مهریه زن چطور حساب میشود

 
helpkade
مهریه زن چطور حساب میشود
مهریه زن چطور حساب میشود

اگر بخواهیم مهریه به نرخ روز را توضیح دهیم پس ابتدا بهتر است سوالی مطرح نماییم. فرض کنید که مهریه خانمی در سال ۱۳۵۵ هزار تومان تعیین شده باشد. این مبلغ در آن روزگار زیاد و قابل توجه بوده است اما در طی سال‌ها، تورم باعث شده است امروز این میزان اصلا به چشم نیاید. آیا عادلانه است که امروز بعد از گذشت ۳۷ سال این زن همان هزار تومان را به عنوان مهریه دریافت کند؟ انصاف خلاف این موضوع را حکم می‌کند و قانونگذار هم برای اجرای عدالت، سازوکاری پیش‌بینی کرده است که این مبلغ به نرخ روز محاسبه و پرداخت شود. اما آیا این سازوکار اختصاص به ازدواج دایم دارد یا ازدواج موقت را هم شامل می‌شود؟ در ادامه با بررسی یک پرونده به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

زوجه برای وصول مهریه خود مستند به سند نکاحیه مورخ ۸/۹/۵۶ دفتر ازدواج به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ مقوم به ۷۴۷۳۵۰۰۰ ریال اقدام به صدور اجراییه علیه وارث زوج کرده است. اجراییه در تاریخ ۳، ۱۲ و ۱۷/۹/۷۹ به ورثه ابلاغ شده است و یکی از وارثان در تاریخ ۱۹/۱۰/۷۹ نسبت به محاسبه مهریه به نرخ شاخص روز وقوع عقد اعتراض و اظهار کرده است زوجه در تاریخ ۲۰/۴/۷۳ یعنی تاریخ ثبت نکاحیه در نکاح موقت مرحوم بوده‌است و مبنای محاسبه مهریه به شاخص روز باید تاریخ ثبت نکاحیه دایم زوجه باشد.

بنابراین موضوعی که مورد اعتراض یکی از وارثان قرار گرفته این است که عقد ازدواج دایم از سال ۱۳۷۳ منعقد شده است بنابراین مهریه باید از این تاریخ محاسبه و به نرخ روز پرداخت شود اما زوجه مرحوم که از سال ۱۳۵۶ به موجب نکاح موقت با متوفی ازدواج کرده است تاکید می‌کند که مهریه باید از این زمان محاسبه شود. در ادامه خواهیم دید که با صدور رای به نفع زوجه تاکید شده است: محاسبه مهریه بر اساس نرخ شاخص تاریخ وقوع عقد صورت می‌گیرد و بین عقد دایم و منقطع از این نظر تفاوتی وجود ندارد.

اداره کل اجرا به موضوع رسیدگی و به‌این شرح اظهارنظر کرده است: «چون عقد نکاح دایم در ۲۰/۴/۷۳ با مهریه ۱۵۰۰۰۰۰ ریال در دفتر ازدواج به ثبت رسیده و اجراییه نسبت به آن صادر و ابلاغ شده است بنابراین به استناد تبصره ۱ آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب ۱۳/۱۲/۷۷ اعتراض احد از وراث وارد به نظر می‌رسد.»

مهریه زن چطور حساب میشود

بستانکار به نظریه مزبور اعتراض کرده است و موضوع در هیات نظارت مطرح و به شرح زیر رای صادر شده است: «با توجه به محتویات پرونده نظریه اداره کل اجرا تایید می‌شود.» بستانکار به رای هیات نظارت اعتراض می‌کند و موضوع در شورای عالی ثبت مطرح و منجر به صدور رایی به این شرح می‌شود: «با توجه به محتویات پرونده و گزارش کار و نظر به این که طبق ثبت واقعه ازدواج تاریخ وقوع عقد با تاریخ مندرج در اقرارنامه رسمی منطبق بوده و نیز درباره ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی بین عقد دایم یا منقطع فرقی قایل نشده است بنابراین تاریخ محاسبه مهریه به نرخ شاخص تاریخ وقوع عقد و نهایت آن تاریخ فوت زوج است بنابراین رای هیات نظارت فسخ می‌شود.»

همان‌طور که مفاد نظریه اداره کل اجرا و آرایی که هیات نظارت و شورای عالی ثبت صادر کرده‌اند حکایت دارد، درباره موضوع پرونده دو نظر به این شرح وجود دارد:

«چون زوجه تا تاریخ ۲۰/۴/۷۳ در نکاح موقت بوده‌است، بنابراین مبنای محاسبه مهریه به شاخص روز باید تاریخ ثبت نکاحیه دایم زوجه باشد نه تاریخ عقد موقت که ۹/۹/۵۶ است. به عبارت دیگر چون عقد نکاح دایم در تاریخ ۲۰/۴/۷۳ با مهریه ۱۵۰۰۰۰۰ ریال در دفتر ازدواج به ثبت رسیده و اجراییه نسبت به آن صادر و ابلاغ شده است بنابراین به استناد تبصره ۱ آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب ۱۳/۱۲/۷۷ اعتراض وارد به نظر می‌رسد.

چون به موجب تبصره الحاقی به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی آن، محاسبه و پرداخت مهریه به نرخ شاخص روز زمان وقوع عقد نکاح است و در این میان نوع نکاح مورد نظر قانونگذار نبوده‌است و تفاوتی بین نکاح دایم یا منقطع وجود ندارد و صرف نظر از مورد فوق چون در ابتدا زوجین ضمن اقرارنامه رسمی به برقراری نکاح دایم بین خود از تاریخ ۹/۹/۱۳۵۶ اقرار کرده‌اند و سپس در ضمن سند رسمی ازدواج تنظیمی در دفتر ازدواج نیز تاریخ وقوع ازدواج شرعی را ۹/۹/۵۶ اعلام کرده‌اند؛ بنابراین با رسمیت دادن ازدواج عادی مقدم ضمن اسناد رسمی موخر در تاریخ وقوع عقد نکاح جای شبهه‌ای نیست

و چون به موجب بند ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون فوق در مواردی که مهریه زوجه باید از ترکه زوج متوفی پرداخت شود تاریخ فوت مبنای محاسبه مهریه خواهد بود در این صورت چون رابطه زوجیت با فوت هر یک از زوجین قطع می‌شود بنابراین محاسبه مهریه به نرخ شاخص تا زمان فوت صورت می‌گیرد.»

اداره کل اجرا و به تبع آن هیات نظارت نظر اول را پذیرفته‌اند و بر اساس آن مبادرت به اظهارنظر و صدور رای کرده‌اند ولی شورای عالی ثبت نظر دوم را پذیرفته‌است و بر اساس آن رایی را که از آن اعتراض شده است مورد نقض و فسخ قرار داده است که به نظر رای شورای عالی ثبت بیشتر مطابق با موازین و عدل و انصاف است.

درباره آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب ۱۳/۲/۷۷ هیات وزیران ذکر این نکات ضروری به نظر می‌رسد:

با توجه به ماده ۱ آیین‌نامه چنانچه مهریه وجه رایج باشد مرجع صالح بنا به درخواست هر یک از زوجین میزان آن را با توجه به تغییر شاخص قیمت سال زمان تادیه نسبت به سال وقوع عقد محاسبه و تعیین می‌کند.

مطابق تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه در صورت تراضی زوجین درباره محاسبه پرداخت مهریه ، بر اساس آن رفتار می‌شود.

با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه، نحوه محاسبه مهریه وجه رایج به‌این صورت است: متوسط شاخص بها در سال قبل تقسیم بر متوسط شاخص بها در سال وقوع عقد، ضرب در مهریه مندرج در عقدنامه.

بر اساس ماده ۳ آیین‌نامه، در مواردی که مهریه زوجه باید از ترکه زوج متوفی پرداخت شود تاریخ فوت مبنای محاسبه مهریه خواهد بود.با توجه به رای وحدت رویه شماره ۶۴۷ – ۲۸/۱۰/۷۸ هیات عمومی دیوان عالی کشور منظور مقنن از تصویب ماده واحده الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب ۱۳۷۶ با توجه به عبارت صدر تبصره و فلسفه وضع آن حفظ ارزش ریالی مهریه زوجه است که به طور معمول بر حسب وجه رایج تعیین می‌شود اگرچه تاریخ وقوع عقد ازدواج مربوط به زمان قبل از تصویب تبصره مزبور باشد.

با این وصف قانون مرقوم (تبصره الحاقی) با ماده ۴ قانون مدنی تعارضی ندارد.همان‌طور که نظریه شماره ۱۱۳۳۳/۷ – ۲۰/۱۲/۸۰ اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضاییه حکایت دارد، تعیین تکلیف قانونی در مورد دین به نرخ روز متوجه اصل دین است نه شخص مدیون یا ضامن. بنابراین قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب ۱۳۷۶ اختصاص به زوج ندارد و شامل کسی هم که ضمانت پرداخت را کرده است می‌شود.

با توجه به نظریه شماره ۶۶۴۶/۷ مورخ ۲۵/۶/۸۰ اداره کل حقوقی و تدوین قوانین، چنانچه طلاق به درخواست زوجه در سال ۱۳۵۹ صورت گرفته و اجراییه نیز در همان زمان صادر شده است، بنابراین ماده واحده و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور نسبت به آن تسری ندارد و مهریه باید بر اساس حکم طلاق و اجراییه صادره وصول شود.

به موجب نظریه شماره ۹۶۰۷/۷ – ۳/۱۲/۷۹ طبق رای وحدت رویه شماره ۶۴۷ – ۲۸/۱۰/۷۸ دیوان عالی کشور، قانون الحاق یک تبصره شامل زوجه‌هایی که تاریخ عقد آنان قبل از تصویب قانون مذکور بوده است، نیز می‌شود. رای وحدت رویه اخیر در مورد محاسبه مهریه به نرخ روز شامل زوجه‌هایی است که در زمان تصویب قانون ۲۹/۴/۷۶ خود و همسرشان در قید حیات بوده‌اند. چنانچه زوج یا زوجه یا هر دو قبل از تصویب قانون فوت شده باشند محاسبه مهریه به نرخ روز جواز قانونی ندارد.

با توجه به نظریه شماره ۵۲۸۰/۷ مورخ ۲/۱۱/۷۸ اداره کل حقوقی و تدوین قوانین، بین زمان مطالبه و زمان تادیه تفاوت است و پس از مطالبه زوجه باید نرخ تورم زمان تادیه ملاک عمل واقع شود نه زمان مطالبه.

بنابراین به عنوان نتیجه بررسی این آرا و مقایسه آنها باید گفت محاسبه مهریه بر اساس نرخ شاخص تاریخ وقوع عقد صورت می‌گیرد و بین عقد دایم و منقطع از این نظر تفاوتی وجود ندارد.

موضوعی که ممکن است برای برخی ایجاد سوال کند این است که چرا در پرونده‌ای که به بررسی آن پرداختیم سخن از مراجع رسیدگی‌‌کننده اداره ثبت است و از دادگاه سخنی به میان نیامده است؟ دلیل این موضوع این است که اگر مهریه وجه نقد یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد زن با در دست داشتن سند رسمی ازدواج می‌تواند به دفتر ازدواج و یا دایره ثبت (مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج) مراجعه و در برگه خاصی که در آن دایره موجود است تقاضای صدور اجراییه کند.

اجراییه به شوهر ابلاغ می‌شود و به او ۱۰ روز مهلت داده خواهد شد تا طلب همسرش را پرداخت کند. در صورتی که شوهر در این مدت دین خود را نپردازد، زن می‌تواند با معرفی اموال و دارایی شوهر از اجرای ثبت، تقاضا کند اموال او توقیف شود و نیز می‌تواند مطالباتی را که شوهر از اشخاص دیگری دارد و یا موجودی حساب‌های بانکی او را توقیف کند. زن همچنین می‌تواند تقاضای توقیف حقوق شوهر را از سازمان‌ها و مؤسسه‌های دولتی و یا خصوصی بکند و تا میزان یک چهارم حقوق (مادام که شوهر متأهل است) و نیز یک سوم آن را (در صورتی که زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند و تا زمانی که شوهر زن دیگری اختیار نکرده) توقیف کند.

اگر مهریه سکه یا طلا باشد و شوهر نتواند اصل آن را بپردازد، قیمت روز مطالبه آنها (روزی که زن آن را از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه مطالبه می‌کند) ملاک اجرای قانونی حکم است. اگر سند ازدواج رسمی نباشد، زن برای مطالبه مهریه خود باید از روش تسلیم دادخواست به دادگاه اقدام کند.

با سلام و عرض ادب و احترام
تنها راه حل بحران مهریه و سکه این است که ، سکه به نرخ روز عقد محاسبه شود و سپس در نرخ تورم سالانه که بعنوان شاخص سالانه بانک مرکزی اعلام میشود . ضرب شود و در زمان پرداخت ، ملاک پرداخت مهریه قرار گیرد .

مهريه اگر سكه باشد بايد به نرخ روز عقد محاسبه . و بعد با توجه به رشد تورم بانك مركزي در زمان درخواست مهريه ، مبلغ مهريه طبق جدول بانك مركزي محاسبه و پرداخت گردد

با سلام مهریه همسر بنده در سال ۱۳۷۷ مبلغ هفت میلیون تومان بوده با توجه به این که بنده تقاضای طلاق داده ام مبلغ مهریه چقدر محاسبه میشود.

مطابق شاخص بانک مرکزی محاسبه خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

ایمیل

وبسایت


ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برای محاسبه ارزش روز میزان مهریه‌‌ای که در سال‌های گذشته تعیین شده باید از شاخصی (شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران) که هر ساله از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود استفاده کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهریه به طور معمول یا به صورت سکه و یا به صورت مقدار مشخصی پول نقد تعیین می‌شود.

اگر مهریه به صورت سکه تعیین شده باشد، هر تعداد سکه‌ای که در زمان اجرای عقد از سوی زوجین مشخص شده باید به همان تعداد، نه کمتر و نه بیشتر در زمان درخواست مهریه به زوجه اعطا شود.

اما اگر در زمان اجرای عقد، مهریه به صورت مبلغی از پول ملی تعیین شده باشد با توجه به روند افزایشی تورم در کشور، این میزان مهریه متناسب با زمان درخواست آن طی سال‌های آینده تغییر خواهد کرد.

مهریه زن چطور حساب میشود

به گزارش تجارت‌نیوز، برای محاسبه ارزش روز میزان مهریه‌‌ای که در سال‌های گذشته تعیین شده باید از شاخصی (شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران) که هر ساله از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود استفاده کرد.

بانک مرکزی هر ساله جدولی از شاخص‌های مختلف را منتشر می‌کند که طبق آن مهریه‌های سال‌های گذشته محاسبه می‌شود.

نحوه‌ محاسبه‌ ارزش‌ مهریه‌ به‌ نرخ روز به این صورت است که در سال وصول مهریه، مبلغ‌ مهریه‌ مندرج‌ در عقدنامه‌ در عدد شاخص‌ سال‌ قبل ضرب و سپس تقسیم بر عدد شاخص‌ سال وقوع عقد شود.

به طور مثال اگر مهریه زنی که در سال 1370 ازدواج کرده معادل دو میلیون ریال باشد و در سال 1395 درخواست وصول این مهریه به اجرا گذاشته باشد، میزان مهریه قابل پرداخت به این صورت محاسبه می‌شود:

اما اگر زنی بعد از فوت شوهرش اقدام به مطالبه مهریه کند باید شاخص سال فوت همسرش بر شاخص سال ازدواج تقسیم و حاصل در مبلغ مهریه ضرب شود و دیگر تاریخ مطالبه ملاک محاسبه نخواهد بود.

مرکز مشاوره قوه قضاییه برای آسان شدن این محاسبه، سامانه‌ای را راه اندازی کرده که مراجعه کنندگان به راحتی می‌توانند این محاسبه را انجام دهند.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

سلام، سال ۷۴مهریه من یک میلیون هست به نرخ روز چند میشه

مهریه من درسال 65 دویست هزارتومان بوده الان چون همسرم میخواهدطلاقم بده مهریه ام درسال99 چقدر میشود

سلام من درسال 94ازدواج کردم ودرساله 99طلاق دادم مهریه هم50000000تومان میخاستم ببینم مهریه بروز چقدر است لطفا جواب بدهید

سلام من سال 94ازدواج کردم ودرسال 99میخام طلاق بدم مهریه 50000000تومان مهریم چقدر میشه

سلام مهریه من درسال 1379مبلغ 20000000ریال بوده حالابه نرخ امروز چقدرشده است

زهرا گ مهریه کن در سال ۱۳۷۵ یک میلون تومان بود الان چند میشه

سلام . مهریه سال ۶۹ _ ۲۵۰ هزار تومان بوده به سال ۹۹ چقدر می شود ؟

سلام من سال 73ازدواج کردم مهریه ام یک میلیون بوده ب نرخ روز الان چقدمیشه

سلام مهریه سال 71 که 150 هزارتومان بوده ،تا ب امروز سال 99چقد میشه

مهریه سال 71 که 150 هزار تومان بوده،تا امروز سال 99 چقد میشه؟؟

روز سه‌شنبه هفته گذشته قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه مدیران سازمان بورس با وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس استعفای داد، اما سوال اینجاست که رئیس جدید سازمان بورس چگونه انتخاب می‌شود؟ دولت و بانک مرکزی چه نقشی در این انتصاب دارند؟

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، برای نخستین بار طی ۱۶ سال اخیر، بانک جهانی وام ایران برای بخش درمان را پرداخت کرده و با این پول، ۸۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن به کشور وارد شده است.

در هشت ماهه امسال در حالیکه صاحبان خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان برخلاف قانون بودجه حتی یک ریال هم مالیات ندادند،مالیات‌ از محل نقل‌وانتقال سهام حدود ۸۰۰ درصد بیشتر از رقم تعیین شده، بوده است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برای محاسبه مبلغ مهریه به نرخ روز اطلاعات کادر زیر را کامل کنید.

ارزش مهریه به نرخ روز می باشد.

ارزش مهریه به نرخ روز می باشد.

شامل دعوا مالی، غیرمالی …

برای دعاوی مالی، غیرمالی و کیفری

مهریه زن چطور حساب میشود

دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق

درود سال عقد معیاره یا سال عروسی ؟
——————————–کیت ست: با سلام، سال عقد.

سلام دایی من سال۱۳۵۷ عقد نموده و مهریه خانمش ۶۲۰۰۰۰ ریال بوده و در سال ۱۳۸۵ فوت نموده ولی حالا سال ۱۳۹۹ میخواهیم مهریه اش را پرداخت کنیم چقدر میشود و مبنای محاسبه چه سالی است اکن ن یا زمان فوت
——————————–کیت ست: با سلام، براساس شاخص سال 85 یعنی سال فوت همسر محاسبه می شود و مهریه ایشان 34,896,865 ریال معادل سه میلیون و چهارصد و هشتاد و نه هزار تومان است.

سلام مادر من سال ۴۶ به مبلغ ۷ هزار تومان مهریه اش بوده و سال ۵۴ فوت کردن مبلغ مهریه به نرخ روز آن چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، اگر پدر شما در قید حیات می باشد مهریه مادر شما به نرخ روز 273,471,154 ریال معادل 27 میلیون تومان است.

باسلام مادرم سال1348عقدکرده مبلغ مهریه60000ریال است تاریخ فوت پدرم1397است لطفا بفرمایید مهریه اش چقدرمیشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما براساس تاریخ قوت پدر شما در سال 97 محاسبه می شود و به نرخ سال 97 معادل 165,971,538 ریال یعنی 16 میلیون تومان می باشد.

سلام مادر من سال ۷۱عقد شده و مهریه ش ۳۰۰۰۰۰تومانه تاریخ فوت پدرم ۹۹ هست چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 411,790,541 ریال معادل 41 میلیون تومان است.

سلام خسته نباشید حقوق سربازی پدرم موقع جنگ و جبهه مربوط به سال۱۳۶۵به مدت ۲۸ماه کل حقوقش ۵۰۴۰۰۰ریال هست میخواستم بدونم امروز ارزش این پول چقدر است؟
——————————–کیت ست: با سلام، دوست عزیز اطلاع دقیقی از نحوه بروزرسانی این نوع طلب ندارم. ممکن است از روش های دیگر استفاده شود.

مادر من سال1348عقد کرده اند.مهریه ایشان 2000تومان بوده است.سال فوت پدرم 1379است.مهریه ایشان به نرخ روز چقد است؟!
——————————–کیت ست: با سلام، محاسبه به نرخ سال فوت پدر شما یعنی سال 1379 انجام می شود و معادل 3,255,000 ریال یعنی 325 هزار تومان است.

سلام سال ۸۵ با مهریه ۲۰ ملیون ازدواج کردم میخواستم بدونم در سال ۹۹ مهریه من دقیقا چقدر میشود با تشکر
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 2,262,879,421 ریال معادل 226 میلیون تومان است.

سلام مادر من سال ۵۲ عقد کردند مهریه اشون ۲۰ مثقال طلا و۱۵ هزار تومن وجه نقدر بوده به مبلغ الان چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، 15 هزار تومان به نرخ روز معادل 441,630,435 ریال یعنی 44 میلیون تومان است. 20 مثقال طلا نیز بعد از مشخص شدن نرخ روز طلا محاسبه خواهد شد.

سلام از۴۱۴ تا سکه ۱۴ مهریه گذاشتم ،مبلغ تمبرش چقدرمیشه

سلام من اطلاعات ندارم. مثلا شخص نوشته که مهریه مادرشون ۲۰۰ هزار تومان بوده و پدر ایشون سال ۹۱ فوت کردن. مهریه ایشان رو از چه کسی طلب می کنند؟ در نوشته های پایین خوندم . از کی طلب میشه کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید…
——————————–کیت ست: با سلام،از ارث و اموالی که از پدر مانده طلب می شود. در واقع اگر مادر برای دریافت مهریه اقدام کند، اول از اموال به جا مانده مهریه مادر پرداخت و سپس باقیمانده ارث بین ورثه تقسیم می شود.

با سلام مهریه مادر من در سال 63
450000 هزار تومان بوده.
تاریخ فوت پدر سال 99 است
چطور محاسبه می‌شود؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه براساس تاریخ فوت یعنی امسال محاسبه می شود و 2,575,140,845 ریال معادل 257 میلیون تومان می باشد.

سلام از یکی به صورت طلا و نقد از سال 94 تا الان طلب دارم که 4500000 تومان طلا و 4000000 تومان نقد بوده به نرخ سال 99 خواسته باشم بگیرم چند میشه؟
با تشکر

سلام مهریه مادر من سال ۱۳۶۶ به مبلق ۲۰۰هزار تومان هست و فت پدر سال ۱۳۹۱ هست به مبلق روز چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه براساس تاریخ فوت پدر شما محاسبه می شود و به نرخ سال فوت پدر شما 176,331,658 ریال معادل 17 میلیون تومان است.

سلام مهریه مادر من در سال ۵۶ ، ۵۰ هزار تومان بوده پدر من سال ۹۷ فوت کرد ولی ما الان در سال ۹۹ میخوایم اقدام کنیم سال فوت حساب میشه یا الان مهریش چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، براساس تاریخ فوت پدر شما محاسبه میشود به نرخ سال 97 مهریه مورد نظر شما 575,368,000 ریال معادل 57 میلیون تومان است.

سلام میخواستم برام حساب بشه که مهریه من سال 1385 به قیمت دو میلیون تومن بود و الان به نرخ روز چقدر درمیاد ؟؟؟
سال 85 مهریه ام دو میلیون بود به قیمت روز الان میخوام حساب بشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 226,287,942 ریال معادل 22 میلیون تومان است.

سلام.مهریه سال ۵۹ ده هزار تومان مقرر شده.لطف بفرمایین به نرخ ۹۹ چقدر تعیین میشه.سپاس
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مرود نظر شما به نرخ روز 106,921,053 ریال معادل 10 میلیون تومان است.

سلام .من سال ۸۶ ازدواج کردم با مهریه ۱۱۴ سکه .الان ب نرخ روز چقد میشه .ممنون میشم راهنماییم کنید
——————————–کیت ست: با سلام، براساس سکه به نرخ روز مهریه شما محاسبه می شود. به عنوان مثال اگر امروز سکه 10 میلیون تومان است مهریه شما یک میلیارد و صد و چهل میلیون تومان می شود.

سال ۸۹ازدواج کردم بامهریه ۱۰میلیون ب نرخ روزچقدرمیشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 612,118,838 ریال معادل 61 میلیون تومان است.

عالی

سلام مهریه سال ۷۱ مبلغ ۳میلیون تومان به نرخ سال ۹۹ چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 4,117,905,405 ریال معادل 411 میلیون تومان است.

خوب

ایا محاسبه مهریه مقدی با پول متفاوت است یا ملاک محاسبه قدرت خرید سکه با همان مقدار نقدی در نظر گرفته میشود ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه نقدی منظور شماست؟ تشخیص قدرت پرداخت مهریه بر عهده دادگاست، در کل مهریه نقدی یا سکه به نرخ روز محاسبه می شود.

سلام از ۱۰۰ تا سکه مهریه چه مقدار پول باید ب دولت داد؟
——————————–کیت ست: با سلام، هر مبلغی که از طریق دادگاه و یا واحد اجرای اداره ثبت اسناد به عنوان مهریه پرداخت کنید 5 درصد همان مبلغ را نیز باید به عنوان حقوق دولتی (نیم عشر) پرداخت کنید. ولی اگر در خارج از اداره و دادگاه پرداخت کنید شامل این هزینه نمی شود. ولی حتما در دفتر اسناد رسمی بابت این پرداخت سند رسمی تنظیم کنید.

سلام وقتتون بخیر
من یه زمین خریدم سال ۷۶به قیمت ۱۰۵ هزارتومن الان به نرخ روز قیمتش چقدر میشه؟؟؟
اگه بخوام پولش رو به نرخ روز بدم!!!

مهریه یک میلیون تومن سال ۷۲ الان چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,119,900,772 ریال معادل 111 میلیون تومان است.

من مادرم سال ۵۷ ازدواج کرده سال ۶۰ فوت شده الان من‌بخوام‌مهریش بگیرم واسه به روز شدن همون سال فوت حساب میشه یا الان حساب میشه،پدرم زنده هستند
——————————–کیت ست: با سلام، سال فوت خیر، به نرخ روز محاسبه می شود.

باسلام مهریه 6میلیونی درسال89چقدمیشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما 367,271,303 ریال معادل 36 میلیون تومان است.

سلام مهریه ۲۰ میلیون تومانی در سال ۹۰ چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,007,663,500 ریال معادل 100میلیون تومان است.

سلام مهریل سال ۵۲ هزار تومان بوده الان چتد میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 29,442,029 ریال معادل دو میلیون 944 هزار تومان است.

سلام مهریه مادرم درسال۱۳۴۸ به مبلغ ۶۰۰ تومان بوده به نرخ روز چقدر میشه بعد چه حقوق های دیگه داره
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 23,440,385 ریال معادل 2 میلیون و 344 هزار تومان است. نفقه و اجرت المثل از حقوق دیگر مادر شما است.

من اختلاف مالی از دی ۹۱دارم تا دی ۹۹ شصت میلیون چقدر میشود

سلام
من با ۲۰۰۰۰۰ هزار ریال سال ۶۴ هفت عدد النگو ۲۰ اعیار خریدم الان ۷ النگو برابر ۷۰ میلیون میشود چرا ۱۰ میلیون محاسبه شده است
با ۱۰ میلیون چه میشود کرد با این وضیعت اقتصادی ونرخ تورم باید همسازی شود

سلام مهریه زنی درسال۵۷ هزارتومان بوده است و درسال ۷۹شوهرش فوت میکند مبلغ مهریه چگونه محاسبه میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه تا تاریخ فوت همسر یعنی سال ۷۹ محاسبه می شود.

مهریه زن چطور حساب میشود

سلام مهریه خانم درسال79 3500000 هزارتومان بوده الان چه قدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه سه میلیون و پانصد هزار تومان در سال 79 به نرخ روز معادل 840,157,155 ریال یعنی 84میلیون تومان است.

سلام مهریه مادرم سال ۱۳۳۵مبلغ۴هزار تومن بوده قیمت روز چند میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 225,722,222 ریال معادل 22 میلیون تومان می باشد.

سلام
مهریه مادر من سال ۶۸ ۱۰۰ هزار تومان بوده
الان چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 224,972,315 ریال معادل 22 میلیون تومان است.

سلام مهریه ی مادرم سال 1349 هفت هزار تومن بوده الان چقد میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 253,937,500 ریال معادل 25 میلیون تومان است.

سلام
مهریه 12 هزارتومان سال 61 چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 87,690,647 ریال معادل 8 میلیون و 769هزار تومان است.

سلام سال ۱۳۷۸ عقد کردم مبلغ مهریه ۲میلیون تومان است میشه بگید الان که سال ۱۳۹۹ است چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 540,580,096 ریال معادل 54 میلیون تومان می باشد.

مهریه ام 400 تومن بوده در سال 1365 الان به نرخ روز چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,736,324,786 ریال معال 173 میلیون تومان است.

سلام نحوه محاسبه 12 مثقال طلا در سال 60 با 70هزار تومن پول نقد توی همین سال به نرخ روز چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، 70 هزار تومان به نرح روز 607,713,675 ریال معادل 60 میلیون تومان است. در مورد طلا هم براساس قیمت روز طلا استعلام و به نرخ روز محاسبه می شود و به مبلغ قبلی اضافه می شود.

سلام خسته نباشید مهریه ده میلیون سال هفتادو دو به نرخ روز
چقدر میشه ؟
——————————–کیت ست: با سلام، اگر منظور شما ده میلیون تومان است، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 11,199,007,718 ریال معادل 1 میلیارد و 119 میلیون تومان است.

چرا بایدمهریه اینقدربی ارزش باشه توسال 75ک من ازدواج کردم نون 5زاربودنون لواش الان600تومن خونه ای ک مااون موقع میشستیم 2/500بود الان نزدیک یک میلیارد بعد مهریه من ک 2م بوده الان حتی صدمیلیون هم نیست این چ عدالتیه واقعاچراهمه چی اینقدرگرون شده ارزشمندشده ولی عمروجونی ک ازدست زن رفته انقدربی ارزشه خوب اصلاچرامهریه تعیین میکنن اگه قرار اخرش مثل گداها به ادم بدن چراقانون مهروگذاشتین .چرانمیگید زندگی از لحظه اغازش تالحظه جدایی هرچی ک اضافه میشه باید عادلانه نصف بشه اگه واقعا مسئله حق یه ادمه اگرنه خوب پس بگید بقیه هم بدونن زن هیچ حقی نداره

سلام مهریه ۲۵هزارتومان ب سال ۱۳۶۲ ب نرخ الان چقدر میشه؟
واینکه پدر در سال ۹۲فوت شدن مهریه مادر ب نرخ سال ۹۲ باید حساب بشه یا الان چون تا الان ارثیه تقسیم نشده؟
میشه زود جواب بدید
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه به تاریخ فوت همسر محاسبه می شود و مهریه مورد نظر شما 55,576,803 ریال معادل 5 میلیون و 500 هزار تومان است.

در زمان عقد ما در سال ۹۷ اردیبهشت ماه،قیمت سکه بین ۱ تا ۲ میلیون تومان بوده.اما در حال حاضر قیمت سکه بالای ۱۰ میلیون تومان میباشد.و آیا من که الان برای طلاق اقدام کردم باید مبلغ پرداختی مهریه به همسرم رو به نرخ سکه ای ۱۰ میلیون تومان پرداخت بکتم؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، بله قیمت سکه به نرخ روز محاسبه می شود.

سلام ششصد تومن از مهریه سال ۷۹ مونده به نرخ امروز چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 144,026,941 ریال معادل 14 میلیون تومان است.

سلام. خانمی سال ۳۹ با مهریه ۱۷ هزار ریال ازدواج کردن و سال ۸۱ همسرشون فوت کردن ولی ارثی تقسیم نشد و مهریه این خانم را هم جدا نکردن. الان بقیه بخوان تقسیم ارث کنن مهریه این خانم را با سالی که همسرش فوت کرده حساب میکنن یا به نرخ امروز ؟
——————————–کیت ست: با سلام، براساس سال فوت همسر مهریه بروزرسانی می شود.

مهریه به نرخ روز چقدر میشود

سلام مهریه ۳۰میلیون تومان سال ۱۳۹۲ تا الان چقدر میشه .ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 859,397,033 ریال معادل 85 میلیون تومان است.

سلام در سال۸۸ سکه ۷۰۰تا الان چند می شه؟
——————————–کیت ست: با سلام، سکه به نرخ روز محاسبه می شود. هر زمان اقدام کنید براساس تقاضای شما و نرخ روز سکه مهریه محاسبه می شود.

مهریه سال1359به مبلغ60000تومان بوده به نرخ روز چقدرمیشود؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 641,526,316 ریال معادل 64 میلیون تومان است.

به نظرم خیلی خوب و جالب بود

سلام. در ایران مردها رو خوار و ذلیل کردند با قوانین مهریه خصوصا توقیف سهم الارث از طرف زن . مرد بیچاره علاوه براینکه بابت مهریه از حقوقش کسر میشه اگر مثلا یک دانگ خونه پدری بهش برسه توسط زن گرفته میشه . خیلی ظلمه خیلی

سلام مهریه 500هزارتومان سال 1374تاامروز چقدر میشه ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 277,148,704 ریال معادل 27 میلیون تومان است.

سلام مهریه ۱وپونصد سال ۷۷ الان چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 486,936,721 ریال معادل 48 میلیون تومان است.

مهریه = حرام شدن زندگی بر مرد حال اگر این دستور خدا یا پیامبر یا امامان شیعه باشد ظلم خیلی بزرگی بر مرد است از وکلا به غیر از گرفتن پول های زیاد از مردها کار دیگری ساخته نیست

سلام سال ابان ۶۷ مهریه ۲۰۰ هزارتومن بودحالا چقدر میشه ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 527,662,338 ریال معادل 52 میلیون تومان است.

سال۱۳۷۰مهریم ۲۰۰هزارتومن بوده الان چقدمیشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 341,715,728 ریال معادل 34 میلیون تومان است.

سال 58مهریه 15,هزارتومن بوده به قیمت امسال چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریهم مورپ نظر شما به نرخ روز 199,166,667 ریال معادل 19 میلیون و 916 هزار تومان است.

خوبه به نظرم

واقعا متاسفم برای مردان ایرانی که دارم و نداروشونو باید بدن به یک زن بی عقل به خاطر مهریه بیخود

سلام مهریه در سال 72 دویست هزار بوده الان چقدر است ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 223,980,154 ریال معادل 22 میلیون تومان است.

سلام مهریه در سال ۱۳۵۷ پنجاه هزار بوده الان چقدر شده؟ ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 741,423,358 ریال معادل 74 میلیون تومان است.

باسلام مبغل۳۰۰هزارتومان مهریه درسال۱۳۶۸به پول الان چقدر میشه؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 674,916,944 ریال معادل 67 میلیون تومان است.

بایدزمان عقدمهریه تبدیل به سکه شودبعدزمان مطالبه باقیمت روزسکه محاسبه کرد

بسیار ناعادلانه ست
برای برآورد مهریه وجه نقد باید حساب کنند در سالی که عقدانجام شده با آن پول چند عدد سکه میشد خرید
الان هم با سکه معادل سازی کنند.

درسال ۱۳۷۲ مهریه ۸۰۰ هزار تومان بوده در سال ۱۳۹۹ چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر به نرخ روز معادل 895,920,617 ریال یعنی 89 میلیون تومان است.

۱۲۰ ریال سال ۱۳۴۰ چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر به نرخ روز معادل 507,875 ریال یعنی 50 هزار تومان است.

۲ میلیون تومان مهریه سال۷۵ به نرخ روز ۲ آبان ۹۹ چقدر می شود؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ ریالی مهریه سالانه به نرخ روز می شود یعنی تفاوتی بین مهریه به نرخ روز در اردیبهشت و اسفند یک سال وجود ندارد. مهریه مورد نظر شما به نرخ روز معادل 898,893,805 ریال یعنی 89 میلیون تومان است.

با سلام مبلغ 5000ریال در سال 1339 معادل چقدر پول است
——————————–کیت ست: با سلام، اگر منظور شما مهریه است به نرخ روز معادل 21,161,458 ریال یعنی 2 میلیون تومان است.

بادرود اگرممکنه بفرمایید محاسبه مبلغ ۷۰۰هزارتومان درسال ۱۳۷۲ چقدربه پول امروز میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 700 هزارتومان در سال 72 به نرخ روز معادل 783,930,540 ریال یعنی 78 میلیون تومان است.

عالی

سلام مهریه مبلغ ۱۸ هزارتومان در سال ۵۹ الان چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 192,457,895 ریال معادل 19 میلیون تومان است.

سلام مهریه ۱۲۰ هزارتومان سال ۱۳۶۳ به نرخ روز چقدر می شه ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 686,704,225 ریال معادل 68 میلیون تومان است.

نحوه محاسبه مهریه ناعادلانه هست. قیمت سکه سال 70 ؛ 12500تومان بوده و امروز 16 میلیون تومان. یعنی سکه 1280 برابر شده . چرا معادل ریالی با این روش محاسبه میشه؟ ظلم در حق خانمهاست

سلام سال ۹۱ مخریم ۱۵۰ ملیون تومان پول و ۱۴ سکه الان.چقدر میشه?
——————————–کیت ست: با سلام؛ 150 میلیون تومان به نرخ روز معادل 578,939,869 ریال یعنی 57 میلیون تومان و سکه نیز به نرخ روز محاسبه می گردد.

پدر اینجانب سال ۹۷ فوت کرده مبلغ مهریه همسرش از سال ۷۷ شش عدد سکه و دو میلیون و پانصد هزار تومان بوده الان چگونه حساب میشود ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما شش سکه به قیمت روز و 574,632,470 ریال معادل 57 میلیون تومان است.

سلام روزتون بخیر مهریه یک میلیون تومان سال ۷۴ به نرخ روز چه قدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 554,297,408 ریال معادل 55 میلیون تومان است.

این دیگه چجور محاسبه ایه ۶ملیون پارسال با امسال هیچ فرقی نکرده!
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 6 میلیون سال 98 در سال 99 همان 6 میلیون تومان است. چون سال 99 تمام نشده تا شاخص سال 99 برای محاسبه مهریه نیز اعلام و در محاسبه اعمال شود.

بسیار کاربردی و اسان . تشکر

سلام مهریه معادل هشتاد هزار تومان سال 53 به امروز چقدر می شود؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 80 هزار تومان در سال 53 معادل مهریه 2,110,649,351 ریال یعنی 211 میلیون تومان به نرخ روز است.

سلام اگه حدود 20سال پیش(سال 1381) 300هزار تومان چک برای کسی کشیده باشم و آن شخص نرفته باشد از بانک چک را وصول کند و حالا بعد از بیست سال آمده و ودوباره حقش را به نرخ روز میخواهد .آیا با توجه به این که من 300هزار را بیست سال پیش به او دادم ولی او خودش نرفته پولش را از بانک بگیرد آیا الان که برگشته آیا حق او همان سیصد هزار است و یا باید 300هزار را به نرخ روز به او بدهم ؟و همچنین میشه بگید سیصد هزار از سال 81 تا سال99 به قیمت روز چند تومان میشود؟ممنون میشم اگه جواب بدید.باتشکر.
——————————–کیت ست: با سلام، اگر طلب کار به بانک مراجعه نکرده باشد و چک برگشته نخورده باشد نمی تواند تقاضای دریافت خسارت تاخیر تادیه کند. سیصد هزار تومان در سال 81 به نرخ امسال معادل 5 میلیون و پانصد هزار تومان است.

خسته نباشید. برای اجرا در اداره ثبت مهریه ریالی به نرخ روز بر اساس شاخص تورم سال فوت همسر محاسبه میشه یا سال قبل از فوت؟
——————————–کیت ست: با سلام، براساس تاریخ فوت.

مهریه سال 1384به نرخ الان 800000هزار تومان چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 800 هزار تومان در سال 84 معادل 10,127,119 ریال یعنی مهریه 101 میلیون تومان به نرخ روز می باشد.

با سلام.مادر بنده سال ۵۳ عقد کردن با مهریه ۱۰۰ تومان و پدرم سال ۷۱ فوت نمودن.حالا مهریه تا سال ۹۹ باید حساب بشه یا سال ۱۳۷۱؟
——————————–کیت ست: با سلام، تا زمان فوت پدر شما یعنی سال 71 مهریه به نرخ روز محاسبه می شود.

سلام خسته نباشیدپانصدهزارتومان سال74به نرخ روز چقدرمیشه ممنون میشم اگه بهم بگید
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 500 هزار تومان در سال 74 معادل 277,148,704 ریال یعنی مهریه 27 میلیون تومان به نرخ روز می باشد.

با سلامو خسته نباشید۔شما اینجا معادل سازی سکه در قدیمو بروز میکنه۔اگه مهریه در قدیم بصورت پول باشه چطور معادل سازی میشه به پول الان۔بطور اختصاصی ۸۰۰۰۰۰تومن درسال ۱۳۵۸ به پول الان چقدر میشه۔ممنون اگه برام محاسبه کنید
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 800 هزار تومان در سال 58به نرخ روز معادل 10,622,222,222 ریال یعنی یک میلیارد و ۶۲ میلیون تومان است.

ok

تقسیم بندی مهریه به چه صورت انجام میگیره.با مهریه 200000تومن درسال 1370

اصلا عادلانه نبود و قبول ندارم کمتر حساب شد

سلام مادر من سال 1350عقد کرده .پدرم در سال 1384فوت کرده ..مادرم امسال 1399/6/20در خواست مهریه کرده چقد میشه مهریه

سلام. آقایونی که یکطرفه قضاوت می کنند جواب بدهند. کسی که بعداز چند سال زندگی مشترک همسرش میره دنبال هوس! و دنبال یکی دیگه و میگه عاشق شده! و احساس مسئولیت نداره یا کسی که همسرش به دام اعتیاد به مواد یا الکل می افته و زن هرچه تلاش می کنه اصلاح بشه کمترموفق میشه و بی فایدس ! مرد میگه برو طلاق بگیر! حالا این زن چطور ادامه زندگی بده؟ فکر کنید این زن خواهر شماست و افراد خانواده همه ازدواج کرده اند و پدرمادرهم بعلت کهولت فوت کرده اند.منم زمانی مثل شما فکر می کردم اما وقتی شاهد اینگونه وضعیتی در بین اقوام و دوستان بودم متوجه شدم مهریه واسه اینطور مواقعیه حالا یکعده سواستفاده می کنندموضوعیه که در همه جای زندگی خوب و بد جود دارد.موفق باشید و پاینده.

اصولا مهریه جز یک شاخه گل و یک جلد کلام الله مجید هیچ منطقی ندارد

سلام و با تشکر
با توجه باینکه برای محاسبه اجرت المثل اجاره سالانه نرم افزاری پیدا نکردم ِآیا میتوان از نرم افزار محاسبه مهریه برای اجرت المثل اجاره از مورخه ۱ر۱ر۹۴ و تا کنون استفاده کرد یا خیر
ضمنا مبلغ اجاره پایه با توجه به اجاره دریافت شده از واحد مشابه در همان طبقه مشخص و قابل استناد میباشد.ضمنا موضوع دعوا در مرحله داوری میباشد.

سلام بنظر بنده منصفانه نسیت

با تورم سريام آور نسبت به مهريه بي نهايت ظلم شده

ببخشيد من سال ٧٦ عقد كردم مهريه من ٣ميليون تومان پول است به سال ٩٩ چقدر مي شه

عالی ممنون

سلام من سال ۸۶ سیقه ۹۹ ساله شدم مهر من ۱۹ ملیون ۱ تومان اجرت میباشد میگن مهریه نداری اجرت داری اجرت من چقد میشه؟ شوهرم فوت کرده

با سلام و احترام
سال ۱۳۷۶ ما برای مهریه ۲۰۰سکه و ۲۵ مثقال طلا، تعیین کردیم ولی دفتر خانه مهریه رو ۲۰۰سکه معادل ۸ میلیون تومان و بیست و پنج مثقال طلا معادل ۵۰۰ هزار تومان نوشت.
ممکنه بفرمایید آیا مهریه ی من ۸میلیون و پانصد هزار تومان محاسبه میشه یا ۲۰۰سکه و ۲۵ مثقال طلا؟

سلام
برای عقدموقت که درسال ۱۳۹۴انجام شده بمدت دوماه چگونه مخاسبه میشه

lمهریه 7000000000ریال درسال 1398 می باشدخواهشمنداست ارزش مهریه چقدراست

سلام. من درسال 1380عقدکردم ومهریه 183عددسکه به انظمام 12000000ریال پول رایج به ضمه زوج وضمانت پدرزوج هست. حالاهمسرم میتونه ازپدرم بگیره؟ ومبلغ بروزمهریه اش چنده؟ ممنون

سلام ۲۳سال پیش ما برای مهریه ۲۰۰سکه تعیین کردیم و حرفی از پول زده نشد پدر همسرم با زد و بند با دفتر خانه مهریه رو هشت میلیون معادل ۲۰۰سکه نوشتن میخوام بدونم مهریه ی من ۸میلیون محاسبه میشه یا ۲۰۰سکه؟

خیلی مزخرفه چون تورم واقعی با اون چیزی که در محاسبه مهریه در نظر گرفته میشه تفاوت بسیار داره

سلام عندالمطالبه بایستی به قیمت زمان عقد باشه حال اگه سکه قیمت یک دهم شود بازهم به قیمت روز ؟حالا که صد برابر شده و همه زوجه ها را وسوسه نموده مقصر کیست؟ اینجا زوج تقصیری نداره تفاوت باید عهده مصیبت گرانی سکه باشه و تفاوت را پرداخت نماید غیر از این معقول نیست

سلام
تنهادارایی من یه خونه س که درونش با دوتا پسرام زندگی میکنم
ایا قانون این خونه روبرای تسویه مهریه مصادره میکنه؟؟
توان پرداخت اقساطی مهریه رو تا مبلغ پونصدهزار تومن در ماه دارم

عالی بود

مهریه های نقدی خیلی کم محاسبه میشه .خوش بحال اقایون شده .

واقعاً مزخرفه . مردها آدم حساب نمیشن. چهار دست و پای مردا رو بستن انداختن جلوی زنها

خوبه

باسلام ودرود وخسته نباشی .انشالا شاهد موفقیت های بیشتردرتمام مواردباتوجه به داشتن چنین لیاقت وپشت کار باشیم

بسیار خوب بود

عالی بود

مهریه سال74تاسال98

خیلی خوبه اینجوری نه مرد از هستی ساقط میشه نه زن از حقوقش محروم

با سلام مندرسال 1389 ازدواج کردم و در مهریه هم سکه و هم طلا دارم ودو دانگ منزل به مبلغ 40 میلیون تومان. حالا میخوام بدونم مبلغ 40 میلیون تومان من بابت دو دونگ منزل مسکونی به روز چقدر است.ممنون

عالیه

سلام ببخشید مادرم سال 75 مهریه اش 1000000 تومان بود الان به نرخ روز چقدر محاسبه میشه.؟؟؟

این کارواقعا ظلم درحق مردهستش خدا روخوش نمیاد من درسال ۶۵ ازدواج کرده ام‌بامبلغ مهریه ۵۰۰هزارتومان الان خانمم رفته دیده مهریه اش شده ۲۰۰ میلیون وهفتصدهزارتومان .بااین وضع اصلا حرف شنوی نداره و میگه تابخوای برخلاف نظرمن نفس بکشی مهریه ام رو ازت میگیرم

سلام بنده به جای زمین زراعی در مهریه ام ۱۲ میلیون تومان قید کرده اند..
آیا این مبلغ به روز محاسبه و پرداخت میشود؟

میگن مهریه را کی داده ، کی گرفته ؟؟ به نظرم این گفته باید از ذهن همه پاک شود ، چون وقتش که برسه (طلاق) اونوقت هر که داده باید پس بده
ولی در عوض برنامه خوبی هست

سلام قیمت کالاها یی که روزانه گرون می شن سریعتر از ارزش پول مهریه افزایش پیدا می کنه

بسیار خوب بود …با تشکر

عالی بود.از هر حسابدار و آخوندی پرسیدم.جواب های متفاوتی دادند تا اینکه از گوگل این برنامه رو سرچ کردم.

سلام خیلی بی انصافیه کسی که 35 سال پیش با مهریه 500000 ریال ازدواج کرده والان شوهرش ایشون را رها کرده وبه علت بیماری وخرج دوا ودارو وعدم نفقه از سوی شوهر مجبور به طلاق شده متاسفانه مهریه اش به نرخ روز حدود 35 میلیون شده که واقعا بی عدالتیه

سلام احتراما کارمندم دوبیماردهتروپسرازهمیراولم دارم زن اولم غگفوت شد. دومی کلاهبرداری کرده شوهر سه مهریه می‌گرفت دستکاری می‌کرد شناسنامه را الان مرابادوبچه ازهمسراولم طلاق گرفته دوباره شوهرکرده ومهریه میگیره ندارم تمام زندگیم قَطه خانه آپارتمان درگروبانک دارم حقوق ناچیزهرششرماهذمیدلدم 23تاسکه مانده اعتراض کردم میشه چون شوهرمجددکرده واحتیاج نداره بشه هرسال یکعددیاتین عددیاهرشش ماه ربع سکه کلاهبردار مهریه خور. مدرک دارم.

عالیست

سلام من در سال ۹۵ عقد کردم مهریم ۷۰ملیونه الان در ساال ۹۹چقدر است

سلام مهریه مادر من در سال ۱۳۴۶ مبلغ دو هزار تومان بوده میخواستم طبق نرخ امسال معادل سازی شود

بسیار عالی و دقیق

همیشه به زنانتان ارزش قائل شوید تا خودتان ارزشمند بمانید

سلام. من مادرم سال ۷۵عقد کرده مبلغ مهریش ۵۰۰هزارتومنه به نرخ الان ینی سال ۹۹چقدمیشه؟؟

سلام، محاسبه منصفانه بر اساس قیمت سکه این است که قیمت سکه در سال عقد را بر اساس ارزش پول در سال اخذ مهریه محاسبه کنیم، در غیر اینصورت مبلغ بصورت تصاعدی و بسته به سال اخذ مهریه چند برابر ارزش فعلی پول بدست میاد که غیرمنصفانه هست.

سلام مهریه سال 73 به مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان در سال 99 چقدر ميشود. ثانیا مبلغ اجرت المثل این سالها چقدر می شود؟ متشکرم

سلام خسته نباشید مهریه مادرم سال81به مبلغ20ملیون بود الان درسال98چقدر است؟

سلام سال ۹۷ عقد کردم و الان میخوام طلاق بگیرم مهریه۳۱۳ سکه هست میشه محاسبه کنید

سلام شما گفتین اگه شوهر فوت کرده باشه مهریه ب نرخ روز فوتی محاسبه میشه
ولی امروز دادگاه رای داد ک مهریه ب نرخ روز محاسبه میشود
این قضیش چیه

سلام احمدهستم ازتهر ان
میخوام بدونم خانمهاموقع طلاق جزاینکه مهریه خودشان رامیگیرندایااززندگانی اقاچیزدیگری هم میتوانندبگیرند یانه منطورازاموال مثل خانه یاخودرو

سلام، پدر من خرداد امسال ۹۸ فوت کردند، مهریه مادرم صد هزار تومان در سال ۶۶ بوده، اگر الان بخواهیم مهریه اش رو تقدیم کنیم چقدر میشه؟ سپاس

من بدهی شوهر مرحوم ام را ده سال پیش ۲۲ ملیون پرداخت کردم الان میتوانم به نرخ روز از ماترک اش به نامم بخورد هنوز به نام وراث نخورده است و اینکه الان چقدر میشه؟

نحوه محاسبه مهریه خنده‌داره !!! مهریه بیست هزار تومنی سال ۵۲ رو میزنه چهل میلیون!!! سال ۵۲ یه دونه پیکان که نسبت به وضعیت زندگی اون روز کالای فوق لوکس بود و معادل یه خودرو پیشرفته الانه فقط هفده هزار تومن قیمت داشت. پیکان خودروی تالبوت بود حالا اگه همون دنا پلاس رو در نظر بگیریم حدود دویست میلیون! آخه با چهل میلیون الان چی میدن؟!

سلام مادر من سال 72 عقد کرده 700هزار تومن و 20مثقال طلا 18عیار مهریه اش هست نه نرخ 98چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 554,906,284 ریال معادل 55 میلیون تومان و 20 مثقال طلا با نرخ روز می باشد.

مهریه مادر من ۵۰هزار تومان سال ۵۷عقد کرده الان پدرم فوت کرده مادرم بخواد مهریه شو بگیره چقدر میشه به نرخ روز
——————————–کیت ست: با سلام، اگر پدر شما امسال فوت کرده مهریه مادر شما به نرخ امسال 524,817,518 ریال معادل 52 میلیون تومان است.

سلام
مهریه به ارزش، 150میلیون ملک، در سال 95، به نرخ روز چند میشه؟ ممنون.
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه 150 میلیون سال 95 به نرخ روز معادل 2,157,000,000 ریال یعنی 215 میلیون تومان است.

سلام به نظر شما قیمت سکه بالا میره در سال 99 ی نه

سلام مهریه 50میلیون در سال 95به نرخ روز چقدر محاسبه میشه ممنون میشم پاسخ بدید
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 719,000,000 ریال معادل 71 میلیون تومان است.

سلام.مهریه من ب نرخ روز میشه. ۱۰۰ملیون از ۹۵تا ۹۸ایا در ۹۹هم همون ۱۰۰ملیون میشه یا بازم میره بالا؟؟؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، قطعا ببیشتر می شود. در کل هر سال با توجه به نرخ رشت عدد شاخص مهریه شما بیشتر از سال گذشته می شود.

ممنون از پاسخدهي سريع و جامع شما
١. قاضي اين عدد
مهريه
939,869,281 ريال رو به سمت پايين گرد ميكنند يا به سمت بالا غالبا؟؟
٢.اگر مردي بازنشسته با حقوق حدود ماهي بين ٣ ميليون تا ٣ ميليون و پانصد بخوان مهريه معادل ٩٤ ميليون به مبلغ روز پرداخت كنند غالبا قاضي به چه صورت تنظيم ميكنند بنظرتون ؟
باتوجه به اينكه فقط با همسر زندگي ميكنند و هزينه اجازه خونه و غيره ندارند بنظرتون دولت براي همچين موردي به چه صورت عمل ميكند يعني قوانين به چه صورتي اعمال ميشن ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه گرد نمی کنند و دقیقا همین براساس همین مبلغ اقدام خواهد شد. در مورد سوال دوم اگر مرد توانایی مالی نداشته باشد یعنی اموال رسمی مانند خانه، خودرو و حساب بانکی (یک خانه برای محل زندگی جز مستثنیات دین است) نداشته باشد تا مهریه بصورت یکجا دریافت شود در آخر مهریه از حقوق مرد ماهانه کسر می شود. (بسته به وضعیت تاهل یک چهارم یا یک سوم )

با سلام. پدر بنده سال 97 فوت شده است. تاریخ عقد سال 63 به مبلغ 200.000 تومان تعیین گردیده. از طرفی قانون اعلام کرده شاخص سال فوت شوهر ملاک محاسبه مهریه می باشد و از طرفی برای محاسبه مهریه شاخص سال قبل را تعیین نموده اند.
عدد صحیح برای پرداخت مهریه مادر ما مبلغ 81,014,085 ریال (به نرخ سال 98) صحیح می باشد یا مبلغ 61,746,479 ریال (به نرخ سال 97 ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.
——————————–کیت ست: با سلام، اگر سال فوت سال جاری یعنی امسال باشد براساس شاخص سال گذشته محاسبه انجام می شود زیرا امسال تمام نشده است تا شاخص آن اعلام شود. برای محاسبه در سالهای گذشته از عدد شاخص همان سال استفاده می شود و برای مورد شما مهریه به نرخ روز سال 97 یعنی مبلغ 810,140,845 ریال صحیح است.

سلام ببخشيد مهريه سال ٥٨ به مبلغ ١٠٠ هزار تومن معادل سال ٩٨_٩٩ چه ميزان است ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 939,869,281 ریال معادل 93 میلیون تومان است.

باسلام، مهریه در سال 1364
300 هزار تومان هستش
به نرخ روز چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام& مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,138,258,575 ریال معادل 113 میلیون تومان است.

سلام مهریه سال عقد۶۸ مبلغ۳۰۰هزار تومن بوده ارزشش برای الان چقدر میشه؟ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 477,740,864 ریال معادل 47 میلیون تومان است.

سلام.عزیز ی سوال مهریه ای ک تعیین کردیم۳۰ملیونن سال۹۳و عندالستطاعس.چجوری میشه این؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر به نرخ روز 526,431,396 ریال معادل 52 میلیون تومان است. مهريه عندالاستطاعه به زبان ساده یعنی اگر زوج (مرد) توانایی مالی داشته باشد باید پرداخت کند. همچنین اگر زوج (مرد) منکر توانایی مالی شود زوجه (زن) باید عدم صحت این موضوع را برای دریافت مهریه اثبات کند.

این یک جنایته من اگه میدونستم اینطوری باهام حساب میشه هیچوقت ازدواج نمیکردم من بنا به شرایط زمان خودم ازدواج کردم چرا قوانین باید عوض بشه؟

سلام این واقعا منصفانه نیست کسی که سکه مهر کرده زمانیکه هر سکه ۸۰۰ هزار بوده الان باید دونه ای ۵ میلیون بخره ، باید براساس قیمت زمان تعیین مهریه محاسبه بشه

سلام این بر مبنای اخرین شاخص هست؟
میشه بفرمایید شاخص کدوم ماه از نوذ و هشت؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه براساس شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی کل سال محاسبه می شود. چون سال جاری هنوز تمام نشده براساس شاخص سال گذشته مهریه به نرخ روز محاسبه می شود.

با سلام ی سوال، مهریه اگر سکه باشه دیگه اون فرمول شاخص براش حساب نمیشه ؟
——————————–کیت ست: با سلام، خیر از شاخص خدمات و بهای کالا استفاده نمی شود و سکه به نرخ روز محاسبه می شود.

سلام کسی که در سال۱۳۶۰از واج کرده باشه و مهریش ۲۰هزارتومن باشه الان مهریش به روز چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما 122,905,983 ریال معادل 12 میلیون تومان است.

سلام وقتتون بخیر
من سال ۸۶ ازدواج کردم علاوه بر ۱۲۴سکه ۱۲۷مثقال طلای ۱۸عیار هم بوده اون چجوری محاسبه میشه
——————————–کیت ست: با سلام، نرخ سکه با قیمت روز تعیین می شود و 127 مثقال طلای 18 عیار نیز با استعلام از اصناف (مرجه تعیین قیمت) قیمت روز آن تعیین می شود.

سلام ۱۳۷۲.۱۲.۱۵سال عقد مهریه یک ملیون فقط وطلا بیست مثقال همون وقت بصورت گردبند والنگو تقدیم شوده با حضور شهود

باسلام واحترام.سال۱۳۹۰مهریه پانزده میلیون تومان بوده است.حالابه نرخ روزسال۱۳۹۸چقدمیشه؟باتشکر.
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 534,956,970 ریال معادل 53 میلیون تومان است.

مهریه در سال ۱۳۷۹یعنی در زمان عقد ۵۰۰هزار تومان بوده است در سال ۹۸ چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 84,958,053 ریال معادل هشت میلیون و چهارصد و نود و پنچ هزار تومان است.

سلام وقت بخیر ، مادر شوهرم سال 1351 ازدواج کرده سال 1391 همسرشون فوت کرده با توجه به اینکه مقدار مهریه ایشان 10 هزار تومان میباشد، مقدار مهریه امسال (98) چقدر میشود؟اگر امکان داره فرمول محاسبه مهریه رو هم بنویسید.
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه باید به سال 91 یعنی سال فوت زوج (مرد) محاسبه شود و مهریه مورد نظر 87,725,000 ریال معادل هشت و هفتصد هزارتومان است. فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز نیز در متن پایین همین صفحه به طور کامل توضیح داده شده است.

باسلام مهربه اي درسال١٣٩٠كه ٨٠مليون تومان ،است الان درسال٩٨كه خانم ازهمسرش كه فوت شده از وراث درخواست ميكندچقدراست؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه در سند ازداج چه مبلغی بوده و سال فوت زوج (مرد) چه سالی بوده است ؟

سلام مهریه من در عقدنامه عندالمطالبه هست ولی در دفتر عاقد اشتباهی عندالاستطاعه امضا کردم میخواستم بدونم کدوم مدنظر قرار میگیره؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، با ارایه سند ازدواج به همان سردفتر ازدواج (عاقد) از او بخواهید اصلاحیه را انجام دهد.

سلام. پدرم قبل از فوتش دو زن داشته ک یکی طلاق داده و یکی فوت شده. ایا فرزندان ان زن ها میتواننند از ماترک پدرم مهریه مادرشان را درخواست کننند.؟
——————————–کیت ست: با سلام، بله پدر شما تعهد به پرداخت مهریه هر دو زن خود کرده است. البته اگر در زمان طلاق مهریه بخشیده باشد دیگر نمی توانند مهریه را اجرا بگذارند.

سلام ببخشید من مادرم سال ۷۶ ازدنیا رفتن و سال عقد مادرم ۶۹ هسش والان تقاضامهریه رو از پدرم دارم و مبلغ مهریه مادرم ۳۰۰هزارتومان هسش خاسم ببینم مبلغ کل مهریه ک از پدرم باید دریافت کنم چقدره
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ رورز 438,414,634 ریال معادل 43 میلیون تومان است.

سلام وقت بخیر تاریخ عقد مادر من سال ۶۹هسش ومادرم در سال ۷۵فوت شده ان و مهریه ایشون ۳۰۰هزارتومن پول هسش عایا پدرم ازاین مهریه سهم میبرد و مبلغی که بدست من میرسه چقد هسش
——————————–کیت ست: با سلام، پدر شما باید مهریه پرداخت کند و سهم شما براساس قانون ارث و تعداد ورثه متفاوت است.

سلام مادر مادر سال ۵۲با مهریه ۵۰۰۰۰ ریال به عقد پدر مان در آمده. و در سال ۷۸ فوت نموده. پدر در سال ۷۹ مجدداً ازدواج نموده است. پدرمان در مهرماه سال جاری مرحوم گردید. سوال اینکه آیا مهریه همسر اول (مادرمان) از ماترک پدرمان به فرزندان میرسد؟ مهریه همسر دوم چگونه باید پرداخت شود؟
——————————–کیت ست: با سلام، شما به عنوان یکی از وراث مادرتان (طبق قانون ارث) می توانید تقاضا مهریه را از ماترک پدرتان کنید. مهریه همسر دوم نیز اگر اقدام کند از ماترک پرداخت می شود.

سلام برادر من سال ۸۸عقد کرده و میزان مهریه اش ۱۱۴ سکه بوده
الان باتوجه به اینکه درآمدش بر پایه اداره کاره یعنی زیر دومیلیون میشه میزان مهریه و نفقه شو بهم بگید و اینکه یک دختر ۵ ساله داره
——————————–کیت ست: با سلام، سکه به قیمت روز محاسبه می شود و ارتباطی به حقوق دریافتی ایشان ندارد. البته اگر توانایی پرداخت ندارد می تواند تقاضا اعسار دهد و قسطی پرداخت کند. نقفه نیز توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود.

سلام اگر مهریمو بزارم اجرا ایا به همون مبلغ ک در عقد نوشته تعلق میگیره یا با نرخ روز تعلق میگیرد ،؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، به نرخ روز محاسبه می شود.

دوستم سال ۱۳۶۸ مبلغ ۵۰ هزارتومان به دختر عموش داده و الان یعنی سال ۱۳۹۸ میخواد به نرخ روز پسش بده میشه ارزش قرض رو تو سال ۹۸ بهمون بگید ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، براساس محاسبه مهریه به نرخ روز مبلغ مورد نظر شما 79,623,477 ریال معادل 7 میلیون و 962 هزار تومان است.

با درود
همسر آقای x به فرض در سال 1360 فوت می‌کند و ایشان همسر دیگری اختیار می‌کند.
باز هم به فرض این آقا در سال 1370 فوت می‌کند و از دو همسر نیز فرزند دارد.
جدا از ارث فرزندان، با فرض این که تا این زمان (به فرض 1398) تقسیم ارث نشده و مهریه‌های دو همسر هم هنوز پرداخت نشده باشد، شیوه‌ی محاسبه‌ی مهریه‌ی دو همسر چگونه است.
آیا برای محاسبه‌ی مهریه‌ی همسر نخست ملاک تاریخ فوت اوست؟
آیا برای محاسبه‌ی مهریه‌ی همسر نخست و دوم ملاک تاریخ فوت شوهر است؟
آیا از آنجا که هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است با توجه به تورم، برای محاسبه‌ی مهریه‌ی همسرها ملاک، تاریخِ انحصار ورثه‌ی شوهر و یا دریافت مهریه است؟
با سپاس
——————————–کیت ست: با سلام، برای همسر اول و همسر دوم تاریخ فوت زوج (مرد) ملاک محاسبه مهریه به نرخ روز است. اگر اموالی از زوج باقیمانده باشد هر کدام می توانند نسبت به دریافت مهریه اقدام کنند.

سلام. پدرم ۱۵ سال پیش فوت کرده. و مادرم بعدش ازدواج نکرد. و اموال از پدرم ب جا موند ک تقسیم نشده. ایا مادرم میتونه نفقه سالهای ک با پدرم زندگی میکرد را از اموال ب جا مانده از طریق دادگاه دریافت کنه؟
اموال ب ارث گذاشته حدود ۲ میلیاد هست.
این نفقه حدودا چقد میشه؟؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، بله مادر شما می تواند نفقه همان سالها را از اموال پدر شما دریافت کند. نقفه براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری محاسبه می شود.

چرا اینقدر تعداد سکه زیاد 110تا

سلام،
مهریه مادر من در سال عقد ۱۳۴۵ ،پنجاه هزار تومان وجه رایج کشور میباشد. پدرم در سال ۱۳۸۶ مرحوم شدند. مهریه مادرم چگونه محاسبه و چه مقدار بایستی به ایشان پرداخت کنم.
با سپاس
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما براساس سال فوت پدر شما محاسبه می شود و مبلغ 204,471,154 ریال معادل 20 میلیون تومان است.

سلام. پدرم ۱۵ ساله فوت کرده. و املاکی از پدرم ب ارث مونده. ایا مادرم میتواند برای نفقه اقدام کند بعد از پانزده سال؟؟؟
واگر میشود چجور محاسبه میشود
——————————–کیت ست: با سلام، بله مادر شما می تواند برای نفقه اقدام کند و محاسبه توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود. پیشنهاد میکنم همراه با وکیل مورد اعتماد برای این موضوع مشورت و سپس اقدام کنید.

یعنی اگر مهریه سکه باشه ولی سال ۷۱ عقد کرده باشن و فوت ۹۸ هست از اون فرمول شاخص حساب نمیکنن؟ حتما باید به قیمت روز سکه حساب بشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، برای سکه نیز براساس قیمت سکه در سال فوت همسر مهریه محاسبه می شود.

سلام . قبل از مرگ پدرم . برادرم ملکی رو تصرف کرده و هنوز هستش و ب اسم خودش سند درست کرده و و برادر دیگم ملکی را فروخته. ایا برای مهریه میشه روی اینا اقدام کرد؟
——————————–کیت ست: با سلام، می تواند اقدام کند ولی باید مادر شما علیه برادر شما در دادگاه طرح دعوی کند. پیشنهاد میکنم با گفتگو مشکل را حل کنید.

سلام. مهریه مادرم سال ۶۰. ۳۰۰ هزار تومان بود. وشوهرش سال ۸۷ فوت کرده. و از شوهر اموالی مثل زمین مونده. ایا زمین رو ب نرخ سال فوت حساب میکنن برای مهریه؟ یا ب نرخ روز؟ چجور حساب میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما باید براساس سال فوت پدر شما یعنی سال 87 محاسبه شود و معادل 341,794,872 ریال یعنی 34 میلیون تومان است. در مورد سوال دوم مادر شما می تواند از طریق اموال باقیمانده اقدام کند مانند زمین اقدام کند و ارزش زمین به نرخ روز توسط کارشناسی رسمی دادگستری تامین می شود.

با توجه به اینکه قیمت ها روز به روز در حال افزایشه و هزینه های زندگی بالا میره و تورم بیداد میکنه و زن ها که عموما امنیت مالی ندارن و براشون تسهیلاتی در نظر گرفته نمیشه تا بعد از فوت همسر یا جدایی از اون تسهیلات بهره مند بشن و حداقل امنیت مالی رو داشته باشن و از آنجا که قریب به اتفاق شاغل هم نیستن، به نظرم محاسبه مهریه به نرخ روز خوبه.

سلام مهربه مادرم سال۶۵
۳۸۰۰۰۰ هزار تومان بود. و پدرم سال ۸۶ فوت کردم
شما گفتین ب نرخ سال ۸۶ حساب میشه
ولی من از قاضی شهرمون پرسیدم گفت چون پول نقد هست ب نرخ روز حساب میشع.
این چجوریه؟؟؟
با تشکر
——————————–کیت ست: با سلام، ممکن است قاضی مورد نظر درست متوجه سوال شما نشده باشد. مهریه براساس سال فوت پدر شما محاسبه می شود.

سلام، مهریه مادر من سال ۷۱ عقد کردن ۱۴ سکه بوده الان ابان ۹۸ پدرم فوت کرده مهریه اش چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه براساس قیمت سکه به نرخ امسال محاسبه می شود، قیمت سکه امروز چهار میلیون و پانصد هزار تومان می باشد که مهریه مادر شما به نرخ روز 630,000,000 ریال معادل 63 میلیون تومان است.

در حالت فعلی که قیمت سکه نامتعارف بالا رفته این عادلانه نیست که مهریه به نرخ روز سکه محاسبه شود بلکه باید مبلغ مهریه را به نرخ روز عقد محاسبه نموده ضربدر شاخص تورم رسمی بانک مرکزی نموده و پرداخت شود با در نظر گرفتن تعداد سنوات زوجیت. این به نغع هردوطرف زوجین بوده و نه سیخ میسوزد و نه کباب .

سلام مهریه مادرم سال۶۵ ‌… ۳۸۰ هزارتومان بوده. و پدرم سال ۸۶ فوت کرد و مادرم دیگه ازدواج نکرد و سر زندگیش با بچها بود. چقد میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ سال 86 باید محاسبه شود و تعداد فرزند تاثیری در محاسبه مهریه ندارد. مهریه مادر شما 172,664,530 ریال معادل 17 میلیون تومان است.

سلام خسته نباشین
مادرم در سال ۶۵.با مهریه ۳۸۰ هزارتومان ازدواج کرده . وپدرم در سال ۸۶ فوت کرده.
مبلغ مهریه چقد میشه؟
با تشمر
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ سال 86 باید محاسبه شود و مهریه مادر شما 172,664,530 ریال معادل 17 میلیون تومان است.

سلام مهریه مادرمن در سال 1342 مبلغ 4000 هزار تومان بوده است به نرخ امروز چقدر میشود چون پدرم فوت شده آیا از روی ارث به او مهریه تعلق میگیرد
——————————–کیت ست: با سلام، پدر شما چه تاریخی فوت شده است؟ چون محاسبه براساس مهریه به نرخ روز براساس تاریخ فوت پدر شما انجام می شود. در مورد سوال دوم بله از اموال باقیمانده پدر شما می توانند مهریه را دریافت کنند.

سلام مهریه مادرم سال 68 20هزار تومن بوده به نرخ الان چقدر میشه .ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 31,849,391 ریال معادل 3 میلیون تومان است.

سلام . مهريه مادرم در سال ٦٨ ، 5٠٠٠٠٠ (پانصد هزار تومان ) بوده ، به نرخ امسال چقدر ميشه ؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ امسال 796,234,773 ریال معادل 79 میلیون تومان است.

سلام مهریه مادر سال ۵۵
۳۰ هزار تومان بوده درسال ۹۸ چقدره
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 427,128,713 ریال معادل 42 میلیون تومان است.

سلام مهریه مادرم درسال 71 صد هزار تومان بوده است به نرخ امسال چقدر است؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 97,162,162 ریال معادل 9 میلیون 716 هزارتومان است.

سلام مامانم سال 65ازدواج کرده اون موقع هم مهریش 250هزار تومن بوده بابامم سال 86فوت کرده الان مهریه مامانم چقد میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما تا تاریخ فوت پدر شما محاسبه می شود (نه به تاریخ امسال) که مهریه مادر شما نرخ روز یعنی تاریخ فوت پدر شما 113,595,085 ریال معادل 11 میلیون تومان است.

سلام مهریه در سال 65
دویستو پنجاه هزار تومن بودش سال ۹۸ چقد میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 768,162,393 ریال معادل 76 میلیون تومان است.

سلام مهریه من ۷۰ملیون است در سال ۹۵الان چقدر میشه؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 1,006,600,000 ریال معادل 100 میلیون تومان است.

باسلام من سال ۸۶عقدکردم مهریه ام ۱۲میلیون بوده خواستم بدونم الان چقدرمیشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 811,474,253 ریال معادل 81 میلیون تومان است.

سلام عقدم درسال ۹۳ . و مهریه ام ۱۰۰ میلیون هس. به نرخ روز چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 1,754,771,318 ریال معادل 175 میلیون تومان است.

سلام مهریه مادرم در سال۴۲هزارتومان بوده است الان چه مقدار است
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 29,958,333 ریال معادل 2 میلیون و 995 هزار تومان است.

سلام وقت بخیر من تیر ماه ۶۹ ازدواج کردم مهریه ام ۵۰۰هزار تومان است الان بخوام مهریه ام رو بگیرم مبلغ آن چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 730,691,057 ریال معادل 73 میلیون تومان است.

تراخدا بیکارید این کارت ن وسوسه کننده خانمهاست کارخیرازدستتون برنمیاد

سلام مهریه من سال ۶۱ ۵۰ هزار تومان پول و دو دانگ خانه بوده الان چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 258,633,094 ریال معادل 25 میلیون تومان و دو دانگ خانه می باشد.

این اصلا عادلانه نیست،با این تورم قیمتها ،اگه مهریه نقدی اون سال رو معادل سکه کنید چقدر میشه ،اون موقع عادلانه میشه

دانستن نرخ مهریه قدیم به جدید
——————————–کیت ست: با سلام، متوجه سوال نشدم ؟ لطفا بیشتر توضیح دهید.

مبلغ مهریه از سال های قدیم تا سال های امروزی

سلام،معيار سنجش و ارزيابي مهريه چي هست؟؟خيلي كم محاسبه ميشه
——————————–کیت ست: با سلام، نرخ شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی هر سال توسط بانک مرکزی منتشر می شود معیار محاسبه مهریه به نرخ روز است. طبق قانون برای محاسبه مهریه به نرخ روز باید شاخص سال اخذ مهریه تقسیم بر سال عقد شود و نتیجه در مبلغ مهریه ضرب شود تا مهریه به نرخ روز محاسبه گردد.

ببخشید مهریه‌ی سال 75 پونصد هزارتومن بوده ب نرخ الان چقد میشه!؟؟
این محاسبه ای ک گذاشتین زده پونزده میلیون ولی مهریه های دیگ رو بیشتر حساب میکنه میشه دقیق تر خودتون حساب کنید
——————————–کیت ست: با سلام، 15 میلیون درست است. مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 159,070,796 ریال معادل 15 میلیون و 907 هزار تومان است.

باسلام ، مهریه مادرم درسال 1364 200 هزار تومان بود و تاریخ فوت پدرم 97/01/07 میباشد،با برنامه تقریبا 75 میلیون میباشد، ولی کارشناس دادگستری میگوید ماه به ماه حساب میشود و تا برج یکم 97 محاسبه میشود نه کل شاخص 97، لطفا راهنمایی فرمایید،
——————————–کیت ست: با سلام، طبق قانون مهریه براساس شاخص بهای کالا و خدمات مصرف کل سال (در مورد شما سال فوت و سال عقد) که بانک مرکزی اعلام می کند محاسبه می شود و مهریه مادر شما همان مبلغ 75 میلیون تومان صحیح می باشد.

سلام.من سال ۱۳۷۳ ازدواج کردم مهریه هم مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بوده به نرخ روز چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 146,376,221 ریال معادل 14 میلیون و 637 هزار تومان است.

مهریه من درسال شهریور۱۳۶۹ به مبلغ ۸۰۰۰۰۰۰ریال بوده به نرخ روز مهربه من چقدر میشه؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما به نرخ روز 1,169,105,691 ریال معادل 169 میلیون تومان می باشد.

خوب

مقدار محاسبه مهریه

ایا برای دریافت مهریه از شوهر متوفی از تمامی اموال ایشان استعلام به عمل میاید و یا فقط به انچه همسر به عنوان اموال شوهر به دادگاه ارایه میدهد مهریه پرداخت میشود
——————————–کیت ست: با سلام، با درخواست همسر در اجرای مهریه (اجرای اداره ثبت اسناد یا دادگاه) از تمام اموال شوهر استعلام به عمل می آید و فقط به اموالی که همسر اعلام می کند محدود نمی شود.

ضمن عرض سلام. میشه بفرمائید مهریه 50000 تومان سال 48 به نرخ روز سال 97 چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ سال نود و هفت 1,382,692,308 ریال معادل 138 میلیون تومان است.

سلام من مهریه ام 1400000 تومنه سال 1375 الان به نرخ روز چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام ، مهریه شما به نرخ روز 445,398,230 ریال معادل 44 میلیون تومان است.

با سلام کل مهریه همسر بنده ۱۱۴ سکه می باشد، من ۵۰ میلیون تومن پول نقد به حساب دولت پرداخت کردم و ۱۹ تا سکه از مهریه اش کم شده در حالیکه اون زمان سکه حدود سه میلیون و هشتصد هزارتومان بود.این رو میخواستم بدونم که چه جوری محاسبه کردن
——————————–کیت ست: با سلام، فکر میکنم شما در جریان جزئیات قرار نگرفتید، ممکنه همسر شما تعداد کمتری از 114 سکه اجرا گذاشته باشد، مثلا 15 سکه اجرا گذاشته اند و شما معادل آن را پرداخت کردید. در اجراییه که به شما ابلاغ شده تعداد سکه مشخص شده است. همچنین همسر شما می تواند باقیمانده مهریه را نیز اجرا بگذارد.

با سلام به نظر بنده چون تورم سکه با نرخ تورم رسمی کشور متوازن نبوده و تورم سکه به مراتب بالاتر است و این امر به ضرر مردان بوده و عادلانه نیست .طبق نظر ایات عظام و حقوقدانان و چند تن از وکلا محاسبه سکه به نرخ روز عقد سکه و مبلغ حاصله را با توجه به نرخ تورم و تعداد سالهای زوجیت محاسبه و میتوان پرداخت نمود و این به نفع هردو زوجین بوده و تکلیف همه را در دراز مدت بطور عادلانه تعیین میکند.

سلام
ممنون میشم اگر بفرمایید
شاخص سال ۱۳۹۷ برای محاسبه مهریه چه عددی هست؟زوج در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷مرحوم شده است،برای محاسبه شاخص سال ۹۷ مد نظر قرار میگیرد یا شاخص سال ۹۶
——————————–کیت ست: با سلام، براساس شاخص سال 97 محاسبه مهریه به نرخ روز انجام می شود شاخص سال 97 عدد 143.8 می باشد.

با سلام من مهریه ام ۳۵ میلیون پول نقد میباشد و ۱۴ تا سکه تمام بهار آزادی
سال عقد ۹۱ میباشد و الان ۷ سال زندگی میکنم
یه نرخ روز نمیدونم چطوری محاسبه میشه
محبت میکنید راهنمای کنید
——————————–کیت ست: با سلام، سکه به قیمت نرخ روز محاسبه می شود که با قیمت امروز سکه (سه میلیون و نهصد و شصت هزار تومان) 14 سکه 555,800,000 ریال معادل 55 میلیون تومان است. 35 میلیون نقد نیز به نرخ روز معادل 956,207,846 ریال معادل 99 میلیون تومان است که با مبلغ سکه جمع کنیم و در نهایت مهریه شما به نرخ روز حدود 150 میلیون تومان می شود. البته این مبلغ با نوسان قیمت سکه ممکن است مقداری تغییر کنید.

با سلام به نظر بنده میبایستی قیمت سکه در روز عقدضربدر تعداد سکه و با در نظر گرفتن تعداد سالهای زوجیت و تورم رسمی روز کشور محاسبه و پرداخت شود با این روش نه مردان به روز سیاه مینشینند و نه سیخ میسوزد و نه کباب. چنانکه خانم ذوالقدر و خانم ابتکار و عده ای از حقوقدانان و آیت الله مکارم نیز این روش را پسندیده و پیشنهاد نموده اند

باسلام.برادرم سال 76 ازدواج کرده وبه علت دچار شدن به بیماری روانی همسرش سال 90 او را ترک کرده است . همسرش درخواست طلاق کرده ولی برادرم حاضر به طلاق دادن نیست. درحال حاضر برادرم بیکار بوده ودرامدی ندارد دارایی او نیز فقط بخشی از منزل مسکونی مربوط به ارث پدری می باشد.همسرش منزل پدری مان را به خاطر مهریه چندین سال است توقیف کرده وامکان فروش نداریم ایا او می تواند سهم برادرم را به عنوان بخشی از مهریه دریافت کند مابقی مهرش چه می شود با توجه به بیماری برادرم ونداشتن درامد. باتشکر
——————————–کیت ست: با سلام، بله سهم برادر شما را ارث می تواند دریافت کند و برای باقیمانده مهریه نیز باید بردار شما پاسخو باشد.

سلام من در سال 93اسفند ماه عقد کردم و الان 1398خانمم مهریه شو اجاره گذاشته 220 سکه. الان سکه چه قیمتی برای من محاسبه میشود راهنماییم کنید ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، با قیمت سکه به نرخ روز مهریه همسر شما محاسبه خواهد شد.

سلام.خانمم پارسال مهریه خود را که62سکه بود از طریق اداره ثبت اقدام کرد وبر اساس قیمت روز سکه اموال مرا توقیف کرد.ولی تا الان اموال بفروش نرفته آیا میتوانم الان سکه که از پارسال ارزانتر شده 62 سکه بخرم تحویل اداره ثبت بدهم و اموالم را آزاد کنم. یا نه.لطفا راهنمایی کنید
——————————–کیت ست: با سلام، شما هر زمانی که مهریه را پرداخت کنید اموال شما آزاد می شود. شما سکه به اجرای اداره ثبت نمی توانید بدهید. در اجرای اداره ثبت ابتدا می توانید تقاضا ارزیابی سکه به نرخ روز دهید و بعد از مشخص شدن قیمت سکه به نرخ روز معادل آن یعنی قیمت 62 سکه را همراه با نیم عشر دولتی (5 درصد قیمت کل 62 سکه) به حساب اداره ثبت واریز کنید و بعد از آن اموال شما آزاد می شود.

محاسبه مهریه سال۱۳۲۸
——————————–کیت ست: با سلام ، متوجه سوال نشدم ؟
درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد. برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم یا سایر مرورگرهای جدید و بروز استفاده کنید.

سلام مادرم سال 57 عقد کرده و پدرم سال 69 فوت نموده است اکنون برای تقسیم خانه پدری و دادن سهم برادر و خواهر ناتنی به دادگاه مراجعه کردیم گفتند ابتدا مهریه مادر مشخص شود و مبنای محاسبه سال فوت همسر میباشد. از سال 57 تا سال 69 محاسبه نمودند تقریبا 280 هزارتومان شد که سال 69 کسی به مادرم پرداخت نکرده است. آیا مادرم میتواند از قاضی بخواهد بعلت تاخیر در ادای دین (مهریه مادر) ، خسارت را به نرخ روز محاسبه و از سهم خانه پدری به ایشان داده شود؟
——————————–کیت ست: با سلام،‌ در این مورد محاسبه مهریه باید براساس تاریخ فوت انجام شود و امکان محاسبه مهریه به نرخ امسال وجود ندارد.

سلام
مهری که همسرم برای زن سابقشون گذاشته بود ۱۲۴سکه بود
۱۰۰ سکه رو پارسال ۱۳۹۷اردیبهشت ماه در تاریخ طلاقشون پرداخت کردن
و ۲۴سکه مونده
تاریخ عقدشون ۱۳۸۷ بود و طلاقشون گفتم پارسال۱۳۹۷
محاسبه ۲۴ سکه مابقی چگونه است و چقدر میشه
تشکر
——————————–کیت ست: با سلام، 24 سکه باقیمانده نیز هر زمانی که همسر سابق ایشان اقدام کند به نرخ روز محاسبه می شود. سکه به نرخ امروز 4 میلیون تومان است و مهریه باقیمانده 96 میلیون تومان می شود.

سلام
سال75 ازدواج کردم و 1 میلیون تومان مهره تعیین کردیم. میخوام ببینم تا الان کل مبلغی که باید به خانومم بدم چقدره منظورم تمام دیونی هست که به گردن من هست
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 318,141,593 ریال معادل 31 میلیون می باشد. در مورد سایر دین می توان به نفقه و اجرت المثل اشاره کرد که در صورت شکایت همسر خود باید پرداخت کنید.

سلام ، مهریه یک میلیون تومان سال 1371 و سال اخذ مهریه 1398 چقدر میشود?
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 971,621,622 ریال معادل 97 میلیون تومان است.

با سلام
مادر من سال ۷۲ عقد کرده بود و مبلغ مهریه اش اون موقع ۶۰۰ هزار تومن بود
میخواستم بدونم الان مهریه اش چقد میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 475,633,958 ریال معادل 47 میلیون تومان است.

سلام مهریه ده میلیون سال82وسال ٲخذمهریه98 چقدر میشود؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,139,100,127 ریال معادل 113 میلیون تومان است.

عالي

باسلام مادرم سال 1360 عقد نموده وپدرم سال 1389فوت نموده ومهریه مادرم 1210میباشد نرخ روز چقد میشود باتشکر
——————————–کیت ست: با سلام، دوست عزیز متوجه مبلغ مهریه نشدم، در ضمن شما می توانید بعد از سال اخذ مهریه را سال فوت یعنی 1389 و سال عقد انتخاب و بعد از وارد کردن مبلغ مهریه نتیجه را مشاهده کنید.

سلام مادرم سال ۱۳۵۷ عقد کرده. مبلغ ۴۰۰۰۰هزار تومان مهریه اش بوده.. پدرمم سال ۱۳۸۳فوت کرده.. چقدر میشه به پول الان.؟؟. مرسی
——————————–کیت ست: با سلام، برای محاسبه مهریه به نرخ روز باید تاریخ فوت پدر شما به عنوان تاریخ اخذ مهریه در نظر گرفته شود و مهریه مورد نظر به نرخ سال 1383 مبلغ 42,464,234 ریال معادل 4 میلیون و 246 هزار تومان است.

سلام.خسته نباشیدوخداقوت.میشه راهنمایی کنیدبرای مهریه سی میلیون به وکیل چقدرحق الزمه تعلق میگیرد
——————————–کیت ست: با سلام ، از ابزار محاسبه حق الوکاله وکیل برای محاسبه دستمزد وکیل میتوانید استفاده کنید. ولی اکثر وکلا مطابق با نظر خودشون (براساس تجریه ، مهارت و…) مبلغ وکالت اعلام می کنند.

مهریه سال ۵۲
به مبلغ ۳۵۰۰۰ تومان ، و شوهر فروردین ۹۷ فوت شده ،
مهریه به نرخ روز چقدر می شه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ سال 97 باید محاسبه شود مبلغ 729,420,290 ریال معادل 72 میلیون و 900 هزار تومان می باشد.

سلام.مهریه مادرم سال ۶۸ برابر. یک میلیون تومان است باتوجه به سی سال زندگی واینکه پدرم حدودا ۲ میلیارد دارایی و اموال بعد از ازدواج کسب کرد حق و حقوق کامل مادرم چقدر میشود؟ایا نصف اموال به مادرم تعلق میگیرد؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 1,592,469,546 ریال معادل 159 میلیون تومان است. نصف اموال تعلق نمی گیرد ولی مادر شما علاوه بر مهریه برای نفقه و اجرت المثل می تواند در دادگاه طرح دعوی کند و بعد از طی کردن مراحل دادگاه و کارشناسی های لازم مبلغ هایی دیگری نیز به مادر شما تعلق می گیرد. برای این موضوع با وکیل مورد اعتماد مشورت کنید.

باسلام مهریه مادر من ده هزار تومان هستش در سال ۵۴عقد وازد واج کردند میخواستم بدونم الان چند میشه ممنون میشم جواب بدین
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 169,176,471 ریال معادل 16 میلیون و 900 هزار تومان است.

سلام
مهریه نامادری بنده درسال1378 برابر یاسفر حج عمره و کربلا و 40 عددسکه بوده و پدر من درسال 1384 به رحمت خدا رفته اند، مبلغ مهریه ایشان از اموال پدری من، چقدر می‌شود؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه نامادری شما از اموال پدر شما 40 سکه به قیمت سال 84 می باشد. با استعلام از مرجع مربوطه قیمت سکه در سال 84 مشخص می شود.

با سلام و عرض خسته نباشید. به نظر من و عده از آیات عظام و چند تن از نمایندگان مجلس و حقوقدانان محترم محاسبه مهریه سکه ای باید به نرخ روز عقد باشد و مبلغ حاصل را در شاخص تورم اعلام شده از بانک مرکزی به تعداد سالهای زوجیت ضرب شود و مبلغ حاصله هم به نفع زوچین بوده و مرد را به روز سیاه نمی نشاند. لطفا تبلیغ نمایید

خداقوت خیلی ممنون از پاسخگوییتون
با امید موفقیت روز افزون برای شما

سلام
من برای محاسبه میزنم ولی هیچی نمیاره
البته بحث من مهریه نیست من مبلغ چهل وپنج هزارتومان سال ۱۳۸۹گرفتم والان که یادم افتاده گفته باید به نرخ روز پسش بدم
میخاستم اینو برام حساب کنید
——————————–کیت ست: با سلام، اگر بصورت سالانه خسارت محاسبه کنید اصل بدهی همراه خسارت تاخیر تادیه 1,949,801 ریال معادل 194 هزار تومان است. همچنین برای محاسبه اصلی بدهی همراه با خسارت تاخیر به می توانید صفحه محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه مراجعه کنید.
درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد. برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم یا سایر مرورگرهای جدید و بروز استفاده کنید.

خیلی عالی وسریع محاسبه میکنه ودقیق.
بسیارممنون ازشمابخاطراین ابزاربسیارکارامد.

من سال ۱۳۷۱عقد کردم ومهریه ۱۵۰هزارتومان بوده والان میخواهم مهریه خانمم بدهم باید چقدر بپردازم
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه همسر شما به نرخ روز 145,743,243 ریال معادل 14 میلیون تومان است.

خیلی ممنون از پاسخ سریعتون

سلام مهریه یکی از بستگان ما در سال ۱۳۷۴ ۵۰۰۰۰۰۰ریال بوده الان چقدر است؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 196,180,082 ریال معادل 19 میلیون تومان است.

سپاس فراوان .سریع واسان محاسبه می شود.

ببخشیدمادرم سال۱۳۴۷ازدواج کردندومهریشون۶۰هزارتومنه بعدازفوت پدرم قبل ازاینکه ارثیه تقسیم بشه اول باید مهریه مادرم کامل پرداخت بشه بعدمابقی تقسیم بشه یا اول باید ارثیه تقسیم بشه
——————————–کیت ست: با سلام، در صورتی که مادر شما مهریه خود را اجرا بگذارد، از اموال پدر شما ابتدا باید مبلغ مهریه پرداخت کنید و سپس سایر اموال تقسیم کنید.

با سلام
برای محاسبه نرخ روز مهریه تاریخ عقد دائم مد نظر است یا تاریخ صیغه موقت؟
——————————–کیت ست: با سلام، برای صیغه موقت نیز مهریه در نظر گرفته می شود که معمولا ارزش مهریه کم است و پرداخت می شود.(اگر پرداخت نشود به همین روش به نرخ روز محاسبه می شود) محاسبه مهریه به نرخ روز معمولا برای عقد دائم است.

سلام مهریه بنده در سال ۱۳۷۰ معادل ۱۲۰۰۰۰۰۰ریال بوده لطفا محاسبه این مبلغ را برایم اعلام فرمائید ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 1,451,303,616 ریال معادل 145 میلیون تومان است.

باعرض سلام
مهریه ی من درسال92, 35میلیون تومن بود به نرخ روز چقد میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه شما به نرخ روز 709,712,900 ریال معادل 70 میلیون تومان است.

با سلام مهریه همسرم یکصد سکه همراه با 70 مثقال طلا 18 عیار است که سال 97 ازدواج کردیم ایشان حلا مهریه اش را میخواهد ایا باید همراه یکصد سکه طلا اون هفتاد مثقال رو هم بپردازم؟ تکلیف من که کل دارایی ام بعد از مراسم کمر شکن ازدواج فقط یک ماشین مدل پایین پژو 405 هست برای پرداخت این مهریه چیست؟
با سپاس فراوان از شما عزیزان…
——————————–کیت ست: با سلام، بله هفتاد مثقال طلا را نیز باید پرداخت کنید. در واقع شما باید تمام مهریه را پرداخت کنید.

درسال شصث وجهار بامهریه یکصد وپنچاه هزار تومان مهریه در حال حاضرچقد راست
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مورد نظر شما به نرخ روز مبلغ 569,129,288 ریال معادل 56 میلیون و 900 هزار تومان می باشد.

سلام بعد از فوت پدرم درسال ۱۳۸۳ مهریه مادر ۱۴ کیلو مس و یک دستبند طلا و یک انگشتر طلا بوده که سال عقد ۱۳۴۵بوده لطفا به نرخ سال ۱۳۸۳ چقدر میشه سپاس
——————————–کیت ست: با سلام ، این نوع مهریه با ارجاع به کارشناس و استعلام از مراجع مربوطه به نرخ سال 83 محاسبه می کنند و در حال حاضر امکانش نیست این مهریه را به نرخ روز محاسبه کرد.

بسیار غیر منصفانه است. مبلغ مهریه در سال ۹۲ برابر با ۳۷ میلیون تومان براورد شده و اکنون ۱۵۰ میلیون تومان یعنی ۵ برابر در حالیکه حقوق من حتی دو برابر هم نشده است. همه میدانند که حقوق کارمندان و بازنشستگان هیچ تناسبی با تورم ندارد اما هنگام محاسبه تورم را لحاظ میکنید. اگر قرار بود دولت بپردازد این محاسبه درست بود.

با سلام.و تشکر. باقیمانده مهریه مادرم 1500تومان است زمان وقوع عقد 1343..
و پدرم سال 1390.فوت کرده ….الان در تقسیم ارث قانونا باید مهریه را تا زمان فوت حساب کنیم یا حال ..با تشکر
——————————–کیت ست: با سلام ، طبق قانون مهریه به نرخ روز باید براساس تاریخ فوت پدر شما یعنی سال 97 محاسبه شود.

با تشکر ازعوامل این برنامه بسیار عالی استد

سلام مادر خانمم سال 79بامهریه 2میلیون تومانی ازدواج کرده ودر ضمن یک برگه از شوهرش برای اینکه از خانمم هم مراقب ..کنه به مادر خانمم داده حالا سوالم اینه مادر خانمم چقدر مهریه میتونه بگیره در صمن شوهرش بازنشسته هست واز خانم اولش فرزند داره چقدر بهش ارث میریه ایا به خانمم که نامه داره هم ارثی میرسه در ضمن حقوقش چی میشه یک دختر شوهرش طلاق گرفته ایا حقوق ماذر خانم کم میشه در ضمن وسایل داخل خانه چه حکمی داره وزلایی که برای مادر خانمم گرفته چی میشه ایا ایشون بعد همسرشون حقوق ارثیه و از خانه جقدر سهم دارن خانمم که نامه داره چی ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه مادر خانم شما به نرخ روز 339,832,211 ریال حدود 34 میلیون تومان است. اگر درست متوجه شده باشم همسر ایشان فوت کرده اند.مادر خانم شما می توانند 34 میلیون از حقوق ماهانه و سایر اموال همسرش که به ورثه ارث رسیده دریافت کند. در ضمن خانم شما از ارث سهمی نمیبرند.

شاخص سال ۱۳۹۷ چنده؟
——————————–کیت ست: با سلام، شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی سال 97 عدد 143.8 می باشد.

سلام. مادرشوهر من تقاضای مهریه از ماترک همسر مرحومش نموده. سال عقد آنها 50 و سال فوت همسرش 76 می باشد. مبلغ مهریه ایشان 1700 تومان بوده. حالا به نرخ روز چقدر می شود؟البته با محاسبه تاخیر و تادیه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه ایشان باید تا تاریخ فوت همسر یعنی سال 76 محاسبه شود و مهریه به نرخ روز ایشان تا سال 76 به مبلغ 1,608,321 ریال معادل 160 هزار تومان است.

با سلام . پدرم خانه خود را بین فرزندانش بصورت عمرایی تقسیم کرده ایا بعد از فوت پدرم زنش میتواند مهریه خود را از سهمی که برای فرزندان مشخص شده دریافت کند یا از سایر اموالی که برای پدرم مانده ؟ لطفا راهنمائی فرمائید
——————————–کیت ست: با سلام، سند عمرایی بعد از فوت پدر شما به فرزندان منتقل می شود و بعد از فوت پدر شما، همسر ایشان می توانند بعد از اجرا مهریه نسبت به سایر اموال پدر شما اقدام کند و آن سند جز این اموال نمی باشد.

با سلام پدر مادرم در سال 1370ازدواج کردن ومبلغ مهریشون یک میلیون تومنه الان چند میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه ایشان به نرخ روز 1,209,419,680 ریال معادل 120 میلیون تومان می باشد.

سلام. یکی از اشناهامون در سال 65ازدواج کردن و مبلغ مهریشون هم 175هزار تومان شده اون دوران میخواستم بدونم العان چقدر میشه؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه ایشان به نرخ روز 537,713,675 ریال معادل 53 میلیون تومان است.

سلام مقدارریالی ۳۰۰ سکه بهار ازادی در سال ۱۳۸۹ چقدر میشود
با تشکر
——————————–کیت ست: با سلام ، برای محاسبه مهریه به نرخ روز سکه، از قیمت روز سکه استعلام و سپس در تعداد سکه ضرب می کنند با فرض اینکه سکه به نرخ روز 4,200,000 تومان می باشد مهریه به نرخ روز 300 سکه 12,600,000,000 ریال معادل 1,260,000,000 تومان است.

با سلام. پدر و مادرم در 22 بهمن سال 67 ازدواج کردن و همون سال هم عقد کرده بودن و مبلغ مهریه سیصد هزار تومان بود. الان به نرخ روز چند درمیاد؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه مادر شما به نرخ روز 560,259,740 ریال معادل 56 میلیون تومان است.

سلام.خسته نباشید.من درسال97طلب مهریه کردم.ولی هنوزدریافت نکردم.اکنون مهریه من بانرخ 98محاسبه میشودیا97..ممنون میشم اگه محاسبش کنیدمهریم درسال 72ششصدوپنجاه هزارتومن بود
——————————–کیت ست: با سلام، بله در صورتی که درخواست بروزرسانی مهریه دهید مهریه شما به نرخ روز محاسبه خواهد شد. مهریه شما به نرخ روز 515,270,121 ریال معادل 51 میلیون تومان است.

سلام و عرض ادب
مهریه مادرم سال۵۸ هفتاد هزار تومان بوده الان به نرخ روز چقدر میشه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 657,908,497 ریال معادل 65 میلیون تومان می باشد.

با سلام من سال ۹۵ ازدولج کردم ۹۸ میخام خودم طلاقش بدم چقد میشه
——————————–کیت ست: با سلام، شما مبلغ مهریه اعلام نکردید تا مهریه به نرخ روز محاسبه کنیم. شما خودتان می توانید محاسبه انجام دهید. کافیه سال اخذ مهریه 1398 و سال عقد 1395 انتخاب کنید، سپس مبلغ مهریه را وارد کنید تا مهریه به نرخ روز محاسبه و نمایش داده شود.

غیر عادلانه

عالی

آیا با این سیستم میشه معادل دستمزد و بدهی را هم به ارزش پول الان محابه کرد؟تاچه حد نزدیک به محاسباتی است که در دادگستریها و مراجع قانونی محاسبه می شود.
——————————–کیت ست: با سلام، فرمول محاسبه مهریه به نرخ روز در مراجع قضایی و این صفحه دقیقا یکسان می باشد. فرمول در متن توضحیات پایین همین صفحه کامل توضیح داده شده است. همچنین شما می توانید برای محاسبه خسارت تاخیر تادیه (بروزرسانی بدهی همراه با خسارت به نرخ روز) مانند دادگستری به صفحه محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه مراجعه کنید.

یعنی صد خرده ای میلیون تومن باید من مهریه صد هزار تومنی سال ۵۷ را بدهم
مگه حقوق من که هفتصد دلار در ماه در سال ۵۷ بود الان شده دویست دلار افزایش معکوس نداشته است
والله شما ما را دین زده کرده اید

سلام ، پدر من 75 سال سن داره و همسر ایشان ( زن پدرم ) قصد به اجرا گذاشتن مهریه رو داره ایشان در سال 60 عقد کردند، میخواستم بدونم با توجه به اینکه پدرم هیچ مال یا اندوخته ای نداره و در حال حاضر هم بیکاره چه سرنوشتی در انتظارش هست ؟
——————————–کیت ست: با سلام، بعد از اجرای مهریه ابتدا در ثبت اسناد و بعد دادگاه، در صورتی که با استعلام از مراجع مربوطه اموال رسمی یعنی املاک، ماشین و حساب بانکی و…. برای وصول مهریه شناسایی نشود با پافشاری همسر ایشان ممکن است حکم جلب ایشان صادر و راهی زندان شوند. مگر اینکه هدف همسر ایشان از اجرای مهریه تحت فشار گذاشتن پدر شما برای طلاق باشد.

سلام مادرم 53سالشه االان دوتا پسرمجرد داره 200هزار مهریه سال66داره پدرم دوتاخونه با دوتا ماشین داره الان مشکل پیدا کردن مبگه باید ازخونم بره ومیخوام زندگیمو بفروشم برم الان لطف میکنین بگین بدون طلاق ازش چقدر میتونه بگیره واسه بزرگ کردن بچه هاش ودرصورت طلاق میتونه چقدر بگیره ممنون؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما اگر 200 هزار تومان بوده به نرخ روز معادل 481,742,044 ریال یعنی 48 میلیون تومان است که با توجه به شرایطی که گفتید پدرتون توانایی پرداخت مهریه را دارد. اگر زن مهریه را بذل (بخشش) نکند حتی بعد از طلاق هم میتواند دریافت کند. در مورد سایر موارد مادر شما میتواند برای نفقه و اجرت المثل در دادگاه شکایت کند که بعد از کارشناسی و طی مراحل دادگاه مشخص می شود چه مبلغی باید پدر شما پرداخت کند.

۲۵۰۰ریال سال ۳۶ مهریه بوده الان چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 9,986,111 ریال معادل 900 هزارتومان می باشد.

خوبه

سلام سایر موارد هم در دادگاهها همینجوری محاسبه میشه مثلااز یکی از پنج سال پیش مبلغی طلبکار بوده ام که به شکایت کشیده اگه در دادگاه پیروز بشم مبلغ به نرخ روز حساب میشه

مهریه قرار داد مزخرفی است

سلام سال 72تاريخ عقدمونه یک مليونه داخل سال98چقدر مهریه به روزش هست
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 792,723,264 ریال معادل 79 میلیون تومان می باشد.

سلام
سال شست و نه.
مبلغ یک میلیون تومان مهریه لطفا به روز چقدر میشود
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مبلغ مورد نظر شما به نرخ روز 1,461,382,114 ریال معادل 146 میلیون تومان می باشد.

سلام .من سال ۱۳۷۰ ازدواج کردم ومهریه همسرم ۱۰۰هزارتومان میباشد .خواستم محبت کنین به نرخ روز درسال ۱۳۹۸ این مهریه چقدر میشود.ممنون از زحمات شما عزیزان .
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه همسر شما به نرخ روز 120,941,968 ریال معادل 12 میلیون تومان می باشد.

سلام مهریه مادر من سال ۱۳۳۰ مبلغ سیصد تومان بوده وبرای سهم الارث در سال ۱۳۹۶ چه مبلغی میشود؟ سایت حدود ۱۳۰۰ تومان محاسبه میکند
——————————–کیت ست: با سلام ، شما سیصد تومان اشتباه وارد کردید. سیصد تومان معادل 3,000 ریال هست، این مهریه به نرخ روز در سال 96 معادل 13,700,000 ریال یعنی یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار تومان است.

باسلام اگر کسی در شرف طلاق باشد و‌مهریه خانم ۵۰۰ سکه باشد و نصف ان عندالعستطاعه ونصف آن عندالمطالبه باشد،شرایط چگونه است؟پسر وشعمالی خوبی نداشتهو هیچ سندی به نامش نیست؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه عندالاستطاعه در صورتی که اموال رسمی نداشته باشید قابل دریافت نیست ولی باقیمانده مهریه را باید پرداخت کنید.

سلام
ببخشید من مهریه مادرم سال ۶۰ چهل هزار تومن بود ما سال ۹۴ تقسیم ارث رو انجام دادیم ولی ۰ون اون زمان سن من کم بود الان میخوام برادر بزرگترم برام شفاف سازی کنه چون هرجور حساب میکنم انگار خیلی کمتر از حقم گرفتم ولی الان هرچی میخوام از نرم افزار شما استفاده کنم که مبلغ مهریه مادرم سال ۹۴ چقدر میشه موفق نمیشم میشه سوالمو جواب بدین
——————————–کیت ست: با سلام، در سال ۹۴ مهریه مادر شما 156,776,068 ریال معادل 15 میلیون تومان بوده است.
درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد.برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

خوبه

سلام.جناب بنده در سال ۸۹ عقد کردم و مبلغ مهریه ۲۵ میلیون تومان به اضافه ی یک سفر کربلا شد….اما بعد از امضای عقد نامه و چند ماه بعد متوجه شدیم که در عقدنامه به اشتباه به جای سفر کربلا ، سفر مکه قید شده…ما هم دیگر پیگیر نشدیم…لطفا بفرمائید در صورت طلاق ما می توانیم این قضیه را پیگیری کنیم یا خیر؟و ضمنا مبلغ مهریه به نرخ روز الان چقد میشه؟(۲۵ میلیون در سال ۸۹)
——————————–کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه به نرخ روز 1,083,222,852 ریال معادل 108 میلیون تومان است. در مورد اشتباه سفر مکه اگر همسر یا خود شما نسبت به این موضع اعتراض داشته باشید با ارایه مدرک معتبر (مانند دفترچه ای که در مراسم های ابتدای مانند خواستگاری و … می نویسند) قابل پیگیری است.

سلام مهريه همسرم700 سکه است يکبار درسال83 مهريه اش را طلب نمود و طبق راي دادگاه 5سکه نقد دادم و ماهيانه 120.000 تومان از حقوقم بحسابش واريز ميشد پس از يکسال و اندي که آشتي کرديم از گرفتن مابقي منصرف شد اکنون دوباره ميخواهد از هم جدا شويم سوالم اينست که اگر مهريه اش را طلب کند مقدار مهريه برطبق چه معياري محاسبه ميگردد سال83 يا حال حاضر؟؟ و آيا اصلاً ميتواند دوباره مهريه اش را طلب نمايد؟درضمن بازنشسته هستم و ماهيانه 4.000.000 تومان حقوق ميگيرم
——————————–کیت ست: با سلام، اگر همسر شما تمام مهریه (700 سکه) اجرا گذاشته باشد با اعلام انصراف و ختم پرونده دیگر نمی تواند دوباره مهریه مطالبه کند. ولی اگر در سال 83 قسمتی از مهریه (مثلا 100 سکه) اجرا بگذارد الان می تواند برای باقیمانده (600 سکه) اقدام کند و در صورت اقدام، مهریه با قیمت سکه به نرخ روز محاسبه خواهد شد.

ممنون از سایت خوبتون و توضبحات کازشناس محترم

شوهر در آلمان هست بیش از ۱۹ ماه هست مرا با یک بلیط یکطرفه به ایران فرستاده از شورا حکم محکومیت گرفته‌ام بعد از درخواست طلاق از طریق دادگاه مهریه ام باطل میشود یا به قوت خود باقی میماند مهریه ام ۷۰۰ سکه میباشد ضمنا شوهرم در دادگاه حاضر نشد فقط اظهار نامه فرستاده بود دادگاه او را محکوم کرده به پرداخت نفقه هر ماه یک میلیون تومان بعد از طلاق نفقه چه میشود
——————————–کیت ست: با سلام ، اگر بدون بذل و بخشش مهریه طلاق بگیرید بعد از طلاق هر زمانی می توانید مهریه را اجرا بگذارید.ب خشش مهریه فقط با درخواست شما انجام می شود. نفقه به زمان بعد از طلاق تعلق نمیگیرد.

سکه 4500000 تومان!!! یا خدا. چطوري بعضی ها ازدواج میکنند؟
حالا وسایل زندگی که مرد باید بخره مثل تلویزیون و سرویس چوب و یخچال و… به کنار. هزینه های زندگی کمر شکن الان رو چطور پرداخت میکنه! اگر بخواد اجاره خونه بده که واویلاست.تالار و مراسم ازدواج و سرویس طلا و اينا چی؟ من یکی بمیرم بهتره تا ازدواج کنم. تو این شرایط اقتصادی اگر پدر ميلياردر داشتید که واستون خرج کنه ازدواج کنید و اگر نه برید دنبال زندگی فلاکت بار تون.

با سپاس از شما

سلام مادرم در سال ۶۴ عقد کرده پدرم امسال فوت شده مبلغ مهریه ۲۰۰ تومان بوده که چک داشته و بعد ارقام چک پاک میشه و بعد دوباره چک مینویسه پدر و تقریب ۱۵ سال پیش محضری میکنن حالا مقدار مهریه باید چطور حساب کنم تاریخ عقد چک بعدی یا محضری کردن
——————————–کیت ست: با سلام، مبنا محاسبه مهریه به نرخ روز متنی است که به عنوان مهریه در سند ازدواج (عقدنامه) نوشته شده و در دفتر ازدواجی که عقد صورت گرفته نیز ثبت شده است. اگر در سند ازدواج مبلغ 200 تومان با تاریخ عقد سال 64 نوشته شده از نظر قانون باید براساس این اطلاعات محاسبه انجام شود. فکر میکنم چک برای پرداخت مهریه بوده که حالا به هردلیلی نقد نشده و ارتباطی با محاسبه مهریه ندارد و ممکن است مادر شما در ازای دریافت چک به عنوان مهریه با پدر شما توافق و در دفتراسناد رسمی ثبت کرده باشند.

سلام سال 62مادرم ازدواج کرده و مهریش 170هزارتوما معال روز چقد میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 766,332,288 ریال معادل 76 میلیون تومان می باشد.

سلام .شما میدونین 19 اشرفی به نرخ روز چقد میشه?ممنون میشم راهنماییم کنین
——————————–کیت ست: با سلام، هر سکه اشرفی حدود 3.5 گرم طلا می باشد.(به اسنتاد ویکی پدیا) باید هر گرم طلا به نرخ روز در 3.5 ضرب کنید و سپس نتیجه در 19 ضرب کنید تا مهریه به نرخ روز محاسبه شود.

ی آقا از کجا می دونست در یک کشور حکومت عدل علی ع در ی سال قیمت سکه چهار برابر میشود و بعد بگیم باید مهریه را پرداخت من الان وقت مردنم نزدیکه و می‌خوام قبل از مردنم مهریه خانمم را پرداخت کنم تا دینی به کسی نداشته باشم ولی کل داراییم به اندازه مهریه نیست البته زمان عقد می‌توانستم پرداخت کنم وسهم بچه هام چی می شن

سلام مبلغ مهریه من درسال 84 20 میلیون تومان بوده شوهرم سال 97 فوت شدن حالا به روز چقدر میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه شما باید به تاریخ فوت همسر شما سال 97 محاسبه شود و به نرخ روز 1,792,123,629 ریال یعنی 179 میلیون تومان می باشد.

سلام من سال ۸۹ازدواج کردم موقع ازدواج مهر یه ام ۱۰ ملیون بود که دو ملیونش تو عقد نامه ثبت نشد پدرم هم جهاز برام خرید که رسیدش هستمهریه ام هم با کسر دو میلیون ۷ ملیون حساب میشه که به نرخ روز نزدیکه سی میلیون میشه یه دختر شش ساله دارم شوهر من فرد بیماریه مشکل روانی داره و تحمل زندگی برام سخته اونم حاضر نمیشه بره مشاوره بد دهنه و دست بزن داره اگه من در خواست طلاق بدم آیا مهریه بم تعلق میگیره؟بچه مو بم میدن؟اگه بچه مو بجای مهریه ام بر دارم چی؟ جهازم که مال خودم بود رسیدشم هست باید شوهرم برگردونه بهم البته همه رو فروخت جاش جدیداشو آورد قسطی ..لطفا راهنماییم کنین خواهش میکنم خیلی مهمه برام این قضیه
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه حق شماست و ارتباطی به طلاق شما ندارد حتی بعد از طلاق هم می توانید مهریه اجرا بگذارید. در مورد فرزند، طبق قانون تا 7 سال حضانت فرزند با مادر می باشد و درصورتی که با همسرتون توافق کنید می توانید مهریه ببخشید و حضانت کامل فرزندتون بگیرید. (قانون در این مورد وجود ندارد و مهریه و حضانت بچه هر کدام قانون جدا دارد.). درمورد جهیزیه هم می توانید تقاضا استرداد جهیزیه به دادگاه ارائه کنید.

سلام.بزرگوار من سال۶۹ ازدواج کردم مهریه ۳۰۰هزارتومانو و ۵عدد سکه میخواستم ببینم جمعا امسال چقدر مهریه خانم محاسبه میشه و من ی خونه دارم حدودا۵۰۰ میلون قیمتشه .حالا زن از خونه چیزی بش میرسه یا نه.ممنون
——————————–کیت ست: با سلام، 300 هزار تومان مهریه سال 69 به نرخ روز 438,414,634 ریال یعنی 43 میلیون و 800 هزار تومان که با ۵ عدد سکه ( قیمت سکه نرخ روز 4,500,000 تومان) در کل 66 میلیون تومان مهریه همسر شما به نرخ روز می باشد. اگر خانه شما در حال حاضر تنها محل زندگی شما باید جز مستثنیات دین می باشد و اگر همسر شما درخواست توقیف ملک را هم دهد با اعتراض شما آزاد می شود مگر اینکه ارزش خانه با توجه به وضعیت اجتماعی و بدهی شما بسیار زیاد باشد.

با عرض سلام بنده سال 73 یک ملیون تومان نقدی مهریه خانمم کردم ، حال سال 98 میباشد مهریه خانم بنده نقدا چقدر شده
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه همسر شما به نرخ روز 58 میلیون تومان می باشد.

با سلام و عرض خسته نباشید مهریه مادرم در سال ۱۳۵۰ ، ۲۷۵تومان بوده ، با نرخ امروز مهریشون چقدر میشه ، پدرم پارسال فوت شده ، آیا مادرم می‌تونه علاوه بر مهریه نفقه و اجرت المثلش را هم حساب کنه ؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما 700 هزار تومان به نرخ روز یعنی سال فوت پدر شما (سال 97) می باشد. نفقه و اجرت المثل بعد از طرح دعوی در دادگاه و انجام کارشناسی مشخص می شود.

با سلام عرض ادب ؛ حکم نفقه صادر شده شوهرم در آلمان زندگی میکند فقط در روز دادگاه به دادگاه اظهارنامه فرستاده بود دادگاه تعیین نفقه شد و حکم صادر کرده الان اگر به دادگاه نیاد بنده باید چکار کنم آیا بعد از در خواست طلاق از دادگاه میتوانم مهریه ام را بگیرم یعنی مهریه به قوت خود باقی میماند یا اینکه بنده چکار کنم . و ضمنا پدر شوهرم با امضای خودش از طرف شوهرم چندین مرتبه اظهارنامه‌ فرستاده و بنده جوابیه فرستادم و گفتم در صورت داشتن سمت به دادگاه مراجعه کنید کارم درست بوده (( ممنون میشم راهنمایی کنید))
——————————– کیت ست: با سلام، حکم نفقه قطعی می شود و برای طلاق در صورتی که مهریه را بذل و بخشش نکنید مهریه باقی میماند و در آینده هر زمانی می توانید مهریه را اجرا بگذارید. در مورد پدر شوهر شما در صورتی که وکالت داشته باشد می تواند کارهای مربوط به شوهر شما انجام دهد.

سلام مهربه خانمم ٢٠٠ هزار تومان در سال ١٣٦٦ بوده و حكم طلاق اخر سال ٩٧ هست ميخواستم بدونم مهربه ايشون چقدر بايد پرداخت كنم
——————————– با سلام، اگر بدون بذل و بخشش مهریه طلاق گرفته باشید هر زمانی که همسر (سابق) شما درخواست مهریه کند باید به نرخ روز پرداخت کنید که مهریه 200 هزار تومان در سال 66 به نرخ روز 48 میلیون تومان می باشد.

با سلام منو خانمم چند سالی مشکل داریم و خودم به طلاق اقدام کردم .و خانمم از من شکایت کرده که من یک خونه دارم یا خونه از من گرفته میشود یا کل مهریه نقدا پرداخت شود اینو نوشته و من میخوام بدم و لی قسط بندی بشه مهریه اش ۱۴سکه و من بیکارم .به نظر شما خونه توقیف میشود بخاطر مهریه .ممنون
——————————– کیت ست: با سلام، خانه اگر متناسب با وضعیت اجتماعی شما باشد (مثلا ارزش میلیاردی نداشته باشد) جز مستثنیات دین می باشد و در صورتی که دادگاه خانه را توقیف کند بعد از اعتراض شما که این خانه تنها محل زندگی شماست رفع توقیف می شود.

سلام، خونه ی ما الان یک میلیارد و دویست و نود میلیون هست، ببینید در قباله ی من نوشته سه دانگ خانه به مبلغ 220 میلیون، مال دوسال پیش، میخوام ببینم الان چند دانگ خونه باید به نام من باشه؟
قبلا همسرم میگفت سه دانگ و سه دانگ، ولی الان میگه یه دانگ میزنم، درسته بنظرتون؟
——————————– کیت ست: با سلام، از نظر قانون 3 دانگ ملاک نیست وقتی معادل 3 دانگ یعنی 220 میلیون مشخص شده است. فرض کنید یک خانه با ارزش کمتر از 100 میلیون بود و سه دانگ به نام شما می شد، در این صورت حق شما ضایع می شد. پس شما باید مبلغ مهریه به نرخ روز یعنی 316 میلیون + 7 سکه دریافت کنید که اگر مبلغ خانه که فرمودید تقسیم بر 6 کنید بیشتر از یک دانگ و کمتر از حق شما می باشد.

با سلام ضمن قبول نماز و روزه تان )) زن برادرم از دفتر ازدواج نامه فرستاده مهریه اش میخواهد الان در قبال این نامه برادرم چکار کند جواب نامه را به دفتر خانه ارسال نمائید یا به خانه پدر زن ارسال کند برادر آماده هست مهریه اش پرداخت کنند و یا اینکه منتظر بماند از دادگاه اخطار بیاد
——————————– کیت ست: با سلام، در صورتی که برادر شما مشکلی برای پرداخت مهریه ندارد میتواند همراه با همسرشون به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و بصورت رسمی پرداخت مهریه ثبت کنند و درگیر مراحل اداری نشوند. در ادامه فقط همسر برادر شما باید از ادامه تقاضا مهریه انصراف دهد (در واحد اجرا اداره ثبت اسناد) و در نهایت پرونده مربوطه بسته می شود. در صورتی که مراجعه هم نکند بردادر شما سند رسمی پرداخت مهریه دارد و مشکلی در آبنده نخواهد داشت.

سلام ضمن عرض خسته نباشین
خانمی متولد سال 1342 هستن که در سال 1357 با همسر خود ازدواج کردن و تاریخ تولد اولین فرزندشون 1358 بوده و در شناسنامه ها هم ثبت هست. با توجه به گفته خانم به علت سن کم ایشان چون در محضر عقد انجام نشد سند و عقد محضری سال 1360 ثبت شده. الان خانم اگه بخواد برا مهریه اقدام کنه مبلغ مهریه که در سند بیست و پنج هزار تومن نوشته شده و قید شده مبلغ ده هزار توما پرداخت شده و مانده پانزده هزار تومان میباشد، به نرخ روز چقد میشود؟
——————————– کیت ست: با سلام، به استناد سند ازدواح سال 1360 باقیمانده میلغ مهریه 15 هزار تومان به نرخ روز 92,179,487 ریال یعنی 9 میلیون تومان می‌شود.

سلام. بعد از فوت همسر، غیر از مهریه آیا شیربها و نفقه قابل دریافت است؟
——————————– کیت ست: با سلام، دریافت شیربها در قانون وجود ندارد. نقفه زمان قبل فوت همسر و و ایام عده یعنی 4 ماه و 10 روز بعد از فوت همسر قابل دریافت است.

سلام، من سال 95 ازدواج کردم و کلا شوهرم با مهریه مخالف بود، و نظرش این بود که در قباله هیچ چیزی بنام مهریه قید نشه، ولی خب پدر و مادرم راضی نبودم، و در محضر در قباله نوشتند سه دانگ خانه به مبلغ دویست و بیست میلیون تومن و 7 عدد سکه، اقا شوهر ما حالا میگه چرا بابات اسم عدد آورده و تو رو در حال حاضر فروخته من به این اعتقاد ندارم، و برا اینکه الان یه همچین مهریه ای به دوش منه و بر دیین منه میخوام به تو بپردازم، و حالا رو این خونه دو تا وام 60 میلیونی گرفتیم که هم به نام منه هم بنام ایشون، حالا شوهرم میگه بخاطر اینکه بابات گفته 220 میلیون تومن من میخوام یه دونگ این خونه رو بزنم به نامت و بیا تو محضر بنویس که مهریتو گرفتی به اضافه یه چک بابت 7 عدد سکه، آیا این چینین چیزی درسته؟ لطفا منو راهنمایی کنید، یعنی کلاه سر میخواد بذاره؟
——————————– کیت ست: با سلام، 220 میلیون تومان مهریه شما به نرخ روز 316 میلیون تومان می شود. اگر یک دانگ آن خانه ارزشی معادل این مبلغ دارد و همچنین بابت قیمت سکه ها چک بگیرید از نظر شرعی و قانونی مهریه شما پرداخت می شود.

سلام اجراییه نفقه ابلاغ شده به شرکت ولی شوهرم خودش ایران نیست الان باید چکار کنم
——————————– کیت ست: با سلام، اگر آدرس همسر شما به هر دلیلی عوض شده باشد و اعلام آدرس جدید نکرده باشد در صورت رعایت صحت عملیلات ابلاغ توسط مامور ابلاغ، ابلاغ به آدرس شرکت مورد تایید می باشد.

با سلام مبلغ بیست هزارتومان سال ۶۰ به روز چقدر میشه
——————————– کیت ست: با سلام، مبلغ مهریه مورد نظر شما به نرخ روز 122,905,983 ریال یعنی 12 میلیون تومان است.

سلام من درسال 1394/5/7عقد کردم الان میخوام از زنم طلاق بکیرم تعداد سکه 360عدد میشه بهم بکید چه جوری محاسبه میشه چه تعداد سکه باید پرداخت کنم به تاریخ 1398/3/3
——————————– کیت ست: با سلام، اگر توافقی در مورد مهریه تصیمیم نگیرید بعد از درخواست اجرا مهریه توسط همسر شما در صورت شناسایی اموال شما (حساب بانکی، املاک، خودرو و…) تمام مهریه با نرخ روز سکه توسط قانون از شما دریافت و به همسرتان پرداخت می شود.

افتضاحه چون مبلغ مهریه ای که در سالهای ۵۰ تا ۵۵ مثلا ۴۰۰۰۰ تومن بوده اون موقع قیمت یک خونه بزرگ و خوب بوده الان پول پیش یک خونه کوچیک هم نمیشه

ببخشید سوال بنده این بود با اثبات ندادن نفقه به مدت بیش از ۶ ماه و حاضر نشدن در دادگاه (( طلاق با مهریه از دادگاه درخواست نماید طلاق در دادگاه انجام بشود و مهریه به قوت خود بماند هر موقع به ایران آمد اجرا بشود آیا امکانش هست از اینکه به سوال بنده جواب داده بودی بی نهایت ممنون
——————————– کیت ست: با سلام، بله برای طلاق هیچ مشکلی نخواهید داشت و بعد از طلاق هر وقتی که مایل باشید می توانید مهریه را اجرا بگذارید.

دخترم سال ۱۳۹۳ ازدواج کرده مهریه ۷۰۰ سکه میباشد الان ۱۶ ماه است دخترم را ول کرده شوهرش در آلمان هست به نفقه شکایت کردیم حکم نفقه داده شده الآن با اثبات ندادن نفقه دخترم میتواند طلاق با مهریه از دادگاه دادخواست نماید چقدر از مهریه را به اجرا بگذارد و قانون اجازه میدهد و نیز آیا قانونی هست لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
——————————– کیت ست: با سلام، به شرطی که شوهر دختر شما اموال (ملک ، خودرو ، حساب بانکی و …) داشته باشد تمام مبلغ مهریه قابل دریافت است.

سلام
مهریه مادر من از چه چیزهایی محاسبه میشه؟
پدرم زمینهایه کشاورزی داشت که کشت و کاری نمیشه
و یک خونه کلنگی که الان فقط امتیازات و زمینش ارزش داره
حالا مادر من ازین املاک ارث میبره بعنی مهریه اش رو از کجا باید بدن؟
——————————– کیت ست: با سلام، هم ارث میبرد و هم برای دریافت کامل مهریه میتواند مهریه را علیه وراث اجرا بگذارد و با معرفی اموالی که نام بردید مهریه را از ورثه دریافت کنند.

سلام میشه بگین مهریه مادر من چند میشه سال۶۲ ۵۰ هزار تومان بود
——————————– کیت ست: با سلام، مهریه مادر شما به نرخ روز 225,391,850 ریال یعنی 22 میلیون و 500 هزار تومان می‌باشد.

با سلام ، لطفا در مورد ابزار محاسبتی سالهای دور تجدید نظر فرمایید ، در سال سی ویک زمینی به مبلغ پنجاه تومان خریداری شده وامروز یک ونیم میلیارد ارزش پیدا کرده ودر همانوقت چهار برابر قیمت زمین دویست تومان مهریه شده وابزار شما مهریه امروز را حدود زیر یک میلیون ودویست اعلام مینماید ، با احترام
——————————– کیت ست: با سلام ، دوست عزیز نحوه محاسبه در سال های دور و نزدیک ما تعیین نکردیم. توسط قانون تعیین شده است و ما فقط نرم افزار طراحی کردیم.

سلام خسته نباشید میتونیدبرام بگید در سال۱۳۵۹مهریه مادرم ۴۰۰۰۰۰﷼بود الان چقدر میشه
——————————– کیت ست: با سلام ، مهریه مادر شما به نرخ روز 302,736,842 ریال یعنی 30 میلیون تومان می‌باشد.

سلام و وقت بخیر
خیلی ساده و کوتاه عنوان کنم مهریه سکه را می توان به صورت ریال و براساس شاخص جدید بهای کالا و خدمات مصرفی پرداخت کرد با توجه به قیمت زیاد سکه در این چند ساله که رشد عجیبی کرده، لطفا در صورت امکان راهنمایی نمایید

سلام‌ تاریخ عقد سال 95ومهریه به مبلغ 50میلیون تومان می‌باشد یگانه پیش دادخواست دادم هنوز رای صادر نشده خواستم لطف کنید به قیمت روز همراه با تاخیر تادیه برام حساب کنید ممنون
——————————– کیت ست: با سلام ، مهریه به نرخ روز 719,000,000 ریال یعنی 71 میلیون و 900 هزار تومان می‌باشد.

سلام خسته نباشید میشه لطفا بگید مهریه من به مبلغ 50میلیون تومان در سال 95چقدر میشه وایا خسارت تاخیر تادیه هم برای مهریه حساب میشه یاهمون به قیمت روز محاسبه میشه من‌تازه اقدام‌کردم تا موقع صدور رای تغییر می‌کنم یا نه ؟لطفا برانم حایله کنید ممنون‌میشم
——————————– کیت ست: با سلام ، مهریه به نرخ روز یعنی محاسبه مهریه همراه با خسارت تاخیر. شما تاریخ عقد اعلام نکردید. اگر شما تا امسال طلاق نگرفته مهریه برابر نرخ روز یعنی امسال محاسبه می‌شود نه سال 95.‌

معلوم نیست تا چه حد صحت دارد و چگونه محاسبه میشود.
——————————– کیت ست: با سلام ، نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز در متن پایین همین صفحه به طور کامل توضیح داده شده است.

سلام من شوهرم فوت کرده ۴ سال الان میتونم نفقه بگیرم از دخترش و بقیه فرزندانش که فرزندان خودمم هستن
——————————– کیت ست: با سلام ، نقفه شامل زمان قبل فوت و ایام عده یعنی 4 ماه و 10 روز بعد از فوت همسر شما می باشد که از وراث همسر (شامل فرزندان شما هم می‌باشد) می‌توانید دریافت کنید.

سلام ممنون وبلاگ تون خواستم بدونم شاخص 98 برای محاسبه مهریه اعلام شده؟ و اینکه مبلغی ک محاسبه شد بر اساس شاخص نودو هشته؟
——————————– کیت ست: با سلام ، شاخص سال 98 بعد از اتمام سال 98 در سال 99 اعلام می شود. برای محاسبه مهریه به نرخ روز از شاخص سال قبل استفاده می شود که در حال حاضر نرم افزار بروز می باشد.

باید پول به قیمت سکه روز و قیمت سکه در زمان عقد محاسبه شود یعنی با این پول در ان زمان چند سکه میتوانست خریداری نماید این صورت محاسبه واقعا با نرخ تورم به زیلن زوجه میباشد و این باید تغییر یابد پول با سکه باید محاسبه شود

با سلام و احترام. آیا بعد از فوت زن ، شوهر زن از مهریه مطابق سهم ارث سهم میبرد؟ و سوال دوم: اگر قبلا زن ازدواج کرده باشد و از همسر اول فرزندانی داشته باشد و بعد جدا شده باشد و مجدد ازدواج کرده باشد، و فرزندی هم از این ازدواج دوم باشد، بعد از فوت فرزندانی که از همسر اول بودند از مهریه و وسایل منزلی که متعلق به ازدواج دوم هست سهمی میبرند؟
——————————– کیت ست: با سلام ، در مورد سوال اول بله شوهر سهم می برد. با فوت زن کلیه حقوق و مطالبات او به ورثه وی می رسد که از جمله حقوق زن مهریه اوست که اگر در زمان حیات او از شوهر نگرفته باشد این حق به ورٍثه اش می رسد. از این رو پدر و مادر زن از مهریه وی ارث برده و برای محاسبه مهریه سهم شوهر از مبلغ مهریه کسر و مطابق سهم الارث پدر و مادر به او داده خواهد شد. در مورد سوال دوم دو خانواده مجزا هستند و از خانواده دوم ارث به آن ها تعلق نمی گیرد.

بسیار عالی….بهترین ابزار محاسبه مهریه ک کار وکلا و حتی دادورزان اجرای احکام را هم راحت کرده… چقدرم خوبه ک به سوالات پاسخ میدید…سپاس

آیا زنی که ۲۰ سال زندگی مشترک با مردی و خانه دار هم هست علاوه بر ارزش روز مهریه حق بچه شیر دادن و حق کار در منزل را نیز محاسبه میکنند و قابل دریافت است؟ ممنون راهنمایی بفرمائید
——————————– کیت ست: با سلام ، بله در دادگاه باید برای دریافت اجرت المثل شکایت طرح کنید و بعد از تعیین مبلغ توسط کارشناس همسر شما باید مبلغ کارشناسی را پرداخت کند.

سلام . راه حل قضیه : قبل از عقد بررسی جفت بودن طالع طرفین . ( وقتی طرفین جفت نیستن ، یکی میخواد بره شرق ، یکی میخواد بره غرب ، پتانسیل ذاتیشون اینجوریه . هر چه بیشتر تلاش کنن ، با توجه به استعداد ذاتیشون بیشتر از هم دور میشن . اگر طبق فیزیک مکانیک بخوام بگم ، تلاش همدیگه را خنثی میکنن . مشکل مردم ما اینه که واژه ای به اسم 72 ملت شنیدیم ولی نمیدونیم یعنی چه . در واقع 72 ملت را 2 ملت براورد میکنیم 1 زن 2 مرد و تمام . در کمال حماقت میگن چرا فلانی ها ازدواج کردن و خیلی هم خوب با هم زندگی میکنن و پیشرفت کردن و … ولی زندگی ما… – دوم قضیه و مشکل ، دادن مهریه سنگین هست . زمان تعیین مهریه اگر یه قرص عقل بدن به پسر بخوره ، به جای 500 سکه مهریه ، بگه من به جای سکه شاه رگما میدم مهریه ، کار خیلی خیلی عاقلانه ای کرده . در واقع امروزه معنی مهریه را عوض کردن . مهر زمان پیغمبر ص یه داستانه مهریه ای که امروز میگن یه داستان دیه . اگه به معنی امروزی به مهریه نگاه کنیم ، باید بگیم این چه مهریه که زن داره ولی مرد نداره . به زبان دیگه بگم آیا فقط زن بلده مهر و محبت کنه یا مرد هم بلده . یه پرچمی هم دست گرفتین به اسم برابری زن و مرد . پس چرا به شاه رگ مرد هم راضی نمیشین بعنوان مهریه ؟ درست که خدای تبارک و تعالی انسان را به زمین تبعید کرد . ولی عقل رو ازش نگرفت . آدم عاقل از عقلش استفاده میکنه تا زمان تبعید تموم شد . و الا ، به درک اسفل . همینجوری با هم درگیر باشید تا تلنگتون که در رفت .

سلام .پدر من فروردین ۹۷ فوت شدن ولی کارهای انحصار ورثه تا الان که اسفند ۹۷ هست طول کشیده میخواستم بدونم مهریه همسر ایشان که سکه هست به نرخ کی حساب میشه ؟ایا مبنای قیمت تاریخ فوت پدرم هست؟
——————————–کیت ست: با سلام، خیر تاریخ فوت پدرتون نیست، بعد از اینکه همسر ایشان مهریه خود را اجرا بزارند واحد اجرا اداره ثبت اسناد با توجه به درخواست متقاضی قیمت سکه به نرخ روز را از مراجع مربوطه (اصناف) استعلام خواهد کرد. یعنی به تاریخی که همسر ایشان تقاضا محاسبه به نرخ روز دهند محاسبه می شود.

با سلام مهریه همسر سابقم یک میلیون بود با توجه به تاریخ عقد سال۱۳۷۷اجرای احکام امسال مهریه له نرخ روز را مبلغ۲۵۵۰۰۰۰۰تومان محاسبه نموده است درصورتی که طبق محاسبه شما۱۷۵۰۰۰۰۰شده است میشه راهنمایی بفرمائیدbr>
——————————–کیت ست: با سلام، ۱۷۵ میلبون درسته شما باید از اجرای احکام سوال کنید که علاوه بر مهریه نفقه و .. نیز در محاسبه و دادخواست بوده است.

سلام هنوز ناجوانمردانه است اگر حساب کنیم اون زمان با این پول میشد یه خونه 500متری خونه نه اپارتمان یه جای خوب خرید الان با پول مهریه یه قبر میدن یه جای معمولی بهشت زهرا

باسلام
مهریه طبق شرع مبین اسلام 500 درهم فضه (نقره) ولاغیر می باشد. توجه شود این سقف اعلای مهریه نه سقف پایین آن طبق شرع رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم.
برای محاسبة این مقدار از نقره که بصورت مسکوک درهم است هر درهم معادل 3.427 گرم است.
هر اونس تروا معادل 31.103 گرم است برای محاسبة فلزات گرانبها بصورت استاندارد جهانی روز.
قیمت هر انس نقره به ریال 1869000 ریال که معادل 31.103 گرم است تا دیروز 23-11-97 .
معادل 500 درهم نقره به گرم آن می شود 1713.5 گرم می باشد.
1713.5/31.103 = 55.10 اونس تروا می باشد.
55.10*1869000 = 102981900 ریال بروز شده برای سقف 500 درهم نقره که حداکثر مهریه شرعی در اسلام.
توجه و نکته مهم
اسلام، طلا را بعنوان مهریه تعیین نکرد و هر کسی که از طلا بعنوان مهریه استفاده کند کار غیر شرعی انجام می دهد.
والسلام ختام.

این دیگه چه جور محاسبه ای هستش با وضعیت الان مگه میشه با این پولها تو این مملکتی بیشتر از دو سوم مجلسش رو مردها تشکیل داده زندگی کرد؟ خانم های مجرد و خانم هایی که دوباره میخوایید زندگی کنید حتماااا از شروط قبل ازدواجتان استفاده کنید و اگر دوسوم یا همه ی دارایی مرد رو شرط کنید که عالی میشه لااقل اینجوری پول کلفتی کردن هامون رو میگیریم … خانم ها موفق باشید

با سلام ایا این درست است که زن در اموال همسر خود بعد از 50 سال زندگی مشترک بدون اینکه بخواهند طلاق بگیرند شریک است اگر جواب مثبت است چه مقدار از اموال را سهیم است
——————————–کیت ست: سلام، چنین قانونی نداریم. اگر منظور شما ارث باشه که طبق قانون ارث سهم دارند.

خیلی بده که موقع محاسبه مهریه ; تورم سال قبل را در نظر میگیرن . این واقعا ظلمه. چون ما در حال زندگی میکنیم نه در گذشته و نه در آینده . نمی دونم فلسفه پیدایش این نظریه چیست ؟؟

باسلام . مادر من درسال 91 فوت کرده ودرسال42 با مهریه 500 تومان به عقدپدرم در آمده است . پدرم درسال98 فوت شدند و ما می خواهیم مهر مادرم را ازاموال پدرم برداریم مهر مادر من چقدر است
——————————–کیت ست: سلام، سال ۹۱ باید به عنوان سال اخذ مهریه انتخاب کنبد که معادل 4,200,105 ریال می شود.

سلام
چوخ گوزل سایتی دی.
اللریز آغروماسین

کاش بشه باحروف وتومان خوانده بشه
——————————–کیت ست: با سلام، با تشکر از پیشنهاد شما، بررسی میکنیم و درصورت امکان اضافه می کنیم. در حال حاضر تبدیل عدد به حروف در سایت موجود می باشد.

اینقدر شلوغش نکنین مهریه همسر امام خمینی که شرعی ترین مسائل رو رعایت میکردن هزار تومان اونم در سال ۱۳۰۸ بوده ، بهتره مردهای ما هم همین ملاک رو رعایت کنن اون موقع هزار تومن کم پولی نبوده ضمن اینکه ملاک اون وقت بیشتر پول نقد بوده و سکه زدن رایج نبوده ، مهریه حق زنه و شرعی هم هست هر مقدار که زن تعیین کنه

سلام
متاسفانه مهریه تعیین شده از طرف اکثر خانوما از دیه شون توی ماه های حرام بیشتر
و اکثر کسایی هم که بی فکر اینو قبول میکنند گرفتار میشن و در ازدواج بعدی شون میگن فقط 14
همون دین و آیینی که گفته مهریه بدید گفته مهریه را کم بگیرید

با سلام
خانمی در سال۱۳۸۹ فوت نموده اند و مهریه ایشان سکه بوده است مبنای محاسبه قیمت سکه برای پرداخت سهم الارث چه میباشد
با تشکر
——————————–کیت ست: سلام، مبنا محاسبه قیمت سکه در سال ۸۹ می باشد.

سلام و عرض ادب
من نزدیک به ۶۰ سال سن دارم و بعلت مشکلات بسیاری که همسرم برای من و بچه هایم ایجاد کرده قادر به زندگی نیستم و میخواهم از به اجرا گذاشتن مهریه شروع کنم برای تحت فشار گذاشتن همسرم.
در سال ۱۳۵۹ با مبلغ ۵۰هزار تومان ازدواج کردم و الان بعد از گذشت ۳۸سال زندگی مبلغ ناچیزی شده که به نرخ روز محاسبه شده میخواستم بدونم راهی هست که بشه مهریه م رو بیشتر طلب کنم ، همسرم بازنشسته ی ارتش و خونه ی میلیاردی به اسمش هست
——————————–کیت ست: شما می توانید علاوه بر مهریه تقاضا نفقه و اجرت المثل داشته باشید، بهتر است با وکیل مشورت کنید.

سلام بنده در سال 94 درخواست مهریه ام را کرده ام. مهریه بنده 25 میلیون معین شده. و 4 میلیون نقد و مابقی ماهانه 200 تومان. میخوام بدونم راهی هست که مبلغ مهریه به روز محاسبه بشه و بیشترش کنم؟ و اینکه مبالغ قسط ماهانه رو بیشتر کنم؟
——————————–کیت ست: شما میتوانید با مراجعه به محل تشکلیل پرونده اجرای مهریه (دادگاه یا واحد اجرا اداره ثبت اسناد) تقاضا تسعیر (ارزیابی مجدد) دهید تا مهریه براساس نرخ روز محاسبه شود.

درسال نودقيمت سکه هفتصد تومان بود مهریه هفتاد سکه طلا معادل پنجاه میلیون تومان ميشودوطبق قیمت سکه امروز میشود دویست و پنجاه میلیون،درصورت ایکه نرم افزار مهریه را ۱۳۵میلیون تومان محاسبه کرد چرا ۱۱۵میلیون کمتر از نرخ روز سکه???
——————————–کیت ست: شما مهریه را بر اساس ارزش پول محاسبه را انجام دادید،‌ از منو بالاتر از سال اخذ مهریه گزینه براساس قیمت سکه را انتخاب کنید تا مهریه براساس تعداد سکه به قیمت روز محاسبه و نمایش داده شود.

سلام
آقا کی مجبورت میکنه زن بگیری جز خودت تا 30 سالگی تحمل کن بعدش آسون میشه برات مجردی، چرا اینو میگم چون تا الان با شناختی که از جامعه دارم و شما هم دارین سودی ندیدم از ازدواج جز بدبختی و… خیلی راحت بگم میخوای ازدواج کنی خودکشی کنی بهتره

سلام، با اینکه در همه سایتها روش محاسبه مهریه به روز برای وجه نقد را شاخص سال قبل از پرداخت تقسیم بر شاخص سال عقد و نتیجه ضربدر میزان مهریه عنوان کرده اند ولی در محاسبه با نرم افزار عددی متفاوت با فرمول فوق اعلام میگردد.
چرا؟هم دارین ؟؟؟
——————————–کیت ست: نرم افزار به طور کامل بررسی شده و دقیقا براساس همین فرمول محاسبه انجام می شود.

تمام ارزش ها با پول مقایسه می شد
اخه کسی که سال ۷۴ ۱۰ میلیون قبالش بوده الان باید حدود ۳۰۰ میلیون بگیره
این خودش انگیزه شده برای خانم ها که طلاق بگیرند
فکر کنم باید فورمول محاسبه عوض بشه
اون موقع زنها می چسبند به زندگیشون
اصلا کار که فرمول باشد غلطه
اگر این را درستش کنید بهتره

درآمد کارگران و کارمندان و بطور نسبی درآمد سرانه مملکت توسط دولت تعیین میشه چرا باید مهریه توسط اشخاص تعیین بشه. پیشنهاد میکنم هر سال مهریه توسط دولت اعلام بشه. دیگه نه سر اینکه مهریه فلانی بیشتر از مال منه دعوا میشه و نه اینکه اینقدر به محاسبات نیاز پیدا میکنه.

سلام چطور میشه بر اساس ماه حساب کرد؟
——————————–کیت ست: قانون مهریه برای وجه نقد سالیانه محاسبه می شود، به طور مثال در ماه فروردین سال ۹۷ مبلغ مهریه ۱ میلیون ریال تعیین شده باشد در ماه اسفند سال ۹۷ نیز همان ۱ میلیون ریال اجرا و پرداخت می شود، برای محاسبه ارزش پول به صورت ماهیانه از ابزار محاسبه خسارت تاخیر تادیه که دقیقا برای همین مورد است استفاده کنید.

وقتی زنی سی سال عمرش تو خونه ای سپری میکنه که بعدا براحتی میگن برو پی کارت ، مهریه ات می اندازیم جلوت و برو، واقعا تبدیل پانصدهزار تومان سی سال پیش به نرخ امروز میشه هفتاد میلیون ، چه خاکی سرش،کنه، در حالی که اگه اون زمان نخواست سکه و طلا مهریه کنه، این یعنی آدمهای بی حیا و بی انصاف همیشه برنده هستن، چه مرد چه زن ، ای کاش بنا به شرایط افراد یعنی نحوه درخواستهاشون مهریه محاسبه میشد و قدری حقوق طرف مظلوم (چه مرد چه زن) در،محاسبات مراعات میشد

بنظر من محاسبه مهریه باید تغییر کند زیرا در گذشته روش زندگی بگونه ای دیگر بود و حالا فرق می کند ازادی زنان قدیم بگونه ای غیر از امروز بود بهترین روش محاسبه باید 20سال یا اگر فرزند دارند سن فرزند 20سال تمام باشد اگر این روش جا بیفتد منطقی است
1از طلاق ها کاسته خواهد شد
2ارامش تا حدودی حکمفرما خواهد شد
روش اجراء اگر زودتر از زمان قید شده طلاق صورت پذیرفت باید بصورت روز شمار یا سالانه درصدی از مهریه پرداخت شود اگر مهریه را 20 قسمت کنیم و مهریه 20 سکه باشد طلاق در پایان سال دوم باشد 2عدد سکه سهم خانم خواهد شد البته تعداد سکه مثال است هرچه دو طرف تفاهم کرده باشند ملاک است در ارتباط با مبلغ ریالی یا کالا یا هرچه به همین روش در صورت امان پرداخت واقعی ملاک قرار گیرد حال اگر طلاق از طرف مرد باشد باید مه را بدهد درصورتیکه اسشهاد مورد قبول قاضی را بیاورد که زن محیط را خواسته یا ناخواسته مسموم کرده و مرد را در این شرایط ناگوار قرار داده انهم باید به روش ابداعی اینجانب اقدام شود البته ریز کاری و مدت سال پرداخت کامل مهریه وووو می تواند بررسی های بیشتر صورت پذیرد ولی هرچه باشد این روش بهتر است و افراد به مقداری که جهت زندگی مشترک وقت گذارده اند حق السهم دریافت می کنند و از این روش فعلی فوق العاده بهتر است بهتر است

با سلام و عرض ادب و احترام
تنها راه حل بحران مهریه و سکه این است که ، سکه به نرخ روز عقد محاسبه شود و سپس در نرخ تورم سالانه که بعنوان شاخص سالانه بانک مرکزی اعلام میشود . ضرب شود و در زمان پرداخت ، ملاک پرداخت مهریه قرار گیرد .
با این حساب بعنوان مثال :
مردی که در سال 1382 . برای مهریه 130 سکه ثبت نموده است . 11/000/000=85/000*130
در سال 1382 باید 11 میلیون تومان پرداخت میکرد .
حال 130 سکه را اگر به نرخ امروز حساب کنیم میشود 585 میلیون تومان !!! 585/000/000=4/500/000*130
اما با اعمال ضریب شاخص تورم بانک مرکزی مبلغ 130 سکه در سال 1382 ، الان میشود حدود 88 میلیون تومان .
یعنی 11 میلیون تومان سال 1382 برای خانمها ظالمانه است .
و 585 میلیون تومان حباب گونه فعلی نیز برای آقایان ظالمانه است .
اما مبلغ 88 میلیون تومان که با احتساب ضریب سالانه تورم لحاظ شده است . هم برای آقایان و هم خانمها عادلانه است .

سلام آیا سقف ومحدودیتی برای مقدار سکه مهریه در صورتیکه به اجرا بگذاریم وجود دارد ؟آیا بر اساس کل سکه های مهریه هر چه هست اقدام وپراخت میشود؟——————————–کیت ست: محدودیتی وجود ندارد، به شرط شناسایی اموال از زوج هر چقدر هم تعداد سکه باشه میشه اجرا گذاشت و قابل پرداخت است.

‌باسلام‌محاسبه‌خیلی‌جالبی‌هست‌ولی‌توفرهنگ‌ما‌همیشه‌زن‌حقش‌پایمال‌میشه‌باتشکر

باعرض سلام وخسته نباشید .واقعا عالیه

مهریه به شکل امروزی مضخرف ترین قرار بین زوج است.

با سلام و عرض ادب و احترام
تنها راه حل بحران مهریه و سکه این است که ، سکه به نرخ روز عقد محاسبه شود و سپس در نرخ تورم سالانه که بعنوان شاخص سالانه بانک مرکزی اعلام میشود . ضرب شود و در زمان پرداخت ، ملاک پرداخت مهریه قرار گیرد .

درسته که مهریه پشتوانه زنه،ولی نه برای دخترای پررو و بی حیای امروزی که مهریه رو کاسبی و تجارت کردن واسه خودشون.مهریه برای دخترای آفتاب مهتاب ندیده و با حیای گذشته بود که میومدن سرشونو مینداختن پایین زندگیشونو میکردن.فرهنگ امروز جامعه ما دیگه تبدیل به فرهنگ غربی شده و الان با این وضع جامعه و دخترای امروزی رفتن زیر بار مهریه خریت و حماقت محضه.و اون جوونی که داره ازدواج میکنه و مهریه بالا به گردن میگیره یه الاغ به تمام معناست … فقط حواستون باشه جوونها یا ازدواج رو تحریم کنید یا اگه نمیتونید یه موقع خر نشید برید زیر بار مهریه.

متاسفانه مقدار مهریه تابع عقل مرد نیست ، بلکه تابع جو جامعه است. و اگر بر مهریه پایین پافشاری کنید ، شاید تا ابد مجرد بمانید.
در زمان عقد، آنچنان بی عقل نبودم ، کلی هم چانه زدم و همسرم هم با مهربانی، در برابر خواست اطرافیانش ایستاد و مهریه کمتر شد.
با وجود شغلی متوسط، بعد از ۱۷ سال سابقه‌کار، کل داراییم هم به اندازه نصف مهریه خانمم نمیشه، و اگر ایشان اراده کنند ، میتوانند من را بدون هیچ گناهی به زندان بیاندازند!
در مهریه به شیوه ایرانی! بدلیل ضابطه‌مند نبودن یا حق آقا پایمال میشه و یا خانم.
یعنی حق من از زندگی ، ۲۰ سال دیگه ، اینه که بعد از دادن حق همسرم ، با جیب خالی ، همه داراییم بنام همسرم باشه. هرچند من به این راضیم و اصلا همه چیزم برای خانواده‌ام است ولی نباید این جوری به زور باشه.
جالبه که یک عده طرفدار! حقوق زنان با قوانین اسلام و ایران مشکل دارند و قانون غربیها که بسیار برای آقایان مناسبتره را خوب میدانند.

من مهریه مو بخشیدم و پشیمان نیستم. چون خودم کار می کنم و حقوق دارم . محتاج نیستم که با بی مهری پولی به نام مهریه به من پرداخت بشه. البته از همسر و زندگی م راضی ام چون با مرد مهربونی زندگی می کنم؛ بگذریم از اختلاف عقیده و سلیقه هایی که همه جا هست.
اما می خوام بگم این محاسبه مبلغ مهریه تقریباً منصفانه ست. چون با چند سال پیش قابل قیاس است.
مثلا مهریه 1500 هزارتومن در سال 70 الان 138 میلیون تومانه. خوبه. میشه پشتوانه کوچکی برای خانم باشه.
اون آقایی هم که میگه اگه 765 میلیون تومن مهریه کسی باشه میگیره میره خونه و ماشین می خره و آقا بالاسر نداره و میشه زمینه ساز فساد؛ باید عرض کنم خدمت شون که آقایون نباید در زمان عاشقی چشم شونو ببندن بگن همه شرایط خانم ها را می پذیرن. عقل رو برای همین وقت ها گذاشتن. عقل و منطق رو با عاشقی همراه کنین و مهریه زیاد نگیرین تا بساط این مشکلات از جامعه برچیده بشه. اون خانمی که نمی پذیره قطعاً مشکل داره یا مشکلی دیده. یا مشکل خودتون رو رفع کنین برین خواستگاری یا مشکل طرف مقابل رو پیدا کنین برید جلو. با آرزوی خوشبختی همه جوانان جامعه و مزدوجین.موفق باشید.

به نظر من زن و شوهر باید در دارایی های پس از ازدواج شریک باشن؛ به جای مهریه.
البته لازمه این مطلب اینه که تقسیم کار توافقی و منصفانه بین این دو صورت بگیره چون علیرغم تصور بعضی ها به نظر من ارزش کار خانه داری به مراتب بیشتر از کار بیرون هست؛ و در همه زمینه ها برابری بینشون.

سلام مهریه یعنی پشتوانه زن .مهریه هم خوبه هم بد
بعضی ها از مهریه سواستفاده میکنن اما بعضی هم مثل من که شوهرشون به رحمت خدا رفته و هیچ پشتوانه ای ندارم و خانواده همسرمم مثل کفتار افتادن رو مال همسرم و میخوانحق من و فرزندم بخورن مهریه خوبه

نظری ندارم.

چراماهيانه محاسبه نميشه فقط سالانه حساب ميكنه؟——————————–
کیت ست: طبق قانون محاسبه مهریه سالانه می باشد.

با سلام. عقل حکم می کند ازدواج نکنید. تمام

سلام
وقتی خانمی مهریه اش الان ۷۶۵ میلیون تومنه و درخواست مهریه کنه با این شرایط اقتصادی مردچه طور باید پرداخت کنه .
خانمها مهریه سونو اجرا میزان و با پولش یک ماشین میخره و یک خونه هم اجاره می‌کنه آقا بالاسر هم نداره واین خودش زمینه ساز فساد در جامعه میشه

سلام،مهریه رو فقط پول رایج باشه کلاً سکه رو حذف کنند اگر میخان کمک خانواده ها کنند و از یک سقفی بیشتر نباشه یا مثلاً اعلام کنند نرخ حداکثری مهریه هرسال مثل دیه این مبلغه تا مردم تکلیفشون مشخص بشه ، تعداد سکه بالا یک شمشیر دو سره دست خانم ، هر کاری دوست داره انجام بده اگر اعتراض کردی حق و حقوقم رو بده وگرنه شکایت می کنم…

باسلام یکی از دغ دغه های جوانان مرد مهریه همسر است که زمانیکه مهریه منعقد میگردد بعد از مدتی از زندگی بع عللی همسر مهریه را به اجرا گذاشته حیثیت وشرف این بنده خدا را به سخره کشیده اورا به حبس میکشاند از ان بدتر قانونهای عجیب وغریب قوه قضایی نفقه حد شلاق حکم اموال وحبس را حکم میکند اگر دولت بیاید یک بازنگری نسبت به مهریه بدون سکه بکند هفتاددرصد ازدواجها به طلاق ختم نمیگردد

ممنون، فقط برای مهریه حساب میشه یا هر چیز دیگه ای هم حساب میشه؟مثلا من چند سال قبل پولم هدر رفته،میشه با این محاسبه بدونم اگه الان پولم بود چه قدر ارزش داشت؟——————————–

کیت ست:  ابزار محاسبه خسارت تاخیر تادیه برای همین موضوع می باشد حتی ارزش پول چند ماه قبل نسبت به این ماه نیز محاسبه میشود، در کل عدد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی که توسط بانک مرکزی اعلام می شود مبنای محاسبه در محاسبه مهریه به نرخ روز و محاسبه خسارت تاخیر تادیه می باشد.

سلام.کاش قید میشد که بر مبنای کدام سکه محاسبه انجام میشه…بهار ازدادی یا سکه معروف به امام؟——————————–کیت ست: مبنای محاسبه قیمت سکه بهار آزادی می باشد و در عنوان نیز نوشته شد.

خیلی عالی و سریع ممنون از همه دست اندرکاران

سلام…..بسیارعالی است ولی باید سقف سکه رامحدود کنند..باتشکر فراوان

برای محاسبه مهریه به نرخ روز کافیست بعد از انتخاب سال اخذ مهریه و سال عقد مبلغ مهریه را وارد کنید و روی محاسبه کلیک کنید.همچنین میتوانید از قسمت براساس قیمت سکه مهریه را با قمیت روز سکه محاسبه کنید.

در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

همانطور که می دانید قبل از مراسم عقد خانواده ها جلسه ای را برای تعیین میزان مهریه برگزار می کنند که در آن مشخص می شود که برای یک خانم چه مقدار مهریه باید پرداخت شود، که در حین عقد خانم و آقا این میزان مهریه ثبت می شود و وجه قانوی به خود می گیرد. مهریه که در روزگاران قدیم به آن کابین گفته می شد مالی است ( پول، سکه ، شاخه نبات، قرآن و غیره) است که مرد هنگام جاری شدن عقد به همسر خود پرداخت می کند و یا اینکه بعدا پرداخت می کند. اگر مهریه عندالمطالبه باشد خانم می تواند بلافاصله مهریه خود را بگیرد و اگر مهریه عندالاستطاعه باشد هر موقع که مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد مهریه پرداخت می شود.

 

اگر شما قصد داشته باشید مبلغ مهریه به نرخ روز را حساب کنید باید محاسباتی را انجام دهید. فرمول محاسبه مهریه به قرار زیر است:

مبلغ مهریه به نرخ روز = مبلغ مهریه * (عدد شاخص بهای کالا در سال اجرای عقد / عدد شاخص بهای کالا سال قبل)

بنا بر ماده 4 آئین نامه اجرایی قانون الحاق و تبصره به ماده 1082 قانون مدنی مصوب 12/2/1377، بانک مرکزی موظف است جهت محاسبه میزان مهریه به وجه رایج ، سالانه شاخص بهای کالا ها و خدمات مصرفی را به قوه قضائیه اعلام کند و کسی که قصد محاسبه مهریه را دارد باید این جداول را در اختیار داشته باشد و در فرمول بالا جای دهد تا نرخ روز مهریه را بدست آورد. حال وب سایت کیت ست جهت تسهیل محاسبات و کاهش محاسبات پیچیده برای کاربران ابزاری را طراحی کرده است که به کمک آن می توان میزان مهریه را براساس پول و سکه محاسبه کرد، در ادامه نحوه کار با سامانه محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز کیت ست را به شما آموزش خواهیم داد.

 

برای محاسبه مهریه خود یا همسرتان با استفاده ابزار محاسبه مبلغ مهریه کیت ست شما باید سه فیلد را مشخص کنید:

به طور مثال اگر شما در سال 1380 با مبلغ مهریه 10000 ریال عقد کرده باشید و بخواهید در سال 1397 مهریه خود را اخذ کنید، نرخ مهریه شما 116261 ریال خواهد بود.

 

اما اگر مهریه شما یا همسرتان پول نیست و سکه می باشد روی سربرگ براساس قیمت سکه کلیک کنید و تعداد سکه های مهریه خود را در کادر وارد کنید، سپس دکمه آبی محاسبه را کلیک کنید.

وب سایت کیت ست با هدف ارائه محاسبات و ابزارهای آنلاین شروع به کار کرده است، محاسبات در زمینه های مختلف مانند محاسبه آنلاین سود وام بانکی، محاسبه سود سپرده، محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز و… که وقت گیر و پیجیده میباشد به راحتی در کیت ست قابل محاسبه می باشد. همچنین در کیت ست ابزارهای که هر جایی ممکن است مورد نیاز باشد مانند تقویم رسمی ایران، اوقات شرعی، ساخت آنلاین بارکد و… در دسترس می باشد.

© تمام حقوق برای کیت ست – Kitset محفوظ است

محاسبه معادله درجه یک

محاسبه معادله درجه دو

محاسبه میانگین

محاسبه فاکتور

محاسبه توان

محاسبه جذر

محاسبه لگاریتم

تشخیص عدد اول

محاسبه نسبت طلایی

در گذشته رسم بر این بوده که به جای سکه، پول و وجه رایج کشور یعنی ریال به عنوان مهریه تعیین می گردید. اکنون این سوال مطرح می شود. مهریه زنی که از سالیان پیش بر گردن شوهر است و اکنون ارزش ریالی أن سقوط کرده است آیا همان مبلغ بر عهده شوهر است یا نه؟ شاید درباره پرداخت مهریه به نرخ روز مطالبی شنیده باشید اما آیا از شیوه محاسبه آن باخبر هستید؟

هر چند مهریه به ریال تعیین شده باشد اما در زمان مطالبه و پرداخت به قیمت و نرخ روز محاسبه و مرد محکوم و ملزم به پرداخت آن می شود. مگر این که در عقدنامه شرطی بر خلاف این موضوع شده باشد یا خود زوجین به نحو دیگری توافق کنند. برای مثال اگر مهریه زن در سال ۱۳۷۲ سه میلیون تومان بوده در زمان طلاق و جدایی زن و مرد با هم توافق می کنند که به جای مهریه، فلان آپارتمان با فلان ارزش به جای مهریه به زن انتقال داده شود در این صورت دادگاه طبق آن توافق مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن مینماید بدون این که به نرخ روز محاسبه شود ولی اگر توافقی در میان نباشد طبق تبصره الحاقی به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی در سال ۱۳۷۶، عمل می شود؛

چنانچه مهریه وجه رایج باشد، متناسب با تغییر شاخص بهای قیمت سالانه کالا در زمان پرداخت نسبت به سال قبل از اجرای عقد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می گردد، محاسبه و پرداخت خواهد شد.

نکته: اگر زوج فوت کرده باشد و زن بخواهد مهریه اش را از اموال به جا مانده از شوهرش وصول کند و مهریه او به صورت ریال باشد، برای محاسبه آن به نرخ روز تاریخ فوت مبنای محاسبه مهریه خواهد بود. البته محاسبه مهریه به نرخ روز بر عهده اجرای احکام شعبه صادر کننده رای مهریه می باشد و مطالب فوق صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی عمومی دارد.

نام (اجباری)

مهریه زن چطور حساب میشود

در ابتدا ما 5 تن از فارغ التحصیلان دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران بودیم، که بعد از گذراندن مراحل مربوطه، دریافت پروانه پایه یک وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز، با نیت گسترش عدل و داد و احقاق حق مظلومان و نظم خواهی در سال 1385 گروهی تشکیل دادیم و به کار وکالت به صورت تخصصی مشغول شدیم و بعد از گذراندن سالیان زیاد در کسب تجربه اکنون با یاری خداوند متعال گروه ما به 1200 وکیل مجرب و متخصص افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد زیادی از قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسری که سابقه زیادی در ذمه وکالت دارند با موسسه حقوقی تهران وکیل همکاری می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق و فعالیت در بیش از 22 استان کشور با شعار ( عدالت برای همه ) توقیق خدمت به هموطنان گرامی دارد.

 

موسسه حقوقی تهران وکیل

مشاوره حقوقی رایگان : 1941 22 77 021

آدرس : تهران، نارمک، بر اصلی خیابان فرجام

مابین چهارراه حیدر‌خانی و محمد‌باقری پلاک 578‌طبقه 2

«گروه تهران وکیل» موسسه حقوقی است که خدمات جامع حقوقی از جمله، مشاوره حقوقی، وکالت به صورت کاملا تخصصی، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی توسط وکیل پایه یک دادگستری تهران با تعهد و تجربه بالا، در کلیه دعاوی و پرونده های قضایی، محاسبات حقوقی ( محاسبه دیه، محاسبه دیه اعضای بدن، محاسبه مهریه، محاسبه ارث، محاسبه تاخیر تادیه دین، محاسبه دیه قتل، محاسبه دیه بر اساس دادنامه ) را به تمام ایرانیان در داخل و خارج کشور ارائه می کنند.

«گروه تهران وکیل» با بکارگیری بهترین وکیل متخصص در هر پرونده حقوقی، همواره، بهترین نتیجه را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. در حوزه هایی همچون : وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل انحصار وراثت، وکیل قرارداد، وکیل طلاق، وکیل ملکی، وکیل چک، وکیل سفته، وکیل حضانت، وکیل ثبت، وکیل نفقه، وکیل اجرت المثل بهترین وکلا در این موسسه حقوقی گرد هم جمع شده اند.

«گروه تهران وکیل» با داشتن بهترین وکلای متخصص، که بدلیل تجربه بالا، با اشراف کامل به حل پرونده های حقوقی نایل می شوند. وکیل خوب، وکیلی است که در صورتی که، در صورت ارزیابی مشکل حقوقی موکل خود متوجه شود که امکان انجام وکالت وجود ندارد از گرفتن پرونده صرف نظر کرده و باعث اتلاف هزینه و اضرار موکل نشود.

«گروه تهران وکیل» مفتخر است با داشتن گروهی کاملا متخصص در زمینه «ثبت شرکت» «ثبت برند» «تغییرات شرکت» و همچنین خدمات بین المللی و مهاجرتی به هموطنان عزیز خدمت رسانی کند.

بر طبق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی به مجرد و قوت عقد، زن مالک تمام مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید. بنابراین زن دوشیزه (باکره) می تواند بعد از عقد تمام مهر را از شوهر مطالبه کند. اما به استناد ماده ۱۰۹۲ قانون مذکور اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد و کار به طلاق بیانجامد زن مستحق نصف مهر خواهد بود و اگر شوهر قبلا بیش از نصف مهریه را پرداخت کرده باشد حق دارد مازاد را استرداد نماید.

حال سوال پیش می آید که اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد و زن فوت کند وضعیت مهریه چه خواهد بود؟ آیا وراث او تمام مهر را می توانند از شوهر مطالبه کنند یا نصف آن را؟ و همچنین سوال پیش می آید اگر قبل از نزدیکی شوهر فوت کند مهریه زن او چگونه خواهد بود؟ آیا زن می تواند از وراث شوهر، تمام مهر او را مطالبه کند یا نصف آن را؟

در جواب باید گفت که بعد از عقد زن مالک تمام مهر می شود و می تواند آن را مطالبه کند و فقط اگر ازدواج آن ها منجر به طلاق شود مهریه زن نصف می شود و این حکم تسری به فوت شوهر یا زن، قبل از نزدیکی پیدا نمی کند پس در فرضی که زن فوت کند وراث او می توانند تمام مهر را از شوهر مطالبه کند و همچنین در صورت فوت شوهر، زن می تواند به طرفیت وراث شوهر، تمام مهر را مطالبه کند .

به طور کلی باید گفت که اگر شوهر ارثی از خود به جای گذاشته باشد بدهی های متوفی از محل ماترک (اموال بر جای مانده) پرداخت خواهد شد چند نکته حائز اهمیت فراوان است :

۱ – وراث بیش از کل ماترک متوفی مسئولیتی ندارند به عبارت دیگر و به عنوان مثال اگر مردی فوت کند و ارثی بر جای نگذاشته باشد و یا اندک باشد و همسر او مطالبه مهریه کند و ارث جوابگوی مهریه زوجه نباشد، وراث شوهر مسئولیتی برای پرداخت مابقی مهریه زن بعد از فوت شوهر ندارند. خوب است که مطلب گرفتن مهریه از پدر شوهر را هم مطالعه نمایید.

مهریه زن چطور حساب میشود

۲ – اگر اموال به جای مانده از شوهر کم باشد و چند نفر طلبکار باشد هر کدام که زودتر مالی از متوفی را توقیف کند در گرفتن طلب خود در آن مال توقیف شده اولویت دارد. مثال: شخصی فوت کرده و یک باب آپارتمان به مبلغ ششصد میلیون تومان ارث از او باقی مانده است، مهریه همسر او ۵۰۰ سکه است و چکی هم نزد طلبکار به مبلغ چهارصد میلیون تومان وجود دارد. در اینجا اگر طلبکار چک زودتر از همسر متوفی موفق به توقیف ملک موروثی (آپارتمان)شود، در وصول تمام طلب خود اولویت خواهد داشت.

۳ – در شرایط مساوی، مهریه زوجه متوفی دین ممتاز محسوب می شود و نسبت به سایر طلبکاران زوجه دارای اولویت است. بنابراین زوجه با به اجرا گذاشتن مهریه نسبت به سایر طلبکاران شوهر اولویت دارد.

۴ – همانطور که گفته شد حتی اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد و زوج فوت کند زن دوشیزه متوفی می تواند کل مهریه را از محل ماترک وصول نماید. اگر مهریه زوجه وجه نقد باشد تا زمان فوت شوهر به نرخ روز محاسبه می شود و اگر مهریه زن بعد از فوت شوهر سکه باشد که بدیهی است ملاک عین سکه است فارغ قیمت آن. بنابراین مهریه زن در صورت باکره بودن و فوت شوهر تمام است.

۵ – بهتر است اشاره ای هم به حکم مهریه زن باکره در حیات شوهر داشته باشیم. زوجه تا قبل از طلاق اگر باکره باشد، میتواند درخواست تمام مهر را از شوهر کند. به عبارت دیگر مستحق تمام مهر است. و آنچه که گفته می شود شرایط مهریه زن باکره  باعث نصف شدن مهریه می شود فقط در موقع طلاق است چه طلاق از طرف مرد و چه طلاق از طرف زن و چه طلاق توافقی.

پر واضح است که اگر زوجه مثلا با توقیف مال شوهر کل مهریه را وصول کرده باشد و هنوز باکره باشد و سرنوشت زوجین به طلاق منتهی شود، زوجه بایستی نصف مهریه دریافتی را به شوهر مسترد نماید. و این تفاوت مهریه زن بعد از فوت شوهر با مهریه زن قبل از فوت شوهر است. به عبارت  دیگر فقط با طلاق مهریه نصف خواهد شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وکلای مجرب و پایه یک گروه پارسای متخصص در پرونده های طلاق توافقی فوری، انحصار وراثت نامحدود، انحصار وارثت محدود، تقسیم ارث، طلاق از طرف زوج، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه مهريه، توقيف اموال، تقسيط مهريه، تمکين، اثبات نسب، اثبات زوجيت، مطالبه نفقه زوجه، مطالبه نفقه فرزندان و فسخ نکاح می باشند . در صورت تمایل به اخذ مشاوره یا اعطای وکالت هموطنان مقیم تهران و کرج و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید

آدرس دفتر تهران

تهران فلکه دوم صادقیه بلوار آیت الله کاشانی بعد از بلوار ابوذر نرسیده به خیابان مهران پلاک ۹۱ ساختمان مهر طبقه چهارم واحد ۱۳

آدرس دفتر کرج

کرج سه راه گوهر دشت خیابان شهید بهشتی بین میثم ۸ و ۹ جنب رایتل ساختمان پاسارگاد ط۶ واحد ۱۱

وکیل مهریه با توجه به شناخت کامل و اشراف به راهکارهای قانونی کمک بزرگی برای تعیین تکلیف و به نتیجه رسیدن سریع در پرونده‌های مهریه است. از آنجا که مردم به کاهش ارزش پول توجه دارند غالبا مهریه را با طلا، ملک و زمین مشخص می‌کنند تا آسیب کمتری از تیغ بران تورم بخورند. ولی در سال‌هایی نه چندان دور اغلب مهریه خانم‌ها بیشتر بصورت ریالی تعیین می‌شد و مبلغ دقیق آن قید میشد. البته هنوز هم مهریه‌ ریالی به‌صورت محدودتر وجود دارد.

احتمالا می‌دانید ملاک تعیین مهریه های ریالی عددی که در عقدنامه آمده نیست و طبق قانون کشور به نرخ امروز تعدیل می‌شود. اینطور نیست که اگر مهریه مادربزرگی ۱۰۰ هزار تومان است. امروز هم همان صد  هزار تومان را مطالبه کند باشد. صدتومنی که روزگاری میشد با آن باغ و زمین خرید ولی امروز …

در این نوشتار حقوقی وکیل مهریه از قانون تعدیل مهریه ریالی می‌گوید. با ما همراه باشید تا در پایان این مقاله بتوانید مانند یک وکیل مهریه، مهر را به نرخ روز حساب کنید.

به گفته وکیل مهریه تعدیل در لغت به معنای متعادل‌سازی و برابر کردن دو چیز با هم است. با توجه به تورم شدید و تنزل فاحش ارزش پول، مهریه‌هایی که به پول رایج ایران بود ارزش خود را تا حد زیادی از دست داد. طبق مقررات پیشین در کشور، زن چیزی بیش از مبلغ اسمی مهر دریافت نمی‌کرد و این وضع با عدالت و انصاف سازگار نبود.   

از این رو قانونگذار در سال ۱۳۷۶ برای تعدیل مهریه‌های ریالی، قانونی تصویب کرد. ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به ماده (۱۰۸۲) قانون مدنی مصوب ۲۹/۴/۷۶ در خصوص مهر به این شرح است:

مهریه زن چطور حساب میشود

« چنانچه مهریه وجه رایج باشد، متناسب با تغییر شاخص قیمت سالانه زمان تأدیه(زمانی که دِین ادا می‌شود) نسبت به سال اجرای عقد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌گردد. محاسبه و پرداخت خواهد شد، مگر اینکه زوجین در حین اجرای عقد به نحو دیگری تراضی کرده باشند».

در مورد این ماده واحده از منظر مبحث مهریه و وکیل مهریه به نظر می‌رسد که هدف قانونگذار رفع ظلم نسبت به زنانی است که در گذشته دور یا نزدیک ازدواج کرد‌‌ه‌اند و مهرشان وجه نقد بوده است و با گذشت زمان کم ارزش و حتی بی ارزش شده است.

تا اینجا دانستیم که طبق قانون کشور مقرر گردید مهریه‌های ریالی متناسب با تغییر شاخص قیمت سالانه زمان تأدیه (زمانی که دِین ادا می‌شود) نسبت به سال اجرای عقد، محاسبه و پرداخت گردد. البته اگر زن و مرد توافق دیگری در حین عقد کرده باشند مشمول ان قانون نمی‌شوند.

برای اینکه با چگونگی محاسبه مهریه قدیمی به نرخ روز توسط وکیل مهریه آشنا شویم نیاز است به  ماده ۲ آیین نامه نحوه محاسبه مهریه توجه کنیم:

«متوسط شاخص بها در سال قبل، تقسیم بر متوسط شاخص بها در سال وقوع عقد ضرب در مهریه مندرج در عقد نامه). مقصود از سال قبل در این ماده ظاهر سال قبل از محاسبه است که شاخص آن درمرجع قضائی یا ثبتی می‌باشد».

این ماده روش عملی محاسبه مهریه به نرخ روز را بصورت شفاف بیان می‌کند. البته لازم به ذکر است که اگر مهریه زن پس از مرگ مرد توسط وراث طلب شود، مبنای محاسبه ماده ۳ آئین نامه است.به موجب ماده ۳ داریم:

 «در مواردی که مهریه زوجه باید از ترکه مرد متوفی (مالی که مرد از خود باقی می‌گذارد) پرداخت شود، تاریخ فوت مبنای محاسبه مهریه خواهد بود».

در ماده ۵ این آئین نامه هم آمده است که دادگاه‌ها و ادارات ثبت اسناد (هرگاه مهریه از طریق اجرای ثبت مطالبه شود) باید طبق همین روش مهریه را محاسبه نمایند.

نکته مهمی که اغلب منشا طرح سوال از وکیل مهریه می‌شود این است که آیا برای تقاضای محاسبه مهریه به نرخ روز حضور زن و مرد الزامی است؟ پاسخ این است که برابر ماده ۱ این آیین نامه، درخواست یکی از زوجین برای تعدیل مهر لازم است.

بانک مرکزی مکلف است شاخص بهای سالهای قبل از اجرای قانون و سالهای بعد را تعیین کند و به قوه قضائیه اعلام نماید. با توجه به مطالبی که مطرح شد دانستیم که برای محاسبه مهریه دو حالت مهم متصور است. طلاق یا مطالبه مهریه، با وجود ادامه زندگی مشترک یا محاسبه مهریه در صورت فوت مرد

محاسبات در هر دو بخش به کمک جدول ذیل انجام می‌شود.

تبدیل مهریه ریالی قدیمی به مهریه به مبلغ روز

برای محاسبه باید شاخص سال قبل از سال محاسبه را بر شاخص سال وقوع عقد ازدواج تقسیم و حاصل این تقسیم را در مبلغ مهریه ضرب کرد تا میزان مهریه به دست آید. به طور مثال اگر زنی در سال ۱۳۳۹ با مردی ازدواج کرده باشد و مهریه وی صد هزار تومان باشد و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ گواهی عدم امکان سازش درخواست شده باشد یا در این تاریخ زن مهریه خود را با وجود ادامه زندگی مشترک مطالبه کرده باشد، میزان مهریه به این ترتیب محاسبه و تعیین می‌شود:

۲۰۸۳۳۳۳۳۳ = ۱۰۰۰۰۰ *{(۰٫۰۴۸)  / 100}

بنابراین مهریه قابل وصول به شرح مذکور تقریبا دویست و هشت میلیون تومان تومان خواهد بود.

اگر زن بعد از فوت شوهرش برای وصول مهریه خود از ماتَرک مرد (مالی که مرد از خود باقی می‌گذارد)  به وکیل مهریه مراجعه کند، سال فوت مرد ملاک محاسبه است نه سالی که زن مطالبه مهریه کرده است. برای مثال اگر زن چند سال بعد از فوت همسر از وکیل مهریه بخواهد تقاضای او را ثبت و پیگیری کند باید شاخص سال فوت مرد بر شاخص سال ازدواج تقسیم شود و حاصل آن ضرب در مبلغ مهر گردد.

بنابراین اگر زنی در سال ۱۳۴۲ با مردی ازدواج کرده و مهریه او بیست هزار تومان باشد و شوهر وی در سال ۱۳۹۵ فوت شده باشد، مهریه او چنین محاسبه می‌شود:

۴۱۶۶۶۶۶۶۷ ={۲۰۰۰۰ *( ۰٫۰۴۸)  / 100}

یعنی مهریه قابل مطالبه تقریبا جهارصد و شانزده میلیون تومان خواهد بود.

وکیل مهریه موسسه حقوقی ثمین عدالت آماده پاسخگویی به سوالات شما است.  با ما تماس بگیرید.

فکر کنم تو محاسبات اشتباه کردید بیست هزار تومن سال ۱۳۴۲ شده ۴۰۰ میلیون ولی صدهزارتومن ۱۳۳۹ شده حدود ۲۰۰ میلیون!!!!

سلام جهت مشاوره تخصصی لطفا با سازمان تماس بگیرید ۰۲۱۲۶۷۱۱۲۹۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دیدگاه

با مسیریاب های بالا، تا ثمین به راحتی بیایید

۰۲۱۲۶۷۱۱۲۸۹    ۰۲۱۲۶۷۱۱۲۹۳    ۰۲۱۲۶۷۱۱۲۹۵    ۰۲۱۲۶۷۱۱۲۹۷     همراه همیشگی شما:09127775555 

هرگونه کپی برداری و تصویر برداری از مطالب و تصاویر سایت موسسه حقوقی و داوری ثمین عدالت ایستا پیگرد قانونی دارد

جهت مشاره تلفنی رایگان و درخواست وکیل خانواده با شماره زیر تماس بگیرید

مهریه مالی است که قابلیت تملک داشته باشد و در عقد نکاح ، مرد تعهد می کند که به زوجه بپردازد. ما در این نوشتار به طور مختصر منابع و احکام حقوقی مهریه را بیان می کنیم. بنابراین مهریه مالی است که به هنگام عقد نکاح برای ضوابط شرع و رسم و عادت از طرف مرد به زن پرداخت می گردد و صداق – صداقیه، کابین و قرض هم نامیده می شود. مهریه عندالمطالبه است یعنی به محض انعقاد عقد نکاح زوجه مالک مهریه می شود . در صورت بطلان نکاح و یا فسخ آن از طرف مرد یا زن مهریه به زن تعلق نمی گیرد. در زمان عقد زوجین می توانند توافق نمایند که شخص خاصی ضمانت پرداخت مهریه را بنماید یا تضمین جهت پرداخت آن اخذ شود. بعد از فوت زن مهریه از طریق وراثت قابل مطالبه می باشد. یعنی وراث می توانند به نسبت سهم الارث ادعای مهریه را داشته باشند.

زمانی که مرد دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه نماید باید کل مهریه زوجه را پرداخت کند.

در طلاق از طرف زن از نوع طلاق بائن بوده و زوجه باید در قبال مالی که به شوهر می دهد طلاق بگیرد و این مال در اغلب موارد مقداری از مهریه زن می باشد که زوجه آن را بذل می نماید.

مهریه زن چطور حساب میشود

پرداخت مهریه در طلاق توافقی بستگی به توافق طرفین دارد. هرچند که با توجه به اینکه نوع طلاق خلع می باشد زوجه باید مقداری از مهریه خود را بذل نماید.

قانون مقدار مشخصی برای مهریه تعیین نکرده و بستگی به توافق طرفین دارد. تعیین مهریه در نکاح منقطع الزامی است و عدم تعیین آن موجب ابطال عقد می باشد. قوانین جدید صرفاً درخصوص نحوه وصول مهریه و اجرای محکومیت مالی و بازداشت مرد می باشد.

مهریه به هر میزانی قابل وصول می باشد ولیکن مطابق مقررات جدید اعمال ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و بازداشت مرد درخصوص مهریه صرفاً تا میزان 110 عدد سکه بهار آزادی یا معادل آن میسر می باشد. اگر اموالی از زوج توقیف شود یا ایشان توانایی پرداخت داشته باشد بیش از 110 سکه قابل وصول است. هرگاه زوجه در صدد وصول مهریه خود برآید می تواند با تقدیم دادخواست به همرا عقدنامه به دادگاه خانواده و یا درخواست از اداره اجرای ثبت اقدامات لازم را انجام دهد. مدت آن بستگی به اوقات رسیدگی دادگاه، حضور زوج در دادگاه و روند توقیف اموال زوج و اجرای حکم دارد و مدت مشخصی را نمی توان تعیین کرد. حتی می توان بابت مهریه مرد را ممنوع الخروج کرد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد مهریه و چگونگی وصول مهریه ویدیو زیر را ببینید.

مهر انواع و اقسام مختلفی دارد که عبارتند از :1. مهرالسنه یا مهر محمدی : مهری است که پیامبر اسلام (ص) برای حضرت فاطمه (س) مقرر کردند و آن عبارت است از دویست و شصت و دو مثقال و نیم پور نقره مشکوک است.2. مهرالمسمی : عبارت است از میزان مالی که به عنوان مهریه در عقد نکاح ذکر می گردد و مورد توافق زوجین است و یا مهری است که در عقد نکاح تعیین شده یا تعیین آن به عهده شخص ثالثی گذارده شده است.3.مهرالمثل: هرگاه در عقد نکاح در زمان عقد مهریه تعیین نشود، زوجین می توانند پس از وقوع عقد با توافق مهریه تعیین نمایند. حال اگر قبل از تراضی برای تعیین مهریه نزدیکی شود زوجه مستحق مهرالمثل است. مهرالمثل عبارت است از مال که با در نظر گرفتن وضع خانوادگی زوجه و حال اقران و نزدیکان زوجه جهت مهر تعیین می شود. مهریه که در نکاح معوضه البضع پس از وقوع نزدیکی و قبل از توافق بر مهر معین برحسب شرافت و اوضاع و احوال زوجه به او داده می شود. (ماده 1091 قانون مدنی)4. مهرالمتعه: هرگاه در عقد نکاح مهر تعیین نشود و زوج مصمم باشد که زوجه را قبل از نزدیکی طلاق دهد مقداری را به عنوان مهر تعیین و به زوجه پرداخت می کنند و این مبلغ بستگی به وضعیت مالی زوج دارد. برخلاف مهرالمثل که به وضع خانوادگی زوجه داشته است در تعیین مهرالمتعه وضعیت مالی زوج را مدنظر قرار می دهند،  به طور خلاصه مهرالمتعه مهری است که در نکاح مفوضه البُضع شوهر به زن مطلقه خود که با او نزدیکی نکرده می دهد برای تعیین این مهر برخلاف مهرالمثل مرد از حیث وضعیت مالی مرد مد نظر قرار می گیرد.5.مفوضه البضع: زوجه را در عقد نکاحی که دائم بوده و مهر ذکر نشده باشد با شرط عدم مهر شده باشد مفوضه النضع نامند.6. مفوضه المهر: زوجه را در نکاح دائم که تعیین مقدار مهریه را به اختیار شوهر یا زوجه یا ثالث گذاشته باشند، مفوضه المهر گویند.

عندالاستطاعه قیدی است که در عقدنامه درج می شود و تا زمانی که مرد توانایی مالی پرداخت مهریه را نداشته باشد زن نمی تواند مهریه خود را وصول نماید.

در زمانی که مهریه عندالمطالبه تعیین شود مرد محکوم به پرداخت مهریه شده و با توجه به شرایط باید آن را پرداخت کند ولیکن در زمانی که مهریه عندالاستطاعه تعیین می شود ابتدا باید ثابت شود که زوج توانایی پرداخت دارد.

دادخواست اعسار از جانب مرد تقدیم دادگاه می شود و شخص باید ثابت نماید که توانایی پرداخت دین خود را ندارد و بر مبنای توانایی او دین تقسیط می شود.

مهریه می تواند حال باشد یا مدت دار، اگر حال باشد زوجه می تواند بلافاصله بعد از عقد آن را مطالبه نماید و تا وصول آن از تمکین نیز امتناع کند و اقدام زن به موجب حق حبس از موارد نشوز نبوده و مسقط نفقه نیز نمی شود. ولی اگر مهریه مدت دار باشد، حق حبس ساقط و زن با تمکین می تواند نفقه دریافت کند. زن به مجرد عقد مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید. مهریه در سند نکاحنامه ذکر می شود و به صورت دین بر عهده شوهر خواهد بود. در عقد نکاح دائم می توان مهر تعیین نموده، یا پس از وقوع عقد بر میزان مهریه توافق کرد و عدم تعیین مهریه در عقد نکاح دائم موجب بطلان عقد نیست ولی در عقد نکاح غیر دائم (موقت) مبنای وقوع عقد تعیین مهریه می باشد عدم ذکر مهریه در نکاح موقت موجب بطلان آن خواهد بود.

مهریه باید دارای شرایط زیر باشد:
1. مهریه ارزش مالی داشته باشد بنابراین آنچه را که فاقد ارزش مالی باشد نمی توان به عنوان مهریه تعیین کرد.
2 . زوج مالی را که می تواند مهریه قرار دهد که خود مالک آن باشد، بنابراین اموال عمومی یا مال موقوفه را نمی توان مهریه قرار داد. از نظر شرع و قانون قابل نقل و انتقال و معامله باشد لذا نمی توان مشروبات الکلی یا حیوانات حرام گوشت و….. را به عنوان مهریه تعیین کرد.
4. لازم نیست که مهریه عین معین باشد، بلکه انجام عمل یا حرفه آموزی یا تدریس هم می تواند مهریه باشد مثل آموزش رایانه یا آموزش قرآن یا زبان انگلیسی به زوجه می تواند، به عنوان مهریه تعیین نمود.

مهریه به دو طریق از زوج توسط زوجه قابل وصول است :از طریق مراجعه به محاکم دادگستری
زن (زوجه) با طرح دعوا با دادن دادخواست به دادگاه خانواده مهریه خود را از شوهرش مطالبه می کند، چون مطالبه مهریه دعوی مالی است، باید با توجه به میزان مبلغ مهریه مورد مطالبه مهریه علاوه بر دو برگ دادخواست باید فتوکپی مصدق عقدنامه یا رونوشت آن ضمیمه دادخواست شود، طرح این دعوی تابع تشریفات دادگاه خانواده است.وصول مهریه از طریق اجرای ثبت
هرگاه عقدنامه ازدواج رسمی باشد مهریه از طریق اجرای ثبت نیز قابل وصول خواهد بود. بدین توضیح که زوجه به دفترخانه ای که ازدواج در آن واقع و به ثبت رسیده است رجوع و تقاضای وصول مهریه خود را می نماید از طرف دفترخانه مراتب به زوج ابلاغ میشود. هرگاه زوج حاضر به پرداخت مهریه نباشد، زوجه تقاضای اجرای مفاد سند ازدواج خود را درخصوص مهریه می نماید و چنانچه از طرف زوجه مالی از زوج معرفی شود که جزء مستثنیات دین نباشد مال معرفی شده از طرف اجرای ثبت به نفع زوجه توقیف می شود، هرگاه زوج فاقد مال بوده ولیکن کارمند دولت باشد با تقاضای زوجه یک سوم از حقوق شوهر تا پرداخت کل مهریه به نفع زوجه توقیف و به زوجه پرداخت می شود.
اگر مهریه وجه نقد یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد زن با در دست داشتن سند رسمی ازدواج می تواند به دفتر ازدواج و یا دایره ثبت (مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج) مراجعه و در برگه خاصی که در آن دایره موجود است تقاضای صدور اجراییه کند.
اجراییه به شوهر ابلاغ می شود و به او ۱۰ روز مهلت داده خواهد شد تا طلب همسرش را پرداخت کند. درصورتی که شوهر در این مدت دین خود نپردازد، زن می تواند با معرفی اموال و دارایی شوهر از اجرای ثبت، تقاضا کند اموال او توقیف شود و نیز می تواند مطالباتی را که شوهر از اشخاص دیگری دارد و یا موجودی حساب های بانکی او را توقیف کند. زن همچنین می تواند تقاضای توقیف حقوق شوهر را از سازمان ها و موسسه های دولتی و یا خصوصی بکند و تا میزان یک چهارم حقوق (مادام که شوهر متأهل است) و نیز یک سوم آن را (در صورتی که زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند و تا زمانی که شوهر زن دیگری اختیار نکرده، توقیف کند. اگر مهریه سکه یا طلا باشد و شوهر نتواند اصل آن را بپردازد، قیمت روز مطالبه آن ها (روزی که زن آن را از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه مطالبه میکند) ملاک اجرای قانونی حکم است. اگر سند ازدواج رسمی نباشد، زن برای مطالبه مهریه خود باید از روش تسلیم دادخواست به دادگاه اقدام کند.

هرگاه مهریه وجه نقد باشد و زوجین هنگام وقوع عقد برای وصول و پرداخت آن به توافق نکرده باشند، به ترتیب زیر عمل می شود:
متوسط شاخص بهای سال قبل تقسیم بر متوسط شاخص بهای سال وقوع عقد نتیجه به دست آمده ضربدر مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه.
در صورت فوت زوج که مهریه باید از ترکه وی پرداخت شود مبنای محاسبه تاریخ فوت خواهد بود. توضیح آن که شاخص بهای سال های قبل و سال قبل از وصول از طرف بانک مرکزی تهیه و در اختیار دستگاه قضای قرار می دهد و فهرست این شاخص ها به دادگاه ها و ادارات ثبت ارسال می گردد و مبنای محاسبه قرار می گیرد.

بر اساس ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی مصوب مورخ 1377/02/13 هیئت محترم وزیران، نحوه محاسبه ارزش فعلی مهریه به ترتیب ذیل می باشد:
مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه × (عدد شاخص در سال قبل) تقسیم بر (عدد شاخص در سال وقوع عقد) = ارزش مهریه در حال حاضر
به طور مثال اگر ازدواجی با مبلغ مهریه 200/000 ریال در سال 1352 تحقق یافته و قرار باشد مبلغ مذکور در حال حاضر تأدیه گردد، برای محاسبه مبلغ مهریه در حال حاضر (سال 1386) از رابطه ذیل استفاده می گردد:
مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه × (عدد شاخص در سال 1386) تقسیم بر (عدد شاخص در سال 1352) = ارزش مهریه در حال حاضر (1386) بر اساس رابطه فوق و با توجه به اعداد شاخص که در جدول پیوست آمده است:
ریال ۵۲٫۵۳۱٫۹۱۴ = 200/000 ریال * ( 123/45) / ( 47/ 0 ) = ارزش مهریه در حال حاضر (سال 1386)
در نتیجه مهریه قابل پرداخت در سال 1386 (زمان تأدیه) معادل 52/531/914 ریال می باشد.
بدیهی است که تا سال 1386 به پایان نرسد، صورت کسر فوق، شاخص سال 1385 یعنی عدد 123/45 خواهد بود و بعد از اتمام سال 1386 و ورود به سال 1397 شاخص سال 1386 جایگزین شاخص 1385 خواهد گردید.

1.زندان بخاطر مهریه چقدر است ؟

تا زمانیکه مهریه را پرداخت نکنید در زندان خواهید بود.

2. اگر در دوران عقد زن درخواست مهریه کند نصف خواهند شد ؟

در صورتی که زن باکره باشد نصف مهریه به او تعلق می گیرد ولی در غیر این صورت تمام مهریه به او تعلق می گیرد.

قبل از بخشنامه جدید، نحوه گرفتن مهریه به دو طریق بود. یکی از طریق دادگاه خانواده و دیگری از طریق اجرای ثبت. (اجرای ثبت اداره‌ای‌ است که هر مطالبه‌ای که مستند به سند رسمی باشد از جمله سند نکاح از طریق آن پیگیری می‌شود). اما طبق بخشنامه جدید زوجین نمی‌توانند مستقیم به دادگاه مراجعه کنند و ابتدا باید از طریق اجرای ثبت اقدام شود.
به این معنی که مطابق بخشنامه جدید نحوه اجرا گذاشتن مهریه به این صورت است که زوجین به دفترخانه‌ای که ازدواجشان در آنجا ثبت شده مراجعه و درخواست اجرائیه می‌کنند. اجرائیه صادر می‌شود و به آدرس طرف مقابل فرستاده می‌شود و به او ۱۰ روز مهلت داده می‌شود که مهریه را پرداخت کند که غالباً زوج در این مهلت مهریه را پرداخت نمی‌کند.
بعد از اینکه مهلت سپری شد و زوج مهریه را پرداخت نکرد زوجه با مدارک به اجرای ثبت مراجعه می‌کند و درخواست تشکیل پرونده اجرایی می‌دهد. سپس از دارایی‌های زوج استعلام گرفته می‌شود تا مشخص شود دارایی دارد یا خیر. که در صورت داشتن دارایی دستور توقیف آن صادر می‌شود. وقتی این مراحل در اجرای ثبت تمام شد اگر دارایی زوج کفایت مهریه را نکرد راهنمایی می‌شوند که به دادگاه مراجعه کنند و از طریق آن حکم بگیرند زیرا اجرای ثبت مجاز به صدور حکم جلب نیست و به این ترتیب باید مابقی مطالبات را از دادگاه درخواست کرد.


سلام وقتتون بخیر
تشکر از اطلاعات مفیدتون
اگر مهریه مال غیر منقول باشه و البته در عقد نامه با شماره پلاک ثبتی و … وارد نشده باشد و اطلاعات و ادرس آن کامل نباشد و در صفحه آخر عقد نامه بخش ثبت دفترخانه چیزی وارد نشده باشد و فقط در بخش ضمن عقد عنوان شده باشد. طبق کدام رای وحدت رویه این مهریه مال غیر منقول رد می شود؟ یعنی طبق کدام رای وحدت رویه عنوان شده که مال غیر منقول در سند عقد می بایستی در دفتر خانه ثبت و در صفحه آخر با مشخصات کامل ذکر شود، در غیر صورت امکان مطالبه این مال غیر منقول نمی باشد.


اگر به عنوان شرط ضمن عقد مشخصات کامل ملک و زمان مهلت انجام این شرط شده باشد این شرط صحیح و قابل پیگیری است. البته طبق ماده ۴ آیین نامه مصوب ۱۳۱۱، مهریه غیرمنقول که در دفتر اسناد رسمی به ثبت نرسد رسمی تلقی نمی گردد و نسبت به آن نمی توان اجرائیه صادر کرد و رأی وحدت رویه خاصی در این مورد نداریم.


دیروز جلسه اول دادگاهم بود و همسرم که به خاطر بدهی زندان هستند و شرکت نکردند. شوهرم که زندانه نتیجه دادگاه من چی میشه ؟


توضیح بفرمائید که خواسته شما در دادگاه چه بوده است تا پاسخ مناسب داده شود.


سلام خسته نباشید
اگر زنی شوهرش فوت کنه و مهریه خودش رو دریافت نکرده باشه.تکلیف مهریه چی میشه؟
و اینکه اموال شوهر اگر به نام زنش باشه باز هم تقسیم ارث میشه؟ یا بهتر بپرسم چگونه و چطور تمام اموال شوهر به زن می رسه؟ راه هاش چیه؟


اگر اموال از شوهر باقیمانده باشد زوجه می تواند برای مهریه و اجرت المثل خود ابتدا مطالبه مهریه نماید و اموال همسر را توقیف کند و اگر مال باقی ماند بین وراث تقسیم میشود و اگر اموال از ابتدا به نام زوجه باشد (فقط) پس مالی به نام شوهر وجود ندارد تا شامل تقسیم سهم الارث گردد.


باسلام خسته نباشید من یه پسرسه سال داشتم که باهمسرم به مشکل خوردم درسال ۱۳۸۹به زندان افتاد و محکوم به۲۵ سکه تمام وماهی نیم سکه این اقا ۲۵ تاسکه راپرداخت کرد و پنج تا نیم سکه را بعدش این اقا فرارکر دو من هیچ اطلاع ازجا و مکانش نداشتم تا اینکه بعدازهشت سال با بدبختی پیداش کردم حکم جلبشو گرفتم این اقاباید تا الان ۵۵سکه راکه تو این هشت سال نداده بایدپرداخت کنه ولی قاضی پرونده گفته ۵۵سکه ازسال ۸۹نداده را ازبین برد وبا وث یقه اقا را ازادکردن من به زن تنها الان پسرم۱۴سالشه حتی پدرش را تا الان ندیده اخه درسته من پیش پدرمادرم زندگی می کنم تازه یکساله به صورت غیابی ۲۵۰سکم را بخشیدم تونستم طلاق بگیرم وخرجم را پدربازنشستم میدهد اخه درسته چیزی که حقم هست را از من بگیرن و اون اقا ازدواج کرده و دو تابچه داره به راحتی داره زندگی می کنه من اینجا اواره ام اخه این حق من وبچم که حقم ازبین بره حتی شعبه۴۵ هم رای به من نداده حالامن بایدچیکارکنم توروخداکمکم کنید


مسلما باید بابت سکه های که ایشان از بابت مهریه باید پرداخت می کردند باید پیگیری را ادامه دهید و همسرتان را دوباره ملزم به پرداخت نمایید و حتی برای فرزند بیشترتان می توانید از وی تقاضای نفقه نمایید .

مهریه زن چطور حساب میشود


با سلام وقتی طلاق از سوی خانم در دوران عقد صورت بگیرد مهریه چگونه میشود؟


سلام.درطلاق قبل ازرابطه زناشوئی زوجه مستحق نصف مهریه است.


سلام مادر من سال ۵۸ ازدواج کرده مهریه هم ۹۰ هزارتومن بوده اما هیچکدوم زیر مهریه امضا نکردن ایا قابل مطالبه هست؟


سلام بله اصولاً قابل مطالبه است .


مبلغ دیه کامل یک انسان ۳۳۰ میلیون تومان است. اگرسکه را ۱۶میلیون تومان حساب کنیم، دیه یک انسان کامل میشود حدود ۲۰سکه. آخه مگه دوانسان که نمیتونن باهم زندگی کنن چه گناهی مرتکب شدن که یکی مثل من تا الان ۳۵سکه ازم گرفتن و هنوزم باید تا آخر عمر دیه بدم. آیا مبلغ مهریه ی همسران پیامبر هم همینقدربود؟


با سلام
البته مقایسه دیه و مهریه صحیح نمی باشد.، ولی موضوع مهریه و دیگر مشکلات حقوق خانواده کاملا قابل درک است و متاسفانه راه حلی بجز قانونگذاری مجلس وجود ندارد.


سلام وقت بخیر
۴ ساله ازدواج کردم و مشکلات خیلی خیلی زیادی داشتیم
الان میخوام بدون اینکه طلاق بگیرم مهریه رو از شوهرم بگیرم ک البته شوهرم میگه اگه رفتی دنبال مهریه اجرا گذاشتن دیگه نیا تو خونه من
آیا حرفش درسته و من اگه درخواست اجرای مهریه بدم دیگه نباید بیام تو خونش؟؟
میشه بفرمایید چیکار باید بکنم


سلام.مهریه دین است برذمه زوج که به محض عقدنکاح درصورت مطالبه زوجه توسط زوج پرداخت می شودوهیچ ارتباطی به زندگی مشترک ندارد.


سلام همسری برج ۲ سال ۹۹ مهریه اش ۱۴ سکه بوده در اداره ثبت گذاشته اجرا مبلغش شده ۸۹ میلیون . و مجددا اداره ثبت امده برج ۱۰ سال۹۹ نرخ سکه رو به روز براش محاسبه کرده . الان شده ۱۶۴ میلیون .ایا این کار درسته؟؟


با سلام
تا روزی که حساب خود را تصفیه نمایید همه سکه های باقیمانده به نرخ روز محاسبه می شود.


سلام وقتتان بخیر ، من سه سال ازدواج کردم مرداد ماه امسال با شوهرم اختلاف پیدا کردیم من مهریه گذاشتن اجرا و خونه ماشین رو توقیف کردم بعد سه ماه آشتی کردیم من رضایت دادم اموال آزاد شد اوایل آذر ماه خونه رو زده به اسم مادرشون و ده روز پیش منو انداخته بیرون ،که منو نمیخواد الان اگه بخوام مهریه رو اجرا بذارم میتونی م بخاطر صوری بودن معامله سند خونه رو باطل کنم ؟ البته الزام به تمکین زده بهم


با سلام
بله چنین ادعایی را به لحاظ حقوقی میتوانید طرح کنید ولی قبل از هر اقدامی حضورا با یک وکیل مشورت نمایید.


سلام
مهریه همسرم ۱۱۰ سکه و پشت قوالش سه دانگ یه واحد آپارتمان بوده ( که از سه دانگ آپارتمان چیزی تو عقدنامه نیومده) بنا به شرایطی که پیش اومد و اطمینانی که بهش کردم من بجای سه دانگ یه آپارتمان ۱٫۵ دانگ یه ملک به نامش زدم که ارزشش معادل شش دانگ یه واحد آپارتمان بود . بعد فروش ملک ایشون به حق خودش که نصف ۱٫۵ دانگ میشد قانع نشد و کلش رو ازم گرفت
اگر ازم بابت مهریه شکایت کنه من آیا میتونم ثابت کنم بخشی از مهریش رو هم دادم؟


با سلام
سوال شما از این بابت که چرا و چگونه تمام ملک یا ثمن آن را به ایشان واگذار کردید؛ مبهم می باشد.


داداشم با مدرک پی به خیانت زنش برده ولی وقتی زنش فهمیده همه مدارک الخصوص گوشی رو زده شکونده و از بین برده به حدی شده که زنش هم مهریه و هم طلاقشو اجرا گذاشته و هر چیزی که برادرم خریده بود رو فاکتور به نام خودش گرفته و حتی اجاره خونه هم به نام اونه بنابراین داداشمو از خونه انداخته بیرون اوایل خانواده زنش پشت داداشم بودن ولی الان نه داداشم هیچی نداره که بابت مهریه بده هر چی در میاورد ده سال خرج اون زنه کرد پول عمل لاغری پول عمل بینیش فقط لباسای داداشمو ریخت تو نایلون زباله فرستاد واسه داداشم دیشب زنگ زد گفت ماهی یک میلیون و پونصد بهم بده تا زمانیکه ازدواج نکردم توافقی جدا بشیم در ضمن این رو هم بگم اون خانم نازا هست یعنی بچه دار نمیشد هیچ راهی نداره که داداشم از دست اون زن نجات پیدا کنه وقتی همه چی رو ازش گرفت داداشم چی باید بهش بده


سلام.دادخواست اعساربدهد.


سلام خسته نباشید من ازدواج دومم هست از ازدواج اولم هیچ ثمره ایی نداشتم و چون خیانت دیدم بخشیدم اما این خانم با ترفند ازم شکایت کرده اول درخواست مهریه کرده بعد از چند روز هم دادخواست طلاق به دستم رسید خلاصه طلاق گرفتیم من تا الان دو تا سکه دادم خودم مشکل پوستی دارم و هیچ اموالی هم از خود ندارم کارگر ساده ایی هستم که با روزی۶۰تومن کارگری میکنم و در عین حال یه فرزند۳ماهه هم دارم به حدی که تو این شرایط سخت تورم دستم به دهانم نمیرسه احصار زدم ولی از کجا بگیرم امروز هم بایدسکه سوم رو بدم ولی خدا شاهد که هیچی ندارم اگه حقوق امداد پدر خانومم نباشه تو زندگیم کم میارم هیچ راهی نداره که من سکه پرداخت نکنم ولی ماهی مثلا پونصد به این خانوم بدم


سلام.می توانیددادخواست تعدیل تقسط مهریه بدهید.


باسلام.سال۹۶ازدواج کردم وبعداز۶ماه زندگی من وهمسرمرحومم اغاز شد دراولین روز۹۸که همه غرق در شادی عیدبودند همسرم بعلت داشتن فشارخون دوران بارداری به کما وبعدازهفت روز فوت شد.میخواستم بدونم وارث که من و والدین مرحومه هستیم و والدین اقدام به گرفتن مهریه که ۱۱۴سکه هست نموده اند.قیمت سکه به روزحساب میشه یا زمان عقد.وهمچنین انها میتوانند ازسهم الارثی که به بنده رسیده بعنوان بخشی ازمهریه حق مطالبه نمایند


با سلام
سکه به نرخ روز می باشد.
و در خصوص سوال دوم، بله پی توانند به نسبت سهم الارثشان از ماترک یا دیگر اموال شما توقیف نمایند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

شما می توانید از این بخش سوال خود را ثبت کنید و در کمترین زمان پاسخ مناسب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

از طریق این بخش شما می توانید قرار مشاوره حضوری خود را ثبت و در زمان مشخص شده مشاوره حضوری دریافت کنید.

درصورتی که نیاز به مشاوره تلفنی دارید از این بخش اقدام کنید و با وکلای پایه یک دادگستری تلفنی صحبت کنید.

دفتر وکالت ره جویان عدالت همچنین یک مرکز مشاوره حقوقی در محدوده هفت حوض نارمک میباشد که با ارائه مشاوره حضوری و تلفنی و همچنین راه اندازی بزرگترین کانال حقوقی تلگرام ، سعی در بالا بردن سطح حقوقی افراد و آگاهی ایشان دارد.

گروه وکلای ره جویان عدالت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دفاتر وکالت در تهران با بیش از دو دهه تجربه، موفق شده تا همگام با دیگر موسسات حقوقی، به بزرگ‌ترین دفتر وکالت در تهران تبدیل شود. به محض سپردن وکالت پرونده های خود به وکلای ما، با خیالی آسوده زندگی خود را به روال سابق بازگردانید.

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است اما در متون قانونی طلاق توافقی تعریف نشده است.
وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد.
وصول چک یکی از روش های متداول برای مطالبه وجه چک طرح دعوی حقوقی در دادگاه های حقوقی یا شورای حل اختلاف می باشد.
در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران دارید میتوانید به صورت رایگان مورد حقوقی خود را از طریق تلفن با بهترین وکیل تهران مطرح کنید و یا در صورت تمایل به مشاوره حضوری با وکیل تهران با مراجعه به صفحه قرار مشاوره وکیل تهران زمان مشاوره خود را ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و قرار مشاوره وکیل تهران شما را قطعی کنند.

نارمک – ضلع شرقی میدان هفت حوض – پلاک 39 – طبقه سوم021-77947264

جهت مشاوره حقوقی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و یا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

شماره تماس: ۸۸۶۲۲۱۷۸-۰۲۱ (۲۰ خط ویژه)

مهریه در اصل اولین مسئله قانونی و مهمی است که در عقد نکاح باید به آن توجه ویژه ای داشت. طبق قانون مهریه باید به نرخ روز محاسبه شده و در زمان درخواست به زوجه بازگردد. اما این که نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز به چه صورت است، نیاز به بررسی دقیق دارد. 

اجازه دهید برای بررسی این مسئله، ابتدا سوالی مطرح کنیم. تصور کنید مهریه خانمی در زمان عقد نکاح، 1355 هزار تومان پول نقد تعیین شده است. این مبلغ 50 سال پیش از ارزش مالی بسیار زیادی برخوردار بوده است. اما در طی سال ها، تورم منجر شده است تا ارزش مالی خود را به شدت از دست دهد. 

آیا این عادلانه به حساب می آید که بعد از گذشت 50 سال، زن دقیقا همان میزان مهریه از شوهر خود دریافت کند؟ از آنجایی که قانون برای برقراری عدالت تعیین شده است، این مسئله به هیچ عنوان عادلانه به شمار نمی رود. به همین دلیل محاسبه مهریه به نرخ روز انجام می شود. 

مهریه زن چطور حساب میشود

اما آیا این مسئله تنها مربوط به ازدواج های دائم است، یا ازدواج های موقت نیز مشمول قانون محاسبه مهریه به نرخ روز می شوند؟ برای پاسخ به این سوال باید بررسی های خاصی صورت پذیرد. 

خط پاسخگویی وکلای دادگستر : ۸۸۶۲۲۱۷۸ – ۰۲۱ (۲۰ خط ویژه)

معمولا تنها موقعیتی که افراد بر سر میزان مهریه با یکدیگر درگیر می شوند، در زمان طلاق است. بهترین راهکار برای کسب نتیجه مناسب در خصوص نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز مراجعه به وکیل طلاق است. تنها یک وکیل می تواند تمامی جزئیات قانونی را مورد بررسی قرار داده، و به گونه ای عمل کند که حق زوجه تضییع نشود. 

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش اید که چرا در این مورد به مراجع رسیدگی کننده اشاره ای نشده است؟ یا این که چرا از دادگاه برای محاسبه مهریه به نرخ روز سخنی به میان نیامده است؟ دلیل این امر آن است که مهریه عندالمطالبه می باشد.

یعنی در صورتی که مهریه زوجه وجه نقد باشد، یا در حکم وجه نقد باشد زن می‌تواند با در دست داشتن سند رسمی ازدواج خود به دفتر خانه ازدواج یا دایره ثبت مراجعه نموده، و در برگه ای مجزا تقاضای صدور اجراییه برای محاسبه مهریه به نرخ روز نماید. 

پس از آن اجراییه به زوج ابلاغ می شود و ایشان 10 روز مهلت دارد که طلب همسرش را بپردازد. در صورتی که در طی این مدت زوج دین خود را به زوجه بپردازد، زن می تواند تمامی اموال و دارایی شوهر خود را به دادگاه معرفی نموده و تقاضای توقیف اموال وی را داشته باشد. 

در صورتی که مهریه زوجه سکه یا طلا باشد و شوهر نتواند اقدام به پرداخت اصل آن نماید، محاسبه مهریه به نرخ روز صورت پذیرفته و قیمت روز مطالبه ملاک اجرای قانونی حکم خواهد بود. اما اگر زوجه دارای سند ازدواج رسمی نباشد، باید حتما برای مطالبه مهریه خود دادخواست به دادگاه تقدیم کند. 

طبق ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده 1082 قانون مدنی، اگر مهریه وجه رایج کشور باشد، مرجع صالح باید به درخواست زوجین، میزان مهریه را بر حسب تغییر قیمت زمان تادیه، نسبت به سال وقوع عقد محاسبه نموده و تعیین نماید. 

طبق تبصره ماده 1 آیین نامه، برای محاسبه مهریه به نرخ روز در صورتی که زوجین با یکدیگر توافق نموده باشند، بر این اساس رفتار خواهد شد. در ماده 2 آیین نامه نیز به نحوه محاسبه مهریه اشاره شده است. برای این کار باید متوسط شاخص بها در سال قبل را تقسیم بر متوسط شاخص بها در سالی که عقد واقع شده است نمود. سپس رقم به دست آمده را ضرب در مهریه مندرج در عقدنامه نمود. 

علاوه بر این موارد در ماده 3 آیین نامه به نحوه محاسبه مهریه به نرخ روز زوج از ترکه زوج متوفی اشاره شده است. طبق این ماده، تاریخ فوت زوج مبنایی برای محاسبه مهریه زوج به شمار می رود. طبق قانون زوجه باید بتواند بعد از فوت زوج به راحتی به زندگی خود ادامه داده و حقوق خود را مطالبه نماید. 

یکی از مهمترین حقوق زوجه در زمان حیات و بعد از فوت زوج، مطالبه مهریه و استرداد جهیزیه می باشد. می دانیم که به مجرد عقد نکاح، مهریه دینی بر عهده مرد شده و باید آن را به زوجه بپردازد. به همین دلیل زوجه می تواند از همان زمان انعقاد عقد نکاح، اقدام به تصرف در مهریه خود نماید. 

اما تقریبا بیشتر زنان مهریه خود را تا زمان در قید حیات بودن همسر، از وی مطالبه نمی کنند. پس از مرگ زوج نیز مهریه از اموال باقی مانده از ایشان به زوجه تسلیم می شود. پس برای محاسبه مهریه به نرخ روز باید تاریخی را که زوج فوت نموده است در نظر گرفت. 

بعد از مرگ زوج، پرداخت دیون ایشان از واجبات به شمار می رود. مهریه زوجه نیز جزو دیون و بدهی های مرد است که باید پرداخت شود. در صورتی که مهریه زوجه وجه رایج باشد، برای محاسبه مهریه به نرخ روز باید به شاخص سال فوت شوهر توجه شود. 

پس در این صورت هر زمان که زن برای مطالبه مهریه به دادگاه مراجعه می کند، باید برای محاسبه مهریه به نرخ روز به زمان فوت همسرش مراجعه شود. 

خط پاسخگویی وکلای دادگستر : ۸۸۶۲۲۱۷۸ – ۰۲۱ (۲۰ خط ویژه)

مراجع خاصی در خصوص محاسبه مهریه به نرخ روز نظریه صادر نموده اند که به برخی از آنها اشاره می نماییم. همانطور که پیش از این بیان نمودیم، طبق ماده 1 آیین نامه اجرایی تبصره الحاقی ماده 1082 قانون مدنی، زمان محاسبه مهریه، نرخ شاخص در همان زمان وقوع عقد نکاح می باشد. 

به هیچ عنوان قانونگذار میان نکاح دائم یا منقطع تفاوتی قائل نشده است. از این رو عقد نکاح چه به صورت دائم منعقد شده باشد، چه به صورت موقت، و منقطع، برای محاسبه مهریه به نرخ روز باید به زمان وقوع عقد نکاح مراجعه شود. این نظریه توسط اداره کل اجرایی و هیات نظارت مورد تایید واقع شده است. 

موارد قانونی خاصی در خصوص مهریه و نحوه محاسبه آن در قانون مدنی بیان شده است. که باید در زمان رسیدگی به پرونده مطالبه مهریه، به آنها استناد نمود. 

آدرس : تهران، میدان شیخ بهایی، برج صدف، طبقه نهم، واحد ۹۶

تلفن: ۸۸۶۲۲۱۷۸-۰۲۱ (۲۰ خط ویژه)

تلگرام

اینستاگرام

واتساپ

به ما بپیوندید


شهریور 6, 1399
راهشگر
مهریه
۴

برای محاسبه مبلغ مهریه به نرخ روز، لطفا ابتدا نوع مهریه را انتخاب نمایید:

ارزش مهریه به نرخ روز می باشد.

ارزش مهریه به نرخ روز می باشد.

محاسبه مهریه به نرخ روز از آن دسته محاسباتی است که برای بسیاری از زوج ها جذاب و یا با برخی همسران لازم است.

مهریه زن چطور حساب میشود

البته این محاسبه و حساب و کتاب برای مهریه هایی است که مبلغ آن نقدی در نظر گرفته شده باشد. مهریه اگر طلا و سکه باشد فرمول خاصی ندارد و کافی است قیمت سکه روز در تعداد آن ضرب شود.

نحوه محاسبه مهریه بدین شرح است:

براساس مصوبه هیات وزیران در سال ۷۷ نحوه محاسبه ارزش فعلی مهریه به شکل زیر محاسبه می شود:

عدد شاخص در سال قبل را بر عدد شاخص در سال وقوع عقد تقسیم می کنیم و نتیجه را در مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه ضرب می کنیم به این ترتیب مبلغ مقدار مهریه به نرخ روز مشخص خواهد شد. این نحوه محاسبه به شکل فرمولی به صورت زیر است:

مبلغ مهریه مندرج در عقدنامه × (عدد شاخص در سال وقوع عقد ÷ عدد شاخص در سال ۱۳۹۰). به این ترتیب مقدار مهریه فوق در سال ۱۳۹۱ می شود ۱۱۷۹۶۱۷۰۲ ریال.

بدیهی است تا پایان سال ۹۱، صورت کسر فوق، شاخص سال ۱۳۹۰ یعنی عدد ۲۷۷/۲۱ خواهد بود و بعد از اتمام سال ۱۳۹۱ ورود به سال ۱۳۹۲، شاخص سال ۱۳۹۱ جایگزین شاخص سال ۱۳۹۰ خواهد گردید. (منبع سایت حقوقی یاسا)

اگر زنی بعد از فوت شوهرش اقدام به مطالبه مهریه کند باید شاخص سال فوت همسرش بر شاخص سال ازدواج تقسیم و حاصل در مبلغ مهریه ضرب شود و دیگر تاریخ مطالبه ملاک محاسبه نخواهد بود.

شاید در نگاه اول پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد و گفته شود که تعداد مهریه در مبلغ روز سکه ضرب می شود کما اینکه در حال حاضر نیز همین فرمول مورد تائید قانون است اما…

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت :این که مهریه را ۱۱۰ سکه بهارآزادی قرار دادند و آن روز قیمت هر سکه، یک میلیون بود، اما امروز حدود پنج میلیون است؛ آیا باید همین قیمت امروز را داد؟

که ما می گوییم خیر؛ باید به صورت متعارف پرداخت کرد؛ نه این‌که پنج برابر قیمت آن روز پرداخت کنند.

آیت ا… مکارم شیرازی تصریح کرد: تفاوت‌های متعارف قابل قبول است؛ اما تفاوت‌های غیرمتعارف باید تعدیل شود؛ آیا هیچ عاقلی می‌گوید که اگر فلان جنس ۱۰ برابر شد، ما باید ۱۰ برابر پرداخت کنیم؟

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان دستگاه قضا با حوزویان بنشینند و مشکلات موجود را برطرف کنند تا مردم سرگردان نباشند.

غیر از آیت الله مکارم پرداخت سکه با قیمت روز مخالفان دیگری نیز داشته و فرمول های دیگری نیز داده شده است.

به عنوان مثال جعفر محمدی سردبیر سایت عصر ایران در یادداشتی اینطور پیشنهاد داده است:

پیشنهاد کسانی که می گویند قیمت سکه باید بر اساس قیمت روز عقد محاسبه و به زن پرداخت شود ظلم به زن است زیرا در چنین وجهی، قیمت سکه در چند سال قبل فریز می شود و قدرت خرید را کاهش می دهد؛ این پیشنهاد عملاً تبدیل سکه به وجه نقد است و بازگشت به عقب.

از سوی دیگر، دادن بهای سکه بر اساس قیمت روز در شرایط غیرمتعارف اقتصادی کنونی هم ستم آشکار به مرد است. 

با تاملی منصفانه می توان فرمول زیر را برای پرداخت مهریه مناسب و بسیار عادلانه داننست:مهریه در روز پرداخت = “قیمت سکه در روز عقد” ضرب در “تورم سالانه” 

با این فرمول، قدرت خرید برای زنی که مهریه را می گیرد، دقیقاً مساوی است با روز عقد؛ بدین ترتیب، مهریه کارکرد اصلی اش را حفظ می کند و تبدیل به وسیله ای برای سوددهی نمی شود.

تبدیل مهریه به نرخ روز, فرمول محاسبه مهریه, محاسبه مهریه, محاسبه مهریه 99, مهریه به نرخ روز عقد

سلام، انشالله که هرچه سریعتر یک فرمول متعارفی برای تبدیل قیمت سکه های تعیین شده برای مهریه های لازم الپرداخت، از طرف قوه قضائیه با هماهنگی دستگاه های ذیربط دیگر برای آشنایی آحاد مردم، اطلاع رسانی می شد.

من سال ۹۰ عقد کردم و اون موقع قیمت سکه کمتر از یک میلیون تومان بود ….
الان قیمت سکه در مرز ۱۳ میلیون تومان هست یعنی ۱۳ برابر گران شده
آیا حقوق کارمندان هم ۱۳ برابر شده
آیا درآمدها هم ۱۳ برابر شده
الان خانم بنده مهر رو اجرا گذاشته من کارمند هستم چطوری بالای یک میلیارد پرداخت کنم
من بچه دارم با یک پدر و مادر مریض و پیر
تو رو قرآن یک تعادلی عقلانی و انسانی برای پرداخت مهریه ایجاد کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب سایت

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که دیدگاه میگذارم در این مرورگر ذخیره کنید.

مهریه زن چطور حساب میشود
مهریه زن چطور حساب میشود
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *