رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

 
helpkade
رشته روانشناسی با دیپلم تجربی
رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

 توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

ریاضی خوب و آمار قوی از ملزومات این رشته است چون آمار یکی از سنگ بناهای روان‌شناسی است و همچنین زبان انگلیسی قوی ، زیرا ما به زبان فارسی کتاب‌های روان‌شناسی زیادی نداریم. متأسفانه اکثر دروس اختصاصی آزمون علوم انسانی برای رشته روان شناسی هیچ ارتباطی با درس های دانشگاهی این رشته ندارد و نمی توان گفت که اگر داوطلبی در این آزمون رتبه خوبی به دست بیاورد، در دانشگاه نیز دانشجوی موفقی خواهد شد. البته خوشبختانه در چند سال اخیر داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز مجاز به انتخاب گرایش روانشناسی بالینی هستند و این باعث بالا رفتن کیفی کلاس های دانشگاهی رشته روانشناسی شده است، چون زیست شناسی و شیمی در این رشته اهمیت بسیاری دارد و باید پایه علوم زیستی دانشجوی این رشته قوی باشد. از سوی دیگر آمار و ریاضی در این رشته کاربرد وسیعی دارد و متأسفانه پایه ریاضی دانش آموزان رشته علوم انسانی تا حدودی ضعیف است و در دانشگاه نمی توانند کارهای آماری این رشته را به خوبی انجام دهند و بالاخره در آزمون این رشته باید زبان انگلیسی ضریب بالایی داشته باشد. زیرا ما به زبان فارسی تعداد زیادی کتاب روان شناسی نداریم و دانشجو لازم است که به کتب مرجع این رشته که به زبان اصلی است مراجعه کند تا بتواند به مطالب جدید این علم دسترسی داشته باشد.

دانشجوی این رشته باید نسبت به اطراف خود و جامعه خود دید عمیقی داشته باشد تا بتواند ظرافت‌های رفتاری افراد را درک کرده و در نهایت به ویژگی‌های روانی افراد پی ببرد.

معرفی گرایش‌های مقطع کارشناسی

1- گرایش بالینی

 2- آموزش کودکان استثنایی

 3- صنعتی ، سازمانی

 4- عمومی

هر چند که ظاهراً گرایش های مختلف روان شناسی در مقطع کارشناسی تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند اما اگر بخواهیم هر یک از حوزه های فوق را معرفی کنیم، باید بگوییم که:

 روان شناسی بالینی خدمات تشخیصی و درمانی (روان درمانی) را به افرادی که دچار رفتارهای نابهنجاری مثل افسردگی، اضطراب، وسواس و غیره هستند، ارائه می دهد که این خدمات در سه زمینه تشخیص، درمان و پیشنهاد روش هایی برای پیشگیری از معضلات و ناهنجاری های رفتاری ارائه می شود. روان شناسی بالینی را امروزه علم بهزیستی می نامند. چون این حوزه از روانشناسی به انسان یاد می دهد که چگونه فرض های غلط و ناکارآمد را در ذهن خود تصریح کرده و در نهایت زندگی خوب و مناسبی داشته باشد. به همین دلیل برخلاف تصور عامه این رشته با روان شناسی تفاوت بسیاری دارد. چون روان پزشکی به شیمی درمانی می پردازد و یک روان پزشک اجازه تجویز دارو را دارد اما یک روان شناس بالینی دارو تجویز نمی کند بلکه به ریشه یابی علت بیماری های روانی می پردازد و به روش رفتار درمانی، بیمار را معالجه می کند مگر در مراحل حاد بیماری که در این صورت بیمار باید به روانپزشک مراجعه کند.

روان شناسی بالینی اصول روانشناختی را در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری به کار می برد.

روان شناسی صنعتی و سازمانی نیز یافته های روان شناسی را در صنعت به کار می برد یعنی درباره این که محیط کار باید چگونه باشد تا بهترین بازدهی را داشته باشد و یا چه متغیرهایی در ارتباط بین کارفرما و کارگر مؤثر است و چه عواملی باعث عدم تفاهم بین کارفرما و کارگر می شود، مطالعه می کند. روان شناسی صنعتی و سازمانی به گزینش افراد متناسبی برای یک شغل و پرورش برنامه های آموزشی شغلی می پردازد و در آن دسته از تصمیم گیری های مدیریت که با روحیه کاری کارکنان ارتباط دارد، شرکت می کند.

  روان شناسی عمومی نیز به مطالعه کلیات روان شناسی می پردازد. البته باید توجه داشت که عنوان گرایش برای روان شناسی عمومی بی معنا است چون ما تخصصی به نام روان شناسی عمومی نداریم.

روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی کاربرد یافته های روان شناسی در رابطه با کودکان استثنایی (تیزهوشان و معلولین جسمانی) است، یعنی یک روان شناس آموزش کودکان استثنایی بررسی می کند که چگونه یادگیری یا حافظه کار خود را بهتر انجام می دهد؟ و یا کارکرد حافظه درباره کودکان استثنایی چگونه است؟ 

در مورد تفاوت دو رشته روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی و علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش کودکان استثنایی، باید گفت: بررسی این که کودکان استثنایی (کند ذهن یا باهوش) چه مطالبی را باید بیاموزند به علوم تربیتی باز می گردد. اما این که ذهن این گروه از کودکان چه   توانایی هایی را دارند و حافظه و یادگیری آنها در چه حدی است به روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی ارتباط دارد. ولی در کل بین این دو رشته نقاط اشتراک فراوانی وجود دارد.

 وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

 در دوره کارشناسی ارشد 4 شاخه بالینی ، عمومی ، تربیتی و استثنایی وجود دارد که همین 4 گرایش در دوره دکترا نیز تدریس می‌شوند.

آینده شغلی و بازار کار

 
–     مراحل رشد و تحول ذهنی و حرکتی کودکان چگونه است؟

–     کدام شرایط خانوادگی و اجتماعی مشوق پرخاش گری، از خودبیگانگی و بزهکاری است؟

–     بهترین شیوه درمان سیگار کشیدن یا چاقی کدام است؟

–     چه شرایط و ابزاری را برای مأموران برج مراقبت فرودگاه باید فراهم نمود تا خطای آنان به حداقل برسد؟

–     شکل و الگوی معماری منازل، ادارات و کارخانه ها چه اثری در بهداشت روانی افراد دارد؟

–     چگونه می توان بازدهی و کارایی کارگران و کارمندان را افزایش داد؟

هر یک از سؤال های فوق به یکی از شاخه های علم روان شناسی باز می گردد. در واقع، امروزه روان شناسی با همه جنبه های زندگی ما ارتباط داردو هر اندازه که جامعه پیچیده تر شود، روانشناسی نیز نقش مهمتری در حل مسائل آدمی بر عهده می گیرد. تا جایی که امروزه ما با حوزه های تخصصی جدیدی مثل روان شناسی مهندسی، روان شناسی محیطی، روان شناسی قانونی و روان شناسی کامپیوتر روبه رو هستیم. و این به معنای فرصت های شغلی متنوع و گسترده برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری است که می توانند به طور تخصصی در یکی از شاخه های این علم فعالیت کنند. البته در کشور ما بسیاری از حوزه های تخصصی روان شناسی ناشناخته باقی مانده اند و حتی حوزه های معروف و شناخته شده روان شناسی مثل روان شناسی بالینی، روان شناسی تربیتی، روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی نیز جایگاه واقعی خود را در جامعه ما ندارند چرا که مؤسسات دولتی و خصوصی از نقش متخصصان روان شناسی در پیشبرد کارها اطلاعی ندارند.

اما با این وجود به گفته کارشناسان این رشته، آینده روان شناسی در کشور ما روشن و امیدبخش است و فارغ التحصیلان این رشته باید آینده خود را در فردا ببینند. چون کشور ما یکی از کشورهای در حال توسعه است و بدون بهره گیری از شاخه های مختلف روانشناسی نمی تواند توسعه همه جانبه داشته باشد.

از سوی دیگر کشور ما، کشور جوانی است و امروزه یکی از دغدغه های خانواده ها حفظ بهداشت روانی و بالا بردن سطح دانش فرزندان شان می باشد که این دو مهم نیز به یاری شاخه های مختلف روان شناسی از جمله روان شناسی رشد و روان شناسی تربیتی امکان پذیر است.

آنچه گفتیم در مورد فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان این رشته در آینده است. اما امروزه نیز فارغ التحصیلان این رشته در درجه اول جذب آموزش و پرورش می شوند و یا در شرکت ها و سازمان ها به عنوان کارشناس روان شناسی فعالیت می کنند و عده ای نیز به عنوان دستیار متخصص روان شناسی بالینی و یا روان پزشک مشغول به کار هستند.

عناوین درس های اصلی و اختصاصی 

روان‌شناسی عمومی 1 و 2 ، علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی ، آمار توصیفی ، فیزیولوژی عمومی (اعصاب و غدد) و روان‌شناسی،  مبانی جامعه‌شناسی ، روان‌شناسی احساس و ادراک ، روان‌شناسی یادگیری و تربیتی و پرورشی، روان‌سنجی ، بهداشت روانی، اصول روان‌شناسی بالینی، روان‌شناسی کودکان استثنایی، روان‌شناسی بالینی کودک، روان شناسی انگیزش و هیجان و روش تحقیق.

منبع : سایت کنکور

 

 

سلام من رشته انسانی هستم سال دوازدهم می خوام کنکور روانشناسی بدم ولی ریاضیم افتضاح هست می خوام بدونم میشه اگه ریاضی نزنم یا درصد خیلی پایین مثلا 5 درصد بزنم و زبان 20 درصد تقریبا بزنم می تونم روانشناسی یا وکالت بیارم؟؟!! سهمیه ایثارگری هم دارم ولی شما این حساب نکنید

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

سلام . به درصد سایر دروس شما بستگی داره ، عبارت  کارنامه و حداقل درصد لازم برای قبولی روانشناسی سراسری 98 – 99 هیوا رو در گوگل سرچ کنین .

سلام. ایا رشته روانشناسی فقط تا لیسانس داره؟؟؟ یعنی تا بالاتر از لیسانس یعنی فوق لیسانس و دکتر نمی توان ادامه داد؟؟؟

سلام . می تونین در رشته روانشناسی در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل بدین .

سلام من دیپلم کامپیوتر (کار و دانش دارم ) می خواستم بدونم می تونم رشته روانشناسی رو بخونم ؟؟؟  در دانشگاه آزاد و بدون ازمون وارد این رشته بشم ! به صورت کاردانی پیوسته یا کارشناسی پیوسته؟

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام من كارشناسي مترجمي زبان دارم برای شركت در اين رشته بايد چه كار كنم؟

سلام . می تونین هم از طریق کنکور سراسری و هم از طریق پذیرش بدون کنکور در رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنین .

سلام…من نهمم هنوز رشتمو انتخاب نکردم ولی دوس دارم برم تجربی…از رشته تجربی میشه روانشناسی رفت؟…معدلمون در چه درسایی باید خوب باشه؟چه کتابایی می خونیم؟هرچه در مورد روانشناسی می خونم سر در نمیارم …. میشه یه توضیح کامل از وقتی بریم دبیرستان تا روانشناسی بدین!؟ ممنون

سلام . شما می تونین در رشته تجربی و یا رشته دیگری در دبیرستان تحصیل کنین بعد در دانشگاه در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدین .

با درود من ۳۵ سالمه و دیپلم برق هستم ؛ ترم اول پیش دانشگاهی هم پاس کردم ولی ترم ۲ مونده.می  خوام در رشته روانشناسی ادامه تحصیل بدم ؛میخواستم بپرسم دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی یا آزاد ، کدوم برام مناسبه  ؟ و اینکه بدون کنکور می تونم دانشجو بشم؟ و اینکه باید حتما پیش دانشگاهی رو پاس کنم  ؟  با سپاس

سلام . برای تحصیل در رشته روانشناسی باید مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشین ، می تونین در پذیرش بدون کنکور رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد و … شرکت کنین .

سلام چند سوال داشتم من می خوام‌ روانشناسی ازاد بخونم ولی خانواده اجازه نمیدن میگن روانشناسی بازار کار درست حسابی در جامعه ما نداره نظر شما چیه دوم اینکه به نظرتون دانشگاه ازاد ارزش دانشگاه ملی داره یا خیر ممنون

سلام . شما باید با توجه به هدف ، علاقه و استعدادی که دارین یک رشته رو انتخاب کنین و ادامه تحصیل بدین در هر  رشته ای که بهترین باشین ، می تونین به موفقیت برسین مدرک دانشگاه آزاد معتبره .

سلام وقتتون بخیرمن خانم هستم و ۱۹ سالمه و دانشجوی کارشناسی رشته روانشناسی از دانشگاه لرستان ام. خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در مقطح کارشناسی ارشد، با توجه به رشتم، چه کشوری برای ادامه تحصیل مناسب تره تا در طول دانشجوییم زبانش رو یاد بگیرم

سلام . بهترین دانشگاه ها  برای تحصیل در رشته روانشناسی در کشور آمریکا ، کانادا ، انگلیس و … قرار دارن .

سلام من سال دوازدهمم رشتم تجربیه میشه بدون کنکور رشته روانشناسی و بخونم در دانشگاه آزاد ؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام . می تونین بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد تحصیل کنین .

آخرین رتبه قبول شده روانشناسی رشته انسانی منطقه 3 دانشگاه دولتی لرستان سال98 چند هزار بوده ممنون

سلام. عبارت نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا رو در گوگل سرچ کنین ، با استفاده از نرم افزار رتبه قبولی رشته / محل مورد نظرتون رو به دست بیارین .


منتخب های هیوامگ

با رشته معماری بیشتر آشنا شوید

با رشته مهندسی صنایع بیشتر آشنا شوید

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

رشته روانشناسی بدون کنکور را می توان جز یکی از پر مخاطب ترین رشته های زیر گروه علوم انسانی دانشت . از آنجایی که این رشته بسیار مخاطب دارد در گذشته پذیرش در دانشگاه های روزانه و شبانه در رشته روانشناسی بسیار دشوار شده بود و خیلی از علاقه مندان به دلیل اینکه در آزمون کنکور موفق نمی شدند مجبور بودند رشته ای دیگر را ادامه دهند . اما با روی کار آمدن رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های کشور این موقعیت برای علاقه مندان این رشته فراهم گردید که بدون آزمون ورودی بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند . می توان گفت اکثر دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه آزاد هر ساله در یک یا دو نوبت بدون کنکور در رشته های مختلف در مقاطع مختلف دانشچو می پذیرند و رشته روانشناسی بدون کنکور هم شامل همین شرایط می شود .

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

دانشگاه هایی همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاه پیام نور ، موسسات غیر انتفاعی ، پردیس های مجازی ، پردیس های خود گردان و دانشگاه های آزاد همه گی رشته روانشناسی بدون کنکور را ارائه می دهند . در واقع در بین دانشگاه های سراسری تنها دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) هستند که رشته روانشناسی بدون کنکور ندارند و برای پذیرش در این دانشگاه ها حتما باید از طریق آزمون ورودی ارزیابی به عمل آید و در صورت کسب امتیاز و یا رتبه مورد قبول در این دانشگاه ها پذیرفته شد . خالی از لطف نیست که اشاره کنیم دانشگاه هایی که به آن ها اشاره کردیم گرایش های مختلفی از رشته روانشناسی را ارائه می دهند و داوطلبان از رشته های علوم تجربی و همچنین علوم انسانی با داشتن مدرک دیپلم می توانند مستقیما در رشته روانشناسی پذیرفته شوند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور هنر

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با توجه به دانشگاه مورد نظر و همچنین مقطع مورد نظر می تواند متفاوت باشد . در اینجا ما بصورت خلاصه شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور را برای دانشگاه های مختلف و مقطع های مختلف بیان می کنیم . در ابتدا با دانشگاه علمی کاربردی شروع می کنیم ، این دانشگاه تنها دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد . شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور برای مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارا بودن مدرک دیپلم می باشد اما برای کارشناسی پیوسته اگر دیپلم سه ساله نظام قدیم باشد باید مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشد شخص متقاضی . برای مقطع کارشناسی نا پیوسته باید شخص مدرک کاردانی داشته باشد .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در مقطع کاردانی برای دانشگاه های پیام نور ، پردیس ها و دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه علمی کاربردی می باشد . برای مقطع کارشناسی پیوسته و نا پیوسته نیز شرایط برای دیگر دانشگاه ها یکسان می باشد ، اما در خصوص کارشناسی ارشد به اسن صورت است که دانشگاه پیام نور بصورت مستقیم و بدون کنکور پذیرش می کند ، فارق از رشته و معدل کارشناسی شخص داوطلب . اما دیگر دانشگاه ها و حتی دانشگاه های روزانه و شبانه برای پذیرش روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تنها از طریق استعداد های درخشان دانشجو می گیرند . دانشجوی استعداد درخشان نیز باید دارای فاکتور هایی باشد که توسط وزارت علوم تعیین گردیده . برای آگاهی از ایز جزئیات شرایط و نحوه پذیرش و گرفتن مشاوره تحصیلی کافیست تلفن های خود را بردارید و با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید: پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور چه شرایط و مراحلی دارد ؟

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد از لحاظ گرایش تنوع زیادی را در خود گنجانده است ، و از آنجایی که در سال دو مرحله مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو می کند دارای ظرفیت بالایی می باشد و هر ساله دانشجویان بسیاری در این دانشگاه پذیرفته می شوند . دانشگاه آزاد اخیرا شرط معدل را از معیار های پذیرش بدون کنکور حذف کرده است و از این رو پذیرفته شدن در این دانشگاه نسبت به گذشته راحت تر شده است و تمام دانشجویان رشته علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم بعلاوه پیش دانشگاهی می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته روانشناسی دانشگاه آزاد قبول شوند .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام برای بدون کنکور کارشناسی

برای ثبت نام بدون کنکور رشته روانشناسی با آویژه تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد گرایش های مختلفی را شامل می شود . در اینجا به بعضی از گرایش های روانشناسی می پردازیم و توضیحاتی را پیرامون هر کدام می دهیم . گرایش های مختلف روانشناسی موارد زیر را در بر می گیرند :

دانشگاه آزاد تهران تمام این گرایش ها را برای دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد . برای آگاهی بیشتر می توان با مرکز مشاوره آویژه تماس گرفت . کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمت رسانی به داوطلبان برای پذیرش در رشته ها و گرایش های مختلف می باشند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و مقطع کاردانی ندارد در دانشگاه پیام نور . رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارای گرایش های متنوعی می باشد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم و توضیحاتی را درمورد هر کدام شرح می دهیم . یکی از گرایش های رشته روانشناسی بدون کنکور مربوط به زیست روانشناسی می شود که این گرایش نحوه تاثیر گذاری مغز و هادی های عصبی را بر روی افکار و رفتار شخص بررسی می کند . دیگر گرایش این رشته روانشناسی بالینی می باشد که حیطه آن درمان و پیش بینی ناتوانی هایی از جمله عاطفی ، هیجانی ، اجتماعی و … می باشد .

بیشتر بخوانید: پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته های : مامایی هوشبری اتاق عمل تکنسین دندان علوم آزمایشگاهی

یکی دیگر از گرایش های رشته ی روانشناسی ، روانشناسی کودکان استثنائی می باشد که مریوط می شود به درمان و یا پیشگیری کودکانی که تیز هوش ، استثنایی و یا عقب مانده ذهنی می باشند و یا دارای کم بینایی و یا نا بینایی هستند . روانشناسی صنعتی و سازمان دیگر گرایش می باشد که اصول روانشناسی و نظریه های مختلف را در سازمان های مختلف پیاده سازی می کند در راستای افزایش باروری در محیط کاری و شغلی . گرایش های دیگری همچون روانشناسی رشد ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی مدرسه و … جز زیر گروه رشته روانشناسی به حساب می آیند که در دانشگاه پیام نور دانشجویان می توانند در آن ها تحصیلات خود را دنبال کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام پذیرش دانشجو بدون کنکور

رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی تنها برای کاردانی نا پیوسته و کارشناسی ( پیوسته ، نا پیوسته ) تعریف شده است . دانشگاه علمی کاربردی در این دو مقطع بخوبی در رشته روانشناسی پذیرش می کند و نیرو کار های توانمندی را در این زمینه به جامع معرفی می کند . اکثر فارق تحصیلان رشته روانشناسی توسط آموزش و پرورش جذی می شوند و تعدادی نیز به عنوان کمک دستیار روانشناس و … جذب بازار کار می شوند .

رشته های روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی کدام ها هستند ؟

در خصوص رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی باید گفت از آن جایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته روانشناسی را بصورت تخصصی ارائه نمی دهد ، از این رو تنها در زیر مجموعه هایی از رشته روانشناسی در دانشگاه علمی کاربردی دانشجو پرورش داده می شود . در خصوص اصلاع از آن دسته از رشته ها و گرفتن مشاوره تحصیلی در زمینه مربوطه می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژهبرای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

لیست دانشگاه های بدون کنکور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

رشته روانشناسی بدون کنکور را می توان جز یکی از پر مخاطب ترین رشته های زیر گروه علوم انسانی دانشت . از آنجایی که این رشته بسیار مخاطب دارد در گذشته پذیرش در دانشگاه های روزانه و شبانه در رشته روانشناسی بسیار دشوار شده بود و خیلی از علاقه مندان به دلیل اینکه در آزمون کنکور موفق نمی شدند مجبور بودند رشته ای دیگر را ادامه دهند . اما با روی کار آمدن رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های کشور این موقعیت برای علاقه مندان این رشته فراهم گردید که بدون آزمون ورودی بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند . می توان گفت اکثر دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه آزاد هر ساله در یک یا دو نوبت بدون کنکور در رشته های مختلف در مقاطع مختلف دانشچو می پذیرند و رشته روانشناسی بدون کنکور هم شامل همین شرایط می شود .

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

دانشگاه هایی همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاه پیام نور ، موسسات غیر انتفاعی ، پردیس های مجازی ، پردیس های خود گردان و دانشگاه های آزاد همه گی رشته روانشناسی بدون کنکور را ارائه می دهند . در واقع در بین دانشگاه های سراسری تنها دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) هستند که رشته روانشناسی بدون کنکور ندارند و برای پذیرش در این دانشگاه ها حتما باید از طریق آزمون ورودی ارزیابی به عمل آید و در صورت کسب امتیاز و یا رتبه مورد قبول در این دانشگاه ها پذیرفته شد . خالی از لطف نیست که اشاره کنیم دانشگاه هایی که به آن ها اشاره کردیم گرایش های مختلفی از رشته روانشناسی را ارائه می دهند و داوطلبان از رشته های علوم تجربی و همچنین علوم انسانی با داشتن مدرک دیپلم می توانند مستقیما در رشته روانشناسی پذیرفته شوند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور هنر

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با توجه به دانشگاه مورد نظر و همچنین مقطع مورد نظر می تواند متفاوت باشد . در اینجا ما بصورت خلاصه شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور را برای دانشگاه های مختلف و مقطع های مختلف بیان می کنیم . در ابتدا با دانشگاه علمی کاربردی شروع می کنیم ، این دانشگاه تنها دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد . شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور برای مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارا بودن مدرک دیپلم می باشد اما برای کارشناسی پیوسته اگر دیپلم سه ساله نظام قدیم باشد باید مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشد شخص متقاضی . برای مقطع کارشناسی نا پیوسته باید شخص مدرک کاردانی داشته باشد .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در مقطع کاردانی برای دانشگاه های پیام نور ، پردیس ها و دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه علمی کاربردی می باشد . برای مقطع کارشناسی پیوسته و نا پیوسته نیز شرایط برای دیگر دانشگاه ها یکسان می باشد ، اما در خصوص کارشناسی ارشد به اسن صورت است که دانشگاه پیام نور بصورت مستقیم و بدون کنکور پذیرش می کند ، فارق از رشته و معدل کارشناسی شخص داوطلب . اما دیگر دانشگاه ها و حتی دانشگاه های روزانه و شبانه برای پذیرش روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تنها از طریق استعداد های درخشان دانشجو می گیرند . دانشجوی استعداد درخشان نیز باید دارای فاکتور هایی باشد که توسط وزارت علوم تعیین گردیده . برای آگاهی از ایز جزئیات شرایط و نحوه پذیرش و گرفتن مشاوره تحصیلی کافیست تلفن های خود را بردارید و با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید: پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور چه شرایط و مراحلی دارد ؟

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد از لحاظ گرایش تنوع زیادی را در خود گنجانده است ، و از آنجایی که در سال دو مرحله مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو می کند دارای ظرفیت بالایی می باشد و هر ساله دانشجویان بسیاری در این دانشگاه پذیرفته می شوند . دانشگاه آزاد اخیرا شرط معدل را از معیار های پذیرش بدون کنکور حذف کرده است و از این رو پذیرفته شدن در این دانشگاه نسبت به گذشته راحت تر شده است و تمام دانشجویان رشته علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم بعلاوه پیش دانشگاهی می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته روانشناسی دانشگاه آزاد قبول شوند .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام برای بدون کنکور کارشناسی

برای ثبت نام بدون کنکور رشته روانشناسی با آویژه تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد گرایش های مختلفی را شامل می شود . در اینجا به بعضی از گرایش های روانشناسی می پردازیم و توضیحاتی را پیرامون هر کدام می دهیم . گرایش های مختلف روانشناسی موارد زیر را در بر می گیرند :

دانشگاه آزاد تهران تمام این گرایش ها را برای دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد . برای آگاهی بیشتر می توان با مرکز مشاوره آویژه تماس گرفت . کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمت رسانی به داوطلبان برای پذیرش در رشته ها و گرایش های مختلف می باشند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و مقطع کاردانی ندارد در دانشگاه پیام نور . رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارای گرایش های متنوعی می باشد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم و توضیحاتی را درمورد هر کدام شرح می دهیم . یکی از گرایش های رشته روانشناسی بدون کنکور مربوط به زیست روانشناسی می شود که این گرایش نحوه تاثیر گذاری مغز و هادی های عصبی را بر روی افکار و رفتار شخص بررسی می کند . دیگر گرایش این رشته روانشناسی بالینی می باشد که حیطه آن درمان و پیش بینی ناتوانی هایی از جمله عاطفی ، هیجانی ، اجتماعی و … می باشد .

بیشتر بخوانید: پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته های : مامایی هوشبری اتاق عمل تکنسین دندان علوم آزمایشگاهی

یکی دیگر از گرایش های رشته ی روانشناسی ، روانشناسی کودکان استثنائی می باشد که مریوط می شود به درمان و یا پیشگیری کودکانی که تیز هوش ، استثنایی و یا عقب مانده ذهنی می باشند و یا دارای کم بینایی و یا نا بینایی هستند . روانشناسی صنعتی و سازمان دیگر گرایش می باشد که اصول روانشناسی و نظریه های مختلف را در سازمان های مختلف پیاده سازی می کند در راستای افزایش باروری در محیط کاری و شغلی . گرایش های دیگری همچون روانشناسی رشد ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی مدرسه و … جز زیر گروه رشته روانشناسی به حساب می آیند که در دانشگاه پیام نور دانشجویان می توانند در آن ها تحصیلات خود را دنبال کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام پذیرش دانشجو بدون کنکور

رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی تنها برای کاردانی نا پیوسته و کارشناسی ( پیوسته ، نا پیوسته ) تعریف شده است . دانشگاه علمی کاربردی در این دو مقطع بخوبی در رشته روانشناسی پذیرش می کند و نیرو کار های توانمندی را در این زمینه به جامع معرفی می کند . اکثر فارق تحصیلان رشته روانشناسی توسط آموزش و پرورش جذی می شوند و تعدادی نیز به عنوان کمک دستیار روانشناس و … جذب بازار کار می شوند .

رشته های روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی کدام ها هستند ؟

در خصوص رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی باید گفت از آن جایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته روانشناسی را بصورت تخصصی ارائه نمی دهد ، از این رو تنها در زیر مجموعه هایی از رشته روانشناسی در دانشگاه علمی کاربردی دانشجو پرورش داده می شود . در خصوص اصلاع از آن دسته از رشته ها و گرفتن مشاوره تحصیلی در زمینه مربوطه می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژهبرای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

لیست دانشگاه های بدون کنکور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

رشته روانشناسی بدون کنکور را می توان جز یکی از پر مخاطب ترین رشته های زیر گروه علوم انسانی دانشت . از آنجایی که این رشته بسیار مخاطب دارد در گذشته پذیرش در دانشگاه های روزانه و شبانه در رشته روانشناسی بسیار دشوار شده بود و خیلی از علاقه مندان به دلیل اینکه در آزمون کنکور موفق نمی شدند مجبور بودند رشته ای دیگر را ادامه دهند . اما با روی کار آمدن رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های کشور این موقعیت برای علاقه مندان این رشته فراهم گردید که بدون آزمون ورودی بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند . می توان گفت اکثر دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه آزاد هر ساله در یک یا دو نوبت بدون کنکور در رشته های مختلف در مقاطع مختلف دانشچو می پذیرند و رشته روانشناسی بدون کنکور هم شامل همین شرایط می شود .

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

دانشگاه هایی همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاه پیام نور ، موسسات غیر انتفاعی ، پردیس های مجازی ، پردیس های خود گردان و دانشگاه های آزاد همه گی رشته روانشناسی بدون کنکور را ارائه می دهند . در واقع در بین دانشگاه های سراسری تنها دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) هستند که رشته روانشناسی بدون کنکور ندارند و برای پذیرش در این دانشگاه ها حتما باید از طریق آزمون ورودی ارزیابی به عمل آید و در صورت کسب امتیاز و یا رتبه مورد قبول در این دانشگاه ها پذیرفته شد . خالی از لطف نیست که اشاره کنیم دانشگاه هایی که به آن ها اشاره کردیم گرایش های مختلفی از رشته روانشناسی را ارائه می دهند و داوطلبان از رشته های علوم تجربی و همچنین علوم انسانی با داشتن مدرک دیپلم می توانند مستقیما در رشته روانشناسی پذیرفته شوند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور هنر

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با توجه به دانشگاه مورد نظر و همچنین مقطع مورد نظر می تواند متفاوت باشد . در اینجا ما بصورت خلاصه شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور را برای دانشگاه های مختلف و مقطع های مختلف بیان می کنیم . در ابتدا با دانشگاه علمی کاربردی شروع می کنیم ، این دانشگاه تنها دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد . شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور برای مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارا بودن مدرک دیپلم می باشد اما برای کارشناسی پیوسته اگر دیپلم سه ساله نظام قدیم باشد باید مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشد شخص متقاضی . برای مقطع کارشناسی نا پیوسته باید شخص مدرک کاردانی داشته باشد .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در مقطع کاردانی برای دانشگاه های پیام نور ، پردیس ها و دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه علمی کاربردی می باشد . برای مقطع کارشناسی پیوسته و نا پیوسته نیز شرایط برای دیگر دانشگاه ها یکسان می باشد ، اما در خصوص کارشناسی ارشد به اسن صورت است که دانشگاه پیام نور بصورت مستقیم و بدون کنکور پذیرش می کند ، فارق از رشته و معدل کارشناسی شخص داوطلب . اما دیگر دانشگاه ها و حتی دانشگاه های روزانه و شبانه برای پذیرش روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تنها از طریق استعداد های درخشان دانشجو می گیرند . دانشجوی استعداد درخشان نیز باید دارای فاکتور هایی باشد که توسط وزارت علوم تعیین گردیده . برای آگاهی از ایز جزئیات شرایط و نحوه پذیرش و گرفتن مشاوره تحصیلی کافیست تلفن های خود را بردارید و با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید: پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور چه شرایط و مراحلی دارد ؟

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد از لحاظ گرایش تنوع زیادی را در خود گنجانده است ، و از آنجایی که در سال دو مرحله مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو می کند دارای ظرفیت بالایی می باشد و هر ساله دانشجویان بسیاری در این دانشگاه پذیرفته می شوند . دانشگاه آزاد اخیرا شرط معدل را از معیار های پذیرش بدون کنکور حذف کرده است و از این رو پذیرفته شدن در این دانشگاه نسبت به گذشته راحت تر شده است و تمام دانشجویان رشته علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم بعلاوه پیش دانشگاهی می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته روانشناسی دانشگاه آزاد قبول شوند .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام برای بدون کنکور کارشناسی

برای ثبت نام بدون کنکور رشته روانشناسی با آویژه تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد گرایش های مختلفی را شامل می شود . در اینجا به بعضی از گرایش های روانشناسی می پردازیم و توضیحاتی را پیرامون هر کدام می دهیم . گرایش های مختلف روانشناسی موارد زیر را در بر می گیرند :

دانشگاه آزاد تهران تمام این گرایش ها را برای دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد . برای آگاهی بیشتر می توان با مرکز مشاوره آویژه تماس گرفت . کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمت رسانی به داوطلبان برای پذیرش در رشته ها و گرایش های مختلف می باشند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و مقطع کاردانی ندارد در دانشگاه پیام نور . رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارای گرایش های متنوعی می باشد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم و توضیحاتی را درمورد هر کدام شرح می دهیم . یکی از گرایش های رشته روانشناسی بدون کنکور مربوط به زیست روانشناسی می شود که این گرایش نحوه تاثیر گذاری مغز و هادی های عصبی را بر روی افکار و رفتار شخص بررسی می کند . دیگر گرایش این رشته روانشناسی بالینی می باشد که حیطه آن درمان و پیش بینی ناتوانی هایی از جمله عاطفی ، هیجانی ، اجتماعی و … می باشد .

بیشتر بخوانید: پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته های : مامایی هوشبری اتاق عمل تکنسین دندان علوم آزمایشگاهی

یکی دیگر از گرایش های رشته ی روانشناسی ، روانشناسی کودکان استثنائی می باشد که مریوط می شود به درمان و یا پیشگیری کودکانی که تیز هوش ، استثنایی و یا عقب مانده ذهنی می باشند و یا دارای کم بینایی و یا نا بینایی هستند . روانشناسی صنعتی و سازمان دیگر گرایش می باشد که اصول روانشناسی و نظریه های مختلف را در سازمان های مختلف پیاده سازی می کند در راستای افزایش باروری در محیط کاری و شغلی . گرایش های دیگری همچون روانشناسی رشد ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی مدرسه و … جز زیر گروه رشته روانشناسی به حساب می آیند که در دانشگاه پیام نور دانشجویان می توانند در آن ها تحصیلات خود را دنبال کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام پذیرش دانشجو بدون کنکور

رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی تنها برای کاردانی نا پیوسته و کارشناسی ( پیوسته ، نا پیوسته ) تعریف شده است . دانشگاه علمی کاربردی در این دو مقطع بخوبی در رشته روانشناسی پذیرش می کند و نیرو کار های توانمندی را در این زمینه به جامع معرفی می کند . اکثر فارق تحصیلان رشته روانشناسی توسط آموزش و پرورش جذی می شوند و تعدادی نیز به عنوان کمک دستیار روانشناس و … جذب بازار کار می شوند .

رشته های روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی کدام ها هستند ؟

در خصوص رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی باید گفت از آن جایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته روانشناسی را بصورت تخصصی ارائه نمی دهد ، از این رو تنها در زیر مجموعه هایی از رشته روانشناسی در دانشگاه علمی کاربردی دانشجو پرورش داده می شود . در خصوص اصلاع از آن دسته از رشته ها و گرفتن مشاوره تحصیلی در زمینه مربوطه می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژهبرای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

لیست دانشگاه های بدون کنکور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

رشته روانشناسی بدون کنکور را می توان جز یکی از پر مخاطب ترین رشته های زیر گروه علوم انسانی دانشت . از آنجایی که این رشته بسیار مخاطب دارد در گذشته پذیرش در دانشگاه های روزانه و شبانه در رشته روانشناسی بسیار دشوار شده بود و خیلی از علاقه مندان به دلیل اینکه در آزمون کنکور موفق نمی شدند مجبور بودند رشته ای دیگر را ادامه دهند . اما با روی کار آمدن رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه های کشور این موقعیت برای علاقه مندان این رشته فراهم گردید که بدون آزمون ورودی بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند . می توان گفت اکثر دانشگاه های سراسری و همچنین دانشگاه آزاد هر ساله در یک یا دو نوبت بدون کنکور در رشته های مختلف در مقاطع مختلف دانشچو می پذیرند و رشته روانشناسی بدون کنکور هم شامل همین شرایط می شود .

بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

دانشگاه هایی همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاه پیام نور ، موسسات غیر انتفاعی ، پردیس های مجازی ، پردیس های خود گردان و دانشگاه های آزاد همه گی رشته روانشناسی بدون کنکور را ارائه می دهند . در واقع در بین دانشگاه های سراسری تنها دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) هستند که رشته روانشناسی بدون کنکور ندارند و برای پذیرش در این دانشگاه ها حتما باید از طریق آزمون ورودی ارزیابی به عمل آید و در صورت کسب امتیاز و یا رتبه مورد قبول در این دانشگاه ها پذیرفته شد . خالی از لطف نیست که اشاره کنیم دانشگاه هایی که به آن ها اشاره کردیم گرایش های مختلفی از رشته روانشناسی را ارائه می دهند و داوطلبان از رشته های علوم تجربی و همچنین علوم انسانی با داشتن مدرک دیپلم می توانند مستقیما در رشته روانشناسی پذیرفته شوند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور هنر

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با توجه به دانشگاه مورد نظر و همچنین مقطع مورد نظر می تواند متفاوت باشد . در اینجا ما بصورت خلاصه شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور را برای دانشگاه های مختلف و مقطع های مختلف بیان می کنیم . در ابتدا با دانشگاه علمی کاربردی شروع می کنیم ، این دانشگاه تنها دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد . شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور برای مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی دارا بودن مدرک دیپلم می باشد اما برای کارشناسی پیوسته اگر دیپلم سه ساله نظام قدیم باشد باید مدرک پیش دانشگاهی هم داشته باشد شخص متقاضی . برای مقطع کارشناسی نا پیوسته باید شخص مدرک کاردانی داشته باشد .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام بدون کنکور ارشد

شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور در مقطع کاردانی برای دانشگاه های پیام نور ، پردیس ها و دانشگاه آزاد مشابه دانشگاه علمی کاربردی می باشد . برای مقطع کارشناسی پیوسته و نا پیوسته نیز شرایط برای دیگر دانشگاه ها یکسان می باشد ، اما در خصوص کارشناسی ارشد به اسن صورت است که دانشگاه پیام نور بصورت مستقیم و بدون کنکور پذیرش می کند ، فارق از رشته و معدل کارشناسی شخص داوطلب . اما دیگر دانشگاه ها و حتی دانشگاه های روزانه و شبانه برای پذیرش روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد تنها از طریق استعداد های درخشان دانشجو می گیرند . دانشجوی استعداد درخشان نیز باید دارای فاکتور هایی باشد که توسط وزارت علوم تعیین گردیده . برای آگاهی از ایز جزئیات شرایط و نحوه پذیرش و گرفتن مشاوره تحصیلی کافیست تلفن های خود را بردارید و با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید: پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور چه شرایط و مراحلی دارد ؟

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد از لحاظ گرایش تنوع زیادی را در خود گنجانده است ، و از آنجایی که در سال دو مرحله مهر و بهمن اقدام به جذب دانشجو می کند دارای ظرفیت بالایی می باشد و هر ساله دانشجویان بسیاری در این دانشگاه پذیرفته می شوند . دانشگاه آزاد اخیرا شرط معدل را از معیار های پذیرش بدون کنکور حذف کرده است و از این رو پذیرفته شدن در این دانشگاه نسبت به گذشته راحت تر شده است و تمام دانشجویان رشته علوم انسانی ، ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم بعلاوه پیش دانشگاهی می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته روانشناسی دانشگاه آزاد قبول شوند .

بیشتر بخوانید: مشاوره ثبت نام برای بدون کنکور کارشناسی

برای ثبت نام بدون کنکور رشته روانشناسی با آویژه تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد گرایش های مختلفی را شامل می شود . در اینجا به بعضی از گرایش های روانشناسی می پردازیم و توضیحاتی را پیرامون هر کدام می دهیم . گرایش های مختلف روانشناسی موارد زیر را در بر می گیرند :

دانشگاه آزاد تهران تمام این گرایش ها را برای دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد . برای آگاهی بیشتر می توان با مرکز مشاوره آویژه تماس گرفت . کارشناسان ما تمام وقت آماده خدمت رسانی به داوطلبان برای پذیرش در رشته ها و گرایش های مختلف می باشند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و مقطع کاردانی ندارد در دانشگاه پیام نور . رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارای گرایش های متنوعی می باشد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم و توضیحاتی را درمورد هر کدام شرح می دهیم . یکی از گرایش های رشته روانشناسی بدون کنکور مربوط به زیست روانشناسی می شود که این گرایش نحوه تاثیر گذاری مغز و هادی های عصبی را بر روی افکار و رفتار شخص بررسی می کند . دیگر گرایش این رشته روانشناسی بالینی می باشد که حیطه آن درمان و پیش بینی ناتوانی هایی از جمله عاطفی ، هیجانی ، اجتماعی و … می باشد .

بیشتر بخوانید: پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته های : مامایی هوشبری اتاق عمل تکنسین دندان علوم آزمایشگاهی

یکی دیگر از گرایش های رشته ی روانشناسی ، روانشناسی کودکان استثنائی می باشد که مریوط می شود به درمان و یا پیشگیری کودکانی که تیز هوش ، استثنایی و یا عقب مانده ذهنی می باشند و یا دارای کم بینایی و یا نا بینایی هستند . روانشناسی صنعتی و سازمان دیگر گرایش می باشد که اصول روانشناسی و نظریه های مختلف را در سازمان های مختلف پیاده سازی می کند در راستای افزایش باروری در محیط کاری و شغلی . گرایش های دیگری همچون روانشناسی رشد ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی مدرسه و … جز زیر گروه رشته روانشناسی به حساب می آیند که در دانشگاه پیام نور دانشجویان می توانند در آن ها تحصیلات خود را دنبال کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

برای آگاهی از شرایط ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام پذیرش دانشجو بدون کنکور

رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی تنها برای کاردانی نا پیوسته و کارشناسی ( پیوسته ، نا پیوسته ) تعریف شده است . دانشگاه علمی کاربردی در این دو مقطع بخوبی در رشته روانشناسی پذیرش می کند و نیرو کار های توانمندی را در این زمینه به جامع معرفی می کند . اکثر فارق تحصیلان رشته روانشناسی توسط آموزش و پرورش جذی می شوند و تعدادی نیز به عنوان کمک دستیار روانشناس و … جذب بازار کار می شوند .

رشته های روانشناسی دانشگاه علمی کاربردی کدام ها هستند ؟

در خصوص رشته روانشناسی بدون کنکور علمی کاربردی باید گفت از آن جایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته روانشناسی را بصورت تخصصی ارائه نمی دهد ، از این رو تنها در زیر مجموعه هایی از رشته روانشناسی در دانشگاه علمی کاربردی دانشجو پرورش داده می شود . در خصوص اصلاع از آن دسته از رشته ها و گرفتن مشاوره تحصیلی در زمینه مربوطه می توانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژهبرای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید

در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۹۸

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

لیست دانشگاه های بدون کنکور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

دقیقه ای 1400 الی 1800 تومان

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.

در سریع ترین وقت ممکن

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

8 صبح

الی 12 ظهر

12 ظهر

الی 6 عصر

6 عصر

الی 11 شب

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

زمان مشاوره شما با موفقیت رزرو شد. منتظر تماس از طرف مشاور ما باشید.

در صورت داشتن ابهام یا مواجهه با هرگونه مشکل با شماره تلفن 91023933-021 تماس حاصل نمایید

پس از مشاوره بقیه شارژ شما در حساب کاربریتان باقی خواهد ماند، در صورتی که تمایل دارید باقیمانده پولتان به کارتتان واریز شود با شماره 91023933-021 تماس حاصل نمایید

آموزشگاه شریفیار

با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای

روانشناسی بدون کنکور در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه های مختلف بدون کنکور دانشجو می پذیرد.

شرایط پذیرش در روانشناسی بدون کنکور تفاوت چندانی با سایر رشته‌های تحصیلی ندارد. در صورت تمایل مطلب زیر را مطالعه کنید:

همه چیز درباره ثبت‌نام بدون کنکور

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

شما از هر رشته‌ای می‌توانید برای رشته روانشناسی ثبت‌نام کنید. حداقل مدرک مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی، مدرک پیش‌دانشگاهی است.

در ورود بدون کنکور به دانشگاه، ملاک سنجش و پذیرش معدل داوطلب و رشته تحصیلی دیپلم اوست؛ اگر رشته دیپلم شما علوم انسانی، معارف اسلامی، ریاضی و یا تجربی باشد معدلتان برای پذیرش در روانشناسی بدون کنکور اثر صددرصدی خواهد داشت و اگر رشته دیپلمتان به‌جز این موارد باشد، معدل شما با ضریب ۴۱/۲ اعمال خواهد شد.

برای ثبت‌نام روانشناسی بدون کنکور در کلیه دانشگاه‌های سراسری اعم از روزانه و شبانه، غیرانتفاعی، مجازی و پیام نور باید «دفترچه ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری» را از وب‌سایت سازمان سنجش کشور دریافت کنید. این دفترچه در مردادماه منتشر می‌شود.

دانشگاه آزاد نیز در مقطع کارشناسی پیوسته برای روانشناسی بدون کنکور پذیرش دارد.

البته دانشگاه آزاد برای هر مقطع تحصیلی یک دفترچه راهنمای جداگانه منتشر می‌کند. شما باید برای ثبت‌نام روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد به وب‌سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و «دفترچه راهنمای ثبت‌نام دوزه کارشناسی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی» را دریافت نمایید.

مهلت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌های مختلف را می‌توانید از لینک داده شده مشاهده نمایید.

از آنجا که دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه بدون کنکور است، بسیار از داوطلبان ورود به دانشگاه که قصد دارند بدون کنکور ثبت‌نام کنند به سراغ این دانشگاه می‌روند.

متأسفانه در دانشگاه علمی کاربردی رشته روانشناسی تدریس نمی‌شود؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند در کارگاه‌ها، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی که این دانشگاه پیرامون موضوعات روانشناسی برگزار می‌کند شرکت کنند. برای اطلاع از این دوره‌ها به وب‌سایت دانشگاه علمی کاربردی مراجعه نمایید.

درصورتی‌که علاقه‌مند به ثبت‌نام در کارشناسی ارشد روانشناسی بدون کنکور باشید، سه راه پیش رو دارید:

فراگیر پیام نور برای کارشناسی ارشد رشته‌های روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانشناسی تربیتی، روانشناسی عمومی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی پذیرش دارد.

برای ثبت‌نام باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام را از سایت سازمان سنجش، بخش «فراگیر پیام نور» دریافت نمایید. در دفترچه راهنما لیست دروس امتحانی هر رشته آمده است. شما باید دروس مشخص‌شده را که درواقع به‌منزله دروس ترم اول روانشناسی ارشد هستند مطالعه کرده و در آزمون آن شرکت نمایید. در صورت پذیرش می‌توانید تحصیلات خود را در این رشته از ترم دوم ادامه دهید.

در مطلب ثبت‌نام فراگیر پیام نور در مورد نحوه تحصیل و ثبت‌نام در فراگیر پیام نور به‌طور کامل توضیح داده‌شده است.

کارشناسی ارشد برخی رشته‌ها از جمله روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی در مراکز بین‌المللی پیام نور از دانشجویان به‌صورت بدون کنکور ثبت‌نام می‌کنند.

ثبت‌نام این مراکز در شهریورماه بوده و از طریق وب‌سایت http://iscreg.pnu.ac.ir/  انجام می‌شود.

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت‌نام مراکز بین‌المللی پیام نور را از صفحه «ثبت‌نام بدون کنکور مراکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور» مطالعه کنید.

برخی پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور پذیرش دارند.

برای ثبت‌نام در پردیس‌های خودگردان باید از طریق وب‌سایت دانشگاه مدنظر پیش‌ ثبت‌نام انجام دهید تا در زمان مناسب با شما تماس بگیرند.

فهرست پردیس‌های خودگردان را از صفحه «رشته‌های پردیس بدون کنکور» ببینید.

اگر این رشته را برای ادامه تحصیلاتتان انتخاب کنید می‌توانید تا مقطع دکتری به تحصیلات خود ادامه بدهید. در مقطع دکتری این رشته، خود، به رشته‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از روانشناسی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی مدرسه، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، خانواده و سلامت جنسی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، مشاوره، سنجش و اندازه‌گیری.

فقط دانشگاه‌های سراسری و آزاد در مقطع دکتری پذیرش بدون کنکور دارند و آن نیز مختص دانشجویان استعدادهای درخشان است که شرایط آن در مطلب شرایط دکتری بدون کنکور توضیح داده شده است.

در مطلب «دکترای روانشناسی» در مورد سوالات مصاحبه، منابع کنکور و واحدهای هر یک از گرایش‌ها به تفصیل صحبت شده.

شاید عده‌ای به تفاوت بین رشته‌های روان‌پزشکی و روانشناسی توجه نکنند.

لازم است بدانید برای ورود به رشته روان‌پزشکی باید اول مدرک پزشکی عمومی را اخذ کنید و سپس امتحان تخصص بدهید و رشته روان‌پزشکی را به‌عنوان تخصص خود انتخاب کنید.

روان‌پزشک می‌تواند بعد از تشخیص مشکل بیمار برای او دارو تجویز کند.

برای ورود به رشته روانشناسی بعد از گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی در رشته روانشناسی در دانشگاه به ادامه تحصیل می‌پردازید.

روانشناس اجازه تجویز دارو ندارد و از طریق گفتگو و ارائه راه‌حل‌های رفتاری به حل مشکلات مراجعینش کمک می‌کند.

سلام بنده لیسانس ریاضی کاربردی دارم و حدودا ۱۰ مشغول به کار در زمینه کودک بودم ، می‌خوام ارشد روانشناسی کودک بخونم ، لطفاً راهنمایی بفرمایید

وقت بخیر ، من که دیپلم کاردانی گرافیک و کامپیوتر دارم نمیتونم روانشناسی بخونم ؟ ممنون

سلام من دیپلم کامپیوتر دارم.اگر بخوام ادامه تحصیل بدم و رشته روانشناسی بخونم،چطور باید اقدام کنم.ممنون میشم راهنماییم کنیم.۱۰سال میشه که ترک تحصیل کردم،خونه دارهستم.مراحلی که باید طی کنم رو نمیدونم اصلا چطور هست.میشه راهنماییم کنین؟؟؟

سلام.دقيقأمن هم همين شرايط دارم.بايد مدرك پيش دانشگاهي بگيريد وبعد از اون ثبت نام كنيد

سلام میخواستم کارشناسی بدون کنکور و چون شاغل هستم غیر حضوری ثبت نام کنم چطور کجا از چه راه اقدام کنم

سلام میخوام واسه ارشد دانشگاه ازاد بخونم ایا میشه بدون کنکور هم شرکت کرد؟

چه خوب! یعنی من اگر بخوام ارشد روانشناسی بخونم فقط باید از طریق پیام نور اقدام کنم و نمی تونم دانشگاه دولتی بخونم؟ درسته؟ به خصوص که ارشد مهندسی دارم.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.موارد ضروری مشخص شده اند. *

متن دیدگاه *

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

نام *

ایمیل*

Solve : * 5 + 27 =

با پر کردن فرم زیر، سفارش خود را ثبت نمائید.

ایران مشاوره ۳۸۲ نظرها

جهت آشنایی و معرفی دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند به اطلاع می رسانیم که تحصیل در این دانشگاه به دو روش امکان پذیر خواهد بود. داوطلبان هم از طریق شرکت در کنکور سراسری به صورت با آزمون و هم از طریق ثبت نام بدون آزمون امکان تحصیل در دانشگاه پیام نور را خواهند داشت.

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های بدون کنکور را دارند لازم است به قدر کافی از رشته های بدون آزمون ارائه شده در دانشگاه پیام نور اطلاع داشته باشند. بنابراین لازم است دفترچه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه را تهیه کرده و مورد مطالعه قرار دهند.

داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در واحدهای دانشگاهی پیام نور می توانند بدون محدودیت مطابقت مدرک تحصیلی با رشته انتخابی ، ثبت نام خود را انجام دهند.

از آن جا که دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های سراسری به شمار می آید ، بنابراین دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور همان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ای است که برای رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری منتشر می شود. به عبارتی تمام رشته های بدون آزمون ارائه شده در دانشگاه های دوره روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی و پیام نور در یک دفترچه قرار دارند. بنابراین لیست انتخاب رشته بدون کنکور سراسری می تواند مجموعه ای از کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های مذکور باشد.

رشته های زیادی به صورت بدون آزمون در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند و از همین رو امکان نام بردن تمام آن ها وجود ندارد. اما برخی از رشته های پر طرفدار که در آخرین دوره ارائه شدند ، به شرح زیر می باشد.

همان گونه که مشاهده می کنید تمام رشته های فوق ، متعلق به مقطع کارشناسی می باشند. بنابراین می توان گفت ثبت نام بدون کنکور پیام نور تنها برای ورود به مقطع کارشناسی امکان پذیر است. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور می توانند رشته های مورد نظر را از دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری استخراج کرده و در لیست انتخابی خود جای دهند.

تعداد انتخاب هایی که هر داوطلب هنگام ثبت نام بدون کنکور سراسری می تواند داشته باشد ، 100 کد رشته محل است. این تعداد می تواند شامل کد رشته محل های ارائه شده در سایر دانشگاه های سراسری نیز باشد. بنابراین نمی توان حدی برای تعداد انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور تعیین کرد. داوطلب می تواند هر صد رشته را از دانشگاه های پیام نور انتخاب کند و یا می تواند هیچ انتخابی را به این دانشگاه اختصاص ندهد.

دانشگاه پیام نور معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن به پذیرش بدون کنکور دانشجویان می پردازد. رشته های بدون کنکور پیام نور بهمن ماه در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته مربوط به همین ترم تحصیلی بیان می شوند. داوطلبانی که به هر دلیلی قصد شروع تحصیل از نیمسال دوم تحصیلی را دارند ، می توانند دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور بهمن ماه را دانلود کرده و از رشته های ارائه شده در این ترم تحصیلی مطلع شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هارشته های بدون کنکور پیام نور

تیر ۱۱, ۱۳۹۹

تیر ۱۱, ۱۳۹۹

تیر ۱۱, ۱۳۹۹

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم دانشگاه پیام نور رشته طراحی داخلی یا همون طراحی دکوراسیون داخلی رو هم داره ؟

با سلام، مطابق با دفترچه ی باسوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹، رشته ی طراحی داخلی یا طراحی دکوراسیون داخلی در دانشگاه پیام نور ارائه نشده است.

سلام من دیپلم انسانی دارم و می‌خوام امسال کنکور بدم آیا میتونم رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه پیام نور یا آزاد برم پذیرش داره یا نه ممنون لطفا راهنماییم کنید

با سلام، شما می توانید برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون سال ۱۳۹۹، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اقدام کنید.

سلام من دیپلم تجربی دارم با کنکور سراسری میتونم رشته علوم تربیتی پیام نور شرکت کنم یا نه ،بدون ازمون چطور ؟؟

با سلام و درود. رشته علوم تربیتی در کنکور سراسری در لیست رشته های علوم انسانی ارائه می شود. لازم به ذکر است که شما می توانید رشته علوم تربیتی را در دوره های بدون آزمون (دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور) انتخاب نمایید.

سلام آیا با دیپلم تجربی میتوان مکانیک خودرو در دانشگاه پیا نور خواند یا خیر و البته من کنکور ریاضی ثبت نام کردم

با سلام و درود. با توجه به شرایط ثبت نامی رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی، محدودیتی جهت ثبت نام در لیست رشته های بدون کنکور با مدرک دیپلم غیرمرتبط وجود ندارد.

سلام من دیپلم هوانوردی دارم و فوق دیپلم اویونیک هواپیما گرفتم. میخواستم بدونم که امکانش هست کارشناسی زبان انگلیسی شرکت کنم؟

با سلام، بله در صورتی که شما مشکلی از لحاظ نظام وظیفه نداشته باشید، با مدرک دیپلم و کاردانی مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی (پیوسته و یا ناپیوسته) می باشید. پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار جهت ثبت نام عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

سلام توی دفترچه گروه تحصیلی رشته هایی مثل روانشناسی رو انسانی زده ایا من که دیپلم تجربی دارم میتونم ثبت نام کنم؟

با سلام و درود. رشته روانشناسی در زیر گروه رشته علوم انسانی قرار دارد، شما در صورت داشتن شرایط ثبت نامی، می توانید با دیپلم نا مرتبط در این رشته ثبت نام کنید.

سلام ببخشیدمن میخام فوق دیپلم مهندسی کشاورزی بگیرم وبعدواس لیسانس یه رشته دیگ بخونم یعنی دوسال مهندسی کشاورزی دوسال دیگ هم یک رشته دیگه واس اینکه دوباره چهارسال نخونم همچین چیزی امکان داره؟دانشگاه ازادوپیام نور مقطع کاردانی به کارشناسی ثبت نام میکنن؟

با سلام، در صورتی که رشته ی مهندسی کشاورزی در مقطع فوق دیپلم ارائه شود، شما می توانید مدرک فوق دیپلم خود را اخذ کرده و در مقطع کارشناسی ناپیوسته تغییر رشته دهید. دانشگاه پیام نور رشته های کارشناسی پیوسته (۴ساله) ارائه می دهد و دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته (۲ساله) را نیز ارائه می دهد.

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

سلام من دیپلم تجربی هستم میخاستم بدونم میشه با کنکور یا بدون کنکور رشته مترجمی زبان بخونم؟

با سلام و درود. رشته مترجمی زبان در مقطع کارشناسی پیوسته، صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی و کاربردی ارائه می شود. برای تحصیل در این دانشگاه ها می توانید در موعد مقرر برای ثبت نام اقدام نمایید.

سلام من درحال حاضر دیپلم گرافیک دارم میخواستم بدونم دانشگاه پیام نور رشته صنایع دستی رو بدون کنکور داره؟ من میتونم شرکت کنم؟ وبرای ثبت نام باید کی اقدام کنم؟

با سلام، بله مطابق با دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه سال ۱۳۹۹، رشته صنایع دستی، مقطع کارشناسی پیوسته، در واحدهای دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) ارائه شده است. در صورتی که شما دارای مدرک دیپلم نظام جدید فنی و حرفه ای و کار و دانش باشید، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته در دوره های بدون کنکور می باشید. لازم به ذکر است با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، ثبت نام به تعویق افتاده، و شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

سلام ببخشید من فوق دیپلم نقشه کشی دارم میخواستم ببینم میتونم کاردانی به کارشناسی رشته تربیت بدنی یا علوم ورزشی پیام نور شرکت کنم؟ زمان ثبت نامش کی هست؟

با سلام، مطابق با شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور، در حال حاضر امکان نام نویسی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه مذکور وجود ندارد، لذا درصورت تمایل و داشتن شرایط پذیرش می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته علوم ورزشی در واحد دانشگاهی موردنظر به تحصیل بپردازید.

سلام.من لیسانس مدیریت صنعتی دارم از دانشگاه آزاد سال ۸۵.میتوانم در رشته نرم افزار برای مقطع لیسانس ثبت نام کنم؟ آیا دروس عمومی تطبیق میخورند یا مجدد باید پاس کنم؟ شهریه هر ترم چقدر هست؟

با سلام، بله در صورتی که شما مشکلی از لحاظ نظام وظیفه نداشته باشید، مجاز به تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی می باشید، و معدل سازی دروس عمومی به موافقت واحد دانشگاهی مقصد بستگی دارد. لازم به ذکر است شهریه هرترم تحصیلی رشته مورد نظر در واحد های دانشگاه پیام نور، حدود ۹۰۰.۰۰۰ الی ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان در نظر گرفته می شود.

سلا وقتتون بخیر من دیپلم تجربی دارم میخواستم بدونم میتونم بدون کنکور تو دانشگاه پیامنور حقوق بخونم ؟

با سلام، شما می توانید در مرحله پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در رشته مذکور در دانشگاه پیام نور نام نویسی نمایید و درصورت قبولی به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام وقتتون بخیر بنده دیپلم تجربی دارم میخواستم ببینم میتونم بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور شرکت کنم رشته مدیریت صنعتی یا ساخت و تولید؟

با سلام، بله طبق دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه سال ۱۳۹۹، شما با مدرک دیپلم خود، مجاز به ثبت نام در رشته های ذکر شده به صورت بدون آزمون (پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) می باشید. لازم به ذکر است در حالی که شما دارای مدرک دیپلم نظام قدیم (سالی واحدی و یا ترمی واحدی) باشید، می بایست جهت ثبت نام مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی نیز ارائه دهید.

با عرض سلام من ۴۴ سالمه دیپلم تجربی سال ۷۴ هستم میخواستم بدونم که چطور میتونم بدون کنکور زیست شناسی پیام نور در مقطع کارشناسی قبول بشم و حدود شهریه اش چقدر میشه ؟؟؟؟

با سلام. پذیرش دانشگاه های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و شما با توجه به معدل کل و معدل کتبی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود، ارزیابی می شوید. شهریه ثابت و متغیر رشته زیست شناسی در دانشگاه های پیام نور مقطع کارشناسی ۸۰۰.۰۰۰ تومان الی ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان برای هر ترم تحصیلی می باشد.

سلام وقت بخیر . من لیسانس کامپیوتر از دانشگاه آزاد دارم و دیپلمم رو از هنرستان گرفتم . میتونم بدون کنکور ارشد روانشناسی رو در دانشگاه پیام نور بخونم؟

باسلام. می توانید در آزمون ورودی دانشگاه پیام نور {فراگیر ارشد پیام نور}، در رشته ی مدنظر خود شرکت نمایید. آزمون ورودی با منبع مطالعاتی مشخص و تعداد ۸ الی ۱۰ واحد درسی می باشد.

وقتتون بخیر با کاردانی ناپیوسته دانشگاه دولتی شدنیه کارشناسی دانشگاه پیام نور ثبت نام کرد ؟

با سلام ، داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و یا کار و دانش و یا افرادی که دارای مدرک دیپلم نظری نظام قدیم و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند می توانند با مدرک کاردانی خود در واحد دانشگاهی مدنظر نام نویسی نمایند.لازم به ذکر است متقاضیان آقا درصورت داشتن منع از سوی نظام وظیفه امکان تکرار مقطع تحصیلی را ندارند ، لذا مجاز به نام نویسی در مقطع کارشناسی پیوسته نمی باشند.

سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم میخوام روانشناسی بخونم تهران میتونم؟؟

با سلام. شما با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم میتوانید از طریق کنکور سراسری و یا انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی برای ادامه تحصیل اقدام کنید. رشته مذکور در برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور ارائه می شود. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش زمان انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری بر اساس سوابق تحصیلی در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۱۸ اعلام خواهد شد.

سلام من دیپلم کامپیوتر نظام قدیم فنی حرفه ای دارم آیا میتونم با این دیپلم در دانشگاه پیام نور رشته روان شناسی بخونم؟

با سلام ، با توجه به مدرک تحصیلی فوق الذکر ، شما جهت نام نویسی در دانشگاه پیام نور نیاز به مدرک کاردانی و یا پیش دانشگاهی دارید.

سلام و خسته نباشید بنده دیپلمم انسانی هست آیا میتونم کامپیوتر بخونم در دانشگاه پیام نور ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام. مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۱۸ اعلام خواهد شد و شما می توانید در رشته و دانشگاه مورد نظر از طریق سایت سازمان سنجش انتخاب رشته انجام داده و اقدام به ادامه تحصیل کنید.

با سلام. من کاردانی مکانیک خودرو دارم. می خواستم ببینم اگر در کارشناسی پیام نور شرکت کنم واحد هایی که در کاردانی گذراندم تطبیق داده میشه یا باید از اول همه رو بخونم؟

با سلام. شما می توانید با ارائه مدرک کاردانی و ریز نمرات کسب شده درخواست تطبیق واحد دهید و دروسی که موفق به کسب نمره بالای ۱۲ شده باشید و معمولا نمرات دروس و محتوای آنها می بایست مورد تایید ۳ نفر از اعضای واحد آموزشی قرار بگیرد.

سلام من رشته ام دیپلمم کار و دانش و معدلم ۱۶ و پیش انسانی دارم میگیرم تا شهریور ماه من اگه رشته کارشناسی زیست رو از گروه علوم تجربی اتتخاب کنم مجاز میشم ؟ چون رشته دیپلمم متغایر هست با رشته ی انتخابیم چند درصد احتمال قبولیم وجود داره ؟

با سلام ، بله مطابق با دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه سال ۱۳۹۹ ، شما در صورت دارا بودن مدرک دیپلم کار و دانش و پیش دانشگاهی علوم انسانی می توانید در تمامی رشته های تحصیلی از جمله زیست شناسی ادامه تحصیل داشته باشید .

سلام من دیپلم فنی هستم و پیس انسانی ایا تا تابستان ۹۹ من می تونم رشته روانشناسی بدون ازمون پیام نور قبول بشم ؟

با سلام ، چنانچه رشته مورد نظر شما بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور ارائه شده باشد ، می توانید به ادامه تحصیل در رشته و واحد دانشگاهی مذکور(ورودی مهر ماه) بپردازید.

سلام من الان دانشجوری کارشناسی پیوسته رشته مهندسی کامپویتر دانشگاه دولتی هستم میخوام مدرک کاردانی معادل بگیرم برم نیروی انتظامی میخواستم ببینم این کارو بکنم میشه در حین اینکه در در نیروی انتظامی شاغلم در رشته مهندسی کامپیوتر از کاردانی به کارشناسی ثبت نام کنم؟لطفا سریع جواب بدید چون باید تصمیم بگیرم خیلی ممنون

با سلام ، شما در حین اشتغال به کار در نیروی انتظامی درصورتی که موافقت ارگان مربوطه را کسب نمایید می توانید به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام روزتون بخیر من شاغل هستم و کاردانی رشته کامپیوتر از دانشگاه آزاد را دارم آیا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور و کارشناسی مدیریت دولتی رو دارم یانه؟؟

با سلام ، بله در صورتی که شما دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا کاردانی باشید ، با ثبت نام در واحد های دانشگاه پیام نور و در رشته مورد نظر به صورت بدون آزمون ( پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته ادامه تحصیل داشته باشید . پیشنهاد می شود با مراجعه به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اطلاعات مربوطه را به دست آورید .

سلام من سال ۸۱ کاردانی ساختمان گرفتم.. الان میتونم بدون کنکور حسابداری شرکت کنم

با سلام ، با توجه به ضوابط پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور و درصورتی که منعی از سوی نظام وظیفه نداشته باشید ، چنانچه رشته حسابداری در واحد دانشگاهی مدنظر در مرحله پذیرش از طریق سوابق تحصیلی ارائه شود می توانید در این مرحله شرکت کرده و درصورت قبولی به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام و خداقوت سوالی داشتم.من مدرک کارشناسی دولتی را دارم و ده سال پیش فارغ التحشیل شده ام.ایا برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد میتوانم در یکی از رشته های پیام نور ادامه تحصیل بدم یا خیر.آیا باید از لحاظ رشته همخوانی بین لیسانس و فوق وجود داشته باشد؟

سلام ، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ ، شما با دارا بودن مدرک کارشناسی می توانید با ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری و کسب رتبه لازم در واحدهای دانشگاه پیام نور انتخاب رشته و در صورت پذیرش ادامه تحصیل داشته باشید . لازم به ذکر است که شما در صورت تمایل در مقطع فوق لیسانس مجاز به تغییر رشته می باشید و می بایست ۶ الی ۱۲ واحد جبرانی را نیز بگذرانید . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه نمایید .

سلام ایا یه دانشجو دانشگاه دولتی میتواند یکی از رشته های پیام نور را بخواند؟ مثلا کارشناسی حقوق از چ زمانی میتواند ثبت نام کند؟

سلام ، مطابق با قوانین وزارت علوم ، دانشجویان دانشگاه های سراسری در مقطع کارشناسی امکان تحصیل همزمان در دو رشته را دارا می باشند ، و با توجه به ضوابط تحصیلی همزمان شما مجاز به انتخاب یکی از رشته های دانشگاه پیام نور به عنوان رشته دوم هستید.لازم به ذکر است دانشجویان آقا که با استفاده از معافیت تحصیلی در حال تحصیل می باشند ، مجاز به تحصیل در رشته دوم با استفاده از معافیت تحصیلی صادر شده در رشته و دانشگاه اول هستند.

سلام من فارغ اتحصیل رشته انسانی پایه دوازدهم هستم ایا میتونم باسوابق تحصیلی رشته روانشناسی رو در دانشگاه پیام نور مشهد انتخاب کنم ؟در صورت امکان چه کار باید انجام بدم؟

با سلام. انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی برای ترم مهر ماه سال ۱۳۹۹ از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ آغاز می شود و شما می توانید از طریق سایت سازمان سنجش انتخاب رشته انجام دهید ، البته لازم به ذکر است بر اساس دفترچه منتشر شده رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور واحد مشهد ارائه نشده است.

سلام ببخشید من دوازدهم هستم ایا میتونم برا رشته کارشناس حقوق یا روانشناسی شرکت کنم و زمانش کی هست به صورت حضوری یا اینترنتی اگه بشه بگید ممنون

با سلام ، شما جهت ثبت نام در دانشگاه پیام نور می بایست فارغ التحصیل شده و دارای مدرک دیپلم باشید ؛ لازم به ذکر است پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه مذکور برای ورودی مهرماه ۱۳۹۹ ، از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ لغایت ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش انجام خواهد شد.

سلام. وقتتون بخیر. بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی از دانشگاه های دولتی هستم ولی خیلی علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک هستم. آیا من میتونم در دوره کارشناسی شرکت کنم یا خیر؟ و همچنین چون من از خارج از کشور هستم ایا مشکلی پیش میاد؟ ممنون

با سلام. در صورتی که دارای کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم باشید ، می توانید برای تحصیل مجدد اقدام به ثبت نام کنید. البته لازم به ذکر است ثبت نام ورودی های مهر ماه سال ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد ؛ شما برای ثبت نام تکمیلی و امتحانات می بایست به صورت حضوری به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه فرمایید.

سلام من معلم رسمی آموزش وپرورش با بیست سال سابقه هستم بیست و نه سال سن دارم کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن ملل اسلامی دارم چگونه میتوانم در رشته های تربیت بدنی پیام نور ادامه تحصیل بدم

با سلام ، در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به صورت بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) را دارا باشید ، در صورت داشتن شرایط می توانید با مدرک دیپلم خود در رشته تربیت بدنی در واحد های دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل داشته باشید . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات مربوطه به تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید .

سلام. من فارغ التحصیل رشته علوم انسانی نظام قدیمم. برای ثبت نام و تحصیل در رشته معماری مجازم؟ اگر نه، چکار باید بکنم؟

با سلام ، چنانچه شما تمایل به نام نویسی در رشته مذکور در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را داشته باشید ، می توانید به ادامه تحصیل در رشته معماری بپردازید.

با سلام بنده مدرک کارشناسی دارم و میخام در رشته زبان در پیام نور دوباره بخونم،برخی درس هایی ک پاس کردم در دانشگاه تطبیق میخوره در پیام نور یا نه؟ممنون

با سلام. در صورتی که تعداد واحدهای مشترک بین رشته قبلی و رشته جدید شما وجود داشته باشد می توانید مدرک خود را به دانشگاه ارائه داده و در صورت داشتن معدل بالا و دروسی که نمرات قابل قبول دارد تطبیق دهید.

سلام برای ثبت نام بدون کنکور مهندسی کامپیوتر ورودی بهمن ماه باید حضوری مراجعه بکنم یا اینترنتی؟ و اینکه شهریه هر ترم مهندسی کامپیوتر چقدر میشه؟

با سلام. ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در پذیرش های سال جاری که تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ادامه دارد و شما می بایست به صورت حضوری به واحد دانشگاهی مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

سلام من کاردانی حسابداری رو دارم برای تثبت نام کارشناسی میتونم پیام نور بدون کنکور ثبت نام کنم؟اگه میشه از چه سایتی و مهلتش تا کی هست؟

با سلام. پذیرش های دانشگاه های پیام نور صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته می باشد و شما در صورت داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم می توانید در این دوره ها تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ به صورت حضوری در واحد دانشگاهی مورد نظر ثبت نام انجام دهید.

سلام رشته های هنراسلبامی و علوم قرآنی و احادیث و رشته ادیان وعرفان مقطع کاردانی به کارشناسی پیام نور تبریز وجوددارد؟؟

با سلام ، رشته های ارائه شده براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته می باشند.

سلام من رشته عکاسی هستم و دوازدهم میباشم میخواستم بدونم میتونم برم رشته گرافیک یا عکاسی در پیام نور بدون کنکوز؟؟

با سلام ، مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش ؛ فارغ التحصیلان نظام جدید رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش امکان نام نویسی در مرحله تمدید پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور را دارا می باشند.

سلام کاردانی پیوسته معماری دانشگاه ازاد دارم میتونم کارشناسی حقوق پیام نور شرکت کنم

با سلام ، بله شما با مدرک دیپلم و کاردانی خود و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه ، می توانید در مقطع کارشناسی پیوسته رشته حقوق در واحد های دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهید . همچنین پیشنهاد می شود جهت اطلاع از شرایط و زمان ثبت نام به تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید .

سلام من کارشناسی ارشد دارم میخام از پایه حقوق بخونم آزمون ندادم میتونم الان از ورودی بهمن شروع به تحصیل کنم

با سلام بله شما در صورت داشتن شرایط ثبت نام می توانید برای رشته حقوق در دانشگاه های ارائه شده به صورت بدون آزمون ( پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) ثبت نام انجام دهید ، همچنین می توانید برای اطلاع از رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده به تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید .

سلام من کنکورندادم میتونم براترم رشته حقوق ثبت نام کنم؟؟؟

با سلام. رشته حقوق برای مقطع کارشناسی در برخی از واحدهای دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده است و شما تا ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ مهلت دارید برای ثبت نام اقدام کنید.

من دیپلم دارم و پیش دانشگاهیم بخاطر یک درس مونده اگ من دانشگاه ثبت نام کنم میتونم تعهد بدم ک مدرک پیش رو ارائه میدم

با سلام مطابق با آیین نامه های ثبت نامی دانشگاه ها ، شما در زمان ثبت نام می بایست نمره قبولی در تمام دروس ، و مدرک فارغ التحصیلی یا گواهی تحصیلی خود را ارائه دهید . و تنها در صورت موافقت دانشگاه مربوطه و دریافت تعهد برای ارائه نمره قبولی در درس مورد نظر و در بازه زمانی مشخص ، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل می باشید . شما می توانید با مراجعه به مشاوره تحصیلی تلفنی اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید .

سلام من درحال تحصیل مقطع کارشناسی امار از دانشگاه فردوسی هستم ایا میتونم مدرک کاردانی بگیرم و تغییر رشته به مترجمی زبان دانشگاه پیام نور بدم؟

با سلام ، شما در صورت تمایل می توانید مدرک معادل کاردانی خود را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایید ، سپس در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام ثبت نام بدون کنکور پیام نور سال ۹۸ تا کی ادامه داره؟ممنون

با سلام . ثبت نام دانشگاه های پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی برای ترم بهمن تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ادامه دارد و انجام مراحل ثبت نام به صورت حضوری می باشد .

سلام من شاغلم در معدن و دیپلم انسانی و مدرک پیش دانشگاهی دارم-امکانش هست بدون کنکور تو دانشگاه پیام نور ثبت نام بکنم؟ و اینکه به خاطر شرایط شغلیم امکانش هست در طول ترم به کلاسها نرم و صرفا تو امتحانات پایان ترم شرکت بکنم؟ یا کلاسها حضوریه و بیش از سه جلسه غیبت موجب حذف درس خواهد شد.ممنون

با سلام . شما برای ثبت نام در دانشگاه های پیام نور می توانید با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام نمایید. در دانشگاه های پیام نور و در صورت برگزاری کلاس اجباری برای حضور در کلاس وجود ندارد ولی می بایست برای امتحانات در دانشگاه حضور داشته باشید.

سلام شهریه هر نیمسال رشته حقوق دانشگاه غیرانتفاعی تهران چقدر است؟

با سلام ، شهریه هر ترم تحصیلی برای رشته حقوق در دانشگاه های غیرانتفاعی حدود ۱.۱۰۰.۰۰۰ الی ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان به ازای ۲۰ واحد درسی می باشد .و همچنین با مراجعه به شهریه دانشگاه غیرانتفاعی می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید .

سلام همسر من دیپلم فنی (متالوژی)دارد ،میخواستم ببینم میتونه در رشته های پیام نور ادامه تحصیل بدهد ،بصورت خودخوان ؟

با سلام ، افرادی که دارای مدرک فارغ التحصیلی دیپلم فنی و حرفه ای سالی واحدی و ترمی واحدی می باشند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته واحد های دانشگاه پیام نور ، ملزم به ارائه مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند ، و درغیر این صورت مجاز به ثبت نام نمی باشند . شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات مربوطه به تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید .

سلام من ترم ۳ پزشکی بین الملل هستم میخواستم بدونم میتونم واسه سال بعد حقوق پیام نور بصورت همزمان(ینی هم بین الملل و هم پیام نور هردو رشته رو ادامه بدم) بخونم ؟میخوام بدونم نیاز به انصراف از رشته اصلیم نیستش؟ و اینکه براساس سوابق تحصیلیه چون چندسالی از فارغ التحصیلی از مقطع دبیرستان میگذره اشکالی نداره؟ ممنونم میشم اگر راهنماییم کنین

با سلام، شما در مقطع دکتری پیوسته نمیتوانید تحصیل همزمان داشته باشید.

سلام من درنیروی انتظامی ثبت نام کرده ام.اگر درکنکوررتبه خوبی بیارم میتونم به دانشگاه که باکنکورپذیرفته شدم برم ؟ان موقع چکارکنم؟

با سلام. ثبت نام در دانشگاه های افسری و قبولی در این دانشگاه های دارای مراحل مختلفی است و صرفا قبول شدن در یک مرحله مبنی بر پذیرش نهایی نیست ولی اگر تا مرحله آخر همه ی مراحل را قبول شدید و پذیرش گرفتید معمولا دارای تعهد هستید و بنا به هر دلیلی قصد انصراف داشته باشید اصولا دو برابر مبلغی که برای شما هزینه کرده اید به عوان جریمه دریافت می کنند.

سلام من دی ۹۸ پیش دانشگاهی شبانه مدرکم رو میگیرم . میخواستم بدونم میتوم بهمن ۹۸ ورودی بشم رشته کارشناسی رشته حقوق؟بدون کنکور میتونم ورودی بهمن بشم؟

با سلام، شما میتوانید در صورتی که رشته مورد نظر شما در دانشگاه مدنظر بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده باشد، برای ورودی بهمن ماه در این رشته و دانشگاه ثبت نام نمایید.

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

ایران مشاوره ۹۹ نظرها

طبق روال هر ساله شاهد پذیرش داوطلبان در دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دو طریق ثبت نام با آزمون (شرکت در کنکور سراسری ) و بدون آزمون هستیم. داوطلبان در دو نوبت مهر و بهمن ماه می توانند نسبت به ثبت نام در هر یک از مقاطع تحصیلی اقدام کنند. طی مراحل نام نویسی ممکن است به صورت اینترنتی و یا حضوری انجام شود که در صورت ثبت نام اینترنتی می بایست به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنید و به تکمیل فرآیند ثبت نام خود بپردازید. در صورتی که اعلام شود نام نویسی علاقه مندان به صورت حضوری انجام می شود ، لازم است به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام بدن کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99 ، روند نام نویسی خود را پیگیری نمایند.

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

رشته های بدون کنکور داشگاه آزاد شامل تمامی گروه های ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان می باشند.

از شرایط ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ، دارا بودن مدرک دیپلم و از شرایط ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد. متقاضیانی که قصد ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد را دارند ، می توانند بدون در نظر گرفتن رشته خود در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهند.

در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد و هم چنین تفاوت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باید بگوییم که تفاوت این دو در ارائه مدرک تحصیلی است. داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد را دارند ، ارائه مدرک فوق دیپلم از شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته بوده و هم چنین داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم هم از جمله شرایط ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد می باشد. پیش از آن که بخواهید نسبت به نام نویسی در مقطع تحصیلی مورد نظر خود بپردازید ، لازم است از لیست رشته های ارائه شده در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد ، اطلاعات لازم را کسب کنید.

رشته هایی که داوطلبان بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند نسبت به تحصیل در آن ها اعلام علاقه مندی نمایند ، در قالب دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 98 – 99 و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می گردد. لیست رشته های ارائه شده تمامی واحدهای دانشگاهی آزاد و در کلیه مقاطع از جمله کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته از طریق دفترچه های مختص به خود در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

در ادامه مقاله به معرفی رشته های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99 در مقاطع کاردانی و کارشناسی که به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه شده اند ، می پردازیم. با توجه به این که تعداد این رشته ها زیاد است ، امکان ذکر تمامی آن ها وجود ندارد. از همین رو ، علاوه بر معرفی تعدادی از آن ها ، لینک دانلود دفترچه مربوطه را نیز در کادرهای جداگانه ای قرار داده ایم. شما می توانید با کلیک روی لینک مورد نظر خود ، دفترچه های مرتبط با پذیرش نیمسال دوم تحصیلی 98 – 99 (بهمن ماه) را دریافت کنید. به محض انتشار دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته ورودی مهر ماه 99 – 1400 ، لینک های مربوط به آن ها نیز فعال خواهند شد.

برای اطلاع از سایر رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ، دفترچه زیر را دانلود کنید.

(جهت دریافت فایل ، روی لینک کلیک کنید.)

(به محض انتشار ، این لینک فعال خواهد شد.)

برای اطلاع از سایر رشته های ارائه شده در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ، دفترچه زیر را دانلود کنید.

(جهت دریافت فایل ، روی لینک کلیک کنید.)

(به محض انتشار ، این لینک فعال خواهد شد.)

برای دریافت سایر رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ، دفترچه زیر را دانلود کنید.

(جهت دریافت فایل ، روی لینک کلیک کنید.)

(به محض انتشار ، این لینک فعال خواهد شد.)

داوطلبان می توانند برای آگاهی از سایر رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ، دفترچه زیر را دریافت کنند.

(جهت دریافت فایل ، روی لینک کلیک کنید.)

(به محض انتشار ، این لینک فعال خواهد شد.)

چنانچه متقاضی پذیرش بهمن ماه برای ورود به هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور می باشید ، می توانید مطابق با زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه 98 – 99 که تا روز 18 بهمن ادامه دارد و پس از اطلاع از رشته های مندرج در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99 ، به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ، روند نام نویسی خود را پیگیری نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاآزاد بدون آزمون رشته های بدون کنکور آزاد

1 ساعت پیش

6 روز پیش

1 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام من دیپلم ریاضی هستم و پیش دانشگاهی ندارم آیا میتونم پذیرش با سوابق تحصیلی ثبت نام کنم؟

با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹، داوطلبان نظام سالی واحدی، جهت شرکت در مقاطع کاردانی و کارشناسی، می بایست دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند.

سلام من کارشناس مهندسی شیمی هستم برای کارشناسی ارشد چه رشته هایی دارید.تشکر .

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

با سلام و درود. جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد، می بایست در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایید، و یا در دوره های فراگیر ارشد پیام نور ثبت نام کنید.

با سلام من دیپلم تجربی دارم میخواستم بدونم میتونم بدون کنکور در رشته مدیریت صنعتی تحصیل کنم .

با سلام، بله؛ چنانچه رشته مذکور در واحد دانشگاهی موردنظر در مرحله پذیرش از طریق سوابق تحصیلی ارائه شود، می توانید نسبت به شرکت در این مرحله اقدام نمایید و درصورت قبولی به ادامه تحصیل در رشته مدیریت صنعتی بپردازید.

سلام من دیپلم تجربی دارم پیش دانشگاهی هم خوندم،کاردانی گیاهان دارویی خوندم،می خواستم بدونم میتونم بدون کنکور کاردانی پیوسته الکترونیک بخونم چون ناپیوسته این رشته رو نداره

سلام، خیر متاسفانه با توجه به اینکه شما دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در شاخه نظری می باشید، مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته در مقطع کاردانی پیوسته نیستید، و می توانید در سایر دوره ها از جمله (کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و…) ثبت نام انجام دهید.

سلام من مدرک دیپلم و مدرک کاردانی پیوسته تربیت بدنی دارم ولی پیش دانشگاهی ندارم و از معافیت تحصیلی مقطع کاردانی استفاده میکنم آیا میتونم کارشناسی پیوسته مهندسی برق دانشگاه آزاد بخونم؟

با سلام ، داوطلبان آقا چنانچه دارای منع از سوی نظام وظیفه باشند ( کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم نداشته باشند) ، امکان استفاده مجدد از معافیت تحصیلی مقطع قبلی را دارا نمی باشند ، لذا شما نمی توانید با شرایط مذکور به تحضیل در مقطع کارشناسی پیوسته بپردازید.

سلام و خسته نباشید،من دیپلم تجربی و کاردانی پیوسته حسابداری دارم ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارم،آیا میتوانم کارشناسی پیوسته حقوق پیام نور بخونم؟

با سلام ، بله ؛ چنانچه شما تمایل به تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه پیام نور را داشته باشید ، می توانید مدرک کاردانی خود را معادل پیش دانشگاهی قرار داده و درصورت قبولی به ادامه تحصیل بپردازید.

سلام رشته معماری داخلی رو دانشگاه ازاد نداره

باسلام. دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه سال ۹۹، ملاک عمل برای انتخاب رشته می باشد و این دفترچه در زمان حاضر منتشر نگردیده است.

سلام خسته نباشید من سال دوازدهم انسانی هستم. آیا امکانش هست که در مقطع کارشناسی پیوسته، در رشته مدیریت مالی بدون شرکت در کنکور سراسری اقدام کرد ؟

باسلام. در صورت ارائه شدن رشته مذکور در واحد دانشگاهی مدنظر {در دفترچه راهنمای ثبت نام سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد}، مشکلی جهت ثبت نام وجود ندارد.

سلام من ۹۸ دیپلم گرفتم و رشته تحصیلیم تصویرسازی و جلوه های ویژه بود، میخام وانشگاهم رو حقوق بخونم، تمکانش هست؟

با سلام. شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید ( ۳-۳-۶ ) از طریق کنکور سراسری و یا انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در رشته مذکور برای ادامه تحصیل اقدام کنید. البته لازم به ذکر بنا به رشته تحصیلی در صورت کسب پذیرش از یک واحد دانشگاهی می بایست چند واحد پیش نیاز گذرانده شود.

سلام من دانش اموز سال دوازدهم هستم و قصد دارم که در دانشگاه توی رشته حقوق ادامه تحصیل بدم…میخاستم بدونم دانشگاه آزاد بدون کنکور توی رشته حقوق تهران کجا هست ممنون از کمکتون

سلام ، شما می توانید پس از انتشار دفترچه پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) در دانشگاه آزاد اسلامی برای سال ۱۳۹۹ ، از واحد هایی که از رشته حقوق پذیرش دارند مطلع شوید . پیشنهاد می شود جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمایید .

وقت بخیر. رشته ی زیست در دانشگاه آزاد با کنکور هست یا بدون کنکور؟

با سلام ، به طور معمول رشته زیست شناسی در دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود ، چنانچه شما تمایل داشته باشید در این مرحله در واحد دانشگاهی نام نویسی کنید در صورتی که در ورودی مدنظر رشته مذکور ارائه شود می توانید به ادامه تحصیل بپردازید.لازم به ذکر است در غیر اینصورت می بایست از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشگاه را اخذ نمایید.

سلام من کارشناسی رشته حسابداری هستم ترم اولم تموم شده الان میخوام تغییر رشتا بدم ب فناوری اطلاعات itآیا میشه تغییر رشته بدم الان و آیا این رشته تو دانشگاه آزادشهر هست و اگ نیست استان گلستان کدوم دانشگاه داره اینو

با سلام ، در صورتی که شما حداقل یک ششم از واحد های درسی خود را با معدل بالای ۱۲ بگذرانید ، و نمره قبولی شما از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته جدید بالاتر باشد ، و سایر شرایط برای تغییر رشته را نیز دارا باشید ، می بایست ۶ هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی برای تغییر رشته اقدام نمایید . لازم به ذکر است جهت اطلاع از رشته های دانشگاه آزاد می توانید به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمایید .

سلام . من دانشجوی رشته هوافضای تهران مرکز هستم (دانشگاه ازاد) ی ترمم گذروندم الان ترم دوم رو میخوام شروع کنم و شهریه ثابت رو هم پرداخت کردم . اما میخوام رشتمو به یکی از رشته های بدون کنکور دانشگاه ازاد تغییر بدم . میشه راهنماییم کنید که چجوری میتونم این کارو بکنم ؟؟؟ خیلی مهمه اگه امکانش هست جواب بدین

با سلام ، شما درصورتی که تمایل به نام نویسی در رشته هایی که براساس سوابق تحصیلی ارائه می شوند داشته باشید ، می بایست از واحد دانشگاهی که هم اکنون در آن در حال تحصیل می باشید انصراف دهید و در رشته و دانشگاه مدنظر ثبت نام کنید.لازم به ذکر است چنانچه حداقل یک ششم واحد های رشته اول را بگذرانید و رشته مدنظر در دانشگاه مذکور ارائه شده باشد ، امکان تغییر رشته در دانشگاه تهران مرکز را دارید.

سلام.من الان در یک دانشگاه دولتی روزانه مشغول تحصیل هستم.ترم ۵. میخواستم بدونم که آیا میشه که انصراف بدم و برم دانشگاه آزاد و از ابتدا شروع به تحصیل کنم؟ چون یک سال پشت کنکور هم موندم آیا مشکل نظام وظیفه خواهم داشت؟

با سلام ، مطابق با قوانین نظام وظیفه ، چنانچه شما در طی سنوات مجاز تحصیلی خود از واحددانشگاهی انصراف داده و پذیرش دانشگاه و رشته موردنظر را کسب نمایید ، می توانید از معافیت تحصیلی رشته دوم بهره مند شوید.

سلام خسته نباشید من متولدخرداد۷۹هستم و مدرک پیش دانشگاهی ندارم(یعنی خرداد۹۹)میگیرم ودر کنکور رشته حسابداری کارشناسی دانشگاه ازاد قبول شدم .میخواستم بپرسم میتونم همین رشته ای که قبول شدمو کارشناسی پیوسته حسابداری الان برم و تضمین بدم که تا خرداد۹۹ مدارکم کامل میشه ویا نه باید برم بدون ازمون مقطع کاردانی بنویسم.خواههههههشش مییییییکنم ججججواااااب بددددید.مممنون

با سلام. در صورتی که دانشگاه پذیرفته شده موافقت کند می توانید تعهد داده و تا تاریخ مشخص شده از طرف دانشگاه مدرک پیش دانشگاهی خود را ارئه دهید.

سلام من دوازدهمم رشتم انسانیه هنوز دیپلم ندارم بعد دیپلم میتونم بدون کنکور تپی رشته ی طراخی لباس چه دانشگاه های ازادی برم که قبولم کنن همه ی دانشگاه های ازاد بدون کنکور نمیپذیرن درسته؟

با سلام. در صورت ارائه رشته طراحی لباس در دانشگاه های آزاد بر اساس سوابق تحصیلی می توانید رشته مورد نظر را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهید ، لازم به ذکر است واحدهای دانشگاه آزاد فقط تعدادی از رشته ها را بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می دهند.

سلام وقت بخیر می خواستم بدونم من با اینکه رشته دبیرستان و پیش دانشگاهیم تجربی بوده میتونم مهندسی عمران دانشگاه ازاد رو شرکت کنم؟معدلمم بالای ۱۹ هست

با سلام ، بله شما با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود می توانید در رشته مهندسی عمران و در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت با آزمون و یا بدون آزمون ( پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی ) ثبت نام انجام دهید . پیشنهاد می شود جهت اطلاع از زمان ثبت نام دانشگاه ها عضو کانال تلگرام انتخاب رشته شوید.

سلام میخواستم بدون رشته زیست سلولی ملکولی با سوابق ورودی بهمن دانشگاه ازاد ثبت نام داره؟

با سلام. رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در برخی واحدهای دانشگاه آزاد در ترم مهر ماه پذیرش داشته اند . شما می بایست برای اطلاع دقیق از پذیرش های ترم بهمن ماه منتظر دفترچه های انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشید تا برای انتخاب رشته و ثبت نام اقدام کنید.

سلام میخواستم بپرسم که اگ بخوایم بهمن ماه دانشگاه ازاد ثبتنام کنیم فقط میتونیم رشتهایی‌رو ثبتنام کنیم که بر اساس سوابق تحصیلین یا اینکه اونایی که با توجه به کنکور قبول شدیم رو هم میتونیم ثبتنام کنیم!؟

سلام شما می توانید رشته های ارائه شده در دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) را انتخاب نمایید .

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد


دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 98 – 99 (ورودی بهمن ماه)Downloads-icon


دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 98 – 99 (ورودی بهمن ماه)Downloads-icon


دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 98 – 99 (ورودی بهمن ماه)Downloads-icon


دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 98 – 99 (ورودی بهمن ماه)Downloads-icon

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » رتبه قبولی » کنکور انسانی » رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی

جهت مشاوره در زمینه رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی شغل و رشته روانشناسی  : اگر شما عاشق دانستن چگونگی و دلایل رفتار دیگران بوده و دوست دارید به آنها در برخورد با چالش های شان کمک کنید، شغل روانشناسی مناسب شماست.

روانشناسی علم مطالعهٔ رفتار و فرایند‌های ذهنِ موجود زنده ـ بخصوص انسان ـ بر اساس روش علمی است. از آنجا که امروزه فکر و اندیشه انسان ها پایه هر عمل و فعالیتی می باشد، شناخت و درمان مسایل و مشکلات مربوط به آن نیز بسیار مهم و ضروری است. وظیفه اصلی این کار بر عهده روانشناسان می باشد.

روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار. روانشناس رفتار، انگیزه ها، افکار و احساسات افراد را بررسی کرده و به آنها در کنترل و غلبه بر مشکلات شان کمک می کند.

روانشناسی نیازمند صداقت و گشاده رویی است. همچنین داشتن مهارت های ارتباطی و شنونده خوب بودن برای این کار لازم است. روانشناس باید در کنار داشتن دانش، توان درک درست و بدور از هر گونه قضاوتی را داشته باشد. فرد مراجعه کننده باید بتواند به راحتی و بدور از هرگونه استرس و نگرانی به روانشناس اعتماد کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارد. در واقع روانشناس یک انسان شناس و جامعه شناس خوب نیز هست. محل کار و ساعت کاری روانشناس بسته به نوع تخصص و نوع کار او متفاوت است. روانشناسی که در سازمان و شرکت ها مانند آموزش و پرورش، بهزیستی و… استخدام می شود، مطابق با ساعات کاری استاندارد فعالیت می کند. اما ساعات کار برای روانشناسی که به صورت مستقل و شخصی کار می کند، متفاوت و متغیر است.

در ادامه اطلاعات کاملی در مورد وظایف روانشناس، توانمندی و مهارت مورد نیاز روانشناس، تحصیلات لازم برای ورود به شغل روانشناسی، بازار کار و فرصت های شغلی روانشناسی، درآمد روانشناس و برخی از روانشناسان معروف ارائه می شود.

وظایف روانشناس

وظایف روانشناس در هر یک از زمینه های تخصصی زیر عبارتند از :

روانشناس آموزشی- کمک به کودکان، نوجوانان و جوانان برای غلبه کردن بر مشکلات آموزشی و روانی خود و در نتیجه پیشرفت کردن در این زمینه ها :

روانشناس شغلی ( یا روانشناس سازمانی)- کمک به شرکت ها و سازمانها در بهبود عملکرد و افزایش رضایت شغلی کارکنان

روانشناس سلامت- ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده های آنها برای غلبه بر بیماری ها

روانشناس مشاوره ای- کمک به افراد در حل مشکلات شان و تصمیم گیری ها به خصوص در زمان های پراسترس زندگی شان

روانشناس جرم شناسی- استفاده از تئوری های روانشناسی در شناسایی جرائم، بازسازی و بهبود مجرمین

روانشناس بالینی- کمک به مراجعانی که در شرایطی سخت مانند نگرانی، اضطراب، افسردگی و بیماری های روانی قرار دارند.

روانشناس ورزشی- کار با افراد، تیم ها و سازمان ها برای بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و همچنین ترویج مشارکت ورزشی به صورت عمومی.

این رشته در حال حاضر با گرایش روانشناسی وجود دارد و افراد متقاضی می توانند بعد از گرفتن مدرک دیپلم و شرکت در کنکور در صورتی که رتبه مناسبی کسب کنند در یکی از دانشگاه های آزاد یا دولتی تحصیل کنند. این رشته در کارشناسی ارشد گرایش­های متنوع­تری داشته که افراد می توانند با توجه به علاقه و حوزه کاری در هر کدام از آن ها تحصیل کنند. پس از اتمام دوره کارشناسی، داوطلبان می‌توانند در آزمون سراسری کارشناسی ارشد که به صورت متمرکز از سوی سازمان سنجش کشور برگزار می‌شود شرکت کنند و پس از آزمون و کسب موفقیت در آن به دوره کارشناسی ارشد راه یابند. 

تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مقطع تحصیلی پس از فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد جذب بازار کار شده‌اند و تعدادی نیز پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد جذب مراکز علمی کشور می‌شوند.

فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی ارشد، در صورت تمایل می‌توانند در آزمون دوره دکترای روانشناسی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند. پس از کسب رتبه لازم، مجاز به مصاحبه در دانشگاه های موردنظر می شوند و در صورت کسب نمره لازم در مصاحبه می تواند در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهد.

فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری در مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله مراکز جذب فارغ‌التحصیلان این رشته مشغول به کار می‌شوند.

همچنین می‌توانند به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها به کار تحقیق و تدریس در دانشگاه بپردازند.

علاقه به انسان ها و کمک به آنها در حل مشکلاتشان

انعطاف پذیری

صداقت

امین و محرم اسرار بودن

مهارت های ارتباطی عالی و شنونده خوبی بودن

مهارت های تصمیم گیری و حل مساله در سطح خوب

رویکرد دقیق، منطقی و روش مند

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (به شرط گذراندن دو مقطع تحصیلی که آخرین آن غیر پژوهش محور باشد) می توانند وارد این شغل شوند.

روانشناس با توجه به تخصص خود می تواند در بیمارستان ها، مدارس، زندان ها، مراکز توانبخشی، مهدکودک ها، مراکز مشاوره، واحد تحقیقات دانشگاهی، برخی از شرکت ها و سازمان ها و یا باشگاه های ورزشی فعالیت کند. رواشناس می تواند با دریافت مجوز لازم از بهزیستی برای احداث مهد کودک و سرای سالمندان اقدام کند.

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

همچنین با داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد، تجربه و سرمایه و سایر شرایط لازم می تواند به طور مستقل کار کرده و مرکز خدمات روانشناسی یا مشاوره راه اندازی کند.

شرایط اخذ پروانه اشتغال شرایط تاسیس دفترکار مشاوره روانشناسی بالینیشرایط تاسیس مرکز مشاورهشرایط جدید اخذ پروانه فعالیت روانشناسانآیین نامه و شیوه نامه کارورزی (مصوب 93)

اکثر روانشناسان بر لزوم وجود تجربه در کنار علم در این شغل بسیار تاکید دارند و آن را یک عامل کلیدی در موفقیت خود می دانند.

وجود دیدگاه نامناسب بین مردم نسبت به مراجعه به روانشناس در هنگام داشتن مشکلات روحی و روانی (البته تا حد زیادی در سال های اخیر اصلاح شده ولی هنوز نیاز به فرهنگ سازی دارد.)

عدم اعتماد جامعه و نبود آگاهی در مراجعان که معمولا باعث رها کردن روند درمان در نیمه راه شده و اغلب با بروز مجدد و تشدید بیماری مجبور به مراجعه و شروع دوباره درمان می شوند.

نبود پوشش بیمه ای و سنگین بودن هزینه جلسات مشاوره برای بسیاری از مردم

امروزه فکر و دانش انسان پایه اصلی همه فعالیت ها و امور شده است. هر چه کشوری پیشرفته تر باشد، تکیه آن بر فکر و اندیشه بیشتر است. همگام با این روند، مسایل و مشکلات فکری، ذهنی و روحی بیشتری برای انسان ها پیش می آید که روانشناسی در شاخه های مختلف می تواند به خوبی راهگشای آنها باشد. آمارهای رشد استخدام روانشناسان در سایر کشورها، گواهی بر این مدعی است. ایران نیز که در حال توسعه می باشد، از این قانون مستثنی نمی باشد. پیش بینی می شود در سال های آتی بازارکار مناسبی پیش روی علاقه مندان و فارغ التحصیلان روانشناسی باشد.

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام روانشناسان بین سال های2010 تا 2020 ، رشد22 درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل14 درصد می باشد.

استرالیا – در بازه زمانی 5 سال گذشته میزان استخدام روانشناسان رشد42.5 درصدی داشته و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی شده است.

افرادی که عللاقه مند به تحصیل در رشته روانشناسی هستند به این نکته توجه نمایند که به منظور دستیابی به موفقیت های روزافزون در این رشته می بایست از پایه بسیار قوی در دو درس زیست شناسی و شیمی برخوردار باشند. همچنین به منظور تحصیل در این رشته می بایست از بینش عمیقی نسبت به محیط جامعه و رفتارها و واکنش های اطرافیان برخوردار باشید تا بتوانید به بررسی ویژگی های رفتاری افراد مختلف بپردازید.

درآمد روانشناسان با توجه به میزان دانش علمی، تجربه، شهر محل کار، خصوصی یا دولتی بودن محل کار و… متفاوت است. روانشناسی که در بخش های دولتی مشغول به کار می شود، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کند. رواشناسی که در سازمان ها و مراکز خصوصی استخدام شده اند، با توجه به میزان دانش، مهارت، تجربه و توافق صورت گرفته با کارفرما، درآمدهای متفاوتی دارند. روانشناسی که خود کلینیک دارد نیز با توجه به میزان فعالیت و تعداد مددجوها، درآمدهای مختلفی کسب می کنند.

آينده شغلي و بازار کار در هر يک از گرايش هاي فوق در اين مقطع از قرار زير است:

1- پس از طي دوره 4 ساله روانشناسي باليني و کسب مدرک کارشناسي در اين گرايش، فرد مي تواند

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.

– در کلينيک هاي درمان اعتياد به عنوان روانشناس مشغول کار شوند.

– در کلينيک هاي مشاوره اي به کارهاي درماني، و يا تشخيصي نظير گرفتن تست هاي هوش و شخصيت بپردازد (کلينيک هاي مشاوره اي به علت تجربه کم کاري به ندرت تمايل به پذيرش يک کارشناس روانشناسي به عنوان درمانگر دارند)

– همکاري با روانپزشک (روانپزشکان در مطلب خصوصي خود، به ندرت تمايل به پذيرش يک کارشناس روانشناسي به عنوان درمانگر دارند)

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس “مهد کودک” نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس “سراي سالمندان” نمايد.

– به عنوان مربي مهد کودک مشغول به کار شود.

2- پس از طي دوره 4 ساله روانشناسي عمومي و کسب مدرک کارشناسي در اين گرايش، فرد مي تواند

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.

– به عنوان مربي مهد کودک مشغول به کار شود.

3- پس از طي دوره 4 ساله روانسنجي و کسب مدرک کارشناسي در اين گرايش، فرد مي تواند

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه جذب به کار شود.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.

– در کلينيک هاي مشاوره اي و يا در مطب روانپزشک به اجرا و تفسير آزمون هاي بپردازد.

مقطع کارشناسي ارشد

در مقطع کارشناسي ارشد، اين رشته تا آزمون کارشناسي ارشد سال 1389 داراي ۶ گرايش است. اين گرايش ها عبارتند از:

1- روانشناسي عمومي 2- روانشناسي باليني 3- روانشناسي باليني کودک و نوجوان

4- سنجش و اندازه گيري يا روانسجي 5- روانشناسي صنعتي و سازماني ۶.روانشناسی شخصیت

با توجه به اينکه در کشور ما برخلاف ساير کشورها، در رشته روانشناسي تفکيک زمينه هاي شغلي بين گرايش ها وجود ندارد، بازار کار در همه گرايش هاي ذکر شده به جز دو گرايش روانشناسي صنعتي و سازماني و سنجش و اندازه گيري يا روانسجي يکسان و به شرح ذيل است؛

1- با دارا بودن مدرک کارشناسي ارشد در گرايش هاي فوق فرد مي تواند:

– پس از احراز شرايط لازم (ازجمله 800 ساعت کارآموزي در مراکز داراي مجوز رسمي، تاييديه از اساتيد رشته و …) و دريافت مجوز از سازمان نظام روانشناسي اقدام به تاسيس کلينيک مشاوره بنمايد.

– به عنوان کارشناس اين رشته در مراکز دولتي نظير بهزيستي- شهرداري- نيروي انتظامي- سازمان زندان ها- کانون اصلاح و تربيت و … در قسمت مربوطه جذب به کار شود.

– در واحدهاي کوچک دانشگاه آزاد و يا دوره هاي فراگير و يا موسسات آموزش عالي آزاد به عنوان مدرس فعاليت کند.

– در آموزش و پرورش به عنوان معلم و يا دبير در دروس مربوطه و يا به عنوان مشاور مدرسه جذب به کار شود.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس مهد کودک نمايد.

– با اخذ مجوز از سازمان بهزيستي اقدام به تاسيس سراي سالمندان نمايد.

– در کلينيک هاي درمان اعتياد به عنوان روانشناس مشغول به کار شوند (اشتغال در اين مراکز مستلزم تحصيل در گرايش روانشناسي باليني است و دارا بودن مدرک کارشناسي اين گرايش کافي است).

– در کلينيک هاي مشاوره اي به کارهاي درماني بپردازد

– با روانپزشکان در کلينيک هاي خصوصي ايشان همکاري کند (البته روانپزشکان مايل به همکاري با کارشناسان ارشد در گرايش هاي باليني و خانواده درماني هستند).

– در کلينيک هاي مشاوره و روان درماني کودک به کارهاي درماني مثل بازي درماني و … بپردازد (در اين مراکز تاکيد بيشتر روي کارشناسان ارشد با گرايش باليني کودک و نوجوان و باليني است).

2- با دارا بودن مدرک کارشناسي ارشد در گرايش روانسنجي، فرد به عنوان يک متخصص در طراحي و ساخت آزمون هاي جديد، استاندارد کردن آزمون هاي موجود و تفسير دقيق نتايج آزمون هاي انجام شده فعاليت کند.

3- در گرايش شخصیت و صنعتي و سازماني که در ايران اخيرا به گرايش هاي روانشناسي اضافه شده است، زمينه اصلي کار در مراکز صنعتي و کارخانه ها به منظور گزينش نيروهاي مناسب با شغل و به کار گيري روش هايي جهت افزايش بهره وري و در سمت هاي مسئول کارگزيني، مسئول منابع انساني، مسئول برنامه ريزي نيروي انساني، مسئول بالندگي سازماني، مسئول تحقيق و توسعه منابع انساني، مسئول روابط کارکنان، آموزش کارکنان و … است. اما در ايران اين گرايش کمتر مورد توجه قرار مي گيرد و فارغ التحصيلان اين گرايش هرچند اندک هستند اما به ندرت موفق به يافتن شرايط کاري متناسب با گرايش خود مي شوند بنابراين فارغ التحصيلان اين گرايش اکثرا در زمينه هاي ذکر شده در باره گرايش هاي 1 و 2 مشغول به کار مي شوند.

آمریکا – متوسط درآمد سالانه روانشناسان68.640 دلار (برای همه مشاغل33.840 دلار) در سال2010 و مطابق با آخرین آمارها در سال 2013، 68.200 دلار بوده است.

استرالیا – متوسط درآمد سالانه روانشناسان60.000 دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان – متوسط درآمد سالانه روانشناسان متخصص در بخش دولتی بین 39.000 تا52.000 دلار، افراد با تجربه تا 61.000 دلار یا بیشتر و برای افراد ارشد و مشاور تا122.000 دلار می باشد.

شخصیت های مناسب شغل روانشناسی

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

برخی از شخصیت های مناسب شغل روانشناسی بر اساس شخصیت شناسی MBTI : (برای مشاهده هر تیپ شخصیتی روی آن کلیک کنید)

ENFJ این تیپ شخصیتی دوست دارند به دیگران کمک کنند تا از زندگی خود لذت ببرند. آنها درمانگرهای بانفوذ و گرمی هستند که راه حل ها و انتخاب های احتمالی را به خوبی تشخیص و به مراجعان خود ارائه می دهند.

INFJ این تیپ شخصیتی دوست دارد از دانش و ایده های خود برای کمک به دیگران استفاده کند. این افراد علاقه دارند که ارتباطات فردی (دو نفره) و عمیق با دیگران برقرار کنند که در این شغل شرایط آن وجود دارد.

ENFP این تیپ شخصیتی مشاورانی دلسوز، مهربان، خلاق و حمایتگر هستند. آنها می توانند روی دیگران تاثیر زیادی بگذارند. با انرژی زیادی که دارند، انگیزه لازم برای تغییرات مثبت در زندگی را به مراجعان خود می دهند.

INFP این تیپ شخصیتی دوست دارد به دیگران کمک کند در زندگی شان به رشد و فراست بیشتری دست پیدا کند. او در حوزه مشاوره و راهنمایی بسیار موفق عمل می کند.

ENTJ این تیپ شخصیتی از استقلال و تنوع این شغل لذت برده و دوست دارد با انواع مردم در مشاغل مختلف سر و کار داشته باشد. او معمولا محیطی چالشی با طرح های خلاق و جلسات پویا بوجود می آورد.

INTJ این تیپ شخصیتی در زمینه های فنی تر حوزه سلامت موفق تر است. او می تواند به طور مستقل و با حداقل دخالت دیگران کار کند.

INTP این تیپ شخصیتی دوست دارد مسایل پیچیده را تحلیل و حل کند. او به مشاغل چالشی که نیاز به اندیشه زیاد و روش های مبتکرانه دارد، علاقه مند است.

ESFJ این تیپ شخصیتی حامی قدرتمند جامعه بوده و از کمک کردن به دیگران و رفع مشکلات آنها لذت بسیار می برد. او به راحتی می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشی اساسی در شکل گیری آینده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که افراد برای ورود به دانشگاه ها باید آن را اتخاذ کنند. انتخاب رشته یکی از مقوله هایی است که اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد هیچ بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان باید این مرحله را بسیار جدی بگیرند. یکی از راه هایی که می تواند کمک شایانی در زمینه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقیق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.

مرکز مشاور گروپ می تواند در هر دو زمینه به شما عزیزان کمک کند. ما در این مقاله سعی داریم به توضیح رشته روانشناسی بپردازیم تا داوطلبان متقاضی این رشته بتوانند با دیدی گسترده درباره زوایای مختلف این رشته نسبت به انتخاب آن اقدام نمایند. داوطلبان در صورت بروز هر گونه سوال و مشکل می توانند با مشاوران ما در تماس باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با رشته روانشناسی اگر مشکل یا ابهامی داشتید با کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ ؛ رشته روانشناسی آماده پاسخگویی در زمینه های زیر هستند :

ثبت نام کنکور   رشته روانشناسی

مشاوره کنکور  رشته روانشناسی

انتخاب رشته   رشته روانشناسی

ثبت نام بدون  رشته روانشناسی

انتخاب رشته    رشته روانشناسی

برنامه ریزی کنکور  رشته روانشناسی

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری رشته روانشناسی در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور هنر ، منابع کنکور انسانی ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته کنکور انسانی ، دفترچه کنکور انسانی، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور انسانی ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته روانشناسی بدون کنکور ، رشته کاردانی رشته روانشناسی بدون کنکور آزاد ، رشته روانشناسی بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور انسانی آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

نام دانشگاه : دانشگاه تهرانظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 184آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 87

نام دانشگاه : دانشگاه شهید بهشتی – تهرانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 21آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 88آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 166

نام دانشگاه : دانشگاه الزهرا(س) – تهرانظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 236آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 347

نام دانشگاه : دانشگاه اصفهانظرفیت رشته : 13آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 339آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 374آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 491

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهرانظرفیت رشته : 9آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 161آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 301

نام دانشگاه : دانشگاه فردوسی – مشهدظرفیت رشته : 16آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 740آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 614آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 763

نام دانشگاه : دانشگاه مازندران – بابلسرظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1121آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 659

نام دانشگاه : دانشگاه یزدظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 759آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 847

نام دانشگاه : دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل كرج)ظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 673آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 586

نام دانشگاه : دانشگاه علامه طباطبایی – تهران شبانهظرفیت رشته : 9آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 253آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 665

نام دانشگاه : دانشگاه شیرازظرفیت رشته : 5آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 118آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 592آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 597

نام دانشگاه : دانشگاه گیلان – رشتظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 948آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 972

نام دانشگاه : دانشگاه شهید چمران اهوازظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 1833آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1292آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1339

نام دانشگاه : دانشگاه شهید باهنر – كرمانظرفیت رشته : 5آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 836آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 380

نام دانشگاه : دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریزظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1050

نام دانشگاه : دانشگاه یاسوجظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2111آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1688

نام دانشگاه : دانشگاه سمنان (محل تحصیل دانشكده روانشناسی وعلوم تربیتی مهدی شهر)ظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1538آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 981

نام دانشگاه : دانشگاه بیرجندظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1334آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 747

نام دانشگاه : دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیلظرفیت رشته : 6آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1546آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1390

نام دانشگاه : دانشگاه رازی کرمانشاهظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2278آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1466

نام دانشگاه : دانشگاه بوعلی سینا – همدانظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1302آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 551

نام دانشگاه : دانشگاه لرستان – خرم آبادظرفیت رشته : 5آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 2250آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1734

نام دانشگاه : دانشگاه مراغهظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 2835آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 3075

نام دانشگاه : دانشگاه ملایرظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3494آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2465

نام دانشگاه : دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) – قزوینظرفیت رشته : 7آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1080آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 983

نام دانشگاه : دانشگاه بجنوردظرفیت رشته : 9آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 1796آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 1185

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور تهران – واحد ریظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 5613آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7603آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه كردستان – سنندج شبانهظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 5846آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 6789

نام دانشگاه : دانشگاه غیرانتفاعی خیام – مشهدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 3311آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 11327

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور البرز – مرکز كرجظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7689آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 7313آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی بصیر – آبیكظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 9205آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11970آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه زنجان شبانهظرفیت رشته : 8آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 3023آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 2688

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی علامه فیض کاشانی – كاشانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 13918آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 15977

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور اصفهان – واحد مباركهظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 14087آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11783آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی هشت بهشت – اصفهانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 10136آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 19149آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی شاندیز – مشهدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 9314آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 35221

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی حکمت رضوی – مشهدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 4449آخرین رتبه قبولی منطقه 2 :آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 26868

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی المهدی مهر – اصفهان (ویژه خواهران)ظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7254آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 18067آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی امام جواد(ع) – یزدظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 31278آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 33437

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی راهبرد شمال – رشتظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 13706آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 22080

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی امین – فولادشهر (اصفهان)ظرفیت رشته : 20آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 10126آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 22560آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 21787

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی راغب اصفهانی – اصفهانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 7827آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 17944آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور كرمان – مرکز كرمانظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 11771آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 14412

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی تاکستان – تاکستان استان قزوینظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 18892آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 25112آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : موسسه غیرانتفاعی جهاددانشگاهی – خوزستانظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 16733آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 22619

نام دانشگاه : دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری – نورظرفیت رشته : 12آخرین رتبه قبولی منطقه 1 : 20414آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 16773آخرین رتبه قبولی منطقه 3 :

نام دانشگاه : دانشگاه پیام نور البرز – واحد اشتهاردظرفیت رشته : 10آخرین رتبه قبولی منطقه 1 :آخرین رتبه قبولی منطقه 2 : 34098آخرین رتبه قبولی منطقه 3 : 31885

رشته روانشناسی


جهت مشاوره در زمینه رتبه لازم برای قبولی رشته روانشناسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام من با هفده هزار از رشته ی ریاضی روان میتونم برم ؟ اگه عاره چ دانشگاهایی سراسری یا غیر انتفاعی ؟ شهرستان یا تهران؟

خودت چی فکر میکنی؟با هفده هزار سراسری وتهران میتونی بری؟اصلا روت میشه این دوتا رو ب زبون بیاری؟ن اصن روت میشه بهشون فکرکنی خاعرم؟؟؟؟

سلام
خسته نباشید میگم به گروه مشاوره گروپ
بابت مقاله عالی و کاربردی تون با عنوان معرفی رشته و شغل روانشناسی که در آن به زوایای مختلف روانشناسی پرداخته بودین خیلی ممنون

سلام
خواهش میکنم دوست عزیز . پیروز باشید.

سلام خسته نباشید من امسال میرم یازدم و خب هنوز بنظرم وقت دارم برای قبولی تو کونکور روانشناسی حداقل چقد باید بیارم تا تو یه دانشگاه خوب تو رشته روانشناسی قبولشم و چه مقدار باید بخونم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

اگر قصد شرکت در کنکور تجربی را دارید، پس در این مقاله با موضوع معرفی رشته روانشناسی همراه ما باشید. در ادامه ما نگاهی جامع و کامل به دروسی که باید برای در دوران کارشناسی پشت سر بگذارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برای برنامه ریزی کنکور میتوانید در یک جلسه مشاوره رایگان کنکور ، می توانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۲۸۴۴۶۵۵۵

رشته روانشناسی مشابه با هر رشته دیگری از زیرشاخه‌های مختلفی تشکیل شده که هدف نهایی همه آنها درک و شناخت درستی از مجموعه رفتارها و حالت‌های روحی و روانی افراد است.

به عبارت دیگر، افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند، در نهایت قادر خواهند بود که افراد را از جنبه‌های مختلف مانند هوش، احساسات، عواطف و … مورد بررسی و تحلیل قرار داده نا به آنها در زمینه‌های مختلف، کمک کنند.

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

روز به روز به پیچیدگی انسان‌ها و نحوه زندگی هریک از آنها، افزوده می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود که نیاز انسان به پزشک روانشناس بیشتر و بیشتر هم شود. چرا که قطعاً برای گذر از بحران و چالش‌های پیش رو، به یک فرد آگاه نیاز پیدا خواهد کرد.

تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی روانشناسی ۱۴۴ واحد و به شرح زیر است:

*           دروس عمومی: ۲۳ واحد

*           دروس پایه و اصلی شاخه‌های عمومی استشنایی: ۷۱ واحد

*           دروس پایه و اصلی گرایش بالینی: ۹۸ واحد

*           دروس اختصاصی شاخه‌های عمومی – استثنایی: ۴۰ واحد

*           دروس اختصاص گرایش بالینی: ۱۳ واحد

*           دروس انتخابی برای شاخص‌ها و گرایش‌ها: ۱۰ واحد

در رشته روانشناسی دروسی مانند زیست‌شناسی و شیمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و توصیه می‌شود داوطلبان پایه قوی از این ۲ درس داشته باشند. این رشته بین داوطلبان گروه انسانی و تجربی و ریاضی مشترک بوده و از هر سه گروه آزمایشی دانشجو پذیرفته می‌گردد. از دیگر نیازمندی‌های این رشته تقویت دروسی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و همچنین آمار می‌باشد. همچنین تحصیل در این رشته نیازمندی بینش عمیقی نسبت به محیط جامعه و رفتارها و واکنش‌های اطرافیان می‌باشد تا بتواند به بررسی ویژگی‌های رفتاری افراد مختلف بپردازد.

ضرایب دروس برای داوطلبان از گروه‌های ریاضی به صورت زیر می‌باشد:

*           ریاضی: ۴

*           فیزیک: ۳

*           شیمی: ۲

ضرایب دروس برای داوطلبان از گروه‌های تجربی به صورت زیر می‌باشد:

*           ریاضی: ۲

*           زیست‌شناسی: ۴

*           فیزیک: ۲

*           شیمی: ۳

ضرایب دروس برای داوطلبان از گروه‌های انسانی به صورت زیر می‌باشد:

*           ریاضیات ۳

*           اقتصاد ۲

*           ادبیات اختصاصی ۲

*           عربی اختصاصی ۱

*           تاریخ و جغرافیا ۱

*           علوم اجتماعی ۳

*           منطق و فلسفه ۲

*           روانشناسی ۳

همان‌طور که گفته شد، در این رشته، فرد به‌طور مستقیم با افراد با اخلاق و روحیات مختلف در ارتباط است؛ بنابراین اولین مهارتی که فرد علاقه‌مند به این رشته باید داشته باشد این است که نه تنها به برقراری ارتباط با دیگران علاقه داشته بلکه قصد کمک به آنها و رفع مشکلشان را داشته باشد.

قدرت شنیدن و گوش سپردن به حرف‌های دیگران، یکی دیگر از مهارت‌هایی است که هر روانشناسی باید داشته باشد. این احتمال وجود داد که در دوره کاری خود با داستان‌های مشابهی رو به رو شوید. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که هر بار به هر یک از آنها به گونه ای گوش دهید که گویی بار اول است!

تنوع گرایش‌های روانشناسی بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است:

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی شامل ۳ گرایش مختلف می‌شود:

روانشناسی بالینی یکی از محبوب‌ترین گرایش‌ها در میان داوطلبان و متقاضیان رشته روانشناسی است. با تحصیل در این رشته، شما وظیفه شناسایی و درمان انواع اختلالات رفتاری و شخصیتی را به عهده خواهید داشت. این اختلالات شامل موارد مختلفی مانند اعتیاد به مواد مخدر، پرخاشگری و ….

در روان‌شناسی عمومی تمرکز روی شناخت رفتار افراد در جنبه‌های مختلف زندگی مانند روابط شخصی، کار و … است.

روان سنجی یکی دیگر از گرایش‌های جذاب رشته روانشناسی است که در آن سعی می‌شود تمام حالت‌های روحی و روان فرد را با عدد و رقم نشان داد. به عبارت دیگر هدف این است که روان‌شناس بتواند اطلاعات کیفی را به صورت کمی نشان دهد.

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

*           روانشناسی عمومی

*           روانشناسی بالینی

*           روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

*           روان سنجی

*           روانشناسی صنعتی و سازمانی

*           روانشناسی شخصیت

در نهایت مورد آخری که در معرفی رشته روانشناسی به آن می‌پردازیم، بررسی بازار کار آن است. شرایط برای استخدام افرادی که در این هر یک از گرایش‌های این رشته تحصیل کرده‌اند، در مراکز دولتی یا خصوصی، فراهم است. علاوه بر این، افراد می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم، برای راه اندازی دفتر شخصی خود اقدام کنند. میزان درآمد و موفقیت فرد در این رشته، به میزان مهارت‌ها و دانش خود او بستگی دارد؛ بنابراین مشابه با هر مقوله دیگری در زندگی، در صورتی که قصد موفقیت در این رشته را دارید، دست از تلاش برندارید.نمونه کارنامه قبولی رشته روانشناسی دانشگاه تهران از طریق گروه آزمایشی تجربی:

قبولی در رشته ی روانشناسی با رشته ی تجربی بهتره یا ریاضی،یا اینکه کدوم یک شانس بیشتری دارند

سلام به عوامل متعددی بستگی داره و هرکدام از موارد زیر تاثیر گذارن nنوع دانشگاهnنوع انتخاب رشته به تفکیک گروه ریاضی و تجربی اینکه در اون سال چه تعداد از داوطلبین این رشته رو انتخاب میکننnتعداد شرکت کنندهnو…nهرکدوم از موارد بالا میتونن کفه ترازو رو تغییر بدن.

درسته ک گرایش بالینی رفته واسه ارشد راستش زیاد سر در نمیارم میگن ک باید دانشگاه روانشناسی قبول شی لیسانس بگیری بعد ارشد بالینی انتخاب میکنی

رشتم تجربیه میخوام روانشناسی دانشگاه دولتی شهر خودم منطقه سه بخونم تا چه رتبه ای امکان قبولی هست

سلام اقای دکتر میشه توی سایتتون رتبه ی قبولی دانشگاه دولتی رشته روانشناسی هر شهر یا منطقه رو بزارین مثلا تا این سقف رتبه میتونین دانشگاه شیراز قبول شین یا تا این رتبه میتونین دانشگاه یاسوج قبول شین ممنون

سلام خدمت شما بله حتما

سلام.ضمن آرزوی موفقیت برای شماnکدام شهر و دانشگاه منظورتون هست؟

سلام رشتم ریاضی میخوام روانشناسی بخونم اما بعضی جاها نوشتن که روانشناسی از رشته ریاضی مثل رشته تجربی و انسانی نیست و صنعتیه.درسته؟بعدم برای این که اگه فرقی نداره برای این که رونشناسی دانشگاه تهران قبول شم حدود رتبم چقدر باید باشه؟

ببخشید دکتر جواب دادن؟؟؟منم سوالم اینه تا چه سقف رتبه ای از رشته ی تجربی منطقه3میشه

سلام زیر 2000

سلام روانشناسی صنعتی جز زیر شاخه های ارشد هستش وn و روانشناسی جز رشته های شناور ریاضی و تجربی

سلام ضرایب قرار داده شد.

سلام
تاچه رتبه ای روانشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه (روزانه و شبانه )قبول میشه؟(از رشته تجربی بومی کرمانشاه)

سلام بله . زیر 7000

سلام خسته نباشین.
من رشتم تجربیه میخام سال ۹۷ کنکور بدم.
برای قبول در دانشگاه آزاد تهران واسه روانشناسی چ رتبه ای باید بیارم؟
شنیدم میگن دانشگاه های آزاد بدون آزمون هم قبول میکنن،درسته این موضوع؟

سلام به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید لیست رشته های بدون آزمون درج شده…رتبه قبولی بستگی به رقابتون داره که چه درصد هایی کسب کنند.

سلام تا 20 هزار منطقه 2

سلام nاز طريق رشته تجربي حدود رتبه زير ٥٠٠٠ منطقه يك،درصداي عمومي ميانگين ٥٠ تا ٦٠ nدرصداي اختصاصي ميانگين ٤٠ تا ٤٥ n—nاز طريق رشته ادبيات حدود رتبه منطقه يك زير ٥٠٠ و درصداي nادبيات : ٥٠ nعربي : ٦٠ nمعارف : ٨٠nزبان: ٤٤nرياضي :٣٥ nاقتصاد: ٧٠nادبيات تخصصي: ٤٠ nعربي تخصصي : ٦٠ nتاريخ و جغرافيا : ١٠nعلوم اجتماعي: ٥٠ nفلسفه و منطق: ٣٥ nووانشناسي : ٨٦nراجع به اينكه از كدوم طريق راحت تره بايد به ميزان شركت كننده ها و ظرفيت ها توجه كنين.

سلام خسته نباشید
روانشناسی بدون کنکور آزاد رو می صرفه برم !؟

سلام. من رشته م ریاضی هست. منطقه دو هستم. میخوام برای سال دیگه کنکور روانشناسی بیارم. برای قبولی تهران یا اصفهان باید حدودا رتبه م چند باشه؟
میشه درصدهای قبولی روانشناسی از دانشگاه تهران برای بچه های ریاضی هم بذارید. ممنون میشم

سلام nرتبه کشوری مورد نیاز دانشگاه اصفهان : حدود 11000nبرای دانشگاه تهران رتبه کشوری حدودا 3500 لازمه و درصدا به این صورته nادبيات فارسی 73.4%nعربي 65.4%nمعارف 66.7%nزبان 40.3%nرياضيات 30.4%nفيزيك 48.9%nشیمی 40%

سلامnاگه علاقه مند باشین و ادامه بدین میتونین موفق باشین توش ،بستگی به خودتون داره.

سلام..داوطلب تجربی هستم برای قبولی در رشته روانشناسی دانشگاه روزانه تبریز،چه رتپه ای از منطقه سه لازم هست؟؟؟

سلام nرتبه زیر 3000 تقریبا در منطقه 3

سلام اقای دکترمن رشتم انسانیه وامسال کنکور میدم یک سوال داشتم درمورد رشته روانشناسی…..میخواستم بدونم ایا توی رشته روانشناسی بعدازفارغ تحصیلی باید دوسال دوره طرح بگذرونیم اصلا رشته روانشناسی طرح داره یانه…..ممنون میشم جواب بدید

سلام رشته رواشناسی بالینی طرح اختیاری داره

باسلام و خسته نباشد
می خواستم بدونم ک برای قبول شدن رشته ی
روانشناسی در دانشگاه دولتی تهران باید چه
رتبه ای گرفت؟

سلام. من رشته ی تجربی و کنکوری 97 هستم.سهمیه منطقه دو .. از مازندران! روانشناسی رو دوست دارم و نکته جالب این رشته ارتباطیه که با کشور مورد علاقم داره. من شنیدم تو فرانسه این رشته خیلی رونق داره و صد البته برای ادامه تحصیل تو اون کشور باید مدرک معتبری داشته باشم مثلا فارغ ال

سلام رتبه زیر 4000

سلام در رشته تجربی زیر 3000

سلام یه سوال مهم داشتم من فارغ التحصیل رشته تجربی هستم و منطقه۳ خوزستان

سلام خسته نباشید، در صفحه 16 دفترچه ثبتنام کنکور سراسری 97 نوشته که دانش آموخته گان ارشد در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی فقط در پردیس خودگردان و مازاد حق تحصیل دارند. من ارشد هستم و تابحال روزانه نخوندم. آیامن هم مشمول این مصوبه هستم!؟ و اینکه ایا رشته های دیگر پزشکی مثل فیزیوتراپی، به طور روزانه میتونم بخونم یا نه؟

سلام کارنامه های مشابه رو در کانالمون دنبال کنید

سلام شما روزانه نبودید پس مشکلی ندارید برای ادامه تحصیل

سلام با رشته ی تجربی میشه روانشناسی عمومی خوند؟در تهران کدوم دانشگاهها رشته روانشناسی عمومی بدون کنکور دارند؟

سلام بله میشه روانشانسی خوند عمومی و بالینی ، رشته روانشناسی در دانشگاه های روزانه بدون کنکور نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود اپلیکیشن دکتر رونقی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به وبسایت دکتر رونقی می باشد.

راهنمای جامع انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99 به شما کمک می کند که در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی خود عملکرد بهتری داشته باشید. در این راهنما، تفاوت های انتخاب رشته بدون کنکور سراسری را با انتخاب رشته با کنکور سراسری با هم مقایسه می کنیم و نکاتی که باید در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بدانید را توضیح می دهیم.

نوع پذیرش رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 99، اولین نکته ای است که در راهنمای جامع انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی به آن می پردازیم. همانطور که می دانید پذیرش در رشته های با کنکور سراسری 99( و سال های گذشته)، بر اساس ناحیه و قطب بومی انجام می گیرد، همچنین پذیرش رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 99 هم بر همین اساس صورت پذیرفت. این نوع پذیرش رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باعث می شد که مثلا داوطلبی که در اصفهان تحصیل کرده برای قبولی در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه خوانسار که با اصفهان در یک ناحیه قرار دارد،  شانس بیشتری نسبت به داوطلبان تهرانی داشته باشد. اما انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در سال 99 یک تفاوت بزرگ دارد و آن تفاوت این ست که دیگر ناحیه و قطب بومی در انتخاب رشته های بر اساس سوابق تحصیلی 99 تاثیری ندارد و بنابراین برای مثال، داوطلبان اصفهانی و تهرانی و به صورت کلی کل داوطلبان کشور، بر حسب نوع سهمیه منطقه خود شانس یکسانی برای قبولی در دانشگاه خوانسار خواهند داشت. یعنی داوطلب منطقه یک اصفهان با داوطلب منطقه یک تهران و شیراز و … نفاوتی ندارد ولی همین داوطلبان با دواطلبان منطقه 2 د همه جای ایران با هم تفاوت دارند. تفاوت آنها هم در تعداد پذیرش است.  توجه داشته باشید که این قانون برای تمام دانشگاه ها و مناطق ایران یکسان است و داوطلبان از کل مناطق شانس یکسانی برای رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های مختلف خواهند داشت.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99

نرم افزار انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99

لیست همه رشته های سوابق تحصیلی سال 99

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

تاثیر نوع دیپلم بر انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی، یکی دیگر از تفاوت های انتخاب رشته صرفا براساس سوابق تحصیلی 99 با سال های قبل است، انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی تا سال گذشته و قبل از 99 به این شکل بود که داوطلبان گروه های آزمایشی 5 گانه یعنی تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر، فقط می توانستند رشته هایی را در لیست انتخاب رشته خود وارد کنند که در دفترچه انتخاب رشته گروه آنها موجود بود. در دفترچه های قبل از 99، همه رشته های با آزمون و بدون آزمون یا اصولا براساس سوابق تحصیلی همگی در یکجا قرار داشتند. در تصویر زیر این مورد را به وضوح می توانید ببینید. مثلا در دفترچه انتخاب رشته تجربی سال گذشته یعنی 98، لیست کد رشته ها به این ترتیب در دفترچه انتخاب رشته تجربی آمده بود. مثل دانشگاه مازندران در گروه تجربی:

 

اما در دفترچه انتخاب رشته تجربی سال 99، دو دفترچه آمد. یکی دفترچه با آزمون که در عکس زیر تصویر دانشگاه مازندران سال 99 را در گروه تجربی می بینید. یک دفترچه براساس سوابق تحصیلی که باز هم در عکس های زیر می توانید نمونه آن را برای دانشگاه مازندران ببینید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99

 

یعنی در مجموع به جای 5 دفترچه انتخاب رشته هم برای با آزمون و ه برای براساس صرفا سوابق تحصیلی 6 دفترچه آمده است که 5 تای آنها برای رشته های با آزمون هر یک از گروه های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان است و یک دفترچه کلا برای همه رشته های سوابق تحصیلی و بدون کنکور همه گروه ها و رشته هاست. جالب این است که داوطلبان رشته انسانی نمی توانستند کد رشته هایی را در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد کنند که در دفترچه انتخاب رشته رشته های ریاضی یا تجربی آمده بود. اما دفترچه جدید انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99 به صورت یک دفترچه مشترک برای همه رشته ها منتشر شده است و حالا انسانی ها نیز می توانند از رشته های ریای فیزیک و تجربی انتخاب کنند. البته احتمالا فقط می توانند انتخاب کنند ولی قبولی بعید است چون که ضریب معدلی که لحا می شود باعث می شود تا از بدترین دانش آموزان ریاضی و تجربی نیز معدل انسانی ها پایین تر بیاید و البته بالعکس، به جز رشته هایی مثل مدیریت و حسابداری و روانشناسی که بین هر سه مشترک است و معدل هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر امتیازی ندارد.

بنابرابن دانش آموزان گروه های آموزشی مختلف می توانند، در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود، رشته های گروه های آزمایشی دیگر را هم انتخاب کنند. نکته مهم دیگر در تاثیر نوع دیپلم بر انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99 است. نکته، این است که  شانس قبولی در کد رشته هایی که از گروه های  آزمایشی دیگر در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد می کنید با توجه به نوع دیپلم شما، متفاوت خواهد بود. این شانس  قبولی در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی با توجه به جدولی تعیین می شود که در دفترچه انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 99 آمده است. که برای راحتی شما جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی برای انتخاب رشته 99 را آورده ایم.

نوع دیپلم

ریاضی فیزیک(کد10)

علوم تجربی(کد11)

ادبیات و علوم انسانی (کد 12)

علوم و معارف اسلامی (کد 18)

سایر عناوین دیپلم*

گروه تحصیلی

علوم ریاضی و فنی

100

100

57/1

57/1

54/1

علوم تجربی

100

100

57/1

57/1

54/1

علوم انسانی**

57/1

57/1

100

100

54/1

هنر

100

100

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی

100

100

100

زبان

100

100

100

100

100

لیست همه رشته های سوابق تحصیلی سال 99

با تحلیل جدول متوجه خواهید شد که مثلا داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی برای قبولی در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود، شانس یکسانی در کد رشته های همدیگر دارند. برای مثال یک داوطلب ریاضی برای انتخاب رشته هایی مثل گیاه پزشکی و علوم دامی که در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99 مخصوص گروه تجربی اعلام شده است، شانس یکسانی با داوطلب تجربی خواهد داشت یا داوطلب تجربی ای که بخواهد رشته مهندسی پزشکی درج شده در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی مخصوص گروه ریاضی را انتخاب کند شانس او با یک داوطلب ریاضی برابر خواهد بود.

توجه داشته باشید که برای داوطلب رشته انسانی ای که بخواهد کدرشته های ریاضی و تجربی را در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد کند شرایط متفاوت است و معدل او در عدد 0/571 ضرب خواهد شد و طبیعتا شانس داوطلب انسانی نسبت به شانس داوطلبان ریاضی و تجربی با معدل یکسان برای کد رشته یکسان پایین تر خواهد آمد. این وضعیت برای داوطلبان ریاضی و تجربی که بخواهند کد رشته های علوم انسانی را در  انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد کنند هم صادق است و معدل آ نها در عدد 0/571 ضرب خواهد شد. البته استثنائاتی هم وجود دارد که حتما را  مطالعه بفرمایید. این استثنائات، شامل رشته رشته هایی مثل حسابداری، مدیریت، روانشناسی می باشد. در توضیحات دفترچه انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 99 آمده است که “ضریب تاثیر معدل داوطلبان دارای دیپلم ریاضی فیزیک یا علوم تجربی برای پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های حسابداری، اقتصاد، روانشناسی، علوم ورزشی، مدیریت اموربانکی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مدیریت امورگمرکی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب وکارهای کوچک،مدیریت وبازرگانی دریایی، جهانگردی و هتلداری،علم اطلاعات و دانش شناسی، گردشگری، کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی و کاردانی امور مالی و مالیاتی گروه علوم انسانی 100 میباشد. این توضیحات به این معنی است که داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی چنانچه در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 99 خود بخواهند از رشته ها ی بالا انتخاب کنند معدل آن ها ضریب نخواهد خورد و مسلما در این کدرشته ها و با معدل اصلی خود نسبت به کد رشته های دیگری که باید ضریب برای معدل اعمال شود، شانس  قبولی آن ها در انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بیشتر خواهد شد.

*منظور از سایر عناوین دیپلم طبق جدول درج شده در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99، دارندگان دیپلم های کاردانش و فنی حرفه ای، بهیاری، ماشین آلات کشاورزی، مدیریت روستایی و کشاورزی، صنایع غذایی کشاورزی و کشاورزی عمومی می باشد.

 

نرم افزار انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99

تعداد کل انتخاب ها در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99، 100 انتخاب می باشد. توجه داشته باشید که تا سال 97 انتخاب رشته با آزمون و انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی باهم انجام می شد و داوطلبان باید همه کد رشته های با کنکور و بدون کنکور سراسری خود را در 150 انتخاب می گنجاندند. اما انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99 و انتخاب رشته با کنکور سراسری 99 به صورت جداگانه برگزار می شود. به این ترتیب در مجموع هر داوطلب امکان انتخاب 250 کد رشته را خواهد داشت. 150 انتخاب برای رشته های با آزمون و 100 نتخاب برای رشته های براساس سوابق تحصیلی.

نکته دیگر در راهنمای جامع انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، در مورد قبولی در این رشته ها است. اولین نکته این است که برای داوطلبان این است که چه در کنکور شرکت کرده باشند و چه شرکت نکرده باشند، حق قبول شدن در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی را خواهند داشت و فقط و فقط معدل آنها اهمیت دارد. مثلا اگر رتبه یک کنکور تجربی معدل 18 داشته باشد و یک داوطلبی که کلا در آزمون غایب بوده است و محدل 18/5 دارد تفاوتی ندارند و البته جایگاه قبولی کسی که معدل 18/5 دارد خیلی خیلی بهتر از همان رتبه یک کنکور با معدل 18 است.

نکته مهم تر این است که مثلا با چه معدلی می توانیم در دوره های مختلف قبول شویم. طبیعتا هر قدر معدل ما بالاتر باشد در دوره های بهتر و دانشگاه های معتبرتری قبول می شوید. 

جدول قبولی براساس معدل به زودی در پایین همین مطلب براساس قبولی های سال گذشته با توجه به معدل کتبی دیپلم قرار می گیرد.

نرم افزار انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99

امسال بر خلاف سال گذشته پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 (پذیرش صرفا بر اساس معدل کتبی دیپلم) به صورت جدا از رشته محل های با آزمون می باشد و پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم، نوع دیپلم و رشته انتخابی داوطلب انجام می شود. هم داوطلبانی که در کنکور سراسری 99 شرکت کرده اند و هم داوطلبانی که شرکت نکرده اند می توانند برای رشته های بدون کنکور سراسری 99 ثبت نام و انتخاب رشته کنند.  برخی از رشته های بدون کنکور سراسری 99 در دانشگاه های دولتی، برخی از رشته ها در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی و برخی دیگر در هر دو گروه مشترک هستند.

دانشگاه ها و موسسات پذیرنده بر اساس معدل داوطلبان (از بیشترین معدل به کمترین معدل) با توجه به نوع دیپلم و رشته انتخابی تا سقف پذیرش در هر یک از سهمیه ها، افراد را مرتب کرده و با آن ها تماس می گیرند. 

پس از تماس، داوطلب باید به دانشگاه پذیرش شده مراجعه نماید و مدارک مورد نظر برای ثبت نام، وجه پرداختی و تعهدنامه کتبی مبنی بر علاقه به تحصیل در کد رشته محل انتخابی در دانشگاه یا موسسه پذیرش شده را ارائه نماید. دانشگاه‌ها برای پذیرش، سهمیه‌ها و سایر شرایط و مقررات را در نظر می‌ گیرند اما تایید نهایی را سازمان سنجش انجام می دهد.

20 درصد ظرفیت پذیرش رشته های بدون کنکور سراسری 99، روزانه و 50 درصد مربوط به دوره های شبانه است؛ اما بیشتر ظرفیت شهریه پردازها به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اختصاص دارد. 

لیست همه رشته های سوابق تحصیلی سال 99

نرم افزار انتخاب رشته سوابق تحصیلی 99


مریم‏ – 99/5/21

سلام،من سال گذشته براساس سوابق انتخاب رشته کردم دانشگاه روزانه قبول شدم ولی نرفتم،میدونم که مهر امسال از انتخاب رشته محرومم،حالا میخاستم بدونم ایا ترم بهمنم نمیتونم براساس سوابق انتخاب رشته کنم؟


ماهان‏ – 99/5/20

با سلام من دانش آموز سال سوم الکترونیک هستم با معدل دیپلم 16هستم باتوجه به اینکه کنکور الکترونیک حذف شده وشرط معدل برای پذیرش داره حداقل معدل سوابق تحصیلی باید چند باشد


حسین‏ – 99/5/16

سلام من دیپلم تجربی دارم و برای ازمون سراسری از علوم انسانی شرکت کردم میخوام پیام نور رشته حقوق بخونم و از طریق ازمون سراسری ایا امکان ادامه تحصیل از طریق ازمون سراسری برای رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی وجود داره یا خیر


منتظرموسوی‏ – 99/5/15

سلام معدل کتبی دیپلمم ۱۳ و معدل کل دیپلمم ۱۷ شد برا رشته زمین شناسی شانس قبولی دارم؟؟


الناز‏ – 99/5/15

سلام من رشتم تجربیه آیا میتونم با سوابق تحصیلی رشته های انسانی رو انتخاب کنم؟؟

محمد مقدم درخشان‏ – 99/5/16

سلام بله امکانش هست 


حسین‏ – 99/5/11

نرم افزار انتخاب رشته براساس سوابق برای سال99کجاست؟


آیدا اسماعیلی‏ – 99/5/9

سلام یک دانش اموز رشته تجربی با معدل کل دیپلم 17/99و معدل کتبی نهایی 15/89میتونه رشته حسابداری بره؟


سارا‏ – 99/4/24

سلام یه دانش اموز رشتع ریاضی با معدل کل دیپلم ۱۷ معدل کتبی ۱۵ونیم حسابداری میتونه بره ؟


زهرا‏ – 98/11/18

سلام من یه سوال دارم خواهش میکنم که جواب بدین من امسال با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شدم اما از رشته ام خوشم نمیاد ایا امکانش هست که سال بعد دوباره بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کنم ؟؟؟


آیدا‏ – 98/10/8

سلام میشه بگین این کارنامه سبزا کی میاد بخدا خسته شدیم دیگه


فاطمه‏ – 98/7/7

ممنون از توضیحاتتون؛کی جواب انتخاب رشته میاد!؟ صبرمون لبریز شده😢


ftm‏ – 98/7/6

سلام منم معدل دیپلمم۱۳/۲۷ و معدل کلم ۱۸/۰۷شانس قبولیم برای زبان چقدره؟


مرسانا‏ – 98/7/1

سلام ممنون از توضیحات واضحتون معدل دیپلمم ۱۵/۳۰و معدل کلم ۱۶/۷۰هستش شانس قبولیم برای رشته علوم ورزشی شبانه دانشگاه رازی چقدره رشتم انسانیه


a.b‏ – 98/6/23

مرسی خیلی مطالب خوب و مفید بود.


آیناز‏ – 98/6/15

سلام مرسی از توضیحات کاملتون من معدل دیپلمم12و معدل کلم 16 هستش برای زبان خارجه انتخاب رشته کردم بنظرتون شانس قبولیم چقدره؟

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.


دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 99Downloads-icon


دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی 9Downloads-icon


9Downloads-icon

رشته روانشناسی با دیپلم تجربی
رشته روانشناسی با دیپلم تجربی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *