دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

 
helpkade
دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد
دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

رشته ها و مقاطع تحصیلی

كارشناسي

دوره کارشناسی روان شناسی قبلا در گرایش های بالینی، عمومی و آموزش کودکان استثنائی ارائه می شد، ولی از سال 1394 براساس مصوبه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوره کارشناسی ، بدون گرایش دانشجو می پذیرد و آنان می بایست 138 واحد درسی را در یک دوره 8 ترمی بگذرانند.

برنامه درسی دوره کارشناسی روان شناسی

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

 

كارشناسي ارشد

درحال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد، رشته های باليني، عمومي و روان شناسی شناختی  ارائه می شود.

 برنامه درسی:

روانشناسي باليني

روانشناسي عمومي

روان شناسی شناختی

 

 

 دکتری

دوره دكتري روان‌شناسي از مهرماه 1388 و دوره دکتری روان شناسی شناختی از مهرماه 1398 در دانشکده دانشجو می پذیرند.

 

 

جستجوگر شماره تلفن ۱۱۸

تلفن های دانشکده


برنامه درسی دوره کارشناسی روان شناسیDownloads-icon


روانشناسي بالينيDownloads-icon


روانشناسي عموميDownloads-icon


روان شناسی شناختیDownloads-icon


تلفن های دانشکدهDownloads-icon

 

جستجوگر شماره تلفن ۱۱۸

تلفن های دانشکده


تلفن های دانشکدهDownloads-icon



 

 

دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

 

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

 دانشكده علوم تربيتي و روان‌شناسي دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان مهمترين و با سابقه‌ترين نهاد آموزش عالي در زمينه‌هاي علوم‌تربيتي، روان‌شناسي، كتابداري و اطلاع‌رساني در شرق كشور به منظور تأمين نيروي انساني كارشناس در رشته‌هاي ياد شده ايجاد گرديده و تاكنون خدمات ارزنده‌اي در تأمين نيروي انساني متخصص مورد نياز كشور ارائه كرده است.  

 

اين دانشكده هفتمين دانشكده دانشگاه فردوسي مشهد است كه در تاريخ 25 مهرماه 1352 آغاز به كار نمود.  

 

اين دانشكده هم اكنون با 47 عضو هيأت علمي به تربيت و آموزش 1729 نفر دانشجو، شامل 1238 دانشجوي كارشناسي، 424 نفر دانشجوي كارشناسي ارشد و 67 نفر دانشجوي دكتري مشغول است.  

 

 

 

 گروه علوم تربیتی

 

دوره كارشناسي  

 

تعداد واحدهاي درسي اين دوره 1+135 واحد است.  

 

دوره كارشناسي علوم‌تربيتي داراي سه گرايش به شرح زير مي‌باشد:  

 

1ـ آموزش و پرورش پيش دبستاني و دبستاني.  

 2ـ آموزش و پرورش كودكان استثنايي.  

 3ـ مديريت و برنامه‌ريزي آموزشي.  

 

 

دوره كارشناسي ارشد  

 

افزون بر دانشجويان دوره‌ي كارشناسي، اين گروه در مقطع كارشناسي‌ارشد در رشته‌هاي مديريت آموزشي و برنامه‌ريزي درسي، روان‌شناسي تربيتي، تحقيقات آموزشي، و برنامه‌ريزي درسي به آموزش نيروي متخصص مي‌پردازد. هم اكنون 193 دانشجوي كارشناسي‌ارشد در اين گروه مشغول تحصيل هستند.  

 

 

دوره دكتري  

 

در اين گروه 36 دانشجوي دكتري در دو گرايش فلسفه تعليم و تربيت و برنامه‌ريزي درسي به تحصيل اشتغال دارند.  

 

 

 

گروه روان شناسی

 

دوره كارشناسي  

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

 

روان‌شناسي يكي از شاخه‌هاي علوم انساني است. دوره كارشناسي روان‌شناسي، يكي از دوره‌هاي نظام آموزش عالي مي‌باشد كه هدف آن تربيت افرادي است كه مفاهيم و اصول نظري و عملي روش‌هاي پژوهش در اين علم را فراگرفته و حداقل مهارت‌هاي حرفه‌اي روان‌شناسي را كه در كشور ما داراي كاربرد فراوان است، به دست آورند. اين دوره داراي سه گرايش زير مي‌باشد:  

1ـ روان‌شناسي باليني  

2ـ روان‌شناسي كودكان استثنايي 

3ـ روان‌شناسي عمومي. تعداد واحدهاي درسي اين رشته 135 واحد است.  

 

 

دوره كارشناسي ارشد روان‌شناسي  

 

در مقطع كارشناسي ارشد، رشته روان‌شناسي باليني، روان‌شناسي عمومي و روان‌شناسي مشاوره خانواده هم ‌اكنون تعداد 186 دانشجو مشغول تحصيل مي‌باشند.  

 

 

دوره دكتري روان‌شناسي  

 

در رشته دكتري روان‌شناسي از مهرماه 1388 تعداد 14 نفر دانشجو مشغول تحصيل مي‌باشند.  

 

 

 

 

گروه علم اطلاعات و دانش شناسی

 

 

دوره كارشناسي  

 

هدف از تدريس رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در سطح كارشناسي آشنا نمودن دانشجويان با اهميت نقش كتابخانه در گسترش فرهنگ، علوم و فنون در جامعه و آماده نمودن آنها براي كار در كتابخانه‌ها و ايجاد مهارت‌هاي لازم در انجام اين امور است. تعداد واحد درسي اين رشته 135 واحد است.  

 

 

دوره كارشناسي ارشد  

 

هدف اين دوره تربيت افراد متخصص و آزموده در رشته‌هاي علم اطلاعات و دانش شناسی براي اداره كردن كتابخانه‌ها و مراكز اسناد و مدارك، سازمان‌ دادن به منابع براي بهره‌برداري درست، ارائه خدمات مناسب با نيازهاي جامعه علمي و آموزش و پرورش در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی مي‌باشد. تعداد واحد درسي اين رشته براي دانش‌آموختگان كارشناسي  علم اطلاعات و دانش شناسی 3 واحد و غيرآن 46 واحد است. در حال حاضر اين گروه 45 دانشجوي كارشناسي ارشد دارد.  

 

 

دوره دكتري  

 

توليد علم و سهيم شدن دانش آموختگان در گسترش مرزهاي دانش در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی و ديگر حوزه‌هاي وابسته هدف اصلي اين دوره است. علاوه بر اين بايد بتوانند در جايگاه هيأت علمي و يا مدير كتابخانه‌ها و مراكز اطلاع‌رساني بزرگ اثربخش باشند. تعداد واحد درسي اين رشته 38 واحد است. هم اكنون 17 دانشجو در اين مقطع به تحصيل اشتغال دارند.  

 

 

 

کتابخانه دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی

 

 كتابخانه دانشكده علوم‌تربيتي و روان‌شناسي همزمان با تأسيس دانشكده در سال 1352 شروع به فعاليت كرد. از سال 1361 با افتتاح ساختمان دانشكده به محل كنوني در پرديس دانشگاه فردوسي انتقال يافت. مساحت كتابخانه در حدود 850 متر مربع و شامل 52 هزار نسخه كتاب مي‌باشد كه بيش از 40 هزار جلد آن فارسي و حدود 12 هزار جلد آن نيز لاتين مي‌باشد. همچنين شامل پايگاه‌هاي اطلاعاتي و مجلات تخصصي مربوطه نيز مي‌باشد. آدرس پايگاه اطلاعاتي كتابخانه دانشكده .    http://libepl.um.ac.ir  

 

 

 

آزمایشگاه رایانه

 

  بخش رايانه دانشكده داراي 4 سايت، يك كارگاه و يك آزمايشگاه مي‌باشد. سايت‌هاي رايانه به صورت جداگانه جهت دانشجويان كارشناسي با 30 دستگاه، دانشجويان كارشناسي ارشد با 36 دستگاه و دانشجويان دكتري با 50 دستگاه رايانه مشغول به كار هستند. ضمناً تمامي بخش‌هاي اداري، كلاس‌هاي آموزش و اعضا هيأت علمي از امكانات رايانه‌اي برخوردار مي‌باشند. در مجموع دانشكده داراي حدود 250 دستگاه رايانه متصل به اينترنت است.

 

 

 

بخش تكنولوژي آموزشي

 

 اين بخش يكي از مهمترين واحدهاي موجود در دانشكده مي‌باشد و از سال 1354 تأسيس شده و تاكنون واحدهاي درسي «مقدمات تكنولوژي آموزشي» و «تهيه، توليد و كاربرد مواد و وسايل آموزشي» هر ترم به دانشجويان ارائه مي‌شود. همچنين اين بخش داراي تعدادي فيلم آموزشي در زمينه‌هاي روان‌شناسي، علوم‌تربيتي و كتابداري مي‌باشد. از آخرين فناوري روز مانند رايانه همراه و ديتاپروژكتور براي ارائه مطالب در كلاس‌هاي درس و يا كنفرانس‌ها استفاده مي‌شود. همچنين با توجه به نياز كارگاه‌هاي آموزشي، سمينارها و يا كلاس‌ها ، فيلم آموزشي تهيه شده و بر روي سي‌دي ارائه مي‌گردد.

 

  

 

آزمايشگاه روان شناسي

 

 1ـ آزمايشگاه روان‌شناسي از سال 62 به طور رسمي كار خود را آغاز نمود. اين بخش به منظور انجام كارهاي عملي دانشجويان در دروس عملي به ويژه دروس روان‌شناسي تجربي، روان‌شناسي هوش، روان‌شناسي يادگيري و روان‌شناسي احساس و ادراك فعاليت مي‌نمايد. با توجه به پيشرفت علم و فناوري و ورود رايانه به عرصه پژوهش‌هاي علمي، بخشي از فعاليت‌هاي آزمايشگاه روان‌شناسي با رايانه برنامه‌ريزي مي‌شود و دستگاه‌هاي نوين جايگزين دستگاه‌هاي پيشين شده است. آزمايشگاه روان‌شناسي آمادگي لازم را براي اجراي طرح‌هاي پژوهشي تجربي و اجراي تست‌هاي هوشي و شخصيتي دارد.  

 

2ـ آزمايشگاه Eye traker : اين آزمايشگاه به وسيله دستگاه رد ياب چشمي امكان بررسي و ثبت كليه حركات چشم آزمودني را كه در بسياري از پژوهش هاي روان شناختي و نورو لوژيكي به كار مي رود ، فراهم آورده است .دستگاه ردياب چشمي كه با تكنولوژي مادون قرمز كار مي‌كند قادر است كليه پارامترهاي چشمي در وارسي محيطي را با دقت فوق العاده (100 فريم در ثانيه) ثبت كند.

 

 

 

مركز مطالعات منطقه ای جوانان

 

 از مهرماه 1385 با همكاري سازمان ملي جوانان و دانشگاه فردوسي مشهد مركز مطالعات منطقه‌اي جوانان با هدف ايجادانگيزه پژوهشگران حوزه‌هاي علوم‌تربيتي، روان‌شناسي و علوم اجتماعي ـ اقتصادي به انجام پژوهش‌هاي بنيادين و كاربردي در خصوص مسائل جوانان به خصوص با تأكيد بر حوزه جغرافيايي شمال شرق كشور در دانشكده افتتاح گرديد.  

 

 

 

كلينيك روان‌شناسي و مركز مشاوره دانشجویی

 

كلينيك روان‌شناسي و مركز مشاوره دانشجويي دانشگاه فردوسي مشهد به منظور آموزش و كارورزي دانشجويان كارشناسي ارشد باليني و مشاوره خانواده و همچنين ارائه خدمات مشاوره‌اي و روان‌درماني به مراجعان (دانشجويان و خانواده آنها، كاركنان، اعضاي هيأت علمي و مراجعان آزاد) داير گرديد. مراجعان به كلينيك از انواع خدمات روان‌شناسي و مشاوره اعم از جلسات روان‌درماني انفرادي، روان درماني گروهي، خانواده درماني، اجراي تست‌هاي هوشي و شخصيتي و غيره بهره‌مند خواهند بود. بخش ديگري از فعاليت‌ها، مربوط به تشكيل كارگاه‌ها و كلاس‌هاي آموزشي به صورت نظري يا عملي براي دانشجويان و ديگر متقاضيان مي‌باشد.  

 

 

 

مهد كودك دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي

 

 مهد كودك دانشكده علوم تربيتي و روان‌شناسي از سال 1370 فعاليت خود را در سه گروه سني 3 تا 4 ساله (دوره مهد كودك)، 4 تا 5 ساله (پيش‌دبستاني1) و 5 تا 6 ساله (پيش‌دبستاني2) به عنوان تنها مهدكودك وابسته به دانشگاه فردوسي آغاز نمود. در حال حاضر با مديريت يك كارشناس‌ارشد مديريت آموزشي و برخورداري از امكانات لازم (سالن، كلاس، وسايل بازي، محوطه‌ بازي و وسايل كمك آموزشي) با ارائه تسهيلات ويژه براي كاركنان و هيأت علمي دانشگاه فعاليت مي‌كند. افزون بر اين مهد با ارائه خدمات به دانشجويان ديگر رشته‌ها به خصوص دانشجويان رشته علوم تربيتي و روان‌شناسي در قالب پروژه‌هاي دانشجويي با آنها همكاري مي‌كند.

 

 

 

مجلات علمي- پژوهشي

 

 از ابتدای سال 1390، با توجه به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجله “مطالعات تربیتی و روان‌شناسي” به سه مجله تخصصي تفکیک شد. این مجلات به صورت دو فصلنامه منتشر می شوند و دارای اعتبار علمی- پژوهشی می‌باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه اختصاصی هر یک مراجعه نمایید.

 

 

1ـ پژوهش‌نامه مباني تعليم و تربيت                                      http://fedu.um.ac.ir

 

2ـ پژوهش‌هاي روان‌شناسي باليني و مشاوره                              http://tpccp.um.ac.ir

 

3ـ پژوهش‌نامه علم اطلاعات و دانش شناسی                           http://infosci.um.ac.ir


Downloads-icon

دپارتمان روان شناسی موسسه نگاره (تحت برنامه ریزی استاد محمدی)

ارشد روانشناسی – دکتری روانشناسی

 

ثبت‌نام پذیرش داوطلبان دکتری با استفاده از سهمیه استعداد درخشان  دانشگاه فردوسی مشهد از ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۵ آغاز می‌شود.

پذیرش بدون آزمون دکتری ۹۵ دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس آیین‌نامه سال گذشته خواهد بود و داوطلبان فرصت دارند تا در یک بازه زمانی ۱۵ روزه نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک خود اقدام نمایند.دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

 مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

۱- اسکن عکس

۲- اسکن کارت ملی

۳- ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد

۴- ریز نمرات مقطع کارشناسی

۵- گواهی دانش آموختگی مقطع کارشناسی

۶- گواهی دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد در صورت فارغ التحصیلی

۷- چکیده پایان نامه ارشد (فارسی-لاتین)/در صورت عدم دفاع ،عنوان پیشنهاده مصوب شده

۸- اطلاع از  ایمیل دانشگاهی (پسوند ac.ir.) دو تن از اساتیدی که با ایشان دروسی راگذرانده باشند. جهت درج در قسمت خواسته شده.

۹- مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ ریال قابل پرداخت از درگاه پرداخت الکترونیکی موجود در سامانه ثبت نام برای یک رشته و مبلغ ۱۰۰۰/۰۰۰ ریال برای انتخاب دو رشته

۱۰- گواهی رتبه کنکور کارشناسی (بدون ستاره)

۱۱- گواهی رتبه کنکور کارشناسی ارشد (بدون ستاره)

۱۲- گواهی رتبه در دوره کارشناسی ارشد (بدون ستاره)

۱۳- گواهی رتبه در دوره کارشناسی (بدون ستاره)

۱۴- مقالات و فعالیت های پژوهشی و یا نامه پذیرش مقالات (داشتن مقاله علمی- پژوهشی الزامی است)

یاداور می شود از تاریخ فارغ التحصیلی  نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

(نیمسال اول ۹۳-۹۴ تا نیمسال دوم ۹۴-۹۵ )

۹۳/۰۷/۰۱ تا ۹۵/۰۶/۳۱

بدون ستاره: ارسال آن ضرورتی ندارد.

دانشگاه فردوسـی مشهـد، زمان و نحوه ثبت نام  دکتـری تخصصی بدون آزمون  سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ این دانشگاه را اعلام کرد.

ثبت نام پذیرش بدون ازمون برای دوره دکتری از ۲۵ فروردین ماه اغاز و تا ۱۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. سامانه ثبت نام از ۲۵ فروردین فعال خواهد شد. متقاضیان می توانند در یک بازه ۱۵ روزه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شایان ذکر است که پذیرش بدون ازمون برای دکتری ۹۵ بر اساس ایین نامه  سال قبل است و ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود.

 

اعلام تاریخ انجام ارزیابی / مصاحبه دکتری سال تحصیلی 96 – 95 دانشگاه فردوسی مشهد

دانشکده

گروه ها

رشته ها

تاریخ مصاحبه

 

علوم تربیتی و روانشناسی

روانشناسی

روانشناسی عمومی

28 و 29 اردیبهشت

روانشناسی

روانشناسی تربیتی

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

28 و 29 اردیبهشت

روانشناسی

مشاوره خانواده

28 و 29 اردیبهشت

علوم تربیتی

برنامه ریزی درسی

28 و 29 اردیبهشت

 

دپارتمان روان شناسی موسسه نگاره (تحت برنامه ریزی استاد محمدی)

ارشد روانشناسی – دکتری روانشناسی

اطلاعیه دانشگـاه فردوسـی مشهـد در رابطه با پذیـرش دانشجـوی مقطع دکتـری تخصصی در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ منتشـر گردید.

دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه آزمون ورودی دوره دکتری در سال ۹۵، دانشجو می‌پذیرد.

نحوه توزیع امتیازات و برخی جزئیات پذیرش در روانشناسی و مشاوره این دانشگاه به شرح زیر است:دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

نحوه توزیع امتیازهای پذیرش دکتری دانشگاه فردوسی مشهد سال 95

گروه و رشته

ارزیابی دانش و منش

ارزیابی مستندات / سوابق

گروه

رشته

جمع

کتبی

مصاحبه

آموزشی

پژوهشی

 

روانشناسی

روانشناسی

60

30

30

15

25

مشاوره

60

30

30

15

25

برخی جزئیات پذیرش دکتری دانشگاه فردوسی مشهد سال 95

گروه

رشته

عناوین دروس برای ارزیابی دانش و منش

عناوین رشته های کارشناسی ارشد دارای ارجعیت

 

روانشناسی

 

روانشناسی

روانشناسی رشد، روانشناسی شخصیت،آسیب شناسی روانی، روانشناسی بالینی، آمار و روش تحقیقدکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

کلیه گرایش های مشاوره و روانشناسی

مشاوره

نظریه های مشاوره خانواده و زوج درمانی، نظریه مشاوره گروهی، آسیب شناسی روانی، آمار و روش تحقیق

کلیه گرایش های مشاوره و روانشناسی

Specialized Polyclinic of Psychological and Counseling Services

شماره عضویت نظام: 25723

آدرس وب سایت یا وبلاگ: farrokhi.hossein.student.um.ac.ir

تخصص: بزرگسال و سالمندی (20 تا 70 سال)-بالینی، علوم اعصاب شناختی، آسیب شناسی، افسردگی، اعتیادهای رفتاری

زمان حضور در پلی کلینیک: همه روزها (از 8 صبح تا 20 شب)دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

رتبه کارشناسی ارشد: 27رتبه دکتری: 38

 

1397

1398

1398

 

1398

1398

 

2018

2018

1397

1397

1397

 

2017

 

8 ساعت

8 ساعت

9 ساعت

4 ساعت

4 ساعت

8 ساعت

4 ساعت

12 ساعت

18 ساعت

24 ساعت

8 ساعت

50 ساعت

14 ساعت

7 ساعت

28 ساعت

20 ساعت

4 ساعت

30 جلسه

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

 

1396

1396

1397

1397

1397

1397

1397

1397

 

پلی کلینیک تخصصی روان شناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد

کُد پستی : 9177946574

نشانی الکترونیکی : admin@fumpolyclinic.ir

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

دکتری روانشناسی به جنبه های نظری و پژوهشی درمان مشکلات خانوادگی، بین فردی، فردی، تحصیلی، شغلی، زناشویی، پژوهش های روان شناختی و خدمات روانشناسی می پردازد.

دکتری روانشناسی به جنبه های نظری و پژوهشی درمان مشکلات خانوادگی، بین فردی، فردی، تحصیلی، شغلی، زناشویی، پژوهش های روان شناختی و خدمات روانشناسی می پردازد.

 روانشناسی عمومی جنبه های نظری علم روانشناسی و مفاهیم بنیادی روانشناسی مثل یادگیری، حافظه، انگیزش، هیجان، احساس و ادراک را مورد بررسی، مطالعه و پژوهش قرار می دهد.

گرایش های دکتری روانشناسی شامل گرایش های روانشناسی، روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، خانواده و سلامت جنسی می باشد.

فارغ التحصیلان دکتری روانشناسی می توانند ضمن فعالیت در تمام محل های جذب فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد (مراکز بهزیستی، بهداشت روانی و محیط های مختلف آموزشی و درمانی) در زمینه کارهای تحقیقاتی به فعالیت بپردازند و در جهت رفع معضلات علمی و اجرایی مسئولیت های سنگین تری را به عهده بگیرند.دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی در تمامی گرایش ها، روانشناسی در تمامی گرایش ها، بهداشت و درمان (پزشکی عمومی، پرستاری)، توانبخشی (علوم پزشکی)، مشاوره در تمامی گرایش ها و سنجش و اندازه گیری می توانند در آزمون دکتری روانشناسی شرکت کنند.

ظرفیت پذیرش دکتری روانشناسی در سال 98 در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان مطابق جدول زیر می باشد: 

 

 

انتخاب بهترین منابع دکتری روانشناسی 98 با توجه به شرایط و زمان داوطلبان، یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور دکتری 98 است.

مشاوران 3 گام بر اساس هدف، شرایط و مدت زمان مطالعه داوطلب مناسب ترین منابع را معرفی می نمایند. برای اطلاع از منابع در پنل مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام نمایید.

 دروس و ضرایب آزمون دکتری روانشناسی به شرح زیر می باشد:

ضریب دروس عمومی که شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی است برابر 1 و ضریب دروس تخصصی برابر 4 است.

 

 

تعداد کل واحد های درسی دکتری روانشناسی 36 واحد مطابق جدول زیر است:

 

تعداد واحد

نام درس

18

دروس تخصصی

18

رساله

36

جمع واحدها


فاطمه رستمی اقاجری ‏ – 99/2/29

من میخوام مشاوره بگیریم در مورد منابع و شروع خوندنم برا دکتری


سیدمجتبی موسوی‏ – 98/7/22


خوبه

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

فصلنامه روان شناسی بالینی توسط دانشگاه سمنان مجوز دارد تحت کریتیو کامنز تخصیص 4.0 بین‌المللی License.بر پایه یک اثر در jcp@semnan.ac.ir.اجازه‌ها بر پایه هدف این مجوز قابل دسترس در jcp@semnan.ac.ir می‌باشد.

این فصلنامه از قانون اخلاق نشر (cope) پیروی می کند.

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد
دکتری روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *