چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم اثر آلیور جیمز متخصص روان‌شناسی بالینی کودکان است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون نیز نویسنده، روزنامه‌نگار، مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های مستند تلویزیونی بوده است. از آلیوز جیمز چندین کتاب دیگر به چاپ رسیده است.

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم از سری کتاب‌های مدرسه زندگی – The School of Life – است که از جمله بنیان‌گذاران آن آلن دوباتن – نویسنده و فیلسوف سوئیسی – است. موسسه مدرسه زندگی هدف خود را «یافتن پاسخ‌هایی برای پرسش‌های اساسی زندگی» تعریف کرده است. پرسش‌هایی مانند اینکه: چگونه شغل رضایت‌بخشی پیدا کنیم؟ آیا اصلا می‌توانیم از گذشته‌مان سر دربیاوریم؟ چگونه روابط خوبی با دیگران برقرار کنیم؟ چگونه جهان را تغییر دهیم؟

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

روزنامه ایندیپندنت آن‌ساندی درباره مدرسه زندگی می‌نویسد:

مدرسه زندگی راه‌هایی اساسی پیش روی ما قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها به گنجینه دانش انسانی دست یابیم.

در قسمتی از پشت جلد کتاب نیز آمده است:

خوشبختی برای هرکس معنای متفاوتی دارد. نویسنده کتاب به‌جای این‌که ما را به جست‌وجوی خوشبختی بفرستد، تشویق‌مان می‌کند که سلامت عاطفی‌مان را ارتقا دهیم. او برای سلامت عاطفی ویژگی‌هایی بیان می‌کند و شیوه‌هایی برای رشد هر ویژگی ارائه می‌دهد. این کتاب به ما کمک می‌کند که تاثیر فشارهای عاطفی بر زندگی روزمره‌مان را بشناسیم و دریابیم چگونه بر الگوهای ناکارآمد غلبه کنیم و با آگاهی بیش‌تر رویکرد جدیدی به زندگی پیدا کنیم.

[ معرفی کتاب: کتاب درس‌های فروید برای زندگی – از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی ]

کتاب با این سوال اساسی شروع می‌شود که: «آیا شما از لحاظ عاطفی سالمید؟» پس از اینکه ذهن خواننده با این سوال درگیر شد، نویسنده به این موضوع می‌پردازد که سلامت عاطفی چیست؟ و فردی که از لحاظ عاطفی سالم باشد چه ویژگی‌هایی دارد؟ سپس با ارائه یک سری تعریف، دنیایی زیبا و جذاب پیش روی خواننده قرار می‌دهد. دنیایی که اگر سلامت عاطفی داشته باشیم آن را خواهیم دید و یک زندگی زیبا در آن خواهیم داشت.. قسمتی از کتاب که آلیوز جیمز سلامت عاطفی را معرفی می‌کند چنین است:

سلامت عاطفی حس کردن رویدادها در لحظه است. سلامت عاطفی تجربه دنیا به شکل دسته‌اول و بی‌واسطه است، نه آن‌که وقتی بعدا درباره‌اش فکر کنید بفهمید که چه چیزهایی را تجربه‌ کرده‌اید. وقتی سلامت عاطفی دارید، به قول مفسران ورزشی، «روی فُرم» هستید. احساس می‌کنید واقعی هستید، نه کاذب. خودتان را دوست دارید، نمی‌خواهید کس دیگری باشید و به دیگران هم که شبیه شما نیستند به دیده تحقیر نمی‌نگرید. می‌دانید چه احساس و فکری دارید، حتی گاهی هم می‌دانید که نمی‌دانید. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۱)

همچنین در ادامه و در تکیمل این موضوع که سلامت عاطفی چیست، تعریف‌هایی از آنچه که سلامت عاطفی نیست بیان می‌شود تا خواننده سلامت عاطفی را با موارد دیگری مانند سلامت روانی اشتباه نگیرد.

سلامت عاطفی را با ایده‌هایی چون «رضایت از زندگی» یا «رفاه و بهرورزی» هم نباید اشتباه گرفت، همچنین شادکامی. شادکامی معمولا حالتی گذراست، مثل لذتی که ایجاد رابطه یا سیگار کشیدن به شما می‌بخشد، یا خرسندی از شنیدن نتایج موفقیت در یک آزمون. مراقب نویسندگانی که مدعی‌اند شادکامی را می‌توان آموزش داد باشید. این کتاب‌ها فقط جنبه دل‌خوش‌کنک دارند. به باور نگارنده، ما پا به این دنیا نگذاشته‌ایم که خوشحال باشیم، اما می‌شود که سلامت عاطفی داشته باشیم. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۶)

حس خوبی که از مشاهده یک فرد با سلامت عاطفی می‌گیریم زیاد دوام نمی‌آورد و نویسنده اشاره می‌کند که هیچ‌کدام از ما همه این ویژگی‌ها را با هم نداریم. در واقع بیشتر ما فقط از برخی جهات سلامت عاطفی داریم که این مورد هم پایدار نیست. آلیور جیمز اشاره می‌کند که انسان کاملی که همواره سلامت عاطفی داشته باشد وجود ندارد ولی می‌توان همواره روی سلامت عاطفی کار کرد تا اندکی بیشتر از آن به دست آوریم و زندگی بهتری داشته باشیم.

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم در ۵ فصل اصلی نوشته شده است که نویسنده در آن‌ها عناصر کلیدی سلامت عاطفی را معرفی می‌کند: بینش‌آفرینی / زندگی در زمان حال / روابط سیال و دوسویه / اصالت / بازیگوشی و سرزندگی.

[ معرفی کتاب: کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم – از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی ]

در ابتدا باید اشاره کنم که خواندن این کتاب را به شدت به پدر و مادرها توصیه می‌کنم. نویسنده در کتاب تاکید می‌کند که عمده سلامت عاطفی ما در کودکی شکل می‌گیرد و اگر از تربیت درست برخوردار باشیم می‌توانیم سالم رشد کنیم و درنتیجه سلامت عاطفی هم داشته باشیم. در واقع در کتاب مثال‌های زیادی بررسی می‌شود و به هنگام ریشه‌یابی مشکل افراد، مشخص می‌شود که مشکل اصلی افراد در زمان کودکی آن‌ها بوده است. بنابراین لازم است که پدر و مادرها توجه ویژه‌ای به سلامت عاطفی کودکان داشته باشند.

آموزش‌های آلیور جیمز برای داشتن سلامت عاطفی بیشتر در کتاب شامل این موارد است: آگاه شدن از شیوه‌ای که فکر، احساس و عمل می‌کنیم با نگاه به گذشته‌ای که داشتیم / داشتن احساسی قدرتمند از خود و اینکه بتوانیم در زمان حال زندگی کنیم / یادگرفتن این موضوع که با دیگران تعامل داشته باشیم نه اینکه آن‌ها را کنترل کنیم و یا در برابر دیگران رفتار منفعلانه داشته باشیم / درک ارزش‌های واقعی خود و زندگی کردن با این ارزش‌ها نه زندگی کردن با ارزش‌هایی که چشم‌‌بسته پذیرفته‌ایم / شاد و بشاش بودن و اینکه باید از زندگی لذت ببریم.

البته نباید از این نکته غافل شویم که صرف خواندن این کتاب و عمل به آموزه‌های آن کافی نیست. این کتاب جرقه‌ای در ذهن خواننده است که او را نسبت به موضوع سلامت عاطفی آگاه کند.

در پایان کتاب نویسنده با توجه به مطالب هر فصل تمرین‌هایی ارائه کرده است که عمل به آن‌ها می‌تواند کمک خوبی در راستای سلامت عاطفی باشد. همچنین کتاب‌ها و فیلم‌های زیادی از سوی نویسنده معرفی شده است که می‌تواند در این مسیر برای خواننده مفید باشد. کتاب‌هایی که شاید برخی از آن‌ها برای خواننده آشنا باشد. مترجم کتاب ترجمه خوب و روانی از کتاب ارائه کرده است اما شخصاً دوست داشتم در این قسمت هم مترجم به کمک خواننده بیاید و او را از ترجمه شدن یا نشدن کتاب‌هایی که معرفی شده است آگاه کند. با این حال خواننده می‌تواند با سرچ کردن فیلم‌هایی که معرفی شده آن‌ها را پیدا کند.

[ معرفی کتاب: کتاب چگونهبخوریم بجنبیم بخوابیم – نشر هنوز ]

گاهی برای به‌دست آوردن سلامت عاطفی صرفا باید عادات بدی را که از پدر و مادرمان یاد گرفته‌ایم، از بین ببریم. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۲۲)

اگر ندانید که چه کسی هستید، به ظاهرسازی روی می‌آورید و طوری زندگی می‌کنید که «انگار» خود واقعی‌تان هستید و شیوه‌هایی برای تعامل می‌یابید که خودویرانگرند. به نقش بازی کردن متوسل می‌شوید (که گاهی با بازیگوشی اشتباه گرفته می‌شود)، یا سعی می‌کنید از طریق دستاوردهای‌تان هویت پیدا کنید تا به همه‌چیز معنا بخشید، چون هیچ‌چیزی به‌نظرتان خیلی واقعی یا حقیقی نیست. همین‌طور ممکن است به بیش‌فعالی یا زندگی شلوغ و آشفته متمایل شوید تا به خودی دروغین، خود را از پوچی و تنهایی در زندگی دور کنید. این حالت را هم می‌توان با نشاط و سرزندگی اشتباه گرفت. شاید از لحاظ عاطفی سالم به نظر برسید، اما در واقع هویت شما دروغین و نمایشی است و شما در زمان حال زندگی نمی‌کنید. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۴۴)

عضویت در گروه‌هایی که با باورهای اخلاقی شخص همخوانی داشته باشند، سلامت عاطفی را بهبود می‌بخشند. صرف عضویت در باشگاه تنیس یا شرکت در جلسات هفتگی حرکات موزون حس بی‌ریشگی و توخالی بودن را در شما کاهش می‌دهند، درست مانند دورهمی با دوستان در یک کافه. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۶۳)

اکثر مردمی که سلامت عاطفی دارند، مشاغل بلندپروازانه یا بسیار وقت‌گیری ندارند و معتاد به کار کردن نیستند. در بیشتر موارد شغل برای‌شان فقط یک شغل است نه بیشتر، کار می‌کنند تا زندگی‌شان را بگذرانند، نه این که با هدفِ کار کردن زندگی کنند. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۸۵)

همه ما ساعاتی از زمان کاری‌مان را صرف کارهایی کرده‌ایم که اصلا دوست نداریم. کسی که سلامت دارد راه‌هایی پیدا می‌کند تا وقت کمتری صرف چنین کارهایی کند. همه ما با تعمق در باب انگیزه‌ها و تسلط بیشتر بر مهارت‌های سیاست در دفتر کار، می‌توانیم در شغل‌مان سلامت عاطفی بیشتری داشته باشیم. می‌توانیم پشتِ نقابی صحیح، ارزش‌های بنیادی‌مان را دست‌نخورده نگاه داریم. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۱۲)

شاید بسیاری از والدین با خواندن این کتاب دل‌شان بشکند، چون می‌دانند نوع مراقبتی که از بچه‌های‌شان کرده‌اند برای آن‌ها مشکل‌ساز شده است. اگر چنین است، غم به دل‌تان راه ندهید. اگر بچه مشکل‌داری دارید (از سه سال تا سن بلوغ) – که مشکلش از مسائل ساده‌ای چون خجالتی بودن تا مشکلات بزرگی چون افسردگی حاد است – روش ساده‌ای وجود دارد که من برای تنظیم ترموستات عاطفی بچه طراحی کرده‌ام و بمباران عشقی نام دارد. در این روش باید زمانی را با کودک‌تان دونفره بگذرانید، مثلا دوتایی باهم به جایی بروید، بگویید، بخندید، شادی کنید و باهم مهربان باشید. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۳۲)

👤 نویسنده مطلب: سروش فتحی

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم با توافق آلن دوباتن و با مجوز انتشارات مک میلان منتشر شده است. نظر شما در مورد این کتاب چیست؟ لطفا اگر این کتاب را خوانده‌اید حتما نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

» معرفی چند کتاب دیگر:

کافه‌بوک، پاتوقی برای عاشقان کتاب است. ما در کافه‌بوک اعتقاد داریم که باید کتاب خوب بخوانیم و به همین خاطر، در انتخاب کتاب خوب به شما کمک می کنیم. (در شبکه های اجتماعی هم، همراه ما باشید.)

قبل از شروع کتاب فکر می‌کردم ازین کتاب های جدیدا مد شده‌ی آموزش موفقیت و رموز خوشبختیه! اما اولا کتاب کاملا علمیه و روانشناسی رو با زبان روان و راحتی منتقل می‌کنه دوما کاملاً کارگشاست، دست روی بحثایی می‌ذاره ک برای همه ما زخم های خیلی عمیق و قدیمی هستن، کمک می‌کنه این زخم هارو شناسایی کنیم تا بتونیم درمانشون کنیم، من قبلاً جلسات مشاوره زیادی رفتم اما هیچکدوم به این سادگی نتونستن مشکلمو بهم بگن..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

ما در وب‌سایت معرفی کتاب کافه‌بوک اعتقاد داریم که باید کتاب خوب خواند و به همین خاطر در انتخاب آن به شما کمک می‌کنیم. هدف نهایی ما ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

بازنشر مطالب حتما باید با ذکر منبع باشد. در غیر این صورت قابل پیگیری است CopyRight &copy 2016. All Rights Reserved For kafebook.ir

خوشبختی برای هرکس معنای متفاوتی دارد. نویسندۀ کتاب به جای این که ما را به جست‌وجوی خوشبختی بفرستد، تشویق‌مان می‌کند که سلامت عاطفی‌مان را ارتقا دهیم. بیشتر ما از لحاظ عاطفی سالم به دنیا می‌آییم و به تدریج این سلامتی به خطر می‌افتد. آلیور جیمز، برای سلامت عاطفی ویژگی‌هایی بیان می‌کند و شیوه‌هایی برای رشد هر ویژگی ارائه می‌دهد.

 

در واقع نام بسیاری از سندروم های روانی، ریشه در تحلیل روانشناختیِ شخصیت های داستانی دارد

مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد

«روانشناسی» برای بسیاری از نویسندگان، موهبتی بزرگ است و بینشی ارزشمند را درباره ی چگونگی کارکرد ذهن انسان به آن ها می بخشد.

978-600-6047-01-0

خوشبختی برای هرکس معنای متفاوتی دارد. نویسندۀ کتاب به جای این که ما را به جست‌وجوی خوشبختی بفرستد، تشویق‌مان می‌کند که سلامت عاطفی‌مان را ارتقا دهیم. بیشتر ما از لحاظ عاطفی سالم به دنیا می‌آییم و به تدریج این سلامتی به خطر می‌افتد. آلیور جیمز، برای سلامت عاطفی ویژگی‌هایی بیان می‌کند و شیوه‌هایی برای رشد هر ویژگی ارائه می‌دهد.

تومان

نسخه الکترونیکی، سریع‌تر و ارزان‌تر

نسخه الکترونیکی کتاب‌ها، سریع‌تر و ارزان‌تر در فیدیبو

این کالا توسط فروشنده آن، کتابکالا، قیمت‌گذاری شده‌ است.


کتابکالا

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم


انتشارات جیحون
برگزیده

به اندازه‌ی طول و عرض (درازا و پهنا) کتاب و ‌مجلات، قطع می‌گویند. استاندارهای قطع برای شناسایی اندازه‌های مختلف و انتخاب بهترین ابعاد برای کتاب یا مجله موثر است.

قطع‌ جیبی که در گذشته به قطع بغلی شهرت داشته دارای ابعاد تقریبی 11×5/16 سانتی‌متر است.

جلد یا رویه محافظ کتاب، مجله، دفتر، کاتالوگ، صفحه‌ی موسیقی و هر چیز دیگر در برابر آسیب‌های فیزیکی بیرونی است.

اگر جنس جلد کتاب منعطف، نرم و از مقوای نازک باشد، اصطلاحا به آن جلد شومیز گفته می‌شود.

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم نوشته آلیور جیمز از سری کتاب‌های منتشر شده توسط مدرسه زندگی است که در آن تلاش شده با ارائه تعریفی جامع از سلامت عاطفی، عناصر کلیدی مرتبط با آن در پنج فصل شرح داده شود.

آلیور جیمز متخصص روان‌شناسی بالینی کودکان در مقدمه کتاب تعریفی مفصل از سلامت عاطفی ارائه می‌کند. تعریف ارائه‌شده با این پاراگراف آغاز می‌شود:

سلامت عاطفی حس کردن رویدادها در لحظه است. سلامت عاطفی تجربه دنیا به شکل دست اول و بی‌واسطه است، نه آن‌که بعداً درباره‌اش فکر کنید بفهمید که چه چیزهایی را تجربه کرده‌اید. وقتی سلامت عاطفی دارید، به قول مفسران ورزشی، «روی فرم» هستید.

البته که این تعریف به این سادگی به پایان نمی‌رسد و شامل عوامل مختلفی ازجمله احساس واقعی بودن، دوست داشتن خود، تسلط داشتن بر احساس و افکار، داشتن اصول اخلاقی شخصی منسجم، صبور بودن در برابر سختی‌ها، واقع‌گرایانه بودن عقاید، معقول بودن داوری‌ها، روشن بودن نیت‌های شخصی از انجام کارها برای خود، از دست ندادن اصالت خود در موقعیت‌های مختلف زندگی و … هست.

نویسنده اعتقاد دارد ما انسان‌ها از لحاظ عاطفی سالم به دنیا می‌آییم اما با توجه به چالش‌های موجود در خانواده و جامعه به‌مرور این سلامت را از دست می‌دهیم به‌طوری‌که در حال حاضر وجود فردی سالم از نظر عاطفی در مناطق شهری و صنعتی امری نادر به شمار می‌رود.

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

اما رسیدن به سلامت عاطفی هم امری قطعی و مطلق نیست که بتوان در مدتی محدود به شکلی کامل به آن دست‌یافت بلکه طیفی است که ما باید همواره در تلاش باشیم تا خودمان را به سر مثبت آن نزدیک و نزدیک‌تر کنیم. این کتاب هم به همین منظور نگاشته شده و پنج عنصر سلامت عاطفی که عبارت‌اند از بینش‌آفرینی، زندگی در زمان حال، روابط سیال و دوسویه، اصالت و بازیگوشی و سرزندگی در پنج فصل تشریح شده است.

آلیور جیمز در این پنج فصل کوشیده با روایت داستان‌هایی شیرین و جذاب، چگونگی شکل گرفتن مشکلات سلامتی عاطفی در افراد مختلف را مورد بررسی قرار داده و خواننده را هر چه بیشتر با این مشکلات آشنا کند.

البته نمی‌توان انتظار داشت موضوعی به این گستردگی و پیچیدگی قابل توضیح و تشریح به شکلی کامل در یک کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای باشد. اما مطالعه آن باعث خواهد شد نگاهی کلی به موضوع پیدا کنیم و بتوانیم تا حدودی به وجود برخی مشکلات عاطفی در خودمان پی ببریم و در پی رفع آن‌ها برآییم.

یکی از نقاط قوت این مجموعه کتاب‌ها، داشتن بخشی با عنوان تمرین در انتهای کتاب است که در آن منابع و راهکارهایی برای آشنایی بیشتر خواننده با موضوع و انجام اقدامات عملی ارائه شده است.

در این کتاب هم در بخش تمرین نویسنده منابعی ارزشمند را که برای نگارش کتاب مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به خواننده معرفی کرده است. به‌طوری‌که مخاطب می‌تواند با مراجعه به این منابع و مطالعه آن‌ها هر چه عمیق‌تر با ایده‌ها و دیدگاه‌های مرتبط با سلامت عاطفی آشنا شود.

در ادامه، بخش‌هایی از کتاب را برایتان نقل می‌کنم:

 

سلامت عاطفی داشتن هیچ ربطی به هوش و جذابیت و بلندپروازی و ثروت ندارد. درواقع حتی ممکن است که افراد موفق و پردستاورد در هر زمینه‌ای کمتر از دیگران سلامت عاطفی داشته باشند. بسیاری از افرادی که از لحاظ عاطفی سالم‌اند، مشاغل پست و کم‌درآمدی دارند و بیشتر به خانه و خانواده‌شان بها می‌دهند تا به زندگی حرفه‌ای‌شان.

 

تکامل عاطفی ما مثل بالا رفتن از شاخه‌های یک درخت است. در هر مرحله، بسته به اینکه چطور مراقبت شویم، از شاخه‌ای متفاوت بالا می‌رویم. اگر سلامت عاطفی را نوک درخت بدانیم، خطر جدی که در کمین ماست این است که محرومیت یا بدرفتاری‌های دوران خردسالی ما را روی یکی از شاخه‌های پایینی گیر بیندازند؛ این شاخه جوانه‌های جدید بزند و این جوانه‌ها نیز جوانه‌های تازه‌تر تا این‌که خودمان را انتهای شاخه‌ای خودویرانگر بیابیم – مثلاً به مواد محرک یا به کار معتاد شویم و دائماً پرش ذهن داشته باشیم و آرام و قرار نداشته باشیم و مستعد قماربازی یا روابط جنسی بی‌قید یا مشروب‌خواری شویم.

 

این‌که می‌گویند دوست ناباب آدم را زمین می‌زند چندان صحت ندارد. درواقع این سال‌های نخست کودکی ماست که تعیین می‌کند با چه کسانی دوست شویم و این جمع دوستان نیز به‌نوبه خودش شخصیت ما را تقویت می‌کند.

 

هویت ضعیف – آگاهی شکننده از خود – زندگی واقعی در لحظه حال را دشوارتر می‌کند. اگر ندانید که چه کسی هستید، به ظاهرسازی روی می‌آورید و طوری زندگی می‌کنید که «انگار» خود واقعی‌تان هستید و شیوه‌هایی برای تعامل می‌یابید که خودویرانگرند. به نقش بازی کردن متوسل می‌شوید (که گاهی با بازیگوشی اشتباه گرفته می‌شود)،  یا سعی می‌کنید از طریق دستاوردهایتان هویت پیدا کنید تا به همه‌چیز معنا بخشید، چون هیچ‌چیزی به نظرتان خیلی واقعی یا حقیقی نیست. همین‌طور ممکن است به بیش‌فعالی یا زندگی شلوغ و آشفته متمایل شوید تا با خودی دروغین، خود را از پوچی و تنهایی در زندگی دور کنید. این حالت را هم می‌توان با نشاط و سرزندگی اشتباه گرفت. شاید از لحاظ عاطفی سالم به نظر برسید، اما در واقع هویت شما دروغین و نمایشی است و شما در زمان حال زندگی نمی‌کنید.

 

اکثر مردمی که سلامت عاطفی دارند، مشاغل بلندپروازانه یا بسیار وقت‌گیری ندارند و معتاد به کار کردن نیستند. در بیشتر موارد شغل برایشان فقط یک شغل است نه بیشتر، کار می‌کنند تا زندگی‌شان را بگذرانند، نه این‌که با هدف کار کردن زندگی کنند. آن‌قدری پول درمی‌آورند که بتوانند نیازهای اصلی‌شان – غذا و مسکن – را برآورده سازند. شاید کار به نظرشان چالش‌برانگیز، جالب، سرگرم‌کننده و پربار باشد، لذت‌بخش و رضایت‌بخش باشد؛ اما هیچ آرزو و اشتیاقی برای بالا رفتن از پله‌های نردبان ترقی برای دریافت حقوق بالاتر یا کسب قدرت بیشتر ندارند؛ از شغل خود، صندوق‌داری، کتابداری یا آموزگاری دبستان و یا … راضی‌اند و آن را دوست دارند.

 

پی‌نوشت: کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم نوشته آلیور جیمز را خانم سما قرایی به فارسی ترجمه کرده و توسط نشر هنوز منتشر شده است.

 

پیشنهاد می‌کنم بعد از این یادداشت و در ادامه، نوشتارهای زیر را مطالعه کنید:

معرفی کتاب | در باب اعتماد به نفس از آلن دو باتن

معرفی کتاب | انسان و انتخاب دشوار نوشته دکتر علی صاحبی

معرفی کتاب | مکانیزم های دفاع روانی نوشته زیگموند فروید

سلام
کتاب هایی که توی بخش معرفی کتاب. فقط کتاب هایی رو که خودتون مطالعه کردید معرفی میکنید؟

سلام،
بله دوست عزیز،
صرفا کتاب‌هایی رو که خودم مطالعه کرده‌ام، تو وبلاگ معرفی می‌کنم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.




26,000تومان

89,500تومان

75,000تومان

65,000تومان

85,000تومان

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم

75,000تومان

60,000تومان

64,000تومان

50,000تومان

66,000تومان

30,000تومان

45,000تومان

49,500تومان

37,500تومان

56,000تومان

62,000تومان

25,000تومان

45,000تومان

45,000تومان

30,500تومان

25,000تومان

20,000تومان

24,000تومان

65,000تومان

35,000تومان

9,000تومان

25,000تومان

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

سبد خرید شما خالی است

کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی کتابخون می باشد.

2020 © Copyright – almaatech.ir

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید ایمیل و یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا کد تغییر پسورد برای شما ایمیل یا پیامک شود

قبلا ثبت نام نکرده‌اید؟وارد شوید

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *