روانشناس کودکان در شرق تهران

 
helpkade
روانشناس کودکان در شرق تهران
روانشناس کودکان در شرق تهران

عناوین مهم داخل مقاله

همه روزه شاهد مراجعه حضوری و یا تماس های تلفنی والدین به روانشناس کودک در شرق تهران به نام کیمیا و مرکز مشاوره اکسیر هستیم که از دغدغه‌های ذهنی‌شان و یا مشکلاتی که در برخورد با فرزندشان دارند صحبت می‌کنند و خواستار راهکارهایی برای حل مشکل و برخورد مناسب با فرزندشان هستند.

مسائلی مانند زورگویی کودک در محیط خانواده و مدرسه، ترس کودکان، لجبازی، گریه و پافشاری بر خواسته خود، عدم تمرکز کودک، بیش فعالی، خجالتی بودن، پرخاشگری کودک، اضطراب جدایی، آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان، انتخاب بازی و اسباب‌بازی‌های مناسب هر سن، پاسخ به سؤالات جنسی کودکان و … ازجمله مواردی هستند که اکثر والدین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه بسیاری از والدین است.

روانشناسان کودک می‌توانند آگاهی و شناخت لازم و کافی را درزمینه مسائل تربیتی کودک، شیوه‌های تربیتی، برخورد مناسب با رفتارها و مشکلات کودکان و همچنین اطلاعات لازم را درباره نیازهای رشدی کودکان در سنین مختلف در اختیار والدین بگذارند تا والدین بتوانند بهترین و مناسب ترین برخورد را در برابر رفتارهای مشکل‌آفرین فرزندانشان داشته باشند.

مشاوره کودک می‌تواند سهم بزرگی در کمک به تربیت کودکان و مواجهه با مشکلات و معضلات حال و آینده و رفع آن داشته باشد. توصیه ما برای والدینی که بسیار نگران آینده فرزند خود هستند و به او اهمیت می دهند، در مواقعی که نیاز به داشتن یک مشاور خوب کودک را احساس می‌کنند مشورت گرفتن از روانشناسان با تجربه کودک در مرکز مشاوره کودک در شرق تهران می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های شما والدین عزیز را برطرف کند.روانشناس کودکان در شرق تهران

روانشناس کودک با تخصص و تجربه ویژه خود در آسیب‌ شناسی رنج‌‌های اولیه کودک می‌‌تواند کودک را در مراحل مختلف رشد از بسیاری از آسیب‌ها محافظت کند و سیر طبیعی رشد روحی، روانی و جسمی کودک را کنترل کند.

مقاله مرتبط: بهترین روانشناس کودک در تهران

مقاله مرتبط: روانشناس کودک

مراجعان هنگام مراجعه به روانشناس کودک در شرق تهران موضوعات و مشکلات متفاوتی در مورد کودکان خود بیان می‌کنند که گاه دلیل اصلی آن مشکل از نظر پدر و مادر پنهان است و نیاز به ریشه‌یابی توسط مشاور کودک دارد؛ ولی به صورت کلی مشکلات مربوط به کودکان موارد زیر است:

رشد یک فرایند چند بعدی است. این رشد شامل رشد جسمی، رشد زبانی، رشد عاطفی، رشد شناختی، رشد اجتماعی، رشد اخلاقی و رشد شخصیتی است و مطالعه در مورد تمام این جنبه‌ها یکی از اهداف روان شناسی رشد است. توجه به تمام ابعاد رشدی باعث آگاهی و شناختی متعادل و چند بعدی در مورد کودک می‌شود و والدین و سایر افراد مرتبط با کودک را در درک و رفتار صحیح با کودک یاری می‌نماید.

کودکان دارای نیازهای متعددی هستند و در سنین مختلف برخی نیازها در مقایسه با سایر نیازها در اولویت می‌باشد. برای مثال، در مرحله نوزادی (صفر تا دو سالگی) نیازهای جسمانی در اولویت قرار دارد. در حالی که در دوران نوجوانی (سنین بعد از ۱۲ سالگی) نیاز به استقلال فردی در اولویت می‌باشد.

شیوه‌های صحیح فرزند پروری، نحوه تعامل و روابط مناسب با فرزندان از مهم‌ترین موضوعات برای روان شناسان کودک می‌باشد. فرزند پروری نیاز به آگاهی و آشنایی با نحوه عملکرد و اصول آن دارد و تحقیقات حوزه روان‌شناسی کودک اصول و روش‌های متعددی را متناسب با سنین مختلف یافته است.

مقاله مرتبط: سبک های فرزندپروری از دیدگاه یونگ

مقاله مرتبط: تربیت فرزندان به شیوه مدبرانه

کودکان نیز همچون بزرگسالان دچار آشفتگی‌های روانی _ رفتاری می‌شوند و این مسئله باعث تحقیقات و مطالعات دامنه داری در زمینه انواع این آشفتگی‌ها و تفاوت آن‌ها با آشفتگی‌های رفتاری _ روانی بزرگسالان و همچنین شیوه‌های درمانی این آشفتگی‌ها شده است. برخی از این مشکلات و آشفتگی‌های رفتاری _ روانی کودکان عبارتند از: اوتیسم، اختلالات یادگیری، اختلالات توجه، اختلالات دفعی، ناخن جویدن و … .

مقاله مرتبط: روانشناسی اضطراب کودکان

فرزندان شما از آن شما نیستند، آنها دختران و پسران زندگی‌اند. آنها از طریق شما به دنیا گام نهاده‌اند، نه از شما. و هر چند با شما هستند، به شما تعلق ندارند. شما شاید بتوانید عشق‌تان را به آنها بدهید، ولی فکرتان را نمی‌توانید. زیرا آنها افکار خودشان را دارند. شما شاید بتوانید برای جسم‌های آنها مسکن فراهم آورید، ولی نه برای روح آنها. زیرا روح آنها در خانه فردا مسکن دارد، فردایی که شما قادر نیستید آن را ببینید.

حتی در رویاهای تان. شاید شما تلاش کنید که مثل آنها شوید، ولی از آنها نخواهید که مثل شما شوند. زیرا زندگی به عقب باز نمی‌گردد و با دیروز سرو کار ندارد. شما کمان هستید و فرزندان‌تان تیرهای زندگی‌اند، که از این کمان پرتاب می‌شوند.

آن که کمان را آفریده است مسیر را به نیکی می‌شناسد و با مشیت خود شما را تا آنجا خم می‌کند که تیرها در کمال آرامش، اما تا حد نهایت خود بپرند. بگذارید سازنده کمان شما را در مسیر شادی و شادمانی خم کند. بگذارید تیرها رو به جانبی که او می‌پسندد پرواز کنند و بدانید که او کمان را نیز استوار و محکم می‌پسندد.

جبران خلیل جبران

[email protected]

[email protected]

لیست کاملی از مراکز مشاوره شرق تهران را در پایین برای شما مخاطب عزیز به همراه شمراه تلفن پذیرش و آدرس را آورده ایم. اگر به دنبال دفاتر روانشناسی خوب در شرق تهران در حوزه های ( مشاوره ازدواج ، خانواده ، کودک ، نوجوان ، مشاوره تحصیلی ، اضطراب و.. ) از لیست زیر استفاده کنید.

کلینیک منصوره شهریاری احمدیآدرس:تهرانپارس ، بالاتر از فلکه اول ، نبش کوچه اصغری (۱۵۶ غربی)،پلاک ۲ ، واحد ۱۳تلفن پذیرش :۰۲۱-۷۷۲۹۶۹۵۳ – 09337755304

کلینیک آرامش نوین

درمانگر : رقیه علی نژاد

خدمات :مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، پیش از ازدواج ، فرزند پروریآدرس :فرمانیه ، بلوار شهید اندرزگو، نبش عبدالهی جنوبی ، ساختمان پارسیان ، طبقه ۵تلفن پذیرش :۰۹۳۰۶۴۴۱۴۸۵روانشناس کودکان در شرق تهران

در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی لینک مراکز مشاور خانواده و ازدواج تهران دفاتر روانشناسی و مشاوره گرایش های مختلف در سایر نواحی تهران را مشاهده کنید.

لیست فوق لیستی از مراکز مشاوره روانشناسی شرق تهران در حوزه های خانواده ، ازدواج ، روانشناس کودک ، نوجوان ، اضطراب ، موفقیت ، سکس تراپیست و.. می باشند. هر کدام نام روانشناس شرق تهران به همراه شماره تلفن ، آدرس مطب ، و تخصص های مربوطه آورده شده است. با کلینیک بر روی جزیئیات مطب می توانید جزیئیات دیگر کلینیک را مشاهده کنید.

اگر رواشناس شاغل در شرق تهران هستید و نام خود را در لیست فوق نمی بینید از طریق لینک زیر مشخصات دفتر خود را به همراه تخصص های مربوطه ( مشاوره خانواده شرق تهران ، رواشناس کودک ، نوجوان ، ازدواج ، و.. ) وارد نمایید.

در لیست فوق به نشانی مورد نظر خود دقت کنید. لیست مراکز مشاوره شرق تهران شامل مراکز مشاوره و روانشناسی شرق تهراناست که این مناطق عبارتند از : تهران نو، مشاور تهرانپارس ، کالاد ، شمس‌آباد ، حکیمیه ، نیروی هوایی ، نظام آباد ، نارمک ، شهرک امید ، مشاوره خیابان پیروزی ، گرگان ، وحیدیه ،، مجیدیه، حشمتیه، منصورآباد

از نظر ما بهترین مرکز مشاوره شرق تهران یا روانشناس خوب شرق تهران کسی است که دارای تخصص های مشخص ، علم به روز و تجربه بالا باشد. لیست روانشناسهای شرق تهران که در بالا ذکر شده است همگی دارای پروانه معتبر از سازمان روانشناسی ایران یا سازمان بهزیستی هستند که در محدوده های شرق شهر تهران فعالیت دارند.

یک روانشناس می تواند براساس حوزه تخصصی و مورد علاقه خود خدمات مشاوره پیش از ازدواج ، ازدواج ، طلاق ، خانواده ، فرزند پروری ، کودک ، نوجوان ، جوان را ارائه بدهد. همچنین می تواند در زمینه موفقیت ، استقلال ، اضطراب ، ترس های شبانه کودک به شما کمک شایانی کند.

آخرین تغییرات : فروردین ۱۴, ۱۳۹۹

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

در این صفحه شما لیستی از بهترین دکتر روانشناسی کودک در تهران مخصوصا روانشناسی کودک دبستانی را مشاهده خواهید نمود. خانواده های گرامی می توانند قبل از رجوع به روانشناسان اطلاعات کامل و وافری از روانشناسی کودک را دریافته و تصمیمات بهتری بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر خانواده ها می توانند به صفحه روانشناسی کودک مراجعه کرده و نکات مرتبط با کودک خود را در آن صفحات جستجو کنند.

اما اگر شما روانشناس هستید می توانید اطلاعات خود را به مدیر سایت برای قراردادن روی سایت رادیو کودک به مدیریت سایت اعلام نمائید.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی عمومی ذهن افروزان (نورولند) با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور و…

دکتر مهدی بینا متخصص اعصاب و روان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…روانشناس کودکان در شرق تهران

تمام اطلاعات مرتبط با کلینیک روانشناسی نیک مهر (شعبه پاسداران) با زمینه فعالیت # در این صفحه…

من نسرین افشاری هستم

لیسانس راهنمایی و مشاوره از دانشگاه علامه طباطبایی و  کارشناسی ارشد…

دکتر فریبا عرب گل متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده…

دکتر غلام رضا زمانی قلعه تکی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی…

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکتر گلناز فیض زاده در شهرری با این مجموعه تماس بگیرید تا اطلاعات…

برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر نبی اله دریجانی در شهرری در منطقه ۲۰ با این مجموعه تماس حاصل…

برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره و روانشناسی همراهان در شهرری تماس حاصل نمائید.

مرکز بهداشت شهر ری دارای فیلد های مشاوره ای متعدد علی الخصوص در زمینه مادر و کودک است. برای کسب…

دکتر ناهید محمدی یکی از ویژه ترین روانشناسان در حوزه کودک است پیشنهاد می کنیم رزومه دکتر محمدی…

برای کسب اطلاعات بیشتر با بیمارستان تخصصی مشاوره روانپزشکی رازی در شهرری تماس حاصل نمائید.

دکتر سعیده سرجمعی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده…

مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان نهال (موسسه آوای مهر کودکی ) تحت نظارت سازمان بهزیستی با هدف اثر…

تمام اطلاعات مرتبط با کلینیک تخصصی کودکان با زمینه فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در این…

دکتر الهام شیرازی متخصص اعصاب و روان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

تمام اطلاعات مرتبط با گروه روانشناسی پریا با زمینه فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در این…

مرکز مشاوره روانشناسی معراج واقع در شهرری منطقه ۲۰ تهران آماده خدمات رسانی به خانواده های عزیز…

تمام اطلاعات مرتبط با مرجان حسینی زاده با زمینه فعالیت روانشناس کودک و نوجوان در این صفحه قابل…

دکتر ساحل گرامی، دکترای تخصصی روانشناسی و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه…

دکتر معصومه موسوی متخصص اعصاب و روان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

در این صفحه شما می توانید اطلاعات خانم دکتر مهسا ساداتی روانشناس کودک که در حال حاضر در نزدیکی…

دکتر هوشنگ احسانی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده…

مرکز مشاوره سرای مشاور یکی از مراکز مشاوره تلفنی سراسر کشور است. این مرکز فقط ارائه دهنده خدمات…

دکتر عادل حیدری نژاد فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده های عزیز…

برای کسب اطلاعات بیشتر به مشاور روانپزشک دکتر سعید شجاع شفتی در شهرری مراجعه نمائید.

خوشبختانه امروزه روند تحولات اجتماعي به گونه اي در جريان است كه نگرش افراد نسبت به علم روان…

برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر ربابه مزیبانی در شهرری با شماره تلفن های این مجموعه تماس حاصل…

هانیه وزیری، مشاور ارشد روانشناسی بیش از همه در زمینه شخصیت شناسی کودک در حال فعالیت است. یکی از…

کلینیک روان شناسی آفتاب در سال ۱۳۸۶ با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خدمت خود را…

مرکز مشاوره و روانشناسی کودک پایش یکی از بهترین مراکز روانشناسی کودک در تهران است.

مجموعه…

این روزها کلینیکها و موسسات بسیاری را می بینیم که هر کدام بر اساس دیدگاه و هدف معینی مشغول به…

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکتر محمدصادق جعفرآباد شهرری، مشاور روانپزشک در منطقه ۲۰ با این…

حیطه فعالیت:

خدمات…

روانشناس کودکان در شرق تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره روانپزشکی کودکان دکتر مریم محمودی راد در شهرری با این مرکز…

دکتر ناصر سدیفی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به خانواده های…

مشاور روانپزشک دکتر ذبیح اله اشتری در شهرری یکی از پزشکان روانشناس کودک در جنوب تهران است. برای…

موضوعات اصلی و اساسی حیطه کاری ایشان:

من مرجان معنوی شاد هستم، فارغ التحصیل روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده…

ناتوانی های یادگیری مشکلات جدی هستند که میتوانند عملکرد تحصیلی،پیشرفت شغلی و خودپنداره کودکان…

دکتر نصرت اله سیدشهابی متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

موسسه مشاوره ای روانشناسی بنیان آرامش در تمامی حوزه های مشاور تحصیلی، درمان کودکان، تست های…

پروفایل دکتر شهین نیک ذات

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاور روانشناس مهرناز جهرمی رجبی در شهرری با این پزشک تماس حاصل…

تمام اطلاعات مرتبط با مرکز مشاوره مهرگان پژوه با زمینه فعالیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در…

دکتر میترا حکیم شوشتری متخصص کودکان فوق تخصص روانپزشکی کودکان آماده مشاوره و اطلاع رسانی به…

مرکز مشاوره راز با کادر مجرب آماده برگزاری سخنرانی، کارگاه های آموزشی و آموزش روانشناسی برای…

تمام اطلاعات مرتبط با دکتر شهین نیک ذات با زمینه فعالیت روانشناس کودک و مشاوره خانواده در این…

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم با دکتر مهوش رضاقلی بیگی در شهر ری تماس بگیرید تا با این…

تمام اطلاعات مرتبط با مرجان معنوی با زمینه فعالیت روانشناس کودک و نوجوان در این صفحه قابل رویت…

اطلاعات تماس:

.۰۹۱۲۴۹۴۲۷۷۳ .۰۲۱۸۸۷۰۳۴۲۱

تمامی حقوق مطالب و تصاویر تولیدی این سایت متعلق به سایت رادیو کودک است، هرگونه کپی برداری با ذکر نام سایت و لینک به آن براساس صفحه قوانین و مقررات بلامانع است.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

عزيزم شما مشاوره خوب پيدا كردي؟

روانشناس خوب در شرق تهران

میخوای پوست صورت مثل گل باشه با قیمت خیلی ارزون روانشناس کودکان در شرق تهران

دکتر شعبان

مطب سمت پاسداران دارن و زندگی خیلی ها رو نجات دادن

22795064

غربم سمت پاسداران شعبه زدن 

سلام

دکتر زیبا ایرانی یکی از بهترین روان شناسان در شرق تهران می باشند

ایشان یکی از کارشناسان صدا و سیما می باشند، فقط کافیه اسم ایشان را در گوگل جستجو کنید

سمت ونكم هستن ٨٨٨٥٧١٤٣

دکتر سپیده رحیمی نژاد واقعا یک مشاوره خوب هست مخصوصا برای زوج و خانواده عالییییی، باسواد و باتجربه و با درایت

بهترین مشاور تهرانپارس بهترین روان شناس تهرانپارس فلکه سوم تهرانپارس

۷۷۲۹۷۶۹۶

۰۹۱۰۴۹۷۴۴۳۴

دکتر سپیده رحیمی نژاد تهرانپارس

بهترین مرکز مشاوره خوب  با یه تیم مجرب و عالی

آدرس: ستارخاننرسیده به خ خسرو شمالی. خ دفتر. ساختمان شماره ۵۵۵. پ ۱۷. ط۳. واحد۷٤٤٢٧٦٤٥٦٤٤٢٥٩٠١٧٠٩٠٣٥٣٠٣٨٤٦

مرکز مشاوره اکسیر در شرق تهران

۷۷۸۸۲۸۱۷

هنگامی زوج در روابط زناشویی با همسر خود اختلافاتی دارند با به مراجعه به مرکز مشاوره و کمک گرفتن از یک روانشناس یا مشاور خانواده خوب می توانند به حل مشکلات زناشویی و اختلافات خانوادگی خود بپردازند. بسیاری از زوجین در اولین جلسه مشاوره خانواده ، ترس و استرس دارند اما به‌محض شروع جلسه مشاوره آرامش به آن‌ها برمی‌گردد و شروع به شرح تجربیات زندگی مشترک خود با مشاور خانواده می‌کنند.

دکتر عرب پور ولی نمی دونم مشاوره خانواده می ده یا نه 22367021

منم راضی بودم پیششون رفتیم

سلام دوستان به نظر من مشاوری که دکترا داشته باشه خیلی بهتر میتونه راهنمایی کنه چون تجربه و علم بیشتری داره که متاسفانه الان اکثر مشاورا کارشناس ارشد هستند   

بحث هزینه هم خیلی مهمه یه جوی حاکم شده که اگه یه مرکز شناخته بشه هزینه هاشم دو برابر میشه 

به خاطر همین من خیلی گشتم تا تونستم با خانم دکتر ناصری فر آشنا بشم ایشون خیلی خوش اخلاق و صمیمیی و باسواد هستند و همینطور تعرفه اشون خیلی خوب بود با اینکه خونه ما به نارمک دوره من با کلی ذوق میرم خدمتشون تا کمکم کنند.

شماهم تماس بگیرید خودتون کاملا با من موافق میشید

آدرس: نارمک خ ۴۶ متری شرقی روبروی بیمارستان انصاری ساختمان ۳۸۴ واحد۱۷0910456083002177911005

دوستان عزیز خیلی مهمه مشاورتون کی باشه این مطلب رو بر اساس تجربه میگم خدمتتون فقط از سر دلسوزی اگر زندگیتون واستون مهمه بهترین بر اساس گفته دیگران را انتخاب کنید میتونم فقط بهتون اطلاع رسانی کنم که اوای مهر خانم ارزو دین پرست و احمد مهر ابادی  این دو مشاور مخصوصا خانم دین پرست از مشاوره هیچ مهارتی ندارند !!! این دو نفر و کلا اوای مهر تهرانپارس را فاکتور بگیرید 

چیزی نمونده بود که باعث جدایی من و همسرم باشن 

به جای این که به زندگیمون کمک کنن برای ادامه بهتر متاسفانه سوق میدادن هر دو ما رو به سمت طلاق ! فقط به فکر پول گرفتن از ما بودن هر جلسه کلی هزینه میکردیم بدتر از قبل پیش میرفت … یکسری مشکل هم که نداشتیم خود به خود به وجود اومد ….خلاصه که خواهرانه از طرف خودم و همسرم پیشنهاد میدم هر جا میری اینجا رو فراموش کن !!!!

کلینیک مشاوره و روانشناسی پیام مشاور، زیر نظر سازمان بهزیستی کشور ، خدمات مشاوره ای و روانشناسی عمومی و تشکیل کارگروه مجرب شامل اساتید، روانشناسان، مشاوران و روانپزشکان زبده و متخصص از سال 1392 فعالیت خود را آغاز نموده است.

روانشناس کودکان در شرق تهران

این مرکز خدماتی جامع و کاربردی با بالاترین کیفیت بصورت حضوری، تلفنی و آنلاین در زمینه های مشاوره فردی، خانواده درمانی، پیش از ازدواج، کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی و شغلی، روانسنجی، صنعتی-سازمانی، مشاوره حقوقی و … ارائه نماید.

https://payamemoshaver.ir

شماره های تماس 22070704 – 22893016 – 22894173

آدرس : 

تهران ، خیابان شریعتی ، ابتدای خیابان گل نبی ، جنب حسینیه ارشاد ، پلاک 49 ، واحد 2

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

مرکز مشاوره کودک شرق تهران مکث طرف قرارداد با مهدها، مدارس، بانکها، سازمانها و با داشتن تیمی باتجربه در زمینه درمان و ارتقاء کودکان شما، آماده انواع خدمات مشاوره در زمینه های ذیل می باشد.

در مورد مرکز مشاوره کودک شرق تهران مکث ممکن است گاها این سوال برای والدین پیش آید که در چه صورتی کودکشان نیازمند مشاوره گرفتن از یک مشاور روانشناس کودک هستند. یا اگر کودکی نیازمند این گروه از مشاوره ها باشد، ممکن است والدین احساس خوشایندی را تجربه نکنند. اما قطعا پس از آگاهی از مسائلی که مربوط به کودکان است، تغییراتی در تصمیماتشان انجام خواهد شد.

کودکان از زمان تولد تا پنج سالگی قطعا در رفتار و خلق و خویشان دچار تغییر و تحولات زیادی میشوند. از آنجایی که بیشترین آسیب ها در دوران کودکی مورد توجه کودک است، بنابراین تغییر خلق و خو و همچنین محافظت از روان کودک به وسیله تربیت مناسب و قرار گرفتن در محیط مناسب بسیار پراهمیت است.

در بیشتر موارد با سوالات والدینی مواجه میشویم که مدام تکرار میکنند من از رفتار فرزندم تعجب میکنم. اما جواب والدین قطعا اینجاست که از رفتار کودک خود تعجب نکنید. کودکان در سنین یک تا یک و نیم سالگی به پرتاب کردن وسایل اطراف خود مشغول میشوند. این رفتار در کودکان کاملا غریزی و درونی است. کودک با پرت کردن وسایل اطراف خود به نوعی به بازبینی از شرایط و سنجش دست پیدا میکند. بنابراین بهتر است در این مورد آگاهانه عمل کنید و صرفا وسایل مهم و ضروری خود را در دسترس کودک قرار ندهید تا اینکه بخواهید مدام از کودک بخواهید وسیله ایی را پرت نکند و یا او را لجباز بدانید.روانشناس کودکان در شرق تهران

جیغ زدن در کودکان بین این سنین امری عادی است. کودک برای ابراز خود و یا همچنین بیان خواسته خود و دسترسی به آن متوصل به جیغ زدن میشود. از کودک خود تعجب نکنید و او را پر سر و صدا و بی ملاحظه ندانید. شما در واقع با یک کودک دو سال و نیمه مواجه هستید. بهتر است بدانید کودک چه میخواهد و پیش از آنکه متوصل به جیغ زدن شود خواسته او را در حد نرمال انجام دهید. از لجاجت کردن و دادن این پیام به کودک که «جیغ زدن تو من را میترساند و هر کاری دوست داری انجام بده فقط جیغ نزن» جلوگیری کنید. مرکز مشاوره کودک شرق تهران شما را به خواندن اداما این مقاله مهم دعوت می کند.

این رفتار در کودک در اکثر مواقع رفتاری غریزی است که در مرحله رشدی کودک قرار دارد. اما والدین باید مراقب باشند جیغ زدن در کودک به عنوان وسیله ایی برای نیل به خواسته شان نباشد و با آرامش اجازه دهند کودک این مرحله را پشت سر بگذارد.

این زمان برای کودک دقیقا زمانی است که نه گفتن را از کودک بسیار میشنوید. دادن پیام منفی از طرف کودکان در این سن بیشتر به دلیل هویت یابی مستقل خود است. در واقع کودک با نه گفتن میخواهد خود و هویت خود را به عنوان یک فرد مستقل و جدا از دیگران بشناسد. به هر میزان کودک از استقلال اخلاقی و شخصیت مستقل تری برخوردار باشد قدرت نمایی او به والدین و اطرافیان و همچنین پافشاری او در انجام کارهایی که دلبخواه او است، بیشتر نیز میشود.

بنابراین بهتر است از کنترل گری در کودکان مخصوصا در این سن دست بردارید. اجازه بدهید کودک خود و استقلال خود را به عنوان یک فرد مستقل محک بزند. این زمان، هنگام مناسبی است برای آموزش و تربیت کودک و دادن پیغام های صحیح به او.

مثلا اگر کودک زمین میخورد، به جای فریاد زدن و سراسیمه به سمت کودک دویدن، از او بخواهید که از جای خود بلند شود و اگر احساس میکند به کمک نیاز دارد به او کمک کنید. سرزنش کردن و از بین بردن عزت نفس شکل گرفته پیش از دو سالگی کودک، در این سن میتواند او را فردی ترسو و پر از تردید بار آورد.

شاید یکی از سخت ترین و گیج کننده ترین دوران تربیتی کودک برای والدین دوره شناخت هویت جنسی کودک برای خود کودک باشد. در این دوره کودک با آلت تناسلی خود آشنا میشود و میل زیادی به شناخت بدن خود و همچنین لمس بدن خود پیدا میکند. برخورد والدین با کودکان در مواجه با چنین رفتاری بسیار مهم است. لطفا شوکه نشوید و از رفتار کودک خود نهراسید. این رفتار مانند غذا خوردن و یا خوابیدن در کودک غریزی است و میل به شناخت از بدن خود و احساس جنسی کودک است.

مهم ترین عکس العمل در والدین، نادیده گرفتن رفتار و تلاش برای تغییر شرایط است تا کودک به صورت ناخودآگاه از لمس خود و یا بازی جنسی منحرف شود و به سمت رفتار جدید جذب شود.

غافلگیری به وسیله والدین و یا فریاد زدن و محکوم کردن کودک باعث میشود کودک به پنهانکاری در این زمینه راقب شود و احتمال آسیب در هر رفتار پنهانکارانه ایی بسیار بیش از خواهد بود. اما این اطمینان را حاصل کنید که رفتار کودک از چهار و نیم سالگی تا پنج سالگی در این مورد نیز تغییر خواهد کرد و کودک به سمت رشد خود قدم برخواهد داشت.

با اشاره به مراحل رشدی کودک از زمان تولد تا پنج سالگی این پیغام را به والدین میدهیم که ممکن است هر والدی در هر زمانی با شرایط مخصوص به خود در تربیت فرزندانش دچار ایراداتی بشود. یا سوال هایی برای او پیش آید و یا احساس کند کودک او در زمینه ایی متفاوت از دیگر کودکان عمل میکند.

بنابراین صراحتا بیان میکنیم که مراکز مشاوره کودک با هدف گذاری کمک به رشد و شناخت کودکان و ایجاد راهکارهایی برای تربیت مناسب کودکان به والدین کمک میکنند تا به کمک یک مشاور روانشناس متخصص کودک باری از مشکلات خانواده ها کم کنند و والدین بتوانند با مشاوره گرفتن از متخصصان قدم در راه تربیتی مناسبی برای کودکان خود بردارند.

شاید این سوال در ذهن بسیاری از والدین نقش بسته باشد که یک کودک دو و یا پنج ساله چگونه میتواند از مشکلات خود حرف بزند و یا چگونه مشاور میتواند از مشکلات یک کودک زیر پنج سال آگاهی پیدا کند.

لازم است بدانید مشاوران روانشناس کودک در ابتدا با صحبت های والدین و آشنایی کلی با شرایط کودک میتوانند به مسئله اصلی کودک پی برند. پس از آن با انجام بازی هایی که میتواند رفتار کودک و یا میزان پرخاشگری و یا سطح اضطراب کودک را پیش بینی کند، به رفتارهای احتمالی کودک دسترسی پیدا میکنند و پس از آن با روش های درمانی قصه درمانی، بازی درمانی و شاخه هایی از رفتار درمانی، در خلق و خو و رفتار کودک تغییر ایجاد کنند.

همانطور که اشاره کردیم کودکان آینه تمام قد والدین خود هستند. آنها به غیر از ژنی که در هنگام تولد همراه خود دارند، این تربیت والدین و نحوه عملکرد آنها است که کودک را مضطرب و یا پرخاشگر و یا آرام و مطیع میکند. بنابراین در مشاوره های کودک در مراکز مشاوره کودک، والدین و نقش آنها و رفتار آنها نیز به وسیله مشاور کودک مورد بررسی قرار میگیرد. در مواردی نیز این احتمال داده میشود والدین خود به مشاوره روانشناسی احتیاج داشته باشند که بتوانند با حفظ آرامش خود و تغییر در رفتار خود فرزندی با روان سالمتر داشته باشند.

مراکز مشاوره کودک شرق تهران با این هدف که کودکان تا پیش از سه سالگی در معرض آسیب شدید روانی قرار دارند و اشراف به این نکته که کودکان آسیب دیده میتوانند یک جامعه آسیب دیده را بسازند، بنابراین سعی دارند با کمک به والدین و آگاه سازی والدین در تربیت فرزندانشان و همچنین توانمند سازی کودکان در رشد و دور ماندن از آسیب های احتمالی به دنبال کمک رسانی به والدین و دور نگه داشتن کودکان از هر نوع آسیبی هستند که بتوانند با روانی سالم احساسات خوشایندی را در زندگی خود تجربه کنند.

لطفا جهت مشاوره در مورد «مرکز مشاوره کودک شرق تهران» با شماره های زیر تماس بفرمایید:

22006198 – (021) 22004925 – (021)

لطفا جهت ارائه خدمات و توضیحات تکمیلی با ما در ارتباط باشید.

آدرس: تهران – جنب مترو قلهک – کوچه خلیل پور – پلاک 21 – واحد 5 – طبقه 3

تلفن: 22006198 – 021

تلفن: 22004925 – 021

همراه: 09351671664

دکتر روانشناس و متخصصین روانشناسی مرکز مشاوره مکث با بررسی نقاط قوت و ضعف مراجعه کنندگان به کمک آزمون های نوین روانشناختی ، تشخیص گذاری کرده و با در نظر گرفتن شرایط فرد برای درمان اثر بخش و یا برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی ها در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی از جمله مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج اقدام می نمایند. مرکز مشاوره روانشناسی مکث در شریعتی تهران با هدف ایجاد تحول در نحوه انجام خدمات روان درمانی و کسب اطلاعات روانشناسی بروز از طریق اینترنت و مشاوره آنلاین شروع به فعالیت نموده است. با توجه به اینکه مدیران این مجموعه از افراد متخصص و با سابقه کار فراوان در این زمینه هستند؛ لذا سنگ بنای تمامی فعالیت های جاری در این مرکز مشاوره بطور اصولی و مطابق با علم روز دنیا بنا نهاده شده است. ما در محیطی آرام و دل نشین پذیرای شما مراجعه کننده محترم می باشیم.

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز مشاوره مکث می باشد.

Publisher

هوش های چندگانه گاردنر، نظریه، ویژگی ها و مشاغل

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین


تست هوش و IQ ریون برای بزرگسالان

مرکز مشاوره کودک شرق تهران کجاست؟ اگر به دنبال مرکز مشاوره کودک در غرب و شرق تهران هستید، با جعبه ابزار ذهنی همراه باشید تا شما را با دنیای روانشناسی و مفاهیم آن آشنا کنیم.روانشناس کودکان در شرق تهران

كودكان و نوجوانان برخلاف بزرگسالان به‌ندرت خودشان به روانشناس مراجعه می‌كنند. هم‌چنین در مورد آنان‌ همیشه باید از اطرافیانشان اطلاعات اخذ شود. مثلاً از والدین، معلمان، مددكاران اجتماعی، روان‌شناسان مدرسه، پزشكان و غیره. اگرچه رضایت والدین ضروری است ولی اخذ موافقت كودك جهت اطلاعات گرفتن از دیگران نیز مهم است.

در سنجش روانشناختی كودکان و نوجوانان، بررسی ماهیت و شدت مشكل در همان بدو امر، بسیار مهم است. شكایت ممكن است اختصاصی باشد مثل حالت تهوع یا ترس از رفتن به مدرسه و یا كلی مثل افسردگی یا «بی‌علاقگی» نسبت به انجام تكالیف درسی باشد. معاینه كننده باید بفهمد چرا فرد موردنظر كمك می‌خواهد، چه مدت است چنین مشكلی دارد و برای حل این مسئله چه اقدامات دیگری كرده است. سپس بر مبنای تمامی اطلاعات موجود، شرح حالی تهیه می‌شود تا دقیقاً نحوه ایجاد مشكل مزبور مشخص شود.

آیا شما هم به دنبال آدرس مراکز مشاوره کودک در تهران هستید؟!

روان‌شناسان مشغول در حیطه روانشناسی كودك و روان‌شناسان طب اطفال با هدف‌های زیر با والدین مصاحبه می‌كنند:

مصاحبه با كودكان و نوجوانان‌هم فرصتی به آنان می‌دهد تا «داستان خودشان را بیان كنند». روان‌شناس سؤالاتی در خصوص خودپنداره آنان، ادراك‌شان از دیگران و نظرشان در مورد ماهیت و وجود یا عدم وجود مشكل می‌پرسد.

در مصاحبه با كودكان باید یادمان باشد همیشه به آن‌ها گفته نشده است كه چرا به كمك احتیاج دارند و معمولاً درك ناقصی از صحبت‌ها دارند. حضور در درمانگاه بدون فهمیدن علتش یا بدون داشتن حق تصمیم‌گیری در مورد درمان شدن، برای كودكان (و هر كس دیگری) اضطراب‌آور است. پس باید احساس و نظر كودك در مورد ملاقات مزبور را جویا شویم. متخصص بالینی تا حد امكان باید قبل از مصاحبه به كودكان آرامش خاطر بدهد و سپس در محدوده قوه درك كودك به او بگوید چه‌کارهایی انجام خواهد داد.

امروزه برای اختلالات درون‌سازی كودكان و نوجوانان و اختلالات بیرونی‌سازی آنان مصاحبه‌های تشخیصی ساخت‌دار و نیمه ساختار تهیه شده است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند: از برنامه مصاحبه تشخیصی كودكان؛ برنامه‌ كودك‌سنجی؛ و تجدیدنظر مصاحبه تشخیصی برای كودكان و نوجوانان.

این مصاحبه‌ها نسخه‌های مخصوص كودكان و والدین (یا افراد مطلع) هم دارند. مصاحبه‌های تشخیصی مزبور از این مزیت برخوردارند كه هنجاریابی شده‌اند (از تمام كودكان سؤالات واحدی پرسیده می‌شود)، جامع‌ترند و پایایی بیشتری دارند. این مصاحبه‌ها خصوصاً در شرایطی مفیدند كه بحث تشخیص افتراقی مطرح است.

یكی از روش های مشاهدات رفتاری نظام‌ كدگذاری رفتاری است كه پترسون و همكارانش ابداع كردند و مورد استفاده قرار دادند. این نظام مخصوص پسرانی بود كه در آستانه بزهكاری بسر می‌بردند و در زمینه پرخاشگری و نافرمانی مشكلاتی داشتند. مشاهده‌كنندگان آموزش دیده به كمك نظام كدگذاری رفتاری، یك تا دو ساعت را در خانه این پسرها صرف مشاهده و ثبت تعاملات خانوادگی آنان می‌كردند.

یك نظام مشاهده‌ای متداول دیگر، فرم مشاهده مستقیم فهرست رفتار كودك آخنباخ است. این فرم برای سنجش رفتارهای مشكل‌سازی به كار می‌رود كه در كلاس و دیگر مكان‌ها روی می‌دهند.

رایج‌ترین آزمون‌ها در این زمینه عبارت‌اند از سومین، چهارمین و پنجمین ویراست مقیاس هوش كودكان وكسلر، مجموعه سنجش‌های كودكان كافمن (K-ABC)،‌ نسخه تجدیدنظر شده بینه و نسخه تجدیدنظر شده آزمون واژگان مصور پی‌بادی. این آزمون‌ها و آزمون‌های دیگر برای سنجش معلولیت‌های یادگیری، عقب‌ماندگی ذهنی، بدكاری عصب‌شناختی یا اختلالات رشدی نافذ كودكان مناسب هستند.

مقاله مرتبط: تعاریف مختلف هوش

این آزمون‌ها برای سنجش آموخته‌های قبلی خصوصاً آموخته‌های تحصیلی یا آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آزمون‌ها به موضوعات تحصیلی مختلفی، از روخوانی تا حساب می‌پردازند. سه مورد از ابزارهای غربالگری متداول عبارت‌اند از نسخه تجدیدنظر شده آزمون پیشرفت فردی پی‌بادی، مجموعه آزمون‌های روانی تربیتی وودكاك جانسون و سومین ویراست آزمون پیشرفت دامنه‌دار. سایر مجموعه آزمون‌های مورد استفاده عبارت‌اند از آزمون‌های مهارت‌های بنیادی آیوا، سری‌های پیشرفت SRA، آزمون پیشرفت استنفورد و مجموعه آزمون زمینه‌یابی پیشرفت متروپولیتن.

برخی از متخصصان بالینی می‌گویند از این آزمون‌ها وقتی باید استفاده كنیم كه تصویر پویاتری از شخصیت بخواهیم. یكی از دلایلی كه برای استفاده از این آزمون‌ها مطرح می‌شود این است كه مبهم بودن محرك‌های این آزمون‌ها یا استفاده از حیوانات در این آزمون‌ها، باعث می‌شود خردسالانی كه سطح اضطراب‌شان بالا است كمتر بترسند. معمولاً از آزمون اندریافت موضوع و رورشاخ و آزمون‌ اندریافت كودكان، آزمون جملات ناقص و آزمون یك آدم‌بكش استفاده می‌شود.

ابزارهای اندازه‌گیری پرمصرف عبارت‌اند از پرسش‌نامه شخصیتی كودكان، فهرست رفتار كودك، فرم گزارش معلم، نسخه تجدیدنظر شده فهرست مشكل رفتاری و مقیاس‌های درجه‌بندی كانرز. فهرست رفتار كودك یكی از متداول‌ترین ابزارهای موجود برای سنجش مشكلات رفتاری كودكان و نوجوانان است. مهم‌ترین نقاط قوت این فهرست، ویژگی‌های روان‌سنجی قوی آن، پوشش جامع مشكلات و سودمندی بالینی این فهرست است. ماحصل فهرست رفتار كودك، چند نمره است. ابتدای یك نمره برای مشكل كلی محاسبه می‌شود كه در ذهن روان‌شناس در خصوص مفهوم مشكلات رفتاری كلی فرد برداشتی ایجاد می‌كند.

هم‌چنین هشت نمره سندرمی نیز حساب می‌شود: گوشه‌گیری، شكایت جسمی، اضطراب، افسردگی، مشكلات اجتماعی، رفتار بزهكارانه و رفتار پرخاشگرانه. درنهایت نیز نمره‌ای برای مشكل كلی درونی‌سازی و نمره‌ای برای مشكل كلی بیرونی‌سازی (كه هرکدام از نمراتی برای سندرم‌های خاص تشكیل می‌شوند) محاسبه می‌شود.

گاهی ابزارهای خودسنجی روی خود كودكان اجرا می‌شوند. این كار وقتی صورت می‌گیرد كه احساس می‌شود راهنمایی‌ها را می‌فهمند و می‌توانند احساسات، افكار یا رفتارشان را به‌خوبی بیان كنند. این نوع ابزارها عبارت‌اند از پرسش‌نامه افسردگی كودكان (كه برای كودكان كلاس اولی قابل خواندن است)، مقیاس‌های قابلیت ادراک‌شده و برای نوجوانان، دومین ویراست شخصیت‌سنج چندوجهی مینه‌سوتا و آزمون خودسنجی جوانان.

حوزه‌های تحقیقاتی فعلی موردعلاقه روان‌شناسان عصب‌نگر كودك عبارت‌اند از سنجش هم‌بسته‌های عصبی روانی اختلال سلوك، بی‌توجهی بیش‌فعالی، پرخاشگری نافرمانی، اختلالات اضطرابی و بسیاری از بیماری‌های طبی.

آزمون‌هایی كه بیشتر در مورد كودكان در روانشناسی بالینی کودک استفاده می‌شوند عبارت‌اند از مجموعه آزمون‌های ریتان ایندیانا، مجموعه آزمون‌های عصبی روانی هالستید برای كودكان، سومین ویراست مقیاس هوش كودكان وكسلر و مجموعه آزمون‌های عصبی روانی لوریا ـ نبراسكا.

در این حوزه روزبه‌روز بیشتر متوجه می‌شویم كه بسیاری از مشكلات رفتاری، هیجانی و حتی طبی كودكان با میانجی‌گری عوامل شناختی روی می‌دهند.

مشكلات كودكان تا حد زیادی در بطن خانواده ایجاد می‌شوند. كودك توسط خانواده و خانواده متقابلاَ توسط كودك شكل می‌گیرد. پس برای درك مشكلات كودك و مداخله مناسب جهت رفع آن‌ها باید نظام خانواده را بشناسیم. برای رسیدن به این هدف، ابزارهای سنجشی متعددی وجود دارد. برخی از ابزارهای اندازه‌گیری كاركرد خانواده عبارت‌اند از مقیاس محیط خانوادگی؛ مقایسه‌های ارزیابی انطباق‌پذیری و انسجام خانواده و ابزار سنجش خانواده.

برای دریافت وقت مشاوره با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

اگرچه در درمان كودكان و نوجوانان غالباً از درمان‌های روان‌كاوانه استفاده می‌شود ولی معمولاً اصلاح فنون سنتی این رویكرد ضروری است. كودكانی كه ایگوهای بسیار ضعیفی دارند یا در محیط خانوادگی پر از تهدید زندگی می‌كنند كه پدر و مادرشان حمایتگر نمی‌باشند، برای اقدامات روان‌كاوانه مناسب نیستند.

در رویكردهای اصلاح‌شده، تعداد جلسات به هفته‌ای یك یا دو بار كاهش می‌یابد. این رویكردها نشانه مدارترند و رفتارهایی را كه واقعاً متضاد اضطراب هستند به كودكان می‌آموزند. به‌این‌ترتیب مثلاً به‌جای «معالجه» یك تثبیت، كودك یك مرحله رشدی را پشت سر می‌گذارد. به‌طورکلی تفاوت رویكردها كمّی است. همچنین یك تفاوت فاحش‌تر رویكردهای اصلاح‌شده، استفاده از بازی به‌عنوان ابزار ارتباطی است كه در بخش زیر از جعبه ابزار ذهنی به آن اشاره خواهیم كرد.

بعضی از درمانگرها به‌جای استفاده از رؤیاها یا تداعی‌های آزاد، زندگی روانی كودك را از زاویه بازی بررسی می‌كنند، اعم از بازی‌های آزاد یا ساخت‌دار.

نحوه بازی كردن كودكان، اشیایی كه برای بازی انتخاب می‌كنند و صحبت‌هایی آن‌ها در حین بازی می‌توانند مهم باشند و باعث تخلیه هیجانی و درمان شوند.

یك نمونه از بازی‌درمانی، رویكرد سولومون است. وی كودكان را به اتاقی می‌برد كه روی میز داخل آن، چند عروسك وجود دارد. یكی از عروسك‌ها را برمی‌دارد و از كودك می‌پرسد با آن چه‌کار كند. گاهی عروسك‌ها را به‌گونه‌ای انتخاب می‌كند كه معرف خانواده كودك باشند. درحالی‌که كودك، عروسك‌ها را مرتب و با آن‌ها بازی می‌كند، درمانگر كارهای كودك را تفسیر و زمینه را برای ابراز احساسات وی فراهم می‌كند. دراین‌بین، تجربه‌های خانوادگی، آرزوها و حتی امیال ناهشیار كودك فاش می‌شوند. ولی به‌طورکلی، بازی‌درمانی به‌صورت مجموعه‌ای التقاطی و درهم‌برهم از فنون و روش‌ها درآمده است.

خدمات ما: مرکز بازی درمانی در تهران

بازی‌درمانی دیگر صرفاً متعلق به رویكرد روان‌پویایی نیست و در رویكرد شناختی رفتاری نیز از آن‌ها استفاده می‌كنند. در بازی‌درمانی شناختی رفتاری می‌توانیم با فنونی مثل الگوبرداری از مهارت‌های مقابله‌ای سازگارانه، در كودكان تغییرات شناختی و رفتاری ایجاد و از طریق بازی به طور غیرمستقیم تغییر شناختی را به آن‌ها القا كنیم. هم‌چنین (باز هم از طریق بازی) فرصت‌هایی برای كودك فراهم آوریم تا وضعیت‌های دشوار برای او دوباره تكرار شوند و بتوانند بر آن‌ها غلبه كند.

رفتاردرمانی ظاهراً با استناد به اصول شرطی‌سازی پاسخگر (یعنی این اعتقاد كه رفتار از طریق شرطی‌سازی كلاسیك فراگرفته می‌شود) یا اصول شرطی‌سازی عامل (رفتار توسط پیامدهایش ادامه می‌یابد)، بسیاری از رفتارهای دوران كودكی را می‌توانیم توضیح بدهیم. هم‌چنین این اصول به‌عنوان بخشی از طرح درمان به‌راحتی توسط والدین و معلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اكثر این روش‌ها اعم از حساسیت‌زدایی منظم، بیزاری‌درمانی یا مدیریت وابستگی در مقایسه با روش‌های قدیمی‌تر و سنتی روان‌پویایی بسیار مؤثرند.

آموزش مدیریت تربیتی به والدین شامل مجموعه‌ای از اقدامات درمانی است كه با هدف آموزش شیوه اصلاح رفتار كودكان و نوجوانان در خانه، به والدین آموزش داده می‌شوند. والدین با اصول مهم یادگیری آشنا می‌شوند (مدیریت وابستگی، تقویت) و سپس آن‌ها را در خانه به اجرا می‌گذارند.

دسته بندی مرتبط: مهارت های فرزندپروری

روانشناس کودکان در شرق تهران

روان‌شناسان بالینی كودك و روان‌شناسان طب اطفال در كنترل و اداره كودكان در هنگام بستری شدن آنان در بیمارستان نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا كنند. آن‌ها می‌توانند كودكان را برای انجام برخی اقدامات طبی آماده و به كودكان و خانواده‌شان كمك كنند با مشكلات طبی بعدی كنار بیایند. فنون مورد استفاده در این زمینه هم عبارت‌اند از تمرین رفتاری و مایه‌كوبی علیه استرس و روش‌های مختلف ارزیابی مجدد شناختی.

در سال‌های اخیر درمان شناختی رفتاری در مورد مشكلاتی چون تكانشی بودن، بیش فعالی، اضطراب، افسردگی و اختلالات سلوك زیاد به‌کاررفته است. ایده اصلی در این نوع درمان، بهبود حل مسئله و بالا بردن توانایی برنامه‌ریزی و به تأخیر انداختن كامیابی است. با سنجش‌های شخصی و اظهارنظر در مورد خود، به كودكان یاد داده می‌شود روی رفتارهای مشكل‌ساز و ناراحتی‌های‌شان كنترل عقلانی پیدا كنند. ابزار این كار نیز تغییر دادن شناخت‌ها و هدف نهایی آن ایجاد یك «الگوی مقابله‌ای» جدید و سازگارانه‌تر است.

بسیاری از رویكردهای خانواده‌درمانی یا گروه‌درمانی مطرح‌شده در فصل پانزدهم برای رفع مشكلات كودكان و نوجوانان نیز كاربرد دارند. بسیاری از مشكلات كودكان در محیط خانواده آموخته و تقویت می‌شوند؛ كاهش [و درمان] آن‌ها نیز غالباً مستلزم همكاری و درك كل واحد خانواده است. چون كودكان به‌شدت تأثیر خانواده و محصول خانواده‌اند، گاهی درمان كل خانواده بهترین راه است؛ اما شواهد متوسطی كه در تأیید كارایی خانواده‌درمانی وجود دارند.

دارودرمانی. گاهی می‌توانیم در كنار روان‌درمانی كودكان از دارو نیز استفاده كنیم. داروهایی كه بیشترین مورد مصرف را دارند، داروهایی می‌باشند كه برای درمان اختلال كمبود توجه / بیش‌فعالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایج‌ترین دارو برای درمان اختلال كمبود توجه / بیش‌فعالی یك محرك روانی به نام متیل فنیدیت (ریتالین) است.

چرا نگاهی به درمان های روانشناسی نمی اندازید؟!

روان‌شناسان بالینی كودك و روان‌شناسان طب اطفال اهمیت زیادی برای پیشگیری از بروز مشكلات دوران كودكی قابل هستند. بی‌شك روان‌شناسان بالینی كودك و روان‌شناسان طب اطفال یا می‌خواهند جلوی مشكلات را پیش از وقوع بگیرند و یا حداقل آن‌ها را قبل از آنكه از كنترل خارج شوند، شناسایی كنند. به‌هرحال، روانشناسی بالینی كودك و روانشناسی طب اطفال، موضع پیشگیرانه دارند.

رابرتز در چارچوب روانشناسی طب اطفال از اصطلاح راهنمایی پیشگیرانه استفاده می‌كند؛ یعنی از مشاهده و آموزش پیشرفته شدن مشكلات استفاده می کند.

همیشه یكی از اصول روانشناسی اجتماع‌نگر، شناسایی افرادی بوده است كه در معرض آسیب دیدن از مشكلات بعدی هستند. نمونه آن‌هم كودكی است كه بستری شده است. هم‌اكنون برنامه‌هایی جهت اطلاع‌رسانی به كودكان بستری، زمینه‌سازی برای بروز هیجانات آنان، آموزش راهبردهای مقابله‌ای به آنان یا صرفاً ایجاد روابط توأم با اعتماد وجود دارند.

برنامه‌های مخصوص ایمنی با هدف كمك به پیش‌گیری از بروز مشكلات فیزیكی تهیه شده‌اند؛ در این برنامه‌ها مسائل گوناگونی از شیوه درست عبور از چهارراه تا آدم‌ربایی و تعرض جنسی، مطرح می‌شود.

اگر به دنبال مرک مشاوره کودک غرب تهران، مرکز مشاوره و ورانشناسی کودک در غرب تهران هستید، پیشنهاد ما به شما کلینیک ذهن آرا می باشد. بسیاری از والدین که به این مرکز مراجع کرده اند از رضایت بسیار زیاد خود می گویند. این تجربه و تخصص به ما این اعتماد را می دهد که با اطمینان مشکلات روانشناختی کودکان شما را ارزیابی و درمان کنیم.

برای دریافت وقت مشاوره با متخصصین ذهن آرا در تماس باشید:  ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

مرکز مشاوره قلهک، کلینیک روانشناسی

مرکز روانشناسی ذهن آرا، بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در…

مرکز مشاوره دولتی شرق تهران

مرکز روانشناسی کودک شمال تهران

روانشناس کودک در جنوب تهران

مرکز مشاوره و روانشناسی جنوب تهران

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پربازدیدها


تست آنلاین عشق و عاشقی واقعی


تست شخصیت شناسی نئو


جملات ناب اعتمادبنفس


تست آنلاین وسواس فکری


تست اسکیزوفرنی آنلاین


تست آنلاین اختلال شخصیت مرزی


تست طرحواره یانگ به صورت آنلاین

تست رغبت و علاقه تحصیلی و شغلی استرانگ آنلاین


تست ترنس بودن مردان


تست آنلاین تشخیص اوتیسم

آدرس: خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، اول خیابان بصیری، پلاک 17، واحد 2

شماره تماس: ۲۲۰۰۶۶۰۸ – ۲۲۶۰۵۴۴۱ – ۲۲۶۴۲۱۷۸

ایمیل: Info@mindtoolbox.ir

   

فلوکستین  سایت روانشناسی

تست هوش  تست روانشناسی  تست وسواس

تست شخصیت شناسی  مهارت های ارتباطی

تست تله های زندگی  جملات انگیزه دهنده

روانشناس کودکان در شرق تهران
روانشناس کودکان در شرق تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *