چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

 
helpkade
چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟
چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

در ابتدای یک رابطه، عشق شدید و جدید است، اما بعدا مشکلاتی بوجود می آید. برای قوی بیرون آمدن از این مشکلات، خواندن و انجام این کلید ها به داشتن یک رابطه موفق کمک می کند. همیشه از موفقیت در کسب و کار شنیده اید، اما به آن میزان درباره موفقیت در روابط زیاد نشنیدید. پس چگونه می توان یک رابطه موفق داشت؟این جاده ممکن است ساده نباشد اما ارزشش را دارد. در اینجا چند راهنمایی را آورده ایم.

زمانی که یک رابطه جدید است، همه چیز را از طریق عینک زیبایی می بینید اما در طول زمان، با زندگی روزمره و شناختن یکدیگر می تواند شما را پایین بیاورد. باور کنید یا نکنید، یک رابطه موفق چیزی نیست که تنها در فیلم ها وجود داشته باشد با این حال، شما مجبور به همکاری باهم و حرکت در یک جهت هستید. راهنمایی های این بخش از نمناک می تواند به شما کمک کند ، چه یک رابطه را تازه شروع کرده اید و یا سال هاست که با هم هستید و اکنون مشکلی دارید، این موارد ارزش نگاه کردن را دارند.

1. از وابسته شدن خودداری کنید:

طبیعی است که ابتدا خیلی وابسته و دنبال هم باشید و تمام وقت خود را با شریک زندگی خود صرف کنید. اما بعدا می تواند به وابستگی تبدیل شود:کاملا نیاز به خوشحالی دارد. مستقل بودن به این معنا نیست که شما دوست ندارید که یکدیگر را دوست داشته باشید و یا حس عاطفی از خود نشان دهید، فقط به این معنی است که درک کنید که هر یک از شما سرگرمی و تعهدات خود را دارید ؛ زیاد خوب نیست که مثل چسب به هم وصل باشید متاسفانه، با این حال، بسیاری از مردم نمی توانند از زندگی بدون شریک خود لذت ببرند – این یک اشتباه رایج است!چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

2. همیشه به یکدیگر احترام بگذارید:

مطالعات طولانی مدت ازدواج به ما این کلید را برای یک رابطه موفق می دهد. احترام پایه و اساس هر گونه رابطه است، و یک رابطه عاشقانه قطعا از این موضوع استثنا نیست. احترام به چه معنی است؟ خودتان را جای آنها قرار دهید، آنها را درک کنید و بپذیرید، اجازه دهید خودشان را بیان کنند، اجباری نکنید چیزی جز آنچه هستند باشند، و به آنها نپرید.

3. با خودخواهی خداحافظی کنید :

نیمی از یک زوج بودن به معنی است که در همه زمانی به هر دوتان فکر می کنید چرا که خودخواهی در یک رابطه موفق نیست. معنی آن چیست؟ در زمان های تصمیم گیری به جفتتان فکر کنید، نه فقط خودتان. آینده شما بستگی به این دارد. ما نمی گوییم که نباید خودتان را نادیده بگیرید، بلکه روابط جدی یعنی رسیدن به توافق برای تصمیم گیری است. شبیه یک قرارداد کاری یا هر توافقی دیگری بین دو طرف. به یاد داشته باشید که جهان در در اطراف شما نمی چرخد. دیگران هم نیازهایی دارند. خودخواهی بیشتر در رابطه شما و چند دقیقه طول می کشد تا توجه همسرتان را به خود جلب کنید و صحنه را برای صلح و شادی تغییر می دهید.

4. درباره همه چیز صحبت کنید:

این یکی دیگر از کلید های ارتباط موفق است. حتی اگر موضوعات سختی را که می شناسید که می تواند باعث بحث شود، اما ارزشش را دارد. بسیار مهم است که چیزی را که می خواهید و احساس می کنید رل بروز دهید، مانند شریک زندگی خودتان، و خوب است که بدانید موضوعات جنجالی و دیدگاه های متفاوتتان را مطرح کنید. زندگی همه آفتاب و گل سرخ نیست روابط دارای روحیه و جریان هستند و بنابراین گفتگو ضروری است. پنهان کردن چیزها جواب نمی دهد، زیرا پس از آن توهم رشد می کند و در نهایت ممکن است راه حل دیگری برای این مشکل وجود نداشته باشد.

صداقت و اعتمادپذیری، دو جزء اساسی برای هر رابطه موفقی است. گفتن حقیقت در تمام دوران با وجود عواقب منفی اش، با ارزش است بنابراین پیش بروید و در مورد آن چیزی که تا به حال در دل خود پنهان کرده اید صحبت کنید.

5. همه کار را با هم انجام دهید:

آیا می دانستید که به اشتراک گذاری سرگرمی با شریک زندگی خود، برای شما بسیار خوب است؟ این کار شما را از سقوط به گودال نگه می دارد، از خستگی جلوگیری می کند، و باعث صحبت کردن می شود. به علاوه، به شما کمک می کند تا به راحتی ارتباط برقرار کنید – نه از طریق یک صفحه، بلکه به چشم در چشم و فهمیدن آنچه او فکر می کند. این کار فرصتی برای حمایت از یکدیگر و کمک به دستیابی به اهداف است.

6. سایر روابط را نیز مورد توجه قرار دهید:

این بخش برای داشتن ارتباط موفق نیز مهم است ؛ همیشه تنها دو نفر بودن خوب نبست، بنابراین برنامه ریزی کنید و با هم، به دیدن خانواده بروید، دوستان جدید پیدا کنید، با افرادی که چیزهای مشترکی با شما دارند وقت بگذرانید، به قرارهای چهار نفره (دو زوجی) بروید – دایره شخصی خود را باز کنید. بودن با افراد دیگر باعث می شود که پویایی روزمره شما بهتر شود ؛ از حباب خود خارج می کند و می توانید به از دیوارها بالا بروید. این یک موضوع مکالمه عالی و راه سرگرم کننده برای گذراندن بعدازظهر پنچ شنبه یا آخر هفته خواهد بود.

 

بودن در یک رابطه موفق، اغلب هدف تمام زوج هایی است که تصمیم به باهم بودن گرفته اند. برخی از مواقع رعایت نکاتی به ظاهر بی اهمیت و کوچک، جرقه ای برای جلوگیری از رخ دادن بسیاری از مشکلات است. برخی از این توصیه‌ ها ممکن است ساده به نظر برسند اما نگذارید همین سادگی شما را گول بزند. این سادگی تضمین یک رابطه موفق است.

به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ رعایت این موارد به ظاهر کوچک اما پراهمیت بسیار مهم است، به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب به 15 توصیه کاربردی در مورد روابط بین زوج ها بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

بیایید با هم رو راست باشیم، همه ما می دانیم که ازدواج آن کاخ بزرگ آرزوها که در فیلم ها و قصه ها دیده ایم نیست. اگر آرامش در رابطه برای تان یک اصل مهم است چیزهای رویایی مانند سفرهای خارجی متعدد، شام خوردن در رستوران های پنج ستاره و لوکس و … را فراموش کنید. آن ‌ها به همان اندازه که ممکن است فریبنده به نظر برسند، سرمایه ‌گذاری‌ های کوتاه‌ مدتی هستند.

اگر می ‌خواهید رابطه ای خوب با همسرتان داشته باشید، روی چیزهای کوچک و روزمره تمرکز کنید. این دلخوشی های کوچک شاید در کنار آن لحظات لوکس بی معنی به نظر برسند اما می توانند به گونه ای در خاطرتان بماند که حتی شما را در سرد ترین شب ‌ها گرم نگه می ‌دارد.چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

حتما می پرسید منظور من از چیزهای کوچک چیست؟ بیایید به کوچک ترین آن اشاره کنیم، یک فنجان چای یا قهوه! واقعا وقتی همسر شما مشغول به کار است چه چیزی اندازه یک فنجان چای یا قهوه گرم می تواند خستگی اش را رفع کند و لبخندی بر روی لبانش بیاورد؟ همین چای به ظاهر بی اهمیت، می تواند باعث شود تا لحظاتی کنار هم بنشینید و از وجود هم لذت ببرید. این موارد ساده را بی اهمیت تلقی نکنید.

رابطه تان با بهترین دوست هایتان را ببینید، چطور ساعت ها تلفنی با هم صحبت می کنید و می خندید؟ چطور تمام احساسات تان از غم و شادی گرفته تا اتفاقات خوب و بد، را با آن ها به اشتراک می گذارید؟ بسیار خوب رابطه شما و همسرتان هم به این میزان صمیمیت نیاز دارد.

قبل از اینکه زن یا شوهر باشید، برایش یک رفیق باشید، یک رفیق واقعی. طبق تحقیقات انجام شده، در رابطه هایی که زن و شوهر رابطه دوستانه خوبی دارند، به مراتب به هم نزدیک تر هستند و مشکلات بین شان را هم راحت تر حل می کنند.

جان اف هلیول، نویسنده یک مطالعه می گوید: “زمانی که همسران بهترین دوستان همدیگرند، مزایای بهزیستی در ازدواج به دو برابر افزایش پیدا می کند.”

همه آدم ها دوست دارند کسی را داشته باشند که در مواقع نیاز یک گوش شنوا باشد.

جنیفر پریس می گوید: “گاهی اوقات هدف آدم ها از حرف زدن، راهکار خواستن نیست، آن ها فقط می خواهند احساسات شان را با یک نفر در میان بگذارند.”

گوش دادن واقعا یک هنر است. گاهی برخی از مردان فکر می کنند که هدف از شنیدن حرف های همسرشان فقط حل کردن مشکلات اوست، اما واقعا یک زن همیشه این را نمی خواهد. او فقط گاهی می خواهد خیلی خوب به او گوش بدهید، همین.

هنر گوش دادن یکی از مواردی است که نقش مهمی در موفقیت ازدواج دارد، تصور داشتنِ کسی که بدون قضاوت، سرزنش و ارائه راهکار، مانند یک دوست به آدم گوش کند، واقعا لذت بخش است.

می دانم که در دنیای امروز برای پیغام دادن به همسرتان از پیام رسان ها و گوشی موبایل استفاده می کنید، اما باور کنید هیچ چیز مانند خواندن یک نامه عاشقانه لذت بخش نیست. ممکن است قدیمی باشد، اما واقعا رمانتیک است.

کسی که یک نامه عاشقانه را دریافت می کند و آن را باز می کند تا بخواند، تمام کلمات خط به خط آن را از عمق جان لمس می کند و سراسر لذت و عشق می شود.

برای روز ولنتاین امسال، شوهرم از اول فوریه و به مدت ۱۴ روز، هر روز یک نامه ی عاشقانه برای من می نوشت و آن را در مکان‌ هایی قرار می داد که می ‌دانست من آن را پیدا خواهم کرد. واقعا چه راه خوبی برای شروع روز من بود. من واقعا این کار او را به هر هدیه و گل و شکلاتی ترجیح می دهم، چون می توانم تا همیشه این نامه ها را نگه دارم و با هر بار خواندن آن وجودم لبریز از عشق شود.

در قسمت زیر قسمتی از متن نامه فریدا کالو به دیه گو ریورا را برایتان قرار می دهم:

“هیچ احساسی با گرفتن دست های تو قابل مقایسه نیست و هیچ رنگ سبزی به زیبایی رنگ چشمان تو نیست. تمام وجود من پر شده از تو، تو آیینه شب های من هستی. تمام لذت من، پر شدن بهار زندگی از چشمه وجود توست.”

این متن را برای ایده دادن به شما آورده ام، بدیهی است که نامه های شما لازم نیست در این سطح ادبی باشند. برای نوشتن نامه حتما نیازی به جملات ادبی نیست، شما می توانید با کلمات ساده و صمیمی هم عشق تان را به او بروز دهید.

یک راه برای نشان دادن عشق و ایجاد احساسات گرم و دوست داشتنی این است که از آخرین تکه چیپس، شکلات یا هرچیزی که می خورید چشم پوشی کنید و آن را به همسرتان بدهید. این یک ژست کوچک اما فداکارانه است واحساس خوبی در وجود او به وجود می آورد. می دانم، گاهی این کار مخصوصا برای افراد شکمو کمی سخت است، اما به او نشان دهید که به او بیش از خودتان اهمیت می دهید.

تا به حال به این فکر کرده اید که چقدر از آدمی که روزهای اول ازدواج بودید، فاصله گرفته اید؟ معمولا افراد در اولین روزها و حتی ماه های ازدواج سعی می کنند همیشه مرتب باشند و خوب رفتار کنند و دلخوری به وجود نیاورند، اما به مرور زمان این موضوع رنگ می بازد و افراد از این شخصیت فاصله می گیرند.

به آدم های افرادتان نگاه کنید، چقدر تعداد افرادی که بعد از گذشتن سال ها از ازدواج شان دیگر افزایش وزن و رسیدن به ظاهرشان مثل روزهای اول مهم نیست، زیاد است. به این فکر کنید که اگر دوست دارید همسرتان مثل روزهای اول ازدواج رفتار کند شما هم باید مثل همان دوران رفتار کنید.

اسکات کریستین در مقاله خود، می نویسد: ” چیزهای زیادی در رابطه با ازدواج، وجود دارند که باید مراقب آن ها باشیم. اما بیشتر از هر چیزی دلیل طوفانی شدن هوای رابطه، این است که افراد دیگر مانند سابق مراقب خودشان نیستند. زمانی که دیگر افراد مراقب خودشان نیستند این بی نظمی عاطفی مشکلات زیادی را به وجود می آورد. پس، مراقب خودت باش”

به سلامت تان اهمیت بدهید، ورزش کنید، غذاهایی با ارزش غذایی بالا بخورید، با انگیزه و با نشاط بمانید و گرفتار روزمرگی و خمودگی نشوید.

زمانی که برای اولین بار با هم ملاقات کردید را به یاد دارید؟ چقدر از رفتارها و ظاهر او تعریف می کردید، چقدر برای هر چیز کوچک او را تحسین می کردید. اما حالا چه؟ مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که پس از گذشت چندین ماه یا سال از ازدواج، افراد با خود می گویند من که بارها از او تعریف کردم، او که نظرم را می داند، چرا بازهم تعریف کنم؟ اما این تفکری اشتباه است. باید او را به خاطر خوبی هایش تحسین کنید به این خاطر که این تعریف باعث می شود او احساس خوبی داشته باشد.

این یک یادآوری کوچک است که به او می گوید هنوز هم به نظرتان قابل تحسین است و خوشحالید که با هم هستید. قدردانی کردن اصلا محدودیت ندارد، می توانید از غذایی که پخته تعریف کنید، می توانید به او بگویید که چقدر لباس جدیدی که خریده به او می آید یا بگویید چقدر از موفقیت هایش در زمینه کاری خوشحال هستید. اگر تا به حال از او تعریف نکرده اید، برای امتحان هم که شده یک بار این کار را انجام دهید و چهره شگفت زده او را نگاه کنید و لذت ببرید.

Kim Leatherdale در مقاله خود با عنوان “قدرت تحسین در روابط” می نویسد: “تعریف کردن در همه روابط اهمیت دارد، اما در رابطه دونفره اهمیت آن دو برابر می شود. تعریف و تحسین نشانگر احترام شما به فرد مقابل بوده و یکی از اجزای اصلی ساختمان صمیمیت شماست. تحسین شریک زندگی نشان می دهد که خوبی های او به چشم می آید و شما به خاطر آن ها از او تعریف می کنید. این تعریف کردن ارتباطی صمیمی را شکل می دهد و به شریک زندگی شما کمک می کند تا احساس کند که از طرف شما دیده می شود، مورد توجه قرار گرفته و دوست داشته می شود.”

به طور قطع می توانم به شما بگویم وقتی که این توصیه کوچک را رعایت کنید، قطعا احساس نزدیکی بیشتری با همسرتان خواهید کرد. مثلا تصور کنید او در حال مرتب کردن تخت است شما می روید و از سمت دیگر تخت آن را مرتب می کنید، یا وقتی در حال شستن ظرف هاست یک دستمال برمی دارید و شروع به خشک کردن ظرف ها می کنید، همین کارهای کوچک تاثیر بسیار خوبی بر روی او خواهد گذاشت. از این قبیل کارهای کوچک هزاران هزار کار وجود دارد.

شاید تعجب کنید که چرا این کار را جزء لیست توصیه های مهم آورده ایم، اما بدانید که واقعا مهم است. صرف نظر از تاثیر بوسیدن بر روی احساسات فرد، مطالعات متعدد تاثیر این کار بر سلامت بهتر را نیز تایید کرده اند. متاسفانه بسیاری از زوجین این شکل از محبت را با گذشت زمان کم کم از یاد می برند و بوسیدن یکدیگر جایی در برنامه های روزانه آن ها ندارد.

من با بسیاری از افراد صحبت کرده ام که به من گفته اند که هرگز در طول روز همسرشان را نمی بوسند. به یاد داشته باشید که شاید بوسیدن کار خاصی به چشم نیاید اما همان چند ثانیه می تواند در رابطه شما بسیار تاثیر گذار باشد.

لیزا نویسنده ای است که در مقاله خود در این مورد می نویسد: “ارزش یک بوسه بسیار مهم است، زیرا نشان دهنده شور، صمیمیت و اشتیاق فرد است و نشان می دهد که شما چقدر این فرد را دوست دارید. همین بوسیدن ساده می‌ تواند استرس را کاهش داده و به کاهش اضطراب نیز کمک کند. اهمیت وجود بوسه در عشق ورزی و ازدواج نیز بسیار مهم است. شور و اشتیاق و همه چیزهای دیگر ممکن است طی روزمرگی و در گرفتاری های مربوط به کار و بچه ها از بین برود و بوسیدن می تواند مانند جرقه ای این اشتیاق را زنده نگه دارد. مهم است که به شریک زندگی تان نشان دهید که چقدر برای شما مهم است. یک بوسه سریع قبل از رفتن به محل کار می تواند بسیار بیشتر از چیزی که فکر می کنید تاثیرگذار باشد.”

این بوسه می تواند عاشقانه و پرشور باشد. این راهی است که به شریک زندگی خود می گویید همه چیز خوب است و از این طریق احساسات بدون نیاز به گفتن کلمه بیان می شوند.

اگر شما و شریک زندگی تان پیاده روی های روزانه را در برنامه هایتان بگنجانید، مطمئناً رابطه شما قوی تر می شود. این یک روش عالی برای ارتباط بیشتر است و مطمئناً شما را به هم نزدیک می کند.

قطعا شما و شریک زندگی تان دوقلوهای یکسان نیستید. در واقع، شما شخصی بسیار متفاوت تر از خود انتخاب کرده اید. این یک چیز خوب است. در تفاوت های شما فرصت هایی برای پیشرفت و رشد وجود دارد. به اشتراک گذاشتن دیدگاه های شما با یکدیگر می تواند کاملاً روشن و واضح باشد. ممکن است بسیاری از اوقات با هم موافق نباشید، اما گفتگوهای روشن و باز به شما امکان می دهد تا روش های جدید را بیاموزید.

به عنوان مثال ممکن است شما فردی محافظه کار باشید در حالیکه همسرتان بی پرواست. هر کدام از این ویژگی ها می تواند در شرایط خاص خود، مطلوب باشند. اگر از بُعد منفی به اختلاف نظرات نگاه کنید ممکن است همیشه مشکلاتی به وجود بیاید اما با نگرشی مثبت می توانید از این اختلاف عقیده درس های زیادی یاد بگیرید.

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

نشستن در همان اتاقی که او هم نشسته و خواندن، گوش دادن به موسیقی یا کار کردن بر روی پروژه در کنار هم می تواند آرامش بخش و سرگرم کننده باشد. لازم نیست حتما با هم حرف بزنید، فقط به اشتراک گذاشتن همان فضای سکوت کافی است.

به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن این سکوت باشید و فقط از حضور یکدیگر لذت ببرید.

این یک کار آسان و بسیار با ارزش است. در طول روز به او زنگ بزنید یا پیام بدهید که حتی در حال کار هم در فکرش هستید. لازم نیست مکالمه های طولانی داشته باشید. یک متن ساده با یک ایموجی قلب برای رساندن این مفهوم کافیست. یک تماس کوتاه فقط برای اینکه حالش را بپرسید، یک روش قابل توجهی برای برقراری ارتباط است. از این کار غافل نشوید و از این طریق حس خوبی را مهمان قلب او کنید.

اشتباه کردن جزئی از زندگی روزانه هر فرد و اغلب اجتناب ناپذیر است اما این توصیه کوچک می تواند رابطه شما را نجات دهد و به شما امکان دهد تا به پیش بروید و قوی تر شوید. صرفا به خاطر ارتکاب یک اشتباه او را توبیخ نکنید و در صورتی که به اشتباهاتش پی برده و عذرخواهی کرده، عذرخواهی اش را بپذیرید. من در مورد اشتباهات کوچکی مانند فراموش کردن تاریخ سالگرد ازدواج که ممکن است همه مرتکب شوند صحبت می کنم. زمانی که کشمکش ادامه پیدا می کند تبعات بسیار بدی بر روی رابطه خواهد داشت، پس در صورتی که اشتباهی مرتکب شده که قابل بخشش است، او را ببخشید و از او بگذرید.

این یک توصیه بسیار مهم است. یک رابطه شامل دو نفر و هر یک با یک نقطه‌ نظر متفاوت است. وقتی یکی از شما مرتکب اشتباهی شود، می ‌تواند باعث رنجش دیگری شود. هنر سازش در این مواقع بسیار ارزشمند است.

سازش کردن شما نشانگر چندین نکته است، اول اینکه نشان می دهد که شما پذیرای نظرات او هستید. دوم اینکه، نشان می دهد که شما شریک زندگی خود را دوست دارید و حاضر هستید نیازهای او را هم مدنظر قرار دهید و سوم اینکه تمایل شما به از خود گذشتگی در برابر همسرتان را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ اگر راهی را بلدید که میتواند به بهبود رابطه کمک کند آنرا با سایر کاربران مجله آلامتو به اشتراک بگذارید.

به نظر من بهترین راه برای داشتن یه رابطه خوب صداقت و صمیمیت و داشتن اعتماد بین دو طرف رابطه س ممنون از مقاله خوبتون

سلام من عاشق دختر خاله ام شدم او خیلی خاصه و اصلا بم توجه نمیکنه چکار کنم خیلی دوسش دارم یک درصد به نرسیدن بهش فکر نمیتونم بکنم لطفا راهنماییم کنید

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آپدیت بزرگ دوره آربی – آشنایی با آربی کیو – راهنمای جامع فروشندگان آمازون دانلود رایگان ویدئو

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

آپدیت بزرگ دوره آربی – آشنایی با آربی کیو – راهنمای جامع فروشندگان آمازون دانلود رایگان ویدئو

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

آپدیت بزرگ دوره آربی – آشنایی با آربی کیو – راهنمای جامع فروشندگان آمازون دانلود رایگان ویدئو

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

آپدیت بزرگ دوره آربی – آشنایی با آربی کیو – راهنمای جامع فروشندگان آمازون دانلود رایگان ویدئو

توضیحات کوتاه :
داشتن یک زندگی مشترک و رابطه موفق نیاز به دانستن و به کار بردن نکاتی در زندگی است. نکاتی که می‌تواند به راحتی خیلی از مشکلات زندگی را برطرف نماید و زندگی شادتری را تجربه کنید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

 داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق، فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مدت طولانی است که شما در یک رابطه خوب هستید؟ ازدواج کرده‌اید؟ آیا از رابطه‌ای که دارید خوشحال هستید یا خیر؟ شریک زندگی شما چطور؟ آیا در زندگی به دنبال عشق بیشتر هستید یا خیر؟ یا در هر صورت همین الآن دارید به دنبال شریک زندگی خود می‌گردید. دقیقاً جواب همه سوالاتتان را می‌توانید در این بخش پیدا کنید. قبل از اینکه شروع کنیم باید بگویم که داشتن یک رابطه و ازدواج کردن خیلی آسان است اما نگه‌داشتن آن رابطه به صورت خیلی گرم و صمیمی و با عشق فوق‌العاده کار سختی است. اینگونه نیست که هر کسی ازدواج کرد بتواند به راحتی زندگی کند و خوشحال باشد یا حتی رابطه گرمی را نگه دارد. نکته این است که تک‌تک قانون‌ها باید اجرا گردد و شما باید آموزش ببینید که چگونه یک رابطه را نگه دارید. باید مطالعه کنید، کتاب بخوانید و دوره‌های آموزشی طی کنید و به دقت برای داشتن یک رابطه خوب هزینه کنید و برای آن زمان بگذارید. پس نکته این است زمانی که ازدواج کردید و در یک رابطه قرار گرفتید، هیچ‌وقت فکر نکنید که دیگر هیچ مسئولیتی ندارید، اکنون زمان یادگیری شما شروع شده است، مانند زمانی که تک‌تک ما بچه‌دار می‌شویم، شاید بچه‌دار شدن خیلی کار آسانی باشد ولی مسئولیت ما صد برابر می شود و ما باید یاد بگیریم که یک بچه چگونه بزرگ می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: تقویت مهارت های ارتباطی

 

من اسمی را برای نکته اول در نظر گرفته‌ام که در ذهن شما بماند، تا حالا پروژکتورهای فیلمبرداری را دیده‌اید در رابطه، باید دقیقاً مثل آن باشید و نور از خودتان ساطع کنید، یعنی به این حالت که اگر دیدید پازل زندگی ده قسمت است و هشت قسمت آن به هم ریخته و خراب شده است؛ شما آن دو قسمت زندگی که به هم چسپیده را ببینید، هر موضوعی را که در ابتدا می‌خواهید با شریک زندگیتان مطرح و حل کنید از آن دو قسمت شروع کنید. هر واژه‌ای که می‌دانید جهت قدردانی از آن دو قسمت یکپارچه زندگی مناسب است، آن واژه را به کار ببرید و از شما درخواست دارم که ابتدا آن دو قسمت و خوبی‌های شریک زندگی را در ذهن خودتان یادآوری کنید، من درک می‌کنم که  احتمال دارد هشت قسمت از ده قسمت زندگی شما به هم ریخته باشد و من نمی‌گویم که این درست نیست. چون اعتقاد دارم که اگر در بدترین شرایط هم باشد قابل درست شدن است. پس اصلاً نگران این نباشید که بله من یک سری حرف‌هایی را زده‌ام، در مورد این که چرا، هشت قسمت زندگی اتفاق بد هستند و شما خلاف صحبت من فکر کنید که شرایط خیلی بد و افتضاح است، نه دوست من! سوگند می‌خورم اگر از دو قسمت خوب شروع کنید، شما می‌توانید اوضاع را درست کنید و این موارد برای این است که حداقل زمانی که شما می‌خواهید شرایط را درست کنید، انگیزه مثبت داشته باشید، شما آمده‌اید که بسازید نه اینکه خراب کنید و کسی که قصد ساختن کل شرایط را دارد، از  آن دو قسمت ساخته شده شروع می‌کند.

 

 

هیچ‌وقت برای بازسازی یک ساختمان همه آن را خراب نمی‌کنند بلکه از آنجایی که ساخته شده است، شروع می‌کنند و به سمت بهتر شدن ساختمان پیش می‌روند، رابطه هم مانند همین است. اگر ده سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید، نگویید که از ما گذشته است و نمی‌شود خیلی چیزها را درست کرد، همین حالا می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که رابطه خود را بهبود ببخشید. به قول معروف الآن وقت آن است که شما تصمیم بگیرید رابطه را بهتر کنید یا حتی به بهترین تصور از خود تبدیل شوید. اگر تا دیروز دروغهای کوچکی به همسرتان می‌گفتید آن را کنار بگذارید، همین الآن کنار بگذارید؛ چون قرار است به بهترین تصویر از خودتان در یک رابطه تبدیل شوید و مهم نیست که دو روز یا بیست سال از رابطه‌تان گذشته است، مهم این است که شما به دنبال عشق بیشتر می‌گردید.

در هنگام صحبت کردن با طرف مقابل باید به لحن گفتارتان نیز دقت داشته باشید. گاهی مواقع محتوای کلام موجب رنجش طرف مقابل نمی‌شود ولی لحن استفاده شده باعث سوء‌تفاهم یا آزار مخاطب خواهد شد.

مکالمه و برقراری ارتباط به موارد زیادی بستگی دارد. شاید نخستین مورد مهم شیوه سخن گفتن باشد اما زبان بدن نیز موارد بسیاری را به فرد مخاطب القا می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین موارد برقرای ارتباط چشمی درست است و سپس نوع و موقعیت حرکت دست‌ها توجه طرف مقابل را جلب می‌کند.

باید یاد بگیریم که شنونده خوبی باشیم، این نکته را مردها باید بیشتر رعایت کنند چون اصولاً خانم‌ها به صورت پیش‌فرض این نکته را رعایت می‌کنند. زمانی که شریک زندگی در مورد هر مسئله‌ای یا اتفاقات رایج زندگی با شما صحبت می‌کند، حداقل بیست دقیقه به او فرصت حرف زدن بدهید که تمام احساسات خود را به شما بگوید. از جمله هر چیزی که از درون او را آزار می‌دهد یا خوشحال می‌کند یا هر احساسی که از آن برانگیخته می‌شود، را بتواند به شما توضیح دهد و شما باید شنونده خوبی باشید. اگر شما می‌خواهید مسائل را حل کنید، حداقل بیست دقیقه گوش فرا دهید. شنونده خوبی بودن خیلی بهتر از آن است که سریع بخواهید صحبت کنید و راه حل ارائه دهید. شما بهترین روانشناس هم باشید اول باید گوش کنید تا بدانید احساسات طرف مقابل شما چیست؟ به او احترام بگذارید و او بداند شما که آنجا نشسته‌اید، به حرف‌های او گوش  می‌دهید نه اینکه نظرات خودتان را پشت سر هم می‌گویید. پس اگر بیست دقیقه به حرف‌های شریک زندگی گوش کنید، باید منتظر بمانید و نتیجه را ببینید واقعاً رابطه عوض می‌شود.

 

مقاله پیشنهادی: راه های تقویت مهارت گوش دادن فعالانه

 

در نکته سوم یکسری موارد را  باید رعایت کنیم؛ اما من با یک قانون کلی شروع می‌کنم تا بتوانید منظور من را بهتر متوجه شوید. به خود و شریک زندگیتان به مدت یک هفته در نود روز استراحت دهید و تنهایی به مسافرت بروید. تاکید می‌کنم یک هفته را در سه ماه به مسافرت بروید. به طور مثال به کشور یا شهر دیگری بروید و به اقوام خود سر بزنید و یک هفته کاملا دور از هم باشید. این طوری خیلی چیزها عوض می‌شود و به قول معروف تازه می‌شود، بطور مثال وقتی کامپیوتر را ده روز روشن نگه دارید کم‌کم متوجه می‌شوید که برنامه‌ها خوب کار نمی‌کنند و شاید کامپیوتر هنگ کند ولی زمانی که آن را ریست کنید و دوباره تازه سازی کنید، همه چیز به حالت اول بر می‌گردد. خیلی از چیزها به همین راحتی فیکس می‌شود زیرا چیزی از قبل خراب نبوده است و نیاز به یک رفرش و تازه سازی دارد. رابطه هم دقیقا مثل همین است و در طول نود روز می‌توانید این کار را انجام دهید. من دوستان خیلی موفقی دارم که کسب و کارهای خیلی موفقی دارند. مثلا یک زوج هستند که هر دو نفر وکیل هستند و در یک شرکت کار می‌کنند و هر از گاهی به من مراجعه می‌کنند و شکایت می‌کنند که در رابطه آن‌ها مقداری مشکل دارند و من یک راه‌حل خیلی ساده به آنها می‌دهم، زمانی که صبح تا عصر در یک اداره همدیگر را می‌بینند، باز در خانه هم همان دو شخص همدیگر را می‌بینند. خب یکسری مشکلات بوجود می‌آید. به نظر من دو نفر شریک زندگی باید کمی از هم دور باشند به این دلیل زمانی که به هم می‌رسند حرف برای گفتن داشته باشند و حداقل اتفاقات رایج  زندگی را برای هم تعریف کنند. مثلاً سر کار این اتفاق افتاد و یک چیزی برای تعریف کردن وجود داشته باشد، همین زندگی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک رابطه مثل یک رابطه دوستی یا یک سفر است. زمانی که شما به سفر می‌روید اگر جاده همین‌طور صاف باشد، بعد از دو روز خسته می‌شوید و کنار می‌کشید. با خود می‌گویید: این جاده چه چیزی دارد که دو روز را در آن سپری کردیم. پس باید چیزهای مختلف وجود داشته باشد و جاده عوض شود، شکل‌های مختلف را ایجاد کرده و حرف برای گفتن وجود داشته باشد. به این نکته توجه کنید که تمام نود روز را در کنار همسرتان باشید؛ به نظر من این خوبی بالعکس است، یعنی پیش خودتان فکر می‌کنید کار شما خوب است ولی برعکس نتیجه می‌گیرید.

 

 

نکته پایانی این است که در یک رابطه شما به وظیفه خودتان عمل کنید. حالا وظیفه شما چیست؟ وظیفه شما دوست داشتن و عاشق بودن است. این وظیفه را چگونه می‌خواهید انجام دهید؟ شاید از افراد اطراف خود الگوبرداری کنید که چه کارهایی را انجام می‌دهند و به چه شکل همدیگر را خوشحال و شادمان نگه می‌دارند. نکته این است که این موارد زیاد جواب نمی‌دهد و من اکنون دلیل آن را به شما می‌گویم. شاید خیلی از افراد را ببینید که از لحاظ مالی خیلی ثروتمند هستند، حتی برای تولد همسرش یک ماشین چند صد میلیونی را هدیه می‌دهد، ولی از رابطه خود راضی نیستند. دوست خوبم رابطه تجارت نیست که صد میلیون یا دویست میلیون دادید؛ شخص مقابل شما خیلی خوشحال شود. نه، من از عاشق بودن و دوست داشتن حرف می‌زنم. خیلی خوب است که کادو بدهید، ولی از شما می‌خواهم که یک کاغذ بردارید و هر روز به دنبال این بگردید که همسر و شریک زندگیتان را بهتر بشناسید، شریک زندگی شما با چه چیزی خوشحال می‌شود؟ در زندگی چه اهدافی دارد و به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ از شما چه انتظاری دارد؟

 

 

دوست خوبم شما با یک شاخه گل رز می‌توانید یک نفر را بسیار خوشحال کنید، شاید یک نفر دیگر با خرید یک ماشین این عمل را انجام دهید و یا شخص دیگری بتواند با نشستن کنار یک نفر دیگر و یا با قهوه یا چای خوردن او را خوشحال کند. همه چیز را با هم قاطی نکنید. این خیلی مهم است که ما در زندگی آدم شناس باشیم، شما برای مهمترین شخص در زندگیتان باید زمان بگذارید. یادتان می‌آید چندین سال پیش که کنکور می‌دادید و قصد ورود به دانشگاه را داشتید، کتاب‌های زیادی را خواندید تا فقط بتوانید در کنکور قبول شوید، حالا برای مهمترین آدم زندگی خود حاضر به خواندن چند عدد کتاب درباره موفقیت در روابط هستید؟ حاضرید چند تا کتاب در روابط بخوانید و یا چند دوره آموزشی شرکت کنید؟ یا حاضرید چند ویدیو را در این زمینه تماشا کنید؟ دوست خوبم باید طرف مقابل را بشناسید و او را درک کنید. تک‌تک جزئیات احساسات او را بفهمید، این موارد را روی آن کاغذ یادداشت کنید وبا خودتان مرور کنید. باید به نیازهای طرف مقابل خود احترام بگذارید و فقط به این نیاز ندارد که مثلاً صد میلیون برای او هزینه کنید. شاید به این نیاز دارد که شما یک شاخه گل بخرید و به حرف او بیست دقیقه گوش کنید. دوست خوبم امیدوارم به این چهار نکته خوب توجه کنید و بهترین رابطه روی کره زمین را بسازید. زیرا هیچ چیز بهتر از این نیست که ما از لحاظ درونی در زندگی خوشحال و شاد باشیم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه می توانم یک رابطه فوق العاده خوب داشته باشم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

داشتن یک ذهنیت درست برای ساخت تجربه‌ای از زندگی که با پذیرش همه اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آن، شما را به موفقیت برساند، چه قدر برای شما حائز اهمیت است؟ اگر علاقه‌مند هستید در خصوص راهنمایی که شما را برای تجربه یک زندگی موفق آماده می‌کند، بیشتر بدانید، مطالعه مقاله معرفی دوره شگفت‌انگیز پاراسل زندگی را از دست ندهید.

 

 

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

تو هر رابطه ای باید هر دو طرف تلاش کنند و تلاش یک طرفه اصلا فایده ای نداره

درود به شما سمانه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

دیدگاه های شما ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری می رساند. از حضور پر مهر شما در خانواده عزت خواه دات کام کمال تشکر را داریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

زن وشوهر هردو برای پرورش دادن رابطه شان متعهد هستند

 

جامعه شناسان و روانشناسان مختلفی در بررسی ازدواج های سالم، ویژگی ها و مهارت هایی را برای کسانی که می توانند روابطی موفق و رضایت بخش داشته باشند، مشخص کردند.

هم زن و هم شوهر برای پرورش دادن رابطه شان، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت ها را به دوش بکشد، باعث ایجاد نارضایی می شود. جامعه شناسان و روانشناسان مختلفی در بررسی ازدواج های سالم، ویژگی ها و مهارت هایی را برای کسانی که می توانند روابطی موفق و رضایت بخش داشته باشند، مشخص کردند.این افراد:•    فلسفه ای سالم از زندگی با ایده آل های مشخص دارند.•    دوستی، احترام، عشق بین آنها هر روز بیشتر می شود.•    علایق و فعالیت های مشترک زیادی دارند.•    از همراهی یکدیگر لذت می برند.•    اعتمادپذیر هستند و می توانند اعتماد کنند، صادق و در عین حال موقعیت شناس هستند.•    به یکدیگر وابسته اند.چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

ازدواج سالم و پایدار چه ویژگی هایی دارد؟•    از موفقیت های همدیگر احساس غرور کرده و همدیگر را از ته دل تحسین می کنند.•    به کار یکدیگر علاقه مند بوده و به آن احترام می گذارند.•    در تصمیم گیری ها مشارکت می کنند.•    سعی می کنند کارهای خسته کننده و یکنواختی مثل کارهای خانه را با هم تقسیم کرده و آن را برای هم جذاب کنند.•  امید و آرزوهایی واقع بینانه مرتبط با اهدافی قابل دستیابی دارند.•  مسئولیت تصمیمات و رفتارهای خود را می پذیرند.•  اگر لازمه رسیدن به اهدافشان ادامه تحصیل است، صبورانه ازدواجشان را برای این منظور عقب می اندازند.•  مشکلات را چالش هایی می بینند که باید بر آن فائق آیند.•  یک زوج موفق از انتقاد به طور هوشمندانه ای استفاده می کنند اما تعادل را این طور برقرار می کنند که تحسین ها بیشتر از انتقادات باشد.• قبل از تصمیمی گیری نهایی برای انتخاب همسر، حداقل سه مورد دیگر را نیز بررسی و به طرق غیرمخرب برهم خوردن روابط را تجربه کرده اند.•  می توانند با وضعیت مالی موجود خود زندگی کنند.•  از ضعف های خود مطلع بوده و برای تغییر تلاش موثر نشان می دهند.•  از انتقاد به طور هوشمندانه ای استفاده می کنند اما تعادل را این طور برقرار می کنند که تحسین ها بیشتر از انتقادات باشد.• انسان های «واقعی» هستند و سعی نمی کنند نقش بازی کنند و ادای دیگران را در بیاورند.•  می دانند که روابط رو به رشد به افراد کمک می کند به خود مطمئن تر شوند.•  در فعالیت های سالم فیزیکی شرکت می کنند؛ خوب غذا می خورند، ورزش می کنند و به اندازه کافی می خوابند.•  کمتر از طعنه و کنایه استفاده می کنند، کمتر غر می زنند و شکایت می کنند.•  از حرف زدن و گوش دادن به هم لذت می برند، حتی اگر در مورد موضوعاتی باشد که با هم اختلاف نظر دارند.•  عشق شان جنون آمیز و عجله ای نیست (بیش از 60 درصد از طلاق های زودهنگام به علت ازدواج عجله ای است که در آن زوج بسیار جوان بوده، آشنایی زیادی با هم نداشته و مدت زمان نامزدی کوتاه بوده است).•  همدل هستند و برای برآوردن نیازهای همدیگر تلاش می کنند.•  باز هم فرار نکرده اند (80 درصد زوج هایی که با هم فرار می کنند، طلاق می گیرند).•  به همان اندازه که دوست دارند در رابطه دریافت کننده باشند، دهنده هستند.•  از دوران نامزدی خود برای آشنایی کامل و رشد هرچه بیشتر عشقشان استفاده می کنند.•  زوج موفق سعی نمی کنند بیش از حد به اشتباهات گذشته بپردازند، نگاهشان به آینده است تا چنین مواردی دیگر پیش نیاید.•  به دقت مشکلات و مسائلی که برایشان پیش می آید را بررسی می کنند، معایب و مزایای همه انتخاب ها را در نظر می گیرند.•  با احترام و محبت ازدواج می کنند نه از روی دلسوزی.•  خانواده های همدیگر را با وجود اشکالاتشان، دوست دارند.•  در طول دوران نامزدی در مورد مسائل مختلف جنسی بحث می کنند.•  از شوخی و شوخ طبعی به صورتی درست و غیرمخرب استفاده می کنند.•  از میزان محبت ارائه شده در رابطه شان راضی هستند.• سعی می کنند خصوصیات اخلاقی که برای همسرشان آزاردهنده است را تغییر داده و اصلاح کنند.• سعی نمی کنند بیش از حد به اشتباهات گذشته بپردازند، نگاهشان به آینده است تا چنین مواردی دیگر پیش نیاید.•  قدرت بخشیدن دارند وی از طرف همسرشان نیز بخشوده می شوند.

 

یک ازدواج سالم به بخت و اقبال یا عشق مربوط نیست، بلکه نیاز به تلاش و سازگاری دارد

 

10 شاخص برای ازدواج سالمیک ازدواج سالم و مستحکم به بخت و اقبال یا عشق مربوط نیست، بلکه نیاز به تلاش و سازگاری دارد. برخی از عواملی که در یک ارتباط سالم نقش دارند، ثابت هستند، یعنی چیزهایی که شما نمی توانید آنها را تغییر دهید. اما عوامل دیگری هستند که می توانید با کار کردن بر روی آنها رابطه تان را بهبود بخشید. شناختن این عوامل برای هر کسی که قصد ازدواج دارد، مهم است.این عوامل در این 10 شاخص ازدواج فهرست شده اند:1- برقراری ارتباط درست: زوج های خوشبخت با یکدیگر صحبت می کنند و به حرف یکدیگر گوش می دهند. این زوج ها می دانند که عوامل بیرونی که باعث حواس پرتی می شوند یا روی عواطف فرد اثر می گذارند، مانع ارتباط درست می شوند و راه هایی را پیدا می کنند تا هنگامی که خودشان و همسرشان آماده هستند، بر این عوامل غلبه کنند.2- برخورد با تعارض ها و اختلافات به شیوه مثبت: پرهیز از بیان اختلافات و تعارض ها عامل شماره یک طلاق است. روابط مستحکم زن و مرد به توانایی آنها بر غلبه بر این اختلافات به شیوه ای مثبت بستگی دارد.3- داشتن انتظارات واقعی: هنگامی که دو نفر برای اولین بار دیدار می کنند، حداکثر تلاش شان را می کنند تا خطاهای شان را بپوشانند. این شیوه ای عادی است، اما زن و شوهر باید بدانند با گذشت زمان، خود “واقعی” شخص بروز خواهدکرد. روابط بین دو فرد در طول زمان تکامل پیدا می کند، اما داشتن انتظارات غیرواقعی از همسر یا از رابطه با او، باعث ایجاد استرس غیرضروری می شود.4- توجه کردن به جزییات زندگی همسر: افرادی که ازدواج های پایداری دارند به خوبی همسرشان را می شناسند. آنها از وقایع عمده زندگی گذشته همسرشان خبر دارند و از چیزهای دلخواه و چیزهای مورد تنفر او، امیدها و نگرنی های شان آگاهی دارند و این اطلاعات را با تغییرات دنیای همسرشان به روز می کنند.5- تجربه کردن واکنش های دوجانبه مثبت بیشتر نسبت به واکنش های منفی: برخی از پژوهش ها نشان داده اند در ازدواج های موفق تعداد واکنش های مثبت 5 برابر بیش از واکنش های منفی است. دادن پاسخ مثبت به خواسته همسر برای توجه کردن به او، چه سوالی داشته باشد، چه دست کمک به سوی شما دراز کند، چه تنها یک نگاه به شما باشد رابطه شما را مستحکم تر می کند.6- ایجاد اعتماد: اعتماد به تدریج ساخته می شود، اما برقراری روابط صادقانه و عمل کردن به وعده ها باعث تسریع ایجاد اعتماد می شود. افرادی که ازدواج های پایداری دارند به خوبی همسرشان را می شناسند. آنها از وقایع عمده زندگی گذشته همسرشان خبر دارند و از چیزهای دلخواه و چیزهای مورد تنفر او، امیدها و نگرانی هایشان آگاهی دارند و این اطلاعات را با تغییرات دنیای همسرشان به روز می کنند.7- گذراندن وقت با یکدیگر: داشتن تجربه های مشترک راه خوبی برای تقویت رابطه با همسرتان است. زوج هایی که به انجام کارهایی می پردازند که هر دو از آن لذت می برند یا وادار می شوند که کارهایی را با هم انجام دهند رابطه سالم تر و قوی تری دارند.8- ارزش های مشترک: زوج هایی که در شروع زندگی طیف گسترده ای از ارزش های مشترک دارند و در مورد چیزهای مهم زندگی توافق دارند، بخت بیشتری برای ایجاد رابطه مستحکم دارند.9- مسئولیت های مشترک: هم زن و هم شوهر برای پرورش دادن رابطه شان، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت ها را به دوش بکشد، باعث ایجاد نارضایتی می شود.10- سازگاری با تغییر: افراد و رابطه ها در طول زمان دگرگون می شوند. باید انتظار این تغییرات را داشته باشید، نه اینکه از آنها بترسید. انتظارات افراد از رابطه دوجانبه ممکن است تغییر کند. همسران لازم است توانایی صحبت کردن در مورد این تغییرات و یافتن راه هایی برای سازگار شدن با آنها را داشته باشند.

 

منبع: ماهنامه پیام یاقوت/برترینها

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


دانستنی های سلامت واژن


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


بهترین قیمت رزرو هتل برای نوروز1400


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


برای همیشه با زودانزالی خداحافظی کن!


راز های داشتن خانواده شاد


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از طب روز،روابط زناشویی موفق عاملی بسیار اثرگذار بر تمام جنبه های زندگی مشترک و رابطه موفق بین همسران به شمار می رود. برای داشتن روابط زناشویی موفق اصول و قواعد خاصی وجود دارد. در اینجا به اصول رابطه زناشویی و جنسی موفق می پردازیم .

هنگامی که در هیجانات امور عروسی قرار گرفته باشید، تصور اینکه نتوانید در کنار هم زندگی و روابط زناشویی موفق داشته باشید تقریبا غیر ممکن و دشوار است. اما شریک شدن زندگی خود با دیگران، یا شریک زندگی دیگری شدن می تواند به یک چالش تبدیل شود، مخصوصا اگر تجربه زیادی در برقراری روابط با جنس مخالف نداشته باشید.

ازدواج، کار، تعهد، عشق و لذت را به همراه دارد، اما برای یک زندگی شاد و موفق نیاز به احترام متقابل می باشد. ازدواج تنها بر اساس عشق و احترام اتفاق نمی افتد، بلکه زوجین باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

زوج های موفق معما هستند. آنها کتاب می خوانند، در سمینارها شرکت می کنند، مقالات وب سایت ها را مرور می کنند و در آخر زندگی سایر زوج های موفق را کنکاش می کنند. با این حال زوج های موفق نیز به شما آزمون و خطا را توصیه می کنند. در ادامه به برخی کلیدهای زندگی زناشویی موفق اشاره خواهیم کرد.

رازهای روابط زناشویی موفق عبارتند از :

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

۱- آمیزش جنسی را جزو فعالیت های روزمره بگذارید.

برای داشتن روابط زناشویی موفق لازم نیس حتما آمیزش جنسی در اتاق خواب صورت بگیرد یا حتما نباید بدون لباس انجام شود حرکات ظریف و تحریک آمیز زیادی وجود دارد که می تواند موجب برانگیختگی هر دونفر شما شود.

قسمتی از این تحریکات عبارتند از:

۱- پوشیدن لباس های تحریک آمیز

۲- نوازش آرام همسرتان ( یک معاشقه خوب )

۳- بوسه ای غیرمنتظره

۴- گفتن حرفهای عاشقانه

این بروز احساسات در رابطه هر شب می تواند بسیار هیجان انگیز باشد چون احساسات شما را به روشی غیرمنتظره به همسرتان منتقل می کند. روشهای احساساتی را پیدا کنید که موجب خوشحالی همسرتان و در نتیجه ایجاد یک رابطه زناشویی موفق شود هرکسی نقاط حساسی دارد که وقتی مورد لمس قرار می گیرد باعث هیجان می شود. شاید همسرتان دوست داشته باشد که وقتی یکدیگر را در آغوش می گیرید او را ببوسید. نوازش های لذت بخش نیز میزان هیجان را در بدن افزایش می دهد.

۲- برای یک رابطه زناشویی موفق دید جنسی تان را افزایش دهید

معمولا افراد تنها به یک شیوه خاص با یکدیگر به آمیزش می پردازند که بعد از گذشت چند سال به حالت تکرار می رسد . این اتفاق ممکن است به روابط زناشویی موفق میان همسران آسیب بزند . شما با ایجاد تغییرات ساده زیر می توانید به ارتباط جنسی خود تنوع و هیجان جدیدی بدهید:

الف) سعی کنید زمان و مکان آمیزش جنسی تان متغیر باشد.

شاید شما همیشه اتاق خواب را برای مقاربت انتخاب می کرده اید، این بار سعی کنید که بر روی مبل یا در اتاق دیگری از منزلتان عمل آمیزش را انجام دهید. اگر همیشه شب ها ارتباط جنسی داشته اید از این به بعد در صبح یا غروبها به انجام عمل جنسی بپردازید.

ب) امتحان کردن روشهای گوناگون آمیزش راهی برای تجربه روابط زناشویی موفق می باشد.

اغلب زوج ها از یک روش برای آمیزش استفاده می کنند . اگر روشهای گوناگونی در پیش گیرید شکلهای گوناگونی به آمیزش خود می دهید که موجب تحریک جنسی هر دو نفر شما می شود.

ج) وسایل اطراف خود را تغییر دهید.

اگر همواره به هنگام مقاربت چراغ ها خاموش بوده اند این بار در مقابل چراغهای روشن و یا یک شب خواب یا یکدیگر آمیزش نمایید و انواع شمع ها و رایحه های خوشبو کننده را در اتاقتان بگذارید تا برای شما شادی بخش تر باشد. زمانی که میخواهید به مقاربت بپردازید موسیقی ای را پخش نمایید که به هر دوی شما آرامش می دهد. لباس زیر زنانه تحریک آمیزی را بپوشید که شوهرتان با دیدن آن بر تن شما تحریک شود.

۳- عواملی که باعث لذت هر دو نفر شما از رابطه جنسی می شود را به یکدیگر نشان دهید و بگویید.

همیشه برای برقراری رابطه جنسی موفق نیازها و خواسته های خود را برای یکدیگر بگویید و از گفتن آن شرم نداشته باشید شاید کمی دشوار باشد که خواسته های خود را به همسرتان بگویید اما اگر واقعا مایل هستید که ارتباط جنسی هیجان انگیزتری داشته باشید باید روندتان را تغییر دهید و انعطاف پذیر باشید و با توجه و احترام به علایق مردان در رابطه زناشویی و همینطور علایق زنان به امور جنسی به توصیه های زیر عمل نمایید:

الف) هیچ گونه ترسی در مورد صحبت نداشته باشید،درباره افکار و احساسات خود با همسرتان صحبت کنید هیچ اهمیتی ندارد که چقدر از گفتن ان ترس دارید. تنها روش غلبه یافتن برای ترس گفتن خواسته هایتان می باشد. از این پس خواسته جنسی تان را با همسرتان در میان بگذارید.

ب) همیشه در صحبت هایتان از کلمه من استفاده کنید تا همسرتان بفهمد که به چه چیزی احتیاج دارد. این روش خوبی برای ارتباط بین شما و همسرتان به حساب می آید.

ج) در عمل همسر ما از نظرتان آگاه می شود . همسرتان را تشویق کنید تا آنچه را که احساس می کند برایتان به زبان آورد. بهترین روش این است که اول خودتان احساساتتان را بیان کنید و به او بفهمانید چقدر از اینکه از او لذت می برید خوشحال هستید.

۴- همیشه زمان مشخصی را برای آمیزش جنسی داشته باشید.

سعی کنید آمیزش جنسی را که باعث هرچه نزدیکتر شدن شما و همسرتان می شود در اولویت کارهایتان قرار دهید. اگر زوجها به ارتباط جنسی اهمیت ندهند این ارتباط به مرور از زندگی آنها حذف می شود. سعی کنید برای آمیزش جنسی خود از قبل برنامه ریزی کنید. این نوع برنامه ریزی موجب افزایش شادی و نشاط می شود چون در انتظار آن روز خواهید بود. حتما به برنامه ریزی خود بها بدهید و به آن پایبند باشید حتی اگر میل خاصی به آن نداشته باشید تا همسرتان متعهد بودن شما را بپذیرد.

۵- بهترین رابطه زناشویی زمانی پیش می آید که ارضای جنسی را تنها اولویت خود قرار ندهید.

یکی از بهترین روش هایی که موجب پیشرفت ارتباط جنسی میان زوجین می شود آن است که تنها به ارضای میل جنسی تمام نشود. اگر هدف از آمیزش جنسی تنها ارضا شدن باشد آنگاه توجه شما فقط به یک مرکز محدود می شود. بهترین آمیزش آمیزشی است که برگرفته از محبت، دوستی و عشق و صمیمیت بین طرفین باشد.

۶- جملاتتان تحریک آمیز باشد تا به روابط زناشویی موفق پیوند بخورید.

دقیقا لغاتی را به کار ببرید که با استفاده از این شیوه حرف زدن می تواند همسرتان را تحریک کند و برخی از مردم با شنیدن کلمات شهوانی تحریک می شوند. شاید راز رابطه زناشویی موفق شما این باشد که همسر شما دوست دارد که برایش از زمانی که قرار است با هم باشید و لذت جنسی ببرید تعریف کنید.

7- به طور واضح با همسر خود صحبت کنید

صحبت کردن با همسرتان یکی از راه های داشتن زندگی موفق است. در مورد احساسات خود صادق باشید و هنگام برقراری ارتباط با محبت باشید. بخشی از این ارتباط خوب، شنونده خوبی بودن است، پس زمانی را به درک همسر خود و شنیدن نیازهای او اختصاص دهید و صحبت های شما تنها به فرزندان و صورت حساب ها محدود نباشد.

8- قدردان حضور همسرتان در زندگی باشید

قدردان یکدیگر، روابط بین خود، خانواده و زندگی باشید. این قدردانی را هنگام صرف شام، به خاطر کمک کردن به شما در امور زندگی را اعلام کنید. حداقل شبی یک دقیقه را برای این کار اختصاص دهید.

9- زمانی را برای خودتان به عنوان یک زوج صرف کنید

با مسئولیت های کاری و خانواده، از مسائل رمانتیک و عاطفی غافل می شوید. برنامه های ویژه ای هم در خانه و هم خارج از آن را برای این کار تدارک ببینید. اگر فرزند دارید در زمان این کار می توانید آنها را به جایی مانند خانه بازی بفرستید.

10- زمانی را برای امور شخصی اختصاص دهید

صرف زمان به طور تنهایی و برای شخص خودتان به اندازه صرف وقت برای خود و همسرتان ضروری و مفید است. فکر کردن، شارژ و لذت های شخصی برای هر فرد ضروری است که با ازدواج از بین می رود، مخصوصا اگر دارای فرزند شوید. با دوستانتان بیرون بروید، یک کلاس انتخاب کنید یا کارهای داوطلبانه انجام دهید. هر چه این کارها را بیشتر انجام دهید، قدردانی همسرتان از شما نیز بیشتر می شود.چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

11- درک کنید که مخالف یکدیگر بودن مشکلی ایجاد نمی کند

شما در مورد همه چیز موافق نیستید، اما مهم است که این اختلاف نظر را با آرامش و احترام بیان کنید. و پس از یک استراحت بحث در مورد مشکل را ادامه دهید.

12- ایجاد اعتماد و صداقت

دکتر جان گوتمن، معتقد است انتقاد، تحقیر و دفاع تهدیدهای جدی برای زندگی زناشویی موفق هستند و احتمال طلاق را بالا می برند. زوج هایی که ارتباط بهتری دارند می دانند که چگونه بدون خصومت مشکل خود را رفع کنند.

13- بخشش را بیاموزید

هر کسی اشتباه می کند. گاهی همسر شما ممکن است احساسات شما را خدشه دار کند یا کاری کند که موجب ناراحتی شما شود. این مهم است که با احساسات خود مقابله کنید و بگذارید مسائل از این مرحله بگذرند.

به یاد داشته باشید که به همسر، خانواده و زندگی که با هم ساخته اید متعهد باقی بمانید. حمایت از یکدیگر را به طور عاطفی و با روش های روزمره انجام دهید. شما و همچنین همسرتان ممکن است در طی زمان رشد و تغییر کنید و این طرز فکر به شما کمک می کند که در طی سال ها ی سال یک زندگی زناشویی موفق داشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از دلگرم، رابطه جنسی موفق:رابطه جنسی در ازدواج یکی از مهمترین اساس هر رابطه ای است. رابطه جنسی نوعی از ارتباط خاص است که زن و مرد با یکدیگر تجربه می کنند و دیگر افراد چنین ارتباطی با یکدیگر ندارند بنابراین این مسئله ارتباط بین زن و مرد را خاص و یگانه می کند.در ادامه ویژگی های یک رابطه جنسی موفق و شاد را برای شما توضیح میدهیم چراکه با داشتن یک رابطه جنسی موفق می توانید زندگی شاد و بهتری را با همسر خود داشته باشید.با دلگرم همراه شوید:

::در یک رابطه جنسی موفق، زوجین به جذابیت جنسی خود اهمیت می دهند

در یک رابطه جنسی موفق هرکدام از زوجین می دانند که توانایی جذب و تحریک همسر خود را دارند و این حس را نیز به یکدیگر می هند.شاید به نظر شما این مسئاله بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد اما همین موضوع اساسی و اولیه به داشتن یک رابطه جنسی موفق با همسر کمک بسیاری میکند.شما باید این باور را به همسر خود بدهید که ویژگی های جسمی و جذابیت های جنسی او شما را جذب و تحریک می کند و به شما لذت فراوانی می دهد.خودباوری جنسی در بین زوجین مسئله بسیار مهمی در یک رابطه جنسی می باشد.

::در یک رابطه جنسی موفق، زوجین مسائل کوچک را دست کم نمیگیرند

انجام کارها و سورپرایزهای خاص برای جذب و هیجان زده کردن همسر زیبا و جالب است اما یک زوج موفق و خوشبخت همیشه برای حس خوشبختی و رضایتمندی یکدیگر به دنبال انجام کارهای خاص و عجیب نیستند.گاهی یک تماس و یا پیام ساده به همسر در طول روز که از یکدیگر دور هستید مثل”چقد دلم برات تنگ شد” می تواند همسرتان را خوشحال کند و حس خوشبختی و دلگرمی به زندگی را در او بیشتر کند و حتی زوجین را به یکدیگر بیشتر جذب کند و احساسات قلبی به برقراری رابطه جنسی پر احساس تر و موفق تر کمک کند.چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

گاهی فرستادن یک پیام جنسی و رمانتیک می تواند همسرتان را به برقراری ارتباط جنسی با شما در آن روز ترغیب کند.برای مثال دیگر از کارهای کوچک اما تاثیر گذار بر روی یک رابطه زناشویی و جنسی موفق می توان به لمس کردن های با معنی و با احساس روی پوست یکدیگر در طول روز، گرفتن و فشردن دست یکدیگر و نگاههای عمیق به همدیگر اشاره کرد.این کارها ارتباط حسی بین زن و شوهر را بسیار تقویت می کنند.

::در یک رابطه جنسی موفق، زوجین روی کارها و جنبه های مثبت یکدیگر تمرکز دارند.

به یاد داشته باشید برای داشت یک رابطه موفق باید به جای انتقاد های مداوم و منفی نگری به جنبه ها و کارهای مثبت همسرتان توجه بیشتری کنید.دقت کنید که حتما از خودخواهی های آگاهانه و ناخودآگاه دست بردارید.برای مثال در یک رابطه جنسی موفق زوجین از یکدیگر درباره اینکه از چه کارهایی بیشتر لذت میبرند صحبت می کنند و به اینکه خودشان فکر میکنند با چه روشی همسرشان بیشتر لذت میبرد اکتفا نمیکنند.

::در یک رابطه جنسی موفق، زوجین برای رابطه جنسی با یکدیگر وقت میگذارند

در اوایل ازدواج، زن و مرد برای برقراری ارتباط جنسی بسیار مشتاق هستند و با مدت زمان های کوتاهی رابطه جنسی و معاشقه با یکدیگر را تجربه می کنند.اما پس گذشت مدت زمانی از ازدواج زوجین معمولا برای تنها کاری که وقت نمیگذراند رابطه جنسی است.این امر باعث سردی روابط زناشویی و لطمه به ازدواج می شود.حتما برای معاشقه و رابطه جنسی با همسرتان برنامه ریزی کنید، در طول هفته زمان هایی را که می توانید با یکدیگر به معاشقه بپردازید را تعیین کنید.اینکار باعث افزایش اشتیاق و سرزندگی در روابط شما می شود و از دور شدن و سردی در روابط جنسی نجات پیدا می کنید.

::در یک رابطه جنسی موفق، زوجین از محدودیت پرهیز میکنند

وجود حس خجالت و شرمگین شدن در بین زن و مرد امر کاملا اشتباهی است. شما هرگز نباید در روابط جنسی با همسرتان از هیچ کار جالب و شهوت انگیزی احساس شرم کنید.یک زوج موفق در رابطه جنسی از ایده های یکدیگر برای انجام کارهای شهوت انگیز و جنسی استقبال می کنند و روابط جنسی خود را محدود نمیکنند.

::در یک رابطه جنسی موفق، در رابطه جنسی به خود و یکدیگر فشار نمی آورند

درست است که هر کسی دوست دارد ارتباط جنسی و معاشقه با همسرش مانند صحنه های رمانتیک و جذاب فیلم ها کامل و عالی و فریبنده باشد، اما حقیقتی که وجود دارد در زندگی همیشه اینطور نیست.ما نباید این انتظار را از رابطه با همسرمان داشته باشیم که همواره معاشقه و رابطه جنسی کامل و بی نقص و عالی داشته باشیم.خیلی از اوقات همه چیز در یک معاشقه و نزدیکی معمولی و آرام ولی عاشقانه و با حسی آرامش بخش اتفاق می اقتد.اگر هر یک از زوجین و یا هردو همیشه برای داشتن رابطه جنسی کامل و بی نقص و یا خاص به یکدیگر فشار بیاورند عواقب بسیار بدی مثل سردی و زدگی از رابطه جنسی به وجود می آید.

::در یک رابطه جنسی موفق، در هر شرایطی نیاز یکدیگر را برآورده می کنند

این تیتر به این معنا نیست که شما مجبور هستید در هر حس و حالی به خاطر همسرتان با او ارتباط جنسی برقرار کنید، بلکه به این معناست که اگر او ابراز تمایل به برقراری رابطه جنسی و یا بوسه و معاشقه با شما کرد او را به سردی و یا به طور کامل پس نزنید.یکی از بنیان های اصلی ازدواج درک متقابل است. همواره زن و مرد باید این مسئله را درک کنند که ممکن است همسرشان زمانی به آن ها ابراز تمایل کند و او میبایست تا حد توانایی و با رفتار مثبت به نیاز و خواسته همسر خود پاسخ بگوید.

همچنین هر یک از زوجین باید مواقعی را که حس میکنند همسرشان حوصله و توانایی پاسخ به نیاز جنسی آن ها را ندارد تا حدی که می توانند نیازها و خواسته های خود را مدتی از چند ساعت تا چند روز عقب بیاندازند.هیچگاه کلمه نه را در ابراز نیاز و تمایل همسرتان به او نگویید و دست رد به سینه او ندهید یا با او همراه شوید و یا از او بخواهید درک کند و کمی صبر کند تا شما به حوصله و شرایط مناسب برسید.

هرگاه صحبت از آشنایی دختر و پسر به قصد ازدواج می‌شود بسیاری از دختران از نبود روابط سالم شکایت می‌کنند و معتقدند که در جامعه امروزی دیگر کمتر پسری پیدا می‌شود که در رابطه قبل از ازدواج ما را فقط بخاطر خودمان دوست داشته باشند. آن‌ها یا بخاطر ظاهر شیفته ما می‌شوند یا بخاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده یا برقراری رابطه جنسی؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگرچه برخی از پسران از برقراری رابطه‌ سالم (رل زدن) با دختران اجتناب می‌کنند و فقط دنبال رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، اما با این حال عده‌ای هم هستند که هدفشان برقراری رابطه‌ای سالم و به قصد ازدواج است. در این مقاله ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید رابطه‌ای سالم را شروع کنید یا اینکه رابطه‌ای که در حال حاضر در آن هستید را به سمت و سوی سلامت پیش ببرید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

 

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

فهرست مطالب

هیچ رابطه‌ای همیشه بی‌نقص و ایده‌آل نیست. اما اگر رابطه‌ سالم باشد، هر دو طرف اکثر اوقات احساس خوبی نسبت به رابطه‌شان دارند. یک رابطه‌ی پاک و فوق‌العاده فقط بر پایه‌ی جذابیت بنا نمی‌شود، بلکه برقراری و استمرار آن به سعی و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم آشنا می‌شوید.

 هر دو طرف هر رابطه‌ای در موفقیت‌ها و شکست‌هایش مسئول هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای این که طرف مقابل را متهم به ایجاد آن کنید، باید با دقت به این فکر کنید که شما چه سهمی در بروز این مشکل داشته‌اید. قبل از آن که انگشت اتهام را به طرف عشقتان بگیرید، نقش خودتان را در بروز این شکست مشخص کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

انسان‌ها بهترین تصمیم‌ها را زمانی می‌گیرند که از ترکیب منطق و احساس استفاده ‌کنند. بنابراین هیجان‌زده و نسنجیده درباره‌ی احساس خود در لحظه واکنش نشان ندهید. در غیر این صورت ممکن است حرف‌هایی بزنید و کارهایی بکنید که به رابطه‌تان آسیب بزند. برای حل کردن یا پرداختن به یک مشکل لازم است که صبر کنید تا آرام شوید و بتوانید منطقی فکر کنید.

بسیاری از افراد واقعاً نمی‌دانند که با وجود اطرافیان کنجکاو و خانواده‌هایی که مدام در کارشان دخالت می‌کنند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی داشته باشند. بسیار مهم است که حد و مرزهای سالمی را برای دیگران تعریف کنید و به این ترتیب با دور نگه داشتن آنها از امور شخصیتان از رابطه‌تان محافظت کنید. به عبارت دیگر باید حریم شخصیتان را حفظ کنید و به دیگران اجازه ندهید که بین شما و همسرتان قرار بگیرند و از رابطه‌تان محافظت کنید. مشخص نکردن حدود برای دیگران باعث می‌شود که مشکلات جدی در رابطه‌تان به وجود بیاید.

سعی کنید رفتارتان مکمل رفتار عشقتان باشد تا به این ترتیب به همراه خوبی برای او تبدیل شوید. به دنبال این نباشید که او تمام کارها و حرف‌هایتان را تایید کند. داشتن اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت تعادل سالمی را در روابط عاشقانه ایجاد می‌کند.

سالم‌ترین افراد به بهترین عشاق تبدیل می‌شوند. بنابراین از جسم، روح و روان خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را به عشقتان ارائه بدهید. مراقبت از خود را جزء اولویت‌های زندگیتان قرار بدهید.

ویژگی‌های مثبت عشقتان را به خودتان یادآوری کنید. در وجود یکدیگر به دنبال بهترین‌ها بگردید و فکر نکنید که همسرتان عمداً نقشه می‌کشد تا شما را برنجاند. در عوض سعی کنید که نیت خیر او را در زندگی ببینید و روی نقاط قوت رابطه‌تان متمرکز شوید.

سوال مشترک بسیاری از زوج‌های عاشق این است که وقتی نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی در کنار هم باشند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی را برقرار کنند. دقت کنید که زمان در کنار هم بودنتان کیفیت بالایی داشته باشد. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، جز به یکدیگر به هیچ چیز دیگری در این دنیا توجه نکنید و گفتگوی پرمعنایی با یکدیگر داشته باشید. به همسران توصیه می‌کنیم که از قرارهای عاشقانه‌ی شبانه غافل نشوند و سعی کنند حداقل سالی یک بار با هم به تعطیلات بروند.

طبیعی است که احساسات عاشقانه به موازات تغییر کردن رابطه، گاهی پررنگ و گاهی کمرنگ شود. اما شما نباید رابطه‌تان را برمبنای چگونگی احساستان بنا کنید. سعی کنید با عشق مانند یک فعل رفتار کنید؛ یعنی با هم عاشقانه رفتار کنید، حتی وقتی عشق را در قلبتان احساس نمی‌کنید. کاری کنید که عشق در تمام کارها و حرف‌هایتان نمود پیدا کند. هدفتان این باشد که همسرتان عشق و دوست داشته شدن را احساس کند تا تفاوت چشمگیری در رابطه‌تان ایجاد شود و یکی از سالم‌ترین رابطه‌های دنیا را داشته باشید.

اگر خواسته‌هایتان در این رابطه‌ی عاطفی برآورده نمی‌شود، احتمالاً طرف مقابل نیز در این رابطه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. به جای این که روی تغییر دادن شرایط اصرار کنید، به این فکر کنید که خودتان برای رابطه‌تان چکار کرده‌اید. زمانی که اطمینان حاصل کنید نیازهای شریک عاطفیتان در رابطه تامین می‌شود، احتمالاً به مرحله‌ای رسیده‌اید که خواسته‌های خودتان نیز به نحو رضایت‌بخشی تامین می‌شود.

برای این که بدانید چطور می‌توانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید که در گذر زمان تاب بیاورد، باید یادتان بیاید که عشقتان چه خصوصیاتی داشت که باعث شد چنین دیوانه‌وار جذبش بشوید. حتماً برای انتخاب کردن شریک عاطفیتان دلایلی داشتید، اما ممکن است این دلایل را در گذر زمان و در گیر و دار یک زندگی پرمشغله فراموش کرده باشید. به خاطر بیاورید که چه دلیلی باعث شد تا عشقتان را انتخاب کنید، سپس این دلیل را ملکه‌ی ذهنتان کنید و از آن برای بهبود رابطه‌تان استفاده کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان کنار بیایید، می‌توانید عاشق شادتری باشید.

زماینکه خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و هیچ کس بی عیب و ایراد نیست، اما آنچه مهم است پذیرش بی‌قید و شرط خودمان است؛ آنگونه که واقعا هستیم. هر چقدر که شما بیشتر خودتان را بپذیرید، راحت‌تر می‌توانید نقاط قوت‌تان را تقویت کنید؛ در نتیجه می‌توانید عاشق خودتان باشید و این حس مثبت را به شریک عاطفیتان نیز منتقل کنید.

با عشقتان درباره‌ی احساساتتان حرف بزنید. از او سوال بپرسید و با دقت به جوابهایش گوش بدهید. اگر ناراحت شدید، دلیلش را به او بگویید، او را مجبور نکنید که خودش به تنهایی راز ناراحتیتان را کشف کند. حرف زدن درباره‌ی مشکلات باعث جلب اعتماد می‌شود و رابطه را قوی‌تر می‌کند. البته فقط هم نباید درباره‌ی مشکلات حرف بزنید، فراموش نکنید به عشقتان بگویید که کدام کارهایش خوشحالتان می‌کند و از او به خاطر لطف و محبتش تشکر کنید.

درباره‌ی افکار، احساسات و کارهایتان با هم صادق باشید. صداقت اعتماد می‌آورد. کمتر چیزی است که به اندازۀ‌ دروغ به رابطه آسیب بزند.

در کنار هم بودن فوق‌العاده است، اما این که بخواهید تمام لحظه‌هایتان را با هم بگذرانید، اصلاً فکر خوبی نیست. دو طرف یک رابطه‌ی سالم، باید دوستان و علائق خاص خودشان را خارج از رابطه‌ی عاشقانه‌شان داشته باشند.

زمانیکه احساس کردید خودتان و شریک عاطفیتان را ملزم به ماندن در کنار یکدیگر می‎‌کنید بدانید که رابطه شما در حال از دست دادن یکی از فاکتورهای سلامت است. پس بدون هیچ گونه عذاب وجدانی به راحتی به تفریحات شخصی خود برسید. البته یادتان باشد که این تفریحات نباید با مرزها و ارزش‌های موجود در رابطه در تناقض و تضاد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم سلامت یک رابطه این است که افراد بتوانند استقلال رای و نظر داشته باشند و هیچکدام از طرفین رابطه نظرش را به دیگری تحمیل نکند. پس اگرچه داشتن تفاهم و هم‌عقیده بودن در یک رابطه چیز خوبی است اما مخالفت کردن و داشتن نظری خلاف نظر طرف مقابل هم اصلا چیز بدی نیست. شما به راحتی می‌توانید با حفظ احترام به نظرات طرف مقابلتان، نظر مخالف خود را نیز با او درمیان بگذارید و جوانب مختلف آن را با هم بررسی کنید و نظرات او را نیز بشنوید.

انسان جائزالخطا است. اما اگر خطایی کردید، باید عذرخواهی کنید و متقابلاً عذرخواهی عشقتان را بپذیرید.

عذرخواهی کردن از شریک عاطفیتان به هیچ عنوان به معنای کوچک کردن خود یا له کردن غرورتان نیست؛ بلکه با این کار به او نشان می‌دهید چقدر این رابطه برای شما محترم و با‌اهمیت است. به طور کلی سه مرحله اصلی برای عذرخواهی وجود دارد: اول اینکه سهم خودتان را از ایجاد احساس بد در فرد مقابل بپذیرید؛ دوم اینکه صادقانه و کوتاه درمورد اتفاق صحبت کنید و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنید.

روابط سالم روابط حمایت‌گرانه‌ای هستند و شرکای عاطفی از همه لحاظ هوای یکدیگر را دارند. در چنین روابطی هیچ کدام از طرفین احساس تنهایی نمی‌کند و مطمئن است که هنگام مواجه شدن با شرایط سخت تکیه‌گاه محکمی را در کنار خودش دارد.

یک رابطه‌ی عاطفی موفق در خلأ رخ نمی‌دهد، چنین رابطه‌ای زمانی به دست می‌آید که هر دو طرف خطر به اشتراک گذاشتن آنچه را که در ذهن و قلبشان می‌گذارد، با جان و دل قبول کنند و راز دلشان را برای هم برملا کنند.

پس یادتان باشد که منتظر نباشید رابطه عاطفی شما با فرد موردعلاقه‌تان خود به خود تبدیل به رابطه ای پاک و سالم  شود این رابطه را شما با روشن کردن انتظارات، توقعات و مرزهای خود از شریک عاطفیتان ایجاد می‌کنید.

اگر کسی را دوست دارید و فکر می‌کنید که او بعد از مدتی رفتارهای ناخوشایندش را تغییر خواهد داد، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگر به دنبال تغییر هستید، بهتر است آن را شفاف و واضح بیان کنید تا طرف مقابل دقیقاً متوجه خواسته‌هایتان بشود.

پس هیچگاه به امید تغییر دادن رفتار و شخصیت کسی با او وارد رابطه نشوید.

وقتی قهر و دلخوری پیش می‌آید، بهتر است به جای این که از دست شریک عاطفیتان عصبانی بشوید، درونیات خودتان را بررسی کنید. واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت ما با آنچه فکر می‌کنیم، تفاوت دارد.

 خشم و عصبانیت تنها رابطه شما را روز به روز از سلامت دورتر می‌کند.

ایده‌ی مردان مریخی و زنان ونوسی صحت ندارد، چون زنان و مردان اصولاً به یک منظومه‌ی شمسی یکسان تعلق ندارند. درک کردن تفاوت‌های بین زنان و مردان و احترام گذاشتن به آنها زندگی مشترک را مفرح‌تر، جذاب‌تر و آرام‌تر می‌کند.

هر روز صبح این فرصت را دارید تا رابطه‌تان را با ابراز عشق مجدد به همسرتان، شیرین‌تر از قبل کنید. اگر احساس کنیم، کسی که او را دوست داریم، متقابلاً به ما عشق می‌ورزد و به ما احترام می‌گذارد، زندگی‌مان بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

خشم قاتل رابطه‌ی عاشقانه است، چون شما را خودخواه و خودبین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خوبی‌ها را ببینید. اگر از دست عشقتان عصبانی شدید، کمی صبر کنید تا آرام شوید و بعد موضوع را در کمال آرامش برای او توضیح بدهید.چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟

در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی شرکت کنید، با مشاور صحبت کنید یا کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت در رابطه را حداقل سالی یک بار بخوانید. حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به مشاوره و آموزش ندارید، باز هم در این جلسات می‌توانید ایده‌های نابی را پیدا کنید؛ به علاوه خود فرایند مشورت و آموزش دیدن در کنار هم، ارتباطتان را تقویت می‌کند.

شاید این توصیه از دور به نظرتان غیرعاشقانه بیاید، اما عاشقانی که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند، معتقدند که این دوستی ناب و خالصانه بهترین قسمت رابطه‌شان است.

به جز خودتان، هیچ کس دیگری نمی‌تواند شما را شاد کند. اگر احساس می‌کنید که شاد نبودن شما تقصیر شریک عاطفیتان است، باید تجدیدنظر کنید و با خویشتن‌نگری عاملی درونی را که باعث این احساس ناخوشایند شده است، پیدا کنید.

نیازهای ما به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر دوست دارید که عشقتان شما را درک کند، سعی کنید که خودتان هم او را درک کنید. اگر می‌خواهید که عشق بیشتری را دریافت کنید، بیشتر عشق بورزید. این رفتار و انتظار متقابل برنامه‌ی ساده‌ای است که همیشه موثر واقع می‌شود.

فکر بدی نیست که هر از گاه در خلوت خودتان احساس واقعی‌تان را نسبت به رابطه بسنجید. سوالات زیر بیشتر در ارتباط با رابطه‌های عاشقانه طراحی شده است، اما می‌تواند برای هر نوع رابطه‌ای کاربرد داشته باشد. بعد از این که سوالات زیر را از خودتان پرسیدید، بهتر است یک بار دیگر از نقطه نظر عشقتان هم به آنها پاسخ بدهید.

داشتن رابطه‌ای سالم با جنس مخالف به قصد ازدواج مستلزم رعایت کردن و در نظر داشتن مجموعه اصولی می‌باشد. در یک رابطه سالم طرفین مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند، واکنش‌های هیجانی افراطی از خود نشان نمی‌دهند، مرزهای واقع‌بینانه‌ای برای خود تعریف می‌کنند، در کارها با هم مشارکت می‌کنند، از خودشان هم مراقبت می‌کنند، بدنبال نکات مثبت رابطه هستند، کیفیت رابطه را بر کمیت ترحیج می‌دهند، افراد صادقی هستند و خودشان را دوست دارند، یکدیگر را محدود نمی کنند، حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اگر اشتباه کنند عذرخواهی می‌کنند و طرف مقابلشان را نیز در صورت خطا می بخشند، به تفاوت بین زن و مرد آگاهند، زیاد عصبانی نمی‌شوند و در نهایت برای بهبود رابطه خود از روانشناس متخصص کمک می‌گیرند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

22 بازدید

25 بازدید

48 بازدید

65 بازدید

48 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

نظر شما درباره انجام رابطه جنسی یا افعال احساسی قوی مثل بوسه یا بغل قبل از ازدواج چیه ؟

سلام دوست گرامی مدیریت رابطه جنسی و افعال جنسی وابسته به کیفیت رابطه عاطفی دارد و اگر تنها به این بخش از رابطه توجه شود، رابطه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت. مگر آنکه صمیمیت روانی و همچنین تعهد و هدف داشتن در رابطه وجود داشته باشد.

سلام‌ خسته نباشید و ممنون بابت اینهمه راهنمایی های خوبتون. میخواستم بدونم چجوری رابطه ای که هنوز یه‌سری مشکلات وجود داره توش رو به بهبود ببریم مسایلی که اذیتم میکنه و خودمم از اوایل رابطه بی تجربگی هایی داشتم و خیلی از توقعاتمو توی رابطه به پارتنرم نگفتم و ایشون هم به اروم بودن و سادگی من عادت کردن ولی حالا خیلی چیزا رو نمیدونم میتونم با صبوری و وقت در رابطم بهتر کنم ؟؟؟ و اینکه چجوری هدف اینده و ازدواج رو جوری که یه دختر غیرمستقل جلوه نکنیم به طرفمون بفهمونیم و رابطه ‌رو به اون سمت بیشتر سوق بدیم،؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

قطعا هیچ کس در رابطه کامل نیست و قطعا هم هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست؛ پس اینکه در گذشته چی کار کردید و نکردید رو کنار بگذارید. مهم اینه که الان دارید در جهت رشد، تغییر و آگاهی قدم برمی‌دارید. البته درست گفتید، وقتی شما تا الان به شیوه‌ای رفتار کردید، پذیرش تغییر از سمت فرد مقابله سخته؛ اما به هر حال می‌تونید کم کم شروع کنید. سعی کنید همونطور آرام و صبور، در مورد چیزهایی که دوست دارید نظر بدید یا گاهی برای بهتر شدن رابطه، به ایشون پیشنهاداتی بدید (مثلا وقتی اینطوری صحبت می‌کنی، احساس آرامش پیدا می‌کنم). این پیشنهادات باعث می‌شه که رفتاری که در ایشون مورد پسندتونه تقویت بشه و بیشتر انجامش بدن. نکته مهمش اینه که آرام و صبورانه در مسیر تغییر بیافتید. در مورد اینکه چطوری بهشون در مورد آینده و هدف بگید هم راه‌هایی وجود داره که خیلی به سبک شما و ایشون بستگی داره؛ اما به هر حال می‌تونید در گفت و گوهاتون اشاره کنید که براتون مهمه که در آینده با ایشون رابطه متعهدانه‌ای داشته باشید و … .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟
چگونه رابطه موفق داشته باشیم؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *