روانشناسی بازی کودک کتاب

 
helpkade
روانشناسی بازی کودک کتاب
روانشناسی بازی کودک کتاب

برای دانلود قانونی کتاب تفکر، بازی کودک است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر، بازی کودک است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب تفکر، بازی کودک است نوشته‌ی اولین شارپ، راهنمایی‌ کامل برای کودکان قبل از دبستان جهت یادگیری بازی‌های آموزشی است.

کتاب تفکر، بازی کودک است (Thinking is child’s play‬) جزء اولین آثاری بود که در زبان فارسی درباره‌ی روان‌شناسی بازی انتشار یافت. با اینکه کتاب در اصل برای والدینی که کودکان پیش‌دبستانی دارند نگاشته شده ‌است، با این وجود به سبب بافت تربیتی و روان‌شناسی‌ای که دارد و حاوی تحقیقات روان‌شناسان مشهوری مانند ژان پیاژه و جروم برونر می‌باشد، مورد توجه اساتید علوم تربیتی و روان‌شناسی نیز قرار گرفت و به ‌همین علت در زمره‌ی کتاب‌های درسی دانشجویان این رشته‌ها در چندین دانشکده در آمد.

در نخستین سال انتشار، برخی از اساتید معروف آموزش ‌و ‌پرورش پیش‌دبستانی کتاب را مورد تحسین قرار دادند. از جمله «خانم اشتیاقی» که از اساتید به ‌نام این رشته است، در نامه‌ای به نگارنده چنین نوشت: کتاب «تفکر، بازی کودک است» از طریق مدرسه عالی پارس برای من ارسال شد. با کمال خوشحالی آن را مطالعه کردم. موضوع آن‌قدر جالب بود، به‌ خصوص برای امثال ما که با آموزش‌ و پرورش قبل از دبستان سر و کار داریم، که من تا تمام آن را نخواندم زمین نگذاشتم. هم شیوه‌ی بیان‌ کتاب ساده است و هم ترجمه‌ی آن روان و راحت است. از این رو، حقا باید به خوبی بتواند مورد استفاده دانشجویان، مخصوصا دانشجویان رشته‌ی آموزش پیش از دبستان قرار گیرد.»

روانشناسی بازی کودک کتاب

در سال‌های بعد این کتاب نه تنها مورد استفاده‌ی دانشجویان رشته‌های آموزش‌ وپرورش پیش‌دبستانی و دبستانی قرار گرفت، بلکه اساتید درس روان‌شناسی کودک و بازی درمانی نیز از آن به عنوان یک‌ منبع درسی سود جستند.

«اِوِلینِ شارپ» (Evelyn Sharp) معلم ریاضیات در ایالت اوکلاهمای امریکا است، وی خطاب به والدین می‌گوید: «شما به‌ عنوان والدین نفوذ بیشتری در رشد ذهنی کودک دارید تا یک معلم خوب. در زمانی که کودک شما پا به دبستان می‌گذارد شالوده‌ی آموزش‌وپرورش او خوب یا بد، قبلا ریخته شده است.»

خانم شارپ برای والدینی که دارای کودکان خردسال هستند‌، این کتاب باارزش را به رشته‌ی تحریر درآورده ‌است. نامبرده در قسمت اول، رئوس تحقیقات جاری مربوط به ‌تفکر کودکان را ارائه نموده و در قسمت دوم برای به‌ وجود آوردن بازی‌هایی که والدین بتوانند با فرزندان خود انجام دهند، این تحقیقات را مورد استفاده قرار داده است. این بازی‌ها برای کودکان و والدین آن‌ها سرگرم‌ کننده و جالب خواهند بود. نویسنده تاکید می‌کند که این بازی‌ها فقط باید به‌ عنوان بازی تلقی شوند نه به‌ عنوان یک وسیله برای ارزشیابی حرفه‌ای پیشرفت شناخت کودکان و یا به‌ عنوان نوعی آزمون هوش خانگی.

این بازی‌ها از طرفی بینش لازم را از نحوه‌ی تفکر کودکان در اختیار والدین قرارداده و از طرف دیگر به‌ صورتی که هنوز برای ما روشن نیست، به فرایندهای تفکر خود کودکان، کمک خواهند کرد. کتاب حاضر برای بسیاری از بزرگسالان و کودکان شادی‌آور خواهد بود.

در بخشی از کتاب تفکر، بازی کودک است می‌خوانیم:

در ده سال اخیر جنبش نیرومندی به‌ وجود آمده ‌است تا نظریه‌های پیاژه به مقیاس وسیعی در مدارس انگلستان وارد شوند. در زمانی که ترکیب نظام آموزش و پرورش سابق بریتانیا در حال تغییر بود، فرصتی برای ارائه اندیشه‌های جدید در مورد نحوه‌ی یادگیری کودک به‌ وجود آمد. کشفیات پیاژه در شکل گرفتن نوآوری‌هایی که نهضت جدید با خود آورده‌ بود، به‌ خصوص در کودکستان‌ها، کمک زیادی کرد. کودکستان‌های انگلستان اطفالی را پرورش می‌دهند که بین پنج تا هفت سالگی هستند و اطفال سه ‌سال اول دبستان را در آن‌جا به ‌سر می‌برند. اطفال انگلیسی به طور سنتی در پنج ‌سالگی آموزش و پرورش اجباری را آغاز می‌کنند.

یک ‌اطاق معمولی در کودکستان شبیه یک‌ کلاس درس نیست، به طوری که یک بازدیدکننده توصیف کرده است: «این اطاق‌ها شبیه آزمایشگاه‌هایی هستند که وسایل و مواد آن در خانه ساخته شده و به‌ وسیله کودکان به کار می‌روند.»

چیزی که در این اطاق‌ها دیده‌ می‌شود، عبارتند از اجناس و اشیا متنوعی که به صورت کارگاه روی میزهای مختلف دیده می‌شوند. بطری‌ها و پارچ‌هایی به ‌اندازه‌های مختلف و آب برای پر کردن در این ظروف.

همچنین ترازو و وزنه و اشیا زیادی که برای وزن کردن به کار می‌روند (از قبیل بلوط بادام واشر پیچ برنج نخود و غیره…). روی بعضی از این میزها اشیا‌یی وجود دارند که جهت طبقه‌بندی کردن و جور کردن برای تشابه یک‌ به یک و همچنین شمردن به کار می‌روند (‌مانند دانه‌های تسبیح، دکمه‌ها، نی‌های شربت‌خوری، لوله ‌پاک‌کن، سنگ مرمر، گوش‌ماهی، و غیره…). خط‌کش‌های چوبی، چه علامت‌گذاری شده و چه بدون علامت، به حد کافی در دسترس کودکان قرار دارند، تا آن‌ها قدرت اندازه‌گیری هر چیزی را که به ذهن‌شان می‌رسد، داشته باشند.

مقدمه‌ی مترجمان
مقدمه‌ای بر چاپ سوم
مقدمه‌ای بر چاپ ششم
دیباچه
پیش‌گفتار
به جای فشارآوردن به کودک خود، او را راهنمایی کن
بخش اول: نظریه‌های پیاژه درباره‌ی هوش کودکان
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم
فصل چهارم
فصل پنجم
بخش دوم: راهنمای بازی‌های پیشنهاد شده از طرف پیاژه
بازی برای فکر کردن
بازی‌های مقدماتی شامل ۲۲ آزمون
بازی اول
بازی دوم
بازی سوم
بازی چهارم
بازی پنجم
بازی ششم
بازی هفتم
بازی هشتم
بازی نهم
بازی دهم
بازی یازدهم
بازی دوازدهم
بازی سیزدهم
بازی چهاردهم
بازی پانزدهم
بازی شانزدهم
بازی هفدهم
بازی هیجدهم
بازی نوزدهم
بازی بیستم
بازی بیست و یکم
بازی بیست و دوم
بازی‌های مشکل‌تر شامل ۱۸ بازی
بازی اول
بازی دوم
بازی سوم
بازی چهارم
بازی پنجم
بازی ششم
بازی هفتم
بازی هشتم
بازی نهم
بازی دهم
بازی یازدهم
بازی دوازدهم
بازی سیزدهم
بازی چهاردهم
بازی پانزدهم
بازی شانزدهم
بازی هفدهم
بازی هجدهم
پیوست کتاب
واژه‌نامه
دعوت به مشاوره و تعیین هوشبهر (I. Q.)

برای دانلود کتاب تفکر، بازی کودک است و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۷,۱۶۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

روانشناسی بازی کودک کتاب

نویسنده: محمدعلی احمدوند    

دانشگاه پیام نور    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۷,۱۶۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



«روان‌شناسی بازی» نوشته دکتر محمدعلی احمدوند از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته علوم تربیتی است.

مفاهیمی که در بازی کودکان نهفته است بسیار فراتر از مفهوم واژه‌هایی چون تفریح و سرگرمی‌اند. بازی ممکن است آموزش‌دهندۀ مفاهیم اساسی به کودک باشد. بازی ممکن است کودک را از خودمحوری برهاند، زندگی اجتماعی را به او بیاموزد و مفری برای فراموشی شکست‌ها و ناکامی‌های روزانه باشد. ازاین‌رو است که امروزه از بازی همچون روشی درمانی استفاده می‌کنند. از طریق بازی، کودکان مضطرب، پرخاشگر، خجالتی، عاطفی، مأیوس، افسرده، بیش‌فعال، بدبین، ترسو و … را می‌شناسند و به کمک بازی به روان‌درمانی آنان می‌پردازند و سلامت و بهداشت روانی و جسمی را برای آنان تدارک می‌بینند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

تا قبل از سن ۸ سالگی، معمولاً کودکان اهمیت چندانی به جنس همبازی خود نمی‌دهند اما در سنین ۸ تا ۱۰ سالگی اختلاف بازی بین دو جنس کاملاً آشکار می‌گردد و کودکان اکثر اوقات ترجیح می‌دهند که با همجنس خود بازی کنند.

دخترها بازی با عروسک، شیر دادن، نوازش کردن و خواباندن عروسک را دوست دارند و حتی بیشتر اوقات با عروسک به خواب می‌روند. پسرها فعالیت‌های بدنی را که نشانگر قدرت و نیروی عضلانی بیشتر آن‌ها است در بازی‌هایی نظیر توپ‌بازی، دویدن، کشتی گرفتن و … بروز می‌دهند.

به عقیده روان‌شناسان فرانسوی، بازی در نزد پسران بیشتر وسیله‌ای برای اثبات خود در برابر دیگران و برای دختران وسیله‌ای برای بودن با دیگران است. در اوقات فراغت، دخترها بیشتر ترجیح می‌دهند دور هم گرد آیند و با یکدیگر درد دل کنند و پسران بیشتر ترجیح می‌دهند در پی یکدیگر بدوند و به جست و خیز بپردازند. ویژگی رفتار دخترها اغلب خودداری از پرخاشگری، تلقین‌پذیری از اطرافیان و تأثیرپذیری از همبازی‌های خود است.

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

سبد خرید شما خالی است

به سبد خرید شما افزوده شد.

روانشناسی بازی کودک کتاب

‘ + value[“name”] + ‘

‘ +
”+ data[“categories”][0][“label”] +’

‘ + value[“name”] + ‘

‘ +
”+ data[“extera_items1”][0][“label”] +’

‘ + value[“name”] + ‘

‘ +
”+ data[“extera_items2”][0][“label”] +’

‘ + value[“name”] + ‘



وضعیت موجودی

کتاب


قیمت نهایی

محصولات مشابه

بازي همواره همزاد و همنشين هميشگي نوزادان ، كودكان و نوجوانان بوده است. بازي آينه بي‌زنگاري است كه هزارتوي وجود بازيكنان را به روشني باز مي‌نمايد. تصور دنيا ، كودكان و نوجواناني بدون بازي ، اگر نگوييم ناممكن ، دست كم بسيار دشوار است.
بازي پنج ويژگي اساسي دارد: از درون برانگيخته مي‌شود ، آزادانه انتخاب مي‌شود ، لذتبخش است ، واقعيت‌گريز است و بازيكنان به طور فعال در آن شركت دارند.

روان شناسی – انتشارات رشد

خطایی در هنگام ثبت نظر بوجود آمده است لطفا دوباره امنحان کنید


نظر شما با موفقیت ثبت شد

تگ ها

این کالا را به دوستان خود معرفی کنید

خبرنامه ایمیلی رشد

خبرنامه پیامکی رشد

101 بازی نشاط آور: برای بچه های 6 تا 10 سال، آلیسون بارتل، ترجمه حسین فدایی حسین، تهران: صابرین (کتابهای دانه)، 1394

101 بازی و فعالیت ویژه کودکان با طیف اختلالات اتیسم، تارا دلانی، ترجمه نرگس محمودی، تهران: بعثت، 1395

140 بازی فکری با بچه ها (از تولد تا 3 سالگی)، جکی سیلبرگ، ترجمه آناهیتا آذری، تهران: قدیانی، 1383

آموزش از راه بازی، برای مربیان و اولیای کودکان قبل از دبستان، جین مارزولو، جین لوید، ترجمه ی لیلی انگجی، تهران: وزارت آموزش و پرورش دفتر کمک آموزشی، 1366

روانشناسی بازی کودک کتاب

ادبیات کودکان، تولد تا سه سالگی، لالایی ها، ترانه های نوازشی، بازی، ثریا قزل ایاغ، تهران: درخت بلورین، 1385

از بازی تا یادگیری، ارنست ات، ترجمه ی انجمن ملی اولیا و مربیان ایران، تهران: انجمن ملی اولیا و مربیان ایران، 1354

اس اُ اس، کمک برای والدین راهنمای علمی برخورد با مشکلات رفتاری رایج و روزمره، ترجمه دکتر رضا رستمی، علی نیلوفری، تهران: تبلور

انسان و بازی، روژه کیوا، ترجمه مهدی داودی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی

انگیزش در تعلیم و تربیت: نظریه ها، تحقیقات، کاربردها، دکتر پال آر. پنتریچ و دکتر دیل اچ. شانک، ترجمه مهرناز شهرآرای (استاد دانشگاه)، تهران

بازی با دست ها و آواها، هوشنگ شاهین زاده، تهران: نشر شیوا، 1391

بازی تفکر کودک است، راهنمای یادگیری بازیهای آموزشی برای کودکان قبل از مدرسه، اولین شارپ، ترجمه ی قاسم قاضی و نعمت کدیور، تهران: مدرسه عالی پارس

بازی، خانواده و پرورش خلاقیت کودکان، عبدالرضا کردی، تهران: افراز، 1381

بازی درمانی، ویرجینیا اکسلاین، ترجمه ی احمد حجاران، تهران: کیهان: 1365

بازی درمانی، دینامیسم مشاوره با کودکان، گری لندرث، ترجمه خدیجه آرین، تهران: اطلاعات

بازی درمانی، هنر برقراری ارتباط، گری لندرت، ترجمه فروزنده داورپناه، تهران: رشد، 1390

بازی کنیم، بخندیم، بازی های سنتی کودکان ایران، ناهید مهدوی اصل، ترجمه هاله قاضی مراد، تهران: بازی قصه ها، 1388

بازی کودکان: تشخیص و ارزیابی، کارن گیتلین-وینر، آلیس ساندگراند، چارلز، شافر، ترجمه ی الهه محمداسماعیل، امیر رحمانی رسا، تهران: دانژه، 1389

بازی و حرکت: توصیه هایی برای کودکان معلول جهت آموختن حرکت از طریق بازی، سوفی لویت، ترجمه احمد نظری، تهران: دانژه، 1383

بازی و رشد کودک از تولد تا شش سالگی، مری دوروتی شریدان، ترجمه ی رضا توکلی، هرمز سنایی نسب، فربد براتی سده، تهران: رشد، 1380

بازی ها و سرگرمی های آموزشی کودکان پیش دبستانی، روبین و سوزان مردیت، ترجمه زهرا یعقوبی، تهران: خجسته، 1379

بازی های 5 دقیقه ای، آلموت بارتل، ترجمه ی لی لا لفظی، تهران: صابرین، کتابهای دانه، 1391

بازی های آموزشی برای کودکان (از تولد تا دو سالگی)، رضا فلاح چای، تهران: انتشارات سازمان انجمن اولیا و مربیان، 1380

بازی های پویا، فریده عصاره، تهران، موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)، 1395

بازی های تقویت مهارت های اجتماعی کودکان، دی بورا ام. پلومر، ترجمه شهرام واحدی، تبریز: فروزش، 1390

بازی های تیم ساز، محمود شیخیان، احد نویدی، تهران: انتشارات شورآفرین، 1393

بازی های خلاق، 365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا، شیلا الیسون، جودیت گری، ترجمه لیلا انگجی، تهران: رشد

بازی های سنتی روزآمد شده، فرشته قبادی، تهران: موسسه فرههنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)، 1391

بازی های کهن در ایران، علی بلوکباشی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1386

بازی های محلی کازرون، حسن حاتمی، تهران: سروش (انتشارات صدا و سیما)، 1378

بازی های مشارکتی، شهلا، فرشته سبحانی، تهران: آموزش، 1384

بازی های ملل، پاولت لیکوکس، محمدرضا شجاع رضوی، مشهد: شرکت تیزهوش

باغبانی در دسترس: باغبانی و لمس طبیعت برای نابینایان و کم بینایان چگونه باغی را که در ذهن داریم ایجاد کنیم، هانس شومان، ترجمه الهه مرعشی، تهران: نشر قطره، 1389

برای کسانی که کودک پر تحرک دارند، محمد مسعود ازهر، تهران: آسیم، 1386

بزرگ ترها اجازه دهید!، فرشته قبادی، تهران: نگارینه، 1391

بهبود رابطه ی والد و کودک از طریق بازی، سو براتون، گری لندرث و دیگران، ترجمه دکتر جواد محمودی قرائی و دیگران، تهران: نشر قطره

پداگوژی: علم و هنر یاددهی- یادگیری از دوران باستان تا به امروز (نظریه و کاربرد)، کلرمون گوتیه و موریس تاردیف، ترجمه دکتر فریده مشایخ، تهران: انتشارات سمت

پیش دبستانی ها، راهنمای عملی برای والدین و مربیان، فاطمه اسلامیه، صدیقه ملائیان، تهران، آوای نور

تاریخ ادبیات کودکان ایران (ادبیات شفاهی و دوران باستان)، محمد محمدی، زهره قایینی، تهران: نشر چیستا

حرکت ها و بازی های موزون (ؤیتمیک)، راهنمای والدین، مربیان و درمانگران، طلعت رافعی، تهران: دانژه، 1383

روانشناسی بازی کودک کتاب

حقوق کودک را بشناسیم و با آن زندگی کنیم (دستنامه آموزش حقوق کودک در دبستان و دبیرستان، دوبراوکا مالس، ایوانکا استریشویس و دیگران، ترجمه زهره قایینی، ویدا محمدی، تهران: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، 1395.

حل مشکلات رفتاری کودکان در خودمانده: بهبود ارتباط به کمک راهکارهای دیداری، لیندا هاجدن، ترجمه الهه محمد اسماعیل، امیر رحمانی رسا، تهران: دانژه، 1385

دانشنامه ی اسباب بازی های طهران قدیم، زردشت هوش ور، تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1394

دست نامه مادر و نوزاد، زهره قایینی، فاطمه نصر اسفهانی، ویدا محمدی، تهران: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک، 1394

صد بازی با نوزاد، (موسسه پژوهشی کودکان دنیا)، نرگس امامی، تهران: کارگاه کودک، 1377

راهنمای انتخاب اسباب بازی، قاسم عسگری زاده، نشر آبی، 1384

راهنمای انتخاب اسباب بازی با تاکید بر روانشناسی بازی، محمدرضا مطهری، تهران: البرز

راهنمای سازماندهی فضاهای فیزیکی، انجمن سازندگان وسایل بازی، جین لیندون، آن لنگستون، ترجمه ی دکتر فرخنده ی مفیدی و زهره دهقانی، تهران: انتشارات جوانه رشد، 1389

رشد و شخصیت کودک، پاول ماسن و دیگران، ترجمه­ مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز، کتاب ماد، 1368

رشد و محیط مناسب، چه کنیم تا محیط خانواده برای پرورش فرزند بهتر شود، مریم احمدی شیرازی، تهران: موسسه مادران امروز، 1393

روانشناسی بازی، سیامک مهجور، تهران: نشر ویرایش، 1392

روانشناسی بازی، قاسم عسگری زاده، تهران: امیرکبیر، 1391

روانشناسی بازی (علوم تربیتی)، محمدعلی احمدوند، تهران: دانشگاه پیام نور، مدیریت، چاپ و انتشارات، 1372

روانشاسی بازی، کودکان، بازی و رشد، فرگاس پیتر هیوز، ترجمه کامران گنجی، تهران: رشد، 1393

روانشناسی بازی، مفاهیم، نظریه ها، بازی درمانی، بازی های جنسی و…، سیامک خدایی خیاوی، تبریز: احرار، 1380

روانشناسی بازی، هایده موثقی، کرج: دانشگاه آزاد اسلامی، 1380

روانشناسی رشد 1: از لقاح تا کودکی، لورا برک، ترجمه ی یحیی سید محمدی، تهران: نشر ارسباران

روشهای نوین پرورش خلاقیت، اسماعیل زارعی زوارکی، محمدرضا صفوی، گرگان: رشد فرهنگ

رویکرد ویگوتسکی: کلید یادگیری (آموزش کودکان سه تا هفت سال با رویکرد ویگوتسکی)، گالینا دالیا، ترجمه افسانه اشرفی، تهران: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، 1394

شناخت از طریق بازی: دستنامه ی کارگاه های بازی درمانی برای کودکان و نوجوانان، تونده کواچ تسرویچ، اسلابودانکا و دیگران، ترجمه ی زهره قایینی، تهران: موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، تهران: شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان

فعالیت های آرامش بخش: بازی هایی برای رهایی از استرس، رابرت اپستاین، ترجمه ی حمیده جعفر یزدی، زهره دهقانی، تهران: جوانه رشد، 1384

قصه گویی با عروسک ها آسان می شود، جن ام فاشاور، ترجمه سیمین امیریان، تهران: قطره، 1384

کاوشی نو در بازی های سنتی: آشنایی با بازی یه قل دو قل و مقایسه ی آن با بازی اوشینگ (انداما) ژاپنی و دیگر بازی های مشابه در جهان، طاهره غیرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1389

کلیات بازی درمانی، حمیرا قزوینی نژاد، تهران: آییژ، 1387

مبانی آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان، فرخنده مفیدی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی، 1391

مشاوره با کودکان به روش بازی درمانی (راهنمای عملی)، کاترین گلدارد، ترجمه زهرا ارجمندی، تهران: اندیشه آور، 1384

مقدمه ای برای آموزش ریاضی، اکرم مینایی، شهره یوسفی، تهیه شده توسط موسسه پژوهشی کودکان دنیا، تهران: کارگاه کودک، 1385

نقش بازی در پرورش فکری کودک، آ. ک. بوندارنکو، آ. ای.، ماستونیک، ترجمه ی مهری باباخان، تهران: نشر دنیای نو، 1366

نکته هایی درباره ی بازی و اسباب بازی، مریم احمدی، تهران: موسسه مادران امروز، 1386

نگاهی به فلسفه ی آموزش و پرورش، میر عبدالحسین نقیب زاده، تهران: طهوری، 1391

نمایش خلاق: قصه گویی و تئاترهای کودکان و نوجوانان، یدالله اقاعباسی، تهران: نشر قطره، 1384

ورزش و بازیهای دبستانی و سرودهای خاص کودکان، نازنین افلاطونی، تهران: سورنا، 1381

نام (درخواست شده)

ایمیل (درخواست شده, ولی نمایش داده نشده)

وب سایت

برای دنبال کردن نظرات به من اطلاع دهید

تازه کردن

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

روانشناسی بازی از موضوعات مهم روانشناسی کودک است . سالهای زیادی است که تحقیقات بر روی کودکان نشان داده که کودکان فعال که بسیار بازی میکنند پیشرفت های فکری و مغزی بیشتری دارند . بطور کل هر چیزی که مربوط به تعامل کودک با محیط است بر تغییر ساختارهای مغز کودک اثر دارد . روانشناسی بازی مبحثی است که استدلال میکند کودکانی که آزادانه بازی میکنند و میزان بازی بیشتری دارند مغزی فعالتر و رفتاری متفاوت تر دارند . آنها اعتماد به نفس بالایی دارند و از توانایی بیشتری برای شاد نگه داشتن خودشان برخوردارند . به عبارت دیگر بازی بسیار مهم است زیرا بچه هایی که بازی میکنند بسیار اجتماعی و از نظر روانی سالم تر هستند .

در مبحث روانشناسی بازی باید بدانید که کودکان ترجیح میدهند با همسالان خود بازی کنند و این یک احساس مثبت و تقویت کننده اعتماد بنفس در کودک است . بازی در کودک دلیل تقویت شدن روحیه اکتشاف و جستجوگر اوست و یک راه موثر برای اجتماعی کردن یک کودک گوشه گیر است . بازی  مناطق ابتکار و تعامل را در مغز کودک تحریک میکند و منفعل بودن را از او دور میسازد . و این مطالب نشانگر مهم بودن روانشناسی بازی است . برای راهنمایی بیشتر میتوانید از مشاوره روانشناسی استفاده نمایید .

روانشناسی بازی کودک کتاب

بیشتر بخوانید:  نکات روانشناسی اطفال

روانشناسی بازی کودکان گاها حتی به مباحث بیولوژیکی و ژنتیکی هم مرتبط میشود . در یک مقاله آمریکایی شواهدی نشان داده شد که بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی موشها و چندی از پریمات ها ، هنگامی که حیوانات جوان تشویق به بازی میشوند شایستگی های اجتماعی ، شناختی و مقررات عاطفی در ابعاد زندگیشان بهبود میابد . تجربه بازی حتی باعث میشود آنها با موقعیت های غیر منتظره سازگار تر باشند . تصور کنید این صحبت ها بر روی یک انسان هوشمند مثل انسان ، تا چه حد میتواند اثر گذار باشد . بطور کل در روانشناسی بازی کودکان ، بازی ابزار پیشرفت توسعه مناطق کنترل سایر سیستم های عصبی بدن در مغز است .

روانشناسی بازی کودکان نشان داده که گاها بازی اثرات جالبی بر کودک دارد . مثلا بازی هایی که در چارچوب قوانین خاصی اجرا میشوند باعث میشوند کودک بتواند از این قوانین ، اطاعت کردن را یاد بگیرد . با این نوع بازی ها کودک کنترل بیشتری بر روی خودش خواهد داشت و یاد میگیرد که بخوبی در آینده بعنوان یک بزرگتر قانونمدار ظاهر شود . این اثرات در بازی هایی مثل فوتبال بطور مثال دیده میشود . بازی فوتبال یک بازی گروهی در چارچوب قوانین و وقت خاصی است که به کودک حتی وقت شناسی را هم آموزش میدهد . سعی کنید کودک را با این دست بازی ها و ورزش ها سرگرم کنید .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی رنگها در کودکان

روانشناسی بازی کودک  نشان داده که در گونه های مختلف جانداران من جمله انسان بازی میتواند اثراتی مثل از بین بردن تنش های اجتماعی و خاتمه دادن به روابط سلطه جویانه و خودخواهانه داشته باشد . در تحقیقات انجام شده بر روی موشها با توجه به روانشناسی بازی آن دسته از موشها که در ابتدای تولد بازیگوش ترند و تعامل بیشتری از نظر بازی کردن با همنوعان خود دارند بسیار با بقیه انواع منفعل همنوعان متفاوت اند . این تحقیقات بر انسان نیز صادق است . هنگامی که کودکان بعنوان مثال کودکان کار از بازی محروم میشوند یا کودکانی که در انزوای اجتماعی به سر میبرند کمبودهای فیزیکی و شیمیایی در مغز آنها ، اختلالات رفتاری مرتبط با عملکرد کنترل اجرایی را نشان میدهد .

بیشتر بخوانید: سوالات تست هوش کودکان

در روانشناسی بازی کودک این دسته از کودکان که از بازی محرومند اضطراب بیش از حد در شرایط استرس زا از خود نشان میدهند این کودکان در وجود خود تنش های بسیاری دارند و ثبات و آرامش کمتری از خود نشان میدهند . آنها کمتر قادر به هماهنگی با یک شریک یا همکار هستند و حتی در زمینه های جنسی و غیر جنسی نیز مشکلات فراوان دارند . با توجه به مبحث روانشناسی بازی این کودکان در آینده والدین موفقی نمیشوند و از لحاظ عاطفی و فکری والدینی بسیار ویرانگر محسوب میشوند . بازی به کودکان نکات اخلاقی ، قانونی و مشارکتی بسیاری می آموزد و کودک را از نظر روحی به فرد سالم تری تبدیل میکند و قسمت های مربوط به هماهنگی مغز را گسترش میدهد .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی کودک دو ساله و نکاتی که باید بدانید

کتاب روانشناسی بازی کودک از ابزاری است که امروزه به والدین دغدغه مند در مبحث روانشناسی بازی کودکان کمک های بسیار میکند . در این مبحث چندین کتاب معرفی میکنیم که  در روانشناسی کودک کمک های بسیاری به والدین خواهد کرد . این کتاب ها با بهرمندی از نتایج تحقیقات انجام شده پزشکان و روان پزشکان این عرصه نقش مهمی در کمک به والدین ایفا میکنند . کتبی مثل :

با تحقیقات بیشتر در این زمینه میتوانید از انواع بیشتر کتاب روانشناسی بازی کودک بهرمند شوید . باید بدانید که انسان در چنین مباحثی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد و خود به تنهایی نمیتواند همه چیز را مدیریت کند .

بیشتر بخوانید:  خصوصیات روانشناسی فرزند آخر خانواده

همانطور که در مبحث روانشناسی بازی کودک خواندید بازی مغز را مجبور به سازگاری  بیشتر در زندگی میکند . در جوامع مدرن انسانی ، بازی های کودکان باید با نظارت و در چارچوب و محدودیت های خاص انجام پذیرد . این محدودیت ها اغلب به دلایلی قابل فهم برای والدین اعمال میشوند . بچه های کوچک از طریق بازی ارتباط برقرار میکنند . بازی به کودکان اجازه میدهد تا کنترل خود را بدست آورند آنها همچنین آزادی بیان در تجربیات عاطفی خود را با بازی کردن بدست میاورند . با دسترسی به این ظرفیت مغزی ، کودک یاد میگیرد تا هوش مقابله با نگرانی های خود را در شرایط سخت به راحتی پیدا کند . کودک همچنین یاد میگیرد که در شرایط دشوار آرامش خود را و صد البته کنترل عواطف و خشم خود را به دست بگیرد و اجازه ندهد که این احساسات بر او غلبه کنند .

بیشتر بخوانید:  ویژگی های روانشناسی فرزند اول چیست ؟

سوالات روانشناسی بازی کودک از جانب والدین بسیار زیاد و پیچیده هستند که در اینجا به چند نکته از آنها اشاره میکنیم . یکی از والدین از من میپرسید که چرا فرزند مهاجمی دارد که بازی های بسیار تهاجمی انجام میدهد با تحقیقات بیشتر ما متوجه شدیم که کودک در محیط خانوادگی بسیار متشنجی زندگی میکند . او بارها شاهد خشونت های خانوادگی بوده و در مدرسه قلدری میکند . او در هنگام بازی اتاق را به یک میدان جنگ که در آن خانه عروسکی محاصره شده ؛ تبدیل میکند . در این زمینه باید بدانید که بازی و واقعیت در کودکان فاصله و تفاوت زیادی ندارند . در نگاه اول این کودک موجودی متهاجم است اما در حقیقت درد های بسیاری را در رفتارش آشکار میکند . او قربانی اشتباهات والدین است و رفتار آنها را انعکاس میدهد .

بیشتر بخوانید:  روانشناسی کودک ۱۱ ساله

در جواب سوال پرسیده شده در مبحث سوالات روانشناسی بازی کودک و در توصیه به همه والدین در شرایط مشابه با والدین گفته شده در بالا ، ما بازی درمانی را پیشنهاد میکنیم . اینکه اوقاتی را در روز در اختیار کودک قرار دهید و بازی های مناسب و در چارچوب قوانین و محدودیت ها را با او بیاموزید . این نکته باعث میشود کودک احساس دیده شدن و شنیده شدن را داشته باشد و احساسات خود را به راحتی در بازی بروز بدهد در واقع کودک شما با درایت شما به یک انسان توانمند تر در اجتماع تبدیل میشود . در صورتی که نمیتوانید به تنهایی به این مهم دست بیابید سعی کنید حتما به مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی روی بیاورید ، چرا که این مراکز شامل متخصصان و تحصیل کردگان این عرصه میباشند .

بیشتر بخوانید:  رفتار با کودک ۱۲ ساله

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه روانشناسی کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  The 7 most recommended child psychology books

براي مشاوره در زمينه روانشناسی بازی کودک

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ? صبح تا ?? شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

روانشناسی کودک 3 ساله و نکات مشاوره این کودکان

روانشناسی کودک دو ساله و نکاتی که باید بدانید

راهکارهای عملی در برطرف کردن کمرویی کودکان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

روانشناسی بازی کودک کتاب

ایمیل

وب‌ سایت


avijeee@ 


info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91022688 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

نسخه
الکترونیک
کتاب بازی و تاثیر آن در رشد کودک
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

در سال ۱۹۳۵ «مارگارت لووزفلد» Margaret Lozofeld کتابی تحت عنوان «بازی در کودکی» را نوشت و در آخرین فصل کتاب خود این اندیشه را طرح کرد که بازی می‌تواند دارای اهداف ذیل باشد:
۱. بازی به عنوان وسیله‌ای جهت برقرار کردن ارتباط کودک با محیط‌اش به کار می‌رود و کودک را برای انجام کار‌های بهتر در زندگی آینده آماده می‌کند، از این حیث بازی دارای اهداف اجتماعی است.
۲. بازی در دنیای کودکان در یک چیدمان خلاق دو عنصر(شناخت و احساسات) را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. جایگاه بازی در دنیای کودکان قرابت بسیاری با کارکرد مذهب و فلسفه در زندگی بزرگسالان دارد.
۳. بازی زندگی عاطفی کودک را منعکس می‌سازد و کودک را آماده می‌کند تا در آینده عواطف خود را از طریق هنر بیان نماید.
۴. بازی به عنوان ابزار استراحت و لذت به کودکان خدمت می‌نماید.

آلیسون بارتل

دبورا.ام. پلامر

آن باكوس، كريستيان رومن

روانشناسی بازی کودک کتاب

کاترین مرشی

آلیسون بارتل

ادل فيبر، ايلين مزليش

لیل لوندز

سم هورن

میچ آلبوم

اسپنسر جانسون

احمد پدرام

مگ زویبگ

زیبنده مصلحی

عاطفه دبیری، مرضیه کاکوئی

مریم نوزرآدان

زیبنده مصلحی، شادیه کاظم بن محسن، عزیزه عسگری نیکچه

لاری لیت

پرویز شریفی‌ درآمدی، سیروس آقایار

ران شاو

عزیزه عسگری، لیلی انگجی

زیبنده مصلحی، مریم قائميان‌نژاد‌ اميری

لیلی انگجی

لیلی انگجی

لیلی انگجی

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/63836

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

روانشناسی بازی کودک کتاب

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کاربردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت کتابک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2008 – 2019

روانشناسی بازی کودک کتاب
روانشناسی بازی کودک کتاب
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *