رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

 
helpkade
رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار
رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول گفت: رای کمیته رسیدگی به رشته های مشترک دو وزارتخانه و انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت با توجه به مخالفت وزارت علوم و دانشگاهها منتفی شد.

علی فتحی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت واگذاری رشته مشاوره و واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت گفت: در مورد رشته روانشناسی بالینی آن تصمیمی که از سوی کمیته منتسب به رئیس جمهوراتخاذ شده بود، با مخالفت های دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه ها به نتیجه نرسید، آن طرح در حال حاضر منتفی شده و دانشگاه های وزارتخانه های  بهداشت و علوم مشغول کار خود هستند.

وی ادامه داد: البته سعی وزارت علوم و کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر این است که بین عناوین درس ها، سرفصل ها، منابع و کارورزی دانشجویان در رشته روانشناسی بالینی هماهنگی لازم با وزارت بهداشت ایجاد شود.

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: سعی وزارت علوم این است که کارورزی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بالینی، حتما در مراکز درمانی طی شود.

وی درباره آخرین وضعیت رشته مشاوره نیز افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه جلسه ای به ریاست حداد عادل و با حضور جمعی از روانشناسان و مشاوران در کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی برگزار شد.

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

مدیر کمیته برنامه ریزی روانشناسی و مشاوره وزارت علوم ادامه داد: در این جلسه روانشناسان و مشاوران نقطه نظرات خود را مطرح کردند و جمع بندی این شد که یک دوره کارشناسی «هدایت تحصیلی» و یا «مشاوره تحصیلی» برای دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا نیازهای آموزش و پروش دراین حوزه برطرف شود و اگر با برگزاری این دوره نیازهای مذکور رفع نشد، لازم است که دانشگاه های دولتی در این زمینه کمک کنند، دانشگاه های دیگر هم می توانند این رشته را داشته باشند.

به گزارش مهر، پیش از این اعلام شده بود، کمیته رسیدگی به رشته های مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت با انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت کرده است.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی از واگذاری تمام رشته هایی که به نحوی درگیرفعالیت های بالینی هستند، مانند روانشناسی بالینی، خانواده درمانی و تعداد زیادی رشته دیگر به وزارت بهداشت خبر داد.

حمید رضا پور اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به واگذاری رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اخیرا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه ای به رئیس جمهور نوشته و با استناد به اینکه وزارت بهداشت متولی خدمات سلامت است، خواسته که تمام رشته هایی که به نحوی درگیر فعالیت های بالینی هستند، منجمله روانشناسی بالینی، خانواده درمانی و تعداد زیادی رشته دیگر به این وزارتخانه منتقل شوند.

وی افزود: رئیس جمهور نیز این موضوع را تأیید و به وزیر علوم ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: من فکر می کنم چندین نکته دراینجا لحاظ نشده است، اول اینکه وزارت بهداشت متولی سلامت بوده و این بدین معنی نیست که مجری سلامت است، بله وزارت بهداشت باید نقش سامان دهنده و سازمان دهنده را داشته باشد، اما متاسفانه وزارت بهداشت تا این لحظه نتوانسته این کار را انجام دهد. حتی در مورد مسایل ساده تر از مشکلات روانی اجتماعی مانند اعتیاد و پزشک خانواده نیز موفق عمل نکرده است.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی افزود: حال چگونه است که وزرات بهداشت در یک زمان تصمیم دارد مساله روانشناسی بالینی و تعداد زیادی از رشته های کاربردی دیگر را که در درمان فعالیت دارند ساماندهی کند.  

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

وی ادامه داد: بخش اعظم رشته های مشاوره و خانواده درمانی یعنی حدود ۹۷ و ۹۹ درصد در بخش وزارت علوم هستند و وزارت بهداشت سازمانی ندارد که بخواهد این افراد را به وزارت بهداشت منتقل کرده و تربیت کند.

پور اعتماد ادامه داد: وزارت بهداشت مگر چند نفر PHDمتخصص روانشناسی دارد که بخواهند متخصص روانشناسی تربیت کنند؟ تعداد انگشت شماری از روانپزشکان  هستند که در حیطه علوم اعصاب PHD دارند در واقع مثل این است که شما بخواهید کسی را مجتهد کنی ولی خودت نباشی.

وی افزود: فرض براین است که این افراد به وزارت بهداشت منتقل شوند، آیا امر ساماندهی بیماران روانی یا مشکلات روانی هموار می شود؟ خیلی تاسف آور است که وزارت بهداشت تا این لحظه صبر کرده تا وزارت علوم رشته ها و موسسات راهکارهایی را که برای ساماندهی وضعیت روانی اجتماعی است، ایجاد کرده و وزارت بهداشت یکباره از خواب بیدار شده و می گوید این کار، کار من بوده و من باید انجام دهم.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی افزود: در جلسات کارشناسی که قاعدتا باید جلساتی برگزار شده باشد، روانشناسان وزارت علوم حضور نداشته و آنها نادیده گرفته شده اند. وزارت بهداشت با چند نفر جلسه تشکیل داده و همفکری کرده است که این کار درست است یا خیر؟

پور اعتماد افزود: نکته مهم دیگر اینکه وزارت بهداشت باتوجه به نحوه آموزشی که دارد عمدتا رویکرد آن جسمی است. بنابراین توانایی ساماندهی مشکلات روانی اجتماعی را ندارد. بحث بسیار مهمی که کشور ما با آن دست به گریبان است مشکلات روانی اجتماعی است که باید در یک سازمان فرا وزارتی دیده شود چون نگاه تنگ وزارت بهداشت واقعا امکان فرصت همکاری را گرفته است.

وی افزود: نکته دیگر اینکه در چند سال گذشته حتی در مورد مشکلات جسمی و مشکلات مرزی، مشکلاتی که در مرز کارهای روانی جسمی هستند، مانند اعتیاد، وزارت بهداشت برنامه هایی تدوین و اجرا کرده و خود نیز آن ارزیابی کرده یعنی برنامه ریز و مجری ارزیابی خود وزارت بهداشت بوده، این اصلا درست نیست این کار باید توسط یک موسسه بیرونی و با همکاری اساتید و کارشناسان وزارت علوم صورت گیرد.

پور اعتماد افزود: بهترین سندی که ما داریم این است که اقدامات وزارت بهداشت نه تنها در زمینه مسایل جسمی، در زمینه مسایلی مانند ایدز، مسایل مرزی روانی جسمی مثل اعتیاد موفقیت آمیز نبوده، حال چگونه وزارت بهداشت روی مساله بسیار مهمی مانند روانشناسی بالینی دست گذاشته است.

وی افزود: همچنین متولی آن را همکارانی قرار خواهد داد که حداقل دورهای آموزشی را در زمینه روانشناسی دیده اند، متاسفانه رئیس جمهور نیز با عجله  ۱۹ خرداد این درخواست را تایید و ابلاغ کرده است.

وی تاکید کرد: سیاستی که سال گذشته وزارت بهداشت آن را شروع کرد منجر به وقوع این اتفاقات شد، اول اینکه روانشناسان از فعالیت بالینی مستقل محروم شدند و این نه سابقه تاریخی دارد و نه مبنای منطقی و علمی.

پور اعتماد افزود: دود این مساله به چشم مردم خواهد رفت،  چون همان خدماتی که مردم می توانستند با هزینه پایین تر تامین کنند اکنون برای آنها گران تر تمام می شود.

پور اعتماد افزود: استدال دیگر وزیر بهداشت این بوده که دانشجویان در وزارت علوم تا حدود زیادی نظری تربیت می شوند که این اصلا درست نیست، من دانشجویان زیادی را می شناسم که در تهران از قدیم الایام در مراکز مشاره روان درمانی آموزش می دیدند.

وی افزود: آمارها می گوید چیزی حدود ۳۰ درصد مردم ایران از مشکلات روانی رنج می برند، سوال اینجاست که چند درصد این افراد نیاز به بیمارستان پیدا می کنند که دانشجویان در بیمارستان آموزش ببیند.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی افزود: اولین مرکز اوتیسم دانشگاهی در ایران در سال ۱۳۸۳ توسط یک دانشگاه وابسته به وزارت علوم ایجاد شد، آن زمان وزارت بهداشت به این فکر هم نمی کرد ولی اکنون سند ملی اوتیسم می نویسند که این عملکرد نوعی رانت خواری است.

وی یادآورشد: من گمان می کنم این ها به خاطر نوعی تنگ نظری، تفکر محدود و همه چیز خواه است که باید در مملکت ما تعدیل شود.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

عضو بُرد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت با تاکید بر این‌که انتقال رشته روانشناسی بالینی به این وزارتخانه قطعی است، گفت: حدود 90 درصد مخالفین انتقال رشته روانشناسی بالینی در این رشته تحصیل نکرده‌اند و اعتراض آنها تاثیری در تصمیم‌گیری اتخاذشده نخواهد داشت.

دکتر بهروز دولت‌شاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: موضوع انتقال رشته‌های مشترک از وزارت علوم به بهداشت تیرماه امسال از سوی وزیر بهداشت در پی سیاست‌های کلان سلامت و قوانین بالادستی کشور مطرح شد که رییس‌جمهور ابتدا دستور به انتقال این رشته‌ها دادند، اما این دستور با مخالفت وزارت علوم مواجه شد. در نتیجه این تصمیم توسط کارگروهی علمی مورد بررسی قرار گرفت تا با قاطعیت بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم به بهداشت یکی از رشته‌های مشترکی بود که در کارگروه علمی مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت. در نهایت بطور قطعی تصمیم گرفته شد که این رشته به وزارت بهداشت منتقل شود و این خبر توسط یکی از اعضای کمیته در رسانه‌ها منتشر شد و مخالفان و موافقان زیادی داشت.

عضو برد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت با تاکید بر این‌که بسیاری از روانشناسان بالینی موافق انتقال این رشته به وزارت علوم هستند، ‌تاکید کرد: بسیاری از مخالفین انتقال این رشته معمولا افراد غیر روانشناسی بالینی و اکثرا روانشناسانی هستند که به دلیل تعصبی که به وزارت علوم دارند، از انتقال این رشته ناخرسند هستند. این در حالی است که دانشجویان این رشته موافق این انتقال هستند.

دکتر دولت‌شاهی با بیان این‌که ظرفیت تربیت روانشناسان بالینی در وزارت بهداشت بیشتر از وزارت علوم است، گفت: اگر از لحاظ تاریخی نیز وضع انتقال این رشته را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که اولین دوره روانشناسی بالینی در دوره کارشناسی ارشد در بیمارستان روزبه دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، در صورتی که سایر رشته‌های روانشناسی در دانشکده ادبیات تدریس می‌شد، بنابراین قبل از انقلاب این رشته زیرمجموعه دانشکده پزشکی بود و اعضای هیات علمی این رشته نیز کاملا از سایر رشته‌های روانشناسی جدا بودند.

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

وی ادامه داد: با توجه به این‌که فیلد آموزشی رشته روانشناسی از همان ابتدا در دانشکده روانشناسی و بعد از انقلاب نیز در انستیتو روانشناسی تهران که تابع دانشگاه علوم پزشکی ایران بود، وجود داشت؛ بنابراین تا آن زمان دانشگاه‌های وزارت علوم هیچ نقشی در تربیت دانشجویان رشته روانشناسی بالینی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری نداشتند که به تدریج وزارت علوم این رشته را در دانشگاه خود راه‌اندازی کرد.

عضو برد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت یادآور شد: در حال حاضر 10 دانشگاه زیرمجموعه وزارت بهداشت دوره‌های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی را در گرایش‌های مختلف مطالعات اعتیاد و غیره تربیت می‌کنند. بنابراین با توجه به اوضاع نابسامان این رشته، وزیر بهداشت درخواست کرد با انتقال، این رشته متولی خاصی داشته باشد و دانشجویان آموزش‌های باکیفیت دریافت کنند.

دکتر دولت‌شاهی به پیامدهای انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: انتقال این رشته برای تامین سلامت جامعه بسیار با اهمیت است، چرا که دانشجویانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی این رشته را آموزش می‌بینند، کیفیت آموزش آنها افزایش خواهد یافت و با توجه به این‌که نیاز است دانشجویان رشته روانشناسی بالینی بخشی از دوره‌های آموزشی خود را بصورت عملی در بیمارستان‌های آموزشی و کلینیک‌ها بگذرانند و این امکانات در وزارت علوم وجود ندارد، انتقال آن به وزارت بهداشت موجب ارتقای آموزش دانشجویان خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر شاهد اوضاع نابسامان آموزش رشته روانشناسی بالینی در کشور هستیم که بی‌رویه دانشجو تربیت می‌شود. همچنین مرزهای صلاحیت حرفه‌ای در این حوزه مشخص نیست که این آسیب جدی به سلامت مردم وارد می‌کند و از طرف دیگر رشته روانشناسی در شاخه‌های دیگر بالینی دچار مشکل است و با انتقال این رشته به وزارت بهداشت این مشکلات رفع خواهد شد.

عضو برد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت در پایان با تاکید بر این‌که انتقال رشته روانشناسی بالینی به این وزارتخانه قطعی است، اظهار کرد: بیش از 90 درصد مخالفین انتقال رشته روانشناسی بالینی در این رشته تحصیل نکرده‌اند. بنابراین اعتراض آنها نمی‌تواند تصمیم گرفته شده در این زمینه را نقض کند. در آینده نزدیک این انتقال ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول گفت: رای کمیته رسیدگی به رشته های مشترک دو وزارتخانه و انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت با توجه به مخالفت وزارت علوم و دانشگاه‌ها منتفی شد.

به گزارش عطنا، علی فتحی آشتیانی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت واگذاری رشته مشاوره و واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت گفت: در مورد رشته روانشناسی بالینی آن تصمیمی که از سوی کمیته منتسب به رئیس جمهوراتخاذ شده بود، با مخالفت‌های دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها به نتیجه نرسید، آن طرح در حال حاضر منتفی شده و دانشگاه‌های وزارتخانه‌های بهداشت و علوم مشغول کار خود هستند.

وی ادامه داد: البته سعی وزارت علوم و کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر این است که بین عناوین درس ها، سرفصل ها، منابع و کارورزی دانشجویان در رشته روانشناسی بالینی هماهنگی لازم با وزارت بهداشت ایجاد شود.

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: سعی وزارت علوم این است که کارورزی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بالینی، حتما در مراکز درمانی طی شود.

وی درباره آخرین وضعیت رشته مشاوره نیز افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه جلسه ای به ریاست حداد عادل و با حضور جمعی از روانشناسان و مشاوران در کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی برگزار شد.

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

مدیر کمیته برنامه ریزی روانشناسی و مشاوره وزارت علوم ادامه داد: در این جلسه روانشناسان و مشاوران نقطه نظرات خود را مطرح کردند و جمع بندی این شد که یک دوره کارشناسی «هدایت تحصیلی» و یا «مشاوره تحصیلی» برای دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا نیازهای آموزش و پروش دراین حوزه برطرف شود و اگر با برگزاری این دوره نیازهای مذکور رفع نشد، لازم است که دانشگاه‌های دولتی در این زمینه کمک کنند، دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند این رشته را داشته باشند.

پیش از این اعلام شده بود، کمیته رسیدگی به رشته‌های مشترک وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت کرده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امرالله امینی؛

۵ راهکار برای ۶ چالش سال پایانی دولت روحانی

مریم شفقی؛

سخنی درباره «مربای روسی»

علی انتظاری؛

هم پناهگاه مردم، هم منشأ تحولات

محمدعلی رحیمی‌نژاد؛

فرصتی برای اتحاد در خاورمیانه

احمد‌ نقیب زاد‌ه؛

ترامپ، انتخابات آینده و توافق با ایران

از دید من زندگی یعنی تنظیم رابطه با خدا، سازگاری حداکثری با محیط زیست، ایجاد آرامش و طمانینه در درون، احسان به خانواده، نزدیکان، دوستان و کسانی که پیوسته با آنها سروکار دارم، تنظیم رابطه عادلانه با همه کسانی که رابطه شغلی، سازمانی، شهروندی دارم و شفقت بر انسانها برای کاهش آلام و دردها و افزایش خوشیها و کمک ولو ناچیز به توسعه کشور عزیزمان.

اتوبوسی خودکشی کرد چون لکاته فرسوده و رنجور بود، خودکشی کرد چون از چگونه بودنش رنج می‌برد و از پا افتادنش خسته شده بود. اتوبوسی خودکشی کرد، ده دانشجو کتاب زندگی را بستند تا بار دیگر یادمان بیاید وقتی آرزو می‌کنیم بچه‌هایمان صحیح و سالم بروند و بیایند، جوانی را و زندگی را از آنان گرفته‌ایم.

اصلاح‌طلبان اصلاح طلب‌اند. دلیل‌اش اخلاقی است به مخاطرات ناشی از فروپاشی می‌اندیشند. شاید دلیلش این باشد که در تداوم وضع موجود منافعی دارند. شاید هیچ‌کدام، عاجز از هر نوع دیگر از زندگی سیاسی‌اند. اما نمی‌دانند با اسماعیل بخشی چه کنند.

فریبرز درتاج مطرح کرد؛

چگونه بفهیم کودک باهوشی داریم؟

محمد شریف:

اقدامات آمریکا، اخلال در نظم عمومی بین‌المللی است

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا:

پاسخ‌های دانشجویان در لحظه در سامانه ثبت می‌شود/ نمرۀ نهایی در اختیار استادان است

در گفت‌وگو با فریبرز درتاج مطرح شد؛

مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض خودکشی هستند/ ۱۲ کلید طلایی برای سلامت روانی در مردان

در گفت‌وگو با علیرضا کوهکن مطرح شد؛

ساخت اجتماعی آمریکا مبتنی ‌بر یک نظام طبقاتی منفعت‌‌محور است

«عطنا» سایت خبری دانشگاه علامه طباطبائی است که در ۲۴ آذرماه ۱۳۹۴ توسط دکتر محمد فرهادی (وزیر علوم) در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی رسماً رونمایی شده است. هدف سایت عطنا اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دانشگاه علامه طباطبائی به ویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی، هم‌چنین تولید محتوا و پوشش اخبار در حوزه ی علوم انسانی و اجتماعی کشور است. این مجموعه خبری همچنین محلی برای گذراندن دوره های عملی مهارت آموزی دانشجویان دانشکده ارتباطات خواهد بود.

تهران، انتهای غربی اتوبان شهید همت، تقاطع دهکده ‌‏المپیک، ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده علوم ارتباطات، طبقه دوم، دفتر عطنا – کد پستی: 1489684511 021-48392643 021-48392531 atnanews@gmail.com

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول گفت: رای کمیته رسیدگی به رشته های مشترک دو وزارتخانه و انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت با توجه به مخالفت وزارت علوم و دانشگاهها منتفی شد.

به گزارش جی پلاس، علی فتحی آشتیانی درباره آخرین وضعیت واگذاری رشته مشاوره و واگذاری رشته روانشناسی بالینی  به وزارت بهداشت گفت: در مورد رشته روانشناسی بالینی آن تصمیمی که از سوی کمیته منتسب به رئیس جمهوراتخاذ شده بود، با مخالفت های دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه ها به نتیجه نرسید، آن طرح در حال حاضر منتفی شده و دانشگاه های وزارتخانه های  بهداشت و علوم مشغول کار خود هستند.

وی ادامه داد: البته سعی وزارت علوم و کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر این است که بین عناوین درس ها، سرفصل ها، منابع و کارورزی دانشجویان در رشته روانشناسی بالینی هماهنگی لازم با وزارت بهداشت ایجاد شود.

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: سعی وزارت علوم این است که کارورزی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی بالینی، حتما در مراکز درمانی طی شود.

وی درباره آخرین وضعیت رشته مشاوره نیز افزود: ۱۸ اردیبهشت ماه جلسه ای به ریاست حداد عادل و با حضور جمعی از روانشناسان و مشاوران در کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی برگزار شد.

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار

مدیر کمیته برنامه ریزی روانشناسی و مشاوره وزارت علوم ادامه داد: در این جلسه روانشناسان و مشاوران نقطه نظرات خود را مطرح کردند و جمع بندی این شد که یک دوره کارشناسی «هدایت تحصیلی» و یا «مشاوره تحصیلی» برای دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا نیازهای آموزش و پروش دراین حوزه برطرف شود و اگر با برگزاری این دوره نیازهای مذکور رفع نشد، لازم است که دانشگاه های دولتی در این زمینه کمک کنند، دانشگاه های دیگر هم می توانند این رشته را داشته باشند.

به گزارش مهر، پیش از این اعلام شده بود، کمیته رسیدگی به رشته های مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت با انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موافقت کرده است.

 

:با امام

رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار
رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت واگذار
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *