روانشناسی تربیتی تهران

 
helpkade
روانشناسی تربیتی تهران
روانشناسی تربیتی تهران

اسلاید شو1

دهه فجر

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

روانشناسی تربیتی تهران

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

 

آدرس: بزرگراه شهید دکتر چمران- خیابان جلال آل احمد- رو به روی کوی نصر – خیابان دکتر کاردان

تلفن : 9-88234162

 دورنگار : 88254734

صندوشق پستی : 14155-6456 کد پستی : 1445983861

روانشناسی تربیتی تهران

ایمیل :    psyedu@ut.ac.ir

(ایمیل فوق در حال حاضر موجود نمی باشد و درخواست ایجاد آن به مرکز انفورماتیک ارسال خواهد شد.)

مختصات در نقشه گوگل

https://goo.gl/maps/KDMUAKdW1Xx

 

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

دانشکده علوم تربیتی در سال 1344 هجری شمسی آغاز به کار کرد. این دانشکده در ابتدا ضمن تربیت دبیر آموزشی، آموزش مسائل تربیتی و روش‌های آموزشی را نیز بر عهده داشت. این وظیفه قبل از تاسیس دانشکده روان‌شناسی در دانشکده ادبیات در گروه فلسفه و علوم تربیتی انجام می‌شد. از سال 1348 فعالیت دانشکده صرفاً به روان‌شناسی و علوم تربیتی معطوف شده و به بسط و توسعه آن همت گماشته است. این دانشکده هم‌اکنون دارای هفت گروه آموزشی می باشد که هر یک اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می نمایند. گروه های آموزشی عبارتند از:  1) گروه روان شناسی 2)گروه روانشناسی تربیتی و مشاوره 3) گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی 4) گروه روشها و برنامه های آموزشی و درسی 5) گروه مبانی فلسفی- اجتماعی آموزش و پرورش 6) گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی 7) گروه سنجش و تحقیقات آموزشیاهداف آموزشی عبارتند از:  1) ارتقاء موقعیت دانشکده در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از قطب های روانشناسی و علوم تربیتی. 2) تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سند چشم انداز توسعه دانشگاه و کشور با توجه به ماموریت های دانشکده. 3)ارتقاء و کنترل کیفیت آموزش از طریق هدایت و فعال نمودن گروه¬های آموزشی، پیمایش مستمر عملکرد گروه ها به تفکیک استاد و دانشجو، بکارگیری فناوریهای نوین آموزشی، و بررسی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان. 4) فراهم ساختن محیطی مناسب برای تربیت علمی و معنوی دانشجویان. 5) توسعه کمی و کیفی رشته ها ی در حال اجرا در دانشکده از طریق بازنگری منظم برنامه های درسی رشته های موجود و ایجاد رشته های جدید بین رشته ای و میان رشته ای در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور و ایجاد زمینه برای همکاریهای بین گروهی و بین دانشکده ای جهت اجرای برنامه های میان رشته ای و بین رشته ای با توجه به طرح آمایش رشته ها در دانشگاه. 6) افزایش کیفیت خدمات آموزشی از طریق استفاده بهینه از شیوه های نوین اطلاع رسانی به منظور بهره گیری بهتر از زمان. 7) توسعه دوره های آموزش آزاد به منظور استفاده از توان علمی دانشکده در پاسخ به تقاضای موجود و نیازهای جامعه با تأکید بر افزایش اثربخشی آموزشهای دانشگاهی و رویداشت به رهیافت های جدید علمی در حوزه های علوم تربیتی و روانشناسی. 8) ارتقائ جایگاه پژوهش و حرکت به سمت ایجاد زمینه های مناسب برای تولید علم در خدمت نیاز های جامعه.برخی از امکانات دانشکده عبارتند از :  • مرکز رایانه‌ای با بیش از 200 دستگاه رایانه و اتصال به بشکه اینترنت برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان.  • تالار کوثر برای سخنرانی و برگزاری همایش های علمی با ظرفیت 350 نفر. • وجود امکانات سمعی و بصری برای اداره کلاسها.  • کلینیک مشاوره جهت ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای. آزمایشگاه های دانشکده عبارتند از :  1) آزمایشگاه سنجش و اندازه گیری ( گروه روان‌شناسی تربیتی و مشاوره) 2) آزمایشگاه آموزش سمعی و بصری ( گروه روشها و برنامه‌های آموزشی و درسی)  3) آزمایشگاه روان‌شناسی ( گروه روان‌شناسی ) 4) آزمایشگاه بازتوانی شناختی ( گروه روان‌شناسی)  5) آزمایشگاه روانسنجی ( موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی)در کنار امکانات دانشکده مجله و نشریاتی منتشر می‌شوند که مهمترین آنها عبارتند از: 1) مجله پژوهش های کاربردی روانشناختی موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی (علمی – پژوهشی) 2) نشریه خبری روابط عمومی دانشکده تحت عنوان خبرها و نظرها که به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. همچنین دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دارای دو کتابخانه مجهز و مستقل است: 1) کتابخانه دانشکده به نام مبارک شهید دقایقی نامگذاری شده که دارای سابقه‌ای چند ده ساله داشته و از سال 1345 در حال فعالیت است. در این کتابخانه، منابع مورد نیاز کلیه رشته‌های موجود در دانشکده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. 2) کتابخانه موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی که مجهز و بسیار با سابقه‌ است به نام مبارک شهید جعفری نامگذاری شده و در حال فعالیت است. این کتابخانه قدیمی‌ترین کتابخانه در خاور میانه در حوزه روان‌شناسی به حساب می‌آید. در این کتابخانه اختصاصاً کتابهای روان‌شناسی نگهداری و ارائه می‌گردد.

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

دانشکده علوم تربیتی در سال 1344 هجری شمسی آغاز به کار کرد. این دانشکده در ابتدا ضمن تربیت دبیر آموزشی، آموزش مسائل تربیتی و روش‌های آموزشی را نیز بر عهده داشت. این وظیفه قبل از تاسیس دانشکده روان‌شناسی در دانشکده ادبیات در گروه فلسفه و علوم تربیتی انجام می‌شد. از سال 1348 فعالیت دانشکده صرفاً به روان‌شناسی و علوم تربیتی معطوف شده و به بسط و توسعه آن همت گماشته است. این دانشکده هم‌اکنون دارای هفت گروه آموزشی می باشد که هر یک اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می نمایند.  گروههای آموزشی عبارتند از:  1) گروه روان شناسی 2)گروه روانشناسی تربیتی و مشاوره 3) گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی 4) گروه روشها و برنامه های آموزشی و درسی 5) گروه مبانی فلسفی- اجتماعی آموزش و پرورش 6) گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی 7) گروه سنجش و تحقیقات آموزشی اهداف آموزشی عبارتند از:  1) ارتقاء موقعیت دانشکده در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از قطب های روانشناسی و علوم تربیتی. 2) تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سند چشم انداز توسعه دانشگاه و کشور با توجه به ماموریت های دانشکده. 3)ارتقاء و کنترل کیفیت آموزش از طریق هدایت و فعال نمودن گروه¬های آموزشی، پیمایش مستمر عملکرد گروه ها به تفکیک استاد و دانشجو، بکارگیری فناوریهای نوین آموزشی، و بررسی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان. 4) فراهم ساختن محیطی مناسب برای تربیت علمی و معنوی دانشجویان. 5) توسعه کمی و کیفی رشته ها ی در حال اجرا در دانشکده از طریق بازنگری منظم برنامه های درسی رشته های موجود و ایجاد رشته های جدید بین رشته ای و میان رشته ای در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور و ایجاد زمینه برای همکاریهای بین گروهی و بین دانشکده ای جهت اجرای برنامه های میان رشته ای و بین رشته ای با توجه به طرح آمایش رشته ها در دانشگاه. 6) افزایش کیفیت خدمات آموزشی از طریق استفاده بهینه از شیوه های نوین اطلاع رسانی به منظور بهره گیری بهتر از زمان. 7) توسعه دوره های آموزش آزاد به منظور استفاده از توان علمی دانشکده در پاسخ به تقاضای موجود و نیازهای جامعه با تأکید بر افزایش اثربخشی آموزشهای دانشگاهی و رویداشت به رهیافت های جدید علمی در حوزه های علوم تربیتی و روانشناسی. 8) ارتقائ جایگاه پژوهش و حرکت به سمت ایجاد زمینه های مناسب برای تولید علم در خدمت نیاز های جامعه. برخی از امکانات دانشکده عبارتند از :  • مرکز رایانه‌ای با بیش از 200 دستگاه رایانه و اتصال به بشکه اینترنت برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان.  • تالار کوثر برای سخنرانی و برگزاری همایش های علمی با ظرفیت 350 نفر. • وجود امکانات سمعی و بصری برای اداره کلاسها.  • کلینیک مشاوره جهت ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای.  آزمایشگاه های دانشکده عبارتند از :  1) آزمایشگاه سنجش و اندازه گیری ( گروه روان‌شناسی تربیتی و مشاوره) 2) آزمایشگاه آموزش سمعی و بصری ( گروه روشها و برنامه‌های آموزشی و درسی)  3) آزمایشگاه روان‌شناسی ( گروه روان‌شناسی ) 4) آزمایشگاه بازتوانی شناختی ( گروه روان‌شناسی)  5) آزمایشگاه روانسنجی ( موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی) در کنار امکانات دانشکده مجله و نشریاتی منتشر می‌شوند که مهمترین آنها عبارتند از: 1) مجله پژوهش های کاربردی روانشناختی موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی (علمی – پژوهشی) 2) نشریه خبری روابط عمومی دانشکده تحت عنوان خبرها و نظرها که به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.  همچنین دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دارای دو کتابخانه مجهز و مستقل است: 1) کتابخانه دانشکده به نام مبارک شهید دقایقی نامگذاری شده که دارای سابقه‌ای چند ده ساله داشته و از سال 1345 در حال فعالیت است. در این کتابخانه، منابع مورد نیاز کلیه رشته‌های موجود در دانشکده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. 2) کتابخانه موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی که مجهز و بسیار با سابقه‌ است به نام مبارک شهید جعفری نامگذاری شده و در حال فعالیت است. این کتابخانه قدیمی‌ترین کتابخانه در خاور میانه در حوزه روان‌شناسی به حساب می‌آید. در این کتابخانه اختصاصاً کتابهای روان‌شناسی نگهداری و ارائه می‌گردد.

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

نشانی: بزرگراه شهید چمران- خیابان جلال آل احمد- مقابل کوی نصر، خیابان دکتر کاردان تلفن:9-88234162 صندوق پستی: 14155-6456 کد پستی: 1445983861

نشانی:

تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، نبش تقاطع نصرت شرقی، پلاک ۵۸

پست الکترونیکی:

صندوق پستی:

۱۴۱۵۵-۶۶۱۹

فرم کارشناسی ارشد

فرم دکتری 92

فرم دکتری 92 به بعد


می مجرب در حوزه های تخصصی روان شناسی، علوم تربیتی، مشاوره و علم اطلاعاتDownloads-icon


اطلاعیه شماره 8 در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نیمسال دوم 99-98Downloads-icon


دستورالعمل تسهیلات آموزشی دانشگاه شهید بهشتی برای کلیه دانشجویان به استثنا دانشجویان دوره های الکترونیکی صرفا در نیمسال دوم 98-99Downloads-icon


Downloads-icon


صورت جلسه شورای آموزشی دانشگاه به تاریخ 26/1/1399در خصوص چگونگی تداوم آموزش در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99Downloads-icon


 صورت جلسه شورای آموزشی دانشگاه به تاریخ 25/2/1398 در خصوص چگونگی تداوم آموزش در نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99Downloads-icon


فرم های مربوط به مقطع ارشد ودکتری رشته روان شناسیDownloads-icon


Downloads-icon


پایان نامه و رساله دانشجویان با موضوع مناسب سازی محیط و اماکن و وسایل حمل و نقل عمومیDownloads-icon


فرم دکتری 92Downloads-icon


فرم دکتری 92 به بعدDownloads-icon


فرم های دکتری پس از دفاعDownloads-icon


فرم های مقطع ارشد پس از دفاعDownloads-icon


نمونه فرم های کارشناسیDownloads-icon


فرم های مربوط به گروه روانشناسیDownloads-icon


گزارش تصویری از ژورنال کلاب گروه روانشناسی بالینیDownloads-icon


اطلاعیه آموزش زبان فارسی قابل توجه دانشجویان غیر ایرانیDownloads-icon

جهت مشاهده جزئیات کلیک نمائید

زمان برگزاری آزمون جامع 99/6/26 و 99/6/29 می باشد.

نظر به راه اندازی ارسال گواهی و مدارک پزشکی دانشجویان به صورت غیرحضوری و الکترونیک و جهت جلوگیری از حضور دانشجویان

جهت اطلاع از تاریخ امتحانات کلیک نمائید.

جهت مشاهده جزئیات کلیک نمایید.

روانشناسی تربیتی تهران

جهت مشاهده جزئیات کلیک نمایید.

جهت مشاهده جدول زمانبندی دفاع پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد کلیک نمایید…

جلسه دفاع ازپایان نامه ارشد خانم پرستو کفایی زاد طهرانی دانشجوی رشته روانشناسی بالینی…

جلسه دفاع ازپایان نامه ارشد آقای محمود بهرامی بیدونی دانشجوی رشته روانشناسی بالینی …

جلسه دفاع از رساله دکتری خانم نسترن سید اسماعیلی قمی دانشجوی رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

جلسه دفاع از رساله دکتری آقای شعیب قاسمی دانشجوی رشته سنجش و اندازه گیری

جلسه دفاع از رساله دکتری آقای محمد مهدی صالحی دانشجوی رشته فلسفه علیم و تربیت اسلامی

جلسه دفاع از رساله دکتری خانم ناهید حیدری دانشجوی رشته فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی

جلسه دفاع از رساله دکتری خانم شیرین دخت حبیب زاده دانشجوی رشته سنجش و اندازه گیری

جلسه دفاع از رساله دکتری آقای مجید سلیمی دانشجوی رشته سنجش و اندازه گیری

فصلنامه ‌فناوری آموزشی، نشریه علمی تخصصی انجمن علمی دانشجویی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی…

معاونت پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی با همکاری انجمن علمی دانشجویی روان شناسی تربیتی …

معاونت پژوهشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی با همکاری انجمن علمی دانشجویی روان شناسی تربیتی برگزار می کند.

کارگاه آموزشی با عنوان مجازی سازی با حضور جناب آقای دکتر نیلی، دکتر جامه بزرگ و …

جهت مشاهده جزئیات کلیک نمایید…

سلسله جلسات ژورنال کلاب انجمن علمی دانشجویی روان شناسی…

نشانی: انتهای همت غرب، دهکده المپیک، میدان دهکده، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی

تلفن: 48390000

کد پستی: 1489684511

تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی می باشد. Powered by Aryanic

 

تعداد مشاهده مقاله

587,637

تعداد دریافت فایل اصل مقاله

587,000

روانشناسی تربیتی تهران

نسبت مشاهده بر مقاله

1302.96

نسبت دریافت فایل بر مقاله

1301.55

تعداد مقالات ارسال شده

2,078

تعداد مقالات رد شده

1,640

درصد عدم پذیرش

79

تعداد مقالات پذیرفته شده

126

درصد پذیرش

6

نشریه فصلنامه روان شناسی تربیتی یک نشریه با داوری بسته و دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث روان شناسی تربیتی پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه روان شناسی تربیتی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم روان شناسی تربیتی را گزارش می دهند می باشد.   

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است و تمام مراحل اشاره شده برای چاپ مقاله از سوی انتشارات دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می‌شود.

نشریه  فصلنامه روان شناسی تربیتیدر دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.

درباره فصلنامه روان شناسی تربیتی

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

(این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد.)

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


COPEDownloads-icon

نشانی:

سوهانک –بلوار ارتش – میدان قائم – خیابان خندان – خیابان سلمان -مجتمع دانشگاهی ولایت -دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

پست الکترونیکی:

تلفن:

22481634

کد پستی:

1955847781


گوگل اسکولارDownloads-icon


گوگل اسکولارDownloads-icon

خدمات الکترونیکی

جشن پیوند دو ، لاله مصطفی ، بر همه عالمین تهنیت باد.
حلول ماه شریف ذی الحجه و سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها مبارک.

روانشناسی تربیتی تهران

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب مهمترین واحد دانشگاهی در زمینه‌های فنی و مهندسی در مجموعه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، با اعتبار جهانی و مبتنی بر هویت ایرانی‌‌اسلامی خواهد بود.

نشانی:

تهران-مجتمع دانشگاهی علوم انسانی ولیعصر(عج)-میدان امام حسین(ع)– ابتدای خیابان دماوند– جنب بیمارستان بوعلی پلاک ۴۴۹۲

تلفن:

۳۳۷۸۳۷۳۷-۳۳۷۸۳۳۸۸-۳۳۷۸۸۹۲۷-۳۳۷۹۷۷۷۶(۹۸۲۱+)

کد پستی:

۳۴۳۵۳-۱۷۱۱۷

ساعات کاری:

شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۱۰-۷:۳۰

ژاکلین اکلز استاد دانشگاه روانشناسی، مطالعات زنان و مطالعات تربیتی و محقق و پژوهشگر تحقیقات اجتماعی میشیگان است. همینطوریکی از  ویرایشگران مجله   child development است. او درجه دکتری خود را در سال 1974 از دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا دریافت کرد. در طی سی سال گذشته تحقیقات متعددی را در زمینه های مختلف مثل انتظارات معلم، تأثیر کلاس بر انگیزش دانش آموزان و تحولات اجتماعی در بافت های مدرسه و خانواده  انجام داده است. بیشتر این پژوهش ها بر دوره نوجوانی و مشکلات ویژه تحولی این سن متمرکز شده است. حوزه های پژوهشی مورد علاقه او شامل : تأثیرات خانواده  و مدرسه بر تحول، تحول اعتماد به نفس ، شکل گیری هویت، گذار به بزرگسالی، تحول نقش جنسیت و تأثیر نژاد در تحول و اجتماعی شدن نوجوانان.

بررسی نظریه تناسب محیط با مرحله تحولی

اکلز در مقاله ای تحت عنوان نظریه  تناسب محیط با مرحله (stage environmental fit theory ) عنوان می کند که در فرهنگهای مختلف، در مرحله تحولی آغاز تا پایان نوجوانی، تغیرات همزمانی رخ می دهد. در حقیقت بسیاری از تغییرات که از آغاز تا پایان نوجوانی در فرهنگهای مختلف اتفاق می افتند همزمان به نظر می رسند بنابراین اکلز (2007) نتیجه گیری می کند که مرحله نوجوانی مرحله ای منحصر بفرد است و استثنایی است که در آن تغییراتی همزمان در نتیجه بلوغ و تحول شناختی، تغییرات یا گذارهایی مدرسه ( school transitions)، تغییر در نقش نوجوان نسبت به خانواده و دوستان، اتفاق می افتد که برای برخی نوجوانان سازگاری و رشد مثبت و برای برخی دیگر ناسازگاری، کاهش سلامت روان و عزت نفس و رفتارهای مشکل ساز را به همراه دارد( اکلز، 2007).

این پست توسط خانم ها رحمانی، تنها و نیک پور از دانشجویان دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه خوارزمی تهیه شده است. شما می توانید با مراجعه به وبلاگ این دوستان با نام “اندیشه های نوین روانشناسی” از سایر مطالب مفید در این وبلاگ استفاده کنید. از دوستان صمیمانه تشکر می نمایم و برایشان آرزوی توفیق روزافزون داریم.

هراس من از مرگ نیست….هراس من از بیهوده زیستن است…روانشناسی تربیتی تهران

بزرگ بودو از اهالی امروز بودو با تمام افق های باز نسبت داشتو لحن آب و زمین را چه خوب می فهمید…

هیچ چیز غم انگیزتر از این نیست که در رسانه مجبور باشیم، خبر درگذشت بزرگان را اعلام کنیم. اما رویدادهای دل شکننده هر روز بدور از اراده ما رخ می دهد و ما را از آن گریزی نیست. متاسفانه این بار هم خبر شکننده درگذشت استاد هومن بنیان گذار تستینگ در ایران بدستمان رسیده است. هرچند که به قولی (راهی است که جمله گی بر آنیم) ولی از دست دادن بزرگانی این چنین ضایعه­ای بس گران است.از افتخار بسیاری از روان­شناسان فعلی کشورمان شاگردی ایشان بوده و هست. به گفته­ی دکتر حسن­آبادی که از شاگردان ایشان در دوره دکتری بوده­اند ایشان عاشق روانشناسی تربیتی و تدریس در این زمینه بوده­اند.. دکتر هومن دارای دکتری روانشناسی تربیتی و دکتری اندازه گیری و ارزشیابی بودند. همچنین دارای فوق دکتری پژوهش کاربردی و پنج مدرک کارشناسی ارشد روان سنجی، روان شناسی، زبان، فلسفه و تعلیم و تربیت از دانشگاه کلمبیا- آمریکا بودند. در اینجا لازم است این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن بزرگوار و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.

                                                                                و چه زیباست عالمانه زیستن…

“روحش شاد و یادش گرامی باد”

در ادامه مطلب می توانید متن کامل سخنرانی ایشان را که حاوی نکات ارزشمندی است که ایشان ذکر آن ها را به عنوان  وصیت و نه به عنوان نصیحت ضروری دانسته اند را در جشنواره ی ابوریحان مطالعه فرمایید.

 

 

مصاحبه‌اي با ريچارد مه ير

 مترجم: سلیم حقیقی

ريچارد مه ير استاد روانشناسي در دانشگاه كاليفرنياست، سانتا باربارا (UCSB)، جايي كه او از 1975 خدمت مي‌كند. او در سال 1973 دكتراي روانشناسي از دانشگاه ميشيگان دريافت كرده است، و به عنوان استاديار روانشناسي از سال 1973 تا 1975 در دانشگاه اينديانا خدمت مي‌كرد. او رييس بخش روانشناسي تربيتي انجمن روانشناسي آمريكاست، او پيش از اين ويرايشگر مجله روانشناس تربيتي و همچنين ويرايشگر اشتراكي مجله علم آموزشي بوده است، همچنين پيشگام كرسي UCSB دانشكده روانشناسي، و همچنين گيرنده جايزه ثرندايك براي پيشرفت مسير در روانشناسي تربيتي در سال 2000 بوده است. او مقام اول محقق مولد در حيطه روانشناسي تربيتي را در سالهاي 1991 تا 2001 داشته است (روانشناسي تربيتي معاصر،28، صص 422- 430 ). پرفسور مه ير مولف 18 كتاب و بيش از 250 مقاله و فصل است. شامل اميدهاي روانشناسي تربيتي (2001)، يادگيري و آموزش (2003)، و يادگيري الكترونيكي و علم آموزش (به همراه كلارك، 2003). او به عنوان هيئت ويرايش 11 مجله مهم در روانشناسي تربيتي خدمت مي‌كند. 35 سال است كه او درگير تحقيقاتي در اين مورد است كه چگونه روشهاي آموزشي از يادگيري تأثير مي گيرند، و 15 سال است كه تحقيقات او بر يادگيري چند رسانه‌اي متمركز شده‌اند. در اين مصاحبه، او در مورد تحقيقات كنوني اش در مورد يادگيري چند رسانه‌اي بحث مي كند و به سوالات انتقادي‌اي كه متوجه آموزش اينترنتي و طبیعت تحقيق پرورشي است پاسخ مي دهد.

نام: حمیدرضا          نام خانوادگی: حسن آبادی

محل تولد: نیشابور          سال تولد: 1352                                    

  

سوابق تحصیلی

 

·        فارغ التحصیل دیپلم دانشسرای تربیت معلم در سال 1370 با معدل 58/16

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی در رشته علوم­تربیتی گرایش مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی از دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1377 با معدل 25/18

·        فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران با معدل 16/18

·        فارغ التحصیل دوره دکتری روانشناسی تربیتی (با گرایش آمار و روش­شناسی تحقیق) با معدل کل 88/18 در دوره آموزشی و معدل 16/18 در امتحان جامع و حائز رتبه اوّل در دوره آموزشی و امتحان جامع دکتری در دانشگاه تهران

 

 

سوابق علمی- آموزشی

 

روانشناسی تربیتی تهران

·        استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران

·        پنج سال سابقه تدریس در دوره­های دکتری در دانشگاه­های تربیت مدرس، تربیت معلم تهران، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و موسسه امام خمینی که تدریس دروس روشهای آماری پیشرفته، طرح­های آزمایشی، مبانی روانسنجی و مدل­یابی معادلات ساختاری را بر عهده داشته و دارم.

·        ده سال سابقه تدریس در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه­های تهران، تربیت معلم، شهید بهشتی، گیلان، پیام­نور و باقرالعلوم قم که تدریس دروس روشهای آماری، روش­های توصیفی تحقیق، روش­های آزمایشی تحقیق، سنجش و اندازه­گیری آموزشی، نظریه­های روانسنجی، روانشناسی تربیتی و آموزش نرم­افزارهای آماری SPSS وLISREL را بر عهده داشته و دارم.

·        چهارده سال سابقه خدمت آموزشی در سمت­های مدیر، معلم و مشاوره مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزش و پروش از سال 1377 تا 1384.

·        عضو کارگروه ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و پیشگیری و درمان افت تحصیلی دانشجویان. این کارگروه در دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شده و مشغول به تدوین برنامه ها و راهکارهایی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان است.

·        مشاور دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1387 تا کنون.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان که در اردیبهشت 1389 برگزار شد.

·        عضو کمیته علمی و دبیر کمیته ویرایش سومین کنگره انجمن روانشناسی ایران که در اسفندماه 1389 برگزار شد.

حسین لطف‌آبادی (متولد ۱۳۲۳ در نیشابور) استاد روان‌شناسی و علوم تربیتی در دانشگاه شهید بهشتی تهران است. وی دارای دکترای روان‌شناسی تربیتی (سنجش و ارزشیابی آموزشی) از دانشگاه لین شوپینگ سوئد است. او دارای تالیفاتی درباره روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی رشد، سنجش و اندازه‌گیری در علوم تربیتی و روان‌شناسی، مسائل و نگرش نوجوانان و جوانان ایران و… است. لطف‌آبادی با همکاری با سازمان ملی جوانان، پژوهش‌هایی درباره جوانان برای این سازمان انجام می‌دهد

سوابق تحصیلی

دکتری:

  روانشناسی تربیتی          دانشگاه میسوری           1979   

کارشناسی ارشد:  

روانشناسي تربيتي

تهران

1352

کارشناسی:  

علوم تربيتي

ابوريحان

1349

روانشناسی تربیتی تهران
روانشناسی تربیتی تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *