چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم
چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

ای تارهای پرتوان، برس به داد این ناتوان

ویجیاتو >> سرگرمی >> کمیک بوک >> تارهای اسپایدرمن از چه چیزی ساخته شده‌اند؟چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

حتماً می‌دانید که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیتر پارکر، هوش سرشارش است. او فقط به توانایی‌هایی که از نیش عنکبوت به دست آورده، اتکا نمی‌کند بلکه بعضی از توانایی‌های او حاصل اختراعات خودش است. یکی از مهم‌ترین اختراعات پیتر نیز وب‌شوترهایش (Web Shooter) به حساب می‌آيند؛ همان وسیله‌ای که با آن تارهای مرد عنکبوتی ساخته می‌شوند و او می‌تواند به کمک آن‌ها به فعالیت ابرقهرمانی‌اش بپردازد.

در طول تمام سال‌های حضور اسپایدرمن در دنیای داستان‌ها، این قابلیت خاص‌ترین و کارآمد‌ترین ویژگی او بوده است که به اسپایدی اجازه می‌داد تا در بین آسمان‌خراش‌ها تاب بخورد، دشمنانش را بسته بندی کند و جان انسان‌های بی‌گناه را نجات دهد. اما وب‌شوتر، و مایع درونش با نام وب‌فلویید (Web Fluid)، از چه چیزی ساخته شده و دقیقاً چه قابلیت‌هایی دارد؟

با وجود این که فرمول پیتر پارکر برای ساخت این مایع همیشه به صورت یک راز نگه داشته شده است اما کمیک‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم‌ها اشاراتی به آن کرده‌اند. در این مطلب به وب‌شوتر و وب‌فلویید اسپایدرمن نگاهی می‌اندازیم.

وب‌شوترهای اسپایدرمن در همان اولین کمیکی که مرد عنکبوتی در آن حضور یافت (شماره ۱۵ کمیک Amazing Fantasy) به تصویر کشیده شدند. پیتر مدل اولیه وب‌شوترهایش را خیلی سریع ساخت و ظاهراً هر آن چه که برای ساخت آن نیاز داشت را در اتاقش پیدا کرده بود. البته وب‌شوترهایش در ابتدای کار برای حضورش در برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گرفتند ولی با این حال فرمول اولیه وب‌فلویید هنوز هم خیلی قدرتمند بود، در حدی که می‌توانست وزن پیتر را تحمل کند یا حتی قاتل عمو بن را گیر بیندازد.

داستان‌های بعدی از اسپایدرمن توضیحاتی در مورد این که چطور پیتر توانست این قدر سریع وب‌شوترهایش را بسازد ارائه دادند. در داستان نوشته شده به وسیله پیتر دیوید که در مورد اوریجین اسپایدرمن بود، نشان داده شد که پیتر پارکر برای مدتی آزمایشاتی بر روی یک نوع چسب انجام می‌داد، به امید این که یک فرمول موفق خلق کند و بتواند با آن برای ادامه تحصیل پول به دست آورد. با این حال، وقتی متوجه شد ماده‌ای که روی آن کار می‌کند با وجود قدرتمند بودن اما در عرض چند ساعت حل می‌شود، پروژه‌اش را رها کرد.

وقتی که پیتر تبدیل به اسپایدرمن شد، به این نتیجه رسید که اگر بخواهد تارهای موقت بسازد، چنین ماده‌ای به کارش خواهد آمد. کمیک The Ultimate Spider-Man نیز به این داستان اضافه کرد و نشان داد فرمول اولیه پیتر از پدر دانشمندش، ریچارد پارکر، به دست آمده است. ریچارد روی نوعی چسب کار می‌کرد که پیتر سعی در تکمیلش داشت.

فیلم‌های اسپایدرمن نیز توضیحات خودشان در مورد این که چگونه پیتر توانست یک فرمول پیشرفته برای تارهایش پیدا کند را ارائه کرده‌اند. فیلم‌های سم ریمی که با وب‌شوترهای ارگانیک این قضیه را دور زدند. در فیلم‌های The Amazing Spider-Man، اسپایدرمنِ اندرو گارفیلد یک نمونه از ابریشم عنکبوت مصنوعی را از کارخانه آزبورن دزدید و با مهندسی معکوسِ آن توانست وب‌فلویید بسازد.

اسپایدرمنِ تام هالند در دنیای سینمایی مارول، فرمول اولیه تارهایش را خودش طراحی کرده بود که تحسین تونی استارک را در بر داشت. شاید هم در ادامه استارک یک نمونه جدید از وب‌فلویید را در لباس مدرن اسپایدرمن قرار داده باشد. با این حال دیدیم که این اسپایدرمن قبل از تونی استارک نیز توانسته بود به تارهایش برسد.

استن لی و استیو دیتکو توانایی‌های تارهای مرد عنکبوتی را با جزئیات بالا در اولین The Amazing Spider-Man Annual به تصویر کشیدند. طبق گفته لی، اسپایدرمن احتمالاً از هر کس دیگری در دنیا بیش‌تر عنکبوت‌ها و تارهایشان را می‌شناسد و وب‌فلوییدش را بر اساس ابریشم عنکبوت می‌سازد تا تارهایش مقاومت کششی تار عنکبوت واقعی را داشته باشد.

لی در ادامه توضیح داد که تارهای مرد عنکبوتی به قدری قدرتمند است که یک رشته ضخیم آن می‌تواند ثینگ (Thing) از گروه فنتستیک فور (Fantastic Four) را گیر بیندازد. در این مورد باید توجه کرد که ثینگ می‌تواند بین ۵ تا ۱۰۰ تن وزن را تحمل کند و این مقایسه نشان می‌دهد تارهای مرد عنکبوتی به طرز غیرقابل باوری قدرتمند هستند.

تارهای مرد عنکبوتی همچنین نسوز بوده و می‌توانند هیومن تورچِ (Human Torch) مشتعل را نیز نگه دارند. البته به شرطی که جانی استورم تصمیم نگیرد دمای بدنش را خیلی بالا ببرد. تارهای اسپایدی مثل آقای شگفت‌انگیز (Mr. Fantastic) قابلیت کشسانی دارند و بعد از حدود یک ساعت نیز حل می‌شوند.

بعدها و با منتشر شدن اطلاعات بیش‌تر از شخصیت‌های دنیای کمیک‌های مارول، جزئیات کار مکانیزم وب‌شوترها و توضیحات بیش‌تر درباره وب‌فلویید نیز به نمایش درآمد.

تارهای مرد عنکبوتی به صورت مایع ساخته و در کارتریج‌های با فشار بالا نگه داشته می‌شوند. این کارتریج‌ها به کمربند اسپایدرمن متصل هستند و او می‌تواند آن‌ها را درون وب‌شوترهایش قرار دهد. حتی با دهانه‌های متفاوت وب‌شوترها، اسپایدی می‌تواند به شکل‌های مختلفی تارهایش را پرتاب کند. از تارهای نازک (برای تاب خوردن) و شبکه‌های از جنس تار تا حالتی شدیداً چسبناک که هدفش را گیر می‌اندازد.

این که اسپایدرمن چگونه می‌تواند شکل تارهایش را تغییر دهد نیز شرح داده شده است. وب‌شوترهای اولیه با دو بار ضربه به ماشه‌ای در کف دست عمل می‌کردند (دو بار ضربه برای این بود که پیتر تصادفاً هنگام مشت کردنِ دستش تار نتند). در مدل‌های بعدی از حساسیت وزنی استفاده می‌شد، برای همین اسپایدی باید مقدار مشخصی نیرو به ماشه وارد می‌کرد تا بتواند تارهایش را شلیک کند.

به همین ترتیب، به جای این که نوک دهانه وب‌شوترها به صورت دستی تغییر پیدا کند، اسپایدی نیاز داشت تا فقط حالت مچش را به یک سمت تعریف شده تغییر دهد تا نوع تار پرتاب شده عوض شود. (البته این نوع تغییر تار بیش‌تر به بن ریلی (Ben Reilly)، کلون پیتر پارکر، نسبت داده شده است.)

با این که وب‌فلویید به صورت مایع ساخته می‌شود اما این مایع به محض تماس با هوا منبسط و سفت می‌شد. این تارها در لحظات اولی که با اکسیژن تماس پیدا می‌کنند، کم‌کم مستحکم می‌شوند. این به این معنی است که یک رقیب سریع می‌تواند تارهای اسپایدرمن را قبل از این که خیلی قدرتمند شوند، پاره کند. با این حال بعد از گذشت مدتی، تارها ضعیف‌تر و شکننده‌تر شده و در نهایت در عرض یکی، دو ساعت حل می‌شود.

در حالی که در انیمیشن‌های سریالی ساخته شده از اسپایدرمن شاهد تبدیل تارهای مرد عنکبوتی به سپر، چتر نجات، توپ و تور نجات از سقوط بودیم اما در کمیک‌ها، خلاقیت پیتر خیلی بیش‌تر از این حرف‌ها است. استیو دیتکو یک صفحه کامل طراحی کرده که در آن می‌بینیم تارهای مرد عنکبوتی تبدیل به چماق، اسکی و حتی قایق نجات شده است!

با این که کمیک‌های مارول هیچوقت فرمول دقیق تارهای مرد عنکبوتی را مشخص نکرده است ولی در سریال انیمیشنی Spider-Man: The Animated Series، اسپایدی به یکی از طرفداران جوانش گفت که نیش عنکبوت، دانشی غریزی از مواد شیمیایی تار عنکبوت را به او منتقل کرده است.

با چنین توضیحی می‌توان گفت که تارهای مصنوعی اسپایدرمن بر اساس ابریشم عنکبوت واقعی ساخته شده است. ابریشم عنکبوت ترکیبی از زنجیره‌های امینو اسید مثل گلیسین و آلانین بوده که نوعی پروتئین محسوب می‌شود. مثل تارهای مرد عنکبوتی، ابریشم عنکبوت واقعی نیز خیلی مستحکم است و طبق مطالعات به نسبت فولاد قدرتمندتر و از کولار با دوام‌تر است.

البته باید این را در نظر گرفت که پیتر پارکر فرمول اولیه‌اش را در دوران دبیرستان ساخته بود و از نظر مالی هم وضعیت چندان خوبی نداشت. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که پیتر مجبور به استفاده از موادی شیمیایی بود که می‌توانست از فروشگاه‌های مواد شیمیایی بخرد.

در سال‌های بعد، پیتر تجهیزات و مواد شیمیایی را آزمایشگاه‌های شیمی کاملی مثل دانشگاه امپایر استیت قرض می‌گرفت تا فرمول تارهایش را بهبود ببخشد. از آن جایی که پیتر تقریباً همیشه از نظر مالی وضع خرابی دارد، می‌توان تصور کرد که او از مواد شیمیایی خیلی گرانی برای ساخت وب‌فلوییدش استفاده نمی‌کند.

حتی در داستان‌های طنز اسپایدرمن نیز به این موضوع اشاره می‌شود. در یکی از این داستان‌ها می‌بینیم که پیتر از یک فروشگاه مواد شیمیایی پلاستیک برای ساخت تارهایش می‌خرد. با این حال، به خاطر بالا رفتن قیمت پلاستیک، پیتر دیگر نمی‌تواند به اندازه کافی پلاستیک بخرد و همین می‌شود که در یک تعقیب و گریز تارهایش تمام می‌شود. البته شانس می‌آورد که خلافکاری که دنبالش بوده نیز دچار مشکلی شبیه به خودش شده. او نیز به خاطر گران شدن گاز هلیوم، نتوانسته بود به اندازه کافی از آن گاز بخرد و در نتیجه نقشه فرارش نقش بر آب می‌شود. اسپایدی شانس آورد که تورم اقتصادی این بار به نفع او کار کرده، دقیقاً بر عکس وضع همیشگی ما!

از آن جایی که اسپایدرمن از عناصر پایه‌ای برای ساخت وب‌فلویید خود استفاده کرده، توانسته ترکیبی کارآمد از مواد ارزان را گرد هم آورد. بن ریلی که گفتیم کلون پیتر پارکر است و تمام خاطرات پیتر را (و در نتیجه فرمول مخفی تارهایش) دارد، مجبور شد در شماره ۰ کمیک The Sensational Spider-Man چنین کاری انجام دهد.

او که در این دوره به اوج استیصال رسیده بود، متوجه می‌شود که می‌تواند تمام مواد شیمیایی‌اش را با قیمت ۱۶.۵ دلار در یکی از فروشگاه‌های محله‌اش بخرد. البته این تارها شکننده‌تر بودند و در وب‌شوترهای بن رسوب کردند اما هنوز هم تا حدودی قابل استفاده بودند.

شاید راز تارهای مرد عنکبوتی در ارزان بودن آن‌ها مخفی شده باشد. در طول ماه عسل پیتر پارکر و مری جین واتسون، پیتر توسط ضد قهرمانی به اسم پوما (Puma) به یک مأموریت مخفی فرستاده می‌شود. پیتر هم که وب‌فلوییدش رو به اتمام بود، تصمیم می‌گیرد از آزمایشگاه مجهز پوما استفاده کرده و کمی ذخیره خودش را افزایش دهد.

با این حال ترکیب به دست آمده اصلاً خوب نبود، شدیداً حالت اسیدی داشت و هر چیزی را در خود حل می‌کرد. پیتر نمی‌دانست چرا هیچکس نتوانسته بود تارهایی که در دوران دبیرستان ساخته بود را تقلید کند اما شاید دلیلش این باشد که یک آزمایشگاه مجهز، برخی از مواد شیمیایی ارزان قیمت استفاده شده توسط پیتر را در خود جای نداده باشد.

یکی از بهترین توضیحات از تارهای مرد عنکبوتی در شماره ۲۶ کمیک Peter Parker: Spider-Man داده شده است. در این کمیک می‌بینیم که یکی از نیروهای بخش آزمایشگاه پلیس می‌گوید اسپایدرمن نابغه‌ای است که توانسته چنین فرمول عجیبی را خلق کند. پلیس توانسته بود نمونه‌ای از تارهای مرد عنکبوتی را قبل از حل شدن در یک محفظه فرمالدهید جمع کند. آن ها توانستند تارها را مورد آزمایش قرار دهند و متوجه شدند در ساختارش از پلاستیکی ناشناس، پلی‌کربن و رشته‌های ریز روبیدیوم استفاده شده است.

در حالی که کمی غیرقابل باور می‌رسد که یک دانشجوی دبیرستانی بتواند چنین ماده شگفت انگیزی را به تنهایی خلق کند اما ساخت آن یکی از ویژگی‌های اساسی شخصیت اسپایدرمن را نشان می‌دهد. پیتر تصمیم گرفت تا فقط بر اساس قدرت‌های فرا انسانی‌اش که از نیش عنکبوت به دست آورده عمل نکند بلکه با خلاقیت خود به قابلیت‌های هویت جدیدش اضافه کند. چنین چیزی می‌تواند نشان می‌دهد پیتر پارکر چقدر نسبت به مسیری که پیش گرفته مصمم است و از هیچ کاری برای یک قهرمان بودن کم نمی‌گذارد.

یکی از چیزایی که همیشه دوست داشتم داشتع باشم این وب شوترا بود کاش دانشمندا سریع اختراعش کنن😁

والا، کرونا رو که درمان نمی‌کنن، حداقل یه کاری کنن همه اسپایدرمن/وومن شیم :)))

خیلی خوب میشه. =)
البته ما که اسپایدر وومن نمیشیم. =)

حالا ما شاید نشیم ولی شرط می‌بندم یه عده‌ای میشن 😁

=))))))

آخ گفتی

چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

من یه چیزی رو متوجه نمیشم.مگه این تار ها از بدن اسپایدرمن بیرون نمیاد؟مگه عین عنکبوت متعلق به خود پیتر نیست؟پس چرا باید بسازدش؟

نه امیر جان؛ تو اکثر داستان‌ها این تارها ارگانیک نیستن و خود پیتر پارکر می‌سازدشون. یه دوره‌ای به خاطر فیلم‌های سم ریمی شدیداً رو ارگانیک بودن تارها مانور داده می‌شد ولی حالا خیلی وقته که از اون دوره گذشته.
همون طور هم که می‌بینی از همون کمیک اول وب‌شوترهای اسپایدرمن وجود داشتن.

باحال بود حال کردم .

مرسی از نظرت عارف جان 😉

ممنون خیلی برام جالب بود
بعد یه سوال اگه اینقدر تارا قویه
چرا تانوس مثل پنبه تار های پیترو از رو صورتش میکند؟😐

چون اون تانوسه ناسلامتی، اگه از پس تار بر نیاد که اون هیکل گنده به چه دردی میخوره

راستش حسین جان تو شخصیت‌های کمیک بوکی و داستان‌های کمیک بوکی، این جور تضادها زیاد دیده میشه. گاهی اوقات به اقتضای داستان، ویژگی‌های یه شخصیت رو تغییر میدن تا مثلاً هیجان بیش‌تر تزریق کنن به ماجرا.

مثلا اونجاش که با اون شمشیر مسخرش سپر کاپیتان رو شکست

خیلی ممنون از جوابتون

داداش
سوال سخت نپرس. =)
خودت میدونی جواب خیلی خاصی نداره.

تانوس تانوسه ها مثلا یه موجود خیلی قدرتمند کهکشانی :I

داداش تانوس کسیه که خود آیرون من میگه:<< جنگ؟؟؟ من با تانوس جنگیدم؟؟؟کی همچین حرفی زده؟؟ من سعی کردم باهاش بجنگم اونم یه شهاب‌سنگ کوبید تو صورتم
به نظرت از پس تارای اسپایدی بر نمیاد؟؟؟

(( ای تارهای پرتوان، برس به داد این ناتوان ))
کارآگاه پیتر.

😂😂😂

اسپایدرمن در نقش کاراگاه (غیر گجت) هم ترکیب جالبی از آب درمیاد :)))

آره
خیلی باحال میشه =)

ومپایر عزیز لطفاً سریع‌تر من را گاز بزن!

مارلیایی‌ها فریاد می‌زنند!

پسورد فایل کپی شد

اطلاع از آخرین مطالب و تخفیف ها

با سلام

درخواست شما در لیست آموزش های ویدیویی آینده قرار گرفت، در روزهای آتی به این مجموعه اضافه می شود

موفق باشید.

چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

ای کاش یه اموزش نصب براش بزارید :/ من motionbro رو بدون هیچ مشکلی راه انداختم ولی هر کاری میکنم این نمیشه که نمیشه ادش نمیکنه تو پنجره نرم افزار

عالی بود ، ممنون که گذاشتید تو سایت

با سلام و احترام

لطفا برای دریافت پاسخ خود به بخش سوالات متدوال مراجعه کنید.

همچنین از اینجا می توانید پروژه های همراه با موسیقی را دریافت نمائید.

موفق باشید

 

سلام استاد خسته نباشید من نمیدونم هر پروژه که دانلود میکنم متاسفانه صدا ندارد میشه به سوال من سریع جواب بدید

MotionArray.com

تیم مکس افکت با هدف ارائه بهترین ابزار طراحی گرافیک به کاربران خود سعی دارد تمام نیازهای گرافیکی در این حوزه را فراهم کند. تمام تلاشمان این است تا محتوای جامع و به روز همراه با ارائه خدماتی متنوع و با کیفیت در اختیار استفاده کنندگان قرار گیرد.

ماموریت ما حفظ همه کاربران ، گسترش و توسعه ی خدمات متنوع گرافیک بین کاربران فارسی است.

1399 © کلیه حقوق مطالب ، تصاویر ، قالب متعلق به تیم مکس افکت است.

طراحی و بهینه : پارس دیتالایف

دانشمندان به دنبال شبيه سازي نیروهای اسپایدرمن در محیط های آزمایشگاهی هستند!

سایت Medium.com مقاله جالبی نوشته كه بر طبق آن احتمالا خیلی زود میتوان به نیروهای  مرد عنكبوتی دست یافت! به عبارتی دیگر، حتما لازم نیست توسط یك عنكبوت آغشته به رادیواكیتو گزیده شوید تا به نیروهای عنكبوتی دست یابید چون ارتش آمریكا تحقیقاتی را آغاز كرده كه شاید در آینده نزدیك منتهی به خلق اسپایدرمن های واقعی شود!

در واقع “پنتاگون” سالهاست دارد سعی میكند تا سربازان ارتش آمریكا را قادر سازد بدون استفاده از طناب یا كابل به در و دیوار بچسبند یا از آن بالا بروند. در سال 2012 نیروی هوایی این كشور رسما از دانشگاه یوتا درخواست كرد تا راه بهتری برای بالا رفتن از دیوار درست پيدا كند. بدین ترتیب دانشجویان دوره كارشناسی دانشگاه مذكور دست به كار شدند و به نتیج خوبی هم دست یافتند. سیستمی كه آنها خلق كردند شامل یك جارو برقی كوچك ولی قوی میشود كه به صفحات های فلزي مكشی وصل میشود.

چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

این سیستم در نگاه اول شاید كمی احمقانه به نظر برسد و صدای زیاید هم تولید میكند ولی واقعا موثر است. بنابراین نیروی هوایی آمریكا چكی به ارزش 100 هزار دلار به در وجه دانشجویان این دانشگاه نوشت تا برایش نمونه كوچك تری از آن بسازند.

الان كار به جایی رسیده كه سازندگان دیگری هم دست به كار شده اند تا نمونه های ظریف و زیباتری بسازند.

حتی دانشمندان آمریكایی دارند از نیروی موسوم به “وان در والز” (Van Der Waals force) برای ساخت لباس هایی كه به انسان اجازه میدهد از سطوح عمودی بالا بروند، استفاده میكنند. پرفسور «كلار اتمان» از كالج Lewis & Clark شهر “ارگان” آمریكا دو سال پیش یك ماده تركیبی مارمولك-مانند ساخت. او ایده خودش را در حالی كه داشت روی ساخت روبات های بالارونده از دیوار به سفارش پنتاگون كار میكرد، به دست آورد.

البته او تنها كسی نیست كه روی چنین چیزهایی كار میكند. به طور مثال فیزیكداین به نام «نیكولا پوگنو» از دانشگاه تورین ایتالیا سال 2007 مقاله ای چاپ كرد كه در آن به شرح دست كش هایی ساخته شده از نانو تیوب های كربونی (carbon nanotubes) پرداخت. این دستكش ها به انسان امكان میدهند تا به سطوح عمودی و افقی بچسبند. او در مقاله اش نوشت:” به عقیده من ما راه زیاد طولانی تا ساخت لباس واقعی مرد عنكبوتی در پیش نداریم”

 در دانشگاه های ماساچوست هم مهندسین دارند با بودجه ای كه از ارتش آمریكا دریافت كرده اند روی سیستم های مشابه كار میكنند. آنها نیز دارند از موادی كه از مارمولك الهام گرفته شده است بهره میگیرند.

ولی جالب تر این است كه تحقیقاتی كه در بالا ذكر شد فقط به راه رفتن روی در و دیوار محدود نمیشود. چون موسسه تحقیقاتی “رنسلار پلی تكنیك” در نیویورك یك “مایع تارافكنی” درست كرده اند به نام “چسب نانو” (nanoglue) كه وقتی داغ میشود محكم تر میشود. آقای Ganapathiraman Ramana كه مسئول این تحقیقات است گفته كه بدین ترتیب خیلی راحت میتوان در اینده نزدیك دستگاه های تارانداز (web-shooters) مرد عنكبوتی را تولید كرد.

 حتی دانشگاه شیكاگو دارد روی لباسی كار میكند كه میتواند “حس عنكبوتی” (spider-sense) را همانندسازی كند!!! (حس عنكبوتی همان قابلیتی است كه به اسپایدرمن درباره خطرات قریب الوقوع اخطار میدهد)  این لباس میكروفن های بسیار ریزی دارد كه سیگنال های فراصوتی میفرستند و دریافت میكنند. بنابراین اگر شی یا چیزی خییل نزدیك شود، بخش روباتیك داخل لباس فشار روی عضلات فردی كه لباس را بر تن كرده را افزایش میدهند و باعث میشوند تا او حركت كند. اقای «ویكتور ماتیویستی» به عنوان سازنده ارشد این لباس آن را به این شكل تست كرد: او چشمان كسانی كه لباس را بر تن كردند را بست و به آنها ستاره هایی فلزی داد تا مثل نینجاها با حریفان خود بجنگند.  جالب اینجاست كه این افراد با وجود آنكه چشمشان بسته بود ولی حریفان خود را با دقتی بالغ بر 95% هدف قرار دادند!!!

راستی یادتان هست كه در فیلم “مرد عنكبوتی شگفت انگیز” چطور شركت آزكورپ عنكبوت ها را به صورت ژنتیكی دست كاری كرده بود تا نوعی ابریشم عنكبوتی را به تولید انبوه برساند؟ حالا طبق این مقاله برخی از شركت ها دارند روی DNA عنكبوت ها كار میكنند تا آنها را با DNA كرم ابریشم و بز تركيب كنند.  حالا چرا بز؟ برای اینكه بزها در شیر خود پروتئین اضافی دارند و متخصصین دارند سعی میكنند پروتئین را فراوری كنند و ابریشم بدست آورن. الان مزرعه ای وجود دارد كه از 20 بز عنكبوتی ابریشم میگیرد.

محققین دانشگاه كالیفرنیا هم سعی كرده اند DNA عنكبوت های بیوه سیاه را با گوجه فرنگی تركیب كنند. آنها میخواهند از دانه های گوجه ابریشم بگیرند. آنها به Discovery News گفتند كه مطمئن هستند این متد میتواند ابریشم های فوق محكم تولید كند.

حالا كه صحبت از ازكورپ شد آیا یادتان می آید كه در فیلم “مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2” هری ازبورن وقتی آن ماده را به خودش تزریق كرد رفت سراغ لباس زرهي گابلینی؟

ظاهرا این لباس هم در حال تولید است چون واحدی در ارتش آمریكا تشكیل شده كه روی ساخت زره های اینچنینی كار میكند! این واحد به اختصار TALOS نام دارد. «بیل مك ریون» فرمانده عملیات های ویژه ارتش امریكا یك سال پیش سفارش این لباس زرهی را داد. این لباس نه تنها نیروی كسی كه آن را بر تن میكند افزایش میدهد بلكه میتوانند جراحت ها و بریدگی های سطحی را نیز ترمیم كند (درست مثل لباس هري ازبورن)!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2014

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

 

برای نظر دادن باید عضو سایت شوید

عضویت رایگان در سرور دانلود اختصاصی Spidey.ir

چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم

         

                                                                                                     

       

 

 

کلیه حقوق قانونی این وب سايت محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد. .Copyright © 2012-2021 spidey.ir All rights reserved Email: email.spidey.ir@gmail.com


trainbit.com/files/9963621884/spider-man-gloves.pdfDownloads-icon

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم
چگونه قدرت مرد عنکبوتی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *