چطور در خانه تست کرونا بگیریم

 
helpkade
چطور در خانه تست کرونا بگیریم
چطور در خانه تست کرونا بگیریم

با این احتساب و با وجود سرعت فزاینده شیوع کرونا، متاسفانه احتمال اینکه نفر بعدی من و یا شما باشیم، کم نیست! در چنین شرایطی علاوه بر پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا، آمادگی داشتن برای استفاده از روش‌های تشخیصی مانند تست کرونا درمنزل ضروری به نظر می‌رسد تا سرعت انتشار آن را کاهش دهیم. اما بسیاری از افراد با این خدمت آشنایی ندارند و ما تلاش کرده‌ایم به سوالاتی مانند نحوه انجام تست کرونا در محل، هزینه‌های احتمالی آن، مدت پاسخ‌دهی، مراقبت از بیماران کرونایی و سایر خدمات مربوطه را با استناد به منابع معتبر پاسخ دهیم.

علائم کرونا (کووید 19)

بر حسب اطلاعات به روز شده سازمان بهداشت جهانی (who)، علائم ابتلا به ویروس کرونا در افراد به شکل‌های مختلفی بروز می‌کند و آگاهی از این علائم به میزان زیادی در کاهش سرعت انتقال ویروس موثر خواهد بود:

علائم با درجه شیوع بالا

علائم با میزان شیوع کم

چطور در خانه تست کرونا بگیریم

علائم جدی در ابتلا

تب

سرفه خشک

خستگی

درد عضلات بدن

گلودرد

اسهال

سردرد

از دست دادن مزه بو و چشایی

تظاهرات پوستی در بخش‌های مختلف بدن مانند اگزما

تغییر رنگ انگشتان دست و پا

سختی در تنفس و یا تنگی نفس

درد یا فشار در قفسه سینه

از دست دادن حرکت و یا گفتار

این علائم در حالت معمول، حدود 4 تا 5 روز پس از ورود ویروس به بدن، ظاهر می‌شوند و در برخی موارد دوره نهفتگی و یا همان کمون بیماری، بیش از 14 روز طول می‌کشد.

به خاطر داشته باشید اگر علائم به صورت جدی ظاهر ‌شوند، در اسرع وقت باید درمان شروع شود. چرا که محل اصلی فعالیت ویروس کرونا، دستگاه تنفسی و ریه‌ها هستند و ممکن است با شروع دیرهنگام درمان، بخش زیادی از ریه، درگیر شده و کارایی خود را از دست دهد که عواقب دیگری مانند ایست قلبی و در نهایت مرگ به دنبال دارد.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا

در ابتدای حضور ویروس کرونا در جهان، همه ما فکر می‌کردیم با قرنطینه کردن خودمان به مدت نهایت 1 تا سه ماه، این ویروس، برای همیشه ناپدید شده و یا راه قطعی مقابله با آن را پیدا خواهیم کرد. اما متاسفانه در مدت حدود یک سالی که از این ماجرا می‌گذرد، هنوز درمان قطعی یافت نشده و واکسن‌هایی که تولید شده‌اند، با شبهه و ابهام روبرو هستند. بنابراین به میزان بسیار زیادی مهم است راه‌هی پیشگیری را جدی بگیریم:

تست کرونا با دقت بالا

در حال حاضر، دو روش بررسی ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد که با انجام همزمان هر دو، دقت پاسخ تست بسیار بالاتر می‌رود: روش اول، که به تست تشخیصی عفونی و یا آزمایش پی سی آر (PCR) معروف است، به سراغ نمونه گیری از مخاط حلق و یا بینی می‌رود. با یک گوش پاک کن یا در اصطلاح علمی، سواب، از مخاط بینی و یا حلق نمونه گرفته می‌شود و در عرض یک تا دو روز نتیجه تست مشخص خواهد شد. این تست دقت بالایی دارد و عفونت فعال در اثر ویروس کرونا را نشان می‌دهد.

در روش دوم، با نام تست آنتی بادی و انجام نمونه‌گیری خونی، شمارش آنتی بادی‌ها، یا همان پادتن‌ها (سلول‌های فعال ایمنی در مقابل ویروس‌ها و عوامل خارجی) انجام می‌شود تا میزان احتمال به بیماری ویروسی بررسی شود. پاسخ این تست در یک روز مشخص می‌شود و دقت صحت نتیجه آن هم بالاست، اما لازم است گاهی آزمایش تکرار شود.

تست کرونا در محل، خدمت ضروری این روزها

به جز ظهور نشانه‌های جدی ابتلا به ویروس کرونا که معمولا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای دیده می‌شود، مرز باریکی بین تشخیص علائم ابتلا به ویروس کرونا، آنفلونزا و حتی سرماخوردگی وجود دارد و در صورت ظهور این علائم، ممکن است چندان بیماری را جدی نگیریم. 

اما همه مراجع معتبر، از جمله وزارت بهداشت، پیشنهاد می‌کنند در وضعیت حساس کنونی با دیدن چنین علائمی 7 تا 14 روز خود را قرنطینه کنیم و پس از یک هفته از ظهور علائم به سراغ استفاده از خدمت تست کرونا در منزل برویم، اما چرا؟

روش نمونه گیری در محل سه مزیت اصلی دارد: اگر به ویروس کرونا مبتلا شده باشید،  از انتقال آن به سایر افراد، از جمله کادر درمان جلوگیری می‌شود و در صورت عدم ابتلا، با مراجعه حضوری به مراکز آزمایشگاهی، احتمال ابتلا به بیماری افزایش پیدا می‌کند.  علاوه بر آن، از اتلاف وقت و انرژی در حین رفت و آمد به محل آزمایشگاه‌ها هم جلوگیری کرده‌ایم.  

از تست کرونا در محل چه انتظاری می‌رود؟

برای انجام تست کرونادر محل، مرکز معتبر آزمایش آنلاین خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. در حال حاضر، آزمایش آنلاین مرکز معتبری است که در زمینه انجام انواع آزمایش‌ها در محل و البته تست کرونا در محل فعالیت می‌کند و فقط کافی است، درخواست استفاده از تست را در این سامانه‌ (به صورت آنلاین در وب سایت و یا اپلیکیشن و یا حتی تلفنی) ثبت کنید. در این حالت، متخصصین نمونه‌گیری به صورت رایگان در کمترین زمان ممکن به محل اعزام می‌شوند و نمونه گیری را برای هر کدام از تست‌های کرونا که درخواست داده‌اید، انجام می‌دهند. جواب آزمایش کرونا هم در کمتر از 48 ساعت آماده شده و برای افراد از طریق آنلاین ارسال می‌شود. اگر جواب آزمایش کرونا، مثبت باشد، امکان استفاده از خدمت مراقبت از بیمار کرونایی هم وجود دارد.

“این مطلب تبلیغاتی است”

انتهای پیام/

ایرنا نوشت: حضور در بیمارستان‌ها برای تست کرونا، به دلیل وجود افراد خطرات خاص خود را دارد. بهتر است به گزینه تست کرونا در خانه نیز فکر کنید.

بهتر است در خانه تست کرونا بدهیم تا با افراد کمتری برخورد داشته باشیم؛ زیرا ممکن است به دلیل تجمع افراد در آزمایشگاه موجب انتقال ویروس کرونا به آنها شویم یا از آنها کرونا بگیریم. در اینجا با مواردی که نیاز است درباره‌ی تست کرونا در خانه بدانید مانند هزینه، چگونگی انجام تست و مزایای آن آشنا می‌شویم.

۱. تست کرونا در خانه چقدر هزینه دارد و آیا شامل بیمه می‌شود؟

هزینه انجام تست کرونا در خانه، بستگی به نوع آزمایش و دولتی یا خصوصی بودن آزمایشگاه دارد. هزینه‌ی آزمایش پی‌سی‌آر (انتهای بینی و حلق) در بیمارستان‌های دولتی برای حدود ۲۳۰ هزار تومان و آزمایشگاه‌های خصوصی ۵۸۷ هزار تومان است. هزینه‌ی این آزمایش اگر در خانه انجام شود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. متاسفانه آزمایش‌ در خانه جزو دسته‌ی خدمات مراقبتی در منزل به حساب می‌آید و جز در موارد خاص، شامل بیمه نمی‌شود. تنها بیمارانی که در بیمارستان‌ها ویزیت می‌شوند می‌توانند از بیمه‌ی خود برای آزمایش و روند درمان استفاده کنند. آزمایش دیگر که می‌توانید برای تشخیص کرونا انجام دهید آنتی بادی است قیمتی حدود ۸۰ تا ۱۳۰هزار تومانی دارد از قوانین بیمه‌ی ذکر شده در بالا، تبعیت می‌کند.چطور در خانه تست کرونا بگیریم

۲. چگونه در خانه تست کرونا صورت می‌گیرد؟

با استفاده از بزاق دهان یا بینی (مخاط) سواب خود، آزمایش کرونا را در خانه انجام می‌دهید. این نوع آزمایش‌ها را آزمایش های واکنش زنجیره ای پلیمرا می‌نامند. بدان معنی است که به دنبال حضور کد ژنتیکی ویروس در مقابل حضور آنتی بادی ها یا پاسخ ایمنی به یک بیماری وجود آن در بدن اثبات می‌شود. این آزمایش‌های تشخیصی همگی آزمایش‌های مولکولی هستند. آزمایش‌های سرولوژیک به دنبال آنتی بادی های خون انجام می‌شود.

۳. چرا کسی باید آزمایش در خانه را انتخاب کند؟

آزمایش در خانه مزایایی دارد که شاید شما را برای انجام این آزمایش در خانه تشویق کند. انتظار کمتر، تنظیم وقت و ممانعت از انتقال ویروس به خود یا به دیگران.

۲۳۵۲۳۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شستن بالشتک‌های مبل باید با دقت انجام شود وگرنه مبل از ریخت می‌افتد و مجبور می‌شوید که مبلتان را نو کنید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved


PCR و آنتی بادی

در هر جایی که هستید و بدون اینکه به آزمایشگاه مراجعه کنید، آزمایش کرونا بدهید.

در سراسر شهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، شیراز و اهواز می توانید درخواست انجام آزمایش کرونا (PCR و آنتی بادی) در محل بدهید. با کمترین هزینه و بدون ریسک آلودگی به کرونا در آزمایشگاه ها، آزمایش بدهید.

تست تشخیص عفونتی یا PCR می تواند به شما بگوید که آیا در حال حاضر به ویروس کرونامبتلا هستید یا خیر. این همان تستی است که در صورت ارجاع شما توسط پزشک بر اساس علائم و عوامل دیگر برای تشخیص کووید-19، انجام خواهد شد. آزمایش از طریق یک سواب که مایه مخاطی را از ته گلو یا دماغ نمونه می گیرد و به آزمایشگاه منتقل می کند تا آزمایش انجام شود.

تست های خون یا آنتی بادی (سرولوژی) به دنبال آنتی بادی ها می گردند. بدن شما آنتی بادی ها را در زمان ابتلا به عفونت می سازد. آزمایش آنتی بادی کرونا از طریق نمونه گیری خون انجام می شود که دو نوع آنتی بادی را شناسایی می کند:


خدمات درمانکده

ویزیت حضوری و مشاوره آنلاین (تصویری، صوتی و متنی) با بهترین پزشکان فوق تخصص بیماریهای ریه در تهران


تخصص


زمان نوبت


بیمارستان

چطور در خانه تست کرونا بگیریم


جنسیت

نمایش پزشکان دارای مشاوره آنلاین


“ بد نبود “

اولین نوبت خالی سه‌شنبه 14 بهمن


“ با اخلاق بودن “


اولین نوبت خالی دوشنبه 13 بهمن

اولین نوبت خالی یک‌شنبه 12 بهمن

“ صبر‌‌ودقت‌دکتر‌در‌ویزیت‌بیمار “


“ دکتر خوبی هستند “

اگر در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز و اهواز هستید، می‌توانید بدون مراجعه به آزمایشگاه و در محل مدنظر خود آزمایش کرونا بدهید.

با تست آنلاین کرونا علائم خود را بررسی کنید و اگر مشکوک بودید میتوانید به صورت فوری با پزشکان عمومی مشاوره آنلاین داشته باشید.

با اپلیکیشن درمانکده با پزشکان و روانشناسان آنلاین مشاوره کنید یا برای ویزیت حضوری آنلاین نوبت بگیرید.

برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید.

درمانکده، ارائه دهنده خدمات آنلاین سلامت
(نوبت گیری اینترنتی، مشاوره آنلاین، آزمایش در محل و …)

تمامی حقوق این سایت برای درمانکده محفوظ است


طراحی شده با توسط تیم درمانکده


خدمات درمانکده

ویزیت حضوری و مشاوره آنلاین (تصویری، صوتی و متنی) با بهترین پزشکان متخصص بیماری های عفونی و تب دار در تهران


تخصص


زمان نوبت


بیمارستان

چطور در خانه تست کرونا بگیریم


جنسیت

نمایش پزشکان دارای مشاوره آنلاین

“ نظر شخصی و برداشت شخصی خودم “

اولین نوبت خالی یک‌شنبه 12 بهمن


“ مطب خلوت بود تنها “


اولین نوبت خالی دوشنبه 13 بهمن

“ دکتر بسیار خوبی هستند. حدود 1سال درگیر بیماری گوارشی بودم. پیش چند تا پزشک رفتم. نهایتا با کمک ایشون درمان شدم. “

اولین نوبت خالی یک‌شنبه 12 بهمن

“ سلام،ایشان دقت لازم را دارند و چون من به لحاظ نارسایی غدد فوق کلیوی کورتون مصرف میکنم واینکه به همین دلیل هرساله واکسن آنفولان … “


اولین نوبت خالی شنبه 11 بهمن

“ دکتر ک حرف نداره.خداروشکر “

اولین نوبت خالی یک‌شنبه 12 بهمن

“ تجربه.تخصص ومهارت در تشخیصی “

اولین نوبت خالی یک‌شنبه 12 بهمن


اولین نوبت خالی دوشنبه 13 بهمن

پزشکی که در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های عفونی، تب دار و واگیردار که ناشی از عوامل میکروبی مختلف از جمله باکتری ها، ویروس ها، قارچ، انگل و… تخصص دارد، متخصص بیماری های عفونی و تب دار نامیده می شود. دکتر بیماری های عفونی و تب دار، پس از دوره پزشکی عمومی تخصص مستقیم بیماری

اگر در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز و اهواز هستید، می‌توانید بدون مراجعه به آزمایشگاه و در محل مدنظر خود آزمایش کرونا بدهید.

با تست آنلاین کرونا علائم خود را بررسی کنید و اگر مشکوک بودید میتوانید به صورت فوری با پزشکان عمومی مشاوره آنلاین داشته باشید.

با اپلیکیشن درمانکده با پزشکان و روانشناسان آنلاین مشاوره کنید یا برای ویزیت حضوری آنلاین نوبت بگیرید.

برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید.

درمانکده، ارائه دهنده خدمات آنلاین سلامت
(نوبت گیری اینترنتی، مشاوره آنلاین، آزمایش در محل و …)

تمامی حقوق این سایت برای درمانکده محفوظ است


طراحی شده با توسط تیم درمانکده

ویروس کرونا (COVID_19)  عامل یک بیماری مسری است که در اثر ویروس جدید کرونا شیوع پیدا کرده است. تعداد موارد تأیید شده ابتلا به ویروس جدید کرونا در جهان به ۳۴ میلیون نفر نزدیک شده و دست‌کم یک میلیون نفر تاکنون بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند. ویروس کرونا همچنان در حال موتاسیون (جهش) است. چنانچه پژوهشگران می‌گویند احتمال دارد که طی جهش سرایت‌پذیرتر شود. آزمایش کرونا در منزل در ادامه این مقاله سعی کرده ایم به پاسخ به سوالات رایج بپردازیم:

در مورد ویروس کرونا دانشمندان به طور گسترده در حال کار بر روی شناسایی علائم کووید19 در مبتلایان و آگاه سازی مردم نسبت به آن‌ها هستند. شناسایی بیماران و قرنطینه کردن آن‌ها می‌تواند گام بزرگی در قطع زنجیره شیوع ویروس باشد. تب، خستگی و بی حالی، و نیز سرفه‌های خشک و مداوم از رایج‌ترین علائم ابتلا به کروناست. با این حال، دانشمندان اعلام کرده اند از دست دادن حس بویایی و چشایی یکی از علائمی است که به طور گسترده در میان مبتلایان به کووید ۱۹ دیده می‌شود. از این رو، افراد باید نسبت به شناسایی این عوامل در خود و اعضای خانواده شان توجه زیادی داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی فهرست علائم ویروس کرونا را از نظر شدت، شامل سایر علائم احتمالی نظیر ورم، جوش یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا و از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم، دسته­ بندی می­ کند.(آزمایش کرونا در منزل)

از جمله شایع­ترین علائم:

چطور در خانه تست کرونا بگیریم

جوش زدن پوست یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا

علائم جدی کرونا:

به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس

درد یا فشار روی قفسه­ ی سینه

از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم

متخصصان پوست نیز به بیماری پا که تحت عنوان «انگشت پای کووید» نامیده می ­شود توجه کرده ­اند. در این وضعیت انگشتان پا قرمز می ­شود، می­ سوزد و گاهی به خارش می ­افتد که شبیه به سرمازدگی است (وضعیتی که پزشکان معمولا در انگشت دست و پای کسانی مشاهده می­ کنند که ساعت ­های طولانی در هوای سرد مانده باشند).

به دلیل خطر بالای شیوع ویروس کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان ها، مراجعه به این مکان‌ها برای انجام تست ابتلا به کووید ۱۹ برای عموم مردم توصیه نمی‌شود و تنها افرادی که علائم رایج ابتلا را دارند باید نسبت به انجام تست اقدام کنند. با این حال، دانشمندان با طراحی یک تست بسیار ساده این امکان را محیا کرده اند که افراد بتوانند در خانه ابتلای خود به کرونا را تشخیص دهند. بر این اساس، دانشمندان اقدام به طراحی یک تست بویایی کردند. برای این کار، متخصصان ۵ ماده دارای رایحه مناسب و قابل تشخیص را از میان ۳۰ رایحه انتخاب کردند. این پنج ماده شامل سیر، نعنا، هل، روغن نارگیل و رازیانه بود. سپس از افراد مبتلا به کرونا که هیچ علائمی نداشتند و نیز افراد عادی که بیمار نبودند خواستند این مواد که در ظرف‌های مختلف ریخته شده بود را استشمام کنند.

این تحقیقات در گام نخست نشان داد افرادی که به کرونا مبتلا شده اند به طور کامل حس بویایی خود را از دست نداده اند بلکه می‌توانند به میزان کم برخی رایحه‌ها را استشمام کرده و از یکدیگر تشخیص دهند. همچنین نزدیک به ۴۰ درصد از بیماران کرونایی دستکم نتوانستند رایحه یکی از این ۵ ماده را تشخیص دهند. این در حالی است که نزدیک به ۹۰ درصد افراد سالم به راحتی توانستند تمامی ۵ رایحه را تشخیص دهند. پس از این آزمایش دانشمندان اعلام کردند دو رایحه روغن نارگیل و نعنا جزو مواردی بودند که به طور گسترده بیماران کرونایی توانایی تشخیص آن‌ها را نداشتند.

توجه داشته باشید با این روش شما نیز به راحتی می توانید   اگر شما یا اطرافیانتان دچار ویروس کرونا شده اند را شناسایی کنید. برای این کار می‌توانید در محیط خانه نعنا و روغن نارگیل را در دو ظرف مجزا ریخته و استشمام کنید. در صورتی که بوی آن‌ها را تشخیص نمی‌دهید این بدان معنا خواهد بود که حس بویایی شما دچار مشکل شده است. برای این تست لزوما نیاز به نعنای تازه نیست و می‌توانید از نعنای خشک نیز استفاده کنید.

همچنین نکته دیگر که باید به آن توجه داشت این است که نداشتن علائم ابتلا به کرونا در میان کودکان و جوانان بسیار شایع است. از این رو، انجام این تست به طور مداوم (یک بار در روز) می‌تواند گامی مناسب و بدون هزینه برای تشخیص بیماران باشد. با این حال، اگر نتوانستید این دو رایحه را تشخیص دهید این امر به معنای ابتلا قطعی شما به کرونا نیست. از دست دادن حس بویایی و چشایی از جمله علائم مشترک ابتلا به سرماخوردگی و کووید ۱۹ است. البته در افرادی که به آنفلوانزا مبتلا شده اند به ندرت از دست دادن حس بویایی و چشایی دیده می‌شود.آزمایش کرونا در منزل

روش  تشخیص ویروس کرونا ، PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) که نوعی آزمایش تشخیصی COVID-19 است که در آن از نمونه گرفته شده توسط سواب مالیده شده به داخل بینی استفاده می شود.علاوه بر آزمایش PCR، آزمایش آنتی بادی نیز موجود است که طی آن می توان از طریق یک آزمایش خون گفت که آیا فرد مورد آزمایش در گذشته به عفونت مبتلا شده است یا خیر.

توجه داشته باشید که ایجاد تست های قابل اعتماد برای شناسایی ویروس به منظور کاهش سرعت شیوع آن ، امری ضروری است.در حال حاضر ، این آزمایشات برای افراد در معرض خطر شدید ویروس کرونا انجام می شوند. به عنوان مثال ، متخصصان احتمالاً انجام آزمایش را برای افراد مسن که ممکن است عفونت داشته باشند در اولویت قرار می دهند. آزمایش PCR ( آزمایش حلق و بینی کرونا) علائم ماده ژنتیکی ویروس را تشخیص می دهد.همچنین این آزمایش در صورت شناسایی دو ژن خاص SARS-CoV-2 می تواند تشخیص ویروس کرونا را تأیید کند. اگر تنها یکی از این ژنها را شناسایی کند ، نتیجه ای غیرقطعی خواهد داشت.آزمایش های مولکولی تنها می توانند به تشخیص موارد فعلی کرونا کمک کنند. آنها نمی توانند تشخیص دهند که کسی به این عفونت مبتلا شده و بهبود یافته است.آزمایش کرونا در منزل

تشخیص ویروس کرونا با تست های شناسایی آنتی بادی یکی از آزمایشات رایج و مرسوم می باشد. بدن ما آنتی بادی ها را در زمان ابتلا به عفونت می سازد. اولین انتی بادی تولیدی علیه عفونت ها IgM می باشد.  بنابراین شناسایی آن در سرم افراد نشانگر عفونت تازه یا نشانگر دوره کمون بیماری می باشد‌. ولی در صورت پیشرفت بیماری IgG تولید و وارد سرم می شود. شناسایی آن نشان دهنده عفونت بهبود یافته یا قبلا مستقر بوده می باشد. همچنین IgM، که بدن آن را به مدت دو هفته ساخته و سپس سطوح آن افت می کند. IgG، که بدن آن را آهسته تر ساخته (حدود 4 هفته) ولی معمولا دوام بیشتری دارد.آزمایش کرونا در منزل

 

افراد ممکن است بیماری را از فردی که به ویروسس کرونا مبتلا است بگیرند.انتقال کووید-19 از افراد بیمار (حامل ویروس) به افراد سالم امکان‌پذیر است. این بیماری می‌تواند از طریق قطرک هایی که با سرفه یا بازدم از دهان و بینی فرد مبتلا به کووید-19 به اطراف پخش می‌شود، به دیگران نیز سرایت کند.این قطرک ها بر وسایل و سطوح اطراف فرد بیمار پخش‌ می‌شود.سپس سایر افراد با دست زدن به این وسایل یا سطوح آلوده و لمس چشم ها، دهان و بینی، به کووید-19 مبتلا می‌شوند.همچنین امکان ابتلا از طریق تنفس قطرک های ناشی از سرفه یا بازدم فرد مبتلا به کووید-19 نیز وجود دارد. به همین دلیل، مهم است که از فرد مبتلا به کووید-19 ‌‌ حداقل 1 متر (یا 3 فوت) فاصله بگیرید.سازمان جهانی بهداشت   پیوسته در حال ارزیابی تحقیقات جاری درباره راه‌های انتقال بیماری کووید-19 است و به اعلام جدیدترین یافته‌ها ادامه خواهد داد. همچنین تا به  امروز مطالعات نشان ‌داده‌اند که روش اصلی انتقال ویروس عامل ویروس کرونا، از طریق تماس با قطرک‌ های تنفسی است و نه از طریق هوا.آزمایش کرونا در منزل

احتمال ابتلا به کرونا ویروس از طریق تماس با فردی که هیچ علائمی ندارد، بسیار کم است. البته، بسیاری از مبتلایان به ویروس کرونا به ویژه در مراحل ابتدایی بیماری، علائم خفیف دارند.بنابراین  ممکن است شما بیماری را از فردی بگیرید که به عنوان مثال فقط سرفه ‌های خفیفی دارد و احساس بیماری نمی‌ کند.آزمایش کرونا در منزل

در مورد واکسن ویروس کرونا در مطالعه‌ای که اخیرا در آمریکا با تحلیل  پنج هزار توالی ژنتیکی ویروس صورت گرفته، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا همزمان با گسترش در میان جمعیت جهان جهش می‌یابد. پژوهشگران هنوز نمی‌دانند که ویروس پس از جهش مرگبارتر می‌شود یا این‌که بر میزان اثرگذاری آن چه تغییری رخ خواهد داد. اما نتایج مطالعه نشان داده که سرایت و ابتلا به آن آسان‌تر خواهد شد. دانشمندان همچنین احتمال می‌دهند که حتی پس از آمدن واکسن به بازار، ویروس به جهش ادامه دهد. البته در مورد آنفولانزا و بسیاری از دیگر ویروس‌ها جهش صورت می‌گیرد، به همین دلیل است که واکسن آنفولانزا هر سال تغییر می‌کند.آزمایش کرونا در منزل

درمان ویروس کرونا:

درمان ویروس کرونا یکی از جنجالی ترین مسائی می باشد که این روز ها هر روز می شنویم. ناتوانایی بسیاری از دارو های ضد ویروسی و همچنین داده های ضد و نقیض در مورد دارو های دیگر شرایط را متاسفانه پیچیده تر کرده است. اما تحقیقات اخیر حاکی از یک مولکول جدید در طراحی دارو علیه ویروس کرونا می باشد. تحقیقات تیم انستیتو پاستور شهر لیل فرانسه متکی بر آزمایش بیش از ۲ هزار مولکول بود تا سرانجام مشخص شد یکی از آن‌ها می‌تواند در ساخت دارویی علیه ویروس کرونا مؤثر واقع شود. طبق اعلام پایگاه روزنامه کانکسیون، پس از انجام آزمایش‌های گسترده در آزمایشگاه «Hauts-de-France» مشخص شد که این دارو گسترش ویروس کرونا را محدود می‌کند. کارکرد اصلی این دارو در ریه‌ها و مجاری تنفسی اتفاق می‌افتد که ویروس در ابتدای بیماری در آنجا وجود دارد. نکته جالب این مطلب این است که انستیتو پاستور شهر لیل فرانسه، نام این مولکول معجزه آسا را که از آن برای ساخت داروی کرونا استفاده کرده، فاش نکرده است! همچنین بسیاری از محققان در جهان از جمله انستیتو پاستور شهر پاریس (علاوه بر انستیتو پاستور شهر لیل فرانسه) در تلاشند تا واکسن کرونا را کشف کنند؛ مسأله‌ای که هنوز به طور قطعی رخ نداده است.(آزمایش کرونا در منزل)

برخلاف پیچیدگی های ویروس کرونا در درمان، واکسن و غیره ، پیشگیری از این بیماری بسیار ساده و کار ساز است. مهم ترین راه های پیشگیری به شرح زیر می باشد:

دست‌هایتان را بطور مرتب و کامل با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های ضدعفونی‌کننده حاوی الکل تمیز کنید.

چرا باید بطور مرتب دست‌ها را بشوییم؟ زیرا ویروس‌هایی که ممکن است روی دستهایتان باشند با شستشوی (صحیح) دستها با آب و صابون و یا استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده حاوی الکل، از بین میروند.

از فردی که سرفه یا عطسه می‌کند، حداقل 1 متر (3 فوت) فاصله بگیرید.

چرا باید از فرد بیمار فاصله بگیریم؟ زیرا افراد با عطسه یا سرفه‌ حجم زیادی از قطرک‌ها ی ریز را از دهان و بینی شان به اطراف پخش می کنند. این قطرک‌ها ممکن است حامل ویروس باشند.

اگر در نزدیکی یک فرد مبتلا به کووید-19 باشید و  آن فرد سرفه کند، شما از طریق تنفس این قطرک‌های حامل ویروس ممکن است به این بیماری مبتلا شوید.

به چشم‌ها، دهان و بینی ‌‌‌تان دست نزنید.

چرا نباید دست بزنیم؟ چون دست‌های ما با سطوح زیادی در تماس هستند و ممکن است آلوده به ویروس باشند.

با لمس چشم‌ها، دهان و بینی با دست‌های آلوده، ویروس به آنها منتقل شده، از طریق این نواحی به بدن شما وارد میشود و می‌تواند شما را بیمار کند.

مطمئن شوید که هم شما و هم اطرافیانتان بهداشت تنفسی را رعایت می‌کنید.

بهداشت تنفسی به معنای پوشاندن دهان و بینی با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه است. بلافاصله بعد از سرفه و عطسه، دستمال کاغذی خود را دور بیاندازید.

چرا بهداشت تنفسی را رعایت کنیم؟ چون قطرک‌های تنفسی عامل انتقال ویروس هستند. با رعایت بهداشت تنفسی می‌توانیم از ابتلای خود و اطرافیان‌مان به بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید-19 جلوگیری کنیم.

اگر احساس بیماری می‌کنید در خانه بمانید.

اگر تب دارید، سرفه می‌کنید و به سختی نفس می‌کشید، به پزشک مراجعه کنید و قبل از مراجعه حتماً تماس بگیرید.

به توصیه‌های مسئولین بهداشت و سلامت در محل زندگی خود، عمل کنید.چطور در خانه تست کرونا بگیریم

چرا قبل از مراجعه زنگ بزنیم؟ چون مسئولین بهداشت و سلامت کشور و محل زندگی شما، تازه‌‌ترین اطلاعات مربوط به وضعیت بیماری در منطقه شما را در دست دارند. اگر پیش از مراجعه زنگ بزنید، این امکان را به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی می‌دهید تا سریعاً شما را به مراکز درمانی مناسب ارجاع دهند.

این کار همچنین برای حفاظت از خودتان، جلوگیری از گسترش ویروس و ابتلای دیگران مؤثر است.

تازه‌ترین وضعیت مناطق آلوده به کووید-19 را دنبال کنید (شهرها یا مناطقی که کووید-19 در آن‌ها  بطور گسترده در حال انتشار است).

در صورت امکان از سفر به این مناطق خودداری کنید؛ به‌خصوص اگر سالمند هستید یا دیابت، ناراحتی قلبی یا کلیوی دارید.

چرا نباید به این نقاط سفر کنیم؟ زیرا احتمال ابتلای شما به کووید-19 در این مناطق بیشتر است.

در صورت ابتلا به ویروس کرونا چه کاری باید انجام دهیم؟

در صورت ابتلا به ویروس کرونا قبل از انجام هر اقدامی باید آرامش خود را حفظ کنیم و توجه داشته باشیم استرس دقیقا نکته مقابل درمان ویروس کرونا می باشد و باعث تشدید علائم و عوارض ناشی از این بیماری می شود.(آزمایش کرونا در منزل

در مرحله بعد  سریعا در محیط قرنطینه قرار بگیریم تا از ابتلا دیگران به این بیماری پیشگیری کنیم.

در اتاق یا محلی قرار بگیریم که دارای تهویه مناسب می باشد.

با نزدیک ترین  مرکز بهداشت محل خود تماس بگیریم و علائم خود را توضیح دهیم و راهنمایی های مراکز بهداشت را انجام دهیم.

توجه داشته باشید بهترین مکان برای استراحت برایی بهبودی منازل خود ما هستند و در صورت انجام روند بهبودی بی دلیل به بیمارستان مراجعه نکنیم و تنها در صورتی به این مراکز مراجعه شود که بیمار دچار تنگی نفس شدید شده باشد و بیماری در حال بهبودی نباشد.

اگر شما نیز مایل به انجام آزمایش خون و تشخیصص ویروس کرونا می باشید و به دنبال انجام آزمایش در منزل و یا کار خود هستید،  انجام آزمایش های آنلاین در شرایط اکنون بهترین گزینه و انتخاب برای نمونه گیری و انجام آزمایش ها بی دغدغه می باشد. تمامی مراحل آزمایش در آزمایشگاه آنی آزما از پذیرش تا نمونه گیری و جواب دهی به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می پذیرد.

تماس مستقیم :

021-77718654

021-77907959

021-77979384 تماس با پشتیبانی : 09129414844 ایمیل پشتیبانی :AanyAzma@gmail.com

آنی آزما با توجه به نیازی که از گذشته تا امروز احتیاج بوده به وجود آمد و ما تمام تلاش و دقت خود را به کار گرفته ایم برای اینکه شما را در مسیر سلامتی یاری کنیم .

فرصتی مناسب است اگر امکان رفتن به آزمایشگاه را ندارید تنها با چند کلیک ساده آزمایشگاه را به خانه یا محل کار خود بیاورید تا بدون مراجعه حضوری و پرداخت هزینه اضافه آزمایش خود را انجام دهید همکاران ما پس از ثبت درخواست شما به منزل یا محل کار و … می آیند ، نسخه شما را بررسی کرده ، نمونه گیری می کنند و به بهترین آزمایشگاه های مورد نظر می برند .

لازم به ذکر است تمامی پرسنل نمونه گیر از آزمایشگاه های مرجع ارسال خواهند شد و آنی آزما صرفا نقش معرفی بیماران به آزمایشگاه ها را دارا می باشد .


COVID-19Downloads-icon

با کمک رسا همین امروز در محل مورد نظر خود تست pcr و تست آنتی بادی
دهید. تست کرونا در منزل رسا توسط معتبر ترین آزمایشگاه های هر شهر با
رعایت کلیه ی پروتکل های بهداشتی ظرف کمتر از 24 ساعت پس از درخواست شما
انجام می شود.

اگر هر یک از این علائم را دارید می توانید با تست در منزل از سلامت یا
ابتلای خود مطلع شوید

یکی از اولین علائمی که در کرونا شناسایی شد و در عموم مبتلایان دیده شده است تب 38 تا 40 درجه است.

سرفه ها می تواند بسته به شخص کم یا زیاد باشد اما عموما بدون مخاط در گلو و بعضا همراه با سوزش هستند.

مشکل و سنگینی در هنگام نفس کشیدن خصوصا در هنگام خواب که ممکن است با حساسیت فصلی اشتباه گرفته شود. چطور در خانه تست کرونا بگیریم

خستگی مفرط بدون ارتباط به حجم فعالیت روزانه ی شما از علائمی است که برای بی علامت ترین افراد هم اتفاق افتاده است.

کوفتگی و درد بدن در پهلوها، کمر، پاها و استخوان ها می تواند از علائم کرونا باشد.

در روزهای اول ممکن است سردرد و درد پشت چشم تجربه کنید که ممکن است با سرماخوردگی فصلی و سینوزیت اشتباه بگیرید.

این تست برای کسانی است که میخواهند بدانند همین حالا به ویروس کرونای
جدید مبتلا هستند یا خیر.

برای این آزمایش از مخاط بینی و گلوی شما نمونه برداری می شود و نمونه پس
از انتقال به آزمایشگاه برای یافتن RNA ویروس بررسی می شود در صورت
مشاهده ی بقایای ژنتیکی ویروس آزمایش مثبت اعلام می شود.

با این تست نمی توانید بفهمید که آیا قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اید
یا خیر لذا برای انجام این تست از روز اول بروز علائم تا نهایتا سومین
هفته ی بیماری می توانید اقدام کنید. این تست به شما کمک می کند بدانید
مبتلا و از آن مهم تر ناقل کرونا هستید یا نه و با نتیجه ی آن می توانید
در مورد قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی با خانواده و دوستان تصمیم
بگیرید.

۱- آیا نیاز است من تست کرونا بدهم؟

۲- کدام یک از تست های کرونا مناسب من است؟

۳- آیا بهتر نیست در بیمارستان تست بدهم؟

۴- آیا اسکن ریه روش بهتری برای تشخیص کرونا نیست؟

۵- آیا تست کرونا در منزل خطر ابتلا ندارد؟

در صورتی که بر اساس علائم ذکر شده حس می کنید که ممکن است به کرونا مبتلا شده باشید به دلایل زیر تست دادن فکر خوبی است:

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

اگر در تهران زندگی میکنید و می خواهید بدانید به کرونا مبتلا شده اید یا خیر، حتی اگر میخواهید متوجه شوید قبل تر این ویروس در بدن شما بوده می بایست تست کرونا انجام دهید. به منظور راحتی بیشتر شما ما این تست را در منزل انجام می دهیم که از طریق صفحه آزمایش کرونا می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از تست کرونا در منزل می توانید برروی لینک کلیک کنید.

 

این آزمایش (که به آزمایش سرولوژی نیز معروف است) به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی ‌بادی می‌گویند. بدن شما هنگام مبارزه با هر عامل خارجی (از جمله کرونا ویروس جدید) این مواد را ایجاد می‌کند. وقتی واکسنی مانند واکسن آنفولانزا نیز به شما تزریق می‌شود همین اتفاق می‌افتد و در نهایت مصونیت نسبت به ویروس ایجاد می‌شود. آزمایش‌های آنتی‌بادی می‌توانند میزان شایع بودن کووید ۱۹ را نشان دهند. وقتی دانشمندان بدانند که چه کسانی به ویروس مبتلا شده‌اند، می‌توانند بفهمند که شدت این ویروس در عموم مردم چگونه است. آن‌ها می‌توانند تحقیق کنند که در صورت آلوده شدن مجدد فرد به این ویروس چه اتفاقی می ‌افتد. این امیدواری وجود دارد که افرادی که تست آنتی‌بادی آن‌ها مثبت بوده بتوانند زودتر به محل کار خود برگشته و زندگی قبلی خود را سریع‌ تر آغاز کنند.

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که دانشمندان بدانند چه کسانی ویروس را داشته اند ، می توانند دریابند که این ویروس بیشتر افراد را چقدر بیمار میکند. دانشمندان میتوانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند دوباره در معرض آن قرار بگیرند ، چه اتفاقی میفتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند ، به محققان کمک می کنند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.چطور در خانه تست کرونا بگیریم

 

 

در مجموع هر نتیجه ی مثبتی که در این آزمایش ها به دست بیاید باید توسط پزشکان مستقر در مراکز درمانی تفسیر و پیگیری شوند. همچنین توجه فرمایید آزمایش آنتی بادی برای تعیین وضعیت حال حاضر شما به هیچ عنوان مناسب نیست و نباید بر اساس نتایج این آزمایش در مورد وضعیت سلامتی خود تصمیم گیری نمایید.

برای این آزمایش از مخاط بینی و گلوی شما نمونه برداری می شود و نمونه پس از انتقال به آزمایشگاه برای یافتن RNA ویروس بررسی می شود در صورت مشاهده ی بقایای ژنتیکی ویروس آزمایش مثبت اعلام می شود. با این تست نمی توانید بفهمید که آیا قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اید یا خیر لذا برای انجام این تست از روز اول بروز علائم تا نهایتا سومین هفته ی بیماری می توانید اقدام کنید. این تست به شما کمک می کند بدانید مبتلا و از آن مهم تر ناقل کرونا هستید یا نه و با نتیجه ی آن می توانید در مورد قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی با خانواده و دوستان تصمیم بگیرید.

آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدیدترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روزترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید.
حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاهی می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود ما را در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدید ترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روز ترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید. حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاه می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود مارا در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

برای
ورود
یا
ثبت نام
شماره تلفن خود را وارد کنید.

گذرواژه
خود را وارد کنید.
چنانچه گذرواژه خود را به یاد نمی آورید روی دکمه ارسال گذرواژه جدید کلیک کنید.
شماره همراه وارد شده
{{account.authorizeModule.phone}}
می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

گذرواژه جدید برای شما ایجاد شده و به شماره
{{account.authorizeModule.phone}}
ارسال شد.

نام کامل و گذرواژه
ارسال شده به همراه خود را وارد کنید.
شماره همراه وارد شده
{{account.authorizeModule.phone}}
می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

کاربر گرامی، شما می توانید آزمایش کرونا را بدون مراجعه حضوری به آزمایشگاه، از طریق درخواست نمونه گیری در منزل یا محل کار خود (در حال حاضر فقط شهر تهران) از طریق همین صفحه ارسال نمائید. آزمایشگاه مندل مفتخر است که تست کرونا در منزل را با بالاترین کیفیت و در مدت زمان جوابدهی 6 الی 20 ساعت از زمان نمونه گیری برای شما عزیزان انجام می دهد. پس از ثبت درخواست آزمایش مورد نظر خود یعنی درخواست نمونه گیری تست pcr و یا آزمایش آنتی بادی، همکاران ما در آزمایشگاه در سریعترین زمان ممکن پس از هماهنگی با شما، برای گرفتن نمونه با رعایت کامل نکات بهداشتی مراجعه می نمایند و بعد از انجام نمونه گیری و فرآیند بررسی آن شما می توانید جواب آزمایش خود را بصورت آنلاین از طریق صفحه کاربری خود دانلود نمایید و همواره به سوابق آزمایشات قبلی خود نیز دسترسی داشته باشید. در صورتی که در خارج ساعات اداری و یا در طول شب درخواست ارسال شود در اولین روز کاری بعدی با شما تماس گرفته خواهد شد.

ثبت درخواست آزمایش PCR کرونا ویروس جدید ثبت درخواست آزمایش آنتی بادی کرونا ویروس (IgG و IgM) ثبت درخواست آزمایش همزمان PCR و آنتی بادی کرونا

اگر علائمی چون تب ، خستگی و سرفه خشک در برخی افراد هم ممکن است علائم کرونا شامل نشانه‌ هایی چون درد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد و اسهال باشد. بهتر است برای انجام تست کرونا اقدام کنید. و آزمایش کووید 19 برای افراد زیر ضروری است :

مناسب ترین و دقیق ترین روش برای شناسایی وجود ویروس کرونا در بدن آزمایش PCR می باشد. اکیدا توصیه میکنیم که اگر در حال حاضر علائمی از بیماری دارید آزمایش آنتی بادی (سرولوژی) را انجام ندهید و حتما از آزمایش PCR استفاده نمایید.چطور در خانه تست کرونا بگیریم

تست کرونا به صورت آنلاین و در منزل، در آزمایشگاه آنلاین مندل با بالاترین کیفیت انجام می دهد. شما می توانید با خواندن این مطالب اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورده و در صورت نیاز در خصوص انجام آزمایش کرونا تصمیم گیری نمایید. آزمایش آنتی بادی یا آزمایش سرولوژی مصونیت شما به بیماری را نشان نمی دهد و همچنین خود ویروس را مستقیما بررسی نمی کند بلکه نشان می دهد که آیا سیستم ایمنی بدن شما در برابر این بیماری به عفونت پاسخ داده است یا خیر. برخی افراد مثبت یا منفی شدن این آزمایش را به منزله سابقه ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس تلقی می کنند.

روش های مختلفی برای آزمایش سویه جدید ویروس کرونا وجود دارد. بیشتر آنها آزمایش های مولکولی یا سرولوژیکی هستند.

وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می ­شود: تست PCR یا پی سی آر که ماده ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی بادی که سابقه مواجهه سیستم ایمنی شما به پروتئین­ های خاص روی سطح ویروس را مشخص می ­کند.

ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید و متوجه آن نشوید. زیرا تمام افرادی که به ویروس آلوده می شوند ، علائم ندارند. آزمایش کرونا به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا آلوده شده اید یا خیر، یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما میگوید آلوده شده اید یا خیر. این آزمایش، آزمایش آنتی بادی نامیده می شود. متخصصان امیدوارند که این آزمایش اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد میزان شیوع ویروس کرونا برای مسئولان سلامت داشته باشد.

آنتی بادی ها در خون و بافت های سراسر بدن وجود دارند. آزمایش سرولوژیک معمولاً به نمونه خون نیاز دارد. آزمایش های سرولوژیکی بویژه برای تشخیص موارد مبتلا با علائم خفیف یا بدون علائم ، مفید هستند.در حال حاضر ، مراكز كنترل و پيشگيري از بيماريها (CDC) ، آزمایش سرولوژي را براي ویروس کرونا (COVID-19) ایجاد کرده اند و در جستجوی نمونه خون از هر كسي كه مبتلا به ویروس کرونا بوده است ، میباشند. نمونه ها حداقل 21 روز پس از اولین علائم گرفته می شوند.

ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی های لازم علیه ویروس آنفلوآزا را تولید میکند. با تولید هر نوع آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند.

بدن در مواجهه با عوامل خارجی (ویروس، میکروب و هر آنچه که از خارج از بدن وارد مخاط، مایعات یا خون بشود) چندین نوع واکنش مختلف نشان می دهد. یکی از انواع این واکنش ها ساخت نوع خاصی از پروتئین ها به نام آنتی بادی یا ایمونوگلوبولین هاست. ایمونوگلوبولین ها انواع مختلفی همانند IgM، IgG، IgE و IgA دارند که هر کدام از آنها نقش بخصوصی در سیستم ایمنی بر عهده دارد. آنتی بادی های IgM در اولین مرحله واکنش سیستم ایمنی به یک عفونت و یا یک عامل خارجی ساخته می شوند و پس از چند هفته از شروع عفونت مقدار آنها کاهش می یابد.

در فاز دوم واکنش به عوامل خارجی آنتی بادی های نوع IgG ساخته می شوند که مدت زمان حضور آنها در بدن بسیار طولانی مدت تر بوده و نقش آنها همانند خاطره برای سیستم ایمنی می باشد. به عبارت دیگر هر بار که بدن برای بار اول به یک عامل عفونی برخورد نماید به دلیل اینکه آنتی بادی نوع IgG بر علیه آن وجود ندارد به بیماری مبتلا می شویم ولی بعد از عفونت اول و ساخته شدن IgG در دفعات بعدی مواجعه با همان نوع عفونت بدن با سرعت بسیار بالایی با استفاده از IgG های موجود سیستم خاطره ای خود را فعال نموده و مانع از پیشرفت عامل عفونی شده و سریعا آن را مهار می کند. البته توجه داشته باشید که IgG (و به طور کلی تمامی انواع آنتی بادی ها) هر کدام بر علیه یک نوع خاص از عوامل خارجی واکنش نشان می دهند.

یعنی اگر ما 5 سال پیش واکسن هپاتیت B تزریق کرده باشیم بدنمان در اثر مواجهه با این واکسن آنتی بادی IgG ضد هپاتیت B را ساخته است و در صورتی که در حال حاضر با این ویروس مواجه شویم بدنمان به آن مقاوم است. اما این IgG ضد هپاتیت B نمی تواند از ما در برابر کرونا ویروس جدید محافظت نماید و بدن پس از عفونت با کرونا IgG اخصاصی آن را چهار الی 6 هفته بعد از شروع عفونت خواهد ساخت.

آزمایش سرولوژی یا آنتی بادی کرونا وجود IgM و IgG اختصاصی علیه ویروس کرونا را در بدن شما شناسایی می کند. بنابراین توجه نمایید که انجام این آزمایش برای کسب اطلاع از وضعیت فعلی شما به هیچ عنوان مناسب نیست و تنها برای نشان دادن سابقه مواجهه شما با ویروس کاربرد دارد.

برای انجام آزمایش سرولوژی کرونا یا آنتی بادی از شما 5 میلی لیتر خون در لوله های مخصوص گرفته می شود و پس از انتقال نمونه خون به آزمایشگاه، وجود یا عدم وجود آنتی بادیIgM  که در اوایل عفونت ایجاد می شود و آنتی بادیIgG  که بعد از بهبودی شما از ویروس کرونا در بدنتان ایجاد می شود را مورد بررسی قرار می دهند. به عبارت دیگر :

شما باید مقداری خون بدهید. متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می کنند. آنها به دنبال موارد زیر هستند :آنتی بادی های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می شوند.آنتی بادی های IgG ، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می شوند.حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است.

حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است. یکی از آزمایشاتی که به شما در تشخیص ویروس کرونا کمک خواهد کرد آزمایش PCR کرونا است که برای انجام و کسب اطلاعات بیشتر از آن کافیست کلیک کنید.

دو گروه کلی می توانند این آزمایش را انجام دهند یکی افرادی که به ویروس کرونا مبتلا بوده اند و می خواهند برای اهدای پلاسمای خون خود این آزمایش را انجام دهند و گروه دیگر کسانی که هیچ علائمی از ویروس کرونا نداشته اند و می خواهند بدانند که قبلا به کرونا مبتلا بوده اند یا خیر.

بهترین زمان برای انجام تست آنتی بادی کرونا حدود سه الی چهار هفته بعد از بروز علامت های بیماری است. این آزمایش حدود 24 الی 48 ساعت برای جوابدهی به زمان نیاز دارد.

 شما می توانید داوطلبانه برای اهدا پلاسما از طریق پروژه ملی پلاسما بهبود یافته کرونا اقدام کنید. یا از سازمان انتقال خون محل سکونت خود اطلاعات بگیرید.

اگر آنتی بادی های ویروس کرونا (کووید-19) در نمونه خون شما شنایی شده باشد، معمولا به این معنی است که به قبلا به کرونا مبتلا بوده اید و یا در اواخر دوره بیماری به سر می برید و در حال بهبودی هستید. اما اگر تنها برای مدت کوتاهی دارای ویروس بودید ، ممکن است نتیجه منفی بگیرید. ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشید و آنتی بادی تولید نکرده باشید.

همچنین ممکن است یک جواب “مثبت کاذب” دریافت کنید. به این معنی که شما در بدنتان آنتی بادی ضد کرونا ویروس جدید ندارید ولی به دلایلی نتیجه شما مثبت گزارش شده است. معمولا حدود 2 درصد از کل کسانی که نتیجه مثبت دریافت می کنند از این نوع هستند و عمده ترین دلیل آن نیز این است که افراد قبلا با انواع دیگری از ویروس های خانواده کرونا آلوده شده اند (کرونا ویروس ها عامل بسیاری از سرماخوردگی های معمولی نیز هستند) و به دلیل شباهت آنتی بادی های آنها این نتایج مثبت کاذب ایجاد می شود.

افرادی که تست آنتی بادی آن ها مثبت شده و در حال حاضر یا اخیرا بیمار بوده و یا در تماس با فرد مبتلا به کووید-19 قرار داشته اند، باید توصیه هایی را مبنی بر مراقبت از خود و حفاظت از دیگران و زمانی که دوباره می توانند با سایر افراد ارتباط داشته باشند، رعایت کنند.

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که محققین و دانشمندان بدانند چه درصدی از افراد جامعه سابقه برخورد با ویروس را داشته اند، می توانند به حقایقی از جمله میزان انتشار، درصد افرادی که علامت نشان می دهند و درصد افرادی که بیماری در آنها با شدت بیشتری بروز می کند، پی ببرند. دانشمندان می توانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند آیا ممکن است که دوباره در معرض آن قرار بگیرند و برای آنها چه اتفاقی می افتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند، به محققان کمک می کند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.

به طور کلی این تست می تواند در در تعیین نسبتی از جمعیت که قبلا به عفونت SARS-CoV-2  مبتلا شده اند و بدست آوردن اطلاعاتی در مورد جمعیتی که ممکن است ایمن شده و به طور بالقوه محافظت شده باشند، کاربرد دارد. درواقع  نتایج تست های آنتی بادی ممکن است به شناسایی افرادی که به عفونت SARS-CoV-2 دچار شده و افرادی که صلاحیت لازم برای اهدای خون در جهت ساخت فرآورده هایی پلاسمایی افراد بهبود یافته به عنوان یک درمان احتمالی برای افراد دچار بیماری شدید ناشی از کووید-19 را دارند، کمک کند.

اینکه قبلا کرونا داشته اید یا خیر در این آزمایش مشخص می شود.

آزمایش های فعلی آنتی بادی نمی توانند به شما بگویند که نسبت به کرونا ایمن هستید یا خیر. زیرا نمی دانیم این آنتی بادی ها چه مدت می توانند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند و برای تشخیص ویروس نباید از این آزمایش ها استفاده کرد.

تکنسین آزمایشگاه یک سوآب پنبه ای 15 سانتی متری را درون هر دو طرف بینی شما قرار داده و آن را برای حدود 15 ثانیه حرکت می دهد. این حرکت درد نخواهد داشت ولی ممکن است باعث احساس ناراحتی شود. سپس، سوآب را به آزمایشگاه جهت آزمایش مواد داخل بینی شما می فرستند.

دقت آزمایش کرونا از نوع آزمایش تشخیصی با دقت بالاست. اما این لزوما به این معنی نیست که همه موارد ابتلا به کرونا را تشخیص می ‌دهند. اگر ویروس تازه وارد بدن شده باشد یا میزان آن در بدن کم باشد، جواب آزمایش ممکن است منفی شود و نمونه برداشته شده از ته حلق هم شاید به اندازه کافی ویروس نداشته باشد و آزمایش به همین دلیل منفی شود.

آزمایش های کرونا جدید هستند و ارزیابی صحت آنها چالش برانگیز است.آزمایش های PCR ممکن است نتایج منفی کاذب داشته باشند که در شناسایی شواهد وجود کرونا شکست میخورند.گاهی نتایج منفی کاذب ناشی از خطای انسانی یا مشکلات مربوط به فرآیند انجام آزمایش هستند. برای مثال ، انجام آزمایش خیلی زود یا خیلی دیر می تواند منجر به نتیجه منفی کاذب شود.دقت تست های مشابه برای آنفولانزا به طور کلی 50 تا 70 درصد است.

جواب منفی در آزمایش شما می تواند نشان دهنده آن باشد که شما تا کنون مبتلا به ویروس کرونا نشده اید یا ممکن است در حال حاضر مبتلا باشید ولی در آزمایش نشان داده نشود و علت منفی بودن آزمایش این است که 1 الی 3 هفته طول می­کشد تا بدن آنتی بادی تولید کند. اگر اخیرا در معرض ویروس قرار گرفته باشید، هنوز احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد. یعنی ناقل ویروس هستید.

جواب مثبت در آزمایش شما نشان می­دهد ممکن است در اثر ابتلا به ویروس کووید-19، آنتی بادی آن را در بدن داشته باشید. با این حال، ممکن است نتیجه ­ی مثبت به این معنی باشد که در اثر ابتلا به ویروسی از خانواده­ ی ویروس کرونا، مانند ویروسی که باعث ابتلا به سرماخوردگی می شود، پادتن در بدن داشته باشید.

در حال حاضر زمان های آزاد آزمایشگاه جهت ارسال نمونه گیر فهرست زیر می باشد.
توجه داشته باشید که این فهرست صرفا پیش نمایش بوده و پس از تکمیل سفارش و پرداخت آن می توانید تاریخ و ساعت دقیق مراجعه نمونه گیر را مشخص فرمایید.

آزمایشگاه مندل از جمله مراکز پیشرو در تشخیص بیماری ها بوده و با در اختیار داشتن جدید ترین تجهیزات روز دنیا در بخش های ژنتیک و کلینیکال به روز ترین خدمات را به مراجعین محترم ارائه می نماید. حسن شهرت این آزمایشگاه در کنار خدمات بروز و دقیق باعث شده تا علاوه بر مراجعین حضوری آزمایشگاه، افتخار سرویس دهی به بیش از 400 مرکز آزمایشگاهی همکار را نیز داشته باشیم. در این راستا سیاست اجرایی آزمایشگاه مندل اطمینان از رضایت مراجعین و همکاران آزمایشگاه می باشد، لذا خواهشمند است با نظرات و انتقادات سازنده خود مارا در راستای ارتقا بیش از پیش یاری نمایید.

برای
ورود
یا
ثبت نام
شماره تلفن خود را وارد کنید.

گذرواژه
خود را وارد کنید.
چنانچه گذرواژه خود را به یاد نمی آورید روی دکمه ارسال گذرواژه جدید کلیک کنید.
شماره همراه وارد شده
{{account.authorizeModule.phone}}
می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

گذرواژه جدید برای شما ایجاد شده و به شماره
{{account.authorizeModule.phone}}
ارسال شد.

نام کامل و گذرواژه
ارسال شده به همراه خود را وارد کنید.
شماره همراه وارد شده
{{account.authorizeModule.phone}}
می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

سرویس تخصصی تست کرونا اسنپ دکتر با هدف دسترسی راحت‌تر افراد راه‌اندازی شده ‌است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن و سایت اسنپ دکتر نسبت به رزرو تست کرونا اقدام کنید. این تست توسط مراکز و آزمایشگاه‌های تخصصی، معتبر و مورد اعتماد و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، در منزل یا محل کار شما انجام می‌شود. پاسخ تست کرونا در کمتر از ۴۸ ساعت از طریق اسنپ دکتر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سرویس تخصصی تست کرونا اسنپ دکتر با هدف دسترسی راحت‌تر افراد راه‌اندازی شده ‌است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن و سایت اسنپ دکتر نسبت به رزرو تست کرونا اقدام کنید. این تست توسط مراکز و آزمایشگاه‌های تخصصی، معتبر و مورد اعتماد و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، در منزل یا محل کار شما انجام می‌شود. پاسخ تست کرونا در کمتر از ۴۸ ساعت از طریق اسنپ دکتر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ویروس کرونا از روش‌‌های مختلف با علائم متفاوت بر افراد مختلف تاثیر می‌ گذارد. بیشتر افراد مبتلا شده به ویروس کرونا ممکن است به یک سطح بیماری خفیف تا متوسط مبتلا شوند و حتی بدون بستری شدن در بیمارستان یا اقدامی خاص، بهبود می یابند.

تا به امروز، هیچ واکسن یا داروی خاصی برای COVID-19 وجود ندارد. روش‌های درمانی تحت بررسی است و از طریق آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. منبع: سازمان بهداشت جهانی

اگر احساس بیماری دارید باید استراحت کنید، مایعات زیادی بنوشید و غذای مقوی بخورید. در اتاق جدا از سایر اعضای خانواده بمانید و در صورت امکان از حمام اختصاصی استفاده کنید  سطوحی که مدام لمس شده را تمیز و ضد عفونی کنید.چطور در خانه تست کرونا بگیریم

سبک زندگی سالم می‌تواند مفید باشد. رژیم غذایی سالم داشته باشید، خواب کافی داشته باشید، فعال بمانید و از طریق تلفن یا اینترنت با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کنید.

کودکان را فراموش نکنید، در این دوران سخت آنها نیاز به عشق و توجه بیشتر بزرگسالان دارند. همچنین تا آنجا که ممکن است به برنامه‌ها و برنامه‌های منظم خود ادامه دهید.

احساس ناراحتی، استرس یا گیجی در هنگام بحران طبیعی است. صحبت با افرادی که به آنها اعتماد دارید، مانند دوستان و خانواده می‌تواند به شما کمک کند. اگر احساس ضعف شدید دارید با مراکز پزشکی در ارتباط باشید.

از تازه‌ ترین اطلاعات مرتبط با بیماری ویروس کرونا از طریق منابع معتبر مانند سایت بهداشت جهانی و یا ارتباط برقرار کردن با مشاورین متخصص اسنپ دکتر در این زمینه، باخبر باشید و کمک بگیرید تا از این طریق بتوانید از خود و اطرافیان خود در مقابل ویروس کرونا محافظت کنید.

به یاد داشته باشید اگر علائم مبتلا شدن دارید و هنوز تست کرونا نداده‌اید، هرچه زودتر اقدام کنید و با مرکز پزشکی مرتبط در این زمینه تماس بگیرید. همچنین اگر به تازگی سفر کرده‌اید یا در تماس با دیگر مسافران مبتلا به کرونا بوده‌اید، این موضوع را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اطلاع دهید.

اگر پیش از مراجعه به مراکز درمانی با آنها تماس بگیرید، به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می‌کنید تا شما را به مرکز بهداشتی مناسب ارجاع دهند. این کار مانع از گسترش احتمالی کوید-19 و دیگر ویروس‌ها نیز می‌شود.

منبع: WHO

بنابراین اگر علائم جدی دارید، لطفا سریعاً به دنبال مراقبت پزشکی باشید. اسنپ دکتر امکان تست کرونا در منزل را برای شما فراهم ساخته است. از زمان آلوده شدن فرد به ویروس کرونا، 5-6 روز طول می‌کشد تا علائم نشان داده شود، اما ممکن است تا 14 روز نیز طول بکشد.

منبع: WHO

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

بیماری کرونا ویروس (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس کرونا ایجاد شده است. بیشتر افرادی که با COVID-19 بیمار می‌شوند علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون درمان خاصی بهبود می یابند.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره هایی ایجاد می شود که فرد آلوده هنگام سرفه، عطسه یا بازدم ایجاد می‌کند. این قطرات بیش از حد سنگین هستند که بتوانند در هوا آویزان شوند و به سرعت بر روی کف یا سطوح می‌ریزند. بنابراین اگر در مجاورت فردی با کووید-19 باشید یا با لمس یک سطح آلوده و سپس چشم، بینی یا دهان، می توانید با تنفس در ویروس آلوده شوید.

منابع: WHO – FDA

ویروس کرونا از روش‌‌های مختلف با علائم متفاوت بر افراد مختلف تاثیر می‌ گذارد. بیشتر افراد مبتلا شده به ویروس کرونا ممکن است به یک سطح بیماری خفیف تا متوسط مبتلا شوند و حتی بدون بستری شدن در بیمارستان یا اقدامی خاص، بهبود می یابند.

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

بیماری کرونا ویروس (COVID-19) یک بیماری عفونی است که توسط ویروس کرونا ایجاد شده است. بیشتر افرادی که با COVID-19 بیمار می‌شوند علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون درمان خاصی بهبود می یابند.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره هایی ایجاد می شود که فرد آلوده هنگام سرفه، عطسه یا بازدم ایجاد می‌کند. این قطرات بیش از حد سنگین هستند که بتوانند در هوا آویزان شوند و به سرعت بر روی کف یا سطوح می‌ریزند. بنابراین اگر در مجاورت فردی با کووید-19 باشید یا با لمس یک سطح آلوده و سپس چشم، بینی یا دهان، می توانید با تنفس در ویروس آلوده شوید.

منابع: WHO – FDA

بنابراین اگر علائم جدی دارید، لطفا سریعاً به دنبال مراقبت پزشکی باشید. اسنپ دکتر امکان تست کرونا در منزل را برای شما فراهم ساخته است. از زمان آلوده شدن فرد به ویروس کرونا، 5-6 روز طول می‌کشد تا علائم نشان داده شود، اما ممکن است تا 14 روز نیز طول بکشد.

منبع: WHO

از تازه‌ ترین اطلاعات مرتبط با بیماری ویروس کرونا از طریق منابع معتبر مانند سایت بهداشت جهانی و یا ارتباط برقرار کردن با مشاورین متخصص اسنپ دکتر در این زمینه، باخبر باشید و کمک بگیرید تا از این طریق بتوانید از خود و اطرافیان خود در مقابل ویروس کرونا محافظت کنید.

به یاد داشته باشید اگر علائم مبتلا شدن دارید و هنوز تست کرونا نداده‌اید، هرچه زودتر اقدام کنید و با مرکز پزشکی مرتبط در این زمینه تماس بگیرید. همچنین اگر به تازگی سفر کرده‌اید یا در تماس با دیگر مسافران مبتلا به کرونا بوده‌اید، این موضوع را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اطلاع دهید.

اگر پیش از مراجعه به مراکز درمانی با آنها تماس بگیرید، به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می‌کنید تا شما را به مرکز بهداشتی مناسب ارجاع دهند. این کار مانع از گسترش احتمالی کوید-19 و دیگر ویروس‌ها نیز می‌شود.

منبع: WHO

تا به امروز، هیچ واکسن یا داروی خاصی برای COVID-19 وجود ندارد. روش‌های درمانی تحت بررسی است و از طریق آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. منبع: سازمان بهداشت جهانی

اگر احساس بیماری دارید باید استراحت کنید، مایعات زیادی بنوشید و غذای مقوی بخورید. در اتاق جدا از سایر اعضای خانواده بمانید و در صورت امکان از حمام اختصاصی استفاده کنید  سطوحی که مدام لمس شده را تمیز و ضد عفونی کنید.

سبک زندگی سالم می‌تواند مفید باشد. رژیم غذایی سالم داشته باشید، خواب کافی داشته باشید، فعال بمانید و از طریق تلفن یا اینترنت با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کنید.

کودکان را فراموش نکنید، در این دوران سخت آنها نیاز به عشق و توجه بیشتر بزرگسالان دارند. همچنین تا آنجا که ممکن است به برنامه‌ها و برنامه‌های منظم خود ادامه دهید.

احساس ناراحتی، استرس یا گیجی در هنگام بحران طبیعی است. صحبت با افرادی که به آنها اعتماد دارید، مانند دوستان و خانواده می‌تواند به شما کمک کند. اگر احساس ضعف شدید دارید با مراکز پزشکی در ارتباط باشید.

تست آنتی بادی۱۹۰,۰۰۰ تومان

تست PCR۶۵۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی و PCR همزمان۷۳۰,۰۰۰ تومان (۷ درصد تخفیف)

تست آنتی بادی۲۰۰,۰۰۰ تومان

تست PCR۶۰۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی و PCR همزمان۷۵۰,۰۰۰ تومان (۶ درصد تخفیف)چطور در خانه تست کرونا بگیریم

تست آنتی بادی۱۱۵,۰۰۰ تومان

تست PCR۶۵۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی و PCR همزمان۷۵۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی۱۳۰,۰۰۰ تومان

تست PCR۴۸۵,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی و PCR همزمان۵۸۰,۰۰۰ تومان (۵ درصد تخفیف)

تست آنتی بادی۱۲۰,۰۰۰ تومان

تست PCR۵۵۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی و PCR همزمان۶۵۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی۱۲۵,۰۰۰ تومان

تست PCR۵۸۰,۰۰۰ تومان

تست آنتی بادی و PCR همزمان۶۷۰,۰۰۰ تومان (۵ درصد تخفیف)

تست PCR۴۰۰,۰۰۰ تومان

تشخیص کرونا به دو صورت تست آنتی بادی (سرولوژی) و تست پی سی آر انجام می شود که در زیر بیشتر می‌توانید درباره آن بخوانید:

تست آنتی بادی کرونا (آزمایش سرولوژی) آزمایش خونی است که میزان آنتی بادی که در مبارزه با بیماری کرونا در بدن شما ایجاد شده است را مشخص می‌کند.

 

با دادن تست آنتی بادی در واقع متوجه می‌شوید که آیا سیستم ایمنی شما به عفونت کرونا پاسخ داده است یا خیر. در این تست وجود دو آنتی بادی در خون شما چک می‌شود:

*** توجه داشته باشید تست آنتی بادی نمی‌تواند به شما بگوید که برای چه مدت زمانی در برابر ویروس کرونا ایمن خواهید بود. چرا که مدت زمانی که این پادتن‌ها از شما محافظت می‌کنند مشخص نیست.  (البته در تاریخ ‍‍۱۵ تیر ماه اعلام شده است که این پادتن ها تا ۶ ماه در بدن میمانند اما بهتر است نکات بهداشتی را محض احتیاط بیشتر رعایت فرمایید )

 

اگر می‌خواهید بدانید که در حال حاضر مبتلا به کووید 19 هستید یا خیر این آزمایش را ندهید.

بهتر است زمانی که به کرونا مبتلا شده‌اید و کاملا بهبود پیدا کرده‌اید تست آنتی بادی را بدهید و یا حداقل دو هفته بعد از مشاهده علائم انجام دهید چرا که  میزان آنتی بادی  تا هفته چهارم افزایش می یابد و پس از آن سیر نزولی دارد.

اگر برای مدت کوتاهی است که به این ویروس آلوده شده‌اید ممکن است نتیجه تست شما منفی باشد چرا که تولید این آنتی بادی ها در بدن زمان بر است و حداقل سه تا چهار هفته زمان می‌برد.

توجه داشته باشید که در صورتی که در روزهای اخیر سرما خورده‌اید از دادن این تست خودداری کنید. چرا که پاسخ مثبت این تست ممکن است مثبت کاذب باشد و لزوما مربوط به تجربه کووید 19 در بدن شما نباشد.

 

احتمالا شما آنتی بادی های کویید 19 را در بدن خود دارید.

مثبت کاذب: در صورت آلوده شدن به انواع دیگری از کرونا ویروس رخ می دهد. برای مثال در صورتی که سرما خورده باشید ممکن است آنتی بادی ها لزوما مربوط به ابتلا به کووید 19 نباشد، بلکه ناشی ازسرماخوردگی باشد.

وجود آنتی بادی در بدن شما نشان دهنده این است که در حال حاضر به کویید 19 احتمالا مقاوم هستید اما اینکه تا چه زمانی در برابر ویروس کرونا مقاوم خواهید بود مشخص نیست. پس بهتر است نکات بهداشتی را حتما رعایت کنید.

توجه داشته باشید احتمال آلوده شدن مجدد شما به این ویروس همچنان وجود دارد.

همچنین برای تفسیر نتیجه آزمایش تست آنتی بادی کرونا می توانید از پزشکان متخصص اسنپ دکتر کمک بگیرید.

 

احتمالا تا سه هفته اخیر به کووید 19 مبتلا نشده‌اید. اما با توجه به اینکه تولید آنتی بادی ها در بدن چند هفته زمان می‌برد ممکن است در حال حاضر مبتلا به کروناویروس باشید.

منفی کاذب: هنوزبه اندازه قابل تشخیص آنتی بادی تولید نشده است. هم چنین  لازم به ذکر است تولید آنتی بادی در برخی افراد ممکن است حتی بیشتر طول بکشد یا در برخی دیگر ممکن است اصلا آنتی بادی تولید نشود.

تفسیر این تست نیاز به نظر تخصصی پزشک با توجه به علائم بالینی شما دارد.

 

در صورت داشتن علائم کووید 19 حتما با پزشک فعال در حوزه کرونا ویروس گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کند که نیاز به انجام چه نوع آزمایش دیگری دارید. همچنین از رعایت نکات بهداشتی چشم پوشی نکنید.

نمونه‌ای از مخاط بینی و یا گلو گرفته می‌شود سپس وجود ماده ژنتیکی ویروسی یعنی RNA مورد بررسی قرار می گیرید. در تست PCR کرونا وجود یک یا چند ژن این ویروس را می سنجند.

 

در تست PCR بررسی می‌شود که آیا در حال حاضر در بدن خود ویروس کووید 19 فعال دارید یا خیر. آزمایش PCR قادر نیست که مشخص کند که آیا در گذشته مبتلا به ویروس کووید 19 شده‌اید یا نه.

اگر به مبتلا بودن خود شک دارید نکات بهداشتی را حتما رعایت کنید.

 

این تست که یکی از رایج ترین روش های تشخیص ویروس کرونا است از اولین روز شروع علائم قابل تشخیص بوده و درطول هفته اول اوج می گیرد و تا هفته سوم  تست مثبت شده و پس از آن قابل تشخیص نیست.

زمانی که چند روز از شروع علائم کرونا گذشته است بهترین زمان انجام آزمایش PCR است. وقتی شما می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید که آیا در حال حاضر مبتلا به کرونا ویروس هستید یا خیر.

 

در صورت گرفتن پاسخ مثبت یعنی در زمانی که آزمایش داده بودید آلوده به کووید 19 بوده‌اید. لازم به ذکر است نتیجه مثبت  PCR لزوماً نشان دهنده حضور ویروس زنده نیست  تنها تاییدی برای حضور RNA یا ماده ژنتیکی ویروس است.

نتیجه مثبت کاذب: زمانی رخ می دهد که حین حمل و نقل، نمونه سالم آلوده به نمونه بیمار شود.

اگردارای علائمی همانند تنگی نفس، تب و سرفه هستید اما نتیجه تست PCR  شما منفی است حتما با پزشک مشورت کنید انجام CT-SCAN نیز در این مورد توصیه می گردد.

در صورت داشتن علائم کووید 19 حتما با پزشک فعال در حوزه کرونا ویروس گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کنید.

 

پاسخ منفی یعنی احتمالا مبتلا به کووید 19 نیستید.

منفی کاذب در تست PCR زمانی اتفاق می‌دهد که خطای انسانی  رخ داده باشد ( نمونه برداری درست انجام نشود و یا حین حمل و نقل اشتباهی صورت گیرد) و یا اینکه شما خیلی زود و یا خیلی دیر برای آزمایش دادن اقدام کرده باشید( میزان ویروس در بدن خیلی کم است و قابل تشخیص نیست).

تشخیص کرونا به دو صورت تست آنتی بادی (سرولوژی) و تست پی سی آر انجام می‌شود که در زیر بیشتر می توانید درباره آن بخوانید:

تست آنتی بادی کرونا (آزمایش سرولوژی) آزمایش خونی است که میزان آنتی بادی که در مبارزه با بیماری کرونا در بدن شما ایجاد شده است را مشخص می‌کند.

 

با دادن تست آنتی بادی در واقع متوجه می‌شوید که آیا سیستم ایمنی شما به عفونت کرونا پاسخ داده است یا خیر. در این تست وجود دو آنتی بادی در خون شما چک می‌شود:

*** توجه داشته باشید تست آنتی بادی نمی‌تواند به شما بگوید که برای چه مدت زمانی در برابر ویروس کرونا ایمن خواهید بود. چرا که مدت زمانی که این پادتن‌ها از شما محافظت می‌کنند مشخص نیست. (البته در تاریخ ‍‍۱۵ تیر ماه اعلام شده است که این پادتن ها تا ۶ ماه در بدن میمانند اما بهتر است نکات بهداشتی را محض احتیاط بیشتر رعایت فرمایید )

 

اگر می‌خواهید بدانید که در حال حاضر مبتلا به کووید 19 هستید یا خیر این آزمایش را ندهید.

بهتر است زمانی که به کرونا مبتلا شده‌اید و کاملا بهبود پیدا کرده‌اید تست آنتی بادی را بدهید و یا حداقل دو هفته بعد از مشاهده علائم انجام دهید چرا که  میزان آنتی بادی  تا هفته چهارم افزایش می یابد و پس از آن سیر نزولی دارد.

اگر برای مدت کوتاهی است که به این ویروس آلوده شده‌اید ممکن است نتیجه تست شما منفی باشد چرا که تولید این آنتی بادی ها در بدن زمان بر است و حداقل سه تا چهار هفته زمان می‌برد.

توجه داشته باشید که در صورتی که در روزهای اخیر سرما خورده‌اید از دادن این تست خودداری کنید. چرا که پاسخ مثبت این تست ممکن است مثبت کاذب باشد و لزوما مربوط به تجربه کووید 19 در بدن شما نباشد.

 

احتمالا شما آنتی بادی های کویید 19 را در بدن خود دارید.

مثبت کاذب: در صورت آلوده شدن به انواع دیگری از کرونا ویروس رخ می دهد. برای مثال در صورتی که سرما خورده باشید ممکن است آنتی بادی ها لزوما مربوط به ابتلا به کووید 19 نباشد، بلکه ناشی ازسرماخوردگی باشد.

وجود آنتی بادی در بدن شما نشان دهنده این است که در حال حاضر به کویید 19 احتمالا مقاوم هستید اما اینکه تا چه زمانی در برابر ویروس کرونا مقاوم خواهید بود مشخص نیست. پس بهتر است نکات بهداشتی را حتما رعایت کنید.

توجه داشته باشید احتمال آلوده شدن مجدد شما به این ویروس همچنان وجود دارد.

همچنین برای تفسیر نتیجه آزمایش تست آنتی بادی کرونا می توانید از پزشکان متخصص اسنپ دکتر کمک بگیرید.

 

احتمالا تا سه هفته اخیر به کووید 19 مبتلا نشده‌اید. اما با توجه به اینکه تولید آنتی بادی ها در بدن چند هفته زمان می‌برد ممکن است در حال حاضر مبتلا به کروناویروس باشید.

منفی کاذب: هنوزبه اندازه قابل تشخیص آنتی بادی تولید نشده است. هم چنین  لازم به ذکر است تولید آنتی بادی در برخی افراد ممکن است حتی بیشتر طول بکشد یا در برخی دیگر ممکن است اصلا آنتی بادی تولید نشود.

تفسیر این تست نیاز به نظر تخصصی پزشک با توجه به علائم بالینی شما دارد.

 

در صورت داشتن علائم کووید 19 حتما با پزشک فعال در حوزه کرونا ویروس گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کند که نیاز به انجام چه نوع آزمایش دیگری دارید. همچنین از رعایت نکات بهداشتی چشم پوشی نکنید.

نمونه‌ای از مخاط بینی و یا گلو گرفته می‌شود سپس وجود ماده ژنتیکی ویروسی یعنی RNA مورد بررسی قرار می گیرید. در تست PCR کرونا وجود یک یا چند ژن  این ویروس را می سنجند.

 

در تست PCR بررسی می‌شود که آیا در حال حاضر در بدن خود ویروس کووید 19 فعال دارید یا خیر. آزمایش PCR قادر نیست که مشخص کند که آیا در گذشته مبتلا به ویروس کووید 19 شده‌اید یا نه.

اگر به مبتلا بودن خود شک دارید نکات بهداشتی را حتما رعایت کنید.

 

این تست که یکی از رایج ترین روش های تشخیص ویروس کرونا است از اولین روز شروع علائم قابل تشخیص بوده و درطول هفته اول اوج می گیرد و تا هفته سوم  تست مثبت شده و پس از آن قابل تشخیص نیست.

زمانی که چند روز از شروع علائم کرونا گذشته است  بهترین زمان انجام آزمایش PCR است. وقتی شما می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید که آیا در حال حاضر مبتلا به کرونا ویروس هستید یا خیر.

 

در صورت گرفتن پاسخ مثبت یعنی در زمانی که آزمایش داده بودید آلوده به کووید 19 بوده‌اید. لازم به ذکر است نتیجه مثبت PCR لزوماً نشان دهنده حضور ویروس زنده نیست  تنها تاییدی برای حضور RNA یا ماده ژنتیکی ویروس است.

نتیجه مثبت کاذب: زمانی رخ می‌دهد که حین حمل و نقل، نمونه سالم آلوده به نمونه بیمار شود.

اگردارای علائمی همانند تنگی نفس، تب و سرفه هستید اما نتیجه تست PCR شما منفی است حتما با پزشک مشورت کنید انجام CT-SCAN نیز در این مورد توصیه می گردد.

در صورت داشتن علائم کووید 19 حتما با پزشک فعال در حوزه کرونا ویروس گفتگو کنید تا شما را راهنمایی کنید

 

پاسخ منفی یعنی احتمالا مبتلا به کووید 19 نیستید.

منفی کاذب در تست PCR زمانی اتفاق می‌دهد که خطای انسانی  رخ داده باشد ( نمونه برداری درست انجام نشود و یا حین حمل و نقل اشتباهی صورت گیرد )  و یا اینکه شما خیلی زود و یا خیلی دیر برای آزمایش دادن اقدام کرده باشید( میزان ویروس در بدن خیلی کم است و قابل تشخیص نیست).

علاوه بر اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محل کار انجام می‌شود برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سازمان‌ها از کارکنان خود تست کرونا می‌گیرند. به همین منظور برای سهولت، اسنپ دکتر این امکان را فراهم کرده است که سازمان‌ها به تعداد لازم درخواست خود را در اسنپ دکتر بفرستند و پس از هماهنگی، تست کرونا در محل سازمان گرفته شود. در صورتی که تعداد سفارشات درخواستی شما برای انجام تست کرونا بیش از ۱۰ عدد است و یا حتی برای سازمان خود درخواست آزمایش ‏کرونا دارید، لطفا با شماره ۰۲۱۴۹۱۸۷۶۵۴ تماس بگیرید.

علاوه بر اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محل کار انجام می‌شود برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سازمان‌ها از کارکنان خود تست کرونا می‌گیرند. به همین منظور برای سهولت، اسنپ دکتر این امکان را فراهم کرده است که سازمان‌ها به تعداد لازم درخواست خود را در اسنپ دکتر بفرستند و پس از هماهنگی، تست کرونا در محل سازمان گرفته شود. در صورتی که تعداد سفارشات درخواستی شما برای انجام تست کرونا بیش از ۱۰ عدد است و یا حتی برای سازمان خود درخواست آزمایش ‏کرونا دارید، لطفا با شماره ۰۲۱۴۹۱۸۷۶۵۴ تماس بگیرید.

ترس و نگرانی و استرس، یک واکنش طبیعی به تهدیدهای هستند که ما با عدم اطمینان و یا شناخت کافی از آنها روبرو هستیم. بنابراین قابل درک است که در مواجه با بیماری کرونا COVID-19 نیز چنین حسی را در خود و دیگران مشاهده و تجربه کنیم.

به همین دلیل و ترس از ابتلا به ویروس در یک بیماری همه گیر مانند COVID-19 تغییرات قابل توجهی در زندگی روزمره ما ایجاد شده است. این تغییرات مانند کاهش ارتباطات بین افراد و حفظ و رعایت فاصله اجتماعی، در جهت تلاش برای مهار بیماری و کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا بوده است.

همچنین واقعیت‌های جدید مانند کار در خانه (دور کاری)، بیکاری موقت، تحصیل کودکان در خانه، کاهش روابط اجتماعی حضوری و جسمی با اعضای خانواده و دوستان و همکاران، عدم تحرک و دیگر موارد که ممکن آزار دهنده باشد به ما یادآوری می‌کند که مراقب سلامت روحی و جسمی خود باشیم و این بسیار مهم است.

در اینجا چند نکته برای کاهش استرس و ارتقا سلامت و بهداشت روان آورده شده است. منبع: سازمان بهداشت جهانی

تنفس‌تان را آرام کنید. شُش هایتان را کاملاً از هوا خالی کنید. سپس اجازه دهید به آرامیِ هرچه تمام، مجدد از هوا پُر شوند.

تنفس آرام یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس است، زیرا به مغز شما سیگنال می‌دهد تا بدن را آرام کند. سعی کنید تنفس تان آرام و ملایم باشد. اگر خیلی شدید و یا خیلی سریع نفس بکشید، ممکن است احساسِ اضطراب، وحشت زدگی، سرگیجه و تنگیِ نفس به شما دست بدهد.

بدون قضاوت و پیش داوری، به احساس و تفکر خود توجه کنید. به جای پاسخ دادن یا واکنشی سریع به آن افکار یا احساسات، آنها را یادداشت کنید، و سپس آنها را رها کنید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید و با افرادی که به آنها اعتماد دارید صحبت کنید. با افراد نزدیک خود به طور مداوم در تماس باشید. احساس خود را به آنها بگویید و هر گونه نگرانی را در میان بگذارید.

البته آگاه هستید که تمامی این موارد باید یا در چارچوب رعایت فاصله اجتماعی باشد یا ارتباط به صورت اینترنتی و تلفنی باشد.

لطفا از الکل و مواد مخدر به عنوان راهی برای مقابله با ترس، اضطراب، بی حوصلگی و انزوای اجتماعی استفاده نکنید.

در روزهای سخت بیش از حد از خود انتظار نداشته باشید. بپذیرید که بعضی روزها ممکن است بازده بیشتری یا کمتری داشته باشید.

سعی کنید میزان خواندن، گوش دادن و تماشای اخباری را که باعث احساس اضطراب و یا پریشانی می‌شود کاهش دهید. صرفا ساعت مشخصی در روز از آخرین اطلاعات از منابع معتبر و متخصص باخبر شوید.

کمک به دیگران و رفتار مناسب نیز می‌تواند خوب باشد. اگر قادر هستید، از افراد جامعه که به کمک و پشتیبانی شما نیاز دارند حمایت کنید.

افکار منفی (آخه چرا برای ما این اتفاق افتاده، چقدر بدشانس هستیم، اگر بلایی سر همسرم بیاد چه کار کنم و …) را از خود دور کنیم.
افکار منفی نه تنها کمکی به بهتر شدن اوضاع نمی‌کند، بلکه سطح اضطراب ما را افزایش می دهد.
افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنیم.

با خود فکر کنیم، این حادثه زودگذر است، اوضاع بهترخواهد شد.
با خود فکر کنیم، این وضعیت ناخوشایند است، ولی وحشتناك نیست.
با خود فکر کنیم، می‌دانم آدم ناتوان و درمانده‌ای نیستم.
با خود فکر کنیم، می‌توانم این وضعیت را براي مدتی تحمل کنم.
با خود فکر کنیم، قرار نیست این وضعیت تا ابد ادامه پیدا کند.

از روش‌های آرام سازی مانند نفس کشیدن که اشاره شد، استفاده کنیم.

اگر فکر می‌کنید به کمک بیشتری نیاز دارید حتما این کار را انجام دهید. مراکز بهداشت محلی محل خوبی برای دریافت کمک سریع است. همچنین تمام مشاوران متخصص و مورد اعتماد در اسنپ دکتر، برای گفتگو و کمک به شما در دسترس هستند.

بله، سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و دارو FDA دو نوع آزمایش مختلف (تستPCR  و تست آنتی بادی) را برای استفاده و تشخیص بیماری کرونا مجاز دانسته است.

خیر، در حال حاضر سازمان غذا و دارو FDA هیچ آزمایشی را که خود فرد در منزل قادر به انجام آن باشد مجاز اعلام نکرده است. تست کرونا اسنپ دکتر به صورت تخصصی و معتبر آماده ارایه خدمات در این مورد است.

در حال حاضر دو نوع تست وجود دارد، تست آنتی بادی یا آزمایش خون و تستPCR

با تست آنتی بادی و آزمایش خون می‌توان دریافت که آیا در گذشته به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده‌اید یا خیر. اما به دلیل اینکه ممکن است در اثر سرماخوردگی و سایر انواع کرونا هم نتیجه‌ی این تست مثبت شود، بهتر است برای اطمینان با تست PCR همزمان انجام شود.

تست پی سی آر مشخص می‌کند که آیا فرد هم اکنون به بیماری کرونا مبتلا است یا خیر.

این ویروس می تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند، از بیماری خفیف گرفته تا ذات الریه. علائم این بیماری تب، سرفه، گلودرد و سردرد است، همچنین موارد دیگری که قبلا به آنها اشاره شد. در موارد شدید ممکن است در تنفس مشکل ایجاد کند و منجر به مرگ شود. یک راه حل برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری تست کرونا و تشخیص زودهنگام درگیری ریه است.

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد می‌توانند COVID-19 را از مواد غذایی دریافت کنند وجود ندارد. ویروس عامل COVID-19 را می توان در دمایی شبیه به دیگر ویروس‌ها و باکتری‌های شناخته شده موجود در مواد غذایی از بین برد.

تا امروز مطالعات نشان‌داده‌اند که روش اصلی انتقال ویروس کرونا کووید-19، از طریق تماس با قطرک‌های تنفسی است و نه از طریق هوا.

اگرچه کرونا برای بیشتر افراد فقط باعث بیماری خفیف می شود، اما می تواند برخی افراد را بسیار بیمار کند. به ندرت، این بیماری می تواند کشنده باشد. به نظر می رسد افراد مسن و کسانی که قبلاً دارای شرایط پزشکی خاص بوده‌اند (مانند فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا دیابت) آسیب پذیرتر هستند.

امروزه مشخص شده است کودکان نیز امکان ابتلا به کرونا را دارند. هرچند در سایر تحقیقات مشخص شده است که کودکان نسبت به دیگر افراد کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و علائم خفیفی از این بیماری را نشان می‌دهند.

امکان ارائه گواهی آزمایش تست کرونا قبل از پرواز، برای ایرلاین‌های زیر فراهم شده است:

ممکن است این لیست برای ارایه تست کرونا اسنپ دکتر به روز رسانی شود.

با استفاده از سرویس اسنپ دکتر می توانید 24 ساعته با پزشک متخصص و مشاور روانشناس در ارتباط باشید. مشاوره تلفنی، مشاوره ویدئویی و مشاوره آنلاین اسنپ دکتر برای تمامی فارسی زبانان در سراسر دنیا در دسترس است. مشاوره روانشناسی و مشاوره پزشکی از طریق فشردن دکمه تماس در پروفایل پزشک یا مشاور در وب اپ انجام می شود.

برای اطلاع از جدیدترین مقالات و کدهای تخفیف، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!

متشکریم! ایمیل شما با موفقیت ثبت شد

چطور در خانه تست کرونا بگیریم
چطور در خانه تست کرونا بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *