این ۲۶ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۲۶ صفحه است.
10 روانشناس برتر جهان
روانشناسی رشته بسیار گستردهای با موضوعات مختلف است. با نگاهی به نظریات معروفترین متفکران روانشناسی، این گستردگی و تنوع افکار به خوبی قابل مشاهده است.
بر اساس مطالعهای که در ماه جولای 2002 در مجله معتبر Review of General Psychology به عمل آمد، 99 روانشناسی که بیشترین تاثیر را بر این رشته بر جا گذاشتهاند، شناسایی و ردهبندی شدند. این ردهبندی براساس سه عامل صورت گرفت: بسامد ارجاع در مجلات علمی، ارجاع در کتابهای درسی و نظرخواهی از 1725 عضو انجمن روانشناسی آمریکا.
10 روانشناس برتر این لیست به قرار زیر بودند. این افراد نه تنها از معروفترین متفکران روانشناسی هستند بلکه همگی نقش مهمی در تاریخ روانشناسی و سهم عمدهای در شناخت ما نسبت به رفتار انسانها ایفا کردهاند:
*****************************
روانشناس آلمانی
1- بی. اف. اسکینر ( B.F. Skinner )
(1904-1990) این روانشناس آمریکایی یکی از رهبران نظریه رفتارگرایی ( behaviorism ) است. کارهای او در زمینه روانشناسی تجربی او را یکی از تاثیرگذارترین روانشناسان تاریخ نموده و روشهای درمانی بر پایه نظریههای او هنوز در سطح گستردهای مورد استفاده است.
2- زیگموند فروید ( Sigmund Freud )
(1856-1939) وقتی صحبت از روانشناسی میشود، بسیاری از مردم به یاد این روانشناس آلمانی میافتند. کارهای او این عقیده را تقویت کرد که تمام بیماریهای روانی دلایل فیزیولوژیک ندارند. او همچنین شواهدی دال بر این که تفاوتهای فرهنگی دارای تاثیر بر روی روانشناسی و رفتار است ارائه نمود. کارهای او به شناخت بهتر ما از شخصیت، روانشناسی بالینی، رشد انسان و ناهنجاریهای روانی، کمک شایانی نموده است.
3- آلبرت بندورا ( Albert Bandura ) (1925-)کارهای این روانشناس کانادایی، بخشی از انقلاب «شناخت در روانشناسی» است که از اواخر دهه 1960 شروع شد. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا بر اهمیت یادگیری مشاهدهای، تقلید و مدلسازی، تاکید گذاشت.
4- ژان پیاژه ( Jean Piaget )
(1896-1980) کارهای این روانشناس سوئیسی تاثیر عمدهای بر روانشناسی، به ویژه درک ما از رشد فکری و ذهنی کودکان، داشته است. پژوهشهای پیاژه به توسعه روانشناسی رشد، روانشناسی شناخت، معرفتشناسی ژنتیکی و اصلاح روشهای آموزشی، کمک شایانی نموده است. آلبرت اینشتین درباره مشاهدات پیاژه در مورد رشد فکری و ذهنی کودکان و فرایند تفکر چنین گفته است: «این کشفی است که آنقدر ساده است که فقط به فکر یک نابغه میرسد.»
5- کارل راجرز ( Carl Rogers )
(1902-1987) تاکید اصلی این روانشناس آمریکایی بر تاثیر شگفت توانائیهای بالقّوه انسان بر روانشناسی و آموزش است. کارل راجرز یکی از مهمترین متفکران انسان گراست و روش درمان ابتکاری او که به «درمان راجرین» معروف است، تاثیر عمدهای بر روشهای درمانی داشته است.
6- ویلیام جیمز ( William James )
(1842-1910) از این روانشناس و فیلسوف معروف، غالباً به عنوان «پدر روانشناسی آمریکا» یاد میشود. کتاب درسی 1200 صفحهای او به نام «اصول روانشناسی»، مهمترین منبع کلاسیک درسی بود و درسها و نوشتههای او کمک شایانی به تثبیت روانشناسی به عنوان یک علم کرد. او در طی 35 سال تدریس خود، تاثیر بسیاری بر روی روانشناسان اوایل قرن بیستم گذاشت.
7- اریک اریکسون ( Erik Erikson )
(1902-1994)نظریه این روانشناس آلمانی درباره «رشد روانی- اجتماعی» علاقهمندی و تحقیقات بسیاری را در زمینه رشد انسان در دوره حیاتش به وجود آورد. اریکسون که از همکاران آنا فروید (دختر زیگموند فروید) بود، از طریق کشف رشد در طول حیات، شامل دوران کودکی، بلوغ و پیری، به توسعه نظریه روانکاوی کمک بسزایی نموده است.
8- ایوان پولوف ( Ivan Pavlov )
(1849-1936)این روانشناس روسی با تحقیقاتش در زمینه واکنشهای شرطی، به پیدایش رفتارگرایی در روانشناسی کمک شایانی نموده است. روشهای تجربی پاولوف در تغییر روش روانشناسی از دروننگری و سنجش ذهنی به معیارهای عینی رفتاری، تاثیر عمدهای داشته است. پاولوف در سال 1904 برنده جایزه نوبل روانشناسی شد.
9- کرت لوین ( Kurt Lewin )
(1890-1947)از این روانشناس آلمانی به عنوان پدر «روانشناسی اجتماعی مدرن» نامبرده میشود زیرا او یکی از نخستین کسانی بوده است که روشهای علمی و تجربه را برای نگریستن به رفتارهای اجتماعی به خدمت گرفته است.
10- به انتخاب خواننده آخرین مکان این لیست را خالی میگذاریم تا خواننده، مناسبترین فردی را که خودش ترجیح میدهد در این مکان قرار دهد!
دانشنامه روانشناسی مردمی – علیرضا نوربخش مقدم
روش سقراطی در روان درمانی
ناخودآگاه متعالی
مفاهیم نظریه اتو رانک
مفاهیم نظریه اتو رانک
روانشناس آلمانی
منش انقلابی
روانکاوی انسان گرایی فروم
پاسخ تشریحی دکتری ۹۹
جرات مندی چیست؟
خشم فروخورده چیست؟
تاثیرات ترومای رشدی بر روان
اختلال اضطراب بیماری
ارزیابی روان شناختی
سکس گروهی
رابطه جنسی مقعدی
سبک های هویتی برزونسکی
ماشین رفتار در نظریه انتخاب
تضاد در نیازهای اصلی انسان
نیازهای اصلی انسان بر اساس نظریه انتخاب
راههای افزایش تمایزیافتگی
نظریات پل اکمن
خانواده درمانی آکرمن
۱- بی. اف. اسکینر ( B.F. Skinner )
(۱۹۰۴-۱۹۹۰)
این روانشناس آمریکایی یکی از رهبران نظریه رفتارگرایی ( behaviorism ) است. کارهای او در زمینه روانشناسی تجربی او را یکی از تاثیرگذارترین روانشناسان تاریخ نموده و روشهای درمانی بر پایه نظریههای او هنوز در سطح گستردهای مورد استفاده است.
۲- زیگموند فروید ( Sigmund Freud )
(۱۸۵۶-۱۹۳۹)
وقتی صحبت از روانشناسی میشود، بسیاری از مردم به یاد این روانشناس آلمانی میافتند. کارهای او این عقیده را تقویت کرد که تمام بیماریهای روانی دلایل فیزیولوژیک ندارند. او همچنین شواهدی دال بر این که تفاوتهای فرهنگی دارای تاثیر بر روی روانشناسی و رفتار است ارائه نمود. کارهای او به شناخت بهتر ما از شخصیت، روانشناسی بالینی، رشد انسان و ناهنجاریهای روانی، کمک شایانی نموده است.
۳- آلبرت بندورا ( Albert Bandura )
(۱۹۲۵-)
کارهای این روانشناس کانادایی، بخشی از انقلاب «شناخت در روانشناسی» است که از اواخر دهه ۱۹۶۰ شروع شد. نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا بر اهمیت یادگیری مشاهدهای، تقلید و مدلسازی، تاکید گذاشت.
۴- ژان پیاژه ( Jean Piaget )
(۱۸۹۶-۱۹۸۰)
کارهای این روانشناس سوئیسی تاثیر عمدهای بر روانشناسی، به ویژه درک ما از رشد فکری و ذهنی کودکان، داشته است. پژوهشهای پیاژه به توسعه روانشناسی رشد، روانشناسی شناخت، معرفتشناسی ژنتیکی و اصلاح روشهای آموزشی، کمک شایانی نموده است. آلبرت اینشتین درباره مشاهدات پیاژه در مورد رشد فکری و ذهنی کودکان و فرایند تفکر چنین گفته است: «این کشفی است که آنقدر ساده است که فقط به فکر یک نابغه میرسد.»
۵- کارل راجرز ( Carl Rogers )
(۱۹۰۲-۱۹۸۷)
تاکید اصلی این روانشناس آمریکایی بر تاثیر شگفت توانائیهای بالقّوه انسان بر روانشناسی و آموزش است. کارل راجرز یکی از مهمترین متفکران انسان گراست و روش درمان ابتکاری او که به «درمان راجرین» معروف است، تاثیر عمدهای بر روشهای درمانی داشته است.
۶- ویلیام جیمز ( William James )
(۱۸۴۲-۱۹۱۰)
از این روانشناس و فیلسوف معروف، غالباً به عنوان «پدر روانشناسی آمریکا» یاد میشود. کتاب درسی ۱۲۰۰ صفحهای او به نام «اصول روانشناسی»، مهمترین منبع کلاسیک درسی بود و درسها و نوشتههای او کمک شایانی به تثبیت روانشناسی به عنوان یک علم کرد. او در طی ۳۵ سال تدریس خود، تاثیر بسیاری بر روی روانشناسان اوایل قرن بیستم گذاشت.
روانشناس آلمانی
۷- اریک اریکسون ( Erik Erikson )
(۱۹۰۲-۱۹۹۴)
نظریه این روانشناس آلمانی درباره «رشد روانی- اجتماعی» علاقهمندی و تحقیقات بسیاری را در زمینه رشد انسان در دوره حیاتش به وجود آورد. اریکسون که از همکاران آنا فروید (دختر زیگموند فروید) بود، از طریق کشف رشد در طول حیات، شامل دوران کودکی، بلوغ و پیری، به توسعه نظریه روانکاوی کمک بسزایی نموده است.
۸- ایوان پولوف ( Ivan Pavlov )
(۱۸۴۹-۱۹۳۶)
این روانشناس روسی با تحقیقاتش در زمینه واکنشهای شرطی، به پیدایش رفتارگرایی در روانشناسی کمک شایانی نموده است. روشهای تجربی پاولوف در تغییر روش روانشناسی از دروننگری و سنجش ذهنی به معیارهای عینی رفتاری، تاثیر عمدهای داشته است. پاولوف در سال ۱۹۰۴ برنده جایزه نوبل روانشناسی شد.
۹- کرت لوین ( Kurt Lewin )
(۱۸۹۰-۱۹۴۷)
از این روانشناس آلمانی به عنوان پدر «روانشناسی اجتماعی مدرن» نامبرده میشود زیرا او یکی از نخستین کسانی بوده است که روشهای علمی و تجربه را برای نگریستن به رفتارهای اجتماعی به خدمت گرفته است .
موسس وب سایت روانشناسی مردمی – روانشناس بالینی – سابقه 5 سال روان درمانی و مشاوره در مرکز آرین – سابقه 4 سال روانشناس بالینی در بیمارستان روانپزشکی ایرانیان.
آدرس: تهرانپارس، رسالت شرق، بین باقری و رشید، پلاک ۲۰۲، مرکز مشاوره پیشرو. (تلفن:09120728712)
مطلب قبلی
عزت نفس
مطلب بعدی
انواع روشهای درمانی
پاسخ تشریحی دکتری ۹۹
فقر، احمق می کند
نبرد زندگی با مرگ
وسواس از کرونا ویروس
سرسختی چیست؟
درماندگی آموخته شده در حوزه فردی و اجتماعی
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
مقالات پر بازدید ماه
طرحواره معیارهای سرسختانه
نظریه سیستم های بوم شناختی
نظریات پل اکمن
پرسشنامه میلون ۳
مدل بوم شناختی در مصاحبه و مشاوره
تله های زندگی
تله زندگی رهاشدگی
تله زندگی آسیب پذیری
تله زندگی اطاعت
تله زندگی وابستگی
تله زندگی شکست
سه سبک مقابله با تله های زندگی
تغییر تله زندگی رهاشدگی
رهاشدگی و روابط صمیمی
تله زندگی طرد اجتماعی
تله زندگی محرومیت هیجانی
ذهنیت های طرحواره ای
حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه
تله زندگی بی اعتمادی و بدرفتاری
درک تله های زندگی
تله زندگی نقص/ شرم
طرحواره تنبیه
بحث برانگیزترین مقالات
انحراف جنسی یادگارخواهی
نظریه روانکاوی فروید
پرسشنامه هراس اجتماعی
چکیده ای از نظریه TA
آخرین مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید
تمرکز سایت دانشنامه روانشناسی مردمی درباره موضوعاتی است که میتواند برای خوانندگان اطلاعات و رفتار معاصرتری را به ارمغان بیاورد. امیدواریم شکل گیری و شکوفایی دانشنامه روانشناسی مردمی را مترادف با انگیزههای فرهنگی و اجتماعی خودتان بدانید.
با آرزوی بهترینها برای سیاره کوچک ما.
مشاوره گرفتن، تلاش برای داشتن زندگی بهتر و کمک به خود، برای حل مشکلات زندگی است.
آدرس1: تهرانپارس، رسالت شرق، بین باقری و رشید، پلاک ۲۰۲، مرکز مشاوره پیشرو. (تلفن:09120728712)
آدرس2: سعادت آباد، ابتدای بلوار دریا، مطهری شمالی، کوچه گل آذین، پلاک 30، واحد 9، مرکز مشاوره بهراز.
نوشته های تازه
ماشین رفتار در نظریه انتخاب
جرات مندی چیست؟
تضاد در نیازهای اصلی انسان
علیرضا نوربخش مقدم (مشاور فردی و درمانگر اختلالات روانی – طراح سایت های روانشناسی)
روش سقراطی در روان درمانی
ناخودآگاه متعالی
مفاهیم نظریه اتو رانک
منش انقلابی
روانکاوی انسان گرایی فروم
زندگی نامه کارل یونگ
خشم فروخورده چیست؟
هنر بی عملی
آزمایش مارشمالو و خود کنترلی
تاثیرات ترومای رشدی بر روان
اختلال اضطراب بیماری
ارزیابی روان شناختی
سکس گروهی
رابطه جنسی مقعدی
سبک های هویتی برزونسکی
نیازهای اصلی انسان بر اساس نظریه انتخاب
شناخت عواطف و احساسات
جهان پس از کرونا
راههای افزایش تمایزیافتگی
خانواده درمانی آکرمن
خانواده درمانی ویرجینیا ستیر
فارسی | کوردی | عربی
جام کوردی:
روانشناس آلمانی
ویلهلم وونت در ۱۶ آگوست ۱۸۳۲ در آلمان به دنیا آمد. ویلهلم وونت پزشک، روانشناس و فیزیولوژیست آلمانی است که به عنوان یکی از «پایهگذاران علم روانشناسی تجربی» شناخته شده است. او درجه پزشکی خود را در هایدلبرگ گرفت، اما به مطالعه و تحقیق در فیزیولوژی پرداخت و همین امر او را به سمت روانشناسی کشانید. ویلهلم وونت در سال ۱۸۷۹ اقدام به تأسیس یک آزمایشگاه در دانشگاه شهر لایپزیک نمود که تمرکز اصلی آن بر روی مطالعات روانشناسی قرار داشت و اولین آزمایشگاه از نوع خود به حساب میآمد. او در این آزمایشگاه به بررسی و شناسایی اختلالات مغزی و رفتارهای ناهنجار پرداخت و بدینسان موفق شد روانشناسی را به عنوان رشتهای مجزا از رشتههای دیگر ثبت کند. او همچنین اولین ژورنال علمی در زمینه روانشناسی را در سال ۱۸۸۱ میلادی بنا نهاد. ویلهلم وونت در ۳۱ اوت ۱۹۲۰ درگذشت.ویلهلم وونت، بنیاد روانشناسی تجربی را در دانشگاه لایپزیک آلمان در سال ۱۸۷۹ افتتاح کرد. این اولین آزمایشگاهی است که به روانشناسی اختصاص داده شده و افتتاح آن به عنوان آغاز روانشناسی مدرن در نظر گرفته شده است. در واقع اغلب از وونت به عنوان پدر روانشناسی تجربی یاد میشود.
فعالیتهای وونت ارزشمند بود، زیرا روانشناسی را به وسیله تجزیه و تحلیل فعالیتهای ذهنی به شیوهای ساختاریتر و با تاکید بر اندازهگیری و کنترل عینی از فلسفه جدا کرد. این آزمایشگاه در کانون توجه کسانی که علاقهی خاصی به روانشناسی داشتند، دانشجویان فلاسفه و روانشناسی آلمانی و سپس برای دانشجویان آمریکایی و بریتانیایی نیز قرار داشت. پس از آن، تمام آزمایشگاههای روانشناسی در سالهای اولیه خود با توجه به مدل وونت مدلسازی شدند.
پسزمینه و سابقهی ویلهلم وونت در فیزیولوژی بود و این امر در مباحثی که در آن مؤسسه مورد توجه قرار گرفته است، مانند مطالعه زمانهای واکنش و فرآیندهای حسی و توجه نیز منعکس شده است. برای مثال، شرکتکنندگان در معرض یک محرک استاندارد قرار گرفته (مثلاً نور یا صدای مترونوم) و سپس از آنها خواسته میشد تا احساسات خود را گزارش دهند.
هدف ویلهلم وونت این بود که افکار و احساسات را ثبت کرده و سپس آنها را به عناصر تشکیل دهنده آن تجزیه و تحلیل کند، همانطور که یک متخصص شیمی ترکیبات شیمیایی را بهمنظور پی بردن به ساختار زیربنایی آنها تجزیه و تحلیل میکند. مدرسه روانشناسی که توسط وونت تأسیس شد، به عنوان ارادهگرایی شناخته میشود که به معنی فرآیند سازماندهی ذهن است.
در طول دوران فعالیت دانشگاهی ویلهلم وونت، ۱۸۶ دانشجو تحت آموزش او فارغالتحصیل شدند (۱۱۶ نفر در رشته روانشناسی). این امری مهم است، زیرا به انتشار کار او کمک میکرد. در واقع، بخشی از نظریه وونت توسط یکی از دانشجویان او به نام ادوارد تیتچنر توسعه و ترویج داده شد. او سیستم خود را با عنوان ساختارگرایی و یا تجزیه و تحلیل عناصر اساسی که ذهن را تشکیل میدهند، معرفی کرد.
وونت میخواست ساختار ذهن انسان را مطالعه کند (با استفاده از خویشتننگری). وونت معتقد به واگشتگرایی بود. این موضوع به این معناست که او اعتقاد داشت بدون تخریب هیچ کدام از خواص کل، آگاهی میتواند به عناصر اساسی تشکیل دهندهی آن تجزیه شود.
ویلهلم وونت بر این باور بود که حالتهای ذهنی آگاهانه را میتوان با استفاده از خویشتننگری مورد بررسی علمی قرار داد. خویشتننگری وونت یک امر علیتی نبود، بلکه یک شکل بسیار عملی از خودآزمایی بود. او دانشجویان روانشناسی را برای ایجاد مشاهداتی که توسط تفسیر شخصی یا تجربیات قبلی جهتگیری شده بودند، آموزش داد و نتایج را برای توسعهی یک تئوری مربوط به تفکر آگاهانه مورد استفاده قرار داد.
دستیاران بسیار آموزشدیده میتوانند همانند یک محرک مانند تیکتاک مترونوم عمل کرده و تجربیات را منعکس سازند. آنها میتوانند گزارش کنند که چه محرکهایی فکر و احساس را در آنها به وجود میآورند. به هر فرد محرکها، محیط فیزیکی و دستورالعملهای یکسانی داده میشد.
روش خویشتننگری وونت تا اوایل دههی ۱۹۲۰ یک ابزار بنیادی در خصوص آزمایشهای روانشناختی محسوب نمیشد. بزرگترین کمک او این بود که نشان داد روانشناسی میتواند یک علم تجربی معتبر باشد.
علاوه بر این، یک راه دیگر برای توسعه روانشناسی که توسط ویلهلم وونت ارائه شد، انجام تحقیقات در شرایط کنترل شدهی دقیق، یعنی همانند روشهای تجربی بود. این امر پژوهشگران دیگر مانند رفتارگرایان را تشویق نمود تا به دنبال رویکرد تجربی مشابه رفته و علمیتر عمل کنند. با این حال، روانشناسان امروزی (به عنوان مثال اسکینر) استدلال میکنند که حتی اگر روشهای موردنظر برای خودکاوی مورد استفاده قرار گرفته باشند، خویشتننگری باز هم واقعاً علمی محسوب نمیشود. اسکینر ادعا میکند که نتایج خویشتننگری ذهنی هستند و نمیتوانند تأیید شوند، زیرا رفتار قابل مشاهده فقط میتواند به طور عینی سنجیده شود.
ویلهلم وونت بر سه حوزه عملکرد ذهنی متمرکز شده بود. افکار، تصاویر و احساسات. امروزه اینها زمینههای اساسی روانشناسی شناختی را تشکیل میدهند. این امر بدین معنی است که ریشههای بررسی و مطالعهی فرآیندهای ادراکی را میتوان در وونت جستجو کرد. اقدامات ویلهلم وونت موجب پیدایش علاقه به روانشناسی شناختی شد.
بر اساس کار او و نفوذ آن بر روانشناسانی که به دنبال او بودند، ویلهلم وونت را میتوان به عنوان بنیانگذار روانشناسی تجربی تلقی کرد که این موضوع جایگاه او در تاریخ روانشناسی را حفظ میکند. در عین حال، خود وونت معتقد بود که دامنهی رویکرد آزمایشی محدود شده است و چنانچه تمام جنبههای روانشناسی انسانی مورد بررسی قرار گیرد، روشهای دیگری نیز ضروری خواهد بود.
انتهای پیام/.
نام (اجباری)
عنوان
تصویر امنیتی جدید
آدرس ایمیل خود را وارد نمایید:
جام کوردی © 1390 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه فرهنگی اجتماعی اقتصادی جام کوردی است.
تلفن : ۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷
پیشرفت در زندگی و کار
در صورتی که در کشور آلمان زندگی میکنید و نیازمند ارتباط با یک روانشناس ایرانی هستید، می توانید از طریق مشاورهی آنلاین و غیرحضوری با ما در ارتباط باشید.
جهت مشاوره آنلاین و اسکایپی با روانشناس در آلمان و یا ایران میتوانید با موسسه ما در حیطههای مختلف شامل:
مشاوره خانواده ، مشاوره فردی ، اختلالات روانی ، مشاوره کسب و کار ، مشاوره تحصیلی و … از طریق اسکایپ و یا تماس تلفنی ما در ارتباط باشید.
روانشناس آلمانی
پاسخگویی تنها از طریق واتساپ انجام میشود : 989122187693+
اگر در کشور آلمان زندگی میکنید و در روابط سازمانی، روابط عاشقانه و عاطفی، زندگی مشترک، دوران پس از طلاق و یا مرگ عزیزان خود دچار مشکل شدهاید و یک همزبان و آشنا را برای حل مشکلات و یا بهبود حال خود نمییابید، اینجاست که یک مشاور روانشناس نقش مهم و کلیدی را در زندگی شما ایفا خواهد کرد. وقتی که هزینههای بالای زندگی در آلمان فشارهای زیادی را بر خانوادهها تحمیل میکند و خانوادهها قادر به حل مشکلات خود به تنهایی نیستند، مشاور روانشناس میتواند به آنها در حل این مشکلات کمک کند. از دیگر مزایای این نوع مشاوره میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
راحتی بیشتر هنگام مطرح کردن مشکلات
امکان گفتگو با مشاور بیشتر از یک بار در هفته
درمانجو می تواند بصورت محرمانه و ناشناس با مشاور گفتگو داشته باشد
درمانجو میتواند بر حسب نیاز بیشتر از یک مشاور را برای خود انتخاب نماید.
اشتغال، ادامه تحصیل، تاسیس شرکت، وارد شدن در یک رابطه عاشقانه، طلاق و همه موارد ذکر شده که ممکن است در زندگی هر فردی اتفاق بیفتد و تاثیرات فراوانی در زندگی فرد بگذارد. وجود این اتفاقات زمانی که در کشور خودتان هستید و در کنار افراد همزبان و همفرهنگ خودتان هستید عواقب و تاثیرات خود را دارد، حال آنکه این اتفاقات در یک کشوری که به تازگی به آن مهاجرت کردهاید شرایط شما را حادتر میکند و شما را در وضعیت بدی قرار خواهد داد، زیرا دوری از خانواده، سازگاری با محیط جدید، موقعیت سازمانی جدید شرایط تحصیل در کشور بیگانه به خودی خود اضطراب دارد. زیرا ارتباط برقرار کردن و خو گرفتن با افراد تازه و با فرهنگ نا آشنا، ادامه و اتمام یک رابطه عاشقانه در آلمان همه نیازمند به داشتن یک مشاور روانشناس متبحر و البته همزبان و همفرهنگ میباشد تا بتواند با راهکارها و حمایتهای به موقع خود به شما کمک کند تا این شرایط را به خوبی سپری کنید.
موسسه بارسا ، این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید در سراسر آلمان به صورت آنلاین با روانشناسان ما در شهرهایی مثل برلین ، هامبورگ ، مونیخ ، دورتموند ، فرانکفورت ، اشتوتگارت ، دوسلدورف ، اسن ، برمن و … مشاوره داشته باشید.
زمانی که دیگر میلی برای نزدیک شدن به همسر خود ندارید و بودن همسرتان در کنار شما مانند اوایل رابطه در شما هیجان فیزیکی ایجاد نمیکند، مشاور روانشناس میتواند با بررسی علتهای این مشکل در حل آن به شما کمک کند تا از کنار هم بودن همچون روزهای اول آشنایی لذت ببرید. زمانی که به جز مشکلات و صحبتهای فرزندانتان درباره موضوع دیگری نمیتوانید با همسرتان صحبت کنید و اصلا همسرتان و نظرات ایشان برایتان مهم نیست و اصلا برای ایشان احترامی قائل نیستید و وقتی که عمیقتر نگاه میکنید متوجه میشوید خود را عاقلتر، باهوشتر و صادقتر از همسرتان میدانید و مدام در حال تحقیر ایشان هستید. در کل با وجود اینکه همسرتان را دوست دارید و از خصوصیات ایشان متنفر نیستید ولی احساس میکنید که بین شما کمی فاصله وجود دارد به روابطی که قبل از ازدواج با اشخاص دیگر داشتید فکر میکنید و با وجود اینکه میدانید همسرتان آدم خوبی است اما هیچ کششی بین شما نیست و هیچ احساسی نسبت به ایشان در قلبتان ندارید و گاهی اوقات شک میکنید که آیا از ابتدا هم عشقی بوده که شما با هم ازدواج کردهاید یا خیر. فقط یک مشاور روانشناس است که میتواند در تمام شرایط موجود شما را به سمت بهبود روابط و لذت بردن از زندگی زناشویی و لذت در کنار همسرتان بودن سوق دهد. زمانی که زوجین نمیتوانند ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند و هر زمان که میخواهند با هم برای حل مشکلاتشان صحبت کنند، به جای اینکه مشکلاتشان حل شود یک مشکل جدید هم بر مشکلاتشان اضافه میشود و تصمیم بر این میگیرند که دیگر با هم صحبت نکنند و همین امر باعث میشود حال رابطهشان هر روز بدتر شود و همسران به سمت افسردگی و اضطراب کشیده شوند چون هر چقدر زوجین در رابطه کمتر با هم صحبت کنند مشکلات و مشاجره آنها بیشتر خواهد شد و یک مشاور روانشناس میتواند دقیقا نقش یک ناجی مهربان را ایفا کند و کمک کند تا آن رابطه به بن بست نرسد.
زمانی که از همسر و شریک عاطفی خود طلاق گرفته و یا جدا شده باشید و یا در دوران جدایی و سوگ به سر میبرید اگر نتوانید خوب مدیریت کنید در هر شرایطی که باشید سخت و دردناک است و فرقی هم نمیکند که مدت زمان کمی گذشته باشد یا مدت طولانی. در هر صورت پیامدهای ناگوار و ناخوشایندی برای فرد خواهد داشت و قطعا برای سپری کردن این بحران باید مشکل را با یک مشاور روانشناس که با فرهنگ و زبان و آداب و سنن شما آشنایی دارد در میان بگذارید تا بتواند به شما کمک کند. زمانی که دانشجویی یک رابطه عاشقانه را فقط به خاطر دوری از خانواده آغاز کرده و دچار بحران شده، یک مشاور روانشناس میتواند به ایشان در سپری کردن یا پشت سر گذاشتن این بحران کمک کند. زمانی که شخص در برقراری ارتباط با افراد در محل کار و با همکاران و مسئول و رئیس خود مشکل دارد و به دلیل نداشتن مهارتهای ارتباطی نمیتواند با افراد ارتباط موثر برقرار کند و هر روز با انزجار و سردی و بی انگیزگی به محل کار خود میرود و هیچ لذتی از فعالیتی که انجام میدهد نمیبرد و همین بی میلی و بی رغبت بودن ایشان باعث به وجود آمدن بحث و جدل بیشتر و در نهایت اخراج از کار و حس درماندگی میشود یک مشاور و روانشناس میتواند در این شرایط با آموزش مهارتهای فردی به ایشان کمک کند. زمانی که قصد راه اندازی کسب و کار جدید خود را در کشور بیگانه دارید و هیچ اطلاعات سازمانی ندارید و قدرت و دانش لازم برای رهبری افراد و مدیریت اشیا را ندارید یک مشاور روانشناس آگاهیهای لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در بهترین سطح خود در سازمانتان ظاهر شوید و به طور کلی تا زمانی که در کشور بیگانه نتوانستهاید با افراد ارتباط موثر برای رسیدن به اهدافتان پیدا کنید جلسات مشاوره خود را قطع نکنید. شاید عدهای با چند جلسه مشکلشان حل شود و عدهای دیگر باید سالها به این جلسات مشاوره ادامه دهند تا به نتجیه دلخواه برسند. مشاور و روانشناس ایرانی در آلمان در این موارد میتواند کمک کند و مشاوره بدهد :
مشاوره سازمانی و کسب و کار – مشاوره ازدواج، روابط عاشقانه – مشاوره برای تحکیم روابط زوجین – مشاوره در زمینه مهاتهای فردی – مشاوره در زمینه فرزندپروری – مشاوره بعد از ترک شریک عاطفی و سوگ بعد از جدایی – مشاوره طلاق و بهبود زندگی بعد از شکست عاطفی – مشاوره ازدواج و بازگشت عشق – مشاوره تطابق با محیط و فرهنگ جدید
روانشناسی یک علم است. علمی است که با استفاده از روش علمی به روان و ذهن انسان و رفتار آن می پردازد به عبارت دیگر، روانشناسی به مباحث رفتار و فرایندهای روانی میپردازد. اما باید در نظر داشته باشید روانشناسی به روان و حال روحی هر شخص ارتباط زیادی دارد. چون مساله انسانی است و به ذهن و روان انسان مربوط است ،در اینجا رویحه و نحوه ارتباط شخص روانشناس و درمانگر مهم میشود که بتواند با مخاطب خود به خوبی ارتباط برقرار کند. بیشتر ایرانیان حاضر در آلمان در شهرهایی مثل برلین ، هامبورگ ، مونیخ ، دورتموند ، فرانکفورت ، اشتوتگارت ، دوسلدورف ، اسن ، برمن و … زندگی میکنند. آنها گاهی ممکن است به روانشناس احتیاج پیدا کنند که قطعا روانشناسان ایرانی حاضر در این شهرها به نسبت روانشناسان آلمانی ، کمک بیشتری به آنها خواهند کرد.
این امکان توسط موسسه بارسا برای شما فراهم گشته که در سراسر آلمان بتوانید به صورت آنلاین با روانشناسان ما در شهرهایی مثل برلین ، هامبورگ ، مونیخ ، دورتموند ، فرانکفورت ، اشتوتگارت ، دوسلدورف ، اسن ، برمن و … از طریق اسکایپ و یا تماس تلفنی مشاوره داشته باشید.
در صورتی که در کشور کانادا زندگی میکنید،میتوانید برای مشاوره با روانشناس ایرانی در کانادا – مشاوره در کانادا کلیک کنید.
پربازدیدترین ها:
آخرین ویدیو ها
دوره غیرحضوری افزایش عزت نفس
آخرین مقالات
پادکست های علی میرصادقی
دوره غیرحضوری سی روز تا پیروزی
پربازدیدترین های تحصیلی :
بهترین منابع کنکور
مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی
معرفی رشته های دانشگاهی
تکنیک های تست زنی
دبیرستان های بارسا
به گزارش بُردار؛ انجمن روانشناسی ایران در اقدامی کمسابقه و مفید، پنجشنبه، ۱۹ مهرماه، نشستی را در خانه اندیشمندان علوم انسانی تدارک دیده بود که طی آن یاسمن سلطانی درباره «فرآیند آموزش و ارائه خدمات روانشناختی در کشور آلمان» صحبت کرد.
آنچه در این نشست ارائه شد، تجربه زیسته یاسمن سلطانی از حضور و آموزش در عرصه روان شناسی کشور آلمان بود. سلطانی که یکی از رواندرمانگران مرکز درمانی فرانکفورت است، از بیمها و امیدهای حضور در کشور آلمان به عنوان یک رواندرمانگر گفت.
سلطانی که با سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی به ارائه خدمات در مرکز درمانی فرانکفورت مشغول به کار است، همچنین خود را مدیر بخش پناهندگان این مرکز نیز معرفی کرد. سلطانی توضیح داد به این دلیل ساده اما مهم که «زبان» ابزار کار یک رواندرمانگر است، و از آنجا که در شرایط فعلی، کشور آلمان، جامعهای مهاجرپذیر است، نیاز به رواندرمانگرانی که به زبانهای مهاجران مسلط باشند، اهمیت ویژهای دارد.
از این حیث، پذیرش خود به عنوان رواندرمانگر را پس از گذراندن دورههای آموزشی این مرکز، از طرف مرکز درمانی فرانکفورت بدیهی و چهبسا حتمی دانست.
همچنین در کلیت فرهنگ آلمانی، فرد ایرانی کمتر به عنوان نیروی کار یدی شناخته میشود و بیشتر وجههای آکادمیک دارد. این نیز امری است که میتواند در پیشبرد اهداف تحصیلی و کاری برای مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان، به عنوان عاملی تسهیلگر ایفای نقش کند.
روانشناس آلمانی
سلطانی به این واقعیت نیز اشاره کرد که گرچه مراجعه افراد آلمانی به رواندرمانگری غیرآلمانی (روسی، ایرانی و غیره) کم است؛ با این حال سیستم بیمه برای خدمات درمانی در این کشور طوری است که فردِ برخوردار از مهارتهای لازمِ درمانگری، در آلمان بیکار نمیماند. یا به بیان ساده سلطانی: «برای همه کار هست»!
«بیمه در آلمان هزینه تراپی را میدهد». سلطانی تصویر امنی از سیستم بیمه آلمان ارائه داد که هر سه رویکرد شناختی رفتاری، رفتارگرایی و روانکاوی را شامل میشود.
آنچه سلطانی از فرآیند آموزش تا اشتغال روانشناسی در آلمان توضیح داد، از این قرار بود که یک فرد بلافاصله پس از گذراندن دوره ارشد، نمیتواند مراجعهکننده داشته باشد و به درمان و مشاوره مشغول شود. بلکه هر فرد بایستی در فضای امن ناشی از حمایت علمی و مشاورههای بههنگام برجستگان رشته خود، رواندرمانی را تمرین کند و از این طریق به مهارتورزی بپردازد.
سلطانی این روند را هم به نفع رواندرمانگر و هم مفید برای مُراجع معرفی میکند؛ چراکه فرد درمانگر با این همراهی و حمایت، امکان شناخت بدون نگرانی انواع موقعیتهای کاری را تجربه میکند، بدون اینکه نگران آسیب زدنهای ناشی از فقدان حرفهایگری در ابتدای کار به مراجعین باشد.
آموزش در مراکز رواندرمانی آلمانی شامل ساعات زیر است:
پس از این ساعات است که فرد در محیط امنی که گفته شد، به مهارتورزی و افزایش اعتماد به نفس حرفهای میپردازد.
یکی از محورهای جالب توجه در سخنرانی سلطانی توضیح درباره این تفکیک مهم در روانشناسیِ آلمان بود: فرآیند آموزش برای ورود به بازار کار و رواندرمانگری، از فرآیند آموزش برای تدریس در این رشته متفاوت است.
به عبارت دیگر سیستم آموزش روانشناسی در آلمان به گونهای طراحی و به فرد ارائه میشود که میتواند تصمیم بگیرد با توجه به هدفی که از آموختن این رشته دارد، کدام دورهها را دنبال کند.
به طور مثال فرآیند آموزشی که در مراکز درمانی ارائه میشود، شامل دورههایی است که در مقابل گذراندن ۶۰۰ ساعت تئوری، ۱۸۰۰ ساعت برای تمرین عملی بایست وقت بگذارند.
این درحالی است که فرآیند آموزش روانشناسی در دانشگاهها و مراکز دانشگاهی شامل شش ترم است که سروکار فرد بیشتر با متون (text) روانشناسی است و مباحثی چون اخلاق در رواندرمانی را شامل میشود.
آنطور که یاسمن سلطانی، مدیر بخش پناهندگان مرکز رواندرمانی فرانکفورت، توضیح داد آموزش و اشتغال در آلمان به صورتی منظم به هم پیوند خوردهاند. ارتباط آموزش و اشتغال، دارای روندهایی جاری است که تسهیل این ارتباط را رقم زده است. به طور مثال آموزش در مراکزی صورت میگیرد که خود نیاز به رواندرمانگر دارند و فرد از ابتدا با محیط آشنا میشوند.
بعد از گذراندن دورههای آموزشی و قبولی در امتحان پایانی است که مرکز درخواست همکاری به فرد میدهد که با توجه به آنچه در بخش «آلمان و پذیرش دانشجوی روانشناسی» آمده است، پذیرش دانشجوی ایرانی در شرایط فعلی امکانپذیر است.
همچنین سلطانی توضیح داد که کسب مجوز کار با کسب پروانه کار خصوصی در آلمان متفاوت است و دومی نیاز به دورههای پولی دارد که با توجه به رایگان بودن هزینه تحصیل در آلمان، هزینههای بالایی را دریافت میکنند.
این دورههای پولی منجر به کسب اجازه برای فرد میشوند تا بتواند دفتر خصوصی خود را به عنوان رواندرمانگر راهاندازی کند و به پذیرش بیمار مشغول شود. پذیرش بیمار در دفاتر شخصی رواندرمانی نیز شامل بیمه هستند و هر مجوز عددی برابر با ۳۴۰ مراجع را شامل میشود؛ که در مقایسه با کشوری مثل امریکا که تنها سه مراجع در هفته شامل بیمه میشوند، یا در کشوری مثل ایران که بیمه به تراپی تعلق نمیگیرد، رقمی قابل توجه به نظر میرسد.
هزینههایی که سلطانی برای دوره کسب پروانه دفتر شخصی برشمرد، به قرار زیر است:
یاسمن سلطانی تجربههای خود از فرآیند آموزش، تدریس و اشتغال در مرکز رواندرمانی را نیز با حضار به اشتراک گذاشت.
سلطانی تجربههای خود را که به عنوان «درس» از آن یاد میکرد، به این صورت بیان کرد:
سلطانی همچنین به نقصهایی که آموزش و اشتغال روانشناسی در آلمان با آن مواجه است، اشاراتی داشت:
این جلسه دو ساعته که به صورت دیالوگ بین سخنران و حضار برگزار شد؛ با یک تمرین عملی/کارگاهی برای آموزش تکنیکهای مواجهه با مورد (کیس) دارای سابقه/افکار خودکشی نیز همراه بود.
بردار به تازگی در حال انجام پروژه ای با عنوان آسیب شناسی رشته و حرفه روانشناسی و مشاوره در ایران است که میتوانید اینجا پیگیری کنید.
فاطمه مرتضوی/
سلام وقت بخیر. چطور میشه با خانم سلطانی ارتباط گرفت و چطور میشه توو این دوره شرکت کرد. ممنون میشم جواب بدین
سلام
لطفا با انجمن علمی روانشناسی ایران در تماس باشید.
با احترام
constantly i used to read smaller posts which also clear their motive, and that is also happening with
this post which I am reading now.
ممنون از مطالب خوبتون
سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم
I have been browsing on-line more than 3 hours today, but I never discovered any fascinating article like yours.
It is beautiful worth sufficient for me. Personally,
if all site owners and bloggers made good content as you did, the net can be much more useful than ever
before.
P.S. If you have a minute, would love your feedback on my new website re-design. You can find it by
searching for “royal cbd” – no sweat if you can’t.
Keep up the good work!
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
روانشناس آلمانی
فهرست مطالب
یادگیری زبان آلمانی برای روانشناسان | در این مقاله قصد داریم که به اهمیت یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در رشته روانشناسی در آلمان بپردازیم. برای اشاره کردن به اهمیت این مسئله در ابتدا به توضیح علم روانشناسی پرداختیم و بعد از آن به تاریخچه علم روانشناسی در آلمان پرداخته ایم. همچنین به مزایای کار در آلمان و مهاجرت به این کشور پرداخته و شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت این کشور را مورد بررسی قرار داده ایم ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
همانگونه که از نام این عبارت پیداست روانشناسی علمی است که به کمک روش های علمی به مطالعه و تحقیق در خصوص روان و ذهن افراد، فرآیند ذهنی شان و در نهایت رفتاری که از خود بروز می دهند، میپردازد. به خاطر داشته باشید که منظور از رفتار کلیه اعمال و حرکاتی است که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از افراد دیده میشود و اما منظور از فرآیندهای روانی کمی پیچیده تر بوده و به ادراک، احساس، هوش هیجانی، شخصیت، انگیزه های فردی و همچنین اندیشه آدمیان بر می گردد.شروع تحقیقات روانشناختی به صورت آکادمیک به اواخر قرن ۱۷ و البته اوایل قرن هجدهم بر می گردد و می توان گفت کلیه تحقیقات و مطالعاتی که به صورت آکادمیک صورت گرفته است از حدود ۱۵۰ سال پیش به طور رسمی آغاز شده است.
البته فراموش نکنید که مباحثی که در خصوص ذهن و آگاهی وجود دارد از قرن ها پیش مورد توجه متفکران قرار گرفت و با توجه به آثاری که از یونان باستان و فیلسوفانی همچون افلاطون، سقراط و ارسطو در دست است به این نتیجه می توان رسید که بررسی ذهن و آگاهی پیشینه ای بس طولانی دارد.با توجه به رویکردهای مختلفی که در علم روانشناسی موجود است تعاریف متفاوتی نیز میتوان برای این علم ازائه داد. برای مثال از زمانی که رفتارگرایی از آغاز عصر حاضر به این علم اضافه شده اتفاقات و پدیده های قابل اندازه گیری عینی نیز به تعریف این علم اضافه شد. در حال حاضر روانشناسان به مطالعه عینی رفتار مراجعه کنندگان پرداخته و از طرفی با بالا بردن فهم و درک خود از فرآیند ذهنی مراجعان بر اساس دادههای عصب شناسی و روانشناختی تلاش در بهبود روند درمان می کنند.علم روانشناسی دارای زیرشاخه های فراوانی است که از این میان میتوان به روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، مشاوره، روانشناسی تربیتی، روانشناسی تجربی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی فرهنگی اشاره کرد.
روانشناس آلمانی
یکی از کشورهای بسیار محبوب برای تحصیل در رشته روانشناسی و یا مشغول شدن در این حرفه کشور آلمان می باشند. عوامل بیشماری به موفقیت این رشته در این کشورکمک کرده است که از این میان میتوان به دانشگاه های کم هزینه و یا تحصیل رایگان، اساتید توانمند در این زمینه و همچنین هزینه زندگی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد، علاوه بر این برخی از دانشگاه های آلمان در رتبه های برتر جهانی دسته بندی می شوند و این خود به محبوبیت آلمان برای ادامه تحصیل در این رشته کمک شایانی کرده است.
آلمان کشوری در قاره اروپا می باشد. پایتخت آن برلین است. این کشور از شمال به دریای شمال، دریای بالتیک و دانمارک، از شرق به جمهوری چک و لهستان، از جنوب به سوئیس و اتریش و از غرب با بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. مساحت این کشور ۳۵۷ هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود ۸۲ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.نظام سیاسی این کشور جمهوری فدرال دموکراتیک بوده و دارای ۱۶ ایالت است که هر کدام می توانند به صورتی مستقل عمل کنند. هم اکنون این کشور در بین اتحادیه اروپا به عنوان ثروتمند ترین عضو شناخته می شود و پول رایج در این کشور یورو می باشد. از جمله شهرهای معروف و بزرگ کشور آلمان می توان به برلین، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت اشاره کرد.جمهوری فدرال آلمان هم اکنون از جمله اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج به علاوه یک می باشد و البته از جمله بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.نکته قابل توجه این است که زبان رسمی این کشور آلمانی بوده و حدود ۹۵ درصد از ساکنان این کشور به این زبان صحبت می کنند. دو گویش رایج در این کشور آلمانی معیار و زبان آلمانی پایین می باشد. بنابراین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است که مهارت خود را در استفاده از زبان آلمانی تقویت کنید و برای این امر برنامه های مشخصی را دنبال کنید.چنانچه وقت کافی برای رفتن به کلاس های حضوری آموزش زبان آلمانی را ندارید هیچ جای نگرانی نیست! پیشنهاد ما به شما بازدید از سایت آموزش زبان آنلاین “من و زبان” می باشد. این سایت به همت کارشناسان مجرب در امر آموزش زبان توانسته است که به آموزش شش زبان زنده دنیا بپردازند. تکنیک هایی که در پکیج های آموزش زبان سایت “من و زبان” استفاده شده است کاملا استاندارد بوده و به شما این شانس را می دهد که با تلاش و پشتکار خودتان در زمانی معقول، زبان آلمانی را فرا بگیرید.
در سال های اخیر کشور آلمان با توجه به این که با کمبود نیروی کار روبرو شده است از این رو اقدام به جذب نیروی کار کرده است. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را در سر دارند با توجه به این مسئله که زبان رسمی مردم این کشور آلمانی می باشد بایستی به خاطر بسپارند که برای فعالیت و ورود به بازار کار نیاز به دانستن این زبان دارند، بنابراین با درک اهمیت این مسئله بهتر است که هرچه زودتر یادگیری خود را شروع کنید.آنچه همواره افراد را به مهاجرت به این کشور ترغیب میکند نرخ پایین بیکاری می باشد. در سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری در کشور آلمان حدود ۴ درصد بوده که خود از مهم ترین دلایل جذب نیروی کار به کشور آلمان می باشد.
روانشناسی تجربی در آلمان در سال ۱۸۷۹ یعنی دقیقا زمانی که ویلهم وونت اقدام به بازگشایی اولین آزمایشگاه رسمی روانشناسی کرد برمی گردد. از طرفی شهرت وونت به خاطر بنیان گذاری روانشناسی علمی است. توجه وی بیشتر معطوف به آگاهی و هوشیاری بوده و وونت به عنوان یک روانشناس تجربی نقش بسزایی در بنیان گذاری این علم جدید داشته است.همینطور که می بینید کشور آلمان پیشینه قدیمی در شناخت علم روانشناسی دارد و افرادی که به دنبال کسب تجربه و یا تحصیل در این رشته هستند می توانند آلمان را اتخاب کنند.
افرادی که قصد دارند در رشته روانشناسی به تحصیل مشغول شود و یا روانشناسانی که می خواهند در مدارج بالاتر ادامه تحصیل دهند جالب است بدانند که دانشگاه های کشور آلمان در رشته روانشناسی رتبه بسیار خوبی را در رنکینگ جهانی به خود اختصاص دادهاند. شرط اصلی تحصیل در تمامی این دانشگاه ها تسلط به زبان آلمانی میباشد، بنابراین چنانچه از جمله اهدافتان این است که به کشور آلمان مهاجرت کرده و در دانشگاههای برتر آن ادامه تحصیل دهید و بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوید بهتر است که به دنبال برنامه ای مشخص برای یادگیری زبان آلمانی باشید.
نگران نباشید یادگیری زبان آلمانی آن قدرها که فکر میکنید دشوار نیست، مخصوصاً برای افرادی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. یادگیری این زبان میتواند بسیار شیرین و دلپذیر باشد. اگر تنها مانع شما برای یادگیری زبان آلمانی هزینه بالای حضور در کلاس های آموزشی است، خبری خوش برای شما داریم: پکیج های آموزش زبان آلمانی در ” سایت من و زبان ” با هزینه مقرون به صرفه ای می تواند در در اختیار شما قرار بگیرد و شما شانس این را خواهید داشت که در هر زمان و هر مکانی به یادگیری مشغول شوید و دانش خود را در استفاده از زبان آلمانی گسترش دهید.
از جمله دانشگاه های روانشناسی در کشور آلمان می توان به تحصیل در دانشگاه JACOBS و RUHR اشاره کرد.دانشگاه JACOBS از بالاترین استانداردها در امر آموزش برخوردار می باشد. از جمله مزایای مثبت این دانشگاه تعامل بالای استاد و دانشجو و همچنین برنامه های درسی چالش برانگیزش می باشد. در این دانشگاه افراد می توانند که با علم روانشناختی و عصب شناسی و همچنین جنبه های مختلف عملکردی و ساختاری آشنا شوند. در حال حاضر تعداد ۳۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند. هیئت علمی های این دانشگاه از یک پروفسور کامل و ۴ استادیار تشکیل می شود.دانشگاه MANNHEIM از برجسته ترین و بهترین موسسات آموزشی در آلمان می باشد که تمرکز اصلی آن بر روی موضوعات تحقیقاتی روان شناسی اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی می باشد. در این دانشگاه برنامه های آموزشی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.علاوه بر این دانشگاه Dresden از معدود دانشگاههایی می باشد که در بخش روانشناسی در تمامی زوایا بسیار قوی می باشد.
از جمله ویژگی های اصلی تحصیل در دانشگاه CHEMNITZ می توان به یادگیری با تحقیق اشاره کرد. روانشناسی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان است. فعالیت پژوهشی این دانشگاه از جمله بخش های فعال و موفق روانشناسی در آلمان می باشد. دانشگاه CHEMNITZ در دوره های چهار ساله لیسانس دو زمینه ممکن برای تحصیل و تمرکز را ارائه می دهد: ” کار و سلامت ” و ” روانشناسی بالینی عصب “. دانشجویانی که با پایه های اصولی روانشناختی و روش شناسی در دانشگاه ULM آشنا می شوند، مرور کلی بر زمینه های مختلف کاربردی خواهند داشت. دوره های کاربردی این دانشگاه ها در زمینه های روانشناسی آموزشی، روانشناسی سازمانی و روانشناسی بالینی است.
به منظور تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه آلمان بایستی که سطح c1 را در زبان آلمانی داشته باشید بدین ترتیب خواهید توانست که به منظور تحصیل در رشته روانشناسی درخواست خود را ارائه دهید. علاوه بر این، تسلط به زبان انگلیسی نیز می تواند به شما در این مسیر کمک شایانی کند، با توجه به اینکه دانشگاه های آلمان دارای فضای بین المللی هستند شما از طریق زبان انگلیسی نیز می توانید با دیگران تعامل برقرار کرده و در پروژه های تحقیقاتی فعالیت کنید. خبر خوش این است که در سایت ” من و زبان” پکیج های آموزش زبان انگلیسی نیز موجود می باشد و شما می توانید به صورت همزمان مهارت خود را در دو زبان زنده دنیا توسعه بخشید.
باید گفت که آلمان یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی است. علاوه بر محبوبیت و مزایایی از جمله تحصیل رایگان یا با هزینه کم و هزینه زندگی مقرون به صرفه ، برخی از دانشگاه های آلمان در رشته روانشناسی جز رنکینگ های جهانی قرار دارند.همانطور که می بینید چه بخواهید به کشور آلمان مهاجرت کنید و در رشته روانشناسی به تحصیل پرداخته و یا مشغول به کار شوید، تسلط به زبان آلمانی از جمله ملزومات شروع این پروسه می باشد، بنابراین وقت را از دست ندهید و از سایت من و زبان دیدن کنید. پکیج های آموزش زبان آنلاین “من و زبان” با استفاده از علوم و تکنیک روز ما امکان یادگیری را برای شما در هر شرایطی فراهم می کند.
عضویت و ثبت نام در سامانه
نظر خود را ارسال کنید
از آخرین خبر ها و دوره های سایت مطلع شوید !
از پیوستن به ما ممونیم.
0