بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

 
helpkade
بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران
بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران ، روانشناس برای ترک اعتیاد ، بهترین روانپزشک ترک اعتیاد در تهران

روانشناس برای ترک اعتیاد می گوید که وقتی والدین راههای پیشگیری از اعتیاد را در خصوص فرزند خود انجام نمی دهند ، باعث می شوند که بعد از مدتی فرزندشان در نوجوانی و اوایل جوانی بنا به دلایلی دچار بیماری اعتیاد شود و حال والدین برای اینکه در خصوص درمان اعتیاد او اقدام کنند احتیاج دارند که در ابتدا و در طول درمان همدلانه با او جلو بروند و در کنارش باشند. البته لازم به ذکر است که در این مورد افراد از نظر ترک اعتیاد متفاوت هستند. در این مقاله بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران سعی دارد همدلی را مورد بررسی قرار بدهد. 

بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران می گوید که در روانشناسی مفهومی بنام همدلی وجود دارد که در راههای پیشگیری اعتیاد به والدین آموزش داده می شود. همدلی به این معنی است که فرد بتواند خود را جای طرف مقابل بگذارد و احساس او را درک کند. به عبارتی از منظر او به پدیده ها نگاه کند تا بهتر بتواند او را درک نماید. برای درک بیمار دارای اعتیاد هم کافیست که اطرافیان به عنوان بستگان نزدیک بیمار کمی به رفتارهای خودشان نگاهی بیاندازند که موضوع مهمی از نظر روانشناس برای ترک اعتیاد است. خصوصاً رفتارهایی که تلاش داشتند آنها را در خود تغییر دهند ولی موفقیتی در رابطه با آن نداشتند. به عبارتی بارها آن رفتاری که قصد تغییر آن را داشتند با شکست مواجه شده است.

والدین یا افرادی که در اطرافمان می شناسیم بارها سعی کردند که روزانه ورزش کنند و حتی چند هفته ای موفق بودند منتهی نتوانستند این رفتار را ادامه دهند. 

افرادی هستند که اضافه وزن دارند و بارها تصمیم داشتند که وزنشان را کنترل کنند و قصد رژیم گرفتن داشتن و با کمال تعجب بعد از حدود ۲ الی ۳ هفته ، رژیم غذایی خود را رها کرده و دوباره به وزن قبلی برگشتند که موضوع به صورت مفصل توسط روانشناس برای ترک اعتیاد آموزش داده می شود. در ضمن نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که حتی بیمار مصرف کننده مواد به واسطه مصرف مواد ساختارهای مغزی اش هم آسیب می بیند ولی افراد سالمی که قصد تغییر رفتار ( مثل رژیم گرفتن ) دارند ساختارهای مغزی اشان مثل بیمار مصرف کننده مواد آسیب ندیده است ولی با اینحال قادر به ادامه گرفتن رژیم برای کاهش وزن نیستند.

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

افراد بارها تلاش داشتند روزانه چند لغت انگلیسی یاد بگیرند و حدود یک ماهی هم موفق بودند ولی نتوانستند این رفتار را ادامه دهند که توسط بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران این موضوع یادآوری می شود. حال در بیماری اعتیاد هم دقیقاً این اتفاق می افتد که این بدین معنی است که بیمار تلاش دارد که رفتار مصرف مواد را کنار بگذارد ولی بعد از چند ماهی که موفق است مجدداً به رفتار قبلی که مصرف مواد است رو می آورد.

این موضوع از نظر بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران قابل ذکر است که ترک اعتیاد به مراتب سخت تر از کارها و فعالیت هایی است که ما سعی در ترک و یا انجام آنها داریم که این به دلیل هورمون های لذت بخش ( از جمله دوپامین ) بیش از اندازه ای است که در زمان مصرف ، در بدن بیمار معتاد ترشح می شود. تمام این موارد در پیشگیری از اعتیاد به والدین آموزش داده می شود.

پس برای درک بیماران مصرف کننده مواد بهتر است افراد از فیلتر خود ، رفتارهایی که قصد تغییر آن را داشتند ولی موفق نبودند رد کنند تا بهتر بتوانند بیمار معتاد را درک کنند و او را به خاطر لغزش یا عدم موفقیت سرزنش نکنند. این موضوع دقیقاً مثل این می ماند که ما تصمیم برای کاهش وزن می گیریم ولی موفق به انجام آن نمی شویم و اطرافیان هم نه تنها ما را سرزنش نمی کنند بلکه عده ای به ما فیدبک مثبت هم می دهند که اشکالی ندارد دوباره تلاش کن بلاخره موفق می شوی و… که موضوع های مهمی از نظر بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران می باشد.

روانشناس برای ترک اعتیاد می گوید که نکته تعجب برانگیز این است که چرا با فرد مصرف کننده مواد این رفتار انجام نمی شود؟ یعنی چرا به جای تشویق به ادامه رفتار سالم ، بیمار اعتیاد مورد سرزنش و طرد قرار می گیرد؟ این موضوع باید توسط بهترین دکتر ترک اعتیاد در تهران آموزش داده شود.

پس در کل بیمار مصرف کننده مواد را به خاطر لغزش ، مصرف مجدد ، عود و… سرزنش و طرد نکنیم بلکه با صرف وقت ، عدم سرزنش و  با ایجاد همدلی به او کمک کنیم که به بهبودی برسد.

دکتر متخصص درمان اعتیاد در تهران می گوید که مرکز روانشناسی و علوم اعصاب نیک مهر به روش زیر درمان اعتیاد را انجام می دهد.

ابتدا مراجع به بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران مراجعه و یک جلسه نقشه مغزی که با ویزیت دکتر حدود یکساعت طول می کشد را انجام می دهد و حال درمانگر ، نواحی مغزی که توسط مواد دچار مشکل شده را مورد بررسی قرار می دهد و بر آن مبنا و با یکسری دستگاههای نوروساینس از جمله نوروفیدبک یا لورتا نوروفیدبک و…. آنها را طی یکسری جلسات بهبود می دهد و حال وقتی فرمانده بدن درست کار کند مطمئناً رفتارهای مراجع هم سالم خواهد شد. در این راستا مراجع هفته ای یک جلسه روان درمانی با روانشناس خواهد داشت و اگر روانشناس تشخیص دهد در کنارش دارو درمانی هم انجام خواهد گرفت.

نویسنده : یعقوب مرادی ، روان درمانگر کلینیک روانشناسی ، مرکز مشاوره و مرکز نوروفیدبک نیک مهر در تهران

برای دیدن مطالب و کلیپ های متنوع گروه نیک مهر به کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام  و صفحه آپارات این گروه مراجعه کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

تعداد بازدید کنندگان :
236

(شبکه های اجتماعی ما)

سید مصطفی حسینی :

    نویسنده و مدیر کلینیک

 

 

میدان شهدا ، ابتدای خیابان پیروزی ، نرسیده به خیابان شکوفه ، روبروی باشگاه برق تهران ، جنب قنادی خوشه ، ساختمان رُهام ، پلاک 1082 طبقه اول 

تلفن : 02136603983

موبایل مدیریت :                          09124437124 

   

 

پاسداران ، بعد از بهارستان اول ، نرسیده به چهارراه پاسداران ، ساختمان پزشکان ، پلاک 492 ، طبقه 4 ، واحد 15

 تلفن : 02122797482

موبایل مدیریت :                              09124437124

   

میدان شهدا ، ابتدای خیابان پیروزی ، نرسیده به خیابان شکوفه ، روبروی باشگاه برق تهران ، جنب قنادی خوشه ، ساختمان رُهام ، پلاک 1082 ، طبقه اول ( تلفن : 02136603983 )

 (موبایل مدیریت : 09124437124)

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

   

 

پاسداران ، بعد از بهارستان اول ، نرسیده به چهارراه پاسداران ، ساختمان پزشکان ، پلاک 492 ، طبقه 4 ، واحد 15
( تلفن : 02122797482 )

 (موبایل مدیریت : 09124437124)

   

 

شنبه تا چهارشنبه: 8 صبح تا 10 شب

روزهای پنج شنبه : 8 صبح تا 8 شب

 (ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید)

 



برگرفته از مصاحبه همشهری تندرستی با دکتر سید وحید شریعت، روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ به نقل از سایت خبرآنلاین و با عنوان «معرفی بهترین روش ترک اعتیاد» (۱۳۹۰/۸/۳۰)

ا

چه روش‌های متداولی برای درمان اعتیاد وجوددارد؟

به‌طور کلی دو نوع رویکرد در این زمینه وجود دارد؛ رویکرد نخست مبتنی بر پرهیز کامل و دیگری روش کاهش آسیب است. در روش اول میزان عود و بازگشت دوباره بالاست چون بر پایه سم‌زدایی است و بعد از سم زدایی که به‌طور معمول از چند روز تا چند هفته انجام می‌شود، فرد از هیچ مخدری استفاده نمی‌کند. در این درمان از روش‌هایی مانند مشاوره، روان‌درمانی و درمان‌های دارویی برای جلوگیری از عود استفاده می‌شود.

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

درباره ویژگی‌های مشاوره و روان‌درمانی توضیح می‌دهید؟مشاوره و روان‌درمانی به صورت گروهی و یا فردی انجام می‌شود. در گروه‌درمانی، عده‌ای درباره مشکلات‌شان با هم حرف می‌زنند و طی این تبادل نظر هر کدام با مشکلات دیگری که البته شاید مشابه مشکل خودش باشد، آشنا شده و از راه‌حل‌های احتمالی و تجربیات افراد آگاه می‌شود. در گروه، اعتمادبه‌نفس افراد بیشتر می‌شود، زیرا آنها می‌بینند که افراد دیگر هم با مشکلات مشابهی دست به گریبان هستند و متوجه می‌شوند که مشکل مربوط به شخص خودشان نیست، بلکه مربوط به بیماری آنهاست. در مشاوره انفرادی، بیمار با راه‌های کاهش احتمال عود اعتیاد به‌وسیله یک مشاور یا روان‌شناس آشنا می‌شود. در این مشاوره، فرد می‌توان آنچه را که تمایلی به مطرح کردن آن در جمع ندارد، بازگو کند.

در مشاوره فردی چه نکاتی باید رعایت شود؟نوع رابطه مشاور و بیمار بسیار حائز اهمیت است. برای داشتن یک مشاوره مفید وجود یک رابطه خوب درمانی میان بیمار و درمانگر ضروری است؛ رابطه‌ای که در آن بیمار بتواند به راحتی با مشاور خود ارتباط برقرار کند و از مشکلاتش سخن بگوید. در این شرایط، مشاور با دادن آموزش‌های لازم در زمینه توانایی حل مسئله و کم کردن استرس، در راستای کم کردن احتمال بازگشت و عود اعتیاد بیمار تلاش می‌کند. او همچنین درباره شرایطی که ممکن است موجب بازگشت اعتیاد فرد شود، به او آگاهی‌های لازم را می‌دهد.

احتمال بازگشت در چه افرادی بیشتر است؟افرادی که مشکلات متعددی مانند مصرف طولانی‌مدت‌ مواد، استعمال مواد سنگین مانند کراک، و مشکلات خانوادگی و اجتماعی دارند.

درباره این افراد استفاده از کدام روش‌های ترک موثرتر است؟درمان‌های جایگزین؛ جون این افراد با عوامل برانگیز‌اننده متعددی روبه‌رو هستند.

ترک‌های مکرر و ناموفق چقدر در نتیجه درمان مؤثر است؟بستگی به فرد دارد. زمینه‌های شخصیتی، بیمارهای جسمی و روانی توأم با اعتیاد و نوع مصرف در این زمینه مؤثر هستند. به‌طور مثال، معتادان تزریقی و کسانی که از هروئین و کراک استفاده می‌کنند و همچنین معتادانی که به افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلال شخصیت مبتلا هستند، سخت‌تر قادر به ترک خواهند بود.

درمان کاهش آسیب چطور؟ آیا این روش برای گروه خاصی از بیماران کاربرد دارد؟باتوجه به این‌که درمان پرهیزمدار برای همه بیماران کافی نبوده و فقط گروه خاصی را تحت پوشش قرار می‌داد، کم‌کم راه‌های کاهش آسیب مورد استفاده قرار گرفت. در این روش، فرد به جای تزریق مواد مخدر، از جایگزین‌هایی مانند متادون و بوپره‌نورفین استفاده می‌کند. در این روش، هم تزریق مواد مخدر جای خود را به مواد کم‌عارضه می‌دهد و هم فرد کمتر در معرض بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت و سایر مشکلات قرار می‌گیرد. این داروها فرد را از مواد جدا کرده و میل شدید فرد را نسبت به مصرف مواد برطرف می‌کند. در این روش‌ هم، از گروه‌درمانی و مشاوره‌های فردی استفاده می‌شود.

این روش نسبت به سم‌زادیی دارای چه معایب و محاسنی است؟درصد بیشتری از افراد آن را ادامه می‌دهند و فرد می‌تواند بعد از مدتی مصرف داروها را کاهش داده و یا قطع کند. این فرد برخلاف فرد معتاد می‌تواند به روال عادی زندگی خود بازگردد، سرکار برود و رفتارهای بزهکارانه و قانون‌شکنی در او تا حد قابل ملاحظه‌ای از بین می‌رود؛ تا جای که به‌نظر می‌رسد ما در این دوره با تغییر الگوی شخصیت بیمار روبه‌رو می‌شویم. اما مشکل این است که فرد باید به‌طور مرتب مواد جایگزین را دریافت کند.

تا چه مدت؟بستگی به تصمیم بیمار دارد؛ درصدی از افراد می‌توانند در فواصل که اغلب سه چهار سال است با کاهش تدریجی دوز دارو، درمان را قطع کنند و برخی نیز باید تا پایان عمر آن را ادامه دهند. در هر صورت، بیمار باید در این زمینه حتماً با پزشک خود مشورت کند.

تأثیرات روانی این شیوه درمان چگونه خواهد بود؟دیگر از احساس تغییرات شدیدی که هنگام مصرف مواد داشته‌اند، خبری نیست و به ثبات نسبی در زندگی خود دست پیدا می‌کنند و از نیاز شدیدی که به مصرف مواد ویا تزریق داشته‌اند خبری نیست. حتی احساس سرخوشی شدید بعد از مصرف و خماری شدید فقدان مواد هم در آنها از بین می‌رود. استفاده از این داروها به هیچ‌وجه با تغییرات محسوس و شدید ناشی از مواد در آنها توأم نخواهد بود و این تغییرات بسیار کم است.

در ترک با این روش تا چه حد احتمال بازگشت وجود دارد؟کسی که از درمان‌های جایگزین با دوز مناسب و کافی استفاده می‌کند، نمی‌تواند دوباره از مواد استفاده کند چون مصرف مواد دیگر برای او همراه با سرخوشی نخواهد بود و حتی احتمال مسمومیت و گاه مرگ دارد. داروهای جایگزین، بیشتر گیرنده‌های بدن فرد را پُر می‌کند و مخدر، دیگر اثری در این فرد نخواهد داشت.

Tell a friendClose Your Name Friend Email Enter Message To Friend

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تارنمای «روانپزشکان» با هدف نشر دانش روانپزشکی در میان دو دسته مخاطب عام (مردم) و خاص (دانشجویان و متخصصان) آغاز به کار کرده است. در بخش مربوط به مخاطب عام، مطالبی برای افزایش آگاهی عمومی از سلامت روان و بیماری­های روانپزشکی درج می­‌شود و از سویی تلاش می­‌شود در حد امکان به پرسش­‌های مطرح شده از جانب مخاطبان پاسخ داده شود. در بخش مربوط به دانشجویان و متخصصان نیز، علاوه بر ارائه مطالب آموزشی، سعی در فراهم­‌آوری مکانی برای تبادل تجربیات و اطلاعات موجود می­گردد.

بی­‌تردید دستیابی به چنین دستاوردهایی بدون یاری و مشارکت جمعیت هدف میسر نیست و مسؤولان این تارنما به امید برقراری ارتباطی نزدیک با دو دسته مخاطب خود و در نهایت در آرزوی برداشتن گامی در جهت ارتقای آگاهی و سلامت روان جامعه هستند.

روانپزشک خوب در تهران – بهترین روانپزشک تهران – بهترین فوق تخصص روانپزشک در تهران – بهترین مراکز روانپزشکی تهران – زوج درمانی در تهران – دکتر روانکاوی در تهران – دکتر متخصص اختلال میل جنسی در تهران – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر متخصص واژینیسموس در تهران – زوج درمانگر خوب در تهران – روانپزشک عالی در تهران – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

متخصص اعصاب و روان (روانپزشک و به انگلیسی Psychiatrist) پزشکی است که به بررسی مسایل رفتاری، هیجانی و پیشگیری و درمان اختلالات روانی آدمی می‌پردازد. ارزیابی روان‌پزشکی معمولاً شامل اخذ شرح حال و معاینه وضعیت روانی است. معاینه فیزیکی، انجام آزمایش و گاه تصویربرداری از مغز از جمله روش‌هایی هستند که برای بررسی و ردکردن علل طبی احتمالی ایجادکننده علایم به کار می‌روند. داروها و روان‌درمانی‌ها اساس درمان‌های انجام‌شده در روانپزشکی هستند.

روان‌شناس دانش‌آموخته روان‌شناسی است که از علوم انسانی محسوب می‌شود. موضوع روان‌شناسی عبارت است از بررسی رفتار طبیعی و انگیزه‌های آن. بنابراین لازم است عموم مردم از تفاوت بین روان‌پزشک و روان‌شناس آگاه باشند. درواقع روان‌شناسی، با پزشکی به‌طور عام و روان‌پزشکی به‌طور خاص ارتباطی ندارد. درضمن، فارغ‌التحصیل روان‌شناسی، اجازه تشخیص و درمان بیماران را نخواهد داشت.

همچنین بهتر است مردم از تفاوت بین متخصص اعصاب و روان و نورولوژیست (متخصص مغز و اعصاب) نیز آگاه باشند. متخصص مغز و اعصاب به کار تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی مانند سکته و خونریزی‌های مغزی، فلج اندام‌ها، مولتیپل اسکلروزیس (یا بیماری ام‌اس) می‌پردازد. معمولا روان‌پزشکان به متخصص اعصاب و روان هم معروف هستند.

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

هر گاه علائم شایع خودشان را نشان دهند. حتی گاهی درد ممکن است نشانه خوبی برای اختلالات روانی باشد. به طور کلی دردهای طولانی بدون عامل مشخص، تغییر در تحمل شخص، تغییر در خورد و خوراک، خواب و انرژی و احساس پایین آمدن آستانه تحریک پذیری می توانند مشخصه آغاز بیماری های روانی باشند.اختلالاتی که برای آنها باید به متخصص اعصاب و روان در تهران یا روانپزشک مراجعه کنید :

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

این وبلاگ متعلق به دکتر محمدرضا شمس انصاری،

روان پزشک، روان‌ درمان‌گر می‌باشد. 

  

 Mohammadreza

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

 Shamsansari

توجه فرمایید برای انتخاب عنوان مطالب روی تاریخ

 نوشته های پیشین

 وسپس برچسب ها کلیک کنید

آدرس مطب صبح: تهران – خانی آباد نو – سه راه شریعتی‌ –

 پلاک 202 – بالای داروخانه دکتر محمدی – طبقه 3

تلفن تماس مطب صبح‌: 55861256-021

آدرس مطب عصر: تهران – فلکه دوم صادقیه – بلوار کاشانی –

 ایستگاه مهران – پلاک75 – بالای داروخانه دکتر روزدار – طبقه

 دوم

تلفن تماس مطب عصر:021-

44042626,44048400,44049673,44097465

بیمارستان‌های طرف قرارداد برای بستری

 بیماران:

بیمارستان میمنت:‌

آدرس: تهران – خیابان آزادی – خیابان میمنت (ادامه یادگار امام) – پلاک 63

تلفن: 9-66001126-021، 9-66035144-021

بیمارستان پیامبران:

آدرس:تهران – میدان دوم صادقیه – بلوارآیت الله کاشانی – بلوار اباذر – بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیامبران

تلفن:41-44079131-021

بیمارستان ایرانیان:

آدرس: تهران – میدان دهکده المپیک – ضلع شمال غرب – پشت میدان میوه و تره‌بار دهکده

تلفن: 9-44708590-021

– درمان اعتیاد با بوپره نورفین : در این روش که بسیار راحت وبدون درد صورت می پذیرد، بیمار در عرض یکی دو هفته با استفاده از داروی سابوتکس ترک کامل اعتیاد مینماید.حتی بیمار بدون اینکه نیاز به بستری شدن یا تحمل درد یا درخواست استعلاجی داشته باشد، می تواند به کار خود نیز ادامه دهد

2- درمانMMT :  در این درمان بیمار از مصرف مواد مخدر و عوارض خانمانسوز اجتماعی، روانی، خانوادگی، و…… رهائی می یابد و با استفاده از متادون تولدی دوباره را تجربه میکند.

در کنار درمانهای فوق بیماریهای همراه یا زمینه ساز مصرف مواد نیز توسط روان درمانی ،مشاوره خانواده، درمان داروئی ناراحتیهای اعصاب و روان، واختلالات روانی وجنسی و….. نیز درمان میگردد.

آیا اعتیاد درمان پذیر است؟علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده ترین بیماریها می باشد چنانچه فرد تمایل واقعی به درمان داشته و این امر برایش ارزشمند باشد و با روش درست به پیش رود قطعا درمان می گردد ، در حالیکه در مورد برخی از بیماریها متاسفانه چنین مسئله ای دیده نمی شود. در مقابل در صورتیکه فرد هنوز به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود واقف نگردیده ، تمایل واقعی جهت درمان نداشته و حتی به ادامه روند اعتیاد خود بیشتر تمایل داشته باشد متاسفانه هرگونه اقدام درمانی بی نتیجه خواهد بود.البته در موارد نادری بدلیل پیچیدگیهای خاص روانی، اعتیاد یا بیماریهای زمینه ای جسمی امکان درمان وجود نداشته و تنها با برخی از داروهای خاص سعی در کنترل اعتیاد یا کاهش آسیبهای آن می شود.لازم به ذکر است علم درمان اعتیاد دانش جدید و نوپایی در دنیا بوده و تعدد و تنوع مواد اعتیاد آور در ایران و تفاوت آن با کشورهای دیگر استفاده از منابع پزشکی خارجی را در این زمینه محدود نموده است.

از این رو درمان اعتیاد یکی از دشوارترین و پیچیده ترین موارد درمانی در علم پزشکی بوده و موفقیت درمان تنها با آمیزه ای از علم، تجربه، هنر، عشق، صبر و تعهد کادر درمانی در قالب یک کار گروهی منسجم حاصل می گردد که تحقق این همه متاسفانه کمتر به چشم می خورد.آگاهی کامل فرد از مراحل مختلف درمانی قبل از اقدام به درمان نقش بسیارمهمی در کسب نتیجه مطلوب درازمدت دارد، در مقابل آسان گرفتن امر درمان و اقدام به درمان بدون بررسی و مطالعه کافی منجر به بروز ناکامیهای مکرر در درمان این معضل و نهایتا” بروز یاس و نا امیدی از درمان میگردد. در حالیکه چنانچه درمان بدرستی شروع شده و ادامه یابد، یک بار اقدام کافی است تا بیمار را به نتیجه مطلوب برساند.- آیا درمان اعتیاد را می توان تضمین نمود؟درمان اعتیاد شامل دو بخش عمده درمان وابستگی جسمی (که اصطلاحا به آن سم زدائی می گویند) و درمان وابستگی روانی می باشد که درمان وابستگی روانی مهمترین بخش آن می باشد . در درمان وابستگی جسمی پزشک نقش عمده را داشته ولی در درمان وابستگی ذهنی و روانی بیمار نقش اصلی را ایفا می نماید. البته در درمان وابستگی روانی پزشک آگاه و مجرب می تواند راهکارهای متعددی را به فرد ارائه نماید تا وابستگی فرد را رفع نماید ولی چنانچه فرد پس از سم زدائی در پی شرکت در برنامه های آموزشی فوق نبوده و یا آنها را در عمل بکار نبندد متاسفانه احتمال عود بالا خواهد بود( چرا که رمز موفقیت در انجام دادن است نه دانستن ).از اینرو تضمین سم زدائی تا حدود زیادی بعهده پزشک ولی تضمین درمان کامل عمدتا در دست خود بیمار است و با شناخت نسبی از بیمار و سایر مسائل مهم در مشاوره ابتدای درمان تا حدودی می توان نتیجه نهایی درمان را پیش بینی نمود.- ترک مواد مخدر با چه علائم جسمی و روانی همراه است؟بدنبال قطع مصرف مواد مخدر در فردی که اعتیاد به این مواد دارد علائم متعددی بروز می کند که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت (Withdrawal Syndrome) گفته می شود. این سندرم شامل:درد عضلانی-استخوانی ، بیخوابی، بیقراری، عطسه، آبریزش بینی، خمیازه، اسهال، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، ضعف وبیحالی، پرش اندامها، احساس سرما و گرما، لرز، تعریق، تپش قلب، اشک ریزش، درد شکم، هذیان، پرخاشگری، وسوسه به مصرف مواد …. می باشد . شدت علائم فوق در افراد مختلف متفاوت بوده و تحمل آنها بدون اقدامات درمانی صحیح بسیار دشوار می باشد.- آیا ترک اعتیاد می تواند سلامتی فرد را به مخاطره افکند؟درمان وابستگی جسمی به مواد مخدر که اصطلاحا سم زدائی نامیده شده و در جامعه به ترک اعتیاد معروف است در مواردیکه بیمارتحت ارزیابی صحیح پزشکی و آزمایشات لازم انجام نگرفته و یا استانداردهای مراقبتهای پزشکی و پرستاری رعایت نشود می تواند با خطرات جدی همراه باشد، در غیر اینصورت سم زدائی سلامتی فرد را مورد تهدید قرار نمی دهد. سم زدائی از نظر علمی عبارتست از بکار بردن روشهایی که به بیمار کمک نماید تا دوره ترک را با حداقل علائم و بطور کنترل شده و بی خطر پشت سر گذارد.لازم به ذکر است ترک الکل خطرات بیشتری نسبت به ترک مواد مخدر داشته و حتی با رعایت استانداردهای پزشکی امکان تشنج، کوما و مرگ وجود دارد.- سم زدائی با چند روش علمی انجام می پذیرد؟در حال حاضر پنج روش علمی جهت سم زدائی وجود دارد که هر یک با مزایا و محدودیتهایی همراه می باشد. این روشها عبارتند از :روش علامتی ،روش جایگزینی ، روش سریع (RD) و روش فوق سریع (URD یا UROD) که دو روش اول عمدتا” بصورت سرپایی و دو روش آخر الزاما” بصورت بستری انجام می پذیرد. علاوه بر روشهای فوق که در مرکز تخصصی نوین برای بیماران مختلف انتخاب و انجام می پذیرند، طب سوزنی نیز از روشهای علمی سم زدائی است که در این مرکز استفاده نشده و در موارد خاصی کاربرد دارد.- روشهای مختلف سم زدائی چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟این روشها از نظر میزان موفقیت، سرعت بهبودی و دوره درمان، شدت علائم، هزینه ، نیاز به استراحت و غیبت از کار، نیاز به داشتن همراه، سرپائی یا بستری بودن و امکانات و تجهیزات لازم جهت انجامشان با یکدیگر متفاوت می باشند.روش علامتی کم هزینه ترین روش بوده ولی در عین حال نیاز به چندین روز استراحت در منزل داشته و از آنجا که علایم جسمی و روحی درمان در برخی موارد بخوبی کنترل نمی شود از اینرو درصد کمی کاربرد موفقیت آمیز دارد. این روش بصورت سرپائی یا بستری قابل انجام است.روش جایگزینی چنانچه بدرستی انجام گیرد همراه با علایم بسیار خفیفی بوده و اغلب نیاز به استراحت نداشته، فرد قادر به انجام فعالیتهای روزمره میباشد. این روش نسبت به روش قبلی هزینه بالاتر و در عین حال دوره طولانی تری داشته و بهمین دلیل در صورت عدم انتخاب صحیح بیمار موفقیت پایین تری دارد و تنها در موارد خاصی کاربرد دارد.روش فوق سریع از نظر موفقیت و سرعت بهبودی بالاترین درصد را داشته، ضمن آنکه اغلب راحت ترین روش سم زدایی نیز میباشد ولی هزینه آن بالاتر از سایر روشها بوده و بدلیل تکنیک پیچیده و ظرافتهای خاصی که در انجام موفقیت آمیز آن وجود دارد،نیاز به دانش و تجربه بالای کادر پزشکی و پرستاری و رعایت استانداردهای خاص بیمارستانی دارد، در غیر اینصورت نه تنها درمان به موفقیت نمی انجامد بلکه میتواند با خطرات جدی نیز همراه باشد.- آیا برای همه بیماران می توان یک روش خاص سم زدائی را بکار برد؟خیر. با توجه به آنکه بیماران مختلف از جهات متعددی با یکدیگر متفاوت بوده و در عین حال تمایلات متفاوتی برای درمان دارند برای هر بیمار خاص تنها یکی از روشهای سم زدائی بهترین روش می باشد. آگاهی بیمار از مزایا و معایب هر یک از روشهای سم زدایی و تطبیق آنها با خواسته ها و شرایط خود کمک زیادی در تصمیم گیری صحیح جهت تعیین روش مناسب و هماهنگ با نظر پزشک معالج مینماید. در این زمینه بیمار می بایست عواملی چون موفقیت، راحتی، سرعت، هزینه، کیفیت خدمات، رعایت استانداردهای پزشکی و بستری یا سرپایی بودن را مورد توجه قرار دهد. البته پزشک در تشخیص روش مناسب عمدتا” موفقیت روش را مد نظر قرار می دهد (چرا که هدف اصلی مراجعه کننده نیز رسیدن به نتیجه و ترک کامل است) . ممکن است روشی موجود باشد که بسیار راحت و بدون علائم باشد (همچون کپسولهای دست ساز حاوی مخدر موجود در بازار که ندرتا” ممکن است به سم زدایی کامل بینجامند) ولی نهایتا” فرد به سم زدایی کامل نرسد ، در اینصورت چنین روشی بی ارزش خواهد بود.- روش سم زدائی علامتی چگونه می باشد؟این روش حدود ۸ تا ۱۰ روز بطول می انجامد و درطی مدت فوق با استفاده از داروهای غیر مخدر مختلف علائم جسمی بیمار کنترل می گردد. در طی روزهای اول سم زدایی معمولا از داروهای بیشتری استفاده می گردد و پس ازآن داروهای مصرفی کاهش یافته ومعمولا”ظرف مدت ۱۰ روزاغلب آنها قطع می گردند.در این روش چنانچه بیمار در طی مدت درمان از ماده مخدر استفاده ننموده باشد داروی نالترکسون معمولا” در روز هفتم برای بیمار شروع میگردد (البته پس از تست مرفین و نالوکسون). در برخی از بیماران علائم ترک با این روش بخوبی کنترل نمی شود و از اینرو محدودیت دارد، ضمن آنکه در برخی از موارد علائم ترک ممکن است بخوبی کنترل شود ولی بدلیل وابستگی روانی بالا ممکن است فرد در طی دوره سم زدایی اقدام به مصرف ماده مخدر نماید که در اینصورت سم زدایی موفق نخواهد بود و اینرو در همه بیماران کاربرد ندارد.- روش سم زدائی جایگزین چگونه است؟این روش حدود ۲ تا ۴ هفته بطول می انجامد و در طی دوره فوق از داروهای مخدریا شبه مخدر(خوراکی یا زیرزبانی) بعنوان جایگزین مخدر مصرفی بیماراستفاده می گردد. داروهای فوق در طی مدت فوق تدریجا” قطع می شوند و معمولا” در هفته سوم پس از انجام تست مرفین و نالوکسون برای بیمار داروی نالترکسون شروع می گردد. کاهش دوز داروهای جایگزین شده بسیار حساس بوده و با توجه به طولانی شدن دوره درمان این روش در برخی از بیماران موفق نبوده و از اینرومحدودیت دارد . این روش چنانچه بدرستی انجام گیرد با علائم جسمی خفیفی همراه می باشد . کپسولهای دست ساز موجود در بازار ( که اغلب بعنوان گیاهی و غیر مخدر معروف می باشند) حاوی مواد مخدر بوده و با این مکانیسم سعی در سم زدائی دارند ولی از آنجائی که ظرافتهای بسیار زیادی در موفقیت این روش وجود دارد اغلب افراد قادر به قطع کپسولهای فوق نبوده و به آنها اعتیاد پیدا می کنند.- روش سم زدائی فوق سریع چیست؟این روش که در زبان انگلیسی Ultra Rapid Opiate Detoxification یا به اختصارURD یا UROD نامیده میشود جدیدترین روش جهت سم زدایی مواد مخدربوده ( البته بهترین روش در همه موارد نمی باشد و در همه موارد امکان پذیر نمی باشد ) و به این ترتیب است که بیمار اغلب به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در مرکز درمانی بستری گردیده و درطی ۳ تا ۴ ساعت تحت بیهوشی عمومی ( نه خواب عمیق که فوق العاده خطرناک است) در اتاق عمل قرار میگیرد. در طی مدت بیهوشی داروهای ویژه ای برای بیمار تجویز می گردند که منجر به بروز علائم ترک بصورت سریع و فشرده می شوند. (البته بیمار در طی بیهوشی هیچگونه علامت خاصی را احساس نمی نماید).این عمل منجر به ترشح سریع مواد مخدرداخلی بدن گردیده که جایگزین مواد مخدر مصرفی بدن بیمار می گردد و تحمل بدن فرد نسبت به علائم ترک بسیار بالا می رود . در این روش بیماربیشترین شدت علائم جسمی را در طی مدت بیهوشی سپری می نماید .بزرگترین مزیت روش سم زدایی فوق سریع نسبت به روشهای دیگر سم زدایی میزان موفقیت آن (در مرحله سم زدایی) می باشد و درصورتیکه بدرستی انجام گیرد میزان موفقیت آن نزدیک به ۱۰۰% است . البته انجام روش سم زدائی فوق سریع نیاز به دانش و تجربه بسیار بالایی دارد ، در غیر اینصورت نه تنها به موفقیت نمی انجامد بلکه می تواند با خطرات و آسیبهای جدی نیز همراه باشد. البته لازم به ذکر است روش فوق در تمامی موارد امکان پذیر نبوده و در صورتیکه بیماری زمینه ای قلبی ، ریوی شدید یا برخی از بیماریهای دیگر وجود داشته باشد نمی توان به آن اقدام نمود. این روش عمدتا” در مواردی کار برد دارد که سم زدایی با روشهای دیگر مقدور نبوده و احتمال شکست بالایی دارند.مزایای دیگر این روش نسبت به سایر روشها سرعت بهبودی بالاتر و در اغلب موارد (نه همه موارد) راحتی بیشتر آن است . البته باید در نظر داشت در این روش کلیه علائم در طی مدت بیهوشی از بین نرفته و بطور کلی هیچ روش سم زدایی وجود ندارد که بدون علائم باشد ( و نمی توان انتظار معجزه داشت ) و تبلیغاتی که راجع به این روش می شود که در طی مدت ۴ ساعت کلیه علائم از بین می رود بی پایه و اساس است .بزرگترین مشکل در روش سم زدایی فوق سریع ضعف عمومی بدن پس ازمدت بیهوشی است که بطور متوسط ۳ تا ۵ روز ادامه دارد (در برخی موارد کمتر و در برخی موارد بیشتر است ) و با گذشت زمان بهبود می یابد. بجز مسئله ضعف عمومی که در اکثریت بیماران پس از سم زدایی فوق سریع (به درجات مختلف ) مشاهده می گردد، در برخی از بیماران علائم دیگری از قبیل علائم گوارشی ، خمیازه ، درد بدنی ، بیقراری یا بیخوابی نیز به درجات مختلف دیده می شود که جهت کنترل آنها داروهای موثری موجود بوده و علائم فوق اغلب برای بیمار مشکل ساز نمی باشند. شدت و نوع علائم جسمی پس از سم زدایی فوق سریع در افراد مختلف متفاوت بوده و تا حدودی قبل از سم زدایی قابل پیش بینی می باشد.پس از انجام سم زدایی فوق سریع (در صورتیکه بدرستی انجام شده باشد) داروی نالترکسون از روز اول برای بیمار شروع گردیده و می بایست روزانه و اغلب بمدت یکسال مصرف شود . یکی از راههای تشخیص اینکه UROD درست انجام شده است یا خیراین است که آیا برای بیمار نالترکسون از روز اول شروع شده است یا خیر. متاسفانه بدلیل پیچیدگیهایی که شروع نالترکسون در این روش دارد در برخی از موارد این دارو در روزهای بعدی برای بیماران شروع می شود که همراه با عوارض و مشکلات عدیده ، عدم تحمل بیمار یا شکست سم زدائی می باشد. یکی از دلایل عمده موفقیت بالای روش فوق سریع شروع نالترکسون از روز اول است ( که اگر نتوان این کار را انجام داد میزان موفقیت سم زدائی بسیار پائین می آید).- داروی نالترکسون چیست و چه نقشی در درمان دارد؟داروی نالترکسون یک داروی ضد مخدربوده و از عود اعتیاد به مواد مخدر پیشگیری می نماید.(البته در کنار مصرف این دارو انجام روان درمانی نیز ضروری است). این دارو در افرادی که اعتیاد دارند قابل استفاده نبوده و همراه با عوارض بسیار شدیدی می باشد و تنها پس از سم زدائی قابل تجویز در بیماران می باشد و بعنوان یک برنامه استاندارد پزشکی لازمست تمامی بیماران پس از پایان سم زدائی ( با هر یک از روشهای موجود) تحت درمان با این دارو بمدت یکسال قرار گیرند.اثر نالترکسون به این ترتیب است که در صورتیکه فرد وسوسه زیاد جهت مصرف ماده مخدر داشته و آنرا مصرف نماید از تاثیر ماده مخدر بر روی بدن وی جلوگیری می نماید، که این مسئله اهمیت بسیار زیادی در پیشگیری از عود دارد ، بدلیل آنکه بدنبال عدم تاثیر ماده مخدر بر روی بدن فرد احتمال ادامه مصرف ماده مخدر بسیار پایین می آید و فرد از تلاش بیهوده فوق دست خواهد کشید ( البته در برخی از بیمارانیکه هروئین بر روی نالترکسون مصرف مینمایند بدلیل آنکه هروئین موجود در بازار اغلب همراه با داروهای خواب آور می باشد ممکن است حالات خواب آلودگی بروز نماید، یعنی نالترکسون جزء مخدری هروئین را خنثی مینماید ولی جزء خواب آور آن اثر می نماید که در چنین شرایطی تست ادراری در تشخیص کمک کننده است). در صورتیکه اگر این دارو مصرف نشود کافی است فقط فرد یکبار پس از ترک ماده مخدر استفاده نماید و ماده فوق بر روی بدنش اثر نماید که در اینصورت قطعا این روند ادامه یافته و فرد دچار برگشت اعتیاد می شود. در برخی از موارد در صورتیکه ماده مخدر بر روی نالترکسون مصرف شود امکان بروز علائم و عوارض خفیفی نیز وجود دارد( از جمله حالت تهوع و…..).علاوه بر اثر فوق نالترکسون تا حدودی وسوسه و میل به مصرف ماده مخدر را نیز کم می نماید.البته نه به این معنا که این دارو ضد وسوسه یا تنفرزا می باشد و تبلیغاتی که در این زمینه می شود بی پایه و اساس است و راه ایجاد تنفر تنها با روان درمانی می باشد. – عوارض داروی نالترکسون تا چه حد جدی است؟داروی نالترکسون در فردی که مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر می باشد علائم بسیار شدید سندرم محرومیت را ایجاد می نماید که کنترل آنها اغلب بسیار دشوار بوده و بعضا با خطرات جدی روبرو می باشد. ولی این دارو در افرادی که سم زدائی شده اند ندرتا عوارضی را در پی دارد که هیچیک جدی نمی باشند. مهمترین عارضه ای که در ارتباط با نالترکسون مطرح می باشد افزایش آنزیمهای کبدی است که بسیار نادر بوده و در عین حال عارضه مهمی نمی باشد، بدلیل اینکه نالترکسون بدون آنکه به سلولها یا بافت کبدی آسیبی برساند سبب افزایش این آنزیمها می گردد و برخلاف بعضی از داروها که هپاتیت و آسیب کبدی به همراه دارند چنین عارضه ای در مورد نالترکسون مطرح نمی باشد.

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

افزایش آنزیمهای کبدی با آزمایش خود بطور دوره ای مشخص می گردد و در صورت بروز با قطع دارو به حد طبیعی بازمی گردد. لازم به ذکر است بسیاری از بیماران مبتلا به اعتیاد در زمان مراجعه به درمان آنزیمهای کبدی بالا دارند که پس از اقدام به درمان و شروع نالترکسون آنزیمهای کبدیشان به حد طبیعی بازمی گردد. – آزمایشات مربوط به اعتیاد به مواد مخدر تا چند روز پس از اقدام سم زدائی منفی می شوند؟آزمایشات فوق معمولا از ۲ تا ۱۰ روز پس از قطع مصرف مواد مخدر منفی می شوند . در روش فوق سریع هر چند مواد مخدر از روز اول از سطح سلولهای پاک می گردند ولی از آنجائی که دفع این مواد عمدتا وابسته به دفع کبدی آنها از بدن می باشد این روش تاثیر زیادی در تسریع منفی شدن تستهای آزمایشگاهی فوق ندارد.

لازم به ذکر است متاسفانه تستهای آزمایشگاهی فوق در برخی موارد منفی یا مثبت کاذب داشته و از اینرو به تنهایی اعتبار زیادی ندارند. مواردی که انگیزه شان از مراجعه به درمان تنها منفی شدن تستهای آزمایشگاهی می باشد متاسفانه پیش آگهی خوبی نداشته و اغلب همراه با عود زود هنگام می باشد و پزشک در این موارد می بایست دقت بیشتری در پذیرش بیمار داشته باشد.- آیا روش خاصی از سم زدائی وجود دارد که از عود اعتیاد پیشگیری نماید؟خیر. درمان اعتیاد بطور کلی به دو بخش درمان وابستگی جسمی (سم زدائی) و درمان وابستگی روانی تقسیم می شود . البته درمان مراحل جزئی تری را نیز شامل می شود ( از جمله مشاوره انگیزشی در ابتدای درمان که حداقل یکساعت بطول می انجامد و….) که در راستای یکی از بخشهای دوگانه فوق می باشند. سم زدائی با هر یک از روشهای علمی فوق الذکر تنها بیمار را از نظر علائم جسمی یا روانی سندرم محرومیت کنترل می نماید وتاثیر مشخصی در درمان وابستگی روانی به تنهایی ندارد. از اینرو روش سم زدائی فوق سریع به تنهایی تاثیر و برتری مشخصی در پیشگیری از عود اعتیاد ندارد و نمی تواند جایگزین مراحل درمانی دیگر در این زمینه شود.

البته روش سم زدائی فوق سریع از این نظر که داروی نالترکسون سریعتر برای بیماران شروع می گردد و بیماران سریعتر از نظر جسمی بهبود می یابند می تواند به بیماران کمک نماید تا با شرایط بهتر و مطمئنتری بتوانند به درمان و مبارزه با وابستگی روانی خود بپردازند.

کلینیک ترک اعتیاد دی دارای مجوز درمان بستری سوء مصرف مواد از وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی است و فعالیت های عمده ما در زمینه های روانپزشکی و روانشناسی است و شامل بررسی های تشخیصی، درمانهای دارویی و غیردارویی، مشاوره و روشهای مختلف روان درمانی انفرادی و گروهی جهت بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و روان تنی و از جمله اعتیاد و به عبارت دیگر سوء مصرف و وابستگی به انواع مواد مخدر، مواد محرک و مواد روانگردان می باشد.

مرکز ترک اعتیاد دی یک مرکز منحصر به فرد تخصصی در زمینه بستری و درمان اعتیاد در کشور است و آنچه اقدامات درمانی این مرکز را از سایر مراکز ترک اعتیاد متمایز می کند این است که از داروهای مخدردار ازجمله متادون و بوپرنورفین که خود به شدت اعتیاد آورند، در درمان بیماران استفاده نمی شود و در عوض بر سم زدایی مواد و درمان اختلالات زمینه ای و روانپزشکی فرد و نیزعوارض روانی ثانویه به مصرف و درواقع درمان بیماری اعتیاد به شکل چند تخصصی و چند وجهی تمرکز داریم و تلاش می شود جهت هر بیمار الگوی درمانی متفاوتی متناسب با شرایط جسمانی و روانی خود او طراحی و اجرا گردد. کلینیک ترک اعتیاد دی بصورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل آماده ارایه خدمات مشاوره و بستری ترک اعتیاد و روانشناسی به بیماران می باشد. مرکز ترک اعتیاد دی با دو بخش بستری مجزا جهت خانم ها و آقایان، محیطی آرام و مجهز برای درمان بیماری اعتیاد فراهم آورده است.

مرکز ترک اعتیاد دی بهترین کلینیک ترک اعتیاد شبانه روزی تهران است که با مجهزترین وسایل و امکانات رفاهی آماده ارایه خدمات درمان سرپایی و بستری بیماران روانپزشکی و اعتیاد می باشد. کلینیک ترک اعتیاد دی دارای دو بخش مجزا جهت بستری خانم ها و آقایان می باشد و تمامی درمان ها تحت نظر پزشک متخصص روانپزشکی و تیم پزشکی و پرستاری مجرب صورت می گیرد.امید داریم که بتوانیم دراین زمینه قدم های موثری برداشته و کمک کنیم تا حداکثر میزان بهبودی در وضعیت بیماران مبتلا بوجود آید و سطوح بهداشت روانی جامعه ارتقا پیدا کند.جهت مشاهده ی امکانات رفاهی کلینیک دی اینجا کلیک کنید

آدرس : تهران-خیابان شریعتی ، پایین تر از حسینیه ارشاد، ابتدای کوی لاجوردی ، پلاک 22

تلفن کلینیک : 021 – 75354

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

موبایل (مشاوره فوری) : 09127535400

درمان اعتیاد بدون هیچ گونه داروهای مکمل و جایگزین

ارائه خدمات مشاوره به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان

جهت مشاوره رایگان ترک اعتیاد تماس بگیرید

 

اولین و تنها مرکز تخصصی روانپزشکی با مجوز بخش بستری درمان و ترک اعتیاد

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران

کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دی، اولین و تنها مرکز خصوصی تخصصی روانپزشکی با مجوز “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” می باشد. این مرکز به همراه سال ها تجربه موفق فعالیت در زمینه درمان بیماران سوء مصرف مواد و بیماران روانپزشکی توانسته است به عنوان مجهزترین و موفق ترین مرکز ترک اعتیاد و روانپزشکی در کشور شناخته شود و خدمات شایسته‌ای را به هموطنان عزیر ارائه دهد. کلینیک دی برای نخستین بار در ایران ، سم‌ زدایی فوق سریع ( UROD ) را برای بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر جهت ارائه خدمات درمان و ترک اعتیاد در سال 1378 توسط تیم پزشکی مجرب به سرپرستی دکتر شهرام حسام بختیاری آغاز کرد و تا به امروز با گسترش خدمات ، امکانات ، تجهیزات و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک ، متخصص بیهوشی ، پزشک عمومی ، روانشناس ، روان پرستار و … با درمان های دارویی ، غیر دارویی ، سم زدایی و درمان‌های بلند مدت یا درمان نگهدارنده به فعالیت خود ادامه داده است.

پذیرش شبانه روزی و اورژانس بیماران روانپزشکی و اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد دی در تمامی ایام سال و همچنین در روزهای تعطیل ، آماده پذیرش و بستری بیماران و خدمت رسانی به آن ها می‌باشد. این مجموعه خدمات گسترده‌ای در خصوص ترک اعتیاد و اعصاب و روان به بیماران خود ارائه می‌دهد که به صورت کلی شامل خدمات ترک اعتیاد ، خدمات روانپزشکی ، خدمات مشاوره و روان شناسی ، خدمات بستری بیماران ، خدمات نوروفیدبک می باشد. این خدمات به صورت خدمات بستری ، سرپایی ، مشاوره و همینطور خدمات اورژانسی به بیماران عزیز ارائه می‌گردد. سیر درمان اعتیاد به صورت بستری در این مرکز به ترتیب شامل : مشاوره قبل از بستری ، پذیرش و تشکیل پرونده ، ویزیت روانشناس ، ویزیت روانپزشک و تشخیص نهایی ، بستری بیمار ، مراقبت های پرستاری و سیر درمان در زمان بستری ، کار درمانی و در نهایت سیر درمان پس از ترخیص می باشد.

کیفیت خدمات ، همدلی و همراهی

کلینیک ترک اعتیاد دی با کادری مجرب و متخصص همواره تلاش کرده است تا خدمات خود را در بالاترین سطح کیفی و کمی و با احترام بسیار در شأن و منزلت بیمار و در جهت بهبود بیماری وی ارائه دهد. بر خلاف کمپ ترک اعتیاد،  ما همواره خود را مسئول سلامت بیمار دانسته و در همین راستا تلاش کرده‌ایم که به بیماران اعتیاد و اعصاب و روان که اغلب خود و خانوادهایشان از مشکلات به وجود آمده در اثر این نوع بیماری‌ها رنج و عذاب می‌کشند با تمام توان کمک کرده و یار و همراه بیمار و خانواده های نگران آنان باشیم تا حس درماندگی و نا امیدیشان را به شادمانی و امید تبدیل کنیم.

ما خود را متعهد به درمان کامل بیماری اعتیاد می دانیم نه فقط جایگزین کردن و یا ترک ماده اعتیادآور

ما خود را موظف به درمان کامل بیماران می دانیم. در این مرکز از روش های جایگزین درمانی مانند متادون ، بوپرنورفین و … که خود نوعی مخدر هستند برای درمان بیماران اعتیاد استفاده نمی‎‌شود. در مرکز ترک اعتیاد از درمان های دارویی ضدمخدر زیر نظر روانپزشک و روش های غیردارویی زیر نظر روانشناس در کنار جلسات مشاوره ، کاردرمانی ، گروه درمانی و … به صورت تخصصی استفاده می شود. ما در این مرکز افتخار درمان 10،000 بیمار در زمینه اعصاب و روان ( افسردگی ، دوقطبی ، وسواس ، اضطراب ، اسکیزوفرنی ، فوبیا ، اختلالات جنسی ، اختلالات خواب ، … ) و در زمینه اعتیاد ( مخدر ، محرک ، الکل ، سیگار ، متادون و … ) در طول سال های فعالیت خود را داریم. سابقه درخشان این مرکز ترک اعتیاد به همراه تجربه طولانی مدت و ارائه خدمات با کیفیت و تخصصی موجب شده است که این مرکز در کشور شناخته شود.

بدون نظارت حرفه ای و تجویز پزشک متخصص ، احتمال بازگشت مجدد به سمت اعتیاد و یا افزایش عوارض ترک اعتیاد  بسیار زیاد است

اغلب بیماران در روزهای اولیه ترک اعتیاد دچار ترس و بیقراری میشوند که با پذیرش بیماری اعتیاد ، تحمل کردن عوارض خماری ، مبارزه با افکار معتادگونه و استفاده از داروهای ترک اعتیاد کمک به روند بهبود خود مینمایند .

و همچنین بیماران اعصاب و روان با پذیرش بیماری خود و تحمل کردن ، سازش کردن با نوسانات اخلاقی و اعتماد کردن به فرآیند بهبودی ، کمک به درمان بیماری خود میکنند .

اغلب بيماران مبتلا به اعتياد از پيشينه رواني نامناسبي برخوردار هستند كه اغلب آنها شناخت كافي از شرايط خود را دارا نبوده و نيستند.بطوريكه اكثر آنها با ورود به دنياي اعتياد بصورت كاملأ نا آگاهانه اقدام به تشديد علائم و بيماري زمينه اي خود مي كنند،با توجه به اين موضوع كه در ابتداي مصرف،مواد مخدر يا محرك   به نظر يك ذهن نا آگاه،نشانه هاي بيماري كاهش يافته و گويي پادزهري جهت درمان علائم بيماري يافته اند كه اين تفكري كاملأ اشتباه مي باشد و معمولأ زمان زيادي طول نمي كشد تا علائم گذشته با شدت بيشتر بروز پيدا مي كند و البته نشانگان جديد و غير طبيعي ديگري نيز بر آنها افزوده مي شود.از اين دست علائم مي توان به مشكلات جنسي،افسردگي،اختلالات خواب،اعتماد به نفس پايين،اشتغالات ذهني و …اشاره كرد.
 

روانپزشکان به تشخیص، ارزیابی، درمان و پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند.به عبارت دیگر روانپزشک،  (Psychiatrist) پزشکی است که متخصص تشخیص و درمان بیماری های روانی یا روان درمانی می باشد.

 روانپزشکان و متخصصان بهداشت روانی تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری های روانی را دارند.

آمارها حاكي از آن است كه 10 تا 14 ميليون نفر از مردم ایران حداقل يك بار در عمر خود مسائل رواني را به نوعي تجربه كرده‌اند. از هر 4 نفر در خانواده حداقل يك نفر دچار اختلالات روانپزشكي هستند و اعضاي خانواده‌ها نيز معمولاً درگير مشكلات بيماران مي‌شوند.

 

وظایف و مسئولیت های روانپزشک

– ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی

– ارزیابی تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیماران به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان

– انجام تست های مختلف برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین راه درمان

– تجویز دارو و برگزاری جلسات درمانی لازم تا بهبودی بیمار

– همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و… برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل او

کلینیک ترک اعتیاد دی آماده ارائه خدمات درمان و ترک اعتیاد به بیماران مبتلاء به سوء مصرف مواد ، به صورت تخصصی و شبانه روزی در مرکز کاملاً بیمارستانی ، زیر نظر روانپزشک ، روانشناس و روان پرستار می باشد. این مرکز ترک اعتیاد در دو بخش مجزا برای آقایان و خانم ها در اتاق های عمومی ، خصوصی و خصوصی ویژه با امکانات هتلی و بیمارستانی خدمت رسانی می کند.

یکی از داروهایی که امروزه برای درمان سوء مصرف مواد مخدر در کلینیک های ترک اعتیاد از سوی پزشکان تجویز می شود دارویی به نام نالتروکسان (Naltrexone) است که معمولاً به عنوان داروی مکمل، در درمان مواد افیونی نقش درمانی بسزایی دارد.

نالتروکسان یا نالترکسون در واقع عملکردی ضد مواد مخدر دارد. بدین صورت که، با تأثیری که بر سلول های عصبی…

فراموشی همانند نعمتی طبیعی و ارزشمند در زندگی فرد نمود می کند و با بروز فراموشی و نسیان به فرد کمک کرده تا زندگی بهتری داشته باشد. گاهی فراموشی به طور طبیعی رخ نمی دهد و این رخداد در ادامه یک آسیب جدی یا شوکی شدید بروز می دهد که در روان شناسی بالینی از آن به عنوان اختلالات گسستگی یا تجزیه ای یاد می کنیم.

این اختلالات در واقع به…

نوعی از مواد توهم زا و اعتیاد آور فن سیکلیدین یا PCP نام دارد. این ماده که در واقع در دهه های اخیر به عنوان ماده بیهوشی در بیمارستانها مورد استفاده قرار می گرفت عوارض خطرناکی مانند: آشفتگی روانی، از خود بی خود شدن تا مرز خودکشی را به همراه داشت که پس از ممنوعیت مصرف در بیمارستانها، در سال های اخیر در زمره مواد مخدر و توهم زا قرار…

 

instagram.com/day_ravan

 

telegram.me/day_ravan

آدرس : تهران ، خیابان شریعتی ، پایین تر از حسینیه ارشاد، ابتدای کوی لاجوردی ، پلاک 22

تلفن کلینیک : 75354-021

موبایل ( مشاوره فوری ) : 09127535400 – 09027535400

تلفن اداری : 22894286 – 22895899

کليه حقوق اين سايت متعلق به مرکز اعصاب و روان و ترک اعتیاد دی می‌باشد.

اختلالات روانپزشکی گروه سنی بزرگسالان شامل: 

بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران
بهترین روانپزشک ترک اعتیاد تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *