چطور بفهمیم فلش سوخته

 
helpkade
چطور بفهمیم فلش سوخته
چطور بفهمیم فلش سوخته

بسیاری از افراد برای اینکه همیشه به اطلاعات ضروری خود دسترسی داشته باشند از فلش مموری استفاده می کنند. یکی از مشکلات شایع فلش مموری ها، خصوصا در فلش های بی کیفیت و تقلبی، عدم شناسایی آن ها توسط کامپیوتر یا موبایل است. خصوصا در فلش های  اگر اطلاعات مهمی در یو اس بی خود داشته باشید، این اتفاق می تواند برای شما بسیار ترسناک باشد.

زمانی که یک فلش توسط دستگاه خوانده نمی شود، به معنای این نیست که دیگر قابل استفاده نیست. راه های مختلفی برای بررسی وضعیت این حافظه های کوچک وجود دارد. با جانبی در ادامه همراه باشید تا راه های شناسایی فلش مموری سوخته را بررسی کنیم.

منظور ما از فلش مموری سوخته این است که به دلیل وجود نقص فیزیکی در فلش، دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. در این حالت معمولا امکان بازیابی اطلاعات روی یو اس بی نیز وجود ندارد. با این حال، در اکثر اوقات عدم شناسایی فلش توسط دستگاه به معنای سوختن آن نیست. بنابراین، در هنگام بروز مشکل عدم شناسایی مموری توسط دستگاه، ابتدا باید دلایل آن را بررسی کنید.

چطور بفهمیم فلش سوخته

ممکن است مواردی مانند مشکلات سخت افزاری در درگاه USB، مشکلات نرم افزاری، عدم سازگاری فلش با دستگاه، مشکلات نرم افزاری در فلش و موارد مشابه باعث عدم شناسایی مموری یو اس بی توسط کامپیوتر یا موبایل شوند. در ادامه ما این مشکلات و راه حل های آن ها را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که هیچ راهی برای شناسایی فلش وجود نداشته باشد، باید به فکر خرید یک فلش جدید از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی گوشی مانند فروشگاه جانبی باشید.

بعد از بروز مشکل برای USB، در ابتدا وضعیت آن را با انجام آزمایش های زیر بررسی کنید

Disk Management یکی از ابزار های ویندوز است که درایو های متصل به کامپیوتر را بررسی می کند. با استفاده از این ابزار می توانید در اکثر موارد فلش مموری سوخته را تشخیص دهید. برای اینکار فلش را به کامپیوتر متصل کنید. روی علامت پنجره یا استارت ویندوز راست کلیک و گزینه Disk Management را انتخاب کنید. در پنجره باز شده می توانید تمام درایور های موجود در دستگاه و حافظه های جانبی متصل به آن را ببینید. حالا ممکن است یکی از شرایط زیر برای شما رخ دهد:

اگر فلش مموری سالم باشد، از طریق بررسی سایز دیسک و فرمت دیسک می توانید فلش خود را پیدا کنید. در چنین شرایطی با کلیک راست کردن روی درایو و انتخاب Format، فلش شما قابل شناسایی خواهد بود. البته در این حالت تمام اطلاعات روی فلش پاک می شود.

اگر در اینجا نتوانتستید درایو مربوط به USB خود را پیدا کنید، به احتمال زیاد فلش شما سوخته است و باید به فکر خرید فلش مموری با کیفیت باشید. برای اینکه مطمئن شوید این مشکل به دلیل نقص سخت افزاری یا درایوری کامپیوتر نیست، همین مراحل را در یک کامپیوتر دیگر تکرار کنید. همچنین بررسی سایر دلایلی که ممکن است باعث عدم تشخیص فلش شوند فراموش نکنید.

اگر فلش مموری با دستگاه سازگاری نداشته باشد، امکان خوانده شدن آن توسط دستگاه وجود نخواهد داشت. کامپیوتر ها و موبایل ها معمولا از تکنولوژی های استاندارد استفاده می کنند که تقریبا با همه یو اس بی مموری ها همخوانی دارند. با این حال، گاهی ممکن است تفاوت تکنولوژی باعث بروز مشکلاتی شود. در این موارد با اینکه فلش سالم است اما دستگاه قادر به تشخیص آن نسیت.

در اکثر اوقات افراد در هنگام خرید فلش یا حتی SD کارت ها به تکنولوژی به کار رفته در آن دقت نمی کنند. برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به ناسازگاری، در صورتی که قصد خرید کارت حافظه یا USB را دارید، حتما اطلاعات مربوط به تکنولوژی مموری و سازگاری های آن  را بررسی کنید.

در بسیاری از موارد وجود ویروس یا بدافزار باعث عدم شناسایی فلش مموری می شود. این مشکل می تواند در دستگاه یا فلش وجود داشته باشد. استفاده از آنتی ویروس و اسکن کردن دستگاه ممکن است این مشکل را حل کند. اگر وجود ویروس در فلش موجب این مشکل شده باشد، فرمت کردن آن با استفاده از Disk Management بهترین گزینه برای شما است. گاهی اوقات ویروس ها می توانند به قدری آسیب رسان باشند که حتی باعث سوختن فلش شوند.

گوشی های هوشمند امروزی نیز در معرض ویروسی شدن قرار دارند و ممکن است به همین دلیل توانایی خواندن فلش مموری را نداشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و از بین بردن ویروس های گوشی، به مقاله ویروسی شدن گوشی مراجعه کنید.

فلش لایتنینگ ها، فلش های مخصوص اپل هستند که امکان اتصال به پورت های USB معمولی و پورت لایتنینگ اپل را دارند. معمولا این نوع از فلش ها نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به فلش های معمولی دارند. سر لایتنینگ فلش های مخصوص اپل بسیار آسیب پذیر است. آسیب به این بخش باعث می شود دیگر نتوانید از فلش روی گوشی خود استفاده کنید.

برای شناسایی فلش مموری سوخته اپل، با استفاده از کامپیوتر و گوشی وضعیت فلش خود را بررسی کنید.  همچنین از گوشی های دیگر اپل نیز برای بررسی سالم بودن یو اس بی مموری لایتنینگ کمک بگیرید. گاهی اوقات با آپدیت کردن گوشی یا فرمت کردن آن می تواند این مشکل را حل کند. فراموش نکنید نوع فلش و کیفیت برند سازنده آن نیز در شناسایی توسط گوشی تاثیر گذار است. در مقاله فلش آیفون اطلاعات مفیدی در مورد انواع فلش های لایتنینگ و برند های معتبر آن پیدا می کنید.

در این مقاله به معرفی راه های شناسایی فلش مموری سوخته پرداختیم. در اکثر موارد مشکل عدم شناسایی فلش مموری به دلیل سوختن آن نیست. سعی کنید همه راه های مختلف را بررسی کنید تا از دلیل اصلی بروز این مشکل مطمئن شوید. پیشنهاد می کنیم همیشه از USB های اصل و دارای گارانتی استفاده کنید تا احتمال رو به رو شدن با فلش مموری سوخته را کاهش دهید. شما می توانید نظرات و سوالات خود در رابطه با این مشکل را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

امروزه گوشی های هوشمند بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شده اند، به طوری که بسیاری از ما نمی توانیم زندگی را بدون تلفن های همراه خود تصور کنیم. این حجم نفوذ و وابستگی در مدت زمان کوتاهی رخ داده است…

جابجایی فایل بین انواع گوشی های اندروید و آیفون یکی از اصلی ترین دغدغه کاربران است که روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. این…

مشکل پرش آنتن گوشی بیشتر در موبایل های سامسونگ و گوشی های دو سیم کارت اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود، در بازه…

پیکسل مهمترین و کوچکترین بخش در صفحه نمایش گوشی های همراه است و هر پیکسل دارای نور، طول موج و دمای رنگ مشخصی نیز هست. احتمالا تجربه دیدن…

زمان یکی از با ارزش ترین سرمایه های انسانی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود. اهمیت زمان آنقدر برای بشر شناخته شده بود که همواره سعی داشته و دارد، تا برای رسیدن به اهداف خود کوتاه ترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که او را زودتر به هدف مورد نظر خود برساند. در سال های اخیر با فراگیر شدن گجت های هوشمند مثل موبایل، تبلت و یا ابزارهای الکترونیکی دیگر مثل لپ تاپ، دوربین، کنسول بازی و… سبب شد شاخه ای جدید در بازار شکل بگیرد که هدف از آن رفع نیازهای جانبی از گروه محصولات باشد…

© استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی جانبی فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت محفوظ می‌باشد.

ویرایش شماره همراه

یک پیامک حاوی کد 5 رقمی برای شما ارسال خواهد شد.

اخبار و تکنولوژی موبایل

1 ماه پیش


چطور بفهمیم فلش سوخته

چطور بفهمیم فلش مموری سوخته؟ تعمیر فلش مموری سوخته امکان پذیر است؟ نرم افزار تعمیر فلش مموری سوخته برای اندروید چیست؟ علت باز نشدن فلش مموری در کامپیوتر ناشی از سوختن مموری هست؟ چگونه فلش خراب را درست کنیم؟ چه روشی برای تشخیص فلش مموری سوخته وجود دارد؟ این ها سوالاتی هستند که در ادامه به طور کامل به آن پرداخته ایم. پس همراه ژابیت باشید.

 

 

سوال این است که چطور بفهمیم فلش مموری سوخته است؟ افراد زیادی برای اینکه به راحتی وهمیشه به اطلاعات ضروری خود دسترسی داشته باشند از فلش مموری استفاده می کنند. یکی از مشکلات شایع فلش مموری ها، خصوصا در فلش های بی کیفیت و تقلبی، عدم شناسایی آن ها توسط کامپیوتر یا موبایل میباشد. حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید از فلش مموری خود استفاده کنید اما با ارورهای عجیبی برخورد می کنید و متوجه شوید که فلش شما سوخته است و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. اما به راستی به چه علتی این اتفاق می افتد و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟

زمانی که یک فلش توسط دستگاه خوانده نمی شود، بدان معنا نیست که دیگر قابل استفاده نباشد. راه های مختلفی برای بررسی وضعیت این حافظه های کوچک وجود دارد. با ژابیت همراه باشید تا راه های شناسایی فلش مموری سوخته را مورد بررسی قرار دهیم.

 

زمانی میتوان گفت فلش مموری سوخته است که به دلیل وجود نقص فیزیکی در فلش، دیگر نمی توانیم از آن استفاده کنیم. که در این صورت امکان بازیابی اطلاعات روی یو اس بی نیز امکان پذیر نیست. پس عدم شناسایی فلش توسط دستگاه همیشه به معنای سوختن آن نیست، و ابتدا باید دلایل آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ممکن است مواردی مانند مشکلات سخت افزاری در درگاه USB، مشکلات نرم افزاری، عدم سازگاری فلش با دستگاه و موارد مشابه دیگر باعث عدم شناسایی مموری یو اس بی توسط کامپیوتر یا موبایل شوند.

 

بعد از بروز مشکل برای USB، وضعیت آن را با انجام آزمایش های زیرمورد بررسی قرار میدهیم.

بررسی روشن شدن فلش: برخی از USB ها چراغ های کوچکی دارند. بررسی کنید که آیا این چراغ ها بعد از متصل شدن به کامپیوتر روشن می شوند یا خیر.

بررسی سالم بودن پورت یو اس بی: از پورت های مختلف استفاده کنید.

بررسی فیزیکی: شکستگی و آسیب دیدگی شدید یکی از دلایل اصلی سوختن فلش مموری است.

ریستارت کردن موبایل و کامپیوتر: گاهی اوقات یک ریستارت ساده می تواند مشکل را حل کند

 

قصد داریم شما را با علل سوختن و از کار افتادن حافظه های فلش آشنا کنیم و ببینیم چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کنیم.

 

گاهی، موقع درآوردن فلش از ورودی آن در کامپیوتر یا لپ تاپ ممکن است رابط کانکتور با مدار اصلی درکامپیوتر قطع شود. همین کارمیتواند یکی از دلایل بروز اشکال در کانکتور USB باشد و در استفاده های بعدی، فلش مموری شما را نشناسد. بنابراین هنگام خارج کردن فلش از کانکتور USB دقت کنید.البته این مشکل با لحیم کاری قابل جبران است.

 

خراب شدن اطلاعات در فلش نشانه سوختن فلش مموری است. در واقع این مشکل همیشه به خاطر وجود ویروس و بدافزار نیست. گاهی ممکن است شما در حال انتقال فایل بین کامپیوتر و فلش باشید و یکدفعه فلش را از پورت USB خارج کنید. در این حالت ممکن است اطلاعات به درستی منتقل نشده باشند و به اصطلاح اطلاعات شما Corrupt شده باشد. برای اینکه بتوانیم جلو چنین مشکلاتی را بگیریم قبل از خارج کردن فلش از پورت، آن را در ویندوز Eject کنید؛ چون ممکن است پروسه انتقال اطلاعات تمام نشده باشد. در این صورت ویندوز به شما هشدار خواهد داد و به صورت مطمئن انتقال را متوقف میکند. همچنین می توانید به طور دائم ازفایل های خود بک آپ تهیه کنید. اگر بازهم مشکل پاک شدن خودکار فایل ها را مشاهده کردید، فلش خود را عوض کنید. زیرا احتمال خرابی همیشگی آن وجود دارد. اگر به طور ناگهانی فایل های خود را از دست دادید فلش را سریعا از پورت USB خارج کنید. دراین مواقع برای ریکاوری فایل های خود به یک فرد حرفه ای مراجعه کنید، چون در غیر این صورت ممکن است برای همیشه اطلاعات خود را از دست بدهید.

 

در فلش مموری ها بخش جدول جستجو بسیار اهمیت دارد. زیرا هر روزه شما اطلاعات بسیاری را به حافظه فلش انتقال می دهید، و در واقع آن را به چیپ NAND انتقال داده اید. حال میخواهید آن اطلاعات را بازخوانی کنید، اگر سیستم جستجو و یا چیپ NAND به مشکل برخورده باشند سیستم جستجو نمی تواند آن را از این چیپ بخواند پس شما با مشکل فرمت فلش درایو مواجه خواهید شد.

قبل از بروز این مشکل گهگاهی ممکن است با مشکل پاک شدن ناگهانی فایل ها در فلش و یا ارور های عدم شناسایی مواجه شوید. این ها نشانه هایی از خرابی چیپ NAND فلش مموری می باشند.

 

در پاسخ به این سئوال که از کجا بفهمیم فلش سوخته، باید بررسی دقیقی از علت خرابی فلش داشته باشیم. برای برسی این موضوع ابتدا باید با نوع خرابی فلش آشنا شویم، خرابی های فلش را می توان به دو صورت زیر دسته بندی کرد:

1- نرم افزاری(Logical)

2- سخت افزاری(Phisical)

اگر فلش مموری شما دچار خرابی سخت افزاری شده ، کوچک ترین تعمیرات سخت افزاری شما باعث از دست رفتن کامل اطلاعات شما خواهد شد. اما مشکلات نرم افزاری فلش را می‌توان به راحتی به کمک نرم افزار ریکاوری فلش،رفع و اطلاعات آن را بازیابی کنید. در ایرادات نرم افزاری می توانید با تنظیمات خاصی به اطلاعات داخل فلش خود دسترسی پیدا کنید.

 

 

 

روش اول.بازیابی اطلاعات از فلش سوخته به صورت مستقیم، به کمک دستگاه PC3000 Flash

روش دوم. تعمیر فلش سوخته، با جداسازی چیپ اصلی و بازیابی آن

چطور بفهمیم فلش سوخته

 

روش اول : اسکن فلش و پیدا کردن مشکل

روش دوم : فرمت کردن فلش برای رفع مشکل آن

روش سوم : تعمیر فلش مموری دارای مشکل

 

نرم افزار بازیابی و تعمیر فلش دیسک های سوخته با JetFlash Online Recovery v1.0

جعبه ابزار حافظه های فلش با Flash Memory Toolkit PRO v2.0.0.0

نرم افزار فرمت و تعمیر فلش مموری USB Disk Storage Format Tool 6.0 Final

فلش مموری های قفل شده با نرم افزار فارسی و کم حجم SaiedSoft Write Protect

 

راهکار اول : تغییر دادن Drive letter

راهکار دوم : تعمیر و بازیابی محتوای فلش مموری

 راهکار سوم : استفاده از ابزار عیب یابی خود ویندوز

راهکار چهارم : Format کردن درایو

راهکار پنجم : حذف کردن Volume یا درایو مربوط به فلش مموری

 

فلش مموری ‌ها به دلیل گرم شدن اجزای فلزیشان و خرابی درایو، در اثر استفاده مداوم و زیاد ممکن است گرم ‌شوند.

 

سخن آخر

امید واریم توانسته باشیم با پاسخگویی به سوالات شما در مورد فلش مموری ها که این روز ها استفاده های زیادی دارند نظر شما را به خود جلب کرده باشیم. با ژابیت همراه شوید تا ما نیز با بهترینها همراهیتان کنیم.

 

تمامی حقوق متعلق به ژابیت است.

یکی از محصولات پر استفاده در بین کاربران فلش مموری می باشد . فلش مموری‎های جدید از نظر مشخصات فنی با حافظه های قدیمی کمی تفاوت دارند و به راحتی نمی توان متوجه شد حافظه سوخته است یا خیر ! در ادامه میخواهم به این سوال پاسخ بدهم که از کجا متوجه شویم فلش مموری سوخته است 

همانطور که در توضیحات کوتاه این مقاله به آن اشاره کرده ام ، مشخصات فنی فلش مموریها نسبت به قبل کمی تغییر کرده است . اگر یادتان باشد تا چند سال پیش وقتی یک حافظه فلش مموری خراب میشد توسط هیچ کامپیوتر و پورت USB شناسایی نمیشد و این اولین مورد برای خرابی فلش بود . اما حافظه های جدید توسط سیستم شناسایی ولی ارور write protected نمایش داده می شود . وقتی وارد مای کامپیوتر می شوید می توانید اطلاعات روی حافظه هم ببینید ولی امکان کپی آن وجود ندارد . البته در بعضی از حافظه ها دائم ویندوز پیغام فرمت فلش را نمایش میدهد که این هم یکی از موارد سوختن حافظه می باشد . حافظه های جدید وقتی میسوزد ویندوز 2 پیغام را به کاربر نمایش میدهد . اول write protected و دوم فرمت کردن حافظه که هیچ راه حلی برای رفع این دو مشکل وجود ندارد . آیا می توان اطلاعات فلش مموری که سوخته را ریکاوری کرد ؟ 1 درصد احتمال درست شدن حافظه وجود دارد حتی با دستگاههای تخصصی و حرفه ای . 

البته write protect رو من درست کردم و نمیشه گفت اصلا درست نمیشن

با سلام
ضمن تشکر
فلش من وقتی به لب تاپ یا کامپیوتر متصل میشود هیچگونه پیغامی ظاهر نمیشود. یعنی اصلا خوانده میشود. درایو ان اصلا بالا نمیاد. روی سیستمهای مختلف هم تست کردم اصلا بالا نمیاد. ایا راهی هست؟
ممنون و متشکر

از کجا متوجه شویم هارد ریفر هست ؟

چطور بفهمیم فلش سوخته

از کجا متوجه شویم آنتی ویروس خریداری شده اورجینال

قبل از خرید کول پد به چه نکاتی باید دقت کنیم ؟

چگونه از یک پرینتر بین دو کامپیوتر بدون شبکه استفا

از نظر سخت افزار کامپیوتر قویتر است یا لپ تاپ ؟

نکات مهم قبل از خرید مینی پی سی

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید از فلش مموری خود استفاده کنید اما با ارورهای عجیبی برخورد کنید و متوجه شوید که فلش شما سوخته است و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. اما به راستی به چه علتی این اتفاق می افتد و چگونه می توان از بروز آن جلوگیری کرد؟ با ما در انزل وب همراه باشید تا دلایل از کار افتادن و علائم سوختن فلش مموری را بررسی کنیم.

Reasons Behind Flash Drive Failure

امروزه حافظه های فلش به خاطر ابعاد کوچک و حجم بسیار زیادی که دارند مورد توجه هستند و هر کسی که با داده های دیجیتال سر و کار دارد از یک یا چند فلش استفاده میکند. گاهی نیز اطلاعات بسیار مهمی را به این اجسام کوچک و ظریف می سپاریم و توقع داریم همیشه بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اما هر دستگاه دیجیتالی ممکن است روزی از کار بیفتد. فلش ها نیز از این قائده مستثنی نیستند و ممکن است باعث شوند اطلاعات حساسی را از دست بدهیم. در این پست قصد داریم شما را با علل سوختن و از کار افتادن حافظه های فلش آشنا کنیم و ببینیم چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

بسیاری از مواقع هنگام درآوردن فلش از ورودی آن در کامپیوتر یا لپ تاپ ممکن است رابط کانکتور با مدار اصلی در کامپیوتر قطع شود. این کار می تواند یکی از دلایل بروز اشکال در کانکتور USB باشد و در استفاده های بعدی فلش مموری شما را نشناسد. برای حل این مشکل باید آن را لحیم کاری کنید و دوباره اتصالات مدار را وصل کنید. برای جلوگیری از این اتفاق هنگام خارج کردن فلش از کانکتور USB دقت کنید.

چطور بفهمیم فلش سوخته

همیشه خراب شدن اطلاعات در فلش به خاطر وجود ویروس و بدافزار نیست. گاهی ممکن است شما در حال انتقال فایل بین کامپیوتر و فلش باشید و ناگهان فلش را از پورت USB بیرون بکشید. در این حالت اطلاعات ممکن است به درستی منتقل نشده باشند و به اصطلاح اطلاعات شما Corrupt شده باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی قبل از خارج کردن فلش از پورت، آن را در ویندوز Eject کنید زیرا ممکن است پروسه انتقال اطلاعات به اتمام نرسیده باشد. در این صورت ویندوز به شما هشدار خواهد داد و به صورت مطمئن انتقال را متوقف خواهد کرد. همچنین می توانید از فایل های خود به طور متداول بک آپ تهیه کنید. اگر باز هم مشکل پاک شدن خودکار فایل ها را مشاهده کردید، فلش خود را عوض کنید زیرا احتمال خرابی همیشگی آن وجود دارد. اگر به طور ناگهانی فایل های خود را از دست دادید سریعا فلش را از پورت USB بیرون بکشید. در این مواقع اگر فایل مهمی درون مموری داشتید، سعی نکنید آن را ریکاوری کنید زیرا این کار توسط افراد غیر حرفه ای ممکن است احتمال بازیابی فایل هایتان را کمتر کند. در این مواقع به یک فرد حرفه ای مراجعه کنید.

برای Safely Remove کردن فلش مطابق تصویر در قسمت سمت راست نوار ویندوز قلش را بزنید و بر روی آیکون دستگاه های متصل خارجی کلیک کنید. پنجره ای کوچک به همراه لیستی از دستگاه های خارجی متصل شده به سیستم را مشاهده خواهید کرد. روی نام فلش مورد نظر راست کلیک کرده و Eject را بزنید. پیامی مبنی بر اینکه شما می توانید فلش خود را خارج کنید نمایان خواهد شد. در این موقع دیگر فلش از سیستم در دسترس نخواهد بود و شما می توانید با خیال راحت آن را از پورت خارج کنید.

برخی ها اعتقاد دارند که عمر آنقدر کوتاه است که نمی شود قبل از کشیدن فلش آن را از ویندوز Eject کرد (از جمله نگارنده!!). در پست های قبلی درباره قطع اتصال ایمن فلش بدون استفاده از Safely Remove Hardware آموزش های مفیدی ارائه کرده ایم. پیشنهاد میکنیم آن را از دست ندهید.

بخش جدول جستجو بسیار مهم می باشد. زیرا هر روزه شما اطلاعات بسیاری را به حافظه فلش انتقال می دهید. زمانی که شما اطلاعاتی را به فلش انتقال می دهید، در واقع آن را به چیپ NAND انتقال می دهید. زمانی که میخواهید آن اطلاعات را بازخوانی کنید، اگر سیستم جستجو و یا چیپ NAND به مشکل برخورده باشند سیستم جستجو نمی تواند آن را از این چیپ بخواند و شما با مشکل فرمت فلش درایو مواجه خواهید شد.

قبل از بروز این مشکل ممکن است گهگاهی با مشکل پاک شدن ناگهانی فایل ها در فلش و یا ارور های عدم شناسایی مواجه شوید این ها نشانه هایی از خرابی چیپ NAND فلش مموری می باشد. در این صورت سعی کنید و اطلاعات مهم خود را در آن نگهداری نکنید.

برای حل مشکل کوتاه بودن عمر فلش مموری با ۷ راهکار افزایش طول عمر حافظه فلش آشنا شوید.

بسیاری اتفاق می افتد که از سوی یک فروشنده فلش هایی با قیمت های ارزان و باور نکردنی به شما پیشنهاد بشود. اما در واقعا چیپ های این فلش ها از مواد به درد نخور و بازیابی شده ساخته شده است و بعد از مدتی استفاده خراب خواهند شد و دیگر نمی توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. گاهی اوقات اگر اطلاعاتی که میخواهید به فلش انتقال دهید حجمی بیشتر از حجم فضای خالی موجود در فلش باشد، باز هم این مشکل ممکن است به وجود بیاید.

فلش مموری یک دستگاه راحت برای انتقال اطلاعات می باشد اما ممکن است در هنگام حمل و نقل گاهی بر اثر ضربه یا ریختن مایعات، برخی از اتصالات قطعات آن قطع شود. در این صورت شما با ارور عدم شناسایی و داغ شدن بیش از حد فلش مموری مواجه خواهید شد. دستگاه های دیجیتال در برابر ضربه و مایعات بسیار آسیب پذیر می باشند پس مراقب آن ها باشید. البته می توانید از فلش های ضد آب و ضد ضربه نیز برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی استفاده کنید.

اگر شما فلش خود را به طور دائم به سیستم یا ماشین خود وصل کنید همیشه یک مقدار سیگنال ضعیف در فلش شما جریان خواهد داشت. این ولتاژ باعث داغ شدن بی مورد فلش مموری می شود و ناگهان ممکن است دستگاه از کار بیفتد. در این مواقع به احتمال زیاد با ارور USB Not Detected مواجه می شوید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی پس از انتقال اطلاعات و استفاده از فلش، آن را از پورت USB بکشید.

حافظه های فلش مبتنی بر چیپ NAND یک پارامتری به نام Retention دارند. این مورد به معنی مدت زمان نگهداری وضعیت برنامه ریزی چیپ فلش هنگامی که به سیستم متصل نیست، می باشد و به شدت به عوامل بیرونی وابسته است. گرم شدن بیش از حد فلش و تعداد دفعات خواندن و نوشتن فایل Retention آن را کاهش می دهد. با توجه به محدود بودن تعداد انتقال فایل در فلش، سعی کنید برای موارد غیر ضروری از آن استفاده نکنید و برای انتقال اطلاعات مهم خود از فلش های قابل اعتماد مانند SLC استفاده کنید. اگر حافظه فلش اصلی و از سازنده معتبر باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت. پس در هنگام خرید فلش دقت کنید.

اگر حافظه فلش خود را در محلی با دمای بالا یا فشار و رطوبت غیر معمول قرار دهید ممکن است چیپ آن آسیب جدی ببیند. این کار باعث کاهش طول عمر فلش مموری شما خواهد شد و ممکن است ناگهان از کار بیفتد و اطلاعات درون آن از بین برود. پس اگر فلش شما ضد آب یا ضد ضربه نیست سعی کنید آن را در محلی مناسب نگهداری کنید.

اگر سیستم شما فلش را شناسایی نمی کند حتما پست حل مشکل خطاهای عدم شناسایی USB در ویندوز را مطالعه فرمایید.

یکی از دلایل خرابی مموری فلش می تواند پورت USB سیستمی باشد که به آن وصل شده است. حافظه فلش به تغییر ولتاژ بسیار حساس می باشد. اگر پورت USB کامپیوتر ولتاژ نامناسب به فلش ارسال کند باعث خرابی و سوختن فلش می شود. این ولتاژ غیر طبیعی می تواند از کل سیستم باشد یا پورت USB خراب شده است. در این صورت سیستم شما ممکن است هر فلش به هر فلش دیگری نیز آسیب برساند. پس اگر بیش از یکبار این اتفاق را تجربه کردید به فکر تعمیر سیستم کامپیوتر خود باشید.

وجود ویروس و بدافزار از دو جهت ممکن است موجب خرابی حافظه فلش شما بشود. اول اینکه سیستم کامپیوتر شما ویروس یا بدافزار دارد که در پورت USB مزاحمت ایجاد می کند و یا به فلش منتقل شده است و یا مورد دوم اینکه حافظه فلش شما حاوی فایل مخرب یا بد افزار می باشد (احتمال بسیار زیاد شما هم با فلشی روبرو شده اید که همه فایل های آن مخفی شده اند!).

برای حل اینگونه مشکلات فلش ما قبلا ۲ روش حذف کامل ویروس New Folder.exe از فلش به شما معرفی کردیم، پیشنهاد می شود همیشه آنتی ویروس سیستم خود را به روز نگاه دارید و قبل از باز کردن یک فلش آن را با نرم افزار آنتی ویروس اسکن کنید. این راهکار تقریبا همیشه می تواند کارساز باشد.

اگر سرعت انتقال فایل ها در فلش و یا هارد اکسترنال شما کم و آزاردهنده است می توانید با مطالعه پست ۷ روش افزایش سرعت انتقال فایل در فلش و هارد اکسترنال این مشکل را حل کنید.

امروز ۱۰ مورد از دلایل سوختن فلش مموری را بررسی کردیم. آیا تا به حال فلش مموری شما به مشکلی برخورده است؟ برای حل مشکل از چه راهکاری استفاده کرده اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما و دوستانتان در انزل وب به اشتراک بگذارید.


سلام من یه فلش ۱۶ دارم که وقتی به سیستم وصلش میکنم نمیتونم چیزی رو انتقال بدم به فلش ولی از فلش میتونم منتقل کنم به سیستم چند وقت قبل به یکی نشونش دادم گفت فلش نیم سوز شده البته ادم حرفه ای نبود ممکنه درست بشه ؟ چکارش کنم؟

ببخشید من چند وقت پیش فلشو به کامپیوتر زدم که فرمت کنم اما دیدم خیلی طول کشید کنسلش کردم و همه پنجره ها رو بستم بعد فلشو در اوردم.بعد که زدمش دیدم فلش صدای اتصالش میاد و فقط ایکن درایو فلش رو میاره و اون قسمتی هم که حافظه و اینا رو نشون میده رو نمیاره.میخواستم بدونم سوخته ایا؟

من فلشم را ۳ماه است که خریدم اول سرعتش بالا بود ولی الان سرعتش پایین آمد رفتم پرسیدم گفتن که چون به گوشی وصل میکردم یهو میکندم این شکلی شد راهکاری دارین که فلش من درست بشه

مشکل من اینه که مموری اس دی کارت دوستم رو تو گوشیم انداختم و عکسامو به علت تعویض گوشی به مموری زدیم. امروز مموری باز نمیشه با این تفاوت که عکسا و فیلمها داخل مموری هست پر هست از قسمت پروپرتیس آبی هست اما نشون نمیده. باز نمیکنه

سلام خسته نباشیدببخشیدمن یه فلش دارم زدم به تلویزیون که فیلم برام بیاره چندبارکه زدم نیاورداحتمالاحجم فیلمازیادبودنیاوردحالاکه میزنم به کامپیوتراصلافلش بالانمیاددلیلش چیه ممنون

ممنونم اما مشکل این بود که
فلش در حال پخش قطع شد و هنگ کر خروج کردم
دوباره آمدم همه چیم پاک شد

سلام من فلش خیلی ریز هست هر وقت هم می زنم ب تلوزیون داغ میکنه الان هم که به تلوزیون یا به کامپیوتر میزنم بال نمی یاد مشکل چیه

سلام من فلشم خلی ریز هست و هر وقت که به تلوزیون می زنم داغ میکنه الان هم که به تلوزیو وکامپیوتر می زنم کار نمی کنه چی کار کنم

ببخشید من دانگل بلوتوث خودم ۳ یا ۴ بار زدم درون پورت یو اس بی و دیگه کار نکرد میشه کمکم کنید

چطور بفهمیم فلش سوخته

سلام ببخشید من یه فلش۱۶کیک دارم چندبارزدم به تلویزیون بالانیاوردخاستم فیلم ببینم حالاکه میزنم به کامپیوتربالانمیادچیکارکنم

سلام به دوستان من خودم کار بازیابی و تعمیر فلاش انجام میدم حتی ۷۰ تا ۸۰% فلاشهای مشتری را درست کردم ولی تو این زمینه ادم هر چه تحقیقش بیشتر باشه موفقتر هست ارزوی موفقیت دارم برای همتون

سلام وقتتون بخیر من یه فلش برنامه کودک خریدم زدم به تلویزیون تاشب خوب بود ولی شب که اومدم دوباره روشنش کنم ارور داد و دیگه روشن نشد دلیلش چیه البته تاشب هم توی تلویزیون بود و درش نیاورده بودم اگه کسی میدونه جواب بده.ممنون

سلام ببخشید فلش من با اینکه همیشه کار می کرده اما یه چند وقتیه دیگه کار نم کنه. منظورم اینکه وقتی فلش رو به لپ تاپ می زنم کلا تصویر فلش نمایش داده نمیشه و روی تلویزیون هم همینطوریه . میشه راهنماییم کنید؟؟؟؟؟

سلام من یه فلش دارم وقتی به کامپیوتر یا تلوزیون یا گوشی میزنم هیچ صدایی نمیاد و هیچی نمیاره آیا سوخته فرش یا نه اگه سوخته باید بندازم دور یا اینکه راه حل داره

نباید فرمت فلش ntfs باشه

من یه فلش ۸ گیگ برای بابام رو به لپ تاپ وصل کردم . اولش خوب بود چند تا موسیقی بود توش ریختم حدودا نصف فلش پره.یا کمتر.اما اجکت میکنم ارور میده میگه در حال استفاده است. چیکارکنم زود بگید.

سلام و عرض ادب…یک فلش ۱۶ گیگابایت adata دارم به کامپیوتر یا تلویزیون میزنم اصلا انگار چیزی بهشون وصل نکردی حتی پیغام خطا هم نمیده فلش سوخته؟ایا راهکاری هست فلش را درست کرد یا باید به نمایندگیش داد برای گارانتی؟ممنون میشم راهنمایی کنید

فلش شما از کار افتاده و وصل کردن آن به سیستم و تلویزیون باعث میشه که اونها هم داغون بشن
بیخیال فلش بشید و از این به بعد کمتر از فلش خودتون کار بکشید

سلام نمیدونم چرا فلش بالا نمیاد سالمه تازه خریدم.باز میشد همه چیش خوب بود ولی الان میزنم رو کامپیوتر اصلا نمیاد ن صداش میاد ن درایوش ؟؟؟ چطوری باید درستش کنممممم ای خداا

مموری گوشیمو به وسیله فلش به پخش خودرو متصل کردم،یک دفعه قطع شد و الان که رو گوشی میزارم به شدت داغ میکنه،کل برنامه و عکسام توش بود،میخام بدونم سوخته با راهکاری داره،خواهشا راهنمایی کنید تورو خدااااااا

با سلام من یه فلش دارم که چند وقت پیش ندانسته تو جیب لباسام بود انداختمش تو لباسشویی و حسابی تمیز شد خخخ
بعد از اون وقتی فلشو به کاموتر وصل کردم اصلا هیچیییی…ولی الان که وصلش کردم فلشو آورد ولی بازش نمیکنه فقط به نظر شما چیکارش کنم؟؟؟

سرکار خانم من هم دو روز پیش مادرم دو ۳۲ گیگی را حسابی شست و کاملا در شرایط شما بعلاوه که اطلاعات بسیار ارزشمندی داخلش بوده درست هست که کسی جواب یا راهکاری ب شما نداده ولی من فکر کردم شاید خود پیگیر بوده و از منابع دیگری ب جواب رسیده اید خیلی خواهش دارم مرا هم در این دانسته ها شریک کنید حتی اگر مبالغی هم هزینه کرده اید در آن هم شریکم کنید با کمال میل و افتخار در رکاب خضرت عالی خواهم بود تاکید می‌کنم ب شدت نیازمند آن اطلاعات هستم. با احترام ف. همایون

اگر هنگامی که فلش را به کامپیوتر متصل میکنید آن را شناسایی میکند،روی آن راست کلیک کنید و و گزینه فرمت را انتخاب کنید و آن را فرمت کنید؛پس از فرمت شدن فلش را eject کرده و آن را در آوید و دوباره در پورت بگذارید و آن را باز کنید،اگر باز نشد بهتر است بیخیال اطلاعات آن شوید چون در این حالت از دست افراد حرفه ای هم کاری بر نمی آید

سلام خدمت شما دوستان فلشم ۱۶ گیگ هست به otg وصلش کردم وزدم به گوشیم اولش موزیک پخش کرد بعد موزیکو قطع کردم دوباره که رفتم سراغش در فایل های شخصی usBنمایش داده نمیشد وقتی به کامپیوتر می زنم یه صدایی میده ویه پیغام برام میاد ولی فلش چیزی رو نشون نمیده تو تلویزیون هم چیزی نشون نمیده به نظر شما سوخته ؟

سلام.ببینید من فلشم رو پرکردم و از پورت خارج کردم ولی دوباره که زدم اطلاعاتو بردارم دیگه بالا نیومد تو درایوا.وقتی متصلش میکنم صدای اتصالش میاد ولی درایوش باز نمیشه میخواستم ببینم سوخته یا فقط مشکل پیدا کرده.خواهش میکنم جواب بدید.

بهتره فلش رو فرمت کنید و از این به بعد حداقل یک گیگ از حجم آن را خالی بگذارید.موفق باشد

من وقتی فلشم را به تلویزیون وصل میکنم مینوسع فایل اسیب دیده است علتان چیست

سلام
من موقع کپی کردن اشتباهی فلش رو خارج کردم و الان فلش رو با کمی تاخیر میاره ولی نمیتونم واردش بشم یا فرمت کنم و اصلا وقتی روش کلیک میکنم هیچ چی نمیشه و کمی سیستم هنگ میکنه آیا فلشم سوخته (مدل فلش پاتریوت است یو اس بی ۳)

بهتره بیخیال فلشتون بشید وگرنه مجبورید بیخیال سیستم و کامپیوترتون هم بشید

با سلام و تشکر اگه عیب فلش سخت افزاری باشه که به کمی تخصص و تجربه و نیز ابزار برای تعمیرش نیاز دارید که معمولا ارزش نداره ولی اگه عیب فیزیکی نباشه و کمی خوش شانس باشید میتونید با نرم افزار های مخصوص تعمیرش کنید.میتونید اموزش تعمیر و همینطور برنامه های تعمیر فلش رو اینجا پیدا کنید :

ابتدا اموزش رو بخونید و بعد نرم افزار مربوط به تعمیر فلش خودتون رو دانلود کنید .

سلام. من وقتی فلش رو وصل می کنم صدای اتصالش به سیستم میاد ولی هیچی بالا نمیاد ! مشکل چیست؟

سلام
چرا بعداز نصب ویندوز ۷ سیستم هر فلش را که میزنم می سوزونه ؟ چهار فلش را تا الان از خودم و دیگر ان سوخته.
کسی هست راهنمایی کنه ممنون میشم

سلام . من هم دقیقا همین مشکل رو دارم . به نظرم مشکل از ویندوز ۷ باشه . چند فلش و یه بلوتوث ازم سوخته

سلام من یک فلش نو داشتم که پس مدتى موقع وصل کردن به کامپیوتر کلا هیچ ایکونى نمى اورد و حتى مطمئن بودم که پورتى که زده بودم بهش سالم بود و همین جورى خراب شد و به نظرم سوخته.
ایا راه حلى وجود دارد که تعمییر شود یا باید قطع امید کنم از فلشم؟
ممنون مى شم که جواب بدین?

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

در این مقاله ضمن برسی دلایل خرابی انواع فلش مموری و رم ،به آموزش بازیابی اطلاعات از فلش معیوب نیز به طور مفصل می‌پردازیم.قصد داریم شما را با مفهوم فلش سوخته آشنا کنیم.در انتها پیشنهاد هایی برای افزایش طول عمر فلش و جلوگیری از خراب شدن می دهیم.

یک پیشنهاد:قبل از مطالعه این بخش لطفا فایل صوتی زیر را به دقت گوش کنید.شاید پاسخگوی ابهامات شما باشد.

یکی از مشکلات فلش مموری‌ها زمانیست که  آن را برای مشاهده یک فایل ویدئویی به تلویزیون یا به کامپیوتر خود متصل می نماییم ، اما متوجه می شویم نمی توانیم به اطلاعات روی فلش دسترسی داشته باشیم. دوباره آن را از دستگاه خارج می کنیم و یکبار دیگر متصل می نماییم و می بینیم هیچ اتفاقی نمی افتد. به طور حتم این لحظه یکی از لحظات پر استرس در زندگی ماست. حال چه می شود؟ برای بازیابی اطلاعات فلش مموری چه اقداماتی باید انجام داد؟

نکات و ترفندهای زیر به شما کمک خواهد کرد تا داده های حیاتی خود را از یک فلش مموری آسیب دیده بازیابی کنید. فرض بر این است که شما از ویندوز XP / 7/8 / 8.1 / 10 استفاده می کنید اما بسیاری از تکنیک های دیگر نیز وجود دارد که می توانند برای هر سیستم عاملی مورد استفاده قرار گیرد. البته همیشه هیچ تضمینی وجود ندارد، اما با دنبال کردن این نکات می توانید شانس بازیابی اطلاعات فلش مموری، را افزایش دهید.

چطور بفهمیم فلش سوخته

تکنیک های مختلفی برای غلبه بر این مشکلات در دسترس است. ابتدا ما روی جنبه های فیزیکی تمرکز می کنیم، سپس به راهکارهای نرم افزاری می پردازیم.

در پاسخ به این سئوال که از کجا بفهمیم فلش سوخته، باید برسی دقیقی از علت خرابی فلش داشته باشیم.برای برسی این موضوع ابتدا باید با نوع خرابی فلش آشنا شویم،سپس در صورت نیاز آن را تعمیر یا ریکاوری کنیم.خرابی های فلش را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

مشکلات نرم افزاری فلش را می‌توان به راحتی به کمک نرم افزار ریکاوری فلش،رفع و اطلاعات آن را بازیابی کنید.اما اگر فلش مموری شما دچار خرابی سخت افزاری شده ، کوچک ترین تعمیرات سخت افزاری شما باعث از دست رفتن کامل اطلاعات شما خواهد شد.در ایرادات نرم افزاری می توانید با تنظیمات خاصی به اطلاعات داخل فلش خود دسترسی پیدا کنید که در ادامه در مورد ایرادات عمده Logical صحبت می نماییم:

قبل از ادامه مطلب ابتدا باید بدانیم که MBR چیست؟عدم شناسایی MBR یکی از دلایل اصلی در خرابی های فلش مموری است،که در بیشتر مواقع با دیدن پیغام RAW در Disk Managment قابل مشاهده است. در صورت مهم نبودن اطلاعات شما با فرمت کردن فلش به راحتی می توانید از فلش مجددا استفاده کنید؛ اما در صورت مهم بودن اطلاعات از فرمت کردن فلش فوق جداَ خود داری نمائید.

در اصطلاح فلش با حافظه ذخیره ساز شما به درستی پارتیشن بندی نشده است که به صورت Unallocated در Disk Managment نشان داده می شود.

از عوامل دیگر در نشناختن Logical این فلش ها می توان به عدم نصب صحیح درایو های فلش مموری ها اشاره کرد که برای حل این مشکل شما می توانید که در قسمت My PC کلیک راست کرده و سپس گزینه Manage را کلیک کرده و سپس در قسمت Device Manager و در نهایت در قسمت Disk Drive ابتدا Uninstall Device کرده و پس از خارج کردن مموری و را اندازی مجدد OS یا همان سیستم عامل ، اگر مشکل از درایو های خود کامپیوتر باشد مشکل حل شده و شما می توانید به راحتی به فضای داخلی فلش مموری خود دسترسی پیدا کنید.

البته در صورت زمان بر بودن شما می توانید از یک کامپیوتر یا لپ تاپ دیگر جهت تست خرابی درایو های کامپیوتر خود مطلع شوید و دیگر پیشنهاد ما به شما در صورت چک کردن مموری در صورت عدم دیتکت ، شما می توانید (Ram Reader) و کابل خود را عوض نمائید تا از سالم بودن این دو نیز مطمئن شوید.

اگر تمام موارد فوق را برسی کردید،اما فلش مموری(رم) دوباره دیتکت نشد(توسط سیستم بازنشد)، پس فلش شما به احتمال  زیاد سوخته است.اگر فلش مموری بسوزد و اطلاعات شما مهم نبوده باید به فکر یک  فلش یا مموری نو باشید، چون این فلش یا رم تعمیر نخواهد شد و فقط در صورت مهم بودن اطلاعات باید اقدام به ریکاوری آن نمائید. که در نهایت فقط  اطلاعات آن بازیابی خواهد شد اما فلش قابل  استفاده مجدد نمی باشد. پس فقط و فقط برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات فلش و مموری سوخته  مورد نظر می توان کاری کرد.در ادامه فهرستی از مهم ترین دلایل سوختن فلش و عدم شناسایی آن توسط سیستم ، به شرح زیر اشاره می کنیم:

تمام موارد و خرابی های بالا مربوط به خرابی های فیزیکالی بوده و ریکاوری و تعمیر آن از عهده شما خارج می باشد و در بیشتر مواقع کوچک ترین دست کاری توسط شخص باعث از بین رفتن تمام اطلاعات شما خواهد شد برای از دست نرفتن اطلاعات خود به موارد پایین دقت نمائید.

روش اول.بازیابی اطلاعات از فلش سوخته به صورت مستقیم، به کمک دستگاه PC3000 Flash

کامل ترین و بروز ترین ابزار ریکاوری و بازیابی اطلاعات فلش در دنیا PC3000 Flash بوده که تا به امروز بهترین ابزار ریکاوری در دنیا جهت ریکاوری  فلش های سوخته می باشد.

در گذشته در صورت سوختن فلش مموری Micro SD و غیره حتما  باید این فلش سوخته از قالب اصلی خارج و از صفحه برد اصلی جدا می شدند. اما در حال حاضر ۵۰% درصد فلش مموری ها را باید از برد اصلی خود خارج نمائیم و با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به جدا سازی این فلش مموری ها و افزایش ریسک نبوده و با اتصال به فلش مموری ها به PC3000 Flash و توسط نرم افزار خود سیستم به راحتی ،به اطلاعات فلش دسترسی پیدا خواهیم کرد.

روش دوم. تعمیر فلش سوخته، با جداسازی چیپ اصلی و بازیابی آن

اما اگر با روش بالا نتوانستیم به جواب برسیم ،برای ریکاوری فلش مموری حتما باید چیپ اصلی دیتا(NAND Flash) را از روی برد باز کرده و تمام مراحل برد را به کمک دستگاه شبیه  سازی نمائیم که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

اگر فلش مموری شما از نظر فیزیکی مشکلی نداشت برای بازیابی اطلاعات آن باید از نرم افزارهای ریکاوری کمک بگیرید. نرم افزارهای رایگان بسیاری برای بازیابی اطلاعات فلش مموری، وجود دارند که می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت آن ها را پیدا کرده و دانلود نمایید. استفاده از این نرم افزارها بسیار راحت و آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

به این نکته توجه نمایید که نرم افزار ریکاوری را از وبسایت های معتبر دانلود نمایید تا با این کار ریسک ویروسی شدن کامپیوترتان کاهش یابد.

در این مقاله سعی بر عنوان مطالب آموزنده و مفیدی در رابطه با بازیابی اطلاعات فلش سوخته ، مموری و انواع حافظه های نگهدارنده کوچیک صحبت خواهیم کرد.

اصولا خرابی های فلش ها و مموری ها جدا از هارد های HDD می باشد و در این مموری ها با یک نوسان ممکن است اطلاعات شدیدا” آسیب ببیند اما به طبع نسبت به هارد های HDD نسبت به ضربه کمتر دچار آسیب می شوند.

تمام موارد فوق و توضیحات بالا مقدمه ای برای بازیابی اطلاعات فلش سوخته، بود اما در فلش سوخته اصلی ترین و مهم ترین عامل موفقیت در رسیدن به اطلاعات داشتن ابزار آلات به روز و آخرین آپدیت می باشد.

همه موارد فوق در کنار هم به همراه یک متخصص باعث افزایش درصد موفقیت و رسیدن به اطلاعات شده است و عدم وجود یکی باعث افزایش ریسک در بعضی از موارد باعث از بین رفتن کامل اطلاعات خواهد شد.

قبل از اینکه فلش مموری آسیب دیده را به کامپیوتر متصل کنیم، باید نگاهی به خود فلش بیندازیم تا ببینیم چه کاری می توانیم برای آماده سازی آن انجام دهیم.

مراحل بازیابی اطلاعات فلش مموری آسیب دیده با به حداقل رساندن مشکلات فیزیکی آن عبارتست از:

در صورتی که مشکل برطرف نشد و به اطلاعات روی فلش دسترسی پیدا نکردید باید از طریق نرم افزاری اقدام نمایید.

 

کلام آخر:

کانون بازیابی اطلاعات یکی از بزرگ ترین مراکز بازیابی اطلاعات در زمینه هارد دیسک ، فلش مموری و انواع هارد های SAS بوده که با داشتن به روز ترین ابزار ریکاوری اطلاعات توانسته است یکی از پیشگامان در این صنعت در ایران باشد که در فیلم فوق نیز شما می توانید که داشتن تجربه و تخصص در کنار ابزار آلات در بعضی از مواقع باعث افزایش صد در صد در زمینه بازیابی اطلاعات انواع فلش های سوخته می شود.

سلام و عرض ادب فلشی دارم که سوخته و فیلم عروسیم در اون هستش.میتونید فیلمو برام بازیابی کنید

بله امکان بازیابی هست.برای دریافت مشاوره و ارسال فلش می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سلام من فلشم موقعی که به کامپیوتر یا گوشی میزنم خونده نمیشه
آیا سوخته یا مشکل نرم افزاری داره چون من هیچ جوره به اطلاعات فلش دسترسی ندارم

سلام از گوشی استفاده نکنید به کمک ram reader با اتصال به کامپیونر یا لب تاب سعی کنید اطلاعات رو کپی کنید ممکنه MBR رم رو گوشی پشیبانی نکنه اگر از طریق اتصال به لب تاب هنوز به اطلاعات دسترسی نداشتین باید ارسال کنید شرکت برای ریکاوری

سلام من وقتی فلش رو روی لب ناب میزنم شناسایی میکنه فلش رو ولی اروز میده فایلا قابل خوندن نیستن اطلاعات تیلی مهمی روش دارم چطوری میتونم باز یابی کنم ؟

سلام چیپ فلش شما دچار مشکل شده باید ارسال کنید شرکت شاید بتوانیم به کمک ابزار سخت افزاری اطلاعات رو ریکاوری کرد

سلام وقت بخیر
من عکسهامو روی فلش مموری از طریق تبدیل با موبایل می دیدم اما بار آخر عکسها خراب شده بود یعنی صفحه عکسها به طور کامل یا نصفه خاکستری شده بود. فلش مموری رو به لپ تاپ زدم اما عکسها همچنان همانطور هست. به نظرتون عکسها قابل بازیابی هست؟

سلام بستگی داره دلیل خرابی چیست یکی از دلایلی که مشتری بدون هیچ دستکاری متوجه این خطا می شود در خرابی فلش یا همان چیپ اصلی فلش که محل ذخیره اطلاعات است بود ودر اصطلاح فلش قادر به دسترسی به تمام فضای خود نبوده و قسمتی که قابل دسترس است به صورت کامل و به قسمتی که دسترسی نداره به صورت عموما سبز رنگ یا خاکستری نمایش داده می شود اگر اطلاعات مهم باشد فلش باید شکافته شده واز طریق ابزار سخت افزاری شروع به خواندن درست چیپ نموده وبتوان اطلاعات را ریکاوری کرد

چطور بفهمیم فلش سوخته

درود
خسته نباشید
من کارت حافظه ای دارم که بار چندم خود به خود از کار میفته و تا حالا نتونستم اطلاعتشو بازیابی کنم آیا امکانش هست اگر سوخته باشه و داخل کامپیوتر هم کارت باز نشه بازم اطلاعات رو برگردونید..اعصاب آدم خورد میشه کلی اطلاعات رو جمع کن از عکس و فیلم و اهنگ بعد سر هیچ پاک بشه خود بخود

با تشکر از کارشناسان عزیز

سلام اگر فقط اهنگ باشه واطلاعات رو بتونید از جایی پیدا کنید اگر حافظه سوخته باشه به خاطر هزینه بالای ریکاوری رم های سوخته بهتره بی خیال بشین در غیر این صورت باید حافظه شکافته شده ودر نهایت بتونیم اطلاعات را ریکاوری کنیم

سلام وقت بخیر
من فلشم رو تو گوشی میزنم نمیخونه به تلویزیون هم میزنم میچرخه و نمیخونه و ارور میده میخواستم بدونم آیا فلش من سوخته؟یامشکل نرم افزاری پیداکرده؟به اطلاعات داخل فلش احتیاج دارم…ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام فلش شما سوخته است اگر اطلاعات مهمی دارین باید ارسال کنید شرکت بررسی بشه سپس شکافته ودر نهایت از طریق بازیابی چیپ NAND ریکاوری بشه واگر چیپ NAND سالم و استاندارد باشه اطلاعات ریکاوری میشه

باسلام و خسته نباشید فلش ۱۶ سالم رو گذاشتم پخش تصویری ماشین مشتری نخوند
بعد تو کامپیوتر گذاشتم فلش اصلا چیزی نیومد تا به حال ۱۰ تا فلشم اینجوری در پخشهای تصویری سوخته نمیشه درست کرد

سلام فلش سوخته به علت نوسان ارزش تعمیر ندارد

یعنی میشه تعمیر کرد ؟

سلام ببخشید من چکار کنم قبل از اینکه درگاه usb رو تست کنم چون من کارم نصب پخش هست ولتاژ ۵ ولت بگیرم نوسان نداشته باشه یا راه حل بهتری وجود داره خیلی فلش سوزوندم الان ۲۰ تایی فلش خراب دستم هست ممنون اگه راهنمایی کنید

سلام ببخشید من میخواستم فایلای فلشمو انتقال بدم به گوشی فلشو وصل کردم اطلاعات اومد بعد چند دقیقه نوشت فلشو خارج شد
هرکاری کردم دیگه نمیاره تو تلویزیون هم امتحان کردم اونم همینجوریه.
میشه نسوخته باشه؟؟
اگه سوخته هزینه ریکاوری اطلاعاتش چقدره ؟

سلام فلش رو به لپ تاب یا کامپیوتر وصل کنید و سپس در disk managment چک کنید ببینید ایا فلش رو با ظرفیت درست شناسایی می کنه یا نه.اگر درست شناسایی کنه پس مشکل سخت افزاری نداره و فقط باید به صورت نرم افزاری بازیابی کرد اما اگر درست شناسایی نکند سوخته وباید چیب اصلی جدا و به کمک دستگاه باید به صورت سخت افزاری ریکاوری بشه.

برنامه و وب سایت خوبی دارین تبریک میگم.من دوتا فلش مموری دارم اما جفتشونو بالا نمیاره امکان داره سوخته باشه و اگه سوخته باشه از کجا بفهمم ممنون

سلام ممنون اگر در قسمت my computer کلیک راست کردید ودر قسمت manage سپس در قسمت disk managment فلش رو به عنوان یک درایور نشناسه پس به احتمال زیاد فلش سوخته.

سلام من داشتم با فلاش روی گوشیم فیلم نگاه میکردم که ناگهان فیلم متوقف شد و از فیلم بیرون اومدم و دوباره وارد فایل ها شدم که وارد حافظه فلش بشوم دیگر حافظه فلش موجود نبود و فلش را دراوردم و دوباره. وصل کردم اما فلش خوانده نشد بر روی تلویزیون هم زدم خوانده نشد من چندیدن بار با همین فلش بر روی همین گوشی که گفتم کار انجام دادم ولی نمیدونم چرا ناگهان قطع شد

سلام اگر فلش باز شود اما اطلاعات موجود نباشد مشکل عمدتا کمتر نگران کننده است اما اگر کلا فلش باز نشود احتمال سوختن فلش می باشد باید بررسی شود برای این منظور شما می توانید در disk managment بررسی کنید اگر فلش شناسایی نشود فلش سوخته قابل تعمیر نیست اگر اطلاعات مهمی دارین باید ارسال کنید برای ریکاوری

سلام یک مموری میکرو ۴ دارم که چند فایل صوتی بسیار بسیار بسیار مهم داخل آن بود . وارد لپ تاپی کردم پس از گوش دادن eject کردم . روز بعد وقتی وارد لپ تاپ خودم کردم تا کپی کنم متوجه شدم لپ تاپ قبلی ویروسی بوده و ویروس کش های لپ تاپ من فعال شد (avira و kasper) و مدام داشت اسکن میکرد و یکسری فایل با سام های طولانی عجیب غریب . در نهایت من فلش را فورا Eject کردم از ویندوز و در آوردم داخل گوشی گذاشتم . دیدم فایل های مهم صوتی من همگی وارد فولدری شده به نام ۶۴ و موجود بود . خیالم راحت شد اما تا مجدد وارد لپ تاپ خودم کردم برای کپی کردن مجدد آنتی ویروسها فعال شدن . سیستم هنگ کرد و درایو مموری باز هم بار نمیشد. در نهایت متوجه شدم ظرفیت مموری صفر است و همان فولدر ۶۴ که داخل گوشی نشان میداد هم دیگر نشان نمیدهد . حتی فایل های صوتی wav داخل قرنطینه هر دو آنتی ویروس هم نیست .یک سری فایل عجیب غریب با ویروسی به نام lnk فقط هست..
فایلهای صوتی wav هستند خیلی خیلی خیلی برایم مهم است مسیله مرگ و زندگی آیا باز میگردد ؟ من دیگر مموری را وارد هیچ دستگاهی نکردم . نه کپی نه هیچی … ویروس کش آنها را پاک کرده ؟ خیلی برایم مهم هستند برگردند سریع و فوری . چکار کنم .. اصفهان نیز ساکنم

سلام این طور که به نظر می رسه فایل ها از طریق انتی ویروس پاک و کلا از مموری پاک شده کمی سخته اما در نهایت شما باید سعی کنید اطلاعات جدیدی نریزین که امکان ریکاوری ان هنوز محیا باشه می تونید با تیپاکس یا پست ارسال کنید کمتر از ۲۴ ساعته جواب رو خدمتتون می گم

سلام
من دیروز داشتم یه فایل ۷ گیگابایتی رو تو فلش ۸ گیگ میریختم بعد وارد بازی شدم که وسط بازی که بودم بازی هنگ کرد و ریستارت کردم اما فلش دیگه نیومد به تلوزیون و گوشی هم که زدم نیومد
آیا سوخته یا مشکل نرم افزاریه یا سخت افزاری
فلش هم تا حالا نه ضربه خورده نه آسیب دیده

سلام من بدون بررسی نمی تونم چیزی بگم سوال شما کلی هست فقط گفتین بالا نیومده باید بررسی بشه اما اگر اطلاعات مهمی ندارین اون فلش رو بی خیال شین از یک فلش استاندارد تر استفاده کنید.

سلام من پارسال ۳۰ آدر عکس های پسرم رو با otg از گوشی روی فلش hp 8 گیگ با ریختم
روز ۱ دی که اومدم عکس ها رو برگردونم هیچ اًری از عکس ها نبود حتی حجم ۲ گیگ عکسی که داشتم هم برگشته بود و فضا خالی شده بود
الان هر جا میبرم میگن چون یکسال گذشته اصلا برنمیگرده
میخواستم بدونم با توجه به مطالب بازیابی اطلاعات چند سال پیش که نوشته بودید آیا احتمال برگشتشون هست
چون عکس های پسرم خیلی برام مهمه
ممنون میشم جواب بدید…
یک بار خودم با برنامه recovery magic photo ریکاوری کردم ولی هیچی برنگشت

سلام
اینکه می گین پارسال در نهایت اطلاعات روی فلش مد نظر شما هست یا گوشی واز ان زمان از فلش استفاده شده است یا خیر
اگر ملاک گوشی شما هست خیر کاری نمیشه کرد
اما اگر ملاک شما فلش هست واز فلش استفاده نکردین احتمال باز گشت زیاد است اما اگر از فلش در این زمان در حال استفاده بودین ومتوجه نبود اطلاعات نبودین یا در زمانی که اطلاعات رو انتقال دادین ممکنه اصلا اطلاعاتی انتقال پیدا نکرده است و شما به احتمال خود فکر می کنید و اطلاعاتی رو فلش ندیدین کاری نمیشه کرد

از فلش استفاده نکردم فقط یکبار ریکاوری کردم
اطلاعات هم مطمئن هستم که توی فلش رفته چون فایلی که کپی کرده بودم هست ولی عکس های داخل فایل نیست
الان بخوام براتون فلش رو بیارم که برام ریکاوری انجام بدید باید چجوری تحویلتون بدم…

می تونید از طریق پست ارسال کنید به آدرس شرکت یا حضوری تشریف بیارید در خدمت شما هستیم.

سلام امروز بالاخره بعد از یک ماه تونستم فلش رو براتون بیارم ان شاالله که اطلاعاتش برگرده ممنون

سلام.ممنون از اعتمادتون.امیدوارم مشکلتون حل بشه

سلام ببخشید من فلشم ۱روز پیش زدم تو تلویزیون و نوشت آسیب دیده و باotg زدم به گوشیم بالا نیاورد و نوشته بود که(متاسفانه فرمت فعلی دستگاه Org usb پشتیبانی نمیشود. EsازFAT32وNTFS پشتیبانی میکند) من فایل های داخلش خیلی برام مهم بود الان باید چیکار کنم فلشم سوخته یا مشکل نرم افزاری داره؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


https://hard-repair.com/wp-content/uploads/ریکاوری-فلش.mp3Downloads-icon

خانه سخت افزار / بازیابی اطلاعات / آیا فلش سوخته تعمیر می‌شود؟

یکی از روش‌‌های مرسوم در بازیابی اطلاعات فلش سوخته، تعویض قطعه ای به نام NAND است.این قطعه نقش محوری در ساختار فلش مموری دارد؛که با تعویض آن با نوع سالم آن می‌توان فلش مموری سوخته را بازیابی نمود.

 برای ریکاوری فلش سوخته، ابتدا حافظه را از فلش مموری جدا کرده و درون ابزارآلات خاص گذاشته و به کمک دستگاه ریکاوری آن را شناسایی و شروع به خواندن اطلاعات صفر و یک آن می‌کنیم. سپس اطلاعات را به درستی در کنار هم چیده و از مترجم مخصوص و مشابه قطعه سخت افزاری کنترلر آن درایو استفاده نموده و داده ها را ترجمه می کنیم و در آخر اطلاعات آن را استخراج می نماییم.

حافظه های فلش دارای انواع و مدل های مختلفی هستند مانند قلم ، درایو های USB ، مموری های SD و ماکرو SD و … که کاربرد های فراوانی دارند از جمله حافظه های گوشی های موبایل و دوربین دیجیتال و… . به دلیل کوچک بودن و نداشتن قطعات مکانیکی حمل و نقل آنها آسان است.

ما توصیه میکنیم که اطلاعات مهم خود را در درون اینگونه حافظه‌ها ذخیره نکنید؛ چرا که ریکاوری اطلاعات از فلش سوخته، کار آسانی نیست. چون ممکن است هزینه ای  چند برابری نسبت به قیمت خود قطعه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است بیشتر مراقب اطلاعات ذخیره شده خود در درون درایو های فلش یو اس بی باشید. چندین ایراد شایع وجود دارد که کاربران عموما با آن ها برخورد می کنند.

چطور بفهمیم فلش سوخته

چطور می‌توان فهمید فلش سوخته است؟

در ادامه سعی کرده ایم حالت‌های مختلف سوختن فلش مموری را بررسی نماییم تا بفهمیم اگر فلش مموری بسوزد چه اتفاقی می‌افتد.به همین دلیل پیغام های خطایی که هنگام اتصا فلش به سیستم مشاهده می شود را برسی و آن‌ها را توضیح میدهیم:

فلش در این حالت قادر به قطع ارتباط در حالت امن نمی باشد،حتما توصیه می شود قبل از کشیدن کابل یا خود قطعه از درگاه USB بر روی آیکون کوچک در سمت راست گوشه پایین صفحه نمایش که برای جدا سازی امن قطعه USB تعبیه شده است کلیک کنید. اما گاهی پیغام زیر به شما نمایش داده میشود . بهتر است موارد زیر را چک کنید:

توجه کنید به هیچ عنوان با اعلام زور قطعه را جدا نکنید زیرا احتمال آسیب رساندن به قطعه زیاد خواهد بود.

گاهی یک درایو USB را به کامپیوتر متصل می کنید اما چیزی نمایش داده نمیشود. ممکن است ایرادات زیر موجب متصل نشدن درایو به سیستم عامل باشد:

خیلی ناراحت کننده است که پیغام غیر قابل دسترس بودن اطلاعات را در زمان اتصال قطعه به کامپیوتر ببینیم. بدتر از آن دیدن پیغامی مبنی بر فرمت نمودن درایو است. هیچ اطلاعاتی در درایو قابل دیدن نیست. عموما” مشکل میتواند ویروسی شدن قطعه و یا خرابی فایل سیستم باشد. باید قطعه را کاملا” بررسی نمود.

 

 

 

PC-3000 Flash SSD edition تنها راه بازیابی اطلاعات ازدست رفته شما می باشد . خانه سخت افزار با در اختیار داشتن آخرین تکنولوژی های روز دنیا این امکان را برای شما فراهم می نماید تا اطلاعات ازدست رفته خود را بدست بیاورید.

چرا فلش مموری یا رم توسط سیستم شناسایی نمی‌شود؟

ایرادات مختلفی برای رم ، فلش مموری ها و یا کول دیسک پیش می آید که وقتی آنها را در رم ریدر و یا به پورت USB متصل می نمایید دیگر دیتکت نمی شوند عمده این ایرادات را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

بعضی از این دسته ایرادات قابل حل بوده و فلش مموری یا کول دیسک شما قابلیت کارکردن دوباره را خواهند یافت و اما بعضی دیگر خیر. در این صورت است که به اصطلاح گفته می شود مموری فلش یا کول دیسک سوخته است . آیا شما می دانید این مشکل نیز قابل حل می باشد و اطلاعات شما قابل بازیابی؟

متاسفانه دیده می شود افراد غیر متخصص دست به عملیاتی میزنند تا بتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند که در ۹۹% موارد نه تنها به اطلاعات آن مموری فلش یا کول دیسک نمی رسند بلکه صدمات جبران ناپذیری نیز به سیستم وارد می نمایند. توجه شما به چند نکته جلب می نمایم:

در ادامه قصد داریم به صورت تصویری مراحل بازیابی اطلاعات فلش مموری ها و کول دیسک سوخته را نشان دهیم. برای مثال یک فلش مموری را بررسی خواهیم کرد.

عکس زیر بیانگر قطعات داخلی یک فلش مموری است.همانطور که مشاهده می‌کنید در تمامی کول دیسک ها و یا مموری های دیگر یک حافظه فلش وجود دارد.

البته این حافظه فلش چندین نوع مختلف را در اینگونه مموری ها پوشش می دهد که عکس زیر بیانگر تنوع این نوع از حافظه های فلش می باشد. در مطالب بعدی مفصل راجع به اینگونه فلش ها و همچنین انواع بایوس مادربرد نیز صحبت خواهیم کرد.

خوب بطور معمول ما با حافظه NAND کارمان را شروع می کنیم و پس از باز کردن قطعه بوسیله یک هات گان ( هوای گرم) این حافظه را از دستگاه جدا می کنیم. در ابتدا بدون اینکه به کول دیسک صدمه وارد شود آن را باز می کنیم.

حال کافی است حافظه فلش NANDرا پیدا کرده و کمی خمیر فلکس به پایه های آن بوسیله یک برس نرم نقاشی بمالید تا قلع به راحتی و بدون اکسید شدن ذوب شود تا بتوانید بدون مشکل آن را جدا کنید.

 حال با حرارت مناسب بدون آنکه آسیبی به برد و یا حافظه فلش NAND وارد شود آن را گرم کنید و با یک پنس مناسب  قطعه را در زمان ذوب شدن از برد جدا کنید.

 پس از جدا کردن قطعه از برد آن را با تینر ۱۰۰۰۰ فوری و یک مسواک یا برس کاملا” شستو شو دهید تا پایه ها کاملا” از خمیر فلکس عاری شنود زیرا ممکن است کثیفی یا خمیر اضافی باعث شود تا ما نتوانیم اتصال خوبی با پایه ها برقرار کنیم.

بوسیله یک پنس مناسب حافظه فاش NAND را در PC-3000 Flash SSD Edition  در سمت مناسب خودش قرار دهید و حالا برنامه را اجرا کنید .

 پس از خواندن ID مشخصات  تمامی حافظه های فلش NAND ( در بعضی از مموری ها یا کول دیسک ها ۲ تا ۴ عدد حافظه NAND وجود دارد بسته به میزان حافظه ) و سپس بار کردن حاظه تمامی هسته های موجود ، شروع می کنیم به آنالیز کردن اطلاعات و پس از آن  PC-3000 Flash دیتا ها را بازیابی کرده  و فقط کافی است آن ها را به درون یک هارد یا Storage دیگر منتقل نماییم.

بازیابی اطلاعات فلش مموری

چکیده:

برای تعمیر فلش هیچگاه اقدام به بازکردن آن بدون تجهیزات نکنید.این کار باعث بروز مشکلات بیشتری در روند ریکاوری خواهد شد و ممکن است تمام اطلاعات ذخیره شده در ان برای همیشه از بین برود.بازیابی فلش سوخته امکان پذیر است اما تعمیر فلش باید و نبایدهایی دارد که بعد از برسی آن مشخص می شود.اگر اطلاعات ارزشمندی داخل فلش ندارید برای تعمیر آن هزینه نکنید.

بنابرین ریکاوری فلش باید بدست افراد متخصص و کارشناسان بازیابی انجام شود.توصیه ما برای جلوگیری از مشکلات بیشتر اینست که به محض مشاهده اختلال در فلش خود به سرعت آن را خارج کرده و با یک مرکز بازیابی اطلاعات تماس بگیرید.

سئوالات متداول

بله.حافظه های فلش از آی سی های NAND بهره میبرند.اکز فلش بسوزد این قطعه و یا کنترلر های فلش به مشکل بر می خورند .برای بازیابی اطلاعات فلش،می‌توان با استفاده از جایگزین نمودن قطعه سالم داده‌ها را بازیابی نمود.

عوامل زیادی در نشناختن فلش درایو توسط سیتم وجود دارد. اما  مهمترین انها عبارتند از:

بله. با استفاده از تجهیزات خاص می توان پایه شکسته شده را تعویض کرده و فلش را به حالت اول برگرداند.اما قبل از آن توصیه میکنیم برای ترمیم پایه فلش  از لحیم کاری بر روی فلش اجتناب کنید. زیرا لحیم کاری باعث ازبین رفتن اطلاعات شما خواهد شد..

این پیغام دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد.از جمله ایرادات نرم افزاری مثل خرابی فریم‌ویر ویا ایرادات سخت افزار از جمله ضربه خوردن و .. باشد.

چطور بفهمیم فلش سوخته

اول از همه بستگی دارد به نوع و مدل آیا فلش دیسک شما از نوع USB درایو است و یا کارت های حافظه؟ از چه نوع آی سی NAND بهره میگیرد و ایرادش چیست؟ آیا المانی الکترونیکی که قابل تعویض باشد و کل برد ترمیم شود خراب است؟ آیا ایراد غیر قابل ترمیم است و باید آی سی NAND فاش جدا شده و با PC-3000 خوانده شود؟برای کسب اطلاعات بیشتر مطالبی که با عنوان هزینه بازیابی اطلاعات نوشته شده را مطالعه کرده و یا برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

احتمال زیاد فلش فرمت و فایل سیستم ان عوض شده حتما آن را به «خانه سخت افزار» ارسال کنید تا برسی‌های لازم انجام شود.برای ریکاوری از ریختن اطلاعات جدید روی ان هم پرهیز کنید.

احتمالات زیادی هست ازجمله خرابی فریم ویر تا سوختن کنترلر.برای برسی دقیق تر می توانید فلش خود را به مرکز بازیابی فلش در خانه سخت افزار ارسال کنید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”آیا اطلاعات فلش سوخته قابل بازیابی است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”

بله.حافظه های فلش از آی سی های NAND بهره میبرند.اکز فلش بسوزد این قطعه و یا کنترلر های فلش به مشکل بر می خورند .برای بازیابی اطلاعات فلش،می‌توان با استفاده از جایگزین نمودن قطعه سالم داده‌ها را بازیابی نمود.

عوامل زیادی در نشناختن فلش درایو توسط سیتم وجود دارد. اما  مهمترین انها عبارتند از:

بله. با استفاده از تجهیزات خاص می توان پایه شکسته شده را تعویض کرده و فلش را به حالت اول برگرداند.اما قبل از آن توصیه میکنیم برای ترمیم پایه فلش  از لحیم کاری بر روی فلش اجتناب کنید. زیرا لحیم کاری باعث ازبین رفتن اطلاعات شما خواهد شد..

این پیغام دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد.از جمله ایرادات نرم افزاری مثل خرابی فریم‌ویر ویا ایرادات سخت افزار از جمله ضربه خوردن و .. باشد.

اول از همه بستگی دارد به نوع و مدل آیا فلش دیسک شما از نوع USB درایو است و یا کارت های حافظه؟ از چه نوع آی سی NAND بهره میگیرد و ایرادش چیست؟ آیا المانی الکترونیکی که قابل تعویض باشد و کل برد ترمیم شود خراب است؟ آیا ایراد غیر قابل ترمیم است و باید آی سی NAND فاش جدا شده و با PC-3000 خوانده شود؟برای کسب اطلاعات بیشتر مطالبی که با عنوان هزینه بازیابی اطلاعات نوشته شده را مطالعه کرده و یا برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

احتمالات زیادی هست ازجمله خرابی فریم ویر تا سوختن کنترلر.برای برسی دقیق تر می توانید فلش خود را به مرکز بازیابی فلش در خانه سخت افزار ارسال کنید.

سلام
من فلشم سوخته میخواستم بدونم شما میتونین برشگردونین

سلام
ذخیره سازهای فلش از آی سی های NAND بهره میبرند . عموما” کنترلر و یا دیگر قطعات به مشکل برخورد میکنند میتوانید آن را به کارگاه ارسال نمایید تا بوسیله PC-3000 Flash آی سی NAND آن را بازیابی اطلاعات کنیم البته اگر آی سی سالم باشد. منتظر شما هستیم.
خانه سخت افزار

سلام.فلشم سوووووووووخت.کلی عکس و فیلم و اهنگ داشتم داخلش.آیا راهی هست ک درست شه؟؟؟؟

سلام باید بررسی کنیم نمی تونیم بدون بررسی چیزی بگیم.

باسلام فلش من به کامپیوتر وصل بود به وسیله یکی اردوستان ضربه خورد کج شد پایه هایش شکست. اطلاعاتش بر میگرده یانه ؟ با سپاس از جوابتون

سلام
بله چرا که نه. توصیه میکنم آن را به کارگاه خانه سخت افزار ارسال نمایید و از لحیم کاری بر روی آ« اجتناب کنید. زیرا لحیم کاری باعث ازبین رفتن اطلاعات شما خواهد شد.

سلام فلش من سوخته است و اطلاعات زیادی داخل فلش دارم ایاشما می‌توانید فلش من برگر دانید

سلام لطفا یه شماره تماس بدید و یا مشکل فلش را همینجا مطرح بفرمایید.

سلام فلش رو روی کامپیوتر میزنم ازم میخاد فرمت کنم . ولی اطلاعاتم ارشیو کارهامه . چیکار کنم که فلش رو باز کنه تا اطلاعاتم رو بردارم بعد فورمت کنم؟

باید فلش رو به کارگاه ارسال کنید تا کامل چک شود و اطلاعات آن استخراج شود. هر احتمالی موجود است از ایرادات نرم افزاری تا سخت افزاری باید بررسی شود.

با تشکر از تماس شما

سلام ببخشید من فلشم Write Protect شده.. چجوری باید فرمتش کنم؟ درست میشه؟

سلام در اینترنت سرچ کنید راه های بسیاری وجود دارد که می توانید تست بفرمایید. خانه سخت افزار فلش درایو را تعمیر نمی کند صرفا” بازیابی اطلاعات فعالیت ما بر روی این قطعه میباشد. در صورت نیازمندی به اطلاعات میتوانید قطعه را به کاگاه ارسال کنید. با تشکر از تماس شما

سلام، من فلشمو دادم به کافینت تا یه فایلی رو برام پرینت بگیره، اونم اول فلشو ویروس کشی کرد اما بعدش دیگه کار نکرد الانم هرچی فلشو تو سیستم میزنم دیگه جواب نمیده… یعنی الان فلش من سوخته؟

سلام باید دیده و تست شود. به کارگاه ارسال بفرمایید تا بررسی های لازم انجام شود.

سلام وقت شما بخیر – زمانیکه فلشمو به کامپیوتر وصل میکنم هیچ چیزی نشون نمیده – تو خونه که زدم به لپتاپم این طوری شد متاسفانه- ولی فایلام خیلی خصوصی و خانوادگیه- با کسی که اطلاعات رو بازیابی میکنه چطوری میشه ب طور مستقیم صحبت کنم؟

سلام دوست من با خانه سخت افزار تماس بگیرید و درخواست نمایید که با یکی از تکنسین های بازیابی اطلاعات گپ بزنید و یا تشریف بیاورید شرکت. همچنین میتوانید سوالات خود را در ایمیل info@ihhco.com مطرح نمایید.

با تشکر از تماس شما

سلام خانه سخت افزار در خدمت شما است. تماس بگیرید و درخواست صحبت با تکنسین بازیابی اطلاعات از NAND فلش جناب آقای امیری را بفرمایید. ضمنا” می توانید تشریف بیاورید و در کارگاه شما را ملاقات کنیم. با تشکر از تماس شما.

سلام
وقتی فلشم رو میزنم به سیستم شدیدا داغ میشه و اصلا سیستم نمیتونه فلش رو باز کنه.اطلاعات داخل فلش خصوصیه و من میخوام حتما همشونو برگردونم .شمامیتونید این کارو برام انجام بدید؟ هزینش چقدمیشه حدودا ؟بایدچیکارکنم؟

سلام . از اتفاقی که برای شما افتاده بسیار متاسفم. ما بوسیله PC-3000 Flash چیپ NAND داخل قطعه را استخراج کرده و در دستگاه خوانده و ترجمه می کنیم. باید اول دید نوع فلش مموری شما چیست و آیا اصلا” امکان بازیابی آن وجود دارد؟ در هر صورت تا ایراد مشخص نشود نمی توان قیمتی را داد. با این حال تست و بررسی حافظه شما مجانی است و تا زمانی که اطلاعاتی نبرده اید هیچ هزینه ای متقبل نخواهید شد. جهت تست به کارگاه مراجعه فرمایید. با تشکر از تماس شما.

سلام وقت شما بخیر…
ببخشید مموری دوربینمو سگ گاز زده یکم روی قسمت پین اش خط افتاده به کامپیوتر هم وصل میکنم باز نمیکنه .. میخواستم بدونم ممکنه اطلاعاتی که داخلش هست برگرده؟؟؟؟:(((((

سلام. اگر به آی سی NAND حافظه مموری شما آسیب نرسیده باشد بله اطلاعات قابل بازیابی خواهد بود. از تماس شما متشکریم

سلام میکرو اس دی من تصاویر را نصفه به رنگ طوسی نشون میده وقتی در حالت small هست کامله ولی وقتی کلیک میکنم روی عکس برای باز کردن متاسفانه طوسی باز میشه یا رنگ در هم ریخته خیلی واسم مهمه مشکلش حل بشه

سلام یا میکرو sd شما خراب شده یا اطلاعات جدیدی اوررایت کردین

با سلام
فلش مموری من از این اچ پی های کامل فلزی است ک برد نداره فقط ی قطعه سیاهرنگ داره آیا اطلاعاتش قابل بازیابی است؟

سلام بله اطلاعات شما قابل بازیابی است. باید سیک کشی های بسیار ظریفی انجام شود . اگر اطلاعات برایتان ارزشمند است به کارگاه خانه سخت افزار ارسال بفرمایید. با تشکر از تماس شما

سلام باید برد آن بررسی شود. برای این گونه NAND Flash ها سیم کشی های ظریف و خاصی انجام میشود. اما باید اول کامل بررسی شوند. ابزارهای خاصی برای اینکار نیز در خانه سخت افزار موجود هست. با تشکر از شما

سلام وقت بخییر. من ی فلش مموری ۸گیگ سیلیکون دارم که زمانی که داشتم روش اطلاعات میریختم ناگهانی تمام صفحات روی دسکتاپم بسته شد و ویندوز دیگه فلش رو نشناخت . روی دوتا سیستم دیگه هم نشناخت . و باز بصورت اتفاقی روی سیستم چهارم شناخته شد . ولی چون از نرم افزار ریکاوری سایت متین پرداز استفاده کردم تمام اطلاعاتم پاک شده. حالا مشکل اینجاست حدود ۸۰۰ مگابایت این حافظه توسط یه نرم افزار دیگه سکیور شده بود که یک فایل اکسل داخلش بود. من اون فایل اکسل رو نیاز دارم ایا قابل بازیابی هست؟؟؟؟؟؟ هیچ کدام از نرم افزار های ریکاوری جواب نداد. ممنون میشم اگر بتونید کمکم کنید. باتشکر فراوان

با سلام
هزینه بازیابی یک فلش دیسک با عیب سخت افزازی چقده؟

سلام اول از همه بستگی دارد به نوع و مدل آیا فلش دیسک شما از نوع USB درایو است و یا کارت های حافظه؟ از چه نوع آی سی NAND بهره میگیرد و ایرادش چیست؟ آیا المانی الکترونیکی که قابل تعویض باشد و کل برد ترمیم شود خراب است؟ آیا ایراد غیر قابل ترمیم است و باید آی سی NAND فاش جدا شده و با PC-3000 خوانده شود؟ آیا قطعه یکپارچه است Monolith و یا … من همیشه به دیگران میگویم که هیچ دکتری تا مریضش را ویزیت نکرده نسخه نمی نویسد !!! احتیاج است قطعه شما و خرابی آن بررسی شود. اگر بخواهم در این وضعیت با شما صادق باشم بهتر است قیمتی اعلام نکنم زیرا ممکن است با هینه چند ده میلیون تومان هم اطلاعات شما بازگشت پذیر نباشد و یا با چند هزارتومان همه چیز درست شود. در خانه سخت افزار مرزی وجود دارد بین مرحله تست و استخراج اطلاعات . تا پایان مرحله تست و اعلام گزارش دقیق خرابی به شما هیچ هزینه ای متحمل نخواهید شد و بلکه ایراد قطعه را نیز درخواهید یافت کاملا” رایگان. توصیه میکنم قطعه خود را به کارگاه ارسال نمایید. با تشکر از تماس شما.

سلام من فلش رو ک به کامپیوتروصل میکنم صدای اینکه فلش وارد کامپیوترشده میاد ولی هیچ علائمی از خونده شدن فلش نیس عکسای بسیار شخصی روش هست باید چیکار کنم

سلام، احتمالات زیادی هست از خرابی فیرمویر تا سوختن کنترلر باید بفرستید و بدانید که برای بازیابی اطلاعات شکافته خواهد شد.

درست میشه ؟

سلام و درود. من یه رم mmc n70 دارم ک مشکل سخت افزاری داره( چندتا از پین های ic در اثر فشار جداشده. و البته شاید هم سوخته) و تو کامپیوتر کلا شناسایی نمیشه. میخوام بدونم آیا شما میتونید اطلاعاتش رو برگردونید چون خود رم برام ارزشی نداره(اطلاعات بسیار شخصی است ایا تضمینی برای حفظ حریم خصوصی وجود داره؟) . ضمن اینکه شما گقتید تا قبل از مرجله استخراج هیچ هزینه ای نداره ینی ممکنه مثلا بنده اگر نتونم از پس هزینش بر بیام بیخیال ریکاوری شم و بدون هیچ هزینه ای جنسو برام پس بفرستید؟

سلام بله دقیقا” مراحل به این صورت است که شما برای تست و بررسی هزینه ای پرداخت نمی نمایید. از دید ما بهتر این است که قطعه در کارگاه بررسی دقیق بشود و به شما یک گزارش کامل از خرابی های پیش آمده داده شود تا راحت تر تصمیم بگیرید. در موزد حریم خصوصی ، بنده تا به حال نه شنیده ام نه دیدام ، نه در خانه سخت افزار و نه در هیچ مرکز بازیابی اطلاعات که مجوز رسمی داشته باشد یک بیت اطلاعات خارج شده باشد. خیالتان از بابت ما و دیگر همکاران راحت باشد. در صورت درز اطلاعات شما اولین مشکل برای خود ما پیش میاید خیالتان از بابت شرکت های مجوز دار راحت باشد.

سلام فلش مموری من سوخته میخواستم بدونم هزینه بازیابی اطلاعاتش حدودا چقده.ممنون

سلام، در خانه سخت افزار هزینه بازیابی ارتباط مستقیم دارد با نوع خرابی و زمان صرف شده برای استخراج اطلاعات و ابزار مورد استفاده. NAND فلش مموری ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. شاید لازم باشد مموری شما شکافته شود و NAND آن در دستگاه PC-3000 Flash خوانده شود. اما پایه بازیابی اطلاعات قطعه شما از پنجاه هزارتومان شروع میشود.
ممنونم از تماس شما

ببخشید من رمم سوخته، اطلاعاتش میشه برگرده؟؟

سلام فلش من از این مینی ها هستش هر کاری میکنم اطلاعات بالا نمی یاد میخواستم ببینم میتونید اطلاعات شو بهم بدین اگه میتونید من باید چیکار کنم

سلام.. وقتتون بخیر.. ببخشید از دو سه روز پیش متوجه شدم که گوشی ام حافظه sd کارتم رونشون نمی ده..روی گوشی دیگه هم امتحان کردم باز هم نشون نمی داد..اطلاعات با ارزشی روی کارت حافظه ام داره که خییییییلی برام مهمه..آیا امکان بازیابی اطلاعاتم هست؟ ممنون میشم اگه پاسخ من رو بدین

اگر گوشی حالت سوخته داشته باشه میشه حافظشو از جایی خوند؟ باتشکر از مطالبتون موفق باشید

سلام رم دوربینمو با خود دوربینمو اشتباها پاک کردم با نرم افزارهای مختلفی تست کردم همه پسوندهای دیگه میاد عکسها کامل برگشت اما فیلمها برنمیگرده اصلا پیدا نمیکنه ایا شما میتونید فیلمها رو برگردونید

سلام من یک رم دوربین دارم که عکس ها و فیلم ها داخلش بود زمانی که اون رو داخل تبلت گذاشتم همه رو پاک کرد بعد از داخل تبلت که داورم وصل کنم به کامپیوتر،کامپیوتر ارور داد که باید رم رو فرمت کنم فرمت کردمش الان چجوری میتونم عکسام رو بازیابی کنم نرم افزارهای معمولی پاسخگو نبودند ممنون

سلام – من فلشم افتاده توی ماشین لباسشویی و الان هم که به کامپیوتر وصل می کنم شناسایی نمیشه. می خواستم ببینم درست میشه یا نه؟

سلام من یک فلش مموری ۸ گیگ دارم که وقتی داخل mp3 player قرار دادم یکدفعه یک دود از فلش بیرون اومد و خیلی داغ شده بود و بوی سوختگی میداد. بازش کردم دیدم یکی از قطعات ریزش فکر کنم مقاومت بود ترکیده بود. آیا امکان بازگرداندن اطلاعاتش وجود داره؟ و هزینه این کار چقدر میشه؟ منتظر جواب شما هستم. با تشکر

سلام اگه ممکنه در خصوص فلشهای cob هم توضیح بدید که ریکاوری یا تعمیر برای این فلشها ممکن هست یا نه

سلام ببخشید من فلشم توش فایل خصوصی دارم میخوام برگرده ؟زدم به فلش خور ماشین داغ کرده سوخته امکانش هست برگرده فایلام؟؟

سلام رم اس دی من تو گوشی بالا نمیاد و پیام میده کارت اس دی شما خراب است،فورمت معمولی هم کردم ولی بالا نمیاد،میخاستم بدونم اطلاعات و عکاسمو میتونید برگردونید؟

با سلام و خسته نباشید کاوه هستم از شهرستان پیرانشهر ما یه مموری cfداریم که داخل آن فیلم عروسی داریم ولی متاسفانه وقتی به سیستم وصل می کنیم. اصلا توسط سیستم شناسایی نمیشه إیا با استفاده از این دستگاه که میگین میتونین اطلاعات رو استخراج کنین. اگر بتونین. هزینه ش تقریبا چنده ? با تشکر

ببخشید من رمم سوخته، اطلاعاتش میشه برگرده؟؟

با سلام من یک فلش دارم با جسم سخت ضربه های محکم بهش وارد کردم و به ناند ضربه دارد شده و ترک خورده الان اطلاعاتش واسم خیلی مهمه ایا امیدی هست درست بشه؟

سلام usb رو به گوشی وصل کردم اطلاعاتمو عکسامو کپی کردم روش بیش از حد داغ شد دیگه نیومد بالا عکسام خیلی با ارزشه واسم چکارش کنم

سلام خسته نباشید من ی مموری کارت دارم که یهو از دسترس خارج شد ، ایا قابل تعمیر یا راهی برای بازیابی داده هاش هست؟

با سلام اطلاعات فلش من بالا نمیاد .در واقع هیچ تو هیچ سیستمی بالا نمیاد اصلا هیچ دستگاهی اونو نمیخونه .لطفا یه شماره تماس به من بدید با شما تماس بگیرم .خیلی واجبه با تشکر

فلش مموری من ویروسی شد دیگه اطلاعاتش بالا نیامد میگن سوخته تمام اطلاعات شرکتم روش ذخیره بود .امکانش هست بازیابی بشه خیلی مهمن

سلام من مموری گوشیم میزنه که آسیب دیده ایا عکس فیلم رو میشه برگردون؟؟

سلام مموری گوشیم من میزنه که آسیب دیده ایا عکس فیلم میشه برگردون؟؟

سلام من یه هارد وسترن دیجیتال اکسترنال دارم که امروز ب طور تصادفی از دستم افتاد و موقعی که به لپ تاپ وصلش میکنم علامت درایو میاد ولی مقدار حافظه ی هارد رو نشون نمیده لطفاااا زود جواب منو بدید چون اطلاعات خیییییلی مهم از ۱۸ سال پیش توی این هارد بوده

سلام من یه هارد وسترن دیجیتال اکسترنال دارم که امروز ب طور تصادفی از دستم افتاد و موقعی که به لپ تاپ وصلش میکنم علامت درایو میاد ولی مقدار حافظه ی هارد رو نشون نمیده لطفاااا زود جواب منو بدید چون اطلاعات خیییییلی مهم از ۱۸ سال پیش توی این هارد بوده فقط بهم بگید ممکنه چه قطعه ای آسیب دیده باشه

سلام با تشکر از سایت خودتون من یه دونه sdکارت ۳۲گیگ روی گوشیم بود که اخیرا گوشیم رو عوض کردم توی گوشی جدید هم براحتی شناسایی شد و مشکلی نداشت تا اینکه بعد از دو هفته دیدم گوشیم کارت sd رو شناسایی نمیکنه روی کامپیوتر و گوشی دیگه هم امتحان کردم شناسایی نشد هیچگونه ضربه ای هم نخورده لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس

سلام من فلاشم سالم بود زدم به یکی از کامپیوترازاون روز دیگه اصلا کارنکرد وتوهیچ سیستمی دیگه خونده نشد اطلاعات خیلی مهمی داخلش داشتم باید چیکارکنم برمیگرده اطلاعاتم ؟هزینه اش چقدر میشه ؟اگه بخوام براتون بفرستم باید چیکار کنم؟توراخدا کمکم کنید•

سلام
من یه فلش ۱۲۸ گیگ داشتم و کلی عکس شخصی خانوادگی داخلش داشتم
بعد این که فلش سوخت بردم گارانتی و عوض کردم
ولی الان نگران عکسام شدم
میترسم از اونا سواستفاده کنن

به نظر شما نمایندگی یا گارانتی اطلاعات رو بازیابی میکنه یا نه؟؟

سلام اگر نگران بودین نمی بردین بی خیال می شدین حالا که بردین بی خیال بشین اما نه اونا بیکارن نه وقتش و دارن نه تجهیزاتش رو که این رم ها که هزینه ریکاوری انها بالای یک ملیون میشه هزینه کنند اما بهر حال هیچ شرکتی تو ایران تا حالا هیچ فایل شخصی مشتریها رو بیرون درز نکرده

سلام من فلشم پر شده و دیگه باز نمیشه
باید چکار کنم ؟
به نظرتون سوخته ؟
میشه بازیابیش کرد ؟

سلام لطفا بگید توی اکسپلورر نشون نمیده یا کلا درایو باز نمیشه

سلام خسته نباشید از لب تاب داشتم یه سری عکس و فیلم انتقال میدادم به فلش ولی یک دفعه خط سبزه که داشت پر میشد یک دفعه قرمز شد و کنسل شد الان هر کاری میکنم فلش و رو لب تاب نشون نمیده . میتونید راهنمایی کنید لطفا

سلام فلش رو جدا کرده وروی یک لب تاب دیگه یا یک کامپیوتر دیگه وصل کنید اگر اومد بالا استفاده کنید اما اگر بالا نیومد چیپ های فلش اسیب دیده و در بیشتر مواقع قابل استفاده نیست اما اگر اطلاعات مهمی داشته باشین در بیشتر مواقع میشه اطلاعات فلش رو نجات داد

سلام خسته نباشید ، داشتم یه سری چیزای مهم از لب تاپ به فلش انتقال میدادم که یک دفعه کنسل شد و اون خط سبزه که داشت پر میشد یک دفعه قرمز شد ، میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام وقتتون بخیر…
یه سوال خیلی مهم داشتم برا من خیلی مهمه…
دو شب پیش ب صورت ناگهانی مموری از گوشیم جدا شد و اخطار قرمز بالا گوشیم اومد…
امروز بردن گوشی فروشی و تعمیر گوشیو ازاین چیزا…
گفتن ک سوخته… محتوای داخل مموری خیلی برام مهم…
لطفا راهنماییم کنید…باید چیکار کنم الان؟؟ راهی هست برا باز گرداندن داده و محتوای داخل مموری سوخته شده؟؟

سلام مموری گوشی micro sd است این میکرو ها نسبت به نوسان یا خارج کردن از گوشی خیلی حساسه مموری شما اگر با رم ریدر بالا نمی یاد سوخته توی ایران نیاز ره دستگاه خاص خودش داره که فقط ما ویک شرکت دیگه داره هزینه ریکاوری این مموری بالای ۵۰۰ تومان هست اگر اطلاعات اونقدر برای شما می ارزه می تونید ارسال کنید شرکت

سلام مموری کارتم بعد از خاموش شدن گوشیم دیگه بالا نیومد و‌میزنه فاقد کارت حافظه.با گوشی های دیگه هم امتحان کردم ولی دیگه نمیاد.تمام عکس‌و‌فیلم هامو لازم دارم.ایا درست میشه لطفا پاسخ بدید.

سلام درست نمیشه اما شاید بشه اطلاعاتش رو نجات داد این حافظه ها نسبت به نوسان خیلی حساس هستند

اقا خیلی وبسایتتون عالیه

سلام . micro sd که به گوشیم اضافه کرده بودم چند سال من بدون مشکل استفاده میکردم ولی امروز یه سری فایلهامو از حافظه گوشی که به رم micro sd انتقال دادم ولی بعدش پیغام ارور داد که not supported و باید فرمت بشه و …
اصلا شناسایی نمیشه حتی با کامپیوتر درایوش بالا نمیاد . با گوشی هم که میزنم فرمت بشه هیچ اتفاقی نمی افته . همه چیزارو هم تست کردم لپتاپ و رم ریدر ها همه سالم هستن . رمم مثل اینکه سوخته . اطلاعاتم مهمه . چکار کنم؟؟

سلام اگر اطلاعات مهم است چرا اقدام به فرمت کردین بهر حال میکرو sd شما درست نخواهد شد اما شاید بتونیم اطلاعاتتون رو نجات بدیم بهر حال باید ارسال کنید شرکت

سلام
من فلش عروسیم رو به گوشیم وصل کردم چیزی نیومد بعد به تلویزیون وصل کردم اونجا هم چیزی نیومد باید جیکار کنم خیلی برام مهمه
میشه بگید چیکار کنم لطفا

سلام احتمال زیاد فلش فرمت و فایل سیستم ان عوض شده حتما باید ارسال کنید شرکت برای ریکاوری از ریختن اطلاعات جدید روی ان هم پرهیز کنید

سلام من فلشم رو میزنم کامپیوتر هیچ آیکونی یا خطایی نشون نمیده انگار که اصلا به کامپیوتر زده نشده.اشکال از کجاست؟ میشه راهنمایی کنید؟

باسلام ببخشیدمن یک فلش دارم تو یکسری عکس خیلی مهم ذخیره شده وقتی به سیستم میزنم پیام فرمت میده امامن اطلاعاتشولازم دارم نمیخام بلافاصله فرمت کنم چطورمیتونم عکسارو بازیابی کنم؟!

مموری منم فرمت میده عکس و فیلمای مهمی توش دارم😭😭😭😭😭

سلام من کارت مموری که به گوشیم وصل بودرو امروز جدا کردم از گوشی و وقتی دوباره وارد گوشی کردم اولش میزد در حال بررسی بعد هم نوشت کارت حافظه آسیب دیده، عکس و فیلمای خیلی مهمی توش هست میشه اطلاعاتشو برگردوند؟؟😭😭😭

سلام در بیشتر مواقع کارت مموری سوخته است و اصولا در بیشتر مواقع قابل تعمیر و استفاده مجدد نبوده فقط و فقط در بعضی از مواقع اطلاعات قابل نجات دادن است واطلاعات رو میشه ریکاوریرکرد

سلام خسته نباشید من فیلم عروسیم داخل فلش بوده متاسفانه سوخته امکان بازیابی اطلاعات از فلش سوخته هست؟😔😔😔

سلام، خسته نباشید 🌹. کارت SD گوشیمو در آوردم بافشار وصل کردم. اطلاعاتش برام مهمه خیلی، میخواستم بدونم؛ میشه اطلاعاتشو برگردوند. باتشکر 🌹 🙏

سلام خسته نباشید کارتsd گوشیم باز نمیشه و با لپتاپ فرمت میخواد اما فرمت نمیشه ارور protectمیده . میگن کارت حافظه سوخته ولی عکسای خیلی مهمی دارم . میشه عکسارو بازیابی کرد؟لطفا راهنمایی کنید ممنون🙏

سلام توروخدا کمکم کنید من فلشم تو ی جعبه بود ک نمی‌دونستم اون جعبه آب داخلشه الان فلشم اصلا بالا نمیاد و اطلاعات داخلش شدیدا نیازمه ایا میشه درستش کنید توروخدا جواب بدید وادرستونو بزارید فلش من از این فلشهایی هست ک ب گوشی ام یک سرش وصل میشه

سلام لطفا یه شماره تماس بدید یا برای تعمیر فلش با شماره های درج شده تماس بگیرید.ممنون

سلام‌من فلشو زدم به کامپیوتر چیزی نیاورد بعد دراوردم زدم به تلویزیون نوشت درحال ذخیره سازی بعد اورد ذخیره نشد به نظرتون سوخته؟؟
میتونم عکساو فیلمارو برگردونم؟؟😪😭😭😭😭😭😭😭

سلام باید بررسی بشه بدون بررسی نمیشه چیزی گفت فقط برای به وجود نیاوردن مشکل بیشتر شما باید دو چیز رو رعایت کنید ۱: اطلاعات جدیدی نریزن ۲: ودر نهایت فرمت نکرده واز اتصال مجدد به تلویزیون خودداری کنید

سلام فلش من فرمت نمیشه نمیونه چرا چند جا نشون دادم گفتن یه وبروس داخلش هستش حالا شما میتونید دست کنید

سلام فلش شما رایت پروتکت شده یعنی قابلیت رایت رو از دست داده ربطی به ویروس نداره برای فرمت کردن نیاز به رایت داره واز دست دادن قابلیت رایت باعث عدم فرمت می شود این فلش ارزش تعمیر نداره

سلام خسته نباشید.فلشی با گارانتی مادام متین دارم.مشکلش اینه که نمیشه فایل های داخلشو پاک کرد نمبشه اضافه کرد.آیا شامل گارانتی میشه یا خیر و میخوام مشکلشو بدونم
ممنون میشم راهنماییم کنید منتظر پاسختونم

سلام این رو لطفا از گارانتی خود سوال کنید شرایط گارانتی مشخص می کند اما بهر حال فلش شما خراب است

سلام.فلشمو دادم رفیقم زد ب ضبط ماشینش وقتی ازش گرفتم زدم ب ضبط ماشین خودم فلشو بالا نیاورد.چند جا بردم گفتن فلش سوخته.آیا راهی واسه تعمیر هست؟؟چجوری واستون بفرستم فلشو؟؟؟هزینش چقدره؟؟؟؟

سلام فلش به علت داشتن چیپ های nand چندان ارزش تعمیر نداشته وبه علت هزینه بالا تعمیر ان چندان مقرون به صرفه نبوده وبهتر است یک فلش نو تهیه کنید

من یه ۲سالی میشه که یه رم دارم قبلا تو گوشیم بود و کلی عکس توش دارم
۲سال پیش دیدم گوشی رم رو باز خوانی نمیکنه یه رم ویگه تو گوشی انداختم گوشی اون رم رو خوند
امکان داره رمم سوخته باشه؟؟؟

سلام احتمال ۹۰ درصد رم سوخته است باید ارسال کنید شرکت برای بازیابی اطلاعات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

«خانه سخت افزار » از سال ۱۳۷۴ به طور کاملاً حرفه ای و تخصصی طلایه دار صنعت تعمیرات سخت افزار کامپیوتر در ایران می باشد. برای ما این افتخار است که هرگاه اراده کردید و به دنبال برند خانه سخت افزار بودید ده ها سایت و شرکت با نام مشابه و پسوند های شهرستان های نامی کشور عزیزمان  و یا دیگر پسوند ها را در نتایج جستجوی خود مشاهده بفرمایید.

© 2021 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت خانه سخت افزار ایرانیان است

© 2021 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت خانه سخت افزار ایرانیان است

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

چطور بفهمیم فلش سوخته
چطور بفهمیم فلش سوخته
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *