کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

 
helpkade
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

معرفی رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روان شناسی، علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روان شناسی در امر آموزش و پرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روان شناسی در مسائل روانی – اجتماعی می باشد.
هدف از رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارتهای لازم در افرادیست که در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی – سازمانها و نهادهای جمهوری اسلامی و در دانشگاهها خدمت رسانی می کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

تعداد کل واحدها : 36 واحد
دروس اجباری : 30 واحد
سمینار : 2 واحد
پایان نامه : 4 واحد


دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


روان شناسی عمومی پیشرفته


3


روشهای آماری پیشرفته


3


روشهای تحقیق در روان شناسی


3


نظریه های شخصیت


2


انگیزش و هیجان


2


روان شناسی احساس و ادراک


2


روان شناسی یادگیری و تفکر


2


پسیکوفیزیولوژی و نوروپسیکولوژی


2


روان شناسی اجتماعی پیشرفته


2


مباحث جدید در اسیب شناسی روانی


2


روان شناسی رشد پیشرفته


2


روان شناسی کودکان استثنایی


3


سمینار


2


پایان نامه

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا


6

دانشگاههایی که در رشته ارشد روانشناسی عمومی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95


دانشگاه اصفهان


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


دانشگاه بوعلی سینا


دانشگاه تهران


دانشگاه بین المللی امام خمینی


دانشگاه تبریز


دانشگاه رازی


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه خوارزمی


دانشگاه زنجان


دانشگاه سلمان فارسی


دانشگاه سمنان


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی


دانشگاه گیلان


دانشگاه لرستان


دانشگاه محقق اردبیلی


دانشگاه هرمزگان


دانشکده غیر انتفاعی رفاه – تهران


دانشگاه ملایر


دانشگاه یزد


 


 

دانشگاههایی که در رشته ارشد روانشناسی عمومی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94


دانشگاه اصفهان


دانشگاه بین المللی امام خمینی


دانشگاه تبریز


دانشگاه سلمان فارسی


دانشگاه تهران


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه رازی


دانشگاه زنجان


دانشگاه سمنان


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه گیلان


دانشگاه محقق اردبیلی


دانشگاه لرستان


دانشگاه ارومیه


دانشگاه ملایر


دانشگاه یزد


دانشگاه هرمزگان


دانشکده غیر انتفاعی رفاه – تهران


روانشناسی بالینی


روانشناسی بالینی کودک و نوجوان


روانشناسی خانواده درمانی


روانشناسی صنعتی و سازمانی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی اسلامی


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی تربیتی


مشاوره در 4 گرایش


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی اجتماعی


روان شناسی صنعتی و سازمانی


سایبرسایکولوژی


پداگوژیک


روانشناسی تربیتی


روانشناسی بالینی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی سلامت


روانشناسی (بدون گرایش)


 


 

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/XObject>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 842.04 595.32] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
x}].m

نام و نام خانوادگی

شماره موبایل

 

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان

۲ واحد

۲ واحد

نام و نام خانوادگی

شماره موبایل

نام و نام خانوادگی

شماره موبایل

خوب

منابع این رشته فوق العاده بود با تشکر از شما

سلام لطفا تخفیف را یک روز دیگر تمدید کنید!

درود.من روانشناسی عمومی ثبت نام کردم.وپکم اماده.اماتاریخ ازمون ومحل ازمونم مشخص نشده.ومشاورم خانم صمدی پاسخگونیستند.وگوشیشان خاموش است.لطفابمن پاسخ دهید.تاریخ ومحل ازمون من کجاست .سپاس

سلام نظرتون راجع به روانشناسی عمومی وبازار کارش چیه چقدر میتونه موفق باشه؟

دانشگاه فردوس

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب سایت

نظر

نام و نام خانوادگی

شماره موبایل

تهیه و بهینه سازی شده توسط : دپارتمان فضای مجازی دانش پژوهان

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

در این مطلب قصد داریم با معرفی هر درس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، به شناخت بیشتر داوطلبان از این دروس کمک کنیم.

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

دروس کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، شامل هفت درس اصلی است. در این مطلب قصد داریم با معرفی هر درس به شناخت بیشتر داوطلبان از این دروس کمک کنیم. اولین درس دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، درس زبان انگلیسی است.

درس زبان از دروس مهم و رتبه ساز در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی است. به جرات می توان گفت اگر کسی قصد دارد این درس را از برنامه مطالعه خود حذف کند، باید فکر رتبه زیر 100 و قبولی در دانشگاه سراسری را از سر بیرون کند. با وجود این که اکثر داوطلبان زبان ضعیفی دارند و در این درس با مشکل مواجه هستند؛ اما به دلیل مهم بودن زبان تخصصی نسبت به زبان عمومی، به راحتی و با یک مطالعه نظام مند می توانند در این درس درصد خوبی را به دست آورند. درس زبان در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، با 30 سوال درک مطلب و ضریب دو در قبولی داوطلبان سهم زیادی دارد. 

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

با اینکه بسیاری از داوطلبان تصور می کنند در درس آمار و روش تحقیق با سوالات مفهومی و حل مساله مواجه هستند؛ اما همانطور که از نام این درس مشخص است نیمی از سوالات را درس روش تحقیق تشکیل می دهد. با مطالعه دقیق این درس به راحتی می توان به سوالات درس آمار و روش تحقیق در کنکور پاسخ داد. سوالات درس آمار نیز شامل آمار توصیفی و آمار استنباطی می شود. پاسخگویی به سوالات بخش توصیفی به دلیل حفظی بودن بسیار ساده است. بنابراین با وجود ترسی که نسبت به سختی این درس وجود دارد، می توان با تسلط بر قسمت های ساده تر به سوالات این درس نیز پاسخ داد. این درس با ضریب یک، دومین درسی است که در دفترچه سوالات کنکور ارشد روانشناسی قرار دارد.

درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، دربرگیرنده دو درس آسیب شناسی روانی و کودکان استثنایی است. در مجموع این درس به اختلالات روانشناختی در انسان ها (از اختلالات دوره کودکی مثل انواع عقب ماندگی ها، اختلالات بیش فعالی، اوتیسم و.. تا اختلالات دوره میانسالی مثل انواع دمانس) می پردازد. برای تسلط بر این درس، شناخت انواع اختلالات، ملاک های لازم جهت تشخیص اختلال، تشخیص افتراقی، سبب شناسی و روش های درمانی مختلف (دارو درمانی و روان درمانی) ضروری است.

با توجه به تنوع مباحث در درس روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی و علی رغم جذاب بودن، این درس نکات ریزی دارد که فقط با مرور مکرر می توان به آن مسلط شد. درس مرضی و کودکان استثنایی در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، با 20 سوال و داشتن ضریب دو از جمله درس های مهم محسوب می شود.

ساده ترین درس در مجموعه روانشناسی، درس رشد است. به دلیل ماهیت این درس که به مراحل مختلف رشد انسان می پردازد و نظریات مهم رشد را ارائه می دهد، اکثر داوطلبان با این درس به خوبی ارتباط برقرار می کنند. ساده بودن این درس موجب شده که اکثر داوطلبان در این درس درصد بالایی داشته باشند. میانگین درصد رتبه های برتر در این درس حدودا 65% است. درس روانشناسی رشد با ضریب دو از جمله دروس مهم گرایش عمومی تلقی می شود که می توان با مطالعه دقیق به راحتی به درصد بالایی در آن دست یافت.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی ارشد روانشناسی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

درس علم النفس با وجود ضریب یک، از جمله درس هایی است که داوطلب به سختی با آن ارتباط برقرار می کند. دلیل آن هم ماهیت این درس است که به بررسی نظریات فیلسوفان غربی و اسلامی در مورد انسان می پردازد. فهم سنگین این مباحث، فرار بودن آن ها و ضریب پایین این درس موجب شده بعضی داوطلبان این درس را از برنامه مطالعه خود حذف کنند. اگر این درس در زمان مناسبی به برنامه مطالعه اضافه شود به دست آوردن درصد 60 در آن دور از انتظار نیست.

شاید درس روانشناسی عمومی به لحاظ محتوای مطالب سنگینی زیادی نداشته باشد اما همانطور که از نام این درس مشخص است، به دلیل بررسی ابعاد و گرایش های مختلف روانشناسی، این درس حجم زیادی دارد و داوطلب با مطالب گسترده ای روبرو است. با این وجود مطالعه این درس، به فهم بهتر سایر درس های رشته روانشناسی نیز کمک زیادی می کند. برای مثال فصل دوم کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد به بررسی سیستم عصبی انسان می پردازد و مطالعه این فصل می تواند کار داوطلب را در درس روانشناسی فیزیولوژیک راحت تر کند. بنابراین همسو بودن فصل های کتاب عمومی با سایر درس ها موجب درک بهتر مطالب می شود.

با وجود این که به نظر می رسد روانشناسی علم مطالعه روان انسان است. در برخی رویکردهای این رشته به بررسی مبانی عصب شناختی اختلالات پرداخته می شود. اگر مغز و سیستم عصبی را به عنوان مرکز کنترل و اداره رفتار در نظر بگیریم، دور از انتظار نیست که هر مشکلی در رفتار انسان نمودی هم در سیستم عصبی داشته باشد و باعث درگیر شدن قسمت های مختلف مغز شود. درس روانشناسی فیزیولوژیک به دلیل بررسی سیستم عصبی و نقش آن در بروز اختلالات، یکی از سخت ترین دروس مجموعه روانشناسی است. این درس با ضریب یک و 20 سوال، آخرین سوالات این گرایش را در دفترچه به خود اختصاص می دهد. 

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی


Mehri‏ – 98/12/25

سلام من معدلم در کارشناسی ۱۹بوده ودررشته مددکاری فارق التحصیل شدم الان دررشته روان شناسی عمومی درمقطع ارشد می خواهم کنکور بدم می خواهم بدانم اگه کتاب روان شناسی رشد وعمومی و کودکان استثنایی که ضریب شان دو هست را بخوانم می توانم نمره قبولی بیاورم


مسعود‏ – 98/7/7

باسلامبهترين گرايش روان شناسي براي ارشد چي هست؟و بنظر شما بين گرايش عمومي و تربيتي كدوم مناسب تر هست؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/13

باسلامبستگی به علاقه و هدف خودتون داره. انتخاب گرایش خیلی شخصیه و باتوجه به علاقه و توانمندی های افراد ممکنه برای فردی گرایش عمومی و برای فرد دیگری گرایش تربیتی مناسب تر باشه.


کیانا‏ – 97/12/12

سلام خسته نباشید من امسال میخواهم ارشد روانشناسی بخوانم والبته دکترای عمومی هم بگیرم ولی زبانم خیلی ضعیفه خواستم بدونم امکانش هست در ازمون های ورودی قبول بشم ویادر طول تحصیلم در دانشگاه برام مشکل ساز نمیشه.ازتون خواهش میکنم جوابمو بدین ممنونم.

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/21

سلامدرس زبان تخصصی یکی از دروس رتبه آور در رشته روانشناسی است. باتوجه به اینکه متون داده شده در کنکور تخصصی بوده و به نسبت زبان عمومی گستردگی کمتری دارد با داشتن برنامه مناسب و گذاشتن زمان کافی می توان در این درس به درصد مناسبی رسید. باتوجه به ضرورت انجام پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد، مسلط بودن به زبان انگلیسی لازم است.موفق باشید


فاطمه‏ – 97/12/2

سلام…ممنون از اطلاعات خوبتون…برای قبولی دانشگاه سراسری باید حداقل چه رتبه ای داشته باشیم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/3

باسلامگرایش بالینی زیر 300 و گرایش عمومی زیر 1800

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

داوطلبان برای تحصیل در یکی از دو رشته روانشناسی و مشاوره، باید در مرحله اول میزان علاقه و تطابق روحیات خود با رشته انتخابی را مدنظر داشته باشند.

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

یکی از سوالاتی که ذهن داوطلبان کنکور ارشد را در زمینه انتخاب رشته درگیر کرده است، تفاوت دو رشته روانشناسی و مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد است. یکی از مهم ترین دلایل ادامه تحصیل برای مقطع ارشد در یکی از این دو رشته، الزام سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور است که باید حتما شما دو مدرک پشت سر هم را در یکی از دو این رشته برای اخذ مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور داشته باشید. بنابراین ادامه تحصیل در ارشد این رشته و بالطبع دکترا بسیار حائز اهمیت است.

این دسته از داوطلبان دو دسته اند: دسته اول داوطلبانی هستند که در مقطع کارشناسی، رشته مشاوره خوانده اند و به دلیل علاقه ای که به کار بالینی دارند بین این دو رشته مرددند. دسته دوم داوطلبانی هستند که رشته کارشناسی شان غیرمرتبط است و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد این دو رشته قادر به تصمیم گیری و انتخاب بین این دو رشته نیستند.

در ادامه به تمایز این دو رشته و گرایش های مختلف آن می پردازیم تا برای انتخاب بین این دو رشته دید بازتری داشته باشید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

رشته روانشناسی گرایش های مختلفی در مقطع کارشناسی ارشد دارد که عبارتند از: روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، خانواده درمانی، روانشناسی عمومی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی و اموزش کودکان استثنایی، روانشناسی صنعتی و سازمانی و روانسنجی دارد. در ادامه به توضیح هر کدام از این گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد می پردازیم.

ارشد رشته روانشناسی بالینی پرطرفدارترین گرایش در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی است که هم رقابت بالایی بین داوطلبان برای قبولی در این رشته وجود دارد و هم به دلیل ظرفیت پایین، قبول شدن در این گرایش سخت تر است.

روانشناسی بالینی در مقطع ارشد بیشتر به بررسی الگوهای رفتاری نادرست در انسان، تشخیص و درمان مشکلات رفتاری و اختلالات روانشناختی مثل افسردگی، اضطراب، وسواس و سایر بیماری ها می پردازد.

یکی از سوالاتی که اکثر داوطلبان پس از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی می پرسند، این است که آینده شغلی روانشناسی بالینی چه خواهد بود؟ برای کار کردن در این زمینه فرد باید به یکی از رویکردهای درمانی مسلط باشد و طی جلسات هفتگی منظم به درمان اختلالات بپردازد. منظور از رویکرد، دستورالعملی استکه شما تمایل دارید تا براساس ان، مراجع و یا بیمار خود را درمان کنید. هرچه مهارت و دانش فرد در زمینه درمان بیشتر باشد، مسلما در این زمینه موفق تر خواهد بود و بازار کار بهتر و وسیعتری خواهد داشت.

اکثر واحدهای دانشگاهی در این گرایش، رویکردهای درمانی مختلفی دارند تا دانشجو پس از اتمام تحصیل در مقطع ارشد، با داشتن دید باز نسبت به هر روش درمانی یکی از رویکردهای درمانی را انتخاب کرده و در آن زمینه مشغول به یادگیری تخصصی تر شود.

معمولا زمانی که نام گرایش بالینی به میان می آید یکی از ترس های اساسی داوطلبان این است که اگر در این گرایش مشغول به تحصیل و کار شوند باید با افرادی که مشکلات حاد روانشناختی دارند مثل اختلالات طیف اسکیزوفرنی کار کنند؛ درحالی که درمان اختلالات روانشناختی حاد بیشتر مربوط به حیطه روانپزشکان می شود تا روانشناسان. علاوه بر دانش فرد، یکی از مهارت هایی که موفقیت در روانشناسی بالینی را تضمین می کند توانایی فرد در درک مشکلات دیگران و دیدن مسائل از دید فرد مراجعه کننده است. ترکیب مهارت همدلی، هنر گوش دادن و تسلط و دانش در زمینه درمان در موفقیت فرد در این رشته تاثیر به سزایی دارد. در واقع شما حق تجویز دارو را به هیچ وجه نخواهید داشت و به شکل یک روان درمانگر و یا مشاور متخصص وارد عمل می شوید.

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

دریافت مشاوره رایگان

داوطلبانی که در کنکور ارشد در گرایش بالینی شرکت کنند، پس از مشخص شدن رتبه و مجاز شدن به انتخاب رشته در آزمون کراشناسی ارشد می توانند غیر از رشته بالینی در رشته های روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و همچنین خانواده درمانی نیز ادامه تحصیل دهند.

ارشد بالینی کودک و نوجوان، به نسبت رشته بالینی تخصصی تر است و به صورت خاص، به درمان مشکلات و اختلالات در طیف سنی کودک و نوجوان می پردازد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در زمینه های متعددی از جمله مشکلات رفتاری ساده کودکان مثل پرخاشگری، لجبازی یا مشکلات جدی تر مثل انواع اختلالات اضطرابی در کودکان(مثل اضطراب جدایی)، افسردگی و یا اختلالات حاد کودکی مثل اختلالات طیف اوتیسم مشغول به کار شوند. همچنین در صورت علاقه فرد، مراکز بهزیستی و یا کانون اصلاح و تربیت نوجوانان می توانند به عنوان مراکزی که به روانشناس کودک و نوجوان نیاز دارند در نظر گرفته شوند.

می توان در مقطع ارشد روانشناسی، گرایش خانواده درمانی را همان رشته بالینی اما در ابعاد گستره تر دانست.

درحالی که رشته روانشناسی بالینی به بررسی الگوهای رفتاری نابهنجار در یک فرد و تشخیص و درمان آن می پردازد و روانشناس با  یک فرد روبرو است؛ رشته خانواده درمانی به بررسی الگوهای رفتاری و ارتباطی نابهنجار در یک خانواده و بین اعضای خانواده با هم می پردازد و روانشناس ممکن است حتی در جلسات درمانی با کل اعضای یک خانواده در ارتباط باشد. زوج درمانی یکی از زیرشاخه های خانواده درمانی است که بررسی مشکلات بین زوجین و حل سوء تفاهم بین آنها می پردازد. این رشته به نسبت رشته بالینی در ایران جدیدتر است و پذیرش پایین تری نیز دارد. این رشته در کارشناسی ارشد، بیشترین شباهت را با رشته مشاوره خانواده از مجموعه مشاوره در کارشناسی ارشد دارد.

روانشناسی عمومی همانطور که از نامش پیداست دایره المعارف رشته روانشناسی است. این گرایش دربرگیرنده چندین واحد درسی از گرایش های مختلف است.

 واحدهای درسی که دانشجویان در این گرایش پاس می کنند، چند واحد از گرایش بالینی (مثل آسیب شناسی)، چند واحد از گرایش استثنایی (مثل کودکان استثنایی) و برخی مباحث عمومی رشته روانشناسی مثل روانشناسی اجتماعی و.. است.

در واقع تحصیل در گرایش روانشناسی عمومی، دید بازی به دانشجو در مورد گرایش ها و حیطه های مختلف روانشناسی می دهد اما دانشجو در هیچکدام از این حیطه ها به طور تخصصی وارد نمی شود و پس از اتمام تحصیل می تواند با توجه به علاقه ای که در هرکدام از این زمینه ها دارد به طور تخصصی مشغول به یادگیری و فعالیت می شود.

آینده شغلی رشته روانشناسی عمومی پس از فارغ التحصیلی از کارشناسی ارشد، منوط به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی برای سازمان ها و نهادهای مختلف است. البته در صورت علاقه فرد به حوزه درمان، محدودیتی برای او وجود نداشته و می تواند با گذراندن دوره های آموزشی و شرکت در کارگاههای مخصوص مشاوره و روانشناسی در حوزه درمان، به کار درمان مشغول شود.

دریافت مشاوره رایگان

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

ارشد روانشناسی تربیتی ترکیب رشته روانشناسی و علوم تربیتی است. این گرایش به بررسی و کاربرد نظریه های روانشناسی در مباحث آموزش و پرورش می پردازد. واحدهای درسی دانشجویان روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد، مربوط به نظریات تربیتی و روش های مختلف آموزشی است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند با ترکیب دانش روانشناسی و روش های تربیتی، بهترین روش آموزشی را متناسب با هر دانش آموز بکار برند. یکی دیگر از حوزه هایی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آن وارد شوند اختلالات مربوط به سنین مدرسه مثل بیش فعالی و اختلالات یادگیری است.

ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، مابین رشته های مدیریت، بازاریابی، منابع انسانی و رشته روانشناسی است.

روانشناسی صنعتی و سازمانی به کاربرد علم روانشناسی در فضای کاری سازمان ها و ادارات می پردازد.

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

وظیفه یک روانشناس سازمانی در سازمان، سنجش و ارزیابی استعدادهای کارکنان، گزینش کارکنان، گرفتن آزمون های شغلی جهت تخصیص کارکنان به بخش مربوطه و افزایش بازدهی کارکنان است. در واقع تشخیص استعدادهای افراد و قرار دادن هر فرد در بخش متناسب با استعدادهایش از مهم ترین وظایف فردی است که در این رشته مشغول به کار است. این گرایش در ایران کمترین پذیرش را دارد و به نسبت سایر کشورهای پیشرفته، هنوز در ایران اهمیت این رشته مورد توجه قرار نگرفته است.

روانسنجی از دیگر گرایش های روانشناسی در مقطع ارشد است. دروسی که دانشجویان روانسنجی در دانشگاه پاس می کنند بیشتر مربوط به دروس آمار و ابزارهایی است که از طریق آنها، می توان یک ابزار و یک آزمون روانی را انتخاب، بررسی و هنجاریابی کرد و بیشتر دروس در ارتباط با آزمون های روانی و کاربرد آنهاست. فارغ التحصیلان روانسنجی می توانند در کلینیک ها به انجام انواع آزمون های روانی از جمله آزمون های هوشی، آزمون های شناختی، آزمون های شخصیتی و.. بپردازند. قبول شدن در این گرایش مستلزم قوی بودن و علاقه به درس آمار است.

رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های مختلفی مانند مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی و توانبخشی دارد. در ادامه به توضیح هر کدام از این گرایش ها می پردازیم.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

کارشناسی ارشد رشته مشاوره در گرایش مشاوره خانواده به بررسی مسائل و مشکلات موجود بین اعضای خانواده می پردازد. این مشکلات می تواند مشکلات بین زوجین و مشاوره های پیش از ازدواج و یا مشکلاتی باشد که بین والدین و فرزندان اتفاق می افتد. اگرچه بین این گرایش در رشته مشاوره و ارشد روانشناسی خانواده درمانی شباهت هایی دیده می شود و داوطلبان اغلب تفاوت این دو رشته را نمی دانند اما باید گفت ممکن است جمعیت هدف در این دو رشته یکی باشد و هردو به بررسی مسائل خانواده بپردازند اما نوع مسائل و عمق بررسی مشکلات بسیار متفاوت است. مشاوران خانواده به بررسی مشکلات ساده تری که بین اعضای خانواده رخ می دهند پرداخته و به ارائه راهکار می پردازند، از جمله مشکلات می توان به مواردی همچون طلاق های عاطفی، بروز سوء تفاهم در رفتارهای فردی بین زوجین، مشکلات دخالت والدین در امور زوج و … اشاره کرد، اما در روانشناسی خانواده درمانی، به بررسی ارتباط بین ایجاد یک مشکل با ریشه های مشکلات روانی یک فرد در گذشته پرداخته می شود. به ببیان ساده تر، یک مشاور خانواده، مشکل بین یک زوج را در مسئله ای مانند ایجاد طلاق عاطفی از رویکرد مشاوره ای و ارائه راهکار بررسی می کند ولی یک خانواده درمان، مشکل طلاق عاطفی را با بررسی روحیات و مشکلات روانی فرد آغاز کرده و با روان درمانی هر یک از زوجین، به برطرف کردن ریشه ای مشکل می پردازد.

فارغ التحصیلان در ارشد مشاوره شغلی وارد سیستم های اداری جهت جذب و استخدام نیروهای مستعد و جایگذاری افراد در سمت های شغلی مختلفی که متناسب با توانمندی هایشان می باشد، می شوند. این رشته با رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی شباهت زیادی دارد. اما گرایش صنعتی و سازمانی به بررسی روش هایی که از طریق آن می توان روابط بین اعضا و بهره وری افراد را افزایش داد می پردازند.

مباحث عمده ای که مشاوران تحصیلی با آن روبرو هستند نحوه برنامه ریزی برای دانش آموزان است و علاوه بر آن عواملی که موجب کاهش عملکرد افراد در وضعیت تحصیلی می شود، کنترل اضطراب و استرس در دانش آموزان و.. می باشد. بیشترین شباهت را با ارشد روانشناسی تربیتی دارد.

جمعیت هدف فارغ التحصیلان ارشد توانبخشی به نسبت سایر گرایش ها بسیار متنوع است. این فارغ التحصیلان با افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، نوجوانان بزهکاری که در کانون اصلاح و تربیت هستند و افرادی از این دست که در جامعه به لحاظ اجتماعی دچار آسیب هایی شده اند روبرو هستند.

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام


الهام سادات‏ – 99/5/7

سلام برای کنکور ارشد بالینی زبان با ارشد مشاوره فرق دارد؟


فاطمه حسینی‏ – 99/4/24

سلام خسته نباشید ببخشید من ترم ۶ رشته روانشناسی هستم. میخواستم شروع کنم برای ارشد بخونم خیلی به خانواده و مشکلات زوجین علاقه دارم بنظر شما خانواده درمانی خوبه یا مشاوره خانواده؟ و منابع خانواده درمانیرو از کجا میتونم پیدا کنم؟


زهرا کفاش بازاری‏ – 98/3/14

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم الان که من دانشجویه رشته روانشناسی هستم ترم 3 بعد از کنکور ارشد وارد چه رشته هایی از روان شناسی میتونم بشم و این که شرایط ورود به رشته بیو شیمی بالینی با این شرایط من چطوره باید چکار کنم بتونم وارد این رشته بشم این رشته جزو شاخه های روانشناسی نیس؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/3/21

باسلامبیوشیمی بالینی یک رشته مجزاست که جزو زیرمجموعه های روانشناسی محسوب نمی شود. گرایش های روانشناسی در مقطع ارشد شامل بالینی، عمومی، تربیتی، کودکان استثنایی، روانسنجی و روانشناسی صنعتی سازمانی می شود


الیاس‏ – 97/3/13


مرسی از اطلاع دهی خوبتون

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

PK

 

مدیر گروه: دکتر بیتا نصراللهی

ساختمان علوم انسانی طبقه سوم

 

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

 

 

دروس (مقطع کارشناسی ارشد)

نشانی:

تهران – انتهای بزرگراه شهید ستاری – میدان دانشگاه – بلوار شهدای حصارک – دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

تلفن:

۴۴۸۶۵۱۷۹-۸۲ – ۴۴۸۶۵۱۵۴-۸

کد پستی:

۱۴۷۷۸۹۳۸۵۵

صندوق پستی:

۱۴۵۱۵/۷۷۵

 

با توجه به سوالات شما داوطلبان گرامی در خصوص گرایش ها و اینکه انتخاب های اولتان کدام گرایش باشد، مطالب زیر را جمع آوری کردیم.

وضعیت گرایش های زیر ممکن است در خارج از کشور ما متفاوت باشد. با اینحال، اطلاعات زیر خلاصه ای از مهمترین نکته ها در رابطه با هر گرایش باشد.

برای بسیاری از داوطلبان، این سوالات مطرح است که چه تفاوتی بین گرایش های مختلف  روانشناسی از جمله روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی وجود دارد. 

در ادامه این مطلب، به این تفاوت ها پرداخته ایم و به شما می گوییم کدام یک از گرایش های روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد برای شما مناسب تر است. 

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روان شناسی، علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روان شناسی در امر آموزش و پرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روان شناسی در مسائل روانی – اجتماعی می باشد.

هدف از رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارتهای لازم در افرادیست که در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی – سازمانها و نهادهای جمهوری اسلامی و در دانشگاهها خدمت رسانی می کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی(سرفصل) کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تعداد واحدها:

تعداد کل واحدها : 36 واحد

دروس اجباری : 30 واحد

سمینار : 2 واحد

پایان نامه : 4 واحد

نسبت به گرایش های روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک، پذیرش های بیشتری در کنکور ارشد دارد و رقابت درش ساده تر است. از تخصص به آن معناکه در گرایش بالینی مطرح هست، اینجا خبری نیست و خود دانشجو باید به دنبال علاقه اش برود، کارگاه شرکت کند و … .فعالیتهای عمده ای که یک فارغ التحصیل روانشناسی عمومی میتواند انجام دهد عبارتند از :

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

روان شناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 84 به مجموعه روان شناسی افزوده شد. این رشته مشابه رشته روان شناسی بالینی است با این تفاوت که روان شناسی بالینی کودک و نوجوان، با اختلالات دوران کودکی و نوجوانی سروکار دارد.بین برخی، به برادر روانشناسی بالینی معروف است. به این معنا که شباهتهای بسیاری بین این دو گرایش وجود دارد. فعالیتهای عمدهای که یک فارغ التحصیل روانشناسی بالینی کودک میتواند انجام دهد عبارتند از:

روانشناسی صنعتی و سازمانی عبارتست از مطالعه علمی رابطه میان انسان و دنیای کار.

روانشناسی صنعتی و سازمانی دارای دو جنبه علم و عمل است. جنبه علمی آن به مطالعه انسان در دنیای کار می پردازد و جنبه عملی آن مشتمل بر کاربرد علم موجود برای حل و رفع مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان سازمانها در دنیای کار است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد های ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشگاه های دارای رشته ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی(سرفصل) رشته ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی و تعداد واحدها:

تعداد کل واحدها : 32 واحد

دروس اصلی : 24 واحد

دروس اختیاری: 4 واحد

پایان نامه : 4 واحد

از جدیدترین گرایشهای روانشناسی در ایران و جهان است. آینده بسیار خوبی دارد. در ایران فقط دو دانشگاه اصفهان و اهواز در این گرایش دانشجو میپذیرند. در ایران این گرایش هنوز وارد مقطع دکتری نشده است. به مسائلی میپردازد از این دست:

دروس اصلی کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی

رشته سنجش و اندازه گیری به بیان ساده به کاربرد آمار و سنجش و اندازه گیری در تحقیقات روانشناسی و آموزشی می پردازد. به بیان جامع تر، این رشته ارزیابی، ارزشیابی، سنجش و اندازه گیری صفات، ویژگی ها و خصوصیات انسانی با استفاده از ابزارهای مختلف و متفاوت و با گستره ای از روش های کیفی محض تا کمی محض را بر عهده دارد تا از این طریق از افراد در موقعیتهای مختلف شغلی و همچنین آموزش و پرورش استفاده کند.

متخصصین این رشته توانایی ارزیابی اطلاعات سیستمهای آموزشی، پروسه ها و اطلاعات خروجی این سیستمها را دارا می باشند.

فارغ التحصیلان این رشته باید بتوانند با استفاده از تئوری کلاسیک اندازه گیری و تئوریهای ” ویژگی پنهان ” و همچنین آزمونهای استعداد تحصیلی در سطوح وسیعی امر سنجش آموزشی و تربیتی را انجام دهند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته سنجش و اندازه گیری، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی(سرفصل) سنجش و اندازه گیری و تعداد واحدها:

تعداد کل واحدها : 38 واحد

دروس اصلی : 34 واحد

پایان نامه : 4 واحد

روان سنجي، گرايش سوم مجموعه روان شناسي است كه كمترين تعداد داوطلب و در عين حال كمترين تعداد پذيرش را دارا است‌. روان سنجي عمدتاً با آمار، شيوه‌هاي سنجش در آموزش و پرورش و یادگيري، ارزيابي‌هاي روانشناختي از طريق آزمون‌‌هاي رواني و شيوه‌هاي گزينش و سرند كردن در ارتباط است‌.كارشناس ارشد روان‌سنجي مي‌تواند به كار اجراي آزمون‌‌هاي رواني – تشخيصي، سنجش هوش، ويژگي‌‌هاي شخصيتي، آسيب‌هاي مغزي، عقب ماندگي‌هاي ذهني، ارزيابي در آموزش و پرورش، سازمان سنجش و داده‌پردازي مشغول گردد. يا به همراه يك تيم درمان در كلينيك‌‌هاي روان شناختي مشغول به كار گردد.هدف از تحصيل در اين گرایش، تربيت افرادي است كه با جنبه‌هاي نظري و كاربردي در زمينه‌هاي مربوط به اندازه‌گيري و ارزيابي خصوصيات مختلف افراد انساني و مهارت‌هاي او، آشنايي كافي داشته و توانايي بكارگيري آن را در موقعيت‌هاي شغلي در آموزش و پرورش داشته باشد. فارغ‌التحصيلان اين گرایش با استفاده از تئوري كلاسيك اندازه‌گيري به سنجش ويژگي‌هاي پنهان افراد مي‌پردازند و از سويي ديگر با طراحي انواع آزمون‌ها (تحصيلي، هوش و استعداد، استخدامي و …) در سطوح وسيعي به سنجش آموزشي و تربيتي افراد مشغول‌اند. اجراي آزمون‌هاي رواني در امر تشخيص، همواره ياري رسان متخصصان بوده است.

دروس تخصصی سنجش و اندازه گیری

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا

روانشناس خانواده درمانگر عمدتاً به دنبال حل مشکلات عمیقتر خانواده است در حالی که در مشاوره خانواده مشکلات سطحی تر و ساده تر هستند. 
زوج درمانی یکی از زیرشاخه های خانواده درمانی است. فارغ التحصیلان این رشته میتوانند با کودک و نوجوان هم کار کنند. 
توجه: در حال حاضر تنها دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه علم و فرهنگ در این رشته دانشجو میپذیرند. 

نام این گرایش به «بالینی خانواده» تغییر یافته و منابع آن با گرایش بالینی یکسان هست.

مشاهده منابع گرایش بالینی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

 

منابع این گرایش با گرایش «عمومی» یکسان هست.

مشاهده منابع گرایش عمومی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

 روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی وابسته است.
روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.
در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی تربیتی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی تربیتی و تعداد واحدها:
تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اجباری : 26 واحد
دروس اختیاری : 6 واحد

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

مشاهده منابع گرایش تربیتی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

 دانش آموختگان این رشته در زمینه ارزیابی و تشخیص و بازپروری کودکان عقب مانده ذهنی با تکیه بر روان شناسی و آموزش و پرورش این کودکان مهارت کسب می کنند.
در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و تعداد واحدها:
تعداد کل واحدها : 38 واحد
دروس اصلی : 14 واحد
دروس پایه : 6 واحد
دروس تخصصی : 18 واحد
دروس اختیاری : 10 واحد
چنانچه یکی از دروس تخصصی یا پایه برنامه کارشناسی ارشد این رشته اجرا نشد با نطر گروه آموزشی مربوط یکی از واحدهای دروس اختیاری جایگزین می شود.

 دروس اصلی کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 

روانشناسی شناختی

در ایران این گرایش از کنکور 91-90 وارد مجموعه گرایشهای روانشناسی شده و دانشجو میپذیرد. آن هم به تعداد انگشت شمار. اگر به موضوعات شناختی (حافظه، تفکر، شناخت و … ) و فیزیولوژیکی مغز علاقه دارید، این گرایش میتواند پاسخگوی خوبی به علاقه‌های شما باشد. این گرایش از کنکور 93 به بعد از مجموعه شاخه های رشته روانشناسی جدا شده است. 

 


 

گروه آموزشی کیهانارشد و دکتری روانشناسی


 

 

منابع ارشد روانشناسی بالینی،‌ منایع ارشد بالینی، منابع روانشناسی بالینی، کنکور ارشد روانشناسی عمومی، مشاوره، رتبه های برتر روانشناسی، رتبه های برتر روانشناسی، ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، مصاحبه با رتبه های برتر روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، مشاوره مقاله و پایان نامه، konkooreravan.ir، کتاب تست روانشناسی، دفترچه سوالات روانشناسیمنابع ارشد روانشناسی بالینی،‌ منایع ارشد بالینی، منابع روانشناسی بالینی، کنکور ارشد روانشناسی عمومی، مشاوره، رتبه های برتر روانشناسی، رتبه های برتر روانشناسی، ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، مصاحبه با رتبه های برتر روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، مشاوره مقاله و پایان نامه، konkooreravan.ir، کتاب تست روانشناسی، دفترچه سوالات روانشناسی

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.32 842.04] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
xَ}~

کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا
کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چند واحد ا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *