چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

 
helpkade
چگونه دل همسر را بدست بیاوریم
چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

جستجو در سایت

چگونه دل شوهرم را بدست بیاورم،چگونه دل همسرم را بدست بیاورم،نفوذ به دل شوهر،چگونه دل مردان را بدست بیاریم،اگر به این 5 فن مجهز باشید مردان راحتتر سفره دلشان را برایتان باز خواهند کرد، سپس شما می‌توانید بهتر برای یک رابطه بهتر تلاش کنید و نهایتاً لذت بیشتر از باهم بودنتان ببرید.

1 – اجازه بدهید او درک کند که علاقه نشان می‌دهید به آنچه که می‌گوید هیچ مردی به شما اجازه نمی دهد به افکارش راه یابید مگر اینکه بداند که شما به آنچه که او می‌گوید توجه و علاقه نشان خواهید داد. یکی از بهترین راهها برای منتقل کردن این موضوع به او این است که از طریق زبان بدنتان وارد شوید. برای نشان دادن تمایل خود به گفته های او، نگاه طبیعی به او و باز کردن بازوانتان به نشانه گرایش به او بهترین راه است. اجازه دهید به او بداند که شما متوجه اید که چه می‌گوید آنهم با یک سرتکان دادن یا با حرکت دادن به پیشانیتان. همچنین تحت تأثیر قرار گرفتن، مثلاً وقتی که او تحت فشار باشد در گفتن داستان خود و ببیند که شما هم همین گونه اید، احساس بهتری خواهد داشت. این کار مثل این است که گفته باشید من می‌فهمم که چه احساسی داری یا من خودم را جای تو می‌گذارم.2 – لطفاً داوری و قضاوت نکنید هیچ مردی افکار واقعی اش را نمی گوید اگر دریابد که تحقیر یا نکوهش می‌شود. اظهاراتی مانند چطور توانستی این کار را انجام دهی یا اگر من بودم چنین نمی کردم را رها کنید. آزادی این را به او بدهید که آشکارا و صادقانه هر آنچه که می‌خواهد توضیح دهد بدون قضاوت شما، آنگاه شما شگفت زده خواهید شد. شما مجبور هم نیستید که او را ببخشید یا با او موافق باشید. شما با این کار به راحتی محیطی آزاد را برای او ایجاد کرده اید که هر آنچه فکر می‌کند برای شما بگوید.3 – از بکار بردن کلمه چرا بپرهیزید وقتی روانشناسان دوره کارآموزی خود را سپری می‌کنند، از آنها می‌خواهند تمرین کنند که کلمه چرا را از دایره لغاتشان حذف کنند. زیرا پرسیدن چرا به طور مکرر، انرژی منفی می‌دهد و شرایط را بحرانی و حساس می‌کند. وقتی که شما از یک مرد بپرسید که چرا این کار را اینطور انجام داده ای، او اینطور استنباط خواهد کرد که به او گفته اید که تو احمق هستی که روی زمین این را ه را برای این کار انتخاب کرده ای! حالا او قبل از اینکه جملاتتان را تمام کرده باشید حالت تدافعی به خود می‌گیرد. تمرین کنید که به جای استفاده از کلمه چرا بگویید درباره این موضوع به من بیشتر بگو.4 – هرگز نگویید ما نیاز به گفتگو داریم هیچ چیز بهتر از این جمله نمی تواند یک مرد را وادار کند که کمتر حرف بزند. این جمله حامل این پیام است که او کار اشتباهی کرده است که در دردسر افتاده و باید درباره اش توضیح دهد. او گفتگو را قبل از شروع کردنش متوقف خواهد کرد. بهترین راه برای مطرح کردن یک موضوع مهم به آرامی و غیر مستقیم وارد شدن به آن است. زمانی که هر دوی شما مشغول انجام آن هستید را انتخاب کنید مثل آشپزی و یا تمیزکاری سبک، که او راحتی بیشتری احساس کند. به خاطر داشته باشید وقتی او درگیر فوتبال جمعه شب است برای این کار به او نزدیک نشوید.5 – گوش دادن واقعی را یاد بگیرید شما همیشه شانس شنیدن افکار او را نخواهید داشت. چندین بار شده است که شما وقتی که او صحبت می‌کرده است در فکر دیگری بوده اید یا شاید هم فکر می‌کرده اید که در جواب به او چه بگویید؟! این موضوع بسیار مهم است که اکنون را با او باشید تا اینکه به افکارتان اجازه دهید همه جا باشد غیر از با او. یک مرد می‌تواند احساس کند که شما واقعاً می‌خواهید حرفهای او را بشنوید یا خیر. درست شنیدن بهترین راه برای رسیدن به یک گفتگوی واقعی است که او هم بتواند حقیقت را به شما بگوید.

منبع : hidoctor.ir

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

 

چطور خودمان را در دل همسر جا کنیم

روشهای وابسته کردن شوهر

چگونه شوهرم را تحریک کنم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


11989


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232638649


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

راهکارهای به دست آوردن دل همسر چگونه است؟ این سؤالی است که بسیاری از افراد در جلسات مشاوره خانواده مطرح می‌کنند و از روانشناسان در این باره کمک می‌خواهند. کمبود مهارت‌های ارتباطی، ناتوانی در بخشش یکدیگر و عدم انعطاف‌پذیری روانی کافی در زندگی مشترک از جمله دلایلی است که باعث می‌شود زن و شوهرها از یکدیگر فاصله بگیرند و ناراحتی‌هایشان منجر به ایجاد سردی روابط میان آن‌ها شود. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید این فاصله‌ها را کم کنید و مجدداً دل همسر خود را به دست بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همچنین مشاوره خانواده می‌تواند به شما کمک کننده باشد.

بسیاری از ناراحتی‌هایی که بین زن و شوهرها اتفاق می‌افتد، ناشی از سوءتفاهم و داشتن برداشت‌های متفاوت از موضوعی واحد است. در جلسات مشاوره خانواده و زوج درمانی به کرات شاهد این مسئله هستیم که زوجین با یکدیگر در مورد مشکلات خود به درستی صحبت نمی‌کنند و مهارت برقراری ارتباط کلامی موفق را نیاموخته‌اند. این مسئله باعث می‌شود که گفت وگوها دائماً به مشاجره تبدیل شوند. خیلی از افراد برای پیشگیری از همین مشاجره‌هاست که از گفت‌وگو طفره می‌روند و به دنبال این هستند که مشکلات به مرور زمان خودشان بهبود یابند. برای آنکه بتوانید دل همسرتان را به دست بیاورید پیش از هر چیزی باید بتوانید از طریق گفت‌وگو درباره نیازها و مشکلات، احساسات و نگرانی‌های همسرتان را دریابید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه صحبت با همسر کلیک کنید.

برای این کار سعی کنید زمانی را به مکالمه اختصاص دهید که هیجانات منفی شما فروکش کرده باشند. حرف زدن در زمان عصبانیت تنها موجب وخامت اوضاع می‌شود. در نتیجه مکان و زمان مناسبی را انتخاب کنید و اجازه دهید همسرتان در فضایی آرام نگرانی‌های خود را با شما در میان بگذارد. حتی اگر فکر می‌کنید که نگرانی‌های او به جا نیست تلاش کنید تا از زاویه دید او به قضایا بنگرید و نشان دهید که او را درک می‌کنید.

 

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

یکی از اشتباهات رایج میان زوجین این است که هنگام دعوا دائماً تلاش می‌کنند که برای مشکلات مقصر پیدا کنند و به همین خاطر همسر خود را به خاطر چیزهای مختلف سرزنش می‌کنند. این رفتارها زندگی را به میدان جنگ تبدیل کرده و باعث می‌شود به هم نزدیک شدن پس از مشاجره دشوارتر شود. به جای این کار تلاش کنید تا به گونه‌ای راه‌حل مدار عمل کنید. هر چقدر بیشتر بتوانید احساسات منفی خود را کنترل کنید و راه‌حل‌های مناسب‌تری را ارائه دهید، با وجود تمام اختلاف‌ها ارتباط عاطفی میان شما و همسرتان آسیب جدی نخواهد دید و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید دل او را به دست بیاورید.

هر رابطه‌ای محدودیت‌ها و خطوط قرمز مربوط به خود را دارد. تلاش کنید که این محدودیت را به وضوح برای یکدیگر روشن کنید تا ناخواسته کاری نکنید که اساس رابطه‌تان آسیب ببیند و نتوانید یکدیگر را ببخشید. در واقع در هر رابطه‌ای افراد حساسیت‌های مربوط به خود را دارند. اگر بتوانید حساسیت‌های یکدیگر را درک کنید و به آن‌ها احترام بگذارید، هرگز دعواهایتان به یک اختلاف جدی تبدیل نخواهد شد و زودتر می‌توانید یکدیگر را ببخشید و دل هم را به دست بیاورید.

نگذارید مشکلات و فشارهای زندگی روابط عاطفی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. به همسرتان نشان دهید با وجود همه دغدغه‌ها و استرس‌هایی که در زندگی متحمل می‌شوید همچنان او را دوست دارید. برای روابط عاطفی و صمیمت جسمانی بین خودتان زمان خاصی را در نظر بگیرید و نگذارید مشکلات روز به روز بین شما سردی و فاصله بیشتری را ایجاد کند.

گاهی اوقات تنها کاری که لازم است برای آرام کردن همسرتان انجام دهید این است که گوشی شنوا برای او باشید. با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند گوش دادن کار ساده‌ای است اما جالب است بدانید که این کار یک مهارت است و با شنیدن صرف فرق دارد. شاید برای شما نیز پیش آمده هنگامی که سکوت می‌کنید تا همسرتان با شما درد و دل کند او بازهم اعتراض می‌کند که به او توجه نمی‌کنید.

در این شرایط است که باید بیشتر به فکر پرورش مهارت گوش دادن در خود باشید. برای اینکه این مهارت را تقویت کنید لازم است که بتوانید در عین حال که گوش می‌دهید با زبان بدن و چشم‌هایتان به طرف مقابل نشان دهید که به او توجه می‌کنید و حرف‌هایش را درک می‌کنید. این سبک از گوش دادن دلگرمی خوبی برای همسرتان ایجاد خواهد کرد و به او نشان خواهد داد که او را درک می‌کنید.

برای شناخت بیشتر در زمینه مهارت گوش دادن کلیک کنید.

ممکن است کارهای زیادی برای به دست آوردن دل همسرتان انجام دهید که فکر کنید دیگر نیازی به ابراز محبت کلامی وجود ندارد. در حالی که هرگز نباید قدرت کلمات را دست کم بگیرید. گفتن جملات محبت‌آمیز می‌تواند تأثیر شگرفی روی روحیه و خلق افراد ایجاد کند. این امر به خصوص در مورد زنان بسیار اهمیت دارد. گفتن یک “دوستت دارم” ساده گاهی از انجام کارهای گوناگون تأثیر بیشتری دارد.

درست است که افراد تلاش می‌کنند تا با کسی ازدواج کنند که بیشترین تفاهم را با او دارند با این حال هرگز زوجین کاملاً مانند یکدیگر نیستند و مسلما در سلایق و علاقه‌مندی‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای آنکه بتوانید دل همسرتان را به دست بیاورید لازم است که به این تفاوت‌ها احترام بگذارید و گاهی تلاش کنید تا دنیا را از دریچه چشم او نگاه کنید. برای مثال می‌توانید زمانی را به دیدن فیلم‌های مورد علاقه همسرتان بگذرانید یا در کنار هم کتابی را بخوانید که از دید او جالب به نظر می‌رسد. این کارها تا حد زیادی صمیمیت میان شما را افزایش خواهد داد. در صورتی که نمی‌توانید این خواسته‌های همسر خود را قبول کنید نیاز است که از یک مشاوره زناشویی کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مشاوره زناشویی کلیک کنید.

خیانت در زندگی مشترک چه از جانب مرد و چه از جانب زن بسیار آسیب‌زاست و عمیقاً می‌تواند فرد خیانت دیده را تحت تأثیر قرار دهد. علت آن ‌هم این است که خیانت اساس ارتباط سالم یعنی اعتماد را از بین می‌برد و به دلبستگی آسیب می‌رساند. با همه این تفاسیر فراموش کردن و بخشش خیانت همسر ساده نیست.

لازم است که به همسرتان زمان بدهید و همچنین قواعد جدیدی برای رابطه خود تعیین کنید تا بتوانید اعتماد از دست رفته را برگردانید. اکثر افراد در این شرایط برای بازیافتن روحیه سابق خود به مشاوره روانشناسی نیاز دارند. بسیاری از زوج درمانگران با تمرکز روی بحث خیانت به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید ارتباط آسیب دیده خود را بهبود ببخشید و زندگی را بار دیگر در کنار هم تجربه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه زوج درمانی کلیک کنید.

یک باور رایج در میان عموم این است که زنان تنها با خرید وسایل گران قیمت به رابطه برمی‌گردند و در واقع شما تنها از این طریق می‌توانید دل آن‌ها را به دست بیاورید. در حالی که این گونه نیست. خرید هدایا تنها بخشی از ارتباط است در حالی که زنان بیش از هر چیز به حمایت عاطفی نیاز دارند. اگر شما نتوانید در طول زمان محبت خود را به همسرتان نشان دهید خرید هدایا نیز به مرور زمان ارزش خود را از دست خواهد داد. به این ترتیب هرگز اهمیت ابراز علاقه کلامی و داشتن رفتارهای عاشقانه را دست کم نگیرید. باید این را بدانید برای به دست آوردن دل یک فرد تنها داشتن جیب‌های پر از پول کافی نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه راهکارهایی برای بدست آوردن دل همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

با احترام گذاشتن به مرد، می توان او را برای همیشه داشت.

 

شاید شوهرشما نظیر بسیاری از مردان، از لحاظ عاطفی به یک جام خالی بماند. به خاطر بسپارید، او یاد گرفته است که احساساتش را برای خودش نگاه دارد، در حقیقت آن را در خود خفه کند.دنیای مرد ها استدلالی و زنها احساسی است. راز صمیمیت میان این دو درک تفاوت هایشان است. تحقیقات نشان داده است که مردها اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند بیشترشان ترجیح می دهند تنها بمانند تا این که به آنها بی احترامی شود و از سوی دیگر اکثر خانم ها به عشق و محبت بیشتر علاقه نشان داده اند. در واقع همان قدر که بشر نیازمند هواست زن به عشق نیاز دارد و مرد به احترام.

اگر مردها و زن ها بتوانند یکدیگر را بدرستی درک کنند، می توانند کنار هم زندگی آرام و بی دغدغه و پر از عشق و احترامی داشته باشند. نگاه به یک زندگی عاشقانه از دید همسرتان کمک می کند تا فکر نکنید حال زندگی تان خوب نیست.چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

شنونده خوبی باشیدوقتی مردی به حرف های زن مورد علاقه اش با صبر و حوصله گوش می کند به او ثابت می کند که دوستش دارد. زن ها در خانه بسیار بیشتر از مردها حرف می زنند. در حقیقت با صحبت کردن قصد ایجاد روابطی محکم و صمیمی دارند و پیوندی عاطفی می خواهند و گاهی اوقات هم درخصوص موضوعی مضطرب و نگران هستند و با حرف زدن می خواهند از اضطرابشان بکاهند، اما متاسفانه مردها در این گونه مواقع فکر می کنند باید مشکلی را حل کنند و راه حل ارائه می دهند و بحث را به تصور خودشان تمام کرده و زن را با تمام نگرانی هایش به حال خود رها می کنند و این تصور را در زن به وجود می آورند که علاقه ای در میان نیست. وقتی مردی شنونده خوبی است می تواند حامی زن خود باشد و صلح و آرامش به وجود آورد.

 

 

مهربانی های کوچکدرک این موضوع که هدیه های کوچک مانند یک شاخه گل برای زن بسیار مهم است، برای مرد سخت است اما اگر بداند این هدیه ها در کنار انجام دادن کارهای هرچند کوچک چه معجزه ای می کند، لحظه ای درنگ نکرده و به این وسیله عشق خود را به او ثابت می کند.

حمایت عاطفیگاهی اوقات زن ها نسبت به موضوعی بسیار حساس شده و ناراحت یا حتی عصبانی می شوند و ممکن است رفتار پرخاشگرانه  داشته باشند. در این گونه مواقع مردها باید صبور باشند و از نظر احساسی آنها را حمایت کنند. این کار تاثیر بسیار خوبی روی زن ها می گذارد زیرا آنها متوجه می شوند در هر حالتی مورد مهر و محبت همسرانشان قرار دارند.

وقتی مردی به حرف های همسرش با صبر و حوصله گوش می کند به او ثابت می کند که دوستش دارد.

 

محرم رازروان پزشکان بیان کرده اند که نیازهای اولیه یک مرد، علاوه بر یک عشق گرم و داغ، پذیرش و تحسین او از سوی همسرش می باشد. زن ها باید این تفاوت مهم بین دو جنس زن و مرد را کاملاً به خاطر بسپارند. تاکنون احساس کرده اید که وقتی به شوهرتان می گویید که چقدر دوستش دارید او به اندازه کافی احساساتی نمی شود؟ اما به او بگویید «من تو را تحسین می کنم» ببینید که چه اتفاقی می افتد. به عنوان یک زن، شما آرزو دارید که مورد عشق و علاقه همسرتان باشید، درست می گویم؟ اما، شوهر شما به عنوان یک مرد، آرزو دارد که وی را تحسین کنید. زیرا این نخستین نیاز اوست.

جام احساسات او را پر کنیداگر می خواهید او افکار و احساساتش را بیان کند، او را آزاد بگذارید، این کار را باید با پرکردن جام خالی وجود او با تحسین شخصیت و کارهایش، آغاز کنید، زیرا جام وجود او باید ابتدا لبریز از احساس باشد تا قادر به انتقال احساس و افکارش شود و گرنه تا هنگامی که این نیاز روحیش برآورده نشده است، قادر نیست چیزی را به شما عرضه کند و هنگامی که جام وجودش لبریز شد، حدس بزنید که فوران احساساتش متوجه چه کسی خواهد شد؟ آری همان کسی که این جام را پر کرده است یعنی شما!

مفهوم عشق از نظر مردهابا احترام گذاشتن به مرد، می توان او را برای همیشه داشت. مردها بیشتر ازعشق به احترام زن ها نیاز دارند و موارد زیر چیزهایی هستند که یک مرد نیاز دارد به آنها احترام گذاشته شود:قضاوتمردها به این موضوع واقعا حساس هستند و یک مرد نیاز دارد تا دانش، عقاید و تصمیم هایش به رسمیت شناخته شود. این موارد قضاوت او نسبت به زندگی و مسائل مختلف را شکل می دهد. بسیاری از مردها دوست ندارند دانش و آگاهی شان زیر سوال برود و در مورد تصمیم گیری هایشان بحث و جدل شود.

احترام در جمعبسیاری از مردها وقتی زن مورد علاقه شان در جمع از آنها انتقاد می کند، بسیار ناراحت شده و آن را بی احترامی می دانند. وقتی زنی چنین کاری را با مردی می کند درست مانند این است که او را تحقیر و شخصیتش را لگدمال کرده است.

توانایی هاموضوع بسیار مهم دیگری که مردها به آن خیلی اهمیت می دهند توانایی شان است. وقتی توانایی هایشان حتی بر سر مسائل کوچک مورد تردید قرار می گیرد، درست مانند این است که به آنها بی احترامی شده است. او با خود می اندیشد اگر سر یک موضوع بی اهمیت به او اعتماد ندارند، پس بر سر موضوعات مهم و حیاتی چه برخوردی خواهند داشت. زن با گفتن حرفی منفی در مورد توانایی های یک مرد او را عصبانی کرده و از خود می راند.

منبع: جام جم

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


لاغری موضعی با لیزر

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مواقعی در زندگی پیش می آید که ثابت می شود از دست دادن چیزی خیلی راحت تر از نگه داشتن آن است یا به قول معروف خراب کردن راحت تر از آباد کردن است ، این موضوع دقیقا در زندگی زناشویی نیز صادق است چراکه برای تداوم و ادامه زندگی تدابیری وجود دارد که چنانچه در موردشان کوتاهی شود مطمئناً تبعات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

جالب است بدانید دنیای زن ها سرشار از احساس و دنیای مرد ها در گرو استدلالهای مردانه شان است. درک تفاوت میان این دو راز صمیمیت و نزدیکی آنهاست. طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که چنانچه مرد ها مجبور به انتخاب یکی از دو مورد عشق و احترام باشند بیشتر ترجیح می دهند تنهایی را برگزیند تا اینکه رو به بی احترامی بیاورند و از سوی دیگر بیشتر زنها به ابراز عشق و محبت علاقه نشان دادند به همان اندازه که بشر احتیاج به هوا دارد زن نیازمند عشق است و مرد نیازمند به احترام. 

چنانچه زن و مرد بتوانند به درستی درک خوبی از همدیگر داشته باشند زندگی آرام بدون دغدغه و سرشار از عشق و احترام تجربه می کنند یک زندگی عاشقانه در دید همسرتان نسبت به زندگیتان کمک بزرگی به حال خوب هر دوتان می کند. 

در این مطلب مهم بخش خانواده پلاس نمناک روی صحبت ما با آن دسته از خانم هایی است که درصدد نفوذ به قلب شوهرشان هستند اما روش درستی را برای راهیابی به آن بلد نیستند. ترفندها و روش های ساده ای که در اختیارتان قرار داده ایم ممکن است در نگاه اول پیش پا افتاده و بی اهمیت به نظر برسند اما تجربیات و تحقیقات حاکی از آن است که ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در همین نکات به ظاهر جزئی می باشد پس با ما همراه باشید تا با خواندن این راهکارها یک زندگی شیرینی را در کنار همسر خود رقم زده و با درک متقابل اختلافات زندگیتان را به حداقل برسانید. 

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

حواستان به حسادت های شوهرتان باشد 

برای اینکه با شوهر خود تفاهم داشته باشید باید از روحیات او اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال آیا انتظار دارید زمانی که از همکار شوهرتان تعریف می کنید شوهرتان عصبانی نشود؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم چنانچه می خواهید جایی در قلب همسرتان داشته باشید بیش از اندازه مردی را پیش او تعریف نکنید ، چیزهایی که از دیگران یاد گرفته اید را پیش او با ناز و ادا تعریف نکنید ، چراکه گاهی اوقات مردها قدرت ابراز حسادت خود را ندارند و سخت بیان می کنند بنابراین در این مواقع دچار درد های درونی بسیاری می شوند و پیامدهای خوشایندی برایشان ندارد پس شما بایستی به این دست از خصیصه های مرد خود توجه داشته باشید و از همه مهمتر باید بدانید او با حسادتی که نسبت به اطرافیان در مورد شما دارد به طور غیرمستقیم دوست داشتن خود را به شما نشان می دهد. 

عادت های قدیمی خود را ترک کنید 

زمانی که در آستانه جدایی از همسرتان قرار گرفته اید باید این را قبول داشته باشید که مطمئناً کاری کردید که موجب دوری از هم شده اید.ممکن است با خود بگویید که من که چیزی برای همسرم کم نگذاشته ام اما این را بدانید که این فقط تفکرات شما است و باید ببینید که چه چیزی باعث رفتن همسرتان شده است.پس چنانچه می خواهید به همان روزها، ماه ها و سال های اول زندگی عاشقانه خود بازگردید و به نوعی مرد خود رامنصرف کنید بایستی عادت های قدیمی خود را ترک کنید. 

قبل از هر چیزی با فکر کردن اقدام به پیدا کردن عادت های اشتباه خود بکنید و با رجوع به عمق و درون خود به خوبی در مورد رفتارها و حرفهای خود بیندیشید و سپس با کمی مطالعه و یا مشورت با دوستان خود در صدد برطرف کردن عادت های بد خود در بیاید تا بتوانید مجدد به اعتماد به نفس قبلی خود دست یابید. باید به خودباوری برسید و مهارت های خود را بشناسید زمانی که به این مرحله رسیدید از تفکرات بیهوده ای همچون چرا پیامک نمی دهی و زنگ نمیزنی دست برمی دارید و با این کار یاد میگیرید که زندگیتان را درگیر رفتارهای خوب و بد او نکنید و چنانچه با شما خوب تا کرد حالتان خوب شود و اگر بی محلی دیدید غمگین و افسرده شوید و در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که غم و شادی زندگی شما کاملاً به خودتان بستگی دارد. 

بنابراین زمانی که به این درجه از حال خوب رسیدید در همه روز و لحظه های خود دیگر فقط به او فکر نخواهید کرد ، دیگر نگران حرف هایتان نخواهید شد که مبادا چیزی بگویید که موجب آزردگی اش شود ، بیش از اندازه تلاش برای جلب توجه اش نمی کنید. دستیابی به این مرحله تعالی روح منجر می شود که مرد به طرف شما جذب شود و آن موقع هست که در میابید شما باید درونیات خود را تغییر می دادید نه طرف مقابل تان را. 

حمایت احساسی را از او دریغ نکنید 

بیشتر مردها مواقعی که زندگیشان دچار بحران شده است نیاز به یک پشتیبان دارند و چنانچه شما نقش این حامی و پشتیبان را برای او داشته باشید مطمئن باشید که قشنگترین احساس را به او هدیه داده اید. 

به هیچ عنوان نباید در برابر همسرتان بی تفاوت باشید و از هیچ گونه کمکی نسبت به او دریغ نکنید و همیشه به او فرصت متعهد بودن و کسب انرژی چند باره در کارهایش را بدهید تا احساس راحتی داشته باشد. 

همیشه انعطاف پذیر باشید 

در زندگی زناشویی خود متفاوت باشید نه همیشه خوب و مهربان بوده و نه همیشه یکنواخت و کسل آور باشید با رفتارهای جدید ، طرز تفکر خلاق ، پوشش جدید و کردار قابل توجه متفاوت بودن خود را به همسرتان نشان دهید. 

صبور و شکیبا باشید 

با صبر و شکیبایی سعی کنید در حد امکان از بحث و جدل دوری کنید و بدانید که نظر شخصی هر کسی قابل احترام است و هیچ دلیلی ندارد که شما اقدام بر تحمیل عقاید خود به دیگران بکنید. 

به همسرتان احساس امنیت بدهید 

همه مردها در زندگی خود نیاز به احساس امنیت دارند و در صورتی به سمت طرف مقابلشان جذب می شوند که چنین حسی را از آنها بگیرند حتی خود شما نیز زمانی که سکوت کرده و در لاک خود فرو رفته اید دوست دارید همسرتان کنارتان باشد و در باره احساسی که دارید با شما سخن بگوید. 

آنها خواهان شرایط امنیتی هستند که تمام استرس ها و نگرانی هایشان را بیرون بریزند بنابراین برای اینکه در دل همسر خود به محبوبیت خاصی برسید سعی کنید فضای امنی را برای او مهیا کنید. 

آراستگی خود را حفظ کنید 

اکثر مردان تاکید بسیار زیادی آراستگی همسرشان دارند و بیشتر متکی به قوه بینایی خود هستند بنابراین بهتر است با آراستگی هر چه تمام در جلوی دیدگان همسرتان دلبری کنید.

زن رازداری برای شوهرتان باشید 

درباره اسرار و رازهای همسرتان امانتدار باشید و عیب ها و نقایص او را پیش هیچ کس حتی والدین تان بازگو نکنید. 

چنانچه در آیه ای از قرآن آمده است:«هن لباس لکم» یعنی زن ها باید پوشش مناسب برای عیوب مردان باشند. به قدری باید در عیب پوشی حساس و دقیق باشید که حتی اگر کسی قسم خورد که همسرتان دارای فلان عیب است شما نیز همپای او به اینکه او از این عیب مبرا است مصر باشید. 

بهترین زن دنیا برایش باشید 

با ارتقای سلامت جسمی و روحی و اجتماعی خود و همچنین رسیدگی به پوشش و ظاهر خود به شوهر خود نشان دهید که بهترین زن برایش هستید. به این معتقدیم که شرافت با لباس به دست نمی آید اما انضباط شرافت می آورد همانطور که حضرت نبی اکرم (ص) به هنگام خارج شدن از منزل خود لباس ها و عمامه خود را منظم کرده و موهای خود را شانه زده و عطر مخصوص خود را استفاده می کردند و سپس از خانه بیرون می آمدند. چراکه ظاهر آراسته و جذاب محبوبیت به دنبال دارد جالب است بدانید نظم درونی و زیبایی درون و آرامش شما نیز به همین اندازه بر محبوبیت شما تاثیر گذار است. 

به همسرتان حس خوب انتقال دهید 

تا جایی که برایتان امکان پذیر است طرف مقابل خود را تشویق کنید چراکه با خوشبین بودنتان نسبت به شوهر ، او را نیز نسبت به خودتان خوشبین می کنید. بی پرده بگوییم زمانی که مرتب در حال انتقاد کردن همسرتان باشید بالاخره بذر بدبینی را در وجود او می کارید و این بدبینی باعث می شود که محبوبیت شما در مقابل همسرتان از بین برود باید بدانید که این طبیعت بشر است که زمانی مورد انتقاد قرار می گیرد حس خوبی ندارد. 

لبخند زدن را فراموش نکنید 

جالب است بدانید با یک لبخند ساده ای که بر لبان شما مینشیند تاثیر فوق العاده ای روی مرد شما گذاشته می شود اشتباهی که بسیاری از زنان می کنند این است که علاقه مند به این هستند که جدیت داشته باشند اما غافل از اینکه جدیت تاثیر عکس در رابطه زن و مرد دارد پس همیشه تلاش کنید لبخند کوچکی بر لبانتان داشته باشید.

 

لطفاً دست نیافتنی باشید 

همه افراد طالب چیزهایی می باشند که دسترسی به آنها مشکل است و چیزهایی که به راحتی برایشان قابل دسترس است ارزش و شأن چندانی ندارد. یادتان باشد هیچ وقت همه خودتان را به شوهرتان نشان ندهید گاهی اوقات دست نیافتنی باشید گاهی انعطاف پذیر و تسلیم. 

زمان گفت و گو به چشمهایش نگاه کنید 

یک زوج عاشق زمانی که از صمیم قلب عاشق همدیگر هستند 75% از تایمی که با هم صحبت می کنند به چشمهای همدیگر نگاه می کنند و زمانی که بین صحبتشان شخص ناخوانده ای وارد شود به آرامی روی از یکدیگر برمی گردانند. اما در گفتگوهای عادی معمولاً 30 تا 60 درصد از گفتگو اختصاص نگاه کردن دارد. 

کارهای غافلگیر کننده بکنید 

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

با توجه به نیازهای منطقی و احساسی همسرتان مثل رنگ ها ، غذا ، کتاب ها و فیلم های مورد علاقه اش کارهایی بکنید که او را غافلگیر کرده باشید مثلاً غذای مورد علاقه اش را با دستورالعمل خاصی درست کنید و زمانی که او از سرکار برمی گردد او را شگفت زده کنید با این کار شما فکرش را خوانده اید و با روح و روان و بازی می کنید. 

حس آزادی به او هدیه دهید 

از آنجایی که مردها از محدودیت بیزارند بنابراین سعی کنید در دوران آشنایی و نامزدی به او ثابت کنید که قصد تغییر شخصیتش را ندارید و همان طور که هست قبولش دارید و اصلا محدودیتی برایش ایجاد نکنید با این کار شما احساس آزادگی او می دهید. 

فقط به حرف زدن اکتفا نکنید 

به روز های قبلی که با او بودید فکر کنید و ببینید آیا در همان روزها مدام با هم در ارتباط بوده و تماس میگرفتید؟آیا به تمام توجهات و خواسته های او زندگیتان را بنا کرده بودید؟آیا خودتان را قربانی جلب توجه او کرده بودید؟ 

بی شک هیچکدام از این اقدامات را انجام نمیدادید و در اولین ملاقاتتان فکرتان فقط معطوف خودسازی و ارتقای ظاهرو روحتان بوده است و چنان به رفتار خود توجه میکردید تا جذبش شوید.حال بگویید در این برهه از زمان چرا مثل قبل نیستید؟پس سعی کنید دوباره به حالت قبلی خود برگردید و جوری رفتار کنید که انگار با مرد خود به تازگی آشنا شده اید و قصد تسخیر قلبش را دارید و دوباره به فکر ارتقای روح و ظاهر خود باشید. 

سعی کنید نق زدن را کنار بگذارید 

از همین حالا خود را از دسته زنان نق نقو جدا کنید چرا که نق نق کردن روز خوب مردان را خراب میکند بنابراین چنانچه این کار را ترک کردید در واقعا به همسر خود ثابت میکنید که آسایش و آرامش او از هر چیز دیگری برای شما مهم است. 

نیاز های مزاجی و ذهنی شوهرتان را بشناسید 

در حالی که همیشه در تلاش برای حفظ همسرتان هستید نباید از نیازهای فکری و احساسی او نیز از رنگ مورد علاقه گرفته تا فیلم و کتاب های مورد علاقه اش غافل شوید و به وقتش با همین چیزهایی که از او میدانید غافلگیرش کنید. 

دلربا و دلفریب رفتار کنید 

همچون یک پری دریایی نقشتان را ایفا کنید یک پری دریایی با اینکه خیلی زیبایی خیره کننده ای دارد اما همیشه خود را در معرض توجه قرار نمیدهد بنابراین حتما در رابطه خود و همسرتان کمی رمز و راز چاشنی آن بکنید. 

گاهی مواقع اقدام به ارسال پیام های گیج کننده و متناقض برایش بکنید و در عین اینکه آرام و معصومانه رفتار میکنید آنگاه همچون یک فرد شرور خودنمایی کنید اینگونه رفتارها از شما منجر میشود همسرتان برای کشف شما بیشتر تلاش کند.

 

زیاد از حد خوب نباشید 

چنانچه تمام تلاش خود را برای خوب بودن صرف کنید احتمالش خیلی بالاست که در انتهای روز رفتارهایتان برای خودتان بسیار راضی کننده خواهد بود اما باید بدانید با محبت و خوبی بیش از اندازه از جذابیت خود کاسته اید و ممکن است به مرور زمان همسرتان از رفتارهایتان دلزده شود. 

بطوریکه زمانی که یک تقاضای طبیعی و کوچک از همسرتان دارید وی در دیدگاهش به شما به عنوان یک شخص پر توقع نگاه میکند. 

پس بعضی مواقع بخش های کوچکی از سیاهی های شخصیتتان را بروز دهید و گاهی خود را به بی رحمی بزنید و یا حتی گاهی رفتارهای زشت از خود نشان دهید ولی حواستان باشد دست به کارهای بی ارزش و مبتذل نزنید. 

در بحث هایتان پرونده سازی نکنید 

چنانچه همسرتان متوجه این شود که با بروز احساساتش یک جنگ خانگی شروع میشود مطمئنا سرپوشی روی آن خواهند گذاشت.بارها گفته شده است که مردها تنفر خاصی از قضاوت شدن دارند و از اینکه احساسات فعلیشان در آینده به عنوان مدرک جرم استفاده شود بیزارند. 

آن ها بر این باورند یک حرف به ظاهر ساده می تواند ساعت ها در ذهن شما پرورش پیدا کرده و تبدیل به یک موضوع جدی و سخت شود که هر آن ممکن است زندگیتان را خراب کند به همین خاطر ترجیح میدهند بجای اینکه ترس ها و مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند ان ها را به یک فرد کاملا نا آشنا بازگو کنند تا مبادا در رابطه اش با شما فاصله ای ایجاد شود. 

همیشه او را مقصر ندانید 

شما برای بروز احساساتتان در حد معمول اجازه دارید نه اینکه به قدر سرزنش و خشمگینانه! حتی برای اینکه احساسات درونیتان را بگویید نباید از او انتظار تغییر اوضاع را آن هم یک تنه داشته باشید چرا که اگر غیر از این باشد عواقب آن را به زودی خواهید دید.پس چنانچه خواستید حتی برای یکبار هم که شده به اون بگویید چه کند یا نکند حتما جلوی زبان خود را بگیرید و از بکار گیری چنین جملاتی خودداری کنید. 

بنابراین برای پشت سر گذاشتن این مرحله بایستی احساسات خود همچون ترس، نا امنی، خشم و حتی خستگی را بشناسید چرا که همین ها میتواند سرآغاز واکنش های غیر قابل کنترل شود اما چنانچه شما کنترل ذهن و بدن خود را داشته باشید میتوانید بدون اینکه هیجانی رفتار کنید احساستان را بیان کنید مثلا بجای اینکه بگویید از این به بعد باید زودتر به خانه برگردی بگویید کمی حال خوبی ندارم دلم میخواهد بیشتر در کنار تو باشم بنابراین از اینکه احساسات خود را از راه مناسبی با او در میان میگذارید در واقع آرامش خاصی به اون منتقل میکنید و باعث میشوید او بدون تر از سرزنش و قضاوت شدن با شما حرف بزند.الان متوجه اصل قضیه شدید؟با اینکه شما کار عجیب و غریبی نکردید و فقط بدون اینکه او را مقصر جلوه دهید احساساتتان را به او بیان کردید اما کاری کردید که او امنیت خاطر داشته باشد.

 

اجازه دهید مرموز باقی بماند 

با تمام توضیحاتی که پیش از این در اختیارتان قرار داده ایم تلاش ما این بود که راه هایی را برایتان پیشنهاد کنیم که با به کارگیری آنها مردتان را به حرف آورده و به نوعی احساساتش را کشف کنید ولی در این بخش قصد این را داریم به شما بگوییم که بعضی اوقات وارد این محدوده نشوید. ممکن است این پیشنهاد برایتان بسیار عجیب باشد و با خود بگویید به عنوان یک همدم و همسر حق مسلم شماست که در مورد زندگیش همه چیز را بدانید و باری از دوشش بردارید. اما بعضی از مردها با نگفتن مشکلاتشان و بروز نکردن احساساتشان اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورند اگر ساده تر بخواهیم بگوییم باید بدانید مردها احساس می کنند چنانچه بعضی از مشکلات خود را به همسرشان نگویند و یک تنه آنها را رفع کند بیشتر مردانگی به خرج دادند. 

آنها علاقه مندند گاهی ژان والژان زندگیتان باشند و برای اینکه یک مشکل بزرگ را حل کنند دیرتر به خانه برگردند و از طرفی به شما بگویند که سر کار مشغول بودند و یا حتی گاهی دلشان میخواهد برای خرید یک هدیه مرخصی بگیرند اما به شما بگویند که سر کارند . پس اگر واقعاً به مردتان اعتماد دارید بیش از حد به حیطه خصوصی اش ورود نکنید و اجازه دهید که قسمتی از اتفاقات زندگیش را به تنهایی مدیریت کرده تا احساس بهتری پیدا کند. مطمئناً شما با توجه به شناختی که از همسرتان دارید ممکن است همه این پنهان کاری ها را کشف کنید اما به هیچ عنوان نباید به روی او بیاورید و بگویید که سر از کار مخفی کاری هایش در آورده اید.

 

آیا دوست داری که دل، روح و وجود همسرت را به دست بیاوری؟!!

برادرم! اگر می­خواهی دل، روح و وجود همسرت را به دست بیاوری، باید امور ساده­ای را انجام دهی که ان شاء الله به مقصودت خواهی رسید.

 ۱- خودت را برای همسرت تمیز و زیبا نگه دار

 همیشه در جلوی چشمان همسرت زیبا باش و خودت را برای او چنان تمیز و آراسته بگردان که دوست داری او برایت زیبا و آرایش کرده باشد؛ زیرا خداوند می­فرماید: « وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِی عَلَیْهِنَّ»؛ و برای همسران (حقوق و واجباتی) است (که باید شوهران اداء بکنند) همان گونه که بر آنان (حقوق و واجباتی) است که (باید همسران اداء بکنند) البقره ۲۲۸»چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

۲ – به خانواده همسرت احترام بگذار

 بی گمان احترام به خانوده­ی او بخشی از احترام به شخص اوست، افراد خانواده­ی او را مانند افراد خانواده ی خودت بدان که با این کار محبتتان دوام خواهد داشت و قدر وجایگاهت در چشمان او زیاد خواهد شد.

۳ – در خانه لبخند بزن

 لبخند بزن تا همسرت را خوشبخت نمایی،  هر وقت داخل خانه شدی با لبخند وارد شو که با این کارت خوشحالی را به دل همسرت داخل می­نمایی و سعی کن فکر و  و دغدغه عمل، در وقت عمل باشد. از حضرت عائشه رضی الله عنها سؤال شد: وقتی که پیامبر خدا داخل خانه می­شد با چه حالتی داخل می­شد؟ گفت: با چهره­ای شادمان و خنده­رویی داخل می­شد.

۴ – همسرت را با بهترین نام­ها صدا بزن

همسرت را با بهترین نام و زیباترین لقب­ها صدا بزن تا او را خوشحال نمایی؛ جوّ خانه را با دوست­داشتنی ترین­ نام برایش عطرآگین نما تا به بهترین پیامبر خدا اقتدا کرده و او را بهترین الگو و سرمشق خویش قرار داده باشی چنان­که  پیامبر صلى الله علیه وسلمحضرت عائشه رضی الله عنها را با [عائش] صدا می­زد و بعضی وقتها به خاطر جمال وزیبایی­اش او را [حُمَیراء] صدا می­زد.

 ۵ – بهترین شما کسی است که برای خانواده­اش بهترین باشد:

 برادرم! ای کسی که زنی را به همسری خویش برگزیده­ای! در خانه­ات در نرم دلی، عطوفت و تسامح بهترینِ مردمان نسبت به اهل خویش باش؛ رفتار نیکویی داشته باش؛  زیرا پیامبرصلى الله علیه وسلم فرمودند: «خیرکم خیرکم لنسائه وانا خیرکم لنسائی» رواه الترمذی ۳۸۹۵] یعنی بهترین شما کسی است که برای زنانش بهترین باشد و من بهترین شما نسبت به زنانم می­باشم.  ونیز فرمودند: “أکمل المؤمنین إیماناً أحسنهم خلقاً” رواه الترمذی ۱۱۶۲] کامل­ترین مؤمنان در ایمان­شان خوش اخلاق­ترین­شان هستند.

۶ – معاشرت خوبی با همسرت داشته باش

 همسرت به تعامل و رفتاری خاص که بر اساس مهربانی همراه با نصیحت و راهنمایی باشد نیاز دارد چنان که خداوند می­فرماید:  (وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ )[ ۱۹ النساء] ((و با زنان خود به طور شایسته (در گفتار و در کردار) معاشرت کنید)) و پیامبر صلى الله علیه وسلم :- «استوصوا بالنساء خیراً» یکدیگر را به خوش­رفتاری با زنان سفارش کنید. رواه البخاری ۳۳۳۱ .

۷ – به همسرت کمک کن

 کمک تو به همسرت در کارهای منزل نوعی از انواع رحمت است و از مردانگی­ات نمی­کاهد. لذا در خانه­ات مانند رسول وحبیب خدا علیه الصلاه والسلام با همسرانش باش. حضرت عائشه رضی الله عنها در خصوص کمک کردن پیامبر صلی الله علیه وسلم در خانه­اش به همسرانش می­گوید:  (پیامبر خدا در خدمت به اهل خانه­اش بود، هر وقت صدای اذان را می­شنید از خانه به سوی مسجد برای ادای نماز خارج می­شد) [بخاری:۵۳۶۳]

۸ – بسیار از او تعریف کن

زنان دوست دارند از ایشان تعریف شود، پس در توصیف زیبایی ومحاسن همسرت و زیبایی لباسهایش و رنگ آن بسیار تعریف کن؛ که این نوع تعریف حتی در صورت مبالغه آمیز و  دروغ بودن نیز جایز است.

۹  – برای همسرت هدیه بخر

هدیه سریع­ترین وسیله برای به دست آوردن دل همسر است؛ اگر می­خواهی از زندگانی­ات روزهایی مانند روز عید و جشن پر از شادی وخوشحالی بسازی پس از دادن هدیه به همسرت دریغ منما. چنان که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: «تَهادُوا تَحابُوا» یعنی به یکدیگر هدیه بدهید تا محبت یکدیگر را به دست آورید [موطأ ۹۰۸]

و گفته شده است که هدیه، پیک و سبب محبت میان شوهر و همسر است.

۱۰ – بازی وشوخی با همسر راز سعادت و خوشبختی است

چنان که خداوند می­فرماید: (وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ ) ۲۲۳ البقره ((و برای خود پیشاپیش بفرستید.))

وپیامبر صلى الله علیه وسلم خطاب به یکی از از یارانش که با بیوه زنی ازدواج کرده بود  فرمودند: (…فهلا جاریه تلاعبها وتلاعبک وتضاحکها وتضاحک ؟) رواه البخاری ۵۳۶۷ : چرا با دوشیزه­ای ازدواج نکردی، تا با او بازی کنی و او با تو بازی کند، و با او بخندی و او با تو بخندد.

۱۱ – از شک زیاد بپرهیز

تیرهای شک و اتهام را به سوی عفت و شرف همسرت پرتاب مکن و ظن وگمان نیک به همسرت داشته باشد؛ زیرا شک بی جا سبب زندگانی ناخوشایند می­گردد. خداوند می­فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا»۱۲؛ای کسانی که ایمان آورده‌اید ! از بسیاری از گمانها بپرهیزید ، که برخی از گمانها گناه است ، و جاسوسی و پرده‌دری نکنید. [الحجرات۱۲] . پیامبر صلى الله علیه وسلم  می فرماید: «إیاکم والظن فإن الظن أکذب الحدیث»؛ از گمان برحذر باشید؛ زیرا گمان دروغ ترین سخن است. رواه مسلم ۲۵۶۳ .

۱۲ – بخاطر هر چیز کوچک و بزرگ با او جر و بحث مکن

 جر و بحث یک نوع بیماری است که هر وقت در خانه ای بوجود آمد، اهل آن خانه را  نابود می­کند. مشاجره و جرو بحث سبب از بین رفتن سعادت و خوشبختی و بوجود آمدن شقاوت و بدبختی می شود پس بخاطر هر کوچک و بزرگی اهل جر وبحث ومجادله نباش.

پیامبر صلى الله علیه وسلم فرمود:- «لایفرک مؤمن مؤمنه إذا کره منها خلقاً رضى منها آخر»؛ نباید مرد مؤمنی زن ایمان داری را دشمن بدارد، اگر یکی از اخلاق هایش را دوست نداشت، از دیگری راضی شود. رواه مسلم ۱۴۶۹٫

۱۳- عیب های همسرت را بپوشان

 هیچ انسانی بی عیب پیدا نمی شود، پس هر وقت خداوند همسری را نصیبت گردانید که در اخلاق یا خلقت و طبیعت خویش دارای عیب است، عیب او را بپوشان و از آن سخن مگو. پیامبر صلى الله علیه وسلم می فرماید: «من ستر مسلماً ستره الله فی الدنیا والآخره» رواه مسلم ۲۶۹۹٫» هر کس عیب مسلمانی را بپوشاند، خداوند در دنیا و آخرت او را می پوشاند.

۱۴ –  با همسرت مشورت کن

 نقش همسرت در زندگی خانوادگی را نادیده نگیر، با او مشورت کن و در مواردی که مربوط به زندگی مشترکتان است، دیدگاه او را نیز جویا شو؛ زیرا با مشورت، خاطر زن راحت می شود و با این کار به او اعلام می کنی که به او احترام قائل شده ای. چنان که خداوند می فرماید:  «(وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ ) ۳۸ الشورى »؛ یعنی: کارشان (= مسلمانان) به شیوه‌ی رایزنی و بر پایه‌ی مشورت با یکدیگر است. 

پیامبر اسلام صلى الله علیه وسلم  نیز با همسرانش مشورت می نمود ومشکلات خویش را با آنان در میان می گذاشت چنان که در صلح حدیبیه با یکی از همسرانش مشورت نمود.

  ۱۵ – از مناقشه ی او  خشمگین مشو

هر وقت مناقشه بین تو و همسرت شدت یافت خشمگین مشو؛ زیرا زنان پیامبر صلى الله علیه وسلم به وی مراجعه می نمودند و با او به مناقشه می پرداختند. پس برادر گرامی! این را به خاطر بسپار که تو بهتر از رسول خدا نیستی.

۱۶ – بر حذر باش از دنبال کردن لغزشها

 زندگی مشترک پر از لغزشهاست، پس جزو کسانی نباش که در پی فرصتهایی هستنند که اشتباهات و لغزشهای همسرشان را به دست بیاورند بلکه دارای سینه ای فراخ باش .

 از جابر رضی الله عنه روایت است که گفت: “نهی رسول الله صلى الله علیه وسلم أن یطرق الرجل أهله لیلاً یتخونهم أو یلمس عثراتهم” رواه مسلم ۷۱۵  رسول خدا صلى الله علیه وسلم از این نهی نمود که مرد شبانه بدون اعلام قبلی بر اهل خانواده اش وارد شود که آنان را اهل خیانت بداند یا اینکه در پی یافتن لغزشهایشان باشد.چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

۱۷ – بر حذر باش از تغییر دادن طبیعت هایش با زور

 تغییر با زور و اجبار دوستی را از بین می برد؛ زیرا جایگاهی در دلها ندارد بنابر این از تغییر دادن طبیعت های همسرت با زور و اجبار بر حذر باش؛ زیرا این تغییرات هر چند ایجاد شود، اما دوام نخواهد یافت  چنان که خداوند می فرماید: (فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ»؛ از پرتو رحمت الهی است که تو با آنان ( که سر از خطّ فرمان کشیده بودند ) نرمش نمودی . و اگر درشتخوی و سنگ‌دل بودی از پیرامون تو پراکنده می‌شدند.[ ۱۵۹ آل عمرآن.]

۱۸ – از سرزنش های زیاد بر حذر باش

سرزنش های زیاد سبب بروز کینه و دشمنی می شود ومحبت و دوستی را از خانه ها بیرون می کند، پس سرزنش هایت را در  تبسم و افعالت قرار ده.

۱۹ –  همسرت را نزن 

 برحذر باش از زدن همسر؛ زیرا سبب دل ناخوشی و دشمنی می شود و یکی از اسباب طلاق وجدایی است . حضرت عائشه رضی الله عنها در وصف پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:  رسول خدا هرگز زنی را کتک نزد و هنگامی که معاویه بن حیدر از رسول خدا در خصوص حق همسر پرسید، در جوابش گفت: «(…لاتضرب الوجه ) به صورت همسرت نزن.رواه أبو داود ۲۱۴۲»

۲۰ – با عفت وپاکدامن باش

 عفت وپاکدامنی رأس المال مرد است وهر وقت مرد عفت وپاکدامنی را از دست داد، هیچ ارزشی برای او باقی نمی ماند. پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود: “سبعه یظلهم الله فی ظله یوم لاظل إلا ظله [ منهم ] رجل دعته امرأه ذات منصب وجمال فقال أنی أخاف  الله”؛ هفت دسته ای که خداوند در رو قیامت آنان را در زیر سایه ی عرش خویش قرار می دهد، روزی که جز سایه ی عرش او سایه ی دیگری نیست … (یکی از این هفت دسته) مردی است که زن دارای منصب و زیبایی او را به سوی خویش فرا خواند و او بگوید: از خدا می ترسم. رواه مسلم ۱۰۳۱   

۲۱ – زن را جز در خانه ترک مکن

 هر وقت آتش خشم و عصبانیت در وجودت شعله ور گردید و قصد ترک کردن همسرت را نمودی، این کا را در خانه ات انجام ده.چنان که پیامبر صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَسَلَّمَ در جواب سؤال معاویه بن حیدر رضی الله عنه – که به نزد ایشان آمد و پرسید ای رسول خدا! حق همسرت ما بر ما چپیست؟ –  فرمود: ( تطعمها إذا أکلت وتکسوها إذا أکتسیت ولاتضرب الوجه ولاتقبح ولاتهجر إلا فی البیت )  هر وقت نیازی به خوراک داشت به او بدهی، و هر وقت نیاز به لباس داشت برایش تهیه کنی و به صورتش نزن و او را زشت روی نگردان و محل خوابت را از او جز در چارچوب خانه جدا مکن. رواه أحمد ۴ ۴۴۷

۲۲ – هنگامی که اشتباه کردی از او عذر خواهی کن

عذر خواهی سریع ترین راه برای ایجاد محبت بین زوجین است پس شستشو ده دردها را با کلماتی که بیانگر عذرخواهی باشد چنان که گفته شده است .. هیچ چیزی اشتباهات را پاک نمی کند جز عذر خواهی.

برادر گرامی که دارای همسر هستی!  به این موارد عمل کن نتیجه ی خوبی را زیبا خواهی دید  و همسرت با روحش خود را فدایت خواهد کرد هر وقت آن را از او طلب کنی.

منبع: جدد حیاتک

ترجمه: خالد ایوبی نیا

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

 +  4  =  نُه .hide-if-no-js { display: none !important; }

منم از مادرم متنفرمممم بشدت اونقدری ک نمیتونم بگم حالم از ای…

به جهنم آشغال هع دنیا پر از آدمای آدمل نفهمه مث تو میدونی چن…

سلام میگم خوشبحال اونایی ک تو پرورشگاهن نه واقعن دقت کردین ت…

حکم خروج این گونه آب ها این است که به هر جا اصابت کند – جسم…

درود بر شما استاد گرامی..عالی…

منم از مادرم متنفرمممم بشدت اونقدری ک نمیتونم بگم حالم از ای…

به جهنم آشغال هع دنیا پر از آدمای آدمل نفهمه مث تو میدونی چن…

سلام میگم خوشبحال اونایی ک تو پرورشگاهن نه واقعن دقت کردین ت…

حکم خروج این گونه آب ها این است که به هر جا اصابت کند – جسم…

درود بر شما استاد گرامی..عالی…

Login form protected by Login LockDown.

 +  1  =  .hide-if-no-js { display: none !important; }

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

بچه ها چند وقتیه خیلی با همسرم دعوام میشه سرکوچکترین موضوعات حرفای بدی بهم میزنه حتی امروز تو دعوا بهم گفت که دیگه نمیخوام حتی بهت نگاه کنم البته منم بی تقصیر نبودم چیکار کنم که رابطش باهام خوب بشه و دوباره بتونم دلشو بدست بیارم خیلی دلم شکسته اما زندگیمو دوست دارم نمیخوام سرد شیم هروقت حرف میزنم حتی منطقی دعوامون میشه اگه کمکم کنید یه لطف بزرگ در حقم کردین😢😢    

تیپ لزن دمپایی رو فرشی بپوش لاک بزم رژ بزن تو خونه جولان بده همچین ب دست و پات بیوفته

نمیدونی چرااینجور شده؟

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

بقول ی بنده خدایی شکم و زیرشکمشو سیرکن 😅

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

هرچی میگه بگو باشه

عصبانی میشه جواب نده

مرتب تاییدش کن

خودت پیشنهاد بده که خانواده اش رو دعوت کنین

مرتب … داشته باش

خودت رو هم در عصبانیت کنترل کن هیچی نگی 

واقعیتش چند وقت بود یکم افسرده بودم باهاش خوب نبودم الان حساس شده سرکوچکترین حرفی میگه که باهام حرف نزن بدم میاد باهام حرف میزنی یا همش منت میذاره که برات پول خرج کردم و…..😢😢😢

اون که تیپ همیشگیمونه یه چیز جدید بگو

من خانه دارم خیلی ناراحت میشم که منت پول سرم میذاره به غرورم بر میخوره حس میکنم زندگیم داره ازبین می ره هرچی میام خوبش کنم بدتر میشه 

لختم ادم بگرده دیگه بعد یه مدت براشون عادی میشه باید با رفتار درستش کنی

اینجور ک شما میگی حتما واسه شما یا همسرتون از ی جای دیگه مشکلی وجود داره ک روی آرامشتون تاثیر گذاشته 

اول باید بگردین ببینین مشکلی هست یا نه ک اگه بود سعی کنین حلش کنین اگه هم مشکل خاصی نبود و اگه میتونین بخاطر زندگیتون یکم طاقتتون رو بیشتر کنین مهربونتر باشین بخاطر همسرتون توی خونه ب خودتون برسید خودتونو واسه هم لوس کنید یهویی بغل هم بپرید یهویی بوس کنید اگه واقعا مشکلی نباشه اینجوررفتارا سریع طرفو نرم میکنن

اعصابم انگار ضعیف شده تایچیزی رودومرتبه تکرار کنه قاطی میکنم تایه چیزی میگه اعصابم نمی کشه اونم شده مثل خودم😥

میفهمم شوهر منم یه مدت واسه مسافرت خارج از کشور که دوبلر پشت سرهم رفتم یه همچین چیزی بهم گفت بخدا انقد گریه کردم دوهفته فقط احساس پوچی و بی ارزشی و بی خاصیتی میکردم که چرا دستم تو جیب خودم نیست 

تا چند وقت پیش خیلییییی عالی بودیم باهم دریغ از یه دعوا گاهی میگم شاید چشممون زدن یا دعانوشتن برامون چندساله حتی یه دعوانداشتیم بعد الان  

بنظر من برو واسه خودت یه کاری حتی کم درامد که به شخصیتت و روحیاتتم نزدیک باشه پیدا کن دیگه هم زیاد ازش پول نگیر من خودمم تصمیم گرفتم واسه خودم یه کاری جور کنم

دقیقا اخه بخاطر دودست لباس بهم این حرفا رو میزنه……😥😥😥

خودمم همین فکرمه اما کاری به ذهنم نمیادعزیزم 

مدرکی داری یا سرمایه ای؟

یه مدت اصلا غر نزن اخم و تخم نکن گیر نده  مهربون باش چون حساس شده،  هرچی هم گفت سکوت کن خودش باهات خوب میشه

نه عزیزم مشکلم همینه 😥😥

میگم شاید یه مدت حساس شده بوده شوهرت یا مشکل مالی داشته این خرفو زده دیگه وظیفه مردایت که خرج خانمشونو بدن زیاد حرف زد بگو مرادی دیگه خونه وزندگیشونو بنام زناشون میکنن وظیفته  

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بعد از یک دعوا و بحث شدید و طولانی، سخت است که بتوانید فورا رابطه‌تان را به حالت قبل برگردانید و با شوهرتان، با عشق و محبت رفتار کنید. دعواهای پی در پی و شدید، می‌تواند عشق و محبت را در رابطه‌تان از بین ببرد، البته به این معنا نیست که دیگر هرگز نمی‌توانید آنها را به رابطه‌تان برگردانید، فقط ممکن است کمی طول بکشد و یا نیازمند تلاش بیشتر باشد. به وجود آمدن دعوا و اختلاف نظر بین زوجین، کاملا طبیعی است. نباید اجازه بدهید دعواها رابطه‌تان را سرد کنند و شما را از همسرتان دور کنند. همانطور که رفتار و  حرف‌های شما در حین دعوا بسیار مهم است، بعد از دعوا نیز باید بدانید که چه رفتار یا حرفی، باعث ساخته شدن مجدد رابطه‌تان و چه رفتار و حرفی، باعث خراب شدن رابطه‌تان می‌شود. در این مقاله توضیح خواهیم داد که پس از دعوا با شوهر، چه کار کنید تا رابطه‌تون دوباره بهبود پیدا کند، چه کارهایی را نباید انجام دهید و اگر با هم قهر کردید، چطور باید آشتی کنید.

فهرست مطالب

بعد از دعوا، به یکدیگر فضا بدهید. لازم است که هر دوی شما مدتی سکوت کنید یا حتی تنها باشید و به حرف‌ها و رفتارهایتان فکر کنید. با خودتان تجزیه و تحلیل کنید که آیا موضوعی که درباره‌اش با همسرتان دعوا می‌کردید،  واقعا ارزشش را داشت؟ آیا راه حل دیگری به جز دعوا کردن، برای حل مشکل وجود دارد؟

یکی از روش‌های اشتباه و مخرب برای حل مشکلات این است که زوجین مدام درباره یک موضوع با هم دعوا کنند. شاید بحث کردن درباره موضوعی، شما و همسرتان را به یک اتفاق نظر برساند اما دعوای شدید، هرگز رابطه‌تان را به جای خوبی نمی‌برد. برای اینکه مشکلات‌تان را حل کنید، می‌توانید با زوج‌درمانگران رادیو عشق در ارتباط باشید. آنها با بررسی مشکل‌تان، راه حل‌هایی را ارائه می‌دهند که مطابق با شرایط شما، همسرتان و رابطه‌تان باشد. مطمئنا حل مشکل به روش صلح‌آمیز، بسیار بهتر و موثرتر از حل مشکل با دعوا و درگیری‌های پی در پی است.

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

اگر شما نتوانید با همسرتان به آرامی صحبت کنید و با او ارتباط خوبی بگیرید، رابطه‌تان به سردی و شکست نزدیک می‌شود. کلید رابطه عاطفی و زندگی مشترک، توانایی درست ارتباط برقرار کردن با شوهرتان است. بعد از دعوا، زمانی که کمی از هم فاصله گرفتید، فکر کردید و تنش دعوا رفع شد، دوباره با او ارتباط برقرار کنید و سعی کنید این دفعه به آرامی، با جمله‌بندی درست و با در نظر گرفتن منطق، طرز تفکر و زاویه دید او، با شوهرتان صحبت کنید. برای اینکه بتوانید با شوهرتان بعد از دعوا ارتباط خوبی برقرار کنید، به این چند نکته دقت کنید و سپس برای اطلاعات بیشتر و  کامل‌تر، می‌توانید مقاله «فن بیان و مهارت‌های ارتباطی» را مطالعه کنید:

این مورد را هم باید در حین دعوا و هم باید بعد از دعوا، هنگامی که می‌خواهید دوباره با همسرتان صحبت کنید، رعایت کنید. یکی از اشتباهات رایج زوجین این است که زمانی که می‌خواهند درباره موضوعی بحث کنند، به گذشته می‌روند و هر موضوع حل نشده را نیز بیان می‌کنند. مثلا موضوع دعوای امروز این بوده که چرا همسرتان طوری که شما می‌خواهید، وضعیت مالی خانواده را مدیریت نمی‌کند، اما در بین بحث و دعوا به چند سال پیش می‌رسید که به همسرتان مشکوک شده بودید، یا با دوستانش مشکل داشتید یا او در رابطه جنسی زودانزالی داشت و… یعنی همه مشکلات را که به هم هیچ ربطی ندارند، در یک روز بازگو می‌کنید. این روش، باعث گمراه شدن شما و همسرتان از موضوع اصلی می‌شود. در هر روز، فقط درباره موضوع بحث همان روز با هم صحبت کنید. گذشته را با زمان حال و مشکل فعلی‌تان، اشتباه نگیرید و مشکلات را به هم ربط ندهید. پس از دعوا نیز، نیازی نیست که مشکلات حل نشده گذشته‌تان را یادآوری کنید، فقط درباره موضوع فعلی‌تان با او صحبت کنید تا به نتیجه دلخواه و مطلوب برسید.

در زندگی مشترک، زمانی که مشکلی پیش می‌آید، هر دو طرف رابطه در به وجود آمدن و شکل‌گیری دعوا سهیم هستند. اگر شما سهم و مسئولیت اشتباه خودتان را بپذیرید، طرف مقابل هم خواهد پذیرفت، اما اگر شما همیشه طوری رفتار کنید که انگار هیچ تقصیری ندارید و همه مشکلات را شوهرتان به وجود می‌آورد، او نیز مسئولیت اشتباهاتش را نخواهد پذیرفت و همچنین لجبازی در رابطه‌تان شکل خواهد گرفت.

بعد از دعوا، با همسرتان مهربانانه رفتار کنید. حتی اگر انجام این کار برایتان سخت است، آنقدر تمرین کنید تا موفق شوید. دعوا را تا چند ساعت بعد از اتمام آن، کش ندهید. اگر در حین دعوا از همسرتان دلخور یا عصبانی شدید، اجازه ندهید دلخوری یا عصبانیت‌تان تا ساعت‌ها یا روزها بعد ادامه پیدا کند. مهربانانه رفتار کنید و بعدا در فرصت مناسب، دوباره درباره همان موضوع با شوهرتان صحبت کنید تا به نتیجه برسید.

شما و شوهرتان در دو خانواده متفاوت تربیت و بزرگ شدید، دارای تیپ شخصیتی و روحیه متفاوت هستید و شرایط محیطی‌تان هم معمولا متفاوت بوده. هرچند که حتما  شباهت‌هایی نیز با هم دارید، اما تفاوت‌هایتان هم کم نیست. بنابراین این انتظار غیرواقع‌بینانه است که همسرتان با شما در همه موضوعات اتفاق نظر داشته باشد یا بتوانید همیشه او را متقاعد کنید که مثل شما فکر و رفتار کند. به عنوان مثال اگر در مدیریت مسائل مالی خانواده به توافق نمی‌رسید، حتما او روش و طرز تفکر خاص خود را دارد. به روش او فکر کنید. آیا اگر اجازه بدهید او به روش خودش پیش برود، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا ورشکسته می‌‍شوید؟ آیا بی‌خانمان و فقیر می‌شوید؟ قطعا خیر. هیچ مردی امکان ندارد کاری کند که خود و خانواده‌اش فقیر و بی‌خانمان شوند. او هم به اندازه شما، به فکر شما و فرزندان‌تان است. اگر در این مورد اجازه بدهید او به روش خودش پیش برود، شاید پس‌اندازتان به مقدار دلخواه شما نشود، اما بالاخره مقدای پول پس‌انداز خواهد شد. این یک مثال بود برای اینکه بدانید گاهی اگر می‌بینید با بحث و دعواهای پی در پی به نتیجه دلخواه‌تان نمی‌رسید، به جای اینکه مدام در رابطه‌تان تنش ایجاد کنید، اگر ممکن است به پذیرش برسید. اجازه بدهید گاهی مسائل مختلف زندگی، به روش شوهرتان پیش برود.

اگر موضوع اختلاف‌تان بسیار مهم است و تا زمانی که حل نشود، رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، می‌توانید از زوج‌درمانگران رادیو عشق کمک بگیرید. زوج‌درمانگر به هردوی شما فرصت می‌دهد تا گلایه‌ها و مشکلات خود را بیان کنید، و سپس شیوه حل مسئله را به شما یاد خواهد داد.

بعد از پایان بحث و دعوا، ممکن است هر دوی شما سکوت کنید. در حین سکوت، معمولا حرف‌هایی که می‌خواستید بگویید اما نگفتید، به ذهن‌تان هجوم می‌آورد. شاید در تخیلات‌تان شروع به بحث و دعوا با همسرتان کنید و طوری با او رفتار کنید و حرف بزنید که او شکست بخورد. بعد از اینکه به خودتان آمدید، شاید وسوسه شوید که همان حرف‌هایی که به ذهن‌تان آمده را بازگو کنید، اما هرگز نباید این کار را انجام دهید. زمانی که بحث‌تان تمام شده، دیگر به هیچ نحوی آن را ادامه ندهید. رابطه‌تان میدان جنگ نیست که شما به دنبال پیروزی و قدرت‌نمایی باشید.

برخی از خانم‌ها گمان می‌کنند که با قهر کردن باید همسرشان را بعد از دعوا تنبیه کنند، تا همسرشان به سمت‌شان برود و اصطلاحا نازشان را بکشد و از دل‌شان در بیاورد. این طرز تفکر اشتباه است. شاید چند بار همسرتان به سراغ‌تان بیاید و از دل‌تان در بیاورد، اما اگر با به وجود آمدن هر مشکلی قهر کنید و یا بخواهید با سکوت کردن به همسرتان بفهمانید که مشکل هنوز حل نشده، کم کم او از شما فاصله خواهد گرفت. بهتر است به جای استفاده از روش‌های غیرمستقیم، مستقیما با همسرتان در شرایط بهتر و یا در روز دیگر دوباره درباره همان موضوع صحبت کنید.

به زبان آوردن هر آنچه که در ذهن‌مان است، بسیار آسان است اما حقیقت این است که حتی اگر عصبانی باشیم، ما کنترل آنچه که می‌گوییم و انجام می‌دهیم را در دست داریم. درست است کنترل خود در هنگام عصبانیت و دعوا سخت است، اما غیرممکن نیست. درباره آنچه که می‌خواهید بگویید یا انجام دهید، چند ثانیه فکر کنید. اگر به نظر می‌رسد با آن جمله یا رفتار، شوهرتان بیشتر عصبانی خواهد شد و دعوایتان شدیدتر خواهد شد، مکث کنید و یک جمله یا رفتار بهتری را جایگزین کنید. به عنوان مثال اگر همسرتان بسیار دیر به خانه برگشته و شما از دست او عصبانی شدید، به جای اینکه با لحن تهاجمی بگویید:«کجا بودی؟ فکر نمی‌کنی نگرانت میشم. حداقل یه زنگ میزدی. خوبه تلفن و موبایل اختراع شده!» بهتر است احساسات‌تان را کنترل کنید و با لحن بهتری بگویید:«عزیزم نگرانت شدم که دیر اومدی و بهم خبر ندادی. خدا رو شکر که اتفاق بدی نیفتاده. میشه خواهش کنم از این به بعد اگه قرار بود دیر بیای، یه پیام بدی و بهم اطلاع بدی؟ ممنون میشم.» حتی اگر در لحظه ورود شوهرتان به خانه عصبانی هستید و می‌دانید اگر آن لحظه چیزی بگویید، از کوره در خواهید رفت، مکث کنید و صحبت درباره آن موضوع را به بعد از شام یا وقتی که آرام شدید، موکول کنید. نیاز نیست همان لحظه احساسات‌تان را ابراز کنید.

یکی از بدترین اشتباهاتی که برخی از افراد آن را بعد از دعوا انجام می دهند این است که، با برقرار نکردن رابطه جنسی و رد درخواست همسرشان، می‌خواهند او را تنبیه کرده و بفهمانند که از او دلخور شده‌اند. اگر چندین بار این اتفاق بیفتد، همسرتان از رابطه جنسی با شما سرد خواهد شد و شاید دفعات بعدی حتی اگر شما پیش‌قدم شوید، او با سردی برخورد کند و از برقراری نزدیکی با شما اجتناب کند. هرگز مشکلات‌تان را وارد رابطه زناشویی‌تان نکنید. مشکلات مربوط به رابطه عاطفی و زندگی مشترک‌تان هستند و باید قبل یا بعد از رابطه جنسی، حل شوند. حتی اگر مشکل و موضوع دعوایتان درباره مشکلات رابطه جنسی‌تان بود نیز نباید درخواست همسرتان را رد کنید یا برای نزدیکی پیش‌قدم نشوید. مشکلات رابطه زناشویی‌تان را هم باید در زمان دیگری حل کنید و نه با اجتناب از انجام آن.

اگر به دلایل مشکلات کاری و یا هر چیز دیگری عصبی هستید و حال‌تان خوب نیست، هرگز در این شرایط درباره مشکلات‌تان صحبت و دعوا نکنید. فقط زمانی که هردوتان در شرایط روحی و روانی مناسب هستید، با هم صحبت کنید.

دلجویی کردن، فقط به معنای معذرت‌خواهی کردن نیست. همسرتان را در آغوش بگیرید، ببوسید و او را نوازش کنید یا  برای شما و او چای بریزید و در کنار هم بنوشید. گمان نکنید با دلجویی کردن از او، ضعیف دیده می‌شوید. اتفاقا شما هرچقدر که بعد از دعوا برای ساختن دوباره رابطه‌تان تلاش کنید، همانقدر قوی و دوست‌داشتنی دیده خواهید شد. به علاوه اگر شما مسئولیت اشتباه‌تان را بپذیرید و توانایی معذرت‌خواهی و جبران کردن را داشته باشید، همسرتان نیز انگیزه بیشتری برای جبران و تکرار نکردن اشتباهاتش خواهد داشت. پس دلجویی کردن، قدم اول برای آشتی کردن است.

قدم بعدی برای آشتی کردن و تکرار نشدن اشتباهات و دعواها، این است که بتوانید ریشه مشکلات‌تان را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر شما اغلب اوقات به شوهرتان شک دارید، حتی اگر کار شک‌برانگیزی انجام نداده باشد، ممکن است یک یا چند تا از طرحواره‌هایتان نیاز به درمان و تعدیل داشته باشد. فکر کنید که مشکلات‌تان به احساسات، تفکرات و عقاید شما برمی‌گردد یا واقعا آن مشکل در رابطه‌تان وجود دارد.

طرحواره‌ها (تله‌های زندگی) الگوهایی از افکار، اعتقادات و احساساتی است که از دوران کودکی به دلیل ارضاء نشدن نیازهای دوران کودکی و یا تجربیات تلخ، در شخص ایجاد می‌شود و اگر درمان نشود، تا ابد ادامه خواهد داشت. فعال بودن طرحواره‌ها، بر روی جنبه‌های مختلف زندگی و ارتباطات اجتماعی شخص تاثیر منفی می‌گذارد. برای اینکه مشخص شود کدام طرحواره در شما برجسته‌تر است و نیاز به درمان دارد، می‌توانید از طرحواره‌درمانگران رادیو عشق کمک بگیرید.

قدم بعدی این است که بتوانید خوب و با دقت به حرف‌های شوهرتان گوش بدهید، بتوانید او را درک کنید و با او ارتباط سازنده برقرار کنید.

اگر ابراز احساسات و صحبت کردن درباره مشکلات به صورت رو در رو برایتان سخت است، می‌توانید برایش نامه بنویسید. در نامه، از احساسات و نگرانی‌هایتان صحبت کنید و در آخر، از خوبی‌های همسرتان بگویید و ابراز احساسات کنید.

سخن پایانی

دعوا و اختلافات در هر رابطه عاطفی و زندگی مشترکی وجود دارند، اما مهم این است که بدانید بعد از دعوا چطور باید با همسرتان برخورد کنید و چه کار باید بکنید تا تنش و احساسات منفی ناشی از دعوا، که بر روی رابطه‌تان تاثیر منفی گذاشته، رفع شوند. در این مقاله توضیح دادیم که بعد از دعوا، اگر مشکل‌تان حل نشده باقی مانده است، در شرایط مناسب دوباره با همسرتان صحبت کنید، اشتباهات و سهمی که در به وجود آمدن مشکل دارید را قبول کنید تا همسرتان نیز سهم خودش را بپذیرد، پس از دعوا به یکدیگر فضا بدهید، کمی تنها باشید و فکر کنید. پس از دعوا فورا هرگز بحث را ادامه ندهید، قهر نکنید، با برقرار نکردن رابطه جنسی، همسرتان را تنبیه نکنید و حرف‌هایی را نگویید یا رفتارهایی را نشان ندهید که بعدا پشیمان شوید. اگر با همسرتان قهر کردید، برای آشتی کردن پیش‌قدم شوید و از شوهرتان دلجویی کنید. دلجویی و معذرت‌خواهی کردن بابت سهمی که در ایجاد مشکل و شروع بحث و دعوا داشتید را بپذیرید، ریشه مشکلات‌تان را پیدا کنید، مهارت خوب گوش دادن و برقراری ارتباط صحیح را یاد بگیرید و اگر ابراز احساسات و صحبت کردن مستقیم برای آشتی با او برایتان سخت است، می‌توانید برایش نامه بنویسید. برخی از مشکلات با بحث و دعوا و صحبت کردن مکرر درباره آن موضوع، حل نمی‌شود. در این صورت نیاز است از  کمک حرفه‌ای بهره‌مند شوید. می‌توانید از   زوج‌درمانگران رادیو عشق کمک بگیرید تا طبق شرایط رابطه و مشکلی که پیش آمده، به شما کمک کنند که راه حل درستی را برای حل مشکل انتخاب کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

77 بازدید

68 بازدید

84 بازدید

112 بازدید

233 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه دل همسر را بدست بیاوریم
چگونه دل همسر را بدست بیاوریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *