لیست کتاب های روانشناسی کودک

 
helpkade
لیست کتاب های روانشناسی کودک
لیست کتاب های روانشناسی کودک

لیست کتاب های روانشناسی کودک

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کاربردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت کتابک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2008 – 2019

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

اگر قصد تربیت بچه خود را داشته باشید، خرید یک کتاب روانشناسی کودک از نان شب هم برای شما واجبتر می‌شود. بسیاری از پدران و مادران به دنبال راهی هستند تا فرزندان خود را به بهترین نحو تربیت کنند و روابط خود با کودکشان را بهبود بخشند. مطالعه کتاب های مناسب برای تربیت فرزندان می تواند شما را در زمینۀ آموزش بسیاری از مسائل به فرزندتان یاری دهد. برای مثال موضوع صداقت با کودک از مواردی است که باید از ابتدا به آن توجه شود.

کتاب‌های آموزشی و تربیتی به شما کمک می‌کنند توانایی حل مساله را در فرزندان تقویت کنید. برخی از والدین در کنار مطالعه فردی در کارگاه‌های آموزشی فرزندپروری شرکت می‌کنند و یا با استفاده از مشاوره کودک برای شناخت بهتر و برداشتن گام هایی درست در مسیر آموزش و تربیت کودکان قدم می‌گذارند. پیش ازین کتابهای روانشناسی موفقیت را معرفی کردیم و حالا می‌خواهیم به کتابهای مفید درباب فرزندپروری و روانشناسی کودک بپردازیم.

نویسنده این کتاب غلامحسین ریاحی است که اطلاعات مختصری در زمینه روانشناسی شناختی از دنیای کودکان در اختیار خواننده قرار می‌دهد. مطالب کتاب به صورت ساده و روان و مختصر نوشته شده است به همین دلیل هرگز حوصله شما را سر نمی برد. کتاب رمز و راز کودکی جنبه هایی از دنیای پر پیچ و خم کودکی را برای شما نمایان می کند. در این کتاب مقالات زیادی آورده شده است که با یکدیگر ارتباط منطقی دارند و چگونگی رشد کودک از لحظه لقاح تا پایان کودکی را به شما آموزش می دهد.

مطالبی که این کتاب را در بر می گیرند شامل دوران قبل از تولد ، دوران بعد از تولد ، خانواده ، مدرسه و تاثیر آن بر رفتار کودک ،‌ شکل‌گیری شخصیت در کودک ، اصلاح و هدایت تقویت کننده‌های مثبت و منفی ، ترس در کودک ، رشد و بهداشت روانی ، رشد و مسائل بهداشتی و پرورشی ، مشکلات خصلتی کودک ، مشکلات هیجانی کودک در سالهای اولیه ، عوامل و اختلالات فیزیولوژی روانی در کودک می شود.لیست کتاب های روانشناسی کودک

این کتاب به تالیف پرویز خاکیه مطالبی را با استناد از نظریات ، تحقیقات و تالیفات دانشمندان ایرانی و استادان روانشناسی خارجی برای والدینی که به دنبال تربیت و پرورش کودک خود هستند عرضه می‌کند. کتاب روانشناسی کودک کتابی کلی است که شما را در زمینه هایی همچون زمان و آغاز و مکان تربیت کودک ، شخصیت، اعتماد و اتکاء به نفس کودک ، کودکان ناسازگار ، تنبیه بدنی ،‌ کودکان کند ذهن ، کودکان منزوی و گوشه‌گیر ،‌ بد بینی و حسادت در کودکان ، دروغ و دزدی در کودکان ،‌ غرایز و انحرافات جنسی در کودکان ، نقش دین در تربیت کودک ،‌ نقش خانواده و مربی در تربیت کودک یاری می دهد. برای اطلاع از کلیات روانشناسی کودک کلیک کنید.

 

این کتاب با نویسندگی ویلیام ویلکاف و مترجمی زهرا جعفری به شما یادآوری می کند که کلید موفقیت در پرورش و  تربیت کودکان آموزش نه گفتن به آنهاست. با استفاده از این کتاب می توانید جهت نظم بخشیدن به رفتار کودک و کاربرد عملی ” نه” در کنترل رفتار او به هدف خود در تربیت فرزندان برسید. این کتاب به شما می گوید تا چگونه برای کنترل رفتار کودکتان برنامه ریزی کنید و در این زمینه راه کارهای موثری ارائه می دهد. از جمله مباحث آن شامل این موارد می شود: عادت دادن کودکان به زود خوابیدن تا در نظر گرفتن محدودیت هایی که متناسب با سن آنها باید در نظر گرفت.

در واقع این کتاب می تواند بسیار برای شما ملموس و راحت باشد چرا که کتاب “چگونه به کودک خود نه بگوییم” درواقع از نظریات، سخنان و تجربیات هزاران پدر و مادر تشکیل شده که در کنترل رفتار و تربیت فررزندان خود بارها موفق شده و یا شکست خورده اند.

تمام پدر و مادر ها به دنبال راهی هستند تا به پرسش های کودکشان در مورد مسائل جنسی به طور موثر پاسخ دهند. کتاب “لک لکی در کار نیست” به نویسندگی روبی هریس و مترجمی حسام حسین زاده آگاهی و اطلاعات روشنی در این زمینه به شما ارائه می دهد. خیلی از والدین فکر می کنند با صحبت کردن در مورد مسائل جنسی ذهن کودک را به پرداختن به این مسائل تشویق می کنند و افکار جنسی را در آنها پرورش می دهند. کتاب لک لکی در کار نیست به شما می آموزد که چگونه با زبانی بسیار ساده مسائل جنسی را برای کودک خود بازگو کنید. این کتاب راهی است تا خلا پرداختن به چنین موضوعاتی در پرورش کودکان از بین برود. می توانید قبل از مطالعه این کتاب مقاله تربیت جنسی کودکان را مطالعه کنید تا ذهنتان امادگی بیشتری در این زمینه داشته باشد.

نویسنده این کتاب با نام هیدرولفرد سعی کرده تا با ارائه روش های موثر والدین را جهت آموزش توالت رفتن به کودکانشان یاری دهد. مترجم این کتاب خدیجه طاهری است. کودکان در خصوص بسیاری مسائل مانند یادگیری، نوشتن، دوچرخه سواری و البته کنترل مثانه با یکدیگر تفاوت دارند. بعضی از آنها بسیار سریع توالت رفتن را یاد می گیرند اما در برخی موارد نیز دیرتر می آموزند. کار والدین این است که کودکان را به شیوۀ درست راهنمایی کنند تا بتوانند کودک خود را از پوشک بگیرند. این کتاب در چهارده فصل بهترین شیوه ها را در این زمینه به شما معرفی می کند. برخی از مسائل این کتاب به طور خلاصه در مقاله از پوشک گرفتن کودک آورده شده است.

این کتاب کتابی بسیار معروف و موثر از نویسندۀ معروف جو فراست است که اولین بار در سال 2005 به چاپ رسید. مترجم آن مهبد ابراهیمی است. کتاب مادر کافی راه حل همه ی اضطراب های ناشی از رفتار و تربیت کودکان را به شما می دهد. جی فراست در این کتاب متدهای ساده اما کاربردی و راهکارهای درک و حل تمامی مشکلات مربوط به کودکان از جمله غذا خوردن، حمام رفتن، زمان خواب، شب ادراری، انجام تکالیف، رقابت های حسادت آمیز، رفتارهای پرخاشگرانه و بسیاری چیزهای دیگر را در اختیار والدین قرار می دهد. کتاب مادر کافی به تربیت شما برای فرزندتان نظم می دهد.

 

علاوه بر کتاب شرکت در کارگاه ها نیز به والدین جهت ارتقای سطح تربیتی شان کمک می کند. برای اطلاع از مبانی لازم جهت آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

شما به عنوان والدین اولین الگوهای فرزندانتان هستید. آن ها آگاهانه و ناخودآگاه از شما تقلید کرده و رفتارهای شما را تکرار می کنند. پس خواندن کتاب در مقابل آن ها بسیار اهمیت دارد. همچنین خواندن کتاب برای آن ها از دوران کودکی نیز تاثیر گذار است. برای اطلاع از ایده های قصه گویی برای کودکان و بهترین داستان ها جهت کتاب خوانی برای کودکان کلیک کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه معرفی کتاب های مناسب روانشناسی کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

فهرست موضوعی

فهرست ناشران

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

لیست کتاب های روانشناسی کودک

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

خرید کتاب

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

ناموجود

برای تخفیف بیشتر وارد شوید.

ناموجود

ما را در

دنبال کنید

سوالات متداول
36617281-021

راهنمای ثبت نام و خرید

تعامل با من و کتاب

کاربری من

همراهی با ما

فروشگاه آنلاین من و کتاب با هدفی بالاتر از تصورات معمول در یک کتابفروشی به وجود آمده است. رسالت ما بر چند اصل استوار است. از آن جمله رساندن کتاب به دوستداران آن با کمترین هزینه، برپایی محلی برای گذران اوقات فراغت و یافتن ارتباطات جدید بر مبنای کتاب است. برای این اهداف ما سخت در تلاشیم تا با پویایی و وچابکی در مسیر ایجاد خدمات بهتر به مشتریان قدم برداریم. از تمامی کسانی که در این راه به یاری ما می آیند و با صعه صدر نواقص و کاستی های ما را گوشزد میکنند تشکر میکنیم. بیشتر…
لیست کتاب های روانشناسی کودک

ثبت نام در من و کتاب

با ثبت نام در فروشگاه اینترنتی من و کتاب ضمن فعالسازی امکان خرید از سایت، از تخفیف های ویژه برخوردار شوید. همچنین ارسال خبرنامه ی من و کتاب برای شما فعال خواهد شد.

ثبت نام در من و کتاب

عضویت در خبرنامه

برای دریافت خبرنامه ی من و کتاب (بدون عضویت در سایت) حاوی اطلاعات مفید محصولات، جشنواره های فروش و … آدرس پست الکترونیکی خود را ارسال کنید.

معرفی به دوستان

اگر دوست دارید وب سایت من و کتاب را به دوستان خود معرفی کنید و آن را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید از دکمه های زیر استفاده کنید.

فهرست موضوعات|
ناشران و تولید کنندگان|
درباره من و کتاب|
تماس با من و کتاب|
حریم خصوصی|
شرایط استفاده|

ثبت نام|
ورود

استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی من و کتاب فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه آنلاین من و کتاب می‌باشد.

پیگیری سفارش

آخرین مقالات

جول اوستین کیست

بهترین کتابهای انگیزشی و موفقیت

خلاصه کتاب محدودیت صفر

لیست کتاب های روانشناسی کودک

جان اولیری کیست

مبانی مشاوره پیش از ازدواج (راهنمای آسان…

زن کامل

رازهایی درباره ی عشق (چگونه در همه حال عشق…

زندگی مشترک جرات می خواهد (کتاب های زندگی بهتر)

عشق چیست؟ (عاشقی از منظر تئوری انتخاب)

مادری مناسب فرزند شما : MBTI (یونگ شناسی کاربردی)

مصائب عشق

مریخ و ونوس در اتاق خواب (زناشویی درمانی جنسی)

مدیریت خشم برای والدین (کتاب راهنما)

التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد

خانواده شاد (راهنمای پرورش فرزندان از طریق…

مثل یک زن رفتارکن مثل یک مرد فکرکن

دایره

مرواريد

قدیانی

با فرزندان

جویا

صابرین

مهاجر

اختران

چابک اندیش

صابرین

صابرین

صابرین

وانیا

ایران بان

علم

ایران بان

علم

لیوسا

فراروان

دانش ایران

دایره

سایه سخن

لیست کتاب های روانشناسی کودک

سایه سخن

فروشگاه اینترنتی کتاب بوکالا با هدف خرید کتاب با تخفیف ویژه و معرفی کتابهایی که ارزش خواندن و خریدن دارند اواسط سال 1396 به همت جمعی از مشتاقان کتاب با شعار مغزهایمان را بشوییم دایر گردید. ما مفتخر به ارائه خدمات فروش کتاب با تخفیف و ارسال به تمامی نقاط کشور و همچنین فراهم آوردن نقد و بررسی تخصصی در مورد تمامی کتاب ها و نویسندگان برای اولین بار در ایران با بالاترین کیفیت هستیم. هر کتابی که به آن علاقه یا نیاز دارید را می توانید در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا بیابید. همچنین، سعی بر آن شده است نمایشگاهی آنلاین از کتاب های موجود تمامی ناشران ایران دایر گردد. امید است بتوانیم با همراهی شما فرهیختگان گرامی، گامی هرچند کوچک در جهت اعتلای فرهنگ کشورمان عزیزمان ایران برداریم.

از جدیدترین محصولات و فروش‌های ویژه مطلع شوید


بدون محصول

ادل فابر – الین مازلیش

مریم داداش زاده – لیلی کامیاب

رشد

اول – 1397

400

لیست کتاب های روانشناسی کودک

رقعی

40000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر جروم دی. لوین

دکتر مسعود فضیلت پور – سید امید حسینی

رشد

اول – 1397

88

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

ماریانا کِسوتی

زهره دهقانی – دکتر محسن دهقانی

رشد

اول – 1396

168

رحلی

20000 تومان

خلاصه كتاب

آموزش مهارت‌های اجتماعی، هیجانی و رفتاری به دانش آموزان ابتدایی و متوسطه هیچ وقت با اهمیت‌تر از امروز نبوده است. دستور کار برنامه «همه کودکان مهم هستند»: تغییر به نفع کودکان، بر بهباشی همه کودکان زیر 19 سال تاکید می‌کند. هدف آن بهبود زندگی کودکان و خانواده‌های آنها با ارائه برنامه‌ای است که پنج هدف یا نتیجه را در بر دارد، نتایجی که برای بیشتر کودکان مهم‌اند. جزییات این پنج نتیجه عبارت است از:

هدف این کتاب کمک به کودکان برای برقراری روابط مثبت و پایدار، مدیریت هیجان‌های خویش، افکار و رفتارها، ایستادگی برای حقوق خود و تعرض نکردن به حقوق دیگران، احترام به ارزش‌ها و عقاید دیگران، همکاری در کار، حل اختلاف، حل مسئله به تنهایی یا با دیگران، توانایی همدلی با دیگران، داشتن انگیزه شخصی، یادگیرنده‌ای موفق و تاثیرگذار شدن و توانمند شدن برای ارتقای وضعیت آرام و خوش بینانه برای رسیدن به اهداف، خلاص شدن از مشکلات و پایداری در سختی‌ها است.

این کتاب بر یادگیری و استفاده از مهارت‌های اجتماعی  و ابرازگر بودن، به حداکثر رساندن توان فردی و نیز مدیریت کردن تردیدها نسبت به خود، عزت نفس پایین و هیجان‌هایی که مزاحم روابط و پیشرفت زندگی هستند، تاکید  می‌کند.

آدام تورن – متیو تورن

مرجان فرجی

رشد

اول – 1396

88

وزیری

7000 تومان

خلاصه كتاب

هیچ می‌دانید که شغل بسیاری از بزرگترها با شغل مورد نظرشان در دوران کودکی از زمین تا آسمان فرق می‌کند؟ گاه دلیلش این است که وقتی بزرگ شدند، تغییر عقیده داده‌اند. اما دلیل دیگرش این است که طرح و نقشه‌ای در سر نداشتند که به تحقق آرزوهایشان کمک کند.

کتاب حاضر به این کار کمک می‌کند و مسیری هیجان‌انگیز برای پول درآوردن پیش پایت می‌گذارد تا بتوانی از همین حالا برای خودت پول در بیاوری.

درست است! هیچ مجبور نیستی صبر کنی تا وقتی بزرگ شدی از دنیای تجارت و پول درآوردن سر در بیاوری. در حقیقت، هر چقدر زودتر درباره کار و کاسبی بیاموزی، آسان‌تر می‌توانی تصمیم بگیری که در بزرگسالی می‌خواهی چه کاره شوی.

خب، حالا راه موثر برای پول درآوردن چیست؟ کارآفرین شدن

اما اگر نمی‌دانی به چه کسی می‌گویند کارآفرین، هیچ نگران نباش. ما همه را برایت توضیح می‌دهیم و نشانت می‌دهیم چقدر کارآفرینی جالب و سرگرم کننده است!لیست کتاب های روانشناسی کودک

نسرین گودرزی

رشد

اول – 1396

160

رقعی

12000 تومان

خلاصه كتاب

قصه گویی زبانی است که با ذات بشر همخوانی دارد، برای کودکان شادی آفرین است و دستیابی به تجربه‌های تازه و برخوردار شدن از لذت دانایی و اشتیاق به یادگیری را به همراه دارد، و در نهایت، راهی برای تربیت بهتر آنها است. قصه‌ها آیینه عبرت‌اند و گوهرهای پند و صداقت و سرانجام دانایی را در متن خود جای می‌دهند و جذابیت فراوان آنها سبب می‌شود کودکان دوست دار قصه‌ها شوند.

بر ما والدین است که با قدرت، درست زندگی کردن را به فرزندانمان بیاموزیم، نه فقط زندگی کردن را.

در این کتاب سعی شده است اطلاعاتی مهم و کلیدی درباره قصه و قصه گویی، انواع قصه، اهمیت و اهداف آن، پیشینه قصه گویی و قصه درمانی، همچنین ویژگی‌های قصه گویی و آداب و نحوه قصه گویی را بیان کنیم. تلاش کردیم چارچوبی ارائه دهیم که با استفاده از آن کودکانی که مشکلاتی همچون کمرویی، اضطراب و افسردگی، اختلالات سلوک، ناخن جویدن، شب ادراری و انواع دیگر اختلالات روان شناختی دارند با کمک قصه‌های خاص، این اختلالات، قدم به قدم به صورت گروهی و انفرادی، درمان شوند.

گروه فعالان زمین

مرجان فرجی

رشد

اول – 1396

227

وزیری

18000 تومان

خلاصه كتاب

خیلی کارها هست که بزرگ‌تر اجازه بدهند، در حالی که برای بچه‌ها ممنوع است. مثلا بیدار ماندن تا پاسی از شب، پوشیدن لباس آستین کوتاه در هوای بارانی، و خوردن شکلات به جای شام! این فهرست تمامی ندارد. اما یک کار مهم هست که هم بزرگسال‌ها و هم بچه‌ها در هر سن و سالی می‌توانند انجام بدهند: مراقبت از سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنیم.

تعجب کردید؟ شاید فکر کنید محافظت از محیط زیست به قدری مهم است که از عهده بچه ‌ا بر نمی‌آید، اما این طور نیست. اگر بخواهید از آلودگی‌ها کم کنید یا جلو انقراض گونه‌ای از حیوانات را بگیرید یا به حفاظت از جنگل کمک کنید، قطعا هیچ محدودیتی جلودارتان نیست! راه‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای وجود دارد که به کمک آنها می‌توان وضعیت کره زمین را، فقط با جایگزین کردن چند چیز در خانه یا تغییر دادن یکی دو عادت، خیلی بهتر کرد.

این کتاب برای شما بچه‌هایی که می‌خواهید دقیقا بدانید چه کاری از شما ساخته است، راهنمای فوق‌العاده ای است! کتابی پر از ایده‌ها و طرح‌های محشری که می‌توانید آنها را در خانه، مدرسه یا محله‌تان اجرا کنید.

گِوِر تولی – جودی اشپیگلر

مرجان فرجی

رشد

اول – 1396

232

وزیری

18000 تومان

خلاصه كتاب

شاید بگویید کارهایی که در این کتاب توصیه می‌شود برای بچه‌ها یا هر کس دیگری خیلی خطرناک است. اما بنده معتقدم که دست نزدن به این جور کارها از دست زدن به آنها برای خود و جامعه ما خطرناک‌تر است. با این فعالیت‌ها راه‌های واقعی برای مواجهه اولین بار با پدیده‌ها پیش رو قرار می‌گیرد، فرصت برای نظارت محتاطانه فراهم می‌شود، و پرسش‌های جدیدی در ذهن به وجود می‌آید. 

ولی ما در این کتاب از این نوع فعالیت‌ها و راهنمایی‌ها برای تربیت افراد پرسشگر، کنجکاو، آزمایشگر و متفکر حمایت می‌کنیم. این ابزارها کودکان ما را به اعضای کنجکاو اجتماع تبدیل و زیربنای پرورش نسل بعدی مخترعان، نوآوران، و رهبران ما را پی‌ریزی می‌کند. بنابراین، همه از کوچک و بزرگ، با تجربه و بی‌تجربه، را تشویق می‌کنم که تک تک فعالیت‌های این کتاب را امتحان کنند.

چه بسا چیزهای آشنا را از زاویه غیرآشنایی تجربه کنید و پیش از تصمیم‌گیری درباره هر چیزی، صحبت‌هایی را که پیش‌تر از این و آن شنیده‌اید، مورد تردید قرار دهید و این ظرفیت را در خود به وجود آورید که قبل از اینکه به خود بگویید، نمی‌دانم چه طوری انجامش دهم، ابتدا امتحانش کنید. 

بروید آستین‌ها را بالا بزنید و وارد گود شوید، که نخستین کار خطرناک از همه سخت‌تر است.

سوزان میکلین استیونسون

آزاده ابوطالبی شکور – سینا شیرازی

رشد

اول – 1395

176

رقعی

12000 تومان

خلاصه كتاب

گوستاو اس. مش – ایلان تلمود

دکتر اسماعیل سعدی پور (بیابانگرد)- مینا آذرنوش

رشد

اول – 1393

216

وزیری

11000 تومان

خلاصه كتاب

پل هاگ

حسین صیفوریان – محمد طاهر ریاضی ارسی

رشد

چهارم- 1393

268

رقعی

14000 تومان

خلاصه كتاب

همه والدین می‌خواهند فرزندانی شاداب، سرزنده و دارای اعتماد به نفس تربیت کنند، اما تمامی آنها در دستیابی به این هدف موفق نمی‌شوند…

بسیاری از والدین، در وهله‌هایی، برای تربیت فرزندان خود به جستجوی کمک بر می‌آیند. با مطالعه این کتاب خواهید دید که نویسنده آن، دکتر هاک، با مشکلاتی که عموما والدین با فرزندان خود پیدا می‌کنند، به خوبی آشناست.

نویسنده، بر اساس نظریه روان درمانی عقلانی- عاطفی آلبرت الیس، نمونه‌های بسیاری از موقعیت‌های مختلف را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که این نظریه، در عمل کارساز و مؤثر است.

از دیگر مزایای این کتاب آن است که بسیار ساده و قابل فهم نوشته شده، به صورتی که آن را با علاقه و شگفتی مطالعه می‌کنید و همواره به مطالب آن مراجعه خواهید کرد.

آنت کاست زان – هارتمونت مورگن روث

شیده کرمانشاهانی

رشد

دوم- 1388

176

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

آنت کاست زان

شیده کرمانشاهانی

رشد

چهارم- 1391

168

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

باربارا کلوروسو

مرجان فرجی

رشد

اول- 1392

232

وزیری

8800 تومان

خلاصه كتاب

تریش مگی

لی لا لفظی

جوانه رشد

اول- 1392

144

رقعی

9000 تومان

خلاصه كتاب

معصومه علی محمدیان

جوانه رشد

دوم- 1388

88

وزیری

1400 تومان

خلاصه كتاب

بری گانتر

سید حسن پور عابدینی

جوانه رشد

چهارم- 1396

200

وزیری

15000 تومان

خلاصه كتاب

محبوبیت روزافزون بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان، نگرانی از اثرهای زیانبار آنها را به دنبال داشته است. موضوع‌های خشونت‌آمیز و ماهیت تعاملی بسیاری از این بازی‌ها، زمینه‌ساز این باور شده که خشونت این گونه بازی‌ها، بیشتر از خشونت برنامه‌های تلویزیونی، بر رفتارهای ضد اجتماعی کودکان اثر می‌گذارد. به باور برخی دیگر از صاحب‌نظران، این بازی‌ها ماهیتی اعتیادآور دارد و پرداختن بیش از اندازه به بازی، از تماس‌های اجتماعی کودکان می‌کاهد و به تضعیف عملکرد آنان در مدرسه می‌انجامد. با این همه بازی‌های ویدیوئی تا چه اندازه ناخوشایند و زیانبار است؟ در ظاهر امر، دلایل روش شناختی استواری برای عدم پذیرش شواهد مربوط به تأثیر زیانبار این بازی‌ها وجود دارد. همچنین، نشانه‌های مثبتی در دست است که انجام بازی‌های ویدیوئی و رایانه‌ای می‌تواند توانایی‌های ذهنی ویژه‌ای را در کودکان ارتقا بخشد. در این کتاب، شواهد پژوهشی تازه‌ای که از سراسر جهان گردآوری شده، بررسی و نقد می‌شود و نویسنده می‌کوشد موضوع «اثر بازی‌های ویدیوئی و رایانه‌ای بر کودکان» را برای عموم خوانندگان مطرح سازد.

بری گانتر، نویسنده ی کتاب، استاد مطالعات روزنامه نگاری در دانشگاه شفیلد است.

دان دینک میر و همکاران

مجید رئیس دانا

رشد

اول- 1393

278

رقعی

19000 تومان

خلاصه كتاب

در این کتاب رویدادهایی مطرح شده که در هر جامعه‌ای به طور قطع پیش می‌آید؛ ولی بعضی جوامع به علت قبح عمل، از بیان آن چشم‌پوشی می‌کنند و چشمان خود را در برابر واقعیت می‌بندند تا آن را نبینند و چیزی از آن نشنوند.

یکی از این رویدادها، بیداری جنسی فرزندان در نوجوانی است. اگر نوجوانان در این سن، اطلاعات درستی در مورد تمایلات غریزی خود پیدا نکنند، ممکن است دچار عواقبی شوند که به هیچ وجه قابل جبران نباشد.

در این کتاب گاه با صحنه‌هایی روبرو می‌شویم که ممکن است خانواده‌ها از بیان و حتی خواندن آنها هم امتناع ورزند؛ ولی احتمال دارد هر یک از آنها در هر زمانی و در هر خانه‌ای اتفاق بیفتد. مثلاً فلان نوجوان با نوجوان دیگری از اقوام یا همسایگان در خانه تنها هستند که پدر و مادر سر می‌رسند و …

در این کتاب، ضمن شناسایی ویژگی‌های نوجوانان، مشکلاتی که ممکن است سر راه آنان قرار گیرد، مطرح شده است.

دان دینک میر

مجید رئیس دانا

رشد

چهارم- 1393

256

رقعی

13000 تومان

خلاصه كتاب

دان دینک میر

مجید رئیس دانا

رشد

دهم- 1393

188

رقعی

9000 تومان

خلاصه كتاب

لی کانتر – دکتر لی هاسنر

مجید رئیس دانا

رشد

ششم- 1396

192

وزیری

16000 تومان

خلاصه كتاب

دونالد. اِی. گریدانوس

دکتر پوریا صرامی فروشانی – دکتر بزرگمهر مطهری

رشد

پنجم – 1396

408

وزیری

33000 تومان

خلاصه كتاب

پیتر وست وود

احمدرضا بیات، حبیب امانی ،محبوبه بیات

ارجمند

 1392

168

رقعی

خلاصه كتاب

کارول فیتزپاتریک، جان شری

فاطمه نیکوئی، اکبر احمدی فرد

ارجمند

 1393

160

رقعی

7000 تومان

خلاصه كتاب

جورجا دوگانجي، آن كندل

سولماز جوكار، ياسمن بانکي

ارجمند

 1393

456

وزیری

22000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر سهیلا امامی، دکتر محمدرضا محمدی

سولماز جوكار، یاسمن بانکی

ارجمند

 1393

152

رقعی

7000 تومان

خلاصه كتاب

جودیت ام. اشترن، اوزن بن آمی

رویا نبی زاده، مهرو فرمند

ارجمند

 1393

112

وزیری

6000 تومان

خلاصه كتاب

آنتونی ولف

منیژه جلالی

ارجمند

 1394

272

رقعی

15000 تومان

خلاصه كتاب

رابرت د. فریدبرگ، جسیکا م. مک‌کلور، جولین هیلویگ گارسیا

 افسانه شایسته آذر

ارجمند

 1394

392

وزیری

26000 تومان

خلاصه كتاب

ریچارد‌آر. آبدین

دکتر انوشه امین‌زاده

ارجمند

 1395

176

رقعی

10000 تومان

خلاصه كتاب

تری مائورو

دکتر حسام (محمدحسن) فیروزی

ارجمند

 1395

392

رقعی

22000 تومان

خلاصه كتاب

لارنس شاپیرو

اعظم فاضلی

ارجمند

 1397

216

وزیری

23000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر احمد علی‌پور، دکتر مژگان آگاه هریس، ندا گلچین و علیرضا باغبان پرشکوهی

ارجمند

 1391

208

رقعی

5200 تومان

خلاصه كتاب

کاترین گلدارد، دیوید گلدارد

زهرا ارجمندی

ارجمند

 1396

352

رقعی

25000 تومان

خلاصه كتاب

کاترین گلدارد، دیوید گلدارد

زهرا ارجمندی

ارجمند

 1396

352

رقعی

25000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر حسین اخلاقی‌كوهپائی

ارجمند

 1390

88

رقعی

29000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر حمیدرضا‌پوراعتماد، شیرین ارمغان

ارجمند

 1394

128

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر فریدون یاریاری

ارجمند

 1393

288

رقعی

12000 تومان

خلاصه كتاب

الاین کلانتون هارپاین

دکتر اسماعیل اسدپور، عباس موزیری، فاطمه نادری

ارجمند

 1393

160

رقعی

5500 تومان

خلاصه كتاب

جنيفر بي فريمن، آبه مارس گارسيا

مجتبي دلير

ارجمند

 1391

128

وزیری

3900 تومان

خلاصه كتاب

دکتر مسعود جان بزرگی، ناهید نوری، دکتر مژگان آگاه هریس

ارجمند

 1393

296

وزیری

15000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر اصلان ضرابی

دکتر حبیب الله قاسم زاده

ارجمند

 1394

328

وزیری

22000 تومان

خلاصه كتاب

جنیفر فریمن، آبه مارس گارسیا

دکتر مجتبی دلیر، فرزانه رسانه

ارجمند

 1395

248

وزیری

17000 تومان

خلاصه كتاب

هایدی لینهام، آن ویگنال، رانلد راپی

سمیرا رستمی

ارجمند

 1395

96

وزیری

10000 تومان

خلاصه كتاب

رانلد راپی، آن ویگنال، سوزان اسپنس، ونسا کابم، هایدی لنیهام

سمیرا رستمی

ارجمند

 1397

320

رقعی

33000 تومان

خلاصه كتاب

جرج کاپالکا

دکتر رقیه موسوی، دکتر هدیه ناصر رنجبر

ارجمند

 1397

408

وزیری

35000 تومان

خلاصه كتاب

مارک رینکه، فرانک داتیلیو، آرتور فریمن

دکتر نسرین دودانگی، دکتر نسترن حبیبی آشتیانی

ارجمند

 1395

528

وزیری

35000 تومان

خلاصه كتاب

جکی سیلبرگ

آیدا دمهری

صابرین

 1397

249

وزیری

27000 تومان

خلاصه كتاب

سالی جی. راجرز – جرالدین داسون – لائوری ا. ویسمارا

نسرین بهنام نژاد

ارسباران

 1397

406

وزیری

26000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر لارنس ای. شاپیرو

دکتر محمد مشکانی – دکتر حسین ملک محمدی – اسماعیل شیردل هاور – اعظم کابوسی

روان

 1397

200

وزیری

13000 تومان

خلاصه كتاب

مارلین تارگ بریل

دکتر صدیقه رضایی دهنوی – دکتر قربان همتی علمدارلو

کاوشیار

 1393

208

وزیری

10000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر رستمی عمده فعالیت های درمانی خود را به مشاوره طلاق، خیانت های زناشویی، زوج درمانی، افسردگی و مدیریت خشم و عصبانیت و نیز مقابله با استرس و اضطراب اختصاص داده است.

تهران | خیابان دولت | بلوار کاوه شمالی | نبش بهار جنوبی | ساختمان آکسا | طبقه یکم | واحد یک

02126603804

02122618001

02122618005

 

شنبه تا چهارشنبه : 13:00-23:00

 هیچ محصولی وجود ندارد

ثبت سفارش و پرداخت

زیرشاخه ها

والدین یا كودك كامل وجود ندارد، و ما هرگز والدینی ندیده‌ایم كه دست‌كم گاهی درباره‌ی توانایی‌ها و استعدادهایشان به‌عنوان پدر و مادر  به شك و تردید دچار نشوند. فرزندان نیز همیشه بنابر خواست و میل والدین رفتار نمی‌كنند و زمانی‌كه والدین متوجه می‌شوند نمی‌توانند عادات و طرز رفتار فرزندان خود را تغییر دهند و اصلاح كنند، احساس ناكامی، سردردگمی و عدم اطمینان…

فعالیت‌های اشاره‌شده در این کتاب را می‌توان به ‌صورت انفرادی انجام داد. نیاز نیست آن‌ها را به ترتیب انجام دهید؛ نیاز نیست یک اقدام یا فعالیت را درک کنید تا بتوانید فعالیت بعدی را انجام دهید. توصیه‌های کتاب حاضر شکلی ساده دارند به طوری‌که فهمیدنشان ساده است و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را به مرحله‌ عمل درآورد. لیست کتاب های روانشناسی کودک

خودآگاهي بنيان بينش روان‌شناختي، و استعدادي است كه دانش روان درماني عمد‌ه‌ي توجه خود را بر گسترش و تقويت آن معطوف كرده است. درواقع، الگو و نمونه‌ي شاخص هووارد گاردنر براي هوش درون‌شخصيتي، شخص زيگموند فرويد، ترسيم‌كننده‌ي بزرگ پويايي‌شناسي اسرارآميز روح و روان است.

روش های نخبه پروری از پیش از تولد تا یازده سالگی

این کتاب به والدین فرصتی می‌دهد تا آنچه را آن‌ها به شیوه‌ی خودشان آموخته‌اند به تنهایی یا با همراه یک دوست تمرین کنند…

این کتاب اولاً برای دانش‌آموزان و دانشجویان جهت آشنایی با انواع رشته‌ها و دانشگاهها تدوین شده است. ثانیاً تمام مدارس حداقل به یک نسخه از این کتاب جهت اطلاع دانش‌آموزان و مشاوران و مدیران و خانواده‌ها نیاز دارند. ثالثاً به عنوان ابزار کار مشاوران تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی دوره متوسطه و دوران انتخاب رشته دبیرستان و دانشگاه سراسری و آزاد نیاز است.

این کتاب دارای چهار بخش اصلی است که هر بخش آن شامل دو فصل می‌باشد. این کتاب از مباحث کشف، ارزیابی و افزایش هوش هیجانی تا تأثیر آن در محل کار و خانواده سخن به میان می‌آورد. روش اصلی این کتاب، طرح داستانهایی در موضوعات این کتاب است که خواننده را در فهم بیشتر مطالب یاری می‌رساند.

از آن‌جا كه علاقمندان به پیشرفت تحصیلی و موفقیت‌های آموزشی، خواهان ارزیابی بهره هوشی فرزندان خود هستند، این كتاب می‌تواند راهنمای مناسبی برای اندازه‌گیری بهره هوشی و انجام آزمون‌های آن باشد. برای انجام این آزمون‌ها باید از سلامت كامل جسمی و روحی برخوردار بود و در شرایطی كاملاً مناسب بدون دغدغه خاطر و نگرانی و خستگی فكری آن‌ها را انجام داد.

هوش هیجانی موضوعی است كه شاید درباره‌ی آن شنیده یا مطالبی خوانده باشید و شاید نسخه‌ای از این كتاب را خریده‌اید تا كنجكاوی مبهم خود را درباره‌ی آن برآورده سازید، شاید نیز كتاب هوش هیجانی، چرا از هوشبهر مهم‌تر است، اثر گلمن را خوانده باشید؛ كتابی كه در اواسط دهه‌ی 1990 چاپ شد و جزء كتاب‌های پرفروش نیز بود. 

نحوه ارتباط درست با یک نوجوان و توجه به احساسات او برای رشدش…

رشد و پروش ظرفیت اخلاقی بچه‌ها بهترین راهی است كه از زندگی آن‌ها در حال حاضر و برای همیشه مراقبت كنیم و كتاب پرورش هوش اخلاقی به شما نشان می‌دهد چطور به فرزندان خود آموزش دهید كه اخلاقی فكر و رفتار كنند.

حافظه‌ای عالی پیدا کنید، بخوانید و فراموش نکنید، در امتحانات و کنکور موفق شوید مطالب برای مدت‌های طولانی در حافظه‌تان باقی بمانند و هیچ‌وقت نگران فراموشی نباشید واقعاً کتابی عالی و فوق‌العاده است و…

كلمات قدرت اعجاب انگیزی دارند. آن دسته از افرادیكه از قدرت كلام استفاده می‌كنند، قدرت متقاعد ساختن، الهام بخشیدن، مسحور كردن و نفوذ در دیگران را به طرق گوناگون تجربه می‌كنند.

    عملاً، هيچ راهي براي پيش‌بيني چالش‌هايي كه در طول زندگي خود به‌عنوان والدين با آن‌ها مواجه خواهيد شد وجود ندارد. اما آگاهي از روش‌هاي مناسبي كه مي‌توان انجام داد ــ براي فرزندان يا براي والدين ــ غيرممكن نيست. گاهی والدين امروزی در آموختن آداب و رسوم به فرزندانشان تنها به كمك نياز دارند، چون اغلب اوقات مطمئن نيستند كدام آداب و رسوم براي آموزش صحيح است.

دنياي آزاد غرب، در حيطه‌ي فرزندپروري با بحران روبه‌رو است. هر روز بر تعداد گزارش‌ها در مورد خشونت بچه‌ها و نوجوانان، عزت‌نفس پايين، اختلال در كمبود توجه، سوءمصرف موادمخدر، بارداري نوجوانان و خودكشي افزوده مي‌شود. می‌توان گفت تاحدودی همه‌ي والدين امروزي روش‌هاي جديد و قديم فرزندپروري را زير سؤال مي‌برند. به‌نظر مي‌رسد هيچ ترفندي كارايي ندارد و مشكلات…

این کتاب می‌آموزد که چگونه مثل یک نابغه فکر کنید. ضریب هوشی خود را افزایش دهید تا در تمام آزمون‌ها موفق شوید…

در این کتاب قصد داریم با بیان تجربیات تعدادی از والدین، معلمان و مشاوران به شما یادآوری کنیم که چگونه اعتمادبه‌نفس در بچه‌ها را محور اصلی تربیت آن‌ها قرار دهید؛ زیرا پرورش و تقویت اعتمادبه‌نفس کودک به‌ویژه در محیط خانواده سبب می‌شود که توانایی برقراری ارتباط سالم و مؤثر را فرا گیرد و به احساس ارزشمند بودن و پذیرش دست یابد.

راهنمای والدین، درمانگران و معلمان

با خواندن كتاب توصیه‌های جادویی برای زندگی‌ می‌توانید به‌ نوجوان‌ خود كمك‌ كنید. كیت‌ كلی، نویسنده‌‌ی این‌ كتاب‌ و مادر سه‌ فرزند، تحقیقات‌ كاملی‌ در مورد نوجوانان‌ انجام داده است‌ و توصیه‌‌هایی صمیمانه‌ و سودمند‌ ارائه‌ می‌دهد.

شناختِ نوجوان كار چندان آساني نيست. بيشترين تجربه‌هايي كه در گذشته كارساز بود، امروز كارآيي خود را از دست داده و عصر تكنولوژي همه‌چيز را در هم ريخته است. اختراعات، ابداعات و اكتشافاتِ گوناگون، در گوشه و كنار جهان، روي افكار آنان تأثير گذاشته است، به‌طوري كه نوجوانان، اكنون با ديدي متفاوت به مسايل پيرامون خود مي‌نگرند.

کتاب‌ خطاهای تربیتی والدین اولین جلد از مجموعه‌ی والدین و تربیت می‌‌باشد که با روشی ساده، علمی و خلاقانه این خطاها را به ما معرفی می‌کند.

این کتاب به ما می آموزد که چگونه فرزندانی هوشیار، با اعتماد‌به‌نفس مهربان و دلسوز تربیت کنیم.

کتاب تقویت حافظه (101 راه یادگیری فوری و سریع) نوشته ی مایکل تیپر به شما کمک می کند چهره ها را به خاطر بسپارید و آنها را با نام ها جفت کنید،  در هر سنی که هستید مغز خود را جوان و فعال نگه دارید.

اگر منطقی باشید پی خواهید برد که کنار آمدن با نوجوانی که اکنون در برابر سخنان شما در مقام پرخاشگری و پاسخگویی بر می‌آید و همه‌ی کاسه و کوزه‌ها را بر سرتان می‌شکند و حتی شما را کنار می‌گذارد، امری ساده و بدیهی است. 

بدون شک شناخت مربیان در ابعاد مختلف جسمی، عاطفی، اجتماعی، آموزشی و… در هر دوره تحصیلی از سوی اولیا و مربیان تأثیر بسزایی در روند رشد و تربیت آنان خواهد داشت. تحقق این امر مستلزم کسب دانش و آگاهی‌های لازم مربیان از نیازهای مربیان در زمینه‌های فوق است.

یکی از بزرگترین و مهمترین  نعمت های خداوند فرزند دار شدن است بنابراین ابتدا باید کودک را شناخت و راه تعامل  و ارتباط با او را یاد گرفت  تا بتوان  با پایداری آن را جزء هستی و زندگی خود قبول کرد.در امر کشف ارتباط با کودک باید راه کارهایی را بلد باشیم که در این کتاب به آنها اشاره‌‌ می‌شود.

کتابی کاربردی در زمینه چگونگی برقراری ارتباط والدین با فرزندان

زندگی درعین‌حال كه با ما بخشنده و مهربان است؛ در برخی مواقع روحیه‌ی ما را جریحه‌دار می‌کند و ما را تا مرحله‌ی مرگ می‌برد. باوجوداین ما هنوز زنده‌ایم؛ نه به این دلیل كه والدین ما همچنان به ما عشق می‌ورزند، بلكه از آن‌ جهت كه ما نیازمند شخصی هستیم . به این دلیل كه آن شخص که قلبش برای ما می‌تپد، هنوز زنده است و ما می‌توانیم هر روز صبح با خیالی آسوده بیدار شویم.

مولف در این کتاب با بیانی ساده و شیرین به نقد روش‌های تربیتی ناکارآمد و صحیح را معرفی می‌کند…

لیست مقایسه محصولات

فروشگاه ما را دنبال کنید

ثبت نام در خبرنامه فروشگاه

درباره ی ما


کاتالوگ سال ۱۳۹۸Downloads-icon

معرفی کتاب روانشناسی کودک اثر ژان پیاژه و باربل اینهلدر اگر کودک به خودی خود دارای اهمیت زیادی است، باید این نکته را افزود که به همان میزان یا حتی بیش از آن که کودک جلوه‌ای از بزرگسالی باشد، بزرگسال جلوه کودکی است. زیرا اگر بزرگسال با وسایل متعدد انتقال‌های اجتماعی، کودک را آموزش می‌دهد، هر بزرگسال، زندگی را با کودکی آغاز کرده و این امر از دوران قبل از تاریخ تاکنون بر این منوال استمرار داشته است. روان‌شناسی کودک، دربرگیرنده خطوط اصلی نظریاتی است که پیاژه در حوزه روان‌شناسی کودک عرضه کرده است و به همین دلیل کتاب، بسیار مختصر و فشرده است. از این‌رو، مترجم کوشیده است در پیش‌گفتار خود تعریفی مقدماتی از مفاهیم و اصطلاحات پیاژه فراهم آورد و خواننده را برای آسان‌تر خواندن کتاب آماده سازد و نیز برخی توضیحات ضروری را در متن کتاب به شکل زیرنویس آورده است.

cheap nike free run 5.‎0

لیست کتاب های روانشناسی کودک

آوای کتابک بانگ ترویج است و ترانه بانگ قصه است و افسانه

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کابردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت آموزک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2013 – 2020 ©

لیست کتاب های روانشناسی کودک

آوای کتابک بانگ ترویج است و ترانه بانگ قصه است و افسانه

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کابردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت آموزک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2013 – 2020 ©

لیست کتاب های روانشناسی کودک
لیست کتاب های روانشناسی کودک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *