چگونه بر شکست غلبه کنیم

 
helpkade
چگونه بر شکست غلبه کنیم
چگونه بر شکست غلبه کنیم


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

راه‌های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف‌مان وجود دارد‎

 

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شکست «درد» دارد. دست‌کم تجربه‌ی آزاردهنده‌ای است؛ چیزی که بسیاری از ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با آن روبه‌رو نشویم. گاهی تأثیرات یک شکست می‌تواند تا مدت‌های طولانی باقی بماند و در ذهن ما، رد پایش را به جا بگذارد و یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود در سال‌های بعدی زندگی، به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم. اما باید راه‌هایی را نیز برای غلبه بر شکست یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.

 

یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «اگر هفت بار زمین خوردی، برای هشتمین بار برخیز.»

 

اما شکست هم لازم است!

 

برای غلبه بر شکست باید اهمیت شکست را درک کنید 

وقتی شکست می‌خوریم، معمولا به فکر فرو می‌رویم، به دنبال معنای جدیدی برای زندگی‌مان می‌گردیم و جواب‌ها و راه‌حل‌های ممکن و بالقوه را برای رسیدن به اهداف‌مان بررسی و کشف می‌کنیم. در حقیقت، شکست بخشی ضروری از مسیر رسیدن به اهداف‌مان است. شکست، به عنوان نوری هدایت‌کننده در زندگی عمل می‌کند و مانند آب و خاک که فرساینده‌های مهربان طبیعت هستند‌، آب‌دیده‌مان می‌کند و نقش مهمی در بهبود تک‌تک فعل و انفعالات بعدی و جریان زندگی‌مان دارد.

 

اما هر چقدر هم که در مورد اهمیت شکست در زندگی دلیل و برهان بیاوریم، در مواجهه با آن، آن‌قدر درگیر ناراحتی‌هایش هستیم که به سختی می‌توانیم منفعتی در آن ببینیم. وقتی تمام آن چیزی که از شکست می‌بینیم و درک می‌کنیم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار می‌شود.

 

من هم شکست‌های بسیار بدی را تجربه‌ کرده‌ام و می‌دانم تا چه اندازه دردناک و آزاردهنده است و همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطمئنا شکست، ردپاهایش را در زندگی‌ام به جا گذاشت، و این به سادگی ماندن اثر یک زخم عمیق نبود. التیام آثار شکست‌هایم خیلی طول کشید، اما در آن میان، به فهم و درک مهمی رسیدم، تقریبا همان چیزی که سایر افراد هم بعد از شکست به آن پی‌ می‌برند.

 

این را هم فهمیدم که راه‌های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف‌مان وجود دارد. اما همه‌ی این راه‌ها نیازمند ایجاد یک تحول اساسی در طرزفکر هستند. لازم است به زندگی با نگاه خاصی بنگرید و افکارتان را در جهت درستی هدایت کنید و بذر موفقیت را بکارید تا در آینده محصولش را برداشت کنید.

 

در اینجا ۵ راهکار به شما توصیه می‌کنیم که می‌توانید با کمک آنها بر شکست غلبه کنید و به اهداف‌تان برسید.

 

۱. باور کنید که هیچ‌چیز ارزشمندی، آسان به دست نمی‌آید

ما آدم‌ها در دنیای امروز دوست داریم فورا به نتیجه برسیم و راضی شویم؛ چیزهایی را می‌خواهیم و فورا هم می‌خواهیم! وقتی می‌توانیم هر چیزی را که می‌طلبیم بدون معطلی به دست بیاوریم، چرا باید صبر کنیم؟ از فست‌فودها گرفته تا دسترسی به اینترنت پرسرعت، باعث شده ناشکیبایی و عدم تحمل‌ ما برای هر چیزی روز به روز بیشتر شود، بنابراین عجیب نیست که شکست تا این اندازه آزارمان دهد.

 

ما آن‌قدر به گرفتن نتایج فوری عادت کرده‌ایم که درک نمی‌کنیم برای رسیدن به هدفی قابل توجه و چشمگیر، تا چه حد کار و تلاش و پشتکار لازم است. به مقصد رسیدن زمان‌‌بَر است، اما طی این زمان و همان‌طور که مسیر رسیدن به هدف را طی می‌کنیم، شخصیت‌مان ساخته می‌شود و به شناخت‌های جدید دست می‌یابیم، حتی شاید معنای عمیق‌تری در زندگی‌مان کشف کنیم.

 

۲. از آدم‌های منفی‌باف دوری کنید، زیرا آنها با تمام توان‌شان آماده‌‌ی سرزنش شما هستند

ذهن انسان برای دور ماندن از درد و ناراحتی، بی‌وقفه کار می‌کند و خستگی‌ناپذیر است و در واقع هر کاری می‌کند تا از هر نوع دردی در هر اندازه‌ای که هست جلوگیری کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، مربوط به افراد دیگری است که به شما می‌گویند: «من به تو می‌گویم که چنین است» یا «تو باید به حرف من گوش می‌دادی» و «وقتی در اوج موفقیت بودی، بهترین کار این بود که کنار بکشی».

 

منفی‌باف‌ها همیشه با تمام توان‌شان در اطراف‌تان هستند تا از دید خودشان از شما انتقاد کنند. اما شما به آنها گوش ندهید. حرف‌ها و غُر زدن‌هایشان را نشنیده بگیرید تا بتوانید به شکست‌تان به چشم یک تجربه‌ی ارزشمند نگاه کنید. سرتان گرم خودتان باشد و از تماس با این افراد دوری کنید. فقط این را بدانید که همیشه کسانی هستند که از شکست‌ها و عدم موفقیت‌ شما خوشحال شوند، اما دوستان واقعی هم دارید که پیروزی‌هایتان را جشن می‌گیرند و با تشویق‌هایشان به شما انگیزه می‌دهند تا به هدف‌هایتان برسید. بهتر است روی تکنیک‌های مثبت اندیشی بیشتر کار کنید.

 

باید راه‌هایی غلبه بر شکست یاد بگیریم‎

 

۳. موفقیت نشانه‌هایی دارد؛ در هر فراز و نشیبی دنبال این نشانه‌ها بگردید

هرچند شکست می‌تواند دشوار باشد، اما زمان خوبی برای جست‌وجوی نشانه‌هاست، زیرا موفقیت سرنخ‌هایی دارد. دنبال‌شان بگردید تا پیدایشان کنید. در هر زمینه‌ای که تلاش می‌کنید و هر هدفی که دارید، دنبال کسانی بگردید که موفقیت‌هایشان، الگوی شماست. سپس جست‌وجو کنید تا کلیدها را پیدا کنید. این افراد موفق چه کرده‌اند؟ چقدر طول کشیده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شکست خورده‌اند؟

 

مردم معمولا باور نمی‌کنند که بیشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خورده‌اند، اما قابل توجه‌ترین وجه تمایزشان این است که هرگز دست از تلاش برنداشته‌اند. این، بزرگ‌ترین تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفق‌ترین‌ها، روحیه‌ی سرسختی در تسلیم‌ناپذیری و پشتکار دارند.

 

چگونه بر شکست غلبه کنیم

۴. به شکست مانند یک فرصت نگاه کنید تا بر ترس‌هایتان غلبه کنید

گاهی وقت‌ها، شکست به خودی‌ خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز می‌دارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترس‌هایتان را کنار بزنید؛ فرصتی برای چیره شدن بر میل درونی که می‌گوید: فرار کن و در گوشه‌ای با خودت تنها باش.

 

الگوی درد – لذت (pain-pleasure paradigm)، کاملا واقعیت دارد. ما همیشه برای اجتناب از ناراحتی و درد، بیشتر تلاش می‌کنیم تا برای به دست آوردن خوشی و لذت. اما اگر بتوانیم این درک و تمایل را تعدیل کنیم و برای رسیدن به اهداف‌ خود بر ترس‌هایمان غلبه کنیم، یک دگرگونی و تحول روی خواهد داد؛ یک احساس شگفت‌انگیز و باورنکردنی که نتیجه‌ی این تغییر بوده و تجربه‌ای است پرارزش که مسیر رسیدن به اهداف را برای تمام عمر، هموار می‌کند.

 

۵. از شکست به عنوان تجربه‌ای آموزنده استفاده کنید

شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباهات‌مان درس بگیریم و تجربه کسب کنیم. اگر بتوانیم از این دانش و تجربه بهره ببریم، مهارت کسب کنیم و رو به جلو حرکت کنیم، اتفاقات شگرفی روی خواهند داد. ما از راه‌های مختلفی می‌توانیم از شکست‌هایمان درس بگیریم، اما لازمه‌اش این است که به شکست و عدم پیروزی‌مان بی‌طرفانه و واقع‌بینانه بنگریم؛ درست مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می‌کند.

 

از خودتان بپرسید چرا شکست خوردید؟ کجای کارتان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت دیگری می‌توانستید انجام دهید؟ آیا ایراد از برنامه‌تان بوده است؟ آیا به این دلیل شکست خورده‌اید که از مورد مهمی غفلت کرده‌اید؟ آیا عادت بدی دارید که ممکن است باعث شکست‌تان شده باشد؟ نگاه‌تان کاملا واقع‌بینانه باشد تا از اتفاقی که افتاده است درس بگیرید و از این عبرت و آگاهی برای ارتقای خودتان و تلاش دوباره استفاده کنید. مطمئن باشید تا زمانی که دست از کار و تلاش برندارید، می‌توانید بر شکست غلبه کنید و به آرمان‌تان برسید.

 

منبع: huffingtonpost

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

کدام آموزشگاه برای یادگیری زبان بهتر است؟

شکست عاطفی خوردی ونمیدونی چطور ادامه بدی؟


سینما رو به خونت بیار!


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال


راز های داشتن خانواده شاد


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بسیاری از انسان ها تجربه شکست در زندگی را حداقل یکبار داشته اند. تاثیرات یک شکست گاهی می تواند تا طولانی مدت در ذهن ما باقی بماند و برای سالهای آینده یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم و ما را از پیشرفت های آینده وا می دارد. پیشرفتن به همین منوال سبب می شود که شکست در همه مراحل زندگی تان تاثیر گذارد و نتوانید در آینده پیشرفت کنید. پس بهتر است با مطالعه این بخش از نمناک راههای غلبه بر شکست در زندگی را بیاموزید.

برای رسیدن به اهداف مان هنگام شکست به فکر فرو می رویم و به دنبال بررسی و کشف راه حل های جدید هستیم . برای رسیدن به اهداف بخشی ضروری از مسیر رسیدن به اهداف مان است. درباره اهمیت شکست در زندگی هر چقدر دلیل و برهان بیاوریم ، در مواجهه با آن، آن قدر درگیر ناراحتی هایش هستیم که به سختی می توانیم منفعتی در آن ببینیم. وقتی تمام آن چیزی که از شکست می بینیم و درک می کنیم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار می شود.در اینجا 5 راهکار به شما توصیه می کنیم که می توانید با کمک آنها بر شکست غلبه کنید و به اهداف تان برسید.

همه ما انسان ها دوست داریم تاهرچیزی را که می خواهیم بدون معطلی به دست بیاوریم و عدم تحمل ما برای هر چیزی در این دنیای سریع امروزه بیشتر می شودو شکست آزارمان می دهد. برای رسیدن به هدف قابل توجه و چشمگیر به کار و تلاش و پشتکار نیاز داریم اما متاسفانه ما به گرفتن نتایج فوری عادت کرده ایم و درک نمی کنیم که به مقصد رسیدن زمان بَر است . زمان و مسیری که برای رسیدن به هدف طی می کنیم سبب ساختن شخصیتمان و به دست آوردن شناخت های جدید خواهد شد.

برای دور ماندن از درد و ناراحتی بی وقفه ذهن انسان ، کار می کند و خستگی ناپذیر است و برای جلوگیری از هر نوع دردی هر کاری می کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، به کنایه ها ی افراد منفی باف دیگری مربوط است که در کنارتان هستند و با تمام توان شان از دید خودشان از شما انتقاد می کنند. برای اینکه بتوانید به شکستتان مانند یک تجربه ارزشمند نگاه کنید به حرف ها و غُر زدن هایشان گوش ندهید و از تماس با این افراد خودداری کنید. افراد نیز وجود دارند که از شکست ها و عدم موفقیت شما خوشحال می شوند، اما دوستان واقعی از پیروزی هایتان خوشحال و برای رسیدن به هدف با تشویق هایشان به شما انگیزه می دهند پس بهتر است روشهای مثبت اندیشی بیشتر به کار برید.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شکست زمان خوبی برای جست وجوی نشانه هاست، زیرا موفقیت سرنخ هایی دارد که می توانید دنبالشان بگردید تا پیدایشان کنید. در هر زمینه ای که تلاش می کنید و هدفی دارید، دنبال افراد موفق بگردید و موفقیتشان را الگوی خود قرار دهید و جستجو کنید افراد موفق چه کرده اند و برای رسیدن به مقصدشان چقدر زمان نیاز داشتند و چند بار شکست خورده اند. بیشتر افراد موفق، هم بارها شکست را تجربه کرده اند اما هرگز از تلاش نکشیدند و آنها روحیه سرسختی در تسلیم ناپذیری و پشتکار دارند.

برخی مواقع دلیل ترس افراد ، شکست نیست؛ بلکه ترس از شکست آنها را از اقدام باز می دارد. غلبه بر شکست، فرصتی برای کنار زدن ترس هایتان است.

برای کسب تجربه باید از شکست های قبلیمان درس بگیریم و با این تجربه و دانش مهارتی را کسب کنیم که سبب حرکت رو به جلوما گردد. راه های مختلفی برای درس گرفتن از شکست هایمان وجود دارد که لازمه آن نگرش بی طرفانه و واقع بینانه مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می کند به شکست و عدم پیروزی مان است. علت شکست خوردن خود را بیابید و فکر کنید چه اقدام متفاوت دیگری می توانستید انجام دهید و شما به دلیل برنامه تان و غفلت از برخی مسائل شکست خورده اید . نگاه واقع بینانه سبب درس گرفتن از اتفاقات می شود و برای ارتقای خودتان و تلاش دوباره از این عبرت و آگاهی استفاده کنید. برای غلبه بر شکست و رسیدن به هدفتان دست از کار و تلاش برندارید.

برای رسیدن به موفقیت زمانی را به نوشتن اهدافتان اختصاص دهید تا به درستی بفهمید که چه چیزی می خواهید و به کارهایی بیندیشید که می توانید برای نزدیکتر شدن به اهدافتان انجام دهید.

باید بدانید هر شخصی در مسیر زندگی خود قدم برمی دارد و زندگی افراد از بیرون و از نظر ما شاید خوب و ایده ال به نظر برسد اما ما به هیچ وجه از دغدغه ها و آنچه در ذهن او می گذرد، خبر نداریم و شاید زندگی آنها مانند تصورات ما فوق العاده نباشد. پس باید به رسیدن به اهدافمان تمرکز کنیم و برای افزایش انگیزه از موفقیت های دیگران، بهره ببرید.

 

چگونه بر شکست غلبه کنیم. چگونه شکست را فراموش کنیم و به سمت پیروزی قدم برداریم. چگونه گذشته را فراموش و به فکر آینده خود باشیم. در این مقاله شما کاربران عزیز هاو کن یو فرا خواهید گرفت که چگونه شکست را فراموش و خود را برای پیروزی بعدی آماده کنیم.

شکست از هر نوعی که باشد همیشه در ابتدا دردناک است. مطمئنا هر کدام از شما کاربران با انواع شکست به نحوی برخورد داشته اید که گاها سطحی بوده و زود به فراموشی سپرده شده و گاهی هم این شکست ها و خاطراتشان تصمیم به فراموش شدن نداشته اند و قبل از هر حرکت و یا هر تصمیم جلوی چشم شما ظاهر می شوند که البته در صورت برخورد حرفه ای و صحیح می توانند یک سکوی پرش و تجربه ناب برای ادامه راه موفقیت و پیروزی باشند.

به گفته کارشناسان و همچنین انسان های موفق و بزرگ، شکست یک قسمت مهم و حیاطی برای هر پیروزی و رسیدن به اهداف بزرگ است و نقش بسیار مهمی در هر موفقیت دارند اما این در صورتی است که بتوانید صحیح از کنار این شکست ها رد شوید. در این مقاله  هدف ما برخورد درست با شکست و رد شدن از آن به نحوی است که بتوانید از آن ها به عنوان یک نقطه عطف برای پیروزی استفاده کنیم.

از سوی دیگر روش های مختلفی برای غلبه بر شکست و حرکت به سمت پیرروزی وجود دارد که البته همگی آن ها احتیاج به یک حرکت فکری و ذهنی قوی و خوب دارند. در ادامه پینج راه را برای غلبه بر شکست با شما کاربران هاو کن یو بررسی می کنیم.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شکست برای همه و در هر مرحله از زندگی ممکن است اتفاق بیافتد. یکی از بزرگ ترین اشتباه ها به هنگام برخورد با هر شکست نسبت دادن ذات شکست به شخصیت خود است. هرگز همچین برداشتی نداشته باشید. داشتن این فکر که شکست همیشه برای من اتفاق می افتد و یا این جمله که چرا شکست فقط برای من است یک خطای بزرگ به حساب می آید. همیشه در مواجهه با شکست اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و با اطمینان به فکر دلایل این شکست و آماده شدن برای ادامه راه باشید. شکست همیشه یک قسمت مهم از راه پیروزی و موفقیت است و داشتن شکست های متعدد در صورتی که تکرار اشتباه های قبل نباشد نشان از ماجرا جو و البته ثابت قدم بودن شماست.

به عقب برگشته و شکست و یا عدم موفقیت خود را برسی و آنالیز کنید. دلایل شکست خود را با دقت پیدا و یادداشت کنید. فارغ از تمامی سرمایه، منابع و انرژی هایی که از دست رفته است بر روی دلایل شکست تمرکز کنید. چرا شکست خوردید؟ چه کسانی در شکست شما دخیل بودند؟ چه مقدار از شکست در کنترل شما بوده است. آیا شما می توانستید زودتر جلوی شکست را بگیرید؟ پس از پاسخ دادن به این سوالات و جمع آوری اطلاعات از بررسی و آنالیز های انجام شده، حال از خود بپرسید که چه چیز هایی از این شکست فرا گرفتید. این برنامه را برای خود داشته باشید که چگونه می توانید از این اطلاعات و تجربه ها برای پیش برد اهداف خود استفاده کنید. هیچ وقت یک شکست را بدون آنالیز و برسی رها نکنید.

پس از بررسی و آنالیز شکست که در مرحله قبلی اتفاق افتاد، شما کاربران هاو کن یو می بایست شکست را به دست فراموشی بسپارید. تنهای چیزی که از آن به خاطر شما می ماند همان نتیجه آنالیز اطلاعات و دلایل آن است، به یاد آوری شکست و ترس از مجدد اتفاق افتادن آن تنها شما را مظطرب و نگران می کند که این مورد باعث عدم تمرکز برای ادامه دادن راه می شود. فراموش نکنید که شکست ها باید اتفاق بیافتند و شما باید از آن ها درس بگیرید و سپس از آن ها رد شوید.

شاید یکی از جدی ترین ترس ها پس از هر شکست، ترس از قضاوت شدن توسط دیگران و اطرافیان است. این که سایر افراد پس از هر شکست در رابطه با ما چه خواهند گفت. شکی نیست آنچه بقیه در رابطه با ما می گویند و یا قضاوت می کنند بر روی ما تاثیرجدی می گذارد. گاهی ما در محیط کاری به عنوان یک کارمند با شکست مواجه می شویم و گاهی در این محیط به عنوان مدیر باید شکست و تاثیر آن بر زیر دستان را مدیریت کنیم و گاهی هم به عنوان یک فرد عادی باید شکست را در برابر خانواده، دوستان و آشنایان مدیریت کنیم. حال با در نظر گرفتن هر یک از این شرایط، باید بدانید که تا چه اندازه باید به حرف ها و قضاوت های دیگران توجه کنید. مطمنا نظرات دیگران می تواند مفید و مثمر ثمر واقع شود ولی این در صورتی است که این قضاون اساسی و صحیح ارایه شود. شما هرگز نباید صحبت های دیگران را نادیده بگیرید ولی دقت کنید که قدرت خود را به دیگران واگذار نکنید. به هر کس بر اساس دانش و اطلاعاتش در رابطه با شکست بها دهید و خیلی روی حرف ها و نصیحت های غیر کارشناسانه تمرکز نکنید.

حتی با به کار بردن تمامی این نکات اگر شما عادت ها و رفتار های غلط خود را در مقابل شکست کنار نگذارید باز هم به صورت مکرر با شکست مواجه خواهید شد. شما کاربران هاو کن یو باید شخصیت محکم و مصمم و البته با اعتمادی در مقابل شکست داشته باشید. شکست هرگز به معنی کم دانش، ضعیف، بی استعداد و یا ناتوان بودن نیست. شکست به معنی پشت کار داشتن، خلاق بودن، در جست و جوی ایده های نو بودن  و البته ماجراجو بودن در آن کار است. بدانید که هر شکست در صورتی که صحیح از آن بهره برداری شود یک تجربه کاربردی و بسیار مفید است که هرگز راه دیگری برای به دست آوردنش را پیدا نخواهید کرد.

 

چگونه از شکست درس بگیریم ؟ ( ۹ روش برای جلوگیری از تکرار شکست)

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

رژیم غذایی دکتر کرمانی

ضرب‌المثل ژاپنی می گوید: «اگر هفت بار زمین خوردی، برای هشتمین بار برخیز». همه خوب می دانیم که شکست ها « درد» دارند. به همین است که تلاش می کنیم تا با شکست روبه رو نشویم. گاهی اوقات تاثیر شکست تا مدت ها در ذهن باقی می ماند و خیلی آزار دهنده است به حدی که سبب می شود در کارهای دیگری همانند مانعی بر سر راه باشد. هنگام مواجه با شکست باید راه حل های ممکن را بررسی کنید. این کار سبب می شود روش جدیدی را برای ادامه راه بیابید. در حقیقت، شکست بخش ضروری از رسیدن به هدف ها است. بهتر است بدانید شکست همیشه بد نیست و گاهی لازم است.

هرگونه دلیلی برای شکست نشانه درد و ناراحتی حاصل از آن است. به سختی می توانید خوبی های آن کار را ببینید. در این موقعیت ها غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار می شود. روش های زیادی برای غلبه بر شکست وجود دارد اما همه نیازمند ایجاد تحول اساسی در طرز فکر است. باید از تجربه های گذشته استفاده کنید و فکرتان را درست هدایت کنید. دانه های موفقیت را بکارید تا در آینده محصولی را که می خواهید برداشت کنید.

در ادامه به این نکته می پردازیم که شکست همیشه بد نیست. پس از آن راهکارهای غلبه بر شکست را مرور خواهیم کرد:

چگونه بر شکست غلبه کنیم

نا برده رنج گنج میسر نمی شود                     مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد  (سعدی شیرین سخن)

ما آدم‌ها در دنیای امروز دوست داریم سریع به هدف اصلی برسیم. چیزهای مورد علاقه مان را با کمترین تلاش می خواهیم. وقتی هرچیزی را بدون تلاش بدست می آوریم پس چرا صبر کنیم؟! خرید وسایل به صورت اینترنتی سبب شده است تحمل‌ و تلاش برای هر چیزی کمتر شود. بنابراین عجیب نیست شکست تا این اندازه آزاردهنده باشد. بعضی افراد اصلا طاقت شنیدن کلمه «نه» را ندارند اما چگونه شکست را تحمل می کنند؟! برای مثال زمانی که ماشین را از کارواش می گیرید همان روز باران می بارد یا چند کبوتر ماشین را هدف قرار می دهند یا اینکه طولانی مدت در صف ایستادید اما نوبت به شما که رسید نان تمام شده است.

آنقدر به دریافت نتیجه سریع عادت کردیم که درک نمی کنیم برای رسیدن به هدفی چقدر تلاش و پشتکار لازم است. رسیدن به مقصد زمان زیادی لازم دارد اما در مسیر هدف شخصیت فرد ساخته می شود و به خود شناسی می رسد حتی شاید معنای عمیق تری در زندگی مان بدست بیاوریم.

ذهن انسان برای رهایی از درد و ناراحتی، بی‌وقفه کار می‌کند و خستگی ناپذیر است. در حقیقت هر کاری می کند تا از هر نوع دردی در هر اندازه جلوگیری کند. بخشی از رنج و عذاب شکست مربوط به افراد دیگری است که به شما می‌گویند: «من به تو می‌گویم که چنین است» یا «تو باید به حرف من گوش می‌دادی» و «وقتی در اوج موفقیت بودید، بهترین کار این بود که کنار بکشید».

افراد منفی‌باف همیشه با تمام توان در اطراف‌تان هستند تا از شما انتقاد کنند. به آنها گوش ندهید. حرف‌ها و بهانه هایشان را نشنیده بگیرید تا بتوانید به شکست به چشم تجربه ارزنده نگاه کنید. مشغول کار خود باشید و از برخورد با این افراد دوری کنید. یادتان باشد همیشه کسانی هستند که از شکست‌های شما خوشحال می شوند اما دوستان واقعی هم دارید که پیروزی‌هایتان را جشن می‌گیرند و با تشویق هایشان انگیزه می گیرید که به هدف برسید.

به قول سعدی:

تا توانی می گریز ازیار بد                        یار بد بدتر بود از مار بد

مار بد تنها تورا برجان زند                       یا ربد برجان و بر ایمان زند

هرچند شکست دشوار است اما زمان خوبی برای جست‌وجوی نشانه‌هاست زیرا موفقیت سرنخ‌هایی دارد. دنبال آنها باشید تا پیدا کنید. در هر زمینه‌ای که تلاش می‌کنید و هر هدفی که دارید، دنبال کسانی بگردید که آنها را الگوی خود قرار دهید. سپس جست‌وجو کنید تا کلیدها را پیدا کنید. افراد موفق چه کارهایی انجام دادند؟ در چه مدتی به مقصد رسیدند؟ چند بار شکست خوردند؟

خداوند در قران کریم می فرمایند:« اِنّ مع العسر یسرا». مردم معمولا باور نمی‌کنند که بیشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خوردند اما مهم ترین وجه تمایز این است که هرگز دست از تلاش برنداشتند. این، بزرگ‌ترین تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. افراد موفق روحیه سرسختی در تسلیم‌ناپذیری و پشتکار دارند.

گاهی وقت‌ها، شکست به خودی‌ خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از انجام کارها باز می‌دارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترس‌ها را کنار بگذارید؛ فرصتی برای تسلط بر میل درونی که می‌گوید: «فرار کن و در گوشه‌ای با خودت تنها باش».

الگوی درد – لذت (pain-pleasure paradigm) کاملا واقعیت دارد. ما همیشه برای اجتناب از ناراحتی و درد بیشتر از بدست آوردن لذت تلاش می‌کنیم. مثل کسی که غذا زیاد می خورد و سختی رژیم را تحمل نمی کند اما بعد از یک دوره سختی و تلاش به لذت خریدهای متنوع و دوست داشتنی می رسد یا دچار بیماری های ناشی از چاقی نمی شود و بدون خستگی تفریح می کند.

اگر بتوانیم این درک را بپذیریم و برای رسیدن به اهداف بر ترس ها غلبه کنیم حتما  دگرگونی و تغییر اتفاق می افتد. احساس شگفت انگیزی از نتیجه این تغییر به دست می آورید و رسیدن به اهداف را برای تمام عمر ممکن می سازد.

آیا می دانید چرا علم پیشرفت می کند؟! چون مسیری که افراد قبل از ما رفتند را دوباره تکرار نکنیم و از شکست ها درس بگیریم. شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباه ها تجربه کسب کنید. اگر بتوانیم از این دانش و تجربه بهره ببریم، مهارت کسب و به سمت جلو حرکت می کنیم در نتیجه اتفاقات جالبی می افتد. ما از راه‌های مختلفی از شکست‌هایمان درس می گیریم اما مهم است که واقع بینانه نگاه کنیم؛ درست مثل کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می‌کند.

از خودتان بپرسید چرا شکست خوردید؟ کدام قسمت را اشتباه کردید؟ چه کار متفاوتی را می توانستید انجام دهید؟ مشکل از کجا بوده است؟ به این دلیل شکست خوردید که از بخش مهمی غفلت کردید؟ ممکن است عادت غلط سبب شکست شود؟ نگاه تان را عوض کنید و از اشتباه ها عبرت و آگاهی کسب کنید تا دوباره آن را تکرار نکنید. مطمئن باشید تا زمانی که دست از کار و تلاش برندارید بر شکست غلبه می کنید و به آرمان‌هایتان خواهید رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

صفحه اصلی مقالات چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟

تقریباً هرکسی ترس از شکست را تجربه کرده است. این ترس مانع تلاش و کوشش شما می‌شود چراکه می‌ترسید موفق نشوید. نخست ترس از شکست و فکر درمورد موفقیت در ذهن شما جریان دارد. شکست شانس بیشتری برای موفقیت ندارد؛ آنها هر دو در نقطه شروع برابر هستند.پس چرا شما شانس شکست را بیشتر می‌دانید و به بدترین حالت فکر می‌کنید؟

چرا ترجیح می‌دهید که افکاری ترسناک از قبیل افکار زیر را داشته باشید:

اگر ترس، تصمیمات شما را تحت تأثیر قرار دهد، شما حق رشد، خودشکوفایی و شادی را از خود سلب خواهید کرد.

تکنیک من درمورد غلبه بر ترس از شکست مواجه شدن با ترس از طریق تغییر نگرشم نسبت به آن است. برخلاف کاری که اکثر مردم می‌کنند، من انتظار بدترین‌ها را ندارم. من منتظر بهترین اتفاق‌ها هستم و تلاش می‌کنم بهترین کارهایی که در توان دارم انجام دهم.  در ذهن همگی شما فکر خوب و بد وجود دارد. به جای تمرکز بر بدترین‌ها، بهترین‌ها را تصور کنید. آگاهانه تصمیم بگیرید تا به شیوه‌ای مثبت فکر کنید و نتایج موفقیت‌آمیزی را پیش‌بینی کنید. این طرز تفکر اجازه‌ای به ترس از شکست در ذهنتان نمی‌دهد.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شیوه غلبه بر ترس توسط پذیرش نگرش مثبت در زندگی صورت می‌گیرد. همه چیز در ذهن است پس من تمرکز بر نتایج مثبت را انتخاب می‌کنم. من ذهنم را پر از افکار درمورد موفقیت می‌کنم و پیش‌بینی می‌کنم که نوآوری ، امتحان جدید ، روابط اجتماعی و شغل جدید من در حال پیشرفت و موفقیت است، بنابراین من به این ترتیب عمل میکنم و بهترین کار را برای انجام آن خواهم کرد.

در واقع ما موقعیت‌ها، ترس از شکست یا امید به موفقیت را در ذهنمان انتخاب می‌کنیم. فکر درمورد خوبی‌ها در آستانه‌ی رخ دادن هستند و جاده وسیعی را به سوی شادی‌ درونی می‌گشاید. اگر در انتظار شکست هستید، آیا زحمت کسب موفقیت را به خود می‌دهید؟

به احتمال قوی نه! چون این کار را اتلاف وقت و انرژی می‌دانید.

_اگر سخت مطالعه نکنید،‌ موفق نخواهید شد.

_اگر وقت نگذارید و تلاشی نکنید، شکست خواهید خورد.

 آنوقت ممکن است که با خود فکر کنید که چه خوب شد که من برای این کار وقت نگذاشتم چراکه همانطور که تصور می‌‌کردم موفق نشدم. اگر انتظار موفقیت را دارید آیا برای آن وقت می‌گذارید؟

وقتی شما بهترین کارها را انجام می‌دهید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت و وقتی کار کمتری انجام می‌دهید، شکست را پیش‌بینی می‌کنید.

حال سئوالی که به ذهن مردم خطور می‌کند، این است:

پاسخ به این سئوال بستگی به واکنشی دارد که به شکست نشان می دهید. برنامه‌ها همیشه آنگونه که ما دلمان می‌خواهد پیش نمی‌رود و اینکه واکنش شما به شکست چگونه است، آینده‌تان را معین می‌سازد. اگر نگرشی منفی را انتخاب می‌کنید و شکست را یک فاجعه‌ی وحشتناک تلقی می‌کنید، این بدان معناست که شما تسلیم می‌شوید و به خود شانس دیگری نمی‌دهید. اما اگر نگرشی مثبت داشته باشید، می‌توانید از شکست خود درس بگیرید.

لائو تزو فیلسوف چینی می‌گوید: ” شکست یک فرصت است.” شکست می‌تواند فرصتی برای بررسی اشتباهات، بالا بردن دانش، تلاش و عملکرد بهتر در زمانی دیگر باشد.

 باوجود شکست‌های گذشته هرگز تسلیم خود نشوید، همیشه خود را باور کنید و برای خود بالاترین خوبی‌ها را آرزو کنید. این نگرش به شما کمک می‌کند که بر ترس از شکست غلبه کنید. در ادامه چند نقل‌قول آورده می‌شود که به شما می‌گوید که چگونه بر ترس از شکست غلبه کنید:

” ناکامی بدترین شکست نیست، تلاش نکردن شکست واقعی است.”   «جُرج اِدوارد وودبِری»

”  کسی که حداقل یک بار به پای چوبه‌ی دار شکست نرفته باشد، یکجا به موفقیت ارزشمندی نمی‌رسد.”  «ناپلئون هیل»

” شکست به ندرت باعث توقف شما می‌شود، آنچه که مانع شما می‌شود ترس از شکست است.” «جَک لِمون»

“هرگز نمی‌توانی به سوی افق‌های جدید روانه شوی تا اینکه بتوانی ساحل را نادیده بگیری.”  «ویلیام واکنِر»

“زمانی که ریسک کنی و از موفقیت و شکست خود درس بگیری، می‌بینی که هر دو به یک اندازه اهمیت دارند.”   «اِلِن دی جنرس»

همه ما می دانیم که وقتی یک کار جدیدی را شروع می کنیم، احتمال شکست و ریسک وجود دارد. حال اگر بخواهیم فقط بر احتمال شکست ها متمرکز شویم ، از کار غافل خواهیم شد و کم کم به جای پیشرفت فقط خیالبافی می کنیم که اگر اینکارو انجام دهم چه می شود؟ اگر در اینجا اشتباه کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در واقع ما با ساختن سناریو های ناامید کننده ای در ذهنمان که حتی ممکن است وجود هم نداشته باشند جلوی حرکت و پیشرفت خودمان را می گیریم. به تدریج با افکار هایی سمی که در ذهن خود پرورش داده ایم، ترس هایی در وجودمان شکل میگیرد. امید به موفقیت و خلاقیت کم کم جای خودشان را به ترس از شکست می دهند. در این موقعیت ما قبل از اینکه حتی قدمی به جلو برداریم ترسمان مانند ناظم های عصبانی مدرسه جلوی مارا می گیرد و هزار نوع افکار منفی در ذهنمان شکل می کیرد. افکار هایی که همه آنها به این ختم می شود که این قدم شما نتیجه ای جز شکست ندارد. ترس از عامل های از بین بردن حرکت و پیشرفت است. اگر بر آن غلبه نکنیم دردسر های زیادی را برای ما ایجاد می کند. از نظر استاد محمدی و تیم آکادمی بازار غلبه بر ترس های درونی و کنترل افکار منفی نه  تنها غیر ممکن نیست بلکه می توان با کنترل آن ها در مسیر دستیابی به موفقیت پا نهاد. اگر شما هم می خواهید در این راه از دیگران عقب نمانید می توانید برای شروع روی لینک زیر کلیک کرده و در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صفحه اصلی مقالات چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟

تقریباً هرکسی ترس از شکست را تجربه کرده است. این ترس مانع تلاش و کوشش شما می‌شود چراکه می‌ترسید موفق نشوید. نخست ترس از شکست و فکر درمورد موفقیت در ذهن شما جریان دارد. شکست شانس بیشتری برای موفقیت ندارد؛ آنها هر دو در نقطه شروع برابر هستند.پس چرا شما شانس شکست را بیشتر می‌دانید و به بدترین حالت فکر می‌کنید؟

چرا ترجیح می‌دهید که افکاری ترسناک از قبیل افکار زیر را داشته باشید:

اگر ترس، تصمیمات شما را تحت تأثیر قرار دهد، شما حق رشد، خودشکوفایی و شادی را از خود سلب خواهید کرد.

تکنیک من درمورد غلبه بر ترس از شکست مواجه شدن با ترس از طریق تغییر نگرشم نسبت به آن است. برخلاف کاری که اکثر مردم می‌کنند، من انتظار بدترین‌ها را ندارم. من منتظر بهترین اتفاق‌ها هستم و تلاش می‌کنم بهترین کارهایی که در توان دارم انجام دهم.  در ذهن همگی شما فکر خوب و بد وجود دارد. به جای تمرکز بر بدترین‌ها، بهترین‌ها را تصور کنید. آگاهانه تصمیم بگیرید تا به شیوه‌ای مثبت فکر کنید و نتایج موفقیت‌آمیزی را پیش‌بینی کنید. این طرز تفکر اجازه‌ای به ترس از شکست در ذهنتان نمی‌دهد.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شیوه غلبه بر ترس توسط پذیرش نگرش مثبت در زندگی صورت می‌گیرد. همه چیز در ذهن است پس من تمرکز بر نتایج مثبت را انتخاب می‌کنم. من ذهنم را پر از افکار درمورد موفقیت می‌کنم و پیش‌بینی می‌کنم که نوآوری ، امتحان جدید ، روابط اجتماعی و شغل جدید من در حال پیشرفت و موفقیت است، بنابراین من به این ترتیب عمل میکنم و بهترین کار را برای انجام آن خواهم کرد.

در واقع ما موقعیت‌ها، ترس از شکست یا امید به موفقیت را در ذهنمان انتخاب می‌کنیم. فکر درمورد خوبی‌ها در آستانه‌ی رخ دادن هستند و جاده وسیعی را به سوی شادی‌ درونی می‌گشاید. اگر در انتظار شکست هستید، آیا زحمت کسب موفقیت را به خود می‌دهید؟

به احتمال قوی نه! چون این کار را اتلاف وقت و انرژی می‌دانید.

_اگر سخت مطالعه نکنید،‌ موفق نخواهید شد.

_اگر وقت نگذارید و تلاشی نکنید، شکست خواهید خورد.

 آنوقت ممکن است که با خود فکر کنید که چه خوب شد که من برای این کار وقت نگذاشتم چراکه همانطور که تصور می‌‌کردم موفق نشدم. اگر انتظار موفقیت را دارید آیا برای آن وقت می‌گذارید؟

وقتی شما بهترین کارها را انجام می‌دهید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت و وقتی کار کمتری انجام می‌دهید، شکست را پیش‌بینی می‌کنید.

حال سئوالی که به ذهن مردم خطور می‌کند، این است:

پاسخ به این سئوال بستگی به واکنشی دارد که به شکست نشان می دهید. برنامه‌ها همیشه آنگونه که ما دلمان می‌خواهد پیش نمی‌رود و اینکه واکنش شما به شکست چگونه است، آینده‌تان را معین می‌سازد. اگر نگرشی منفی را انتخاب می‌کنید و شکست را یک فاجعه‌ی وحشتناک تلقی می‌کنید، این بدان معناست که شما تسلیم می‌شوید و به خود شانس دیگری نمی‌دهید. اما اگر نگرشی مثبت داشته باشید، می‌توانید از شکست خود درس بگیرید.

لائو تزو فیلسوف چینی می‌گوید: ” شکست یک فرصت است.” شکست می‌تواند فرصتی برای بررسی اشتباهات، بالا بردن دانش، تلاش و عملکرد بهتر در زمانی دیگر باشد.

 باوجود شکست‌های گذشته هرگز تسلیم خود نشوید، همیشه خود را باور کنید و برای خود بالاترین خوبی‌ها را آرزو کنید. این نگرش به شما کمک می‌کند که بر ترس از شکست غلبه کنید. در ادامه چند نقل‌قول آورده می‌شود که به شما می‌گوید که چگونه بر ترس از شکست غلبه کنید:

” ناکامی بدترین شکست نیست، تلاش نکردن شکست واقعی است.”   «جُرج اِدوارد وودبِری»

”  کسی که حداقل یک بار به پای چوبه‌ی دار شکست نرفته باشد، یکجا به موفقیت ارزشمندی نمی‌رسد.”  «ناپلئون هیل»

” شکست به ندرت باعث توقف شما می‌شود، آنچه که مانع شما می‌شود ترس از شکست است.” «جَک لِمون»

“هرگز نمی‌توانی به سوی افق‌های جدید روانه شوی تا اینکه بتوانی ساحل را نادیده بگیری.”  «ویلیام واکنِر»

“زمانی که ریسک کنی و از موفقیت و شکست خود درس بگیری، می‌بینی که هر دو به یک اندازه اهمیت دارند.”   «اِلِن دی جنرس»

همه ما می دانیم که وقتی یک کار جدیدی را شروع می کنیم، احتمال شکست و ریسک وجود دارد. حال اگر بخواهیم فقط بر احتمال شکست ها متمرکز شویم ، از کار غافل خواهیم شد و کم کم به جای پیشرفت فقط خیالبافی می کنیم که اگر اینکارو انجام دهم چه می شود؟ اگر در اینجا اشتباه کنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در واقع ما با ساختن سناریو های ناامید کننده ای در ذهنمان که حتی ممکن است وجود هم نداشته باشند جلوی حرکت و پیشرفت خودمان را می گیریم. به تدریج با افکار هایی سمی که در ذهن خود پرورش داده ایم، ترس هایی در وجودمان شکل میگیرد. امید به موفقیت و خلاقیت کم کم جای خودشان را به ترس از شکست می دهند. در این موقعیت ما قبل از اینکه حتی قدمی به جلو برداریم ترسمان مانند ناظم های عصبانی مدرسه جلوی مارا می گیرد و هزار نوع افکار منفی در ذهنمان شکل می کیرد. افکار هایی که همه آنها به این ختم می شود که این قدم شما نتیجه ای جز شکست ندارد. ترس از عامل های از بین بردن حرکت و پیشرفت است. اگر بر آن غلبه نکنیم دردسر های زیادی را برای ما ایجاد می کند. از نظر استاد محمدی و تیم آکادمی بازار غلبه بر ترس های درونی و کنترل افکار منفی نه  تنها غیر ممکن نیست بلکه می توان با کنترل آن ها در مسیر دستیابی به موفقیت پا نهاد. اگر شما هم می خواهید در این راه از دیگران عقب نمانید می توانید برای شروع روی لینک زیر کلیک کرده و در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

احساس نگرانی و ترس از شکست یکی از اشکال اضطراب و اختلال خلقی است که می تواند مانع بزرگی بر سر راه موفقیت فرد باشد.

نشانه های این مشکل در همه افراد یکسان نیست. شدت آن نیز از خفیف تا شدید را شامل می شود.

اگر دچار این نوع ترس باشید، ممکن است آن را به شکل زیر تجربه کنید:

بیشتر افراد دچار ترس از عدم موفقیت هستند. اما زمانی باید برای درمان اقدام کنید که دارای نشانه های زیر باشید:

چگونه بر شکست غلبه کنیم

روانشناسان معتقدند در اثر این ترس 5 مشکل برای این افراد به وجود می آید:

ترس باعث می شود که از موقعیت های آسیب رسان دور شوید. این احساس مانع از تلاش کردن می شود. دلیل این ترس چیست؟

والدینی که بیش از حد از فرزند خود حمایت می کنند، به ذهنیت او از خود آسیب می زنند. والدین سخت گیر باعث می شود فرزندشان احساس کند که برای هر چیز به اجازه گرفتن و تایید نیاز دارد. آنها این نیاز به تایید را در بزرگسالی نیز ادامه می دهند.

این نوع نگاه می تواند ریشه ترس از شکست باشد. برای ایده آل گراها شکست بسیار سخت و تحقیر کننده است.

کسانی که اعتماد به نفس کافی دارند، می دانند که همیشه موفق نمی شوند. اما کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، از ریسک کردن می ترسند. آنها ترجیح می دهند در محدوده همیشگی خود باشند، تا آنکه چیزی جدید را امتحان کنند.

 

| مطالعه مطلب “تقویت اعتماد به نفس” به شما پیشنهاد می شود |

 

انجام دادن کاری اشتباه در مقطعی از زندگی یا داشتن تجربه یک شکست بزرگ باعث می شود که فرد از انجام دوباره آن بترسد.

لازم است بدانید که در هر کاری که انجام می دهید، درصدی از شانس شکست وجود دارد. روبه رو شدن با این واقعیت و قبول آن نه تنها نشانه شجاعت بلکه عاملی برای داشتن یک زندگی موفق است.

مواردی را که بخاطر ترس از شکست کاری در میانه راه رها کردید، بررسی کنید. کدام مورد واهی بوده است؟ با کدام راهکار می توانستید به موفقیت برسید؟ تصمیم بگیرید که در موارد بعدی و مشابه، نترسید و اقدام کنید.

بدون آموزش و یادگیری هرگز نمی توانید موفق شوید. اگر ترس های شما به دلیل ناتوانی و نداشتن مهارت و دانش کافی است، خودتان را در این زمینه ارتقا دهید.

بسیاری از افراد دچار ترس از شکست می شوند، زیرا از ناشناخته ها می ترسند. با بررسی تمام نتایج احتمالی تصمیم خود، بر این ترس غلبه کنید.

عامل شکست های قبلی شما چه بوده است؟ چه کاری را اشتباه انجام می دادید؟ این بار برنامه دقیق تری داشته باشید و از تمام اشتباهات خود درس بگیرید.

بپذیرید که هر کسی شکست می خورد. باید یاد بگیرید که در مسیر موفقیت، باید بارها شکست بخورید و آنقدر این کار تکرار شود تا راه موفقیت را یاد بگیرید.

در هنگام شکست به خودتان یادآوری کنید که هیچ کس وجود ندارد که همیشه موفق شده باشد. مزایای شکست خوردن را به خودتان یادآور شوید و به توانایی هایتان در بهره بردن از این شکست اعتماد کنید.

این روش برای تقویت اعتماد به نفس و از بین بردن خود انتقادی بسیار مفید است. گفتگوی منفی درونی خود را با جملات مثبت عوض کنید. برای مثال، هر بار که این فکر در ذهنتان آمد «من نمی توانم موفق شوم»، به خودتان یادآور شوید که «من تمام جوانب را بررسی کرده ام و تمام تلاشم را می کنم موفق شوم.»

شاید تصور می کنید این روش ترس از شکست را در شما بیشتر می کند. اما در مواردی با دو منفعت همراه است. اول آنکه ممکن است متوجه شوید بدترین حالت آنقدر هم که فکر می کنید بد نیست. دوم آنکه با بررسی بدترین حالت می توانید به راهکارهای پیشگیری از آن نیز فکر کنید.

وقتی به چیزی فکر می کنید که کنترلی روی آن ندارید، خودتان را مضطرب می کنید. برعکس، با فکر کردن به مواردی که در دستان شماست احساس اطمینان و اعتماد به نفس خواهید کرد.

به ترس هایتان فکر نکنید. فقط به چیزی فکر کنید که می توانید انجام دهید و آن را درست انجام دهید. بدین ترتیب، همه چیز خود به خود حل می شود.

ترس تنها یک توهم در ضمیر ناخودآگاه ماست که با عمل کردن از بین می رود. زمانی که شروع به عمل کردن بکنید، می توانید به هدف های خود نزدیک تر شوید. رسیدن به هر موفقیت کوچک، ترس را در زندگی شما کمرنگ تر می کند. همه موفقیت های بزرگ با موفقیت های کوچک شروع می شوند. آنها را ثبت کنید و هر روز به خودتان یادآور شوید.

اگر انجام راهکارهای فوق به شما در غلبه بر ترس از شکست کمکی نکرد و شدت ترس بیشتر از معمول است، با یک مشاور/روانشناس صحبت کنید.

مشاور می تواند به شما در ریشه یابی ترس هایتان کمک کند. تله شکست یکی از مشکلاتی است که به کمک درمانگر می تواند حل شود و زندگی بهتری را به شما هدیه دهد.

 

| مطالعه مطلب “تله شکست، من همیشه بازنده بوده ام” به شما پیشنهاد می شود |

 

روان درمانی می تواند به طور تدریجی افکار شما را به چالش بکشد و آن را با افکار بهتر جایگزین کند.

دارو درمانی نیز در مواردی که بیمار دچار اضطراب و پانیک شدید است، توصیه می شود.

من شکست نخورده ام، فقط راهی را پیدا کرده ام که جواب نمی دهد.

 

 

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه بر شکست غلبه کنیم

راههای غلبه بر شکست و چگونه شکست را شکست دهیم؟

یک ضرب‌ المثل ژاپنی می‌ گوید: “اگر هفت بار زمین خوردی، برای هشتمین بار برخیز.”

شکست “درد” دارد. دست کم تجربه‌ ی آزاردهنده‌ ای است، چیزی که بسیاری از ما تمام تلاش‌ مان را می‌ کنیم تا با آن روبه‌ رو نشویم. گاهی تأثیرات یک شکست می‌ تواند تا مدت‌ های طولانی باقی بماند و در ذهن ما، رد پایش را به جا بگذارد و یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود در سال‌ های بعدی زندگی، به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم. اما باید راه‌ هایی را نیز برای غلبه بر شکست یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.

اما شکست هم لازم است!

برای غلبه بر ترس از شکست باید اهمیت شکست را درک کنیم

وقتی شکست می‌ خوریم، معمولاً به فکر فرو می‌ رویم، به دنبال معنای جدیدی برای زندگی‌ مان می‌ گردیم و جواب‌ ها و راه‌ حل‌ های ممکن و بالقوه را برای رسیدن به اهداف‌ مان بررسی و کشف می‌ کنیم. در حقیقت، شکست بخشی ضروری از مسیر رسیدن به اهداف‌ مان است. شکست، به عنوان نوری هدایت‌ کننده در زندگی عمل می‌ کند و مانند آب و خاک که فرساینده‌ های مهربان طبیعت هستند‌، آب‌ دیده‌ مان می‌ کند و نقش مهمی در بهبود تک‌ تک فعل و انفعالات بعدی و جریان زندگی‌ مان دارد.
اما هر چقدر هم که در مورد اهمیت شکست در زندگی دلیل و برهان بیاوریم، در مواجهه با آن، آنقدر درگیر ناراحتی‌ هایش هستیم که به سختی می‌ توانیم منفعتی در آن ببینیم. وقتی تمام آن چیزی که از شکست می‌ بینیم و درک می‌ کنیم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار می‌ شود.

من هم شکست‌ های بسیار بدی را تجربه‌ کرده‌ ام و می‌ دانم تا چه اندازه دردناک و آزاردهنده است و همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. مطمئناً شکست، ردپاهایش را در زندگی‌ ام به جا گذاشت، و این به سادگی ماندن اثر یک زخم عمیق نبود. التیام آثار شکست‌ هایم خیلی طول کشید، اما در آن میان، به فهم و درک مهمی رسیدم، تقریباً همان چیزی که سایر افراد هم بعد از شکست به آن پی‌ می‌ برند.

این را هم فهمیدم که راه‌ های زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهداف‌ مان وجود دارد. اما همه‌ ی این راه‌ ها نیازمند ایجاد یک تحول اساسی در طرزفکر هستند. لازم است به زندگی با نگاه خاصی بنگریم و افکارمان را در جهت درستی هدایت کنیم و بذر موفقیت را بکاریم تا در آینده محصولش را برداشت کنیم.

در اینجا ۵ راههای غلبه بر شکست به شما توصیه می‌ کنیم که می‌ توانید به اهداف‌ تان برسید.

۱- باور کنیم که هیچ‌ چیز ارزشمندی، آسان به دست نمی‌ آید

برای غلبه بر شکست باور کنیم که هیچ ارزشمندی آسان به دست نمی‌ آید.

ما آدم‌ ها در دنیای امروز دوست داریم فوراً به نتیجه برسیم و راضی شویم؛ چیزهایی را می‌ خواهیم و فوراً هم می‌ خواهیم! وقتی می‌ توانیم هر چیزی را که می‌ طلبیم بدون معطلی به دست بیاوریم، چرا باید صبر کنیم؟ از فست‌ فودها گرفته تا دسترسی به اینترنت پرسرعت، باعث شده ناشکیبایی و عدم تحمل‌ ما برای هر چیزی روز به روز بیشتر شود، بنابراین عجیب نیست که شکست تا این اندازه آزارمان دهد.

ما آنقدر به گرفتن نتایج فوری عادت کرده‌ ایم که درک نمی‌ کنیم برای رسیدن به هدفی قابل توجه و چشمگیر، تا چه حد کار و تلاش و پشتکار لازم است. به مقصد رسیدن زمان‌‌ بَر است، اما طی این زمان و همان‌ طور که مسیر رسیدن به هدف را طی می‌ کنیم، شخصیت‌ مان ساخته می‌ شود و به شناخت‌ های جدید دست می‌ یابیم، حتی شاید معنای عمیق‌ تری در زندگیمان کشف کنیم.

۲- از آدم‌ های منفی‌ باف دوری کنیم، زیرا آنها با تمام توانشان آماده‌‌ ی سرزنش ما هستند


محافظین قانون جذب و حیوانات روحانی

قانون جذب چیست؟ چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات…


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

از روشهای غلبه بر شکست این است که از آدم‌ های منفی‌ باف دوری کنیم.

ذهن انسان برای دور ماندن از درد و ناراحتی، بی‌ وقفه کار می‌ کند و خستگی‌ ناپذیر است و در واقع هر کاری می‌ کند تا از هر نوع دردی در هر اندازه‌ ای که هست جلوگیری کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، مربوط به افراد دیگری است که به ما می‌ گویند: «من به تو می‌ گویم که چنین است» یا «تو باید به حرف من گوش می‌ دادی» و «وقتی در اوج موفقیت بودی، بهترین کار این بود که کنار بکشی». منفی‌ باف‌ ها همیشه با تمام توانشان در اطرافمان هستند تا از دید خودشان از ما انتقاد کنند. اما ما به آنها گوش ندهیم. حرف ها و غُر زدن‌ هایشان را نشنیده بگیریم تا بتوانیم به شکست‌ مان به چشم یک تجربه‌ ی ارزشمند نگاه کنیم. سرمان گرم خودمان باشد و از تماس با این افراد دوری کنیم. فقط این را بدانیم که همیشه کسانی هستند که از شکست‌ ها و عدم موفقیت‌ ما خوشحال شوند، اما دوستان واقعی هم داریم که پیروزی‌ هایمان را جشن می‌ گیرند و با تشویق‌ هایشان به ما انگیزه می‌ دهند تا به هدف‌ هایمان برسیم. بهتر است روی تکنیک‌ های مثبت اندیشی بیشتر کار کنیم.

۳- موفقیت نشانه‌ هایی دارد؛ در هر فراز و نشیبی دنبال این نشانه‌ ها بگردید

برای غلبه بر شکست دنبال نشانه‌ های موفقیت بگردید.

هرچند شکست می‌ تواند دشوار باشد، اما زمان خوبی برای جست‌ و جوی نشانه‌ هاست، زیرا موفقیت سرنخ‌ هایی دارد. دنبال‌ شان بگردیم تا پیدایشان کنیم. در هر زمینه‌ ای که تلاش می‌ کنیم و هر هدفی که داریم، دنبال کسانی بگردیم که موفقیت‌ هایشان، الگوی ماست. سپس جست‌ و جو کنیم تا کلیدها را پیدا کنیم. این افراد موفق چه کرده‌ اند؟ چقدر طول کشیده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شکست خورده‌ اند؟

مردم معمولاً باور نمی‌ کنند که بیشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خورده‌ اند، اما قابل توجه‌ ترین وجه تمایزشان این است که هرگز دست از تلاش برنداشته‌ اند. این، بزرگ‌ ترین تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفق‌ ترین‌ ها، روحیه‌ ی سرسختی در تسلیم‌ ناپذیری و پشتکار دارند.

۴- به شکست مانند یک فرصت نگاه کنیم تا بر ترس‌ هایمان غلبه کنیم

برای غلبه بر شکست بر ترس‌ مان از شکست غلبه کنیم.

گاهی وقت‌ ها، شکست به خودی‌ خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز می‌ دارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترس‌ هایمان را کنار بزنیم؛ فرصتی برای چیره شدن بر میل درونی که می‌ گوید: فرار کن و در گوشه‌ ای با خودت تنها باش.

الگوی درد – لذت (pain-pleasure paradigm)، کاملاً واقعیت دارد. ما همیشه برای اجتناب از ناراحتی و درد، بیشتر تلاش می‌ کنیم تا برای به دست آوردن خوشی و لذت. اما اگر بتوانیم این درک و تمایل را تعدیل کنیم و برای رسیدن به اهداف‌ خود بر ترس‌ هایمان غلبه کنیم، یک دگرگونی و تحول روی خواهد داد؛ یک احساس شگفت‌ انگیز و باورنکردنی که نتیجه‌ ی این تغییر بوده و تجربه‌ ای است پرارزش که مسیر رسیدن به اهداف را برای تمام عمر، هموار می‌ کند.

۵- از شکست به عنوان تجربه‌ ای آموزنده استفاده کنیم

برای غلبه بر شکست به آن به عنوان فرصتی برای تجربه و آموختن نگاه کنیم(از شکست تا موفقیت).

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباهات‌ مان درس بگیریم و تجربه کسب کنیم. اگر بتوانیم از این دانش و تجربه بهره ببریم، مهارت کسب کنیم و رو به جلو حرکت کنیم، اتفاقات شگرفی روی خواهند داد. ما از راه‌ های مختلفی می‌ توانیم از شکست‌ هایمان درس بگیریم، اما لازمه‌ اش این است که به شکست و عدم پیروزی‌ مان بی‌ طرفانه و واقع‌ بینانه بنگریم؛ درست مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه می‌ کند.

از خودمان بپرسیم چرا شکست خوردیم؟ کجای کارمان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت دیگری می‌ توانستیم انجام دهیم؟ آیا ایراد از برنامه‌ مان بوده است؟ آیا به این دلیل شکست خورده‌ ایم که از مورد مهمی غفلت کرده‌ ایم؟ آیا عادت بدی داریم که ممکن است باعث شکستمان شده باشد؟ نگاه‌ مان کاملاً واقع‌ بینانه باشد تا از اتفاقی که افتاده است درس بگیریم و از این عبرت و آگاهی برای ارتقای خودمان و تلاش دوباره استفاده کنیم. مطمئن باشیم تا زمانی که دست از کار و تلاش برنداریم، می‌ توانیم بر شکست غلبه کنیم و به آرمانمان برسیم.

مطلب قبلی

زندگینامه گاوس – ریاضیدان

مطلب بعدی

زندگینامه الساندرو ولتا – فیزیکدان

7 راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه بر شکست غلبه کنیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۹ دقیقه است.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

شکست (با انگلیسی To fail) یک اتفاق بسیار بد در زندگی انسان ها است و از آنجایی که با احساس یاسو سرخوردگی به همراه است عموم افراد به هنگام تجربه ی آن حس خوبی ندارند. اما اگر فرار از تجربه ی این حس تا حدی بالا باشد که شخص را با ترس از شکست روبرو سازد به یک عارضه تبدیل میشود.

علت اینکه چرا باید با ترس از شکست خود مواجه شوید این است که ترس از شکست عامل بازدارنده موفقیت است; چرا که موفقیت بدون شکست حاصل نمیشود

اگر شما هم در شروع کردن مشکل دارید و همیشه نگرانی از احتمال شکست خوردن دارید، حتما این مقاله را بخوانید.

یا اینکه باور دارید :

اگر این “چیز”، “شرایط” یا “فرد” بیرون از شماست از صحبت های منفی‌شان چشم پوشی کنید و یا رو در رو و محکم به آن­ها بگویید که رویایتان را به واقعیت تبدیل خواهید کرد.

این در حالی است که بسیاری از افراد موفق رویاپرداز در سفر رویاهای خود چنین حرف­هایی می­ شنوند و فراموش می‌کنند اما موضوع مهمتری وجود دارد که باید مراقب آن باشید. مانع حقیقی معمولا در بیرون نیست، بلکه در درون شماست.

پیشنهاد ویژه ما برای شما: ۵ اصل برآورده شدن همه آرزوها | ون دایر (حتما باید ببینید)

دقیقا از چه می‌ترسید؟ خب راستش را بخواهید هر کس در زندگی اش از یک چیز میترسد. بعضی ها ار ریسک کردن میترسند. بعضی ها از صحبت کردن در جمع هراس دارند که اصطلاحا آنان را خجالت زده مینامیم. اما ریشه ترس از شکست از آنجا نشات میگیرد که فرد همواره بدترین نتیجه را تصور میکند و آنقدر در این تصورات زیاده روی میکند که ترس از شکست مانع از حرکت وی میشود.

ترس خود را بشناسید و بدانید دقیقا در چه موقعیت های به سراغتان می آید. شاید لازم باشد برای شناختن دقیق ترس هایمان دوران کودکیمان را جستوجو کنیم.

واقعا چه کسی را میشناسید که ترس های در درون خود نداشته باشد در اصل و در مقیاس کوچک در همه ما در انتهای قلبمان از شکست هراس داریم اما در این بین چه کسی موفق تر است؟

بگذارید یک راز مهم را با شما درمیان بگذارم: دنیا همیشه با افرادی که با اعتماد به نفس عمل میکنند همراه است. هیچ‌کس در هیچ گوشه دنیا منتظر ننشسته است تا شکست شما را تماشا کند ولی بگذارید به شما مژده دهم; اگر با اعتماد به نفس حرکت کنید دنیا از شما حمایت میکند.

وقتی کسی در بیرون به شما می­ گوید که این کار غیر ممکن است، به این دلیل است که به نحوی شکی عمیق را در درون خودتان نگه داشته‌اید. شما استعداد این تردید را در خود دارید.

شکی که در درون خود دارید در صدای افراد دیگر بازتاب پیدا میکند. شما چیزی را از دیگران می‌شنوید که دوست دارید بشنوید. دیگران همیشه فقط نظرات خود را بیان می‌کنند. تعدادی تشویق گر و تعدادی مانع. این شمایید که انتخاب می‌کنید.

اما ما بیشتر صداهای منفی را می‌شنویم و چون از درون با آن موافقیم، آنرا جدی می گیریم و حتی بر اساس آن تصمیم می گیریم و عمل می کنیم. این بازی سیستم روان را سالهاست که می شناسیم.

بنابراین چه چیز شما را متوقف می­ کند؟ آیا هنوز هم تصور می‌کنید حرف‌های دیگران مانع اصلی شما هستند؟ آیا واقعا حرف‌های دیگران اینقدر در شما ترس ایجاد می کند و اصولا آیا شما باید از نظر دیگری بترسید؟ چه چیز شما را در همان جایی که هستید نگه می دارد؟ و چه چیز باعث می­ شود که خود را سزاوار رویاهایتان بدانید؟

حتما بخوانید: نشانه‌های عزت نفس پایین و نشانه های عزت نفس بالا

همه این گونه ترس ها در ما هست. منکر وجود آنها نیستیم. اما واقعی نیست.

ترس بخودی خود چیز بدی نیست و من همیشه گفتم، اگر ترس نبود، حیوانات وحشی نسل انسان‌های اولیه را منقرض کرده بودند.

ترس اگر عامل مشخص و بیرونی داشته باشد، ترس است و این ترس بسیار هم خوب و لازم و سازنده است اما چیزی که خوب نیست و متاسفانه به غلط، ما آن را نیز ترس می‌نامیم و حتی من نیز اینجا آن را ترس خطاب کردم توهمی است که علت و دلیل آن کاملا روشن و واضح نیست.

 

ترس دسته بندی‌های مختلفی دارد. اما در حالی­که ترس ­ها صورت­های مختلفی دارند همه­ ی آن­ها یک سرچشمه دارند: “توهم شکست”، همه چیز از این نقطه شروع می­ شود.

ریشه ترس در ذهن تو نیز همین است. اما بخش خنده دار ماجرا این است که این ترس از لحظه­ ای شروع به ساختن اتاقی در ذهن و روح شما می­ کند که شروع به رویاپردازی و حرکت به سرزمین آرزوهایتان می­ کنید.

حتما بخوانید: ۵۰ باور قدرتمند که در شما انگیزه انجام هر کار دشواری را ایجاد میکند!

شما شروع به برنامه ریزی ذهنی برای زندگی با عظمت خود می­ کنید اما ترس شروع به مانع سازی در درون شما می­ کند تا شما باور کنید که “چه فایده ای دارد وقتی نتیجه شکست است؟”.

ابتدا باید بپذیرید که “ترس غیر واقعی فقط یک توهم” است. تشخیص و پذیرش ترس، ۸۰ درصد ماجرای درمان است. اگر ما بدانیم ترس ما علت واقعی ندارد، شدت ترس کاهش می‌یابد و اگر باور کنیم که دلیلی برای ترس نداریم!

این ترس­ ها از کودکی شروع به شکل گیری در درون شما می­ کنند چون کارها را در زندگی درست انجام نمی‌دهید،کارها را نیمه کاره رها می­ کنید، کارها را نیم بند انجام می­ دهید و با شور و حرارت زندگی نمی­ کنید. به این دلیل است که ترس همدم و غالب ذهنی شما می ­شود. کسانی که با شور و حرارت و عاشقانه زندگی می­ کنند ترس به ندرت جایی در قلبشان پیدا می­ کند.

رویاهای بزرگی در ذهنتان دارید اما ترس از این­که نتوانید آن­ها را تبدیل به واقعیت کنید، آنقدر بزرگ است که شما افسرده و عصبی می­ شوید و حتی بسیاری مواقع تسلیم می ­شوید.

شکست را می پذیرید. شما شکست را بعنوان سرنوشت خودتان می‌پذبرید و کار تمام است. اهداف در ذهن شما با شکست گره می خورد.

در آن زمان، این ترس آنقدر قوی می شود که ممکن است دریابید که تنها هدف زندگیتان در حال فروپاشی است. رویایی که سال‌ها می­خواستید آن را زندگی کنید و ساختن و زندگی کردن زندگی با ارزش محقق نمی­شود.

اگر برای شما هم اتفاق می­ افتد پس به صدای ترس درونتان بگویید: “بس است دیگر، بس است” و آماده باشید نه برای جنگ با ترس بلکه برای حذف آن از ریشه.

اگر با این ترس زندگی می­ کنید بدانید که شما دارید عادت به شکست را در خود ایجاد میکنید و این عادت از با به تعویق انداختن کارها، بی‌حوصلگی و انفعال شکل و قوت می‌گیرد.

بهترین راه برای غلبه کردن بر این ترس ایجاد ” عادت به موفقیت” است. بله، جایی که موفقیت زندگی می­ کند جایی برای ترس وجود ندارد.امروز تصمیم بگیرید که از صمیم قلب شروع کنید به انجام کارهای کوچک و اهداف کوچک را بدست آورید.

چگونه بر شکست غلبه کنیم

​”من شکست نخورده ام. فقط ده هزار راه دیگر پیدا کرده ام که جواب نمی دهد.” توماس ادیسون

حتما بخوانید: کتاب رازها و نیازهای موفقیت ایرانی

” شکست خورده یک حادثه است، یک شخص نیست.” ویلیام دی براون

نتیجه گیری مقاله غلبه بر ترس از شکست : ترس از شکست و یا بطور کلی ترس فقط یک توهم است آن را از ضمیر ناخودآگاه خود با اقدام‌گرایی پاک کنید. شروع کنید به انجام روزانه کاری که دوست دارید. در طول روز به هدف­های بزرگتان فکر کنید تا دچار نگرانی نشوید. به اتفاقات کوچک فکر کنید و بهترین کار خودتان را برای رسیدن به آن­ها انجام دهید.

وقتی شما عادت به موفقیت را در زندگی روزانه­ ی خود ایجاد کردید، ترس کنار خواهد رفت. ترس را جزئی از فرایند موفقیت بدانید و اگر برای شما هم رخ داد، وحشت نکنید.همه ­ موفقیت های بزرگ فقط با تعداد زیادی موفقیت ­های کوچک شروع می ­شوند. تا زمانی که نفس می کشید، کامل زندگی کنید. همه چیز را تجربه کنید.

از خودتان و دوستان تان مراقبت کنید. خوش بگذرانید، دیوانه باشید، عجیب باشید. بیرون بروید و از زندگی تان یک شاهکار خلق کنید… زندگی شما چه بخواهید و چه نخواهید درحال گذر است، پس کاری کنید از این گذر لذت ببرید. “آنتونی رابینز”

دانلود کنید: دانلود رایگان فایل PDF مقاله غلبه بر ترس از شکست

اگر این مقاله را الهام بخش یافتید لطفا آن را با کسانی که می­ دانید ممکن است با ترس از شکست زندگی کنند به اشتراک بگذارید.

معرفی محصول: افزایش سریع اعتماد بنفس (فایل صوتی خود هیپنوتیزم عمیق افزایش اعتماد به نفس )

اگر از این مقاله لذت بردید لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پست قبلی

باور چیست؟ | چگونه قانون جذب را باور زندگی خود کنیم؟ – راز موفقیت

پست بعدی

موفقیت | چگونه سریع تغییر کنم؟ | راز بزرگ تغییر – راز موفقیت

۱۴ راهکار شگفت‌انگیز برای شروع یک تغییر بزرگ در زندگی!

دانلود رایگان فیلم راز و فایل صوتی مستند راز(قانون جذب The Secret)

راز موفقیت افراد موفق جهان|چرا همه موفق نمیشوند؟ (شنبه ها با وایت برد راز موفقیت)

رازهای موفقیت افراد موفق |نقشه راه موفقیت (شنبه ها با وایت برد موفقیت)

غلبه بر ترس ها کار زمان بری هست و باید واقعا تلاش کرد .من مطمئنم بالاخره خیلی زود به همش غلبه میکنم چه ترس های درونم و چه ترس های بیرون

سلام به استاد گرامی بزرگترین تحولی که در رندگیم رخ داد علاوه بر اشنایی با شما وجود ترسی بود که از بچه گی در من شکل گرفته بود … همیشه تا همین لحظه همرام بود ولی با خوندن این مقاله و کتابتون تونستنم اونو تو خودم کشفش کنم و ریشه کن کنم خیلی خوشحالم و از این بابت خدا رو شکر میکنم استاد واقعا ممنونم

عادت به موفقیت برای از بین بردن ترس عالیه,ممنون استاد عزیز هر مقاله یک فرمولی برای ما داره که این عالیه,,,,,پس من هر روز شکارامو بیشتر میکنم هر روز شکارای بیشتر و بیشتری میکنم تا موفقیت برام تبدیل به عادت شه,,,,,,یک دنیا سپاس بخاطر زحمات بی ریاتون چه در سوپر گروه,در سمینار,و کتاب و مقاله های شیرین,

سلام و خسته نباشید خدمت استاد جولایی
با خوندن هر کدام از مقالات شما به علت یکسری از مشکلات درون زندگیم پی میبرم
میشه گفت این مقاله شما جزو بهترین هاست
سپاسگذارم بابت اینکه با نوشته های خودتون مسیر موفقیت رو برای ما ترسیم میکنید و قدم به قدم تو این مسیر ما رو همراهی میکنید

سلام و خسته نباشید خدمت استاد و نویسنده محترم کتاب راز موفقیت. واقعا این کتاب خیلی تاثیر گذار بوده و هست. سپاسگزارم.

ما نمیتونیم مانع ترس در انسان بشیم. این موضوع انسان و ذهن نیست. مهم اینه ترس رو بنوتید تشخیص و بعد مدیریت و کاهش بدین. آدمی که هرگز نترسه رو ما سالم نمیدونیم.

خوشحالم این مقاله اینقدر تونسه مورد توجه دوستان قرار بگیره.

با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز.
همیشه ترس از اینده و اینکه فکر کردن به مسایلی که از کنترلم خارج بودم ازارم میداد ولی امروز با خواندن این مقاله فوق العاده عالی سعی میکنم حواس خودم را بیشتر روی کارهایی که در حال حاضر مشغول به انجام دادن ان هستم بکنم. بی نهایت سپاسگذارم

لام
ازتون ممنونم بابت این مطلب که در اختیار افراد قراردادین و آگاهی ها رو بالا می برید.
چون منم خیلی وقت ها از انجام خیلی کارها میترسم و جالب اینکه ترسم هم بی مورد بوده و یا اینکه خودم زیادی به این ترس ها دامن زدم.

سلام ب استاد جولایی عزیز این مقاله رو بخوندم عالی بود
شروع هر کاری با ترس اما خوندن این مقاله یک شک بزرگی به ادم میده که برای کار بعدی هم ترس نداشته باش برو جلو موفقیت حق تو . رویاها مال تو و این امید میده و با توکل پیش میریم ممنونم

سلام استاد نازنینم ، مقاله فوق العاده ای بود راهکارهای عالی داشت ، من حدود دو هفته ست که برای شروع کاری مدام امروز و فردا میکردم درحالیکه همه لوازم شروع رو تهیه کرده بودم و دقیقا الان با مطالعه این مقاله دریافتم که از نتیجه کار خیلی میترسم . به خودم قول دادم که همین امروز شروع کنم و این ترس بازدارنده رو نادیده بگیرم
سپاس فراوان برای موضوعات عالی مقالات شما
پاینده باشید ????????????

سلام مقاله زیبایی بود
بله استاد جولایی کامل تو پکها به خصوص پک شش توضیح دادند که بعضی از افراد موفق ترسهاشون تبدیل شده به عادت به موفقیت مثل آقای آنتونی رابینز که استادعملکرد ایشون رو تو این پک کامل تجزیه و تحلیل کردند که ایشون راهی ندارند و راهی نمی بینند جز موفقیت چون ذهن عادت به موفقیت کرده و باید ذهنمون رو به این روند عادت بدیم و این کار میسر نیست جز با تمرکز و تکرار و انگیزه قوی ….ممنون استاد عزیز

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

۱۴ راهکار شگفت‌انگیز برای شروع یک تغییر بزرگ در زندگی!

دانلود رایگان فیلم راز و فایل صوتی مستند راز(قانون جذب The…

راز موفقیت افراد موفق جهان|چرا همه موفق نمیشوند؟ (شنبه ها با…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد


دانلود رایگان فایل PDF مقاله غلبه بر ترس از شکستDownloads-icon

مشخصا هیچ فردی را در این دنیا پیدا نمی کنید که از شکست خوردن لذت ببرد و دوست داشته باشد در کارش یا هر قدمی که در زندگی بر میدارد طعم تلخ شکست را تجربه کند .

برداشتن قدم اول و شروع تولید محتوا و نویسندگی هم اصلا کار آسانی نیست و خصوصا اگر ما بخواهیم کار ثابت مان را رها کنیم و به صورت فریلنسر کار تولید محتوا را انجام دهیم یا حتی اگر حرفه ای هستیم و می خواهیم پروژه ای بزرگ را قرارداد ببندیم که تا به حال در این سطح کار نکرده ایم قطعا در تصمیم گیری دچار فلج فکری « ترس از شکست » می شویم و ممکن است قهرمان شدن در دنیای تولید محتوا را برای همیشه از دست بدهیم  .

همه ما یک ترس نهفته ای از شکست خوردن در وجودمان داریم که ممکن است مانع شروع هر کاری در زندگی ما شود . مثلا زمانی که تصمیم می گیریم کار تولید محتوا را به صورت حرفه ای شروع کنیم، با هزار و یک سوال و مسیر ناشناخته روبرو هستیم و در کنار همه اینها میترسیم که در این مسیر با شکست مواجه شویم و مثلا مقاله ای بنویسیم و روزها روی آن وقت بگذاریم ولی حتی یک نفر هم حاضر نباشد آن را بخواند و هیچ مخاطبی نداشته باشیم. یا دوست داشته باشیم به عنوان فریلنسر تولید محتوا شروع به کار کنیم ولی بترسیم که هیچ کارفرمایی حاضر نباشد پروژه ای را به ما بدهد و…

ترس از شکست ‌می‌تواند حتی گاهی آنقدر  قوی باشد که بخاطر دوری کردن از شکست، انگیزه موفقیت را هم در وجود ما از بین ببرد. در واقع، حس ناامنی و ترس از درست انجام ندادن کارها برای بسیاری از مردم جهان باعث از بین رفتن شانس موفقیتشان در زندگی است.

من هم زمانی که تصمیم گرفتم پروژه دوست داشتنی رایتینا را شروع کنم مشخصا با هزار و یک ترس روبرو شدم که مهمترین آنها ترس از شکست بود . در اوایل کار زمان های زیادی بود که به خاطر این ترس فلج کننده کاملا انگیزه ام را از دست می دادم و برای چند روز کاملا دچار یاس و نا امیدی میشدم و نمی توانستم هیچ کاری انجام بدهم .

چگونه بر شکست غلبه کنیم

اما تصمیم گرفتم مقالات زیادی بخوانم و ببینم افراد موفق چگونه به ترس های مختلف و از جمله ترس از شکست شان غلبه می کنند . و دوست دارم تمام اطلاعاتی که در این زمینه پیدا کردم را با شما در میان بگذارم تا شما هم بتوانید در تولید محتوا یا هر کار دیگری به ترس از شکست تان غلبه کنید و یک فرد موفق شاد باشید .

بیایید با هم یاد بگیریم که چگونه می‌توانیم از شکست به عنوان پلی به سمت پیروزی استفاده کنیم و چگونه می‌توانیم تاثیر ترس از شکست را در زندگی مان تا حد ممکن کاهش بدهیم ؟ ترس ها از کجا نشات می‌گیرند و چگونه باید به آن غلبه کنیم ؟

در واقع، ترس از شکست باعث می‌شود که شما از موقعیت های دردناک بالقوه دوری کنید. ترس از شکست شما را از تلاش کردن باز می دارد، باعث می شود به خودتان بار ها و بارها شک کنید ، شما را از حرکت رو به جلو و رسیدن به تکامل باز می دارد و ممکن است شما را از هدف ها و آرزوهایتان در هر زمینه ای در زندگی تان دور کند.

طبق بررسی ها و تحقیقات زیاد مشخص شده است که این موارد می توانند باعث به وجود آمدن ترس از شکست در وجود ما شوند:

پدرها و مادرهای حساس و بیش از حد سختگیر باعث می‌شوند که در بچه ها ذهنیت هایی بیمار ایجاد شود و تا بزرگسالی با خودشان آنها را حمل کنند. آن ها قوانینی تغییر ناپذیر برای بچه ها ایجاد می کنند که این موضوع باعث می‌شود که بچه ها احساس کنند که همیشه باید طبق همین قوانین خشک پیش بروند و سرپیچی از آنها مساوی شکست است . آنها این حس را تا بزرگسالی همراه خود می برند و در واقع هیچوقت نمی‌توانند روی پای خود بایستند.

کمالگرایی در بیشتر مواقع اصل و ریشه ترس از شکست است. برای کمال گرایان شکست بسیار وحشتناک و خجالت آور است آنقدری که به همین دلیل حتی حاضر نیستند یک مسیر را امتحان کنند چون ممکن است در این مسیر با شکست مواجه شوند! قدمی بیرون از محوطه امن خود گذاشتن برای آنان بسیار ترسناک است.

گاهی انقدر به درون یک مشکل یا شکست فرو می رویم که ناخودآگاه چشم مان به روی هر چیزی به غیر از شکست بسته میشود و تمام جنبه های دیگر زندگی ما تحت تاثیر این شکست قرار می گیرد . بنابراین باید در این زمان مراقب باشیم که شکست های مان را بسط ندهیم و این جور فکر نکنیم حالا که در این مورد شکست خوردم پس در موارد دیگر هم ممکن است شکست بخورم . بعد از شکست در یک مسیر باید به چیز هایی فراتر از شکست نگاه کنیم مانند راه هایی برای تلاش بیشتر و یا دیدن فرصت های رشد پیش رو.

انسان هایی با اعتماد به نفس واقعی می‌دانند که نمی توانند همیشه موفق شوند. اما انسان هایی با اعتماد به نفس کاذب از ریسک کردن دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند که کارهای امن انجام دهند و چیزهای جدید را امتحان نکنند تا مبادا شکست بخورند.

امروزه در بسیاری از محیط کارها یا خانواده ها فرهنگ کمالگرایی به شکلی منفی رشد کرده است و هرگونه شکست از نظر آنها غیرقابل قبول است. مشخصا تصور میزان استرس و فضای مسموم این محیط ها کار سختی نیست . در این محیط ها همه به دنبال این هستند که از شکست طفره بروند و مسئولیت اشتباه های خود را قبول نکنند و گردن دیگری بیاندازند . از عرش به فرش رسیدن های ناگهانی ، دروغ، خیانت، اطلاعات جعلی و پنهان کردن ایرادات تا وقتی که فراموش شوند نمونه کوچکی از پیامد های این نوع تفکر است.

بعضی از شکست های ما به خاطر این است که قبل از رسیدن به نتیجه نهایی فریب موفقیت های زودهنگام و غیر واقعی را می خوریم و بی موقع دست از تلاش برای رسیدن به اهداف مان بر میداریم .

و در بعضی از موارد هم ترس از شکست ما به خاطر موفقیت هایی است که قبلا کسب کرده ایم و در یک یا چند مورد زبانزد خاص و عام شده ایم و حاضر نیستیم ریسک کنیم و این تاج و تخت پادشاهی را با یک شکست بد از دست بدهید !

علاوه بر این ممکن است حتی به این فکر کنیم که اگر در این پروژه بزرگتر و سطح بالاتر موفق شویم ممکن است همه فکر کنند که دستاوردهای قبلی ما ناچیز و بی ارزش بوده اند.

ما زمان های زیادی پیش می آید که غرق در افتخارات و جایگاه های گذشته و یا حال حاضرمان هستیم و ترجیح می‌دهیم به جای اینکه از فرصت های جدید پیش رو استفاده کنیم، همان وضعیت امن فعلی را حفظ کنیم.

در ذات همه ما انسان ها یک مقاومت دورنی در برابر تلاش بیشتر وجود دارد که بعضی وقت ها بزرگترین مانع حرکت رو به جلوی ما هستند. انسان های موفق دوست دارند همیشه برنده باشند و به مراحل بالا دست یابند و شکست  می‌تواند باعث وحشت آن ها شود و زندگیشان را نابود کند. در واقع وقتی که یک ویژگی مثبت مثل یک پیروزی به چیز خیلی بزرگ در زندگی فرد تبدیل می‌شود،ممکن است به شکل یک مانع در بیاید.

پیروزی برای ما، اگر در زندگی بارها و بارها طعم موفقیت را چشیده باشیم مانند ستون هایی میشود که زندگی ما بر روی آن ها بنا شده است و هر گونه آسیبی به آنها می تواند به کل بنا که زندگی ما باشد صدمه بزند . پس به خاطر این حس، خودمان را تحت فشار قرار میدهیم که در هر کاری مانند درس ، کار ، تولید محتوا ، هنر ، ورزش و… باید حتما موفق شویم .

هر پیروزی جدید قدرتی به ارزش های زندگی ما اضافه می‌کند وکم کم شکست برای ما غیرقابل تصور می‌شود.

پس شکست برای ما مثل کابوسی میشود که به هر طریقی باید از آن دوری کنیم و مشخصا ساده ترین راه این است که هرگز ریسک نکنیم! به چیزی که بلدیم بچسبیم، بیشترین ساعت ممکن کار کنیم، همه چیز را دوبار یا سه بار چک کنیم و وظیفه شناس ترین و محافظه کار ترین انسان دنیا باشیم.

همیشه هم موفقیت خوب نیست! اگر همیشه موفق شویم قطعا در مقابل پیروزی ها و موفقیت های بیشتر سِر می شویم و لذتی نمیبریم . گاهی تعادل در زندگی خوب است ، کمی خودخواهی حتی در فداکارترین و از خودگذشته ترین انسان ها لازم است و کمی شکست در تعادل برای ما در لذت بیشتر از موفقیت ها لازم است.

همیشه از بچگی به ما یاد داده اند که در هر کاری باید موفق شویم به هر طریقی که می توانیم ، اما به ما نگفته اند که شکست اجتناب ناپذیر است و کاری که ما می توانیم بکنیم این است که از شکست هایمان هم درس بگیریم .

خلاقیت در هر چیزی از جمله تولید محتوا نوعی ریسک است و ممکن است ایده جدید ما شکست بخورد یا موفق شود . بنابراین به خاطر ترس از شکست سعی میکنیم هیچ خلاقیتی به خرج ندهیم و به همان روشی که تا به حال کاری را انجام میدادیم همچنان ادامه بدهیم  .

مشخصا همه ما دوست داریم در هر کاری موفق شویم . مثلا اگر تصمیم میگیریم سبک تولید محتوا را در کارهایمان تغییر بدهیم دوست داریم مخاطب های بیشتری جذب کنیم یا کارفرما ما را تشویق کند اما مشکل از جایی شروع میشود که ترس از شکست به ما غلبه میکند و نمی توانیم هیچ اشتباهی را از خودمان قبول کنیم و فرصت آزمون و خطا به  خودمان نمی دهیم.

اولین قدم برای غلبه به ترس از شکست در هرکاری از جمله تولید محتوا این است که منشا ترس را پیدا کنید . در اولین قدم از خودتان بپرسید ریشه و دلیل اصلی این باورهای منفی از شکست در درون تان چیست ؟ آیا سختگیری والدین تان باعث این مساله شده است یا کمال گرایی بیش از حد یا …

روی یک کاغذ تمام ترس های تان را بنویسید و سعی کنید با درون خودتان حسابی درد و دل کنید و ببینید مشکل از کجاست .

حرف زدن با درون تان و نوشتن منشا این ترس می تواند قدرت آن را کم کند.

اگر همیشه تصورتان از موفقیت ،پیشرفت و یاد گرفتن باشد نه صرفا موفقیت تعریف شده اولیه و یا تصور دیگران از موفقیت شما احتمال کمتری وجود دارد که از شکست بترسید.

اگر ما در هر کاری تصور 0 ( هیچ چیز ) و 100 ( همه چیز ) داشته باشیم و حد وسطی برای موفقیت در نظر نگیریم به خاطر ترس از شکست گاهی انتخاب می کنیم که 0 را داشته باشیم اما شکست نخوریم .

پس برای غلبه بر ترس از شکست فقط باید هدف مان را پیشرفت و یادگیری در هر کار و پروژه ای بگذاریم و ماکزیمم توان و تلاش خودمان را به کار بگیریم . اما فقط دنبال نتیجه خاص نباشیم که با نرسیدن به آن احساس شکست کنیم.

ما در طول روز بر خلاف تصورمان بیشترین وقت مان را در حال گفتگو با خودمان هستیم . بنابراین این گفتگوهای درونی می تواند زندگی بیرونی ما را متحول کند . اگر ما به خودمان باور داشته باشیم تلاش مان را میکنیم و تمرکز روی نتیجه را رها میکنیم.

بزرگترین اشتباه ما این است که فقط پوسته بیرونی و ظاهر جذاب زندگی افراد موفق را میبینیم و میخواهیم روزی ما هم شبیه آنها شویم . در صورتی که ما فقط و فقط موفقیت های این روزهایشان را میبینیم نه شکست های دیروزشان را .

والت دیزنی از دفتر روزنامه اخراج شد چون فکر می‌کردند خلاقیت ندارد .اما او هیچوقت تسلیم نشد و الان دیزنی معروف و مشهور را همه می‌شناسند. استیو جابز هم زمانی از شرکت اپل اخراج شد اما بعد ها با قدرت بیشتری برگشت و به اوج موفقیت رسید.

اگر دیزنی و جابز به بازخوردهای منفی توجه می‌کردند هیچوقت نمی توانستند به اینجا برسند.پس همه چیز به خود ما و گفتگوهای درونی مان بستگی دارد.

همیشه به بهترین و بدترین سناریو ها فکر کنید و فقط موفقیت و پیروزی را نبینید . ما همیشه ترس از ناشناخته ها داریم . اما اگر در ذهن مان تمام حالت ها و سناریوهای مختلف ، چه بد و چه خوب ، را مرور کنیم و در ذهن مان برای هر مسیری یک راه حل طراحی کنیم و بسازیم . در این حالت مطمئن باشید که می توانید رو به جلو حرکت کنید و از مسیرهای ناشناخته دیگر ترسی ندارید .

مشخصا همه ما این تجربه را داریم که در دوره هایی از زندگی در چاه های شکست و نا امیدی افتاده ایم و بیرون آمدن این چاه ها و نجات خودمان از این جو مسموم اصلا کار راحتی نبوده است .

اما به هر حال اتفاق افتاده و ما توانستم خودمان را نجات بدهیم . پس بهتر است چند روزی بعد از هر شکستی را به عزاداری و گریه و زاری و اشک و آه بگذرانیم اما بعد از این زمان باید به خودمان بیاییم و از چاه ناامیدی خودمان را بیرون بکشیم و دوباره از نو تلاش مان را شروع کنیم .

مثلا اگر در تولید محتوا متنی نوشتیم که حتی خانواده و دوستان مان هم حاضر نشدند نگاه به آن بیاندازند و یا موقع خواندن آن دائما در حال خمیازه کشیدن بودند ، یا محتوایی تولید کردیم که کارفرما حاضر نشد هیچ پولی بابت آن پرداخت کند ، یا کسب و کاری راه اندازی کردیم که با شکست روبرو شدیم قرار نیست این شکست ها آخر دنیای تولید محتوا و یا کسب و کار ما باشد . همه چیز موقتی است حتی موفقیت . پس خیلی در شکست ها فرو نروید .آنها چند روزی میهمان شما هستند و می روند و جای خود را به موفقیت می دهند .

چگونه بر شکست غلبه کنیم

همه ما که کارمان تولید محتوا و نوشتن است میدانیم که داشتن یک پشتیبان وُرد از مقالاتی که می نویسیم و در سایت منتشر میکنیم چه قدر در برخی مواقع می تواند برای ما نجات دهنده باشد و استرس ما را در زمان هایی که سایت دچار مشکل می شود کم کند .

پس هر کاری را که شروع میکنید برای بهترین ها تلاش کنید اما برای بدترین چیزها آماده باشید . داشتن یک برنامه پشتیبان برای هر اقدامی می تواند قدرت ریسک ما را بیشتر کند و ترس مان را کمتر کند .

اتفاقات ممکن است آن طور که شما برنامه ریزی کرده اید پیش نروند، ولی این به این معنا نیست که شما شکست خورده اید. از همه اتفاقات درس بگیرید.حتی موقعیت هایی که ایده ال نیستند ممکن است فرصتی برای رشد شما باشد. «بعضی وقت ها پیروز میشوی،و بعضی وقت ها یاد میگیری» از خودتان بپرسید: چه چیزی یاد گرفتم؟ چگونه میتوانم از این به نفع رشد خودم استفاده کنم؟

وقتی که همیشه این طور تصور کنید که شکست یک فرصت برای رشد کردن است بجای فکر کردن به نتیجه قدرتمند تر به مسیر ادامه می دهید .

 

دوست داری تولید محتوا رو از 0ِ صفر یاد بگیری؟!

 

دوره‌ی ایمیلی ۱۳ روزه‌ رایگان تبلیغ نویسی

چگونه بر شکست غلبه کنیم
چگونه بر شکست غلبه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *