چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

 
helpkade
چطور سرمایه خود را افزایش دهیم
چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دوست من سلام؛ 

خیلی خوشحالم که با مجموعه مطالب چگونه در عرض یک سال افزایش درآمد شخصی خودمان را 3- 6 برابر افزایش دهیم با شما صحبت می‌کنم. در مطلب قبلی من نظرسنجی را انجام دادم و گفتم که: من آدم‌ها را به سه دسته تقسیم‌بندی می‌کنم. ویژه افراد جویای کار

امروز می‌خواهم در مورد دسته اول یعنی آدم‌هایی که جویای کار هستند با شما صحبت کنم. خود من این آدم‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنم.

1- ادم‌هایی که واقعاً برایشان کار وجود ندارد چرا که توانایی و خود‌باوری ندارند.

2- دسته دوم ادم‌هایی هستند که دارای مهارت هستند. ویژه افراد جویای کار

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

اما از آنجایی که هرجا برای استخدام می‌روند پولی که به عنوان حقوق به آن‌ ها پیشنهاد می‌شود. مثلا یک یا یک و نیم میلیون تومان آن‌ها را ارضا نمی‌کند. ترجیح می‌دهند که بیکار باشند. این دسته چون افزایش درآمد شخصی ای ندارند دارای مشکلات زیادی هستند. یکی از بزرگترین مشکلاتی این افراد برای اینکه بتوانند برای خودشان کار راه‌اندازی کنند این است که اصول راه‌اندازی کار را بلد نیستند. این افراد ایده‌ هایی ندارند و غالباً از طرف اطرافیان و خانواده خود مورد تحقیر قرار می‌ گیرند.

چند وقت پیش به اصفهان رفته بودم و در جمع فامیلی همه بودند. من در این جمع شروع به صحبت کردن کردم. هر چیزی که می‌گفتم همه تایید می‌کردند. چرا که خودم نتیجه گرفته بودم اما یکی از اقوام که 24-25 سالش است. هر چیزی که می‌گفت با مخالفت مواجه می‌شد و همه به او می‌گفتند که تو اگر بلد بودی کار خودت را درست می‌کردی. این فرد از این نوع برخورد خیلی ناراحت می‌شد و البته من هم ناراحت می‌شدم. من بسیار دیدم که افرادی که کار و پول ندارند. حتی عشق خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند ازدواج کنند. همیشه گیر یک پولی هستند تا بتوانند کار‌های خود را انجام دهند.

من به وفور دیده‌ام آدم‌هایی که خیلی اذیت می‌شوند. به دلیل اینکه هدف و رسالت ندارند. می‌دانند که دارند زمان و جوانیشان را که بزرگ‌ترین سرمایه‌شان است را از دست می‌ دهند. این افراد این رویا را دارند که بتوانند یک بیزینس برای خودشان راه‌اندازی کرده. شان خودشان را حفظ کنند و مدیر خودشان باشند. غالباً این افراد زمانی که می‌خواهند کار خودشان را شروع کنند. این ترس را دارند که اگر موفق نشوند و شکست بخورند چه اتفاق خواهد افتاد. این افراد می‌ترسند که در صورت شکست باز هم از طرف دوستان، خانواده و یا همکار‌های سابقشان مورد تحقیر واقع شوند. 

ما خیلی از افراد را در دوره هوش مالی سال 96 داشتیم که کار نداشتند. اما توانستند نتایج خیلی عالی را به دست بیاورند. ما دانشجویی را داشتیم که برای افزایش درآمد شخصی اش با دوستش در مشهد کاری را راه‌اندازی کرد. درآمدش در مشهد به 18 میلیون تومان رسید. ما خانم خانه‌داری به اسم خانم حسن‌زاده را در دوره هوش مالی داشتیم. که با استفاده از تخصصش و کار در خانه به درامد 6 میلیون تومانی رسید. آقای محمد خدیور که با داشتن زن و بچه چندین ماه بیکار بود. اما توانست کسب و کار خودش را راه بیاندازد. به درامد 10 میلیون تومانی در ماه برسد. علیرضا مهری پسر بیست ساله‌ ای که با 150 هزار تومان کار خودش را راه می‌اندازد. بعد از گذشت چند ماه درآمدش به 30 میلیون تومان در ماه می‌رسد. من از مصاحبه با ایشان لذت زیادی بردم و نمونه‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند. که به نتایج خوبی رسیدن و این‌ها هم افرادی بودند که کار نداشتند.

من همین الان از شما می‌خواهم که بروید و یادداشت کنید، مهارت‌هایی را که دارید. خیلی از افراد مهارت‌هایی دارند و می‌توانند از آن‌ها کسب درآمد کنند. اما این موارد را شناسایی نکردند و فکر نمی‌ کنند. که بشود از این مهارت‌ ها کسب درامد کرد. همین الان یک لیست از مهارت‌ هایی که دارید تهیه کنید. به عنوان مثال اگر می‌توانید به خوبی صحبت کنید و یا اینکه مهارت فنی دارید  همه را در یک لیست قرار بدهید. ما اگر بتوانیم خودمان را به خوبی معرفی کنیم. می‌توانیم از مهارت‌هایمان پول به دست بیاوریم و افرادی که دارای هوش مالی بالایی هستند. به خوبی می‌توانند که خودشان را معرفی کنند و توانایی‌ هایشان را به دیگران بگویند.

من به شما می‌گویم که اگر بر روی هوش مالی خودتان کار کنید. در بدترین حالت این است که تا سه ماه آینده می‌توانید کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید و آقا وخانم و مدیر خودتان باشید. خیلی‌ها حسرت می‌خورند که سال 97 و 98 چرا کاری را راه‌اندازی نکردند. پول و سرمایه‌ ای کمی را که داشتند، تبدیل به یک کسب و کار نکردند. نمی‌شود که همیشه افسوس خورد و الان زمانی است که شما باید اقدام کنید. من از شما یک سوال دارم که بسیار مهم است و از شما می‌خواهم که خیلی خوب به آن فکر کنید. همین الان در وب سایت و اینستاگرام برای من کامنت بگذارید و بگویید همین الان اگر چقدر درامد داشته باشید. حاضر هستید که از 6 صبح تا 9 – 10 شب برای آن زحمت بکشید و برای آینده خودتان کار کنید. 

منتظر مطالب دو، سه و چهار چگونه افزایش درآمد شخصی خود را در عرض 1 سال 3 تا 6 برابر افزایش دهیم باشید. همین الان برای من کامنت بگذارید که برای چقدر درآمد حاضرید که از ساعت 6 صبح تا 9-10 شب کار و تلاش کنید.

در حدی که یک روز در یک رستوران همراه دوستام من به خاطر نداشتن پنج هزار تومان تحقیر شدم. به خودم گفتم: تو که توی شهر خودت می تونستی بمونی ! حداقل یه غذا می تونستی بخوری. یک حموم ساده می تونستی بری . تو مگه به خودت قول ندادی ؟؟ بعد از یک ماه پیشنهادی از طرف یکی از دوستان به من داده شد که در زمینه کار کتاب بود

دوستم گفت که نیازی به پول اولیه نیست و فقط داشتن یک میز در یک مکان کافیست. اینگونه شد که من در سن بیست سالگی بنیان پیک کتاب تهران را تاسیس کردم. خیلی خوشحال بودم که به افزایش درآمد شخصی نزدیک میشدم. انگیزه خیلی خوبی گرفته بودم. سمینارهای زیادی رو شرکت می کردم. به همه می گفتم میخوام در عرض پنج سال به استقلال مالی برسم. حتی مورد تمسخر خیلی ها قرار گرفتم. اما من از این نمیتونی ها انرژی می گرفتم و بیشتر ادامه می دادم … 

راه چگونگی استفاده از این راهکار ها را یاد بگیرید و موقعیت خودتون رو بهتر کنید. چند سال پیش هنگامی که از دوره هوش مالی رونمایی کردم بسیار خوشحال بودم. چون داشتم از 2 سال تلاشم نتیجه می گرفتم. می دونستم که چه نتایجی برای افرادی خواهد داشت که از آن استفاده خواهند کرد . نزدیک به 10 روز پیش یک نظر سنجی انجام دادیم. از افراد درخواست کردیم که نظر و نتیجه ای که از دوره گرفتند رو برای ما ارسال کنند. خدا رو شکر ما بیشتر از 300 نظر دریافت کردیم که بعضی از افراد درآمدشان 2 برابر شده بود و بعضی ها 9 برابر از راه کارها استفاده کرده بودند مطالب رو به کار برده بودند. 10 نفر از آنها از طرف تیم آموزشی ماهان تیموری جایزه دریافت کردند. ما پی بردیم که میشود در عرض 4 ماه درآمد خود را به 2 الی 9 برابر افزایش دهیم.

زندگی خودشون رو به آنچه که دوس دارند تغییر بدهند. به رویاهای خودشون دست پیدا کنند. کلیپی که شما مشاهده می کنید در همین صفحه برای افرادیست که نمی دانند هوش مالی چیست. در این دوره به چه نتیجه ای می رسند.

امیدوارم هر جا که هستید شاد و پیروز و سربلند باشید.

 

سلام آقای تیموری.من اگر درآمد 70میلیون به بالا داشته باشم حاضرم این ساعات رو کار کنم.درچندتاازکارهای هنری مهارت دارم ولی نتونستم تاحالا ازشون کسب درآمد کنم.لطفا راهنماییم کنید .سخت به مشکل خورده ام.

سلام میتونین از دوره ی هوش مالی پلاس ما استفاده کنید استاد تمامی تجربه هاشون رو در اونجا ذکر کردن

سلام خسته نباشید..من 23 سالمه و کامپیوتر-نرم افزار خوندم در حال حاضر کافی نت دارم ولی از درامدم راضی نیستم..ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور درامد بیشتری کسب کنم. و برای پاسخ به سوالتون باید بگم درامد ماهیانه 10میلیون تومان میتونه سختیه این تایم زیاد از کار کردن کم کنه.

سلام
درود بر شما
امیدوارم حالتون عالی باشه
در صورتی که امکان ثبت نام دوره هوش مالی پلاس رو ندارید ، نگران نباشید .
چرا که خیلی از افراد و دانش آموختگان هوش مالی پلاس ابتدا با آموزش های رایگان شروع کردند.
برای شروع :
اگر بدهی دارید ، برای برطرف کردن مشکل بدهی ویدئوی زیر رو چند بار به دقت ببینید :https://mahanteymouri.com/?p=32927
حتما ویدئوی های زیر رو هم ببینید :

https://mahanteymouri.com/?p=41450https://mahanteymouri.com/?p=44000https://www.instagram.com/p/B6prfwsnAaO/

یادتون نره که همه ی ما برای موفقیت و نتیجه گرفتن باید اقدام کنیم .
شاد و موفق و سلامت باشید .

سلام
و خسته نباشید خدمت آقای تیموریان
اسم من پوریاست ….
من ۱۸سالمه دوست دارم در آینده فردی متفاوت باشم مردی میلیاردی ،می دونم که باید واسه هدفی که دارم باید تلاش کنم و فردی بشم که در راه هدفش ساخته شده و به همین خاطر اولین مرحله که شروع کردم برای رسیدن به هدفم یادگیری و تغییر خودم بود و این هدف روش تفکر منو تغییر داد ولی چیزی که خیلی نگران کننده ست برام از کجا شروع کنم و چطور ؟
به همین خاطر جست جو های زیادی انجام دادم و با خیلی از روش ها آشنا شدم ولی نمی دونم چطور شروع کنم و از کجا ،و چه چیزی که بازدهی خوبی را داشته باشه؟

سلام پوریا. من ادمین سایت هستم و یک روزی هم جای تو بودم. چه بسا استاد هم تو رو درک میکنه چون تو سن پایین شروع به کسب درآمد کرد . تمام تجربه ها و مهارت هایی که هر بیزینس منی باید داشته باشه رو در دوره ی هوش مالی پلاس اورده تا بتونه به تو و همه ی کسایی که میخوان کسب و کاری راه بندازن و وارد بازار کار بشن کمک کنه. تا خدایی نکرده دچار ورشکستگی و سر خوردگی نشن. میتونی در لینک زیر کلیک کنی و اطلاعات لازم رو دریافت کنی.https://mahanteymouri.com/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3/

من حاضرم از 8 صبح تا 9 شب کار کنم تا به درامد ۱۵ میلونی برسم

سلام و درود بر شما. عالیه فکر میکنم میتونین این کار رو انجام بدید چرا که نه:) دوره های گفتگو با میلیونر ها افراد معروفی مثل تونی رابینز راز موفقیت و روش های کسب درآمد رو بهتون میگن میتونین در سایت تهیه کنین.

با سلام
به نظر من برای دریافت هیچ مبلغی نمیشه از ساعت 6 تا 9 شب کار کرد هیچی بهتر از شرمنده نشدن جلوی مردم نیست به علاوه یک تیکه نون خالی واسه شام و یک خیال راحت واسه خواب
موفق باشید

من با درآمد روزی10میلیون حاضرم این مقدارتایم کارانجام بدم

سلام جناب من حاضرم برای ۱۰ میلیون از ۶ تا ۹ شب کار کنم بکوب

سلام و درود بر شما. روزی ده میلیون واقعا عالیه 🙂 راستی در دوره های گفتگو با میلیونر ها افراد معروفی مثل تونی رابینز راز موفقیت و روش های کسب درآمد رو بهتون میگن میتونین در سایت تهیه کنین. قیمتش هم بسیار مناسبه

سلام من اگر درآمد ماهانه بین سی و پنج تا چهل میلیارد تومان داشته باشم حاضرم از شش صبح تا یازده بعدازظهر کار کنم

سلام دوستان عزیز من اکثر نظراتتون روخوندم اکثر شما به حقوق ۱۰ تا ۵ کفایت کردین کسی که میخواد خقوقش ۱۰ میلیو در ماه باشه باید به ۲۰ یا ۱۵ فکر کنه ولی میشه با علم (یا مهارت )وصبر و تلاش هدفمند و کمی مطالعه به این حقوق فکر کرد
اگه واقعا تصمیمت جدیه شروع کن به خوندن کتاب های
وارن بافت رابرت کیوساکی و الون ماسک
شما با مطالعه و توکل بر خدا انشالله به موفقیت میرسید
البته خود را به این چندنفر بسنده نکنید چون هدف شما بیشتر از پول است
اگرسوالی بود در خدمتم

من کارشناس بیهوشی هستم.ولی حقوقم کمه.ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
امیدوارم حالتون عالی باشه
رشته بیهوشی همچون سایر رشته های کارشناسی درمانی به ازای یک نوبت کاری و احتساب حقوق و مزایای شغلی در یک مرکز بین 3 تا میلیون تومن رو داره
گاهی کارشناس های این رشته در دو یا چند مرکز درمانی مشغول بکار می شناما برای افزایش حقوق !!!
حتما بررسی کنید که افزادی که در زمینه شغلی شما فعالیت می کنن و درآمد های بالاتری دارن ، چه ویژگی هایی دارن
چه مهارت هایی رو لازمه کسب کنید تا در زمینه شغلی خودتون متخصص و خبره بشید تا بقیه افراد شما رو بهترین زمینه شغلی خودتون بشناسن .

من راضی ام برای ماهی 10 میلیون از 6 تا 5 عصر کار کنم

سلام میلاد هستم لیسانس حسابداری الان ابدارچی یک شرکت خصوصی هستم انقد قسط دارم که مجبور به این کار شدم سابقه کاری ندارم کمکم کنید ترخدا

سلام منم یک خانوم هستم ک در رشته آرایشگری فعالیت میکنم و یک آرایشگاه کوچک در شهرستان خودم دارم مدرکهام رو گرفتم و همیشه سعی کردم از نظر مالی با مردم راه بیام از هیچی شروع کردم اما متاسفانه انقدر بدهکارم ک همون درآمد کنم هم باید بزارم هیچ واسه اجاره مغازه میمونم چیکار کنم تو رو خدا متو هم راهنمایی کنید ممنونم

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

سلام
امیدوارم حالتون عالی باشه
این ویدئو رو حتما ببینید :https://mahanteymouri.com/the-theory-of-avalanche-debt/

با سلام من برای 10 میلیون حاضرم این زحمت رو بکشم .هرچند که الان هم کار میکنم ولی درآمدم اینقدر نیست

سلام آقای محمد زاده عزیز به نظرم شما خیلی راحت میتونید در اینستا تابلوهایی که با دست خط خودتون نوشتین بفروشید یا اینکه با خط خودتون امضا واسه سلایق مختلف و مربوط به حرفه مشتری بفروشی امیدوارم واستون مفید بوده باشه و موفق باشید

سلام اگر درامدم بالای ۶ میلیون در ماه باشه حاضرم ۶ تا۹ شب کار کنم اقای تیموری بند قبلا خیلی از کیلیپ های شما رو میدیدم ولی دیدم توان خرید ندارم از ناراحتی دیگه دنبال نکردم (با عرض معذرت)

با سلام
ماهی ۴۰تا۵۰میلیون تومن

سلام جناب تیموری عزیز
مدت 2 سال هست که با کانال شما آشنا شدم و در این دو سال تحولات عظیمی چه از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ مالی برام اتفاق افتاده. ممنونم از اینکه کارتون رو به عنوان یه رسالت میدونید نه به عنوان کسب درآمد که قطعا” همین طور هست.من اگر ماهانه 30 میلیون درآمد داشته باشم حاضرم از 6 تا 9 شب کار کنم

ماهی ۷ میلیون تومان

من در مرحله اول درآمد ۱۰ میلیون تومان در ماه رو در نظر دارم از فروردین ۱۳۹۹ و درآمد ۱۰۰ میلیون تومانی از فروردین ۱۴۰۰ به امید خدا

من اگر در امدي بالاي ١٠٠ ميليون در ماه داشته باشه حاضر هستم اين مدت زحمت بكشم

سلام شایان هستم چند ماه دیگه ۱۸ سالم میشه و شدیدا دارم خود خوری میکنم که چرا هیچ ایده ای برای کار ندارم اگر قرار باشه از شش صبح تا شب کار کنم قطعا دنبال در آمد بالای ۱۰/۱۵ میلیونی هستم و با جون و دل کار میکنم تا بیشترش رو بدست بیارم

سلام. من ۲۸سالمه و دارم احساس میکنم که عمرم به بطالت میگذره. دست به هر کاری زدم نشد. من اگه درآمد ماهیانم ۵ الی ۱۰میلیون تومان باشه با تمام شور و شوق ساعت ۶صبح پا میشم و تا آخر شب کار و تلاش میکنم که تا ۶ماه بعدش درآمد ماهیانم رو به دو برابر برسونم و این روال رو تا آخرعمرم ادامه میدم تا به ثروت ها و موفقیت بیشتری دست پیدا کنم. مرسی

من با ماهی 4ملیون حاضرم این همه ساعت کار کنم

ماهی 20 میلیون تومان

سلام
وقت بخیر
من حاضرم تمام وقت کار کنم فقط به درامد ماهی سی میلیون تومن برسم
به اندازه کافی وقت کشی کردم لطفا کمکم کنید به درامد برسم.
باتشکر

سلام
من ۱۹ سالمه واستعدادمن در خوانندگی عه ولی به خاطر بی پولی و بیکاری نتونستم کاری کنم
من اگه ماهانه بالای۱میلیارد(۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰)داشته باشم حتما روزی ۱۲ ساعت کار میکنم
من باید میلیاردر بشم
باید…
ایمیل منAlireza19@gmail.com

سلام من ۱۹ سالمه و استعداد من در خوانندگی عه
ولی چون بی پول و بیکارم نمیتونم هیچ کاری کنم
من اگه ماهانه بالای ۱میلیارد (۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰)تومان داشته باشم حتما ۱۲ ساعت کار خواهم کرد
من باید میلیاردر بشم
باید …

سلام
من اگر 1 میلیارد دلار بگیرم ، تا 12 شب کار میکنم.

ماهات عزیز ممنون
ساییتون یه مشکلی داره اونم اینه که وقتی میام دیگه نمیتونم بیرون :)))

روزی 24 میلیارد تومان

من میخواهم ماهانه پنجاه میلیون تومان از کاری که قراره شروع کنم درآمد کسب کنم .

سلام خسته نباشید،بنده حاضرم با درآمدی بالای پنج میلیون روزانه دوازده ساعت یا بیشتر کار کنم

سلام جناب تیموری من 43 سال دارم و 23سال سابقه کار دارم،من اگر درامدم بالا10میلیون باشه حاضرم 12ساعت کارکنم

سلام و وقت بخیر .
لیسانس عمران – عمران هستم فارق التحصیل سال 1385 از تبریز و دارای پروانه اشتغال به کار پایه 2
من از فروردین سال 1386 تا فروردین سال 1397 به صورت بی وقفه و یکسره از زیر صفر کار کرده ام ( علت زیر صفر بدهکاری نبوده و در ادامه آمده است ) وموفق شدم خودم ماشین بخرم ، مسافرت های متعدد خارج بروم سپس خودم ازدواج کنم و در ادامه خانه بخرم و الان نیز به دنبال پس انداز برای خرید مغازه هستم که به علت برخی هزینه های بالا موفقیتی در این مورد ( تاکنون ) بدست نیاورده ام .
در تمامی این مدت نیز چون پدرم در قید حیات نبودند منزل را با تمام توانم ساپورت کردم که میشه گفت از زیر صفر شروع کردم و یا یه خطی داشتم که همیشه بخشی از درآمد من را به سمت پایین میکشید و البته افتخار میکنم که توانستم بدون اینکه تحت تاثیر حرف های هم دوره ای های خودم و شرایط قرار بگیرم مانند اینکه کار نیست ، یا کار بدون سرمایه توی این دوره و زمونه عذاب است در سراسر ایران ( در 6 شهر مختلف ایران و حتی در بیابان ها و پشت کوه ها ) کار کنم .
وقتی یک پروژه ای را که مثلاً 16 ماه زمان آن بود ومعومولاً سایرین 20 ماهه تمام میکردند من زیر زمان و سریعتر آن پروژه را جمع میکردم که باعث میشد اطرافیانم که همیشه غریبه ها بودند بسیار زیاد تحسینم کنند .
برای افرادی که در کشورهایی مانند ترکیه و آذربایجان و یا سایر کشور های انگلیسی زبان کار داشتند میرفتم و با مطالعه در آن زمینه با زبان هایی که بلد بودن چانه میزدم و با دقت و ظرافت و مقاومت که انگار کاری که انجام میدهم برای شخص خودم هست و نه برای دیگران آن کار را با بهترین قرارداد ها و یا شرایط معاملات تجاری و یا بیشترین تخفیفات را طی قراردادی منعقد میکردم .
من متاسفانه شاید هوش مالی زیادی نداشتم و حدود 2 سال است که بحث هایی با خودم شروع کردم ، من به پول ودرآمد اهمیت زیادی میدهم ولی هرگز اجازه ندادم و شاید وجودم اینگونه طراحی نشده که پول یا پول زیاد باعث بشود سر سوزنی معیار شکنی بکنم و از راه درستی و صداقت و انسانیت خارج بشوم و در تمامی این سالها با افرادی که معمولاً سرپرست آنها بودم تا آخرین روز همکاری با مهربانی و انسانیت برخورد کردم و بسته به شایستگی هر فردی که با آن طرف بودم و با آنالیز روانشناختی روحیات وشخصیت هر فردی به آن فرد پاداش های مادی و غیر مادی از جمله مرخصی های با حقوق ، تغییر یا ارتقاء سمت ، کارانه و یا پاداش ، اضافه کاری مناسب ، هزینه مکالمه و غیره به صورت بسیار کنترل شده داده ام به صورتی که هنوز هم برخی شب ها کارگران تماس میگیرند و میگویند امشب نیز سر شام هستیم و هنوز دعا گوی شما هستیم و خواستیم اطلاع بدهیم .
من در این کشور هیچ مقام و سمتی نداشتم و تمام این کارها را در شرایطی برای دیگران انجام دادم که خودم اهرم بودم و رفتار شرکت ها با من جالب نبود و کاملاً از روی منافع تند و تیز و حتی ساده لوحانه و کوتاه مدت و مقطعی خودشان بود.
هیچ وقت در جامعه به جایگاه واقعی خودم که شاید بسیار بالاتر از این حدی بود که هستم نرسیدم و یا (( اگر هم به صورت بسیار کوتاه مدت رسیدم در آن جایگاه فیکس نشدم )) و شرکت ها و یا افراد وقتی کارشان تمام میشد کات میکردند، هرچند من بدون توجه از اول دوباره شروع میکردم و با سختی برای یک نفر دیگری مجدداً توانایی های خودم را به اثبات میرساندم ولی در نهایت باید از اول شروع می کردم.
این از اول شروع کردن ها اصلاً باب میل من نیست ، چرا که وقتی من توانایی های ضربتی و خوب خودم را طی 12 الی 18 ماه به فردی یا شرکتی اثبات میکنم ولی بدون توجه به آن توانایی ها که داشتم به بهانه های دیگرکار نیست مهندس ، یا اوضاع مالی شرکت خوب نیست و غیره مرتب از اول شروع کرده ام . افرادی که بعداً به تفاوت من پی برده اند و بعد از مدت ها تماس گرفته اند برای همکاری مجدد اصلاً قبول نکرده ام حتی در شرایطی که زیر فشار قسط یا هر چیز دیگری در حال له شدن و مچاله شدن بودم .
وقتی دیگران به شایستگی من در انواع و اقسام امور و کارها و ماموریت های محوله اذعان میکنند چرا باید همیشه از اول شروع کنم ، الان 34 سال دارم و در مهر ماه 35 ساله میشوم .
تمامی صحبت هایی که کردمدارای اسناد محکمی است مانند گواهی کار ، رضایت کارفرما ، بیمه و غیره که بماند .
من زمان ارائه نکردم و همیشه اعتقاد به قدرت و کیفیت کار در زمان کمتر داشتم ، بله سوال این است که برای چه مبلغی از صبح ساعت 8 تا شب ساعت 10 کار میکنید ، باید عرض کنم من هر زمانی که کار کنم چه 3 ساعت و چه 16 ساعت در روز با تمام تمرکز و توان و با کنترل روی تمام ذهن ، روان و جسمم و روی برنامه ریزی منظم و زمانبندی و حتی با هدف سبقت از زمانبندی کار میکنم .
ماهیت شغل من یا کارهایی که در توان دارم بخشی از آنها شاید بشود گسترش داد ولی بخشی از آن قابل گسترش نیست چون گسترش آنها علاوه بر سرمایه مستلزم درصد ریسک منطقی نیست و این منطق را واقعیت های پیرامون و مطالعه شرایط موجود تعیین میکنند.
من حاظرم با صداقت و تمام انرژی در هر کشور و یا کشورهایی از جهان و شهر و یا شهرهایی از کشور خودم کار کنم به شرطی که نه برای پول ، خیر ، حاظرم برای این کار کنم که بعد از اثبات قدرت و توانایی های خاص خودم که برگرفته از هوش عادی و نه مالی و وجدان کاری خودم است آن نهاد یا سازمان ، فرد یا شرکت برای منافع دو طرفه من را در جایگاه منطقی خودم فیکس کند تا من هم هرچه بیشتر منافع آن فرد را گسترش و افزایش تصاعدی بدهم و در این راه توانایی های خاص خودم را دارم که باعث اثبات هر چه بیشتر توانایی های خودم به آن فرد میشود . یعنی یک شرایطی را تجسم کنید که بدون توجه به مادیات در حال ساختن هستیم و مادیات به ناچار در اثر توانایی های ما خودش جاری میشود .
اصلاً آدمی نیستم که کلمه ( نمی توان یا نمشود ) را بر زبان بیاورم و خودتان میدانید که در برخی شرایط و یا در بسیاری از شرایط سخت فوراً این کلمه از دهن فرد جاری میشود که به معنی تسلیم فکری و روحی و در عمل جسمی آن فرد است و یا در بهترین حالت کارایی و راندمان را متلاشی میکند .
فردی هستم که اگر اهرم کسی باشم میتواند کارهای سنگین تر ، متفاوت تری را با خیال بسیار راحت تر و از هر بابتی به انجام برساند به طوری که مقداری باعث تعجبش بشود .
ببخشید بدون پیش آمادگی و فوری این مطلب را نوشتم و اگر متن عرایضم مشکل نگارشی داشته باشد عذر خواهی کرده و از اینکه زمان با ارزش خودتان را ( هر فردی زمانش برایش ارزشمند باید باشد ) روی مطالعه عرایض بنده گذاشتید بسیار زیاد تشکر میکنم و موفقیت همه را از خدای بزرگ تمنا دارم به طوری که همه به آرزوهای منطقی خود که حاصل شایستگی های خودشان است برسند .
سید آرش مثنایی
03/04/1397

الان شما چه کسب و کار دارین؟

سلام اقا ماهان درود،ب اراده و پشتکارتون.من توکارای کامپیوتری مهارت دارم مثلا میکس پیشرفته عکس .و یا استیکر عکس با چهره خود طرف ولی هنوز هیچ کاری نکردم .خیلی دوست دارم درامدم بالای هفت هشت میلیون باشه .بیشترشم ب خاطر بدهیای پدرم ۴۰ملیون بدهی داره خیلی جوش میزنه من بایـــــــــــــــد ی کاری بکنم تا درامدم زیاد شه.

سلام استاد امیدوارم تا زنده ای همین طور پرانرژی باشی
من حاضرم برای 500 هزار تومن در روز از 6 صبح تا 9 شب کار کنم البته با پیشرفت درکارم
ممنون از شما و تیمتون.

سلام من از۵صبح تا۹شب حاضرم کارکنم برای درامد۱۰ ۱۲میلیون درماه.مدارک بین المللی کامپیوتردارم حسابداری نسبتا بلدم و…اماایده خوب وسرمایه متاسفانه ندارم اگرمیشه لطف کنیدکمکم کنید

من اگه ماهی پنج شیش تومن درآمد داشته باشم میتونم کارکنم

Roozi 2-3 mlyon

درود جناب تیموری . یک بازنشسته دولت هستم با سن 51 سال . من اگر درآمدی ماهانه 10 میلیون تومان داشته باشم حاظرم روزی 12 ساعت کار کنم کار کنم

برای دارمدبالا ۵میلیون حاضرم واقعا حاضرم از ساعت ۶صبح تا ۱۰شب کار کنم

من حاضرم ماهی 5میلیون درامد داشته باشم از صبح تا شب کار کنم.البته به مدت یک سال و بعد پیشرفت کنم.مشکل الان من اینه ک ایده دارم ولی سرمایه برای عملی کردنشون ندارم.

برای درامد ماهی چهار میلیون تومان

من بچه های کوچیک دارم بدهی زیاد دارم
ولی با این حال ساعت کل شبانه روز رو کار کرد ولی اخرسر درامدی ازش حاصل نشد یه غیر از خستگی شدید
ولی برای ماهی 50ملیون حاضر حسابی کار کنم
کمتر هم باشه مثلا 10ملیون باز هم راضی ام

من اگه ماهی ۵ تومن داشتم صب تا شب کار میکردم الان بیکارم

هفته ای ۳۰ تا ۵۰ ملیون

کابینت ساز هستم به خاطر کسادی بازار نمایشگاه را جمع کردم
ممنون میشم اگه راهکاری پیش پایم بگذارید

۱۰میلیون در ماه

من برای روزی 1 میلیون تومان در ماه حاضرم کل روز کار کنم

سلام
من با اینکه متاهلم حاظرم برای آغاز کار واسه ماهی ۶ ملیون تومن اون مقدار کار رو انجام بدم و در آینده هم بتونم مبلغلش رو افزایش بدم
در حال حاظر با کار حسابداری دارم اون مقدار کار میکنم اما دستمزدش راضیم نمیکنه و مبلغش به زور به ۱.۵ میرسه
دیگه کله ام جواب نمیده قابلیت های زیادی دارم اما نمیدونم چکارش کنم گیج شدم و سرگردون

سلام آقای تیموری من خودم از ساعت ۶صبح تا ۹شب کار میکنم کارم تعمیرات لوازم برقی خانگی هست اما درآمدم به ۱میلیونم نمی‌رسه در کنارش دارم کشاورزی می کنم که شاید بااون درآمدم تا ۱.۵برسه اونم واسه تابستونه البته اینم بگم که داخل شهر نیستم و توی روستا هستم که اطرافش روستاهای دارن که برای خرید به اینجا میان با وجود این کلیپ هایی که فرستادین یه ایده به ذهنم رسیده که داخل شهرستانی برای فروش جاروبرقی که قیمتش کمتر از بازار هستش رو چندتا بازاریاب بگیرم وبه ازای هر جاروبرقی یه درصدی به اونا بدم حتماً توی ذهنتون این رو میگین که چرا به شهر مهاجرت نمی کنین شهر هم باید مغازه،خونه اجاره کنی که بودجه آنچنانی نداریم یا اگر می‌خوام سیار کار کنم وسیله ندارم از شما می خوام راهنمایی کنین.ممنون

من با ماهی مثبت ۱۰۰میلیون درماه حاضر هستم حتی ۲۴ ساعت تا جای که توان دارم زمان بزارم و کار کنم چون تجربه مثبت ۲۰ میلیون درآمد درماه داشتم و به درآمد کم نمیتونم فکر کنم ولی الان نزدیک به یک سال هست که نه کار دارم نه درآمد … ولی ایده خوب دارم فقط نمیدونم چطور شروع کنم و اینکه پول هم در حال حاضر ندارم از استاد تیموری چندتا سوال و مشورت دارم در صورت امکان. …

در بابت تمام کم

حاضرم برا درامد 14 ملیون از 6 تا ده شب کار کنم

بالای 100 میلیون

بالای 100 میلیون در ماه بعد از یه سال

برای در آمد روزی 5 میلیون تومان در ماه حاضرم از ساعت 6 صبح تا 9 شب کار کنم

برای درآمد روزی 5 میلیون تومان در ماه حاضرم از ساعت 6صبح تا 9 شب کار کنم

برای در آمد روزی 5 میلیون تومان در ماه حاضرم از ساعت 6 صبح تا 9 شب کار کنم

سلام جناب تیموری عزیز
من کار دارم تو بازار آهن کرج پیش عمو م کار میکنم دوست دارم درامدم به ماهی ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برسه حاضرم صبح تا شب زحمت بکشم تا این مبلغ و در بیارم به امید خدا ولی متاسفانه شرایطم طوریه که نمیتونم بسته هوش مالی و بخرم چکارکنم بنظرتون
من متاهل هستم و ۱ فرزند خواهش میکنم کمک کنید
پاینده و برقرار باشید
جعفری

من اگه درآمدم ٥ ميليون بود از شغل كارمنديم استعفا ميدادم

سلام
من به تازگی دارم از شرکت خصوصی که کارمند بودم اونجا استعفا میدم در عین مخالفت همه اطرافیانم.ولی نظرم اینه که یه کسب و کار جدیدی راه بندازم و مدیر خودم باشم.
از دوستان عزیزم و شما جناب تیموری راهنمایی میخوام که در بین این همه مخالفت طاقت بیارم و انرژی مثبت بگیرم

من در ابتدای کار نهایتا یکسال اول،به درآمد ماهی ۱۴ میلیون و بعد از یکسال به درآمد روزی ۱۴ میلیون فکر میکنم و میدونم یروز انجامش میدم

برای درآمد بالای 20 میلیون تومان در ماه،حاضرم از ساعت 6 صبح تا 9 شب کار کنم.

برای درآمد بالای 20 میلیون تومان در ماه حاضرم ،از ساعت 6 صبح تا 9 شب کار کنم.

۳ میلیون به بالا

من چند ساله که فارغ التحصیلم از دانشگاه با نمره بالا به سه زبان تسلط دارم وبه هر دری زدم به روم تخته شد بالاخره تسلیم شدم… ولی اگر کار برام پیدا میشد به هر قیمت که بود سعی وتلاش میکردم تاکارم پیشرفت کنه واز هر قیمتی شروع میشد مهم نیست چون ایمان دارم که پیشرفت وترقی همیشه هست مرسی برای کانالتون.. جدیدا باهاش اشنا شدم عالیه …big like

سلام جاب تیموری عزیز
من اگه روزی دو میلیون تومان درآمد داشته باشم حاضرم از ۶ صبح تا ۱۲ شب کار کنم
تو تخصصی که من دارم ( تنظیم موزیک و آهنگسازی ) این امکان هست ولی شاید ۱۰ سال دیگه بتونم بهش برسم

سلام جاب تیموری عزیز
من اگه روزی دو میلیون تومان درآمد داشته باشم حاضرم از ۶ صبح تا ۱۲ شب کار کنم
تو تخصصی که من دارم ( تنظیم موزیک و آهنگسازی ) این امکان هست ولی شاید ۱۰ سال دیگه بتونم بهش برسم

سلام.کاری مورد علاقه خودم باشه یعنی برنامه نویسی وبسایت همین کاری که الان مشغولم ماهانه تا ۱۰ میلیون درامد داشته باشم حاضرم صبح تا شب فعالیت کنم.همین الانم از ۹ صبح تا ۹ شب مشغولم ولی درامد کمی دارم

سلام
كساني كه گوشيشون آيفونه بايد محروم باشند از اين اپ خوب شما؟

باسلام و احترام به استاد باغریت و مرد روزگار این برهه از زمان
من اگه ۱۰ میلیون به بالا در ماه درآمد داشته باشم حاضرم صبح تا شب فعالیت کنم و علاوه به افراد نیازمتد دوربر خودمم نیز کمک کنم اینو صادقانه دارم میگم و از استاد خواهش میکنم کمکم کند. با تشکر

سلام
من شايد به طور موقت حاضر باشم از ساعت شش صبح تا نه شب كار كنم
ولي دائمي نه
چون مي خواهم زندگي كنم و پولم براي من كار كند
من به درامد روزانه صد ميليون مي انديشم

اگر بالای ۷_۸ملیون درامد داشته باشم حاضرم انقدر تلاش کنم…

من چند وقتی هست دنبال ی همچین کاریم برا اولش زیاد مهم نیس بالا باشه پنج شیش ملیونم باشه خوبه کم کم زیادش میکنم

مبلغ ماهانه 5 تا 10 میلیون

اگه کار برای خودم باشه واسه پیشرفتش تموم وقتم رو میزارم

۳۰ ملیون

سلام اقای تیمری من اگه درامدم سالی 1000000000یک ملیارد بود تا 12شب هم کار میکردم اقای تیموری من شاطر نانوای هستم شغل من بیخوابی زیاد داره ولی مزد کم الانم کارگر مردمم از 4صبح سرکارم تا 10شب میخوام شغلم رو عوض کنم ولی سرمایه که ندارم زنو بچه هم دارم نمیدونم چکاری انجام بدم حقوقم کفاف زندگیم رو نمیده همش بدهکار مردمم خیلی هم دوس دارم تو دوره شما شرکت کنم ولی متاسفانه پول خرید دورهارو ندارم از شما یه خواهشی دارم اگه میشه یه راهی جلو پای من بزارید خدا عمر با عذت به شما بده یاعلی

بالای ۵۰ میلیون باشه از ۶ صبح کار میکنم تا ۱۱ شب

من برای ماهی 1 ملیون 3 تا 5 ساعت میخوابم ولی در ارزوی اینم روزی 2 ملیون بیاد تو حسابم برای این جور درآمد حاضرم خوابم رو با کارم یکی کنم

برا کسب کار کارفرما 3 میلیون ولی برا کسب و کار خودم 10 میلیون

شما چه کسب و کار دارین؟

خیلی رقم بالا بگیم میشه تخیلی… ولی تو این شرایط اکه بخایم برا کسی 6 صبح تا 9 شب کار کنیم میانگین 3 میلیون.. ولی اگه کسب و کاربرد خودمون باشه بالای 10 میلیون

۶۰ میلیون تومان در ماه

سللم ماهانه ده میلیون منو منفجرمیکنه

اگه حتی سه ملیون با ساعت کاری ۶ تا ۹ شب بتونم در بیارم و اینو هم بدونم جای پیشرفت داره و تا دو سه سال دیگه درآمدم بیشتر میشه ، تلاش میکنم

من اگر 5تا 10 میلیون درامد داشته باشم حاظرم زحمت بکشم

بالای 60000000

بالای50000000

بالای 50000000

بالای 50 میلیون

من اگر در آمدی بین 15 تا 20 میلیون داشته باشم حاضرم براش ضحمت بکشم

سلام و خداقوت خدمت شما و همکارانتون…سوالم اینه که چطوری مهارتهامونو شناسایی کنیم؟؟؟به نظرخودم آخه مهارتی ندارم.. الان که بیکارم ولی اگر درآمدم ماهانه 6ملیون بود حاصربودم 6تا 10شب کارکنم

سلام اقای تیموری پیرو سوالتون که واسه چه مبلغی حاضرین از شش صبح تا ۹شب کار کنید جوابیکه دارم براتون اینه که باتوجه به شرایط فعلی ماهانه برای ده میلیون تومان حاضریم این تایمو یکسره کارکنیم خودم و همسرم چون درشرف ازدواج هستیم و نیاز فوق العاده به پول و درامد داریم ولی به لحاظ کسب درامد برای خودم همیشه دوست داشتم درامدم مدام در حال افزایش باشه بی سقف معین

با سلام جناب تیموری عزیز . مدت یک ماهی هست که با کانال شما و سایت شما اشنا شدم و انگار خدا شما رو سر راهم قرار داده . و از این بابت شکرگزارم . بسیار عالی هستی من هیچ دوره ای را هنوز خریداری نکردم . کارمند دانشگاه ازاد هستم از شاهرود . ولی مدت چند ماهی هست ذهنم درگیر میلونر شدن هست . کتاب تی هارو اکر و ناپلئون هیل و مطالعه کردم و بسیار با انگیزه هستم . و از شما هم خیلی انرژی میگیرم . و ازت ممنون هستم . فقط نمی دونم چه ایده ای را شروع کنم . این پتانسیل را چگونه استارت بزنم و از کجا شروع کنم . ممنون میشم راهنمایی فرمایید . ارشدی از شاهرود

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی
اولین مطلبی که میخواستم بهتون عرض کنم
از شما وتیمتون نهایت تشکر و قدردانی رو دارم که دارید بهمون انگیزه زندگی کردن رو و درست زندگی کردن رو به ما آموزش میدید.
از انژی مثبتی که سرشار است و ما با دیدن همین ویدئو ها از شما داریم دریافت میکنیم بازم نهایت تشکر رو دارم
کاش میتونستم از نزدیک ببینمتون.

نظر بنده برای این ویدئو اینکه:
خیلی‌ها میترسن ریسک کنن- خیلی ها نگرانی دارن و میترسن جواب از کارشون نگیرند
من خودم خیلی دلم میخواد کارمو عوض کنم و به درآمد قابل قبولی برسم
و جواب سوال شما!!!
من درآمد ماهیانه حداقل ۶ م به بالا قبول دارم تا از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب کار کنم.
از جنابعالی کمال تشکر رو دارم

سلام آغا ماهان خسته نباشی
من خودم مغازه دارم ولی با ی عالمه بدهی چند بار به همکاراتون پیام دادم توی دو تا چک ی ماهه پرداخت میکنم هزینه دوره شما رو قبول نکردند الانم میگم و ایمان دارم دوره رو بخرم درآمدم ده برابر میشه توی عرض کمتر از دو ماه اینو قول میدم بخدا

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی
اولین مطلبی که میخواستم بهتون عرض کنم
از شما وتیمتون نهایت تشکر و قدردانی رو دارم که دارید بهمون انگیزه زندگی کردن رو و درست زندگی کردن رو به ما آموزش میدید.
از انژی مثبتی که سرشار است و ما با دیدن همین ویدئو ها از شما داریم دریافت میکنیم بازم نهایت تشکر رو دارم
کاش میتونستم از نزدیک ببینمتون.

نظر بنده برای این ویدئو اینکه:
خیلی‌ها میترسن ریسک کنن- خیلی ها نگرانی دارن و میترسن جواب از کارشون نگیرند
من خودم خیلی دلم میخواد کارمو عوض کنم و به درآمد قابل قبولی برسم
و جواب سوال شما!!!
من درآمد ماهیانه حداقل ۶ م به بالا قبول دارم تا از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب کار کنم.
از جنابعالی کمال تشکر رو دارم

سلام آقا ماهان
من حسین مددزاده ۴۲ سالمه
من هنرجوی دوره استادی خوشنویسی هستم و سالها برای این کار وقت و انرژی گذاشتم اما هنوز کسب و کار خودمو ندارم
ماساژور خیلی خوبی ام ولی از جایی مدرک ندارم و تجربی کار کردم
روابط عمومی خیلی قوی دارم
آدم دقیق و ظریفی هستم
اما
اما الان دارم از سر کار جوشکاری پیام میدم
این کار مورد علاقه م نیست و از سر اجباره
من حاضرم برای درآمد میانگین ۵۰/پنجاه میلیون در ماه از ۶ صبح تا ۱۰ شب کار کنم
روز شادی داشته باشی
ممنون میشم پاسخ بدی
ارادتمند/ مددزاده

سلام الان دو سال گذشته ایا موفق شدید به شغل مورد علاقتون برسید خیلی کنجکاوم بدونم لطفا پاسخ بدید

من حاضرم برای درآمد میانگین ماهانه ۵۰/میلیون از ۶ صبح تا ۱۰ شب کار کنم
مددزاده

سلام آقا ماهان
من حسین مددزاده ۴۲ سالمه
من هنرجوی دوره استادی خوشنویسی هستم و سالها برای این کار وقت و انرژی گذاشتم اما هنوز کسب و کار خودمو ندارم
ماساژور خیلی خوبی ام ولی از جایی مدرک ندارم و تجربی کار کردم
روابط عمومی خیلی قوی دارم
آدم دقیق و ظریفی هستم
اما
اما الان دارم از سر کار جوشکاری پیام میدم
این کار مورد علاقه م نیست و از سر اجباره
روز شادی داشته باشی
ممنون میشم پاسخ بدی
ارادتمند/ مددزاده

سلام جناب تیموری.من کارشناس ارشد بازرگانی هستم.چون از ناحیه کمر به پایین قطع نخاع هستم نتونستم جایی مشغول بشم.برای ماهی 10میلیون حاضرم تا ساعت 9 شب کار کنم البته اگه شرایط جسمیم اجازه بده

اگه ماهي بيشتر از ٤ميليون درامد داشته باشم حاضرم از ٦صبح تا ٩شب كار كنم

من با صد و 80 تا 250 هزار تومان
از ساعت 11 صبح کار میکنم تا 1 شب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

 

محمد رسول تیموری ملقب به ماهان تیموری بیان گذار هوش مالی در  ایران و موسس هلدینگ ماهان تیموری است. او توانسته بیش از 100.000 دانش آموخته در دوره‏ ی هوش مالی پلاس، که دوره‌ ی آموزشی وی هست، جذب کند.

در آن به بررسی ریشه ای ترین عوامل تاثیرگذار در روند کسب ثروت، پرداخته است. با مطالعه ‎ی این کتاب عوامل بازدارنده ‎ای که مانع ثروتمند شدن می‎شود را شناسایی خواهید کرد و کمتر از سه ماه، درآمد خود را به حداقل 2 برابر افزایش خواهید داد..

آدرس:
تهران،خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان شهید عباسپور (توانیر)، روبروی ایستگاه BRT توانیر، برج افق، پلاک 2313، طبقه چهارم و پنجم

تلفن تماس: 02143000203

پست الکترونیک:info@mahanteymouri.com

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تیم آموزشی ماهان تیموری می باشد.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.


عضویت

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

سرمایه گذاری صرفا برای افراد ثروتمند نیست.

تقریبا هر فردی می تواند با افزایش درآمد و کم کردن هزینه‌های اضافی، مبلغی پول برای سرمایه گذاری کنار بگذارد. اگر چند میلیون تومان یا حتی چند صدهزار تومان داشته باشید، چندین پیشنهاد وجود دارد در خصوص اینکه چگونه به بهترین نحو از آن استفاده کنید.
 نکته: فرض این مقاله بر این است که شما تمایل ندارید پول‌تان را در بانک نگه دارید و به دنبال افزایش پول خود در طول زمان هستید و تمایل دارید تا حدودی ریسک کنید.

گرچه باید این واقعیت را پذیرفت که نگه داشتن پول در بانک، فقط باعث بی‌ارزش شدن پول شما در گذر زمان می‌شود. همچنین فرض بر این است که در حال حاضر مبالغی را برای اتفاقات اضطراری کنار گذاشته‌اید.

منظور از مبلغ اضطراری مبلغی است که در جای امنی (مانند بانک) نگهداری می‌کنید تا هزینه‌های عادی زندگی شما را تا چند ماه بپردازد تا اگر به طور ناگهانی درآمد شما به پایان رسید بتوانید بدون مشکل تا بدست آوردن درآمد مجدد، زندگی‌‌تان را سپری کنید.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

اگر بدهی‌هایی مانند وام‌ها یا اقساط مختلف دارید، بهتر است بازهم برای سرمایه‌گذاری پول کنار بگذارید. ممکن است سخت باشد ولی شدنی است.

برخی‌ها توصیه می‌کنند تمام تمرکز افراد روی پرداخت بدهی‌هایشان باشد ولی به نظر من اینکار عاقلانه نیست. اگر تمرکز شما فقط روی پرداخت بدهی‌هایتان باشد، همیشه فقط بدهی‌ها تسویه می‌شود و حتی ممکن است پول کم بیاورید.

ولی اگر تصمیم بگیرید همزمان با پرداخت بدهی‌ها، بصورت ماهیانه یا هفتگی مبلغی را برای سرمایه‌گذاری کنار بگذارید، پس از مدتی می‌توانید با سودی که از سرمایه‌گذاری‌هایتان بدست می‌آورید، سرعت تسویه بدهی‌ها را افزایش دهید.

بسیاری خود را با این باور محدود کرده‌اند که در دهه 20 و 30 سالگی زندگی از لحاظ مالی چندان امکان پیشرفت وجود ندارد.

افرادی خود را متقاعد کرده‌اند که شغل‌شان درآمد کافی ندارد و حقوق‌شان پایین است.

از طرف دیگر افرادی دور و بر ما هستند که با منفی‌‌بافی، بطور مداوم یادآوری می‌کنند که دارای تجربه، مهارت و منابع لازم برای بدست آوردن پول بیشتر نیستیم.

همه اینها موجب می‌شود شخصی که درآمد و حقوق کمی دارد از خیر پس‌انداز بگذرد. شاید دلیل اصلی این باشد که ناامیدی و بی‌انگیزگی اجازه یافتن راه‌های جدید برای پس‌انداز را نمی‌دهد.

نیازی نیست با ناامیدی، کل درآمدی که بدست می‌آورید را بدون مدیریت هزینه کنید.
شما هم می‌توانید با پیگیری روشی بهتر و جدیت، پس‌انداز را آغاز کنید و کمتر نگران وضعیت مالی‌تان در آینده باشید.

من برای افرادی که درآمد کمی دارند و حتی افراد با درآمد بالاتر، چند راه زیر را پیشنهاد می‌کنم. با بکار بردن این روش‌های پیشنهادی می‌توانید مبلغ بیشتری برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کنید. ممکن در ابتدا این روش‌ها سخت به نظر برسد، ولی با انجام و تکرار آنها، رفته‌رفته آسان‌تر خواهند شد.

وقتی پولی بدست آوردید، در همان ابتدا تا جایی که می‌توانید مبلغی از این پول را کنار بگذارید.

این پول برای شماست و وقتی این پول را کنار گذاشتید باید فرض کنید اصلا وجود ندارد.

فرقی نمی‌کند این پول از شغل اصلی شما بدست بیاید، سود سهام باشد یا از یک معامله کوچک یا از هر طریق دیگر… زمانی که پول بدست‌تان رسید باید بصورتی سخت‌گیرانه درصدی مشخص از این مبلغ را بردارید و دور از دسترس خودتان در جایی پس‌انداز کنید.

برداشتن مبلغ از روی درآمد در زمانی که درآمد بدست‌تان رسیده، دو مزیت دارد. اول اینکه از خرج شدن بیهوده پول شما جلوگیری می‌شود و دوم اینکه با انجام مداوم اینکار و مشاهده افزایش موجودی این پس‌انداز، انگیزه شما برای پس‌انداز بیشتر افزایش می‌یابد.

(مانند ثروتمندترین مرد بابل که با انداختن هرسکه در کیسه همراهش، رفته‌رفته وزن آن سنگین‌تر می‌شد و شخص انگیزه و انرژی بیشتری برای کسب سکه‌های بیشتر بدست می‌آورد)

این روش را انجام بدهید حتی اگر در ابتدا بتوانید چندده‌هزار تومان کنار بگذارید.

 مطلب مرتبط: 3 نوع حساب پس‌انداز که همین الان باید داشته باشید

صرفه جویی هر چندهزار تومان در هر هفته در طول زمان اضافه خواهد شد.

سعی کنید هزینه های زندگی را کاهش بدهید. خود را از ضروریات محروم نسازید، اما از تجملات و هر چیزی که به آن نیاز ندارید بکاهید. بسیاری از افراد ثروتمند در دنیا با صرفه‌جویی زندگی می‌کنند، چرا شما اینگونه نباشید؟

بیشتر بخوانید: چگونه پول را عاقلانه‌تر خرج کنیم؟

بورسینس: مهارت‌های مهمی مانند بازاریابی و فروش، تبلیغات، مذاکره، مدیریت مالی، توانایی تحلیل اقتصادی و از اینگونه مهارت‌ها می‌تواند در افزایش درآمد شما چاره‌ساز باشد.

البته بستگی دارد که شغل شما چیست و به دنبال چه چیزی هستید. مهارتی که در شغل‌تان باعث ایجاد تحول می‌شود را فرابگیرید و متعهد به پیشرفت و یادگیری بیشتر باشید.

وارن بافت، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران، هر کتاب آموزش سرمایه گذاری را که در دسترس داشته است مطالعه نموده (حداقل 100 کتاب ) قبل از اینکه بیست ساله بشود.

کسانی که به دنبال آموزش خودشان نیستند و حاضر نیستند روی خودشان سرمایه‌گذاری کنند، محکوم به پرداخت بهای نادانی خود می‌باشند. مانند کسانی که بدون اطلاع وارد بورس می‌شود و ضرر می‌کنند.

مقدار واقعی دارایی‌های خودتان را محاسبه کنید. تا ندانید کجا هستید و به کجا می‌خواهید بروید، طی کردن مسیر بیهوده است.

دقیقا مشخص کنید اگر دارایی‌های فعلی‌تان از قبیل پول نقد، وسیله نقلیه، سرمایه‌گذاری‌ها و … را همین الان بفروشید، چقدر پول نقد خواهید داشت. بعد از اینکار، هدف مالی خودتان را برای ماه‌ها و سال‌های آینده تعیین کنید.

توصیه می‌کنیم هدف شما واقع‌بینانه و به اندازه‌ کافی بلندپروازنه باشد تا وقتی به آن فکر می‌کنید انرژی بگیرید و برای ادامه راه انگیزه پیدا کنید.

پس از اینکه مقدار کافی پول پس‌انداز کردید، یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری شما می‌تواند خرید سهام باشد. درباره این نوع سرمایه‌گذاری می‌توانید در این صفحه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همانقدر که خساست باعث رنج و عذاب است ولخرجی زیاد هم باعث پشیمانی است. اگر ولخرجی معضل زندگی‌تان شده و هر ماه برای پول‌های زیادی که هدر می دهید غصه می‌خورید، اگر کنترل خرج‌هایتان از دست‌تان خارج شده، اولین و ساده‌ترین راهکار این است که به اندازه نیاز هر روزتان پول حمل کنید.

به این ترتیب هم دزدان احتمالی کیف‌تان را ناامید می‌کنید، هم از خرجهای زیادی جلوگیری خواهید کرد. این قانون شامل کارت های بانکی هم می‌شود. لازم نیست همیشه کارت بانکی شما در جیبتان باشد.

تاثیر کمال همنشین را هیچ وقت از یاد نبرید.

دوستان ولخرج شما را ولخرج می کنند، از آنها فاصله بگیرید.

نه اشتباه نکنید حرف خسیس‌ها این نیست که دوستان ولخرج‌تان را رها کنید بلکه با آنها در مکان‌هایی قرار بگذارید که امکان ولخرجی کمتر است. یک مرکز خرید و یا یک رستوران گران قیمت محل مناسبی برای قرار گذاشتن با ولخرج‌ها نیست.

برای هر نوع خریدی از لباس و تفریح گرفته تا مسافرت رفتن خود قاعده و قانون تعریف کنید. این به معنی خودآزاری نیست.

دقت کنید این توصیه ها برای کسانی است که از اعتدال خارج شده اند و نیاز به کنترل دقیق دارند. اگر جزو ولخرج ها نیستید و می‌توانید تعادل را رعایت کنید لازم نیست خیلی سخت بگیرید اما برای ولخرج‌ها تا بازگشتن به مسیر درست این یک راهکار ضروری است.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

کالاهای مارکدار با کلاس هستند و زندگی بدون مارک غیر ممکن است را کلا کنار بگذارید.

سراغ کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب بروید. لزوما هر کالای گرانی با ارزش و با کیفیت نیست.

برای هر خرجی دلیل داشته باشید.

یعنی هر وقت می خواهید برای هر کاری پولی خرج کنید اول از خودتان سوال کنید چرا دارم این پول را خرج میکنم و در مقابلش چه چیزی به دست می آورم.

هرچیزی را که فروشنده‌ها می‌گویند قبول نکنید.

حتما تا جایی که راه دارد چانه بزنید در ایران برای هر کالایی امکان چانه‌زنی وجود دارد. پس از فرصت‌تان استفاده کنید.

 

ولخرج‌ها همیشه منتظرند تا از اول ماه دیگر از ولخرجی دست بردارند و رویه منطقی برای خرج‌کردن‌شان در پیش بگیرند اما متاسفانه اول ماه‌شان هیچ وقت نمی‌آید. از همین امروز شروع کنید و کار امروز را به فردا نیندازید.

همیشه باید بدانید که موجودی حساب‌تان چقدر است و جیب‌تان چقدر پول دارد. خیلی از افراد هستند که از موجودی حسابشان بی اطلاع ‌هستنند. این امر باعث می‌شود که کنترل مخارج و درآمدها دشوار شود.

مواد شوینده گالنی به صرفه‌تر از ظرف‌های کوچک است. یک جعبه 10 تایی دستمال کاغذی یک بسته جایزه دارد.

علاوه بر این هر روز کالاها گران می‌شود. خرید عمده به معنای خرید زیاد نیست بلکه به این معنی است که کالاهای مصرفی که هر روز به آنها احتیاج دارید را به شکل عمده و مصرف چند ماه بخرید. آهسته و پیوسته پیش بروید.

همیشه پس انداز کنید هر چقدر مبلغ‌تان کم باشد مهم نیست مهم این است که همیشه به پس انداز فکر کنید و از هر مبلغی که به دست می‌آورید مبلغی هر چند اندک را پس انداز کنید.

برای افزایش پولی که پس‌انداز می‌کنید این راهکارهای عملی را جدی بگیرید.

مهمترین عادتی که باید پیدا کنید، روبرو شدن با واقعیت است.

دلیل اینکه برای مدت طولانی نتوانستید پس‌انداز کنید این بوده که پذیرش واقعیت را به تاخیر انداختید. می‌دانیم که پذیرش کوتاهی خودتان در پس‌انداز کردن که باعث شده پول زیادی نداشته باشید برایتان مشکل است.

برخی با چسباندن برچسب‌هایی مانند «من ولخرج هستم» به خودشان، جلوی ترک عادات بد را می‌گیرند. شخص ولخرج هیچ برتری نسبت به دیگران ندارد، پس با غرور و افتخار نگویید که ولخرج هستید.

صادقانه بیندیشید و اگر دیدید در حال دروع گرفتن به خود هستید به آن اعتراف کنید.

اینکار برای این نیست که حس بدی در شما شکل گیرد، به خاطر این است که اگر نسبت به خودتان صادق باشید می‌توانید به خاطر اینکار به خودتان افتخار کنید: من با خودم صادق هستم و مسئولیت کارهایم را بر عهده می‌گیرم.

وقتی کلمه “پس‌انداز” را می‌شنوید، چه چیزی در ذهن شما شکل می‌گیرد؟

آیا به دلیل اینکه پس‌انداز خوبی دارید هیجان‌زده می‌شوید یا اینکه به خاطر ولخرجی در هفته‌های اخیر حس بدی به شما دست می‌دهد؟

واقعیت این است که همه برای خود داستان‌های سرهم می‌کنیم تا از مسئولیت پس‌انداز کردن فرار کنیم. برای تصمیمات احساسی‌مان در مورد خرید چیزها، دلایل منطقی می‌آوریم در حالیکه خودمان هم می‌دانیم در حال خراب کردن آینده‌مان هستیم.

در درجه اول این ذهنیت را بشناسید و سپس آنرا تغییر دهید. مثلا ممکن است به خودتان بگویید به خاطر کار سخت اخیر، لایق یک کالای دیجیتال جدید دیگر هستید، در حالیکه هیچ نیازی به آن ندارید.

مطلب مرتبط: چه ذهنیت‌هایی در مورد پول داشته باشیم؟

شاید فکر کنید مفاهیمی مانند گردش پول نقد (Cash flow) را می‌دانید ولی مانند بسیاری از افراد صرفا پس از دریافت حقوق، باقیمانده چیزی که خرج کرده‌اید را در حساب خود نگهداری می‌کنید.

این روش درستی برای برخورد با پول نیست.

از اپلیکیشن‌های حسابداری شخصی برای ثبت مخارج، هزینه‌ها و درآمدها استفاده کنید تا دقیقا بدانید چه پولی کجا صرف شده است و درآمد و هزینه‌ها نسبت به گذشته چه تفاوتی کرده‌اند.

اگر نتوانید پول‌تان را به خوبی مدیریت کنید، این عادت منفی همیشه در شما باقی خواهد ماند.

اپلیکیشن‌های موبایلی که بصورت خودکار پیامک واریز و برداشت را می‌خوانند روی گوشی خود نصب کنید. به این ترتیب حتی زحمت وارد کردن اعداد را نخواهید داشت و فقط باید دسته‌بندی و شرح مناسب را برای آن تراکنش قرار دهید.

وقتی مدتی از این اپلیکیشن‌ها‌ استفاده کنید و گزارش مخارج و درآمد را ببینید، به درک درستی از وضعیت مالی‌تان خواهید رسید. متوجه می‌شوید کجا دارید بیش از حد خرج می‌کنید و مدیریت آن هزینه‌ها ساده‌تر خواهد بود.

شاید این توصیه به تنهایی بتواند درآمد و پولی که پس‌انداز می‌کنید را چندبرابر کند. سرمایه گذاری روی خودتان، یعنی اینکه یک مهارت جدید یاد بگیرید یا در حرفه‌ای که در آن هستید ماهرتر و بهتر شوید.

وقتی مهارت بیشتری داشته باشید، پول بیشتری بدست می‌‌آورید. برای 30 ثانیه فکر کنید: چه کسانی بیشترین درآمد را دارند؟ افرادی که مهارت‌شان بیشتر است!

بنابراین افزایش مهارت، یادگیری مداوم و رشد را دست کم نگیرید.

افزایش مهارت در شغل و پیشه خودتان یک چیز است، جنبه دیگر افزایش مهارت در زمینه مدیریت پول و سرمایه است. یادگیری بورس می‌تواند باعث شود در مدیریت پول و مسائل مالی بهتر شوید.

اگر شما نیز راه‌هایی می‌شناسید که با آن می‌توان پس‌انداز را افزایش داد در بخش نظرات بنویسید.

پس از پس‌انداز چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟

ابتدا اصول سرمایه‌گذاری را اینجا بخوانید. مسیر بعدی برایتان هموار خواهد شد.

 

منبع: بورسینس

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

روش های خوبی بود ممنون باعث کمکتون

سلام رسول عزیز ، زنده باشی.

سلام و درود
می خواستم قدری راجع به واچ لیست راهنمایی کنید. اصولا یک سهم را چه مدت باید زیرنظر داشت و مراحل تحت نظر داشتن تا خریدن و خارج شدن با سود را قدری برای دوستان و افراد تازه وارد به فضای بورس توضیح بدید. فکر می کنم آموزنده و مورد نیاز برای همه باشد. آیا می شود سهمی را با سیگنال گرفت بررسی کرد و بعد اقدام به ورود کرد؟ استفاده از فیلترنویسی چه نقشی در انتخاب سهم دارد؟
باتشکر

سلام وقت بخیر
قانونی خاصی که نداره بگیم سهم تا چه مدت زیر نظر باشه
ممکنه یکی یه سهم رو سالها زیر نظر داشته باشه و صرفنظر از وضعیت بنیادی که داره، مرتب ازش نوسان گیری کنه
یا یکی با یک بار خرید و سود کردن، دیگه سراغ اون سهم نره و از واچ لیست خارج کنهدرباره فیلترنویسی اینجا بخونید

خیلی برام آموزنده بود ممنون

ممنون میشم اگر بفرمایید حداقل پولی که برای خرید سهام لازمه چقدره؟

در پنل معاملات آنلاین حداقل خرید سهام 100 هزار تومانه.

خواهشا بیشتر در مورد سرمایه گذاری با پول کم راهنمایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

وبلاگ

ساده ترین راه برای افزایش پول

در هر موقعیتی که باشید پاسخ سوال این سوال جذاب خواهد بود : چگونه پول هایمان را افزایش دهیم؟

خیلی ساده است: خرجش نکنید تا افزایش پول  یابد! به طور کلی بازرگانان به ده طریق سرمایه خود را هدر میدهند که در اینجا به انها اشاره مینماییم.

اگر تاجری بتواندکل وقت و پولی را که هدر داده است دوباره بدست اورد، تولید ناخالص ملی ما(GNP) سر به فلک خواهد کشید.من نمیتوانم اینرا از نظر علمی ثابت کنم، اما در برنامه های اقتصادی ، در صورت های درامدی(از جمله صورت درامد خودم)،در گزارشات ورشکستگی بانکی و نیز در اطراف خودم به اندازه کافی شاهد هدر دادن پول بوده ام. برای برنده شدن در بازی پول باید دوست پول خود باشید.شما باید پولتان را در جایی خرج کنید که به موفقیتتان کمک کند نه اینکه انرا خرج اموری کنید که شبیه ان است.شما باید پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشید نه اینکه به نیاز های خود پاسخ دهید.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

بنابراین قبل از امضای هر چکی یا گرفتن کارت اعتباری یا امضای قراردادی از خود بپرسید که :”ایا این درراستای رونق کسب و کار من است؟”

اگر پاسخ منفی است ،سعی کنید حتی الامکان یک دلار کمتر از دست بدهید یا یک دلار کمتر قرض داده و یا خرج کنید.

۱-لوگوهای سفارشی ،سربرگ های فانتزی و دیگر علایم موفقیت. شاید اینها به شما احساس تاجر بودن بدهند اما برای شما نون و اب نمیشن! به جای اینکارها خودتان الگو و مارک مناسب را با نرم افزار ورد خود طراحی کنید.این کار را برای طراحی کارت ویزیت، سربرگ، پاکت ها و فاکتورهای خود نیز انجام دهید.خودتان میتوانید در Project Gallery of Microsoft Word یا Template Chooser in Apple’s Pages الگوهای مناسب را پیدا کنید. اگر اینها راضیتون نمیکنن، در HP.com و Avery.com الگوهای رایگان برای استفاده در کاغذ ها و فرم های مختلف وجود دارند.

 

۲.دفاتر انچنانی، مثل این است که تا صبح در مورد پیتزا حرف بزنید   چه کمکی به رفع گرسنگی شما خواهد کرد؟ شاید اتاق نشیمن دفتر خوبی نباشد اما دست کم این است که از جیبتان خرج نکرده اید. اگر نیازی به یک دفتر رسمی ندارید ، بیخود پولتونو خرج نکنید.

 

۳- ماشین صفر. ماشین اخرین سیستم شما را تبدیل به یک تاجر خوب نمیکند. بلکه شما را فقیر تر هم میکند. اگر همین ماشینی که دارید کارتونو راه میندازه نیازی به ماشین دیگر نیست بجای این کارها سعی کنید سفرهای تجاری خود را بیشتر کنید و از خرجتون کمتر کنید.

 

۴-تبلیغات، امضا ، بروشور ، وبسایت و … مال از شما بهتران است.در اغاز کار ، به هرچه دارید بسنده کنید.

 

۵-مشاورین. متاسفانه باید بگوبم که اغلب مشاورین ساعت خودتان را امانت میگیرند تا به شما بگویند ساعت چند است! سعی کنید اگر دانش راکت را ندارید خودتان تصورش کنید.

 

۶-اگر سرازیری را ادامه دهید به راسته میرسید.

شما در جایگاهی نیستید که سرمایه ریسک شخص دیگری شوید.اگر نمایندگی یک تبلیغات جدید با اصرار به شما در مورد جذابیت ان حرف زد، از انها بخواهید که بعد از اثبات حرفشان با شما تماس بگیرند.سعی نکنید موش ازمایشی دیگران شوید.

 

۷-شروع یک کسب و کار به خاطر علاقه دوستتان به ایده شما.

دوست داشتن یا حتی عشق ورزیدن به یک ایده یک چیز است و اینکه همه چیز دست به دست هم بدهد تا پول ان در بیاید یک چیز دیگر است. هیچ چیز بهتر از این نیست که قبل از دست به کار شدن بازار را تست بزنید.

 

۸-ارایه استراتژی بازاریابی براساس تفکراتتان بسیار عالی است.

۹ – دست کم گرفتن رقیب

یا بدتر از ان :به هیچ انگاشتن رقیب.هر طرح اقتصادی که ادعای بی رقیب بودم بکند من بلافاصله جایی را برای ان در سطل اشغالم در نظر میگیرم.اگر نتوانید رقبای مستقیم و غیر مستقیم خود را بشناسید،بازار خود را نشناخته اید.و اگر بازار خود را نشناسید،باید سخت تلاش کنید تا در کاری که هرگز نکرده اید سرامد شوید!

۱۰-فکر کنید محصول یا خدمات شما همانی است که فروخته میشود.

نگارنده: کت لیستر | ترجمه : مدیران ایران

 

 

این مطلب چه میزان برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد نظرات: 11

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

وب‌ سایت

 اگر کامنت جدیدی برای این مطلب گذاشته شد، به من خبر بده.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

وظیفه ما، کمک به کسب‌وکارها برای گرفتن رونق بیشتر است. و این کار را با آموزش‌ها، مشاوره‌ها و جلسات کوچینگ انجام می‌دهیم.

 

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

دو سه روز یکبار ایمیل می‌زنیم و گاهی کدهای تخفیف هم داریم.

ما هم مثل شما از اسپم بدمون میاد.

خیالتون راحت… براتون ایمیل مزاحم نمی‌فرستیم.

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم ؟ و  چگونه سرمایه خود را با امنیت بیشتری افزایش دهیم؟ سوالاتی هستند که در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل قرار گرفته و به آن ها پاسخ داده خواهد شد. بهترین راه افزایش سرمایه در زمان کوتاه چیست؟ در این نوشتار چند برابر کردن سرمایه را از طریق ارائه اصول و استاندارد های سرمایه گذاری در خارج از کشور به صورت ساده و خلاصه برای شما بیان می کنیم. پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم ؟ از جهات مختلف قابل بحث است که ما سعی می کنیم مهمترین و اساسی ترین نکات آن را به بحث بگذاریم. بی شک افرادی که موفق شده اند سرمایه زیادی را کسب کنند، افراد باهوشی هستند و حتی اگر از خواندن این مقاله صرف نظر کنند، خود نیز می توانند سرمایه شان را افزایش دهند. اما ما با طرح ایده های نو به این افراد راهی را نشان می دهیم تا با در نظر گرفتن یک سری اصول که در این مقاله به آن ها می پردازیم، سرعت رشد سرمایه خود را بیشتر و بیشتر کنند. به عنوان مثال اگر سرمایه داری تمایل دارد سرمایه خود را از طریق سرمایه گذاری در کشور های خارجی افزایش دهد، می بایست استاندارد های سرمایه گذاری را در کشور مقصد سرمایه گذاری خود بیاموزد. با ما همراه باشید تا برای سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم پاسخ درخوری ارائه کنیم. آگاهی از این استاندارد ها به شما کمک می کند با سرمایه گذاری درست، بهترین مزایا را از آن خود کنید. این مزایا می تواند شامل

و …. باشد.

در ابتدای این بخش از پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم سعی می کنیم که یکی از شاخص ها و معیارهای سرمایه گذاری یعنی همان اعطای اقامت را به ذکر مثال برای شما بیان کنیم. شما می توانید با سرمایه گذاری در سوئیس پس از گذشت 5 سال، اقامت دائم بگیرید و 1 سال پس از آن ( یعنی با گذشت 6 سال ) پاسپورت سوئیس را برای خود و اعضای خانواده خود تضمین کنید. اما کشور امارات که اتفاقا علاقه مندان زیادی به سرمایه گذاری دارد، هیچ گاه به سرمایه گذاران خارجی خود اقامت دائم و تابعیت اعطا نمی کند؛ حتی اگر سال های سال سرمایه خود را در این کشور حفظ کنند. لذا یکی از اصولی که برای سرمایه گذاری و چند برابر کردن سرمایه تان باید در نظر بگیرید این است که قبل از سرمایه گذاری در کشور مورد نظر تان مطمئن شوید که می توانید با اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کشور جای پایتان را محکم کنید و این مزیت را از دست ندهید.

تولید ناخالص داخلی در کشورهای اتحادیه اروپا

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

از دیگر اصولی که شما بعنوان یک سرمایه گذار خارجی باید در نظر بگیرید و در پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم باید به آن توجه داشته باشید، استاندارد حمایت از سرمایه گذار خارجی National Treatment می باشد. استاندارد های سرمایه گذاری خارجی نظیر National Treatment می تواند با ایجاد یک محیط رقابت اقتصادی سالم، به معنای واقعی کلمه سرمایه شما را ذخیره کند و آن را رشد دهد. در واقع بزرگترین شاخصه National Treatment این است که دولت را مجاب می کند که همانگونه که با مردم کشورش رفتار می کند، همان رفتار را نیز با سرمایه گذار خارجی داشته باشد. برای درک بیشتر این موضوع می توان از این مثال استفاده کرد که اگر شما سرمایه خود را به کشور امارات منتقل کنید و در طی اقامت موقتتان با یک شخص یا کمپانی محلی عرب اختلاف پیدا کنید و شرایط به نحوی باشد که برای حل و فصل آن به دادگاه مراجعه کنید، بر اساس تجربه با توجه به روابط قوی که وجود دارد در حق شما به عنوان یک خارجی اجحاف می شود. کمپانی های بزرگ امارات و دوبی نظیر عمار و داماک و … در اختیار سرمایه گذاران و مردم اماراتی هستند و با توجه به عدم حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری خارجی جایی برای رشد سرمایه گذاران خارجی نمی ماند، زیرا استاندارد National Treatment در کشور امارات عملا اجرا نمی شود.

اما استاندارد سرمایه گذاری National Treatment در کشور های آلمان، اتریش، هلند و فنلاند ، مانع از این می شود که دولت بین سرمایه گذار خارجی و شخص یا کمپانی بومی آنجا رفتار متفاوتی داشته باشد. حال بهتر می توانید درک کنید که دانستن اصول و استاندارد های سرمایه گذاری در کشور های خارجی تا چه اندازه می تواند به شما در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در کدام کشور کمک کند.

برای سرمایه گذاری خارجی قریب به 10 استاندارد سرمایه گذاری وجود دارد که دانستن هرکدام از آن ها می تواند به شما کمک شایانی در این زمینه ارائه نمایند و شما را به یافتن پاسخ سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم یک گام نزدیک تر کند.

یکی دیگر از این استاندارد ها به بررسی این معیار می پردازد که Do Deligence یا حداکثر تلاش دولت برای حفظ امنیت فیزیکی سرمایه گذار خارجی خود چقدر است؟ به عنوان مثال اگر شما قصد سرمایه گذاری نفتی در کشور کنیا را داشته باشید، برای حفظ امنیت خود باید به ناچار بادیگارد شخصی استخدام کنید؛ زیرا هر لحظه ممکن است که به دلایل مختلف به شما حمله فیزیکی شود. در این مقاله سه استاندارد از استاندارد های سرمایه گذاری در کشور های خارجی را مطرح کردیم. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور همکار مؤسسه MIE اتریش تهیه و گردآوری شده، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد برای معرفی دیگر استاندارد ها شما را به دیدن محصولات ویدئویی موسسه دعوت می کنیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس برقرار نموده یا در بخش دیدگاه های همین مقاله، سوالات خود را در زمینه استاندارد های سرمایه گذاری خارجی مطرح نموده تا در اسرع وقت پاسخ داده شوند.

تا کنون برخی از استاندارد های سرمایه گذاری خارجی را نام برده و آن ها را با ذکر مثال بررسی کردیم. حال ضمن ارائه اصول صحیح سرمایه گذاری خارجی به ارائه ایده هایی جهت چند برابر کردن سرمایه شما می پردازیم.  شما می توانید از لینک های این صفحه استفاده کرده و مقالات مختلف ارائه شده در مورد سرمایه گذاری خارجی و اصول افزایش سرمایه استفاده کنید.

یکی از مهمترنی اصول سرمایه گذاری داشتن یک Business Plan یا طرح کسب و کار موفق است که بنابر تجریه یکی از اصول ثروتمند شدن و چند برابر کردن سرمایه می باشد. برای طرح کسب و کار و نگارش آن منابع مختلفی وجود دارد اما آگاهی از منبع معتبر نیازمند تجربه و صرف هزینه است. ما در  موسسه حقوقی ملک پور شرایطی را فراهم آوره ایم که شما بتوانید با اقتصاددان های اروپایی از کشورهای مطرح اروپایی مانند اتریش و سوئیس ارتباط برقرار کنید و از ایده های مناسبی که برای سرمایه گذاری و سودآوری مناسب است استفاده کنید. روال کار با این گروه سرمایه گذاری به این صورت است که در طی مذاکرات اولیه با آنان، به شما ایده های عملی سرمایه گذاری در قالب بیزینس پلن موفق ارائه می دهند و 50 درصد سرمایه اولیه برای استارت کار را هم می پردازند. 50 درصد دیگر را شما بعنوان طرف دیگر این سرمایه گذاری وارد کار می کنید. لازم به توضیح است که حداقل مبلغ مورد نظر برای شروع این چنین سرمایه گذاری هایی در حدود 300 هزار یورو می باشد. در واقع اگر شما قصد سرمایه گذاری 400 هزار یورویی با این گروه را داشته باشید، این گروه نیز 400 هزار یورو وارد سرمایه گذاری خواهد کرد و اگر قصد سرمایه گذاری یک میلیون یورویی داشته باشید این گروه نیز یک میلیون یورو وارد سرمایه گذاری خواهد نمود. ایده و بیزینس پلن مناسب را به شما ارائه می دهند. پس از رضایت طرفین مذاکره با تعیین تقسیم سود تضمینی، قرارداد منعقد می گردد.

یکی از مهمترین پارامترهای که در پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم باید در نظر داشت اعتبار پاسپورت کشور موردنظر ما برای سرمایه گذاری است. علاوه بر استاندارد ها و اصول فوق، یکی دیگر از اصول درست سرمایه گذاری در کشور های خارجی، بررسی اعتبار پاسپورت کشور مورد نظر سرمایه گذاری تان می باشد؛ در واقع اعتبار پاسپورت کشور مورد نظر در سر تا سر دنیا، یکی از ملاک های سرمایه گذاری در کشور های خارجی است. سرمایه گذاری درست در کشوری که پاسپورت آن از اعتبار بالایی برخوردار است، علاوه بر یک سرمایه گذاری موفق به شما اجازه می دهد که آزادانه به سایر کشور های دنیا مسافرت کاری یا خانوادگی داشته باشید. بعنوان مثال اگر شما مبلغ یک میلیون یورو را در زمینه املاک و مستغلات کشور هلند سرمایه گذاری کنید، علاوه بر سود تضمینی بین 8 تا 10 درصد، می توانید پاسپورت کشور هلند، که یکی از 15 پاسپورت معتبر دنیاست را داشته باشید.

با داشتن مجوز سفر به کشور های مختلف شما می توانید به راحتی بیزینس خود را گسترش داده و از ایده های مختلف استفاده کنید.

همانطور که می دانید کسب سرمایه و چند برابر کردن آن، بدون داشتن سرمایه اولیه نیز ممکن است که در این مورد شما را به ویدئو های زیر ارجاع می دهیم. در ویدیو ویژه ای که تحت عنوان اصول سرمایه گذاری خارجی در دست تهیه است تمامی شرایط و نکات افزایش سرمایه و انتخاب کشور مقصد برای سرمایه گذاری به صورت کامل بیان شده است که می تواند مرجع خوبی برای علاقمندان به پیشرفت و افزایش سرمایه باشد.

بنابر گزارش CNN در اوایل سال 2019 کشورهای با بالاترین ارزش پاسپورت به شرح زیر هستند.

پاسخ به این سوال نیاز به بحث فراوان و تحلیل تمام جوانب ندارد. پر واضح است که هر چه میزان ثبات در نرخ ارز بیشتر باشد باشد، برنامه ریزی برای سرمایه و هدفمند کردن آن راحت تر است. با توجه به نوسانات عجیب نرخ ارز در چند مدت اخیر سرمایه گذاری خارجی و با استفاده از ارزهای بین المللی معقول تر و نتیجه مناسب تری را رقم زده است.

بنابر گزارش CNN در اوایل سال 2019 کشورهای با کمترین ارزش پاسپورت به شرح زیر هستند.

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

همانطور که در بالا گفته شد یکی دیگر از پارامترهای پاسخگویی به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم توسعه بعد بین المللی بیزینس و استفاده از حوزه تجارت بین الملل است. گفتنی است که فرد یا کمپانی که چند ملیتی می شود، بسیار بزرگتر از فرد یا شرکت تک ملیتی است. البته این ادعا علمی است و برای اثبات آن ادله و evidence وجود دارد. پس اگر سرمایه دار هستید یا شرکت موفقی در زمینه کاری خود دارید، به شما اکیدا پیشنهاد می شود که ضمن آگاهی از اصول و استانداردهای سرمایه گذاری در کشور های خارجی ، به این سرمایه گذاری نیز فکر کنید. در این مقاله چند برابر کردن سرمایه را از طریق ارائه اصول و استاندارد های سرمایه گذاری در خارج از کشور مورد تحلیل و بررسی علمی قرار دادیم و با بیان اصول و استاندارد های سرمایه گذاری و ارائه بهترین گزینه های سرمایه گذاری در خارج از کشور به این سوال که چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم؟ پاسخ دادیم. امیدواریم این مقاله با ارائه اطلاعات مورد نیازتان در زمینه چند برابر کردن سرمایه و بررسی ایده ها، اصول و استانداردهای سرمایه گذاری در خارج از کشور ، رضایت شما را جلب کرده باشد. در انتها از تمام عزیزانی که تا پایان این نوشتار همراه ما بودند نهایت تشکر را داریم. اگر هنوز هم در پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم برای شما ابهاماتی وجود دارد لطفا آن را در بخش دیدگاه ها بیان کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ آن برای شما ارسال گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

 

 

 

 

 

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


نام‌کاربری


رمز


We reply on all questions within

We offer support for our customers Mon – Fri 8:00am – 6:00pm (GMT +1)

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

We reply on all questions within

We offer support for our customers Mon – Fri 8:00am – 6:00pm (GMT +1)

Envato
Level 13, 2 Elizabeth St,
Melbourne, Victoria 3000 Australia

info@milyarderha.com

+61 (0) 7 9129304966

Envato
Level 13, 2 Elizabeth St,
Melbourne, Victoria 3000 Australia

info@milyarderha.com

+61 (0) 7 9129304966

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[…] […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

از طریق شماره های زیر می توانید با شهاب بشیری در ارتباط باشید

021-33688656
09129304966
آدرس اینستاگرام:
www.instagram.com/jazb_servat

آدرس ایمیل سایت:
info@milyarderha.com

تبریک به شما به عنوان یک فرد مثبت و ارزشمند

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > ویدئو ها > استاد احمد محمدی > چگونه درآمد خودمان را ۱۰ برابر افزایش دهیم؟

چگونه می‌توانیم درآمد خودمان را بالا ببریم؟ چگونه به فردی غنی و ثروتمند تبدیل شویم؟

این روزها بسیاری به افزایش درآمد فکر می‌کنند. اما چگونه می‌توانیم درآمد خودمان را بالا ببریم؟ پیش از پاسخ دادن به این سوال اول باید به این نکته‌ی مهم توجه کنیم، که هر تغییری مستلزم تلاش و کوشش و خالی نکردن میدان است. اگر می‌خواهید درآمدتان افزایش پیدا کند، اگر می‌خواهید تغییری در رفتار و ارتباطات شما به‌وجود بیاید، قبل از هر چیز باید درنظر داشته باشید که در این مسیر میدان را خالی نکنید.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

برخی با انرژی زیادی وارد تغییر دادن زندگی خود می‌شوند ولی به‌مرور به این نتیجه می‌رسند که توان حرکت کردن را ندارند. کم کم انگیزه‌های خود را از دست می‌دهند و می‌شوند همان آدم قبلی. هر سفری در کنار خستگی‌ها، لذت‌هایی هم دارد. سفر زندگی هم همین‌طور است. اول کار با خودتان قرار بگذارید که اگر آسمان هم به زمین آمد به مسیری که انتخاب کرده‌اید ادامه می‌دهید.

شما باید بتوانید از زندگی خودتان محافظت کنید. نترسید و پیش بروید. انسان‌های موفق بسیاری همین مسیر را رفته و موفق شده‌اند. پس شما هم می‌توانید در همین مسیر حرکت کنید.

پس قبل از ورود به هر تغییری ابتدا قول و قرار محکمی با خودتان بگذارید که می‌‌خواهید تا انتها پیش بروید و میدان را خالی نکنید.

مطالعه بیشتر: یک ثروتمند خودساخته شوید

مطالعه بیشتر: خلاصه کتاب « ۱۰ ستون ثروت » نوشته الکس بکر

اما سوال اصلی این بود که چکونه درآمد خودمان را ده برابر کنیم. هر روز یک دهم درصد بهتر از روز قبل باشید. سعی کنید، میزان بهره‌وری خودتان را در هر روز یک دهم درصد از روز قبل بالاتر ببرید. در عمل وقتی چنین رویکردی را در پیش می‌گیرید در هر هفته هفت دهم درصد وضعیت بهتری خواهید داشت.

هر کس باید خودش در کار و حرفه‌ای که دارد، بهبود مستمر را در آن وارد کند. مثلا تصور کنید فردی مشغول بازاریابی است، باید بتواند هر روز یک هم درصد از روز قبل کارایی و بهره‌وری کاری خود را ارتقا بخشد. به فاصله‌ی کوتاهی همین قدم‌های کوچک تبدیل به قدمی بزرگ می‌شوند.

یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری، آموزش و یادگیری مهارت‌های لازم است. مثلا فردی که مشغول بازاریابی است شاید نداند چگونه می‌تواند بهره‌وری خودش را بالا ببرد. ولی وقتی مهارت‌های لازم را کسب کند ممکن است حتی در برخی روزها به صورت تصاعدی بهبود کار خودش را ببیند.

برای بهبود در وضعیت شغلی خود باید سوالات مهمی را پاسخ بدهید. در هر شغلی که مشغول فعالیت هستید، باید ابتدا مشخص کنید:

در چه مختصاتی مشغول فعالیت هستید؟ آیا محصول و خدمات شما برای آن فضا و مختصات قابل استفاده است؟ یا باید در محتصات دیگری فعالیت کنید؟ چه مهارت‌ها و توانمندی‌هایی دارید و چه مهارت‌هایی را باید کسب کنید؟ چه راهکارهایی می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر شغلی‌تان موفق‌تر عمل کنید؟ چه مشاورانی می‌توانند در مسیر شغلی به شما کمک کنند؟ رقبای شما چه کسانی هستند و چه مسیری را طی می‌کنند؟ شما برای رقابت با رقبا چه ملزوماتی نیاز دارید و چه کارهایی باید انجام دهید؟ نقاط قوت و ضعف کار شما چیست؟ چگونه می‌توانید نقا قوت خود را قوی‌تر و نقاط ضعف خودتان را کمرنگ‌تر کنید؟ برنامه‌های سه ماهه‌ و یک ساله و پنج ساله‌ی شما برای توسعه‌ی کار چیست؟

تعداد سوالاتی که باید با خودتان مطرح کرده و روی کاغذ بیاورید کم نیستند. باید بتوانید از خروجی و پاسخ این سوالات به برنامه‌ی دقیقی برای کار خود برسید.

شاید بگویید خیلی سخت شد و نمی‌توانم این همه کار انجام بدهم. هر کسی که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. اگر مصمم و جدی هستید باید مسیر افراد مصمم و جدی را طی کنید. به اندازه‌ای که جدی هستید، بهره‌مند می‌شوید.

مطالعه بیشتر: خلاصه کتاب ” ثروتمند ترین مرد بابل ” نوشته جرج ساموئل کلشاسون

مطالعه بیشتر: خلاصه کتاب ” دانش ثروتمند شدن ” نوشته والاس واتلز

شاید برخی افراد با دیدن برنامه‌‌های طولانی مدت و طرح‌های جدی دچار ترس و وحشت شوند و نتوانند این حجم تغییر را راهبرد کنند. برای چنین افرادی هم راهکارهایی وجود دارد. فرمول ساده‌ای را هر روز رعایت کنید:

هر روز یک قدم کوچک بردارید. 

اگر هر روز یک قدم کوچک بردارید، بعد از هفت روز هفت قدم جلو افتاده‌اید. بعد از یک ماه سی قدم جلوتر رفته‌اید و بعد از یک سال به‌اندازه‌ی ۳۶۵ قدم حرکت کرده‌اید. برای شغل و کسب و کار خودتان هر روز کاری انجام دهید. منفعل نمانید و حرکت کنید.

مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

اگر منفعل باشید و قدمی برندارید، اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. ولی با همین قدم‌های کوچک می‌توانید مسیر زندگی خود را دستخوش تحولات بزرگی قرار دهید. مستمر حرکت کنید. در بین راه متوقف نشوید. وقتی قدم‌های کوچک را برمی‌دارید به خودتان نگویید من که کار خاصی نکردم. نگذارید افکار منفی مانع قدم برداشتن شما شود.

قدم به قدم جلو بروید. برخی چند قدم برمی‌دارند و بعد می‌گویند کمی استراحت کنیم بعد دوباره حرکت می‌کنیم. این کار هم درست نیست. قدم‌های شما تازه گرم شده، نگذارید مجدد پاهایتان سرد شود. حرکت کنید. آرام و پیوسته حرکت کنید. پیش بروید و از چیزی نترسید.

برای آنکه غنی و ثرتمند شوید، فرمول پیچیده‌ای وجود ندارد. فرمول ثروتمند شدن در همین قدم‌های کوچک و پیوسته نهفته است. جدیت، پشتکار و تداوم و مستمر حرکت کردن فرمول موفقیت شما است. دکتر احمد محمدی مدیر و موسس آکادمی بازار در ویدئوی انگیزشی در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه می‌دهند و قانون یک دهم درصد در روز بهره‌وری بیشتر را بیشتر توضیح می‌دهند. کاغذ و قلم بردارید و نکات مهم ویدئو را یادداشت برداری و اجرا کنید.

برای شروع کردن هیچ وقت دیر نیست. از همین امروز و از همین ساعت شروع کنید.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چه بخواهید و چه نخواهید، پول  و درآمد یکی از واقعیت‌های زندگی است که همگی باید با آن روبرو شویم. شاید پول‌دار شدن و افزایش درامد هدف شما نباشد و مفاهیم عمیق‌تری مثل خانواده و سلامتی بیش‌تر برایتان مهم باشد، اما این موضوع قابل انکار نیست که افزایش درآمد مزایای زیادی برای شما به همراه دارد و با افزایش درامد به بهبود کیفیت زندگی خود و خانواده‌ی خود کمک خواهید کرد. علاوه بر آن در صورتی که مشکلات مالی غیر منتظرانه‌ای برایتان پیش بیاید، شما به راحتی قادر خواهید بود آن را مدیریت کنید و به کمک دیگران نیاز پیدا نکنید. اگر هم فکر می‌کنید به پول اضافه‌ای و افزایش درامد نیاز ندارید، شاید با قدری افزایش درامدبیشتر بتوانید به سازمان‌های خیریه کمک کنید و یا فرشته‌ی نجات فرد نیازمندی شوید

برای افزایش درآمد باید درآمد خود را به چهر قسمت اصلی تقسیم کنید!

شصت درصد درآمد خود را به ضروریات اختصاص دهید. هزینه های ضروری مانند خرید کتاب، خرید لباس، خرید خوراک ، تعمیر و نگهداری خانه ، تعمیر ماشین ، شهریه کلاس و دانشگاه ، خرید کفش و..

گرنت کاردن، کسی که توانست در ۳۰ سالگی به یک میلیون خودساخته تبدیل شود نوشته است:

تنها دلیلی که پول‌هایتان را باید پس‌انداز کنید این است که بتوانید در کار دیگری سرمایه‌گذاری کنید. پس اندازتان را در یک حساب ایمن قرار دهید و از این حساب برای هیچ کاری حتی برای موارد ضروری استفاده نکنید.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم

با وجود اینکه بسیاری سرمایه‌گذاری را یک ریسک می‌پندارند اما باید گفت که سرمایه‌گذاری یکی از موثرترین روش‌ها برای کسب درآمد است. همانطور که رامیت سفی در کتاب پرفروش خود نوشته است:

من به شما یاد می‌دهم که چگونه ثروتمند شوید. به طور متوسط، میلیونرها ۲۰ درصد از درآمد سالانه خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آنها با توجه به میزان درآمد سالانه‌ای که دارند سنجیده نمی‌شود بلکه با توجه به پس اندازی که داشته‌اند و میزان سرمایه‌گذاریشان سنجیده می‌شود.

مردم عادی بر این باور هستند که ثروتمندان تمام روز را کار می‌کنند، اما واقعیت این است که ثروتمندان به آنچه عشق می‌ورزند مشغول هستند با این تفاوت که یافته‌اند چطور بابت انجامش درآمد کسب کنند.

اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید مراحل رسیدن به موفقیت برای شما آسان می‌شود. سایبولد در کتابش ادامه داده است:

به جای آنکه زمان خود را برای یافتن شغلی با درآمد بالا سپری کنید بر روی این موضوع تمرکز کنید که چقدر توانایی انجامش را دارید و می‌توانید در آن کار پیشرفت کنید. زمانی که چنین شغلی را یافتید با تمام وجود تلاش کنید تا بتوانید در زمینه شغلیتان به یکی از بهترین‌ها تبدیل شوید. اینگونه است که می‌توانید ثروت زیادی نیز کسب کنید.

بهتر است 5 درصد درامد خود را ببخشید تا سریع تر پولدار شوید.بخشش به جهان می گوید که شما میتوانید به دیگران کمک کنید و آماده اید تا بهترین خدمات زا به جهان ارائه دهید و لایق بهترین ها هستید.جهان انعکاسی از خود شما است. هر چه قدر بیشتر ببخشید بیشتر به دست خواهید آورد.

ثروتمندان را می‌شود تاحدودی خودخواه خواند که البته آنها با این موضوع کنار آمده‌اند. سایبولد در کتاب «ثروتمندان چگونه فکر می‌کنند» نوشته است:

اگر شما به فکر خود نباشید به مرحله‌ای که بتوانید به دیگران کمک کنید نخواهید رسید. شما نمی‌توانید از آنچه ندارید بخشش کنید. فلسفه ثروتمندان در کمک به دیگران این است که ابتدا ثروتمند شده، به آنچه می‌خواهی دست پیدا کن و سپس به روشی که علاقه داری به دیگران کمک کن.

اگر از هر ثروتمند خودساخته‌ای بپرسید به شما می‌گوید که مرحله‌ای از دوران زندگی‌اش وجود داشته که مجبور بوده تنها به خود و به رشد کسب و کارش فکر کند تا درنهایت بتواند به موفقیت برسد.خودتان را دوست داشته باشید و برای خود هزینه کنید و وقت بگذارید تا ثروتمند شوید.

سایبولد گفته است روش رسیدن به ثروت این است که طرز تفکر اشتباهتان را نسبت به کسب درآمد عوض کنید. آنچه در نهایت راز رسیدن به موفقیت است تفکر درست در مورد پدیده‌های مختلف بوده و اگر می‌خواهید به فرد موفقی تبدیل شوید باید شیوه تفکرتان نسبت به کسب درآمد و ثروت اندوزی را تغییر دهید. سایبولد در کتابش گفته است:

بسیاری معتقد هستند که ثروتمند شدن خارج از کنترل آنها است اما ثروتمندان دانسته‌اند که موفقیت در کسب درآمد به قدرت تفکر و بینش آنها بستگی داشته و دارد.

ثروتمندان اصولا خودساخته بوده و کسب و کار مستقلی دارند. این موضوع باعث می‌شود تا میزان حقوقشان در اختیار خودشان باشد. سایبولد در این زمینه نوشته است:

در نظر داشته باشید که افراد حرفه‌ای در کسب و کار وجود دارند که در انتهای هر کارشان حقوق بالایی دریافت می‌کنند اما حقوق ثابت با وجود اینکه امنیت بالایی دارد کندترین روش برای رسیدن به ثروت است. ثروتمندان به این باور رسیده‌اند که داشتن درآمد مستقل، سریع‌ترین راه رسیدن به ثروت است.

در حالی که ثروتمندان با داشتن شغل مستقل و درآمد بالا به فکر رشد کسب و کار خود هستند مردم معمولی به درآمد ثابت ماهیانه‌ای که دارند اکتفا کرده و فرصت‌های زیادی که می‌تواند آنها را ثروتمند کند از دست می‌دهند. سایبولد گفته است:

اکثر مردم به دنبال تضمین داشتن یک زندگی متوسط با شغل و درآمد ثابت هستند و امید دارند که سالانه مقدار اندکی به حقوقشان اضافه شود.

در کتاب سایبولد نوشته شده است:

اکثر مردم فکر می‌کنند که ثروتمندان تشنه پول هستند. البته در بعضی موارد شاید این گفته درست باشد اما بیشتر ثروتمندان خودساخته تشنه موفقیت هستند. پول از نگاه ثروتمندان چیزی نیست جز یک معیار که به آنها نشان می‌دهد آیا در رسیدن به اهدافشان موفق بوده‌اند یا خیر.

او توضیح داده است:

ثروتمندان فکر می‌کنند که زندگی و کسب و کار بیشتر شبیه به یک بازی است؛ بازی که آنها علاقه دارند در آن پیروز شوند. به آن چیزی که علاقه دارید به دست آورید فکر کنید و اینکه چگونه می‌توانید به آن برسید؛ اینها مقدماتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا موفقیت در زمینه دلخواهتان را کسب کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چطور سرمایه خود را افزایش دهیم
چطور سرمایه خود را افزایش دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *