استاد گروه روانشناسی
دکترابوالقاسم خوش کنش استادیار رشته مشاورهتلفن: 29905366-021رایانامه: A-khosh@sbu.ac.ir
————————————————————————————————————–
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید ب
دکتر محسن دهقانی دانشیار روانشناسی بالینی
—————————————————————————————————————
————————————————————————————————————–
————————————————————————————————————–
طرح دروس اساتید گروه روان شناسی
انجمن روان شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسته بندی علوم انسانی آغاز نمود.
پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران، به معرفی؛ دسته بندی و ارائه اخبار و دستاوردهای انجمنهای علمی کشور می پردازد و بر اساس مستندات علمی ثبت شده از انجمنها در پایگاه سیویلیکا،
فعالیت علمی انجمنها رتبه بندی می شود.
همه حقوق برای پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران محفوظ است – SAREF.ir
پایگاه مرجع انجمنهای علمی ایران
در صورت وجود هرگونه مشکل و نیاز به راهنمایی در پرکردن فرم ها از
پشتیبانی انلاین
(پایین صفحه) کمک بگیرید.
همچنین می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید. :021-62839000021-66942876021-66592191021-66562782
جهت استفاده از مشاوره تلفنی و حضوری انتخاب رشته توسط مشاوران با سابقه 3گام به صفحه زیر مراجعه فرمایید:مشاوره حضوری و تلفنی
تمامی حقوق این نرم افزار متعلق به موسسه 3گام می باشد.
منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان اگر درست انتخاب شوند، اولین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی قبولی در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان وزارت بهداشت و علوم پزشکی دانشگاه آزاد است، لذا دپارتمان های تخصصی سنجش امیرکبیر جهت سهولت دسترسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را تدوین و گردآوری نموده است تا داوطلبان حتی اگر خودشان به صورت مستقل نیز بخواهند منابع را تهیه کنند این امر قابل انجام باشد. به داوطلبان توصیه می شود که از بسته های آموزشی(کتب و جزوات تخصصی) مورد نیاز هر رشته استفاده کنند(به دلایل زیر) ولی اگر باز اصرار دارند که منابع را تهیه کنند توصیه می شود در کنار منابع تهیه شده مرجع، کتاب مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) به روش سنجش امیرکبیر را تهیه کنند که به آنها روش برنامه ریزی را ارایه می دهد که بتوانند از مینیمم زمان، ماکزیمم استفاده را بکنند.
انجمن علمی روانشناسی بالينی کودک و نوجوان ايران تاسیس 1383
آیا سئوالاتی دارید؟
آیا می خواهید از پرسشهای خود را از اساتید برجسته حوزه کودک و نوجوان بپرسید؟
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید ب
اطلاعات بیشتر
آیا می خواهید در کارگاهها شرکت نمایید؟
آیا می خواهید از جلسات با اساتید برجسته حوزه کودک و نوجوان بهره گیرید؟
اطلاعات بیشتر
نقشه جامع علمی کشور سند راهبردی علوم و فناوری های شناختی
تمامی حقوق این سایت برای انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران محفوظ است.
© 2013-2014 iranachildpsy.ir, All rights reserved. Developed by Hosseinnejad.
سند راهبردی علوم و فناوری های شناختی
اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛
اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛
اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
معرفی رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید ب
روان شناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 84 به مجموعه روان شناسی افزوده شد. این رشته مشابه رشته روان شناسی بالینی است با این تفاوت که روان شناسی بالینی کودک و نوجوان، با اختلالات دوران کودکی و نوجوانی سروکار دارد.
در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: دانشگاه های دارای رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
دانلود آخرین نسخه برنامه درسی (سرفصل) و تعداد واحدهای کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان (158KB)
(بر اساس آخرین تغییرات سرفصل دروس وزارت علوم)
دانشگاههایی که در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر یزد
دانشگاه تبریز
دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاههایی که در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر یزد
دانشگاه تبریز
دانشگاه شهید بهشتی
روانشناسی بالینی
روانشناسی خانواده درمانی
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی عمومی
سنجش و اندازه گیری
روانشناسی اسلامی
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
روان شناسی تربیتی
مشاوره در 4 گرایش
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
روان شناسی اجتماعی
روان شناسی صنعتی و سازمانی
سایبرسایکولوژی
پداگوژیک
روانشناسی تربیتی
روانشناسی بالینی
سنجش و اندازه گیری
روانشناسی سلامت
روانشناسی (بدون گرایش)
همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند. در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:
همکاران »
دکتر شایسته شکوفهفرد
حیطه تخصصی: بازیدرمانگر خلقی
* برای شرکت در کارگاههای دکترشایسته شکوفهفرد با یاسان تماس بگیرید*
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید ب
تحصیلات
دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی بالینی دانشگاه شهید بهشتی -1392
كارشناسیارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
تهران، دانشگاه شهید بهشتی1392-1390
معدل: 34/18
عنوان پایاننامه:اثربخشی قصهگویی مبتنی بر دلبستگی مادر در مقایسه با اجرای روتینهای مثبت رفتاری بر کاهش مشکلات زمان خواب کودک و بهبود رابطه مادر-کودک
استاد راهنما: دکتر محمدعلی مظاهری
كارشناسی روانشناسی بالینی 1390-1386
دانشگاه شیراز
معدل: 22/18
عنوان پایاننامه: بررسی رابطه مؤلفه های صبر و پرخاشگری در دانشجویان دانشگاه شیراز
استاد راهنما دکتر فرهاد خرمایی
دیپلم ادبیات و علوم انسانی
شیراز، دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ 1386-1383
معدل: 86/19
تجارب کاری
همکاری به عنوان درمانگر کودک و نوجوان در کلینیک تخصصی مادر و کودک دانشگاه شهید بهشتی، 1394 تا کنون
همکاری به عنوان درمانگر کودک و نوجوان در کلینیک روانشناسی باران مهر 1393-1392
همکاری به عنوان درمانگر کودک و نوجوان در کلینیک تخصصی خانواده و کودک دانشگاه شهید بهشتی، 1392 تا کنون
همکاری به عنوان بازرس انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، بهمن 1392 تا کنون
عناوین
جایزه علمی بنیاد ملی نخبگان برای تحصیل در دوره دکتری
رتبه 9 آزمون ورودی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی 1390
رتبه دوم گروه در دوره كارشناسی با معدل 22/18
دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه شیراز در دوره کارشناسی
جایزه علمی بنیاد ملی نخبگان برای تحصیل در دوره کارشناسی
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه شهید ب
رتبه 14 آزمون سراسری 1386
مدال طلای المپیاد ادبیات کشوری تهران 1385
سوابق اجرایی
همکاری به عنوان هیئت اجرایی دومین کنگره روانشناسی بالینی کودک و نوجوان. دانشگاه شهید بهشتی آبان 1394
همکاری به عنوان هیئت اجرایی نخستین کنگره روانشناسی بالینی کودک و نوجوان. دانشگاه شهید بهشتی بهمن 1392
برگزاری یک دوره کارگاه مهارتهای زندگی برای کودکان، جمعیت دانشجویی امام علی (ع)- 1392
همکاری در آماده سازی طرح علمی مربوط به تشکیل پرونده سلامت روان نخبگان، بنیاد ملی نخبگان 1390
همکاری در تدوین طرح علمی (کشوری) آموزش مهارتهای زندگی برای نخبگان، بنیاد ملی نخبگان1390
همکاری به عنوان نیروی اجرایی مشاوره و روانشناسی در اولین جشنواره نوآوری و شکوفایی خلیج فارس 1390 (بنیاد ملی نخبگان)
سوابق پژوهشی:
شایسته شکوفه فرد، محمدعلی مظاهری، کارینه طهماسیان، اثربخشی قصهگویی مبتنی بر دلبستگی بر کاهش مشکلات زمان خواب و بهبود رابطه کودک-مادر، فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 1394
شایسته شکوفه فرد، محمدعلی مظاهری، کارینه طهماسیان، بسته آموزشی قصهگویی مبتنی بر دلبستگی مادر برای کودک، انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و انتشارات پیام مولف، چاپ اول1392
فرهاد خرمایی، شایسته شکوفهفرد، صبر و بررسي نقش پيش بين مولفه هاي آن در پرخاشگري دانشجويان، فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی و دین. سال پنجم. شماره 2. تابستان 91
Shayesteh Shekofefard, Zeinab Razmzan. Family Communication Patterns and Social Anxiety in Students: The Mediating Role of Coping Strategies, Second International Anxiety Congress, Shefa neuroscience research center, 2014
کارینه طهماسیان، آسیه اناری، شایسته شکوفهفرد، هاجر بهرامی.ﻋﻮاﻣﻞ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲﻛﻨﻨﺪه اﺿﻄﺮاب جدایی مادران: ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﺎدران کودکان زﻳﺮ 2 ﺳﺎل .ششمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده. دانشگاه شهید بهشتی 1393
شایسته شکوفه فرد. اثربخشی قصهگویی مبتنی بر دلبستگی مادر بر کاهش مشکلات زمان خواب و بهبود رابطه کودک-مادر. اﺟﺘﻤﺎع ﯾﺎدﮔﯿﺮي دﻟﺒﺴﺘﮕﯽ: ﻃﺮاﺣﯽ و ﮐﺎرﺑﺴﺖ ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﻫﺎي دﻟﺒﺴﺘﮕﯽ- ﻣﺤﻮر ﭘﯿﺶ از ﺗﻮﻟﺪ ﺗﺎ ﭘﯿﺶ از دﺑﺴﺘﺎن. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی. 1392
کارینه طهماسیان، آسیه اناری، شایسته شکوفهفرد، هاجر بهرامی. تحول استرس والدینی در کودکان 2 تا 6 سال. نخستین کنگره ملی روانشناسی کودک و نوجوان. دانشگاه شهید بهشتی 1392
محبوبه البرزی، شایسته شکوفهفرد، زینب رزمزن، سارا ایرانی. بررسي ساختار ارتباطي متغيرهاي انسجام خانوادگي و شيوههاي رويارويي با اضطراب اجتماعي در دانشآموزان مقطع راهنمايي. نخستين همايش ملي مشكلات اضطرابي كودكان و نوجوانان. دانشگاه پیام نور کرج 1388
محبوبه البرزی، شایسته شکوفهفرد، زینب رزمزن، سارا ایرانی. تبيين نقش استقلال عاطفي در اضطراب اجتماعي دختران . نخستين همايش ملي مشكلات اضطرابي كودكان و نوجوانان. دانشگاه پیام نور کرج 1388
کارگاهها و دوره های گذرانده:
کارگاه آموزشی “بازی درمانی شناختی_رفتاری”، انجمن روانشناسی ایران 1394
کارگاه آموزشی “درمان شناختی-رفتاری وسواس کودکان”، انجمن روانشناسی ایران 1393
کارگاه آموزشی” مداخلات روانشناختی کودکان طلاق”، ششمین کنگره آسیب شناسی خانواده 1393
کارگاه آموزشی” تربیت جنسی کودک”، نخستین کنگره روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 1392
کارگاه آموزشی” مداخلات روانشناختی در زمان بحران (زلزله)”، انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 1392
کارگاه آموزشی “قصه درمانی کودکان”، انجمن روانشناسی ایران.1391
کارگاه آموزشی “تربیت مربی آموزش مهارتهای زندگی به کودکان: مقدماتی و پیشرفته”، انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان1391
کارگاه آموزشی” قصه درمانی مبتنی بر مهارتهای اجتماعی و کارکردهای اجرایی”. سومین کنگره هنردرمانی در ایران1390
کارگاه آموزشی”کاربرد هنردرمانی در آموزش مدیریت خشم به کودکان”. سومین کنگره هنردرمانی در ایران1390
کارگاه آموزشی”شعر درمانی”. سومین کنگره هنردرمانی در ایران1390
کارگاه آموزشی “بازی و حرکت”، دانشگاه شیراز 1388
دوره آموزشی “تربیت مربی کودک: مقدماتی و پیشرفته” جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز 1386
علایق درمانی، آموزشی و پژوهشی:
* برای شرکت در کارگاههای دکتر شایسته شکوفهفرد با یاسان تماس بگیرید*
آدرس: تهران، سعادتآباد، بلوار پاکنژاد جنوب، بعد از بلوار دریا، کوچه صفا، پلاک هفت، مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان یاسان
درباره یاسان
مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان یاسان در سال ۱۳۹۴ توسط خانم دکتر آسیه اناری، روانشناس بالینی کودک و نوجوان و مدرس دانشگاه با مجوز رسمی سازمان بهزیستی کل کشور شروع به کار کرد. پیش از تاسیس یاسان، خانم دکتر اناری از سال ۱۳۸۴ به صورت مستقل و فردی به ارائه خدمات تخصصی کودک و نوجوان در مراکز دولتی و غیر دولتی مشغول به کار بود.
ضرورت انجام کار گروهی و استفاده از متخصصینی در زمینه توانبخشی شناختی، اختلالات توجه و تمرکز و یادگیری، بازی درمانی، هنردرمانی، گروه درمانی، آموزش والدین، زوج درمانی، درمان انفرادی بزرگسال و … به صورت همزمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب در پیشگیری و درمان مشکلات مسائل کودکی و نوجوانی انگیزه اصلی تاسیس مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان بود.
در حال حاضر رویکرد مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان یاسان، علاوه بر درمان و توانبخشی مشکلات دوران کودکی و نوجوانی همچون اختلالات یادگیری، بیش فعالی، نقص توجه، مشکلات تحصیلی، نافرمانی، اضطراب و افسردگی، مشکلات بلوغ و نوجوانی، فرزندپروری و مشکلات ارتباطی؛ پرداختن به ارتقا و توانمندسازی کودکان و نوجوانان و پرورش مهارتهایی چون؛ اعتماد به نفس، خلاقیت، تمرکز، هوش اجتماعی، خودکفایی و استقلال است. افزون بر این، مجموعه یاسان تلاش می کند در کنار ارائه خدمات روانشناختی به کودکان و نوجوانان، خانواده ها و والدین را نیز تحت پوشش قرار داده و در صورت نیاز خدمات تخصصی زوج درمانی، روان درمانی انفرادی و گروه درمانی را در اختیار آنها قرار دهد.
در سالهای اخیر، یاسان در تلاش است زمینه آموزش به دانشجویان مستعد و با انگیزه را نیز فراهم کرده و با راه اندازی انشارات یاسان، محتوای تخصصی و مورد نیاز خانواده ها، والدین و کودکان و نوجوانان را در اختیار مخاطبان قرار دهد.
جهان بینی و افق نگاه ما، توانمندسازی کودکان، نوجوانان و خانواده ها برای پیشگیری از هر گونه مشکل و اختلالی در مسیر تحول کودکان و نوجوانان است. سفر رشد و تحول که از تولد آغاز می شود؛ نه تنها تا بلوغ بلکه تا کهنسالی ادامه خواهد داشت. اما هر چه آغاز این مسیر هموارتر و سالم تر و با برنامه ریزی بهتر باشد؛ پایان آن دلنشین تر و پایدارتر خواهد بود. ما در مسیر رشد و تحول فرزندانتان، مسئولانه، متعهدانه و با تخصص در کنار شما هستیم….
یاسان، با مجموعه ای از متخصصین کودک، نوجوان و خانواده و محتوای آموزشی در مسیر زندگی خانوادگی و رشد و بالندگی فرزندانتان، با شما همراه خواهد بود.
با آرزوی روزهای سبز و بهتر برای فرزندان سرزمینمان!0