چطور خط خود را دایورت کنیم

 
helpkade
چطور خط خود را دایورت کنیم
چطور خط خود را دایورت کنیم

در دنیای پر مشغله امروز گاها برای هر یک از رخ می دهد که بقدری سرمان شلوغ می شود که ممکن است به هیچ وجه زمان آنرا پیدا نکنیم تا بتوانیم پاسخ تماس هایمان را بدهیم. از این رو برای آنکه تمام مردم شماره ما را نداشته باشند، سعی می کنیم تا از دو سیم کارت استفاده کنیم و به مرور در جلسات و یا در حین انجام کارهای مهم و ضروری ممکن است سیم کارتی که اکثریت دوستان و آشنایانمان آنرا دارند را خاموش یا غیر فعال کنیم و شماره ای که تنها دوستان مهم مان دارند را روشن خواهیم گذاشت تا کسی مزاحم ما نشود.

با این وجود دایورت کردن تماس به معنای انتقال تماس از یک خط به خط دیگر گفته می شود که در این امر خط ثابت و همراه تفاوت خاصی ندارند.

اما بطور کلی ممکن است بنابر دلایلی هر یک از ماها گوشی خود را خاموش کنیم و اجازه ندهیم که کسی با ما تماس حاصل نماید و علت این برای هر یک از ما متفاوت است. با این وجود تیم تکنولوژی نمناک قصد دارد در ادامه این مطلب شما را با نحوه دایورت کردن شماره تلفن همراه و یا ثابت آشنا سازد و می توانید به کمک آن در هنگام خاموش شدن گوشی، فورا به خطی که از قبل تعیین نموده بودید دایورت شود. همراه ما باشید.

برای دایورت کردن تماس ها در سیستم عامل اندروید و بدون وارد کردن هر کد باید طبق آموزش زیر عمل کنید ؛

1- ابتدا وارد برنامه ” Phone ” یا شماره گیری گوشی خود شوید. سپس از 3 نقطه عمودی سمت راست، گزینه ” Settings ” را بفشارید.چطور خط خود را دایورت کنیم

 

2- اینک ” Call Settings ” برای شما باز شده است و باید وارد بخش ” More Settings ” شوید.

 

3- در این مرحله به سیم کارت های موجود در گوشی خود دسترسی پیدا خواهید کرد که باید سیم کارتی که قصد تغییراتی بر روی آن دارید را انتخاب کنید و سپس بر روی ” Call forwarding ” کلیک کنید. سپس پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید تماس صوتی یا تماس تصویری را انتخاب نمایید.

4- در نهایت شما به بخش انواع دایورت کردن سیم کارت خود رسیده اید که این موارد عبارتند از ؛

 


نام کاربری یا ایمیل *


کلمه عبور *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


ورود

شاید تا به حال به مشکلی برخود کرده باشید که نیاز باشد تلفن همراه خود را بر روی موبایل یا شماره ثابت دیگری انتقال دهید و بخواهید بدانید چگونه باید دایورت کنیم.چطور خط خود را دایورت کنیم

تنظیمات تلفن همراه

یکی از روش های دایورت کردن شماره از طریق تنظیمات گوشی موبایل است بدین صورت که باید به قسمت تنظیمات رفته و بر روی گزینه انتقال تماس کلیک نموده و شماره مورد نظر برای انتقال را وارد نمایید. بعد از انجام این کار دستگاه وارد مرحله جدیدی می شود که شما می توانید نوع دایورت کردن خود را اعم از انتقال تماس در صورت اشغال بود و یا هر نوع دیگری که در ادامه توضیحات کامل تری ارائه خواهیم داد را انتخاب نمایید.

این کد برای دایورت کردن به گونه ای است که تلفن شما تنها یک زنگ بخورد و بعد به خط جدید منتقل شود. برای غیر فعال کردن آن نیز از کد #۲۱# استفاده می کنیم. با این کد در تلفن همراه پس از ۵ ثانیه و عدم پاسخگویی تماس منتقل می شود اما در تلفن های ثابت در کشور ما وجود نداشته و این اتفاق پس از ۳۰ ثانیه خواهد افتاد.

گاهی ممکن است شما بخواهید تلفن منزل یا مغازه خود را در صورت عدم پاسخگویی به تلفن همراه خود انتقال ( دایورت ) دهید و یا حتی بلعکس. در این صورت شما باید از روش Unanswered استفاده نموده و برای این کار می بایست کد *۶۵*شماره مقصد# را در تلفن خود وارد نموده و دکمه تماس را فشار دهید. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که در صورت ثبت این کد و عدم فعال شدن ( بوق اشغال زد ) می توایند با شماره تلفن ۱۱۷ تماس گرفته تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند.

در این کد این امکان برای شما فراهم شده است تا مدت زمان وقفه را خودتان مشخص کنید یا به عبارتی تتعیین نمایید که پس از چند ثانیه زنگ خوردن و عدم پاسخگویی شما، تماس را انتقال دهد. به طور مثال در صورتی بخواهید پس از ۱۰ثانیه تماس را دایورت کنید می بایست بدین صورت عمل نمایید. *۶۱*۰۹۱۲۷۶۵۴۳۲۱*#۱۰ برای لغو این عمل نیز کافی است تا کد *۶۱## را شماره گیری نمایید.

گاهی اوقات در مکان هایی قرار می گیریم که آنتن دهی درستی ندارد مثلا زمانی که در بین کوه ها در حال حرکت هستیم و یا اماکنی که دستگاه ضد آنتن نصب کرده اند مانند اماکن نظامی، مساجد و غیره. در اینصورت می توانیم با دایورت به شماره ای مانند تلفن منزل، محل کار یا شماره همراه یکی از نزدیکان، از چنین تماسی مطلع شویم. برای استفاده از این سیستم کافی است تا کد *۶۲*شماره# را شماره گیری نموده تا دستور unreachable روی دستگاه ما فعال گردد. برای لغو این دستور نیز به سادگی و تنها با درج کد *۶۲## این سرویس را غیر فعال نماییم.

به روش انتقال تماس‌ ها و پیام‌ های ورودی از یک خط تلفن ثابت یا موبایل به خط ثابت یا موبایل دیگر، دایورت یا انتقال مکالمه می‌گویند.

کد *21* شماره # برای دایورت کردن به گونه ای است که تلفن شما تنها یک زنگ بخورد و بعد به خط جدید منتقل شود. برای غیر فعال کردن آن نیز از کد #۲۱# استفاده می کنیم. با این کد در تلفن همراه پس از ۵ ثانیه و عدم پاسخگویی تماس منتقل می شود.

برای فعال و غیرفعال کردن کال دایورت هنگامی که به آیفون خود دسترسی ندارید، این مراحل را دنبال کنید:

برای بررسی اینکه شماره شما دایورت است یا خیر، از روی صفحه شماره گیری گوشی خود کد #21#* را بگیرید. برای لغو دایورت شماره #21# را بگیرید.

در آیفون خود، به تنظیمات بروید، به پایین بروید و روی تلفن ضربه بزنید. سپس بر روی Call Forwarding ضربه بزنید. یک صفحه نمایش جدید دریافت خواهید کرد که یک گزینه واحد در آن وجود دارد ، به نام Call Forwarding با ضربه روی تاگل روشن و یا خاموش، آن را فعال کنید، اکنون گزینه دوم با عنوان Forward To را دریافت می کنید.

تفاوت بین انتقال مکالمه و دایورت تماس به شرح زیر است: ویژگی دایورت کردن به کاربر اجازه می دهد دکمه هدایت تماس را فشار دهد تا تماس بدون پاسخ دادن به یک شخص ثالث هدایت شود. دایورت مکالمه به دو روش استفاده از کد های دستوری و تنظیمات گوشی همراه، انجام می ‌شود. با این تفاوت که شما می ‌توانید یکی از حالت‌ های بدون پیش شرط، مشغولی خط، در دسترس نبودن، و یا پاسخگو نبودن را انتخاب کنید.

دایورت کردن می تواند به دو صورت مشروط یعنی:

و به صورت غیر مشروط باشد یعنی، تمام تماس های ورودی به طور خودکار بهیم شماره از پیش تعیین شده هدایت می شود، صرف نظر از اینکه شماره تلفن در هر یک از وضعیت های دایورت مشروط که در بالا اشاره کردیم باشد.

kookmobileoffice@gmail.com

02167319-02165011022-02166757579-02166761969-02165011024

متفاوت اندیشیده ایم.

گاهی با شما یک تماسی گرفته می شود که اصلا علاقه ای به پاسخ دادن به آن ندارید یا در یک موقعیت خاص هستید که امکان صحبت کردن با تلفن را ندارید؛ در چنین مواقعی تنها راهکار مناسب این است که خط خود را دایورت کنید تا تمام خواسته هایتان مرتفع گردد! 

گاهی با شماره شما یک تماس گرفته می شود که اصلا علاقه ای به پاسخ دادن به آن ندارید و نمی خواهید جواب بدهید و یا حتی در جلسه مهمی هستید که نه می خواهید تلفن همراهتان را خاموش کرده یا از دسترس خارج کنید و نه تماس های دریافتی را بی پاسخ بگذارید یا حتی آنها را ریجکت کنید! در چنین مواقعی تنها راهکاری که شاید به ذهنتان برسد این است که خط خود را به یک خط دیگر دایورت کنید تا تمام خواسته هایتان مرتفع گردد! 

به روش انتقال تماس‌ها و پیام‌های ورودی از یک خط به یک خط دیگر، دایورت یا انتقال مکالمه می‌گویند. پیام‌ها و تماس های دریافتی روی شبکه مخابراتی در صورتی که گیرنده در مقصد اولیه پیام قادر به دریافت آن نباشد، پیام یا تماس به خط دیگری که به عنوان مقصد دوم مشخص شده است منتقل می‌شود. در این مقاله با کلیه روش‌های موجود برای این انتقال آشنا می‌شوید.

این که بخواهید از شر تماس های دریافتی تان خلاص شوید و به طور کامل تلفن همراهتان را دایورت کنید می توانید به راحتی با یک کد دستوری این کار را انجام دهید. اینکه شماره شما به چه خطی دایورت می شود مهم نیست، می توانید سیم کارت خود را روی 110 دایورت کنید یا هر خط دیگری تفاوتی ندارد. برای اینکه خطتان را دایورت کنید، کافی است کد * ۲۱ * را شماره گیری کنید. بعد از ستاره، شماره ای که می خواهید خطتان به آن دایورت شود را وارد نمایید و سپس مربع را بزنید. پس از اینکه این دستور را به طور کامل شماره گیری کردید، خط شما روی همان شماره ای که وارد کرده اید دایورت می شود. همچنین از طریق تنظیمات گوشی نیز می توانید گزینه های divert و یا call forwarding را پیدا کرده و شماره ای که میخواهید تماس هایتان روی آن دایورت شود را وارد کنید البته این امکان بر روی تمامی موبایل ها وجود ندارد و بهترین راه برای دایورت کردن خطتان شماره گیری کد #شماره مورد نظر*21* است.

در ویدئو زیر میتوانید آموزش دایورت به همراه کد فعالسازی آن را مشاهده کنید. چطور خط خود را دایورت کنیم

اما اگر نمی خواهید به طور کلی همه تماس ها را دایورت کنید و فقط میخواهید در شرایط خاص چنین اتفاقی بیفتد چند گزینه پیش روی شماست، اول در هنگامی که خط شما مشغول است و در حال مکالمه هستید، می توانید با شماره گیری 61 به جای 21 در کد دستوری که بالاتر توضیح داده شد، خط خود را فقط در زمان هایی که در حال مکالمه هستید دایورت کنید. همچنین در منوی گوشی هم باید شرایط انتقال تماس را به صورت دستی تنظیم نمایید.

کد انتقال تماس در هنگام مشغول بودن خط : #شماره مورد نظر*61*

اگر در دسترس نبودید یا تلفن شما خاموش بود نیز می توانید به جای 21 از شماره 67 استفاده کنید، در چنین شرایطی اگر کسی تلاش برای برقرار تماس با شما داشته باشد و شما در دسترس نباشید شماره دایورت شده زنگ خواهد خورد. 

کد انتقال تماس در هنگام خاموش بودن خط :‌ #شماره مورد نظر*67*

خط 912 قسطی

مای رند این امکان را برای شما فراهم کرده تا سیم کارت دائمی همراه اول با کد 912 را به صورت اقساطی خریداری کنید.

اگر از خط همراه اول استفاده می کنید و بخواهید دایورت های تنظیم شده را به صورت کامل لغو کنید، کافی است که #21# را شماره گیری کنید، در این صورت همه شماره هایی که دایورت کرده اید به طور کامل حذف شده و خط شما به حالت طبیعی قبلی خود باز میگردد.

به طور کلی دایورت کردن خط یا همان انتقال تماس در همه خطوط و اپراتور ها، هزینه ای به اندازه مکالمه خواهد داشت. یعنی هر چقدر شماره ای که دایورت کرده اید با تماس انتقالی شما مکالمه کند به همان میزان هزینه در پی دارد و هزینه دیگری مانند هزینه فعالسازی و… نخواهد داشت.

به طور کلی اپراتور ها چنین خدمتی را به مشترکین ارائه نمی دهند، یعنی امکان انتقال پیام کوتاه وجود ندارد اما به وسیله برخی نرم افزار ها و برنامه های جانبی می توان از دریافت پیامک ها از شماره های خاص جلوگیری و یا آن ها را دایورت نمود.



تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها


آموزش دایورت کردن انواع خطوط تلفن ثابت و همراه


 

چطور خط خود را دایورت کنیم


 



 


 

خطوطی ارتباطی امروزی نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده اند. در گذشته دایورت کردن تماس ها فقط برای تلفن های همراه مقدور بود، اما امروزه با رفتن تلفن های ثابت روی حالت Tone این قابلیت روی آنها نیز فعال شده است.


 

در این مطلب به آموزش دایورت کردن خطوط مختلف تلفن میپردازیم.


 


همراه اول و ایرانسل

برای دایورت کردن شماره همراه اول و ایرانسل خود روی یک خط دیگر کافیست از کد زیر استفاده کنید:


*21* شماره مورد نظر #


 

برای مثال اگر میخواهید تلفن همراه خود را روی شماره 09123456789 دایورت کنید، کافیست کد زیر را شماره گیری کرده و روی Call کلیک کنید.


*21*09123456789#


 

برای غیر فعال کردن دایورت کافیست #21# را شماره گیری کنید.


 


 


خطوط ثابت

برای دایورت خطوط ثابت نیز میتوانید از همان روش همراه اول استفاده کنید. یعنی کافیست کد زیر را وارد نمایید:


*21* شماره مورد نظر #


 

پس از دایورت صدای بوق تلفن شما تغییر خواهد کرد.

برای غیر فعال کردن این سرویس نیز میتوانید از کد #21# استفاده نمایید.


 


 


چگونه موبایل خود را از دسترس خارج کنیم؟

اگر میخواهید تلفن همراه خود را از شبکه خارج کنید کافیست کد #021*21* را شماره گیری کنید. در این صورت شما میتوانید تماس بگیرید و اس ام اس بدهید، اما اگر فردی با شما تماس بگیرد با پیغام شماره مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد مواجه خواهد شد.


 

برای بازگشت به حالت عادی نیز کد #21# را شماره گیری کنید.


 سوالات و نظرات کاربران در مورد این مطلب (60)

سلام. خط پدرم روی خط بنده دایورت هست و من دسترسی به گوشی و خط ایشون ندارم. میخواستم ببینم از طریق گوشی خودم می تونم دایورتی اون خط رو غیر فعال کنم؟ ممنون از سایت خوبتون


 


سرزمین دانلود:

چطور خط خود را دایورت کنیم

تنها راه این است که با امور مشترکین شماره خودتان تماس بگیرید و از ایشان بخواهید که دایورتی که روی خط شما است را بردارند.

سلام خسته نباشید. میخواستم بپرسم اگر گوشی من دایورت بر روی خط دیگری باشد، آیا امکان خواندن پیام یا رفتن به واتساپ و تلگرام من را دارند؟


 


سرزمین دانلود:

خیر. دایورت فقط تماس های تلفنی را منتقل میکند و ارتباطی با نرم افزارهای موبایل ندارد.

سلام. من دوتا خط دارم چند ماهی هست یکیشو خاموش کردم از گوشی دراوردم. ولی اگه کسی بهش زنگ بزنه میفته رو این خطی که تو گوشی هستش. میخوام اون خط خاموش باشه ولی نمیشه چون هرکی زنگ میزنه میفته رو این خط. نمیخوام اینطوری بشه باید چیکار کنم خواهشن راهنمایی کنید


 


سرزمین دانلود:

خط اول شما به روی خط دوم دایورت شده است. بعضی از گوشی هایی که 2 سیم کارته هستند خودشان این کار را انجام میدهند تا اگر یک خط شما در دسترس نبود تماس از دست رفته نداشته باشید.

برای رفع مشکل، سیم کارت اول را مجددا در گوشی قرار دهید. سپس به تنظیمات دایورت و تنظیمات سیم کارت در گوشی خود بروید و قابلیت دایورت را غیرفعال کنید. سپس سیم کارت را خارج کنید.


برای رایتل هم کد *21*….# هست یا فرق داره کدش؟

با عرض سلام و خسته نباشید. اگر بخواهم از تماسهای خط برادرم با خبر بشم باید چیکار کنم؟ منظورم اینکه وقتی کسی بهش زنگ میزند گوشیه منم زنگ بخوره. آیا راه حلی هست که از تماسهای خط دیگری مطلع شد؟


 


سرزمین دانلود:


خیر راهی وجود ندارد.

سلام خسته نباشید. ایا امکان داره تماس های ورودی یک شماره تلفن خاص (موبایل) را که به خط خودم زنگ میزنه به شماره دیگری دایورت کرد؟


 


سرزمین دانلود:


خیر. امکان دایورت یک شماره خاص وجود ندارد.

من خطم روی یک خط دیگه دایورت کردم خیلی وقت پیش.. الان می‌خوام دایورت رو بردارم ولی کد #21# رو که میزنم میزنم مشکل داره و دایورت برداشته نمیشود. میشه راهنماییم کنید

سلام. من ميخوام خط ايرانسلم كه خاموشه رو گوشيم كه همراه اوله دايورت كنم. يني جفتش روشن باشه. مراحل و انجام دادم ولي زنگ ميزنم همراه اولم خاموشه. من ميخوام هم ايرانسلم زنگ بخوره هم همراه اولم.. چيكار كنم..

سلام. سیمکارت همراه اول همسرم شکسته و خطش دایورت بوده. الان باید چیکار کنیم از دایورت در بیاد؟ ممنونم راهنمایی کنید


 


سرزمین دانلود:

مالک سیم کارت به همراه کارت ملی به امور مشترکین مراجعه کند و درخواست لغو دایورت بدهد. ضمنا همانجا میتوانید سیم کارت جدید تحویل بگیرید.

با سلام و خسته نباشید. خواستم بدینوسیله از آموزش های شما و همچنین پاسخ های دلسوزانه و کاملتون تشکر کنم. موفق باشید.

سلام. خسته نباشید. من گوشیم هروقت خاموش باشه به گوشی مادرم زنگ میخوره. همینطور گوشی مادرم خاموش باشه به من زنگ میخوره. از دایورتم در اوردیم بازم هم زنگ میخوره. البته جفت سیم کارتا به نام مادرمه. مشکل از کجاست باید چیکار کنم


 


سرزمین دانلود:

این موضوع ارتباطی به دایورت ندارد. احتمالا یکی از سرویس های اپراتور شما فعال است که باعث این اتفاق میشود. پیشنهاد میکنیم با امور مشترکین اپراتور خود تماس بگیرید:

شماره امور مشترکین همراه اول، ایرانسل، رایتل


سلام ممنون از سایت خوبتون 💝

با سلام وخسته نباشید. میخواستم بدونم تا چند شماره سیم کارت رو میشه روی یه خط دیگه دایورت کرد؟ مثلا دوتا رایتل دارم دوتا سه تا ایرانسل یدونه همراه اول. ین پنج تا خطمو میتونم روی همراه اول دایورت کنم؟ باتشکر


 


سرزمین دانلود:


بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سلام. سیمکارتم سوخته تا چند روز دیگه همه جا تعطیله. امکان دایورت روی یه خط دیگه بدون داشتن سیمکارت اصلی هستش؟


 


سرزمین دانلود:


خیر.

سلام. میخواستم ببینم میشه اس ام اس های گوشی دیگری بیاد تو گوشی من؟ آیا کد یا راهی داره؟ ممنون


 


سرزمین دانلود:


خیر راهی ندارد.

سلام، آیا امکانش هست اگر جایی باشیم که خطه ایرانسل آنتن نده و خط همراه اول آنتن داشته باشه بعد خط ایرانسل را روی خط همراه اول دایورت کنیم؟ اینجوری میشه پاسخ گوی تماس ها باشیم؟


 


سرزمین دانلود:

بله. البته باید قبل از اینکه آنتن موبایل شما برود خط را دایورت کنید.

سلام. امکان دایورت خط فکس هم وجود داره یا نه؟ یعنی فکسی که برای خط شماره n میاد با دایورت به خط دیگه ای بره. ممنون


 


سرزمین دانلود:

بله. وقتی خط دایورت شود هم تماس و هم فکس منتقل میشود.

سلام خسته نباشید. مدتیه احساس میکنم پیام هام رو خط دیگه ای دایورت شده. یعنی کسی وارد گوشیم شده و پیامهای منو رو خط خودش دایورت کرده. آیا این امکان وجود داره؟ چه جوری میتونم لغوش کنم. ممنون میشم زود پاسخ بدید.


 


سرزمین دانلود:

خیر. چنین چیزی (یعنی دایورت کردن SMS) امکان پذیر نیست.

سلام. من یه خط ایرانسل دارم. یه نفر بدون اطلاع من خطش رو روی خط من دایورت کرده و از این راه شارژ مردم رو به خطش انتقال میده. وقتی هم باهاش تماس میگیرن خط من زنگ میخوره .. آیا راه حلی هست که من خطمو از دایورت خارج کنم؟


 


سرزمین دانلود:

به امور مشترکین ایرانسل مراجعه کنید و موضوع را اطلاع بدهید تا دایورت را از روی خط شما بردارند. و یا به صورت تلفنی به امور مشترکین اطلاع بدهید.

سلام. میخواستم اموزش دایورت خط رایتل هم بذارین! که چطوری باید یه خط رایتل رو به خط دیگه دایورت کنیم


 


سرزمین دانلود:

روش دایورت کردن خط رایتل هم مانند همراه اول و ایرانسل است.


کافیست از کد زیر استفاده کنید:


*21* شماره مورد نظر #

سلام، ببخشید من میخوام وقتی کسی به تلفن خونه زنگ میزنه، گوشی خودم زنگ بخوره و من با گوشی جواب بدم. آیا میشه؟ راهنماییم کنین ممنونم.


 


سرزمین دانلود:

بله میشود. تلفن منزل را به شماره موبایل تان دایورت کنید. روش این کار در مقاله آموزش داده شده است.

با سلام. اگر کسی خط اش رو روی خط همراه اول ما دایورت کنه ما چه جوری غیر فعال کنیم؟


 


سرزمین دانلود:

به مخابرات منطقه خود مراجعه کنید و موضوع را مطرح کنید تا دایورت را از خط شما بردارند. همچنین میتوانید از کسی که این کار را انجام داده شکایت کنید.

ميشه دايورت رو فقط برای يك شخص خاص انجام داد؟ مثلا براي دوستانم رو همون 912 خودم زنگ بخوره ولي برای اون شخص خاص رو 936 بخوره. چنين چيزي ممكنه؟ اگر هست راهنمايي كنيد. ممنون.


 


سرزمین دانلود:


خیر چنین چیزی امکان پذیر نیست.

سلام. خسته نباشین. ممنون از سایت خوب و عالی‌تون. لطفا راهنمایی بفرمایین در صورت دایورت کردن همراه اول رو ایرانسل؛ هزینه دایورت چقدر هست؟ پیام هام از همراه اول به ایرانسل میرسه؟ یا فقط تماسها دایورت میشن؟


 


سرزمین دانلود:

هر تماسی که از همراه اول به ایرانسل دایورت شود، به اندازه زمان مکالمه از همراه اول به ایرانسل برای خط همراه اول شما هزینه بر میدارد. ضمنا فقط تماس ها دایورت میشود.

سلام خسته نباشید؟ آیا میشود خط کسی رو دایورت کرد و او متوجه نشود؟


 


سرزمین دانلود:

بله میتوانید با دسترسی به موبایل دیگران خط آنها را روی شماره دیگری دایورت کنید. ولی اگر دوستان شان با ایشان تماس بگیرند و ببینند به شماره دیگری منتقل میشود به ایشان اطلاع میدهند و سپس متوجه میشود.

با سلام. گوشی بنده زمانی که خاموش است اگه زنگ بخوره دایورت میشه روی خط دیگه.. که باعث آزار اون شخص میشه. هرکاری میکنم نمیتونم از دایورت درش بیارم. در زمانی که گوشیم خاموش نباشه این اتفاق نمی افته. لطفا راهنمایی بفرمایید


 


سرزمین دانلود:

این موضوع دایورت نیست. چون اگر دایورت باشد همیشه به آن خط منتقل میشود.

به احتمال زیاد شما اشتباها چنین سرویسی را روی خط خودتان فعال کرده اید که اگر خاموش بود به فلان شماره منتقل شود. (این سرویس توسط برخی از اپراتورها ارائه میشود)

برای فهمیدن این موضوع با امور مشترکین اپراتور خودتان تماس بگیرید.

چگونه میتونم خط همراه اول یک نفر دیگه رو روی خط همراه اولم دایورت کنم؟ کدش رو میدونم ولی میخوام هر دو خط زنگ بخورن. ممنون


 


سرزمین دانلود:

چنین چیزی امکان پذیر نیست. وقتی خط را دایورت کنید فقط شماره ای که روی آن دایورت شده است زنگ میخورد.

با سلام. من خط 912 رو روی ایرانسلم دایورت کردم و حالا می خوام 912 رو خاموش کنم. حالا چی میشه


 


سرزمین دانلود:

با خاموش کردن خط اول مشکلی در وضعیت دایورت پیش نخواهد آمد.

من خط 0912 رو روی رایتل دایورت کردم. حالا وقتی گوشیم رنگ میخوره از کجا بفمم که طرف خط 912 را گرفته یا رایتل من رو؟


 


سرزمین دانلود:

امکان تشخیص اینکه کدام تماس مستقیم است و کدام دایورت، وجود ندارد.


در پاسخ به (پریا , شنبه، 27 آذر ماه، 1395) :


ممنون پریا جون خیلی بهم کمک کردین


زنگ زدن به شماره ای که خطش رو دایورت کرده:

این ترفند بر روی کلیه گوشی‏هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است. نحوه کار بسیار ساده است. شما بایستی شماره خودتان را بر روی شماره ‏ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید دایورت کنید، سپس از خط خودتان با خط خودتان تماس بگیرید! به همین سادگی و همین پیچیدگی که گفته شد!

جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم: فرض کنید شماره شما 09128765432 است. شماره فردی هم که قصد دارید با او تماس بگیرید (که خطش را دایورت کرده است) 09398765432 است. در گوشی به بخش مربوط به تنظیمات Divert (در بعضی گوشی‏ها Call Forwarding) بروید. خط خود را بر روی شماره 09398765432 که شماره فرد مورد نظر است دایورت کنید. اکنون توسط همین گوشی و همین خط خودتان که اکنون دایورتش کرده‏اید با شماره 09128765432 که شماره خودتان است تماس بگیرید. با این کار خط طرف مقابل زنگ می‏خورد و شما بوق آزاد می‏شنوید که به منزله برقرای تماس مستقیم با فرد مورد نظر است؛ به این ترتیب از دایورتی که صورت گرفته عبور کرده اید.

این ترفند بر روی کلیه خطوط تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا تست شده و قابل انجام است. در پایان دقت کنید پس از برقراری تماس، خط خود را از حالت دایورت خارج کنید.


 


سرزمین دانلود:

از اینکه اطلاعات و تجربیات خودتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک میگذارید متشکریم.

با سلام مجدد. میشه لطفا توضیح بدید چگونه میشه موبایل ايرانسل یا همراه اول را روی تلفن ثابت دايورت کرد؟ چه کدی را باید وارد کرد و چگونه عمل کرد؟


 


سرزمین دانلود:


روش این کار در متن مقاله توضیح داده شده است.

برای دایورت کردن شماره همراه اول و ایرانسل خود روی یک خط دیگر کافیست از کد زیر استفاده کنید:


*21* شماره مورد نظر #

برای مثال اگر میخواهید تلفن همراه خود را روی شماره 123456789 دایورت کنید، کافیست کد زیر را شماره گیری کرده و روی Call کلیک کنید:


*21*123456789#

سلام. آیا می شود شماره ی همراه اول یا ايرانسل را روی خط تلفن ثابت دايورت کرد؟


 


سرزمین دانلود:


بله

سلام. من میخوام خط مغازم رو وقتی نیستم دایورت کنم به همراهم ولی تا *21* رو میگیرم اشغال میزنه. چیکار کنم؟ لطفاً اگه میشه سریع جوابمو بدید.ممنون ازتون. خیلی کارم گیره


 


سرزمین دانلود:

این کد استاندارد برای دایورت خطوط ثابت است و بدون مشکل کار میکند. تنها احتمال این است که مخابرات منطقه شما این کد را بسته باشد یا اختلال داشته باشد. از مخابرات منطقه خودتان سوال کنید.

سلام خسته نباشید. ممنون میشم اگه لطف کنید بفرمایید آیا میشه خطی که بنام شخص دیگری است و در اختیار فرد دیگر، مالک به طریقی خط مذکور را دایورت کنه؟ لطفاسریع جواب دهید


 


سرزمین دانلود:

بله این کار توسط مخابرات و اپراتورها قابل انجام است. با کارت ملی یا سند خط به امور مشترکین مراجعه کنید. ممکن است هزینه جزئی بابت این خدمات از شما دریافت کنند.

سلام. ببخشید امکانش هست که یک خط دیگه رو از راه دور روی خط خودم دایورت کنم؟ لطفا جواب بدین خیلی مهمه واسم… یا مثلا یکی دیگه از راه دور خطمو رو خط خودش دایورت کرده باشه جوری که من نفهمم..


 


سرزمین دانلود:

چنین چیزی ممکن نیست. اگر اینطور بود هر کسی میتوانست خط های دیگران را روی خط خودش دایورت کند! و تصور کنید چه وضعیتی پیش می آمد!

سلام. ببخشید الان مشکل من اینه که یه بنده خدایی شماره شو روی خط من دایورت کرده همش زنگ میخوره. آیا راهی داره که بشه خودم لغوش کنم؟ یا خود طرف باید لغو کنه؟ ممنون


 


سرزمین دانلود:

لغو دایورت فقط توسط همان خط امکان پذیر است. البته میتوانید به امور مشترکین مخابرات مراجعه کنید و موضوع را مطرح کنید و درخواست کنید که دایورت را از روی خط شما بردارند.

سلام. ممنون میشم اگر سریع جواب بدین. من الان خطه همراه اولمو دایورت کردم رو خطه رایتلم. حالا اگر خط رایتلمو بزارم تو گوشی اپل بازم دایورت هست یا کنسل میشه؟


 


سرزمین دانلود:

تا وقتی خودتان دایورت را لغو نکنید برقرار خواهد بود.

تورو خدا جواب بدید. ایا این امکانش هست که هرکی خواست به تلفن ثابت زنگ بزنه ولی به همراه زنگ بخوره؟


 


سرزمین دانلود:

بله. باید خط ثابت را روی شماره موبایل دایورت کنید.

سلام و خسته نباشید. من خطهای ثابت محل کارم رو روی تلفن همراه دایورت میکنم. میخوام ببینم امکانش هست وقتی در محل کارم نیستم از طریق گوشی همراهم از دایورت خارجش کنم؟


 


سرزمین دانلود:

خیر متاسفانه امکان لغو دایورت از راه دور وجود ندارد.

سلام خسته نباشید. از کجا میتونم بفهمم خطم رو گوشی کسی دایورت شده؟


 


سرزمین دانلود:

اگر شماره شما روی خط دیگری دایورت شده باشد وقتی شماره تان را بگیرید گوشی شما زنگ نمیخورد و به خطی که به آن دایورت شده وصل میشود.

با سلام. من سیم کارتم خیلی جاها آنتن نمیده. یه سیم کارت جدید خریدم. اما همه دوست و آشناهام شماره قبلیمو دارن. امکانش هست که کاری کنم وقتی به سیم کارت قبلیم زنگ میزنن تماس به خط جدیدم منتقل بشه؟ لطفا سریعا جواب بدید ممنونم


 


سرزمین دانلود:

بله این امکان وجود دارد. کافیست سیم کارت اول را در موبایل قرار دهید و آن را به شماره جدید دایورت کنید. حالا میتوانید سیم کارت جدید را قرار دهید.

با سلام. من خط ثابت روی همراه اولم دايورت كردم. اما حالا هرچی كد ميزنم در نمياد. اگر ميشه راهنمايی كنيد

چه جور میشه خط کشور اندونزیم رو روی خط ایرانسل دایورت کنم؟ بخدا خیلی گیرم لطفا جوابم رو بدید خواهش میکنم


 


سرزمین دانلود:

از اپراتور خط خود در اندونزی سوال کنید که این قابلیت وجود دارد یا خیر. و کد دایورت را هم از ایشان دریافت کنید. کد دایورت در اپراتورهای مختلف فرق میکند.

سلام خسته نباشید. میتونم شماره ایرانسلمو روی رایتل دایورت کنم؟ و اینکه امکان چند تا دایورت کردن وجود داره؟ یعنی چندتا شماره رو میشه دایورت کرد؟


 


سرزمین دانلود:

بله میتوانید شماره ایرانسل را روی رایتل دایورت کنید. از این نظر و همچنین از نظر تعداد خط هایی که میتوانید روی یک خط دایورت کنید محدودیتی وجود ندارد.

چطور میشه خطی رو دایورت کنیم ولی توی گوشی چیزی معلوم نباشه

سلام خسته نباشید. ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید. من میخوام خط ثابتمو روی یه خط ثابت دیگر دایورت کنم. اما گوشیو که برداشتم و ستاره21ستاره رو شماره رو گرفتم بوق زد و گفت شماره درست نیست. میشه لطفا کمکم کنید بگید چیکار کنم دقیقا. مرسی


 


سرزمین دانلود:

احتمالا یکی از خط ها مشکل مخابراتی دارد. با مخابرات منطقه خودتان تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید.

سلام، شما گفتید که میتونیم خط ثابت را روی تلفن همراه دایورت کنیم اما نشد، لطفا راهنمایی کنید


 


سرزمین دانلود:

روش دایورت کردن تلفن به خط ثابت یا به موبایل دقیقا مشابه هم است و هیچ فرقی ندارد.

آیا هزینه ای برای دیوارت کردن باید بپردازیم؟ میشه سریع جواب بدید


 


سرزمین دانلود:

خیر دایورت کردن به تنهایی هزینه ای ندارد. ولی هر تماسی که منتقل میشود به اندازه یک مکالمه برای همان خطی که دایورت شده است هزینه بر میدارد.

سلام. اگه خطم روی خط کسی دایورت کنم، پیام هایی که واسه من میفرستن برای اونی میره که خطم روش دایورته؟ یا به خودم میرسه؟ خواهشا جواب بدین خیلی ضروریه


 


سرزمین دانلود:

دایورت کردن فقط باعث انتقال تماس های تلفنی میشود. و SMS ها همچنان توسط خط خودتان دریافت میشود.

سلام خسته نباشید. میشه بگید برای دایورت کردن میتونیم چند تا خط روی یه خط دایورت کنیم؟ بطور مثال میتونیم 5 خط رو روی یه خط دایورت کنیم؟ ممنون میشم پاسخم رو بدید.


 


سرزمین دانلود:


بله.

با سلام. من با روشی که فرمودید برای دایورت کردن خط ثابت منزل روی تلفن همراه ام اقدام کردم. ولی نشد. لطفا راهنمایی کنید

ببخشید میخواستم بدونم که مثلا میشه شماره خاصی رو دایورت کنیم.. مثلا یک یا دو شماره رو که نمیخوایم جوابشو بدیم، دایورت کنیم رو یک خط دیگه…؟ من تا حالا دایورت نکردم نمیدونم چجوریه دقیقا.. میخوام یکی که به تلفن ثابت زنگ میزنه رو (فقط یک نفر خاص) چجوری میشه اگه امکانش هست توضبح بدین.. ممنون


 


سرزمین دانلود:


متاسفانه چنین چیزی امکان پذیر نیست.

با سلام و خسته نباشید. مرسی از مطالب خوبتون. میخواستم بپرسم چطور میتونم بفهمم کسی خطش رو روی خط من دایورت کرده؟ چطور میتونم بفهمم گوشیم هک شده؟ چند وقته با من تماس میگیرن اما شماره نمی افته مینویسه ناشناس. ی بار جواب دادم کسی حرف نزد و قطع کرد. شمارش تو لیست تماس هام نوشته بود محدود شده و من نمیتونستم باهاش تماس بگیرم. یا دیشب هم یه شماره 4 رقمی با من تماس گرفت که رد تماس زدم. امکان داره که هک شده باشم یا کسی بخواد اذیتم کنه؟ ممنون میشم جواب بدین


 


سرزمین دانلود:

امکان تشخیص اینکه کسی خطش را روی خط شما دایورت کرده باشد وجود ندارد. مگر اینکه جواب بدهید و از تماس گیرنده سوال کنید که چه شماره ای را گرفته است.

اگر تماس های مزاحمت دارید تنها راه مراجعه به مخابرات و طرح شکایت است. ولی در مورد هک شدن، مقالات آموزشی زیادی در سایت وجود دارد که میتواند به شما کمک کند. موضوع مورد نظر خود را در کادر جستجوی بالای سایت وارد کنید.

سلام. من یه شماره ی 912 دارم که قطع شده تا پرداخت بدهی ام. آیا میتونم الان شماره ی موبایل شهرستانمو روی خط قطع شده ام دایورت کنم؟ خط ایرانسل رو چطور؟ میتونم روی خط 912 قطع شده ام شماره ایرانسلم رو دایورت کنم؟ مرسی که راهنمایی میکنید.


 


سرزمین دانلود:

خیر. اگر امکام تماس با یک شماره وجود نداشته باشد (مثلا قطع شدن خط به علت بدهی) نمیتوانید خط دیگری را روی آن دایورت کنید. در واقع اگر دایورت کنید تماس گیرنده با همان پیغام قطع بودن خط مواجه خواهد شد.


خیلی ممنون از راهنماییتون

با سلام. با چه روشی میتونم کاری کنم که وقتی گوشی فرد خاصی زنگ خورد برای منم زنگ بخوره تا مکالماتشو بشنوم ولی چیزی نفهمه


 


سرزمین دانلود:


چنین چیزی امکان پذیر نیست.

سلام. میشه بگین اگه یه خطی رو خطم دایورت شده باشه، میتونم با خط خودم اون رو از دایورت در بیارم یا خیر؟


 


سرزمین دانلود:


خیر.

سلام و خسته نباشید… آیا نرم افزاری یا کد وجود داره که با فعال کردنش و بدون اینکه خودمان بدانیم توسط دیگران تمامی صحبتهای ما شنود شود؟ ممنون میشم در این مورد بطور دقیق پاسخگو باشین. با سپاس


 


سرزمین دانلود:


خیر، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

با درود و شاد باش سال نو. برای بازگشت به شبکه زمانی که موبایل را از شبکه خارج میکنیم چه باید کرد؟ با سپاس از پشتیبان سایت و پاسخگویی


 


سرزمین دانلود:

برای بازگشت به حالت عادی کد #21# را شماره گیری کنید.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود

شما در این آموزش می توانید نحوه دايورت كردن شماره ای به شماره دیگر را به طور کامل یاد بگیرید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

احتمالاً می‌دانید که اگر بخواهید تلفن ثابت خود را به خط دیگر دایورت کنید، از ساختار زیر استفاده می‌کنید:

*21*شماره#

به جای «شماره»، شماره موبایل یا تلفن دوم را وارد کنید…

برای خارج کردن تلفن از حالت دایورت هم که #21# را می‌گیرید.چطور خط خود را دایورت کنیم

در این حالت گوشی شما فقط یک زنگ می‌خورد و سپس به شماره دوم منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید در صورت پاسخ ندادن به تلفن، پس از پنج زنگ (۳۰ ثانیه) به شماره دیگر دایورت شود (مثلاً شاید بخواهید خط تلفن خانه یا مغازه‌تان اگر نبودید که گوشی را بردارید به موبایل شما دایورت شود)، از کد زیر استفاده کنید:

*65*شماره#

توجه: اگر این کد را گرفتید و بوق اشغال زد (یعنی فعال نشد) باید با ۱۱۷ تماس بگیرید و بخواهید که این سرویس را روی خط شما فعال کنند. (من تماس گرفتم و در چند دقیقه و به رایگان این کار را انجام دادند)

برای خارج کردن از این حالت هم #65# را بگیرید.

 

کد دایورت مستقیم (یعنی دایورت همه تماس‌ها و در هر شرایطی) برای موبایل، با کد دایورت تلفن یکسان است. یعنی:

*21*شماره#

بد نیست بدانید که در مورد موبایل (در کل دنیا و برای همه اپراتورها)، می‌توانید بگویید که اگر گوشی من ۵ ثانیه زنگ خورد و من جواب ندادم، به شماره دیگر منتقل کن اما در تلفن متأسفانه نمی‌توان زمان را تعیین کرد و به طور پیشفرض، پس از ۳۰ ثانیه، دایورت انجام می‌شود. (که این خیلی عیب بزرگی است و امیدواریم مخابرات تلفنی هم این امکان را فعال کند)

*61*شماره*n#

به جای n می‌توانید اعداد ۵ (ثانیه) یا ۱۰، ۱۵… تا نهایتاً ۳۰ را وارد کنید. مثلاً اگر می‌خواهید پس از ۱۰ ثانیه به خط دیگر منتقل شود با موبایلتان این کد را می‌گیرید:

*61*09122222222*10#

برای Disable کردن این سرویس کد زیر را بگیرید:

##61#

ممکن است جایی قرار بگیرید که گوشی شما از دسترس خارج شود (مثلاً در مسجدی باشید که دستگاه ضدآنتن‌دهی نصب کرده‌‌اند یا جایی که از دکل دور هستید) و می‌خواهید اگر کسی در این مواقع با شما تماس گرفت، تماس به خط دیگری (مثلاً شاید روی خط خانه‌تان) منتقل شود. کد زیر برای این کار است:

*62*شماره#

و غیرفعال کردن این سرویس:

##62#

 

 

اگر کدها را فراموش می‌کنید:

اگر روزانه با این کدها کار دارید، می‌توانید نرم‌افزارهای مرتبط که برای گوشی نوشته شده را نصب کنید. مثلاً من برای iOS (گوشی آیفون) از نرم‌افزار Divert Calls استفاده می‌کنم.

موفق باشید؛حمید رضا نیرومند

فرض کنید که بعد از مدت‌ها موفق شدید که در مناقصه پروژه نگهداری تاسیسات یک مرکز مهم درمانی، برنده شوید. از جمله شرایط قرارداد شما، در دسترس بودن 24 ساعته پیمانکار برای حضور و رفع ایرادات سیستم‌هاست و به ازای هر بار عدم پاسخگویی، مبلغ قابل توجهی جریمه برای شما تعیین می‌شود. قطعاً پاسخ دادن، آن هم در هر شرایط و زمانی کار بسیار دشوار و سختی است؛ چراکه ممکن است مثلاً برای چند دقیقه، خارج از پوشش شبکه مخابرات باشید و یا گوشی خودتان را در منزل جاگذاشته باشید. خوشبختانه برای این مشکل هم راه حلی وجود دارد که می‌توانید تماس‌های دریافتی‌تان را به شماره دیگری انتقال بدهید.

به روش انتقال تماس‌ها و پیام‌های ورودی از یک خط تلفن ثابت یا موبایل به خط ثابت یا موبایل دیگر، دایورت (Divert) یا انتقال مکالمه می‌گویند. پیام‌های دریافتی روی شبکه مخابراتی تلفن ثابت و موبایل (صوتی و متنی) در صورتی که گیرنده پیام در مقصد اولیه پیام قادر به دریافت آن نباشد، قابل انتقال به خط دیگری بعنوان مقصد دوم است. در این مقاله با کلیه روش‌های موجود برای این انتقال آشنا می‌شوید.

تماس‌های ورودی به هر خط تلفن ثابت، به سادگی، به سرعت و به دفعات می‌تواند به هر خط تلفن ثابت یا همراه در داخل یا خارج کشور انتقال پیدا کند. این سرویس به صورت پیش‌فرض روی تمام خطوط تلفن ثابت مراکز مخابراتی دیجیتال کشور، فعال است و مشترک می‌تواند در صورت عدم تمایل، از مخابرات منطقه، تقاضا کند تا آن را غیر فعال کنند. هزینه انتقال مکالمه، معادل برقراری تماس از خط مبدا به خط مقصد در زمان انتقال مکالمه است. بطور مثال، چنانچه خط مقصد، در استان دیگری باشد و انتقال تماس در زمان تعرفه روز مکالمات بین شهری انجام شود، هزینه‌ای که مشترک خط مبدا (دایورت کننده) می‌پردازد، عینا مشابه حالتی است که در همان ساعت، تماسی مشابه را برقرار کرده باشد. برای انتقال مکالمه خطوط تلفن ثابت، باید یکی از کدهای دستوری زیر را در حالت tone شماره گیری کنید: *21* [شماره مقصد]# یا *57* [شماره مقصد]# شماره مقصد می‌تواند شماره یک خط ثابت و یا همراه در داخل یا خارج از کشور باشد. اگر بعد از شماره‌گیری کدهای دستوری فوق، صدای بوق مشغولی شنیدید، یعنی عملیات موفقیت‌آمیز نبوده است. در صورت جلوگیری از خطا در هنگام ورود کد دستوری، باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی در منطقه خودتان مراجعه کنید. در صورتی که عملیات انتقال مکالمه به درستی انجام شده باشد، صدای بوق آزاد خط شما نسبت به حالت عادی با اندکی تغییر شنیده میشود. برای لغو انتقال مکالمه نیز، کد دستوری زیر را در خط مبدا شماره‌گیری کنید: #21# در صورت لغو انتقال مکالمه موفقیت‌آمیز باشد، صدای بوق آزاد به حالت اولیه و نرمال برمی‌گردد.

انتقال مکالمه خطوط موبایل به دو روش استفاده از کدهای دستوری و تنظیمات گوشی همراه، انجام می‌شود. با این تفاوت که شما می‌توانید یک از حالت‌های بدون پیش شرط، مشغولی خط، در دسترس نبودن، و یا پاسخگو نبودن را انتخاب کنید. در روش استفاده از کدهای دستوری و برای انتقال مکالمه بدون پیش‌شرط، دقیقاً مشابه با خط تلفن ثابت، کافی است کد زیر را در هنگام آنتن‌دهی گوشی شماره‌گیری کنید: *21* [شماره مقصد]# در این حالت، کلیه تماس‌های ورودی (بدون هیچ پیش‌شرطی) به شماره مقصد، منتقل می‌شود. غیر فعال‌کردن دایورت هم مشابه خط ثابت با شماره گیری #21# انجام می‌شود. این عملیات، از طریق تنظیمات گوشی از مسیر زیر اجرا می‌شود:  گوشی‌های اندرویدی: برای این کار مسیر Settings> My Device> Call Additional settings> Call forwarding> Voice call Always forward را دنبال کنید، در این صورت با انتخاب گزینه Turn On چند گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد که می‌توانید یکی از آن‌ها را به روش زیر انتخاب کنید.

برای غیر فعال‌کردن دایورت، کافی است تا مسیر فوق را عیناً دنبال کنید و گزینه TURN OFF را انتخاب کنید.  گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS: ابتدا مسیر Settings> Phone Call Forwarding> Forward To را در گوشی‌تان دنبال کنید. اما متاسفانه سیستم عامل iOS قابلیت دایورت مشروط (مشابه با سیستم عامل اندروید) را پیش‌بینی نکرده است. اگر مایل باشید تا تماس‌های ورودی به گوشی آیفون خودتان را در حالت‌های بدون جواب، عدم آنتن دهی و یا عدم پاسخ‌دهی دایورت کنید، باید به روش زیر کدهای دستوری را در گوشی‌تان وارد کنید: چطور خط خود را دایورت کنیم

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید، خبر خوب برای شما این است که سیستم عامل iOS امکان فوروارد (و نه دایورت) پیامک‌های دریافتی را بصورت محدود برای شما فراهم کرده است. به این معنی که اگر شما بجز آیفون، دستگاه‌های آی‌پد، آی‌مک و یا مک‌بوک هم باشید، می‌توانید پیامک‌های دریافتی خودتان را به این دستگاه‌ها فوروارد کنید. برای این منظور کافیست تا مسیر Settings> Messages> Text Message Forwarding را در تنظیمات آیفون‌تان طی کنید. حالا دستگاه‌هایی را که مقصد پیامکهای فوروارد شده هستند، به روش زیر فعال یا غیرفعال کنید. متاسفانه هنوز در گوشی‌ها و شبکه تلفن، قابلیت دایورت‌کردن پیامک‌ها در دسترس نیست؛ اما اپلیکیشن‌های زیادی برای دایورت‌کردن پیامک‌ها وجود دارد که می‌توانید با جست‌وجوی مختصری در فروشگاه‌های آنلاین (مانند گوگل پلی، بازار، …) به صورت رایگان یا پولی آن‌ها را دریافت کنید. یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه، SMS Forwarder است که نسخه‌ای از پیامک‌های دریافتی روی یک سیم‌کارت را به شماره‌های انتخابی، فوروارد می کند. البته یک قابلیت سورپرایزی هم دارد: فوروارد کردن پیامک به ایمیل! برای استفاده از این قابلیت‌ها، بعد از نصب نرم‌افزار، مراحل زیر را دنبال کنید: اگر مایل هستید تا از قابلیت فوروارد پیامک به ایمیل استفاده کنید، در صفحه Forwarding Options کادر مقابل Forward to Email را تیک بزنید و در صفحه بعد، نشانی ایمیل مقصد را وارد کنید.

درصورتی که از کاربران سامانه ملی‌پیامک هستید، با توجه به عکس بالا این امکان را دارید تا یک نسخه از پیامک‌های دریافتی در پنل کاربری‌تان را به یک یا چند شماره همراه و یا نشانی ایمیل، ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره 02163404 تماس بگیرید و از پشتیبانان ملی‌پیامک راهنمایی بخواهید. امیدواریم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و بتوانید با کمک آن از قابلیت انتقال تماس و انتقال پیامک در اندروید و ios استفاده کنید. در صورتی که در رابطه با این مقاله، سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها کامنت بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

سلام من سیم کارتی دارم که گمش کردم میخواستم بدونم میتونم با این ترفند ها پیامک اون سیمکارتم رو دریافت کنم؟

سلام دوست عزیز، ممکنه سیم‌کارتتون سوخته باشه اول این مورد رو چک کنید

سلام آیا میشه از چند کد دستوری همزمان باهم استفاده کرد مثلا عدم پاسخگویی و عدم آنتن دهی؟؟؟ممنون میشم جواب بدید.

سلام، نه متاسفانه نمیتونین همزمان از چند کد دستوری باهم استفاده کنید

سلام من برنامه اس ام اس فرواردر رو ریختم اما وقتی پاکش کردم دیدم هنوز فعاله و برای شماره ای که پیام میاد واس منم میاد و کلی شارژم رو میخوره. تو رو خدا بگید چیکار کنم

دوست عزیز باید اکانتتون رو غیرفعال کنید و بعد برنامه حذف بشود.

دوست عزیز اول اکانتتون رو پاک کنید و بعد برنامه رو حذف کنید

سلام وقت بخیر اگر خطی را دایورت کردیم x بر روی خط y در گوشی دیگری، امکان دارد بتوانیم از خط x تماس بگیریم؟ در کل چگونه می توانیم از خطx زنگ بزنیم. متشکرم

سلام

اگر تلفن x را داشته باشید، امکان تماس خروجی هم دارید.

ولی در غیر این صورت می بایست از سخت افزار های VOIP استفاده کنید.

روش لغو دایورت موبایل و کد دستوری لغو دایورت موبایل چیست؟

در بسیاری از مشاغل و بسیاری از موقعیت‌ها نیاز دارید که گوشی شما ۲۴ ساعته در دسترس باشد، تصور کنید جلسه مهمی دارید و منتظر یک تماس ضروری هم هستید، از طرفی دوست ندارید و این امکان هم برای شما وجود ندارد که گوشی موبایل خود را در اختیار فرد دیگری بگذارید. خوشبختانه در اینطور مواقع به راحتی می‌توانید با دایورت کردن خط خود در تماس‌ها و پیام‌های ورودی را به خط دیگری انتقال دهید.

 

با شماره‌گیری *۲۱* [شماره مقصد]# می‌توانید خط خود را روی موبایل دیگری دایورت کنید. همچنین از طریق تنظیمات گوشی نیز می‌توانید گزینه‌های Divert و یا Call Forwarding را پیدا کرده و شماره‌ای که می‌خواهید تماس‌هایتان روی آن دایورت شود را وارد کنید، البته این امکان بر روی تمامی موبایل‌ها وجود ندارد و بهترین راه برای دایورت کردن خطتان شماره‌گیری کد #شماره مورد نظر*۲۱* است.

اگر در دسترس نبودید یا تلفن شما خاموش بود نیز می‌توانید به جای ۲۱ از شماره ۶۷ استفاده کنید، در چنین شرایطی اگر کسی تلاش برای برقرار تماس با شما را داشته باشد و شما در دسترس نباشید، شماره دایورت شده زنگ می‌خورد. حال سوال اینجاست که برای لغو دایورت شماره موبایل باید چه کاری انجام دهیم؟چطور خط خود را دایورت کنیم

کد لغو دایورت موبایل ایرانسل، همراه اول، رایتل چیست؟ برای لغو انتقال تماس نیز #۲۱# را شماره گیری نمایید. به همین راحتی…

 

 

از طریق گوشی موبایل خود به منوی  Divert یا  Call For

warding (انتقال تماس) بروید و گزینه‌ی Call Forwarding را غیرفعال کنید.

در گوشی‌های اپل و سیستم عامل iOS هم مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting > phone> call forwarding

بیشتر بخوانید : لیست سیاه گوشی سامسونگ

دایورت کردن خط یا همان انتقال تماس در همه خطوط مخابراتی و اپراتورها، به اندازه مکالمه هزینه خواهد داشت. یعنی هر چقدر شماره‌ای که دایورت کرده‌اید با تماس انتقالی شما مکالمه کند به همان میزان هزینه در پی دارد، اما هزینه دیگری مانند هزینه فعالسازی و… نخواهد داشت.

۱۹کالا به عنوان مرجع موبایل ، پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه موبایل و تکنولوژی است. منتظر نظرات ارزشمند شما در قسمت کامنت هستیم.

مربع 21 مربع (#21# )

بله ، به اندازه مکالمه هزینه دارد ، اما هزینه دیگری مانند فعالسازی و … شامل این قابلیت نمی شود

خوب شد گفتید هزینه داره!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ویژه های فروشگاه

چطور خط خود را دایورت کنیم
چطور خط خود را دایورت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *