دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

 
helpkade
دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد
دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد


مدرس دانشگاه ازاد اسلامی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

از دوستان حسین حسینی

در این جلسه که در عصر سه شنبه مورخ 94/6/7 در محل سالن جلسات موسسه زوج ایرانی با حضور آقای موسوی مسئول مهمانسرای سپاه و جناب آقای دکتر اکبری مدیرعالی موسسه خرد مینو…


One fine body…

تخصصروانشناسی کلینیکی

تحصیلاتدانشجوی Ph.D

دکتر سید حسین حسینی (سجاد)،  دانشجوی دکترای روانشناسی و استاد در دانشگاه تعلیم و تربیه شهید ربانی- دیپارتمنت مشاوره و راهنمایی هستند. وی از محضر اساتید گرانقدری همچون داکتر صالحی فدردی، داکتر زهرا طبیبی، داکتر قنبری و…  در دوره لیسانس و ماستری؛ در رشته روانشناسی کلینیکی ، دانشگاه فردوسی مشهد _ایران بهره جسته  اند.

تخصص ایشان در مورد پدیده “اعتیاد” است و اشتیاق فراوانی به تدریس دارند؛ اما علاقه حرفه یی ایشان “گروه درمانی” است.

ایشان به عنوان، آمر دیپارتمنت مشاوره و راهنمایی در ارتقا این رشته و همچنین تاسیس مرکز مشاوره در دانشگاه تعلیم و تربیه شهید ربانی نقش قابل توجه یی داشته اند. همچنین ایشان، تجربه همکاری با کمیته هایی محتلف وزارت تحصیلات افغانستان؛ مانند، کمیته ملی نصاب، کمیته تعیین موضوعات تحقیق و کمیته تضمین کیفیت  را داشته اند. ایشان مدتی ، به عنوان  آمر انسجام تحقیقات، دانشگاه تعلیم و تربیه شهید ربانی فعالیت کرده اند.

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

بیش از ۱۰ مقاله علمی تخصصی و ۲ کتاب در کارنامه علمی خود دارند. ایشان به عنوان مربی ارشد و مربی؛ کارگاه های اموزشی متعددی را، در موسسات داخلی و بین المللی برگزار کرده اند. همچنین در  دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه کاتب و خاتم النبیین تدریس داشته اند.

مشاورین


دکترای روانشناسی

ماستر روانشناسی کلینیکی


دانشجوی Ph.D روانشناسی

دانشجوی Ph.D روانشناسی مشاوره

ساعات کاری شنبه الی پنج شنبه ساعت 8:00 الی 16:00

آدرس دفتر مرکزی : کابل، دهمزنگ، کوچه سینما بریکوت

فیس بوک

یوتیوب

تلگرام

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه روانشناسی و مشاوره بهروان می‌باشد.

معرفی برنامه تربیت مشاور و رواندرمانگر

دقت

مفید بودن

دانش و مهارت

رفتار بالینی

وقت شناسی

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

هزینه اقتصادی

دکتر سید حسین حسینی هستم، فارغ التحصیل دکترا عمومی از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی_درمانی شهید صدوقی یزد، پایان نامه ی اینجانب تحت عنوان “بررسی شیوع انواع اختلالات روانی در بیمارانی که با دارو اقدام به خودکشی می کنند، شهر یزد نیمسال ۸۳-۸۲” می باشد که در ادامه بخشی از آن را مطالعه می کنید:

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی

شهید صدوقی یزد

دانشکده پزشکی

پایان نامه

برای دریافت درجه دکترای عمومی

موضوع:

بررسی شیوع انواع اختلالات روانی در بیمارانی که با دارو اقدام به خودکشی می کنند، شهر یزد نیمسال ۸۳-۸۲

استاد راهنما:

دکتر علی اکبر توکلی

استاد مشاور:

دکتر محمود رفیعیان

مشاور آمار:

مهندس محمد حسین احمدیه

نگارش:

سید حسین حسینی

خلاصه

در مطالعه ای که انجام شد، میزان شیوع نه اختلال روانی در افرادی که با دارو اقدام به خودکشی می کنند توسط پرسشنامه SCL- 90 – R مورد بررسی قرار گرفت. نوع مطالعه مقطعی بود که به روش توصیفی صورت گرفت. نمونه ها به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. اختلالات ۹ گانه؛ جسمی سازی، وسواس – اجبار، حساسیت بین فردی، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، قوبیا، پارانوئید و روان پریشی بر اساس سن، جنس، وضعیت تأهل، میزان تحصیلات و سابقه والى اقدام به خودکشی بر اساس معیار نرمال، خفیف، متوسط و شدید ارزیابی گردید.این تحقیق نشان داد، بیشترین توزیع فراوانی سن در بین افراد ۲۴-۲۰ سال (٪۶/۳۶ ). از نظر تحصیلات در گروه راهنمایی – متوسطه (۴۸%) بود. از نظر جنس بیشتر نمونه ها زن بودند (۵/۶۷ ٪) و اکثریت آنها سابقه قبلی اقدام به خودکشی نداشتند (۷/۸۱  ٪) . همچنین ۶ / ۶۱٪ نمونه ها مجرد و ۲۳٫۳٪ متأهل بودند. بیشترین فراوانی اختلالات به ترتیب به حساسیت بین فردی، جسمی سازی، افسردگی و اضطراب اختصاص یافت. اختلالات جسمی سازی، وسواس – اجبار، پرخاشگری، فوبی، پارانوئید و روان پریشی در فرم خفیف و اختلالات حساسیت بین فردی، افسردگی و اضطراب در فرم متوسط شایعتر بودند.در این مطالعه بین سن و اختلالات جسمی سازی، حساسیت بین فردی، ئارانوئید و روان ئریشی و بین جنس و اختلالات جسمی سازی، وسواس اجبار، پرخاشگری و فوبیا ارتباط معنی داری به دست آمد. همراه با بالا رفتن تحصیلات، نمره اختلالات جسمی سازی، وسواس- اجبار، افسردگی و اضطراب افزایش معنی داری داشت.

فهرست

عنوان

فصل اول: مقدمه و کلیات (Introduction)

– بیان مسئله و اهمیت موضوع .

– مروری بر مطالعات مشابه

– اهداف و فرضیات

– تعریف واژه ها

فصل دوم: روش کار ( terials& (Methods

– نوع و روش تحقیق

– جامعه مورد بررسی

– روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه

– روش انجام کار

– روش و ابزار اخذ اطلاعات و پژوهش

– متغیرها

– محدودیت ها

فصل سوم: نتایج (Results)

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

نتایج

جداول

فصل چهارم: بحث(Discussion)

-بحث و نتیجه گیری

-پیشنهاد

-خلاصه انگلیسی

منابع و مأخذ Refrences

فصل اول: کلیات

بیان مسئله و اهمیت نظری و عملی تحقیق

در دنیای امروز، سلامتی افراد یک جامعه وابسته به صحت سه بعد جسمی – روانی و اجتماعی است. در کشور ما همانند بسیاری از کشورهای جهان سوم به دلیل اهمیت و توجه به مسائل حاد بهداشتی و درمانی، ابعاد روانی و اجتماعی سلامتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. (۲)مطابق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) حدود ۵۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا بنوعی از اختلالات روانی در رنجند که از این تعداد ۵۰ میلیون نفر به اختلالات شدید، ۱۵۰ میلیون نفر اختلالات خفیف و ۱۲۰ میلیون نفر عقب ماندگی ذهنی و ۵۰ میلیون نفر به صرع مبتلا هستند. سارتوریوس ۱۹۹۳). بدلیل رشد جمعیت و تغییرات بوجود آمده در شیوه زندگی و روابط اجتماعی و رقابتهای پیدا و پنهان موجود در جوامع مختلف، شیوع اختلالات روانی رو به تزاید است. (۲)بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته است و هیچ فردی در برابر آن مصونیت نداشته است و خطر ابتلا به آن در هر زمانی و مکانی برای آدمی وجود داشته است.(۳)سلامت روانی ارتباط زیادی با انواع خودکشی دارد به طوری که در ۹۵ درصد موارد خودکشی، بیماری روانی یافت می شود. افسردگی در ۸۰% موارد، اسکیزوفرنی در ۱۰ درصد و دمانس در ۵ درصد موارد دیده می شود . بیماران مبتلا به افسردگی هذیانی بالاترین خطر خودکشی را دارند و وابستگی به الکل و اپوئیدها و اختلالات شخصیتی سایر گزینه ها را تشکیل می دهد.(۳) با توجه به آنکه اقدام به استفاده از انواع داروها در جهت خود کشی طیف وسیعی از Suicidal Attempt را تشکیل می دهد و تعدادی از بیمارانی که خودکشی می کنند سابقه یک خودکشی ناموفق در گذشته خویش دارند (۴)، با تشخیص نوع اختلال روانی می توان اقدامات درمانی و حمایتی موثری را انجام داد.

_مروری بر مطالعات مشابه

الف – پیشینه مطالعاتی در کشورهای مختلف جهان، در سال ۱۹۰۲ اولین کتاب در مورد بیماریهای روانی با عنوان پرکتیس مدیا توسط یک پزشک سوئیسی که در آن یک طبقه بندی از بیماریهای روانی ارائه شد. از جمله اقدام شایان ذکر در اواخر قرن ۱۸ میلادی درمان اخلاقی توسط فیلیپ پنیل در فرانسه و گسترش آن در انگلستان بوسیله ویلیام نیوک، ون مستر و کیارو کی در ایتالیا و آمریکا می باشد در این شیوه درمانی به خانواده های اجازه داده می شد تا مراسم مذهبی و فرهنگی خود را با بیماران در محل بیمارستان برگزار کنند. و طناب و زنجیر از دست و پای بیماران گشوده شده تألیف سه جلد کتاب درباره بیماریهای روانی، افتتاح بیمارستان روانی بنام بونی فازیو و گذاردن قانون بیماری روانی در سال ۱۷۷۶ از دیگر اقدامات کیاروکی در ایتالیا می باشد. روشهای درمانی غیر انسانی بتدریج منسوخ گردید و موسسات روانپزشکی بهمراه آموزش و تربیت متخصصین روانپزشکی آغاز گردید.در سال ۱۸۹۵ انستیتوی روانپزشکی در بیمارستان نیویورک تحقیقاتی در مورد وسایل روانی شروع و در سال ۱۹۰۲ ادلف مایر روانپزشک سوئیسی مکتب سایکوبیولوژی را بنیان گذاری کرد.در سال ۱۹۳۰ اولین کنگره بین المللی بهداشت و روان با شرکت نمایندگان ۵۰ کشور در واشنگتن تشکیل شد و مسائل روانی کشورها از قبیل تأسیس بیمارستانها و مراکز کودکان عقب مانده ذهنی و نظایر آن مورد مطالعه قرار گرفت.(۱) . کیمته طبقه بندی و آمار (انجمن روانپزشکی آمریکا) APA اولین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی را به چاپ رساند و بدنبال آن ویرایشهای بعدی DSM – I و DSM – II به چاپ رسید. سومین ویراست راهنمایی تشخیصی و آماری اختلالات روانی (III- DSM) پیشرفتی عمده در تشخیص اختلالات روانی بود و پژوهش تجربی را بسیار تسهیل کرد. DSM- IV از افزایش قابل ملاحظه ای در میزان پژوهش در زمینه تشخیص که تا حدودی DSM- III و DSM – III – R محرک آن بود بهره مند شده است. بارت و همکارانش (۱۹۹۸) در بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در یک مرکز مراقبتهای اولیه در ناحیه هانور ( Hanover. v. h) که از شیوه دو مرحله ای استفاده نموده اند. پرسشنامه حاوی SCL-90-Sجهت سرند و جدول تشخیصی اختلالات عاطفی و اسکزوفرنی را در مورد ۱۰۵۵ نفر اجرا کردند.نتایج نشان داد که میزان شیوع همه اختلالات روانی در این مطالعه ۵/ ۲۶%   بوده که ۱۰% آنها دچار انواع اختلالات افسردگی ۹/۲% اختلالات اضطراب منتشر داشته اند. افسردگی خفیف با ٪۳٫۶ شایعترین اختلال، افسردگی اساسی ۲/۲٫٪ ترس مرضی ۵/۱٪ نمونه مورد مطالعه را تشکیل دادند. (۴)در سال ۲۰۰۱ شیوع انواع اختلالات روانی به ترتیب زیر گزارش شده است: اسکیزوفرنی ۵/۱٪-۱٪ در طول عمر، اختلالات هذیانی ۳-۵/ ۲٪ ، اختلالات اسکیزوافکتیو %۱، افسردگی اساسی ۳-۲ نفر در هر صد هزار نفر، اختلال دو قطبی نوع یک ۱ نفر در هر صد هزار نفر، اختلالات اضطرابی منتشره ۳-۸ ، وسواس اجبار ۳-۲٪ ، فوبیا ۳-۵% ، پانیک۴- ۱٫۵٪ اختلال PTSD %-3-1%  ، اختلال شبه جسمی ۱ / ۰-۵ / ۰٪ و اختلال تبدیلی در بیماران سرپایی روانی ۱۵-۵٪ و در بیماران بستری در بیمارستان ۱۰%

ب – مطالعات انجام شده در ایران، مطالعات همه گیر شناختی در ایران از سه دهه گذشته آغاز شده و دامنه شیوع اختلالات روانی بین ۷/ ۱۱ تا ۲ / ۴۳ درصد در نوسان می باشد. مطالعه اخیر میزان شیوع اختلالات روانی در شهر اصفهان را حدود ۲۰٪ گزارش نموده است که البته . این میزان با توجه به سن، جنسیت، شغل و تحصیلات افراد متقابل بوده است.(۳) خلاصه نتایج چند مطالعات انجام شده در ایران در مورد شیوع اختلالات روانی به شرح ذیل می باشد:آقای باش در سال ۱۳۴۲ میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت ۶ سال به بالاتر روستاهای قاسم آباد، زنگی آباد و کناره شیراز را ۸۷/ ۱۱٪ گزارش کرده است.(۲)او در سال ۱۳۴۳ میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت ۶ سال به بالاتر روستاهای قلعه عسگر، جیبار، ربع جیبار، چیتی و حاجی آباد خوزستان را ۹۳/۱۴ %گزارش نموده است. (۲) آقای باش همچنین در سال ۱۳۴۵ شیوع اختلالات روانی در جمعیت ۱۵ سال به بالاتر شهر شیراز را ۴۶/۱۸%گزارش نمود. (۲)در سال ۱۳۵۰ داویدیان میزان شیوع اختلالات روانی جمعیت ۱۰ سال به بالاتر رودسر را ۱۷٪ گزارش کرد. (۶) آقای باقری یزدی میزان شیوع اختلالات روانی جمعیت ۱۵ سال به بالاتر روستاهای میبد را ۵/۱۲%گزارش کرد. در سال ۱۳۷۳ آقای دکتر حرازی میزان شیوع جمعیت ۱۵ سال به بالاتر منطقه شهر یزد را ۶/۱۸٪ گزارش کرد. (۳)در سال ۱۳۷۵ توسط دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پزد شیوع اختلالات روانی جانبازان بالای ۲۵٪ شهرستان یزد مورد بررسی قرار گرفت.(۱۰) در سال ۱۳۷۹ میزان شیوع انواع اختلالات روانی در بین زندانیان مرد شهر یزد مورد بررسی قرار گرفت.

مشاهده اطلاعات تمامی مراکز و متخصصان به صورت کاملا رایگان با دانلود اپلیکیشن اندروید

E-Teb.com © Copyright 2016
روانشناس یا روانپزشک.
تمامی حقوق محفوظ است.

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

دکتر نگار فرهنگ 

مسلم رومیانی 

دکتر تکتم کاظمینی 

دکتر سحر خیاط باشی 

دکتر مهتا خزیمه 

افسانه کریمی نسب 

عطیه تقوی 

دکتر مهدی ولی زاده 

دکتر افسانه قندهاری زاده 

دکتر حسین فکوری 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

صفحه نخست

دریافت نوبت

جستجو

عضویت پزشکان

ارتباط با ما

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

درباره ما

دانلود اپلیکیشن

 
حسین شاه حسینی

 
02122845986

 
شهر :
تهران

 
آدرس :
خیابان پاسداران، نگارستان هشتم پلاک 106 طبقه دوم

لطفا خدمت مورد نظر خود را انتخاب نمایید :

لطفا تاریخ و شیفت نوبت مورد نظرتان را انتخاب نمایید :

  تاریخ نوبت :
چهارشنبه 15 مرداد

  از ساعت
09:00 تا 19:00

  نوبت های موجود :

  هزینه ویزیت:
1,500,000 ریال
0 ریال

لطفا زمان نوبت خود را انتخاب نمایید :

با نصب اپلیکیشن دکتر مایکو بصورت رایگان علاوه بر رزرو و ثبت نوبت، می‌توانید از سایر امکانات اپلیکیشن نیز بهره‌مند شوید.

ثبت نام پزشکان

قوانین و شرایط

درباره ما

پشتیبانی :
37059917 – 051

contact@drmyco.ir

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت فناوری های متین آسمان پارس (مایکو) می باشد.© document.write(new Date().getFullYear())

لطفا اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید:

Update

دانلود دکتر مایکو برای

آیفون و آیپد

اندروید

دانلود دکتر مایکو برای

سیستم عامل مک

ویندوز

جهت همکاری با دکتر مایکو

اینجا

کلیک کنید.

نمایش دارای نوبت ها

ثبت و ادامه

راهنما و پشتیبانی

پزشک هستم

برای بیماران

ورود یا عضویت

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد

مشهد

نوبت دار شد اطلاع بده

پرسیدن سوال از یک پزشک

ذخیره‌‌

انتشار

5

4

3

2

1

******051389

مشاهده نقشه و مسیریابی

دکتر مارال عسگری

4

سمیه قربانی

دکتر خلیل رحیمی

دکتر آرزو نجیب زادگان

2

باران دهقان

دکتر‌دکتر

برای بیماران

برای پزشکان

گواهینامه ها

جوایز و افتخارات

برنده سه تندیس برترین وب سایت سلامت الکترونیک کشور در جشنواره وب و موبایل ایران

دریافت نوبت از پزشکان سراسر کشور

کلیه حقوق این سایت مربوط به وب سایت دکتردکتر میباشد

روانپزشک خوب در مشهد – بهترین روانپزشک مشهد – بهترین فوق تخصص روانپزشک در مشهد – بهترین مراکز روانپزشکی مشهد – زوج درمانی در مشهد – دکتر روانکاوی در مشهد – دکتر متخصص اختلال میل جنسی در مشهد – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر متخصص واژینیسموس در مشهد – زوج درمانگر خوب در مشهد – روانپزشک عالی در مشهد – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد
دکتر حسین حسینی روانشناس مشهد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *