مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

 
helpkade
مجله روانشناسی تربیتی زاهدان
مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

این نشریه در ابتدای انتشار با نام علوم تربیتی و روانشناسی منتشر شده است.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط



تعداد دوره‌ها

12

تعداد شماره‌ها

23

تعداد مقالات

مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

226

تعداد نویسندگان

541

تعداد مشاهده مقاله

276,912

تعداد دریافت فایل اصل مقاله

140,656

نسبت مشاهده بر مقاله

1225.27

نسبت دریافت فایل بر مقاله

622.37

تعداد مقالات ارسال شده

2,078

تعداد مقالات رد شده

1,798

تعداد مقالات پذیرفته شده

101

درصد پذیرش

5

زمان پذیرش (روز)

491

تعداد پایگاه های نمایه شده

7

تعداد داوران

248

درباره نشریه

مجله علوم تربیتی از قدیمی ترین مجلات علمی-پژوهشی در حوزه علوم تربیتی در سطح کشور است که از سال 1372 تا کنون منتشر می شود.  این مجله مقاله هایی حاوی نتایج پژوهش های بنیادی-کاربردی و توسعه ای در حوزه علوم تربیتی را به چاپ می رساند .مجله علوم تربیتی در سال دوبار به صورت دو فصلنامه از سوی گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز  به چاپ می رسد.

نویسندگان محترم لطفا قبل از ارسال مقاله به راهنمای نویسندگان مراجعه نمایند و مقاله را طبق فرمت جدید مجله تنظیم کنند.

به اطلاع خوانندگان عزیز می رساند تمامی مقالات مجله علوم تربیتی از شماره 1تا 15 پس از آماده سازی در سامانه مجله قرار خواهد گرفت.

 

مجله علمی علوم تربیتی عضو کمیته بین المللی اخلاق در نشر نمی‌باشد اما از اصول و قوانین (COPE)  تبعیت می‌نماید.

 

 

 

مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

پیرو آیین‌نامه نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به‌ منظور پاسداری از حقوق و مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و پیشگیری از چاپ نوشتارهای تکراری، مجله علوم تربیتی از نرم‌افزار همسان یاب استفاده می‌نماید. لذا ارسال گزارش سامانه همانند جو یا سمیم نور الزامی است.

براساس مصوبه شورای نشریات دانشگاه از تاریخ ۱۳۹۹/۴/۱ هزینه های بررسی مقالات ارسالی به مجله به شرح زیر تغییر می یابد:

۱- هزینه بررسی اولیه مقاله:  ۱۰۰۰۰۰۰ریال

 ۲- هزینه تصویب نهایی و پذیرش مقاله : ۳۰۰۰۰۰۰ ریال

 

 

                                                                                               

 

صاحب امتیاز:

دانشگاه شهید چمران اهواز

مدیر مسئول:

دکتر مسعود صفایی‌مقدم

سردبیر:

دکتر یدا… مهرعلی‌زاده

مدیر داخلی:

دکتر سیدمنصور مرعشی

مدیر اجرایی:

امیر مثنوی

کارشناس نشریه:

نسرین بهلول

ناشر:

مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)

آدرس:

ایران، اهواز، بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران اهواز، 139-613557

تلفن:

(4610) 19-33330011-061

نمابر:

33331366-061

ایمیل:

education@scu.ac.ir

وب سایت:

http://education.scu.ac.ir

شناسه دیجیتال:

10.22055/edu

زمان داوری:

3تا 6 ماه

دوره انتشار:

دو فصلنامه

نوع انتشار:

چاپی و الکترونیکی

دسترسی آزاد:

بله

کپی رایت:

CC BY-NC 4.0

سیاست داوری:

داوری بسته

زبان:

فارسی/ انگلیسی

چکیده آنلاین:

فارسی- انگلیسی

هزینه بررسی اولیه و پذیرش نهایی :

 

۴۰۰۰۰۰۰ریال

شاپا چاپی:

8817-2008

شاپا آنلاین:

2588-672x

 

                                                                                                            

 

 

 شماره حساب 1072703022624 بانک ملی به نام حساب تمرکز وجوه درآمد اختصاصی دانشگاه شهید چمران اهواز، شناسه ی 379072757117000000000000000019  دانشگاه شهید چمران اهواز. 

 شماره شبا: IR960100004001072703022624

صفحه 1-24

10.22055/edus.2020.31892.2960

سید احمد پورموسوی؛ بیژن عبدالهی؛ عبدالرحیم نوه ابراهیم؛ حسین عباسیان

 

 

 

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


(COPE) Downloads-icon


اصل مقاله 561 KDownloads-icon

 

تعداد مشاهده مقاله

588,085

تعداد دریافت فایل اصل مقاله

587,499

مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

نسبت مشاهده بر مقاله

1303.96

نسبت دریافت فایل بر مقاله

1302.66

تعداد مقالات ارسال شده

2,079

تعداد مقالات رد شده

1,640

درصد عدم پذیرش

79

تعداد مقالات پذیرفته شده

126

درصد پذیرش

6

نشریه فصلنامه روان شناسی تربیتی یک نشریه با داوری بسته و دوسو ناشناس و با دسترسی آزاد است که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی با تمرکز بر مباحث روان شناسی تربیتی پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه روان شناسی تربیتی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم روان شناسی تربیتی را گزارش می دهند می باشد.   

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است و تمام مراحل اشاره شده برای چاپ مقاله از سوی انتشارات دانشگاه علّامه طباطبائی پشتیبانی مالی می‌شود.

نشریه  فصلنامه روان شناسی تربیتیدر دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.

درباره فصلنامه روان شناسی تربیتی

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

(این نشریه تحت قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons: BY-NC می باشد.)

 

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.


COPEDownloads-icon

هدف اصلی این تحقیق بررسی نوع نگرش جوانان نسبت به خانواده و عوامل فردی وتحصیلی مرتبط با آن می باشد. به همین منظور از طرح تحقیق توصیفی از نوع همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه جوانان دانشجوی29-18 ساله در شهرستان سیرجان تشکیل می دهند که از بین آنها 400 نفر به صورت خوشه ایتصادفی به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و با استفاده از یک نگرش سنج محقق ساخته، مورد آزمون قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آزمون t برای گروه های مستقل، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس و آزمون توکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج به دست آمده نشان می دهد که جوانان نسبت به خانواده نگرش مثبت دارند ولی این نگرش با توجه به جنسیت آنها متفاوت است. همچنین با افزایش سن نگرش مثبت آنها نسبت به حمایت کنندگی خانواده کاهش یافته است. بین افزایش موفقیت تحصیلی و بهبود نگرش جوانان نسبت به خانواده همبستگی مثبت وجود دارد. جوانانی که در دانشگاه آزاد اسلامی درس می خوانند نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه ها، نگرش مثبت تری نسبت به خانواده ی خود دارند.

هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای جو سازمانی غالب در مدارس متوسطه شهر زاهدان بوده است. روش مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی – پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه دبیران مقطع متوسطه شهر زاهدان تشکیل می دهند. گروه نمونه شامل 357 معلم می شود که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه جو سازمانی ساسمن و سم دیپ استفاده شد.یافته های نشان داد که از دیدگاه دبیران، جو سازمانی مدارس دارای وضوح و توافق نقش بوده است. پاسخ دبیران با سابقه زیر 15 سال بیشتر مربوط به بعد وضوح و توافق نقش بود. پاسخ دبیران با سابقه بالاتر از 15 سال مربوط به بعد وضوح و توافق هدف بوده است. همچنین یافته های پژوهش نشان داد که بین جو سازمانی دبیرستانهای دخترانه و پسرانه تفاوت معنی داری وجود دارد، یعنی این که جو سازمانی دبیرستانهای با مدیر زن، مطلوب تر از جو سازمانی مدارسی است که مدیران آنها مرد می باشند.

درصد قبولی سیستان و بلوچستان در کنکور همواره در رده آخر استان ها بوده است. تمهیداتی نظیر گزینش قطبی و ناحیه ای و سهمیه نیز باعث بهبود درصد قبولی این استان نشد. این تحقیق به منظور تعیین میزان قبولی دانش آموزان پیش دانشگاهی استان و بررسی متغیرهای مرتبط بر آن در کنکور سال 1384 طراحی شده است.این تحقیق توصیفی در سال تحصیلی 84-83 بر روی کلیه دانش آموزان پیش دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان انجام شد. پرسشنامه طرح که شامل اطلاعات دانش آموزان و آموزشگاه ها بود برای کلیه آنها ارسال و 9198 پرسشنامه از 201 آموزشگاه تکمیل و عودت گردید. اطلاعات رسیده و اطلاعات پذیرفته شدگان کنکور با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.بیشترین تعداد شرکت کننده ی کنکور دیپلم های علوم انسانی (%8/45) و کمترین آن مربوط به ریاضی فیزیک (%1/15) بوده اند. بیشترین درصد پذیرفته شده مربوط به دارندگان دیپلم ریاضی فیزیک (% 32) و سپس علوم تجربی (%6/17) و انسانی (%3/11) می باشد. قبولی زنان و مردان به ترتیب %9/16 و %8/14 می باشد. درصد قبولی در آموزشگاه های خاص (شاهد-نمونه-دانشگاه)، عادی و غیر انتفاعی به ترتیب %9/49، %9/9 و %6/9 بوده است. درصد قبولی فرزندان مادران و پدران بی سواد به ترتیب %6/9 و %5/7 و برای مادران و پدران با تحصیلات بالای دیپلم به ترتیب % 45 و % 4/30 است. بیشترین قبولی مربوط به دانش آموزان با معدل امتحان کتبی نهایی بالای 18 بود (%8/83) که این درصد با کاهش معدل کاهش می یابد. قبولی در سهمیه های مناطق 1 تا 3 به ترتیب %9/90%، %22 و %9/12 بود. درصد پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای به ترتیب % 9/28، %1/69 و % 2 بود.نوع دیپلم، معدل سال سوم دبیرستان، تحصیلات و شغل پدر و مادر، سن و جنس دانش آموز از مهم ترین متغیر های مرتبط بر نتیجه کنکور سراسری می باشد.

پژوهش حاضر رابطه ی بین میزان رضایت دانشجویان و نگرش آنها نسبت به دوره شبانه را در دانشگاه سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار داده است. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 90 دانشجوی دختر و پسر به طور یکسان و از بین سه شهر زاهدان، ایرانشهر و زابل انتخاب شدند. برای به دست آوردن اطلاعات از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش های آماری تحلیل واریانس، مجذور کا و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایجی به شرح ذیل حاصل شد:میزان رضایت دانشجویان شبانه از دوره شبانه دانشگاه سیستان و بلوچستان از حد متوسط بالاتر است 91/0 از آنان دارای نگرش مثبت نسبت به این دوره ها می باشند. ضریب همبستگی پیرسون نشانه داده است که بین میزان رضایت دانشجویان شبانه و نگرش آنها نسبت به دوره شبانه رابطه معناداری وجود داشته است.

The purpose of present research is to studies the youths’ attitudes towards family, and demographic factors related to it. Method of research is descriptive and correlation. All the university students in sirjan, aging 18 to 29, have been research population. The sampling method of cluster – random was used and 200 subjects have been selected. An researcher made attitude test was used. Statistical methods of T test for independent samples, Pearson Correlation, ANOVA and Tukey were used. The findings show that the youth have a positive attitude towards their family but there are gender differences. Age negatively correlated with youth attitude toward family protector. There is a positive relationship between the youths’ academic achievement and their attitudes toward family. Azad university students have had a better attitude towards their family than students of other universities.مجله روانشناسی تربیتی زاهدان

This research considers the comparative studies of dominant organizational climate in secondary schools of Zahedan. The applied method in this research is descriptive survey. Statistical population includes the teachers of secondary schools in Zahedan. The sample of this research consists of 357 teachers that selected through the random sampling. The research instrument was the Susman and Samdeep Organizational Climate questionnaire. The results indicate that from the teachers’ viewpoint, the schools organizational climate consist clearness and roles agreement. Most of teachers’ answers with less than 15 years experience were relevant to clearness and roles agreement. The teachers’ answers with more than 15 years experience were mostly relevant to clearness and goal agreement. These findings revealed that, there is significant difference between organizational climate in the girls’ school and boys’ schools. It means that, organizational climate of schools with women principals is better than organizational climate of schools with men principals.

Sistan and Baluchestan students have the fewer amounts in the percent of students in the universities admissions. Some facilities such as giving a share for each restriction did not improve this situation. This research investigates amount of students in the universities admissions and variable that related to it. The method of research was descriptive and statistical population was students of pre-university in Sistan and Baluchestan. The instrument of research was an inventory that administered on all of the students by sending it to all of 201 schools and 9198 students. The result revealed that most of participants in the Nationwide University’s Entrance Examination had Humanities diploma (45.8%) and those who had Physics Mathematics diploma were the less amount (15.1%). Most of entered in the universities respectively had Physics Mathematics diploma (32%), Science diploma (17.6%) and Humanities diploma (11.3%). The entered students that had unliterary parents were 17.1%, and those with higher educated parent were 75.4%. Most of the entered students their mean score was more than 18 (83.8%). More over, type of occupation of parent, age, and gender of students were correlated to admission in the universities.

Present Research Studies the relationship between student’s satisfaction and their attitude toward Sistan and Baluchestan University’s Evening courses. For this purpose a sample consist of 90 Evening students of university were selected by using simple random sampling method. The tests used in this research were two researcher made questionnaires. ANOVA, X2, and Pearson Correlation was used for statistical analysis. Results show that Evening students Satisfaction from Sistan and Baluchestan University’s Evening courses is higher than average amount and. 91 of them have a positive attitude toward Evening courses. Correlation coefficient indicates that there is a significant relationship between student’s satisfaction and their attitude toward Evening courses.


Downloads-icon


راهنمای نویسندگانDownloads-icon

مجله روانشناسی تربیتی زاهدان
مجله روانشناسی تربیتی زاهدان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *