دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

 
helpkade
دانشگاه های معتبر روانشناسی المان
دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

روانشناسی رشته ای حساس برای تحصیل است. مدارس روانشناسی ابتدا رویکردهای مختلف مطالعه ذهن را دنبال می کنند و به دنبال آن برنامه های تحصیلی  مختلفی را به عنوان راهنما برای دانشجویان ارائه می کنند. مانند هر کشور توسعه یافته دیگر، دانشگاه های روانشناسی آلمان در داخل این کشور وجود دارد که برنامه های مطالعاتی با کیفیت و نوآورانه در زمینه رشته روانشناسی را ارائه می دهند.دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

معیارهای متعددی باید در نظر گرفته شود تا دانشگاهی بتواند بهترین موقعیت را در بین دانشگاه ها در مورد مطالعه روانشناسی و همچنین تحصیل پزشکی در آلمان داشته باشد. معیارهای زیر بعضی از مهمترین موارد برای دانشجویان روانشناسی است که با هدف به دست آوردن بهترین نتیجه از مطالعات خود می باشند.

در ادامه به تعدادی از دانشگاه های برتر روانشناسی در آلمان پرداخته ایم.

در دانشگاه JACOBS، بالاترین استانداردها در آموزش به معنای تعامل قوی استاد و دانشجو و برنامه های درسی چالش برانگیز وجود دارد. در این دانشگاه رشته تحصیلی کارشناسی سه ساله روانشناختی و علم عصب شناسی جنبه های های ساختاری، عملکردی و فیزیولوژیکی انسان ها و سیستم های بیولوژیکی را تدریس می کنند. دانشگاه RUB در قلب اروپا واقع شده است و دارای 20 بخش، واحدهای نهاد انضباطی RUB و 5،000 کارمند است. بیش از 36500 دانشجو از 130 در حال حاضر در این دانشگاه تحصیل می کنند. هیئت علمی شامل 9 بخش است که هر یک توسط پروفسور کامل و چهار استادیار و حدود 40 دانشمند و دستیار پژوهشی سرپرستی می شود.

دپارتمان روانشناسی دانشگاه MANNHEIM یکی از موسسات برجسته تدریس و تحقیق در آلمان است. تمرکز اصلی این دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی از روانشناسی اقتصادی، روانشناسی اجتماعی و روانشناختی است. گروه روانشناسی هر دو برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز ارائه می دهد. همچنین دپارتمان روانشناسی دانشگاه صنعتی Dresden یکی از معدود بخش های روانشناسی در هر دانشگاه آلمانی است که در تمامی ابعاد قوی و به روز (تحقیق، مرجع کاربردی، بین المللی بودن و جهت گیری) فعال است.

یادگیری با تحقیق، این یکی از ویژگی های اصلی تحصیلات در دانشگاه CHEMNITZ می باشد. سیستم تحصیلی دانشگاه به طور کامل از سال 2007 به طرح دو مرحله ای کارشناسی و کارشناسی ارشد تبدیل شده است. روانشناسی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان است. فعالیت پژوهشی آن یکی از بخش های فعال و موفق روانشناسی در آلمان است. برنامه چهار ساله لیسانس دو زمینه ممکن برای تمرکز: “کار و سلامت” و همچنین “روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی عصب” را ارائه می دهد. دانشجویانی که با پایه های اصولی روانشناختی و روش شناسی در دانشگاه ULM آشنا می شوند، مرور کلی بر زمینه های مختلف کاربردی را دریافت می گذرانند. دوره های کاربردی این دانشگاه ها در زمینه های روانشناسی سازمانی، روانشناسی بالینی و روانشناسی آموزشی ارائه می شود.

موسسه روانشناسی JENA متکی بر تحقیق هدایتی است و از طریق بهینه سازی داخلی و کنترل کیفیت خارجی، موسسه روانشناسی در جنا قصد بهبود مستمر کیفیت تحقیق و تدریس را دارد. دانشگاه GIESSEN یکی از قدیمی ترین موسسات تحصیلات عالی به زبان آلمانی است. در بخش روانشناسی در حال حاضر حدود 850 دانشجو در رشته روانشناسی و 15 استاد و سه استادیار وجود دارند. بنابراین کل حیطه روانشناسی علمی در پژوهش و تدریس ارائه می شوند. از سال 2008، دپارتمان روانشناسی این دانشگاه لیسانس علوم برنامه تحصیلی روانشناسی را ارائه داده است. یک دانشجو می تواند در شاخه لیسانس هنر واحدی در زمینه روانشناسی نیز بگذراند.

باید گفت که آلمان یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی است. علاوه بر محبوبیت و مزایایی از جمله تحصیل رایگان یا با هزینه کم و هزینه زندگی مقرون به صرفه ، برخی از دانشگاه های آلمان در رشته روانشناسی جز رنکینگ های جهانی قرار دارند.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در آلمان

اکثر رشته های کارشناسی ارشد تحقیق محور هستند و فضای بین المللی را به نحو احسنت پوشش می دهند ، همچنین برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز موجود می باشد. به طور کلی اگر مایل باشید ، می توانید رشته روانشناسی را به زبان آلمانی نیز بگذرانید. لازم به ذکر است که فروید عقاید اساسی خود را درباره روانشناسی انسان در آلمان منتشر کرده است. در طول دوره کارشناسی ارشد می توانید در یکی از سه رشته اصلی روانشناسی کاربردی ادامه تحصیل دهید :

ممکن است برخی از دانشگاه ها موضوعاتی مانند روانشناسی بهداشت و یا روانشناسی اقتصادی را نیز ارائه دهند، در حالی که برخی از دانشگاه ها تمایل دارند که روانشناسی را با موضوعاتی مانند : مدیریت بیزنس ، علوم آموزشی، مطالعات جنسیتی،  فلسفه و حقوق ترکیب کنند.

برای ورود به مقطع کارشناسی رقابت زیادی بین دانشجویان وجود دارد. این رقابت برای دانشجویان خارجی کمی بهتر است ، اما همچنان بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل دارند تا در رشته روانشناسی ادامه تحصیل دهند. باید گفت که ظرفیت  کارشناسی ارشد محدودتر است و رقابت بیشتری برای این مقطع وجود دارد. GPA شما برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی باید حدود 1.5 باشد ، در غیر این صورت باید در رشته دیگری ادامه تحصیل دهید.

دوره آموزشی روان درمانی تنها پس از مقطع کارشناسی ارشد آغاز می شود و باید در موسسه ثبت نام کنید و هزینه آن حدود 30000 یورو یا بیشتر می باشد. در طول دوره آموزشی می توانید در کلینیکی مشغول به کار شوید و درآمدی حدود 1 یورو در ساعت دریافت کنید. اگر قصد دارید در مراکز درمانی دولتی کار کنید ، باید Kassensitz ( که محدود و بسیار نادر است ) را خریداری نمایید و برای آن باید چند هزار یورو هزینه کنید.

تبدیل شدن به یک روانپزشک و روان درمان در آلمان بسیار دشوار است؛ اما اگر قصد ادامه تحصیل در روانشناسی سلامت (health psychology)، عوامل انسانی (human factors ) یا  روانشناسی I / O (I/O psychology ) را داشته باشید و یا بر تحقیقات و آموزش تمرکز کنید ،مسیر راحت تری پیش روی ما خواهد بود.

روانشناسی یکی از رشته های مهم است مخصوصا اگر بخواهید در خارج از کشور تحصیل کنید. رشته روانشناسی از ابتدا به دنبال آموزش دیدگاه های مختلف برای شناخت ذهن و خیال و به دنبال آن آموزش مهارت های مختلف روان شناختی بوده است. در آلمان ، مثل دیگر کشورهای توسعه یافته دانشگاه های مختلفی وجود دارد که رشته روانشناسی را با کیفیت بالا و خلاقانه ارائه میدهد. در اینجا بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته روانشناسی ذکر شده است

دانشگاه جاکوبز برمن( JACOBS UNIVERSITY BREMEN)

در دانشگاه جاکوبز بالاترین استانداردهای تدریس وجود دارد به این معنی که تعامل قوی بین استاد و دانشجو برقرار است و برنامه های درسی چالش برانگیز است. دانشجویان تشویق میشوند و از آنها انتظار میرود که با استادان و دیگر دانشجویان تبادل نظر کنند و در مورد درک خود در زمینه های مختلف به صورت مستقل و گروهی بحث و گفتگو کنند. این کار باعث میشود که دانش علمی آنها افزایش پیدا کند .

دانشگاه جاکوبز یک دوره سه ساله کارشناسی روانشناسی شناختی و علوم اعصاب( امتیاز 180 ECTS) برگزار میکند که مطابق با دستورالعمل های جهانی است که برای مدرک معتبر تعیین شده است. دانشجویان در رشته روانشناسی شناختی و علوم اعصاب دانشگاه جاکوبز با ساختار و عملکرد جنبه های فیزیولوژیکی انسان و سیستم های  بیولوژیک آشنا میشوند. در دو سال اول دانشویان طیف گسترده ای از دوره های علوم طبیعی و دیگر گزینه ها را آموزش می بینند. در سال سوم دانشجویان تحقیقات خود را در مورد مشکلات تجربی و نظری روانشناسی شناخت و علوم اعصاب دنبال می کنند.

دانشگاه رور بوخوم (BOCHUM UNIVERSITY RUHR)

دانشگاه رور بوخوم(RUB) در قلب شهر پر جنب و جوش و مهمان نواز رور ( در قلب اروپا) قرار دارد. این دانشگاه دارای 20 دانشکده ، 500 کارمند و واحدهای رسمی انضباطی است. در حال حاضر بیش از 36.500 دانشجو از 130 کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند. تمام رشته های مهم علمی در یک دانشکده تادیب شده است.

اعضای دانشگاه  چه در رشته های علوم، مهندسی یا مدیریت در حالی که به دیگران آموزش می دهند خود نیز از دیگران یاد می گیرند.دانشکده شامل 9 دپارتمان است که هر کدام توسط یک استاد تمام ، 4 استادیار،4 دانشمند و معاون تحقیقاتی رهبری میشوند. بنابراین طیف وسیعی از علوم روانشناسی به صورت آموزشی و پژوهشی ارائه میشود.

دانشگاه مانهایم(UNIVERSITY OF MANNHEIM)

دپارتمان روانشناسی دانشگاه مانهایم یکی از موسسات آموزشی و پژوهشی پیشرو در آلمان است . این دپارتمان تمرکز ویژه ای بر روی تحقیقات روانشناسی، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی اقتصادی و روانشناسی شناختی دارد. یکی از اهداف برجسته این دپارتمان ایجاد ارتباط و گسترش بخش های مختلف تحقیقاتی با ایجاد امکانات جدید و خلاقانه آکادمی است. دپارتمان روانشناسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه میدهد.

دوره کارشناسی روانشناسی(B.SC PSCHOLOGY) دانش و مهارت در زمینه های روانشناسی پایه و کاربردی را ارتقاء  میدهد. این دپارتمان همچنین دو دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد که بر اساس موضوعات اصلی تحقیقات است. M.SC. روانشناسی اقتصادی که بر روی روانشناسی صنعتی و سازمانی و روانشناسی مصرف کننده تمرکز دارد و M.SC.   روانشناسی شناختی و اجتماعی که بر روی روانشناسی اجتماعی و روانشناسی شناختی تمرکز دارد.

دانشگاه فنی درسدن( TU DRESDEN)

در رتبه بندی اخیر دانشگاه ها که توسط مرکز توسعه آموزش عالی(CHE) انجام شد، دانشکده روانشناسی دانشگاه فنی درسدن در رتبه های بالا قرار گرفت. در رتبه بندی جدید دانشگاه های آلمان نه تنها بخش تحقیقات عالی بلکه استانداردهای مربوط به تحقیقات ، بین المللی بودن و موفقیت دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است. این واقعیت مشخص شد که قدرت سیستم آموزش عالی آلمان در کیفیت و تنوع ارائه شده  موسسات است. دپارتمان روانشناسی دانشگاه فنی درسدن یکی از معدود دپارتمان های دانشگاه های آلمان است که این به روز بودن را در تمامی ابعاد حفظ کرده است.

برای کسب تمام چهار بعد( تحقیقات، مراجع کاربردی، بین المللی بودن و موفقیت دانشجویان)  به یک تیم قدرتمند نیاز است که اعضای آن در بالاترین استانداردهای تحقیقات باشند. دانشجویان باید برای کسب مدرک روانشناسی به مدت پنج سال تحصیل کنند و بعد از اتمام کارشناسی برای دوره کارشناسی ارشد آماده شوند.

دانشگاه فنی کمنتیس ( TU CHEMNITZ)

آموزش از طریق پژوهش یکی از ویژگی های اصلی تحصیل در دانشگاه کمنتیس است. تعداد زیادی دوره های میان رشته ای در این دانشگاه وجود دارد که تحت تاثیر چندین رشته هستند. برای مثال دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ” علوم محاسباتی” که شامل علوم ریاضی، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی میشود یا ارتباطات رسانه ای که شامل علوم تکنولوژی، اقتصاد و روزنامه نگاری می شود. سیستم آموزشی دانشگاه فنی کمنتیس از سال 2007 به طور کامل به طرح کارشناسی- کارشناسی ارشد دو مرحله ای تبدیل شده است. افزایش رقابت جهانی ، قابلیت کار همزمان و تمرکز بیشتر بر روی کار عملی تنها چند دلیل ایجاد این مدل آموزش در منطقه آموزش عالی اروپا است.

تحصیل روانشناسی در آلمان به زبان انگلیسی

دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی آلمان به زبان آلمانی است. شما باید سطح c1 مهارت زبان آلمانی را داشته باشید تا بتوانید در رشته روانشناسی تحصیل کنید. اکثر دوره های کارشناسی ارشد تحقیقاتی هستند و دارای فضای بین المللی هستند بنابراین شما میتوانید از زبان انگلیسی استفاده کنید. به هر حال اگر شما علاقه مند باشید میتوانید در رشته روانشناسی در آلمان تحصیل کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه زندگی در آلمان و همچنین مهاجرت به آلمان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

سلام برای تحصیل در آلمان با هزینه شخصی معدل چقدر مهمه و سطح زبان باید در چه سطحی باشه.
من لیسانس روانشناسی دارم میخوام ارشدمو اونجا بگذرونم

با سلام با توجه به تحصیل رایگان و رتبه و رنکینگ دانشگاه های آلمان رقابت بسیار زیاد است، به همین علت شما باید رزومه علمی قوی داشته باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

کانال تلگرام مهاجرتی ما را دنبال کنید

اپلای روانشناسی آلمان یکی از رشته هایی است که درخواست پذیرش برای آن سالانه در حال افزایش است. دلیل هم این است که دانشگاه های این کشور از اعتبار و قدمت بسیار بالایی برخوردار هستند. اپلای روانشناسی آلمان در دوره کارشناسی با زبان آلمان میباشد و در دوره های تحصیلات تکمیلی زبان انگلیسی هم به زبان تدریسی این کشور اضافه میشود که همین امر باعث افزایش درخواست برای اپلای روانشناسی در کشور آلمان شده است. ما تلاش داشتیم همه آنچه در ارتباط با اپلای روانشناسی آلمان مورد نیاز یک دانشجو و متقاضی اپلای هست رو در این مطلب به صورت کامل و کاربردی و با زبانی روان و قابل فهم برای شما همراهان گرامی بیان کنیم تا راهگشای مسیر تحصیلتان در این کشور اروپایی باشیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اولین سوالی که ممکن است ایجاد شود این است : چرا تحصیل در آلمان؟

آیا امکان تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان به صورت رایگان وجود دارد یا خیر؟

آیا میدانید نحوه گرفتن ویزای تحصیلی و کاری در آلمان چگونه است ؟دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

برای اخذ پذیرش در رشته روانشناسی در کشور آلمان چه مدارکی باید ارائه دهیم؟

رشته روانشناسی آلمان در چه سطح اعتباری قرلر دارد ؟

اپلای روانشناسی آلمان با چه شرایطی و برای چه کسانی امکان پذیر می باشد؟

در این مطلب از سایت اپلای باما به پاسخگویی سوال های بالا و چندین سوال دیگر که ذهن شما عزیزان را در این باره به خود مشغول کرده است خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با این سایت همراه باشید.

میتوان اینطور عنوان کرد که کشور آلمان صنعتی ترین کشور اروپا به شمار می آید و از لحاظ متد های تحصیلی در سطوح بالایی در سطح جهانی قرار دارد و این شاخص آموزشی و تحصیلی این کشور به طب روی رشته هایی همچون روانشناسی نیز تاثیر به سزایی می گذارد و همین امر باعث شده که سالانه درخواست برای اپلای روانشناسی آلمان رو به افزایش باشد.

همینطور میتوان گفت که یکی از معدود کشور هایی که با این سطح آموزش، همچنان بورسیه تحصیلی انجام میدهد و امکان تحصیل به صورت رایگان در آن وجود دارد همین کشور آلمان می باشد.

البته از دلایل اصلی اینکه دانشجویان سراسر دنیا کشور آلمان رو برای تحصیل بر میگزینند میتوان به امکان آموزش و تحصیل به دو زبان آلمانی و انگلیسی، بازار کار بسیار گسترده و متنوع این کشور برای فارق التحصیلان دانشگاهی و کیفیت بسیار بالای مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور صنعتی و مدرن از لحاظ سیستم آموزشی اشاره داشت. از طرفی دیگر بسیاری از افراد قادر هستند بعد از پایان دوره تحصیلاتی خود برای گرفتن ویزای کار و اقامت در آلمان اقدام کنند که همین امر درخواس اپلای روانشناسی آلمان رو هم نیز تحت تاثیر قرار داده.

کشور آلمان دارای ۱۶ ایالت میباشد که طبیعی است که این ایالت ها در برخی مسائل مجزا از یک دیگر تصمیم گیری و عمل کنند ولی بصورت کلی شهریه در این قسمت ها از حداکثر ۳۰۰ یورو تجاوز نخواهد کرد. دانشجویان و متقاضیان اپلای روانشناسی آلمان میتوانند با دریافت بلیط هایی مخصوص از دانشگاه مقصد خود بصورت رایگاه به تحصیل بپردازند.

در هر صورت برای تحصیل در تمامیه مقاطع آلمان باید مدرک زبان B1 رو در اختیار داشته باشید و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیز لازم میباشد. اما اگر بخواهید در دانشگاه های سطح ۱ این کشور تحصیل کنید در این صورت شما نیاز به یک روزمه بسیار قوی در حوزه تحصیلی دارید که شامل معدل بالا، مدرک زبان معتبر با نمره عالی و مواردی از این دست می باشد.

نکته جالب اینجاست که بدانید فروید عقاید اساسی خودش رو در این کشور پایه ریزی و عنوان داشته است.

نکته بسیار مهم دیگر آنکه آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد در ایران که میخواهند برای گذراندن دوره تحصیلات تکلمیلی به آلمان سفر کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان اینکه تحصیلات تکمیلی خود را در این کشور بگذرانند دارند یا خیر، زیرا بعضی از دانشگاه های آزاد این امکان رو ندارند پس در ابتدا دقت کنید.

نکته دیگر آنکه متقاضیان این رشته در آلمان که ۱ سال تحصیلی یعنی تقریبا ۳۰ الی ۴۰ واحد در دانشگاه های ایران گذارنده باشند میتوانند مستقیما و بدون احتیاج به گذراندن کالج وارد دانشگاه های این کشور شوند.

رشته روانشناسی جزو آن دسته از رشته هاست که اهمیت بالایی دارد و این نکته در مورد تحصیل این رشته در خارج از کشور برجسته تر میشود. این رشته از همان ابتدای امر دنبال آموزش دادن دیدگاه های متفاوت جهت شناخت مغز و  خیال و همینطور آموزش روش ها و مهارتهای روانشناختی است. در کشور آلمان نیز دانشگاه های معتبری در این زمینه وجود دارد و همین بستر مناسب موجب افزایش درخواست اپلای روانشناسی آلمان گردیده است.

از دانشگاه های معتبر آلمان جهت تحصیل در مقاطع مختلف رشته روانشناسی میتوان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

شایان ذکر است که دوره لیسانس و یا همان کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان آلمان تدریس میشود و شما باید به سحط زبان آلمانی C1 واقف باشید تا قادر به تحصیل در این مقطع در رشته روانشناسی باشید.

اغلب دوره های فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد در این کشور شامل امور تحقیقاتی است و از این رو به زبان بین المللی برای تدریس نیاز است، که زبان مهارت در انگلیسی شما در این مقطع راهگشا خواهد بود. این شرایط ذکر شده برای دوره تحصیلی دکترا نیز صادق می باشد.

امیدوارم محتوای این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشه و تونسته باشیم اندکی از دغدغه مهاجرت تحصیلی شما دوستان و علاقه مندان اپلای روانشناسی آلمان کم کنیم.

 

نام ایمیل و وب سایت های من در این مرورگر برای دفعه بعد من نظر ذخیره کنید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فاطمه says:

محمد says:

محمد says:


PDF کارگاه”گام به گام اپلای”Downloads-icon


PDF کارگاه”گام به گام اپلای”Downloads-icon

امروزه دانشجویان بسیاری داوطلب تحصیل روانشناسی در خارج از کشور هستند. علم روانشناسی یا سایکولوژی علم مطالعه رفتارها، فرآیندهای تغییرات ذهنی و تاثیرات آن بر روح و روان انسان است. این حوزه‌ی مهم دانشگاهی از جمله موارد مهم و تأثیرگذار در روحیه و شادی دسته جمعی یک جامعه است که از شاخه‌های علوم اجتماعی نیز به ‌شمار می‌آید. روانشناسان افراد مهمی در جامعه محسوب می‌شوند که اغلب به ‌صورت مسکوت دانشمندان روح یا فرشتگان نجات افراد بسیار زیادی هستند. آنها می‌توانند با شناخت رفتارها یا روحیات انسان‌ها، در جهت رفع مشکلات روحی و روانی به ‌آنها کمک کرده و برای بهبود و بالا بردن سطح کیفیت زندگی انسان‌های جامعه تاثیرات فراوانی بگذارند. روانشناسان می‌توانند با تاثیرات روحی و روانی و بیولوژیکی رفتارشناسی نمایند و اغلب در جهت درمان مشکلات روحی، ذهنی و روانی به افراد کمک کنند. این گروه از افراد می‌توانند در حوزه‌های بسیار زیادی از جمله رفتار اجتماعی، شناخت سلامت روان، و سایر موارد به ‌فعالیت بپردازند. اغلب دانشگاه‌ها دو شاخه‌ی اصلی روانشناسی تجربی و روانشناسی بالینی را در سیستم کاری و تحصیلی خود گنجانده‌اند. رشته روانشناسی نه تنها یک شغل به ‌حساب می‌آید، بلکه به‌ عنوان یک فعالیت بشری می‌تواند تاثیرات زیادی در زندگی افراد و حتی اجتماعی بزرگ‌تر نیز داشته باشد.

 

تحصیل در رشته‌ی روانشناسی

 همانطور که می‌دانید افراد بسیاری علاقمند به ‌ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در خارج از کشور هستند. امروزه دانشگاه‌های بسیار بزرگ دنیا در جهت تحصیل روانشناسی در خارج از کشور می‌توانند مقصد دانشجویان ایرانی قرار بگیرند. بدیهی است هر دانشگاهی برای پذیرش دانشجو از نقاط مختلف جهان می‌تواند، شرایط مختلفی را برای جذب دانشجوهایش در این رشته‌ی محبوب داشته باشد. اما به ‌طور کلی یک دانشجوی موفق رشته روانشناسی باید دارای اطلاعات و مهارت‌هایی در زمینه‌ی علوم انسانی و علوم رفتاری، علوم ریاضی و ایجاد ارتباط باشد. گرایش‌های مختلف و متنوعی در این رشته وجود دارند که از جمله‌ی آنها می‌توان به ‌روانشناسی بالینی، روانشناسی و اعصاب و روان شناسی و جرم شناسی اشاره کرد.

 

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

تحصیل روانشناسی

 می‌دانیم که رشته‌ی روانشناسی و تحصیل روانشناسی در خارج از کشور در میان دانشجویان ایرانی بسیار محبوب شده است. اما با این اوصاف باید بدانید که چند کشور مهم در دنیا وجود دارند که امروزه مهد رشته‌ی روانشناسی هستند. از جمله‌ی این کشورها می‌توان به ‌کشورآلمان، کشور روسیه، کشور اتریش و همینطور کشور کانادا اشاره کرد.

 فهرست زیر به ‌صورت دقیق شاخه‌های پایه و شاخه‌های کاربردی رشته‌ی روانشناسی را معرفی می‌کند.

 روانشناسی علوم اعصاب رفتاری

 روانشناسی شناختی

 روان‌شناسی مقایسه‌ای

 روانشناسی فردی

 روانشناسی تکاملی

 روانشناسی آزمایشی

 روانشناسی شخصیت

 روانشناسی مثبت گرایی

 نوروسایکولوژی

 روانشناسی بیولوژیک

 روانشناسی ژنتیک رفتاری

 روانشناسی رفتارهای غیرطبیعی

 روانشناسی ریاضیاتی

 روانشناسی اجتماعی

روانشناسی بالینی

 روانشناسی نظامی

 روانشناسی جامعه

 روانشناسی ورزشی

 روانشناسی رفتار مصرف کننده

 روانشناسی مدرسه

 روانشناسی مشاوره

 روانشناسی دینی

 روانشناسی تربیتی

 روانشناسی سیاسی

 روانشناسی محیطی

 روانشناسی آرگونومی

 روانشناسی جنایی

 روانشناسی سیاست مدیریتی

 روان‌شناسی بهداشت شغلی

 روانشناسی صنعت و سازمان

 روانشناسی پزشکی قانونی

 روانشناسی جنایی

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

 روانشناسی سلامت

 حال که توانستیم پیش زمینه‌ی کوتاهی در مورد رشته روانشناسی، تحصیل روانشناسی در خارج از کشور  و اهمیت این رشته‌ی کاربردی و مهم به ‌شما ارائه دهیم، هم اکنون وقت آن است که به ‌معرفی کشورهای مناسب برای تحصیل روانشناسی در خارج از کشور بپردازیم. به ‌یاد داشته باشید که تعداد کشورهایی که ما به ‌شما معرفی می‌کنیم محدود است، با این وجود ما سعی کرده‌ایم مناسب‌ترین و بهترین کشورها با منطقی‌ترین قیمت‌ها و همین‌طور امنیت بالا و آینده‌ی شغلی مناسب را انتخاب نموده و به شما معرفی کنیم. اما همیشه این شما هستید که با توجه به‌ شرایط و خواسته‌های خودتان تصمیم نهایی را خواهید گرفت. پیشنهاد اصلی ما به ‌شما این است که قبل از هر گونه اقدامی شرایط دانشگاه مورد نظر را سنجیده و از نظر مالی و همینطور آینده شغلی که انتظارش را دارید، با خودتان روراست باشید.

برای  ادامه‌ی تحصیل در کشور آلمان و به خصوص در رشته‌ی روانشناسی شما باید تسلط کافی به ‌زبان آلمانی داشته باشید. داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی یکی از ضروریات اولیه‌ی قبولی درخواست پذیرش شما در کشور آلمان خواهد بود. نکته‌ی قابل توجهی که باید در مورد مسئله‌ی ادامه تحصیل در کشور آلمان بگوییم، این است که شما می‌توانید با داشتن مدرک دانشگاه آزاد هم وارد دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان شوید. مخصوصاً رشته روانشناسی از جمله رشته‌هایی است که دانشگاه‌هی معتبر آلمان از پذیرفتن دانشجویان دانشگاه آزاد در آن هم می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

 به ‌یاد داشته باشید که کشور آلمان نه تنها یکی از کشورهای مهم در زمینه‌ی ادامه تحصیل در رشته روانشناسی است، بلکه مهد علم جامعه شناسی نیز به شمار می‌آید. مردم کشور آلمان به‌ رشته‌ی روانشناسی و افراد روانشناس احترام ویژه‌ای قائلند و علم روانشناسی در میان مردم آلمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

از نکات مهم دیگر درباره‌ی ادامه‌ی تحصیل رشته‌ی روانشناسی در کشور آلمان این است که باید توجه داشته باشید افرادی که فقط توانسته باشند دوره‌ی کارشناسی ارشد را در آلمان سپری کنند، بلافاصله نمی‌توانند وارد بازار کار شوند. بلکه شما باید بتوانید دوره‌های مناسب آموزشی و عملی مربوط به این رشته را در فضای قابل قبول گذرانده یا از تجربه‌ی کاری مناسب و قابل قبول برای دولت آلمان برخوردار شوید تا بتوانید در ادامه به عنوان یک روانشناس مشغول به کار شوید.

 به طور معمول شما به ‌عنوان یک دانشجو باید دوره‌ی تئوری به مدت ۶۰۰ ساعت را سپری کرده و ۱۸۰۰ ساعت تمرین عملی داشته باشید. از طرفی ۱۲۰ ساعت برای رشد شخصیت خود و ۶۰۰ ساعت کار با بیمار سرپایی و ۱۵۰ ساعت سوپرویژن را باید سپری کنید. اگر می‌خواهید بعد از اتمام تحصیل روانشناسی در کشور آلمان، ساکن این کشور شده و به‌ کار و فعالیت بپردازید، باید بدانید که شما ملزم هستید هزینه‌هایی را برای کسب پروانه‌ی دفتر شخصی بپردازید. شاید در ابتدای امر شما مجبور به ‌پرداخت هزینه و سپری کردن ساعت‌های زیاد و دوران سختی باشید و حتی در طول دوره روان درمانگری و دوره‌های آموزشی و تمرینی خود از دریافت حقوق محروم باشید، اما بعد از اتمام موفقیت آمیز این دوره‌ها شما می‌توانید با درآمد قابل قبولی به ‌ارائه‌ی خدمات روانشناسی به ‌بیماران و مراجعه کننده‌گان خود بپردازید.

 یکی از روش‌های خوب مهاجرت به ‌کشور روسیه ادامه تحصیل در رشته‌ی روانشناسی و اخذ مدرک روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد آن است. برای ورود به ‌رشته‌های روانشناسی، شما ابتدا با معرفی دوره‌ها و شناخت عناوین مرتبط با روانشناسی شروع خواهید کرد. به ‌یاد داشته باشید برای موفقیت در اخذ پذیرش در این رشته و در این کشور، شما باید دوره‌های بسیار زیادی را طی کنید و اطلاعات اولیه‌ی قابل قبولی را کسب کرده باشید. دوره‌هایی مانند کشف و شناخت، سلامت ذهنی، شناخت رفتارهای کودک، شناخت علوم بنیادی و سایر موارد از جمله‌ی این دوره‌ها هستند.

 بعد از سپری کردن دوره‌های اولیه‌ی تحصیلی، شما به ‌کسب دانش و تخصص خواهید پرداخت، که شامل شناخت فرآیندهای مغز و اعصاب، روان شناسی گروهی، روانشناسی افراد استثنایی، مطالعه‌ی جرم شناسی، روانشناسی افراد قربانی سوء استفاده، شناخت آسیب‌های روحی و روانی، روانشناسی افراد سالمند و روانشناسی کودک است.

 اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی در کشور روسیه می‌تواند شامل دوره‌های ما بین ۳ تا ۴ سال را به خود اختصاص دهد. شما بعد از پایان دوره، باید تجارب قابل قبولی را کسب کرده و بتوانید به عنوان یک روانشناس به ‌درمان بپردازید تا زودتر تجربه‌ی لازم را کسب کنید. فراموش نکنید داشتن تجربه و تمرین قبل از شروع به‌ شغل اصلی، می‌تواند موقعیت شغلی آینده شما را تضمین کرده و شما را تبدیل به ‌یک روانشناس معروف و محبوب با درآمد قابل قبول کند.

 خوشبختانه شما در این رشته با گزینه‌های بسیار زیاد و گرایش‌های مختلفی مواجه هستید و می‌توانید با ‌توجه به ‌علاقمندی خود در دوره‌هایی مانند کار کردن با کودکان، بزرگسالان، افرادی که تازه مادر شده‌اند، افرادی که دچار دشواری‌های یادگیری هستند، مربی‌گری کار کردن در خانه‌ی سالمندان یا مراقبت از افراد ویژه و خاص، گفتار درمانی، کار با استعدادهای متفاوت و غیره اقدام کنید.

 

 خوشبختانه کشور روسیه امکانات زیادی را برای تحصیل روانشناسی در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی فراهم کرده است. از جمله دوره‌‌های جالب و متفاوتی که شما با تحصیل در کشور روسیه می‌توانید از آنها بهره‌‌مند شوید عبارت هستند از:

 روانشناسی بالینی : این گرایش شامل تحقیق، تفحص و مطالعه میزان عملکرد ذهن، دوره‌های افسردگی و تندرستی افراد سالمند، کار با کودک، و غیره است. شما می‌توانید در این حیطه‌ها به ‌فعالیت‌های جالب بسیار زیادی دست بزنید. برای مثال شما می‌توانید روی افرادی کار کنید که می‌خواهند در مصاحبه‌های بزرگ شرکت کنند یا مشاهداتی انجام دهند. یا حتی می‌توانید با گرفتن انواع تست‌های روانشناسی و ارزیابی میزان افسردگی افراد به ‌ارتباط این مشکلات با زندگی کنونی آنها بپردازید، یا با شناخت مشکلات موجود در روح و روان‌شان با آنها ارتباط برقرار کرده و به‌ آنها کمک کنید تا بتوانند کیفیت بهتری به ‌زندگی‌شان بدهند. به ‌عنوان یک روانشناس بالینی شما می‌توانید با گروه‌های مختلفی از جمله گروه‌های سلامت و روان، مراقبت‌های اجتماعی، مراقبت‌های خصوصی، بهبود روش‌های درمانی، مشاوره‌های مختلف یا دیگر درمان‌ها در ارتباط باشید تا از این طریق به کسب تجربه و یادگیری بپردازید.

 روانشناسی مغز و اعصاب: این نوع گرایش در میان دانشجویان مشغول تحصیل در کشور روسیه از محبوبیت خاصی برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید گرایش روانشناسی مغز و اعصاب مربوط به‌ فعالیت مغز و میزان ارتباط آن با فرآیندهای روانشناسی و رفتاری است. اغلب دانشجویان این رشته به ‌شناخت انواع مسائل و مشکلات مربوط به مغز و اعصاب و بیماری‌هایی مانند صدمات مغزی، آسیب‌های مغزی، سکته‌های مغزی، تومورهای مغزی و بیماری‌های ذهنی که در اثر سوء مصرف داروهای سمی یا آسیب ‌رسان ‌به ‌بدن است، می‌پردازند.

 روانشناسی آموزشی: گرایش مهمی از روانشناسی است که به‌ ارزیابی آموخته‌‌های شما، شناخت اضطراب‌ها و استرس‌های اجتماعی و احساسی، شناخت استراتژی‌های روانی و ارائه راه حل‌های مهم و کاربردی برای این مشکلات می‌پردازد. شما به ‌عنوان یک دانشجو با گرایش تحصیلی روانشناسی آموزشی می‌توانید به ‌روانشناسی مرتبط با تحقیق و مشاوره و برقراری ارتباط با کودکان، والدین و متصدیان آموزشی بپردازید.

 روانشناسی جرم شناسی: از سایر گرایشات ارائه شده در دانشگاه‌های روسیه می‌توان به ‌گرایش روانشناسی جرم شناسی پرداخت. همانطور که می‌دانید این رشته و این گرایش به ‌چگونگی روانشناسی افراد مجرم و شناخت جرم آنها و علت یابی این نوع رفتارها می‌پردازد. شما با تحصیل در این رشته می‌توانید به ‌ارزیابی ریسک‌ها، شناخت رفتار و خصوصیات زندانیان، و چگونگی درمان و بهبود آنها و همینطور تجزیه و تحلیل سلامت ذهنی این دسته از افراد بپردازید. هم‌چنین شما می‌توانید در آینده همکار خوبی برای اداره‌ی پلیس، زندان‌ها، خدمات اجتماعی و بخش‌های مربوط به ‌سلامت و درمان شوید. همین‌طور روانشناسان جرم شناسی در دادگاه‌ها می‌توانند بسیار موثر باشند. از جمله افرادی که می‌توانند به ‌گرفتن حضانت فرزندان در دعوای زن و شوهری و طلاق کمک کنند، روانشناسان با گرایش‌های روانشناسی جرم شناسی هستند.

 

شاید یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان و محبو‌ب‌ترین رشته‌ها برای انتخاب یک دانشجوی بین المللی می‌تواند ادامه تحصیل روانشناسی در کشور کانادا باشد. برای تحصیل رشته‌ی روانشناسی در کانادا حتماً لازم نیست وارد دانشگاه شوید. بلکه کالج‌ها و دانشکده‌های دیگری هم وجود دارند که به ‌ارائه‌ی مدارک و دوره‌های مختلف در زمینه و گرایش‌های مختلف روانشناسی می‌پردازند. اغلب دانشجویانی که داوطلب ادامه‌ی تحصیل در کانادا و رشته‌ی روانشناسی هستند، باید بدانند که تمامی مدارک قبلی آنها برای ادامه تحصیل در مقطع فعلی‌شان مورد نیاز دانشگاه است. همچنین دانشگاه‌های کشور کانادا از شما پیشینه‌ی قوی ریاضیات و تسلط کافی به زبان انگلیسی را خواهند خواست. شما باید حداقل رتبه‌ی قابل قبول را در هنگام تحصیل در روانشناسی به‌ خود اختصاص دهید، تا بتوانید یک روانشناس موفق و فارغ التحصیل با آینده‌ای روشن از دانشگاه‌های کانادا محسوب شوید. کشور کانادا انواع گرایش‌ها و انواع مقاطع تحصیلی در رشته‌ی روانشناسی را برگزار می‌کند. تخصص‌هایی که در کشور کانادا به‌ شما ارائه خواهند شد، عبارت هستند از: روانشناسی سازمانی و صنعتی، روانشناسی تجربی، روانشناسی تکاملی، روانشناسی کودک، نوروسایکولوژی، روانشناسی غذایی، روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره آموزشی، روانشناسی تجربی و سایر موارد. شما برای اتمام دوره‌ی دکترای خود نیاز به ‌گذراندن دوره‌ی کارورزی نیز دارید.

در زیر فهرستی از دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته‌ی روانشناسی را ارائه می‌کنیم. بدیهی است هر دانشگاه علاوه بر داشتن پیش زمینه‌های مشترک می‌تواند از شما مواردی را به ‌عنوان شروط لازم برای پذیرش درخواست کند. پیشنهاد ما به ‌شما این است که قبل از انتخاب و قبل از اقدام به ‌ثبت نام از شرایط ویژه‌ی هر دانشگاه اطلاع پیدا کنید. فهرست انواع دانشگاه‌هایی که در کشور کانادا در رشته‌ی روانشناسی دانشجو می‌پذیرند عبارت هستند از:

دانشگاه تورنتو با رتبه‌ی ۱۲ جهانی

دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه‌ی ۱۷ جهانی

دانشگاه  مک گیل با رتبه‌ی ۲۳ جهانی

دانشگاه آنتاریو با رتبه‌ی ۳۶ جهانی

دانشگاه مک ‌مستر با رتبه‌ی ۵۱ جهانی

دانشگاه کویین با رتبه‌ی ۵۱ جهانی

دانشگاه مونترال با رتبه‌ی ۵۱ تا ۱۰۰ جهانی

دانشگاه یورک با رتبه‌ی ۵۱ تا ۱۰۰ جهانی

دانشگاه سایمون فریزر با رتبه‌ی ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی

دانشگاه کلگری با رتبه‌ی ۱۰۰ تا ۱۵۰ جهانی

دانشگاه واترلو با رتبه‌ی ۱۰۰ تا ۱۵۰ جهانی

دانشگاه کنکوردیا با رتبه‌ی ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهانی

دانشگاه دالهاوزی با رتبه‌ی ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهانی

علاوه بر فهرست بالا تعدادی دانشگاه و دانشکده‌های دیگری هم در این کشور وجود دارند که از نظر رتبه بندی علمی و  کیفیت آموزشی در شرایط پایین‌تری قرار دارند.

بدیهی است که در دانشگاه‌های کانادا برای ثبت نام و پذیرش فرم درخواست ارائه خواهند کرد. امروزه یکی از موارد بسیار مهم و مناسب برای کسانی که قصد مهاجرت به ‌کشور کانادا را دارند، انتخاب رشته‌ی روانشناسی و ادامه تحصیل در این رشته است.

همانند سایر کشورهای پیشرفته در امر روانشناسی، شما نمی‌توانید تنها با داشتن یک مدرک وارد بازار کار در کانادا شوید. بلکه قبل از آن شما باید بتوانید در بسیاری از حوزه‌ها دارای مدرک دکترا و همین‌طور تجربیات لازم برای درمان بیماران خود را داشته باشید. شما علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی، نیاز به ‌ارائه‌ی یک پروژه‌ی دانشجویی نیز دارید. همانند سایر کشورهای پیشرفته‌ی صنعتی، کشور کانادا نیز به ‌روانشناسان و علم روانشناسی اهمیت بسیار زیادی قائل است. همین‌طور به‌ تجربیات، میزان تحصیلات و استعداد درمانگری یک روانشناس نیز اهمیت بسیاری می‌دهد. به ‌یاد داشته باشید که شما بعد از فارغ التحصیلی و دریافت مدارک موجود و تجربه‌ی لازم می‌توانید یک فعالیت حرفه‌ای بسیار موفق در زمینه‌ی روانشناسی در کشور کانادا را برای خود دست و پا کنید. شما می‌توانید در مکان‌های مختلف به ‌عنوان محقق یا کادر آموزشی دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، امور مشاوره‌ی آزمونی، آموزشی و تحقیقاتی، به ‌ادامه‌ی فعالیت خود بپردازید.

هم‌چنین شما می‌توانید به ‌منظور مقابله با بیماری‌های روحی ناشی از آسیب‌های جسمی و حمایت از روحیه‌ی بیماران وارد بازار کار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها شوید. از طرفی شما می‌توانید در مدارس، مراکز اصلاح رفتار، دفاتر خصوصی، تبلیغات روابط و محصولات مشتریان، مخابرات، ارتش و ورزش فعالیت داشته باشید. هم‌چنین شما می‌توانید با اعلام همکاری با وکلا در زمینه‌ی جرم و جنایت و دادگاه‌ها نیز مشغول به کار شوید. قبل از هر چیز برای اینکه شما بتوانید در کشور کانادا به ‌شغل روانشناسی بپردازید، باید مجوزی از سازمان مربوطه دریافت کنید. دریافت اینگونه مجوزها و مدارک می‌تواند از یک ایالت به ‌ایالت دیگر متفاوت باشد. برای مثال استان‌های کبک، آنتاریو مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و آلبرتا از جمله جاهایی هستند که یک روانشناس می‌تواند از داشتن آینده‌ی شغلی مناسب در آنها مطمئن باشد. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب شهر مناسب خود در کشور کانادا به ‌شرایط آب و هوایی هر شهر دقت کنید.

در صورتی که مایل به ادامه تحصیل روانشناسی در خارج از کشور هستید، همکاران ما در نکست ابرود آماده هستند، تا شما را در تحقق اهداف‌تان کمک کنند.

به نظر شما بهترین کشور، شهر و دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی کجا است؟ آیا تجربه اقدام به اپلای برای رشته روانشناسی را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: studyacrossthepond

سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

سلام ممنون از مطلب مفیدتون من دوره کارشناسی روانشناسی رو در دانشگاه تهران گذروندم حالا می خوام برای ارشد بورسیه بگیرم برای کانادا معدل لیسانسمم بالاست باید چه شرایطی داشته باشم تا این بورسیه رو بگیرم
باز هم ممنون بابت سایت خوبتون

دوست عزیز
همانگونه که خودتون در جریان هستید، داشتن نمره بالای زبان ( آیلتس یا تافل ) و نمره GRE و داشتن مقاله شانس پذیرش شما را افزایش می‌دهد. با توجه به شرایط شما اگر بتوان برای شما فاند شهریه را گرفت خیلی عالی می‌شود.

سلام و عرض ادب
من دکتری روانشناسی عمومی هستم.گرایشم در حوضه کودک و نوجوان هستش.میخواستم شرایط دانشگاه یورک کانادا رو برای دوره دیدن،بدونم.ایا اصلا همچین چیزی هست که من با این مدرک بتونم برای دیدن دوره های تخصصی اونجا برم؟

دوست عزیز
برای دوره پست دکترا باید با اساتید مکاتبه کنید.

با سلام
من ۳۲ سالمه. ارشد روانشناسی بالینی دارم.سه سال سابقه کار
موسس یک مرکز مشاوره تخصصی کودک هستم
فعلا یه مقاله پابمد دارم و توی یه ژورنال متوسط روانشناسی متعلق به سوئد peer reviewer هستم.
ولی دوتا مقاله دیگه در حد isi دارم کار میکنم. تا یک سال دیگه میتونم حداقل آیلتس ۶.۵ بیارم.
چقدر امکانش هست بتونم فاند phd رو بگیرم؟
و بنظر شما ویزای کاری برای من امکانش هست. از همسرم جدا شدم و فرزندی هم ندارم.

دوست عزیز
با توجه به شرایط شما، در صورتی که شما بتوانید نمره ۷ آیلتس را کسب کنید و به همراه آن ۲ مقاله آی اس آی ایمپکت فاکتور دار داشته باشید، شانس مناسبی برای پذیرش خواهید داشت. برای بررسی بیشتر لطفاً رزومه خودتان را از طریق ایمیل برای همکاران ما ارسال کنید، تا در صورت تمایل شما، رزومه شما را بررسی کرده و شما را راهنمایی کنند.

ایا در خارج از کشور رشته روانشناسی مثبت گرا داریم ؟

دوست عزیز
نخیر رشته‌ای با این عنوان وجود ندارد.

سلام
میخواستم بدونم‌ رشته ی روانشناسی برای مقطع کارشناسی هم میتونه به اروپا بورسیه بشه؟؟
واینکه کشور المان به کارشناسی برای روانشناسی پذیرش میده؟؟

دوست عزیز
اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار سخت است و شما برای اخذ آن باید مدرک زبان آلمانی حداقل B2 را داشته باشید.

سلام من اگه ارشد روانشناسی بالینی داشته باشم با تمام شرایط لازم و فقط کارشناسی من رشته نامرتبط باشه
(جغرافیای طبیعی) امکان بورس تحصیلی واسه‌ی دکتری رو دارم ؟

دوست عزیز
نکته‌ای که گفتید، بی تاثیر نیست ولی این در شرایطی است که شرایط دیگر شما اوکی باشد، شما می‌توانید شانس اخذ پذیرش داشته باشید.

سلام. من ميخوام برا مقطع كارشناسي رشته روانشناسي اقدام كنم. معدل ديپلمم ١٩/٢٣ و ايلتس ٦.٥ دارم. از اونجا كه دريافت بورسيه و فاند براي مقطع كارشناسي سخته و من شرايط مالي متوسطي دارم، پيشنهاد شما چه كشوريه؟ شرايطم به كشور ايتاليا ميخوره اما چون دوره هاي روانشناسي به زبان انگليسي كمه رقابت زياده و يه بار تاحالا ريجكت شدم. ميشه لطف كنيد راهنماييم كنيد؟

دوست عزیز
اخذ تحصیل رایگان برای روانشناسی به زبان انگلیسی بسیار سخت است، برای این کار می‌توانید برای کشورهای ایتالیا و ترکیه اقدام کنید یا مدرک زبان کشور دیگه‌ای مانند نروژ را داشته باشید یا اینکه پذیرش کالج زبان بروید.

سلام وقتتون به خیر
ببخشید من لیسانسم در رشته نا مرتبط با روانشناسی ولی کارشناسی ارشد بالینی رو دارم
این که لیسانس نامرتبط دارم آیا تاثیری در پذیرفته شدنم در دانشگاه های خارج از کشور در مقطع دکتری دارد؟
آ

دوست عزیز
بلی تاثیر دارد که شما می‌توانید با مقاله و معدل این مشکل را پوشش دهید.

سلام.آیا رشته ی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور های دیگه دارن؟

دوست عزیز
بلی این رشته‌های در دانشگاه‌های معتبر دنیا موجود است.

با سلام من دانشجوی رشته روانشناسی ترم ۲ هستم مقطع کارشناسی میخوام برا فوق بالینی بخونم از حالاچه کارهایی باید انجام بدم برای گرفتن بورسیه دانشگاه تورنتو ممنون میشم راهنمایی کنید

دوست عزیز
داشتن نمره زبان بالا، معدل بالای ۱۶ و داشتن مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بورسیه دریافت کنید.

با سلام از راهنمایی های شما بینهایت ممنونم میشه لطف کنید در مورد ایلتس و نوشتن مقاله ی در حد isiمنو بیشتر درجریان بذاریدچند تا مقاله باشه خوبه

دوست عزیز
این لطف شما است که برای شما مفید واقع شده است و سپاسگذاریم که نظرات خودتان را با ما به اشتراک می‌گذارید.
جسارتاً سوالات شما خیلی کلی است و لطفاً به صورت دقیق‌تر سوالات خودتان را مطرح کنید. برای نمونه چه نکته‌ای از آیلتس را مد نظر دارید؟ در مورد isi چه راهنمایی لازم دارید؟ چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید؟ چه اهدافی ( کشور، مقطع تحصیلی ) و … دارید؟

با سلام مرسی از لطفتون من ۲۰ سالمه دانشجوی رشته ی روانشناسی ترم ۲ هستم و الان ترم تابستونه گرفتم خارجم قبلا خوب بود ولی الان که معمولیه درباره ی ایلتس هیچ نکته ای رو نمیدونم و در مورد isi هم نمیدونم ولی باید تحقیق کنم که چی هست و همینطور ایلتس باید بدونم چه پیشنیاز هایی داره وچه نمره ای برای گرفتن بورسیه دانشگاه تورنتو کانادا وisiهم باید چندین مقاله رو بخونم ببینم چه موضوعاتی داره وتلاش کنم موضوع پیدا کنم و ببینم چند تا مقاله میخواد کشور کانادا و از همه مهمتر ببینم توانایی نوشتن مقاله رو دارم ایا

دوست عزیز
در صورتی که تمایل داشته باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه مقاله، پایان نامه، ISI و موارد مشابه اطلاعات کسب کنید، می‌توانید به سایت جی‌هاب مراجعه کنید.

باسلام واحترام بنده کارشناسی ارشدعمومی ازدانشگاه علوم تحقیقات هستم برای ادامه تحصیل درمقطع دکترادرخارج ازکشوردردانشگاهی معتبرکدام کشکرراتوصیه میکنیدترجیحا دانشگاه انگلیسی زبان
باسپاس فراوان

سلام و احترام،بسیار ممنون بابت مطالب مفیدی که در سایت گذاشتید.
به نظر شما من بین گرایش روانشناسی عمومی و مشاوره خانواده در مقطع ارشدکدوم را انتخاب کنم که برای ادامه تحصیل دکتری در کشور های دیگه بخصوص آلمان بهتر باشه و بذیرش بالاتری داشته باشه؟
وچه کارهایی باید انجام بدم که در صد بذیرشم بالاتر بره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

دوست عزیز
گرایش‌ها شبیه هم هستند. شما باید مقاله و نمره زبان بالا داشته باشید

سلام بنده دانشجو رشته مشاوره ترم دو هستم امکان پذیرش در مقطع ارشد در کدام کشور مناسبه تا بتونم زبانشو فرابگیرم روسیه یا جای دیگ

دوست عزیز
باید این شرایط که مربوط به چندین سال بعد است، را در سال‌های آتی چک کنید، بهترین زبان برای شما زبان انگلیسی است.

سلام وقت بخیر من با معدل ۱۹.۸۰ رشته ی تجربی و با آیلتس ۷.۵ آیا میتونم برای مقطع کارشناسی رشته ی روانشناسی بورسیه بگیرم؟ و اینکه چه کشوری؟ سوالم دیگه ی من این هستش که آیا بورسیه ها کامله؟یا باید هزینه ای ام پرداخت کنم؟ چون شرایط مالی خیلی خوبی ندارم

دوست عزیز
نمی‌توان برای کشورهای انگلیسی زبان بورسیه گرفت و این کشورها همراه با هزینه خواهد بود.

دوست عزیز
لطفاً مشکل خود را به صورت واضح‌تر بیان کنید، تا در صورت امکان شما را راهنمایی کنیم.

سلام وقتتون بخیر من ارشدروانشناسی تربیتی هستم مقاله و کتاب هم دارم .هرچندکه کارشناسیم متفاوت بوده معدلم هم ۱۷خورده یی هست آیا میتونم واسه دکترا خارج ازکشوراقدام کنم واینکه آیا روانشناسی تربیتی هست کشورهای دیگه

دوست عزیز
بلی امکان پذیر است. لطفاً رزومه خودتان را از طریق ایمیل به همکاران ما ارسال کنید، همکاران ما بعد از بررسی رزومه شما، در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهند کرد و می‌توانند در پروسه اخذ ویزای تحصیلی و فاند شما را راهنمایی کنند .

ببخشید میشه بگید کدوم کشور ها از دانشگاه ازاد دانشجو قبول نمیکنند؟البته بجز المان

دوست عزیز
این نکته صحیح نیست.

سلام خسته نباشید
می خواستم بپرسم که اینکه تو کدوم دانشگاه دولتی باشی هم روی بورسیه اثر داره؟

دوست عزیز
خیلی تاثیر ندارد. برخی از دانشگاه‌ها مانند امیرکبیر، تهران، علم و صنعت تا حدودی می‌تواند برای رزمه شما مفید باشد.

سلام و عرض ادب من مدتی قبل سوال پرسیدم ولی جواب ندادید منتظر جوابم با سپاس فراوان

دوست عزیز
معذرت می‌خوام بابت تاخیر در جواب‌دهی به شما. به دلیل تعداد زیاد سوالات، متاسفانه برخی از سوالات را فراموش می‌کنیم که بابت این مشکل خیلی خیلی متاسفیم. جواب شما را داده شده است، دوست عزیز.
با توجه به اینکه سوال شما خیلی کلی است، در صورتی که نتوانستید، جواب سوال خودتان را پیدا کنید، لطفاً سوال خودتان را به صورت واضح‌تر بیان کنید، تا با کمال افتخار در خدمت شما باشیم.
سپاس

با سلام و سپاس فراوان از کمک های خوب شما ومطالب خوبتون جواب سوالمو پیدا کردم خیلی ممنونم از لطفتون پاینده و تندرست باشید

سلام ممنونم از اینکه سوال من رو پاسخ دادی.یک سوال دیگه اینکه چندتا مقاله باید ارائه داده باشیم .وارایه به سمینارهای ایران قابل قبول هست.البته مقاله isiنداشتم مشکلی پیش نمیاد؟نمره ی زبان چندقابل قبول هست

دوست عزیز
در مورد ارائه سمینارهای ایران می‌توان گفت که اکثر دانشگاه‌های دنیا چندان قبولشون ندارند و هر چه مقاله شما معتبر باشه، بهتر است. برای مثال اگه یک مقاله isi با ایمپکت فاکتور بالا داشته باشید، خیلی بهتر است.

سلام ببخشید میخواستم بپرسم کسی که روانشناسی ارومیه قبول شده چجوری میتونه برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس به کشوری مثل کانادا بره؟ آیا اصلا این امکان پذیر هست؟

دوست عزیز
ربطی به لیسانس الان شما نداره و شما باید مدرک زبان داشته باشید و اقدام کنید. این نکته را باید مد نظر داشته باشید، که همراه با شهریه خواهد بود.

سلام خسته نباشید من در دانشگاه آزاد روانشناسی گرایش مشاوره میخونم.توی مقاله گفته شده، آلمان دانشجوی دانشگاه آزاد نمیپذیره.هیچ راهی نیست؟چرا؟

دوست عزیز
مشکلی وجود ندارد، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد هم می‌توانند تحصیل خودشان را در آلمان ادامه دهند.

سلام وقتتون بخیر من لیسانس روانشناسی عمومی دارم معدل۱۷وقصددارم ارشدم رو توی یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه بدم ولی توی کشورانگلیسی زبان نمیتونم بخاطربورسیه نشدن.شما چه کشوری روپیشنهاد میکنیدکه هم بورسیه کنه وهم ازنظرسطح علمی خوب باشه.ممنون ازشما

دوست عزیز
آلمان و ایتالیا امکان اخذ پذیرش رایگان با شهریه پایین برای شما وجود دارد.

Your Feedback Is Appreciated

نکست ابرود سعی می‌کند راهنمای کاملی از چگونگی اپلای را در اختیار شما بگذارد

موسسه مهاجرتی نکست ابرود در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی مشاوره کاملاً رایگان و متناسب با نیازهای شما را ارائه می‌دهد. این حق شما است که قبل از هرگونه  پرداخت هزینه و صرف زمان، بدانید که یک موسسه در چه زمینه‌هایی و تا چه حد می‌تواند به‌ شما در امر مهاجرت کمک کند.

All rights reserved. | 2019

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از شرايط و ضوابط کلي کشورها، راههاي مهاجرت و راهنماي انتخاب بهترين مقصد و مسير براي مهاجرت

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازنددانشگاه های معتبر روانشناسی المان

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

دانشگاه های برتر آلمان و امکان تحصیل رایگان در مقاطع مختلف  با دارا بودن متقاضی بسیار به دلیل رایگان بودن و هزینه های پایین به نسبت کشورهای دیگر تبدیل به یکی از اولین انتخابات هر شخصی جهت تحصیل در اروپا درآمده است، در این مقاله قصد داریم برترین دانشگاه های آلمان را معرفی نماییم. همچنین شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاهها و جزئیات آن را خدمت شما متقاضیان عزیز شرح خواهیم داد. در صورت تمایل به بررسی شرایط دیگر مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان و اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر آلمان می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید.

۱⃣ دانشگاه بنجامین فرانکلین برلین

۲⃣ دانشگاه پزشکی بخوم

۳⃣ دانشگاه پزشکی بن

۴⃣ دانشگاه پزشکی کلن

۶⃣ دانشگاه یوهان ولفگانگ فرنکفورت

۷⃣ دانشگاه فردریش الکساندر نورنبرگ

۸⃣ دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ

۹⃣ دانشگاه پزشکی هانوفر

فایل صوتی توضیحات آقای  ملک پور در باب کالج آلمان

دانش‌آموختگان رشته پزشکی پس از اتمام تحصیل به اختیار خود می‌توانند در مقطع دکترا تحصیل کنند. این تصمیم اما شخصی است و دریافت پروانه پزشکی با مدرک کارشناسی‌ارشد صورت می‌گیرد.

دوره دکترا در رشته پزشکی، مانند سایر رشته‌های غیرپزشکی در آلمان برگزار می‌شود. این بدان معناست که شخص داوطلب با انتخاب موضوع و پس از موافقت استاد راهنما با طرح رساله‌، شروع به تحقیق خواهد کرد. پس از نوشتن رساله دکترا و قبولی در آزمون شفاعی، مدرک دکترا به دانشجو اعطا می‌شود.

دانشگاه فرایبورگ ، (به آلمانی Freiburg Albert – Ludwigs-Universität ، Uni Freiburg یا Freiburg )، یا به انگلیسی : Albert Ludwig University of Freiburg ، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر Freiburg im Breisgau ، در ایالت Baden-Wűrttemberg ، در آلمان واقع است.

دانشگاه در سال ۱۴۵۷ ، توسط سلسله Habsburg ، به عنوان دومین دانشگاه بعد از داشنگاه وینا (University of Vienna) در قلمرو Habsburg ، تاسیس شد.

امروزه ، دانشگاه فرایبورگ ، به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی در آلمان ، با یک سابقه طولانی در آموزش انسان شناسی ، علوم اجتماعی و علوم طبیعی می باشد.

دانشگاه از ۱۱ دانشکده تشکیل شده است و دانشجویان را از سراسر آلمان و همچنین بی از ۱۲۰ کشور خارجی جذب می کند. دانشجویان خارجی این دانشگاه ، حدود ۱۶% از کل دانشجویان را تشکیل می دهند.

دانشگاه فرایبورگ ، یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا می باشد و همچنین در شمار موسسات برتر آموزشی و پژوهشی است. از آنجا که این دانشگاه مدت طولانی است که به خوبی شهرت دارد ، در گذشته میراث فرهنگی و علمی خود را حفظ کرده است و در آینده نیز روش های جدید را برای تامین نیازهای ان مدرن ، توسعه خواهد داد.

دانشگاه فرایبورگ محل تحصیل بسیاری از اندیشه های بزرگ سنت های غربی بوده است. تعدادی از آن ها شامل : Hannah Arendt، Rudolf Car nap، David Daube، Johann ECK، Hans-Georg Gadamer، Friedrich Hayek، Martin Heidegger، Ed Husserl ، Friedrich Meinecke، Max Weber می باشند. علاوه بر این ،  این دانشگاه برنده ۱۹ جایزه نوبل می باشد و از سال ۲۰۰۷ ، تاکنون ، توسط University of Excellence به عنوان دانشگاه برگزیده آلمان انتخاب شده است.

۱- دانشکده بیولوژی

۲- دانشکده شیمی و داروسازی

۳- دانشکده پزشکی

۴- دانشکده ریاضیات و فیزیک

۵- زبان و ادبیات

۶- دانشکده فلسفه

۷- دانشکده حقوق

۸- دانشکده صنعتی

۹- دانشکده فقه

۱۰- منابع طبیعی

۱۱- دانشکده علوم اقتصاد

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

گوتینگن شهری است در ایالت نیدرزاکسن آلمان.

⭐این شهر مرکز شهرستان گوتینگن است و در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۱۶۰۵۲ نفر جمعیت داشته‌است. رودخانه لاینه (Leine) از میان این شهر می‌گذرد.

شهرت این شهر به دلیل دانشگاه با اهمیت آن و نیز جایزه‌های نوبلی که تاکنون استادان این دانشگاه به تعداد بسیار قابل توجه کسب کرده‌اند می‌باشد.

دانشگاه گوتینگن یکی از پنج دانشگاه برتر آلمان بوده و در زمینهٔ علوم انسانی، علوم پایه و پزشکی و شاخه‌های آن دارای اعتبار و شهرتی جهانی است. در رده‌بندی معتبر جهانی در سال ۲۰۱۰ دانشگاه گوتینگن عنوان بهترین دانشگاه آلمان و هشتمین دانشگاه برتر اروپا را از آن خود کرده و در بین تمامی دانشگاه‌های جهان در جایگاه چهل و سوم قرار گرفت.

تاریخ و فرهنگ شهر گوتینگن عمدتاً بر محور دانشگاه و مسائل مربوط به آن شکل گرفته است. از این میان می‌توان به ماجراهای هفت گوتینگنی (به آلمانی: Göttinger Sieben ) و هجده گوتینگنی (به آلمانی: Göttinger Achtzehn) اشاره کرد.

همچنین آداب جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دکتری در این شهر نیز در نوع خود قابل توجه است.

برخی از مشهورترین ریاضیدانان تاریخ مانند کارل فریدریش گاوس برنهارد ریمان و داوید هیلبرت از اساتید دانشگاه گوتینگن بوده‌اند.

۱۲درصد از دانشجویان دانشگاه گوتینگن را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند که در کنار دانشجویان آلمانی در ۸۰ رشته دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. ۸۰رشته تحصیلی در ۱۳ دانشکده ارائه می‌شود که از میان آنها می‌توان دانشکده علوم کشاورزی، پزشکی، ریاضی و علوم رایانه را نام برد.

همچنین رشته ایران‌شناسی که از سال ۱۹۰۳ میلادی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه گوتینگن تدریس می‌شود، از ترم زمستانی سال ۲۰۰۶ در مقطع کارشناسی نیز ارائه می‌شود

?رشته‌هایی همچون زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، تاریخ، ریاضی، جامعه‌شناسی و دندان‌پزشکی از جمله رشته‌های مطرح در دانشگاه گوتینگن محسوب می‌شوند که در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی نیز از جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

از دیگر ویژگی‌های دانشگاه گوتینگن می‌توان به کتابخانه آن اشاره کرد که با بیش از چهار میلیون جلد کتاب و مجله، از جمله مجهزترین کتابخانه‌های آلمان به حساب می‌آید و در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز به عنوان کتابخانه سال آلمان برگزیده شد.

?تحصیل در دانشگاه نخبگان رایگان نیست و از سال ۲۰۰۷ دانشجویان هر ترم ۵۰۰ یورو بابت شهریه دانشگاه پرداخت می‌کنند.]

این دانشگاه در سال ۱۹۶۵ از یک آکادمی پزشکی پدید آمد. و از سال ۱۹۹۳ از ۵ دانشکده تشکیل شده است. تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود ۳۰۰۰۰ نفر و مقر آن در ایالت نورد راین وست فالن است.

بودجه سالیانه این دانشگاه حدود ۶/۲۴۱ میلیون یورو می باشد.

۱- دانشکده پزشکی

۲- دانشکده فلسفه

۳- دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی

۴- دانشکده علوم اقتصاد

۵- دانشکده حقوق

دانشگاه Bochum امروزه بیش از ۳۲ هزار دانشجو که ۴۵۰۰ نفر از آنها خارجی هستند بکارش ادامه میدهد . در سال ۲۰۰۸  ۳۲ هزار دانشجو ثبت نام شده اند . از تعداد ۵۰۰۰ نفر از کارمندان استخدام شده ۳۶۹ پروفسور در بین آنها میباشد . در سال ۲۰۰۲ این دانشگاه نهمین دانشگاه بزرگ آلمان بحساب آورده شد .

بر خلاف تعداد زیادی از دانشگاههای سنتی ، ساختمانهای این دانشگاه در یک محوطه قرار گرفته ، البته غیر از دانشکده پزشکی که شامل چندین بیمارستان در Bochum و منطقه RUHR میباشد . در همه رشته ها این دانشگاه شهرت خوبی دارد .

هزینه های تحصیل این دانشگاه عبارتند از  ۵۰۰ یورو  شهریه هر ترم + ۱۶۰ یورو برای استفاده از بلیط فصل ( حمل و نقل عمومی ) منطقه RUHR

مدارک کارشناسی ( لیسانس ) و کارشناسی ارشد این دانشگاه قابل انتقال به سیستم تحصیلی آمریکا میباشند .

دانشکده الهیات انجیلی

دانشکده الهیات کاتولیکی

دانشکده فلسفه و علوم آموزشی

دانشکده تاریخ

دانشکده زبان شناسی و واژه شناسی

دانشکده حقوق

دانشکده اقتصاد

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده مطالعات آسیای شرقی

دانشکده تربیت بدنی

دانشکده روانشناسی

دانشکده عمران و مهندسی محیط زیست

دانشکده مکانیک

دانشکده برق و IT

دانشکده ریاضی

دانشکده فیزیک و هوافضا

دانشکده جغرافیا

دانشکده شیمی و بیوشیمی

دانشکده بیولوژی و بیو تکنولوژی

دانشکده پزشکی

دانشگاه آخن از دانشکده‌های ریاضی، کامپیوتر و علوم طبیعی، دانشکده معماری، عمران، مکانیک، مواد، دانشکده برق و فناوری اطلاعات، فلسفه، اقتصاد و دانشکده علوم پزشکی تشکیل شده است.

دانشگاه آخن به لحاظ تنوع رشته‌ها و همچنین تمرکز ویژه برروی رشته‌های فنی مرتبط با بخش صنعت، در بین دانشگاه‌های آلمان بیشترین بودجه‌های تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است. بودجه‌ای که منبع اصلی آن نه دانشگاه، که کارخانه‌ها و بخش‌های صنعتی آلمان هستند.

??از جمله رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌آخن که هر ساله در رتبه‌‌‌بندی بین المللی دانشگاه‌ها، به اعتبار این دانشگاه می‌افزاید و در بین دانشگاه‌های آلمان نیز شهرت دارد، می‌توان به رشته‌های مهندسی اشاره کرد. در میان رشته‌های علوم طبیعی نیز، رشته‌ی شیمی دانشگاه آخن در میان سایر دانشگاه‌های آلمان پیشتاز است.

?شهریه در دانشگاه آخن

متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه آخن از ترم تحصیلی ۲۰۰۷، همانند بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های آلمان، شهریه‌ای به مبلغ ۵۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی پرداخت می کنند. علاوه بر این، مبلغی در حدود ۱۵۰ یورو نیز بابت هزینه‌ی خدمات دانشجویی از دانشجویان دریافت می‌شود.

?دانشگاه آخن در زمینه‌های متعددی در مهندسی و فناوری خصوصاً مهندسی مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی شهرت جهانی دارد. این دانشگاه دارای بیشترین بودجه تحقیقاتی و بالاترین درآمد سرانه هیات علمی مرتبط با صنعت در میان تمام دانشگاه‌های آلمان است.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط مجله ویرتشافتسووخه (Wirtschaftswoche) که در سال ۲۰۱۳ در میان روسای بیش از ۵۰۰ شرکت بزرگ آلمانی برگزار شد، این دانشگاه در رشته‌های مهندسی مکانیک، برق، صنایع، کامپیوتر و علوم طبیعی به عنوان بهترین دانشگاه آلمان شناخته شد.

اساتید:

گوتفرید بوهم

بودو فون بوریس

تئودوره فون کارمن

هانس ون منگلولد

هادی تهرانی

اوتو لمان

ویلهلم کایم

هلموت تسان

آرنولد زومرفلد

آرنولد گلن

والتر بیمل

دیوید دیوینچنزو

در بسیاری از رتبه‌بندی‌های دانشگاهی و بین‌المللی، دانشگاه هایدلبرگ به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان، نه تنها جایگاه برترین دانشگاه آلمان را به خود اختصاص داده است، بلکه یکی از صد دانشگاه برتر جهان نیز محسوب می‌شود.

دانشگاه هایدلبرگ واقع در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان، قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور و یکی از نخستین دانشگاه‌های تاسیس‌شده در اروپا به حساب می‌آید. ساخت این دانشگاه که پس از دانشگاه پراگ و دانشگاه وین، به عنوان سومین دانشگاه در دوران رایش مقدس رومی شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۶ میلادی صورت گرفته است.

دانشکده‌ها و رشته‌های برتر در دانشگاه هایدلبرگ

با گذشت بیش از ۶۰۰ سال از شروع فعالیت دانشگاه هایلدبرگ، در حال حاضر بیش ۲۵ هزار دانشجو، در ۱۲ دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از میان این دانشکده‌ها می توان به دانشکده حقوق، پزشکی، ادبیات و فلسفه، زیست شناسی، ریاضی و علوم رایانه و دانشکده شیمی و فیزیک اشاره کرد.

 

از رشته‌های مطرح دانشگاه هایدلبرگ در میان سایر دانشگاه‌های آلمان، می توان رشته‌های پزشکی، فیزیک، ریاضی، کامپیوتر و اقتصاد را نام برد.

البته رشته ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی نیز در دانشکده ادبیات این دانشگاه ارائه می‌شود.

دلیل انتخاب دانشگاه هایدلبرگ به عنوان یکی از دانشگاه‌های نخبگان آلمان در سال ۲۰۰۷ میلادی را می‌توان در جایگاه این دانشگاه ه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جستجو کرد. به غیر از دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه کارلسروهه، فرایبورگ و کنستانس نیز در ایالت بادن وورتمبرگ جزو دانشگاه‌های نخبگان آلمان به حساب می‌آیند.

در معتبرترین رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و از جمله رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه هایدلبرگ در سال‌های اخیر عنوان برترین دانشگاه آلمانی را به خود اختصاص داده است. همچنین در رتبه‌بندی کمیسیون اروپا که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفته است، دانشگاه هایدلبرگ در بین دانشگاه‌های برتر اروپایی در جایگاه نهم قرار دارد.

✅در سال ۲۰۰۷ نیز دانشگاه هایدلبرگ در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی و علوم رایانه در مقطع کارشناسی ارشد و دوره‌های تکمیلی، به عنوان برترین دانشگاه آلمان انتخاب شد.

در رتبه‌بندی دیگری که در سال گذشته میلادی از سوی دانشگاه بوداپست و زیر نظر ۱۳ هزار پژوهشگر صورت گرفت، دانشگاه هایدلبرگ عنوان برترین دانشگاه آلمان‌ را به خود اختصاص داد و مقام ۱۲ در اروپا و ۷۳ در بین دانشگاه‌های جهان را نیز از آن خود کرد.

❎روانشناسی مدرن ، داروشناسی روانی ، روانشناسی ژنتیکی ، فیزیک محیطی و جامعه شماسی مدرن رشته های علمی هستند که توسط دانشگاه هایدلبرگ ، ارائه می شوند . دانشگاه روی تحقیقات بسیار تاکید دارد و تاکنون برنده ۳۰ جایزه نوبل بوده است و همیشه در شمار دانشگاههای برتر اروپائی ، رده بندی می شود .

دانشگاه هایدلبرگ ، همچنین یک مکان آموزشی برای دانشجویان دکترا می باشد و هر سال ، تقریباً ۱۰۰۰ مدرک دکترای موفقیت آمیز ، ارائه می کند که بیش از یک سوم از دانشجویان دکترای این دانشگاه ، از خارج از کشور می باشند .

۲۰ درصد از کل دانشجویان دانشگاه هایدلبرگ ، از ۱۳۰ کشور خارجی می باشند ودانشگاه هایدلبرگ ، شامل ۲ دانشگاه مرکزی است .

یکی در شهر قدیمی هایدلبرگ و دیگری در منطقه Nevenheimer در حومه شهر . از میان فارغ التحصیلان این دانشگاه  ، ۱۱ تن از سران کشوری و دولتی ، خارجی و داخلی را می توان نام برد .

امروزه حدود ۲۵٬۰۰۰ دانشجو در دوازده دانشکده دانشگاه هایدلبرگ مشغول به تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه هایدلبرگ به شرح زیرند:

۱⃣دانشکده الهیات

۲⃣دانشکده حقوق

۳⃣دانشکده پزشکی

۴⃣دانشکده پزشکی بالینی (مانهایم)

۵⃣دانشکده فلسفه

۶⃣دانشکده زبانهای جدید

۷⃣دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی

۸⃣دانشکده علوم روانشناسی

۹⃣دانشکده ریاضی و علوم رایانه

دانشکده شیمی و علوم زمین‌شناسی

۱⃣۱⃣دانشکده فیزیک و ستاره‌شناسی

۲⃣۱⃣دانشکده علوم زیستی

 

در شهر اشتوتگارت در آلمان واقع است.
این دانشگاه در سال ۱۸۲۹، تأسیس شد و شامل ۱۰ دانشگاه می‌شود. دانشگاه اشتوتگارت، یکی از ۹ دانشگاه برتر فنی، در آلمان است (TU9)، که برنامه‌های سطح بالایی در مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک دارد.

دانشگاه اشتوتگارت، به خاطر مهارت عالی که در زمینه‌های مهندسی مکانیک اتومبیل و مهندسی فرآیند ساخت اتوماتیک و تکنولوژی هوا- فضا دارد، مشهور است.
دانشکده‌ها و موسسات علمی

دانشگاه اشتوتگارت از ۱۰ دانشکده اصلی تشکیل شده است. دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده عمران و محیط زیست، دانشکده شیمی، دانشکده انرژی و بیوتکنولوژی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده علوم هوا و فضا، دانشکده تولید و ساخت وسائل نقلیه، دانشکده ریاضی و فیزیک، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی و همچنین دانشکده فلسفه و تاریخ موسسات علمی دانشگاه اشتوتگارت را تشکیل می‌دهند.

این دانشگاه در ۱ ژانویه ۲۰۰۳ از ادغام دو دانشگاه دویسبورگ و اِسن پدید آمد. با تعداد ۳۹۰۰۰ دانشجو از ۱۳۰ کشور جهان جزء یکی از ۱۰ دانشگاه بزرگ آلمان است.
طیف رشته های این دانشگاه بسیار وسیع است و این دانشگاه همچنین یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات در ❌علوم نانو و بیوپزشکی است و در ایالت نوردراین وست فالن واقع است . بودجه سالیانه این دانشگاه حدود ۴۳۰ میلیون یورو است.

دانشکده های دانشگاه دویسبورگ- اِسن

۱- دانشکده علوم انسانی
۲- دانشکده علوم اجتماعی
۳- دانشکده علوم تربیتی
۴- دانشکده علوم اقتصاد
۵- دانشکده شیمی
۶- فیزیک
۷- ریاضیات
۸- بیولوژی
۹- دانشکده علوم مهندسی
۱۰- دانشکده علوم پزشکی

در بسیاری از رتبه‌بندی‌های دانشگاهی و بین‌المللی، دانشگاه هایدلبرگ به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان، نه تنها جایگاه برترین دانشگاه آلمان را به خود اختصاص داده است، بلکه یکی از صد دانشگاه برتر جهان نیز محسوب می‌شود.

دانشگاه هایدلبرگ واقع در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان، قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور و یکی از نخستین دانشگاه‌های تاسیس‌شده در اروپا به حساب می‌آید. ساخت این دانشگاه که پس از دانشگاه پراگ و دانشگاه وین، به عنوان سومین دانشگاه در دوران رایش مقدس رومی شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۶ میلادی صورت گرفته است.

دانشکده‌ها و رشته‌های برتر در دانشگاه هایدلبرگ

با گذشت بیش از ۶۰۰ سال از شروع فعالیت دانشگاه هایلدبرگ، در حال حاضر بیش ۲۵ هزار دانشجو، در ۱۲ دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از میان این دانشکده‌ها می توان به دانشکده حقوق، پزشکی، ادبیات و فلسفه، زیست شناسی، ریاضی و علوم رایانه و دانشکده شیمی و فیزیک اشاره کرد.

⭐از رشته‌های مطرح دانشگاه هایدلبرگ در میان سایر دانشگاه‌های آلمان، می توان رشته‌های پزشکی، فیزیک، ریاضی، کامپیوتر و اقتصاد را نام برد.
?البته رشته ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی نیز در دانشکده ادبیات این دانشگاه ارائه می‌شود.?

?جایگاه دانشگاه هایدلبرگ در رتبه‌بندی‌های بین‌‌المللی

دلیل انتخاب دانشگاه هایدلبرگ به عنوان یکی از دانشگاه‌های نخبگان آلمان در سال ۲۰۰۷ میلادی را می‌توان در جایگاه این دانشگاه ه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جستجو کرد. به غیر از دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه کارلسروهه، فرایبورگ و کنستانس نیز در ایالت بادن وورتمبرگ جزو دانشگاه‌های نخبگان آلمان به حساب می‌آیند.

در معتبرترین رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و از جمله رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه هایدلبرگ در سال‌های اخیر عنوان برترین دانشگاه آلمانی را به خود اختصاص داده است. همچنین در رتبه‌بندی کمیسیون اروپا که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفته است، دانشگاه هایدلبرگ در بین دانشگاه‌های برتر اروپایی در جایگاه نهم قرار دارد.

در سال ۲۰۰۷ نیز دانشگاه هایدلبرگ در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی و علوم رایانه در مقطع کارشناسی ارشد و دوره‌های تکمیلی، به عنوان برترین دانشگاه آلمان انتخاب شد.

در رتبه‌بندی دیگری که در سال گذشته میلادی از سوی دانشگاه بوداپست و زیر نظر ۱۳ هزار پژوهشگر صورت گرفت، دانشگاه هایدلبرگ عنوان برترین دانشگاه آلمان‌ را به خود اختصاص داد و مقام ۱۲ در اروپا و ۷۳ در بین دانشگاه‌های جهان را نیز از آن خود کرد.

روانشناسی مدرن ، داروشناسی روانی ، روانشناسی ژنتیکی ، فیزیک محیطی و جامعه شماسی مدرن رشته های علمی هستند که توسط دانشگاه هایدلبرگ ، ارائه می شوند . دانشگاه روی تحقیقات بسیار تاکید دارد و تاکنون برنده ۳۰ جایزه نوبل بوده است و همیشه در شمار دانشگاههای برتر اروپائی ، رده بندی می شود .

دانشگاه هایدلبرگ ، همچنین یک مکان آموزشی برای دانشجویان دکترا می باشد و هر سال ، تقریباً ۱۰۰۰ مدرک دکترای موفقیت آمیز ، ارائه می کند که بیش از یک سوم از دانشجویان دکترای این دانشگاه ، از خارج از کشور می باشند .

۲۰ درصد از کل دانشجویان دانشگاه هایدلبرگ ، از ۱۳۰ کشور خارجی می باشند و

?⭐دانشگاه هایدلبرگ ، شامل ۲ دانشگاه مرکزی است .
یکی در شهر قدیمی هایدلبرگ و دیگری در منطقه Nevenheimer در حومه شهر . از میان فارغ التحصیلان این دانشگاه  ، ۱۱ تن از سران کشوری و دولتی ، خارجی و داخلی را می توان نام برد .

?از دیگر ویژگی‌های دانشگاه هایدلبرگ، کتابخانه این دانشگاه است که با بیش از سه میلیون جلد کتاب و مجله جزو یکی از مجهزترین کتابخانه‌های دانشگاهی در آلمان به حساب می‌آید.
تحصیل در دانشگاه نخبگان اما رایگان نیست و شهریه در دانشگاه هایدلبرگ، همانند بسیاری از دانشگاه‌های آلمانی از ترم تابستانی سال ۲۰۰۷ میلادی، به مبلغ ۵۰۰ یورو تصویب شده است. این مبلغ برای سال ۲۰۱۳ به بعد هنوز اعلام نشده است.

سایت رسمی دانشگاه هایدلبرگhttp://www.uni-heidelberg.de/

دانشگاه های برتر المان خدمت شما معرفی گردید .در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت آلمان، مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان و اخذ ویزای کار آلمان و … می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید . کارشناسان ما در دفتر وین و دفاتر همکار ما در ایران خدمتگزار شما عزیزان خواهند بود.

شما همچنین می توانید برای دیگر روش های مهاجرت از جمله کار در آلمان و اخذ ویزای کار آلمان مشاوره رایگان دریافت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام. ۲۲ سالمه و سربازی رفتم. معدل دیپلمم ۱۵/۲۷ و می خولم زبان آلمانی یادبگیرم و امتیاز b2 را کسب کنم. همچنین می خوام در آلمان در رشته مدیریت و به رایگان تحصیل کنم. چه دانشگاهی را می تونم انتخاب کنم و به محض اقدام کردن چقدر طول میکشه تا به آلمان برم؟

با سلام دوست عزیز برای راهنمایی در این زمینه می بایست شرایط شما مورد ارزیابی قرار گیرد شرایط تحصیلی و تمکن مالی در راستای مهاجرت بسیار مهم می باشد. برای کشب اطلاعات دقیق در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سلام سال دیگه می خوام برم در آلمان و در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع لیسانس درس بخونم ۲۳ سالمه و سربازی رفتم و دارم آلمانی یاد می گیرم تا برای رفتن آلمان b1 بگیرم معدل دیپلمم ۱۵.۲۷ شد به نظر شما کدام دانشگاه را انتخاب کنم🙏 الان ۲۲ سالمه سال دیگه رو گفتم ۲۳ سالم میشه

با سلام متقاضی گرامی پیشنهاد می گردد در امر مهاجرت تحصیلی شرایط ویزا و شانس ویزا را از نظر سنی در نظر گرفته و کشور مورد نظر را انتخاب نمایید. راهنمای بهتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سلام و درود خدمت دست اندرکاران سایت و شما مشترکین عزیز! این جانب لسانس حقوق از یکی دانشگاه خصوصی افغانستان دارم و می خواهم بعد از فراگیری زبان آلمانی تحصیلاتم را در کشور آلمان ادامه بدهم، لطف نموده در مورد شرایط پذیرش معلومات بدهید، سپاس

با سلام. دانشگاه های آلمان دو گونه هستند: دانشگاه های خصوصی که اغلب هزینه های 4 تا 7 هزار یورو دارند و دانشگاه های دولتی که تقریبا رایگان و یا دارای حدودا هزینه 500 تا هزار یورو در سال می باشد. شما می توانید در صورتی که درکنکور سراسری ایران قبول شده اید در آلمان به صورت مجانی تحصیل کنید یا در دانشگاه های خصوصی که امکان تضمین کار بعد از تحصیل شما را می دهند اقدام نمایید. این امکان بستگی به شرایط تحصیلی، دانشگاه محل فارغ التحصیلی، میزان گپ تحصیلی، شرایط سنی و مواردی اینچینی خواهد داشت.

توی رشته های بعضی دانشگاها نوشته علوم طبیعی، علوم طبیعی شامل چی میشه؟ مثلا رشته های زیست و شامل میشه؟ مثل میکروبیولوژی

سلام و عرض ادب. بله شامل رشته های علوم تجربی و شاخه های آن می باشد.

سلام ، داوطلب تحصیل دکترا ژنتیک پزشکی یا انسانی در دانشگاه المان بدون مدرک زبان هستم، ببخشید شما می توانید پذیرش بگیرد؟ با تشکر فراوان

سلام باید در ابتدا رزومه کامل خود را بفرمایید تا امکان راهنمایی وجود داشته باشد برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین برای ارشد عمران چه دانشگاه هایی رو در آلمان پیشنهاد میکنین؟متشکرم

با سلام و عرض ادب. با توجه به عدم اطلاع از وضعیت مالی، سنی و تحصیلی شما پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02149196000 تماس حاصل فرمائید.

اینا هیچ کدوم دانشکده کشاورزی ندارن چرا؟ من یعنی با مدرک علوم و مهندسی خاک تهران نمیتونم برم جایی

با سلام تحصیل در رشته های مهندسی کشاورزی در آلمان امکانپذیر است اما باید شرایط شما بررسی شود برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ی 49196000-021 تماس حاصل فرمایید.

با عرض سلام و احترام

ضمن تشکر از راهنمایی های سازنده تان؛ با استفاده از لینکی که برای دانشگاه Heidelberg معرفی کرده بودید به سایت دانشگاه مراجعه کردم هزینه برای international students ، حدود 1500 یورو تعیین شده بود، هزینه ای که شما اعلام کرده اید با احتساب بورسیه های تحصیلی حساب شده و یا من دچار اشتباه شده ام؟ بسیار سپاسگزار می شوم که پاسخ دهید.

با سلام و عرض ادب و احترام احترامآ ضمن تشکر فراوان از خدمت شما دوست عزیز و بزرگوار بعرضتان میرسانیم که به جهت آنکه توضیح مسائل حقوقی در این بخش امری دشوار میباشد و ممکن است باعث سوء تفاهم گردد و برای مشاوره بهتر ممکن است لازم باشد به سوالات مشاور پاسخ دهید و این بطور همزمان در مشاوره تلفنی امکانپذیر خواهد بود ، برای آنکه بتوانیم خدمت شما پاسخ درست ارائه نماییم و پاسخگوی تعداد کثیر ایمیل های ارسال شده از عزیزانی که به ما لطف دارند با سرعت بیشتری باشیم ، خواهشمندیم با دفاتر ما تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت بفرمایید.

جستجوی کار در آلمان

Your browser does not support the audio tag.

سرمایه گذاری در آلمان

Your browser does not support the audio tag.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل… ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور ترکیبی منحصر به فرد از دانشگاه های عالی و کیفیت بالای آموزشی را ارائه می دهد و در زمره بسیاری از کشورهای محبوب برای تحصیل مانند انگلستان، هلند و اتریش قرار می گیرد. در آلمان به طور کلی می توانید به طور رایگان در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. تقریباً در آلمان 300 دانشگاه دولتی وجود دارد و در کل بیش از 1000 برنامه تحصیلی وجود دارد، بنابراین گزینه های زیادی برای تحصیل در آلمان دارید. به عنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای حال حاضر دنیا و به دلیل نیاز به نیروی کار متخصص و تضمین تقریبی کار پس از تحصیل در آلمان، آلمان به یکی از بزرگترین کشورهای درخواست کننده به جهت تحصیل برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان در جنبه های مختلف می پردازیم و سعی کردیم سوالات و دغدغه های شما عزیزان را رفع کنیم. شما سروران همواره می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بالا بردن اطلاعات خود با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس حاصل فرمایید و از مشاوره به صورت رایگان بهره مند شوید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دانشگاه های آلمان جزء بهترین ها در جهان هستند و شما می توانید انتظار داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی خارجی تحصیلات در سطح کیفیت بالای جهانی دریافت کنید. بسیاری از دانشگاه ها مرتباً در بین 100 دانشگاه برتر در رده بندی بین المللی قرار می گیرند. صرف نظر از رتبه دانشگاه، همیشه می توانید انتظار تدریس با کیفیت بالا در آلمان داشته باشید. آلمان برای اعتبار دادن به ارائه دهندگان آموزشی خود از استانداردهای بسیار سختگیرانه ای برخوردار است. این واقعیت که آموزش عالی در دانشگاه های دولتی بدون شهریه است، تصمیمی صرفاً سیاسی توسط دولت آلمان است. مدرک دانشگاهی آلمان در سراسر جهان قابل احترام خواهد بود و درهای زیادی را برای انتخاب شغل شما باز می کند. آلمانی ها به طور کلی معتقدند که آموزش و پرورش نباید به عنوان یک محصول تجاری تلقی شود و دسترسی آزاد به آموزش عالی، رشد اقتصادی و رفاه بیشتر اجتماعی را تضمین می کند. همچنین، دولت آلمان در سالهای اخیر فواید اقتصادی و اجتماعی مهاجرت را درک کرده است و می خواهد باهوش ترین ذهن ها را برای تحصیل در این کشور جلب کند و در حالت ایده آل پس از فارغ التحصیلی ماندن و کار کردن مهاجرین را در دستور کار قرار داده است.

آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد مطالعاتی در جهان است و یکی از بزرگترین دانشگاه های رتبه بندی شده در رده بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده است. دانشگاه های برتر آلمان در سراسر کشور پراکنده هستند و گزینه هایی برای تحصیل در مونیخ، برلین و 40 شهر دیگر برای دانشجویان وجود دارد. در کل، 48 دانشگاه در آلمان جزء بهترین های جهان شمرده می شوند. در جدول زیر رنکینگ جهانی برخی از معتبرترین دانشگاه های آلمان را مشاهده می فرمایید:

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از افراد یک رویا است. اما اغلب اوقات، مقدار پولی که لازم است، آن را به یک رویای واقع بینانه تبدیل می کند. به نظر می رسد یک قانون مشترک وجود دارد: هرچه یک مقصد تحصیلی محبوب تر باشد، هزینه آموزش بالاتر است. خوشبختانه آلمان از این قاعده مستثنی است. علی رغم این که کشور آلمان در بین پنج مقصد مشهور تحصیلی در جهان قرار دارد، هزینه تحصیل در آلمان بسیار مقرون به صرفه است. ما متوجه شده ایم که بسیاری از دانشجویان مفهوم “آموزش رایگان” را در آلمان درست درک نمی کنند.

بعضی از آنها به اشتباه معتقدند که نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارند. برخلاف سایر مقاصد تحصیلی مشهور در جهان که شهریه بیشترین نگرانی را ایجاد می کند، دانشجویان بین المللی در آلمان می توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند. طرحی که در سال 2014 با رأی دولت صادر شد، شهریه را برای کلیه دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی، از جمله کسانی که از خارج از کشور وارد می شوند، لغو کرد. این محرک بزرگی برای گسترش ثبت نام بین المللی بوده است و اکنون بیش از 380,000 دانشجوی خارجی در این کشور در دانشگاه تحصیل می کنند. اگرچه در برخی از مناطق کشور شهریه در سال 2017 دوباره وارد شد و دانشجویان بین المللی تحصیلات تکمیلی باید شهریه تحصیلی خود را بپردازند، اما هزینه تحصیل در آلمان بسیار پایین تر از جاهای دیگر است.

دانشگاه های آلمان مبلغ کمی را بابت هزینه های اداری، اتحادیه دانشجویی و حمل و نقل عمومی اختصاص می دهند. این پرداخت به عنوان “سهم ترم” شناخته می شود و در ابتدای هر ترم پرداخت می گردد. قیمت “سهم ترم” به سختی از 300 یورو فراتر می رود. اما شهریه دانشگاه های خصوصی هنوز هم باقی مانده است. اگرچه دانشگاه های دولتی بیشترین بخش ارائه دهندگان آموزش عالی را تشکیل می دهند، اما چندین دانشگاه معتبر خصوصی نیز در آلمان فعالیت می کنند.

بنابراین سؤال این است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی در آلمان هزینه ای دارد؟ بله، دانشگاه های خصوصی در مورد شهریه به صورت مستقل و جداگانه تصمیم می گیرند. بنابراین، بسته به دانشگاه مورد نظر شما، هزینه های مربوطه متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، قوانین آنها به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند و اغلب در معرض تغییر هستند. اگرچه بیشتر اوقات دانشگاهها برای همه مدرک هایی که ارائه می دهند هزینه های یکسانی را اعمال می کنند، اما در بعضی موارد دوره انتخابی شما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی را نیز تعیین می کند. به عنوان مثال، مدرک MBA و مهندسی جزء گرانترین برنامه های مطالعه هستند.

دانشگاه های آلمان بین برنامه های کارشناسی ارشد “متوالی” و “غیر متوالی” تفاوت قائل هستند. برنامه های متوالی برنامه هایی هستند که می توانید بلافاصله پس از اتمام لیسانس، در آن ثبت نام کنید. برنامه های غیر متوالی معمولاً مستلزم این است که دانشجویان تجربه کار پس از لیسانس داشته باشند. چنین برنامه های تحصیلی غیر متوالی معمولاً حتی در دانشگاه های دولتی هزینه شهریه را می پردازد. به عنوان مثال “MBA های اجرایی”، بلکه برخی از برنامه های تخصصی کارشناسی ارشد.

حداکثر هزینه شهریه سالیانه شما در دانشگاه های خصوصی آلمان حدود 30,000 یورو خواهد بود. از سال 2017، دانشگاه های دولتی در ایالت بادن-وورتمبرگ می توانند شهریه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA را دریافت کنند که این دانشگاه های اشتوتگارت، کارلسروهه، مانهایم، فرایبورگ، هایدلبرگ و برخی از شهرهای دیگر را شامل می شود. شهریه در هر ترم 1,500 یورو تعیین شده است – که هنوز خیلی ارزانتر از بسیاری از کشورهای دیگر اروپا است. به طور کلی می توانید به طور رایگان در آلمان تحصیل کنید. اما چند استثنا وجود دارد که باید شهریه خود را بپردازید:

ثبت نام در دوره کارشناسی هنگامی که شما قبلاً دارای مدرک لیسانس در رشته دیگری هستید، یا ثبت نام در برنامه کارشناسی ارشد هنگامی که شما قبلاً دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته دیگری هستید.

در زیر لیستی از دانشگاه های خصوصی در آلمان و متوسط شهریه ای که از شما درخواست می شود ذکر شده است:

علاوه بر هزینه های تحصیل باید به هزینه های زندگی در کشور مقصد نیز توجه نمود. در جدول زیر نمونه هزینه های روزانه در آلمان را مشاهده می نمایید:

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

کار در آلمان گزینه ای جذاب برای بسیاری از دانشجویان فعلی یا آینده است .آلمان معروف به نوآوری در زمینه هایی مانند اتوماسیون و مهندسی و داشتن یکی از پایین ترین نرخ بیکاری در اروپا است و این نکته بسیار برای دانشجویان مشتاق به تحصیل در آلمان حائز اهمیت است. در ادامه راجع به الزامات دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا برای کار در آلمان در طول یا بعد از تحصیل خواهیم پرداخت. اگر مایل به یافتن کار پاره وقت در آلمان برای تکمیل درآمد خود در حین تحصیل هستید، بسته به مکانی که در آن هستید، شرایط مختلفی وجود دارد: دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اروپا (EEA) و همچنین دانشجویان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس از حقوق مساوی مانند دانشجویان آلمانی و دسترسی آزاد به بازار کار آلمان برخوردار هستند. می توانند در حین تحصیل حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA همچنین می توانند در کنار تحصیلات خود در آلمان به مدت 120 روز کامل یا 240 روز نیمه وقت در سال کار کنند. اگر به عنوان دستیار دانشجویی یا معاون پژوهشی در دانشگاه خود کار کنید، این معمولاً در آن تایم تعیین شما محاسبه نمی شود. اگر در طول ترم دوره کارآموزی خود را قبول کنید، این کار معمولی محسوب می شود، حتی اگر بدون پرداخت هزینه باشد. این بدان معناست که هر روز از کارآموزی شما از مانده اعتبار 120 روزه شما کسر می شود. با این حال، دوره های کارآموزی اجباری که برای دوره شما لازم است، برای شما حساب نمی شود.

توجه داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار به صورت خود اشتغالی یا آزاد نیستند. دانشجویان در آلمان می توانند ماهانه بدون پرداخت مالیات تا 450 یورو (491 دلار آمریکا) درآمد کسب کنند. اگر بیشتر از این درآمد کسب کنید، یک شماره مالیات بر درآمد دریافت می کنید و از حقوق خود کسر مالیات می کنید. برخی از کارفرمایان ممکن است با وجود درآمد کم، مالیات بر درآمد را حفظ کنند، اما شما می توانید پس از ارائه صورت مالیات بر درآمد خود این را پس بگیرید. برای پیدا کردن کار، اگر دانش خوبی از زبان آلمانی داشته باشید یا دوره کارآموزی را در طی تحصیلات خود گذرانده باشید، بسیار مفید است. اگر شما در حال تحصیل یک زبان یا یک دوره مقدماتی (Studientkolleg) هستید، الزامات سختگیرانه تر هستند. شما به عنوان یک دانشجو فقط می توانید با رضایت آژانس استخدام فدرال و اختیار اتباع بیگانه کار کنید.

درخواست ویزا برای ورود به یک کشور از مهمترین قسمت های مهاجرت می باشد و این موضوع غیرقابل انکار است. اما ویزای تحصیلی از اهمیتی دو چندان برخوردار است چرا که شما باید با مدارک کامل و قانع کننده پروسه را شروع کرده تا از ریسک این موضوع بکاهید از این جهت توصیه می شود قبل از هرگونه اقدام با وکلای متخصص مهاجرت تحصیلی مشورت کنید. در ادامه برخی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان را بررسی می کنیم:

گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار.

عکس با ابعاد پاسپورت.

مدرک زبان آلمانی B1 یا آیلس 6 برای کارشناسی و 6.5 برای کارشناسی ارشد.

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

فرم پذیرش تایید شده توسط دانشگاه:

این فرم توسط دانشگاهی که از آن برای شما پذیرش تحصیلی اخذ شده ارسال می گردد.

فرم تکمیل شده درخواست ویزا:

فرمی که در آن اطلاعات مربوط به درخواست ویزا کاملا شرح داده شده است.

انگیزه نامه:

فرمی دارای دلایل شخصی شما از تحصیل در کشور آلمان که از اهمیت بالایی هم برخوردار است.

نامه اثبات تمکن مالی از بانک:

اطلاعات حساب شما و تاییدیه بانک برای مبالغی که جهت تمکن مالی و تامین هزینه های زندگی و تحصیل باید در حساب شما باشد.

آلمان از جمله کشورهایی است که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. به همین دلیل مقصد بسیاری از متقاضیان برای تحصیل و پس از آن کار می باشد. سوالی که ممکن است برای شما به عنوان متقاضی تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان پیش بیاید این است که آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در آلمان بمانم؟ بله فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های آلمان می توانند در حالی که به دنبال کار هستند در آلمان بمانند و این در مورد همه دانشجویان فارغ از کشور مبدا صدق می کند. اگر شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید، می توانید بعد از فارغ التحصیلی درخواست اقامت 18 ماهه کنید. با ویزای جستجوی شغل در آلمان (یا “ویزای کار پس از مطالعه”)، می توانید شغلی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط شما باشد و به شما اجازه داده می شود که در طی این 18 ماه هر کاری را انجام دهید.

اگر می خواهید در آلمان بمانید تا بعد از فارغ التحصیلی کار پیدا کنید، باید در حالی که هنوز دانشجو هستید، برنامه ریزی خود را شروع کنید. داشتن مهارت در زبان آلمانی برای یافتن کار در آلمان بسیار مفید است، زیرا تعداد مشاغل آزاد برای شما بدون آن بسیار محدود خواهد بود. دانشجویان اتحادیه اروپا حق دارند بدون نیاز به اجازه کار، در آلمان به دنبال کار باشند.

به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، با شخص به همان روشی که با ساکنان آلمان از نظر دسترسی به بازار کار، شرایط کاری و مزایای اجتماعی و مالیاتی، برخورد می شود، رفتار خواهد شد. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که مایل به کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی می باشند می توانند مجوز اقامت خود را تا 18 ماه تمدید کنند تا کاری را که مربوط به تحصیلاتشان است پیدا کنند. برای درخواست اجازه اقامت طولانی، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه.

گواهی مدرک دانشگاهی یا مدارک رسمی دانشگاه مبنی بر اثبات موفقیت تحصیلی دانشگاه شما.

مدرکی مبنی بر اثبات بیمه درمانی شما.

اثبات این که شما تمکن برای حمایت مالی از خود دارید.

18 ماه شما به محض دریافت نتایج امتحان نهایی شما شروع می شود، بنابراین باید در ترم آخر خود به دنبال اشتغال باشید. در این 18 ماه، شما می توانید به اندازه دلخواه خود کار کنید و هر نوع شغلی را برای حمایت از خود به کار بگیرید.

در نمودار زیر نرخ بیکار آلمان را ملاحضه می فرمایید:

از عمده دلایل مهاجرت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا چه از روش های تحصیلی چه از روش های دیگر اخذ اقامت و تابعیت این کشورها می باشد. سطح بالای زندگی و رفاه اجتماعی در این کشورها از جمله دلایل محبوبیت برای متقاضیان و مهاجرین سرتاسر جهان می باشد. در خصوص کشور آلمان باید این نکته را در نظر گرفت که صرفا تحصیل در این کشور باعث نمی شود شما بتوانید اقامت آلمان را دریافت کنید. در واقع باید پس از تحصیل بتوانید کار پیدا کنید و اقامت خود را به کاری تغییر دهید. پس از ۵ سال از تاریخ شروع اقامت کاری می توانید برای اخذ اقامت دائم کشور آلمان درخواست بدهید و پس از آن درخواست پاسپورت آلمان کنید.

پیشنهاد ویژه مؤسسه حقوقی ملک پور به متقاضیان مهاجرت به آلمان یا سایر کشورهای برتر جهان، محصول ویدئویی راهنمای گام به گام اخذ اقامت است. در این ویدئو تمامی روش های مهاجرت به کشورهای برتر جهان شرح داده شده است و شما با مشاهده آن می توانید وکیل خود در امر مهاجرت باشید. 

✅ چگونه می توان ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کرد؟

برای این کار ابتدا باید از دانشگاه مد نظر پذیرش تحصیلی بگیرید و با داشتن مدرک زبان و مدارک مورد نیاز دیگر وقت سفارت بگیرید.

✅ امکان دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل وجود دارد؟

بله اگر اقامت خود را به کاری تغییر دهید بعد از 5 سال به اقامت دائم دست می یابید.

✅ هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در آلمان چقدر است؟

حداکثر هزینه شهریه سالیانه شما در دانشگاه های خصوصی آلمان حدود 30,000 یورو خواهد بود.

در این مقاله در مورد تحصیل در آلمان و لیست دانشگاه های رایگان در آلمان به تفسیر توضیح داده شد و دانشگاه های برتر و شرایط پذیرش در این دانشگاه ها بیان شد. کشور آلمان به دلیل نرخ پایین بیکاری و جذب نیروی کار ماهر و جوان به کشوری مطلوب برای تحصیل و کار تبدیل شده است. همانطور که گفته شد دانشگاه های دولتی در این کشور رایگان هستند و هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کنید اما دانشگاه های خصوصی شامل هزینه هستند. نکته قابل توجه در مورد دانشگاه های رایگان آلمان وقت سفارت این کشور است که گاها بسیار طولانی و در حدود یک سال به طول می انجامد. اما برای دانشجویان رده کارشناسی ارشد و دکتری که نمره زبان آنها آماده باشد می توان وقت سفارت را در مدت زمان 3 تا 4 هفته ای اخذ کرد. امیدواریم این مقاله توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه باشد. شما همراهان همیشگی موسسه ملک پور میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان و دریافت اقامت دائم این کشور، با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شده و از ویدیو ها و فایل های صوتی موجود در سایت های ما استفاده بفرمایید. همچنین می توانید در قسمت پایانی همین مقاله در بخش دیدگاه ها، نظرات و پرسش های خود را بیان کرده تا سوالات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مشاورین پاسخ دهیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام خیلی متشکر از مقاله های خیلی خوبتون واقعا خیلی مفید و امیدوار کننده هستمن الان کمتر از 18 سال سن دارم و معدلم هم 19.5 به بالا هست و می خوام برم در آلمان (کشور های اروپایی) تحصیل کنم آیا الان چنین چیزی وجود داره که بورسیه بتونم بگیرم یا رایگان باشه و از الان ویزای تحصیلی کسب کنم ؟ و بقیه سوالاتی که نتونستم بپرسم بقیه عزیزان پرسیدند

سلام و عرض احترام دوست عزیز شما می توانید برای تحصیل در مدارس رایگان اتریش اقدام نمایید جهت بررسی پرونده خود تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید

سلام.با مدرک کارشناسی ادبیات دانشگاه شیراز با معدل ۱۷ امکان تحصیل در آلمان وجود داره؟

درود بر شما دوست عزیز آلمان جز کشورهایی است که افراد جهت ورود به دانشگاههای آن نباید دارای گپ تحصیلی زیادی باشند پیشنهاد می شود جهت بررسی دقیق شرایط خود و دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس برقرار نمایید

سلام چطوری میتونیم اقامت خودمونو به اقامت کاری تبدیل کنیم؟

درود بر شما دوست عزیز شما قادر خواهید بود با دریافت شغل از یک کارفرما‌و یا سرمایه گذاری در کشور مورد نظر اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنید. پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشيد، ميخواستم بپرسم كدوم دانشگاه هاي آلمان رشته ژنتيك يا بيولوژي رو براي ارشد ارائه ميدن؟

سلام و عرض احترام دوست عزیز جهت پاسخ به سوال شما پیشنهاد می‌کنیم با موسسه تماس حاصل نموده و با کارشناسها مشاوره داشته باشید

سلام خسته نباشید. من دانش آموخته امسال از فرزانگان هستم رشته ریاضی. نمراتمم همه عالی هست. میخواستم بدونم میتونم اقدام کنم و پذیرش از دانشگاه های آلمان رو بگیرم؟ کی باید اقدام کنم؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان فاکتورهایی از قبیل سن و گپ تحصیلی، دانش و مدرک زبان، معدل و ریز نمرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای بررسی شرایط خود می توانید از طریق تماس با موسسه از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

با سلام بنده 21 سالمه دانشجو ام و تا یک سال دیگه لیسانس رشته علوم تربیتی دانشگاه دولتی روزانه رو میگیرم تا اون موقع ایلتس انگلیسی وb2 آلمانی رو هم می گیرم میخواستم بپرسم برای تحصیل در مقطع ارشد همون علوم تربیتی پذیرش بگیرم خوبه و اینکه بازار کار داره؟ یا اینکه برای ارشد رشته mba پذیرش بگیرم؟

سلام و عرض ادب پذیرش در هر دو رشته برای شما امکان پذیر است در خصوص شانس کار میتوانید با موسسه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید

سلام خسته نباشید من دیپلم تجربی دارم ولی در ایران کنکور هنر دادم دانشگاه غیر انتفاعی دارم رشته نقاشی میخونم میخواستم بدونم که چون من دیپلم تجربی دارم مشکلی برای پذیرش رشته هنر وجود نداره؟ معدل در دانشگاه بالاعه

با سلام و احترام متقاضی گرامی معمولا مدرک تحصیلی باید با مقطع تحصیلی درخواستی مرتبط باشد با این حال نیاز به بررسی بیشتر شرایط شما می باشد توصیه می کنیم با موسسه تماس بگیرید.

سلام دانشجوی کارشناسی مهندسی برق هستم 20 ساله،برای مهاجرت تحصیلی به المان مقطع ارشد و به شرط اینکه تا وقت سفارت مدرک زبان آلمانی هم بگیرم شانس ورود به دانشگاه دولتی دارم؟

سلام اگر در دانشگاه دولتی در ایران درس خوندید شانس دارید.

سلام خسته نباشید من 20 سالمه دانشجو مهندسی کامپیوتر باهنر کرمان هستم و احتملا با معدل بالای 17 فارغ التحصیل میشم. آیلتس 7 دارم و در حال یادگیری زبان آلمانی هستم. میخواستم بدونم شرایط تحصیل رایگان تو مقطع ارشد در آلمان رو دارم یا نه و اینکه کمک هزینه و بورسیه ای برای هزینه زندگی میتونم دریافت کنم ؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط اولیه مطلوبی دارید و شانس اقدام برای تحصیل رایگان در آلمان برای شما امکان پذیر است منتها اخذ بورسیه شرایط دشواری دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید

سلام خسته نباشید من 18 سالمه و معدل دیپلمم بالای 18 هست میخواستم ازتون بپرسم اگر من دانشگاه سراسری قبول نشم باز هم امکان تحصیل رایگان در المان را دارم؟(با توجه به اینکه مدرک زبان المانی b2 دارم)

سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط شما مطلوب می باشد پیشنهاد می کنم با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید تا شما را در خصوص تحصیل رایگان راهنمایی نمایند

سلام خسته نباشین ،بخشید میخواستم بدونم با مدرک آیلس هم میشه در دانشگاهای دولتی آلمان شروع به تحصیل کرد؟یا اینکه با مدرک آیلس فقط میشه در دانشگاه های خصوصی تحصیل کرد؟سوال دیگه ای هم که داشتم این بود که معدل چقدر برای پذیرش مهم هست ؟

سلام. من برای دکترا اپلای کردم. و امروزم مصاحبه داشتم. مدرک زبان ندارم. ایا اگر پذیرفته بشم باید برای اخذ ویزا مدک زبان داشته باشم؟ سوپروایزرم استادمه و حقوق لول 13 به صورت 75 درصد میده. توی اگهی اپلیکیشن و نیازمندیهاش اصلا مدرک زبان نبود و فقط ذکر شده بود مهارت خوب در زبان. منظورم از زبان کلا انگلیسیه و کلا انگلیسی کار میشه. و اینکه بنظرتون با این حقوقی که میدن زندگیم میگذره؟ از خود استادم پرسیدم گفت اره خوبه اما خب میخوام دید یک ایرانیم بدونم. راستی دیدم تو سایت یونی زده خوابگاه اغلب برای مقطع دکترا نیست. پس باید حداقل ی جاییو اجاره کنم. دانشگاه هم ایلمناو . و اینکه بنظرتون دانشگاه هزینه رفتو خودش میده؟ یا میتونم حقوق ماه اولو به محض رسیدن به المان دریافت کنم؟ یا اصلا بیان این حرفا به استادم چیز عجیب و زشتیه؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی شرایط شما نیاز به بررسی دقیق تر دارد و توصیه می کنیم با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

سلام خوب هستید ! ببخشید من امسال کلاس دوازدهم میرم معدل دوسال قبلم خوبه رشتمم تجربیه از الان شروع کردم به یادگیری زبان آلمانی ! درچه صورتی میتونم از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرم حتما باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشم !!؟ رتبه کنکورم در پذیرش دخیله؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی برای تحصیل رایگان در آلمان نیاز به دانش و مدرک زبان آلمانی می باشد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در صورت توانایی پرداخت هزینه وجود دارد. رتبه کنکور و کنکور الزامی نیست ولی مشخصا برای دریافت ویزا امتیاز به حساب می آید. برای بررسی دقیق تر شرایط خود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سلام به شما و ممنونم بابت اطلاعات مفید سایت شما . (***پس از ۵ سال از تاریخ شروع اقامت کاری می توانید برای اخذ اقامت دائم کشور آلمان درخواست بدهید و پس از آن درخواست پاسپورت آلمان کنید.***) در مورد این متن که گذاشتین سوالی دارم : این یعنی در طول مدت تحصیل کلا حساب نمیشه برای مدت تحصیل و بعد از اقامت کاری با مدت 5 سال میشه برای در خواست پاسپورت اقدام کرد درسته؟ و اینکه در طول مدت تحصیل میشه سر زد به خانواده یا نه!اجازه رفت و آمد داده میشه ؟ با توجه به اینکه زودتر پاسپورت آلمانی بدن . لطفا و ممنون میشم پاسخ سوال من رو هم بدین خیلی متشکر

با سلام متقاضی گرامی در زمان تحصیل شما می توانید به کشور مبدا رفت و امد دلشته باشید و بایت این موضوع مشکلی نیست. برای کسب اقامت و شهروندی کشور المان می بایست به مدت ۵دسال از زمان اقامت پس از تحصیل کار کنید و اقامت کاری داشته باشید

سلام وقتتون بخیر من 24 سالمه، لیسانس برق با معدل 14/14 از دانشگاه غیر انتفاعی دارم، از پس هزینه ها میتونم بر بیام ولی میخوام کارشناسی ارشد رشته مدیریت، بازاریابی بخونم، زبان آلمانی هم b2 دارم.. آیا از لیسانس برق میتونم ارشد مدیریت بخونم در دانشگاه دولتی یا خیر؟

دوست عزیز سلام تحصیل در دانشگاه های دولتی فقط در رشته خودتان امکان پذیر است و اخذ پذیرش در رشته های دیگر دشوار است است پیشنهاد می‌کنیم در این خصوص با کارشناسان در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید

با سلام خدمت شما و ممنون از مقاله خوبتون. من سوالی از محضرتون داشتم من در رشته علوم تربیتی دانشگاه قم تحصیل میکنم .قصد دارم برای مقطع ارشد اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان انجام .میخواستم بدونم آیا رشته علوم تربیتی در آلمان در مقطع ارشد به شکل مناسبی مورد پذیرش قرار میگیرد؟؟ و بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد توی این رشته میتونم کار پیدا کنم ؟؟

برای تحصیل در کشور آلمان دو نوع دانشگاه وجود دارد دانشگاه های دولتی تحصیل به زبان آلمانی و رایگان بوده و و تحصیل در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی بوده و هزینه برق برای تحصیل در دانشگاه های دولتی نیاز به مدرک b۲ زبان آلمانی و برای تحصیل در دانشگاههای خصوصی نیاز به مدرک آیلتس ۶/۵ می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید

سلام. من آیلتس ۶.۵و کارشناسی جامعه شناسی با معدل ۱۴.۵دارم.می خواستم از دانشگاه های آلمان واسه مقطع ارشد پذیرش بگیرم و بابت معدلم نگران بودم اگه امکانش هست راهنمایی کنید. سپاسگزارم

دوست عزیز سلام شما شرایط سنی و تمکن مالی خود را ننوشتید جهت پاسخ دقیق به این سوال نیاز به بررسی شرایط شما بصورت دقیق می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

باسلام‌ شرایط‌ بورسیه‌ تحصیلی‌ برای‌ افراد‌ ی‌ که‌ ۱۸‌ سال‌ یا‌ کمتر‌ از‌ ۱۸‌ سال‌اند‌ چگونه‌است

با سلام متقاضی گرامی برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید وب سایت ما را با کلید واژه تحصیل رایگان در آلمان مشاهده فرمایید.

با سلام.من‌ لیسانس رشته بهداشت عمومی با معدل ۱۸‌دارم از دانشگاه‌آزاد.اما میخام ارشدم رو تو آلمان‌ بگیرم مدرک آلمانی b1 رو هم دارم.میخاستم بدونم تو کدوم دانشگاهای آلمان میتونم ارشد مرتبط با رشته خودم رو بگیرم که تحصیل توش رایگان باشه و سختی زیادی هم نداشته باشه پذیرشش!سربازی هم رفتم.ممنون از پاسخ شما!۲۵ ساله هستم

درود بر شما دوست عزیز برای راهنمایی در این زمینه می بایست با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا با ارزیابی مدارک شرایط لازم را خدمتتان شرح دهند.

سلام.کارشناسی حقوق از پیام نور…میتونم برای ارشد رایگان برم المان؟؟کدوم دانشگاه؟؟گپ تحصیلیم نزدیک ۳ ساله…۳۱ سال دارم

با سلام و احترام متقاضی گرامی دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه مدرک کارشناسی اقدام به اخذ پذیرش در دوره های LLB نمایند و در ابتدا علوم پایه و مبانی حقوق در آلمان را اموزش ببینند. اما برای ورود به این دوره ها نیاز به معادلسازی مدارک و گذراندن ازمون ورودی خواهید داشت. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما اطلاعات بیشتری در یافت نمایید.

سلام خسته نباشيد ميخواستم بدونم ليسانس صنايع شيميايي از دانشگاه علمي كاربردي ميتونه در دانشگاه رايگان المان داروسازي بخونه ؟

با سلام و عرض ادب متقاضی گرامی برای پاسخ به این سوال باید شرایط متقاضیان مورد ارزیابی قرار گیرد. اما شرایط سنی برای اخذ پذیرش بسیار مهم می باشد.

سلام وقت بخیرآیامیتوان بامدرک فوق لیسانس روانشناسی عمومی از دانشگاه غیرانتفاعی از دانشگاهای آلمان پذیرش دانشجویی گرفت وآیاکسی که فوق لیسانس جامعه شناسی ازدانشگاه آزاداراک میتونه از آلمان پذیرش بگیره ,و متولد ۷۳ هستند

با سلام متقاضی گرامی این امکان وجود دارد و شما می توانید اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه نمایید.

سلام خسته نباشيد ميخواستم بدونم ليسانس صنايع شينياي از دانشگاه علمي كاربردي ميتونه در دانشگاه رايگان المان داروسازي بخونه ؟

سلام و احترام شرایط تحصیل در آلمان: دانشگاه های آلمان دو گونه هستند: دانشگاه های خصوصی که اغلب هزینه های 4 تا 8 هزار یورو دارند و دانشگاه های دولتی که تقریبا رایگان و یا دارای حدودا هزینه 500 تا هزار یورو در سال می باشد. شما شانس این را دارید که در آلمان به صورت مجانی تحصیل کنید یا در دانشگاه های خصوصی که امکان تضمین کار بعد از تحصیل شما را می دهند اقدام نمایید. این امکان بستگی به شرایط تحصیلی، دانشگاه محل فارغ التحصیلی، میزان گپ تحصیلی، شرایط سنی و مواردی اینچینی خواهد داشت.

باسلام بنده مهندس عمران_ نقشه برداری هستم ارشد GIS با معدل بالای ۱۷/۵۰ از دانشگاه روزانه دولتی دارم. با تعدادی مقاله داخلی. حدود ۳۴تا ۳۵ سالمه. بیش از ۱۰ سال تجربه کار در زمینه عمران ساختمان، در تخصص خودم، دارم با حدود ۷سال سابقه بیمه. هدفم گرفتن پدیرش بورس فاند دکترا از دانشگاههای المان هستش. لطفا راهنمایی بفرمایید.

با سلام و عرض ادب. به منظور تحصیل در مقطع دکترا در آلمان داشتن سوپروایزر و مدرک زبان C1 آلمانی الزامیست. پیشنهاد می کنم جهت ارزیابی شرایطتان با شماره ۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱) تماس حاصل نمایید.

سلام وقت بخیر کسانی که مدرک فوق لیسانس روانشناسی ازدانشگاه غیرانتفاعی سراسری وفوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه آزاد داشته باشه میتونه از دانشگاه آلمان پذیرش بگیره چه اقداماتی بایدانجام بده ممنونم

دوست عزیز سلام در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاههای دولتی دارید نیاز به مدرک b۲ زبان آلمانی و در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاههای خصوصی را دارید نیاز به مدرک آیلتس ۶ و نیم دارید و همچنین هزینه های دانشگاه و هزینه های یک سال زندگی را باید داشته باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان در ارتباط باشید

سلام الان من مدرک c2 زبان آلمانی دارم و از پس هزینه ها هم بر می ایم و دیپلم تجربی با معدل ۱۹.۸۸ دارم چطوری می تونم به دانشگاه هایدلبرگ ورود پیدا کنم؟

سلام. شرایط تحصیل در آلمان: دانشگاه های آلمان دو گونه هستند: دانشگاه های خصوصی که اغلب هزینه های 4 تا 7 هزار یورو دارند و دانشگاه های دولتی که تقریبا رایگان و یا دارای حدودا هزینه 500 تا هزار یورو در سال می باشد. شما می توانید در صورتی که درکنکور سراسری ایران قبول شده اید در آلمان به صورت مجانی تحصیل کنید یا در دانشگاه های خصوصی که امکان تضمین کار بعد از تحصیل شما را می دهند اقدام نمایید. این امکان بستگی به شرایط تحصیلی، دانشگاه محل فارغ التحصیلی، میزان گپ تحصیلی، شرایط سنی و مواردی اینچینی خواهد داشت.

ببخشید آیا رشته ای که توی ایران قبول میشیم و باید تو دانشگاه آلمان بخونیم !! منظورم اینه مثلا یکی اینجا پزشکی قبول نشه ولی خب سراسری قبول شده باشه میتونه اونجا پزشکی بخونه!؟ یکی ام اینه آیا اینجا باید دانشگاه و بخونیم !! یعنی دقیقا بعد از قبولی در دانشگاه قبل از شروع ترم میشه اقدام کرد ؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی برای تحصیل در دانشگاه آلمان می توان با مدرک دیپلم هم اقدام کرد اما قبولی در کنکور یک پوئن مثبت به حساب می آید. همچنین لازمه دیگر تحصیل مرتبط بودن رشته تحصیلی با رشته تحصیلی قبلی می باشد. برای بررسی دقیق تر شرایط خود می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سلام وقت بخیر خواستم بپرسم اگر کسی دانشگاه سراسری قبول شه ، یک ترم تحصیل کنه و مدرکB2 داشته باشه، همین برای اخذ پذیرش دانشگاه های رایگان آلمان کافیه یا اینکه علاوه بر این باید شرایط ویژه علمی، مقالات ISI و رزومه تحصیلی قوی هم داشته باشه؟؟ باتشکر

با سلام همین شرایط کافی هست.

سلام…معدل کارشناسیم کمتر از ۱۵ هست…ایا امکان پذیرش از دانشگاههای المان هست برام؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

جستجوی کار در آلمان

Your browser does not support the audio tag.

سرمایه گذاری در آلمان

Your browser does not support the audio tag.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل… ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

خانه » رشته ها » علوم انسانی » روانشناسی » شهریه روانشناسی در خارج از کشور

جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص شرایط تحصیل در آلمان با ما در تماس باشید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

با درود. من ۲۷ سالمه و مدرک کارشناسی از دانشگاه ازاد دارم با معدل ۱۸، قصد شرکت در ازمون ارشد دارم، و مدرک زبان ندارم.قصد ادامه در کشور هلند یا سوییس دارم. ایا اگر مدرک زبان داشته باشم امکان قبولی هست؟ سن من برای ارشد مساله ای ندارد؟و اینکه دانشگاه دولتی هست؟ و به جز هزینه زندگی، دانشگاه هلند یا سوئیس هزینه ندارند؟

سلام این ئکشورها هزینه تحصیل هم دارند.سن شما مناسب است .میتوانید به کشورهای تحصیل رایگان همچون المان نروژ بروید

سلام من کارشناسی روانشناسی دارم مدرک زبان هم ندارم میخوام بگیرم ٢۴ سالمه میخوام واسه ارشد و دکتری به کشور دیگه برم.پیشنهاد شما چه کشوری که مقرون به صرفه هم باشه؟؟؟

سلام برای المان که تحصیل رایگان است اقدام کنید به زبان المانی می باشد

راه های ارتباطی با لیگال اپلای در شبکه های مجازی 

بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای کوی نصر(خ گیشا)، سمت راست، پلاک ۷، طبقه دوم، واحد ۴

(ده خط ویژه) ۰۰ ۸۸۲ ۸۸۲ -۰۲۱

۰۹۹۰۹۲۱۹۴۵۵ و ۰۹۰۲۹۴۴۰۲۳۳ 

(مهاجرت تحصیلی به کلیه کشورها )

بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای کوی نصر(خ گیشا)، سمت راست، پلاک ۷، طبقه اول، واحد ۱ ۰۲۱۸۸۲۸۸۲۱۱ ، ۰۹۹۰۹۲۱۹۴۵۴

(مهاجرت کاری و سرمایه گذاری به کلیه کشورها)

رشت، بلوار گیلان، برج گلسار-طبقه ۳ – واحد۵۸ ۰۱۳۳۳۲۶۱۰۸۴

استعلام شعب شهرستان ها و انتقادات و پیشنهادات نسبت به کل سازمان لیگال اپلای ۰۹۹۰۹۲۱۹۴۵۶

Kapalı çarşı. Nouriosman cad. 205 orient center . Fatih . Istanbul, post cod 34096 Tel:00905414724294

No. 1019, Luoxiong Road, Guanshan street, Hongshan District, Wuhan City, Hubei Province,China Tel:15607151943

Moscow ,cirenevi bolvar , house 4 uonit 1 Tel:0079997196243 0079161808502

تمام حقوق مادی و معنوی برای موسسه لیگال اپلای محفوظ است.

 

 این مطالب فقط برای آگاهی است وهیچ گونه جنبه تبلیغی ندارد.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا کشورهای دیگه ای هم هستن که درزمینه تولید روانشناسی کمتر از آمریکا نیستند وفعالیت زیادی در این حوزه دارن. این کشورها عمدتا همون کشورهای توسعه یافته هستند.

کانادا

ایالت نیوبرونزویک، شهر فردریکتون دانشگاه سنت توماس.

ایالت آلبرتا، شهرهای ادمونتون وکلگری.

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

ایالت اونتاریو شهر تورونتو، دانشگاه تورونتو.

ایالت کبک، شهرمونتریال، دانشگاه مونتریال.

ایالت نوا اسکوتیا، شهرهالیفاکس دانشگاه دال هوزی.

شرایط تحصیلی در کانادا تقریبا مثل آمریکاس و هرساله به تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی بورس اعطا میشه. دانشگاه آلبرتا بیشترین دانشجویان ایرانی رو در خودش جا داده.

کانادا یکی از بهترین گزینه های ادامه تحصیل در رشته روانشناسیه. کانادا از کشورهاییه که دو زبانه اس.

یعنی بعضی ایالتهای این کشور مثل نیوبرونزویک و کبک همزمان دارای دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند. این ایالتها در شرق کانادا قرار دارند. البته بسته به رشته، زبان هم متفاوته ولی معمولا دانشگاههای انگلیسی زبان از دانشگاههای فرانسوی زبانها جدا هستن.

در بعضی از دانشگاههای این کشور دوره فوق لیسانس فقط یکساله. کاناداهم مثل آمریکا شرایط خوبی داره که باید در موردش خیلی توضیح بدم. البته بعدا مینویسم.

روسیه

مسکو، دانشگاه دوستی ملل و دانشگاه دولتی مسکو.

در مقطع دکترا هیچ احتیاجی به دعوت نامه از دانشگاه مقصد نیست و خیلی راحت به سفارت روس مراجعه میکنید و میگید میخام درس بخونم. یه فرم به شما میدن پر می کنید. دانشگاه روانتخاب می کنین. بعدم وارد روسیه می شید و درس می خونید. روسیه بزرگترین کشور دنیاس و 9 ساعت رسمی و 11 ساعت غیر رسمی داره. این کشور یک میلیون و پانصد هزار دانشجو داره و سه میلیون نفر به دانشجوهای این کشور رسیدگی میکنن. دانشگاههای روس با دانشگاههای آمریکا رقابت میکنن. به نظر من بعد از آمریکا بهترین کشور برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی روسیه اس.

مسکو صاحب زیبا ترین شبهای جهانه. این معروفیت به دلیل نورپردازی های بی نظیر این شهره. کاخ کرملین، میدون سرخ، پارک پیروزی و کلی موزه مثل موزه هواپیماها و موزه سماور از معروفترین جاذبه های مسکوهستن.

تازه سن پطرزبورگ هم خیلی قشنگه. سن پطرزبورگ  یکی از موزه شهرهای جهانه و این به دلیل وجود موزه آرمیتاژه که خیلی بزرگ و شکیله. دریاچه لادوگا توی شرق سن پطرزبورگ هم فوق العادس. این شهر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهریه که در بالاترین مدار قرار گرفته وشش ماه شبه و شش ماهم روزه.

مراقب باشین روسیه خیلی گرونه. روسیه هم مثل ایران تورم زیادی داره. طوری که خوردن یه شام تو مسکو حدود 90 هزار تومن آب میخوره.

( تو یکی از معروفترین رستورانهای اراک هم یه پرس خاویار با مخلفاتش حدود 120 هزار تومنه). حالا اراک گرونتره یا مسکو؟

 

 

آلمان

دانشگاه شهرلایپزیک در صدره. دراکثر شهرهای آلمان میشه رشته روانشناسیو پیدا کرد. آلمان به غیر از اینکه میزبان روانشناسیه، مهد علم جامعه شناسی هم هست. شهر مانهایم بهترین شهر برای ادامه تحصیل در این رشته اس و بعد از اون شهر شیکاگو خیلی عالیه.

درآلمان روانشناسی بین مردم جایگاه ویژه ایی داره. اینو از شبکه هاشون هم میشه فهمید. اگه شبکه های تلویزیونی آلمان رو نگاه کرده باشین کاملا متوجه حرف من میشد مثل همین برنامه بیگ برودر که از آر تی ال پخش میشد. من هر شب نگاه میکردم اینقدر با این بندگان خدا جالب برخورد میکردن که نخاله ترین انسانها رو هم به بهترین آدما تبدیل میکردن. به این میگن روانشناسی.

آلمانیاخیلی تابلو هستن چون خیلی بد لباسن وهم خیلی بدآرایش میکنن. بهترین غذای آلمانیا کلم آب پزه که من واقعا بدم میاد، چون بوی وحشتناکی داره.اما ارزش غذایش خیلی بالاست.

درآلمان دانشجویان دانشگاه آزاد نمی تونن درس بخونن. مام تصمیم نداریم بریم آلمان چون هواش خوب نیست. برای ادامه تحصیل، زبان آلمانی از مواد لازمه.

اتریش

دانشگاه شهرزالتسبورگ یا همون سالزبورگ که در غرب وین قرار داره. اتریش هم دانشگاه آزادی هارو قبول نمیکنه وکسانی هم که دانشگاه پیام نور و یا روزانه هستن هم باید یکسال از آخرین دوره تحصیلاتشونو دوباره اونجا بگذرونن. به این دلیل که میگن یکسال از نظر تحصیل از ایران جلوترن. دراتریش هم باید به زبون آلمانی مسلط باشید.هزینه تحصیل در اتریش حدود 8 تا 12 میلیون تومنه. ولی به نظر من اتریش می ارزه، چون کلی جای دیدنی داره، مثل روستای هالشتات و موسیقی های خیابونی وین( وین پایتخت موسیقی جهانه). حداقل حوصله آدم سر نمیره. همش که نمیشه درس خوند.

فرانسه

بهترین دانشگاه فرانسه، دانشگاه سوربنه. در روانشناسی هم همینه، فرقی نداره از کدوم دانشگاه باشین (آزاد یا سراسری). پاریس در لغت به معنای زیباست ویه اسم دخترونه هم هست.(پاریس شهربوسهاست). فرانسه هم موزه زیاد داره.من از فرانسه خوشم نمیاد، فقط اینقدر میدونم که باید خیلی درس خون باشین.اکثراساتید دانشگاه ما توی فرانسه روانشناسی خوندن و خیلی تعریف میکنن(من روانشناسی بالینی می خونم) علاوه بر دانشگاه سوربن در شهر لیون هم دانشگاه خوبی هست. هزینه تحصیل دراین کشور خیلی بالاست.

انگلیس

انگلیس از اون دسته کشورایی که در همه زمینه های علم حرفای زیادی برای گفتن داره. همونطور که میدونید انگلیس تنها کشوریه که به صورت مملکتی اداره میشه و از چهار مملکت تشکیل شده. دراکثر ممالک انگلستان دانشگاههایی وجود دارند که میشه روانشناسی رو در اونا پیدا کرد.

فرقی نمی کنه  که دردانشگاه آزاد و یاغیرآزاد درس خونده باشین. به نظرمن بهترین گرایش در رشته روانشناسی دربریتانیا، همون فراروانشناسیه که در موردش هم یه مطلب نوشتم( در همین وبلاگ).

هزینه ها در انگلیس بسیار بالاست به نحوی که مخارج تحصیل در مقطع لیسانس سالیانه حدود 55 میلیونه.(از آمریکا هم بیشتره). تازه کلی هم باید درس بخونید.

میدونید که اولین کرسی روانشناسی در انگلیس در دهه سی میلادی بوجود اومد. ولی میتونم بگم انگلیس از کشورایی مثل آلمان و اتریش که مهد روانشناسی هستن خیلی جلو تره.

اگه امکان تحصیل توی انگلیس براتون بوجود اومد شک نکنید و بلافاصله قبول کنید. چون چیزایی یاد میگیرید که حتی توی روسیه وآمریکا هم پیدا نمی کنید. انگلیس مهد همه علم هاست خصوصا روانشناسی.

 

اسراییل

سطح علمی در دانشگاههای این کشور خیلی بالاست. به این دلیل که یهودی ها نسبت به همه چیز شک میکنن و انسانهای بسیار دقیقی هستن. حتی بیشتر از بیست سال پیش در این کشور نخاع رو بهم پیوند زدند.

درحوزه روانشناسی هم اسراییل یکی از بزرگترین کشورهاییه که دارای قدرت زیادیه.حتی میتونم به همون آزمایش معروف صدای قلب مادران که در یکی از بیمارستانهای تل آویو برای نوزادان پخش شد، اشاره کنم. محققان اونجا فهمیدن که نوزادان مادرانشون رو از روی صدای قلبهاشون میشناسن وفقط با اون صداس که خابشون میره و یا آروم میشن.دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

دانشگاه بن گوریون درتل آویو وحیفا دراین زمینه بسیار کار کرده اند. بنیاد کلبمن هم سالانه برای 700 دانشجوی ایرانی بورس تحصیلی صادر میکنه.

اکثرجمعیت اسراییل از کشورهای ایران، لهستان و مجارستان به اسراییل مهاجرت کرده اند.

واحد پول اسراییل  ِشکل هست.این واحد پولی در زمان هخامنش واحد پول ایران بوده.

لازم به ذکره که خیلی ها راغب به تحصیل در این کشور نیستند.

سوییس

سوییس هم از جمله کشورهایی که در زمینه های مختلف خصوصا روانشناسی پیشرفتهای زیادی داشته. علاوه بر این، سوییس میهن دانشمندان زیادی هم در این عرصه بوده که خیلی هم مهمه. یکی ازمعتبرترین دانشگاههای دنیا هم در سوییس قرار داره.

دانشگاههای مهمی که در این زمینه کار می کنن در لوزان و ژنو واقع شده اند.

اسپانیا

اسپانیا هم از اون دسته کشورهاییه که برای ادامه تحصیل مکان خوبیه. اطلاعاتم کامل نیست باید بپرسم.

استرالیا

استرالیا هم بد نیست و می تونم بگم نسبت به این کشورها تازه وارد این عرصه شده. من اسم آدلایدو زیاد شنیدم میگن دانشگاه خوبی داره. استرالیا هم مثل انگلیس و آمریکا هزینه های تحصیلیه بالایی داره( درمقطع لیسانس سالانه حدود 45 میلیون تومن).

واحد پول استرالیا دلار استرالیاست.ارزشش نزدیک به 800 تومنه.

جمهوری چک

جمهوری چک  به مرکزیت شهر پراگ(مادر پایتختهای دنیا) دارای دانشگاههای بسیار خوب و رده بالاییه. چک یکی از بهترین برای کشورها برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف در زمینه های اقتصاد، مدیریت و روانشناسیه.

بیشتر از همه این رشته ها، اقتصاد طرفدارای زیادی داره. حتی دانشجویانی ازآمریکا برای ادامه تحصیل به این کشور می آن. چک عضو اتحادیه اروپاست  و پول اون یوروست.

هزینه تحصیل درچک سالیانه بین7 تا 10 میلیون تومن متغییره. درصورت اینکه زبان چکی هم بلد باشین این هزینه خیلی پایین میاد و یه جورایی بورس میگیرین و تقریبا مجانی درس میخونین.

اگه اشتباه نکنم نزدیک به 400 ایرانی در دانشگاههای چک درس میخونن.

اسکاندیناوی (نروژ، سوید، فنلاند و دانمارک)

دانشگاههای کشورهای اسکاندیناوی هم خوبند.

در کشور نروژ، دانشگاه شهرهای اسلو، برگن و ُترندهایم.

سوید، دانشگاه شهراستکهلم.  مالمو، گوتنبرگ و سوند سووال هم بدک نیستن.

فنلاند، دانشگاه شهرهای هلسینکی، تورکو و اسپو بهترین دانشگاههای این کشورهستن.

فنلاند تنها کشوری در حوزه اسکاندیناویه که واحد پولش یوروست. زبونش یکم سخته ولی جای خیلی خوب و بی سرو صداییه.

دانمارک هم دانشگاه کپنهاگن رو داره، که خیلی دانشگاه تاپیه.

همه کشورهای اسکاندیناوی به جز فنلاند واحد پولی کمی دارند و معمولا از 120 تا 220 تومن متغیرند. اما این به این معنی نیست که این کشورها خیلی ارزون هستن. مثلا هزینه زندگی در استکهلم برای یه دانشجو ماهیانه حدود 800 هزار تومن و در شهرهایی به جز پایتخت تا نصف کاهش هم پیدا میکنه.

در نروژ زیاد بارون میاد. حتی شهرهایی دارند مثل ترندهایم که فقط یک روز از سال آفتاب داره. یه جشنی هم به اسم جشن بارون اونجا برگزار میشه. سوپ آلوی نروژی هم خیلی معروفه. یه سوپ بنفش رنگه که توی مهمونی های سلطنتی سرو میشه.

مهمترین  خصوصیتی که این کشورها دارند اینه که دانشگاههای این کشورها کاملا مجانین و هیچ شهریه ایی از شما نمی گیرند. حتی در صورتی که این در این کشورها آشنایی داشته باشید که بتونید پیشش اقامت کنید، تقریبا هیچ هزینه ایی نخاهید داشت.

هلند

هلند کشورکوچیکه که درغرب اروپا قرار گرفته. پایتخت اون آمستردامه که نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت داره. ولی شما در این کشور کمتر آدم هلندی می بینید. درآمستردام بیش از صد ملل مختلف زندگی میکنن.

هلند کشورآسیابهای بادی و کفش های چوبیه. هوایپمایی کی  ِال ام یا همون سلطنتی هلند تنها شرکت هواپیمایی هست که هروز به همه کشورهای جهان پرواز داره.

مخارج زندگی در این کشور خیلی بالاست. هزینه های تحصیل در رشته روانشناسی کلا 27 میلیون تومنه. زبان هلندی هم لازمه.

بلژیک

در مورد بلژیک هم زیاد شنیدم. البته خیلی در مورد هزینه هاش اطلاع ندارم. فقط میدونم دانشگاه شهر آنتورپ و خود بروکسلزخیلی عالی هستن.  توی بلژیک باید فرانسه بلد باشید.

یونان

یونان هم دانشگاههای خوبی داره. تصمیم دارم از سفارت ایران توی آتن در مورد دانشگاههاش استعلام بگیرم به محض اینکه بدستم برسه براتون مینویسم.

چون یونانی ها خیلی شبیه به ایرانی ها زندگی میکنن خیلی احساس غریبی نمی کنید. اون ها هم زیاد میخورن، چاقن ، وقت حرف زدن داد میزنن، خونه های بزرگی دارن و آدمای تنبلی هستند.

دیدین چقدر شبیه ماهان. تازه هواشون هم خیلی خوبه. کلی هم ساحل با حال دارن. از تمدنشونم  که دیگه نپرس.

تایلند

تایلند هم از اون کشورهاییه که در آسیا دارای روانشناسی خوبیه. شهریه دانشگاههاش حدود 9 میلیون تومن و هزینه زندگی در اون به بهترین شکل ماهیانه 150 هزار تومنه. واحد پول تایلند بات هست که حدود 200تومنه پول ایران ارزش داره.

ایتالیا

بر خلاف اون چیزی که همه فکر میکنن ایتالیا دانشگاههای خوبی نداره. سطح علمی اونا پایین نیست، بیشتر می تونم بگم کیفیت ندارن. برای تحصیل در رشته های مختلف باید امتحانی به اسم کویی بگذرونید(امتحان زبان ایتالیایی) که در محل سفارت ایتالیا برگزار میشه.

ایتالیا برای کشورها و قاره های مختلف سهمیه در دانشگاههاش در نظر گرفته وسهمیه ایران رو در این چند ساله بیشتر کرده. زندگی در رم و میلان نسبت به زندگی در نیویورک خیلی گرونتره.

لازم بذکره که ایتالیا صاحب زیبا ترین مردان جهانه، کاملا مثل ایران. ولی واقعا ایرانی ها زیبا هستن.

گرجستان

گرجستان هم دانشگاههای خوبی داره وهم نزدیکه. دانشگاههای مهم این کشور عبارتند از دانشگاه تفلیسريا،دانشگاه جواخاشویلی و دانشگاه ایوانه.

گرجستان داره عضو اتحادیه اروپا میشه. تحصیلات در اون متاثر از روسیه تزاریه. گرجستان کشوری بسیار زیبا و لوکسیه.

هزینه های زندگی در این کشور خیلی بالا نیست. تفلیس که پایتختشه، بندر باتومی هم مهمترین شهر اونه. برای تحصیل در اونجا باید زبان گرجی هم باید بلد باشید.

در آینده در مورد کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین، فیلیپین، مصر، تونس، آفریقای جنوبی، زیمباوه، عراق، افغانستان، عربستان، برزیل، آرژانتین، ونزویلا، نیوزیلند، مکزیک، آذربایجان، ترکیه وکشورهای حوزه خلیج فارس هم مینویسم. اینا کشورهایی هستند که در مناطق خودشون صاحب دانشگاههای خوبی هستن.

لیست سیاه

کشورهایی هم هستند که تبلیغات خیلی رویایی رو انجام دادن و تونستن خیلی از دانشجوهای ایرانی رو از به سمت خودشون بکشن. این کشورها خیلی ارزون هستن و دانشجوها هم زیاد خرج می کنن و دولتها به این دانشجوها به عنوان جیبی پر از پول نگاه می کنن( کی از ایرانی ها بهتر).

غالب این کشورها هم دارای آب و هوای وحشتناکی هستن یا خیلی گرمن یا خیلی سرد. اگه یه نگاه به اسمهای پایین بندازین کاملا متوجه منظور من خواهید شد.

اکراین

هند

تاجیکستان

مالزی

ارمنستان همه رشته ها به غیر از رشته های موسیقی( یرووان پایتخت موسیقی آسیاست این مقام قبل از انقلاب در دستان ایران بود).

بلاروس در اکثر زمینه ها معتبره. دانشگاههای این کشور فقط رشته های پزشکی نا معتبرند.

سطح علمی این کشورها از ایران خیلی پایین تره. به این دلیل بهشون لقب لیست سیاه رودادن.

درس خوندن توی این کشورا سر کاریه. به نظر من آدم باید کشوری رو انتخاب کنه که وقتی تصمیم داشت راجع بهش صحبت کنه، خجالت نکشه بگه من فلان جا درس خوندم. مثلا خیلی هارو من دیدم که حتی نمی تونن بگن کوالالامپور.

شما که دارین میرید مالزی، حداقل برید دوتا کشور بالاترمثل کره جنوبی یا همون سنگاپور همسایه مالزی که زمین تا آسمون با آسیا فرق داره و داره با ژاپن رقابت میکنه(یکی از بهترین دانشگاههای دنیا در سنگاپوره) که حداقل بتونید به راحتی به کلی از کشورهای دنیا هم مسافرت کنید.

یا اینکه یکم بیشتر درس بخونید تا بتونید برید یه جای باحال.

خب چرا من میگم این کشورها خوب نیستن؟

چون کشوری مثل مالزی که فقط 40 سال از عمرش میگذره چطور میتونه مولد علم باشه؟ من نمیخام مالزی رو ضایع کنم، به نظر من نسبت به سنش خیلی هم خوب جلو اومده، ولی لازم میدونم بگم کسایی که میگن مالزی خوبه وبه اونجا سفرکردن، قاعدتا پاشونو از کوآلالامپور بیرون هم نذاشتن چون حتما نظرشون عوض میشد. مردم مالزی این در فقر مطلق زندگی میکنن و فقط کوآلالامپوره که این شکلیه.

از این ضرب المثل ها هم زیاد داریم. هر ارزونی بی علت نیست و هر گرونی هم بی حکمت نیست!

از ما گفتن بود.

 

فهرست دانشگاه‌ها در آلمان شامل تمام مراکز آموزش عالی می‌شود که توسط دولت این کشور به رسمیت شناخته شده‌اند. این مراکز می‌توانند دولتی، غیردولتی یا متعلق به ارگان‌های مذهبی باشند.

در نظام آموزش عالی آلمان، به‌طور کلی دو نوع مرکز آموزش عالی وجود دارد. نوع اول که بیشتر با نام دانشگاه (به آلمانی: Universität) شناخته می‌شوند، ساختاری شبیه به ساختار سایر دانشگاه‌های دنیا دارند و روش تحصیلی آن‌ها بیشتر بر مفاهیم تئوری استوار هستند. نوع دوم که با نام مدرسه عالی (به آلمانی: Fachhochschule) شناخته می‌شوند، بیشتر روش‌های عملی را در چارچوب برنامه آموزشی خود گنجانده‌اند و برای رشته‌هایی مانند هنر، موسیقی و بسیاری رشته‌های فنی که جنبه عملی آن‌ها مهم است به کار می‌روند. مدارس عالی آلمان حق اعطای مدرک دکترا را ندارند.

در حال حاضر بیش از ۴۲۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در آلمان وجود دارد که شامل دانشگاه‌ها و مدارس عالی مختلف (مانند مدارس فنی، هنری، مذهبی، مدیریتی و…) می‌شوند. نام این مراکز در جدول زیر آمده‌است.

برای ادامه تحصیل در آلمان شما باید ابتدا آخرین مدرک تحصیلی خود را توسط سازمان زاب (به آلمانی: Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen) مورد ارزیابی قرار دهید تا مدرک تحصیلی شما در آلمان نیز معتبر باشد.[۱]

توضیح اصطلاحات به کار رفته در جدول به شرح ذیل است:
دانشگاه های معتبر روانشناسی المان

این فهرست شامل ۴۲۰ دانشگاه است.

دانشگاه های معتبر روانشناسی المان
دانشگاه های معتبر روانشناسی المان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *