دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

 
helpkade
دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک
دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

برای دانلود قانونی کتاب شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب شکوفایی نبوغ کودک به قلم اندرو فولر، ابتدا به شما کمک می‌کند تا فرزندتان را به گونه‌ای رشد دهید که تمام استعدادهای بالقوه‌ی او را کشف کرده و سپس روش‌های شکوفایی این استعدادها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تمامی کودکان بسیار بیشتر از آن‌چه شما و خودشان می‌دانند، توانایی دارند. کتاب شکوفایی نبوغ کودک (Unlocking your child’s genius) در مورد فشار وارد کردن به کودک، تشویق او به جهشی خواندن یا اجبار او به جلوتر بودن از سنش نیست بلکه در مورد فرزندپروری به گونه‌ای است که کودک بتواند به شیوه‌ی خود، خلاقیت و نبوغ تخیلی خود را شکوفا ساخته و توسعه دهد.

این کتاب بیش از کار، در مورد بازی، سرگرمی و اکتشاف است. البته که کار سخت، جای خود را دارد، اما وقتی بخشی از آن را به بازی تبدیل کنید، احتمال موفقیت بالا می‌رود.

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

سال‌های زیادی از این باور غلط که توسعه‌ی مغز در هشت سالگی متوقف می‌شود، نمی‌گذرد. علوم اعصاب جدید، نشان داده که این ایده به اندازه‌ی مسطح بودن زمین باورناپذیر است. این ایده که کودک در هنگام تولد صاحب نبوغ شده و نمی‌توان کار زیادی برای افزایش آن کرد نیز توسط علم امروزی رد شده است.

هر کودک می‌تواند مهارت‌ها و دانش خود را بر پایه‌ی هر ذره‌ی نبوغ موجود در خود توسعه بخشد. اندرو فولر (Andrew Fuller) در این کتاب مهارت‌هایی را بیان کرده‌ که والدین می‌توانند به توسعه‌ی آن‌ها در کودکان کمک کنند و در راستای علاقه‌مندی‌ها و اشتیاق‌های کودکان اعمال می‌شوند.

کسب دانش، تمرکز، تصمیم‌گیری، تخیل، انگیزه‌بخشی، عزم راسخ، حافظه و خلاقیت، مهارت‌های پایه‌ای هستند که همه‌ی انسان‌ها برای شکوفایی نبوغشان به آن‌ها نیاز دارند.

نبوغ کودک شما فقط وقتی شکوفا می‌شود که برای برنامه‌ریزی، توانگر ساختن، اکتشاف و کمک به آن‌ها برای کشف جرقه‌های نبوغشان وقت صرف کنید. در جهانی که از کودکان انتظار می‌رود بیش‌تر مطالعه کرده و کم‌تر بازی کنند، لازم است به آن‌ها کمک کنید بیش‌تر بازی کرده و تجزیه و تحلیل بیش‌تری داشته باشند و از همه مهم‌تر، رؤیابافی‌های بزرگ‌تری کنند.

کتاب شکوفایی نبوغ کودک به گونه‌ای طراحی نشده است که بتوان آن را بی‌وقفه خواند و یک شبه به پایان رساند. لازم است آن را به آرامی مطالعه کنید تا مطالب آن در طول زمان هضم شود. کارهایی در این کتاب پیشنهاد شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را انجام داده و شاهد اثر فوری آن‌ها بر روی نبوغ کودک باشید؛ در حالی که برخی پروژه‌ها طولانی‌ مدت بوده و مشاهده‌ی اثر جادویی‌شان نیازمند گذر زمان است.

جملات برگزیده‌ی کتاب شکوفایی نبوغ کودک:

– آن‌چه همه باور دارند، لزوماً چیز درستی نیست.
– اگر برای خودم نبود، آن را هوشمندانه انجام می‌دادم.
– موفقیت به سراغ ما نمی‌آید؛ ما خود، آن را به دست می‌آوریم.
– شکست، فرصتی برای آغاز دوباره است، اما این‌بار، هوشمندانه‌تر.
– یک کودک، آتشی برای روشن شدن است و نه گلدانی برای پر شدن.
– هیچ چیز خطرناک‌تر از ایده‌ای نیست که بدانید فقط همین یک ایده را دارید.
– تمامی کودکان به صورت نابغه متولد می‌شوند و ما شش سال فرصت داریم تا نبوغشان را بارور کنیم.
– راهِ پیدا کردن ایده‌های خوب، این است که تعداد زیادی ایده به دست آوریم و ایده‌های بد را دور بریزیم.

در بخشی از کتاب شکوفایی نبوغ کودک می‌خوانیم:

دنیای انسان‌ها، احساسات و به اشتراک‌گذاری‌ها، زمینه‌ی نبوغ منشی‌های اجتماعی است. معلمان این‌گونه کودکان را به‌ خوبی می‌شناسند. آن‌ها عاشق مردم هستند. آن‌ها در کلاس پچ‌پچ می‌کنند، نامه رد و بدل می‌کنند، پیامک می‌فرستند، برای رویدادها برنامه‌ریزی می‌کنند، از خود سلفی می‌گیرند و عاشق وسایل ارتباط جمعی هستند. در واقع معتادان اجتماعی هستند!

این کودکان آن‌قدر با دنیای اجتماعی‌شان وفق پیدا می‌کنند که به نظرشان حتی یک حرف ناگفته نیز نباید باقی بماند. منشی‌های اجتماعی، اغلب، تفکر در سکوت را دشوار دیده و برایشان راحت‌تر است که در مورد مسائل و ایده‌ها صحبت کنند.

نکته‌ی مثبت منشی اجتماعی بودن این است که این دسته از کودکان، اغلب، به افرادی پویا و مردمی تبدیل می‌شوند که در فروش، بازاریابی، مدیریت رویدادها و ارتباطات عمومی و تجارت موفق هستند. آن‌ها معمولاً مردمی، دوستانه و برون‌گرایانِ حساسی هستند.

بسیاری از آن‌ها پرحرف هستند. از نظر آن‌ها حتی یک حرف هم نباید ناگفته بماند. به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک می‌توانند برای این دسته از کودکان بسیار جالب توجه باشد. آن‌ها حتی منوی صبحانه‌شان را با دنیا به اشتراک می‌گذارند، و از آن‌جایی که بسیار یاریگر هستند، به سمت برآورده کردن نیازهای انسان‌هایی جذب می‌شوند که فیسبوک را به محیطی خطرناک برای تطمیع دیگران تبدیل کرده‌اند.

اگر دوستانشان در شبکه‌های اجتماعی، در حال تجربه‌ی مراحل سختی در زندگی‌شان باشند، این منشی‌های اجتماعی، اغلب، خود را در یأس آن‌ها شریک می‌کنند.

مهم‌ترین پیامی که می‌توانید به فرزند خود منتقل کنید
مقدمه
فصل اول: پرورش نبوغ نقش شما
فصل دوم: مغز نابغه
فصل سوم: شناسایی نبوغ فرزندتان
فصل چهارم: تقویت مهارت‌های تمرکزی
فصل پنجم: تشویق به تفکر مؤثر
فصل ششم: آموزش برنامه‌ریزی به کودک
فصل هفتم: توسعه‌ی هنر تصمیم‌گیری
فصل هشتم: انگیزش، پشتکار و عزم
فصل نهم: ساخت ذهنیت “من می‌توانم” روان‌شناسی نبوغ
فصل دهم: تخیل، خلاقیت و حل مسأله
فصل یازدهم: سازمان‌دهی اطلاعات
فصل دوازدهم: بهبود حافظه و یادگیری
فصل سیزدهم: تمرین برای پیشرفت
فصل چهاردهم: قدرتمندسازی مغز نابغه
فصل پانزدهم: پایه‌گذاری مراسم و برنامه‌های منظم خانوادگی
فصل شانزدهم: نابغه در عمل

برای دانلود کتاب شکوفایی نبوغ کودک و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت روانی ایتام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت روانی ایتام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب بهداشت روانی ایتام به قلم مهرداد کلانتری، ابتدا عوامل سوگ و داغ‌دیدگی در کودکان را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و سپس راهنمای آموزشی و اصول مراقبت از کودکانی که دچار سوگ عزیزان خود می‌شوند را در اختیار شما می‌گذارد.

هر ساله تعدادی از کودکان پدر و مادر خود را در اثر جنگ، بیماری قلبی، سوانح رانندگی، فجایع طبیعی مانند سیل و زلزله، سرطان و… از دست می‌دهند. زندگی این کودکان و آینده آن‌ها موضوعی است که نگرانی‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.

سوگ و اندوه در کودکان یتیم یکی از اساسی‌ترین مسائل روانشناسی آن‌هاست که شامل مباحثی همچون طرز برخورد اطرافیان با این کودکان، مراقبت از آن‌ها، پاسخ به سؤالاتشان در مورد مرگ و زندگی و… می‌شود.

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

ایران، همواره در معرض فجایع طبیعی و انسانی متعددی بوده است. جنگ هشت ساله عراق علیه ایران، موجب شد تعداد زیادی از کودکان از نعمت مهر پدری محروم شوند. زلزله شمال، در خرداد ماه سال 1369 تلفات سنگینی ببار آورد. زلزله بم در دی ماه 1382 موجب ویرانی شهر شد و عمق و گستره آن، توجه جهانی را به خود جلب کرد.

با توجه به این که ایران روی خط زلزله قرار دارد، از این رو باید پیش‌بینی‌های لازم در صورت وقوع فجایع بشود تا پیامدهای فجایع، کنترل شده و به حداقل کاهش یابد. از طرف دیگر ایران در یک منطقه راهبردی قرار دارد و همواره در تهدید جنگ‌های نظامی بوده است. از این رو لازم است به تأثیرات روانی جنگ بر کودکان توجه شود و پیش بینی‌های لازم از جهت پیشگیری، تشخیص و درمان بشود.

از دست دادن والدین در اثر جنگ، یکی از دشوارترین تجارب زندگی کودکان و نوجوانان و مرگ والدین یکی از بحرانی‌ترین شرایط برای آن‌ها محسوب می‌شود. در برخی از مطالعات نشان داده شده است که 19 درصد از کودکان داغ‌دیده، یک سال بعد از مرگ والدین مشکلات روانی عمده‌ای پیدا می‌کنند.

کودکان، در سنین مختلف و به دلایل گوناگون، والدین خود را از دست می‌دهند. برخی از دلایل فقدان والدین را می‌توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد که هر کدام از این فقدان‌ها، تأثیرات خاص خود را دارند و مداخلات روان شناختی متناسب با آن را می‌طلبند.

– محکومیت‌های جزایی.
– فجایع طبیعی (مانند زلزله، سیل، سونامی)
– مرگ ناشی از بیماری‌های مزمن (مانند سرطان)
– فجایع انسانی (مانند جنگ، تروریسم، قتل، خشونت)
– مرگ‌های ناگهانی (مانند حوادث جاده‌ای و حملات قلبی)

در بخشی از کتاب بهداشت روانی ایتام می‌خوانیم:

برخی از کودکان در برابر رویدادهای زندگی آسیب‌پذیر هستند. و ممکن است بصورت اختلالات رفتاری و عاطفی واکنش نشان دهند. آسیب‌پذیری در کودکان، یک پدیده چند عاملی است و به عوامل زیستی، روانی و اجتماعی مربوط می‌شوند.

کودک ممکن است زمینه زیستی برای آسیب‌پذیری را داشته باشد، عوامل رفتاری، شناختی و عاطفی نیز ممکن است به آسیب‌پذیری کودک کمک کنند. علاوه بر این، عوامل محیطی، خانوادگی و اجتماعی نیز می‌توانند زمینه‌ساز آسیب‌پذیری باشند. برخی از این عوامل، مربوط به خود کودک است، مانند سن، جنس، هوش و مزاج دشوار.

برخی مربوط می‌شوند به والد فوت شده، مانند پدر، مادر یا هر دو، سابقه اختلالات روانی، سوء مصرف مواد و اختلال شخصیتی در والد فوت شده. رابطۀ پیشین والد فوت شده با کودک نیز حائز اهمیت است. روابط معیوب پیشین، احتمال آسیب پذیری را افزایش می‌دهد. عوامل دیگر مربوط می‌شوند به والد باقی یا مراقب اصلی کودک.

سابقه اختلالات روانی، سوء مصرف مواد و اختلال شخصیتی در والد باقی، از جمله عوامل آسیب پذیری در کودک است. رابطۀ کودک با والد باقی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. روابط معیوب با والد باقی، می‌تواند موجب آسیب پذیری در کودک شود. شناسائی کودکان آسیب پذیر و مداخله بهنگام یکی از اصول بهداشت روانی است.

1- مقدمه
2- سوگ و داغ‌دیدگی
3- عوامل خطر و محافظ
4- نگرش‌های غلط درباره سوگ در کودکان
5- کودکان آسیب‌پذیر و آسیب‌ناپذیر
6- اصول مراقبت از کودکان زیر 3 سال
7- راهنمای آموزش مراقبین کودکان 3 تا 7 سال
8- نوجوانان 8 تا 12 سال
9- گروه درمانی نوجوانان 12 سال به بالا

برای دانلود کتاب بهداشت روانی ایتام و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، به تالیف هادی سلطانی، به ما در تربیت و پرورش فرزندان شایسته و کاردان کمک می‌نماید تا به‌وسیله ارزش‌های انسانی و اسلامی، فرزندان خود را تربیت نموده و تحویل جامعه نماییم.

حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: فرزندان صالح مانند گل‌های باغ بهشت هستند.
نفس انسان تربیت‌پذیر است و رستگاری آدمی درگرو تلاش‌های فردی و جمعی است که برای تعلیم و تربیت بنی آدمی صورت می‌گیرد. در آیه ۷۸ سوره نحل آمده است که خداوند شما را از شکم مادرانتان در حالی که هیچ نمی‌دانستید بیرون آورد. چشم، گوش، قلب و سایر اعضا را برایتان در نظر گرفت و شما باید شکرگزار باشید، در احادیث نبوی آمده است که انسان از لحاظ فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و اقتصادی محصول تربیت و تعلیم است.

در کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، والدین و مربیان اطلاعاتی در خصوص اهمیت پرورش و تربیت نوزاد و اینکه نوع تغذیه، محیط و افراد چه تاثیری بر فرزندان انسان دارند و همچنین نظرات علمی دانشمندان روانشناسان و جامعه‌شناسان در این رابطه چیست، آشنا می‌شوند.

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

برای آنکه والدین و مربیان محترم مطالبی در اختیار داشته باشند ضروری است که کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان، را مطالعه نمایند تا مشخص گردد که نوزاد آدمی در هر سن و سالی نیاز به تربیت خاص دارد و اگر بچه از این نعمت محروم شود حتما در آینده و در جامعه دچار مشکلاتی خواهد شد.

هادی سلطانی درباره کتاب خود می‌گوید: با توجه به مطالعه و تجارب خویش و ارتباطی که در جلسات متعدد با خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و الهامی که از استاد گرانقدر و بزرگوارم داشته‌ام با گرفتاری‌ها و مشکلات تربیتی و رفتار آنان آشنا شدم.

خانواده‌ها و دولت‌ها سعی دارند که فرزند یا فرزندان خویش را به بهترین وجه تربیت کنند تا آنان افرادی دانا و توانا و خداشناس باشند. اما متاسفانه هجمه و هجومی که از طرف رسانه‌های مختلف خوش آب و رنگ و به‌ویژه دنیای مجازی وجود دارد می‌توانند نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان را هم تحت تاثیر قرار دهند.

در این مسیر فرزندان خانواده‌ها از والدین خویش پیشی گرفته و پدر و مادرها از قافله عقب مانده‌اند. لازم است که والدین در امر تعلیم و تربیت مطالعات زیادی داشته و با دنیای مجازی بیشتر آشنا شوند و در نهایت بدانند که مسئولیت سنگین تربیت بعهده والدین است.

مقدمه
فصل یکم: اعمال دوره طفولیت
فصل دوم: زبان‌آموزی
فصل سوم: ابراز وجود کودک
فصل چهارم: تربیت شخصیتی
فصل پنجم: رشد شخصیت و وظیفه والدین و مربیان
فصل ششم: وظایف معلمان و مربیان
فصل هفتم: تفاوت‌های فردی در کودکان
فصل هشتم: یادگیری و هوش
فصل نهم: ویژگی‌های کودک و نوجوان
فصل دهم: ویژگی‌های معلم خوب
فصل یازدهم: اهمیت و اهداف تعلیم و تربیت
منابع و مآخذ

برای دانلود کتاب مراحل رشد کودک و وظایف والدین و مربیان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

کتاب روانشناسی رشد کودک و نوجواننوشته ؛تالیف دکتر محمد پارسا تعداد صفحه [260] ص. بعثت دانلود pdf
شناسه رکورد : 732
عنوان : روانشناسی رشد کودک و نوج..

اپلیکیشن واتس اپ مارکت ویندوز تبلیغات متنی ارزان رپورتاژ آگهی دانلود تلگرام طلایی خرید رپورتاژ آگهی سفارش رپورتاژ آگهی خرید رپورتاژ آگهی خرید رپورتاژ اگهی خرید بک لینک ارزان Download android apps for pc سفارش رپورتاژ آگهی محل تبلیغات شما —–


Downloads-icon


pdf کتاب دکترین شوکDownloads-icon

نسخه
الکترونیک
کتاب روان‌شناسی کودک
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

 با پیشرفت روزافزون علم کتاب‌های زیادی هم در زمینه روانشناسی کودک نوشته شده است. والدین و مربیان هم با تهیه این کتاب‌ها می‌خواهند راهکارهای علمی درست و قابل اجرا را پیدا کنند و به کار گیرند. چرا که کودکی دوره‌ی حساسی است و در این دوران کودک نه تنها از نظر جسمی و مادی بلکه از نظر روحی، رشدی و ذهنی نیاز به توجه و مراقبت دارد. استفاده از کتاب‌هایی که بتوانید به والدین و مربیان کمک کنند تا در اصول تربیتی و پروشی کودک اصول و موارد آن را به کار بگیرند کم نیست. کتاب روانشناسی کودک نوشته‌ی دانشمند مشهور ژان پیاژه و همکارش منبع خوبی برای افراد است تا در زمانی کوتاه آگاهی خود را در زمینه رشد ذهنی کودک بالا ببرند.

کتاب روانشناسی کودک اثر ژان پیاژه و همکاری خانم باربل اینهلدر اولین بار در سال 1966 در مجموعه چه می‌دانم در پاریس منتشر شد. کتاب روانشناسی کودک در سراسر جهان بارها تجدید چاپ شده است و درایران هم با ترجمه‌ی زینت توفیق از سوی انتشارات نی منتشر شده است. در این کتاب مطالعه رشد ذهنی کودک از تولد تا مرحله نوجوانی و بعد بزرگسالی طبق نظریه رشد مرحله‌ای پیاژه بررسی می‌شود. کتاب روانشناسی کودک کتابی است مختصر و کوتاه که به والدین می‌آموزد که «همان میزان یا حتی بیش از آن که کودک جلوه‌ای از بزرگسالی باشد، بزرگسال جلوه‌ی کودکی است؛ زیرا اگر بزرگسال با وسایل متعدد انتقال‌های اجتماعی، کودک را آموزش می‌دهد، هر بزرگسال، زندگی را با کودکی آغاز کرده و این امر از دوران قبل از تاریخ تاکنون بر این منوال استمرار داشته است». کتاب روانشناسی کودک به زبان ساده و روان نوشته شده است و مترجم کوشیده تا قبل از ارائه بخش‌های اصلی مقدمه‌ای از مفاهیم و اصطلاحات مربوط به نظریه‌های پیاژه را برای خوانندگان به زبان ساده توضیح دهد. در متن کتاب هم توضیحات ضروری به شکل زیر نویس آورده شده است.

یکی از نکاتی که باید درباره‌ی کتاب حاضر متذکر شد این است که این کتاب در حوزه‌ی روانشناسی کودک است به این معنی که روانشناسی خود کودک را مورد مطالعه قرار می‌دهد؛ و رشد ذهنی کودک را مرحله به مرحله از بدو تولد تا زمانی که فرد به عنوان بزرگسال وارد جامعه می‌شود را بررسی می‌کند. نباید به اشتباه تصور کرد که این کتاب درزمینه‌ی روانشناسی ژنتیک است چرا که روانشناسی ژنتیک که امروزه عنوان روانشناسی عمومی هم به آن اطلاق می‌شود رشد فردی یا در حقیقت کارکردهای ذهنی و نحوه پیدایش آنها و تحول آنها را در کودک را بررسی می‌کند. این کتاب به والدین کمک می‌کند تا با جنین‌شناسی، جنبه‌های نظری روانشناسی کودک، تاثیر محیط از نظر جسمی و ذهنی، عوامل زیستی، عوامل اجتماعی و … را که به طور کلی در رشد کودک تاثیرگذار هستند را بررسی و مطالعه کنند. همچنین والدین این فرصت را می‌یابند که با آگاهی بیشتر نحوه تکامل ذهن و روان انسان را و تفاوت‌ها و تشابهات آن با نحوه تکامل اندام‌های بدن را بشناسند.

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

فصل اول. دوره حسی و حرکتی

فصل دوم. رشد ادراک

فصل سوم. کارکرد نشانه‌ای یا نمادین

فصل چهارم. عملیات «ملموس» اندیشه و روابط میانفردی

فصل پنجم. دوره نوجوانی و عملیات گزاره‌ای

نتیجه: عوامل رشد ذهنی

ژان پیاژه روان‌شناس، زیست‌شناس و شناخت‌شناس مطرح سوئیسی در سال 1896 در خانواده‌ای فرهنگی و تحصیل‌کرده به دنیا آمد. او به واسطه پژوهش‌های روان‌شناسی رشد و شناخت‌شناسی که داشته در جهان شهرت پیدا کرده است. پیاژه در سال 1929 به ریاست دفتر بین‌المللی آموزش منسوب شد و تا سال 1967 در این سمت ماند. او در سال ۱۹۳۴ در مقام رئیس دفتر بین‌المللی آموزش سازمان ملل متحد بیان کرد «تنها آموزش است که می‌تواند جوامع ما را در مقابل فروپاشی تدریجی یا خشونت‌بار حفظ کند».

پیاژه جایگاه ویژه‌ای برای آموزش کودکان قائل بود. چرا که از نظر او سازوکارهای ذهنی (هوش، زبان، اندیشه، داوری، استدلال و …) و تحول و شکل‌گیری آن‌ها در طول رشد اتفاق می‌افتد. به همین دلیل او مطالعه‌ی خود را از کودکان آغاز می‌کند.

اولین شغل پیاژه بعد از فوق‌لیسانس روان‌شناسی، کار در آزمایشگاه بود. در این زمان بود که او به این موضوع علاقه‌مند شد که چرا همه کودکان اشتباهات مشابهی را انجام می‌دهند. نحوه استدلال کودک چه تفاوتی دارد؟ او تحقیقاتش را با فرزندان خود شروع کرد. به بازی کردن آن‌ها دقت کرد. به آنان سؤالات و مسائل علمی و اخلاقی ساده داد و از آن‌ها خواست که دلیل پاسخ‌های خود را بگویند. مشاهده‌های پیاژه او را متقاعد کرد که توانایی کودکان در تفکر و استدلال از یک سری مراحل عبور می‌کند، مراحلی که از لحاظ کیفی با یکدیگر تفاوت دارند. او رشد ذهنی را به چهار مرحله کلی تقسیم کرد که امروزه به نظریه رشد مرحه‌ای پیاژه معروف است. هر یک از این مراحل از مراحلی کوچک‌تر تشکیل شده‌است.

در سال ۱۹۵۵ پیاژه مرکز بین‌المللی شناخت‌شناسیِ ژنتیک را راه‌اندازی کرد و از همان سال تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت. به بیان ارنست فون گلاسرزفلد، پیاژه پیش‌گام گران‌قدر نظریه ساخت و ساز گرایانه معرفت است.

از کارهای اولیه خود در زمینه زیست‌شناسی، پیاژه به این باور رسید که اعمال زیست‌شناسانه عبارتند از گام‌هایی که در مسیر سازش‌یابی با محیط فیزیکی اطراف و به منظور کمک به سازمان‌یافتگی آن برداشته می‌شود.

باربل اینهلدر روانشناس سوئیسی و همکار معروف ژان پیاژه بود. او در سال ۱۹۱۳ متولد شد و در سال 1997 از دنیا رفت. باربل در سال 1943 مدرک دکترای روانشناسی خود را گرفت. خانم اینهلدر تا زمان بازنشستگی در دانشگاه ژنو مشغول به تدریس بود و با ژان پیاژه در پروژه‌های تجربی که در زمینه‌ی رشد کودک بودند همکاری داشت. همکاری این دو با پایان‌نامه اینهلدر در حفاظت از کودکان آغاز شد و حدود ۵۰ سال ادامه داشت. آن‌ها در چندین نشریه به صورت مشترک همکاری داشتند. رشد تفکر منطقی را از دوران کودکی به نوجوانی (۱۹۵۸)، روانشناسی کودک (۱۹۶۶) و درک کودک از فضا (۱۹۶۷) از جمله همکاری‌های مشترک این دو شخص است.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک می‌خوانیم

اگر بتوان گفت که کودک تا اندازه‌ای جلوه‌ای از بزرگسالی است، پس می‌توان گفت که هر مرحله از رشد تا اندازه ای معرف مرحله بعدی است. این امر به ویژه در مرحله پیش از زبان گشودن آشکار است. این مرحله را می‌توان مرحله حسی و حرکتی نامید؛ زیرا کودک شیرخوار به سبب فقدان کارکرد نمادین، نه دارای اندیشه و نه دارای عاطفه‌ای است که به او امکان دهد، افراد و اشیا را در غیابشان به یاد آورد و مجسم کند؛ اما با وجود این کمبودها، رشد ذهنی طی دوره هجده ماهه اول زندگی، بسیار سریع و با اهمیت است. کودک در این دوره، مجموعه‌ای از زیرساخت‌های شناختی را به‌تدریج می‌سازد که منشا ساختارهای ادراکی و فکری بعدی او قرار می‌گیرند. همچنین برخی از واکنش‌های عاطفی اولیه که تااندازه‌ای تعیین‌کننده عواطف بعدی او هستند، در این دوره شکل می‌گیرند.

بخش اول. هوش حسی و حرکتی

هر معیاری که برای هوش پذیرفته شود آزمایش و خطای هدایت‌شده طبق نظر کلاپارد، بینش ناگهانی طبق نظر کوهلر و هماهنگی وسایل و هدف‌ها طبق نظر بوهلر، به هرحال وجود نوعی هوش در مرحله پیش از زبان گشودن در کودک تایید می‌شود، هوشی که در اصل جنبه عملی دارد، یعنی متوجه موفقیت‌هاست و نه بیان واقعیت‌ها. این نوع هوش نیز، سرانجام با ساختن نظام پیچیده‌ای از الگوهای عملِ همسان‌سازی، موفق به حل مجموعه‌ای از مسائل عملی (مانند دستیابی به اشیاءِ دور از دسترس، اشیاءِ پنهان‌شده و جز آن) می‌شود. همچنین وقایع را مطابق مجموعه‌ای از ساختارهای مکانی ـ زمانی و علّی سازمان می‌دهد. به‌هرحال در نبود کارکردهای نمادین و تکلم، این ساختارها، تنها به ادراک و حرکات متکی‌اند؛ یعنی بدون آنکه تجسم یا اندیشه در آن‌ها دخالتی داشته باشد، از طریق هماهنگی حسی و حرکتیِ اعمال به وجود می‌آیند.

۱. محرک، پاسخ و همسان‌سازی: اگرچه هوش حسی و حرکتی وجود دارد، اما تعیین زمان پیدایش آن بسیار مشکل است. البته طرح چنین مسئله‌ای بی‌معناست، زیرا پاسخ آن همیشه به معیاری وابسته است که برای تعریف هوش در نظر گرفته می‌شود. آنچه در عمل به چشم می‌خورد، توالی مراحلی است که به‌گونه‌ای قابل‌توجه به‌هم‌پیوسته‌اند و هر مرحله نسبت به مرحله پیشین، پیشرفت تازه‌ای را نشان می‌دهد. این پیشرفت تا زمانی ادامه می‌یابد که رفتارهای کسب‌شده، ویژگی‌هایی را نمایان کنند که روان شناسان آن‌ها را به‌عنوان ویژگی‌های هوش می‌شناسند.

ادل فيبر، ايلين مزليش

اروین یالوم

فردریک بکمن

سم هورن

اروین یالوم

اروین یالوم

زیگموند فروید

الیف شافاک

زیگموند فروید

اروین یالوم

تام باتلر-بودن

مانوئل اسمیت

محمدمهدی راجی‌

سهراب یزدانی

خسرو شاکری، مصطفی شعاعیان

سیدعلی میرموسوی

علی رضاقلی

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

احمد ضابطی جهرمی

علیرضا ملائی توانی

حمید عضدانلو

محمدرضا تاجیک

مهدی فدایی مهربانی

محمد چرم‌شیر

فريدريش هايلر

ژان پیاژه

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/83421

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

نسخه
الکترونیک
کتاب صوتی روان‌شناسی رشد و شخصیت کودک و نوجوان
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

نسخه نمونه کتاب صوتی روان‌شناسی رشد و شخصیت کودک و نوجوان را رایگان
بشنوید

کتاب صوتی «روانشناسی رشد و شخصیت کودک و نوجوان» نوشته لورا.ای.برک است. این کتاب با توجه به کاربردهای علم روانشناسی در جهان امروز، کاربرد اصول اساسی شناخت کودک برای والدین و گشودن گره مشکلات و حل مسائل والدین و حتی مربیان آموزشی تهیه شده است.
از آنجا که رشد کودک در جنبه‌های مختلف شناختی، عاطفی، جسمی و… از شگفت‌انگیزترین و جذاب‌ترین جنبه‌های مطالعه انسان است و مطالعه و کاربرد این کتاب، منجر به ایجاد این نگرش می‌شود که انسان از زمان تشکیل نطفه تا مرگ، مسیر قایل انعطافی را در رشد طی می‌کند تا انسان فعلی شود. بنابراین درک تفاوت‌های فردی اسان‌ها در جنبه‌های مختلف، می‌تواند در تعلیم و تربیت کودکان بسیار موثر واقع می‌شود.
این کتاب با ترجمه لیلی گازر و خوانش نگین خواجه‌نصیر منتشر شده است.

دبی فورد

تينا پين برايسن، دنيل سيگل

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

اس. جی. اسکات

چارلز دوهیگ

دیوید لارنس پرستون

اریک فروم

لیل لوندز

اروین.دی یالوم

جیم ران

سم هورن

اروین.دی یالوم

جان اشتاین بک

بیهقی

ریچارد باخ

علی میرمیرانی

کیارش ساعتچی

موسسه پژوهشی کودکان دنیا

دن نوریس

جی الیوت

آرتور شوپنهاور

کیانوش کاکاوند

سید مهدی شجاعی

عارفانه‌های خواجه عبدالله انصاری

سون تزو

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/96804

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

امروز شنبه , ۱۱ مرداد , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

روانشناسی رشد کودک

بازدید

روانشناسی رشد

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

كتاب رمان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک

تست شخصیت شناسی

داروخانه همراه تینا طب

خرید کتاب

خرید گیفت کارت

چت روم

دانلود آهنگ جدید ایرانی

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

علوم غریبه

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

دانلود کتاب اندروید تحجرگرایی ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs فهرست کتاب اندروید تحجرگرایی : مقدمه گفتار اول:ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق(۱) گفتار دوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن باخلاق (۲) گفتار سوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق (۳) […]

دانلود کتاب اندروید محبت زنان و کودکان در سیره پیامبر ۳٫۶۴/۵ (۷۲٫۷۳%) ۱۱ امتیازs خانواده یکی از بنیادی ترین نهادهای اجتماعی است. هر چند خانواده جامعه کوچکی به شمار می آید، ولی از آن جهت که هر جامعه بزرگ از مجموعه خانواده ها فراهم […]

دانلود کتاب اندروید صحنه های قیامت ۳٫۲۱/۵ (۶۴٫۲۱%) ۱۹ امتیازs کتابی که پیش روی شماست خلاصه ای از مباحث معاد از مرگ تا بهشت است . در این کتاب نظر متکلمین از علمای شیعه درباره مسائل مربوط به معاد ، مطابق روایات معصومین بیان […]

در انتخاب کاغذ دیواری ۳ بُعدی برای پذیرایی به چه چیزهایی توجه کنیم؟ کاغذدیواری هم مانند خیلی از متریال های معماری داخلی نیازمند رعایت برخی نکات مهم به هنگام خرید و انتخاب است که عبارت اند از :

راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز/ تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. از جمله توانایی های […]

تست روانشناسی زیبایی : با یک تست نمی‌توان کل شخصیت یک نفر را بررسی کرد با این حال این موضوع همیشه برای مردم سرگرم کننده بوده است.

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک
دانلود کتاب روانشناسی رشد کودک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *