مجله روانشناسی تربیتی تهران

 
helpkade
مجله روانشناسی تربیتی تهران
مجله روانشناسی تربیتی تهران

 

 

صفحه 3-16

محمد علی بشارت؛ مهسا سادات اصغری؛ هادی بهرامی احسان؛ نیما قربانی

صفحه 17-30

مجله روانشناسی تربیتی تهران

رضوان حسینقلی زاده؛ کمال خرازی؛ عباس بازرگان؛ خدایار ابیلی

صفحه 31-48

سید محسن اصغری نکاح؛ غلامعلی افروز؛ عباس بازرگان؛ محسن شکوهی یکتا

صفحه 49-60

جواد حاتمی؛ اکرم قربعلی؛ فاطمه بی جن خان

صفحه 61-72

ابوالقاسم نادری؛ مسعود فولادی

صفحه 73-89

احمد علی پور؛ محمد یاسین سیفی

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


اصل مقاله 26.04 KDownloads-icon


اصل مقاله 27.93 KDownloads-icon


اصل مقاله 30.96 KDownloads-icon


اصل مقاله 27.15 KDownloads-icon


اصل مقاله 27.68 KDownloads-icon


اصل مقاله 25.12 KDownloads-icon

به پایگاه نشریه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی خوش آمدید. 

– در زمان بارگذاری مقالات، وارد کردن تمامی اطلاعات نویسندگان توسط نویسنده مسئول به طور کامل و صحیح ضروری می باشد. بدیهی‌ست پس از گذر از مرحله بارگذاری امکان ویرایش اسامی وجود ندارد. 

– ضروری است در زمان ارسال مقالات، فایل اسکن شده تعهدنامه که توسط همه نویسندگان امضاء شده باشد، بارگذاری شود و به مقالاتی که فایل تعهدنامه نداشته باشند، ترتیب اثر داده نمی شود.

– مقالات ارسالی پس از تأیید اولیه توسط سردبیر، در صورتی که در سامانه همانند جو بیش از 20 درصد مشابهت داشته باشند، از فرایند داوری خارج شده و به نویسنده عودت داده می شوند. 

صفحه 1-14

مجله روانشناسی تربیتی تهران

علی اکبری زاده؛ سعید حسن زاده؛ کامبیز کامکاری؛ مسعود لواسانی

صفحه 15-29

سید امیر امین یزدی؛ فرهاد تنهای رشوانلو؛ طلیعه سعیدی رضوانی؛ حسین کارشکی

صفحه 31-48

لیدا ملک زاده؛ الهه حجازی؛ محمود تلخابی؛ زهرا نقش

صفحه 49-65

سپیده دهقانی؛ محمدعلی بشارت؛ رضا رستمی؛ رضا زمردی؛ همایون واحدی

صفحه 67-85

امید عیسی نژاد؛ زینب علیزاده

صفحه 87-99

جواد حاتمی؛ علی فیضی خواجه؛ عباس رحیمی نژاد؛ حجت اللّه فراهانی؛ تارا رضاپور

صفحه 101-115

فرزانه ملک پور؛ سودابه بساک نژاد

صفحه 117-136

منصوره حاج حسینی؛ فاطمه آزاد؛ الهام سادات ناجی

صفحه 137-149

مهناز مرتضوی؛ رویا رسولی؛ سیمین حسینیان؛ حسن زارعی

صفحه 151-168

نینا عادلی؛ سیاوش طالع پسند؛ مرتضی نظیفی

صفحه 169-183

مهدی غریب پور؛ بهمن اکبری؛ عباس ابوالقاسمی

صفحه 185-208

جلیل یونسی بروجنی؛ محسن جدیدی؛ فرید احمدراد

صفحه 209-245

مرضیه عبدالوهابی؛ کمال درانی؛ سعید صفایی موحد؛ کوروش فتحی واجارگاه؛ کیوان صالحی

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


اصل مقاله 724.5 KDownloads-icon


اصل مقاله 4.25 MBDownloads-icon


اصل مقاله 877.65 KDownloads-icon


اصل مقاله 1009.38 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.22 MBDownloads-icon


اصل مقاله 795.34 KDownloads-icon


اصل مقاله 943.21 KDownloads-icon


اصل مقاله 976.98 KDownloads-icon


اصل مقاله 497.46 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.08 MBDownloads-icon


اصل مقاله 619.02 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.47 MBDownloads-icon


اصل مقاله 1.03 MBDownloads-icon

 

تعداد مشاهده مقاله

587,637

تعداد دریافت فایل اصل مقاله

587,000

مجله روانشناسی تربیتی تهران

نسبت مشاهده بر مقاله

1302.96

نسبت دریافت فایل بر مقاله

1301.55

تعداد مقالات ارسال شده

2,078

تعداد مقالات رد شده

1,640

درصد عدم پذیرش

79

تعداد مقالات پذیرفته شده

126

درصد پذیرش

6

نشریه فصلنامه روان شناسی تربیتی یک نشریه با داوری بسته و دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث روان شناسی تربیتی پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه روان شناسی تربیتی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم روان شناسی تربیتی را گزارش می دهند می باشد.   

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است و تمام مراحل اشاره شده برای چاپ مقاله از سوی انتشارات دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می‌شود.

نشریه  فصلنامه روان شناسی تربیتیدر دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.

درباره فصلنامه روان شناسی تربیتی

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

(این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد.)

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


COPEDownloads-icon

حقوق و اختیارات

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

(این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد.)

 

مجله روانشناسی تربیتی تهران

طبق این گواهی و بر اساس وبسایت رسمی Creative Commons:

“این مجوز به دیگران اجازه توزیع، ترکیب مجدد، تغییر جزئی و کار روی اثر شما به صورت غیرتجاری را می دهد و اگرچه کارهای جدید آنها باید به شما اعتبار دهد و غیرتجاری باشد، ضروری نیست به کارهای مشتقشان تحت ضوبط یکسان مجوز بدهند.”

 

مقالات قابل پذیرش

انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه های مختلف علوم انسانی، مقاله منتشر می نماید. تمامی این مقالات علمی بوده، مبتنی بر تحقیقات هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند. تمامی تحقیقات کیفی و کمی مورد قبول می باشند اما نکتۀ شایان توجه این است مقالات باید خلاقانه و همراه با نوآوری باشند و سهمی در پیشبرد علم در حوزۀ مختص خود ایفا نمایند.

 

شیوه نگارش مقاله

با توجه به ماهیت مجلات تخصصی دانشگاه و درجه علمی آنها، تاکید محتوای این بخش بر روی شیوه تنظیم و نگارش مقاله‌های پژوهشی است. با این وجود، انواع دیگر مقاله می‌تواند با تصمیم هیئت تحریریه هر مجله  پذیرفته و منتشر شود. زیرا افزون بر مقالات پژوهشی، امکان انتشار انواع دیگر مقاله نظیر مقاله مروری، مقاله نظری، نامه به سردبیر، و جز آن در مجلات با درجه علمی-پژوهشی وجود دارد، و این امکان برای انواع دیگر مجلات (علمی-ترویجی و تخصصی) در سطح گسترده‌تری فراهم است.

بدیهی است همه انواع مقالات دارای ویژگی‌هایی مشترک و متفاوت هستند. این ویژگی‌ها در بعد کلی به محتوا و ساختار آنها مربوط می‌شود. در این بخش، اگر چه به دلیل اهمیت مقالات پژوهشی نسبت به دیگر مقالات، محتوا و ساختار مقالات پژوهشی توصیف می‌شود، اما کوشش شده به ویژگی‌های مشترک دیگر مقالات نیز پرداخته شود. در بیشتر منابعی که به توصیف و توضیح انواع مقالات می‌پردازند نیز همانند رویکرد متن حاضر، همواره تاکید بر مقالات پژوهشی است. پیش از ارائه مقاله به مجلات دانشگاه علامه طباطبائی، توصیه می‌شود نکات زیر در نگارش و تنظیم مقاله مد نظر قرار گیرد:

 

محتوای مقاله

نکته اول اینکه محتوای مقاله باید با زمینه موضوعی مجله مرتبط باشد؛

دوم، حجم عمده مقالات هر شماره از یک مجله به مقالات پژوهشی که گزارش یک پژوهش خاص هستند اختصاص دارد؛

سوم، مقاله پیشتر برای هیچ یک از نشریات داخلی و خارجی ارسال و یا چاپ نشده باشد. لازم به ذکر است، پدیدآورندگان باید به مدت چهار ماه پس از ارسال مقاله به فصلنامه از ارسال آن به فصلنامه دیگر خودداری نموده، و در این مدت از وضعیت مقاله ارسالی از طریق سامانه الکترونیکی و یا مدیر داخلی فصلنامه آگاهی حاصل نمایند.

 

ساختار مقاله

هر مقاله پژوهشی دارای این ساختار کلی است: عنوان، پدیدآورنده(گان) و وابستگی سازمانی آنها، چکیده، کلیدواژه‌ها, مقدمه، مرور پیشینه‌ها، روش‌شناسی، یافته‌ها، بحث و نتیجه‌گیری، منابع. در مورد هر یک از این بخش‌ها به صورت مجزا توضیحاتی ارائه خواهد شد.

 

عنوان مقاله

اوّلین صفحۀ هر مقاله، صفحۀ عنوان است. در صفحۀ اوّل باید عنوان مقاله، نام پدیدآورنده(گان) و وابستگی سازمانی آنها، چکیده و کلیدواژه‌ها آورده ‌شوند. عنوان مقاله باید دقیق، و تا حد امکان کوتاه و جالب باشد تا خواننده را به خواندن مقاله علاقه‌مند کند. همچنین ایده اصلی مقاله را نشان داده، و به طور خلاصه متغیرها، مسأله و رابطه بین آن‌ها را بیان نماید. تعداد کلمه‌های به‌کار‌رفته در عنوان بهتر است بین 10 تا 15 کلمه باشد (حسن‌زاده، 1392). عنوان نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. در صورتی‌که عنوان خیلی کوتاه باشد، باعث سردرگمی خواننده و ایجاد ابهام در او خواهد شد و درصورتی‌که عنوان خیلی طولانی باشد، باعث می‌شود خواننده آن را مورد توجه قرار ندهد. 

مطلوب است از به کار بردن کلمه‌های اضافی در عنوان مقاله خودداری شود. برای مثال به کار بردن کلمه‌هایی چون «مطالعاتی دربارۀ»، به غیر فراتحلیل مجاز نیست. توصیه می‌شود در عنوان متغیر یا متغیرهای وابسته به عنوان تابعی از متغیر یا متغیرهای مستقل آورده ‌شود. در صورتی‌که عنوان مقاله از پایان‌نامه یا طرح پژوهشی استخراج شده‌است، لازم نیست عنوان مقاله به‌طور کامل شبیه به عنوان پایان‌نامه یا طرح پژوهشی باشد (حسن‌زاده، 1392).

 

نویسنده‌/‌نویسندگان و سازمان‌/‌ سازمان‌های وابسته

پس از عنوان، نام پدیدآورنده(گان) نوشته می‌شود و وابستگی سازمانی آنها بیان می‌گردد. مطلوب است که در قالب یادداشت‌های پانویس، نشانی پست الکترونیکی پدیدآورنده(گان) قید شود (به‌ویژه برای پدیدآورنده رابط) تا امکان ارتباط مخاطبان با آنها فراهم شود. در صورتی که پدیدآورنده به سازمان خاصی وابسته نیست، مدرک تحصیلی وی درج گردد.

ترتیب نوشتن نام پدیدآورنده(گان) به میزان همکاری آنان بستگی داد و توافقی میان پدیدآورنده(گان) مقاله است. در صورتی‌که میزان فعالیت همۀ پدیدآورنده(گان) به یک اندازه است، می‌توان نام آنها را به‌ترتیب حروف الفبا نوشت. باید از نوشتن عنوان‌هایی مانند دکتر، پروفسور، مهندس، و موارد مشابه خودداری کرد.

 

چکیده

چکیده دارای انواع گوناگونی است. هر یک از انواع چکیده برای انواع خاصی از مقالات مناسب است. برای مقالات پژوهشی و دیگر مقالاتی که یک پژوهش را گزارش می‌دهند، از چکیده تمام‌نما استفاده می‌شود. اما چکیده مناسب برای دیگر انواع مقاله که گزارش پژوهش‌(های) خاصی را مد نظر ندارند، چکیده راهنماست. برای مقالات نظری (مفهومی) نیز چکیده تمام‌نما-راهنما توصیه می‌شود. در ادامه، سه چکیده اشاره شده توصیف می‌شوند:

 

چکیده تمام‌نما

این نوع از چکیده برای مقالات پژوهشی تهیه می‌شود. محتوای آن به ترتیب شامل هدف، روش‌شناسی، یافته‌ها، نوآوری (ارزش) و نتیجه‌گیری است. در نوع ساختارمند آن، محتوای اشاره شده به تفکیک ارائه می‌گردد. حجم آن بین 150 تا 250 واژه است. زمانی که این چکیده برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تهیه می‌شود می‌تواند تا 500 کلمه باشد. توصیه می‌شود هر یک از انواع چکیده در یک پاراگراف نوشته شود. محتوای چکیده تمام‌نما باید خواننده را از مطالعه متن ‌مقاله بی‌نیاز سازد. شکل ساختارمند آن در ذیل ارائه شده است:

هدف

روش‌شناسی

یافته‌ها

نوآوری (ارزش)

مجله روانشناسی تربیتی تهران

نتیجه‌گیری

 

چکیده راهنما

برای مقالات مروری یا سایر مقالات غیر از مقالات پژوهشی تهیه می‌شود. این چکیده بازنمونی از مهمترین مباحثی است که در مقاله مطرح می‌شود و نه خلاصه خود مباحث، و صرفاً ضرورت مطالعه متن مقاله را نشان می‌دهد و خواننده را از مطالعه متن بی‌نیاز نمی‌کند. حجم آن بین 75 تا 150 کلمه است. نوع ساختارمند آن عبارت است از:

دامنه (موضوعی) (Scope)

منطق (استدلال) مورد استفاده

نتیجه‌گیری

چکیده تمام‌نما – راهنما

ترکیبی از دو چکیده قبلی، به ویژه برای مقالات نظری (مفهومی). حجم آن شبیه حجم چکیده راهنماست.

چکیده گسترده

نوع دیگری از چکیده نیز وجود دارد که برای نمایه‌پذیری در نمایه‌های (پایگاه‌های استنادی) مانند اسکوپوس یا تامسون روییترز بسیار مناسب است. تهیه و تنظیم این نوع چکیده به تمامی مجلات تخصصی دانشگاه پیشنهاد می‌گردد. در مورد ساختار و محتوای چکیده گسترده به پیوست پنچ مراجعه نمایید.

کلیدواژه‌های چکیده

اصطلاحات این بخش باید دقیقاً از متن چکیده استخراج شده باشند و به مفاهیم موضوعی اصلی اشاره کنند. در برخی منابع توصیه می‌شود کلیدواژه‌ها الفبایی تنظیم شوند. تعداد کلیدواژه‌ها یا عبارات کلیدی بهتر است بین 5 تا 7 اصطلاح باشد.

مقدمه

محتوای مقدمه بر مبنای آخرین شیوه‌نامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی شامل توضیحات مقدماتی، بیان مسئله، هدف اصلی، پرسش‌ها و یا فرضیه‌ها، و مرور پیشینه‌هاست.

تمام این موارد باید همچون تکه‌های جورچین کنار هم قرار بگیرند به طوری که پس از اتمام این بخش، خواننده یک تصویر کلی از تمامی اطلاعات به کار رفته در این مقاله داشته باشد.

مرور پیشینه‌ها

اگر به مرور و ارائه پیشینه‌ها در بخشی مجزا نیاز است، و بررسی پیشینه‌ها در مقدمه به دلیل خلاصه بودن، مناسب تشخیص داده نمی‌شود، می‌توان پس از مقدمه، مرور پیشینه‌ها را به صورت بخشی مستقل انجام داد. در این بخش نخست مطالب مقدماتی در خصوص موضوع پژوهش بیان می‌شود، و در ادامه پیشینه‌های پژوهشی مرور می‌گردند. سپس استنتاجی منطقی از مرور پیشینه‌ها صورت می‌گیرد، و خلاء(های) پژوهشی موجود نشان داده می‌شوند. بدیهی است بهترین روش مرور، روش تحلیلی و یا تحلیلی-انتقادی است که در آنها پیشینه‌ها صرف نظر از زمان و مکان انجام آنها، و بر مبنای شباهت‌های رویکردی گروه‌بندی می‌شوند و نظر و دیدگاه پژوهشگر(ان) نسبت به آنها بیان می‌شود.

روش‌شناسی

این بخش شامل طرح، روش یا رویکرد پژوهش (با توصیف دقیق روش کلی و روش خاص اجرای پژوهش)، جامعه پژوهش،  ابزار گردآوری داده‌ها، و روش تجزیه و تحلیل داده‌هاست.در مرحله نخست پژوهشگر باید روش پژوهش و طرح پژوهش را توضیح دهد تا خواننده تصویر روشنی از آنچه در طول پژوهش صورت گرفته است، به‌دست ‌آورد. بنابراین ارائۀ توضیحات دقیق و روشن از فرایند طی شده نظیر شیوه اِعمال متغیر مستقل، تعریف متغیرها، شیوۀ نمونه‌گیری، گمارش افراد در گروه آزمایش و کنترل، چگونگی ثبت واکنش نمونه‌ها به متغیر مستقل، چگونگی ثبت و اندازه‌گیری متغیر وابسته، و جز آن ضروری است.

پژوهشگر باید جامعۀ مورد نظر را مشخص کند تا خوانندۀ پژوهش بداند این پژوهش روی چه افرادی مورد بررسی قرار گرفته ‌است. سپس باید آزمودنی‌ها یا شرکت‌کنندگان در پژوهش را مشخص سازد که در واقع به تعیین نمونه پژوهش پرداخته ‌است. البته در مقاله‌های موردی، شیوۀ انتخاب نمونه و نوع آزمودنی متفاوت از نمونه‌های پژوهش‌های دیگر است.

 گام بعدی، پژوهشگر وسیله و ابزار پژوهش (گردآوری داده‌ها) را تعیین ‌می‌کند. در این بخش توجه به این نکته ضرورت دارد، در صورتی‌که از وسیله و ابزار مورد استفاده در جامعه علمی مخاطب شناخته شده است، نیازی به توضیح دقیق و کامل نیست، و تنها ذکر نام آزمون و یا ابزار پژوهش به همراه توضیح مختصری دربارۀ پایایی و روایی ابزار کفایت می‌کند. اما اگر ابزار پژوهش توسط خود پژوهشگر طراحی شده است، توضیح کامل دربارۀ چگونگی ارزیابی پایایی و روایی ابزار مورد نیاز است. سپس باید روش تجزیه و تحلیل داده‌ها را شرح داده، و به مراحل آماری طی شده اشاره شود.

تحلیل داده‌ها

تحلیل و بیان داده‌های گردآوری شده در قالب‌ها آماری (توصیفی و استنباطی)، کیفی، و ترکیبی همراه با تفسیر محدود داده‌ها در این بخش صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است برای توضیح و بازنمون داده‌های گردآوری شده، استفاده از یکی از ابزارهای نمودار، شکل، و جدول کافی است. در مواردی‌ که پژوهش دارای پرسش است، باید پاسخ به پرسش به شکل شفاف و بدون ابهام تشریح شود. در صورت وجود فرضیه در پژوهش، توصیف دقیق آزمون‌ها انجام گیرد و فرضیه‌های رد یا تایید شده مشخص شوند.

بحث و نتیجه‌گیری

ارزش اصلی پژوهش در این بخش نهفته است. زیرا یافته‌های پژوهش تعیین شده، و درک و شناخت نهایی پژوهشگر از انجام پژوهش بیان می‌شود. به طور کلی در این بخش تفسیر دقیق داده‌ها و بیان دیدگاه پژوهشگر(ان) نسبت به یافته‌ها، مقایسه یافته‌های پژوهش با یافته‌‌های پژوهش‌های پیشین و نشان دادن جایگاه پژوهش در میان پژوهش‌های مشابه، بیان مختصر محدودیت‌هایی که پژوهش در هنگام انجام با آنها روبرو شده است، و ارائه پیشنهاد(های) پژوهشی استنتاج شده از یافته‌های پژوهش صورت می‌گیرد.

طرح پژوهش

در برخی از پژوهش‌ها (بیشتر در پژوهش‌های آزمایشی) لازم است که قبل از نوشتن یافته‌ها، طرح مفهومی پژوهش به طور دقیق بیان شود. هدف از بیان طرح مفهومی پژوهش، بررسی چگونگی تأثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته است. بنابراین در این مرحله باید چگونگی کنترل متغیرهای مزاحم، و شیوه حذف اثر آن‌ها بر روی متغیر وابسته و متغیر مستقل توضیح داده‌ ‌شود.

وجود چند آزمایش در یک مقاله

اگر ارائه و بازنمون یافته‌های چندین پژوهش‌ در یک مقاله مد نظر است، باید کوشش شود بنیاد، منطق و روش‌شناسی پژوهش‌ها برای خواننده به طور شفاف ذکر شود. در صورت لزوم، می‌توان هر یک از پژوهش‌ها را جداگانه و به صورت مختصر توصیف کرد مانند «آزمایش 1»، «آزمایش 2» و جز آن. همچنین شرحی از ادغام یافته‌ها ارائه داد. بخش‌های «روش‌شناسی» و «یافته‌ها» در ذیل عنوان هر پژوهش درج شود.

 فراتحلیل

درباره فراتحلیل در منابع گوناگون بسیار سخن رفته است و در اینجا تنها به ذکر چند نکته بسنده می‌شود.  اگر تعداد مقالات در فراتحلیل محدود بود (برای مثال کمتر از 50 عنوان)، اطلاعات کتابشناختی مقالات باید در فهرست منابع ذکر شده، و با نشانه ستاره از دیگر منابع متمایز شوند. در غیر این صورت، اطلاعات کتابشناختی مقالات باید در یک فهرست جداگانه تنظیم، و به صورت فایلی مجزا اما پیوند یافته با مقاله آرشیو و قابل دسترس گردند. 

منابع

منابع مورد استفاده در مقاله باید بر مبنای شیوه ارجاع‌دهی به منابع فارسی و لاتین دانشگاه علامه طباطبائی و دستورالعمل‌های مرتبط با آن تنظیم شوند.

 

راهنمای تنظیم اندازه و قلم مقالات

موضوع

اندازه

نوع فونت

عنوان مقاله فارسی

15 Bold

B Zar

اسامی نویسندگان فارسی

12 Bold

B compset

متن چکیده فارسی

11 نازک

B Zar

تیترهای داخل متن

14 Bold

B lotus

کلیدواژه

12 Bold

B lotus

متن

13 نازک

B Zar

سرصفحه

10 نازک

B compset

پانویس فارسی

10 نازک

B Zar

پانویس لاتین

10 نازک

Times New Roman

عناوین جداول،  نمودارها و شکل‌ها

11 نازک

B lotus

منابع فارسی

13 نازک

B Zar

منابع لاتین

11  نازک

Times New Roman

  

راهنمای تنظیم اندازه و قلم چکیده لاتین

چکیده‌های انگلیسی

تیتر Abstract

11 Bold, Italic

Times New Roman

عنوان مقاله انگلیسی

14 Bold

Times New Roman

اسامی نویسندگان انگلیسی

12  نازک

Times New Roman

متن چکیده انگلیسی

11  نازک

Times New Roman

  

توجه 

راهنمای نویسندگان مقالات در فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی

 

شورای علمی نشریه از کلیه‌ی استادان و پژوهشگران دعوت می‌نماید، مقالات علمی و پژوهشی خود را با رعایت موازین ذیل به دفتر نشریه ارسال نمایند:

در این بخش عهده‏ دار مکاتبات یا نویسنده‌ مسئول مشخص شود. همچنین برای هر نویسنده صرفاً یک عنوان از یک مؤسسه معرفی شود.

 

روش ارجاع دهی

روش نگارش فهرست منابع

کتاب: –  نام خانوادگی، نام. ( سال انتشار). عنوان کتاب، نام مترجم یا مصحح، جلد چندم، چاپ چندم، محل انتشار، ناشر.

مقاله: – نام خانوادگی، نام. ( سال). «عنوان مقاله»، نام مجله، ماه، دوره، شماره.

نکته: عناوین کتاب یا مقاله بولد نباشند

 

 جهت رعایت معیارها و حفظ وحدت رویه، از قالب آماده سازی مقالات استفاده نمایید.

  نویسندگان محترم ملزم هستند فرم تعهد نامه زیر را دانلود و پس از تکمیل، امضا و اسکن به همراه فایل مقاله ارسال فرمایند .  دانلود فرم تعهد نامه  اولیه به صورت فایل   Word

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

روند بررسی

روند بررسی مقالات برای تمامی انتشارات علمی دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا از اعتبار تلاش های علمی محافظت کرده و آن را بهبود بخشد. روند بررسی تمامی ژورنال های انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی شامل داوری همسان و دوسو نابینا می باشد به این معنا که نویسندگان و داوران هیچ اطلاعی از هویت یکدیگر ندارند.

هر نسخه اولیه ارائه شده به انتشارات توسط حداقل 2 داور مستقل بررسی می شود. پیش از آغاز داوری علمی توسط داوران، تمامی نسخ اولیه برای جلوگیری از دزدی ادبی بررسی می شوند. انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی هیچ گونه گذشتی در زمینه دزدی ادبی نشان نداده و همواره تمامی مقالات ثبت شده در ژورنال های این دانشگاه را با دقت هر چه تمام تر مورد بررسی و مطالعه قرار داده است تا از مبرا بودن این آثار از دزدی ادبی اطمینان داشته باشد.

سردبیر ژورنال اطمینان حاصل می کند که روند بررسی همسان بصورت کاملا محرمانه صورت گیرد و هیچ شخصی غیر از نویسندگان و داوران هیچگونه اطلاعی از محتوای اثر ارائه شده تا زمان نشر در ژورنال حاصل نکنند. تصمیم نهایی در مورد نسخه اولیه تماما به عهده داوران است و هیچ گونه عامل خارجی در این تصمیم تاثیری ندارد. در موارد وجود اختلاف نظر بین داوران همسان، تصمیم قبولی یا رد نهایی توسط داور سوم یا تیم سردبیری گرفته می شود.

در انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، ناشناس بودن تمامی کارکنان دخیل در روند بررسی مخصوصا داوران با استفاده از یک سیستم مدیریت آنلاین به نحو هر چه تمام تر انجام می شود.

مجله روانشناسی تربیتی تهران

برای حمایت از این روند لطفا در ارائه مقالات خود به نکات زیر توجه فرمایید:

 

 

پس از ارائه فایل به هر یک ژورنال های دانشگاه علامه طباطبایی، تیم سردبیری مجله آن را بصورت اولیه بررسی می نماید. در صورتی که مقاله شروط اولیه لازم برای فرایند داوری را داشته باشد به داوران مرتبط فرستاده می شود تا  روند داوری همسان و دوسو نابینا انجام شود. پس از اتمام فرایند داوری، تصمیم گیری بصورت یکی از گزینه های زیر انجام می شود:

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

صفحه 1-30

10.22054/jep.2018.8474

پروین صالح زاده؛ امید شکری؛ جلیل فتح‌آبادی

صفحه 31-48

10.22054/jep.2018.8475

مجله روانشناسی تربیتی تهران

صفحه 49-75

10.22054/jep.2018.8476

سیدسجاد طباطبائی؛ الهام وزیری؛ افسانه توحیدی

صفحه 77-94

10.22054/jep.2018.8477

افسر خلیلی صدرآبادی؛ فرامرز سهرابی؛ اسماعیل سعدی پور؛ علی دلاور؛ زهرا خوشنویسان

صفحه 95-121

10.22054/jep.2018.8478

هوشنگ گراوند؛ عزت اله قدم پور؛ حسنعلی ویسکرمی

صفحه 123-143

10.22054/jep.2018.8479

فریبرز نیکدل؛ مریم دهقان؛ ناصر نوشادی

صفحه 145-170

10.22054/jep.2018.8480

مینا محبی؛ میرمحمود میرنسب؛ اسکندر فتحی آذر؛ تورج هاشمی

صفحه 171-190

10.22054/jep.2018.8481

عصمت ابراهیمی؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی

صفحه 191-202

10.22054/jep.2018.8482

سعداله هاشمی؛ مسلم شاهرخی؛ مصطفی خانزاده؛ زینب احمدی؛ اکرم گروسی

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


اصل مقاله 1.01 MBDownloads-icon


اصل مقاله 797.11 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.03 MBDownloads-icon


اصل مقاله 826.26 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.08 MBDownloads-icon


اصل مقاله 1.15 MBDownloads-icon


اصل مقاله 1.05 MBDownloads-icon


اصل مقاله 1.03 MBDownloads-icon


اصل مقاله 925.74 KDownloads-icon

فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی تربیتی

از کلیه نویسندگان محترم خواهشمند است مقاله های خود را فقط از طریق سامانه مجله و صفحه شخصی خود ارسال و پیگیری نمایید و از تماس با مدیریت نشریه و دفتر مجلات دانشگاه خودداری بفرمایید.

صفحه 1-15

سعید مشتاقی

صفحه 16-29

مجله روانشناسی تربیتی تهران

داود کیاکجوری؛ سیّدمحمّد میرتقیان‌رودسری

صفحه 30-43

مهدی یوسف‌وند؛ عزت الله قدم پور؛ هومن رجبی؛ بنفشه حسنوند؛ مسلم یوسف وند

صفحه 44-62

احمد مرندی؛ حیدر علی زارعی؛ باقر سرداری

صفحه 63-78

یوسف نامور؛ اعظم راستگو؛ صدرالدین ستاری

صفحه 79-92

سارا کلانتری پور؛ کبری کاظمیان مقدم

صفحه 93-109

مرتضی کرمی؛ یاسر گراوند؛ محمد کوهی

صفحه 110-124

علیرضا نظام دوست؛ جواد تقوی سوره برق؛ ساناز محمودی

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


اصل مقاله 1.22 MBDownloads-icon


اصل مقاله 829.34 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.14 MBDownloads-icon


اصل مقاله 544.37 KDownloads-icon


اصل مقاله 480.49 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.21 MBDownloads-icon


اصل مقاله 561.35 KDownloads-icon


اصل مقاله 1.1 MBDownloads-icon

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

مجله روانشناسی تربیتی تهران

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

مجله روانشناسی تربیتی تهران

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

 توقف انتشار

وب سایت: https://jpsyedu.ut.ac.ir

فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی توسط مرکز توسعه آموزش های نوین ایران در شیراز منتشر می شود.

این نشریه علمی تخصصی در حوزه های زیر به زبان فارسی مقاله می پذیرد:

علوم تربیتی

تعلیم و تربیت اسلامی
برنامه ریزی آموزشی
برنامه ریزی درسی
آموزش و پرورش ابتدایی
آموزش پیش دبستانی
تکنولوژی آموزشی
تحقیقات آموزشی
مدیریت آموزشی
آموزش عالی
آموزش الکترونیک
سایر موضوعات مرتبط با علوم تربیتی
تعلیم تربیت دینی
روش تدریس نوین
و…

علوم روانشناسی

مجله روانشناسی تربیتی تهران

روانشناسی بالینی
روانشناسی عمومی
روانشناسی تربیتی
روانشناسی شخصیت
خانواده درمانی
روانشناسی اسلامی
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
روانشناسی ورزش
مشاوره
و…

مجله روانشناسی تربیتی تهران
مجله روانشناسی تربیتی تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *