ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

 
helpkade
ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا
ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

دروس امتحانی

ضرایب دروس

آسیب شناسی روانی

۱/۵

نظریه های شخصیت

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

۲

نظریه های رواندرمانی

۲

ارزیابی روانشناختی

۱

روانشناسی عمومی و رشد

۱/۵

بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار

۱

روانشناسی بالینی

۱/۵

آمارو روش تحقیق

۱/۵

زبان عمومی

۲

مرجع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی

ما در روان آموز جمعی دوستانه از مدرسان و رتبه های برتر آزمون ارشد و دکترای روانشناسی هستیم که سعی می کنیم با ارایه مشاوره، تالیف و معرفی بهترین منابع، برگزاری دوره های آموزشی حضوری و آنلاین با حضور بهترین اساتید و طراحی نرم افزارهای آموزشی به روز، راه شما را در کسب بهترین رتبه ممکن هموار کنیم.


کد تایید *

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی با اطلاع از تفاوت های دو کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم و وزارت بهداشت راحت تر می توانند مسیر خود را مشخص کنند و به مطالعه بپردازند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی با اطلاع از تفاوت های دو کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم و وزارت بهداشت راحت تر می توانند مسیر خود را مشخص کنند و به مطالعه بپردازند.

در مبحث روانشناسی زمانی که در مورد تعارض ها صحبت می کنیم، سخت ترین تعارضی که افراد با آن مواجه می شوند تعارض گرایش-گرایش است؛ یعنی زمانی که باید بین دو چیزی که هر دو را دوست داریم یکی را انتخاب کنیم. ساده ترین مثال آن زمانی است که به رستوران می رویم و باید از بین غذاهای موجود، یکی را سفارش دهیم. در زندگی روزمره این نوع تعارض بسیار زیاد برای افراد اتفاق می افتد، شاید انتخاب بین دو یا چند نوع غذای دلخواه چالش بزرگی برای فرد به حساب نیاید و به راحتی بتواند تصمیم بگیرد ولی انتخاب های اساسی تری که افراد با آن ها مواجه می شوند شرایط را به قدری برای آن ها سخت می کند که گاهی از ترس از دست دادن یک موقعیت، ترجیح می دهند هر دو را داشته باشند و اصلا دست به انتخاب نزنند.

داوطلبانی که در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی و رشته های مرتبط فارغ التحصیل شده اند همواره بین انتخاب دو آزمون ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت مرددند و نمی دانند کدام کنکور را انتخاب کنند. گاهی اوقات اینقدر تصمیم گیری برای افراد سخت است که تصمیم می گیرند برای هر دو کنکور آماده شوند و در هر دو شرکت نمایند تا ببیند در کدام یک قبول می شوند. این اشتباه ترین تصمیمی است که یک داوطلب می تواند بگیرد. مسلما فردی که چنین تصمیمی می گیرد چون هدف مشخصی را دنبال نمی کند و اصلا نمی داند به کجا می خواهد برسد که برای رسیدن به آن تلاش کند. در هیچ کدام از کنکورهای ارشد موفق نمی شود. اولین چیزی که تضمین کننده موفقیت است این است که بدانیم به چه چیزی می خواهیم برسیم، حتی بهتر است هدف ما تا جایی که ممکن است ریز شود. به عنوان مثال اگر قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم را داریم، بدانیم هدفمان دانشگاه آزاد است یا سراسری.

مطالعه برای آزمون ارشد بهداشت و علوم دو مسیر کاملا مجزا و متفاوت است؛ علی رغم اینکه بسیاری از داوطلبان به دلیل تشابه اسمی رشته ای که برای آن مطالعه می کنند (یعنی روانشناسی بالینی) تصور می کنند این دو مسیر تا حد زیادی با هم همپوشانی دارند، اما باید گفت به دلیل تفاوتی که در منابع و نوع سوالات طرح شده در این دو کنکور وجود دارد در عمل پیش بردن هردو به طور همزمان امکان پذیر نیست و جز سردرگمی برای داوطلب چیز دیگری نخواهد داشت. در ادامه به تفاوت های اساسی دو کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره می کنیم تا داوطلبان درک بهتری از موضوع داشته باشند.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی

دروس امتحانی و ضرایب آنها در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم شامل هفت درس می شود: روانشناسی بالینی (ضریب 3)، روانشناسی رشد (ضریب 2)، روانشناسی مرضی (ضریب 2)، زبان تخصصی (ضریب 2)، آمار و روش تحقیق (ضریب 1)، روانشناسی فیزیولوژیک (ضریب 1) و علم النفس (ضریب 1) است.

 دروس امتحانی و ضرایب آنها در آزمون ارشد وزارت بهداشت شش درس را در بر می گیرد: روانشناسی بالینی (ضریب 3)، نظریه های شخصیت و روان درمانی (ضریب 2)، روانشناسی عمومی و رشد (ضریب 1/5)، کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک (ضریب 2)، آمار و روش تحقیق (ضریب 1/5)، زبان عمومی (ضریب 2).

با وجود تفاوت در منابع و نوع سوالات مطرح شده در دو کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت ولی با نگاهی گذرا به ضرایب دروس امتحانی این دو آزمون متوجه می شویم در برخی درس ها همپوشانی وجود دارد. مانند درس بالینی، رشد، روانشناسی فیزیولوژیک، درس مرضی (یا کلیات روانپزشکی) و آمار و روش تحقیق.

برخی از دروس در کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم و بهداشت مشترک می باشند. برخی دروس مختص یک کنکور است، مثلا درس علم النفس فقط در کنکور ارشد وزارت علوم و درس شخصیت فقط در کنکور ارشد وزارت بهداشت است. درس زبان هم با وجود اینکه در هر دو کنکور وجود دارد اما در کنکور ارشد روانشناسی وزارت علوم، زبان تخصصی مطرح است و در کنکور ارشد وزارت بهداشت، زبان عمومی. بنابراین داوطلبی که می خواهد خود را برای هر دو کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت آماده کند باید حدود 9 درس را در برنامه مطالعاتی اش قرار دهد.

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

 حال یه سراغ محتوای دروس مشترک و منابع دو آزمون ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت می رویم.

درس روانشناسی بالینی در هر دو کنکور ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت ضریب 3 دارد و اصلی ترین و پر منابع ترین درس است. باوجود مشترک بودن این درس در هر دو کنکور، منابعی که باید برای هرکدام مطالعه شود متفاوت است. مثلا منابع اصلی برای درس روانشناسی بالینی وزارت علوم عبارتند از:

درحالی که در کنکور وزارت بهداشت کتاب فیرس و پروچسکا جزء منابع اصلی محسوب نمی شود و برای تسلط بر این درس باید منابع زیر را مطالعه کنند.

علاوه بر این، نوع سوالات درس روانشناسی بالینی در کنکور ارشد وزارت علوم و بهداشت متفاوت است؛ در حالی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت تاکید بر سوالات بالینی و کلینیکی است، در کنکور ارشد وزارت علوم بیشتر به تئوری و نظریه ها تاکید می شود.

درس روانشناسی رشد در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم به تنهایی 20 سوال را به خود اختصاص می دهد، در حالی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت در ترکیب با درس عمومی مطرح می شود. این نشان می دهد که در کنکور ارشد وزارت علوم برای تسلط بر درس روانشناسی رشد باید کتاب های بیشتری را مطالعه کرد و زمان بیشتری را به این درس اختصاص داد.

معمولا منابع اصلی درس روانشناسی رشد در کنکور ارشد وزارت علوم، منابع زیر می باشند:

در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تسلط بر دو جلد لورا برک برای پاسخگویی به سوالات درس روانشناسی رشد کفایت می کند و در کنار آن باید با مطالعه کتاب روانشناسی عمومی هیلگارد (یا در صورت محدود بودن زمان داوطلب یک کتاب روانشناسی عمومی خلاصه مثل کتاب مدرسان شریف) به سوالات درس عمومی نیز مسلط شد.

روانشناسی مرضی در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم به همین عنوان با ضریب 2 وجود دارد. منابع درس روانشناسی مرضی که پاسخگوی سوالات این درس باشد عبارتند از:

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

 در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درسی با عنوان روانشناسی مرضی وجود ندارد اما سوالات درس مرضی در دل درس روانشناسی بالینی مطرح می شود.

 منبعی که در کنکور بهداشت برای درس مرضی در نظر گرفته شده کتاب سه جلدی کاپلان است.

درس آمار و روش تحقیق از دیگر درس های مشترک دو آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم و بهداشت است. در کنکور ارشد وزارت علوم نسبت سوالات روش تحقیق به آمار بیشتر است. معمولا نسبت این دو درس60 به 40 میباشد، اما در کنکور وزارت بهداشت برعکس است. یعنی بیشتر سوالات این درس از مباحث آمار طرح می شود. بنابراین پاسخگویی به سوالات این درس در کنکور ارشد وزارت علوم راحت تر از آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است.

منابع درس روانشناسی فیزیولوژیک در آزمون ارشد وزارت علوم در ترکیب با درس انگیزش و هیجان قرار دارد. یعنی نسبت سوالات تقریبا 50-50 است و مطالعه درس فیزیولوژیک فقط موجب تسلط 50 درصدی بر این درس می شود. منبع این درس کتاب های فیزیولوزیک و انگیزش و هیجان خداپناهی است. در کنکور ارشد وزارت بهداشت برای تسلط بر این درس باید کتاب کالات را مطالعه کرد.

در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت علوم داوطلب باید زبان تخصصی را تقویت کند. منابع این درس  کتاب متون تخصصی به زبان انگلیسی تالیف یحیی سید محمدی است. سوالات درس زبان در کنکور ارشد وزارت علوم همگی درک مطلب هستند.

همانطور که در بالا مختصرا اشاره شد در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت بهداشت برای درس زبان داوطلب باید زبان عمومی خود را قوی کند و کتاب منبع کتاب لزگی و 504 واژه است. سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت درس زبان، هم درک مطلب است و هم لغت.

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

درس نظریه های شخصیت و روان درمانی مختص آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است.

 برای تسلط بر آن مطالعه کتاب های نظریه های شخصیت فیست یا شولتز ضروری است و کتاب مشاوره و روان درمانی کری نیز پوشش دهنده سوالات بخش روان درمانی است.

درس علم النفس مختص آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم است. با مطالعه اجمالی روی کتاب های اصلی یا کتاب های کمک آموزشی می توان به راحتی به درصد 60 در این درس رسید.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی

آگاهی از مزایا و معایب دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت می تواند به داوطلبان برای انتخاب یکی از آزمون های کارشناسی ارشد وزارت علوم یا بهداشت کمک زیادی بکند.

دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، بیشتر بر مباحث تئوری درمان تاکید می شود، جا برای انجام کارهای پژوهشی باز است و داوطلبانی که در کنار درمان به انجام کارای پژوهشی و نوشتن مقاله نیز علاقه دارند، وزارت علوم برای آنها انتخاب بهتری می تواند باشد.

 دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت بیشتر به یادگیری عملی و کلینیکی اهمیت می دهند در نتیجه تعداد واحد های عملی بیشتری در چارت درسی آن ها وجود دارد، به طوری که گذراندن این دروس عملی موجب تسلط داوطلب بر درمان های روانشناختی می شود. اما داوطلبان وزارت علوم برای تسلط عملی در زمینه درمان نیازمند گذراندن دوره های درمان و سوپرویژن زیر نظر کلینیک های معتبر روانشناسی هستند.

بررسی درس به درس آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت و مزایا و معایب هرکدام به شما دید بازتری خواهد داد تا بتوانید با در نظر گرفتن شرایط خود و اولویت هایتان درست ترین انتخاب ممکن را داشته باشید. مسلما مطالعه هر دو کنکور، شما را با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد که موجب می شود این مسیر را نیمه کاره رها کنید. بنابراین با یک انتخاب واقع بینانه مشخص کنید اولویتتان کدام کنکور است و برای قبولی در آن، مطالعه را شروع کنید. صحبت با مشاوره تخصصی این رشته در موسسه 3گام می تواند راهنمایی جامع و خوبی را در اختیار داوطلبانی که هنوز در انتخاب بین این دو آزمون مردد هستند قرار دهد تا بتوانند با یک برنامه صحیح در آزمون انتخابی خود به موفقیت دست یابند.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی


مونا قاسم زاده‏ – 99/3/10

سلام از لحاظ بازار کار کدوم دسته افراد راحت تر جذب میشن اونایی که کنکور وزارت بهداشت شرکت کردن یا علوم بعدش امکان شرکت تو هردوتا کنکور به طور هم زمان امکان پذیر هست؟


مهیا‏ – 98/12/10

سلام با مدرک وزارت علوم هم میشه مرکز مشاوره داشت یا این‌که باید زیر نظر یه روانپزشک کار کنه روانشناس؟؟؟؟؟؟ آخه چند سال پیش حرف افتاده بود که روانشناسی بره زیر نظر وزارت بهداشت و اینکه اینجوری دیگه روانشناس نمی تونست مستقل کار کنه


زهرا‏ – 98/10/18

سلام ،من میخوام کنکور hit شرکت کنم و کارشناسی itهستم ،میخواستم بدونم سطح سوالای وزارت بهداشت چطوره؟


فروغ فتح اله زاده‏ – 98/7/11

سلام من کارشناسی میکروبیولوژی خوندم میخواهم ارشد روانشناسی بالینی فراگیر پیام نور شرکت کنم ایا برای دکترا میتونم در ازمون وزارت بهداشت شرکت کنم؟و مجوز اخذ مطب میگیرم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/15

باسلامبرای گرفتن مجوز، طبق قانون فعلی شما باید در دو مقطع متوالی در رشته روانشناسی تحصیل کرده باشید. در مورد پذیرش دکتری، باتوجه به اینکه بخشی از قبولی شما در کنکور دکتری منوط به مصاحبه شفاهی است و یکی از فاکتورهای تعیین کننده در مصاحبه، دانشگاه مقطع ارشد میباشد، هرچقدر دانشگاه سطح علمی بالاتری داشته باشد شانس پذیرش دانشجو بالاتر خواهد بود. بنابراین تحصیل در دانشگاه سراسری احتمال قبولی برای دکتری را افزایش می دهد.موفق باشید


فاطمه مناقب‏ – 98/6/15

سلام ببخشيد من رشته زيست سلولي مولكولي دولتي قبول شذم همون وزارت علوم ولي نميخوام برم كه سال ديگه وزارت بهداشت كنكور بدم ميخواستم ببينم محروم نميشم؟ربطي بهم ندارند؟


سحر‏ – 98/5/23

سلام.با ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم میتونیم در دکترای روانشناسی وزارت بهداشت شرکت کنیم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/20


باسلامبله


مرضیه‏ – 98/5/14

برای وزارت بهداشت علاوه بر منابع اعلام شده چه کتاب های تستی رو پیشنهاد میدید؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/20

سلامبرای کنکور ارشد کتاب تست طبقه بندی شده موجود نیست. میتونید از مجموعه تست های کنکور سالهای گذشته استفاده کنید.


حامد‌اذربار‏ – 98/4/12

سلام‌ کارنامه قبول شده های وزارت بهداشت و کجا میشه پیدا کرد


خانم حسن زاده‏ – 98/4/13

سلام وقت بخیر در بعضی از رشته های وزارت بهداشت کارنامه و محل قبولی، گذاشته شده .لطفا رشته تون رو انتخاب کنید


افکاری‏ – 98/4/7

باسلام وخسته نباشید ، من کارشناسی رئانشناسی دارم ، کدوم مورد برای ارشد بهتره ، آیا هر دو وزارت علوم و بهداشت آینده شغلی شون یکیه ؟؟ یا اگر ئارد بهداشت بشیم امکان کار بیشتری داریم ؟؟؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/4/9

سلامبرای اطلاعات بیشتر می تونید به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1591/موفق باشید


محمدسجاد‏ – 98/4/3

سلام و خسته نباشید با رتبه ۷۰ میشه ، روزانه تهران ، علامه یا شهید بهشتی قبول شد؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/4/4

سلامچه گرایشی مد نظرتون هست؟؟گرایش بالینی شانس کمی دارید اما گرایش عمومی دانشگاه بهشتی و علامه شانس قبولی دارید.


Maryam‏ – 98/3/27

سلام آیا ممکنه در کنکور وزارت بهداشت بالینی و وزارت علوم صنعتی سازمانی به طور همزمان شرکت کرد؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/4/1

سلامبله، کنکور بهداشت و علوم مجزا هستند. اگر لیسانس روانشناسی دارید می تونید در هردو کنکور شرکت کنید.


مرضیه‏ – 98/3/11

سلام خسته نباشید ببخشید من دو تا سوال داشتم اول اینکه واسه مطالعه کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم بنطر شما بهترین منابع مطالعه چی هست ؟؟ چون این قسمت واسه داوطلب سخته که چه منبعی انتخاب کنه «باتوجه به اینکه دواطلب تغییر رشته داده به روانشناسی» و دوم اینکه واسه تقویت زبان و زدن درصد خوبی تو کنکور کتاب بهتره واسه مطالعه یا رفتن به کلاس مخصوصا اینکه ضعف هم داشته باشه تو زبان ممنون میشم از پاسخ‌گویی تون

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/3/21

باسلامبرای اطلاعات بیشتر درمورد منابع می تونید به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1643/در مورد زبان، بستگی داره چقدر زمان داشته باشید. کلاس های ترمیک زبان برای فردی که حدودا دوسال زمان داره میتونه مفید باشه اما درصورتی که زمانتون کمتر هست بهتره با مطالعه کتاب های متون تخصصی پیش برید.موفق باشید


حسین اعتمادی‏ – 98/2/10


ممنون برای مطالب خوبتون.


Nelly‏ – 98/1/26

سلام من خرداد امسال فارغ التحثیل میشوم از طرفی ازمون ارشد ۹۸شرکت کرده ام در صورت قبولی در ارشد میتوانم ادامه بدهم

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/27

سلامدر صورتی که تا تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل شوید، و در کنکور ارشد خردادماه 98 رتبه بیارید میتونید انتخاب رشته کنید و از مهرماه در مقطع وارد دانشگاه شوید. موفق باشید


یعقوب‏ – 98/1/25

سلام من پیام نور مدیریت صنعتی تموم کردمو حالا می خوام ارشد روانشناسی وزارت علوم امتحان بدمسوالم اینه میتونم واسه ارشد روانشناسی وزارت بهداشت هم امتحان بدم یا نه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/27

سلامخیر در کنکور بهداشت امکان ثبتنام ندارید. اما در کنکور وزارت علوم می تونید شرکت کنید. موفق باشید


فاطمه صالحي‏ – 97/12/1

ببخشيد مدارك لازم جهت ثبت نام در كنكور وزارت علوم رو مي فرمائيد؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/3

باسلامدر سایت سازمان سنجش چک کنید. 


سعید‏ – 97/7/18

سلام. من تابستان ۹۸ کارشناسی تربیت بدنی را تمام میکنم. میخوام ارشد رواشناسی پیام نور فراگیر شرکت کنم. برای آزمون ۹۷ میتونم شرکت کنم یا باید ۹۸ شرکت کنم؟ لطفا با توضیح راهنمایی کنید. ممنون

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/8/27

سلام. طبق دفترچه سازمان سنجش تا تاریخ 97/11/30 باید فارغ التحصیل شده باشید. 

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، جز پرمتقاضی ترین رشته های آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد.

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، برای داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، شناخته شده ترین و پرطرفدارترین گرایش است. دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت بیشتر به یادگیری عملی و کلینیکی اهمیت می دهند و در نتیجه تعداد واحد های عملی بیشتری در چارت درسی آن ها وجود دارد، به طوری که گذراندن این دروس عملی موجب تسلط داوطلب بر درمان های روانشناختی می شود. 

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

 

فارغ التحصیلان ارشد روانشناسی بالینی باید دارای مهارت گوش دادن فعالانه، فن بیان خوب جهت انتقال موثر اطلاعات، هوش اجتماعی جهت درک واکنش دیگران و دلیل انجام واکنش های مختلف در افراد و استفاده از منطق و استدلال جهت شناخت نقاط قوت و ضعف راه حل های مختلف، باشند. این حرفه مستلزم رو در رو شدن و تعامل هر روزه با انسان‌ها و صادق بودن و اخلاقی بودن فرد است. کسی که به این حرفه وارد می‌ شود، باید به نیازها و احساسات دیگران حساس باشد. روانشناس بالینی باید بتواند آرام بماند، عصبانیتش را کنترل کند و از رفتار پرخاشگرانه، حتی در موقعیت‌های دشوار، دوری کند. در این حرفه فرد با موقعیت‌های استرس‌زای زیادی سروکار خواهد داشت و باید بتواند در این شرایط، کنترل موقعیت را به دست گیرد. مسئولیت‌ پذیری روانشناس بالینی از اهمیت زیادی برخوردار است و مراجعه کنندگان باید بتواند به وی اعتماد کنند. به‌طور کل روانشناس بالینی باید ظرافت‌های رفتاری وگفتاری بسیاری را رعایت کند که این موضوع، مستلزم داشتن علاقه و استعداد زیاد برای برقراری و فهم روابط انسانی است.

افرادی می توانند در آزمون ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، شرکت کنند که مدرک کارشناسی آنها روانشناسی یا مشاوره باشد.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس امتحانی

ضرایب دروس

آسیب شناسی روانی

۱/۵

نظریه های شخصیت

۲

نظریه های رواندرمانی

۲

ارزیابی روانشناختی

۱

روانشناسی عمومی و رشد

۱/۵

بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار

۱

روانشناسی بالینی

۱/۵

آمارو روش تحقیق

۱/۵

زبان عمومی

۲

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت 97 در دوره های روزانه و شهریه پرداز مطابق با جدول زیر می باشد:

شهریه پرداز

عادی رایگان

نام دانشگاه

2

3

ارتش

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

2

5

ایران

1

2

بقیه اله

3

6

زاهدان

2

5

زنجان

2

6

علوم بهزیستی و توانبخشی

3

5

کاشان

2

5

کرمانشاه

0

7

مشهد

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

 

* 2 نفر مرد ظرفیت عادی از نیروی رسمی سپاه برادر و 2 نفر ظرفیت شهریه پرداز از سایر نیروهای مسلح (ارتش، ناجا و وزارت دفاع) در قالب قرارداد آموزشی

 

دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شامل دروس اجباری، دروس اختیاری و دروس جبرانی می باشد.

 

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

تعداد واحد

نظری

عملی

روش ها و طرح های پژوهشی پیشرفته در روانشناسی بالینی

۲

۱

۱

آمار پیشرفته در روانشناسی بالینی

۱

۱

نوروسایکولوژی

۱

۱

آسیب شناسی روانی پیشرفته

۲

۲

نظریه های معاصر شخصیت و روان درمانی

۲

۲

مصاحبه تشخیصی

۲

۱

۱

ارزیابی بالینی ۱

۲

۱

۱

معنویت درمانی

۱

۱

سایکوفارموکوتراپی

۱

۱

بهداشت روان

۱

۱

اصول اخلاق حرفه ای در روانشناسی

۱

۱

ارزیابی بالینی ۲

۲

۱

۱

گروه درمانی و خانواده درمانی

۲

۱

۱

درمان شناختی رفتاری

۳

۲

۱

کارورزی بالینی

۴

پایان نامه

۴

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دروس اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

آسیب شناسی تحولی پیشرفته

۱

۱

اصول درمان های روان پویایی

۱

۱

درمان های فراشناختی

۱

۱

مداخله های روانشناختی در سومصرف مواد

۱

۱

مداخله های روانشاختی در اختلالات جنسی

۱

۱

 

دانشجویان باید متناسب با موضوع پایان نامه خود، یک واحد اختیاری بگذرانند.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس جبرانی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

اصول روانشناسی بالینی

 

۳

۳

نظریه های روان درمانی

 

۳

۳

کاربرد مقدماتی روش های تشخیص

 

۳

۲

۱

روانشناسی بالینی کودک

 

۳

۳

سیستم های اطلاع رسانی پزشکی

 

۱

۰٫۵

۰٫۵

تمامی یا تعدادی از دروس جبرانی با تشخیص گروه ارایه می شود.

رشته روانشناسی روانشناسی جز پرمتقاضی ترین رشته ها بوده که آینده بسیار خوبی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته به شرط قبولی و پذیرش در آزمون وزارت بهداشت وجود دارد! به دلیل سطح علمی و واحد های عملی که دانشجویان در دانشگاه های وزارت بهداشت می گذرانند، با تجربه کاری مفید وارد بازار کارمی شوند و  علت این موضوع ارتباط دانشجو با بیمار در دوران تحصیل در وزارت بهداشت می باشد. به دلیل پذیرش سخت در دانشگاه های علوم پزشکی معمولا مدرک فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت از اعتبار بیشتری برخوردار است. ورود به بازار کار ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت به مهارت شخصی فرد بستگی دارد نه دانشگاهی که از آن مدرک گرفته است. شما برای کار به پروانه اشتغال نیاز دارید که تفاوتی نمی کند از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده اید. پس از پر کردن ساعات کارورزی زیر نظر درمانگری که مورد تایید نظام باشد، برای مصاحبه جهت پروانه اقدام می کنید. همچنین برای ورود به بازار کار شما به مهارت در یک زمینه تخصصی و داشتن یک مدرک از کارگاه یا دوره ای جهت آن درمان نیاز دارید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی


مهتاب‏ – 99/4/7

سلام با کارشناسی علوم تربیتی میشه ارشد بالینی وزارت بهداشت شرکت کرد؟


مهدی‏ – 98/8/3

سلام وقت بخیر، رشته من علوم تربیتی هست، میتونم برای ارشد بالینی شرکت کنم؟


مینو‏ – 98/8/3

سلام میخوام بدونم ارشد مشاوره هم وزارت بهداشت داره یا نه؟؟اگه کسی میدونه لطفا بگه.


کیانا‏ – 98/4/27

سلام روز بخیرمیخواستم ببینم شهریه ارشد رواشناسی وزارت بهداشت ترمی چقد میشه تقریبا؟

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

  یاسمن شیاسی  –  مریم بی طرفان  

 رتبه 17 کنکور ارشد    –   رتبه 14 کنکور ارشد 

مطالب این صفحه مورد تأیید رتبه 3 کنکور  – نیکتا میرکریمی – می باشد

دوستان گرامی سلام

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

هر فردی برای پیمودن یک مسیر جدید، نیاز به یک نقشه راه دارد. نقشه ای که در آن مسیر به خوبی مشخص شده باشد، هدف معلوم باشد و از همه مهم تر ابزار و وسیله طی کردن این راه از پیش تعیین شده باشد. برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هم شما درنقشه راه خود، نیاز به شناخت این ابزار ها دارید. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارها، انتخاب صحیح منابع است. انتخاب صحیح منابع، شما را از سردرگمی نجات می دهد. اضطراب شما را کاهش می دهد و از همه مهم تر باعث می شود که تکلیفتان با خودتان و برنامه ای که می خواهید داشته باشید مشخص باشد. با انتخاب صحیح منابع می دانید که با چه کتاب هایی باید شروع کنید، با چه حجمی از منابع روبه رو هستید و چه قدر باید وقت بگذارید. انتخاب صحیح به نوعی گام اول برای پیمودن این مسیر به حساب می آید و جزئی از نقشه راه است. در ادامه توصیه هایی برای شما خواهیم داشت تا گام اول را درست و با اطمینان بردارید. اما قبل از توضیح منابع بهتر است که به یک سوال مهم پاسخ داده شود، سوالی که من در جلسات مشاوره هم زیاد با آن روبه رو می شوم. کتاب استفاده کنم یا جزوه؟ می شود به جزوات اعتماد کرد؟ آیا جزوه کامل است؟
اول از همه اینکه هیچ جزوه ای صد در صد کامل و بی عیب ونقص نیست، هر جزوه ای نواقص خود را دارد. پس باید جزوه ای را انتخاب کرد که کم ترین نقص را داشته باشد و از همه مهم تر امتحان خود را پس داده باشد. برای حصول اطمینان از این موضوع می توانید جزوات کیهان را با سوالات سال های قبل مقایسه کنید و ببینید جزوات تا چه حد پاسخ گو بوده اند. ضمن اینکه این کار در سایت کیهان نیز، در بخش کیفیت سنجی جزوات صورت گرفته است. نکته بعدی اینکه هدف از مطالعه، در این مقطع آمادگی برای شرکت در کنکور و تسلط بر مهم ترین نکات است که هدف از تهیه جزوه هم همین موضوع است. البته با صرف زمانی کم تر تا بتوانیم درفرصت باقی مانده مرور هم داشته باشیم.
نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این هست که حجم منابع مطالعاتی کنکور نسبتا زیاد است و ما فرصت محدودی داریم پس باید هدفمند مطالعه کرد. به همین دلایل سراغ جزوه می رویم.
 


 

وزارت بهداشت  امسال در 3 گرایش  بالینی، سلامت، و کودک و نوجوان دانشجو می پذیرد و همین طور امکان شرکت در رشته بهداشت روان هم  وجود دارد. سوالی که پیش می آید این است که آیا این گرایش ها منابع مشترک دارند یا خیر؟ در این گرایش ها شرکت کنیم یا فقط بالینی بخونیم؟  
سه گرایش بالینی، سلامت و کودک و نوجوان و رشته بهداشت روان تحت عنوان مجموعه روان شناسی هستند و دارای یک دفترچه سوال و یک کنکور مشترک، برای رشته بهداشت روان باید به سوالات درس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان جواب بدهید. ولی اگر قصد شرکت در این رشته را ندارید نیازی به پاسخ گویی نیست زیرا ضریب این درس در گرایش های بالینی و کودک ونوجوان صفر و در روانشناسی سلامت یک است.

 

 منابع این سه گرایش مشترک بوده و ضرایب هم تقریبا یکی است و تفاوت فاحشی ندارند. منابع بهداشت روانی هم با منابع سایر گرایش ها یکی است ولی یک منبع اضافه تر تحت عنوان اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان دارد. این منبع شامل 5 کتاب است:

همان طور که مشاهده می کنید دو کتاب با منابع سلامت، بالینی و کودک و نوجوان مشترک است و تنها سه کتاب اضافه تر باید خوانده شود. البته اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان، در روانشناسی سلامت ضریب 1 دارد و در بالینی و بالینی کودک و نوجوان ضریب صفر.

منابع امسال خوشبختانه تغییر چندانی نداشته و منبع جدیدی اضافه نشده است. (لیست کامل منابع در انتهای مطلب قرار داده شده است).

 در پایان لازم است ذکر کنم که دروس آمار و زبان هم چنان دروس مهمی هستند و باضریب یکسان در هر 4 گرایش، پس هم چون گذشته برای  این دروس وقت کافی بگذارید.
در این مطلب من و خانم بی طرفان سعی داشتیم تا مطالب مفیدی را ارائه دهیم و به پاسخ های احتمالی شما جواب داده باشیم اماا با این حال ممکن است باز هم سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. مشاوران کیهان این آمادگی را دارند که پاسخ گوی سوالات شما باشند.

 

هم چنین می توانید سوالات خود را در سایت ثبت کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود.
در کنار شما هستیم.

 

منابع پیشنهادی مشاوران گروه آموزشی کیهان

برای هر یک از مواد امتحانی این آزمون

زبان عمومی 

این درس 40 سوال دارد که 20 سوال آن درک مطلب و 20 سوال دیگر ان مربوط به واژگان است. بنابراین واژگان را جدی بگیرید و دانش واژگان خود را افزایش دهید.
آزمون درس زبان به صورت عمومی، شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح (Upper Intermediate)   (متوسط به بالا) برگزار می شود. لذا جهت آماده شدن برای آزمون مطالعه کتابهای زیر توصیه می شود:


 

همانطور که میدانید و بارها در مطالب مختلف سایت یادآوری کرده ایم، زبان تخصصی در کنکور اهمیت زیادی دارد و نقش پررنگی در به دست آوردن رتبه ی زیر 50 بازی میکند. توصیه ما این هست که مطالعه ی زبان را اول با کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی نوشته ی یحیی سید محمدی شروع کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید که دارای تکنیک های پاسخ دهی به سوالات درک مطلب و فیلم کارگاه زبان فشرده پیشرفته ی سال گذشته ی کیهان به همراه جزوات و نمونه سوالاتی هست که به طور دقیقتر در جدول ذکر کرده ایم.

به هیـــچ وجه زبان را حذف نکنید! با صفر زدن زبان باید قید رتبه ی زیر 50 را هم بزنید!
درصد بهینه برای زبان کنکور، 50 هست و رسیدن به این درصد کار دشواری نیست.
 بنابراين کار معقول این هست که برای مطالعه ی اين درس برنامه ريزی صحيحی داشته باشيم و به اندازه ی کافی به آن بپردازيم. مطالعه و يادگيری زبان از آن دسته تکاليفیست که بهتر است در طول زمان به تکاليف کوچک کوتاه مدت تقسيم شود. به همین دلیل مطالعه ی هر روزه ی زبان در سانس های مطالعاتي 0/5 ساعت تا 1/5 ساعت (با توجه به سطح فعلی فرد) بهترين حالت مطالعه ی زبان هست.پس با چنین برنامه ای پیش بروید و در این سانس های مطالعاتی، اول کتاب یحیی سیدمحمدی را جا دهید تا با لغات تخصصی روانشناسی آشنا شوید و متون تخصصی را مطالعه کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید تا تکنیک های پاسخخ  دهی به سوالات را فرا بگیرید.

 

کارگاه آموزشی زبان مقدماتی کیهان با هدف توانمند سازی دانشجویانی که در خواندن متون روانشناسی به زبان انگلیسی مشکل دارند، از آن می­ترسند، فکر میکنند نمیتوانند به درصد بالایی در این درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی دست پیدا کنند و … برگزار شده است.در کارگاه زبان مقدماتی، به دنبال این هستیم تا با آموزش فشرده اصلی­ترین و مهم­ترین مباحث گرامر و ترجمه، دانشجویان را برای خواندن روان و صحیح متون روانشناسی به زبان انگلیسی توانمند سازیم.این پکیج که شامل فیلم کامل کارگاه آموزشی زبان مقدماتی با تدریس آقای فلاح-مشاور ارشد کیهان به همراه برخی نکات تکمیلی است، از این پس در اختیار داوطلبان گرامی قرار خواهد گرفت.
 

نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 94 درصدی را نشان داد.

آمار و روش تحقیق
تا سال های پیش سوالات آمار درصد بیشتری را به خود اختصاص می دادند ولی در کنکور پارسال روش تحقیق وزن بیشتری داشت. بنابراین از این درس غافل نشوید و خوب بخوانید.  سوالات این درس در این کنکور با کنکور سراسری 30 درصد اشتراک دارد، میانگین رتبه های برتر معمولا بین 30 تا 50 است. رتبه های برتر معمولاً کتاب های زیادی برای این درس مطالعه نمی‌کنند و در عوض زمان خود را روی دروس مهمتر مثل آسیب شناسی روانی، شخصیت و … می‌گذارند.  

 
 

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برای همه ما مهم است. این موفقیت نهایی به عملکرد مناسب در تک تک درس ها بستگی دارد که در بین آنها برخی دروس ممکن است مشکلات بیشتری برای داوطلبان ایجاد کنند. درس آمار و روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته مجموعه گرایش های رشته روانشناسی و علوم تربیتی، از جمله این دروس است که عملکرد مناسب در آزمون برای این درس بستگی به فهم کافی و و عمیق از مفاهیم گسترده آمار و روش تحقیق دارد. ابزارهای متفاوتی برای افزایش وسعت و عمق فهم و همچنین تسلط ما در این درس در دسترس هستند که شرکت در کلاس های خوب و کارآمد یکی از آنهاست. با این حال، شرکت در این کلاس های کارآمد ممکن است برای همه مقدور نباشد و موانعی از جمله هزنیه بالای ثبت نام، زمان محدود، خستگی های رفت و آمد به کلاس و … برای برخی داوطلبان میسر نباشد. 

 

برای مشاهده اطلاعات دقیق پکیج و قیمت و سفارش، کلیک کنید. 
نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 93 درصدی را نشان داد.

روانشناسی بالینی
 

امسال یکی از مواد امتحانی، عنوان روانشناسی بالینی دارد که زیر مجموعه های آن شامل موارد زیر است:
 

+ جلد دوم کتاب روانشناسی سلامت – رابین دیماتیو (فصل های 8، 10، 11 و 14)
 

نظریه­‌های شخصیت و نظریه­‌های رواندرمانیبرخی برای درس روانشناسی شخصیت، کتاب شولتس را مطالعه می کنند که موردی ندارد. 

روانشناسی عمومی و رشد 
 

کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک
 

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

گروه آموزشی کیهان چه در بحث برنامه ریزی و چه در معرفی درست منابع کمک زیادی به من کرد و زمان بندی مناسبی که در اختیار من گذاشت باعث شد من بدون هیچ گونه احساس نگرانی و اضطرابی مطالعه ام را انجام بدم  و خداروشکر نتیجه بگیرم.
 

در مورد جزوات باید بگم که جزوات کیهان واقعا حرف نداره. خلاصه نویسی ،مرورهای سه گانه و نحوه خوندن هر درس نکته های مهمی بودند که مشاورین خوب کیهان (اقای فلاح،خانم رضایی) به من یاد دادند.و مهم تراز اینها کیهان به من جرئت قدم زدن در این مسیر رو داد چون واقعا باور نمی کردم که بتونم هم واحدای دانشکاه رو پاس کنم و هم برای کنکور درس بخونم.

من به جز درس آمار و روش تحقیق از جزوات بهداشت کیهان استفاده کردم و برای رشد جزوه وزارت علوم کیهانم مطالعه کردم واین جزوات را به دوستانم توصیه می کنم. باید بگم که جزوات واقعا عالی هستند و باعث میشوند که در زمان کمتری به مطالب تسلط پیدا کرد و  واقعا همان طور  که دوستان کیهانی در وبسایت گفتند جامع و مانع و قابل فهم هستند.
 

من از همان ابتدا بدون تعارف کیهان را موثر دانسته ام زیرا هم با منابع از طریق کیهان آشنا شدم و هم مشاوره های مفیدی که بسیاری از موسسات دیگر بابت آن از داوطلبان هزینه دریافت میکنند کیهان رایگان در اختیار بقیه قرار میدهد و همچنین نکات و سایت هایی که از طریق کانال تلگرام و وب سایت کیهان با آن آشنا شدم وبرای من خیلی مفید بود.
 

گروه کیهان تونست به منی که تغییر رشته ای بودم و تشنه ی خوندن مطالب، کمک کنه. در حالی که نمی دونستم از کجا شروع کنم و به چه طریقی ادامه بدم کیهان مثل یک گنج بود و اینکه خداروشکر که یک مشاور آگاه و فهمیده در این حوزه بهم کمک می کرد و همراهی ایشون در این مسیر یکی دیگه از فاکتور های موفقیت بودکه خیلی موثر بود.
 

 

مشاوره کیهان آن چیزی را که مد نظر من بود به طور کامل برآورده کرد، چرا که با اصول و روش­ های علمی دانشجو را راهنمایی می­ کنند و در کنار مطالعه و برنامه ریزی به سایر نیازهای روان­شناختی هم توجه می کنند. به علاوه اینکه مشاوران کیهان هم در طول چند سال اخیر همین مسیر را پشت سر گذاشته اند و بنابراین نقشه راه را بلد هستند و با دادن اطلاعات به دانشجو، او را آماده پیمودن این مسیر می‌کنند.
 

من به لطف همین جلسات مشاوره از خیلی سردرگمی ها و ابهامات فاصله گرفتم و در دوراهی های مختلف این مسیر خوشبختانه راه درست را انتخاب کردم و به همین جهت از مشاور خوبم آقای فلاح کمال تشکر را دارم که همواره اطلاعات درست را در اختیار بنده قرار داده و از هیچ حمایتی دریغ نکردند.
 

مطمئنا کیهان در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی کمک بسیار زیادی به من کرد. جزوه ها واقعا کامل بود و با وجود جزوه ها دیگه نیازی به خواندن کتاب های منبع نداشتم. جزوه ها در عین خلاصه بودن تمام نکات اصلی را دربرمیگرفت. از این بابت از گروه آموزشی کیهان نهایت تشکر را دارم.
 

من انتظار داشتم مشاورم با زیر و بم این مسیر (آمادگی برای کنکور) آشنایی داشته باشد و مهمتر از آن در این زمینه تبحر کافی داشته باشد و راهنماییم کند. برای انتخاب ­های صحیح و برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح، در شرایط دشوار حمایت کند و  مشوقم باشد برای تلاش بیشتر. خوشبختانه من به همه­ ی انتظاراتم از یک مشاور رسیدم و از آقای فلاح بسیار سپاسگزارم. موفقیت نسبی من نتیجه ­ی همکاری و صمیمیمت و تلاش تیمی بوده است که بهترین و تاثیر گذارترین عضوش آقای فلاح بوده اند.
 

من  با اطمینان کامل به دوستان عرض میکنم که بله. کیهان میتونه به اون هدفی که در سردارید کمک کنه تا عملی بشه ولی این به خود شما هم ربط داره که تا چه حد تلاش میکنید.
 

 خیلی خوشحالم که به این موسسه اعتماد کردم و همه ی مراحل مطالعمو با محصولات کیهان ‍پیش بردم. به نظرم کلاس های نکته و تست، ک‍پسول ها و جلسات مشاوره بیشترین تاثیر رو در موفقیتم در کنکور داشت

 

  

 

هزینه ارسال پکیج جزوات رایگان خواهد بود.

خرید اینترنتی؛ کلیک کنید

خرید تلفنی؛ کلیک کنیدهمچنین می توانید عدد 1 را به شماره 02166475620 ارسال نمایید.

 

 

یادآوری ها

مطالب مرتبط:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید. Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon

مطابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ‌‌التحصیلان کلیه رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۸ گرایش به شرح زیر است:

۱) روان‎شناسی عمومی

۲) روان‎شناسی بالینی (بدون گرایش، خانواده)

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

۳) سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی)

۴) روان‎شناسی صنعتی و سازمانی

۵) روان‎شناسی بالینی کودک و نوجوان

۶) روان‎شناسی اسلامی (روان‌شناسی مثبت‌گرا)

۷) روان‎شناسی و آموزش کودکان استثنایی

۸) روان‎شناسی تربیتی

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی لازم است با توجه به سرفصل ها و ضرایب دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ درج شده، به سؤالات امتحانی ۱۷ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی پاسخ دهند.

تعداد سؤالات دروس امتحانی رشته روان‌شناسی در کنکور کارشناسی ارشد بر اساس دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ روان شناسی مطابق جدول زیر است:

ردیف

دروس امتحانی

تعداد سؤالات

۱

متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)

۳۰

۲

علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

۲۰

۳

آمار و روش تحقیق

۲۰

۴

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

۲۰

۵

روانشناسی رشد

۱۵

۶

روانشناسی بالینی

۲۰

۷

روانشناسی عمومی

۱۵

۸

روان‌سنجی

۲۰

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

۹

آزمون‌های شناختی هوش و استعداد

۲۰

۱۰

روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان

۱۵

۱۱

روانشناسی صنعتی- سازمانی

۱۵

۱۲

روانشناسی اجتماعی

۱۵

۱۳

رفتار سازمانی

۱۵

۱۴

روانشناسی امور استخدامی

۱۵

۱۵

بالندگی سازمانی

۱۵

۱۶

روانشناسی تربیتی

۲۰

۱۷

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

۲۰

 

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد روان‌شناسی و ضرایب دروس امتحانی برای هر یک از گرایش‌های این رشته به‌صورت کلی اقدام می‌کند. اما جزئیات منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی اعلام نمی‌شود.

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد روان‌شناسی که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ باشند ارائه شده است.

عناوین دروس امتحانی

منابع

متون روانشناسی ( به زبان انگلیسی )

۱ – متون انگلیسی برای دانشجویان رشته ی روانشناسی، تألیف کیانوش هاشمیان ۲ – متن لاتین خلاصه ی کتاب زمینه ی روانشناسی عمومی هیلگارد ۳ – کتاب زمینه روانشناسی عمومی تحت عنوان دیسکاوری سایکولوژی، تألیف هکنبری ۴ – متون انگلیسی برای دانشجویان رشته ی روانشناسی، تألیف لیندالیل

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

۱ – علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، دکتر احدی ۲ – روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلام، دکتر احمدی ۳ – کتاب علم النفس دکتر بهشتی

آمار و روش تحقیق

۱ – احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی دلاور ۲ – تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، ترجمه ی دکتر علی دلاور و دکتر سیامک نقشبندی ۳ – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی دلاور ۴ – روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر اسماعیل بیابانگرد

روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

۱ – آسیب شناسی روانی بر اساس DSM – ۵ ، دکتر گنجی ۲ – آسیب شناسی روانی بر اساس DSM – ۵ ، هالجین و ویتبورن ترجمه سید محمدی ۳ – خلاصه ی روانپزشکی، کاپلان و سادوک بر اساس DSM – ۵  ش ۴ – راهنمای کامل تغییرات و نکات ضروری DSM – ۵ دکتر گنجی ۵ – روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس دکتر گنجی ۶ – روانشناسی کودکان استثنایی، میلانی فر

روانشناسی رشد

۱ – روانشناسی ژنتیک ۱و ۲، دکتر منصور ۲ – روانشناسی رشد جلد ۱و ۲، لورا ای برک ۳ – روانشناسی رشد دکتر حسن احدی ۴ – پیشگامان روانشناسی رشد، ویلیام کرین

روانشناسی بالینی

۱ – روانشناسی بالینی فیرس، ترجمه مهرداد فیروزبخت ۲ – روانشناسی بالینی، دکتر شاملو ۳ – مشاوره و روان درمانی دکتر شفیع آبادی ۴ – مشاوره و روان درمانی جرالد کوری ۵ – خلاصه روانپزشکی کاپلان ۶ – نظریه های درمانی پروچسکا

روانشناسی عمومی

۱ – روانشناسی، تالیف هیلگارد ۲ – روانشناسی، تالیف سانتراک ۳ – روانشناسی عمومی، دکتر گنجی

روان سنجی

۱ – روانسنجی، دکتر گنجی ۲ – مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور ۳ – روان آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی ۴ – اصول روانسنجی، پاشا شریفی ۵ – مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری، آلن وین ۶ – سنجش روانی تألیف مارنات ۷ – سنجش و اندازه گیری، دکتر سیف

آزمون های شناختی هوش و استعداد

۱ – راهنمای سنجش روانی، مارنات، ترجمه دکتر شریفی ۲ – آشنایی با آزمون ها، دکتر کرمی ۳ – آزمون های روانی، دکتر بهرامی ۴ – آزمون های روانی، دکتر گنجی ۵ – نظریه ها و کاربرد آزمون ها، دکتر شریفی ۶ – اصول روانسنجی و روان آزمایی، دکتر شریفی ۷ – روان آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی

روانشناسی فیزیولوژیک ، انگیزش و هیجان

۱ – فیزیولوژیک، دکتر خداپناهی ۲ – فیزیولوژیک، کارلسون ۳ – فیزیولوژیک، کالات ۴ – فیزیولوژی اعصاب و غدد، دکتر حائری ۵ – انگیزش و هیجان، دکتر خداپناهی ۶ – انگیزش و هیجان، جان مارشال ریو ۷ – انگیزش و هیجان مؤلف حسن زاده

روانشناسی صنعتی – سازمانی

۱ – روانشناسی صنعتی  سازمانی، پل اسپکتور، ترجمه شهناز محمدی ۲ – زمینه روانشناسی صنعتی  سازمانی، رونالد ریمبو، ترجمه پرویز صالحی

روانشناسی اجتماعی

۱ – روانشناسی اجتماعی، ترجمه دکتر حسین شکرکن ۲ – روانشناسی اجتماعی، بارون و بیرن، ترجمه یوسف کریمی

رفتار سازمانی

۱ – رفتار سازمانی، استیفن پی رابینز، ترجمه علی پارسیان ۲ – رفتار سازمانی (کتاب مردم در سازمان ها)، ترجمه حسین شکرکن

روانشناسی امور استخدامی

۱ – مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، دولان و شولر، ترجمه محمدعلی طوسی ۲ – مدیرت منابع انسانی، اسفندیار سعادت ۳ – مدیرت منابع انسانی، نسرین جزنی

بالندگی سازمانی

۱ – بالندگی سازمانی کتاب مدیریت تحول در سازمان، ترجمه سیدمهدی الوانی و حسن دانایی فرد ۲ – تحول و توسعه سازمان، کامینگز و وارلی، ترجمه کوروش برارپور ۳ – بهبود و بازرسی سازمان (مدیریت تحول)، زهرا برومند

روانشناسی تربیتی

۱ – روانشناسی پرورشی نوین (روان شناسی یادگیری و آموزش)، دکتر علی اکبر سیف ۲ – روانشناسی تربیتی (روان شناسی آموزش و یادگیری)، دکتر اسماعیل بیابانگرد ۳ – یکی از منابع درس روانشناسی تربیتی پروین کدیور است. (تربیتی کدیور) ۴ – یکی دیگر از منابع و مهمترین منبع درس روانشناسی رشد ، کتاب نظریه ها ویلیام سی کرین است.

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

۱ – هالاهان و کافمن ترجمه جوادیان ۲ – روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی مریم سیف نراقی و عزت ا… نادری ۳ – اختلالات رفتاری کودکان سیف نراقی و عزت ا… نادری ، نارسایی های ویژه یادگیری سیف نراقی و نادری

 

ازجمله منابع مهم برای کسب آمادگی جهت آزمون ارشد، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته است. چرا که از طرفی داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا شده و از سویی دیگر احتمال تکرار سؤالات سال‌های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

سؤالات کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی از طریق صفحات زیر قابل دریافت است:

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ روانشناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸ روان شناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مجموعه روانشناسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه روانشناسی (۱)

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (۱)  ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی (۲) ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد ۹۰ مجموعه روانشناسی 

دانلود سوالات تست ارشد روانشناسی ۸۹

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۸۸

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته روان شناسی ۸۷

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه روان شناسی سال ۸۶

جهت کسب اطلاع از ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد در گرایش‌های مختلف رشته روان‌شناسی می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی

 

جهت کسب اطلاع از کارنامه و رتبه‌های قبولی کنکور کارشناسی ارشد در گرایش‌های مختلف رشته روان‌شناسی سال‌های گذشته می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

رتبه های قبولی کنکور ارشد روان‌شناسی

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹  و زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۹ می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

سلام من فارغ التحصیل مهندسی هستم در ۱۸ سال پیش الان میخام روانشناسی بالینی بخانم علتشم هم امکان حضور در جلسات درمان در طی دوره ارشد هست چند تا سوال دارم اولا معدل ما در دانشگاههای دولتی ان زمان خیلی متداول نبود بالا باشه الان چقدر شانس از دست میدهم..دوم منابع بصورت الکترونیک و رایکان هست؟سوم من الان در این مهلت جدید ثبت نام کردم و اوضاع ریاضی خیلی خوبی دارم ایا امکانش هست با ریاضی و زبان شانسم را بالا ببرم ؟اگر مشاوره دارین خیلی خوشحال میشم استفاده بکنم…متشکرم

ریاضی نداره روانشناسی…. زبانش تخصصیه…. به نظر من الان فرصتتون کمه برای سال آینده اماده بشید.

سلام.با تشکر از منابعی که قرار دادید،در بعضی از رشته ها دیده شده که کتب منبع به صورت کتب الکترونیکی رایگان در اختیار دانشجویان قرار میگیرد،اگر این کتب در زمینه روانشناسی هم وجود دارد لطفا انها را معرفی کنید.

سلام اگه میشه منابع رو کمتر کتاب کنید

سلام با تشکر از شما لطفا منابع ارشد بالینی دانشگاه آزاد را بفرستید به این آدرس تشکر

سلام ممنون از اطلاعاتتون ببخشید برای کنکور ارشد همه منابع باید مطالعه بشه؟

ممنون از اطلاعات مفیدتون.لطفا مهمترین منابع روانشناسی بالینی کدوماست؟اخه دسترسی به همه منابع سخته.لطفا جواب بدید

ببخشید یسوال
برای کنکور مثلا برای درس روانسنجی ۶ تا منبع زدین
یعنی برای هر درس باید همه این منابع و خوند یا از هر درس یه منبع باید خوند؟؟؟؟؟؟؟؟/
خواهشا جواب بدین

ازاطلاعاتی که در اختیار ما گذاشته اید متشکریم

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه روان‌شناسی با توجه به گرایش مدنظرشان لازم است به سؤالات تعدادی از ۱۷ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد رشته مجموعه روان‌شناسی که در دفترچه‌ ثبت‌نام کنکور ارشد معرفی شده، پاسخ دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

سرفصل‌ها و ضرایب دروس گرایش‌های مختلف کنکور کارشناسی ارشد مجموعه روان شناسی براساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۹ به شرح زیر است:

۱- متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)

۲- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

۳- آمار و روش تحقیق

۴- روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی

۵- روانشناسی رشد

۶- روانشناسی بالینی

۷- روانشناسی عمومی

۸- روانسنجی

۹- آزمون ­های شناختی هوش و استعداد

۱۰- روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان

۱۱- روانشناسی صنعتی سازمانی

۱۲- روانشناسی اجتماعی

۱۳- رفتار سازمانی

۱۴- روانشناسی امور استخدامی

۱۵- بالندگی سازمانی

۱۶- روانشناسی تربیتی

۱۷- آموزش و پرورش کودکان استثنایی

گرایش‌های مختلف مجموعه روان شناسی به شرح زیر است:

۱- روانشناسی عمومی

۲- روانشناسی بالینی

-خانواده

۳- سنجش و اندازه گیری (روانسنجی)

۴- روانشناسی صنعتی و سازمانی

۵- روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

۶- روانشناسی اسلامی

روانشناسی مثبت گرا

۷- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

۸- روانشناسی تربیتی

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد مجموعه روان‌شناسی به لینک زیر مراجعه نمایید:

منابع کنکور ارشد روان‌شناسی

 

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

ضرایب و گرایش های مجموعه روانشناسی براساس دفترچه آزمون سال 99

 

عناوین دروس امتحانی: 1- متون روانشناسی (به زبان انگلیسی)، 2- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، 3- آمار و روش تحقیق، 4- روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی، 5- روانشناسی رشد، 6- روانشناسی بالینی، 7- روانشناسی عمومی، 8- روانسنجی، 9- آزمون های شناختی هوش و استعداد، 10- روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان، 11- روانشناسی صنعتی – سازمانی، 12- روانشناسی اجتماعی، 13- رفتار سازمانی، 14- روانشناسی امور استخدامی، 15- بالندگی سازمانی، 16- روانشناسی تربیتی، 17- آموزش و پرورش کودکان استثنایی.

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

 

 

دروس امتحانی رشته روانشناسی در سال های گذشته

دروس مشترک آزمون کارشناسی ارشد در 3 گرایش

روانشناسی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

از بین 3 گرایش فوق، 2 گرایش روانشناسی، روانشناسی بالینی با بیشترین تعداد پذیرش روبه‌رو هستند و به غیر از یک درس تمام دروس این گرایش با هم مشترک هستند.

 

«روانشناسی تربیتی »

تعداد سؤالات آن در رشته روانشناسی 15 سؤال می باشد و از جمله دروسی است که امسال در آزمون کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی مورد سؤال قرار گرفته است. منابع مهم این درس در دانشگاه‌های مختلف کتاب‌های روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش و یادگیری) تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و کتاب روانشناسی پرورشي نوین تألیف دکتر علی اکبر سیف می‌باشند. تعاریف روانشناسی تربیتی، مراحل و هدف‌های آموزشی، طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی نظریه‌های رشد شناختی و رفتاری یادگیری، سنجش و ارزیابی، نظریه‌های خبر پردازی یادگیری، انگیزش و یادگیری روش‌های مختلف آموزش، مطالعه و یادگیری از جمله مباحثی هستند که در این درس مورد بررسی قرار می‌گیرند. این درس از جمله دروسی است که معمولاً داوطلبان با کمی تمرکز و دقت در مطالعه می‌توانند به درصد خوبی در آزمون برسند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتاب کامل و جامع خود را به بازار کتاب ایران عرضه کرده است. در این کتاب با توجه به سؤالات چند سال اخیر سعی شده مباحث و منابع مهم بیشتر توضیح داده شوند. با توجه به اینکه تست‌های کنکورهای سراسری و آزاد دوره‌های گذشته با پاسخ‌های تشریحی در کتاب گنجانده شده است، داوطلبان می‌توانند تمامی تست‌های آزمون‌های كارشناسي ارشد را یکجا به طور طبقه‌بندی شده ببینند. کتاب به فصول مختلف تقسیم‌بندی شده است و در هر فصل خلاصه تمام مطالب مهم به همراه تست‌های تألیفی مولف گنجانده شده است. از حیث تعداد تست‌های آورده شده در کتاب، این اثر جزء کتاب‌های پر تست در این زمینه محسوب می‌شود.

« متون روانشناسی به زبان انگلیسی »

تعداد تست های این درس در آزمون 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، سؤالات آن در قالب 5 الی 6 متن تخصصی طراحی می شود. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. خواندن زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان تخصصی موسسه مدرسان شریف علاوه بر بررسی و ارائه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 – 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته روانشناسی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است.

« علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون 15 سؤال می‌باشد. این درس به لحاظ اهمیت به همراه دو درس آمار و روش تحقیق همچنین درس «روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان» در یک سطح قرار دارد. اما به لحاظ فهم مطالب، آن را می‌توان راحت‌تر از درس روانشناسی فیزیولوژیک و سخت‌ تر از آمار و روش تحقیق دانست. منابع مهم این درس در دانشگاههای مختلف، با هم فرق می‌کند و از بین آنها می‌توان به سه کتاب متفاوت علم‌النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی تألیف دکتر احدی، دکتر بهشتی و دکتر ایروانی و همچنین کتاب روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی تألیف دکتر احمدی اشاره کرد. مشکلی که این کتاب ها دارند این است که مباحث را بسیار پراکنده بیان کرده اند و به دلیل شباهت مباحث به یکدیگر، داوطلبان بسیار گیج می شوند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی کامل و جامع در برگیرنده آموزش تمامی مطالب و مفاهیم مهم به همراه ارائه سؤالات و پاسخ تشریحی کنکورهای 15 سال اخیر دانشگاه دولتی و همچنین 10 سال اخیر دانشگاه آزاد می‌باشد. این کتاب به گونه‌ای تدوین شده که داوطلب پس از مطالعه‌ی آن لازم نیست منبع دیگری را مطالعه کند و مزیت آن نسبت به سایر منابع در تلفیق یکپارچه نظریات است. کسب درصد بالا از سوی داوطلبین تک رقمی موسسه در این درس دیده شده است.

« آمار و روش تحقیق »

تعداد سؤالات آن در‌ آزمون دانشگاه دولتی 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در دانشگاهها کتاب‌های آقای دکتر علی دلاور می‌باشد. کتاب‌های روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی و تحلیل آماری در روانشناسی و علوم تربیتی از جمله این کتب می‌باشند. در برخی دانشگاهها اساتید از روی «کتاب روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی» تألیف دکتر اسماعیل بیابانگرد و یا حتی جزوه‌ی شخصی خود برای تدریس این درس استفاده می‌کنند. تمامی کتب فوق به گونه‌ای پراکنده و در بعضی مباحث گنگ مطالب را جمع‌آوری کرده‌اند. برای این درس انتشارات مدرسان شریف کتاب کمک آموزشی خود را به بازار کتاب ایران روانه کرده است. در این کتاب ضمن فصل‌بندی مناسب کتاب، هر فصل به سه بخش تقسیم شده، بخش اول شامل ارائه متون آموزشی می‌باشد که در لابه‌لای این متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تست‌های تألیفی خود داوطلب را با سؤالات چهار گزینه‌ای مربوط به این درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تست‌های دانشگاه‌های سراسری و آزاد سالیان گذشته که مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها گنجانده شده است، تا داوطلب بتواند تمام تست‌های مربوط به آن فصل را یکجا ببیند. پس از بخش دوم، در انتهای هر فصل تعدادی تست‌های تکمیلی با پاسخ کلیدی آورده شده است، معمولاً این بخش برای داوطلبانی مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافی تا روز آزمون برخوردار باشند. مرور این تست‌ها برای قبولی در دانشگاههای معتبر مفید می‌باشد. از جمله خصوصیات منحصر به فرد دیگر این کتاب ارائه تمامی تست‌های رشته های علوم تربیتی و روانشناسی به همراه پاسخ تشریح آن‌ها می‌باشد. علاوه بر این ابتدای هر بخش، مفاهیمی که ممکن است پراکنده به نظر برسد، در یک نمودار منظم و منسجم ترسیم شده است.

« روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی »

تعداد تست های این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس در اکثر دانشگاههای کشور کتاب‌های ترجمه‌ی مؤلفین خارجی می‌باشند. کتاب‌های خلاصه‌ی روان‌پزشکی تألیف کاپلان و سادوک، روانشناسی کودکان استثنایی تألیف هالاهان و کافمن، روانشناسی مرضی تألیف ساراسون و روانشناسی مرضی تألیف سلیگمن و روزنهان از جمله‌ی این کتب می‌باشند. البته کتاب روانشناسی کودکان استثنایی تألیف دکتر میلانی فر و دکتر افروز نیز در بعضی دانشگاهها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به دلیل آن که اکثر این کتاب ها حاصل ترجمه متون انگلیسی به فارسی است، بعضاً مطالب با سبک و سیاقی پیچیده پیش‌روی خواننده گذاشته شده است. البته برخی ترجمه‌های خوب در این درس انجام شده، ولی وقتی داوطلب خود را برای آزمون کارشناسی ارشد آماده می‌کند، بهتر است از کتابی با نوشتاری ساده و روان برای مطالعه استفاده کند. به همین منظور انتشارات مدرسان شریف با رعایت تمامی رئوس مطالب منابع فوق سعی بر ارائه یک کتاب مفید کرده است. در این کتاب مانند سایر کتب این مؤسسه، خلاصه مطالب به همراه تست‌های تألیفی، ارائه تست‌های طبقه‌بندی شده دانشگاههای سراسری و آزاد در یک دهه‌ی اخیر به همراه پاسخ تشریحی تمام آن‌ها و تست‌های خودسنجی گنجانده شده است. مطالعه‌ی این کتاب به عنوان منبعی مفید به تمام داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی پیشنهاد می‌شود.

« روانشناسی رشد »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می‌باشد. منابع این درس در دانشگاههای مختلف، کتاب‌های روانشناسی ژنتیک 1 و2 تألیف دکتر منصور، روانشناسی رشد جلد 1 و 2 تألیف لورا ای برک و نظریه های رشد ویلیام کرین می‌باشند. در این درس اکثر نظریه‌ها، نظام‌ها و تحلیل‌های روانشناسان بزرگ تحلیل می‌شود، نظریه‌های اریکسون، فروید، ماهلر، آنا فروید، ملانی کلاین، هارتمن، بالبی، نظام‌های گزل، والن ویگوتسگی، لئون‌ تیف، لوینسون، کلبرگ و بررسی مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکی، نوجوانی، میانسالی، بزرگسالی و دوره پیری از جمله مطالبی هستند که در این درس به طور کامل تحلیل می‌شوند. برای تسلط در این درس دقت و تمرکز در مطالعه، تفکیک نظریه‌ها و تطابق هر تست یا مبحث با نظریه‌های موجود در ذهن شرط اصلی می‌باشد.

درس روانشناسی رشد از جمله دروسی است که بیشترین منابع را دارد که این مسأله باعث می شود که داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه تمام این منابع را نداشته باشند. انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی با جمع‌آوری و پوشش تمام مطالب موردنیاز، به چاپ رسانده است. در این کتاب نقاط مشترک و حتی اختلاف اکثر دانشمندان تفکیک شده تا خواننده ضمن مطالعه دچار سردرگمی نشود. طبقه‌بندی مطالب و تحلیل‌های مختلف به نوعی به خواننده این امکان را می‌دهد تا در ذهن خود قدرت تمییز مباحث را پیدا کند. در این کتاب تمامی تست‌های آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی از سال 1375 تا 1395 و همچنین تست‌های دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395 با پاسخ تشریح ارائه شده است. از خصوصیات مهم این کتاب ارائه تمامی تست‌های مربوط به روانشناسی و همچنین مجموعه علوم تربیتی‌ (2) می‌باشد.

« روانشناسی فیزیولوژیک، انگیزش و هیجان »

تعداد سؤالات این درس 20 تست می‌باشد با توجه به ضریب آن، از دروس درجه دوم در این سه گرایش محسوب می‌شود. منابع مهم این درس کتاب‌های فیزیولوژیک کارلسون، کالات، کتاب دکتر خداپناهی و کتاب‌های انگیزش و هیجان جان‌مارشال ریو شامل ساختار دستگاه‌های عصبی، سیناپس‌ها، دستگاه‌های دیداری حرکتی، شنیداری، بویایی، چشایی و حرکتی هیجان و نظریه آن و نظریه‌های کشاننده‌ای در این درس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند.

انتشارات مدرسان شریف برای این درس نیز کتاب خلاصه و ارزند‌ه‌ای برای جامعه روانشناسی کشور آماده کرده است. در این کتاب ضمن جمع‌آوری تمامی مطالب مفید از کتب منبع با ساختار مناسب سعی بر تشریح مناسب مطالب به زبانی ساده و شیوا شده است. مطالعه این کتاب برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد کافی می‌‌باشد.

 

دروس غیر مشترک برای سه گرایش

روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا

برای گرایش­های فوق داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد باید یک درس دیگر علاوه بر 6 درس مشترک ذکر شده مطالعه کنند: درس «روانشناسی عمومی» را داوطلبان گرایش روانشناسی عمومی و درس «روانشناسی بالینی» را داوطلبان دو گرایش دیگر.

«روانشناسی عمومی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. منابع مهم این درس در دانشگاه­های مختلف کتاب­های روانشناسی هیلگارد و روانشناسی سانتراک می­ باشند و مباحث آن بیشتر در مورد اهمیت روانشناسی، یادگیری و حافظه، اندیشه و زبان، شخصیت، بهداشت روانی، روش­های درمان، رفتار اجتماعی و به طور کلی مروری کلی بر مفاهیم اساسی روانشناسی است. انتشارات مدرسان شریف با توجه به اینکه کتاب­های منبع جزء کتاب­های خوب روانشناسی می ­باشند، سعی کرده با حذف نکات اضافی که معمولاً در آزمون­ها مورد سؤال قرار نمی­ گیرد و باز کردن بعضی مفاهیم که درک آن­ها برای خواننده دشوار است (چون کتاب­های فوق ترجمه شده هستند) مجموعه­ ای کامل و بی­ نقص را به داوطلبان این رشته عرضه کند. از جمله خصوصیات دیگر این کتاب تحلیل کلیه سؤالات دو رشته روانشناسی و علوم تربیتی (2) از 15 سال پیش تاکنون با ارائه پاسخ تشریحی به تمام آن­ها می­ باشد. این مجموعه در سراسر کشور مخاطبان خود را در قالب جزوه درسی پیدا کرده بود و اخیراً نیز به شکل کتاب با ویرایش مجدد به چاپ رسیده است. رتبه‌های برتر آزمون دانشگاه‌ها در این درس نمره ای در حدود 80 درصد نیز کسب کرده‌اند.

« روانشناسی بالینی »

تعداد سؤالات این درس 20 سؤال می­ باشد. از حیث اهمیت مهم­ترین درس برای این دو گرایش محسوب می­ شود و به همین دلیل معمولاً داوطلبان این رشته وقت زیادی را صرف مطالعه­ این درس می­ کنند. از منابع مهم این درس می­ توان به دو کتاب روانشناسی بالینی فیرس ترجمه مهرداد فیروزبخت، کتاب روانشناسی بالینی دکتر شاملو و کتاب راهنمای سنجش روانی تألیف گراث و مارنات اشاره کرد. حجم مطالب این درس کمی زیاد است و برای تسلط بر این درس باید ضمن صرف وقت مناسب، داوطلب در تحلیل مفاهیم به قدرت خوبی برسد. برای این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی مشتمل بر تحلیل مفاهیم و مطالب، ارائه سؤالات و پاسخ­های تشریحی دانشگاه­های آزاد و سراسری به صورت طبقه­ بندی شده و ارائه آزمون های خودسنجی در پایان هر فصل به چاپ رسانده است. مطالعه این کتاب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پیشنهاد می­ شود.

دروس تخصصی گرایش سنجش و اندازه‌گیری «روانسنجی»

داوطلبان این گرایش باید به سؤالات دروس زیر در آزمون پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی با ضریب (1)

4. روانشناسی رشد با ضریب (2)

5. روانشناسی عمومی با ضریب (1)

6. روانسنجی با ضریب (2)

7. آزمون‌های شناختی هوش و استعداد با ضریب (2)

توضیحات 5 درس اول داده شد و ما فقط به معرفی منابع دو درس آخر می‌پردازیم.

«روانسنجی»

همان‌طور که اشاره شد، ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 تست می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های 1. روانسنجی، دکتر گنجی 2. مبانی نظری و عملی پژوهش، دکتر علی دلاور 3. روان‌آزمایی آناستازی، ترجمه دکتر براهنی 4. اصول روانسنجی، پاشا شریفی می‌باشند. بررسی مفاهیم کلی اندازه‌گیری، امتحان و هدف نهایی امتحان، تهیه پرسش‌های امتحانی، اجرای امتحان، آزمون و انواع آن، تحلیل سؤالات آزمون، اعتبار آزمون،‌ طبقه‌بندی آزمون‌ها و … در متن این درس تحلیل می‌شوند. برای این درس کتابی خلاصه و مفید با نگرشی کلی به منابع اصلی جمع‌آوری شده است. اضافه کردن تمامی تست‌های آزمون‌های سراسری و آزاد با پاسخ تشریحی به همراه تست‌های طراحی شده توسط طراحان با هدف آشنایی با سؤالات استاندارد در متن درس، مجموعه‌ای کامل برای آمادگی در آزمون را پیش‌روی داوطلبان این گرایش قرار داده است. به طوری که مطالعه‌ی دقیق این کتاب نیازهای داوطلبان را رفع کرده و دیگر نیازی به مراجعه به کتب مرجع نمی‌باشد.

« آزمون‌های شناختی هوش و استعداد »

ضریب این درس در آزمون دانشگاه دولتی 2 و تعداد سؤالات آن 20 سؤال می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های راهنمای سنجش روانی مارنات، روانسنجی دکتر گنجی، اصول روانسنجی و روان آزمایی دکتر شریفی و روان آزمایی آناستازی ترجمه دکتر براهنی می‌باشد. مطالب آن تقریباً بی‌ارتباط با درس روانسنجی نیست. مفهوم هوش و نظریه‌های آن، آزمون‌های انفرادی و گروهی هوش، آزمون‌های شخصیت، آزمون‌های فرافکن، اضطراب و فشار روانی، سنجش رغبت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها مباحث اصلی این درس را تشکیل می‌دهند. در این درس نیز انتشارات مدرسان شریف کتابی کامل و جامع را به داوطلبان ارائه کرده است. در این کتاب جذابیت مباحث این درس، باعث شده مؤلف با تخصص خود در این درس خواننده را با خود همراه کند و ضمن ارائه مثال‌های متنوع چهار گزینه‌ای در متن درس، داوطلب را آماده روبه‌رو شدن با تست‌های طبقه‌بندی شده که در پایان هر فصل گنجانده شده، کند. پاسخ‌های تشریحی تمام آزمون‌های کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی در 15 سال گذشته و دانشگاه آزاد در 10 سال گذشته باعث مرور کلی به تست‌های قابل طرح در این درس شده است.

دروس تخصصی گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی

داوطلبان این گرایش باید به دروس زیر پاسخ دهند:

1. متون روانشناسی به زبان انگلیسی با ضریب (2)

2. آمار و روش تحقیق با ضریب (2)

3. روانشناسی صنعتی و سازمانی با ضریب (2)

4. روانشناسی اجتماعی با ضریب (2)

5. رفتار سازمانی با ضریب (3)

6. روانشناسی امور استخدامی با ضریب (3)

7. بالندگی سازمانی با ضریب (3)

با توجه به ضرایب، تقریباً تمام دروس مهم هستند و دروس 7 و 6 و 5 از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. برای تمام دروس این گرایش انتشارات مدرسان شریف کتاب ارائه کرده و داوطلبان می‌توانند از واحد مکاتبه‌ای مدرسان شریف و یا کتاب فروشی‌های فعال سراسر کشور و یا بصورت اینترنتی این منابع را تهیه کنند.

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا
ضرایب دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *