روان شناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 84 به مجموعه روان شناسی افزوده شد. این رشته مشابه رشته روان شناسی بالینی است با این تفاوت که روان شناسی بالینی کودک و نوجوان، با اختلالات دوران کودکی و نوجوانی سروکار دارد.
نام درس
کد درس
تعداد واحد
نام منابع درسی ( فارسی یا انگلیسی
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
نام مولف / مترجم
نام ناشر / شابک
ملاحظات
سازگاری کودک با آموزشگاه
1217224
1
سازگاری کودک با اموزشگاه
سوسن اقاجان بگلو.حمید کمرزرین
ورجاوند
فصل 4 حذف می باشد .
پیشرفت های نوین در روانشناسی تحولی
1217221
2
روانشناسی رشد (نظریه ها.پژوهش ها و ازمون ها)
مهناز علی اکبری دهکردی
دانشگاه پیام نور
…
اصول اخلاقی در کار بالینی با کودکان و خانواده انها
1217229
1
اخلاق در روان درمانی و مشاوره
کنت پاپ . ملبا اسکوئز /کیانوش زهراکار و همکاران
ارسباران
فصل 1 تا پایان 6 مطالعه شود .
نوروسایکولوژی باینی کودک و نوجوان
1217335
2
مبانی نوروسایکولوژی انسان(جلد دوم)
برایان کلوب .یان ک .ویشاو /احمدعلی پور .مژگان اگاه . عبدالرضامنصوری راد. عطاءاله محمدی
ارجمند
فصول 16 تا پایان 19.22.24 و26 تا پایان 28 مطالعه شود .
قدم به قدم تا
در کوتاه تربن زمان کنارتان هستیم
اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛
اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛
اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
معرفی رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
روان شناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 84 به مجموعه روان شناسی افزوده شد. این رشته مشابه رشته روان شناسی بالینی است با این تفاوت که روان شناسی بالینی کودک و نوجوان، با اختلالات دوران کودکی و نوجوانی سروکار دارد.
در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: دانشگاه های دارای رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
دانلود آخرین نسخه برنامه درسی (سرفصل) و تعداد واحدهای کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان (158KB)
(بر اساس آخرین تغییرات سرفصل دروس وزارت علوم)
دانشگاههایی که در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر یزد
دانشگاه تبریز
دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاههایی که در رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر یزد
دانشگاه تبریز
دانشگاه شهید بهشتی
روانشناسی بالینی
روانشناسی خانواده درمانی
روانشناسی صنعتی و سازمانی
روانشناسی عمومی
سنجش و اندازه گیری
روانشناسی اسلامی
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
روان شناسی تربیتی
مشاوره در 4 گرایش
روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
روان شناسی اجتماعی
روان شناسی صنعتی و سازمانی
سایبرسایکولوژی
پداگوژیک
روانشناسی تربیتی
روانشناسی بالینی
سنجش و اندازه گیری
روانشناسی سلامت
روانشناسی (بدون گرایش)
همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند. در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:
دکتری روانشناسی به دو بخش «آموزشی» و «پژوهشی» تقسیم میشود. که عموما واحد های دانشگاهی که رشته دکتری روانشناسی را پذیرش می کنند سعی می کنند هر کدام از بخش ها 4 سال به طول بکشد.
طبق قوانین جدید باید دو یا سه درس جبرانی هم برای درسهایی که در کنکور دکتری روانشناسی زیر ۳۳.۳۳ درصد زده شده در طول ترم پاس گردد.
در ترم سوم یا چهارم ، بایستی 4 درس اختیاری ( که عمدتا خود دانشگاه یا دانشکده دکتری روانشناسی انتخاب میکند) را مجدد امتحان داده به طور مثال آمار و روش تحقیق ، روانشناسی عمومی ، روانشناسی تربیتی و یا روانشناسی بالینی و … که در واحد های درسی دکتری روانشناسی وجود داشته باشد که البته برخی دانشگاه ها آزمون هم کتبی و هم شفاهی می گیرند . البته تا به امروز دانشگاه آزاد آزمون جامع را برای دنشجویان دکتری آسان تر برگزار کرده و عموما بسیار شبیه به امتحان پایان هر ترم می باشد.
نکته بسیار مهم این است که دانشجویان دکتری روانشناسی قبل از آزمون جامع باید مدرک زبان انگلیسی معتبر مثل ( MSRT برای دانشگاه های دولتی روانشناسی و مشاوره ، EPT برای دانشگاه های آزاد روانشناسی و مشاوره) و آزمون های زبانی چون Tolimo، TOEFL، IELTSو دیگر آزمون های زبان انگلیسی معتبر که داشتن مدرک آن ها با حداقل نمره قابل قبول الزامی است.
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
ترم پنجم در مقطع دکتری روانشناسی با اخذ درس پایان نامه ، آغاز کار برای دوره های پژوهشی محسوب می شود.
به طوری که برای ادامه در این ترم دکتری روانشناسی باید پروپوزال رساله دکتری و نیز ثبت دو یا چند مقاله ISI و یا ISC اقدام کرد.
تا به امروز در دانشگاه سراسری ، از ابتدای ورود به دانشگاه استاد راهنمای شما انتخاب می شود و هم راستا با استاد راهنمای خود باید دوره پژوهشی دکتری روانشناسی خود را سپری کنید. در صورتی که در دانشگاه آزاد از ترم سوم و یا چهارم استاد راه نما ظاهراً در دولتی، در بدو ورود به دکترا برای شما استاد راهنما تعیین میکنند، اما در دانشگاه آزاد بعد از چند ترم استاد راهنما مشخص می شود. هدف از استاد راهنما در دوره پژوهشی دکتری روانشناسی و مشاوره و نیز دیگر رشته ها این است که دانشجویان رساله خود را به موقع ، درست و کامل و کاربردی آماده کنند و نیز مقالات ISI خود را به ثبت برسانند.
88901622 -021 ، 88917446 -021
infoebneyamin@yahoo.com
میدان فاطمی(جهاد) – خیابان جویبار کوچه میر هادی شرقی – پلاک 22
88917449 -021
ردیف
نام نام خانوادگی
آخرین مدرک تحصیلی
رشته تحصیلی
تاریخ عضویت
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
نوع عضویت
1
حمید رضا پور اعتماد
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/83
پیوسته
2
منصور حکیم جوادی
دکتری
روان شناسی
5/3/83
وابسته
3
ربابه نوری قاسم آبادی
دکتری
روان شناسی
5/2/84
پیوسته
4
مهدی حاجی اسماعیلی
کارشناسی ارشد
کودکان استثنایی
4/3/84
پیوسته
5
محمد علی مظاهری تهرانی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
6
محمد رضا شعیری
دکتری
روان شناسی
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
5/3/84
پیوسته
7
مسعود جان بزرگی
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
8
عصمت دانش
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
9
شهلا پاکدامن
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
10
نسترن توفیق
کارشناسی ارشد
روان شناسی عمومی
5/3/84
وابسته
11
خدابخش احمدی
دکتری
روان شناسی-مشاوره
5/3/84
پیوسته
12
رسول روشن
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
13
فریدون یاریاری
دکتری
بالینی کودک
5/3/84
پیوسته
14
جلیل باباپور خیرالدین
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
15
سید محمود میر زمانی بافقی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
16
علی زاده محمدی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
17
غفار ملک خسروی
کارشناسی ارشد
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
18
زهره صیاد پور
کارشناسی ارشد
کودکان استثنایی
5/3/84
پیوسته
19
پرویز آزاد فلاح
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
20
علیرضا مرادی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
21
معصومه پور محمد رضای تجریشی
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
22
شعله امیری
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
23
سپیده خلیلی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
24
رقیه موسوی
دکتری
مشاوره
5/3/84
پیوسته
25
فاطمه قدیری
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
26
محمد خدایاری فرد
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
27
جواد اژه ای
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
28
جلال یونسی
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
29
سید حسین سلیمی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
30
علیرضا آقا یوسفی
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
31
علیرضا انگاره چی
کارشناسی ارشد
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
32
ایران باغبان
دکتری
مشاوره
5/3/84
پیوسته
33
مهرداد کلانتری
دکتری
روان شناسی
5/3/84
پیوسته
34
فرامرز سهرابی
دکتری
روان شناسی بالینی
5/3/84
پیوسته
35
سوسن رحیم زاده
کارشناسی ارشد
روان شناسی تربیتی
5/3/84
–
36
علی فتحی آشتیانی
دکتری
روان شناسی
6/3/84
پیوسته
37
محمد برجسته گرمرودی
کارشناسی ارشد
روان شناسی بالینی
5/4/84
پیوسته
38
شهرام مرادی
کارشناسی ارشد
روان شناسی بالینی
5/4/84
پیوسته
39
رضا پور حسین
دکتری
روان شناسی
5/4/84
پیوسته
40
علی ربیعی فر
کارشناسی
روان شناسی بالینی
18/6/90
دانشجویی
41
امیر احمدی
کارشناسی
روان شناسی بالینی
19/6/90
دانشجویی
42
زهرا فروتنی
کارشناسی ارشد
روان شناسی بالینی
6/12/90
پیوسته
43
االهه عزیزی
کارشناسی ارشد
خانواده درمانی
1390
دانشجویی
44
لیلا کیوان
کارشناسی ارشد
روان شناسی عمومی
1/8/90
پیوسته
45
سمیه مسلم دیزج یکان
کارشناسی
علوم تربیتی
27/6/90
دانشجویی
46
رویا خاوری خراسانی
کارشناسی
مهندسی نرم افزار
27/6/90
دانشجویی
47
حوری قنبری پر مهر
کارشناسی
روان شناسی عمومی
4/3/90
دانشجویی
48
آزاده جلالی
کارشناسی ارشد
روان شناسی عمومی
22/6/90
دانشجویی
49
نسرین اسماعیلیان
کارشناسی ارشد
خانواده درمانی
8/4/90
دانشجویی
50
فاطمه السادات میر محمدی
کارشناسی ارشد
خانواده درمانی
4/4/90
دانشجویی
51
حسن رضا عاجز
کارشناسی ارشد
خانواده درمانی
4/4/90
دانشجویی
52
مینا نجفی
کارشناسی ارشد
علوم تربیتی 3
17/7/90
دانشجویی
53
پروانه خنجری
کارشناسی ارشد
مشاوره خانواده
20/3/91
دانشجویی
54
رقیه نوری
کارشناسی ارشد
مشاوره خانواده
4/4/91
دانشجویی
55
زهرا سلطانی نژاد
کارشناسی ارشد
بالینی کودک و نوجوان
18/2/91
دانشجویی
56
بیتا بمانی یزدی
کارشناسی ارشد
روان شناسی عمکومی
2/3/91
پیوسته
57
نازنین عابد
دانشجو دکتری
روان شناسی
28/3/91
دانشجویی
58
طاهره محمدی
کارشناسی ارشد
بالینی کودک و نوجوان
13/4/91
دانشجویی
59
مهسا محمد رجبی
کارشناسی ارشد
روان شناسی
13/4/91
دانشجویی
60
زینب افشاری
کارشناسی
روان شناسی بالینی
11/3/91
دانشجویی
61
فهیمه برخورداری
دکتری دانشجو
روان شناسی عمومی
11/3/91
دانشجویی
62
شایسته شکوفه فرد
کارشناسی
روان شناسی بالینی
13/4/91
دانشجویی
63
فاطمه قابضی
کار شناسی
روان شناسی بالینی
13/4/91
دانشجویی
64
شکوه ابو طالبی
–
–
13/4/91
پیوسته
65
پوپک میر خانی
–
–
13/4/91
دانشجویی
66
محسن باقری
کارشناسی ارشد
روان شناسی- تاریخ
20/1/90
–
67
شهرزاد روزگاری
کارشناسی ارشد
روانشناسی رشد کودک
3/12/91
وابسته
68
فاطمه فرجی
کارشناسی
روانشناسی کودکان استثنائی
12/6/91
وابسته
69
منا جاسمی
کارشناسی ارشد
روانشناسی عمومی
4/10/91
وابسته
70
هاجر بهرامی
کارشناسی ارشد
روانشناسی بالینی کودک
4/10/91
دانشجویی
71
کارینه طهماسیان
دکتری
روانشناسی بالینی کودک
4/10/91
پیوسته
72
منصوره صادات صادقی
دکتری
روانشناسی بالینی کودک
4/10/91
پیوسته
73
شعله امیری
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
74
پروانه سبزواری
کارشناسی ارشد
مشاوره خانواده
92/12/12
وابسته
75
معصومه پور محمد رضایی تجریشی
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
76
علیرضا مرادی
دکتری
روانشناسی بالینی
84/3/5
پیوسته
77
پرویز آزادمفرح
phD
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
78
زهره صیاد پور
کارشناسی ارشد
کودکان استثنائی
84/3/5
پیوسته
79
80
علی زاده محمدی
دکتری
روانشناسی بالینی
84/3/5
پیوسته
81
سید محمود میر زمانی بافقی
phD
روانشناسی بالینی
84/3/5
پیوسته
82
جلیل باباپور خیرالدین
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
83
فریدون یاریاری
دکتری تخصصی
روانشناسی بالینی کودکان
84/3/5
پیوسته
84
رسول روشن
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
85
خدابخش احمدی
دکتری
روانشناسی مشاوره
84/3/5
پیوسته
86
نسترن توفیق
کارشناسی ارشد
روانشناسی عمومی
84/3/5
87
شهلا پاکدامن
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
88
عصمت دانش
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
89
مسعود جان بزرگی
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
90
محمد رضا شعیری
دکتری
روانشناسی
84/3/5
پیوسته
91
محمد علی مظاهری تهرانی
دکتری
روانشناسی بالینی کودکان
84/3/5
پیوسته
92
مهدی حاجی اسماعیلی
کارشناسی ارشد
کودکان استثثنائی
84/3/4
پیوسته
93
ربابه نوری قاسم آبادی
دکتری
5/2/84
84/2/5
پیوسته
94
منصور جوادی
دکتری
روانشناسی
84/2/5
–
95
حمید رضا پور اعتمادی
دکتری
روانشناسی بالینی
83/3/5
پیوسته
96
مریم خوبانی
کارشناسی ارشد
مشاروره راهنمایی
92/8/16
پیوسته
97
مریم کرمی
کاردانی
علوم تربیتی
92/8/16
پیوسته
98
بهاره اسکندری
کارشناسی
روانشناسی
92/8/16
پیوسته
99
نعیمه طلایی نژاد
کارشناسی
روانشناسی بالینی
92/8/16
پیوسته
100
بنت الهدی سباتی
کارشناسی ارشد
روانشناسی
92/8/16
پیوسته
101
سعید صادقی
کارشناسی
روانشناسی عمومی
92/8/16
پیوسته
102
سعیده رمضانی مقدم
کارشناسی
روانشناسی بالینی
پیوسته
103
سراج اولاد
پیوسته
104
مریم نور افشان
پیوسته
105
زهرا نیک رو
پیوسته
106
مینا ایوکی
کارشناسی
حقوق
12/12/92
دانشجویی
107
الهه منتصر
پیوسته
108
فاطمه مومنی
پیوسته
109
معصومه خواص
پیوسته
110
مژگان کاظمی
پیوسته
111
مریم جمشیدی سیانکی
پیوسته
112
یوسف جلالی
پیوسته
113
فائزه عابدی جعفری
پیوسته
114
امیر هوشنگ ملا حسینی
پیوسته
115
ناهید همت مکان
پیوسته
116
سبا امیر هفته ران
پیوسته
117
شیوا فلاحی سرشت
پیوسته
118
لیلا ابراهیمی
پیوسته
119
فریبا ابراهیم بابایی
پیوسته
120دان
پگاه آزادی منش
پیوسته
121
مژگان زارع اصغری
پیوسته
122
زهره عباسی
پیوسته
123
آفاق فخاری
کارشناسی ارشد
روان شناسی بالینی
92/9/2
وابسته
124
امید امانی کمرآباد
دانشجویی
125
ثمین تعصب
پیوسته
126
مونا شجاع ابیانه
پیوسته
127
بیتا شلانی
پیوسته
128
متین نعمت خواه
دانشجویی
129
فرشته سادات مرتضوی نصیری
پیوسته
130
فاطمه افضلی
پیوسته
131
اکرم جمشیدی فر
پیوسته
132
کیانا شکرچی
دانشجویی
133
شیرین عبداللهی
وابسته
134
نرگس سادات رحمت اللهی
وابسته
135
مرجان کریمی ایوانکی
دانشجویی
136
لیلا صلح جو
وابسته
137
مهدیه علوی
138
مهدیه قربانی
دانشجویی
139
مریم مبلی
دانشجویی
140
فاطمه منتخب خراسانی
دانشجویی
141
ملیحه رحیمی جعفرآبادی
دانشجویی
142
آزیتا محمد کریمی
وابسته
143
ایمان حمیدی
وابسته
144
شیما صحرانورد
وابسته
145
محمد حسن فیروزی
پیوسته
تمامی حقوق این سایت برای انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ایران محفوظ است.
© 2013-2014 iranachildpsy.ir, All rights reserved. Developed by Hosseinnejad.
فهرست زیر بر اساس کنکور دکتری تخصصی روانشناسی 98 به روز رسانی شده است
و کاملاً قابل استفاده برای کنکور دکتری تخصصی روانشناسی 99 است.
صادق فلاح – رتبه 17 کنکور دکتری نگین کاظمی – رتبه 48 کنکور دکتری روح الله صولت – رتبه 1 کنکور دکتری
دروسی که در آزمون دکتری تخصصی روانشناسی هستند، در دو بخش “عمومی” و “تخصصی” قرار دارند.
بخش عمومی آزمون شامل دو درس زبان و استعداد تحصیلی است.
بخش تخصصی هم در حال حاضر شامل سوالاتی از دروس آمار و روش تحقیق، روانشناسی مرضی (آسیب شناسی روانی)، روانشناسی رشد، نوروسایکولوژی و روانشناسی شخصیت است.
در ادامه به منابع مطالعاتی پیشنهادی هر یک و توضیحات بیشتر پیرامون آنها می پردازیم.
دروس عمومی
1- زبان عمومی دکتری
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
2- استعداد تحصیلی
دروس تخصصی روانشناسی
1- آمار و روش تحقیق
2- روانشناسی مرضی (آسیب شناسی روانی)
3- روانشناسی رشد
5- روانشناسی شخصیت
نکات مهم در خصوص جلسه آزمون دکتری را از زبان خانم بهزادپور – مشاور دکتری کیهان بشنوید.
من نتیجه ی اعتمادم به جزوات را گرفتم و همانطور که سر جلسه هم پیشبینی میکردم، ارزیابی جزوات مطالعاتیام نشان داده بیش از 80 تا 90 درصد سوالات رشد و آسیب را میتوانسته ام پاسخ دهم که در نوع خودش رکوردی است و به دوستانم در کیهان از این بابت تبریک میگویم.
در مورد جزوات صادقانه می توانم بیان کنم که اگر قرار بود مجددا کنکور بدهم باز هم انتخاب اصلی برای من جزوه های کیهان و مجموعه کیهان بود و تعریف عنوان شده – جامع و مانع و قابل فهم بودن جزوات – را در دوران کنکور واقعا تجربه کردم.
گروه آموزشی کیهان چه در بحث برنامه ریزی و چه در معرفی درست منابع کمک زیادی به من کرد و زمان بندی مناسبی که در اختیار من گذاشت باعث شد من بدون هیچ گونه احساس نگرانی و اضطرابی مطالعه ام را انجام بدم و خداروشکر نتیجه بگیرم.
هزینه ارسال پکیج جزوات رایگان خواهد بود.
خرید اینترنتی از طریق سایت کلیک کنید.
سفارش تلفنی؛ کلیک کنیدهمچنین می توانید عدد 1 را به شماره 02166475620 ارسال نمایید
منابع دکتری روانشناسی 98، منابع کنکور دکتری روانشناسی، منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی، دکتروانشناسی بالینی، گروه آموزشی کیهانمنابع دکتری روانشناسی 98، منابع کنکور دکتری روانشناسی، منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی، دکتری روانشناسی بالینی، گروه آموزشی کیهانمنابع دکتری روانشناسی 98، منابع کنکور دکتری روانشناسی، منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی، دکتری روانشناسی بالینی، گروه آموزشی کیهانمنابع دکتری روانشناسی 98، منابع کنکور دکتری روانشناسی، منابع کنکور دکتری روانشناسی بالینی، دکتری روانشناسی بالینی، گروه آموزشی کیهان
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!
موفق باشید
گروه آموزشی کیهانعضویت در کانال آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره
برای دریافت مجوز درمان نیاز به مدرک دو مقطع «روانشناسی یا مشاوره» دارید، به احتمال زیاد امکان دریافت مجوز درمان رو ندارید اما برای کسب اطلاعات دقیقتر بهتره با خود سازمان نظام تماس بگیرید:کلیک کنید
موفق باشید 🙂
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
با یک مدرک احتمالا امکان دریافت مجوز درمان نخواهید داشت چون حداقل باید 2 مقطع روانشناسی خونده باشید 🙂
موفق باشید
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
موفق باشید 🙂
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
سلام گلنوش
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
ارشد و دکتری روانشناسی
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
ارشد و دکتری روانشناسی
در صورتی که رشته شما جزو گرایش های بهداشت و درمان محسوب بشه، میتونید در این آزمون شرکت کنید.
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
1- مبانی علوم اعصاب شناختی- نویسنده:برنارد بارس،نیکول گیج – ترجمه :دکتر کمال خرازی
2- فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریر – نویسنده:دکتر سید علی حائری روحانی
موفق باشید 🙂
گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی
نکاتی در خصوص ارتقاء درصد درس زبان در کنکور دکتری؛ کلیک کنید
سیب شناسی روانی کیهان – جلد 1 : دانلود نمونه
آسیب شناسی روانی کیهان – جلد 2 : دانلود نمونه
آسیب شناسی روانی کودکان کیهان: دانلود نمونه
جزوه روانشناسی رشد کیهان: دانلود نمونه
نکات مهم در خصوص جلسه آزمون دکتری را از زبان خانم بهزادپور – مشاور دکتری کیهان بشنوید.
جمع هزینه خرید : 0 تومان
معرفی گرایش روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، بعد از میدان ولی عصر، کوچه ناصر، پلاک 23. موسسه آموزش عالی آزاد بینش.
09302973709
پشتیبانی سایت: 09363434603
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
info@ravangam.com
داÙÙÙد راÛگا٠جزÙات ج٠ع بÙدÛ
داÙÙÙد راÛگا٠جزÙات ج٠ع بÙدÛ
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به ارزیابی، تشخیص، روان درمانی، آموزش و توانبخشی خانواده و کودک بر اساس مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی می پردازد.
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برگرفته از رشته روانشناسی بالینی می باشد. فعالیت اصلی این رشته ارزیابی، تشخیص، روان درمانی، آموزش، توانبخشی خانواده و کودک بر اساس مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی است.
از دیدگاه تحولات منابع انسانی، کودکان، نوجوانان و خانواده ها اقتصادی ترین موضوع برای انواع سرمایه گذاری های آموزشی، درمانی و پیشگیری هستند. بنابراین فراهم کردن یک فرآیند به منظور رشدی سالم در حیطه های شناختی، رفتاری، خلقی، بیولوژیک در طول نسل ها ضرورت و اهمیت ایجاد این رشته را نشان می دهد.
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
مشکلات کودکان و نوجوانان متاسفانه آمار رو به رشدی در جامعه دارد. آمارها نشان می دهد که مشکلات کودکان و نوجوانان بازتابی از مشکلات خانوادگی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی جامعه است. این مسئله لزوم توجه به غربالگری جهت شناسایی زودرس این مشکلات و مداخله و پیشگیری را ضروری می سازد.
روانشناسان کودک باید ضمن توجه به این موضوع توجه خاصی هم به فضای فرهنگی و تربیتی کودکان، نوجوانان و خانواده هایشان داشته باشند.
دانشجویان این دوره ضمن انجام پژوهش های علمی، با استفاده از اصول روان شناختی و با توجه به نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه به ارزیابی کارکردهای روانی، ذهنی و اجتماعی کودکان و نوجوانان می پردازند. آن ها پس از ارزیابی راه های پیشگیرانه، مشاوره و درمان های روانشناختی را به مخاطبان ارائه می دهند.
عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت
هدف کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، تربیت نیروی انسانی آگاه به مسائل علمی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و حساس به سلامت افراد و جامعه در حیطه روانشناسی بالینی کودک و نوجوان می باشد. متخصصان این رشته مهارت های حرفه ای خود را در زمینه های مداخلات روانشناختی، آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و … در اختیار جامعه قرار دهند.
از جمله اهدافی که در تدوین این دوره آموزشی در نظر گرفته شده و امید به تحقق آنها داریم عبارتند از:
دانش آموختگان این رشته در نقش های آموزشی، پژوهشی، تشخیصی- درمان روانشناختی، مشاوره ای، پیشگیری و مدیریتی در جامعه ایفای نقش می نمایند.
وظایف حرفه ای دانش آموختگان به ترتیب هر نقش به شرح زیر است:
در نقش آموزشی:
در نقش پژوهشی:
ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی
در نقش مشاوره ای:
در نقش تشخیصی- درمان روانشناختی:
در نقش پیشگیری:
در نقش مدیریتی:
بازار کار فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در مراکز روانپزشکی کودک و نوجوان، مراکز مشاوره روانی کودک و نوجوان، مراکز درمانی مرتبط با کودک و نوجوان، مراکز بهزیستی و کانون های اصلاح و تربیت و مراکز خدمات روانشناختی کودک و نوجوان آموزش و پرورش می باشد.
عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت
توانمندی های عمومی مورد انتظار برای دانش آموختگان این مقطع عبارتند از:
توانمندی های اختصاصی مورد انتظار برای دانش آموختگان این مقطع عبارتند از:
انتخاب بهترین منابع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، با توجه به شرایط و زمان داوطلبان، یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد است.
مشاوران 3 گام بر اساس هدف، شرایط و مدت زمان مطالعه داوطلب مناسب ترین منابع را معرفی می نمایند. برای اطلاع از منابع در پنل مشاوره و برنامه ریزی ما ثبت نام نمایید.
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی
دارندگان مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی ( با گرایش های عمومی، رشد، شخصیت)، روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنایی می توانند در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان شرکت کنند.
دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
در مقطع کارشناسی ارشد این رشته فقط دانشگاه علوم زیستی و توانبخشی پذیرش دارد.
ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در سال 98 مطابق جدول زیر می باشد:
دانشگاه
عادی
شهریه پرداز
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
4
2
دروس و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مطابق جدول زیر است:
ضریب
نام درس
3
(روانشناسی بالینی (شامل روانشناسی بالینی، نابهنجاری، آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی
2
نظریه های شخصیت و روان درمانی
2
روانشناسی عمومی و رشد
1.5
کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک
1.5
آمار و روش تحقیق
2
زبان عمومی
تعداد کل واحدهای دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 32 واحد به شرح زیر می باشد.
تعداد واحدها
نام درس
27
دروس اختصاصی اجباری
1
دروس اختصاصی اختیاری
4
پایان نامه
32
جمع واحدها
چارت درسی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در دروس کمبود یا جبرانی، دروس اختصاصی اجباری و دروس اختصاصی اختیاری مطابق جداول زیر می باشد:
دانشجو موظف است با تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه تمامی و یا تعدادی از دروس کمبود یا جبرانی را، مطابق جدول زیر بگذراند:
تعداد واحدها
نام درس
1
سیستم های اطلاع رسانی پزشکی
2
متون روانشناسی بالینی کودک به زبان انگلیسی
3
آمار و روش تحقیق پیشرفته 1
3
(ابعاد زیستی، اجتماعی و روانش ناختی رفتار (روانشناسی فیزیولوژیک
2
روانشناسی تحولی
2
روانشناسی مرضی – تحولی
1
اصول اخلاق حرفه ای در روانشناسی بالینی کودک
1
مشاهدات بالینی
15
جمع واحدها
عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت
دروس اختصاصی اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مطابق جدول زیر است:
تعداد واحدها
نام درس
2
روانشناسی رشد و آسیب شناسی تحولی کودک
2
اصول و فنون مصاحبه و تشخیص بالینی اختلالات کودک و نوجوان
2
ارزیابی شناختی- رفتاری و هوش کودک و نوجوان
2
نوروسایکولوژِی کودکان و نوجوانان
2
آمار و روش تحقیق پیشرفته 2
2
تشخیص و درمان اختلالات شایع روان شناختی دوران کودکی و نوجوانی 1
2
تشخیص و درمان اختلالات شایع روان شناختی دوران کودکی و نوجوانی 2
1
حقوق کودک
3
درمان های شناختی رفتاری مبتنی بر شواهد کودک و نوجوان
1
بازی درمانی
2
خانواده درمانی و گروه درمانی
1
بهداشت روان و خود مراقبتی کودک و نوجوان
1
(آموزش مدیریت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان (فرزند پروری
4
کارورزی
4
پایان نامه
31
جمع واحدها
دروس اختصاصی اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مطابق جدول زیر است:
تعداد واحدها
نام درس
1
مداخلات روان شناختی در ضربه روانی در کودکان و نوجوانان
1
سازگاری کودک با آموزشگاه و نقش موسسات
1
ناسازگاری های دوران کودکی و نوجوانی
1
بلوغ و تغییرات ناشی از آن
1
مداخلات روان شناختی در کودکان طلاق و خانواده های آشفته
1
تشخیص و درمان اختلالات یادگیری
1
بزهکاری کودکان و نوجوانان
1
بزه دیدگی کودکان و نوجوانان با تاکید بر مداخلات روانی- اجتماعی
8
جمع واحدها
دانشجو باید 1 واحد از دروس جدول فوق را متناسب با موضوع پایان نامه مورد نظر بگذراند.
zeinab – 99/3/10
سلام وقت بخیر آیا با لیسانس مشاوره میشه روانشناسی کودک وزارت بهداشت شرکت کرد ؟یا وزارت علوم؟
محمد مقدم درخشان – 99/3/10
برای ارشد وزارت علوم میتونید شرکت کنید ولی برای ارشد بهداشت روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مدرک مشاوره مورد تایید نیست
فاتحی – 98/12/26
سلام. ببخشید من کارشناسیم علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی هست. میتونم تو آزمون ارشد روانشناسی کودک و نوجوان شرکت کنم؟
زهرا خ – 98/12/22
سلام ایا نمیشود با لیسانس رشته دیگر در ارشد رشته روانشناسی بالینی شرکت کرد.لطفا من را راهنمایی کنیدوایا برای کار با بچه های اوتیسم باید همین رشته را خواند
سمیه سلامت – 98/12/10
سلام من نقاشی خوندم – نمیتونم ارشد تو این رشته شرکت کنم؟
Zahra pashaei – 98/12/3
سلام بالینی کودک و نوجوان فقط و فقط در حیطه کردن و نوجوان فعالیت داره ؟؟کودکان استثنایی ک جز اش نیست؟
زهرا – 98/11/30
سلام من علوم تربیتی خوندم امکان شرکت در ارشد روانشناسی دارم؟
کمال بلوچ لاشاری – 98/7/15
کدام دانشگاه در حال آموزش این رشته ها میباشند
Soveil – 98/7/6
سلام خسته نباشید کدام دانشگاه در تهران در حال تدریس این رشته به دانشجوها میباشد در حال حاظر ؟
فائزه – 98/6/24
سلام ببخشید بالینی کودک و نوجوان مقطع دکتری نداره؟
نسترن روستایی – 98/6/16
سلام..ببخشید برای انتخاب این رشته در کارشناسی ارشد حتما باید کارشناسی روانشناسی گذرونده باشیم یا میتونیم از یه رشته دیگه وارد این رشته در مقطع کارشناسی ارشد شد؟؟؟
خانم حسن زاده – 98/6/16
سلام وقت بخیر اگر بخواید ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و شرکت کنید باید حتما لیسانس شما روانشناسی باشه .
شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.
خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید
داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !
اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:
ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.
Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.
معرفی رشته های روانشناسی دایر در دانشگاه تبریز:
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
رشته روانشناسی عمومی مقطع کارشناسی ارشد
رشته روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روانشناسی از قبیل علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روانشناسی در امر آموزش وپرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روانشناسی در مسائل روانی- اجتماعی می باشد. در دانشگاه تبریز، دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از سال-دایر و تاکنون ادامه داشته است. هدف از رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارت های لازم در افرادی است که در فعالیت های آموزشی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی و نیز در دانشگاه ها خدمت رسانی می کنند. فارغ التحصیلان این رشته تواناییهای لازم در موارد زیر را کسب می کنند:
– ارائه خدمات روانشناسی در مراکز و مؤسسات مختلف تشخیصی و درمانی
– انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه های مختلف روانشناسی عمومی
– قبول مسئولیت های خدماتی و پژوهشی در مؤسسات دولتی
– آمادگی برای تحصیل در مقاطع بالاتر جهت تأمین کادرعلمی دانشگاه ها و سایرمراکز علمی– پژوهشی و….
فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه تبریز که در مقاطع بالاتر این رشته در دانشگاه تبریزو سایر دانشگاهها پذیرفته شده اند، اغلب در دانشگاهها و مراکز مختلف پژوهشی استان و نیز سایر مناطق کشور مشغول به خدمت می باشند.
در حال حاضر به علت کمبود متخصص روانشناسی در سطوح مختلف به خصوص در مراکز تشخیص و درمان در مؤسسات توانبخشی در پیشگیری، دانشگاه تبریز می تواند با تربیت نیروی متخصص در رشته روانشناسی در این مقطع و مقاطع بالاتر رفع کمبود در این زمینه را به شکل جدی مورد عنایت قراردهد. با توجه بر تعداد و ترکیب اعضای هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه تبریز، ظرفیت های خوبی برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد و تربیت نیروی متخصص در این رشته وجود دارد.
رشته های روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک ونوجوان
روانشناسی بالینی حوزه کاربردی روانشناسی است که موضوع اصلی آن بررسی علل شکل گیری آسیب شناسی روانی از یکسو و توسعه راهکارهای مداخله ای کارآمد جهت کمک به افراد مبتلا به مشکلات روانشناختی از سوی دیگر است. روانشناسان بالینی عمدتاً در چهار حوزه آسیب شناسی روانی، نظریه ها و فنون روان درمانی، روشهای تشخیص بالینی و پژوهش در مسایل ویژه روانشناسی بالینی آموزش می بینند. در دانشگاه تبریز دوره کارشناسی روانشناسی بالینی از سال 1362و بدنبال باز گشایی مجدد دانشگاهها دایر شده و تاکنون ادامه داشته است. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی روانشناسی بالینی در دانشگاه تبریز که در مقاطع بالاتر این رشته و در سایر دانشگاهها پذیرفته شده اند، همواره به عنوان دانشجویی فعال، مستعد و با هوش و با انگیزه فراوان شناخته شده اند، و از این جهت موجب سربلندی گروه روانشناسی و دانشگاه تبریز بوده اند. دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در دانشگاه تبریز از سال 1384و دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 1386دایر شده و فارغ التحصیلان این مقاطع در اقصی نقاط کشور به خدمت مشغول هستند. با توجه به ترکیب هیأت علمی گروه روانشناسی، فرصت های خوبی برای داوطلبان ورود به دوره های ارشد این دو رشته در دانشگاه تبریز وجود دارد. هم اکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان دکتری روانشناسی بالینی را فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز تشکیل می دهند.
نشانی:
تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز
نشانی:
تبریز، بلوار 29 بهمن، دانشگاه تبریز
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه تبریز میباشد.
استاد گروه روانشناسی
دکترابوالقاسم خوش کنش استادیار رشته مشاورهتلفن: 29905366-021رایانامه: A-khosh@sbu.ac.ir
————————————————————————————————————–
دکتری روانشناسی بالینی کودک و نوجوان دانشگاه
دکتر محسن دهقانی دانشیار روانشناسی بالینی
—————————————————————————————————————
————————————————————————————————————–
————————————————————————————————————–
طرح دروس اساتید گروه روان شناسی
0