روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 
helpkade
روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

وبلاگ آدرس – اجاره خانه – سامانه اجاره خانه

رنگ صورتی معمولاً به عنوان رنگ دخترانه شناخته می‌شود ولی این رنگ با طیف رنگ های مختلفی که دارد مناسب هر جنس و شخصیتی است. صورتی رنگی آرامش بخش است که می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. طیف ها و پالت های رنگی صورتی در دکوراسیون منازل امروزی و مدرن به طور گسترده ای استفاده می‌شود. با مطالعه این مطلب با جزییات و خصوصیات رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منازل بیشتر آشنا خواهید شد.

رنگ صورتی؛ نرم و لطیف، دوستانه و آرام و در عین حال جسورانه و پر جنب و جوش و تحریک کننده احساسات عاطفی است. صورتی پرخاشگری را کاهش می‌دهد و از شدت عصبانیت می‌کاهد. اگر صورتی را دوست دارید، فردی دوست داشتنی، مهربان، سخاوتمند و حساس هستید و دیدگاه شما نسبت به زندگی مثبت است. رنگ صورتی با القای حس شادی مانع از افسردگی می‌شود. با طور کلی صورتی بسیار ملایم نماد شیرینی، معصومیت کودکانه و احساسات پیچیده، صورتی کم رنگ ظریف، ملایم و آرامش بخش است و صورتی تند، موجب برانگیختگی احساسات می‌شود.

اگر از رنگ صورتی در دکوراسیون اصلی خانه استفاده می‌کنید می‌توانید آن‌ها را با استفاده از رنگ مسی و طلایی زیباتر کنید مثلاً لوستر و آباژور مسی و طلایی انتخاب کنید. این ترکیب هماهنگی بی نظیری داند و اتاق را جذاب و راحت می‌کنند.روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

رنگ های صورتی و خاکستری از نمونه رنگ هایی هستند که ترکیب آن‌ها نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد. استفاده از این دو رنگ در اتاق خواب پر طرفدار است.

استفاده از رنگ صورتی روشن در کنار رنگ تیره مثل مشکی و طوسی، کنتراست بیشتری در فضا ایجاد می‌کند و سبب توازن در محیط می‌شود. رنگ سیاه یا متالیک در کنار صورتی نمای زیبایی به وجود می‌آورد. استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ تیره بیش تر در طراحی های سنتی و کلاسیک به چشم می‌خورد.

استفاده از رنگ صورتی در کنار سبز حسی از طراوت و شادابی را منتقل می‌کند. ترکیب رنگ صورتی و سبز ملایم اگر به درستی صورت گیرد، نمای زیبایی ایجاد خواهد کرد. برای مثال استفاده از یک گیاه سبز رنگ در کنار رنگ صورتی سرزندگی خاصی به اتاق می‌بخشد. رنگ صورتی خیلی ملایم و سبز، آرامش بخش، به طور بصری حس تحرک و هیجان بدون خشم را به وجود می‌آورد.

ترکیب صورتی و سفید فضا را بازتر و زیباتر نشان می‌دهد.

صورتی چرک، کمی‌خاکستری در خود دارد که باعث می‌شود تا فضا کامل تر به نظر بیاید. این رنگ با رنگ های روشن تر از خود مثل سفید نقره ای و فیروزه ای کامل می‌شود.

ترکیب قرمز و صورتی محیطی شاد و گرم به وجود می‌آورد.

زرد و رنگ صورتی در دکوراسیون منزل ترکیبی هماهنگ و زیبا هستند که موجب نشاط و شادمانی افراد می‌شود.

ست کردن دو رنگ نارنجی و صورتی در کنار هم می‌تواند محیطی شاد و زیبا را به وجود آورد. البته استفاده از صورتی‌های کمرنگ مثل گلبهی در کنار نارنجی بهتر است.

در دکوراسیون و چیدمان منزل می‌توانید از طیف های مختلف رنگ صورتی به صورت ترکیبی با رنگ های دیگر استفاده کنید و زیبایی بی نظیری به محیط اطراف خود بدهید. استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی حس آسایش و آرامش را به همراه دارد و صمیمیت را القا می‌کند.

رنگ صورتی باعث کاهش اشتها می‌شود. به همین دلیل اگر به دنبال رژیم لاغری هستید از این رنگ در آشپزخانه یا سالن غذاخوری استفاده کنید.

برای داشتن آشپزخانه پر انرژی از صورتی پر رنگ برای پشت زمینه و بین کابینت ها استفاده کنید. برای یک انتخاب ملایم تر می‌تواند از کابینت های صورتی ملایم با یک کانتر از جنس سنگ مرمر استفاده کنید. حتی می‌توانید از سایر المان‌ها و اجزای مختلف برای اضافه کردن رنگ صورتی در فضا استفاده کنید. می‌توانید یک کانتر صورتی خاص داشته باشید.

اگر تمایل دارید رنگ صورتی را در طراحی داخلی پذیرایی به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، بهتر است مبلمان را از بین طیف های مختلف این رنگ انتخاب نمایید.

اگر مبلمان صورتی را نمی‌پسندید، می‌توانید کوسن ها و کاغذ دیواری و سایر وسایل را از بین طیف های تیره و روشن صورتی انتخاب نمایید. برای طراحی داخلی پذیرایی با رنگ صورتی بهتر است این رنگ را با انواع رنگ ها طلایی و خاکستری و آبی و قرمز و مشکی و خاکی و متالیک و زرد و قهوه ای و سبز و بنفش و کرم و سایر رنگ های مکمل آن ترکیب کنید تا فضای پذیرایی از یکنواختی در آید و جذاب و متفاوت تر به نظر برسد. به عنوان مثال ترکیب صورتی با قهوه ای شکلاتی، برای اتاق نشیمن بسیار چشم نواز خواهد شد. رنگ صورتی را می‌توانید حتی در طراحی پرده ها به کار ببرید و فضای با انرژی ایجاد کنید.

صورتی ملایم و مات در کنار انواع خاکستری ها، هماهنگی ایده آلی ایجاد می‌کند. برای این منظور می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کنید و با به‌کارگیری رنگ های متنوع خاکستری در کنار آن، ترکیبی دلپذیر بسازید.

اتاق نشیمن آبی و صورتی با دیوارهای چوبی یک حس دلپذیر کنار دریای آرام را به وجود می‌آورد. مبل صورتی کمرنگ با کوسن آبی ملایم و بالعکس یک ایده جذاب برای دکوراسیون منزل است.

اگر تمام وسایل و مبلمان را با رنگ سفید و طیف های روشن رنگی انتخاب کرده اید، به‌کارگیری رگه هایی از رنگ صورتی می‌تواند انرژی بسیار زیادی را در محیط آن ایجاد کند و زیبایی بسیاری به دکوراسیون اتاق ببخشد.

اگر صورتی را با مشکی ترکیب کنید، ترکیب زیبایی ایجاد می‌شود که برای اتاق نشیمن و خواب گزینه مناسبی است.

برای استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق خواب لازم نیست که آن را تبدیل به اتاق پرنسس ها کنید. کافی است بخش هایی را به رنگ صورتی در آورید. مثلاً رو تختی صورتی پهن کنید. می‌توانید از ترکیب خاکستری صورتی یا قهوه ای صورتی استفاده کنید.

از رنگ صورتی در اتاق های کوچک زیاد استفاده نکنید. چرا که به نوعی باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق خواهد شد.

اگر تمایل دارید ظاهری نو به رنگ صورتی بدهید، می‌توانید از تعدادی المان نارنجی یا زرد رنگ در کنار آن استفاده نمایید. این کار جذابیت رنگ صورتی را دو چندان می‌کند. استفاده از تخت یا مبلمانی سفید رنگ در کنار رنگ صورتی هم نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد.

استفاده از شیرآلات، روشویی و دیگر وسایل حمام رنگی طرفداران زیادی پیداکرده است. شما هم می‌توانید به سراغ آن‌ها رفته و در قسمت هایی هرچند ساده و نه چندان بزرگ از رنگ صورتی در دکوراسیون استفاده نمایید. اگر دوست دارید صورتی رنگ قالب سرویس بهداشتی باشد یکی از دیوار ها را با صورتی کنید.

درست است که صورتی مورد پسند دختران است ولی اینکه صرفاً رنگی دخترانه باشد، صحیح نیست. استفاده درست و ترکیب مناسب صورتی با سایر رنگ ها دکوراسیون منزلتان را خاص و مدرن می‌کند.

پست قبلی

راهنمای انتخاب لوستر اتاق خواب

پست بعدی

در اتوماتیک یا دستی؟ کدام امنیت بیشتری دارد؟

در روزهای قرنطینه چگونه خانه موردنظر خود را پیدا کنیم؟

تعزیراتی کردن بازار اجاره چگونه به زیان مستأجران تمام می‌شود؟

معماری و فضای شهری بعد از کرونا؛ آیا کرونا معماری و فضای شهری را تغییر می‌دهد؟
روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

هلگر مبلمانی شیک در دکوراسیون فضای اداری

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

رنگ صورتی، حاصل ترکیب دو رنگ قرمز و سفید است که در تعیین ویژگی های آن موثر می باشند.

رنگ صورتی؛ نرم و لطیف، دوستانه، صلح آمیز و آرام است، در عین حال جسورانه و پر جنب و جوش و تحریک کننده احساسات عاطفی نیز هست. این رنگ معمولا نشانگر عشق است. صورتی رنگی امیدبخش است. صورتی پرخاشگری را کاهش می دهد و از شدت عصبانیت می کاهد. کمتر کسی پیدا می شود که رنگ صورتی را دوست نداشته باشد.

اگر رنگ مورد علاقه شما صورتی است، فردی دوست داشتنی، مهربان، سخاوتمند و حساس هستید. رفتار دوستانه ای دارید و دیدگاه شما نسبت به زندگی مثبت است. همیشه به نیمه پر لیوان فکر می‌کنید و در هر سن و سالی که باشید جوان تر از سن تان به نظر می رسید. بعضی از روانشناسان بر این باورند که صورتی رنگی قدرتمند است. بدین معنا که از یک سو می تواند آرامش و راحتی ایجاد کند و از سوی دیگر با القای حس شادی به جنگ افسردگی برود. به افراد افسرده و غمگین توصیه می‌شود که صورتی های پررنگ و شاد را به محیط زندگیشان راه دهند. تا شادی و نشاط بیشتری را تجربه ‌کنند.

در ورزشگاه ها معمولا رختکن تیم حریف را به رنگ صورتی نقاشی می کنند تا بازیکنان آن ها کم انرژی و منفعل شوند.با وجودی که اثر آرام بخشی رنگ صورتی مشخص شده است ولی پژوهشگران دریافته اند که این اثر، تنها در خلال مواجهه اولیه به وجود می آید. مثلا هنگامی که از این رنگ در زندان‌ها استفاده شد، زندانیان پس از عادت کردن به آن، حتی نا آرام تر از قبل شدند.

چکیده خصوصیات رنگ صورتی:1- صورتی بسیار ملایم؛ نماد شیرینی، معصومیت کودکانه و احساسات پیچیده است.2- صورتی کم رنگ؛ ظریف، ملایم و آرام بخش است.3- صورتی تند، موجب برانگیختگی احساسات می شود.روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

رنگ صورتی در دکوراسیوندر دکوراسیون منزل، استفاده از رنگ صورتی و ترکیب آن با دیگر رنگ ها، تنوع و زیبایی وصف ناپذیری ایجاد می کند. به طور کلی رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی رنگ آسایش و آرامش است. این رنگ حس مشترک بودن و به اشتراک گذاشتن را منتقل می کند. نور صورتی رنگ، آرامش بخش و سرگرم کننده، برای یک روز پر استرس است. رنگ صورتی انرژی فوق العاده ای دارد که شبیه نوری در تاریکی رسوخ می کند. صورتی نوستالژی و کودکی را در فضا می آورد. صورتی، اغلب رنگ مورد علاقه دختر بچه هاست. شاید چون احساس خوبی از آن دارند و حس صمیمیت را در آن ها القا می کند. بنابراین از این رنگ برای کودکان به خصوص نوزادان و دختران کوچک استفاده می شود.

استفاده از تن های مختلف این رنگ در قسمت های مختلف منزل باعث نگاهی جدید، شیک و جذاب می شود. به عنوان مثال: دراورها، کاغذ دیواری، مبلمان، پرده ها و یا هر تزیینی که شما برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنید. فقط توجه داشته باشید که نباید به طور یکنواخت و خیلی ساکن از این رنگ استفاده کرد چرا که تاثیرات منفی هم ممکن است داشته باشد.

اگر به دنبال رژیم‌های لاغری هستید و می خواهید به تناسب اندام برسید، رنگ صورتی را در فضای آشپزخانه استفاده کنید، زیرا این رنگ اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی چرب و پر کالری کاهش می‌دهد و شما را نسبت به مصرف غذاهای کم حجم و سالم ترغیب می کند. پس بشقاب خود را صورتی انتخاب کنید تا هنگام غذا خوردن آرامش بیشتری داشته باشید و به آرامی غذا را به معده تان بفرستید. وقتی با آرامش غذا می خورید پیام سیری به موقع به مغز مخابره می شود.

در اتاقی که تمام وسایل و مبلمانش را با رنگ سفید و طیف های روشن رنگی انتخاب کرده ایم، به کارگیری رگه هایی از رنگ صورتی می تواند انرژی بسیار زیادی را در محیط آن ایجاد کند و زیبایی بسیاری به دکوراسیون اتاق ببخشد. صورتی، در کنار سفید فضایی شیک و آرام ایجاد می کند. اگر می خواهید فضا کلاسیک تر به نظر برسد این ترکیب را فراموش نکنید. اگر صورتی را با مشکی ترکیب کنید، ترکیب زیبایی ایجاد می‌شود که برای اتاق نشیمن و خواب گزینه مناسبی است. این ترکیب یک نمای قوی، مهیج و هوشمند به نمایش می گذارد. به دلیل برجسته و نمایان بودن ترکیب این دو رنگ، ممکن است شما تصمیم بگیرید بقیه فضای اتاق را نسبتا به رنگ خنثی رها کنید.

همچنین ترکیب صورتی با قهوه ای شکلاتی، برای اتاق نشیمن بسیار موثر واقع می شود. صورتی چرک، کمی خاکستری در خود دارد که باعث می شود تا فضا کامل تر به نظر بیاید. این رنگ به شکل فوق العاده ای با رنگ های روشن تر از خود مثل سفید نقره ای و فیروزه ای کامل می شود. هر سایه روشنی از خاکستری همیشه بهترین ترکیب با رنگ صورتی است. صورتی ملایم و مات در کنار انواع خاکستری ها، هماهنگی ایده آلی ایجاد می کند. برای این منظور می توانید یکی از دیوارهای اتاق را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کنید و با به کارگیری رنگ های متنوع خاکستری در کنار آن، ترکیبی دلپذیر بسازید.

استفاده از رنگ صورتی نباید تنها به طیف های روشن و ملایم محدود شود. می توانید از صورتی تیره و متمایل به سرخابی، برای ایجاد یک نقطه کانونی ایده آل بهره بگیرید و به این ترتیب تمرکز بصری مناسبی در فضای اتاق ایجاد کنید. صورتی تیره بسیار در ذهن ماندگار است. این رنگ بهتر است فقط در جاهایی از خانه استفاده شود که باید به آن ها توجه زیادی شود، چرا که صورتی تیره رنگ جلب توجه است. رنگ قرمز و صورتی در کنار هم حس گرما و هیجان را به وجود می آورند.

رنگ زرد به خوبی با صورتی هماهنگ می شود، مخصوصا زمانیکه با الگوهای شطرنجی و کج و راست ترکیب می شود. به عقیده طراحان دکوراسیون داخلی این غیر ممکن نیست که شما در اتاقی با چنین ترکیب رنگی حس خوشحالی داشته باشید.

رنگ صورتی خیلی ملایم و سبز آرامش بخش، به طور بصری حس تحرک و هیجان بدون خشم را، دارا هستند. یک اتاق نشیمن آبی و صورتی با دیوارهای چوبی شسته شده یک حس دلپذیر کنار دریای آرام را به وجود می آورد. مبل صورتی کمرنگ با کوسن آبی ملایم و بالعکس یک ایده رد نشدنی برای دکوراسیون منزل است. صورتی یکی از رنگ هایی است که مختص به فصل بهار است. برای چیدن یک اتاق نشیمن بهاری رنگ مناسبی است.

صورتی رنگی هست که خیلی ها عاشقشن و البته خیلی هام هستن که حس خاصی نسبت بهش ندارن ولی کمتر کسی پیدا میشه که از این رنگ بدش بیاد. این رنگ نرم، ظریف،دوستانه، صلح آمیز و آرامه، در عین حال…

صورتی رنگی هست که خیلی ها عاشقشن و البته خیلی هام هستن که حس خاصی نسبت بهش ندارن ولی کمتر کسی پیدا میشه که از این رنگ بدش بیاد. این رنگ نرم، ظریف، دوستانه، صلح آمیز و آرامه، در عین حال جسورانه و پر جنب و جوش هست و تحریک کننده احساسات عاطفیه. این رنگ همیشه رنگ مورد علاقه دختران کوچک هست و دلیلش دوستانه بودن، امنیت و گرم و ظریف بودن این رنگ هست. شما با یک دکوراسیون داخلی صورتی زیبا میتونین این ویژگی ها رو به منزلتو بدید و تمام این احساسات رو در خونه خودتون داشته باشین.

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

معمولا صورتی رو رنگی زنونه میدونن و مردان اصولا از زندگی در یک مکان صورتی گریزان هستن ولی روانشناسی ثابت کرده اتاقی که دکوراسیون داخلی صورتی داشته باشه رفتارهای عصبی رو حداقل بطور موقت کاهش میده. ظرافت و نرمی و لطافت این رنگ مانع این میشه که افراد واکنش سریع عصبی نشون بدن و به صمیمیت و گرمی دعوت میکنه.

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

به طور کلی رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی رنگ آسایش و پرورش هست. این رنگ حس مشترک بودن و به اشتراک گذاشتن رو منقل میکنه و تمرین تمدد اعصاب هست. نور صورتی رنگ آرامش بخش و سرگرم کننده برای یک روز پر استرس هست. ولی مردها خیلی این قضیه رو درک نمیکنن و این شاید به خاطر این باشه که اونها کلا با رنگهای ظریف و احساساتی نمیتونن کنار بیان.

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

برای آشپزخانه و اتاق خواب، استفاده تن های مختلف این رنگ باعث نگاهی جدید، شیک و جذاب میشه. برای انتخاب این رنگ برای دکوراسیون داخلی باید شجاع باشیم و بدونیم که انتخاب رنگ دلخواه برای دکوراسیون داخلی منزلمون حق ماست. درسته این رنگ ممکنه خیلی عرف نباشه ولی اونقر مثبت و آرامش بخش هست که اگر علاقه داشته باشیم به امتحان کردنش بیارزه.

 

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

وقتی از رنگ صورتی و استفاده این رنگ در دکوراسیون داخلی صحبت میکنیم منظورمون استفاده تن های مختلف این رنگ در قسمتهای مختلف منزل هست. میتونه رنگ دروارها یا کاغذ دیواری منزلتون باشه. میتونه رنگ مبلمانتون باشه یا پرده ها و یا هر تزیینی که شما برای دکوراسیون داخلی منزلتون استفاده میکنین. فقط باید به این موضوع توجه کنین که نباید به طور یکنواخت و خیلی ساکن از این رنگ استفاده کرد چراکه تاثیرات منفی هم ممکنه داشته باشه. این رنگ رو میتونین در ترکیب رنگهایی مثل شکلاتی، سفید، فیروزه ای، زرد یا سبز به کار ببریم و خنثی کنیمش.

 

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

 

معجزه صورتی در دکوراسیون داخلی

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام دخترم عاشق رنگ :yes: صورتی است مرسی

عالي بود

از تاثیرات روانی رنگ صورتی برای داشتن خانه‌ای سرزنده و لطیف استفاده کنید. جالب توجه است که بدانید صورتی تنها رنگی از رنگ‌های اصلی است که نام خاص خود را دارد. در مقابل، آبی ملایم، هنوز آبی است و سبز روشن، سبز است. البته برخی سبز‌های کم‌رنگ که رو به زردی می‌روند نام واقعی خودشان را دارند مانند رنگ نعنایی، اما به طور عموم این رنگ‌ها مانند صورتی نیستند، همچنین اثرات کاملا متفاوت رنگ صورتی را با منبع خود که قرمز است، بررسی می‌کنیم. آیا رنگ صورتی دخترانه است؟ در بیشتر کشورهای غربی، رنگ صورتی به عنوان رنگی زنانه تلقی می‌شود. در حال حاضر از هر کودک دختری که سوال کنید چه رنگی را می‌پسندد، جواب شما صورتی خواهد بود؛اما جالب توجه است بدانید که به هر جهت همه‌ چیز با ۱۰۰ سال پیش کمی متفاوت به نظر می‌رسد. در ژوئن ۱۹۱۸، بخش کودکان نشریه بازرگانی ارنتو در مقاله‌ای بیان داشت: قوانین پذیرفته شده عمومی این است که رنگ صورتی برای پسرهاست و رنگ آبی برای دختران و دلیل آن این است که صورتی رنگی مصمم‌تر و قوی‌تر است و برای پسران بسیار مناسب‌تر است در حالی که رنگ آبی رنگی ظریف‌تر و مطبوع‌تر بوده و برای دختران، زیباتر و خوش‌جلوه‌تر است. در سال ۱۹۲۷، روزنامه تایم جدولی تهیه کرد که در آن رنگ‌های مقبول گروه‌های سنی دختران و پسران را بر طبق راهنمای فروشگاه‌های ایالت متحده نشان می‌داد. در بستون و کلیولند و شیکاگو، والدین برای کودکان پسر، بیشتر رنگ صورتی را خریداری کرده بودند. زمانی که به کمیته‌های جنسیتی قابل اعتماد نیازمندید، کجا می‌توانید آن را بیابید؟ به طور قطع اگر بیش از چند دهه این ایده را در ذهن ما حک نمی‌کردند که رنگ صورتی قوی‌تر و مصصم‌تر از رنگ آبی است، ما با اطمینان خاطر می‌توانستیم بگوییم که تصور ما از رنگ صورتی این است که رنگی دخترانه است، اما در هر حال به نظر می‌رسد که در افکار عمومی رنگ صورتی، رنگی ظریف‌تر و مطبوع‌تر برای دختران است؛ به همین علت، نیازمند بررسی‌های گسترده‌تری هستیم. امروزه در اروپا، تفسیر تازه‌ای از رنگ صورتی دارند و سال‌هاست رنگ صورتی را در طراحی داخلی زنانه و مردانه استفاده می‌کنند.

کشور اروپایی  ای که احتمالا عقیده  دارد استفاده از رنگ صورتی را برای طراحی داخلی مردانه و زنانه، هر دو مدنظر داشته باشد.فرانسه است، با این حال اگر مرد هستید، برای داشتن اتاقی صورتی، لازم نیست که فرانسوی باشید تا از طرح رنگ صورتی استفاده کنید. عموما رنگ صورتی، رنگی شیرین و آرامش‌بخش است و هنگامی که در طراحی و دکوراسیون داخلی به کار می‌رود، اثرات روانی تسکین‌دهنده و آرامش‌بخشی دارد. در مدرسه رودولف اشناینز و بیمارستان‌ها، دیوارهای داخلی، اغلب با رنگ‌های گرم و آرام صورتی رنگ‌آمیزی می‌شوند و علت آن، کیفیت درمانی و آرام‌بخشی این رنگ است. همچنین چرا تمام کیک‌ها و شکلات‌هایی که به رنگ صورتی است را می‌خورید یا برای خوردنش وسوسه می‌شوید؟ زیرا برخی از رنگ‌های صورتی، حس شیرینی و سرزندگی را منتقل می‌کنند و مقاومت کردن در مقابل آنها بسیار سخت است! منظورم این است که کیک‌های صورتی محشر هستند! رنگ صورتی نیز مانند رنگ قرمز در طیف‌های متفاوتی یافت می‌شود مانند رنگ‌های صورتی هلویی، صورتی آدامس بادکنکی، صورتی کارائیب و… که هر کدام خواهان خاص خود و اثرات روانی منحصربه‌فرد خود را دارند. آیا رنگ صورتی، رنگ بی‌حال‌کننده و کسل‌کننده‌ای است؟! در سال ۱۹۷۰، سرمربی هایدن از دانشگاه ایالت آیودا تصمیم می‌گیرد که از فواید رنگ صورتی برای تیم فوتبال خود بهره بگیرد. هنگامی که او اتاق رختکن بازیکنان را به رنگ صورتی رنگ‌آمیزی می‌کند، مشاهده می‌کند که بازیکنان به جای بحث، مایلند بیشتر استراحت کنند و آرام باشند. در نهایت اینکه رنگ صورتی که به سمت قرمز متمایل به قهوه‌ای می‌رود می‌تواند برای آقایان خوشایندتر باشد. در هر حال هر دو جنسیت می‌توانند از این رنگ لذت ببرند.

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

شعبه یک: تهران شریعتی نرسیده به مطهری خیابان پلیس – پلاک 30 طبقه 4 واحد 15 تلفن: 88400794 – 88442607 شعبه دو: تهران نیاوران خیابان شهید باهنر خیابان شهید امیدوار پلاک ۱۷۴ تلفن: 22802931

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/bartarinha.ir/loader.js” ; head.appendChild(script);

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد میشود. هر رنگ تأثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. آشنایی با تاثیر رنگ‌ها و استفاده از آن‌ در جای مناسب یکی از اصلی‌ترین نکات در دکوراسیون داخلی است. ترکیب درست و زیبای رنگ ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل و زیبایی آن خواهد داشت. هر رنگ تاثیرات روانی ویژه ای را روی روحیه افراد می گذارد. در طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و وسایل منزل از لحاظ روان شناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ برای وسایل منزل و بخش ها مختلف آن است و هر رنگ نشانه ای را به منزل شما می دهد.

 

رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند رنگ‌های گرم و سرد : انواع رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در چرخه رنگ، گرم هستند و با افزایش آدرنالین موجب بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و در نهایت افزایش درجه حرارت و احساس گرما می‌شوند. رنگ‌های پررنگ‌تر احساس بیشتری ایجاد می‌کنند.رنگ‌های سبز و آبی در چرخه رنگ سردند، ضربان قلب را کم کرده، ماهیچه‌ها را ریلکس و دمای بدن را پایین می‌آورند و حس سرما می‌دهند.  رنگ ها در دکوراسیون داخلی به سه روش اساسی عمل می کنند: فعال، غیر فعال و خنثی. شما به راحتی می توانید رنگ هر اتاق را با خواست خودتان، سلیقه تان، و استفاده تان از اتاق تطبیق دهید. رنگ های روشن، پر نوری و گستردگی را دارا هستند و ترکیب اتاق ها به نظر بزرگ تر و روشن تر می آید. رنگ های تیره پیچیده و گرم هستند؛ آنها اتاق های بزرگ را با ظاهری صمیمی تر ارائه می دهند.

 

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 

نقش رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ آبی در دکوراسیون منزل می تواند آرامش بخش باشد .رنگ آبی در دکوراسیون در ترکیب با رنگ زرد، رنگ باز و گیرایی خواهد داشت و در ترکیب با رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم‌رنگ‌تر، آرامش ‌کامل و محیطی بی‌سروصدا را برای کودکان فراهم می‌کند.آبی مناسب قسمت‌های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه‌کارانه و متعادل ایجاد می‌کند. بیشترین استفاده از آبی زمانی است که به تنهایی به صورت طیف‌ها و سایه‌های مختلف محیطی زیبا، آرام، ایده‌آل و آسمانی را ایجاد ‌کند که مناسب اتاق‌خواب و سرویس‌های بهداشتی است.آبی سرد، آرام‌کننده، شفابخش، صلح آمیز، رسمی و نشانه ذکاوت است.رنگ آبی ایجاد آرامش و اعتبار می‌کند.آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل، ایجاد محیطی بی‌سروصدا، انصاف و عدالت می‌شود و این است که اغلب برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و حمام توصیه می شود از رنگ آبی استفاده شود.

 

 

 

0

 

کاربرد : در اتاق کار و اتاق مطالعه، سرویس بهداشتی ، اتاق نشیمن و اتاق خواب . آبی رنگ آرامش است بنابراین از آن بصورت هوشمندانه و بسیار کم در هال و آشپزخانه و جاهایی که در آن فعالیت هایی صورت میگیرد استفاده کنید.

در دکوراسیون داخلی رنگ بنفش ، با آن که رنگ باشکوهی است، کمتر دیده شده و بیشتر به شکل کم‌رنگ یا یاسی به کار می‌رود. بنفش به خاطر ملایم و آرام‌بخش بودن برای اتاق خواب دخترها بسیار مناسب است.بنفش رنگ خلاقی است و در محیط‌های کار و آموزش کارایی زیادی دارد. اگر در کنار زرد قرار بگیرد، جلوه خاصی داشته، حس قوی‌ای ایجاد می‌کند. اگر از این رنگ در روکش مبلمان استفاده کنید خیره کننده و جذاب خواهد بود. بنفش موزون، آرام‌بخش، سلطنتی و باشکوه بوده، باعث کاهش فشار خون، کم کردن ترشح غدد بسیار فعال می‌شود.ظرافت، معنویات و وقار را القا می‌کند. به ایجاد صلح و آرامش، برتری، ملایمت، احترام و کاهش سروصدا کمک می‌نماید.گفتگوی ذهنی و فلسفی را به دنبال دارد.حس ششم و خلاقیت را تقویت می‌کند. رنگ بنفش آرامش رنگ آبی را دارد بدون ایجاد سردی در فضا.

       

رنگ بنفش در تیره ترین نمونه هایش ( برای مثال بادمجانی) گرانبها، دراماتیک و ارزشمند است. این رنگ با تجمل و خلاقیت در ارتباط است؛ در طراحی داخلی رنگ بنفش به عنوان یک تاکید یا رنگ ثانویه به طرح عمق می بخشد. ورژن های روشن تر بنفش مثل بنفش کم رنگ اسطخودوسی و یاسی، همان خصوصیت آرامش بخش آبی را به اتاق خواب می دهد، اما بدون خطر احساس سردی و بی روحی.

 

کاربرد : در اتاق خواب و اتاق نشیمن . هم چنین از طیف ملایم آن مثلا بنفش یاسی نیز براي اتاق نشیمن ,اتاق خواب و سرویس هاي بهداشتی مناسب می باشد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون رنگ گرم و شادی است و برای منزل افراد مسن و موسسات نگه‌داری از سالمندان مفید است. خاصیت ضد افسردگی آن کج‌خلقی و زود‌رنجی را کم می‌کند.از بین رنگ‌ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. تحریک‌پذیری، زودرنجی، کج‌خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می‌دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند. با آن که نارنجی رنگی شاد و سرگرم‌کننده است اما اغلب از به کار بردن آن به دلیل روشن و براق بودنش غفلت می‌کنیم. نارنجی در کلاس‌های درس یا مکان‌هایی که افراد زیادی حضور دارند، رفتارهای اجتماعی را ارتقاء می‌دهد.نارنجی برای تشدید رنگ‌ها فوق‌العاده ‌است.در یک طرح یکنواخت و کسل‌کننده کافیست چند کوسن نارنجی کم‌رنگ را جاهای مختلف قرار دهید و فضا را روشن کنید یا چند گل نارنجی را داخل گلدان گذاشته، روحی تازه به اتاق دهید.

 

 

رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی تداعی کننده ی هیجان و شور و شوق است، و یک رنگ انرژی زاست. هرچند این رنگ برای دکوراسیون داخلی اتاق نشمن یا اتاق خواب ایده ی خوبی نیست اما یک انتخاب عالی برای سالن ورزشی است؛ این رنگ تمام احساساتی را که شما در طول جریان تناسب اندام خود نیاز به رهاسازی آن دارید، به ارمغان می آورد. در فرهنگ های باستانی، این باور وجود دارد که رنگ نارنجی به درمان شش ها کمک می کند و سطح انرژی را افزایش می دهد.

 

 

 

کاربرد:  در ورودي و راهروها ، اتاق غذاخوري و اتاق نشیمن. رنگ نارنجی رنگی محرك است بنابراین می توان از آن به مقدار کم و بصورت ملایم در اتاق خواب و اتاق کار نیز استقاده نمود.

بسیاری از افراد به رنگ صورتی علاقه دارند اما آن را برای دکوراسیون منزل شان نمی پسندند. در دکوراسیون داخلی رنگ صورتی در ترکیب با قهوه‌ای شکلاتی تاثیر قوق‌العاده‌ای دارد.صورتی رنگی است که بعضی‌ها بسیار به آن علاقمندند. صورتی رنگ نرم و لطیفی است. کم‌رنگ آن ظریف، ملایم و آرام‌بخش است و رنگ تند آن برانگیزنده احساسات است. صورتی اغلب رنگ مورد علاقه دختربچه‌هاست. شاید چون احساس گرم، محافظ و لطیفی از آن دارند و حس صمیمیت را در آن‌ها ایجاد می‌کند.صورتی بیشتر در اتاق خواب دخترها استفاده می‌شود و برای اتاق میهمان مناسب است.صورتی موجب تضعیف عضلات، شیرینی‌کام و شوخ طبعی می‌شود و محافظت و صمیمیت را القا می‌کند.

 

                

                

 

کاربرد : در اتاق خواب ،اتاق کودك ، اتاق نشیمن ، سرویس هاي بهداشتی و هال . صورتی تا حدودي باعث کم شدن اشتها میگردد بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ سبز را آرام ترین رنگ برای چشم ها مطرح می کنند.رنگ سبز برای دکوراسیون منزل بسیار زیبا است. این رنگ با تمام رنگ ها ترکیب می شود و ظاهر فوق العاده ای می گیرد. سبز به دلیل خنثی بودن برای دکوراسیون داخلی فوق‌العاده است.  این رنگ به دلیل آرامش بخش بودن برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی مناسب است. رنگ سبز مشوق باز کردن گره های روحی ست و گرمای کافی برای ترویج آسودگی و با هم بودن را نیز داراست. رنگ سبز زمانی که به عنوان زمینه ی اصلی برای دکوراسیون داخلی فضا استفاده می شود دارای اثر آرام بخش است. این یک باوراست که سبز استرس را می کاهد و برای تمدد اعصاب به افراد کمک می کند.اگر این رنگ در کنار رنگ بنفش و نقره ای قرا رگیرد احساس رفا و غنی بودن به شخص می دهد. رنگ سبز رنگ پوست را خوب منعکس نمی کند و به همین دلیل در سالن های آرایشی وبوتیک ها و فروشگاه ها استفاده نکنید. سبز بهتر است با صورتی پررنگ، زرشکی، آبی روشن، زرد و بنفش ترکیب شود.سبز آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.سبز نشانه ثروت، رشد، تولد، تجدید حیات، غبطه‌خوردن و همدردی است. سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می‌رساند.

          

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 

           

 

کاربرد:  این رنگ در اکثر فضاها قابل استفاده است و چون رنگ هماهنگی است می توان آن را با رنگ هاي دیگر ترکیب کرد.

رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی به خصوص در دکوراسیون منزل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.قهو‌ه‌ای هیچ وقت از مد نمی‌افتد. زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با سایر وسایل دارد. این رنگ اگر با رنگ های زرد، سفید و صورتی چرک ترکیب شود ثبات و آرامش را می رساند. قهوه‌ای در ترکیب با این رنگ‌ها سرگرم‌کننده است و ثبات را می‌رساند. اکثر چوب‌ها رنگ قهوه‌ای را خوب به خود می‌گیرند، رنگ طبیعی قهوه‌ای به خصوص اگر مایل به کارامل باشد در کنار صورتی چرک خیره‌کننده خواهد بود.رنگ قهوه‌ای گرمی، آسایش، خونسردی، ایمنی، اطمینان، پایداری، همزمان‌بودن، در‌ برداشتن و خاکی بودن را می‌رساند.قهوه‌ای نشانه زمین، طبیعت خاکی، هوش، فشردگی، استحکام، غنی بودن، آرامش و محافظه کار بودن است.

 

 

کاربرد : در بسیاري از اتاق ها مخصوصا در اثاثیه و مبلمان.

در دکوراسیون داخلی مشکی رنگ فوق‌العاده‌ای برای دکوراتورهاست.اگر بخواهید چیزی را بی‌توجه نشان دهید، از مشکی مات استفاده کنید.مشکی به دلیل خنثی‌بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. مشکی اگر با رنگ های متالیک نقره ای، طلایی، مسی و برنج ترکیب شود جلوه ی بی نظیری خواهد داشت.  اغلب در نازک‌کاری‌ها برای ایجاد ظرافت استفاده می‌شود.یک نیمکت که روی آن گرانیت مشکی قرار گرفته باشد، ظاهر دلفریب و زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. این رنگ اگر با قرمز ترکیب شود زیبایی خاصی خواهد داشت.

 

 

مشکی رنگ خوبی برای کف‌پوش است. رنگ سیاه و سفید معمولا به صورت کاشی یا موزاییک مناسب کف سرویس‌های بهداشتی است چون با کنتراست یا تضادی که ایجاد می‌کند فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.مشکی به تنهایی به عنوان رنگ‌ دیوار چندان مرسوم نیست، محیط را بسته می‌کند. اما برای اهمیت دادن و تاکید یک طرح، در زمینه‌های رنگی به کار می‌رود. غالبا در چراغ‌ها، دستگیره‌های در به عنوان یک رنگ خنثی که طرح‌های اطراف خود را به خوبی جلوه می‌دهد، استفاده می‌شود.رنگ مشکی نشانه قدرت، شان و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصور بودن است.

در دکوراسیون داخلی رنگ زرد را با رنگ‌های دیگر به کار ببرید.زرد نشانه توجه، ارتباطات، مناظره و حکمت است به کار بردن رنگ زرد البته نه خیلی تند، مثلا طلایی، در اتاق ناهارخوری اشتهاآور است.کرم نباتی، شاد و مناسب اتاق نوزاد است. رنگ زرد روشن در اتاق ملاقات، اثری مثبت و خلاق دارد. رنگ زرد برای اتاق نوجوانان مناسب است و رنگ مثبتی است که حافظه را تقویت می کند وبه مطالعه کمک می کند.زرد برای مغازه‌های کوچک فوق‌العاده است، جلب‌نظر کرده و حالت خوشامدگویی دارد.اما چون به کار بردن صرفا زرد در یک محیط ممکن است باعث تندمزاجی و بدخلقی شود، سعی کنید آن را با رنگ‌های دیگر به کار ببرید.آبی و زرد، کنار دریا بودن را تداعی می‌کند و زرد و سفید محیط را تمیز نشان خواهد داد.زرد گرم وآفتابی، درخشان، منبع نور، مثبت، شادی‌آور، گیرا، امیدوارکننده، اشتهاآور، خلاق، الهام‌بخش و نشانه استقبال است. رنگ زرد حافظه را تقویت می‌کند، جرات می‌دهد و موجب درون‌نگری می‌شود.زرد نشانه توجه، ارتباطات، مناظره و حکمت است و در عین حال تحریک‌پذیری، خصومت و تبعیض را افزایش می‌دهد. این رنگ یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، اتاق غذاخوری و حمام است، جایی که انرژی زا و امید بخش است. در راهروها و ورودی ها و فضاهای کوچک، رنگ زرد می تواند احساس گستردگی و استقبال را القا کند.

 

       

 

کاربرد:  در آشپزخانه، اتاق کارو اتاق نشیمن هم چنین به ندرت و بصورت خیلی ناچیز در اتاق خواب بزرگسال می توان از رنگ زرد استفاده کرد اما استفاده از این رنگ در اتاق نوزادان توصیه نمی شود.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون منزل نشانه جشن، جدید بودن و علاقه است. این رنگ هیجان انگیز است و احساس قدرت ایجاد می کند. قرمز در بسیاری از کشورهای آسیایی به عنوان رنگ خوش شانسی شناخته می شود. اگر در دکوراسیون منزل می خواهید از رنگ قرمز استفاده کنید بهتر است قرمز را به صورت پراکنده در منزل استفاده کنید. اگر دیوارها را قرمز کنید محیط بسته تر به نظر می رسد و حس صمیمیت ایجاد می شود. قرمز مناسب اتاق خواب نیست چون میزان تنفس را زیاد و خواب و آرامش را کم می‌کند.در طرح‌های تجاری استفاده از مبلمان چرمی قرمز در فضایی کاملا سفید همراه با آویزهای قرمز تماشایی خواهد بود. استفاده از قرمز در اطراف شومینه، حتی اگر خاموش باشد، گرما را تداعی می‌کند و به کار بردن آن در ورودی خانه استطاعت مالی را می‌رساند.از قرمز در محل آرایش و اتاق پرو خود استفاده کنید.قرمز در اتاق ناهارخوری شگفت‌انگیز است و در اتاق پذیرایی بازخورد زیادی دارد.رنگ قرمز تیره خود یک سبک را ایجاد می‌کند و اعتماد به نفس را می‌رساند.قرمز گرم، پر حرارت، رمانتیک، نشانه خطر و توقف است.قرمز هیجان، نشاط، پیشرفت، توانگری، قدرت و شجاعت را می‌رساند. قرمز موجب افزایش فشار خون، بالا رفتن تنفس، افزایش مقاومت، پرخاشگری و خشم می‌شود و رنگ پوست را خوب منعکس می‌کند.

 

 

 

                    

 

 

کابرد  : در اتاق غذاخوري ،آشپزخانه ، راهروها و اتاق بازي کودکان . از آنجا که قرمز میزان ضربان قلب را افزایش می دهد توصیه می شود از این رنگ بصورت محتاطانه در اتاق خواب و اتاق کار استفاده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این شرکت در زمینه های طراحی و دکوراسیون داخلی محیط های اداری، منازل مسکونی،دکور محل کار، دکور فروشگاه و نمایشگاه،سالن زیبایی ،بازسازی و ….. فعالیت دارد.
همچنین داشتن نمایندگی کفپوش اپوکسی 3D سقف و دیوار و اجرای آن از دیگر تخصص این شرکت می باشد.

با تجربه ترین طراحی و دیزاین همچنین اجرای دقیق با مهارت لازم و اقتصادی بودن هدف این شرکت می باشد.

اپلیکیشن خدمت از ما

رنگ صورتی در دکوراسیون و به عبارتی دیگر دکوراسیون صورتی از جمله انتخاب‌های خاص برای طراحی داخلی منزل است. روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون با بیان خاصیت این رنگ در قسمت‌های مختلف منزل به معرفی مکمل رنگ صورتی در دکوراسیون برای جلوه بیشتر این رنگ پرداخته است. رنگ صورتی کم رنگ و رنگ صورتی چرک در دکوراسیون و ترکیب آنها با رنگ‌های گرم مثل بنفش و خنثی و سرد مثل طوسی و آبی همگی نمونه‌ای از قدرت این تم رنگ در خاص نشان دادن فضای منزل است. دکوراسیون صورتی طوسی از مورد پسندترین کاربرد رنک در طراحی داخلی منزل است. علاوه بر این انتخاب دکوراسیون صورتی طلایی و همین طور دکوراسیون آبی صورتی برای قسمت‌های مختلف منزل یک انتخاب خاص و خلاقانه به شمار می‌آید.

 

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

رنگ صورتی در دکوراسیون قسمت‌های مختلف منزل یک انتخاب خاص و یک ایده‌ی جذاب به شمار می‌آید. دکوراسیون صورتی در کنار رنگ‌های مکملی مثل طوسی، طلایی، آبی و همین طور رنگ بنفش فضایی خاص و زیبا را در قسمت‌های مختلف منزل بوجود می‌آورد.روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 

 

رنگ صورتی بعنوان یک رنگ آرام بخش در فضای رنگ‌ها به شمار می‌آید. کاربرد رنگ صورتی برای دکوراسیون یک سبک خاص و شاد را به منزل می‌بخشد. انتخاب رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق‌های مختلف، آشپزخانه و همین طور سرویس بهداشتی منزل به یک اندازه کاربردی است.

 

 

طیف‌ها و پالت‌های رنگی صورتی در دکوراسیون مدرن منازل امروزی محدوده کاربردی وسیعی را به خود اختصاص داده است. کاربرد رنگ صورتی در قسمت‌های مختلف منزل یک استایل خاص و زیبا را به محیط خانه می‌بخشد.

 

 

طیف صورتی‌های روشن، در ترکیب با دیگر رنگ‌ها، یک انتخاب مناسب برای رنگ دکوراسیون منزل به شمار می‌آید. در کنار هم داشتن انواع رنگ صورتی روشن با رنگ‌های گرم و سرد نمونه‌های از استفاده از قانون ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی منزل است که در اینجا با حاکمیت رنگ صورتی اجرا می‌شود.

 

 

در این مطلب برای آشنایی با تاثیر رنگ صورتی در دکوراسیون منزل محور‌های کاربردی این رنگ را برای طراحی داخلی قسمت‌های مختلف منزل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

رنگ صورتی در طیف‌های مختلف هم بعنوان یک رنگ خنثی و هم بعنوان یک رنگ گرم دارای مکمل‌های مختلفی است. بهترین و پر طرفدارترین مکمل رنگ صورتی را می‌توان رنگ خنثی و خاص خاکستری بر شمرد. علاوه بر این تلفیق رنگ صورتی با آبی و طلایی نیز یک مجموعه‌ی زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند.

 

 

رنگ خاکستری یک مکمل خاص برای رنگ صورتی در دکوراسیون منزل به شمار می‌آید. از این ترکیب رنگ در مبلمان، ست اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌توان بهره برد.

 

 

انواع رنگ صورتی در کنار رنگ‌های خنثی،تاثیر بسزایی در طراحی داخلی منزل دارد. رنگ سفید در کنار صورتی تاثیر شگفت انگیزی را بر فضای منزل داشته و جذب و انعکاس نور در محیط را بهتر می‌کند. رنگ سفید امکان بهتر مشاهده شدن رنگ صورتی در دکوراسیون را در فضای منزل بوجود می‌آورد.

 

 

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون منزل، امکان ایجاد یک تنوع و زیبایی وصف ناپذیر در کنار دیگر رنگ‌های مکمل را بیان می‌کند. به طور کلی رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی رنگ آسایش و آرامش است. این رنگ حس مشترک بودن و به اشتراک گذاشتن را منتقل می کند.

 

 

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون منزل کاربرد این رنگ را با یک پیش زمینه مناسب از رنگ‌های سرد و خنثی برای نمود بهتر در فضای منزل پیشنهاد می‌دهد. 

 

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 

افراد می‌توانند با قرار دادن لوازم تزیینی و قاب‌های سفید و رنگ خنثی بر روی دیوار با رنگ صورتی و یا به کارگیری چند مبلمان با رنگ طوسی در بین ست مبلمان صورتی منزل در ایجاد جلوه بیشتر رنگ صورتی در فضای منزل تاثیر بگذارند.

 

 

انتخاب رنگ‌های جان دار تر صورتی مثل صورتی چرک و یا صورتی مایل به سرخابی برای کوراسیون و رنگ دیوار منزل از دیگر موارد کاربردی رنگ صورتی در دکوراسیون به پیشنهاد افراد متخصص در زمینه طراحی داخلی است.

 

 

نور منعکس شده در دکوراسیون صورتی منزل در کاهش اضطراب و استرس نقش بسزایی دارد. این امر به گونه‌ای است که تاثیر فوق العاده رنگ صورتی در ذهن و روان انسان به حدی است که از این رنگ در انتقال انرژی و هیجان به افراد را به نوری در تاریکی تشبیه کرده‌اند. این نمونه از خصوصیت رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

 

 

رنگ صورتی، اغلب رنگ مورد علاقه دختر بچه هاست چون احساس خوبی از آن دارند و حس صمیمیت را در آنها القا می کند. بنابراین از این رنگ برای دکوراسیون اتاق کودکان به خصوص نوزادان و دختران کوچک استفاده می شود.

 

از رنگ صورتی در کنار دیگر رنگ‌های مکمل برای دکوراسیون پذیرایی استفاده می‌شود. این انتخاب اغلب در رنگ مبلمان، رنگ دیوار، سقف و یا کف و پرده‌های پذیرایی اعمال می‌شود. نمونه‌ای از کاربرد رنگ صورتی در دکوراسیون پذیرایی بصورت زیر قابل مشاهده است.

 

 

رنگ صورتی کم رنگ برای دکوراسیون اتاق پذیرایی در کنار رنگ‌ طوسی روشن و تیره یک انتخاب خاص و زیباست. کاربرد رنگ صورتی روشن در فضای منزل در نورپردازی تاثیر مناسبی داشته و یک محیط روشن را بوجود می‌آورد.

 

 

در برخی مواقع از ترکیب رنگ صورتی در دکوراسیون با بنقش برای یک پذیرایی کامل روشن و رنگارنگ استفاده می‌شود. رنگ بنفش در کنار رنگ صورتی بیشتر برای نمود رنگ صورتی در فضای منزل کاربرد دارد.

 

 

طیف رنگ صورتی برای اتاق خواب‌ بر اساس نوع آن متفاوت است. بعنوان مثال انتخاب رنگ صورتی پاستیلی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک یک انتخاب مناسب است. طیف رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دیگر قسمت‌های منزل در کنار انواع رنگ سرد و خنثی یک ایده خلاقانه به شمار می‌آید.

 

 

اما رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌تواند یک صورتی کم رنگ یا صورتی صدفی با طلایی و کرم باشد.یک نمونه اتاق خواب خاص با استفاده از رنگ صورتی در تصویر زیر قابل مشاهده است.

 

 

دکوراسیون اتاق کودک صورتی از انواع دکوراسیون‌های خاص و مدرن برای طراحی داخلی اتاق کودک دختر به شمار می‌آِد. اگر تمایل دارید اتاق کودک سرشار از ذوق و آرامش باشد بهتر است از رنگ صورتی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک در کنار رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری بهره ببرید. 

 

 

انتخاب رنگ صورتی برای کابینت‌های آشپزخانه و یا کف و دیواره آن می‌تواند یک فضای خاص و آرام در آشپزخانه منزل ایجاد کند. یک آشپزخانه آرام، پر از جنب و جوش و با انعکاس و جذب نور مناسب با کاربرد رنگ صورتی در دکوراسیون آشپزخانه قابل طراحی است.

 

استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون آشپزخانه کمی جسارت و شهامت می‌خواهد. در عکس زیر نمونه‌ای زیبا از دکوراسیون آشپزخانه صورتی را می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

دکوراسیون صورتی برای آشپزخانه در کنار رنگ‌های مکمی مثل سفید و طوسی زیبا و خاص می‌باشد. رنگ صورتی چرک برای دکوراسیون آشپزخانه برای جداسازی یک قسمت مثل کانتر از دیگر قسمت‌های آشپزخانه مناسب است.

 

 

رنگ صورتی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی با خاکستری ذغالی و یا مشکی مات یک فضای شیک و خاص را بوجود می‌آورد. انتخاب کاشی و سرامیک به رنگ صورتی برای فضای سرویس بهداشتی نیز یک طراحی مناسب را در فضا بوجود می‌آورد.

 

 

کاربرد رنگ صورتی برای سرویس بهداشتی یک دکوراسیون خاص توام با یک حس تمیزی را در این قسمت از منزل بوجود می‌آورد. استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ صورتی نورگیر بودن و روشنایی فضای سرویس بهداشتی به دنبال دارد.

 

 

ایده دکوراسیون صورتی برای منازل از تزیینات صورتی رنگ مثل انواع قاب‌ها گرفته تا رنگ دیوار و تجهیزات اصلی منزل مثل کابینت و کمد دیواری را در بر می‌گیرد. کاربرد رنگ صورتی در دکوراسیون منزل در کنار رنگ‌های مکمل برای طراحی داخلی و تزیین قسمت‌های مختلف خانه یک بهره مندی از قانون ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی را شامل می‌شود.

 

 

طیف گسترده رنگ صورتی امکان ترکیب و تلفیق این رنگ با انواع رنگ‌های سرد، گرم و خنثی را امکان پذیر می‌کند. در این قسمت یک نمونه از دکوراسیون صورتی منزل برای گرفتن ایده‌های خلاقانه ارائه شده است.

 

 

بهترین و جذاب ترین مکمل رنگ صورتی بطور حتم طیف رنگ طوسی و خاکستری است. دکوراسیون صورتی طوسی در طراحی داخلی یک اتاق خواب، اتاق نشیمن و همین طور قسمت‌های دیگر منزل مثل آشپزخانه یک فضای تمیز و خاص را بوجود می‌آورد.

 

 

زیبایی چشمگیر انواع رنگ صورتی در کنار رنگ خنثی و مات طوسی چند برابر شده و استایل جدیدی را به فضای منزل می‌بخشد. در واقع کابرد رنگ‌های خنثی مثل طوسی در کنار رنگ صورتی در نمود این رنگ در فضای منزل تاثیر دارد.

 

 

رنگ صورتی در دسته رنگ‌های مکمل رنگ طلایی در دکوراسیون منزل قرار دارد. انتخاب رنگ صورتی روشن در کنار طلایی یک فضای مدرن و زیبا را در منزل بوجود می‌آورد. از تلفیق رنگ صورتی طلایی برای طراحی داخلی قسمت‌های مختلف منزل خصوصا اتاق خواب دخترانه بهره می‌برند.

 

 

یک نمونه از تلفیق رنگ گرم و خاص طلایی با رنگ صورتی جهت خاص نشان دادن فضای کاربردی این رنگ در تصویر زیر قابل مشاهده است.

 

 

طیف رنگ آبی بعنوان رنگ جدید برای دکوراسیون سال 2020 بیشترین استفاده در طراحی داخلی منازل جدید را به خود اختصاص داده است. با استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ صورتی علاوه بر هاهنگی دکوراسیون منزل با رنگ سال، آرامش و زیبایی رنگ صورتی نیز داشته باشید. دکوراسیون صورتی در کنار طیف رنگ آبی امکان نورپردازی بهتر را در قسمت‌های مختلف خانه ایجاد می‌کند.

 

 

کاربرد رنگ آبی بعنوان یک پیش زمینه برای بهتر نشان دادن رنگ صورتی در فضای کاربردی رنگ صورتی در دکوراسیون بسیار موثر است. تلفیق این دو رنگ با این خاصیت را بهمره دارد، که گرمای موجود در طیف‌های صورتی با سردی طیف رنگ آبی خنثی می‌شوند. 

 

 

برای انتخاب رنگ صورتی در دکوراسیون منزل تنها به رنگ‌های ملایم و روشن صورتی اکتفا نکنید. گاها از ترکیب رنگ‌های صورتی پر رنگ و نزدیک به سرخابی با رنگ‌های روشن و خنثی می‌توان یک دکوراسیون خاص را در منزل ترتیب داد. رنگ‌های صورتی پر رنگ بهترین گزینه برای اتاق خواب‌ کودک به شمار می‌آید.

 

 

با بهره مندی از قانون ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی و استفاده از طیف رنگ‌های خاص مثل صورتی می‌توانید یک فضای زیبا و خاص را با کمترین هزینه در محیط زندگی خود بوجود آورید.

5.00 امتیاز از 8 رای

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

دکوراسیون منزل

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.



 

صورتی رنگی آرامش بخش است که دکوراسیون داخلی منزل را مدرن و دلنشین می کند

 

رنگ صورتی رنگی آرامش بخش و دوست داشتنی است که دکوراسیون داخلی منزل را مدرن و دلنشین می کند.روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون صورتی رنگ منزل

همانطور که عشق زاده رنگ قرمز و سفید است، صورتی نیز عاشقانه، محبوب، و مورد توجه است. این رنگ، که ته رنگی از قرمز در خود دارد اشتیاق، حرارت و انرژی را به شکل ملایم تری از آن گرفته است.

 

امروزه صورتی بیشتر به عنوان یک رنگ زنانه مطرح است اما در گذشته مردان و پسران نیز از آن استفاده می کردند چرا که زیبایی بیشتری از آبی در خود دارد. صورتی شکلی از محبت و احساسات را به تصویر می کشد و در دیزاین خانه فضای زیبایی را خلق می کند. در زیر نکاتی در مورد استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی خانه برای شما آورده شده است.

 

صورتی از جمله رنگ هایی است که شاید کمتر در دکوراسیون سنتی خانه های ایرانی ها دیده شود. اگر شما جزو افرادی که جسارت بیشتری دارند و طرفدار سبک مدرن و پست مدرن هستند باشید، ممکن است تصمیم بگیرید که رگه های مختلفی از صورتی ها را به دکوراسیون خانه راه دهید و فضای جذاب تری داشته باشید.

 

صورتی ملایم یکی از طیف های های کلاسیک رنگ صورتی است

 

در این صورت اگر می خواهید در این فضا احساس بهتری داشته باشید و با رنگ دکوراسیون خانه به ویژه در میهمانی ها هماهنگ تر شوید، توصیه می شود که به چند نکته توجه داشته باشید تا شیک و خوش سلیقه به نظر برسید و اطرافیان به انتخاب های شما آفرین بگویند.

 

کدام صورتی برای دیوارها و دکوراسیون مناسب تر است؟

صورتی طیف های گوناگونی دارد که هر کدام شان دارای ویژگی های خاصی هستند. در چرخه رنگ ها، صورتی از ترکیب قرمز با سفید به دست می آید که البته گاهی اوقات با اضافه شدن رنگ های دیگر مانند طیف آبی های مختلف رنگ آن به سمت یاسی و ارغوانی و… تغییر می کند اما در مورد استفاده از صورتی در دکوراسیون توصیه می شود که اگر می خواهید دیوارها را صورتی کنید به سراغ طیف های ملایم تر بروید.

 

کاغذ دیواری های سفید و صورتی ترکیب ملایمی را برای اتاق کودکان و همینطور اتاق خواب ایجاد می کنند. به هر حال در صورتی که فرد تنوع طلبی نیستید و هر چند سال یک بار قصد تعویض کاغذ دیواری با روکش مبل ها را ندارید بهترین پیشنهاد برای شما این است که صورتی های کمرنگ یا چرک را انتخاب کنید تا از دیدن آنها زود خسته نشوید. به این ترتیب برای تغییر چیدمان خانه و اضافه کردن سایر عناصر دکوراسیونی دست تان بازتر است.

 

به طور کلی صورتی که برای ایجاد آرامش و آسودگی در طراحی داخلی استفاده می شود

 

سرخابی به شما انرژی می دهد

اگر در خانه کودکی دارید و قرار است برای او جشن تولد برگزار کنید و از طرفی رنگ های صورتی در گوشه و کنار خانه شما زیاد به چشم می خورد یا در ترکیب دیوار، پرده و روکش مبلمان صورتی کمرنگ دارید، وقت آن رسیده که رنگی پر انرژی مانند سرخابی را انتخاب کنید.

 

این سرخابی شما را فردی سرزنده نشان می دهد و البته به عنوان میزبان در جمع سایرین بهتر دیده می شوید. کودکان هم رنگ های شاد را بیشتر می پسندند و از طرفی با این انتخاب به سایرین ثابت می کنید که شما هم کودک درون فعالی دارید و می توانید همراه با کودکان، شادی و نشاط بیشتری داشته باشید. سرخابی از خانواده صورتی هاست؛ از این «هم خانواده» شاد غافل نشوید.

 

به طور کلی صورتی که برای ایجاد آرامش و آسودگی در طراحی داخلی استفاده می شود. صورتی ملایم یکی از طیف های های کلاسیک رنگ صورتی است _ این رنگ نه خیلی تیره است و نه خیلی روشن، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. در میانه طیف صورتی قرار دارد و به طور رنگی خنثی است که استفاده از آن به همراه خطوط تمیز و مدرن احساس بلوغ را در فضا بوجود می آورد.

 

منبع : bartarinha.ir

دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

طرح‌های تمام دست ساز گالری طلا سنجاق

از رشد بورس جا نمانید!

کاشت دندان بدون جراحی و خونریزی

ایمپلنت دیجیتال وبدون درد/02166400484

هوشمند سرمایه گذاری کنید

موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

متفاوت از رقیبان شغلیتان جلوه کنید

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

محصولات مناسب برای پاکسازی روزانه پوست

دسترسی آسان به تمام برنامه های اپل

برنامه های پولی رو به راحتی دانلودکن

شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

خرید ست اسپرت مردانه با قیمت مناسب

مانتوسارافون نخی یک استایل تابستانه شیک

انواع نگهدارنده موبایل فقط 19هزار تومان!

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *