چگونه خوشرو باشیم

 
helpkade
چگونه خوشرو باشیم
چگونه خوشرو باشیم

خوشرو بودن یک فرد می تواند برای همه جذاب باشد. هر چند هیچ کس خوشرو به دنیا نمی آید اما می توان آن را یاد گرفت. شما نیز با تمرین این توصیه ها می توانید فرد خوشرویی باشید:

مجبور نیستید همه را دوست داشته باشید، بلکه باید به نوعی کنجکاو و مجذوب آن ها باشید. افراد خوشرو وقتی وارد جمع می شوند آماده اند وقت بگذارند و با همه صحبت کنند. آن ها یک گوشه نمی ایستند و منتظر نمی شوند تا زمانی برای فرار گیر بیاورند. چه چیزی را در مورد دیگران دوست دارید بدانید؟

اگر تلقینی باشید، شاید دوست داشته باشید بدانید دیگران چه احساسی دارند. یا این که چرا فلان کار را انجام می دهند. از علاقه ی خود به عنوان مبنایی برای شناخت دیگران استفاده کنید.

حتما بخوانید: ۲۰ مهارت اجتماعی کاربردی برای اینکه دوست داشتنی تر باشیم؟

یاد بگیرید چطور بر مبنای علاقه تان سوال بپرسید، ضمن این که مودب هستید و دیگران احساس می کنند جذاب هستند. با سوالات بیشتر ادامه دهید تا نشان دهید علاقمند هستید. کسی که با او صحبت می کنید نباید احساس کند که شما می خواهید گفت و گو را کوتاه کنید.

چگونه خوشرو باشیم

این کار برای اکثر افراد نیازمند تلاش بسیار است اما اگر می خواهید آدم جذابی باشید باید آن را به کار ببندید. وقتی خود را معرفی می کنید تکرار اسم طرف مقابل به شما کمک می کند تا به خوبی آن را به خاطر بسپارید.

مثلا “سلام وحید، من امیدم.” با حرف های کوچک شروع کنید و در حین گفتگو اسم او را تکرار کنید. موقع خداحافظی باز هم اسم او را تکرار کنید. این تکرار همچنین باعث می شود تا طرف مقابل احساس کند او را دوست دارید و احتمال این که با شما گرم بگیرد بیشتر خواهد شد. اگر در حین گفتگو کس دیگری آمد، آن دو را با اسم به هم معرفی کنید.

این یعنی صحبت کردن با یک فرد غریبه یا آشنا شدن با یک فرد جدید با حالتی بسیار دوستانه. در اولین ملاقات، فرض تفاهم دستپاچگی اولیه را از بین می برد و فرایند گرم گرفتن را تسریع می کند. افراد خیلی زود با شما گرم میگیرند و احساس راحتی میکنند.

مهربانی همراه با احترام، باعث می شود تا دیگران احساس کنند شما دوستشان دارید و به آن ها اهمیت می دهید. در تعامل، این یک ابزار قدرتمند است.

اگر در یک جمع ورزشی هستید، درباره بازی دیشب یا تیمی که به تازگی پیشرفت کرده صحبت کنید. اگر در جمعی هستید که اهل تفریح هستند، از تفریحاتشان بپرسید و درباره ی تفریحاتی مثل ماهی گیری، بافندگی، کوهنوردی، سینما و غیره صحبت کنید.

هیچ کس از شما انتظار ندارد متخصص باشید. گاهی اوقات شما فقط با سوال کردن می توانید ارتباط ایجاد کنید، بدون نگرانی از این که دیگران احساس کنند شما بی تجربه هستید. کسانی هستند که دوست دارند راجع به علایقشان صحبت کنند و دوست دارند شما به آن ها گوش بدهید.

میزان علاقه و میل شما به وارد شدن به موضوعات است که شما را فرد جذابی می کند.

اجازه دهید دیگران راجع به موضوعی توضیح دهند. اگر آن ها اشتباها فکر می کنند شما بیشتر می دانید، صادق باشید و راحت بگویید که درباره آن موضوع اطلاعات کمی دارید و امیدوارید اطلاعات بیشتری درباره آن بدست آورید و حتی از اطلاعات آن ها نیز استفاده خواهید کرد.

حتما بخوانید: هنر خوب صحبت کردن با افراد مختلف: نکات بسیار مهم و کاربردی

صحبت نکردن درباره خودتان باعث می شود گوشه گیر به نظر بیایید. صحبت کردن درباره خود باعث می شود تا اعتماد دیگران را جلب کنید.

نگاه مستقیم به چشمان طرف مقابل باعث می شود تا بر او احاطه داشته باشید و احساس کنند به آن ها علاقمندید و در نتیجه به شما اعتماد کنند.

ارتباط چشمی را در طول گفتگو حفظ کنید. صرف نظر از این که درباره چه چیزی صحبت می کنید، این ارتباط باعث می شود تا جذاب تر به نظر بیایید.

حتما بخوانید: آموزش ۲۷ نکته بسیار مهم آداب معاشرت در زندگی اجتماعی +دانلود بهترین کتاب

دانشمندان بیش از۵۰ نوع خنده را بررسی کرده اند و دریافته اند که خالصانه ترین نوع لبخند، لبخند چشمی است. چون ماهیچه های چشمی درگیر هنگام خنده غیرارادی هستند و فقط زمانی که صادقانه می خندیم این ماهیچه ها تکان می خورند. همچنین وقتی به کسی نگاه می کنیم و لبخند می زنیم، این لبخند فورا آن ها را جذب خواهد کرد.

دست دادن با کسی در اولین ملاقات، روش مودبانه ای است که به او نشان دهید می خواهید با او صحبت کنید. محکم دست بدهید اما زیادی فشار ندهید.

در مناطقی که دست دادن مرسوم نیست، از یک حالت فیزیکی مناسب استفاده کنید که نشان دهید علاقمند به گفتگو با طرف مقابل هستید.

روبوسی، تعظیم و . . . می تواند شروع خوبی برای گفت و گو باشد.

روبروی شخص قرار بگیرید، طوری که این طور به نظر نیاید که انگار منتظرید گفتگو زودتر تمام شود و بروید. موقع گفتگو لمسی ملایم و بدون فشار می تواند تاثیر کلام را بیشتر کند. مثلا وقتی می خواهید بر نکته ای تاکید کنید می توانید دستتان را روی شانه طرف مقابل بگذارید.

حتما بخوانید: ۹ نکته برای پرورش مهارت ذهن‌خوانی: چطور ذهن مردم را بخوانیم؟

لحن صدای شما باید مهربان و ملایم، و در عین حال مستقیم باشد. واضح ، شمرده و رسا صحبت کنید.

صحبت های خود را ضبط کنید و بعد به آن گوش دهید و ببینید که آیا صدایتان صمیمانه هست یا نه؟ اگر این گونه بود که به همین روش ادامه دهید و در غیر این صورت، برای یادگیری این مهارت تلاش کنید.

بالغ و کامل باشید و از زبان مودب، عاقلانه و موثر استفاده کنید. آیا افرادی که واضح و مودب صحبت می کنند از افرادی که من من کنان حرف می زنند جذاب تر نیستند، قطعا همین طور است و شما هم سعی کنید که این گونه باشید.

تعریف و ستایش عزت نفس دیگران را بالا می برد و آن ها را مشتاقانه به سمت شما می کشاند. اگر به کسی علاقه دارید، فورا و به روشی خلاقانه به او بگویید. اگر دیر بگویید ممکن است صادقانه به نظر نیاید.

اگر کسی برای رسیدن به چیزی سخت تلاش می کند، او را تحسین کنید. اگر کسی مدل موهایش یا مدل لباسش را تغییر داده است به آن اشاره کنید و بگویید کدام قسمت از تغییراتش را دوست دارید.

حتما بخوانید: چگونه در شرایط مختلف مودب باشیم؟ (۳ گام ساده)

این عادت را کنار بگذارید که فرض می کنید تحسین ها صادقانه نیست. حتی اگر کسی از سر اهانت یا تحقیر از شما تعریف می کند، که همیشه ریشه در حسادتی پنهان در قلب او دارد، شما پرشور و حرارت باشید و تحسینش را قبول کنید. یک تشکر خالی بکنید و بگویید ” خوشحالم که دوستش دارید”. “این از مهربانی شماست که می فرمایید و به من توجه کردین. ”

ذکر خیر قوی ترین ابزاری است که شما را جذاب می کند. چون نشان دهنده ی خلوص صد در صد است. ضمن این که اعتماد دیگران را به شما جلب خواهد کرد.

وقتی با یک شخص یا در گروه دوستان صحبت می کنید و موضوع درباره خوبی ها و بدی های یک شخص است، شما هم سعی کنید که از خوبی های آن فرد بگویید. این موضوع همه جا پخش می شود که شما فردی هستید که هیچ وقت غیبت کسی را نمی کند و این گونه همه می فهمند که محبوبیتشان پیش شما محفوظ می ماند.

حتما بخوانید: ۲۰ راهکار ساده برای باهوش‌تر شدن (علمی و ثابت شده)

جذابیت همیشه یک حالت بیرونی نیست ، بلکه درونی هم هست. دیگران را ترغیب کنید درباره خودشان یا چیز های مورد علاقشان صحبت کنند. این باعث می شود که آن ها بیشتر احساس راحتی کنند و به سمت شما کشیده شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چگونه خوشرو باشیم

ایمیل *

یه سوال؟دقیقا چرا اسم وینگ چون رو یادتون رفت😐طرف اگه وینگ چو…

Hello, my name is Gary. I liked your training from Barcelona…

سلام در بخش فروشگاه. یا اینکه در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید…

سلام من مجتبی هستم اهل ورامین 16سالمه خیلی بازیکن حرفه نینطن…

ببخشین میشه شیوه دفاع استاد “لاسکر” رو تو سایتتون بزارین یا…

سلام کجا میتونیم پکیج کامل آموزشی را بخریم ؟…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغات    تماس با ما 


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

 

 

چگونه خوشرو باشیم

 

در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور صمیمی‌تر و اجتماعی‌تر رفتار کنید. یک تعریف ساده از “صمیمی”، مهربان و علاقه‌مند رفتار کردن با دیگران است و تعریف اجتماعی از دیدگاه ما یعنی وقت زیادی را با دیگران گذراندن و از آن لذت بردن.

 

توصیه‌های زیر در آن ‌واحد درمورد اعمال خاص و حالات کلی (مثلاً مثبت بودن نسبت به مردم، علاقه‌مند بودن به مردم) صحبت می‌کند. این‌ دو به یکدیگر مرتبط هستند اما شما کنترل زیادی روی حالات خودتان نسبت به سایرین ندارید. اگر در یک زمان روحیه‌ای خوش‌مشرب و اهل‌تفریح نداشته باشید، یا اگر به‌طورکلی کم‌حرف باشید، همین هستید و نمی‌توانید برای آن کاری کنید. نمی توانید فوراً به فردی بشاش و گرم تبدیل شوید. اما بااین ‌حال می‌توانید بعضی از اعمال را به ذهن داشته باشید و این همان چیزی است که به آن نیاز دارید. مثلاً اگر سر کار هستید و احساس می‌کنید آن روز کمی در خودتان هستید، می‌توانید به خودتان یادآور شوید که باید به بقیه همکارانتان بپیوندید و ببنید آنها چه می‌کنند.

 

همچنین، ایده‌هایی که در اینجا ذکر می‌کنیم، به این معنی نیست که باید به فردی پرحرف یا آویزان تبدیل شوید. از این توصیه‌ها می‌توانید در برخورد و رویکردتان با دیگران استفاده کنید. هر نوع شخصیتی که داشته باشید می‌توانید از این راهکارها استفاده کنید طوریکه خللی در شخصیتتان ایجاد نشود.

 

 

با افراد جدید شروع به حرف‌زدن کنید

 

اگر به ‌تازگی به کسی معرفی شده‌اید یا فرد جدیدی را در اطرافتان می‌بینید، به سمتشان بروید و مکالمه‌ای را آغاز کنید. حتی یک سلام گفتن معمولی، پرسیدن اسمشان، و گفتن “از آشناییتان خوشبختم” برای شروع ارتباط کافی است.

 

 

با کسانی ‌که سعی می‌کنند با شما حرف بزنند، حرف بزنید

 

تا حالا شده بخواهید یک گفتگوی خوب با کسی داشته باشید اما طرف مقابل جوابتان را با کلمات کوتاه بدهد و کاملاً مشخص باشد که تمایلی به ادامه گفتگو با شما ندارد؟ احتمالاً شما هم راهتان را می‌گیرید و می‌روید و در دلتان فکر می‌کنید که چقدر ارتباط‌ عمومیش ضعیف بود. اگر کسی سعی داشت با شما حرف بزند سعی کنید با خوشرویی به او پاسخ بدهید.

 

 

برای حرف زدن با کسانی‌ که می‌شناسید وقت بگذارید

 

اگر یکی از آشنایانتان را دیدید، به سمتش بروید و احوالپرسی کنید. درمورد هر چیزی می‌توانید حرف بزنید، از اوضاع و احوالشان گرفته تا اتفاقات روز. سعی کنید مداوم با دوستانتان در تماس باشید. وقتی همکارانتان سرشان خلوت است، بایستید و با آنها حرف بزنید. روابطتان را حفظ کنید و به همه نشان دهید که به برقراری ارتباط علاقه‌مندید. اگر کسی را دیدید که می‌شناختید، چون حوصله حرف زدن ندارید، از او دوری نکنید یا طوری نشان ندهید که انگار او را ندیده‌اید. به سمتش بروید و برای چند دقیقه هم که شده گفتگو کنید.

 

 

از دیگران دعوت کنید برای انجام کاری به شما/اکیپتان ملحق شوند

 

برای دعوت کردن دیگران سخاوتمند باشید. این شما باشید که دیگران را بیرون دعوت می‌کنید تااینکه صبر کنید خودشان به سراغتان بیایند. نباید فکر کنید که باید کسی را به مدتی طولانی بشناسید تا با او بیرون بروید. اگر فکر می‌کنید با آنها کنار می‌آیید پس چرا کاری با هم انجام ندهید؟ اگر از همکار یا همکلاس جدیدتان خوشتان می‌آید، از آنها بخواهید که برای خوردن یک نوشیدنی یا هر چیز دیگر همراهیتان کنند. اگر در جایی یکدفعه دوستی را دیدید و هیچکدامتان کاری برای انجام دادن نداشتید، با او همراه شوید و با هم جایی بروید. از همسایه جدیدتان بخواهید که صبح‌ها با شما برای پیاده‌روی یا دویدن بیاید. فکر نکنید برای اینکه با کسی بیرون بروید، باید از مدت‌ها قبل او را بشناسید.

 

اگر همکارانتان می خواهند برای جمعه این هفته با هم به پیک‌نیک بروند، نه تنها خودتان با آنها بروید بلکه از کسانی که از برنامه خبر ندارند هم بخواهید که به شما ملحق شوند. اگر می‌خواهید با یکی از دوستانتان بیرون بروید، می‌توانید از یکی دیگر از دوستانتان که خیلی وقت است او را ندیده‌اید هم بخواهید که همراهیتان کند. اگر سر راه خانه دوستتان یکی دیگر از دوستانتان را در خیابان دیدید، از او هم بخواهید که با شما به خانه آن دوستتان بیاید. البته پیشنهادهایی از این قبیل همیشه پذیرفته نمی‌شوند اما اشکالی ندارد شما نشان می‌دهید که اجتماعی هستید.

 

سعی کنید افراد تازه را هم وارد جمعتان کنید و کاری کنید حس کنند وجودشان در جمع اهمیت دارد

 

اگر با دوستان قدیمیتان بیرون رفته‌اید و فرد جدیدی را در آنجا می‌بینید، به‌جای اینکه صبر کنید او جلو بیاید و شما را بشناسد، وقت بگذارید و کمی با او حرف بزنید. اگر می‌خواهید جمع را برای برنامه جدید هفته بعد دعوت کنید، حتماً آن فرد تازه وارد را هم قید کنید.

 

 

بروید آنجا که بقیه هستند

چگونه خوشرو باشیم

 

اگر سر کار هستید و می‌بینید که همکارانتان دارند برای خوردن ناهار کنار هم برنامه می‌گذارند، شما هم حتماً بروید. اگر در مهمانی هستید و همه در سالن پذیرایی جمع شده‌اند و حرف می‌زنند شما هم همانجا بروید و به آنها بپیوندید. نشان دهید که می‌خواهید با دیگران وقت بگذرانید. و وقتی آنجا رفتید در کاری که بقیه می‌کنند ملحق شوید. ساکت نایستید و به فکر فرو نروید.

 

 

وقت بیشتری را با بقیه بگذرانید

 

بیشتر با دیگران وقت بگذرانید. وقت بیشتری را دیگران بگذرانید. با دیگران بیشتری وقت بگذرانید. اگر دیربه‌دیر دوستانتان را می‌بینید، سعی کنید وقتی آنها را دیدید تمام روز را با آنها بگذرانید. اگر فقط هفته یک یا دوبار دوستانتان را می‌بینید، سعی کنید سه بار در هفته ببینید. اگر سر کار معمولاً فقط سرتان به کارتان گرم است و فقط در زمان‌های استراحت با همکارانتان حرف می‌زنید، سعی کنید این زمان را بیشتر کنید. اگر بعضی از آشنایانتان را فقط در شرایط خاص می‌بینید، سعی کنید آنها را در خارج آن موقعیت ببینید. اینکار باعث می‌شود سایرین تصور کنند که دوستانتان از اینکه وقتشان را با شما بگذرانند لذت می‌برند. همچنین اینکار باعث می‌شود با میل خانه رفتن خود مقابله کنید و وقت بیشتری را با دیگران بگذرانید و به خودتان ثابت کنید که این را بیشتر از خانه رفتن و تنها ماندن دوست دارید.

 

 

کارهای خوب برای دیگران بکنید

 

برای یک‌نفر یک لیوان نوشیدنی بخرید. موقع غذاخوردن در رستوران برای حساب کردن صورت‌حساب تعارف کنید. برای کسی در را باز کنید. وقتی به مهمانی دعوت می‌شوید با خودنتان یک نوشیدنی یا غذای مخصوص ببرید. البته اینکارها را نباید برای جلب دلسوزی دیگران انجام دهید. اگر هم خیلی زیاد اینکارها را انجام دهید در نظر دیگران حکم وظیفه برایتان پیدا می‌کند باعث می‌شود دیگران فکر کنند برای اینکه آنها را وادار کنید دوستتان بدارند اینکارها را می‌کنید.

 

 

از دیگران تعریف و تمجید کنید

ازاینکه در رفتارهایتان با دیگران مثبت باشید و تشویقشان کنید ابا نداشته باشید. اگر کسی در کار خاصی خوب است، حتماً به او بگویید. اگر کسی به نظرتان زیبا است یا خوش‌تیپ است، به او بگویید. اگر فکر می‌کنید کسی بانمک است یا فرد جالبی است، نظرتان را به او بگویید. البته باز هم یادتان باشد که تعادل شرط عقل است. تحسین و تمجید هر از گاهی خیلی بهتر از تعریف‌های همیشگی تکراری است.

 

 

مودب باشید

 

برای طرف مقابلتان هر معنا و مفهومی که داشته باشد اما سعی کنید که با همه مودب رفتار کنید. اگر کسی کار خوبی برایتان می‌کند، حتماً تشکر کنید. وقتی از کسی درخواستی دارید، آنرا با ادب و احترام مطرح کنید. هیچ‌وقت خودخواهانه رفتار نکنید.

 

 

وقتی با دیگران بیرون هستید کاری کنید به همه خوش بگذرد

 

بدون اینکه باز تعادل رفتارتان برهم بخورد، وقتی بیرون هستید دقت کنید که همه از اوقات خود لذت ببرند. اگر می‌بینید کسی از جمع دور افتاده است، سعی کنید موضوع حرف را به چیزی بکشانید که برای او هم جذاب باشد. اگر احساس کردید که کسی در جمع احساس ناراحتی می‌کند، سعی کنید او را به جمع بکشانید یا اگر با دیگران آشنایی ندارد، او را معرفی کنید. اگر به نظرتان می‌رسد که کسی حوصله‌اش سر رفته یا اذیت شده است، سعی کنید موجبات لذت بردن او را هم فراهم کنید.

 

 

به حرف دیگران علاقه‌مند باشید

 

این یکی از ساده‌ترین راهکارها است. گاهی اوقات، به هر دلیلی، حال و حوصله ندارید و نمی توانید به حرف‌های دیگران علاقه نشان دهید. اما یادتان باشد که وقتی به حرف کسی علاقه نشان می‌دهید رفتارتان صمیمانه تر خواهد بود. چیزی که باید بدانید این است که هر کسی یک نکته جالب‌توجه دارد اما ممکن است خیلی مشخص نباشد. این شما هستید که باید جذابیت‌های شخصیت طرف مقابل را پیدا کنید.

 

 

از صمیم قلب دیگران را دوست داشته باشید

 

اگر این ویژگی را داشته باشید، انجام بقیه راهکارهای به نظرتان ساده تر خواهد آمد. داشتن رفتار و خلق‌و‌خوی صمیمی و دوستانه خیلی عالی است اما نمی توانید همیشه هم اینطور باشید. اگر همیشه چند نکته را در ذهن داشته باشید می‌توانید رفتاری صمیمی و دوستانه از خود نشان دهید. دیگران را بیشتر بیرون دعوت کنید، وقتی آشنایی را می‌بینید حتماً کمی با او گپ بزنید، وارد جمع شوید. اینها همه رفتارهای یک فرد اجتماعی است. بااین کارها خواهید دید که یکباره زندگی اجتماعیتان دچار تحول شده و کم‌کم ذهنتان از اعمالتان تبعیت خواهد کرد.

منبع:mardoman

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


آموزش زبان انگلیسی از صفر تا 100


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

راه هایی برای اینکه خودتان را باحال و خوش رو جلوه دهید وجود دارد.با این مقدمه با ما همراه باشید با چند نکته خوب برای انرژی مثبت های خوب. ببخشید! معذرت میخواهم! این دو جمله کوتاه، بین انگلیسی ها خیلی شهرت دارد. انگلیسی ها چه کار مثبت برای شما انجام بدهندو چه احیانا رفتار منفی از ان ها سر بزند، همواره می گویند:

 

excuse me!. همواره حالت مهربانی داشتن و تکریم طرف مقابل با بیان ادبیات گفتاری محترمانه و مودبانه، می تواند روشی برای افزایش انرژی مثبت باشد. برای کار های مثبت خود، به دنبال پاداش گرفتن نباشید. هر چقدر کار ها را برای دل خود و راضی نگه داشتن وجدان خود انجام بدهید،

 

چگونه خوشرو باشیم

در واقع تلاشی مهمی برای شاد بودنتان کرده اید. پس، کادو دادن و هدیه دادن و خیرات کردن و خیر بودن و منش و مسلک لوطی گری و مشتی گری را فراموش نکنید. لوطی ها و مشتی ها و پهلوانان، افراد انرژی مثبت هستند. . . پهلوان زندگی خود باشید!خیلی از روان شناسان معتقدند

 

که برای کاهش استرس و شاد بودن و شاد زیستن و به قولی انرژی مثبت بودن، باید همواره از دیگران به خاطر لطف های مستقیم و غیر مستقیم شان به خودمان قدردان باشیم. بد نیست که آخر هفته ها که فرصت بیش تری دارید، فهرستی از افرادی که در طول هفته آینده باید به واسطه خدماتی که ازشان دریافت کرده اید،

 

 

قدردانی کنید آماده نمایید. این لیست، کمکی برای نشان دادن چهره شجاع و قدردان شما است که هم تاثیر انرژی مثبت روی خودتان و هم دیگران خواهد داشت.با گل دادن و گل گرفتن آشتی کنید! گل همین چند روز و شش باشد، اما دل شما را شاد و دل طرف مقاابل را خوشحال می کند. با گل و بوییدن گل، همواره عجین باشید.

 

ورزش کردن به مدت نیم ساعت در روز، توصیه همیشگی پزشکان بوده و هست. ورزش، سبب باز شدن عضلات و خلل و فرج های روحی و جسمی شما شده و همان طور که ذهن سالم در بدن سالم است، بدن سالم نیز مدیون ورزش است. آخر هر روز، به آن چه در طول روز بر شما گذشت، فکر کنید.

 

سعی کنید فرهنگ اندیشه کردن در سبک زندگی دیجیتالی و ماشینی شده امروزی شما جلوه بیش تری داشته باشد. بعضی وقت ها زمانی که به رویداد های در طول روز فکر می کنید، می بینید برای فلان موضع و یا فلان موقع یا فلان برخورد با فلان موضوع،

 

می توانستید بهتر عمل کنید و شاید نیاز به تند خویی و تند مزاجی و پر خاشگری و نبود! حالا با این درک، سعی کنید فردا، ناهنجاری هایی که سبب شده تا شما دیروز انرژی منفی باشید را نداشته باشید. هر روز، بهتر از دیروز بودن، عملی است  .برای شاد بودن و انرژی مثبت بودن،

 

 

نمی توان ادبیات زشت و ناپسند گفتاری و نوشتاری داشت. سعی کنید، فرهنگ صحبت کردن شما شبیه فرهنگ صحبت کردن فردی فرهیخته باشد. حتی در بدد ترین شرایط که گستاخی یا سخن ناپسند و رکیکی به شما گفته می شود ، برای احترام به وجدان خود و تلاش برای حفظ روحیه آرام و صبور انرژی مثبت خود،

 

تامل کرده و با ادبیات شایسته و فاخر، پاسخ طرف مقابل را بدهید. خیلی اوقات، پاسخ محترمانه و فاخر، طرف مقابل را از رفتار ناهنجارش، پشیمان می کند. نوشته های مثبت بخوانید و بنویسید و جملات قشنگ را همواره در ذهن خود مرور کنید. اینستاگرام و فیس بوک و اینترنت مملو از مطالب نامطلوب است.

 

با خواندن محتواهایی که به درد شما نمی خورد و کمکی به رشد علمی و جسمی و روحی شما و تقویت ذهن زیبای شما نمی کند پرهیز کنید. شما هیچ وظیفه ای برای خواندن همه مطالب با ربط یا بی ربط به زندگی خودتان ندارید.

 

به ذهن خود آرامش دهید. همراهی با دوستان و وقت گذاشتن با خانواده، راه حلی برای شاد زیستن است. فرار از افسردگی که بیماری هزاره سوم شده است، با تعامل بیش تر با خانواده و دوستان و اقوام، به دست خواهد آمد. به این موضوع توجه کنید.

اگر میخواهید هنگام گفتگو با دیگران به خصوص جنس مخالف جذاب و دوست داشتنی بنظر برسید راهنمای امروز ما را مطالعه کنید. از گفت وگوهای کوتاه کينه دارید؟ از این‌که سؤالات همیشگی را برای شروع بحث بپرسید، خسته اید؟ این شش روش جذابیت صحبت کردن را برای شما بیشتر و بیشتر میکند.

 

دفعه بعد که به جلسه بازاریابی تکراری رفتید یا به جشن تولد یا مهمانی شام، کاری مبتکرانه انجام دهید، سبک تکراری معرفی خود که بیشتر به رفتار یا شعاری تبلیغاتی برای شما تبدیل شده است، کنار بگذارید.این رویکرد در برقراری ارتباطات موفق و گشایش ابعاد جدید در همکاری برای شما و طرف مقابل از اهمیت زیادی برخوردار است.

چگونه خوشرو باشیم

اولین اولویت شما این است که حواس تان را کاملا جمع کنید و با دقت به شخصی که در روبروی شما برای مکالمه ایستاده یا نشسته توجه کنید. می‌توانید با پرسشی دقیق و صحیح صحبت را شروع کنید و بیشتر گوش کنید تا این‌که حرف بزنید، و همواره کاملا هوشیار باشید که کلام شما بیهوده نباشد و زبان بدن کاملا مثبتی داشته باشید. این راهکارها را با دقت بکار بگیرید تا دقیقا متوجه کاری که انجام میدهید باشید و بتوانید فن مکالمه استثنایی را در خود بسازید.

 

سعی کنید واقعا حواس خودرا مجذوب به شخص دیگری کنید

جرج میسون روان‌شناس و استاد دانشگاه و نویسنده کتاب کنجکاوی بیان کرده است که توانایی انسان در جذب شدن به سخنان دیگران بسیار مهم تر از دیگران را مجذوب خود ساختن است. این رفتار جوهره اصلی روابط عمومی موفق است. بنابر این سعی کنید رفتار و صحبت هاي خودرا با توجه به علایق طرف مقابل تنظیم کنید. بدون شک از مشاهده نتیجه حيرت زده خواهید شد.

 

چهره اي خندان و خوش رو داشته باشید

بر اساس علم روانشناسی روز دنیا این موضوع واضح است که لبخند زدن همواره ما را برای سایرین جذابتر میکند. اینکار همچنین حس و حال خوب ما رابه اطرافیان منتقل و کل جمع را شاد می‌کند. اکثر ما میدانیم چه زمان هایي چهره اي درهم رفته و ناخوشنود داریم. لبخند زدن رابه عادت همیشگی تبدیل کنیم.

 

کمی از وقت خودرا بدون چشمداشت به دیگران کمک کنید

این شیوه رفتاری به معنای کمک کردن به دیگران است، بدون لحظه اي تفکر به این‌که این فرد در ازای کمک ما برایمان نفعی دارد یا خیر؟ اما دقت کنید که این زمان باید مقدار کمی از وقت مفید ما رابه خود اختصاص دهد. برای مثال میتوانیم کمی از دانش مان را برای مشاوره دادن به افراد دیگر در اختیار آن ها بگذاریم، راهکارهای بهتر رابه تناسب موقعیت به دیگران معرفی کنیم، اشخاص همفکر رابه یک دیگر معرفی کنیم یا فضاهای اجتماعی مرتبط با سبک اندیشه دیگران رابه آن ها پیشنهاد دهیم.

 

بیشتر گوش کنیم و کمتر سخن بگوییم

می‌خواهید یک تصویر تأثیرگذار در ذهن مخاطب خود ایجاد کنید؟ بگذارید که دیگران بدون لحظه اي وقفه برای شما سخن بگویند. منظور ما در واقع این است که افکار خودرا در ذهن آرام نگه دارید و صحبت طرف مقابل را هر چند که پاسخی خوب در آستین دارید، قطع نکنید و بی صبرانه منتطر لحظه اي بمانید که پاسخ هاي خودرا بسیار مختصر به مخاطب خود بگویید. زمانی که شما با دقت گوش فرا می‌دهید،

 

با اینکار فرد مقابل و دیگران را نیز به همان اندازه بخود جذب می‌کنید، بنابر این قدم پیش بگذارید و تمام حواس خود رابه مخاطب خود متمرکز کنید. بدانید که ارتباط اجتماعی به معنای این است که به مخاطب خود بفهمانید: من مجذوب سخنانی هستم که تو به من می گویي.

 

صادقانه به دیگران احساس با اهمیت بودن را تلقین کنید

بهترین راهکار برای گفتگویی موفق با کسانی که فقط یکبار انها را ملاقات کرده‌اید این است که بخواهید درباره انها و کارهایی که به آن مشغول اند بدانید، این‌که چه میکنند و چگونه این کارها را انجام میدهند یا این‌که چرا این کارها را انجام میدهند. این شیوه رفتار به میزان کنجکاوی شخصیت شما باز میگردد. با داشتن میل به یادگیری از سایر افراد، حتی افرادی که از شما جوان تر یا کم تجربه ترند، شما بلافاصله اولین تأثیر مثبت شخصیت خودرا بر دیگران می‌گذارید.

 

اگر نکات قبل رابه دقت رعایت کرده باشید، الان شما مخاطب تان را شیفته خود ساخته اید و احتمالا انها می‌خواهند که درباره شما بدانند؛ پس اکنون نوبت شماست که سخنوری کرده و مجلس را در دست بگیرید. بجای سخن گفتن از داستان هاي کسل کننده کسب و کار و تجارت «که دقایقی بعد به آن ها خواهید رسید»، خوب است که به سراغ داستان ها و جملات نغز که مخاطبان مشتاق شنیدن انها هستند بروید، فقط برای این‌که لحظاتی را متفاوت از قبل بگذرانید.

 

سعی کنید از سخنانی برای اینکار بهره بگیرید که پیش از این جذابیت خودرا برای مخاطبان ثابت کرده باشند. سخنانی که سرگرم کننده، جالب و مفیدند. اسکات آدامز نویسنده معتقد است که بهتر است برای گفت‌وگو با دیگران درباره اشخاص سخن بگوییم تا مسائل دیگر؛ زیرا طبق معمول آدمیان اعمال انسانی را سرگرم کننده می پندارند.

 

تفكر نهایی

اگر هنوز مسئله در ذهن شما جا نیفتاده است، کلید درک این رویکرد جدید در روابط اجتماعی این است که شما ابتکار عمل رابه دست میگیرید و گفتگو رابا صحبت راجع به دیگران شروع می‌کنید. مردم دوست دارند درباره خودشان حرف بزنند، اگر چیزی برای صحبت کردن داشته باشند

 

که به ارزش مکالمه بیفزاید. وقتی که با سؤالی هوشمندانه و ظریف به انها نشان دهید که شما نادان نیستید، انها نیز از جذب شدن شما به سخنان شان حس خوبی پیدا می‌کنند. این اقدام جالب شما که توجه خودرا روی شخص دیگری قرار میدهید، شما رابه فردی جذاب در اتاق تبدیل میکند.

 

هنر گفتگو یکی از مهمترین هنرها و مهارتهایی می‌باشد که هر شخص باید آن رابه طور کامل فرا گیرد. نحوه ي گفتگو و سخن گفتن شما شخصیت شما رابه دوستان، آشنایان، مربیان، کارفرمایان و همکارانتان معرفی می‌کند و به عبارتی دیگر نحوه سختن گفتن شما نشان دهنده شخصیت وجودی شماست.فال روزانهاگر شما مهارت سخن گفتن رابه خوبی ندانید، حتما و یقیناً در اجتماع و یا محل شغلتان با سختی هایي برابر خواهید شد.

 

هنگامیکه شروع به حرف زدن با کسی میکنید ممکن است که در شروع ندانید که از چه قسمتی سر سخن رابا طرف مقابلتان باز کنید ودر سخن گفتن با ایشان دچار مشکلاتی می‌شوید و گاه پای شخصیت در بین است و دوست ندارید در ادای سخن کوتاهی نمایید.برای رفع این مشکلات دراین مقاله از نمناک همراه ما باشید.

 

5 نکته مهم و موثر در آداب گفتگو با دیگران

1. تعریف کردن : تعریف از دیگران یکی از بهترین راه هاي ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان می‌باشد. شما با تعریف کردن از خودتان و… در هاي مکالمه را هم به سمت خود و هم بطرف مقابلتان باز می‌کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است بجای سخنان بیهوده، ابتدا در مورد لباس پوشیدن طرف مقابلتان یا کفش هایش سر صحبت را باز کنید، برای مثال« کفش هاي شما زیبا هستند» خوب یقینا با این حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش می‌کند و سر صحبت باز می‌شود.

 

چگونه خوشرو باشیم

2. بحث کوتاه : بحث هاي کوتاه درنظر اکثر افراد، میتوان گفت که ازآن راضی نمی باشند و از بحث هاي بلند لذت بیشتری می برند. خب، جالب است که بدانید بحث هاي کوتاه در ابتدا نامشان بحث کوتاه است ولی در آخر تبدیل به بحث هاي بلند می‌شوند یا به عبارت دیگر بحث هاي کوتاه راهی برای بحث هاي عمیق و بلند میباشد.

 

موضوعات بحث هاي کوتاه برخلاف عقیده تان بسیار راحت هستند و با کمی فکر آنرا خواهید یافت. برای مثال به رستوران بروید ابتدا غذای دلخواهتان را سفارش دهید و پس از میل کردن سفارش تان در مورد آن نظر دهید و نکات مثبت و منفی آن رابا یک دیگر مقایسه کنید و یا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع کنید و آنرا گسترش دهید. این دو مثال ذکر شده را تجربه نشان داده است که سر صحبت رابه سهولت و به سرعت باز می‌کند. توصیه میکنیم حتما از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

 

3. سوالات متعدد و متنوعی بپرسید :اگر بطور قطعی می‌خواهید که بحث هاي کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه اي وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر میخواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما میباشد برسید ودر این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید.

 

4. مهربان باشید : این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش میکنیم و آن رابه مرحله عمل نمیرسانیم. اگر شما در حین مکالمه با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و آرامشتان باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می‌گویند خواهید داشت.

 

سعی کنید که دست هایتان را حین مکالمه تکان ندهید و سعی کنید در حفظ تماس چشمی کوشا باشید و با این حالت بطرف مقابلتان بفهمانید که به سخنانش گوش فرا میدهید.

 

5. صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید: منظور از این مورد این است که بطرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید. اگر شما دراین حین فهمیدید که شخص مقابلتان به خوبی به سوالاتتان پاسخ نمیدهد و گفتگو در حال کاهش است، توصیه می‌شود که فورا با ذکر کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید.

 

 

مجله پزشکی

بهداشت سلامت | رژیم غذایی لاغری چاقی دکتر کرمانی

 

با پژوهش های انجام شده در کشورهای غربی و شرقی. به خصوص هندوستان به این نتیجه رسیده اند که اگر افکار، شاد باشد، گفتار هم شاد می شود. اگر گفتار، شادی بخش شود، کردار، شادکننده می شود.

چگونه خوشرو باشیم

همه ی ما ضرب المثل “خنده بر هر درد بی درمان دواست” را شنیده ایم. خندیدن تاثیرات بسیاری بر روی سلامت روحی و جسمی افراد دارد. خنده باعث ایجاد جو دوستانه و همچنین بروز احساسات و افکار مثبت می شود. پزشکان می گویند ده دقیقه خندیدن در روز ، بسیاری از بیماری های روحی را از فرد دور می کند.

انسان های خوشرو افراد باشعور و بااستعدادتری هستند. ”ارسطو“

خنده یک عکس العمل طبیعی است که در حالت تخلیه ٔ احسا س های شادی، غم، عصبانیت یا خستگی های جسمی و روحی بروز می نماید. متأسفانه بسیاری از مردم، این هدیه و موهبت الهی را که نیروی التیام بخش درد و رنج است، جلف و سبکسری می دانند و با این نوع فکرها، خود را از یک قدرت سازندهٔ خدادادی بی بهره و محروم می نمایند و در اسارت فکرهای مشوش و دردآور غوطه ور می کند، به حدی که خود را از بی خوابی و خوردن قرص های ضداسترس در رنج قرار می دهند. از طرفی، خوش روئی و خنده روئی نه تنها برای سلامت جسم و روح انسان ها مفید است، بلکه برای استحکام و حفظ سلامت و ارتباط عالی با خانواده، اقوام و دوستان نیز توصیه شده است.

”رابرت پروواین“ (Robert Provine) عصب شناس رفتاری و پیشکسوت علم تحقیق و پژوهش خنده درمانی می گوید: ”انسان نسبت به حرکت های غیرعادی خود یا دیگران با خوشروئی و خندیدن به اشتباه و رفتار غلط و غیرعادی خود یا دیگران، بسیار آموزنده و حتی در مرحلهٔ عالی آموزشی است. در حالی که متأسفانه بیشتر مردم، پس از اشتباه کردن، عصبانی می شوند!“

”جان موریل“ (John Morreal) فیلسوف می گوید: ”اولین بار خنده زمانی به وجود آمد که انسان از خطر. رهایی یافت“. خنده، نشانه ٔ آرامش و اعتمادبه نفس است. انسان تنها موجودی است که می خندد. هیچ یک از حیوانات با گیاهان نمی خندند، زیرا وقتی انسان می خندد که چیزی به نظرش عجیب بیاید و خودش را خردمندتر حس کند.

خوشروئی و خنده روئی در سلامت جسم و روح اصطلاح فیزیولوژیکی خنده را ”ژلوتولوژی“ (Gelotology) می نامند. هر مغزی به دو قسمت شرقی و غربی یا راست و چپ تقسیم شده است. قسمت چپ مغز، کار آنالیز یا محاسبه ٔ کلمه های ساختاری جوک را انجام می دهد و قسمت راست مغز برای آنالیز کارهای هوشیارانه و دریافت جوک می باشد.

وقتی می خندیم، تغییرهائی در سراسر بدن به وجود می آید که سبب تحریک ماهیچه های بدن می شود. پانزده ماهیچه در صورت و در ناحیهٔ بالای گونه هستند که عمل مکانیسم خنده را انجام می دهند. این ماهیچه ها سیستم تنفسی را فعال و ورود و خروج هوای تنفسی را عادی و منظم می کنند.

هنگام خندیدن، به خصوص بعد از صرف غذا، مغز ما ماده ای به نام، ”اندرفین“ (Endorphins) را در رگ های خونی ترشح می نماید که باعث روان شدن جریان خون می شود و این یک قرص ضد غلظت خون است که خداوند به ما هدیه کرده تا شادکامی خود را حفظ کنیم. امروزه آن را ”سیستم قدرت شفابخش طبیعی“ می نامند.

دکتر ”ویلیام فرای“ (Dr. William Fry) پژوهش گر و متخصص روان شناس، به این نتیجه رسیده است که خنده برای تقویت قلب و بهبود بیماری های قلبی، سیستم تنفسی، سیستم مخاطی، غده های درونی، سیستم های ماهیچه ای و سیستم اعصاب و کسانی که گردن درد و یا کمردرد دارند، بسیار مفید است.

خنده ، سبب باز شدن رگ های گرفته و تازه شدن خون در رگ ها می شود. در رفع سوء تغذیه به خصوص بعد از غذا مؤثر است.

با پژوهش های انجام شده در کشورهای غربی و شرقی. به خصوص هندوستان به این نتیجه رسیده اند که اگر افکار، شاد باشد، گفتار هم شاد می شود. اگر گفتار، شادی بخش شود، کردار، شادکننده می شود. وقتی هم کردار، شادکننده شود، مشکل های اجتماعی خود به خود و بدون حضور قانون برطرف می شوند. جامعه ای که با این نوع شخصیت ها شکل بگیرد، نه تنها به ناامیدی، عصبانیت و بیچارگی عادت نمی کند، بلکه بدون شک، سرنوشت درخشانی پیدا خواهد کرد.

خوشروئی، بر استعداد و احساس ها و سلامتی کودکان تأثیر دارد. تأثیر خوشروئی و خنده در کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، آنچنان است که امروزه برای یادگیری درس ها از روش های شادی آفرین استفاده می کنند. با خوش روئی می توان نسل آینده را شاداب تر و باهوش تر پرورش داد. هر جامعه ای که خوشروئی، خنده و شادی، شعار زندگی کردن آنان باشد، گذشت و همکاری بین آنان بیشتر است و قهرمان های ملی در این کشورها بیشتر می شود. امروزه در تولید صنایع هم از روش های شادی آفرین استفاده می کنند. در بیمارستان ها برای بیمارهای صعب العلاج و برای کاهش هزینه های بیمارستان از شرکت های ساخت برنامه های خنده دار (کمدی) یا از تجهیزات شادی آفرین استفاده می کنند.

خوشروئی و خنده روئی، راهی برای رهائی از خشم و خجالت است. کسی که تهدید می شود، اگر به خنده تمسک جوید، ریسک درگیری او به مراتب کمتر می شود.

خوش خلقی و خنده روئی در زندگی روزمره را باید با تمرین روش های زیر به دست آورد:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر انسانی به طور طبیعی از اینکه مورد محبت، علاقه و احترام دیگران قرار گیرد، استقبال نموده و در این راه گاهی از راهها و روش های نامطلوب استفاده می کند. در این مقاله اصلی ترین راههای رسیدن به مقام مذکور را مورد تاکید و توجه قرار می دهیم:

1- اولین گام

چگونه خوشرو باشیم

این است که به همان گونه که مایلید و می پسندید با شما رفتار شود با دیگران برخورد کنید. و از آنچه در دیگران می بینید و نمی پسندید دوری کنید.بدون شک هرگز مایل نیستید که دیگران در غیاب شما بدیهای شما را افشا کنند. یا به شما کم اعتنایی و بی اعتنایی کنند. پیشی در سلام – احترام و محبت کردن – هدیه دادن – تواضع بی ریایی و خوشرویی – از جمله مهارتهای ارتباطی است که همگان طالب آنند. لذا شما هم در برخورد با دیگران به این مهارتها مجهز و عامل شوید تا مورد علاقه و محبت دیگران واقع شوید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***2-دومین گام

ذهن زیبا، زبان را زیبا می کند. لذا اولاً نسبت به دیگران ذهنیت منفی نداشته باشید که اگر ذهن منفی داشته باشید قطعاً در نگاه و زبان شما نیز بروز یافته و باعث رنجش دیگران شده و تعامل فی مابین را تلخ و گزنده خواهد کرد .ثانیاً با مطالعه کتب اخلاقی، عرفانی و تحصیل مهارت های ارتباط مؤثر و مفید با دیگران ذهن خود را با زیبایی های اخلاقی، به زیبایی مدیریت کنید تا بر اساس “از کوزه همان برون طراوت که در اوست” گفتار و رفتار شما نوازشگر و آرامشگر و آموزشگر مخاطبان شما شده و نحوه گفتار و رفتار آنان نیز با شما محترمانه و دوستانه باشد.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***3- سومین گام

ضمن رعایت اصل ساده پوشی و ساده زیستی مرتب بودن و آراستگی را نادیده نپندارید. ظاهر شما باید نمایانگر باطن شما باشد. پوشش و آراستگی می بایست بر اساس آموزه های دینی طراحی و انتخاب شود. اصل مهم در این خصوص پوشاندن ویژگیها و خصوصیات بدن از نامحرم است.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***4- چهارمین گام

در مجالس و محافل شادی و عزای دیگران مشارکت داشته و با آنان (البته در چارچوب شرع) همدلی و همنوایی داشته باشید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***5-پنجمین گام

از مجادلات و مباحث تلخ و آزار دهنده بشدت پرهیز کنید.خوبی های خود را پنهان، خوبی های دیگران را افشا کنید. همانطور که گناهان و خطاهای خود را پنهان می کنید، کاستی ها و ناراستی های دیگران را نیز پنهان کنید

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***6- ششمین گام

نه قهر کنید نه قاطی شوید : مراودات و آمد و شدهای خود را با خویشان و دوستان در حد اعتدال (نه افراط و نه تفریط) حفظ کنید. رفت و آمدهای زیاد موجب دلزدگی و آزردگی شده و منجر به تنش ها و چالش های فرسآینده خواهد شد. همانطور که معاشرت و مراوده حداقلی نیز موجب کاسته شدن مهر و محبت و علاقه فی مابین خواهد شد.

7- هفتمین گام

اگر قهر و قطع رحمی بین دوستان و خویشان ایجاد شده در جهت اصلاح و دوستی بین آنان تلاش کنید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***8- هشتمین گام

گاهی به مناسبت های مختلف با دادن هدیه، تماس تلفنی، دیدار و ملاقات حضوری و همدردی و ارتباط فی مابین را پراز مهر و محبت کنید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***9-نهمین گام

توقع خود را از دیگران کاهش دهید، بلکه اصلاً توقع نداشته باشید آدم متوقع منزوی و تنها می ماند. اگر محبتی ابراز می دارید و یا هدیه ای به او می دهید، توقع تلافی کردن رابطه شما را مخدوش و محبت شما را در دل و دیده اطرافیان بشدت کاهش خواهد داد.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***10-دهمین گام

کمتر صحبت کنید، بیشتر گوش بدهید. فراموش نکنید دو گوش دارید و یک زبان.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***11-یازدهمین گام

خوبی های خود را پنهان، خوبی های دیگران را افشا کنید. همانطور که گناهان و خطاهای خود را پنهان می کنید، کاستی ها و ناراستی های دیگران را نیز پنهان کنید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***12-دوازدهمین گام

در میهمانی ها و مسافرت ها و گردهم آیی ها، مسئولیت پذیر و فعال باشید در پذیرایی ها و خدمات و مساعدتها پیشتاز باشید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***13- سیزدهمین گام

منظم باشید: آدم بی نظم همواره از کمبود وقت می نالد. مضطرب است. دائم دیگران را می رنجاند. فراموش نکنید هر پدیده موزون و نظم پذیر چشم نواز است منظم باشید تا در دل و دیده دیگران وارد شوید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***14-چهاردهمین گام

سعی نکنید در پوشش و رفتار و گفتار ادای کسی را در آورید: خودتان باشید (البته الگو برداری از خوبان بی اشکال و مفید است) اما تقلید کودکانه مضر و بی نمک.

 

چگونه خوشرو باشیم
چگونه خوشرو باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *