چگونه رونالدو موفق شد

 
helpkade
چگونه رونالدو موفق شد
چگونه رونالدو موفق شد

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
یک
 = 
شش

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه رونالدو موفق شد

بهترین بازیکن فوتبال دنیا یعنی کریستین رونالدو یا CR7، شعار بسیار مهمی دارد که میگوید :

اگر فکر میکنید قبلا بهترین بودید، پس هیچوقت بهترین نخواهید شد.

مردی که یا طرفداران دو آتیشه دارد یا منتقدان سرسختی که او را منفور ترین بازیکن فوتبال می نامند؛ اما…

کریستین رونالدو پسر بچه اهل پرتغال بود که از کودکی عاشق فوتبال بود.
به عقیده دوستانش خیلی مغرور بود و همین مغرور بودن و میلِ به بهترین بودن همیشه باعث میشد ساعات بیشتری فوتبال بازی کند تا بتواند از رقیبانش جلو بزند.

درست در همان زمان نوجوانی و اوایل جوانی بود که توجه یکی از برترین سرمربی های تاریخ فوتبال آلکس فرگوسن (که قبلا راجع‌بهش خواندید) را به خودش جلب کرد و در سال  2003 به تیم منچستر یونایتد پیوست و توانست آرزوی 40 ساله منچستر را یعنی کفش طلایی را برنده شود.

فرگوسن در کتاب زندگینامه خود، درباره اش گفته است

«مستعدترین بازیکنی بود که داشتم؛ از همه بازیکنان خوب دیگر من جلو افتاد.»

او را جادوگر خود می خواند. روزی که فهمید چنین بازیکنی وجود دارد، برای به دست آوردنش، زمین و زمان را به هم دوخت.

فرگوسن، ذاکره برای به دست آوردن این بازیکن را، جزو پرهیجان ترین بخش های زندگی فوتبالی خود می داند.  فرگوسن بزرگ، درباره کریس رونالدو، معتقد است که

«حتی اگر روز افتضاحی هم داشته باشد، دست کم سه تا موقعیت گل برای شما جور می کند.»

خوشبختانه در گفتگوهایی که داشته و دیگر مطالبی که درباره اش منتشر شده و تحلیل بسیاری از مربی ها و اهالی فن فوتبال، راز پشت این موفقیت های پی در پی، مشخص شده.

مطمئن باشید شما هم اگر می خواهید چنین موفقیت هایی به دست بیاورید، باید که یک سری از ویژگی های شخصیتی که رونالدو دارد را داشته باشید… ویژگی هایی که نه فقط باعث موفقیت در حوزه فوتبال میشود، بلکه هر فرد موفقی که زندگی اش مملو از موفقیت های شخصی و شغلی است دارد.

شما چطور؟دوست دارید به چنین جایگاهی در حرفه و حوزه و علاقه خودتان برسید؟پس این مقاله را به هیچ وجه از دست ندید !

 

 

قبل از شروع مطلب، بهتر است یک نکته طلایی را برای شما روشن کنیم :
برای پیشرفت و موفقیت در هر کاری، دو راه وجود دارد؛

یعنی چه؟ لیونل مسی، نماینده درجه یک راه اول است.
برای او، انجام کار و لذت بردن از آن مهم است؛ وقتی که بازی می کند، غرق در آن می شود.

در نتیجه، به خلاقیت ها و الهام های خاص خودش می رسد که شاید خودش هم نداند از کجا می رسد. نقاشان و شاعران و هنرمندان و کارآفرینان زیادی بوده اند که در این زمینه کار کرده اند.

برای آنها، انجام کار مهم بوده است؛ نه نتیجه ناشی از آن. در نتیجه، به الهام ها و موفقیت هایی رسیده اند که به قول استیو جابز، با شرمندگی از آن حرف می زنند؛ چون واقعاً حس می کنند متعلق به خودشان نیست و از جهانی دیگر برایشان رسیده است.

اما کریستین رونالدو، نماینده درجه یک گروه دوم است.
او، اراده می کند، جاه طلبی دارد و همه تلاشش را می کند تا با برنامه ریزی دقیق و تلاش علمی و منظم، به نتیجه دلخواه خودش برسد. این گروه نیز، به موفقیت های بسیاری می رسند.

 

خب کدام راه بهتر است؟باید ببینید شخصیت شما، با کدام گروه سازگارتر است؛ در آن صورت می شود به این سئوال جواب داد.

مقاله ای که پیش رو دارید، درباره گروه دوم است.(مقاله بعدتر که در آینده نزدیک خواهید خواند درباره موفقیت های لیونل مسی خواهد بود که به گروه اول تعلق خواهد داشت)

خب، حالا که معلوم شد کدام راه را انتخاب کردید، چطور به موفقیت های بزرگ برسید؟
با نگاهی به زندگی این فوق ستاره، به ایده های زیر رسیده ایم.

 

اولین نکته ای که در مورد کریستین رونالدو مطرح می شود، خودخواهی و جاه طلبی اوست؛ حالا حتی فوتبالیست ها و هم بازی های کریس هم، می دانند که او قصد دارد بزرگترین و بهترین باشد.

این، اشکالی ندارد که آدمی، بخواهد بزرگترین و بهترین باشد؛ اما به نظر، این اتفاق باید برای آزادسازی استعدادها و ظرفیت های درونی باشد، نه نمایش به دیگران… اما گروهی دیگر از طرفداران رونالدو، معتقدند که جاه طلبی و بلندپروازی وی، به اشتباه خودخواهی تعبیر و تفسیر شده است.

زین‌الدین زیدان، البته جاه طلبی بی نهایت این بازیکن را بسیار دوست می دارد – چرا که هیچ وقت از عملکردش راضی نیست !
برای زیدان، تیم و هواداران، این جاه طلبی رونالدو خیلی اهمیت دارد و باعث در اوج ماندن وی و تیم شده.

او، بی رحمی و سیری ناپذیری این بازیکن برای گلزنی و موفقیت را، باعث شگفتی می داند؛ آندره ویلاس بواس، سرمربی زنیت سن پترزبورگ زمانی گفته بود که

«این، جاه طلبی است نه غرور؛ چیزی که باعث شده رونالدو از مسی هم بهتر باشد و بالاتر.»

خیلی های دیگر هم چنین اظهارنظرهایی داشته اند. جاه طلبی هم که تکلیفش روشن است؛
به قول جیم ران، اگر شما بتوانید یک واحد از کاری را انجام بدهید یا از محصولی را بفروشید، پس لاجرم می توانید دو واحد را هم بفروشید و انجام بدهید.

اگر بتوانید دو واحد از آن را انجام داده یا بفروشید، پس لاجرم می توانید 12 واحد از آن را هم اجرایی کنید.

پس می توانید 112 واحد را هم در طول زمان انجام داده و اجرای یکنید.
پس بعدها، می توانید 1112 واحد را به انجام رسانده و بفروشید… این، یعنی جاه طلبی؛ یعنی درک کنید که می توانید این کار را انجام بدهید و بعد هم، انجامش بدهید.چگونه رونالدو موفق شد

قبلا در مورد یکی از اسطوره های جاه طلبی یعنی اسکندر مقدونی، مقاله ای اختصاصی داشتیم که حتما توصیه میکنیم بخوانید.

 

اوایل، رونالدو خیلی تک رو بود و مدام توپ را نگه می داشت و می خواست به همه ثابت کند که بهترین است. البته فرگوسن و کی روش، این خاصیت بازیکنان بزرگ را درک می کردند.

تا این که روزی کی روش، رونالدو را کاملاً توجیه کرد که :

وقتی بازیکن بزرگی هستی که مردم بیرون باشگاه هم بزرگ بدانند.
این که در منچستر بازیکن بزرگی باشی کافی نیست. باید سانترها و پاس های خوبی هم به بازیکنان هم بازی خودت بدهی، آن وقت مردم دیگر نمی توانند تو را پیش بینی کنند و حرکات تو را حدس بزنند.
این، فرق بازیکنان بزرگ با دیگر بازیکنان است.

شما در اوج جاه طلبی هم، می توانید این خصیصه را داشته باشید؛ اگر تک رو و خودمحور باشید، به راحتی پیش بینی پذیر و در نتیجه، قابل حذف از بازار و حوزه و کارتان خواهید بود.

سعی کنید همکار خوبی باشید، خوب بازی کنید، به دیگران پاس های خوبی بدهید؛ بهترین بازیکنان فوتبال، غالباً بهترین گلزنان نیستند؛ بلکه بهترین بازی سازها و پاسورها و … هستند.

 

الکس فرگوسن، روزگاری گفته بود که «من بازیکنانی را دوست می دارم که بازنده های بسیار بدی باشند.» این یعنی چه؟ زمانی که تیم منچستر فرگوسن می باخت، دیگر نمی شد با بازیکنان این تیم صحبت کرد؛ از بس که اعصاب شان خرد بود.

زیر لب غرولند می کردند، ناسزا و فحش می دادند، اشیاء را این طرف و آن طرف پرت می کردند و … . چنین رفتارهایی، ناشی از تعصب بر تیم و تعصب بر عملکرد خود و فقط و فقط انتظار برد داشتن است.

برایان تریسی می گوید :

«طبق نظریه انتظار، منتظر هر چه که باشید، به احتمال زیاد همان برایتان اتفاق می افتد.»

پس طبیعی است وقتی که بازیکنان و مربی منچستر چنین رویکردی دارند، بیشترین بردها را هم نصیب می برند.

مادر رونالدو، درباره شخصیت دوران کودکی این بازیکن، می گوید : «سریع اشکش در می آمد و سریع هم عصبانی می شده. چرا؟ همین که یکی از هم بازی هایش، توپ را به او پاس نمی داد یا موقعیت گل را خراب می کرد یا تیمش می باخت و …»

رونالدو از دوران بچگی، تعصب خاصی روی برد و برنده بودن داشته است؛ به عبارت بهتر، بازنده فوق العاده بدی بوده است.
البته برخی دیگر از مربیان و تأثیرگذاران زندگی او نیز، در این باره نظراتی داده اند که در کتاب زندگینامه او آمده است :

روی سانتوس، سرمربی تیم دوران کودکی رونالدو میگوید : «هیچ وقت نمی خواست هیچ بازی ای را از دست بدهد. وقتی هم که می باختیم، فوق العاده عصبانی می شد.»

آنتونیو مندوزا، سرمربی رونالدو در تیم ناسیونال:

«تیم که می باخت، فوق العاده خشمگین می شد. حتی وقتی که دیگر بازیکنان و تیم، خوب بازی نمی کردند، از دست همه عصبانی می شد.»

 

پس فقط بر روی پیروزی متمرکز شوید و آنچنان عمیق تمرکز کنید که هر نتیجه ای غیرپیروزی باعث آشفته شدن تان شود و بخواهید به هر نحوی که شده پیروزی را به چنگ آورید.

 

 

جالب ترین حکایت در این زمینه را، کی‌روش دارد؛ می گوید روزی در دفتر منچستر بودم، دیدم که شاخ و برگ ها در حال تکان خوردن هستند. نگهبان را مأمور کردند که برود و در فضای سبز اطراف باشگاه سر و گوشی آب بدهد. تکان خوردن شاخ و برگ ها، ناشی از حرکت زیگزاگ وار رونالدو مابین درخت ها، آن هم بعد از پایان تمرین دیگر بازیکنان بوده است.

مادر رونالدو در این زمینه، می گوید وقتی که بچه بود، او را زنبور صدا می زدند؛ چون یک لحظه هم متوقف نمی شد و نمی ایستاد و مدام با توپ، مشغول بود.

یکی از همسایه های کریس نیز، درباره دوران کودکی او می گوید که: «مدرسه برایش خیلی سخت بود. همیشه پشت خانه هایمان، با توپ بازی می کرد. اصلاً درس نمی خواند، همه اش فکر فوتبال بود. از مدرسه که می رسید، سریع دنبال توپ و فوتبال می رفت. اهل ماشین بازی و بقیه بازی هایی که بچه ها می کردند نبود، فقط توپ و فوتبال و …»

جالب این که مادر کریس، حتی او را توی یکی از اتاق ها زندانی می کرد تا درس بخواند و تنبیه شود، ولی رونالدو از پنجره فرار می کرد تا به فوتبالش برسد!

برای موفق شدن در سطح رونالدو، باید چنین بود و چنین کار کرد؛ همه فکر و ذکر آدمی، کار و مهارتی باشد که در آن، می خواهد به اوج برسد. کیم وو چونگ، در کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست»، به یکی از تیم های اروپایی اشاره می کند که شگفتی ساز شده و قهرمان شده بود.

وقتی از یکی از بازیکنان این تیم، علت موفقیت شان را می پرسند، می گوید: «ما یا فوتبال بازی می کنیم، اگر نتوانیم درباره اش حرف می زنیم، اگر باز هم نتوانیم، درباره اش فکر می کنیم.»

فرگوسن، رونالدو را یک کشتی بدون لنگر می دانست که هر وقت او را می دید، در حال تمرین بود.

 

 

رونالدو در ابتدا، بازیکنی خودخواه بود… اما در ادامه روند خود، وقتی که مربیان حرفه ای به او گفتند که این شیوه جالب نیست و برای بزرگ شدن، باید بهتر بازی کند، روش خودش را اصلاح کرد.

این را همه می دانند، اما مسأله بعدی، تلاشی است که باید در این راه صرف شود. متأسفانه خیلی ها حاضر نیستند این تلاش را صرف کنند؛ به خاطر همین هم هست که رونالدوها، انگشت شمار هستند.

نقل است که می گویند رونالدو برای رسیدن به این سطح از موفقیت و مهارت و …، حتی برنامه خواب و خوراک خودش را هم عوض کرده است. روزانه سه الی چهار ساعت تمرین سخت دارد. روزانه هشت ساعت خواب کامل دارد و صبح ها، زود از خواب بیدار می شود.

رونالدو برای تقویت سیستم تنفسی اش، روزانه نیم ساعتی هم می دود. ست های کوتاه تمرین دارد؛ با فشار زیاد و حداکثر سرعت. رونالدو طبق گزارشی که در سال 2013 منتشر شد، روزانه سه هزار بشین پاشو انجام می داد.

یکی از نزدیکانش می گوید که او، روزانه یک ساعت تمرین های مختلف صرفاً برای عضله سازی شکمش انجام می دهد؛ یعنی زمانی که بیشتر از تماشای تلویزیون روزانه اوست؛ برای رسیدن به این سطح از موفقیت و توانمندی، نیاز به ایثار و از خودگذشتگی بسیاری است.

خود رونالدو در این زمینه، در گفتگو با رسانه ها گفته است :

«برای اینکه بتوانید موفق باشید، باید به سختی تلاش کنید. هر روز تمرین می کردم. دلیل اینکه سال هاست در بالاترین سطح فوتبال بازی می کنم همین موضوع است. بدون شک این مساله یک امر اتفاقی نیست. ساعت ها خارج از زمین فوتبال به تمرین کردن مشغول بودم. وقتی نوجوان بودم، بسیاری به من می گفتند، هی کریستیانو، تو خیلی بااستعدادی اما خیلی هم لاغر هستی. به همین دلیل تمام تمرکزم را به کار گرفتم تا بتوانم بدنم را به بهترین شرایط برسانم. با تلاش زیادی که در باشگاه های بدنسازی انجام دادم، توانستم به فیزیک کنونی‌ام برسم. همه چیز به خود انسان بستگی دارد.»

 

«فوتبال حرفه من نیست؛ زندگی من است. حاضر نیستم به روزی فکر کنم که در زندگی من، اثری از تمرین و زمین و مسابقه و هیجان و برد و باخت و فوتبال نباشد؛ هرگز. فوتبال، همه زندگی من است؛ فوق العاده ترین علاقه و لذت من.»

رونالدو در جایی دیگر از بیوگرافی خود، اشاره می کند که از هم تیمی هایش شنیده که گفته اند، دوران فوتبال یک حرفه ای زمانی تمام می شد که یک صبح، از خوابی برخیزند و ببیند که علاقه ای برای تمرین ندارند و قلب شان، برای تمرین و بازی مثل قبل نمی تپد.

آیا شما چنین کار و علاقه ای دارید؟ بیشتر چهره های موفق، چنین علاقه هایی داشته اند؛ اگر چنین علاقه ای دارید، پس جزو خوشبخت ترین آدم ها هستید. اگر هم ندارید، به قول استیو جابز «بیشتر بگردید و چنین علاقه ای را پیدا کنید.» کار و چیزی که درست مثل فوتبال برای رونالدو، برایتان نقش آفرینی کند.

تا جایی که به قول کریستین رونالدو :

«توپ، همیشه بهترین دوست من بوده. من از مدرسه فرار می کردم و فوتبال بازی می کردم. به خانه که می رسیدم، کیف مدرسه ام را پرت می کردم و موزی و ظرف ماستی بر می داشتم، توپم را هم، به سمت کوچه پرواز می کردم.»

پشت خانه کریس، یک محوطه بیست متر مربعی بود، اگر کریس نمی توانست در خیابان بازی کند، به آنجا می رفت و تا غروب آفتاب و با کمک دیوارها و این محوطه، تمرین و بازی می کرد. البته اگر مادرش دنبالش نمی آمد، باز هم بازی می کرد.

آیا شما چنین علاقه دارید که بتوانید ساعت ها با این جدیت، وقت صرفش کنید؟ اگر دارید، پس خوشبخت هستید… پس همین الان خواندن را کنار بگذارید و بروید علاقه تان را دنبال کنید.

اگر هم ندارید، بیشتر دنبالش بگیرید؛ خداوند در هر کسی، علاقه و استعداد و «آنی» به ودیعه نهاده است. بگردید و آن را پیدا کنید…

در همین زمینه مقالات زیر را هم حتما بخوانید :

 

همسفران مسير موفقيت، من عيسي محمدي هستم؛ نويسنده و فعال رسانه‌اي. 18 سال پيش با مفاهيم موفقيت آشنا شده و شروع به مطالعه و تجربه‌اندوزي در اين زمينه كردم. حالا بعد از گذشت اين سال‌ها، احساس مي‌كنم تجربه‌هايي دارم كه مي‌تواند به كار شما نيز بيايد، چرا كه به كار من نيز آمده است؛ شاد زي و مهرافزون.

مقاله قبلی

استاد قانون جذب شوید و هرآنچه میخواهید را در زندگی خلق کنید | قسمت چهارم

مقاله بعدی

استاد قانون جذب شوید و هرآنچه میخواهید را در زندگی خلق کنید | قسمت پنجم

جملات انگیزشی از ورزشکاران بزرگ تاریخ

جملات انگیزشی کوتاه و قوی برای اینکه کوه ها را جابجا کنید

من روز چهارشنبه
اخرین تمرین رو دارم که امتیاز ۲۵۰رو بگیرم
(اابته حداکثر)من الان امتیاز۲۳۰ رو دارم
روز شنبه۲۳۵ بودم ولی الان کم شده
مربی من خیلی خیلی خیلی سخت گیره
امروز من یه اشتباه که خب نمیدونستم چجوری انجامش بدم کردم و اون از امتیازم کم کرد
همیشه میگم اشکالی نداره این بار نشد
دفعه بعد میشه منم مثل همون افرادهایی میشم که همش شکست میخوردن هی شکست میخوردن تا موقعی که بهترین شخصیت های دنیا شدن
مثل رونالدو،مستربین،مهدی طارمی،راموس،جیسون و…. منم اسمم بلاخره تو این لیست میره حتی تا ۳۰سالگیم شکست بخورم میدونم که بلاخره موفق میشم پس خدا میدونه که کی بهترین باشم و صلاحه که کی بهترین باشم
اگه من روز چهارشنبه انتخاب نشم میرم گروهBنوجوانان ولی از طرفیم میرم تیم اصلی نونهالان
امیدوارم که اینطور بشه و انتخاب بشم ولی نشدم فدای سرم اگه یه کاری بدون باخت باشه باید شک کنی به کارت چون روزی بدجور شکست میخوری ولی اگه اولا شکست بخوری روزی بدجور موفق میشی و غیرقابل ایستادن میشی
من همیشه دنبال افراد موفق و مشهوری هستم که تو زندگیشون شکست داشته باشن تا منم با استفاده از اینا به خودم انگیزه بدم و نا امید نشم
من هیچ جا جز زمین فوتبالی که دارم میرم و تمرین میکنم(اکادمی)حاییو ندارم که تمرین کنم هر از گاهی تو خونه تمرین۱۰دقیقه ای میکنم چون اعضای خانوادم میگن وسایلا میشکنن و…. و من با توپ پلاستیکی تمرین میکنم چون وضع مالی درست و خوبی نداریم
در واقع من هیچ تجهیزاتی ندارم
من با اینکه چشمم استیگمات(ضعیف)ولی یکی از ۵ مدافع وسطم و خدارو شکر میکنم
میدونم که نظرم طولانی شد ولی هرچقدرم نظر بنویسم واقعا خیلی کمه
پس قدر تجهیزات و فرصتهایی که شما در اختیار دارید رو بدونید و اگر ندارید هیچ کدومشو مثل من بدونید که ماییم که موفقیم
مثل رونالدو اینیستا مستربین و….اینا نه تجهیزات خاصی داشتن نه وضع مالیه خوبی
پس قدر فرصتاتتونو بدونید.

بهترین و با تعصب ترین بازیکن دنیا و تکرار نشدنی عشق است رونالدو❤

یعنی بهترین الگو برای هر کسیه ناموسا_من ب شخصه تو هر لحظه ای CR7 و ب یادمیارمو ازش انگیزه میگیرم__با تشکر از عوامل پروژه سوخت جت

مرسی واقعا عالی بود این بهترین الگو من است ❤

من رونالدوراخیلی دوست دارم از بچه گی علاقمند ش استم

من رونالدو را خیلی دوست دارم CR7ستاره من

بسیار عالی. کانر مک گرگور رو هم دریابید!

با سلام خیلی ممنونم برای مطالب خوبتان . من از بچگی طرفدار کریس رونالدو هستم و ایشون و الگوی خودم در زندگی قرار دادم …با آرزوی موفقیت برای تمام انسان ها

من وقتی که میخوام بزرگ بشم مثل رونالدو بشم و راهکار های اورا دنبال کنم سخت تلاش کنم و به ارزوم برسم و در آینده جای رونالدو را بگیرم از خداوند میخواهم که این آرزو را به واقعیت برایم تبدیل کند

لطفا هر چه سریع تر فونت مقالات رو بر گردونید به حالت قبلی این فونت اصلا فونت جالب و واضحی نیست

ممنون که این مقالات رو در دسترس همه می زارید واقعا ممنون

یکی از بهترین ادم های عصر حاضر هستش که میشه از ثانیه به ثانیه ی زندگیش انگیزه گرفت
ممنون بابت این مقاله

به شخصه ممنونم ازتون بابت این مقالات و محتواهای عالی تون که به موقع به داد من میرسن

فوق العاده بووووود این مقاله تون فوق العاده

سلام
لطفا یک مطلب درمورد اینکه به چه چیز هایی علاقه داریم ؟ و پیدا کردن علایق درونی هم بگذارید
مرسی

بهترین مردی که در زندگیم دیدم : کریستیانو رونالدو است

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

کسی نیست که منکر این قضیه باشد که کریستین رونالدو ( مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا) یکی از بهترین بازیکنان جهان است. و همواره بین او و لیونل مسی ( مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا) در کسب توپ طلا رقابتی جدی وجود دارد. گر چه لیونل مسی بسیار بازیکن بزرگی است و در تست IQ نمره بالایی گرفته است اما رونالدو با او یک تفاوت عمده دارد.

قبل از ادامه مطالعه این مقاله حتما ویدئوی زیر را تماشا کنید :

حتما این ویدئو را تماشا کنید تا ببنید که حتی افراد بزرگ و فوق موفق دنیا هم در کارشان ممکن است اشتباهات بزرگی مرتکب شوند.

 

همه ما به خوبی می دانیم که هوش در موفقیت افراد تاثیر زیادی دارد، اما آنچه که از هوش هم مهمتر است، قطع به یقین پشتکار و ثابت قدمی است. درست است که کریستین رونالدو از نظر ضریب هوشی از مسی در سطح پایین تری قرار دارد اما در سخت کوشی مطمئنم که از مسی بالاتر است. زیرا که اگر اینطور نبود هرگز توان رقابت با او را نداشت. این جالب ترین نکته ای است که سبب شده کریستین رونالدو بتواند همپای مسی برای کسب توپ طلا ( توپ طلا هر ساله طی مراسمی به بهترین بازیکن جهان تعلق می گیرد) رقابت کند.چگونه رونالدو موفق شد

گرچه سخت کوشی در موفقیت رونالدو یک فاکتور فوق العاده مهم بوده اما هرگز به تنهایی نمی تواند چنین دستاورد بزرگی را با خود به همراه داشته باشد. یکی دیگر از فاکتور های مهم در موفقیت کریستین رونالدو، عزت نفس اوست. شاید بپرسید  چرا؟ عزت نفس چطور توانسته به او کمک کند؟

بیایید خودمان را جای کریستین رونالدو بگذاریم :

اگر ما یک بازیکن فوتبال بودیم و می دانستیم که یک رقیب بزرگ و فوق العاده باهوش مثل لیونل مسی داریم، آیا آنقدر احساس ارزشمندی و توانمندی می کردیم که خود را قابل رقابت با او ببینیم.

شاید عده ای از شما مخصوصا بانوان با خود بگویند ما که تا به حال فوتبال بازی نکرده ایم. شاید اگر بازی کرده بودیم می توانستیم این سوال را بیشتر درک کرده و پاسخ مناسب دهیم.

اما لازم است بدانید که حتما نیاز نیست بازیکن فوتبال باشید. ما در هر جایگاهی که باشیم قطعا افرادی در اطراف مان وجود دارند که به نوعی با ما در رقابت باشند.ممکن است در مدرسه، محل کار، دانشگاه، بین افراد فامیل و دوستان باشند کسانی که به شکلی سالم با شما در رقابت باشند. اگر در بین آنها یک فرد بسیار باهوش وجود داشت، آیا شما همچنان احساس توانمندی می کردید که بتوانید با او رقابت کنید؟ یا مثل خیلی ها با خود می گفتید :

من که مثل او باهوش نیستم. او شانس دارد.هر چقدرم که تلاش کنم محال است بتوانم به خوبی او باشم.

او مثل ما فکر نمی کند. او هرگز از هوش مسی برای خودش بهانه ای برای عدم موفقیت نساخته است. خالی از لطف نیست که بدانید که رونالدو گرچه  ظاهرا فرد مغروری به نظر می رسد اما به نظر من همه واکنش ها و رفتار او ناشی از غرورش نیست. او فردی با عزت نفس است که خودش را بسیار دوست دارد و همین امر نقش به سزایی در موفقیتش داشته است. کسی که خودش را بسیار دوست دارد، در واقع احساس ارزشمندی بالایی دارد. احساس ارزشمندی بالا هم سبب می شود که انگیزه زیادی برای رسیدن به آنچه که واقعا در لیاقت خود می بیند، داشته باشد.

بعد از احساس ارزشمندی که به سبب وجود عزت نفس بالا در کریستین رونالدو عامل موفقیتش بوده است، ناامید نشدن هم فاکتور دیگر موفقیت اوست.

از آنجایی که خودم بازیکن فوتسال هستم و علاقه مند به فوتبال ، پس خوب میدانم وقتی یک بازیکن فوتبال موقعیت دروازه خالی و پنالتی را خراب می کند چه حالی می شود. مخصوصا اگر موقعیت دروازه خالی مانند موقعیت هایی باشد که تا به حال رونالدو خراب کرده است.  وقتی کسی در فوتبال دروازه خالی را نمی تواند گل کند، تماشاگران و هم بازی ها این اتفاق را معمولا یک اشتباه بسیار بزرگ و فاحش می دانند. و گاهی غیر قابل بخشش. تا جایی که بازیکنی که آن موقعیت را از دست داده ، تا انتهای آن بازی، احساس حقارت و خسران شدید می کند.

اما باز هم رونالدو به گونه دیگری فکر می کند. او خراب کردن یک موقعیت گل، هر چند هم که دروازه خالی یا پنالتی باشد را به آخر رسیدن دنیا نمی داند.( حتما ویدئویی که در ابتدای مقاله به اشتراک گذاشته شده است را ببینید) او خوب می داند فردی که در مسیری سخت و بزرگ پا گذاشته است ممکن است بارها و بارها خطا کند.

ممکن فرصت های عالی و طلایی را از دست بدهد.  و مهمتر از همه خوب می داند که ناامیدی از ارتکاب این اشتباهات دردی را دوا نمی کند. کریستین رونالدو خودآگاهی دارد. می داند که این اتفاقات در هر کاری گاهی اجتناب ناپذیر است. تنها کاری که باید انجام دهد این است که از آنها درس بگیرد، دوباره تلاش کند تا از دیروزش بهتر باشد.

چنانچه می خواهید عزت نفس خود را ارتقا داده و از مزیت های این مهارت بنیادین استفاده کنید پس اولین قدم شرکت در دوره رایگان سایت است.

برای شرکت در دوره رایگان در فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید و دکمه ثبت را بزنید تا درس های دوره رایگان عزت نفس برای شما به صورت روزانه ارسال شوند :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مرا با ایمیل از پاسخ به نظرم مطلع کن.

سلام
من خیلی دوست دارم که فوتبالیست بشوم و برای این کار سخت تلاش میکنم ولی نمیدانم که باید از چه راهی وارد فوتبال شوم من بدون ریا میگویم من حتی کفش برای فوتبال هم ندارم و پا برهنه بازی می‌کنم البته در چمن توپ هم توپ آسفالت است خوشحال میشم اگه راهی یا تمرینی برای بهتر شدن بازی به بنده بگویید

سلام خدمت آقا عارف عزیز و با اراده
گرچه من به قوتبال علاقه دارم و گاهی در سالن فوتسال بازی می کنم، اما در این زمینه تخصص ندارم.
اگر در این مطلب هم به کریستین رونالدو پرداختیم هدفم این بوده که از نظر رواشناسی موضوع موفقیت رونالدو رو بررسی کنیم. البته اونم در حد یک فاکتور مهم.
اما بهترین پیشنهادی که می تونم براتون بکنم این هست که در موتور جستجوی گوگل به دنبال پاسخ سوالاتتون بگردید. در اینترنت یه عالمه سایت فوتبالی هست که می توانید پاسخ سوالاتتون رو اونجا پیدا کنید. سوال تونو در گوگل سرچ کنید مثلا سرچ کنید :
چگونه وارد دنبای فوتبال حرفه ای شوم؟
یا
چگونه تبدیل به یک بازیکن قوتبال حرفه ای شوم؟
یا
چگونه تکنیک فوتبالیم رو بالا ببرم؟

همه این موارد رو جداجدا سرچ کنید و سایت هایی که در این مورد میاد رو حتما مطالعه کنید
التبه بد نیست که در یوتیوب و آپارت هم به دنبال پاسخ سوالاتتون بگردید

تنها چیزی که باعث موفقیت رونالدو شده،همین که بعضیا میگه غرور و تلاش های اووو تلاش های سخت. میسی بازی کنی هست که واقعا در ذات او فوتبال نهفته است
یعنی ذاتا فوتبالیست هست ،طوری که نیمار ذاتا تکنیکی هست
اما رونالدو ب اساس تلاش و این که بیشتر از همه خود را دوست دارد

سلام به شما دوست عزیز
دقیقا درسته. رونالدو به خاطر تلاش درست به این جایگاه رسیده

آون الگوی من در داشتن انگیزست هر وقت تو تمرین کم میارم بهش فک میکنم. و میدانم شماره رونالدو آینه که نابرده رنج گنج میسر نمی شود

آفرین به شما
دقیقا بهترین روش اینه که ما فکر کنیم که با تلاش و آگاهی می توانیم به هر آنچه می خواهیم برسیم.
و یکی از مهمترین موارد آگاهی اینه که بدانیم در این مسیر شکست های بسیاری پیش خواهد آمد که بهتر است به چشم تجربه آنها را نگاه کنیم. چون بدون اغراق واقعا آنها تچربه هستند

متن کاربردی وتاثیرگذاری بود

خوشحالم که مورد توجه تون قرار گرفته

سلطان کریستیانو رونالدو

چگونه رونالدو موفق شد

منم مثل شما دوستش دارم
از این بابت که نشون داد برای موفقیت بیشتر از هوش به پشتکار نیاز داریم

ممنون عالی بود. تشکر از استاد متین

خواهش میکنم
خوشحالم که این ویدئو مورد توجه تون قرار گرفته

فوتبالیست

سلام
بنده خیلی برای فوتبالیست شدن تلاش می کنم
ولی نمیدونم از چه راهی باید وارد فوتبال شوم
بدونه هیچ ریایی میگویم من حتی کفش فوتبال هم ندارم و پا برهنه بازی می‌کنم البته در چمن توپ هم توپ آسفالت است واقعا امید وارم که در تست فوتبال سپاهان موفق بشوم ولی اگر کسی راهی دارد یا تمرین موثری برای بهتر شدن فوتبال دارد خوشحال می شوم که به بنده بگوید‌

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

راز موفقیت رونالدو چیست؟ داستان موفقیت رونالدو چیست؟ کریستیانو رونالدو چطور تبدیل به اسطوره شد؟ آیا آی کیو رونالدو خیلی استثنایی است؟ کریستیانو رونالدو یکی از موفق ترین انسان های تاریخ است. اما واقعا او چه کار خاصی انجام داده است؟ چه چیزی او را ویژه کرده است؟ کریستیانو رونالدو در سنی کم از خانواده اش جدا شد و به لیسبون، پایتخت کشور پرتغال، نقل مکان کرد. سنی که شاید همه در کنار خانواده شان هستند. برای خاص شدن باید کارهای خاص هم انجام داد. یک بار خودتان را مرور کنید.چگونه رونالدو موفق شد

اهداف تان. کارهای تان. عادات تان. ببینید چقدر به مواردی که فکر می کنید باور دارید. چقدر فکر می کنید به چیزی که هدف قرار داده اید می رسید. در واقع چقدر به خودتان باور دارید؟ در این مقاله قصد داریم تا زندگی یکی از موفق ترین انسان های حال حاضر یعنی کریستیانو رونالدو را مورد بررسی قرار دهیم. وب سایت موفقیت موسسه ملک پور همواره در تلاش است تا قدمی در جهت بهتر شدن زندگی شما همراهان عزیز بردارد. امیدواریم تا در این راه موفق باشیم. با ما همراه باشید.

فایل تصویری استاد ملک پور در رابطه با قدرت ذهن

 

اگر هم فوتبال را دنبال نکرده باشید می دانید که رونالدو و مسی  همواره رقیب سرسخت یکدیگر بوده اند. جالب است بدانید که مسی در تست هوش نمره بسیار بالایی گرفته است. اما اولین نکته زندگی رونالدو و شاید مهم ترین آن ذهن این بازیکن است. اگر شما جای کریستیانو رونالدو بودید، آیا خود را در آن حد می دیدید که با بازیکنی مثل مسی رقابت کنید؟ کسی که همه از نبوغ و هوش او صحبت می کنند. ذهن رونالدو است که موفقیت را به زندگی او آورده است. مصاحبه جالبی از رونالدو وجود دارد. در حالی که او تنها 22 سال سن داشت در جمع بازیکنان دیگر سوالی مطرح شد. سوال شد که از نظر شما بهترین بازیکن جهان چه کسی است؟

هرکدام از دوستانش بازیکنی را نام بردند. بازیکنانی مثل پله، مارادونا، زیدان و… اما زمانی که از رونالدو این سوال پرسیده شد او بسیار جدی جواب داد من. در آن لحظه همه خندیدند. اما جالب است بدانید که او حتی یک لبخند هم نزد. باور به خود و عزت نفس را در تمامی حالات چهره او می شد دید. بله دقیقا دو سال بعد از این مصاحبه رونالدو اولین توپ طلایش را برد. حالا او 5 توپ طلا دارد و کسی به بهترین بودن او شکی ندارد. مهم است که شما چقدر به اهدافی که در ذهن تان می پرورانید باور دارید.

چند دقیقه با کریستین رونالدو راز اسطوره شدن او

رونالدو بازنده بسیار بدی بود. شاید راز موفقیت رونالدو همین باشد. این نکته خیلی جالب است. زمانی که او یک بازی را می باخت با تمام وجود سعی در جبران آن در بازی بعد می کرد. یکی از هم بازیان رونالدو نکته جالبی را بیان کرد. او در مصاحبه ای گفت: با اینکه کریستیانو همین حالا هم بهترین بازیکن جهان است و 35 سال هم سن دارد، اما وقتی به زمین تمرین می آییم می بینیم او از قبل تمرین را شروع کرده است.

زمانی هم که تمرین تمام می شود او دیرتر از همه به خانه می رود. زمانی که یک انسان بخواهد همواره بهترین باشد، همواره پیشرفت کند و به سمت جلو برود، نتیجه ای مثل رونالدو به وجود می آید. شاید رونالدو از لحاظ استعداد و بهره هوشی از مسی پایین تر باشد. اما چیزی که او را به بزرگترین رقیب مسی و یکی از موفق ترین انسان های تاریخ تبدیل کرده است بدون شک سخت کوشی و قدرت ذهن اوست. بسیاری از افراد رونالدو را مغرور و خودخواه معرفی می کنند. در حالی که او بیان کرده که هیچوقت میلش به بهترین بودن را مخفی نکرده است. او جاه طلب است. زمانی که به موفقیتی می رسد همیشه به دنبال پیشرفت دوباره است.

رونالدو در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. پدرش الکلی بود و به همین دلیل خیلی زود سکته کرد و از دنیا رفت. پس بدانید برای بهترین بودن همیشه قرار نیست در بهترین شرایط ممکن باشی. مهم اینه که تو ذهنت رو چطور برنامه ریزی میکنی؟ تو به چی باور داری و چطور به این دنیا نگاه میکنی.

او از بچگی این حرفه را شروع کرد. شاید همه انسان ها فقط بگویند که خوش به حال او که اینقدر پولدار است. اما واقعا کسی هم از سختی های رونالدو صحبت می کند؟ داستان موفقیت رونالدو می تواند الگویی برای همه ما باشد. اینکه با تلاش و سخت کوشی و البته داشتن ذهنی قدرتمند به آن چه که می خواهیم برسیم. اما موفق بودن فقط به معنی ثروتمند بودن نیست. کریستیانو رونالدو یک پدر عالی است.

وقت زیادی را با خانواده اش می گذراند. خیلی از انسان ها پولدار هستند اما نمی توان آن ها را موفق خطاب کرد. شاید اگر هرشخص دیگری بود هوش مسی را بهانه می کرد برای اینکه بهترین نباشد. رونالدو هم اشتباه می کند! بله او هم موقعیت های خیلی خوبی را از دست می دهد. حتی گل به خودی هم زده است. اما با داشتن ذهنی قدتمند می توان خیلی سریع خود را برای جبران این موارد آماده کرد. افراد عادی شاید فقط با یک شکست و خطای کوچک تا ماه ها ناله کنند. پس بدانید که همه چیز به خودتان بستگی دارد.

در این مقاله سعی کردیم تا داستان موفقیت رونالدو را بررسی کنیم. شما چه فکر می کنید؟ از دید شما راز موفقیت رونالدو چیست؟ آی کیو رونالدو چقدر در موفقیتش موثر بود؟

این مقاله را از دست ندهید:

چطور اعتماد به نفسم را افزایش دهم؟

در یک ویدیو در رابطه با آن صحبت کنید و با ما به اشتراک بگذارید

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


آرامش❤️زیبایی 🧡 خوشبختی💛 خوشحالی💚 پرستش💚 نیایش💙 انسانیت 💜 گل💜 طبیعت💚 حس خوب 💖 رهایی🤍 سعادت 🧡ثروت 💚رفاه 💙آرامش 💜رودخانه ی انرژی مثبت 🤍توحید❤️عشق 🧡زیبایی 💛لذت 💙آرامش 💚آرامش درونی 🧡انرژی مثبت 💖ثروت 💜پول 🤍موفقیت 💗خوشبختی ❤️خدای زیبایی ها 💚تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می جوییم ❤️هنر زندگی کردن ❤️هنر جذب ثروت💖

[…] راز موفقیت رونالدو چه چیزی است؟ […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

چگونه رونالدو موفق شد

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:

021-49196000

021-49076

[email protected]

The online version of the Iranian daily Hamshahri

۶ راهکار مسبب پیوند رویای رونالدو با حقیقت شد. در این مطلب نگاهی اجمالی انداخته شده به این راهکارها که این ستاره فوتبال را به رویایش رساند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، به بهانه نامه کریستیانو رونالدو به دختران فوتبالیست تیم‌ ملی زیر ۱۷ ساله‌های پرتغال و گذرگاهی که او برای برآورده کردن رویاهای کودکی و نوجوانی‌اش سپری کرد، این یادداشت را بخوانید: «من برای شما کفش‌های Merurial Dream Speed  (سری جدید کفش‌های کمپانی نایک) را می‌فرستم به امید این‌که آنها به شما در تحقق رویایتان کمک کنند. زمانی که من بچه بودم، یک رویای ساده اما بسیار بزرگ و شیدا واری داشتم و از آن دسته رویاهایی نبود که هنگام خواب سراغشان می‌روید. یکی از آن رویاهایی بود که واقعا می‌خواهید شما را در شب بیدار نگه دارد.

می‌خواستم بهترین فوتبالیست در جهان شوم. من کل زندگی‌ام را با رویایم تقسیم کردم – در باشگاه، در زمین تمرین- و انجام هر کار لازمی که آن را برایم ممکن می‌کرد. خیلی مهم است که شما رویایی داشته باشید و مهم‌تر از آن این است که برای دستیابی به رویایتان سخت تلاش کنید. من رویایم را به واقعیت تبدیل کردم و امیدوارم که شما هم بتوانید آن را به واقعیت تبدیل کنید. بدون هیچ تردیدی رویایتان را دنبال کنید. اگر من توانستم، پس شما هم می‌توانید.

 به شما تبریک می‌گویم برای این‌که توانستید واجد شرایط حضور در رقابت‌های یورو شوید. متمرکز بمانید و چشمانتان را به سوی پیروزی بعدی نگاه دارید. موفق باشید و از این کفش‌ها لذت ببرید.»چگونه رونالدو موفق شد

واژه‌ها از هزارلای آسمان قلب مردی شاریده شد که می‌تواند حیاتی دوباره برای مزرعه انگیزه‌های خشکیده و دل‌های پژمرده باشد. مردی که نه‌فقط در کرانه‌های بی‌انتهای فوتبال و ورزش، بلکه در عصر انسان‌ها، سمبل یک فرد موفق و قابل ستایش به شمار می‌رود.

شایان توجه است که آن حقیقتی را که رونالدو در این نامه بازگو می‌کرد، بسیاری از بزرگان تاریخ علم، هنر، صعنت و عرفان نیز با زبان خاصه ساحت اذهانشان از آن گوهر ناب گفته بودند. مانند پابلو پیکاسو نقاش نامدار اسپانیایی که چندی پیش، از صد و سی و هشتمین سالگرد تولدش نیز می‌گذشت، خاطرنشان کرده بود: «هر چیزی که شما بتوانید تصورش کنید، واقعی است.»

یا والتر الیاس دیزنی، بنیان‌گذار کمپانی عظیم والت‌دیزنی که اعتقاد داشت: «اگر بتوانید رویای آن را داشته باشید، پس می‌توانید انجامش دهید.»

همین‌طور آلبرت انیشتین، نابغه دنیای فیزیک که به‌صراحت بیان می‌کرد تصویرسازی ذهنی است که آینده شما را شکل می‌دهد و ناپلئون بناپارت که همواره از سودای دوران کودکی‌اش یاد می‌کرد که روی کنده درختی می‌نشست و رویای بزرگ‌ترین فرمانده شدن را در سرش می‌پروراند.

بودا و مولانا در جرگه عرفا و ادبا نیز بر این باور بودند که ما همانی می‌شویم که به آن می‌اندیشیم و جی. آر. آر. تالکین نویسنده شهیر انگلیسی و خالق کتاب «ارباب حلقه‌ها» که یک رویای شیرین را از هزار واقعیت قوی‌تر می‌دانست.

در ادامه با نگاهی اجمالی به پاره‌ای از ادله‌ می‌پردازیم که مسبب پیوند رویای رونالدو با حقیقت شدند.

انگیزه یک عامل درونی و ذهنی است. آنچه باعث می‌شود فرد را به انجام کاری وادار کند و آهنگی است که موجب انگیزش می‌شود. انگیزش میل و رغبتی است که سبب نیرو دادن، هدایت کردن و نگهداری رفتار می‌شود.

کشتی رویاها در اقیانوس پرتلاطم این دو جریان دارد؛ در ابتدا انگیزه‌ای که سبب خلق این رویاها می‌شود و انگیزشی که به رفتار نیرو و جهت می‌دهد تا انسان را به سوی استحصال مقصودش سوق دهد. به طور کلی انگیزه و انگیزش، از شناخت‌ها، باورها، نیازها، هیجان‌ها و عوامل درونی و رویدادهای بیرونی ناشی می‌شود.

در همین زمینه، یکی از تئوری‌های مشهور انگیزشی نظریه سلسله مراتب نیازهای آبرهام مازلو، روان‌شناس انسانگراست. او در این هرم می‌گوید که فقط با ارضای هر مرحله می‌توان به مراحل بعدی و بالاتری دست یافت. به این منظور او ۵ مرحله را برای نیازهای انسان در نظر گرفت: ۱- نیازهای فیزیولوژیکی؛ غذا، آب و میل جنسی ۲- نیازهای ایمنی؛ امنیت، نظم و ثبات ۳- نیازهای تعلق پذیری و محبت ۴- نیاز به احترام (از جانب خود و دیگران) ۵- نیاز به خودشکوفایی.

زمانی که از زاویه انگاره مازلو به رونالدو می‌نگریم، درخواهیم یافت که او در زندگی‌اش توانسته تمام این نیازها را ارضا کند. در واقع به ترتیب از پایین‌ترین مرحله، پله‌پله وارد بالاترین مرحله شده: یعنی نیاز به خودشکوفایی. همان مرحله‌ای که سبب اعتلا و کمال انسان می‌شود؛ بنابراین رونالدو نیز یکی از آن خودشکوفاهاست.

ده‌ها سال پیش، آلبرت بندورا یکی از برجسته‌ترین روان‌شناسان تاریخ و به گفته بسیار از تحلیلگران، بزرگ‌ترین روان‌شناس زنده حال حاضر جهان، نظریه شناخته شده‌ای به نام خودکارآمدی را مطرح کرد. او در این نظریه اذعان داشت که خودکارآمدی به معنی ارزیابی و قضاوت‌های کلی است که هر فرد نسبت به عملکرد و کارایی خویش دارد. اگر این قضاوت‌ها و برداشت‌ها از خویش مثبت باشد، فرد می‌تواند در مسیر موفقیت قرار گیرد.

می‌توان این مفهوم را در مصاحبه اخیری که CR۷ پس از به ثمر رساندن هفتصمدین گل دوران حرفه‌ای اش ایراد کرد، دریافت: «من به سراغ رکوردها نمی‌روم، این رکوردها هستند که به سراغ من می‌آیند.» بنابراین کریستیانو رونالدو با توجه به شناخت و باورهای مثبتی که به ارزش‌ها و عملکرد خودش دارد، توفیق‌های زیادی را هم در این وادی به دست آورده و می‌آورد.

موضوع دیگری که بندورا به آن اشاره کرد، یادگیری مشاهده‌ای است؛ در واقع این نوع یادگیری سبب می‌شود که افراد در موقعیت‌های اجتماعی، اغلب از طریق مشاهده رفتار دیگران، سریع‌تر یاد می‌گیرند. با نگاهی گذرا به فرایند مسیر موفقیت رونالدو می‌توانیم نقش کلیدی این مفهوم را نیز در عملکرد او دریابیم. همان‌طور که خودش اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود «شما مشاهده می‌کنید و از آنهایی که کارشان را بهتر از شما انجام می‌دهند، الگو می‌گیرید. این، آن کاری است که وقتی من در منچستر بودم با رایان گیگز، پائول اسکولز، رود فان نیستلروی و ریوفردیناند انجام دادم… اگر شما از کسانی مانند آنها یاد نگیرید، پس یک کودن هستید.»

احراز اهداف بزرگ و بلندمدت امر ساده‌ای نیست و مشقت و رنجی که در این وادی پیش رواست، فرد را مستعد یأس و افسردگی می‌کند و در نهایت این دو سبب ناکامی‌اش می‌شوند. بندورا معتقد است که به جای اندازه‌گیری پیشرفت خود بر مبنای اهداف دور از دسترس، باید اهدافی قابل حصول و واقعی را برای فعالیت‌های روزمره خود در نظر گرفت و هنگامی که شخص به آنها دست می‌یابد به خودش پاداش دهد.

در واقع در اینجا با غربال کردن اهداف بزرگ و تبدیل آنها به اهداف کوچک‌تر و پله‌پله سپری کردن هر هدف، خرده اهداف صورت می‌گیرد که سرانجام می‌تواند به هدف غایی ختم شود. با نظر افکندن به کارنامه رونالدو، پیاده نمودن خرده اهداف نیز در مسیر زندگی‌اش عیان می‌شود.

برخلاف لیونل مسی که آتشفشانی از نبوغ و قریحه ذاتی در وجودش فوران می‌کرد، رونالدو با ممارست و ریاضت‌های فراوان به این مهم دست یافت. او ابتدا در اسپورتینگ لیسبون استعداد خودش را به معرض نمایش گذاشت، سپس با درخشش در بازی که برای افتتاحیه ورزشگاه خوزه آلوالده در آگوست ۲۰۰۳ برابر منچستریونایتد که با پیروزی سه بر یک لیسبونی‌ها به اتمام می‌رسید، داشت، توجه فرگوسن را جلب کرد تا بی‌درنگ در همان سال او را به خدمت بگیرد، تا این‌که در سال ۲۰۰۸ در جایگاه برترین فوتبالیست دنیا ایستاد و پس از انتقالش به رئال مادرید، ۴ توپ طلا و رکوردهای فراوانی دیگری را نیز به دست آورد. می‌توان گفت که سیر صعودی رونالدو مصداق جمله فردریش نیچه فیلسوف بزرگ آلمانی است که نوشته بود «آن‌که می‌خواهد روزی پریدن آموزد، نخست می‌باید ایستادن و راه رفتن و دویدن و بالارفتن و رقصیدن آموزد. پرواز را با پرواز آغاز نمی‌کنند.»

«ما چرا زمین می‌خوریم؟ برای این‌که یاد بگیریم چطور بلند شویم.» آلفرد (با بازی مایکل کین)، بتمن: شوالیه تاریکی(۲۰۰۵)؛ نه همیشه اما معمولا تا زمانی که آرنج‌ها و زانوها زخمی نشوند، یادگیری دوچرخه‌سواری نیز میسر نمی‌شود. شکست هیچ‌گاه به معنای پایان نیست، بلکه می‌تواند رهاوردی برای پیروزی باشد. گاهی اوقات می‌بایست به پهنه زار شکست از پنجره دیگری نگریست؛ همان‌طور که داستین هافمن ستاره مشهور سینمای هالیوود در خصوص آشفتگی‌ها و ناراحتی روانی بسیاری از بازیگران موفق سینما بر این باور است که زمانی شما به حد اعلای کامیابی می‌رسید، دیگر چیزی برای جنگیدن و عرضه ندارید، اما برخی مواقع شکست‌ها بهتر هستند چون در شما حس پویایی، تلاش و کنش و واکنش درونی و بیرونی ایجاد می‌کنند تا باری دیگر راه پیروزی را در پیش بگیرید.

انگار این پویایی معنای زندگی و زنده بودن را می‌دهد. اگرچه برخاستن و دوباره جنگیدن یک ویژگی مهمی را می‌طلبد و آن استقامت و پافشاری است. رونالدو از آن دسته انسان‌هایی است که برای اهدافش استقامت کرد و ناامید نشد و با هر شکست به امید پیروزی بعدی ادامه، ادامه و ادامه داد. مانند خورشیدی که غروب را به اشتیاق طلوع پشت سر می‌گذارد. 

به طور مثال، اگر به گذشته وی بنگریم، اشک‌های اندوهناک او را در یورو ۲۰۰۴ پس از شکست در فینال برابر یونان به یاد خواهیم آورد، اشک‌هایی که ۱۲ سال بعد با قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ به شور و شعف و شادی مبدل شدند. مثال‌هایی از این قبیل درخصوص ماجراجویی‌های رونالدو در روزگار فوتبالی‌اش بسیار است؛ اما آنچه را او در نامه‌اش برای دختران فوتبالیست سرزمینش نگارش کرد، پیش از او نیز، بسیاری از مشاهیر دیگر تاریخ به اهمیت آن صحه گذاشته بودند؛ مانند رابرت فرانکن، نویسنده کتاب فاخر انگیزش هیجان که از چشم‌انداز روان‌شناختی نوشته «این نکته به قدری بدیهی و روشن است که در مورد آن جای تردیدی نیست. بی‌شک، پافشاری رمز موفقیت است.» همچنین ما در کتاب ئی‌چینگ یا همان تقدیرات (کهن‌ترین و فاخرترین متن اخلاقی و کیمیایی در چین باستان) می‌خوانیم که یکی از خصیصه‌های مهم رسیدن به کمال و سعادت، استقامت است.

به‌تازگی کارلوس توز از روزهای هم‌تیمی بودنش با رونالدو در منچستریونایتد ماجرای جالبی را شرح داده است: «او تمام روز را در باشگاه می‌گذراند. مانند یک وسواس فکری. به یاد دارم که ما باید در ساعت ۹ صبح تمرین می‌کردیم، زمانی که من ساعت ۸ رسیدم او نیز در آنجا حاضر بود. بنابراین سعی کردم که این بار ساعت ۷:۳۰ بروم که بازهم او آنجا بود. یک بار من تمام تلاشم را کردم که قبل از او در آنجا باشم، بنابراین ساعت ۶:۳۰ به زمین رفتم، اما او هنوز هم در آنجا بود! اگرچه او خواب آلود بود اما هنوز هم آنجا بود.»

به‌راستی رویاهای بزرگ ترسناک هستنند و اگر بزرگ نباشند دیگر ترسناک نیستند و شجاعت به معنای نترسیدن نیست، بلکه به منزله غلبه بر این ترس است. به واقع کسی که رویاپرداز است، می‌بایستی شجاع هم باشد؛ چراکه رویاهای بزرگ با خودش مرارت‌ها و گاه و بیگاه تیره روزی‌هایی را به دنبال خواهد داشت و گذر از آن در کنار استقامت و پافشاری، منوط به پشتکار و تلاشی فراوانی نیز است که بایستی در لحظه انجام داد. مطابق با این تعریف، کارل گوستا یونگ روان‌پزشک و روان‌تحلیلگیر پرآوازه سوئیسی گفته بود «تو همانی هستی که اینک انجام می‌دهی، نه آنچه می‌گویی انجام خواهم داد.» رونالدو یکی از همان رویاپردازان شجاع است، یکی از آنهایی که علی‌رغم رنج‌های زیادی که در مسیر هدفش با آنها مواجه شد، ولیکن از تلاش و پشتکار دست نکشید. او یک‌بار در مستند زندگی‌اش گفته بود «مردم فقط کت و شلوارهای برند و ماشین‌های لوکس ما را می‌بینند اما آنها نمی‌دانند که برای به دست آوردن اینها ما چه مشقت و رنج‌هایی را متحمل شدیم.» والت‌دیزنی باری دیگر در آمیزه با آن جمله‌اش گفته بود که به جای صحبت کردن، بایستی سکوت کرد و انجام داد. درست مانند رونالدو که انجام داد.

چند ماه پیش، کریستیانو به همراه پسر بزرگش به زادگاه کودکی‌اش (شهر فونشال) رفت. به خانه‌ای که فراز و فرودهای زندگی‌اش از آنجا آغاز ‌شد، خانه‌ای که در آنجا رشد کرد و پیش‌درآمدی برای نواختن سمفونی دلنشین ادامه شاهراهش شد. زمانی که رونالدو جونیور وارد خانه پدری‌اش شد با حیرت فراوان از او پرسید: «بابا تو در اینجا زندگی می‌کردی؟!». بلی رونالدو پدر در آنجا زندگی می‌کرد. او پسرش را به این خانه آورده بود تا ببیند که از کجا آمده تا به اینجا رسیده. شماره ۷ افسانه‌ای که به نقل از نشریه معتبر فوربز، دوبار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا معرفی شده بود، چهارمین فرزند خانواده‌ای است که از قشر طبقه کارگر به شمار می‌رفتند، فرزندی که بنا نبود متولد شود و در عنفوان نوجوانی نیز با ناراحتی قبلی دست و پنجه نرم می‌کرد.

سایمون کوپر نویسنده و ژورنالیست برجسته انگلیسی در مقاله‌ای نوشته بود: «علاوه بر خوردن، آشامیدن و مردن، تنها چیزی که میلیاردها نفر در آن اشتراک دارند، فوتبال است.» گویا فوتبال، تکه‌ای جداناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از مردم دنیا شده، تکه‌ای که همواره شبکه‌های مختلف تلویزیونی، رادیویی، اینترنتی و سایر رسانه‌ها، پخش زنده و اخبار آن را پوشش می‌دهند، تکه‌ای که شاید بتوان در هرخانواده‌ای یک تن را مشاهده کرد که مجنون اوست، جنونی که می‌تواند سایر اعضا را به طور مستقیم یا غیرمستقیم متاثر از آن کند. به همین دلیل، کسانی که حتی به آن علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، باز هم با او بیگانه نیستند.

و فوتبال یک بازی ساده زیباست، بازی‌ای که برای انجامش کافی است یک توپ داشته باشید یا حتی جوراب‌های در هم لولیده‌ای که نقش توپ را ایفا کنند؛ نه نیازی به کفش‌های گران‌قیمت است (می‌دانیم که حتی بسیاری از فوتبالیست‌های بزرگ تاریخ به‌ویژه در برزیل و کشورهای آفریقایی با پاهای برهنه در زمین‌های خاکی، فوتبال بازی می‌کردند) و نه نیازی به زمین‌های چمن. جامه‌ها می‌توانند کهنه و ژولیده باشند و سنگ‌ها نیز می‌توانند جای خالی تیرهای دروازه را پر کنند.

ممکن است عده‌ای یونگ، تالکین، نیچه، والت‌دیزنی، پیکاسو، بندورا و سایر مفاخر جهان را نشناسند؛ اما کمتر کسی در جهان است که «کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو» را نشناسد. شیوایی و سیالی متن نامه فوقِ فوق‌العاده اعجوبه پرتغالی به خاطر زبانش بود. زبان ساده فوتبالی که به وسیله آن، او از اسرار نیکبختی‌اش پرده‌برداری می‌کرد؛ زبانی واحد، جهان‌شمول و روتین که می‌توان آن را در هر کوی و برزن و بیغوله‌ای از اقصی نقاط جهان گفت، شنید و فهمید. شاید به همین دلیل، کلام او که مخلوق فوتبال است، برای ما محسوس‌تر و ملموس‌تر از سایر زبان‌هاست (علم و هنر)؛ این‌که در وجود او نه ردپای هوش خارق‌العاده‌ای دیده می‌شود و نه ذوق هنری منحصر به فردی. در واقع، رونالدو از جنس همان روزمره‌های ماست؛ زمینی‌ای که آسمانی می‌شد تا سمبلی باشد برای نسلی (به‌ویژه نوجوانان و جوانان) که در جست‌وجوی گذرگاه‌های خوشبختی قدم برمی‌دارند.

اینک شاید بتوانیم مفهوم تازه‌ای را وارد لغتنامه‌ها و ادبیات محاوره‌ای روزانه‌مان کنیم. مفهومی با عنوان «رونالدویسم»؛ یعنی آن کسی که انگیزه‌ای دارد و برایش، رویایی را در لوح ذهن و خیالش نگاره می‌کند که قسمت لایفنک و مهمی از زندگی‌اش می‌شود تا با انگیزش در پی آن برود و با بالابردن خودکارآمدی، استفاده از خرده اهداف و یادگیری مشاهده‌ای، در کنار استقامت، پا فشاری و تلاش و انجام دادن، به رویایش جامه عمل بپوشاند تا به خودشکوفایی برسد و برای وقار این مسیر، هرگز گذشته‌ای که از آنجا آمده را فراموش نکند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

کریستین رونالدو بازیکن فوق حرفه ای تیم های فوتبالی که اکنون در تیم یوونتوس بازی می کند موفقیت های بسیار زیادی را کسب کرده است راز موفقیت رونالدو در صورتی فاش شده است که این بازیکن حرفه ای تا کنون حتی یک شام با مسی بیرون نبوده است اما او ابراز امیدواری کرده است که در آینده می توان این دو بازیکن را با یکدیگر بیرون ملاقات کرد . جزئیات بیشتر درباره این خبر را در پرشین وی بخوانید.

کریستیانو رونالدو در ۹ سالی که در رقابت‌های لالیگا بازی کرد همواره با مسی رقابت تنگاتنگی برای
کسب توپ طلا داشت و این جایزه بزرگ یکی پس از دیگری به این دو بازیکن رسید.

رونالدو: رقابت با مسی من را بهترین کرد و بالعکس

رونالدو اعتراف کرد که رقابت بین او و مسی در فوتبال اسپانیا به سود هر دو بازیکن بود و باعث شد
تا آن‌ها بهترین در جهان شوند.

این فوق ستاره پرتغالی گفت: هیچ شکی ندارم که رقابت با مسی باعث شد تا من بهترین شوم و
عکس این هم صدق می‌کند تا جایی که حضور من هم انگیزه‌ای برای مسی شود. اگر می‌خواهم که
توپ طلا را به دست آورم و مسی را پشت سربگذارم باید جام به دست آورم و این بهترین انگیزه است.چگونه رونالدو موفق شد

او ادامه داد: من روز‌های خوبی را در لالیگا پشت سرگذاشتم و رقابت با مسی باعث شد تا هر دو نفر
سود بریم. واقعا از این که لالیگا را ترک کردم ناراحت شدم، اما این فوتبال است.

ستاره یوونتوس درباره رابطه خود با مسی در بیرون از مستطیل سبز گفت: من هیچ وقت با مسی بیرون
شام و یا نهار نخورده‌ایم، اما مشکلی نمی‌بینم که در آینده این اتفاق بیفتد.

رونالدو تابستان سال قبل بعد از آن که بهترین روز‌های تاریخ فوتبال خود را با پیراهن رئال رقم زد و توانست
عنوان‌ها و افتخارات زیادی را به دست آورد تصمیم گرفت
که کهکشانی‌ها را ترک کند و راهی یوونتوس شود.

باشگاه خبرنگاران

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

تلاش ورزشکاران و بازیکنان فوتبال می‌تواند تا حد زیادی برای افراد مختلف که به دنبال موفقیت‌اند انگیزه دهنده باشد. این روزها که تب فوتبال داغ است، ورزشکاران موفق در این رشته ورزشی می‌توانند الگوی خوبی برای موفقیت در مسیر تحصیلی و آینده شغلی باشند.

با اینکه تیم ملی فوتبال پرتغال در بازی دیشب از سری مسابقات جام جهانی در برابر تیم ملی فوتبال اروگوئه متوقف شد و دیگر در این جام حضور ندارد، اما رونالدو نشان داد که در ۳۳ سالگی آمادگی کاملی دارد. در طول سالهایی که رونالدو در تیم‌های مهم جهان بازی می‌کند پیشرفت‌های مختلف او را دیده‌ایم. او در یک خانواده کارگری به دنیا آمده و روزگار سختی را گذرانده است.

پدر او که باغبان بوده خیلی زود از دنیا می‌رود و مادرش به عنوان آشپز کار می‌کند تا خرج خانه را در بیاورد. رونالدو در این شرایط توانسته در قله بهترین‌های جهان باشد. اما او چه توانایی‌هایی دارد که افراد دیگر ندارند و باید از مسیر موفقیتی که او پیموده چه چیزهایی را یاد گرفت. موارد زیر درس‌هایی هستند که می‌توان از رونالدو آموخت و در مسیر موفقیت تحصیلی از آنها بیشترین بهره را برد.

شاید افراد زیادی را بشناسید که پر استعدادترین افراد در رشته‌های درسی و کاری مختلف باشند اما چرا همه موفق نمی‌شوند. پاسخ به این سوال سخت نیست، زیرا که همه می‌دانیم فقط استعداد کافی نیست و سختکوشی هم نقش مهمی در موفقیت دارد. رونالدو همواره در هر تیمی که بازی کرده نشان داده که دست از تلاش بر نمی‌دارد و همواره در بهترین شکل ظاهر شده است. او مرد گلزنی، گلسازی، هدایت تیم، هد زنی، شوت‌های از راه دور، دریبل زنی و هر چیزی است که یک فوتبالیست نیاز داشته باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رونالدو روزانه چهار ساعت صرف بهبود مهارت‌های شخصی‌اش می‌کند. با سختکوشی شما می‌توانید بهترین باشید، با اینکه در این مسیر باید خیلی چیزها را هم قربانی کرد. رونالدو مجبور شد در هجده سالگی خانه‌اش را ترک کند تا در تیم منچستر بازی کند. او هیچ وقت در این سال‌ها پی خوش‌گذرانی نرفت تا سلامتی‌اش را از دست ندهد. گفته می‌شود او استایل بدنش را همانند یک معبد می‌پرستد.چگونه رونالدو موفق شد

کریستین رونالدو در همان ابتدا با تیمی محبوب و مهم در جهان شروع کرد. او در منچستر با موانع بسیاری روبرو شد و هم در زمین و هم در خارج از زمین بازیکنی پر تلاش بود. او هیچگاه قبل از اینکه صد در صد از توانش را برای تمرین بگذارد کنار نکشید و همیشه تا آخرین ساعات تمرین همراه تیم منچستر ادامه داد. کریستین رونالدو همواره برنده بوده و او هیچگاه دومی بودن را نپذیرفته است. گفته می‌شود شکست بزرگترین ترس رونالدو است.

رقابت او با مسی برای کسب توپ طلا این روحیه جنگده او را نشان می‌دهد. دیدن رفتار او و چهره او حین بازی که تا آخرین تلاش می‌جنگد کاملا نشان می‌دهد که رونالدو برای رسیدن به موفقیت از صد در صد توانش استفاده می‌کند. برای رسیدن به موفقیت و پیمودن مسیر تحصیلی و دست یافتن به خواسته‌ها باید همچون رونالدو هرگز کنار نکشید و با استقامت در بدترین شرایط ایستاد. باید بدانید که ایستادن در برابر همین شرایط است که شما را به آن چیزی که استحقاق آن را دارید، می‌رساند.

این جمله کلیدی و مهم را فراموش نکنید: طرفداری، حمایت و دوست داشتن شما، من را قوی‌تر می‌کند و در مقابل تنفر شما غیرقابل مهار می‌شوم. کریستین رونالدو در طول سال‌های بازی‌اش به خوبی یاد گرفت که چطور با انتقادها روبرو شود. اما این انتقادات هیچ وقت باعث نشد تا او از رسیدن به رویای بهترین بودن در جهان دست بکشد. او می‌داند که چطور باید در برابر انتقادات کوهی محکم باشد. او از انتقادات برای بهتر شدن استفاده می‌کند.

هر شخصی استعدادهای خاص خودش را دارد. رونالدو از سنین جوانی شروع به بازی کرد و همیشه هیجان زیادی داشت تا بهترین بازی را از خود به نمایش بگذارد. با این وجود بارها دیگران نسبت به استعداد و فن او شک کرده‌اند و خود او نیز تا فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ استعدادهایش را آنچنان باور نداشت.

او در این فصل در بازی مقابل پورتسموث، در دومین بازی فصل منچستر یونایتد، کارت قرمز گرفت و از سه بازی بعدی هم محروم شد. در آن زمان انتقادات شدیدی نسبت به عملکرد او شد و بسیاری در استعدادهای او دچار شک و تردید شدند. او در آن زمان نشان داد که به مهارت و استعدادش باور دارد و دوباره توانست در تیم منچستر بدرخشد و انتقادات را کم و کمتر کند.

در هر کاری برای رسیدن به موفقیت، تمرین اهمیت بسیاری دارد. در مسیر پیشرفت تحصیلی و ورزش اهمیت تمرین و ممارست در تمرین دو چندان می‌شود. کارلوس کی‌روش که روزگاری مربی او بوده می‌گوید: بازیکنان بزرگی هستند که فکر می‌کنند اگر اوضاع در تمرین پیش نرفت باید امروز تمرین را ترک کرد. آنها معتقدند امروز روز آنها نیست و باید از فردا شروع کنند. این افراد هرگز فکر نمی‌کنند که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

اما کریستیانو این طور نیست. او تلاش می‌کند و تا زمانی که همه چیز رو به راه شود و درست شود و از خودش رضایت کامل داشته باشد، تمرین را ترک نمی‌کند. کی‌روش در ادامه گفته‌ است: من گهگاه برای تمرین ضربات آزاد همراه بازیکنان تمرین می‌کنم اما با رونالدو هر روز در حال تمرین هستم. هیچکس به اندازه او برای تمرین وقت نمی‌گذارد.

سر الکس فرگوسن، مربی تیم باشگاهی منچستر یونایتد و کریستین رونالدو سالها با یکدیگر رابطه‌ خوبی داشتند. فرگوسن به رونالدو کمک کرد تا مهارت‌های خود را بهبود بدهد و رونالدو از نظرات او و مشاوره‌هایش بهره می‌برد. البته با اینکه گاهی رابطه‌شان به مشکل خورد، اما همواره رونالدو از فرگوسن به عنوان پدر خود و شخص تاثیرگذار در زندگی‌اش یاد کرده است. هر شخص در زندگی و برای رسیدن به موفقیت به خصوص در مسیر موفقیت تحصیلی نیاز به یک مربی دارد که او را در این مسیر بتواند به خوبی هدایت کند. سعی کنید قدر معلم‌های خوب و مربی‌هایی که شما را در این مسیر کمک می‌کنند بدانید.

با اینکه رونالدو توانسته است عنوان بهترین فوتبالیست جهان و جایزه توپ طلا را کسب کند، اما او هرگز دست از تلاش و سختکوشی بر نداشته است و همچنان برنامه رژیمی و تمرینی خاص خودش را دارد. او هنوز به دنبال یادگرفتن تکنیک‌های جدید است تا بتواند در قله بهترین‌های فوتبال جهان باشد. کارلوس کی‌روش در خصوص رونالدو می‌گوید: برای رونالدو تنها موفقیت مهم نیست، او می‌خواهد اولی و بهترین باشد. به همین خاطر هیچگاه دست از یاد گرفتن بر نمی‌دارد.

در پایان باید گفت، هیچگاه برای یاد گرفتن و بهترین بودن دیر نیست. از همین امروز و از همین ساعت و دقیقه می‌توان برای بدست آوردن خواسته‌ها تلاش کرد و در این مسیر از الگوهای افراد موفق جهان بهره برد.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هلدینگ رهپویان از سال 1387 تا امروز در حوزه آموزش فعالیت دارد. خدماتی نظیر تولید محتوای آموزشی (صوتی، تصویری و متنی)، برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین، همچنین ارائه خدمات ضبط ویدئو به صورت زنده، فیلم‌های آموزشی در استودیوی مجهز و سایر خدمات آموزشی را در اختیار سازمان‌ها، مؤسسات و نهادها قرار می‌دهد.

دفتر مرکزی: تهران، خیابان شهید مطهری، بعد از خیابان شهید مفتح، خیابان جهانتاب، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 12

تلفن: 02188176609ایمیل: info@rahpooyan.shop


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *

چگونه رونالدو موفق شد


ورود


Jump to navigation

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید این روزها مرد اول دنیای فوتبال است. حالا گزارشی در روزنامه آ.اس منتشر شده که از رازهای موفقیت این ستاره پرتغالی در حفظ فیزیک بدنی ایده آلش خبر می دهد

«مهمترین راه بازیابی برای من در جلسات تمرینی است که بعد از بازیها انجام می دهم. استراحت واژه ای کلیدی در زندگی روزمره من است تا بتوانم درحرفه ام موفق بوده وعمر فوتبالی ام را طولانی تر کنم.» اینها جملات کریستیانو رونالدو هستند که در توصیف راز موفقیتش برزبان آورده. هنوز خیلی ها راجع به بازی 20 آوریل سال 2011 که کریس رونالدو توانست در مستایاخوش درخشیده و گل سرنوشت ساز تیمش در فینال جام حذفی اسپانیا بعد از 102 دقیقه بازی کردن را به ثمر رساند صحبت می کنند. خیلی ها می خواهند بدانند که کریس چطور توانسته در 59 بازی 69 گل به ثمر برساند. راز موفقیت او در تمرینات بازیابی ای است که بعد از انجام بازیها برگزار می کند

بعد از اتمام یک مسابقه، کریس مثل سایر بازیکنان برای صرف شام با خانواده یا قهوه خوردن با دوستان نمی رود ودر شهرک ورزشی تمرینات دیگری را دنبال می کند. او اول در داخل استادیوم غذا می خورد وچیزی می نوشد تا آب از دست رفته بدنش را بازیابی کند. کمی میوه، پیتزا و یا غذاهای حاوی کربوهیدرات برای کریس کافی است واو بلافاصله تمرینات بازیابی اش را آغاز می کند .

اگر بازی دربرنابئو برگزار شود، کریس مستقیما به خانه می رود و درجکوزی آب سرد و بلافاصله آب گرم عضلاتش را جان می دهد.طبق مطالعه ژورنال بین المللی پزشکی ورزش، این استفاده از جکوزی بهترین مدت برای بازیابی عضلات بعد از برگزاری یک بازی است.چگونه رونالدو موفق شد

کریس درابتدا 5دقیقه در جکوزی آب گرم (بین 38 تا44 درجه سانتی گراد)می رود و بلافاصله بعد از آن برای 3 دقیقه در جکوزی آب سرد قرار می گیرد. این پروسه برای نیم ساعت تکرار می شود تا بدین ترتیب گردش خون در عضلاتش به حالت عادی برگردد واز لخته شدن احتمالی خون و تورم عضلاتش جلوگیری کند و درعین حال با غذاهایی که قبل از بازی خورده، تمام مواد مغذی لازم و فیبر کافی به بدنش برسد.

بعد از آن رونالدو به استخر می رود و بیست دقیقه ای شنا می کندشنا یکی از ورزشهای مورد علاقه کریس است و او تقریبا هرروز دقایقی شنا می کند وبعد از بازیها حتما این کار را برای ریلکسیشن بیشتر انجام می دهد تا بتواند اتفاقات بازی را نیز فراموش کرده وذهنش را از ماجراهای پیشین خالی کند

آئورلیو پریه را، کاشف رونالدو در مورد یکی از کلیدهای موفقیت رونالدو گفته:« رونالدو می داند که هیچ برد یا باختی جاودانه نیست.» بعد از خروج از استخر، کریس رونالدو تقریبا پرونده اتفاقات قبلی را برای خودش می بندد ولی قبل از ترک شهرک ورزشی دوش هم می گیرد تا کاملا کارش را تمام کند.

ستاره پرتغالی عادت دارد تا روزی دست کم 8 ساعت بخوابد ولی مثل تمام ورزشکاران خوابیدن بعد از انجام یک بازی کار سختی است.به همین خاطر در ورود به خانه او برای 5 دقیقه دیگر در جکوزی آب گرم می رود تا بخار آن آرامش مضاعفی به او داده و سیستم عصبی بدنش را در آرامش فرو ببرد . با همین کارها رونالدو خیلی سریع خودش را برای بازی بعدی تیمش آماده می کند.

اخبار داغ 

فکر نکنم شناگرای حرفه ای هم اینقدر تو آب باشن !

واقعا این کار حوصله ی بالایی میخاد ولی نتیجش فوق العاده س.

این روزها مرد اول دنیای فوتبال است.

صفحه اصلی مقالات سخنرانی کریستین رونالدو – چرا من با همه فرق دارم ؟

کریستین رونالدو دوس سانتوس آویرو،در 5 فبریه سال 1985، در فونچال ایالت مادیرا، کشور پرتغال به دنیا آمد . کریستین رونالدوکوچکترین فرزند ماریو آویرو و خوزه آویرو است. مادر کریستین آشپز و پدرش باغبان شهرداری بود. پدرش اسم رونالدو را از اسم رییس جمهور آمریکا گرفته است. او یک برادر بزرگتر و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد. کریستین رونالدو در کودکی زندگی فقیرانه ای داشت و در یک اتاق با خواهر و برادرانش زندگی میکرد .

کریستین رونالدو در کودکی به طرف معلم خود صندلی پرت کرد و از مدرسه اخراج شد و در مورد این موضوع گفته است که  معلمش به او احترام نمی گذاشته. در 14 سالگی بود که کریستین رونالدو تصمیم گرفت به صورت حرفه ای وارد فوتبال شود و دانست که استعداد هایی در این زمینه دارد . کریستین رونالدو تنها 8 سال داشت که به تیم آماتور آندورینا پیوست. در آن زمان پدرش مسئول تدارکات آن تیم بود. در سال 1995 بود که به  تیم ناسیونال پیوست و با این تیم به قهرمانی قهرمان رسید . سپس  3 روز در باشگاه اسپورتینگ حضور داشت و تیم شهر لیسبون با او قرارداد بست. در سن 15 سالگیش بیماری تپش قلب داشت و امکان داشت او برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند اما به بیمارستان رفت و عمل لیزر روی او انجام شد و پس از چند روز به تمرین های خود بازگشت.

قبول دارم که بعضی وقت ها خودم را بد نشان داده ام . چون خیلی جدی هستم و همه چیز را جدی میگیرم . اما اگر من را بشناسید و یکی از دوستانم باشید ، حتی اگر یک روز را با من زندگی کنید متوجه میشوید که من از باختن متنفرم . میخواهم یک روز به خیلی از آدم هایی که به من میگویند خودخواه هستم ،  بپرسم چرا فکر میکنید من آدم خواهی هستم چون به نظرم انها باید با من صحبت کنند تا بدانند کریستیانوی واقعی چه شخصیتی دارد .

اگر شما در حال بهتر کردن زندگی دیگران نیستید دارید وقتتان را تلف میکنید . عظمت یک چیز شگفت انگیزو عجیب غریب و دست نیافتنی نیست که فقط بعضی ها آن را داشته باشند . در واقع چیزیست که در همه ی ما وجود دارد و خیلی ساده است .درد موقتیه ، ممکن است برای یک دقیقه ، یک ساعت و یا یک روز و حتی یک سال طول بکشه، اما در آخر فروکش میکنه و چیز های دیگری جایش را میگیرد . اما اگر زود تسلیم شویم حسرتش برای همیشه خواهد ماند . شمایی که دارید سختی های زیادی را تحمل میکنید دست از تلاش برندارید . زیرا زمان شما محدود است پس وقتتان را تلف نکنید و در دام تعصب و تفکرات بی خود نیفتید . و این یعنی زندگی کردن براساس نتایج تفکرات دیگران . نگذارید نظر های منفی دیگران ندای درون شما را از بین ببرد باید بدونید که واقعا عاشق چه چیزی هستید و این موضوع برای شغل و هر چیز دیگری صادق است .چگونه رونالدو موفق شد

شغل شما بخش مهمی از زندگیتان را تشکیل می دهد و تنها راهی که میشود از آن رضایت به دست آورد انجام کارهای بزرگ است .و تنها راه انجام کارهای بزرگ این است که عاشق کاری باشید که انجام میدهید .اگر هنوز آن را پیدا نکرده اید به گشتن خود ادامه دهید و جا نزنید . مهارت تنها با یک چیز به دست می آید آن هم ساعتها زحمت کشیدن و انجام دادن است . شما باید زحمت بکشید زحمت کشیدن کار هر روز من است برای همین است که چندین سال در اوجم و این اتفاقی نیست به همین خاطر است که از جون و دل مایه میگذارم و زحمت میکشم، آسودگی چیزی است که هرگز نباید آن را انتخاب کنید وقتی برای یک چیز تلاش میکنید هر چیزی را که داری باید برایش بگذاری و در آخر میبینید که جواب می دهد .

سختی ها در حال آمدن هستن اما نیامده اند که بمانند ، آمدند که بروند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه رونالدو موفق شد
چگونه رونالدو موفق شد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *