چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

 
helpkade
چگونه با همسر سابق رفتار کنیم
چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

شخصی در زندگی شما وجود داشته و بنا به دلایلی از هم جدا شده اید. طبیعی است به دلیل گذشته ای که با هم داشته اید و یا زمانی که برای هم صرف کرده اید، نتوانید به سادگی به این رابطه خاتمه دهید. بسیاری از زوج ها که از هم جدا می شوند، سعی می کنند بعد از جدایی نیز به دوستی خود ادامه دهند، اما تنها تعداد بسیار کمی در این کار موفق می شوند. اینکه دوست ماندن با همسر و نامزد سابق، حرکتی مثبت و سازنده باشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما در 10 مورد زیر، این دوستی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

10. دوستان مشترکی دارید

تحقیقات حاکی از آن است که اگر دوستان و خانواده بخواهند با نامزد سابق شما دوست بمانند، احتمالا شما نیز از این قضیه ناگزیر خواهید بود، اما به این معنا نیست که شما نیز مجبور به ادامه دوستی هستید. دوست ماندن با نامزد سابق برای حفظ تعاملات صلح آمیز اجتماعی یک هدف متعالی است، اما اگر این مسئله تنها دلیل از سوی شما برای حفظ این دوستی باشد، قطعا مشکل ساز خواهد شد. فراموش نکنید شما حق دارید در مراسمی که می دانید نامزد قبلی تان در آن شرکت می کند، کمتر شرکت کنید. حتی اگر با مواجه شدن گاه به گاه با نامزد سابق خود مشکلی ندارید، دلیل نمی شود که تصمیم بگیرید دوست باقی بمانید. طبیعی است که نتوانید به نامزد قبلی تان مانند یک دوست یا آشنای ساده نگاه کنید، وقتی با دیدن او به یاد خاطرات گذشته خود می افتید. 9. نسبت به او حس ترحم دارید

اگر پایان بخشیدن به رابطه، خواست خودتان بوده و نامزد قبلی تان نمی تواند این جدایی را بپذیرد، شاید فکر کنید کمترین کمکی که می توانید در حقش کنید این است که دوستی تان را از او دریغ نکنید. اما بدانید وظیفه شما نیست که مرحمی بر قلب شکسته او شوید و شاید حتی حمایت شما به او حس بدتری را منتقل کرده و آسیب بیشتری به او برساند. حمایت ظاهری شما موجب می شود او نتواند با جدایی مواجه شده و همچنان به شما وابسته باقی بماند. بهتر است بجای آنکه خودتان بار شکست او را بدوش بکشید، از نزدیکانش بخواهید این مسئولیت را بعهده بگیرند، و یا اگر احساس گناه می کنید، شخصا از او غذرخواهی کنید و بیش از حد این رابطه را ادامه ندهید. 8. می خواهید جلوی چشمتان باشد

حتی اگر بدانید که قسمتِ هم نیستید، شاید حس اینکه نامزد سابق تان در کنار شخص دیگری خوشحال است، برایتان درد آور باشد. دوستی با نامزد قبلی شاید به شما این حس را دهد که سر راه رابطه های احتمالی او قرار گرفته اید. اما احتمالا ادامه این رویه در دراز مدت عواقب نامطلوبی برای هر دو شما در پی خواهد داشت. حتی دوست ماندن در شبکه های اجتماعی (مثلا فیس بوک) شاید موجب شود مدام به زندگی او سرک بکشید.

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

جالب است بدانید طبق بررسی مجله Men’s Health از بین 3000 نفر، 85% اعتراف کردند که فیس بوک دوست سابق شان را مدام چک می کنند و 17% گفتند این کار را تنها هفته ای یکبار انجام می دهند. اما بدانید چک کردن فیس بوک فرد قبلی زندگی تان تنها تنش و حسادت شما را بر می انگیزاند. شاید بهتر باشد همدیگر را از شبکه های اجتماعی نیز حذف کنید. 7. احساس تنهایی می کنید

طبیعتا در ادامه هر شکست عاطفی، برای مدتی در زندگی اجتماعی فرد، خلأیی حس می شود و بهبود آن مستلزم گذشت زمان است. بنابراین طبیعی است در روزهای تعطیل و یا اوقات فراغت حس کنید راحت تر اید ساعاتی را با نامزد قبلی خود بگذرانید بجای آنکه به دنبال فرد تازه ای گشته و یا منتظر شخص جدیدی باشید. اما فراموش نکنید بسیار محتمل است گرفتار رابطه ای «کج دار و مریز» شوید که در اینصورت رضایت ناکافی، عشق کمتر، عدم اطمینان، و مشکلات ارتباطی بیشتری را پیش رو خواهید داشت.

طبیعی است که دلتنگِ صمیمیتی شوید که پیش از این داشته اید، اما شاید برقراری ارتباط مجدد، به آرامش موقتی اش نیارزد. اگر احساس تنهایی می کنید به خانواده و دوستان خود بپیوندید و از این اوقات به نحو دیگری بهره بگیرید.

6. به سندروم مرغ همسایه غازه گرفتارید

شاید از رابطه جدید خود راضی نیستید، و ممکن است فکر کنید نامزد قبلی تان مورد بهتری بوده و بخواهید دوباره با او ارتباط برقرار کنید. اما باید بدانید که خیالپردازی در مورد شخصی که دیگر با او نیستید، کار دشواری نیست. زیرا با گذشت زمان بسیاری از رفتارهای آزاردهنده او را از یاد برده اید. اما چنین طرز فکری یک دام است و حکایت از ضرب المثل «مرغ همسایه غازه» دارد. اگر چنین باشد احتمالا شما در هیچ رابطه ای آنچنان که باید خشنود نخواهید بود. اگر با طرف مقابل خود مشکل دارید بهتر است بجای پیچیده تر کردن رابطه و بازگشت به نامزد سابق، این مسائل را با خود او حل کنید. 5. امیدوارید که شاید او روزی تغییر کند

شاید رابطه خود را به دلیل خیانت یا اعتیاد با او بهم زدید، اما امیدوارید از اشتباه خود پند بگیرد و به مرور زمان همانی شود که شما می خواهید. با دوست ماندن، می توانید حضور نسبی او را در زندگی خود حفظ کنید و حتی شاید باعث شوید که تغییر کند.

در برخی موارد، امید برای مصالحه و آشتی می تواند به افراد انگیزه دهد تا رفتارشان را اصطلاح کنند. اما اگر نامزد سابق شما حس کند که برگرداندن شما کار چندان دشواری نیست، ممکن است بجای تلاش برای تغییر، بکوشد شما را متقاعد کند که تغییر کرده است. در اینصورت منتظر آسیب های بعدی باشید! 4. می خواهید او را در آب نمک بگذارید

ممکن است هدف تان از حفظ دوستی این باشد که اگر شخص بهتری پیدا نکردید به او بر گردید. نیازی به گفتن ندارد که چنین رفتاری با او منصفانه نیست، و نیز ممکن است شما را همواره در تردید باقی بگذارد. بهتر و اخلاقی تر آن است یک رابطه را کاملا به پایان برسانید، سپس وارد یک رابطه تازه شوید. 3. نمی گذارد به او نه بگویید

ممکن است نخواهید با او دوست باقی بمانید، اما اگر نامزد قبلی شما بخواهد و شما را رها نکند چطور؟ در اینصورت کاملا حق دارید که به این دوستی نه بگویید. مطمئن شوید که با او در مورد احساساتتان کاملا روراست هستید و (حتی نترسید اگر کار بجاهای باریک بکشد و حتی پای پلیس به میان آید)! 2. او همچنان عاشق شما است

اگر نامزد قبلی شما همچنان شما را دوست دارد اما شما چنین حسی به او ندارید، بهترین کاری که می توانید در حقش انجام دهید آن است که او را رها کنید. وقت گذراندن با او شاید باعث شود حس خوبی به شما دهد، اما این مسئله ممکن است برای طرف مقابل تان دردناک باشد و رفتار شما او را سردرگم کند، بخصوص اگر خودتان نیز به او امید واهی بدهید. حتی اگر به وضوح به او بگویید که تنها دوستان اجتماعی هستید، ممکن است به اندازه کافی این مسئله را درک نکند. فراموش نکنید آدم ها تنها آن چیزی را می بینند که دلشان می خواهد. بهترین کاری که در این موقعیت می توانید انجام دهید آن است که ارتباط تان را تا حد ممکن با او کم کنید و اجازه بدهید فراموشتان کند.

1. شما همچنان عاشق او هستید

عاشق عشق قبلی بودن، و ناخودآگاه آرزوی دوباره بدست آوردنش را داشتن می تواند یک انگیزه قوی برای دوست ماندن با او باشد. اما متاسفانه این یکی از خطرناکترین توجیهات برای دوست ماندن با نامزد قبلی است. اگر نامزد سابق شما دیگر نخواهد با شما باشد، شانس چندانی برای تغییر نظر او نخواهید داشت. تلاش بیهوده ممکن است تنها منجر به شکست عشقی دوباره شده و باعث شود احساس بدی نسبت به خود پیدا کنید. بهتر است اوقات تان را با دوستانی سپری کنید که باعث شوند حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

با وجود اینکه یک سری زن و مرد به علت اختلافات زناشویی از همدیگر جدا شده اند اما باز هم اکثر آنها دچار بحران های پس از جدایی شده و خیلی مواقع درگیر گذشته ای که تمام شده است می شوند، و حتی دورادور حواسشان به زندگی پس از طلاق همسر سابقشان می باشد. از رایج ترین هیجاناتی که فرد در زمان ازدواج مجدد همسر سابق خود دچار می شود حس خشم ، ترس و حسادت می باشد ، چنانچه در این مواقع احساسات بدی همچون طرد شدگی و رها شدگی به شما دست داد و اعتماد به نفستان کاهش پیدا کرد، بدانید که تنها نیستید وجود شما کسان دیگری هستند که این احساسات تلخ را تجربه کنند.

 

شاید این جمله را که ” اگر روزی همسر سابقتان تجدید فراش کند راحت می شوید” خیلی به اطرافیانتان تکرار کرده اید اما واقعیت این است که زمانیکه این اتفاق می افتد کنترل احساسات برایتان سخت خواهد شد و یورش ناگهانی احساساتی همچون حسادت، خشم و ترس شما را شوکه خواهد کرد. 

همانطور که میدانید ازدواج مجدد همسر سابق به طور موقت هیجانات دوران طلاق را برای بار دیگر زنده می کند چنانچه هرگونه تصوراتی درباره برگشتن و آشتی با همسر سابقتان را داشتید همه اش با شنیدن خبر ازدواج مجددش به صورت ناگهانی و دردناک به پایان میرسد. امکان دارد این احساسات همراه با هاله ای از احساسات عاشقانه نسبت به همسر سابقتان باشد.

چنانچه شما متقاضی طلاقتان با همسر خود نبوده اید و پس از طلاق به تنهایی زندگی می کنید شنیدن خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان رنگ و بوی خاصی برای آن خواهد داشت و امکان دارد در وجود شما بحرانی ایجاد کند که دقیقأ در دوران جدایی آن را تجربه کرده اید. بنابراین باید بدانید واکنش شما نسبت به ازدواج مجدد همسر سابقتان بستگی به عواملی دارد که در ادامه این بخش از خانواده پلاس نمناک در اختیارتان قرار خواهیم داد.

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

این عوامل عبارتند از:

از دلایل واکنش خشمگینانه به خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان ، وضعیت و شرایط نامناسب خود شما است و در این هنگام شما همه اتفاقات تلخ پس از طلاق را به همسرتان نسبت می دهید و در این صورت از ازدواج دوباره او افسرده و خشمگین می شوید. بدانید چنانچه از زندگی خود راضی هستید ، ازدواج کرده اید و یا رضایت شغلی بالایی دارید پس نگران نباشید اگر خبر ازدواج همسرتان را بشنوید بر آشفته نخواهید شد و فردی که قرار است با او زندگی کند رقیب عشقی شما نخواهد بود در صورت این که کمی ذهنتان درگیر شود و احساس ناراحتی کنید این نگرانی و تشویش به سرعت پایان می یابد.

و همینطور یکی دیگر از دلایل می تواند این باشد که چنانچه متقاضی جدایی شما بوده اید و در حال حاضر احساس گناه می کنید امکان دارد با شنیدن خبر ازدواج دوباره همسر سابقتان حس راحتی کنید ولی چنانچه دوران تلخی را سپری کرده باشید و احساساتی همچون طرد شدگی تجربه کرده اید باشید چنانچه جدایی و اتفاقات پس از آن به سرعت اتفاق افتاده اند و یا نحوه زندگی بعدی همسر سابقتان حسادت برانگیز باشد احتمال بسیار بالایی دارد که با شنیدن خبر ازدواج مجدد او ناراحت و خشمگین شوید. 

از عوامل مهمی که کنار آمدن با ازدواج همسر سابق را سخت و طاقت فرسا می کند این می باشد که روند سوگ جدایی را به خوبی سپری نکرده اید و به طور کامل با جدایی خود و همسر سابقتان کنار نیامده اید چرا که چنانچه این موضوع را قبول کرده بودید دیگر زندگی برای شما تمام شده تلقی می شد و به هیچ عنوان در این حد دلبستگی به همسر سابقتان نداشتید که بخواهید اینطور سراسیمه و برآشفته شوید.

چنانچه هیجاناتی که به خاطر ازدواج همسر سابق تان به سراغتان آمده است قابل کنترل نمی باشد و شما را به شدت کلافه کرده و خواب و خوراک را از شما گرفته است باید برای سازگاری هر چه بیشتر با شرایط موجود برهه ای را با تجربه احساسات متعارض و متضاد بگذرانید.

شما زمانی می توانید با وضعیت بعد از طلاق سازگار شوید که بعد از جدایی خشم خود را در زمان معین تخلیه کرده باشید، با عذاب وجدان های خود به حد کافی کلنجار رفته باشید، پس از آن به تمام چیزهایی همچون خانواده، آرزوهای خانوادگی، هویت خانوادگی، برنامه هایی که با همسرتان داشته اید و از دست دادید غصه خورده و اشک بریزید و در نهایت به مرحله ای دست یابید که با تمام اتفاقات و ماجراهایی که برایتان پیش آمده است بتوانید واقع بینانه مواجه شوید و آن ها را بپذیرید، و با خود بگویید آن زندگی با تمام خوبی ها و بدی هایش به اتمام رسیده است و هیچ چاره ای جز اینکه بدون همسر سابقتان زندگی کنید ندارید. در حالیکه در هر یکی از مراحل این سوگواری قرار داشته باشید امکان دارد هیجان آن دوران چندین برابر شود و شما بیش از پیش تحریک و عصبی شوید. 

برای اینکه به زندگی پس از طلاق خود باز گردید باید بدانید که شخصیت فردی خود، مدت زمان همراهیتان با همسر سابقتان، دلایل اصلی طلاق، متقاضی طلاق بوده اید یا نه همه و همه تاثیر گذار هستند اما در اکثر موارد بر اساس مدت زمانی که باهم بوده اید مطرح می شود و به ازای هر یک سال که با هم در رابطه حضور داشتید یک الی دو ماه برای سوگ عشق باید در نظر گرفت. به عنوان مثال چنانچه کل دوران آشنایی، نامزدی و ازدواج شما 6 سال طول کشیده است به 6 ماه الی یکسال زمان نیاز دارید تا بتوانید دوران سوق را بگذرانید.

معمولاً اکثر افراد این دوران را با آزمون و خطا سپری می کنند و برخی نیز به زمان بسیار زیادی نیاز دارند و گروهی دیگر در یکی از مراحل سوگ درجا می زنند و زندگی را به کام خود سخت می کنند. بعضی مواقع نیز در همان اول راه فرد با این کار فرصت تجربه کردن این درد را از خود گرفته و نوار زندگیش را متوقف می کند اما از آنجایی که زندگی همیشه در جریان است اتفاقاتی از این دست همچون یک پتک به او یادآوری می کند که باید دست از این کار بردارد و به زندگی اش سر و سامان دهد چرا که چاره ای جز این ندارد. 

تغییرات بسیار زیادی در زندگی شما به واسطه ضربه عاطفی که پس از جدایی تجربه کرده اید ایجاد می شود، که عزت نفس شما مهمترین و اصلی ترین چیزی است که این طوفان آن را متلاشی کرده است. چراکه شما با این اتفاق کسی را از دست داده اید که برای داشتنش سالها جنگیده بودید اما با از دست دادن او به طور کلی شرایط زندگی تان دستخوش تغییراتی شده و برنامه هایی که برای آینده داشته اید به هم خورده است.

حتی چنانچه دوران سوگ را سپری کرده باشید باز هم ترمیم عزت نفس به این راحتی نیست و ممکن است بعضی مواقع باورهایی مثل “هیچ کسی جز من او را نمی تواند تحمل کند” و “همسر سابقم برای نگه داشتن من لیاقت نداشت” و یا “اگر من در زندگی اش نباشم تا ابد تنها می ماند” و دلخوشی هایی از این دست که مقطعی هستند به سراغ تان بیاید. حالا با شنیدن خبر ازدواج همسر سابقتان پیش داوری هایی که کرده بودید همگی بر باد می رود. حتی عزت نفس تان هم سرپناهی امن برای شما متصور نشده است که برای ساختن خود و زندگیتان بتوانید به آن اطمینان کنید.

دراین زمان است که احساسات ناامنی همچون من لیاقت نداشتم یا من خواستنی نیستم به شما حمله ور میشود و شما را بر آشفته می کند و بار دیگر عزت نفس زخمیتان به خاطر شکست خوردن و طرد شدنتان هدف ترکش قرار می گیرد. 

جای تاسف است که در فرهنگ ما داشتن همسر از جمله عوامل مهمی میباشد که محکی برای ارزشمندی یک زن یا مرد محسوب می شود به همین علت زمانی که همسر سابق ازدواج میکند شاهدی برای بی ارزشی شما تلقی می شود و این اتفاق کار شما را سخت می کند.

 

در چنین مواقعی پیش از اینکه تصمیمی عجولانه ای بگیرید برای مدیریت شرایط موجود اقداماتی که در ادامه این بخش از خانواده پلاس نمناک در اختیارتان قرار خواهیم داد را میتوانید انجام دهید. 

خشم ، ناامیدی و ناراحتی دردناکترین احساساتی هستند که با شنیدن خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان همه وجود شما را در بر می گیرد خیلی مهم است که فرصت بروز به همه این احساسات بدهید، و کامل آنها را درک کنید.

زمانی که از ازدواج مجدد همسر سابقتان باخبر شدید یک دل سیر گریه کرده و با یکی از دوستان خود در میان گذاشته و درد و دل کنید. پس از اینکه احساسات شما تخلیه شد نهایت سعی خود رو بکنید تا از دست این احساسات رها شوید. چراکه چنانچه بخواهید این احساسات ناخوشایند را در وجود خود پرورش داده و نگه دارید درد و غم شدیدی را در وجود خود خواهید کاشت و باید همچنان به عذاب کشیدن ادامه دهید.

چنانچه همسر سابقتان و شما هنوز هم دوستان مشترکی دارید سعی کنید به آنها نشان دهید که هیچ تمایلی برای شنیدن خبر جدیدی درباره او ندارید حتی این احتمال وجود دارد که به خاطر نیت خیر بعضی از دوستان اخبار بدی همچون “عروس جدید را دوست ندارند” و یا “جشن عروسی افتضاح بود” در مورد همسر سابقتان به گوش شما برسد تا قوت قلبی برای آرامش شما باشد ولی باید بدانید که حتی شنیدن این حرف ها نیز ناراحتی شما را دو چندان می کند. پس بنابراین تنها راهی که برای برگشت به زندگی عادی شما کمک می کند و باعث می شود که عشق سابق تان را فراموش کنید بی خبری از زندگی شخصی او می باشد. 

اگر حاصل زندگی شما یک فرزند مشترک است سعی نکنید که اطلاعاتی راجع به همسر سابقتان از او بگیرید حتی اگر او در این باره صحبت کرد شما مانع شوید و نشان دهید که تمایلی به شنیدن خبرهای جدیدی از پدرش و رابطه جدیدش ندارید، چنانچه ملاحظه کردید که فرزندتان برای تخلیه احساساتش نیاز به صحبت کردن دارد سعی کنید جایگزینی برای خود جهت شنیدن درد و دل های او پیدا کرده و ضمن اینکه او را به فرزندتان معرفی می کنید برایش توضیح دهید که به چه اندازه مطلع شدن از جزئیات رابطه همسر سابقتان برایتان قابل تحمل و هضم نیست.

در همه شبکه های اجتماعی همسر سابقتان را آنفالو کنید حتی گاهی نیاز است که اعضای خانواده یا دوستان مشترکی که با او دارید را نیز از لیست دنبال کننده ها حذف کنید چرا که اگر این کار را انجام ندهید ممکن است وسوسه شده و در زندگی همسر سابقتان سرک بکشید و اخباری ناراحت کننده به دست بیاورید. حتی امکان دارد پس از اینکه او را آنفالو کردید باز به سراغش بروید و به صفحه مجازی اش سر بزنید پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید در مقابل وسوسه خود بایستید و این کار را نکنید ، به خاطر اینکه شما با فالو کردن عشق سابقتان در فضای مجازی در حقیقت به نوعی خود را تنبیه می کنید و همه غیبت کردن ها و تاسف خوردن هایی که دراین پرسه زدن ها به چشم شما می خورد چیزی جز خراب کردن و بدتر کردن حال شما ندارد. 

بعضی از افراد بر این باورند که چنانچه پس از طلاق رابطه خوبی با همسر سابق شان داشته باشند باید ازدواج مجدد آنها را نیز تبریک بگویند اما چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد پس انرژی خود را صرف چنین اقدامات بیهوده و پوچی نکنید در غیر این صورت چنانچه این کار را انجام دهید همسر سابقتان با تبریک غیر منتظره شما شوکه خواهد شد و در فکر فرو خواهد رفت که چرا هنوزم که هنوز است به فکر او هستید، بنابراین به هیچ عنوان به تبریک ازدواج مجدد همسر سابقتان فکر نکنید.

برای اینکه به خودتان یادآوری کنید که چه انسان فوق العاده هستید قطعأ هم به انرژی مثبت اطرافیان خود نیازمندید ، شنیدن خبر ازدواج همسر سابقتان نیاز است که روی عزت نفس و اعتماد به نفس خود کار کنید و آن را ارتقا بخشید از افرادی که علاقه مند به شما هستند کمک بگیرید چراکه آنها بهترین منبع برای سرگرمی شما خواهند بود، در آن روز سعی کنید بیشتر حواستان به خودتان باشد و از خود مراقبت کنید منظور از مراقبت این است که خود را دعوت به کاری که برایتان لذت بخش است بکنید و به نوعی مهربانانه با خود رفتار کنید. 

چنانچه وارد رابطه جدیدی شده اید به هیچ عنوان درباره ازدواج همسر سابق تان صحبت نکنید حتی اشاره ای به آن نیز نکنید به این دلیل که شما متعلق به رابطه جدید هستید و بایستی گذشته را فراموش کنید. چنانچه شما سعی در صحبت کردن درباره ازدواج همسر سابقتان داشته باشید باعث می شوید که احساس ناامنی در وجود شریک عاطفی جدیدتان ایجاد شود و فکر کند که هنوز دلتان درگیر او است. 

بعضی از افراد پس از اینکه جدا شدند به درستی و نادرستی تصمیمشان شک کرده و فقط در ذهن خود لحظات خوب را مرور می کنند. پیشنهاد ما به شما این است که به جای غرق شدن در خاطرات خوش گذشته لیستی از عواملی که باعث جدایی شما و همسرتان شده است تهیه کنید به همین ترتیب با این کار می توانید به یاد بیاورید که چه چیز هایی منجر به جدایی شما شده است و از این رو به درست بودن تصمیمتان اطمینان پیدا کنید.

زمانی که متوجه این باشید که چه واکنشی در برابر خبر ازدواج همسر سابق تان خواهید داشت و آگاهی لازم لازم را درباره تبعات آن داشته باشید تمام نقاط ضعف خود را می توانید به راحتی بپذیرید و در مقابل رفتار های او منطق و تآمل بسیار بالایی بروز خواهید داد. 

زمانی که با شنیدن خبر ازدواج مجدد همسر سابق تان خشمگین می شوید ثابت میکنید که هنوز هم که هنوز است وابستگی شدیدی به او دارید و آنطور که باید موضوع طلاق را با خود رفع و رجوع نکرده اید. تنها چیزی که می تواند در فرایند طلاق از حجم مسائل ناراحت کننده این اتفاق بکاهد بخشش دو جانبه می باشد، زمانی که هر دو طرف پس از طلاق تصمیم به بخشیدن همدیگر می گیرند و کینه ای از رفتارهای همدیگر به دل نمی گیرند دیگر با شنیدن خبر ازدواج همسر سابقشان خشمی سراغشان نمی آید و چنانچه ذره ای ناراحتی به آنها دست داده باشد زودگذر و موقتی خواهد بود.

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

اگر قادر به فائق آمدن نسبت به احساسات خود نیستید و افکار مختلف پیرامون ازدواج مجدد همسر سابقتان دست از سر شما بر نمی دارد و مدام خاطراتی که با او داشته اید در ذهنتان میچرخد حتماً اقدام به مشاوره گرفتن از یک متخصص بکنید چراکه وجود احساسات و افکار ناخوشایند و ناتمام در زندگی شما تاثیر بسیار مخربی خواهد داشت و شما را در آستانه اضطراب و افسردگی قرار خواهد داد بنابراین با جدی گرفتن این نگرانی ها فرصت جدیدی برای زندگی خود خلق کنید و راه درمان اصولی در پیش بگیرید تا بحران های به جا مانده از طلاق را به کمک یک مشاور و روانشناس پشت سر بگذارید.

اگر تصمیم به ازدواج با همسر سابق خود گرفته‌اید، احتمالا مسائل گذشته ذهنتان را مشغول کرده و نگرانی‌هایی دارید. این که در گذشته ازدواجی ناموفق داشته‌اید نمی‌تواند دلیلی بر اجبار به زندگی با همسر سابق و یا تنها ماندن شما برای همیشه باشد. بسیارند افرادی که با ازدواج مجدد به زندگی مشترک ایده‌آل خود رسیده‌اند. همچنین شاهد زوج‌هایی بوده‌ایم که با بازگشت به زندگی با همسر سابقشان توانسته‌اند بر مشکلات چیره شده و به آرامش خاطر برسند. در شرایطی که فرزندانی هم در میان باشد ارزش و لذت بازگشت بیشتر می‌شود؛ اما نباید فراموش کنید که فرزندان نمی‌توانند عاملی برای خوشبختی شما باشند. بنابراین بهتر است درباره تصمیمی که گرفته‌اید بیشتر بیاندیشید. در ادامه به مواردی که برای ازدواج با همسر سابقتان باید توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم. توصیه می‌کنیم در این زمینه مقاله ازدواج مجدد را نیز مطالعه کنید.

پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که اطرافیان به دلیل آمارهایی که به گوششان رسیده، نظر مثبتی راجع به بازگشت و ازدواج شما با همسر سابقتان ندارند. افراد در ازدواج‌های مجدد در 30 تا 60 درصد موارد با شکست روبرو می‌شوند.  طبق آمارهای گزارش شده، طلاق دوم به مراتب زودتر از طلاق اول اتفاق می‌افتد. بنابراین پیش از هر اقدامی باید به تصمیمی که گرفته‌اید، مطمئن باشید.

برخی افراد زمانی که از همسر خود جدا می‌شوند ممکن است برای مدتی احساس آرامش و رهایی کنند اما کم کم دچار احساس پشیمانی می‌شوند و متوجه می‌شوند دلیلی که به خاطر آن طلاق گرفته‌اند آن قدر هم جدی و بزرگ نبوده؛ این گونه افراد به چند دلیل دوباره برای ازدواج و زندگی با همسر سابق خود گرایش پیدا می‌کنند:

برخی از زوجین واقعا درک درستی از یکدیگر ندارند و نمی‌دانند تا چه میزان به طرف مقابل خود علاقه‌مند هستند و دوست دارند با او زندگی کنند. ممکن است زمانی که از یکدیگر جدا می‌شوند، تازه متوجه شوند چقدر به یکدیگر علاقه‌مند بوده و دوست دارند با هم زندگی کنند. البته گاهی این احساس دوست داشتن با احساس وابستگی اشتباه گرفته‌می‌شود و زوجین به اشتباه دوباره به سمت یکدیگر باز می‌گردند.

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

زمانی که کمی از محیط تنش‌زا و پر دردسر فاصله می‌گیرند، متوجه می‌شوند عصبانیت و لجبازی‌هایشان بیهوده بوده و خود نیز سهم کمی از بهم خوردن رابطه نداشته‌اند. ممکن است احساسات منفی به زندگی مشترک گذشته کم شود و در این شرایط گمان می‌کنند، می‌توانند با جبران اشتباهات و تغییر رفتارها به زندگی با همسر سابق بازگردند.

برخی فکر می‌کنند زمانی که طلاق بگیرند، می‌توانند در زندگی مجردی خود احساس آرامش داشته و رهایی یابند. در صورتی که متوجه می‌شوند زندگی مجردی هیچ چیز برای آن‌ها نداشته و هیچ کس به خوبی همسر اولشان نیست. علاوه بر این انسان‌ها همواره بر اثر مجموعه‌ای از مشکلات و اتفاقات و با گذر عمر ممکن است از لحاظ رفتاری و شخصیتی تغییر کنند. این تغییر گاه در جهت مثبت اتفاق می‌افتد. در واقع در بسیاری موارد ازدواج افراد زمانی به بن بست می‌رسد که افراد تغییر می‌کنند؛ از همین منظر گاه افراد بعد از طلاق نیز ممکن است تغییر کنند و به زندگی با همسر قبلی خود علاقه‌مند شوند.

در صورتی که تصمیم به ازدواج با همسر سابق خود را دارید، توصیه‌های زیر شدیدا شانس موفقیتتان را افزایش می دهند:

اگر فرزندانتان دلیل بازگشت به همسر سابق تان هستند، باید بدانید انتخابتان نیاز به بررسی بیشتری دارد. اگر قرار به برگشت است به خاطر همدیگر و حس دوست داشتن بین خودتان برگردید. در صورتی که واقعا دلتان می‌خواهد باز هم با هم باشید. سختی‌های بعد از طلاق نباید شما را دوباره به انتخاب اشتباهتان برگرداند. اگر خود طلاق شما را خسته کرده، برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق تلاش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازگشت به زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

دیگر افراد و خصوصا اگر بچه دارید، نباید در جریان ارتباط دوباره شما قرار بگیرند. متوجه شدن دیگران به ارتباط مجدد شما، در حالی که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدید، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. فهمیدن فرزندان یا آشنایان باعث امیدواری در آن‌ها می‌شود و فشار بیشتری روی شما برای آشتی کردن وارد می‌کند. قبل از اطمینان به تصمیمتان قضیه را مخفی نگه دارید.

از اشتباهات زندگی گذشته خود عبرت بگیرید و این بار با دقت عمل بیشتری حرکت کنید. با تکرار اشتباهات، دوباره رابطه تان خراب خواهد شد. یک مشاوره خانواده می‌تواند بدون قضاوت به تصمیم گیری مناسب شما کمک کند.

مشخص کنید که دقیقا به چه دلیل از یکدیگر جدا شدید و اینبار در مورد مسئله مورد نظر به یک نتیجه مشترک برسید. مثلا اگر موضوع به عدم تعهد بر می‌گردد ابتدا تعهد پذیری خود را اصلاح کنید و سپس به رابطه برگردید.

رابطه گذشته خود را بررسی کنید و متوجه اشتباهات خودتان شده و آن‌ها را به گردن بگیرید. شناخت اشتباهات خودتان و مهم‌تر از آن گردن گرفتن اشتباهات در عدم رخ دادن دوباره آن‌ها مؤثر است. بهتر است سهم خود از علل طلاق و اشتباهاتتان را مشخص کنید و بر روی آن‌ها بیشتر تأمل کنید.

برای ازدواج با همسر سابق خود صادق باشید. بچه بازی در آوردن، نقش بازی کردن، به اصطلاح زرنگ بازی کردن و یا تلاش برای احساسی کردن رابطه و … را فراموش کنید. فکر همدیگر را نخوانید؛ قرار نیست در یک معامله اداری شرکت کنید، منطقی و بالغانه رفتار کنید.

مشکلات و بحث‌های نیمه تمام زندگی قبلی را در همان زندگی قبلی تمام کنید. کشاندن دلخوری‌هایی که پیش آمده را به زندگی جدید فراموش کنید یا اگر می‌شود آنها را حل کنید. نگذارید به عنوان یک کابوس در زندگی جدیدتان تکرار شوند.

دلخوری‌هایی را که فراموش نمی‌شوند، حل کنید؛ در این بین از روبرو شدن با مشکلاتی که از گذشته باقی مانده نترسید. به صورت بالغانه و با آرامش راجع به آنها صحبت کنید و به یک راه حل برسید. قرار نیست مقصر را پیدا کنید، باید به راه حل بیاندیشید. برای حل دعوای خانوادگی کلیک کنید.

برای موفقیت در ازدواج با همسر سابق، لازم است اعتماد از دست رفته را دوباره بین خود ایجاد کنید. همسر سابقِ شما دیگر مانند گذشته احساس نزدیکی و تعلق به شما ندارد. اعتماد شکسته شده برای التیام به زمان نیاز دارد و شما باید صبورانه برای کسب این اعتماد تلاش کنید.

شناخت دوبارۀ همسر سابق خود را جدی بگیرید و فراموش نکنید در صورتی که اعتماد مناسب او را دوباره کسب کنید و تعهد واقعی به رابطه نشان بدهید؛ کشف دوباره‌ای اتفاق می‌افتد و می‌تواند بلوغ رابطه‌ی شما را تقویت کند و باعث رشد رابطه‌تان گردد.

دوره‌های متفاوتی که به آموزش خانواده و سازگاری افراد در خانواده می‌پردازند، شرکت کنید و بعد از جلسات با یکدیگر راجع به صحبت‌های جلسه و نظرات خودتان گپ بزنید و به نقاط درک مشترک برسید. علاوه بر این قبل از از ازدواج لازم است برای رسیدن به درکی بهتر از یکدیگر و شناخت عمیق‌تر از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید. در جلسات مشاوره ازدواج می‌توانید شانس موفقیت خود در ازدواج مجدد با یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهید.

قبل از این که دوباره با همسر سابق خود ازدواج کنید، لازم است ابتدا مستقل شوید. در بسیاری موارد افراد تنها به خاطر ترس از تنهایی، ترس از مستقل شدن، نیاز مالی و کمبود عاطفی به زندگی با همسر سابق خود باز می‌گردند. به مسافرت بروید، اگر لازم است به ادامه تحصیل بپردازید، شغل مناسبی برای خود پیدا کنید و اهداف و آرزوهای خود را دنبال کنید. تمام این موارد برای این است که ظرفیت‌های روحی خود را افزایش دهید و بعد عاقلانه‌تر در مورد بازگشت به زندگی با همسر سابق خود بیاندیشید. زمانی که از نظر مالی مستقل شوید، از زندگی خود لذت ببرید و آرامش روانی داشته‌باشید بهتر می‌توانید در مورد رابطه‌ای که دردسرهای زیادی را در آن تجربه کرده‌اید، تصمیم بگیرید.

در نظر داشته‌باشید که کسی که با او ازدواج می‌کنید همان آدم قبلی است؛ ممکن است هر دوی شما در این مدت تغییراتی کرده‌باشید اما برخی از جنبه‌های شخصیت هرگز تغییر نمی‌کنند و لازم است روحیه خود را بالا ببرید تا در مقابل جنبه‌های تغییر ناپذیر آسیب نبینید. همچنین لازم است آمادگی مواجه با برخی از مشکلات گذشته را داشته‌باشید. با کسب مهارت‌های حل مسئله و افزایش اعتماد به نفس و درک بیشتر از یکدیگر، می‌توانید مشکلات گذشته را به گونه‌ای سازگارانه حل کنید.

فراموش نکنید که بخش زیادی از رابطۀ گذشتۀ خود را به دلیل توجه زیاد و نگرانی‌های بیش از حد به حرف‌های مردم از دست داده‌اید و باز نباید در این چاله بیافتید. دوستان و نزدیکان شما اگر مخالفتی می‌کنند از روی نگرانی است و در صورتی که شما بتوانید دوباره با یکدیگر به سازگاری برسید، خوشحال خواهند شد.

فرزندان شما هنوز برای بازگشت شما به یکدیگر لحظه شماری می‌کنند اما فراموش نکنید که برای این مدت دوری، از آن‌ها دلجویی کنید. در نهایت اگر تصمیم‌تان قطعی است، نگران چگونگی کنار آمدن دیگران با این مسئله نباشید. دیگران در نهایت شما را درک خواهند کرد. با وجود تمام نگرانی‌ها عجله نکنید، در هر نوع ازدواج صبوری و مشورت ضروری است حتی اگر با کسی که از قبل از او شناخت دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با همسر سابق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بازگشت به زندگی با همسر سابق امری کاملا ممکن است‎

 

“من و همسرم بعد از شش سال زندگی مشترک از هم جدا شدیم ولی بعد از یک ماه رابطه تلفنی را با هم شروع کردیم و هردو پشیمان هستیم و میخواهیم برگردیم، ولی چند تا مشکل پیش رویمان است. مشکل اصلی مخالفت خانواده هایمان است و در درجه بعد حرف مردم و ترس از آبرو. الان دلمان پیش هم است و از اینکه طلاق گرفته ایم خیلی پشیمانیم ولی نمی دانیم چه کنیم و مستاصل و ناامید شده ایم.”

 

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

کم نیستند کسانی که بعد از طلاق متوجه میشوند که اشتباه بزرگی کرده اند، از طرفی با سختی های زندگی پس از طلاق مواجه میشوند و از طرف دیگر درمیابند که دلیلی که به خاطر آن جدا شده اند، آنقدرها هم بزرگ و آزار دهنده نبود. و خلاصه احساس پشیمانی به سراغشان می آید و دوست دارند که برگردند، اما برگشت به این آسانی ها نیست و اما و اگرهای زیادی با خود دارد.گاهی هم دیگر دیر شده است، یکی از زوجین تمایلی به برگشت ندارد یا قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد.

 

چه باید کرد؟

کسانی میتوانند ازدواج موفقی پس از طلاق داشته باشند که در دوره پس از جدایی به نقش خود در رابطه با همسر سابق شان اندیشیدند و سهم تقصیر و مشکلات خود را پیدا کردند و دانستند همه عوامل و تقصیرها مربوط به همسرشان نبوده است بلکه خود آنان نیز سهم قابل تأملی در این ماجرا داشته اند و در ازدواج دوباره با همسر سابق مشکلات رفتاری خود را حل کردند.

 

مهم‌ترین کاری که باید کنید ادامه زندگی خودتان است. به خاطر این فرد نباید از تلاش‌هایی که برای ساختن دوباره زندگی‌تان کرده‌اید دست بکشید. صرف نظر از اینکه می‌خواهید دوباره با این فرد رابطه را شروع کنید (یا با هر کس دیگری) ابتدا باید ظرفیت‌های روحی خودتان را بالاببرید و یادبگیرید زندگی مستقل خود‌تان را شکل بدهید. هیچ تلاشی برای طرد کردن او یا جذب او به خودتان انجام ندهید. پیش از شروع هر رابطه‌ای ابتدا باید کمی زندگی مستقل و شخصی خودتان را داشته باشید؛ به کارهایی بپردازید که همیشه دوست داشتید انجامش بدهید، به سفر بروید، کار کنید تا درآمدی داشته باشید، یک زبان تازه یاد بگیرید، اگر لازم است درس بخوانید، ورزش کنید و از زندگی‌تان لذت ببرید. همه این کارها برای این است که ظرفیت روحی خودتان را برای یک تصمیم درست بیشتر کنید. برای برگشتن به رابطه (یا شروع هیچ رابطه‌ تازه‌ای) عجله نکنید. چون این کار عملاً راه تصمیم‌گیری درست و عاقلانه را می‌بندد. بسیاری از روابط گذشته فقط به این دلیل دوباره از سر گرفته می‌شوند که فرد نتوانسته از نظر عاطفی خود را مستقل احساس کند یا به خاطر نیاز مالی یا ترس از آینده این کار را کرده است. اینکه شما زندگی مستقل خودتان را ادامه بدهید از این نظر بسیار ارزشمند و مؤثر است. زمانی که حال بهتری دارید، وضعیت مالی خوبی پیدا کرده‌اید و توانسته‌اید به کار و فعالیت مورد علاقه‌تان بپردازید بهتر تصمیم می‌گیرید. اگر از نظر عاطفی و مالی قوی باشید احتمال شروع دوباره رابطه‌ای که پرمسأله بوده است بسیار کمتر خواهد بود.

 

زوج ها پس از جدایی خیلی سریع به ازدواج مجدد روی نیاورند و به خود فرصت بدهند‎

 

زندگی گذشته شما با وجود تنش‌ها و هزینه‌های دردناکی که برایتان داشته است یک تجربه عالی است برای اینکه اکنون درست تصمیم بگیرید. پس از عبور از آن دوران شما می‌توانید مشکلات رابطه را بهتر بررسی کنید و مسیر آینده را بر مبنای آن مشخص کنید. حالا این فرصت برایتان وجود دارد که یک رابطه متعادل را با هشیاری و آگاهی بیشتری شروع کنید.

 

اگر فوراً به درخواست او جواب بدهید یا واکنش نشان بدهید و زندگی‌ای که برای خودتان ساخته‌اید را متوقف کنید احتمال اینکه دوباره همان اشتباه را تکرار کنید بسیار زیاد است. صرف نظر از اینکه او چقدر برای بازگشت شما تلاش می‌کند در این موقعیت لازم است کمی بی‌توجه باشید و آن را فرصتی برای ارزیابی او در نظر بگیرید. برای شروع یک رابطه دوباره باید مطمئن باشید که مشکلاتی که عامل جدایی‌تان بوده‌اند حل شده‌اند. هر کسی باید اشتباه خودش را پذیرفته باشد. این رابطه باید صرف نظر از نیازهای شدید عاطفی یا مالی و ضعف روحی یکی از دو نفر از سر گرفته شود وگرنه هیچ بعید نیست که شما همان راه رفته را برگردید و اشتباه‌تان را دوباره تکرار کنید.

 

رمز موفقیت ازدواج پس از طلاق

اگر می‌خواهید دوباره با همسر قبلی تان رابطه را شروع کنید (یا با هر کس دیگری) ابتدا باید ظرفیت‌های روحی خودتان را بالاببرید و یادبگیرید زندگی مستقل خود‌تان را شکل بدهید. هیچ تلاشی برای طرد کردن او یا جذب او به خودتان انجام ندهید. پیش از شروع هر رابطه‌ای ابتدا باید کمی زندگی مستقل و شخصی خودتان را داشته باشید؛

 

بازگشت به زندگی با همسر سابق امری کاملا ممکن است و تنها در موارد معدودی که پس از تلاش های لازم و بررسی های حرفه ای و کارشناسانه لازم، مشخص می شود دو نفر واقعا برای زندگی مشترک با یکدیگر مناسب نیستند و از ابتدا انتخاب نادرستی انجام داده اند، بهتر است افراد، به زندگی مشترکشان بازنگردند.کسب دو ویژگی برای برپا کردن خیمه زندگی مشترک بسیار مهم است: کسانی که توانستند استقلال خود را دوباره به دست بیاورند، در دوره پس از جدایی به نقش خود در رابطه با همسر سابق شان اندیشیدند و سهم تقصیر و مشکلات خود را پیدا کردند و دانستند همه عوامل و تقصیرها مربوط به همسرشان نبوده است بلکه خود آنان نیز سهم قابل تأملی در این ماجرا داشته اند و در ازدواج دوباره با همسر سابق مشکلات رفتاری خود را حل کردند. 

 

نکته قابل تامل دیگر این است که زوج ها پس از جدایی خیلی سریع به ازدواج مجدد روی نیاورند و به خود فرصت بررسی و ارزیابی بدهند. در عین حال ترک مقایسه های مردود همسر سابق با دیگران ضروری است.

 

ما برخلاف زوج هایی که گمان می کنند و اصرار دارند که به درد هم نمی خورند و باید جدا بشوند، معتقدیم که آن ها می توانند کنار هم زندگی کنند فقط راه درست را بلد نیستند، پس آن ها را به آموختن راه درست زندگی کردن و مهارت های مورد نیاز دعوت می کنیم.

 

منبع: تبیان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


ارسال محرمانه محصولات جنسی


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم


قاعدگی دردناک زنان و دختران


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شاید در نظر اول عجیب یا حتی غیرمنطقی به نظر برسد ولی تعداد زوج‌هایی که بعد از طلاق، به فاصله چند ماه یا حتی چند سال تصمیم به ازدواج مجدد با هم می‌گیرند، کم نیست. شاید مدتی از جدایی زوجی بگذرد و آن دو در تنهایی و خلوت خود به اشتباهاتی که در رابطه خود داشتند پی ببرند و درصدد جبران برآیند و شاید تنها ترس از تنهایی یا هیجانات زودگذر باعث برگشت دو نفر بعد از طلاق به سمت هم شود .

همیشه یک تجربه تلخ دلیل بر شکست در تمام تجربه‌های آینده نیست اما ازدواج مجدد مقوله‌ای است که باید با دقت زیادی مورد بررسی قرار بگیرد بخصوص اگر این ازدواج با همسر سابق باشد. اگر تصمیم بر ازدواج با همسر سابق خود دارید بهتر است این بار موشکافانه‌تر جلو بروید. در این شرایط بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. مشاور با تجربه‌ای که دارد به شما کمک می‌کند همه جوانب را بسنجید و تصمیم بگیرید. در صورت تمایل به کسب کمک و راهنمایی در خصوص مسائل “ازدواج مجدد با همسر سابق” و “جلوگیری از شکست دوباره در ازدواج” می‌توانید سوالات خود را در قسمت “سوالات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید” مطرح کنید.

فهرست مطالب

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

دلایل متعددی برای رجوع زوجین بعد از طلاق وجود دارد. به علاوه در پس هر ازدواج مجدد یک یا چند انگیزه خاص برای شروع دوباره زندگی مشترک وجود دارد.

برخی همسران واقعاً نمی‌دانند که تا چه حد به هم علاقه دارند تا این که از هم جدا می‌شوند و پس از این دوری متوجه می‌شوند که چقدر یکدیگر را دوست داشته‌اند. بعضی زوجین حتی بعد از طلاق نیز ارتباطشان با هم قطع نمی‌شود و علاقه‌شان از بین نمی‌رود.

زمانی که از آن محیط متشنج فاصله می‌گیرید و از هم دور می‌شوید، فکر کردن درباره رابطه بسیار آسان‌تر می‌شود. پس از مدتی احساسات منفی‌تان دیگر به شدت روزهای زندگی مشترک نخواهد بود و به تدریج متوجه اشتباه‌ها و سهم خود در شکست زندگی قبلی‌تان می‌شوید. تایید اشتباهات و پذیرفتن این که می‌توانستید بهتر باشید و بهتر عمل کنید، نخستین گام برای سازش و آشتی دوباره و ازدواج مجدد با همسر قبلی است.

برخی افراد فکر می‌کنند که شرایط همیشه در موقعیت و جای دیگری به جز خانه خودشان بهتر است و اصطلاحاً مرغ همسایه غاز است. اما بعد از آن که دوباره زندگی مجردی را تجربه کردند، متوجه می‌شوند که هیچ کس به خوبی همسر اولشان نمی‌شود.

گذر عمر باعث تغییر کردن آدمی می‌شود، البته لزومی ندارد که زوجین دور از هم رشد کنند. ازدواج گاهی به بن‌بست می‌رسد، چون همسران تغییر کرده‌اند؛ بااین حال ممکن است همین افراد دوباره به گونه‌ای تغییر کند که باز هم عاشق هم بشوند و بخواهند با هم زندگی کنند.

غالباً یکی از همسران یا هر دو نمی‌پذیرند که آنها نیز در این جدایی و شکست خوردن ازدواج نقش داشته‌اند. این تردید در پذیرش تقصیر نشان می‌دهد که همسران هنوز برای ازدواج مجدد آماده نیستند. شرط موفقیت ازدواج مجدد این است که هر دو همسر سهم و خطای خود را در از هم پاشیدن زندگی مشترکشان بپذیرند.

همسران اکثر اوقات بدون آن که برای تغییر دادن رفتارشان تلاش کنند، سعی می‌کنند که رفتار خودشان یا رفتار همسر قبلی‌شان را توجیه کنند و منطقی نشان بدهند. ازدواج مجدد زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که الگوهای رفتاری، کنش‌ها و نگرش‌های هر دو همسر به وضوح تغییر کرده باشد.

یکی از عامل‌های شکست ازدواج غالباً انتظارات و توقعات غیرمنطقی یکی از همسران یا هر دو است. برای این که ازدواج دوباره با همسر سابق مجدداً به بن‌بست نرسد، لازم است که زوجین انتظاراتی منطقی و واقع‌بینانه از خودشان، همسرشان و در کل زندگی مشترکشان داشته باشند.

بعضی عوامل شانس موفقیت ازدواج مجدد را افزایش می‌دهد. پایداری زندگی مشترک به تعهد، ازخودگذشتگی و تلاش و البته شرایط مناسب نیاز دارد.

درست است که شما و همسر سابق‌تان ظرف این مدت تغییر کرده‌اید، اما هنوز هم از بسیاری جهات همان آدم‌های سابق هستید. بنابراین پیش از هر چیز باید یاد بگیرید که چطور با مسائلی که قبلاً آزارتان می‌دادند و احتمالاً همچنان وجود دارند، کنار بیایید تا دوباره پس از مدتی ناامید و کلافه نشوید و آتش جرو بحث‌ها باز شعله‌ور نشود.

ازدواج کردن، یا در این مورد خاص شروع دوباره زندگی مشترک به تلاش و کار فراوان نیاز دارد. خودتان را برای تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که رابطه‌تان را پایدار می‌کند، آماده کنید.

بسیاری از افرادی که با همسر قبلی خود ازدواج می‌کنند، تصمیم می‌گیرند که توافق‌نامه‌ای را قبل از رجوع به هم آماده کنند. صحبت کردن درباره شرایط برای هر دو طرف دشوار و حساسیت‌برانگیز است، بااین حال بسیاری از همسران وقتی مطمئن باشند که اموالشان در صورت جدایی مجدد در امان می‌ماند، حس بهتری درباره تعهد و مسئولیت‌های خود خواهند داشت.

وقتی دوباره با همسر سابقتان ازدواج می‌کنید، باید منتظر شنیدن پچ پچ‌ها و حرف‌های احمقانه و بیهوده خانواده و دوستانتان باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید آن را ملکه ذهن خودتان بکنید، این است که خوش‌بینی و مثبت اندیشی‌تان را حفظ کنید. اگر به حرف‌های بی‌فایده دیگران توجه کنید، به تدریج آنها را باور خواهید کرد و رابطه‌تان تحت‌الشعاع این بیهوده‌گویی‌ها قرار خواهد گرفت. به جای این کار از عشق‌تان به خاطر مهربانی‌هایش تشکر کنید و به او دلگرمی بدهید که این بار هر دو در کنار هم برای حفظ زندگی‌تان تلاش خواهید کرد.

اگر فکر می‌کنید که ازدواج مجدد با همسر قبلی‌تان بهترین تصمیم برای هر دو نفر است، باید توجه داشته باشید که موفقیت این پیوند دوباره به تلاش فراوان نیاز دارد. در نهایت امیدواریم که با جمع شدن تمام خانواده زیر یک سقف همگی زندگی شادتری داشته باشید.

دلایل زیادی برای تصمیم زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند برای بازگشت دوباره به زندگی مشترک وجود دارد. فاصله گرفتن از موقعیت تنش زا، فروکش کردن احساسات منفی و خشم ایجاد شده بین آن‌ها و تغییر کردن زوج در طول زمان طلاق ممکن است انگیزه‌ای برای گرایش به ازدواج مجدد با همسر سابق باشد. این تصمیم فقط در صورتی می‌تواند درست باشد که دو طرف مسئولیت اشتباهات گذشته را بپذیرند و در رفتار یا انتظارات خود نسبت به طرف مقابل تجدید نظر کنند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

331 بازدید

521 بازدید

552 بازدید

615 بازدید

1.15k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام من ۳۵ ساله هستم بعد از یکسال و نیم ازدواج، الان در حدود دو ساله که جدا شدیم. از روز اول بعد از جدایی با هم ارتباط تلفنی و گاها حضوری داشتیم. ایشون از روز اول پشیمون شدن و من تا چند ماه پیش اصلا نمیخواستم به ازدواج مجدد باهاشون فکر کنم و شاید تنها دلیل ارتباطم تنهایی بود. ولی مدتیه که دارم بهش فکر میکنم و نمیدونم درسته یا نه. ایشون همه تقصیرات و پذیرفته و میگه خیلی اشتباه کرده خیلی تفکرات بچه گونه داشته میگه من فقط برگردم و اون دیگه اون ادم سابق نیست. دلیل جدایی ما این بود که همیشه من و با دیگران مقایسه میکرد مدام از من ایراد میگرفت از مدل مو مدل لباس پوشیدن و…. و اینکه تنهایی مسافرت میرفت و هیچ وقت حاضر نبود من باهاش باشم و اواخر زندگیمون شبها تا دیر وقت بیرون بود و در کل یکسال و نیم زندگی مشترک ما ۴ کلمه حرف نزدیم چون اصلا دوست نداشت با من حرف بزنه و این اواخر زندگی احساس میکردم با زن دیگه ای در ارتباطه ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر

سلام دوست گرامی قبل از تصمیم گیری برای برگشت مجدد هر دو نفر شما نیاز به جلسات مشاوره دارید و می باییست هردو نفر متوجه اشتبهات گذشته و درصدد جبران باشید.منطقی و عاقلانه پیش بروید و تمامی جنبه های رابطه را در نظر بگیرید.فقط صرف گفتن قبول اشتباهات دلیلی بر تغییر روش زندگی نیست

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

به تازگی متوجه شدی همسر سابقت زن گرفته؟ کسی که یه عمری با تو زندگی می‌کرد الان دست یکی دیگه رو می‌گیره؟ فکر اینکه به یکی دیگه می‌گه دوست دارم خوابو ازت گرفته؟ دلت می‌خواد بری و پتشو برای زنش و خانوادش بریزی رو آب که دلت آروم بگیره؟ دلت می‌خواد تلفنو برداری و داد و بیدادو سرش بذاری؟ روزی هزار بار آرزو می‌کنی زنش تلافی کارایی که سر تو آورد رو سرش بیاره تا دلت خنک شه؟ اصولا وقتی همسر سابق شما دوباره نامزد می‌کند و یا خبر ازدواج او را می‌شنوید طبیعی است که عصبانی شوی و افکاری مشابه آن‌چه در سر شما می‌گذرد در سر تمام کسانی که شرایط مشابه را تجربه کرده‌اند خودنمایی می‌کند. اینکه در این مرحله چه کنید تا بتوانید از شر احساسات ناخوشایند این زمان رها شوید موضوع مقاله پیش روست. در اینجا قصد داریم به شما کمک کنیم تا از این مرحله عبور کنید و بتوانید با شرایط پیش رو کنار بیایید.

فهرست مطالب

چه شما متقاضی طلاق بوده‌اید و چه همسر سابقتان اعلام کرده باشد که نمی‌تواند با شما زندگی کند و یا حتی اگر هر دوی شما بر سر جدایی توافق داشته‌اید شنیدن ازدواج همسر سابق اصلا خوشایند نیست. شاید ادعا می‌کردید که اگر روزی بشنوید که شوهر سابقتان ازدواج کرده خیالتان راحت می‌شود که دیگر از شر او برای همیشه راحت شده‌اید شاید حتی اگر شما متقاضی طلاق بودید برای کاهش عذاب وجدانتان عنوان می‌کردید که ای کاش ازدواج کند و حتی با لحنی بخشنده می‌گفتید که الهی طعم خوشبختی را بچشد. واقعا چرا حالا که با این واقعیت روبه‌رو شده‌اید اینقدر پریشان شده‌اید و تجربه هیجانات ناخوشایند شما را کلافه کرده است. حتی نمی‌دانید که چرا اینقدر ناراحتید؟

رایج‌ترین هیجاناتی که در این زمان تجربه می‌کنید ترس، خشم، حسرت، حسادت، هستند که در زمان ازدواج مجدد همسر سابقتان دست از سرتان بر نمی‌دارد. اگر در این هنگام احساس رهاشدگی می‌کنید و یا اگر اعتماد‌ به‌ نفستان زیر سوال رفته، بدانید که تمام این‌ها واکنش طبیعی شماست.

یکی از عواملی که کنار آمدن با ازدواج شوهر سابقتان را دشوارتر می‌کند این است که روند سوگ جدایی را از سر نگذرانده‌اید. و بکلی با جدایی خود کنار نیامده اید چرا که اگر به پذیرفته بودید که آن زندگی تمام شده دیگر دلبستگی به همسر سابقتان شما را اینطور سراسیمه نمی‌کرد. اگر هیجاناتی که در زمان مواجهه با ازدواج شوهر سابقتان تجربه می‌کنید، غیرقابل کنترل است و کلافه‌تان کرده و عملا خوابتان را از شما گرفته بدانید که باید برای سازگار شدن با شرایط دورانی را با تجربه احساسات متضاد و متعارض سپری کنید. زمانی با شرایط پس از طلاق سازگار می‌شوید که دورانی پس از جدایی خشم خود را در زمان خود تخلیه کرده باشید، با عذاب وجدان‌های خود کلنجارهای لازم را رفته باشید، بعد از آن‌ها برای تمام آنچه از دست داده‌اید مانند خانواده، هویت خانوادگی، آرزوهای خانوادگی، امید و برنامه‌هایی که مرتبط با همسر سابقتان بود خوب گریه کرده باشید و غصه خورده باشید و در نهایت به مرحله‌ای رسیده باشید که با وجود تمام اتفاقاتی که برای زندگیتان پیش آمده بتوانید در یک دید واقع بینانه سهم خود، شرایط، و طرف مقابل را منصفانه ببینید و بپذیرید که آن زندگی به نقطه پایانی رسیده بوده و علیرغم تمام خوب و بدش به پایان رسیده و چاره‌ای ندارید که زندگی خود را بدون همسر سابقتان و بدون هویت خانوادگی که با او ساخته بودید ادامه دهید. در صورتی که در هر یک از مراحل این سوگواری باشید ممکن است هیجان آن دوران صد چندان می‌شود و شما را بیش از پیش تحریک می‌کند.

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق بر اساس طول مدتی که با همسر سابقتان بوده اید، شخصیت فردی شما، اینکه تصمیم‌گیرنده چه کسی بوده ، چه روندی را طی کردید و دلایل اصلی طلاقتان این دوران کم و زیاد می‌شود ولی معمولا بر حسب طول مدتی که با هم بوده‌اید عنوان می‌شود که به ازای هر یک سالی که با هم در ارتباط بودید 1 تا 2 ماه برای سوگ در نظر بگیرید پس بطور مثال اگر کل دوران آشنایی، نامزدی و ازدواج شما 6 سال بطول انجامیده، 6 ماه تا یک سال زمان برای گذراندن سوگ خود نیاز داشته اید. معمولا همه افراد این مراحل را با آزمون و خطا از سر می‌گذرانند. برخی افراد نیاز به زمان بیشتری پیدا می‌کنند که بتوانند از این دوران بگذرند. برخی دیگر در یکی از مراحل سوگ درجا می‌زنند و زندگی برایشان سخت می‌شود. گاهی نیز پیش می‌آید فردی در همان ابتدای راه با انکار فرصت تجربه این درد را از خودش می‌گید گویی نوار زندگی را متوقف کرده ولی از آن‌جایی که زندگی در جریان است اتفاقاتی از این دست به او مانند پتکی بر سر وی به او یادآور می‌شود که چاره‌ای نداری که دست از انکار برداری و به زندگیت سر و سامان دهی.

رادیو عشق دوره‌ای غیرحضوری “بازگشت به زندگی” برگزار می‌کند که به شما کمک کند که ضمن دریافت اطلاعات جامع‌ از مراحلی که پس از جدایی طی می‌کنید، از مسائل پیرامون این دوران آگاهی ‌یابید و در گذر از این مراحل کمک متخصصین حرفه‌ای را در کنار خود داشته باشید. تمرینات عملی این دوره که با عنایت به آخرین تحقیقات، و بر پایه استانداردهای جهانی انجمن FLCA طراحی شده‌اند، شما را یاری می‌کند که به مهارت‌های کاربردی و عملیاتی مجهز شوید و ضمن جلوگیری از آزمون و خطاها و سردرگم شدن در کوره‌ راه‌های این مسیر بتوانید زمان این سوگواری را کوتاه‌تر نمایید. این دوره به شما این امکان را می‌دهد که به جای حمل کوله باری از درگیری‌های ذهنی و تجربیات ناخوشایند، بتوانید راه‌های موثری برای ساختن زندگی شادتر بیابید. و در نهایت در زمانی کوتاه‌تر، با شرایط موجود کنار خواهید آمد و زمانی‌که با تجربیات سودمند خود در حال ساختن آینده‌ای دلخواهید، هیچ خاطره ای از زندگی گذشته شما را برآشفته نمی‌کند و هیچ خبری از همسر سابقتان پایه‌های زندگی که در حال بناکردنش هستید را نخواهد لرزاند.

طوفان جدایی و تغییرات ناشی از آن، ضربه عاطفی که در این دوران خورده‌اید، و گذراندن این روزهای سخت تغییرات زیادی را در زندگی‌تان ایجاد کرده است. مهم‌ترین خانه ای که این طوفان زیر و رو کرده خانه عزت‌نفس شماست که به شدت آسیب دیده است. در اثر این اتفاق شما فردی را از دست داده‌اید که شاید سال‌ها برای داشتنش تلاش کرده بودید، برنامه‌های‌تان برای آینده بهم خورده و شرایط زندگیتان بطور کلی دست‌خوش تغییراتی شده. کنترل زندگی از دستتان در رفته است. تمام این اتفاقات دست به دست هم می‌دهد و احساس درماندگی می‌کنید، بی کفایتی، ناتوانی، بی لیاقتی حتی در مواردی بی‌مسئولیتی و بی‌فکری نیز از جمله برچسب‌هایی است که این چند وقته دائما با آن دست و پنجه نرم کرده‌اید. هنوز اگر با کسی آشنا می‌شوید اولین سوالش این است که چرا جدا شده‌ای گویا به تمام این برچسب‌ها را بسته بندی شده در این سوالش گنجانده است. حتی بعد از جدایی هم از تیررس انتقادات و سرزنش‌های دیگران در امان نیستید. بنابراین طبیعی است که کلی احساس ناخوشایند نسبت به خودتان داشته باشید و شاید در خیلی از لحظات با خودتان فکر کنید که اگر به اندازه کافی خوب بودید این اتفاقات برایتان نمی‌افتاد و مدام در حال سرزنش خودتان باشید.

حتی اگر دوران سوگ خود را گذرانده باشید، بازسازی این خانه به این سادگی نیست و شاید گاهی نیز باورهایی چون ،”همسر سابقم بی لیاقت بود که نتوانست مرا نگه دارد”هیچکس بجز من نمی‌تواند او را تحمل کند” و یا “من که نباشم الی الابد تنها خواهد ماند” دل خوش کنک‌هایی مقطعی باشد که در این زمان شما را از باد و بوران بی‌خانمانی محافظت کند. حال با ازدواج همسر سابقتان پیش‌گویی های شما بر باد می‌رود. عزت نفستان نیز هنوز سرپناهی امن برای شما فراهم نکرده که به خودتان و ساختن زندگی خودتان بتوانید اطمینان کنید، اینجاست که این احساس ناامنی و اینکه شاید واقعا من خواستنی نیستم و یا اساسا من لیاقت نداشتم به شما حمله می‌کند و خواب خوشتان را آشفته می‌کند. در این زمان تجربه احساسات ناخوشایندی چون حس طرد شدن، دوست ‌داشته نشدن، شکست خورده بودن بار دیگر سر برآورده و بار دیگر عزت‌نفس‌ زخمی شما را آماج ترکش‌هایش می‌کند. متاسفانه هنوزه در فرهنگ ما داشتن همسر، یکی از مهم‌ترین عواملی است که ارزشمندی یک زن را محک می‌زند به همین خاطر هنگامی که همسر سابقتان ازدواج می‌کند، شاهدی می‌شود برای بی ارزشی شما و این شرایط را دشوارتر می‌کند.

در این زمان قبل از این‌که تصمیمی غیرقابل برگشت بگیرید اقدامات زیر به شما کمک می‌کند بتوانید زندگی خود را مدیریت نمایید.

ناامیدی، ناراحتی و خشم احساسات دردناکی هستند که در زمان ازدواج همسر بعد از جدایی وجودتان را فرا می‌گیرند، بسیار مهم است که به تمام این احساسات مجال بروز بدهید و آن‌ها را درک کنید. وقتی خبر ازدواج همسر سابقتان را شنیدید، با یکی از دوستانتان دردو دل کنید و بعد یک دل سیر گریه کنید. بعد از این که احساساتتان را تخلیه کردید، نهایت تلاشتان را برای رها شدن از دست این احساسات بکنید، چرا که اگر بخواهید این احساسات ناخوشایند را در وجودتان نگه دارید و پرورش بدهید، درد شدیدی را به خودتان تحمیل خواهید کرد و باید همچنان عذاب بکشید.

اگر شما و همسر سابقتان هنوز دوستان مشترکی دارید، به آن‌ها بگویید که نمی‌خواهید هیچ خبر جدیدی درباره او بشنوید. البته ممکن است نیت بعضی دوستانتان خیر باشد و بخواهند با منتقل کردن اخبار بدی، مثل این که چقدر جشن عروسی افتضاح بوده و یاعروس جدید را اصلاً دوست ندارند، به شما دلداری بدهند، اما بدانید که حتی شنیدن این اخبار بد هم باعث ناراحتیتان می‌شود. از قدیم گفتن بی خبری خوش خبری. تنها چیزی است که برای فراموش کردن عشق سابقتان و برگشت به زندگی عادی به آن نیاز دارید، بی‌خبری از زندگی شخصی اوست.

اگر فرزند مشترکی دارید تلاش نکنید که از او اطلاعات بگیرید و اگر فرزندتان هم در این مورد صحبت کرد، تلاش کنید به او بگویید که دوست ندارید از پدرش و جزئیات رابطه‌اش چیزی بدانید. در صورتی که احساس می‌کنید فرزندتان نیاز به صحبت کردن در این زمینه دارد که بتواند احساساتش را تخلیه نماید حتی‌الامکان جایگزینی برای خود برای درددل‌های او در این مواقع پیدا کنید و ضمن این‌که جایگزین را به وی معرفی می‌کنید برای او توضیح دهید که چه میزان اطلاع از جزئیات ارتباط همسر سابقتان برای شما قابل تحمل نیست.

برخی معتقدند که اگر بعد از طلاق رابطه خوبی با همسر سابقتان دارید، باید ازدواجش را به او تبریک بگویید، ولی چنین چیزی صحت ندارد. انرژیتان را صرف چنین کار بیهوده‌ای نکنید، در غیر این صورت همسر سابقتان از شنیدن این تبریک غیرمنتظره متعجب می‌شود و در فکر فرو می‌رود که چرا هنوز هم به او فکر می‌کنید. بنابراین اصلاً و ابداً خودتان را به خاطر تبریک گفتن به همسر سابقتان به زحمت نیندازید.

همسر سابقتان را در تمام شبکه‌های اجتماعی آنفالو کنید. حتی شاید بهتر باشد که تمام دوستان مشترک یا اعضاء خانواده‌اش را هم آنفالو کنید. اگر این کار را نکنید، وسوسه می‌شوید که در زندگی هسمر سابقتان سرک بکشید و اخباری درباره او به دست بیاورید. حتی وقتی هم که او را آنفالو می‌کنید، باز ممکن است هر از گاه وسوسه بشوید که سری به صفحاتش در شبکه‌های مختلف بزنید. در برابر وسوسه‌تان مقاومت کنید و این کار را نکنید. با دنبال کردن عشق سابقتان در شبکه‌های اجتماعی در واقع خودتان را بیهوده تنبیه می‌کنید. تمام تاسف خوردن‌ها و غیبت کردن‌هایی که در این پرسه زدن‌ها به چشمتان می‌خورد، فقط حالتان را بدتر می‌کند.

برای این که یادتان بیاید چه انسان فوق‌العاده‌ای هستید به انرژی مثبت اطرافیانتان نیاز دارید. بعد از ازدواج همسر سابقتان باید اعتماد به نفس و عزت نفستان را ارتقاء بدهید و افرادی که دوستتان دارند، می‌توانند در این راه کمکتان کنند. روزی که خبر ازدواج همسر سابقتان را می‌شنوید، باید خودتان را با کار یا تفریح سرگرم کنید.آن روز از خودتان مراقبت کنید، به خودتان برسید و حواستان را به نحوی پرت کنید. منظورمان از مراقبت از خود این است که خودتان را به کاری که از انجام آن لذت می‌برید، دعوت کنید و با خودتان مهربان باشید.

برخی افراد بعد از جدایی به درست بودن تصمیمشان شک می‌کنند و فقط لحظات خوب رابطه را به یاد می‌آورند. به جای این که در خاطرات خوش گذشته غرق بشوید، فهرستی از دلایلی تهیه کنید که وادارتان کرد زندگی مشترکتان را به پایان برسانید. به این ترتیب به یاد می‌آورید که چرا دیگر با همسر سابقتان زندگی نمی‌کنید و مطمئن می‌شوید که تصمیم درستی گرفته‌اید.

اگر در ارتباط دیگری قرار دارید، حتی اشاره‌ای هم به ازدواج همسر سابقتان نکنید، چرا که اکنون به رابطه جدیدی تعلق دارید و باید گذشته را به گذشته بسپارید. اگر درباره ازدواج همسر سابقتان با شریک عاطفی جدیدتان صحبت کنید، او احساس ناامنی می‌کند و فکر می‌کند که شاید هنوز هم عشق سابقتان را دوست دارید و فراموشش نکرده‌اید.

اگر نمی‌توانید بر احساسات خود فائق آیید. افکار متعدد و متفاوت پیرامون ازدواج همسر سابقتان شما را رها نمیکند، و یا حتی خاطراتی که با وی داشتید دست از سرتان بر نمی‌دارد. حتما از یک مشاور کمک بگیرید. مختل شدن زندگی شما بر اثر این احساسات ناخوشایند و این افکار ناتمام احتمالا تمرکزتان را بهم می‌ریزد و شما را مستعد افسردگی و اضطراب می‌کند. پس این نگرانی‌ها را جدی بگیرید و فرصت درمان را از خودتان سلب نکنید.

رادیو عشق این امکان را برای شما فراهم نموده است در هر زمان پس از جدایی بتوانید با ارتباط با مشاورین حرفه‌ای ما، مشکلات خود را حل و فصل کنید. در این راستا اگر به مرحله‌ای رسیده‌اید که به تنهایی نمی‌توانید با ازدواج همسر سابق پس از جدایی کنار بیایید و زندگی شما را مختل کرده است، می‌توانید در گذر از این مشکل از مشاورین ما چه به‌صورت آنلاین، چه تلفنی و یا حتی حضوری کمک بگیرید و این مساله را نیز از سر بگذرانید.

با شماره تلفن‌های 02146015870 و 09035714068 می‌توانید از متخصصین رادیو عشق در ارتباط با ازدواج شوهر قبل کمک بگیرید.

زمانی که جدا می‌شوید احساسات ناخوشایند زیادی را تجربه می‌کنید، افکارتان درهم و برهم می‌شود، گاهی حتی رفتاری از شما سر می‌زند که هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کردید. شرایط زمانی سخت‌تر می‌شود که باخبر می‌شوید شوهر سابقتان با کسی ارتباط برقرار کرده است، دیگر تحمل شرایط برایتان غیرقابل تصور است. معمولا منشا احساسات ناخوشایند در هنگام ازدواج همسر سابق پس از طلاق، این است که هنوز به مرحله پذیرش شرایط جدید نرسیده‌اید و همچنان نیاز دارید بر سازگاری با طلاق کار کنید و با توجه به این‌که شرایط کمی پیچیده شده بهتر است از کمک‌های تخصصی استفاده نمایید. عامل دیگری که در این شرایط این خبر را ناگوار جلوه می‌دهد پایین آمدن عزت‌نفس شماست که به شدت لطمه خورده و زمانی که از ازدواج همسر سابق پس از جدایی مطلع می‌شوید، ته‌ مانده آن عزت نفس هم به باد می‌رود، گویا دنیا به آخر رسیده است. در این زمان لازم است بیش از پیش مراقب خود باشید پس احساساتتان را نادیده نگیرید، برای دوستان مشترکتان حریم تعریف کنید و اجازه ندهید با اطلاع‌رسانی از شوهر سابقتان حال شما را بهم بریزند، توجه کنید قرار نیست به او تبریک بگویید پس به خود فشارهای این‌چنینی نیاورید و از پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید و به جای آن وقت خود را با خانواده و دوستانی که واقعا شما را دوست دارند بیشتر بگذرانید. تمام دلایلی را که بخاطر آن‌ها جدا شده‌اید را لیست کنید و حواستان باشد نیازی نیست با کسی که ارتباط عاطفی دارید در این مورد صحبت کنید. نهایتا اینکه در این زمان کمک گرفتن از یک مشاور می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد چرا که در گذر از این مرحله تخصص لازم را دارد که در عین حال که کمک به تخلیه هیجانات شما می‌نماید تکنیک‌های مدیریت آن‌ها را به شما آموزش خواهد داد. بنابراین نه تنها در این زمان تنها نخواهید بود بلکه از آسیب‌های احتمالی تصمیمات هیجانی در امان خواهید بود.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

67 بازدید

101 بازدید

337 بازدید

356 بازدید

295 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

چگونه با همسر سابق رفتار کنیم
چگونه با همسر سابق رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *