چطور سرعت خود را افزایش دهیم

 
helpkade
چطور سرعت خود را افزایش دهیم
چطور سرعت خود را افزایش دهیم

دوندگان نیاز به تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای افزایش سرعت خود دارند تا کارایی‌شان بیشتر شود.

دوندگان نیاز به تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای افزایش سرعت خود دارند تا کارایی‌شان بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افراد زیادی به طور منظم می‌دوند تا کالری بسوزانند و آمادگی جسمانی‌شان افزایش یابد. معمولا دوندگان فواصل بیشتری را می‌دوند تا سرحال تر باشند. انجام ورزشها و تمرین‌های سریع می‌تواند به دوندگان کمک کند تا کارایی خود را افزایش دهند.

6 توصیه می‌تواند به دوندگان کمک کند تا آمادگی بهتری داشته باشند:

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

1- همیشه برداشتن قدم‌های بلند مهم نیست. بهتر است دوندگان قدم‌های بیشتری بردارند. اگر تعداد قدم‌ها در یک دقیقه زیادتر باشد، دوندگان کارایی بهتری خواهند داشت. قدم‌های سریع‌تر و کوتاه‌تری برای دویدن مناسب‌تر هستند. سعی کنید تعداد قدم‌هایی که با پای راست بر می‌دارید را بشمارید و آنها را ضرب در دو کنید. سعی کنید در هر تمرین دو تا 3 قدم بیشتر در یک دقیقه بردارید.

اگر بتوانید 180 قدم در دقیقه بردارید بسیار مناسب است اما این کار کمی سخت است.

2- بر روی تردمیل بدوید، معمولا افراد تصور می‌کنند که تمرین بر روی تردمیل بسیار کسل کننده است. با این حال تمرین بر روی تردمیل شما را فعال نگه می‌دارد. سعی کنید برای 5 دقیقه با سرعت عادی بر روی تردمیل حرکت کنید و کم کم سرعت خود را افزایش دهید. برای خود زمان تعیین کنید. پس از مدتی تمرین در می‌یابید که چقدر به سرعت بالا عادت می‌کنید.

3- اگر تردمیل ندارید، با دوستان خود که سریع هستند تمرین کنید. سرعت خود را با این افراد تنظیم کنید. وجود یک نفر دیگر به شما کمک می‌کند تا سختی و خستگی را فراموش کنید. دوستان شما می‌توانند شما را تشویق و حمایت کنند.

4- هنگامی که می‌دوید دستهای خود را حرکت دهید. دستها و آرنج‌ها را دقیقا در کنار بدن حرکت دهید. با حرکت دادن دستها، پاها نیز با همین الگو حرکت خواهند کرد.

5- به جای دویدن با سرعت زیاد به مدت طولانی، از تمرین‌های شدید و کوتاه مدت استفاده کنید. بعد از 5 دقیقه گرم کردن بدن، 30 ثانیه با بالاترین سرعت بدوید.

بعد از این 30 ثانیه، 2 دقیقه با سرعت متوسط بدوید. 5 دقیقه نیز بدن را خشک کنید. در دوره‌ی بعد تمرین 45 ثانیه با سرعت بیشتری بدوید.

6- سعی کنید تنوع در تمرین ایجاد کنید. بهتر است هم با سرعت بالا و هم با سرعت پایین بدوید. یعنی روزها تمرین سبک انجام دهید و یا حتی کاملا استراحت کنید. بسیار مهم است در بعضی روزها با بیشترین توانایی خود تمرین کنید.


انتهای پیام

چند حرکت که باعث افزایش سرعت در فوتبال میشود که این حرکات جزء حرکات دریل نمیباشد !!!
حتما ببینید

چند حرکت که باعث افزایش سرعت در فوتبال میشود که این حرکات جزء حرکات دریل نمیباشد !!!
حتما ببینید

چگونه سریع باشیم؟ چگونه سرعت خود را افزایش دهیم؟ چگونه سریع بدویم و عکس العمل های سریعی داشته باشیم؟ در این مقاله از هاو کن یو روش ها و تمرین هایی که موجب می شود سرعت شما افزایش پیدا کند را با یکدیگر مرور می کنیم. با ماهمراه باشید

اکثر افراد آنگونه که به تمرینات استقامتی می نگرند، به دویدن نگاه نمی کنند. نهایتا اگر بخواهند بدوند، دور مجتمع آپارتمانی خود می دوند و مقداری دو کوتاه و تند انجام می دهند و تمام.

چگونه تنفس کنیم؟ (روش ها و تکنیک ها)

چگونه صحیح بدویم و راه برویم ؟ ۹ نکته صحیح راه رفتن

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

اما تمرینات هدفدار که برای اهداف تناسب اندام و افزایش سرعت  انجام می دهید – تمرین و آمادگی برای ماراتن، سریع تر دویدن ، افزایش تناسب اندام – با این دویدن های معمولی خیلی فرق دارند. برای اینکه به شما کمک کنیم تا به صورت روشمندتر و البته برای مصافت های طولانی و افزایش سرعت بدوید.

در این مقاله قصد داریم پنج تمرین به شما معرفی کنیم که که هر دونده و ورزشکاری برای افزایش سرعت باید در برنامه ی خود داشته باشد. هر یک از این تمرین ها برای یک سیستم انرژی طراحی شده اند تا به شما کمک کند استقامت، سرعت و قدرت خود را افزایش دهید. علاوه بر این، در این مقاله نسخه ای برای دوندگان تازه کار و دوندگان با تجربه تر ارائه می کنیم. همراه هاو کن یو بمانید.

البته قبل از هر تمرین همیشه حرکات کششی را انجام دهید تا بدنتان خوب گرم شود. این حرکات و تمرینات ریسک آسیب دیدگی را کاهش داده و ضربان قلب و جریان خونی که به عضلات می رسد را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا در وسط تمرین کالری بیشتری بسوزانید. پس همیشه پیش از هر تمرین و فعالیت بدنی ند نظر داشته باشید که از وارماپ یا گرم کردن بدن غفلت نکنید.

اول، به صورت نرم 5 تا 8 دقیقه بدوید. سپس تمرینات زیر را انجام دهید تا بدنتان برای تمرین اصلی به لحاظ عصبی آماده شود. 18 متر را علامت گذاری کنید. تمرکز خود را بر انجام هر تمرین به شکل صحیح معطوف کنید و سرعت خود را به موازات پیشرفتتان افزایش دهید.

لانژ در حال قدم زدن

کاریوکا

بغل کردن زانوها

کشش قوزک

بالا بردن زانوها

لگد زدن با پاشنه پا به باسن

لگد زدن با پای کشیده به جلو

به این طرف و آن طرف جَست زدن

البته شما از تمرینات دیگری برای گرم کردن می توانید استفاده کنید. همچنین، حتما بعد از انجام تمرینات بگذارید بدنتان خنک شود. آرام و نرم بدوید تا اسید لاکتیک از پاهایتان بیرون برود و وقتی بدنتان هنوز گرم است عضلاتتان را بکشید. حالا برای دویدن واقعی آماده اید؟ این پنج تمرین دویدن را امتحان کنید.

چرا این تمرین خوب است: تمرینات تپه ای با به کار انداختن سیستم انرژی شما ، که عبارت است از منبع تند و کوتاه دویدن، قدرت را افزایش می دهد. در اینجا فرم مهم است؛ در این تمرین باید نهایت تلاش خود را انجام دهید. بازوهایتان سرعت را تعیین می کند. اگر نتوانید بازوهایتان را حرکت دهید، از سرعتتان بسیار کاسته خواهد شد.

نحوه ی انجام این تمرین: در بیرون بر روی سر بالایی و یا داخل روی تردمیل به مدت 10 تا 20 ثانیه تند بدوید. لازم هم نیست تپه ای با تند ترین شیب را پیدا کنید، همینکه زمینی سرازیر را پیدا کنید کافی است. سپس، وقتی قدرتتان افزایش یافت و توانستید این تمرین را انجام دهیدمی توانید شیب تپه یا زمین را بیشتر کنید.

با توجه به شدت این تمرین و سایر تمرین های تند دویدن بر روی سراشیبی، تنها یک یا دو جلسه از این تمرین را در هفته انجام دهید. تازه کارها در هر هفته فقط یک بار انجام دهند.

تازه کارها : 3 تا 5 دور انجام دهید. یادتان باشد که این تمرین تمرینی کاملا انفجاری است بنابراین باید هم سخت باشد. وقتی دورها کم باشد، همیشه می توانید سرعت را افزایش دهید. بین هر دور دویدن به طور کامل به بدنتان اجازه ی ریکاوری و استراحت بدهید. هر استراحت 3 تا 5 دقیقه باشد.

برای پیشرفته تر ها: 5 تا 6 دور انجام دهید. در هر دو، بین 3 تا 5 دقیقه استراحت کنید.


چرا این تمرین خوب است:  فواصل یا بازه های زمانی قدرت را افزایش می دهد (و لازم نیست آنها را با نهایت تلاش انجام داد) بنابراین مدت زمان استراحت و ریکاوری در آنها کمتر و تعداد دورهای تمرینی بیشتر است. بخش سخت کار اینجا است که باید در طول تمرین سرعت را نگه دارید. وقتی عادت کردید، برای استراحت بین فواصل به جای راه رفتن آرام بدوید. یادتان باشد که فرم بدنتان را خوب نگه دارید: شانه ها را پایین انداخته و عقب نگه دارید، سینه ها را جلو داده و نفس بکشید. این به شما کمک می کند تا بهتر بدوید و در هر هفته پیشرفت کنید.

نحوه ی انجام این تمرین: به این تمرین، تمرین نردبانی هم گفته می شود. در برنامه ی هر هفته یکی دو جلسه ی تمرینی از آن را قرار دهید.

برای تازه کارها


برای با تجربه ها: برنامه ی بالا را انجام دهید، فقط وقتی به 250 متر رسیدید، دوباره به پایین بیایید ( 200 متر، 150 متر، 100 متر و 50 متر)



چرا این تمرین خوب است:  تند دویدن در یک مسافت کوتاه (معمولا بین 55 تا 200 متر) به افزایش سرعت و قدرت کمک می کند در حالیکه تند دویدن در مسافت های بلند (بین 200  تا 400 متر) استقامت را افزایش می دهد. هر دوی اینها مهم هستند اما بسته به اینکه هدف نهایی تان چیست، از یکی از آنها بیشتر سود خواهید برد.

آیا برای مسابقه ی خاصی تمرین می کنید؟ یا صرفا می خواهید سرعت خود را افزایش دهید و  بهترین هیکل و تناسب اندام را داشته باشید؟ تند دویدن ها در مسافت های طولانی تر برای دویدن در مسافت های 10 هزار متری و نیمه ماراتن ها خوب است در حالیکه تند دویدن در مسافت کوتاه برای سوزاندن کالری و افزایش عضلات و قدرت پایین تنه خوب است.

توجه: روز قبل از انجام یک دور تند دویدن در مسافت کوتاه، تمرین تپه ای را انجام ندهید.

نحوه ی انجام این تمرین: بسته به هدف نهایی تان، در هر هفته دو تا 3 بار این تمرین را انجام دهید

برای تازه کارها

با 75 تا 80 درصد نیر و تلاش، 6 تا 8 بار مسافت 100 متری را تند بدوید ( 75 تا 80 درصد یعنی می توانید چند کلمه حین انجام تمرین حرف بزنید اما نمی توانید به طور کامل گفتگو کنید) بین هر دور تمرین 5 تا 60 ثانیه استراحت کنید.

برای پیشرفته ها

با 80 تا 85 درصد تلاش و نیرو، بین 6 تا 8 بار مسافت 100 متری را تند بدوید. درصدها یعنی اینکه دارید سخت تلش می کنید اما با نهایت سرعت/قدرت نه. بین هر دور 45 ثانیه استراحت کنید.

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

برنامه ی تمرینی

برای تند دویدن ها در مسافت های طولانی که استفامت را افزایش می دهد در هر هفته 2 تا 3 بار انجام دهید.

برای تازه کارها

با 75 درصد تلاش مسافت 300 متری را سه بار تند بدوید. بین هر دور 3 دقیقه استراحت کنید.

برای پیشرفته ها

دو ست انجام دهید؛ در هر ست مسافت 300 متری را با 75 درصد تلاش سه بار تند بدوید. بین هر بار تند دویدن 3 تا 3 دقیقه و بین هر ست 5 دقیقه استراحت کنید.

چرا این تمرین خوب است:  این تمرین ظرفیت هوازی و آمادگی کلی بدن را افزایش می دهد. در این تمرین، دوره هایی از دویدن تند و کند انجام می شود که بسته به تلاشی که می کنید، می توانند بر سیستم های هوازی و بی هوازی فشار وارد کنند.

این تمرین به شما کمک می کند تا بیاموزید که چگونه هنگام دویدن سزعت خود را عوض کنید و فیبرهای عضلات مختلف را به کار ببندید. این موارد برای دوندگان مسابقات دو در مسافت های طولانی سودمند است. این تمرین برای دوندگان دوی ماراتن ایده آل است چون به آنها کم می کند تا با ناهمواری های زمین هنگام مسابقه و روزهای سخت تمرینات کنار بیایند. هر چه مدت زمان دویدن کوتاه تر باشد سرعتتان باید بیشتر باشد. توجه: می توانید این نوع از دویدن را فردای روزی انجام دهید که طی آن مسافت طولانی را دویده اید.

برنامه برای انجام 15 دقیقه دو استقامت: در هر هفته یک جلسه

برای تازه کارها


برای پیشرفته ها

برنامه ی بالا انجام شود – 1 دقیقه، 2 دقیقه، 3 دقیقه، 4 دقیقه و 5 دقیقه – فقط بین هر بار 2 دقیقه دویدن آرام و نرم انجام شود. وقتی به 5 دقیقه رسیدید و 2 دقیقه ی ریکاوری را با دویدن نرم تمام کردید، برنامه را وارونه انجام دهید: 5 دقیقه، 4 دقیقه، 3 دقیقه، 2 دقیقه و 1 دقیقه را انجام دهید.

چرا این تمرین موثر است: دویدن در مسافت های طولانی ظرفیت هوازی ر اافزایش می دهد؛ ظرفیت هوازی عبارت است از حداکثر میزان اکسیژن مصرف شده توسط بدن حین انجام تمرین. این تمرینات باعث میشوند بدن چربی بیشتری بسوزاند (برای همین است که دوندگان مسافت های طولانی لاغر هستند)

برنامه برای انجام این تمرین

مسافت های طولانی باید 20 درصد مسافت هایی که در کل هفته می دوید را به خود اختصاص دهند. این میزان می تواند در هر هفته یک جلسه ی تمرینی باشد. مسافت های طی شده باید هر هفته 10 درصد افزایش یابد و سرعت هم باید حدود 70 درصد حداکثر سرعت شما باشد. این تمرین کاملا هوازی است بدین معنی که اگر نتوانید حین دویدن گفتگو کنید، خیلی دارید سخت تمرین را انجام می دهید. بلکه باید بتوانید طی یک مدت زمان طولانی و کاملا ثابت بتوانید حین دویدن گفتگو هم انجام دهید.

برای تازه کارها

با سرعت کم، یک مایل بدوید. برای شروه بهتر ابتدا 10 تا 15 دقیقه آرا و نرم بدوید یا قدم بزنید. هدف شما باید این باشد که از این مایل فراتر بروید. برای شروع، به جای مایل، به زمان توجه کنید.

برای پیشرفته ها

5 مایل را بدوید. فقط دویدن هایتان باید هر هفته به صورت متوالی انجام شود پیشرفت کند.

در سالن تمرین و ورزش چه بپوشیم؟ خانم ها و آقایان ( 9 باید و نباید)

چگونه چربی پهلو را آب کنیم؟ ( ورزش ها و تغذیه مناسب برای آب کردن چربی پهلو )

تمرینات شکم برای دیسک کمر (5 تمرین شکم برای عضله سازی و درمان کمر درد)

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

محصولی موجود نیست

پرداخت

نمی دانم شما از چه نوع بازیکنی هستید ، سرعتتان مورد قبول است؟ همه از دست شما به خاطر سرعت کندتان شاکی هستند؟ به هر حال از هر یک از این دسته هستید تمرین هایی که به شما خواهیم گفت مطمئنا سرعت شما را از حالت فعلی بهبود خواهد داد. یکی از دلایل اصلی که باعث کند شدن بازیکنان در زمین میشود، عدم موقعیت درست بدنیشان نسبت به زمین است که موقع دویدن یا خیلی صاف میدوند یا خیلی قوز میکنند که هر دو حالت باعث کندی آنها میشود. یکی از اصلی ترین قسمت پای شما زانوی شما هستند که حکم پیستون را برای شما دارند و با خم و صاف شدنشان به شما سرعت میدهند. این تمرین ها به شما کمک خواهند کرد که بصورت صحیح سرعت بگیرید و بدنتان در حالت صحیح قرار بگیرد. 1.دوی سرعت رو به عقب( بک پدال) این تمرین باعث افزایش سرعت انفجاری و لحظه ای شما میشود زمانی که فاصله اتان با حریف زیاد است و مجبورید خود را به او برسانید. _ پنج مخروط یا قندیل را در راستای هم قرار دهید که فاصله اشان از هم 1 متر باشد. _ در کنار مخروط 1 ایستاده بالا تنه را خم کنید و نگاهتان رو به جلو باشد و بصورت نیم خیز و خیلی سریع خود را به قندیل 3 برسانید، در حین این حرکت توجه داشته باشید که بیشترین فشار را از زانو به پایین بیاورید برای تقویت عضلانی و حرکتی این قسمت ها. _ بصورت عقب گرد به مخروط 2 برگردید با همان حالت چنبره و نیم خیز بصورتی که حجم فشر هنگام سرعت روی ساق پا به پایین باشد . _ بدون درنگ با سرعت تمام خود را به مخروط 4 برسانید ، زمانی که سرعت میگیرید زانوهایتان را تا میتوانید بالا بگیرید برای ضربه زدن و فشار آوردن به زمین با همان حالت چنبره، طوری که زانوهایتان به شکمتان نزدیک شود. _ با همان حالت بصورت عقبگرد خود را به مخروط 3 برسانید  _ و در نهایت خود را با تمام سرعتتان با همان حالت مذکور به مخروط 5 برسانید میدانم این تمرین حسابی نفس شما را بند می آورد، ولی قول میدهم با مداومت در این تمرین به نتیجه خیل خوبی خواهید رسید.  حتما قبل از شروع این تمرین بدنتان را اصولی گرم کنید و حرکات کششی پس از گرم کردن را انجام دهید تا باعث آسیب دیدگی شما موقع انجام این تمرین نشوید. حرکات مذکور را پشت سر هم و بدون وقفه انجام دهید و قبل از شروع تمرین آن را چند بار در در ذهنتان مرور کنید تا وسط تمرین وقفه نداشته باشید.

 

2. شروع از حالت شنا(push-up starts)

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

این تمرین جهت بهبود هدایت پا و افزایش قدرت مکانیکی ران و همچنین افزایش تعادل و قدرت پایین تنه می باشد.- دو مخروط یا قندیل در در فاصله 20 متری و روبری هم قرار دهید- در کنار مخروط 1 روبه شکم دراز بکشید ، بوسیله دستان خود مانند موقعی که میخواهید حرکت شنا را انجام بدهید خود را از زمین جدا کرده و سر خود را بالا گرفته و در واقع نگاهتان رو به جلو باشد.- پس از قرار گرفتن در موقعیت حرکت شنا ، بلافاصله سر جای خود بدون هیچ حرکت اضافی بلند شوید و با نهایت سرعت خود را به مخروط 2 برسانید- توجه داشته باشید هنگام سرعت و شتاب گرفتن تا آنجایی که برایتان مقدور است خود را پایین نگه ارید و صاف ندوید،البته تا جایی که مقدور است و به خود فشار بیش از حد وارد ننمایید.- پس از رساندن خود به مخروط 2 ، بصورت آهسته برگردید به مخروط 1 ، این آهسته قدم زدن و برگشتن جهت ریکاوری میباشد، در این حین سعی کنید به اندازه یک جرعه آب بخورید و نه بیشتر.- این تمرین را 6 تا 8 بار انجام تکرار نمایید. در ادامه این سری تمرینات جهت افزایش سرعت و شتاب به دو مورد تمرین باقی مانده نیز خواهیم پرداخت ، پس با ما همراه باشید.

3. خم شدن،سقوط ، شتاب

این تمرینی عالی برای یادگیری نحوه صحیح فرود آمدن در زاویه درست و تنظیم مرکز ثقل خود برای بهبود شتاب در حالت ایستاده است. -پاهای خود را کمی از هم باز کرده و خود را محکم نگه دارید- در همان حالت رو به جلو خم شوید تا جایی که احساس میکنید در حال سقوط هستید ،تا جایی که اگر شما یک گام رو به جلو برندارید با صورت به زمین خواهید خورد.- آن نقطه بحرانی که شما ترس از زمین خوردن را دارید نقطه اوج کار است که باید بهبود یابد و یاد بگیرید که چطور زاویه درستی داشته باشید تا نهایت تعادل را داشته و در نهایت شتاب شما بیشتر شود هنگامی که با بازیکن حریف در حال دویدن و تنه زدن هستید، خیلی از افراد فکر میکنند جلوتر آز آنچیزی هستند که واقعا قرار دارند، پس شجاع باشید و تا جا دارد رو به جلو خم شوید.-موقع خم شدن زانوی خود را نیز رو به جلو خم کنید تا پشت پای شما از زمین جدا شود و با این کار بدن خود را رو به جلو هدایت نمایید.- همزمان با خم کردن زانو ، آرنج خود را در حالت 90 درجه قرار دهید و با باز کردن آنها در راستای شانه سعی کنید تعادل خود را حفظ نمایید- تا آنجایی که میتوانید و تعادل شما اجازه میده با بازی دستانتان تعادل خود را حفظ کنید- پس از اینکه این مرمحله تمام شد و دیگر تعادل شما بهم خورد حدود10 الی 20 متر با حداکثر سرعت بدوید.- سپس اهسته و قدم زنان برگردید به محل اولیه .- 8 الی 10 باری این حرکت را ادامه دهید این تمرین تاثیر خوبی بر افزایش شتاب و حفظ تعادل شما در بازی دارد، اگر دوست دارید شتاب و تعادل را با هم داشته باشید،این تمرین را به شما توصیه میکنیم.

 4. سرعت انفجاری 

این تمرین در واقع بر روی شتاب شما تمرکز دارد زمانی که از بازیکن عقب تر هستید و شبیه سازی انتقال خود از حالت عادی به حالتی بسته و فشرده و بازی سازی در این شرایط.- دو مخروط را به فاصله 20 متری از هم قرار دهید و مخروط سوم را در فاصله 10 متری قرار دهید.- از مخروط 1 تا مخروط 2 با 75درصد سرعت خود با گام های بلند بدوید، تا میتوانید گام هایتان را بلند بردارید و ریز ندوید.- و هنگام رسیدن به مخروط 2 با 100 درصد سرعت ، خود را به مخروط 3 برسانید، توجه داشته باشید که در نیمه راه بین مخروط 2 و 3 به حداکثر سرعت خود رسیده باشید نه اینکه پس از گذر از مخروط 3 به حداکثر سرعت برسید.- با حالتی عادی و قدم زنان به مخروط 1 برگردید(جهت ریکاوری)- این تمرین را 6 الی 8 بار تکرار نمایید- جهت تنوع میتوانید از مخروط 1 تا مخروط 2 که با 75درصد سرعت میدوید را بصورت زیگ زاگ یا حالت لی لی به چپ و راست بدوید، جهت شبیه سازی هنگامی که بین چند بازیکن رد میشوید، ولی از مخروط 2 به مخروط سه را مستقیم و با حداکثر سرعت بدوید. میدانم تمرین سختی است ولی این را هم بدانید که هر بازیکنی تن به این تمرین نمیدهد و اگر شما آن را انجام دهید قاعدتا از سایر بازیکنان دارای شتاب و تعادل بیشتری خواهید بود،البته با تمرین و تکرار مداوم.

 

 

اطلاعات مورد نیاز زیر را وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما جهت مشاوره رایگان تماس گرفته شود.

آدرس دفتر فنی: تهران -خیابان ابو سعید – ابتدای خیابان چهانبانی – بن بست اول – پلاک 3 – واحد1

#در_خانه_بمانیم

شملره تماس: 02166453685

ساعت پاسخگویی: ۱۱ تا ۱۸:۳۰ از شنبه تا چهارشنبه (به غیر از روز های تعطیل)

 شماره تلگرام:09199091928

اسپرت برند به عنوان یک فروشگاه تخصصی برندهای ورزشی متناسب با نیاز روز و سلایق متنوع مشتریان از سال 1390 با کادری مجرب و متخصص در حوزه ورزش و سرگرمی فعالیت خود را آغاز کرد و در فرصت کوتاهی با جلب اعتماد مشتریان خود در سال 1393 کاندیدای برترین فروشگاه اینترنتی در جشنواره وب ایران شد. اسپرت برند علاوه بر فروش اینترنتی برندهای معروفی چون آدیداس، نایک، ریبوک، اسکیچرز و … انواع و اقسام وسایل ورزشی موردنیاز رشته های مختلف از جمله پیاده روی، بدن‌سازی، فوتبال، فوتسال، والیبال و سایر ورزش‌ها را تامین می‌کند. با توجه به مرغوبیت کالاها و اجناس اسپرت برند، مفتخریم اعلام کنیم علاوه بر این که تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست که با ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید و ارائه بهترین قیمت، شما را در خریدی مطمئن و لذت بخش یاری کنیم، تمام محصولات این فروشگاه دارای 7 روز ضمانت تعویض و بازگشت بوده و شما می‌توانید خریدی آسوده و امن از فروشگاه اسپرت برند را تجربه کنید.

هیچ محصولی برای مقایسه انتخاب نشده است.

بدون محصول


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل

بالا بردن سرعت عمل

 

سرعت عمل

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

امروزه سرعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این در طراحی و تکنولوژی‌های روز نیز تاثیر بسزایی داشته است. دوست داریم سریع رانندگی کنیم و همین باعث طراحی خودروهای سریع شد، دوست داریم سریع به مقصد برسیم و مهندسان هواپیماهای مافوق صوت را طراحی کردند و ساختند.

 

دوست داریم سرعت ارتباطاتمان بیشتر شود، پس مهندسان سخت افزار و الکترونیک روی سرعت رایانه‌ها و اینترنت کار می‌کنند و هر روز نتایج جدیدی حاصل می‌شود. مغز ما سرعت را دوست دارد، چون می‌خواهد انرژی کمتری صرف کند.

 

داشتن سرعت عمل و انجام به موقع کارهای روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه بتوانیم سریع تر کارهای روزانه را انجام دهیم موفق تر خواهیم بود؛ البته این در صورتی مفید است که کیفیت انجام کار را نیز حفظ کنیم.

 

8 راهکار برای بالا بردن سرعت عمل

سرعت عمل و مدیریت زمان

 

– توجه به ماهیت کارها

اول اینکه باید بدانیم کدام کارها در دسته کارهای لازم برای سرعت بخشیدن قرار می‌گیرند، آیا از آن دسته کارهایی نیستند که نباید سریع انجام شوند؟ آیا کاری است که سرعت عمل به بهتر انجام شدن آن کمک می‌کند؟ آیا سریع انجام شدن آن کار باعث می‌شود که در زمان و منابعمان صرفه‌جویی کنیم یا خیر؟ سوالات زیادی هست که باید بپرسید، ولی نگران نیاشید، سرعت فرآیندهای ذهنی ما آن قدر بالا است که در مدت زمان خیلی کوتاهی پاسخ این سوالات را پیدا می‌کند. در واقع خیلی وقتها این سوالات را در ضمیر ناخودآگاهمان می‌پرسیم و پاسخ می‌دهیم.

 

– تقویت مهارت‌ها

کارهایی هستند که ارتباط مستقیمی با مهارتهای ما دارند. هرچه مهارتمان بیشتر باشد، به همان نسبت سرعت عمل بهتری در انجام آنها داریم. به عنوان مثال من که تجربه کمی در نجاری دارم، ممکن است قطعه چوبی که یک نجار در ۱ دقیقه و به طرز عالی برش می‌زند را در ده دقیقه، با کیفیت نه چندان مطلوب برش بزنم، چون مهارت لازم را ندارم. مهارتهایی هست که یادگیری آنها برای همه افراد لازم است. مثل مدیریت زمان، مدیریت انرژی، مدیریت مالی و … . اینها را هر کسی باید بداند و هرچه بیشتر بکار بگیرد.

 

– مشخص کردن اهداف

تا زمانی که اهداف دقیق و مشخصی نداشته باشید بی خود و بی جهت وقت خود را از دست خواهید داد. از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن نشانه نداشتن هدف مشخص است، به این ترتیب وقت شما تلف می شود. برای کارهای خود اهداف روزانه، ماهانه و سالانه مشخص کنید، می توانید آنها را در دفترچه روزانه خود یادداشت کنید. اهدافی که مشخص می کنید باید دارای یک سری ویژگی ها باشد، که در این مطلب ما شما را با ویژگی های یک هدف خوب آشنا می کنیم.

 

– زمان بندی کنید

 برای انجام سریع تر کارها باید زمان را تقسیم بندی کنید؛ برای هرکاری یک زمان مشخص را تعیین کنید و خود را متعهد کنید که در موعد مقرر آن را انجام دهید. بعد از مدتی می توانید برای افزایش سرعت کم کم از زمانی که برای یک کار اختصاص می دهید کم کنید اما یک باره زمان را کاهش ندهید که باعث کم شدن کیفیت یا عدم موفقیت در انجام کار شود.

 

– اولویت بندی کارها

کارها را نگاه کنید ترتیب های متفاوتی می توان برای انجام دادن آن ها در نظر گرفت؛ اما چند ترتیب محدود است که حالت بهینه دارد. ساعات ابتدایی شروع به کار را به مواردی که ضروری هستند اختصاص دهید و مواردی مثل قرار های کاری و تماس با مشتریان را در نیمه های روز انجام دهید.

 

– بین کارها، کار دیگری انجام ندهید

برای همه به کرات پیش آمده که چندین کار را باهم انجام دهند به این خیال که می توانند همه را همزمان پیش ببرند. درست است که در ظاهر می توانید چندین کار را با هم انجام دهید، ولی در عمل سرعت انجام  تمام این کارها کاهش پیدا می کند. این کار باعث می شود تمرکز شما روی کارها کمتر شود.

 

– انگیزه خود را تقویت کنید

هرچه انگیزه انسان قوی تر باشد، سرعت عمل او بیشتر می شود. از خودتان بپرسید که چرا این کار را انجام میدهید؟ و چه امتیازاتی برای شما دارد؟ برای کارهای کسل کننده نیز می توانید خلاقانه عمل کنید، می توانید با خودتان قرار بگذارید که در صورت انجام این کار از فلان پاداش بهره مند خواهید شد.

 

– استفاده از ابزارها

گاهی اوقات استفاده از نرم افزار وابزارهای مختلف می تواند در سریع تر انجام دادن کارها به شما کمک کند. همچنین می توانید با ارتقا دادن ابزارهای درحال استفاده سرعت عمل آن را بالا ببرید.

 

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته 

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

 

 

 

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه شنا سوئدی را بی‌نقص انجام دهیم؟   شنا سوئدی…

اهداف از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بدون آن‌ها، انگیزه و…

کمترین حد تمرین لازم برای سلامتی برکسی پوشیده نیست که…

©2021 فورنیکام فروشگاه نسخه ی نمایشی. همه حقوق محفوظ است. طراحی شده توسط Smartaddons.com.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سرعت عمل داشتن یکی از آرزوهایی است که هر کسی در سر دارد. همه دوست داریم که کارهایمان را سریع انجام دهیم و فردی سریع شناخته شویم. مثلاً:

دوست داریم سریع رانندگی کنیم و همین باعث طراحی خودروهای سریع شد، 

دوست داریم سریع به مقصد برسیم و مهندسان هواپیماهای مافوق صوت را طراحی کردند و ساختند.

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

دوست داریم سرعت ارتباطاتمان بیشتر شود، پس مهندسان سخت افزار و الکترونیک روی سرعت رایانه‌ها و اینترنت کار می‌کنند و هر روز نتایج جدیدی حاصل می‌شود،

دوست داریم سریع مسیرهای رفت و آمد را طی کنیم، برای همین مدام به نقشه‌ها نگاه می‌کنیم تا راه‌های کوتاه‌تر را بیابیم،

دوست داریم سریع بخوانیم، پس در دوره‌های تندخوانی شرکت می‌کنیم،

دوست داریم زود به پول برسیم، پس کلاه‌برداری می‌کنیم، اوه! ببخشید، ولی بعضی‌ها حتی برای سریع رسیدن به اهدافشان حاضرند در راه‌های خلاف قدم بردارند.

دوست داریم ….

این دوست داشتن‌ها افراد زیادی را به حرکت واداشته تا دست به اقدام بزنند برای پیدا کردن راه‌حل‌های لازم. در برخی موفقیت‌های چشم‌گیری حاصل شده و برخی هم مسیرهای ناموفق را عیان کرده است.

دلایل زیادی برای این علاقه می‌توان ارائه داد. هم دلایل منطقی، و هم دلایل احساسی. و صد البته دلایلی وجود دارد که منحصر به افراد خاصی است و برای همگان عمومیت ندارد.

با وجود این، دلایلی هم هست که بین همه افراد مشترک است، مثل:

جان مایه خیلی از این دوست داشتن‌ها، هیجانی است که در انجام سریع کار نهفته است. مثل سرعت عمل بالا در رانندگی، سرعت عمل در طی مسیر، اصلاً مسابقات بر همین اساس به وجود آمدند. مسابقه می‌دهیم تا ببینیم چه کسی سریع‌تر می‌دود، یا سریع‌تر طول استخر را شنا می‌کند یا ….

ساختار مغز ما طوری است که به طرز چشم‌گیری سریع است،  همه افرادی که از سیستم اعصاب و مغز سالم برخوردارند، سریع عمل می‌کند، و این چیزی غیر از خود سرعت عمل است.

مثلاً هر شخصی که  دستش به جسم داغی بخورد، بی‌درنگ دستش را می‌کِشد، پیر یا کودک، معلول یا سالم، کندذهن یا نابغه هم ندارد، همه اینطوری هستند.

همین وجود سرعت عمل ذهنی طلب می‌کند که مغز انرژی زیادی مصرف کند و مصرف انرژی زیاد برابر است با محدود شدن فعالیت‌های ممکن. حالا فرض کنید شا تصمیم می‌گیرید که در روز ده تا کار انجام دهید، ناخودآگاه مغز می‌گوید: ببین، اگر می‌خوای برسی به انجام کارها، باید زود بجنبی

چرا؟ چون وقتی کاری را زودتر تمام کنید، مدت زمان کمتری به آن کار اختصاص داده‌اید، هم انرژی کمتری توسط مغز برای آن کار صرف شده و هم انرژی فیزیکی کمتری توسط اعضای بدن مصرف شده.

کسی هست که از دیدن افراد فرز و سریع خوشش نیاید؟ مثلاً بگوید من با کسی که تندخوان است، یا تایپ سریعی دارد حال نمی‌کنم. یا کمتر کسی است که اگر لقب شوماخر را به خاطر رانندگی خوب و سریعش به او بدهند بدش می‌آید.

در کل افرادی را که سریع دست به اقدام می‌زنند و به نتایج می‌رسند دوست داریم.

سرعت عمل را مساوی انجام کارهای بیشتر می‌دانیم

واقعاً هم همین‌طور است، وقتی کارها را سریع‌تر انجام می‌دهیم معلوم است که فرصت کافی برای انجام تعداد بیشتری از کارها داریم. کسی که یک ساعت تمام را صرف نوشتن یک مقاله می‌کند، در یک ساعت فقط یک کار انجام داده، ولی اگر مقاله را در ۲۰ دقیقه بنویسد، حداقل به انجام یک کار دیگر در زمان باقی مانده می‌رسد.

مدیران از همین خصلت کارمندان سریع خوششان می‌آید. حجم بیشتری از کارها را در طول ساعات کاری می‌توانند توسط این کارمندان انجام شده تلقی کنند، پس با جذب افراد با سرعت عمل بالاتر، در منابع خودشان صرفه جویی‌های مقابل ملاحظه‌ای می‌کنند.

داشتن سرعت عمل الزاماً به معنای توانایی بیشتر نیست، ولی خیلی از جاها این دو با یکدیگر مترادف‌اند. بخش از این توانایی به انجام کارهای بیشتر برمیگردد، بخشی دیگر به قدرت درونی‌ای که امکان انجام کارهای متفاوت را برای ما ممکن می‌کند.

مثل دانشجویی که به جای ۸ ترم، در ۶ ترم تحصبلات کارشناسی خود را به پایان رسانده، این توانایی را داشته که خوب درس بخواند، نمرات بالا کسب کند و معدل بالایی داشته باشد، پس می‌تواند واحدهای بیشتری در هر ترم بگذراند. نتیجه نهایی این است که یک سال زودتر به پایان دوره می‌رسد.

توانایی – چطور توانایی‌هایمان را بکار بگیریم؟

دو نوع برداشت از سرعت عمل وجود دارد:

این برداشت همه کارها را دربر می‌گیرد و به همین دلیل می‌توان گفت دقیق نیست و شک و شبهه‌هایی در آن وجود دارد. شاید اگر بخواهیم این تعریف را مبنا قرار دهیم، کارهایمان را اصطلاخاً «بزن دررو»یی از آب درمی‌آیند.

این معنا دقیق‌تر است، فقط کارهایی که لازم است در آنها سرعت عمل به خرج دهیم و این سرعت عمل متناسب با نیاز آنهاست، را در بر می‌گیرد.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه اعمالی را نباید سریع انجام دهید؟ اصلاً کاری هست که سرعت عمل داشتن در آن مزیت نباشد؟

بله، کارهایی هستند که سرعت عمل در آنها نه تنها لازم نیست، بلکه بر فرض توانایی و امکان، نباید سرعت عمل به خرج داد، مثل:

دستورات اکید وارد شده در دین می‌گوید که نماز را با تأنی و آرامش بخوانید، اذکار را به جای سریع گفتن با آرامش بخوانید. برای قرائت قرآن هم همینطور است.

مهندسی که طراحی یک پل را به عهده دارد، باید تجزیه و تحلیل‌های فراوانی انجام دهد، طرح‌های مختلفی برای پل در نظر بگیرد، عوامل محیطی و محل اجرای پروزه نظیر مکانیک خاک آنجا، مصالح مورد نیاز، و … را بررسی و ترکیب کند و به طور کلی یک مطالعه همه جانبه باید انجام شود. همواره چنین کاری بر عهده چند نفر است، نه یک نفر. نظرتان چیست از تجزیه و تحلیل لازم برای طراحی این پل قدری صرف نظر کنیم، ولی پروژه را زودتر به اتمام برسانیم؟

امیدوارم برداشت شما این نباشد که در تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری‌های کلان کند عمل کنیم.

متون علمی، چه علوم سنگین انسانی مثل فلسفه و منطق و … چه علوم محض مثل فیزیک کوانتوم، نانوتکنولوژی و چه علوم فنی مثل الکترونیک و مکانیک و … نیاز به تمرکز خاص خود توجه مداوم و دقیق به مطالب دارد که با سریع رد شدن از آنها در تضاد است.

شما یک ویراستار هستید، البته از یک ویراستار هم انتظار می‌رود که کارش را سریع انجام دهد، ولی ویراستاری را پیدا نمی‌کنید که دقت را فدای سرعت کند.

یا اینکه وقتی به رستوران می‌روید، دوست دارید غذای طبخ شده و لذیذ را میل کنید یا سریع چیزی بیاورند و بخورید، حتی اگر طبخش کامل نشده باشد؟ کسی دوست ندارد به جای کتاب مقداری گوشت نیم پخته بخورد، حتی در بین فست فودها کسی همبرگری که کاملاً سرخ نشده، طرفداری ندارد.

در کل ارتباطات، و به طور خاص ارتباطات عاطفی سرعت بردار نیست، تجسم کنید برای دیدار مادرتان به منزل ایشان رفته‌اید، ولی تنها دو دقیقه در کنار ایشان می‌خواهید بنشینید و بعد برگردید، بدون اینکه هیچ کار دیگری داشته باشید.

یا همسرتان می‌پرسد: چه خبر؟ امروز از کسی خبری نداری؟ و شما در پاسخ خیلی جدی بگویید: هیچی. و به همین تک کلمه اکتفا کنید.

چطور سرعت خود را افزایش دهیم

یا با دوست صمیمی‌تان می‌خواهید تلفنی صحبت کنید، و احوالش را جویا شوید، و در پاسخ به سوالات سرشار از احساس شما تنها تک کلمه‌هایی برای رفع تکلیف بگوید.

و یا مثالهای بسیار دیگر که روزانه _ متأسفانه _ آنها را می‌بینیم.

در تمام این موارد اولین چیزی که در ذهن فرد مقابل ما تداعی می‌شود این است که آیا حالش خوب است؟ چه مشکلی دارد که اینطور جواب می‌دهد؟

هیچ کسی نمی‌تواند ارتباطات عاطفی را با این توجیه که می‌خواهم به کارهای بیشتری برسم، یا سریع یه حالی بپرسم و بعد برم سراغ کارم، در چشم دیگران فرد ارزشمندی به نظر آید.

کارهایی که هدف اصلی از انجام آنها لذت بردن است و یا به آرامش رسیدن، اساساً نباید با سرعت عمل همراه باشند. باید با سرعت متناسب با نیاز همان  کار انجام گیرند تا هدف آنها _ یعنی همان لذت بردن و یا به آرامش رسیدن _ محقق شود.

مثلاً با خودرو شخصی به مسافرت تفریحی می‌روید و در جاده‌ای حرکت می‌کنید که منظره‌های چشم‌نواز و زیبا آن را احاطه کرده است. بدیهی است بخشی از مسیری که می‌روید، خودش جزو تفریحات همین سفر است. حالا شما بخواهید با حداکثر سرعت مجاز رانندگی کنید، این همه انرژی که صرف می‌کنید را تماماً به هدر می‌دهید. یا اصلاً به خود سفری که می‌روید را زمانی کمتر از آنچه نیاز دارید اختصاص دهید. چقدر بد!

وقتی نیاز به آرامش دارید و می‌خواهید با حرکت‌هایی این آرامش ذهنی، فکری و جسمی را به وجود آورید، طبعاً باید از سرعت خود بکاهید. مطالب این سایت در رسیدن به آرامش ذهنی به شما کمک شایانی خواهد کرد.

اول اینکه باید بدانیم کدام کارها در دسته کارهای لازم برای سرعت بخشیدن قرار می‌گیرند، آیا از آن دسته کارهایی نیستند که نباید سریع انجام شوند؟ آیا کاری است که سرعت عمل به بهتر انجام شدن آن کمک می‌کند؟ آیا سریع انجام شدن آن کار باعث می‌شود که در زمان و منابعمان صرفه‌جویی کنیم یا خیر؟

سوالات زیادی هست که باید بپرسید، ولی نگران نیاشید، سرعت فرآیندهای ذهنی ما آن قدر بالا است که در مدت زمان خیلی کوتاهی پاسخ این سوالات را پیدا می‌کند. در واقع خیلی وقتها این سوالات را در ضمیر ناخودآگاهمان می‌پرسیم و پاسخ می‌دهیم.

کارهایی هستند که ارتباط مستقیمی با مهارتهای ما دارند. هرچه مهارتمان بیشتر باشد، به همان نسبت سرعت عمل بهتری در انجام آنها داریم. به عنوان مثال من که تجربه کمی در نجاری دارم، ممکن است قطعه چوبی که یک نجار در ۱ دقیقه و به طرز عالی برش می‌زند را در ده دقیقه، با کیفیت نه چندان مطلوب برش بزنم، چون مهارت لازم را ندارم.

مهارتهایی هست که یادگیری آنها برای همه افراد لازم است. مثل مدیریت زمان، مدیریت انرژی، مدیریت مالی و … . اینها را هر کسی باید بداند و هرچه بیشتر بکار بگیرد.

در دوره رایگانی که در سایت قرار داده شده و همگان می‌توانند از آن استفاده کنند، تقویت همین مهارت‌ها را هدف گرفته‌ام، پیشنهاد می‌کنم اگر در این دوره شرکت نکرده‌اید، با پر کردن این فرم توان خود را چند برابر کنید.


پیدایش ابزارها برای بالا بردن توانایی ما در انجام کارهای بیشتر با صرف انرژی کمتر بوده است. مثل چکش، آیا با دست می‌توانید میخی به دیوار بکوبید؟ شاید، ولی قطعاً گذرتان به پزشک اورتوپد خواهد افتاد. ولی چکش مشکل را حل می‌کند. یا بدون اره نمی‌توانیم چوبی را صاف ببریم، و بیشمار مثالهای دیگر.

رایانه و ابزارهای ارتباطی را با این دید نگاه کنید که چه کمکی به ما می‌کنند برای اینکه سرعت عمل بیشتری پیدا کنیم؟ جواب، بیشمار است. در حوزه آموزش، انجام اتوماتیک کارها، هدایت ابزارها و …

گوشی‌هایی که در دست همه پیدا می‌شود چطور؟ حتی ابتدایی‌ترین گوشی‌ها هم به ما کمک می‌کنند تا کارهایمان را بنویسیم و یادآور برای آنها بگذاریم، و با به صف کردن کارها، با شتاب بهتر و بیشتری کارها را به انجام برسانیم.

منظور از رباتیک این است که کارهای روتین را به نحوی تنظیم کنید که به صورت خودکار آنها را انجام دهید. مثال: من هر روز باید آمارهایی از سایتم را از چند سایت بگیرم. راه عادی‌اش این است که هر بار مرورگر را باز کنم، آدرس صفحات را وارد کنم، بعد در صفحات باز شده سایت خودم را جستجو کنم و آمار لازم را ببینم. ولی ترفندی وجود دارد که می‌توان از نرم‌افزار اکسل خیلی راحت برای این کار استفاده کرد، و تنها با یک کلیک اطلاعات لازم را دریافت کرد.

کارهایی از این دست بسیارند، بگردید و ببینید کدامیک از کارها را می‌توانید با ترفند‌ها سریع‌تر انجام دهید.

ابزارهای که استفاده می‌کنید شاید نیاز به تعمیر و ارتقاء داشته باشند. با تقویت آنها می‌توانید سرعت عملتان را بالا ببرید. مثل اینکه اره‌تان را تیز کنید، چوب‌ها را با سرعت بالاتری می‌برُید. سخت‌افزار رایانه‌تان را ارتقاء دهید، نرم‌افزارها را سریعتر باز می‌کنید و با سرعت بالاتری عملیات‌های لازم را انجام می‌دهید.

دام: به دنبال تقویت افراطی نباشید، برای هر چیزی یک نقطه بهینه وجود دارد. ببینید تجهیزات بهینه برای شما چه ویژگی‌هایی دارد، از همان استفاده کنید. برای کارهای ساده گرافیکی نیاز به ابررایانه ندارید.

برنامه‌ریزی شاه‌کلید سرعت عمل است. اینکه بدانید در طول چه کارهایی دارید و کدام‌یک در اولویت است، بسیار به شما کمک خواهد کرد. وقتی برنامه‌ریزی‌تان دقیق شد، می‌توانید از ابزارها به خوبی استفاده کنید.

هدف برنامه ریزی چیست؟ چگونه برنامه ریزی کنیم؟

کارها را نگاه کنید، ترتیب‌های بسیار متفاوتی برای انجام آنها می‌توان ارائه داد، ولی چند ترتیب و ترکیب محدود است که حالت بهینه دارد. در دوره رایگان سایت به تفصیل در این مورد شرح و توضیح داده‌ایم. بین کارهایتان اولویت‌بندی کنید و طبق زمان و مکان و نحوه انجام، چینش بهینه را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر در روز چند بار برای خرید از منزل خارج می‌شوید، ببینید آیا می‌توانید با یک بار خارج شدن از منزل و انجام تمام خریدها در یک مرتبه و یا از یک مکان، شاخ و برگ‌های اضافی فعالیت‌هایتان را حذف کنید یا خیر.

برای همه به کرات پیش آمده که وقتی به یک کار مشغول می‌شوند، چندین کار دیگر هم همزمان انجام می‌دهند، به خیال اینکه می‌توانند چندین کار را همزمان به پیش ببرند. درست است که در ظاهر می‌توان چند کار را همزمان با یکدیگر انجام داد، ولی توجه داشته باشید که سرعت انجام تمام این کارها کاهش می‌یابد.

مثل اینکه چند فایل را به طور همزمان دانلود کنید، اگر سرعت دانلود شما ۱ مگابایت بر ثانیه باشد و ده فایل را همزمان دانلود کنید، به طور متوسط سرعت آنها ۱۰۰ کیلوبایت بر ثانیه خواهد شد. اگر دو فایل را همزمان دانلود کنید، سرعت هر یک ۵۰۰ کیلوبایت بر ثانیه و اگر تنها یک فایل را دانلود کنید، سرعتتان همان ۱ مگابایت بر ثانیه خواهد شد.

برای کارهای فیزیکی و ذهنی هم این قضیه صادق است. مثلاً موقع نوشتن این مقاله اگر بخواهم ایمیلم را چک کنم، شبکه‌های اجتماعی‌ام را هم رصد کنم، به مشاوره بپردازم، و کارهای دیگری انجام دهم، مقاله‌ای که نوشتنش یک ساعت زمان می‌برد، و به تمرکز ذهنی خاص خودش نیاز دارد، چندین ساعت زمان می‌برد، و از کیفیت لازم هم برخوردار نخواهد شد.

طبیعی است برای انجام هر فعالیتی نیاز دارید انرژی متناسب با آن را داشته باشید تا توان انجام آن در شما وجود داشته باشد. به عنوان مثال برای برداشتن وزنه صد کیلوگرمی نیاز به مقدار خاصی انرژی دارید، مثلاً هزار واحد انرژی. اگر ده بار بخواهید این وزنه را بردارید چقدر انرژی نیاز دارید؟ ده هزار واحد، حداقل به این میزان. بدن ما انرژی مورد نیازش را از طریق خوراکی‌ها بدست می‌آورد، ولی این به معنای این نیست که با خوردن هر خوراکی، انرژی آن سریع در بدن جذب می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید، در این مطلب توضیح لازم داده شده است.

حالا همان برداشتن وزنه را در نظر بگیرید، اگر ۵ بار پشت سر هم وزنه را بردارید، بخش زیادی از انرژی شما تحلیل خواهد رفت و برای ادامه فعالیت نیاز به جذب انرژی بالایی دارید، همین جذب انرژی زمان می‌برد. ولی اگر بین برداشتن وزنه‌ها فواصل زمانی وجود داشته باشد، و برای تأمین انرژی مصرف شده متناسب با آن اقدام کنید، در مجموع با سرعت بیشتر و آسیب کمتری به هدف خود رسیده‌اید.

این یک مثال بود، ممکن است بگویید من که وزنه بردار نیستم! درست است که همه خوانندگان این مطلب وزنه‌بردار نیستند، ولی هر یک از ما وزنه‌های خاص خودمان را در طول روز بلند می‌کنیم، فقط شکل و انرژی لازم برای آن فرق می‌کند.

دوست دارید کارهایتان را با سرعت بیشتری انجام دهید؟ آنها را زمان‌بندی کنید. برای هر یک زمان مورد نیازش را مشخص کنید و متعهد شوید که در همان زمان کار را به سرانجام برسانید. اگر ضرب الاجلی معین نکنید، پرونده آنها در ذهنتان باز می‌ماند و توان ذهنی‌تان کاهش پیدا می‌کند.

جدای از این، وقتی چند بار کارهایتان را زمان بندی کنید و ببینید واقعاً هر کاری چقدر زمان لازم دارد، سرعت انجام آن را هم تنظیم می‌کنید.

اگر بخواهید سرعت عمل بالایی داشته باشید، لازم است فکر و ذهنتان را بر روی آن کار متمرکز کنید. تمرکز داشتن به ما کمک می‌کند از این شاخه به آن شاخه پریدن‌ها جلوگیری کنیم و کار را با سرعت و دقت بالاتری انجام دهیم، اشتباهات کمتری مرتکب شویم و خوشنودی بیشتری از فعالیتی که انجام داده‌ایم داشته باشیم.

مثل تایپ یک نامه. اگر برای تایپ یک نامه، مخصوصاً یک نامه اداری و رسمی، تمرکز لازم را نداشته باشید چطور می‌شود؟ غلط‌های تایپی، اشکالات نگارشی و نامفهوم بودن متن، به احتمال زیاد در نامه شما موج خواهد زد. ضمن اینکه زمان را برای آن تلف می‌کنید. ولی اگر تمرکز داشته باشید، تمام مشکلات فوق رفع خواهد شد.

همه کارها را لازم نیست خودتان شخصاً انجام دهید، همینطور همه بخش‌های یک کار. می‌توانید کار را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید و آنهایی که لازم است را به دیگران واگذار کنید. مطلب زیر دید خوبی نسبت به واگذاری و تفویض امور به شما خواهد داد.

تفویض اختیار چیست؟ – مزایای تفویض اختیار

آخرین نکته این است که برای اینکه سرعت عمل بیشتری داشته باشید باید تمرین و تکرار جزء جدایی ناپذیر برنامه روزانه‌تان باشد. می‌خواهید دستتان در تایپ تند باشد، راهی جز تمرین زیاد ندارید. می‌خواهید به سرعت خودتان را برای یک سخنرانی آماده کنید، باید همواره زمانی برای تمرین‌های بیانی اختصاص دهید. همینطور اگر می‌خواهید با سرعت ۱۰۰۰ کلمه در دقیقه متن‌ها را بخوانید با انجام تمرین‌های تندخوانی و تکرار مدام به این هدف دست پیدا خواهید کرد و مثالهای بی‌شمار دیگر.

افزایش سرعت عمل پایدار در بسیاری از کارها وابسته به رعایت نکاتی است که مهم‌ترین آنها را در این مطلب خواندید. بعضی از امور هم سرعت عمل سم مهلکی برای آنهاست. این شما هستید که تصمیم بگیرید یک فرد عادی باشید، یا یک انسان فکور و رشد یافته.

 

به امید موفقیت روز افزون

برای دریافت این مقاله نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد نمایید.

ثبت نام انجام شد، ایمیل خود را بررسی کنید

خیلی عالی بود . دقیقا درست فرمودید . تمرکز , زمان بندی و برنامه ریزی , سرعت عمل ما را افزایش می دهد . موفق باشید

مسائل دیگری هم وجود دارند، ولی اینها جزو مهم‌ترین‌ها و پایه‌ای‌ترین‌ها هستند.

البته در بالا بردن سرعت لازمه به این نکته هم توجه کنیم که انسان های درون گرا و برون گرا در زمینه سرعت کاملا متفاوت از یکدیگر رفتار می کنند. یک برون گرا بطور عادی سرعت عمل بیشتری داره چه در صحبت کردن و چه در انجام امور شخصی. اما یک درونگرا کاملا برعکس عمل میکنه.

از توجه شما سپاسگذارم. همانطور که اشاره کردید درون‌گرایی و برون‌گرایی هم سهم بسزایی در سرعت عمل افراد دارد، البته مواقع و مقاطعی هست که برای هر دو این گروه مشترک است و هر دو گروه می‌توانند سرعت عمل خود را اصلاح کنند.

من بسیار علاقمند به این مبحث هستم . دقیقاً تک تک مطالبی که مطرح فرمودید اگر با آگاهی، به کار بسته بشه بسیار در سرعت عمل مؤثر است.

سلام
سرعت عمل در کارها بسیار خوبه و با زمانبندی و برنامه ریزی زمان کمتری رو از دست میدهیم و یکی از دغدغه های من بخاطر زمان کم و سعی میکنم با توجه به نکات بیان شده من بعد بهتر عمل کنم
از شما بسیار ممنونم

به نظم سخت پایندم و منجر به سرعت عمل میشه.
سپاس استاد

خیلی وقتها تمرکز در انجام کارها فدای سرعت میشه خیلی سخته هم تمرکز داشت هم سرعتدعمل بالا

حجم مطالب بسیار بالاست و ممنون از شما که انقدر زمان می گذارید.سرعت عمل به نظرم باید مدیریت بشه، یعنی برخی جاها نیازه همانطور که شما هم گفتید و برخی جاها نیاز نیست، سوئیچ کردن بین تین دو خیلی مهمه و ممنون از اموزش شما.

با سلام
اولین باری که با ارتقاء سرعت عمل آشنا شدم یک دافعه نسبت به این مسلئه تو ذهنم وجود داشت و اون هم به این خاطر بود که فکر می‌کردم امکان نداره که با بالا رفتن سرعت، کیفیت افت نکنه و این منطقی نیست که ما سرعتمون رو به بهای افت کیفیت بالا ببریم و معادله‌ای که تو ذهنم وجود داشت این بود که نتیجه در هر دو حالت یعنی بالا بودن سرعت عمل و پایین بودنش یکسانه چراکه در یکی کمیت و بالاس و کیفیت پایین و در حالت دگیر کیفیت بالا و کمیت پایین. اما یکی از جالب‌ترین مسائلی که در همان زمان‌ها به آن پی بردم و در ادامه برایم واضح‌تر شد این بود که یکی از دلایل افزایش سرعت عمل،‌ارتقاء کیفیت و بازدهی است. یعنی هر چقدر سرعت عمل بالاتر باشد تمرکز بیشتر شده و در نتیجه کیفیت افزایش می‌یابد که برایم بسیار جالب و جذاب بود.

بله، دیدگاه اکثر افراد در ابتدا همان چیزی است که شما فرمودید، نسبت عکس بین سرعت و کیفیت. ولی با استفاده از تکنیک‌ها و تمرین مداوم و آموزش پیگیر می‌توان نشان داد این دیدگاه اشتباه است.

مطالب این سایت واقعا کاربردی و آموزنده است.
ما هم در کار خود به عنوان کادر بهداشتی درمانی موظف هستم که سه اصل زیر را کاملاً رعایت کنیم:
سرعت – دقت – آرامش
ممنونم از مطالب فوق العاده شما

در دنیای پر شتاب امروز اگر با تکنیک ها و مهارت های افزایش سرعت و از آن مهمتر بهروری آشنا نباشیم دائم باید در حال دویدن و به مقصد نرسیدن باشیم.سپاس به خاطر مقالات کاربردی

سلام عالی بود
من نمیدونم چراهرچی دیدگاه میذارم کسی جوابمونمیده.
من تاحالاچندبارتمرین کردم ولی هنوزموفق نشدم.ذهنم خیبی شلوغه.دایم درحال دویدنه.
انقدرذهنم شلوغه که نمیتونم به یادبیارم الان کدوم کارروبایدانجام میدادم وهمین فراموش کردنه خیلی سرعت کارم روپایین میاره.لطفاراهنمایی کنید.باذهن شلوغم چیکارکنم؟!

برای افزایش تمرکز و به وجود آوردن آرامش ذهنی، راه‌های مختلفی وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را مطالعه کنید:تمرکز بیشتر با یک تغییر روی میزراه های افزایش تمرکز چیستند؟بازیابی ذهن در محل کار

هر چی به ذهنت میاد رو بنویس حتی اگر خیلی مسخره و مزحک باشه
برنامه هایی که داری رو بنویس کارایی ک میخای انجام بدی
کم کم ذهنت مرتب میشه
هر لحطه که حس کردی تمرکز نداری خودتو مجبور کن دست از دویدن برداری کنترلش کن ذهنتو
سخته و زمان‌بر ولی میشه

خط اول رو که خوندم فکر کردم دارید انتقاد میکنید :))))))))))

واقعا بعضی وقتها همینطوریه، باید انجام بدی، ولو با مشقت و دلخونی!

سلام خسته نباشید من خانم هستم دارم میرم اموزش رانندگی با اینکه الان حدود صد جلسس با مربی و همسر و ….دارم تمرین میکنم ولی هنوز سرعت عملم بشدت پایینه این موضوع خیلی ناراحتم کرده وکلا نا امید شدم خواهش میکنم کمکم کنید که چگونه سرعت عملم بالا بره

سلام. متشکرم که مسئله خود را صادقانه مطرح کردید و امیدوارم که راه حل مناسب خود را از در اینجا به دست آورید.
در این موضوع، چون به تازگی دقیقاً با چنین موردی سر و کار داشتم باید به عرضتان برسانم که: تسلط برخی مهارت‌ها جنبه‌های مختلفی دارند. مثلاً رانندگی مهارتی است که هم به ذهن‌های خودآگاه و ناخودآگاه ما پیوند خورده است و هم به تصویری که ما از خودمان می‌سازیم.
یعنی چه؟
یعنی با تمرین و تکرار، تسلط بر فن رانندگی را کم کم از فکر کردن به هر عمل کوچی و بزرگی (تغییر دنده، کجا کلاچ بگیریم، در سرازیری و سربالایی چکار کنیم، موقع دور زدن چه چیزهایی را باید رعایت کنیم و …) به جایی می‌رسیم که بدون تفکر این اعمال را انجام می‌دهیم. خود من گاهی مسیری دو ساعته را طی می‌کنم ولی اصلاً یادم نمی‌آید در کدام بخش از مسیر چه رفتار ترافیکی‌ای داشته‌ام.
انجام کارها با ذهن خودآگاه به خاطر تصمیم‌گیری‌ای که از بین گزینه‌های مختلف باید داشته باشیم، سرعت عمل را پایین می‌آورد و رفته رفته با تمرین و ممارست و ورود فعالیت‌های تکرار شونده به ذهن ناخودآگاه، سرعت انجام این کارها نیز افزایش پیدا می‌کند.
جنبه دیگر، تصویری است که شما از خودتان در حال رانندگی دارید. اکثر افرادی که پس از تمرینات متعدد هنوز نتوانسته‌اند نتایج دلخواه خود را کسب کنند، ریشه این دست نیافتن را باید در نوع نگاهی که غالباً به خود دارند، پیدا کنند.
مثلاً موردی که گفتم اخیراً در موضوع رانندگی با آن سر و کار داشتم، دقیقاً به علت همین تصویرسازی و استرس‌زایی قادر به تسلط بر این فن نبود و با چندبار تصویرسازی صحیح و متعالی، توانست به سرعت تسلط خود را به دست آورد و رفتاری مانند رانندگان عادی داشته باشد.
با توجه به آنچه شما مطرح کرده‌اید فکر می‌کنم با این تصویرسازی متعالی از خود می‌بایست اهمیت بیشتری بدهید تا بتوانید تسلط بر این مهارت را سرعت ببخشید.
در صورت نیاز به آدرس زیر یک ایمیل ارسال کنید تا راهنمایی بیشتری دریافت کنید:Info@2barabar.com
موفق و سربلند باشید

منم خیلی راننده خوبی هستم تو شهر رانندگی میکنم و مشکلی ندارم ولی هنوز موفق نشدم گواهینامه رانندگی بگیرم. جلسه اول رد شدم گفت سرعت عملت پایینه ولی هیچ اشکال دیگه ای نتونس ازم بگیره. خواهشا دعا کنید قبول شم. خیلی ناراحتم. دیشب کلی گریه کردم. من نمیدونم چطوری سرعت عملمو ببرم بالا.

سلام.
در این مورد، مسئله اصلی به تفاوت ادراک شما و افسر، در قضیه سرعت عمل در رانندگی برمی گردد. برای افسر رانندگی وقتی می تواند از تسلط شما بر این مهارت مطمئن باشد که ببیند واکنش های شما در بازه زمانی مطلوب انجام می گیرد. فرض کنید در یک جاده با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی هستید و به یکباره یک خودرو از یک جاده فرعی وارد مسیر شما می شود. زمان کوتاهی برای تصمیمی گیری در مورد واکنش لازم دارید.
شما با نوشتن “هیچ اشکال دیگه ای نتونس ازم بگیره” عنوان کرده اید که بر خودرو، آیین نامه و کلیت مهارت رانندگی مسلط هستید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که با تکرار رانندگی، زمان واکنش هایتان را کم و کمتر کنید.
موفق و سربلند باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سایت دو برابر با هدف ارتقاء سطح توانمندی افراد ایجاد شده است.

شما می‌توانید از مطالب رایگان سایت، به نحوی که صلاح بدانید در جهت رشد خودتان و دیگران استفاده کنید.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

چطور سرعت خود را افزایش دهیم
چطور سرعت خود را افزایش دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *