چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم
چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد. این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغتتان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندانتان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌های نقلی شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمان‌ها مانعی برای نگهداری از حیوان خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

 

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودکتان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید یا نه؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی، مثلا سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود شکایت همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهترین حیوان خانگی برای شما چه حیوانی است، باید شرایط خودتان و ساختمانی را که در آن زندگی می‌کنید در نظر بگیرید.

 

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود ۱۶ ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

 

گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد زیادی نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

 

سگ‌ها به خاطر طبیعت اجتماعی‌شان برای کسانی مناسب است که می‌توانند وقت زیادی با حیوانشان بگذرانند.

 

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند. با این حال تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان این کار کمک می‌کند ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار ماهی است.

احتمالا بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین تا به حال نگهداری از یک ماهی قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید روی ماهی به عنوان یک حیوان خانگی حساب کنید باید بسیار بیشتر از ماهی قرمزهایی که اکثرشان قبل از سیزده فروردین می‌میرند به آن توجه کنید.

آکواریوم‌های کوچک برای شروع نگهداری از ماهی مناسب است، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان حیوان خانگی‌تان تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

 

ماهی‌ها با سایر حیوانات خانگی متفاوتند. تماشای شنای ماهی‌ها بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند از استرس‌های زندگیِ شهری بکاهد.

 

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد. چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی نگهداری از آن را خودش انجام دهد، احتمالا همستر بهترین انتخاب برای شماست.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌اش چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

 

همسترها بهترین حیوان خانگی برای کودکانند. موجوداتی کوچک و آرام که می‌توانند کودکتان را سرگرم کنند و هزینه‌های نگهداریشان هم چندان بالا نیست.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه جیغ‌های پرنده‌هایی مانند طوطی. به خاطر همین سر و صدا شاید برای زندگی آپارتمانی چندان مناسب نباشند. البته نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرنده‌ها حیوانات واقعا باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداری از پرنده‌ها ساده‌تر است. پرنده‌ نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارد و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌ را در قفسش بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌هایش باشید.

هزینه‌ی نگهداری از پرنده‌ها کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

پرنده‌ها موجودات باهوش و بی‌آزاری هستند که البته نسبت به سایر حیوانات خانگی نگهداریشان بین خانواده‌های ایرانی رواج بیشتری دارد.

 

 

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری نبود […]

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

نگهداری پرنده در خانه در اسلام سفارش شده؟؟!

بله

بلا

من یه سوال دارم چه حیوانات خانگی باهم میتوانند زندگی کنند؟

سگ باسگ ولى گربه ها با سگ ها خوب نیستند

گربه های پرشین با سگها بهتر اوخت میگیرن پرنده ها با گربه بدترین ترکیبه گربه من همش درحال شکار کردن پرنده داداشمه

راسته میگن همستر و خوکچه بیماری دارن و باید حتما هر ماه واکسن زده بشن ؟؟؟

خیر دروغه فقط یه بار واکسن میزنن و تمام.

من خوکچه دارم. کلا خوکچه هیچ بیماری ای نداره که با ما مشترک باشه. من با موهاش زندگی می کنم. بار ها روی من دستشویی کرده مدفوعش هم کف اتاق پره و خشک و تمیزه. و اصلا نه بو داره نه بیماری. خیلی هم بامزه و مظلومه. فقط هم علف می خوره و کاهو و پلت. هیچ واکسنی نیاز نداره و کلا به خوکچه سرنگ فرو نمی کنن. نه انگل داره و نه ویروس خاص. فقط کنه و قارچ ممکنه داشته باشه که اونم با یک بار درمان ساده با چند قطره پشت گوش ریختن بر طرف میشه. فقط تنها بدیش اینه که نباید تنها باشه. افسرده میشه. و موقع خوردن هم مراقب باشی نپره گلوش خفه بشه.

سگ و پرنده البته باید دوتاشون اهلی باشن

حیوان خانگی فقط مورچه 😃 راحت هم میشه یکی پیدا کرد و انداخت توی یه شیشه. هزینه آب و غذا و نگهداری هم نمیخواد 😊

😒

کارت درسته

شما یکی از بهتری حیوانات خانگی رو نگفتید لاک پشب بی ازار بی ازار واقا بی ازار تر از لاکپشت ندیدم نه بو میده نه جاش رو کثیف میکه نه گاز میگیره هیچی عالی حتما بخرید و لذت نگهداری تز حیوان رو ببرید

نه بیماری ندارن واکسن من زدم به خوکچه ام مرد اگر میخاید به خوکچه واکسن نزنید حتما هم چک کنید که خیلی کوچیک نباشه مال من یک ماهه بود مرد بزرگ تر بخرید

سلام تشکر از مطلب بسیار مفیدتون

میگم ما در اپارتمان زندگى مى کنیم به نظرم من همه ى حیوان ها را دوست دارم اما مادرم میگوید هیچ کدامشان را دوست نداره مخصوصا گربه چه خاکى به سرم بریزم من حیوان مى خوام

پرنده بخر عروس هلندی یا مرغ عشق نگهداریشون خیلی آسونه

اره ما داریم عروس هلندی جیع میکشه نداریم اما مرغ عشق دارم

من هم همینطور موندم ما باید چه کار کنیم که بالاخره یه حیوون بخریم… من که دارم دیوونه میشم چه کار کنم آخه من؟؟؟؟

ببین حشرات را نگهداری که اصلا نکن می توانی یک پرنده ی کوچولو بخری جوجه را که دیگه چیزی نیست

سلام دوستان من یه حیوون می خوام که با هام بازی کنه و تو مهمونی اینا نترسه و کلا اجتماعی باشه و ترسو نباشه اولش همستر رو انتخاب کردم ولی به علت سن مرگ پایین پشیمون شدم آیا خوکچه هم نترس و اجتماعی هست؟ یا نه اگر نیست چه حیوانی رو پیشنهاد می دید؟ ممنون

سلام محمد مهدی جان من می گم بهتره طوطی بخری اما سگ هم خیلی گزینه ی خوبی هست من خودم الان یک عروس هلندی دارم و خیلی خیلی اجتماعی هست من تا به حال بردمش مهمونی، پارک تازه عروس هلندی ها خیلی سرگرم کننده هستند سگ ها هم همینطور من یک سگ هم دارم چون یک حیوان چهار پا هست راحت تر می شود به بیرون ببریم

خوش به حالت😭😭😭😭😭

نه

لاکپشت

لاک پشت در حال انقراضه و اگه ی کم به حیوانات توجه داشته باشیم میفهمیم که نباید توی خونه ازش نگهداری کرد

خرگوش مینی لوپ هلندی خیلی ناز و باهوش

خب همشو بزن

ممنونم توضیحاتتون عالی بود http://digiemc.com/

همستر

اصلا من داشتم گول قیافه با نمکش رو نخر وقی میگرفتمش دستم انقدر گاز های محکم میگرفت که همیشه دستام زخم بود

من حدود ۴ سال همستر داشتم فقط یک بار گاز گرفت اونم بعدا فهمیدم حامله بوده پس گذاشتم پای غریزش. حیوون خوببیه در کل

چون که اون همستر نژادش خوب نبوده. واسه دستی کردن همستر:کمپل و روبوفسکی پیشنهاد میشه

همستر داشتم خیلی گاز میگرفت مریض شد مرد مرغ عشق گرفتم خوب بود ولی مرد خوکچه داشتم هر هفته تمیزش میکردم ولی قفس خیلییییییییی بو گرفته بود و بستر رو با پا میریخت بیرون اون رو واگذار کردم عروس هلندی گرفتم خوب بود ولی حشره های عجیب غریب روش دیدم فروختم الان اکواریوم دارم و نمیدونم چی بگیرم ولی به نظرم اگر میخواید حیوان خانگی بخرید فقط فقط سگ البته متاسفانه میگن نجس هست و من به اصرار خانواده نتونستم بگیرم

خب اون عروس هلندی بیچاره رو باید میبردی دامپزشکی و انگل تراپی میکردی…

من دو ساله عروس هلندی دارم، خیلی ناز و آرومه، اصلا گاز نمیگیره و اصلا هم مریض نیست،خیلی ی ی ی اجتماعیه. تو پذیرایی وله . جزوی از خونوادمونه.اصلا تو قفس نمیزاریمش. سفره که میندازیم، اولین نفر میاد سر سفره و از غذای ما میخوره. شبا که تشک میندازم بخوابم، هر شب بالا سرم رو بالشم میخوابه و صبح با خودم بیدار میشه. اصلا عالیه این پرنده.بوس میده، ماساژ میخواد ازم که منم گردنشو ماساژ میدم. فقط یکم ترسوعه، شبا حتما باید شب خواب روشن باشه وگرنه میترسه و بال بال میزنه. کلا ازش خیلی راضیم. آکواریوم هم دارم البته پلنت، خیلی آرام بخشه، ولی باید حرفه ای باشید

سگ ها فرشته اند، اما واقعا جاشون توی آپارتمان نیست، هم بخاطر سر و صدا و هم جویدن چوب و وسایل خونه

خرگوش بخرین درستهه نگهداریش اوایل اسون نیست ولی بعد دوسه ماه چنان این فرشته های کوچولو باهاتون دوست میشن که طاقت دوری ازشون رو ندارین نگهداریش هم نسبت به گربه همستر و بقییه اسونه و هزینه نگهداریش هم خیلی کمه، تجربه خودم اینو میگه که خرگوش زودتر از گربه آموزش میبینه و رام میشه، بهترین نژاد هم برای نگهداری در خونه لوپ و مینی لوپ هستش، سوالی بود درخدمتم.

ما در منطقه لامرد زندگی میکنیم و نمیدونیم از کجا خرگوش بخریم میشه کمکمون کنید ممنون میشم

خالو ببین مو لامرد بیام حالا شیرازم از شیراز خرگوش می خریم تو هم برو صحرای کندر محمدی گیرت میاد

سلام به همگی من دوتا سگ دارم چه حیوانی بخرم که مناسب باشه؟

همان سگ ها عالین دیگه فقط خوب تربیتشون کنی واقعا عالین اگر بلد نیستید تربیت کنید در یوتوب اموزش ببینید

یدونه پرنده

طوطی برزیلی

میتونن به طور کامل دستسویی کردنشون رو یاد بگیرن

من خرگوش دارم و خیلی حیوان خوبه عالی اوایل سخته نگه داری شون بعد با شما رام میشه الان خرگوش من هرکجا میشینم میاد میشه روم پا هام دستمو میزاره رو بدنش میگه نازم کن خیلی حیوانه خوبیه بی ضرر هست و من شبا حتی با خودم میخوابه . واکسن نداره و نگهداریش آسونه . پیشنهاد میکنم خرگوش بخرین چون واقعا خیلی خوبن و حتی سرو صدا هم ندارن و برای آپارتمان گزینه خوبیه .

همه ی همستر ها مثل هم نیستن، من خودم تا الان دو تا همستر داشتم که یکیش مرد و الان یکی دیگه دارم خیلی هم ارومه فقط نمیدونم چرا مثل بعضی همسترا بازی نمیکنه

بنظرم گربه بخر من دارم هزینش بالاست ولی خیلی خوبن

خوکچه هندی رو میشه تو حیات نگه داشت فضای باز واس خودش بچرخه؟؟؟؟

نه کلاغ و گربه می خورنش. علاوه بر اون اگه آفتاب باشه گرما زده میشه می میره. و سرما هم که خوب می کشه دیگه. خوکچه به هیچ عنوان نباید بیرون از خونه باشه

بهترین حیوون خونگی آخوندک یا (مانتیس) هست… من یه بزرگشو داشتم. بهش سوسک میدادم، ناقلا در عرض چند دقیقه غیبش می کرد… خیلی تمیز و باحاله، هزینه ای هم نداره…

واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

حشره ترسناکیه، لامصب جفت خودش رو هم میخوره بعد از جفتگیری

ولی وقتی هر کدومشون بمیرن تحملش خیلی سخته😔😔😔😔

واقعا 😢😢😢😢😭😭😭😭😭

سلام من یه حیوون خانگی می خوام که زیاد جای نگهداری نخواد و همینطور بی درد سر باشه نگهداریش ولی اجتماعی باشه و نترسه و عمرش طولانی باشه که ناراحت از دست دادنش نشم میشه یه راهنمایی کنید

سگ اجتماعی ولی مراقبت سخته لاکپشت عمر طولانی داره و دردسر نگهداری نداره ولی اصلا اجتماعی نیست و نمی تونید باهاش ارتباط برقرار کنید طوطی عروس هلندی اجتماعی عمر متوسط ای داره ولی یکم نگهداریش سخته و باید باهاش بازی کنی طوطی کاکادو عمر خوبی داره اجتماعی و خیلی خوب شما میتونید باهاش ارتباط برقرار کنید ولی یکمین گرونه و کمیاب فنچ یا مرغ عشق یا قناری یا مینا پرندگان خوبی هستند که نگهداری و دردسر اصلاً ندارند ولی عمر زیادی ندارند خرگوش یکم نگهداری و دردسر دارند ولی بعد از چند ماه دوست خیلی خوبی براتون میشن در مورد عمر خرگوش و اطلاعات زیادی ندارم گربه ها نیز حیوانات آروم و بی دردسر این سر و صدای زیادی ندارند نگهداریشون به نسبت اسونه ولی عمرا خیلی زیادی هم ندارند در صورتی که اگر شما یک لاک‌پشت بخرید از اول زندگی تا آخر زندگی باهات میمونه امیدوارم کمکتون کرده باشم 😊

هرچی باشه ولی لطفا هیچ کسی حشره نگهداری نکنه

من حیوون خونگی دوست دارم مخصوصا همستر کوچولو ولی چون یبار خواهرم خریده بود دیگه ازش خسته شده بود فروخت و بابام هم اجازه نمیده بخرم تو رو خدا برام دعا کنید من بگیرم😎🤗منم براتون دعا میکنم به آرزو هاتون برسین

سلام من می خوام یه مرغ عشق نر بخرم اما می ترسم از سر وصدا سکته کنه اگه از وقتی جوجه هست با من باشه به سر وصدا عادت می کنه

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

من این حیوون رو نداشتم ولی قیافه خیلی بانمک و با مزه ای داره، فقط شنیدم این حیوون ممکنه حاوی انگل ویا مستعد جذب انگل باشه، قبل از خرید لطفا تحقیق کنید

سلام اردک هم حیوون خونگیه ؟ ایا میشه بهش یاد داد

سلام نه نه به هیچ وجه مخصوصا تو اپارتمان!هی کثیف کاری میکنه من خودم جوجه اردک داشتم ، تا خودم برسم خونه هی جیغ جیغ میکردن و خانواده رو دیوونه میکردن بعد حتما باید بهشون افتاب بخوره مگرنه استخونشون نرم میشه چون افتاب نمیبینن و زود مریض میشنو میمیرن ولی اسمشونو یاد میگیرن و هی مثل جوجه دنبالت میان ولی خیلی دردسره

اگه شما حیوان دوست ندارید مشکل کسی نیست همه دوست دارن

من مرغ عشق دارم پرنده ها خیلی خوب هستن هزینه زیادی هم ندارن سر و صدا هم ندارن عمرشون هم ۵تا ۱۰ سال هست خوبه. حتما مرغ عشق بخرید میتونید سخنگوشون کنید

بله

سلام اردک من داشتم تو خونه خیلی با نمک و نازه و خیلی اجتماعی هست و عاشق نوازش و بغل و دنبال ادم میاد و ی کوچولو هم شیطونی میکنه و کنجکاوه و خب مثل حیوونای دیگه خربکاری و کثیف کری میکنه و جا میخواد ولی اگر دو تا بگیری و بذاری ی جا تو خونه نگه داری ک در امان باشند خوبه خیلی خوبه من تک داشتم یه دونه

سلام منم چه خرگوشی بخرم

شاید بنظر همه بی ربط و مسخره باشه اما کلاغ میتونه بهترین حیون خونگی باشه اما بشرطی که از جوجگی خودت بزرگش کنی هم باهوشه هم شیطون و پرانرژی همه چیزم میخوره

من یه حیوون خونگی میخوام که باهاش زیاد به سفر برم. به نظر خودم کاسکو بخرم ولی میترسم فرار کنه.

داداش اگه سفر زیاد میری حیوون نخر، بیا منو با خودت ببر. نه جیک میزنم و نه فرار میکنم. شام و ناهارم فقط تخمه بخر واسم. LOL

خیر خوکچه هندی نیاز به توجه و نگه داری داره ولی می تونی برون بزاریش زمستونا بیاریش تو

یه پرنده رواز چند ماهگی بیاریم که بهتر باشه و به افراد خونه و محیط عادت کنه و اهلی بشه

سنش خیلی مهم نیست ، مهم اینه جوجه باشه و به دون خوردن هم افتاده باشه

خوکچه هندی و عروس هلندی میشه با هم نگه داشت؟ باهم همبازی میشن یا اذیت می کنن همو؟ خوکچه هندی و خرگوش رو چه طور؟ اگه خرگوش بچه باشه با هم می سازن؟ خوکچه ام بالغ و بزرگ شده اروم و بی ازار هم هست حدود یک سال و نیمشه و نر هست

خوکچه زیاد باهوش نیست که وجود عروس هلندی براش اهمیتی داشته باشه ولی خود عروس هلندی اگه ببینه به خوکچه می رسی و نوازش می کنی حسودی می کنه. ولی به هم هیچ کاری ندارن. نه عروس هلندی به سرعت خوکچه می رسه که بخواد اذیتش کنه و نه خوکچه تهاجمیه. با خرگوش خیلی جور هستن چون غذاشون هم تقریبا یکیه. ولی بهتره با هم یک جا نباشن. رفتارشون فرق داره. و یه کم خرگوش بیماری بیشتری داره نسبت به خوکچه و ممکنه خوکچه رو مریض کنه. خوکچه نباید تنها باشه. بهتره یک جفت براش بگیرین. البته اگه تولید مثل با تعداد زیاد براتون مشکل نمیشه

سلام من خرگوش دارم داداش بزرگم سگ داره و ۱ گربه داره داداشم داره با زنش میره مسافرت اونا میخوان سگ و گربه رو تا به چند روزی بدن به ما مامانم نمیزاره چیکار کنم

بهترین حیوون فقط بلدرچین مینیاتوری ، هم یه ضره هست🤗 هم اصلا و ابدا کثیف کاری نمیکنه🤗 هم خیلی اجتماعیه اولش که میخواستم بگیرم همشون راحت میومدن تو دستم و نازشون میکردم🤗 دو روز بیشتر نیست گرفتمشون رو فرش میزارمشون صداشون میزنم میان تو دستم🤗 فقط اگه دو سه روزه بگیرید باید بالا سرشون لامپ روشن کنید کنید که سردشون نشه.

فقد ماهی

سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

خیلی هم ما را دوست دارن

من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

نه

سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

سلام سگ نژاد پامرانین خوبه

سلام من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

سلام من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته ! عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون😁 یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم🤔🤔🤔

سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه ۴ متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

ماهی یک چیز دیگست بهترین حیوت خوتگی

سلام وقتتون بخیر⏰ ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون🙏❤

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

رفع دغدغه های فکری که زندگیتون رومختل کرده

پیش از خرید یک حیوان خانگی باید شرایط تان را بررسی کنید و ببینید که بهترین حیوان خانگی برای شما چیست؟

 

آشنایی با حیوانات خانگی مناسب کودکان

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

انسان ها و حیوانات خانگی از زمان های باستان رابطه محکمی داشته اند. حیوانات خانگی نیازمند محبت و مراقبت هستند و انسان ها به همدم نیاز دارند. این نیاز دوطرفه رابطه زیبایی را بین حیوانات خانگی و صاحبش ایجاد می کند که خالی از هرگونه توقع و اعتراض است. نگهداری از حیوانات خانگی یک تعهد طولانی مدت و مسئولیت دلپذیر است. اما برخلاف باور عمومی همه حیوانات خانگی به مراقبت‌ شدید نیاز ندارند.

 

اگر شما کودکی دارید و با دقت تصمیم گرفته اید که یک حیوان خانگی خاص، می تواند انتخاب مناسبی باشد سعی کنید حیوانی را انتخاب کنید که آرام بوده و نگهداری از آن نیز کار آسانی باشد. نگهداری حیوانی در خانه برای کودک مناسب است که بتواند طبع پر سر و صدا و غیر قابل کنترل کودک را نیز به نحوی تحمل کند.

 

مانند هر حیوان خانگی دیگری، افراد بزرگتر خانواده باید روابط و رفتارهای کودک با حیوان را تحت نظر داشته و در صورت لزوم موقعیت را تحت کنترل بگیرند. نکته مهم دیگر این است که به کودکان آموزش دهید حتما پس از بازی با هر نوع حیوانی، دستانشان را با دقت بشویند تا از بیماری های احتمالی جلوگیری کنند.

 

در این مطلب به چند نمونه از حیوانات خانگی اشاره می‌کنیم که برای کودکان و بزرگسالان مناسب هستند.

 

گربه ها در جهان محبوب ترین حیوان خانگی آپارتمانی به شمار می آیند.

سگ ها گرچه چندان برای زندگی در آپارتمان ها مناسب نیستند، اما اگر حوصله‌ و وقت نگهداری از آن ها را داشته باشید می توانید از برخی نژاد‌هایشان در آپارتمانتان نگهداری کنید. 

 

سنجاب

سنجاب ها از حیوانات خانگی بامزه و دوست داشتنی است. اگر در مورد نگهداری این دسته از حیوانات خانگی تحقیق کنید با نظرات متفاوتی روبه‌رو خواهید شد، چرا که افراد تجربه متفاوتی از این نوع حیوانات خانگی دارند.

 

بهتر است از بدو تولد نگهداری یک سنجاب را به عهده بگیرید چون اگر آن را به خوبی تربیت کنید از داشتن چنین حیوان خانگی فعالی بسیار خرسند خواهید شد، در ضمن باید مراقب دندان ها و چنگال های تیز این نوع حیوانات خانگی باشید.

 

سنجاب های بالغ مستلزم مراقبت ویژه و حوصله بیشتری هستند زیرا ممکن است در فصل جفتگیری رفتارهای تهاجمی داشته باشند. در این شرایط سنجاب می تواند انسان را گاز بگیرد و یا روی پوست او خراش بیاندازد و باید تربیت صحیح آن ها را از کودکی آغاز کرد.

 

 

سنجاب ها را داخل یک قفس یا آزاد برای گردش و بازی در خانه نگهداری کنید. برای تغذیه سنجاب ها از آجیل و تنقلات استفاده کنید.

طول عمرسنجاب ها از 4 تا 7 سال است بستگی به شرایط نگهداری از سنجاب ها دارد.

 

سنجاب ها از حیوانات خانگی بی نهایت بامزه و دوست داشتنی است

 

جربیل

جربیل با نگهداری و مراقبت منظم، کاملا اهلی می شوند. جربیل ها بسیار اجتماعی هستند و باید به صورت جفت یا گروهی نگهداری شوند. تماشای بازی کردن آنان با یکدیگر بسیار لذت بخش است. همچنین در طول روز نسبت به دیگر جوندگان فعال تر هستند (جای اینکه کل روز یا کل شب را خواب باشند، در طول شبانه روز چندین بار می خوابند و بیدار می شوند).

 

در اهلی کردن جربیل باید صبر و شکیبایی به خرج دهید. مراقب باشید که کودک هیچگاه جربیل را از دم نگیرد.

 

در اهلی کردن جربیل باید صبر و شکیبایی به خرج دهید

 

لاک پشت

لاک پشت گزینه خوبی به عنوان حیوانات خانگی بی دردسر هستند. نسبت به سایر حیوانات خانگی عمر بیشتری دارند و نگهداری از آن ها آسان تر است. از جمله حیوانات خانگی آرام و ساکت که کودکان می توانند از تماشا و غذا دادن به آن ها لذت ببرند.

باید به هنگام بازی کودکان، مراقب این حیوانات خانگی باشیم زیرا برخلاف ظاهر سخت و سنگی، اندام های داخلی آسیب پذیری دارند. 

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

 

انتخاب خانه و غذای مناسب با توجه به اندازه و نژاد لاک پشت متغییر است، طول عمر لاک پشت 30 تا 40 سال و لاک پشت های دریایی بیش از 80 سال است.

 

نگهداری از لاک پشت ها آسان تر است

 

همستر

همسترها به فضای زیادی نیاز ندارند و بدون جفت می تواند زندگی کند. همسترها معمولا اهلی شده و نگهداری از آن ها به کمی صبر و حوصله نیاز دارد. این حیوانات تا حدی می توانند با کودکان تعامل داشته باشند.

 

همسترها شب زی هستند و خیلی خود را با برنامه شما وفق نخواهند داد. بنابراین هنگامی که کودکان می خواهند با همستر بازی کنند ممکن است بسیار خواب آلود باشد و متاسفانه همستر خواب آلود تمایل بیشتری به گاز گرفتن برای دفاع از خود دارد.

 

با این که همسترهای کوتوله نیز به راحتی قابل خرید هستند با این حال به علت اندازه کوچکی که دارند نگهداری و رام کردن آنان نسبت به همسترهای سوری کمی سخت تر است.

 

همستر موجودی کوچک، کم دردسر، کم هزینه و مناسب برای نگهداری در آپارتمان به شمار می آید. 

 

همسترها به فضای زیادی نیاز ندارند و بدون جفت می تواند زندگی کند

 

خوکچه هندی

خوکچه های هندی بطور کلی آرام و اهلی هستند، نگهداری آسانی داشته و معمولا گاز نمی گیرند. خوکچه هندی با گذشت زمان از عادات صاحب خود باخبر خواهد شد و با او به تعامل خواهد پرداخت که این موضوع می تواند برای کودکان بسیار سرگرم کننده باشد. آن ها همچنین در طول روز و شب جنب و جوش و فعالیت دارند بنابراین احتمال بیدار بودن آنان در زمان هایی که کودکان نیز بیدار هستند، زیاد است.

 

خوکچه هندی با اینکه حیواناتی قوی هستند با این حال باید با لطافت با آنان برخورد شود. خوکچه های هندی را باید به صورت جفت نگهداری کرده و فضای بزرگی برای آنان مهیا کرد. همچنین برای تامین ویتامین ث مورد نیازشان باید میوه های سالم و تازه در اختیار آنان قرار دهید.

 

خوکچه هندی با اینکه حیواناتی قوی هستند باید با لطافت با آنان برخورد شود

 

طوطی

پرنده ها فوق العاده باهوش هستند و اگر بتوانید پرنده ای کم سر و صدا پیدا کنید، یکی از گزینه های مناسب برای نگهداری در آپارتمان محسوب می شوند.

 

طوطی ها پرحرف، رنگارنگ و شاد هستند. آن ها حیوانات خانگی احساساتی و با شخص مورد اعتماد خود مهربان هستند. صدها گونه طوطی در جهان وجود دارد.

طوطی ها برخلاف سایر حیوانات خانگی دو پا دارند بنابراین شما برای درک زبان بدن آن ها نیاز به تلاش بیشتری دارید. حواس تان باشد که یادگیری زبان طوطی کار مشکلی است.

 

نکته

رعایت رژیم غذایی طوطی آسان و ضروری است که می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

توانایی در تکلم، سر و صدا و خلق و خوی طوطی به نژاد آن بستگی دارد.

 

نظافت و مرتب کردن قفس، یادگیری صحیح زبان بدن طوطی به طول عمر طوطی می افزاید.

طول عمر طوطی متغیر است، برحسب نژاد طوطی از 5 تا 100‌ سال طول عمر دارد.

 

برحسب نژاد طوطی از 5 تا 100‌ سال عمر می کند

 

گکو پلنگی

گکو لئوپارد (Leopard Geckos) رنگ های بسیار زیبایی داشته و نگهداری از آنان، نسبت به دیگر خزندگان بسیار آسان تر است. آن ها حیواناتی مطیع و اهلی هستند که باید با لطافت با آنان برخورد شود. به فضای زیادی احتیاج ندارند و یک جفت از این حیوان را می توانید در تانکی کوچک نگهداری کنید.

 

هر چند که گکو پلنگی به نور UV خاصی نیاز ندارند، با این حال باید به تجهیزات مورد نیاز آنان توجه شود. این موجودات برخلاف پستانداران اشتیاق و واکنش های زیادی از خود نشان نمی دهند. هرچند گکوهای پلنگی در سرتاسر جهان به صورت گسترده خرید و فروش می شوند، پیدا کردن آنان در ایران به سادگی دیگر کشورها نیست.

 

نگهداری از گکو پلنگی، نسبت به دیگر خزندگان بسیار آسان تر است

 

جوجه تیغی

حیوانات خانگی که پشت آن ها پوشیده از خارهای تیزی است که برای دفاع در برابر شکارچیان استفاده می شود. اینکه جوجه تیغی با کودکان شما بازی می کنند غیر قابل باور است. واقعیت این است که این حیوانات خانگی برای کودکان خطری ندارند و خیلی خجالتی و نگران هستند. آن ها حالت تهاجمی نداشته و به همبازی خود حمله نمی کنند و از تیغ هایشان صرفا برای دفاع استفاده می کنند.

 

تماشای جوجه تیغی به نوعی سرگرمی است. این حیوانات خانگی مناسب کودکان 12‌ سال و بالاتر می باشند. هنگامی که جوجه تیغی احساس خطر می کند به یک توپ خاردار تبدیل می شود و بازگرداندن آن به حالت عادی کار آسانی نبوده و نیاز به صبر و زمان زیادی است.

 

قفس جوجه تیغی را مدام نظافت و مرتب کنید. برای جوجه تیغی آب و غذای تازه فراهم کنید.

طول عمر جوجه تیغی از 3 تا 8 سال می باشد.

 

نگهداری از جوجه تیغی مناسب کودکان 12‌ سال و بالاتر می باشند

 

موش

نگهداری از موش ها کار ساده ای است و آنان به فضای بزرگی نیز نیاز ندارند. گروهی از موش های ماده، معمولا با خوشحالی در کنار یکدیگر زندگی کرده و با بازی کردن خود را سرگرم می کنند.

 

موش ها بسیار سریع، فرز و چموش هستند، بنابراین نگهداشتن آنان برای کودکان می تواند کمی دشوار باشد. برای کودکان بهتر است قانون “نگاه کن ولی دست نزن” را اجرا کرد. موش ها معمولا شب ها فعالیت بیشتری دارند.

 

نگهداری از موش ها برای کودکان می تواند کمی دشوار باشد.

 

خرگوش

خرگوش ها زیباترین حیوانات خانگی جهان هستند. تقریبا 60 نوع نژاد با رنگ و اندازه مختلف وجود دارد. آن ها دوست داشتنی هستند و نیازی به مداخله انسان ندارند و در طبیعت بسیار آرام و باهوش هستند.

 

بازی کردن کودکان با خرگوش ها تحت نظارت والدین فعالیت مناسبی است به این دلیل که این حیوانات خانگی مستقل هستند، خرگوش ها بسیار حساس هستند و بی احتیاطی کودکان می تواند به پاها و کمر آن ها آسیب وارد کند و متقابل ناخن های تیز خرگوش نیز کودک را زخمی می کند خرگوش ها عمدا به کسی آسیب نمی زنند.

 

خرگوش ها مانند انسان ها دارای خصلت های گوناگون هستند. بعضی بازیگوش و بی احتیاط و برخی خجالتی و محتاط هستند. همه این صفات به نژاد انتخابی شما بستگی دارد.

 

موهای خرگوش را شانه بزنید و ناخن ها را هفتگی کوتاه کنید. جعبه نگهداری خرگوش ها را مرتب و نظافت کنید. در رژیم غذایی خرگوش ها علف بگنجانید. طول عمر خرگوش ها 8 تا 12 سال است.

 

در رژیم غذایی خرگوش ها علف بگنجانید

 

ماهی

اگر هزینه و زمان زیادی برای نگهداری از حیوانات خانگی ندارید، ماهی انتخاب خوبی برای شما است. ماهی یکی از بهترین‌ گزینه ها برای کودکان می باشد و نگهداری از آن آسان است. قطعا کودکان شما از تماشای فعالیت و حرکت ماهی های رنگارنگ خوشحال می شوند.

 

ماهی ها متفاوت ترین حیوان خانگی به شمار می آیند. آن ها رابطه‌ عاطفی با شما برقرار نمی کنند، اما تماشای شنا کردن آن ها فوق العاده آرامش بخش است.

 

برای نگهداری از ماهی ابتدا یک آکواریوم به همراه گیاهان آبی، دستگاه تصفیه آب و برنامه غذایی تهیه کنید. بعد از این کار می توانید روزانه یک یا دو مرتبه به آن ها غذا بدهید و اگر برای چندین روز قصد مسافرت دارید می توانید آن ها را در خانه رها کنید.

 

آکواریوم را نظافت و پاکسازی کنید. تغذیه مرتب و با برنامه برای ماهی ها داشته باشید. طول عمر ماهی ها برحسب نوع ماهی متغیر است.

 

تماشای شنا کردن ماهی ها فوق العاده آرامش بخش است

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

چند دقیقه با دانستنی ها


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟


بهترین قیمت بلیط پروازهای روزانه


تهیه اینترنتی بلیط اتوبوس به قیمت ارزان

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

دیگه لازم نیست حتماروبه روی تلویزین بشینی!


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


ارزان ترین راه سفر به نقاط مختلف داخلی

لذت تماشای فیلم باجزییات وکیفیت بالای نور


قیمت امروز بلیط هواپیما به هرکجای ایران

تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


درمان اختلالات گفتاری کودکان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اگر دوست دارید حیوان خانگی داشته باشید، اما مطمئن نیستید که کدام یک برای شما مناسب است، این مقاله را تا آخر بخوانید. نیازها و مزاج حیوانات نیز مانند افراد، بسیار متفاوت است و ما در این مقاله قصد داریم انواع سؤالات و ملاحظاتی که باید هنگام انتخاب حیوانات خانگی مدنظر قرار دهید، مطرح کنیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم با رعایت حقوق حیوانات، حیوان مناسبِ سبک زندگی خودتان را انتخاب کنید.

حیوانات خانگی یا همراه (به انگلیسی: Pets) آن حیواناتی می باشند که بیشتر به عنوان همدم، دوست و همسفر در مسیر زندگی فرد مورد نظر نگهداری می شوند، نه برای رفع نیازهای روحی و سوء استفاده برای بهره کشی یا سرگرمی. گاهی اوقات برخی به خاطر ظاهر جذاب، هوش و شخصیت فوق العاده این حیوانات را به سرپرستی می گیرند، اما گاهی اوقات هم برخی از افراد برحسب وظیفه انسانی و بدون توجه به خصوصیات فوق از این حیوانات نگهداری می کنند مثل افرادی که سرپرستی یک حیوان خیابانی یا بی سرپناه را برعهده می گیرند.

سگ و گربه از محبوب ترین حیوانات اهلی به شمار می آیند. سایر حیواناتی که معمولاً نگهداری آنها بین مردم متداول است عبارتند از: ماهی، حلزون، خرگوش، راسو، اسب، موش، همستر، خوکچه هندی، طوطی، مرغ عشق، مرغ و خروس. اسب، گاو، خوک و گوسفند را نیز می توان از جمله حیوانات خانگی بزرگ به شمار آورد.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

هر‌ حیوانی خانگی نیست!

باید بدانید که بر اساس قوانین و رسالت سازمانی مجمع فعالان زیست محیطی کشور، آزادی حق همه موجودات است و حیوانات حیات وحش به طبیعت تعلق دارند. مثلاً سنجاب، لاکپشت، تمساح، مارمولک، سمندر و مار از جمله حیواناتی هستند که به غلط در ایران به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند. از معروفترین آنها می توان به سنجاب ایرانی، سمندر لرستانی، لاک پشت گوشت قرمز و طوطی خاکستری آفریقایی اشاره کرد.

به هیچ عنوان نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد که حیوانات خانگی برای صاحبان یا سرپرستان خود مزایای روحی، روانی و عاطفی دارند. قطعاً قدم زدن با یک سگ می تواند هم برای انسان و هم برای سگ، ورزش، تنفس در هوای تازه و تعامل اجتماعی به همراه داشته باشد. حیوانات اهلی می توانند همدم و همراه افراد مسن یا افرادی باشند که به تنهایی زندگی می کنند یا ارتباط متقابل اجتماعی کافی با سایر افراد ندارند. خیلی از دانشمندان معتقدند که نگهداری از حیوان خانگی می تواند انسان را از تنهایی و گوشه عزلت گزیدن دور کند و باعث آرامش روح و روان و اعصاب او شود. از دیگر مزایای نگهداری حیوانات خانگی می توان به این موارد اشاره کرد:

هنگامی که  مسئولیت یک حیوان خانگی را برعهده می گیرید، شما و هر یک از اعضای خانواده باید متعهد شوید که مکان مناسبی را برای آن فراهم کنید. در مورد مسئولیت های هر فرد از جمله: مراقبت از حیوان، تغذیه، نظافت، ورزش، معاشرت و آموزش صحبت کنید و مشخص کنید که چه کسی مسئولیت هزینه های مربوطه را بر عهده خواهد داشت، همچنین اطمینان حاصل کنید که همه نیازهای حیوانات خانگی مورد نظر شما برآورده می شود. قبل از به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی به ۵ اصل زیر توجه و دقت داشته باشید و مقاله را تا آخر بخوانید تا بیشتر با این اصول آشنا شوید.

۱- خانه

آیا در شهر، حومه یا خارج از شهر و در روستا زندگی می کنید؟ فضای داخلی و بیرونی خانه شما چقدر است؟

۲- فعالیت ها

آیا فعال هستید یا کم تحرک؟ آیا به دنبال یک همراه در ورزش هستید، یا به دنبال حیوانی هستید که حین انجام کار در خانه همراه شما باشد؟

۳- شرایط فیزیکی

آیا از نظر جسمی توانایی مراقبت از حیوان خانگی مورد نظر را دارید؟ مراقبت از حیوان بزرگ یا حیوان با نیازهای وسیع زیستگاهی می تواند از نظر جسمی بسیار طاقت فرسا باشد.

۴- زمان

آیا زمان زیادی را در خانه می گذرانید؟ بعضی از حیوانات خانگی خصوصاً در کودکی بیشتر اوقات به سرپرست شان بسیار وابسته می باشند ولی برخی دیگر را می توان برای مدت زمان طولانی کنار دوستان تان بگذارید.

۵- پول

بودجه شما چقدر است؟ این نکته بسیار مهم است زیرا باید هزینه غذا، مسکن و سایر نیازهای روزانه و همچنین مراقبت های دامپزشکی و هر نوع نیاز ویژه حیوان خانگی خود را بپردازید. این هزینه ها در همه حیوانات یکسان نیستند.

این نوع فروش، باعث تجارت غیراخلاقی حیوانات شده و حیوانات را به یک ابزار ‏درآمدزایی تبدیل کرده است. حیواناتی که مجبور می شوند چندین بار در سال بچه دار شوند تا بچه هایشان با قیمت هنگفت در اینترنت به فروش گذاشته شوند. متأسفانه گربه و ‏سگ بازار پررونقی دارند و چون در هر زایمان چند توله به دنیا می آورند سود هنگفت و بی دردسری نصیب تاجران حیوانات می کنند. ‏

اگر سری به آگهی های سایت دیوار و مراکز فروش حیوانات بزنید و فقط دقایقی به پشت پرده این آگهی ها فکر کنید، متوجه می شوید حیوانات در چه وضعیت اسفناکی نگهداری می شوند تا جفت گیری کنند. یادتان باشد با فروش حیوان خانگی خود، به احتمال بسیار زیاد همین سرنوشت در انتظار او خواهد بود.

وزارت جهاد کشاورزی جزو سازمان هایی است که مجوز توله کشی صادر می کند اما سازمان دامپزشکی خرید و فروش حیوانات را ممنوع اعلام کرده ولی فضای بی در و پیکر اینترنت راه را برای این تجارت کثیف باز کرده است. کارشناسان مجمع فعالان زیست محیطی کشور پیشنهاد می کنند که به هیچ عنوان وارد این تجارت کثیف نشده و به جای خرید، به پناهگاه حیوانات مراجعه کرده و آن‌ها را به رایگان به سرپرستی بگیرید.

پناهگاه‌ های حیوانات مکان ‌هایی هستند که حیوانات رها شده و یا گم شده را تحت نظر پزشکان نگهداری کرده، واکسینه و درمان می کنند تا اگر فردی خواست سرپرستی آنها را برعهده بگیرد با خیال آسوده این کار را انجام دهد.

این پناهگاه ها شرایطی را برای به سرپرستی گرفتن مقرر می دارند که از مهم ترین آنها می توان به این شرایط اشاره کرد:

۱- ارائه دلیل منطقی برای به سرپرستی گرفتن

۲- بازدید ‏از محل و ‏شرایط نگهداری حیوان خانگی

۳- قرار گرفتن در جریان نحوه تغذیه، ‏مسائل بهداشتی و برخورد ‏عاطفی با حیوان

۴- فرستادن عکس و فیلم از وضعیت حیوان

۵- عدم واگذاری حیوانات به ‏فرد دیگر

۶- بازگرداندن آن به پناهگاه در صورت عدم وجود شرایط یا انصراف از نگهداری حیوان

۷- امضای قرارداد بدون دریافت هیچ گونه مبلغی

۱- سگ

مزایا:

معایب:

۲- گربه

مزایا:

معایب:

۳- پرنده

مزایا:

معایب:

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

۴- ماهی زینتی

مزایا:

معایب:

۵- همستر

مزایا:

معایب:

۶- خوکچه هندی

مزایا:

معایب:

۷- موش

مزایا:

معایب:

۸- خرگوش

مزایا:

معایب:

متأسفانه خیلی از افراد بعد از شیوع کرونا و پخش شایعاتی مبنی بر احتمال آلودگی و ابتلای حیوانات به این بیماری، آنها را در حاشیه شهر و خیابان رها کردند و این در حالی بود که  سازمان بهداشت جهانی (who) مدارک و مستندات قابل استناد درباره عدم ناقل بودن حیوانات ارائه داده بود. سازمان جهانی حمایت از حیوانات نیز اعلام کرد که هزاران نفر از مردم جهان از ترس ویروس کرونا به اشتباه اقدام به کشتن حیوانات شهری و خانگی خود کرده اند.

این شایعات فقط موجب ترس و نگرانی مردم می شود، طبق گزارشات واصله برخی از افراد در یکی از شهرهای چین سگ خانگی خود را از بالای بام های منزل شان به زمین انداختند. همچنین طبق مستندات مجمع فعالان زیست محیطی کشور شهرداری ها در برخی از مناطق ایران به کارگران خود دستور داداند که حیوانات شهری همانند سگ های بی سرپناه را بکشند که سازمان بهداشت جهانی به هیچ وجه این کارها را تأیید نمی کند.

رابطه دو طرفه ای که انسان و حیوان خانگی با همدیگر برقرار می کنند، به دور از هر دروغ و فریبی بوده است و به سرپرستی گرفتن و محافظت از حیوانات خانگی انسان را متعهد و مسئولیت پذیر می سازد. متاسفأنه در چند سال اخیر شاهد رفتارهای عجیبی از مردم هستیم، به عنوان مثال در ولنتاین مد شده که حیوانات کادوپیچ شده و به همدیگر هدیه داده می شوند، اما مدتی بعد چون خیلی ها تمایل یا شرایط نگهداری حیوان را ندارند، به جای واگذار کردن حیوانات، آنها را رها می کنند و این حیوانات در پارک ها و خیابان ها سرگردان می شوند. خیلی از این حیوانات که زندگی خیابانی را تجربه نکرده اند مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و بعد از مدتی در تنهایی جان می دهند.

لطفا مقاله رو اصلاح کنید و بنویسید اگر کسی خونه بزرگ داشته باشه میتونه سگ نگه داره …یا برای پرندگان باید یه باغ داشته باشه …در غییر این صورت قفسس کردن حیوانات خانگی و پرندگان اشتباه محضه من خودم این اشتباهو کردم که مرغ مینا خریدم الان چهارساله دوتاشونو دارم و تخم میزارن چون هردو ماده هستن و حفت گیری نکردند تخم هاشون پوچ هست ….و عذاب وجدان خیلی زیادی دارم و نمیتونم رهاشون کنم چون نمیرن و اوناهم بمن وابسته شدن توصیه میکنم این مقاله رو اصلاح کنید و خوانندگان گرامی توجه کافی و دقت لازم برای نگهداری اون هارو داشته باشند

درسته که نگهداری ماهی به نسبت حیوونای دیگه کم دردسرتر به نظر میاد ولی غیر از تمیزی ظرف ماهی یکسری نیازهای دمایی و خصوصیات شیمیایی آب هم باید رعایت بشه تا سلامت ماهی تضمین بشه برای مثال مقاله آکواریوم پت پرس این نکات رو دسته بندی شده و خلاصه توضیح داده و صرفا به تمیزی ظرف محدود نیست و حتی خود آکواریوم هم نکته داره!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مجمع فعالان زیست محیطی با چندین سال تجربه به مردم کمک می کند دنیای بهتری برای زندگی کردن بسازند. کار اصلی ما حمایت از حقوق حیوانات و حفاظت از محیط زیست است.

کمک به محیط زیستحمایت از حقوق حیواناتحفاظت از حیات وحشگیاهخواری و وگنیسمانرژی های تجدیدپذیرتغییرات اقلیمی و گرمایش زمینتفکیک زباله و بازیافتآلودگی هوا

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری *

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

عضویت

برای پیدا کردن جواب چگونه حیوان خانگی بخریم باید دقت داشته باشیم که در درجه اول خریدن حیوان خانگی سرگرمی و عادت نیست. مراقبت و نگهداری از یک موجود و ارتقای کیفیت زندگی آن است. استفاده مثبت از زمان خودتان. در این چرخه تبادل انرژی، همزیستی حیوانات باعث ارتقای شادابی و سلامت روح و روان انسان ها میگردد. بهتر است حیوان را به سرپرستی بگیرید اما اگر پیدا نشد خریدن حیوان کار بدی نیست اگر از افراد دارای جواز پرورش باشد. زیرا در جهت ارتقای نسل و تولید درست و به اندازه علاوه بر حیوانات خانگی دام های کوچک نیاز انسانها نیز می باشد.

ابتدا مشخص نمایید از چه حیوانی می خواهید نگهداری نمایید.
دقت داشته باشید که با نگهداری از یک حیوان خانگی چه جنبه هایی از زندگی شما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و آیا زمان، انرژی و شرایط نگهداری از یک حیوان را در محیط خانه خود دارید یا خیر.
مشخص نمایید جهت نگهداری از یک حیوان خانگی به چه پیش زمینه هایی برای تهیه غذا، سرپناه و مراقبت نیاز دارید.
مخارج و مسئولیت های خود در اين زمينه را به خوبي مورد توجه قرار دهيد.
به حیوانات مختلف فکر کنید و نه تنها به همان گونه ای که از ابتدا مد نظر قرار داده اید، شاید نگهداری از حیوان دیگری بیشتر متناسب با شرایط شما باشد. از مقاله ها و مطالب بروز هر حیوان خاصی که خوشتان می‌آید مطالعه نمایید. حتی مطالب زیادی در رابطه با هزینه نگهداری گربه یا هر حیوانی که میخواهید میتوانید پیدا کنید.
حیوان کوچکی را که خریداری می کنید به زودی بزرگ می شود. آیا شرایط نگهداری آن را خواهید داشت.

یکی از شرایط مهم در پیدا کردن پاسخ مناسب برای چگونه حیوان خانگی بخریم، با افرادی که حیوان یا نژاد مورد نظر شما را داشته و یا پرورش می دهند و همچنين با دكتر دامپزشك مشورت نمایید.
مراكز مختلف نگهداري پانسیون حیوانات و پرورش حيوانات خانگي را مورد بررسي قرار دهيد تا از مكاني با كيفيت خوب حيوان مورد نظر خود را خريداري كنيد.
در صورت تمايل به پناهگاهها يا مركزي كه از حيوانات بي سرپرست و واگذار شده نگهداري مي كنند سر بزنيد شايد حيواني را كه واقعا به كمك شما نياز دارد بدون هزينه بدون خریدن حیوان خانگی بيابيد. برای این کار می توانید از قسمت حیوانات واگذاری سایت چارپا استفاده نمایید روزانه کیس های زیادی اضافه و برداشته می شوند. و اگر برای خرید حیوان خانگی میخواهید اقدام نمایید همچنین توصیه میشود تمام مراکز را از سایت چارپا می توانید بیابید کمک میکند تا جواب مورد نظر را که چگونه حیوان خانگی بخریم به عمل تبدیل کنید. اما مرکزی را براي تهيه حيوان مورد نظر خود انتخاب نمایید که اصول و ضوابط بهداشتی برای نگهداری را رعایت می کند.
با مشورت دكتر دامپزشك بهتر است حيواناتي را كه گواهي سلامت (درمان ضد انگل يا واكسيناسيون در صورت الزام براي آن گونه حيواني) دارند در اولویت انتخاب خود قرار دهيد.

محيط زندگي حيوان (بستر، قفس، فضاي مورد نياز و غيره) را قبل از گرفتن آن مشخص و آماده نماييد.
لوازم مورد نیاز جهت نگهداری از حیوان را پیش از خريداري آن فراهم نمایید.
رژيم غذايي و نيازهاي تغذيه اي حيوان خود را از همان ابتدا با مشورت با دكتر دامپزشکی بدانيد. همچنين در صورتيكه حيوان رژيم غذايي و يا دارويي خاصي دارد از آن مطلع گشته و در صورت مناسب بودن (پس از مشورت با دامپزشک) سعي كنيد غذايي مشابه با آنچه حيوان به آن عادت نموده در اختیارش قرار دهيد.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

بدانيد كه حيوان خانگي که به تازگی آورده اید تحت استرس شديدي قرار دارد.
با حيوان تازه وارد خود با صبر و ملايمت رفتار نماييد.
خود را براي نكات مثبت و همچنين مسايل مرتبط با نگهداري از يك حيوان خانگي آماده كنيد چرا كه در هر ارتباطي هر دو جنبه وجود دارد.
توجه داشته باشید انتقال و جابجايي برای حیوان استرس زا می باشد.  بنابراین در ابتدا به آن استرس بیشتر وارد ننمایید.
طوری رفتار کنید که حیوان احساس امنیت نماید و آن را در محلی آرام قرار دهید تا به مکان جدید خود عادت نماید.
بعد از گرفتن حيوان به منظور معاينه و گرفتن اطلاعات صحيح در زمينه نگهداري آن به دكتر دامپزشك مراجعه نماييد.حيوان خانگي را بر اساس هوس و ميل و تصميم آني نگيريد.
حيوان خانگي را به منظور خودنمایی، جلب توجه و نشان دادن به ديگران نگيريد.
گرفتن حيوان خانگي به عنوان هديه براي فرد ديگر خطا مي باشد چرا كه نگهداري از حيوان مسئوليت بزرگي است و فردي كه گيرنده حيوان است مي بايست نسبت به كليه مراحل فوق در بخش بايدها مطلع باشد.
گرفتن حيوان درحالي كه شرايط زندگي شما در آستانه تغيير و تحول مي باشد (براي مثال جدا شدن از خانواده) و امكان صرف وقت و انرژي كافي را به شما نمي دهد، خطا است.
گرفتن حيوان بسيار نامتعارف (گونه هاي وحشي) كه از نظر دامپزشك نمي تواند به عنوان حيوان خانگي نگهداري شود، ممنوع مي باشد.
تنها به راهنمايي هاي فرد فروشنده حيوان در زمينه بهداشت، سلامت و نگهداري از حيوان خانگي اعتماد نمايد.
تحت تأثير فرد فروشنده حيواني را كه از شرايط نگهداري آن مطلع نبوده و مطمئن نيستيد كه از عهده آن برآييد، خريداري ننماييد
به خاطر دلسوزي تصميم به نگهداري از حيواني نگيريد مگر اينكه اطمينان داشته باشيد كه حيوان در وضعيت مناسبي نبوده و شما امكان فراهم نمودن شرايط بهتري را براي آن داريد.
از افراد متفرقه و دست فروش ها و يا از مراكزي كه حيوان را به لحاظ بهداشتي در شرايط نامناسب نگه مي دارند، حيوان خريداي نكنيد.

قبل از اينكه حيوان شما به شرايط جديد عادت كند، از ديگران براي ديدن آن دعوت نكنيد چون اين كار براي آن استرس زا  مي باشد.
بازي كردن و دست زدن زياد به حيوان در روزهاي اول و قبل از آشنا شدن كامل با محيط و افراد جدید برای حیوان استرس زا بوده و مي تواند مشكلاتي را فراهم نمايد. این مطلب در پیدا کردن پاسخ به اینکه چگونه حیوان خانگی بخریم میتواند به شما زمینه ذهنی مناسبی دهد.

دکتر نرگس خرمی متخصص حیوانات کوچک

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

افرادی که سگ یا گربه نگهداری میکنند، سیستم ایمنی و دفاعی بدنشان میتواند قوی تر عمل نماید. در دوران کرونا این افراد کمتر دچار بیماری شده اند

بازار حیوانات

برای تبلیغات، انتقاد یا پیشنهادات خود می توانید از ایمیل زیر یا فرم تماس استفاده نمایید

ایمیل: support@petha.com


فرم تماس


مجله اینترنتی حیوانات خانگی
ساخته شده با عشق
تمامی حقوق محفوظ است

وب‌سایت هندبوک جرمنی مشتاق است که مطالب را به بهترین شکل در اختیار شما بگذارد. 

ما اطلاعات مربوط به بازدید شما از این وب‌سایت را در قالب «کوکی‌ها» ذخیره می‌کنیم. با استفاده از این وب‌سایت، شما موافقت خود با این موضوع را به صورت ضمنی تایید می‌کنید. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد «کوکی‌ها» و نحوه استفاده از آنها لطفا روی لینک زیر کلیک کنید:

داشتن حیوان خانگی و مسئولیت های آن در آلمان

سگ، گربه، انواع ماهی ها، موش …. حیوانات بی شماری وجود دارند که مردم دوست دارند از آنها به عنوان حیوانات خانگی نگهداری کنند. یک حیوان خانگی می تواند شادی و زیبایی های زیادی به ارمغان بیاورد، اما نگرانی و مسئولیت نیز به همراه دارد. اینجا در مورد مهمترین مقررات پیرامون نگهداری از حیوانات خانگی توضیح می دهیم.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

ابتدا باید شرایط قرارداد اجاره خانه خود در مورد نگهداری از حیوان خانگی را رعایت کنید. در بسیاری از قرارداد های اجاره، نگهداری از حیوانات و در بعضی موارد یک حیوان خاص را ممنوع شده است. اگر در قرارداد اجاره شما ممنوعیت وجود دارد، باید رعایت کنید.
برای نگهداری از سگ ها، باید قوانین دیگری هم در مورد گردن بند، دهن بند، مالیات سگ و بیمه مسئولیت سگ نیز رعایت کنید. این قوانین در ایالت های مختلف متفاوت است و حتی در  شهر متفاوت است. برای اطلاعات دقیق در مورد این قوانین در شهر خود به این وب سایت hunde.de مراجعه کنید.
برای برخی از حیوانات خیلی خاص مانند عنکبوت یا مارها هم ممکن است در شهر شما مقررات خاصی وجود داشته باشد. در بعضی از شهرها، این حیوانات فقط با مجوز ویژه ممنوع یا مجاز هستند.

روش های مختلفی برای خرید حیوان خانگی وجود دارد. حیوانات کوچکتر مانند پرندگان، موش ها، مارها یا ماهی را می توانید در یک فروشگاه حیوانات خانگی یا در فروشگاه  های لوازم ساخت و ساز خانه در بخش حیوانات خریداری کنید.

بسیاری از حیوانات کوچک و همچنین حیوانات بزرگتر مانند گربه ها و سگ ها را نیز می توانید از خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) خریداری کنید. در خانه های نگهداری از حیوانات، حیواناتی قرار می گیرند که توسط صاحبان قبلی آنها به این خانه های امن آورده شده اند و  همچنان حیواناتی که در خیابان ها یافت میشوند. از آنجای که بسیاری از این خانه ها غالباً شلوغ هستند، ایده خوبی است که آنجا دنبال حیوان  بگردید. حیواناتی که آنجا زندگی میکنند، قبلاً واکسین شده و سالم هستند. می توانید قبل از اینکه آن ها را به خانه ببرید، ابتدا با  انها آشنا شوید. اگر به یک حیوان  در یک خانه نگهداری از حیوانات علاقه مند باشید، کارکنان آنجا از شما در مورد وضعیت زندگی و تجربیات شما، برای اطمینان از راحت بودن حیوان نزد شما سؤال می کنند.

همچنین می توانید حیوان خانگی خود را از یک پرورش دهنده حیوانات (Züchter) خریداری کنید. این حیوانات گرانتر هستند. وقتی در گوگل نام شهر و نام حیوان خانگی مورد نظر خود را بنویسید، می توانید یک پرورش دهنده در منطقه خود را پیدا کنید. قبل از خرید حیوان از یک پرورش دهنده، باید حیوان و همچنان پرورش دهنده را دقیق بشناسید. همه ارائه دهندگان حیوانات کار شان جدی  و قانونی نیست. برای خرید از پرورش دهنده معتبر، باید قرارداد خرید داشته باشید و پاسپورت حیوان خانگی را هم دریافت کنید.

امکان خرید یا گرفتن حیوان از افراد خصوصی نیز وجود دارد. بسیاری از افراد به عنوان مثال فرزندان حیوان خانگی خود را ارائه میکنند و یا میفروشند. به عنوان مثال در  روزنامه ها این إعلانات را میبینید. اما اطمینان حاصل کنید که حیوانات را فقط از افراد معتبر خریداری کنید و  وقتی حیوان گرفتید هزینه آن را پرداخت کنید.

به طور کلی، شما مسئول هر گونه خسارت ناشی از رفتار حیوان خانگی خود هستید. اگر سگ شما به فردی یا چیزی صدمه وارد کند، باید هزینه آن را به عنوان جبران خسارات بپردازید. بیمه مسئولیت در چنین مواردی برای این خسارت شما را کمک میکند. برخی از حیوانات، مانند گربه ها را می توانید شامل بیمه مسئولیت عادی خود کنید. برای حیوانات دیگر، مانند سگ ها نیاز به بیمه مسئولیت خاص حیوانات دارید. برای مثال در سایت tarifcheck.de می توانید بیمه مسئولیت خوب برای سگ ها پیدا کنید. در برخی شهر ها داشتن بیمه مسئولیت برای همه سگ ها یا هم برای نژادهای خاصی اجباری است.

اگر حیوان خانگی شما گم شده و یا فرار کرده است، ابتدا باید از خانه های نگهداری حیوانات (Tierheim) در نزدیکی خود سوال کنید. خانه های نگهداری از حیوانات در منطقه خود را می توانید در وب سایت انجمن بهزیستی حیوانات Website des Tierschutzbundes  ببینید. علاوه بر این، می توانید پوسترهایی با عکسی از حیوان خانگی و شماره تلفن خود  را در محل زندگی خود نشر کنید. از این طریق، همسایگان شما می دانند که حیوان خانگی  شما گم شده و هنگام یافتن یا دیدن آن با شما تماس می گیرند.

حیواناتی که به تنهایی بیرون می روند، خوب است که چیپ با خود داشته باشند. چیپ ذخیره اطلاعات توسط دامپزشک (داکتر حیوانات) زیر پوست حیوان جابجا میشود. همه اطلاعات در مورد حیوان و صاحبش در این چیپ ذخیره میشود که تشخیص حیوان را آسان می کند.  اگر حیوان خانگی شما چیپ داشته باشد میتوانید او را بطور رایگان در مرکز اطلاعاتی TASSO  ثبت کنید. هرگاه که  حیوان خانگی گم شود و به یک دامپزشک یا خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim)  برگردانده شود، به راحتی میتوانید او را پیدا کنید.

بعضی وقت ها مجبور هستید حیوان خانگی خود را تحویل دهید. مثلا اگر در آپارتمان جدید مجاز نیست یا به دلیل بیماری و حساسیت دیگر نمی توانید از حیوان مراقبت کنید. اگر نمی توانید حیوان را به یکی دوستان خود بدهید، می توانید آن را به یکی  از خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) در شهر خود تحویل دهید. در خانه های نگهداری از حیوانات، حیواناتی قرار می گیرند که توسط صاحبان قبلی آنها به این خانه های امن آورده شده اند و  همچنان حیواناتی که در خیابان ها یافت میشوند. با یکی از این خانه ها در منطقه خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا در حال حاضر برای حیوان خانگی شما جایی وجود دارد یا خیر. سپس تمام اطلاعات مربوط به حیوان را برای آنها ارسال کنید.

لطفا توجه داشته باشید: ممکن است حیوان فقط توسط صاحبش یا توسط فردی با داشتن وکالت از طرف مالک تحویل داده شود. خانه های نگهداری از حیوانات در منطقه خود را می توانید در وب سایت انجمن بهزیستی حیوانات Website des Tierschutzbundes  ببینید.

برای آوردن حیوان خانگی خود به آلمان باید قوانین زیادی را رعایت کنید. این شرایط به کشور مبدا حیوان شما بستگی دارد. اگر حیوان خانگی شما از کشور های اتحادیه اروپا یا از کشور های که در این لیست درج شده اند آمده است، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

اگر حیوان خانگی شما از کشور دیگری می آید، باید شرایط بیشتری را رعایت کنید. برای برخی از کشورهای غیر اروپایی روش ساده تری برای ورود حیوانات به آلمان اعمال می شود. این کشورها را می توان در قسمت دوم لیست کشورهای ثالث ببینید. برای ورود حیوانات از این کشور ها باید شرایط زیر را رعایت کنید:

اگر کشور مبداء حیوان خانگی شما در لیست های بالا قرار نداشته باشد شرایط دشوارتر است. در این حالت، پیش نیازهای زیر باید برآورده شود:

لطفاً توجه داشته باشید: یک فرد نمیتواند حداکثر  بیشتر از ۵ حیوان را همزمان با خود به آلمان بیاورد.

اگر حیوان خانگی  ولگرد و یا رها شده پیدا کردید، باید آن را به پلیس یا یکی از خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) تحویل دهید. خانه های نگهداری از حیوانات (Tierheim) نقاط جمع آوری حیوانات خانگی ولگرد یا رها شده است. حیوانات در آنجا تغذیه می شوند و تا زمانی که صاحب آن پیدا شود یا شخص دیگری که بخواهد حیوان را بگیرد از آنها مراقبت میشود.

لطفا توجه داشته باشید: شما نباید حیوان خانگی را که پیدا می کنید برای خود نگه دارید. باید آن را به پلیس یا خانه نگهداری از حیوانات (Tierheim) تحویل دهید. اگر مالک آن پس از ۶ ماه پیدا نشد، میتوانید حیوان بگیرید.

اگر یک حیوان مصدوم پیدا کنید، پلیس به شما کمک می کند. با تماس به شماره ۱۱۰ به پلیس زنگ بزنید. حیوانات اهلی یا وحشی کوچک را می توانید مستقیماً به نزدیکترین دامپزشک (داکتر حیوانات) یا کلینیک دامپزشکی ببرید. اما اجازه ندارید حیوانات وحشی بزرگ مانند گوزن یا گرازهای وحشی را خودتان حمل کنید.

لطفا توجه داشته باشید: اگر خودتان به طور اتفاقی حیوان را مجروح كردید ، وظیفه قانونی دارید كه از حیوان مصدوم مراقبت كنید و با پلیس تماس بگیرید.

هزینه های دامپزشک را در این حالت معمولاً یا صاحب حیوان یا شهرداری که در آن حیوان پیدا شده است پرداخت می کند. بسیاری از دامپزشکان همچنین حیوانات یافت شده را بطور رایگان درمان می کنند. فقط در موارد بسیار نادر شاید مجبور شوید هزینه‌ها را به عنوان یابنده بپردازید.

یک دامپزشک (داکتر حیوانات) یا دامپزشکی در نزدیکی خود  را در راهنمای آنلاین دامپزشکی Tierarzt-Onlineverzeichnis  پیدا کنید. کلینیک های دامپزشکی معمولاً بصورت شبانه روز ی باز هستند.

نمیتوانید به سادگی و بدون دلیل حیوان خود را رها کنید و همچنین بدرفتاری با حیوان ممنوع است. بدرفتاری با حیوانات میتواند تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو جریمه داشته باشد.

ویدیو های صدای آلمان (دویچه وله) برای پناهندگان و مددکاران.

معمول ترین سوالات در باره هندبوک جرمنی را اینجا جواب داده ایم.

© 2020 کلیه حقوق برای موسسه کارمندان جدید رسانه های المان (NDM) محفوظ است.


این لیستDownloads-icon


قسمت دوم لیست کشورهای ثالثDownloads-icon


Liste der EinreiseorteDownloads-icon

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین ها – ترجمه از ساناز مطلبی: اگر شما حیوان خانگی دارید و همیشه از داشتن خانه پر از مو و کرک و پَر رنج میبرید، چیزی که نیاز دارید این است که یاد بگیرید چگونه یک خانه را با وجود حیوانات خانگی تمیز کنید. ما در این مطلب از مجله اینترنتی برترین‌ها ۷ روش برای تمیز کردن خانه با وجود داشتن حیوان خانگی آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

1) موهای حیوان خانگی خود را به طور مرتب شانه بزنید

دامپزشکان توصیه می کنند شانه کردن مرتب حیوان خانگی به منظور کاهش مو در هوا و زمین بهترین کار است. در حالت ایده آل حیوان خانگی را چند بار در هفته بشویید و موهای حیوان خانگی را برس بکشید.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

2) جمع کردن موی حیوانات خانگی به وسیله رطوبت

کف دست خود را در کاسه‌ ای از آب فرو کرده و با حرکت رو به پایین موهای حیوانات خود را تمیز نمایید. موی حیوانات بر روی دست شما به‌ صورت توپ در می آید و در کف دست شما جمع می گردد. این حالت به این علت مناسب و کار آمد می باشد که موی حیوانات خانگی خیس خواهد شد و سنگین‌ تر می‌ گردد. همچنین این کار باعث می‌ شود که موی حیوانات به علت الکتریسیته‌ ی ساکن به لباس شما نچسبند و لباس شما پر از مو نشود.

3) به طور مرتب قالی و فرش خود را تمیز کنید.

هر قدر هم نکات احتیاطی را در مورد حیوان خانگی خود به کار ببرید و سعی در از بین بردن موهای آن بکنید، باز هم مقداری مو همیشه در کف خانه به چشمتان خواهد خورد.

میزان دفعات جارو کشیدن به تعداد افراد خانه و تعداد حیوانات خانگی بستگی دارد. به تعداد هر شخص و هر حیوان یکبار در هفته باید از جارو استفاده کنید، مثلا اگر شما و حیوانتان در خانه هستید دو بار در هفته نیاز به جارو کشی است یا اگر در خانه 4 نفر هستید با 3 حیوان خانگی، در این صورت باید هر هفت روز هفته از جارو برقی استفاده کنید.

با وجود یک حیوان خانگی در منزل حتی آنهایی که ریزش مو ندارند، باید مکرر از جارو برقی استفاده کرد. علاوه بر موهای سگ بدلیل علایق آنها به گشت و گذار در حیاط، گرد و غبار، برگ و سایر ذرات به پنجه و موهای آنها چسبیده و وارد خانه می شود و حتی زمانی که شما خانه را تازه جارو برقی کشیده اید متوجه می شوید که باید دوباره این عمل را انجام دهید.

4) بعد از غذا خوردن، خوردن حیوان خانگی خود را در اسرع وقت تمیز کنید

محلی که در منزل معمولا حیوان عاشق آن است جایگاه غذا خوردن است، اطراف ظرف غذا و آبخوری، می تواند بسیار آلوده و کثیف باشد. قرار دادن یک سینی لبه دار زیر ظروف غذا و آب، راه مناسبی برای کاهش آلودگی و تمیز نگاه داشتن آن جایگاه است.

هرگز اجازه ندهید ظروف غذای حیوان سرباز بماند و بلافاصله بعد از خوردن غذا ظرف ها را تمیز کنید. به علاوه وقتی شما ظرف غذا را تمیز نکنید، حیوانات خانگی آن را به عنوان یک رفتار مناسب تفسیر و تشویق به تکرار آن می کند.

5) از مبلمان چرب و سطح صاف استفاده کنید

این نوع مبلمان نه تنها موجب راحت تمیز کردن موهای حیوان خانگی خواهد شد بلکه باعث کاهش آسیب در برابر پنجه و خراش حیوان خانگی می شود. با مبلمان سطح صاف، شما به سادگی می توانید تارهای مو را تمیز کنید.

6) استفاده از لکه بر

حتی آرام ترین و با تربیت ترین حیوانات هم می توانند در زمانی که مشکلات معده ای دارند یا چیزی را که نباید بخورند خورده باشند، مشکل ساز باشند. تمیز کننده ای در اختیار داشته باشید که برای مقابله با لکه و بوهای حیوانات خانگی طراحی شده باشد. بلافاصله پس از آنکه لکه را دیدید، طبق دستورات کارخانه ی سازنده، از آن استفاده کنید تا شانس بیشتری برای پاک کردن آن داشته باشید.

7) به فکر تخت برای حیوانات خانگی خود باشید

به فکر تخت یا جا برای حیوانات خانگی خود باشید تا مکان اصلی شان را به آنها بدهید. وقتی یک حیوان خانگی یاد می گیرد از تخت خود، لذت ببرد منطقه اطراف آن تخت قلمرو آنها می شود و بیشتر احتمال دارد که آنها در آن محل اقامت کنند و بمانند.

هنگامی که این امر به درستی آموزش داده شود، حیوان خانگی بیشتر در تختخواب خود می ماند، به این معنی است که زمان کمتری را روی مبلمان شما می گذراند.

کلیه حیواناتی که به‌عنوان همدم انسان در منزل نگهداری می‌شوند را حیوانات خانگی به شمار می‌آورند. حیوانات خانگی را می‌توان در دو گروه حیوانات خانگی متداول (سگ، گربه، پرندگان زینتی و ماهی‌ها) و حیوانات خانگی غیرمتداول (خرگوش، همستر، لاک‌پشت، انواع مار و موش) تقسیم نمود.در اسلام روایات بسیاری درباره‌ی نگهداری حیوان خانگی آمده است. هرچند که نگهداری از بعضی حیوانات از سوی مراجع به دلایل مختلف رد شده است، اما نکاتی در این میان اهمیت دارد که در متن زیر با عنوان نگهداری از بهترین حیوان خانگی از نظر اسلام مطرح‌شده است.

همان‌طور که می‌دانید بعضی از افراد به نگهداری و مراقبت از حیوان به‌عنوان عضوی از خانواده، تمایل نشان داده و برای رشد و پرورش آن اقدامات و هزینه‌های بسیاری نیز صرف می‌کنند. نگهداری از حیوان خانگی امتیازهای مثبت روحی روانی خاصی را نیز دارد. محققین بسیاری بر این باورند که وجود حیوان خانگی باعث آرامش اعصاب، روان و تسکین روحیات و خلقیات فرد می‌شود. همچنین انسان را از انزواطلبی رها کرده و به‌عنوان همدمی که حتی اوقات تنهایی فرد را می‌تواند به‌گونه‌ای پُر کند، محسوب می‌شود.

بهترین حیوان خانگی شامل انواع پرندگان، خرگوش، لاک‌پشت، مرغ و خروس نیز می‌شود و تنها محدود به نگهداری سگ و گربه نمی‌شود. هرچند این روزها نگهداری از حیواناتی مثل سگ و گربه، بیش از هر حیوان دیگری، باب شده است. در بحث نگهداری از حیوانات خانگی و یا عدم مراقبت از آن‌ها مخالفان و موافقان بسیاری وجود دارند که هریک از دیدگاه خود نظرات و تحقیقاتی را نیز عنوان کرده‌اند.

دین اسلام نیز به‌عنوان کامل‌ترین دین، نظر خود را درباره‌ی نگهداری از انواع حیوانات مطرح کرده و حتی در باب آن کتاب‌هایی نیز از دیدگاه فقها به چاپ رسیده که بایستی در آن تفکر و دقت کرد به همین دلیل شناخت بهترین حیوان خانگی از نظر اسلام نیاز به بررسی دقیق دارد.

ذکر این نکته لازم است که دین اسلام به‌عنوان قابل‌قبول‌ترین دین، تأکیدهای مکرری درباره مهربانی با حیوانات، غذا دادن و مراقبت از آن‌ها مطرح کرده است. همچنین اسلام علاوه بر حفاظت از حیوانات، توصیه‌های فراوانی در باب حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی و تمامی موجودات در طبیعت مطرح نموده است.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

نقل‌شده است که فردی نزد پیامبر (ص) آمده و از ترس خود شکایتی کرده و درخواست کمک از پیامبر (ص) نموده و پیامبر (ص) به او توصیه کرده‌اند که از یک جفت کبوتر نگهداری کن. همان‌طور که بیان شد روایات بسیاری در این باب آمده است. اغلب توصیه‌های زیادی درباره‌ی نگهداری از کبوتر به میان آمده که هریک از پیامبران کبوترانی را به جهت آرامش روح و روان در منزل نگهداری می‌کردند.

احادیث بی‌شماری در دین مبین اسلام درباره‌ی نگهداری از بهترین حیوان خانگی نقل‌شده، ازجمله آنکه پیامبر (ص) در وصف لانه پرندگان می‌فرمایند: لانه پرندگان برای پرنده‌های آن امنیت و حرمت دارد، مبادا شب‌هنگام به لانه‌ی آن‌ها دست‌درازی کنید.

در جای دیگر پیامبر فرموده‌اند؛ اگر کبوتری در خانه شما لانه‌ای ساخت، موجب آزار و اذیت آن‌ها نشوید. در دین اسلام پیامبران، مردم را به نگهداری و مراقبت از چند نوع حیوان توصیه‌ کرده‌اند ازجمله آنکه حضرت رسول (ص) پرورش و مراقب از سه حیوان را موجب آبادی و رونق اهالی خانه دانسته‌اند و آن حیوانات عبارت انداز؛ گربه، کبوتر و خروس. همچنین نگهداری حیوانات در منزل شامل نفقه دادن، خوراک دادن، طعام دادن و بهداشت درمانی را نیز از منظر دین اسلام، شامل شده و بر آن تأکید فراوان شده است. روایتی از حضرت رسول (ص) نقل‌شده است که از حیوان خانگی مراقبت کنید چراکه شیاطین مشغول حیوانات شما شده و کودکان شما از شر شیاطین محفوظ خواهند ماند.

دین اسلام، بسیار، افرادی را که حیوانات زبان‌بسته را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، نکوهش کرده و عذاب الهی را به این دسته از افراد گوشزد کرده است به‌گونه‌ای که روایات بسیاری در باب حیوان آزاری از سوی پیشوایان نقل‌شده است. حیوان آزاری ازهر نوع آن در دین مبین اسلام ظلم و جزای اخروی را شامل شده و به‌وفور در رابطه با سازگاری، مدارا، نوازش با حیوانات خصوصاً حیوانات اهلی تأکیدهای مهمی مطرح‌شده است.

ازنظر دین مبین اسلام باید از هرگونه صدمه زدن به حیوانات پرهیز کرد مگر آنکه احساس خطر شدید جانی نمایید. البته شکار برخی حیوانات اهلی مانند گوسفند، گوساله، ماهی و غیره به جهت دارا بودن خواص مواد غذایی برای انسان طبق احادیث و داستان‌های دینی حلال محسوب می‌شود که درباره آن در بخش دامداری در دین اسلام بیشتر شرح خواهیم داد.

در یکی از روایات نقل‌شده از سوی امام صادق (ع) بیان‌شده است که زنی گربه‌ای را مورد آزار قرار داده و گربه از فرط تشنگی جان باخت و زن به عذاب سخت الهی دچار شد. درجایی دیگر نیز از روایات حضرت علی (ع) می‌خوانیم که در آخرت از بردگان، کنیزان و اموال بی‌زبان از شما پرسش خواهند کردند، گفتند اموال بی‌زبان چه هستند! آن حضرت فرمود حیوانات شما ازجمله گوسفند، کبوتر، گربه و دیگر حیوانات ازجمله اموال بی‌زبان محسوب می‌شوند.

به شکل‌های گوناگون دامداری بر کسانی که می‌توانند از عهده آن برآیند نقل‌شده است. درواقع رزق روزی با گوشت حلال برخی از حیوانات اهلی در اسلام آمده و منع نشده است و فلسفه و داستان‌های بی‌شماری را با خود به همراه دارد.

از سوی دیگر دامداری یکی ‌از مهم‌ترین پیشه مردمان بود، اما امروزه تنها این پیشه را اغلب در حومه شهرها و یا در برخی از نقاط کشور می‌توان مشاهده کرد. امروزه باوجود خانه‌های کاشانه نشینی امکان نگهداری بهترین حیوان خانگی مانند مرغ و خروس و یا بزغاله و گوسفند به‌سختی قابل‌درک بوده و امکان‌پذیر نیست. هرچند که در برخی خانه‌های قدیمی می‌توان گاهی صدای مرغ و خروسی را شنید که به‌ندرت در شهرهای صنعتی اتفاق می‌افتد.

نگهداری سگ از دیدگاه اسلام به دلایل متفاوتی نهی شده است اما در احادیث می‌خوانیم که پیامبر از کنار چاه آبی در حال گذر بود و از چاه آبی، آب نوشید ناگهان سگی تشنه را یافت که از فرط تشنگی در عذاب بود، مجدد پیامبر سمت چاه برگشته و چون ظرفی نداشته در کفشی آب ریخته و به سگ تشنه جهت سیراب شدن، می‌دهد. سازگاری با حیوانات جدا از نجس بودن یا نبودن آن‌ها از سوی تمامی پیامبران به‌وفور توصیه‌شده است. در ادامه دلایل نهی نگهداری سگ، در منزل را می‌خوانیم.

دین اسلام حیواناتی مثل سگ و خوک را نجس دانسته و نجاست آن‌ها را به‌گونه‌ای بیان داشته که با پاک‌کننده‌ای پاک نمی‌شوند. همچنین نجاست این دو حیوان را در تماس با شیء و یا عنصر دیگری منتقل می‌شود. به این معنا که در اثر برخورد سگ با چیزی آن عنصر آلوده و نجس می‌شود.

از سوی دیگر وجود باکتری و ویروس‌هایی در بزاق دهان حیوان باعث بخش عمده‌ای از نجاست آن شده است. گفته‌شده است اگر ظرفی را سگ‌زبان بزند بایستی آن ظرف را به جهت تمیزی به‌مراتب با خاک تطهیر کرد. همچنین وجود ویروس‌هایی در بدن سگ و خوک باعث پدید آمدن امراضی در بدن انسان می‌شود و احکامی درباره آن نقل‌شده است.

امام صادق (ع) در باب سگ نگهبان فرموده است که اگر در خانه‌ای سگ و یا سگ‌هایی نگهداری شود، فرشتگان به خانه نمی‌آیند مگر آنکه سگ نگهبان خانه باشد. از سوی دیگر نگهداری سگ در منزل به دلیل سروصدا که موجب آزار همسایگان می‌شود نهی شده است. ناگفته نماند که دین اسلام نگهداری سگ را به جهت نگهبانی، پاسبانی و شکار منع نکرده است.

گربه ازجمله سه حیوان برتری است که برای شناخت بهترین حیوان خانگی ازنظر اسلام باید در بحث مراقبت از آن یادکرده است. درباره‌ی نگهداری گربه از امام صادق (ع) نقل‌شده است که گربه عضوی از اعضای خانواده محسوب می‌شود و باید با آن با مدارا رفتار کرد. از سوی دیگر از نگاه اسلام، خریدوفروش گربه و معاملات مالی حاصل از سود آن ایرادی ندارد.

احادیث بسیاری درباره‌ی نگهداری کبوتر نقل‌شده است به همین دلیل نمی‎توان در خصوص بهترین حیوان خانگی از نظر اسلام سخن گفت و به کبوتر اشاره نکرد. امام کاظم (ع) درباره‌ی نگهداری از کبوتر فرموده است؛ نگهداری از کبوتر در منزل باعث دوری شیاطین و ساحران شده و هر بال زدن کبوتر سبب نفرت و خشم شیاطین می‌شود.

مجدد از همان امام نقل‌شده است که کبوتر ازجمله مرغان پیامبران به شمار می‌آید. از امام صادق (ع) نقل‌شده است که نگهداری کبوتر در خانه باعث انس و الفت میان اهالی خانواده شده و دوست‌داشتنی است. همچنین در احادیث بسیاری آمده است که در خانه حضرت رسول (ص) یک جفت کبوتر سرخ‌رنگ نگهداری می‌شد. در روایات دیگری نیز به نگهداری کبوتر در خانه به‌عنوان نشانه‌ای از یاد خدا نقل‌شده و باعث برکت و روزی حلال صاحب‌خانه می‌شود.

مراقبت و نگهداری از خروس در منزل به دلیل آگاهی از وقت نماز و سحرگاه از جمله بهترین حیوانات خانگی از نظر اسلام مطرح‌شده است. در روایاتی از سوی امام صادق (ع) آمده است که خروس سفیدی که بال‌های خود را در خانه‌ای می‌گشاید، آن خانه و نیز به تعداد هفت خانه در اطراف آن از انواع بلاها و آسیب‌ها محفوظ می‌مانند. حضرت امیرالمؤمنین (ع) درباره‌ی خروس فرموده است؛ آواز خروس نشانه وقت نماز و بال زدن او نشانه رکوع، سجود و نیایش است.

امام رضا (ص) برخی از خصوصیات خروس را برگرفته از انبیاء دانسته و می‌گوید خروس دارای پنج ویژگی است و آن ویژگی‌ها عبارت‌اند از؛ غیرت، شجاعت، بخشش، تشخیص در وقت نماز و جماع نمودن. پیامبر (ص) نیز در وصف خروس فرموده‌اند: هرگاه صدای خروس را شنیدید بدانید که او فرشته‌ای را دیده است، پس از خداوند در آن لحظه حاجت طلبید. نگهداری از خروس در منزل از سوی پیامبر اکرم نیز تأکید شده و توصیه کرده‌اند که نگهداری از خروس شمارا از کافر، کاهن و سحر کننده رها ساخته و در امان می‌سازد.

نگهداری گوسفند در خانه به دلیل برکت آن نیز توصیه‌شده است. از حضرت صادق (ع) نقل‌شده است که هر که گوسفندی را نگهداری نماید، خداوند روزی آن خانه را فزونی بخشد و به اهل خانه برکت بسیار می‌دهد. از امام باقر(ع) نقل‌شده است که هر صاحب‌خانه‌ای که از گوسفند شیرده محافظت نماید، ملائکه صاحب‌خانه را به جهت افزایش برکت در نزد خداوند یاد می‌کنند.

با توجه به نظر اسلام درباره نگهداری از حیوانات مختلف، در اینجا لازم است به بعضی از فواید حیوانات خانگی بپردازیم تا در انتخاب بهترین حیوان خانگی ازنظر اسلام نگاه کاملی داشته باشیم.

ازجمله فواید نگهداری از حیوان خانگی کاهش اضطراب، حس آرامش، عدم تشویش‌های روزانه و علاوه بر آن دوست و هم‌نشینی بی‌ریا برای صاحبان را می‌توان نام برد. تحقیقات نشان داده افرادی که صاحب حیوان خانگی هستند، بیش از سایر افراد دارای اعتمادبه‌نفس، آرامش خاطر و عزت‌نفس بالا هستند.

وجود حیوانات خانگی در منزل بازتاب و تأثیر مثبت زیادی نیز بر کودک دارد و به‌نوعی حیوانات حامیان، همبازی و پرستار کودکان محسوب می‌شوند. کودکانی که در کنار حیوانات خانگی رشد می‌کنند کمتر دچار ناراحتی، گریه‌های بی‌تابانه و خشم می‌شوند.

از دیگر فواید حیوان خانگی ازجمله سگ کمک به افراد فلجی است که قادر به حرکت نیستند. نوعی از میمون‌هایی بنام کاپوچینو نیز در این حیطه جهت کمک به افراد ناتوان آموزش‌دیده‌اند. این دسته از میمون‌ها در انجام وظایف روتین روزانه ازجمله خوراکی آوردن، خاموش و یا روشن کردن چراغ‌ها، دسترسی به اشیاء منزل و مواردی از این کارها را به‌راحتی انجام داده و به‌گونه‌ای دستیار صاحبشان هستند.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، حیوانات خانگی باعث رفع خستگی، افسردگی، دلهره، تنش‌های استرس‌زا، خشم و سایر موارد شده و حتی تأثیر خوبی بر روی افرادی که مستعد خودکشی‌اند، می‌گذارند.

طبیعتاً همان‌طور که گفته شد باید علاوه بر خوراک و مایحتاج حیوانات، به موارد بهداشتی و پزشکی آن‌ها نیز، رسیدگی شود. مراقبت از حیوان خانگی هشدارهایی را به دنبال دارد که با بی‌توجهی به آن‌ها دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهیم شد. در اینجا به برخی از هشدارهای مربوطه به‌طور خلاصه می‌پردازیم.

عوامل و صدمه‌هایی مرتبط با برخی امراض وجود دارند که از حیوانات به انسان‌ها منتقل‌شده که در صورت رعایت و توجه به موارد بهداشتی ازجمله واکسیناسیون و مراجعه منظم به دامپزشک جهت معاینه حیوانات خانگی، باعث کاهش این قبیل خطرات در انسان‌ها می‌شود.

واکسیناسیون ازجمله موارد مهم و ضروری در حیطه مراقبت از حیوانات بکار می‌رود. واکسن‌های هشت‌گانه مرتبط با حیواناتی ازجمله سگ و گربه را بایستی رعایت کرده و به آن‌ها به‌صورت منظم پرداخت. اطمینان از سلامت حیوان و ارتباط منظم با دامپزشک یکی دیگر از موارد قابل‌توجه و کلیدی است که صاحبان حیوانات خانگی باید در نظر داشته باشند.

همچنین پرندگان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باید واکسن‌های لازم را منظم دریافت کنند. پرندگان ناقل یک نوع بیماری به نام نیوکاسل هستند که از علائم این بیماری به انسان‌ها، تورم چشم‌ها است که در صورت رسیدگی و معالجه در کوتاه‌ترین زمان درمان می‌شوند.

علاوه‌ بر آن برخی پرندگان عفونت‌هایی را با خود به همراه دارند. عفونتی بانام اسکاریازیس که از طریق پوست وارد بدن فرد می‌شود و درواقع شدت این عفونت به‌قدری بالا است که درنهایت به مرگ فرد ختم می‌شود. تزریق داروهای ضد انگلی تنها آنتی‌ویروسی است که می‌تواند از بروز چنین عفونتی جلوگیری کند.

مرغ‌هایی بنام مرغ مقلد در بازار به‌عنوان یکی دیگر از انواع پرندگان که می‌توان از آن‌ها نگهداری کرد، عرضه می‌شوند که ویژگی خاص آن‌ها هوش سرشار جهت تقلید هرگونه صدا است و یا از دیگر انواع پرندگان می‌توان به مرغ مینا اشاره کرد. این‌گونه پرندگان خانگی نیز نیاز مبرم به توجهات درمانی و پزشکی داشته و نگهداری ازاین‌گونه پرندگان با توجه به زیبایی ظاهری که دارند، بسیار دشوار و زمان‌بر است.

در دین مبین اسلام نیز تأکیدهای زیادی بر خوراک، نظافت، بهداشت حیوانات خانگی نیز شده است. همچنین شما به‌عنوان صاحب حیوان باید محلی را برای دستشویی حیوان در نظرگیرید. البته از منظر اسلام نگهداری حیوانات بایستی در محیطی باشد که حیوان بتواند در آن آزادانه حرکت کند مانند فضاهای آزادی چون حیاط، باغچه، باغ و باغستان؛ اما ازآنجایی‌که اغلب افراد حیوان را در منزل نگهداری می‌کنند بایستی برای رعایت بهداشت و نظافت محل مشخصی را برای حیوان تعیین کنند به دلیل آنکه سلامتی شما نیز درگرو رعایت بهداشت خانه و محل زندگی‌تان است.

همچنین حیوانات نیاز به تحرک داشته و نمی‌توانند برای مدت‌های طولانی در محیط‌های سربسته قرار گیرند. درنتیجه در طی روز بایستی زمانی را برای گردش آن‌ها در هوای آزاد صرف کرد که این موضوع ویژه حیواناتی ازجمله سگ و گربه بسیار صدق می‌کند. باید به این نکته توجه کنیم که درهرصورت مراقبت از حیوان خانگی چه از نوع چهارپا و چه از نوع پرندگان، شامل هزینه‌های بالا و صرف زمان زیادی برای نگهداری و پرورش آن‌ها می‌شود.

همان‌طور که میدانید در منازل شهری نمی‌توان از خروس نگهداری کرد اما در حومه شهرها و مناطق دامداری می‌توان آن‌ها را به تعداد زیادی دید و افرادی که در حومه شهر و یا در شمال کشور به پیشه دامداری مشغول‌اند می‌توانند با نگهداری از حیوانی مانند خروس و یا دیگر حیوانات اهلی نظیر بزغاله، گوسفند و غیره سود زیادی را دریافت کنند.

در خانه‌های شهرهای صنعتی نیز افرادی هستند که به نگهداری کبوتر مشغول‌اند و علاوه بر وجه سرگرمی آن، به‌عنوان یک شغل و پیشه به آن نگاه می‌کنند. افرادی نیز به نگهداری از گربه علاقه‌مندند و همان‌طور که اشاره کردیم طعام دادن و بهداشت و درمان جزء نیازهای ضروری حیوان است که نباید آن را فراموش کرد.

بهترین حیوان خانگی از دیدگاه دین مبین اسلام عبارت‌اند از؛ کبوتر، گربه و خروس. علاوه بر آن امام کاظم (ع) به نگهداری حیواناتی چون کبوتر، مرغ و بزغاله نیز اشاره‌کرده است. همان‌طور که از پیش‌گفته شد وجود سه حیوان به‌عنوان برترین و بهترین حیوان خانگی اعم از کبوتر، گربه و خروس باعث آبادی و رونق خانه و اهالی منزل خواهد شد و احادیث و روایات بسیاری دراین‌باره نقل‌شده است که همگی همواره موردپژوهش علما و عرفای دینی بوده است.

کشتن، آزار و اذیت حیوانات به هر عنوانی ظلم و ناسپاسی در پیشگاه خداوند است. صدمه زدن از سوی حیوانات وحشی و یا اهلی به اموال شما نیز دلیلی برای کشتن آن‌ها نیست و افراد باید بدانند که دارایی خود را چگونه از آسیب حیوانات محفوظ دارند. به‌طورکلی مدارا با حیوانات ازجمله مسائلی است که انسان‌ها به‌عنوان اشرف مخلوقات جهان باید به آن توجه نموده و ذات خود را با آزار و اذیت‌ حیوانات بی‌گناه زیر سؤال نبرد. همچنین رعایت حقوق حیوانات اهلی و غیر اهلی، با توجه به توصیه‌های دینی، ما را در جهت زندگی بهتر راهنمایی خواهد کرد.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر در مورد حیوانات خانگی به ویکی پدیا مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید برای خرید و فروش اینترنتی انواع حیوانات خانگی از جمله سگ، گربه، کبوتر و غیره به وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا مراجعه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب دیگر ما را نیز مطالعه نمایید:

سلام
من یسوال داشتم که چرا خرگوش را اسلام توصیه کرده؟ ممنون می شم

باسلام و خسته نباشید.من ی مرغ مینا داشتم و در منزل آزادانه همه جا پرواز میکرد و من با صدا کردنش هرجا که بود ميومد رو شونم مینشستت ولی از بس مادرم قر زد مجبورشدم عشقم بفروشم همسر و فرزندانم رهام کردن رفتن هم دم من همین مینا بود اضافه گویی نکنم میخوام یکی مردانگی بکنه ی جوجه عروس هلندی به من بده تا مشغول بزرگ کردنش بشم فقط مردو مردونه پولشو ی جا ازم نگیرد وضع مالی خوبی ندارم ما بقیه پولش چک میدم با این کار منو از تنهایی در میآرید ببینم کی این مردانگی رو در حقم میکنه.ممنونم

ممنون از شما.به من گفته بودند که گربه رو نباید داخل خونه نگه داشت چون نجسه ولی حالا فهمیدم اشتباه بود.حالا من سوال دارم.چرا میگن جغد و کلاغ نحص هستن؟آیا واقعا اینطوره؟

همه حیوانات یکی از نعمتهای پروردگارند که با نگاه به هر کدوم از اونها به بزرگی و عظمت خالق یکتا پی می‌بریم پس نگیم کدوم حیوان خوبه وکدوم نجسه
بعضی از افراد روی زمین از این حیوانات کثیف ترو گناه کارترند ودستشون به خونه خیلی از انسانها آلوده است مثل صدام وو هیتلر و…
پس خداوندا بندگان خودتو از اشتباهات دور نگه دار

ایا همستر ها هم نجس هستند؟

سلام خیر

سلام متشکر از اطلاعاتتون در حال حاضر با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و شرایط اقتصادی فکر میکنم بهترین حیوون خونگی انواع پرنده ها میتونه باشه بلدرچین هم بسیار حیوون مفید و کم توقعیه مخصوصا اگه نوع تخمگذارش باشه

ایا جوجه تیغی نجس است ؟ادرارش چی لطفا جواممو بدین

سلام
گوشت جوجه تیغی نجس نیست، اما مکروه است.
ادرار هر جانوری نجس است و جوجه تیغی هم از این قاعده مستثنا نیست.

مرسی از سایته خوب تان خیلی خوب بود

به نظر من ادم باید یه حیونی رو نگه داره که فایده ای هم داشته باشه مثل مرغ و خروس

نکاتی که در مورد نگهداری گربه در دین اسلام گفته بودین خیلی جالب بود من تا حالا نشنیده بودم

اینهمه مقاله خوندین نفهمیدین حیواناتو نباید در قفس نگه داشت؟ باز خوبه پیامبر(ص) فرمودند حیوانات را آزار ندین اگه نمیگفتند چی میشد!!

جالب بود

حیون خونگی پرنده از همه چی بهتره چون لااقل اواز میخونن یه کار مفید انجام میدن

با سلام،من ی عروس هلندی دارم و از زمانی ک دارمش از بس بهم گفتن خوش قدم نیست که منو ب شک انداختن،اما من خیلی دوسش دارم و با علاقه و محبت ازش نگهداری میکنم و اعتقادم بر اینه که این بی زبون بدی برا من نمیخواد و هر اتفاقی ک برام بیفته ربطی ب خوش یمن بودن این پرنده نداره و از خدا میخوام که مواظب هر دومون باشه

بهتر بود منبع احادیث رو ذکر می کردید . لاکپشت و خرگوش و گربه که فضله شون نجس هست چطور در خونه نگهداری میشه کرد. بعید به نظر میرسه سفارشی در مورد نگهداری گربه که موش نماز رو باطل می کنه داشته باشیم مگه اینکه یه گوشه حیاط برا خودش بچرخه که با اونم با حیاط های قدیمی که بزرگ بودند قابل قبول هست . نه رو پای ادم ها

سلام
تشکر از نظر شما.
چشم در اولین فرصت منابع احادیث مورد نظر را در متن قرار می دهیم.

بلبل

بهترین حیوان خانگی کوچک چیه؟

حیوانات زیادی هستند که از جمله ی آنها می‌توان ازگربه، خرگوش، ناری، طوطی و غیره نام برد.

بهترین حیوان خانگی ارزان هم اگه میشه چندتا معرفی کنید

احادیث درباره گربه زیاد هست که حیوان خونگی خوبی هست به نظر من حیوان خونگی خوبی است

ما به عنوان انسان باید به حیوانات غذا بدیم علاوه بر کار انسان دوستانه ثواب هم داره به خصوص ثواب گاز دادن به گربه

این عقیده که میگن یا کریم خوش یمن است درسته یا خرافاته؟

با سلام تشکر از سایت خوبتون لطفا درمورد غذا دادن به حیوانات در اسلام نیز توضیح مختصری بفرمایید

غذا دادن به حیوانات امری هست بسیار نکو، حتی در روایاتی داریم که پیامبر از کنار چاه آبی در حال گذر بود و از چاه آبی، آب نوشید ناگهان سگی تشنه را یافت که از فرط تشنگی در عذاب بود، مجدد پیامبر سمت چاه برگشته و چون ظرفی نداشته در کفشی آب ریخته و به سگ تشنه جهت سیراب شدن، می‌دهد.

حیوان خانگی بی دردسر به نظرم انواع پرنده هستش

به نظر من حیون خونگی فقط پشه تو همه خونه ها هست نیاز به رسیدگی هم نداره تغذیه اش هم یه قطره خونه که تو همه خونه ها گیر میاد

هر کدوم از حیوانات خوبیای خودشون رو دارن به نظرم کاملا ربط به علایق و همچنین نیاز فرد دارد

بسیار نکو؛ من از بین حیوانات خانگی مرغ و خروس را بیشتر می پسندم

به نظر من مرغ و خروس از میان حیوانات خونگی بهتر هست خب میشود هم از تخم مرغ استفاده کرد هم از گوشتشون خیلی بهتر از سگ و گربه هست که هیچ خاصیتی ندارند و ماهینانه خرج های زیادی دارند.

چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم
چگونه یک حیوان خانگی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *