روانشناسی رنگها در لباس

 
helpkade
روانشناسی رنگها در لباس
روانشناسی رنگها در لباس

بنا به گفته دیوید زیلا، متخصص مد و نویسنده کتاب Color Your Style، “حتی اگه کمد لباس تون پر از لباس های رنگ وارنگ باشه، همیشه یکی از رنگ ها رو بیشتر ترجیح می دین، چون با اون رنگ احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می کنین. به همین خاطره که رنگ لباس تون به مراتب انعکاس دهنده شخصیت شماست.”

پس از بررسی یافته های بسیاری از متخصصان، سایت کوکا به شما نشون می ده که چطور رنگ مورد علاقه شما شخصیت شما رو از نگاه آدمای دور و بر تون توصیف می کنه.

به گفته متخصص مد، Karen Haller، “رنگ مشکی رنگیه که رسمیت و جدیت رو توصیف می کنه”.

بنا به تحقیقات انجام شده در زمینه روان شناسی، رنگ سیاه رنگیه که نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش و فراسته. بنابراین، در بسیاری از دانشگاه های اروپایی، ردای فارغ التحصیلی مشکی رنگه.

مردمی که ترجیح می دن لباس مشکی بپوشن، جاه طلب و در عین حال حساس هستن. به عنوان یه قانون، اونا آدمای هیجانی و احساساتی هستن و زود تحریک می شن، هرچند اغلب سعی می کنن این طور نشون ندن. از اون جایی که باطن آدما از ظاهر شون مهم تره، رنگ مشکی به اونایی که مشکی پوش هستن کمک می کنه تا توجه اطرافیان شون رو از ظاهرشون به شخصیت شون معطوف کنن.

روانشناسی رنگها در لباس

قهوه ای، رنگ زمینه، رنگیه که معرف اعتبار، حقیقت، قوت، پایداری و ثباته. افرادی که اغلب قهوه ای می پوشن در نظر دیگران با این خصوصیات جلوه گر می شن.

افرادی که دوست دارن قهوه ای بپوشن، یه کم محافظه کارن، احترام بزرگترها رو دارن و همیشه به دنبال آرامش، ثبات، دوام و استحکام تو هر چیزی هستن. یه خانوم با بلوز قهوه ای یا یه آقا با ژاکت قهوه ای حس اعتبار، هوشمندی و خودگرایی را به اطرافیانش القا می کنه.

به نوشته لیزا جانسون مندل، روزنامه نگار و روان شناس، “آبی بهترین رنگیه که می شه واسه مصاحبه پوشید، چون حس اعتبار و اعتماد به نفس رو به فرد القا می کنه. بنابراین، بسیاری از یونیفورم های اداری یا لباس های کار آبی رنگ هستن.”

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا مطالعاتی رو درباره تاثیر رنگ انجام دادن و متوجه شدن که طیف های آبی تیره اثر آرامش بخشی دارن. این رنگ، حس فراست، صداقت، کفایت، آرامش و آسودگی خاطر رو در ذهن بیننده القا می کنه.

لباس هایی با طیف آبی رنگ، اغلب توسط افراد مهربان، دل سوز، مودب و حتی خجالتی انتخاب می شن. به گفته روان شناسان، کسانی که لباس آبی رنگ به تن دارن، بهشون میاد پدر یا مادری شگفت انگیز یا کارگری ستودنی باشن. آرامش و وقار دو تا از صفات معمولیه که تو این گونه افراد دیده می شه.

به گفته دانشمندان دانشگاه آمستردام، رنگ سبز سبب تقویت روحیه مثبت در شما و اطرافیان تون می شه. به گفته Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی Pantone Color Institute و نویسنده کتاب More Alive With Color، “صفا و طراوت رنگ سبز بخاطر ارتباطیه که با طبیعت داره و به همین خاطر سبب احساس خرسندی و آرامش می شه”.

تمام کسایی که تو یه فعالیت یا زندگی سیاسی، عملا به رنگ سبز تمایل دارن، همیشه تو یه منطقه خوب زندگی می کنن و از نظر مالی و اقتصادی هم ثبات دارن. این افراد، آدمای محتاط و مهربونی هستن و قلب رئوفی دارن.

در گذشته، بنفش اغلب به عنوان رنگ تشریفات تو خانواده های سلطنتی استفاده می شد. این رنگ نماد اغوا گری و دلفریبی، ثروت و تجمله. کلئوپاترا به خاطر علاقه شدیدش به رنگ بنفش شهرت داشت. در اون زمان، فقط افراد ثروت مند می تونستن لباس هایی با طیف بنفش رنگ بپوشن.

امروزه، پوشیدن لباس بنفش رنگ معرف خلاقیت، بینش و عشق به هنره.

بنا به نظر متخصصان، افرادی که رنگ بنفش به تن می کنن، افرادی احساساتی و حساس هستن. این آدما، رویایی، آتیشی مزاج و پر حرارت و عاشق عرفان هستن. این افراد به غیر قابل پیش بینی بودن معروفن و ارتباط با اونا در آن واحد هم می تونه سخت و هم راحت باشه.

Kenny Frimpong، مدیر برند ایتالیایی پوشاک مردانه Eredi Pisano، می گه، “قرمز، رنگ شهوت و قدرته. اگه قصد دارین یه نفر رو تحت تاثیر قرار بدین، باید استفاده از این رنگ رو تو اولویت خودتون قرار بدین.

هر طیف روشنی از رنگ قرمز که به تن داشته باشین، جلب توجه می کنه. آدما تمایل دارن با چالاکی رنگ های پرانرژی، پویا و تحریک کننده همراه شن. روان شناسان دانشگاه Rochester پی بردن که مردان بیشتر جذب خانوم هایی می شن که ته رنگ یاقوتی می پوشن. Abby Calisch، پروفسور روان شناس در Eastern Virginia Medical School نورفولک، ویرجینیا می گه، “رنگ قرمز برای مردان تحریک کننده ست”.

خانم هایی که اغلب رنگ قرمز به تن دارن، راحت تحریک می شن، کمی خود محور و نیز مستعد اعتیاد هستن.

زرد، رنگ نشاط، خورشید و لبخنده. مطالعات نشون می ده که رنگ زرد تولید سروتونین در مغز رو افزایش می ده، متابولیسم رو تسریع می کنه و سبب تقویت روحی روانی تمام اونایی می شه که به این رنگ نگاه می کنن.

به علاوه، رنگ زرد سبب افزایش تمرکز و توجه می شه، به همین خاطر در بیلبوردها و سایت های تبلیغاتی، علایم جاده ای و خط کشی خیابون ها اغلب از این رنگ استفاده می شه.

به گفته متخصصان، اغلب افراد فعال، خلاق و معتاد از طیف های رنگ زرد استفاده می کنن. اونا خیال باف ها و ماجراجویانی تیزهوش، آماده کاوش و تسخیر کردن هستن.

سفید سمبل آزادی، پاکی و خلوص، بی گناهی و سادگی ست. به همین دلیله که خیلی از آدما وقتی دارن کار جدیدی رو شروع کنن یا وارد فصل جدیدی از زندگی شون می شن، تصمیم می گیرن یه چیز سفید بخرن.

رنگ سفید افراد معتبر و معتمدی رو که عاشق آزادی هستن و خوش بینانه به زندگی نگاه می کنن، جذب خودش می کنه. این افراد تو هر کاری که انجام می دن، خیلی مرتب و شسته رفته و سازمان یافته عمل می کنن. این دسته از آدما شروع دوباره رو دوست دارن و کمال گرا هستن و برای رسیدن به کمال مطلوب شون تلاش می کنن و می جنگن. در کل، افرادی با شخصیت های مختلف رنگ سفید می پوشن. این رنگ، یه رنگ خنثی ست که در واقع دیگران رو دفع می کنه.

صورتی روشن یه رنگ دخترونه ست که تو کمد لباس بچه ها یا تن عروسک های باربی هم دیده می شه. به هر حال، تو رده سنی بزرگ سال هم، طیف صورتی ملایم و کم رنگ، رنگیه که خانوما با اون نهایت زنانگی شون رو به نمایش می زارن.

صورتی کم رنگ سمبل آرامش، گرمی و زنانگیه و یکی از قدرت مندترین مسکن هاست. بنابراین، در برخی زندان ها، برای کاهش میزان پرخاش گری زندانیان، دیوارها رو با طیفی از رنگ صورتی نقاشی می کنن.

به گفته روان شناسان، افرادی که رنگ صورتی رو دوست دارن، آدمایی رمانتیک، خوش بین و معتقد به عدالت هستن. این آدما معمولا مهربونی و قوت قلب رو فرای هر چیز دیگه ای درک می کنن و براش ارزش قائلن.

نارنجی همیشه جو یه پارتی پر شور و نشاط رو می ده، علاوه بر اینکه یه رنگ گرم و تند هم هست. نارنجی، یه رنگ جذاب و پرانرژی هم هست.

اونایی که دوست دارن نارنجی بپوشن، آدمایی خوش بین، فعال و خوش رو هستن و علاقه زیادی به تغییر دارن. همیشه بلند پرواز و محتاطن، هرچند گاهی اوقات هم دم دمی هستن.

همانطور که صاحبان مد می گن، خاکستری یا طوسی رنگ توازن و تعادله، نه روشنه و نه تیره. اگه کسی بیشتر لباس هاش خاکستریه معمولا به این معناست که نمی خواد به چشم بیاد.

خاکستری و طیف های اون مظهر آرامش خیال، کمال و چند بعدی بودن هستن. بسیاری از آقایون میان سال کت شلوار خاکستری می پوشن، در حالی که خانوما تو سن بالاتر پیراهن خاکستری می پوشن.

از اونجایی که خاکستری یه رنگ خنثی ست، خیلی مشکل می شه شخصیت کسی که ترجیح می ده این رنگی بپوشه رو تشخیص داد. اونا می تونن یه موش خاکستری ترسو و آماده تسلیم شدن بی سر و صدا در برابر قانون باشن، همچنین دارای قوه قضاوت سلیم، کم هیجان و صریح و قاطع هستن. اما در اکثر موارد، کسی که به رنگ خاکستری علاقه منده آدمیه که دوست نداره جلب توجه کنه و تلاش می کنه بی طرفی و ختثی بودنش رو حفظ کنه.

پس دیدین که چه نوع افرادی، چه رنگ هایی می پوشن…

ملکه الیزابت دوم از بریتانیا تمام رنگ ها رو به یه اندازه دوست داره و همه رنگ لباسی رو می پوشه. خیلیا معتقدن ملکه رنگ لباسش رو مطابق با مود و حالت روحی روانیش انتخاب می کنه.

منبع

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

روانشناسی رنگها در لباس

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.



 

به عقیده «دیوید زیلا» طراح مد و نویسنده کتاب «رنگ استایل شما» اگر چه احتمالا شما در کمد لباس‌تان رنگ‌های مختلف را به بازی گرفته‌اید و از رنگ‌های مختلف هم حداقل یک دست لباس دارید، اما همیشه یک رنگ را بیشتر از بقیه دوست دارید. این دقیقا همان رنگی است که شما بیشتر با آن احساس راحتی می‌کنید و حس خوبی نسبت به آن دارید و البته اعتماد به نفس‌تان را هم بالا می‌برد. اما آیا می‌دانستید رنگ مورد علاقه شما برای پوشش و استایل در حقیقت بیانگر شخصیت شماست؟ برای این‌که معنی رنگ لباس‌ها و رابطه میان روانشناسی رنگ در طراحی لباس مردان و زنان و روانشناسی شخصیت را بیشتر درک کنید و با دقت بیشتری به رنگ لباس آدم‌های اطراف‌تان نگاه کنید این مقاله تحلیلی را از سایت Bright Side در مجله کوروش بخوانید.

 

 

روانشناسی رنگها در لباس

 

در صنعت مد و لباس «سیاه» یکی از جدی‌ترین رنگ‌هاست. اگر بخواهیم در مورد رنگ لباس و روانشناسی شخصیت صحبت کنیم باید بگوییم که «سیاه» رنگ مورد علاقه افرادی است که شاخص شخصیت آن‌ها قدرت، جدی و با صلابت بودن و هوش و استعداد است. شاید به همین خاطر در اغلب دانشگاه‌های سرتاسر دنیا رنگ کلاه فارغ‌التحصیلی سیاه است.

افرادی که ترجیح می‌دهند بیشتر لباس‌های‌شان به رنگ سیاه باشد در عین این‌که بسیار جاه‌طلب و هدفمند هستند آدم‌هایی بسیار حساس و احساساتی‌اند. در مورد علاقمندان به رنگ سیاه یک قاعده وجود دارد: افرادی عاطفی و بسیار حساس که اغلب دوست دارند این حساس و عاطفی بودن را مخفی کنند. رنگ سیاه به این افراد کمک می‌کند که توجه محیط و اطرافیان را از ظاهر خود به سمت شخصیت درونی‌شان بکشانند. زیرا برای این آن‌ها کیفیت درونی شخصیت افراد از ظاهر بیرونی‌شان با ارزش‌تر و مهم‌تر است.

 

 

 

«قهوه‌ای» رنگ زمین است. رنگی که سمبل یکی از قوی‌ترین اجزای طبیعت است و می‌توان به آن اعتماد و تکیه کرد. اگر بخواهیم تجزیه و تحلیل رنگ لباس و روانشناسی شخصیت را در مورد دوستداران رنگ قهوه‌ای برای استایل به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم باید بگوییم که دوستداران لباس‌های قهوه‌ای افرادی محافظه‌کار هستند که همواره به بزرگ‌ترها احترام می‌گذارند. این افراد معمولا به دنبال صلح و صفا، ثبات و قدرت هستند. زن یا مردی که لباس قهوه‌ای پوشیده معمولا حس شخصیتی معتبر، هوشمند و منطقی را در اذهان تداعی می‌کند.

 

 

 

«لیزا جانسون مندل» روزنامه‌نگار و روانشناس مشهور معتقد است که «آبی» بهترین رنگ برای پوشیدن در مصاحبه‌های استخدامی و رسمی است چون حس اعتماد و اعتماد به نفس را به اطرافیان منتقل می‌کند. شاید اصلا به همین خاطر بسیاری از یونیفورم‌های رسمی و اداری و فروشگاهی به رنگ آبی هستند.

استادان روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا آمریکا تحقیقی را در مورد طیف‌های مختلف رنگ آبی و میزان تاثیر آن‌ها انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که طیف‌های تیره‌تر رنگ آبی مثل سورمه‌ای در طراحی لباس از نظر روانشناسی اثر آرامش‌بخش‌تری دارند. از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت باید بگوییم که آبی‌پوشان افرادی باهوش، قابل اعتماد، تاثیرگذار و دارای آرامش درونی هستند. طیف‌های تیره تر رنگ آبی معمولا رنگ مورد علاقه افراد مهربان، مودب، سازگار و حتی کمی خجالتی است. به عقیده روانشناسان از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت عاشقان لباس‌های آبی معمولا والدینی نمونه و کارمندان و کارگرانی لایق و کارآمد هستند. آرامش و سلامت دو ویژگی بارز این افراد است.

 

 

 

به عقیده روانشناسان، رنگ «سبز» سبب خلق و خوی خوب شما در رابطه با محیط اطراف می‌شود. «لاترین ایسمن» مدیر عامل اجرایی شرکت «پنتون» و نویسنده کتاب «زنده با رنگ» در  رابطه با روانشناسی رنگ سبز در لباس می‌گوید: لذت بردن از رنگ سبز به خاطر ارتباط آن با طبیعت است و این احساس لذت سبب احساس صلح و رضایت می‌شود. افرادی که در کمد لباس‌شان رنگ سبز بر سایر رنگ‌ها مسلط است در زندگی اجتماعی افرادی فعال و سرزنده‌اند. این افراد معمولا در مناطق خوب شهر زندگی می‌کنند و از لحاظ مالی وضعیت ثابت و پایداری دارند. از نظر رابطه رنگ لباس و شخصیت افراد باید بگوییم که عاشقان لباس‌های سبز افرادی مراقب، مهربان، دلسوز و خوش قلب هستند.

 

 

 

در گذشته رنگ «بنفش» متعلق به طبقه اشراف و ثروتمندان و معنای رنگ بنفش کمال، ثروت و اشرافی‌گری بود. می‌دانستید «کلوپاترا» ملکه مصر، دیوانه رنگ بنفش بود؟ در آن زمان فقط ثروتمندان و اشراف اجازه داشتند از طیف‌های مختلف رنگ بنفش برای خودشان لباس بدوزند. اما امروز به کار بردن رنگ بنفش در طراحی لباس‌ها نشانه خلاقیت، بینش و علاقه به هنر است. به عقیده روانشناسان از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت آن‌هایی که برای رنگ لباس به دنبال طیف‌های مختلف رنگ بنفش هستند افرادی عاطفی و حساس، رویاپرداز، پرشور و عاشق فلسفه و عرفان هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عاشقان لباس‌های بنفش افرادی غیر قابل پیش‌بینی هستند و برخورد با آن‌ها همزمان هم آسان و هم دشوار است.

 

 

 

«قرمز» رنگ عشق و شور است. به عقیده «کنی فریمپونگ» مدیر تجاری لباس مردانه ایتالیایی Eredi Pisano اگر می‌خواهید کسی را متقاعد کنید و تحت تاثیر قرار دهید «قرمز» بپوشید.

هر کدام از طیف‌های رنگ قرمز را که پوشید توجهات را به سمت خود می‌کشانید. مردم تمایل دارند رنگ پر جنب و جوش «قرمز» را با انرژی، هیجان و حرکت مرتبط بدانند. به عقیده روانشناسان مردان بیشتر جذب زنانی می‌شوند که طیف‌های مختلف رنگ قرمز را بر تن دارند. افرادی که اغلب رنگ قرمز به تن دارند کمی خودخواه، مستعد اعتیاد، زرنگ و باهوش و هیجان زده هستند.

 

 

 

«زرد» رنگ خورشید، شادی و سرخوشی و خنده است. طبق تحقیقات انجام شده رنگ زرد باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود، سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و اطرافیان را سر ذوق و شوق می‌آورد. علاوه بر این رنگ زرد توجه و تمرکز را زیاد می‌کند به همین خاطر اغلب برای طراحی بیلبوردها، سایت‌های تبلیغاتی، علائم نشان دهنده راه و جاده و خطوط خیابان از آن استفاده می‌کنند. از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت کسانی که طیف‌های مختلف رنگ زرد را می‌پوشند عموما افرادی فعال، خلاق و کسانی هستند که خیلی سریع به چیزی عادت می‌کنند. زرد پوشان ماجراجو هستند، رویاهای درخشان در سر دارند و همواره آماده کشف و تسخیر هستند.

 

 

 

رنگ «سفید» سمبل آزادی، معصومیت و پاکی و سادگی است. شاید به همین دلیل اغلب افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند فصل تازه‌ای را در زندگی خود آغاز کنند سفید می‌پوشند مثل مراسم ازدواج. رنگ سفید افراد معتبری که عاشق آزادی هستند و خوش‌بینانه به زندگی نگاه می‌کنند را جذب می‌کند. از نظر رابطه روانشناسی رنگ سفید در طراحی لباس و روانشناسی شخصیت کسانی که عاشق لباس‌های سفید هستند افرادی مرتب و شسته و رفته هستند که تلاش برای رسیدن به کمال را دوست دارند. به طور کلی رنگ سفید به تیپ‌های شخصیتی مختلف می‌خورد و به عنوان یک رنگ خنثی به ندرت دیگران را دفع می‌کند.

 

 

روانشناسی رنگها در لباس

 

«صورتی» رنگ دختران زیباست. صورتی ملایم رنگی آرام، گرم و زنانه است و در واقع یکی از آرامبخش‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت است. می‌دانستید در برخی زندان‌ها دیوارها را رنگ صورتی می‌کنند تا میزان خشونت را کاهش دهند؟ از نظر رابطه روانشناسی رنگ صورتی در طراحی لباس و روانشناسی شخصیت عاشقان لباس‌های صورتی باید بگوییم که طرفداران صورتی، افرادی عاشق‌پیشه، خوش‌بین و عادل هستند. این افراد قدردان محبت اطرافیان هستند و راحتی بیش از هر چیز دیگری برایشان اهمیت دارد.

 

 

 

«نارنجی» همیشه یک فضای شاد ایجاد می‌کند. نارنجی علاوه بر این‌که یک رنگ گرم و موقعیت شناس است شاد، خلاق و جذاب هم هست. از نظر رابطه روانشناسی رنگ نارنجی در طراحی لباس و روانشناسی شخصیت باید بگوییم علاقمندان به لباس‌های نارنجی در طیف‌های مختلف، افرادی خوش‌بین، پر انرژی و شاد هستند. این افراد اگر چه کمی عجیب و غریبند اما بلند‌پرواز و محتاط هم هستند.

 

 

 

به عقیده طراحان لباس «خاکستری یا طوسی» رنگ تعادل است، نه تیره و نه روشن. اگر فردی در کمدی لباسش بیش از هر رنگ دیگر لباس‌های خاکستری داشته باشد به این معنی است که چندان اهل جلب توجه و خودنمایی نیست.

در مورد روانشناسی رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی لباس باید بگوییم که طوسی نماد بلوغ و آرامش است و بیشتر مردان میانسال هوادار لباس‌هایی به این رنگ هستند. این در حالی است خانم‌های مسن معمولا خاکستری یا طوسی را ترجیح می‌دهند.

از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت، خاکستری پوش‌ها عموما افرادی هستند که به قوانین احترام می‌گذارند، زیاد احساساتی نیستند و قاطع هستند. این افراد معمولا دوست ندارند زیاد جلب توجه کنند و تلاش می‌کنند تا حد امکان بی‌طرف باقی بمانند.

 

شما در جشنواره هم خریدار، هم سهامدار افق کوروش شرکت می کنید؟

نمایش نتایج

سلام
من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
ممنون

ممنونیم دوست عزیز »)

سلام
من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
ممنون از مطالب خوبتون واقعا
با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
ممنون

بسیار هم عالی 🙂

سلام
جالب بود واقعا برام
من شانسی از گوگل اومدم
آدرس اینجارو برای دوستم هم فرستادم
ممنون

سلام من اتفاقی از گوگل اومدم
مطالب جالبی بود
بااجازتون من اینجا رو برا دوستم فرستادمتا بیاد ببینه ممنون?

متشکریم از شما.

بله حتما دوست گرامی

دسته‌بندی‌ها

رنگ مورد علاقه شما چه چیز درباره‌تان می‌گوید؟

روانشناسی رنگ می‌گوید نمی‌توان تاثیر رنگ‌ها را بر خلق و خو انکار کرد و البته شاید ندانید رنگ‌هایی که در لباس‌هایتان به کار می‌برید، می‌تواند جنبه‌های پنهانی از شخصیت شما را نشان دهد.

پس دانستن نکاتی درمورد روانشناسی رنگ در لباس و ویژگی‌های شخصیتی هر یک از رنگ‌ها می‌تواند به شما در شناخت بهتر خودتان و انتخاب دقیق‌تر لباس‌ها کمک کند. علاوه بر این مقاله وبلاگ stitchfix به شما می‌گوید چه رنگ‌هایی را با رنگ مورد علاقه خودتان ست کنید.

روانشناسی رنگها در لباس

شما شخصیت پیچیده‌ای دارید که گاهی هم جدی می‌شود اما هیچکدام از این ویژگی‌ها نمی‌توانند مانع خلاقیت شما شوند. اگر گاهی استایل سرتاپا مشکی خود را با جزییات نارنجی هماهنگ می‌کنید، شخصیتی پرانرژی دارید و اگر مشکی ساده و تنها را ترجیح می‌دهید، پررمز و راز هستید.

مشکی را با این استایل تجربه کنید: اگر استایل تیره را ترجیح می‌دهید می‌توانید مشکی را با طوسی زغالی، کرم یا یک رنگ جیغ و یا قرمز ترکیب کنید که در این صورت استایل شما مدرن می‌شود.

اگر بیشتر اوقات سبز می‌پوشید، بیشتر به کارایی و تناسب کامل همه جزییات اهمیت می‌دهید و شخصیتی آرام و حساس دارید. شما همیشه به دیگران کمک می‌کنید که موفق باشند و همین نشان می‌دهد که معملا از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردارید.

سبز را با این استایل تجربه کنید: لباس‌هایی با رنگ سبز خاکی بپوشید و آن را با جزییات قرمز ست کنید، این ترکیب یک ترکیب کامل و کاربردی است.

شاد، سرحال، خلاق چند کلمه‌ای است که برای توصیف شما می‌توان از آن استفاده کرد. شما در ابراز احساسات خود هیچگاه مشکلی ندارید. شخصیت گرم و پذیرایی دارید که دیگران را به سادگی جذب می‌کند.

نارنجی را با این استایل تجربه کنید: نارنجی را با رنگ‌های خاکی و طبیعی ست کنید یا برای ایجاد کنتراست آن را با لاجوردی بپوشید.

استایل شما سرشار از ظرافت و لطافت است و البته این می‌تواند مثل یک آرام‌بخش روی اطرافیانتان اثر بگذارد. دیگران شما را فردی گرم و همدل معرفی می‌کنند اما روانشناسی رنگ می‌گوید شما شخصیت ضعیفی ندارید. برای شما قدرتمند بودن به معنای دیده شدن در هر جمعی نیست.

صورتی را با این استایل تجربه کنید: برای آنکه یک سبک مدرن داشته باشید صورتی را با سرمه‌ای یا سبز ارتشی ست کنید.

شما آرام و بااعتماد به نفس هستید بنابراین نیازی به لباس‌هایی که بیش از حد به چشم می‌آید و خودنمایی می‌کند، ندارید. وفاداری برای شما مهمترین ویژگی است و همیشه به یاد گرفتن علاقه مندید. دور و بر شما پر است از افرادی که شور و شوق آموختن دارند.

آبی را با این استایل تجربه کنید: برای یک استایل خلاقانه آبی را می‌توانید با مشکی یا خاکستری ست کنید اما همیشه می‌توانید سراغ یک استایل سرتاپا آبی هم بروید، مثلا جین را روی جین بپوشید. یک شلوار یا دامن جین با کت جین استایل مورد علاقه‌تان است.

روانشناسی رنگ می‌گوید رنگ‌های کهربایی و زرد سرشار از انرژی هستند، شما در هر جمعی با یک درخشش خورشیدوار وارد می‌شوید و به سادگی با افراد جدید ارتباط می‌گیرید چون شادی شما امری مسری است! شما کمی ایده‌آلیست هستید اما این ویژگی را در کنار خلاق بودن دارید.

زرد را با این استایل تجربه کنید: می‌توانید به لباس‌های زردرنگ‌تان با کمی آبی درباری یا نارنجی غلیظ تعادل ببخشید.

شما پر از انرژی، پر از شوق زندگی و پر از عشق هستید. دوستانتان همیشه از شما مشروت می‌گیرند به ویژه اگر پای استایل و سبک لباس پوشید وسط باشد. شما با هیجان مد را دنبال می‌کنید و همیشه از جدیدترین ترندها استقبال می‌کنید.

قرمز را با این استایل تجربه کنید: وقتی قرمز می‌پوشید همه سرها به سوی شما برمی‌گردد! استایل‌تان را با رنگ‌های پاستلی یا بنفش خیلی روشن ست کنید تا بیشتر بدرخشد.

باید بگوییم 2018 سال شانس شماست، چون رنگ امسال بنفش است! اما علاوه بر این شما فردی مهربان و آرام هستید که دوست دارید خلاقیتتان را با لباس‌هایی که می‌پوشید به نمایش بگذارید. خلاقیت و بصیرت شما همیشه هدایتتان می‌کند. شما باعتماد به نفس و در عین حال و فروتن هستید، به احساساتتان آگاهی دارید و این ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود دیگران تحسین‌تان کنند.

بنفش را با این استایل تجربه کنید: برای آنکه یک استایل منحصربه فرد داشته باشید، بنفش را با خردلی یا نارنجی ملایم ترکیب کنید.

مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاه خودتان را ارسال کنید انصراف

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

مشاهده عنوان‌های بیشتر

مجله اینترنتی دیجی استایل

برای دنبال کردن مجله اینترنتی دیجی‌استایل و اطلاع از آخرین نوشته ها و اخبار داغ، ایمیل خود را وارد کنید

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

استفاده از مطالب مجله اینترنتی دیجی استایل فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت آوازه نو پوشان پارسی (فروشگاه اینترنتی دیجی استایل) است.

روانشناسی رنگها در لباس

Digistyle.com – 2020 © Copyright



 

تقریبا همه انسان ها رنگ خاصی را بیشتر از رنگ های دیگر دوست دارند. مثلا خود من رنگ سفید را برای لباس به هر رنگ دیگری ترجیح می دهم. اکنون بهتر است رنگ مورد علاقه خود برای لباس را بگویید تا ما به شما بگوییم چه شخصیتی دارید.با اینکه هر فصلی رنگ و طرح خود برای انتخاب لباس را دارد اما انتخاب انسان ها بر یک اصل ثابت استوار است: چه چیزی باعث می شود تا من احساس خوبی به خود داشته باشم؟ مسلما اندام زیبا و مناسب یکی از دغدغه های مردان و زنان در سراسر دنیا است. به طور مثال، زنان در دوران یائسگی دچار اضافه وزن و چاقی می شوند. اما این مشکل را می توان با ورزش از بین برد.وقتی اندام زیبا داشته باشید، لباس ها نیز زیباتر بر بدن شما می نشینند. تقریبا همه انسان ها رنگ خاصی را بیشتر از رنگ های دیگر دوست دارند. مثلا خود من رنگ سفید را برای لباس به هر رنگ دیگری ترجیح می دهم. اکنون بهتر است رنگ مورد علاقه خود برای لباس را بگویید تا ما به شما بگوییم چه شخصیتی دارید.

آبیشاید شما هم قبول داشته باشید، هیچ چیز آرامش بخش تر از دریا نیست. شن، تابش نور خورشید و از همه مهم تر آبی دریا حس آرامش دارد و باعث کاهش استرس می شود. کارشناسان دانشگاه یوتا نیز اعلام کرده اند حتی نگاه کردن به رنگ آبی موجب کاهش اضطراب می شود. انسان هایی که به دنبال آرامش هستند بیشتر به سمت انتخاب لباس های آبی کشش دارند.قرمزافرادی که لباس های قرمز دوست دارند، غریضه قوی دارند و بسیار هیجان دوست هستند. جالب است بدانید تحقیقات نشان داده اند، زنان در دوران باروری خود 3.5 مرتبه بیشتر به رنگ قرمز تمایل پیدا می کنند. دلیل آن نیز این است که وقتی زن در حال تخمک گذاری است، تمایلات جنسی بیشتری هم دارد. تحقیقات دانشگاه راچستر نیز ثابت کرده است، مردان بیشتر جذب زنانی می شوند که لباس قرمز به تن دارند.

روانشناسی رنگها در لباس

 

 

زردلباس های آفتابی= شخصیت گرم و آفتابی! رنگ زرد رنگ گرمی است و افرادی که این رنگ را برای لباس انتخاب می کنند، خونگرم و پرانرژی هستند. به هیچ وجه فکر نکنید اگر لباس زرد بپوشید شبیه موز دوپا می شوید. خجالت نکشید. اگر زرد را دوست دارید، لباس های زرد خریداری کنید. می توانید برای جلب توجه بیشتر از زیورآلات زرد رنگ هم استفاده کنید. بگذارید همه از گرمای وجود شما استفاده کنند.بنفشبنفش رنگ بسیار زیبایی است و تناژهای مختلفی دارد. اما هر چه روشن تر باشد، بهتر است. این رنگ بیشتر مورد علاقه خانم ها است. این رنگ شاد است و طراوت ویژه ای در خود دارد. می توانید در روز یا شب از لباس های بنفش و حس شادمانی آن بهره بگیرید.نارنجی

با توجه به علم روانشناسی رنگها ، افرادی که نارنجی می پوشند بسیار پر جنب و جوش و پرانرژی هستند. همچنین باید به خلاقیت و ذهن باز آنها اشاره کرد. سعی کنید تا حد امکان از لباس یا وسایل جانبی نارنجی استفاده کنید تا آن گرما و هیجان به روح شما نفوذ کند و شاد شوید.

منبع:برترین ها

راه های شناخت خود و دیگران

از رشد بورس جا نمانید!

جوکهای جدید و با حال (3)*

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

آموزش مسائل مالی به کودکان*

از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور

هوشمند سرمایه گذاری کنید

کودکتان از درس فراریست؟

زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

تست هوش حدس کلمه (2)*

داستان زیبای مراقبت*

تخفیف های داغ اجناس زنانه شیک و متنوع

بهترین برندهای کامپیوتر و تجهیزات جانبی

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358

انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



اگر قرار بود تمام پیام ها با یک رنگ منتقل شوند بودن این همه رنگ در دنیا بیهوده بود. خیلی سال پیش، وقتی اجداد آدمی توی جنگل ها زندگی می کردند با دیدن رنگ سبز آرام می شدند و با قرمز احساس خطر می کردند. اینطوری خوب و بد بودن گیاهان یا حتی سمی بودنشان را متوجه می شدند. حالا و با گذشت این همه زمان، رنگ ها معانی وسیع تری پیدا کرده اند. هر چند که ریشه ها هنوز همان ریشه های قدیمی هستند.در این صفحات از تاثیر رنگ لباس ها روی افرادی که با شما در ارتباط هستند می گوییم، اینکه چه بایدهایی پیش رو دارید و چه نبایدهایی. فقط یک قانون کلی را در نظر بگیرید. هر چقدر رنگ ها روشن تر باشند سایزتان را بزرگتر نشان می دهد و هر چه تیر تر باشند شما را لاغرتر می کنند. به دنیای رنگ ها خوش آمدید!به رنگ ثروت

طلایی پوش ها

طلایی از آن رنگ هایی است که موقع پوشیدنش باید احتیاط زیادی کنید چون رعایت نکردن تنها یک نکته ساده درباره این رنگ ممکن است ظاهرتان را زشت جلوه دهد. طلایی رنگ ثروت، تمول، خوشی و قدرت است. تا جایی که می توانید سعی کنید این رنگ را با سایر رنگ ها از جمله سفید ترکیب کنید تا شیک تر شود و زیاد توی ذوق نزند.چه سنی بپوشد؟بهتر است بعد از 30 تا 35 سالگی سراغ این رنگ بروید.چه شغل هایی سراغش می روند؟مجری ها و روابط عمومی ها می توانند از بعضی المان های طلایی در ظاهرشان استفاده کنند. برای سایر شغل ها محدودیتی نیست.چه تاثیری می گذارد؟این رنگ خیره کننده شما را فردی مصمم و قدرتمند نشان می دهد.چه فصلی بپوشم؟این رنگ چهار فصل است اما در فصل های گرم به طرز عجیبی بهتر به نظر می آید.دنبال هیجان هستید؟

روانشناسی رنگها در لباس

قرمزپوش هاوقتی کسی قرمز می پوشد یعنی فردی بسیار برونگرا و اجتماعی است و می داند چطور خودش را در دل دوستانش جا کند.چه سنی بپوشیم؟بهتر است از این رنگ بعد از بیست سالگی و نهایتا تا 45 سالگی استفاده کنید.چه تاثیری می گذارد؟با اینکه قرمز در کوتاه مدت تاثیرات خوبی روی اطرافیان می گذارد ولی استفاده طولانی مدت از این رنگ ممکن است باعث ایجاد احساس خستگی یا در حالت حادتر عصبانیت افراد شود.آدم با نفوذی هستید؟

یشمی پوش هایشمی و زمردی دو تناژ نزدیک به هم و از زیرمجموعه رنگ سبز هستند. این رنگ ها نماینده اشرافیت، تمول مالی و قدرتمندی هستند. گاهی وقت ها این رنگ مورد استفاده آقایانی قرار می گیرد که سعی دارند روی بقیه نفوذ پیدا کنند. در صورتی که زمردی با طلایی ترکیب شود، تاثیرگذاری اش دو چندان خواهد شد.چه سنی بپوشم؟این رنگ محدودیت سنی خاصی ندارد و خانم ها از بیست سالگی به بعد تا هر سنی که دلشان خواست می توانند آن را بپوشند و لذت ببرند.چه شغل هایی سراغش می روند؟این تناژ که به سبز اتاق عملی معروف است نیز از مجموعه رنگ های محبوب پزشکان است و به بیمار قدرت و تسلط پزشک را تلقین می کند.چه تاثیری می گذارد؟اگر دوست دارید بقیه به عنوان شخصی با ابهت و قدرت نفوذ بالا از شما یاد کنند، این رنگ انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.چه فصلی بپوشم؟بیشتر فصل های سرد سال.دریا دل ها

آبی پوش هاو اما رنگ زیبای آرامش! رنگی که قادر است ذهن را آرام و استرس را کم کند و حتی اگر زیاد شود باعث سردی و یأس شود. کسی که آبی می پوشد آدم آرامی است و احتمالا وفادار هم هست.چه سنی بپوشیم؟بسته به تناژ رنگ، سن استفاده از آن فرق می کند ولی این تناژ برای تمام سنین زیبا و روح افزاست!چه شغل هایی سراغش می روند؟نقاش ها و تمام هنرمندانی که کار هنری شان احتیاج به صبر و حوصله دارد، این رنگ را می پسندند. برای مصاحبه های شغلی هم به خصوص آقایان می توانند روی آبی حساب کنند.چه تاثیری می گذارد؟آبی تداعی کننده وفاداری، آرامش و صبر است.چه فصلی بپوشیمقطعا فصل های گرم سال بهترین زمان آبی پوش شدن هستند.از دل قصه ها

صورتی پوش هاصورتی هم مثل آبی رنگ روحیه های ملایم آرام است. کسانی که رویاهایشان را دوست دارند، دنبال ایده آل های دوست داشتنی خودشان هستند و در این مسیر آهسته و صبور قدم برمی دارند.چه سنی بپوشیم؟برای پوشیدن صورتی ملایم محدودیتی نیست. تناژهای تند این رنگ اما برای بیست تا سی و پنج سال ها مناسب ترند.چه شغل هایی سراغش می روند؟پرستاران و هنرمندان رشته های مختلف بیشتر از این رنگ استفاده می کنند.چه تاثیری می گذارد؟نوعی صداقت کودکانه و روحیه ای شاد اما آرام را به نمایش می گذارد، روحیه ای که بی شیله پیله است و مهربان.چه فصلی بپوشیم؟فصل های گرم سال به خصوص بهار بهترین زمان پوشیدن این رنگ است.معروف به قناری!

زردپوش هازرد رنگ انرژی بخشی است؛ هر چند وقتی که تند شود و زیاد، می تواند به عصبانیت و ناراحتی منجر شود اما در حالت کلی برای لباس انتخاب خوبی است. افرادی که زرد می پوشند، برونگرا هستند.چه سنی بپوشیم؟بهتر است از این رنگ، جوان ترها استفاده کنند. تناژهای روشن تر و ملایم تر اما محدودیتی ندارند.چه شغل هایی سراغش می روند؟هیچ قشر خاصی سراغ این رنگ نمی رود. پوشیدن زرد کاملا سلیقه ای است.چه تاثیری می گذارد؟زرد از شما تصویری شاد و خستگی ناپذیر می سازد.چه فصلی بپوشیم؟فصل های گرم سال

من از چیزی نمی ترسم!

نارنجی پوش هاکسی که نارنجی می پوشد آدم خونگرمی است، آدمی است که از دیده شدن واهمه ندارد و برعکس آنقدر به خودش اعتماد دارد که دوست دارد دیده شود. نارنجی پوش ها آدم های برونگرایی هستند و اغلب حتی در جمع های غریبه هم دوستان زیادی پیدا می کنند.چه سنی بپوشیم؟20 تا 45 سالگی مناسب ترین سن برای پوشیدن نارنجی روشن است. برای تناژهای تیره این رنگ، محدودیتی نیست.چه شغل هایی سراغش می روند؟باز هم هنرمندان! اصلا بعید نیست خبرنگاری را ببینید که نارنجی پوشیده! او دوست دارد با بقیه حرف بزند و ارتباط برقرار کند.چه تاثیری می گذارد؟نارنجی ممکن است برای آدم های محافظه کار نوعی خطر محسوب شود، بنابراین اگر نامزدی دارید که محافظه کار است بهتر است در دیدارهای اول سراغ این رنگ نروید.چه فصلی بپوشیم؟فصول سرد سال برای پوشیدن نارنجی بهترند. این رنگ گرم است.

 

نهایتا مسالمت جو هستید!

سبزپوش هااگر موقع انتخاب لباس، صرف نظر از مد دنبال رنگ سبز هستید و به این رنگ عشق می ورزید، بدانید و آگاه باشید که یکی از افراد مسالمت جوی در این روزگارید! سبز رنگ آرامش و طبیعت است؛ رنگی که با دیدن آن احساس طراوت و تازگی خواهید کرد. بسته به اینکه این رنگ چه طیفی داشته باشد، معانی مختلفی دارد اما این تناژ نماینده صلح جویی شماست، هر چند که گاهی ممکن است هیجان بر شخصیت تان غالب شود اما درنهایت دنبال آرامش هستید!چه سنی بپوشیم؟هر چند که بیشتر از رنگ مدل لباس در تعیین سن کسی که آن را می پوشد موثر است اما در مورد این رنگ بهتر است خانم های بالای 30 سال دست به انتخاب آن بزنند.چه شغل هایی سراغش می روند؟جالب است بدانید رنگ سبز، رنگ مورد علاقه بیمارستان هاست. این رنگ آرامش بیمار را بیشتر می کند.چه فصلی بپوشیم؟تمام فصول

ملایمت و اصالت

بژپوشانبژ ریشه های صورتی و تداعی کننده اصالت و شیک بودن است. با پوشیدن این رنگ زنانگی را با جدیت تلقین خواهید کرد.چه سنی بپوشیم؟بهتر است از این رنگ بعد از سن بیست و پنج سالگی استفاده کنید.چه شغل هایی سراغش می روند؟هنرمندان و بخصوص بازیگران این رنگ را بسیار می پسندند.چه تاثیری می گذارد؟این رنگ به صورت ناخودآگاه احترام سایرین را برمی انگیزاند چون همانطور که گفتیم نوعی حالت جدیت را با زنانگی نشان می دهد.چه فصلی بپوشیم؟بستگی به نوع پارچه دارد اما بهتر است در فصل های گرم سال سراغ بژ بروید.صادقانه پوش ها

سفید پوش هاسفید رنگی خنثی است اما معانی خنثی ندارد. کافی است این رنگ را بپوشید تا نشان دهید دنبال آرامش هستید. سفید تداعی گر احساس معصومیت یا پاکی است. کسانی که سفید می پوشند باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند چون این رنگ ممکن است به سرعت کثیف شود.چه سنی بپوشیم؟هیچ محدودیتی برای پوشیدن این رنگ نیست.چه شغل هایی سراغش می روند؟پزشکان و پرستاران از این رنگ بیشتر استفاده می کنند چون هرگونه آلودگی سریعا خودش را نشان خواهد داد.چه تاثیری می گذارد؟سفید رنگ جذاب و شیکی است و این دو صفت را هم در ذهن بیننده تداعی می کند، ضمن اینکه پیام تمیزی، روراستی و صداقت را هم می دهد.چه فصلی بپوشیم؟تمام فصل های سال برای پوشیدن سفید مناسب هستند اما از آنجا که این رنگ نور را از خودش عبور می دهد و مانع احساس گرما هم می شود، می توانید در بهار و تابستان بیشتر سراغش بروید.زمینی ها

خاکی پوش هاخاکی یکی از رنگ های خنثی است و می توانید آن را با بیشتر رنگ ها ست کنید. این رنگ نماینده تعادل، افتادگی و در عین حال عدم تمایل به جلب توجه است. اصلا بعید نیست کسی که رنگ مورد علاقه اش خاکی است آدمی باشد که به تنهایی بیشتر از در جمع بودن علاقه داشته باشد. این فرد احتمالا زیاد به حرف زدن علاقه ای ندارد و به شنیدن علاقه بیشتری دارند.چه سنی بپوشیم؟این رنگ هم محدودیت ندارد اما بهتر است اگر رنگ مورد علاقه تان نیست، بعد از 24 سالگی سراغش بروید و استفاده از آن را محدود کنید.چه شغل هایی سراغش می روند؟برای این رنگ شغل مشخصی تعریف نشده است ولی اگر دیدید شاعران و نویسنده هایی سراغش رفته اند، تعجب نکنید.چه تاثیری می گذارد؟این رنگ در نگاه اول تاثیر چندانی نمی گذارد چون رنگی نیست که جلب توجه کند اما احتمال اینکه این رنگ را بپوشید و آدمی آرام و ملایم به نظر برسید زیاد است.چه فصلی بپوشیم؟بهتر است از این رنگ در فصل های گرم کمتر و در فصل های سرد بیشتر استفاده کنید.

 

ابهت و رمز و راز

سیاه پوش هابالاتر از سیاهی رنگی نیست. این رنگ ترکیب تمام رنگ های دنیاست اما خصوصیات همه آنها را ندارد. سیاه رنگی است که با آن می شود به راحتی پنهان شد و به چشم نیامد. بنابراین رنگ مناسبی برای کسانی است که خجالتی هستند اما اگر مصاحبه کاری دارید یا موقعیتی پیش آمده که باید در آن، توانایی هایتان را نشان دهید، سراغ این رنگ نروید.چه سنی بپوشیم؟این رنگ محدودیت سنی ندارد ولی جوان ترها بهتر است انتخابش نکنند.چه شغل هایی سراغش می روند؟مشکی رنگی رسمی است. این رنگ در مورد افرادی که برنامه ریزی مراسم مجلل را برعهده دارند (ودینگ پلنرها) مناسب است.چه تاثیری می گذارد؟با پوشیدن این رنگ، آدمی با ابهت، مرموز و بانفوذ به نظر خواهید رسید.چه فصلی بپوشیم؟تا حد امکان در تابستان سراغ این رنگ نروید.به رنگ ارغوان

ارغوانی پوش هاارغوانی از زیرمجموعه های بنفش است. خیلی ها می گویند بنفش رنگ یأس آوری است اما واقعیت این است که بنفش رنگی سرد اما زیبا و شیک است. ارغوانی هم که جای خود دارد! این رنگ نشاندهنده ثروت و ظرافت است!چه سنی بپوشیم؟برای پوشیدن ارغوانی بهتر است بالای 30 سال را در نظر بگیرید.چه شغل هایی سراغش می روند؟این رنگ کاملا سلیقه ای است.چه تاثیری می گذارد؟کسی که ارغوانی می پوشد، رازهای زیادی دارد اما علاقه ای به افشا کردنشان برای هر کسی ندارد. این افراد، خوددار هستند.چه فصلی بپوشیم؟تناژهای روشن را در نیمه اول سال و تیره ترها را برای نیمه دوم سال بگذارید، بهتر است!منبع:همشهری تندرستی

 

راه های شناخت خود و دیگران

آموزش مسائل مالی به کودکان*

داستان زیبای مراقبت*

زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *

روانشناسی رنگها در لباس

کودکتان از درس فراریست؟

بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟

جوکهای جدید و با حال (3)*

از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

از رشد بورس جا نمانید!

هوشمند سرمایه گذاری کنید

تست هوش حدس کلمه (2)*

دریافت سود روز شمار بدون ریسک

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

کفش اسپرت و صندل تابستانه زنانه

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

جدیدترین گوش های موجود در بازار – امکان مقایسه و خرید

مشخصات، قیمت و خرید انواع محصولات دیجیتال

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

 

اولین چیزی که در ظاهر هر کسی نظر بقیه را جلب می‌کند نوع و رنگ لباس او است. در واقع رنگ‌ها حالات و روحیات هر فرد را نشان می دهد به همین دلیل بهتر است با روانشناسی رنگ لباس آشنا شویم تا بهتر بتوانیم با روحیات اطرافیانمان آشنا شویم.

 

 

به گفته متخصص مد، Karen Haller، “رنگ مشکی رنگی است که رسمیت و جدیت رو توصیف می‌کند”.

روانشناسی رنگها در لباس

بنا به تحقیقات انجام شده در زمینه روان شناسی، رنگ سیاه رنگی است که نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش و فراست است. بنابراین، در بسیاری از دانشگاه های اروپایی، ردای فارغ التحصیلی مشکی رنگ است.

مردمی که ترجیح می‌دهند لباس مشکی بپوشند، جاه‌طلب و در عین حال حساس هستند. به عنوان یک قانون، آنها آدماهای هیجانی و احساساتی هستند و زود تحریک می شوند، هرچند اغلب سعی می‌کنند این طور نشون ندهند. از آن جایی که باطن آدم‌ها از ظاهر شان مهم‌تر است، رنگ مشکی به کسانی که مشکی پوش هستند کمک می‌کنهد تا توجه اطرافیانشان را از ظاهرشان به شخصیتشان معطوف کنند.

 

قهوه ای، رنگ زمینه، رنگی است که معرف اعتبار، حقیقت، قوت، پایداری و ثبات است. افرادی که اغلب قهوه‌ای می‌پوشند در نظر دیگران با این خصوصیات جلوه‌گر می‌شوند.

افرادی که دوست دارند قهوه‌ای بپوشند، کمی محافظه کار هستند، احترام بزرگترها را نگه‌می‌دارند و همیشه به دنبال آرامش، ثبات، دوام و استحکام در هر چیزی هستند. خانومی با بلوز قهوه‌ای یا مردی با ژاکت قهوه‌ای حس اعتبار، هوشمندی و خودگرایی را به اطرافیانش القا می‌کند.

 

به نوشته لیزا جانسون مندل، روزنامه نگار و روان شناس، “آبی بهترین رنگی است که می‌شود برای مصاحبه پوشید، زیرا حس اعتبار و اعتماد به نفس را به فرد القا می‌کند. بنابراین، بسیاری از یونیفورم‌های اداری یا لباس‌های کار آبی رنگ هستند.”

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا مطالعاتی را درباره تاثیر رنگ انجام دادند و متوجه شدند که طیف‌های آبی تیره اثر آرامش‌بخشی دارند. این رنگ، حس فراست، صداقت، کفایت، آرامش و آسودگی خاطر را در ذهن بیننده القا می‌کند.

لباس‌هایی با طیف آبی رنگ، اغلب توسط افراد مهربان، دل سوز، مودب و حتی خجالتی انتخاب می‌شوند. به گفته روان شناسان، کسانی که لباس آبی رنگ به تن دارند، به نظر می‌رسد پدر یا مادری شگفت انگیز یا کارگری ستودنی باشند. آرامش و وقار دو صفتی است که در این افراد دیده می‌شوند.

 

به گفته دانشمندان دانشگاه آمستردام، رنگ سبز سبب تقویت روحیه مثبت در شما و اطرافیانتن می‌شود. به گفته Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی Pantone Color Institute و نویسنده کتاب More Alive With Color، “صفا و طراوت رنگ سبز بخاطر ارتباطی است که با طبیعت دارد و به همین خاطر سبب احساس خرسندی و آرامش می‌شود”.

تمام کسانی که در یک فعالیت یا زندگی سیاسی، عملا به رنگ سبز تمایل دارند، همیشه در منطقه‌ای خوب زندگی می‌کنند و از نظر مالی و اقتصادی هم ثبات دارند. این افراد، آدم‌های محتاط و مهربانی هستند و قلب رئوفی دارند.

 

در گذشته، بنفش اغلب به عنوان رنگ تشریفات در خانواده‌های سلطنتی استفاده می‌شد. این رنگ نماد اغواگری و دلفریبی، ثروت و تجمل است. کلئوپاترا به خاطر علاقه شدید به رنگ بنفش شهرت داشت. در آن زمان، فقط افراد ثروتمند می‌توانستند لباس‌هایی با طیف بنفش بپوشند.

امروزه، پوشیدن لباس بنفش رنگ معرف خلاقیت، بینش و عشق به هنر است.

بنا به نظر متخصصان، افرادی که رنگ بنفش به تن می‌کنند، افرادی احساساتی و حساس هستند. این آدم‌ها، رویایی، آتشی مزاج و پر حرارت و عاشق عرفان هستند. این افراد به غیرقابل پیش‌بینی بودن معروف هستند و ارتباط با آنها در آن واحد می‌تواند هم سخت و هم راحت باشد.

 

Kenny Frimpong، مدیر برند ایتالیایی پوشاک مردانه Eredi Pisano، می‌گوید: “قرمز، رنگ شهوت و قدرت است. اگه قصد دارید یک نفر را تحت تاثیر قرار بدهید، باید استفاده از این رنگ را در اولویت قرار بدهید.

هر طیف روشنی از رنگ قرمز که به تن داشته باشید، جلب توجه می‌کند. آدم‌ها تمایل دارند با چالاکی رنگ‌های پرانرژی، پویا و تحریک کننده همراه شوند. روانشناسان دانشگاه Rochester پی بردند که مردان بیشتر جذب خانوم‌هایی می‌شوند که ته رنگ یاقوتی می‌پوشند. Abby Calisch، پروفسور روانشناس در Eastern Virginia Medical School نورفولک، ویرجینیا می‌گوید: “رنگ قرمز برای مردان تحریک کننده است”.

خانم‌هایی که اغلب رنگ قرمز به تن دارند، راحت تحریک می‌شوند، کمی خود محور و نیز مستعد اعتیاد هستند.

 

زرد، رنگ نشاط، خورشید و لبخند است. مطالعات نشان می‌دهد که رنگ زرد تولید سروتونین در مغز را افزایش می‌دهد، متابولیسم را تسریع می‌کند و سبب تقویت روحی روانی تمام کسانی می‌شود که به این رنگ نگاه می‌کنند.

به علاوه، رنگ زرد سبب افزایش تمرکز و توجه می‌شود، به همین خاطر در بیلبوردها و سایت‌های تبلیغاتی، علایم جاده‌ای و خط کشی خیابون‌ها اغلب از این رنگ استفاده می‌شود.

به گفته متخصصان، اغلب افراد فعال، خلاق و معتاد از طیف‌های رنگ زرد استفاده می‌کنند. آنها خیالباف‌ها و ماجراجویانی تیزهوش، آماده کاوش و تسخیر کردن هستند.

 

سفید سمبل آزادی، پاکی و خلوص، بی‌گناهی و سادگی است. به همین دلیل است که خیلی از آدم‌ها وقتی می‌خواهند کار جدیدی را شروع کنند یا وارد فصل جدیدی از زندگیشان می‌شوند، تصمیم می‌گیرند یک چیز سفید رنگ بخرند.

رنگ سفید افراد معتبر و معتمدی را که عاشق آزادی هستند و خوش‌بینانه به زندگی نگاه می‌کنند، جذب خودش می‌کند. این افراد در هر کاری که انجام می‌دهند، خیلی مرتب و شسته‌رفته و سازمان‌یافته عمل می‌کنند. این دسته از آدم‌ها شروع دوباره را دوست دارند و کمال‌گرا هستند و برای رسیدن به کمال مطلوبشان تلاش می‌کنند و می‌جنگند. در کل، افرادی با شخصیت‌های مختلف رنگ سفید می‌پوشند. این رنگ، رنگی خنثی است که در واقع دیگران را دفع می‌کند.

 

صورتی روشن یک رنگ دخترونه است که در کمد لباس بچه‌ها یا تن عروسک‌های آنها هم دیده می‌شود. به هر حال، در رده سنی بزرگسال هم، طیف صورتی ملایم و کم‌رنگ، رنگی است که خانوم‌ها با اون نهایت زنانگیشان را به نمایش می‌گذارند.

صورتی کم‌رنگ سمبل آرامش، گرمی و زنانگی است و یکی از قدرتمندترین مسکن‌ها است. بنابراین، در برخی زندان‌ها، برای کاهش میزان پرخاش‌گری زندانیان، دیوارها رو با طیفی از رنگ صورتی نقاشی می‌کنند.

به گفته روان شناسان، افرادی که رنگ صورتی را دوست دارند، آدم‌هایی رمانتیک، خوش‌بین و معتقد به عدالت هستند. این آدم‌ها معمولا مهربانی و قوت قلب را فرای هر چیز دیگری درک می‌کنند و برایش ارزش قائلند.

 

نارنجی همیشه جو یک پارتی پر‌شور و نشاط را می‌دهد، علاوه بر اینکه رنگی گرم و تند است، رنگی جذاب و پرانرژی هم هست.

کسانی  که دوست دارند نارنجی بپوشند، آدم‌هایی خوش‌بین، فعال و خوش رو هستند و علاقه زیادی به تغییر دارند. همیشه بلند پرواز و محتاط‌اند، هرچند گاهی اوقات هم دم دمی هستند.

 

روانشناسی رنگها در لباس

همانطور که صاحبان مد می‌گویند خاکستری یا طوسی رنگ توازن و تعادل است، نه روشن است و نه تیره. اگه کسی بیشتر لباس‌هاش خاکستری است معمولا به این معناست که نمی‌خواهد به چشم بیاد.

خاکستری و طیف‌های آن مظهر آرامش خیال، کمال و چند بعدی بودن هستند. بسیاری از آقایان میانسال کت‌شلوار خاکستری می‌پوشند، در حالی که خانوم‌ها در سن بالاتر پیراهن خاکستری می‌پوشند.

از آنجایی که خاکستری یک رنگ خنثی است، خیلی مشکل می‌شود شخصیت کسی که ترجیح می‌دهد این رنگی بپوشد را تشخیص داد. آن‌ها می‌توانند موش خاکستری ترسو و آماده تسلیم شدن بدون سر و صدا در برابر قانون باشند؛ همچنین دارای قوه قضاوت سلیم، کم‌هیجان و صریح و قاطع هستند. اما در اکثر موارد، کسی که به رنگ خاکستری علاقه‌مند است آدمی است که دوست ندارد جلب‌ توجه کند و تلاش می‌کند بی‌طرفی و خنثی بودنش را حفظ کند.

 

 

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مورد نیاز (*) که نمایش داده شده را وارد کرده‌اید. کد HTML مجاز نیست

مشاور بازاریابی اینترنتی علی کشاورز و طراحی وب سایت توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ معتمدی

ثبت نام رایگان و آسان است!

ورود به سایت
عضویت در سایت

رنگ قرمز رنگ عشق وحرارت است این رنگ انرژی زا متفاوت است انتخاب رنگ قرمز برای افرادی
با پوست روشن توصیه می شود این رنگ می تواند مکمل خوبی برای رنگ های خنثی و تیره باشد
ما در این مطلب از پرشین وی به بررسی رنگ قرمز برای لباس و روانشناسی رنگ قرمز برای لباس ها خواهیم پرداخت

قرمز، رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی و نشانگر عشق، حرارت و صمیمیت است.
این رنگ به وجود آورنده احساس شور و هیجان و در عین حال تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است.از نظر روانشناسی رنگ سرخ بسیار روح افزا و جان بخش است.
این رنگ به لحاظ داشتن خصوصیات خود باعث می‌شود که چاکراها به حرکت و تلاش وادار شوند.قرمز با انتقال انرژی شدید خود باعث می‌شود که تحریکات و احساسات فیزیکی بیدار شده و همین بیداری آنها را
به شدت فعال می‌سازد.

از سوی دیگر این رنگ احساسات مربوط به انتقام، کینه، بی‌منطقی و جسارت را نیز به هیجان می‌آورد.
اگر مقدار رنگ قرمز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، منجر به ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار می‌شود.رنگ سرخ می تواند در درمان سرماخوردگی‌، ناراحتی‌های ناشی از گردش خون، عفونت نایژه‌ها و ریه مفید واقع شده و
اثر درمانی بر آنها داشته باشد.
رنگ قرمز باعث افزایش حرارت بدن انسان شده، گردش و فشار خون را افزایش می دهد، بنابراین برای درمان فشار
خون پایین مناسب است.

ویژگی‌هایی مانند افزایش ضربان قلب، تعریق و فشار خون باعث می‌شود اغلب افراد در صورت وجود مقدار زیاد رنگ قرمز
در محیط، احساس ناآرامی و هیجان کنند، اما رنگ‌های معتدل‌تر مانند سرخابی و صورتی، رنگ‌هایی گرم و بسیار لطیف هستند
و مجموعه‌ای از سایه‌های مختلف رنگ سرخابی باعث آرامش عضلات و رفع گرفتگی و خستگی آنها می‌شود.

انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس چیزی فراتر از سلیقه شخصی است.
ممکن است متخصص طراحی لباس ترکیب رنگی را برای لباس بپسندد ولی پسند دیگران چیز دیگری باشد.
متخصص‌ طراحی لباس رنگ‌هایی را کنار هم می‌چیند که با هم هماهنگ باشند چون هماهنگی در رنگ لباس می‌تواند تصویر
بهتری از شخص نشان دهد.

روانشناسی رنگها در لباس

بیشتر افراد به دلیل علاقه به یک رنگ خاص بیشتر لباس‌ها‌یشان را در آن مایه انتخاب می‌کنند در حالی‌که از
قدرت رنگ‌ها و توانایی تاثیرگذاری آنها بر شخصیت خود بی اطلاع هستند.

واقعیت این است که آنچه در هر ملاقات، پیش از چیزهای دیگر به چشم بیننده می‌رسد، لباس و رنگ لباس
طرف مقابل است.
بنابراین رنگ‌ها می‌توانند علاوه بر ایجاد اثرات متفاوت بر خلق و خوی افراد، بر روابط آنها با دیگران نیز تأثیر
بگذارند.

قرمز یک رنگ گرم است و استفاده از این رنگ‌ در لباس توجه برانگیز است.
رنگ گرم خودنما است و احساسات را برمی‌انگیزد بنابراین استفاده از لباس‌هایی با چند رنگ‌ گرم در سراپای شخص، او
را جسور و زنده جلوه می‌دهد.

هرچند القای روحیه تهاجمی به بیننده، نتیجه دیگری برای یک سبک پوشش کاملا زنده و گرم است.
پوشیدن این رنگ به کمی اعتماد به نفس نیاز دارد و کسی که نمی‌خواهد توجه مردم را به سوی خود
جلب کند بهتر است آن را در لباس‌های خود به‌کار نبرد، چون هیچ کس نمی‌تواند در یک لباس قرمز خود
را پنهان کند.

رنگ قرمز نشانه انرژی است ولی باید توجه داشت که از آن دسته رنگ‌هایی نیست که بتوان همیشه یا به
طور مرتب پوشید.
همچنین شخص را کمی چاق‌تر از سایز واقعی‌ نشان می‌دهد.
استفاده از رنگ قرمز برای پیراهن و رنگ سفید برای دامن شخص را با نشاط‌تر و زنده‌تر جلوه می‌دهد.

قرمز رنگ جوانی است و نوجوانان و جوانان می‌توانند لباس‌ها و حتی کفش و کیف خود را از این رنگ
انتخاب کنند.
رنگ‌ قرمز تیره حسی از بزرگی و قدرت را منتقل می‌کند که مناسب پوشاک مردانه و لباس‌های رسمی است.

برای ایجاد هماهنگی بین یک لباس قرمز با لباس‌های دیگر شیوه‌های مختلفی وجود دارد.
استفاده از رنگ‌های مشابه یکی از این روش‌ها رنگ قرمز برای لباس است.
در چرخه رنگ، رنگ‌های مشابه کنار هم قرار می‌گیرند، بنابراین استفاده از دو رنگ قرمز و نارنجی در کنار هم
ترکیبی به وجود می‌آورد که بسیار جلب توجه می‌کند.

شیوه دوم استفاده از رنگ‌های متضاد است.
رنگ متضاد قرمز، سبز پررنگ است.
استفاده از ترکیب رنگ‌های متضاد جلوه بیشتری دارد و لباس‌ها را بیشتر به چشم می‌آورد.
برای هماهنگ کردن لباس‌های خود می‌توانید رنگ قرمز برای لباس رنگ روسری و مانتو و یا بلوز و دامن‌تان را از دو رنگ متضاد
قرمز و سبز انتخاب کنید.

اما بهترین شیوه استفاده از یک رنگ زنده مانند قرمز، ترکیب آن با رنگ‌های مرده یا خنثی است.
استفاده از رنگ‌های مرده در کنار یک رنگ زنده باعث می‌شود تاثیر مطمئن‌تری در بیننده بگذارند.

ترکیب رنگ قرمز با خاکستری، کرم و…
یا رنگ‌های سرد و روشن مانند آبی روشن باعث ایجاد تعادل در تصویر کلی شخص شده و همچنین باعث می‌شود
لباس قرمز رنگ بیشتر به چشم آید.

روانشناسی رنگ قرمز موضوع این بخش از مجله آسان طب است. رنگ قرمز نماد عشق و خون
و دوست داشتن است. شما از این رنگ میتوانید برای اتاقها یا رنگ مبل و …رنگ قرمز برای لباس  استفاده کنید.
قرمز دکوراسیون یا چهره شخص را شاد تر می کند. امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت آسان طب تقدیم تان می کنیم بهره کافی را ببرید.

رنگ قرمز نشان میل شدید نسبت به چیزی یا کاری و نمادی از حسرت، تمایل و اشتیاق است
.قرمز رنگ عشق و خون است. قرمز رنگ جنگ و جرات و جسارت است. رنگ قرمز برای لباس قرمز رنگ نفسانیات و اعلام خطر است و سمبل عشق و تحرک. در بسیاری از کشورها از جمله ستانهندو رنگ لباس عروسی قرمز است. وبسیاری از کشور ها هم رنگ قرمز را رنگ شادی می‌‌دانند.

 

روانشناسی رنگ قرمز را بخوانید

به گزارش مجله پزشکی آسان طب انسان‌هایی که علاقه وافری به رنگ قرمز دارند در رده تیپ روانشاسی قرمز قرار می‌‌گیرند. قرمزها انسان‌های قدرتمندی هستند و از انرژی سرشاری برخوردارند.به گونه‌ای که ذخیره انرژی انها نا تمام به نظر می‌‌رسد. انها هیچگاه در ابتدا از سختی و سهولت کار پرسشی نمی‌کنند بلکه بی درنگ دست به کار می‌شوند. انان مدیرانی قوی، سر سخت، جاه طلب، حکم فرما و خواستار اولویت و ارجحیت هستند به گونه‌ای که هیچ ایراد و انتقادی هر چند کوچک نمی‌پذیرند. رنگ قرمز برای لباس سبک رهبری آنان سلطه جویانه، ارباب گونه، ریاست طلبانه و گاه ستیزه جویانه و تجاوز کارانه است. انسان قرمز با کمال علاقه مدیریت و رهبری را به دست گرفته و نقشی تعیین کننده ایفا می‌کند. در اجتماع رخدادها قرار می‌گیرد و این کار رانیز با علاقه و تمایل انجام می‌‌دهد .

تیپ قرمز بسیار رک و صادق است. همسر مناسب این افراد. رنگ قرمز برای لباس فردی از تیپ آبی است. یک زندگی خانوادگی آرام و هارمونیک برای این افراد تنها با تیپ آبی قابل درک است. چرا که آبی‌ها عقب می‌‌نشینند و فرمان پذیری می‌کنند تیپ قرمز در درون خود تصور اثبات شده نادرستی دارد و گمان می‌کند که هیچ مشکلی با دیگران ندارد. دلیل این واقعیت پنهان است که او معمولاً به نظرها و عقاید اطرافیانش گوش نمی‌سپارد و علاقه‌ای به شنیدن آنها ندارد.

قانون زندگی قرمزها می‌‌گوید: انسان می‌تواند هر آنچه را می‌‌خواهد بدست آورد. و خواستن توانستن است. شعار قرمز هاست .

قرمز رنگ انسان‌های تند خو و آتشین مزاج است که با کمی ناراحتی از کوره در میروند

دلگرم / آسان طب

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

روانشناسی رنگها در لباس
روانشناسی رنگها در لباس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *