چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم
چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

 

 

چگونه ارتباط احساسی برقرار کنیم؟ارتباط احساسی چیست؟ گوش کنید، آیا نشانه هایی می بینید که بگویند می توانید با کسی رابطه برقرار کنید یا نه؟ چرا دست یافتن به سطح بالایی از امنیت احساسی با جنس مخالف اینقدر دشوار است؟ با مسائل و مشکلات مربوط به برقرار ارتباط احساسی آشنا شویدو ببینید چرا برقراری پیوند احساسی برای ساختن یک رابطه الزامی است.

 

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

تعریف ارتباط احساسی

 

هر فرد تعریف شخصی خود را از یک ارتباط احساسی دارد اما یک تعریف اصلی وجود دارد که برای همه مردم صدق می کند. ارتباط احساسی مجموعه ای از احساسات فردی است که کنار هم جمع می شود تا بین دو نفر پیوند برقرار کند. کلمه احساسی به معنی برانگیختن احساسات بسیار است. این احساسات می تواند عصبانیت، غم، لذت، عشق یا یکی از هزاران حسی باشد که انسانها تجربه می کنند. ارتباط یک پیوند است با فرد یا چیزی دیگر.

 

روابط بدون ارتباط احساسی

 

برای اینکه یک رابطه ساخته شده و قوی تر گردد، باید ارتباط احساسی حاصل شود. ممکن است شما با کسی که احساس قوی نسبت به او دارید یا عاشقش هستید در یک رابطه باشید. او، از طرف دیگر، با شما احساس دوری می کند و به ندرت درمورد احساساتش با شما صحبت می کند. این نوع روابط، روابط دوستانه یا زندگی کردن کنار یکدیگر یا برآورده کردن نیازهای جنسی است. بدون ارتباط احساسی قوی، چنین روابطی خیلی زود از هم پاشیده می شوند.

 

 

پیوندهای محکم

 

زوج هایی که سعی می کنند در حد توان درمورد همدیگر بیشتر بدانند رابطه ای احساسی بینشان ایجاد می شود. از طریق مکالمه از روی فکر و محبت، به پیچیدگی های درون همدیگر پی می برید. می فهمید که چه چیز موجب شادی طرفتان می شود، چه چیز او را عصبانی می کند، و چه چیز او را به اوج لذت می رساند. او هم می فهمد که چه چیز اشک شما را در می آورد، چه چیزی باعث می شود لبخند بزنید، و چه چیز خسته تان میکند. هر کدام به ذات همدیگر پی می برید و نسبت به هم محبت و همدلی پیدا می کنید.

 

برای اینکه یک زوج بتوانند از لذت یک رابطه احساسی لذت ببرند، باید بتوانند اجازه دهند که کسی به آنها نزدیک شود. اینکه اجازه دهید کسی به رازها، دردها و لذت های درونی شما پی ببرد، کمی مخاطره آمیز است. ریسک کردن برای چنین چیزی نیازمند اطمینان و اعتماد است. وقتی به اعتماد حیانت شود، التیام یافتن از آن خیلی طول می کشد.

 

بدون داشتن یک رابطه احساسی قوی، راه به سمت عشق بسته است. وقتی آن ارتباط و وابستگی از بین می رود یا نادیده انگاشته می شود، عشق هم از میان می رود.

 

 

نشانه های ارتباط احساسی

 

بااینکه احساسات هر شخص متفاوت است، اما یک نشانه عمومی وجود دارد که نشان می دهد ارتباط احساسی بین دو نفر ایجاد شده است. نشانه حقیقی این است که هر دو نفر دیگری را به درون خود راه بدهند.

 

داستان های خنده دار از اتفاق هایی که سر کار افتاده برای هم تعریف می کنید و درمورد روزهایی که همه چیز برایتان بد بوده هم باز با طرفتان دردودل می کنید. هر دو شما دوست دارید که درمورد رویاهای کودکی و آرزوهای بزرگسالی خود با هم صحبت کنید. مکالمه بین شما خیلی راحت و سیال پیش می رود. زوجی که پیوند احساسی قوی با هم داشته باشند، حتی در سکوت هم احساس راحتی می کنند. می توانید بدون هیچ ترسی هر مسئله ای را با طرفتا در میان بگذارید.

 

اما یادتان باشد که جاذیه فیزیکی و ارتباط احساسی با هم تفاوت دارند. بااینکه ممکن است یکی به دیگری منجر شود اما جاذیه فیزیکی، احساسی سطحی است که می تواند راهی به سمت ارتباط احساسی و عشق باشد.

 

ازدواج و ارتباطات احساسی

 

اگر قرار است ازدواجی پایدار بماند، وجود ارتباط احساسی بین دو طرف الزامی است. وقتی دو طرف احساسات خود را با هم در میان نگذارند، ازدواج سخت و طاقت فرسا خواهد بود. آن زمان است که عصبانیت، خشم و اختلافات پدید می آید و فقدان اعتماد، زندگی زناشویی را دچار آشفتگی خواهد کرد.

 

اگر فکر می کنید ارتباط احساسی بین شما و همسرتان از بین رفته است، باید به دنبال دلیل آن باشید.

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

 

آیا گناه نابخشودنی هست که چنین فاصله ای را میان شما انداخته؟ شاید در عصبانیت چیزی گفته شده یا کاری انجام شده که منجر به درد جسمی و احساسی شده است. همین زمانهاست که انکار هم پیش می آید و همه چیز را برای ساختن دوباره آن پیوند احساسی سخت تر می کند.

 

چطور پیوند احساسی برقرار کنیم؟

 

اگر سالمترین رابطه ممکن را می خواهید، باید بدانید که چطور یک پیوند احساسی عمیق و قوی بین خود و طرفتان ایجاد کنید. وقتی پیوند احساسی بین شما وجود داشته باشد، همه چیز دیگر آسانتر خواهد شد. در زیر به 7 نکته اشاره می کنیم که به شما کمک میکند پیوندی ناگسستنی بسازید.

 

1. بررسی طرف مورد نظر: باید بفهمید طرفتان به چه چیز نیاز دارد و از زندگی و از شما چه می خواهد. این یعنی وقتی حرف می زند به دقت به او گوش کنید. وقتی رازهایش را با شما قسمت می کند خوب توجه کرده و بعداً به عمق حرفهایش فکر کنید.

 

2. اعتماد: باید بین خودتان حس اعتماد ایجاد کنید. این ستون اساسی پیوند احساسی یک شبه ایجاد نمی شود. زمان می برد. باید اجازه دهید این اعتماد به طور طبیعی ایجاد شود.

 

3. حضور احساسی: هر دو شما باید از نظر احساسی در دسترس همدیگر باشید. اگر عقب بکشید و حرفهایتان را با طرفتان در میان نگذارید چنین پیوندی ایجاد نخواهد شد.

 

4. ابراز محبت: نباید برای نشان دادن مهر و محبت مشکلی داشته باشید اما زوج های ازدواج کرده که رابطه شان سرد شده باید تلاش کنند با هم مهربان باشند. صبحها که از خواب بیدار می شوید و شب ها که می خواهید بخوابید همدیگر را ببوسید. دست ها هم را بگیرید؛ همدیگر را در آغوش بگیرید و شعله های عشقتان را دوباره روشن کنید.

 

5. جنگ ملایم: در وسط دعوا و مشاجره، کلمات به راحتی از دهانتان بیرون می آیند. باید یاد بگیرید که ملایم دعوا کنید. اگر نمی دانید چطور می توانید از مشاور کمک بخواهید. یادتان باشد موقع دعوا کردن هیچوقت گذشته را پیش نکشید. در لحظه زندگی کنید و برای احساساتتان دلیل محکم بیاورید.

 

6. دنیا را در چشمان او ببینید: سعی کنید دنیا را آنطور که او می بیند ببینید تا بفهمید که واقعاً کیست. برای اینکار باید گاهاً به عقب بروید تا ببینید چرا او به آن طریق خاص عمل کرده است. ببینید نسبت به موقعیت های مختلف چطور واکنش می دهد و سعی کنید خودتان را جای او بگذارید. از او هم همین انتظار را داشته باشید.

 

7. غلبه بر موانع: زوج هایی که در ازدواج خود دچار مشکل شده اند باید قبل از ایجاد دوباره پیوند احساسی، مشکلات خود را حل کنند. به همراه هم هر مشکل را بررسی کنید و سعی کنید راه حل هایی برای آن پیدا کنید. وقتی بزرگترین موانع و مشکلات را پشت سر گذاشتید، آنوقت می توانید پیوند احساسی فراموش شده تان را از نو بسازید.

 

پیوندهای احساسی پیچیده و بسیار فردی هستند اما رابطه را دگرگون می کنند. بدون ایجد ارتباط احساسی قوی، رابطه از یک دوستی ساده پیشروی نخواهد کرد. ماندن در رابطه ای که پیوند احساسی در آن وجود ندارد باعث می شود طرفین احساس کنند که چیزی گم کرده اند: زنجیر محکمی که دو نفر را به هم وصل می کند و عشقی ماندگار.

 

آیا از نظر احساسی در دسترس نیستید؟

 

آیا شما هم جزء آن دسته از زن های نادر ایرانی هستید که از نظر احساسی در دسترس نیستید و هر بار که مردی به شما نزدیک می شود و می خواهد رابطه ای آغاز کند، دچار مشکل می شوید؟ برخلاف نظر عموم، همه ما گهگاه دچار این مشکل می شویم اما باید ببینیم این مشکل تا چه حد در ما قوی است.

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


عوارض خطرناک لیزر موهای زائد


ارسال محرمانه محصولات جنسی


طراحی و بازسازی فضای داخلی


به همسرت اعتماد نداری؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ارتباط با یک دختر دغدغه‌ای سالم و جذاب برای پسران جوان و حتی مردان بزرگ است. بسیاری از پسرها، به دلایلی مثل نداشتن اعتماد به نفس و یا تجربه‌های منفی، نمی‌توانند مهارت‌های ارتباطی با جنس مخالف‌شان را به درستی فرا گرفته و بکار بگیرند. همین مسئله زمینه ساز بسیاری از مشکلات در آینده است. ارتباط با دختر تنها منوط به ارتباط عاطفی نیست، یک دوستی ساده نیز می‌تواند به جوانان برای شناخت جنس مخالف کمک کند. تفکیک جنسیتی و برخی سبک‌های تربیتی تا حدودی مانع این شناخت می‌شود. در این مطلب اصول و نکاتی برای ارتباط با دختران بدانید را مطرح کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفکیک جنسیتی کلیک کنید.

در یک کلام باید تکلیف خود را مشخص کنید. آیا صرفا قصدتان از ارتباط با دختری، یک ارتباط ساده‌ی دوستی است و یا تمایل به ایجاد رابطه عاطفی دارید؟ قصد و نیت شما می‌تواند در جریان رابطه و آشنایی‌های شما تاثیرگذار باشد. اما نکته مهم در این مرحله، صادق بودن شما با خودتان است. شاید بتوانید فرد دیگری را فریب دهید، اما آیا می‌توانید خودتان را گول بزنید؟ پس برای آن که بتوانید برای شروع رابطه قدم‌های مطمئن بردارید، پیش از هر چیز قصد خود را از رابطه مشخص کنید.

مسئله مهم دیگر، این است که شما باید ملاک‌هایی را برای خود از فرد ایده آل یا فردی که دوست دارید با او معاشرت کنید را مشخص کرده و آن‌ها را جدی بگیرید. عموم پسران، نمی‌دانند از رابطه و از دختران چه می‌خواهند و چه دختری دوست دارند. ملاک‌هایی مثل چهره ظاهری، قد، تحصیلات، لحن صحبت کردن، مدل خنده‌ها، علایق هنری، تفریحات و حتی مدل مو و به طور کلی هر چیزی که در یک انسان وجود دارد، می‌تواند جزء ملاک‌های انتخاب باشد. برای اطلاع از درستی معیارهای خود برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

علاوه بر ملاک‌های فردی دختر، ملاک‌های فردی شما نیز مهم است. اینکه شما در رابطه دوست دارید چگونه باشید، چگونه با شما صحبت شود، چه جایگاهی داشته باشید و چگونه فهمیده شوید. طبیعتا این مرحله سخت‌تر از مرحله قبلی می‌باشد. پس لازم است که پسران به سطح متعادلی از خودشناسی برسند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

خیلی از پسرها، نمی‌توانند یا تمایل ندارند به دختر مورد علاقه شان نزدیک شده و با او به صحبت بپردازند. مهارت‌های ارتباطی، متاسفانه به ندرت توسط سیستم آموزشی یا خانواده‌ها جدی گرفته می‌شود. اما به طور کلی، همه چیز می‌تواند با یک سلام و یک معرفی ساده شروع شود. سپس برای ادامه رابطه باید به نکاتی که در ادامه شرح داده‌ایم، توجه بکنید.

اصلی‌ترین نکته برای شروع ارتباط، پیدا کردن یک نقطه مشترک برای آغاز گفتگوست. این اشتراکات می‌تواند هرچیزی باشد، از صحبت درباره علایق یا ورزش تا سیاست و فرهنگ می‌تواند موضوعی برای شروع صحبت باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله شناخت زنان را مطالعه کنید.

مهم‌ترین مسئله در شروع ارتباط داشتن صداقت و اصیل بودن، می‌باشد. اصیل بودن، یعنی ظاهر و باطن شما یکی باشد و برای خوشایند دیگری، خود و ارزش هایتان را فراموش نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصیل بودن کلیک کنید.

دختران بسیار به توجه نیاز دارند و اگر از کسی توجه مثبت نامشروطی دریافت کنند، شدیدا برایشان ارزشمند است. باید دقت کنید که حرف‌ها یا خاطرات آن‌ها را به خاطر سپرده و به آن‌ها یادآوری کنید. این مساله نشان دهنده این است که شما توجه بالایی به او و صحبت هایش دارید.

وقتی به نظرات و علایق او توجه نشان داده و از آن‌ها تعریف کنید، می‌توانید نظر مثبتش را به خود جلب کنید. بهتر است در این راه دختران را خوب بشناسید و از تفاوت‌های زنان و مردان آگاهی کسب کنید. برای اطلاع از تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

طنز پردازی، یک مهارت بسیار جذاب برای دختران است. دختران معمولا پسرانی که شوخ طبع و گرم و گیرا هستند را دوست دارند و از بودن کنار آنها حس خوبی لذت می‌برند. البته برخی دختران نیز بنابر سلیقه خود پسران سنگین و موقر و خشک را دوست دارند، اما شوخی کردن چیزی است که محبوب است، تا جایی که در مکان و زمان خودش باشد و شامل بی احترامی نشود.

اگر قصد رابطه جنسی یا سوءاستفاده دارید و می‌خواهید با چرب زبانی، کسی را به خود نزدیک و وابسته کنید، باید بدانید که اولین و بزرگترین ضربه این بی اخلاقی را خودتان می‌خورید و در آینده ای که خیلی دور نیست، با احساساتی رنج آور رو به رو خواهید شد.

با احترام صحبت کردن و احترام گذاشتن به تفاوت‌ها، یکی از نشانه‌های پختگی و بلوغ است. کسی که با بی ادبی و رکیک صحبت کردن می‌خواهد جلب توجه کرده یا حرف خود را ثابت کند، فرد سالمی نیست.

از صحبت کردن در مورد مسائل تنش‌زا و بسیار شخصی در اوایل رابطه بپرهیزید. در مورد شکست عشقی و روابط شکست خورده‌ی قبلی خود، عزیزانی که فوت کرده‌اند و جوادث ناخوشایندی که باعث ناراحتی دختر مقابلتان می‌شود صحبت نکنید و به موضوعات خوشحال کننده و بی‌ضرر بپردازید. لازم نیست در همان گفتگوی اولیه همدیگر را به خوبی بشناسید و یا تمام زندگیتان را برای او شرح دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع ارتباط با دختران می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

تو رو خدا دختردار نشید شما که لیاقتشو ندارید. دختر داشتن لیاقت میخاد بخدا

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

اگر میخواهید که در رابطه تان بهتر ارتباط برقرار کنید, یاد بگیرید احساساتی که سعی در مخفی کردنشان دارید را بروز دهید ، شما باید به شریک زندگی خود اعتماد کنید. مردم اغلب برقراری ارتباط خوب را با ارتباط برقرار کردن اشتباه میگیرند قطعا برقراری ارتباط با شریکتان بسیار مهم است,

اما این تنها راه برای بیان احساسات و نزدیک تر شدن نیست برای ساختن پایه های یک رابطه موفق ،شما به صادق و مهربان بودن با یکدیگر نیاز خواهید داشت,اشتباهات یکدیگر را بپذیرید و بهتر ارتباط برقرار کنید. خواندن این بخش از نمناک را ادامه دهید تا متوجه شوید چگونه اینکار را انجام دهید.

برخی زوج ها در زندگی مشترک، درشرایطی به سر می برند که واقعا خوشحال نیستند. آن ها همسرشان را دوست دارند و هرگز حاضر نیستند او را ترک کنند؛ اما با وجود این رابطه شان پر از بحث، درگیری و پشیمانی است. گاهی اوقات احساس می کنند همسرشان به آن ها احترام نمی گذارد در حالی که می دانند دوستشان دارد و این باعث می شود هر دو طرف احساس سردرگمی، ناامیدی و ناراحتی داشته باشند.

1.واقعی باشید و اسرار را حفظ نکنید:

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

همیشه در رابطه ،راز هایی وجود دارد,این لطف شماست که آنها را مانند یک سوپرایز برای شریکتان فاش کنید و یا یک مسئله حساس که هنوز برای بیان و فاش کردن آن آماده نیستید.این قابل درک است. سوپرایز چاشنی رابطه شماست ،

هرچند که اگر شما برقراری ارتباط بهتر در رابطه اتان را میخواهید,اسراری که مربوط به گذشته تان است را نگه ندارید.اگر شما در گذشته دچار آسیب و یا شرایطی شده اید که دشوار است در مورد آن صحبت کنید,بگذارید زمان بگذرد اما به خاطر داشته باشید که باید برخی موارد آن را با شریکتان به اشتراک بزارید.

مهم ترین چیز این است که شریک شما بداند که صحبت کردن در مورد آن موضوع برایتان در آن لحظه مهم است این طبیعی است که شریکتان سوال هایی بپرسد، پس خودتان را برای آنها آماده کنید.ممکن است او تنها در مورد چیزی که به شما گذشته و چه تاثیری بر روی زندگی الان شما داشته است ،نگران باشد.

2.مراقب لحن صدای خود باشید:

بسیاری از بحث و دعوا ها به دلیل این نیست که چه چیزی گفته میشود,بلکه به این دلیل است که چگونه گفته میشود:لحن و تن صدای مورد استفاده ؛ اگر میخواهید ارتباط بهتری داشته باشید,نیاز دارید که به چگونگی بیان مسائل توجه کنید ، بالا بردن تن صدایتان در خیلی از موارد غیر ضروری است.

شما ممکن است این کار را فقط برای شنیده شدن انجام دهید، اما در نظر داشته باشید که شریک شما ممکن است چگونه برداشت کند بعد از همه اینها زمانی که شما صدایتان را بالا میبرید,اساسا به این معنی است که چیزی که شریک زندگیتان میگوید برایتان اهمیتی ندارد.

3.مراقب باشید که در پیام های متنی،چگونه منظورتان را بیان میکنید:

یکی از حوضه هایی که باید به آن توجه کنید ،اگر میخواهید ارتباط خوبی با شریکتان داشته باشید,پیام.کوتاه است. شما وشریک زندگیتان احتمالا از طریق پیامک و دیگر پیام رسان ها در طول روز بایکدیگر ارتباط برقرار میکنید، تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و هرزمانی که وقت دارید بایکدیگر چت میکنید ، با این حال مراقب باشید که چگونه این کار را انجام میدهید.

این کار مانند توجه به تن صداست ، پیام متنی میتواند با مبارزه به پایان برسد،اگر درست منتقل نشود. راه حل این است که قبل از اینکه دکمه ارسال را لمس کنید،به آن فکر کنید و اجازه ندهید که تصور غلطی ایجاد کند.

4.درباره مسائل صحبت کنید و سعی کنید که ببخشید:

زمانی که شریک شما اشتباهی مرتکب میشود،سعی کنید در مورد آن صحبت کنید ،تا اورا درک کنید و ببخشید ، کار ساده ای به نظر میرسد اما این طور نیست زیرا مایل بودن به بخشیدن شریکتان، به معنی تمایل به بهبود رابطه است دراینجا باید دقیقا مشخص کنید که هر شخص اشتباه میکند.

هنگامی که شما قبول دارید که مرتکب اشتباهی شده اید،برای پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از پیش آمدن دوباره آن،با بکدیگر گفت و گو کنید.

5.به خودتان اجازه دهید که آسیب پذیر باشید:

یک راه موثر برای برقراری ارتباط بهتر در رابطه شما این است که، کمی به خودتان اجازه دهید که آسیب پذیر باشید مخصوصا زمانی که به خودتان اجازه میدهید احساساتی که آنها را پنهان میکردید را بیان کنید.

هیچکس دوست ندارد این کار را انجام دهد،مردم میترسند که احساس ترس،نا امیدی و زخم هایشان را فاش کنند و ضعیف به نظر برسند با این حال اگر شما نمیتوانید در برابر شریک زندگیتان آسیب پذیر باشید وانتظار حمایت از طرف مقابلتان دارید،برای چه کسی این کارها راباید انجام دهید؟.!

اگر شماکسی رادوست دارید و میخواهید بهترین سالهای عمرتان را درکنار یکدیگر داشته باشید، باید به او اجازه بدهید که قسمت های تاریک و پنهان شخصیت شما را ببیند.

6.با ارتباط فیزیکی به یکدیگر نزدیک شوید:

اگر شریک شما برای بیان آنچه که اتفاق افتاده است مشکل زیادی دارد،شاید کلمات کافی نباشند در چنین شرایطی ،با بغل کردن به آنها نزدیک شوید تا نشان دهید که کنارشان هستید،به آنها گوش میدهیدو آنها را درک میکنید ؛

گاهی اوقات ساده ترین راه برقراری ارتباط در رابطه تان، گوش دادن و آرام بودن است حتی اگر شما نمیتوانید کاری برای شریکتان انجام دهید،اورا ببوسید،این کار به او احساس بهتری را منتقل میکند.

7.چیزی را که هنوز رخ نداده را تصور نکنید :

تصور نکنید که میدانید شریک زندگیتان چه میخواهد بگوید و یا چه کاری میخواهد انجام دهد.زمانی که به شما چیزی اعطا میشود آن را در یک جعبه قرار داده و در آن را ببندید و از آن در هر فرصتی برای سوپرایز کردن خود استفاده کنید.

علاوه بر این بسیاری از تصورات شما بر طبق انتظاراتتان است,اگر دچار این چالش شدید،رابطه تان و ذهن شریکتان را خراب میکنید ؛ اگر شریک شما به طور مداوم کاری را به روش خاصی انجام داده است ،به او فرصت دهید که تغییرکند .

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم

چند نفر از ما یاد گرفتیم که یک رابطه عاشقانه بسازیم؟ کجا یاد گرفتیم؟ در خانه؟ در مدرسه؟ در واقع توانایی برقرار کردن ارتباط قوی یک هنر و علم محسوب میشه. نکات ضروری و مهم ذکر شده در این مطلب با ذهنیتی رمانتیک و عاشقانه نگاشته شده اند ولی به گونه ای هستند که با کمی تغییرات میتونید اونها رو برای دوستان، خانواده و حتی روابط کاری تعمیم بدید .

در این مطلب قصد داریم تکنیکهایی را با شما درمیان بگذاریم که میتوانند به شما در برقرار کردن روابط با دیگران کمک کنند.

هرگز سخن کسی رو قطع نکنید ، حتی اگه شده با گذاشتن دستتون روی دهانتون جلوی خودتون رو بگیرید . یاد بگیرید که به صورت جوانمردانه مبارزه کنید! طرف مقابلتون رو تهدید نکنید ، در جایی که اشتباه کردید و میدونید که تقصیر کار هستید ( حتی تا حدودی ) معذرت خواهی کنید . اگر اینقدر عصبانی هستید که واقعا نمیتونید به حرف همسرتون گوش بدید ، بحث رو مودبانه متوقف کنید و به اتاق دیگری برید . کمی قدم بزنید ، نفس عمیق بکشید و خودتون رو آروم کنید .

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

به یاد داشته باشید : همسر شما دشمن نیست !

 

چه عقاید و احساساتی در این نزاع به سمت ذهن شما شناور شدند؟ از خودتون بپرسید : آیا اتفاقی از گذشته روی من تاثیر گذاشته و باعث شده من به این ماجرا با این دید نگاه کنم ؟ سوال انتقادی ای که باید از خودتون بپرسید این هست که : آیا عامل اصلی همسرم بوده یا کسی که باعث مشکل شده خودم هستم ؟ واقعا مشکل چیه ؟

هنگامی که شما به این توانایی برسید که حقیقت رو از احساس جدا کنید ، اونوقت میتونید همسرتون رو واضح تر ببینید و درک کنید و در آرامش مشکلاتتون رو با هم حل کنید .

 

هرکدام از ما یک ساز جدا نیستیم که تنها یک صدای مشخصی از ما ایجاد بشه . هرکدام از ما بیشتر شبیه یک ارکستر هستیم که نواهای متفاوتی رو ایجاد میکنیم . ذهنتون چی میگه ؟ قلبتون چی به شما میگه ؟ بدنتون چطور ؟ برای درک بهتر مثال میزنیم : فکرم میگه ” قطعا باید ترکش کنی ” ، ولی در دلم این نوا رو میشنوم که میگه ” واقعا دوستش دارم ” . اجازه بدید بخش های مختلف وجود چندگانه ی شما با شما ارتباط برقرار کنند و این صداها رو بشنوید . یکجانبه قضاوت نکنید . در این صورت تصمیمی که اتخاذ میکنید نشات گرفته از تمام وجود شماست که قاعدتا تلفیقی از احساسات و عقل و شعور هست .

 

مشاهده کردن رفتارهای خودتون و همسرتون رو بدون اینکه در موردش قضاوت کنید ، تمرین کنید . منظور از مشاهده کردن این نیست که صبح تا غروب بشینید و همدیگر رو تماشا کنید ، بلکه رفتارها رو زیر نظر داشته باشید و در موردشون فکر کنید و از اندیشتون استفاده کنید . ممکنه در برخی جاها قضاوت کنید ولی نباید این قضاوت ها رو ملاک قرار بدید . قضاوت کردن ، درها رو بر روی شما خواهند بست . در مقابل قضاوت کردن ، مهربانی قرار میگیره ، وقتی شما مهربان هستید ، گشاده رو خواهید بود ، قدرت بیشتری برای برقراری ارتباط دارید و از همه مهمتر برای مکالمه ی محترمانه با همسرتون آمادگی بیشتری خواهید داشت .

وقتی یاد بگیرید که با دید مثبت و مهربانی همسرتون رو ببینید ، اونوقت هست که قدرت و توان بیشتری برای پاسخ دادن دارید تا اینکه فقط عکس العمل نشون بدید و فاصله ها رو بیشتر کنید .

 

بنا و پیش زمینه ی پیشرفت ، رشد و حمایت متقابل در یک رابطه این هست که مستقل باشید و متصل . در این جور روابط ، هر فرد بخشی از خودش رو برای فرد دیگه فداکاری میکنه و در نهایت یک رابطه کامل ساخته میشه . وقتی شما مستقل باشید ولی عین حال به فرد دیگری متصل باشید ، هر “من” در ساختن یک “ما” که قوی تر از خودش هست شریک میشه . تفاوتهایی که بین شما و شریکتون هست نکات منفی نیستند . شما لازم نیست با کسی باشید که تمام علایق و دیدگاه هاش با شما مشابه و در یک راستا باشه .

بعضی وقت ها این تفاوت ها باعث ایجاد ترس میشه که نکنه اینها به معنی عدم وجود تفاهم باشه ، ولی در حقیقت ، این عوامل ، همونهایی هستند که باعث میشن یک رابطه جان بگیره و مستمر باقی بمونه . اگه به خاطر داشته باشید یکی از راه های جذب دیگران که در مقاله ای به اون پرداخته بودیم هم همین مساله بود .

 

انتظار نداشته باشید که همسرتون کمبودهای عاطفی شما رو پر کنه و شما هم برای اینکار تلاش نکنید . نهایتا هر کدام از ما این قابلیت رو داریم که خودمون رو ترمیم کنیم . گرچه همسر شما ، میتونه نقش حمایتی در کنار شما داشته باشه و به شما در ترمیم نقاط ضعف و خلا احساساتتون کمک کنه . در حقیقت ، وجود داشتن یک رابطه عاشقانه در زندگی ، خودش به خودی خود ، نقش التیام آوری رو ایفا میکنه و باعث ترمیم وجود شما خواهد شد .

در اکثر موارد ، ما پیش قضاوت میکنیم و داستانی که خودمون میسازیم رو ملاک رفتار همسرمون قرار میدیم . مثلا ” او دوست نداره در آغوش بگیرمش ، حتما واقعا من رو دوست نداره ” . اگر سوال بپرسید و جواب رو گوش کنید قضاوت اشتباه نخواهید داشت و همچنین همونطور که در قسمت اول هم گفتیم به تمام نداهای درونی خودتون توجه کنید _ ندای ذهن ، قلب و جوارح _ زود قضاوت نکنید .

 

مهم نیست شما کی هستید و شغلتون چیه ، شما باید به رابطه ای که دارید برسید . اطمینان حاصل کنید که زمان کافی و برنامه ریزی مناسبی برای اینکار دارید. این میتونه شامل بیرون رفتن ، گذراندن وقت شام در یک رستوران و یا هرچیز دیگه باشه . به طور مرتب چنین فضاهایی رو ایجاد کنید و تا جای ممکن از تکنولوژی و دنیای دیجیتال در این زمانها فاصله بگیرید و به همدیگه توجه کنید .

هرچه بیشتر به رابطه ای که دارید تمایل نشون بدید ، این رابطه بیشتر رشد خواهد کرد و کاملتر خواهد شد .

 

در مورد مسائل سختی که نمیتونید در مورد اونها صحبت کنید آگاه و دقیق باشید . چه احساسی به شما میده ؟ مهم نیست در موقعیتی که قرار دارید چه احساسی دارید ، مسیری برای احساسات خودتون ایجاد کنید و از این طریق به صورت سازنده و در مسیر درست ، مسائلی رو که بیان اونها برای شما سخت هست رو بیان کنید .

همین . با خودتون مهربان باشید و به خاطر داشته باشید : تغییرات به زمان نیاز داره و هر قدمی که برمیدارید حساب میشه .

آیا شما خودتون نکته ای برای برقراری ارتباط خوب و مناسب می شناسید ؟ حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید

Dr.Lynda Klau

بازگردانی به فارسی : عصرعلم . کام

© از ۱۳۸۸، تمامی حقوق مادی و معنوی نزد سایت عصرعلم محفوظ می‌باشد.

جستجو در سایت


برای داشتن رابطه جنسی و
برقراری یک رابطه جنسی خوب  مسائل زیادی را باید بدانید و در نظر بگیرید ،
اینکه فقط از روی تحریک جنسی بخواهید رابطه برقرار کنید  کافی نیست

هم از نظر جسمانی و هم از نظر
روحی و روانی برقراری رابطه جنسی مفید است ، به شرطی که اصول آن رعایت شود 
از طرف دیگر زیاد هروی در این امر نیز میتواند آسیب بهمراه داشت هباشد

نخست زن و مرد باید از نظر
جسمانی و روحی و روانی  آمادگی لازم را داشته باشند ، این آمادگی باید در
هر دو وجود داشته باشد و گرنه برای یکی لذت بخش و برای دیگری بدون هیچ لذتی و
چه بسا رنج آور نیز باشد

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

اکثر مردها اوایل ازدواج
تصوراتی چون داشتن رابطه جنسی مکرر و راضی کننده را با همسر خود در ذهنشان
می‌پرورانند. در آن زمان، بیشتر خانمها هم با شوهرانشان همعقیده هستند اما با
گذشت زمان هر دو متوجه می‌شوند دیدگاه‌هایشان در این زمینه، یکی نیست. در این
نوشتار، سعی داریم عواملی را برشماریم که با تقویت آنها، کمبود یا محرومیت از
رابطه جنسی برای همسران به اتمام می‌رسد و جای آن را تعدد روابط لذتبخش زناشویی
برای زن و شوهر پر می‌کند.

مردها معمولاً نیاز به رابطه جنسی
را وقتی تجربه میکنند که از چند روز بعد از آخرین ارضای جنسیشان با همسر  (یا چند
ساعت برای مردان جوانتر ) شروع به رشد می کند. ازاینرو برای بیشتر مردها پاسخ چنین
سوالی این است که « رابطه جنسی برای از بین بردن نیاز و عطش جنسی لازم است. » ما
کاری که اکثر آقایان برای دست یافتن به این رضایت انجام میدهند را «عمل جنسی» می
نامیم.

خانمها معمولاً آن عطش و میل جنسی
را مثل آقایان تجربه نمی کنند. به همین دلیل، رابطه جنسی برای آنها هدفی کاملاً
متفاوت دارد؛ برای آنها رابطه جنسی بخش کوچکی از چیزی بزرگتر است که به آنها برای
ایجاد صمیمیت با مردی که عاشقش هستند کمک می کند. پاسخ به این سوال برای بیشتر
خانمها این است که «رابطه جنسی برای ایجاد پیوند عاطفی که با محبت و گفتگوی صمیمانه
ایجاد میشود، لازم است.» ما کاری که اکثر خانمها برای رسیدن به این هدف انجام
میدهند را «اتفاق جنسی» مینامیم.


این مطلب مفید است :

آموزش رابطه جنسی

اشتباه برداشت نکنید. منظور این
نیست که هدف از رابطه جنسی برای زن و شوهر فقط یک چیز است. معمولاً مجموعه ای از
انگیزه ها در مردان هم باعث میشود که رابطه جنسی را برای ایجاد پیوند احساسی
بخواهند و خانمها هم از رابطه جنسی خود توقع رضایت و آرامش دارند. منظور این است که
انگیزه اصلی و اولیه زن و شوهرها برای برقراری رابطه جنسی با هم معمولاً متفاوت
است.

هورمون تستوسترون توضیح می دهد که
چرا مردان هدف رابطه جنسی را برآوردن آن عطش و نیاز خود میبینند. این هورمون که در
بیشتر مردان به مقدار فراوان وجود دارد و در خانمها بسیار کم است، باعث ایجاد این
نیاز و عطش جنسی میشود. به بیان دیگر، زنان هم اگر میزان تستوسترونی را که در بدن
یک پسر ۱۹ ساله وجود دارد وارد بدن خود کنند، این عطش و نیاز جنسی به سراغ آنها هم
میرود و به اندازه مردان به دنبال رابطه جنسی خواهند بود. درمورد خانمها هم درست
مثل آقایان احتمالاً دلایل فیزیولوژیکی باعث ایجاد این دیدگاه درمورد رابطه جنسی
شده است.

هورمونها و مجاری عصبی که مخصوص
خانمهاست احتمالاً مسئول نیاز خانمها به صمیمیتی است که رابطه جنسی برای آنها ایجاد
میکند. اما این دلایل فیزیولوژیکی هر چه باشند، آنقدرها به خانمها انگیزه نمیدهد که
به اندازه آقایان به دنبال رابطه جنسی باشند. البته زایش و باروری علت نهایی رابطه
جنسی است.

فیزیولوژی مردان و زنان طوری است
که به طور ناخودآگاه آنها را به برقراری رابطه جنسی با هم تحریک میکند تا نسل خود
را ادامه دهند. گاهی اوقات این هدف میتواند آگاهانه بوده و به دقت و با هدف بچه دار
شدن به سوی برقراری رابطه جنسی بروند. اما این دلیل معمول رابطه جنسی زن و شوهرها
نیست این دلایل به آنها انگیزه میدهد که حتی وقتی هیچ میلی به زایش و بچه دار شدن
ندارند هم با هم رابطه جنسی برقرار کنند.


چطور باید رابطه جنسی برقرار کنیم؟


در صحبت با همسرتان سوالی که
درباره افزایش دفعات ارتباط جنسی باید بپرسید این است که “چطور باید رابطه جنسی
برقرار کنید؟” پاسخ به این سوال بیشتر به پاسخی که به سوال اول میدهید بستگی دارد،
یعنی همان سوال “چرا
باید رابطه جنسی داشته باشیم؟”

بیشتر مردها اگر به حال خودشان
گذاشته شوند سبکی از رابطه جنسی را انتخاب می کنند که نشانگر هدف آنها، یعنی ارضای
میل و نیازی است که در آنها بسیار شدیدتر و بیشتر از خانمهایشان است. آنها شروع
کننده عملی جنسی خواهند بود که با ایجاد اعمالی برای تحریک خودشان آغاز خواهد شد.
برای بیشتر مردها نگاه کردن به بدن همسرانشان و لمس اندام جنسی بهترین راهکار است.

دیدگاه اغلب خانمها درباره رابطه
جنسی این است که رابطه جنسی باید یک تجربه احساسی مبنی بر محبت و گفتگوی صمیمانه
باشد. آنها میخواهند رابطه جنسی برایشان بخشی از یک تجربه عاشقانه بسیار گسترده تر
باشد. شام خوردن در فضایی شاعرانه، راه رفتن زیر نور ماه، رسیدن به حس محبت و
مراقبت طرف مقابل، نمونه هایی از مقدماتی هستند که آنها برای داشتن یک رابطه جنسی
رضایتبخش نیاز دارند.

مردهایی که به این جنبه از دیدگاه
خانمها آگاهی ندارند نمیتوانند متوجه شوند چرا ایجاد ارتباط جنسی با همسرشان به آن
اندازه ای که میخواهند برایشان سخت است. برعکس، مردانی که متوجه این جنبه از نگاه
خانمها هستند میدانند رابطه ای جنسی که برای آنها یک عمل واحد محسوب میشود، برای
همسرتان در واقع بخشی از یک اتفاق بزرگتر است.

با چنین اختلاف دیدگاه شگرفی،
چطور انتظار میرود یک زن و شوهر به توافقی مشتاقانه درمورد میزان رابطه جنسی برسند؟
وقتی مرد بنابر ذات و باورهای خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود همسرش خود را
وسیله ای ببیند که شوهرش فقط برای ارضای عطش جنسی خود از آن استفاده میکند. زن هم
وقتی با دیدگاه خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود مرد احساس کند که همسرش
شرایطی قرار داده که آن دفعات رابطه جنسی مورد نیازش تقریباً غیرممکن شود. این، هر
دو، باعث دلزدگی از رابطه خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که هم
خانمها و هم آقایان خواستشان از رابطه جنسی، صمیمیت است. مردهایی هستند که خیلی
بیشتر از همسرانشان به دنبال صمیمت هستند، زنهایی هم هستند که خیلی بیشتر از
شوهرانشان فقط به دنبال ارضای جنسی باشند؛ اما خیلی خوب است که بدانید معمولاً
از نظر هدف اولیه رابطه جنسی و چگونگی ابراز آن بین زنان و مردان اختلاف وجود
دارد. زمانی که این اختلاف درک شود، خواهید توانست راهی برای افزایش دفعات
انجام رابطه جنسی بین خود برحسب توافق مشتاقانه متقابل پیدا کنید.

معمولاً به زوجهایی که قصد افزایش
دفعات رابطه جنسی را دارند پیشنهاد میشود اعمال جنسی خود را به اتفاقات جنسی تبدیل
کنند. به بیان دیگر، زمانی که مردی محیط محبت آمیز ایجاد میکند، شرایطی را فراهم
میکند که رابطه جنسی برای همسرش تبدیل به یک اتفاق شود. لازمه آن داشتن گفتگوی
عاشقانه است. اگر این محبت و گفتگوهای عاشقانه منظم باعث شود زن بتواند با شوهر خود
پیوند احساسی برقرار کند، رابطه جنسی بُعد بسیار مهمی از حس صمیمیت زن خواهد شد و
اشتیاق او برای ایجاد روابط متعدد برانگیخته خواهد شد.

یکی از تکالیف مفید برای زن و
شوهرهایی که در زمینه دفعات انجام رابطه جنسی مشکل دارند این است که قبل از
انجام عمل جنسی، لحظاتی طولانی (حتی در حد ساعت) را فقط صرف محبت کردن و گفتگوی
عاشقانه با همدیگر کنند. خیلی از مردها در ابتدا تصور خواهند کرد که این مدت
برای داشتن رابطه جنسی خیلی زیاد است اما وقتی این روش را شروع کنند متوجه
خواهند شد که از آنچه تصور میکردند بسیار ساده تر است. علاوه بر این، همان طور
که بخشی از وظایف زنان برآوردن نیازهای جنسی شوهران است، بخشی از وظایف مردان
هم به عنوان شوهر این است که نیازهای احساسی همسر خود را برآورده کنند. وقتی
شوهری نیاز همسر خود به محبت و گفتگوی عاشقانه را میسر کند، برای زن هم برآوردن
نیازهای جنسی همسر خود ساده تر خواهد شد. به همین گونه، هرچه زن بیشتر نیازهای
شوهر خود برای ارضای جنسی را برآورده کند، برای مرد هم برآوردن نیازهای احساسی
همسر خود ساده تر خواهد شد.

این مطلب مفید است :

نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان

قانون توجه متمرکز

متخصصین، قانونی ساخته اند که
به زوجها کمک میکند مهمترین نیازهای احساسی همدیگر را برآورده کنند. به آن
سیاست توجه متمرکز میگویند: توجه متمرکز خود را حداقل 15 ساعت در هفته به همسر
خود اختصاص دهید تا از این زمان برای برآوردن نیازهای احساسی همدیگر به محبت،
گفتگوی صمیمانه، ارضای جنسی و تفریح و لذت استفاده کنید. این قانون کمک میکند
تا یک عمل جنسی را به یک اتفاق جنسی تبدیل کنید. درنتیجه، زوجهایی که از این
قانون استفاده میکنند، خواهند توانست دفعات رابطه جنسی خود را با توافق متقابل
افزایش دهند.

مشکلات خاص

این روش در ابتدای کار برای خیلی
از زوجهایی که از چنین آگاهیهایی بی اطلاع بودند اثر نمیکند زیرا زن در برابر رابطه
جنسی حالت دفاعی و دشمنی پیدا کرده است؛ به بیان دیگر، در ابتدای ازدواج دیدگاه مرد
درمورد رابطه جنسی بر دیدگاه او غلبه کرده و به همین دلیل مرد زن را مجبور به داشتن
رابطه جنسی به دلخواه او کرده است. در نتیجه، رابطه جنسی برای او به تجربه ای
دردناک هم از نظر جسمی و هم احساسی تبدیل شده است و اکنون هیچ تمایلی به برقراری
رابطه جنسی با همسر خود ندارد.

در چنین مواردی، قبل از تشویق زن
برای برقراری رابطه جنسی با شوهر، باید به او کمک شود بر این نفرت خود از رابطه
جنسی غلبه کند. بعد از آن، زن باید به شوهر خود آموزش دهد به طریق خودش با او رابطه
جنسی برقرار کند. محبت و گفتگوی صمیمانه معمولاً محیط را فراهم میسازد و در ادامه
آن نوازشهای عاشقانه است که به تحریک زن کمک میکند. از طرف دیگر، زن هم باید
موقعیتها و روشهای برقراری رابطه جنسی ای را برای شوهر خود توضیح دهد که لذت بیشتری
به او میدهد. بعد از اینکه شوهر یاد گرفت چطور با همسر خود ارتباط جنسی برقرار کند،
زن در شراطی قرار میگیرد که مرد میتواند درمورد افزایش تعداد دفعات برقراری رابطه
جنسی با او صحبت کرد.

مشکل دیگر زوجهایی که قصد

افزایش دفعات رابطه جنسی خود را دارند، میل آنها به دعوا کردن است! نیاز به
بیان نیست که مشاجره دقیقاً متضاد محبت و گفتگوی صمیمانه است. مردها از همسر خود
انتظار دارند که صرفنظر از آنچه قبلاً بین آنها اتفاق افتاده است، از نظر جنسی
واکنش پذیر باشند. مشاجره و دعوا میل جنسی مرد را پایین نمی آورد اما حتی اگر به
آشتی بیانجامد مطمئناً برای زن به اندازه کافی فاصله احساسی ایجاد میکند که میل او
به رابطه جنسی را از بین ببرد. پس اگر قصد بیشتر کردن رابطه جنسی بین خود و همسرتان
را دارید، باید تا میتوانید از بروز دعوا و مشاجرات جلوگیری کنید.

خستگی روحی و جسمانی

گرسنگی

عدم تمرکز

استرس و اضطراب

اختلالات جنسی (

اختلال نعوظ –
زود انزالی )

مشکلات جسمانی (

احساس درد و سوزش حین رابطه )

عدم توجه همسر به

فانتزی های جنسی

کاهش میل جنسی ناشی از
مسائل روحی – تغییر فصل یا ابتلا به بیماری و عوارض مصرف برخی دارو ها

اختلافات زناشویی

اعتیاد به خودارضایی

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم


این مطالب مفید را نیز بخوانید :

آموزش ارضای جنسی همسر

آموزش مسائل جنسی مرجع کامل

اولین رابطه زناشویی و نحوه برداشتن بکارت

 

منبع : سیمرغ

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


40610


بازدید امروز:


36873


بازدید دیروز:


232505014


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

پسران جوان و مردان بزرگ دوست دارند که با یک دختر ارتباطی سالم داشته باشند. عدم اعتماد به نفس و تجربه های منفی باعث خواهد شد تا پسران جوان در زمینه ارتباط با دختران، مهارت های ارتباط موثر را فرا نگرفته و از این مهارت ها در برقراری ارتباط استفاده نکنند. این مسئله زمینه ساز بسیاری از مشکلات در آینده خواهد بود. ارتباط عاطفی با دختر تنها مسئله نبوده بلکه با دوستی ساده با دختر نیز می توان جنس مخالف را به بهترین نحو ممکن شناخت. برخی سبک های تربیتی به یادگار مانده از دوران گذشته و تفکیک جنسیتی به این مسئله دامن می زند. در این مطلب نحوه ارتباط با دختران مجرد آموزش داده می شود.

مشخص کردن تکلیف به رابطه شما کمک خواهد کرد. به طور مثال باید دامنه ارتباط خود را با دختر مشخص کرده و مشخص کنید که آیا فقط به قصد دوستی با دختر ارتباط برقرار می کنید یا دوست دارید که تا مرحله ارتباط عاطفی هم پیش بروید. قصد و نیت شما در ادامه روابط شما با دختر تاثیرگذار خواهد بود. به چه اندازه با خودتان صادق هستید. هرگز خودتان را گول نزنید، فریب خود یکی از مهم ترین موانع شما در درست ارتباط برقرار کردن است. با مشخص کردن نیت می توانید رابطه خودتان را محکم تر ایجاد کنید.

سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟ شاید به نظر مضحک به نظر برسد ولی در زمینه ارتباط دختران و پسران بسیار تعیین کننده است.

مشخص سازی ملاک های ارتباط دومین نکته برای جواب به سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟

مشخص کردن ملاک های خود نسبت به فرد ایده آل می تواند به ارتباط موثر شما کمک کند. شما باید همه ملاک های خود را جدی بگیرید. اکثر پسران هنوز ملاک های خود را در رابطه مشخص نکرده اند و هنوز به درستی نمی دانند که چه دختری را دوست دارند. ملاک ها و معیارهایی مانند قد، تحصیلات، چهره ظاهری، لحن صحبت، نوع خنده، تفریحات و علایق هنری ، مدل مو جزء ملاک های یک انسان به شمار می رود. صفحه ویژگی های دختر خوب برای ازدواج می تواند به شناسایی معیارهای شما کمک کند.

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

چگونه با دختران مجرد ارتباط برقرار کنیم؟ مهم ترین سوال پسران مجرد است. آگاهی نسبت به ملاک های فردی خود و دختر به تداوم رابطه شما کمک خواهد کرد. این که دوست دارید که دختر شما را به چه صورت شناسایی کند، چگونه با شما صحبت کند و میزان احترام و درک دختر از شما چگونه باشد، جزء مهم ترین ملاک ها است. این چنین مرحله ای نسبت به مرحله قبل دشوار است. پسران باید در ابتدا خود را بشناسند و بعد از آن با دختر ارتباط برقرار کنند.  باید به سوال چگونه با دختران مجرد ارتباط برقرار کنیم؟ بعد از خودشناسی جواب دهیم.

متاسفانه برخی پسرها در برقراری ارتباط موثر با دختران خام و بی تجربه بوده و به نحوه ارتباط موثر با دختران آگاه نیستند. سیستم آموزشی یا خانواده در آموزش نحوه برقراری ارتباط موثر کوتاهی کرده و نحوه ارتباط موثر را به درستی آموزش نداده اند. شما با یک سلام و معرفی کوتاه و ساده می توانید خود را به دختر معرفی کنید. توجه به نکات ذیل به تداوم رابطه کمک خواهد کرد.

 

 

برای پاسخگویی به سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟ جستجو و پیدا کردن یک نکته مشترک می تواند به ارتباط شما با دختر کمک کند. صحبت درباره علایق یا مسابقات ورزشی، فرهنگ و سیاست می تواند به شروع رابطه شما با دختر کمک کند.

صداقت داشت و حفظ اصالت در شروع و تداوم رابطه یک نکته فراموش نشدنی است. یکی بودن ظاهر و باطن همان اصالت است و عدم فراموشی ارزش های خود بخاطر خوشایند دیگری نیز نوع دیگری از اصالت بوده که به تداوم رابطه کمک درخور توجهی می کند.

توجه به  علایق و نظرات دختر باعث خواهد شد تا او هم نسبت به شما نظر مثبتی داشته باشد.

دختران به طنزپردازی اهمیت می دهند. دختران به طور معمول پسران شوخ طبع را دوست دارند و از بودن کنار آن ها حس خوبی خواهند داشت و دوست دارند تا مدت های طولانی کنار آن ها باشند. البته برخی دختران، پسران موقر را دوست دارند ولی در هر حال ، شوخی باید در زمان و مکان مناسب بوده و بی احترامی پسندیده نیست.

هرگز به فکر رابطه جنسی یا سوء استفاده نباشید، وابسته کردن دختر به خود نتایج خوشایندی نخواهد داشت. شما اولین کسی هستید که از این چنین رابطه ای آسیب خواهد دید و در آینده نزدیک نیز عذاب وجدان خواهید داشت.

رعایت احترام و صحبت مودبانه نشانه بلوغ و باتجربه بودن شماست. صحبت های غیر مودبانه و رکیک در جهت جلب توجه، اخلاق پسندیده نیست و نشان می دهد که فرد ناسالم بوده و با این رفتار سعی در جلب توجه دارد که در کل روش شکست خورده ای است.

سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار كنيم؟ را جدی بگیرید و می توانید در برخی مواقع با روان شناسان نیز مشاوره کنید.

سوالات رایج:

1.برای ارتباط با دختران باید چه مهارت هایی فراگرفت؟

روی مهارت های شخصی مثل اداب اجتماعی خود کارکنید.

2.چگونه متوجه نکات مشترک خود با طرف مقابل شویم؟

با صحبت ردن راجع به علایق خود می توانید نکات مشترک خود را کشف کنید.

3.موانع برقراری ارتباط با دختران چیست؟

ممکن است رفتارهای ناشایست موانع امر شود.

 

مشاوره رابطه عاشقانه

مشاوره رابطه عاطفی

درمان شکست عشقی

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد
طراحی و سئو توسط لومین


پاسخگوی شما 9 صبح الی 12 شب

عشق یکی از عمیق‌ترین احساسات انسانی شناخته شده است. عشق انواع مختلفی دارد، اما بسیاری از افراد به دنبال یافتن و انتقال آن در یک رابطه عاطفی سالم و عاشقانه با یک شریک عاطفی سازگار با خود هستند. زیرا داشتن یک رابطه عاطفی سالم و یا به عبارتی روابط عاشقانه یکی از مهمترین جنبه های زندگی را تشکیل می دهد و منبع رسیدن به آرامش روحی است.

نیاز به داشتن ارتباطات انسانی یک نیاز ذاتی است. اما توانایی برقراری رابطه عاطفی سالم و عاشقانه آموختنی است. برخی شواهد حاکی از آن است که در نخستین تجربه‌های کودک با فرد نگهدارنده او که به طور قابل اطمینانی نیازهای کودک را به غذا، مراقبت، گرما، محافظت، محرک‌ها و روابط اجتماعی برآورده می کند، توانایی برقراری یک رابطه عاطفی سالم و پایدار نیز در کودک ایجاد می‌شود.

هر چند برقراری چنین روابطی هدف نهایی نیستند، اما برای ایجاد الگوهای عمیق و در هم تنیده روابط با دیگران به کار می آیند. با این وجود، پایان یک رابطه غالباً باعث درد و رنج روحی زیادی می شود. بنابراین در یک رابطه عاطفی سالم باید چگونگی پایان دادن به رابطه نیز آموزش داده شود.

برقراری یک رابطه عاطفی سالم و قوی نیاز به مراقبت و تعامل مداوم دارد. پایبندی به یک سری اصول و رفتارهای خاص نیز اهمیت ویژه‌ای برای تقویت یک رابطه عاطفی سالم دارد.

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

در یک رابطه عاطفی سالم هر فرد باید احساس اطمینان کند که شریک زندگیش تمایل دارد که زمان و توجه خود را به طرف مقابل اختصاص دهد. همچنین هر دو طرف رابطه باید متعهد باشند که اختلافات خود را برطرف کنند، حتی آنهایی که با گذر زمان دستخوش تغییر می‌شوند.

در قرن بیست و یکم، یک رابطه عاطفی سالم و خوب عموماً با تساوی و خلوص عاطفی و جسمی مشخص می شود. این موضوع به ویژه در کارهایی که برای نگهداری از یک خانواده لازم است، اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. شریک‌های عاطفی که روابط مستحکمی دارند سپاسگزار یکدیگر نیز هستند. این زوج‌ها معمولا آشکارا به هم محبت می‌کنند، عشق دریافت می کنند و در مورد رابطه جنسی صادقانه بحث می‌کنند. به این ترتیب به راحتی می‌توانند از پس چالش‌های رابطه عاطفی خود بربیایند.

در روابط عاطفی سالم، زوجین سعی می کنند علت نگرانی‌های خود را برای شریک عاطفی خود توضیح دهند. چرا که این تعامل باعث می‌شود احساس کنند هر دو در یک تیم هستند و برای هدف مشترکی می جنگند. به این ترتیب همدلی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. این احساس که در طولانی مدت در رابطه ایجاد و حفظ می‌شود، می‌تواند به زوجین کمک کند تا چالش‌هایی را که ناگزیر در ارتباط با یکدیگر با آنها مواجه می شوند، به راحتی برطرف کنند.

پیدا کردن شریک عاطفی که بتوانید زندگیتان را با او شریک شوید، یک روند فوق‌العاده اما غالباً دشوار است. استفاده از موقعیت‌های مختلف و جستجوهای متوالی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، احتمالاً فرد را در شرایطی قرار می‌دهد که به احتمال با شریک عاطفی خود رو به رو شود. برای موفقیت در این مسیر، غالباً لازم است که از محدوده راحتی فردی خارج شوید.

تعیین اینکه آیا شخصی که ملاقات می‌کنید می‌تواند همسر مناسبی باشد یا خیر؟ یا اینکه آیا رابطه‌ای که وارد آن شده‌اید یک رابطه موقت هیجانی است یا عشق واقعی؟ می‌تواند موضوع بسیار چالش برانگیزی باشد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که سرنخ های آشکاری در رفتار هر دو طرف وجود دارد که می‌توان از روی آن‌ها به واقعیت دست یافت.

 

 

یکی از شاخص‌هایی که احتمالا در مقابله با عقل یک جنگ درونی ایجاد می‌کند، احساس شخصی فرد است. کسی که شریک عاطفی خوبی باشد، به احتمال زیاد فرد را به سمت کشف فعالیت‌های جدید یا عقایدی سوق می‌دهد که از این طریق بتوانند باورهای دورنی خود را گسترش دهند.

ممکن است استرس نیز یکی دیگر از نشانه‌های اولیه وارد شدن به یک رابطه عاطفی سالم و پایدار باشد. تعامل مکرر با کسی که تأثیر عمیقی بر روی ما می گذارد می تواند باعث ایجاد اضطراب شود. سایر شاخص‌های مثبت مانند انگیزه زیاد برای دیدن فرد، صرف مقدار قابل توجهی از زمان، احساسات و انرژی در رابطه تازه شکل گرفته نیز می‌توانند نشانه‌هایی از پایداری و اهمیت رابطه باشند.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات در مورد اهمیت داشتن رابطه عاطفی سالم می‌توانید از راهنمایی‌های روانشناس و روانپزشک استفاده کنید. البته برای دریافت این راهنمایی‌ها لزومی ندارد که صبر کنید تا در زمان ممکن مراقبت‌های درمانی مورد نیاز خود را به دست آورید. می‌توانید آن را در یک چشم بر هم زدن به صورت آنلاین از طریق درمانکده انجام دهید.

تیم درمانکده پس از بررسی نیازهای بیماران مختلف و پزشکان، امکان نوبت دهی از بهترین روانشناسان و روانپزشکان تهران را در سایت خود فراهم کرده است. برای انتخاب روانپزشک یا روانشناس مورد نظر خود بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس با مطب، می‌توانید برای دریافت نوبت به لیست بهترین پزشکان روانشناس مراجعه کرده و با توجه به اولین نوبت خالی پزشک، نظرات بیماران، تلفن مطب و آدرس مطب، نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

منبع : psychologytoday

 


با این اوضاع حقوق ماهی ۱۰۰ دلار، دنبال عشق گشتن و بدبخت کردن یکی دیگه مث خودت فاجعه است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

 (function () { var now = new Date(); var version = now.getFullYear().toString() + “0” + now.getMonth() + “0” + now.getDate() + “0” + now.getHours(); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var link = document.createElement(“link”); link.rel = “stylesheet”; link.href = “https://app.najva.com/static/css/local-messaging.css” + “?v=” + version; head.appendChild(link); var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = true; script.src = “https://app.najva.com/static/js/scripts/tabnakjavan-3294-253787cc-eb4b-4d87-bd2c-90159a756a16.js” + “?v=” + version; head.appendChild(script); })() (function (w, d, s, l, i) { w[l] = w[l] || []; w[l].push({ ‘gtm.start’: new Date().getTime(), event: ‘gtm.js’ }); var f = d.getElementsByTagName(s)[0], j = d.createElement(s), dl = l != ‘dataLayer’ ? ‘&l=’ + l : ”; j.async = true; j.src = ‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’ + i + dl; f.parentNode.insertBefore(j, f); })(window, document, ‘script’, ‘dataLayer’, ‘GTM-T7Q963P’);
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “NewsArticle”,
“headLine”: “u0686u0637u0648u0631 u0645u062au0648u062cu0647 u0634u0648u06ccu0645 u062fu0631 u06ccu06a9 u0631u0627u0628u0637u0647 u0639u0627u0637u0641u06cc u06ccu06a9 u0637u0631u0641u0647 u0642u0631u0627u0631 u062fu0627u0631u06ccu0645u061f”,
“articleBody”: “u0631u0648u0627u0628u0637 u0639u0627u0637u0641u06ccu060c u0639u0634u0642u060c u0639u0644u0627u0642u0647u060c u062fu0644u0628u0633u062au06afu06ccu060c u0648u0627u0628u0633u062au06afu06cc u0648 u063au06ccu0631u0647 u0627u06ccu0646u200cu0647u0627 u0647u0645u0647 u062cu0632u0626u06cc u0627u0632 u0632u0646u062fu06afu06cc u0628u0634u0631 u0645u062du0633u0648u0628…”,
“author”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646 | tabnakjavan”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“publisher”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646 | tabnakjavan”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“datePublished”: “2018-11-01T08:53:02+03:30”,
“dateModified”: “2018-11-01T08:53:02+03:30”,
“image”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“mainEntityOfPage”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “WebPage”,
“breadcrumb”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “BreadcrumbList”,
“itemListElement”: [
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 1,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=4”,
“name”: “u062eu0627u0646u0648u0627u062fu0647 u0648 u062cu0627u0645u0639u0647”
}
},
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 2,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=4&cat_id=624”,
“name”: “u0633u0644u0627u0645u062a u0648 u062au0646u062fu0631u0633u062au06cc”
}
}
]
},
“lastReviewed”: “2019-01-15T22:49:59+03:30”,
“comment”: [
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u0628u0627 u0641u0631u062fu06cc u062fu0631 u0645u0648u0631u062f u0639u0634u0642 u062du0631u0641 u0645u06ccu0632u062fu0645 u06a9u0647 u0686u0642u062fu0631 u0645u0645u06a9u0646 u0627u0633u062a u062fu0631 u062eu0648u0634u0628u062eu062au06cc u062au0627u062bu06ccu0631 u06afu0630u0627u0631 u0628u0627u0634u062f u0627u0648 u0632u0646u062fu06afu06cc u062eu0648u062f u0631u0627 u0628u06ccu0627u0646 u06a9u0631u062f u0648 u0627u0641u0632u0648u062f u062cu0648u0627u0646u06cc u0627u0647u0644 u06a9u0627u0631 u0628u0648u062fu0645 u0648 u0645u06a9u0627u0646u06ccu06a9 u0645u0648u062au0648u0631 u062fu06ccu0632u0644u06cc u0645u06ccu06afu0641u062a u067eu0648u0644 u0632u06ccu0627u062fu06cc u067eu0633 u0627u0646u062fu0627u0632 u06a9u0631u062fu0645 u0648 u067eu0633 u0627u0632 u0645u062fu062au06cc u0645u0648u0641u0642 u0634u062fu0645 u06ccu06a9 u06a9u0627u0645u06ccu0648u0646 u0628u0646u0632 u06afu0631u0627u0646 u0642u06ccu0645u062a u062eu0631u06ccu062fu0627u0631u06cc u06a9u0646u0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0647u0645u0627u0646 u0645u0648u0642u0639 u0628u0627 u062fu062eu062au0631u06cc u0627u0632 u0627u0634u0646u0627u06ccu0627u0646u0645u0627u0646 u0627u0634u0646u0627 u0634u062fu0645 u0627u0648 u0628u0633u06ccu0627u0631 u0628u0647 u0645u0646 u0639u0644u0627u0642u0647 u0645u0646u062f u0628u0648u062f u0648 u0628u0634u062fu062a u0645u0631u0627 u062fu0648u0633u062a u062fu0627u0634u062a u0648u0636u0639 u0645u0627u0644u06cc u0645u0646u0627u0633u0628u06cc u062fu0627u0634u062au0646u062f u0648 u0639u0644u0627u0642u0647 u062fu062eu062au0631 u062eu0627u0646u0645 u0647u0631u06afu0632 u0628u0631u0627u06cc u067eu0648u0644 u0646u0628u0648u062f u06afu0641u062a u0686u0648u0646 u0628u0627 u0631u0627u0646u0646u062fu06afu0627u0646 u0645u062eu062au0644u0641 u0633u0631u0648u06a9u0627u0631 u062fu0627u0634u062au0647 u0628u0647 u0645u0648u0627u062f u0645u062eu062fu0631 u062au0631u06ccu0627u06a9 u0631u0648u06cc u0627u0648u0631u062fu0645 u0648 u0628u0647 u0637u0648u0631u06cc u06a9u0647 u0631u0648u0632u06cc u0633u0647 u0628u0627u0631 u0645u0635u0631u0641 u0645u06ccu06a9u0631u062fu0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u062fu062eu062au0631 u062cu0648u0627u0646 u0645u0631u0627 u0645u0631u062f u0627u0631u0632u0648u0647u0627u06ccu0634 u0645u06ccu062fu06ccu062f u0645u06ccu06afu0641u062a u0645u06ccu062fu0627u0646u0633u062au0645 u062fu0631 u0628u062f u062fu0631u062fu06cc u06afu0631u0641u062au0627u0631 u0634u062fu0645 u0628u062fu0647u06cc u0628u0633u06ccu0627u0631u06cc u0628u0627 u0646u062fu0627u0646u0645 u06a9u0627u0631u06ccu0647u0627u06ccu0645 u0628u062fu0647u06cc u0633u0646u06afu06ccu0646 u0628u0627u0644u0627 u0627u0648u0631u062fu0645 u0648 u0628u0647 u062fu062eu062au0631 u062cu0648u0627u0646 u06afu0641u062au0645 u0645u0639u062au0627u062fu0645 u0648 u0645u0646 u0628u062fu0631u062f u0632u0646u062fu06afu06cc u0628u0627 u0627u0648 u0646u0645u06ccu062eu0648u0631u0645 u0627u0645u0627 u0627u0648 u06afu0641u062a u06a9u0647 u0639u0627u0634u0642u0627u0646u0647 u0645u0631u0627 u062fu0648u0633u062a u062fu0627u0631u062f u0645u06ccu06afu0641u062a u062eu0648u062fu0645 u062au0635u0645u06ccu0645 u0628u0647 u062au0631u06a9 u0631u0627u0628u0637u0647 u06afu0631u0641u062au0645 u062fu0648 u0633u0647 u0633u0627u0644 u0627u0632 u062au0631u06a9 u0627u0646 u062fu062eu062au0631 u062eu0627u0646u0645 u06afu0630u0634u062a u0645u0627u0634u06ccu0646u0645 u0631u0627 u0641u0631u0648u062eu062au0645 u0648 u0628u062fu0647u06ccu0645 u0631u0627 u0635u0627u0641 u06a9u0631u062fu0645 u0648 u067eu0633 u0627u0632 u06f3u06f8 u0631u0648u0632 u0633u062eu062a u062au0648u0627u0646u0633u062au0645 u0645u0648u0627u062f u0648 u062du062au06cc u0633u06ccu06afu0627u0631 u0631u0627 u0627u0632 u0632u0646u062fu06afu06ccu0645 u062du0630u0641 u06a9u0646u0645 u0648 u0628u0627 u06a9u0627u0645u06ccu0648u0646 u0628u0633u06ccu0627u0631 u06afu0631u0627u0646 u0642u06ccu0645u062a u0628u0631u0627u062fu0631u0645 u06a9u0627u0631 u0645u06ccu06a9u0631u062fu0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0631u0648u0632u06cc u0628u0631u0627u06cc u06ccu06a9u06cc u0627u0632 u0634u0647u0631 u0647u0627u06cc u0634u0645u0627u0644u06cc u0628u0627u0631 u0628u0631u062fu0647 u0628u0648u062fu0645 u062fu0631 u06ccu06a9 u0633u0648u067eu0631 u0645u0627u0631u06a9u062a u062au0648u0642u0641 u06a9u0631u062fu0645 u062au0627 u0645u0642u062fu0627u0631u06cc u062eu0631u06ccu062f u06a9u0646u0645 u0648u0627u0631u062f u0633u0648u067eu0631 u0645u0627u0631u06a9u062a u0634u062fu0645 u062fu06ccu062fu0645 u062eu0627u0646u0645u06cc u0632u06ccu0628u0627 u06a9u0647 u0647u0645u0631u0627u0647 u0647u0645u0633u0631u0634 u0628u0648u062f u0628u0647 u0645u0646 u0633u0644u0627u0645 u06a9u0631u062f u0628u0627u0648u0631u0645 u0646u0645u06ccu0634u062f u0627u0648 u0686u0642u062fu0631 u0632u06ccu0628u0627 u0634u062fu0647 u0628u0648u062f u0627u0648 u0627u0646u062cu0627 u0686u06a9u0627u0631 u0645u06ccu06a9u0631u062f u0647u0645u0633u0631u0634 u067eu0631u0633u06ccu062f u06a9u0647 u0627u06ccu0646 u0627u0642u0627 u06a9u06cc u0647u0633u062au0646u062f u062eu0627u0646u0645 u062cu0648u0627u0628 u062fu0627u062f u06a9u0647 u0647u0645u0633u0627u06ccu0647 u0633u0627u0628u0642 u0647u0633u062au0646u062f u0645u06ccu06afu0641u062a u062eu062fu0627u062du0627u0641u0638u06cc u06a9u0631u062fu0645 u0627u0632 u0627u06ccu0646u06a9u0647 u0627u0646 u0645u0648u0642u0639u06ccu062a u0627u0632u062fu0648u0627u062c u0631u0627 u0627u0632 u062fu0633u062a u062fu0627u062fu0647 u0628u0648u062fu0645 u0628u0634u062fu062a u0646u0627u0631u0627u062du062a u0628u0648u062fu0645 u0648 u06ccu0627u062f u0627u0634u062au0628u0627u0647 u0628u0632u0631u06af u0632u0646u062fu06afu06ccu0645 u0627u0641u062au0627u062fu0645 u0648 u0627u06ccu0646u06a9u0647 u0686u0631u0627 u0628u0647 u0639u0634u0642 u0627u0648 u067eu0634u062a u067eu0627 u0632u062fu0647 u0627u0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0634u0628 u0648 u0631u0648u0632 u0646u062fu0627u0634u062au0645 u0627u06cc u06a9u0627u0634 u0627u0648 u0631u0627 u0647u0631u06afu0632 u0646u0645u06ccu062fu06ccu062fu0645 u0627u0648 u0645u06ccu06afu0641u062a u0627u062eu0631 u0646u062au0648u0627u0646u0633u062au0645 u0645u0642u0627u0648u0645u062a u06a9u0646u0645 u0648 u0628u0647 u062fu0631 u062eu0648u0646u0647 u06ccu06a9u06cc u0627u0632 u0627u0634u0646u0627u06ccu0627u0646 u0645u0631u0627u062cu0639u0647 u0648 u0628u0627 u0627u0644u062au0645u0627u0633 u0634u0645u0627u0631u0647 u0627u0648 u0631u0627 u06afu0631u0641u062au0645 u0628u0647 u0627u0648 u0632u0646u06af u0632u062fu0645 u0648 u06f4 u0633u0627u0639u062a u0635u062du0628u062a u06a9u0631u062fu0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0639u0630u0627u0628 u0648u062cu062fu0627u0646 u062fu0627u0634u062au0645 u0686u0648u0646 u0627u0648 u0647u0645u0633u0631 u062fu0627u0634u062a u0648 u0645u0646 u0646u0628u0627u06ccu062f u0632u0646u06af u0645u06ccu0632u062fu0645 u0627u0648 u06afu0641u062a u06a9u0647 u062fu062eu062au0631 u062eu0627u0646u0645 u06afu0641u062au0647 u062du0627u0636u0631 u0627u0633u062a u0627u0632 u0634u0648u0647u0631u0634 u0637u0644u0627u0642 u0628u06afu06ccu0631u062f u0648 u0628u0627 u0645u0646 u0627u0632u062fu0648u0627u062c u06a9u0646u062f u06afu0641u062a u0686u0646u062f u0631u0648u0632u06cc u06afu0630u0634u062a u062au0627 u0628u0647 u0627u06ccu0646 u0646u062au06ccu062cu0647 u0631u0633u06ccu062fu0645 u06a9u0647 u0645u0646 u0646u0628u0627u06ccu062f u0632u0646u062fu06afu06cc u0627u0646 u0645u0631u062f u0631u0627 u0628u0647 u0648u06ccu0631u0627u0646u0647 u062au0628u062fu06ccu0644 u06a9u0646u0645 u0686u0648u0646 u0627u0648 u0627u062du062au0645u0627u0644u0627 u062fu0644u0628u0633u062au0647 u0634u062fu0647 u0627u0648 u0634u062eu0635u06cc u0628u0633u06ccu0627u0631 u0645u0647u0631u0628u0627u0646 u0648 u0628u0627 u0634u062eu0635u06ccu062a u0628u0648u062f u0645u06ccu06afu0641u062a u0634u0645u0627u0631u0647 u0631u0627 u067eu0627u06a9 u06a9u0631u062fu0645 u0648 u0628u0627 u062fu062eu062au0631u06cc u062fu06ccu06afu0631 u0627u0632u062fu0648u0627u062cu200cu06a9u0631u062fu0647 u0648 u0635u0627u062du0628 u06ccu06a9 u062fu062eu062au0631 u0627u0633u062a nu0639u0634u0642 u0627u06afu0631 u062fu0631 u0632u0646u062fu06afu06cc u0648u062cu0648u062f u062fu0627u0634u062au0647 u0628u0627u0634u062f u0647u06ccu0686 u0637u0631u0641u06cc u062du0627u0636u0631 u0628u0647 u062eu06ccu0627u0646u062a u0646u062eu0648u0627u0647u062f u0628u0648u062f u0628u0631u062eu06cc u06a9u0647 u062fu0631 u0686u0646u062f u0631u0627u0628u0637u0647 u0647u0645u0632u0645u0627u0646 u0647u0633u062au0646u062f u0631u0627 u0628u0627u06ccu062f u0628u06ccu0645u0627u0631 u067eu0646u062fu0627u0634u062a”,
“datePublished”: “2019-01-16T12:23:36+03:30”,
“downvoteCount”: 10,
“upvoteCount”: 0,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 10,
“upvoteCount”: 0
}
}
],
“commentCount”: “1”,
“keywords”: “u0627u0632u062fu0648u0627u062c,u0639u0634u0642,u0639u0644u0627u0642u0647,u0631u0648u0627u0628u0637 u0639u0627u0637u0641u06cc,u0631u0627u0628u0637u0647 u0633u0627u0644u0645”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/fa/news/624”
}
}

روابط عاطفی، از جمله روابط مهم و حیاتی محسوب می‌شود که احساسات انسان را درگیر می‌کند. احساساتی که شاید با ترک خوردن آن یک انسان از بین برود و یا حتی پیامد‌های منفی دیگری را داشته باشد.

اما به راستی یک رابطه عاطفی چه ویژگی‌هایی دارد و در چه زمانی باید به یک طرفه شدن آن شک کرد؟!

اینکه ما بتوانیم با فردی دیگر رابطه عاطفی سالمی برقرار کنیم بسیار مهم‌تر از صرف برقراری ارتباط است. بسیاری از افراد صرف‌نظر از توجه به سلامت روابط خود، فقط به دنبال برقراری ارتباط یا ازدواج با جنس دیگر هستند، بگذریم از اینکه همه می‌گویند «یک رابطه عاطفی خوب می‌خواهم». وقتی که ما یک رابطه عاطفی نا‌سالم را به همان شکل ادامه می‌دهیم، دیر یا زود از آن رابطه آسیب می‌خوریم و چه بسا مجبور به ترک رابطه می‌شویم.

داشتن یک رابطه عاطفی سالم یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی است که باید بسیار برای آن وقت و انرژی صرف کنیم، زیرا تاثیر بسیار زیادی بر زندگی و روان ما دارد.

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

در روابط عاطفی سالم تمامی هیجانات چه مثبت و چه منفی، می‌توانند حضور داشته باشند، اما آنچه بسیار اهمیت دارد این است که دو طرف رابطه بر یکدیگر تاثیر هیجانی مثبتی بگذارند. در روابطی که پر از ناراحتی، شکایت، رنجش، خشم و متمرکز بر اختلافات و تفاوت‌ها است، هرگز نمی‌توان شادی و سرزندگی را برای مدتی طولانی تجربه و حفظ کرد. در روابط عاطفی سالم وقتی زن و مرد رابطه در کنار هم قرار می‌گیرند، حتی اگر حال خوشی نداشته باشند هم به‌خاطر تاثیرگذاری مثبت طرف مقابل حالشان تغییر می‌کند. البته ناگفته نماند که قرار نیست این اتفاق همیشه رخ دهد و گاهی میان دو طرف بحث اتفاق می‌افتد یا هر دو طرف حال خوشی ندارند و غیره، اما غالبا این‌طور خواهد بود که رابطه به هر دو طرف احساس شادی و آرامش بیشتری می‌دهد. این انرژی مثبت خود به خود به وجود نمی‌آید، بلکه ناشی از مهارت‌های برقراری ارتباط دو طرف در رابطه است که باعث می‌شود به یکدیگر انرژی مثبت، شادی و آرامش منتقل کنند، مانند مهارت گوش دادن فعال یا گفتگوی موثر.

اگر در رابطه‌ای دو طرف رابطه نتوانند اختلاف نظر یا تفاوت‌های خود را بیان کنند رابطه به قالب انکار و عدم پذیرش می‌رود، در این‌صورت وابستگی، پنهانکاری، شرم و ترس از جدایی رخ می‌دهد. با وجود این تبعات رابطه آلوده شده و احتمال جدایی بسیار بالا می‌رود. در روابط سالم دو طرف رابطه می‌توانند نظری مخالف یکدیگر داشته باشند یا با هم تفاوت‌هایی داشته باشند، اما با پذیرش یکدیگر به رابطه خود ادامه دهند. در بسیاری از موارد، آنچه روابط را به هم می‌زند تفاوت‌های افراد نیست، بلکه عدم پذیرش یکدیگر و عدم همدلی با یکدیگر است. آنچه یک رابطه را سالم نگه می‌دارد در حقیقت این است که دو طرف بدانند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، این تفاوت‌ها را بشناسند، یکدیگر را با این تفاوت‌ها بپذیرند و با هم همدلی کنند. البته گاهی این تفاوت‌ها آنقدر فاحش است که موجب می‌شود دنیای طرفین به کلی با هم تفاوت داشته و قابل جبران نباشد، در این‌صورت اصلا بهتر است که رابطه‌ای شکل نگیرد.

این مطلب را از دست ندهید: آیا می دانید چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

یکی از مهم‌ترین ارکان رابطه سالم حفظ حرمت، حریم و احترام یکدیگر است. توهین و بی‌احترامی به یکدیگر، تجاوز به حریم و خط قرمز‌های یکدیگر و خدشه‌دار کردن حرمت‌ها رابطه را آلوده می‌کنند. بسیاری از افراد بی‌احترامی و توهین به یکدیگر را صمیمیت می‌دانند، چنین کاری هرگز صمیمیت نیست، بلکه صمیمیت سالم رابطه را نیز از بین می‌برد.

 

بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه عاطفی سالمی داشته باشید، به خط قرمز‌های یکدیگر که فردیت و ارزش فردی را مشخص می‌کنند، تجاوز نکنید، با یکدیگر محترمانه صحبت کنید، یکدیگر را تحقیر نکنید و به هم برچسب‌های منفی نزنید، به آزادی‌های اولیه و قوه اختیار یکدیگر احترام بگذارید، اصولی برای رابطه تعریف کنید و هر دو طرف به آن پایبند بمانید.

حمایت کردن، پذیرش و دوست داشتن طرف دیگر رابطه به او حس امنیت و اعتماد می‌دهد. رابطه عاطفی سالم تمامی این موارد را در خود جای می‌دهد. انسان‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند تا به آرامش برسند و رابطه‌ای که آرامش ندارد، رابطه سالمی نیست. در یک رابطه سالم دو طرف رابطه همدیگر را از لحاظ عاطفی، ذهنی و فکری، مادی، رشد شخصیتی، استقلال فردی و مادی حمایت می‌کنند. نیاز به توجه، تحسین، دوست داشته شدن و پذیرفته شدن در زمره نیاز‌های عاطفی‌ای هستند که در رابطه باید به آن‌ها توجه داشت. نیاز به همفکری و آرامش ذهن نیاز ذهنی و فکری‌ای است که باید در یک رابطه از جانب هر دو طرف در نظر گرفته شود. نیاز به استقلال فردی، رشد و پیشرفت شخصیتی در یک رابطه باید تامین شود. در روابطی که وابستگی و چسبندگی در آن‌ها زیاد است، یا از طرفی دیگر، در روابطی که بی‌توجی و بی‌میلی در آن‌ها زیاد است، این نیاز‌ها تامین نمی‌شود. بنابراین، این نوع روابط سمی هستند که یا باید از آن‌ها بیرون رفت یا با تلاش هر دو طرف آن رابطه را ترمیم کرد.

رابطه اصولا موضوع پیچیده و شکننده‌ای است. این قضیه خصوصا در مورد دو نفر که در رابطه‌ی عاشقانه هستند، شدت بیشتری دارد. در اغلب مواقع بازگرداندن رابطه به وضعیت ابتدایی آن، ممکن نیست. وقتی احساس میان دو نفر از بین می‌رود، بازگرداندن آن به حالت اولش کار ساده‌ای نیست و در این مرحله است که برخی شروع به دروغ گفتن می‌کنند و … که در ادامه به معرفی برخی از علائم هشداردهنده روابط عاطفی یک طرفه را می‌پردازیم.

این جمله را به‌خاطر داشته باشید: هیچ‌کس نمی‌تواند آرام بنشیند و ببیند دیگران وسایل شخصی او را کندوکاو می‌کنند. این کار برای هیچ‌کس خوشایند نیست. فرض کنید خیلی اتفاقی گوشی موبایل همسرتان را برمی‌دارید و در آن سرکی می‌کشید.

از قضا واکنش او به این کار شما تندوتیز و منفی است. شما کاملا مطمئن هستید او از لحاظ روانی سالم است و این واکنش مربوط به کاری است که انجام داده‌اید. در این‌ صورت شاید بتوان نتیجه گرفت که او تلاش می‌کند چیزی را از شما پنهان کند.

گاهی اوقات کسانی که ادعا می‌کنند تا دیروقت سر کار می‌مانند واقعا مشغول به کار هستند، اما در مواردی هم تا دیروقت سر کار بودن می‌تواند نشانه‌ی وجود رابطه‌ی عاشقانه‌ای در محل کار یا بی‌علاقگی به دیدن طرف مقابل باشد.

بیشتر بخوانید: وفاداری در رابطه زناشویی

سؤال اینجاست که این اتفاق به چه دلیل رخ داده است؟

شما باید جواب این سؤال را در یک گفتگوی آرام و به دور از تنش پیدا کنید؛ به امید اینکه بعد از حل موضوع هردوی شما بعد از کار، برای رسیدن به منزل و ملاقات یکدیگر لحظه‌شماری کنید.

در حد مطلوب و کم، حسادت حسی فوق‌العاده است! و خصوصا در سال‌های اول رابطه این حس بسیار دلپذیر و مطلوب است، چراکه عشق شما را به طرف مقابل‌تان نشان می‌دهد، اما اگر معشوق یا معشوقه‌ی شما پس از گذشت سال‌ها از شروع رابطه به‌طور دائم و بی‌دلیل به شما حسادت کرد، احتمال دارد که خودش در خیانت دستی بر آتش داشته باشد!

ما اغلب از طرف کسی که دوست‌مان دارد یا عاشق‌مان است کمبود توجه و ابراز عشق را احساس می‌کنیم. اغلب مردم از ابراز عشق و صمیمیت شریک عاطفی‌شان لذت می‌برند، اما اگر شما به شریک عاطفی‌تان توجه نشان می‌دهید و او از دریافت آن دوری می‌کند و تمایلی به آن ندارد، بهتر است دست از این کار بکشید و تا دلیل آن را متوجه نشده‌اید از توجه نشان دادن یک‌طرفه دست بردارید.

صمیمیت عامل مهم و تأثیرگذار در یک رابطه‌ی هماهنگ است. شوروشوقی که در ابتدای یک رابطه وجود دارد طبیعتا پس از مدتی رنگ‌وبوی خود را از دست می‌دهد، اما از بین رفتن صمیمیت در رابطه نشانه‌ی خطرناکی است.

 

برای نجات رابطه‌تان بهتر است در این خصوص با شریک عاطفی‌تان صحبت کنید و از او بخواهید بگوید که در قلبش چه می‌گذرد و چرا مدتی است که نسبت‌به شما سرد شده است.

کسانی که در یک رابطه سالم هستند مایلند برنامه‌هایشان را با شریک عاطفی‌شان در میان بگذارند. این موضوع خصوصا در سال اول رابطه شدت بیشتری دارد. موضوعات بحث می‌تواند متنوع باشد مثلا اینکه قرار است کجا زندگی کنید؛ در شهر یا در جای خلوت و آرامی در خارج از شهر؟ آیا هردوی شما دوست دارید حیوان خانگی داشته باشید؟ و موار مشابه. اگر یکی از شما تمایل ندارد درباره‌ آینده‌ی مشترک با دیگری صحبت کند، باید تلاش کنید دلیل این امر را پیدا کنید.

همه هدیه گرفتن را دوست دارند.

این حس خصوصا در مورد خانم‌ها قوی‌تر است.

آن‌ها وقتی هدیه می‌گیرند احساس می‌کنند یک الهه هستند!

اما چه پیش می‌آید اگر کسی بیش از اندازه به شما هدیه بدهد؟

این مطلب را از دست ندهید: مهم‌ترین مهارتی که لازم است برای حفظ رابطه عاطفی بدانید!

در ابتدا احتمالا هیجان‌زده خواهید شد، اما پس از مدتی شک و دلایل منطقی به سراغ‌تان می‌آید.

از خود می‌پرسید برای چه این کار را می‌کند؟

آیا چیزی هست که بابت آن احساس گناه یا شرم می‌کند؟

آیا این هدایا پوششی بر آنهاست؟

در زندگی همه‌ ما شرایط سختی اتفاق می‌افتد که ما را تحت فشارِ استرس یا تنش قرار می‌دهد. به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که همیشه خلق‌و‌خوی ثابتی دارد، اما اگر دفعات این نوسان زیاد است یا اطمینان دارید که دلیل آن استرس و فشار‌های کاری نیست، باید آن را جدی بگیرید. بهتر است در این مورد خودمانی و صمیمانه صحبت کنید تا متوجه شوید در رابطه‌تان چه می‌گذرد.

واضح است که بلافاصله پس از رسیدن به منزل از سر کار یا وقتی برای خواب و استراحت آماده می‌شویم زمان‌های مناسبی برای یک بحث جدی نیستند، اما گاهی شریک عاطفی شما از بحث درباره‌ی هر موضوعی طفره می‌رود.

گویا او در تلاش است تا از صحبت کردن در خصوص آنچه شما مطرح کرده‌اید اجتناب کند. می‌توان گفت: این نشانه‌ای است که شما باید درخصوص آینده‌ی رابطه‌تان کمی نگران باشید.

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

اگر مدت‌هاست در رابطه هستید و شریک‌عاطفی‌تان چندان علاقه‌ای ندارد که شما را به دوستان صمیمی‌اش معرفی کند، می‌توانید آن را نشانه‌ای منفی درنظر بگیرید. اگر او در مورد شما جدی است، نباید در این مورد تردید نشان بدهد. آیا دائم می‌گوید آمادگی این کار را ندارد و حس می‌کنید برای این کار بهانه می‌تراشد؟! احتمالا در این شرایط شما نمی‌خواهید با حقیقت مواجه شوید. زیرا به‌نظر می‌رسد آن‌قدر‌ها هم که فکر می‌کنید در دل او جای ندارید!

منبع: خبرنگاران جوان

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

هر فرد در برخورد با دیگران باید بداند که چگونه رفتار کند و چه رفتاری درست است و چه رفتاری غلط. رفتار هر شخصی نشان دهنده شخصیت اوست. در ارتباط با جنسی مخالف نیز باید مردان رفتار مناسب داشته باشند.

راه های گوناگونی برا ارتباط با جنسی مخالف وجود دارد که در چارچوب های فرهنگی هر کشوری فرق دارد.

در این مطلب در مورد نحوه ارتباط با جنسی مخالف و نکاتی که باعث رابطه ای موفق می شوند می خوانید.

 

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم

دوستی با جنس مخالف

هنگام ارتباط با شخصی دیگر باید جوری برخورد کنید که ارزش شما حفظ شود و زمانی که شما به شان و ارزش های خود احترام می گذارید، دیگران نیز در ارتباط با شما این حدود و حرمت ها را حفظ می کنند. پس طوری روابط خود را تنظیم کنید که به خودتان احترام بگذارید. انسان هایی که به نیاز های روانی سطوح بالا در خود توجه می کنند در ارتباط با دیگران احترام را حفظ می کنند و از اهداف سودجویانه دوری می کنند.

رابطه با جنس مخالف

میان شرم و حیا تفاوت وجود دارد. شرم به معنی خجالت و کم رویی در افراد است این نوع برخورد در روابط اجتماعی فرد را دچار مشکل می کند و مانع برقراری روابط اجتماعی بالا می شود اما اصطلاح حیا یک ویژگی اخلاقی و شخصیتی مناسب در فرد می باشد که نشان دهنده ی خویشتنداری و رعایت مسائل عرفی در انسان است.

 

 

 

حیا در فرد یک ویژگی مثبت و توانایی در او محسوب می گردد در حالیکه شرم می تواند موجب محدودیت هایی در برقراری روابط فرد با دیگران شود و یک ضعف در او باشد.

چطور با جنس مخالف وارد رابطه شویم؟

کسانی که در روابط با جنس مخالف دچار شرم و خجالت زدگی می شوند نمی توانند برخورد اجتماعی مناسبی داشته باشند و در ارتباط با جنس مخالف تفاوت قائل می شوند اینگونه افراد در ارابطه با جنس مخالف دچار حالت های نامتعادل و به اصطلاح دست پاچگی می شوند که این مورد موجب ضعف اینگونه افراد در برقراری این نوع روابط می شود.

آن دسته از افرادی که در برخورد با جنس مخالف به اصطلاح حیا دارند در حین رعایت شئون و مسائل دیگر می تواندد رابطه ای سالم و اجتماعی برقرار کنند.

عده ای از افراد در برخورد با جنس مخالف دچار اضطراب های غیر قابل کنترل می شوند که این اضطراب در رفتار آن ها مشخص خواهد شد این هیجانات به شکل های مختلفی در فرد دیده می شود حالت هایی همچون: دست پاچگی، ترس، نگرانی و بالا رفتن ضربان قلب.

عاشق جنس مخالف شدن

شما در روابط خود باید سعی کنید این اضطراب ها و هیجانات را کنترل کرده و بر آن ها غلبه کنید. روان شناسان در ارتباط با جنس مخالف توصیه می کنند که اضطراب خود را کنترل نمایید و خونسردتر برخورد کنید این امر موجب تصمیم گیری درست و بروز رفتار صحیح در شما می شود.

بعضی از رفتارهایی که در میان جامعه وجود دارد و در ارتباط با جنس مخالف است رفتارهایی است پرخاشگرانه که موجب آزار و اذیت هایی در جامعه برای جنس مخالف می شود. به عنوان مثال: رفتارهای ناهنجار یک پسر نوجوان در برخورد با یک دختر، رفتاری نادرست است که عواقبی را در جامعه در پی دارد.

نوجوانانی که در خانواده هایی با فرهنگ هایی به نسبت باز بزرگ شده اند در برخورد با جنس مخالف به مسائل شرعی و عرفی توجهی نمی کنند که این می تواند موجب بروز مشکلاتی در میان جامعه و برای خود افراد شود.

شرکت در مراسم های جشن تولد مختلط یا سایر جشن هایی که خانواده ها با حضور فرزندان در آن مشکلی ندارند محل شکل گیری بسیاری از این روابط نادرست می باشد.

در این مقاله با چگونگی برخورد صحیح و موفق با جنس مخالف آشنا شدید. در جامعه ی امروزه که روابط میان دختر و پسر گسترده شده و در محیط های مختلف کاری و آموزشی با این نوع روابط سرو کار دارید باید چارچوب ها و اصول برقراری این گونه روابط را نیز بدانید.

منبع آرگا

همچنین بخوانید :

چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم
چگونه رابطه عاطفی برقرار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *