چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

 
helpkade
چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم
چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

خرده‌فروشان مواد غذایی نسبت به گذشته رقابت بیشتری با هم دارند. برای همین باید توجه ویژه‌ای به مدیریت سوپرمارکت داشت. موفقیت در مدیریت فروشگاه مواد غذایی مستلزم توجه به جزئیات، دوراندیشی و رهبری عمل‌گرایانه است.

شاید پیچیده‌ترین جنبه مدیریت سوپرمارکت بحث کنترل و مدیریت موجودی‌ها باشد. اگر دقت کافی نداشته باشید، این بخش، جایی است که احتمال هدر رفتن پول در آن زیاد است. باقی ماندن محصولی که نتوانسته‌اید آن را به فروش برسانید و یا فاسد شدن آن قبل از فروش، باعث هدر رفتن پول می‌شود. با این حال، از طرفی هم نباید به دنبال این باشید که محصولی را بسیار کم سفارش داده و با زود تمام شدن آن به عنوان فروشگاهی که همیشه کمبود اجناس دارد، شناخته شوید. به دقت، میزان موجودی خود را پیگیری و میزان فروش خود را کنترل کنید. از نرم‌افزارها برای سازمان‌دهی اطلاعات و شناسایی روند فروش استفاده کنید، تا همیشه آنچه را که نیاز دارید، قبلاً تهیه کرده باشید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در مدیریت موجودی سوپرمارکت مقالات مدیریت موجودی در سوپرمارکت و استراتژی کنترل موجودی کالاهای فاسد شدنی را نیز مطالعه کنید.

فروشگاه‌های مواد غذایی موفق، از تبلیغات نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از تبلیغاتی مانند “فروش ویژه فقط در این هفته!” و یا کوپن‌ها، مشتری‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند.

قرار دادن کالاهای فصلی در میان محصولات فروش ویژه فروشگاه می‌تواند جمعیت بیشتری را به سمت فروشگاه جذب کند، برای مثال انواع بستنی، شربت و آبمیوه در تابستان می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در فروش کالای فصلی مقاله اهمیت برنامه ریزی فروش فصلی را نیز مطالعه کنید.

با تأمین‌کنندگان قبل از زمان اتمام موجودی در تماس باشید، تا فروشگاه دچار کمبود کالا نشود. برای هر نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید، باید پول ازدست‌رفته در مقابل تخفیف کالاها را نسبت به تعداد مشتری‌های جذب‌شده، سنجش و بررسی کنید.چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

کیفیت عملکرد کارکنان و تعداد آن‌ها برای موفقیت در مدیریت سوپرمارکت بسیار مهم هستند. افراد خوش برخوردی را که برای کمک به مشتریان مضایقه نمی‌کنند، استخدام کنید. ممکن است این بدان معنا باشد که شما مجبور شوید کمی بیشتر از حالت معمول خرج کنید، اما با توجه به نرخ‌های پایین محصولات برگشتی و افزایش مشتریان، این کار ارزشمند خواهد بود. کارکنان دارای چند مهارت، مثل انباردارها، زمانی که صف خرید کالا شلوغ می‌شود، می‌توانند افراد را بعد از بررسی خریدهایشان به سمت خروجی راهنمایی کنند و یا صندوق‌داران می‌توانند در هنگام کند بودن روند انبار کردن موجودی‌ها، وارد عمل شده و سرعت کار را بالا ببرند. یونیفرم‌ها و لباس‌های متناسب با فروشگاه را در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند به راحتی کارکنان را شناسایی کنند، حتی در صورت لزوم برای کارکنان از کفش‌های ضد لغزش استفاده کنید.

مهم این است که یک محیط منظم و خوشایند را ایجاد کنید تا مشتریان در آینده نیز به سوی فروشگاه شما بازگردند. فردی را مأمور مدیریت محصولات کنید تا بلافاصله هرگونه محصولی را که دچار مشکل شده است حذف کند. سرویس‌های بهداشتی را تمیز نگهداری کنید؛ کف‌پوش‌ها را جارو و پیشخوان‌های مربوط به بررسی خریدها را نیز  به خوبی سازمان‌دهی کنید. صندوقداران باید در صورت مشاهده هرگونه لکه و یا کثیفی در پیشخوان‌ها، برای رفع آن اقدام کنند. به طور کلی، پاکیزگی و زیبایی محیط سوپر مارکت باید اولویت برنامه‌های شما باشد.

با جامعه خود ارتباط برقرار کنید. مراسم‌های خیریه برای اهدای مواد غذایی به مستمندان برگزار کنید. با مؤسسات غیرانتفاعی محلی همکاری کنید تا غذاهایی را که تا تاریخ انقضای آن‌ها، زمان کمی باقی مانده، به دست آن‌ها برسانید. به آنچه جامعه شما نیازمند آن است، توجه کنید. برای مثال ممکن است افراد در جامعه شما روی خرید محصولات محلی حساس باشند. موفق‌ترین فروشگاه‌های مواد غذایی، همیشه به آنچه جوامع خود نیاز دارند، توجه می‌کنند.

تهران – خیابان شریعتی – بالاتر از پل سید خندان – خیابان خواجه عبدالله انصاری – بعد از چهارراه اول – نبش کوچه دوم – پلاک ۱۲

۰۲۱-۲۷۳۶۰

Info[at]Pakhshoghab.com

شرکت عقاب (کرم کنجد)

پارس حیات (مولفیکس)

روژین

اپلیکیشن دانرو کاملترین بانک اطلاعات اماکن شهری در ایران و راهنمای شهر است. دانرو یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران تجربیات خود درباره مکان های مختلف شهری را با هم به اشتراک می گذارند.

در دنیای سوپرمارکت ها مشتریان بیشتر، فروش خوب و مشتریان خوشحال، فروش بهتر و سودآورتری را به همراه دارند. با کم شدن پول نقد و روی کارآمدن پرداخت ها به روش الکترونیکی و به وسیله‌ ی کارت های اعتباری روش های کسب درآمد و خرید و فروش در سوپرمارکت ها نیز تغییر کرده است. سوپر مارکت ها برای دستیابی به موفقیت باید تامین کننده ی نیاز مشتریان خود باشند و با روش‌ های نوین کسب و کار نیز خود را هم راستا کنند و از مشتریان خود در مورد تجریه خریدی که از آن ها داشتند پرس و جو کنند. این روش باعث مراجعه مشتریان جدیدتر می‌ شود و حس مشتری مداری را در مشتریان افزایش می‌ دهد وهمچنین درجهت خوشحال ‌تر شدن مشتریان و نیزافزایش فروش بیشتر به شما کمک می کند. 

برای پیدا کردن نزدیکترین سوپر مارکت به خود اینجا کلیک کنید و آدرس و شماره تماس سوپرمارکت ها را مشاهده نمایید. چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

برای شناخت مشتریان خود باید درابتدا بدانید که چه چیزی نیازها وخواسته های آن ها است و باید به جای مشتریان خود فکر کنید وبه این که چه چیزی باعث علاقمندی مشتریان شما برای مراجعه دوباره می شود توجه کنید. دراین مرحله مشتریان را به خرید از فروشگاه خود عادت دهید و به مسائلی فکر نکنید که فقط به نفع شماست زیرا این مشتریان هستند که تعیین می کنند شما کسب و کار موفقی هستنید یا نه.

افراد زمانی بهترین انتخاب را دارند که گزینه های مختلفی برای انتخاب داشته باشند. فروشندگان خود را برای ایجاد ارتباط  موثر با مشتریان آموزش دهید و با درک نیازها و خواسته‌ های مشتریان شروع به استفاده از یک برنامه CRM برای مدیریت سابقه‌ ی خریدهای مشتریان خود بکنید. دراین مرحله شما می توانید با استفاده از سابقه ی خرید مشتریان شروع به ارائه پیشنهاد محصولات و یا گزینه‌  های مختلف در زمانی که مشتری درجلوی پیشخوان است داشته باشید. 

صف‌ های طولانی در باجه‌ های پرداخت صورتحساب یکی از ترسناکترین مراحل خرید به خصوص در ساعات اوج شلوغی و یا نزدیک به عید و تعطیلات رسمی است. اما راهکار مناسبی که بسیار کار آمد و موثر است استفاده از روش POS است که به صورت اتوماتیک مجموع خرید‌ ها را محاسبه کرده و تخفیفات را کسر می‌ کند و مشتری از طریق کارت‌ های اعتباری در این مرحله مبلغ خرید خود را پرداخت خواهد کرد. 

با بررسی درخواست و یا تقاضا یک محصول اصلی تصمیم گرفته می‌ شود که در کنار آن، محصول دوم و یا ثانویه دیگری قرار بگیرد. محصولات به صورت یک بسته پیشنهادی ترکیبی بسته بندی می‌ شوند و به فروش می‌ رسند. تاثیر بسته بندی محصولات با عنوان یک بسته لوازم بسیار قدرتمند است و منجر به تعامل و ماندگاری بیشتر مشتری می شود.

می‌ توانید از طریق ارائه پیشنهادات متفاوت به مشتریان ثابت خود به آنها ارزش دهید. ازاین طریق شما می توانید پیش از فروش‌های لحظه ای و یا یکباره خود مشتریان را از طریق اس ام اس و ایمیل با خبر کنید تا مشتریان بتوانند تجربه خرید هیجان انگیزی از شما را داشته باشند. 

چرخ دستی‌ های بزرگ مشتریان این پیام را می‌ دهد که پول بیشتری برای خرج کردن دارند بر اساس یک مطالعه در مجله تحقیقات بازاریابی ثابت شده است که مشتریان فروشگاه‌ ها بیشترعلاقه دارند ازچرخ دستی‌ های بزرگ در خرید های خود استفاده کنند. مشتریان با حمل یک سبد سنگین ممکن است ازاولین در خروجی فروشگاه خارج شوند و فرصتی برای دیدن همه محصولات شما نداشته باشند. سبدهای خرید را با چرخ دستی‌ ها جایگزین کنید که مشتریان از آن‌ها برای خرید طولانی تر و آسان‌ تر استفاده کنند. 

هر نوع کسب و کاری به بازخورد مشتریان خود نیازمند است ولی گاهی اوقات پیش می‌ آید که نتوانیم بازخورد مناسبی را از مشتریان به دست بیاوریم. در اینجا این پرسش ها پیش می آید که آیا شما دارای همه ی چیزهایی هستید که مشتری به آن نیازدارد ؟ ویا تمایل دارید نظرات مشتریان خود را به اشتراک بگذارید؟ اگر آن‌ ها در پاسخ دادن تردید کردند به آن ها فرصت بدهید تا جواب درستی بدهند قبل از این که به فعالیت یا سوال دیگری بروید. این بهترین روش و راه حل برای دریافت بازخورد مشتریان است که سوپرمارکت‌ های بزرگ و پیشرو نیزاز آن استفاده می‌ کنند. 

تغییرمکان کالاهای اساسی و محبوب که مشتریان انگیزه خرید آن ها را دارند به صورت ماهانه و یا هر سه ماه یکبار باعث می‌ شود که در فروشگاه مشتری‌ها به دنبال آن‌ ها باشند  و خریدی هیجان انگیز را تجربه کنند. گاهی اوقات با جا به جایی یک محصول قدیمی می‌ توانید دوباره آن را محبوب کنید فقط به دلیل اینکه شما جای آن را در قفسه‌ ها تغییر داده اید.

همه فروشگاه های خرده فروشی نیاز به مدیریت موجودی دارند، اجناسی که درقفسه‌ ها هستند بخش مهمی از سرمایه‌ی کسب و کارها را نشان می‌ دهند. فقط با تماشای قفسه‌ ها نمی‌ توان تعادل مناسبی بین مقدار مناسب اجناس و یا کالاها و تقاضای مشتریان را حفظ کنید بلکه با استفاده از یک سری برنامه‌ های کاربردی باید بتوانید کسب و کار و میزان موجودی اجناس خود را مدیریت کنید.

مشتریان در این روزها بیشتر از هر زمان دیگری در هنگام خرید از تلفن‌ های همراه استفاده می کنند تا فهرست کالاها و اجناس مورد نیازشان را دنبال کنند و یا نگاهی به مواد تشکیل دهنده غذاها و دستورالعمل آنها بیندازند و یا ازکوپن های دیجیتال استفاده کنند. دراین زمان با خروج پول نقد وقت آن رسیده  که  فروشگاه ها در دنیای دیجیتال گام بردارند و از این طریق اطلاعات موجودی قفسه‌ ها و یا پراخت حساب از طریق گزینه های پرداختی متعدد را داشته باشند.

با در نظر گرفتن کلیه‌ ی مطالب ذکر شده و همچنین رواج  گسترده‌ی فناوری‌ های دیجیتال، بسترهای متعددی در زمنیه‌ ی ارائه خدمات به مشتریان و صاحبین کسب و کارها به وجود آمده است که به وسیله‌ ی آن‌ ها می‌ توانیم انتخاب بهتر، آسان‌ تر و مناسب‌ تری داشته باشیم. بسترهایی که از طریق آن‌ ها بتوانیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم و آسان‌ تر ازخدمات کسب وکارها بهره مند شویم. سایت و اپلیکیشن دانرو گونه‌ ای از این نوع بسترهای دیجیتال است که به وسیله‌ ی آن صاحبین مشاغل می‌ توانند از طریق آن کسب و کار خود را به افراد معرفی کنند و همچنین مشتریان می‌ توانند به وسیله ی خدمات دانرو نزدیکترین بهترین و محبوبترین کسب وکارهای مورد نیاز خود را پیدا کرده و با استفاده از نظرات دیگران انتخاب بهتری دردریافت خدمات مشاغل و کسب و کارها داشته باشند. 

اپلیکیشن دانرو کاملترین بانک اطلاعات اماکن شهری در ایران و راهنمای شهر است. دانرو یک شبکه اجتماعی است که در آن کاربران تجربیات خود درباره مکان های مختلف شهری را با هم به اشتراک می گذارند.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

افزایش فروش در فروشگاه شاید آرزوی هر مالک فروشگاهی باشد. هرگونه تغییر بدون داشتن ابزار لازم غیرممکن است. ابزار لازم برای افزایش فروش، فروشنده است.  وظیفه فروشنده فروشگاه بر بازاریابی و فروش محصولات و خدمات است.

هرچه اقدامات مدیریت و کارکنان دقیق و فروشندگان آن حرفه‌ای‌تر باشد ،جذب مشتری راحت‌تر خواهد بود.

فروشنده حرفه‌ای با عمل و رفتار مناسب و بر اساس اصول خدمت به مشتری ، یک مشتری را به مشتری وفادار تبدیل می‌نماید و مشتری را به خرید مجدد متقاعد می‌نماید.

فروشنده یک فروشگاه لباس با فروشنده فروشگاه کیف و کفش در بسیاری موارد مشابه است. هردوی این افراد به اصول و نکاتی مشابه برای موفقیت نیازمند هستند.

چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

بسیار دیده‌ایم که فروشنده‌ای که برای سالیان طولانی مثلا در فروشگاه عطر و ادوکلن کار نموده است ( اگر یک فروشنده حرفه‌ای باشد ) با تغییر صنف خود و مثلا حضور در فروشگاه پرده ، کف‌پوش و تزئینات داخلی ، بعد از گذشت زمان کوتاهی ، سریع توانسته خود را در این صنف جدید جا بی اندازد، اما چرا ؟

پیش‌تر هم در مقاله‌ای اشاره نموده‌ایم که فروش، علم و هنر است.

در طول زمان این دو عنصر مهارت را پدید آورده و نهایتا تجربه را شکل می‌دهند. این تجربه مانند آب در هر ظرفی ریخته شود، شکل آن ظرف را به خود می‌گیرد.

فروشنده حرفه‌ای نیز با توجه به مهارت و تجربه خود ، به هر فروشگاهی که وارد شود ، بعد از گذشت زمان کوتاه ، قادر است که توانمندی خود را نشان دهد.

در ادامه به نکات خواهیم پرداخت که تمام فروشندگان حرفه‌ای فارغ از نوع کسب و کار به آن توجه می‌نمایند و این عامل موفقیت آن‌هاست .

 

فروشنده باید هر صبح پیش از رسیدن به محل فروشگاه تمام اهداف آن روز را با خود مرور نماید.

یک ضرب مثل است که می‌گوید : ” زباله میاد ، زباله میره” .

به این معنا که هر حادثه ، اتفاق و هدف بد و ناخوشایندی که قبل از شروع کار به ذهنمان راه می‌دهیم ، حتما به خروجی کارمان متصل شده ، آن روز را به بدترین شکل ممکن خواهیم گذراند.

حتما با صحنه تصادف وحشتناک در خیابان روبرو شده‌اید ، تعداد زیادی دور آن حلقه زده‌اند.

فروشنده‌ای که برای دیدن صحنه و شخص مجروح با اشتیاق به سمت محل حادثه میدوید ، با پای خود و با اشتیاق زیاد به سوی عدم موفقیت فروش در آن روز می‌رود.

افزایش فروش در فروشگاه بدون برنامه امکان ندارد.

بسیار دیده‌شده که فروشنده هنگامی به فروشگاه می‌رسد تازه یادش افتاده که لباسش چروک ، دکمه لباسش کنده ، صورتش اصلاح‌نشده و یا بدون آرایش است ، دندان‌ها مسواک نشده ، بوی بد پیاز یا سیر مشمئزکننده‌ای فضا را عطرآگین نموده است.

یک فروشنده فروشگاه از فاصله زمانی بین بیدار شدن و خروج از منزل برای آماده نمودن خود استفاده نمی‌نماید ، بلکه شب قبل این موارد مهیا نموده است. افزایش فروش در فروشگاه بدون نظم امکان ندارد.

فروشنده باید مواظب باشد که چه می‌گوید ، شاید شایعه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی خوانده‌اید و یا اتفاقی که برای ورزشگاه یا بازیگر رخ‌داده است ، برای شما جالب باشد ، اما برای دیگران شاید خیلی مناسب و خوشایند نباشد.

دیده‌ایم که فروشنده‌ها با یکدیگر شوخی‎های لفظی زننده‌ای در حضور مشتریان انجام می‌دهند و به خیال خود ، مشتری متوجه نمی‌شود ! فروشنده نباید فروشگاه خود با محل زندگی شخصی اشتباه بگیرد ، فروشگاه محل بازی نیست ، فروشگاه جایی برای مکالمه بین فروشندگان به زبان محلی نیست ، فروشگاه جایی برای شوخی‌های دستی نیست، فروشگاه جزء محیط نیمه عمومی است که باید به حضور مشتری احترام گذارد.

افزایش فروش در فروشگاه بدون ادب حرفه‌ای امکان ندارد.

فروشنده نباید از روی نحوه پوشش فرد روی پول مشتری حساب نماید و او را قضاوت نماید.

این کار باعث می‌شود که فروشنده میزان تلاشش برای جذب مشتری با نوع پوشش مشتری ، متناسب شود.

دیده‌ایم که فروشنده به افرادی به لباس محلی و یا حتی معمولی احترام کمتری می‌گذارد  تا فردی که با پوشش رسمی وارد فروشگاه شده است ، حال آنکه هر دو مشتری هستند.

واحد پول هر دو یکسان است. افزایش فروش در فروشگاه بدون تحلیل منطقی امکان ندارد.

فروشنده یک خدمت دهنده به مدیر فروشگاه است که از طریق این خدمت ، محصولات فروشگاه را به مشتری می‌فروشد و در ازای آن حقوق با پورسانتی دریافت می‌نماید.

بسیار دیده‌ایم که فروشنده خود را در نقش مدیر فروشگاه می‌بیند و بر اساس برنامه مدیریت عمل نمی‌نماید .

این نوع فروشندگان به دنبال راحتی خود هستند و تمایل دارند که دیکتاتوری و راهبری مدیر خود ، شرایط را هرچه بیشتر به سود خود تغییر داده تا مبادا شرایط کار برایشان سخت شود.

این  فروشنده خودخواه حاضر است ، از خیر تمام مشتریان بگذرد و به خرید هر مشتری ایرادی وارد نماید و عدم فروش خود را توجیه و هرگز نگذارد تا مشکلاتش مشخص گردد.

این فروشنده ، خود را پادشاه فروشگاه می‌داند و اگر محصولی به مشتری فروشد ، آن را از روی لطف و بزرگواری خویش می‌داند.

 افزایش فروش در فروشگاه بدون فروتنی منطقی امکان ندارد.

تعداد کل مشتریانی که در طول یک روز وارد فروشگاه می‌شوند و تعداد مشتریانی که خرید نموده‌اند را یادداشت نمایید.

این دو عدد را مقایسه نمایید. این عدد مثلا 1 به 10 است ، باید این عدد در روزهای آتی 2 به 10 یا 3 به 10 تبدیل شود .

در این حالت فروشنده رو به رشد است. اگر این نسبت 1 به 10 باقی ماند، وجود یا عدم وجود فروشنده برای فروشگاه بی‌تأثیر است.

 افزایش فروش در فروشگاه بدون تحلیل درست از شرایط کنونی امکان ندارد.

بدترین محصولی که در فروشگاه دارید و هرگز دوستش نداشته‌اید را انتخاب و بفروشید. نباید سخت باشد. برای این محصول 5 مشخصه جالب و مشتری‌پسند بیابید و برای فروش آن جدیت به خرج دهید. این باعث می‌شود که تمام پیش‌فرض‌ها و منفی نگریهای فروشنده فرو ریزد.

این نشان می‌دهد که فروشنده می‌تواند هر چیزی را بفروشد ، تنها برخی فروشندگان نمی‌خواهند به خود سختی داده و یا مدیر فروشگاه را به فروش محصولات سخت عادت داده و توقع مدیر را بالا ببرند.

برخی فروشندگان برای اینکه کارشان راحت شود و نه از روی لطف ، مدیر را به تخفیف و یا حراج تشویق می‌نماید.

چرا باید فروش آسان باشد ، اگر این کار آسان شود ، پس نیازی به فروشنده حرفه‌ای و حقوق یا پورسانت بالا نیز در فروشگاه نیست.چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

فروش بسیار سیال است، گاه خیلی خوش‌شانس هستید، گاه ناموفق، اما فروشنده حرفه‌ای یک فروشگاه باید در غالب موارد فروش را به سرانجام رسانده و موفق باشد.

اگر تعداد مشتریان زیاد است و شما قادر به فروش نیستید، اول به نکته فکر کنید که تعداد زیادی فروشنده در صنف شما هستند که در طول روز به‌ندرت رنگ مشتری به خود نمی‌بیند و باید از بین این تعداد ناچیز مشتری به فروش نیز دست پیدا نمایند.

اگر شما نمی‌توانید ، بهتر است سراغ کار دیگری روید.

در بازی فروش، فروشنده‌ای موفق است که قدر هر فرصت را دانسته و به علت تعداد زیاد فرصت‌های پیش رو ، تلاش خود را کم ننماید. هر مشتری یک فرصت است.

برخی فروشنده‌ها ، به دنبال گلچین نمودن مشتری هستند ، این اولین گام برای برچیده شدن آن فروشگاه است.

 

مشاور فروش

مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم است و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

دفتر ايران : تهران – تهران پارسدفتر اتریش : سالزبورگ – فوشلم سیدفتر استرالیا : نیوسات ولز – نیوکسل

رزومه انگلیسی و فارسی خود را ایمیل نمایید.صفحه تخصصی در Linkedin

صفحه اصلی » مطالب ایده پردازان » محتوای متنی » مارکتینگ » چند ایده برای افزایش فروش سوپرمارکت ها

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت ها می تواند تفاوت زیادی با سایر فروشنده ها داشته باشد، اما در برخی جزئیات هم شباهت هایی دارند. کاهش فروش در دوره زمانی خاص اجتناب‌ناپذیر است. این می‌تواند به دلیل وضعیت خیابان نزدیک فروشگاه شما، به دلیل افت فروش فصلی یا حتی کاهش تردد به دلیل کار روی آسفالت خیابان باشد. اما گاهی افت فروش بسیار نگران کننده می شود و برای مدت زمان بلندتری پایدار می ماند.

در این وضعیت افزایش فروش سوپرمارکت ها نیاز به تکنیک ها و راهکارهای جدیدی دارد که شاید قبلا امتحان نکرده باشند. ما در این مطلب ۱۰ مورد از آنها را آورده ایم.

چرا آمریکایی‌ها جمعه سیاه داشته باشند و بیشترین آمار فروش را در این تاریخ ثبت کنند؟ چرا فقط منتظر تعطیلات‌عید یا تعطیلات زمستان بمانیم تا مردم به فکر خرید باشند؟ وقتی که مردم عاشق جشن گرفتن هستند، چرا منتظر تعطیلات بزرگ بمانیم؟ اصلاً چرا خودمان تعطیلات ایجاد نکنیم؟ چرا همان تخفیف‌ها و برنامه ریزی هایی که برای تعطیلات داریم، در ایام عادی استفاده نکنیم؟

برای افزایش فروش سوپرمارکت میتوان برنامه های سرگرم کننده مختلفی ایجاد کنید. مشتریانی که دائماً با شما در ارتباط هستند را در نظر بگیرید و سعی کنید که برنامه‌های اولیه خود را بر مبنای آنها پیاده سازی کنید. اگر فروشگاه بزرگی دارید، یک مسابقه کوچک ترتیب دهید و از این طریق مشتریان را به فروشگاه خود بکشانید. اما اگر یک سوپرمارکت کوچک هستید، برنامه های تخفیفی و جایزه ای کوچکتری در نظر بگیرید.چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سوپرمارکت‌ها و خرده فروشی ها انجام می دهند، عدم توجه به تبلیغات است. بازاریابی به عنوان اصلی ترین ابزار فروش شناخته می شود و بیشترین هزینه شما باید در بحث تبلیغات صورت گیرد. اگر به فکر افزایش سوپرمارکت خود هستید، باید هزینه بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه بپردازید تا حداقل بتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

شاید سوپرمارکت شما برای بازاریابی در روزنامه‌ها و نشریات تخصصی چندان بزرگ نباشد، اما حداقل می توانید بازاریابی ویدیویی را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی انجام دهید! حداقل می توانید هزینه چند صد هزار تومانی برای چاپ تراکت و پخش آن ها بپردازید! حداقل می توانید برنامه های ساده و کم هزینه برای برند سازی خود در نظر بگیرید.

هر زمانی که قرار باشد اتفاق قابل توجهی در کسب و کار شما رخ دهد، در مورد آنها اطلاع رسانی کنید. سعی کنید از طریق شبکه های اجتماعی یا سایر کانال های ارتباطی با مشتریان خود در ارتباط باشید و رویدادهایی که در نظر می‌گیرید را با آنها در میان بگذارید. اگر برنامه تخفیفی برای یک دوره زمانی خاص دارید یا به فکر استفاده از ابزارهایی مانند کارت هدیه هستید، از چند روز قبل به مشتریان خود اطلاع دهید و به آن شاخ و برگ بدهید. در مورد برنامه های افزایش فروش سوپرمارکت خود بزرگنمایی کنید، اما نه خیلی زیاد!

هنگام خرید و قیمت گذاری محصولات، مطمئن باشید که هزینه کالاها را در نظر گرفته اید و پس از آن شرایط مشتریان خود را هم لحاظ کرده اید. این شما را قادر می سازد که فروشگاه خرده فروشی و سوپرمارکت خود را در یک نقطه سودآور قرار دهید. علاوه بر این‌که قیمت محصول شما باید رقابتی باشد، سودآور بودن فراموش نشود. قیمت مناسب قیمتی است که مشتری مایل به پرداخت آن برای محصول است. قیمت می‌تواند اصلی‌ترین عامل ممکن در افزایش فروش سوپرمارکت ها باشد.

طراحی فروشگاه را برای افزایش فروش سوپرمارکت انجام دهید

از استراتژی فرصتهای فروش ضربه ای استفاده کنید. برای جذب مشتری، باید آنها را به سمت خرید محصول هدایت کنید. این یک راهکار خلاقانه است. به عنوان مثال شما می توانید یک وب سایت ایجاد کنید و در مورد آموزش محصول، سرگرمی مشتری یا هر موضوع دیگری فیلم بسازید. شاید صرفاً آموزش بستن کراوات باعث شود که مشتری با کسب و کار شما آشنا شده و به یک موضوع مشتری دائمی تبدیل شود. همه حواس مشتریان را در تجارت بصری خود درگیر کنید. یک فروشگاه می تواند ادعا کند که در فروش موفق است که به مانند آهنربا مشتری جذب کند.

ارائه خدمات عالی برای افزایش فروش مهم است. اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را گوش دهید. سعی کنید در مورد محصولاتی که می فروشید آموزش دهید و حتی به خریداران گوشزد کنید که این محصول برای چیست. گاهی گشتن مشتریان در فروشگاه برای خرید یک محصول خاص نیست، اما شما می توانید نیاز او را یادآوری کنید و از این طریق محصول خود را بفروشید

خدمات و محصولات با ارزش افزوده را ارائه دهید. اگر می‌توانید اطلاعات تماس از مشتریان خود بخواهید و یک لیست برای آنها ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که مشتری به دنبال یک تجربه است و نه فقط یک محصول خاص. همه خمیر دندان ها یک کار خاص را انجام می‌دهند، اما اگر شما برندهای مختلف آنها را داشته باشید و از طعم های مختلف در فروشگاه خود داشته باشید، مشتری را ترغیب می کنید که به سراغ یک طعم یا یک برند خاص برود.

ساده ترین و کم هزینه ترین کاری که می توانید انجام دهید، استفاده از بستر اینترنت برای افزایش فروش سوپرمارکت است. مطمئن شوید که یک جریان ثابت از فعالیت های آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید و در همه حوزه‌ها قوی هستید. البته استفاده از این ابزار تکنیک های خاص خود را دارد و اگر اشتباه از آن استفاده کنید می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به شما بزند.

مثلاً اگر شما یک صفحه در اینستاگرام دارید، باید به طور پیوسته روی آن کار کنید. اگر فعالیت خود را متوقف کنید و بعد از مدتی مجددا با شدت زیاد کار کنید، مشتری متوجه می شود که آمار فروش کسب و کارتان پایین آمده و به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید. به هر شکلی که در شبکه های اجتماعی کار می کنید، کاملاً پیوسته باشید و نشان دهید که این کار را برای اطلاع رسانی به مشتریان خود انجام می دهید.

این چیزی است که برای همه ما آشکار است و اتفاقاً اکثر افراد در آن شکست می خورند. به عنوان دارنده سوپرمارکت، ممکن است برخی از کالاهای شما قیمت ۵۰۰ تومانی داشته باشند و برخی از آنها با قیمت های ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان. مسلما ۵۰۰ تومان با ۲۰۰ هزار تومان قابل مقایسه نیست و به همین دلیل برخی از فروشندگان در این مورد کوتاهی می کنند.

به فکر هر برنامه‌ای برای افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، باید پیگیری مالی خود را به طور دقیق انجام دهید. برای هر مرحله از کار خود بودجه ایجاد کنید و بدانید که هر سکه در کجا خرج می شود و روند آن به کجا ختم می شود. همیشه موجودی را کنترل کنید و ببینید که مشتریان شما بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند و آمار فروش کدام یک از آنها بالاتر است.

این مورد شاید کمی سخت و آزاردهنده باشد، اما مطمئن باشید که هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت باعث افزایش فروش سوپرمارکت شما می شود. کاری که شما باید انجام دهید این است که یک رویداد خاص مانند یک رویداد خیریه ایجاد کنیم. مثلاً اگر شما در زمینه پوشک بچه فعالیت می کنید، می توانید برای اقشار مختلف جامعه تخفیف‌های متفاوتی در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، شما به صورت گزینشی می توانید به برخی افراد ۵۰ درصد، به برخی دیگر ۲۰ درصد و برخی دیگر ۱۰ درصد تخفیف بدهید. نکته امیدوار کننده در این شیوه، اختیاری بودن آن است. شما هیچ اجباری برای دادن تخفیف ندارید و این برنامه را صرفاً به این دلیل انتخاب کرده اید که به فکر یک کار خیریه هستید. پس می توانید در هر لحظه رویداد خود را متوقف کنید یا میزان تخفیف آن را تغییر دهید. این باعث می شود که مشتریان به مرور زمان با فروشگاه شما و برنامه های آن آشنا شوند و مسلماً به افزایش فروش سوپرمارکت می‌انجامد.

حتما دیده اید که همیشه اطراف دست فروش ها خیلی شلوغ است! حتما این را هم تجربه کرده‌اید که چیدن وسایل در بیرون از فروشگاه تا چه اندازه آزاردهنده می شود! اما حمله روش اول مناسب است و هم روش دوم برای افزایش سوپرمارکت بهترین بهانه است.

قرار نیست که شما به صورت ۲۴ ساعته در فروشگاه یا در مغازه خود بنشینید و منتظر آمدن مشتری شوید. از طرف دیگر قرار نیست که اگر فروشگاه شما بزرگ است، همه وسایل و تجهیزات را داخل فروشگاه بچینید و عبور مشتریان را راحت کنید. شاید شهرداری با این ایده چندان موافق نباشد، اما اگر به فکر افزایش فروش خود هستید حتما بخشی از پیاده رو را ببندید. این توقف کوتاه باعث می شود که مشتری توجه بیشتری به فروشگاه داشته باشد و احتمالاً به فکر خرید محصول بیفتد.

اصلا گاهی برخی از تجهیزات و کالاهای خود را به صورت خاص انتخاب کنید و به صورت دست فروش بیرون از فروشگاه قرار دهید. این ایده را برای کالاهایی استفاده کنید که کمتر فروش دارند. اگر بتوانید چند درصد بیشتر از این محصولات بفروشید، مسلماً از افزایش فروش سوپرمارکت خود راضی خواهید بود.

سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها تنوع کالایی زیادی دارند و این ممکن است برخی از آنها را به فراموشی بسپارد. پس اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، سعی کنید همیشه از موجودی خود خبر داشته باشید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید.

یک دهه از فعالیت هلدینگ ایده پردازان می‎گذرد. در این مسیر پر فراز و نشیب، همواره بر این باور بودیم که دست از تلاش برای پیشرفت و ماندگاری در این عرصه نکشیم و با بهره‌مندی از کادری جوان، پرانرژی و کارآزموده در راستای پیش‌برد اهدافمان که همان خدمات دهی به مردم کشور با دیدگاهی جهانی‎ست، قدم برداریم.

تمامی مطالب و ویدئوهای ایده پردازان در جهت پیشرفت کسب و کارهای آنلاین ایرانی تولید شده و انتشار آنها با ذکر منبع بلامانع است

برای افزایش میزان درآمد و فروش سوپر مارکت خود باید روی دو دسته از فعالیت های تان برنامه ریزی داشته باشید. دسته اول: تعداد مشتری تان را زیاد کنید.افزایش تعداد مشتری ها سبب زیاد شدن خورده فروشی ها می گردد دسته دوم: افزایش میزان خرید مشتری ها است.

شما باید کاری کنید که وقتی مشتری وارد مغازه می شود؛ از همان ابتدا تمامی نیاز هایی که دارد؛ و حتی نیاز هایی که ندارد را برایش فراهم و ایجاد نمایید تا از شما خرید کند. حال کمی دقیقتر این دو دسته را مورد بر رسی قرار می دهیم.

چطور می توان تعداد مشتریان را افزایش داد؟ برای این که بتوانید مشتری های تان را افزایش دهید؛ روی دو راهکار باید برنامه ریزی کرده و اجرا نمایید. نکته اول: زیاد دیده شوید. نکته دوم: خوب دیده شوید

برای این که شما بتوانید مشتری حد اکثری جذب نمایید؛ باید در محله خود تان بسیار زیاد دیده شوید.

برای دیده شدن اولا نیاز هست،  موقعیت شهری که سوپر مارکت شما در آن جا قرار دارد؛ از نظر مردم عامه شهر و محله خود دارای شرایط خوبی باشد.چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

یکی از ملزومات خوب دیده شدن داشتن سردر زیبا و شکیل است. از اجناس خوب و با کیفیت استفاده نمایید. راهکار هایی ایجاد کنید تا بتوانید کالای خود را درب منزل تحویل دهید. بسیاری از مشتری ها واقعا حوصله مراجعه به سوپر مارکت ها را ندارند. آن ها دوست دارند با یک تلفن تماس بگیرند و کالای مورد نیاز شان را درب منزل  تحویل بگیرند

این ها راه کار های جذب مشتری هستند که می تواند در سود و فروش شما تأثیر بگذارد.

خیلی از مشتری هایی که وارد سوپر مارکت ها می شوند؛ واقعا نمی دانند چه می خواهند بخرند. بنا بر این باید دسته بندی محصولات تان را به گونه ای بچینید که اجناس همپوشان در یک قفسه و یا در کنار هم قرار بگیرند. مثلا مشتری سفره یکبار مصرف می خواهد. اما کیسه فریزر، کیسه زباله، و … می خرد. اگر شما این ها را در یک قفسه کنار هم قرار دهید؛ مشتری آن ها را می بیند.

این ها باعث می شود که مشتری نسبت به شما وفادار بماند و از جای دیگر خرید نکند.

به نظر شما آیا می شود یک سوپر مارکت ماهی پنجاه تا صد میلیون درآمد داشته باشد؟ تصور چنین اعداد و ارقامی برای سوپر مارکت ها غیر واقعی است. چطور می توان کاری کرد که یک سوپر مارکت به اعداد خیلی بالا در ماه دست یابد؟

ما به شما توصیه می کنیم قبل از شروع و استارت هر فعالیت تجاری اعم از تولید، فروش، مغازه داری و … برای خود تان برند سازی نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

A CUSTOM COMMENT LABEL

نام

ایمیل

آقا اخلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللاق. فقط اخلاق. من یعنی هر سوپری که میرم بد اخلاق باشه میپرم بیرون. صاحب مغازه باید خوش اخلاق باشه.

به دختر مردمم نگاه نکنه. چشم پاک باشه???

آخه از کی تا حالا به دخترا نگاه نکردن شده ملاک برا سوپری؟ خوبی؟ آقا هرچی بیشتر سر مردم کلاه بزاری بیشتر پول درمیاری

من هم با مریم موافقم. شما دقت نداری انگار! وقتی بری تو سوپری و از نگاه چهار نفر احساس امنیت نداشته باشی که راحت قفسه ها رو بگردی و هرچی میخوای بخری اونوقت میفهمی ما چی میکشیم. گرفتی یارو؟

باریکلا

اتفاقا یکی از مهمترین ملاک ها هستش من سوپر مارکت دارم و خانم هایی هستن که میان میگن که فلان مغازه چشم ناپاکه ازش بدمون میاد نمیریم خرید کنم ازش

نکات خوب و قابل توجهی رو ذکر کرده بودید ممنون

سلام عرض ادب در هر جایگاهی که انسان قرار می گیرد باید چارچوپ تعریف کند و چی بهتر از منش انسانیت و باید طبق اصول اخلاقی برخورد و جواب گو بود

با مشتری قصه لیلی و مجنون تعریف نکنه مشتری عجله داره حسابشو بکن و خوش اخلاقی کارته بکش تا بره . من بخاطر یه میوه فروش آشناه تا میرم چی بخرم سر صبحت وا میکنه منم ماشینم بد جای زدم عجله دارم . دیگه اونجا نمیرم

سلام دوستان چشم پاک خیلی تعصیر گذاره جور بودن جنسها داشتن برندهای خوب و تخفیفات خیلی رو فروش تعصیر گذاره البته راهکار برای بالا بردن فروش زیاده و باید یکی یکی جلو رفت و با برنامه و منظم

اشانتیون درسته ، نه اشانتیوم

هدف ما پرورش و رشد تاجران است. به آنان می آموزیم تجارتشان را پرسود نمایند. ما ثروتمند شدن را در تجارت و صادرات می دانیم. زیرساخت های تجارت را نیز برایشان اجرا می کنیم.


https://aradbranding.com/wp-content/uploads/2020/01/Noruzi-2.mp3Downloads-icon

آقا جلال رو تو محله ما همه می شناسند. آدم خونگرم و صمیمی است. سوپرمارکت آقا جلال سوپرمارکت بزرگی نیست اما همیشه پر از مشتری است. هر بار که می ریم تو مغازه می بینیم چند نفر تو نوبت اند تا چیزی خرید کنند.

همیشه برای پسرم این سوال بود که بابا چرا مغازه آقا جلال این همه شلوغه. در صورتی که آقای رفعتی مغازه اش خیلی بزرگ تره و جنسای بیشتری داره، اما مشتری اش خیلی کمه. پسرم تو عالم بچگی متوجه این موضوع شد و به دنبال جواب سوال بود. یک روز گفتم امیر جان اگه دوست داری جواب سوالتو بدونی بیا با هم بریم مغازه آقا جلال تا بهتر متوجه بشی که علت موفقیت و مشتری زیاد داشتن اون چیه.

فاصله خونه ما تا دم سوپر مارکت آقا جلال سیصد متر بیشتر نبود. پیاده رفتیم و طبق معمول چند تا مشتری تو مغازه بودند.

آقا جلال تا منو دید سلام بلندی کرد و از پشت همون دخل دستی تکون داد و گفت: عید شما مبارک آقای امیری. گفتم عید؟ یادم نبود. گفت آره دیگه امروز تولد آقا امام رضا(ع) است. گفتم: آها بله مبارک شما هم باشه. سریع رفت طرف یخچال و یک بستنی چوبی برداشت و اومد طرف پسرم و گفت: عید تو هم امیرجان مبارک این شیرینی من به تو. بعد رو کرد به من و گفت: خوب بفرمایید من در خدمتم.چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

گفتم: آقا جلال این لیست خرید ماست. دستش رو دراز کرد و گرفت. نگاهی سریع به لیست کرد و گفت: شامپو کلییر ضد شوره؟! به قفسه ها نگاهی کرد و گفت: تو قفسه نیست. بقیه همه چی رو دارم. اگه عجله نداری بگم از مغازه داداشم براتون بیارن. گفتم اشکالی نداره پس این لیست رو برای من آماده کن میام تا نیم ساعت دیگه می برم. گفت: به روی چشم.

 تا برم نانوایی و دو تا نون بگیرم و برگردم یه کمی دیر شده بود. شاگردش جنسا رو با یک فاکتور کامپیوتری با شرح کالا و قیمت و تخفیفات  به دم خونه برده بودند. تا رسیدم مغازه گفت بچه ها جنسا رو بردن منزل.  گفتم آقا جلال شما فردا جمعه ساعت چند مغازه تونو باز می کنید؟ آقا جلال دستی به ابروهای پر پشتش کشید و گفت: ما از 6 صبح در خدمتیم. از در که داشتیم می اومدیم بیرون پسرم صدام کرد و گفت: بابا بابا اینجا نوشته همیشه تخفیف یعنی چی؟ گفتم؟ آقا جلال همه جنسا رو از 10تا 20درصد تخفیف می ده و اگر بیش از 100هزار تومن خرید کنی 10درصد به کل خرید تخفیف می ده. پسرم نگاهی به من کرد و گفت: خیلی جالبه یعنی الان اگه من کارتون باب اسفنجی هم بخرم تخفیف می ده. گفتم  ای ناقلا پس این همه سوال کردی که می خواستی باب اسفنجی بخری. خندید و گفت: الان بر می گردم.

 تو راه به پسرم گفتم حالا می دونی چرا مشتری آقا جلال تو محله از همه بیشتره؟ پسرم نگاهی به من کرد و گفت یه چیزایی دستگیرم شد. گفتم پس بذار برات بشمارم: اول: اینکه آقا جلال همه روزه مغازه اش بازه حتی جمعه اونم تا دیر وقت، دوم: همه جنساش تخفیف داره، سوم: هر ماه قرعه کشی می کنه و به سه نفر جایزه می ده، چهارم: سرویس رایگان داره، پنجم: زبان مشتری رو می فهمه و با هر کس با همون ادبیات حرف می زنه، ششم: برای هر خریدی فاکتور می ده، هفتم: اگه جنسی خودش نداشته باشه سریع براش جور می کنه، هشتم: اخلاق و ادب داره. این از همه مهم تره چون مردم می تونند این جنسا رو با تخفیف از هر مغازه ای بخرند، اما مردم ادب، اخلاق، احترام، راستگویی، مهربانی و صمیمیت می خرند و آقا جلال همه اینها رو داره. 

یادته چند شب پیش می خواستی پاک کن بخری و هوا تاریک بود آقا جلال تو رو تا سر کوچه رسوند و اون قدر وایستاد تا وارد حیاط بشی. پسرم گفت: آره بابا یادمه آقا جلال مرد خیلی مهربونی است. گفتم: این راز یک فروشنده موفق است.

کارشناس فروش

وقتی شما خود را در زنجیره تامین اساسی ترین نیازهای مردم قرار دهید، برای همیشه مشتری خواهید داشت. اما این به آن معنی نیست که می توان هر زمانی و در هر جایی یک سوپرمارکت یا آشپزخانه زد و ورشکست نشد!

 امروز درباره دو شغل پرزحمت اما پرطرفدار در میان عامه مردم صحبت خواهیم کرد. خیلی از افراد بیکار خیلی زود به این نتیجه می رسند که باید سراغ اساسی ترین نیازهای مردم یعنی خوار بار و غذا رفت. حتی بسیاری زمین و باغ خود را در روستا می فروشند و سراغ این کسب و کارها می آیند. در ادامه یک ارزیابی مالی در این رابطه همراه با برخی نکات و تجربیات ارائه خواهیم کرد.

هزینه های اولیه؛ حداقل 50-40 میلیون تومان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان ، اگرچه زدن بقالی در بسیاری از نقاط شهری فاقد توجیه است اما هنوز هستند نقاطی که ممکن است کسب و کار شما بگیرد. اگر چنین نقطه ای پیدا کرده اید و مطمئنید که حتی با گسترش مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای هم می توانید فروش حداقلی داشته باشید، می توانید سراغ ارزیابی مالی بروید. اگر یک فضای 70-60 متری در مکانی مناسب را اجاره کنید، برای تجهیز آن نیاز به حداقل دو یخچال بزرگ ایستاده و خوابیده، قفسه بندی، میز و دکور و سردر مناسب دارید. هزینه آن 20 تا 30 میلیون تومان خواهد شد. البته 20 تا 40 میلیون تومان هم لازم است تا مغازه خود را پر از جنس کنید. این هزینه ها، همراه با هزینه های جاری در جدول زیر آمده است.

  سود کار چقدر است؟

چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

به این ترتیب شما باید حداقل 50 تا 100 میلیون تومان همان اول سرمایه گذاری کنید. اگر بتوانید روزانه 2 میلیون تومان جنس بفروشید، با احتساب 10 تا 20 درصد سود متداول خرده فروشی ها، ماهانه حدود 9 میلیون تومان درآمد خواهید داشت که البته 5 تا 7 میلیون تومان آن بابت هزینه های جاری کسر خواهد شد. لذا درآمد ماهیانه شما می تواند 2 تا 4 میلیون تومان باشد. البته همه اینها برای روشن شدن حساب و کتاب اولیه و تعیین اهداف مناسب است. مثلا این نکته روشن می شود که اگر کمتر از حدود 1 میلیون تومان در روز فروش داشته باشید، تقریبا ورشکسته خواهید شد! البته ممکن است شما در یک مکان مناسب بسیار بیشتر بفروشید یا در هزینه ها به شکلی صرفه جویی کنید.

فکر کنم متضرر شوند

برای اینکه از فضای محاسبات کاغذی کمی دور شویم سراغ رئیس اتحادیه رفتیم تا ببینیم نظرش درباره ورود به این کسب و کار چیست؟ همان اول می گوید که فکر کنم متضرر شوند. نظر آقای بلوچ این است که با برداشته شدن حریم صنفی و امکان احداث واحدی دیگر در همان نزدیکی، شما امنیت ندارید.وی تاکید می کند که این کار ساده نیست و نیاز به حوصله و صبر دارد؛ خیلی از جوان هایی که سراغ این کار می آیند بعد از چند وقت کار را رها می کنند و سرمایه گذاری چند ده میلیونی اولیه خود را به قیمت اندک واگذار می کنند. او جزئیات مربوط به گرفتن مجوز را هم توضیح می دهد که در جدول بالا به صورت خلاصه آورده شده است. می گوید که اخذ مجوز حدود یک ماه طول می کشد.  

آینده کار؛ زنجیره ای ها هنوز 5 درصدند اما . . . .

طبق اعلام اتاق اصناف تا سال گذشته 52 فروشگاه زنجیره ای با 1400 شعبه در کشور فعال شده اند. این فروشگاه ها حجم زیادی از خریدهای مردم را پوشش می دهند و بازار سوپری ها را کوچک می کنند. البته سهم زنجیره ای ها در بازار خرده فروشی کشور هنوز حدود 5 درصد است؛ این عدد هم مثبت است و هم منفی؛ از یک سو هنوز زنجیره ای ها به اندازه متوسط جهانی (50 تا 90 درصد بازار در برخی کشورها) رشد نکرده اند و از سوی دیگر ظرفیت خالی کشور برای احداث فروشگاه زنجیره ای، بسیاری را به فکر خواهد انداخت تا وارد این کار شوند. لذا ممکن است یکی دو سال آینده که شما تازه جا افتاده اید به یکباره یک زنجیره ای غول پیکر کنار شما سبز شود و حساب دخل و خرج شما را به هم بزند. لذا برای ورود به این کار بسیار احتیاط کنید.

ویژگی های شخصیتی مورد نیاز؛ صبر و حوصله

اگر حساب و کتاب مالی خود را انجام داده و ورود به این کار را به صرفه دیده اید یا اینکه منصرف شده اید، کمی دیگر تامل کنید. چند نکته زیر را بخوانید. شاید نظر شما تغییر کند. برخی ریزه کاری‌هایی که باتجربه های این حوزه متذکر می شوند، مهم است.

1- آرامش و استراحت ندارید؛ باید از صبح زود تا آخر شب به مشتریان خدمات بدهید؛ تعطیلی زیاد مشتریان ثابت شما را می پراند.

2- باید حوصله داشته باشید تا جا بیفتید. با مشتریان برخورد مناسب (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) داشته باشید و توضیحات کافی به آنها در مورد کالا بدهید.

3- حتی الامکان برای شروع دنبال یکی که در حال جمع کردن مغازه – ترجیحا به دلایل غیراقتصادی!- است بگردید. در این حالت هم در هزینه های ثابت صرفه جویی می شود و هم زودتر به سقف فروش خود می رسید.

4- تبلیغات، چینش و دکور مناسب تعیین کننده است. روی قفسه ها قیمت بزنید تا مردم راحت تر باشند و نیاز به سوال نداشته باشند.

سود بدون ریسک 100میلیون سرمایه دربانک 2میلیون تومنه


دلال بانکی مرد

بانک ها ورشکست شدن میفهمی ریسک یعنی چی!

100میلیون تو بازار ماهی 5میلیون سودشه…

مغازه های خوب و پرمشتری قبلا توسط کارمندان و بازنشستگان چندشغله که پروانه کسب سوپری گرفتند – تصاحب شده

مشکل اینجاست من جوان 30 ساله که 7 سال مشغول درس خواندن و گرفتن کارشناسی ارشد بودم – تازه میخوام وارد بازار کار شوم و سوپری بزنم ولی افراد دیپلمه یا کارمندان و بازنشستگان دولت 7 سال قبل سوپری زدند و از من جلوتر هستند و تمام مغازه های خوب در جاهای پرجمعیت و پرتردد اشغال شده

چرا سوپر!؟ كار پر دردسر…بزن تو كار واردات لباس بچه از ايتاليا…. يه ويلا هم بگير تو لواسون جايي به جاي انبار!

لباس بچه ارزونه
وارد میکنی ولی نمیشه فروخت همه دنبال جنس چینی ارزونن
من خودم لباس از ترکیه میاوردم فروشش دردسر داشت مغازه دارها چکی میخریدند

اینو نگفتی : به شرطی که بابات وزیر باشه!

اگه اجاره مغازه رو 1 میلیون در نظر گرفتید پس در هزینه اولیه پول پیش مغازه رو در نظر باید بگیری یه جای خوب اگه بخوای 1 میلیون اجاره بدی ( که معمولا نمی دن چون اجاره بیشتر می خوان) حداقل باید 50 میلیون پیش بدی

مملکت بی صاحب است که یک فارغ التحصیل دانشگاه حتی یک شغل ندارد ولی کارمند و بازنشسته گردن کلفت دولت با ماهی چند میلیون تومان حقوق ثابت و مادام العمر به راحتی می توانند جواز کسب سوپری یا بقالی یا میوه فروشی یا … بگیرند و چندین جوان بیکار را از نان درآوردن بیاندازند

دادن جواز کسب سوپری به افراد چندشغله هم ایراد شرعی دارد هم ایراد قانونی

من اگه این همه پول داشتم میزاشتم تو بانک های معتبر یا حداقل جایی سرماییه گذاری میکردم که تاریخ انقضا نداشته باشه حرفی که شما میزنید بیشتر از 100 تومان میخواد یه فردی که تا 25 الی30 سالگی کار کرده اینهمه پولو از کجا بیاره

نه صبونت مشخصه نه ناهار و نه شامت داداش باید بری دنبال صد تومن دویس تومن باشی. به نظر من مزخرفترین و بی معنی ترین و پرضرر ترین شغل همین سوپری هس

هنر کردید اگه صد میلیون پول داشتم اصلا تو بانکتون نمیزاشتم که شما حال کنید عادت کردید به مفت خوری

خیلی ببببببببببببببببببددددددددددد

دوستان اگه میخایین کاریو شروع کنین نترسین من خودم سال 90 هشتصد هزار تومن سرمایه داشتم با همون یه مغازه موبایل فروشی زدم خدا رو شکر الان ماهی دو میلیون سود خالص دارم

یه ایده خوب دارم برای این جور فروشگاه ها


چه ایده ای

باغ خرما دارم توی کار خرما و محصولات کشاورزی با شما همکاری خواهم کرد


شمارتو بده؟

سلام شما توکل کنید وشروع کنید به به کاری درست میشه بقیش …..باید اول خودتو بندازی داخل یه شغلی حالا هر کاری که باشه چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

سلام میخواستم بپرسم که میشه سوپری رو در پارکینگ خونه زد سرمایه من ۲۰میلیونه و یه پارکینگ وسط کوچه


روزی با خداست…%%%

سلام داداشیا. به نظره من اصلا تو این صنف نیاین من خودم مغازه دارم تمام نسیه هست به قرآن میرن و دیگه نمیارن قور پدرشون گداین!

میتونم تو سوپر مارکت صندوق دار بشم اگ کامپیوتررو انتخاب کنم؟؟

کسی خرما خواست در خدمتم،۰۹۳۶۲۰۴۵۰۱۱

سلام من در زمینه محصولات کشاورزی همکاری میکنم از جمله پیاز و خیار و ماش و گندم وذرت گوجه وبادمجان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

حسن قنبری

می 17, 2019
آموزش, کسب و کار

نظرات
11,017 بازدیدها

نوامبر 28, 2020

سپتامبر 15, 2020

سپتامبر 13, 2020

بعد از انتشار مطلب چگونه یک سوپرمارکت راه‌اندازی کنیم؟ تصمیم گرفتم که مطلبی در مورد اینکه چطور میشود یک سوپرمارکت را اداره کرد منتشر کنم. امیدوارم از این نکات استفاده کنید و نظرات خودتون رو در پایین همین بخش اعلام کنید.چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

بعد از راه‌اندازی یک سوپرمارکت حتما به این فکر می‌اُفتید که خب حالا چطور این مغازه را اداره کنم تا از نظر مالی ضرر نکنم و به سوددهی برسم.

اگر میخواهید که از سوپرمارکتتون یک مغازه پرسود درست کنید مطالب زیر را دنبال کنید.

 

سوپرمارکت یکی از سخت‌ترین شغل‌ها است، به همین خاطر بهتر است که در مغازه دو نفر شریک باشید(بهتر است فامیل یا دوست باشید، شراکت بسیار سخت است و کم‌وکاستی‌های خودش رو داره که فقط دوستان و آشنایان با هم کنار می‌آیند)

یکی از مهمترین بحث‌های مدیریت، حسابرسی مغازه هست.

حسابرسی مغازه را همیشه به آخر وقت بسپارید، درست موقعی که میخواهید مغازه را ببندید.
حالا چرا آخر وقت؟ چونکه در سوپرمارکت به طور مداوم مشتری می‌آید و موقع حسابرسی در ساعات دیگر انجام شود باعث میشود که حسابرسی شما دچار اخلال شده و همه چی از دست شما در میره.

در مغازه سه حالت پول داریم که باید در موقع حسابرسی حساب کنید:

این مهم است که شما بدانید روزی چقدر فروش دارید. از این طریق میتوانید سود تقریبی خودتون رو هم ببینید.

دفتری بردارید و تمام خریدهایی که برای مغازه انجام میدید رو به همراه اینکه از چه طریقی پول این خرید رو پرداخت میکنید(کارت،صندوق و صندوق دیروز) رو داخل او بنویسید (شاید به نظر اینکار بی‌اهمیت باشد ولی روزی که به مشکل بخورید به درد میخوره).

– در دفتری دیگر حسابرسی‌های مغازه را انجام دهید. دفتر را به این صورت بخش‌بندی کنید:

صندوق                 |{مبلغی که در صندوق آخر شب میباند}             |  تاریخکارت کشیده شده  |{مبلغی که در طول روز در کارتخوان کشیده‌اید} | تاریخ

– در دفتری دیگر میزان کل خرج فروشگاه را بنویسید. به این صورت عمل کنید:

صندوق + کارت کشیده شده + پولی که از صندوق برای خرید، خرج کردید = فروش کل امروز فروشگاه

از حسابرسی بالا میتوان متوجه شد که کل فروش مغازه چقدر است و از این اطلاعات میتوان فهمید که در این روز چقدر سود کرده‌ایم.

– برای اینکه بتوانید سود حاصله را به دست آورید از این رابطه استفاده کنید:

فروش کل امروز فروشگاه – ۲۰٪ = پول اجناس مغازهفروش کل امروز فروشگاه – پول اجناس مغازه = سود فروش شما در یک روز

نکته۱: برای حسابرسی مغازه اگر در توان دارید حتما یک صندوق فروشگاهی به علاوه یک نرم‌افزار حسابداری خریداری کنید و تمام حساب‌و‌کتاب خودتون رو با این نرم‌افزار انجام بدید تا هیچ‌وقت با کمبود مالی مواجه نشوید.
میتوانید آخر شب به راحتی میزان فروش روزانه، مبلغی که در آن روز سود کرده‌اید را به راحتی محاسبه کنید.

نکته۲: توجه کنید برای حساب‌کردن مبلغ جنس خریده شده، از صندوق و فروش همون روز برای تسویه‌حساب استفاده نکنید، به دلیل اینکه اگر شما با پول فروش روز جنس بخرید و بعد در همان روز آن جنس را بفروشید در واقع شما مقداری سود کرده‌اید و مبلغی برروی پول شما آمده است ولی در حساب‌کتاب پول شما دوبرابر شده.

اجناسی که موقع راه‌اندازی مغازه خرید کردید بعد از مدت کوتاهی تمام میشود و شما نیاز دارید که دوباره خرید کنید.

بهتر است کل خریدهای مغازه را به یک شخص بسپارید (مهمترین نکته که خیلی افراد به آن توجه نمیکنند).

این سوالات مطرح میشود که چه بخرم؟ چگونه بخرم؟ از کجا بخرم؟

خرید لبنیات سخت نیست، شرکت‌های لبنیات دارای ویزیتورهایی هستند که هر هفته به شما سر میزنند و از شما سفارش میگیرند و نهایتاً یک روزه سفارش رو تحویل میدهند.

به این نکته توجه کنید که لبنیات را به اندازه بخرید. باید حواستان به تاریخ مصرف روی لبنیات باشد، چونکه تاریخ مصرف اجناس لبنی کوتاه است و پس از اتمام تاریخ مصرف مشتری خریدار این جنس نیست و در صورت مشاهده مامور بهداشت جریمه میشوید.

البته بیشتر شرکت‌های لبنی اجناس خودشون رو مرجوع میکنند، فقط باید در ابتدای خرید با ویزیتور در مورد مرجوعی کالا صحبت کنید

برای خرید بستنی هم شرکت‌های بستنی دنبال شما می‌آیند و نیازی به خرید از بیرون نیست. تاریخ انقضای محصولات بستنی معمولا یکسال هستند، پس در خرید بستنی ترسی نداشته باشید.

یخچال‌های بستنی رو به صورت دوره تمیز و پاکیزه کنید. با اینکار یخچال‌های شما برق کمتری مصرف میکند و از دید مشتری یخچال تمیزتر دیده میشود.

 

ویزیتورهای جداگانه برای محصولات بالا از شرکت‌های مختلف به صورت هفتگی به شما مراجعه میکنند و یا میتوانید این محصولات رو به صورت یک جا از یک عمده فروش تهیه کنید.

حتما این محصولات رو از یک جای مطمئن خریداری کنید و سعی کنید که مارک معتبر باشد.
چون که این محصولات سود سرشاری دارد و در واقع سود این بخش از بقیه بیشتر است بیشتر فکر و ذهن خودتون رو تو این بخش بزارید،‌ به همین منظور شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت میکنن. مانند: شرکت‌های ماکارانی، رب، کنسرویجات، کمپوت‌ها و شرکت‌های پودرلباسشویی، مایع ظرف‌شویی.
پس طبق معمول میگوییم که حتما مارک معتبر خریداری کنید.

روشنایی و دید مغازه از بیرون باعث میشه که یک مشتری به داخل مغازه کشیده شود.

اگر میخواهید خود هزینه‌ی شخصی برای روشنایی بیرون و تابلو پرداخت کنید، یک تابلو با طراحی زیبا تهیه کنید و از پرژکتورها ۵۰ وات در هر یک متر استفاده کنید.

اگر کمی صبر کنید شرکت‌هایی هستند که تابلوی بیرون مغازه را به همراه پرژکتور برای شما به صورت رایگان نصب میکنن.

در هر صورت دید مغازه مهمترین بخش جذب مشتری است.

 

چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم

حتما به برند توجه ویژه‌ای کنید. محصولاتی با برند ناآشنا، خریداری ندارند. البته محصولاتی هستند که ناآشنا هستند، ولی جنس مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر ارائه میکنند، خب این به خبرگی شما بستگی داره که بتونید این محصولات رو بفروشید و سود خوبی کسب کنید.

 

تمام مطالب گفته شده، تجربیات شخصی بنده از یکسال سوپرمارکت داری است.

به مرور زمان این پست با کمک شما کاملتر میشود.

امیدوارم از این مطالب به نحو احسنت استفاده کنید.

نظرات و سوالات خود را در بخش پایین بیان کنید، حتماً پاسخ خواهم داد

موفق باشید؛

حسن قنبری

برچسب هاidea idea_kasbokar kasbokar اداره کردن مغازه اداره کردن یک سوپرمارکت ایده کسب و کار ایده کسبوکار بقالی چگونه یک سوپرمارکت را اداره کنیم؟ سوپرمارکت شغل سوپرمارکت کسب و کار کسبوکار مدیریت فروشگاه مواد غذایی مدیریت مغازه نحوه مدیریت سوپرمارکت نحوه مدیریت مغازه

در بخش های مختلف پروژه انگولار گاهی نیازه بعد از تغییرات در url مجدد دیتای …

خیلی عالی بود.ممنون از انتقال تجریه

خواهش میکنم

بسیار عالی

سلام با تشکر از شما .در خصوص ساعات کار سوپر مارکت نیز اطلاعات خود ارائه کنید . ضمنا مالیات سال به چه صورت محاسبه میگردد .

سلام، تشکر از دیدگاهتون.
اگر قصد راه اندازی یک مارکت کوچیک دارید باید از صبح زود کارتون رو شروع کنید تا دیر وقت ادامه بدید، ولی اگر میخواهید یه سوپرمارکت راه اندازی کنید بیشتر فروشگاه‌‌ها از ساعت ۸-۹ تا ۱۳-۱۴ و از ساعت ۱۶-۱۷ تا ۲۱-۲۲ فعالیت میکنن.
در مورد مالیات اگر جوازکسب دارید به صورت شش ماهه باید پرداخت کنید، درصورت پرداخت نکردن جریمه میشید.
موفق باشید.

سلام من این نکته ۲ رو نفهمیدم میشه کاملتر توضیح بدید؟

سلام من میخوان تو یک روستای کوهرنگ سوپر مارکت بزنم یخچال قفسه داره
چقدر سرمایه می خواد

بسیار عالی استفاده بردم زکات علم نشر آنست خدا خیرتان دهد.

خواهش میکنم، انجام وظیفست.

سلام. ما یه سوپر مارکت را انداختیم. ولی تو حساب کتابش کم میاریم. میشه راهنمایی بدین و یا تماس بگیرین که از راهنماییتون استفاده کنم؟ ۰۹۳۵۸۸۷۵۹۸۵

سلام.
شما به احتمال زیاد مبلغ بیشتری از درآمدتون رو از مغازه خارج میکنید. همین کار باعث میشه دخل و خرج نخونه و کم بیارید.
اگر اینطور نیست چند احتمال وجود داره، دارید اجناس مغازه رو به ضرر میفروشید یعنی حواستون نیست مابقی پول مشتری رو بیشتر پس میدید این کار باعث میشه کم بیارید.
یا اینکه داره از شما دزدی میشه، بهتره با هر هزینه ای که شده تو مغازه دوربین مداربسته نصب کنید.
محصولات تاریخ مصرف گذشته هم میتونه باعثش باشه.
البته شما باید این نکته رو هم توجه کنید که اگر مغازه رو تازه باز کردید خب این طبیعیه که کسری جنس داشته باشید و مجبورید از جیب برای خرید اجناس بیشتر خرج کنید. اگر اینطوره باید چند ماهی صبر کنید تا تکمیل بشید، انشاالله به سود میخورید.
موفق باشید.

سلام و عرض ادب ، ممنون از اینکه تجارب تون رو در اختیار خواننده ها میزارین ، یه سئوالی خدمت تون داشتم ،
من چند بار خواستم سوپر مارکت اجاره کنم ، طرف ازم پرسید قبلاً سوپر مارکت داشتی ؟ گفتم نه ، تازه می خوام شروع کنم ، گفت نمی تونی ، کار سنگینه ،
ممکنه بفرمائید سنگینیه این کار به چیه ؟ سختی های این کار شامل چیا میشه ؟ اینکه صبح خیلی زود از خواب بیدار بشیم ؟ تمیز کردن قفسه ها و گردگیری اجناس ؟ تمیز کردن یخچال و بو گیری و چیدمان جدید اجناس کسر شده توی یخچال ؟ چیدن قفسه های تنقلات بیرون از مغازه ؟ چک کردن تاریخ اجناس برای مرجوع کردن ؟ آیا این کارها سخته ؟ سختی این شغل به چیه ؟ ممکنه راهنمایی بفرمایید ؟ اگه اینا سختی به حساب میاد ، من از این بیشترش رو قبلاً تجربه کردم ، ممکنه از سختی های این کار برامون بگین ؟ ممنون

سلام بهروز جان ۷ سال سوپر دارم الانم پیشرفته تر کردم یه صورت انلاین و یه جورایی از فروش روزانه ۳۰۰ ۴۰۰ هزار شروع کردم الان شکر خدا هر سفارشم ۲ میلیون ۳تومن شده .هرکاری سختیه خودشو داره اول باید هدف بذاری دنبال فقط سود باشی بهتره نیای تو این کار
سوپر مارکت سود داره اما بیشتر برکت که مهمه برای ما
بتونی رضایت مشتری بیاری همش لذت بخش میشه
باید تحمل کنی غر زدن یه بچه سر لواشک ۱۰۰۰تومنی تا …
شب روز درگیر ویزیتور مشتری ولی عاشق باشی لذت بخش میشه مهم نیست کجا مغازه بزنی چقدر سرمایه بخوابونی مهم عشق .توجه به برکت تا سود
رضایت خدا=رضایت مشتری=برکت=سود خوب
ارزوی موفقیت برای همه همکارا از بغال تا شعبه 🥰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم
چگونه سوپرمارکت موفق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *