آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

 
helpkade
آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم
آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از تشکیل پرونده الکترونیک برای دانش آموزان پایه نهم خبر دادوگفت: از سال تحصیلی97-96 پرونده الکترونیک برای دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم و سال بعد از آن برای دبستانی ها تشکیل می شود .

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

هدایت تحصیلی در زمره مهم ترین اتفاقات طول تحصیل دانش آموزان است که سال گذشته حرف و حدیث زیادی ایجاد کرد و اجبار به انتخاب رشته ای خاص، زمینه ساز التهاب شد اما گفته می شود امسال قرار است هدایت تحصیلی بهتر از سال گذشته باشد.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

رئیس اداره مشاوره تربیتی خبر داد

زاهدان (پانا) – رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:‌ مدارس با آمادگی کامل برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی دارند و آزمون‌های روانشناسی و مشاوره‌ای برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، حسینعلی شیرازی رئیس اداره مشاوره و تربیتی و تحصیلی  آموزش و پرورش استان در خصوص بحث هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان  متوسطه اول گفت: از ابتدای سال تحصیلی فعالیت‌های مربوط به این کار شروع شده و مشاوران و مدیران مدارس به کارهای کارشناسی و مشاوره‌ای  برای دانش آموزان و اولیاء در مدارس  پرداختند و جلسات توجیهی دانش آموزان و اولیاء در خصوص فرایند هدایت تحصیلی، ویژگیهای شخصیتی، استعداد، توان، رغبت، ارزشها و باورها و نقش آن در طرح ریزی تحصیلی و شغلی دانش آموزان برگزار شده است.

 وی ادامه داد: مدارس با آمادگی کامل برای بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی دارند و آزمون‌های روانشناسی و مشاوره‌ای برای بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برگزار می‌شود و امسال علاوه بر دانش آموزان پایه نهم دانش آموزان پایه هفتم و هشتم نیز یک  آزمون روانشناختی دارند که باید به سامانه همگام مراجعه کرده و این آزمون را بصورت آنلاین انجام دهند.

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اظهار کرد: امسال سه  آزمون  سلامت روانی رفتاری برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم  و  توانایی و رغبت برای دانش‌آموزان پایه نهم  در نظر گرفته شده که پس از برگزاری آن نتایج مورد ارزیابی قرار می‌گیرد  که از ابتدای دی ماه  برای تمامی دانش‌آموزان این آزمون‌ها در حال اجرا می باشد.

شیرازی تصریح کرد: در فرایند هدایت تحصیلی امسال همانند سال گذشته حداکثر ظرفیت برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده تا آن‌ها مبتنی بر توانایی، رغبت و امکانات ادامه تحصیل دهند یعنی اولویت رغبت و توانایی دانش آموزان بوده و هر منطقه حداکثر ظرفیت را بر این مبنا برای دانش‌آموزان اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان در مورد توسعه متوازن رشته‌ها برای بحث هدایت تحصیلی گفت: هدف ما در هدایت تحصیلی توسعه متوازن نیست بلکه هدایت صحیح دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی متناسب با استعداد- توانایی و رغبت اوست و این مسئله زما‌ن بر است   و نیاز به زیر‌ساخت‌هایی دارد که به تدریج در این مسیر حرکت می کنیم و  چنانچه ظرفیت مدارس دولتی پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان نباشد می‌توان از ظرفیت مدارس غیردولتی بهره گرفت البته برای ورود به مدارس غیر‌دولتی دانش‌آموزان باید برای ورود به هر رشته حداقل نمره لازم را کسب کرده باشند و فقط در بحث ظرفیت مدارس غیر‌دولتی امکان حضور دانش‌آموزان را دارند و این مدارس نیز بر اساس قوانین آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و کمک به نظام آموزشی و پرورشی هستند که ما از موسسین این مدارس که در راستای کمک به آموزش و پرورش و اهداف نظام تعلیم و تربیت قدم بر می دارند تشکر می کنیم.

شیرازی توصیه های لازم را جهت هرچه بهتر برگزار شدن آزمون ها و هدایت تحصیلی به رؤسا ، معاونین و کارشناسان ادارات و   مدیران و مشاوران مدارس به شرح ذیل مطرح نمود:

مدیران محترم مدارس متوسطه اول  نسبت به کلاس بندی دانش آموزان خود در سامانه سناد اقدام نموده و نام کاربری و کلمه عبور دانش آموزان را صادر نمایند.

در سامانه همگام بروزرسانی از سناد را انجام دهند.

مدیران مدارس متوسطه  اول، نسبت به تخصیص نام کاربری و کلمه عبور برای تمامی دانش آموزان، دبیران و دانش آموزان و مشاوران اقدام نموده و آنان را در خصوص چگونگی انجام شرح وظایف و اقدامات لازم توجیه نمایند.

در مدارسی که بیش از یک مشاور ابلاغ دارند، مدیران محترم به گونه ای برنامه ریزی نمایند که به هیچ وجه پس از اخذ آزمون ها تغییری در کلاس بندی دانش آموزان ایجاد نگردد.

مشاوران محترم قبل از برگزاری آزمون حتماً نسبت به توجیه دانش آموزان اقدام نمایند.

مشاوران محترم مداس توجه داشته باشند که برای دانش آموزان پایه نهم دو آزمون توانایی و رغبت و برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم آزمون سلامت روانی رفتاری انجام پذیرد  .

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی در پایان از کمیته های هدایت تحصیلی شهرستان ها و مناطق استان خواست تا نظارت کافی را بر اجرا صحیح هدایت تحصیلی و برگزاری آزمون های مشاوره ای دانش آموزان داشته باشند و بستر مناسب برای اجرای این آزمون ها را بر اساس دستورالعمل ها و بخشنامه و توصیه های سال قبل کمیته هدایت تحصیلی استان فراهم کنند.


تبلیغاتDownloads-icon


Downloads-icon

هدایت تحصیلی فرآیندی است که طی آن با ارایه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموز کمک می شود تا استعداد ها، توانایی ها، علایق و ویژگی های شخصیتی خویش، شاخه ها و رشته های تحصیلی، حرف و مشاغل مورد نیاز جامعه را شناخته و بر اساس آن اقدام به انتخاب اولویت شاخه، گروه و رشته تحصیلی مناسب نماید.

مهلت شرکت در آزمون های مشاوره ای ( آزمون های توانایی و رغبت و تکمیل نمون برگ های نظرخواهی از دانش‌آموزان ، والدین ، مشاوران و معلمان) در سایت همگام تا پانزدهم فرودین ماه 98 فعال خواهد بود. لذا آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی موفق به شرکت در این آزمونها نشده اند فقط تا تاریخ مذکور حق شرکت خواهند داشت و پس از آن به هیچ عنوان این آزمونها قابل تمدید نخواهد بود.

انتخاب شاخه / رشته تحصیلی دانش آموزان بر اساس ملاک هایی که در این آیین نامه مطرح شده است در پایان دوره اول متوسطه انجام می شود. که شامل دو دسته ملاک می شود:

1- نمرات درسی مرتبط با رشته 35 امتیاز

2- امتیازات مشاورهای 65 امتیاز شامل :

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

جهت مشاوره اجرای آزمون های مشاوره ای (رغبت و توانایی) در سایت همگام

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره 9092305784

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره 99221106

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

آزمون های مشاوره ای همگام سال تحصیلی 99-1400

با عنایت به اینکه آزمون های رغبت و توانایی ویژه دانش آموزان پایه نهم در سامانه همگام فعال گردیده است، دستورالعمل زیر جهت استفاده دانش آموز از سامانه همگام به ترتیب زیر تنظیم شده است:

۱- دانش آموز پس از دریافت رمز همگام خود ، به سامانه همگام پورتال اداری ،آموزشی و پرورشی مدارس کشور، به آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir  و یا سامانه azmoon.medu.ir مراجعه می نماید.

۲- بعد از بارگذاری کامل صفحه دانش آموز بایستی با مشاهده جدول، در ردیف اول آن، کد ملی و در ردیف دوم رمز دریافتی از مدرسه را تایپ کرده و روی ورود کلیک نماید.

نکته : توجه داشته باشید زمانی که به صفحه فوق وارد شدید، برای تایپ در کادر پسورد باید caps lock خاموش و زبان انگلیسی باشد.

۳- دانش آموز می بایست پس از ورود به صفحه همگام مشخصات بالای آن را با مشخصات خود مطابقت دهد. در داشبورد اصلی از بین ماژول ها، ماژول آزمون های مشاوره ای را انتخاب و روی آن کلیک نماید. زیر ماژول شرکت در آزمون باز می گردد. روی آن کلیک کرده ،آزمون های قابل اجرا را می تواند مشاهده نماید.

تذکر مهم: دانش آموزان پایه نهم در نظر داشته باشند که می بایست صرفا در دو آزمون توانایی و رغبت شرکت نمایند.

در مقابل آزمون های توانایی و رغبت، در قسمت مدیریت، دو علامت قابل مشاهده است .(تیک و دفترچه) ؛ با کلیک بر روی دفترچه ،سوالات باز می شود و با کلیک بر روی تیک، پاسخ ها نهایی خواهد شد.

۴- پس از کلیک بر روی دفترچه جدولی باز شده که عنوان آزمون ،عنوان دفترچه و زمان پیشنهادی آزمون ها ،در آن آمده است. دانش آموز بر روی علامت سوال در قسمت مدیریت کلیک کرده و وارد هر آزمون می شود.

۵- دانش آموز می بایست گویه های مربوط را خوانده و پاسخ عددی را از کشوی مقابل گویه ها ،بین حداقل ۱ و حداکثر ۵ امتیاز دهد.

۶- دانش آموز در انتهای آزمون رغبت و توانایی ،پس از پاسخ دادن به همه گویه های مربوطه ،باید به قسمت بالا برگشته و قسمت ذخیره پاسخ ها انتخاب نماید.نکته مهم : در صورت نیاز به بازگشت به مرحله یا مراحل قبل، از یک ویندوز نباید استفاده گردد. بدین منظور می توان روی آیکن بازگشت کلیک کرده و یا از طریق انتخاب آزمونهای مشاوره ای و یا داشبورد اصلی در نوار ابزار اصلی به عقب بازگشت.

۷- پس از پایان آزمون ،دانش آموز می بایست نتایج آزمون را نهایی کند . بدین منظور باید به صفحه قبلی بازگشته و این بار در قسمت مدیریت روی علامت تیک کلیک نماید. پیامی که دانش آموز دریافت می کند بدین مضمون است : ( آیا نسبت به نهایی کردن این مورد اطمینان دارید؟ توجه این فرآیند غیر قابل برگشت می باشد. ) در صورت اطمینان به پاسخ ها ، دانش آموز تایید کرده و نتایج نهایی می گردد. با انجام این قسمت کار پاسخ دهی به آزمون پایان می یابد.

جهت مشاوره اجرای آزمون های مشاوره ای در سایت همگام

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071375 تماس بگیرید

تماس از طریق تلفن ثابت در استان تهران با شماره 9092305784

تماس از طریق موبایل همراه اول با شماره 99221106

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

وقتی نام کاربری و گذرواژه مو وارد میکنم و ورود رو میزنم میگه هیچ گواهی یافت نشد چیوار کنم ؟ خواهشا زود جواب بدین چون خیلی لازم دارم

از مدیر مدرسه پیگیری کنید اطلاعاتتون رو تو سامانه دانش آموزی حتما ثبت کرده باشند.

وقتی نام کاربری و گذرواژه مو وارد میکنم و ورود رو میزنم میگه هیچ گواهی یافت نشد چکار کنم؟

سلام من در آزمون استعداد و رغبت من برای تجربی از ۱۵ امتیاز ۹ شدم آیا امکان داره دو باره بدم الان ۲۵ هستیم نمیدونم نمره خوبی نیست آیا میشه دو باره داد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 99 برای انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان، با توجه به ملاک هایی که در این آیین نامه مطرح شده است، در پایه نهم متوسطه اول انجام می شود. آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی شامل دو دسته ، نمرات درسی متربط با رشته و امتیازات مشاوره ای است. آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 99-1400 آزمون های مشاوره ای هدایت […]

آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 99 برای انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان، با توجه به ملاک هایی که در این آیین نامه مطرح شده است، در پایه نهم متوسطه اول انجام می شود. آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی شامل دو دسته ، نمرات درسی متربط با رشته و امتیازات مشاوره ای است.

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی سال 99-1400، توضیحات و نکاتی پیرامون دفترچه ی شماره ی 1 و دفترچه ی شماره ی 2 ، همچنین زمان و نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون مشاوره انتخاب رشته نهم می دهند.محتوای این دفترچه ها جهت آشنایی دانش آموزان با آزمون های انتخاب رشته مشاوره هدایت تحصیلی است. آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی شامل دو دسته ، نمرات درسی متربط با رشته و امتیازات مشاوره ای است:

1- نمرات درسی مرتبط با رشته 35 امتیاز

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

2- امتیازات مشاوره ای 65 امتیاز

امتیازات آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی به صورت زیر تفکیک شده است. در مجموع 65 امتیاز مشاور با 35 امتیاز دروس روی هم 100 امتیاز هدایت تحصیلی را به شرح زیر تشکیل می دهد:

دانش آموزان بعد از دریافت رمز همگام ، به سامانه همگام پورتال اداری ،آموزشی و پرورشی مدارس کشور، به نشانی hamgam.medu.ir  مراجعه می نماید:

ورود به hamgam.medu.ir راهنمای سایت همگام

سایت هدایت تحصیلی دانش آموزان ht.medu.ir

دانش آموزان عزیز می توانند برای مشاوره اجرای آزمون های مشاوره ای رغبت و توانایی در سایت همگام با شماره تلفن های زیر تماس بگیرند:

سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای هدایت تحصیلی پایه نهم

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071611

تماس از تلفن ثابت تهران و بدون شماره گیری کد با شماره 9092301612

 برای اطلاع از جدیدترین اخبار مدارس اینجا کلیک کنید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 5 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 3 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 1 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 11 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

بازدید : – بار ، 22 تیر 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 10 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 5 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 3 شهریور 1399

بازدید : – بار ، 1 شهریور 1399

تمامی حقوق مطالب برای خبرینو محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

خبرینو یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از نظام وظیفه ،سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

اخبار جدید هدایت تحصیلی 99-98

۶

به اطلاع می رساند مهلت انجام آزمون های مشاوره ای رغبت و توانایی تا ساعت ۲۴ روز ۱۵ بهمن ماه سال ۹۸ تمدید گردید. به دانش آموزان عزیز توصیه می گردد هرچه سریع تر نسبت به تکمیل و نهایی سازی …

نکات مشاوره ای انتخاب رشته

۱

ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا آزمون سلامت روانی رفتاری در انتخاب رشته موثر است؟ دراین بخش به این سوال می پردازیم. برخی از دانش آموزان و والدین تصور می کنند که نتایج آزمون سلامت روانی …

اخبار جدید هدایت تحصیلی 99-98

۱

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

مهلت انجام آزمون های مشاوره ای رغبت و توانایی تا ۳۰ آذر ماه ۹۸ می باشد. این آزمون ها تاثیر بسیار مهمی در امتیاز مشاوره ای هدایت تحصیلی دارند و ارتکاب هر گونه اشتباه در انجام این آزمون ها و …

نکات مشاوره ای انتخاب رشته

۰

هشدار مهم: پس از انجام تایید نهایی آزمون های مشاوره ای دیگر امکان ویرایش پاسخ ها وجود ندارد. برخی از دانش آموزان و اولیا بدون اطلاعات کافی اقدام به پاسخدهی آزمون های مشاوره ای کرده و سپس تایید نهایی می …

اخبار جدید هدایت تحصیلی 99-98

۰

آزمون مشاوره ای سلامت روانی که هر ساله برای دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم انجام می گردد، تا روز ۳۰ آبان سال ۹۸ مهلت انجام دارد.

بایگانی اخبار هدایت تحصیلی 98-97

۰

هم اکنون آزمون های مشاوره ای در حال بروزرسانی و خارج از دسترس است. بروزرسانی از ساعت ۱۱ روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۱/۲۱ شروع شده و کماکان ادامه دارد. به محض اتمام بروزرسانی و به محض باز شدن آزمون های مشاوره …

بایگانی اخبار هدایت تحصیلی 98-97

۶

پس از بسته شدن پاسخدهی به آزمون های مشاوره ای استعداد و رغبت سنج و اولویت بندی رشته ها بعد از اتمام مهلت ۱۵ فروردین، از ۱۷ فروردین مجددا مهلت آزمون های مشاوره ای تا پایان روز ۱۵ اردیبهشت سال …

بایگانی اخبار هدایت تحصیلی 98-97

۵۸

مهلت تکمیل آزمون های مشاوره ای و اولویت بندی توسط دانش آموز در وبسایت همگام تا پانزدهم فروردین سال جدید ۹۸/۱/۱۵ تمدید گردید. به دانش آموزان توصیه می کنیم هر چه سریعتر اقدام به تکمیل آزمون های مشاوره ای و …

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

وزارت آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی صحیح همه عوامل تاثیر گذار مانند استعداد و علاقه مندی دانش آموزان ، نظر والدین ، معلمان و مشاوران را در فرم هدایت تحصیلی در نظر می گیرد . دانش آموزان پایه نهم باید در زمانی که مشاور مدرسه برای آن ها در نظر می گیرد از طریق سامانه همگام ، نمون برگ هدایت تحصیلی خود را با مشورت والدین تکمیل کنند . 

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

هم زمان با پیشرفت تکنولوژی ، آموزش و پرورش هم با تغییراتی در برنامه ها ، محتوای درسی و روش های آموزش ، مواجه شد كه مهم ترین آن ها ايجاد رشته های مختلف تحصيلی و اجرای برنامه های مشاوره و راهنمايی در مدارس است .  هدایت تحصيلی 99 – 1400 را می توان به عنوان فرآيند كمک به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصيلی مناسب ، براساس شناخت استعدادها و توانايی های خود و امكانات و شرايط محيطی تعريف كرد .

در هدایت تحصیلی ، باید به توانايی های شخصی ، ويژگی های رشته های تحصيلی موجود و بازار کار رشته ها توجه شود . هر اندازه دانش آموزان و والدبن از عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری داشته باشند ، انتخاب رشته بهتری برای پایه دهم انجام می دهند . به همین دلیل در ادامه این مقاله اهداف ، عوامل تاثیر گذار و نحوه هدایت تحصیلی 99 – 1400 شرح داده شده است .

وزارت آموزش و پرورش ایران برای هماهنگ کردن برنامه های آموزشی با ویژگی های فردی دانش آموزان و نیازهای جامعه ، برنامه های هدایت تحصیلی 99 – 1400 را طراحی و اجرا كرده است . بسیاری از مشاوران اعتقاد دارند كه هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته دبیرستان با نیازها و امكانات كشور هماهنگ نیست به همین دلیل آموزش پرورش اهدافی برای هدایت تحصیلی در نظر گرفته است که در زیر شرح داده شده اند .

 

 اهداف هدایت تحصیلی 

 

شناسایی استعداد ، توانایی ، علاقه و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان 

 

 کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان 

 

کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی ، بر اساس سیاست های توسعه ای کشور 

 

چگونگی اولویت بندی شاخه ها و رشته ها در نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی

 

 

دانش آموزان برای انتخاب نهایی رشته های تحصیلی ، باید نمون برگ هدایت تحصیلی خود را به صورت اینترنتی پر کنند که این نمون برگ به صورت 100 امتیازی است و امتیازات به عواملی بستگی دارد که در زیر به شرح آن ها پرداخته شده است . 

 

 عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی 

 

 سوابق تحصیلی 

نمرات دانش آموزان در دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضرایب هر یک از دروس در شاخه ها و رشته های تحصیلی صورت می گیرد که خود 35 امتیاز از 100 امتیاز نهایی هدایت تحصیلی را شامل می شود . دانش آموزان برای ورود به رشته و شاخه مورد نظر خود در زمان ثبت نام مدارس باید حداقل میانگین دروس تخصصی در پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و در پایه نهم با ضریب 3 را کسب کنند .

جدول زیر حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی مرتبط با شاخه های گروه نظری را نشان می دهد .

 

حد نصاب 

میانگین 3 سال

 

 

جدول زیر حد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی مرتبط با شاخه های گروه فنی و حرفه ای را نشان می دهد .

 

حد نصاب 

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم

میانگین 3 سال

 

 

جدول زیرحد نصاب نمره لازم برای دروس تخصصی مرتبط با شاخه های گروه کارو دانش را نشان می دهد .

 

حد نصاب 

میانگین 3 سال

 

بررسی های مشاوره ای 

 

بررسی های مشاوره ای شامل نمون برگ هایی می شود که دانش آموزان باید با مراجعه به سایت همگام آن ها را پر نمایند ، این موارد در زیر شرح داده شده اند :

 

 نظر سنجی از دانش آموزان به منظور توجه به اولویت های انتخاب آنان از بین شاخه ها و رشته های تحصیلی موجود در دوره متوسطه دوم که 10 امتیاز از کل 65 امتیاز بررسی های مشاوره ای را در بر می گیرد . 

 

 نتایج آزمون های مشاوره ای که شامل آزمون های توانایی و رغبت است و 30 امتیاز از 65 امتیاز بررسی های مشاوره ای را به خود اختصاص می دهد . برای مطالعه بیشتر در این باره توصیه می کنیم مقاله راهنمای آزمون مشاوره ای در سایت همگام را مطالعه نمایید .

 

 نظر سنجی از معلمان دروس مختلف دوره متوسطه اول که شامل 10 امتیاز از کل امتیازات بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی می شود . 

 

 نظر نهایی مشاور که بر اساس جمع امتیازات همه عوامل تاثیر گذار در هدایت تحصیلی است که 10 امتیاز از کل امتیازات بررسی های مشاوره ای را داراست .

 

دانلود فرم نمون برگ های هدایت تحصیلی 

 

برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .

برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی والدین برای هدایت تحصیلی کلیک کنید . 

برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی از معلمان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .

برای دانلود نمون برگ جمع بندی بررسی های مشاوره ای کلیک کنید .

برای دانلود نمون برگ هدایت تحصیلی کلیک کنید .

 

دانش آموزان پایه نهم باید از طریق سایت hamgam.medu.ir ، با در دست داشتن کد ملی و رمز ورود همگام خود وارد صفحه شخصی خود شوند و فرم هدایت تحصیلی خود را تکمیل نمایند که در ادامه می توانید راهنمای تصویری انجام هدایت تحصیلی 99 – 1400 را مشاهده نمایید .

 

 مراحل انجام هدایت تحصیلی 

 

ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir 

وارد کردن رمز ورود همگام و کد ملی دانش آموز 

ورود به قسمت هدایت تحصیلی 

پر کردن فرم هدایت تحصیلی 

دریافت رسید نهایی فرم هدایت تحصیلی 

 

 راهنمای تصویری مراحل نحوه انجام هدایت تحصیلی 

پس از ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir ، در قسمتی که در تصویر مشخص است ، کد ملی و رمز ورود همگام خود را وارد کنید . 

 

 

پس از کلیک کردن گزینه « ورود » و ورود به صفحه شخصی خود روی گزینه « هدایت تحصیلی » که در شکل زیر مشخص است کلیک کنید .

 

 

 

در این قسمت روی گزینه « تکمیل فرم اولویت » کلیک کنید . 

 

 

در این قسمت روی شکلی که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کنید . 

 

 

در این مرحله ، اولویت های خود را وارد کنید . 

 

 

در آخر با کلیک در قسمتی که در شکل مشخص است ، یک نسخه از فرم اولویت بندی هدایت تحصیلی خود دریافت کنید . 

 

 

دانش آموزانی که کل نمره لازم برای انجام هدایت تحصیلی را کسب نکرده‌اند باید در آزمون جبرانی که برای دانش آموزان تجدیدی در نظر گرفته می‌شود شرکت کنند و بعد از کسب نمره لازم امکان هدایت تحصیلی برای آن‌ها وجود دارد. این دانش‌آموزان باید ابتدا فرم لازم را از مدرسه دریافت و با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه خود برای شرکت در آزمون مجدد اقدام کنند.

تمام دانش‌آموزان تغییر رشته، نیازمند ترمیم نمره و تجدیدی بعد از اعلام نمرات آزمون جبرانی می‌توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند و مشکلی هم بابت ظرفیت برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره فرم هدایت تحصیلی سامانه همگام می توانید از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ، با مشاوران با تجربه ، ارتباط برقرار کنید . توصیه می کنیم برای دریافت به موقع اخبار مدارس در کانال تلگرام مدارس عضو شوید و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید . 

ملاک های سوابق تحصیلی و بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی تاثیر گذار است که در این مقاله به شرح چگونگی تاثیر هر یک پرداخته شده است .

هر سه پایه هفتم ، هشتم و نهم که با ضرایب متفاوت در هدایت تحصیلی موثرند ، در این مقاله ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی دروس این پایه ها ارائه شده است .

یکی از اهداف مهم هدایت تحصیلی شناسایی استعداد و علاقمندی دانش آموز است که در این مقاله به شرح سایر اهداف هدایت تحصیلی پرداخته شده است . 

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

برای مشاوره هدایت تحصیلی پایه نهم 99 – 1400

سلام ببخشید نتایج هدایت تحصیلی شهریور و آزمون تعیین رشته مجدد تا ۱۵ شهریور اعلام میشه؟؟

سلام . با توجه به اینکه مدارس از 15 شهریور باز میشه پیش بینی میشه که نتایج آزمون تعیین رشته و هدایت تحصیلی پایه نهم تا قبل از 15 شهریور اعلام شه ولی در حال حاضر زمان دقیقی مشخص نشده .

سلام ببخشید رفتن به حسابداری بدون کنکور به چه صورت است؟

سلام . باید در پذیرش بدون کنکور دانشگاه های شهریه پرداز شرکت کنین ، ملاک پذیرش معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم هستش .

ممنون

سلام می خواستم بدونم که از رشته ی تجربی میشه حسابداری رفت ؟ و اگه میشه رفت به چه صورت است؟

سلام . می تونین از طریق رشته تجربی در رشته حسابداری تحصیل کنین ، می تونین هم از طریق کنکور تجربی وهم از طریق پذیرش بدون کنکور در رشته مورد نظرتون ادامه تحصیل بدین .

خسته نباشید ببخشید من امسال انتخاب رشته داشتم اما رشته مورد علاقم رو ول کردم و تجربی رو انتخاب کردم الان به شدت پشیمونم راهی واسه من هست که بتونم گرافیک رو انتخاب کنم یا مجبورم همین تجربی رو ادامه بدم؟!

سلام . در صورتی که در فرم هدایت تحصیلی مجاز به تحصیل در رشته گرافیک شدین ، می تونین در رشته گرافیک ثبت نام کنین .

سلام ببخشید من می خوام برم رشته فنی حرفه ای اما توی هدایت تحصیلی ب آوردم و هرجایی که رفتم ثبت نامم نکردن باید چیکار کنم لطفا جواب بدین

سلام . باید مدرسه ای رو پیدا کنین که ظرفیت خالی داشته باشه .

گواهی پایان راهنمایی روی هدایت تحصیلیه آیا ؟! تو روخدا جواب بدید

سلام . مدارک تحصیلی دوره متوسطه اول دست مدرسه ای هستش که در این دوره تحصیل کردین .

سلام من رشته ریاضی فیزیک الف اوردم ولی مدارس ثبت نامم نمی کنن معدلم ۱۷.۹۰ است ولی میگن امتیازت کم است ولی من الف اوردم باید ثبت نامم کنن ولی نمیکنن چیکار کنم راهنمایی کنید ببخشید

سلام . از طریق آموزش و پرورش منطقه تون پیگیری کنین .

سلام من معدلم ۱۷.۹۰ در هدایت تحصیلی الف اوردم ولی در مدارس ثبت نامم نمی کنن چیکار کنم راهنمایی کن ببخشید

سلام . مدارس باید شما رو ثبت نام کنن ، باید از طریق آموزش و پرورش پیگیری کنین .

سلام من هم در سال هفتم و سال هشتم و نهم معدلم کامل ۲۰ بوده اما حالا تو فرم ۷ برام از ۱۰۰ نمره ۹۷ شده و رشتم تجربی هست آیا اول ۱۰۰ هارو برمیدارن بعد ۹۷ هارو؟

سلام . در صورتی که رشته تجربی اولویت الف برای شما در نظر گرفته شده ، می تونین در مدرسه مورد نظرتون برای تحصیل در رشته تجربی ثبت نام کنین .


منتخب های هیوامگ

حریم خصوصی نوجوانان را حفظ کنیم

نکاتی برای بازگشایی مدارس در دوران کرونا

چالش های پیش روی نوجوانان

مقالات منتخب سردبیر

بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان

انتخاب رشته دبیرستان

روش صحیح مطالعه برای دانش آموزان

معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم

انتخاب رشته پایه نهم

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©


برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .Downloads-icon


برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی والدین برای هدایت تحصیلی کلیک کنید . Downloads-icon


برای دانلود فرم نمون برگ نظر سنجی از معلمان برای هدایت تحصیلی کلیک کنید .Downloads-icon


برای دانلود نمون برگ جمع بندی بررسی های مشاوره ای کلیک کنید .Downloads-icon


برای دانلود نمون برگ هدایت تحصیلی کلیک کنید .Downloads-icon

هدایت تحصیلی پایه نهم به منظور انتخاب رشته دانش آموزان در این مقطع انجام می شود و شامل آزمون های همگام، مشاوره هدایت تحصیلی می باشد و به دانش آموزان کمک می کند تا استعدادها و رغبت های خود را شناسایی کنند و با توجه به آن رشته تحصیلی مطلوب را در پایه دهم انتخاب نمایند.

آزمونی که به منظور انتخاب رشته پایه نهم به دهم متوسطه آموزش و پرورش تحت عنوان آزمون همگام شناخته می شود، شامل 2 آزمون رغبت و استعداد می باشد که

می توان از هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم به عنوان مهمترین رخداد تحصیلی نام برد که در ادامه تحصیل دانش آموزان و آینده تحصیلی و شغلی آنها بسیار

هدایت تحصیلی پایه نهم به دهم جزو بخش های مهم دوران تحصیل است و توجه به هدایت تحصیلی بسیار اهمیت دارد و می تواند به تلاش دانش آموز و روند

شماره تماس: 26703812 – 021صدای مشاور: 09395450469آدرس: تهران، سید خندان، خیابان شقاقی، پلاک 7، طبقه اول، واحد 4

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم
آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی پایه هشتم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *