عشق چگونه پیدا میشود

 
helpkade
عشق چگونه پیدا میشود
عشق چگونه پیدا میشود

همه افراد چه زن و چه مرد دنبال عشق واقعی هستند، شما میدانید “عشق واقعی” چه ویژگی هایی دارد و چطور میتوان آن را پیدا کرد؟عشق یکی از مقدس ترین واژه ها است که باعث ایجاد پیوند زناشویی بین هر دختر و پسری می شود، بسیاری از افراد معتقدند که عشق واقعی وجود ندارد و عشق های اسطوره ای فقط مختص کتاب هاست.

شناخت عشق واقعی و تلاش جهت تحقق آن برای داشتن یک رابطه عاشقانه سالم و در پی آن ازدواجی موفق الزامی است.

در ادامه این بخش از نمناک با ویژگی های عشق واقعی وچگونگی پیدا کردن آن آشنا خواهید شد.

عشق چگونه پیدا میشود

اغلب افراد مجرد میل دارند بدانند که چگونه و کجا باید عشق حقیقی را بیابند و عشق واقعی چه ویژگی هایی را دارد . آنها به عاشق شدن، ازدواج کردن و یا بچه دار شدن، بسیار رومانتیک فکر می کنند.

اما از مسئولیت هایی که در این راه بر عهده دارند، بی خبرند. برای داشتن یک رابطه عاشقانه سالم افراد باید ضروریاتی را در نظر بگیرند که در ادامه این مقاله به آن اشاره شده است.

برای اینکه بتوانید به یک عشق واقعی دست یابید باید از ابتدا زندگیتان را بسازید وقبل از اینکه وارد رابطه تازه شوید، دلایل شکست رابطه قبل خود را درک کنید و به طور کلی رابطه ناتمام تان را در ذهن خود به پایان برسانید و این اشتباهات را هیچ گاه تکرار نکنید.

هر فردی خط قرمزی دارد که باید قبل از وارد شدن به یک رابطه این خطوط را معین کند مثلا در مورد مواردی همچون نداشتن صداقت، عدم وجود وضعیت مالی خوب، فقدان ثبات شغلی و یا اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر تکلیف تان را از قبل تعیین کنیدو مشخص کنید که آیا در صورت بروز این موارد، در رابطه خواهید ماند یا خیر.

در عشق واقعی عاشق و معشوق از جملاتی مانند “من احساس می کنم”، “من فکر می کنم” و یا “به نظر من” استفاده می کنند و به یکدیگر توهین نمی کنند و انتقاد در رابطه آنها جایی ندارد.

افراد عاشق به یکدیگر کمک می کنند که طرف مقابلشان به اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده خود برسد ، از طرف مقابل شما نیز این ویژگی را دارید شما به عشق واقعی دست یافتید.

عشاق واقعی آینده ای مشترک برای خود در نظر می گیرند و برای رسیدن به آن، در کنار هم تلاش می کنند.

عاشقان واقعی فقط با آن دسته از اقوام و دوستان، همکاران ارتباط دارند که در زندگی مفهوم عشق، احترام و صداقت را درک می کنند.بهتر است ، کسی را به عنوان شریک زندگی بپذیرید که شک و شبهه ای در مورد احساسات خود در مورد شما نداشته باشد.

فقط درصورتی می شود به عشق و عشق ورزی تان اعتماد کرد که مسئولیت زندگی را بپذیرید و خودتان را از بند دلیل تراشی برهانید و گناهان را به گردن دیگران نیندازید.

در روابط سالم و عشق واقعی دائما سوء تفاهم، دلخوری و ناامیدی به وجود نمی آید و روابط عاشقانه دارای ثبات است . عشق واقعی مشکل ایجاد نمی کند بلکه مشکلات را از میان بر می دارد.

اگر در رابطه ای وارد شدید که صدمه ای به شما وارد نمی کند بدانید عشق واقعی خود را یافته اید.

در عشق واقعی ، طرف مقابلتان از شما انتظار فداکاری ندارد و از شما نمی خواهد به خاطر او قید دوستان، خانواده و یا اهداف خود را بزنید.

اگر با فردی که فاقد خصوصیات دلخواه شما است وارد رابطه شوید، شکست خواهید خورد زیرا بعد از مدتی شروع به تغییر وی مطابق همان ویژگی های دلخواه خود خواهید کرد و او در مقابل این تغییر از خود مقاومت نشان می دهد پس تنها کسانی را انتخاب کنید که مطابق سلیقه تان هستند تا پشیمان نشوید.

اگر فرد مناسبتان را یافتید، همان اول کار دست پاچه نشوید و به زندگی عادی خود مشغول باشید. افراد ی که تمام انرژی خود را برای جذب شریک زندگی دلخواه خود می کنند، از داشتن یک شریک مناسب و خوب محروم خواهند شد.

باید بدانید وابسته شدن به طرف مقابل زمانی است که او شریک زندگی تان باشد.

با نام کاربری فیسبوک خود وارد شوید

در این صفحه با ارائه دانستنی‌های متنوع، تلاش خواهیم کرد وسعت دید شما را در مورد دنیای پیرامون و درون افزایش دهیم.

مجموعه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف فناوری اطلاعات نظیر (آفیس، کاربری کامپیوتر، شبکه‌های مایکروسافتی، لینوکس، میکروتیک، سیسکو و …) در این بخش قرار دارند، آموزش‌های حرفه‌ای و مبتدی، ویدیویی و متنی بصورت رایگان در این بخش قابل دسترس هستند.

ویدومدیا یک حرکت بومی است که در راستای انتقال دانش عمومی و تخصصی بصورت صوتی و تصویری راه اندازی شده است. در این بخش از ویدوآل می‌توانید ارتباطی گرم و تاثیرگذار با دانش روز برقرار کنید.

چه نوع محتوایی رو دوست داری؟ انتخابش کن تا همه رو برات یکجا نمایش بدیم

عشق چگونه پیدا میشود

9681

مترجم

تامین و مدیریت محتوا حرفه اصلی‌ام است؛ فرقی نمی‌کند در یک نشریه یا در فضای آنلاین. آن‌چه مهم است دقت در نوشتن، استفاده از منابع معتبر، بهره‌گیری از یک زبان ساده و روان و تامین محتوای کاربردی است.

Copyright© 2015 – 2017 Vidoal.com | Designed by Videvelop Team

حداقل 8 کاراکتر

«افتخار زندگی در این است که خود حقیقی مان را پیدا کنیم.»

— کارل یونگ

عشق چگونه پیدا میشود

اغلب اوقات، زمانی که افراد به دنبال یک رابطه جدید هستند، آنها یا در جستجوی فردی هستند که آنها را کامل می کند یا او را کاملا مشابه خودشان تصور می کنند. بنابراین آنها تلاش می کنند خود را به بهترین شکل ممکن در رابطه نشان دهند و ویژگیهای غیرجذابشان را پنهان کنند – به شکل نسخه ایده آلی که همسر آینده شان خواهد خواست.

من معتقدم پیدا کردن همسر ایده آل مستلزم رویکردی متفاوت، و درون نگرانه است که در ادامه به طور مفصل توضیحش می دهم:

شاید این به نظر ضد و نقیض بیاید، اما این دقیقا روشی است که مرا به همسر ایده آلم رساند.من زمانی که رابطه دو ساله ام پایان یافت، رابطه ای که فکر می کردم طرف مقابل همان فرد ایده آلم است، دست از جستجو برداشتم. تصمیم گرفتم توجهم را به درونم متمرکز کنم – تا خودم را ببینم و بشناسم و بپذیرم، تا زخم های بهبود نیافته گذشته را ترمیم کنم و قلمروهای جدیدی را در درونم کشف کنم و بشناسم.

پیش‌تر، من برای رسیدن به احساس رضایت، نیاز به بودن در رابطه داشتم، لازم داشتم کسی مرا دوست بدارد تا احساس ارزشمند بودن بکنم. تمام شدن رابطه های قبلی برایم دردآور بود زیرا مانند شکسته شدن خودم بود، مثل این بود که بخش هایی از وجودم تکه تکه می شوند.

آنچه دریافتم این بود که باید یاد می گرفتم و خودم را یکپارچه می ساختم. و زمانی که تصمیم گرفتم و این ترمیم خود را شروع کردم، زندگی ام دگرگون شد.

زمانی که شروع به خودشناسی کردم و مسیر دلخواه خودم را پیش گرفتم، زندگیم شروع به معنا یافتن کرد. من دیگر قواعد و اعتقادات دیگری را دنبال نمی کردم.

این ممکن است برخی از اطرافیان و نزدیکان شما را ناراحت کند. اما اگر می خواهید به اغنا و احساس رضایت در زندگی تان برسید، باید یاد بگیرید و راه و روش خودتان را پیش بگیرید و نه مال دیگری را.

و انجام آنچه که برای شما مناسب و درست است، به معنای بودن در مکان ها و مشاغل و در نزدیک افرادی خواهد بود که با مسیر انتخابی شما همراستا هستند، یعنی با خود واقعی شما همراستا هستند. بنابراین شما شانس بیشتری خواهید داشت که در این مسیر با فرد ایده آل تان ملاقات کنید زیرا او هم مسیرش هم راستای شماست.

یکی از تبعات زندگی کردن در مسیری که خودتان انتخابش کرده اید این است که شما به طور اتوماتیک جذابتر می شوید. شما واقعی تر، اصیل تر، محکم تر، ارزشمندتر، پرشورتر، خوشحال و در لحظه حال حاضر می شوید. این شما را به شکلی طبیعی و بدون تلاش زیباتر می کند و در نتیجه در نگاه دیگران جذابتر می شوید.

در حالی که، وقتی تلاش می کنید خود را جذاب کنید تا دیگران شما را بخواهند، شما روش بودن و رفتار کردنتان را عوض می کنید به گونه ای که اگر همسر ایده آل تان با شما رو به رو می شد، او خود واقعی شما را نمی شناخت.

بنابراین خودتان باشید، خواه این به طرز لباس پوشیدن تان برگردد یا طرز صحبت کردن تان، و این به این معنا نیست که اگر ویژگیی دارید که به نظر خودتان مطلوب نیست تغییرش ندهید. سعی در تغییر به سمت بهتر شدن خوب و لازم است، ولی این با وانمود کردن به چیز دیگری بودن کاملا متفاوت است.

شریک زندگی شما که قرار است سالهای سال با شما زندگی کند شما را برمبنای جنبه های ظاهری وجودتان ارزشگذاری نمی کند. بنابراین آنچه به نظرتان برای شما درست است را انجام دهید، کارهایی که برایتان لذت بخش هستند و لباس هایی که برازنده شما هستند و به شما احساس راحتی می دهند را برگزینید.

در این صورت به احتمال بیشتری نیمه مکمل تان را پیدا می کنید اگر همانطور که واقعا هستید عمل کنید.

بیشتر ما بخش کوچکی از آنچه واقعا هستیم را ابراز می کنیم. ما خود را محدود می کنیم به شخصیت – یا خودی – که توسط تجربیات دوران کودکیمان به ما القا شده. دوران کودکی بخش غیرقابل چشم پوشی از زندگی ماست زیرا در آن مرحله ما خود – یا ایگو- مان را می سازیم که به بقای ما کمک می کند و اجازه رشد و شکوفایی در اجتماع را به ما می دهد.

و ما این کار را با کسب کردن ویژگیهایی انجام می دهیم که نیاز ما به بقا را تامین می کنند و ویژگی هایی که برایمان ارزشمند یا ضروری نیستند را کنار می گذاریم.

بنابراین همه ما بخشهایی پنهان شده یا نادیده گرفته شده در درون مان داریم که در برهه ای از زمان باید آنها را شناسایی کنیم.

زمانی که هنوز این ویژگی های پنهان شده را کشف نکرده ایم، ما متمایل به روابطی می شویم که این ویژگی ها را بروز می دهند. در واقع ما به شکل ناخودآگاه تلاش می کنیم از طریق روابطمان، خودمان را کامل کنیم.(این بحثی عمیق و بسیار متحول کننده است که در دوره های خودشناسی با رویکرد سایه، خانم دکتر فلاح به شکلی بسیار کاربردی آن را آموزش می دهند).

آگاه شدن نسبت به این ویژگی های پنهان شده و مهم تر از آن،‌ آگاه شدن از اینکه دلیل ما برای جذب شدن به فردی، این ویژگی های پنهان شده است، و سپس تلاش برای شناختن و پذیرفتن این بخشهای وجودی مان، تحولی را در ما و در روابط مان ایجاد میکند.

اگر در حال حاضر در رابطه ای هستید و این خودشناسی را شروع کرده اید، به تدریج که این بخشهایی نپذیرفته وجودتان را می پذیرید، بیشتر شبیه به خود حقیقی تان می شوید و از این طریق رابطه غنی تری با افراد مهم زندگی تان پیدا می کنید.

اولین باری که همسرم را ملاقات کردم، به مهمانی یکی از دوستانم دعوت شده بودم و مطمئن نبودم که می خواهم بروم یا نه.

دلم می خواست به مهمانی نروم چون هیچ کس را در آنجا نمی شناختم و شب آخر هفته بود و فردایش باید زود از خواب بیدار می شدم. اما با همه این اوصاف دلیل قانع کننده ای برای نرفتنم نداشتم و به خودم قول داده بودم که موهبت های زندگی را رد نمی کنم، موهبت هایی مثل این دعوتی که خیلی غیر منتظره بود.

زمانی که به آن مهمانی رفتم، او هم آنجا بود: همسر آینده ام، که با او ۳ فرزند دارم و ۲۵ سال است که زندگی فوق العاده ای با هم داریم.

آیا برای پیدا کردن همسر به مهمانی رفته بودم؟

نه. و این جالب و غیرمنتظره بود که او را در آن مهمانی ملاقات کنم. اگر عامدانه سعی در پیدا کردن همسر داشتم، به احتمال زیاد با او در آن شب مهمانی هم صحبت نمی شدم.

زمانی که شما با یک فرد رو به رو می شوید و او را مثل یک مصاحبه کننده برای قرار دادی به طول یک عمر ارزیابی می کنید، این باعث می شود جریان طبیعی رویدادها و تعامل شما تغییر یابد و نگاه شما به او نگاه نقادانه ای باشد. در عین حال، چنین نگاهی برای طرف مقابل هم غیرجذاب است و باعث می شود او هم از شما فرار کند.

ساده ترین روش کنار گذاشتن این نگاه ارزیابانه به دیگران این است که در جستجوی همسر نباشید و با اطرافیان تان با نگاهی ساده و دوست مابانه ارتباط برقرار کنید. و سپس از رابطه ای که میان شما به طور طبیعی شکل می گیرد لذت ببرید – خواه این رابطه دوستی باشد، یا رابطه حرفه ای، یا رابطه ای به واسطه یک علاقه مشترک مثل یک ورزش یا هنر.

زمانی که وارد رابطه خوب و لذت بخشی شدید، اجازه دهید آن رابطه مسیر طبیعی اش را با سرعت طبیعی اش طی کند. اگر فردی جفت حقیقی شما باشد، او هم به شما علاقه مند می شود، بنابراین اگر هر دوی شما توجه صادقانه ای به یکدیگر داشته بشید، رابطه تان پیشرفت خواهد کرد.

نیازی نیست بازی کنید یا از تکنیک های اغواگرانه استفاده کنید تا در طی زمان محدودی به نتیجه دلخواه تان برسید. یک رابطه موفق طولانی مدت یک بازی نیست.

آیا واقعا مایلید در یک رابطه دراز مدت قرار بگیرید که لازم باشد همیشه نقش بازی کنید؟ آیا می خواهید شریک زندگی شما شیفته تصویری باشد که شما برای خود ساخته اید، و همیشه مجبور باشید به نحوی خود حقیقی تان را پشت این تصویر قایم کنید؟ یا اینکه می خواهید همسرتان شما را با تمام قلبش دوست داشته باشد؟ شما می خواهید در چه محیط و رابطه‌ای فرزندان تان را به دنیا بیاورید؟

هر رابطه ای منحصر به فرد است، درست مانند افراد شکل دهنده آن رابطه. شما می توانید به سهم خود اصول درست ارتباطی را رعایت کنید، اما در نهایت نمی توانید نتیجه حاصل شده را تعیین کنید. شما باید در روند رابطه قرار بگیرید و در این روند تصمیم بگیرید.

تنها کاری که می توانید بکنید این است که تلاش تان در جهت درست و غنی زندگی کردن باشد، و اینکه یاد بگیرید خودتان را بپذیرید و دوست داشته باشید، و در این صورت است که بیشتر مورد عشق قرار می گیرید و بهتر به دیگران عشق می ورزید.

نوشته استرا نیِدرا

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عشق چگونه پیدا میشود

پورتال جوانان ایرانی

امسال برای ازدواج مردی را به‌ سمت خودتان جذب کنید که بخاطر خودتان دوستتان دارد و رابطه‌ای مطمئن و صمیمی بسازید که همیشه آرزویش را داشته اید. خانمها باید توجه داشته باشند که منظور از برقراری رابطه در این مقاله، صرفاً قرارهای ملاقات ساده ایست که جهت آشنایی با طرف مقابل گذارده میشود و عاری از هرگونه روابط جنسی و خارج از عرف و شرع است. برقراری هرگونه روابط جنسی در هر حدی که باشد باید به بعد از ازدواج موکول گردد در غیر اینصورت صدمات عاطفی، جسمانی و احساسی سنگین و غیر قابل جبرانی متوجه شما خواهد شد.

۱٫ دریچه‌های قلبتان را باز کنید و شگفت‌زده شوید. اگر این مقاله را می‌خوانید یعنی درهای قلبتان را برای دریافت یک عشق جدید باز کرده‌اید. درست است؟ اما اینکه واقعاً دریچه‌های قلبتان را به روی عشق باز کنید یعنی حتی با اینکه دنبال آن فرد استثنایی برای خودتان هستید، عشق را از هر جایی که بیاید می‌پذیرید. مرد زندگیتان باید به طریقی که اصلاً انتظارش را ندارید از راه برسد و شکلی باشد که هیچوقت تصورش را نمی‌کردید. تنها راه پیدا کردن آن فرد این است که افراد مناسب را زیر نظر داشته باشید.

۲٫ تازمانیکه متعهد نشده‌اید، تک رو نشوید. مردی استثنایی را ملاقات کرده‌اید که اوقات زیادی را برای شناخت بیشتر با او می‌گذرانید. به نظرتان می‌رسد که باید تحقیق درباره افراد دیگر را قطع کنید، درست است؟ نه، به هیچ‌وجه. راه انتخاب‌های دیگر را باز بگذارید مگراینکه او از شما بخواهد که به او متعهد شوید. مسئله پیچاندن او نیست، مسئله این است که به ‌جای‌ اینکه یک مرد را مرکز زندگیتان قرار دهید، حس تمرکز بر خود را حفظ کنید. همچنین باعث می‌شود خیلی نیازمند آن فرد به‌ نظر نرسید و طوری به نظر او خواهد آمد که درخواست او بوده که به هم متعهد شوید.

عشق چگونه پیدا میشود

۳٫ زبان بدنتان را نرم‌تر کنید. دفعه بعدی که با مرد مورد علاقه خود قرار می‌گذارید و بیرون می‌روید، لحظه‌ای صبر کنید و ببینید بدنتان چه می‌کند. این احتمال وجود دارد که اعصابتان باعث می‌شود شانه‌هایتان را سفت کنید یا دست‌هایتان را به هم قلاب کنید. ما زن‌ها اینقدر اسیر خودمان می‌شویم که فراموش می‌کنیم زنانگی که مردها اینقدر عاشقش هستند را نشان دهیم. پس به جای این، دست‌هایتان را آرام کنید، شانه‌هایتان را بیندازید و وقتی در حضور او هستید، پشتتان را صاف نگه دارید. بعد ببینید که چطور نرم نرمک به شما و دلتان نزدیک می‌شود.

۴٫ خیلی به جلو نگاه نکنید. در آخرین قرار ملاقاتتان به چه فکر می‌کردید؟ اگر شما هم مثل اکثر زن‌ها باشید، احتمالاً می‌بینید که خیلی وقت‌ها این افکار ذهنتان را مشغول می‌کند: آیا دوستم دارد؟ آیا شوهر خوبی برایم می‌شود؟ آیا دوست دارد رابطه با من را ادامه دهد؟ تمرکز بر آینده و ای کاش‌ها نه تنها باعث می‌شود نتوانید از لحظاتتان لذت ببرید و کشف کنید که آن مرد واقعاً کیست، بلکه باعث می‌شود نتوانید هیچوقت با بخشی از او که بیشترین اهمیت را دارد یعنی دلش، ارتباط برقرار کنید.

۵٫ بدون‌اینکه او را مسئول بدانید احساساتتان را با او درمیان بگذارید. باز دیر کرده است. حرف از نامزد سابقش به میان می‌کشد. یادش رفته است زنگ بزند. اینها همه داستان‌هایی است که بیشتر وقت‌ها پیش می‌آید—حتی بعد ازاینکه با هم ازدواج کنید. بیشتر خانم‌ها فکر می‌کنند حرف زدن درمورد این چیزها فقط مرد را دورتر می‌کند اما رمز موفقیت این است که با بیان احساساتتان به طریقی واضح بدون متهم کردن او، به سمت خودتان بکشانیدش: “وقتی درمورد زن‌های دیگر حرف می‌زنی واقعاً حس بدی پیدا می‌کنم. دوست ندارم رمز و رازی بینمان به‌وجود بیاید. نظر تو چیست؟”

۶٫ دست از تظاهر به آنچه که نیستید بردارید. چندبار تابحال شده وقتی با او هستید، خودِ واقعیتان را پنهان کنید؟ تصور می‌کنید اگر چیزهای عجیب درمورد خودتان را برملا کنید، او را بترساند یا اگر با نظر او مخالفت کنید، او را از خودتان دور کنید. اما هیچ چیز بهتر از حقیقت نیست. البته منظورمان این نیست که در همان جلسه اول همه چیز را بیرون بریزید. منظور این است که نیازی نیست آدم کاملی باشید تا بتوانید کسی را عاشق خودتان کنید. پس دست از خودسانسوری بردارید و اجازه بدهید شما را به‌خاطر آنچه که هستید دوست بدارد.

۷٫ برای دریافت کردن کانال را عوض کنید. ممکن است تصور کنید که برای‌ اینکه به مردی نشان دهید که موردی خوب و عالی هستید، باید برایش هدیه ای گران بخرید. اما واقعیت این است که مردها عاشق این می‌شوند که چقدر خودشان برای شما مایه بگذارند، نه برعکسش. یک مرد خوب دوست دارد که خوشحالتان کند و کارهای خوب برایتان انجام دهد. پس اجازه اینکار را به او بدهید!

۸٫ همیشه خودتان را اول بگذارید. برای خانم‌ها طبیعی است که دیگران را به خودشان مقدم بدانند اما اگر می‌خواهید عشق را در مردی شعله‌ور کنید، اینکه نیازهای او را بر خودتان پیش بدانید کاملاً خلاف آنرا انجام می‌دهد. درست است که در هر رابطه‌ای باید دادن و گرفتن به یک اندازه وجود داشته باشد اما با این ‌وجود لازم است که هوای خودتان را داشته باشید. وقتی مردی ببیند که با خودتان با مهربانی و احترام رفتار می‌کنید، زنی را با عزت نفس و اعتماد به نفسی سالم خواهد دید که هر دوی آنها برای شاد کردن او بسیار جذاب هستند.

۹٫ به طرفتان فرصت بدهید. آیا زیادی قد کوتاه است؟ سنگین وزن است؟ خیلی سنش پایین است؟ خیلی جدی است؟ یا به‌ اندازه کافی جدی نیست؟ خیلی زن‌ ها بودند که اوایل آشنایی شوهرانشان اصلاً برایشان قابل تحمل نبودند و الان حتی نمی‌توانند یک روز را بدون آنها سپری کنند. وقتی مردی وارد زندگیتان شد، آن را یک فرصت بدانید و حداقل تا ۳ جلسه ملاقات به او فرصت دهید، مگر اینکه حسابی با دیدنش توی ذوقتان خورده باشد و اصلاً نتوانید با او بودن را تصور کنید. شاید آن مرد مرد ایدآل شما نباشد اما اگر بیشتر به او نزدیک شوید می‌توانید چیزهای بیشتری درموردش کشف کنید.

۱۰٫ یادتان باشد، حرف نادرست را نباید به مرد درست بزنید. اگر حرفی که می‌زنید از ته دلتان باشد، مردی که قرار است عاشقتان شود نخواهد ترسید. او تلاش خواهد کرد مشکلات را از میان بردارد و اینکار باعث می‌شود به هم نزدیک‌تر شوید. البته، باید بگذارید او هم به همین اندازه احساس امنیت کند و حرفهایش را با شما درمیان بگذارد. وقتی پایه‌ای محکم از پذیرش و اطمینان متقابل برای رابطه‌تان ساختید، دیگر عشق منتظر نخواهد ماند و شعله‌ور خواهد شد.

برچسب ها : عشقم کجاستعشقمو از کجا پیدا کنمعشقمو پیدا نمیکنممردمانمیخوام عشقمو پیدا کنم

۲۹ آبان, ۱۳۹۲

۵ خرداد, ۱۳۸۷

۶ اردیبهشت, ۱۳۹۴

دست نویسنده درد نکنه که باعث شد دوستان نظرات جالبی بدن من بیشتر از نظرات بچه ها خوشم اومد خوبی و درستی تادنیا برپاست خوبیه و بدی هم همینطور این مائیم که بایدراه خودمون با چشم باز و بینش درست پیدا کنیم و به سعادت واقعی برسیم.امیدوارم خداعاقبت هممون ختم به خیر کنه.

مصطفی نظرات به قدری طولانی اند که از حوصله خوندن خارجه
با یکی دوتا جمله هم می تونی نظرت رو به طور کامل برسونی ********** “دوست بودن بده” همین یه کلمه رو بگی همه ملتفت می شن که نظر شما چی هست.

نظر من در مورد دوست بودن اینکه برای یک عده ای خیلی بد و برای عده ای خیلی خوبه کسی که با دیدن دختر عقل از سرش می پره و واکنش واقعی نداره بهتره هرگز دوست نشه بستگی به آدمها و موقعیتهای مختلف داره خلاصه

من اهل دوست پسر و غیره نیستم ولی نه تنها پری خانم بلکه خیلی از ما دخترها ترجیح میدیم توسط یک معرف به خانواده پسر معرفی بشیم تا خواستگاری انجام بشه از طرفی من خودم خواستگاران زیادی داشتم و باید بگم نود درصد مردها دوست ندارند مدرک تحصیلی خانمشون بالاتر از خودشون باشه به همین دلیل این مردها سعی می کنند با بی اهمیت جلوه دادن تحصیل دختر خودشون رو نشون بدن. پری عزیز ناراحت نباش دنیای تو هم بزرگه

صداقت.ایمان داشتن واقعی .احترام.توکل بخدا.اعتماد همو جلب کردن و دوری از گناه بهترین راه بدست اوردن عشق پاک است ..دوستش بدارید با یقین و با خود روراست باشید و باورش کنید و درکش نمایید.و کم توقع باشید……..

سلام خیلی مقاله خوبی بود مرسی .
من نمیدونم اخه این ادم ها از دوستی چی میخوان اگه خوب باشی فکر میکنن ساده ای و چیزی نمیدونی و میخوان دوستی بهم بزنن راست بگی باور نمیکنن چیکار کنیم پس دروغ بگیم کلاس بزاریم تا باور کنین
من نمیتونم اونجوری باشم و تظاهر کنم ولی وقتی خوبی و راست میگی و کسی رو باور میکنی تنهات میزارن . چرا اخه ؟

سلام من کاملا با نظرات مصطفی موافقم

سلام.
تشکر از سایتتون.نمیگم خوب یا بد.چون زیاد اهل قضاوت نیستم.با حرفای اقا مصطفی موافقم.هرچند گاهی به میخ و گاهی به نعل میزنن!منم مجردم و روابط قبل از ازدواج رو حالا به هر نام و عنوانی که بهش بدیم نادرست میدونم.این روابط همون طور که ایشون گفتن فقط باعث طولانی کردن راه درست ازدواج و از بین بردن موقعیتهای خوب میشه.پاکی هم ربطی به جنسیت نداره.اگه اعتقاد به ایه قران ندارین حداقل دعا کنین که خدا هر کسی رو مثل خودش نصیب کنه.الهی امین.
یه نظر کوچک برای پری خانوم.
عزیزم کسی که خوبی و تواناییهای بالا و وقار و شخصیت شما رو میبره زیر سوال شک نکن خودش نتونسته به جایگاهی که شما داری برسه و کمبود های روحیش رو میخواد پنهان کنه.بهتر که اینجور ادمها تو زندگیت نیستن.با ارزوی بهترینها برای شما.

سلام. من تمام نظر ها رو خوندم و حالا فقط طرف صحبتم آقا مصطفی هست آقای عزیز شما گفتید پسر ها جذب زیبایی متانت و نجابت خانم ها قرار میگیرند اما یک پسر در اولین نگاه و در اولین دیدار انقدر آدم شناسه که یه دختر رو بشناسه؟ یا تو جلسه خاستگاری انقدر حواسش هست که بفهمه اون خانم چقدر نجیبه؟ بعد هم میگه نه من از این خانم خوشم نیومد ظاهرش اینجوری بود خانوادش اینجوری بودن حالا اون خانم خودش رو بکشه که بابا من نجیبم چرا پس نمیشه؟ و در مورد دوستی در اولین لحظه که پسر شماره میده و صحبت شروع میشه بدون اینکه دختر رو بشناسه سریعاً روابط X میخواد میگه خب فردا بریم خونمون؟ اصلاً نگاه نمیکنه طرف کیه!! تا حالا شده گوشه خیابون یه خانم به قول شما با ظاهر شیک اما نجیب ببینی که هر ماشینی رد میشه براش بوق میزنه؟ نه؟ حتماً دیدی و حتماً هم دیدی خانم نگاهش نمیکنه اما باز هم صدای بوق میاد!!! چرا؟ چون پسرها دیگه نمیتونن دختر خوب رو از بد تشخیص بدن!! و خانم های بد هم بی تقصیر نیستن! نسبت به آیه ای هم که گفتید بله درسته کاملاً با شما موافقم. اما خواهش میکنم قبول کنید که خود پسر ها مقصرند و باعث افزایش بی اعتمادی در خانم ها شدن. اما من هم دوستی کردم از راه درستش من هم با خواستگارم چندین جلسه رفتم بیرون اما دلیل بر این نمیشه که دختر بدی هستم نه؟ یا نجیب نیستم. من که این طور فکر نمیکنم. ممنون از شما آقای مصطفس و بقیه دوستان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

سلامتی و بهداشت

سندرم تحریک‌ پذیری مردانه : قاعدگی در مردان

۲۳ آذر, ۱۳۹۲

سلامتی و بهداشت

سنگ کلیه : علائم و نشانه ها

عشق چگونه پیدا میشود

۱ دی, ۱۳۹۰

ازدواج و خانواده

پول و ازدواج جه رابطه ای با هم دارند

۳۰ تیر, ۱۳۸۷

ازدواج و خانواده

چطور در مورد رابطه ‌جنسی با شوهرتان صحبت کنید

۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۰

ازدواج و خانواده

۱۰ محرک اصلی ایجاد ناراحتی و عصبانیت در روابط

۱۰ فروردین, ۱۳۹۰

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

آنها که طعم عاشقی را چشیده‌اند، خوب می‌دانند که این احساس پر تب و تاب با انسان چه می‌کند. اما عشق دقیقا چیست؟ آیا می‌توان آن را اندازه گرفت یا در بدن دید؟ دانشمندان سال‌هاست که به دنبال حل معمای عشق هستند.

آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است

در سال ۱۹۹۲ دکتر جان گری، نویسنده و مشاور خانوادگی، کتابی به نام “مردان مریخی‌، زنان ونوسی” به رشته تحریر درآورد که بیش از ۵۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفت و برای ۱۲۱ هفته در فهرست کتاب‌های پرفروش جای داشت. این نویسنده آمریکایی در این کتاب مشکلات رایج در روابط زن و مرد را ناشی از اختلاف بنیادین روانشناختی میان جنس مذکر و مؤنث دانسته و از این استعاره استفاده می‌کند که مردان و زنان هر کدام از دو سیاره مختلف می‌آیند؛ مردان از مریخ و زنان از ونوس. اما مردان مریخی و زنان ونوسی اگر در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف داشته باشند، دستکم در یک برهه از زندگی شباهت بسیاری به هم پیدا می‌کنند و آن هم زمانی است که عاشق می‌شوند. عشق وقتی که می‌آید، روح و جسم را بی‌قرار می‌کند و به تسخیر خود در می‌آورد. انسان‌ها تا هزاران سال بر این باور بودند که عشق معمایی راز‌آلود و هدیه‌ای از جانب خدایان است. در دوران معاصر اما دانشمندان در تلاش برای پرده برداشتن از این سحر و جادوی عشق و “بلایی” بوده‌اند که این احساس بر سر بدن می‌آورد. عشق دقیقا چیست؟ آیا قابل اندازه‌گیری است؟ آیا می‌توان آن را از طریق اسکن کردن مغز یا آزمایش کردن خون بررسی کرد؟ آیا می‌توان مثلا با عکس‌برداری “ابتلای بیمار به عشق” را تشخیص داد؟ اصلا عشق با بدن ما چه می‌کند؟فرماندهی مغز بر عشق در ادبیات، هنر یا زبان عادی مردم کوچه و بازار هر گاه صحبت از عشق شده، پای قلب به میان آمده است؛ قلبی که با دیدن معشوق به تپش افتاده و در حال بیرون زدن از سینه است یا با از دست دادن معشوق، زخم خورده و شکسته شده است. هرچند در این تعبیر جاافتاده قلب و عشق پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند، اما در حقیقت آن اندامی که افسار عشق را در دست دارد، مغز انسان است. دوناتلا مارازیتی، استاد دانشگاه پیزا، که خود دو بار عاشق شده و قدرتی را که عشق ایجاد می‌کند، به شخصه تجربه کرده بود، علاقمند شد که پدیده‌ی عشق را بیشتر کنکاش کند. او در سال ۱۹۹۹ نتایج تحقیقی را منتشر کرد که در آن نشان داده شده بود، سطح سروتونین، از ناقل‌های عصبی که نقش آرام‌بخش‌‌ دارد، در کسانی که به گفته خود عاشق هستند بسیار پایین‌تر از میزان طبیعی است. طبق این تحقیق سطح سروتونین در بدن این افراد درست در همان سطحی بوده است که در بدن افراد مبتلا به اختلال وسواس دیده می‌شود. در این تحقیق که در مجله New Scientist به چاپ رسید، ذکر شده بود که هر دو گروه (عاشق‌ها و مبتلایان به اختلال وسواسی فکری یا عملی) به طور افراط‌ گونه‌ای نسبت به یک چیز یا یک شخص احساس نگرانی و وسواس از خود بروز می‌دهند.

عشق چگونه پیدا میشود

پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی‌های معشوق می‌بندد

این گروه تحقیقاتی با تکیه بر یافته‌های خود عنوان کردند که شیمی مغز کسانی که رفتارهای وسواس‌گونه از خود نشان می‌دهند، مثلا روزانه به دفعات بسیار زیاد دست‌هاشان را می‌شویند یا به‌طور غیرعادی تمایل به نظافت یا کنترل مدام شعله‌های گاز دارند، با افرادی که تازه عاشق شده‌اند، شباهت دارد. دوناتلا مارازیتی و تیمش ۲۴ زن و مرد را که در طول ۶ ماه پیش از این تحقیق عاشق شده بودند با ۲۴ زن و مرد داوطلب دیگر که یا تنها یا در رابطه عاشقانه طولانی مدت و با ثبات بودند، مقایسه کردند. نخستین یافته این دانشمندان این بود که در بدن زنان و مردان عاشق به طور قابل ‌توجهی میزان هورمون کورتیزول که در هنگام استرس ترشح می‌شود، بالاتر از گروه دیگر است.مردان عاشق ملایم‌تر، زنان عاشق مهاجم‌تر دوناتلا مارازیتی همچنین دریافت که میزان تستوسترون، مهمترین هورمون مردانه، در مردان عاشق کمتر از دیگر مردان است. در عوض میزان ترشح این هورمون در بدن زنانی که عاشق هستند، در مقایسه با دیگر زنان بیشتر می‌شود. به گفته دکتر مارازیتی در این وضعیت مردان بیشتر شبیه زنان و زنان بیشتر شبیه مردان می‌شوند، “انگار که طبیعت می‌خواهد آنچه که می‌تواند میان زنان و مردان متفاوت باشد را از میان ببرد، زیرا در این مرحله زنده ماندن [و جفت‌یابی] مهمتر است.” هنوز دانشمندان موفق به توضیح علمی این تغییر میزان تستوسترون نشده‌اند اما یک فرضیه که مطرح شده، این است که ترشح پایین این هورمون در مردان، آنان را ملایم‌تر کرده و آرامش پیش‌شرطی است تا مرد وارد رابطه شود. در مقابل، طبق فرضیه، بالا رفتن میزان ترشح تستوسترون در زنان موجب افزایش میل جنسی آنها می‌شود. اما آیا عاشق شدن تنها دلیل ایجاد این تغییرات در بدن هستند؟ برخی پژوهشگران پس از انتشار این تحقیق، تغییرات هورمونی در بدن را به میزان بالای رابطه جنسی نسبت دادند که در این مرحله رخ می‌دهد. در مقابل با در نظر گرفتن این نکته که در حالت عادی میزان تستوسترون در مردان به هنگام افزایش رابطه جنسی بالا می‌رود، در ‌آن زمان در پژوهش‌های دیگر این نکته مطرح شد که اگر طبق گفته “منتقدان” تغییرات هورمونی در نتیجه افزایش رابطه جنسی به وجود می‌آید، پس بایستی در مردان عاشق میزان ترشح تستوسترون بالاتر برود و نه آنگونه که طبق پژوهش‌های دکتر مارازیتی نشان داده شده، کمتر شود.آیا عشق آتشین نوعی اعتیاد است؟ تا کنون تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که هنگام شکل گرفتن احساس عشق آتشین به وضوح بخش‌هایی از مغز فعال شده و فعالیت بخش‌های دیگر کمتر می‌شود. سمیر زکی و آندریاس بارتلز از کالج دانشگاهی لندن دو تن از نخستین پژوهشگرانی بودند که موفق به شناسایی این بخش‌ها شدند. آنها به داوطلبان شرکت‌کننده در این تحقیق عکس‌هایی از کسانی را که عاشق‌شان بودند، نشان دادند و همزمان مغز آنها را با دستگاه ام آر ای اسکن کردند. در این تحقیق دیده شد که بیش از همه ۴ نقطه در سیستم لیمبیک (سامانه عصبی احساسی) فعال بودند. پژوهشگران مشاهده کردند که این واکنش بسیار شبیه به واکنشی است که هنگام مصرف کوکائین در مغز ایجاد می‌شود. دکتر بارتلز می‌نویسد: «بین عشق و اعتیاد همپوشانی‌هایی وجود دارد. به نظر می‌رسد که اعتیاد از بخش‌هایی از مودول‌های مرتبط با عشق در مغز سوءاستفاده می‌کند.»

با توجه به تئوری‌های تکامل، اعتقاد بر این است که احساس جذابیت بین ۶ ماه تا ۳ سال عمر دارد که زمانی کافی است برای این که مرد در کنار زن بماند

یافته‌های علمی مشخص کرده‌اند که در دوران عاشقی دوپامین، از ناقل‌های عصبی، مرکز لذت مغز را فعال می‌کند. این درست شبیه به فرایندی است که مواد اعتیادآور نظیر کوکائین، هروئین، نیکوتین، آمفتامین یا دیگر داروهای اعتیادآور ایجاد می‌کنند. این پژوهشگران همچنین با شگفتی دریافتند، هنگامی که به مادران عکس کودکانشان را نشان می‌دهند، درست همان بخش‌هایی که در مغز افراد عاشق در اسکن به رنگ روشن درآمده بود، در مغز مادران نیز روشن می‌شود. البته نتیجه این “آزمایش عشق” را نمی‌توان صد در صد پذیرفت، زیرا اگر فرد داوطلب عاشق کس دیگری باشد و به هنگام دیدن عکس معشوق به آن فرد دیگر فکر کند، درست همان بخش‌های مغزی به رنگ روشن درمی‌آید. به این ترتیب نمی‌توان نتیجه قطعی گرفت که با ام آر ای مغز می‌توان عشق دیوانه‌وار فرد به معشوق را تخمین زد. به گفته دکتر بارتلز هر چند احساس در پی فرایندهای فیزیولوژیکی به وجود می‌آید، اما این فرایندها نمی‌توانند به طور کامل عشق را تعیین کنند.هورمون‌ها، موتور عشق قوه محرک عشق را شاید به درستی بتوان هورمون‌ها دانست، هرچند که با این حال نمی‌توان به تنهایی از یک یا دو هورمون معین و تغییرات آنها سخن گفت. در ارگانیسم بدن انسان سیستم کنترل هورمونی به هم پیوسته است به طوری که هر تغییر بر روی کل سیستم تأثیر می‌گذارد. کریستوف کک، پژوهشگر آلمانی، عاشقی را یک “احساس استرس مثبت” توصیف می‌کند که در آن بیش از همه غده تیروئید و هورمون‌های جنسی و استرس دخیل هستند.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که احساس “عشق دیوانه‌وار” به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می‌کشد

در موقعیت‌های اروتیک غده هیپوفیز که در زیر مغز قرار دارد، هورمونی به نام اکسی‌توسین را ترشح می‌کند که از جمله در ایجاد انقباضات رحمی، تسهیل ورود اسپرم به رحم و نیز تحریک اندام جنسی نقشی مهم ایفا می‌کند. اکسی‌توسین به هنگام ارگاسم و نیز وضع حمل باعث انقباض عضلانی می‌شود. تا کنون تحقیقات متعددی در مورد ویژگی‌های این هورمون که آن را “هورمون عشق”، “هورمون ارگاسم” یا “هورمون وفاداری” نیز می‌نامند، انجام شده است. این تحقیقات نشان داده‌اند که اکسی‌توسین موجب وابسته شدن و ایجاد احساس عشق و اعتماد میان دو نفر می‌شود و آنها را به داشتن یک رابطه مشترک با دوام و داشتن فرزند ترغیب می‌کند. یکی دیگر از هورمون‌های مطرح در زمان عاشقی، وازوپرسین است. این هورمون گردش شدیدتر خون در اندا‌م‌های جنسی را سبب می‌شود و نیز کمک می‌کند تا پس از ارگاسم فرد به خوابی عمیق فرو رود.رنگ رخسار خبر می‌دهد از سر درون رنگ رخسار عاشق به خوبی از بی‌تابی درونی او خبر می‌دهد. هنگام مشاهده معشوق یا چیزی مرتبط با وی، تصویر به مغز عاشق مخابره و در آنجا آنالیز می‌شود. پس از آن مغز پیام‌هایی را به رگ‌های خونی در صورت می‌فرستد که موجب شل شدن عضلات آنها می‌شود.

به این ترتیب مویرگ‌ها منبسط شده، خون بیشتری در آنها به جریان می‌افتد و در نتیجه صورت قرمز می‌شود. عرق کردن کف دست‌ها نیز یکی دیگر از نکات جلب توجه‌کننده است. مغز پیام‌هایی را به غدد عرق به ویژه در ناحیه زیربغل و کف دست‌ها می‌فرستد تا عرق بیشتری تولید کنند. این واکنش‌ها به گفته دکتر کریستان زاندر، متخصص پوست، به هنگام تحریکات ذهنی در زمان دلباختگی متداول هستند.وقتی عشق چشم آدم را کور می‌کند این‌که قدیمی‌ها معتقد بودند، عشق انسان را کور می‌کند، ظاهرا بدون حکمت نبوده است. پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند که عاشق شدن واقعا چشم انسان را بر کم و کاستی‌های معشوق می‌بندد. تیم پژوهشی دکتر آندریاس بارتلز دریافتند، زمانی که انسان‌ها به کسانی که عاشقشان هستند، می‌نگرند مدارهای عصبی که در حالت معمول با ارزیابی‌های انتقادی از دیگران مرتبط هستند، غیرفعال هستند.”عشق تنها سه سال طول می‌کشد” آنهایی که طعم عاشق شدن را چشیده‌اند، می‌دانند که این مرحله پر تب و تاب، مدت زمان محدودی دارد. دکتر هلن فیشر، انسان‌شناس و نژادشناس آمریکایی، که از وی به عنوان یکی از مشهورترین محققان پدیده عشق در جهان نام می‌برند، به همراه همکارانش آرتور آرون و لوسی براون، سال‌ها پیش به این نتیجه رسیدند که احساس “عشق دیوانه‌وار” به طور میانگین تنها ۷ ماه طول می‌کشد. پس از گذشت این زمان بالا و پایین رفتن‌های هورمونی آهسته کاهش می‌یابد. نتیجه آن‌که دورانی آغاز می‌شود که پیوند میان زن و مرد قوی شده و آنها وارد رابطه با یکدیگر می‌شوند. هورمون‌ها در این زمان به حد نرمال خود نرسیده‌اند اما مثل قبل نیز فعال نیستند. با توجه به تئوری‌های تکامل، اعتقاد بر این است که احساس جذابیت بین ۶ ماه تا ۳ سال عمر دارد که زمانی کافی است برای این که مرد در کنار زن بماند. این زمان لازم است تا زن بتواند باردار شده، وضع حمل کرده و نیازهای اولیه نوزاد را برآورده کند. عشق آمیزه‌ای از عملکرد ناقلان عصبی، هورمون‌ها، رفتار و تجربه است. دکتر بارتلز تأکید می‌کند که تنها اقلیت کوچکی از انسان‌ها برای تمام عمر در کنار شریک زندگی‌شان باقی می‌مانند. این عصب‌شناس کالج دانشگاهی لندن هیچ دستور‌العمل خاص علمی را برای طولانی‌تر کردن تاریخ مصرف عشق نمی‌شناسد.

در تازه‌های پزشکی هفته مرروی داریم بر این عنوان‌ها: روز جهانی شستشوی دست. چه کسانی نباید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند، حقایقی در باره پنومونی ریه و این پرسش که آیا «هورمون عشق» کلید درمان کووید ۱۹ است؟

© 2021 Deutsche Welle |
حریم خصوصی کاربران |
شناسنامه |
تماس
| نسخه موبایل

شاید برایتان عجیب باشد اما برخی اوقات شخصا جستجوهایی را در سطح اینترنت انجام میدهم تا ببینم کسانی که به دنبال حل مشکل خاصی در زندگی خود هستند، چه پاسخ هایی را در اولین پیشنهاد های موتور جستجوگر گوگل دریافت میکنند ! و حقیقت این است که متاسفانه این پیشنهادها بسیار احمقانه و غیر عملی هستند اما به هر حال بخش بزرگی از عموم از همین مطالب برای اصلاح زندگی خود استفاده میکنند. و دقیقا به همین علت مشکلات مردم پایانی ندارد و زندگی دردناکی دارند. یکی از سوالات رایج، چگونگی یافتن عشق ایده آل است !

حدس بزنید چه اتفاق جالبی افتاده ؟! بله، لحظاتی پیش، شخصا عبارت “چطور عشق ایده آل خود را پیدا کنیم” را در گوگل جستجو کردم تا ببینم اگر یک فرد که به دنبال عشق ایده آل خود میگردد، چنین جستجویی را انجام دهد، چه سایت هایی به او چه نوع پاسخهایی میدهند ! خب ! چقدر خوب ! گویا کلی سایت هستند که جواب این سوال شما را دارند. حال که اینقدر خوش شانس هستید که پاسخ تمام مشکلات زندگی شما در گوگل هست، بیایید به عنوان نمونه، پاسخ و مقاله مرتبط با موضوع یافتن عشق ایده آل، در یکی از سایتهای معروف (که نامش نیز لزومی ندارد مطرح شود)، بررسی کنیم !

خب، همین اکنون وارد سایت مذکور شدم ! اول از همه یک آقای خیلی خوشحال و گل به دست و خوشتیپ در عکس وجود دارد که گویا خیلی هم خوشحال هست چون احتمالا با خواندن همین مقاله به عشق ایده آلش رسیده ! البته آن آقا شبیه ایرانی ها نیست ولی به هرحال آن سایت که دروغ نمیگوید حتما با همین مقاله میتوان خوشبخت شد و ازدواج کرد و… ! حالا به راه حل ها گوش میدهیم !

پیشنهاد اول این سایت، موسسات خیریه است ! زیرا گفته شده که کسانیکه کار خیر میکنند، برای رابطه خود هم اهمیت زیادی قائلند. بنابر این شما باید بروید در یکی از جاهایی که کارهای خیریه میکند و مخ کسی را در همانجاها بزنید. پیشنهاد دوم این سایت، جشن های فارغ التحصیلی است(شرط میبندم اکرم خانم دختر همسایه تان نویسنده این سایت بوده و به همین علت هم خودش تا سنین بالا حتی یک رابطه عشقی خوب هم نداشته !)، بنابر این به یک جشن فارغ التحصیلی بروید و آنجا مخ کسی را بزنید. پیشنهاد بعدی این سایت، وساطت اطرافیان است. یکجا مینشینید و به امید خدا یک دوستی، نزدیکی، چیزی پیدا میشود که کسی را به شما پیشنهاد دهد و عشق ایده آل شما را خودش انتخاب کند(طلاق زودهنگامتان قطعی است!). پیشنهادهای دیگر این سایت، رفتن به کلاسهای متفرقه، میهمانی، مشاوران همسریابی و سایت های همسریابی،و نهایتا جشن های عروسی است. در اوج عشق و احترام، تف به گور چنین سایتهایی که اینطور با زندگی مردم بازی کنند(چه دانسته و چه از سر ناآگاهی). البته هیچ مشکلی نیست و هر کس میتواند هرچه میخواهد بنویسد. مشکل اصلی در کسانی است که زندگی خود را با این نوع مطالب پیش ببرند !

عشق چگونه پیدا میشود

آیا از خواندن چنین مطالبی حس حماقت نمیکنید !؟ آیا حس نمیکنید که نویسنده چنین سایتهایی در حال خندیدن به ریش شماست !؟! واقعا میخواهید اینطور همسر ایده آل خود را پیدا کنید ؟ تازه پس از پیدا کردنش بروید و کلی زمان صرف کنید و پس از یک سال متوجه شوید که ای بابا کاملا اشتباه کردم این فرد اصلا مناسب من نبود ! جالب آنکه احتمالا دوباره باید به همین سایت مراجعه کنید و روشهای دیگر را امتحان کنید و نهایتا شاید اگر سبزیجات کافی مصرف کرده باشید و طول عمرتان خوب باشد، در 900 سالگی بالاخره فرد ایده آل شما پیدا میشود و میتوانید شما و عشق مسن تان، دندان مصنوعیهایتان را در لیوان آب بگذارید و به هم عشق بورزید. حماقت بس نیست !؟

حقیقتا مدتی است وقتی به حرفهای یک فرد عادی در جامعه گوش میدهم، از زندانی که برای خودش ساخته شگفت زده میشوم. عزیزان ! عشق ایده آل چیزی نیست که با جستجو در کوچه و خیابان یا پریدن از یک رابطه به رابطه دیگر پیدا کرد. به پیر به پیغمبر شما به راحتی آب خوردن میتوانید عشق ایده آل خود را و دقیقا همان کسی که دوست دارید کنارتان باشد، با استفاده از قانون فرکانسها و جذب متافیزیکی به دست بیاورید. بروید از مطالب رایگان سایت که درباره جذب متافیزیکی هست، اول از همه عمیقا مطلب را یاد بگیرید و بعد عملی کنید و ببینید به سادگی آب خوردن دقیقا همان فردی که میخواهید را بدست می آورید. حتی شما میتوانید دقیقا یک فرد خاص را در یک زمان کاملا خاص جذب و وارد زندگی خود کنید. شاید خیلی از شما چنین رویدادی را معجزه بدانید و بله در ابتدا برای انسان اینطور به نظر میرسد، اما حقیقتا این کار یکی از سطح پایین ترین و معمولی ترین کارهایی است که از دست یک انسان بر می آید. البته اگر میدانستید که چه و که هستید ! بنابراین، تلاش برای یافتن فرد خاص را رها کنید و به جای آن، بروید خود را رشد دهید و خود را بیشتر بشناسید. در آنصورت خواهید دید شما کاملا قدرت جذب فرد ایده آل خود را دارید. برای کسانیکه علاقمند یادگیری تمام نکات مهم، در جذب عشق ایده آل توسط قانون جذب هستند، محصول مربوط به جذب عشق ایده آل توصیه میشود.

کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟ از مجموعه مدرسۀ زندگی آلن دوباتن، به همت انتشارات رخداد کویر به چاپ رسیده است. دوباتن می‌گوید: «ما بر این باوریم که گام نخست در مسیر موفقیت، خودشناسی است. فقط وقتی درک و تصور درستی از خودمان و شخصیتمان داشته باشیم می‌توانیم تصمیم‌های مطمئن، به‌خصوص در زمینۀ مسائل عاطفی و کاری، بگیریم.

متأسفانه، ابزار مناسب و تکنیک‌های درست خودشناسی و کسب موفقیت را نمی‌توان به‌سادگی پیدا کرد. این‌جور مسائل را نه در مدرسه به ما آموزش می‌دهند و نه در دانشگاه و محیط کار. بسیاری از ما درگیر زندگی می‌شویم بی‌آنکه اصلاً بفهمیم در پس ذهنمان چه می‌گذرد.

به همین دلیل، مدرسۀ زندگی شکل گرفت تا منبعی باشد برای کمک به ما در راستای فهم خودمان و بهبود روابطمان، هم در حوزۀ خانوادگی، هم اجتماعی و هم شغلی.

می‌خواهیم با کمک مدرسۀ زندگی، یاد بگیریم که به آرامش برسیم و از زندگی‌مان بیشتر لذت ببریم.

عشق چگونه پیدا میشود

واقعاً جای دلسوزی دارد که برای پیدا کردن عشق، چنین چالش‌های پیچیده‌ای بر سر راه داریم. این چالش‌ها نسبتاً جدیدند و واکاوی‌های چندان نظام‌مندی رویشان صورت نگرفته است. قدمت شیوۀ کنونی یافتن عشق، نهایتاً به ۲۶۰ سال پیش می‌رسد. ما در مسیر یافتن شیوۀ مناسب عشق‌ورزی، هنوز در ابتدای راهیم و رد قدم‌های اشتباهمان هنوز برجاست.

روابط گذشته غالباً از دو بُعدِ اصلی، با روابط کنونی متفاوت بوده‌اند. اول اینکه، افراد به خاطر عشق ازدواج نمی‌کردند و دلایل ازدواج آن‌ها مواردی مثل جایگاه اجتماعی، پول، مهارت‌های خانه‌داری و زیبایی بود.

انتظار نداشتیم همسرمان را دوست داشته باشیم و در بهترین حالت، فقط امیدوار بودیم بتوانیم او را تحمل کنیم و در یک کلام، ازدواج‌ها بر پایۀ منطق بود. دوم اینکه، کسی مجبور نبود خودش همسرش را پیدا کند. وظیفۀ همسریابی بر عهدۀ خانواده‌ها، یا در ابعاد گسترده‌تر، بر عهدۀ جامعه بود و فرد منتظر می‌ماند که گزینه‌های بررسی‌شده براساس معیارهای عینی به او ارائه شود.

بعدها در اواسط قرن هجدهم، در اروپا یک انقلاب فکری رخ داد که امروزه در سراسر جهان گسترده شده است؛ جنبشی که امروز به نام رمانتیسم می‌شناسیم.

رمانتیسم مدعی بود که تنها بنیان واقعی یک رابطه پیوند قوی عشقی است و تمام ملاحظات عقلانی (وراثت، جایگاه اجتماعی، دارایی) بی‌اهمیت یا بی‌ربط‌اند. ازدواج بر پایۀ عقل جای خود را به ازدواج بر مبنای احساس داد.

از آن پس، افراد این آزادی را پیدا کردند که خودشان، بدون رجوع به آراء دیگران، چه خانواده و چه جامعه، یار زندگی‌شان را انتخاب کنند. دیگر معشوق ایده‌آل را باید بر مبنای غریزه پیدا کرد نه منطق.

در روابط عاشقانه، غریزه پررنگ‌ترین نقش را ایفا می‌کرد و احساس عاشق بودن پایه‌ای موثق و اعلاء برای یک زندگی زناشویی موفق پنجاه ساله یا طولانی‌تر تلقی می‌شد، نه حماقتی گذرا؛ اما بروز این احساس، کمی مرموز به نظر می‌رسید و کسی نمی‌توانست آن را پیش‌بینی یا تعدیل کند یا به اراده تجربه‌اش کند.

فردی که عاشق می‌شد مجموعه‌ای از علائم را در خود می‌دید که در ادبیات و هنر به‌وفور توصیف شده‌اند؛ تپش قلب بالا، غلیان احساسات دربرابر آن فرد خاص، بی‌خوابی، میل به صحبت دربارۀ معشوق (تقریباً با همه)، تمایل به گوش دادن به موسیقی و رفتن به دل طبیعت با آن فرد خاص.

باور ما به غریزه، احتمال خوشبختی‌مان را تضمین نمی‌کند. نمی‌خواهیم به دوران ازدواج‌های منطقی برگردیم، اما شاید لازم باشد به دنبال راه جدیدی، ورای روابط غریزی باشیم.

ما در مدرسۀ زندگی، مفهومی به نام رابطۀ روان‌شناسانه را معرفی می‌کنیم و در تلاش برای خلق ابزارهای تحقق آن هستیم. در این مدرسه، سعی داریم با استفاده از بهترین تعلیمات روان‌شناسی برای امر غامضِ یافتن و حفظِ عشق راه‌حل ارائه دهیم.

طبق روایت رمانتیک از عشق، یک عاشق واقعی می‌تواند و باید بدون نیاز به هیچ صحبتی ما را درک کند و باید تنها از طریق شم و احساس خود، تنهایی‌ها، سردرگمی‌ها و کنه شخصیت ما را تأیید کند.

این حالت بسیار رقت‌انگیز و در بلندمدت منشاء یک مشکل بزرگ است. این وضعیت ما را از امر دشوار اما ضروری شرح احوال خود باز می‌دارد: اینکه چه می‌خواهیم، چه حسی داریم، چرا غمگینیم، یا چه چیزی باعث آزردگی‌مان شده است.

این باور در ما شکل می‌گیرد که یک عاشق خوب باید بدون آنکه چیزی را با او در میان بگذاریم، ذهن ما را به‌راحتی بخواند و وقتی می‌بینیم او بخش‌هایی از ذهنمان را آن‌قدر خوب می‌خواند و درک می‌کند، این توقع مخرب در ما ایجاد می‌شود که او باید تمام ذهن ما را در تمام مواقع بخواند و درک کند. نتیجه آنکه کلاً نسبت به توضیح دادن بی‌میل می‌شویم و آن را غیررمانتیک می‌دانیم.

مشکل اساسی این است که ما مخلوقات فوق‌العاده پیچیده‌ای هستیم. اگر واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، هیچ انسانی قادر نیست از طریق شم و شهود به کل ذهن دیگری راه پیدا کند.

این بدین معنی است که در بسیاری از موقعیت‌هایی که برایمان مهم‌اند و دوست داریم فردی که به حکم غریزه جذبش شده‌ایم احساس ما را بی‌هیچ حرفی و خیلی راحت و سریع تأیید کند ناکام می‌مانیم. در بسیاری از مواردی که نیازهایمان را مطرح نمی‌کنیم، با نافهمی و بی‌توجهی کامل یا کژفهمی آزاردهنده روبه‌رو می‌شویم.

یکی از بزرگ‌ترین مخاطرات غریزۀ تأیید شدن این است که در صورت ناکامی، باعث بروز بدخلقی و قهر می‌شود. قهر در روان‌شناسی عشق، پدیدۀ بسیار مهمی است و اهمیت آن در این است که ما با هرکسی قهر نمی‌کنیم و قهرهایمان را برای کسی نگه می‌داریم که باور داریم باید ما را درک کنند، اما در شرایط خاصی درکمان نمی‌کند. البته می‌توانیم برایش توضیح دهیم که مشکلمان چیست، اما اگر این کار را بکنیم، به این معنی است که او نتوانسته است با شم و احساس خود ما را درک کند، پس لایق عشق ما نیست.

چگونه عشق خود را پیدا کنیم با ترجمۀ الناز عظیمی، در ۹۵ صفحه پالتویی با جلد نرم و قیمت ۱۴۵۰۰ تومان چاپ و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت برای موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات محفوظ است

برای خرید و دانلود  کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم؟  نوشته  آلن دوباتن  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

آلن دوباتن فیلسوف برجسته معاصر و نویسنده کتاب‌های پرطرفدار با موضوع فلسفه و زندگی در کتاب چگونه عشق خود را پیدا کنیم با شما درباره موضوع بسیار مهم و حساس عشق و عاشق شدن صحبت می‌کند. 

این کتاب از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی است. موسسه مدرسه زندگی در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند و خدماتی در حوزه روان‌شناسی در قالب کلاس، فیلم‌سازی، همایش و …. می‌دهد. یکی از خدمات موسسه هم انتشار کتاب‌هایی در باب مهم‌ترین مسایل حیات فرهنگی و عاطفی معاصر است.

آلن دوباتن می‌گوید برجسته‌ترین جنبه‌ی غریزه در امر عشق وسواس آن است. ما نمی‌توانیم عاشق هر کسی شویم؛ ما تحت هدایت شدید سنخ (type) خود هستیم. شاید بسیاری از گزینه‌های خوبی را که به ظاهر عالی به نظر می‌آیند رد کنیم و در توضیح کاستی‌های آن‌ها تنها بتوانیم آرام و زیر لب بگوییم: مناسب من نیست. در مقابل، ممکن است به دلایلی کاملاً فرای اختیار آگاهانه‌مان شدیداً جذب گزینه‌های دیگری شویم که چندان مناسب ما نیستند. حال این سوال در ذهن شما نقش خواهد بست که، واقعاً چرا ما عاشق افرادی بخصوصی می‌شویم و گزینه‌های دیگر را رد می‌کنیم؟ چرا این سنخ را داریم، نه سنخ دیگری؟ چه عواملی بر انتخاب‌های ما تأثیر می‌گذارند؟

آلن دوباتن در این کتاب درباره نکات مهم عشق و عاشقی صحبت می‌کند؛ عواملی که بر انتخاب عاشقانه ما تاثیر می‌گذارند. غریزه‌های مشکل‌ساز در راه انتخاب عاشقانه، موانع یافتن عشق، مشکلاتی که معشوق‌های ما ممکن است داشته باشند مثل مشکل در غریزه تایید شدن، تکامل و… و در نهایت نقش واقع‌بینی در انتخاب عاشقانه و یا به عبارتی انتخاب آگاهانه و به دور از خیالپردازی.

عشق چگونه پیدا میشود

این اثر کتابی بسیار مفید برای جوانانی است که به دنبال انتخاب شریک و همراه زندگی برای خود هستند. خواندن کتاب دوباتن می‌تواند به جوانان کمک کند تا کمترین اشتباه را در انتخاب عشق زندگی خود داشته باشند. انتخابی درست، آگاهانه و سازنده.

آلن دوباتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلوزیون فرانسوی است که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند. دوباتن آنقدر به این موضوع علاقه دارد که دوره دکتری خود در دانشگاه هاروارد را رها کرد تا درباره فلسفه در زندگی به زبان ساده بنویسد.

مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، نام دارند.

غریزهٔ دومی که ما را به سوی عشق می‌کشاند غریزهٔ دریافت تأیید است. هر کدام از ما مسائل و احساسات بخصوصی داریم که برای دیگران بی‌اهمیت و گاهی مبهم و یا حتا مایهٔ سوءتفاهم است. مثلاً ممکن است ما افراد خاصی را که عموماً محبوبند دوست نداشته باشیم، یا مثلاً نسبت به چیزهایی احساس اضطراب می‌کنیم که برای دیگران آرامش‌بخش است. ممکن است غصه‌هایی داشته باشیم که هیچ‌کس دیگری ندارد، یا سلایق و علایقی داشته باشیم که دیگران هیچ حسی به آنها ندارند.

بنابراین به احتمال زیاد شدیداً جذب کسانی می‌شویم که ویژگی‌های بخصوص ما را درک می‌کنند. به آنها عشق می‌ورزیم زیرا می‌توانند خصلت‌های نامعمول، حساس، و بخصوص‌مان را تأیید کنند. این افراد، درست عکسِ لشکر افراد بی‌احساس، حس ما را ”می‌فهمند“.

وقتی بالأخره به حامی ایده‌آل خود می‌رسیم، احساس می‌کنیم وارد دسیسهٔ کوچکی علیه بقیهٔ جهان شده‌ایم. دیگر مجبور نیستیم زیاد دربارهٔ خودمان توضیح دهیم، او خودش می‌دانند. بدون نیاز به هیچ حرفی، به‌سرعت همه‌چیز را ”می‌فهمند“. آنها نیّت ما را می‌خوانند و مجبور نیستیم منظورمان را با کلمات معمول اما با زحمت زیاد برای‌شان شرح دهیم.. عشق ما، در حقیقت نوعی قدردانی از توانایی جادویی آنها در درک ماست.

ممکن است واقعاً به پازل علاقمند باشیم و دوستان روشنفکرمان این علاقهٔ ما را به سخره بگیرند. یا شاید خوی جنسی بخصوصی داشته باشیم که هرگز جرأت نکرده‌ایم آن را با جفت‌های قبلی‌مان در میان بگذاریم. شاید با یک شخصیت سیاسی منفور همفکر باشیم. و یا شاید علی‌رغم عشقی که به مادرمان داریم، او را مانع پیشرفت‌مان بدانیم، و این حس ما برای دیگران عجیب بیاید. شاید هیچ‌کس میزان استرس‌مان را در امور اداری درک نکند و خطایمان را نبخشد. یا شاید هنوز هم مثل دوران کودکی‌مان، به سینه‌خیز رفتن زیر تختخواب علاقه داشته باشیم، ولی مطرح کردن این موضوع برایمان سخت باشد. اما یک شریک زندگی ایده‌آل، خودش به راحتی همهٔ این‌ها را می‌فهمد.

کلیات کتاب خوب و جذاب است, بهتر بود بیشتر مثال و مصداق از زندگی بین دو نفر می داشت تا قابل فهم تر میشد. گاهی اوقات وقتی در رابطه با یک نفر به مشکل بر می خوریم اساساً نمی دانیم

آلن دوباتن تو این کتابش سه مسأله مهمی که در ایجاد روابط نقش بسیار مهمی دارن و به طور قابل فهم اما مختصر و مفید توضیح میده. قطعا ارزش خواندن داره. این کتاب و بعنوان اصول باارزش توی روابط، همیشه

سلام عالی بودتوصیه میکنم

بهترین کتابی که درباره رابطه و عشق خوندم. متن بسیار روان و قابل فهمی داشت و ترجمه خیلی خوبی بود. دوبار پشت سر هم کتاب رو خوندم و با تک تک کلماتش همزاد پنداری کردم و برام آشنا بود و

کتابی فوق العاده عالی و صد درصد ضروری برای همه ی افراد…هم برای شناخت خود هم برای شناخت اطرافیانمونو هم برای شناخت ویژگی های همسر
ایکاش بهایی که به کتاب های داستان و رمان و درسی می دادیم به این دست

طاقچه سایت و اپلیکیشن   دانلود کتاب الکترونیکی    و    دانلود کتاب صوتی    است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله،    روزنامه    و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه  کتاب‌های روانشناسی  ،  رمان و داستان  ،   کتاب‌های تاریخی  ،   کتاب فلسفی  و هزاران  کتاب رایگان برای دانلود  وجود دارد.  

عشق چگونه پیدا میشود
عشق چگونه پیدا میشود
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *