چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

 
helpkade
چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم
چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

پورتال جوانان ایرانی

اینکه کاری کنید دختری دوستتان داشته باشد به نوبه خود کار سختی است، چه برسد به اینکه قبلاً شکست عشقی هم خورده باشد. چه قبلاً به او خیانت شده باشد، چه مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشد یا به هر طریقی با او بدرفتاری شده باشد، وقتی در روابط گذشته برای دخترها مشکلاتی پیش آمده باشد، از وارد شدن به یک رابطه جدید بیزار خواهند شد. وقتی بخواهید در چنین شرایط سختی با دختری ایجاد رابطه کنید، به دست آوردن اعتماد او حرف اصلی را می‌زند.
دستورالعمل

۱. ابتدا باید سعی کنید دوست او شوید. دوستی شما به او کمک خواهد کرد با این شرایط سخت کنار بیاید و به او این امکان را می‌دهد که شناخت بیشتری نسبت به شما پیدا کند. با خشونت پیشنهادتان را به او تحمیل نکنید، مخصوصاً الان که روحیه آسیب‌پذیر و بسیار شکننده‌ای دارد و اعتماد کردن برای او مشکل است. درعوض به حرف‌هایش گوش دهید و کم‌کم برای عنوان کردن پیشنهادتان برای یک رابطه جدید پیش روید.

۲. فرصت‌هایی برای بازنگری روابط برای او پیش آورید. لازم نیست همیشه شانه‌ای برای گریه کردن باشید. درمقابل، برنامه‌ای ترتیب دهید که با کمک دوستانتان ذهن او را از شکست‌ عشقی که داشته است دور کنید. گاهی‌اوقات دادن فرصتی به او برای فراموش کردن موقت آنچه در گذشته بر او گذشته است، فرصتی ایدآل برای اوست تا دیدگاهی تازه به روابط پیدا کند.

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

۳. خصوصیات و ویژگی‌های خوب خود را نشان دهید. نمی‌توانید کسی را مجبور به دوست داشتن خودتان کنید، اما می‌توانید خود را به او بشناسانید. لازم نیست تظاهر کنید؛ با خودتان صادق باشید و همانی باشید که واقعاً هستید.

۴. نشان دهید با فردی که قبلاً به او صدمه زده است خیلی فرق دارید. اگر قبلاً آسیب دیده است، این احتمال قوی وجود دارد که دیگر همه مردها را با کسی که قبلاً اذیتش کرده بود مقایسه کند. به او نشان دهید که خصوصیات آزاردهنده آن فرد در شما وجود ندارد.

۵. به او کمک کنید به شما اعتماد کند. این فقط از طریق رفتارها و اعمال شما امکانپذیر است نه حرف‌هایتان. کسی باشید که بتواند به او تکیه کند. هیچوقت به او دروغ نگویید چون اگر متوجه دروغتان شود، فرصت خود برای اینکه دوستتان داشته باشد را برای همیشه از بین برده‌اید.

برچسب ها : چطور دوباره عاشق شویمشکست عشقیعاشق شدن بعد از جداییمردمان

۵ آبان, ۱۳۸۷

۱۵ مهر, ۱۳۹۲

۵ مرداد, ۱۳۹۰

سلام من کسی هستم ک با دختری ک شکست عشقی خورده رابطه دارم میخوام برش گردونم ب زندگی پیشم گریه کرده درکش میکنم ولی میخوام دوستم داشته باشه نمیدونم چیکار کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

تصمیم گیری برای ازدواج سالم و ماندگار

۶ مرداد, ۱۳۸۸

ازدواج و خانواده

آقایان: ۵ راه تضمین شده برای تحریک جنسی همسرتان

۷ مرداد, ۱۳۹۴

مد و مسائل زندگی

فضیلت تکیه کردن به خداوند در مشکلات زندگی

۸ بهمن, ۱۳۹۴

مد و مسائل زندگی

دوراهی خرید لپ‌ تاپ: Mac یا PC

۷ شهریور, ۱۳۹۰

روشهای موفقیت

اتیکت و آداب شغلی

۲۳ خرداد, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

سلام دوستان وقت تون بخیر

یه راست میرم سر اصل مطلب. من یه همکلاسیم دارم که واقعا جای برادرم هستن ایشون یه مشکلی عاطفی براشون پیش اومده و میاد پیش من درد و دل و به قولی کمک و مشاوره.

مشکل این بنده خدا اینه یه دختری رو دوست داره و باهاش در قالب رابطه محترمانه و رسمی در ارتباطه که دختره تازه شکست عشقی خورده ( حدودا 2 ماه. حالا جریانش رو کاری نداریم) و داره با خودش برای فراموش کردن اون عشق قدیمی کار میکنه . این همکلاسی منم در جریان این موضوع هست. ولی به خاطر این موضوع شکست عشقیش دختره نمیتونه دلش رو به این همکلاسی من بده و اینو توی عکس نوشته های پروفایلش یه جورایی غیر مستقیم داره میگه . 

قصد این همکلاسی من ازدواجه ولی از طرفی خانواده خودش (همکلاسیم) مخصوصا مادرش خیلی سخت گیرن و میگن باید اول درست تموم بشه سربازی بری و کار و پول در بیاری بعد فکر ازدواج باشی . تازه مامانش هم از اون سخت گیراست که هر دختری رو قبول نمیکنه و باید خودش برای پسرش دختر انتخاب کنه . 

حالا مشکل همکلاسیم اینه که اینه که بره به دختره در مورد حسش و شرایطش بگه ؟ اگه آره چطوری بگه ؟ بگه که دوستش داره قصدش ازدواجه ولی تا چند سال دیگه نمیتونه؟ از طرفی همکلاسیم میگه نمیتونه با دختر دیگه ای باشه و این دختره رو دوستش داره . 

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

الان کلا هم من و هم همکلاسیم موندیم باید چی کار کنیم ؟ شما باشین چه راه حلی میدید ؟ دختره رو چه جوری راضی کنه و دلش رو بدست بیاره ؟ خانوادش رو چه جوری راضی کنه؟

مرتبط با شکست عشقی در دختران:

یعنی به همین راحتی ولم کرد؟

من تنها و اون با یارش، چیکار کنم آروم بشم؟

تصمیم دارم تا وقتی کسی ازم خاستگاری نکرده بهش حسی نداشته باشم

به پای عشقی که فکر میکردم درسته همه خواستگارهام رو رد کردم

چرا خدا منو به پسر مورد علاقم نرسوند ؟

عاشق پسر داییم شدم ولی اون بی توجهی می کنه

عشق یه طرفه سخته واسه دختر …

پسر مورد علاقم منو خواهر خطاب کرد

انگاری فقط اومده بود تا دلِ منو ببره

شکست عشقی برای خانم ها سخت تره

چطور بعد از شکست عشقی و عاطفی خودم رو جمع و جور کنم؟

کمک به فراموشی شکست عشقی یه دختر

سلام  حالا اگه دختره باهاش  باشه   چی  باز امکان عاشق شدنش هس

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();



مطالب پر بازدید

 

 اگر در میان اطرافیانتان افرادی می شناسید که در رابطه عشقی شان دچار شکست شده اند با این روش ها با آنان رفتار و برخورد کنید چون از لحاظ روحی این افراد بسیار حساس و رنجور هستند.


چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

شکست خوردن در عشق و رابطه یا شنیدن جواب نه از کسی که دوستش داریم، یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی است که برای هرکسی در طول زندگی ممکن است پیش بیاید؛ اما این دفعه این اتفاق برای شما نیافتاده بلکه یکی از دوستان نزدیکتان از محبوبش نه شنیده یا رابطه عاطفی‌اش بعد از مدت‌ها به هم خورده و حالا کشتی آرزو‌هایش را غرق شده می‌داند.

مینو شیرین‌بیان، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی  نوشت: او با حالی به هم ریخته و ناراحت پیش شما آمده و شما را محرم راز خود دانسته و سفره­ی دلش را برایتان باز کرده است. در این مواقع چه کار می‌کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید اصلا چه چیزهایی باید به او بگویید؟ و با انجام دادن و انجام ندادن چه کارهایی می‌توانیم به او کمک کنیم که راحت‌تر این دوره سخت را سپری کند؟ !

چه کارهایی کنیم؟

1-بپذیرش!

قبل از هر چیز سعی کنید شرایط روحی او را درک کنید. او واقعا ناراحت است. نه شنیدن از کسی که دوستش داریم، در تمام حالات برایمان ناراحت کننده است. هریک از ما فکر می­کنیم قضیه عشقمان سوزناک‌ترین و پرماجرا‌ترین قضیه عاشقانه­ی دنیاست و هیچ­کس دیگری نمی‌تواند این را بفهمد. پس بهتر است این اصل را در ذهن داشته باشید. به احساس دوستتان احترام بگذارید و با آغوش باز او را بپذیرید. سعی کنید بستری فراهم کنید که بتواند با خیال راحت با شما صحبت کند.

2-گوش کن!

قبل از اینکه به این فکر کنید که چه چیزهایی به او بگویید، یادتان باشد در این مواقع نقش اولیه شما سنگ صبور بودن است. بنابراین شنونده­ی خوب بودن، بهترین کمکی است که به او می‌کنید. صحبت کردن در مورد این رابطه و حتی بیان جزئیات به دوستتان کمک می‌کند احساس سبکی بیشتری پیدا کند. وقتی حرف می‌زند با تمام وجودتان گوش کنید نه با حالتی خسته و یا در حالی که خمیازه می‌کشید. اجازه دهید صحبت کند. مدام وسط حرفش نپرید. او هنگام حرف زدن مطمئنا هیجاناتی را تجربه خواهد کرد. ممکن است غمگین شود و یک دفعه بزند زیر گریه یا حتی خشمگین شود و با خشم در مورد خودش و یا طرف مقابلش صحبت کند. سعی کنید با گوش دادن به او اجازه­ی برون­ریزی هیجاناتش را بدهید. اگر می‌خواهد گریه کند، مانع اشک ریختنش نشوید.

3-راز دار باش!

او سفره دلش را پیش شما پهن کرده و خیلی از حرف‌ها و احساساتی که کاملا محرمانه بوده را به شما گفته است. بنابراین به اعتمادی که به شما کرده احترام بگذارید و واقعا رازدارش باشید. نباید اجازه دهید قصّه عشق و جدایی دوستتان، نقل مجالس شود.

4-او را از گوشه اتاق بیرون بیاور!

سعی کنید تشویقش کنید که در حال پیاده­روی با هم صحبت کنید. اجازه ندهید مدت زیادی را در خانه تنها بماند. اگر دیدید او بعد از گذشت مدتی هنوز هم بیشتر اوقاتش را در خانه می‌گذراند، دست به کار شوید و او را به جمع‌های دوستانه بکشانید. یکی دو تا از دوست­های قدیمی و مشترکتان را پیدا کنید و برای یک مسافرت کوتاه یک کوهنوردی یا حداقل یک دورهمیِ معمولی برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید خوش بگذرانید و در جمع در مورد این ماجرا و جدایی و دلایلش و… حرفی نزنید.

5-خطر سیگار و مواد مخدر را جدّی بگیر!

یکی از کارهای خطرناکی که ممکن است دوستتان برای فراموشی غم عشقش انجام دهد، روآوردن به سیگار، الکل و انواع قرص‌های آرام بخش و مواد مخدر است. اگر این رفتار‌ها از او سرزد، سعی کنید او را از محیط‌هایی که دسترسی به این مواد برایش آسان است، کاملا دور کنید. برای بهتر شدن حالش به او پیشنهاد رفتن به باشگاه ورزشی، دویدن و یا کوهنوردی بدهید. اگر بتوانید او را در رفتن به باشگاه با خودتان همراه کنید، موفقیت بزرگی به دست آورده‌اید.

6-کمک کن به دنیای واقعی برگردد

ممکن است دوستتان به آهنگ‌های غمگین، شعرهای عاشقانه و فیلم‌های رمانتیک رو بیاورد و هم زمان به خاطرات عشق از دست رفته فکر کند. اگر دیدید دوستتان بعد از گذشت مدتی همچنان به این کار ادامه می‌دهد، سعی کنید او را از دنیای فاتنزی این فیلم­های رمانتیک بیرون بکشید. فیلم­هایی با محتوای متفاوت را با هم ببینید و آهنگ‌هایی جدید به او پیشنهاد دهید.

7-به او پیشنهاد بده از روانشناس کمک بگیرد

اگر احساس می‌کنید حالت غمگینی دوستتان دارد به درازا می‌کشد، افکاری برای آسیب‌زدن به خودش دارد، نمی‌تواند وظایف شغلی یا تکلیف‌های تحصیلی‌اش را درست انجام دهد و خلاصه نمی‌تواند به راحتی از این مرحله بگذرد، سعی کنید او را قانع کنید پیش یک روانشناس یا مشاور مجرب برود. در این مواقع یک متخصص خیلی بهتر به او کمک خواهد کرد.

چه کارهایی نکنید

1- نصیحت نکن!

گفتن جملاتی مانند «من از اول می‌دانستم کارتان به این روز می‌کشد» یا «تقصیر خودت بود چند بار بهت گفتم…» دردی از او دوا نمی‌کند. با گفتن این جملات شما خودتان را دانای کل فرض کرده‌اید و دارید از بالا به پایین نگاه می‌کنید. خوب است بدانید شما با این حرف‌ها عزت نفس آسیب دیده دوستتان را نشانه گرفته‌اید و دارید به جای کمک کردن به او آسیب بیشتری می‌زنید. اتفاقی است که افتاده؛ حالا اینکه «او مقصر بوده یا نبوده»، «طرف مقابلش فرد مناسبی بوده یا نه» چه چیزی را عوض می‌کند؟! او از شما سرزنش و نصیحت کردن نمی‌خواهد. با شما حرف نزده که او و کار‌هایش را قضاوت کنید و بگویید چه کسی مقصر است. او یک سنگ صبور همدل می‌خواهد.

2- جایگزین پیشنهاد نده!

متاسفانه دوستان گاهی دایه مهربان‌تر از مادر می‌شوند و به او پیشنهاد می‌دهند فرد دیگری را جایگزین کند و حتی ممکن است مورد جدیدی را برای آشنایی معرفی کرده و قرار ملاقتشان را هم هماهنگ کنند. لطفا هرگز این کار را نکنید! چون دوستتان را از چاله درمی‌آورید و در چاه می‌اندازید. شروع یک رابطه عاطفی جایگزین و شتابزده دوستتان را در دامن یک شکست عاطفی تازه می‌اندازد. او برای هماهنگ شدن و برگشت به حالات عادی به زمان نیاز دارد.

3- نگو همه مثل هم هستند!

گاهی دوستان برای اینکه فرد عاشق را آرام کنند، این جمله‌های معروف را به کار می‌برند: «همه مردها/ زن‌ها مثل هم‌اند» یا «عشق و دوست داشتن الکیه». آن‌ها نسخه می‌پیچند که اصلا نباید به کسی تعلق خاطر پیدا کرد. شما با ارائه­ی این توصیه‌ها او را به برقرار روابط سطحی با افراد متفاوت تشویق می‌کنید. داشتن روابط متعدد بدون داشتن هدف و تنها به خاطر وقت­گذرانی و گاهی برای گرفتن انتقام از جنس مخالف، شاید اوایل نوعی از خالی کردن خشم فرد باشد اما در طولانی مدت باعث آشفتگی و سردرگمی فرد می‌شود. او نمی‌تواند به خوبی بیاموزد برای داشتن یک رابطه عاطفی سالم و پایدار به چه مهارت‌هایی نیاز دارد.

4-اغراق نکن!

گفتن جملاتی مانند «واقعا لیاقت تو رو نداشت»، «تو خیلی از اون بهتر بودی» و.. کار را بد‌تر می‌کند. دوستتان مسلما می‌فهمد این‌ها را برای خوش کردن دل او می‌زنید و دارید در کوچک کردن طرف مقابل اغراق می‌کنید. او احساس می‌کند شما دارید کودکانه با او رفتار می‌کند و ممکن است از اینکه شما را به عنوان محرم رازش انتخاب کرده، پشمیان شود و حتی از دستتان عصبانی شود. به جای این حرف‌ها سعی کنید واقع­بینانه به رابطه نگاه کنید و آرام آرام دوستتان را برای پذیرش واقعیت آماده کنید.

5- نقش واسطه را بازی نکن!

این مشکل زمانی پیش می‌آید که شما شریک عاطفی دوستان را می‌شناسید. گاهی دوستتان به شما پیشنهاد می‌کند بروید و با او صحبت کنید یا حتی ممکن است خودتان پیشنهاد دهید که بروید و صحبت کنید، تا شاید بتوانید او را از جدایی منصرف کنید. وقتی طرف مقابل واقعا رابطه را تمام می‌کند، واسطه شدن شما او را منصرف نخواهد کرد و ممکن است سبب به وجود آمدن دلخوری و ناراحتی بیشتری شوید. این کار را نکنید. تنها اگرسوء تفاهمی سبب به هم خوردن رابطه شده و شما در حل کردن سوء تفاهم می‌توانید کمکی بکنید، واسطه شوید.

مجله سپیده دانایی

 

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مرکز مشاوره زندگی خوب در کنار شماست تا در صورت نیاز شما را راهنمایی کند

درمان شکست عشقی در نوجوانان

می دانیم که بعد از شکست خوردن در عشق چه درد شدیدی را می توان احساس کرد ، دردی که بعضی اوقات به مدت طولانی ادامه می یابد . اگر نوجوانی هستید که به تازگی در عشق و دوستی خود شکست خورده اید ، مطالب زیر را برای درمان شکست عشقی در نوجوانان مطالعه کنید و یا در صورتی که شرایط غیر قابل تحمل بود به مشاوره نوجوان مراجعه کنید.

عشق یک کلمه جادویی است و دنیای ما تا زمانی که عشق دوام داشته باشد ، رنگارنگ و پر از خوشبختی است . اما متأسفانه ، همه عشقها به ازدواج و پایان خوش ، ختم نمی شوند و برای همیشه دوام ندارند . تجزیه روابط در این جامعه مدرن بسیار رایج شده است . ممکن است افراد به همین راحتی عاشق شوند و راحت تر از آن ، دیگری را ترک کنند . هنگامی که ما واقعاً عاشق کسی هستیم و رابطه مان تموم می شود ، ایمان داریم که آن عشق تکرار نمی شود ، و ممکن است احساس کنیم که پایان جهان است . این احساس در نوجوانان بسیار شدید تر از بزرگسالان است . و به همین دلیل درمان شکست عشقی در نوجوانان ، مهم تر از بزرگسالان است .

 

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

درمان شکست عشقی در نوجوانان

برای رزرو وقت کلیک کنید

برای رزرو وقت کلیک کنید

شما صدمه دیده اید ، احتمالاً دچار خشم ، ناامیدی و درماندگی می شوید . در این زمان ، پذیرش واقعیت و احساسات دردناک مهم است . سعی نکنید آنها را سرکوب کنید ، زیرا این راه ، تنها سلامت روحی و جسمی شما را بدتر می کند . نسبت به خود ملایم باشید ، خشن نباشید و درک کنید که این احساسات عادی است و در واقع به شما کمک می کند تا حرکت کنید . همچنین بسیار مهم است که نسبت به کسی که با او در رابطه بوده اید ، احساس عصبانیت یا نفرت نداشته باشید . برای درمان شکست عشقی در نوجوانان ، سعی کنید او را در قلب خود ببخشید ، بدون اینکه بخواهید او را به زندگی خود ، برگردانید . اگر این کار را نکنید ، مدت طولانی احساس آسیب و قربانی بودن خواهید کرد.

هرچند در ابتدا ممکن است ناراحت کننده به نظر برسد ، اما برای موفقیت در درمان شکست عشقی در نوجوانان ، به این شکست عشقی ، مثبت نگاه کنید . شاید خودتان در رابطه راضی نبودید ، اما همچنان از ترس صدمه زدن به شریک زندگی خود ، آن رابطه را حفظ کرده اید . آیا این خوب نیست که این رابطه شاید نادرست ، پایان یافته است ؟

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ساعات طولانی در اتاق خود بنشینید و به گذشته فکر کنید . بنابراین اگر می خواهید درمان شکست عشقی در نوجوانان را بدانید ، احساس ترحم به خودتان را متوقف کنید ، به بیرون بروید و با دوستان خود زمان سپری کنید و تفریح داشته باشید ..

برای درمان شکست عشقی در نوجوانان ، تا حد امکان تمام خاطرات او را از خانه و ذهن خود دور کنید . عکس ، هدایا ، پیام ها و … هر آنچه شما را به یاد او می اندازد ، دور بیندازید .

فقط یک تجربه بد هرگز نباید به معنای ترک عشق برای همیشه باشد . درک کنید که یک فرد شگفت انگیز دیگر در این دنیا وجود دارد که شریک ایده آل شماست ، شما را درک خواهد کرد ، و شما را عاشقانه دوست خواهد داشت . و به همان روشی که شما با او رفتار می کنید ، با شما رفتار خواهد کرد . خاطره بد شکست عشقی در دوران نوجوانی نباید شما را برای همیشه از عاشق شدن منع کند . عشق تلخ نیست . انتخاب شما ، نادرست بوده است . برای درمان شکست عشقی در نوجوانان ، باید به آینده امیدوار بود .

پس از تمام شدن یک رابطه ، بسیاری از خانم ها مستعد این هستند که تحلیل های زیادی انجام دهند و به این نتیجه برسند که مشکل از آن هاست . قطعا شما نیز در رابطه تان ، اشتباهاتی داشته اید . اما هیچ کس کامل نیست و شما هم نیستید . اما تحلیل های خود انتقادی می توانند اعتماد به نفس شما را نابود کنند . برای درمان شکست عشقی در نوجوانان ، بهتر است از یک روانشناس کمک خواست . تا کمک کند که نوجوان دچار تفکر تخریبی درباره خود و شخصیت خود نشود .

بعد از شکست عشقی ، شما شاید فکر کنید بزرگترین اشتباه زندگی خود را مرتکب شده اید . احساس می کنید اگر این کار را نکرده بودید ، متحمل این درد نمی شدید . این تفکر مفید نیست و چیز خوبی برای شما به ارمغان نخواهد آورد . درعوض ، به خود یادآوری کنید که شما انسان هستید و اشتباه کردن در زندگی مجاز است . برای خود توضیح دهید که از اشتباهات درس می گیرید و فقط با یادگیری می توانید زندگی را زیبا تر و جالب تر کنید .

اگر می خواهید در آینده دوباره عاشق شوید ، باید خودتان را ببخشید . برای درمان شکست عشقی در نوجوانان ، نباید آن ها را سرزنش کرد . هر چند که ممکن است در سن کمی رابطه را شروع کرده و شکست خورده اند . به جای سرزنش کردن ، باید به آن ها کمک کرد تا از اشتباه و شکست خود ، تجربیات درستی کسب کنند .

متخصصان مغز و اعصاب بر این باورند که تقریبا 20 درصد از مردم از “غم پیچیده” رنج می برند . این احساس در نوجوانان بیشتر از بزرگسالان است . زیرا آن ها کم تجربه تر هستند و احساس می کنند این درد ، پایان زندگی آن هاست و هیچ وقت تمام نمی شود . این یک رخداد بیولوژیکی است و زیرا در مغز ترکیبات شیمیایی خاصی رخ می دهد .

ما رابطه خود را به عنوان یک رابطه ایده آل به یاد می آوریم . واقعیت بسیار متفاوت است . نه او و نه شما کامل نیستید ، و رابطه تان نیز چنین نبود . لحظات زیبا را به خاطر بسپارید ، اما آن هایی که کمتر زیبا هستند ، را نیز به یاد داشته باشید . قطعا پذیرفتن مشکلات رابطه عاشقانه شما ، برایتان کار سختی است اما این یکی از قدم های درمان شکست عشقی در نوجوانان است .

درمان شکست عشقی در نوجوانان

افرادی هستند که نمی توانند تنها باشند و بعد از تمام شدن رابطه و تجربه شکست در عشق ، از رابطه ای به روابط دیگر می روند . نیازی به ذکر نیست که این یک رفتار کاملاً خطرناک است . یعنی ، این رویکرد در روابط شما را از خود دور می کند و دانستن و پذیرفتن خود ، پیش نیاز اصلی کیفیت و روابط سالم است .

ممکن است از غم و اندوه فراوان خود احساس ناراحتی کنید ، اما مهم است که با خود ملایم باشید و احساسات خود را بپذیرید . شما از ته قلب خود فردی را دوست داشتید و فکر می کردید که عشق شما برای همیشه دوام خواهد داشت . سپس یک روز ، شخصی که دوستش داشتید ، شما را ترک کرد . احساس می کنید کسی که به او اعتماد کرده اید ، به شما خیانت کرده است . غم و اندوهی که از رابطه خود احساس می کنید ، برای عشق از دست رفته خود و برای آینده ای که تصور می کنید ، بسیار واقعی است . مانند هر غم و اندوه دیگری ، تنها راه خوب شدن و درمان شکست عشقی در نوجوانان این
است که به خود اجازه دهید تا برای عبور از آن حس به طور کامل آن را تجربه کنید .
شما باید احساساتی را که احساس می کنید ، بپذیرید . منطقی یا نه ، درد و عصبانیتی که احساس می کنید ، بخش ضروری بهبودی شما و درمان شکست عشقی در نوجوانان است . با احساسات تلخ خود رو برو شوید و به جای حبس آن ، درون خودتان ، اشک بریزید .

یكی از بهترین راه های درمان شکست عشقی در نوجوانان و کاهش غم و اندوه خود ، این است كه احساسات خود را با یك دوست فهمیده در میان بگذارید . اگر غم و اندوه خود را درون خود نگه دارید ، پژمرده می شود و برای مدت طولانی دردی را در شما ایجاد می کند . گفتن احساسات خود به یک دوست نزدیک یا خانواده ، باعث تسکین درد شما می شود و به شما یادآوری می کند که تنها نیستید . غالباً یک دوست یا یک عضو خانواده تجربه مشابهی را تجربه کرده است .

از دست دادن رابطه باعث ایجاد شکاف در زندگی شما خواهد شد . تمام وقت و انرژی ای که شما قبلاً در رابطه صرف کرده اید ، هیچ خروجی نداشته است . این می تواند احساس بی قراری و خالی بودن به شما بدهد . اگر آن انرژی را روی چیز دیگری متمرکز کنید ، یا با تمرکز روی کارتان یا اختصاص دادن وقت خود به دوستی ها یا خانواده ، می توانید شروع به پر کردن فضای خالی بعد از رابطه کند .

آیا کار یا سرگرمی دارید که نسبت به آن تعهد و علاقه قلبی داشته باشید ؟ برای درمان شکست عشقی در نوجوانان ، وقت خود را برای اختصاص دادن به آن سرگرمی ها بگذارید و گذراندن وقت برای انجام فعالیت هایی که از آن لذت می برید ، کنید . با این کار ، شما از غم و اندوه خود را منحرف می کنید. اگر سرگرمی ندارید ، یک سرگرمی برای خود پیدا کنید .
شاید دوست دارید به ماهیگیری بروید ، یا اینکه مایل به یادگیری آشپزی هستید . شما می توانید به دوچرخه سواری یا پیاده روی بروید ، کتابهایی بخوانید که مایل به خواندن آن هستید ، حتی یک ساز را یاد بگیرید ، یا یک کلاس هنری بروید . و از زندگی خود لذت ببرید . شما تنها یکبار زندگی می کنید .

بعضی اوقات بهترین درمان شکست عشقی در نوجوانان ، دوری از همه است . استراحت کنید و به تعطیلات بروید . تغییر در محیط به شما کمک می کند تا احساسات منفی خود را فراموش کنید ، و از دیدن چیزهایی که یادآور اتفاقات تلخ سابق است ، در امان باشید . می توانید بخشی از غم و اندوه خود را با خاطرات خوب جایگزین کنید : دیدن یک منظره جدید ، گذراندن وقت با دوستان و یا حتی آرامش تنهایی . نوع نگاه تان به عشق و اندیشیدن را گسترش دهید ، که برای درمان شکست عشقی در نوجوانان به آن نیاز دارید . نوشیدنی خنک بخورید و یک کتاب بخوانید ، یا در یک جنگل زیبا پیاده روی کنید . به موزه ها بروید ، یا شهری را که هرگز ندیده اید ، کشف کنید .

تنها نباشید ، زیرا تنهایی می تواند احساسات شما را بدتر کند . با دوستان خود یا شخصی که به شما نزدیک است ، زمان بگذرانید . به خصوص در روزهای ابتدایی تمام شدن رابطه تان . دوستان و خانواده می توانند برای شما یک گوش شنوا باشند و با شما همدردی کنند . وقتی وقت خود را با دوستان می گذرانید ، لازم نیست نگران تنهایی باشید ، و آنها راجع به احساسات شما قضاوت نمی کنند . زیرا این مراحل و این احساس اندوه را اغلب انسان ها تجربه کرده اند .

برای رزرو وقت کلیک کنید

برای رزرو وقت کلیک کنید

بهترین درمان شکست عشقی در نوجوانان ، این است که از عشق قدیمی خود به طور کلی اجتناب کنید . با او صحبت نکنید ، برای او پیام نفرستید ، تا احساسات خود را دوباره به جریان نیندازید و به زندگی بدون رابطه عادت کنید . هرچند ، گاهی اوقات ، دیدن عشق سابق شما ، غیرقابل اجتناب است .

اگر عشق قدیمی خود را می بینید ، خونسرد باشید ! عزت نفس خود را حفظ کنید و احساسات خود را نشان ندهید . با آرامش خود به او نشان دهید که شما مراحل زندگی بدون او و گذر کردن از شکست عشقی را طی کرده اید و امروز قدرت و اعتماد به نفس خود را باز پیدا کرده اید .
برای گذر از دوران شکست عشقی و درمان شکست عشقی در نوجوانان ، یک روانشناس می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد .

[wp-faq-schema accordion=1]

مدیر سایت

11/09/2019

وبلاگ

سلام،من۶ ماه با پسری ۱۷ ساله دوست بودم.خانواده هایمان در جریان بودند.متاسفانه او بدون اینکه به من بگه به خارج از کشور مهاجرت کرد.ضربه بدی بود…فقط از من خداحافظی کرد…نمیدونم با رفتنش چیکار کنم…

سلام،چیکار کنیم رابطه به شکست منجر نشه؟

با سلام و احترام.
کرمانی هستم از مشاوران زندگی خوب.
شما باید بررسی کنید که چرا روابط قبلی تون دچار شکست شده؟
چه ویژگی منفی باعث شده که رابطه تون اون طور که باید پیش نره.؟
آیا مشکل از شما بوده ؟
با خودشناسی عمیق و کاربردی می‌تونید، در روابط میان فردی به گونه ای بهتر عمل کنید.

سلام
دختری هستم ۱۸ ساله که با پسری ۲۱ ساله دوست هستم.
ما ۲سال است که باهم دوست هستیم و او تمایل به خواستگاری دارد اما خانواده من مخالفت میکنن و میگن در شآن ما نیستند.
من خیلی دوستش دارم،نمیخوام از دستش بدم.چیکار کنم

سلام. وقت خوش. کرمانی از هستم از روانشناسان زندگی خوب.
شما باید علت این که خانواده می‌گن در شان ما نیستند رو پیدا کنی؟ با چه مصداق و عینیت این حرف زده شده. مشاوره خانواده، به اعضای خانواده ها بینش خوبی میده.

سلام…
پسری ۱۷ ساله هستم و امسال کنکور دارم….از شانس بدم عاشق دختری شدم و سر یه مسائلی از این دختر بد جور ضربه خوردم(تاکید میکنم بدجور)…اونم این بود که کلا احساساتمو مسخره میکرد و دعوا میکرد و منو به فوش میکشید..بهم جواب منفی داد..همه اینارو تو خودم ریختم…با احساساتم بازی کرد و سرِ کارم گذاشت ولی به خدا اصن نیت بدی نداشتم…دنبال هوسرانی نبودم.
انقدر افسردم که خودم و تین دنیارو دارم تحمل میکنم…با وجود این اتفاقات باز منتظرم که دوباره باهام حرف بزنه….خییییبییلی ناراحتم…هرشب قایمکی از بقیه تو تختم گریه میکنم…تنها میشم به دیوار مشت میزنم….بالش گاز میگیرم و داد میزنم…خودمو میزنم…و کلا کارای عجیب….
از طرفی کنکور هم دارم و این مسئله باعث شده شرایط بد تر از اینها بشه…..ولی باز نمیتونم فراموشس کنم…هنوزم پی وی شو دارم…با اینکه خودش نمیدونه….نمیدونم میخوام چیکار کنم بعضی اوقات میخوام ازش انتقام بگیرم ولی بعضی اوقات خیلی دوست دارم برگرده!
به خاطر افسردگیم و فشار های زیادی که رومه شدیدا به خود ارضایی اعتیاد پیدا کردم…همین هم باعث میشه که بعد از هر خود ارضایی که انجام میدم حالم بد تر بشه….
خییییلی داره بهم سخت میگذره تروخدا کمکم کنید و راهکار بدید….شاید من تنها پسری باشم که شکست عشقی خورده معمولا دختر ها زیاد شکست میخورن!

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

با سلام و احترام . همانطور که می‌دونید این رابطه در این زمان برای شما دردسر ساز هست. گام اول اینه احساس تون رو بپذیرید، سعی در سرکوب اش نداشته باشین. غم خشم تنفر یا هر حس دیگه ای.
گام بعدی نظاره گر افکار تون باشید، یعنی بدونید این افکار با واقعیت متفاوت اند. و فقط اونها رو نگاه کنید. مثل جریان رودخانه ای که در تداوم هست.

گام بعدی اینه انگیزه هاتون رو بازآفرینی کنید و هدف‌تون رو هر روز مرور کنید.

از قانون اثر مرکب استفاده کنید.

سلام من دوستم که ۱۶ سالشه با یک پسر به مدت یکسال رابطه داشت و عاشقش بود و اخیرا این پسر دوستمو ول کرده و رفیقم در حال و اوضاع خیلی بدی به سر میبره و هر کاری که میکنم بازم حالش خوب نمیشه اون یکبار هم شکست عشقی خورده بود و هردوبار که عاشق شده شکست خورده و الان واقعن حالش خیلی بده خیلیییی ازتون کمک میخام که چیکار کنم تا خوب بشه هیچی حالشو خوب نمیکنه حتی مادرش هم خبر داره واقعن اون بهترین دوست منه و نمیدونم جیکار کنم تا حالش خوب بشه لطفن کمکم کنید تا رفیقمو خوب کنم

با سلام و احترام.
سنی که دوستتون وارد رابطه شده خیلی کم بوده
و در اون سن هیجانات سطحی و زود گذر باعث این مسائل شده.
بهترین کمکی که شما می‌تونید بهش بکنید، هدایت اش به سمت جلسات روانشناسی هست، چون دوستتون احتمالا داره به افسردگی نزدیک میشه

99

من یکدختر 13سالم
عاشق شدم
مجبور شدم ترکش کنم
ارزوم اینه که فقط یک بار دیگه ببینمش
لطفا کمکن کنین

سلام وقت تون بخیر .
عزیز سن شما بسیار پایین هست و نمیشه نامش رو عشق گذاشت فقط درگیر یکسری هیجانات روزمره شدین.

توصیه من این هست به هیچ وجه در این سن درگیر رابطه عاطفی نشین.

سلام ی دختر بیست یک ساله هستم ب شدت عاشق پسر عموم شدم که یک سال ازم کوچیک تره درواقع ما بچگیمونا با هم گذروندیم من خیلی دوست دارم علاقشو بهم نشون بده اما ظاهرا ایطور نیست خانواده هلمون ب شدت با هم بدن از ی طرف فکر و ذکر اون تو سرم خیلی وقته ندیدمش دلم براش تنگ شده از ی طرف میدونم که خانواده هامون نمیزارن ما ب هم برسیم از ی طرفم میدونم ک ازدواج فامیلی مشکلات ژنتیکی داره اما انگار چشمام کور شده و هر روز علاقم نسبت بهش بیشتر میشه چیکار کنم ؟؟؟؟

ببین عزیزم پسرا مث ما نیستن تنوع طلب هستن پس خوب فک کن راجبش😔

پسرا نمیدونم چی بهتون بگم فقط نباید به شما خوبی کرد هاار میشد .من یکی رو دوس داشتتم ک برام جلو همه ایستاد اما یهو ولم کرد و بی دلیل رفت و گفت بدون من موفق تری چن سال دیگه میام پیشت☺بعدش توصیه میکنم اگ عاشق شدید هیچ وقت هیییچ وقت وابسته نشید زندگیتون جهنم میشه ☺:)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرکز مشاوره شمال تهران

متخصص زوج درمانی

مرکز مشاوره نوجوانان شرق تهران

بهترین روانشناس تهران

اختلاف سنی معکوس 

مرکز مشاوره خوب در تهران

Your Name (required)

Your Email (required)

Subject

Your Message

حس عشق و دوست داشتن از جمله زیباترین احساسات انسانی است که هر شخصی نیازمند این احساس است و هر فردی در زندگی خود به‌نوعی درگیر این حس را در عمر خود تجربه کرده است؛ ولی موردی‌که این مسئله را تلخ و ناخوشایند می‌کند، «شکست عشقی» است. تا جایی‌که تجربه نشان داده است هیچ فردی که تجربه عشقی داشته، بدون شکست عشقی نبوده است، به عبارت دیگر اکثر قریب به‌اتفاق افرادی‌که عشق را تجربه کرده‌اند، شکست عشقی را نیز تجربه کرده‌اند. اگر به دنبال مشاوره شکست عشقی هستید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

شاید این تعدد شکست‌های عشقی باعث شود که شما بگویید: خب اگه اینطوریه، اصلا من نمیرم سمت عشق و عاشقی. مگه عقلم رو از دست دادم که برم دنبال این چیزا تا بعدش حسابی توی دردسر شکست عشقی و افسردگی بعدش بیفتم.

بله، توصیه می‌کنم که نفس آرامی بکشید و ادامه متن را مطالعه بفرمایید. درد ناشی از شکست عشقی واقعا سخت و آسیب‌رسان می‌باشد. حتی می‌تواند مدت زیادی فکر شما را درگیر کند و تمرکزتان را از شما برباید. ولی این دلیل نمی‌شود که عشق را از خود دریغ کنید. انرژی‌ای که شما از عشق می‌گیرید، مولد اعمال بسیار بزرگی است که می‌تواند شما را در مسیر پیشرفت یاری کند. پس در عین حالی‌که باید مراقب صدمات ناشی از شکست عشقی باشیم، نباید از انرژی و شور ناشی از عشق بی‌بهره بمانیم.

همانطور که گفته شد در اکثر مواقع، به‌دنبال دوست‌داشتن و عاشق شدن، درگیر شکست عشقی می‌شویم؛ به‌همین خاطر، به بررسی این مشکل و مشاوره شکست عشقی می‌پردازیم که درصورت دچار شدن به آن، چگونه از آن شرایط رها شویم:

هر فردی که در زندگی خود دچار شکست عشقی می‌گردد، مانند فرد تصادفی‌ای است که اولین پیامد آن سردرگمی و بلاتکلیفی است که برای مدتی فرد را در سلطه خود نگه می‌دارد. شخصی که دچار این اتفاق تلخ می‌شود، برای مدتی که از فردی به فرد دیگر متفاوت و متغیر می‌باشد، نمی‌تواند تصمیمات خوبی بگیرد و بهره‌وری شخصی‌اش هم در کارها شدیدا کاهش می‌یابد. کلید رهایی از این وضعیت، کنترل افکار و احساسات و جهت دادن به آنهاست. بنابراین بعد از هر رخداد بدی، ازجمله شکست در یک رابطه عاشقانه، باید سریع بر اوضاع مسلط شد و شرایط، احساسات و افکار را تحت کنترل خود داشت و این مورد میسر نمی‌شود مگراینکه واقعیت را قبول کنیم و اقدامات جدید خود را نسبت به شرایط جدید تنظیم کنیم.

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

شاید تا به‌حال اصلا به این مورد فکر نکرده بودید و به ذهن‌تان هم خطور نکرده بود که در شرایط سخت عاطفی هم می‌توان یک سیستم حمایتی داشت که دراین مورد یک سیستم حمایت عاطفی است. افراد مسن‌تر مانند برادر، خواهر، دوستان و یا والدین شما که دراین زمینه تجربیاتی دارند، به راحتی وضعیت روحی شما را درک می‌کنند و می‌توانند به شما در این مورد کمک کنند. مشکلی که احتمالا با این روش خواهید داشت این است که از دیگران خجالت بکشید یا آن‌طور که باید با آنها راحت نباشید که حرف‌های دل‌تان را به آن‌ها بگویید. اما باید بدانید که اول باید با این حقیقت کنار آمد که در حال حاضر شما دچار این مشکل هستید و بعد از آن به‌دنبال راه‌حلی باشید. در مرحله آخر اگر نمی‌توانید موضوع را با خانواده و دوستان خود در میان بگذارید می‌توانید از یک مشاور یا روان‌شناس با تجربه کمک بگیرید و مطمئن باشید صحبت‌ها و رازهای شما را با هیچ‌کس در میان نمیگذارد و شما را قضاوت نمی‌کند.

در اینصورت، اصولا نباید مشکلی با بیان مشکل خود با این افراد داشته باشید، چرا که با درمیان گذاشتن مسئله با افراد اطراف خود درحال حل این مشکل هستید و این موردی است که به آن نیاز دارید.

شاید وقتی می‌شنوید که یکی از دوستان‌تان در ماجرای عشقش شکست خورده است، ناراحت و عصبانی شوید، اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که به این نتیجه می‌رسید که این اتفاق به نفع دوست‌تان بوده است و چه بهتر که این اتفاق افتاد. اما مسلما دوست‌تان نظر متفاوتی از نظر شما دارد و حسابی ناراحت است، ولی در هر شرایطی حتما دو جنبه وجود دارد: جنبه مثبت و جنبه منفی.

بعد از رسیدن به این دیدگاه که حتی در مسئله شکست عشقی هم هر دو جنبه وجود دارد، باید بررسی کنید که این جدایی برایتان مثبت است یا منفی. در اکثر موارد جنبه مثبت قوی‌تر است و فرد به‌این نتیجه می‌رسد که شاید از اول انتخاب درستی نداشته است و با این اتفاق، در آینده می‌تواند با فکری بازتر، انتخاب بهتری داشته باشد.

اکثر افراد عاشق پیشه‌ای که دچار شکست عشقی می‌شوند، خود را در اتاق حبس می‌کنند، غذا نمی‌خورند، با دیگران صحبت نمی‌کنند، به ظاهر خود رسیدگی نمی‌کنند و … . اما موردی که باید از آن مطمئن بود، این است که این کارها هیچ کمکی به فرد نخواهند کرد؛ بلکه بیشتر شرایط را برایش سخت‌تر می‌کنند.

توصیه‌ای که به این افراد می‌شود این است که: اتاق، خانه و خلوت خود را ترک کنند و بیرون بیایند و خود را کمی سرگرم کنند تا احساس بهتری پیدا کنند. در توجیه این توصیه باید گفت که از اصول روان‌شناسی و بیولوژی انسانی است که الگوی موجود را مختل کنیم تا بتوانیم، الگوی جدیدی را جایگزین کنیم. در این مورد هم به همین روال پیش می‌رویم. با سرگرم کردن خود با موارد دیگر، این شانس را بدست می‌آوریم که افکار جدیدی را جایگزین افکار غمگین شکست عشقی‌مان کنیم.

در شرایط بد روحی، همانطور که گفته شد، تغذیه و خواب فرد مختل می‌شود و طبیعتا فرد از لحاظ جسمی و روحی ضعیف می‌شود. برای بیرون رفتن از این شرایط باید دقیقا همین زمینه‌ها راتقویت کرد. یعنی این‌که با رسیدگی به تغذیه خود و داشتن خورد و خوراکی مناسب، جسم خود را تقویت کند. بعد از تقویت وضعیت جسمی، نوبت می‌رسد به تقویت روح. عبادت، دعا کردن، خندیدن و هم صحبت شدن با دوستان می‌تواند وضعیت روحی ما را بهبود ببخشد. با بهبود بخشیدن وضعیت روحی، جسمی و معنوی خود می‌توانید با فکری آرام‌تر، تصمیمات بهتری را بگیرید تا در مسیر زندگی یاری‌تان کند.

اجتماعی بودن و هم‌نشینی با دیگران یکی از بهترین روش‌های درمان اکثر مشکلات، از جمله در مباحث مشاوره شکست عشقی است. وقتی شما خود را در جمع قرار می‌دهید، این شانس را پیدا می‌کنید که با هم‌نشینی با دوستان قدیمی یا افرادی‌که به‌تازگی به جمع دوستان شما اضافه شده‌اند، احساس خوبی را در شما بوجود می‌آورد.

مطمئنا بعداز تجربه تلخ شکست عشقی، به خود می‌گویید که دیگر سمت عشق و عاشقی نخواهید رفت. اما این را هم می‌دانید که این حس و حال منفی شما بخاطر زخمی است که از طرف مقابل‌تان خورده‌اید و این زخم هنوز هم تازه است. از طرف دیگر این را هم می‌دانید که اگر از یک نفر برخورد بدی دیده‌اید، دلیلی نمی‌شود که دیگر با دیگران هم معاشرت نکنید.

مشاوره شکست عشقی توصیه می‌کند، بهترین کار این است که با استفاده از تجربه خود و با بررسی شرایط جدید، بهترین فرد را برای داشتن یک رابطه خوب انتخاب کنید و کم کم رابطه خود را استحکام ببخشید و یادتان باشد که زمان حقیقت پشت رفتارهای افراد را مشخص می‌کند؛ پس در رابطه جدید خود با هوشیاری و آرامش کارها را پیش ببرید.

فول فکر امکان استفاده از مشاوره روانشناسی بصورت آنلاین و با استفاده از روانشناسان باتجربه فراهم کرده. شما می توانید از طریق گفتگوی متنی و صوتی با مشاوران ارتباط برقرار نمایید.

نويسندگان فول‌فکر، جمعي از مشاوران روانشناسي مي باشند. شما مي توانيد با ورود بصورت ناشناس مشاوره آنلاين بگيريد.

سلام من ۴ ساله که ازدواج کردم و دو تا فرزند دارم. شوهرم توی همون ماه اول عقدمون به دوستی ۵ ساله با دختری اعتراف کرد ولی گفت که ۳ ساله که تنهاست و چون دوری از اون براش عذاب آور بوده باهاش به هم زده ولی دلش میخواسته که با اون ازدواج کنه من با شنیدن این موضوع خیییلی ناراحت شدم و توقع شنیدن این حرف ها رو نداشتم و با مشاور اجتماعی صحبت کردم و اون برای همسرم حق زندگی قائل شد و گفت تو باید بهش مهلت بدی ولی ای کاش همون موقع جدا میشدم چون بعد از اون مدام‌ یادش رو میکرد و نگرانش بود تا اینکه سه ماه پیش متوجه ارتباط گرمش با همون دختر شدم در خالی که اون هم ازدواج کرده و بچه داره.به نظرتون چکار کنم؟؟با اینکه بعد از اینکه من ناراحت شدم باهاش خداحافظی کرده ولی حس خوبی نسبت به شوهرم ندارم و از اینکه من براش کافی نبودم و اون جای دوست دختر سابقش رو توی زندگیش خالی حس کرده و دوباره سمتش رفته عذابم میده.تو رو خدا کمکم کنید خییلی حالم بده فقط واسه خاطر بچه هام دارم ادامه میدم

باسلام و خسته نباشید دختر 26 ساله ای هستم با ی پسر 25 ساله ک تقریبا هم سطح بودم برا ازدواج صحبت میکردیم 6 ماه از رابطمون گذشته بود ک ایشون متوجه رابطه قبلی من با ی پسر ک قبل از اون بود شدن در حالی ک من رابطه قبلی رو کاملا فراموش کرده بودم و هیچ حسی ب اون پسر نداشتم و ب ایشون خیلی علاقه داشتم تا جایی ک خانوادم مخالف این رابطه بودن من تونستم تاحدزیادی خونوادمو راضی کنم تو این 6 ماه هم چندین موقعیت خوب برا ازدواج داشتم ولی بخاطر ایشون من رد کردم تصمیم ایشون هم براازدواج کامالا قطعی بود من ذره حس نمیکردم احتمالا ب هم نرسیم ولی ایشون درکمال ناباوری ب خاطر اون پسر قبلی ک دوستش بود منو ترک کرد ومن هرچقد اصرار و گریه و زاری کردم نتیجه نداد و منو با دنیای از غم تنهام گذاشت و جلوی خانوادم خردم کرد الان تقریبا ی ماه از جدای کامل ما گذشته ولی هنوز نتونستم اونو فراموش کنم هروق یادم میوفته گریم میگیره خاطراتش هنوز جلوی چشامه با اینکه میدونم امکان نداره برگرده ب خودم امیدمیدم هرروز دعا میکنم برگرده وتا اخرعمرم بااون باشم.من ی دختر درونگرا هستم ولی این شکست عشقی بااینکه ضربه بسیار شدیدی ب من زدو دائم غصه میخوردم حتی سرکار گریه میکردم مشغولیتم باعث نمیشد اونو فراموش کنم بااین حالاجازه ندادم کسی از حال بدم تاامروز باخبربشه بجز خوداون پسره!خیلی از ایندم میترسم نمیدونم قراره چ بلای سرم بیاد

سلام دوست عزيز دنيا ارزش اينو نداره که انقدر به خاطرش عذاب بکشی…همش به خودت تلقين کن که خيلی زندگيت خوبه و رو رواله و خوشحال باش…آهنگايه شاد گوش بده به بچه هات محبت کن و ببرتشون بيرون يا باشگاه برو به يه مهارتی برس…اگه حالت خوب نشد برو مشاوره خانواده و ازش بخواه که چی کار کنی که شوهرت به زن و زندگيش وابسته شه…آرزوی خوشبخشتی برات دارم دوست عزيز…

چرگه جیان

شوهر کنی عاشق شوهرت میشی مث دختر عمه من اونم تا چند ماه اول زندگیش باهمسرش خیلی به طرف فکر میکرد ولی به مرور زمان عاشق شوهرش شدو فراموشش کرد

درکت میکنم ،اول اینکه تو مقصر نیستی واین حقو نداری که بخاطر اشتباهات دیگران خودتو ناراحت کنی واینکه من میگم که منتظر ماندن تا اینکه شاید طرف عوض بشه یک توهم هست، واین تویی که باید تصمیم درست رو بگیری وعوض بشی

به تازگی با دختری که واقعا عاشقش بودم مجبور شدیم به خاطر ناهماهنگی جنسی ، جدا بشم … بعد از ۳۳ سال زندگی مجردی ، اولین بار بود که یک نفر رو دوست داشتم . الان نمی‌دونم با این تنهایی و خلأ چکار کنم

خیانت نکرده جنایت کرده.خاک تو سر همه ی مردا

خواهر همه ی مردا چراااا؟

ی بلانسبتی بگیر خب من ب تو چیکار دارم مثلا؟

سلام من بعد از طلاقم با مردی آشنا شدم ک درحالی ک من افسردگی ودوگانگی روحی داشتم بهم کمک کرد والان 5 سال که بهترین لحظات زندگیم رو باهاش گذروندم .در ضمن آ” آقا خانم داشت ولی من خیلی احتیاط میکردم .ک به تازگی متوجه شدم که با خانم شوهرداری رابطه برقرار کرده تاحدی که ژیامهای ک بینشون ردوبدل شد رو خوندم و ازنظر روحی بهم ریختم .و درصورتی ک این آقا کتمان میکنه ولی هنوز هم رابطه داره نمیدونم ازش جدا بشم یا ن .من این توان رو در خودم نمیبینم ک جدابشم .چون هیچ حسی نسبت به مرد دیگه ای ندارم خواهش میکنم کمکم کنین

من اگه جای شما بودم و مطمعن میشدم رابطشون جدیه جدا میشدم چون به اینکارش بهت توهین بزرگی کردهو براش کمی

سلام من عاشق یه پسری بودم 6ماه باهم در ارتباط بودیم هم پسره منو دوست داشت هم خودم اونو دوستش داشتم تا روزی که اومد خواستگاریم خانواده ام به خاطر اینکه پسره هنوزسربازی نرفته بود وهر دوی ما کوچیک بودیم خانواده ام جواب رد دادن وخانواده پسره دست بردارنبودن بابام به خانواده پسره گفت پسرت که سربازیش تموم شد اگه ستاره هاشون باهم جفت بودبه هم میرسند تا سربازیش تموم شد ما باهم یه چند ماهی باهم نامزاد بودیم که یه روزی گوشیش زنگ خوردکه دیدم شماره یکی از فامیل هامه که بعد از چند هفته از یکی از دوستام که دوست اون فامیلمون بود گفت نامزادت با فلانی درارتباط است منم نامزادیم به هم زدم ولی بعضی ازوقتا دلتنگش میشم چه کاری انجام بدم که برگردیم پیش هم

سلام من دختری ۲۱ساله ام ک حدود ۷ماه با پسری ک ۲۲سالشه بودیم من قبلا با کسی بودم ولی هیچوقت کسی رو دوست نداشتم تااینک عاشق ایشون شدم براش هرکاری ک میتونستم کردم ولی با اینک بی نهایت عاشق من بود دیگ حتی نگاهم نمیکنه میگ تو چیزی نیستی ک میخوام من فقط التماس کردم ک بمونه اونم میموند ولی بار آخر بمن گفت نرو امتحان بده اگ منو میخوای باید بجای امتحان دادن بریم بیرون من قبول نکردم از اون موقع حتی جواب تلفنمو نمیده تورو خدا کمکم کنید من واقعا عاشقشم همش منتظرشم هفته دیگ ام تولدمه حتی بهم گفت تولدت بهت پیامم نمیدم چ برسه ببینمت من خورد شدم پیش همه بخاطرش ولی اون خوشحاله ک من نیستم واقعا درویش داره عذابم میده

از همین اول اینطور داره خیانت میکنه وای به چندسال بعد شانس اوردید زود فهمیدید از فکرش بیایید بیرون مورد نامناسبیه

وقتی ارزشت رو ندونسته و در عين حال که باهات نامزد بوده با کس ديگه ايی ارتباط عاطفی داشته چرا ميخوای برش گردونی؟؟خودت با اين کارت احساس حقارت نميکنی؟؟ ارزش خودت رو بدون و اعتماد بنفس داشته باش هر دختری به هر پسری فقط يه بار ميتونه فرصت بده

سلام من سه سال بود كه از هيچكس خوشم نيومده بود و الان عاشق شدم…ولي موانعي هست! من ميدونم عشق طرف مقابلم به من پاكه ولي چون رابطمون نشدني بود براي اينكه همو فراموش كنيم از هم جدا شديم و هيچوقت رابطه نداشتيم…چون اون دوستِ برادرم بود! برادرم به شدت رو من حساسه و من بهش قول دادم با پسري نباشم اما چند وقت پيش بهش گفتم كه عاشق يه پسري شدم و اون گفت اگه تحت نظر من باشه اشكالي نداره…ولي الان من و كسي كه عاشقش هستم از هم جداييم و من يه دخترم!به عنوان دختر غرورم رو بشكنم و بهش پيام بدم كه ممكنه رابطمون شدني باشه؟

منم مشکل تورو دارم ولی من که پی ام نمیدم بیکارم اخرشم برنگرده غرورم بشکنه

به نظرم به یک نفر واسطه بگید که درمورد شما با ایشون صحبت کنه یه بزرگتر

سلام من دختری هفده ساله هستم و چند ساله که عاشق هم محليمون و دوست برادرم هستم و شمارش رو هم از گوشی برادرم گرفتم اما نميدونم بهش ابراز کنم احساسمو يا نه…آخه از يه طرف ميترسم به برادرم بگه از طرفی ميترسم در موردم اشتباه فکر کنه واقعا نميدونم چيکار کنم خيلی دارم اذيت ميشم لطفا راهنماييم کنيد چيکار کنم

بهش پيام دادم و احساسمو بهش ابراز کردم اول بهم خنديد اما بعدش که فهميد ناراحت شدم عذاب وجدان گرفت و گفت ببخشيد شرمنده من به دردت نميخورم…خيلی احساس حقارت ميکنم

بهش پيام دادمو بهش گفتم اول بهم خنديد بعد که متوجه شد ناراحت شدم عذاب وجدان گرفت و گفت ببخشيد شرمنده که بد حرف زدم من بدردت نميخورم….خيلی احساس حقارت ميکنم

به نظرم شما نباید این کارو میکردید حتی اگه واقعا عاشقش بودید نباید غرورتون رو بشکونید چون اول اون باید به شما بگه اما اگه بهتون نگه قطعا یه عشق یک طرفه ست و شما از این عاشقیتون آسیب میبینید

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

منم عاشق هم کلاسیم شدم ولی غرورم این اجازرو بهم نمیده که بهش پی بدم قبلا باهم ی دوست اجتماعی بودیم ولی بعد از اینکه متوجه شدم دارم کم کم بهش وابسته میشم بهش گفتم که دیگ نمیخوام حتی بهم پی بدی الان پشیمون شدم

سلام من عاشق شدم عاشق ی پسری دوسال بزرگتر از خودم و در دانشگاه … دو سال باهم در ارتباط بودیم امشب خواستگاری اومد اما مادرپدرم میگن فرهنگشون ب ما نمیخوره پدره ن کت و شلورار پوشیده بود و مادره سر تا پا مشکی بود مادرم مسگه مخالفم هرجور خودت میدونی اگه میتونی بسازی برو بسم الله … حالا دارم میمیرم من دیوووووونه اون اقا پسرم اما بدون رضایت قلبی خانوادمم ازدواج نمیتونم بکنم

با سلام و خسته نباشید خدمت شما من حدود یک سال میشه ازدواج کردم و خدا رو شکر با همسرم رابطه ی خوبی دارم ایشان هم ب من محبت میکنن و خلاصه ازشون راضیم اما فقط تنها چیزی که وجود داره اینه که من از دروغ خیلی بدم میاد و خودم با همسرم صداقت دارم و دوس دارم که ایشونم باهام همین باشه حقیقتش چند وقت پیش یکی بهشون زنگ میزنه و ایشون بهش میگه که اشتباه گرفتی و تموم میشه اما دوباره بعد از چند وقت متوجه شدم که ایشان با اون فرد ناشناس تماس تلفنی و کلا ارتباط دارن بهش گفتم که این کیه گفت یکی از دوستاشه ولی من بر حسب اتفاق فهمیدم که یه پسره هستش که نمیدون کیه و فقط از همسرم ناراحتم که چرا صداقت نداره و چرا بهم نگفته بعد از اون به طور پنهانی رفتم توی حریم شخصیشون رو نگاه کردم دیدم که ایشون با افراد پسر زیادی چت میکنه و من اصلا این کار رو دوست ندارم باید چی کار کنم به نظر شما آیا من اشتباه کردم به حریم شخصیشون وارد شدم حالا با توجه به این شرایط تکلیفم چیه و البته این رو هم مطمئنم که اگه بهش بگم قضیه چیه قبول نمیکنه و انکار میکنه و یا اگه بفهمه وارد حریم شخصیش شدم بهم بی اعتماد میشه خانواده مم از این قضیه اطلاع ندارن دوس ندارم که این مساله رو بدونن چون که میترسم برای این دختر حرف درست بشه حالا چی کار کنم

حریم شخصی چیه مرد تو بدناتون رو شریکین و اون حریم شخصی داره و با پسرای زیادی چت میکنه عجببب بزن دهنشو پرخون کن بی غیرتی هم مد شده فردا پس فردا درو هم به روشون باز میکنه

دوست عزیز هر انسانی اصلاح پذیره شما ابتدا باید بفهمید چه چیزی موجب شده که همسرتون این کار رو بکنه و بعد اون خلا رو پر کنید برای مثال اگر شما تیپ امروزی ندارید و روحیه همسرتون چنین چیزی رو طلب میکنه این کار رو بکنید بعد از پر شدن خلا به شکلی پسندیده و طوری که همسرتون شرمنده شما بشه موضوع رو بیان کنید، بهتره از یک مشاور کمک بگیرید بعد از اون به همسرتون نشون بدید که از این موضوع ناراحتیت اگر همسرتون اصلاح نشد از راه مستقیم و با حرف و جلسات مشاوره وارد عمل بشید و اگر این هم جواب نداد طلاق بهترین راه است

یعنی عاشقی بی معنی ترین واژهای هست که شنیدم همش حرف مفته باور کنین عشق کیلو چنده 10 سالم بایکی باشی خیلی راحت می تونی فراموشش کنی اگه عشق وجود داشت خدا یه بار توقران در موردش صحبت می کرد اینایی که میان از شکست عشقی میگن خودشون خیلی ضعیفن بابا برید حالتون رو بکنید ولی اصراف نکنید دوستان

من موافقم

چرت نگو

حرفت خیلی قشنگ بود در صورتی که با عمل همراه باشه.اونقدر با حرص این حرفو زدی که تابلو کردی حرف دلت نیست.شمایی که میگی عشق کیلویی چنده یعنی مهم نیست.از کجا میدونی که عشق قشنگ نیست.پس تجربه کردی شکست خوردی الان از عشق و عاشقی متنفر شدی

سلام بعضیا فک میکنن شکست رو فقط دخترا میخورن اما متاسفانه پسرا به روشون نمیارن به نظر من بی معنی تر از کلمه عشق پیدا نمیشه مث یه مرض هستش ادم وقتی بگیره دیگ خوب شدن معنی نمیده من خودم عاشق ی دختر شدم ۴ سال باهاش بودم به جرعت میتونم بگم کسایی که واقعا عاشقن میل جنسی به طرفشون فقط وقتی میشه که ازدواج کنن و من هم حتی دستم رو به دستش نمیزدم چون واقعا عاشقش بودم ولی اون دختر خانم تنهام گزاش وقتی که دبیرستان بودم اسمشو تو کتاب فیزیکم دید و میدونس که چقد عاشقشم اما ازدواج کرد ارزوم واسش اینه همیشه خوشبخت باشه همیشه خوشحال باشه فقط اگ منم ببخشمش خدا نمیبخشتش به تلخی پیک هایی که واسش زدم و سر لج مزه نخوردم امید وارم سلامت باشه زندگی من از اون به بعد فقط مشروبو سیگار اروم میکنه زندگیم رو نابود کرد امید وارم هیچکسی عاشق نشه چون تهش یه نابودی یه چش پر از اشک یه دل پر از بغض یه دهنی که هیچ وقت دیگ نمیخنده و اگرم بخنده دروغکیه

سلام بعضیا فک میکنن شکست رو فقط دخترا میخورن اما متاسفانه پسرا به روشون نمیارن به نظر من بی معنی تر از کلمه عشق پیدا نمیشه مث یه مرض هستش ادم وقتی بگیره دیگ خوب شدن معنی نمیده من خودم عاشق ی دختر شدم ۴ سال باهاش بودم به جرعت میتونم بگم کسایی که واقعا عاشقن میل جنسی به طرفشون فقط وقتی میشه که ازدواج کنن و من هم حتی دستم رو به دستش نمیزدم چون واقعا عاشقش بودم ولی اون دختر خانم تنهام گزاش وقتی که دبیرستان بودم اسمشو تو کتاب فیزیکم دید و میدونس که چقد عاشقشم اما ازدواج کرد ارزوم واسش اینه همیشه خوشبخت باشه همیشه خوشحال باشه فقط اگ منم ببخشمش خدا نمیبخشتش به تلخی پیک هایی که واسش زدم و سر لج مزه نخوردم امید وارم سلامت باشه زندگی من از اون به بعد فقط مشروبو سیگار اروم میکنه زندگیم رو نابود کرد امید وارم هیچکسی عاشق نشه چون تهش یه نابودی یه چش پر از اشک یه دل پر از بغض یه دهنی که هیچ وقت دیگ نمیخنده و اگرم بخنده دروغکیه .

من یکی رو ک خیلی دوستش دارم و واقعی میخوامش اصلا منو دوست نداره در صورتی که حتی اگه بگه جونتم بده میدم 🙂

ولی چند وقت پیش تو واتساپ شمارشو گیر اوردمو از اون ب بعد اِبراز علاقه های من شروع شد و حتی بهش خیلی گفتم که دوستش دارمو پیشنهاد رِل زدن هم داده بودم اولا باهام خوب نبود ولی یکم که گذشت باهام خوب شد ولی این آخرا دوباره بد شد و حتی بلاکم هم کرده البته دوتامونم سِن زیادی نداریم ولی همسنیم الان من باید چیکار کنم من با این سن کمم تو ۱۴ سالگی چیکارش کنم ی چند بارم سعی کردم که فراموشش کنم ولی نشد و هی هرروز بیشتر به آهنگای دیس لاو رو میبرم

دوسال با دختری هم دیگرو خیلی دوس داشتیم خیلی خیلی همیشه من جدا می شدم او قبول نمی کرد همیشه حرفای زشت می زدم نمی رفت ولی اخر بار بهش حرف بد زدم پدرشم دید تلگرتمو این چیزارو نداره محدوده تو روستاست الان می گه نمی خوامت یه بار دیگه هم گفت برگشت ولی الان می گه برا همیشه تمومش کردم بعد یه ماه امروز اس دادم همونو میگه که نمی خوامت به نظرتون چکار کنم از ۲۰اس جواب یک اس می ده ولی خیلی منو دوس داش من خیلی التماس کردم الان می گه نمی خوامت قبل التماسم می گفت دوست دارم ولی بیخیالت می شم

دقیقا من همینجوری شدم دقیقا دقیقا

حال الان من

عشق درد خیلی بدیه

من نامزدم خیلی دوسش دارم .ولی وقتی یاد عشق قبلیت میرفتی غم عالم میگیردت. عشق ی بیماری بده کا از سرطان بد تره تو وجودت ریشه میزنه و با شکست نابودت میکنه .ی دختره ۱۹ ساله .۵ سال همو دوس داشتیم ولی نزاشتن بهم برسیم.هیچ وقت نمی گذرم.از کسایی ک نزاشتن.دلم میره برا فقط ی لحظه دیدنش .فقط همین.

بمیرم واست آبجی ینی خیلی خیلییییییی خسته وقتی بهش فک میکنی حس میکنی نفست الانکه به ایسته هیچ کاری هم از دستت بر نمیاد ولی باید خودتو قانع کنی نمیشه بهش برسم و زندگی ادامه داره واقعا من بعد چهار سال فهمیدیم به مرور زمان همه چی حل میشه عزیز دلم به زندگیت ادامه بده به خودت بگو من نامزدمو خیلی دوس دارم اونایی ک نامردی میکنن رو نمیشه دوس داشت قدر شوهر تو بدون گلم

دیوانه ودلبسته اقیال خودت باش،سرگرم خودت عاشق احوال خودت باش،

سلام من ی دختر 15ساله ای هستم ک شکست عشقی خوردم میدونم میگید ک کوچیکی ولی عشق سنو سال حالیش نمیشه منو پسر داییم خیلی عاشق هم بودیم ولی اون نامردی کردوقلبمو شکوند الانم یکی از فامیل هام منو خیلی دوست داره ولی من بهش دودلم چون نمیتونم پسر دایمو فراموش کنم هرکاری ک میکنم نمیتونم اخه مگه میشه ادم عشقشو فراموش کنه عشق خیلی چیز بدیه خیلی از هر دردی بدتر

سلام من سال اخر ارشدم بود ک پسره ترم بالاییم ک اونم همشهریم بود بهم ابراز علاقه کرد فبلش با هم توو چند تا دوره و کلاس بودیم تا خدودی هم رو میشناختیم و چندتا خواستگار قبلیم ک دوست مشترک بودن ازین اقا پرس و جو میکردن من اما چون ی سال ازم کوچکتر بود خیلی رو ندادم تا اینکه ی روز بالاخره حرف دلشو زد گفت ک چقد دوسم داره و عاشقمه و گفت ی سال بیشتر ک میخوام بهت بگم ولی چون خواستگارات خیلی بهتر ازمن بودن من حرفی نزدم ولی دیگه طاقتم تموم شده میخوام ک باهات ازدواج کنم خلاصه من ک شوکه شده بودم و انتطارسو نداشتم بعد ۶ ماه کم کم راه اومدم همو شناختیم اونا ی خانواده بودن ک معمولی و اهل تسنن ما ی خانواده شناخته شده بودیم تو شهر و شیعه همین شد بلای جونمون خودشم موقعیت مالی خوبی دلشت انصافا اخلاق خوبی هم دلشت شاد پرانرژی مهربون و درک خوبی از رفتار خانوما دواشت خیلی زیاد می فهمید با ابنکه خواهر نداشت برا خودمون دوتا مذهب مهم نبود پدر من فوت شده مامانم ب شدت مخالفت کرد ۳ ماه طول کشید گ راصی بشه من شماره خونه رو بدم بعش ک مادرش زنگ بزنه در کمال ناباوری وقتی مامانش زنگ زد مامانم گفت نه ی ماه گذاشت واقعا مصیبت بود بعد رفتیم پیش مشاور ازمون خواست ک ی نفرو واسطه کنیم خاله من با مامامم حرف زد نتونست راصیش کنه ی مشاور دیگه رفتیم اون ب مامانم زنگ زد اونم نتونست خلاصه انقد من گفتم و خاله م گفت و خود پسر زنگ زد ک ی سالی طول کشید ک مامانم راصی شد ک بیان خواستگاری بالاخره اومدن اونشب چقدرررررر عالی بود بعد دوسال اولین شبی بود ک راحت خوابیدیم تو مراسم خواستگاریم خواهر و برادرم نیومدن و چقد سکوت بود اونشب مامانم خیلی بداخلاقی کرد ب سختی حتی نگاهشون میکرد حالا نوبت تلافی بود خانواده اونا گفتن نه داداشش اومد با مامان و باباش حرف زد گفتن دخترع شیعه س و بابا نداره ما راصی نیستیم خلاصه پسر فقط ۳ ماه مقاومت کرد اوت ۳ ماه همش دعوا و قهر بود تا اینکه رفت خیلی برام سخته ی ماه میگدره من داغون شدم از خانوادهم بدم میا خواهرم ک نفوذ زیادی رو مادرم داره دلیل اصلی این بدبختی من بود من اون پسر و دوس داشتم باهاش اروم بودم خوب بودم ولی همه چی ب فنا رفت و من الان ب هیچکدوم از خواستگارام حسی ندارم….

خواهر گلم توی داستان عشق شما یک چیز متوازن نیست شما بعد از بعد از 2 سال عاشقی با وجود مخالفت خواهر و برادرتون راضی به ازدواج بودین اما همسر شما با اینکه مرده بخاطر مخالف خواهر و برادرش بعد سه ماه ترکتون کرد! من یه مردم و بهتون اطمینان میدم اگر اون اقا واقعا مرد زندگی شما بود هرگز شما رو رها نمیکرد و مثل شما اونقدر پافشاری میکرد تا خانوادش قبول کنن یا اینکه به نظر خواهرو برادرش اهمیت نمیداد حتی اگه با وجود همه این ها باز هم موفق نمیشد! اگه مرد زندگی شما بود بدون رضایت پدر و مادرش با شما ازدواج میکرد یقین داشته باشید که خداوند از حال بندگانش اگاه است و صلاح انها را بهتر میداند

سلام ممنون که جواب منو دادید راست میگید شما. من زیادی دوسش داشتم پدر و مادرش مخالف بودن نه خواهر و برادرش شما مردا چرا اینکارو میکنید وقتی یکی اینطور پاتون میمونه میذارید و میرید

همه مردارو باهم مقایسه نکن ..همین بلا دقیقن سر من اومد دختری ک عاشقش بودم ولم کرد خیلی راحت گفت ازت سرد شدم دوستم دارم ولی نمیتونم رفت حتی ج پیامم نمیداد

خلاصه الان من هیچ بحثی درباره مذهب ندارم ولی وقتی برا ما مهم نبود خانواده هامون میتونستن کمک کنن ما مشکل مالی و کاری نداشتیم خواهرای گلم پسرا کم طاقتن من یکسال با خانواده م جنگیدم ک مامانمو راصی کنم (خواهرم بهم گفت من سالی ی بار خونتون میام برادرم ک کلا قهر کرد باهام) ولی من موندم و مامانمو راصی کردم ولی اون ۳ماه نشده رفت عشق وجود نداره اینو مطمئنم ولی دوس داشتن هست دخترا یا دوس ندارن یا تمام قلبشونو میدن اون احساسات منو زنده کرد و توو بلاتکلیفی ولم کرد چندبار بهش پیام دادم ک بیا درستش میکنیم باهم گفت ولم کن و برو ب همین راحتی مرسی ک ب حرفام گوش دادید خیلی بهش نیاز داشتم

من با زنی در ارتباط هستم که ادعا می‌کند 2 سال است نزاشته شوهرش باهاش رابطه داشته باشه آیا ممکنه

سلام به همه داشتم کامنتا رو میخوندم یه چیزی منو بهم ریخت فقط اومدم بگم که به هرکسی همونقدی اهمیت بدین که بهتون اهمیت میده همونقدی دوسش داشته باشین که دوستون داره تا وقتی باهاش باشین که اون باهاتونه اول از همه خودتون واسه خودتون ارزش قائل باشین تا طرفتون یاد بگیره سخته ولی شدنیه امیدوارم همونی بشه که میخواین

سلام دختری22ساله هستم که دوساله عاشق پسری شدم که اوایل میگفت که منومیخادولی این حرفش دروغ بودوبعدمدتی منوترک کردالان دوساله که ازون موضوع میگذره امامن حتی یک ثانیه هم نشده ک توذهنم نباشه حالت روحیم داغونه وحتی گاهی وقتاقلبم دردمیگیره هیچ چیزی نمیتونه خوشحالم کنه وبشدت همیشه اندوهگین هستم حتی گاهی وقتایه جوری بغض میکنم ک احساس خفگی میکنم.من ندامش امانه به نبودش میتونم عادت کنم ونه میتونم فراموشش کنم یطوری دوسش دارم ک ازوقتی ک اون نیس دوس ندارم نفس بکشم تموم زندگی من اونه بخدادارم ذره ذره نابودمیشم توروخداکمکم کنیدکه چیکارکنم

برای این درد فقط یک درمان هست جایگزین کردن عشق قبلی با خدا یا یه ادم حسابی که من خدا رو توصیه میکنم به خودش توکل کن و تکیه گاهت مهربانی خاصش باشه لیاقت تو بیشتر از اون پسره… به یه مشاور سر بزن و از تکنیکای پرش افکار استفاده کن سعی کن زندگیت رو شاد کنی

خدا لعنت کنه پسرای هرزه ای رو که با احساسات لطیف دخترا بازی میکنن

سلام دختری هستم ۲۰ساله یک سالیه با یه پسری. اشنا شدم خیلی دوسش دارم اونم دوسم داره ولی خونوادش در حد خونواده من نیستن. به نظرتون این چیزاا مهمه؟؟..به خاطرش هر کاری میکنم ولی اگه خونوادم مخالفت کنن من چیکار باید بکنم؟؟..

خواهر گلم توی داستان عشق شما یک چیز متوازن نیست شما بعد از بعد از 2 سال عاشقی با وجود مخالفت خواهر و برادرتون راضی به ازدواج بودین اما همسر شما با اینکه مرده بخاطر مخالف خواهر و برادرش بعد سه ماه ترکتون کرد! من یه مردم و بهتون اطمینان میدم اگر اون اقا واقعا مرد زندگی شما بود هرگز شما رو رها نمیکرد و مثل شما اونقدر پافشاری میکرد تا خانوادش قبول کنن یا اینکه به نظر خواهرو برادرش اهمیت نمیداد حتی اگه با وجود همه این ها باز هم موفق نمیشد! اگه مرد زندگی شما بود بدون رضایت پدر و مادرش با شما ازدواج میکرد یقین داشته باشید که خداوند از حال بندگانش اگاه است و صلاح انها را بهتر میداند

باسلام. بعد سالها مجددا پارسال با خانمی توی مجازی آشنا شدم. کم کم به هم عادت کردیم و قرار ملاقات گذاشتیم. شهر من 60 کیلومتر با شهر ایشون فاصله داره. من 36 سال و ایشونم 32 سال. با مرور زمان خودم هر روز بیشتر عاشقش میشدم. هر دو یکبار شکست خورده بودیم. بالاخره طوری شد که بدون هم در مجازی خصوصا یک ساعت بیشتر نمیتونستیم از هم بی خبر باشیم. به ایشون گفتم با یکی بیاد و از نزدیک زندگیمم ببینن. رفتم دنبالشون و با خواهر بزرگشون اومدیم و از نزدیک زندگیمم نشون دادم. بعد آن سال نو شد و یه روز قرار گداشتیم دوتایی هم چرخی بزنیم و هم تصمیم و وقت عروسی بذاریم. اون روز که پانزدهم فروردین بود ناخودآگاه بینمون رابطه ی جنسی بوجود اومد و با اینکه خودم دوس داشتم بمیرم ولی ایشون رو دلداری دادم و گفتم من نامرد نیستم و همین امشب عقدت میکنم. گذاشتمش دم خونشون و با ناراحتی منتظر موندم بلکه اوکی کنه عقدش کنم و از این احساس بد بیرون بیام که خبری نشد و خودم زنگ زدم و گفتن دیگه با من کاری نداشته باش. اونقد دنبالش دویدم و سعی کردم برشگردونم که متاسفانه هر بار بیشتر غرورم شکست و له شدم. او اون موقع تا حالا همین کار رو کردم به امید اینکه هم این احساس عذاب از من دور شه هم ایشون رو وارد زندگیم کنم که همش از کار و زندگی عقب افتادم هیچ یه جورایی سبک شدم که متنفرم از خودم. خواهشا بگین من چجوری بتونم از این رابطه ی بی معنی خلاص شم راهی نمونده امتحان نکنم ولی عقلم مغلوب دلم می‌شود هربار دیگه بریدم و تلافی بار سنگین دلم رو روی ماشین خالی میکنم و هر بار خدا نجاتم می‌دهد. نظر شما هم اگر ممکنه امتحان میکنم بلکه خلاص شم. باتشکر

همه عشقو تجربه میکنن اما حس مزخرفیه البته عشق قبل ازدواج واقعا مزخرفه

سلام خسته نباشی من 20 سالمه تازه خدمتتو تموم کردم و باعث بانی خدمت رفتن من برمیگگرده به یه دختری از توی محلمون.من قبل خدمتت حدود چند ماهی باهاش دوس بودم خیلی هم دوسش دارم ولی خب به خاطر یه سری مشکلاتی دختره مجبور شد با یه پسری ازدواج کنه که خودش میگه هیچی علاقه ای به اون پسره نداره الن هم داره ازش داره طلاق میگیره و حالا خبرمو گرفته میگه بیا با هم دوس بشیم نمیدونم چیکار کنم و اینم در نظر بگیرین متاسفانه این دختره یکم هوس بازه با پسرای زیادی دوس بوده و با اینکه همه اینارو میدونم ولی بازم خیلییی دوسش دارم و بخاطر همین زندگی بدون اون برام بی معنیه لطفا راهنمایی کنید

بهتر راهکار اینه ک با خودت رو صادق باشی چون فک میکنم این چیزی ک تو وجود حس میکنی نسبت ب اون عشق نباش اگرهم باشه بابتش ضربه بدتری میخوری چون دختر مناسبی رو انتخاب نکردی

سلام من پسری 20 ساله هستم تازه خدمتتم تموم شده و باعث بانی خدمت رفتن من یه دختری بود که خیلیی عاشقش بودم که بخاطر یه داستاتی مجبور شد با یه پسره ازدواج کنه و منم مجبور شدم برم خدمت و چند ماه پیش همون دختره بهت زنگ زده میگه ازدواج من به اجبار خونوادم بود و من تا الن هیچ علاقه و رابطه ای به اون پسره ندارم و حالا هم دارم طلاق میگیرم و یه موضوع دیگه هست که باید بگم. که این دختره خیلیی هوس بازه و با پسرای زیادی رفیق بوده ولی بازم با اینحال نمیتونم فراموشش کنم و نمیتونم ابراز احساساتش رو نصبت به خودم باور کنم لطفا راهنمایی کنید

سلام من نزدیک یک ساله ک با یه دختر بودم اون عاشقم شدوحسشو بهم گفت منم کم کم عاشقش شدم خیلی همو دوس داشتیم ولی یکهفته ای احساس میکردم ک یطوری شده پاپیچش شدم بالاخره گفت من دوست دارم و عاشقت هستم ولی هیچ حسی به تو حتی خونوادمم ندارم نمیدونم چم شده ولی بهتره جدا بشیم ..این حرفش ک اصن انتظار نداشتم ازش داره داغونم میکنه از طرفیم میگم اگ التماسش کنم و بزور بیاد باز میتونه بره ..چیکار کنم ؟؟

سلام من دختری 14ساله هستم که با ی پسر تقریبا24سالش میشه از طریق واتساپارتباط دارم اون میگه دوسم داره ولی من اصلا بهش اعتماد ندارم چون هنوزم با دوس دختراشه بهش میگم نرو باهاشون میگه دوستشون دارم شش ساله باهمیم قبلا هر روز بهم پی ام میداد وای الان فقط وقتی استوری غمگین میزارم بهم پی ام میده من بخاطر عشق قبلیم دیگه نمیتونم ب هیچکس اعتماد کنم میترسم خیلی میترسم کمکم کنید چجوری میتونم بفهمم که اون واقعا دوسم داره یا نه بخدا از زندگی بیزارم همه فکرم نشده اون نمیدونم واقعا عاشقمه یا داره دروغ میگه تورو خدا کمکم کنید تا بفهمم واقعا دوسم داره یا نه

این پسر از دوست دختردارش جدا نشده و میگه که دو سشون دارم تو نباید بهش اعتماد کنی و این حسی که اون نسبت به تو داره الکیه

سلام من احسانم ۱۸سالمه مثل همیشه داشتم برای خودم بازیه کلش رویال میکردم و یک دفعه یه دختر بنام اذین وارد کردم سد و شد ابجیم و خیلی گرم شدیم بعد شد عشقم بعد ا ۲روز بهم گفت من باید بزور ازدواج کنم کلت کردیم ۲هفته بعد دوباره رل زدیم گفت تا ازدواج کنم باهم باشیم و بعد از وقتی که شمارو گرفته بودم قبل از اینکه عشقم شه گفت من بهارم ۱۶نبریز برام مهم نبود فرداییش رل زدیم بعد هم گات کردیم گفتم که بعد رل زدیم ۱هفته گذشت با یکی از دوستام صمیمی بود و از صبح تا شی تصویری حرف میزدن دوستم هم از رلش جدا شده بود فهمیدم دوستم که بهترین دوستم بود به عشقم علاقه داره و داره به سمتش میره و روز تولدم فهمیدم اینا باهمن هستن برام خیلی سخت بود و چند باری خواستم خودکشی کنم و ولی داداشم جلومو می گرفت ۲هفته گذشتو هنوزم افسرده بودم و گریه و دوباره زدن دست با تیغو خط انداختن یه روز اومد پیویم و منو از هرجا فکر کنین بلاک کرده بود ا وات اپ از بلاکی درم اورد و گفت از زندگیم برو بیرون چرا به مادرم گفتی من با علیمو اینا و گفتم دوست داشتم گفتم اسلن میخواستم از اول برو باهاش الان ۱سال ا این موزو میگذره و من هنوزم عاشقسمو عکساشو می بینم و چتامون رو نگاه می کنم تروخدا یکی بهم راه حل نشون بده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شما می توانید بصورت آنلاین با روانشناسان فول فکر گفت و گو کنید

CopyRight &copy 2018, Fullfekr. All Rights Reserved For Fullfekr

 

 

اگر شما با چاقو دستتان را ببرید و یا اگر به زمین بخورید و سرتان بشکند بعد از مدت یکی دو ماه کاملا بهبود یافته و اثرات آنها هم از بین می روند. اما ضربه های روحی روانی برای بهبودی به مدت زمان بسیار زیادتری نیاز دارند.

شکست عشقی

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

بنابراین باید بگوییم گروه دیگری که ازدواج با آنان مناسب نیست، افرادی اند که از روابط گذشته خود هنوز التیام نیافته اند. کسانی که در عشق خود شکست خورده اند و یا از پسر یا دختری بی وفایی دیده اند تا مدتها نسبت به جنس مخالف حالت انزجار دارند و نمی توانند احساسات و عواطف خود را به افراد دیگری نشان دهند.

اولین توصیه و پیشنهاد این است که باید مدتی صبر کنید و تا زمانی که هنوز از روابط گذشته التیام نیافته اید در ازدواج با دیگری داخل نشوید.

متاسفانه در اینجا ذکر این نکته نیز لازم است که در بسیاری از موارد افراد بعد از اینکه در یک رابطه با مشکل دچارشده و ضربه روحی شدیدی نیز متحمل شده اند به منظور درمان خود و رهایی از احساس تنهایی، انتخاب شتابزده ی دیگری مرتکب می شوند که معمولا این انتخاب دوم نیز با شکست مواجه می شود زیرا اولابدون مطالعه و تحقیق و خیلی شتابزده صورت می گیرند و ثانیا درد و رنج های ناشی از روابط قبلی به فرد اجازه تحکیم روابط جدید را نمی دهند.

متاسفانه یک ایده و تصور کاملا نادرست در جامعه ما وجود دارد و آن این است که ازدواج را درمان کننده مشکلات روحی و روانی و رفع کننده احساس تنهایی می دانند. بله، ازدواج شور و شعف و شادی‌های زیادی به دنبال دارد، عزت نفس شما را افزایش می دهد و وقتی که همسرتان به شما احترام می گذارد و شما را دوست می دارد شما نیز برای خود ارزش بیشتری قایل می شوید و خود را انسانی دوست داشتنی می دانید؛ اما همه این شرایط وقتی به وجود می آیند که شما قبل از ازدواج از نظر روحی سالم باشید.به عبارت دیگر ازدواج با تمام نکته های مثبت فوق چون شما را با یک تغییر شرایط روبه رو می کند خواه، ناخواه استرس هایی نیز به دنبال دارد حال اگر شما از قبل با مشکلات روحی و روانی درگیر باشید، این استرس ها شدت مشکلات شما را بیشتر خواهند کرد. پس اگر چنانچه در ازدواج قبلی خود شکست خورده اید، راه حل مشکل شما این است که باید صبر کنید تا مدتی بگذرد و به احساس آرامش درونی و پایدار برسید و بعد از آن تصمیم به انتخاب همسر بگیرید در غیر این صورت باز هم در رابطه نامساعد دیگری وارد خواهید شد.

افرادی که در روابط قبلی خود هنوز التیام نیافته اند ویژگی های زیر را دارا خواهند بود.

الف- خشم و انزجار شدیدی نسبت به معشوق قبلی خود در دل دارند

به این افراد باید با احتیاط نزدیک شد چون به علت خشم بیش از حد به نامزد قبلی توانایی عشق ورزیدن به شما را نخواهند داشت. و از آن مهم تر اینکه خشم و انزجار قبلی نهایتا بر روی شما منعکس خواهد شد.

نزدیک شدن به این افراد مانند نزدیک شدن به افرادی است که تازه از یک صحنه زد و خورد جسمی بیرون آمده اند، به حدی عصبانی و غیر قابل کنترل هستند که هر رفتاری از خود نشان می دهند. این افراد احتمالا خشم سرکوب شده خود را به هر فردی که بتوانند منتقل می کنند.

ب- هنوز نسبت به همسر قبلی خود احساس گناه می کنند و خود را مقصر می دانند

در اولین روزهای آشنایی با نامزد خود باید نکته مهمی را توجه داشته باشید و آن هم روابط قبلی نامزد شماست. زندگی مشترک به شرطی دوام و استحکام می یابد که در آن شخص ثالثی وجود نداشته باشد. اگر نامزد شما هنوز درگیر روابط با همسر یا نامزد قبلی اش می باشد، بدانید که در روابط خطرناکی وارد شده اید و در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

چنانچه نامزدتان احساس گناه می کند و نسبت به نامزد قبلی خود احساس تاسف دارد، این احساس او حتما با قابلیت و توانایی او در وادادن و تسلیم شدن به رابطه جدیدش تداخل خواهد کرد.

این حالت همچنین «مثلثی » ایجاد خواهد کرد که شما تنها یک رأس آن خواهید بود. حتی اگر نامزدتان هیچگونه تماس مستقیمی نیز با نامزد قبلی خود نداشته باشد، همواره سه نفر در این رابطه وجود خواهند داشت نه دو نفر. چنانچه اگر با کسی آشنا شدید که این توصیف درباره او صدق می کند، تنها هنگامی با او درگیر شوید که به رابطه قبلی خود پایان داده باشد.

در ضمن به او بگویید که هرگاه احساسات خود را در ارتباط با فرد قبلی زندگی خود حل و فصل کرد، به شما فکر کند. در غیر این صورت با نامزد قبلی او در یک رقابت خواهید بود و این محال است که با یک خاطره رقابت کنید و برنده باشید. خصوصاً اگر این خاطره، خاطره ای خوشایند، همدلانه و همفکرانه بوده باشد.

ج- هنوز رنجش خاطر و آزار و اذیتی که رابطه قبلی خود دیده است، فراموش نکرده است و یا از ضربه عاطفی که خورده است در شوک روحی به سر می برد

از ازدواج با افرادی که هنوز از ضربه های عاطفی قبلی در شوک روحی به سر می برند خودداری کنید به آنها باید وقت بدهید تا خود را التیام دهند. چون اگر سریعاً در چنین رابطه ای قدم بگذارید، برای خود یک الگو و انگاره منفی انتخاب کرده اید.

علت اصلی اینکه این نوع روابط معمولا با شکست مواجه می شوند این است که نامزدتان شما را از روی فکر و تأمل انتخاب نکرده است، بلکه شتابزده و فقط برای رهایی از احساس تنهایی و نجات از مشکلات روحی، درگیر رابطه با شما شده است. واضح است که چنین رابطه ای خیلی سریع از بین می رود و هیچ نوع امیدی به پایداری آن وجود ندارد. پس قبل از هرگونه آشنایی ابتدا از روابط قبلی فرد سوال کنید.

منبع:تبیان

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


عوارض خطرناک لیزر موهای زائد


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


ارسال محرمانه محصولات جنسی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


دانستنی های سلامت واژن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

با کسی که به تازگی از رابطه ای بیرون اومده چطور باید برخورد کنیم؟

برای درد و دل کردن باهاش از چه کلمات و جملاتی استفاده کنیم که اون رو بیشتر ناراحت نکنیم؟

چی بگیم یا چه کارهایی بکنیم که دردش کمتر بشه؟ یا به قولی نمک رو زخمش نباشه!

موقع واکنش های عصبی اون شخص مثل غذا نخوردن و گریه کردن باید چه واکنشی نشون داد؟

اگر ناراحتیمون رو با گریه کردن بهش نشون بدیم موثره یا فقط دردش رو بیشتر میکنیم؟

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

جنسیت خیلی مهمه تو این وضعیت ولی عموما میتونید از کسائی که توی محیط خوابگاهی هستن راهنمائی بگیرید چون برخورد زیادی با این مسائل داشتن. یه سری کارها هست که اکیدا نباید انجام بشه و اونها مهمترن. نصیحت از مهمترین اونهاست. برحسب شناختی که دارید میتونید بهش کمک کنید اگر که بدونید از نظر شخصیتی فرد احساس میکنه در ضعف شدید قرار داره. هر عمل غیرمستقیمی که بهش کمک کنه تا این احساس ضعف رو برطرف کنه خیلی مفیده به نظرم. در مورد آقایون پیچیدگی کمتری وجود داره. ما معمولا با وارد کردنش توی بازیهای مختلف سعی میکردیم روحیه رو برگردونیم. اگر که به نحوی غیرمستقیم به طرف نشون بدید که اتفاق عجیبی نیوفتاده و برای خیلیها پیش میاد، میتونه در کمتر افسرده شدن موثر باشه.

این دستورالعمل رو صرفاً به عنوان یک روش غیرکارشناسانه مطرح میکنم. برای بقیه ماجرا اگه وضعیت خیلی حاد باشه حضور یه متخصص الزامیه .
شاید مهمترین کاری که باید انجام بشه گوش دادن به حرفها، درددلها، خاطرات و … باشه. شاید لازم باشه که شما دست به کار نشین و بذارید خودش شروع به صحبت کنه(اینجوری گارد کمتری نسبت به صحبت کردن میگیره و حس فضولی کردن از جانب شما هم بهش دست نمیده).
این گوش دادن باید با تمام وجود باشه و نه از سردلسوزی. تمام وجود یعنی صحبتاش رو کلمه به کلمه گوش میکنی و جایی اگه نیاز به ادامه صحبت داره همراهی میکنی.
از همه مهتر اینکه در خلال صحبتها به هیچ وجه راه حل و مشورت داده نشه. معمولاً راه حل ها مصرف شخصی دارن و جز اینکه کار رو خرابتر کنن فایده ای ندارن.
شاید بد نباشه بعد از اینکه صحبتاش تموم شد و یه دل سیر حرف زد برداشتهایی که خودتون از صحبتاش داشتین رو بهش بگین و اینجاس که معلوم میشه چقد به حرفاش گوش دادین: “من برداشتم از اینجای صحبتت این بود که …”

بازم میگم: راه حل دادن اصلاً خوب نیست.

اگر قطع ارتباط از سمت طرف مقابل بوده:

با کسی که به تازگی از رابطه ای بیرون اومده چطور باید برخورد کنیم؟

اگر علایق و سرگرمی هاش رو می شناسید:بعد از مدتی که از سوگواریش گذشت (و یا به عبارت بهتر : زمان هایی که کمی سبک تر هست) به سمت این سرگرمی ها ببریدش : مسافرت، پیاده روی، کوه و …

برای درد و دل کردن باهاش از چه کلمات و جملاتی استفاده کنیم که اون رو بیشتر ناراحت نکنیم؟

بهش نگید: مهم نیست به درک( چون اولا مهمه واقعا و دوم اینکه خودش میفهمه به مرور ). چون واقعا یه تکانه شدید هست برای فرد

اما میشه عباراتی به کار برد که مسئله رو براش کوچک کرد و از حالت فاجعه درش آورد:

1- اگر جمعیت دنیا 8 میلیارد آدمه الان جز اون (فرد مورد نظر) 7.999.999.999 آدم دیگه وجود دارن.

2-یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانه.

3-به سمت آگاهانه نگاه کردن ببریدش با حرفاتون: احساسات شناورن. اصل موضوع که وجود خود شخص هست، همیشه بوده اما احساس عشق ممکنه تا چندین ماه قبل وجود نداشته بوده و حالا هم وجود نداره.

4- بهتره با خودش کنار بیاد چون راه دیگه ای وجود نداره. و خودش رو دوست داشته باشه… اون روح درونش گناه داره بخواد انقدر ناراحت بشه. همدلی با خود.

5- به این نقطه رسیدن سخته اما شدنیه: حیف نیست آدم همه زندگی و تمرکزش و این فرصت کوتاه ولذت هاش رو صرف وجود و حضور یه آدم بکنه؟

چی بگیم یا چه کارهایی بکنیم که دردش کمتر بشه؟ یا به قولی نمک رو زخمش نباشه!

از تداعی خاطرات و یادآوری (موسیقی، مکان و …) برای مدتی که شخص سوگواره خودداری کنید.

موقع واکنش های عصبی اون شخص مثل غذا نخوردن و گریه کردن باید چه واکنشی نشون داد؟

بذارید راحت باشه. تا حد نرمالش طبیعیه.

اگر ناراحتیمون رو با گریه کردن بهش نشون بدیم موثره یا فقط دردش رو بیشتر میکنیم؟

عالیه همدلی در نقطه اوج…

اینها اینا تجربیات بود… ممکنه بعضیاش غلط باشه!!!

به طور کلی باید از بیوفائی دنیا براش بگین و یاد آوری کنین که عشق های بزرگ هم آخرش به وصال منجر نشده این خاصیت عشق عمیقه که آخرش نا کامیه

و اگر طرف مذکر بود براش لیلی و مجنون نظامی رو بخونین مخصوصا اون قسمتی که دائی مجنون به ملاقات مجنون میره و برای دلسرد کردن مجنون از بی وفائی جنس مونث میگه

زن گر نه یکی هزار باشد / در عهد کم استوار باشد
چون نقش وفا و عهد بستند / بر نام زنان قلم شکستند
زن دوست بود ولی زمانی /تا جز تو نیافت مهربانی
چون بر در دیگری نشیند / خواهد که دگر ترا نبیند
زن میل زمرد بیش دارد / لیکن سوی کام خویش دارد
بسیار جفای زن کشیدند / وز هیچ زنی وفا ندیدند
البته اینها نظرات دائی مجنون هست و به بنده ارتباطی نداره!!!

قدرت گرفته از دیسکورس، بهترین نمایش با جاوا اسکریپت فعال.

همیشه شکست عشقی و پایان یک رابطه می تواند آسیب های فراوانی داشته باشد به خصوص اگر فرد غافلگیر شود و در چنین شرایطی فراموش کردن و بازگشت به زندگی کار دشواری است ، پیشنهاد ما در این بخش از نمناک استفاده از جملاتی است که روانشناسان برای افرادی که در مرحله ی بعد از شکست عشقی قرار دارند توصیه میکنند.

«من خودم را دوست دارم»

گفتن این جمله و تاکید بر آن ضروری است . اگر در زندگی خطا و یا غفلت هایی داشته ایم ما مسئول کارهای خود و یا مقصر انجام آن هستیم اما ما نباید به خاطر کارهای گذشته و انتخابات آن خود را سرزنش کنیم و از آن پشیمان شویم.

«من باید شاد باشم»

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

سعی کنید در لحظات سخت به خودتان یادآوری کنید که شما باید شاد باشید و برای تغییر روحیه تان حتی اگر شده یک لبخند کوچک بزنید زیرا لبخند می تواند سبب کاهش ضربان قلب فرد در مواقع استرس زا، شود.

«لعنت به او»

در برخی مواقع استرس ، بیان جمله ای مانند «لعنت به او»، شدت درد و رنج را کاهش می دهد و تاثیر مثبتی بر روحیه فرد می گذارد پس این جمله را فریاد بزنید تا آرامتر شوید.

«من از مدل موهای او متنفرم»

اگر از یکی از عادت های طرف مقابلتان متنفرید به جای فراموش کردن و نادیده گرفتن، بر آن رفتارحتی اگر کوچک و ناچیز باشد، تاکید کنید. این کار به شما یادآوری می کند که طرف مقابل تان کامل و بی نقص نیست .افرادی که بعد از جدایی، نکات منفی شریک زندگی شان را می بینند کمتر از دیگران افسرده می شوند.

«من بدون او، بهترم زیرا…»

کارهایی را که به آنها علاقه دارید اما در طول رابطه، به این دلیل که همسرتان انجام آن کارها را دوست نداشته ، از آنها اجتناب می کردید، انجام دهید. این کارها حتی اگر کوچک باشند، مثل خوردن یک میوه یا غذا و…. که به دلیل آلرژی همسرتان از خوردن آن اجتناب می کردید ، به شما حس مثبتی منتقل خواهند کرد.

«چند روز از جدایی مان گذشته و حال من احساس می کنم که…»

با گفتن این جمله یادآور آن می شوید که با گذشت ساعت ها، روزها و حتی ماهها از آن روز جدایی به وضوح احساس شما تفاوت کرده است . در نظر داشته باشید احساسات شما صادق تر و با اعتمادتر از افکارتان هستند، بنابراین به ندای قلب تان اعتماد کنید.

«من بهتر از او پیدا خواهم کرد»

بیان این جمله اگر بر منحصر بفرد بودن او اعتقاد داشته باشید ، مشکل است اما می تواند باور شما را به مرور زمان تغییر دهد و شما را با فردی آشنا می سازد که عشق خود را بیشتر به شما ابراز می کند و با شما مهربانانه تر رفتار خواهد کرد.

شکست عشقی از مسائل ناگواری است که ممکن است برای هر زن و مردی رخ دهد. عشق یک طرفه، شتاب زدگی قبل از وارد شدن به روابط عاشقانه، فرار از تنهایی و غیره همگی از عوامل شکست عشقی می باشد که ممکن است قبل یا بعد از ازدواج دختر و پسر اتفاق بیفتد.

فراگیر شدن این مسئله در شبکه های اجتماعی با مشاهده انواع عکس نوشته غمگین در پروفایل افراد کاملا محسوس است. این افراد سعی می کنند با استفاده از پست ها و عکس نوشته عاشقانه غمگین یا تیکه دار اندوه خود را کاهش داده یا به طور غیرمستقیم پیام خاصی را به طرف مقابل انتقال دهند.

اگر چه آثار شکست عشقی در زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما اکثر آن ها حس می کنند دنیا به پایان رسیده، دست از علایق خود می کشند، نسبت به کار یا تحصیل بی تفاوت می شوند، از دوستان و خانواده گوشه گیری و خود را در افسردگی غرق می کنند.

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که اخیرا به رابطه عاطفی خود پایان داده یا عشق تان شما را ترک کرده است؟ بدون شک دوران سختی را می گذرانید اما با گذشت زمان و کمی تلاش، می توانید بر غم و اندوه غلبه کرده و از زندگی لذت ببرید.

اولین چیزی که بعد از جدایی، افراد به آن تاکید می‌کنند، «فراموش کردن» است. اما واقعیت این است که در روان ما چیزی به عنوان فراموش کردن وجود ندارد. در واقع ناخودآگاه ما، مسئولیت افکار و خاطراتی که به گمان خودمان فراموش‌شان می‌کنیم را برعهده می‌گیرد و آنها را در خود نگه می‌دارد. پس اگر می‌خواهید دوری از او شما را آزار ندهد، به «فراموش کردن» رو نیاورید. چرا که تلاش برای از بین بردن موضوعات به‌ خصوص موضوعات ناراحت کننده تنها به انکار و سرکوبی منجر می‌شود و می‌تواند تا پایان عمر ما را آزار دهد.

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

نکاتی که کمک می کند تا با کمترین آسیبی این دوره را پشت سر بگذارید:

قبل از اینکه ژست انسانی قوی را به خود بگیرید و ادعا کنید که نمی‌گذارید احساسات بر شما غلبه کنند، فراموش نکنید که هر چه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آن‌ها رها می‌شوید. راه سالم‌تر، عاقلانه‌تر و مسئولانه‌تر این است که در مورد احساساتِ همواره درحال تغییرتان صداقت داشته باشید (ابراز احساسات). یکی از راه‌های کنار آمدن با شکست عشقی این است که دل‌شکستگی خود را بپذیرید و فراموش نکنید که گریه کردن به درمان قلب شکسته و فراموش کردن شکست عشقی کمک می‌کند.

اگر سوگواری شما برای این از دست دادن بیش از اندازه طول کشیده است، باید به دنبال دلیل این اتفاق در خودتان بگردید. آن فرد چه ویژگی‌هایی داشت که نمی‌توانید از او بگذرید و در آن رابطه چه چیز‌هایی را به دست می‌آوردید که نمی‌توانید از آنها بگذرید؟ در هر رابطه‌ای احتمال از دست رفتن هم هست. اما اگر شما یک نفر را نمی‌توانید فراموش کنید و خاطراتش را رها کنید باید برای خودتان به دنبال دلیل این اتفاق بگردید. احتمالا در این رابطه نیازی از شما ارضا می‌شده و تا به دنبال راهی تازه برای پاسخ‌گویی به آن نیاز نگردید، نمی‌توانید برای زندگی‌تان قدم تازه‌ای بردارید.

حتما بخوانید : علائم افسردگی – ۱۰ نشانه که نباید از کنار آنها ساده گذشت

بعد از شناختن نیازهایی که در آن رابطه ارضا میشديد، باید به دنبال راهی دیگر برای برطرف کردن آن نیازها بگردید. اگر آن نیازها واقعی بوده است، باید در جای دیگری راهی برای پاسخ گفتن به آنها را جست‌وجو کنید و اگر کاذب بوده است، باید در خودتان دلیل این نیازهای غیرمنطقی و تغيير را جست‌و‌جو کنید. 

گاهی در کنار آمدن با شکست عشقی خود خوب پیش رفته‌اید، برای مدتی دیگر به آن فکر نکرده‌اید و در مورد شور و عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه ندارید، ولی نگاهی سریع به حساب کاربری طرف مقابل در رسانه‌های اجتماعی شما را ماه‌ها به عقب برمیگرداند. با دیدن حساب او فورا احساس ناراحتی می‌کنید یا به خودتان می‌گویید که او شادتر از شماست یا توانسته فرد دیگری را پیدا کند. اگر چه این ممکن است درست باشد، ولی نباید به چیزهایی که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد کنید؛ به‌علاوه، این مسئله نباید برای شما اهمیتی داشته باشد. شما تنها زمانی واقعا به رابطه‌ی قبلی‌تان پایان می‌دهید و شکست عشقی خود را فراموش می‌کنید که تمام ارتبا‌ط‌هایتان با او را در تمام جنبه‌ها، ازجمله رسانه‌های دیجیتالی قطع کنید.

رسانه‌های اجتماعی نادیده‌ گرفتن رابطه‌ی عاشقانه‌ی قبلی را بسیار دشوار کرده‌اند. بنابراین اولین چیزی که تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و مربی روابط) توصیه می‌کند، حذف کردن طرف مقابل از فهرست دوستان و تماس‌ها، دست‌کم تا زمانی است که او را فراموش کرده‌ یا پذیرفته‌اید که صفحه‌ی او را بررسی نکنید. «به‌علاوه، باید مراقب صفحات یا پست‌های دوستان مشترک‌تان نیز باشید، چون ممکن است که در این صفحه‌ها تصاویری از شریک سابق‌تان را ببینید، از خبرهای مربوط به او مطلع شوید یا از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدید او باخبر شوید.»

حتما بخوانید: نقش دارو در جلوگیری از افسردگی و استرس پس از سانحه

گاهی به این دلیل نمی‌توانید همسر قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز هم همیشه در فکرش هستید. شما نباید همچنان با او وقت بگذرانید و دوست باشید. مثلا وقتی برنامه‌ی مورد علاقه‌اش در تلویزیون پخش می‌شود، برایش پیامک نفرستید. راحت‌ترین و سالم‌ترین راه برای فراموش کردن یک فرد این است که مرزهای مشخصی را با او ایجاد کنید. گرچه درست است “هر که از دیده برود لزوما از دل نمی‌رود”، ایجاد فاصله‌ای آگاهانه و تعمدی میان شما، بدون شک فرایند کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن طرف مقابل را ساده‌تر می‌کند.

برای اینکه به‌ سرعت کسی را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را به‌ یاد شما می‌اندازد، دور بریزید. مجله‌ها و مسواک او را که هنوز در گوشه‌وکنار خانه‌تان مانده دور بریزید. از او نخواهید که وسایل‌تان را به شما برگرداند. از تشویق کردن تیم او دست‌ بردارید. لباس‌ها و وسایل او را در خانه نگه ندارید. گریه کنید و بدون وجود هر چیزی که شما را به‌ یاد گذشته می‌اندازد، دوباره از نو شروع کنید. هر چیزی مانند هدیه‌ها و یادگاری‌های کوچک و ارزان‌قیمت، کارت‌پستال‌ها یا نامه‌ها و حتی لباس‌هایی که زمانی به او تعلق داشته‌اند، باید دور ریخته شوند. کولمن می‌گوید: «همه‌ی اینها یادگاری‌هایی هستند که احساساتی شدید و خاطراتی را در ذهن‌تان ایجاد می‌کنند که منتهی‌ به عقده‌های روحی می‌شوند.»

اگر میپرسید که چطور می‌توانید شکست عشقی خود را فراموش کنید، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که باید بردارید، پذیرش تصمیمِ گرفته‌ شده است. فرقی نمی‌کند که شما جدایی را انتخاب کرده‌اید یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی کنید. دیگر لحظه‌به‌لحظه‌ی رابطه‌تان را ارزیابی و نقد نکنید و فکرتان را به کارهایی که می‌توانستید یا باید انجام می‌دادید، مشغول نکنید. دیگر به‌ دنبال دلیل و توضیح نباشید و یاد بگیرید که قطعیت جدایی خود را بپذیرید.

هیچ چیزی مانند ورزش کردن ذهن تان را از مشکلات دور نمی کند. (حتی اگر هر قدمی که می دوید بگویید “من از ورزش متنفرم, من از ورزش متنفرم.”) هر موقع بعد از ظهر که از سر کار به خانه بر گشتید برای پیاده روی یا ورزش بیرون بروید. یا قبل از اینکه صبح ها به سر کار بروید باشگاه بروید. اگر باشگاه بروید, بدنتان خوش فرم تر می شود, و شانس اینکه با فرد جدیدی آشنا بشوید بالاتر می رود (البته وقتیکه کاملا دوباره آمادگی اش را داشتید)!کیسه بوکس باشگاه را به‌یاد می‌آورید؟ بهتر است از آن استفاده کنید. این که روزها روی تخت بخوابید، فقط باعث می‌شود که از خودتان نفرت داشته باشید. اجازه ندهید که این جدایی، سستی و تنبلی شما را توجیه کند. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار ناخوشایند را دور بریزید. برای نمونه، به گروه فعالی بپیوندید، در تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان بسکتبال بازی کنید. حتی پیاده روی هم برای جسم و روح‌تان خوب است. وقتی فکرتان درگیر و قلب‌تان خسته است، کمی هوای تازه می‌تواند اثر زیادی داشته باشد.

حالا که مجرد هستید، از زمان و آزادی بیشتری که این موقعیت برای‌تان ایجاد کرده، استفاده کنید. از زمانی که با نامزدتان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ با دوستان‌تان بیرون بروید، در کلاسی شرکت کنید، وقت بیشتری را با خانواده‌تان بگذرانید و از انجام کارهایی که قبلا نمی‌توانستید انجام بدهید، لذت ببرید. یکی از راه‌حل‌های تأثیرگذار فراموش کردن شکست عشقی این است که شادی و خوشبختی را در حوزه‌های دیگری جست‌وجو کنید. به فصل جدید زندگی‌تان به چشم شروع تازه‌ای نگاه کنید. نظم و ترتیبی به زندگی‌تان بدهید. خودتان را رها کنید. به رؤیاها، اولویت‌ها و مواردی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشته‌اید فکر کنید و آنها را دنبال کنید.

به این دلیل که با شریک زندگی سابق تان زیاد وقت صرف می کردید, ممکن است علاقمندی تان به حاشیه رفته باشد. می توانید شب ها در رختخواب بجای صحبت هایی که با شریک زندگی سابق تان داشتید کتاب خواندن را جایگزین کنید. از این فرصت برای کشف علاقه مندی هایتان و تبدیل شدن به کسی که قبلا بودید استفاده کنید.

البته ممکن است که این مورد، ناخوشایند و بی‌رحمانه به‌نظر برسد، ولی اگر می‌خواهید فقط یکی از روش‌های فهرست‌ شده در اینجا را انجام بدهید، آن یک روش حتما همین مورد باشد. وقتی خاطرات در سرتان می‌چرخند، همه‌چیز گیج‌کننده می‌شود. وقتی احساساتی می‌شوید و به رابطه‌ی قدیمی‌تان حالتی رؤیایی و آرمان‌گرایانه می‌دهید، بسیاری از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. ولی اگر فهرستی از حقایق را بنویسید، شامل چیزهایی که گفته است یا رفتارهایی که با شما داشته است، به جایی می‌رسید که با خودتان فکر کنید، چرا در مورد کسی که چنین رفتارهای وحشتناکی با من داشته این‌طور رمانتیک فکر می‌کنم؟

صرفنظر از اینکه در رابطه تان چه اتفاقی افتاده است, هیچ کینه ای در دلتان نگه ندارید. همه ما اشتباه می کنیم, و وقتیکه شدت این احساسات خیلی زیاد است, افراد صدمه می بینند. نفرتی نسبت به طرف مقابل در دلتان نگه ندارید و از بدی های شریک سابق زندگی تان با دیگران صحبت نکنید. دیگر هیچ موقع اجازه ندهید شریک سابق زندگی تان بروی شما اینچنین تاثیر داشته باشد. اجازه بدهید تا این احساسات منفی از بین بروند و در عوض فرصت عشق در آینده و شادی را در آغوش بگیرید.

مجسم کردن رابطه‌ی مرده‌ی خود، تاکتیکی برای فراموش کردن شکست عشقی است. تمرین‌های تجسم یا حتی آویزان کردن تصاویر به برانگیختن تلنگری ذهنی که موجب ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود، کمک کند. می‌توانید تابوتی را مجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که رابطه‌ی قدیمی‌تان داخل آن تابوت قرار دارد. یا تصویر نعش‌کش یا اسکلت را در دفتر کار یا کنار تخت‌خواب‌تان آویزان کنید. قراردادن این نمادها در اطراف‌تان باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود.

با برقراری ارتباط با دوستان و برگشتن به جمع‌های اجتماعی‌تان راحت‌تر می‌توانید رابطه‌ی قدیمی‌تان را فراموش کنید. دوباره با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌هایی با آنها بریزید؛ حتی اگر تمایلی ندارید که با آنها جایی بروید. با انجام این کار فرصتی پیدا می‌کنید که دوباره با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، کمی شاد باشید و احساس کنید که طبیعی و عادی‌تر شده‌اید. وقتی احساس خیلی بدی دارید، دوستان‌تان می‌توانند حمایتگر شما باشند. همچنین می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید درمورد جزئیات رابطه و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از بازخوردها و نظرات آنها استفاده کنید. براون می‌گوید: «از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند که بر زخم‌هایتان غلبه کنید و برای شروع دوباره زندگی گام‌هایی بردارید.»

دقیقا به همان سادگی که خودتان را بواسطه یک رابطه شکست خورده از دست دادید, خیلی راحت است که ارتباط تان را با دوستانتان هم از دست بدهید. زن و شوهر بودن یعنی اینکه زمان زیادی را با هم سپری می کنید, و هر چقدر با شریک زندگی لذت بیشتری ببرید ممکن است زمان کمتری را با دوستانتان سپری کنید. مجرد بودن هم به این معناست که می توانید اوقات بیشتری را با دوستانتان سپری کنید. از این فرصت پیش آمده برای بدگویی از شریک زندگی سابق تان استفاده نکنید, یا حتی از زمان رابطه و یا جدایی تان هم حرفی نزنید. از این زمان برای تعامل سازنده و لذت بردن استفاده بکنید.

وقتی احساس خیلی بدی دارید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام بدهید این است که برای بهبود سلامتی روحی و جسمی خود تلاش کنید. رژیم‌ غذایی سالم و جدیدی را شروع کنید تا احساس بهتری در مورد سلامتی‌تان داشته باشید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه‌تان شرکت کنید تا بتوانید افراد جدیدی را ملاقات کنید و افق دیدتان را گسترده‌تر کنید. به سفر بروید. کارهایی را انجام بدهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت‌ به خودتان پیدا کنید. فعال بودن، روش بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن به ایجاد و تقویت عزت نفس و نیز افزایش اعتماد به نفس دوباره است. با داشتن چشم‌اندازی جدید، ادامه‌ی حرکت بسیار آسان‌تر می‌شود.

چیز عجیبی نیست که ماهیت فردی تان را در یک رابطه از دست بدهید, وقتیکه بجای “من” باید “ما” باشید. این نوع فروپاشی یعنی اینکه باید زمان کافی بدهید تا خودتان را مجددا پیدا کنید. شوی تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه کنید, غذای مورد علاقه تان که شریک زندگی سابق تان بدش می آمد درست کنید. این نوع وقت گذراندن بهترین فرصت است که خود قبلی تان را کم کم یادتان بیاید, با در کنار شریک زندگی سابق تان بودن چه شخصیتی داشتید, می خواهید در آینده چه کسی بشوید. حالا دیگر مجرد هستید و دارید یک رابطه شکست خورده را پشت سر می گذارید؛ این تمام چیزی است که در مورد شما وجود دارد!

به قول معروف: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» معمولا این گفته‌های کلیشه‌ای کمک زیادی به درمان قلبی مجروح نمی‌کنند، ولی این یکی می‌تواند مفید باشد. حتی اگر فرد عزیزی را از دست‌ داده‌اید، شاید فرد دیگری که حتی ممکن است بیشتر از او برای شما مناسب باشد، درست در اطراف‌تان باشد. درست است، شاید فرد سابق زندگی شما فوق‌العاده بوده است، ولی شاید کسی که در آینده وارد زندگی‌تان خواهد شد، حتی از او هم عالی‌تر باشد. به‌ جای اینکه در مورد گذشته‌تان افسوس بخورید، وقت زیادی را برای رؤیاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، صرف کنید. گذشتن و فراموش کردن رابطه‌ای قدیمی، آسان نیست.

فراموش کردن گذشته به این معنی است که باید قلب‌تان را به روی فرد تازه‌ای باز کنید. باید در هر لحظه‌ای، انتظار پیدا کردن عشقی جدید را داشته باشید. به جلو پیش رفتن و پیش‌بینی کردن آینده باعث می‌شود که نگاه به گذشته و افسوس خوردن را کنار بگذارید. رابطه‌ی عاشقانه می‌تواند در هر جایی و هر زمانی ظاهر شود. وظیفه‌ی شما این است که وقتی با آن مواجه می‌شوید، خوشحال و آماده باشید، نه اینکه همچنان در گذشته‌تان گیر کرده باشید.

می‌دانم که این مورد نسبتا ساده به‌ نظر می‌رسد، ولی توجه به آن بسیار مهم است. دکتر گری براون، متخصص روابط عاطفی می‌گوید: «بهترین راه برای فراموش کردن این است که تمام راه‌های تماس، از جمله ملاقات‌های شخصی را حذف کنید.» یعنی به فکر مشاجره و درگیری در کافی‌شاپ یا باشگاه ورزشی محل زندگی‌تان نباشید. اگر هنوز هم در مکان‌هایی او را ملاقات می‌کنید، شاید لازم باشد که برنامه‌هایتان را تغییر بدهید.

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم

تصور کنید که وقتی از غصه خوردن برای از دست دادن همسر سابق‌تان دست بردارید، زندگی‌تان چقدر خوب خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید: «هرچه جزئیات بیشتری را مجسم کنید، احتمال اینکه به رؤیای جدیدتان جان ببخشید نیز بیشتر خواهد بود.» اگر برایتان مفید است، جایی را به تابلوی آرزوهایتان اختصاص دهید، یعنی مثلا روی قسمتی از یک دیوار، عکس‌ها و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهای‌ شما را توصیف می‌کنند.

این یکی بسیار مهم است. قانون تماس نگرفتن را شروع کنید و تا زمانی‌که از غصه خوردن دست‌ برداشته‌اید و به جایی رسیده‌اید که پذیرفته‌اید همه‌ چیز تمام شده است، آن را ادامه بدهید. کولمن می‌گوید: «تا زمانی‌که پیش خود استدلال می‌کنید که احتمال کمی وجود دارد که همسر سابق‌تان هنوز هم نسبت‌ به شما احساسی داشته باشد، نگران این باشد که چه کار می‌کنید یا بخواهد بداند که در زندگی‌تان چه می‌گذرد، نمی‌توانید چرخه‌ی دل‌مشغولی و همیشه فکر کردن به او را قطع کنید.»

آمیکا گربر، متخصص روابط بلندمدت، برای وبسایت TruthFinder توضیح می‌دهد: وقتی با جدایی سختی روبه‌رو هستید، حس می‌کنید جایی که در آن زندگی می‌کنید، یادآوری همیشگی و ثابتی از رابطه‌ای است که از دست‌ داده‌اید. «گاهی بهترین راه برای رهایی از عادتی آزاردهنده (ترک عادت بد) این است که چیزی به‌شدت متفاوت را امتحان کنید. به سفری که همیشه آرزویش را داشته‌اید بروید. برای همراهی با خود بهترین دوستان‌تان را دعوت کنید یا بهتر از آن، به‌ تنهایی سفر کنید. هیچ چیزی آزادتر و رهاتر از سفر کردن به‌ تنهایی نیست و باعث می‌شود به‌ یاد بیاورید که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.»

گربر می‌گوید اگر با شریک سابق‌تان در یک جا زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه‌تان شما را به‌ یاد او می‌اندازد و فراموش کردن او سخت است. «اگر مدت قرارداد اجاره‌تان تقریبا تمام شده است، به فکر نقل‌مکان به محله‌ی جدیدی در شهرتان باشید تا شروع تازه‌ای داشته باشید. یا دست‌کم بعضی از اسباب و لوازم خانه را جابه‌جا و دیوارها را رنگ کنید.»

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر ماه‌ها گذشته است و شما هنوز هم به او فکر می‌کنید تا جایی که نمی‌توانید به‌ خوبی در اجتماع، خانه، محل کار و احتمالا دانشگاه عمل کنید، شاید وقت آن رسیده است که به فردی متخصص مراجعه کنید. کمک گرفتن از متخصصان هیچ اشکالی ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که از فکر کردن و وابستگی به شریک سابق‌تان دست‌ بردارید.

گرچه ممکن است فکر کنید که دنیا به پایان رسیده و هرگز نمی‌توانید شریک سابق‌تان را فراموش کنید، ولی اشتباه می‌کنید. گربر توصیه می‌کند که فهرستی از کارهایی را که دوست دارید و آرام‌تان می‌کند تهیه کنید و آنها را انجام بدهید. او می‌گوید: «بیشتر مردم چند بار ازدواج می‌کنند، روابط فراوانی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پایان رابطه عاطفی شما به این معنی نیست که دنیا هم به‌پایان رسیده است.

این واقعیت را فراموش نکنید که ما قرار است در جریان زندگی‌مان خیلی افراد را از دست بدهیم. انسان از زمانی که به دنیا می‌آید تا زمانی که از دنیا می‌رود، قرار است بسیاری از نزدیکانش را از دست بدهد و روند طبیعی زندگی است. اما اگر این روند، شما را بیش از اندازه عذاب می‌دهد، باید از خود بپرسید «چرا من نمی‌توانم این از دست دادن را فراموش کنم و از سوگواری بیرون بیایم؟» طبیعی است که شما تا مدتی برای این فقدان ناراحت و پریشان باشید اما سوگواری طولانی مدت، آرام آرام تبدیل به افسردگی می‌شود و همه زندگی شما را در بر می‌گیرد.

این نکته از همه نکات مهم تر است. شاید رابطه تان به پایان رسیده باشد, اما بخاطر این امر بازنده محسوب نمی شوید. هر کسی داستانی برای روابط شکست خورده اش دارد, و همه این مرحله را پشت سر گذاشته اند. فقط به یاد داشته باشید که شما یک فرد منحصر بفرد و شگفت انگیز هستید. یک رابطه نمی تواند خدشه ای به این امر وارد کند, انسان های زیادی بیرون هستند که دلشان می خواهد با فردی مثل شما ارتباط برقرار کنند. برای این فرصت پیش آمده هیجان زده داشته باشید!

منبع: پارسینه | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تبلیغات (لطفا تنها در واتس‌اپ پیام ارسال بفرمایید): ۰۹۳۳۲۰۱۰۰۶۱

چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم
چگونه با دختری که شکست عشقی خورده دوست شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *