چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

 
helpkade
چطور بفهمیم فلش ویروس دارد
چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

همانطور که میدانید استفاده از USB Flash یکی از رایج ترین روشهای میباشد که کاربران کامپیوتر از آن برای انتقال داده های خود استفاده میکنند. از مزیت های این روش میتوان به انتقال رایگان اطلاعات با حجم بالا و سرعت خوب اشاره نمود. اما متاسفانه مشکل عمده ای که در این روش انتقال اطلاعات وجود دارد و اکثر کاربران کامپیوتر حداقل یکبار به این مشکل بر خورد نموده اند ویروس های است که در بین این انتقال اطلاعات باعث آلوده شدن کامپیوتر مبدا یا مقصد خواهند شد. (تشخیص و حذف ویروسهای فلش)

در این آموزش قصد دارم شما را با علائمی آشنا کنم که با آگهی داشتن از آنها میتوانید به سادگی تشخیص دهید که آیا یک فلش یا هارد دیسک اکسترنال و یا هر ذخیره ساز دیگری مثل Micro SD ویروسی میباشند یا خیر.

تا همین چند سال اخیر ویروس های که توسط USB Flash و یا ذخیره ساز های اکسترنال منتقل میشدند از یک ویژگی خاص ویندوز با نام Autoplay استفاده میکردند. ویژگی AutoPlay در ویندوز به شما اجازه میدهد تا فقط با دوبار کلیک نمودن روی یک USB Flash یا دیسک ذخیره ساز اکسترنال یک برنامه مشخص را اجرا کنید و یا اینکه مشخص کنید فایل های صوتی و یا فیلم ها با برنامه Player ویندوز اجرا شوند.

اما متاسفانه هکر ها و برنامه نویس های از خدا بی خبر از این ویژگی مثبت ویندوز (AutoPlay) سوء استفاده نمودند و آنرا به عنوان یک روزنه برای نفوذ به کامپیوتر کاربر و یا برای انتقال بد افزارها به کامپیوتر کاربر استفاده کردند.

خوشبختانه از ویندوز 8 به بعد این راه نفوذ بی پدر و مادر ها کاملا کنترل شد چراکه مایکروسافت ویژگی AutoPlay را به صورت پیشفرض در ویندوز Disable یا غیر فعال نمود. و اگر کسی نیاز به این ویژگی داشته باشد باید خود آنرا فعال کند.چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

حال چگونه بدون ورود به فلش یا در واقع ویروسی شدن سیستم عامل مان بفهمیم فلش یا دیسک ذخیره ساز اکسترنال مان به ویروس AutoPlay مبتلا میباشد؟ برای فهمیدن این موضوع کافیست به چند نکته زیر توجه کنید:

در ذخیره ساز های که به ویروس AutoPlay مبتلا شده اند یک فایل با نام Autorun.inf وجود دارد که معمولا این فایل مخفی است و ویژگی System هم روی آن میباشد. در صورتیکه به یک فایل هم ویژگی Hidden داده شده باشد هم ویژگی System آن فایل به سادگی فایلهای مخفی دیگر قابل رویت نیست و برای مشاهده آن یا باید از طریق Command Prompt اقدام کنید و یا اینکه تیک مربوط به مخفی سازی فایلهای مخفی سیستمی را از پنجره Folder Option بردارید.

نکته: توجه کنید شما نباید برای پیدا کردن فایل Autorun.inf روی فلش یا ذخیره ساز اکسترنال خود دوبار کلیک کنید و وارد آن شوید بلکه باید یا از طریق Command Prompt وارد فلش شوید یا با روشی دیگر که بمب ویروسهای Autorun.inf در فلش تان منفجر نشود.

برای پیدا کردن و حذف فایل Autorun.inf در فلش کافیست ابتدا CMD را به صورت Run As Administrator اجرا کنید سپس با استفاده از دستور : وارد درایو فلش خود شوید. برای مثال:

پس از ورود به فلش با استفاده از دستور dir به همراه پارامتر /a فایلهای مخفی سیستمی فلش را مشاهده کنید. برای مثال:

در صورتی که فایلی با نام autorun.inf پیدا نمودید یعنی USB Flash شما حاوی ویروس Autoplay یا Autorun میباشد. البته ترفند های سریع دیگری نیز برای پیدا نمودن فایل autorun.inf وجود دارد که مثلا شما میتوانید بجای استفاده از دو دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

در دستور بالا هر فایلی که در فلش با نام autorun شروع شود را به شما نمایش خواهد داد.

پس از پیدا شدن فایل autorun.inf باید اقدام به بررسی محتوای این فایل بکنید. برای اینکار کافیست از دستور type به همراه نام فایل autorun.inf استفاده کنید. برای مثال:

اگر متوجه شده باشید فرایند بالا را انجام دادیم تا نام ویروسی که در فلش مان وجود دارد را بدست بیاوریم. اگر برایتان سوال پیش آمده که: مگر همین فایل Autorun.inf ویروس فلش نبوده است؟ باید در جواب به شما بگویم:

همانطور که قبلا هم گفتم Autorun یا AutoPlay یکی از ویژگیهای ویندوز میباشد که هکر ها و بد افزار نویس ها از آن برای اهداف شوم خود سوء استفاده میکنند. در اینجا ما فایل Autorun.inf را پیدا کردیم سپس اطلاعات درون آنرا استخراج نمودیم تا در واقع ویروسهای درون فلش مان را پیدا کنیم.

خب همانطور که میدانید پس از تشخیص ویروسها باید اقدام به حذف آنها بکنیم. برای حذف ویروسهای فلش کافیست در CMD از دستور Del به همراه پارامتر های /s و /q استفاده کنید. برای مثال اگر در جلوی کد Open= نام Regsvr.exe نوشته شده بود دستور حذف به شکل زیر میشود:

نکته: همانطور که قبل تر هم گفتم معمولا ویروسهای فلش از دو ویژگی یا Attribute ویندوز برخوردار میباشند تا به سادگی قابل تشخیص و حذف شدن نباشند. برای حذف این ویروس ها باید قبل از دستور del /s /q از دستور attrib به همراه پارامتر های -a -s -r -h استفاده کنید تا ویژگی های Hidden و System و Read Only و Archive از آنها گرفته شود. برای مثال:

توجه کنید شما باید بجای کلمه Regsvr.exe نام فایلی را بنویسید که در درون فایل Autorun.inf آن را پیدا کرده اید.

پس از حذف ویروسهای پیدا شده باید خود فایل Autorun.inf را نیز به روش بالا حذف کنید. برای اینکار دستور به شکل زیر میشود:

خب تا اینجا یاد گرفتیم چگونه ویروس AutoPlay را در درون فلش یا دیسک های ذخیره ساز تشخیص داده و آنها را حذف کنیم. اما باید بدانید ویروس های فلش فراتر از مسائل مذکور بالا میباشند.

معمولا کامپیوتر های که به ویروس فلش مبتلا میشوند تنها به یک ویروس فلش مبتلا نمیشوند بلکه به دهها ویروس و یا شاید هم به صدها بد افزار مختلف مبتلا میشوند که بعضی از آنها چندین ویروس دیگر را نیز پشت کول یا در شلوار خویش حمل میکنند.

در اکثر مواقع اینطور است که فقط نام یکی از ویروسها در فایل Autorun.inf ذکر میشود و شما باید خودتان باقی ویروس ها را طبق شناخت فایلهای درون فلش تان تشخیص داده و آنها را حذف کنید. برای تشخیص باقی ویروسهای فلش به هفت اصل زیر توجه کنید:

توجه کنید زمانی به هفت اصل بالا نیاز پیدا میکنید که یا آنتی ویروس نداشته باشید یا اینکه آنتی ویروس شما آپدیت نباشد و یا به هر دلیلی آنتی ویروس شما توانایی تشخیص ویروسها را نداشته باشد. (در کل هنگامی که میخواهید ویروسهای فلش را خودتان به صورت دستی تشخیص دهید)

یکی از تکنیک های که هکر ها و ویروس نویسان از آن برای هک کردن یا ویروسی نمودن یک سیستم عامل استفاده میکنند ساخت فایلهای است که آیکون آنها همانند آیکون عکس یا فیلم میباشد بدین طریق هکر ها یا بد افزار نویسان کاربران را گمراه نموده تا کاربر بدون اطلاع از ماهیت اصلی فایل روی آن کلیک کرده و سیستم عامل خود را به ویروس یا تروجان آلوده کند.

معمولا هکر ها و یا بد افزار نویس ها از تصاویر و آیکون های مستهجن استفاده میکنند تا کاربر بدون کمترین فکری روی ویروس کلیک کند. برای جلوگیری از این روش آلوده شدن، کافیست تا تیک مربوط به مخفی سازی Extension فایلهای ویندوز را از منوی Folder Option بردارید و قبل از اینکه روی فایلی کلیک کنید حداقل به Extension آن فایل توجه کنید.

تکنیک یا محصول جدیدی که هکر ها و ویروس نویسان از آن برای ویروسی نمودن USB Flash ها استفاده نمودند ساخت ویروسی بود که کار آن انتقال کلیه داده های کاربر در یک پوشه بدون نام و آیکون بود که از قضا این پوشه هم مخفی بود هم سیستمی

در این روش به خاطر اینکه کلیه داده های کاربر به یک پوشه مخفی سیستمی منتقل میشود و تنها یک فایل Shortcut درون فلش با نام خود فلش دیده میشود، کاربران را مجبور میکند تا برای دسترسی به فایلهای شان روی فایل Shortcut دوبار کلیک کنند که نتیجه آن آلوده شدن سیستم عامل و دسترسی به فایلهای فلش است.

روش مقابله با این ویروس برداشتن تیک Hide Protected Operating System File (Recommended) از تنظیمات Folder Option است تا پوشه بدون نام و آیکون دیده شود و شما بتوانید به اطلاعات همان پوشه دسترسی پیدا کنید و فایل Shortcut را هم حذف کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویروس Shortcut به آموزش حذف ویروس Shortcut مراجعه کنید.

در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقاد نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

واقعا ممنونم
اطلاعاتی که شما در این وبسایت به اشتراک میذارید تو هیچ سایت دیگه ای به این کاملی نیست.
با همین اطلاعاتی که شما در مورد ویروس های فلش به اشتراک گذاشتید اگر مردم همین مقاله رو بخونند اصلا نیازی به آنتی ویروس پیدا نمیکنند. خودشون میتونند همه ویروس ها رو به سادگی تشخیص بدن
این رو جدی میگم مقاله های که شما به اشتراک میذارید خیلی با ارزش هستند و واقعا ارزش خرید دارند.
باز هم ممنونم، عالی بود.

خواهش میکنم
ممنونم از لطف تون، درسته اگر کسی این مقاله رو بخونه واقعا تا حد زیادی به حفظ امینت سیستم عامل کمک میکنه و اینکه باز هم نیاز به یک آنتی ویروس مثل Windows Defender داره 🙂
چون ویروس ها به برنامه های دیگه هم میچسبند و فقط آنتی ویروس ها هستند که میتونند تشخیص بدن این فایلها ویروسی شدند یا خیر.
من از شما ممنونم که همیشه به سایت خودتون سر میزنید و از مقاله های وبسایت استفاده میکنید.

مثل بقیه پست ها
عالی تر از عالی

ممنونم از محبت تون 🙂

حاجی فقط میتونم بگم محشر بووود

خیلی ممنونم 🙂 محبت دارید.

مطلب عالی بود ولی من یه بار تو فلش با یک فایل پاورشل که خالی بود مواجه شدم برای این که فکر کردم ویروسیه انتی ویروسو روشن کردم ولی هیچ پیامی نداد و بعد باز کردن فایل کامپیوتر ریایستارت شد بعدش بالا نیومد ببخشید دلیل اینکه انتی ویروس ویروسو تشخیص نداده چیه؟

سلام حامد جان
آنتی ویروس ها معمولا اسکریپت های که به زبان های Batch یا Powershell نوشته شده باشند رو به عنوان ویروس تشخیص نمیدن
چون این فایلها اصلا ویروس محسوب نمیشند. در واقع فایلهای Batch و Power Shell از ابزارها و برنامه های خود ویندوز استفاده میکنند. به همین خاطر هیچ Signiture از ویروسها درونشون نیست 🙂
موفق و سربلند باشید.

مطالبتون جالبه فقط میخواستم بدونم هکر ها از برنامه های خاصی استفاده میکنن برای انجام کار هاشون اگه جواب مثبته مثال بزنید لطفا

سلام
بله ابزارهای زیادی برای هک نوشته شده، و معمولا از این ابزارها استفاده میکنند. مثل برنامه های که در توزیع Linux Kali وجود داره، اما ابزار هکرهای واقعی علم شون 🙂
موفق باشید.

باسیستم عامل اوبونتو چجوری تشخیص بدیم؟؟

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

سلام
معمولا در 99.999 درصد موارد ویروس ها برای ویندوز هستند و باعث آلوده شدن اوبونتو نمیشن
پس هم میتونید به صورت گرافیکی فلش رو بررسی کنید هم با استفاده از ترمینال و دستورات لینوکس
موفق باشید

سلام
فلشم ویروسی شده هرکاری میکنم فرمت نمیشه. میتونید کمکم کنید؟

سلام
اگر با خطای Write Protected مواجه میشید باید با برنامه های Low Level Format باید فلشتون رو فرمت کنید.
یا اینکه از توزیع های لینوکس برای فرمت فلشتون استفاده کنید.
امکان بازگشت فلش 50% متاسفانه

با عرض سلام خمدت مدیران سایت.
جناب اقای محمد برغمدی امکانش هست ایمیتان یا تلگرام به بنده دهید میخوام یه عکسی از محیط ویندوز بفرستم .چون فلش مموری داشتم زدم به سیستم دیگری والان وقتی به سیسیتم خودم میزنم یک درایو دیگر هم نشان میدهد. هر چقدر با انتی ویورس یا اطلاعات خودم سعی کردم نتونستم ان را پاک کنم. و با توجه به کدهای بالا من خیلی ضعیف هستم در کد نویسی .درخواست راهنمایی داشتم از شما با تشکر.

سلام. فلش من فقط فولدرها را نمایش میده با چند تا فایل که قبلا خودم روش ریخته بودم ولی کلی کلیپ وفیلم داشتم که فولدرهای آن کاملا خالی است. البته حجم فلش پر نشون داده میشه. در حالت های دیگه دیده بودم که کل فایلهای فلش هیدن میشه ولی اینبار فقط فایلهای ویدیویی وجود ندارند و فولدرها سر جاشون هستن. لطفا راهنمایی کنید.ممنون

سلام
از طریق خط فرمان ویندوز اقدام کنید و با دستور DIR و پارامتر /s و /a فایلهای مخفی و … رو هم جستجو کنید. مثلا من میخوام بدونم چند تا فایل با پسوند .mp4 دارم به این صورت دستور رو وارد میکنم:
dir /s /a *.mp4 | more
موفق باشید.

با سلام: ببخشید تازگیها فایلهای ایجاد شده روی ویندوزم با نامهای عجیب غریب با هیچ نرم افزاری نه پاک میشن نه unistilدر ضمن با انتی ویروس هم این فایلها اسکن کردم بعنوان ویروس هم شناسایی نمیکنه رو هم درایور ها هم این فایلها وجود داره ..ویندوزم 10هست مثل LlvAOjFCXK—-wAfSrMPV—- sHBgQZvh

عالیواقعا ممنون

ممنون از محبت تون

باسلام: من فلشم رو که به سیستم متصل میکنم برنامه اتوران ویروس ریموور پیغام میده (نود و اویرا و … همون پیغام رو هم نمیدن) و وقتی میزنم پاک بشه، ارور و پاک نمیکنه … فلش رو که باز میکنم یک فایل autoran.inf هست که با همه این راه حل هایی که گفتین و توی اینترنت هست عمل نمیکنه!! توی سیف مود هم پاک نمیشه!!! حتی هنگام تایپ در cmd عبارت “پیدا نمی شود” یا “دسترسی نداری” میاد! کلا وقتی میزنم i: attrib -s -r -h -a یا دستور مشابه پیغام میاد
Access Denied – i: autoran.inf
و نمیدونم چه کنم!! فلش رو فقط با ویندوز اکس پی باید دیلت کنم تا این فایل پاک بشه!ولاغیر … و هر فلشی به سیستمم بزنم این مشکلو پیدا میکنه!! چطوری از شر این اتوران راحت بشم!

سلام محمد
من حدس میزنم این مشکل مربوط به برنامه Autorun Remover باشه، بعضی از برنامه های جلوگیری از ویروس Autorun خودشون فایل Autorun.inf رو در فلش ایجاد میکنند تا ویروس نتونه این فایل رو ایجاد و ازش سوء استفاده کنه
اگر این نرم افزار رو نصب دارید حذفش کنید و بعد فلش تون رو فرمت کنید و دوباره تست کنید ببینید آیا بازهم این فایل ایجاد میشه یا نه، فقط از حذف برنامه های جلوگیری از ویروس Autorun مطمئن بشید
موفق باشید.

چی بگم تشکراصلاسایتی به این خوبی ندیده بودم چون خیلی صادقانه کارمیکنین

سلام
ممنون از محبت تون، موفق باشید.

با سلام و خشته نباشی
یه مشکل واسه هارد اکسرنال من پیش اومدع اینکه وقتی بر روی درایو هاردم کلیک میکنم تمام اطلاعات من رفتن داخل یه درایو و با کلیک بر روی اون یه پوشه باز میشه و تمام اطلاعت من داخل اونه میخواستم ببینم چطور میشه این مشکلو حل کرد؟؟
و اینکه ایا این یه ویروسه؟!
با تشکر از سایت خوب شما

سلام مهدی
به احتمال زیاد سیستم تون به ویرویس Shortcut آلوده شده و باید این ویروس رو حذف کنید.
لطفا این آموزش رو بررسی کنید: آموزش حذف ویروس شورتکات

سلام.من اگه بخوام با گوشیم فایل هایی رو تو فلش بریزم یا دریافت کنم،اگه فلش ویروسی باشه گوشی هم ویروسی میشه؟؟

سلام مهدی
بستگی به نوع ویروس داره، اگر فقط مخصوص سیستم عامل ویندوز نوشته شده باشه گوشی اندروید یا IOS رو آلوده نمیکنه، اما اگر طوری برنامه نویسی شده باشه که برای اندروید هم یک کد مخرب داشته باشه گوشیتون رو هم آلوده میکنه

سلام
من یه فلش 16 گیگ داشتم که وقتی میخاستم اطلاعاتی رو وارد یا حذف کنم نمیشد فقط میتونست اطلاعات رو نمایش بده اما بعد چند روز همه ی اطلاعات داخل فلشم حذف شد و فقط یکسری فایل با اسم های عجیب و غریب توی فلشم بود فلشم رو به کامپیوتر هم زدم امکانش هست ک کامپیوتر هم ویروسی شده باشه و ی سوال دیگه چطوری میتونم اطلاعات داخل فلش رو برگردونم؟

سلام خسته نباشید من یک فلش دارم که فک میکنم ویروس داره به ظبط ماشین وصل نمیشه
به اسپیکر هم وصل نمیشه
خلاصه که من میخواستم با کمک آنتی ویروس نود ویروس رو پاک کنم اما وسط کار خود به خود قطع میشه
حتی وقتی فلش رو باز میکنم هم قطع میشه
چکار کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

اپلیکیشن خدمت از ما

در اینجا قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم، که با انجام چند مرحله ساده از شر ویروس فلش مموری خلاص شوید. پس دیگر نگران از دست رفتن اطلاعاتتان نباشید. البته لازم به ذکر است اسکن فلش مموری با آنتی ویروس اورجینال از اهمیت بالایی برخوردار است و قبل از بازگشایی فلش مموری باید حتما اسکن انجام گیرد. این مقاله حذف کامل ویروس فلش مموری را آموزش می دهد . برای ادامه مقاله با خدمت از ما همراه باشید.

این روزها به دلیل افزایش استفاده از حافظه های قابل حمل، بد افزار های مختلف از قبیل ویروس ها مانند ویروس فلش shortcut یا ویروس ntuser ، تروجان ها و … به راحتی می توانند از طریق این گونه حافظه ها از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال یابند. در واقع می توان گفت یکی از مهمترین راه های انتقال و انتشار بد افزار ها همین حافظه های سیار هستند که در قالب فلش مموری و کول دیسک در بازار موجود است. برای اینکه بتوان از ورود آلودگی به داخل سیستم جلوگیری نمود، نمی توان استفاده از فلش مموری ها را کنار گذاشت زیرا آنها با اندازه کوچک خود کمک بزرگی در انتقال دیتا و فایل ها و برنامه ها به کاربران می کنند، پس بهترین راه مقابله با بد افزار ها پیشگیری است یعنی شما به کمک نرم افزاری از ورود این آلودگی ها به داخل سیستم خود جلوگیری کنید.

این روش برای امنیت دسترسی فایل های با  NTFS فلش مموری کاربرد دارد، بنابراین لازم است ابتدا  راجع به فایل های سیستمی FAT32 و NTFS  توضیح مختصری ارائه دهیم.  FAT32 به این معنی است که اطلاعات در تکه های 32 بیتی ذخیره می شوند. سیستم های فایل FAT و FAT32 امروزه از رده خارج شده اند و بطور عادی استفاده نمی شوند. از طرفی فرمت NTFS مخفف “New Technology File System” به معنی سیستم فایل با فناوری جدید است و بر گرفته از سیستم فایل FAT است که در حال حاضر به عنوان سیستم فایل اصلی در ویندوز استفاده می شود.

توجه1: فرمت پیش فرض بسیاری از فلش مموری ها  FAT32 می باشد. در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید می توانید فرمت فلش مموری خود را از فرمت FAT32  به  فرمت NTFS تغییر دهید.چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

FAT مخفف عبارت File Allocation Table  به معنی ” جدول تخصیص فایل ” است و FAT32 با پسوند ۳۲ به این معنی است که اطلاعات در تکه های ۳۲ بیتی ذخیره می شوند.

این نوع فرمت همزمان با عرضه ویندوز 95 مایکروسافت، جایگزین  FAT16 شد که دارای محدودیت‌های خاص خودش بود. فایل‌های سیستمیفرمت FAT32 به دلیل قدیمی بودنشان، دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.از  FAT32  اغلب توسط کامپیوترهای مدرن پشتیبانی خوبی صورت نمی گیرد؛ ولی در usb فلش ها و همچنین کنسول‌های مختلف بازی، از این فرمت به خوبی پشتیبانی شده و دارای حداکثر سازگاری می‌باشد.

یک درایو  FAT32  حداکثر می‌تواند کمتر از 8 ترابایت حجم داشته و حداکثر قادر به انتقال یک فایل 4 گیگابایتی است که از این حیث نیز محدودیت‌های آن کاملاً آشکار است.
درحالی که این فایل سیستمی گزینه بسیار خوبی برای یک درایو usb فلش و یا سایر دستگاه‌های نسبت به کامپیوتر ساده تر می‌باشد، شما به هیچ عنوان به یک درایو داخلی نمی‌توانید بر روی آنها حساب کنید. وضعیت امنیت در این نوع فایل تنها در حالت شبکه می‌تواند از فایل‌ها محافظت کند که یکی از بزرگترین معایب آن می‌باشد.

سازگاری: سازگار با تمامی ورژن‌های ویندوز، مک، لینکوس، کنسول‌های بازی و همچنین بسیاری از قطعاتی که دارای پرت یو اس بی می‌باشند.

محدودیت‌ها: انتقال فایل تا حداکثر 4 گیگابات و همچنین حداکثر کمتر از 8 ترابایت فضای کلی

بهترین استفاده: استفاده در دیسک‌های قابل حمل برای حداکثر سازگاری با وسیع ترین طیف از دستگاه‌هایی که در آنها شما لازم نیست فایلی بیشتر از 4 گیگ را به آن انتقال دهید.

 

NTFS نیز مخفف “New Technology File System” به معنی “سیستم فایل با فناوری جدید” است و بر گرفته از سیستم فایل FAT است که در حال حاضر به عنوان سیستم فایل اصلی در ویندوز استفاده می شود.

NTFS یک فرمت مدرن برای فایل‌های سیستم است. هنگامی که ویندوز را نصب می‌کنید، به صورت پیشفرض تمامی درایو‌های آن با  NTFS خواهند بود. این فرمت برای نخستین بار با ویندوز XP بود که به سطح ویندوز پا گذاشت.

فرمت NFTS می تواند تعداد کلاسترهای بیشتری را نسبت بهFAT32 پشتیبانی کند . در نتیجه ، کلاسترهای NTFS عموما کوچک و برای حفظ فضای دیسک سخت ، کارآمد هستند . یکی دیگر از مزایای  NTFS پشتیبانی آن برای مجوزهای فایل و دایرکتوری است . این خصوصیت امنیتی ، اطمینان می دهد که فقط کاربران خاصی به فایلها و دایرکتوری ها ی ویژه دسترسی دارند .

این فرمت می‌تواند حداکثر حجم 1000 ترابایت داشته باشد و فایل‌هایی با حداکثر 16 ترابایت را قادر است تا انتقال دهد. وضعیت امنیت در این نوع فایل نیز بسیار پیشرفته تر از FAT32 بوده و هم از نظر شبکه و هم از نظر محلی، از فایل‌ها محافظت می‌نماید.

توجه2: اگر حجم فلش مموری شما کمتر از 2 گیگابایت هست نباید این کار را انجام دهید زیرا عملکرد آن را کاهش می دهد.

     1.پس از اتصال فلش مموری وارد DEVICE MANAGER شوید.

 

 

     2.بر روی فلش مموری در Disk drivers راست کلیک کنید و بر روی Properties کلیک کنید.

 

 

     3. وارد تبpolicies  شوید و در قسمت removal policy گزینه better performance را کلیک کنید.

 

 

     4. بر روی آیکون فلش مموری درmy computer راست کلیک کنید و سپس بر روی گزینه format را کلیک کنید.

 

 

سپس از قسمت فایل های سیستمی گزینه NTFS را انتخاب کنید.

 

 

بر روی گزینه START کلیک کنید تا عملیات فرمت فلش مموری و تغییر فایل سیستمی انجام شود.

     5. اکنون فلش مموری را در وضعیت READ ONLY قرار می دهیم؛ بدین جهت در my computer بر روی آیکن فلش مموری راست کلیک کرده و properties را انتخاب می کنیم.

 

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

 

حالا به تب security بروید و گزینهRead-only rights را برای پوشه شاخه انتخاب کنید.

 

 

     6.در قدم آخر در از بین بردن ویروس فلش مموری می توانید یک پوشه به نام write بسازید و به آن اجازه خواندن و نواشتن بدهید. اگر مراحلی که در بالا مورد بررسی قرار گرفت را دنبال کنید ویروس فلش مموری مثل ویروس فلش shortcut یا ویروس ntuser نمی توانند در شاخه فلش مموری نوشته شوند. شما همیشه می توانید اطلاعات خود را در پوشه write ذخیره کنید.

 

3.83 امتیاز از 633 رای

در بازار آنلاین “خدمت از ما” برای تمامی خدمات، از چند متخصص به رایگان قیمت
بگیرید.

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

در صورت مفید بودن این مقاله حتما نظر خودتان را در پایین مطلب برای ما ارسال کنید

یکی از مشکلاتی که امروزه بیشتر کاربران بدلیل سهل انگاری با آن روبرو هستند ، ویروسی شدن سیستم عامل می باشد . ویروس فایل یا کد مخربی است که بعد از اجرا شدن شروع به تکثیر یا اعمال خرابکارانه بسته به هدفی که برای آن مشخص شده است می کند . خوب خیلی از کاربران بدلیل نداشتن یک نرم افزار ویروس یاب قوی بر روی ویندوز با این مشکل روبرو هستند و با آن دست و پنجه  نرم می کنند . یکی از لوازم جانبی کامپیوتر که همیشه یک حامل خوب برای ویروس ها و تروجان ها به حساب می آید ، فلش مموری می باشد . حافظه های جانبی به راحتی ویروس را در خود مخفی کرده و بعد از اتصال به رایانه سیستم را آلوده می کنند . در ادامه روش پاک کردن و فهمیدن این مهم که آیا فلش مموری دارای ویروس می باشد یا خیر را به صورت کامل آموزش میدهم .

چگونه بفهمیم که فلش مموری ویروس دارد ؟

فهمیدن ویروسی بودن فلش کار مشکلی نمی باشد و روش آن را در ادامه توضیح میدهم . 1. بهتر است همیشه قبل از باز کردن فلش مموری ، حافظه را با یک آنتی ویروس بروز اسکن کنید . ویروس تا اجرا نشود شروع به فعالیت نمی کند. تا فلش مموری را باز نکنید و بر روی فایل های موجود در آن کلیک نکنید ویروس کاری انجام نمیدهد . 2. در صورت داشتن آنتی ویروس کرک شده بر روی ویندوز ، به محض اتصال فلش مموری آنتی ویروس هشدار میدهد . ممکن است نتواند ویروس را پاک کند ولی با هشدارهایی که نشان میدهد می توانید متوجه ویروس شوید .3. از نرم افزارکومبو فیکس برای فلش مموریهایی که مطمئن نیستید داخل آن ویروس است یا خیر استفاده کنید . آموزش این برنامه همچنین لینک دانلود در این قسمت قرار داده شده است .چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

4. با توجه به 3 گزینه بالا به این نکته مهم دقت داشته باشید که 99 درصد ویروس های مخفی می باشند. یعنی به صورت پیش فرض امکان مشاهده آنها وجود ندارد . شما باید بوسیله ویندوز ابتدا مطمئن شوید که آیا فلش شما ویروس دارد یا خیر . برای انجام اینکار بهترین گزینه Folder Options می باشد . تنظیمات این صفحه به شما کمک می کند تا فایل های مخفی را مشاهده کنید . اگر تنظیمات زیر را انجام داید ولی فایل های سیستمی مخفی نمایش داده نشد مطمئن باشید حافظه یا هارد دیسک شما ویروس دارد . دقت کنید که گفتم اگر فایل های مخفی نمایش داده نشد .

به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب کنید .به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک زده و تیک Hide protected operating file system را بردارید . صفحه باز شده را تائید کرده و بر روی کلیک OK کلیک کنید .

 

حال اگر به داخل درایوها یا فلش مموری دقت کنید یکسری  پوشه نمایش داده می شود که نسبت به بقیه دارای کنتراست کمتری می باشد .  دقت داشته باشید که بعضی از ویروس ها دارای ضعیف ترین قدرت اجرایی می باشند و ممکن است با برداشتن تیک های نامبرده شده نمایش داده شوند. در این صورت می توانید ویروس را به صورت دستی حذف کنید ولی در بیشتر مواقع ویروس اجازه چنین کاری را به شما نمیدهد و بهترین راه حل نرم افزار کومبو فیکس می باشد .

 

در صورتیکه فایل های مخفی نمایش داده شد و هیچ فایلی به غیر از Autorun وRecycler نمایش داده نشد ، به صورت دستی هر دو پوشه مورد نظر را حذف کنید . ویروس در این دو پوشه مخفی شده است . برای پارتیشن های ویندوز هم اینکار را می توانید انجام بدهید . 

 

14 دی, 1398 آموزش

14 دی, 1398 نرخ: 5.00

16 بهمن, 1396 نرخ: 3.00

13 بهمن, 1396 نرخ: 4.00

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد


سعید صبح خیزDownloads-icon


Downloads-icon


راهنمای نصب و انتخاب نسخه ویندوز سرور 2016Downloads-icon


آموزشDownloads-icon



آموزش YouTube
Downloads-icon



آموزش تلگرام
Downloads-icon



آموزش تلگرام برای ویندوز
Downloads-icon



آموزش تلگرام برای کامپیوتر
Downloads-icon



آموزش تلگرام فارسی
Downloads-icon



آموزش تلگرام ویندوز
Downloads-icon



آموزش طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



آموزش فتوشاپ
Downloads-icon



آموزش موبایل
Downloads-icon



آموزش ویندوز 10
Downloads-icon



آنتی ویروس
Downloads-icon



آنتی ویروس ایست
Downloads-icon



تلگرام
Downloads-icon



تلگرام فارسی
Downloads-icon



دانشنامه
Downloads-icon



سخت افزار
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت با کورل
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت حرفه ای
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon



فایل های خراب ویندوز
Downloads-icon



فتوشاپ
Downloads-icon



موبایل
Downloads-icon



نرم افزارهای کاربردی موبایل
Downloads-icon



نرم افزارهای کاربردی ویندوز
Downloads-icon



ویندوز 10
Downloads-icon



کارت ویزیت خلاقانه
Downloads-icon



کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon



یوتیوب
Downloads-icon


Downloads-icon


راهنمای نصب و انتخاب نسخه ویندوز سرور 20…Downloads-icon



آموزش طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت حرفه ای
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon



کارت ویزیت خلاقانه
Downloads-icon



کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon


Downloads-icon

بسیاری از افراد برای اینکه همیشه به اطلاعات ضروری خود دسترسی داشته باشند از فلش مموری استفاده می کنند. یکی از مشکلات شایع فلش مموری ها، خصوصا در فلش های بی کیفیت و تقلبی، عدم شناسایی آن ها توسط کامپیوتر یا موبایل است. خصوصا در فلش های  اگر اطلاعات مهمی در یو اس بی خود داشته باشید، این اتفاق می تواند برای شما بسیار ترسناک باشد.

زمانی که یک فلش توسط دستگاه خوانده نمی شود، به معنای این نیست که دیگر قابل استفاده نیست. راه های مختلفی برای بررسی وضعیت این حافظه های کوچک وجود دارد. با جانبی در ادامه همراه باشید تا راه های شناسایی فلش مموری سوخته را بررسی کنیم.

منظور ما از فلش مموری سوخته این است که به دلیل وجود نقص فیزیکی در فلش، دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. در این حالت معمولا امکان بازیابی اطلاعات روی یو اس بی نیز وجود ندارد. با این حال، در اکثر اوقات عدم شناسایی فلش توسط دستگاه به معنای سوختن آن نیست. بنابراین، در هنگام بروز مشکل عدم شناسایی مموری توسط دستگاه، ابتدا باید دلایل آن را بررسی کنید.چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

ممکن است مواردی مانند مشکلات سخت افزاری در درگاه USB، مشکلات نرم افزاری، عدم سازگاری فلش با دستگاه، مشکلات نرم افزاری در فلش و موارد مشابه باعث عدم شناسایی مموری یو اس بی توسط کامپیوتر یا موبایل شوند. در ادامه ما این مشکلات و راه حل های آن ها را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که هیچ راهی برای شناسایی فلش وجود نداشته باشد، باید به فکر خرید یک فلش جدید از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی گوشی مانند فروشگاه جانبی باشید.

بعد از بروز مشکل برای USB، در ابتدا وضعیت آن را با انجام آزمایش های زیر بررسی کنید

Disk Management یکی از ابزار های ویندوز است که درایو های متصل به کامپیوتر را بررسی می کند. با استفاده از این ابزار می توانید در اکثر موارد فلش مموری سوخته را تشخیص دهید. برای اینکار فلش را به کامپیوتر متصل کنید. روی علامت پنجره یا استارت ویندوز راست کلیک و گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در پنجره باز شده می توانید تمام درایور های موجود در دستگاه و حافظه های جانبی متصل به آن را ببینید. حالا ممکن است یکی از شرایط زیر برای شما رخ دهد:

اگر فلش مموری سالم باشد، از طریق بررسی سایز دیسک و فرمت دیسک می توانید فلش خود را پیدا کنید. در چنین شرایطی با کلیک راست کردن روی درایو و انتخاب Format، فلش شما قابل شناسایی خواهد بود. البته در این حالت تمام اطلاعات روی فلش پاک می شود.

اگر در اینجا نتوانتستید درایو مربوط به USB خود را پیدا کنید، به احتمال زیاد فلش شما سوخته است و باید به فکر خرید فلش مموری با کیفیت باشید. برای اینکه مطمئن شوید این مشکل به دلیل نقص سخت افزاری یا درایوری کامپیوتر نیست، همین مراحل را در یک کامپیوتر دیگر تکرار کنید. همچنین بررسی سایر دلایلی که ممکن است باعث عدم تشخیص فلش شوند فراموش نکنید.

اگر فلش مموری با دستگاه سازگاری نداشته باشد، امکان خوانده شدن آن توسط دستگاه وجود نخواهد داشت. کامپیوتر ها و موبایل ها معمولا از تکنولوژی های استاندارد استفاده می کنند که تقریبا با همه یو اس بی مموری ها همخوانی دارند. با این حال، گاهی ممکن است تفاوت تکنولوژی باعث بروز مشکلاتی شود. در این موارد با اینکه فلش سالم است اما دستگاه قادر به تشخیص آن نسیت.

در اکثر اوقات افراد در هنگام خرید فلش یا حتی SD کارت ها به تکنولوژی به کار رفته در آن دقت نمی کنند. برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به ناسازگاری، در صورتی که قصد خرید کارت حافظه یا USB را دارید، حتما اطلاعات مربوط به تکنولوژی مموری و سازگاری های آن  را بررسی کنید.

در بسیاری از موارد وجود ویروس یا بدافزار باعث عدم شناسایی فلش مموری می شود. این مشکل می تواند در دستگاه یا فلش وجود داشته باشد. استفاده از آنتی ویروس و اسکن کردن دستگاه ممکن است این مشکل را حل کند. اگر وجود ویروس در فلش موجب این مشکل شده باشد، فرمت کردن آن با استفاده از Disk Management بهترین گزینه برای شما است. گاهی اوقات ویروس ها می توانند به قدری آسیب رسان باشند که حتی باعث سوختن فلش شوند.

گوشی های هوشمند امروزی نیز در معرض ویروسی شدن قرار دارند و ممکن است به همین دلیل توانایی خواندن فلش مموری را نداشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و از بین بردن ویروس های گوشی، به مقاله ویروسی شدن گوشی مراجعه کنید.

فلش لایتنینگ ها، فلش های مخصوص اپل هستند که امکان اتصال به پورت های USB معمولی و پورت لایتنینگ اپل را دارند. معمولا این نوع از فلش ها نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به فلش های معمولی دارند. سر لایتنینگ فلش های مخصوص اپل بسیار آسیب پذیر است. آسیب به این بخش باعث می شود دیگر نتوانید از فلش روی گوشی خود استفاده کنید.

برای شناسایی فلش مموری سوخته اپل، با استفاده از کامپیوتر و گوشی وضعیت فلش خود را بررسی کنید.  همچنین از گوشی های دیگر اپل نیز برای بررسی سالم بودن یو اس بی مموری لایتنینگ کمک بگیرید. گاهی اوقات با آپدیت کردن گوشی یا فرمت کردن آن می تواند این مشکل را حل کند. فراموش نکنید نوع فلش و کیفیت برند سازنده آن نیز در شناسایی توسط گوشی تاثیر گذار است. در مقاله فلش آیفون اطلاعات مفیدی در مورد انواع فلش های لایتنینگ و برند های معتبر آن پیدا می کنید.

در این مقاله به معرفی راه های شناسایی فلش مموری سوخته پرداختیم. در اکثر موارد مشکل عدم شناسایی فلش مموری به دلیل سوختن آن نیست. سعی کنید همه راه های مختلف را بررسی کنید تا از دلیل اصلی بروز این مشکل مطمئن شوید. پیشنهاد می کنیم همیشه از USB های اصل و دارای گارانتی استفاده کنید تا احتمال رو به رو شدن با فلش مموری سوخته را کاهش دهید. شما می توانید نظرات و سوالات خود در رابطه با این مشکل را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

امروزه گوشی های هوشمند بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند، به طوری که بسیاری از ما نمی توانیم زندگی را بدون تلفن های همراه خود تصور کنیم. این حجم نفوذ و وابستگی در مدت زمان کوتاهی رخ داده است…

جابجایی فایل بین انواع گوشی های اندروید و آیفون یکی از اصلی ترین دغدغه کاربران است که روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. این…

مشکل پرش آنتن گوشی بیشتر در موبایل های سامسونگ و گوشی های دو سیم کارت اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود، در بازه…

پیکسل مهمترین و کوچکترین بخش در صفحه نمایش گوشی های همراه است و هر پیکسل دارای نور، طول موج و دمای رنگ مشخصی نیز هست. احتمالا تجربه دیدن…

زمان یکی از با ارزش ترین سرمایه های انسانی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود. اهمیت زمان آنقدر برای بشر شناخته شده بود که همواره سعی داشته و دارد، تا برای رسیدن به اهداف خود کوتاه ترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که او را زودتر به هدف مورد نظر خود برساند. در سال های اخیر با فراگیر شدن گجت های هوشمند مثل موبایل، تبلت و یا ابزارهای الکترونیکی دیگر مثل لپ تاپ، دوربین، کنسول بازی و… سبب شد شاخه ای جدید در بازار شکل بگیرد که هدف از آن رفع نیازهای جانبی از گروه محصولات باشد…

© استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی جانبی فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت محفوظ می‌باشد.

این روزها اگر اغراق نباشد می‌توان گفت که همراه هر فرد حداقل یک فلش مموری هم هست؛ حافظه‌هایی که البته خیلی سریع هم ویروسی می‌شوند.

این روزها اگر اغراق نباشد می‌توان گفت که همراه هر فرد حداقل یک فلش مموری هم هست؛ حافظه‌هایی که البته خیلی سریع هم ویروسی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اتصال یک فلش مموری آلوده برروی رایانه، تبلت، انواع LCDها، لپ‌تاپ و یا حتی ضبط خودروی سواری شما می‌تواند در زمانی کوتاه سیستم‌تان را با مشکلات متعدد و گاه جدی مواجه کند. به همین دلیل آشنایی با شیوه های پاکسازی فلش از ویروس‌ها می تواند اهمیت بسیار داشته باشد.

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

گاهی با قرار دادن فلش مموری در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن برروی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغام‌هایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید. در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس برروی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.


– MyComputer را باز می کنیم.


– به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم.

– به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک می‌زنیم و تیک Hide protected operating file system را بر


می‌داریم.

– برروی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم. در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم.

– فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان هستند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم.

فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می‌کنیم . حال به راحتی می توان از فایلهای فلش مموری استفاده کرد. همچنین در راستای محافظت فلش‌ مموری و جلوگیری از سوختن آن لازم است هنگام اتصال آن به رایانه گزینه safely remove فراموش نشود.


انتهای پیام

ويروس‌زدايي از مموري

از پيام آموزنده تان تشكر مي كنم لطفا باز هم از اين مطالب بياوريد

فلشم رو از ويروس پاک ميکنم، دفعه بعد که به کامپيوتر ميزنم،باز همون ويروس اجرا ميشه، چکار کنم؟

سلام فلش من ویروسی شده که روی کامپیوتر یا هر وسیله USB باز نمیکنه چکار کنم که درست بشه

ماله من پاک نمیشه چرا؟؟

یلاگ ایده آل – نمایندگی پاناسونیک

فلش، رم، هارد اکسترنال از جمله حافظه های جانبی هستند که این روز ها کاربرد فراوانی دارند. قبل از فراگیر شدن استفاده از این حافظه ها، سی دی و دی وی دی ها بسیار پر استفاده بودند مشکل استفاده از این آن ها، نگهداری خاص آن ها بود. همانطور که می دانید با افتادن کوچکترین خش به سی دی ها اطاعات آن از دست می رفت. همچنین آن ها یک بار قابل استفاده بودند و قادر به پاک کردن و ریختن اطلاعات دیگر در آن ها نبودید. رم و فلش ابعاد کوچکی دارند و به راحتی می توانید اطلاعات خود را جا به جا کنید. هارد های اکسترنال می توانند حجم اطلاعات بسیار زیادی را در خود جای دهد.

با توجه به اتصال فلش مموری به بسیاری از سیستم های کامپیوتری، امکان ویروسی شدن آن ها زیاد است. بهترین کاری که در هنگام ویروسی شدن این حافظه ها می توانید انجام دهید. فرمت کردن آن ها است. اما بعضی از مواقع ممکن است از طریق فرمت عادی نتوانید فایل های آن را پاک کنید و با اررور مواجه شوید. در ادامه قصد داریم روش فرمت کامل حافظه های جانبی فلش، رم و هارد اکسترنال را معرفی کنیم. با فرمت فلش ویروسی همراه باشید.

بخوانید: علت عدم نمایش اطلاعات فلش مموری چیست؟

فهرست مطالب

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

فرمت کردن یک روش عالی برای از بین بردن سریع فایل ها و یا برطرف کردن مشکلات فلش USB است. در این راهنما هفت روش انجام این فرآیند را در ویندوز 10 به شما نشان می دهیم.

در ویندوز 10 ، امکان فرمت فلش مموری USB در چندین سناریو قابل انجام است. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید یک وسیله ذخیره سازی قابل جابجایی مانند فلش یا رم جدید یا استفاده شده را مجدداً تنظیم کنید تا مطمئن شوید که هیچ فایل مخربی داخل آن وجود ندارد. یا ممکن اسن یک فلش به علت ویروس های مخرب قابلیت دسترسی نداشته باشد و مجبور باشید آن را فرمت کنید. یا شاید شما یک درایو فلش را با یک سیستم قبلا استفاده کرده اید که با پیکربندی سیستم حال حاضر شما سازگار نیست. یا قصد دارید فلش خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهید و می خواهید مطمئن شوید که اطلاعات شخصی با آن همراه نیست.

به هر دلیلی قصد فرمت کردن حافظه قابل حمل خود را داشته باشید، ویندوز 10 با چندین ابزار از جملهFile Explorer ، Management Disk ، Command Prompt و PowerShell می تواند این کار را انجام دهد.

در این راهنما، ما شما را با روش های مختلفی که می توانید یک درایو فلش USB را جهت سریع پاک کردن محتویات آن و یا رفع مشکلات هنگام عدم شناسایی دستگاه، فرمت کنید، آشنا می کنیم.

هشدار: با استفاده از هر یک از دستورالعمل های ذکر شده در زیر ، محتویات درایو انتخاب شده شما پاک می شود. اگر فایل مهمی دارید ، قبل از ادامه باید از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ریکاوری فایل ؛ معرفی نرم افزار Recover My Files

برای فرمت یک درایو فلش USB با استفاده از File Explorer این مراحل را طی کنید:

نکته سریع: اگر قصد استفاده از درایو قابل جابجایی را در ویندوز 10 و همچنین در سیستم های macOS دارید، ممکن است بخواهید گزینه exFAT را برای سازگاری انتخاب کنید. با این حال، در دستگاه های لینوکسی، FAT32 بهترین گزینه است، حتی اگر به اندازه پرونده های 4 گیگابایتی محدود شوید.

توجه: گزینه “Quick format” فقط جدول سیستم فایل و پوشه root را حذف می کند، اما ممکن است داده ها هنوز هم در دیسک قابل بازیابی باشند. اگر گزینه نوع فرمت را بررسی نکنید، فرمت کامل صورت می گیرد و اسکن برای همه بخش ها انجام می شود و همه فایل ها را حذف می کند در نتیجه فرایند بسته به اندازه فایل های داخل فلش می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد.

نرم افزار بازیابی اطلاعات ؛ ۵ نرم افزار برتر برای ویندوز

با استفاده از Disk Management، حداقل دو روش برای فرمت یک درایو قابل حمل وجود دارد. برای بازسازی جدول فایل سیستم و پاک کردن محتوای آن می توانید درایو را فرمت کنید. یا می توانید پارتیشن حاوی فایل های سیستمی و داده ها را حذف کنید، که می تواند برای رفع مشکلات مربوط به ذخیره سازی مفید باشد.

برای استفاده از Disk Management برای فرمت درایو USB، از این مراحل استفاده کنید:

پس از انجام مراحل ، فلش درایو پاک می شود و آماده استفاده در File Explorer می شود.

اگر با خطاها و مشکلات دیگر سر و کار دارید، می توانید از این مراحل برای پاک کردن فلش درایو USB استفاده کرده و جداسازی و ساخت فایل های سیستمی را با استفاده از Disk Management از ابتدا شروع کنید:

پس از اتمام این مراحل، یک پارتیشن جدید ایجاد می شود و یک فایل سیستمی جدید پیکربندی می شود که مشکلات رایج درایو فلش از جمله ویروس ها را برطرف می کند. اگر قادر به انجام فرمت نیستید، احتمالاً فلش آسیب دیدگی فیزیکی دارد.

شما همچنین می توانید از Command Prompt برای فرمت درایو فلش USB برای پاک کردن جدول سیستم و داده های سیستم استفاده کنید. یا می توانید از یک ابزار برای پاک کردن درایو و شروع تازه با جدول پارتیشن و فایل های سیستمی جدید نیز استفاده کنید.

برای انجام یک فرمت سریع یا کامل فلش درایو USB با استفاده از Command Prompt ، از این مراحل استفاده کنید:

    format VOLUME: /v:FLASHDRIVE-LABEL /fs:FILE-SYSTEM /q

در این دستور ، مطمئن شوید که “VOLUME” را با نام صحیح درایو جایگزین کنید ، “FLASHDRIVE-LABEL”  را با نام مورد نظر برای درایو ذخیره کنید تا در File Explorer با همان نام نمایش داده شود، و “FILE-SYSTEM” با یکی از گزینه های موجود از جمله “FAT32” ، “exFAT”یا  “NTFS” جایگزین کنید.

این مثال quick format از درایو E است:

format E: /v:workFlash /fs:NTFS /q

format VOLUME: /v:FLASHDRIVE-LABEL /fs:FILE-SYSTEM

این مثال فرمت کامل درایو E را انجام می دهد:

    format E: /v:”workFlash” /fs:NTFS

پس از انجام مراحل ، فلش شما با گزینه ای که مشخص کرده اید فرمت خواهد شد.

برای پاک کردن و قالب بندی درایو USB با Command Prompt ، از این مراحل استفاده کنید:

Diskpart

List disk

select disk DISK-NUMBER

در این دستور ، مطمئن شوید که “DISK-NUMBER” را با شماره صحیحی که نشان دهنده درایو مورد نظر برای فرمت است ، جایگزین کنید.

این مثال درایو فلش ذکر شده به عنوان دیسک شماره 1 را انتخاب می کند:

select disk 1

Clean

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد

create partition primary

format fs=FILE-SYSTEM label=DRIVE-NAME quick

در این دستور ، اطمینان حاصل کنید “NTFS” برای سیستم پرونده مورد نظر خود جایگزین شده است، “workFlash” را برای نامی که می خواهید روی دستگاه بگذارید انتخاب کنید و اگر گزینه “quick” را تایپ نکنید ، فرمت کامل انجام می شود.

این مثال با استفاده از سیستم فایل NTFS می تواند quick format را شکل دهد:

format fs=NTFS label=workFlash quick

Assign

توجه: می توانید به طور مثال “کلمه = e” را در فرمان اختصاص دادن (در این حالت) “E” وارد کنید، در غیر این صورت، سیستم به طور خودکار یک کلمه را اختصاص می دهد.

Exit

پس از اتمام این مراحل، diskpart اطلاعات درایو فلش USB را حذف می کند، یک پارتیشن جدید ایجاد می کند و یک فایل های سیستمی سازگار را برای ذخیره فایل ها از دستگاه های Windows 10 ، macOS یا Linux خود (بسته به تنظیمات شما) پیکربندی می کند.

مشابه Command Prompt ، شما می توانید از PowerShell برای فرمت سریع درایو فلش برای پاک کردن محتوای آن استفاده کنید. یا می توانید از ابزار command-line نیز برای پاک کردن و فرمت دستگاه ، حذف محتویات و رفع مشکلات آن استفاده کنید.

برای فرمت یک درایو فلش USB با استفاده از دستورات PowerShell ، از این مراحل استفاده کنید:

    Format-Volume -DriveLetter DRIVE-LETTER -FileSystem FILE-SYSTEM

در دستور ، مطمئن شوید که “DRIVE-LETTER” را با حرف صحیحی که نشان دهنده درایو مورد نظر برای فرمت، و “FILE-SYSTEM” را با FAT32 ، exFAT یا NTFS جایگزین کنید (توصیه می شود).

این مثال quick format درایو E است:

 Format-Volume -DriveLetter E -FileSystem NTFS

    Format-Volume -DriveLetter DRIVE-LETTER -FileSystem FILE-SYSTEM -Full -Force

این مثال فرمت کامل درایو E است:

    Format-Volume -DriveLetter E -FileSystem NTFS -Full -Force

پس از اتمام مراحل، PowerShell با تنظیماتی که تعیین کرده اید، حافظه قابل جابجایی را فرمت می کند.

برای پاک کردن و فرمت یک درایو قابل جابجایی با دستورات PowerShell ، از این مراحل استفاده کنید:

    Get-Disk

Get-Disk DISK-NUMBER | Clear-Disk -RemoveData

در این دستور ، “DISK-NUMBER” را با شماره صحیحی که نمایانگر فلش درایو است، تغییر دهید.

این مثال دیسک شماره 1 را انتخاب و پاک می کند:

Get-Disk 1 | Clear-Disk -RemoveData

New-Partition -DiskNumber DISK-NUMBER -UseMaximumSize

در دستور، “DISK-NUMBER” را به عدد صحیحی که نمایانگر فلش درایوی است که فرمت می کنید، تغییر دهید.

این مثال با استفاده از کل فضای موجود در درایو شماره 1 ، یک پارتیشن جدید ایجاد می کند:

New-Partition -DiskNumber 1 -UseMaximumSize

Get-Partition -DiskNumber DISK-NUMBER | Format-Volume -FileSystem FILE-SYSTEM -NewFileSystemLabel DRIVE-NAME

در دستور ، “DISK-NUMBER” را با شماره صحیح فضای ذخیره خود ، “FILE-SYSTEM” را با “NTFS” ، “FAT32” یا “exFAT” و “DRIVE-NAME” را با نام مورد نظر دستگاه برای نمایش در File Explorer جایگزین کنید.

این مثال درایو شماره 1 را با استفاده از سیستم فایل NTFS انتخاب و فرمت می کند:

Get-Partition -DiskNumber 1 | Format-Volume -FileSystem NTFS -NewFileSystemLabel workFlash

Get-Partition -DiskNumber DISK-NUMBER | Set-Partition -NewDriveLetter DRIVE-LETTER

در این دستور ، “DISK-NUMBER” را برای شماره صحیح حافظه قابل جابجایی خود ، و “DRIVE-LETTER” را با نامی که می خواهید دستگاه در File Explorer ظاهر شود ، جایگزین کنید.

این مثال E را به عنوان حرف درایو دیسک شماره 1 تعیین می کند:

Get-Partition -DiskNumber 1 | Set-Partition -NewDriveLetter E

پس از انجام این مراحل، PowerShell برای رفع مشکلات اطلاعات موجود در درایو فلش USB را حذف می کند. سپس یک پارتیشن جدید ایجاد می کند و یک سیستم فایل سازگار را برای ذخیره فایل ها از دستگاه ویندوز 10 ، macOS یا Linux خود (بسته به تنظیمات شما) پیکربندی می کند.

پست قبلی

بهترین ویدئوپروژکتور لیزری

پست بعدی

کنتراست و تفاوت آن با رزولوشن

همه چیز در مورد خرید دزدگیر اماکن

آدرس IP چیست؟

تفاوت IPV4 با IPV6 ؛ بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها

دلایل استفاده از PBX میزبان (Hosted PBX) در شرکت ها

سلام دوست عزیز، من هر کاری کردم ولی از قسمت create partition primary جلو نمیره. در عوضش حدود ۱۰ تا جمله میده که دلیلهای مختلفی داره و جلو نمیره.
ممنون میشم از راهنماییتون

با سلام و تشکر اگه عیب فلش سخت افزاری باشه که به کمی تخصص و تجربه و نیز ابزار برای تعمیرش نیاز دارید که معمولا ارزش نداره ولی اگه عیب فیزیکی نباشه و کمی خوش شانس باشید میتونید با نرم افزار های مخصوص تعمیرش کنید.

سپاسگزار از مطالب مفیدتون

با تشکر از شما که وقت گذاشتید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم


تصویر امنیتی
*

آخرین مطالب

نمایندگی پاناسونیک در میرداماد ؛ عرضه محصولات و انجام تعمیرات


آموزش فعال کردن Call Waiting در سانترال پاناسونیک


کدهای تلفن پاناسونیک KX-T7665


فکس مودم چیست؟

فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می کنیم . – حال به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید.

چطور بفهمیم فلش ویروس دارد
چطور بفهمیم فلش ویروس دارد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *