چگونه همسر شادی باشیم

 
helpkade
چگونه همسر شادی باشیم
چگونه همسر شادی باشیم

چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

 

احترام گذاشتن به همسر خویش

چنانچه میخواهید یک ازدواج سالم داشته باشید، شما باید همسر خود را بعنوان معشوقه خویش بگیرید و احساسات خویش را در هر موقع که تصمیم گیری می کنید و یا تنها در خصوص روز هایی که در نظر گرفته اید، نسبت به وی ابراز کنید.

 

چگونه همسر شادی باشیم

چنانچه با همسرتان همانند نظرات وی رفتار کنید یا واقعا مهم نیست و دوست دارید همیشه حرف پایان را بزنید، شما مجبورید که در ازدواج خویش ثباتی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که نظرهای همسرتان را همان طور جدّي تلقی می کنید که خویش را وقف وی می کنید و وقت خویش را برای گوش دادن به حرفای همسر خویش قرار دهید و باعث شوید که وی حس ارامش کند.

 

نسبت به همسرتان مهربان باشید، به وی عشق بورزید و وی را درک کنید. چنانچه روز بدی دارید و به وی ضربه ای می زنید، حتماً معذرت خواهی کنید؛ چنانچه میخواهید به حرفا شما گوش کند، به وی احترامی را که مستحق اوست، به وی بگذارید، بخاطر این که ازدواج نموده اید.

 

شما همینطور باید به حریم خصوصی همسر خویش احترام بگذارید. چنانچه انتظار دارید وی به شما احترام بگذارد، بخاطر تلفن یا رایانه خویش وی را کم اهمیت نکنید.

 

تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی

 

محبت را فراموش نکنید

فراموش نکنید که زن ها تا لحظه مرگشان هم منتظر نوازش و محبّت از همسرشان هستند و از شما توقع محبّت دارند؛ پس چنانچه زن شادی میخواهید از محبّت کلامی( بیان کردن کلمات محبّت آمیز، تحسین وی در جمع و خلوت و بالا بردن اعتماد به نفس وی) و محبّت عملی( خرید هدیه، وقت صرف کردن با وی، تفریح و سرگرمی های دونفره و…) دریغ نکنید.

 

در کار های خانه به همسرتان کمک کنید

انجام کار های بیرون و داخل منزل بسیار استرس زا و خسته کننده است و سبب می شود زن ديگر فرصتی برای رسیدگی به سلامت جسمی و روحی خود نداشته باشد؛ بنابراین کمک به زن در انجام کار های منزل و تقسیم کار ها تا حد زيادي میتواند سطح استرس را کاهش داده و آنها را شادمان کند. شما با این کار با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ محبّت به همسر و کمک به وی در کار انجام کار های خانه.

 

همسرتان را در جریان قرارها، تصمیمات و مسوولیت هایتان قرار دهید 

به عنوان یک مرد که تمام روز کار می کند، ممکن است قرارها، تصمیمات و مسوولیت های زيادي داشته باشید که چنانچه همسرتان را از آنها مطلع نکنید، وی حس طرد شدن و موردقبول نبودن خواهد کرد. شاید باورتان نشود، ولی رعایت همین نکته گاهی آنقدر حس ارامش و غروری به زن می دهد که میتواند سبب شادی و خوش‌حالی وی شود.

 

چگونه همسر شادی باشیم

 

زندگی را از یکنواختی دربیاورید

چند سال پس از زندگی مشترک، روزمرگی و یکنواختی آرام آرام روی زندگی شما سایه می افکند، ولی یکنواختی میتواند هرکسی را دلزده و ناراحت کند، پس نگذارید روند یکنواخت زندگی، شادی را نابود کند؛ رفتن هفته ای یک بار به سینما، چرخ زدن در پاساژ ها و فروشگاه های زنجیره ای، رفت وآمد با دوست های و اشنایان، تماشای فیلم موردعلاقه و… میتواند  زندگی را از یکنواختی دربیاورد.

 

اوقاتی را با هم بگذرانید

هیچ چیزی نمیتواند جایگزین اوقاتی که به صورت موثر با هم میگذرانید شود، آن گاه که وقتی را با هم بدون فرزندان، حیوانات خانگی یا دیگر مواردی که در رابطه تان اختلال ایجاد می کند می گذرانید در واقع پیوندی را شکل میدهید که در سخت ترین اوقات زندگی همراهتان خواهد ماند.

 

بهتر است وقتی که با یکدیگر میگذرانید همراه با فعالیتی مشترک باشد و نه تنها تماشای تلویزیون!

 

مدام با هم بخندید

احساسات خوب، به خصوص خندیدن باعث سر حال امدن روح می شود. هنگامی که با همسرتان که دوستش دارید، می خندید و از رویدادهای شاد و لحظه های ناب لذت می برید، یک مهر تائید روی استحکام رابطه عاشقانه خویش با همسرتان می زنید. برای هم لطیفه تعریف کنید؛ کلیپ های خنده‌دار تماشا کنید. به مکان های شاد و هیجان انگیز بروید و از ته دل با هم و در کنار هم به زیبایی های دنیا بخندید.

 

همسرتان را تحسین کنید.

سپاسگذاری کردن از همسرتان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. از نقاط قوت وی تعریف کنید و هنگامی که برایتان کاری انجام می دهد از وی قدردانی کنید. با این کار او را خوشحال تر می کنید و نشان می دهید که به او متعهد هستید.

 

داشتن همسر شاد

 

چگونه همسر شادی باشیم

هم‌دیگر را غافلگیر کنید.

ارتباطات عاطفی خيلي زود میتوانند معمولی و روزمره شوند. برای حفظ هیجان رابطه تان، به فکر استفاده از راههای سرگرم کننده و خلاقانه برای غافل گیر کردن یکدیگر باشید. این غافل گيري امکان دارد شامل انجام کارهای سرگرم کننده ، خرید هدیه و یا حتی طی کردن یک شب رمانتیک و عاشقانه در کنار هم باشد. از این ایده ها هم میتوانید استفاده کنید:

 

غذای مورد علاقه وی را درست کنید.

برای وی هدیه بخرید.

یک ماساژ عاشقانه به وی هدیه بدهید.

خيلي هم راحت و خودمانی نباشید

 

هرچند پوشیدن لباس راحتی و لم دادن و تماشای تلویزیون میتواند خيلي دل چسب و راحت باشد، ولی این را به روال هر روزتان تبدیل نکنید. شادترین زوج ها آنهایی اند که با هم قرار می گذارند، از ظاهر هم تعریف می کنند و با همکار های سرگرم کننده و جالب انجام میدهند تا عشق و جاذبه و حس شان را نسبت به هم حفظ کنند.

 

با هم ورزش کنید

دکتر جین گریر می گوید با هم ورزش کردن کلید شاد زیستن در زندگی زناشویی و از علامت های رابطه ی سالم است. حتی اگر شما روی تردمیل مشغول دویدن هستید و وی در سالن بدن سازی است، باز هم این بهترین راهی است که میتوانید عصبانیت ها و ناراحتی های تان را با هم دور بریزید درحالی که ذهن و جسم تان را سالم نگاه می دارید.

 

روشهای شاد کردن همسر

 

درباره همسرتان زود قضاوت نکنید

این را به خاطر داشته باشید هیچ فردی، خوشبخت مطلق نیست. همه اشخاص، روزهای خوب و بد در زندگی شان دارند. طبیعت زندگی همین است که در کنار خوبی ها، بدی ها وجود دارند. بعضی روزها هستند که آدم ها حوصله هیچ کاری را ندارند. شما بعنوان همسر، باید این مسأله را درک کنید و بدانید که نمی شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در منزل جریان داشته باشد.

 

خود شما هم گاهی به قدری مشغله و دل مشغولي دارید که نمی توانید به اندازه کافی برای همسرتان وقت بگذارید. در چنين مواقعی، خيلي زود قضاوت نکنید. چنانچه یک روز همسرتان به شما کم تر توجه کرد، به این معنی نیست که ديگر دوست تان ندارد یا از شما خسته شده است.

 

صداقت ضروری است

ممکن است مسایلی را با همسرتان در بین بگذارید که وی مایل به شنیدن آن ها نباشد ولی این بهتر از آن است که همسرتان در صداقت شما شک کند.

 

عدم اعتماد یکی از عوامل اصلی شکست در رابطه زناشویی می باشد، اگر اعتماد خدشه دار شده یا از بین برود ایجاد دوباره اعتماد وقت بسیار زیادی خواهد گرفت، شادترین زوج ها آنهایی هستند که صداقت در زندگیشان امری طبیعی و روزمره مانند تنفس است.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


قاعدگی دردناک زنان و دختران

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

راه هایی وجود دارد که می توانید همسرتان را شاد کنید و به او احساس خاص بودن دهید

 

وقتی با همسرتان صحبت می کنید، اطمینان حاصل کنید که تماس چشمی دارید. این کار موجب اطمینان خاطر او از توجه و احترام شما می شود و به هر مردی قدرت می بخشد.

آخرین باری که به همسرتان احساس خاص بودن داده اید، چه زمانی بود؟ همسر شما مرد زندگی شماست، کسی که در غم و شادی شما شریک و همراه است. او پدر فرزندان شماست. چه تازه عروس باشید یا مادری با چند فرزند، راه هایی وجود دارد که می توانید همسرتان را شاد کنید و به او احساس خاص بودن دهید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، ما به شما می گوییم…30+6 راه برای شاد کردن شوهر1- یک نامه عاشقانه شروع کنید. به یاد بیاورید اولین روزهایی را که چقدر مشتاقانه منتظر بودید تا پیامی یا یادداشتی از یکدیگر دریافت کنید. باز هم این کار را انجام دهید و به تمام دلایلی که همسرتان را بهترین همسر می دانید، فکر کنید. همسر شما از اینکه فکر کند او هم شما را خوشحال می کند، شاد خواهدشد.2- فعالانه به همسرتان گوش دهید. وقتی همسر شما در مورد کار، دوستان، سیاست، ورزش یا خاطره ای صحبت می کند یا عقیده یا فکرش را می گوید، به او توجه کنید. این کار نشان می دهد شما به مسائل، نگرانی ها، علایق و عقاید او احترام می گذارید و هیچ چیز بیش از این او را راضی و شاد نمی کند.3- غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید. بعد از یک روز معمولی که همسرتان از سر کار برگشت، او را با غذای مورد علاقه اش متعجب کنید. او خوشحال می شود که شما بهترین  غذا را برایش درست کرده و وقت خود را به درست کردن آن اختصاص داده اید.4- گاهی نیز بگذارید کنترل تلویزیون دست همسرتان باشد. درست است که دوست دارید همسرتان بیشتر وقتش را با شما بگذراند، اما اجازه دهید مسابقات ورزشی مهم را که خیلی دوست دارد تماشا کند.5- وقتی با همسرتان صحبت می کنید، اطمینان حاصل کنید که تماس چشمی دارید. این کار موجب اطمینان خاطر او از توجه و احترام شما می شود و به هر مردی قدرت می بخشد.6- برای سفر کوتاه برنامه ریزی کنید. برای سفری عاشقانه به مقصدی که همسرتان عاشق دیدن آن است، برنامه ریزی کنید.7- گهگاه خانواده اش را در تعطیلات آخر هفته به خانه تان دعوت کنید. خانواده همسرتان برای او مفهوم عمیقی دارد.8- همسرتان را عضو مجله ای کنید که دوست دارد.9- سرزده وقت ناهار به محل کار او بروید و او را به یک رستوران دعوت کنید. اجازه دهید او رستوران را انتخاب کند.10- دسری که او دوست دارد را بخرید یا درست کنید.11- کاری برای همسرتان انجام دهید که او دوست دارد اما وقت ندارد خودش انجام دهد. مثلا لباس ها را به اتوشویی بدهید.12- گهگاه دوستان همسرتان را برای بازی هایی که همسرتان به آن علاقه مند است به منزلتان دعوت کنید.13- بعد از یک روز خسته کننده کاری به همسرتان پیغامی زیبا بدهید.14- هنگامی که همسرتان مشغول تماشای یک فیلم است برایش میوه یا تنقلات ببرید.15- برای او بلیت تماشای بازی فوتبال بخرید و او را شگفت زده کنید.16- وقتی سفر زمینی با او و فرزندانتان می روید، اگر گم شدید، غر نزنید.

چگونه همسر شادی باشیم

 

همسر شما از اینکه فکر کند او هم شما را خوشحال می کند، شاد خواهدشد

 

17- یک روز را بدون فرزندانتان تنها با همسرتان سپری کنید. می توانید فرزندانتان را به خانه مادربزرگ و پدربزرگشان بفرستید.18- با کارهای کوچکی مانند خرید ژل بعد از اصلاح مورد علاقه اش او را ذوق زده کنید.19- اولین قرار ملاقاتی را که قبل از ازدواج با او داشتید دوباره خلق کنید.20- به همسرتان بگویید یک شب با دوستانش بیرون برود. نه تنها با دوستانش به او خوش می گذرد، بلکه از اینکه او را درک می کنید، خوشحال خواهد شد.21- لباس های مورد علاقه همسرتان را در خانه بپوشید.22- به او سی دی آهنگ های مورد علاقه اش را بدهید.23- ظاهرتان را همیشه زیبا نگه دارید. به خاطر اینکه سال های زیادی از ازدواجتان گذشته، از زیبایی ظاهرتان و مرتب بودنتان نگذرید. همسر شما از اینکه هنوز هم به ظاهرتان می رسید از شما قدردانی خواهد کرد.24- هنگامی که همسرتان از سر کار می آید و وارد خانه می شوید از او به گرمی استقبال کنید.25- هنگامی که با همسر و دوستان او با خودتان هستید به همسرتان توجه کنید.26- وقتی که کنارش نشسته اید دستش را بگیرید و نوازش کنید. همسرتان از این رابطه صمیمی لذت می برد.27- برای او لوازم ورزشی را که دوست دارد، بخرید.28- سعی نکنید همسرتان را عوض کنید و او را همان طور که برای ازدواج پذیرفتید، بپذیرید.29- با هم کارهای جالب کنید، مثلا با هم به تماشای سیرک بروید.30- جلوی دیگران از خوبی های او تعریف کنید.31- گاهی که نوبت همسرتان است بچه ها را از کلاس به خانه بیاورد، شما این کار را انجام دهید.32- روزی را بدون بچه ها برای خوردن قهوه بیرون بروید.33- زبان جدید یا مهارت جدیدی را یاد بگیرید. همسرتان از این تلاش شما استقبال خواهدکرد.34- برای همسرتان هدیه ای بخرید که او همیشه آن را دوست داشته است.35- عکس های دوران نوجوانی همسرتان را با او تماشا کنید و به او بگویید از همان آغاز نوجوانی هم ظاهر برازنده ای داشته است.36- در گوش او نجوا کنید که دوستش دارید. بارها این جمله را در گوشش بگویید. این کار موجب می شود احساس خوشحالی کند.منبع: هفته نامه زندگی مثبت

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


قاعدگی دردناک زنان و دختران

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


واسه همه چی جا هست!


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی

برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همه زوج ها دوست دارند زندگی مشترک شادی با هم داشته باشند، اما باید بدانند که شاد زيستن هم مانند هر امر ديگر اصولي دارد. افراد مختلف و صاحب نظران گوناگون از شادي و شاد زيستن برداشت ها و تعاريف مختلف دارند.

مثلا ارسطو مي گويد؛

مردم عادي لذت را شادي فرض مي كنند، افراد موفق عملكرد خوب را برابر شادي مي شمارند و دانشمندان زندگي متفكرانه و جستجوگرانه را معادل شادي مي دانند.

چگونه همسر شادی باشیم

جان لاك معتقد است كه شادي بستگي به تعداد لذات زندگي دارد. “مك گيل” شادي را به لذت هاي تمايلات ارضا شده مربوط دانسته است.

برتراندراسل مي گويد:

رغبت همگاني ترين نشانه شاد زيستن است. ولي مي توان تعريف ديگري از شادي داشت. شادي عبارت است از احساس خوشبختي پايدار در زندگي شخصي، مفيد بودن براي تحقق آرزو و رفع نيازهاي عمومي، يعني انساني شاد است كه از زنده بودن خود احساس خوشبختي و رضايت كند و ديگران از زندگي او سود ببرند.

اين سوال با فراواني بسيار بالا در بين افراد مطرح مي شود. چون همه ما شادي را دوست داريم و آن را زيربناي سلامتي خود و جامعه مي دانيم. با عنايت به محوريت زن و مرد در ايجاد زندگي شاد در خانواده و با توجه به اين كه خانواده شاد، جامعه شاد را ايجاد مي كند.

بي ترديد افكار شاد، ما را شاد مي كند، اما افكار بد، حالمان را خراب مي كند. زن بايد بداند به خاطر خوشبختي خودش هم كه شده بايد شوهر شاد و خوشبختي داشته باشد. براي رسيدن به اين هدف، يك لبخند هم كفايت مي كند. به طور يقين نمي توانيم شوهرمان را تغيير دهيم. زيرا شخصيت او شكل گرفته است. پس سعي كنيم كه او را همان طوري كه هست بپذيريم. از تشويق كردن او در انجام مسئوليت هاي اجتماعي، شخصي و زندگيش غفلت نورزيم. مطمئن باشيم كه قهرمان ساختن از او در همه شئونات زندگي به نفع ماست.

با او حرف بزنيم، به اتفاق هم راه برويم، به حرفهايش گوش بدهيم، او را بفهميم، اين ها رمز شادماني او هستند.اگر مي خواهيم شوهرمان را خوشحال كنيم، ابتدا خودمان را شاد كنيم. با شادي به كار او نگاه كنيم تا او هم از كارش راضي بشود و بدانيم كه كسي كه از كارش راضي باشد مسرور و شاد مي شود. همسرمان را دست كم نگيريم، زيرا برداشتي كه ما از همسرمان داريم روي رفتار او، به خصوص در حضور ما اثر مي گذارد.

وقتي همسرمان حتي در سالمندي به ما هديه اي مي دهد به او نگوييم اين چه كاري است كه با اين سن و سال انجام مي دهي؟

بلكه به گرمي از او تشكركنيم و خداوند را سپاسگزار باشيم كه به ما چنين همسري را داده است. با تبسم و آراستگي از همسر مان استقبال كنيم همسرمان بعد ازخداوند آرامش دهي را از ما مي خواهد. سعي كنيم سوتفاهم ها را كنار بگذاريم و حداقل يك روز در هفته را با هم باشيم.

اگر فرض را براين بگذاريم كه در سن 25 سالگي ازدواج كنيم، مي توان نتيجه گرفت كه حدود 50 سال يا بيشتربا فرض برخورداري از عمر طبيعي با زنمان زندگي مي كنيم، پس به اين بينديشيم كه با شاد كردن همسرمان خودمان هم شاد و خوشبخت خواهيم بود، براي اين كار بايد سعي كنيم در خودمان عادات بهتر ايجاد كنيم.

مثلا قبل از اين كه ميهمان دعوت كنيم موضوع را با او در ميان بگذاريم، به او فرصت كافي براي تدارك ميهمان بدهيم، در مسايل عقلاني و منطقي با زنمان موافقت كنيم، اشتباهات خود را بپذيريم، اشتباه پذيري كسر شان و امتياز دادن نيست، بلكه اشتباه بهترين آمو زگار انسان است. سعي كنيم بخنديم و به همراه ما زن ما هم بخندد، بدانيم كه خوشحال كردن زن هنر است نه علم، اگر علم بود همه مي توانستند كسب كنند، اما هنر ريشه ذاتي و دروني دارد و به همين جهت اثر آن ماندگارتر است.

از تلاش همسرمان قدرداني كنيم، در تصميم گيري به او كمك كنيم شرايطي را فراهم كنيم كه استعدادهايش را نمايان كند و با بهره گيري از قدرت تعريف و تمجيد ما بدرخشد. به جاي هداياي گران قيمت، براي زنمان وقت صرف كنيم، به گفته هايش گوش دهيم و حتي اجازه دهيم فرياد بكشد تا از اين طريق به آرامش برسد، محبت خودمان را به زبان بياوريم و حتي به مادر همسرتان بگوييد كه دخترش را دوست داريد، فراموش نكنيم كه حال و هواي عاشقي تا زماني بر فضاي خانواده ما حاكم خواهد بود كه رفتار ما با همسر مان مانند رفتار روزهاي آشنايي و نا مزديمان باشد.

يقين بدانيم كه هر چه در خانه شاد تر باشيم و ارتباط بهتري با همسرمان داشته باشيم انرژي بيشتري داريم تا صرف كارمان كنيم و به اين وسيله در كارمان نيز موفق تر خواهيم بود.زنان نياز به صحبت كردن دارند، مردي كه با زنش صحبت مي كند و به حرفهاي او گوش مي دهد قلب زنش را تسخير مي كند، بارها شايد شنيده باشيم كه خانممان مي گويد”فقط مي خواهم حرفم را بشنوي و آنچه را مي كويم درك كني و به احساس من اهميت بدهي” اين جمله و امثال آن بيانگر ابراز نياز دروني وي است. پس به همسر مان توجه كنيم تا شادي در فضاي زندگي ما پراكنده شود.

۱ – کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

۲ – گذشت کنید؛ مطمئنا زندگی بدون خطا نیست و هر کدام از ما دچار اشتباهاتی می شویم و با گذشت می شود زندگی شیرین تری داشت.

۳ – این را قبول کنید که او با یکسری عادات و خو ی ها بزرگ شده است و راحت نمی تواند آنها را کنار بگذارد. به او فرصت دهید.

۴ – به خاطر همسر خود کمی از مطالب مفید و روانشناسی استفاده کنید؛ چرا که ما تجربه کافی را در اوایل زندگی نداریم.

۵ – قدر حال را بدانید شاید فردا دیگر دیر باشد.

۶ – این را خوب درک کنید که می توانید بهترین لحظات رو با همسر خود داشته باشید؛ هیچ کس نمی تواند جای همسر شما رو بگیرد.

۷ – صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

۸ – منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی طرفانه قضاوت کنیم.

۹ – مثبت نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه های خوب زندگی را فراموش نکنیم.

چگونه همسر شادی باشیم

۱۰ – یکدل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می شود و یکدلی به وجود می آورد.

۱۱ – ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می باشد.

۱۲ – با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنیم.

۱۳ – محبت پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد.

۱۴ – سعی کنیم همدیگر را در کارهای که در دست انجام دادیم تشویق کنیم؛ چراکه هیچ کس مثل زن و شوهر نمی توانند مشوق هم باشند.

۱۵ – راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

۱۶ – محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

۱۷ – به نیازهای همسر توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می شود خواسته های خود را به راحتی بیان کند.

۱۸ – بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می توانیم به هدف های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودیش جلوگیری کنیم.

۱۹ – با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از همسران باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می شود.

۲۰ – قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه های خاصی نیازمند نیستیم!

۲۱ – احساس مسوولیت داشته باشیم؛ هر یک از همسران باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند.

۲۲ – سعی کنید حرمت هم را همیشه رعایت کنید. حتی موقع دعوا

۲۳ – خوش قول باشیم؛ برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسوول بدانیم خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

۲۴ – سلایق و علایق او را بدانید تا با این کار به بگوئید که چقدر برای شما مهم است؛ در بسیاری از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند که او را خوب بشناسد و بدانند که او چی دوست دارد.

۲۵ – خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم: «اگر من جای او بودم چه می کردم؟»

۲۶ – سختی ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک تر می نماید.

۲۷ – روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

۲۸ – به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم چنین جملاتی باعثدلگرمی او می شود.

۲۹ – همدیگر را آرام کنید؛ رو زها همیشه بدون مشکل نیست و شرایط سخت از زندگی جدایی ناپذیر است. اگر یک روز همسرتان عصبانی بود شما سعی کنی او را آرام کنید و بر عصبانیت او نیافزاید.

۳۰ – با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته تر است.

۳۱ – با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می تواند طوفانی از خشم وغضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد.

۳۲ – برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.

۳۳ – فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت.

۳۴ – از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می شود.

۳۵ – روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می شود. هرگز نباید از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم.

۳۶ – مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم.

۳۷ – مقایسه نکنید؛ با مقایسه، هم همسر خود را از خود ناراحت می کنید و هم زندگی را برخود سخت می گیرید و بدانید تمام انسان ها نمی توانند شبیه هم باشند.

۳۸ – سعی کنید در هر جای جویای حال همسر خود باشید؛ این امر باعثمی شود تا حس اهمیت زن وشوهر برای هم بیشتر شود.

۳۹ – روزها ی خوب با هم بودن رو به یاد هم بیاریم؛ این امر باعثمی شود تا روز ها ی با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود.

۴۰ – شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می کند حتی الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف های او توجه داریم.

 10 راز زندگی همسران شاد

یک زوج شاد ممکن است از هر سن و نژادی باشند. مهم نیست که زن و شوهرهای شاد چه مدت است که با هم زندگی می کنند ، مهم این است که با دیدن آنها خودمان متوجه شاد بودنشان میشویم.

چگونه این زوج ها در اوقات خوب و بد همچنان دوستدار یکدیگر باقی میمانند؟ خوشبختانه این مطلب ربطی به بخت و اقبال ندارد ، آنها به واسطه تلاش زیاد و تعهد اهمیت این باید ها را نمایان ساخته اند.

از آنجاییکه تعداد اندکی از زن و شوهرها با این بایدها آشنا هستند ، آنها را رازهای رابطه زناشویی می نامیم.

چگونه همسر شادی باشیم

 

۱. دیدگاهی واقع گرایانه درباره رابطه زناشویی موفق داشته باشید

توجه کنید که عشق و هیجان شدیدی که در آغاز رابطه عاشقانه با همسرتان دارید دوام نمی آورد ، در مقابل رابطه ای عمیق تر و پربارتر که عشق هم در آن است جایگزین آن میگردد ، یک رابطه دراز مدت در بر دارنده فراز و نشیب هایی است و انتظار اینکه همیشه اوضاع بی عیب و نقص باشد غیر واقعی می باشد.

 

۲. روی رابطه زناشویی کار کنید

اگر به یک باغ رسیدگی نشود علفهای هرزی در آن شکل میگیرد که حتی در نهایت می تواند مقاوم ترین گیاهان را نیز نابود سازد ، رابطه زناشویی نیز اینگونه است.

پرداختن سریع به مشکلات و سوء تفاهم ها امری مهم می باشد ، برخی از افراد بر این باورند که رابطه زناشویی خوب بصورت طبیعی به وجود می آید اما حقیقت آن است که یک رابطه زناشویی مطلوب همانند هر چیز دیگری که در زندگی میخواهید در آن موفق باشید نیازمند توجه و پرداختن مداوم به آن است ، اگر به رابطه تان بی توجهی کنید مسلماً به وضعیتی نامطلوب دچار خواهید شد.

 

۳. اوقاتی را با هم بگذرانید

هیچ چیزی نمیتواند جایگزین اوقاتی که بصورت مفید با هم میگذرانید شود ، آنگاه که وقتی را با هم بدون فرزندان ، حیوانات خانگی یا سایر مواردی که در رابطه تان اختلال ایجادمیکند میگذرانید در واقع پیوندی را شکل میدهید که در سخت ترین اوقات زندگی همراهتان خواهد ماند.

بهتر است وقتی که با یکدیگر میگذرانید همراه با فعالیتی مشترک باشد و نه فقط تماشای تلویزیون!

 

۴. بخشی از زندگی را به جدای از هم بودن اختصاص دهید

بر خلاف باور عموم گذراندن اوقاتی جدا از همسر امری مهم در یک رابطه زناشویی شاد است ، بسیار خوباست که علایق و فعالیتهای انفرادی داشته باشیم و با انرژی مضاعف به رابطه زناشویی بازگردیم و تجاربمان را با همسرمان درمیان نهیم ، جدا از همسر بودن به ما اهمیتی که او برایمان دارد را یادآوری مینماید ، البته اگر به امری افراطی مبدل نشود !

 

۵. از تفاوتها حداکثر استفاده را ببرید

لحظه ای درنگ کنید و از خود بپرسید چه چیزی در ابتدا باعث شده بود که مجذوب همسرتان شوید ، تقریباً  مطمئنم که آن ویژگی دقیقاً همان چیزی است که الان شما را بیش از هر چیز دیگری عصبانی میکند !

نگاهی دوباره به تفاوتهای میان خود و همسرتان بیاندازید ، در واقع  تقاوتهای میان شما و همسرتان میان شما توازن برقرارمیکند و شما را تبدیل به یک تیم با ویزگیهای بهتر و توانایی های بیشتر مینماید.

 

۶. از همسرتان انتظار تغییر نداشته باشید

در عین حال کاری بیشتر از آنجه او ازشما میخواهد انجام دهید ، اگر شما و همسرتان دست از تلاش برای تغییر دادن یکدیگر بردارید عامل بوجود آوردنده اکثر مشاجرات ازبین خواهد رفت و در عین حال هردوی شما می بایست بر انجام کاری بیشتر از آنچه از یکدیگر انتظار دارید تمرکز کنید ، حتی اگر این مساله طبیعی به نظر نرسد.

بعنوان مثال بجای گله و شکایت از اینکه چرا همسرتان هرگز ماشین ظرفشویی را تمیز نمیکند یکبار خودتان بدون غر زدن این کار را انجام دهید ، ممکن است همسرتان متوجه تلاش شما شده و در انجام کارهای منزل سعی بیشتری نماید ، حال اگر این کار را با هم انجام دهید مسلماً موفقیت بیشتری نصیبتان خواهد شد.

 

۷. قبول کنید که برخی از مشکلات را نمیتوان حل نمود

شاید مواردی باشد که نتوانید با همسرتان به نظر یکسانی برسید ، بجای تلف کردن وقت و انرژی تان قبول کنیدکه نظر یکدیگر را قبول ندارید و سعی کنید تا آنرا بپذیرید یا در مورد آن مساله بیشتر تامل و بررسی نمایید.

وقتی دو نفر سالها با هم زندگی نمایند بی شک در مواردی با نظر یکدیگر مخالف خواهند بود ، شاد بودن رابطه زناشویی به نحوه عمل زن وشوهر دراین موارد از طریق پذیرش مساله, تغییر و یا قبول اینکه آن مساله چندان با اهمیت نیست بستگی دارد.

 

۸. ارتباط داشته باشید

کمبود ارتباط بین زن و شوهر دلیل اصلی شکست رابطه زناشویی حتی در رابطه خوب زناشویی است اما یک قاعده مناسب برای ارتباط مخصوصاً در موارد بسیار حساس و اختلاف برانگیز عبارت از اینکه به نظر همسرتان گوش دهید بدون اینکه وسط حرفش بپرید.

وقتی که حرفش تمام شد خلاصه ای از آنچه او گفت را بیان کنید ، اگر توانستید موارد مهم را با تاکید بگویید حتی اگر با آن موافق هم نباشید این کار باعث میشود که همسرتان از حالت تدافعی خارج شده و شنیدن افکار و احساسات شما برای او آسانتر گردد.

اگر از این قاعده استفاده کنید احتمال بروز مشاجره خیلی کم میشود و حتی ممکن است به درک متقابل یا راه حلی برای آن مورد برسید.

 

۹. صداقت ضروری است

ممکن است مسایلی را با همسرتان در میان بگذارید که او مایل به شنیدن آنها نباشد اما این بهتر از آن است که همسرتان در صداقت شما شک کند.

عدم اعتماد یکی از عوامل اصلی شکست در رابطه زناشویی میباشد ، وقتی که اعتماد خدشه دار شده یا از بین برود ایجاد مجدد اعتماد وقت بسیار زیادی خواهد گرفت ، شادترین زوج ها آنهایی هستند که صداقت در زندگیشان امری طبیعی و روزمره همچون تنفس است.

چگونه همسر شادی باشیم

 

۱۰. به همسرتان احترام بگذارید و به حضورش بی اعتنا نباشید

اگر با همسرتان با احترام رفتار کنید احترام متقابلی دریافت خواهید نمود ، یاد آوری مدام این نکته به همسرتان که چقدر وجودش برایتان با ارزش است سبب عمق بخشی غیر قابل توصیفی به رابطه تان خواهدشد.

قبل از گفتن دوستت دارم لحظه ای مکث کنید تا با تمام وجود این مفهوم را برسانید ، نگران بیان احساسات خود برای تحسین همسرتان نباشید زیرا او از شما بخاطر آن سپاسگذار خواهد بود.

 

تبدیل این رازها به بخشی اساسی از زندگی زناشویی ساده نخواهد بود و در واقع در آغاز تلاش شما همانند دانه های کاشته شده ای است که بالا نمیآید ، اگربه تلاشهایتان ادامه دهید، از آنچه کاشته اید محصولی عالی بدست خواهید اورد.

 

همه زوج‌ها برای خوشحال بودن با شریک زندگی‌ خود وارد یک رابطه و ازدواج می‌شوند. اما با گذشت زمان، اکثر زوجین روزهای شاد و سرخوشانه ابتدای آشنایی و ازدواج‌شان را فراموش می‌کنند. این مسئله ناراحت کننده، باقی زندگی مشترک را به یک عادت و روزمرگی تبدیل می‌کند. شاد بودن و خوش گذرانی، همیشه به انرژی مادی و معنوی فراوانی نیاز ندارد؛ بلکه می‌توان با یک لبخند و کمی محبت هم زندگی شادی داشت. شما نیز می‌توانید با بررسی بیشتر، ریشه‌های سرد شدن رابطه‌تان را بیابید و راهی برای خوشحال کردن خانواده خود پیدا کنید. به این صورت می‌توانید یک خانواده و ازدواج موفق داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

متاسفانه خیلی از افراد، ابتدا به مشغله‌ها و نگرانی‎‌هاشان در طول روز فکر می‌کنند و هنگامی که آن‌ها تمام شد، تازه یادشان می‌افتد که باید به همسر خود نیز توجه کنند. اما چگونه با این همه دغدغه و خستگی، می‌توان به همسر خود عشق ورزید؟ همین مسائل باعث خشم، دلخوری و حتی مشاجره و درگیری بین زوجین می‌شود. پس فراموش نکنید که شما یک شریک برای زندگی خود دارید و باید در تمام مسیرها با او هم قدم و هم نفس باشید. یک ازدواج موفق نیاز به همکاری هر دو طرف و استفاده از مهارت‌های لازم دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید. 

شما فرزندتان را بدون هیچ چون و چرایی دوست دارید، برای او وقت می‌گذارید و مراقبش هستید. حواس‌تان به درس خواندن و تغذیه‌اش است، هر کاری می‌کنید تا سلامتش به خطر نیافتد، سرگرم و خوشحال باشد و احساس امنیت کند. اما آیا این رفتار را با شریک زندگی و همسرتان هم دارید؟ ازدواج یک خیابان دو طرفه است و هرچه محبت و توجه کنید، از سویی دیگر مزایای آن را هم دریافت خواهید کرد؛ چه بسا خیلی بیشتر از چیزی که داده‌اید. به این صورت می‌توانید صمیمیت بین خود را نیز افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمیت زوجین کلیک کنید. 

هر مادر و پدری با یک عشق خاص فرزند خود را پرورش می‌دهند. اما زوجین باید سعی کنند انرژی احساسی خود را بین همسر و فرزند به طور متعادلی تقسیم کنند. اگر نمی‌توانید با همسرتان خوش بگذرانید و شاد باشید، حداقل ترشرو و بد اخلاق هم نباشید. تنها کافی است صبح را با یک لبخند شروع کنید. حتی دیدن کوچک‌ترین زحمات همسرتان و تقدیر از آن‌ها به او احساس دوست داشته شدن می‌دهد. کنکجاوی بیش از حد نسبت به گذشته همسر از مواردی است که بر شادی و خوشحالی زوجین تاثیر منفی می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  گذشته همسر کلیک کنید. 

چگونه همسر شادی باشیم

خیلی ساده است؛ غرور، استبداد، لجبازی و سیاست مداری خود را کنار بگذارید. خودتان باشید و خالصانه با همسرتان رفتار کنید. درست است که همه گهگاهی به یک فضای خصوصی یا یک پوشش محافظت کننده از احساسات درونی نیاز دارند، اما یک رابطه صادقانه تنها چیزی است که قطعا شادی و آرامش را در زندگی به ارمغان خواهد آورد. زوجینی که برای مخفی کردن خود، برای همسرشان فیلم بازی کرده و سعی می‌کنند با سیاست، همسرشان را در کنترل خود نگه دارند، نشاط زندگیشان به فنا محکوم می‌شود. در نهایت اینکه دروغ گفتن به همسر به هر دلیلی که باشد، دیر یا زود به رابطه و خانواده آسیب خواهد زد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دروغ گفتن به همسر کلیک کنید.

بازتاب انرژی مثبت به شریکتان، به شما هم انرژی اضافه می‌دهد. به سوالات یا صحبت‌های شریک خود گوش داده و با محبت پاسخ دهید؛ توجه داشته باشید که گوش دادن با شنیدن فرق دارد. گهگاهی او را در آغوش بگیرید و ببوسید، این گونه به همسرتان توجه و محبت داده و طبیعتا بیشتر از آنچه داده‌اید، دریافت می‌کنید. اگر اجازه دهید که ناراحتی‌ها و خلق پایینتان جلوی ابراز و پذیرش عشق را بگیرد، آن وقت است که این اخلاق عادت شما شده و دیگر نمی‌توانید شور و شوق را در زندگی خود پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گوش دادن کلیک کنید.

برای شاد بودن نیازی نیست که حتما کارهای عجیب و خارق العاده انجام دهید. با هم شوخی کنید و جوک‌هایی که تنهایی یا در محل کار با همکارانتان می‌خوانید، برای همسرتان هم تعریف کنید. وسایل بازی مثل بازی رایانه‌ای و بازی‌های کارتی تهیه کنید. با هم به پیاده روی در طبیعت و پیک نیک بروید. زندگی خیلی کوتاه است پس هر لحظه از زندگی ارزش خوشحال بودن دارد. اما باید در همین زمان کم، کنار کسی باشید که دوستش دارید و دوست داشتن و شادابی خود را با هم تقسیم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شاد بودن کلیک کنید.

هر روز بدون توجه به شرایط، به خانواده خود عشق بورزید. زیرا اگر علاقه و دوست داشتن خود را متوقف کنید، همسر و شریک زندگی‌تان بعد از مدتی حس می‌کند که دیگر برای شما اهمیتی ندارد. همین مسئله به تدریج مانند سم، احساسات مثبت را در زندگی شما می‌کشد. شاید گاهی واقعا عصبانی یا ناراحت باشید، اما یک لبخند ساده و یک ابراز دلتنگی صمیمانه، بتواند همه چیز را تغییر دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابراز عشق به خانواده کلیک کنید.

و در نهایت این که شروع یک زندگش مشترک و رابطه عاشقانه کار چندانی سختی نیست اما نگهداری رابطه و حفظ شادی و نشاط آن به مراقبت و توجه دائم نیاز دارد. با توجه به نکاتی که گفته شد، می‌توانید عشق و خوشحالی را همواره در زندگی خود حفظ کنید. اما توصیه می‌شود که علاوه بر این‌ها از کمک یک روانشناس نیز استفاده کنید. متخصصان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن راه های خوشحال بودن با شریک زندگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

رابطه مثبت زناشويي مي تواند دست مايه شادي و در غير اين صورت منبع بزرگ رنج و تالم باشد. زندگي زناشويي همراه يا بدون عاطفه مناسب با آن، كامل ترين شكل تصور از بهشت و جهنمي است كه ما در زندگي قادر به ايجاد،به دست آوردن و يا رسيدن به آن هستيم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همه زوج ها دوست دارند زندگی مشترک شادی با هم داشته باشند، اما باید بدانند که شاد زيستن هم مانند هر امر ديگر اصولي دارد. افراد مختلف و صاحب نظران گوناگون از شادي و شاد زيستن برداشت ها و تعاريف مختلف دارند. مثلا ارسطو مي گويد؛ مردم عادي لذت را شادي فرض مي كنند، افراد موفق عملكرد خوب را برابر شادي مي شمارند و دانشمندان زندگي متفكرانه و جستجوگرانه را معادل شادي مي دانند.

جان لاك معتقد است كه شادي بستگي به تعداد لذات زندگي دارد. “مك گيل” شادي را به لذت هاي تمايلات ارضا شده مربوط دانسته است. برتراندراسل مي گويد: رغبت همگاني ترين نشانه شاد زيستن است. ولي مي توان تعريف ديگري از شادي داشت. شادي عبارت است از احساس خوشبختي پايدار در زندگي شخصي، مفيد بودن براي تحقق آرزو و رفع نيازهاي عمومي، يعني انساني شاد است كه از زنده بودن خود احساس خوشبختي و رضايت كند و ديگران از زندگي او سود ببرند.

پرسش اصلی این است که چگونه مي توانيم با همسرمان شاد زندگي كنيم؟ اين سوال با فراواني بسيار بالا در بين افراد مطرح مي شود. چون همه ما شادي را دوست داريم و آن را زيربناي سلامتي خود و جامعه مي دانيم. با عنايت به محوريت زن و مرد در ايجاد زندگي شاد در خانواده و با توجه به اين كه خانواده شاد، جامعه شاد را ايجاد مي كند.


نقش زن در شادي مرد

چگونه همسر شادی باشیم

بي ترديد افكار شاد، ما را شاد مي كند، اما افكار بد، حالمان را خراب مي كند. زن بايد بداند به خاطر خوشبختي خودش هم كه شده بايد شوهر شاد و خوشبختي داشته باشد. براي رسيدن به اين هدف، يك لبخند هم كفايت مي كند. به طور يقين نمي توانيم شوهرمان را تغيير دهيم. زيرا شخصيت او شكل گرفته است. پس سعي كنيم كه او را همان طوري كه هست بپذيريم. از تشويق كردن او  در انجام مسئوليت هاي اجتماعي، شخصي و زندگيش غفلت نورزيم. مطمئن باشيم كه قهرمان ساختن از او در همه شئونات زندگي  به نفع ماست. با او حرف بزنيم، به اتفاق هم راه برويم، به حرفهايش گوش بدهيم، او را بفهميم، اين ها رمز شادماني او هستند.

اگر مي خواهيم شوهرمان را خوشحال كنيم، ابتدا خودمان را شاد كنيم. با شادي به كار او نگاه كنيم تا او هم از كارش راضي بشود و بدانيم كه كسي كه از كارش راضي باشد مسرور و شاد مي شود. همسرمان را دست كم نگيريم، زيرا برداشتي كه ما از همسرمان داريم روي رفتار او، به خصوص در حضور ما اثر مي گذارد.

وقتي همسرمان حتي در سالمندي به ما هديه اي مي دهد به او نگوييم اين چه كاري است كه با اين سن و سال انجام مي دهي؟ بلكه به گرمي از او تشكركنيم و خداوند را سپاسگزار باشيم كه به ما چنين همسري را داده است. با تبسم و آراستگي از همسر مان استقبال كنيم همسرمان بعد ازخداوند آرامش دهي را از ما مي خواهد. سعي كنيم سوتفاهم ها را كنار بگذاريم و حداقل يك روز در هفته را با هم باشيم.


نقش مرد در شادي زن

اگر فرض را براين بگذاريم كه در سن 25 سالگي ازدواج كنيم، مي توان نتيجه گرفت كه حدود 50 سال يا بيشتربا فرض برخورداري از عمر طبيعي با زنمان زندگي مي كنيم، پس به اين بينديشيم كه با شاد كردن همسرمان خودمان هم شاد و خوشبخت خواهيم بود، براي اين كار بايد سعي كنيم در خودمان عادات بهتر ايجاد كنيم. مثلا قبل از اين كه ميهمان دعوت كنيم موضوع را با او در ميان بگذاريم، به او فرصت كافي براي تدارك ميهمان بدهيم، در مسايل عقلاني و منطقي با زنمان موافقت كنيم، اشتباهات خود را بپذيريم، اشتباه پذيري كسر شان و امتياز دادن نيست، بلكه اشتباه بهترين آمو زگار انسان است. سعي كنيم بخنديم و به همراه ما زن ما هم بخندد، بدانيم كه خوشحال كردن زن هنر است نه علم، اگر علم بود همه مي توانستند كسب كنند، اما هنر ريشه ذاتي و دروني دارد و به همين جهت اثر آن ماندگارتر است.

از تلاش همسرمان قدرداني كنيم، در تصميم گيري به او كمك كنيم شرايطي را فراهم كنيم كه استعدادهايش را نمايان كند و با بهره گيري از قدرت تعريف و تمجيد ما بدرخشد. به جاي هداياي گران قيمت، براي زنمان وقت صرف كنيم، به گفته هايش گوش دهيم و حتي اجازه دهيم فرياد بكشد تا از اين طريق به آرامش برسد، محبت خودمان را به زبان بياوريم و حتي به مادر همسرتان بگوييد كه دخترش را دوست داريد، فراموش نكنيم كه حال و هواي عاشقي تا زماني بر فضاي خانواده ما حاكم خواهد بود كه رفتار ما با همسر مان مانند رفتار روزهاي آشنايي و نا مزديمان باشد. يقين بدانيم كه هر چه در خانه شاد تر باشيم و ارتباط بهتري با همسرمان داشته باشيم انرژي بيشتري داريم تا صرف كارمان كنيم و به اين وسيله در كارمان نيز موفق تر خواهيم بود.

زنان نياز به صحبت كردن دارند، مردي كه با زنش صحبت مي كند و به حرفهاي او گوش  مي دهد قلب زنش را تسخير مي كند، بارها شايد شنيده باشيم كه خانممان مي گويد”فقط مي خواهم حرفم را بشنوي و آنچه را مي كويم درك كني و به احساس من اهميت بدهي” اين جمله و امثال آن بيانگر ابراز نياز دروني وي است. پس به همسر مان توجه كنيم تا شادي در فضاي زندگي ما پراكنده شود.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

چگونه همسر شادی باشیم
چگونه همسر شادی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *