روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

 
helpkade
روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

مردم به ندرت از رنگ مشکی در طراحی داخلی استفاده می کنند، با وجود این حقیقت که رنگ، سادگی بیش از حد، تجمل، اصلاح و ظرافت می باشد. البته این قبیل رنگ تاثیر خاصی بر افراد دارد، بدین دلیل است که باید با دیگر رنگها ترکیب شود. بیایید کاربرد درست رنگ مشکی در طراحی داخلی را بیاموزیم. مشکی به عنوان تیره ترین رنگ در نظر گرفته می شود و می تواند جوی آرام و صلح آمیز ایجاد کند. رنگ مشکی کاملا بر تضاد تاکید می کند و می تواند هر سبک طراحی داخلی را اصلاح کند. اعتقاد کلیشه ای در رابطه با رنگهای تیره وجود دارد که باعث می شود یک اتاق کوچکتر به نظر برسد. اگرچه که رنگ مشکی استثنا می باشد. برعکس مشکی باعث ایجاد یک فضای نامحدود می شود. علاوه بر آن، اگر با عناصر تزیینی آینه ای ترکیب گردد اتاقتان عمیق تر به نظر می رسد.

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

درباره ی یک دیوار مشکی تردید دارید؟ بعد از خواندن این متن دیگر ترسی از بکاربردن یک دیوار مشکی نخواهید داشت. معمولا رنگ سفید ودیگر رنگ های روشن برای نقاشی دیوارهادر طراحی داخلی بکاربرده می شود. البته این روشی ایمن است تا از حس قرارگیری در یک جعبه یا کوچک شدن اتاق با استفاده از رنگ تیره جلوگیری شود. در حقیقت، واقعا باعث می شود که اتاق کوچکتر به نظر برسد اما با طراحی مناسب، می تواند به خوبی کار کند. به نظر می رسد که این روزها افراد تمایل به استفاده از نقاشی دیوارها با رنگ تیره دارند. فضاهای مختلفی را میبینیم که از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی استفاده کرده اند اما خسته کننده یا ترسناک یا حتی کوچکی که ما انتظار داریم به نظر برسند، نمی باشند و بدلیل طراحی و تزیین آن می باشد. این روزها دیوارهای مشکی نه تنها برای اتاق خواب یک نوجوان رواج دارد بلکه در اتاق خواب بزرگسالان یا دیگر نواحی خانه نیز مشاهده می شود. بسیاری از طراحان خانگی ماجراجو از رنگ های تیره استفاده می کنند و چگونگی طراحی با رنگ های پررنگ را مورد امتحان قرار می دهند. البته که رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی ساده ترین رنگ برای بکاربردن نمی باشد. اما وقتی به خوبی و بادقت مورد طراحی قرار گیرد، به خوبی کار خواهد کرد. از سطح رنگ شیشه، تا مشکی خالص یا تن خاکستری تیره، نور و بسیاری چیزهای دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

درباره ی یک دیوار مشکی تردید دارید؟ بعد از خواندن این متن دیگر ترسی از بکاربردن یک دیوار مشکی نخواهید داشت. معمولا رنگ سفید ودیگر رنگ های روشن برای نقاشی دیوارهادر طراحی داخلی بکاربرده می شود. البته این روشی ایمن است تا از حس قرارگیری در یک جعبه یا کوچک شدن اتاق با استفاده از رنگ تیره جلوگیری شود. در حقیقت، واقعا باعث می شود که اتاق کوچکتر به نظر برسد اما با طراحی مناسب، می تواند به خوبی کار کند. به نظر می رسد که این روزها افراد تمایل به استفاده از نقاشی دیوارها با رنگ تیره دارند. فضاهای مختلفی را میبینیم که از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی استفاده کرده اند، اما خسته کننده یا ترسناک یا حتی کوچکی که ما انتظار داریم به نظر برسند، نمی باشند و بدلیل طراحی و تزیین آن می باشد. این روزها دیوارهای مشکی نه تنها برای اتاق خواب یک نوجوان رواج دارد بلکه در اتاق خواب بزرگسالان یا دیگر نواحی خانه نیز مشاهده می شود. بسیاری از طراحان خانگی ماجراجو از رنگ های تیره استفاده می کنند و چگونگی طراحی با رنگ های پررنگ را مورد امتحان قرار می دهند. البته که رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی ساده ترین رنگ برای بکاربردن نمی باشد. اما وقتی به خوبی و بادقت مورد طراحی قرار گیرد، به خوبی کار خواهد کرد. از سطح رنگ شیشه، تا مشکی خالص یا تن خاکستری تیره، نور و بسیاری چیزهای دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مشکی یک انتخاب عالی برای فضاهایی است که توسط مردان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سبک مردانه را کاهش می دهد درحالیکه هنوز حس دعوت کنندگی وگرمی را دارد. بدون شک رنگ بسیار مردانه ای به نظر می رسد، اما هنوز برای اتاق خوابای اصلی یا فضاهای شخصی زنانه نیز عالی می باشد. همچنین می توان مشکی را دراتاق ناهارخوری، حمام، اتاق نشیمن یا دیگر فضاهای خانه که می خواهید این رنگ را داشته باشید بکارببرید. دیوارهایی با رنگ مشکی همانند یک پس زمینه برای تنگ های کریستالی و دیگر عناصر کریستالی خانه نیز عالی به نظر می رسد.

فرمول مخفی برای استفاده از رنگ مشکی در دیوارهای داخلی

وقتی درباره ی بکارگیری رنگ مشکی یا دیگر رنگ های تیره بر روی دیوار فکر میکنید، تصمیم سختی خواهد بود. بعضی ها آنرا بر روی چهار دیوار فضایشان بکار می برند در حالیکه دیگران تنها آنرا بر روی یک دیوار به کار می گیرند. به هر شیوه ای که از این رنگ تیره استفاده کنید، باید مطمین باشید که به خوبی در فضایتان کار میکند. اگر درباره ی چگونگی استفاده از آن سرگردان می باشید پس این مقاله مناسب شما می باشد . ما فرمول مخفی مشارکت رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی را برای شما فاش می کنیم.

قبل از اینکه به سرعت فضایتان را مشکی کنید، ابتدا با قطعات کوچک یا چندین بخش یک خانه مانند کابینت ها یا درها شروع کنید. بدین شیوه، مشاهده خواهید کرد که رنگ مشکی چگونه برخانه شما تاثیر می گذارد. تغییرات کوچک استراتۯی خوبی برای رسیدن به اثرات می باشد. طاقچه ها یا فضای شومینه یا چهارچوب پنجره ها را مشکی کنید. این روش برای امتحان رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی عالی می باشد.

2.مات یا براق می دانیم که ممکن است در استفاده از هر کدام از اینها گیج شوید اما بسیاری استفاده از رنگ مشکی لاکی براق را توصیه می کنند زیرا تن تیرگی را کاهش می دهد و درخششی روشن به فضا می آورد که برای انتشار نور در سراسر اتاق مهم می باشد. استفاده از رنگ مشکی براق می تواند یک دیوار اعلانات ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف باید از چندین لایه استفاده کنید. بعضی ها از سه یا چهار لایه استفاده میکنند تا به درخشندگی مناسب برسند. اما می توانید از مات نیز استفاده کنید. گفته می شود که هر چه رنگ براق تر باشد نقایص آن بیشتر دیده می شود. بدین دلیل است که بعضی ها مات را ترجیح می دهند تا همه نقایص را بپوشانند و ترجیح می دهند که مقداری بافت به آن بیفزایید. به هرحال آن نیز کاربرد دارد.

واضح است که نکته خوبی می باشد. یک راه خوب برای کم کردن همه ی تیرگی استفاده از خطوط روشن مانند خط سفید می باشد. می توانید با تاکید بر دیوارهایی با رنگ روشن تر تیرگی را کاهش دهید. همچنین می توانید از جزییات معماری سبک مانند یک پنجره یا یک ستون استفاده کنید. از چند وسیله با رنگ روشن تر یا چیزی با رنگ مشکی بر بالای آن و رنگ های روشنتر در قسمت پایین آن استفاده کنید. وقتی که این کار را می کنید رنگ مشکی بسیار قوی به نظر می رسد در حالیکه کل اتاق با تیرگی پوشیده نشده است.

4.سقف را رها کنید تنها درباره ی دیوارها صحبت می کنیم. سقف را با رنگ مشکی نپوشانید در غیر اینصورت پایین تر به نظر می رسد. ممکن است احساس کنید که سقف در حال افتادن بر روی شماست. اینکار دراتاقهایی با سقف های بسیار بلند مناسب می باشد. اما وقتی که برای یک اتاق کوچکتر استفاده میشود اثری انفجاری دارد. به جای آن سقف را سفید رنگ آمیزی کنید که در برابر دیوارها تضاد خوبی ایجاد می کند و با وجود دیوارهای مشکی فضا را بزرگتر نمایش می دهد. مفید است که بایدها ونبایدهای رنگ آمیزی سقف را یاد بگیرید.

از میز گرفته تا کابینت ها، وسایل آینه ای وجود دارند که می توانید به فضای خود اضافه کنید. می توانید یک آینه روی دیوار قرار دهید یا چند شی شفاف یا روشن، براق و کمرنگ بکارببرید. وقتی از این عناصر در فضایتان استفاده می کنید زیبا، تجملی وپیشرفته به نظر می رسند. برای مثال، می توانید لوسترهای کریستالی که از سقف آویزان می شود یا چند شی درخشنده بر روی میز یا هر چیزی با سطح انعکاسی اضافه کنید.

6.دیوار را به عنوان یک اثر هنری در نظر بگیرید وقتی که همه دیوار را مشگی رنگ آمیزی می کنید می توانید با یک چهارچوب مشکی براق آنرا قالب بندی کنید. اینکار موجب می شود که دیوار یک اثر هنری یا قاب تصویری بزرگ شود. همچنین می توانید بوم های مشکی بخرید وبعد از رنگ آمیزی با رنگ مشکی صاف آنرا به دیوار اضافه کنید. بدین شیوه سایه روشن ایجاد می کنید وچند بافت به دیوار اضافه می کنید. علاوه بر آن، درجه بندی رنگ آمیزی دیوارها با رنگ مشکی تا خط دید وسپس با خاکستری تاسقف وتکمیل سقف با رنگ سفید را امتحان می کنید. مطمینا بسیار زیبا به نظر می رسد.

وقتی که یک اتاق تاریک دارید، نور نقش نجات دهنده دارد. بدین دلیل باید هر دو نور طبیعی و مصنوعی را بشناسید. تعداد زیادی لامپ از آباۯور زمینی تا لامپ رومیزی بکار ببرید. همچنین می توانید از نور دیواری یا یک لوستر استفاده کنید. بهترین دوستانتان در یک اتاق تاریک نورهای هدف دار یا کاهش یابنده است. وقتی در یک اتاق خواب بکاربره می شود، مطمین باشید که چند نور کاهش دهنده روشن می باشد وقتی که منبع اصلی را خاموش می کنید. بدین شیوه فضای استراحت شما خیلی تاریک نمی شود در حقیقت نورهای کم باعث خواب رفتن سریع شما می شود.

8.اثاثیه را روشن ورنگی انتخاب کنید از آنجایی که قبلا دیوارها را مشکی کرده اید پس توصیه می شود که اثاثیه روشن ورنگارنگ باشند. تصور کنید اگر اثاثیه با رنگ تیره در یک اتاق تیره قرار دهید پس به نظر هر چیزی خیلی غمگین در تیرگی عمیق می باشد. بدین دلیل است که باید اثاثیه ای با رنگ های روشن انتخاب کنید. همیشه سفید کاملا عالی کار میکند اما می توانید با رنگ های دیگر نیز امتحان کنید.

در حالیکه دیوارها را مشکی رنگ آمیزی کرده اید می توانید از نگرانی های مات وبراق بگذرید و ترجیحا چند بافت به آن اضافه کنید. بله این شیوه نیز به خوبی عمل می کند. می توانید با چگونگی افزودن بافت به دیوار بازی کنید. علاوه بر رنگ دیوار می توانید بافت ها و الگوهای متفاوت را نیز به دکوراسیون و اثاثیه اضافه کنید. برای مثال، می توانید قالیچه ای نرم یا کوسنی طرح دار اضافه کنید.

10.پنجره ای بزرگ اضافه کنید به همه ی نوری که می توانید به یک فضای تیره بدهید نیازمندید زیرا علاوه بر نور مصنوعی به نور طبیعی که از پنجره ها وارد می شود نیز نیاز دارید. برای یک فضا با دیوارهای تاریک پنجره های بزرگ حکم یک جواهر را دارند. البته که همه می دانیم پنجره های بزرگ می توانند نور را به محیط بیاورند اما می توانند بدلیل شفافیت شیشه که به جای یک دیوار محکم مشکی قرار می گیرد، بعضی از قسمت های تاریک شکسته شود. فکر نمی کنم که در این بخش نیاز به توضیح بیشتری باشد.

مشکی با رنگ های متالیک عالی کار میکند و نمی توانید آنرا انکار کنید. دیده ایم که چگونه در لباس ها عمل می کند. حتی یک پیراهن مشکی با رنگ طلایی بسیار زیبا به نظر می رسد. رنگ های متالیک مانند برنج، نقره ای، برنز و طلایی احساسی عالی و با شکوه به فضایتان می دهد. علاوه بر آن، موجب درخشندگی بیشتری می شود. لوازم منزل متالیک دیوار تیره را بیشتر نمایش می دهد.

12.یا تنوع رنگی بیشتری استفاده کنیدعلاوه بر رنگ های متالیک می توانید از ترکیب رنگ های مختلف با یکدیگر استفاده کنید. بله به سوی مبلمان و دکورهای رنگارنگ بروید. یادتان باشد مشکی با رنگ های مخلف عالی کار میکند. بدین دلیل اتاق خوابی با پس زمینه مشکی عالی به نظر می رسد. مطمینا بسیاری از ما در استفاده از مشکی بدلیل تیرگی بیش از حد تردید داریم. واضح است که مطلوب ترین رنگ برای دیوار های خانه نمی باشد اما وقتی که به نکاتی که به شما گوشزد کردیم توجه کنید به خوبی عمل می کند. و شما تردید خود در استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی را کنار خواهید گذاشت. مطمین باشید که در اضافه کردن رنگ مشکی به خانه تان اوقات خوبی برای خود خواهید ساخت.

مشکی یک انتخاب عالی برای فضاهایی است که توسط مردان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سبک مردانه را کاهش می دهد درحالیکه هنوز حس دعوت کنندگی وگرمی را دارد. بدون شک رنگ بسیار مردانه ای به نظر می رسد اما هنوز برای اتاق خوابای اصلی یا فضاهای شخصی زنانه نیز عالی می باشد. همچنین می توان مشکی را دراتاق ناهارخوری، حمام، اتاق نشیمن یا دیگر فضاهای خانه که می خواهید این رنگ را داشته باشید بکارببرید. دیوارهایی با رنگ مشکی همانند یک پس زمینه برای تنگ های کریستالی و دیگر عناصر کریستالی خانه نیز عالی به نظر می رسد.

فرمول مخفی برای استفاده از رنگ مشکی در دیوارهای داخلی

وقتی درباره ی بکارگیری رنگ مشکی یا دیگر رنگ های تیره بر روی دیوار فکر میکنید، تصمیم سختی خواهد بود. بعضی ها آنرا بر روی چهار دیوار فضایشان بکار می برند در حالیکه دیگران تنها آنرا بر روی یک دیوار به کار می گیرند. به هر شیوه ای که از این رنگ تیره استفاده کنید، باید مطمین باشید که به خوبی در فضایتان کار میکند. اگر درباره ی چگونگی استفاده از آن سرگردان می باشید پس این مقاله مناسب شما می باشد ما فرمول مخفی مشارکت رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی را برای شما فاش می کنیم.

قبل از اینکه به سرعت فضایتان را مشکی کنید، ابتدا با قطعات کوچک یا چندین بخش یک خانه مانند کابینت ها یا درها شروع کنید. بدین شیوه، مشاهده خواهید کرد که رنگ مشکی چگونه برخانه شما تاثیر می گذارد. تغییرات کوچک استراتۯی خوبی برای رسیدن به اثرات می باشد. طاقچه ها یا فضای شومینه یا چهارچوب پنجره ها را مشکی کنید. این روش برای امتحان رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی عالی می باشد.

2.مات یا براق می دانیم که ممکن است در استفاده از هر کدام از اینها گیج شوید اما بسیاری استفاده از رنگ مشکی لاکی براق را توصیه می کنند زیرا تن تیرگی را کاهش می دهد و درخششی روشن به فضا می آورد که برای انتشار نور در سراسر اتاق مهم می باشد. استفاده از رنگ مشکی براق می تواند یک دیوار اعلانات ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف باید از چندین لایه استفاده کنید. بعضی ها از سه یا چهار لایه استفاده میکنند تا به درخشندگی مناسب برسند. اما می توانید از مات نیز استفاده کنید. گفته می شود که هر چه رنگ براق تر باشد نقایص آن بیشتر دیده می شود. بدین دلیل است که بعضی ها مات را ترجیح می دهند تا همه نقایص را بپوشانند و ترجیح می دهند که مقداری بافت به آن بیفزایید. به هرحال آن نیز کاربرد دارد.

واضح است که نکته خوبی می باشد. یک راه خوب برای کم کردن همه ی تیرگی استفاده از خطوط روشن مانند خط سفید می باشد. می توانید با تاکید بر دیوارهایی با رنگ روشن تر تیرگی را کاهش دهید. همچنین می توانید از جزییات معماری سبک مانند یک پنجره یا یک ستون استفاده کنید. از چند وسیله با رنگ روشن تر یا چیزی با رنگ مشکی بر بالای آن و رنگ های روشنتر در قسمت پایین آن استفاده کنید. وقتی که این کار را می کنید رنگ مشکی بسیار قوی به نظر می رسد در حالیکه کل اتاق با تیرگی پوشیده نشده است.

4.سقف را رها کنید تنها درباره ی دیوارها صحبت می کنیم. سقف را با رنگ مشکی نپوشانید در غیر اینصورت پایین تر به نظر می رسد. ممکن است احساس کنید که سقف در حال افتادن بر روی شماست. اینکار دراتاقهایی با سقف های بسیار بلند مناسب می باشد. اما وقتی که برای یک اتاق کوچکتر استفاده میشود اثری انفجاری دارد. به جای آن سقف را سفید رنگ آمیزی کنید که در برابر دیوارها تضاد خوبی ایجاد می کند و با وجود دیوارهای مشکی فضا را بزرگتر نمایش می دهد. مفید است که بایدها ونبایدهای رنگ آمیزی سقف را یاد بگیرید.

از میز گرفته تا کابینت ها، وسایل آینه ای وجود دارند که می توانید به فضای خود اضافه کنید. می توانید یک آینه روی دیوار قرار دهید یا چند شی شفاف یا روشن، براق و کمرنگ بکارببرید. وقتی از این عناصر در فضایتان استفاده می کنید زیبا، تجملی وپیشرفته به نظر می رسند. برای مثال، می توانید لوسترهای کریستالی که از سقف آویزان می شود یا چند شی درخشنده بر روی میز یا هر چیزی با سطح انعکاسی اضافه کنید.

6.دیوار را به عنوان یک اثر هنری در نظر بگیرید وقتی که همه دیوار را مشگی رنگ آمیزی می کنید می توانید با یک چهارچوب مشکی براق آنرا قالب بندی کنید. اینکار موجب می شود که دیوار یک اثر هنری یا قاب تصویری بزرگ شود. همچنین می توانید بوم های مشکی بخرید وبعد از رنگ آمیزی با رنگ مشکی صاف آنرا به دیوار اضافه کنید. بدین شیوه سایه روشن ایجاد می کنید وچند بافت به دیوار اضافه می کنید. علاوه بر آن، درجه بندی رنگ آمیزی دیوارها با رنگ مشکی تا خط دید وسپس با خاکستری تاسقف وتکمیل سقف با رنگ سفید را امتحان می کنید. مطمینا بسیار زیبا به نظر می رسد.

وقتی که یک اتاق تاریک دارید، نور نقش نجات دهنده دارد بدین دلیل باید هر دو نور طبیعی و مصنوعی را بشناسید. تعداد زیادی لامپ از آباۯور زمینی تا لامپ رومیزی بکار ببرید. همچنین می توانید از نور دیواری یا یک لوستر استفاده کنید. بهترین دوستانتان در یک اتاق تاریک نورهای هدف دار یا کاهش یابنده است. وقتی در یک اتاق خواب بکاربره می شود، مطمین باشید که چند نور کاهش دهنده روشن می باشد وقتی که منبع اصلی را خاموش می کنید. بدین شیوه فضای استراحت شما خیلی تاریک نمی شود در حقیقت نورهای کم باعث خواب رفتن سریع شما می شود.

8.اثاثیه را روشن ورنگی انتخاب کنید از آنجایی که قبلا دیوارها را مشکی کرده اید پس توصیه می شود که اثاثیه روشن ورنگارنگ باشند. تصور کنید اگر اثاثیه با رنگ تیره در یک اتاق تیره قرار دهید پس به نظر هر چیزی خیلی غمگین در تیرگی عمیق می باشد. بدین دلیل است که باید اثاثیه ای با رنگ های روشن انتخاب کنید. همیشه سفید کاملا عالی کار میکند اما می توانید با رنگ های دیگر نیز امتحان کنید.

در حالیکه دیوارها را مشکی رنگ آمیزی کرده اید می توانید از نگرانی های مات وبراق بگذرید و ترجیحا چند بافت به آن اضافه کنید. بله این شیوه نیز به خوبی عمل می کند. می توانید با چگونگی افزودن بافت به دیوار بازی کنید. علاوه بر رنگ دیوار می توانید بافت ها و الگوهای متفاوت را نیز به دکوراسیون و اثاثیه اضافه کنید. برای مثال، می توانید قالیچه ای نرم یا کوسنی طرح دار اضافه کنید.

10.پنجره ای بزرگ اضافه کنید به همه ی نوری که می توانید به یک فضای تیره بدهید نیازمندید زیرا علاوه بر نور مصنوعی به نور طبیعی که از پنجره ها وارد می شود نیز نیاز دارید. برای یک فضا با دیوارهای تاریک پنجره های بزرگ حکم یک جواهر را دارند. البته که همه می دانیم پنجره های بزرگ می توانند نور را به محیط بیاورند ، اما می توانند بدلیل شفافیت شیشه که به جای یک دیوار محکم مشکی قرار می گیرد بعضی از قسمت های تاریک شکسته شود. فکر نمی کنم که در این بخش نیاز به توضیح بیشتری باشد.

مشکی با رنگ های متالیک عالی کار میکند و نمی توانید آنرا انکار کنید. دیده ایم که چگونه در لباس ها عمل می کند. حتی یک پیراهن مشکی با رنگ طلایی بسیار زیبا به نظر می رسد. رنگ های متالیک مانند برنج، نقره ای، برنز و طلایی احساسی عالی و با شکوه به فضایتان می دهد. علاوه بر آن، موجب درخشندگی بیشتری می شود. لوازم منزل متالیک دیوار تیره را بیشتر نمایش می دهد.

12.یا تنوع رنگی بیشتری استفاده کنیدعلاوه بر رنگ های متالیک می توانید از ترکیب رنگ های مختلف با یکدیگر استفاده کنید. بله به سوی مبلمان و دکورهای رنگارنگ بروید. یادتان باشد مشکی با رنگ های مخلف عالی کار میکند. بدین دلیل اتاق خوابی با پس زمینه مشکی عالی به نظر می رسد. مطمینا بسیاری از ما در استفاده از مشکی بدلیل تیرگی بیش از حد تردید داریم. واضح است که مطلوب ترین رنگ برای دیوار های خانه نمی باشد اما وقتی که به نکاتی که به شما گوشزد کردیم توجه کنید به خوبی عمل می کند. و شما تردید خود در استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی را کنار خواهید گذاشت. مطمین باشید که در اضافه کردن رنگ مشکی به خانه تان اوقات خوبی برای خود خواهید ساخت.

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های آموزشی دکوراسیون داخلی

رنگ مشکی چه ویژگی دارد؟

مشکی به عنوان تیره ترین رنگ در نظر گرفته می شود و می تواند جوی آرام و صلح آمیز ایجاد کند. رنگ مشکی کاملا بر تضاد تاکید می کند و می تواند هر سبک طراحی داخلی را اصلاح کند.روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

رنگ مشکی با چه رنگ هایی می تواند ترکیب شود؟

مشکی رنگی عمومی است و می تواند با هر رنگ دیگری ترکیب گردد. ترکیب مشکی و رنگهای براق تضاد درخشانی ایجاد میکند.

آیا شما دوره های آموزشی دکوراسیون داخلی و نیز نرم افزارهای آن را هم دارید ؟

بله ، دوره های آموزش دکوراسیون داخلی را داریم .

ضمنا ورکشاپ های آنلاین رشته های دکوراسیون داخلی را نیز داریم .

برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

چگونه با ترکیب رنگ فضا را سلطنتی کنیم؟

تنها با رنگ سفید و طلایی ترکیب کنید بدین شیوه طراحی داخلی تان دیدی سلطنتی خواهد داشت. اغلب ترکیب مشکی و سفید در سالن ها و حمام ها استفاده می گردد.

چه المان هایی را می توان با رنگ مشکی ترکیب کرد؟

مشکی با چوب کاملا هماهنگ می گردد. مشکی و چوب برای سبک های قومی با الگوهای رنگی مختلف بکاربرده می شود. عناصر مشکی برای سبک های طراحی داخلی چینی ها، برخی آسیایی ها و سبک طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار مهم می باشد.

برای دیوار های مشکی چه نوع سقف مناسب است؟

اگر از رنگ مشکی برای دیوارها استفاده کنید باعث زیبایی خیره کننده ای می شوید. به هر حال، سقف سفید کاملا با دیوارهای مشکی هماهنگ می شود.

آیا میتوان بافت را با رنگ مشکی ادقام کرد؟

بله این شیوه نیز به خوبی عمل می کند. می توانید با چگونگی افزودن بافت به دیوار بازی کنید علاوه بر رنگ دیوار می توانید بافت ها و الگوهای متفاوت را نیز به دکوراسیون و اثاثیه اضافه کنید. برای مثال، می توانید قالیچه ای نرم یا کوسنی طرح دار اضافه کنید.

دوره آموزش جامع  دکوراسیون داخلی  ، آموزش نرم افزارهای دکوراسیون داخلی : شامل دوره آموزش اتوکد ،دوره آموزش 3dmax  ، وی ری ، رویت و …

آموزش سایر رشته های دکوراسیون داخلی :دوره آموزش جامع نورپردازی ساختماندوره آموزش طراحی کابینت ،دوره آموزش طراحی غرفه های نمایشگاهی ،دوره جامع آموزش طراحی نما ، راندو و اسکیس معماری ،دوره آموزش فاز ۲ معماری ،

دوره آموزش طراحی لنداسکیپ – طراحی منظردوره آموزش ماکت سازی معماری و …

تهران – پاسداران – بالاتر از برج سفید – ابتدای گلستان سوم – بعد از رستوران چیتر برگر – ساختمان 120 – طبقه دوم . مرکز تخصصی آموزش دکوراسیون داخلی – تصویرگران پویا اندیش

تلفن ها : 110 111 28 – ( 021 ) خط ویژه

05 05 58 22 – 587 587 22 – ( 021 )

587632 22 – 587621 22 – 587650 22

همراه : 60 73 973 0912

 سیاه، رنگ آسمان شب، درخت آبنوس، خاویار و زغال و یكی از اولین رنگ هایی كه در هنر انسان مورد استفاده قرار گرفت.

رنگ های سفید و سیاه خالص ترین شکل رنگ هستند و معنای سادگی و اداری بودن را می رسانند. رنگ مشکی معنی قدرت، رمز آلود بودن و ظرافت و بعضی اوقات معنی ترس و ناشناخته بودن را منتقل می کند. رنگ مشکی در صورتی که با رنگ های دیگر به کار برده نشود، خیلی سرد و خشک به نظر می رسد. سیاه تمام نورها در طیف رنگ ها را جذب می‌کند. سیاه در ضمن قادر است جلوی رشد و تغییر ما را بگیرد. ما معمولا برای پنهان شدن از دنیا، در رنگ سیاه مخفی می گردیم.

سیاه معمولا به عنوان نماد ترس یا شیطان مورد استفاده قرار می گیرد اما به عنوان نشانگر قدرت نیز شناخته می شود. رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگ ها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ همچنین نشانگر غمگینی، جذابیت جنسی و رسمی بودن است. در مصر قدیم، رنگ سیاه نشانگر زندگی و تولد دوباره بود. رنگ سیاه معمولا به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش های مد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهر وزین رنگ سیاه آن را بین سیاستمداران و هنرپیشه ها محبوب کرده. این رنگ همچنین با ثروت و زیبایی نیز مرتبط است. مثلا اشیا خانگی کاملا سیاه،‌ اشرافی تر به نظر می رسد.

چکیده خصوصیت رنگ مشکی: 1- سیاه، قدرت، ظرافت و رمزآلودگی را القا می کند.روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

رنگ مشکی در دکوراسیون بسیاری از مردم فكر می كنند كه استفاده از رنگ سیاه در فضای داخلی خانه باعث كوچک تر و تیره شدن فضای كلی می شود. اما این موضوع همیشه درست نیست. دیوارهای سیاه می توانند مانند آسمان شب فراخ و بی پایان به نظر برسند. این رنگ را می توان توسعه داد و البته هر وسیله دیگری، مانند اثر هنری، مبلمان و یا چارچوب، كه در كنار این رنگ قرار بگیرد به خوبی به چشم می آید و توجه ها را به خود جلب می كند.

رنگ مشکی می تواند ذهن خلاق برخی افراد را تحریک و آنها را حرفه ای تر و پیچیده تر نماید. خیلی ها ممکن است این رنگ را رنگی افسرده کننده بدانند اما با استفاده درست بسیار هم جذاب خواهد بود. فقط مطمئن شوید که رنگ مشکی مثل یک هایلایت است و بر رنگ اصلی غالب نشده باشد. اگر بخواهید میزان توجه به چیزی را کاهش دهید، می توانید به آن مشکی مات بزنید. این رنگ اغلب در نازک کاری ها برای ایجاد ظرافت به کار می رود. یک نیمکت که رویه آن از سنگ گرانیت مشکی باشد، می تواند ظاهر زیبایی به آشپزخانه ببخشد. همچنین مشکی رنگ خوبی برای کفپوش است.

استفاده از رنگ مشکی به تنهایی برای رنگ‌ دیوار مناسب نیست، زیرا محیط را بسته و ترسناک می کند. از این رنگ معمولا در چراغ ها و دستگیره های در، به عنوان یک رنگ خنثی که اشیاء و طرح های اطراف خود را به خوبی جلوه می دهد، استفاده می شود. سیاه رنگ بسیار خوبی برای فضاهای گذر مانند راهروهای كوچک یا گوشه های خانه است. مشکی به علت خنثی‌ بودن با هر رنگی که استفاده شود، تاثیر فوق العاده‌ای دارد. مشکی با رنگ های متالیک طلایی، نقره ای، مسی و برنجی جلوه ای بی نظیر پیدا می کند.

ترکیب رنگ سیاه با خاکستری تیره در واقع در فضای شما ایجاد یک تونالیته رنگی غنی می کند و بهترین راه حل برای از بین بردن تیرگی ایجاد شده به سبب رنگ سیاه می باشد، حضور رنگ هایی مانند سفید و سبز در چنین فضایی نه تنها تضاد در فضا به وجود می آورد بلکه فضای شما را سرزنده تر و پویا تر می کند.

رنگ قرمز و سیاه از گذشته های دور به عنوان دوستان همیشگی در طراحی ها به شمار می آمدند، البته قرمزهای تند و براق در ترکیب با رنگ سیاه نه تنها جذاب نخواهند بود بلکه ظاهر دکوراسیون شما را به سخره می گیرند، بهترین قرمز برای ترکیب با رنگ سیاه در دکوراسیون قرمز کدر می باشد.

رنگ های سیاه و سفید همیشه جفت های بسیار خوبی هستند. ترکیب رنگ سیاه و سفید بهترین ترکیب برای سبک کلاسیک می باشد، این ترکیب به دلیل خنثی بودن می تواند با تمام رنگ های موجود در در چرخه رنگ که باب سلیقه شماست هماهنگ شود و ظاهر ایده آلی را برای دکوراسیون شما ایجاد نماید. از رنگ سیاه و سفید، به صورت کاشی یا موزاییک به صورت یک در میان در کف یا سرامیک سیاه و سفید در بدنه سرویس های بهداشتی استفاده می شود، زیرا با کنتراست یا تضادی که ایجاد می کند فضا را بزرگ تر جلوه می دهد.

طیف رنگی زرد یکی از رنگ های جسورانه و منحصر به فردی است که در ترکیب با رنگ سیاه انرژی و پویایی را به دکوراسیون تزریق می کند. پس اگر می خواهید رنگ سیاه را برای فضاهایی مانند اتاق کار، آشپزخانه و یا فضاهایی که نیاز به تحرک دارند استفاده کنید بهتر است رنگ زرد را فراموش نکنید.

رنگ سیاه در فضا نور را جذب می کند و فضای داخلی تان را کم نور تر از آنچه که هست نشان می دهد برای جلوگیری از این امر بهترین راه حل استفاده از آینه، شیشه، لوازم براق در فضاست تا بتواند نور موجود در فضا دو چندان کند و دکوراسیون شما را درخشان تر از قبل نماید. دیوارهای مخملی سیاه رنگ بسیار زیبا و مجلل هستند، اما نیاز به یک نورپردازی خوب دارند. آثار هنری و دیگر وسایل رنگی، این اتاق را از حس بسته بودن و یا سنگین بودن نجات می دهند. رنگ سیاه، بسیار مناسب فضاهای زنده و تلفیقی است.

رنگ تخته سیاه فقط مخصوص اتاق كودكان و یا آشپزخانه نیست. استفاده از چنین رنگی می تواند به فضاهای مختلف جلوه‌ای شیک و حسی مفرح اضافه كند. اگر در دکوراسیون داخلی منزل احساس نیاز به تغییر دارید و یا از سبک های قدیمی و طرح ها و رنگ های عمومی موجود در بازار برای دیوار منزل خسته شدید، یکی از بهترین ایده های متفاوت استفاده از تخته سیاه های گچی در همه یا قسمتی از دیوارهای منزل می باشد که با وجود کم هزینه بودن تمی بسیار متفاوت در فضا ایجاد می کند و دکوراسیون را به کلی تغییر می دهد. بر روی این دیوارهای کاربردی می توانید نقاشی، لیستی از مواردی که فراموش می کنید یا جملات مورد علاقه یا انگیزه دهنده و یا پیغام های خود را یادداشت نمایید.

دانلود کتاب های سبک شناسی

دانلود پکیج تصاویر سبک شناسی

سطح دانش معماری و طراحی داخلی خود را محک بزنید با:روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

آزمون رایگان طراحی داخلی

خودتان و سبک تان را بهتر بشناسید با:

آزمون رایگان تعیین سبک

اینجا محلی برای تبلیغات شماست

آیا شما هم نیاز به مشاوره طراحی و دکوراسیون داخلی با بهترین طراحان داخلی را دارید؟!

ما در فراترز، بهترین خدمات مشاوره آنلاین طراحی و دکوراسیون داخلی را برای شما فراهم نموده ایم.

سفارش در فرامشاوره

رنگ ها بخشی از زندگی ما را شامل میشوند و یا به گفته یوهانس ایتن، رنگ ها کل زندگی ما را شامل می شوند. بنابراین شناخت مبحث مهمی به نام رنگ در زندگی بشر، بسیار مهم است و آنقدر ارزشمند بوده که صدها جلد کتاب و مطالب با ارزش تا کنون از آن تولید شده است.

برای تصدیق این نکته مبنی بر ضرورت شناخت صحیح و کاربرد هر یک از رنگ ها در زندگی و نیز محیط معماری و غیره، می توانیم نگاهی به یکی از رنگ ها بیندازیم. تا آگاه شویم که رنگ ها چه قدرت باورنکردنی در زندگی انسانها دارند که نمی توان به راحتی از کنار آنها گذشت. پس بیایید با هم در این مقاله ویژگی های رنگ سیاه را مطالعه کنیم. روانشناسی رنگ سیاه دکوراسیون داخلی جگونه است؟

مطلب پیشنهادی: ارتباط بین رنگ، شخصیت و دکوراسیون

سیاه نشانه قدرت، ظرافت، خوش ذوقی، ظرافت طبع است. این رنگ برخلاف عقیده ی همگان رنگ نومیدی و عزا نیست؛ بلکه نشانه خوش ذوقی و شیک بودن است. سیاه نشانه قدرت، مرموزبودن، رسمی بودن و وقار است.  در بسیاری از فرهنگ ها رنگ سیاه نشانه نفی زندگی، بی علاقگی، بد بینی، ناباوری، سوگواری و عزاداری است.

برخلاف رنگ سفید، رنگی بی تحرک و ساکت و ساکن و غیر محرک، ضمن عدم ایجاد هر گونه تحریک روانی و جسمانی باعث کاهش سایر فعالیت ها می گردد و سستی و کندی را حاصل می شود. همچنین رنگ های تیره نظیر: سرمه ای و آبی و سیاه به جهت کاهش انعکاس نور، اثر محرّک کاهندگی داشته و باعث کم شدن فعالیت می شوند.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون

اگر از دوستداران این رنگ هستید مسلماً به شخصیت اطرافیان خود احترام می گذارید. و برای آن که دیگران را با ارزش و برجسته نشان دهید از هیچگونه کمکی به آنها دریغ نمی کنید و هرگز خود را به دیگران تحمیل نمی نمایید. همچنین عقاید و نظریات دیگران را به آسانی می پذیرید.

سیاه درست همانند سفید، به علت خنثی بودن با هر رنگی می توان استفاده نمود.  مشکی رنگ فوق العاده ای برای طراحان داخلی محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: ۶ اصول مهم طراحی داخلی کدام اند؟

این رنگ در ترکیب با رنگهای قرمز یا متالیک طلایی، نقره ای، مسی و برنجی جلوه ویژه ای به محیط میدهد که بسیار فضا را شیک، لوکس و خاص می نماید؛ مخصوصا اگر این هارمونی در داخل فضاهای نشیمن و پذیرایی به کارگرفته شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی هتل لوکس خاص با طراحی ۱۹ معمار زبده!

اگر بخواهید میزان توجه به المانی را کاهش دهید، می توانید به آن رنگ مشکی مات بزنید تا کمتر مورد دید قرار گیرد. این رنگ اغلب در نازک کاریها برای ایجاد ظرافت به کار می رود.  یک نیمکت که رویه آن از سنگ گرانیت مشکی باشد، می تواند ظاهر زیبایی به آشپزخانه ببخشد. همچنین استفاده از کابینت های مشکی در فضای آشپزخانه، می تواند زیبایی منحصر به فردی را بوجود آورد و نیز جلوه مرکز توجه خانه شما را به عهده گیرد.

مطلب پیشنهادی: دیزاین یک خانه لوکس چگونه است؟

همچنین سیاه رنگ خوبی برای کفپوش است. البته باید دقت کرد که در کدام فضا مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا اصولا رنگهای تیره و به خصوص رنگ سیاه، فضا را کوچکتر و نزدیکتر نمایش می دهند. بنابراین چنانچه شما فضایی کوچک و نه چندان بزرگ دارید، استفاده از رنگ و متریال مشکی برای دیوار و البته کفپوش ها، گزینه مناسبی نمی باشد.

مطلب پیشنهادی: جذاب ترین پنل های مشبک دکوراتیو چوبی و فلزی در دکوراسیون خانه

همچنین استفاده از رنگ مشکی به تنهایی برای رنگ دیوار مناسب نیست، زیرا محیط را بسته و ترسناک میکند. از این رنگ معمولا در چراغها و دستگیره های در به عنوان یک رنگ خنثی که اشیاء و طرحهای اطراف خود را به خوبی جلوه میدهد، استفاده می شود. بهتر است در اتاق خواب نیز کمتر استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: شناخت فرش و نکات کاربردی چیدمان فرش در دکوراسیون داخلی خانه

سیاه در فضاهای تجاری نیز رنگ اقبا کننده ای است و به مشتریان حس و حال خاص و رمز آلودی می دهد. این رنگ انتخاب خوبی برای فروشگاه های موسیقی، حقوقدانان، حسابداران، فروشگاه های لوازم الکترونیکی و لاستیک فروشی هاست.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ خنثی در دکوراسیون

ویژگی : سیاه نماد قدرت، ظرافت و رمزآلود بودن است.

کاربرد : برای فضاهای داخلی نشیمن، آشپزخانه و کمی اتاق خواب مناسب است. همچنین برای دکوراسیون و اکسسوری های متنوع داخلی فضاهای مسکونی و تجاری که اصولا فضاهای خیلی لوکس و خاص و نیز ویژگی منحصر به فرد دارند، کاربرد دارد.روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

مطلب پیشنهادی: انواع متعلقات و اکسسوری دکوراسیون سنتی ایرانی

شما در مورد روانشناسی رنگ سیاه دکوراسیون داخلی چطور فکر می کنید؟ آیا از این رنگ در فضاهای خود استفاده کرده اید؟ آیا به کسی این رنگ را توصیه می کنید؟ ازتجربه شخصی خود برای ما و دیگر کاربران فراترز بنویسید. ما در وبسایت فراترز خوشحال می شویم که از نظراتتان مطلع شویم.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ تا از برترین رنگهای خنثی دکوراسیون داخلی کدام هستند؟

منبع: فراترز با کمک از کتاب معماری، رنگ و انسان – مقاله بررسی تاثیر روانی رنگ بر دکوراسیون داخلی

منبع تصاویر: pinterest

اینجا محلی برای تبلیغات شماست

 

سایت فراترز به ارائه خدمات در زمینه معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و نیز مشاغل وابسته به آن می پردازد که قصد دارد فراتر از حد معمول و انتظارات مخاطبان خود، قدم هایی را در راستای یک زندگی ایده آل بر دارد.

 


طراحی سایت و
توسعه توسط
وب شهر

از تاثیرات روانی رنگ مشکی برای خلق برازندگی، ابهت و نقاط برجسته در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در به کارگیری رنگ مشکی در دکوراسیون منزل ، هوشمندانه عمل کنید. استفاده از رنگ مشکی می‌تواند منجر به ایجاد فضایی اغواکننده و زیبا برای طرح طراحان داخلی شود. در مقابل زمینه‌ای از رنگ‌های روشن یا خنثی، هر شیئی به رنگ سیاه، برجسته و شاخص خواهد بود. رنگ مشکی در طراحی دکوراسیون داخلی ، برجستگی ایجاد می‌کند و ماهیت جزئیات را مشخص می‌کند. به این منظور، اگر بخواهید نظری را به سوی نکات زیر جلب کنید، رنگ مشکی، گزینه مناسب و خوبی است: ۱) مشخصه‌ها و ویژگی‌های برجسته و فاخر اتاق ۲) مبلمانی با یک استخوان‌بندی و ترکیب خوب و مناسب ۳) جزئیات زینتی

اکنون تصویر کنید یک مبلمان بزرگ مشکی به شدت نظر شما را به خود جلب کرده است و اتاق نشیمن شما مقداری کوچک است در این مورد، تاثیر رنگ مشکی در دکوراسیون این مکان کاملا اثر عکسی دارد. در این حالت، رنگ مشکی، فضای شما را به عکس کور و خفه می‌کند و حالتی دلگیر و افسرده به فضای شما می‌بخشد. با اینکه در غرب، رنگ سیاه اصولا برای نشان دادن قدرت و موقعیت و پرستیژ اجتماعی استفاده می‌شود. شما چیزی را درخصوص این رنگ پیدا نمی‌کنید که واقعا لذت‌بخش یا تاییدکننده باشد. رنگ سیاه با رویدادهایی چون مرگ، عزاداری، جدایی به طور کلی موارد مهم و رخدادهای رسمی در ارتباط است رنگ سیاه همه رنگ‌ها را جذب می‌کند و می‌خورد. تمام رنگ‌های دیگر، حداقل تا حدودی نور را منعکس می‌کند اما رنگ مشکی فقط نور را جذب می‌کند. در جوامع عربی، رنگ مشکی همچنین به قدرت‌های شیطانی مربوط می‌شود (ما تصور می‌کنیم شیطان، سیاه است) افراد بد ذات و شرور، نیز لباس مشکی به تن می‌کنند تا رویای مناسبی برای شخصیت خود بسازند. برخی از ما هرگز دراکولا را در اولین ظهورش روی پله در سینما، فراموش نمی‌کنیم. اکنون شما ذهنیتاتی از رنگ مشکی دارید. آثار روانی رنگ مشکی، جوک نیست، بنابراین از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی ، هوشمندانه و خردمندانه استفاده کنید، برای مثال، از این رنگ برای چارچوب‌های قاب، اکسسوری‌ها، میزهای کوچک کنج، جزئیات کوچک در بافت منسوجات یا عناصری در طرح‌ها استفاده کنید. اگر از رنگ مشکی در مقیاس کوچکی استفاده می‌کنید، معنی اصلی این رنگ، بر شیک بودن و ابهت و برازندگی استوار می‌شود. شما می‌توانید تاثیر رنگ سیاه را با خنثی‌سازی این رنگ با برخی رنگ‌ها از قبیل مشکی زغالی، آبی نفتی و تیره، فیلی تیره، آبی پروس و آبی دریایی تیره، بنفش عمیق، سبز بسیار تیره یا قهوه‌ای‌های تیره، تعدیل کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

شعبه یک: تهران شریعتی نرسیده به مطهری خیابان پلیس – پلاک 30 طبقه 4 واحد 15 تلفن: 88400794 – 88442607 شعبه دو: تهران نیاوران خیابان شهید باهنر خیابان شهید امیدوار پلاک ۱۷۴ تلفن: 22802931

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد میشود. هر رنگ تأثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. آشنایی با تاثیر رنگ‌ها و استفاده از آن‌ در جای مناسب یکی از اصلی‌ترین نکات در دکوراسیون داخلی است. ترکیب درست و زیبای رنگ ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل و زیبایی آن خواهد داشت. هر رنگ تاثیرات روانی ویژه ای را روی روحیه افراد می گذارد. در طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و وسایل منزل از لحاظ روان شناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ برای وسایل منزل و بخش ها مختلف آن است و هر رنگ نشانه ای را به منزل شما می دهد.

 

رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند رنگ‌های گرم و سرد : انواع رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در چرخه رنگ، گرم هستند و با افزایش آدرنالین موجب بالا رفتن فشار خون، افزایش تنفس و در نهایت افزایش درجه حرارت و احساس گرما می‌شوند. رنگ‌های پررنگ‌تر احساس بیشتری ایجاد می‌کنند.رنگ‌های سبز و آبی در چرخه رنگ سردند، ضربان قلب را کم کرده، ماهیچه‌ها را ریلکس و دمای بدن را پایین می‌آورند و حس سرما می‌دهند.  رنگ ها در دکوراسیون داخلی به سه روش اساسی عمل می کنند: فعال، غیر فعال و خنثی. شما به راحتی می توانید رنگ هر اتاق را با خواست خودتان، سلیقه تان، و استفاده تان از اتاق تطبیق دهید. رنگ های روشن، پر نوری و گستردگی را دارا هستند و ترکیب اتاق ها به نظر بزرگ تر و روشن تر می آید. رنگ های تیره پیچیده و گرم هستند؛ آنها اتاق های بزرگ را با ظاهری صمیمی تر ارائه می دهند.

 

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

 

نقش رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ آبی در دکوراسیون منزل می تواند آرامش بخش باشد .رنگ آبی در دکوراسیون در ترکیب با رنگ زرد، رنگ باز و گیرایی خواهد داشت و در ترکیب با رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم‌رنگ‌تر، آرامش ‌کامل و محیطی بی‌سروصدا را برای کودکان فراهم می‌کند.آبی مناسب قسمت‌های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه‌کارانه و متعادل ایجاد می‌کند. بیشترین استفاده از آبی زمانی است که به تنهایی به صورت طیف‌ها و سایه‌های مختلف محیطی زیبا، آرام، ایده‌آل و آسمانی را ایجاد ‌کند که مناسب اتاق‌خواب و سرویس‌های بهداشتی است.آبی سرد، آرام‌کننده، شفابخش، صلح آمیز، رسمی و نشانه ذکاوت است.رنگ آبی ایجاد آرامش و اعتبار می‌کند.آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل، ایجاد محیطی بی‌سروصدا، انصاف و عدالت می‌شود و این است که اغلب برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و حمام توصیه می شود از رنگ آبی استفاده شود.

 

 

 

0

 

کاربرد : در اتاق کار و اتاق مطالعه، سرویس بهداشتی ، اتاق نشیمن و اتاق خواب . آبی رنگ آرامش است بنابراین از آن بصورت هوشمندانه و بسیار کم در هال و آشپزخانه و جاهایی که در آن فعالیت هایی صورت میگیرد استفاده کنید.

در دکوراسیون داخلی رنگ بنفش ، با آن که رنگ باشکوهی است، کمتر دیده شده و بیشتر به شکل کم‌رنگ یا یاسی به کار می‌رود. بنفش به خاطر ملایم و آرام‌بخش بودن برای اتاق خواب دخترها بسیار مناسب است.بنفش رنگ خلاقی است و در محیط‌های کار و آموزش کارایی زیادی دارد. اگر در کنار زرد قرار بگیرد، جلوه خاصی داشته، حس قوی‌ای ایجاد می‌کند. اگر از این رنگ در روکش مبلمان استفاده کنید خیره کننده و جذاب خواهد بود. بنفش موزون، آرام‌بخش، سلطنتی و باشکوه بوده، باعث کاهش فشار خون، کم کردن ترشح غدد بسیار فعال می‌شود.ظرافت، معنویات و وقار را القا می‌کند. به ایجاد صلح و آرامش، برتری، ملایمت، احترام و کاهش سروصدا کمک می‌نماید.گفتگوی ذهنی و فلسفی را به دنبال دارد.حس ششم و خلاقیت را تقویت می‌کند. رنگ بنفش آرامش رنگ آبی را دارد بدون ایجاد سردی در فضا.

       

رنگ بنفش در تیره ترین نمونه هایش ( برای مثال بادمجانی) گرانبها، دراماتیک و ارزشمند است. این رنگ با تجمل و خلاقیت در ارتباط است؛ در طراحی داخلی رنگ بنفش به عنوان یک تاکید یا رنگ ثانویه به طرح عمق می بخشد. ورژن های روشن تر بنفش مثل بنفش کم رنگ اسطخودوسی و یاسی، همان خصوصیت آرامش بخش آبی را به اتاق خواب می دهد، اما بدون خطر احساس سردی و بی روحی.

 

کاربرد : در اتاق خواب و اتاق نشیمن . هم چنین از طیف ملایم آن مثلا بنفش یاسی نیز براي اتاق نشیمن ,اتاق خواب و سرویس هاي بهداشتی مناسب می باشد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون رنگ گرم و شادی است و برای منزل افراد مسن و موسسات نگه‌داری از سالمندان مفید است. خاصیت ضد افسردگی آن کج‌خلقی و زود‌رنجی را کم می‌کند.از بین رنگ‌ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. تحریک‌پذیری، زودرنجی، کج‌خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می‌دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند. با آن که نارنجی رنگی شاد و سرگرم‌کننده است اما اغلب از به کار بردن آن به دلیل روشن و براق بودنش غفلت می‌کنیم. نارنجی در کلاس‌های درس یا مکان‌هایی که افراد زیادی حضور دارند، رفتارهای اجتماعی را ارتقاء می‌دهد.نارنجی برای تشدید رنگ‌ها فوق‌العاده ‌است.در یک طرح یکنواخت و کسل‌کننده کافیست چند کوسن نارنجی کم‌رنگ را جاهای مختلف قرار دهید و فضا را روشن کنید یا چند گل نارنجی را داخل گلدان گذاشته، روحی تازه به اتاق دهید.

 

 

رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی تداعی کننده ی هیجان و شور و شوق است، و یک رنگ انرژی زاست. هرچند این رنگ برای دکوراسیون داخلی اتاق نشمن یا اتاق خواب ایده ی خوبی نیست اما یک انتخاب عالی برای سالن ورزشی است؛ این رنگ تمام احساساتی را که شما در طول جریان تناسب اندام خود نیاز به رهاسازی آن دارید، به ارمغان می آورد. در فرهنگ های باستانی، این باور وجود دارد که رنگ نارنجی به درمان شش ها کمک می کند و سطح انرژی را افزایش می دهد.

 

 

 

کاربرد:  در ورودي و راهروها ، اتاق غذاخوري و اتاق نشیمن. رنگ نارنجی رنگی محرك است بنابراین می توان از آن به مقدار کم و بصورت ملایم در اتاق خواب و اتاق کار نیز استقاده نمود.

بسیاری از افراد به رنگ صورتی علاقه دارند اما آن را برای دکوراسیون منزل شان نمی پسندند. در دکوراسیون داخلی رنگ صورتی در ترکیب با قهوه‌ای شکلاتی تاثیر قوق‌العاده‌ای دارد.صورتی رنگی است که بعضی‌ها بسیار به آن علاقمندند. صورتی رنگ نرم و لطیفی است. کم‌رنگ آن ظریف، ملایم و آرام‌بخش است و رنگ تند آن برانگیزنده احساسات است. صورتی اغلب رنگ مورد علاقه دختربچه‌هاست. شاید چون احساس گرم، محافظ و لطیفی از آن دارند و حس صمیمیت را در آن‌ها ایجاد می‌کند.صورتی بیشتر در اتاق خواب دخترها استفاده می‌شود و برای اتاق میهمان مناسب است.صورتی موجب تضعیف عضلات، شیرینی‌کام و شوخ طبعی می‌شود و محافظت و صمیمیت را القا می‌کند.

 

                

                

 

کاربرد : در اتاق خواب ،اتاق کودك ، اتاق نشیمن ، سرویس هاي بهداشتی و هال . صورتی تا حدودي باعث کم شدن اشتها میگردد بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه نمی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ سبز را آرام ترین رنگ برای چشم ها مطرح می کنند.رنگ سبز برای دکوراسیون منزل بسیار زیبا است. این رنگ با تمام رنگ ها ترکیب می شود و ظاهر فوق العاده ای می گیرد. سبز به دلیل خنثی بودن برای دکوراسیون داخلی فوق‌العاده است.  این رنگ به دلیل آرامش بخش بودن برای اتاق خواب، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی مناسب است. رنگ سبز مشوق باز کردن گره های روحی ست و گرمای کافی برای ترویج آسودگی و با هم بودن را نیز داراست. رنگ سبز زمانی که به عنوان زمینه ی اصلی برای دکوراسیون داخلی فضا استفاده می شود دارای اثر آرام بخش است. این یک باوراست که سبز استرس را می کاهد و برای تمدد اعصاب به افراد کمک می کند.اگر این رنگ در کنار رنگ بنفش و نقره ای قرا رگیرد احساس رفا و غنی بودن به شخص می دهد. رنگ سبز رنگ پوست را خوب منعکس نمی کند و به همین دلیل در سالن های آرایشی وبوتیک ها و فروشگاه ها استفاده نکنید. سبز بهتر است با صورتی پررنگ، زرشکی، آبی روشن، زرد و بنفش ترکیب شود.سبز آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.سبز نشانه ثروت، رشد، تولد، تجدید حیات، غبطه‌خوردن و همدردی است. سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می‌رساند.

          

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

 

           

 

کاربرد:  این رنگ در اکثر فضاها قابل استفاده است و چون رنگ هماهنگی است می توان آن را با رنگ هاي دیگر ترکیب کرد.

رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی به خصوص در دکوراسیون منزل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.قهو‌ه‌ای هیچ وقت از مد نمی‌افتد. زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با سایر وسایل دارد. این رنگ اگر با رنگ های زرد، سفید و صورتی چرک ترکیب شود ثبات و آرامش را می رساند. قهوه‌ای در ترکیب با این رنگ‌ها سرگرم‌کننده است و ثبات را می‌رساند. اکثر چوب‌ها رنگ قهوه‌ای را خوب به خود می‌گیرند، رنگ طبیعی قهوه‌ای به خصوص اگر مایل به کارامل باشد در کنار صورتی چرک خیره‌کننده خواهد بود.رنگ قهوه‌ای گرمی، آسایش، خونسردی، ایمنی، اطمینان، پایداری، همزمان‌بودن، در‌ برداشتن و خاکی بودن را می‌رساند.قهوه‌ای نشانه زمین، طبیعت خاکی، هوش، فشردگی، استحکام، غنی بودن، آرامش و محافظه کار بودن است.

 

 

کاربرد : در بسیاري از اتاق ها مخصوصا در اثاثیه و مبلمان.

در دکوراسیون داخلی مشکی رنگ فوق‌العاده‌ای برای دکوراتورهاست.اگر بخواهید چیزی را بی‌توجه نشان دهید، از مشکی مات استفاده کنید.مشکی به دلیل خنثی‌بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. مشکی اگر با رنگ های متالیک نقره ای، طلایی، مسی و برنج ترکیب شود جلوه ی بی نظیری خواهد داشت.  اغلب در نازک‌کاری‌ها برای ایجاد ظرافت استفاده می‌شود.یک نیمکت که روی آن گرانیت مشکی قرار گرفته باشد، ظاهر دلفریب و زیبایی به آشپزخانه می‌دهد. این رنگ اگر با قرمز ترکیب شود زیبایی خاصی خواهد داشت.

 

 

مشکی رنگ خوبی برای کف‌پوش است. رنگ سیاه و سفید معمولا به صورت کاشی یا موزاییک مناسب کف سرویس‌های بهداشتی است چون با کنتراست یا تضادی که ایجاد می‌کند فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.مشکی به تنهایی به عنوان رنگ‌ دیوار چندان مرسوم نیست، محیط را بسته می‌کند. اما برای اهمیت دادن و تاکید یک طرح، در زمینه‌های رنگی به کار می‌رود. غالبا در چراغ‌ها، دستگیره‌های در به عنوان یک رنگ خنثی که طرح‌های اطراف خود را به خوبی جلوه می‌دهد، استفاده می‌شود.رنگ مشکی نشانه قدرت، شان و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصور بودن است.

در دکوراسیون داخلی رنگ زرد را با رنگ‌های دیگر به کار ببرید.زرد نشانه توجه، ارتباطات، مناظره و حکمت است به کار بردن رنگ زرد البته نه خیلی تند، مثلا طلایی، در اتاق ناهارخوری اشتهاآور است.کرم نباتی، شاد و مناسب اتاق نوزاد است. رنگ زرد روشن در اتاق ملاقات، اثری مثبت و خلاق دارد. رنگ زرد برای اتاق نوجوانان مناسب است و رنگ مثبتی است که حافظه را تقویت می کند وبه مطالعه کمک می کند.زرد برای مغازه‌های کوچک فوق‌العاده است، جلب‌نظر کرده و حالت خوشامدگویی دارد.اما چون به کار بردن صرفا زرد در یک محیط ممکن است باعث تندمزاجی و بدخلقی شود، سعی کنید آن را با رنگ‌های دیگر به کار ببرید.آبی و زرد، کنار دریا بودن را تداعی می‌کند و زرد و سفید محیط را تمیز نشان خواهد داد.زرد گرم وآفتابی، درخشان، منبع نور، مثبت، شادی‌آور، گیرا، امیدوارکننده، اشتهاآور، خلاق، الهام‌بخش و نشانه استقبال است. رنگ زرد حافظه را تقویت می‌کند، جرات می‌دهد و موجب درون‌نگری می‌شود.زرد نشانه توجه، ارتباطات، مناظره و حکمت است و در عین حال تحریک‌پذیری، خصومت و تبعیض را افزایش می‌دهد. این رنگ یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، اتاق غذاخوری و حمام است، جایی که انرژی زا و امید بخش است. در راهروها و ورودی ها و فضاهای کوچک، رنگ زرد می تواند احساس گستردگی و استقبال را القا کند.

 

       

 

کاربرد:  در آشپزخانه، اتاق کارو اتاق نشیمن هم چنین به ندرت و بصورت خیلی ناچیز در اتاق خواب بزرگسال می توان از رنگ زرد استفاده کرد اما استفاده از این رنگ در اتاق نوزادان توصیه نمی شود.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون منزل نشانه جشن، جدید بودن و علاقه است. این رنگ هیجان انگیز است و احساس قدرت ایجاد می کند. قرمز در بسیاری از کشورهای آسیایی به عنوان رنگ خوش شانسی شناخته می شود. اگر در دکوراسیون منزل می خواهید از رنگ قرمز استفاده کنید بهتر است قرمز را به صورت پراکنده در منزل استفاده کنید. اگر دیوارها را قرمز کنید محیط بسته تر به نظر می رسد و حس صمیمیت ایجاد می شود. قرمز مناسب اتاق خواب نیست چون میزان تنفس را زیاد و خواب و آرامش را کم می‌کند.در طرح‌های تجاری استفاده از مبلمان چرمی قرمز در فضایی کاملا سفید همراه با آویزهای قرمز تماشایی خواهد بود. استفاده از قرمز در اطراف شومینه، حتی اگر خاموش باشد، گرما را تداعی می‌کند و به کار بردن آن در ورودی خانه استطاعت مالی را می‌رساند.از قرمز در محل آرایش و اتاق پرو خود استفاده کنید.قرمز در اتاق ناهارخوری شگفت‌انگیز است و در اتاق پذیرایی بازخورد زیادی دارد.رنگ قرمز تیره خود یک سبک را ایجاد می‌کند و اعتماد به نفس را می‌رساند.قرمز گرم، پر حرارت، رمانتیک، نشانه خطر و توقف است.قرمز هیجان، نشاط، پیشرفت، توانگری، قدرت و شجاعت را می‌رساند. قرمز موجب افزایش فشار خون، بالا رفتن تنفس، افزایش مقاومت، پرخاشگری و خشم می‌شود و رنگ پوست را خوب منعکس می‌کند.

 

 

 

                    

 

 

کابرد  : در اتاق غذاخوري ،آشپزخانه ، راهروها و اتاق بازي کودکان . از آنجا که قرمز میزان ضربان قلب را افزایش می دهد توصیه می شود از این رنگ بصورت محتاطانه در اتاق خواب و اتاق کار استفاده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

این شرکت در زمینه های طراحی و دکوراسیون داخلی محیط های اداری، منازل مسکونی،دکور محل کار، دکور فروشگاه و نمایشگاه،سالن زیبایی ،بازسازی و ….. فعالیت دارد.
همچنین داشتن نمایندگی کفپوش اپوکسی 3D سقف و دیوار و اجرای آن از دیگر تخصص این شرکت می باشد.

با تجربه ترین طراحی و دیزاین همچنین اجرای دقیق با مهارت لازم و اقتصادی بودن هدف این شرکت می باشد.

 دیوار مشکی رنگ یکی از ایده های جدید در دکوراسیون داخلی است که خانه شما را متفاوت و خاص می کند. در ادامه، 8 روش را که می‌تواند دیوار مشکی رنگ را برای شما قابل استفاده کند، می‌خوانید.

در دکوراسیون داخلی یک دیوار را به رنگ مشکی درآوردن می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد، چرا که این رنگ به طرز حیرت‌ انگیزی قابلیت انعطاف‌ پذیری دارد. مشکی می‌تواند اجسام ناخواسته را پنهان کند یا ویژگی‌های خاصی را برجسته نماید. ذات ظریف این رنگ می‌تواند طبق نقشه‌ طراحی داخلی شما، یک فضای مینیمالیسم و یا قدیمی ایجاد کند.

 بیشتر بدانید : برای دیوارهای سفید با قرنیز قهوه ای تیره و درب قهوه ای روشن، چه رنگ چهارچوبی انتخاب کنم؟

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

اگر تلویزیون‌تان روی یک قفسه دیواری نصب نشده باشد و یا توسط تابلوهای نقاشی با یک دکور گالری مانند و هنری احاطه نشده باشد، یک دیوار خالی با یک تلویزیون تخت توی ذوق می‌زند و می‌تواند بر ظاهر دیوار و در حقیقت اتاق حاکم شود. اما اگر رنگ مشکی را برای دیوارتان انتخاب کنید، تلویزیون تخت سیاه‌ رنگ تقریبا ناپدید خواهد شد.

 

همانطور که در تصویر نشان داده شده است، دیوار مشکی و تلویزیون‌تان را با دکور تیره ست کنید. این کار کمک می‌کند تا توجه از دستگاه‌ رسانه‌ای دور شود.

 

 

اگر در اتاق‌تان یک شومینه دارید، احتمال می‌رود که المان‌های وابسته به ساختمان مانند دودکش، طاقچه‌ی بالای شومینه یا فضای اطراف را نیز داشته باشید. اگر به دنبال این هستید تا گرمای خود آتش را نیز نمایان و پرجلوه بکنید و یک فضای دلنشین ایجاد کنید، دیوار پشت شومینه و خود طاقچه را مشکی کنید. در این تصویر مشاهده می‌کنید که چطور عمق رنگ مشکی اطراف شومینه به شعله‌های طلایی آتش اجازه می‌دهد تا در مرکز توجه قرار گیرند.

 

همانطور که در تصویر نشان داده شده است ،شومینه‌ و طاقچه‌ی مشکی رنگ‌اش را با لوازم جانبی با رنگ‌های متضاد تزئین کنید، مانند قاب‌عکس‌های متالیک و یا گلدان‌های گل.

 

 

یک دیوار سفید به سطحی برای به نمایش گذاشتن آثار هنری معروف است اما مشکی نیز به همان اندازه برای به نمایش گذاشتن یک شاهکار هنری، زیبا است. در اینجا می‌بینید که چطور یک دیوار تیره رنگ مانند یک قاب در اطراف اثر هنری قرار می‌گیرد.

 

همانطور که در این اتاق نشان داده شده است، اشیائی را برای نشان دادن روی دیوار مشکی انتخاب کنید که به تختی قاب عکس نیستند. این افکت جالبی است چرا که عمق یک زمینه‌ی تاریک، این اجازه رابه اشیا سه‌ بعدی می‌دهد که روی دیوار در حالت شناور به نظر برسند.

 

 

اگر دیواری دارید که زاویه‌ای متفاوت نسبت به باقی دیوارهای اتاق دارد، با رنگ مشکی به آن جلوه بدهید. شدت رنگ به زاویه‌ی دیوار جلوه می‌دهد به خصوص اگر در مقابل یک سقف مشکی قرار داشته باشد. دکور نهائی می‌تواند مانند یک مجسمه‌ با اشکال هندسی باشد که دید بیننده را به سمت نوک زاویه هدایت می‌کند.

 

از موقعیت شکل هندسی دیوار مشکی‌تان استفاده کنید و روی سقف یک منبع نوری ثابت نصب کنید که برخلاف زمینه‌ی تاریک، بتابد. در اینجا یک لوستر کروی زیبا و  دیوار زاویه‌‌دار مشکی در کنار یکدیگر باعث شدند تا توجه به ارتفاع اتاق جلب شود.  

 

 

دیوار‌های آجری در هر خانه‌ای یک ویژگی جذاب محسوب می‌شوند. اما اگر دیوار آجری‌تان از لحاظ زیبایی ظاهری وضعیت مناسبی ندارد یا به دنبال ایجاد تغییر هستید، ممکن است بخواهید آن را با لایه‌ای از رنگ مشکی بپوشانید. یک انتخاب خنثی اما غیرمنتظره در حالی که به پیچیدگی اتاق می‌افزاید، اجازه می‌دهد تا بافت آجری دیوار نیز نمایان باشد.

 

یک دیوار آجری معمولا به رنگ خنثی یا پوست‌ تخم‌مرغی رنگ می‌شود اما اگر شما سطوح بزرگ براق دیگری نیز مانند کانتر‌ها، کابینت‌های شیشه‌ای و دستگاه‌های سخت‌افزاری دارید، دیوار آجری‌تان را مشکی کنید. در این آشپزخانه، کابینت جزیره‌ای و یخچال استیل ضد زنگ، به خوبی با آجرهای براق مشکی ترکیب شده‌اند. 

 

 

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

این سطح چند منظوره نه‌ تنها برای کودکان جذاب و فرح‌ بخش است بلکه به والدین هم گزینه‌های زیادی می‌دهد تا دیوار را با گچ‌های رنگی، دستان پرجنب و جوش و آثار هنری فرزندانشان، تزئین کنند.  محبوبیت این رنگ دیوار در بین بچه‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که مشکی لزوما تیره و دلگیر نیست و در عوض می‌تواند تبدیل به یک پالت خنثی برای انواع رنگ‌ها و وسایل تزئینی و دکوراتیو، شود.

 

دیوارهای تخته‌ای تنها برای اتاق کودکان نیستند. به دنبال مکان‌های مناسب دیگر مانند این اتاق ناهارخوری بگردید، جایی که تمام خانواده می‌تواند از مزایای یک دیوار تخته‌ای استفاده کند. علاوه بر کاربردی بودن، دیوار به طرز شیک‌ای این فضای کوچک را جدا کرده و به نظر می‌رسد که از سقف شناور شده است.

 

 

مشکی همچنین یک پس‌ زمینه‌ خنثی فوق‌العاده است تا رنگ‌های سرزنده‌ شما را به زیبایی به نمایش بگذارد. رنگ‌های زنده همیشه به راحتی هماهنگ نمی‌شوند و اگر به خوبی ترکیب نشده باشند، جلوه‌ تازه به دوران رسیده و پر زرق و برق به اتاق تان می‌دهند. در این‌جا یک دیوار ساده‌ مشکی به همراه حوله‌های به رنگ روشن، به آسانی سبک این دستشوئی را بالابرده درحالی که زیبایی‌اش را نیز حفظ کرده است.

 

سبک سرزنده را در قسمت‌های دیگر اتاق نیز با استفاده از لوازم جانبی که هماهنگ هستند اما بافت متفاوتی دارند، نشان دهید.

 

 

الگوهای چاپ حیوانات راحت‌ترین راه برای با سلیقه هماهنگ شدن نیستند، به ویژه طرح‌های پلنگ و گورخر که اگر به طور صحیح در اتاق طراحی نشده باشند می‌توانند جلوه‌ای پر زرق و برق، ناموزون و تا حدی قدیمی به اتاق بدهند. این‌جاست که رنگ مشکی زیبا به کمک‌تان می آید. همانطور که در این اتاق ناهارخوری نشان داده شده است (بله، در این عکس تمامی دیوارها مشکی هستند)، اجازه داده شده است تا صندلی‌های گورخری نقطه‌ی عطف و برجسته‌ی اتاق باشند. هیچ زمانی یک دیوار سفید همچین تأثیری را نمی‌گذارد.

 

توصیه‌ طراح

اشیای دیگری را در اتاق انتخاب کنید تا همان تأثیر الگوهای چاپ حیوانات را داشته باشند. در اینجا، کمان‌های شش ضلعی، طرح گورخری قالیچه را منعکس می‌کنند.  

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

رنگ مشکی در دکوراسیون ، یکی از خلاقیت های  رنگ در معماری استفاده از رنگ مشکی در حرکت جسورانه و زیرکانه ای می باشد. درک درست فضا در انتخاب این رنگ برای آن بسیار مهم می باشد چراکه همانطور که این رنگ باعث یک دکوراسیون برجسته در کار شده استفاده غلط از آن موجب یک فاجعه در طراحی می گردد. در این مطلب سعی در آموزش استفاده از این رنگ در فضاهای مختلف خانه به شما عزیزان داریم.

استفاده از دیوار های سیاه و سفید مات با کنتراست بالا و همچنین عکس های سیاه و سفید بر روی آن به همراه یک مبلمان خاکستری یک فضای سنگین و زیبا را برای ما ایجاد می نماید همچنین استفاده از کوسن های رنگی زیبایی خاصی را به این سبک از فضا ها ایجاد می نماید.

در ادامه بررسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی به دیوار آجری مشکی می پردازیم. استفاده از دیوار آجری مشکی که نشانه ای از یک سبک روستیک و مدرنبه همراه نقاشی دیواری سفید باعث کانتراست فوق العاده و یک طرح بسیار زیبا در طرح ما می گردد البته این سبک بیشتر در طراحی محیط های عمومی توصیه می گردد. همچنین استفاده از آیتم های سبز و زنده و همچنین مبلمان روشن در این سبک از طراحی روح خاصی به طرح ما میبخشد.

استفاده از یک بک گراند مشکی در دکوراسیون داخلی به همراه بافت ابریشمی آن در کنار دیوار بتنی و لوستر هایی با کابل و بنده مسی رنگ هارمونی بسیاار جالب ایجاد کرده هرچند که در این طرح نباید پله و کف چوبی به همراه کابل های معلق مشکی و فرش زیگ زاگ را نیز فراموش کرد.

در صورتی که تصمیم به استفاده از رنگ مشکی در طرح خود دارید استفاده از رنگ مشکی در کنار دیوار بتنیبه همراه مبلمان و آیتم های دکوری با رنگ های زرد و فیروزه ای را به شما پیشنهاد می نماییم. همانطور که در عکس مشاهده می فرمایید کنتراست جالب بین رنگ های سرد و گرم  به همراه کف چوبی توازن خاصی را در این طرح ایجاد کرده است.روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

در این اتاق نشیمن به نوعی تمام آیتم هایی که تا الان به آنها اشاه کردیم گنجانده شده است. دیوار مشکی قفسه های دیواری با کانتراست عالی مبلمان و فرش طوسی به همراه عناصر چوبی با تضاد مناسب و همچنین پرده مشکی که ابهت دو چندانی به این اثر هنری بخشیده است. شاید کم کردن هر یک از این آیتم ها همچون تابلو سیاه و سفید به مقدار زیادی از زیبایی آن خواهد کاست.

یکی دیگر از کارایی های رنگ مشکی در دکوراسیون اگر تلویزیون داخل کمد مخصوص نصب نشود یا توسط آثار هنری محاصره نشده باشد، بیش از حد به چشم می آید. صفحه تلویزیون، کل دیوار یا حتی کل اتاق را محو می کند. اما اگر دیوار پشت آن مشکی باشد، صفحه مشکی تلویزیون هم محو می شود. نتیجه چنین راه حلی، یک دیوار تزئینی آبنوس با سیلوئت های تیره است که در یکدیگر ذوب می شوند. مثل نمونه ای که در زیر می بینید، تلویزیون و دیوار مشکی خود را باهم هماهنگ کنید تا سیستم صوتی و تصویری کمتر به چشم بیاید.

در پایان شایان ذکر است که پس از بررسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی ،آتلیه طراحی گروه معماری پایدار آماده همراهی شما بصورت تخصصی برای تحلیل فضا و انتخاب دکوراسیون داخلی منزل شما عزیزان می باشد لذا در صورت نیاز از مشاوره رایگان ما در این خصوص بهره مند گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

آخرین اخبار و اطلاعات معماری را با مجله معماری پایدار دنبال کنید.

خانه | درباره ما | پروژه ها | خدمات | مجله معماری | فروشگاه | تماس با ما

© کپی رایت –  تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای گروه معماری پایدار محفوظ میباشد .

مجله مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

نکات مهم طراحی دکوراسیون داخلی که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها کرد [اینفوگرافیک]

ترفندهای اتاق خواب کوچک برای استفاده بهینه از فضای کم

کوسن مبل خلاقانه با شال و روسری در عرض چند ثانیه! + ویدئو

نکات مهم برای خرید لوستر را می دانید؟ بررسی 7 نکته مهم برای خرید لوستر روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی به همراه مهمترین نکات

مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور

راهنمای کامل انتخاب پارچه مبلی به همراه مهمترین نکات

مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی و جمع و جور

50 مدل مبل لوکس و منحصر به فرد برای خانه های لوکس ایرانی

عبارت رنگ در دکوراسیون داخلی یک دنیا صحبت علمی و عملی در خود نهفته که ما نیز سعی نموده‌ایم با ذکر اصول و قواعد آن شما را در مسیر دست یابی به دانش طراحی و چیدمان یاری رسانیم. با توکامگ و نقش و تاثیر رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی با ما همراه باشید.

رنگ در زندگی واقعی ما وجود خارجی ندارد. این تنها اثر امواج الکترومغناطیسی ثبت شده به دست مغز و چشمان ماست که باعث تعریف ساختار رنگ و نام گذاری آن‌ها شده است. با این وجود رنگ‌ها در زندگی ما نقش پر زنگ و بعضاً بسیار موثری را ایفا می‌کنند و ما بدون توجه به آن‌ها و همین طور عدم استفاده از آن‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای در زندگی شخصی و اجتماعی خود می‌شویم. رنگ‌ها باعث پدیدار شدن احساسات، خلق و خو شده و همین موضوع دلیل محکمی شده است تا طراحان و معماران و مالکان فضا (خانه یا اداره) به فکر ایجاد تنوع، به روز نگه داشتن مداوم و تولید خلاقیت برای تغییری دیگر بیافتند.

 

رنگ که عنصری ترکیبی از نور است به وسیله هر یک از امواجش حسی را پدید می‌آورد. شور و حرارت، انرژی، خوشحالی، رمز و راز، و … با درک تئوری رنگ شما می‌توانید محلی که با خلق و خوی شما هماهنگ است را ایجاد کنید. توجه به این نکته نیز لازم است که هر رنگ بر روی افراد مختلف خاصیت‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهد. دلیل این موضوع به عواملی چون جنسیت، سن، نژاد، فرهنگ و تجارب زندگی شخص وابسته است. هر چند همیشه انسان‌ها به رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهند، نوع واکنش و رنگ مهم نیست؛ بلکه اثر گذاری آن ملاک است.

در این جا ما به استفاده از تئوری رنگ‌ها می‌پردازیم و سپس از نظر روانشناسی رنگ هشت رنگ پر کاربرد را به همراه فیزیولوژی مؤثر بر فضای خانه بررسی خواهیم کرد. در گام بعدی بنا بر دسته بندی محیطی رنگ‌هایی را پیشنهاد خواهیم داد که به همراه رنگ مکمل خود مقدمه شروع حرفه‌ای در امر طراحی دکوراسیون است و در انتها نیز با معرفی نقش‌های هر یک از رنگ‌ها به تشریح عملکرد و خاصیت آن‌ها می‌پردازیم.

 

در ابتدا به بررسی رنگ‌ها و فیزیولوژی یا همان تأثیر گذاری بر روی انسان می‌پردازیم:

قرمز رنگی از دل آتش، اشتیاق، خطر و قدرت است. این رنگ جسورانه و تحریک کننده بوده و ملاک سنی خاصی برای آن تعریف نمی‌شود. قرمز رنگی گرما بخش و هیجان آور است که باعث نزدیکی اشخاص به یکدیگر می‌گردد، ولی از طرفی باید دقت کنید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در فضای خانه کاملاً اشتباه بوده و موجب خروج فضا از حالت نرمال می‌شود. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی تهییج و تحریک بوده و رنگی اشتهاآور نیز به شمار می‌رود. به همین دلیل شاهد استفاده از آن در بسیاری از رستوران‌ها و فست فودها هستیم.

 

از لحاظ بررسی رفتاری افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند اما خشونت و تکاپوی این رنگ را بر نمی‌تابند، می‌توانند رنگ نارنجی را به جای آن برگزینند. رنگی مفرح، دارای انرژی، گرما بخش و ایده آل برای کودکان. نارنجی را به عنوان یک رنگ در دکوراسیون داخلی خود راه ندهید؛ بله او را یک شخصیت شجاع و مهربان به خانه دعوت کنید! وجود این رنگ میان افراد حس دوستی را افزایش داده و باعث استحکام روابط می‌شود. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی نشاط و انرژی است.

 

برای شناخت محتوای کلی و فهم عمیق از به کارگیری رنگ در دکوراسیون، علاوه بر مطالعه منابع معتبر و دقیق نیاز به بررسی میدانی و تجربی نیز احساس می‌شود. نتایج این بررسی‌ها است که به گفته‌ها و تحقیق شده‌ها اعتبار می‌بخشد. با توجه به روانشناسی رنگ در طراحی داخلی، رنگ زرد رفاه، همدردی، گرما، تعهد و حتی بزهکاری را به نمایش می‌گذارد. این رنگ هشدارگونه که اغلب موارد مورد قهر افراد جامعه است، توسط مجموعه‌ها برای تأثیرگذاری روی اذهان عمومی به کار گرفته می‌شود. اما اگر افراد می‌دانستند که یک فضایی که با رنگ زرد پوشیده شده باشد فضایی شاد و دوستانه را به وجود خواهد آورد، مطمئناً نگاه دیگری به این رنگ فراموش شده خواهند داشت. اجتناب از استفاده افراطی از این رنگ توصیه نمی‌شود؛ چرا که احساسات را کاملاً متأثر از خود کرده و جو را به سرعت تحریک می‌نماید.

 

رنگ آبی یکی از رنگ‌های مهم در طراحی داخلی دکوراسیون و تئوری رنگ‌ها است که عمیقاً بر روی ذهن انسان اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که آبی را جزء بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب می‌دانند. این رنگ که در خود آرامش و صلح طلبی را به دنبال دارد یک شروع احساسی برای تغییر دکور در خانه است و آرامش بخش بودن را در مقیاس بالایی با خود وارد می‌کند. سردی و سکون این رنگ در فضای حمام یا سرویس بهداشتی رنگی شایسته بوده و از نظر بالا بردن کیفیت بهداشتی محیط نیز اثر مثبتی به همراه دارد. برای تکمیل این رنگ بهتر است از رنگ سفید و زرد کمک بخواهید تا نگرانی بابت تکامل رنگ‌ها در فضای خانه نداشته باشید. مراقب باشید استفاده افراطی و بیش از حد از رنگ آبی اثرات سویی بر ذهن شما خواهد داشت که افسردگی یکی از ین عوارض خواهد بود. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی صلح طلبی است.

 

سبز، رنگی که از طبیعت الهام گرفته و سرشار از بکر بودن است. رنگ در دکوراسیون داخلی وقتی به سبز ختم می‌شود امید را به زندگی، موفقیت را به کار و رشد را در توانایی‌ها با شما همراه خواهد کرد. رنگ سبز  که رنگی بسیار دوست داشتنی و جذاب است نکته مهمی را همواره با خود یدک می‌کشد و آن تطبیق سریع و هماهنگی بالا با سایر رنگ‌ها است. به نظر می‌رسد این رنگ به همراه سفید بهترین رنگ برای فضاهایی چون اتاق پذیرایی، اتاق خواب و یا محل کار است که می‌توان آن را به کار گرفت. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی طروات و تازگی است.

 

بنفش، که به عنوان رنگ سال 97 نیز انتخاب شده است، در همراهی با رنگ‌های دیگر به خوبی همراه می‌شود. شما می‌توانید این رنگ را در کنار جواهرات به کار ببرید و یا با رنگ‌هایی مانند رنگ‌های خنثی یک جا کنار هم قرار دهید. این رنگ جز رنگ‌های ایده آل برای دخترها است. این رنگ را برای اتاق دخترها هدیه دهید تا محبت را در حقشان کامل کرده باشید. اثرات روان شناختی به کارگیری رنگ بنفش در دکوراسیون به منظور ایجاد یک فضای قابل ستایش کاملاً طبیعی و مورد احترام است، نگاه‌های شایسته و چشم نواز در پی این رنگ کم نیست؛ چرا که این رنگ را می‌توان یک رنگ سلطنتی نامید. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی لوکس بودن است.

 

سیاه با ناملایمتی‌ها همراه است. رنگی که همراه با مرگ ظاهر شده و در هنگام غم پدیدار می‌شود. هر چند همین رنگ دارای حکمتی است که با آن تشخص و احترام همساز بوده و هست. سیاه به عنوان رنگ در دکوراسیون داخلی و تئوری رنگ‌ها همیشه در یک فضای محدود و بسته به کار گرفته می‌شود و با رنگ‌های متضاد بسیار به کاربرده می‌شود. با استفاده درست از این رنگ می‌توانید هنر عمق و ظرافت را در جای جای طراحی خود به رخ بکشید. اگر رنگ مشکی را دوست ندارید، نزدیک آن نشوید؛ چرا که نیروی دافعه آن به اطرافیان شما نیز منتقل می‌شود. مشکی و طلایی جز رنگ‌هایی محسوب می‌شود که لوکس بودن را به دیگران گوشزد می‌کنند، اما ترکیب و تنظیم این دو رنگ و نحوه به کار گیری آن کاری بسیار دشوار است. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی غم و جذبه است.

 

این رنگ که نماد صلح و تازگی است و شفافیت و پاکی را عیان می‌سازد، در به کار گرفته شدن در طراحی‌های امروزی و مدرن طرفداران بی شماری دارد و تئوری رنگ‌ها را متأثر از خود می‌داند؛ چرا که همه رنگی‌ها طیفی از انتشار نور سفید هستند. جوانی و تجربه، خلوص و پاکدامنی و بی گناهی و امنیت جز خصلت‌هایی هستند که این رنگ در خود محفوظ داشته است. رنگ سفید فضاهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد و اتاق‌ها را تازه‌تر و سرحال‌تر به نمایش در می‌آورد.

این رنگ با تمام رنگ‌ها به آسانی همراه و ترکیب می‌شود و نگرانی‌های شما را در این زمینه کاملاً و به خوبی پاسخ گو است. با رنگ سفید به مبارزه با محیط‌های بسته و ترد شده بروید تا زیباییشان را به آن محل بازگردانید. زیاده روی در استفاده از رنگ سفید سردی محض و بی روحی محیط را نیز به همراه خواهد داشت. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی پاکی و ثبات است.

 

اکنون که رنگ‌های اصلی را برای شما با توضیح مختصری بیان نمودیم نوبت شماست که با توجه به شناخت از شخصیت و روحیات درونی خودتان رنگ یا رنگ‌هایی را برای به کار گیری در دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید. انتخابی بر پایه احساسات که نمود و برگردان شخصیت شما خواهد بود و جنبه‌های خاموش و کم رنگ شما را بیش از پیش نمایان خواهد کرد. در کنار همه این توضیحات موارد زیر را نیز باید در نظر گرفت:

در ایران از گذشته علاقه به هنر و زیبایی در تمام متن زندگی ایرانیان نمود داشته است. به طوری که از به کار گیری هنرشان در ظروف غذا خوری گرفته تا نقش نگاری بر سرای خانه، هر کدام بازگو کننده این موضوع است.

این موضوع در عصر حاضر نیز هنر و دست مایه‌های آن در بطن خود جای داده، اما نسبت به گذشته کم رنگ‌تر شده، علت این امر حرکت زندگی‌ها به سمت ماشینی شدن و فاصله گرفتن از اصول سنتی نیکان ما است. در بحث تک رنگ بودن خانه این مطلب مصداق عینی پیدا می‌کند هر چند موارد استثنا نیز موجود است. به علت بالا رفتن هزینه‌ها و تزییناتی شدن به کارگیری هنر و مشتقات آن در خانه بسیاری از افراد تمایل کافی به اجرای این امر نداشته و یا حداقل آن را اجرا می‌کنند، نمونه‌های این عدم اجرا در دیوارهای ساده آپارتمان‌ها، پنجره‌های تک رنگ و ساده و بی روح و عدم توسعه فضای سبز ساختمانی مبین این موضوع است. از آنجا که زندگی‌های امروزی به سمت سبک‌های مدرن حرکت می‌کنند، زیبایی‌های قدیم در حال فراموش شدن هستند. در گذشته تک رنگ بودن بی معنی بود؛ چرا که پنجره‌های اوروسی از صبح هنگام و با تابش اولین اشعه‌های نور یک رنگین کمان زیبا را مهمان خانه‌ها می‌کردند.

 

پنجره‌های اوروسی به پنجره‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از تکه‌های رنگی شیشه‌ای منظم در قاب خود یک جلوه از تمام رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند. اروسی‌ها با فیلتر کردن اشعه‌های مختلف نور، تعادل تابشی در خانه را نیز برقرار می‌کرده‌اند.

اما امروزه با استفاده از پنجره‌های دوجداره و بسیار معمولی، یکی از شاخصه‌های ساده ولی پرکاربرد در زیباسازی منازل از دور خارج شده است. نمونه دیگر را در استفاده از فرش‌های دست بافتی که در خود منازل بافته می‌شد و به کار گرفته می‌شد می‌توان یافت. فرش‌هایی که سرخی انار گونه آن رنگ‌های گرم و پر حرارت  را با استانداردترین حالت ممکن برای تهییج فضا در خود نهفته بودند. اما امروز ما با فرش‌های مدرن و یا کف‌پوش‌های تک رنگ، خانه را از این نعمات هنری بی دریغ گذاشته‌ایم.روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

این داستان برای نمای ظاهری ساختمان‌ها نیز در حال تکرار است. نماهای رومی سنگی امروز شهرها را به سال‌های دور تاریخ می‌برد که سردی و بی روحی را در پی خود به ارمغان خواهد آورد و با آسمان خراش‌های شیشه‌ای شهر را به محاصره در می‌آورند، اما در گذشته خانه‌ها پوشیده از پوشش‌های گیاهی بود که از در و دیوار خانه به سمت خیابان حرکت می‌کردند و علاوه بر نمای درونی حیاط خانه محیط بیرونی را نیز از وجود خود متأثر می‌کردند.

اگر به صورت تفکیکی به بررسی این موضوع بپردازیم در خانه‌های امروزی، اتاق خواب، اتاق کار، آشپزخانه، نشیمن‌ها و سایر بخش‌ها از این بحث (تک رنگ شدن فضا) بی نصیب نمانده و تأثیر مدرنیته بر آن مشهود شده است؛ تا به اینجا متن تک رنگی خانه نوعی نقد به این موضوع پیش رفت دلیل این امر نیز گذشته پربار ما در تاریخ است، اما از مزایای آن نیز باید گفت که برای زندگی‌های مدرن، مجردی و بعضاً لوکس این تک رنگی یک نوع ترند محسوب شده و اگر بنای دکوراسیون خود را بر حرکت در مسیر تکنولوژی‌های امروزی بنا کرده‌اید، گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد، ست کردن رنگ‌ها با یک دیگر و پیش از آن انتخاب بهترین رنگ برای استفاده در محیط مهم‌ترین کارهایی است که باید به آن توجه کرد.

این نوع چیدمان، طراحی و رنگ آمیزی که در گذشته مرسوم بود و نمونه‌های آن که در متن فوق آمده است، کمتر در معماری و طراحی داخلی دکوراسیونی دیده می‌شود. با توضیح مختصری در مورد ویژگی‌های این نوع خانه‌ها این مقاله را به پایان می‌رسانیم.

بهترین راه در طراحی خانه‌ها استفاده از چند رنگ مکمل در محیط خانه است تا مواردی چون عدم تکرار و در پی آن خستگی روحی به سراغ شما و اعضای خانوادتان نیاید. رنگ‌های شاد، که پیش بینی می‌شود رنگ سال ۹۸ نیز جزء همین رنگ‌ها باشد، برای اتاق و محل حضور کودکان باعث رشد و افزایش فعالیت‌های ذهنی آن‌ها می‌شود و شادی درونی برایشان ایجاد می‌کند. رنگ‌های روشن متنوع نیز در کنار هم بزرگسالان را سرحال کرده و موجب افزایش انرژی‌های روحی و روانی آن‌ها می‌گردد. با این شرایط است که وجود خانه‌های چند رنگ به شما توصیه می‌شود. رنگین کمان خانه‌های خود را هر چه سریع‌تر به خانه‌تان دعوت کنید.

 

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل تاثیر و نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه‌ها بررسی کرده و مدل‌ها و نمونه‌هایی از رنگ‌های مختلف در خانه و تاثیری که از نظر روانشناختی می‌توانند بر افراد داشته باشند را وارسی کنیم. نظر شما در مورد رنگ‌ها چیست؟ ترجیح می‌دهید از چه نوعی رنگی در منزل خود استفاده کنید؟

به این مطلب امتیاز بدهید: (28 رای, امتیاز: 3٫82 از 5)
Loading…

به نوشتن خیلی علاقه دارم، قلم که دست می گیرم دنیام عوض میشه
برای دکوراسیون نوشتن رو دوست دارم چرا که دارم برای سبک زندگی مردمم می نویسم…

مطلب قبلی

کوسن مبل قهوه ای باید چگونه باشد؟ مدل، رنگ و ویژگی

مطلب بعدی

مدل پرده جدید اتاق خواب ؛ ۲۰ مدل جدید که اتاق شما را شیک تر می‌کنند

رنگ پیشنهادی برای اتاق پذیرایی ؛ 30 مدل رنگ آمیزی پذیرایی

رنگ مناسب اتاق نشیمن چه رنگی است؟

رنگ اتاق مطالعه باید چگونه باشد؟ مناسب‌ترین رنگ ها برای اتاق مطالعه

مدل رنگ آمیزی اتاق نشیمن و ایده‌های خلاقانه و ساده

رنگای خوشگل بودن. دستتون درد نکنه برای معرفی تاثیر رنگ ها در خونه و دکوراسیون و چیدمان

سلام و درود خدمت شما دوست عزیز.
سپاس از شما بابت لطف و توجهتون نسبت به مطالب توکامگ ?

مطلب شما بسیار جامع و کامل بود

سپاس از لطف و توجه شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای انکه دفعات بعذی اطلاعات خود را وارد نکنید. اجازه استفاده از کوکی را میدهید؟

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

رمز عبور برایتان ایمیل شد.

روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی
روانشناسی رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *