چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

 
helpkade
چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم
چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

هر دختری ممکن است زمانی از پسری خوشش بیاید اما نداند که چطور علاقه ی خود را به آن فرد ابراز کند. در فرهنگ ایران، به طور معمول اینطور جا افتاده است که معمولا ابراز علاقه اول از سمت پسر به دختر باشد، به همین دلیل شاید بر عکس این کار کمی سخت به نظر بیاید. شما ممکن است از انجام این کار احساس خجالت کنید یا حس کنید کار درستی نباشد؛ به خاطر داشته باشید که شما به عنوان یک دختر حق دارید علاقه ی خودتان را به کسی که دوست دارید، نشان دهید. اما چطور؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور به بهترین روش به فرد مورد علاقه یتان بگویید دوستش دارید.

فهرست مطالب

شاید مدت ها است که یکی از همکلاسی هایتان را از دور تحت نظر دارید، نظراتش را دوست دارید و هر بار که او می خندد، قلبتان از شوق به قفسه ی سینه تان میکوبد یا این که یکی از همکارانتان توجه تان را جلب کرده، اما هنوز جز یک سلام و احوالپرسی ساده حرف دیگری با هم نزده اید. نشان دادن علاقه به این فرد که خیلی هم او را نمی شناسید، کار دشواری است و باید قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد، ابتدا باید سر صحبت را با او باز کنید تا کم کم نسبت به هم شناخت پیدا کنید. پس از اینکه تاحدودی با هم آشنا شدید، حالا می توانید از توصیه هایی که در این مقاله آورده شده است استفاده کنید و به صورت غیرمستقیم، علاقه ی خود را به او نشان دهید. برای اینکار باید صبر داشته باشید؛ در بیشتر وقت ها ابراز علاقه ی سریع و مستقیم (به خصوص در اول رابطه) تا حدودی برای پسرها عجیب و غریب است و سعی می کنند خود را عقب بکشند.

اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که سر صحبت را با او باز کنید. حتی اگر از دور به نظرتان برسد که او تمام معیارهای مورد نظرتان را دارد، تا زمانی که با او گفتگو نکنید و او را نشناسید، نمیتوانید مطمئن شوید. راهی را برای باز کردن سر صحبت باز کنید ـ در این مرحله هدف این نیست که او را به خودتان علاقه مند کنید، بلکه باید متوجه شوید که آیا خودتان واقعا او را دوست دارید. بهترین راه برای اطمینان یافتن از علاقه ی خودتان این است که گفتگوی دوستانه ای را درباره ی علایق مشترکتان شروع کنید، یعنی همان روشی را در پیش بگیرید که با هر فرد دیگری که مرتب او را می بینید، اما به خوبی نمی شناسید، انجام می دهید. برای مثال از همکلاسیتان درباره ی تکلیف تعیین شده سوال کنید یا به موضوع جالبی که در سر کلاس درس گفته شده، اشاره کنید. اگر همکار هستید، خیلی راحت و صمیمانه از او بابت پروژهای که با موفقیت به اتمام رسانده و همه از آن اطلاع دارند، تعریف کنید، دربارهی کارهای معمول شرکت از او سوال کنید یا این که از ناهار سلف تعریف کنید. همین روال را میتوانید درباره ی پسری که از طریق دوستان دیگرتان با او آشنا شده اید، به کار ببرید، این کار برایتان راحت تر خواهد بود، چون حتماً علایق مشترک فراوانی با هم دارید. یا این که میتوانید درباره ی اتفاقات اطرافتان در یک دورهمی دوستانه، مثلاً آهنگی که در کافه پخش می شود یا آخرین کتابی که خوانده اید، صحبت کنید. چنانچه تا به حال اصلاً با پسر مورد علاقه تان حرف نزده اید، میتوانید جلو بروید و خودتان را معرفی کنید. قبل از آن که برای آشنایی جلو بروید، حتماً به موضوعی برای گفتگو فکر کنید تا وقتی از این آشنایی هیجان انگیز دستپاچه شدید، حرفی برای زدن داشته باشید. وقتی با این روش و با یک لبخند دوستانه با دیگران خودمانی شوید، مطمئن باشید اکثر مردم برخوردی نمی کنند که از معرفی کردن خودتان پشیمان شوید. اما اگر پسر مورد توجه تان جزء استثنائات بود و با بی ادبی و رفتاری سرد و غیردوستانه جوابتان را داد، حداقل کمی بیشتر با شخصیت او آشنا می شوید و متوجه می شوید که احتمالاً تاثیر اولیه ی مناسبی روی او به جا نگذاشته اید.

بعد از آن که سر صحبت را با او باز کردید، این فرصت را پیدا می کنید تا این گفتگوی دوستانه را به یک امر عادی طبیعی کنید. به این ترتیب “به دختری که باهاش حرف میزنم” تبدیل می شوید و از حالت “یه دختر غریبه ای که یه بار باهاش حرف زدم” خارج می شوید. برای این که این گفتگوها معذبتان نکند و فشار از رویتان برداشته شود، به خاطر داشته باشید که تمام دوستی ها در اصل همینطور شروع می شود. سر کلاس درس کنار یک نفر می نشینید، گفتگویی را درباره ی علایق مشترکتان شروع می کنید و خیلی سریع این کار را در تمام کلاس هایی که با هم دارید، انجام می دهید. این روال روند پیشرفت طبیعی دوست شدن دو غریبه ای است که فقط به طور گذری یکدیگر را می شناسند، آنها از طریق مشغله های مشترکشان به هم متصل میشوند و به این ترتیب گام بعدی را به راحتی شروع میکنند.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

بعد از آن که حرف زدن با هم را شروع کردید و متوجه شدید او واجد ویژگی هایی است که مهمترین معیارهایتان را برآورده میکند، نوبت به این می رسد که بفهمید آیا دختری در زندگیاش هست یا خیر. مسلماً این موضوع بسیار مهم است و به شما میگوید که آیا میتوانید انتظاراتتان را به واقعیت تبدیل کنید یا خیر. اگر او به موردی اشاره نکرد که از روی آن متوجه وضعیت زندگی عشقی اش بشوید، مستقیماً از او سوال کنید. اگر او راجع به کار جدیدی که به تازگی انجام داده است، حرف زد، از او بخواهید که جزئیات بیشتری را برایتان تعریف کند و بگوید که آن را با چه کسی انجام داده، خانواده، دوستان یا نامزد و دختر مورد علاقه اش؟

وقتی مرحله ی گفتگوهای تصادفی را پشت سر گذاشتید و مدتی به طور مرتب با هم حرف زدید، زمانی را برای یک گفتگوی دونفره در نظر بگیرید. تا این موقع احتمالاً با توجه به محل آشناییتان و حرفهایی که به هم زدهاید، به علایق مشترک یکدیگر پی برده اید. بنابراین به راحتی می توانید رابطه تان را از محیط اداره، کلاس درس و دورهمی با دوستان مششترکتان جلوتر ببرید و ترتیب یک قرار دونفره را بدهید. اگر شک دارید، فعالیتی را انتخاب کنید که درباره ی آن صحبت کرده اید و هر دو نفر آن را دوست دارید، سپس به او پیشنهاد بدهید که دو نفری آن را امتحان کنید. اگر موافقت کرد، شماره تلفنتان را به او بدهید و بگویید که هر موقع وقتش آزاد بود، با شما تماس بگیرد تا هماهنگ کنید.

 

همگی ما میخواهیم شریک زندگیمان حس شوخ طبعی داشته باشد، اگر همیشه لبخند به لب نداشته باشیم، زندگی بیش از حد کسل کننده میشود. اگر بتوانید فرد مورد علاقه تان را به خنده بی اندازید، مطمئن باشید که اوضاع بر وفق مرادتان است و احتمالا کم کم توجهش به شما جلب می شود. از طرف دیگر شما هم باید به شوخی هایش بخندید، حتی اگر بامزه نباشند، در واقع اگر شوخی هایش بامزه نیست، حتماً باید بخندید. خنده تان باید چیزی بین یک خنده ی نخودی و یک قهقهه ی دیوانه وار باشد. شاد و آرام باشید و در عین حال مطمئن شوید که او متوجه شده چه شخصیت فوق العادهای دارید و چطور واقعاً از زندگی لذت می برید.

وقتی پای عشق و علاقه و قرار گذاشتن در میان باشد، همگی ما گاهی به بنبست برخورد میکنیم. گاهی اوقات کمی کمک گرفتن از دوستان همان کاری است که شما را به نتیجه می رساند. اگر می خواهید عشقتان را به پسر مورد علاقه تان اعتراف کنید، چرا این موضوع را با بهترین دوستش در میان نگذارید؟ خیلی راحت میتوانید از دوستش بپرسید که آیا دختری در زندگی پسر محبوبتان وجود دارد و این که او درباره ی شما دو نفر چه فکری میکند یا به نظر او شما شانسی برای جلب علاقه ی دوستش دارید یا خیر. البته اگر این گفت و گو ناراحتتان می کند، یا با دوست صمیمی او آشنایی زیادی ندارید، بهتر است از سایر راه هایی که به شما پیشنهاد شد استفاده کنید.

اگر تولدتان است، که چه بهتر، اگر هم نیست، میتوانید دوستانتان را به یک دورهمی دوستانه دعوت کنید، مثلا با دوستانتان در یک رستوران، پارک یا فضاهای دیگر قرار بگذارید و او را هم به جمع خود دعوت کنید. به او بگویید که بدون دلیل میخواهید دور هم جمع شوید و از او هم دعوت کنید. این جمع شدن به هر دوی شما اجازه می دهد در فضایی خارج محل تحصیل یا کار همدیگر را بشناسید و علاوه بر آن ارتباط صمیمی تری با هم پیدا کنید.

واقعیت را بخواهید، برانگیختن حسادت دیگری کار ناموجهی است. تحریک کردن حسادت مرد مورد علاقه تان نتیجه ی عکس می دهد و اصلاً فکر خوبی نیست. اگر واقعاً او را دوست دارید و فکر می کنید می توانید آینده ای با او داشته باشید، به هیچ وجه درباره ی روابط عاشقانه ی قبلی خود حرفی به او نزنید. اگر می خواهید او به چشم عشق زندگی اش و شریک آینده ی زندگی اش به شما نگاه کند، باید مطمئن شود که شما هیچ تعهد عاطفیای به مرد دیگری ندارید. اما اگر دائماً درباره ی خواستگارها و روابط قبلی خود حرف بزنید، او به این نتیجه می رسد که فکرتان مشغول تر از آن است که بتواند روی شما حساب کند. سعی کنید گفتگوهایی دوستانه، بانشاط و سرشار از مثبت اندیشی داشته باشید.

انسان ها علاقه دارند بیشتر با افرادی در ارتباط باشند که حرف ها و فعالیت های مشترک بیشتری دارند. فرض کنیم پسر مورد علاقه تان خوره ی کتاب و عضو یک باشگاه کتابخوانی است یا عاشق فعالیت های ورزشی و تفریحی، او به هر فعالیتی که علاقه داشته باشد، اگر شما هم به فعالیت ها و سرگرمی های محبوبش علاقه نشان بدهید، بهانه ای پیدا میکنید تا با هم باشید و به او نشان بدهید که به نظرتان چه پسر باحال و جذابی است. البته در نظر داشته باشید که فعالیت هایی را انتخاب کنید که بین شما مشترک است، چون نقش بازی کردن به مدت طولانی هم برای شما خسته کنندست و هم فرد مقابل متوجه این مصنوعی بودن می شود.

دخترها، حامیان پرو پاقرص دوستانشان هستند و از رویاها، اهداف، آرزوها و دستاوردهای دوستانشان حمایت می کنند. البته پسرها هم هوای یکدیگر را دارند، اما آنها همه چیز را راحت تر میگیرند. اگر به نحوی عمل کنید که انگار از صمیم قلب به موفقیت های کارشان، در محل کار، باشگاه یا هر موقعیت دیگری، اهمیت می دهید، او شما را دختر الهام بخشی میبیند که دوست دارد دائماً کنارش باشد تا از او انگیزه بگیرد. او قدر حرف های محبت آمیزتان و نظر مثبتی را که درباره اش دارید، خواهد دانست. وقتی به او انگیزه بدهید و در کنارش باشید، او نیز به همین ترتیب با شما رفتار خواهد کرد. برای نتیجه گرفتن از این راهکار باید قدری صبور باشید، چون سریع جواب نمی دهد. پس آهسته و پیوسته پیش بروید.

البته باید مراقب باشید که تعریف هایتان مصنوعی و چاپلوسانه نباشد. تعریف هایتان باید معنی داشته باشد، نمی توانید همینطور بدون هیچ علتی بند را آب بدهید که او چقدر باهوش، بامزه، دوست داشتنی و جذاب است، هر چقدر هم دلتان بخواهد از این تعریف ها بکنید، نباید راز دلتان را اینطور برملا کنید. اگر این کار را بکنید، او فکر می کند که شما چه دختر عجیب و غریبی هستید و رویاهایتان ظرف یک ثانیه نقش بر آب میشود. البته همه ی ما دوست داریم که دیگران هر از گاه از ما تعریف کنند. با لحنی بیخیال و شوخ، آمیخته به رفتار شیرین دخترانه از او تعریف کنید؛ اگر هم فرستادن پیام را برای تعریف کردن از او انتخاب کرده اید، حتماً از شکلک های مناسب استفاده کنید. مسلماً از همه تعریف نمی کنید، او باید کاری کرده باشد که مستحق این تعریف و تمجید باشد. او متوجه این نکته خواهد شد.

اعتراف عشق به پسری که مدت ها از آشناییتان با او میگذرد، برخلاف ابراز علاقه به پسری که تازه با او آشنا شدهاید، بسیار سخت است و این بار مانع بزرگی را پیش رو دارید. این آشنای قدیمی به اکثر نشانه های غیرکلامی واکنش نشان نخواهد داد، چرا که خودش را در ناحیه ی دوستی قرار داده است و بسیاری از علامت هایتان را به عنوان سیگنال های کاملاً دوستانه توجیه خواهد کرد. بنابراین هرچند عاشق کردن او غیرممکن نیست، اما باید بیشتر تلاش کنید. فقط اول باید مطمئن شوید که دختر دیگری در زندگی اش وجود ندارد.

اولین کار تغییر دادن دینامیک رابطه تان است. آیا معمولاً روزها در کنار هم هستید و با دوستان دیگرتان بازی یا ورزش میکنید؟ او را به یک قرار دونفره دعوت کنید، مثلاً از او بخواهید که با هم یک رستوران جدید را امتحان کنید. اگر غالباً دوستانتان هم حضور دارند و اکثر اوقات گروهی بیرون میروید، به او پیشنهاد بدهید که این بار محض تنوع خودتان دو نفر با هم به سینما بروید. نکته ی مهم این است که این قرار باید غیرمنتظره و به وضوح صمیمانه تر از فعالیت های معمولی باشد که با هم انجام می دهید تا به این ترتیب انرژی دوستی به انرژی عشق تبدیل شود.

اگر در یک جمع دوستی هستید، احتمالا دوستان مشترک زیادی دارید. از یکی از این دوستانی که اعتماد بیشتری به او دارید و صمیمی تر هستید کمک بگیرید و در مورد احساستان با او صحبت کنید. این گفت و گو به شما کمک می کند تا هم نسبت به علاقه ی فرد مقابل نسبت به خودتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و هم در مورد راه هایی که بتوانید به طور غیر مستقیم تر، دوست داشتن خود را ابراز کنید، مشورت بگیرید.

حتی فکر کردن به این اعتراف عشق بی پرده ترسناک است، اما اگر مدت ها است یکدیگر را میشناسید، علامت های غیرکلامی و غیرمستقیم او را متوجه عشقتان نخواهد کرد. این نکته را ملکه ی ذهنتان کنید: این که متوجه شوید آیا امیدی برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه وجود دارد یا خیر، احتمالاً بهتر از این است که تا ابد درباره ی اگرها و ای کاش ها فکر کنید، به خصوص اگر او جایگاه مهمی در زندگیتان داشته باشد. لحظه ای را که جو صمیمانه ای بین تان برقرار است، برای اعتراف عشق انتخاب کنید، مثلاً می توانید در قرار دونفره ای که در بالا راجع به آن توضیح دادیم، به او ابراز علاقه کنید. در این صورت هر دو نفر قدری حساستر خواهید بود و شروع گفتگو درباره ی عشق طبیعی تر به نظر خواهد رسید. مثلاً می توانید برای ابراز علاقه تان به او جملات بی خطر زیر را امتحان کنید: “هر چقدر بیشتر می شناسمت، بیشتر بهت علاقه مند میشم.” “تا حالا هیچ وقت جدی راجع به خودمون فکر کردی؟” حواستان باشد، به خاطر رابطه ی آشنایی که داشتید، شاید حتی این جملات هم کمی سنگین به نظر برسد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از قبل خودتان را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید.

اگر حتی نمی توانید او را راضی کنید که با شما یک قرار دو نفره و صمیمانه تر داشته باشد، چه برسد به این که لحظه ی عاشقانه ای را خلق کنید و احساستان را به او بگویید، بهتر است به همان دوستی اکتفا کنید. به احتمال زیاد علاقه تان دوطرفه نیست. بااین حال واکنش منفی می تواند علامت خجالتی یا عصبی بودن او برای تغییر دادن نوع رابطه هم باشد، پس ممکن است خودش نزدتان برگردد. در هر حال اجازه بدهید با خودش خلوت کند و تصمیم بگیرد و خودتان سرحال و باانرژی در این مدت به زندگیتان ادامه بدهید.

دوست داشتن و علاقه مندی به فرد دیگر کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما، همیشه به خاطر داشته باشید که افراد معیارهای متفاوتی دارند و ممکن است شما لزوما معیارهای لازم فرد مقابل را نداشته باشید. این مساله لزوما به معنای مشکل یا کمبود در شما نیست؛ همانطور که ممکن است کسی از شما خوشش بیاید ولی، شما تمایل زیادی به ارتباط صمیمی تر با او نداشته باشید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم، از همان ابتدای راه به این نکته توجه داشته باشید که گاها با وجود علاقه ی شما، ممکن است فرد مقابل چنین علاقه ای به شما نشان ندهد.

نشان دادن و ابراز علاقه ی دختر به پسر کار دشواری نیست؛ اما چگونه؟ گاهی پیش می آید که شما از کسی که خیلی نمی شناسید، خوشتان بیاید. در این زمان، لازم است در قدم اول، گفت و گویی با او شروع کنید تا بهتر بشناسیدش. سپس این مکالمه و گفت و گوها را بیشتر کنید و به صورت یک عادت همیشگی در بیاورید. در قدم بعدی، ببینید که آیا او در رابطه ی جدی با کسی هست یا خیر. بعد از اینکه گفت و گوهایتان بیشتر شد و علایق مشترکتان را شناسایی کردید، از یکی از این علایق مشترک استفاده کنید و رابطه را به صورت دوستانه خارج از محیط کار/تحصیل و … هم ادامه دهید. در نهایت، نکاتی وجود دارد که شما می توانید برای نشان دادن علاقه ی خود از آن ها استفاده کنید:

1. لبخند زدن و حس طنز داشتن، از فاکتورهای جذابیت محسوب می-شوند.

2. از دوست صمیمی او کمک بگیرید و در مورد علاقه تان با او صحبت کنید.

3. او را به مهمانی خود دعوت کنید.

4. در مورد دوست پسر قبلی خود صحبت نکنید.

5. به سرگرمی های او علاقه نشان دهید.

6. توجه و حمایت خود را به او نشان دهید.

7. از او تعریف کنید.

گاهی شما به کسی علاقه دارید که مدت هاست او را می شناسید. در چنین مواردی، بهتر است در قدم اول، فضای رابطه را کمی تغییر دهید؛ مثلا اگر قبلا رابطه ی دوستانه داشتید، اینبار کمی چاشنی صمیمیت و علاقه هم به آن اضافه کنید. در قدم بعدی، در مورد علاقه یتان با او صحبت کنید؛ شاید به خاطر مدت آشنایی ای که داشتید، مواردی که در قسمت اول گفته شد، خیلی کمک کننده نباشد. قدم سوم این است که پاسخ هایی که از سمت او میگیرید توجه کنید، مثلا اگر در برنامه های صمیمی تری که ترتیب می دهید شرکت نمی کند یا خیلی تمایل نشان نمی دهد، شاید نشان دهنده ی این باشد که خیلی به این نوع از رابطه تمایل ندارد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

11 بازدید

41 بازدید

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

87 بازدید

82 بازدید

164 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من دختری۲۰ ساله هستم سالهاست عاشق پسردایی هستم اون یه سال ازم بزرگ تره و دور از من زندگی میکنه ولی هر دوهفته میاد و من میبینمش قبل از این که بره دانشگاه حس میکردم اونم بهم علاقه من بوده باشه حتی از یکی از ِآشناهامون پرسیدم اینو تایید میکرد ولی مدتی یعنی سه سال شده بهم بی محلی میکنه و دیگه بهم علاقه ای نشون نمیده..با وجود اینکه من هر چی میگذره بهش بیشتر علاقه مند میشم..و نمیتونم به کسی دیگه فکر کنم..اون منو عاشق خودش کرده و رفتاراش بی علامت هم نبوده ولی دیگه سرد شده..منم اخلاقم کمی خجالتی هستم هم زود عصبانی میشم ‌‌برای همین از وقتی اون اینطور شده منم از رو اجبار بهش بی محلی میکنم ولی واقعا برام سخته برای همین نمیخوام دیگه صبر کنم میخوام به دوستم بگم که از طرف خودش درباره سوال کنه که آیاواقعابهم علاقه ای داره یانه..به نظرتون این راه درسته که از درونش و احساسات واقعیش بهم مطلع شم یانه..لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی اگر او به صورت مستقیم ابراز علاقه‌ای نکرده است، این مسیر به ضرر شماست و در حال حاضر روی رابطه‌ و علاقه‌ای حساب باز کردید که یک طرفه است. در ضمن راه‌‌حل شما که از دوستتان بخواهید تا نظرش را بداند، مسیر اشتباهی است. برای یادگیری مسیر صحیح جذب عشق، از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

من عاشق پسر ھمسایہ ی قبلیمم دو سال ھس ک عاشقشم و 14 سالمہ و خیلی دوسش دارم ولی اردیبھشت اثاث کشی کردن و بازم میاد توی محل ولی حتی میاد من نمیتونم نگاھش کنم چه برسہ بش بگم دوسش دارم ولی من خیلی دوسش دارم چیکار کنم بہ دوست صمیمیش بگم به اون گفته که من خیلی دوست دختر دارم تو شجاعت حقیقت بود و این فقط در حدی بازی بود و من بھش ابراز علاقہ نکردم چیکار کنم خیلی دوسش دارم نمیتونم ازش بگذرم و چند وقت پیش ازم شمارہ خواست و من ندادم تازہ مامانم خیلی سختگیرہ

سلام دوست گرامی سن شما برای این ارتباط کم است و به دلیل هیجانات غالب در این سن نسبت به او کشش پیدا کردید. اما این نکته را بخاظر داشته باشید، گفتن علاقه به صورت مستقیم، مسیر اشتباهی برای شماست و نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.

سلام.من دختری هستم ۲۴ساله و علاقه به پسری که هم دانشگاهیم هست پیدا کردم اما نمیدونم چطور بهشون بفهمونم درضمن دختری هستم با حفظ چاچوب ها و خط قرمز ها برای خودم اما ایشونو خیلی دوست دارم و ماه هاست از فکرش بیرون نمیام…خودشون خبر ندارن اصلا و الان نمیبینمش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی می‌توانید در دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» شرکت کنید تا راهنمایی صحیح و با توجه به شرایط فردی شما گفته شود.

سلام من هفته گذشته با یک نفر که یکی از دوستان به عنوان خواستگار معرفی کرده بود تلفنی صحبت کردم و قرار گذاشتیم همدیگر را ببینیم.اما بعد از دیدار هیچ تماسی دریافت نکردم، اما من از پسر خوشم اومده و چند روز میگذره و من منتظر تماس هستم.

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل تا بحال تصمیمی نگرفته است، ممکنه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا قرار ملاقات بعدی را بگذارد. ابتدا بررسی کنید که به چه دلیلی از او خوش‌تان آمده است؟ سپس به قرار ملاقات فکر کنید و آن را مرور کنید. آیا علائمی نشان داد که نخواهد رابطه را ادامه دهد؟ از طریق دوست‌تان که معرف بودند به صورت غیرمستقیم جویای احوال او باشید. و برای آموختن شیوه درست جذب عشق، از دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» استفاده کنید.

من چهارده سالمه شاید باورتون نشه ولی از هشت سالگی عاشق همسایمون شدم ولی دوسال پیش ما اسباب کشی کردیم الان من یجورایی شمارشو پیدا کردم مامانش معلم دینی مون شدو…. خب من خیلی دوسش دارم می‌خوام بهش بگم ولی اسممو نگم تو تلگرام با ی اکانت مجازی ب نظرتون درسته؟ میترسم خیلی دوسش دارم حاضرم جونمو براش بدم ولی از روبرو شدن با واقعیت میترسم میدونم برا سن من واقعا زوده اما دارم نابود میشم افسردگی دارم روزی دو ساعت بیشتر نمیخوابم تو درسام خیلییی افت کردم ولی میترسم اون از من یادش نباشه حالم خیلی بده ب خدا دوسش دارم:)

سلام دوست گرامی مسائلی که مطرح کردید تا حد زیادی مربوط به تغییرات دوره نوجوانی است. هیجانات در این دوره بسیار بالاست. اشاره کردید افسردگی دارید، این برچسب بزرگی است، آیا روانشناس به شما این مساله را گفته است؟ یا خودتان این تشخیص را گذاشتید؟ بهتر است فعلاً صبور باشید و از بیان احساسات خودتان به او جلوگیری کنید، چون با این اقدام ارزش شما پایین می‌آید و مسیر را برای سوءاستفاده او باز می‌کنید. برای بررسی دقیق احوالات روحی‌تان می‌‎توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دختری 13 ساله هستم که علاقه ای به دوست پسر داشتن ندارم پسری که من فقط 2 بار او را دیده ام به من ابراز علاقه کرده من امسال کلاس هشتمی میشوم و این پسر امسال به کلاس هفتم میرود من این مسئله را برای او توضیح دادم و گفتم که این علاقه عادی است و همه ی ما در این سن دچار چنین احساساتی میشویم اما حرف مرا قبول ندارد و میگوید علاقه من به تو این طور نیست من هم علاقه ای به این پسر ندارم چه واکنشی باید داشته باشم؟!

سلام دوست گرامی نحوه برخورد و واکنش شما به این پسر، کاملاً عاقلانه بوده و باید به شما تبریک گفت که بیشتر از سن خودتان متوجه شرایط و وضعیت سن نوجوانی هستید. شما روی همین عقیده که دارید بمانید و به او بگویید سن ما برای دوستی و شریک عاطفی بودن بسیار پایین است.

سلام و خسته نباشید من سارا هستم و ۱۷ سالمه و از پسری که از طریق گروه درسی مجازی آشنا شدیم خیلی خوشم اومد ایشون همیشه جوری رفتار میکنن که یا عاشق نمیشن یا اگر بشن تا همیشه پای حرفشون هستن و همیشه هم بهم گفتن دنبال کسی باش که تورو واسه خودت بخواد و نه چیز دیگه ای مثل قیافه یا سواستفاده و پول و… ایشون همیشه جوری رفتار کردن که من در برخورد با ایشون محتاط بودم ولی سعی کردم ابراز علاقمو به نوعی پنهان کنم ایشون مهم ترین فرد بعد از خودم در زندگیم هستن و خیلی باایمان ولی در عین حال فرد خودی درصورتی که خب شاید نتونستم خوب بشناسم شاید اما توی این پنج شش ماهی که شناختشون همیشه داشتن رفتار ها و طرز برخورد هایی رو بهم یاد میدادن چون کلا یک شخصیتی که دارن دوست دارن که همیشه یک فرد مهم واز دید بقیه و اطرافیانشون نشون داده بشن ومن نمی‌دونم که ایشون میخوان منو گول بزنن و مخ زنی کنن چون میدونن که من همچین آدمی نیستم که زود پا بدم بااینکه خیلی علاقه دارم نمی‌دونم که میخوان منو امتحان کنن یا نه اینم بگم که ایشون ۱۸سالشونه و من روز به روز علاقم بیشتر میشه همیشه سعی کردم رفتاری از خودم بروز ندم که غیر عرف باشه و ایشونو با احساسات و علاقه خودم خسته خودم چون اعتقادند این بود که اگر علاقه داشته باشه علاقه من رو متوجه بشن خودشون میان و نیازی به اصرار ورزیدن نیست همیشه بهشون احترام گذاشتم و با محبت رفتار کردم تا اینکه یک شب رفتاراشون کاملا تغییر کرد و بهم گفتن که واسم خیلی مهم هستی و من میدونم که چه احساسی به من داری اگر کرونا نبود باهم می‌رفتیم بیرون وشام یا ناهار به حساب من و الان خیلی تغییر کردی و شبیه به هم شدیم محبوب دوست داشتنی بی اعتنا به بعضی مساعل و خونسرد و من میخواستم یک‌چیزی بهت بگم ولی آنلاین نیستی چقدر کم آنلاینی هر موقع آن شدی یادم بندار بهت بگم وقتی من خیلی تنها و بی حوصله ام اگر جای من بودی وست داشتی خدایی نکرده سرتو بزنی به دیوار فقط یادآوریم کن یک کار خیلی مهم باهات دارم وقتی یادآوری کردم گفتن ده دقیقه صبر کن برم هفت رکعت نماز شب بخونم میام بعدم ازم عذر خواهی کردن واسه اینکه وسط صحبت یهو رفتن نماز من واقعا گیجم که ایشون چرا با من این رفتارارو دارن دفعه بعدی که یادآوری کردم مار مهمشوو گفتن حالشون خوب نیست فرداشم من خیلی خسته بودم چون در طول روز کلی کار داشتم از درس تا تحرک زیاد ورزشی و ایشون گفتن چون من خودم خستم بعدا بهم میگن نه تا موقعی که خسته باشم من ایشونو دوست دارم ولی منظورشونو نمی‌فهمم آیا دوستم دارن یا نه بعدم من آدمی نیستم که به خاطر افراد بی ارزش خودمو خورد کنم چون ایشون اصالت و شخصیت مهم و با فرهنگ من رو میدونن که با هر کس و ناکسی دوست نمیشم و اعتبار خودمو میدونم ولی نمی‌دونم دلیل این رفتارا چیه ؟؟ آیا میخواد توهین کنه به شعور ؟؟؟ آما اعتقاد من اینه که توهین به من در اصل توهین به خودشون تلقی میشه . ممنون میشم راهنماییم کنید و خووووب خوب توضیح بدید و جامع و کامل بگید و من قصد مشاور رفتن رو ندارم و به شما اکتفا میکنم و خواهشمندم توضیحات لازم باتوجه به شناختی که پیدا کردید رو بدید ممنون میشم در برابر صحبت هاییی که کردم لطفا زمان بیشتری برام بذارید واقعا مرسی از لطفتون . این رو هم بگم که ایشون همیشه جوری رفتار کردن که انگار با هیچ کس هیچ وقت دوست نبودن و همیشه نماز اول وقت دارن و قاری ولی در عین حال آهنگ رپ و راک گوش میدن و مغرور و سرد برخورد میکنن با همه چوری که انگار از بقیه سرتر هستن و از لحاظ درسم خیلی خوب هستن و یک دلیلش همین هست که خودشونو مهم تلقی میکنن پیش بقیه ممنونم بااازم خیلیییییییییییییییییییی.

سلام پرسش شما بسیار طولانی است و امکان پاسخ آن رد سایت وجود ندارد. می‌توانید نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه از پسر دخترخاله مامانم خوشم اومده ایشون ۲۵ سالشونه ومن ۱۸ یه مدتی بود که همو میدی میدیدیم و ایشون رفتاراش یه جوری بود که احساس کردم از من خوشش میاد بعد چندروز پیش با یه پیج فیک به دایرکتشون رفتم و فهمیدم که هیچکس تو زندگیشون نیست نظر خیالم راحت شد و ضمن اینکه فهمیدم اگر دختری بشون ابراز علاقه کنه بی جنبه نیست و بسیار عاقل هستن حالا میخواستم ببینم ابراز علاقه از جانب من صحیحه یا نه؟

سلام دوست گرامی گفتید رفتارهایش جوری بود که احساس کردید از شما خوشش می‌آید، دقیقاً چه رفتارهایی را دیدید که این برداشت را داشتید؟ ابراز علاقه از جانب شما خیر کار درستی نیست چون قط مرتبط با جنبه داشتن ایشان ندارد، بلکه مربوط به ارزشمندی شما است. برای آموختن مسیر صحیح «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام من دختری ۱۸ ساله هستم به یک پسر که در یک شهر دیگه زندگی میکنند به شدت علاقه مند شدم و من حتی ایشون نمیشناسم و حرفی نزدم باهاشون فقط عکس هاشون دیدم نمیدونم چیکار کنم بهشون پیام بدم ندم؟ احساسم بگم ولی نمیدونم کارم درسته یا نه خیلی میترسم ولی بدجور هم حالم بده

سلام دوست گرامی علاقه شما قابل احترام است اما با دیدن یک عکس از او نمی‌شود روی این رابطه سرمایه‌گذاری جدی کرد. بیان احساس مستقیم برای شما راه مناسبی نیست و باید شیوه غیرمستقیم برای بیان احساس را انجام دهید. اما برای یاد گرفتن مسیر جذب عشق تا ازدواج می‌توانید از این دوره در رادیوعشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختری 17 ساله هستم و به پسر همسایمون علاقه مند شدم ولی خب به دلایلی که حتی واسه من قانع کننده هم نبوده از من بدش میاد در اصل با خانوادمم مشکل داره نمیدونم چیکار کنم؟خواهش میکنم راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی بهترین اقدام این است که از خود بپرسید دلیلی که از این فرد خوشتان آمده چیست؟ چه چیزی باعث شده است که وقتی کسی به شما می‌گوید که از شما و خانواده شما خوشش نمی‌آید، شما اصرار به بودن با او داشته باشید؟ سن شما اوج سن نوجوانی است و تصمیم برای داشتن یک رابطه‌عاطفی زود است. چون هیجانات مختلفی را تجربه می‌کنید و این هیجانات زودگذر هستند. این دلایلی که شما را قانع نکرده است را بیان نکردید تا بتوانیم بهتر راهنمایی کنیم. ممکن است آنچه برای شما خوشایند است و یا ایرادی نداشته باشد برای ایشان ناخوشایند باشد و به همین دلیل تمایل نداشته باشد که در کنار شما باشد.

سلام من دختری هجده ساله هستم که حدود سه چهار ساله که از پسر عمم خوشم میاد که پنج سال ازم بزرگتره . اوایل صمیمی تر بود ولی هر چه قدر زمان میگذره سردتر میشیم . به طوریکه نه من اصلا بهش محل میذارم نه اون ولی احترام همو نگه میداریم. یعنی در حد سلام فقط . البته قبلاً هم یه موقعی خوب و صمیمی بود با ادم یه موقعی سرد . اوایل دم به دقیقه نگام میکرد به طوری که متوجه میشدم و بعد مدتی کلا جایی که ما بودیم نمی‌رفت و بعدشم که کلا فاز بیخیالی و سردی رو در پیش گرفت نمیدونم باید چه کنم . از طرفی هم تو سالهای کنکورم نمی‌خوام لطمه ای بهش وارد شه ولی کاملا الان گیج شدم . البته اینم میدونم که سنم برا عشق و عاشقی درست نیس ولی نمی‌دونم چه کنم.

سلام دوست گرامی توجهاتی که ایشان به شما کرده در سنی بوده که هر هیجانی امکان پذیر است. برای اینکه بتوانید توجه ایشان را به خود جلب کنید، نیاز دارید به صورت فردی دستاوردهایی داشته باشید، قبولی در کنکور می تواند یکی از این دستاوردها باشد. اما در نطر داشته باشید که ایشان تنها آدم زندگی شما نیست و با ورود شما به اجتماع افراد دیگری هم به شما توجه نشان خواهند داد؛ بهتر است ببینید علت علاقه شما به ایشان چه بوده است تا تصویر دلخواه خود را مشخص کنید. برای بررسی بیشتر می توانید از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و آنلاین دریافت کنید.

سلام من یکی از پسرای فامیلمون که روابطمون فقط در حد سلام هستش و دوست دارم.آخرین بار که اون پسرو دیدم با نگاه کردن و لبخند زدن به من تو جایی که فقط ما دوتا بودیم بهم فهموند که دوستم داره و من چون انتظار همچین حرکتی رو نداشتم فقط تو نستم متعجب و خیلی جدی بهش نگاه کنم.‌راستش اصلا متوجه نشده بودم که منظورش چیه و فقط پیش خودم میگفت این چرا اینجوری نگام میکنه و بعدش فهمیدم که چه گندی زدم و ای کاش منم در جواب بهش لبخند میزدم. حالا من نمیدونم چطور بهش نشون بدم که منم دوستش دارمو میخوام باهاش دوست بشم. لطفا لطفا بهم بگید که چیکا کنم و چطور بهش بگم ضمنا این پسر فامیلمون حتی تو یه شهرم با هم زندگی نمیکنیم

سلام در درجه اول باید بدونید که با یک لبخند از طرف ایشون اصلا نمی‌تونید مطمئنا بشید این علاقه دوطرفه است. بهتره اول سعی کنید از طریق شبکه‌های اجتماعی و به صورت غیرمستقیم سر حرف رو با ایشون باز کنید و یه صمیمیت اولیه بین خودتون ایجاد کنید. در این صورت بیشتر می‌تونید مطمئن بشید آیا علاقه دوطرفه وجود داره یا نه

سلام‌من دختری ۲۲ ساله هستم و حدود ۳ سال هست که از همکلاسیم خوشم میاد و در طی دوره کارشناسی فقط همین آقا نظرمو جلب کرده، اولش گفتم شاید یه حس زودگذر باشه اما هرچی گذشت بیشتر جذب شخصیتش شدم.تابحال صحبت آنچنانی باهم نداشتیم غیر از چندبار سلام کردن و چندتا سوال معمولی درسی. ایشون هم مثل من آدمی محتاط و درونگرایی هست… صبر کردم تا فارغ‌التحصیل بشه و بعد از طریق تلگرام بهش اعتراف کنم تا اگر جواب منفی بود مجبور نباشیم تو دانشگاه باهم رو در رو شیم و یا بقیه بچه ها ازین موضوع باخبر بشن؛ اما حالاهم که وقتش رسیده پا پس کشیدم و از طرفی به شدت وسوسه میشم که بهش بگم اما یک نیروی قوی منو ازین کار منع میکنه. دیگه واقعا کلافه شدم نمی‌دونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی. ابراز علاقه کردن اصولی دارد که اگر درست پیش نروید، منجر به پشیمانی در اینده خواهد شد. می توانید بخش سوالات رایج در جذب عشق تا ازدواج را مطالعه کنید.

سلام من دختری 25 ساله هستم که خیلی وقته با هیچ پسری در ارتباط نبودم چند وقته تو محیط کار حس میکنم یکی از همکارام بهم توجه داره و تقریبا همه این موضوع رو فهمیدن راستش منم بهش روی خوش نشون دادم که متوجه بشه منم بهش علاقه دارم ولی اصلا علاقشو مستقیم ابراز نمیکنه حتی این چند روزی هم که پشت سر هم تعطیل بود از من سراغی نگرفته و پیامی ارسال نکرده معنیش اینه که علاقش واقعی نیست و مردده؟من باید منتظر بمونم؟

سلام با این نشانه‌هایی که گفتین هیچ نظر قطعی نمیشه داد. نه میشه گفت به شما علاقه داره نه میشه گفت نداره. ولی به طور کلی وقتی توجه فردی نسبت یک نفر دیگه جلب میشه مدتی زمان می‌بره تا به سمت ابراز علاقه بره و نباید انتظار داشت همه چیز سریع پیش بره. چون افراد مختلف با توجه به شرایط و ویژگی‌هاشون متفاوت عمل می‌کنند. بهترین کار اینه که شما به صورت غیرمستقیم فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر شدن و تعامل‌تون فراهم کنید یا سعی کنید خودتون را به ایشون بهتر بشناسونید. مثلا میتونید از علایق مشترک‌تون مطلع بشید و در بین صحبت‌های روزمره‌تون به این موضوعات اشاره کنید. البته باید بدونید که این زمان خیلی هم نباید طولانی بشه واگر هیچ حرکتی یا نزدیک‌تر شدنی از ایشون ندیدید بهتره خیلی انرژی نگذارید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته نباشین🌹من یه دختری هفده ساله هستم ک امسال کنکور دارم

الانم تو یه مؤسسه رفتم که مشاوره میدن واسه کنکور

من هم از همونوقت ک رفتم تو این مؤسسه کم کم عاشق مشاورم شدم ولی فکر میکنم این علاقه یه طرفست اون هیچ علاقه ای ب من نداره من خیلی دوستش دارم نمیتونم بهش فکر نکنم حالا موندم این وسط واسه کنکور بخونم یا به این مشاور فکرکنم خواهش میکنم که راهکار بدین من ایشون رو فقط به عنوان مشاورم بپذیرم ودیگه هیچ حس خاصی ب ایشون نداشته باشم

سلام دوران کنکور دوران سخت و پراضطرابیه و خیلی‎‌ها خصوصا دخترها در این دوران به معلمین و مشاورینشون علاقه‌مند میشن. درک این احساس به وجود آمده با توجه به شرایط دوره کنکور، شرایط سنی و خیلی مسایل دیگه قابل درکه ولی متاسفانه در اکثر مواقع فرد رو از مسیر اصلیش یعنی درس خوندن خارج میکنه. متاسفانه تعدادی از مشاورین یا اساتید هم از این احساسات دانش‌آموزان و جایگاه خودشون سوءاستفاده می‌کنند و وارد رابطه با آنها میشن. رابطه‌ای که خودشون هم می‌دونن باعث آسیب به دانش‌آموز میشه ولی اصول حرفه‌ای شغل‌شون و البته اصول اخلاقی رو رعایت نمی‌کنن. پس خیلی خیلی مهمه که هرچقدر هم این احساس علاقه وجود داشته باشه، نباید با مشاورتون وارد رابطه بشید. بهترین کار اینه که با یک بهانه‌ای مشاورتون رو عوض کنید. اگر بعد از قبولی در کنکور و زمانی که ایشون دیگه نقش مشاور شما رو نداشت، بازهم بهش علاقه داشتید، اونوقت میتونید به این علاقه جدی‌تر فکر کنید، ولی الان وقتش نیست. الان فقط باید فاصله بگیرید. اگر امکان تغییر مشاور براتون جود نداره، پیشنهاد می‌کنم با سیستم مشاره تماس بگیرید تا برای کنار اومدن با شرایط کمک‌تون کنن.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام چون اولین تجربه‌تون هست بهتره اصلا ریسک نکنید چون ممکنه خاطره بدی در ذهن‌تون ایجاد بکنه یا ناشیانه عمل کنید. نکته مهمی هم که باید بهش توجه کنید اینه که شما این فرد رو چند ساله که ندیدید و ممکنه علاقه‌تون خیلی براساس واقعیت نباشه یا اگر الان ببینیدش نظرتون تغییر کنه. اینکه بدون وجود هیچ رابطه‌ای توی تلگرام بهشن پیام بدید ممکنه صورت خوبی نداشته باشه به ویژه اینکه نسبت فامیلی هم دارین. بهتره دنبال فرصتی باشید که بتونید خودش را خانواده‌اش رو ببینید و مثلا اول به یکی از اعضای خانواده‌اش (مثلا خواهیر یا…) نزدیک و صمیمی‌تر بشید و از اون طریق بتونید با هم تعامل داشته باشید.

سلام وقت شما بخیر،من دختری ۲۷ساله هستم که حدود ۱۴ساله که از پسر همسایمون که خانواده کامل مذهبی هستن خوشم میاد ولی هیچوقت نشده که این علاقه و محبت خودمو ابراز کنم از دور میبینمش و همیشه برام مهم بودن تا به حال هم با هیچ آقایی ارتباطی نداشتم گاهی از دور بهم نگاه میکنیم ولی نمیدونم چیکار کنم تاحالا که درگیر درس و کار بودم ولی آلان میخوام تکلیف این محبت و دوست داشتن مشخص کنم نمیدونم چه طوری آقا نسبت به محبت و علاقه خودم آگاه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی شروع علاقه شما از سن 13 سالگی بوده است که باید به این نکته توجه کنید در آن زمان شما نوجوان بودید و ممکن است علاقه‌ای از سر هیجان باشد. دلیل انتخاب خودتان و معیارهایی که برای ازدواج درنظر دارید را بررسی کنید. با توجه به شرایط مذهبی بودن خانواده او، نیاز است که رابطه شما از طریق خانواده شکل بگیرد و شما برای خانواده ایشان دیده شوید. اشاره کردید می‌خواهید تکلیف این عشق و محبت را می‌خواهید روشن کنید، اما هنوز رابطه‌ای شکل نگرفته است که او بخواهد تکلیفی را روشن کند. اگر او تابحال متوجه توجه شما به خودش نشده باشد، شاید اصلا در قید و بند شروع رابطه عاطفی و ازدواج نباشد.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام استاد عزیز من ی مدتی بود از پسر همسایمون خوشم می یومد و حتی تونستم درفضای پیداش کنم و دوستانه حرف می زدیم ولی یه شب از دهنم پرید و نا خداگاه بهش گفتم ک وابستت شدم خوب ایشونم گفتند ک هیچ حسی به من ندارند و منو بلاک کردند .. منم دیگه کاریش نداشتم ولی همیشه تو ذهنم بهش فکر میکردم ک بعد ی مدت خبر رسید که رل زده یا بهتر بگم با ی دختری دوست شده منم وقتی فهمیدم کلا دورش و خط کشیدم حتی اگه جایی بیرون میدیدمش اصلا نگاش نمی کردم و دیگه سلام و احوال پرسی هم نمی کردم یه جورایی به خودم گفته بودم ک از فکرش بیا بیرون و بهش فکر نکن بعد 2 هفته از این رفتارام رفتارای اونم عوض شد هعی نگام میکرد و من سنگینی نگاش و حس می کردم ولی به روی خودم نمیاوردم انگار که برای من وجود نداره ولی اون از این کاراش بر نمی داشت و چند بار دوستاش بهش تیکه می نداختن ک هعی نگاه نکن و اینا … اونم میگفت عشقم میکشه نگاش کنم بعد چند روز به دوستام میگفت ک منو دوس داره وبا دوست دخترش بهم زده و اینا و حتی منو از بلاکی هم در اورده و بهم اس داده ولی من گوشیم خرابه و تا چند روز دیگه درست میشه و الان نمی دونم اگه بهم ابراز احساسات کنه چ واکنشی انجام بدم؟ وقتی من از حسم گفتم منو نادیده گرفت پس الان من چجوری سریع باورش کنم اصن چرا یهویی اینطوری شد دلیل این رفتاراش و نمی فهمم؟؟ خواهشن کمکم کنید

سلام دوست گرامی در صورت برگشت ایشان به رابطه، اینبار شما خوددار باشید و هیچ ابرار علاقه ای نکنید اینسری نویت ایشان هست که نشان بدهند که نه از سر تفنن و بیکاری، بلکه با علاقه سمت شما امده اند

سلام دختری هستم ۳۰ ساله که دوران دانشگاهشو گذرونده برای انجام یه سری کارهایم وارد مکان اداری شدم در آنجا متوجه پسری شدم که بارها بهم توجه داشت مثل زل زدن خواستم علت توجهش رو در مورد خودم بدونم چون خودم هم تقریبا از ایشون خوشم اومده بود ولی وقتی به پیجشون مراجعه کردم کامنت گذاشتم و در مورد اینکه خودش هم برای من دوست داشتنی وجذاب هست رو بهش گفتم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم علت کارش چی بود از اینکه توجهش را نشان بدهد و هیچ جوابی ندهد از اون گذشته همچین برای اون پسر هم غریبه نبودم یه شناختی هم روی شخصیتم داشت ولی باز هم جوابی دریافت نکردم

دوست عزیز با سلام ابتدا واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان ارباب رجوع از شما خوششان امده و توجه کردن. پس پیام دادن شما اشتباه بود اکنون لازم به انجام کاری نیست و اجازه بدهید اگر قرار هست ارتباطی صورت بگیرد از سمت ایشان باشد

سلام خسته نباشید.. من 28 سالم هست و یه پسر 25 ساله تو دانشگاه از من خوشش اومده بود و من اونموقع نفهمیدم که چقدر دوستم داره و چون دختر مغروری بودم نشون نمیدادم اونم فک کرد من خوشم نیومده کلا سرد شد اما احترام کامل بینمون هست..من الان خیلی ازش خوشم اومده چون بسیار ویژگی اخلاقیش همونیه که دوس دارم و دوس دارم بیشتر بشناسمش..حتی قراره برای روز دفاعش براش کادو بخرم که بفهمه بهش علاقه دارم..ایا مشکلی داره این کار؟؟ و اینکه درباره رفتار قبلم ازش عذرخواهی کنم؟چون دیده بودم سرد شده یه بار قهر کردم بعد خودش اومد جلو و گرم شد و من هم خوب رفتار کردم باهاش اما دیگه بعد اون مثل قبل باهام خاص نشد و الان 8 ماه میگذره..خیلی دوست دارم بیشتر بشناسمش و علاقمو بهش نشون بدم..حتی الان بااینکه بهش پیشنهاد همکاری دادم تو کار راحت قبول کرده خب یعنی بدش نیومده دیگه..دوست ندارم کاری کنم که بخواد کلا بد فکر کنه و بگه اینکه تا 6 ماه پیش محل نمیداد الان چطورگرم رفتار میکنه..خداشاهده زمان میبره خب بخوام از کسی خوشم بیاد و بااینکه خواستگار دکتر و استاد زیاد داشتم اصلااا از هیچکدوم خوشم نیومد و این تنها کسیه که معیارهای منو تو ازدواج بهم زده..من هیچوقت فک نمیکردم از کوچکتر از خودم خوشم بیاد..لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی ۱-خرید کادو در ابتدای امر توسط شما اشتباه هست ۲-در مورد رفتار اولیه یک توضیح مختصری بگید و نمیخواد توجیح کنید ۳-میتونید غیر مستقیم ابراز علاقه برای اشنایی بیشتر کنید

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. این درسته که تو رابطه یه دختر هر چقدم که عاشق و شیفته طرف مقابل باشه نباید نشون بده که عمیقا عاشقشه؟ درسته که نباید سهل الوصول بود؟ درسته که آقایون وقتی از عشق یه خانوم مطمئن میشن و میدونن که خانوم فقط به اونا فک میکنه یه کوچولو سرد میشن؟ ما تا چه حد باید احساساتمون رو به طرف مقابل نشون بدیم؟

دوست عزیز سلام

می‌خوام جواب تمام سوالتتون رو در دو جمله بگم: 1. خودتون باشید 2. متعادل رفتار کنید. اگه کسی رو دوست دارید، دیگه دوست دارید، خودتون باشید؛ نشون بدید علاقتون رو، اما در حد متعادلش. هر چیزی باید در حد تعادل باشه. اگه کسی بعد از اینکه فهمید شما بهش علاقه دارید، نسبت به شما سرد شد؛ اگه کسی فهمید شما دوستش دارید، دست از تلاش برداشت، یعنی اون آدم به درد ارتباط با شما نمی‌خوره! یعنی اونقدر از نظر روانی به پختگی نرسیده که برای شما مناسب باشه. البته باز هم تکرار می‌کنم در حد میانه. درسته که یک سری تکنیک‌ها برای جذب آقایون وجود داره، مثل اینکه شما بهتره برای اولین بار پیشنهاد نکنید، اما این‌ها به این معنی نیست که علاقتون رو نشون ندید، معنیش اینه که بعضی چیزها جز مهارت‌های ارتباطیه و وقتی اون‌ها رو یاد بگیرید، قطعا ارتباطات بهتری خواهید داشت.

سلام وقتتون به خیر. ببخشید من به یه فردی علاقه مند شدم اما خیلی روزای اول سعی میکردم با عقلم پیش برم و عجولانه و احساساتی تصمیم نگیرم بعد از اینکه کلی دلیل پیش هم گذاشتم دیدم پسر بدی نیست اما یه مشکلی ک این وسط هست اونم اینه ک یه وقتایی یه سری رفتار از خودش نشون میده ک نشان دهنده اینه ک اونم از من بدش نمیاد اما خیلی وقتا برعکس اینم عمل میکنه اصلا نمیتونم بفهمم حسش چیه حتی برای بار اولم من از علاقه خودم گفتم گفت باید فکر کنم تو دوراهی موندم منم پیش خودم گفتم حداقل از این خیالم راحته ک ۱۰ سال از من بزرگ تره و با پسرای ۱۸ و ۲۰ ساله های الان فرق داره از روی احساسات جوانی نمیخواد تصمیم بگیره ولی واقعا نمیدونم چی کار کنم نمیتونم بفهمم حسش چیه

سلام دوست گرامی به نظر میرسد شریک عاطفی شما فردی منطقی و درون گرا باشد و با منطق در رابطه هستند / پس شما هم منطقی باشید و طی صحبت با هم و رسیدن به شناخت مورد نظر در مورد درست بودن رابطه تصمیم بگیرید

سلام خسته نباشید عذرمیخوام یک سوال دارم. من توی یک رابطه ای هستم که خیلی ابراز علاقه میکنم اما طرف مقابلم بیشتر با کارهاش بهم نشون میده خیلی کم پیش میاد که بخواد با حرف بهم ابراز علاقه کنه. من 25 سالم هست و اون 35 سالش. به نظرتون ابراز علاقه زبونی من از نظر اون لوس بازی نیست؟ میخوام بدونم من هم بگم یا نه کلا من هم دیگه نگم.

دوست عزیز سلام

می‌خوام به سوالتون تو دو قسمت جواب بدم. قسمت اول مربوطه به سوال خودتون؛ پرسیده بودید که آیا ابراز علاقه زبونی لوس بازیه؟ ببینید، اینکه چقدر و چطوری تو یه رابطه ابراز علاقه درسته یا به قول شما لوس بازی نیست، خیلی زیاد به عمق رابطه، هدف رابطه، سلیقه دو طرف و … بستگی داره. اما یه چیزی شاید اینجا بتونه کمکتون کنه، اونم اینه که یاد بگیرید خودتون باشید! به عبارت دیگه، نقش بازی نکنید، ببینید به نظر خودتون بهتره چی کار کنید. البته، ممکنه شما به دلیل تفاوت سنیتون، نگران باشید که این رفتار کودکانه به نظر بیاد یا … . در این مورد شاید بهترین کار اینه که غیر مستقیم یا حتی مستقیم در این باره نظرشون رو بپرسید.

اما مساله دوم، شما گفتید که ایشون با کارهاشون بهتون ابراز علاقه می‌کنند. در بحث زیستی، اکثر خانم‌ها (نه همشون) بخش کلامی مغزشون فعال‌تر از آقایون هست؛ به همین دلیل هست که خانم‌ها اکثرا خیلی راحت‌تر می‌تونن احساساتشون رو بیان کنن تا آقایون. علاوه بر اون، قسمت راست مغز خانم‌ها، بزرگ‌تر از آقایون هست. قسمت راست مغز بیشتر به احساسات و عواطف مربوطه. به همین دلیل خانم‌ها بیشتر احساساتی‌تر یا رمانتیک‌تر هستند و برای همین شما خیلی راحت‌تر می‌تونید احساساتتون رو بیان کنید. این قضیه همیشگی نیست، اما معمولا اینطوریه.

سلام..97.3.1با ی پسر دوس شدم و ب مدت 226 روز باهم رابطه ای خوب داشتیم.یکی از فامیلای دوستم خیلی اذیت میکرد هروقت داشتم باهاش حرف میزدم.تصمیم گرفتم ک تلافی کنم یجوری تو تلگرامم باهم درارتباط بودیم ک ی روز بهم پیش دادم منم ب خاطر تلافی قبول کردم و ب دوس پسرم گفتم ک کاری کردم بهت میگم.22بهمن 97 فامیل دوستم بهم گف ک دوس پسرت گفته ک من بهت پیش بدم و…من هرچه برای دوس پسرم توضیح میدم جریان چی بوده قبول نمیکنه.قبلا بهش پی یا ز میزدم ج نمداد ولی الان جواب میده.یکی بهم گفت ک هنوز دوست داره.منم خیلی دوسش دارم و جدایی ازش برام خیلی سخته باید چ کار کنم.الان دوماه وشش روزه ک جدا شدیم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام دوست گرامی کاملا اقدام شما کودکانه و اشتباه بوده است و اینکه برای تلافی،وارد‌رابطه با فرد دیگر حتی با اطلاع پارتنرتان شده اید کار غیر منطقی میباشد اینکه ایشان ناراحت هستند کاملا درست و بجا هست بهتر هست سعی کنید در یک جلسه حضوری با دوستتان صحبت کنید و با ابراز پشیمانی از کارتان از ایشان فرصت مجدد بگیرید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هر دختری ممکن است زمانی از پسری خوشش بیاید اما نداند که چطور علاقه ی خود را به آن فرد ابراز کند. در فرهنگ ایران، به طور معمول اینطور جا افتاده است که معمولا ابراز علاقه اول از سمت پسر به دختر باشد، به همین دلیل شاید بر عکس این کار کمی سخت به نظر بیاید. شما ممکن است از انجام این کار احساس خجالت کنید یا حس کنید کار درستی نباشد؛ به خاطر داشته باشید که شما به عنوان یک دختر حق دارید علاقه ی خودتان را به کسی که دوست دارید، نشان دهید. اما چطور؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور به بهترین روش به فرد مورد علاقه یتان بگویید دوستش دارید.

فهرست مطالب

شاید مدت ها است که یکی از همکلاسی هایتان را از دور تحت نظر دارید، نظراتش را دوست دارید و هر بار که او می خندد، قلبتان از شوق به قفسه ی سینه تان میکوبد یا این که یکی از همکارانتان توجه تان را جلب کرده، اما هنوز جز یک سلام و احوالپرسی ساده حرف دیگری با هم نزده اید. نشان دادن علاقه به این فرد که خیلی هم او را نمی شناسید، کار دشواری است و باید قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد، ابتدا باید سر صحبت را با او باز کنید تا کم کم نسبت به هم شناخت پیدا کنید. پس از اینکه تاحدودی با هم آشنا شدید، حالا می توانید از توصیه هایی که در این مقاله آورده شده است استفاده کنید و به صورت غیرمستقیم، علاقه ی خود را به او نشان دهید. برای اینکار باید صبر داشته باشید؛ در بیشتر وقت ها ابراز علاقه ی سریع و مستقیم (به خصوص در اول رابطه) تا حدودی برای پسرها عجیب و غریب است و سعی می کنند خود را عقب بکشند.

اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که سر صحبت را با او باز کنید. حتی اگر از دور به نظرتان برسد که او تمام معیارهای مورد نظرتان را دارد، تا زمانی که با او گفتگو نکنید و او را نشناسید، نمیتوانید مطمئن شوید. راهی را برای باز کردن سر صحبت باز کنید ـ در این مرحله هدف این نیست که او را به خودتان علاقه مند کنید، بلکه باید متوجه شوید که آیا خودتان واقعا او را دوست دارید. بهترین راه برای اطمینان یافتن از علاقه ی خودتان این است که گفتگوی دوستانه ای را درباره ی علایق مشترکتان شروع کنید، یعنی همان روشی را در پیش بگیرید که با هر فرد دیگری که مرتب او را می بینید، اما به خوبی نمی شناسید، انجام می دهید. برای مثال از همکلاسیتان درباره ی تکلیف تعیین شده سوال کنید یا به موضوع جالبی که در سر کلاس درس گفته شده، اشاره کنید. اگر همکار هستید، خیلی راحت و صمیمانه از او بابت پروژهای که با موفقیت به اتمام رسانده و همه از آن اطلاع دارند، تعریف کنید، دربارهی کارهای معمول شرکت از او سوال کنید یا این که از ناهار سلف تعریف کنید. همین روال را میتوانید درباره ی پسری که از طریق دوستان دیگرتان با او آشنا شده اید، به کار ببرید، این کار برایتان راحت تر خواهد بود، چون حتماً علایق مشترک فراوانی با هم دارید. یا این که میتوانید درباره ی اتفاقات اطرافتان در یک دورهمی دوستانه، مثلاً آهنگی که در کافه پخش می شود یا آخرین کتابی که خوانده اید، صحبت کنید. چنانچه تا به حال اصلاً با پسر مورد علاقه تان حرف نزده اید، میتوانید جلو بروید و خودتان را معرفی کنید. قبل از آن که برای آشنایی جلو بروید، حتماً به موضوعی برای گفتگو فکر کنید تا وقتی از این آشنایی هیجان انگیز دستپاچه شدید، حرفی برای زدن داشته باشید. وقتی با این روش و با یک لبخند دوستانه با دیگران خودمانی شوید، مطمئن باشید اکثر مردم برخوردی نمی کنند که از معرفی کردن خودتان پشیمان شوید. اما اگر پسر مورد توجه تان جزء استثنائات بود و با بی ادبی و رفتاری سرد و غیردوستانه جوابتان را داد، حداقل کمی بیشتر با شخصیت او آشنا می شوید و متوجه می شوید که احتمالاً تاثیر اولیه ی مناسبی روی او به جا نگذاشته اید.

بعد از آن که سر صحبت را با او باز کردید، این فرصت را پیدا می کنید تا این گفتگوی دوستانه را به یک امر عادی طبیعی کنید. به این ترتیب “به دختری که باهاش حرف میزنم” تبدیل می شوید و از حالت “یه دختر غریبه ای که یه بار باهاش حرف زدم” خارج می شوید. برای این که این گفتگوها معذبتان نکند و فشار از رویتان برداشته شود، به خاطر داشته باشید که تمام دوستی ها در اصل همینطور شروع می شود. سر کلاس درس کنار یک نفر می نشینید، گفتگویی را درباره ی علایق مشترکتان شروع می کنید و خیلی سریع این کار را در تمام کلاس هایی که با هم دارید، انجام می دهید. این روال روند پیشرفت طبیعی دوست شدن دو غریبه ای است که فقط به طور گذری یکدیگر را می شناسند، آنها از طریق مشغله های مشترکشان به هم متصل میشوند و به این ترتیب گام بعدی را به راحتی شروع میکنند.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

بعد از آن که حرف زدن با هم را شروع کردید و متوجه شدید او واجد ویژگی هایی است که مهمترین معیارهایتان را برآورده میکند، نوبت به این می رسد که بفهمید آیا دختری در زندگیاش هست یا خیر. مسلماً این موضوع بسیار مهم است و به شما میگوید که آیا میتوانید انتظاراتتان را به واقعیت تبدیل کنید یا خیر. اگر او به موردی اشاره نکرد که از روی آن متوجه وضعیت زندگی عشقی اش بشوید، مستقیماً از او سوال کنید. اگر او راجع به کار جدیدی که به تازگی انجام داده است، حرف زد، از او بخواهید که جزئیات بیشتری را برایتان تعریف کند و بگوید که آن را با چه کسی انجام داده، خانواده، دوستان یا نامزد و دختر مورد علاقه اش؟

وقتی مرحله ی گفتگوهای تصادفی را پشت سر گذاشتید و مدتی به طور مرتب با هم حرف زدید، زمانی را برای یک گفتگوی دونفره در نظر بگیرید. تا این موقع احتمالاً با توجه به محل آشناییتان و حرفهایی که به هم زدهاید، به علایق مشترک یکدیگر پی برده اید. بنابراین به راحتی می توانید رابطه تان را از محیط اداره، کلاس درس و دورهمی با دوستان مششترکتان جلوتر ببرید و ترتیب یک قرار دونفره را بدهید. اگر شک دارید، فعالیتی را انتخاب کنید که درباره ی آن صحبت کرده اید و هر دو نفر آن را دوست دارید، سپس به او پیشنهاد بدهید که دو نفری آن را امتحان کنید. اگر موافقت کرد، شماره تلفنتان را به او بدهید و بگویید که هر موقع وقتش آزاد بود، با شما تماس بگیرد تا هماهنگ کنید.

 

همگی ما میخواهیم شریک زندگیمان حس شوخ طبعی داشته باشد، اگر همیشه لبخند به لب نداشته باشیم، زندگی بیش از حد کسل کننده میشود. اگر بتوانید فرد مورد علاقه تان را به خنده بی اندازید، مطمئن باشید که اوضاع بر وفق مرادتان است و احتمالا کم کم توجهش به شما جلب می شود. از طرف دیگر شما هم باید به شوخی هایش بخندید، حتی اگر بامزه نباشند، در واقع اگر شوخی هایش بامزه نیست، حتماً باید بخندید. خنده تان باید چیزی بین یک خنده ی نخودی و یک قهقهه ی دیوانه وار باشد. شاد و آرام باشید و در عین حال مطمئن شوید که او متوجه شده چه شخصیت فوق العادهای دارید و چطور واقعاً از زندگی لذت می برید.

وقتی پای عشق و علاقه و قرار گذاشتن در میان باشد، همگی ما گاهی به بنبست برخورد میکنیم. گاهی اوقات کمی کمک گرفتن از دوستان همان کاری است که شما را به نتیجه می رساند. اگر می خواهید عشقتان را به پسر مورد علاقه تان اعتراف کنید، چرا این موضوع را با بهترین دوستش در میان نگذارید؟ خیلی راحت میتوانید از دوستش بپرسید که آیا دختری در زندگی پسر محبوبتان وجود دارد و این که او درباره ی شما دو نفر چه فکری میکند یا به نظر او شما شانسی برای جلب علاقه ی دوستش دارید یا خیر. البته اگر این گفت و گو ناراحتتان می کند، یا با دوست صمیمی او آشنایی زیادی ندارید، بهتر است از سایر راه هایی که به شما پیشنهاد شد استفاده کنید.

اگر تولدتان است، که چه بهتر، اگر هم نیست، میتوانید دوستانتان را به یک دورهمی دوستانه دعوت کنید، مثلا با دوستانتان در یک رستوران، پارک یا فضاهای دیگر قرار بگذارید و او را هم به جمع خود دعوت کنید. به او بگویید که بدون دلیل میخواهید دور هم جمع شوید و از او هم دعوت کنید. این جمع شدن به هر دوی شما اجازه می دهد در فضایی خارج محل تحصیل یا کار همدیگر را بشناسید و علاوه بر آن ارتباط صمیمی تری با هم پیدا کنید.

واقعیت را بخواهید، برانگیختن حسادت دیگری کار ناموجهی است. تحریک کردن حسادت مرد مورد علاقه تان نتیجه ی عکس می دهد و اصلاً فکر خوبی نیست. اگر واقعاً او را دوست دارید و فکر می کنید می توانید آینده ای با او داشته باشید، به هیچ وجه درباره ی روابط عاشقانه ی قبلی خود حرفی به او نزنید. اگر می خواهید او به چشم عشق زندگی اش و شریک آینده ی زندگی اش به شما نگاه کند، باید مطمئن شود که شما هیچ تعهد عاطفیای به مرد دیگری ندارید. اما اگر دائماً درباره ی خواستگارها و روابط قبلی خود حرف بزنید، او به این نتیجه می رسد که فکرتان مشغول تر از آن است که بتواند روی شما حساب کند. سعی کنید گفتگوهایی دوستانه، بانشاط و سرشار از مثبت اندیشی داشته باشید.

انسان ها علاقه دارند بیشتر با افرادی در ارتباط باشند که حرف ها و فعالیت های مشترک بیشتری دارند. فرض کنیم پسر مورد علاقه تان خوره ی کتاب و عضو یک باشگاه کتابخوانی است یا عاشق فعالیت های ورزشی و تفریحی، او به هر فعالیتی که علاقه داشته باشد، اگر شما هم به فعالیت ها و سرگرمی های محبوبش علاقه نشان بدهید، بهانه ای پیدا میکنید تا با هم باشید و به او نشان بدهید که به نظرتان چه پسر باحال و جذابی است. البته در نظر داشته باشید که فعالیت هایی را انتخاب کنید که بین شما مشترک است، چون نقش بازی کردن به مدت طولانی هم برای شما خسته کنندست و هم فرد مقابل متوجه این مصنوعی بودن می شود.

دخترها، حامیان پرو پاقرص دوستانشان هستند و از رویاها، اهداف، آرزوها و دستاوردهای دوستانشان حمایت می کنند. البته پسرها هم هوای یکدیگر را دارند، اما آنها همه چیز را راحت تر میگیرند. اگر به نحوی عمل کنید که انگار از صمیم قلب به موفقیت های کارشان، در محل کار، باشگاه یا هر موقعیت دیگری، اهمیت می دهید، او شما را دختر الهام بخشی میبیند که دوست دارد دائماً کنارش باشد تا از او انگیزه بگیرد. او قدر حرف های محبت آمیزتان و نظر مثبتی را که درباره اش دارید، خواهد دانست. وقتی به او انگیزه بدهید و در کنارش باشید، او نیز به همین ترتیب با شما رفتار خواهد کرد. برای نتیجه گرفتن از این راهکار باید قدری صبور باشید، چون سریع جواب نمی دهد. پس آهسته و پیوسته پیش بروید.

البته باید مراقب باشید که تعریف هایتان مصنوعی و چاپلوسانه نباشد. تعریف هایتان باید معنی داشته باشد، نمی توانید همینطور بدون هیچ علتی بند را آب بدهید که او چقدر باهوش، بامزه، دوست داشتنی و جذاب است، هر چقدر هم دلتان بخواهد از این تعریف ها بکنید، نباید راز دلتان را اینطور برملا کنید. اگر این کار را بکنید، او فکر می کند که شما چه دختر عجیب و غریبی هستید و رویاهایتان ظرف یک ثانیه نقش بر آب میشود. البته همه ی ما دوست داریم که دیگران هر از گاه از ما تعریف کنند. با لحنی بیخیال و شوخ، آمیخته به رفتار شیرین دخترانه از او تعریف کنید؛ اگر هم فرستادن پیام را برای تعریف کردن از او انتخاب کرده اید، حتماً از شکلک های مناسب استفاده کنید. مسلماً از همه تعریف نمی کنید، او باید کاری کرده باشد که مستحق این تعریف و تمجید باشد. او متوجه این نکته خواهد شد.

اعتراف عشق به پسری که مدت ها از آشناییتان با او میگذرد، برخلاف ابراز علاقه به پسری که تازه با او آشنا شدهاید، بسیار سخت است و این بار مانع بزرگی را پیش رو دارید. این آشنای قدیمی به اکثر نشانه های غیرکلامی واکنش نشان نخواهد داد، چرا که خودش را در ناحیه ی دوستی قرار داده است و بسیاری از علامت هایتان را به عنوان سیگنال های کاملاً دوستانه توجیه خواهد کرد. بنابراین هرچند عاشق کردن او غیرممکن نیست، اما باید بیشتر تلاش کنید. فقط اول باید مطمئن شوید که دختر دیگری در زندگی اش وجود ندارد.

اولین کار تغییر دادن دینامیک رابطه تان است. آیا معمولاً روزها در کنار هم هستید و با دوستان دیگرتان بازی یا ورزش میکنید؟ او را به یک قرار دونفره دعوت کنید، مثلاً از او بخواهید که با هم یک رستوران جدید را امتحان کنید. اگر غالباً دوستانتان هم حضور دارند و اکثر اوقات گروهی بیرون میروید، به او پیشنهاد بدهید که این بار محض تنوع خودتان دو نفر با هم به سینما بروید. نکته ی مهم این است که این قرار باید غیرمنتظره و به وضوح صمیمانه تر از فعالیت های معمولی باشد که با هم انجام می دهید تا به این ترتیب انرژی دوستی به انرژی عشق تبدیل شود.

اگر در یک جمع دوستی هستید، احتمالا دوستان مشترک زیادی دارید. از یکی از این دوستانی که اعتماد بیشتری به او دارید و صمیمی تر هستید کمک بگیرید و در مورد احساستان با او صحبت کنید. این گفت و گو به شما کمک می کند تا هم نسبت به علاقه ی فرد مقابل نسبت به خودتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و هم در مورد راه هایی که بتوانید به طور غیر مستقیم تر، دوست داشتن خود را ابراز کنید، مشورت بگیرید.

حتی فکر کردن به این اعتراف عشق بی پرده ترسناک است، اما اگر مدت ها است یکدیگر را میشناسید، علامت های غیرکلامی و غیرمستقیم او را متوجه عشقتان نخواهد کرد. این نکته را ملکه ی ذهنتان کنید: این که متوجه شوید آیا امیدی برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه وجود دارد یا خیر، احتمالاً بهتر از این است که تا ابد درباره ی اگرها و ای کاش ها فکر کنید، به خصوص اگر او جایگاه مهمی در زندگیتان داشته باشد. لحظه ای را که جو صمیمانه ای بین تان برقرار است، برای اعتراف عشق انتخاب کنید، مثلاً می توانید در قرار دونفره ای که در بالا راجع به آن توضیح دادیم، به او ابراز علاقه کنید. در این صورت هر دو نفر قدری حساستر خواهید بود و شروع گفتگو درباره ی عشق طبیعی تر به نظر خواهد رسید. مثلاً می توانید برای ابراز علاقه تان به او جملات بی خطر زیر را امتحان کنید: “هر چقدر بیشتر می شناسمت، بیشتر بهت علاقه مند میشم.” “تا حالا هیچ وقت جدی راجع به خودمون فکر کردی؟” حواستان باشد، به خاطر رابطه ی آشنایی که داشتید، شاید حتی این جملات هم کمی سنگین به نظر برسد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از قبل خودتان را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید.

اگر حتی نمی توانید او را راضی کنید که با شما یک قرار دو نفره و صمیمانه تر داشته باشد، چه برسد به این که لحظه ی عاشقانه ای را خلق کنید و احساستان را به او بگویید، بهتر است به همان دوستی اکتفا کنید. به احتمال زیاد علاقه تان دوطرفه نیست. بااین حال واکنش منفی می تواند علامت خجالتی یا عصبی بودن او برای تغییر دادن نوع رابطه هم باشد، پس ممکن است خودش نزدتان برگردد. در هر حال اجازه بدهید با خودش خلوت کند و تصمیم بگیرد و خودتان سرحال و باانرژی در این مدت به زندگیتان ادامه بدهید.

دوست داشتن و علاقه مندی به فرد دیگر کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما، همیشه به خاطر داشته باشید که افراد معیارهای متفاوتی دارند و ممکن است شما لزوما معیارهای لازم فرد مقابل را نداشته باشید. این مساله لزوما به معنای مشکل یا کمبود در شما نیست؛ همانطور که ممکن است کسی از شما خوشش بیاید ولی، شما تمایل زیادی به ارتباط صمیمی تر با او نداشته باشید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم، از همان ابتدای راه به این نکته توجه داشته باشید که گاها با وجود علاقه ی شما، ممکن است فرد مقابل چنین علاقه ای به شما نشان ندهد.

نشان دادن و ابراز علاقه ی دختر به پسر کار دشواری نیست؛ اما چگونه؟ گاهی پیش می آید که شما از کسی که خیلی نمی شناسید، خوشتان بیاید. در این زمان، لازم است در قدم اول، گفت و گویی با او شروع کنید تا بهتر بشناسیدش. سپس این مکالمه و گفت و گوها را بیشتر کنید و به صورت یک عادت همیشگی در بیاورید. در قدم بعدی، ببینید که آیا او در رابطه ی جدی با کسی هست یا خیر. بعد از اینکه گفت و گوهایتان بیشتر شد و علایق مشترکتان را شناسایی کردید، از یکی از این علایق مشترک استفاده کنید و رابطه را به صورت دوستانه خارج از محیط کار/تحصیل و … هم ادامه دهید. در نهایت، نکاتی وجود دارد که شما می توانید برای نشان دادن علاقه ی خود از آن ها استفاده کنید:

1. لبخند زدن و حس طنز داشتن، از فاکتورهای جذابیت محسوب می-شوند.

2. از دوست صمیمی او کمک بگیرید و در مورد علاقه تان با او صحبت کنید.

3. او را به مهمانی خود دعوت کنید.

4. در مورد دوست پسر قبلی خود صحبت نکنید.

5. به سرگرمی های او علاقه نشان دهید.

6. توجه و حمایت خود را به او نشان دهید.

7. از او تعریف کنید.

گاهی شما به کسی علاقه دارید که مدت هاست او را می شناسید. در چنین مواردی، بهتر است در قدم اول، فضای رابطه را کمی تغییر دهید؛ مثلا اگر قبلا رابطه ی دوستانه داشتید، اینبار کمی چاشنی صمیمیت و علاقه هم به آن اضافه کنید. در قدم بعدی، در مورد علاقه یتان با او صحبت کنید؛ شاید به خاطر مدت آشنایی ای که داشتید، مواردی که در قسمت اول گفته شد، خیلی کمک کننده نباشد. قدم سوم این است که پاسخ هایی که از سمت او میگیرید توجه کنید، مثلا اگر در برنامه های صمیمی تری که ترتیب می دهید شرکت نمی کند یا خیلی تمایل نشان نمی دهد، شاید نشان دهنده ی این باشد که خیلی به این نوع از رابطه تمایل ندارد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

11 بازدید

41 بازدید

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

87 بازدید

82 بازدید

164 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من دختری۲۰ ساله هستم سالهاست عاشق پسردایی هستم اون یه سال ازم بزرگ تره و دور از من زندگی میکنه ولی هر دوهفته میاد و من میبینمش قبل از این که بره دانشگاه حس میکردم اونم بهم علاقه من بوده باشه حتی از یکی از ِآشناهامون پرسیدم اینو تایید میکرد ولی مدتی یعنی سه سال شده بهم بی محلی میکنه و دیگه بهم علاقه ای نشون نمیده..با وجود اینکه من هر چی میگذره بهش بیشتر علاقه مند میشم..و نمیتونم به کسی دیگه فکر کنم..اون منو عاشق خودش کرده و رفتاراش بی علامت هم نبوده ولی دیگه سرد شده..منم اخلاقم کمی خجالتی هستم هم زود عصبانی میشم ‌‌برای همین از وقتی اون اینطور شده منم از رو اجبار بهش بی محلی میکنم ولی واقعا برام سخته برای همین نمیخوام دیگه صبر کنم میخوام به دوستم بگم که از طرف خودش درباره سوال کنه که آیاواقعابهم علاقه ای داره یانه..به نظرتون این راه درسته که از درونش و احساسات واقعیش بهم مطلع شم یانه..لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی اگر او به صورت مستقیم ابراز علاقه‌ای نکرده است، این مسیر به ضرر شماست و در حال حاضر روی رابطه‌ و علاقه‌ای حساب باز کردید که یک طرفه است. در ضمن راه‌‌حل شما که از دوستتان بخواهید تا نظرش را بداند، مسیر اشتباهی است. برای یادگیری مسیر صحیح جذب عشق، از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

من عاشق پسر ھمسایہ ی قبلیمم دو سال ھس ک عاشقشم و 14 سالمہ و خیلی دوسش دارم ولی اردیبھشت اثاث کشی کردن و بازم میاد توی محل ولی حتی میاد من نمیتونم نگاھش کنم چه برسہ بش بگم دوسش دارم ولی من خیلی دوسش دارم چیکار کنم بہ دوست صمیمیش بگم به اون گفته که من خیلی دوست دختر دارم تو شجاعت حقیقت بود و این فقط در حدی بازی بود و من بھش ابراز علاقہ نکردم چیکار کنم خیلی دوسش دارم نمیتونم ازش بگذرم و چند وقت پیش ازم شمارہ خواست و من ندادم تازہ مامانم خیلی سختگیرہ

سلام دوست گرامی سن شما برای این ارتباط کم است و به دلیل هیجانات غالب در این سن نسبت به او کشش پیدا کردید. اما این نکته را بخاظر داشته باشید، گفتن علاقه به صورت مستقیم، مسیر اشتباهی برای شماست و نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.

سلام.من دختری هستم ۲۴ساله و علاقه به پسری که هم دانشگاهیم هست پیدا کردم اما نمیدونم چطور بهشون بفهمونم درضمن دختری هستم با حفظ چاچوب ها و خط قرمز ها برای خودم اما ایشونو خیلی دوست دارم و ماه هاست از فکرش بیرون نمیام…خودشون خبر ندارن اصلا و الان نمیبینمش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی می‌توانید در دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» شرکت کنید تا راهنمایی صحیح و با توجه به شرایط فردی شما گفته شود.

سلام من هفته گذشته با یک نفر که یکی از دوستان به عنوان خواستگار معرفی کرده بود تلفنی صحبت کردم و قرار گذاشتیم همدیگر را ببینیم.اما بعد از دیدار هیچ تماسی دریافت نکردم، اما من از پسر خوشم اومده و چند روز میگذره و من منتظر تماس هستم.

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل تا بحال تصمیمی نگرفته است، ممکنه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا قرار ملاقات بعدی را بگذارد. ابتدا بررسی کنید که به چه دلیلی از او خوش‌تان آمده است؟ سپس به قرار ملاقات فکر کنید و آن را مرور کنید. آیا علائمی نشان داد که نخواهد رابطه را ادامه دهد؟ از طریق دوست‌تان که معرف بودند به صورت غیرمستقیم جویای احوال او باشید. و برای آموختن شیوه درست جذب عشق، از دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» استفاده کنید.

من چهارده سالمه شاید باورتون نشه ولی از هشت سالگی عاشق همسایمون شدم ولی دوسال پیش ما اسباب کشی کردیم الان من یجورایی شمارشو پیدا کردم مامانش معلم دینی مون شدو…. خب من خیلی دوسش دارم می‌خوام بهش بگم ولی اسممو نگم تو تلگرام با ی اکانت مجازی ب نظرتون درسته؟ میترسم خیلی دوسش دارم حاضرم جونمو براش بدم ولی از روبرو شدن با واقعیت میترسم میدونم برا سن من واقعا زوده اما دارم نابود میشم افسردگی دارم روزی دو ساعت بیشتر نمیخوابم تو درسام خیلییی افت کردم ولی میترسم اون از من یادش نباشه حالم خیلی بده ب خدا دوسش دارم:)

سلام دوست گرامی مسائلی که مطرح کردید تا حد زیادی مربوط به تغییرات دوره نوجوانی است. هیجانات در این دوره بسیار بالاست. اشاره کردید افسردگی دارید، این برچسب بزرگی است، آیا روانشناس به شما این مساله را گفته است؟ یا خودتان این تشخیص را گذاشتید؟ بهتر است فعلاً صبور باشید و از بیان احساسات خودتان به او جلوگیری کنید، چون با این اقدام ارزش شما پایین می‌آید و مسیر را برای سوءاستفاده او باز می‌کنید. برای بررسی دقیق احوالات روحی‌تان می‌‎توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دختری 13 ساله هستم که علاقه ای به دوست پسر داشتن ندارم پسری که من فقط 2 بار او را دیده ام به من ابراز علاقه کرده من امسال کلاس هشتمی میشوم و این پسر امسال به کلاس هفتم میرود من این مسئله را برای او توضیح دادم و گفتم که این علاقه عادی است و همه ی ما در این سن دچار چنین احساساتی میشویم اما حرف مرا قبول ندارد و میگوید علاقه من به تو این طور نیست من هم علاقه ای به این پسر ندارم چه واکنشی باید داشته باشم؟!

سلام دوست گرامی نحوه برخورد و واکنش شما به این پسر، کاملاً عاقلانه بوده و باید به شما تبریک گفت که بیشتر از سن خودتان متوجه شرایط و وضعیت سن نوجوانی هستید. شما روی همین عقیده که دارید بمانید و به او بگویید سن ما برای دوستی و شریک عاطفی بودن بسیار پایین است.

سلام و خسته نباشید من سارا هستم و ۱۷ سالمه و از پسری که از طریق گروه درسی مجازی آشنا شدیم خیلی خوشم اومد ایشون همیشه جوری رفتار میکنن که یا عاشق نمیشن یا اگر بشن تا همیشه پای حرفشون هستن و همیشه هم بهم گفتن دنبال کسی باش که تورو واسه خودت بخواد و نه چیز دیگه ای مثل قیافه یا سواستفاده و پول و… ایشون همیشه جوری رفتار کردن که من در برخورد با ایشون محتاط بودم ولی سعی کردم ابراز علاقمو به نوعی پنهان کنم ایشون مهم ترین فرد بعد از خودم در زندگیم هستن و خیلی باایمان ولی در عین حال فرد خودی درصورتی که خب شاید نتونستم خوب بشناسم شاید اما توی این پنج شش ماهی که شناختشون همیشه داشتن رفتار ها و طرز برخورد هایی رو بهم یاد میدادن چون کلا یک شخصیتی که دارن دوست دارن که همیشه یک فرد مهم واز دید بقیه و اطرافیانشون نشون داده بشن ومن نمی‌دونم که ایشون میخوان منو گول بزنن و مخ زنی کنن چون میدونن که من همچین آدمی نیستم که زود پا بدم بااینکه خیلی علاقه دارم نمی‌دونم که میخوان منو امتحان کنن یا نه اینم بگم که ایشون ۱۸سالشونه و من روز به روز علاقم بیشتر میشه همیشه سعی کردم رفتاری از خودم بروز ندم که غیر عرف باشه و ایشونو با احساسات و علاقه خودم خسته خودم چون اعتقادند این بود که اگر علاقه داشته باشه علاقه من رو متوجه بشن خودشون میان و نیازی به اصرار ورزیدن نیست همیشه بهشون احترام گذاشتم و با محبت رفتار کردم تا اینکه یک شب رفتاراشون کاملا تغییر کرد و بهم گفتن که واسم خیلی مهم هستی و من میدونم که چه احساسی به من داری اگر کرونا نبود باهم می‌رفتیم بیرون وشام یا ناهار به حساب من و الان خیلی تغییر کردی و شبیه به هم شدیم محبوب دوست داشتنی بی اعتنا به بعضی مساعل و خونسرد و من میخواستم یک‌چیزی بهت بگم ولی آنلاین نیستی چقدر کم آنلاینی هر موقع آن شدی یادم بندار بهت بگم وقتی من خیلی تنها و بی حوصله ام اگر جای من بودی وست داشتی خدایی نکرده سرتو بزنی به دیوار فقط یادآوریم کن یک کار خیلی مهم باهات دارم وقتی یادآوری کردم گفتن ده دقیقه صبر کن برم هفت رکعت نماز شب بخونم میام بعدم ازم عذر خواهی کردن واسه اینکه وسط صحبت یهو رفتن نماز من واقعا گیجم که ایشون چرا با من این رفتارارو دارن دفعه بعدی که یادآوری کردم مار مهمشوو گفتن حالشون خوب نیست فرداشم من خیلی خسته بودم چون در طول روز کلی کار داشتم از درس تا تحرک زیاد ورزشی و ایشون گفتن چون من خودم خستم بعدا بهم میگن نه تا موقعی که خسته باشم من ایشونو دوست دارم ولی منظورشونو نمی‌فهمم آیا دوستم دارن یا نه بعدم من آدمی نیستم که به خاطر افراد بی ارزش خودمو خورد کنم چون ایشون اصالت و شخصیت مهم و با فرهنگ من رو میدونن که با هر کس و ناکسی دوست نمیشم و اعتبار خودمو میدونم ولی نمی‌دونم دلیل این رفتارا چیه ؟؟ آیا میخواد توهین کنه به شعور ؟؟؟ آما اعتقاد من اینه که توهین به من در اصل توهین به خودشون تلقی میشه . ممنون میشم راهنماییم کنید و خووووب خوب توضیح بدید و جامع و کامل بگید و من قصد مشاور رفتن رو ندارم و به شما اکتفا میکنم و خواهشمندم توضیحات لازم باتوجه به شناختی که پیدا کردید رو بدید ممنون میشم در برابر صحبت هاییی که کردم لطفا زمان بیشتری برام بذارید واقعا مرسی از لطفتون . این رو هم بگم که ایشون همیشه جوری رفتار کردن که انگار با هیچ کس هیچ وقت دوست نبودن و همیشه نماز اول وقت دارن و قاری ولی در عین حال آهنگ رپ و راک گوش میدن و مغرور و سرد برخورد میکنن با همه چوری که انگار از بقیه سرتر هستن و از لحاظ درسم خیلی خوب هستن و یک دلیلش همین هست که خودشونو مهم تلقی میکنن پیش بقیه ممنونم بااازم خیلیییییییییییییییییییی.

سلام پرسش شما بسیار طولانی است و امکان پاسخ آن رد سایت وجود ندارد. می‌توانید نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه از پسر دخترخاله مامانم خوشم اومده ایشون ۲۵ سالشونه ومن ۱۸ یه مدتی بود که همو میدی میدیدیم و ایشون رفتاراش یه جوری بود که احساس کردم از من خوشش میاد بعد چندروز پیش با یه پیج فیک به دایرکتشون رفتم و فهمیدم که هیچکس تو زندگیشون نیست نظر خیالم راحت شد و ضمن اینکه فهمیدم اگر دختری بشون ابراز علاقه کنه بی جنبه نیست و بسیار عاقل هستن حالا میخواستم ببینم ابراز علاقه از جانب من صحیحه یا نه؟

سلام دوست گرامی گفتید رفتارهایش جوری بود که احساس کردید از شما خوشش می‌آید، دقیقاً چه رفتارهایی را دیدید که این برداشت را داشتید؟ ابراز علاقه از جانب شما خیر کار درستی نیست چون قط مرتبط با جنبه داشتن ایشان ندارد، بلکه مربوط به ارزشمندی شما است. برای آموختن مسیر صحیح «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام من دختری ۱۸ ساله هستم به یک پسر که در یک شهر دیگه زندگی میکنند به شدت علاقه مند شدم و من حتی ایشون نمیشناسم و حرفی نزدم باهاشون فقط عکس هاشون دیدم نمیدونم چیکار کنم بهشون پیام بدم ندم؟ احساسم بگم ولی نمیدونم کارم درسته یا نه خیلی میترسم ولی بدجور هم حالم بده

سلام دوست گرامی علاقه شما قابل احترام است اما با دیدن یک عکس از او نمی‌شود روی این رابطه سرمایه‌گذاری جدی کرد. بیان احساس مستقیم برای شما راه مناسبی نیست و باید شیوه غیرمستقیم برای بیان احساس را انجام دهید. اما برای یاد گرفتن مسیر جذب عشق تا ازدواج می‌توانید از این دوره در رادیوعشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختری 17 ساله هستم و به پسر همسایمون علاقه مند شدم ولی خب به دلایلی که حتی واسه من قانع کننده هم نبوده از من بدش میاد در اصل با خانوادمم مشکل داره نمیدونم چیکار کنم؟خواهش میکنم راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی بهترین اقدام این است که از خود بپرسید دلیلی که از این فرد خوشتان آمده چیست؟ چه چیزی باعث شده است که وقتی کسی به شما می‌گوید که از شما و خانواده شما خوشش نمی‌آید، شما اصرار به بودن با او داشته باشید؟ سن شما اوج سن نوجوانی است و تصمیم برای داشتن یک رابطه‌عاطفی زود است. چون هیجانات مختلفی را تجربه می‌کنید و این هیجانات زودگذر هستند. این دلایلی که شما را قانع نکرده است را بیان نکردید تا بتوانیم بهتر راهنمایی کنیم. ممکن است آنچه برای شما خوشایند است و یا ایرادی نداشته باشد برای ایشان ناخوشایند باشد و به همین دلیل تمایل نداشته باشد که در کنار شما باشد.

سلام من دختری هجده ساله هستم که حدود سه چهار ساله که از پسر عمم خوشم میاد که پنج سال ازم بزرگتره . اوایل صمیمی تر بود ولی هر چه قدر زمان میگذره سردتر میشیم . به طوریکه نه من اصلا بهش محل میذارم نه اون ولی احترام همو نگه میداریم. یعنی در حد سلام فقط . البته قبلاً هم یه موقعی خوب و صمیمی بود با ادم یه موقعی سرد . اوایل دم به دقیقه نگام میکرد به طوری که متوجه میشدم و بعد مدتی کلا جایی که ما بودیم نمی‌رفت و بعدشم که کلا فاز بیخیالی و سردی رو در پیش گرفت نمیدونم باید چه کنم . از طرفی هم تو سالهای کنکورم نمی‌خوام لطمه ای بهش وارد شه ولی کاملا الان گیج شدم . البته اینم میدونم که سنم برا عشق و عاشقی درست نیس ولی نمی‌دونم چه کنم.

سلام دوست گرامی توجهاتی که ایشان به شما کرده در سنی بوده که هر هیجانی امکان پذیر است. برای اینکه بتوانید توجه ایشان را به خود جلب کنید، نیاز دارید به صورت فردی دستاوردهایی داشته باشید، قبولی در کنکور می تواند یکی از این دستاوردها باشد. اما در نطر داشته باشید که ایشان تنها آدم زندگی شما نیست و با ورود شما به اجتماع افراد دیگری هم به شما توجه نشان خواهند داد؛ بهتر است ببینید علت علاقه شما به ایشان چه بوده است تا تصویر دلخواه خود را مشخص کنید. برای بررسی بیشتر می توانید از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و آنلاین دریافت کنید.

سلام من یکی از پسرای فامیلمون که روابطمون فقط در حد سلام هستش و دوست دارم.آخرین بار که اون پسرو دیدم با نگاه کردن و لبخند زدن به من تو جایی که فقط ما دوتا بودیم بهم فهموند که دوستم داره و من چون انتظار همچین حرکتی رو نداشتم فقط تو نستم متعجب و خیلی جدی بهش نگاه کنم.‌راستش اصلا متوجه نشده بودم که منظورش چیه و فقط پیش خودم میگفت این چرا اینجوری نگام میکنه و بعدش فهمیدم که چه گندی زدم و ای کاش منم در جواب بهش لبخند میزدم. حالا من نمیدونم چطور بهش نشون بدم که منم دوستش دارمو میخوام باهاش دوست بشم. لطفا لطفا بهم بگید که چیکا کنم و چطور بهش بگم ضمنا این پسر فامیلمون حتی تو یه شهرم با هم زندگی نمیکنیم

سلام در درجه اول باید بدونید که با یک لبخند از طرف ایشون اصلا نمی‌تونید مطمئنا بشید این علاقه دوطرفه است. بهتره اول سعی کنید از طریق شبکه‌های اجتماعی و به صورت غیرمستقیم سر حرف رو با ایشون باز کنید و یه صمیمیت اولیه بین خودتون ایجاد کنید. در این صورت بیشتر می‌تونید مطمئن بشید آیا علاقه دوطرفه وجود داره یا نه

سلام‌من دختری ۲۲ ساله هستم و حدود ۳ سال هست که از همکلاسیم خوشم میاد و در طی دوره کارشناسی فقط همین آقا نظرمو جلب کرده، اولش گفتم شاید یه حس زودگذر باشه اما هرچی گذشت بیشتر جذب شخصیتش شدم.تابحال صحبت آنچنانی باهم نداشتیم غیر از چندبار سلام کردن و چندتا سوال معمولی درسی. ایشون هم مثل من آدمی محتاط و درونگرایی هست… صبر کردم تا فارغ‌التحصیل بشه و بعد از طریق تلگرام بهش اعتراف کنم تا اگر جواب منفی بود مجبور نباشیم تو دانشگاه باهم رو در رو شیم و یا بقیه بچه ها ازین موضوع باخبر بشن؛ اما حالاهم که وقتش رسیده پا پس کشیدم و از طرفی به شدت وسوسه میشم که بهش بگم اما یک نیروی قوی منو ازین کار منع میکنه. دیگه واقعا کلافه شدم نمی‌دونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی. ابراز علاقه کردن اصولی دارد که اگر درست پیش نروید، منجر به پشیمانی در اینده خواهد شد. می توانید بخش سوالات رایج در جذب عشق تا ازدواج را مطالعه کنید.

سلام من دختری 25 ساله هستم که خیلی وقته با هیچ پسری در ارتباط نبودم چند وقته تو محیط کار حس میکنم یکی از همکارام بهم توجه داره و تقریبا همه این موضوع رو فهمیدن راستش منم بهش روی خوش نشون دادم که متوجه بشه منم بهش علاقه دارم ولی اصلا علاقشو مستقیم ابراز نمیکنه حتی این چند روزی هم که پشت سر هم تعطیل بود از من سراغی نگرفته و پیامی ارسال نکرده معنیش اینه که علاقش واقعی نیست و مردده؟من باید منتظر بمونم؟

سلام با این نشانه‌هایی که گفتین هیچ نظر قطعی نمیشه داد. نه میشه گفت به شما علاقه داره نه میشه گفت نداره. ولی به طور کلی وقتی توجه فردی نسبت یک نفر دیگه جلب میشه مدتی زمان می‌بره تا به سمت ابراز علاقه بره و نباید انتظار داشت همه چیز سریع پیش بره. چون افراد مختلف با توجه به شرایط و ویژگی‌هاشون متفاوت عمل می‌کنند. بهترین کار اینه که شما به صورت غیرمستقیم فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر شدن و تعامل‌تون فراهم کنید یا سعی کنید خودتون را به ایشون بهتر بشناسونید. مثلا میتونید از علایق مشترک‌تون مطلع بشید و در بین صحبت‌های روزمره‌تون به این موضوعات اشاره کنید. البته باید بدونید که این زمان خیلی هم نباید طولانی بشه واگر هیچ حرکتی یا نزدیک‌تر شدنی از ایشون ندیدید بهتره خیلی انرژی نگذارید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته نباشین🌹من یه دختری هفده ساله هستم ک امسال کنکور دارم

الانم تو یه مؤسسه رفتم که مشاوره میدن واسه کنکور

من هم از همونوقت ک رفتم تو این مؤسسه کم کم عاشق مشاورم شدم ولی فکر میکنم این علاقه یه طرفست اون هیچ علاقه ای ب من نداره من خیلی دوستش دارم نمیتونم بهش فکر نکنم حالا موندم این وسط واسه کنکور بخونم یا به این مشاور فکرکنم خواهش میکنم که راهکار بدین من ایشون رو فقط به عنوان مشاورم بپذیرم ودیگه هیچ حس خاصی ب ایشون نداشته باشم

سلام دوران کنکور دوران سخت و پراضطرابیه و خیلی‎‌ها خصوصا دخترها در این دوران به معلمین و مشاورینشون علاقه‌مند میشن. درک این احساس به وجود آمده با توجه به شرایط دوره کنکور، شرایط سنی و خیلی مسایل دیگه قابل درکه ولی متاسفانه در اکثر مواقع فرد رو از مسیر اصلیش یعنی درس خوندن خارج میکنه. متاسفانه تعدادی از مشاورین یا اساتید هم از این احساسات دانش‌آموزان و جایگاه خودشون سوءاستفاده می‌کنند و وارد رابطه با آنها میشن. رابطه‌ای که خودشون هم می‌دونن باعث آسیب به دانش‌آموز میشه ولی اصول حرفه‌ای شغل‌شون و البته اصول اخلاقی رو رعایت نمی‌کنن. پس خیلی خیلی مهمه که هرچقدر هم این احساس علاقه وجود داشته باشه، نباید با مشاورتون وارد رابطه بشید. بهترین کار اینه که با یک بهانه‌ای مشاورتون رو عوض کنید. اگر بعد از قبولی در کنکور و زمانی که ایشون دیگه نقش مشاور شما رو نداشت، بازهم بهش علاقه داشتید، اونوقت میتونید به این علاقه جدی‌تر فکر کنید، ولی الان وقتش نیست. الان فقط باید فاصله بگیرید. اگر امکان تغییر مشاور براتون جود نداره، پیشنهاد می‌کنم با سیستم مشاره تماس بگیرید تا برای کنار اومدن با شرایط کمک‌تون کنن.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام چون اولین تجربه‌تون هست بهتره اصلا ریسک نکنید چون ممکنه خاطره بدی در ذهن‌تون ایجاد بکنه یا ناشیانه عمل کنید. نکته مهمی هم که باید بهش توجه کنید اینه که شما این فرد رو چند ساله که ندیدید و ممکنه علاقه‌تون خیلی براساس واقعیت نباشه یا اگر الان ببینیدش نظرتون تغییر کنه. اینکه بدون وجود هیچ رابطه‌ای توی تلگرام بهشن پیام بدید ممکنه صورت خوبی نداشته باشه به ویژه اینکه نسبت فامیلی هم دارین. بهتره دنبال فرصتی باشید که بتونید خودش را خانواده‌اش رو ببینید و مثلا اول به یکی از اعضای خانواده‌اش (مثلا خواهیر یا…) نزدیک و صمیمی‌تر بشید و از اون طریق بتونید با هم تعامل داشته باشید.

سلام وقت شما بخیر،من دختری ۲۷ساله هستم که حدود ۱۴ساله که از پسر همسایمون که خانواده کامل مذهبی هستن خوشم میاد ولی هیچوقت نشده که این علاقه و محبت خودمو ابراز کنم از دور میبینمش و همیشه برام مهم بودن تا به حال هم با هیچ آقایی ارتباطی نداشتم گاهی از دور بهم نگاه میکنیم ولی نمیدونم چیکار کنم تاحالا که درگیر درس و کار بودم ولی آلان میخوام تکلیف این محبت و دوست داشتن مشخص کنم نمیدونم چه طوری آقا نسبت به محبت و علاقه خودم آگاه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی شروع علاقه شما از سن 13 سالگی بوده است که باید به این نکته توجه کنید در آن زمان شما نوجوان بودید و ممکن است علاقه‌ای از سر هیجان باشد. دلیل انتخاب خودتان و معیارهایی که برای ازدواج درنظر دارید را بررسی کنید. با توجه به شرایط مذهبی بودن خانواده او، نیاز است که رابطه شما از طریق خانواده شکل بگیرد و شما برای خانواده ایشان دیده شوید. اشاره کردید می‌خواهید تکلیف این عشق و محبت را می‌خواهید روشن کنید، اما هنوز رابطه‌ای شکل نگرفته است که او بخواهد تکلیفی را روشن کند. اگر او تابحال متوجه توجه شما به خودش نشده باشد، شاید اصلا در قید و بند شروع رابطه عاطفی و ازدواج نباشد.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام استاد عزیز من ی مدتی بود از پسر همسایمون خوشم می یومد و حتی تونستم درفضای پیداش کنم و دوستانه حرف می زدیم ولی یه شب از دهنم پرید و نا خداگاه بهش گفتم ک وابستت شدم خوب ایشونم گفتند ک هیچ حسی به من ندارند و منو بلاک کردند .. منم دیگه کاریش نداشتم ولی همیشه تو ذهنم بهش فکر میکردم ک بعد ی مدت خبر رسید که رل زده یا بهتر بگم با ی دختری دوست شده منم وقتی فهمیدم کلا دورش و خط کشیدم حتی اگه جایی بیرون میدیدمش اصلا نگاش نمی کردم و دیگه سلام و احوال پرسی هم نمی کردم یه جورایی به خودم گفته بودم ک از فکرش بیا بیرون و بهش فکر نکن بعد 2 هفته از این رفتارام رفتارای اونم عوض شد هعی نگام میکرد و من سنگینی نگاش و حس می کردم ولی به روی خودم نمیاوردم انگار که برای من وجود نداره ولی اون از این کاراش بر نمی داشت و چند بار دوستاش بهش تیکه می نداختن ک هعی نگاه نکن و اینا … اونم میگفت عشقم میکشه نگاش کنم بعد چند روز به دوستام میگفت ک منو دوس داره وبا دوست دخترش بهم زده و اینا و حتی منو از بلاکی هم در اورده و بهم اس داده ولی من گوشیم خرابه و تا چند روز دیگه درست میشه و الان نمی دونم اگه بهم ابراز احساسات کنه چ واکنشی انجام بدم؟ وقتی من از حسم گفتم منو نادیده گرفت پس الان من چجوری سریع باورش کنم اصن چرا یهویی اینطوری شد دلیل این رفتاراش و نمی فهمم؟؟ خواهشن کمکم کنید

سلام دوست گرامی در صورت برگشت ایشان به رابطه، اینبار شما خوددار باشید و هیچ ابرار علاقه ای نکنید اینسری نویت ایشان هست که نشان بدهند که نه از سر تفنن و بیکاری، بلکه با علاقه سمت شما امده اند

سلام دختری هستم ۳۰ ساله که دوران دانشگاهشو گذرونده برای انجام یه سری کارهایم وارد مکان اداری شدم در آنجا متوجه پسری شدم که بارها بهم توجه داشت مثل زل زدن خواستم علت توجهش رو در مورد خودم بدونم چون خودم هم تقریبا از ایشون خوشم اومده بود ولی وقتی به پیجشون مراجعه کردم کامنت گذاشتم و در مورد اینکه خودش هم برای من دوست داشتنی وجذاب هست رو بهش گفتم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم علت کارش چی بود از اینکه توجهش را نشان بدهد و هیچ جوابی ندهد از اون گذشته همچین برای اون پسر هم غریبه نبودم یه شناختی هم روی شخصیتم داشت ولی باز هم جوابی دریافت نکردم

دوست عزیز با سلام ابتدا واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان ارباب رجوع از شما خوششان امده و توجه کردن. پس پیام دادن شما اشتباه بود اکنون لازم به انجام کاری نیست و اجازه بدهید اگر قرار هست ارتباطی صورت بگیرد از سمت ایشان باشد

سلام خسته نباشید.. من 28 سالم هست و یه پسر 25 ساله تو دانشگاه از من خوشش اومده بود و من اونموقع نفهمیدم که چقدر دوستم داره و چون دختر مغروری بودم نشون نمیدادم اونم فک کرد من خوشم نیومده کلا سرد شد اما احترام کامل بینمون هست..من الان خیلی ازش خوشم اومده چون بسیار ویژگی اخلاقیش همونیه که دوس دارم و دوس دارم بیشتر بشناسمش..حتی قراره برای روز دفاعش براش کادو بخرم که بفهمه بهش علاقه دارم..ایا مشکلی داره این کار؟؟ و اینکه درباره رفتار قبلم ازش عذرخواهی کنم؟چون دیده بودم سرد شده یه بار قهر کردم بعد خودش اومد جلو و گرم شد و من هم خوب رفتار کردم باهاش اما دیگه بعد اون مثل قبل باهام خاص نشد و الان 8 ماه میگذره..خیلی دوست دارم بیشتر بشناسمش و علاقمو بهش نشون بدم..حتی الان بااینکه بهش پیشنهاد همکاری دادم تو کار راحت قبول کرده خب یعنی بدش نیومده دیگه..دوست ندارم کاری کنم که بخواد کلا بد فکر کنه و بگه اینکه تا 6 ماه پیش محل نمیداد الان چطورگرم رفتار میکنه..خداشاهده زمان میبره خب بخوام از کسی خوشم بیاد و بااینکه خواستگار دکتر و استاد زیاد داشتم اصلااا از هیچکدوم خوشم نیومد و این تنها کسیه که معیارهای منو تو ازدواج بهم زده..من هیچوقت فک نمیکردم از کوچکتر از خودم خوشم بیاد..لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی ۱-خرید کادو در ابتدای امر توسط شما اشتباه هست ۲-در مورد رفتار اولیه یک توضیح مختصری بگید و نمیخواد توجیح کنید ۳-میتونید غیر مستقیم ابراز علاقه برای اشنایی بیشتر کنید

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. این درسته که تو رابطه یه دختر هر چقدم که عاشق و شیفته طرف مقابل باشه نباید نشون بده که عمیقا عاشقشه؟ درسته که نباید سهل الوصول بود؟ درسته که آقایون وقتی از عشق یه خانوم مطمئن میشن و میدونن که خانوم فقط به اونا فک میکنه یه کوچولو سرد میشن؟ ما تا چه حد باید احساساتمون رو به طرف مقابل نشون بدیم؟

دوست عزیز سلام

می‌خوام جواب تمام سوالتتون رو در دو جمله بگم: 1. خودتون باشید 2. متعادل رفتار کنید. اگه کسی رو دوست دارید، دیگه دوست دارید، خودتون باشید؛ نشون بدید علاقتون رو، اما در حد متعادلش. هر چیزی باید در حد تعادل باشه. اگه کسی بعد از اینکه فهمید شما بهش علاقه دارید، نسبت به شما سرد شد؛ اگه کسی فهمید شما دوستش دارید، دست از تلاش برداشت، یعنی اون آدم به درد ارتباط با شما نمی‌خوره! یعنی اونقدر از نظر روانی به پختگی نرسیده که برای شما مناسب باشه. البته باز هم تکرار می‌کنم در حد میانه. درسته که یک سری تکنیک‌ها برای جذب آقایون وجود داره، مثل اینکه شما بهتره برای اولین بار پیشنهاد نکنید، اما این‌ها به این معنی نیست که علاقتون رو نشون ندید، معنیش اینه که بعضی چیزها جز مهارت‌های ارتباطیه و وقتی اون‌ها رو یاد بگیرید، قطعا ارتباطات بهتری خواهید داشت.

سلام وقتتون به خیر. ببخشید من به یه فردی علاقه مند شدم اما خیلی روزای اول سعی میکردم با عقلم پیش برم و عجولانه و احساساتی تصمیم نگیرم بعد از اینکه کلی دلیل پیش هم گذاشتم دیدم پسر بدی نیست اما یه مشکلی ک این وسط هست اونم اینه ک یه وقتایی یه سری رفتار از خودش نشون میده ک نشان دهنده اینه ک اونم از من بدش نمیاد اما خیلی وقتا برعکس اینم عمل میکنه اصلا نمیتونم بفهمم حسش چیه حتی برای بار اولم من از علاقه خودم گفتم گفت باید فکر کنم تو دوراهی موندم منم پیش خودم گفتم حداقل از این خیالم راحته ک ۱۰ سال از من بزرگ تره و با پسرای ۱۸ و ۲۰ ساله های الان فرق داره از روی احساسات جوانی نمیخواد تصمیم بگیره ولی واقعا نمیدونم چی کار کنم نمیتونم بفهمم حسش چیه

سلام دوست گرامی به نظر میرسد شریک عاطفی شما فردی منطقی و درون گرا باشد و با منطق در رابطه هستند / پس شما هم منطقی باشید و طی صحبت با هم و رسیدن به شناخت مورد نظر در مورد درست بودن رابطه تصمیم بگیرید

سلام خسته نباشید عذرمیخوام یک سوال دارم. من توی یک رابطه ای هستم که خیلی ابراز علاقه میکنم اما طرف مقابلم بیشتر با کارهاش بهم نشون میده خیلی کم پیش میاد که بخواد با حرف بهم ابراز علاقه کنه. من 25 سالم هست و اون 35 سالش. به نظرتون ابراز علاقه زبونی من از نظر اون لوس بازی نیست؟ میخوام بدونم من هم بگم یا نه کلا من هم دیگه نگم.

دوست عزیز سلام

می‌خوام به سوالتون تو دو قسمت جواب بدم. قسمت اول مربوطه به سوال خودتون؛ پرسیده بودید که آیا ابراز علاقه زبونی لوس بازیه؟ ببینید، اینکه چقدر و چطوری تو یه رابطه ابراز علاقه درسته یا به قول شما لوس بازی نیست، خیلی زیاد به عمق رابطه، هدف رابطه، سلیقه دو طرف و … بستگی داره. اما یه چیزی شاید اینجا بتونه کمکتون کنه، اونم اینه که یاد بگیرید خودتون باشید! به عبارت دیگه، نقش بازی نکنید، ببینید به نظر خودتون بهتره چی کار کنید. البته، ممکنه شما به دلیل تفاوت سنیتون، نگران باشید که این رفتار کودکانه به نظر بیاد یا … . در این مورد شاید بهترین کار اینه که غیر مستقیم یا حتی مستقیم در این باره نظرشون رو بپرسید.

اما مساله دوم، شما گفتید که ایشون با کارهاشون بهتون ابراز علاقه می‌کنند. در بحث زیستی، اکثر خانم‌ها (نه همشون) بخش کلامی مغزشون فعال‌تر از آقایون هست؛ به همین دلیل هست که خانم‌ها اکثرا خیلی راحت‌تر می‌تونن احساساتشون رو بیان کنن تا آقایون. علاوه بر اون، قسمت راست مغز خانم‌ها، بزرگ‌تر از آقایون هست. قسمت راست مغز بیشتر به احساسات و عواطف مربوطه. به همین دلیل خانم‌ها بیشتر احساساتی‌تر یا رمانتیک‌تر هستند و برای همین شما خیلی راحت‌تر می‌تونید احساساتتون رو بیان کنید. این قضیه همیشگی نیست، اما معمولا اینطوریه.

سلام..97.3.1با ی پسر دوس شدم و ب مدت 226 روز باهم رابطه ای خوب داشتیم.یکی از فامیلای دوستم خیلی اذیت میکرد هروقت داشتم باهاش حرف میزدم.تصمیم گرفتم ک تلافی کنم یجوری تو تلگرامم باهم درارتباط بودیم ک ی روز بهم پیش دادم منم ب خاطر تلافی قبول کردم و ب دوس پسرم گفتم ک کاری کردم بهت میگم.22بهمن 97 فامیل دوستم بهم گف ک دوس پسرت گفته ک من بهت پیش بدم و…من هرچه برای دوس پسرم توضیح میدم جریان چی بوده قبول نمیکنه.قبلا بهش پی یا ز میزدم ج نمداد ولی الان جواب میده.یکی بهم گفت ک هنوز دوست داره.منم خیلی دوسش دارم و جدایی ازش برام خیلی سخته باید چ کار کنم.الان دوماه وشش روزه ک جدا شدیم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام دوست گرامی کاملا اقدام شما کودکانه و اشتباه بوده است و اینکه برای تلافی،وارد‌رابطه با فرد دیگر حتی با اطلاع پارتنرتان شده اید کار غیر منطقی میباشد اینکه ایشان ناراحت هستند کاملا درست و بجا هست بهتر هست سعی کنید در یک جلسه حضوری با دوستتان صحبت کنید و با ابراز پشیمانی از کارتان از ایشان فرصت مجدد بگیرید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هر دختری ممکن است زمانی از پسری خوشش بیاید اما نداند که چطور علاقه ی خود را به آن فرد ابراز کند. در فرهنگ ایران، به طور معمول اینطور جا افتاده است که معمولا ابراز علاقه اول از سمت پسر به دختر باشد، به همین دلیل شاید بر عکس این کار کمی سخت به نظر بیاید. شما ممکن است از انجام این کار احساس خجالت کنید یا حس کنید کار درستی نباشد؛ به خاطر داشته باشید که شما به عنوان یک دختر حق دارید علاقه ی خودتان را به کسی که دوست دارید، نشان دهید. اما چطور؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور به بهترین روش به فرد مورد علاقه یتان بگویید دوستش دارید.

فهرست مطالب

شاید مدت ها است که یکی از همکلاسی هایتان را از دور تحت نظر دارید، نظراتش را دوست دارید و هر بار که او می خندد، قلبتان از شوق به قفسه ی سینه تان میکوبد یا این که یکی از همکارانتان توجه تان را جلب کرده، اما هنوز جز یک سلام و احوالپرسی ساده حرف دیگری با هم نزده اید. نشان دادن علاقه به این فرد که خیلی هم او را نمی شناسید، کار دشواری است و باید قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد، ابتدا باید سر صحبت را با او باز کنید تا کم کم نسبت به هم شناخت پیدا کنید. پس از اینکه تاحدودی با هم آشنا شدید، حالا می توانید از توصیه هایی که در این مقاله آورده شده است استفاده کنید و به صورت غیرمستقیم، علاقه ی خود را به او نشان دهید. برای اینکار باید صبر داشته باشید؛ در بیشتر وقت ها ابراز علاقه ی سریع و مستقیم (به خصوص در اول رابطه) تا حدودی برای پسرها عجیب و غریب است و سعی می کنند خود را عقب بکشند.

اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که سر صحبت را با او باز کنید. حتی اگر از دور به نظرتان برسد که او تمام معیارهای مورد نظرتان را دارد، تا زمانی که با او گفتگو نکنید و او را نشناسید، نمیتوانید مطمئن شوید. راهی را برای باز کردن سر صحبت باز کنید ـ در این مرحله هدف این نیست که او را به خودتان علاقه مند کنید، بلکه باید متوجه شوید که آیا خودتان واقعا او را دوست دارید. بهترین راه برای اطمینان یافتن از علاقه ی خودتان این است که گفتگوی دوستانه ای را درباره ی علایق مشترکتان شروع کنید، یعنی همان روشی را در پیش بگیرید که با هر فرد دیگری که مرتب او را می بینید، اما به خوبی نمی شناسید، انجام می دهید. برای مثال از همکلاسیتان درباره ی تکلیف تعیین شده سوال کنید یا به موضوع جالبی که در سر کلاس درس گفته شده، اشاره کنید. اگر همکار هستید، خیلی راحت و صمیمانه از او بابت پروژهای که با موفقیت به اتمام رسانده و همه از آن اطلاع دارند، تعریف کنید، دربارهی کارهای معمول شرکت از او سوال کنید یا این که از ناهار سلف تعریف کنید. همین روال را میتوانید درباره ی پسری که از طریق دوستان دیگرتان با او آشنا شده اید، به کار ببرید، این کار برایتان راحت تر خواهد بود، چون حتماً علایق مشترک فراوانی با هم دارید. یا این که میتوانید درباره ی اتفاقات اطرافتان در یک دورهمی دوستانه، مثلاً آهنگی که در کافه پخش می شود یا آخرین کتابی که خوانده اید، صحبت کنید. چنانچه تا به حال اصلاً با پسر مورد علاقه تان حرف نزده اید، میتوانید جلو بروید و خودتان را معرفی کنید. قبل از آن که برای آشنایی جلو بروید، حتماً به موضوعی برای گفتگو فکر کنید تا وقتی از این آشنایی هیجان انگیز دستپاچه شدید، حرفی برای زدن داشته باشید. وقتی با این روش و با یک لبخند دوستانه با دیگران خودمانی شوید، مطمئن باشید اکثر مردم برخوردی نمی کنند که از معرفی کردن خودتان پشیمان شوید. اما اگر پسر مورد توجه تان جزء استثنائات بود و با بی ادبی و رفتاری سرد و غیردوستانه جوابتان را داد، حداقل کمی بیشتر با شخصیت او آشنا می شوید و متوجه می شوید که احتمالاً تاثیر اولیه ی مناسبی روی او به جا نگذاشته اید.

بعد از آن که سر صحبت را با او باز کردید، این فرصت را پیدا می کنید تا این گفتگوی دوستانه را به یک امر عادی طبیعی کنید. به این ترتیب “به دختری که باهاش حرف میزنم” تبدیل می شوید و از حالت “یه دختر غریبه ای که یه بار باهاش حرف زدم” خارج می شوید. برای این که این گفتگوها معذبتان نکند و فشار از رویتان برداشته شود، به خاطر داشته باشید که تمام دوستی ها در اصل همینطور شروع می شود. سر کلاس درس کنار یک نفر می نشینید، گفتگویی را درباره ی علایق مشترکتان شروع می کنید و خیلی سریع این کار را در تمام کلاس هایی که با هم دارید، انجام می دهید. این روال روند پیشرفت طبیعی دوست شدن دو غریبه ای است که فقط به طور گذری یکدیگر را می شناسند، آنها از طریق مشغله های مشترکشان به هم متصل میشوند و به این ترتیب گام بعدی را به راحتی شروع میکنند.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

بعد از آن که حرف زدن با هم را شروع کردید و متوجه شدید او واجد ویژگی هایی است که مهمترین معیارهایتان را برآورده میکند، نوبت به این می رسد که بفهمید آیا دختری در زندگیاش هست یا خیر. مسلماً این موضوع بسیار مهم است و به شما میگوید که آیا میتوانید انتظاراتتان را به واقعیت تبدیل کنید یا خیر. اگر او به موردی اشاره نکرد که از روی آن متوجه وضعیت زندگی عشقی اش بشوید، مستقیماً از او سوال کنید. اگر او راجع به کار جدیدی که به تازگی انجام داده است، حرف زد، از او بخواهید که جزئیات بیشتری را برایتان تعریف کند و بگوید که آن را با چه کسی انجام داده، خانواده، دوستان یا نامزد و دختر مورد علاقه اش؟

وقتی مرحله ی گفتگوهای تصادفی را پشت سر گذاشتید و مدتی به طور مرتب با هم حرف زدید، زمانی را برای یک گفتگوی دونفره در نظر بگیرید. تا این موقع احتمالاً با توجه به محل آشناییتان و حرفهایی که به هم زدهاید، به علایق مشترک یکدیگر پی برده اید. بنابراین به راحتی می توانید رابطه تان را از محیط اداره، کلاس درس و دورهمی با دوستان مششترکتان جلوتر ببرید و ترتیب یک قرار دونفره را بدهید. اگر شک دارید، فعالیتی را انتخاب کنید که درباره ی آن صحبت کرده اید و هر دو نفر آن را دوست دارید، سپس به او پیشنهاد بدهید که دو نفری آن را امتحان کنید. اگر موافقت کرد، شماره تلفنتان را به او بدهید و بگویید که هر موقع وقتش آزاد بود، با شما تماس بگیرد تا هماهنگ کنید.

 

همگی ما میخواهیم شریک زندگیمان حس شوخ طبعی داشته باشد، اگر همیشه لبخند به لب نداشته باشیم، زندگی بیش از حد کسل کننده میشود. اگر بتوانید فرد مورد علاقه تان را به خنده بی اندازید، مطمئن باشید که اوضاع بر وفق مرادتان است و احتمالا کم کم توجهش به شما جلب می شود. از طرف دیگر شما هم باید به شوخی هایش بخندید، حتی اگر بامزه نباشند، در واقع اگر شوخی هایش بامزه نیست، حتماً باید بخندید. خنده تان باید چیزی بین یک خنده ی نخودی و یک قهقهه ی دیوانه وار باشد. شاد و آرام باشید و در عین حال مطمئن شوید که او متوجه شده چه شخصیت فوق العادهای دارید و چطور واقعاً از زندگی لذت می برید.

وقتی پای عشق و علاقه و قرار گذاشتن در میان باشد، همگی ما گاهی به بنبست برخورد میکنیم. گاهی اوقات کمی کمک گرفتن از دوستان همان کاری است که شما را به نتیجه می رساند. اگر می خواهید عشقتان را به پسر مورد علاقه تان اعتراف کنید، چرا این موضوع را با بهترین دوستش در میان نگذارید؟ خیلی راحت میتوانید از دوستش بپرسید که آیا دختری در زندگی پسر محبوبتان وجود دارد و این که او درباره ی شما دو نفر چه فکری میکند یا به نظر او شما شانسی برای جلب علاقه ی دوستش دارید یا خیر. البته اگر این گفت و گو ناراحتتان می کند، یا با دوست صمیمی او آشنایی زیادی ندارید، بهتر است از سایر راه هایی که به شما پیشنهاد شد استفاده کنید.

اگر تولدتان است، که چه بهتر، اگر هم نیست، میتوانید دوستانتان را به یک دورهمی دوستانه دعوت کنید، مثلا با دوستانتان در یک رستوران، پارک یا فضاهای دیگر قرار بگذارید و او را هم به جمع خود دعوت کنید. به او بگویید که بدون دلیل میخواهید دور هم جمع شوید و از او هم دعوت کنید. این جمع شدن به هر دوی شما اجازه می دهد در فضایی خارج محل تحصیل یا کار همدیگر را بشناسید و علاوه بر آن ارتباط صمیمی تری با هم پیدا کنید.

واقعیت را بخواهید، برانگیختن حسادت دیگری کار ناموجهی است. تحریک کردن حسادت مرد مورد علاقه تان نتیجه ی عکس می دهد و اصلاً فکر خوبی نیست. اگر واقعاً او را دوست دارید و فکر می کنید می توانید آینده ای با او داشته باشید، به هیچ وجه درباره ی روابط عاشقانه ی قبلی خود حرفی به او نزنید. اگر می خواهید او به چشم عشق زندگی اش و شریک آینده ی زندگی اش به شما نگاه کند، باید مطمئن شود که شما هیچ تعهد عاطفیای به مرد دیگری ندارید. اما اگر دائماً درباره ی خواستگارها و روابط قبلی خود حرف بزنید، او به این نتیجه می رسد که فکرتان مشغول تر از آن است که بتواند روی شما حساب کند. سعی کنید گفتگوهایی دوستانه، بانشاط و سرشار از مثبت اندیشی داشته باشید.

انسان ها علاقه دارند بیشتر با افرادی در ارتباط باشند که حرف ها و فعالیت های مشترک بیشتری دارند. فرض کنیم پسر مورد علاقه تان خوره ی کتاب و عضو یک باشگاه کتابخوانی است یا عاشق فعالیت های ورزشی و تفریحی، او به هر فعالیتی که علاقه داشته باشد، اگر شما هم به فعالیت ها و سرگرمی های محبوبش علاقه نشان بدهید، بهانه ای پیدا میکنید تا با هم باشید و به او نشان بدهید که به نظرتان چه پسر باحال و جذابی است. البته در نظر داشته باشید که فعالیت هایی را انتخاب کنید که بین شما مشترک است، چون نقش بازی کردن به مدت طولانی هم برای شما خسته کنندست و هم فرد مقابل متوجه این مصنوعی بودن می شود.

دخترها، حامیان پرو پاقرص دوستانشان هستند و از رویاها، اهداف، آرزوها و دستاوردهای دوستانشان حمایت می کنند. البته پسرها هم هوای یکدیگر را دارند، اما آنها همه چیز را راحت تر میگیرند. اگر به نحوی عمل کنید که انگار از صمیم قلب به موفقیت های کارشان، در محل کار، باشگاه یا هر موقعیت دیگری، اهمیت می دهید، او شما را دختر الهام بخشی میبیند که دوست دارد دائماً کنارش باشد تا از او انگیزه بگیرد. او قدر حرف های محبت آمیزتان و نظر مثبتی را که درباره اش دارید، خواهد دانست. وقتی به او انگیزه بدهید و در کنارش باشید، او نیز به همین ترتیب با شما رفتار خواهد کرد. برای نتیجه گرفتن از این راهکار باید قدری صبور باشید، چون سریع جواب نمی دهد. پس آهسته و پیوسته پیش بروید.

البته باید مراقب باشید که تعریف هایتان مصنوعی و چاپلوسانه نباشد. تعریف هایتان باید معنی داشته باشد، نمی توانید همینطور بدون هیچ علتی بند را آب بدهید که او چقدر باهوش، بامزه، دوست داشتنی و جذاب است، هر چقدر هم دلتان بخواهد از این تعریف ها بکنید، نباید راز دلتان را اینطور برملا کنید. اگر این کار را بکنید، او فکر می کند که شما چه دختر عجیب و غریبی هستید و رویاهایتان ظرف یک ثانیه نقش بر آب میشود. البته همه ی ما دوست داریم که دیگران هر از گاه از ما تعریف کنند. با لحنی بیخیال و شوخ، آمیخته به رفتار شیرین دخترانه از او تعریف کنید؛ اگر هم فرستادن پیام را برای تعریف کردن از او انتخاب کرده اید، حتماً از شکلک های مناسب استفاده کنید. مسلماً از همه تعریف نمی کنید، او باید کاری کرده باشد که مستحق این تعریف و تمجید باشد. او متوجه این نکته خواهد شد.

اعتراف عشق به پسری که مدت ها از آشناییتان با او میگذرد، برخلاف ابراز علاقه به پسری که تازه با او آشنا شدهاید، بسیار سخت است و این بار مانع بزرگی را پیش رو دارید. این آشنای قدیمی به اکثر نشانه های غیرکلامی واکنش نشان نخواهد داد، چرا که خودش را در ناحیه ی دوستی قرار داده است و بسیاری از علامت هایتان را به عنوان سیگنال های کاملاً دوستانه توجیه خواهد کرد. بنابراین هرچند عاشق کردن او غیرممکن نیست، اما باید بیشتر تلاش کنید. فقط اول باید مطمئن شوید که دختر دیگری در زندگی اش وجود ندارد.

اولین کار تغییر دادن دینامیک رابطه تان است. آیا معمولاً روزها در کنار هم هستید و با دوستان دیگرتان بازی یا ورزش میکنید؟ او را به یک قرار دونفره دعوت کنید، مثلاً از او بخواهید که با هم یک رستوران جدید را امتحان کنید. اگر غالباً دوستانتان هم حضور دارند و اکثر اوقات گروهی بیرون میروید، به او پیشنهاد بدهید که این بار محض تنوع خودتان دو نفر با هم به سینما بروید. نکته ی مهم این است که این قرار باید غیرمنتظره و به وضوح صمیمانه تر از فعالیت های معمولی باشد که با هم انجام می دهید تا به این ترتیب انرژی دوستی به انرژی عشق تبدیل شود.

اگر در یک جمع دوستی هستید، احتمالا دوستان مشترک زیادی دارید. از یکی از این دوستانی که اعتماد بیشتری به او دارید و صمیمی تر هستید کمک بگیرید و در مورد احساستان با او صحبت کنید. این گفت و گو به شما کمک می کند تا هم نسبت به علاقه ی فرد مقابل نسبت به خودتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و هم در مورد راه هایی که بتوانید به طور غیر مستقیم تر، دوست داشتن خود را ابراز کنید، مشورت بگیرید.

حتی فکر کردن به این اعتراف عشق بی پرده ترسناک است، اما اگر مدت ها است یکدیگر را میشناسید، علامت های غیرکلامی و غیرمستقیم او را متوجه عشقتان نخواهد کرد. این نکته را ملکه ی ذهنتان کنید: این که متوجه شوید آیا امیدی برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه وجود دارد یا خیر، احتمالاً بهتر از این است که تا ابد درباره ی اگرها و ای کاش ها فکر کنید، به خصوص اگر او جایگاه مهمی در زندگیتان داشته باشد. لحظه ای را که جو صمیمانه ای بین تان برقرار است، برای اعتراف عشق انتخاب کنید، مثلاً می توانید در قرار دونفره ای که در بالا راجع به آن توضیح دادیم، به او ابراز علاقه کنید. در این صورت هر دو نفر قدری حساستر خواهید بود و شروع گفتگو درباره ی عشق طبیعی تر به نظر خواهد رسید. مثلاً می توانید برای ابراز علاقه تان به او جملات بی خطر زیر را امتحان کنید: “هر چقدر بیشتر می شناسمت، بیشتر بهت علاقه مند میشم.” “تا حالا هیچ وقت جدی راجع به خودمون فکر کردی؟” حواستان باشد، به خاطر رابطه ی آشنایی که داشتید، شاید حتی این جملات هم کمی سنگین به نظر برسد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از قبل خودتان را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید.

اگر حتی نمی توانید او را راضی کنید که با شما یک قرار دو نفره و صمیمانه تر داشته باشد، چه برسد به این که لحظه ی عاشقانه ای را خلق کنید و احساستان را به او بگویید، بهتر است به همان دوستی اکتفا کنید. به احتمال زیاد علاقه تان دوطرفه نیست. بااین حال واکنش منفی می تواند علامت خجالتی یا عصبی بودن او برای تغییر دادن نوع رابطه هم باشد، پس ممکن است خودش نزدتان برگردد. در هر حال اجازه بدهید با خودش خلوت کند و تصمیم بگیرد و خودتان سرحال و باانرژی در این مدت به زندگیتان ادامه بدهید.

دوست داشتن و علاقه مندی به فرد دیگر کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما، همیشه به خاطر داشته باشید که افراد معیارهای متفاوتی دارند و ممکن است شما لزوما معیارهای لازم فرد مقابل را نداشته باشید. این مساله لزوما به معنای مشکل یا کمبود در شما نیست؛ همانطور که ممکن است کسی از شما خوشش بیاید ولی، شما تمایل زیادی به ارتباط صمیمی تر با او نداشته باشید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم، از همان ابتدای راه به این نکته توجه داشته باشید که گاها با وجود علاقه ی شما، ممکن است فرد مقابل چنین علاقه ای به شما نشان ندهد.

نشان دادن و ابراز علاقه ی دختر به پسر کار دشواری نیست؛ اما چگونه؟ گاهی پیش می آید که شما از کسی که خیلی نمی شناسید، خوشتان بیاید. در این زمان، لازم است در قدم اول، گفت و گویی با او شروع کنید تا بهتر بشناسیدش. سپس این مکالمه و گفت و گوها را بیشتر کنید و به صورت یک عادت همیشگی در بیاورید. در قدم بعدی، ببینید که آیا او در رابطه ی جدی با کسی هست یا خیر. بعد از اینکه گفت و گوهایتان بیشتر شد و علایق مشترکتان را شناسایی کردید، از یکی از این علایق مشترک استفاده کنید و رابطه را به صورت دوستانه خارج از محیط کار/تحصیل و … هم ادامه دهید. در نهایت، نکاتی وجود دارد که شما می توانید برای نشان دادن علاقه ی خود از آن ها استفاده کنید:

1. لبخند زدن و حس طنز داشتن، از فاکتورهای جذابیت محسوب می-شوند.

2. از دوست صمیمی او کمک بگیرید و در مورد علاقه تان با او صحبت کنید.

3. او را به مهمانی خود دعوت کنید.

4. در مورد دوست پسر قبلی خود صحبت نکنید.

5. به سرگرمی های او علاقه نشان دهید.

6. توجه و حمایت خود را به او نشان دهید.

7. از او تعریف کنید.

گاهی شما به کسی علاقه دارید که مدت هاست او را می شناسید. در چنین مواردی، بهتر است در قدم اول، فضای رابطه را کمی تغییر دهید؛ مثلا اگر قبلا رابطه ی دوستانه داشتید، اینبار کمی چاشنی صمیمیت و علاقه هم به آن اضافه کنید. در قدم بعدی، در مورد علاقه یتان با او صحبت کنید؛ شاید به خاطر مدت آشنایی ای که داشتید، مواردی که در قسمت اول گفته شد، خیلی کمک کننده نباشد. قدم سوم این است که پاسخ هایی که از سمت او میگیرید توجه کنید، مثلا اگر در برنامه های صمیمی تری که ترتیب می دهید شرکت نمی کند یا خیلی تمایل نشان نمی دهد، شاید نشان دهنده ی این باشد که خیلی به این نوع از رابطه تمایل ندارد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

11 بازدید

41 بازدید

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

87 بازدید

82 بازدید

164 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من دختری۲۰ ساله هستم سالهاست عاشق پسردایی هستم اون یه سال ازم بزرگ تره و دور از من زندگی میکنه ولی هر دوهفته میاد و من میبینمش قبل از این که بره دانشگاه حس میکردم اونم بهم علاقه من بوده باشه حتی از یکی از ِآشناهامون پرسیدم اینو تایید میکرد ولی مدتی یعنی سه سال شده بهم بی محلی میکنه و دیگه بهم علاقه ای نشون نمیده..با وجود اینکه من هر چی میگذره بهش بیشتر علاقه مند میشم..و نمیتونم به کسی دیگه فکر کنم..اون منو عاشق خودش کرده و رفتاراش بی علامت هم نبوده ولی دیگه سرد شده..منم اخلاقم کمی خجالتی هستم هم زود عصبانی میشم ‌‌برای همین از وقتی اون اینطور شده منم از رو اجبار بهش بی محلی میکنم ولی واقعا برام سخته برای همین نمیخوام دیگه صبر کنم میخوام به دوستم بگم که از طرف خودش درباره سوال کنه که آیاواقعابهم علاقه ای داره یانه..به نظرتون این راه درسته که از درونش و احساسات واقعیش بهم مطلع شم یانه..لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی اگر او به صورت مستقیم ابراز علاقه‌ای نکرده است، این مسیر به ضرر شماست و در حال حاضر روی رابطه‌ و علاقه‌ای حساب باز کردید که یک طرفه است. در ضمن راه‌‌حل شما که از دوستتان بخواهید تا نظرش را بداند، مسیر اشتباهی است. برای یادگیری مسیر صحیح جذب عشق، از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

من عاشق پسر ھمسایہ ی قبلیمم دو سال ھس ک عاشقشم و 14 سالمہ و خیلی دوسش دارم ولی اردیبھشت اثاث کشی کردن و بازم میاد توی محل ولی حتی میاد من نمیتونم نگاھش کنم چه برسہ بش بگم دوسش دارم ولی من خیلی دوسش دارم چیکار کنم بہ دوست صمیمیش بگم به اون گفته که من خیلی دوست دختر دارم تو شجاعت حقیقت بود و این فقط در حدی بازی بود و من بھش ابراز علاقہ نکردم چیکار کنم خیلی دوسش دارم نمیتونم ازش بگذرم و چند وقت پیش ازم شمارہ خواست و من ندادم تازہ مامانم خیلی سختگیرہ

سلام دوست گرامی سن شما برای این ارتباط کم است و به دلیل هیجانات غالب در این سن نسبت به او کشش پیدا کردید. اما این نکته را بخاظر داشته باشید، گفتن علاقه به صورت مستقیم، مسیر اشتباهی برای شماست و نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.

سلام.من دختری هستم ۲۴ساله و علاقه به پسری که هم دانشگاهیم هست پیدا کردم اما نمیدونم چطور بهشون بفهمونم درضمن دختری هستم با حفظ چاچوب ها و خط قرمز ها برای خودم اما ایشونو خیلی دوست دارم و ماه هاست از فکرش بیرون نمیام…خودشون خبر ندارن اصلا و الان نمیبینمش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی می‌توانید در دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» شرکت کنید تا راهنمایی صحیح و با توجه به شرایط فردی شما گفته شود.

سلام من هفته گذشته با یک نفر که یکی از دوستان به عنوان خواستگار معرفی کرده بود تلفنی صحبت کردم و قرار گذاشتیم همدیگر را ببینیم.اما بعد از دیدار هیچ تماسی دریافت نکردم، اما من از پسر خوشم اومده و چند روز میگذره و من منتظر تماس هستم.

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل تا بحال تصمیمی نگرفته است، ممکنه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا قرار ملاقات بعدی را بگذارد. ابتدا بررسی کنید که به چه دلیلی از او خوش‌تان آمده است؟ سپس به قرار ملاقات فکر کنید و آن را مرور کنید. آیا علائمی نشان داد که نخواهد رابطه را ادامه دهد؟ از طریق دوست‌تان که معرف بودند به صورت غیرمستقیم جویای احوال او باشید. و برای آموختن شیوه درست جذب عشق، از دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» استفاده کنید.

من چهارده سالمه شاید باورتون نشه ولی از هشت سالگی عاشق همسایمون شدم ولی دوسال پیش ما اسباب کشی کردیم الان من یجورایی شمارشو پیدا کردم مامانش معلم دینی مون شدو…. خب من خیلی دوسش دارم می‌خوام بهش بگم ولی اسممو نگم تو تلگرام با ی اکانت مجازی ب نظرتون درسته؟ میترسم خیلی دوسش دارم حاضرم جونمو براش بدم ولی از روبرو شدن با واقعیت میترسم میدونم برا سن من واقعا زوده اما دارم نابود میشم افسردگی دارم روزی دو ساعت بیشتر نمیخوابم تو درسام خیلییی افت کردم ولی میترسم اون از من یادش نباشه حالم خیلی بده ب خدا دوسش دارم:)

سلام دوست گرامی مسائلی که مطرح کردید تا حد زیادی مربوط به تغییرات دوره نوجوانی است. هیجانات در این دوره بسیار بالاست. اشاره کردید افسردگی دارید، این برچسب بزرگی است، آیا روانشناس به شما این مساله را گفته است؟ یا خودتان این تشخیص را گذاشتید؟ بهتر است فعلاً صبور باشید و از بیان احساسات خودتان به او جلوگیری کنید، چون با این اقدام ارزش شما پایین می‌آید و مسیر را برای سوءاستفاده او باز می‌کنید. برای بررسی دقیق احوالات روحی‌تان می‌‎توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دختری 13 ساله هستم که علاقه ای به دوست پسر داشتن ندارم پسری که من فقط 2 بار او را دیده ام به من ابراز علاقه کرده من امسال کلاس هشتمی میشوم و این پسر امسال به کلاس هفتم میرود من این مسئله را برای او توضیح دادم و گفتم که این علاقه عادی است و همه ی ما در این سن دچار چنین احساساتی میشویم اما حرف مرا قبول ندارد و میگوید علاقه من به تو این طور نیست من هم علاقه ای به این پسر ندارم چه واکنشی باید داشته باشم؟!

سلام دوست گرامی نحوه برخورد و واکنش شما به این پسر، کاملاً عاقلانه بوده و باید به شما تبریک گفت که بیشتر از سن خودتان متوجه شرایط و وضعیت سن نوجوانی هستید. شما روی همین عقیده که دارید بمانید و به او بگویید سن ما برای دوستی و شریک عاطفی بودن بسیار پایین است.

سلام و خسته نباشید من سارا هستم و ۱۷ سالمه و از پسری که از طریق گروه درسی مجازی آشنا شدیم خیلی خوشم اومد ایشون همیشه جوری رفتار میکنن که یا عاشق نمیشن یا اگر بشن تا همیشه پای حرفشون هستن و همیشه هم بهم گفتن دنبال کسی باش که تورو واسه خودت بخواد و نه چیز دیگه ای مثل قیافه یا سواستفاده و پول و… ایشون همیشه جوری رفتار کردن که من در برخورد با ایشون محتاط بودم ولی سعی کردم ابراز علاقمو به نوعی پنهان کنم ایشون مهم ترین فرد بعد از خودم در زندگیم هستن و خیلی باایمان ولی در عین حال فرد خودی درصورتی که خب شاید نتونستم خوب بشناسم شاید اما توی این پنج شش ماهی که شناختشون همیشه داشتن رفتار ها و طرز برخورد هایی رو بهم یاد میدادن چون کلا یک شخصیتی که دارن دوست دارن که همیشه یک فرد مهم واز دید بقیه و اطرافیانشون نشون داده بشن ومن نمی‌دونم که ایشون میخوان منو گول بزنن و مخ زنی کنن چون میدونن که من همچین آدمی نیستم که زود پا بدم بااینکه خیلی علاقه دارم نمی‌دونم که میخوان منو امتحان کنن یا نه اینم بگم که ایشون ۱۸سالشونه و من روز به روز علاقم بیشتر میشه همیشه سعی کردم رفتاری از خودم بروز ندم که غیر عرف باشه و ایشونو با احساسات و علاقه خودم خسته خودم چون اعتقادند این بود که اگر علاقه داشته باشه علاقه من رو متوجه بشن خودشون میان و نیازی به اصرار ورزیدن نیست همیشه بهشون احترام گذاشتم و با محبت رفتار کردم تا اینکه یک شب رفتاراشون کاملا تغییر کرد و بهم گفتن که واسم خیلی مهم هستی و من میدونم که چه احساسی به من داری اگر کرونا نبود باهم می‌رفتیم بیرون وشام یا ناهار به حساب من و الان خیلی تغییر کردی و شبیه به هم شدیم محبوب دوست داشتنی بی اعتنا به بعضی مساعل و خونسرد و من میخواستم یک‌چیزی بهت بگم ولی آنلاین نیستی چقدر کم آنلاینی هر موقع آن شدی یادم بندار بهت بگم وقتی من خیلی تنها و بی حوصله ام اگر جای من بودی وست داشتی خدایی نکرده سرتو بزنی به دیوار فقط یادآوریم کن یک کار خیلی مهم باهات دارم وقتی یادآوری کردم گفتن ده دقیقه صبر کن برم هفت رکعت نماز شب بخونم میام بعدم ازم عذر خواهی کردن واسه اینکه وسط صحبت یهو رفتن نماز من واقعا گیجم که ایشون چرا با من این رفتارارو دارن دفعه بعدی که یادآوری کردم مار مهمشوو گفتن حالشون خوب نیست فرداشم من خیلی خسته بودم چون در طول روز کلی کار داشتم از درس تا تحرک زیاد ورزشی و ایشون گفتن چون من خودم خستم بعدا بهم میگن نه تا موقعی که خسته باشم من ایشونو دوست دارم ولی منظورشونو نمی‌فهمم آیا دوستم دارن یا نه بعدم من آدمی نیستم که به خاطر افراد بی ارزش خودمو خورد کنم چون ایشون اصالت و شخصیت مهم و با فرهنگ من رو میدونن که با هر کس و ناکسی دوست نمیشم و اعتبار خودمو میدونم ولی نمی‌دونم دلیل این رفتارا چیه ؟؟ آیا میخواد توهین کنه به شعور ؟؟؟ آما اعتقاد من اینه که توهین به من در اصل توهین به خودشون تلقی میشه . ممنون میشم راهنماییم کنید و خووووب خوب توضیح بدید و جامع و کامل بگید و من قصد مشاور رفتن رو ندارم و به شما اکتفا میکنم و خواهشمندم توضیحات لازم باتوجه به شناختی که پیدا کردید رو بدید ممنون میشم در برابر صحبت هاییی که کردم لطفا زمان بیشتری برام بذارید واقعا مرسی از لطفتون . این رو هم بگم که ایشون همیشه جوری رفتار کردن که انگار با هیچ کس هیچ وقت دوست نبودن و همیشه نماز اول وقت دارن و قاری ولی در عین حال آهنگ رپ و راک گوش میدن و مغرور و سرد برخورد میکنن با همه چوری که انگار از بقیه سرتر هستن و از لحاظ درسم خیلی خوب هستن و یک دلیلش همین هست که خودشونو مهم تلقی میکنن پیش بقیه ممنونم بااازم خیلیییییییییییییییییییی.

سلام پرسش شما بسیار طولانی است و امکان پاسخ آن رد سایت وجود ندارد. می‌توانید نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه از پسر دخترخاله مامانم خوشم اومده ایشون ۲۵ سالشونه ومن ۱۸ یه مدتی بود که همو میدی میدیدیم و ایشون رفتاراش یه جوری بود که احساس کردم از من خوشش میاد بعد چندروز پیش با یه پیج فیک به دایرکتشون رفتم و فهمیدم که هیچکس تو زندگیشون نیست نظر خیالم راحت شد و ضمن اینکه فهمیدم اگر دختری بشون ابراز علاقه کنه بی جنبه نیست و بسیار عاقل هستن حالا میخواستم ببینم ابراز علاقه از جانب من صحیحه یا نه؟

سلام دوست گرامی گفتید رفتارهایش جوری بود که احساس کردید از شما خوشش می‌آید، دقیقاً چه رفتارهایی را دیدید که این برداشت را داشتید؟ ابراز علاقه از جانب شما خیر کار درستی نیست چون قط مرتبط با جنبه داشتن ایشان ندارد، بلکه مربوط به ارزشمندی شما است. برای آموختن مسیر صحیح «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام من دختری ۱۸ ساله هستم به یک پسر که در یک شهر دیگه زندگی میکنند به شدت علاقه مند شدم و من حتی ایشون نمیشناسم و حرفی نزدم باهاشون فقط عکس هاشون دیدم نمیدونم چیکار کنم بهشون پیام بدم ندم؟ احساسم بگم ولی نمیدونم کارم درسته یا نه خیلی میترسم ولی بدجور هم حالم بده

سلام دوست گرامی علاقه شما قابل احترام است اما با دیدن یک عکس از او نمی‌شود روی این رابطه سرمایه‌گذاری جدی کرد. بیان احساس مستقیم برای شما راه مناسبی نیست و باید شیوه غیرمستقیم برای بیان احساس را انجام دهید. اما برای یاد گرفتن مسیر جذب عشق تا ازدواج می‌توانید از این دوره در رادیوعشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختری 17 ساله هستم و به پسر همسایمون علاقه مند شدم ولی خب به دلایلی که حتی واسه من قانع کننده هم نبوده از من بدش میاد در اصل با خانوادمم مشکل داره نمیدونم چیکار کنم؟خواهش میکنم راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی بهترین اقدام این است که از خود بپرسید دلیلی که از این فرد خوشتان آمده چیست؟ چه چیزی باعث شده است که وقتی کسی به شما می‌گوید که از شما و خانواده شما خوشش نمی‌آید، شما اصرار به بودن با او داشته باشید؟ سن شما اوج سن نوجوانی است و تصمیم برای داشتن یک رابطه‌عاطفی زود است. چون هیجانات مختلفی را تجربه می‌کنید و این هیجانات زودگذر هستند. این دلایلی که شما را قانع نکرده است را بیان نکردید تا بتوانیم بهتر راهنمایی کنیم. ممکن است آنچه برای شما خوشایند است و یا ایرادی نداشته باشد برای ایشان ناخوشایند باشد و به همین دلیل تمایل نداشته باشد که در کنار شما باشد.

سلام من دختری هجده ساله هستم که حدود سه چهار ساله که از پسر عمم خوشم میاد که پنج سال ازم بزرگتره . اوایل صمیمی تر بود ولی هر چه قدر زمان میگذره سردتر میشیم . به طوریکه نه من اصلا بهش محل میذارم نه اون ولی احترام همو نگه میداریم. یعنی در حد سلام فقط . البته قبلاً هم یه موقعی خوب و صمیمی بود با ادم یه موقعی سرد . اوایل دم به دقیقه نگام میکرد به طوری که متوجه میشدم و بعد مدتی کلا جایی که ما بودیم نمی‌رفت و بعدشم که کلا فاز بیخیالی و سردی رو در پیش گرفت نمیدونم باید چه کنم . از طرفی هم تو سالهای کنکورم نمی‌خوام لطمه ای بهش وارد شه ولی کاملا الان گیج شدم . البته اینم میدونم که سنم برا عشق و عاشقی درست نیس ولی نمی‌دونم چه کنم.

سلام دوست گرامی توجهاتی که ایشان به شما کرده در سنی بوده که هر هیجانی امکان پذیر است. برای اینکه بتوانید توجه ایشان را به خود جلب کنید، نیاز دارید به صورت فردی دستاوردهایی داشته باشید، قبولی در کنکور می تواند یکی از این دستاوردها باشد. اما در نطر داشته باشید که ایشان تنها آدم زندگی شما نیست و با ورود شما به اجتماع افراد دیگری هم به شما توجه نشان خواهند داد؛ بهتر است ببینید علت علاقه شما به ایشان چه بوده است تا تصویر دلخواه خود را مشخص کنید. برای بررسی بیشتر می توانید از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و آنلاین دریافت کنید.

سلام من یکی از پسرای فامیلمون که روابطمون فقط در حد سلام هستش و دوست دارم.آخرین بار که اون پسرو دیدم با نگاه کردن و لبخند زدن به من تو جایی که فقط ما دوتا بودیم بهم فهموند که دوستم داره و من چون انتظار همچین حرکتی رو نداشتم فقط تو نستم متعجب و خیلی جدی بهش نگاه کنم.‌راستش اصلا متوجه نشده بودم که منظورش چیه و فقط پیش خودم میگفت این چرا اینجوری نگام میکنه و بعدش فهمیدم که چه گندی زدم و ای کاش منم در جواب بهش لبخند میزدم. حالا من نمیدونم چطور بهش نشون بدم که منم دوستش دارمو میخوام باهاش دوست بشم. لطفا لطفا بهم بگید که چیکا کنم و چطور بهش بگم ضمنا این پسر فامیلمون حتی تو یه شهرم با هم زندگی نمیکنیم

سلام در درجه اول باید بدونید که با یک لبخند از طرف ایشون اصلا نمی‌تونید مطمئنا بشید این علاقه دوطرفه است. بهتره اول سعی کنید از طریق شبکه‌های اجتماعی و به صورت غیرمستقیم سر حرف رو با ایشون باز کنید و یه صمیمیت اولیه بین خودتون ایجاد کنید. در این صورت بیشتر می‌تونید مطمئن بشید آیا علاقه دوطرفه وجود داره یا نه

سلام‌من دختری ۲۲ ساله هستم و حدود ۳ سال هست که از همکلاسیم خوشم میاد و در طی دوره کارشناسی فقط همین آقا نظرمو جلب کرده، اولش گفتم شاید یه حس زودگذر باشه اما هرچی گذشت بیشتر جذب شخصیتش شدم.تابحال صحبت آنچنانی باهم نداشتیم غیر از چندبار سلام کردن و چندتا سوال معمولی درسی. ایشون هم مثل من آدمی محتاط و درونگرایی هست… صبر کردم تا فارغ‌التحصیل بشه و بعد از طریق تلگرام بهش اعتراف کنم تا اگر جواب منفی بود مجبور نباشیم تو دانشگاه باهم رو در رو شیم و یا بقیه بچه ها ازین موضوع باخبر بشن؛ اما حالاهم که وقتش رسیده پا پس کشیدم و از طرفی به شدت وسوسه میشم که بهش بگم اما یک نیروی قوی منو ازین کار منع میکنه. دیگه واقعا کلافه شدم نمی‌دونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی. ابراز علاقه کردن اصولی دارد که اگر درست پیش نروید، منجر به پشیمانی در اینده خواهد شد. می توانید بخش سوالات رایج در جذب عشق تا ازدواج را مطالعه کنید.

سلام من دختری 25 ساله هستم که خیلی وقته با هیچ پسری در ارتباط نبودم چند وقته تو محیط کار حس میکنم یکی از همکارام بهم توجه داره و تقریبا همه این موضوع رو فهمیدن راستش منم بهش روی خوش نشون دادم که متوجه بشه منم بهش علاقه دارم ولی اصلا علاقشو مستقیم ابراز نمیکنه حتی این چند روزی هم که پشت سر هم تعطیل بود از من سراغی نگرفته و پیامی ارسال نکرده معنیش اینه که علاقش واقعی نیست و مردده؟من باید منتظر بمونم؟

سلام با این نشانه‌هایی که گفتین هیچ نظر قطعی نمیشه داد. نه میشه گفت به شما علاقه داره نه میشه گفت نداره. ولی به طور کلی وقتی توجه فردی نسبت یک نفر دیگه جلب میشه مدتی زمان می‌بره تا به سمت ابراز علاقه بره و نباید انتظار داشت همه چیز سریع پیش بره. چون افراد مختلف با توجه به شرایط و ویژگی‌هاشون متفاوت عمل می‌کنند. بهترین کار اینه که شما به صورت غیرمستقیم فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر شدن و تعامل‌تون فراهم کنید یا سعی کنید خودتون را به ایشون بهتر بشناسونید. مثلا میتونید از علایق مشترک‌تون مطلع بشید و در بین صحبت‌های روزمره‌تون به این موضوعات اشاره کنید. البته باید بدونید که این زمان خیلی هم نباید طولانی بشه واگر هیچ حرکتی یا نزدیک‌تر شدنی از ایشون ندیدید بهتره خیلی انرژی نگذارید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته نباشین🌹من یه دختری هفده ساله هستم ک امسال کنکور دارم

الانم تو یه مؤسسه رفتم که مشاوره میدن واسه کنکور

من هم از همونوقت ک رفتم تو این مؤسسه کم کم عاشق مشاورم شدم ولی فکر میکنم این علاقه یه طرفست اون هیچ علاقه ای ب من نداره من خیلی دوستش دارم نمیتونم بهش فکر نکنم حالا موندم این وسط واسه کنکور بخونم یا به این مشاور فکرکنم خواهش میکنم که راهکار بدین من ایشون رو فقط به عنوان مشاورم بپذیرم ودیگه هیچ حس خاصی ب ایشون نداشته باشم

سلام دوران کنکور دوران سخت و پراضطرابیه و خیلی‎‌ها خصوصا دخترها در این دوران به معلمین و مشاورینشون علاقه‌مند میشن. درک این احساس به وجود آمده با توجه به شرایط دوره کنکور، شرایط سنی و خیلی مسایل دیگه قابل درکه ولی متاسفانه در اکثر مواقع فرد رو از مسیر اصلیش یعنی درس خوندن خارج میکنه. متاسفانه تعدادی از مشاورین یا اساتید هم از این احساسات دانش‌آموزان و جایگاه خودشون سوءاستفاده می‌کنند و وارد رابطه با آنها میشن. رابطه‌ای که خودشون هم می‌دونن باعث آسیب به دانش‌آموز میشه ولی اصول حرفه‌ای شغل‌شون و البته اصول اخلاقی رو رعایت نمی‌کنن. پس خیلی خیلی مهمه که هرچقدر هم این احساس علاقه وجود داشته باشه، نباید با مشاورتون وارد رابطه بشید. بهترین کار اینه که با یک بهانه‌ای مشاورتون رو عوض کنید. اگر بعد از قبولی در کنکور و زمانی که ایشون دیگه نقش مشاور شما رو نداشت، بازهم بهش علاقه داشتید، اونوقت میتونید به این علاقه جدی‌تر فکر کنید، ولی الان وقتش نیست. الان فقط باید فاصله بگیرید. اگر امکان تغییر مشاور براتون جود نداره، پیشنهاد می‌کنم با سیستم مشاره تماس بگیرید تا برای کنار اومدن با شرایط کمک‌تون کنن.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام چون اولین تجربه‌تون هست بهتره اصلا ریسک نکنید چون ممکنه خاطره بدی در ذهن‌تون ایجاد بکنه یا ناشیانه عمل کنید. نکته مهمی هم که باید بهش توجه کنید اینه که شما این فرد رو چند ساله که ندیدید و ممکنه علاقه‌تون خیلی براساس واقعیت نباشه یا اگر الان ببینیدش نظرتون تغییر کنه. اینکه بدون وجود هیچ رابطه‌ای توی تلگرام بهشن پیام بدید ممکنه صورت خوبی نداشته باشه به ویژه اینکه نسبت فامیلی هم دارین. بهتره دنبال فرصتی باشید که بتونید خودش را خانواده‌اش رو ببینید و مثلا اول به یکی از اعضای خانواده‌اش (مثلا خواهیر یا…) نزدیک و صمیمی‌تر بشید و از اون طریق بتونید با هم تعامل داشته باشید.

سلام وقت شما بخیر،من دختری ۲۷ساله هستم که حدود ۱۴ساله که از پسر همسایمون که خانواده کامل مذهبی هستن خوشم میاد ولی هیچوقت نشده که این علاقه و محبت خودمو ابراز کنم از دور میبینمش و همیشه برام مهم بودن تا به حال هم با هیچ آقایی ارتباطی نداشتم گاهی از دور بهم نگاه میکنیم ولی نمیدونم چیکار کنم تاحالا که درگیر درس و کار بودم ولی آلان میخوام تکلیف این محبت و دوست داشتن مشخص کنم نمیدونم چه طوری آقا نسبت به محبت و علاقه خودم آگاه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی شروع علاقه شما از سن 13 سالگی بوده است که باید به این نکته توجه کنید در آن زمان شما نوجوان بودید و ممکن است علاقه‌ای از سر هیجان باشد. دلیل انتخاب خودتان و معیارهایی که برای ازدواج درنظر دارید را بررسی کنید. با توجه به شرایط مذهبی بودن خانواده او، نیاز است که رابطه شما از طریق خانواده شکل بگیرد و شما برای خانواده ایشان دیده شوید. اشاره کردید می‌خواهید تکلیف این عشق و محبت را می‌خواهید روشن کنید، اما هنوز رابطه‌ای شکل نگرفته است که او بخواهد تکلیفی را روشن کند. اگر او تابحال متوجه توجه شما به خودش نشده باشد، شاید اصلا در قید و بند شروع رابطه عاطفی و ازدواج نباشد.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام استاد عزیز من ی مدتی بود از پسر همسایمون خوشم می یومد و حتی تونستم درفضای پیداش کنم و دوستانه حرف می زدیم ولی یه شب از دهنم پرید و نا خداگاه بهش گفتم ک وابستت شدم خوب ایشونم گفتند ک هیچ حسی به من ندارند و منو بلاک کردند .. منم دیگه کاریش نداشتم ولی همیشه تو ذهنم بهش فکر میکردم ک بعد ی مدت خبر رسید که رل زده یا بهتر بگم با ی دختری دوست شده منم وقتی فهمیدم کلا دورش و خط کشیدم حتی اگه جایی بیرون میدیدمش اصلا نگاش نمی کردم و دیگه سلام و احوال پرسی هم نمی کردم یه جورایی به خودم گفته بودم ک از فکرش بیا بیرون و بهش فکر نکن بعد 2 هفته از این رفتارام رفتارای اونم عوض شد هعی نگام میکرد و من سنگینی نگاش و حس می کردم ولی به روی خودم نمیاوردم انگار که برای من وجود نداره ولی اون از این کاراش بر نمی داشت و چند بار دوستاش بهش تیکه می نداختن ک هعی نگاه نکن و اینا … اونم میگفت عشقم میکشه نگاش کنم بعد چند روز به دوستام میگفت ک منو دوس داره وبا دوست دخترش بهم زده و اینا و حتی منو از بلاکی هم در اورده و بهم اس داده ولی من گوشیم خرابه و تا چند روز دیگه درست میشه و الان نمی دونم اگه بهم ابراز احساسات کنه چ واکنشی انجام بدم؟ وقتی من از حسم گفتم منو نادیده گرفت پس الان من چجوری سریع باورش کنم اصن چرا یهویی اینطوری شد دلیل این رفتاراش و نمی فهمم؟؟ خواهشن کمکم کنید

سلام دوست گرامی در صورت برگشت ایشان به رابطه، اینبار شما خوددار باشید و هیچ ابرار علاقه ای نکنید اینسری نویت ایشان هست که نشان بدهند که نه از سر تفنن و بیکاری، بلکه با علاقه سمت شما امده اند

سلام دختری هستم ۳۰ ساله که دوران دانشگاهشو گذرونده برای انجام یه سری کارهایم وارد مکان اداری شدم در آنجا متوجه پسری شدم که بارها بهم توجه داشت مثل زل زدن خواستم علت توجهش رو در مورد خودم بدونم چون خودم هم تقریبا از ایشون خوشم اومده بود ولی وقتی به پیجشون مراجعه کردم کامنت گذاشتم و در مورد اینکه خودش هم برای من دوست داشتنی وجذاب هست رو بهش گفتم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم علت کارش چی بود از اینکه توجهش را نشان بدهد و هیچ جوابی ندهد از اون گذشته همچین برای اون پسر هم غریبه نبودم یه شناختی هم روی شخصیتم داشت ولی باز هم جوابی دریافت نکردم

دوست عزیز با سلام ابتدا واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان ارباب رجوع از شما خوششان امده و توجه کردن. پس پیام دادن شما اشتباه بود اکنون لازم به انجام کاری نیست و اجازه بدهید اگر قرار هست ارتباطی صورت بگیرد از سمت ایشان باشد

سلام خسته نباشید.. من 28 سالم هست و یه پسر 25 ساله تو دانشگاه از من خوشش اومده بود و من اونموقع نفهمیدم که چقدر دوستم داره و چون دختر مغروری بودم نشون نمیدادم اونم فک کرد من خوشم نیومده کلا سرد شد اما احترام کامل بینمون هست..من الان خیلی ازش خوشم اومده چون بسیار ویژگی اخلاقیش همونیه که دوس دارم و دوس دارم بیشتر بشناسمش..حتی قراره برای روز دفاعش براش کادو بخرم که بفهمه بهش علاقه دارم..ایا مشکلی داره این کار؟؟ و اینکه درباره رفتار قبلم ازش عذرخواهی کنم؟چون دیده بودم سرد شده یه بار قهر کردم بعد خودش اومد جلو و گرم شد و من هم خوب رفتار کردم باهاش اما دیگه بعد اون مثل قبل باهام خاص نشد و الان 8 ماه میگذره..خیلی دوست دارم بیشتر بشناسمش و علاقمو بهش نشون بدم..حتی الان بااینکه بهش پیشنهاد همکاری دادم تو کار راحت قبول کرده خب یعنی بدش نیومده دیگه..دوست ندارم کاری کنم که بخواد کلا بد فکر کنه و بگه اینکه تا 6 ماه پیش محل نمیداد الان چطورگرم رفتار میکنه..خداشاهده زمان میبره خب بخوام از کسی خوشم بیاد و بااینکه خواستگار دکتر و استاد زیاد داشتم اصلااا از هیچکدوم خوشم نیومد و این تنها کسیه که معیارهای منو تو ازدواج بهم زده..من هیچوقت فک نمیکردم از کوچکتر از خودم خوشم بیاد..لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی ۱-خرید کادو در ابتدای امر توسط شما اشتباه هست ۲-در مورد رفتار اولیه یک توضیح مختصری بگید و نمیخواد توجیح کنید ۳-میتونید غیر مستقیم ابراز علاقه برای اشنایی بیشتر کنید

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. این درسته که تو رابطه یه دختر هر چقدم که عاشق و شیفته طرف مقابل باشه نباید نشون بده که عمیقا عاشقشه؟ درسته که نباید سهل الوصول بود؟ درسته که آقایون وقتی از عشق یه خانوم مطمئن میشن و میدونن که خانوم فقط به اونا فک میکنه یه کوچولو سرد میشن؟ ما تا چه حد باید احساساتمون رو به طرف مقابل نشون بدیم؟

دوست عزیز سلام

می‌خوام جواب تمام سوالتتون رو در دو جمله بگم: 1. خودتون باشید 2. متعادل رفتار کنید. اگه کسی رو دوست دارید، دیگه دوست دارید، خودتون باشید؛ نشون بدید علاقتون رو، اما در حد متعادلش. هر چیزی باید در حد تعادل باشه. اگه کسی بعد از اینکه فهمید شما بهش علاقه دارید، نسبت به شما سرد شد؛ اگه کسی فهمید شما دوستش دارید، دست از تلاش برداشت، یعنی اون آدم به درد ارتباط با شما نمی‌خوره! یعنی اونقدر از نظر روانی به پختگی نرسیده که برای شما مناسب باشه. البته باز هم تکرار می‌کنم در حد میانه. درسته که یک سری تکنیک‌ها برای جذب آقایون وجود داره، مثل اینکه شما بهتره برای اولین بار پیشنهاد نکنید، اما این‌ها به این معنی نیست که علاقتون رو نشون ندید، معنیش اینه که بعضی چیزها جز مهارت‌های ارتباطیه و وقتی اون‌ها رو یاد بگیرید، قطعا ارتباطات بهتری خواهید داشت.

سلام وقتتون به خیر. ببخشید من به یه فردی علاقه مند شدم اما خیلی روزای اول سعی میکردم با عقلم پیش برم و عجولانه و احساساتی تصمیم نگیرم بعد از اینکه کلی دلیل پیش هم گذاشتم دیدم پسر بدی نیست اما یه مشکلی ک این وسط هست اونم اینه ک یه وقتایی یه سری رفتار از خودش نشون میده ک نشان دهنده اینه ک اونم از من بدش نمیاد اما خیلی وقتا برعکس اینم عمل میکنه اصلا نمیتونم بفهمم حسش چیه حتی برای بار اولم من از علاقه خودم گفتم گفت باید فکر کنم تو دوراهی موندم منم پیش خودم گفتم حداقل از این خیالم راحته ک ۱۰ سال از من بزرگ تره و با پسرای ۱۸ و ۲۰ ساله های الان فرق داره از روی احساسات جوانی نمیخواد تصمیم بگیره ولی واقعا نمیدونم چی کار کنم نمیتونم بفهمم حسش چیه

سلام دوست گرامی به نظر میرسد شریک عاطفی شما فردی منطقی و درون گرا باشد و با منطق در رابطه هستند / پس شما هم منطقی باشید و طی صحبت با هم و رسیدن به شناخت مورد نظر در مورد درست بودن رابطه تصمیم بگیرید

سلام خسته نباشید عذرمیخوام یک سوال دارم. من توی یک رابطه ای هستم که خیلی ابراز علاقه میکنم اما طرف مقابلم بیشتر با کارهاش بهم نشون میده خیلی کم پیش میاد که بخواد با حرف بهم ابراز علاقه کنه. من 25 سالم هست و اون 35 سالش. به نظرتون ابراز علاقه زبونی من از نظر اون لوس بازی نیست؟ میخوام بدونم من هم بگم یا نه کلا من هم دیگه نگم.

دوست عزیز سلام

می‌خوام به سوالتون تو دو قسمت جواب بدم. قسمت اول مربوطه به سوال خودتون؛ پرسیده بودید که آیا ابراز علاقه زبونی لوس بازیه؟ ببینید، اینکه چقدر و چطوری تو یه رابطه ابراز علاقه درسته یا به قول شما لوس بازی نیست، خیلی زیاد به عمق رابطه، هدف رابطه، سلیقه دو طرف و … بستگی داره. اما یه چیزی شاید اینجا بتونه کمکتون کنه، اونم اینه که یاد بگیرید خودتون باشید! به عبارت دیگه، نقش بازی نکنید، ببینید به نظر خودتون بهتره چی کار کنید. البته، ممکنه شما به دلیل تفاوت سنیتون، نگران باشید که این رفتار کودکانه به نظر بیاد یا … . در این مورد شاید بهترین کار اینه که غیر مستقیم یا حتی مستقیم در این باره نظرشون رو بپرسید.

اما مساله دوم، شما گفتید که ایشون با کارهاشون بهتون ابراز علاقه می‌کنند. در بحث زیستی، اکثر خانم‌ها (نه همشون) بخش کلامی مغزشون فعال‌تر از آقایون هست؛ به همین دلیل هست که خانم‌ها اکثرا خیلی راحت‌تر می‌تونن احساساتشون رو بیان کنن تا آقایون. علاوه بر اون، قسمت راست مغز خانم‌ها، بزرگ‌تر از آقایون هست. قسمت راست مغز بیشتر به احساسات و عواطف مربوطه. به همین دلیل خانم‌ها بیشتر احساساتی‌تر یا رمانتیک‌تر هستند و برای همین شما خیلی راحت‌تر می‌تونید احساساتتون رو بیان کنید. این قضیه همیشگی نیست، اما معمولا اینطوریه.

سلام..97.3.1با ی پسر دوس شدم و ب مدت 226 روز باهم رابطه ای خوب داشتیم.یکی از فامیلای دوستم خیلی اذیت میکرد هروقت داشتم باهاش حرف میزدم.تصمیم گرفتم ک تلافی کنم یجوری تو تلگرامم باهم درارتباط بودیم ک ی روز بهم پیش دادم منم ب خاطر تلافی قبول کردم و ب دوس پسرم گفتم ک کاری کردم بهت میگم.22بهمن 97 فامیل دوستم بهم گف ک دوس پسرت گفته ک من بهت پیش بدم و…من هرچه برای دوس پسرم توضیح میدم جریان چی بوده قبول نمیکنه.قبلا بهش پی یا ز میزدم ج نمداد ولی الان جواب میده.یکی بهم گفت ک هنوز دوست داره.منم خیلی دوسش دارم و جدایی ازش برام خیلی سخته باید چ کار کنم.الان دوماه وشش روزه ک جدا شدیم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام دوست گرامی کاملا اقدام شما کودکانه و اشتباه بوده است و اینکه برای تلافی،وارد‌رابطه با فرد دیگر حتی با اطلاع پارتنرتان شده اید کار غیر منطقی میباشد اینکه ایشان ناراحت هستند کاملا درست و بجا هست بهتر هست سعی کنید در یک جلسه حضوری با دوستتان صحبت کنید و با ابراز پشیمانی از کارتان از ایشان فرصت مجدد بگیرید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هر دختری ممکن است زمانی از پسری خوشش بیاید اما نداند که چطور علاقه ی خود را به آن فرد ابراز کند. در فرهنگ ایران، به طور معمول اینطور جا افتاده است که معمولا ابراز علاقه اول از سمت پسر به دختر باشد، به همین دلیل شاید بر عکس این کار کمی سخت به نظر بیاید. شما ممکن است از انجام این کار احساس خجالت کنید یا حس کنید کار درستی نباشد؛ به خاطر داشته باشید که شما به عنوان یک دختر حق دارید علاقه ی خودتان را به کسی که دوست دارید، نشان دهید. اما چطور؟ در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور به بهترین روش به فرد مورد علاقه یتان بگویید دوستش دارید.

فهرست مطالب

شاید مدت ها است که یکی از همکلاسی هایتان را از دور تحت نظر دارید، نظراتش را دوست دارید و هر بار که او می خندد، قلبتان از شوق به قفسه ی سینه تان میکوبد یا این که یکی از همکارانتان توجه تان را جلب کرده، اما هنوز جز یک سلام و احوالپرسی ساده حرف دیگری با هم نزده اید. نشان دادن علاقه به این فرد که خیلی هم او را نمی شناسید، کار دشواری است و باید قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد، ابتدا باید سر صحبت را با او باز کنید تا کم کم نسبت به هم شناخت پیدا کنید. پس از اینکه تاحدودی با هم آشنا شدید، حالا می توانید از توصیه هایی که در این مقاله آورده شده است استفاده کنید و به صورت غیرمستقیم، علاقه ی خود را به او نشان دهید. برای اینکار باید صبر داشته باشید؛ در بیشتر وقت ها ابراز علاقه ی سریع و مستقیم (به خصوص در اول رابطه) تا حدودی برای پسرها عجیب و غریب است و سعی می کنند خود را عقب بکشند.

اولین کاری که باید انجام بدهید، این است که سر صحبت را با او باز کنید. حتی اگر از دور به نظرتان برسد که او تمام معیارهای مورد نظرتان را دارد، تا زمانی که با او گفتگو نکنید و او را نشناسید، نمیتوانید مطمئن شوید. راهی را برای باز کردن سر صحبت باز کنید ـ در این مرحله هدف این نیست که او را به خودتان علاقه مند کنید، بلکه باید متوجه شوید که آیا خودتان واقعا او را دوست دارید. بهترین راه برای اطمینان یافتن از علاقه ی خودتان این است که گفتگوی دوستانه ای را درباره ی علایق مشترکتان شروع کنید، یعنی همان روشی را در پیش بگیرید که با هر فرد دیگری که مرتب او را می بینید، اما به خوبی نمی شناسید، انجام می دهید. برای مثال از همکلاسیتان درباره ی تکلیف تعیین شده سوال کنید یا به موضوع جالبی که در سر کلاس درس گفته شده، اشاره کنید. اگر همکار هستید، خیلی راحت و صمیمانه از او بابت پروژهای که با موفقیت به اتمام رسانده و همه از آن اطلاع دارند، تعریف کنید، دربارهی کارهای معمول شرکت از او سوال کنید یا این که از ناهار سلف تعریف کنید. همین روال را میتوانید درباره ی پسری که از طریق دوستان دیگرتان با او آشنا شده اید، به کار ببرید، این کار برایتان راحت تر خواهد بود، چون حتماً علایق مشترک فراوانی با هم دارید. یا این که میتوانید درباره ی اتفاقات اطرافتان در یک دورهمی دوستانه، مثلاً آهنگی که در کافه پخش می شود یا آخرین کتابی که خوانده اید، صحبت کنید. چنانچه تا به حال اصلاً با پسر مورد علاقه تان حرف نزده اید، میتوانید جلو بروید و خودتان را معرفی کنید. قبل از آن که برای آشنایی جلو بروید، حتماً به موضوعی برای گفتگو فکر کنید تا وقتی از این آشنایی هیجان انگیز دستپاچه شدید، حرفی برای زدن داشته باشید. وقتی با این روش و با یک لبخند دوستانه با دیگران خودمانی شوید، مطمئن باشید اکثر مردم برخوردی نمی کنند که از معرفی کردن خودتان پشیمان شوید. اما اگر پسر مورد توجه تان جزء استثنائات بود و با بی ادبی و رفتاری سرد و غیردوستانه جوابتان را داد، حداقل کمی بیشتر با شخصیت او آشنا می شوید و متوجه می شوید که احتمالاً تاثیر اولیه ی مناسبی روی او به جا نگذاشته اید.

بعد از آن که سر صحبت را با او باز کردید، این فرصت را پیدا می کنید تا این گفتگوی دوستانه را به یک امر عادی طبیعی کنید. به این ترتیب “به دختری که باهاش حرف میزنم” تبدیل می شوید و از حالت “یه دختر غریبه ای که یه بار باهاش حرف زدم” خارج می شوید. برای این که این گفتگوها معذبتان نکند و فشار از رویتان برداشته شود، به خاطر داشته باشید که تمام دوستی ها در اصل همینطور شروع می شود. سر کلاس درس کنار یک نفر می نشینید، گفتگویی را درباره ی علایق مشترکتان شروع می کنید و خیلی سریع این کار را در تمام کلاس هایی که با هم دارید، انجام می دهید. این روال روند پیشرفت طبیعی دوست شدن دو غریبه ای است که فقط به طور گذری یکدیگر را می شناسند، آنها از طریق مشغله های مشترکشان به هم متصل میشوند و به این ترتیب گام بعدی را به راحتی شروع میکنند.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

بعد از آن که حرف زدن با هم را شروع کردید و متوجه شدید او واجد ویژگی هایی است که مهمترین معیارهایتان را برآورده میکند، نوبت به این می رسد که بفهمید آیا دختری در زندگیاش هست یا خیر. مسلماً این موضوع بسیار مهم است و به شما میگوید که آیا میتوانید انتظاراتتان را به واقعیت تبدیل کنید یا خیر. اگر او به موردی اشاره نکرد که از روی آن متوجه وضعیت زندگی عشقی اش بشوید، مستقیماً از او سوال کنید. اگر او راجع به کار جدیدی که به تازگی انجام داده است، حرف زد، از او بخواهید که جزئیات بیشتری را برایتان تعریف کند و بگوید که آن را با چه کسی انجام داده، خانواده، دوستان یا نامزد و دختر مورد علاقه اش؟

وقتی مرحله ی گفتگوهای تصادفی را پشت سر گذاشتید و مدتی به طور مرتب با هم حرف زدید، زمانی را برای یک گفتگوی دونفره در نظر بگیرید. تا این موقع احتمالاً با توجه به محل آشناییتان و حرفهایی که به هم زدهاید، به علایق مشترک یکدیگر پی برده اید. بنابراین به راحتی می توانید رابطه تان را از محیط اداره، کلاس درس و دورهمی با دوستان مششترکتان جلوتر ببرید و ترتیب یک قرار دونفره را بدهید. اگر شک دارید، فعالیتی را انتخاب کنید که درباره ی آن صحبت کرده اید و هر دو نفر آن را دوست دارید، سپس به او پیشنهاد بدهید که دو نفری آن را امتحان کنید. اگر موافقت کرد، شماره تلفنتان را به او بدهید و بگویید که هر موقع وقتش آزاد بود، با شما تماس بگیرد تا هماهنگ کنید.

 

همگی ما میخواهیم شریک زندگیمان حس شوخ طبعی داشته باشد، اگر همیشه لبخند به لب نداشته باشیم، زندگی بیش از حد کسل کننده میشود. اگر بتوانید فرد مورد علاقه تان را به خنده بی اندازید، مطمئن باشید که اوضاع بر وفق مرادتان است و احتمالا کم کم توجهش به شما جلب می شود. از طرف دیگر شما هم باید به شوخی هایش بخندید، حتی اگر بامزه نباشند، در واقع اگر شوخی هایش بامزه نیست، حتماً باید بخندید. خنده تان باید چیزی بین یک خنده ی نخودی و یک قهقهه ی دیوانه وار باشد. شاد و آرام باشید و در عین حال مطمئن شوید که او متوجه شده چه شخصیت فوق العادهای دارید و چطور واقعاً از زندگی لذت می برید.

وقتی پای عشق و علاقه و قرار گذاشتن در میان باشد، همگی ما گاهی به بنبست برخورد میکنیم. گاهی اوقات کمی کمک گرفتن از دوستان همان کاری است که شما را به نتیجه می رساند. اگر می خواهید عشقتان را به پسر مورد علاقه تان اعتراف کنید، چرا این موضوع را با بهترین دوستش در میان نگذارید؟ خیلی راحت میتوانید از دوستش بپرسید که آیا دختری در زندگی پسر محبوبتان وجود دارد و این که او درباره ی شما دو نفر چه فکری میکند یا به نظر او شما شانسی برای جلب علاقه ی دوستش دارید یا خیر. البته اگر این گفت و گو ناراحتتان می کند، یا با دوست صمیمی او آشنایی زیادی ندارید، بهتر است از سایر راه هایی که به شما پیشنهاد شد استفاده کنید.

اگر تولدتان است، که چه بهتر، اگر هم نیست، میتوانید دوستانتان را به یک دورهمی دوستانه دعوت کنید، مثلا با دوستانتان در یک رستوران، پارک یا فضاهای دیگر قرار بگذارید و او را هم به جمع خود دعوت کنید. به او بگویید که بدون دلیل میخواهید دور هم جمع شوید و از او هم دعوت کنید. این جمع شدن به هر دوی شما اجازه می دهد در فضایی خارج محل تحصیل یا کار همدیگر را بشناسید و علاوه بر آن ارتباط صمیمی تری با هم پیدا کنید.

واقعیت را بخواهید، برانگیختن حسادت دیگری کار ناموجهی است. تحریک کردن حسادت مرد مورد علاقه تان نتیجه ی عکس می دهد و اصلاً فکر خوبی نیست. اگر واقعاً او را دوست دارید و فکر می کنید می توانید آینده ای با او داشته باشید، به هیچ وجه درباره ی روابط عاشقانه ی قبلی خود حرفی به او نزنید. اگر می خواهید او به چشم عشق زندگی اش و شریک آینده ی زندگی اش به شما نگاه کند، باید مطمئن شود که شما هیچ تعهد عاطفیای به مرد دیگری ندارید. اما اگر دائماً درباره ی خواستگارها و روابط قبلی خود حرف بزنید، او به این نتیجه می رسد که فکرتان مشغول تر از آن است که بتواند روی شما حساب کند. سعی کنید گفتگوهایی دوستانه، بانشاط و سرشار از مثبت اندیشی داشته باشید.

انسان ها علاقه دارند بیشتر با افرادی در ارتباط باشند که حرف ها و فعالیت های مشترک بیشتری دارند. فرض کنیم پسر مورد علاقه تان خوره ی کتاب و عضو یک باشگاه کتابخوانی است یا عاشق فعالیت های ورزشی و تفریحی، او به هر فعالیتی که علاقه داشته باشد، اگر شما هم به فعالیت ها و سرگرمی های محبوبش علاقه نشان بدهید، بهانه ای پیدا میکنید تا با هم باشید و به او نشان بدهید که به نظرتان چه پسر باحال و جذابی است. البته در نظر داشته باشید که فعالیت هایی را انتخاب کنید که بین شما مشترک است، چون نقش بازی کردن به مدت طولانی هم برای شما خسته کنندست و هم فرد مقابل متوجه این مصنوعی بودن می شود.

دخترها، حامیان پرو پاقرص دوستانشان هستند و از رویاها، اهداف، آرزوها و دستاوردهای دوستانشان حمایت می کنند. البته پسرها هم هوای یکدیگر را دارند، اما آنها همه چیز را راحت تر میگیرند. اگر به نحوی عمل کنید که انگار از صمیم قلب به موفقیت های کارشان، در محل کار، باشگاه یا هر موقعیت دیگری، اهمیت می دهید، او شما را دختر الهام بخشی میبیند که دوست دارد دائماً کنارش باشد تا از او انگیزه بگیرد. او قدر حرف های محبت آمیزتان و نظر مثبتی را که درباره اش دارید، خواهد دانست. وقتی به او انگیزه بدهید و در کنارش باشید، او نیز به همین ترتیب با شما رفتار خواهد کرد. برای نتیجه گرفتن از این راهکار باید قدری صبور باشید، چون سریع جواب نمی دهد. پس آهسته و پیوسته پیش بروید.

البته باید مراقب باشید که تعریف هایتان مصنوعی و چاپلوسانه نباشد. تعریف هایتان باید معنی داشته باشد، نمی توانید همینطور بدون هیچ علتی بند را آب بدهید که او چقدر باهوش، بامزه، دوست داشتنی و جذاب است، هر چقدر هم دلتان بخواهد از این تعریف ها بکنید، نباید راز دلتان را اینطور برملا کنید. اگر این کار را بکنید، او فکر می کند که شما چه دختر عجیب و غریبی هستید و رویاهایتان ظرف یک ثانیه نقش بر آب میشود. البته همه ی ما دوست داریم که دیگران هر از گاه از ما تعریف کنند. با لحنی بیخیال و شوخ، آمیخته به رفتار شیرین دخترانه از او تعریف کنید؛ اگر هم فرستادن پیام را برای تعریف کردن از او انتخاب کرده اید، حتماً از شکلک های مناسب استفاده کنید. مسلماً از همه تعریف نمی کنید، او باید کاری کرده باشد که مستحق این تعریف و تمجید باشد. او متوجه این نکته خواهد شد.

اعتراف عشق به پسری که مدت ها از آشناییتان با او میگذرد، برخلاف ابراز علاقه به پسری که تازه با او آشنا شدهاید، بسیار سخت است و این بار مانع بزرگی را پیش رو دارید. این آشنای قدیمی به اکثر نشانه های غیرکلامی واکنش نشان نخواهد داد، چرا که خودش را در ناحیه ی دوستی قرار داده است و بسیاری از علامت هایتان را به عنوان سیگنال های کاملاً دوستانه توجیه خواهد کرد. بنابراین هرچند عاشق کردن او غیرممکن نیست، اما باید بیشتر تلاش کنید. فقط اول باید مطمئن شوید که دختر دیگری در زندگی اش وجود ندارد.

اولین کار تغییر دادن دینامیک رابطه تان است. آیا معمولاً روزها در کنار هم هستید و با دوستان دیگرتان بازی یا ورزش میکنید؟ او را به یک قرار دونفره دعوت کنید، مثلاً از او بخواهید که با هم یک رستوران جدید را امتحان کنید. اگر غالباً دوستانتان هم حضور دارند و اکثر اوقات گروهی بیرون میروید، به او پیشنهاد بدهید که این بار محض تنوع خودتان دو نفر با هم به سینما بروید. نکته ی مهم این است که این قرار باید غیرمنتظره و به وضوح صمیمانه تر از فعالیت های معمولی باشد که با هم انجام می دهید تا به این ترتیب انرژی دوستی به انرژی عشق تبدیل شود.

اگر در یک جمع دوستی هستید، احتمالا دوستان مشترک زیادی دارید. از یکی از این دوستانی که اعتماد بیشتری به او دارید و صمیمی تر هستید کمک بگیرید و در مورد احساستان با او صحبت کنید. این گفت و گو به شما کمک می کند تا هم نسبت به علاقه ی فرد مقابل نسبت به خودتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و هم در مورد راه هایی که بتوانید به طور غیر مستقیم تر، دوست داشتن خود را ابراز کنید، مشورت بگیرید.

حتی فکر کردن به این اعتراف عشق بی پرده ترسناک است، اما اگر مدت ها است یکدیگر را میشناسید، علامت های غیرکلامی و غیرمستقیم او را متوجه عشقتان نخواهد کرد. این نکته را ملکه ی ذهنتان کنید: این که متوجه شوید آیا امیدی برای ایجاد یک رابطه ی عاشقانه وجود دارد یا خیر، احتمالاً بهتر از این است که تا ابد درباره ی اگرها و ای کاش ها فکر کنید، به خصوص اگر او جایگاه مهمی در زندگیتان داشته باشد. لحظه ای را که جو صمیمانه ای بین تان برقرار است، برای اعتراف عشق انتخاب کنید، مثلاً می توانید در قرار دونفره ای که در بالا راجع به آن توضیح دادیم، به او ابراز علاقه کنید. در این صورت هر دو نفر قدری حساستر خواهید بود و شروع گفتگو درباره ی عشق طبیعی تر به نظر خواهد رسید. مثلاً می توانید برای ابراز علاقه تان به او جملات بی خطر زیر را امتحان کنید: “هر چقدر بیشتر می شناسمت، بیشتر بهت علاقه مند میشم.” “تا حالا هیچ وقت جدی راجع به خودمون فکر کردی؟” حواستان باشد، به خاطر رابطه ی آشنایی که داشتید، شاید حتی این جملات هم کمی سنگین به نظر برسد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از قبل خودتان را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید.

اگر حتی نمی توانید او را راضی کنید که با شما یک قرار دو نفره و صمیمانه تر داشته باشد، چه برسد به این که لحظه ی عاشقانه ای را خلق کنید و احساستان را به او بگویید، بهتر است به همان دوستی اکتفا کنید. به احتمال زیاد علاقه تان دوطرفه نیست. بااین حال واکنش منفی می تواند علامت خجالتی یا عصبی بودن او برای تغییر دادن نوع رابطه هم باشد، پس ممکن است خودش نزدتان برگردد. در هر حال اجازه بدهید با خودش خلوت کند و تصمیم بگیرد و خودتان سرحال و باانرژی در این مدت به زندگیتان ادامه بدهید.

دوست داشتن و علاقه مندی به فرد دیگر کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما، همیشه به خاطر داشته باشید که افراد معیارهای متفاوتی دارند و ممکن است شما لزوما معیارهای لازم فرد مقابل را نداشته باشید. این مساله لزوما به معنای مشکل یا کمبود در شما نیست؛ همانطور که ممکن است کسی از شما خوشش بیاید ولی، شما تمایل زیادی به ارتباط صمیمی تر با او نداشته باشید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم، از همان ابتدای راه به این نکته توجه داشته باشید که گاها با وجود علاقه ی شما، ممکن است فرد مقابل چنین علاقه ای به شما نشان ندهد.

نشان دادن و ابراز علاقه ی دختر به پسر کار دشواری نیست؛ اما چگونه؟ گاهی پیش می آید که شما از کسی که خیلی نمی شناسید، خوشتان بیاید. در این زمان، لازم است در قدم اول، گفت و گویی با او شروع کنید تا بهتر بشناسیدش. سپس این مکالمه و گفت و گوها را بیشتر کنید و به صورت یک عادت همیشگی در بیاورید. در قدم بعدی، ببینید که آیا او در رابطه ی جدی با کسی هست یا خیر. بعد از اینکه گفت و گوهایتان بیشتر شد و علایق مشترکتان را شناسایی کردید، از یکی از این علایق مشترک استفاده کنید و رابطه را به صورت دوستانه خارج از محیط کار/تحصیل و … هم ادامه دهید. در نهایت، نکاتی وجود دارد که شما می توانید برای نشان دادن علاقه ی خود از آن ها استفاده کنید:

1. لبخند زدن و حس طنز داشتن، از فاکتورهای جذابیت محسوب می-شوند.

2. از دوست صمیمی او کمک بگیرید و در مورد علاقه تان با او صحبت کنید.

3. او را به مهمانی خود دعوت کنید.

4. در مورد دوست پسر قبلی خود صحبت نکنید.

5. به سرگرمی های او علاقه نشان دهید.

6. توجه و حمایت خود را به او نشان دهید.

7. از او تعریف کنید.

گاهی شما به کسی علاقه دارید که مدت هاست او را می شناسید. در چنین مواردی، بهتر است در قدم اول، فضای رابطه را کمی تغییر دهید؛ مثلا اگر قبلا رابطه ی دوستانه داشتید، اینبار کمی چاشنی صمیمیت و علاقه هم به آن اضافه کنید. در قدم بعدی، در مورد علاقه یتان با او صحبت کنید؛ شاید به خاطر مدت آشنایی ای که داشتید، مواردی که در قسمت اول گفته شد، خیلی کمک کننده نباشد. قدم سوم این است که پاسخ هایی که از سمت او میگیرید توجه کنید، مثلا اگر در برنامه های صمیمی تری که ترتیب می دهید شرکت نمی کند یا خیلی تمایل نشان نمی دهد، شاید نشان دهنده ی این باشد که خیلی به این نوع از رابطه تمایل ندارد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

11 بازدید

41 بازدید

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

87 بازدید

82 بازدید

164 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من دختری۲۰ ساله هستم سالهاست عاشق پسردایی هستم اون یه سال ازم بزرگ تره و دور از من زندگی میکنه ولی هر دوهفته میاد و من میبینمش قبل از این که بره دانشگاه حس میکردم اونم بهم علاقه من بوده باشه حتی از یکی از ِآشناهامون پرسیدم اینو تایید میکرد ولی مدتی یعنی سه سال شده بهم بی محلی میکنه و دیگه بهم علاقه ای نشون نمیده..با وجود اینکه من هر چی میگذره بهش بیشتر علاقه مند میشم..و نمیتونم به کسی دیگه فکر کنم..اون منو عاشق خودش کرده و رفتاراش بی علامت هم نبوده ولی دیگه سرد شده..منم اخلاقم کمی خجالتی هستم هم زود عصبانی میشم ‌‌برای همین از وقتی اون اینطور شده منم از رو اجبار بهش بی محلی میکنم ولی واقعا برام سخته برای همین نمیخوام دیگه صبر کنم میخوام به دوستم بگم که از طرف خودش درباره سوال کنه که آیاواقعابهم علاقه ای داره یانه..به نظرتون این راه درسته که از درونش و احساسات واقعیش بهم مطلع شم یانه..لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی اگر او به صورت مستقیم ابراز علاقه‌ای نکرده است، این مسیر به ضرر شماست و در حال حاضر روی رابطه‌ و علاقه‌ای حساب باز کردید که یک طرفه است. در ضمن راه‌‌حل شما که از دوستتان بخواهید تا نظرش را بداند، مسیر اشتباهی است. برای یادگیری مسیر صحیح جذب عشق، از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

من عاشق پسر ھمسایہ ی قبلیمم دو سال ھس ک عاشقشم و 14 سالمہ و خیلی دوسش دارم ولی اردیبھشت اثاث کشی کردن و بازم میاد توی محل ولی حتی میاد من نمیتونم نگاھش کنم چه برسہ بش بگم دوسش دارم ولی من خیلی دوسش دارم چیکار کنم بہ دوست صمیمیش بگم به اون گفته که من خیلی دوست دختر دارم تو شجاعت حقیقت بود و این فقط در حدی بازی بود و من بھش ابراز علاقہ نکردم چیکار کنم خیلی دوسش دارم نمیتونم ازش بگذرم و چند وقت پیش ازم شمارہ خواست و من ندادم تازہ مامانم خیلی سختگیرہ

سلام دوست گرامی سن شما برای این ارتباط کم است و به دلیل هیجانات غالب در این سن نسبت به او کشش پیدا کردید. اما این نکته را بخاظر داشته باشید، گفتن علاقه به صورت مستقیم، مسیر اشتباهی برای شماست و نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت.

سلام.من دختری هستم ۲۴ساله و علاقه به پسری که هم دانشگاهیم هست پیدا کردم اما نمیدونم چطور بهشون بفهمونم درضمن دختری هستم با حفظ چاچوب ها و خط قرمز ها برای خودم اما ایشونو خیلی دوست دارم و ماه هاست از فکرش بیرون نمیام…خودشون خبر ندارن اصلا و الان نمیبینمش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی می‌توانید در دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» شرکت کنید تا راهنمایی صحیح و با توجه به شرایط فردی شما گفته شود.

سلام من هفته گذشته با یک نفر که یکی از دوستان به عنوان خواستگار معرفی کرده بود تلفنی صحبت کردم و قرار گذاشتیم همدیگر را ببینیم.اما بعد از دیدار هیچ تماسی دریافت نکردم، اما من از پسر خوشم اومده و چند روز میگذره و من منتظر تماس هستم.

سلام دوست گرامی اگر طرف مقابل تا بحال تصمیمی نگرفته است، ممکنه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا قرار ملاقات بعدی را بگذارد. ابتدا بررسی کنید که به چه دلیلی از او خوش‌تان آمده است؟ سپس به قرار ملاقات فکر کنید و آن را مرور کنید. آیا علائمی نشان داد که نخواهد رابطه را ادامه دهد؟ از طریق دوست‌تان که معرف بودند به صورت غیرمستقیم جویای احوال او باشید. و برای آموختن شیوه درست جذب عشق، از دوره «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» استفاده کنید.

من چهارده سالمه شاید باورتون نشه ولی از هشت سالگی عاشق همسایمون شدم ولی دوسال پیش ما اسباب کشی کردیم الان من یجورایی شمارشو پیدا کردم مامانش معلم دینی مون شدو…. خب من خیلی دوسش دارم می‌خوام بهش بگم ولی اسممو نگم تو تلگرام با ی اکانت مجازی ب نظرتون درسته؟ میترسم خیلی دوسش دارم حاضرم جونمو براش بدم ولی از روبرو شدن با واقعیت میترسم میدونم برا سن من واقعا زوده اما دارم نابود میشم افسردگی دارم روزی دو ساعت بیشتر نمیخوابم تو درسام خیلییی افت کردم ولی میترسم اون از من یادش نباشه حالم خیلی بده ب خدا دوسش دارم:)

سلام دوست گرامی مسائلی که مطرح کردید تا حد زیادی مربوط به تغییرات دوره نوجوانی است. هیجانات در این دوره بسیار بالاست. اشاره کردید افسردگی دارید، این برچسب بزرگی است، آیا روانشناس به شما این مساله را گفته است؟ یا خودتان این تشخیص را گذاشتید؟ بهتر است فعلاً صبور باشید و از بیان احساسات خودتان به او جلوگیری کنید، چون با این اقدام ارزش شما پایین می‌آید و مسیر را برای سوءاستفاده او باز می‌کنید. برای بررسی دقیق احوالات روحی‌تان می‌‎توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام دختری 13 ساله هستم که علاقه ای به دوست پسر داشتن ندارم پسری که من فقط 2 بار او را دیده ام به من ابراز علاقه کرده من امسال کلاس هشتمی میشوم و این پسر امسال به کلاس هفتم میرود من این مسئله را برای او توضیح دادم و گفتم که این علاقه عادی است و همه ی ما در این سن دچار چنین احساساتی میشویم اما حرف مرا قبول ندارد و میگوید علاقه من به تو این طور نیست من هم علاقه ای به این پسر ندارم چه واکنشی باید داشته باشم؟!

سلام دوست گرامی نحوه برخورد و واکنش شما به این پسر، کاملاً عاقلانه بوده و باید به شما تبریک گفت که بیشتر از سن خودتان متوجه شرایط و وضعیت سن نوجوانی هستید. شما روی همین عقیده که دارید بمانید و به او بگویید سن ما برای دوستی و شریک عاطفی بودن بسیار پایین است.

سلام و خسته نباشید من سارا هستم و ۱۷ سالمه و از پسری که از طریق گروه درسی مجازی آشنا شدیم خیلی خوشم اومد ایشون همیشه جوری رفتار میکنن که یا عاشق نمیشن یا اگر بشن تا همیشه پای حرفشون هستن و همیشه هم بهم گفتن دنبال کسی باش که تورو واسه خودت بخواد و نه چیز دیگه ای مثل قیافه یا سواستفاده و پول و… ایشون همیشه جوری رفتار کردن که من در برخورد با ایشون محتاط بودم ولی سعی کردم ابراز علاقمو به نوعی پنهان کنم ایشون مهم ترین فرد بعد از خودم در زندگیم هستن و خیلی باایمان ولی در عین حال فرد خودی درصورتی که خب شاید نتونستم خوب بشناسم شاید اما توی این پنج شش ماهی که شناختشون همیشه داشتن رفتار ها و طرز برخورد هایی رو بهم یاد میدادن چون کلا یک شخصیتی که دارن دوست دارن که همیشه یک فرد مهم واز دید بقیه و اطرافیانشون نشون داده بشن ومن نمی‌دونم که ایشون میخوان منو گول بزنن و مخ زنی کنن چون میدونن که من همچین آدمی نیستم که زود پا بدم بااینکه خیلی علاقه دارم نمی‌دونم که میخوان منو امتحان کنن یا نه اینم بگم که ایشون ۱۸سالشونه و من روز به روز علاقم بیشتر میشه همیشه سعی کردم رفتاری از خودم بروز ندم که غیر عرف باشه و ایشونو با احساسات و علاقه خودم خسته خودم چون اعتقادند این بود که اگر علاقه داشته باشه علاقه من رو متوجه بشن خودشون میان و نیازی به اصرار ورزیدن نیست همیشه بهشون احترام گذاشتم و با محبت رفتار کردم تا اینکه یک شب رفتاراشون کاملا تغییر کرد و بهم گفتن که واسم خیلی مهم هستی و من میدونم که چه احساسی به من داری اگر کرونا نبود باهم می‌رفتیم بیرون وشام یا ناهار به حساب من و الان خیلی تغییر کردی و شبیه به هم شدیم محبوب دوست داشتنی بی اعتنا به بعضی مساعل و خونسرد و من میخواستم یک‌چیزی بهت بگم ولی آنلاین نیستی چقدر کم آنلاینی هر موقع آن شدی یادم بندار بهت بگم وقتی من خیلی تنها و بی حوصله ام اگر جای من بودی وست داشتی خدایی نکرده سرتو بزنی به دیوار فقط یادآوریم کن یک کار خیلی مهم باهات دارم وقتی یادآوری کردم گفتن ده دقیقه صبر کن برم هفت رکعت نماز شب بخونم میام بعدم ازم عذر خواهی کردن واسه اینکه وسط صحبت یهو رفتن نماز من واقعا گیجم که ایشون چرا با من این رفتارارو دارن دفعه بعدی که یادآوری کردم مار مهمشوو گفتن حالشون خوب نیست فرداشم من خیلی خسته بودم چون در طول روز کلی کار داشتم از درس تا تحرک زیاد ورزشی و ایشون گفتن چون من خودم خستم بعدا بهم میگن نه تا موقعی که خسته باشم من ایشونو دوست دارم ولی منظورشونو نمی‌فهمم آیا دوستم دارن یا نه بعدم من آدمی نیستم که به خاطر افراد بی ارزش خودمو خورد کنم چون ایشون اصالت و شخصیت مهم و با فرهنگ من رو میدونن که با هر کس و ناکسی دوست نمیشم و اعتبار خودمو میدونم ولی نمی‌دونم دلیل این رفتارا چیه ؟؟ آیا میخواد توهین کنه به شعور ؟؟؟ آما اعتقاد من اینه که توهین به من در اصل توهین به خودشون تلقی میشه . ممنون میشم راهنماییم کنید و خووووب خوب توضیح بدید و جامع و کامل بگید و من قصد مشاور رفتن رو ندارم و به شما اکتفا میکنم و خواهشمندم توضیحات لازم باتوجه به شناختی که پیدا کردید رو بدید ممنون میشم در برابر صحبت هاییی که کردم لطفا زمان بیشتری برام بذارید واقعا مرسی از لطفتون . این رو هم بگم که ایشون همیشه جوری رفتار کردن که انگار با هیچ کس هیچ وقت دوست نبودن و همیشه نماز اول وقت دارن و قاری ولی در عین حال آهنگ رپ و راک گوش میدن و مغرور و سرد برخورد میکنن با همه چوری که انگار از بقیه سرتر هستن و از لحاظ درسم خیلی خوب هستن و یک دلیلش همین هست که خودشونو مهم تلقی میکنن پیش بقیه ممنونم بااازم خیلیییییییییییییییییییی.

سلام پرسش شما بسیار طولانی است و امکان پاسخ آن رد سایت وجود ندارد. می‌توانید نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه از پسر دخترخاله مامانم خوشم اومده ایشون ۲۵ سالشونه ومن ۱۸ یه مدتی بود که همو میدی میدیدیم و ایشون رفتاراش یه جوری بود که احساس کردم از من خوشش میاد بعد چندروز پیش با یه پیج فیک به دایرکتشون رفتم و فهمیدم که هیچکس تو زندگیشون نیست نظر خیالم راحت شد و ضمن اینکه فهمیدم اگر دختری بشون ابراز علاقه کنه بی جنبه نیست و بسیار عاقل هستن حالا میخواستم ببینم ابراز علاقه از جانب من صحیحه یا نه؟

سلام دوست گرامی گفتید رفتارهایش جوری بود که احساس کردید از شما خوشش می‌آید، دقیقاً چه رفتارهایی را دیدید که این برداشت را داشتید؟ ابراز علاقه از جانب شما خیر کار درستی نیست چون قط مرتبط با جنبه داشتن ایشان ندارد، بلکه مربوط به ارزشمندی شما است. برای آموختن مسیر صحیح «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام من دختری ۱۸ ساله هستم به یک پسر که در یک شهر دیگه زندگی میکنند به شدت علاقه مند شدم و من حتی ایشون نمیشناسم و حرفی نزدم باهاشون فقط عکس هاشون دیدم نمیدونم چیکار کنم بهشون پیام بدم ندم؟ احساسم بگم ولی نمیدونم کارم درسته یا نه خیلی میترسم ولی بدجور هم حالم بده

سلام دوست گرامی علاقه شما قابل احترام است اما با دیدن یک عکس از او نمی‌شود روی این رابطه سرمایه‌گذاری جدی کرد. بیان احساس مستقیم برای شما راه مناسبی نیست و باید شیوه غیرمستقیم برای بیان احساس را انجام دهید. اما برای یاد گرفتن مسیر جذب عشق تا ازدواج می‌توانید از این دوره در رادیوعشق بهره‌مند شوید.

سلام من دختری 17 ساله هستم و به پسر همسایمون علاقه مند شدم ولی خب به دلایلی که حتی واسه من قانع کننده هم نبوده از من بدش میاد در اصل با خانوادمم مشکل داره نمیدونم چیکار کنم؟خواهش میکنم راهنماییم کنید!

سلام دوست گرامی بهترین اقدام این است که از خود بپرسید دلیلی که از این فرد خوشتان آمده چیست؟ چه چیزی باعث شده است که وقتی کسی به شما می‌گوید که از شما و خانواده شما خوشش نمی‌آید، شما اصرار به بودن با او داشته باشید؟ سن شما اوج سن نوجوانی است و تصمیم برای داشتن یک رابطه‌عاطفی زود است. چون هیجانات مختلفی را تجربه می‌کنید و این هیجانات زودگذر هستند. این دلایلی که شما را قانع نکرده است را بیان نکردید تا بتوانیم بهتر راهنمایی کنیم. ممکن است آنچه برای شما خوشایند است و یا ایرادی نداشته باشد برای ایشان ناخوشایند باشد و به همین دلیل تمایل نداشته باشد که در کنار شما باشد.

سلام من دختری هجده ساله هستم که حدود سه چهار ساله که از پسر عمم خوشم میاد که پنج سال ازم بزرگتره . اوایل صمیمی تر بود ولی هر چه قدر زمان میگذره سردتر میشیم . به طوریکه نه من اصلا بهش محل میذارم نه اون ولی احترام همو نگه میداریم. یعنی در حد سلام فقط . البته قبلاً هم یه موقعی خوب و صمیمی بود با ادم یه موقعی سرد . اوایل دم به دقیقه نگام میکرد به طوری که متوجه میشدم و بعد مدتی کلا جایی که ما بودیم نمی‌رفت و بعدشم که کلا فاز بیخیالی و سردی رو در پیش گرفت نمیدونم باید چه کنم . از طرفی هم تو سالهای کنکورم نمی‌خوام لطمه ای بهش وارد شه ولی کاملا الان گیج شدم . البته اینم میدونم که سنم برا عشق و عاشقی درست نیس ولی نمی‌دونم چه کنم.

سلام دوست گرامی توجهاتی که ایشان به شما کرده در سنی بوده که هر هیجانی امکان پذیر است. برای اینکه بتوانید توجه ایشان را به خود جلب کنید، نیاز دارید به صورت فردی دستاوردهایی داشته باشید، قبولی در کنکور می تواند یکی از این دستاوردها باشد. اما در نطر داشته باشید که ایشان تنها آدم زندگی شما نیست و با ورود شما به اجتماع افراد دیگری هم به شما توجه نشان خواهند داد؛ بهتر است ببینید علت علاقه شما به ایشان چه بوده است تا تصویر دلخواه خود را مشخص کنید. برای بررسی بیشتر می توانید از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و آنلاین دریافت کنید.

سلام من یکی از پسرای فامیلمون که روابطمون فقط در حد سلام هستش و دوست دارم.آخرین بار که اون پسرو دیدم با نگاه کردن و لبخند زدن به من تو جایی که فقط ما دوتا بودیم بهم فهموند که دوستم داره و من چون انتظار همچین حرکتی رو نداشتم فقط تو نستم متعجب و خیلی جدی بهش نگاه کنم.‌راستش اصلا متوجه نشده بودم که منظورش چیه و فقط پیش خودم میگفت این چرا اینجوری نگام میکنه و بعدش فهمیدم که چه گندی زدم و ای کاش منم در جواب بهش لبخند میزدم. حالا من نمیدونم چطور بهش نشون بدم که منم دوستش دارمو میخوام باهاش دوست بشم. لطفا لطفا بهم بگید که چیکا کنم و چطور بهش بگم ضمنا این پسر فامیلمون حتی تو یه شهرم با هم زندگی نمیکنیم

سلام در درجه اول باید بدونید که با یک لبخند از طرف ایشون اصلا نمی‌تونید مطمئنا بشید این علاقه دوطرفه است. بهتره اول سعی کنید از طریق شبکه‌های اجتماعی و به صورت غیرمستقیم سر حرف رو با ایشون باز کنید و یه صمیمیت اولیه بین خودتون ایجاد کنید. در این صورت بیشتر می‌تونید مطمئن بشید آیا علاقه دوطرفه وجود داره یا نه

سلام‌من دختری ۲۲ ساله هستم و حدود ۳ سال هست که از همکلاسیم خوشم میاد و در طی دوره کارشناسی فقط همین آقا نظرمو جلب کرده، اولش گفتم شاید یه حس زودگذر باشه اما هرچی گذشت بیشتر جذب شخصیتش شدم.تابحال صحبت آنچنانی باهم نداشتیم غیر از چندبار سلام کردن و چندتا سوال معمولی درسی. ایشون هم مثل من آدمی محتاط و درونگرایی هست… صبر کردم تا فارغ‌التحصیل بشه و بعد از طریق تلگرام بهش اعتراف کنم تا اگر جواب منفی بود مجبور نباشیم تو دانشگاه باهم رو در رو شیم و یا بقیه بچه ها ازین موضوع باخبر بشن؛ اما حالاهم که وقتش رسیده پا پس کشیدم و از طرفی به شدت وسوسه میشم که بهش بگم اما یک نیروی قوی منو ازین کار منع میکنه. دیگه واقعا کلافه شدم نمی‌دونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی. ابراز علاقه کردن اصولی دارد که اگر درست پیش نروید، منجر به پشیمانی در اینده خواهد شد. می توانید بخش سوالات رایج در جذب عشق تا ازدواج را مطالعه کنید.

سلام من دختری 25 ساله هستم که خیلی وقته با هیچ پسری در ارتباط نبودم چند وقته تو محیط کار حس میکنم یکی از همکارام بهم توجه داره و تقریبا همه این موضوع رو فهمیدن راستش منم بهش روی خوش نشون دادم که متوجه بشه منم بهش علاقه دارم ولی اصلا علاقشو مستقیم ابراز نمیکنه حتی این چند روزی هم که پشت سر هم تعطیل بود از من سراغی نگرفته و پیامی ارسال نکرده معنیش اینه که علاقش واقعی نیست و مردده؟من باید منتظر بمونم؟

سلام با این نشانه‌هایی که گفتین هیچ نظر قطعی نمیشه داد. نه میشه گفت به شما علاقه داره نه میشه گفت نداره. ولی به طور کلی وقتی توجه فردی نسبت یک نفر دیگه جلب میشه مدتی زمان می‌بره تا به سمت ابراز علاقه بره و نباید انتظار داشت همه چیز سریع پیش بره. چون افراد مختلف با توجه به شرایط و ویژگی‌هاشون متفاوت عمل می‌کنند. بهترین کار اینه که شما به صورت غیرمستقیم فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر شدن و تعامل‌تون فراهم کنید یا سعی کنید خودتون را به ایشون بهتر بشناسونید. مثلا میتونید از علایق مشترک‌تون مطلع بشید و در بین صحبت‌های روزمره‌تون به این موضوعات اشاره کنید. البته باید بدونید که این زمان خیلی هم نباید طولانی بشه واگر هیچ حرکتی یا نزدیک‌تر شدنی از ایشون ندیدید بهتره خیلی انرژی نگذارید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته نباشین🌹من یه دختری هفده ساله هستم ک امسال کنکور دارم

الانم تو یه مؤسسه رفتم که مشاوره میدن واسه کنکور

من هم از همونوقت ک رفتم تو این مؤسسه کم کم عاشق مشاورم شدم ولی فکر میکنم این علاقه یه طرفست اون هیچ علاقه ای ب من نداره من خیلی دوستش دارم نمیتونم بهش فکر نکنم حالا موندم این وسط واسه کنکور بخونم یا به این مشاور فکرکنم خواهش میکنم که راهکار بدین من ایشون رو فقط به عنوان مشاورم بپذیرم ودیگه هیچ حس خاصی ب ایشون نداشته باشم

سلام دوران کنکور دوران سخت و پراضطرابیه و خیلی‎‌ها خصوصا دخترها در این دوران به معلمین و مشاورینشون علاقه‌مند میشن. درک این احساس به وجود آمده با توجه به شرایط دوره کنکور، شرایط سنی و خیلی مسایل دیگه قابل درکه ولی متاسفانه در اکثر مواقع فرد رو از مسیر اصلیش یعنی درس خوندن خارج میکنه. متاسفانه تعدادی از مشاورین یا اساتید هم از این احساسات دانش‌آموزان و جایگاه خودشون سوءاستفاده می‌کنند و وارد رابطه با آنها میشن. رابطه‌ای که خودشون هم می‌دونن باعث آسیب به دانش‌آموز میشه ولی اصول حرفه‌ای شغل‌شون و البته اصول اخلاقی رو رعایت نمی‌کنن. پس خیلی خیلی مهمه که هرچقدر هم این احساس علاقه وجود داشته باشه، نباید با مشاورتون وارد رابطه بشید. بهترین کار اینه که با یک بهانه‌ای مشاورتون رو عوض کنید. اگر بعد از قبولی در کنکور و زمانی که ایشون دیگه نقش مشاور شما رو نداشت، بازهم بهش علاقه داشتید، اونوقت میتونید به این علاقه جدی‌تر فکر کنید، ولی الان وقتش نیست. الان فقط باید فاصله بگیرید. اگر امکان تغییر مشاور براتون جود نداره، پیشنهاد می‌کنم با سیستم مشاره تماس بگیرید تا برای کنار اومدن با شرایط کمک‌تون کنن.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام چون اولین تجربه‌تون هست بهتره اصلا ریسک نکنید چون ممکنه خاطره بدی در ذهن‌تون ایجاد بکنه یا ناشیانه عمل کنید. نکته مهمی هم که باید بهش توجه کنید اینه که شما این فرد رو چند ساله که ندیدید و ممکنه علاقه‌تون خیلی براساس واقعیت نباشه یا اگر الان ببینیدش نظرتون تغییر کنه. اینکه بدون وجود هیچ رابطه‌ای توی تلگرام بهشن پیام بدید ممکنه صورت خوبی نداشته باشه به ویژه اینکه نسبت فامیلی هم دارین. بهتره دنبال فرصتی باشید که بتونید خودش را خانواده‌اش رو ببینید و مثلا اول به یکی از اعضای خانواده‌اش (مثلا خواهیر یا…) نزدیک و صمیمی‌تر بشید و از اون طریق بتونید با هم تعامل داشته باشید.

سلام وقت شما بخیر،من دختری ۲۷ساله هستم که حدود ۱۴ساله که از پسر همسایمون که خانواده کامل مذهبی هستن خوشم میاد ولی هیچوقت نشده که این علاقه و محبت خودمو ابراز کنم از دور میبینمش و همیشه برام مهم بودن تا به حال هم با هیچ آقایی ارتباطی نداشتم گاهی از دور بهم نگاه میکنیم ولی نمیدونم چیکار کنم تاحالا که درگیر درس و کار بودم ولی آلان میخوام تکلیف این محبت و دوست داشتن مشخص کنم نمیدونم چه طوری آقا نسبت به محبت و علاقه خودم آگاه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی شروع علاقه شما از سن 13 سالگی بوده است که باید به این نکته توجه کنید در آن زمان شما نوجوان بودید و ممکن است علاقه‌ای از سر هیجان باشد. دلیل انتخاب خودتان و معیارهایی که برای ازدواج درنظر دارید را بررسی کنید. با توجه به شرایط مذهبی بودن خانواده او، نیاز است که رابطه شما از طریق خانواده شکل بگیرد و شما برای خانواده ایشان دیده شوید. اشاره کردید می‌خواهید تکلیف این عشق و محبت را می‌خواهید روشن کنید، اما هنوز رابطه‌ای شکل نگرفته است که او بخواهد تکلیفی را روشن کند. اگر او تابحال متوجه توجه شما به خودش نشده باشد، شاید اصلا در قید و بند شروع رابطه عاطفی و ازدواج نباشد.

سلام من دختری هستم که تا به الان با پسری صحبت نکردم و علاقمند نشدم ولی به پسر عموی مامانم علاقمند شدم و ازش خوشم میاد من فقط آیدی تلگرامشو دارم و به خونشون هم رفت و آمد ندارم ولی چند سالی هم میشه ندیدمش و نمیدونم اون هم به من علاقه داره یا نه؟میتونم تو تلگرام بهش پیام بدم آیا فکر بد درباره من نمیکنه؟ همه خواهر و برادراش ازدواج کردن و خونوادش دنبال دختر مناسب براش میگردن چطوری میتونم بهش ابراز علاقه کنم؟؟؟

سلام استاد عزیز من ی مدتی بود از پسر همسایمون خوشم می یومد و حتی تونستم درفضای پیداش کنم و دوستانه حرف می زدیم ولی یه شب از دهنم پرید و نا خداگاه بهش گفتم ک وابستت شدم خوب ایشونم گفتند ک هیچ حسی به من ندارند و منو بلاک کردند .. منم دیگه کاریش نداشتم ولی همیشه تو ذهنم بهش فکر میکردم ک بعد ی مدت خبر رسید که رل زده یا بهتر بگم با ی دختری دوست شده منم وقتی فهمیدم کلا دورش و خط کشیدم حتی اگه جایی بیرون میدیدمش اصلا نگاش نمی کردم و دیگه سلام و احوال پرسی هم نمی کردم یه جورایی به خودم گفته بودم ک از فکرش بیا بیرون و بهش فکر نکن بعد 2 هفته از این رفتارام رفتارای اونم عوض شد هعی نگام میکرد و من سنگینی نگاش و حس می کردم ولی به روی خودم نمیاوردم انگار که برای من وجود نداره ولی اون از این کاراش بر نمی داشت و چند بار دوستاش بهش تیکه می نداختن ک هعی نگاه نکن و اینا … اونم میگفت عشقم میکشه نگاش کنم بعد چند روز به دوستام میگفت ک منو دوس داره وبا دوست دخترش بهم زده و اینا و حتی منو از بلاکی هم در اورده و بهم اس داده ولی من گوشیم خرابه و تا چند روز دیگه درست میشه و الان نمی دونم اگه بهم ابراز احساسات کنه چ واکنشی انجام بدم؟ وقتی من از حسم گفتم منو نادیده گرفت پس الان من چجوری سریع باورش کنم اصن چرا یهویی اینطوری شد دلیل این رفتاراش و نمی فهمم؟؟ خواهشن کمکم کنید

سلام دوست گرامی در صورت برگشت ایشان به رابطه، اینبار شما خوددار باشید و هیچ ابرار علاقه ای نکنید اینسری نویت ایشان هست که نشان بدهند که نه از سر تفنن و بیکاری، بلکه با علاقه سمت شما امده اند

سلام دختری هستم ۳۰ ساله که دوران دانشگاهشو گذرونده برای انجام یه سری کارهایم وارد مکان اداری شدم در آنجا متوجه پسری شدم که بارها بهم توجه داشت مثل زل زدن خواستم علت توجهش رو در مورد خودم بدونم چون خودم هم تقریبا از ایشون خوشم اومده بود ولی وقتی به پیجشون مراجعه کردم کامنت گذاشتم و در مورد اینکه خودش هم برای من دوست داشتنی وجذاب هست رو بهش گفتم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم علت کارش چی بود از اینکه توجهش را نشان بدهد و هیچ جوابی ندهد از اون گذشته همچین برای اون پسر هم غریبه نبودم یه شناختی هم روی شخصیتم داشت ولی باز هم جوابی دریافت نکردم

دوست عزیز با سلام ابتدا واقعیت را در نظر بگیرید شاید ایشان به عنوان ارباب رجوع از شما خوششان امده و توجه کردن. پس پیام دادن شما اشتباه بود اکنون لازم به انجام کاری نیست و اجازه بدهید اگر قرار هست ارتباطی صورت بگیرد از سمت ایشان باشد

سلام خسته نباشید.. من 28 سالم هست و یه پسر 25 ساله تو دانشگاه از من خوشش اومده بود و من اونموقع نفهمیدم که چقدر دوستم داره و چون دختر مغروری بودم نشون نمیدادم اونم فک کرد من خوشم نیومده کلا سرد شد اما احترام کامل بینمون هست..من الان خیلی ازش خوشم اومده چون بسیار ویژگی اخلاقیش همونیه که دوس دارم و دوس دارم بیشتر بشناسمش..حتی قراره برای روز دفاعش براش کادو بخرم که بفهمه بهش علاقه دارم..ایا مشکلی داره این کار؟؟ و اینکه درباره رفتار قبلم ازش عذرخواهی کنم؟چون دیده بودم سرد شده یه بار قهر کردم بعد خودش اومد جلو و گرم شد و من هم خوب رفتار کردم باهاش اما دیگه بعد اون مثل قبل باهام خاص نشد و الان 8 ماه میگذره..خیلی دوست دارم بیشتر بشناسمش و علاقمو بهش نشون بدم..حتی الان بااینکه بهش پیشنهاد همکاری دادم تو کار راحت قبول کرده خب یعنی بدش نیومده دیگه..دوست ندارم کاری کنم که بخواد کلا بد فکر کنه و بگه اینکه تا 6 ماه پیش محل نمیداد الان چطورگرم رفتار میکنه..خداشاهده زمان میبره خب بخوام از کسی خوشم بیاد و بااینکه خواستگار دکتر و استاد زیاد داشتم اصلااا از هیچکدوم خوشم نیومد و این تنها کسیه که معیارهای منو تو ازدواج بهم زده..من هیچوقت فک نمیکردم از کوچکتر از خودم خوشم بیاد..لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی ۱-خرید کادو در ابتدای امر توسط شما اشتباه هست ۲-در مورد رفتار اولیه یک توضیح مختصری بگید و نمیخواد توجیح کنید ۳-میتونید غیر مستقیم ابراز علاقه برای اشنایی بیشتر کنید

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام من با یکی از همکارانم مدت 6 ماه است که به صورت چت در ارتباطم. خیلی با هم راحت چت میکنیم و تقریباً هر روز در ارتباط هستیم و میدونم که کسی هم در زندگیش نیست. اول فقط به عنوان دوست همینجوری نگاش میکردم ولی کم کم بهش علاقه مند شدم. از لحاظ کاری کاملاٌ در جریان هستم که خیلی شلوغه. 1 ماه در میان که 15 روز ماموریته و حتی بعضی از ماهها 100-150 ساعت اضافه کار داره. بعد از 6 ماه بهش پیشنهاد دادم که با هم برای تفریح بریم اطراف تهران، ولی رد کرد.بعدش باهاش برای اولین بار زنگ زدم و گفتم که اگه بخوای میتونم بزارم یه وقت دیگه که با هم بریم. اول از همه اینکه صداش پشت تلفن میلرزید و بعد هم یه جوری من من کنان گفت که اوضاعشو میدونم و واقعاٌ سرش شلوغه و وقت نداره و وقتی پروژه تموم بشه آزادتره و … .منم گفتم هر زمان تو پنجشنبه یا جمعه اوکی کنی ،من اگه کار خاصی نداشته باشم، میتونیم با هم هماهنگ کنیم، ولی خیلی جواب دقیقی که باشه یا نه از این موضوع نگرفتم. واقعاٌ خسته شدم ، چون از یه طرف چتاش نشون از علاقه داره ولی از طرف دیگه حاضر نیست منو بیرون ببینه. در ضمن اوایل هم که علاقه ای نداشتم بهش تو جمع دوستام دعوتش کردم ولی نیومد. اینا نشونه چیه و من باید چیکار کنم؟ کلاً رهاش کنم بهتر نیست؟

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان به شدت مردد و نگران هستند و این واکنش ها با توجه به این موضوع هست پیشنهاد میکنم مدتی از سمت شما نباشد تا ایشان بتوانند نسبت به خواسته شان تصمیم گیری کنند

سلام. ببخشید یه سوال داشتم. این درسته که تو رابطه یه دختر هر چقدم که عاشق و شیفته طرف مقابل باشه نباید نشون بده که عمیقا عاشقشه؟ درسته که نباید سهل الوصول بود؟ درسته که آقایون وقتی از عشق یه خانوم مطمئن میشن و میدونن که خانوم فقط به اونا فک میکنه یه کوچولو سرد میشن؟ ما تا چه حد باید احساساتمون رو به طرف مقابل نشون بدیم؟

دوست عزیز سلام

می‌خوام جواب تمام سوالتتون رو در دو جمله بگم: 1. خودتون باشید 2. متعادل رفتار کنید. اگه کسی رو دوست دارید، دیگه دوست دارید، خودتون باشید؛ نشون بدید علاقتون رو، اما در حد متعادلش. هر چیزی باید در حد تعادل باشه. اگه کسی بعد از اینکه فهمید شما بهش علاقه دارید، نسبت به شما سرد شد؛ اگه کسی فهمید شما دوستش دارید، دست از تلاش برداشت، یعنی اون آدم به درد ارتباط با شما نمی‌خوره! یعنی اونقدر از نظر روانی به پختگی نرسیده که برای شما مناسب باشه. البته باز هم تکرار می‌کنم در حد میانه. درسته که یک سری تکنیک‌ها برای جذب آقایون وجود داره، مثل اینکه شما بهتره برای اولین بار پیشنهاد نکنید، اما این‌ها به این معنی نیست که علاقتون رو نشون ندید، معنیش اینه که بعضی چیزها جز مهارت‌های ارتباطیه و وقتی اون‌ها رو یاد بگیرید، قطعا ارتباطات بهتری خواهید داشت.

سلام وقتتون به خیر. ببخشید من به یه فردی علاقه مند شدم اما خیلی روزای اول سعی میکردم با عقلم پیش برم و عجولانه و احساساتی تصمیم نگیرم بعد از اینکه کلی دلیل پیش هم گذاشتم دیدم پسر بدی نیست اما یه مشکلی ک این وسط هست اونم اینه ک یه وقتایی یه سری رفتار از خودش نشون میده ک نشان دهنده اینه ک اونم از من بدش نمیاد اما خیلی وقتا برعکس اینم عمل میکنه اصلا نمیتونم بفهمم حسش چیه حتی برای بار اولم من از علاقه خودم گفتم گفت باید فکر کنم تو دوراهی موندم منم پیش خودم گفتم حداقل از این خیالم راحته ک ۱۰ سال از من بزرگ تره و با پسرای ۱۸ و ۲۰ ساله های الان فرق داره از روی احساسات جوانی نمیخواد تصمیم بگیره ولی واقعا نمیدونم چی کار کنم نمیتونم بفهمم حسش چیه

سلام دوست گرامی به نظر میرسد شریک عاطفی شما فردی منطقی و درون گرا باشد و با منطق در رابطه هستند / پس شما هم منطقی باشید و طی صحبت با هم و رسیدن به شناخت مورد نظر در مورد درست بودن رابطه تصمیم بگیرید

سلام خسته نباشید عذرمیخوام یک سوال دارم. من توی یک رابطه ای هستم که خیلی ابراز علاقه میکنم اما طرف مقابلم بیشتر با کارهاش بهم نشون میده خیلی کم پیش میاد که بخواد با حرف بهم ابراز علاقه کنه. من 25 سالم هست و اون 35 سالش. به نظرتون ابراز علاقه زبونی من از نظر اون لوس بازی نیست؟ میخوام بدونم من هم بگم یا نه کلا من هم دیگه نگم.

دوست عزیز سلام

می‌خوام به سوالتون تو دو قسمت جواب بدم. قسمت اول مربوطه به سوال خودتون؛ پرسیده بودید که آیا ابراز علاقه زبونی لوس بازیه؟ ببینید، اینکه چقدر و چطوری تو یه رابطه ابراز علاقه درسته یا به قول شما لوس بازی نیست، خیلی زیاد به عمق رابطه، هدف رابطه، سلیقه دو طرف و … بستگی داره. اما یه چیزی شاید اینجا بتونه کمکتون کنه، اونم اینه که یاد بگیرید خودتون باشید! به عبارت دیگه، نقش بازی نکنید، ببینید به نظر خودتون بهتره چی کار کنید. البته، ممکنه شما به دلیل تفاوت سنیتون، نگران باشید که این رفتار کودکانه به نظر بیاد یا … . در این مورد شاید بهترین کار اینه که غیر مستقیم یا حتی مستقیم در این باره نظرشون رو بپرسید.

اما مساله دوم، شما گفتید که ایشون با کارهاشون بهتون ابراز علاقه می‌کنند. در بحث زیستی، اکثر خانم‌ها (نه همشون) بخش کلامی مغزشون فعال‌تر از آقایون هست؛ به همین دلیل هست که خانم‌ها اکثرا خیلی راحت‌تر می‌تونن احساساتشون رو بیان کنن تا آقایون. علاوه بر اون، قسمت راست مغز خانم‌ها، بزرگ‌تر از آقایون هست. قسمت راست مغز بیشتر به احساسات و عواطف مربوطه. به همین دلیل خانم‌ها بیشتر احساساتی‌تر یا رمانتیک‌تر هستند و برای همین شما خیلی راحت‌تر می‌تونید احساساتتون رو بیان کنید. این قضیه همیشگی نیست، اما معمولا اینطوریه.

سلام..97.3.1با ی پسر دوس شدم و ب مدت 226 روز باهم رابطه ای خوب داشتیم.یکی از فامیلای دوستم خیلی اذیت میکرد هروقت داشتم باهاش حرف میزدم.تصمیم گرفتم ک تلافی کنم یجوری تو تلگرامم باهم درارتباط بودیم ک ی روز بهم پیش دادم منم ب خاطر تلافی قبول کردم و ب دوس پسرم گفتم ک کاری کردم بهت میگم.22بهمن 97 فامیل دوستم بهم گف ک دوس پسرت گفته ک من بهت پیش بدم و…من هرچه برای دوس پسرم توضیح میدم جریان چی بوده قبول نمیکنه.قبلا بهش پی یا ز میزدم ج نمداد ولی الان جواب میده.یکی بهم گفت ک هنوز دوست داره.منم خیلی دوسش دارم و جدایی ازش برام خیلی سخته باید چ کار کنم.الان دوماه وشش روزه ک جدا شدیم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

سلام دوست گرامی کاملا اقدام شما کودکانه و اشتباه بوده است و اینکه برای تلافی،وارد‌رابطه با فرد دیگر حتی با اطلاع پارتنرتان شده اید کار غیر منطقی میباشد اینکه ایشان ناراحت هستند کاملا درست و بجا هست بهتر هست سعی کنید در یک جلسه حضوری با دوستتان صحبت کنید و با ابراز پشیمانی از کارتان از ایشان فرصت مجدد بگیرید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

25راه براي ابراز عشق به آقايان

 لطفا” همه مطلب رو بخونید ( خواهش می کنم ) و بعد نظری بدین که هیچ گونه لجبازی توی کارتون نباشه

 تعدادي از مردها طي تحقيقاتي اظهار داشته اند كه دوست دارند چطور. دوست داشته شوند“

شما عاشق شده ايد، در خواب و خوراك و همه ساعات و دقايق خود مرد خود را احساس مي

كنيد. در ظاهر مردتان هم چنين حسي دارد، چه تضميني وجود دارد كه رابطه تان به همين ترتيب چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

پيش رود؟ با ابراز عشق؟ ولي چگونه فقط با كلمات و بوسه هاي عاشقانه يا با عمل خود نشان

مي دهيد كه برايش احترام قائليد؟

 

حالا بشنوید ( بخونید) یه پسر( خوب ) دوست داره که

دوست دخترش چی طور باشه البته خیلی بیشتر از این چیز هاست ولی……… من دوست دارم دوست دخترم قبل از هر چيز برايم يك دوست باشدصادق باشد و در عين حال دوست داشتني، به من توجه كند و در عين حال زندگي را آسان

بگيرد، شوخ طبع و در عين حال در هنگام لزوم گوش شنوا و سنگ صبور.

دوست دارم دوست دخترم به من يك حس خاص القا كندبفهيمد كه مردتان چطور آدميست ، خود را با او همراه كنيد، فكر مي كند خيلي بامزه است؟ به

حرفهايش بخنديد. يك مرتبه جني مي شود؟ با او كنار بيائيد. چيزي براي او درست كنيد، تي

شرت با رنگ مورد علاقه اش برايش بخريد. به او كارت پستال بدهيد مثل يك دوست واقعي. نه

اينكه هر روز به او يك دنيا هديه بدهيد اينطوری هم او را بد عادت مي كنيد. فقط به او بفهمانيد كه

او را به خاطر آنچه كه هست دوست داريد.

نميخواهم هميشه دنبالم باشد

اگر كسي رادوست داريد، او را آزاد بگذاريد، حاضر بودن در همه لحظات ممكن است نتيجه

معكوس داشته باشد. به زندگي خود برسيد، همانطور كه خودتان دوست داريد آزاد باشيد طرف

مقابل شما هم دوست دارد آزاد باشد. همانطور زندگي كنيد كه قبل از عاشق شدن زندگي مي

كرديد، شايد روش زندگي قبلي شما او را به شما علاقمند كرده باشد. به خاطرداشته باشيد عشق

به معنی سپری کردن اوقات با يکديگر نيست.

من عاشق تحول هستماو را غافلگيركنيد، يك مهماني ترتيب دهيد، در ظاهرتان تفاوتي ايجاد كنيد براي او پر ماجرا

باشيد . هيجان زدگي خودرا به طرف مقابل ابراز كنيد.

وقتي قرار مي گذارم مي خواهم او را ببينيم نه اينكه برايش فيلم بازي كنماگر كسي قرار است مرد زندگيتان شود همه قرار ها از اهميت برخوردار است. به تماشاي فيلم

برويد با هم قدم بزنيد از دوستتان در مورد مسائلي كه به آنها علاقمند است سوال كنيد. اگر هم

علاقه اي به اين كار نداريد بگذاريد او علاقه داشته باشد. شما به كارهاي خود بپردازيد.

دوست ندارم هميشه با دخترها به بهترين نحو رفتار كنمخودتان باشيد تا او هم خودش باشد. فراموش كنيد او دوست دارد شما چه باشيد، فقط خودتان

باشيد. بگذاريد بعضي از اوقات بدون آرايش شما را ببينيد . به اين ترتيب او هم در كنارتان

راحت تر خواهد بود.

دوست دارم ، دوست دخترم به من احترام بگذاردبه نقش طلايي عشق توجه كنيد: هيچ وقت با طرف مقابلتان آنگونه رفتارنكنيد كه دوست نداريد با

شما آنگونه رفتار كنند. در حضور دوستانتان به او بي احترامي نكنيد، به او اعتماد به نفس دهيد و

پشت سر او صحبت نكنيد.

دختري مي خواهم كه مرا درك كندوقتي صحبت مي كند به او گوش كنيد. نه فقط با گوش هايتان بلكه از صميم قلب. با او صحبت

كنيد. نه فقط با زبانتان بلكه از صميم قلبتان.

دخترهاي باهوش هم در نوع خود مشكلات بزرگي هستندبراي بزرگ جلوه دادن دوستتان خود را كوچك جلوه ندهيد. چيزهايي كه بلديد به او ياد دهيد ولي

نه در قالب يك انسان خود بين. با همفكري همه كارها را پيش بريد، با هم همراه باشيد و هميشه به

ياد داشته باشيد كه مي توانيد از اين راه خودتان هم پيشرفت كنيد.

هيچ چيز بدتر از يك دوست دختر دروغگو نيست

(ايران که اصلا دروغ گفتن معني نداره اونم دخترا ! نههههههههه اصلاااااا(چه قدر، یه آدم میتونه دروغ بگههههههه؟)…!)هميشه سعي كنيد قابل اعتماد باشيد. اگر قرار مي گذاريد يا قولي مي دهيد به آن عمل كنيد. اگر چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

نمي توانيد خود ر ا مسؤل بدانيد كه به دوستتان خبر دهيد. وقتي مي گوئيد با او تماس خواهيد

گرفت،حتماً تماس بگيريد. پسرها از انتظار متنفرند. سعي كنيد در روابطتان همواره فرد قابل

اطميناني باشيد.

دوست دارم احساس كنم دوستم به من وابسته استاين به معناي از دست دادن استقلال نيست . شما هيچ وقت به دوست خود نيازمند و محتاج

نخواهيد شد. وقتي به تصميم گيري نياز داريد به او هم مراجعه كنيد. هيچ چيز براي يك مرد بهتر

از اين نيست كه فكر كند در موقع نياز به كسي كه دوستش دارد كمك كرده است.

دوست دارم وقتي از دوست دخترم دورم، دلش برايم تنگ شودآسان گرفتن هميشه هم لازم نيست. به او بگوئيد كه وقتي از او دور بوديد به او فكر مي كرديد.

آرزوي سلامتي او را مي كرديد خواهيد فهميد كه او هم به فكر شما بوده است. در همان موقع و

به چيزي مشابه آنچه شما مي انديشيد فكر مي كرده است.

دوست دارم دوستم به من اعتماد داشته باشدگذشته را به ياد آوريد تا براي آينده دلگرمي داشته باشيد. به روياها و آرزوهاي او گوش كنيد و

او را در رسيدن به آرزوهايش كمك كنيد. وقتي به خواسته هايش مي رسد به او توجه كنيد.

تشويقش كنيد. اگر مشغله شما بسيار زياد است به او بفهمانيد كه واقعاً وقت نداريد و هميشه همراه

او هستيد و در موقع مناسب جبران خواهيد كرد.

من از مشاجره و داد و فرياد بيزارم، يك رابطه آرام مي خواهم مشاجرات را تمام كنيد در اين صورت هر دو برنده خواهيد بود. به جاي داد و فرياد سعي كنيد

علت اختلاف سليقه تان را دريابيد. اگر فكر ميكنيد اشتباه از شما بوده عذر خواهي كنيد. و به

موضوع خاتمه دهيد. اگر هم اشتباه از او بود عذر او را بپذيريد. او را ببخشيد. اگر از كرده خود

اظهار تاسف كرد ديگر نيازي به عصبانيت نيست مداوم اشتباهات او را به او گوش زد نكنيد.

دوست دارم من را همانطور كه هستم بپذيرد او يك پسر است نه يك تكه سنگ. پشت همه علايق و خواسته هاي او چيزي نهفته است . سعي

نكنيد علايق او را تغيير دهيد او را به مرد دلخواه خود تبديل كنيد. او يك پروژه نيست كه شما

روي آن كار كنيد. او همين است كه هست،اگر مي خواهيد اش بسيار خوب وگرنه كسي ديگري

را پيدا كنيد.

من به دنبال دختري هستم كه به ظاهر خود اهميت دهدبه خود برسيد، به روحتان و جسمتان . هر كاري مي توانيد انجام دهيد تا زيبايي هاي وجودتان

بارزتر شوند. ولي همه وقتتان را جلوي آينه نگذاريد!

دوست دارم دوست دخترم با دوستانم كنار بيايدبه دوستان او هم شانسي بدهيد. بگذاريد شما را بشناسند. او را مجبور نكنيد دوستان قديمي اش

(چه دختر و چه پسر) را كنار بگذارد . اگر نمي توانيد خوب صحبت كنيد، اصلاً صحبت نكنيد.

اگر مايل نيستيد به جمع آنها بپيونديد به او اجازه گذراندن اوقات را با دوستانش بدهيد.

دوست دارم وقتي به من نگاه مي كند، عشقش را احساس كنمبه چشمان دوستتان عميق بنگيريد، در مهماني ها در خانه و همه جا. به او بنگريد و لبخند بزنيد.

دوست دارم احساس كنم براي دوستم واقعاً عزيز هستمبه تلاش او براي محبت به خودتان پاسخ مثبت دهيد، اگر كاري برايتان انجام ميدهد، حتي اگر

نتيجه دلخواه شما را به همراه ندارد، ازتلاش او تشكر كنيد. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه در

نتيجه زحمات به انسان گفته شود، من اصلاً از اين چيزها خوشم نمي آيد“ او را به خاطر اينكه

فكر شما را نمي خواند سرزنش نكنيد. از او به خاطر نكات مثبت شخصيتي اش قدرداني كنيد.

مي خواهم در زمان سختي هم، همراه من باشد زندگي هميشه سرشار از خوشي نيست، شما بايد در زمان هاي سختي هم يار او باشيد. اگر

مشكل او جدي است در حل آن به دوست خودكمك كنيد. به ياد داشته باشيد كه كسي كه در

مشكلات غوطه ور است نمي تواند يك ارتباط عاشقانه برقرار كند. شما بايد مثل يك دوست واقعي

ولي طوري كه خود دچار مشكل نشويد به او كمك كنيد.

عشق نبايد حتماً عميق باشد، يك دختر بايد توانايي برقراري رابطه معمولي را هم داشته باشد زندگي راآسان بگيريد. اگر او را با هداياي زيادي غافلگير مي كرديد، بس كنيد. راه هاي ديگي

هم براي نشان دادن علاقه وجود دارد.

از دختران حسود خوشم نمي آيد اگر فكر مي كنيد كه هر بار كه دوستتان به دختري نگاه مي كند منظوري دارد و با اخم و

ترشرويي با او برخورد كنيد، در اشتباه هستيد. اين حس حسادت نشان مي دهد كه شما به او

اعتماد نداريد.

من يك دختر تك مي خواهم خودتان را در وجود خودتان بارزتر كنيد. سعي نكنيد مثل دوستانتان رفتار كنيد يا از آنها تقليد

كنيد. نگرش هاي و عقايد خود را پرورش دهيد. علاقه داشتن به دوستتان به تنهايي كافي نيست او

هم بايد به شما علاقه مند شود.

خانواده من كمي عجيب هستند، ولي دوست دارم دوست دخترم هم مثل آنها عجيب باشد درباره خانواده اش جويا شويد، خانواده افراد بيشترين تاثير را روي آنها دارند. درباره آنها با

احترام صحبت كنيد.

دوست دارم ، دوست دخترم همواره به من بگويد كه مرا دوست دارد اگر واقعاً او را دوست داريد، به او بگوييد. نگران نباشيد كه او اول به شما نگفته است كه

دوستتان دارد شايد منتظر است شما اول بگوييد. مي خواهيد بدانيد كه آيا او هم دوستتان دارد يا نه؟ بهترين راه اين است که به او بگوييد كه

دوستش داريد.

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3751موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4310موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1927موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36143موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4203موضوع : چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9302موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19244موضوع :

موضوعات: چگونه ابراز محبت کنیم، ابراز علاقه دختر به پسر چه تاثیری دارد، ابراز علاقه دختر به پسر درست است، راه های ابراز عشق به دختر، ابراز علاقه به دختر در دانشگاه، راه های ابراز علاقه، ابراز علاقه غیر مستقیم به دختر، راه های ابراز عشق به مردان

چگونه ابراز محبت کنیم

جملات تاییدیجملاتی از قبیل: ” چقدر این لباس برازنده توست”. ” واقعا از کاری که انجام دادی ممنونم.” ” یکی از چیزهایی که درباره تو دوست دارم…. ” جملاتی تاییدی هستند. کلمات تاییدی روی کاری که شخص انجام می دهد یا آنطور که به نظر می رسد تمرکز می کند. با این جملات شما به نکات مثبت زندگی دیگران اشاره می کنید. کلماتی که بیان می شوند، نوشته می شوند و یا حتی به صورت آواز خوانده می شوند ( نیاز به تذکر نیست که تایید کردن دیگران می تواند خلاقیت افراد را بالا برده و همچنین باعث کاهش استرس گردد).

اگر چنین زبانی ، زبان ابراز عشق شماست پس مطمئنا هیچ مشکلی در رابطه عاشقانه خود نخواهید داشت.(نگاه کنید به با چه کلماتی ابراز علاقه کنیم)

عشق عملیدر دنیای زندگی مشترک ، این زبان ممکن است در شکل ماساژدادن ، پختن یک غذای لذیذ ، شستن ظرفها، جارو کردن و یا بردن آشغالها دم در خودش را نشان دهد. در دنیای دوستی به شکل کمک کردن در حل مشکلات کامپیوتری و یا حمل یک کیف سنگین باشد. اگر زبان ابراز عشق شما به این گونه است، همانطور که قدیمی ها می گویند ” عمل کردن بهتر از حرف زدن است”. حرف زدن درباره عشق شاید چندان قدرت نداشته باشد اما زمانی که کسی به شما کمک می کند، درواقع همه نیاز عشقی شما را برطرف می کند.

ابراز علاقه دختر به پسر چه تاثیری دارد

کسی که قصد ابراز علاقه، عشق و دوست داشتن نسبت به فردی دارد، قبل از سرمایه گذاری عاطفی و احساسی، موقعیت را به طور دقیق ارزیابی می کند و از راه مناسب و منطقی وارد می شود. یعنی صرف داشتن علاقه و یا این تصور که فردی به شما علاقه دارد نمی تواند دلیل شود برای سرمایه گذاری عاطفی.

پرسشی که مطرح می شود این است که هدف شما از برقراری رابطه با این آقا چیست؟ یعنی با چه هدفی می خواهید ارتباط با ایشان را آغاز کنید؟

به این جملات خودتان دقت کنید:

به پسری علاقه داشتم که فک میکنم او هم به من علاقه داشتترم اخر اون با یکی از همکلاسیا ش رابطه صمیمی آغاز کرددوستاش به من خیره میشدن ومنتظر واکنش بودندخواهر گرامی، از کجا می دانید ایشان هم به شما علاقه داشته؟ ممکن است شما برای ایشان جذاب بوده باشید ولی نگاه کردن ایشان به شما نمی تواند دلیل به علاقمندی باشد. در نظر داشته باشید که یک آقا اگر به خانمی علاقه داشته باشد محکمتر و قاطعتر رفتار خواهد کرد. به خصوص اگر به فکر ایجاد آینده ای مشترک با آن خانم باشد. اگر علاقه ای به شما داشت نشان می داد نه اینکه با فرد دیگری ارتباط برقرار کند.

همچنین ممکن است اینکه نوشته اید دوستانش منتظر واکنش شما بوده اند بر اساس برداشت شما بوده باشد ولی در واقعیت چنین چیزی نباشد (که اگر هم باشد در اصل جریان شما تاثیری ندارد).

حتی اگر آن فردی که به طور ناشناس در فیس بوک شما را اد کرده و برایتان پیام گذاشته همان آقا باشد باز هم فکر کردن به ایشان فایده ای برای شما ندارد. این رفتارهای غیربالغانه حاکی از این است که ایشان پایگاه عاطفی مطمئنی نمی تواند برای شما باشد.

دوست خوبم، شما به عنوان دکتر این جامعه حتما پتانسیل مناسبی برای داشتن ارتباطی هدفدار خواهید داشت و در سن مناسبی هم هستید برای شروع یک برنامه ریزی جهت آینده عاطفی خود. بنابراین بهتر است در چنین شرایط مبهم و با آینده ای نامعلوم سرمایه گذاری عاطفی نفرمایید.

ابراز علاقه دختر به پسر درست است

با توجه به شرایط خاص دوران جوانی , طولانی بودن دوران تجرد غالب جوانان و خطرات جدی تمایلات آشکار و پنهان غرائز نفسانی , لازم است روابط خود را از نظر کمی و کیفی تحت کنترل قرار دهید و در سطح ضرورت حفظ کنید. بنابراین , توصیه اکید ما این است که : اولا, اگر ضرورتی ایجاب نمی کند حتی الامکان چنین روابطی با نامحرم برقرار نشود و خواهران در مقابل افراد نا محرم , رفتاری متکبرانه داشته باشند نه رفتاری صمیمانه . اینکه در احکام شرعی می فرمایند در غیر ضرورت مثلا مکروه است مرد با زن هم صحبت شود, مخصوصا مرد و زن جوان , به این دلیل است که چه بسا همین هم صحبت شدن ها, غرایز جنسی افراد را تحریک کند و یک الفت و محبت شهوانی بین مرد و زن ایجاد گردد و نقطه آغازی برای غوطه ور شدن در انحراف و فساد شود. در هر حال انسان باید دقیقا درون خود را بکاود و باطنش را عمیقا مطالعه کند که مثلا صحبت کردن با افراد نامحرم چه ضرورتی برای او دارد. ثانیا: در صورت ناچاری و ضرورت , روابط با نامحرم تا آنجا که به شکستن حریم احکام الهی منجر نشود, اشکالی ندارد.به طور کلی دوستی و روابط باز و آزاد دو جنس مخالف پیش از ازدواج، دارای آفت‏ها و آسیب‏های روانی و اجتماعی جبران ناپذیری است. در ذیل به چند نمونه از این آسیب‏ها اشاره می‏شود:۱. فقدان شناخت درست و واقع بینانه: معمولا ادّعا می‏شود این گونه روابط و دوستی‏ها به انگیزه ازدواج شکل می‏گیرد، ولی با کمی دقّت فهمیده می‏شود، روح حاکم بر این گونه دوستی‏ها، عشق‏ورزی کور است نه خردورزی. پای خرد و عقل در میدان عاشقی لنگ است. امام علی علیه السلام می‏فرمایند: «حبّ الشّیء یعمی و یصمّ»، دوست داشتن چیزی انسان را کور و کر می کند.در حالی که تصمیم‏گیری درست در مورد ازدواج با فرد خاص، تنها با تکیه بر عقلانیّت و خردورزی ممکن است. دوستی‏های قبل از گزینش همسر، راه عقل را مسدود و چشم واقع بین انسان را کور می‏سازد و اجازه نمی‏دهد تا یک تصمیم صحیح و پیراسته از اشتباه گرفته شود. این نوع انتخاب‏ها که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف انجام می‏گیرد. به دلیل نبود شناخت عمیق و واقع‏بینانه، زندگی مشترک را تلخ و آینده را تیره و تار می‏سازد.۲. ایجاد جو بدبینی: این گونه دوستی ها نه تنها مشکلی را برای دختران و پسران حل نمی‏کند بلکه بر مشکلات آنان می‏افزاید.این گونه دوستی‏ها و روابط اگر به ازدواج بی‏انجامد پس از مدتی از شکل‏گیری زندگی جو بدبینی و سوءظن را به دنبال خواهد داشت.پسر به خود می‏گوید این دختر وقتی به راحتی با من پیوند و رابطه نامشروع برقرار نمود، پس از اعتقاد و ایمان قوی برخوردار نیست. بنابر این از کجا معلوم پیش از ارتباط با من، با فرد دیگری طرح دوستی نریخته است. از کجا معلوم که در آینده با این که همسر من است با دیگری ارتباط برقرار نکند؟دختر نیز همین تصور را نسبت به پسر دارد.بر این اساس این گونه ازدواج‏ها دارای پایه واساسی سست و متزلزل است و تجربه نشان داده که سریع منجر به طلاق و جدایی می‏گردد.بر اساس یک یافته پژوهشی در آمریکا، زوج‏هایی که پیش از ازدواج با یکدیگر زندگی می‏کنند زندگی زناشویی آنها با مشکلات عدیده‏ای رو به رو است و منجر به طلاق می‏شود. به گزارش ایسنا، دکتر «کاترین کوهان»، استاد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا گفت: طبق آخرین تحقیقات، افرادی که پیش از ازدواج با یکدیگر رابطه داشته‏اند بعد از ازدواج در حلّ مشکلات خود عاجزند، چرا که نسبت به یکدیگر بسیار بدبین هستند. کوهان گفت: طبیعت ارتباطات آزاد این است که زوجین چندان انگیزه‏ای برای حل درگیری‏ها و حمایت از مهارت‏های خود ندارند. وی افزود: به نظر می‏رسد ارتباطات این افراد زودتر از افرادی که با یکدیگر دوست نبوده‏اند، سرد و منجرّ به طلاق می‏شود. وی در پایان گفت: می‏توانم بگویم رابطه قبل از ازدواج به هیچ وجه سبب دوام زندگی زناشویی نمی‏شود. V}(روزنامه جمهوری اسلامی – ش ۶۵۷۱- ۲۹/۱۱/۱۳۸۰ – ص ۵){V

راه های ابراز عشق به دختر

اعتماد به نفس بیشتر زن ها را به خود جذب می کند: اعتماد به نفس تنها نشانه ای است که ۹۹% از زن ها متوجه ی آن می شوند و باعث می شود مردان بسیار جذاب تر به نظر برسند. اگر می خواهید دختری به شما جذب شود خود را با اعتماد به نفس کرده و آن را نشان دهید.

آیا دختر ها پسر های خوب را دوست دارند؟ اول اجازه دهید مفهوم کلمه ی خوب را برای تان توضیح دهم تا بهتر متوجه ی منظورم شوید. یک پسر خوب، پسری است که اجازه دهد دختر، همه کاره باشد؛ کسی که هر کاری برای خوشحال کردن دیگران بکند حتی اگر به قیمت خوشحالی خودش باشد. همچنین پسر خوب، پسری است که همیشه با آن دختری که دوست دارد تماس بگیرد و دمبالش است. دخترها به احساس امنیت نیاز دارند؛ احساسی که در کنار یک مرد برجسته پیدا می کنند نه یک پسر خوب؛ مردی که مثل یه رهبر همه چیز را هدایت کند. اگر شخصی ترسو باشید و بازیچه ی دست دختر ها قرار بگیرید هیچ دختری عاشق تان نخواهد شد.

جزییات بیشتر : چگونه دخترها را عاشق خود بکنیم /راه های جذب دختر مورد علاقه

ابراز علاقه به دختر در دانشگاه

بنظر من دخترا بیشتر دوست دارن پسرا با متانت و سنگینی جلو برن تا اینکه……

زمانیئ گل بدین که یه احساس داره به وجود میاد.بنظر من سعی کنین برای اولین بار بهترین تیپ رو بزنین(منظورم این نیست که گرون ترین لباس رو بخرین)بهترین لباسی رو که دارین بپوشین .موقعیت زمانی و مکانی رو بسنجینببینین اون موقع که داری پا پیش میزاری حال اون دختر خوبه ؟منظورم خلق و خوش هستشمثلا اگر تو دانشگاه هستش ببینین با دوستاش چجور برخورد میکنه بی حوصله هستش یا شادو شنگولهموقعیت مکانیم که گفتممیمونه آداب جلو رفتبرین اول بهش سلام بکنینبعدش اجازه ازش بگیر ببینین وقت داره باهاش صحبت کنیینالبته یادتون باشه هرچی موب تر و حرفاتونو رو ریلکس تر و با آرامش تر بزنیین بهترهگفتم از خودتون بگین منظورم این نیست که تموم جیک وبوک زندگیتون رو بگینفقط بگین چند سالتونه چی میخونین و.. و اجازه بدین اون حرف بزنه

راه های ابراز علاقه

_ وقتی عاشق کسی می‌شوید و می‌خواهید این عشق را با او به اشتراک بگذارید، به چشم‌هایش نگاه کنیدجمله « دوستت دارم » را اگر زمانی که با او چشم در چشم هستید، به زبانتان بیاید، عمق نگاه، به اندازه همان کلمات، کار خودش را می‌کند.

_ موقعیت مناسبی را برای حرف زدن از احساستان پیدا کنیدبهترین موقعیت، فضایی دونفره است که شما و همسرتان، راحت‌تر حرف‌های خود را به اشتراک می‌گذارید اما اگر ناگهان وسط یک مهمانی یا جمعی دیگر، تصمیم به گفتن این جمله گرفتید، یک نفس راحت بکشید و کمی به اطراف نگاه کنید و جمله را آن‌طوری بگویید که او دوست دارد در جمع و از زبان شما بشنود.

ابراز علاقه غیر مستقیم به دختر

۱- هر کجا شما باشید او هم همانجاست :وقتی دختری عاشق می شود ، به طور اتفاقی هر کجا که آن پسر باشد او هم پیدایش می شود . به عبارت بهتر سعی می کند بیشتر در اطراف شما باشد . دخترها به خاطر اینکه در ابراز علاقه شان غیر مستقیم عمل می کنند سعی دارند تا با این کارها توجه پسری را که به او علاقه مند شده اند به خود جلب کنند . ولی متاسفانه اکثر پسران نسبت به این رفتار دخترها بی تفاوت هستند . پس توجه داشته باشید که اگر دختری به صورت مداوم در سر راهتان قرار گرفت احتمال این وجود دارد که او این کار را به صورت عمدی و برای جلب توجه شما انجام می دهد .

۲- نشانه های زبان بدن هنگام عاشق شدن دختران :یکی از ابزار شناسایی حالات درونی افراد زبان بدن می باشد که از این مورد می توان در تشخیص عاشق شدن دختران هم استفاده نمود . در زیر بعضی از نشانه های زبان بدن دختران عاشق را مشاهده می کنید :

– در جهت شما با شانه یا پاهایش اشاره می کند .– هنگام صحبت کردن با شما به طرفتان خم می شود .– بازی با موها و درست کردن موها– لمس کردن دسته عینک یا نوازش دادن جواهرات مانند گوشواره و انگشتر– خیره شدن به صورت شما هنگام صحبت– تقلید کردن از رفتار شما (به طور مثال اگر دستتان را روی میز بگذارید او هم دستش را روی میز می گذارد ) .– وقتی به او نگاه می کنید و وی را برانداز می کنید ، او لبخند می زند .

راه های ابراز عشق به مردان

با همسرتان بازی کنید

هر بازی را که به آن علاقه دارد مثل تنیس انتخاب کنید و باهم بازی کنید. اگر اضافه وزن دارد، به همراه او در خانه یا بیرون ورزش کنید. انجام دادن فعالیت های مورد علاقه همسرتان شما را به هم نزدیک تر می کند. او از کارهای شما قدردانی خواهد کرد.

لباسی را که دوست دارد بپوشید

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

تعدادی از لباس های خود را به انتخاب او بخرید. از او بپرسید که دوست دارد شما چه نوع لباسی بپوشید. در هنگام خرید لباس از او کمک بخواهید. همچنین چند لباس جذاب هم بخرید تا در لحظه هایی که باهم تنها هستید بپوشید. همه این رفتارها نشان دهنده عشق شما به همسرتان است.

همسرتان را با یک هدیه شگفت زده کنید

همیشه منتظر نباشید تا کسی برای شما هدیه بخرد، یکبار هم شما برای کسی هدیه بخرید. برای همسر خود چند هدیه بخرید. ببینید چه چیز احتیاج دارد. حتما از هدیه شما خوشش خواهد آمد.

جملاتی که مردان دوست دارند بشنوند

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

آموزش عاشقانه حرف زدن 

ابراز علاقه به پسر از دیدگاه روانشناسی

راه های جذب غیر مستقیم پسران

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3751موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4310موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1927موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 36143موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4203موضوع : چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9302موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19244موضوع :

ابراز علاقه به پسر ممکن است یک مسئله ی جدید باشد زیرا همیشه دیده ایم که پسرها به دختر ابراز علاقه می کنند. در این مطلب نوین اطلس دات کام این موضوع را از دیدگاه روانشناسی بررسی می کند. در این مطلب بررسی می کنیم روانشناسی در مورد ابراز علاقه دختر به پسر چه نظری دارد و آیا ابراز علاقه ی دختر به پسر درست است یا نه. همچنین عشق دختر به پسر را از لحاظ روانشناسی بررسی می کنیم و نشان می دهیم اعتراف عشق دختر به پسر و ابراز علاقه از جانب او چه تاثیری خواهد داشت.

روانشناسی در مورد ابراز علاقه به پسر چه نظری دارد

برای ابراز علاقه به یک پسر باید بدانید هدف شما از این سرمایه گذاری احساسی چیست، سپس موقعیت را ارزیابی کنید و از راهی منطقی و عقلانی وارد شوید. درواقع از نظر روانشناسی ابراز علاقه ی دختر به پسر نباید صرفا به دلیل احساس علاقه به او باشد. باید بدانید هدف شما از برقراری ارتباط با این آقا چیست؟

بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید نباید از ابراز علاقه بترسید. البته منظور از ابراز علاقه این نیست که مستقیم به او بگویید دوستش دارید بلکه باید به طور غیر مستقیم نشان دهید این پسر برا شما جذاب است و در این موضوع از دیدگاه روانشناسی هیچ اشکالی وجود ندارد. انگیزه هایی که از نظر روانشناسی برای ابراز علاقه مطرح می شود به صورت زیر است:

۱. اظهار محبت قلبی به طرف مقابل به منظور ایجاد روابط دوستانه و صمیمانه و استمرار آن برای مدت زمانی خاص در جهت پاسخ به احساس نیاز روانی خود (یعنی نیاز به محبت ورزیدن و مورد محبت واقع شدن).۲. اظهار محبت قلبی به طرف مقابل به منظور آشنایی با یکدیگر و فراهم کردن مقدمات ازدواج.

روانشناسی عشق دختر به پسر

از دیدگاه روانشناسی عشق دختر به پسر، دلیری می آورد و این علامت صدق عشق است! لازم است دختر نظام ارزشی اش را چک کند و مطمئن باشد خوشبختی که محصول قاطعیت و حسابگری های صحیح باشد، به مراتب مهم تر از خوشحالی و سرخوشی عاشقانه ای خواهد بود که موقت و وابسته به شرایط است؛ این یعنی مدیریت عشق.عشق مهم است، اتفاق زیبایی است اما همیشه برای ازدواج نیاز به عاشق بودن نیست. در ازدواج پای یک قرارداد اجتماعی، تعهد و… در میان است. ما باید قبل از انتخاب همسر، حسابگری جدی داشته باشیم و نسبت ها را در نظر بگیریم.

از نقطه نظر مردان، زنان هنگام ابراز علایق رومانتیک خود به صورتی زیرکانه و پیچیده عمل می کنند ( مگراینکه طرف مقابلشان خوش تیپ و پول دار باشد آنجوری که خودشان اظهار می کنند) و اکثر آنها جوابهای ضـد و نقیضی می دهند چون خودشان مطمئن نیستند که چـه چیزی در سرشان می گذرد.

بنابراین آنچه که اغلب آقایان به دنبالش هستند، یک سری علائم و نشانه هایی اسـت که به وسیله آنها متوجه علاقه مندی حقیقی طرف مقابلشان شوند. در نتیجه نوین اطلس دات کام برخی از نشانه های علاقه دختر به پسر را برای شما گردآوری کرده است

نشانه های علاقه دختر به پسر

در زیر برخـی از نـشـانه هـایی کـه می تـواند نـشانه علاقمندی یک دختر به پسر باشد را مشاهده می کنید:

۱ – او همیشه و همه جا حضور دارد

ناگهان متوجه می شوید که او همه جا حضور دارد. او “به طور اتفاقی” هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راهروی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم می زند، یا “تصادفی” به شما برخورد می کند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.

آنچه که او انجام می دهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت که خود را در موقعیتی قرار می دهد تا شما “قدم اول” را بردارید. مسئله اینـجا اسـت کــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بی توجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست می دهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مکررا” شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا” انـجام می دهد زیاد است.

۲ – زبان بدن او زبان عشق است

یک جمله قدیمی می گوید:”جسم دروغ نمی گوید.” طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـک سـری حرکات جسمانی مشخص می کند. این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن، متغیر است.

در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میکنید:

* اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها

* خم شدن به طرف شما هنگام صحبت

* بازی کردن با مو و دست کشیدن لای موها

* نوازش کردن جواهرات ( مانند گوشواره ) و لمس نمودن دسته عینک

* چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو

* تقلید از حرکات شما ( مثلا” اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین کار را می کند.)

* لبخند زدن هنگامی که شما او را برانداز می کنید.

* اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا” می توانید مطمئن شوید که او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان می دهد.

۳ – او همیشه برای شما وقت دارد

این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابـطـه و بـیرون رفتن با شما داشته باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار می دهد. یـعنـی او یـک شـمـاره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفـن یا ایـمیـل شـما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت – و اگر او در روزی که شما تعیـین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیـه این خواهد گفت: “خوب، این پنجشنبه نمی تونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ ”

شـمـا هـرگـز از یـک زن عـلاقـه مـند چـنین جملاتی را نخواهید شنید: ” الان واقـعـا” سـرم شلوغه”، یا “بذار بینم وقت دارم”، یا “نمیدونم بتونم بیام یا نه”

۴ – او در مورد شما کنجکاو است

زنی که به شما علاقه مند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مـورد با دوستان دخترش صحبت کند). او درمورد خانواده، پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرک بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد کند. مثلا اگر از قایق سواری خوشتان نمی آید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

۵ – او وضعیت مالی شما را می سنجد

زن علاقه مند دوست دارد منابع و بنیه مالی همسر آینده خود را مورد سنجش قرار دهد. سؤالاتی مانند: “کجا زندگی می کنی؟”، “چه ماشینی داری؟” و “شغلت چیه؟” مـی تواند نشانه علاقه مندی وی باشد. اگر پاسخ این سؤالات مطابق با “استانداردهای” او باشــد، علائم بعدی ظاهر خواهند شد وگرنه او در غباری از مه فرو خواهد رفت.

۶ – او در مورد آینده صحبت می کند

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

یک زن علاقه مند همیشه دوست دارد در مورد نقشه های آینده و کارهایی که می توانید با هم انجام دهید اشتیاق نشـان مـی دهد. در واقع او اغلب چیزی شـبـیـه ایـن می گـویـد: “وای… تـو هـم از بـولیـنگ خوشت میاد؟ باید یه بار با هم بریم بازی کنیم.” اگر او چنین عمل نمود، شک نکنید که دوست دارد ازش بخواهید با شما بیرون برود.

اعتراف عشق دختر به پسر درست است

اصلا آیا اعتراف عشق دختر به پسر کار درستی است؟

اگر خواهان ازدواج با پسر هستید میتوانید از یک واسطه برای صحبت کردن استفاده کنید و یانهایتا” خودتان با پسر مورد علاقه صحبت کنید در نهایت یا جواب مثبت خواهد داد یا جواب منفی. اما باید در این مورد متوجه یک سری نکات باشید:

ابراز علاقه از سوی دختر به پسر در فرهنک ما امری پذیرفته شده نیست و با عرف و هنجارهای معمول جامعه همخوانی ندارد، اما این به معنی امری غیرممکن نیست و اگر این تمایل غیرمستقیم مطرح شود تعلق خاطر بیشتری ایجاد خواهد کرد.

ابراز احساسات بیان عشق و علاقه باید به روش مناسب صورت گیرد. در مرحله اول بهتر است زمینه های آشنایی بیشتری را فراهم کند تا بتواند عکس العمل فرد مقابل را بررسی کند.

پس از حصول اطمینان از احساس واقعی فرد مقابل تصمیم قطعی خود را برای ابراز علاقه مستقیم بگیرد اما باید به این نکته توجه داشته باشد که شنیدن پاسخ منفی به منزله شکست عاطفی نبوده و آن را تبدیل به یک بحران نکند.

به نظر می رسد آشکار کردن احساس در این موقعیت ها از پنهان کردن آن بهتر است زیرا در صورت عدم ابراز علاقه ممکن است در آینده در شک و تردید باقی مانده و همواره به سرزنش خود بپردازد.

ابراز علاقه ی نادرست دختر به پسر چه تاثیری دارد

گاهی ابراز علاقه ی نادرست دختر به پسر باعث سوءتفاهمات در پسر شده و ممکن است از شما یک رابطه ی دوستی پنهان بخواهد. پیشنهاد novinatlas.com این است که به چنین رابطه هایی راضی نشوید زیرا تاثیر خوبی در زندگی شما نخواهد داشت. در ادامه این موضوع را بیشتر برای تان توضیح می دهیم:

برخی معتقدند باید آشنایی وصمیمت پیش از ازدواج وجود داشته باشد تا دو فرد یکدیگر را به خوبی بشناسد وپس از آن زندگی مشترک را شروع کننداما لازم است بیان شود که عشق واقعی وعلاقه مندی حقیقی بین دو جنس زمانی ایجاد میشود که دو فرد ارتباط خود بایکدیگر را به سادگی تزلزل پذیر ندانند-ازسوی دیگر هریک برای جلب نظر دیگری دست به رفتار نمایش نزنند.درآشنایی هایی پیش از ازدواج این مسئله بسیار دیده میشود.فهم این موضوع همگانی است کیست که نداند؟

پس اگر دختری عاشق پسری شد یابرعکس و این مسئله و این عشق کور کرد و عقل فراموش شد-پس از آن که عطش عشق فرو نشست –دیگر جلوه ای از عقلانیت دراین زندگی دیده نمیشود وزندگی دستخوش حوادث و پیامدهای ناگوار خواهد شد. (نگاه کنید به علت دوری پسر از دختر)دوستی قبل از ازدواج که به غلط نام آن را ((عشق )) می گذارند. عامل تعیین کننده ازدواج نیست –زیرا ازدواج نوعی مشارکت دریک اجتماع کوچک(خانواده)است که درآن دوانسان می باید ازجهات گوناگون بایکدیگر تناسب عملی داشته باشند .پس آنچه عامل تعیین کننده است-همتایی وهم کفو بودن زن ومرد است .

دربسیاری از مواقع-شناخت شخصیت واقعی واقعی ورفتار ها وویژگی ها از طرف دوستان فامیل خانواده –محیط کار و….به دست می آید.:درقرآن ازارتباط ودوستی با جنس مخالف نهی شده است .آن گاه که بحث از سخن گفتن بامردان نامحرم پیش می آید –خطاب قرآن به زنان پیامبر چنین است که نباید بانامحرم ـطوری سخن گویید که بیمار دلان –درشما طمع کنند-بلکه باید به صورت شایسته سخن گویید.وقتی از ارتباط دوجنس مخالف (حضرت موسی (ع)ودختران شعیب)سخن می گوید(قصص/۲۳-۲۶)صحبت کردن ودرحد ضورت وحیا وعفت درراه رفتن را بیان می کند.

ازاین ها بالاتر –خدای متعال در سوره غافرآیه ۱۹ –باعبارت تندی –چشم چرانی را که به مراتب از روابط پنهانی گناه آلود خفیف تر به نظر می رسد –مذمت کرده-می فرماید (یعلم خائنه الاعین وما تخفی الصدور-چشم هایی را که به خیانت گردش می کند-می داندواز آنچه درسینه ها پنهان است باخبر است )).همچنین درآیات ۳۰و۳۱ سوره نور به مردان وزنان مومن امر می کند که چشم از نامحرم بپوشند(قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ أَزْکَىٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ )

در نتیجه –وقتی خدای متعال نسبت به چشم چرانی ونگاه گناه آلود –این چنینی باتندی سخن گفته است –وضع روابط گناه آلود تا حدودی روشن میشود .این ها که به اجمال گذشت –نمایان گر حساسیت قرآن نسبت به روابط نامشروع وگناه آلود است .بازتاب این مساله نیز در روایات اهل بیت(ع)بسیار تند است .درروایات متعددی (نگاه گناه آلود ))تیری مسموم ازابلیس معرفی ونسبت به آن هشدار داده شده است :النظره سهم مسموم من سهام ابلیس –مستدرک الوسائل)

در یک کلام –درانتخاب همسر باید انتخاب عاقلانه باشد تازندگی عاشقانه گردد نهایت اینکه انتخابی عاشقانه را دنبال کنیم ودرزندگی عقل وتدبر را به کار گیریم واز آنجا که انس ودوستی وعشق پیش از ازدواج عقل را از انسان می رباید پرهیز از آن ضروری است .

مطالب مرتبط:

چگونه به یک مرد محبت کنیم

چگونه به پسر ابراز علاقه کنیم

راه های جذب غیر مستقیم پسران

چگونه پسری را راضی به ازدواج کنیم

چگونگی رفتار با پسر مغرور

محبت کردن به مردان

زبان بدن در روابط عاشقانه

رفتار صحیح با دوست پسر

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

راه های جذب غیر مستقیم پسران

برای اینکه طرف مقابل تان عاشق شما بشود و شما بتوانید دوست پسرتان را جذب کنید. باید اینکار را به صورت کاملا غیر مستقیم انجام بدهید. همانطور که اشاره کردم راه حل اینکار همیشه در دسترس بودن و توجه بیش از حد به پسر مورد علاقه نیست.

برای اینکه یک شخص را جذب خود کنید باید این باور را در ناخودآگاه فرد به وجود بیاورید که شما جذاب هستید. شما باید در جمع دوستان مشترک محیط کار تحصیل شبکه های اجتماعی یا هر میحطی که بینتان مشترک هست روی اطرافیان تاثیر بگذارید.

دیگران را جذب کنید در واقع باید روی جذب دیگر اشخاص کار کنید تا پسر مورد علاقه خود! وقتی دیگران به سمت شما جذب شوند مدام از شما خواهند گفت به نکات جذاب شما اشاره خواهند کرد. این اتفاق سبب میشود که طرف مقابل شما را فردی جذاب تصور کنید و قطعا تحریک میشود که شما را بدست بیاورد،

برای جذب غیر مستقیم پسران مورد علاقه خود نباید به ایشان بیش از حد توجه کنید نباید به صورت مستقیم ابراز علاقه کنید.در صورت جذب اطرافیان شما موفق میشوید با طرف مقابل خود وارد یک رابطه بشوید.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

هیچ وقت قبل از قطعی شدن علاقه اش و هدفش که همانا ازدواج کردن است وارد فاز احساسات و عشق بلاواسطه نمی شود .

اگر هم شد وقتی سخن ازدواج به میان می آید بازهم همان احساسات را به دختر می ورزد. هیچ وقت ملاک های شناختی را جایگزین ملاک های احساسی نمی نماید

هیچ وقت خواستار ادامه رابطه و طولانی تر کردن رابطه بدون مشخص کردن زمان پایانی رابطه نمی شود. هیچ گاه موقعیت های مخفی…پنهان و کوچه های خلوت را برای کسب لذت انتخاب نمی کند از برخورد مناسب و آشنایی با فامیل ها و خانواده دختر تفره نمی رود.

راه های جذب غیر مستقیم پسران

هیچ گاه در روابط خود قبل از اینکه در مورد معیارها و هدف های ازدواج کردن صحبت کند به یکباره سراغ معیارهای عاطفی و جسمی نمی رود.

معمولا هیچ گاه پسری که قصد بدست آوردن کسی را دارد از موقعیت هایی که دختر برایش فراهم کرده سو استفاده نمی کند.

هیچ گاه مبحث و صحبت کردن در مورد متاهل را بخاطر این جملات به تاخیر نمی اندازد.

“”بذار سربازیم تموم بشه بعدا تصمیم می گیریم برای ازدواج چیکار کنیم””

“”من شرایط مالی خوبی ندارم. حالا کو تا شغل پیدا شه. بذار وقتی همه چیز جور شد اقدام می کنیم”

مرد ها جذب زنانی میشوند که استقلال شخصیتی داشته باشن، دارای اعتماد به نفس باشند .

ظاهری آراسته برای خود انتخاب کنند،انسان میوه های دور از دسترس را دوست دارد اگر مدام در دسترس باشید دیگر چیز جدیدی راجب شما وجود نخواهد داشت.

در صحبت کردن با اعتماد به نفس باشید در هنگام صحبت توجه اطرافیان را کامل به خود جذب کنید با اطرافیان ارتباط چشمی برقرار کنید.

بعد از اینکه وارد رابطه شدید اگر نیت شما ازدواج با مرد مورد علاقه تان هست نباید رابطه شما بیشتر از 6 ماه طول بکشد.

چون وقتی این ارتباط بیشتر از 6 ماه شود ممکن هست رابطه شما دچار روز مرگی و تنش ها شود.

از استفاده جملاتی مانند تکلیف مرا روشن کن، آینده چه خواهد شد، اگر تصمیم به ازدواج نداری جدا شویم و … دوری کنید.

نباید برای ترغیب مردان به ازدواج سر این موضوع بحث کرد شما باید به صورت جذب غیر مستقیم پسران اینکار را انجام بدهید .

با شناخت نیاز های ناخود آگاهشان، باید به صورت غیر مستقیم اقداماتی را انجام بدید به عنوان مثال:

1.سعی کنید با نفوذ به ناخود آگاه مرد مورد علاقه خود ایشان را مجاب کنید تا شما را با دوستان صمیمی و خانواده خود آشنا کند. این کار باعث میشود در ناخودآگاه ایشان این تصور ایجاد شود که در میان دوستان و آشنایان کنار اسم ایشان اسم شما هم برده میشود.

وقتی دوستان صمیمی و افراد خانواده با شما آشنا باشن راجب شما صحبت میکنند به نکات مثبت شما اشاره میکنند. و به صورت غیر مستقیم شما باعث افزایش صمیمیت خود با شخص مورد علاقه خواهید شد و یک قدم دیگر به ازدواج نزدیک میشوید.

2.ممکن هست طرف مقابل شما به صورت زبانی به شما قول های برای ازدواج بدهد. این قول و قرار ها در مکالمات اتفاق می افتد از آنجایی که انسان ها بر اساس احساساتشان صحبت میکنند. این قول و قرار ها بر اساس احساسات هست. ممکن هست احساس هر فرد تغییر کند پس از این بحث ها دوری کنید از طرف مقابل قول نگیرید.

سپری کردن وقت بیشتر هر چقدر طرف مقابل شما زمان بیشتری برای شما اختصاص دهد. تماس های بیشتر با شما برقرار کند پس احتمال پایداری و ازدواج شما نیز افزایش پیدا می کند.

برقراری روابط جنسی در زمان نادرست روابط جنسی در واقع نشان دهنده ی اوج صمیمیت است. تنها زمانی باید اتفاق بیفتند که قطعیت پایداری رابطه ی شما ثابت شده باشد و ازدواج صورت گرفته باشد. در غیر اینصورت انگیزه ای برای کشف بیشتر شما و رسیدن به شما وجود نخواهد داشت. به همین دلیل است که دین مبین اسلام نیز در این باره همیشه توصیه می کند که از برقراری روابط جنسی قبل از ازدواج پرهیز کنیم.

ما را در  اینستاگرام همراهی کنید.

سایت  آموزشی دکتر سمیه سلطانی به شما کمک می کند که مشکل فعلی خود را پیدا کرده و با راه حل هایی آشنا شوید که به نیاز های شما در ارتباط با روابط عاشقی در مسیر ازدواج و تحصیلی پاسخ بدهد.در صورت تمایل برای گفتگو با یک مشاور با تجربه، می توانید از طریق شماره09913943537 در تلگرام یا واتس آپ هماهنگ بشید همچنین می توانید پرسش های خود را در مورد این مراحل ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ تان ارسال شود.

برای عضویت در کانال تلگرام روانشناسی دکتر سمیه سلطانی کلیک نمایید.

نشانه‌ی سواستفاده‌ی عاطفی

ازدواج اشتباهی

شماره تماس : 09913943537

آدرس دفتر : تهران- خیابان شریعتی – بالاتر از ملک- پلاک 1 واحد 11

تلفن تماس : 02177653154

تلفن همراه: ۰٩٩١٣٩۴٣۵٣٧

ابراز محبت دختر به پسر

۱۳۸۴/۰۷/۱۲


۱۳۸۳۵۱ بازدید

سوال:
اگر دختر، پسری را دوست داشته باشد چگونه محبت خود را به او تفهیم کند که برای
پسر سوء تفاهم هم نشود؟     صرف نظر از این که چگونه این دوستی و محبت به وجود آمده و چرا شکل گرفته که نقش
زیادی در پاسخ به این سؤال دارد و در جای خود باید به طور مفصل و مشروح به آن
پرداخت، انگیزه اظهار و بروز این محبت به طرف مقابل از اهمیت زیادی برخوردار است و
چگونگی پاسخ را معین می کند و شاید بتوان گفت اهمیت، هدف و انگیزة اظهار محبت باطنی
از اهمیت چگونگی شکل گیری محبت قلبی بیشتر است . در هر صورت سوال پرسشگر آن است که
محبت قلبی بوجود آمده را چگونه می توان به دیگری تفهیم کرد و آیا اصولا صحیح و
معقول و پسندیده است دوستی باطنی خود را به طرف مقابل (که از جنس مخالف است) تفهیم
کنیم و آیا پی آمدها و عوارضی به دنبال نخواهد داشت؟ به هر حال دو انگیزه یا هدف
برای چنین اظهار محبتی می توان تصور کرد:۱. اظهار محبت قلبی به طرف مقابل به منظور ایجاد روابط دوستانه و صمیمانه و استمرار
آن برای مدت زمانی خاص در جهت پاسخ به احساس نیاز روانی خود (یعنی نیاز به محبت
ورزیدن و مورد محبت واقع شدن).۲. اظهار محبت قلبی به طرف مقابل به منظور آشنایی با یکدیگر و فراهم کردن مقدمات
ازدواج.البته می توان انگیزه های دیگری را نیز برای ایجاد و اظهار محبت بین دو طرف فرض
نمود ولی در چنین موقعیت هایی و این گونه اظهار محبت ها معمولاً جوان به دنبال یکی
از دو امر است یعنی یا خود داشتن رابطه دوستانه و اظهار علاقه و محبت به دیگری هدف
است و یا اظهار محبت و دوستی مقدمه جلب نظر طرف مقابل برای ازدواج و تشکیل زندگی
مشترک.حال باید دید کدام یک از دو صورت فوق را می توان پذیرفت و بر آن مهر تأیید زد.صورت اول:      شکی نیست که انسان دارای نیازهای مختلف زیستی، اجتماعی، عاطفی و شناختی است. نیاز
به خوردن و آشامیدن دارد نیازمند ارتباط و تعامل با دیگران است، در پی پاسخ دادن به
سؤال های شناختی خود است و بالاخره نیازمند محبت کردن و مورد محبت واقع شدن است.
برخی روان شناسان با انواع نیازهای مختلف انسان و سطح بندی آن، بر اهمیت نیازهای
عاطفی در دوران نوجوانی و جوانی و لزوم تأمین آن توسط گروه همسالان تأکید می ورزند.
و معتقدند این نیاز یکی از نیازهای عالی انسان است و همسالان با ایجاد ارتباط مثبت
عاطفی می توانند به تأمین آن بپردازند. اما آن چه در ایجاد رابطه دوستی و اظهار
محبت به دیگری از اهمیت زیادی برخوردار است آن است که به چه کسی و تا چه محدوده ای
این کار انجام گیرد که هم آن نیاز عاطفی پاسخ داده شود و هم عوارض و پیامدهای منفی
نداشته باشد و به عبارت دیگر به چه هزینه ای می خواهیم این نیاز را تأمین و ارضاء
کنیم. همان طور که در تأمین دیگر نیازهای زیستی، اجتماعی و شناختی به این چگونگی
توجه می شود مثلا برای تأمین نیازهای فیزیولوژیک و زیستی خود دست به هر اقدامی نمی
زنیم و با هر چه جلوی ما قرار گرفت استفاده نمی کنیم بلکه سعی می کنیم گزینش کرده
آن هم گزینش عقلانی و طبق معیارهای صحیح و آن چه تناسب بیشتری با وضعیت جسمانی ما
داشته باشد بهره می گیریم با هر گونه احتمال ضرری در تصمیم گیری خود تجدید نظر کرده
و از لذت لحظه ای و کوتاه مدت آن می گذریم.     بنابراین چه خوب و شایسته است همین مکانیزم را در مورد این نیاز همچون نیازهای
زیستی به کار ببریم یعنی آنچه تناسب بهتر و بیشتری با کل شخصیت انسان دارد مورد
توجه قرار داده و آن چه نامتناسب است یا متضاد و معارض با ویژگی اصلی انسان است و
سلامت روحی و روانی انسان را تهدید می کند به کناری گذاشته و از آن دوری کنیم. شکی
نیست چنین گزینش عقلانی و مبتنی بر ندای حقیقت یاب درون، نیازمند شناخت کافی و تحمل
در برابر خواست های موقت بعد غیر حقیقی انسان است. اکنون این سؤال مطرح می شود که
اظهار محبت به جنس مخالف چه پیامدهایی به دنبال دارد.الف: زیاده طلبی     شاید بتوان گفت زیاده خواهی انسان مورد اتفاق نظر دانشمندان علوم مختلف باشد. کمال
طلبی انسان در هر بعدی از ابعاد جسمانی و روانی زبان زد همگان است. اگر فردی در پی
علم و دانشی باشد و آن را ارزش مطلق بداند، هیچ گاه دست از کنجکاوی و دانش جویی خود
بر نخواهد داشت. چه بسا در واپسین لحظات زندگی بگوید دانستن بهتر از ندانستن است و
در پی کشف مجهول خود خواهد بود. فرد دیگری که در پی کسب قدرت و سلطه بر دیگران باشد
اگر بر تمام کره خاکی سلطه یابد، آن را کم و اندک می پندارد و حکومت بر دیگر کرات
را خواهان است و همینطور کسی که خواهان ثروت و ثروت اندوزی است، اگر گنج قارون و
بیشتر از آن را داشته باشد باز هم در پی مال و ثروت بیشتر است و … خلاصه در تمام
زمینه ها این کمال خواهی ظهور و بروز دارد و با اندک تأملی در رفتار خود و دیگران
می توان این صفت را کشف و مشاهده کرد. مطلب فوق را با نقل حکایتی از قول استادم
حضرت آیت الله سبحانی در کلاس درس پی می گیرم. ایشان فرمودند: روزی در محضر استاد
خود حضرت آیت الله العظمی بروجردی (ره) نشسته بودیم که گفتند یکی از پزشکان ترکیه
خواستار ملاقات با مرجع جهان شیعه است. وی وارد اتاق شدند و عده ای از علما و
شاگردان آیت الله بروجردی از جمله مرحوم علامه طباطبایی(ره) در جلسه حضور داشتند.
آن پزشک هدف از ملاقات خود را تقاضای مقاله ای علمی درباره علت و یا علل تحریم شراب
از نظر فقه شیعه و ارائه آن در همایشی که به همین منظور در ترکیه برگزار می شود،
مطرح کرد. قرار شد مقاله ای در این زمینه توسط علامه طباطبایی نوشته شود و برای آن
همایش بین المللی ارسال گردد. نماینده همایش دوست داشت سؤالی را مطرح کرده و
مستقیما حضرت آیت الله بروجردی پاسخ دهند. سؤال این بود که چرا اسلام نوشیدن شراب
را حرام کرده است. آن مرجع بزرگ نکتة زیبا، دقیق و مهمی را در پاسخ به وی عنوان
کردند و اظهار داشتند حقیقت انسان را عقل و قدرت اندیشه و تفکر وی تشکیل می دهد و
اگر عقل انسان نبود با دیگر موجودات زنده چه تفاوتی داشت؟! پس در حفظ آن باید کوشا
بود و آن چه با این بعد وجودی تعارض و تنافی دارد باید به مقابله برخاست. یکی از
اموری که در تضاد شدید با قوه عقل انسان است نوشیدن شراب است. همان طور که پزشکان
نیز این مطلب را تأیید کرده اند و بر آن صحه می گذارند. و چه بسا با اندک دقتی
بتوان این تأثیر مخرب را در برخی افراد بخصوص در بعضی جوامع به خوبی مشاهده کرد.
بنابراین چون شراب عقل را از بین می برد و حقیقت انسان به عقل اوست، اسلام آن را
ممنوع کرده است. آن پزشک به دنبال این پاسخ سؤال دیگری مطرح کرد که بله درست است که
نوشیدن زیاد شراب باعث از بین رفتن قوه تعقل انسان است و حقیقت انسان زیر سؤال می
رود ولی اگر کسی به مقدار کمی از این نوع مایعات بنوشد نمی توان گفت چنین تأثیری را
دارد. چرا اسلام آن مقدار اندک را نیز ممنوع کرده و نوشیدن آن را غیرمجاز می داند.
در این جا آیت الله بروجردی به نکته ظریف و بسیار دقیقی اشاره کردند و فرمودند چون
انسان کمال طلب است و هرگز به مقدار کم قناعت نمی کند و اگر مجاز شمرده شود بر اساس
کمال خواهی اش، روز به روز و به تدریج بر خواسته خود می افزاید و چه بسا به جایی
برسد که خودش هم فکرش را نمی کرد. به همین جهت است که از همان ابتدا حتی مقدار اندک
را ممنوع کرده است. و به عنوان یک قانون قطعی و دقیق برای تمام افراد چه با اراده و
چه کم اراده به اجزا گذاشته می شود و چون این ویژگی یعنی کمال طلبی در دیگر ابعاد و
زمینه ها جاری است دیگر قوانین ومقررات و دستورالعمل های صادره از طرف قانون گذار
هستی چه بسا بر اساس همین نکته شکل گرفته و آنجا که ممکن است زیاده طلبی باعث حریم
شکنی شود و به تدریج در وادی هولناک و خطرات جانی و روحی قرار گیرد، با جدیت و
قاطعیت آن را نهی می کند. اظهار محبت به جنس مخالف از جمله همین موارد است، با یک
سلام و احوالپرسی ساده و مختصر آغاز می شود و یا به انگیزه اهداف آموزشی و غیره
شروع می شود ولی به تدریج نوع رابطه و گفتگو تغییر پیدا کرده و به میزان و کمیت آن
نیز افزوده می شود و تا آنجا پیش می رود که تمام انرژی عاطفی خود را می خواهد در
همین گفتگوها و ارتباط ها هزینه کند و هرگز به همان حداقل که در روزهای اول داشته،
اکتفا نمی کند و بر همین اساس است که از همان آغاز باید از ایجاد ارتباط عاطفی و
مبتنی بر احساسات اجتناب کرد.     بنابراین ما برای اظهار محبت به جنس مخالف (چه منشاء سوء تفاهم بشود و چه سوء
تفاهمی را به دنبال نداشته باشد) دلیل موجه و قابل قبولی را نمی شناسیم. در واقع
اگر هم باعث سوء تفاهم نشود باعث سوء رفتار می شود و به تدریج در گردونه ای وارد می
شوند که چه بسا هیچ کدام خواستار آن نبودند. گردونه ای که گاهی رهایی از آن مستلزم
هزینه کردن تمام انرژی روانی، جسمانی فرد و قرار گرفتن در بن بست شدید است. لازم به
ذکر است این سخن یک ادعای صرف و بدون پشتوانه و دلیل نیست این مرکز مشاوره که دهها
مرکز مشاوره در سطح دانشگاه هاست روزی نیست که نامه از جوانان عزیزی که در چنین
دامی قرار گرفته اند دریافت نکنیم. تأکید می شود جالب آن است که تقاضای کمک و
فریادرسی از افرادی است که معمولاً در ابتدای کار به خود مطمئن بوده اند و تصمیم
جدی شان آن بوده که وارد ارتباط احساسی و غیر معقول و از نظر اخلاقی غیر صحیح نشوند
و صرفا می خواستند در حد ارتباط عادی و یا به قول شما یک سلام و علیکم و یا اظهار
محبت باطنی به طرف مقابل و نه بیشتر انجام گیرد. چه خوب است عین جملاتی از چنین
افرادی را برایتان بازگو کنیم:     «دختری ۱۹ ساله ام … تا قبل از ورود به دانشگاه با هیچ پسری ارتباط نداشته ام …
خودم در اقوام و فامیل از ماجراهای دوست های خیابانی کاملا خبر داشتم و همیشه مواظب
بودم … کم کم با بچه ها خو گرفتم و سلام و احوال پرسی با آنها برایم عادی شد آنها
هم به ما سلام می کردند … مدتی بعد سلام کردن به پسرها هم شروع شد … تا این که
روزی یکی از آنها گفت: ببخشید مدتی است شما را زیر نظر دارم و از اخلاق شما خیلی
خوشم آمده اگر لطف کنید مدتی با هم دوست باشیم … حالم خیلی خراب شد … حدود ۳
ساعت فقط گریه می کردم و افسوس می خورم که … ».دانشجوی پسری هم برای ما چنین نوشته است:     «یک روز که برای درس خواندن به پارک رفته بودم و قدم زدن های دختر و پسرهای جوان دو
به دو با هم توجه ام را جلب کرد و حواسم حسابی پرت شد. ناگهان تصمیم گرفتم …
تصمیم تازه ای گرفته بودم تصمیمی که از آن هراس داشتم و بیش تر از همه می ترسیدم که
به خطا و گناه افتاده باشم … چند هفته ای بود که حتما یک کلمه هم درس نخوانده
بودم، بی انگیزه و بی حوصله شده بودم … تا این که تصمیم خود را عملی کردم و اکنون
چند ماهی است که با دختری رابطه تلفنی دارم … شرایط بد گذشته ام جای خود را به
شرائط بدتر امروز داده، زندگی آرامش قبلی را ندارد و نمی دانم این وضع تا کجا می
خواهد ادامه یابد … این دختر اکنون ظاهرا جای خالی همه چیز و همه کس را برایم پر
کرده اما چه فایده که در زندگی بیرون و واقعی من هیچ جایی برای او نیست می ترسم که
به آلودگی و ناپاکی بیشتر کشیده شوم و کم کم به سوی لجنزار گناه کشیده و غرق شوم».ب. وابستگی     با شکل گیری روابط عاطفی بین دختر و پسر و افزایش تدریجی آن، زمینه وابستگی آنها به
یکدیگر و تشدید آن فراهم می شود. از آنجا که نیاز به محبت ورزیدن و مورد محبت واقع
شدن در دوران جوانی به اوج خود می رسد و فضای نسبتا مناسبی برای ارضاء این نیاز (هر
چند به طور غیر صحیح آن) در محیط آموزشی و دانشگاهی معمولاً وجود دارد، به شکل
خودکار دختر و پسر در این کانال قرار می گیرند و هوشیارانه و در اکثر موارد به طور
ناهوشیار و به عبارتی به طور غافلانه ای گرفتار چنین گردابی می شوند و آن را با
عنوان های عرف پسند و موجه پوشش می دهند و باطن غیر موجه آن را با پوشش های ظاهری
نیکو و پسندیده جلوه گر می نمایند.     علاقه ابتدایی شدت یافته و علی رغم تصمیم اولیه دو طرف یا یکی از آنها، کم کم به
وابستگی به یکدیگر تبدیل می شود. این وابستگی (در بسیاری موارد اگر نگوئیم در تمام
موارد) آفت بزرگی برای تمرکز حواس، تحصیل و تفکر عمیق در امور درسی آنها می شود به
گونه ای که گاهی مطالعه و حضور در کلاس درس را غیر ممکن می سازد وهر کدام از آنها
در تمام اوقات شبانه روز حتی در کلاس درس در فکر طرف مقابل است. این سخن ادعای بدون
پشتوانه نیست و اگر به نوشته های چنین افرادی مراجعه کنیم مثنوی هفتاد من کاغذ می
شود.     علاوه بر این وابستگی به وجود آمده مانع گزینش صحیح و دقیق برای شریک آینده زندگی
می شود و از آنجا که به فردی خاص وابسته شده، تمام نیکی ها، خوبی ها، زیبایی ها و
… در فرد مورد علاقة خود می بیند و دیگر توان مشاهده عیوب احتمالی طرف مقابل را
ندارد زیرا از روی علاقه و از پشت عینک وابستگی به طرف مقابل نگاه می کند نه با
نگاه خریدار و نه با نگاه نقادانه و بررسی کننده ای که تمام نقاط ضعف و قوت او را
در ترازوی حقیقت بین مورد دقت و مشاهده قرار دهد.     از طرف دیگر اگر کسی بخواهد با فردی فقط برای مدتی دوست باشد و به اواظهار محبت کند
(نه دراز مدت) مطمئنا با این وابستگی به وجود آمده (پس از آن مدت کوتاه یا طولانی)
امکان جدا شدن از یکدیگر از نظر روانی بسیار سخت و مشکل آفرین است و معمولاً در
چنین مواقعی بسیاری از جوانان به افسردگی های شدید و در مواردی ناامیدی کامل از
جهان و ادامه هستی دچار می شوند و احساس می کنند نه راه پیش دارند و نه راه بازگشت
زیرا از طرفی می خواهند این ارتباط دوستانه را که به وابستگی شدید منجر شده، ادامه
دهند و از طرف دیگر باور دارند نمی توانند همدیگر را به عنوان شریک زندگی خود
انتخاب کنند. این امر گاهی به خاطر ویژگی های شخصی شان است و گاهی به خاطر عوامل
خانوادگی ، اقتصادی و غیره مثل عدم توافق خانواده ها و نظیر آن است و یا به هر دلیل
دیگر مطمئن می شوند برای زندگی مشترک با همدیگر تناسبی ندارند. اینجاست که دچار تنش
می شوند و در یک بن بست سخت و شدید گرفتار می شوند. شکی نیست این نکته نیز از
پشتوانه های عینی و تجربه های نوشته شده دانشجویان فراوانی برخوردار است.ج. احساس گناه     شکی نیست که ما در جامعه دینی زندگی می کنیم و اکثریت مردم (اگر نگوئیم همه) از
آموزه های دینی و اخلاقی متأثر هستند و به آنها احترام می گذارند. گرچه ممکن است هر
فردی سال های اول زندگی و نسبت به برخی از دستورالعمل های اطلاع دقیقی نداشته باشد
ولی به طور ناخود آگاه و به تدریج به بسیاری از هنجارهای اخلاقی و اجتماعی جامعه
دینی آگاهی پیدا می کند (البته اگر نگوئیم قبلا به بسیاری از آنها اشراف داریم ولی
به خاطر غفلتی که داریم یا تغافلی که می کنیم آنها را زیر پا نهاده و به آنها کم
توجهی یا بی توجهی می کنیم) اظهار محبت و طرح رابطه دوستی با جنس مخالف از جمله
رفتارهایی است که جامعه دینی و ارزشی آن را نمی پسندد و به آن خرده می گیرد و اگر
اندک دقتی به متون دینی و فرمایشات رهبران دینی صورت گیرد روشن می شود که ارتباط با
جنس مخالف از چارچوب و قوانینی خاص برخوردار است و آن چنان آزاد و بدون محدودیت (آن
گونه که در جوامع غیر دینی شیوع دارد و به عنوان یک ارزش تلقی می شود) نیست بلکه
نگاه اسلام به این گونه ارتباط ها منفی است و همه را (بخصوص جوانانی که در اوج
غریزه جنسی هستند) را از ایجاد ارتباط عاطفی و احساسی با جنس مخالف باز داشته و نهی
کرده است.     حال اگر به هر دلیلی (عدم آگاهی، غفلت یا تغافل) در دوره جوانی فردی مرتکب چنین
رفتاری شد مدت زمان زیادی نمی گذرد که جوان به خود می آید و به گذشته خود می اندیشد
و رفتارهای خود را با ملاک ها و معیارهای اخلاقی و شرعی مقایسه کرده و آنها را محک
می زند و یا با قرار گرفتن در موقعیت ها و شرائط زمانی و مکانی معنوی (که کم هم رخ
نمی دهد بلکه بسیار زیاد است) دچار پشیمانی شده و اگر نتواند به درستی از این فضای
روانی خارج شود به احساس گناه منفی تبدیل شده و این احساس گناه منشأ بسیاری از
ناگواری های روحی و روانی می شود. لازم به ذکر است تجدید نظر نسبت به اعمال
غیرمعقول و غیر مشروع گذشته و پشیمان شدن از آنها و تصمیم بر ترک گرفتن امری مقبول
و شایسته بلکه لازم و ضروری است و آن چه به عنوان یک پیامد منفی در این جا از آن
یاد می شود آن احساس گناه شدید و منفی ای است که بر فضای فکری فرد حاکم شده و توان
خارج شدن از آن را در خود احساس نمی کند و همراه با یأس و ناامیدی مطلق است و توان
حرکت به سوی اصلاح و تغییر رفتار و مسیر زندگی را از دست می دهد. نکته قابل توجه در
پایان این بخش آن است که آسیب پذیری جوانانی که به ارزش های دینی و اخلاقی احترام
می گذارند و به آنها پای بند هستند بیشتر است و به خاطر آشنایی بیشتری که با
دستورالعمل های دینی و اخلاقی دارند بیشتر در معرض احساس گناه شدید و پیامدهای منفی
آن قرار می گیرند.صورت دوم:     آن چه بیان شد برخی پیامدها و عوارضی است که به دنبال اظهار محبت به جنس مخالف به
منظور داشتن رابطه دوستانه و صمیمانه شکل می گیرد اکنون به سراغ صورت دوم یعنی
اظهار محبت به جنس مخالف به منظور آشنایی و فراهم کردن مقدمات ازدواج انجام گیرد.     به نظر می رسد یکی از پیش نیازهای ضروری ازدواج آشنایی دو طرف از ویژگی های رفتاری،
شخصیتی، اخلاقی و خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و … یکدیگر است و هر دو طرف با دقت
و حساسیت زیاد و با استفاده از راه های مختلف تحقیق و بررسی باید به اطمینان دست
یابند که می توانند با آغاز زندگی مشترکشان به آرامش رسیده و عامل رشد و بالندگی و
کمال یکدیگر می شوند. به عبارت دیگر از طریق همین آگاهی های واقع بینانه؛ دو طرف در
خواهند یافت که آیا با یکدیگر تناسبی دارند یا نه؟ و به قول معروف بی گدار به آب
نمی زنند و از نقاط ضعف و قوت همدیگر اطلاع پیدا می کنند. ازدواج نقطه عطف زندگی هر
فردی است که بخش اعظم زندگی معمولاً از زمان پیمان زناشویی آغاز می شود و پایه های
زندگی مشترک را با این عقد و پیمان پایه ریزی می کنند و دورنمای زندگی مشترک و
آینده طولانی ترسیم می شود. به همین جهت است که موفقیت و شکست در این مرحله اگر
نگوئیم مساوی با موفقیت و شکست در تمام طول عمر است حداقل می توان گفت نقش حیاتی و
بسیار اساسی در آن دارد.    ولی نکته قابل توجه این است که چگونه و طبق چه مکانیزمی دو طرف به این هدف دسترسی
پیدا کنند و ایا می توان با ایجاد رابطه عاطفی و به قول سؤال کننده با اظهار محبت
به فرد مورد نظر به گونه ای که سوء تفاهم هم نشود به این هدف دست یافت و زمینه
ارتباط دوستانه را فراهم نمود تا در این ارتباط ها به روحیات و ویژگی های اخلاقی و
خانوادگی و … همدیگر پی برد؟ ما بر اساس شواهد موجود و اطلاعات به دست آمده
معتقدیم بیشتر ارتباط هایی که با همین قصد و نیت موجه و معقول شکل می گیرد مبنایی و
یا انگیزه دیگری غیر از آن چه به زبان جاری می کنند دارد(به خصوص اگر تقاضا کننده
جنس مذکر باشد). در واقع تقاضای آشنایی با یکدیگر قبل از ازدواج. صرفا پوشش به ظاهر
مقبولی است که فرد بدین وسیله می خواهد دلیل موجه و معقولانه ای برای ارتباط های
عاطفی و اظهار محبت های غیر مجازشان قرار دهد و توجیهی برای آن باشد. لازم به ذکر
است برخی افراد با طراحی از قبل و از روی عمد و با چنین ترفندی و با مخفی کردن
انگیزه های شیطانی خود، در پی صید و به دام انداختن افراد ساده دل و خوش بین هستند
و به دروغ این انگیزه موجه را مطرح می کنند تا نیازهای جنسی خود را تأمین کنند و در
واقع این گونه افراد عالما و عامداً طرف مقابل را قربانی غریزه جنسی و خودخواهی های
شهوانی شان قرار می دهند. شکی نیست عده ای دیگر نیز هستند که به طور ناهشیار گرفتار
چنین دامی می شوند و هر چند واقعا هیچ کدام از دو طرف قصد سوء و یا سوء استفاده از
سادگی و یا ناآگاهی طرف مقابل ندارد. ولی چون غریزه جنسی انسان بخصوص در دوران
جوانی بسیار قوی و شدید است و از طرف دیگر حیله های شیطانی نیز دراین مورد بسیار
پیچیده ، مرموز و متعدد است با طرح انگیزه های معقول و موجه به طور ناهوشیار وارد
چنین صحنه خطرناکی می شود و به گمان این که هدف مقدس و معقولی دارند این گونه
ارتباط ها قبل از ازدواج مشکلی را ایجاد نمی کند و یا حداقل تا این اندازه مجاز و
گاهی لازم و ضروری است و خلاصه با توجه به ویژگی غفلت از راه غیرمعقول و خطرناکی می
خواهد به هدف پسندیده خود دست یابد.با ایجاد چنین ارتباطی به هر شکل که متصور است (مکاتبه ای، تلفنی، حضوری و … ) و
شکل گیری علاقه اولیه بین دو طرف امکان تحقیق و بررسی واقع بینانه را به تدریج کاهش
داده و بیشتر به دنبال نکات مثبت طرف مقابل است و از نقاط ضعف طرف مقابل غفلت کرده
و تحقیقی که باید واقع بینانه و دور از هر گونه سو گیری باشد دچار سوگیری و یا تعصب
خواهد شد. و شما خوب می دانید که هر تحقیق علمی و واقع بینانه ای باید از هرگونه
تعصب و سوگیری به دور باشد تا درجه واقع نمایی آن بیشتر و ارزش علمی و عملی پیدا
کند.     همان طور که گفته شد حب الشی یعمی و یصم یعنی وقتی علاقه و محبت چیزی در قلب فرد
جای گرفت او را نسبت به واقعیات کور و کر می کند و دیگر نمی تواند نقاط منفی و ضعف
آن را ببیند و حتی بشنود و آنچه می بیند و می شنود به خوبی و نیکی یاد و ارزیابی می
کند حتی نقاط ضعف را نقاط قوت تلقی می شود . خلاصه آنکه برای چنین امر مهم و حیاتی
باید ابتدا به تحقیق و بررسی پرداخت و سپس در صورت داشتن قابلیت ها و صلاحیت ها در
فکر ایجاد علاقه بود نه آنکه با عینک محبت و علاقه به بررسی اوضاع و احوال ویژگی
های وی اقدام نمود . بنابر این باید گفت آن عشق و علاقه ای باعث کمال و رشد و آرامش
خانوادگی می شود که پس از پیمان زناشویی و تعهد به زندگی مشترک ایجاد شود که باید
به گسترش و تعمیق آن پرداخته شود نه آن عشق و علاقه ای که قبل از ازدواج به فردی که
هنوز آگاهی و آشنایی کافی نیست به آن پیدا نشده و کاملا ً سطحی است .     بنا بر این امید است با دقت هرچه تمام تر در رشد و بالندگی این دورة بسیار حساس و
سرنوشت ساز _ دوره نوجوانی که اوج تحرک و نیروهای جسمانی و روانی است _ تلاش کرد و
از هر گونه کجروی و کج اندیشی خود را حفظ کرد و سنگ بنای زندگی آینده را بر پایه
های سست و مخرب قرار نداد.

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

هر دختری ممکن است تا از پسری خوشش بيايد اما راه اينکه چطور علاقه خود را به آن پسر بيان دارد نداند. در فرهنگ بيشتر کشور ها اينطور رايج است که ابراز علاقه از سمت پسر به دختر باشد. به دلیل همين موضوع انجام دادن برعکس اين کار شايد کمي دشوار به نظر برسد.ممکن است در اين راه شما از انحام اين کار احساس خجالت کنيد یا اين ح در شما به وجود بيايد که که کار درستی نباشد. به یاد داشته باشید شما به عنوان یک دختر حق دارید تا از پسری که خوشتان مي آید علاقه خود را نشان دهيد. در ادامه مطلب در سايت ژاویز همراه ما باشید با راههايی براي ابراز علاقه دختر به پسر

عشق، دلیری مي آورد و اين علامت صدق عشق است! لازم است دختر نظام ارزشی اش را چک کند و مطمئن باشد خوشبختی که محصول قاطعیت و حسابگری هاي صحیح باشد، به مراتب مهم تر از خوشحالی و سرخوشی عاشقانه اي خواهد بود که موقت و وابسته به شرايط است؛

اين یعني مدیریت عشق.عشق مهم است، اتفاق زیبايی است اما هميشه براي ازدواج نياز به عاشق بودن نيست. در ازدواج پاي یک قرارداد اجتماعی، تعهد و… در ميان است. ما بايد قبل از انتخاب همسر، حسابگری جدی داشته باشیم و نسبت ها را در نظر بگیریم.

شايد مدت ها است که یکي از همکلاسی هايتان را از دور تحت نظر دارید، نظراتش را دوست دارید و هر بار که او مي خندد، قلبتان از شوق به قفسه ی سینه تان ميکوبد یا اين که یکي از همکارانتان توجه تان را جلب کرده، اما هنوز جز یک سلام و احوالپرسی ساده حرف دیگری با هم نزده ايد.

نشان دادن علاقه به اين فرد که خیلی هم او را نمي شناسید، کار دشواری است و بايد قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در زیر توضیح خواهيم داد، ابتدا بايد سر صحبت را با او باز کنيد تا کم کم نسبت به هم شناخت پیدا کنيد. پس از اينکه تاحدودی با هم آشنا شدید، حالا مي توانيد از توصیه هايی که در اين مقاله آورده شده است استفاده کنيد و به صورت غیرمستقیم، علاقه ی خود را به او نشان دهيد. براي اينکار بايد صبر داشته باشید؛ در بيشتر وقت ها ابراز علاقه ی سریع و مستقیم (به خصوص در اول رابطه) تا حدودی براي پسرها عجیب و غریب است و سعی مي کنند خود را عقب بکشند.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

چطور غیرمستقیم ابراز علاقه کنیم

اولین کاری که بايد انجام بدهيد، اين است که سر صحبت را با او باز کنيد. حتی اگر از دور به نظرتان برسد که او تمام معیارهاي مورد نظرتان را دارد، تا زماني که با او گفتگو نکنيد و او را نشناسید، نميتوانيد مطمئن شوید. راهي را براي باز کردن سر صحبت باز کنيد ـ در اين مرحله هدف اين نيست که او را به خودتان علاقه مند کنيد، بلکه بايد متوجه شوید که آیا خودتان واقعا او را دوست دارید.

بهترین راه براي اطمينان یافتن از علاقه ی خودتان اين است که گفتگوی دوستانه اي را درباره ی علايق مشترکتان شروع کنيد، یعني همان روشی را در پیش بگیرید که با هر فرد دیگری که مرتب او را مي بينيد، اما به خوبي نمي شناسید، انجام مي دهيد. براي مثال از همکلاسیتان درباره ی تکلیف تعیین شده سوال کنيد یا به موضوع جالبي که در سر کلاس درس گفته شده، اشاره کنيد. اگر همکار هستید، خیلی راحت و صميمانه از او بابت پروژهاي که با موفقیت به اتمام رسانده و همه از آن اطلاع دارند، تعریف کنيد، دربارهي کارهاي معمول شرکت از او سوال کنيد یا اين که از ناهار سلف تعریف کنيد.

ابراز علاقه غیر مستقیم به پسر مورد علاقه

همين روال را ميتوانيد درباره ی پسری که از طریق دوستان دیگرتان با او آشنا شده ايد، به کار ببرید، اين کار برايتان راحت تر خواهد بود، چون حتماً علايق مشترک فراواني با هم دارید. یا اين که ميتوانيد درباره ی اتفاقات اطرافتان در یک دورهمي دوستانه، مثلاً آهنگی که در کافه پخش مي شود یا آخرین کتابي که خوانده ايد، صحبت کنيد.

چنانچه تا به حال اصلاً با پسر مورد علاقه تان حرف نزده ايد، ميتوانيد جلو بروید و خودتان را معرفی کنيد. قبل از آن که براي آشنايی جلو بروید، حتماً به موضوعی براي گفتگو فکر کنيد تا وقتی از اين آشنايی هيجان انگیز دستپاچه شدید، حرفی براي زدن داشته باشید. وقتی با اين روش و با یک لبخند دوستانه با دیگران خودماني شوید، مطمئن باشید اکثر مردم برخوردی نمي کنند که از معرفی کردن خودتان پشیمان شوید. اما اگر پسر مورد توجه تان جزء استثنائات بود و با بي ادبي و رفتاری سرد و غیردوستانه جوابتان را داد، حداقل کمي بيشتر با شخصیت او آشنا مي شوید و متوجه مي شوید که احتمالاً تاثیر اولیه ی مناسبي روی او به جا نگذاشته ايد.

ابراز دوست داشتن غیر مستقیم

بعد از آن که سر صحبت را با او باز کردید، اين فرصت را پیدا مي کنيد تا اين گفتگوی دوستانه را به یک امر عادی طبيعی کنيد. به اين ترتیب “به دختری که باهاش حرف ميزنم” تبدیل مي شوید و از حالت “یه دختر غریبه اي که یه بار باهاش حرف زدم” خارج مي شوید. براي اين که اين گفتگوها معذبتان نکند و فشار از رویتان برداشته شود، به خاطر داشته باشید که تمام دوستی ها در اصل همينطور شروع مي شود.

سر کلاس درس کنار یک نفر مي نشینيد، گفتگویی را درباره ی علايق مشترکتان شروع مي کنيد و خیلی سریع اين کار را در تمام کلاس هايی که با هم دارید، انجام مي دهيد. اين روال روند پیشرفت طبيعی دوست شدن دو غریبه اي است که فقط به طور گذری یکدیگر را مي شناسند، آنها از طریق مشغله هاي مشترکشان به هم متصل ميشوند و به اين ترتیب مرحله بعدی را به راحتی شروع ميکنند.

ابراز علاقه به پسر غیر مستقیم

بعد از آن که حرف زدن با هم را شروع کردید و متوجه شدید او واجد ویژگی هايی است که مهمترین معیارهايتان را برآورده ميکند، نوبت به اين مي رسد که بفهميد آیا دختری در زندگیاش هست یا خیر. مسلماً اين موضوع بسیار مهم است و به شما ميگوید که آیا ميتوانيد انتظاراتتان را به واقعیت تبدیل کنيد یا خیر.

اگر او به موردی اشاره نکرد که از روی آن متوجه وضعیت زندگی عشقی اش بشوید، مستقیماً از او سوال کنيد. اگر او راجع به کار جدیدی که به تازگی انجام داده است، حرف زد، از او بخواهيد که جزئیات بيشتری را برايتان تعریف کند و بگوید که آن را با چه کسی انجام داده، خانواده، دوستان یا نامزد و دختر مورد علاقه اش؟

ابراز علاقه به پسر مغرور

وقتی مرحله ی گفتگوهاي تصادفی را پشت سر گذاشتید و مدتی به طور مرتب با هم حرف زدید، زماني را براي یک گفتگوی دونفره در نظر بگیرید. تا اين موقع احتمالاً با توجه به محل آشنايیتان و حرفهايی که به هم زدهايد، به علايق مشترک یکدیگر پی برده ايد. بنابراين به راحتی مي توانيد رابطه تان را از محیط اداره، کلاس درس و دورهمي با دوستان مششترکتان جلوتر ببرید و ترتیب یک قرار دونفره را بدهيد.

اگر شک دارید، فعالیتی را انتخاب کنيد که درباره ی آن صحبت کرده ايد و هر دو نفر آن را دوست دارید، سپس به او پیشنهاد بدهيد که دو نفری آن را امتحان کنيد. اگر موافقت کرد، شماره تلفنتان را به او بدهيد و بگویید که هر موقع وقتش آزاد بود، با شما تماس بگیرد تا هماهنگ کنيد.

گفتن دوستت دارم دختر به پسر

همگی ما ميخواهيم شریک زندگیمان حس شوخ طبعی داشته باشد، اگر هميشه لبخند به لب نداشته باشیم، زندگی بيش از حد کسل کننده ميشود. اگر بتوانيد فرد مورد علاقه تان را به خنده بي اندازید، مطمئن باشید که اوضاع بر وفق مرادتان است و احتمالا کم کم توجهش به شما جلب مي شود.

از طرف دیگر شما هم بايد به شوخی هايش بخندید، حتی اگر بامزه نباشند، در واقع اگر شوخی هايش بامزه نيست، حتماً بايد بخندید. خنده تان بايد چیزی بين یک خنده ی نخودی و یک قهقهه ی دیوانه وار باشد. شاد و آرام باشید و در عین حال مطمئن شوید که او متوجه شده چه شخصیت فوق العادهاي دارید و چطور واقعاً از زندگی لذت مي برید.

وقتی پاي عشق و علاقه و قرار گذاشتن در ميان باشد، همگی ما گاهي به بنبست برخورد ميکنيم. گاهي اوقات کمي کمک گرفتن از دوستان همان کاری است که شما را به نتیجه مي رساند. اگر مي خواهيد عشقتان را به پسر مورد علاقه تان اعتراف کنيد، چرا اين موضوع را با بهترین دوستش در ميان نگذارید؟

خیلی راحت ميتوانيد از دوستش بپرسید که آیا دختری در زندگی پسر محبوبتان وجود دارد و اين که او درباره ی شما دو نفر چه فکری ميکند یا به نظر او شما شانسی براي جلب علاقه ی دوستش دارید یا خیر. البته اگر اين گفت و گو ناراحتتان مي کند، یا با دوست صميمي او آشنايی زیادی ندارید، بهتر است از ساير راه هايی که به شما پیشنهاد شد استفاده کنيد.

 

ابراز علاقه به پسر در دانشگاه

اگر تولدتان است، که چه بهتر، اگر هم نيست، ميتوانيد دوستانتان را به یک دورهمي دوستانه دعوت کنيد، مثلا با دوستانتان در یک رستوران، پارک یا فضاهاي دیگر قرار بگذارید و او را هم به جمع خود دعوت کنيد. به او بگویید که بدون دلیل ميخواهيد دور هم جمع شوید و از او هم دعوت کنيد. اين جمع شدن به هر دوی شما اجازه مي دهد در فضايی خارج محل تحصیل یا کار همدیگر را بشناسید و علاوه بر آن ارتباط صميمي تری با هم پیدا کنيد.

واقعیت را بخواهيد، برانگیختن حسادت دیگری کار ناموجهي است. تحریک کردن حسادت مرد مورد علاقه تان نتیجه ی عکس مي دهد و اصلاً فکر خوبي نيست. اگر واقعاً او را دوست دارید و فکر مي کنيد مي توانيد آینده اي با او داشته باشید، به هيچ وجه درباره ی روابط عاشقانه ی قبلی خود حرفی به او نزنيد. اگر مي خواهيد او به چشم عشق زندگی اش و شریک آینده ی زندگی اش به شما نگاه کند، بايد مطمئن شود که شما هيچ تعهد عاطفیاي به مرد دیگری ندارید.

اما اگر دائماً درباره ی خواستگارها و روابط قبلی خود حرف بزنيد، او به اين نتیجه مي رسد که فکرتان مشغول تر از آن است که بتواند روی شما حساب کند. سعی کنيد گفتگوهايی دوستانه، بانشاط و سرشار از مثبت اندیشی داشته باشید.

انسان ها علاقه دارند بيشتر با افرادی در ارتباط باشند که حرف ها و فعالیت هاي مشترک بيشتری دارند. فرض کنيم پسر مورد علاقه تان خوره ی کتاب و عضو یک باشگاه کتابخواني است یا عاشق فعالیت هاي ورزشی و تفریحی، او به هر فعالیتی که علاقه داشته باشد، اگر شما هم به فعالیت ها و سرگرمي هاي محبوبش علاقه نشان بدهيد، بهانه اي پیدا ميکنيد تا با هم باشید و به او نشان بدهيد که به نظرتان چه پسر باحال و جذابي است. البته در نظر داشته باشید که فعالیت هايی را انتخاب کنيد که بين شما مشترک است، چون نقش بازی کردن به مدت طولاني هم براي شما خسته کنندست و هم فرد مقابل متوجه اين مصنوعی بودن مي شود.

گفتن دوستت دارم غیر مستقیم به پسر

دخترها، حاميان پرو پاقرص دوستانشان هستند و از رویاها، اهداف، آرزوها و دستاوردهاي دوستانشان حمايت مي کنند. البته پسرها هم هواي یکدیگر را دارند، اما آنها همه چیز را راحت تر ميگیرند. اگر به نحوی عمل کنيد که انگار از صميم قلب به موفقیت هاي کارشان، در محل کار، باشگاه یا هر موقعیت دیگری، اهميت مي دهيد، او شما را دختر الهام بخشی ميبيند که دوست دارد دائماً کنارش باشد تا از او انگیزه بگیرد.چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم

او قدر حرف هاي محبت آميزتان و نظر مثبتی را که درباره اش دارید، خواهد دانست. وقتی به او انگیزه بدهيد و در کنارش باشید، او نيز به همين ترتیب با شما رفتار خواهد کرد. براي نتیجه گرفتن از اين راهکار بايد قدری صبور باشید، چون سریع جواب نمي دهد. پس آهسته و پیوسته پیش بروید.

ابراز عشق به پسر غیر مستقیم

البته بايد مراقب باشید که تعریف هايتان مصنوعی و چاپلوسانه نباشد. تعریف هايتان بايد معني داشته باشد، نمي توانيد همينطور بدون هيچ علتی بند را آب بدهيد که او چقدر باهوش، بامزه، دوست داشتني و جذاب است، هر چقدر هم دلتان بخواهد از اين تعریف ها بکنيد، نبايد راز دلتان را اينطور برملا کنيد. اگر اين کار را بکنيد، او فکر مي کند که شما چه دختر عجیب و غریبي هستید و رویاهايتان ظرف یک ثانيه نقش بر آب ميشود.

البته همه ی ما دوست داریم که دیگران هر از گاه از ما تعریف کنند. با لحني بيخیال و شوخ، آميخته به رفتار شیرین دخترانه از او تعریف کنيد؛ اگر هم فرستادن پیام را براي تعریف کردن از او انتخاب کرده ايد، حتماً از شکلک هاي مناسب استفاده کنيد. مسلماً از همه تعریف نمي کنيد، او بايد کاری کرده باشد که مستحق اين تعریف و تمجید باشد. او متوجه اين نکته خواهد شد.

اعتراف عشق به پسری که مدت ها از آشنايیتان با او ميگذرد، برخلاف ابراز علاقه به پسری که تازه با او آشنا شدهايد، بسیار سخت است و اين بار مانع بزرگی را پیش رو دارید. اين آشناي قدیمي به اکثر نشانه هاي غیرکلامي واکنش نشان نخواهد داد، چرا که خودش را در ناحیه ی دوستی قرار داده است و بسیاری از علامت هايتان را به عنوان سیگنال هاي کاملاً دوستانه توجیه خواهد کرد. بنابراين هرچند عاشق کردن او غیرممکن نيست، اما بايد بيشتر تلاش کنيد. فقط اول بايد مطمئن شوید که دختر دیگری در زندگی اش وجود ندارد.

اولین کار تغییر دادن دیناميک رابطه تان است. آیا معمولاً روزها در کنار هم هستید و با دوستان دیگرتان بازی یا ورزش ميکنيد؟ او را به یک قرار دونفره دعوت کنيد، مثلاً از او بخواهيد که با هم یک رستوران جدید را امتحان کنيد. اگر غالباً دوستانتان هم حضور دارند و اکثر اوقات گروهي بيرون ميروید، به او پیشنهاد بدهيد که اين بار محض تنوع خودتان دو نفر با هم به سینما بروید.نکته ی مهم اين است که اين قرار بايد غیرمنتظره و به وضوح صميمانه تر از فعالیت هاي معمولی باشد که با هم انجام مي دهيد تا به اين ترتیب انرژی دوستی به انرژی عشق تبدیل شود.

عاشق شدن دخترا

اگر در یک جمع دوستی هستید، احتمالا دوستان مشترک زیادی دارید. از یکي از اين دوستاني که اعتماد بيشتری به او دارید و صميمي تر هستید کمک بگیرید و در مورد احساستان با او صحبت کنيد. اين گفت و گو به شما کمک مي کند تا هم نسبت به علاقه ی فرد مقابل نسبت به خودتان اطلاعات بيشتری به دست بياورید و هم در مورد راه هايی که بتوانيد به طور غیر مستقیم تر، دوست داشتن خود را ابراز کنيد، مشورت بگیرید.

حتی فکر کردن به اين اعتراف عشق بي پرده ترسناک است، اما اگر مدت ها است یکدیگر را ميشناسید، علامت هاي غیرکلامي و غیرمستقیم او را متوجه عشقتان نخواهد کرد. اين نکته را ملکه ی ذهنتان کنيد: اين که متوجه شوید آیا اميدی براي ايجاد یک رابطه ی عاشقانه وجود دارد یا خیر، احتمالاً بهتر از اين است که تا ابد درباره ی اگرها و اي کاش ها فکر کنيد، به خصوص اگر او جايگاه مهمي در زندگیتان داشته باشد.

لحظه اي را که جو صميمانه اي بين تان برقرار است، براي اعتراف عشق انتخاب کنيد، مثلاً مي توانيد در قرار دونفره اي که در بالا راجع به آن توضیح دادیم، به او ابراز علاقه کنيد. در اين صورت هر دو نفر قدری حساستر خواهيد بود و شروع گفتگو درباره ی عشق طبيعی تر به نظر خواهد رسید. مثلاً مي توانيد براي ابراز علاقه تان به او جملات بي خطر زیر را امتحان کنيد:

حواستان باشد، به خاطر رابطه ی آشنايی که داشتید، شايد حتی اين جملات هم کمي سنگین به نظر برسد؛ به همين دلیل پیشنهاد ما اين است که از قبل خودتان را براي شنيدن هر جوابي آماده کنيد.

اگر حتی نمي توانيد او را راضی کنيد که با شما یک قرار دو نفره و صميمانه تر داشته باشد، چه برسد به اين که لحظه ی عاشقانه اي را خلق کنيد و احساستان را به او بگویید، بهتر است به همان دوستی اکتفا کنيد. به احتمال زیاد علاقه تان دوطرفه نيست. بااين حال واکنش منفی مي تواند علامت خجالتی یا عصبي بودن او براي تغییر دادن نوع رابطه هم باشد، پس ممکن است خودش نزدتان برگردد. در هر حال اجازه بدهيد با خودش خلوت کند و تصميم بگیرد و خودتان سرحال و باانرژی در اين مدت به زندگیتان ادامه بدهيد.

کام آخر :

دوست داشتن و علاقه مندی به فرد دیگر کاملا طبيعی است و ممکن است براي هر کسی پیش بيايد. اما، هميشه به خاطر داشته باشید که افراد معیارهاي متفاوتی دارند و ممکن است شما لزوما معیارهاي لازم فرد مقابل را نداشته باشید. اين مساله لزوما به معناي مشکل یا کمبود در شما نيست؛ همانطور که ممکن است کسی از شما خوشش بيايد ولی، شما تمايل زیادی به ارتباط صميمي تر با او نداشته باشید. به همين دلیل، پیشنهاد مي کنيم، از همان ابتداي راه به اين نکته توجه داشته باشید که گاها با وجود علاقه ی شما، ممکن است فرد مقابل چنين علاقه اي به شما نشان ندهد.

 

مطالب بیشتر:

دانستنی در مورد مردان، رازهایی از پسران در رابطه

چگونه بفهمیم پسری از ما خوشش آمده

 

چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم
چطور به یه پسر ابراز علاقه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *