روانشناسی رنگها
چرا مردم در اتاقهای سبز بيشتر احساس آرامش می کنند؟ چرا وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ نهایت تلاش خود را می کنند؟ رنگها در فرهنگهای مختلف اغلب معانی متفاوتی دارند و حتی در جوامع غربی معانی رنگهای مختلف پس ازسالها تغيير کرده است. ولی امروزه در آمریکا، محققان دریافته اند که موارد زیر بطور عام درست می باشند.
روانشناسي رنگها
رنگ تأثیر بسیار زیادی در زندگی، شخصیت و روحیه افراد دارد و توجه به رنگهایی که افراد ایجاد میکنند ما را به روحیه آنها راهنمایی میکند. در این زمینه تستهای رنگ بسیاری است که از نظر روانشناسی رنگها ،به نظر تست ترکیب رنگی نتیجهٔ دقیق تری را ایجاد میکند. در کل آدمی به رنگها علاقه نشان میدهد و در محیط بیرنگ عکس العمل جالبی را نشان نمیدهد و به طور کلی رنگها در تمام احوال و زمانها توجه انسان را جلب نموده ومی نماید. انسان میکوشد تا اسرار و رموز روانشناسی رنگ ها را بشناسد و در زندگی خود بکار ببردو منبع الهامات آن طبیعت است.
مشکی
مشکي نشانه قاطعيت، الزام رسميت سلطه و قدرت است. اين رنگ شيک و بادوام است. رنگ مشکي همچنين نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداري است ،کشيشها رنگ مشکي مي پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند. اين رنگ برخلاف عقيده ي همگان رنگ نوميدي و عزا نيست بلکه نشانه خوش ذوقي و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران اين رنگ هستيد مسلماً به شخصيت اطرافيان خود احترام مي گذاريد و براي آن که ديگران را با ارزش و برجسته نشان دهيد از هيچگونه کمکي به آنها دريغ نمي کنيد و هرگز خود را به ديگران تحميل نمي نماييد همچنين عقايد و نظريات ديگران را به آساني مي پذيريد. نظري که دوستانتان نسبت به شما دارند براي شما خيلي مهم است . هميشه به دنبال آخرين مد ها مي گرديد و پول زيادي را بابت اين چيزها مي پردازيد.
سفيد
تازه عروسان سفيد می پوشند تا مظهر معصوميت و پاکی باشند. رنگ سفيد نور را منعکس می کند و رنگ تابستانی محسوب می شود. رنگ سفيد برای دکوراسيون و مد پرطرفدار است چون یک رنگ روشن و ملایم است، و با همه چيز تناسب دارد. با وجود این، آلودگی روی رنگ سفيد سریع مشخص می شود و به همين دليل پاکيزه نگاهداشتن آن دشوارتر از سایر رنگهاست. پزشکان و پرستاران لباس سفيد می پوشند که نشان دهنده استریل بودن (ضدعفونی شدگی) است.
تاثیر روانشناسی رنگها
قرمز
قرمز رنگي فيزيکي و خواص رواني مثبت اين رنگ شجاعت فيزيکي، قدرت، گرما، انرژي، ايجاد حس مبارزه ، تحريک، هيجان است. خواص رواني منفي قرمز هم ايجاد بي اعتنايي، پرخاشگري، تاثير بصري، فشار و تحريک اعصاب است.
صورتی
صورتی که رویایی ترین رنگ است، رنگ آرامش بخش کدام است. تيمهای ورزشی گاهی اوقات رختکن تيمهای رقيب را صورتی رنگ می کنند چون تيم های رقيب روحيه شان تضعيف می شود.
آبی
آبی، رنگ آسمان و اقيانوس یکی از پرطرفدارترین رنگهاست. این رنگ مانند رنگ قرمز سبب عکس العمل متضاد می شود. آبی، رنگ ارامش وصلح است و سبب می شود بدن مواد شيميایی آرامش بخش توليد کند، پس اغلب در اتاق خواب از این رنگ استفاده می شود. رنگ آبی می تواند سرد و یأس آور هم باشد. مشاوران مد توصيه می کنند در مصاحبه های شغلی رنگ آبی بپوشيد چون رنگ آبی نشان دهنده وفاداری است. افراد در اتاقهای آبی فعال ترند. بررسيها حاکی از آن است که وزنه برداران در سالنهای ورزشی آبی رنگ قادرند وزنه های سنگين تری را بلند کنند.
سبز
فرد تحت تأثیر این رنگ، احساس سلامتی می کنند. آن ها دروقت گذاشتن برای دیگران و خوبی کردن به آن ها، بسیار سخاوتمند هستند و جهان را برای دیگران تبدیل به یک فضای زیبا می کنند. کسانی که رنگ سبز را انتخاب می کنند، از لحاظ شخصیتی افراد کامل و مثبتی هستند و مشکلات شخصیتی کمتری دارند.
علاقه مندان به این رنگ می خواهند عقاید خود را به کرسی بنشانند. آن ها برای خود مقام بالایی قائل اند و به دیگران پند و اندرز می دهند. علاقه مندان به رنگ سبز، در رابطه با مسائلی که برایشان مهم است، سرسخت هستند و اراده و پشتکار زیادی دارند. کارهای این افراد اغلب بلندپروازانه و به نفع مردم است، ولی گاه نسبت به دیگران بسیار ایرادگیر می شوند و آن ها را به شدت مورد انتقاد قرار می دهند.
قرار گرفتن در میان رنگ سبز یا استفاده از وسایل سبز رنگ، به تقویت حافظه کمک می کند و از طرف دیگر زیاده روی در استفاده از این رنگ، فراموش کردن خاطرات تلخ را دشوار می کند.
اثر روانشناسی رنگها
زرد
رنگ روشنی و شادمانی است و نشانه تسکین خاطر است زرد باوران همیشه در جستجوی پیشرفت و ترقی می باشند و همیشه به دنبال چیزهای تازه و به فکر تحول و ترقی می باشند .کسانیکه رنگ زرد را انتخاب کرده اند می خواهند به مقامهای بلند دست پیدا کنند و مورد احترام زیاد دیگران قرار بگیرند و این کاملا بر خلاف سبزباوران است که نشانه غرور وبردباری است .
زرد گرایان هرکز ارام و قرار ندارند وهمیشه برای رسیدن به بلــند پروازی های خود دایم در تکاپو وتـلاش هستند.
ارغوانی
ارغوانی، رنگ سلطنتی نشانگر تجمل، ثروت و ظرافت است. این رنگ همچنين زنانه و رویایی است. با وجوداین چون رنگ ارغوانی در طبيعت نادر است تصنعی به نظر می آید.قهوه ای قهوه ای یکدست، رنگ خاک است و در طبيعت فراوان است. قهوه ای روشن نشان دهنده صداقت است درحالی که قهوه ای تيره شبيه چوب یا چرم است. قهوه ای همچنين می تواند غم انگيز و یأس آور باشد. مردان بيشتر تمایل دارند بگویند که قهوه ای یکی از رنگهای مورد علاقه آنها ست.
غذای فکری
روانشناسي رنگها
با وجود اینکه آبی یکی از پرطرفدارترین رنگهاست کمتر از سایر رنگها اشتها آور است. غذای آبی در طبيعت نادر است محققان تغذیه می گویند هنگاميکه انسانها در جستجوی غذا بودند، دریافتند که از چيزهای فاسد وسمی دوری کنند،که اغلب به رنگ آبی، مشکی،یا ارغوانی هستند. غذای آبی رنگ برای بررسی چيزهای مورد آزمایش بکار می روند، که سبب کم اشتهایی می شوند. برای غذا سبز، قهوه ای و قرمز پرطرفدارترین رنگها هستند. رنگ قرمز اغلب برای دکوراسيون رستوران مورد استفاده قرارمی گيرد. چون اشتها آور است.
کاربرد روانشناسی رنگ در زندگی
آگاهی از روانشناسی رنگ ها و استفاده از هر یک از آنها با توجه به خواصشان کاربرد های فراوانی دارد. در تبلیغات، پزشکی، طراحی و دکوراسیون منزل، نحوه لباس پوشیدن و… مورد استفاده قرار می گیرد.
گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته
مطالب بیشتر برای زندگی بهتر
داستان زیبای مراقبت*
جوکهای جدید و با حال (3)*
از برنامه ریزی تا رتبه برتر کنکور
بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!
تست هوش حدس کلمه (2)*
زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *
دریافت سود روز شمار بدون ریسک
آموزش مسائل مالی به کودکان*
کودکتان از درس فراریست؟
هوشمند سرمایه گذاری کنید
از رشد بورس جا نمانید!
بین دو راهی طلاق و ادامه زندگی مانده اید؟
انواع کنسول بازی|خرید XBox و PS4 با گارانتی
گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358
جدیدترین گوش های موجود در بازار – امکان مقایسه و خرید
بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر
خرید جدیدترین لپ تاپ های موجود در بازار با بهترین قیمت
کفش اسپرت و صندل تابستانه زنانه
Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2020
مشکل در عملکرد سیستم
بازگشت به صفحه اصلی
وبلاگ استادکار
اپلیکیشن درخواست خدمات
وبلاگ استادکار
در این مطلب میخوانید:
زمان مطالعه: 8 دقیقه
روانشناسي رنگها
“رنگ” یک ابزار ارتباطی بسیار قوی است و میتواند اثرات بسیاری بر رفتار افراد بگذارد. تاثیر رنگها از نظر روانشناسی بسیار قوی است، تا به حال دقت کردهاید که در منوی رستورانها معمولا از رنگهای نارنجی و یا قرمز استفاده میشود؟ یا اینکه وقتی در اتاقی با دیوارهای آبی قرار میگیرید، احساس آرامش میکنید؟ یا اینکه با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رنگ زرد، احساس بی قراری و آشفتگی میکنید؟ پاسخ سوالاتی از این دست به موضوع روانشناسی رنگها بر میگردد.
در مطلب حاضر به تاثیر رنگها از نظر روانشناسی، تست روانشناسی رنگها، روانشناسی رنگها در تبلیغات و خصوصیات هر رنگ از نظر روانشناسی برای مثل روانشناسی رنگ نارنجی و زرد و … پرداختهایم.
روانشناسی رنگ به معنی مطالعه تأثیرگذاری رنگهای موجود در محیط بر ذهن و حالات روحی افراد است. البته این علم، یک شاخه جداگانه از روانشناسی نیست بلکه در میان زیرمجموعههای مختلف روانشناسی، میتواند بخشی از روانشناسی شناختی باشد.
با وجودی که اثر رنگها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف با جنسیت، سن و فرهنگ مختلف فرق میکند، امّا بیشتر رنگها دارای معنی و تاثیر یگانهای در سراسر جهان هستند. برای مثال رنگهایی که در طیف قرمز قرار دارند به عنوان رنگهای گرم شناخته میشوند که این طیف دامنهاش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است.
روانشناسی رنگها و مطالعه رنگها به عنوان عواملی که بر رفتار و واکنشهای افراد تاثیر میگذارند، اهمیت و جذابیت فراوانی دارد تا حدی که بعضی اوقات از تست روانشناسی رنگها برای شخصیت شناسی از روی رنگ مورد علاقه استفاده میشود.
البته تست رنگ شخصیت جوابی قطعی درباره شخصیت افراد به شما نمیدهد، اما میتواند در شناخت بهتر برخی از ابعاد شخصیت مفید باشد.
تاثیر رنگ بر رفتار انسان، شامل نمونههای بسیاری میشود، برای مثال رنگ بر ادراکاتی که آشکار نیستند مانند طعم غذا تاثیر میگذارد. رنگها همچنین میتوانند اثر بخشی دارویی را افزایش دهند. به عنوان مثال، قرص قرمز یا نارنجی معمولا به عنوان محرک استفاده میشود.
اهمیت روانشناسی رنگها از این منظر است که میتوان از رنگها به عنوان عامل کمکی در درمان بیماریهای مختلف، ایجاد تغییرات مثبت در فکر، ذهن و جسم، تنظیم اهداف شغلی با کاهش استرس شغلی و ارتقاء مهارتهای ارتباطی استفاده کرد.
روانشناسی رنگ همچنین به شکلی گسترده در بازاریابی و مسائل تجاری استفاده میشود. بسیاری از بازاریابان، رنگ را به عنوان بخش مهمی از بازاریابی میشناسند، زیرا از رنگ میتوان برای نفوذ بر مصرف کنندگان از طریق کالاها و خدمات استفاده کرد. به همین دلیل است که شرکتها هنگام تصمیم گیری درباره لوگوی برند خود، با توجه به زمینه کسب و کارشان و یا معنا و مفهومی که میخواهند به جوامع هدف برسانند، از یک ترکیب رنگی خاص استفاده میکنند.
تقریباً از زمان رونق چاپ رنگی روزنامهها و آژانسهای تبلیغاتی، بحث روانشناسی رنگها و نقش رنگ در بازاریابی و تبلیغات نیز به صورت جدی مطرح شد. رنگها میتوانند جدا از تأثیری که بر افراد میگذارند، روی کسب و کار و برندینگ شما و نحوه تفکر مشتری در مورد شما نیز تاثیر گذار باشند.
نتایج تحقیقات زیادی که در این زمینه انجام شده است، ثابت کرده است که برخی رنگها در ایجاد واکنشهای مطلوب از سوی مخاطب، تاثیر بیشتری دارند. همه ما به تجربه دریافتهایم که رنگ، چه در تبلیغات و چه در بسته بندیها یا آگهیهای تلویزیونی، بر روی قضاوت ما در مورد یک محصول یا برند تاثیر میگذارد.
هم چنین بازاریابها برای استفاده بهتر از رنگها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که انتخاب یک رنگ برای سازمان، بر درک و تصور مخاطبان هر سازمان از آن تاثیر ماندگاری دارد. نکته مهم دیگر تأثیر عاطفی رنگها است که میتواند احساسات و توجهات مشتریان را به خود جلب نماید.
برای مثال رنگی که هر برند برای خودش انتخاب میکند، تأثیر مستقیمی بر کیفیت، قدرت، زنانه یا مردانه بودن محصول یا خدمت آن برند دارد.
بنابراین روانشناسی رنگها در تبلیغات به پیامی که رنگ در تبلیغات به مخاطب القا میکند و اثر آن بر واکنش مخاطب میپردازد. در ادامه برای نمونه، پیامی که برخی از رنگهای اصلی در تبلیغات و بازاریابی القا میکنند را بیان کرده ایم:
رنگ قرمز که در نشان تجاری شرکتهایی همچون کوکاکولا، ردبول و باشگاه پرسپولیس استفاده شده است، باعث افزایش فشار خون و متابولیسم بدن میشود. قرمز، نماد انرژی است و شرکتها و مؤسسات مختلف برای به هیجان آوردن افراد و تحریک آنها به تصمیمات سریعی، همچون «همین الان بخرید» یا «اینجا را کلیک کنید» از این رنگ استفاده میکنند.
میتوان از رنگ قرمز بـــه دلیل انتقال انرژی برای تبلیغ نوشیدنیهای انرژی زا، بازیها، خودروها، ورزش و فعالیتهای فیزیکی پر تحرک استفاده کرد. نکته مهم این است که امکان دیده شدن رنگ قرمز، بسیار بالا است.
رنگ نارنجی در نشان تجاری شرکتهایی همچون سایپا، مک دونالد، خطوط هوایی الاتحاد و الخلیج دیده میشود. رنگ نارنجی انرژی رنگ قرمز و شادی رنگ زرد را همزمان در خود جای داده است. نارنجی که نماد قوت و استقامت است؛ معنای جدیت، شیدایی، شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش را منتقل میکند.
این رنگ در چشم انسان احساس گرما را ایجاد میکند اما مانند قرمز تحریک گــــر نیست. رنگ نارنجی باعث تأمین انرژی بیشتر، اکسیژن بیشتر برای مغز و افزایش فعالیتهای ذهنی میشود. نارنجی در ارتباط با غذای سالم، باعث افزایش اشتها میشود. رنگ نارنجی خیلی خوب دیده میشود و برای جلب توجه افراد در تبلیغات و بسته بندیها، میتوان از این رنگ استفاده کرد.
رنگ زرد رنگ قدرتمند و شادی است که القاکننده اعتماد به نفس، عزت نفس، و دیگر هیجانهای مثبت است. رنگ زرد طول موج بلندی دارد و بیش از هر رنگ دیگری دیده میشود. زرد همچنین رنگ خلاقیت است. شرکتهایی که در زمینه محصولات مربوط به کودکان فعالیت میکنند بیشتر تمایل دارند از رنگ زرد استفاده کنند. لوگوی مکدونالد زرد رنگ است؛ و نشان از شادابی و سرزندگی آن دارد. برند فِراری نیز روحیه رقابتیاش را با لوگوی زرد رنگ خود نشان داده است.
روانشناسی رنگ برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته شده است تا احساسات مورد نظر را در افراد ایجاد نماید. با این حال، چگونه مردم تحت تاثیر محرکهای مختلف رنگ هستند؟ چگونگی این امر از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
برای مثال شواهدی وجود دارد که انتخاب رنگ ممکن است به دمای محیط بستگی داشته باشد. افرادی که سرمایی تر هستند،رنگهای گرم مانند قرمز و زرد را ترجیح میدهند در حالی که افرادی که گرمایی هستند رنگهای سرد مانند آبی و سبز را ترجیح میدهند.
چند مطالعه نشان داده است که پس زمینه فرهنگی هم دارای تأثیر قوی بر انتخاب رنگ است. این مطالعات نشان داده است که افرادی که از یک منطقه هستند (بدون در نظر گرفتن نوع نژاد) انتخاب رنگ مشابهی دارند. همچنین، بدون توجه به نژاد، یک منطقه ممکن است انتخاب متفاوت دیگری را نسبت به منطقه دیگری (به عنوان مثال، یک کشور دیگر یا یک منطقه متفاوت از یک کشور) داشته باشند.
یک مطالعه توسط روانشناس اندرو الیوت انجام شده است تا ببیند آیا رنگ لباس میتواند زنان را به نظر جذاب تر کند. او متوجه شد که زنان با لباسهایی به رنگ قرمز به طور چشمگیری جذابیت بیشتری نسبت به زنان دیگر دارند. مطالعات نشان داده است که ترجیح مردان در میان رنگها برای زنان، رنگ قرمز است.
علیرغم تفاوتهای متقابل فرهنگی در مورد “معانی” رنگهای مختلف، یک مطالعه نشان داده که شباهتهای متقابل فرهنگی وجود دارد که در آن افراد احساسی به رنگهای خاصی علاقه مند هستند؛ به عنوان مثال رنگ قرمز به عنوان رنگی قوی و فعال. بنابراین به طور کلی رنگها ابزار روانشناختی قدرتمند هستند. با استفاده از روانشناسی رنگ، میتوانید پیام مثبت یا منفی ارسال کنید، فروش خود را تقویت کنید، یک جمعیت را آرام کنید یا فضایی متشنج ایجاد کنید.
چهار رنگ اصلی – قرمز، آبی، زرد و سبز وجود دارد. آنها به ترتیب به جسم، ذهن، احساسات و ذات مربوط میشوند. در ادامه تاثیر رنگها از نظر روانشناسی با جزئیات بیشتری بررسی شده و خواص روانشناسی ده رنگ پایه آورده شده است.
تاثیر فیزیکی
اثرات مثبت: قدرت جسمانی، قدرت، گرما، انرژی، بقا، تحریک، مردانگی، هیجان
اثرات منفی: اختلال، تجاوز، تاثیر منفی بصری، فشار
قرمز طولانیترین طول موج را دارد و به همین دلیل است که توجه ما را جلب میکند. دلیلی که از این رنگ در چراغهای راهنمایی در سراسر جهان استفاده میشود نیز همین خاصیت جلب توجه است.
اثر رنگ قرمز فیزیکی است؛ به این معنی که احساسات را تحریک میکند و نبض افراد را افزایش میدهد. این رنگ مربوط به اصل مردانگی است و میتواند غریزه “مبارزه یا پرواز” را فعال کند.
قرمز از لحاظ روانشناسی رنگ قدرت است. قرمزِ خالص، سادهترین رنگ و بدون ظرافت؛ تحریک کننده و پر جنب و جوش و بسیار دوستانه است. در عین حال، آن را میتوان به عنوان رنگی تهاجمینیز محسوب کرد.
تاثیر ذهنی
اثرات مثبت: هوش، ارتباطات، اعتماد، کارایی، آرامش، وظیفه، منطق، خنکی، انعکاس، آرامش.
اثرات منفی: سردی، بی اعتمادی، عدم احساس، عدم دوستی.
آبی رنگ ذهن است و اساسا آرامش بخش است. این رنگ به لحاظ ذهنی تأثیر به سزایی دارد و تاثیر آن با واکنش فیزیکی که ما به رنگ قرمز داریم متفاوت است. آبیِ پررنگ تفکر ما را تحریک میکند و آبیِ کم رنگ، ذهن و تمرکز را آرام میکند. به نظر میرسد اشیاء آبی به اندازه قرمز به ما نزدیک نیستند. رنگ آبی رنگ جهان است . با این حال، آن را در روانشناسی رنگ، میتوان به عنوان رنگی سرد، بی ثبات و غیر دوستانه هم شناخت.
تاثیر عاطفی
اثرات مثبت: خوش بینی، اعتماد به نفس، عزت نفس، قدرت احساسی، دوستی، خلاقیت.
اثرات منفی: غیر منطقی بودن، ترس، شکنندگی احساسی، افسردگی، اضطراب، خودکشی
طول موج زرد نسبتا طولانی و اساسا تحریک کننده است. در این حالت این رنگ محرک احساس است، بنابراین زرد قوی ترین رنگ از نظر روانی است. زرد، روحیه ما و اعتماد به نفس ما را افزایش میدهد؛ این رنگ اعتماد به نفس و خوش بینی را بالا میبرد. اما استفاده بیش از حد از آن میتواند باعث کاهش عزت نفس، ایجاد ترس و اضطراب شود.
تاثیر بر تعادل
اثرات مثبت: هماهنگی، تعادل، استراحت، عشق جهانی، آرامش،اطمینان، تعادل، صلح
اثرات منفی: خستگی، رکود، خالی از انرژی، بی نظمی
سبز رنگ تعادل است و بدان معنی است که هر چیزی سر جای خودش است و نیازی به تنظیم و تغییر نیست. هنگامیکه به جهان نگاه میکنیم، میبینیم که حاوی مقدار زیادی رنگ سبز است، این نشان دهنده حضور آب و قحطی کم است، بنابراین ما با رنگ سبز، به سطح بالایی از اطمینان میرسیم. از منظر منفی، این رنگ میتواند رکود را نشان دهد.
تاثیر معنوی
اثرات مثبت: آگاهی معنوی، مهارت، بینایی، لوکس بودن، اعتبار، حقیقت، کیفیت
اثرات منفی: برون گرا، انحطاط، سرکوب، نادیده گرفتن
کوتاه ترین طول موج برای رنگ بنفش است که اغلب به عنوان رنگ ارغوانی توصیف میشود. این رنگ آگاهی را به سطح بالایی از ذهن، حتی به حوزه ارزشهای معنوی میرساند. این رنگ بسیار درونگرا است و تفکر عمیق یا مراقبه را تشویق میکند و معمولا بهترین کیفیت ممکن را در اختیار قرار میدهد. آخرین طول موج قابل مشاهده قبل از اشعه ماوراء بنفش، دارای ارتباط با زمان و فضا و کیهان است. استفاده بیش از حد از بنفش میتواند درونگرایی را بیش از حد افزایش دهد.
اثرات مثبت: راحتی، گرما، امنیت، حساسیت، اشتیاق، فراوانی، سرگرم کننده
اثرات منفی: محرومیت، سرخوردگی، ناامیدی، عدم بلوغ
از آنجا که نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است، رنگ تحریک کننده ای است و در واقع ترکیبی از بخش فیزیکی و عاطفی است. این تمرکز ما بر مسائل فیزیکی – غذا، گرما، پناهگاه و غیره – و حساسیت را افزایش میدهد. این رنگ از نظر روانشناسی سرگرم کننده است. اما اثر منفی آن میتواند بر روی محرومیت تمرکز کند، این به احتمال زیاد زمانی است که نارنجی گرم با رنگ سیاه استفاده میشود. به همین ترتیب، استفاده بیش از حد از رنگ نارنجی، بیهودگی و فقدان ارزشهای فکری را به دنبال دارد.
اثرات مثبت: آرامش فیزیکی، پرورش، گرما، زنانه بودن، عشق، جنسیت، بقا
اثرات منفی: مهار، ترس احساسی، تخریب، ضعف فیزیکی
این رنگ به صورت ته مایه ای از رنگ قرمز، از لحاظ جسمی ما را تحت تاثیر قرار میدهد، اما این تاثیر به این شکل است که ما را آرام میکند، نه تحریک. صورتی از لحاظ روانشناسی رنگ، یک رنگ قدرتمند و روان شناختی است. این رنگ نشان دهنده اصل زنانگی و بقای گونه است؛ این رنگ پرورش دهنده و تسکین دهنده جسم است. استفاده بیش از حد از رنگ صورتی از لحاظ فیزیکی میتواند تا حدی مخرب و سست کننده باشد.
اثرات مثبت: بیطرفی روانی
اثرات منفی: عدم اطمینان، رطوبت، افسردگی، خواب زمستانی، کمبود انرژی
خاکستری خالص تنها رنگی است که خواص روانشناسی رنگ مستقیمی ندارد. با این حال، کاملا سرکوبگر است و زمانی که جهان خاکستری میشود، ما به طور غریزی شرایط را برای آماده شدن برای خواب زمستانی آماده میکنیم. به غیر از تن دقیق، خاکستری اثر متفاوتی روی رنگهای دیگر مورد استفاده دارد. استفاده از خاکستری معمولا عدم اطمینان و ترس از قرار گرفتن در معرض دید را نشان میدهد.
اثرات مثبت: پیچیدگی، زرق و برق، امنیت، ایمنی ، کارایی، ذات
اثرات منفی: سرکوب، سردی، تهدید، سنگینی
رنگ سیاه کاملا جذب کننده است. پیامدهای روانشناسی رنگ سیاه قابل توجه است. این رنگ موانع محافظتی ایجاد میکند، زیرا که تمام انرژیهایی را که به سوی شما میآید جذب میکند و شخصیت شما را پنهان میکند. سیاه در اصل عدم وجود نور است، چرا که هیچ طول موجی منعکس نمیشود و بنابراین میتواند تهدید کننده باشد؛ بسیاری از مردم از رنگ تیره میترسند.اما از لحاظ مثبت نگری به صورت مطلق ارتباط برقرار میکند. این ارتباط پیچیدگی و برتری بی نظیری را به همراه دارد و به ویژه با رنگ سفید خوب عمل میکند. سیاه ادراک سنگینی و جدیت را ایجاد میکند.
اثرات مثبت: بهداشت، بی باری، وضوح، خلوص، پاکی سادگی، پیچیدگی، بهره وری
اثرات منفی: ناباروری، سردی، موانع، عدم دوستی
درست همانطور که سیاه جذب کننده است، سفید بازتابنده کامل است. در واقع، این نیروی کامل طیف سفید را در چشم ما نشان میدهد. از این رو، موانع ایجاد میکند، اما موانع آن متفاوت از جنبه رنگ سیاه است. سفید از لحاظ روانشناسی رنگ بیانگر خلوص است.مفهوم ناپایداری نیز میتواند جنبه منفی آن باشد. از لحاظ بصری، سفید، یک درک فزاینده از فضا را میدهد. اثر منفی سفید در رنگهای گرم باعث میشود که آنها به نظر برسند و احساس خوبی ایجاد کنند.
شما با
ثبت سفارش رایگان
در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت میکنید.
همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخبتان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست
پست عالی ای بود. مرسی خانم چگینی
سلام و وقتتون بخیر. ممنون از شما. خوشحالم که مفید بوده براتون.
مطالب بیست و نامبر وان مرسی از شما خانم چگینی
مصطفی
سلام و وقتتون بخیر. خیلی ممنونم از فیدبک مثبتتون.
سلام خانم چگینی توکلی هستم مدیر مسئول نشریه ممکن. برای همکاری در نشریه چطور می توانم با شما در ارتباط باشم؟
سلام مطلب خوبی بود
روانشناسي رنگها
با سپاس فراوان از مطلب فوق العاده زیباتون. با اجازتون بنده در اپیزود دوم پادکست بهتره بدونی با ذکر منبع از قسمتی از مقالتون استفاده کردم. لینکشم اینجا قرار میدم که اگه خواستین گوش بدین. سپاس فراوان.
سلام شاغل در صنایع چوب هستم برایم بسیار مفید خواهد بود. ممنون
سلام بسیار عالی و مفید
ممنون
ممنونم ،من برای کارت ویزیت برای املاک دنبال رنگ ها بودم که جوابم رو کامل گرفتم ،باز خوشحال میشم شما هم ی نظر بدید ،تلفیق دوتا رنگ رو بهم بگید ؟مرسی
با سلام ممنون از مطالب مفیدتون من راجع به روانشناسی رنگها میخواهم مطلبی را عرض کنم خانم چگینی به تازگی از روسری به رنگ زرد و ابی استفاده کردم و هر سه بار که ازاین روسری استفاده کردم سه تا اقا با من دعوا گرفتن بیدلیل بی دلیل من به این نتیجه رسیدم که نکنه رنگ روسری من روی اطرافیان اثر منفی میگذارد با مطالعه مطالب شما فهمیدم که رنگ زرد اثر منفی روی ادمها میگذارد و انهارا عصبی میکند
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه
نام *
ایمیل *
وب سایت
شما با
ثبت سفارش رایگان
در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت میکنید.
همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخبتان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست
© کپی رایت 1399
میآورند که اسمش رنگین کمان است.
بسیاری از روانشناسان بر این باورند که تأثیرات شگرفی از رنگ ها بر می خیزد. رنگ ها بر میزان آگاهی ما از برخی رویدادها تأثیر دارد. برخی بر این باورند که مغز انسان به طور پیش فرض انواع رنگ را با احساسات افراد مرتبط می سازد، از سوی دیگر برخی از صاحبنظران نیز بر این باورند که احساساتی که مغز ما از رنگ ها دریافت می کند به سطح اطلاعات ما و رویدادهایی که برایمان رخ داده است مرتبط می باشد. این احساسات می تواند ناشی از تجربیات افراد نسبت به گونه های رنگ باشد. بعنوان مثال، روانشناسانی که رنگ قرمز را بررسی کرده اند بر این باورند که بیشتر مردم به دلیل تطبیق آن با پیامدهای طبیعی همچون خون، آتش و یا فناوری هایی که به دست بشر ساخته شده اند همچون تابلوهای قرمز و یا چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، این رنگ را با خطر مرتبط می دانند. این عامل در سایر رنگ ها نیز می تواند متأثر از تجارب شخصی و یا سطح اطلاعات افراد باشد.[۱]
سیستم عصبی خودکار که مسٸول تنظیم ضربان قلب،تنفس،هضم غذا و دیگر اعمال غیر ارادی بدن انسان است،از دو بخش سمپاتیک و پاراسمپاتیک تشکیل می شود.در صورتی که در اثر تٲثیرات فیزیکی(کار و کوشش)یا تٲثیرات عاطفی(ترس،خشم،هیحان)سیستم سمپاتیک در کنترل سیستم پاراسمپاتیک قرار گیرد میزان ضربان قلب افزایش می یابد و با برطرف شدن فشار روحی پاراسمپاتیک شرایط جسمی را به حالت عادی برمی گرداند.
روانشناسي رنگها
آزمایش هایی که روی افراد مختلف انجام شده نشان داده است که رنگها نٲثیر شگرفی بر بدن انسان و عملکرد آن دارد.به طور مثال رنگ قرمز تیره روی بخش سمپاتیک اثر گذاشته،فشار حون و ضربان قلب را بالا می برد و تنفس را تندتر می کند.در مقابل رنگ آبی تیره با تٲثیر روی بخش پاراسمپاتیک موجب کاهش فشار خون و ضربان قلب شده و تنفس را کند می کند.حتی رنگ روز و شب نیز روی فعالیت بشر تٲثیر می گذارد.رنگ آبی تیره شب،رنگ آرامش و سکون است و کاهش سوخت و ساز را به همراه دارد و انسان را مجبور می کند تا از فعالیت دست بکشد.رنگ زرد روشن روز نیز رنگ امید و فعالیت است و به انسان نیرو و تحرک می دهد.[۲]
مربع زرد رنگ در زمینه سفید، تیرهتر از همان مربع زردی است که در زمینه سیاه قرارگرفتهاست. زرد در زمینه سفید دارای اثری ملایم ونمودی گرم است، در حالی که در زمینهٔ سیاه، مربع زرد درخشندگی فوقالعاده پیدا میکند و نمودش سرداست و به طرف بیرون حرکت میکند.
با جلوه یکسانی خودنمایی کنند، ویا رنگهایی که بدون کنتراست (تضاد) در مجاور هم قرار گیرند. بهطور کلی عنوان هماهنگی (هارمونی) یا عدم هماهنگی فقط در رابطه بااحساس انسان است، که به صورت مطلوب بودن یانبودن وجذاب بودن یانبودن مطرح میگردد.
اگر مدتی به یک مربع سفید در روییک سطح سیاه نگاه کنیم، بعد از مدتی که چشم را برگردانیم، همان مربع سفید در نظر مجسم میشود. به همین ترتیب اگر به یک مربع سیاه در سطح سفید نگاهکنیم، و بعد چشم را برگردانیم،
با متابعت از الهام سریعی که گرفته بودم، یکی از کارها راانتخاب نموده و از دانشجویی سؤال کردم: شما این ترکیب رنگ را به وجود آوردهاید؟، در چواب گفت: بلی. دومی را همین ترتیب انتخاب نمودم و سومی وچهارمی را نیز از بین کارها برگزیدم و به صاحبش نشان دادم. البته باید یه این نکته اشاره کنم، در تمامی مدتی که دانشجویان مشغول کار بودند، من درآتلیه حضور نداشتم و در نتیجه نمیدانستم که هر یک از کارها را کدام یک انجام دادهاند. سپس صفحهٔ کار هر یک را که با قیافه اش مقایسه نمودم به رابطهٔ بسیار حساس تمایلات ذهنی افراد به رنگها خاص، وتاثیرات ذهنی انسان ومطابقت آن با رنگها پی بردم. در پایان کار این جلسه چنین نتیجهگیری نمودم که، «رنگهایی را که هر کسی دسته بندی میکند و به نظرش هماهنگ میآید، برداشتی انفرادی وتاثّر ذهنی شخصی است و عبارت از رنگهای ذهنی او است».
همین تجربه را سالهای بعد به معرض آزمایش قرار دادم. برای آنکه این آزمایش بتواند موفق باشد باید قبلاً هنرجویان نسبت به رنگها حساسیت کافی پیدا کرده باشد. در صورتی که آنها نتواند خود را با رنگها الفت داده و امکانات مختلف را دریابند و نحوهٔ رنگ آمیزی را درک کنند نخواهند توانست به نتیجهٔ چشم گیر و رضایت بخشی نائل گردد.[۲]
هنر جو با موهای روشن و پوست صورتی وچشمان آبی
هنر جو با موهای قرمز نارنجی و پوست روشن صورتی و چشمان آبی
-از رنگهای قرمز و نارنجی که در چهره اش بسیار به کار رفتهاست در ترکیب خود زیاد استفاده کردهاست و فرم قلم زدن او نیز مطابق با موهایش است.
هنر جو با چهره افسرده که در ترکیبهای رنگی خود نیز از رنگ قهوهای بسیار استفاده کردهاست.
بین ترکیبات رنگی که افراد به اراده و سلیقه خود ایجاد میکنند و ویژگیهای شخصیتی و رنگهای ذهنی فرد ارتباط مستقیمی وجود دارد. انسانها علاقه بسیاری به ترکیبات رنگی چهره و ظاهر خود میباشند و که میتوان آن را خود دوستی نامید. از سویی دیگر، رنگهایی وجود دارد که نشان دهنده رنگهای ذهنی و شخصیتی فرد است و روحیه وی را نشان میدهد.
[۱]-دکتر ماکس لوشر،”روانشناسی رنگ ها”، ترجمه ویدا ابیدزاده، چاپ دوازدهم، ص.ص۶-۷-۱۳۶۷
[۲]-خوزه پارامون،”ترکیب رنگ “، ترجمه قاسم روبین، انتشارات بهار، ص. ص۷–۹
[۳]-جوهانز ایتن،”کتاب رنگ”، ترجمه دکتر محمد حسین حلیمی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی
رنگ ها از رنگ لباس گرفته تا رنگ ديوار خانه يکي از موثرترين روش ها براي تبديل و انتقال انرژي در زندگي شماست. تمام رنگ ها علاوه بر اين که روي سلامتي تاثير گذار هستند هر کدام به نوبه خود مفهوم خاصي دارند.
اقسام رنگ
رنگها به سه دسته اصلي تقسيم مي شوند: رنگ هاي خنثي، رنگ هاي گرم و رنگ هاي سرد
رنگهاي خنثي: سياه، سفيد، خاکستري، بژ، قهوه اي
روانشناسي رنگها
رنگهاي خنثي رنگهايي هستند که در طيف رنگي وجود نداشته و از ترکيب رنگهاي ديگر بوجود مي آيند و مي توانـنـد اثرات مـثـبت يا منفي داشته باشند.
رنگهاي گرم: قرمز، نارنجي، زرد، سبز چمني، ارغواني
رنگهاي گرم محرک سيستم عصبي بوده و احساسات را تشديد مي کنند. اين دسته از رنگها بوضوح قابل رويت بوده و موجب جلب توجه مي گردند.
رنگهاي سرد: آبي، بنفش، فيروزه اي، سبز مايل به آبي، سبز
رنگهاي سرد رنگهايي ملايم هستند که اثراتي آرام بخش دارند.
زبان رنگها به اختصار:
رنگ های قرمز – صورتي در ديدگاه فنگ شويي:
قرمز يکي از ساده ترين رنگ ها و مربوط به انرژي آتش است. اين رنگ شور و اشتياق و شعله هاي آتشين وحي و الهام را فرا مي خواند. قرمز رنگي است قوي و مهيج و بهتر است. در فنگ شويي قرمز رنگ خجستگي و محافظت است. صورتي نوع ملايم، رمانتيک و زنانه قرمز است. صورتي مي تواند عشق و دوستي را به زندگي جذب کند و يک انرژي دخترانه را انتقال مي دهد. صورتي براي کساني که مي خواهند لطافت بيشتري را به زندگي بياورند کمک بزرگي است.
روانشناسي رنگ قرمز:
قرمز رنگي فيزيکي و خواص رواني مثبت اين رنگ شجاعت فيزيکي، قدرت، گرما، انرژي، ايجاد حس مبارزه ، تحريک، هيجان است. خواص رواني منفي قرمز هم ايجاد بي اعتنايي، پرخاشگري، تاثير بصري، فشار و تحريک اعصاب است.
روانشناسي رنگ صورتی:
صورتی که رویایی ترین رنگ است، آرامش بخش تر است. رنگ صورتی در واقع همان قرمز است که کمرنگ شده باشد. اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارا می باشید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید.
رنگ های سبز – آبي در ديدگاه فنگ شويي:
سبز و آبي مربوط به طبيعت هستند. ارتعاش رنگ هاي آبي و سبز منعکس کننده گياهان سبز و گونه هاي آسماني است. طبيعت و آسمان، اين دو بسيار شفابخش هستند. آن چه در طبيعت وجود دارد گياهان و درختان هستند. آن ها از ما چيزي نمي خواهند اما نعمتهاي زيادي را در اختيارمان قرار مي دهند. مثل: اکسيژن، هوا، تنفس. شکي در اين نيست که سبز و آبي رنگ هاي شفابخش و درماني هستند. اين رنگ ها به چشم نيز آرامش مي دهد. مي توانيد ديوار خانه را سبز يا آبي نقاشي کنيد اما بهتر است از گل ها و گياهان واقعي براي آوردن اين رنگ ها در خانه استفاده کنيد.
روانشناسي رنگ سبز:
سبز رنگي نماد تعادل با خواص مثبت روانشناسي هارموني، تعادل، رفع خستگي، عشق جهاني، استراحت، ترميم، اطمينان، آگاهي هاي محيطي و صلح است و خواص رواني منفي ش کسالت و رکود است.
روانشناسي رنگ آبي:
آبي رنگي معنوي و خواص رواني مثبت اين رنگ ايجاد اعتماد، بهره وري، آرامش، وظيفه، ارتباط، منطق، انعکاس و آرامش و همچنين خنکي است و خواص رواني منفي اين رنگ ايجاد سردي، فقدان احساسات و کسلي است.
رنگ بنفش در ديدگاه فنگ شويي:
بنفش در فنگ شويي رنگي است فرخنده و مرتبط با ثروت، فراواني و معنويات. بنفش رنگ چاکرا تاج (اصطلاحي در فنگ شويي که مربوط به بالاي سر مرکز ورود انرژي هاي روحاني و معنوي است.) است. سلطنت اغلب مرتبط با رنگ بنفش است. بدين ترتيب از ديدگاه فنگ شويي اين رنگ رنگ ثروت نيز مي باشد. بنفش ترکيب قرمز و آبي است که حفاظت و آتش را با وسعت مکان و درمان مرتبط مي سازد. مي توانيد اين رنگ را در لباس ها يا در دکوري ها به کار ببريد تا کاميابي و نجابت را به زندگي بياوريد.
روانشناسي رنگ بنفش:
افرادی که به این رنگ علاقه دارند جز افراد خاص و به گونه ای استثنایی محسوب می شوند. این دسته از افراد دارای روحیه حساس و در عین حال بسیار قدرتمند به شمار می روند. قدرت این انسانها به گونه ای است که به راحتی می توانند مدیریت و رهبری را به عهده بگیرند. بهترین کارکرد علاقمندان رنگ بنفش رهبری گروه می باشد. این افراد حامیان خوبی می شوند و از دسته افرادی هستند که همواره طرفدار صلح و دوستی می باشند. علاقمندان رنگ بنفش تا حدودی رمانتیک و در عین حال منطقی به شمار می روند.
رنگ های زرد – نارنجي – قهوه اي در ديدگاه فنگ شويي:
اين سه رنگ در فنگ شويي رنگ هاي زميني و مربوط به استحکام و پايداري هستند. زمين هميشه زير پاهاي ماست تا ما را حمايت کند. وقتي نياز به استحکام و قدرت داريم بايد در پيرامون خود از اين رنگ ها زياد به کار ببريم. اين رنگ هاي گرم رنگ هايي از طبيعت مثل قوي بودن تنه يک درخت، غني بودن يک خاک حاصلخيز را منعکس مي کنند. ما امروزه به اين نوع شيوه هاي زندگي مستقل نياز داريم. اين رنگ ها به ما مي گويند که مي توان براي حمايت از ديگران درخواست کمک کرد.روانشناسي رنگها
روانشناسي رنگ نارنجی:
نارنجی از رنگهای گرم و شاد محسوب می شود. کسانی که به این رنگ علاقمند هستند به عنوان یک فرد فعال و انرژیک به حساب می آیند. پرتقالی های فعال معمولا بازی های فکری را به خوبی انجام می دهند. این افراد دارای روحیه مهربان و بخشنده می باشند. نارنجی دوست ها ی شوخ طبع افرادی هستند که در گفتگو ها و مذاکرات قوی و سربلند خواهند بود. این افراد گزینه مناسبی برای سخن رانی های تاثیر گذار می باشند. عقاید این دسته از افراد تمایل به روشن فکری داشته و معمولا ایده ها و افکار کامل و درستی دارند.
روانشناسي رنگ زرد:
زرد رنگي عاطفي و خواص رواني مثبت اين رنگ را ميشود خوش بيني، اعتماد به نفس، برونگرايي، قدرت عاطفي، دوستي و خلاقيت بيان کرد. خواص رواني منفي اش هم بي خردي، ترس، شکنندگي عاطفي، افسردگي، اضطراب و درون کشي است. طول موج زرد نسبتا طولاني و اساسا رنگي تحريک کننده است.
البته تحريک کننده عاطفي و از لحاظ رواني قويترين رنگ است زرد روحيه و اعتماد به نفس را بالا ميبرد. در واقع زرد رنگي از اعتماد به نفس و خوش بيني است و استفاده بيش از حدش يا استفاده تناليته اشتباه اين رنگ در ارتباط با توناليته هاي ديگه در يک مجموعه رنگ مي تواند اثر عکس داشته باشد و اعتماد به نفس را کاهش دهد يا باعث افزايش ترس و اضطراب شود. استفاده ما از زرد بهتراست کم و سطحي باشد.
روانشناسي رنگ قهوه ای:
اگر رنگ قهوه اي را دوست داريد كاملاً می توان روی شما حساب باز كرد. باثبات و مقدس، شاعرپيشه وكمی فيلسوف مآب هستيد.
رنگ های سياه – خاکستري در ديدگاه فنگ شويي:
سياه در واقع تنها يک رنگ نيست. تمام رنگ ها را جذب مي کند. اگر تمام رنگ هايي که در بالا اشاره کردم با هم ترکيب کنيد به رنگ سياه مي رسيد. سياه نشان دهنده دانايي است و دربردارنده تمام جنبه هاي همه رنگ هاست. در آيين فنگ شويي تمام انرژي هاي منفي غير سالم تبديل به دودهاي سياه مي شوند. سياه تمام منفي گرايي ها را به خود جذب مي کند. اين رنگ را هم مي توان در خانه به کار برد و هم در البسه. طيف هاي خاکستري ملايم تر هستند اما مي توانند دانش و خرد را به زندگي بياورند.
روانشناسي رنگ مشکي:
مشکي نشانه قاطعيت، الزام رسميت سلطه و قدرت است. اين رنگ شيک و بادوام است.رنگ مشکي همچنين نشان دهنده اطاعت و فرمانبرداري است ،کشيشها رنگ مشکي مي پوشند تا اطاعت خود را از خداوند نشان دهند. اين رنگ برخلاف عقيده ي همگان رنگ نوميدي و عزا نيست بلکه نشانه خوش ذوقي و ظرافت طبع است. اگر از دوستداران اين رنگ هستيد مسلماً به شخصيت اطرافيان خود احترام مي گذاريد و براي آن که ديگران را با ارزش و برجسته نشان دهيد از هيچگونه کمکي به آنها دريغ نمي کنيد و هرگز خود را به ديگران تحميل نمي نماييد همچنين عقايد و نظريات ديگران را به آساني مي پذيريد. نظري که دوستانتان نسبت به شما دارند براي شما خيلي مهم است . هميشه به دنبال آخرين مد ها مي گرديد و پول زيادي را بابت اين چيزها مي پردازيد.
روانشناسي رنگ خاکستري:
اين رنگ مظهر چشم پوشي از خوشي هاي دنياست. کساني که به اين رنگ علاقه دارند اغلب در زندگي احساس رضايت مي کنند، خاکستري رنگ عقلا است و جواناني که به اين رنگ اظهار علاقه مي کنند درواقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال ميدانند و در زندگي احساس بي نيازي مي کنند. در عشق بر افراد مسن تر از خود تمايل دارند و اغلب کساني که از نظر فکر و ايده به آنها برتري دارند خيلي آسان طرف توجهشان قرار خواهند گرفت.
رنگ سفيد در ديدگاه فنگ شويي:
رنگ سفيد در بيشتر فرهنگ ها، فلسفه ها و به خصوص در فنگ شويي نشان دهنده پاکي و طهارت است. اين رنگ درست مثل مشکي تنها يک رنگ نيست. سفيد رنگدانه اي ندارد و فضا، فراخي و پوچي را نشان مي دهد. سفيد مي تواند تون تمام رنگ هايي که در بالا اشاره کردم را ملايم تر کند. رنگ سفيد وقتي مي خواهيم درون خودمان را کاملا پاک کرده و با يک لوح کاملا سفيد دوباره شروع کنيم پر کاربرد است.
روانشناسي رنگ سفيد:
سفيد واقعا” يک رنگ نيست بلکه عدم حضور رنگ بشمار ميرود و نـشـانگر خلوص و پاکي است. رنگ سفيد نور را منعکس مي کند و رنگ تابستاني محسوب مي شود. آلودگي روي رنگ سفيد سريع مشخص مي شود و به همين دليل پاکيزه نگاه داشتن آن دشوارتر از ساير رنگهاست. پزشکان و پرستاران لباس سفيد مي پوشند که نشان دهنده استريل بودن ( ضدعفوني شدگي) است. شخص آرام و شنونده اي خوب هستيد . از ديگران نظر مي خواهيد ، به دوستي هايتان بها مي دهيد و وقتتان را آزادانه در اختيار دوستانتان قرار مي دهيد .
گردآوری: بخش روانشناسی سرپوش
کاربر مهمان
۱۳۹۸/۵/۲۷ – ۲:۰۰
Permalink
نام پدر: عبدالله
نام مادر: آمنه
شهرت: خاتم پیامبران، رسول خدا، امین
كنیه: ابوالقاسم و ابوابراهیم.
القاب حضرت محمد (ص): رسول اللّه، نبى اللّه، مصطفى، محمود، امین، امّى، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، كریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذكّر، یس، طه و…
زمان تولد: ۱۷ ربیع الاول ۵۷۱ میـلادی
تولد: ۱۰ آذر ماه ۱۳۵۹
محل زندگی: تهران
ملیت: ایرانی
پیشه: بازیگر
مدرک تحصیلی: فوق دیپلم کامپیوتر
زادروز: ۱۵ مهر ۱۳۰۷
محل تولد: کاشان
پیشه: شاعر، نقاش و مدرّس هنرستان هنرهای زیبا
مرگ: ۲۱ ماه آوریل ۱۹۸۰
علت مرگ: سرطان خون
تاریخ تولد: ۲۶ فروردین ماه ۱۳۵۴
محل تولد: تهران
تحصیلات: فارغ التحصیل رشته بازیگری
همسر: روشنک گلپا
فرزند: یک پسر به نام نامی
ملیت: آمریکایی
تاریخ تولد: ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳
محل تولد: شانی، اکلاهما، آمریکا
محل زندگی: اسپرینگفیلد، میزوری
زمینه فعالیت: بازیگر سینما و تلویزیون
همسران: جنیفر آنیستون (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵)، آنجلینا جولی (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶)
تاریخ تولد:۲۲ دی ۱۳۷۱
زادگاه: ارومیه، ایران
قد: ۱۹۵ سانتیمتر
رشته ورزشی: والیبال
پُست: دریافت کننده قدرتی
تاریخ تولد: ۲۹ دسامبر ۱۹۴۲
محل تولد: ماکن، جورجیا
ملیت: ایالات متحده آمریکا
فارغ التحصیل: دانشگاه کلرادو بولدر
مؤسسه: مدرسه معادن کلرادو، دانشگاه برکلی، دانشگاه جانز هاپکینز
محل تولد: ارومیه
تاریخ تولد: ۱۳۷۸/۳/۶
قد: ۱متر و ۹۳ سانتیمتر
ورزش: والیبال
شروع فعالیت در والیبال: ۱۳۸۸
تاریخ تولد: ۲۰ آبان ماه ۱۳۷۴
محل تولد: قائم شهر
پست: مهاجم
قد: ۱۸۱ سانتی متر
وضعیت تاهل: متاهل
اگه عزاداری نشه، کاسبی آقایون از بین میره!
جانم فدای پزشگان وپرستارهای جان برکف درود
وقتی بورس ریزش کند انزوز دیدنی است
بیت المال تحت عنوان ستاد اجرای فرمان امام، بزرگترین هلدینگ اقتصادی هست ، ازمحل ستاد اجرایی فرمان اما
دولت برای جبران کسری بودجه ،خودش دلار را گران میفروشد واین روش تامین مخارج دولت از جیب مردم در می آی0