روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

 
helpkade
روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید، مخالف سیاهی و تاریکی است. رنگ سفید رنگی مثبت، نورانی و مهیج محسوب می شود و القاء کننده آرامش، صفا و آسایش است. رنگ سفید تکانه های احساسی و ناامیدی را تسکین می دهد و کمک می کند تا احساسات، افکار و روح شما را پاک سازد. این رنگ با سردی و تمیزی همراه می شود، چرا که رنگ برف می باشد.

خواص روانی مثبت رنگ سفید؛ بهداشتی بودن، شفافیت، خلوص، پاکی و سادگی است. خواص روانی منفی این رنگ هم؛ سردی، ناباروری و غیر دوستانه بودن است. رنگ سفید، نماد معصومیت و پاکی است. بیمارستان ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می کنند. سفید احساسات را برمی انگیزد و حس نوستالژی و دلتنگی را تلقین می کند.

از لحاظ بصری، سفید درک بالایی از فضا می دهد و فضا را بازتر نشان می دهد. سفید به تنهایی حس خالی و تهی بودن را منتقل می کند و گهگاهی ترسناک می شود. ولی اگر با رنگ های شاد و مخصوصا گرم ترکیب شود، حس فوق العاده ای می دهد. چنان که به زمان و فضایی نیازمندید که بر زندگی تان اثر نهد، رنگ سفید می تواند به شما آزادی بی حد و اندازه دهد. این رنگ به وضوح ذهن شما را یاری می کند و شما را به پاک کردن چیزهای درهم برهم و موانع تشویق می کند. البته استفاده افراطی از این رنگ ممکن است سرد و منزوی کننده باشد.

چکیده خصوصیت رنگ سفید:1- سفید، تمیزی، پاکی و رهایی را القا می کند.سفید در دکوراسیونسفید از آن دسته رنگ هاست که تقریبا بین همه محبوبیت دارد. این رنگ با تعداد طرفدارانی که دارد، یک رنگ بی رقیب محسوب می شود. سفید یک رنگ خنثی به شمار آمده و به عنوان پر طرفدارترین رنگ در طراحی دکوراسیون شناخته می شود. کاربرد این رنگ به عنوان پس زمینه به حدی زیاد است که می توان گفت با کمتر فضایی مواجه شده ایم که حداقل یک دیوار سفید نداشته باشد. بنابراین اگر به دنبال طراحی یک دکوراسیون ساده و در عین حال شیک هستید، سفید را به شما پیشنهاد می کنیم. این رنگ با عنوان دوست مینیمالیست ها نیز شناخته می شود و نمونه بارزی در وصف زیبایی در سادگی محسوب می شود. یک دکوراسیون ساده و زیبا، همیشه خاص بودن خود را حفظ خواهد کرد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

قدرت سفید را به عنوان یک رنگ کمکی دست کم نگیرید. رنگ سفید، یک تابلوی نقاشی خالی است که هنرمندی باسلیقه می تواند آن را به بهترین حالت نقاشی کند. ترکیب سایه های صورتی، آبی، سبز، زرد یا مقداری رنگ نارنجی با سفید، زیبایی آرامش بخشی در خانه شما ایجاد می کند.

به کارگیری رنگ سفید در فضا به خصوص برای پوشش های اصلی، آن مکان را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهد. بنابراین برای فضاهای کوچک و کم نور انتخاب ایده آلی است. اما دیوار یکدست سفید، خنثی و کسل کننده است و هیچ ایده خلاقانه‌ای ندارد. اتاقی که کاملا سفید نقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید اما خالی و سرد است. سفید خالص هنگامی که با نور طبیعی نور پردازی می شود، یک رنگ گرم را ایجاد می کند ولی در زیر نورهای مصنوعی به نظر سرد می رسد.

برای حفظ آرامش در فضایی با سطوح سفید، می توان از لوازمی با رنگ های خنثی و بافت های طبیعی مانند چوب استفاده نمود و برای ایجاد تضادهای ظریف و زیبا، تعدادی رنگ های دراماتیک نیز به این ترکیب افزود. به طور کلی قانونی برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون وجود ندارد و در هر جایی می توان آن را بکار برد. رنگ سفید کاملا یک رنگ دلنیشین است. بهترین استفاده از رنگ سفید، در پس زمینه است؛ برای نمایش تابلوی هنری و جلوه دادن به مبل های رنگی، بهتر است دیوارها سفید باشد. هر چه تضاد رنگ تابلوهایی که در فضا قرار می دهید با پس زمینه بیشتر باشد، زیباتر خواهد بود.

برخلاف رنگ سیاه که جاذب همه رنگ هاست، سفید همه رنگ ها را پس می زند و ترکیب این دو تضادی زیبا و خیره کننده به وجود می آورد.

به کار بردن مبلمان سفید در خانه و یا کلا دکوراسیون داخلی به رنگ سفید این آزادی عمل را به ما می دهد که بتوانیم هر رنگ دلخواهی را در کنارش قرار بدهیم. سفید با همه رنگ ها قابل ترکیب است. سفید را می توانید به راحتی با هر رنگی ست کنید. حتی می توانید از چند رنگ با طیف متفاوت در کنار سفید استفاده کرده و به کمک این رنگ خنثی هم نشینی آن ها را تثبیت نمایید. رنگ های مختلف در ترکیب با سفید جلوه بیشتری پیدا کرده و به شاخصه منزل شما تبدیل می شوند. بهتر است در انتخاب رنگ های هم نشین با سفید، کنتراست را مد نظر قرار دهید تا از بی روح شدن فضا جلوگیری شود.

سفید رنگی است که می تواند برای مدت بسیار طولانی، مهمان دکوراسیون خانه شما باشد. این رنگ چشم را نمی زند و همیشه شیک و برازنده است.

دانلود کتاب های سبک شناسی

دانلود پکیج تصاویر سبک شناسی

سطح دانش معماری و طراحی داخلی خود را محک بزنید با:روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

آزمون رایگان طراحی داخلی

خودتان و سبک تان را بهتر بشناسید با:

آزمون رایگان تعیین سبک

اینجا محلی برای تبلیغات شماست

آیا شما هم نیاز به مشاوره طراحی و دکوراسیون داخلی با بهترین طراحان داخلی را دارید؟!

ما در فراترز، بهترین خدمات مشاوره آنلاین طراحی و دکوراسیون داخلی را برای شما فراهم نموده ایم.

سفارش در فرامشاوره

تأثیر رنگ بر زندگی افراد فراتر از حد تصور انسان است. به طوریکه نمی توان هرگز رنگ را از زندگی فعلی خود حذف کنیم. زیرا که تمام زندگی ما را اقسام و گونه های مختلف رنگ در برگرفته است.

به همین دلیل به منظور شناخت بیشتر و کاربردی تر هر یک از رنگ ها در زندگی و نیز محیط معماری و غیره، می توانیم نگاهی به یکی از رنگ های موجود در اطرافمان بیندازیم. تا آگاه شویم که رنگ ها چه قدرت باورنکردنی در زندگی انسانها دارند که نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت. این بار بیایید با هم ویژگی های رنگ سفید را بررسی کنیم و روانشناسی رنگ سفید دکوراسیون داخلی را در کنیم.

مطلب پیشنهادی: ارتباط بین رنگ، شخصیت و دکوراسیون

رنگ سفید از دسته رنگهای خنثی به شمار می رود که پاک ترین و خالصانه ترین رنگ موجود در جهان می باشد. سفید نشانه تمیزی، پاکی، رهایی، تقوا، بی گناهی، تازگی، صلح، پاکی، کمال، معنویت و سادگی است. همچنین رنگی محرک، ملیح و برّاق، گریزاننده میکروبها و نشانه پاکی است. رنگ و لباس سفید باعث می شود انسان آنگونه که هست جلوه گر شود و از طرفی نوعی اثر مفرّح و دلگشا و روحانی دارد.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ خنثی در دکوراسیون

به طور کل رنگ های روشن اثر تحریکی زیادی دارند و به همین جهت رنگ های نزدیک به سفید علاوه بر افزایش فعالیت عمومی بدن باعث پیشرفت کار و فعالیت های شغلی و حرفه ای می گردند.

ایرانیان باستان عقیده داشتندکه فرشتگان لباس سفید بر تن دارند. از این رو این رنگ مورد علاقه ایرانیان است. رنگ سفید برای هندوها رنگ عزا و سوگواری است. در چین رنگ سفید به معنی مرگ است. در برزیل این رنگ نشانه جلال و شکوه است. در کشورهای عربی از رنگ سفید در بسته بندی در مواد غذایی باید اجتناب شود. در آمریکا رنگ سفید نشانه پاکی و خلوص است.

در اکثر جوامع و همچنین ایران؛ رنگ سفید انتخابی خوب برای فروشگاه های وسایل عروسی و ازدواج است. همچنین برای امکانات و تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی، آشپزخانه ها، نانوایی ها، موزه ها، اماکن تاریخی، فروشگاه های وسایل بهداشتی، خشکشویی ها وخدمات بهداشتی مناسب است.

مطلب پیشنهادی: شناخت فرش و نکات کاربردی چیدمان فرش در دکوراسیون داخلی خانه

در مکاتب مذهبی آنجا که سخن از بهشتیان و بندگان جاوید، رحمت الهی، باده های لذیذ بهشتی و معجزات الهی است که نشانه قدرت خدا و درخشندگی واقعیت حق است، از رنگ سفید استفاده شده است.

نمی توان فضایی را یافت که اصلا از رنگ سفید بهره نبرده باشد. به خصوص اینکه رنگ غالب در بیشتر فضاهای داخلی مسکونی، اداری و تجاری رنگ سفید می باشد. چرا که رنگی است که کمترین ریسک موجود در فضاها را شامل می شود. لذا از این حیث رنگ سفید و تنالیته های مختلف مربوط به آن رتبه ۱ را در زمینه همه پسند بودن و محبوببت در بین افراد شامل می شوند.

مطلب پیشنهادی: جذاب ترین پنل های مشبک دکوراتیو چوبی و فلزی در دکوراسیون خانه

همچنین علاوه بر ویژگی عامه پسند بودن آن، رنگ سفید و اصولا رنگ های روشن سهم بسیار زیادی در بزرگ جلوه دادن و روشن کردن فضا دارند که این ویژگی مهم منجر به این شده است. که این امر باعث شده تا رنگ اکثر المان های معماری یعنی دیوارها و سقف و تا حدودی کف، از رنگ سفید و روشن ساخته شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی هتل لوکس خاص با طراحی ۱۹ معمار زبده!

همچنین اکثر افراد تمایل دارند که از رنگ سفید برای کف و یا حتی دیوارهای آشپزخانه و سرویس بهداشتی خود استفاده کنند. زیرا رنگ سفید بدلیل شفافیت و خالص بودنش، خاصیت پاکیزگی و نظافت سریعتر و راحت تر را در فضا برای افراد فراهم میکند بطوریکه با مشاهده ناخالصی و آلودگی، می توان به سرعت دست به کار شد و آلودگی ها و میکروبها را رفع کرد.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ تا از برترین رنگهای خنثی دکوراسیون داخلی کدام هستند؟

که اگر همین ویژگی را در مقیاس بزرگتر بسط دهیم، می توان کاربرد رنگ سفید را به صورت گسترده تر در فضاهای آزمایشگاهی و بیمارستانی برای رنگ سرامیک دیوارها و یا کف نیز مشاهده کرد. که همه و همه تنها به دلیل استریل شوندگی و خاصیت تمیز شوندگی سریع هر فضایی از طریق رنگ سفید می باشد.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی داخلی

به طور کل رنگ سفید برای اکثر فضاها به خصوص آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و نیز فضاهای جمعی مانند نشیمن کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی: ۵ اصل مهم برای انتخاب کاشی دیوار فضای نشیمن خانه

علاوه بر حضور رنگ سفید بر روی المان های معماری فضا، برای دکوارسیون داخلی و مبلمان و اکسسوری متنوع نیز رنگ سفید کاربردهای فراوانی دارد و مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار می گیرد. به طوریکه در برخی از سبک ها و فضاها مانند سبک مینیمال، می توان به صورت تک رنگ و یکدست تنها رنگ سفید را برای رنگ کل فضا و نیز دکوراسیون داخلی آن مشاهده کرد.روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

مطلب پیشنهادی: سبک مینیمال در معماری داخلی

ویژگی : سفید نماد تقدس، تمیزی، پاکی و رهایی و گریزاننده میکروبها است.

کاربرد: برای همه فضاها مانند  آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی و نیز المان های اصلی معماری همچون دیواره ها، کف وسقف می باشد. همچنین برای مبلمان، دکوراسیون و اکسسوری و دیگر متعلقات موجود در فضا کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی: انواع متعلقات و اکسسوری دکوراسیون سنتی ایرانی

شما در مورد روانشناسی رنگ سفید دکوراسیون داخلی چطور فکر می کنید؟ آیا از این رنگ در فضاهای خود استفاده کرده اید؟ آیا به کسی این رنگ را توصیه می کنید؟ ازتجربه شخصی خود برای ما و دیگر کاربران فراترز بنویسید. ما در وبسایت فراترز خوشحال می شویم که از نظراتتان مطلع شویم. اگر این مطلب برایتان خوشایند بود، لطفا آن را به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی: انواع مبلمان های چند منظوره ضروری خانه های خلاق

منبع: فراترز با کمک از کتاب معماری، رنگ و انسان – مقاله بررسی تاثیر روانی رنگ بر دکوراسیون داخلی

منبع تصاویر: pinterest

اینجا محلی برای تبلیغات شماست

 

سایت فراترز به ارائه خدمات در زمینه معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و نیز مشاغل وابسته به آن می پردازد که قصد دارد فراتر از حد معمول و انتظارات مخاطبان خود، قدم هایی را در راستای یک زندگی ایده آل بر دارد.

 


طراحی سایت و
توسعه توسط
وب شهر

اتاقی با دیوار کاملا سفید، مانند بوم خالی برای نقاشی است. پس زمینه سفید توانایی بالایی برای انجام دادن تغییرات هیجان انگیز دارد و در مقابل انتظارات را بالا می‌برد. با الهام از ایده هایی که در این بخش از مجله دلتا گردآوری کرده ایم، مانند یک طراح حرفه ای از وجود رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه لذت ببرید.

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد به کاربردنِ رنگ سفید در دکوراسیون آسان نیست. استفاده از پالت رنگی سفید و خالی از سایر رنگ ها، زشتی و خطاها را به راحتی نشان نمی‌دهد، فضا را بزرگ تر و روشن تر جلوه می‌دهد اما احتمالِ دیزاین کردن اتاقی بی روح و معمولی را در پی دارد. سایه های مختلفی از رنگ سفید وجود دارد؛ سفید مایل به نارنجی روشن (ناواجو)، سفید مرواریدی، سفید مایل به نقره ای، سفید مایل به فیروزه ای و … .

برای شروع سراغ دکوراسیون آشپزخانه می‌رویم. آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود. سایه های گرمِ رنگ سفید را در نظر داشته باشید و از آن  در کنار رنگ غالب استفاده کنید، تا فضا حال و هوای دوستانه خود را حفظ کند و محیط سردی نداشته باشید. اگر نمی‌خواهید سایه های سفید را وارد کنید، نورپردازی زیر کابینت با نورهای گرم انتخابی مناسب است.

شلف (قفسه) سفید با پس زمینه سفید هماهنگ می‌شود و نگاه را به سمت خود منحرف نمی‌کند. لوازم تزیینی با رنگ های تند و الگوهای مورد علاقه خود را روی قفسه قرار دهید. تضاد سفید و رنگ لوازم کنتراست بصری ایجاد کرده و لوازم تزیینی جلوه پیدا می‌کنند.روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

دیوار سفید جان می‌دهد برای تابلوهای هنری و قاب عکس. عکس های خانوادگی، آثار هنری و یا حتی نقاشی های خود را در قاب های سفید به دیوار بیاوزید و سبک منحصر به فرد خودتان را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید.

طراحی داخلی به معنای تلفیقِ دانش و هنر است. با خلاقیت و به کارگیری هوشمندانه از عناصر طراحی داخلی، بدون نگرانی از سفید استفاده کنید و از نتیجه لذت ببرید.

اگر به درستی از فرم کمک بگیرید دیگر به سایر رنگ ها نیاز ندارید. یک فرم واحد را به فضا اضافه کنید و آن ها را در جا های گوناگون قرار دهید. یک میز جلو مبلی گرد، چراغ آویزهای گرد، لامپ های حبابی و یا آینه ای با قاب دایره شکل هماهنگی دکوراسیون را جذاب می‌کند.

همان طور که در عکس زیر می‌بینید الگو هایی که با طوسی روشن روی سنگ مرمر نقش بسته، با اینکه در زمینه ای کاملا سفید قرار دارد جذابیت و تنوع دیداری در دکوراسیون ایجاد کرده است.

یک یا دو وسیله را از رنگ های تیره و یا مشکی انتخاب کنید. درون خانه گیاهانی با برگ های بزرگ و سبز رنگ پرورش دهید. وجود سایر رنگ ها کنار سفید، کنتراستی جذاب ایجاد می‌کند.

از تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون بر روان و احساسات غافل نشوید. سفید، رنگی خنثی محسوب می‌شود اما استفاده از آن در ابعاد بزرگ و عدمِ وجود رنگ گرم، حس سرما را به محیط القا می‌کند. برای جلوگیری از سرد شدن فضا به دلیل وجود حجم زیاد سفید می‌توانید چند ترفند را به کار گیرید. برای کف خانه کفپوش های چوبی انتخاب کنید. مبلمانی که پایه های چوبی دارند و کوسن هایی به رنگ شاد شما را در گرما بخشیدن به خانه یاری خواهند کرد.


۲۶ مهر، ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ


عالی


پاسخ


۲۸ مهر، ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ق٫ظ


ممنون از همراهی شما


پاسخ


۲۸ مهر، ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ


مرسی که با ما همراهی میکنین


پاسخ


۲۳ مهر، ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ



پاسخ


۲۳ مهر، ۱۳۹۸ در ۷:۴۶ ب٫ظ


رنگ سفید بسیار خوب است برای دکوراسیون وجلوه زیبایی دارد


پاسخ


۲۴ مهر، ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ


بله. سفید و مشکی هیچ وقت از مد نمیافتن


پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

نام

ایمیل

وب‌سایت

در طراحی دکوراسیون پذیرایی مربع شکل ابتدا باید یک نقطه کانونی برای اتاق پذیرایی انتخاب کنی…

مشاوران املاک در مناطق مصرفی شهر تهران عنوان می‌کنند: بخش عمده خریداران فعلی در بازار معاملات ملکی پایتخت، گروهی از متقاضیان هستند که با تغییر وضعیت بودجه‌ای خود، قصد دارند آپارتمان خود را تبدیل به احسن کنند.

پیگیری سفارش| نحوه ثبت سفارش| پرداخت امن| تماس با ما

پیگیری سفارش| نحوه ثبت سفارش| تماس با ما

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

به بازار آنلاین گیلیمو خوش اومدین …

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

سفید صورت جدیدتر سپید است. از نظر کاربرد هم سفید در متون امروزی کاربرد زیادی دارد و سپید در متون کهن. واژه‌ی سفید عامیانه‌تر است و بار ادبی سپید بیشتر است.

رنگ سفید، مخالف تاریکی و سیاهی است. معنای روان‌شناختی رنگ سپید برابر است با پاکی، کمال، خلوص و تمامیت. در روانشناسی رنگ سفید رنگی مثبت، مهیج و نوارانی محسوب می‌شود و القاء کننده‌ی آرامش، آسایش و صفا است. سفید تعادلی مساوی از همه‌ی رنگ‌های طیف نوری و رنگی خنثی است؛ اما این رنگ با سردی و تمیزی همراه می‌شود، چرا که سفید هم رنگ و نماد برف است. ویژگی اصلی سفید عدالت و بی طرفی آن است. رنگ سفید ناامیدی را تسکین می‌دهد و کمک می‌کند تا به احساسات، افکار و روح شما آرامش بخشد.

جالب است بدانید نوزادان در زمانی که وارد این دنیا می‌شوند تعادلی از رنگ سفید را دارند، آن‌ها در روزهای آغازین زندگی آماده هستند تا دوران خود را با تمام رنگ‌های طیف نوری، بر اساس آنچه به‌دست می‌آورند و تجربیاتشان بنا کنند. سفید به خاطر معصومیت و پاکی که دارد حس دل‌تنگی و نوستالژی را تلقین می‌کند و احساسات شما را بر می‌انگیزد.

تجزیه نور سفید که از خورشید پدید می‌آید، در سال ۱۶۷۶ میلادی توسط نیوتون انجام شد و رنگ‌های قرمز، نارنجی، آبی، سبز، بنفش و نیلی از آن ایجاد شد.

طیف‌های رنگ سفید استخوانی، صدفی، شیری و سفید آجی هستند که به عنوان انواع طیف رنگ سفید شناخته می‌شوند.

رنگ سفید ساده

در دو صورت براق و مات وجود دارد.

رنگ سفید عاجی

این رنگ از ترکیب دو رنگ سفید استخوانی و صورتی شکل می‌گیرد. سفید عاجی انتخاب بسیار مناسب برای ترکیب با رنگ‌های سال ۲۰۱۶ میلادی است و زیباتر از رنگ سفید استخوانی است.

رنگ سفید – یاسی

از ترکیب این دو، رنگ بنفش خیلی کم رنگ حاصل میشود و جایگزین خوبی برای سفید ساده است. استفاده از این رنگ برای کل فضا مناسب نیست و بهتر است برای بخشی از فضا و یا بخشی از دیوار استفاده شود.

رنگ سفید گچی

رنگ سفید گچی بسیار شبیه سفید است و می‌تواند انتخابی برای جایگزین مناسب رنگ سفید ساده باشد.

رنگ سفید استخوانی

این رنگ برای دیوارها مناسب است، البته طرفدار کمتری نسبت به رنگ سفید ساده دارد. رنگ سفید استخوانی بخاطر مقداری تناژ رنگ زرد در ترکیب خود به خوبی با رنگ های فضای نشیمن هماهنگ می شود.

رنگ سفید کاپوچینویی

این رنگ از ترکیب دو رنگ سفید خالص و کمی قهوه‌ای شکل می‌گیرد.

رنگ سفید صدفی

کافی است کمی صورتی را با رنگ سفید ترکیب کنید و چهره‌ای جذاب به محیط دکوراسیون داخلی خود ببخشید. البته فراموش نکنید که در تمام ترکیب‌ها مقدار رنگ‌های دیگر بسیار کمتر از سفید است.

رنگ سفید – آبی

اگر به ترکیب رنگ سفید و آبی کمی رنگ خاکستری اضافه کنید، رنگی خاص به دست می‌آورید که به راحتی می‌توانید در دکوراسیون استفاده و محیط را متحول کنید.

رنگ سفید – سبز

همانند رنگ یاسی و جایگزین دیگری برای رنگ سفید است.

رنگ سفید مرمری

این رنگ شبیه مرمر است و رگه‌های خاکستری دارد که باعث می‌شود حالت درخشندگی مرمر را داشته باشد.روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

 

رنگ سفید یک رنگ تابستانی به شمار می‌رود، چون با انعکاس نور از گرم شدن اجسام جلوگیری می‌کند.

سفید نماد پاکی و معصومیت است و به همین خاطر عروس‌ها سفید می‌پوشند.

احساس کارایی و نظم ایجاد می‌کند و اگر می‌خواهید زندگی خود را از پریشانی دور کنید، سفید پیشنهاد خوبی است.

کارکنان بیمارستان‌ها لباس‌های سفید رنگ می‌پوشند تا نشان دهنده‌ی ضدعفونی بودن تمیزی باشد.

رنگ سفید نماد پاکی، بی گناهی، جوانی و صلح است.

به خاطر رنگ ملایم و خنثی و ست بودن سفید با همه چیز، در دکوراسیون و مد لباس کاربر زیادی دارد.

با تمام نکات مثبت برخی ویژگی‌های مثبت نیز این رنگ دارد، مثل سردی، غیردوستانه بودن، ناباروری، تنهایی و ایزوله بودن. در برخی از جوامع و فرهنگ ها، سفید را به سوگواری و مرگ مرتبط می‌دانند. در این فرنگ‌ها، معمولاً مرگ به معنای پایان یک زندگی و شروع زندگی دیگر و جدید است بنابراین با توجه به آن چه که در بالا اشاره شد در این حالت نیز سفید در معنای شروع دوباره نیز بیان می‌شود.

از رنگ سفید نباید بیش‌ازحد استفاده کرد، چرا که می‌تواند احساس پوچی ایجاد کند، این رنگ با انرژی نهفته‌ای که دارد و با پاکی و احساس بی‌نقص بودنی که به ما می‌دهد می‌تواند باعث ترس از تغییر دادن آن در وجودمان شود.

بی‌طرفی

سفید به خاطر برابری و تعادل بین تمام طیف‌های نور، بی‌طرفی و عدالت را به نمایش می‌گذارد و نماد وحدت است.

کارآمدی

رنگ سفید نماد کارایی و بازدهی افراد است.

خلوص و بی‌گناهی

رنگ سفید، شروع و آغاز هر چیز است و به همین سبب به‌عنوان نماد بی‌گناهی و صلح شناخته می‌شود.

 

رنگ سفید می‌تواند در کارهای تجاری که پاکیزگی اولویت دارد، بسیار ضروری و تأثیرگذار باشد. برای مثال در مراکز بهداشتی. اما این کسب‌وکارها برای آنکه فضایی آرام با احساس آرامش برای مراجعین ایجاد کنند لازم است تا کمی رنگ سبز یا صورتی نیز به آن اضافه کنند.

رنگ سفید بهترین رنگ برای استفاده در پس‌زمینه است. تمام‌رنگ‌ها در رنگ سفید خوانا هستند البته به‌جز رنگ زرد.

سفید، رنگی که بازتابنده کامل است و همان‌طور که گفته شد نماد پاکی، بهداشت و تمیزی است. از لحاظ دیداری، سفید درک بسیار بالایی را از محیط پیرامون می‌دهد و فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهد. اتاقی که کاملاً سفید رنگ شده باشد، ممکن است بزرگ و جادار به نظر آید، اما خالی و سرد است. سفید خود به تنهایی حس ایزوله و تهی بودن را به بیننده منقل می‌کند و بعضی اوقات همین حس باعث ترس می‌شود. ولی اگر با رنگ‌های شاد بخصوص گرم ادغام شود، حس عالی و آرام بخشی را می‌دهد.

در پیرامون خود کمتر فضایی را دیده‌ایم که حداقل یک دیوار سفید رنگ نداشته باشد، بنابراین اگر علاقه‌مند به طراحی یک دکوراسیون شیک در عین حال ساده هستید، رنگ سفید انتخابی خوبی است. در هر جایی می‌توان از سفید استفاده کرد، اما به خاطر خنثی بودنش ممکن است در برخی مکان‌ها حس بی روحی داشته باشد مثل اتاق خواب، پس بهتر است از طیف گرم آن یعنی رنگ شیری استفاده شود یا اینکه با کمک تابلو و ظروف نقره و شیشه‌ای تضاد و جذابیت بر روی دیوارهای سفید ایجاد کرد.

یا برای ایجاد تضاد در دیوارهای سفیدرنگ می‌توان از لوازمی با رنگ‌های خنثی و بافت‌های طبیعی مانند چوب یا صنایع دستی به‌خصوص تابلوهای گلیم‌های رنگارنگ استفاده کرد تا فضایی دراماتیک به وجود بیاید. در کل قانون خاصی برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی وجود ندارد و در هر قسمت از دکوراسیون می‌توان استفاده کرد.

سفید بهترین انتخاب برای پس‌زمینه است، هر چه تضاد رنگ تابلوهایی که در فضا قرار داده می‌شود با پس‌زمینه‌ی سفید رنگ بیشتر باشد، محیط زیباتر خواهد بود. یک دکوراسیون ساده و زیبا، همیشه خاص و شیک خواهد بود و این دلیل اصلی محبوبیت رنگ سفید است.

رنگ سفید باعث خطای دید می‌شود و فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر از شکل واقعی آن نشان می‌دهد، سفید رنگی که می‌تواند برای مدت بسیار بلند و طولانی در دکوراسیون خانه استفاده شود چرا که چشم را خسته نمی‌کند و همیشه شیک می‌ماند. اما آنچه که در این نوشته‌ی وبلاگ فروشگاه اینترنتی صنایع دستی گیلیمو خواندیم خواص مثبت و منفی رنگ سفید بود.

در استفاده از رنگ سفید باید زیاده‌روی کرد و این رنگ زمانی تأثیر مثبت دارد که با رنگ‌های گرم دیگر ترکیب شود. سفید با قهوه‌ای  همیشه جلوه‌ی خاصی را به دکوراسیون خانه می‌دهد. در مطالب بعدی وبلاگ گیلیمو در مورد روانشناسی رنگ‌های دیگر خواهیم نوشت.

برای تغییر دکوراسیون و خرید صنایع دستی می توانید از فروشگاه اینترنتی صنایع دستی گیلیمو انتخاب و خرید کنید

بسازید جامه به رنگ سفید که بس نکته دارد رنگ سفید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیلیمو بازاری است برای هنرمندان خلاق جای جای استان اردبیل. شما در گیلیمو می توانید به طور مستقیم با هنرمند ارتباط برقرار می کنید و محصولاتشان را با مشاهده و بررسی بخرید. راستی داستان شکل گرفتن گیلیمو رو هم اینجا بخونید حتما. 🙂

دسترسی سریع: تماس با ما 

در شبکه‌های اجتماعی باهم باشیم …

گیلیمو مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل

استارتاپ برتر جایزه فیروزه وزارت فرهنگ

قوانین و مقرارت – ثبت شکایات

سبد خرید شما خالی است.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری *

آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

اطلاعات شخصی شما تنها برای پشتیبانی بهتر در این وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

عضویت

مجله مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرد [اینفوگرافیک]

ترفندهای اتاق خواب کوچک برای استفاده بهینه از فضای کم

کوسن مبل خلاقانه با شال و روسری در عرض چند ثانیه! + ویدئو

نکات مهم برای خرید لوستر را می دانید؟ بررسی 7 نکته مهم برای خرید لوستر روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی به همراه مهمترین نکات

مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی به همراه مهمترین نکات

مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور

50 مدل مبل لوکس و منحصر به فرد برای خانه های لوکس ایرانی

رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی است که در هیچ زمانی کهنه نخواهد شد. سفید رنگی است که به وسیله آن می‌توان محیط خانه را همواره شاداب نگه‌ داشت و به همین جهت ما در این مطلب از مجله مبلمان و دکوراسیون توکامگ قصد داریم تا اطلاعاتی را در مورد دکوراسیون با رنگ سفید ارائه نماییم. با ما همراه باشید.

ایده‌هایی بسیار جذاب و متنوعی برای استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون منزل وجود دارد که بهتر است با رنگ‌های دیگر ترکیب شود تا نمایی شگفت‌انگیز را ایجاد کند. برای طراحی چنین دکوراسیون‌هایی کافیست کمی در مورد این زمینه مطالعه داشته باشید و عکس ها و تصاویری از طراحی‌های دیگر با این رنگ را مشاهده نمایید.

در دکوراسیون منزل چندین نوع رنگ سفید وجود دارد که برای یک طراحی مناسب بهتر است با آنها آشنا شوید. کافیست کمی بیشتر به محیط اطراف خود توجه کنید تا بتوانید مثال‌هایی از رنگ‌هایی که در پایین معرفی کرده‌ایم را مشاهده نمایید. حتما می‌دانید که سفید یکی از رنگ‌های بسیار پر طرفدار در میان دکوراسیون خانه‌های شیک ایرانی به شمار می‌آید و بسیاری از مردم در سراسر جهان بخصوص در میان کشورهای اسکاندیناوی نیز به دلیل ساده بودن ست کردن رنگ سایر المان‌های منزل با این رنگ از آن برای زیباسازی استفاده می‌کنند. این رنگ‌های استفاده شده در خانه‌های سفید رنگ عبارت‌اند از:

رنگ سفید در دکوراسیون منزل می‌تواند انرژی زیادی به محیط ببخشد، اما باید توجه داشته باشید که هوشمندانه از این رنگ استفاده نمایید و با ترکیب‌های مناسب از مکمل‌های رنگ سفید فضایی دلپذیر را در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. یک انتخاب خلاقانه در این زمینه، استفاده از گل و گیاهان سایه دوست در دکوراسیون منزل شماست.

بطور کلی سفید رنگی پر از انرژی مثبت به شمار می‌آید که در عین حال به خوبی آرامش را به افراد منتقل می‌کند. حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ در دکوراسیون می‌باشد و با عنوان دوست مینیمالیست‌ها نیز شناخته می‌شود؛ چرا که کاربرد بسیاری در دکوراسیون مینیمال دارد. اگر می‌خواهید محیطی که در آن قرار دارید بزرگ‌تر از حد معمول نشان داده شود از رنگ سفید در آن استفاده نمایید. همچنین این مورد یکی از ترفندها برای روشن نشان دادن خانه نیز می‌باشد.

مهم‌ترین دلایل برای طراحی دکوراسیون با رنگ سفید:

1- هماهنگی کامل با سایر رنگ‌ها دارد.

2- پرطرفدارترین رنگ برای دکوراسیون است.

3- رنگ سفید خسته‌کننده نیست.

4- محیط را تا مدت زمان زیادی تمیز نشان می‌‌دهد.

5- فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر از آنچه که وجود دارد نشان می‌دهد.

6- دکوراسیون با رنگ سفید اتاق را روشن‌تر می‌کند.

یکی از مهم‌ترین اجزا در قسمت آشپزخانه منزل کابینت‌ها می‌باشند. حالا دیگر چند سالی است که کابیت‌های فلزی با رنگ سفید یخچالی جای خود را به کابینت‌های ام دی اف در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع داده‌اند. اما اکنون این طرح کلاسیک می‌تواند زیبایی خاصی به این بخش از منزل دهد. توجه داشته باشید که شما نباید از تنها همین یک رنگ سفید در تمامی بخش‌ها استفاده نمایید. برای ایجاد محیطی مدرن از فلزات در رنگ‌های مختلف همچون زرد، سبز و قرمز بهره ببرید و برای ایجاد محیطی کلاسیک به سراغ رنگ مسی بروید. در مطالب قبلی توکامگ به طور کامل در مورد آشپزخانه سفید رنگ و انواع آن توضیح داده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن با نحوه استفاده از آن در آشپزخانه و ترکیب کردنش با سایر رنگ‌ها آشنا شوید.

بی‌شک یکی از بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون منزل عروس همین رنگ سفید می‌باشد. دکوراسیون با رنگ سفید فضایی کاملا آرامش‌بخش را برای زوج‌های جوان ایجاد می‌کند که در عین حال سرشار از انرژی مثبت است. شما می‌توانید با استفاده از این رنگ در بخش‌های مختلف منزل و ترکیب آن با مکمل‌هایی که در پایین به آنها اشاره خواهیم کرد فضای دلپذیری را ایجاد کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای ایجاد یک دکوراسیون رویایی ترکیب رنگ‌های سفید و طلایی بسیار جذاب خواهد بود. این ترکیب فضایی کاملا مدرن را برای بخش‌های مختلف منزل به وجود می‌آورد.

ست کردن هر دکوراسیونی با رنگ سفید کار نسبتا ساده‌ای می‌باشد. سفید با بسیاری از رنگ‌ها ترکیب‌های جذابی می‌سازد که می‌تواند محیط دلپذیری را ایجاد کند تنها کافیست که بدانید چه رنگ هایی با هم ست می‌شوند و البته علایق خود را با چاشنی کمی خلاقیت پیاده‌سازی نمایید. در زیر به چند نمونه دکوراسیون‌ با رنگ سفید در ترکیب با رنگ‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

استفاده از ترکیب سفید و طلایی در منزل عروس یکی از مدهایی است که هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد. این نوع از دکوراسیون فضایی لوکس، مجلل و باشکوه را در محیط داخلی منزل شما ایجاد می‌کند. دکوراسیونی که حتما از آن لذت خواهید برد. مبلمان، پرده‌ها و لوستر از جمله مواردی هستند که اگر با رنگ طلایی در میان دیواره‌های سفید رنگ خانه قرار بگیرند ترکیبی لوکس را به وجود می‌آورند که بسیار چشم‌نواز خواهد بود. همان طور که در دکوراسیون خانه به رنگ استخوانی نیز اشاره شد، طلایی یکی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در کنار رنگ سفید به شمار می‌رود.

اگر دوست دارید تا فضای خانه خود را به مکانی آرامش‌بخش و دنج تبدیل کنید، ترکیب این دو رنگ را در دکوراسیون منزل بکار گیرید. این روزها دکوراسیون با رنگ سفید و سبز در طیف‌ها مختلف در حال مد شدن هستند. یک ایده جذاب در این مورد استفاده از دیواره‌های سبز زیتونی و مبلمانی سفید رنگ است که محیط دنج و دوست‌داشتنی را خلق می‌کند. اگر جزء علاقمندان به رنگ طبیعت هستید، پیشهاد می‌کنیم حتما مطلب دکوراسیون خانه به رنگ سبز را که در آن به نحوه استفاده از این رنگ در خانه و ترکیب کردن آن با سایر رنگ ها پرداخته‌ایم را نیز مطالعه کنید.

شاید کمتر کسی به سراغ این ترکیب شاد و پر انرژی برود، اما باید بدانید که ترکیب سفید و قرمز بسیار جذاب و خیره‌کننده خواهد بود. ترکیب سفید صدفی با رنگ قرمز در دکوراسیون بخش‌های مختلف منزل بخصوص اتاق نشیمن برای افرادی که همواره پر از انرژی هستند توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که رنگ قرمز دارای طیف نسبتا وسیعی بوده و باید در هنگام انتخاب رنگ دقت زیادی در نوع آن کنید.

با ترکیب رنگ‌های سفید و بنفش فضای کاملا مدرنی را ایجاد خواهید کرد. همچنین این رنگ محیط مجللی را در فضای اتاقتان به وجود می‌آورد. اتاق نشیمن با این نوع دکوراسیون حال‌وهوایی پر انرژی به خود می‌گیرد. این ترکیب در میان خانوم‌های جوان بسیار محبوب است و می‌تواند ایده مناسبی برای منزل زوج‌های جوان باشد.

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد و یا تغییر دکوراسیون با رنگ سفید تماشای تصاویر مختلف در این سبک از دکوراسیون می‌باشد. ما در این بخش از این مطلب عکس‌های متنوعی از منازل با دکوراسیون با رنگ سفید  آماده کرده‌ایم که شما می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ای از آنها دریافت کنید. بهتر است از این تصاویر تنها برای گرفتن ایده‌هایی رویایی از آنچه مطابق با سلیقه شماست استفاده کنید تا اینکه بخواهید دقیقا همانند آنها را پیاده‌سازی کنید.

در این مطلب از توکامگ سعی کردیم به طور کامل نکاتی را در مورد دکوراسیون خانه به رنگ سفید بیان کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید خانه‌ای شیک به رنگ سفید داشته باشید. نظر شما در مورذ خانه‌های سفید چیست؟ ترجیح می‌دهید که به صورت از آن در منزل خود استفاده کنید؟

به این مطلب امتیاز بدهید: (12 رای, امتیاز: 3٫83 از 5)
Loading…

فارغ التحصیل حقوق هستم. علاقمند به نوشتن! امیدوارم مطالعه نوشته های من به هرچه بهتر و گرمتر شدن منازلتون کمک کنه!

مطلب قبلی

ام دی اف چیست ؟ کاربرد mdf و معایب و مزایا

مطلب بعدی

رنگ پیشنهادی برای اتاق پذیرایی ؛ 30 مدل رنگ آمیزی پذیرایی

آشپزخانه سفید رنگ و ترکیب آن با سایر رنگ ها برای هر دکوراسیونی

آشپزخانه با کابینت سفید ؛ بهشتی آرامش بخش در خانه
روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

رنگ استخوانی برای پذیرایی و استفاده از مکمل‌های آن در خانه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای انکه دفعات بعذی اطلاعات خود را وارد نکنید. اجازه استفاده از کوکی را میدهید؟

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

رمز عبور برایتان ایمیل شد.

9 بهمن 1393

پالت های رنگی: رنگ سفید را شاید بتوان  قدرتمند ترین رنگ در میان رنگ های مورد استفاده در در طراحی دکوراسیون داخلی دانست. از نظر مردم سفید رنگ بی رنگی است و دلیل این مساله غالب بودن رنگ سفید در اغلب فضا های داخلی منزل می باشد. رنگ سفید در مقایسه با رنگ های قرمز و سبز و قهوه ای کمتر به چشم بیننده می آید اما نمی توان از تاثیر گذاری رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی چشم پوشی کرد. با چیدانه همراه باشید تا با هم اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم.

رنگ سفید قدرتمند ترین رنگ برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می آید.رنگ سفید بستری است برای خود نمایی بقیه رنگ ها ، به دیگر رنگ ها اجازه میدهد خود را به نمایش بگذارند و به چشم بیایند و همه ی این ها در کنار هم فضایی خلاقانه را برای شما فراهم می آورند  که از بودن در آن لذت می برید.

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

همان طور که توضیح دادیم رنگ سفید بستری برای خود نمایی دیگر رنگ هاست. در این عکس رنگ بنفش پتو و بالش و انتخاب هوشمندانه ی گلدان طراوت خاصی را به فضا بخشیده اند.

اما گاهی هم می توان با کمی جسارت رنگ غالب فضا را رنگی متضاد با رنگ سفید در نظر گرفت و با رنگ سفید به آن جانی دوباره بخشید.

در این عکس رنگ سفید با سخاوت تمام خود را عقب کشیده و به عناصر سبز رنگ موجود در اتاق اجازه ی خود نمایی می دهد.

زمین تیره ، دیوارهای گرم و باز هم این رنگ سفید است که با حضور به جای خود باعث ایجاد هماهنگی بین کف و دیوارها شده است.اگر مرز های سفید رنگ وجود نداشتند این فضا بسیار دلگیر و کسل کننده می شد.

گاهی انتخاب هوشمندانه ی عناصر موجود در دکوراسیون داخلی فضاها موجب پویا تر و زنده تر شدن فضاها خواهد شد.همانند این عکس که کوسن ها و گلدان نقطه ی عطف در طراحی دکوراسیون داخلی این فضا به شمار می آیند.

در این عکس نیز ، این رنگ سفید است که با ایجاد زمینه مناسب موجب به چشم آمدن رنگ آبی و یا حتی رنگ دیوار شده است.

مطالب پیشنهادی : آرامش را با رنگ آبی به خانه خود بیاورید

در این فضا به وضوح قدرت رنگ سفید در تغییر دکوراسیون داخلی منزل مشاهده می شود. انتخاب رنگ سفید برای دیوارها و شومینه و سقف باعث روشن تر شدن فضا و دلنشین تر شدن دکوراسیون داخلی شده است.

برای پویا تر شدن فضا های سفید رنگ حتما احتیاج به رنگ های زیادی نداریم. وجود چند عنصر کوچک با رنگ های شاد هم به راحتی می تواند دکوراسیون داخلی منزلتان را دست خوش تحولات دلنشین کند.

در این عکس  نیز تنها چیزی که باعث جذابیت دکوراسیون داخلی شده است رنگ سفید زمینه می باشد که بسیار خوب به رنگ سیاه متضاد خود جلوه بخشیده است و باعث به وجود آمدن فضایی دلنشین شده است.

مطالب پیشنهادی:  نگاهی به کاربرد رنگ سیاه در طراحی دکوراسیون داخلی

منبع : گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

8863 بازدید

0 نظر

9 بهمن 1393

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *