مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

 
helpkade
مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران
مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

آیا به دنبال آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج تهران هستید ؟ آیا می دانید هدف از مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج تهران چیست ؟ در روز های اولیه ازدواج و در زمان آشنایی قبل از ازدواج خیلی از نکات مهم برای شروع یک زندگی مشترک موفق توسط افراد نادیده گرفته می شود، که سبب می گردد بعد از سپری شدن سال های اولیه مشکلات و اختلافات زیادی در بین زوج ها به وجود بیاید. هدف اصلی مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج این است که ما یاد بگیریم که چگونه با مشکلات زندگی زناشویی روبرو شویم. در حقیقت مشاوره قبل از ازدواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق و مانع از هم پاشیدن زندگی مشترک می باشد. از آنجایی که ازدواج مهمترین تصمیم گیری در زندگی هر فرد می باشد، آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک ضروری است.

 

 

هدف از مشاوره در مراکز مشاوره قبل از ازدواج تهران این نیست که در نهایت با یک پاسخ بله یا خیر از سمت مشاور روبرو شوید. مشاوره قبل از ازدواج در مسائلی همچون همسرگزینی، آگاهی از ریسک ازدواج، تفاوت شخصیتی افراد، حل مشکلات بین زوجین و آموزش مهارت های لازم برای زندگی مشترک صورت می گیرد. در حقیقت مشاوره قبل از زادواج مانند واکسنی برای پیشگیری از طلاق ، مانع از هم چاشیدن زندگی مشترک عمل می کند. آموزش دیدن برای این تصمیم گیری و یادگیری مهارت های لازم برای زندگی مشترک در زندگی هر فردی ضروری است. نکته مهم این است که بدانید که همسر شما در خانواده ای با افکار، فرهنگ، علایق و … کاملا متفاوت با شما بزرگ شده است. خواه نخواه بسیاری از معیار ها و علایق زندگی او با شما متفاوت می باشد. به همین دلیل شما باید بیاموزید که چگونه با وجود این تفاوت معیار ها و علایق با همسرتان زندگی شادی را بسازید. مرکز مشاوره ازدواج تهران هنر زندگی آماده است که با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما باشد.

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی به دلیل مشکلات مردم تهران در دسترسی به بهترین مراکز مشاوره ازدواج تهران تصمیم به جمع آوری و معرفی آدرس بهترین مراکز مشاوره ازدواج تهران گرفته است. شما می توانید آدرس مراکز مشاوره ازدواج تهران را در جدول زیر مشاهده نمایید.

 

آدرس مراکز مشاوره قبل از ازدواج تهران

نام مرکز مشاوره ازدواج و روان درمانی در تهران

نشانی کلینیک مشاوره ازدواج تهران

 مرکز مشاوره ازدواج ارمغان – تهران

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مشاوره ازدواج تهران می توانید با مشاوران مرکز مشاوره هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

 

مرکز مشاوره ازدواج تهران هنر زندگی خدمات خود را مراحل مختلف زندگی بین زوجین از ارتباط با جنس مخالف، آشنایی قبل از ازدواج، خاستگاری، نامزدی، آموزش مسائل جنسی و مهارت های لازم برای زندگی مشترک را اراعه می دهد. مرکز مشاوره ازدواج تهران هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد.

 

از آنجایی که زندگی های امروزه با گذشته بسیار متفاوت شده است و مسائل و مشکلات مخصوص به خود را دارد. نیازمند راه حال های نوین است. از آنجایی که  هزینه شرکت در جلسات مشاوره قبل از زادواج در مراکز مشاوره ازوداج تهران بالاست و بسیاری از زوج ها توان شرکت در این جلسات را ندارند. علاوه بر هزینه سنگین این جلسات، به دلیل حیا و حجب خانواده ایرانی مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند یک راهکار مناسب باشد تا زوج ها بتوانند به راحتی مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند. از دیگر دلایل برتریت مشاوره تلفنی  ازدواج بر مشاوره ازدواج حضوری می توان به نداشتن وقت و درگیری های کاری زیاد امروزه افراد اشاره داشت. از جمله خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره تهران هنر زندگی می توان به مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره تربیت کودک ، زوج درمانی ، مشاوره افسردگی ، مشاوره وسواس ، مشاوره استرس ، مشاوره خیانت همسر ، اختلالات شخصیتی و …. اشاره داشت.

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی دارای متخصصان مجرب در زمینه ازدواج بوده و با بهرمندی از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری خود می تواند پاسخگویی سوالات شما در زمینه های مختلف ازدواج باشد. از جمله مهمترین مشکلات زوجین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آشنایی قبل از زادواج : امروز بسیاری از افراد در آَشنایی قبل از زادواج خود با مشکلات زیادی روبرو می شوند. چرا که بسیاری از افراد در زمینه ارتباط صحبح با جنس مخالف خود آموزش ندیده اند. مطالعه مقالات زیر می تواند به شما در برقراری یک ارتباط سالم و موفق با جنس مخالف خود کمک شایانی کند.دوستی قبل از ازدواجاشتباهات آشنایی قبل از ازدواجرابطه جنسی قبل از زادواج داشته باشیم یا نه

 

ازدواج و نامزدی : ازدواج و مراسم خواستگاری یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از زوجین می باشد. تشخیص درستی انتخاب از لحاظ اختلاف سنی، موقعیت اجتماعی، معیار های شخصیت و تفاهم بین زوجین از جمله مواردی است که باید قبل از زادواج توسط زوجین مورد بررسی قرار بگیرد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.سوالات قبل از ازدواجتست تفاهممخالفت والدین پسر با ازدواجمخالفت والدین دختر با ازدواجازدواج زود هنگامازدواج مجددفاصله سنی در ازدواجازدواج در سن بالانقش خانواده در ازدواجازدواج دوم مردان متاهلافراد نامناسب برای ازدواج

 

بعد از ازدواج : بسیاری از زوجین بعد از ازدواج به دلیل دخالت های زیاد خانواده و دوستان، نداشتن تفاهم برای حل بسیاری از چالش های زندگی مشترک، مشکلات جنسی و … با مشکل روبرو می شوند. استفاده از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در چنین شرایطی در حل مشکلات زوجین بسیار تاثیر گذار و نتیجه بخش می باشد. توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و اطلاع از آدرس بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج تهران می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

“Life is change, growth is optional. Choose wisely.”

مشاوره قبل از ازدواج در تهران

اکثر زوج‌ها در جهان، ایران و تهران بر این روز بزرگ در زندگی خود تمرکز دارند. بله، صبحت از روز ازدواح است. اما سوال بزرگتر درباره اینکه چه انتظاری از ازدواج خود دارند را نادیده می‌گیرند. زوج‌ها باید در رابطه با صرف زمان و انرژی خود برای ازدواج و همچنین برگزاری روز مراسم عاقلانه عمل کنند، چرا که این روز می‌گذرد اما ازدواج در صورتیکه خوب باشید، برای مدت بسیار طولانی باقی می‌ماند. اگر به دنبال یک ازدواج موفق و خدمات مشاوره قبل از ازدواج در تهران هستید، در این مطلب با ما همراه باشید.

امروزه تعداد زیادی از زوج‌ها متوجه شده‌اند که مشاوره قبل از ازدواج بسیار سودمند و کمک‌کننده است. زوج‌ها می‌توانند با صرف وقت برای روابط آینده با دید وسیع‌تری اقدام به ازدواج کنند. این کار به آنها اجازه می‌دهد تا درباره سوالات مهم قبل از ازدواج پرس و جو کنند. بررسی مسائل فعلی و پیش‌بینی مواردی که ممکن است در آینده رخ دهند، درک بهتری درباره برقراری ارتباطی شفاف‌ در آغاز زندگی، به زوج‌ها می‌دهد.

برخی سوالات متداول که زوج‌ها ممکن است در زمان مشاوره قبل از ازدواج در تهران از خودشان بپرسند عبارتند از:

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

1- در حال حاضر برقراری ارتباط دقیقا به چه صورت است؟

2- هنگام منازعه چگونه می‌توان مسائل را با هم حل‌وفصل کرد؟

3- انتظارات ما برای آینده چیست؟

4- چگونه می‌توانیم امور مالی را با هم مدیریت کنیم؟

5- آیا انتظارات در روابط جنسی سازگار هستند؟

6- آیا تاکنون درباره بچه‌دار شدن بحث شده است؟

7- وظایفی که در ازدواج خواهید داشت چیست؟

8- آیا سبک‌ زندگی شما سازگار است؟

9- زندگی خود در آینده را چگونه تصور می‌کنید؟

اگر صحبت کردن درباره این سوالات مشکل و دشوار باشد، شاید چند جلسه ملاقات با یک روانشناس و مشاوره قبل از ازدواج در تهران بتواند این نگرانی‌ها را رفع کرده و بهترین شروع ممکن برای ازدواج جدید را فراهم نماید.

آنچه که از گذشته مرسوم بوده این است که ازدواج موجب می‌شد تا زوج‌ها تمام زندگی را با هم تجربه کرده و در یک خانه مشترک زندگی کنند. اما امروزه اکثریت زوج‌ها قبل از ازدواج چند سالی را با هم آشنا هستند. بنابر تجربه، اکثر زوج‌ها احساس می‌کنند به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانند تصمیم ازدواج را به خود و شخصی که می‌خواهند با او ازدواج کنند، اعلام کنند. البته عوامل دیگری نیز در این مورد موثر هستند. گاهی اوقات ممکن است زوج‌ها پیش از ازدواج مشکلاتی داشته باشند و بابت اینکه مشکلات فعلی در روابط با ازدواج حل‌وفصل می‌شود، امید زیادی داشته باشند. یعنی برای اکثریت افراد، ازدواج نوعی پیام مبنی بر این است که اکنون روابط آنها به اندازه‌ کافی پایدار شده است تا بتوانند آنرا جشن گرفته و ماندگار کنند.

بسیاری از زوج‌ها پیش از آنکه به مشاوره قبل از ازدواج در تهران بروند، فکر می‌کنند که ازدواج به خودی خود همه مسائل را حل می‌کند. دلایل این موضوع اغلب پیچیده است. برخی از افراد پس از تعهد ازوداج، متوجه ناراحتی‌های عمیق، خاطرات تحریک‌آمیز و احساسات ناخودآگاه از تجربیات خود می‌شوند.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران فرصتی برای صحبت کردن درباره انتظارات شما فراهم می‌کند و دلایل این نگرانی‌ها و از بین بردن نا امیدی‌ها کمک می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج در تهران و سایر شهرها به زوج‌ها فرصتی می‌دهد تا با واقعیت اینکه هر رابطه‌ای ممکن است پس از مدتی دچار مشکل شود، روربرو شوند و با همکاری یکدیگر این مشکلات را در طول زندگی خود کاهش دهند.

در مشاوره قبل از ازدواج در تهران ، زوج‌ها می‌توانند مشکلات احتمالی را با صحبت کردن درباره موارد زیر بررسی کنند:

• چه انتظاراتی از ازدواج با هم دارند؟

• تجربه آن‌ها از ازدواج والدین در دوران کودکی چه بوده است؟

• چقدر دوست دارند مشابه یا متفاوت از والدین خود باشید؟


مشاوران ازدواج متوجه شده‌اند زوج‌هایی که مراسم ازدواج خود را برنامه‌ریزی کرده و به زندگی مشترک متعهد شده‌اند، اغلب اطلاعات کافی از نحوه تعامل مناسب با همسر آینده خود ندارند. لذت احساس تفاهم و درک شدن، شادمانی از وجود شباهت‌ها و تجربه‌های عاشقانه بسیار شگفت‌انگیز است، اما هر زوجی باید تفاوت‌های خود با همسر آینده‌اش را نیز بداند و خود را با آن‌ها تطبیق دهند.

اگرچه این امر ممکن است هراس‌انگیز و چالش‌برانگیز باشد، ولی اذعان، پذیرش و درک تفاوت‌های میان یکدیگر منجر به احساس رابطه‌ای عمیق‌تر می‌شود و به همین علت است که مشاوره قبل از ازدواج در تهران و هر جای دیگر از دنیا لازم است. مذاکره در مورد دیدگاه‌ها، نقطه‌ نظرات و چشم‌اندازهای متفاوت می‌تواند احساسات خوبی را به ارمغان بیاورد. مشاوره قبل از ازدواج در تهران ، فرصتی است که زوجین درک بیشتری از زندگی با یکدیگر را به دست خواهند آورد.

محیط امن اتاق مشاور فرصتی برای گوش دادن عمیق‌تر و یک‌دلی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید دقت کنید که آیا اهداف شما از ازدواج با اهداف نامزدتان مشابه است؟ و آیا او با اغلب افکار شما موافق است؟ در طی مشاوره قبل از ازدواج در تهران، نظرات خود را مطرح کرده و از تلاش برای ذهن‌خوانی طرف مقابل اجتناب کنید. در طی مشاوره قبل از ازدواج در تهران متوجه خواهید شد، زمانی که یکدیگر را همانگونه که هستیم بپذیریم، می‌توانیم در مواردی که ناهماهنگی وجود دارد امکان تغییر را هم فراهم کنیم.

اغلب این احساسات “عدم تفاهم و درک نشدن” است که باعث نومیدی و خشم شده و همچنین می‌تواند موجب حالت تدافعی زوجین شود. گرچه اگر رابطه بیش از حد آرام باشد، ممکن است خفقان یا بیش‌ از حد مقید و محدودبودن احساس شود. ترس از شروع انجام کاری که منجر به عواقب منفی شود و همچنین ترس از عدم پذیرش می‌تواند منجر به اجتناب از مسائل “دشوار” شود.

در مشاوره قبل از ازدواج در تهران و اغلب جاهای دنیا، سوالاتی مثل سوالات زیر مطرح می‌شوند. هیچ پاسخ درست و غلطی وجود ندارد. این سوالات برای تشویق به آغاز گفتگو و شناسایی مشکلات موجود، استفاده می‌شوند.

1- “خانه” برای من به چه معناست؟

2- تفریحات مورد علاقه من چیست؟

3- کدام کشور و چه جایی در فهرست آرزو‌های من قرار دارد؟

4- اگر این ازدواج رخ ندهد، هنگام پیری بابت چه چیزی تاسف می‌خورم؟

5- به لحاظ شخصیتی چه اصلاحاتی می‌خواهم در زندگی‌ام ایجاد کنم؟

6- پول برای من به چه معناست؟

7- چه شغل ایده‌آلی را باید مد نظر قرار بدهم؟

8- استرس خود را چگونه مدیریت کنم و در حال حاضر با چه استرس‌هایی مواجه هستم؟

9- چگونه خود را تسکین می‌دهم؟

10- آیا بچه می‌خواهم؟ چرا؟ چه موقع؟ چند تا؟

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

11- “خانواده” برای من به چه معناست؟

12- آیا رویای پنهانی دارم؟

13- من برون‌گرا هستم یا درون‌گرا؟

14- از چه نوع فیلم/ کتاب/ شوی تلویزیونی لذت می‌برم؟

15- نگرش من نسبت به روابط جنسی چیست؟

16- برخی از مهمترین ارزش‌ها/ اعتقادات من چیست؟

17- یکی از پیش‌غذاهای مورد علاقه من چیست؟

18- آراستگی/ پاکیزگی چقدر در خانه اهمیت دارد؟

19- یکی از بهترین تجربیات دوران کودکی من چیست؟

20- “دوستان” برای من به چه معنا هستند؟

21- “هدایا” برای من به چه معنا هستند؟

22- زندگی در شهر/ روستا برای من چه معنایی دارد؟

23- برقراری رابطه در حال حاضر دقیقا چه شکلی است؟

24- هنگام وقوع یک اختلاف چگونه می‌توان با یکدیگر مسائل را حل‌وفصل کرد؟

25- انتظارات من در مورد آینده چیست؟

26- چگونه در کنار هم امور مالی را مدیریت کنیم؟

27- آیا تاکنون بچه‌دار شدن مورد بحث قرار گرفته است؟

28- آیا سبک‌ زندگیتان با هم سازگار است؟ زندگی خود در آینده را چگونه تصور می‌کنید؟

اگر صحبت کردن درباره این مسائل برای شما دشوار باشد، شاید به چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج در تهران نیاز داشته باشید تا بتوانید این نگرانی‌ها را رفع کرده و بهترین راه‌حل را ارائه کنید.


مشاوره قبل از ازدواج در تهران نوعی از مشاوره است که زوج‌ها را برای ازدواج آماده می‌کند. مشاوره قبل از ازدواج در تهران، می‌تواند به شما و شریک زندگیتان درباره داشتن روابطی محکم و سالم اطمینان دهد، و برای داشتن ازدواجی پایدار و رضایت‌بخش فرصت بهتری در اختیارتان بگذارد. همچنین، مشاوره قبل از ازدواج در تهران به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعفی که پس از ازدواج به مشکلات شما تبدیل می‌شوند را شناسایی کنید.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران اغلب توسط درمان‌گران مجاز با عنوان ‌درمان‌گران ازدواج و خانواده ارائه می‌شود. این درمان‌گران تحصیلات دانشگاهی دارند و سوابق کاری زیادی در این زمینه دارند.

مشاوره قبل از ازدواج در تهران به زوج‌ها کمک می‌کند تا روابط خود قبل از ازدواج را بهبود بخشند و در طی این مشاوره، شما را به بحث درباره موضوعات مربوط به ازدواج از جمله موارد زیر ترغیب می‌کنند:

امور مالی

برقراری ارتباط

اعتقادات و ارزش‌ها

وظایف در ازدواج

عشق و روابط جنسی

تمایل به داشتن فرزند

روابط خانوادگی

تصمیم‌گیری

مقابله با خشم

زمانی که با یکدیگر سپری می‌کنید

انجام مشاوره قبل از ازدواج در تهران به زوجین کمک می‌کند تا توانایی خود برای برقراری ارتباط را بهبود بخشیده، انتظارات واقع‌بینانه برای ازدواج را تعیین کنند و مهارت‌های حل مشکلات را توسعه دهند.

با بحث درباره تفاوت‌ها و انتظارات قبل از ازدواج، شما و همسرتان می‌توانید در طول ازدواج درک بهتری از یکدیگر داشته باشید. معمولا برای تعیین اینکه شما درباره یکدیگر و روابط خود چه احساسی دارید سوالاتی به صورت پرسش‌نامه به صورت مجزا از شما پرسیده می‌شود. همچنین این فرم‌ها برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و زمینه‌های مشکلات احتمالی سودمند هستند. شما و مشاورتان، همراه با هم نتایج را تفسیر کرده و درمورد ناراحتی‌ها و اختلافات موجود بحث می‌کنید.

علاوه براین ممکن است مشاور برای پی بردن به دیدگاه‌های‌ شما و همسرتان سوالاتی را بپرسد و همچنین انتظارت و آرزو‌های شما برای ازدواج را شفاف و مشخص کند. به یاد داشته باشید آماده شدن برای ازدواج فراتر از برگزاری خود مراسم ازدواج است. برای ایجاد بنیانی محکم برای رابطه‌تان زمان بگذارید و از مشاره قبل از ازدواج در تهران استفاده کنید.

مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو دارای مجوز رسمی مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده از وزارت ورزش و جوانان در تهران

مشاوره پیش از ازدواج و آماده سازی برای ازدواج با انجام مشاوره و تست های تخصصی روانشناسی و شخصیت شناسی در مرکز مشاوره ازدواج انتخاب نو :

ازدواج یک نقطه عطف و یکی از مهم ترین تصمیمات در زندگی ماست، اما این تصمیم زمانی باید گرفته شود که اطلاعات، دانسته ها و پختگی ما در برابر بزرگی این تصمیم کافی باشد.

قبل از ازدواج قدرت و اختیار در تصمیم گیری بسیار است و می توان از تشکیل ساختار های مشکل زا دوری کرد، ما در انتخاب خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم هیچ گونه اختیاری نداشته ایم اما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود. هیچ چیزی در جهان نمی تواند زندگی انسان ها را بهتر و شاداب تر کند مگر افزایش ازدواج های موفق!

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

مشاوره ازدواج می تواند ما را راهنمایی کند تا انتخاب درستی داشته باشیم. مشاوران و روانشناسان در مراکز مشاوره ازدواج علاوه بر اینکه بر مسائل و مشکلات زندگی مشترک تسلط دارند، می توانند ویژگی های شخصیتی و اختلال های روان شناختی ای را تشخیص دهند که از چشم افراد غیر متخصص پنهان می مانند.

مشاوره قبل از ازدواج استاندارد های لازم برای ازدواج دو نفر از جمله تطابق ها و ویژگی های سنتی، فرهنگی، تحصیلی، اقتصادی، قومی ومذهبی ارائه می دهد. در مشاوره قبل ازدواج ، مشاور روانشناس ازدواج طی جلساتی به صورت انفرادی و زوجی، به هر دو نفر مشاوره می دهد، از آزمون های معتبری به صورت کتبی استفاده می شود که تحلیل دقیق آن ها، احتمال موفق بودن ازدواج را بررسی می کنند. این آزمون های روانشناختی به منظور شناخت زیر ساخت های شخصیتی طرفین به کار می روند.

مشاوره ازدواج با سنجش و شناخت تفاوت های زیر بنایی شخصیت هر دو طرف، نظر زوج ها را نسبت به این تفاوت ها جلب می کند، هم چنین مشاوره باعث شناخت فرد نسبت به خودش می شود که به تصمیم گیری های حال و آینده ی او بسیار کمک می کند.

موارد دیگری که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج بررسی می شوند شامل آرزو ها، تمایلات، توقعات، خط قرمز ها و… است.

هدف روانشناس مشاور ازدواج ، تحکیم پایه های زوجین است. شناخت زوجین از یکدیگر، به دست آوردن اطلاعات ضروری در مورد ویژگی های روانشناختی زن و مرد، چگونگی رفتار صحیح آن ها با یکدیگر و جلوگیری از بروز اختلاف نظر ها و عمیق شدن آن از اهداف مشاوره ازدواج هستند.

اگر این موارد مهم نادیده گرفته شوند، آسیب های غیر قابل جبرانی بر جای می گذارند که به سختی قابل بازگشت هستند. در ادامه مشاوره بعد از ازدواج و مشاوره خانواده برای بهبود کیفیت زندگی و روابط زناشویی نیاز است.

تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک29، واحد6، طبقه سوم – ساعت کاری: 9صبح تا 10شب

مرکز مشاوره ازدواج زیر نظر کانون مشاوران ایران این امکان را برای شما به وجود آورده است تا بدون صرف هزینه در رفت و آمد خود و و بدون اتلاف زمان در شلوغی و ترافیک بتوانید با مشاوران ما صحبت کرده و مشکلات زندگی زناشویی و خانوادگی تان را با آنها در میان بگذارید. مشاور ازدواج تلفنی ما در مشاوره ازدواج تلفنی آماده اند تا بهترین خدمات را به صورت تلفنی به شما عرضه کنند.

سوالات و نظرات شما در کامنت ها قرار داده شده است.

تماس با مراکز برتر مشاوره ازدواج و خانواده

لیستی از شماره مراکز تخصصی مشاوره تلفنی ازدواج با قیمت مناسب قرار داده شده است. با کلیک روی مرکز مورد نظر تماس گرفته می شود.

مشاوره تلفنی شرق تهران ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵مرکز مشاوره تلفنی شمال تهران ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰مشاوره تلفنی و حضوری غرب تهرانمشاوره تلفنی اصفهانمرکز مشاوره تلفنی شیرازمشاوره تلفنی تبریزمشاوره تلفنی مشهد

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

مشاوره تلفنی ازدواج در زنجانمشاوره پیش از ازدواج قممشاوره قبل از ازدواج قزوینکرجبابلسربوشهراهوازکردستان

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی سراسری ایران

یکی از مشکلاتی که اکثر جوانان باآن دست وپنجه نرم میکنند مسائل و مشکلات مربوط به ازدواج بوده که نمی توانند آنرا بصورت حضوری باکسی در میان گذاشته  همواره در بازگو کردن آن مشکل دارند. اغلب این سخنان بسیار مهم ومشکلاتی حیاتی هستند که میتواند تاثیر بسزایی درآینده آن فرد داشته باشد.

ازاین کارشناسان ما در مرکز مشاوره ازدواج برآن شدند تایکی از بهترین مراکز مشاوره تلفنی را درزمینه ازدواج راه اندازی کنند.

مشاور تلفنی ازدواج یکی از بهترین مشاوران ما در مرکز مشاوره ازدواج بوده که میتوانیدبا تماس با مرکز مشاوره ازدواج تلفنی مشکلات خود رابا مشاور تلفنی در میان گذاشته و ازآن نترسید.

مشاور ازدواج تلفنی با صبوری خاصی بشما گوش فراداده و سپس شمارا راهنمایی خواهد نمود.

شماره تماس مراکز برتر مشاوره بعد از بررسی نظرات شما در سایت قرار داده شده است تا دیگران هم بتوانند از این خدمات بهره ببرند.

مشاوره تلفنی یک بستر با ویژگی های زیر است:

این امکان نیز از طریق شماره های درج شده در سایت فراهم شده است.

شما می توانید از این طریق در مورد نامزد و یا فرد مورد نظر خود سوالات بپرسید.

من مراجعان زیادی دارم که نیاز فوری به مشاوره دارند و این امکان از طریق مشاوره تلفنی برایشان فراهم شده است.

به همین سعی کردم تا لیست بالا را تهیه و در اختیار شما قرار دهم.

از طرفی می توانید سوالات و نقطه نظرات خود را در کامنت ها مطرح کنید و یا مشاوره آنلاین رایگان دریافت کنید.

آیا واقعا می دانید چه مولفه هایی در ازدواج مهم است.

تا چه اندازه مشاوره تلفنی می تواند به شما کمک کند.

موضوعاتی همچون:

برای دو طرف باید بررسی شده و میزان تطابق آن ها بررسی شود.

چند ساعت مشاوره پیش از ازدواج میتواند به شما کمک کند که فرد مورد نظر برای ازدواج مناسب است.

یا آموزش ببنید که چه رفتارهایی باید در مواجهه با مشکلات داشته باشید.

منبع: کانون مشاوران ایران

سوالات متداول ۱ – برای مشاوره ازدواج باید چه کنم؟ لیست شماره تماس مراکز مشاوره در سایت قرار داده شد. تا بتونید به راحتی دسترسی داشته باشید.۲ – پسری به من پیشنهاد دوستی داده است. آیا با نیت ازدواج بوده است؟ می توانند بپرسند هدف شما از دوستی چیست؟ آیا می خواهی با هم دوست باشیم یا قصد دیگری از شناخت من داری؟ البته باید توجه داشت که ممکن است فرد صرفا برای مجاب کردن دیگری نسبت به پذیرش پیشنهادش قصد، خود را آشنایی و ازدواج عنوان کند. در چنین شرایطی و در حین رابطه نیز از نوع برخورد، نوع درخواست ها، و سوال ها می توان به قصد واقعی فرد پی برد. آن چه که مشکل ساز است، پذیرش و ادامه یک رابطه با هدف دوستی و سپس وابستگی عاطفی در این رابطه است. بخصوص اگر رابطه با فردی باشد که بسیار پایین تر از ملاک های فرد برای ازدواج با او باشد.۳ – نشانه ازدواج موفق برای خانم ها چیست؟ ۱- او عاشق گذراندن وقت با شما است ۲- او می خواهد آنچه را که می داند به شما یاد دهد ۳- او همیشه وقتی که در اطراف شماست می خندد ۴- او درباره شما نگران است ۵- او خوب ارتباط برقرار می کند ۶- او به شما پشتیبانی بی قید و شرط می دهد ۷- او وفادار است ۸- او اشتباهات خود را می پذیرد ۹- او شما را می شناسد و به ذائقه شما احترام می گذارد ۱۰- او شما را به همان شکلی که هستی می پذیرد

لیست شماره تماس مراکز مشاوره در سایت قرار داده شد. تا بتونید به راحتی دسترسی داشته باشید.

می توانند بپرسند هدف شما از دوستی چیست؟ آیا می خواهی با هم دوست باشیم یا قصد دیگری از شناخت من داری؟ البته باید توجه داشت که ممکن است فرد صرفا برای مجاب کردن دیگری نسبت به پذیرش پیشنهادش قصد، خود را آشنایی و ازدواج عنوان کند. در چنین شرایطی و در حین رابطه نیز از نوع برخورد، نوع درخواست ها، و سوال ها می توان به قصد واقعی فرد پی برد. آن چه که مشکل ساز است، پذیرش و ادامه یک رابطه با هدف دوستی و سپس وابستگی عاطفی در این رابطه است. بخصوص اگر رابطه با فردی باشد که بسیار پایین تر از ملاک های فرد برای ازدواج با او باشد.

۱- او عاشق گذراندن وقت با شما است ۲- او می خواهد آنچه را که می داند به شما یاد دهد ۳- او همیشه وقتی که در اطراف شماست می خندد ۴- او درباره شما نگران است ۵- او خوب ارتباط برقرار می کند ۶- او به شما پشتیبانی بی قید و شرط می دهد ۷- او وفادار است ۸- او اشتباهات خود را می پذیرد ۹- او شما را می شناسد و به ذائقه شما احترام می گذارد ۱۰- او شما را به همان شکلی که هستی می پذیرد

سلام و ممنون از سایت خوب و مشاوران دلسوزتان. خواهرم متاسفانه در مسائل مختلف زندگی به نظرات دیگران خیلی اهمیت می دهد نمی توانم بگویم دهن بین است و نمی توانم بگویم نیست. اگر زمانی کسی حالا مثلا من ، از همسر ایشان گله ای بکنم با اینکه همان موقع از همسرشان دفاع می کنند ولی بعد از چند ساعت می گویند از همسرشان ناراحتند . اگر بپرسم چرا مگر چیزی گفته اند می گویند به بعضی رفتارهای او که نگاه می کنم می بینم تو راست می گویی و مثلا او فلان و فلان است و من از او دلسرد شدم. باز اگر چند ساعت بعد همسرشان تماس بگیرند و با هم به قول معروف عشقولانه بیاندازند می گویند نه تو اشتباه کردی و او خیلی خوب است. برای رفع این مشکل که خودشان هم از آن ناراحتند و در پی راهی برای رفعش هستند چه راهکارهایی می شناسید؟

با سلام اینکه برخی افراد دهن بین هستند درست ولی این چیزی که در مورد خواهرتون عنوان می کنید بیشتر هیجانی بودن و زود تصمیم گرفتن است بر اساس حرف شما و دیگری سریع نژرشان عوض می شود و با یک جمله عاشقانه دوباره به سمت همسرشون گرایش پیدا می کنند یعنی بدون تعقل کاری کردن و صرفا عاطفی تصمیم گرفتن است مشکل ایشون .خب وقتی چنین شرایطی وجود دارد مشکلات عدیده ای هم پیش خواهد امد .ثابت قدم بودن ایده و نظر داشتم نه اینکه منتظر دیگران باشند تا به نظرات ایشون سمت و سو بدهند .این ها هر کدام مهارت خاص خود را می خو اهد البته شرایط سنی و تحصیلی ایشون هم اهمیت دارد ولی وقتی پشت حرف ها و اقدامات منطقی نباشد افراد دچار مشکل خواهند شد .که باید دقت داشته باشید.بهتره ایشون رو حتما به روانشناسی ارجاع بدهید و انگاه تک تک م۶ارت ها انفرادی کار شود و حتی علن اصلی این رفتار مشخص شود که سریع بر اساس گفته ها نظر و تصمیمشون تغییر می کند .در هر حال امیدوارم خوشبخت باشند و زندگی موفقی داشته باشند و البته جای نگرانی هم وجود ندارد .
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

سلام
متاسفانه خواهرم حدود یک ماه قبل با جوان مطلقه ای عقد کردند. نمودونم چرا ولی ایشون خیلی زبون باز بودند و خواهر من ساده و به خاطر حرفاشون قبول کردن باهاشون ازدواج کنن. الان متاسفانه معلوم شده خسیس هستند، متاسفانه معلومه مادرشون خیلی دخالت می کنه توی کارهاشون چون وقتی کنار ایشون نیستند یه حرف می زنن وقتی کنار ایشون هستند کلا تغییر می کنند.
خانم قبلیشون دلیل طلاق را عدم توانایی جنسی ایشون گفته بودن که با آزمایش قبل ازدواج ایشون ثابت کردن مشکلی ندارن حالا یا درمان کردن یا واقعا راست می گن. تا حالا برای خرج کردن دق می کردن و اگر ۵۰ هزار تومن خرج می کردن تا کلی وقت در موردش صحبت می کردن که اصلا لازم بود خرج کنیم خیلی ولخرجی می کنیم و….خواهر من متاسفانه خیلی احساسیه الان دیگه با اینکه تا حالا از ایشون رابطه جنسی می خاستن که البته به اصرار من خواهرم خیلی مراعات کرده، حالا به خاهرم می گن جلوی مادرم منو نبوس این بی حیایی؟ به نظرتون چطور باید با ایشن رفتار کنیم ؟

به هر حال بدون دوره نامزدی و شناخت کامل وارد ازدواج شده و باید با این زندگی سازگاری بخرج بده و گرنه راهی جز جدایی وجود نخواهد داشت
در مورد رفتار ایشون بسیاری از مردان ایرانی بخاطر نوع تربیت سنتی که داشتن از ابراز علاقه در مقابل دیگران دوری میکنن که مشکل خاصی نیست که
امروز شمارو نگران کرده باشه

کنترل دخل و خرج و آینده‌نگری اصلاً صفت بدی نیست اما بعضی از ما مثل میرزا نوروز – که به کفش‌های پاره و زهواردررفته‌اش چسبیده بود – چنان به پول می‌چسبیم که جداشدن از آن محال است.
روان‌شناسان خساست را یک نوع مشکل «روانی» می‌دانند چون معتقدند افراد مبتلا به این اختلال روحی- روانی در همه رفتارهایشان دچار خست و امساک هستند؛ حتی در ابراز احساسات و نشان‌دادن محبتشان به همسر، فرزندان و اقوام نزدیک.

در این شماره، تلاش کردیم تا با خساست به‌عنوان یک مشکل روحی- روانی و تاثیر آن بر روابط زوج‌ها و شیوه رفتار با همسر مبتلا به این اختلال روحی – روانی آشنا شویم.

خسیس‌ها از دیدگاه علم

از نظر علم روان‌شناسی «سخاوت روح» یکی از ویژگی‌های مثبت روحی – روانی و رفتاری است که تقریبا در همه افراد- با اندکی تفاوت در میزان آن- وجود دارد. اما در برخی افراد این ویژگی رفتاری اجازه یا فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کند و همین ناتوانی ، آنها را به فردی خسیس(اسکروچ) تبدیل می‌کند.

خساست در شیوه خرج و پس‌انداز کردن، رفتارهای فردی و اجتماعی، ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران، گوشه‌گیری، امتناع از حضور در جمع، توجه بیش از حد به رفتارهای دیگران و بررسی رفتارهای آنها به قصد انتقاد و … مشاهده می‌شود.

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

آنها حتی در ابراز احساسات هم خساست می‌کنند! به این مثال توجه کنید؛ مدیر مؤسسه‌ای از اینکه کارمندان‌اش به خوبی کار می‌کنند، آگاه است اما خساست او اجازه نمی‌دهد تا با پاداش مالی یا حداقل تشویق زبانی از همکاران‌اش تشکر و تقدیر کند.

در واقع «سخاوت» به صورت بالقوه در این فرد وجود دارد چون متوجه تلاش کارمندانش می‌شود ولی خسیس بودن او مانع از آن می‌شود که سخاوتمندی‌اش را نشان بدهد. این نمونه یکی از هزاران نمونه ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران به دلیل خساست است.

خانواده در سایه خست

شاید زمان مجردی، خساست مشکلات فراوانی را برای فرد خسیس ایجاد کند که مهم‌ترین آن، جدا ماندن از جمع و تنها ماندن است. در واقع خساست اجازه نمی‌دهد اندکی از درآمد شخصی‌مان را صرف رفت و آمد یا خرید هدیه برای دیگران کنیم و در برنامه‌های دسته‌جمعی حاضر شویم. به این ترتیب، هر لحظه بیش از قبل از جمع فاصله می‌گیریم و در نهایت به فردی منزوی تبدیل می‌شویم. تا اینجای قضیه، فقط خودمان ضرر می‌کنیم؛ ولی بعد از ازدواج، وضعیت کاملا فرق می‌کند چون پای نفر دیگری هم در میان است.

بعد از تشکیل خانواده، خسیس بودن یکی از طرفین، به شدت بر روابط زوجین و رابطه آنها با یکدیگر تاثیر می‌گذارد؛ تا حدی که شاید به جدایی بینجامد؛ مگر آنکه هر دو نفر (زن و شوهر) مبتلا به مشکل خساست باشند تا بتوانند از بودن در کنار هم لذت ببرند. از مهم‌ترین مشکلات زندگی افراد خسیس با خانواده (همسر و فرزندان) می‌توان به این موارد اشاره کرد:

– ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی؛ این افراد حتی نمی‌توانند از ساده‌ترین کلمات محبت‌آمیز برای بیان احساسات خود استفاده کنند. جالب اینکه اگر هم از این کلمات استفاده کنند، آزادی و آرامش در رفتارشان دیده نشده و همیشه حالتی از گرفتگی و ناراحتی در رفتار آنها مشاهده می‌شود.

– به نظر آنها خرید هر چیزی غیر ضروری است و بهتر است به جای آن در بانک پول پس‌انداز شود. خرید هدیه هم که اصلا محلی از اعراب ندارد و دور ریختن پول به حساب می‌آید. در مواقع اجبار هم پرداخت نقدی، بهتر از هر هدیه‌ای است.

– فاصله عمیقی در روابط زن و شوهر دیده می‌شود؛ سایه دائمی خساست در زندگی مشترک، باعث جدایی آنها از هم می‌شود چون یکی از طرفین نمی‌تواند نیازهای عاطفی و روحی- روانی طرف مقابل را برآورده کند. بگذریم از اینکه رفع نیازهای دیگر به طور کامل از یاد رفته است.

– ارتباط زن و شوهر به بحث‌ها و رفع نیازهای مالی محدود می‌شود. در نهایت نیز برای رفع هر نیاز- پس از یک جدال طولانی – باید همه افراد خانواده از چهارچوبی که فرد خسیس تعیین می‌کند، پیروی کنند.

– والد یا والدین (بسته به اینکه کدام‌یک به بیماری خساست دچار باشند) همواره از رفتارها و تلاش‌های فرزندشان در هر زمینه‌ای ناراضی هستند. این نارضایتی از مسائل درسی تا کارها و رفتارهای روزمره آنها را شامل می‌شود. اما این والدین برخلاف والدین کمال گرا – که برای موفقیت فرزندشان هزینه کرده و آنها را همراهی می‌کنند – هیچ تلاش و کمکی برای پیشرفت بیشتر فرزندشان نمی‌کنند و فقط توقع دارند.

– مردان یا زنان خسیس هر مسئله‌ای را با مسائل مالی می‌سنجند و «پول و درآمد» مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در زندگی آنهاست. مثلا معیار محبتشان، مبلغ، کیفیت یا نوع هدایای خریداری شده است، نه زیبایی این کار.

– تصمیم‌گیری برای خرید هر وسیله ساده‌ای برای منزل باید با اجازه زن یا شوهر خسیس باشد. برای صدور این اجازه هم باید همیشه دلیل قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد؛ دلیلی که بتواند فرد خسیس را قانع کند. به این ترتیب، طرف مقابل از هر خریدی منصرف می‌شود.

به نظر شما زندگی‌ای که یکی از طرفین اختیار کامل دارد و دیگری هیچ اختیاری ندارد، به زندگی در زندان شبیه نیست؟

– رفتارها آزادانه نیست؛ ترس از بروز واکنشی نامطلوب از سوی فرد خسیس بر همه رفتارها و روابط سایه افکنده و آزادی عمل را از همه افراد خانواده – به ویژه همسر – سلب کرده است.

– این افراد در برآوردن نیازهای فردی‌شان هم امساک می‌کنند؛ تا حدی که سلامتی‌شان هم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

روح و روان، اسیر امساک

بررسی‌ها نشان می‌دهد «افسردگی» یکی از مهم‌ترین اختلالات روحی- روانی است که فرد خسیس به آن دچار می‌شود. روان‌شناسان دلیل اصلی بروز این حالت را منزوی‌شدن آنها می‌دانند.

از طرفی عناد دائمی آنها با جمع، باعث تنها ماندن‌شان می‌شود و همین امر باعث تشدید افسردگی خواهد شد. در واقع عقاید آنها باعث می‌شود تا همیشه تنها بمانند؛ حتی اگر به ظاهر، دیگران آنها را طرد نکنند.

یکی دیگر از مشکلات روحی- روانی این افراد، «بی‌تابی و بروز حالت‌های هیجانی» است. نگرانی درباره همه چیز، به‌ویژه مخارج ( فقط فکرکردن به مخارج و نه خرج‌کردن واقعی)، آنها را به افرادی بهانه‌جو، بی‌تاب، ایرادگیر و… تبدیل می‌کند. این نکته را هم فراموش نکنیم که حالتی «تهاجمی و عصبی» در رفتارهای آنها دیده می‌شود که هم باعث آزار خانواده و هم باعث آزار خودشان می‌شود.

رفتارهای دیگری مثل حرص و ولع دائمی برای همه چیز، شک و تردید، حسابگری و خود‌محوری از دیگر اختلالات روحی- روانی افراد مبتلا به بیماری خساست است. این افراد فراموش کرده‌اند که تیر تیز رفتارهای نامطلوب و تهاجمی آنها، بیش از همه، روح و روان همسر و فرزندان‌شان را زخمی می‌کند.

با آنها چه کنیم؟

اول از همه به‌خاطر بسپاریم که بیماری همسر خسیس ما هیچ گاه درمان نمی‌شود؛ بنابراین فقط باید تلاش کنیم تا رفتار او را تعدیل و ترمیم کنیم. درمان قطعی‌ای برای این بیماری وجود ندارد؛ فقط با این شیوه‌ها می‌شود با او مدارا کنیم:

– طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.

– مقابله به مثل نکنیم؛ این مقابله هیچ اثری جز تکرار رفتارهای نامطلوب او ندارد. حتی این رفتارها می‌تواند با شدت بیشتری تکرار شود.

– پیش از خرید هر وسیله‌ای برای منزل با همسرمان مشورت کنیم. با وجود اختلاف‌نظر، مشورت‌کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه‌رو نشویم. به این ترتیب، مانع از جنجال شده و زمینه‌سازی کرده‌ایم.

– برای خرید‌های شخصی تنها برویم ولی قبل از بیرون‌رفتن از منزل، حتما به همسرمان اطلاع بدهیم تا احساس کنارگذاشته‌شدن به او دست ندهد. توافق کنیم که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

– بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می‌کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در این صورت با درک مشکلشان و تلاشی که برای ترک این صفت می‌کنند، به آنها کمک کنیم.

فراموش نکنیم نباید این افراد را مسخره کنیم یا دائم از آنها ایراد بگیریم. کنارشان باشیم تا با کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.

– زمانی که از رفتار همسرمان غمگین و عصبی می‌شویم، ناراحتی‌مان را ابراز کنیم؛ البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهیم که از رفتارهای او ناراحت می‌شویم و خجالت می‌‌کشیم. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

– همان‌طور که اشاره کردیم، این افراد در ابراز احساسات نیز ناتوان هستند. در مقابل این ناتوانی، لجبازی و بی‌اعتنایی نکنیم اما طوری رفتار کنیم که طرف مقابل هم با کمی کم‌اعتنایی ما روبه‌رو شود. با کمی تغییر در رفتارهای گذشته خود می‌توانیم به راحتی تغییراتی در رفتار همسرمان ایجاد کنیم.

– اگر فرزندمان از رفتار همسرمان رنجید، مقابله به مثل را به او یاد ندهیم. فقط به فرزندمان توضیح بدهیم که این عقیده پدر یا مادر توست و باید به عقیده آنها احترام بگذاری. فقط دفعه بعد طوری رفتار کن که با سرزنش او روبه‌رو نشوی.

– افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند اما برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می‌کنند؛ بنابراین به جای دلخورشدن یا مسخره‌کردن همسرمان از او تشکر کنیم. همین که او هزینه‌ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر ما نوعی تشویق برای تکرار این رفتارهای مثبت و از بین رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرمان است.

– برای تقسیم دخل و خرج منزل، همفکری کنیم تا به تدریج تغییراتی در شرایط ایجاد شود.

– با دوستان و آشنایان قطع رابطه نکنیم؛ این راه چاره نیست. با حفظ تعادل در رفت و آمدها این مشکل به تدریج برطرف خواهد شد.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

از لطفتون ممنونم. خواهرم دقیقا مواردی که گفتین رو یه جورایی داره رعایت می کنه . یکمی بهتر شده ولی بازم بعضی وقتا حرص منو در میاره . برای اینکه خواهرم اذیت نشه خیلی خرجا رو من براش می کنم( آخه ما مادرمونو ۶ سال قبل از دست دادیم و انگاری من جای مادرم هستم براش ، واقعا هم دیدن ناراحتیش منو می کشه در حد مرگ به خواهرم علاقه مندم.) نمیدونم این عیبی نداره که من بعضی چیزا رو جبران کنم ؟ مثلا رفت دندونپزشکی ، دندونشو پر کرد دکتر گفت بهتره جرم گیری هم بکنه ، شوهرش هی بهونه اورد ، دلم نیومد ، من پولشو دادم. به نظرتون من با ایشون چطور برخورد کنم؟ بعضی اوقات دلم می خاد خفه اش کنم ولی به خاطر خواهرم بهش خیلی احترام می ذارم و محبت می کنم. ما رسم نداریم دختر زمان عقد شب خونه پدر داماد بمونه اما الان برخلاف میل ما دو باره که ایشونو نگه می دارن ، خواهرم می گه نمی تونم به خاطر این مسئله بحث کنم ممکنه احترامم از دست بره ولی من واقعا کلافه می شم به نظرتون توی این مورد چیکار کنیم؟ از حرفی که اول زدیم رد بشیم بگیم عیب نداره برو خونشون بمون؟

اگر در عقد دائم هستند پس زن و شوهر رسمی و قانونی به حساب میان ومشکلی نیست … بحث آداب و رسوم بستگی به رعایت طرف مقابل داره
ولی در مورد خرج هایی که میکنید بهتره آرام آرام خودتون رو کنار بکشید و گرنه همسر ایشون خیالش راحت خواهد بود که فردی مثل شما برای جبران کسری درآمدش وجود داره
به هر حال با این روش در حق خواهر و زندگی مشترکش لطف خواهید کرد …

از لطف شما بسیار متشکرم. راهنمایی شما مشاوران عزیز خیلی به من و خواهرم کمک کرده، جو زندگی ایشون رو خیلی آروم کرده، دلم به حرفهای شما گرم می شه. شرمنده ولی از این به بعد زیاد به این سایت سر می زنم و مزاحمتون می شم. ای کاش همه افراد مثل شما اینقدر خوب و مهربون بودن و علمی رو که بدست آورده بودن اینطوری مصرف می کردن. خیلی خوبید. انشاله همیشه موفق و سربلند باشید.

با سلام خدا رو شکر دوست عزیز همراهی شما باعث دلگرمی بنده است امیدوارم بتونم کمک بیشتری کنم .زنده و سلامت باشید در پناه خدا

با سلام در مورد سوال اخر ببینید درسته هر جایی اداب و رسومی دارند ولی خب ایشون هم نمی ت انند در این مورد وارد بحث شوند چون درگیری ایجاد خواهد شد و به هر حال زن و شوهر هستند اگر چه باید مراعات هایی داشته باشند ولی خب شما هم کمی شرایط رو درک کنید در مورد کمکی که می کنید به هر حال با خواست خود شماست و خواهرتون هستند خودتون باید تصمیم بگیرید تمایل به کمک دارید یا خیر اگر این شما رو ازار میده بهتره ادامه ندید .امیدوارم خو اهرتون خوشبخت باشند

سلام، من هفته قبل یه سوال پرسیده بودم فکر می کردم تا الان پاسخ داده شده. جسارتا الان نه سوال هست نه جواب.

سلام. در رابطه با موردی خواهرم که خدمتتون عرض کردم، یه راهنمائی از شما می خواستم. همونطور که خدمتتون عرض کردم خواهرم در دوران عقد هستند، آقای داماد چون از خانمی که قبلا با ایشون ازدواج کرده بودند خیلی اذیت و بدی دیده اند ( البته این صحبت خودشون بوده که در زمان آشنایی اولیه به خواهرم گفتند) همون دوران آشنایی به خواهرم گفتند چون خیلی روحشون آسیب دیده از نوع برخوردهای خانم قبلی، اگه می تونن خیلی بهشون محبت کنن و عشق بورزند چون کمبود عشق و محبت دارن( البته اینا از نظر من خیلی مسخره بود همون موقع هم به خواهرم گفتم ولی گوش نکرد) خواهر من هم متاسفانه خیلی احساسی و رومانتیکه و همه چیزو با دید عشق و دنیای رومانتیک عاشقی می بینه از نظر من که به قول معروف از بیرون گود به این رابطه نگاه می کنم، رفتارهای خواهرم مثل یه عشق و عاشقی بچه گانه ۱۶ – ۱۷ ساله میاد نه در حد سنشون که ۳۲ ساله هستند، خودش می ترسه اگه اینجوری عشق ورزی نکنه آقا دلسرد و ناراحت بشه ولی من احساس می کنم چون خواهرم در قبال این عشق ورزی زیادش منتظر دریافت پاسخ مناسبه و بعضی اوقات از طرف آقا دریافت نمیکنه و این باعث ایجاد ناراحتی و عکس العمل باز هم بچه گانه خواهرم میشه، به جای تحکیم رابطه باعث شکننده شدن رابطه شده چون خیلی اوقات به این خاطر با هم جر و بحثشون میشه و خواهرم همش فکر می کنه و بهشون می گه چون زن قبلی در ذهن ایشونه یا چون قبلا عشق ورزیاشو انجام داده الان دیگه نمیتونه همیشه پاسخ و عکس العمل مناسب با رفتار عاشقانه خواهرم داشته باشه. به نظرتون چطور باید خواهرم رو مجاب کنم یکمی خانمانه تر رفتار کنه؟ چطور رفتار کنه که نه سیخ بسوزه نه کباب ولی رابطشون در عین عشق، بچه بازی و لوس بازی نباشه؟
از راهنماییتون ممنونم

با سلام دوست عزیز ایشون خودشون باید از این رفتار خودشون رنجیده باشند که دنبال راهکار باشند و وقتی می فرمایید فرد رمانتیکی است و خیلی راحت نیازهای این اقا را تامین می کند و به او عشق می ورزد یعنی از بازخورد نگرفتن خیلی هم ناراحت نمی شود متاسفانه مشکلی که پیش می اید در این زمینه منظورم ازدواج با مرد مطلقه است این ان است که فرد مدام مقایسه می کند و دوست دارد تمام انچه را که از همسر قبلی دریافت نکرده ویا اسیب دیده است فرد جدید برای او جبران کند و گاهی انقدر این مساله برای فرد مهم می شود که اصلا حواسش به این مساله معطوف نمی شود که همسرش هم نیازهایی دارد و انتظاراتی و نباید خودخواهانه و یک طرفه به مسائل نگاه کند.به هر حال این اهمیت دارد که هر دو نفر به طور مناسب پاسخگوی نیازهای هم باشند و افراط یک طرف در برارودن نیازها توقع طرف مقابل را افزایش می دهد و در درازمدت همین مساله باعث کینه و مشکلات در زندگی می شود .که باید خواهر شما دقت داشته باشد در هر حال خودش باید متوجه رفتارش باشد و تمایل داشته باشد که مراجعه داشته باشد تا مشکلش برطرف شود و امیدوارم که خوشبخت باشند و خب ایشون اکنون در فضایی هستند که نمی توانند مثل شما منطقی به قضایا نگاه کنند .موفق باشید

از لطف شما خیلی خیلی ممنونم. اینقدر سایتتون راهگشا است که به همه معرفیش کردم. انشاله همیشه موفق باشید. باز هم مزاحم شما می شوم.

موفق و سلامت باشید

سلام میشه لطفا بهم کمک کنید من واقعا گیج شدم.من و یه آقایی۴ساله باهم آسنا شدیم الان ک میخوایم ازدواج کنیم خانوادم میگن نه شرابطشببه ما نمیخوره تحصیلکرده نیست اما من واقعا دوسش دارم و این مساله برام مهم نیست چطوری راضیشون کنم

با سلام .دقت کنید که وقتی ۴ سال با فردی اشنا هستید غیر از اینکه علاقه ایجاد شود انتظار دیگری نیست ولی چقدر پشت این علاقه منطق وجود دارد مهم است .چقدر خانواده شما متطقی قضاوت کردند و ایا فقط بحث تحصیلات را مطرح کردند در هر صورت اگر انقدری شناخت پیدا کردید که فکر می کنید با این فرد خوشبخت می شوید و تفاوت ها مشکل ایجاد نمی کنید می توانید از خانواده بخ اهید با نظر اونها به روانشناس مراجعه شود و اگر نظرش این بود که مناسب نبودید شما تبعیت می کنید و درغیر این صورت خانواده باید از انتخاب شما حمایت کنند البته در صورتی که فقط مورد تحصیلات بریشان جای سوال است و مشکل خاصی وجود ندارد امیدوارم خوشبخت باشید

در مورد مسئله وسواس میتونم مشاوره رو به صورت تلفنی انجام بدم؟به دلایلی نمیتونم حضوری انجام بدم

با سلام
اختلال وسواسی جبری

نکات کلیدی

Obsessive Compulsive Disorder (OCD) – Key facts

بهداشت روان به زبان فارسی More information in Farsi
English

همه ما ممکن هست در دورهایی کمی‌ وسواسی به نظر بیا ایم.
اما زمانی‌ میگویم که فردی احتمالا دچار اختلال وسواسی جبری هست که:
۱. افکار یا تصورات ناراحت کننده, علی‌ رغم میلش, به ذهنش هجوم می‌آورند و تلاش او برای بیرون راندن آنها از ذهنش بی‌ نتیجه هست.- افکار یا تصورات وسواسی.
۲. حس می‌کند که باید بعضی‌ از کار‌ها رو به شکل خاصی‌ انجام دهد تا احساس آرامش کند، مثلا مرتباً دست شستن یا مرتباً چیز‌های مختلف رو چک کردن به طور مثال: آیا در خانه بسته هست یا نه آیا اطو به برق است یا نه آیا زیر گاز روشن است یا نه-اقدامات جبری مرتبط با آن.
شیوع اختلال وسواسی جبری:

از هر ۵۰ نفر ۱ نفر در کل عمر ش دچار اختلال وسواسی جبری میشود. شیوع در مرد و زن مساوی است. در کل بریتانیای کبیر حدود یک میلیون نفر به این بیماری دچار هستند. این بیماری معمولا در دوره جوانی بروز می‌کند و شامل دوره‌های بهبود و پسرفت خود به خودی است. معمولا بیماران سالها از این بیماری رنج میبرند بدون درخواست کمک.
علائم بیماری:

-افکار یا تصورات وسواسی تکرار شنونده و نگران کننده.
-احساس اجبار به انجام بعضی‌ از کار‌ها به شکلی‌ خاص برای کاهش حس نگرانی، به عنوان مثال:تکرار مکرر یک کار مثل دست شستن یا تکرار یه جمله خاص یا شمردن اعداد به طور مکرر.
علل بروز اختلال وسواسی جبری:

علل زیادی ممکن است در بروز این اختلال نقش داشته باشند، مانند:
ارث
استرس
تغییرات عمده در زندگی‌ مانند بلوغ، شغل جدید، به دنیا آمدن نوزاد
اختلال در سروتونین، ماده شیمیایی در مغز
خصوصیات شخصیتی: افراد بیش از اندازه با دقت، تمیز و وسواسی

کمک به خود:

به‌‌‌ طور مرتب برای حدود نیم ساعت و هر روز به افکار وسواسی تان فکر کنید، یا آنها را روی یک برگه کاغذ بنویسید و بعدا آنها را دوباره بخوانید و یا اینکه آنها را ضبط کنید و دوباره به آنها گوش دهید و همزمان در برابر میل به انجام اقدامات جبری مرتبط مقاومت کنید. برای مثل افکار وسواسی شما ممکن است مربوط به تمیزی باشد و اعمال جبری مربوط میتواند شستشوی بیش از حد باشد.

از مشروبات الکلی دوری کنید.
اگر افکار وسواسی شما، مربوط به دین و ایمان است، در مورد آنها با افراد مطلع و آگاه به این امور مشورت کنید.
کتاب‌های مفید و کمک کننده مربوط به اختلال وسواسی جبری را مطالعه کنید.

کمک تخصصی

روان درمانی:

تماس تدریجی‌ با محرک وسواس و اجتناب آگاهانه از انجام اقدامات جبری مرتبط با آن.
روان درمانی شناختی‌: هدف این روش کار بر روی افکار منفی‌، سر زنش کننده و غیر واقعی ماست.

دارو درمانی:

دارو‌های ضّد افسردگی: حتا اگر شما افسرده نیستید هم داروهای ضّد افسردگی اس‌ اس‌ آار‌ای میتوانند مفید باشند. آنها میتوانند به تنهایی و یا به همراه روان درمانی شناختی‌ در اختلال وسواسی جبری متوسط تا شدید استفاده شوند. اگر دارمان بعد از سه ماه جواب نداد مرحله بعدی میتواند تغییر داروی اس‌ اس‌ آار‌ای به داروی کلمیپرامین باشد.
درمان تا چه حد موثر است؟

تماس تدریجی‌ با محرک وسواس و اجتناب آگاهانه از انجام اقدامات جبری مرتبط و روان درمانی شناختی‌:
حدوداً از هر چهار نفر، سه نفر از آنها به این روش به درجات مختلف جواب میدهند. یک نفر از چهار نفر عود مجدد خواهد داشت. و یک نفر از چهار نفر هم نمیتوانند یا نمی‌خواهند که این روش درمانی را به طور کامل انجام دهند.
دارو درمانی:
حدوداً از هر ده نفر، شش نفر با این روش علأئمشان به نصف تقلیل می‌یابد. ادامه دارودرمانی حتا پس ازسالها از بروز اولیه بیماری، میتواند از بروز مجدد آن جلوگیری کند. حدود نیمی از افرادی که دارودرمانی را متوقف میکنند، پس از چند ماه دچار عود بیماری میشوند. این احتمال در افرادی که از ترکیب رواندرمانی با دارو درمانی استفاده میکنند کمتر است.
بهترین روش درمانی برای من کدام است؟

اختلال وسواسی جبری خفیف:

تماس تدریجی‌ با محرک وسواس و اجتناب آگاهانه از انجام اقدامات جبری مرتبط با آن. این روش موثر می‌باشد و دارای عوارض جانبی هم نیست. در این روش شما باید مصمم و با پشتکار باشید. باید خود را برای افزایش موقّتی اضطراب در طی دوره اولیه درمان با این روش آماده کنید. روان درمانی شناختی‌ و دارو درمانی هم در این نوع از اختلال وسواسی جبری به همین اندازه مفید هستند.
اختلال وسواسی جبری متوسط تا شدید:

شما میتوانید یا روان درمانی شناختی‌ ( تا ده ساعت) یا دارو درمانی ( تا دوازده هفته) داشته باشید. اگر بهبودی حاصل نشد، میتوانید هردو اینها را بطور همزمان داشته باشید.اگر اختلال به شکل شدید است، بهتر است که هر دو این درمانها را از ابتدا به طور همزمان داشته باشید.
اگر شما نتوانید روان درمانی را تحمل کنید، می‌توان فقط از دارو درمانی استفاده کرد. در این صورت ریسک عود بیماری حدوداً یک نفر از هر دو نفر است در حالیکه در ترکیب دارو و روان درمانی ریسک عود بیماری یک نفر از هر چهار نفر است. مصرف دارو در دوران شیردهی و حاملگی‌ توصیه نمیشود.
موفق باشید

سلام من یکبار ازدواج ناموفق داشتم یه دختر سه ساله دارم که پیش خودمه بعد طلاق با یه اقایی اشنا شدم که شانزده سال از من بزرگ تره ایشونم یک باز ازدواج کردن من با این اقا دوسال که هستم ولی عقد نکردم از ترسم خیلی عصبی دست بزنم داره بعد یک ساعت پشیمون میشه جانباز هست اسرار داره عقد کنیم بنظر شما این کار درست یانه

شما از ترس و تردیدتون گفتید پس چطور قراره با وجود چنین تردیدی وارد یک رابطه مشترک بشید ؟

پس با توجه به اینکه گفته‌اید ایشون دست بزن دارد، ممکن است اختلالات روانی و عصبی داشته باشد. بیشتر افرادی که به چنین اختلالاتی دچار هستند، درباره این مشکل خود آگاهی ندارند و افرادی هم که آگاه هستند قبول نمی‌کنند و آن را کتمان می‌کنند. بنابراین در بیشتر موارد باید زوجین با تدبیر و حوصله به منظور کمک به همسرشان و تغییر رفتارهای او تلاش کنند.
شناسایی رفتارهای حساسیت برانگیز
با توجه به اینکه ۴ سال از شروع زندگی مشترکتان گذشته است و گفته‌اید همسرتان خیلی تعصب دارد، ممکن است خودتان با رفتارهای اشتباه، حساسیت‌های همسرتان را بیشتر کرده‌اید. شما می‌توانید با شناسایی رفتارهایی که حساسیت همسرتان را بیشتر می‌کند و باعث عصبانیت او می‌شود، تا حد امکان از انجام آن‌ها خودداری کنید. با این حال، اگر احساس می‌کنید همسرتان دچار بدبینی بیش از حد معمول است، به این نکات توجه کنید.
خودداری از پنهان کاری‌های مصلحت آمیز
توصیه می‌شود در همه حال با شوهرتان صادق باشید و از پنهان کاری‌های مصلحت آمیز خودداری کنید. هرچند ممکن است راستگوییتان در کوتاه مدت موجب افزایش ناآرامی بین شما شود اما سرانجام مناسبتری خواهید داشت. این نکته به شدت به همسران افراد متعصب توصیه می‌شود.
در خور ذکر است پنهانکاری و برملا شدن واقعیت پس از مدتی باعث افزایش بدبینی یا‌‌ همان تعصب‌های بی‌جای مرد خواهد شد و مشکلات بیش تری در پی خواهد داشت.
به خواسته‌های غیر منطقی عمل نکنید
به بعضی خواسته‌های غیر منطقی شوهرتان عمل نکنید. توجه داشته باشید اگر شما به خاطر حفظ زندگی مشترک، حاضر باشید هر خواسته غیر منطقی شوهرتان را انجام دهید، این روال به تدریج طبیعی می‌شود و ممکن است روزی از این وضعیت خسته شوید که امکان تغییر تا حد زیادی کاهش یافته باشد.
البته لازم به ذکر است نباید با لجبازی و رفتارهایی به دور از ادب از انجام خواسته شوهرتان سرباز بزنید بلکه با گفت‌و‌گو در یک موقعیت مناسب، می‌توانید او را قانع کنید که خواسته‌اش منطقی نیست.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
دفتر قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه

سلام،دختری ۲۲ ساله هستم قصد ازدواج با آقایی رو دارم که از واقعا از لحاظ شخصیتی و رفتاری فرد ایده آلمه ولی متاسفانه گفته که ۱۰ ساله بیماری لوپوس داره با عارضه کلیوی و با دارو کنترل میکنه،من خیلی نگران این موضوع ام،خیلی تحقیقات کردم،این آقا هم دانشگاهیمه و واقعا خیلی به هم وابسته شدیم چندماهه و قبول دارم که نباید به اینجا میرسید،ولی نه توان گذشتن ازشو دارم چون واقعا خیلی خوبه ولی فقط بابت بیماریش نگرانم…فوق العاده احتیاج به مشاوره و کمک دارم،سردرگمم ،ترس دارم همش
خودش میگه نترس مثبت فکر کن خیلیا همینو میگن از جمله دکترش،هم نگران اینم که این خدایی نکرده اتفاق بدی برای خودش نیفته هم نگران مبتلا شدن بچه البته میدونم که درصدش پایینه،ولی نمیدونم ذهنم مثبت نمیشه و حالم خوب نمیشه و متاسفانه تجربه های تلخی که تو نت خوندم خیلی تو روحیه م تاثیر گذاشته و اجازه نمیده قرص و محکم رو تصمیمم وایستم
لطفا راهنماییم کنین

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام من یه هفته ست ازدواج کردم زندگیم داره از هم می پاشه
قبلا یه خواستگار داشتم راضی نبودم ولی اون خیلی منو دوست داشت الان اونم تازه ازدواج کرده
خیلی پشیمونم ردش کردم به خانوادم در موردش نگفته بودم همه سرزنشم میکنن چرا بهشون نگفتم چون اونام موافق قبلیه بودن
الان دارم دیونه میشم میخوام جدا شم ولی نمیدونم کار درستی میکنم یا نه؟
همسرم پسر خوبیه ولی من نمیتونم اصلا بهش محبت کنم

در این مورد سریعا” با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با سلام من حدود هفت سال با یه آقایی آشنا شدم با هم دوست هستم ما هر دمون همدیگر رو دوست داریم اما این آقا کار نداره به خاطر همین پا پیش نمیذاره هر موقع گفتم به خانوادت یا لااقل به مامانت بگو گفت من تا زمانی که کار نداشته باشم پا پیش نمیذارم به نظر شما من چیکار کنم

چطور انتظار دارید پسری که شرایط حداقلی ازدواج رو نداره پا پیش بذاره ؟
مسلما” هم با مخالفت خانواده و هم در آینده با برخوردهای شما میتونه سبب تنش در زندگی مشترکتون بشه
پس واقع بینانه برخورد کنید و اسیر احساسات نباشید

سلام،
برای مشاوره تلفنی هم باید قبلش مبلغی رو پرداخت کرد؟ بعد یه ساعت خاص باید زنگ زد؟
از خارج از کشور چطور می‌تونم پرداخت کنم؟ ممنونم.

شعبه قیطریه:
۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
شعبه سعادت آباد:
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
شعبه شریعتی:
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

موسسه مشاوران ستاره ایرانیان
مشاوره تلفنی پس از واریز آنلاین: از طریق سایتhttp://ib.mmsi.ir

سلام، شما مشاوره تلفنی در استرالیا هم انجام میدین ؟ لطف می‌کنید شمارشو بدین ؟

در این مورد اطلاعاتی نداریم … ولی از طریق نت میتونید در این خصوص جستجو کنید و مطمئن باشید به نتیجه خواهید رسید

من چیکار کنم

من اصلا نمیتونم ازش دس بردارم من شیفته و وابسته اون شدم من حظرم بمیرم ولی برا اون چیزی نشه به خدا قسم هیچکس رو به اندازه اون دوس ندارم هیچکس

اخه من بدجوری دیوونشم وابستش شدم ودل کندن برام از مرگ هم سخت تره اونم ظاهر بسیار بسیار زیبا وروحیه ای جوان داره من عاشقشم

ازدواج من با زنی که ۲۵ سال از من بزرگ است ایراد دارد

مسلما” ایراد داره .. وقتی وارد جریان عادی زندگی بشید بعد از مدتی مشکلات جنسی شمارو وارد تنش و سقوط در زندگی میکنه
الان اسیر احساسات شدید و بعد متوجه خواهید شد

سلام…من با ی مشکل بزرگ روبرو هستم…اینکه من با ی نفر حدود یک ساله رابطه دارم و قراره این ماه ب خاستگاریم بیاد…اما دچار تردید شدم ..حس میکنم اشتباه کردم..خاستگار های بهتر هم دارم..اما وقتی باهاش سربسته این موضوع رو مطرح کردم گفت ک زندگیش بی من بی معنا میشه و هر کاری میکنه تا خودشوادم بدی کنه…میدونم تو حرفاش صادقه..اما من دیگه نمیخام باشم و میخام ب خاستگارم جاب مثبت بدم..منتها از حرفاش و عذاب وجدانم میترسم…..چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کمکم کنید……………

دوست عزیز در زندگی باید قدرت گفتن ” نه ” رو داشته باشید چون بحث یک عمر زندگیه …وقتی ایشون نتونسته نظر عاطفیتونو جلب کنه پس دلیلی نداره این رابطه رو ادامه بدید
این اشتباهیه که دختر و پسر بدون شناخت دل میبندن و اخرش باید با وابستگی از هم دل بکنن …
پس منطقی فکر کنید و قاطه عمل کنید

سلام خسته نباشید من ی مدتی هست با یک نفرآشناشدم برای ازدواج البته خانواده ها هم درجریان هستندوهمدیگروملاقات کردن.ماهردونفریک ازدواج ناموفق داشتیم صحبتهایی که کردیم تقریبا تفاهم داریم فقط من شک دارم ترس دارم که دوباره شکست بخورم مشکلی که الان دارم اینه که فردموردنظرمن هیچی واسه شروع زندگی نداره وانتظارداره من پس اندازی که دارموبدم به ایشون وچون من همسراولم شغل نداشت وتمام مخارجش ازطرف خانواده من تامین میشدواینکه تمام پس اندازمنوخانوادمو دودکرد وآخرش خیانت بهم کرد وبای خانم دیگه رفت واسه همین من میترسم دوباره مهربونی بیش ازحدمن وکم توقع بودنم دوباره باعث بشه توی زندگیم شکست بخورم میشه لطفأراهنماییم کنیدممنونم

اگر تحت نظر روانشناس و در مدتی مناسب برای شناخت از هم تلاش کنید و از احساسات دور باشید پس میتونید به انتخابتون مطمئن بشید و ترس شما بی معنی بشه

سلام حدودیکماه هست بای نفراشناشدم به قصدازدواج اما تردیددارم هردوشکست داشتیم ایشون هیچی واسه شروع زندگی ندارن وروی ی مبلغی که من دارم واسه اجاره خونه ودادن بدهی هاشون حساب میکنن ومن چون همسرقبلیم هم مخارجش ازطرف خانواده من تامین میشد شک دارم که ایا بازم شکست میخورم یا اعتمادکنم لطفأراهنماییم کنید ممنونم

چنین زندگی به نتیجه نمیرسه … داشتن استقلال مالی و پشتوانه اقتصادی لازمه توفیق یک زندگی مشترکه … با وجودی که هر دو شکست خوردید

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما.
مدتی هست که من در یک شرکت مشغول به کار هستم در این میان یکی از همکارهای مرد بهم علاقه مند شده ومیدونم هم که قصدشون ازدواج هست ولی نمیدونم چرا پا پیش نمیذاره لطفا من رو راهنمایی کنید

پس صبور باشید و برای خودتون پیشگویی نکنید …. چون ممکنه هیچ فکر و نظری در بین نباشه و شما فقط برای خودتون متصور شدید

سلام…میشه منم راهنمایی کنید؟
کسیو دوست دارم ک هیچ علاقه ای به من نداره برای ازدواج باید چیکار کنم ک ایشونو ب سمت خودم بکشم؟
ممنون میشم کمکم کنید

دوست عزیز نمیتونید کسی رو به دوست داشتن وادار کنید چون این یک حس دورنیه و شما اگر کسی رو مجبور کنید خیلی زود هم از دستش خواهید داد

به جمع

70000

نفری کانون بپیوندید.

       پیشنهادات پیامکی شما

       به کانون مشاوران ایران:

        3000 77 77 47 3000

کانون مشاوران ایران

یافتن بهترین روانشناس یا مشاور ازدواج دغدغه ی خاطر بسیاری از همشهریان عزیزی است که می خواهند اولین گام زندگی مشترک خود را که بسیاری آن را تولدی دوباره می نامند محکم بردارند. زیرا قطعا می توان گفت که مراجعه ی زوجین قبل از ازدواج به یک کلینیک و مشاوره با افرادی مجرب نقش بی بدیلی را در موفقیت زندگی زناشویی آنها در آینده ایفا خواهد کرد. بنای صحیح پایه های زندگی مخصوصا در ماه های ابتدایی تشکیل آن و استحکام روابط زناشویی تنها با آگاهی نسبت به وظایف طرفین و رعایت نکات علمی امکان پذیر است.

برای آشنایی بیشتر با روانشناس ازدواج حضوری لازم است کمی در مورد آثار و فواید این نوع مشاوره به بررسی آن می پردازیم . بدین منظور سوال زیر را مطرح کرده و به بررسی پاسخ آن می پردازیم .

عقل سلیم حکم می کند در هر زمینه ای با متخصص آن مشورت کرد و از توصیه هایش بهره کافی و وافی برد . ازدواج یک مسئله بسیار مهم در زندگی هر شخص تلقی می شود ، از این رو مشاوره و راهنمایی گرفتن از روانشناس ازدواج با هر دلیل و منطقی قبول واقع می شود .

بنابراین می توان مشاوره ازدواج حضوری رو به صورت زیر تعریف کرد :

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

به مشورت کردن و راهنمایی گرفتن از یک فرد باتجربه و کاربلد و آگاه به مسائل ازدواج که مشاور ازدواج نامیده می شود ، مشاوره ازدواج می گویند .

حال که با تعریف مشاوره ازدواج حضوری آشنا شدیم به بررسی آثار و فواید این نوع مشاوره می پردازیم که توجه شما را بدان جلب می کنم .

هر ازدواج موفقی یک سری مقدماتی لازم دارد که یکی از آن ها می تواند بهره گیری از تجربه و دانش یک مشاور خوب ازدواج باشد . دانش و تجربه یک مشاور کاربلد ازدواج می تواند باعث شکل گیری یک ازدواج موفق شود .

برای درک بهتر این فایده به مطلب زیر توجه کنید .

یک مشاور کاربلد و متخصص به بررسی ویژگی های رفتاری هریک از زوجین می پردازد و با توجه به دانش و آگاهی و تجربه خود توصیه های لازم را به هر یک از زوجین می دهد و آینده ای که ممکن است برای آنها رقم بخورد را با توجه به صفات و رفتار و ویژگی آن ها به تصویر می کشد .از این رو هر یک از زوجین با دید بازتر و آگاهانه تر برای زندگی مشترک خود در آینده تصمیم گیری می کنند .

اگر ازدواج شما با مشکل روبروست ، مشاوره زناشویی می تواند بسیار مؤثر باشد . با پیدا کردن یک مشاور که در زمینه ازدواج یا زوج درمانی تخصص دارد ، شروع کنید . یکی از مسائل مهم در انتخاب مشاور ازدواج ، این است که هر دو همسر ، با مشاور ازدواج یا درمانگر احساس راحتی کنند .

هرگاه در ازدواج خود ، به گره ای خوردید ، از خودتان چند سوال بپرسید . پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا نیاز به مشاور ازدواج را در رابطه تان پیدا کنید :

اگر حداقل به یکی از این سؤالات پاسخ “بله” داده اید ، از نظر آماری ریسک طلاق بالاتری دارید و در این مرحله باید از یک مشاور ازدواج ، کمک بگیرید . هر چند بهتر است شما پیش از ازدواج و در تمام مراحل بعد از ازدواج خود نیز ، از مهارت های یک مشاور برای بهبود رابطه و مدیریت زندگی مشترک خود ، کمک بگیرید . زیرا کمک های شخصی متخصص ، کمک می کند که ازدواج شما هیچگاه به سوالات بالا ختم نشود و همواره رو به پیشرفت باشد .

همسرانی که انتظارات واقع بینانه از یکدیگر و ازدواج  دارند ، به خوبی ارتباط برقرار می کنند . از مهارت های حل اختلاف استفاده می کنند و با یکدیگر سازگار می شوند .  آن ها تلاش می کنند که مهارت های حل اختلاف و مهارت های ارتباطی را به کمک یک مشاور ازدواج مناسب ، بیاموزند .

محققان ازدواج و روابط می گویند که هدف از زوج درمانی باید تغییر الگوهای تعامل ، ارتباط عاطفی و ارتباط بین شرکا باشد . اگر فکر می کنید ازدواج شما دچار مشکل شده است ، منتظر نمانید و در اسرع وقت کمک بخواهید . برای بودجه و زمان برنامه ریزی کنید . هر چه بیشتر منتظر بمانید ، بازگرداندن روابط تان سخت تر خواهد بود .

این جلسات که غالباً مشاوره قبل از ازدواج یا در حین ازدواج و پیش از بروز مشکلات ، تشکیل می شوند ، به زوجین کمک می کند تا چگونگی رابطه موثر در کنار هم را یاد بگیرند . برخی موارد  که افراد درکنار مشاور ازدواج ، می آموزند :

فناوری ، عامل بزرگی در مشکلات روابط مدرن است . صحبت با اشخاص در دنیای مجازی ، ارسال پیامک به صورت وسواسی ، اعتیاد به رسانه های اجتماعی و عدم وجود کیفیت زمانی مناسب در کنار هم ، معضلات جدی ازدواج های امروز است .

یکی دیگر از دلایل عمده ای که زوجین  به دنبال مشاور ازدواج هستند ، رسیدگی به یک مشکل خاص در روابط شان است . یک نمونه از آن ، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل است .

مشکلات خاص ، می تواند باعث آشفتگی روابط ، مشاجره های سنگین و زخم های عاطفی در کودکان شود ، ازدواج را خراب کند و امور مالی را از بین ببرد . اعتیاد می تواند شریکی را که روزگاری دوستش داشتید به یک غریبه کامل تبدیل کند .

در یک مطالعه 886 زوج مطلقه مورد بررسی قرار گرفتند تا شایع ترین دلایل طلاق آن ها را بدانند . نتایج نشان داد که 53٪ از شرکت کنندگان ، ارتباطات ضعیف را عامل اصلی طلاق خود عنوان کردند !

ارتباط ، برای روابط شاد و پایدار ضروری است . بدون آن ، هرگز با افکار و احساسات شریک زندگی خود آشنا نمی شوید و حل اختلافات غیرممکن خواهد بود ! هرچه شریک های زندگی از یکدیگر دور شوند ، ارتباطات آن ها ضعیف تر می شود . در واقع آن ها در یک خانه با هم زندگی می کنند ، اما تبدیل به همخانه می شوند و احساسات و ارتباط موثر حذف می شود .  این می تواند ناشی از خیانت ، استرس ، عدم صمیمیت جسمی و … باشد .

دیدن یک مشاور ازدواج می تواند برای برقراری ارتباط و تقویت ضعف های ارتباط شما ، بسیار مفید باشد.

خیانت یکی از دلایل متداولی است که افراد به دنبال مشاوره برای زوجین هستند . این خیانت است که عمیق می شود  و درد های آن ، ممکن است تا سال ها طول بکشید . مراجعه به یک مشاور ازدواج می تواند به زوجین کمک کند یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را در مورد یکدیگر تعریف و کنترل کنند . یک مشاور همچنین می تواند به زوجین کمک کند ، یاد بگیرند که چگونه دوباره به یکدیگر اعتماد کنند و طرحی برای بهبودی ایجاد کند . همچنین داشتن یک شخص ثالث بی طرفانه برای گوش دادن به وضعیت شما می تواند بسیار مفید باشد .

بسیاری از افراد ، تصور می کنند که اگر شخصی خیانت کرد ، می تواند بارها آن کار را تکرار کند و یا خیانت ، آخرین مرحله ایست که راه بازگشتی از آن وجود ندارد . برخی نیز ، با ترس مداوم از خیانت ، مدام در حال شک کردن به شریک زندگی خود هستند . یک مشاور ازدواج متخصص ، با بررسی شرایط رابطه و ازدواج شما و شخصیت هر دو طرف ، می تواند بهترین تصمیم یا راه حل را در برابر خیانت به زوجین ارائه کند و یا برای ترس از مورد خیانت قرار گرفتن به شخص شکاک ، کمک کند .

رابطه جنسی بخش عظیمی از یک ازدواج سالم است . این موضوع هم می تواند زوجین را به هم نزدیک کند ، اعتماد به نفس را تقویت کند و استرس را تسکین دهد ، یا مشکل در آن ، می تواند اضطراب ایجاد کند و اتاق خواب را به یک میدان نبرد تبدیل کند .

هنگامی که ازدواج ، فاقد رابطه جنسی با کیفیت مناسب است ، دنیایی از مشکلات را به وجود می آورد . از جمله :

مراجعه به یک مشاور ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا درک کنند که چرا از یکدیگر فاصله می گیرند و مجدداً در سطح جنسی ایده آل قرار بگیرند .

نباید فراموش کرد که ازدواج ، زندگی دو شخص با شخصیت ها و تربیت های متفاوتی است که سال ها پیش از ازدواج ، در محیط و خانواده متفاوتی بزرگ شده اند . وجود تفاوت ها و مشکلات در همه ازدواج ها ، طبیعی است و تا حدی نشان دهنده ی سالم بودن آن است . اما ازدواج یک تلاش دو طرفه و مداوم می خواهد . بهتر است پیش از اقدام به ازدواج و در تمام مراحل زندگی مشترک خود ، از کمک های یک مشاور ازدواج بهره مند شوید تا زندگی زناشویی شما در مسیر درستی حرکت کند .

مشاور ازدواج یکی از مهم ترین اقداماتی است که خانم و آقا بایستی حتما پیش از ازدواج از آن استفاده کنند. متاسفانه بسیاری این موضوع را جدی نگرفته و صرفا با تکیه بر احساسات اولیه ای که نسبت به ازدواج دارند ، ازدواج خود را ازدواجی موفق می دانند.  مشاوره ازدواج در کلینیک روان آرام به طور معمول مراحل زیر را می گذراند.

1- در جلسه اول یا هفته اول هم خانم و هم آقا به مشاوره ازدواج مراجعه کرده و با مشاور صحبت هایی درباره روابط طرفین داده می شود.

2- در جلسه دوم یکی از طرفین و در جلسه سوم نیز یکی دیگر از افراد به مشاوره مراجعه می کنند و جنبه های شخصیتی هر کدام مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است در این جلسات تکالیفی برای بررسی علایق، تفکرات و نظرات افراد به آنان داده شود.

3- در جلسه چهارم تست های شخصیتی همچون MBTI,YSQT و … و تست های بالینی MCMI,MMPI,SCL90 و … انجام می شود.

4- در جلسه بعدی تفسیرهای مورد نظر و گزارش های کلی در رابطه با تست های انجام شده و خصوصیات شخصیتی افراد بررسی شده و در این مورد با طرفین گفتگو می شود.

در مشاور ازدواج ممکن است طرفین دارای سازگاری باشند و نگاه یکسانی به مقوله ازدواج داشته باشند که در این صورت مشکل زیادی نخواهند داشت. در برخی مواقع لازم است تا طرفین آموزش هایی را برای سازگاری بیشتر با یکدیگر و عدم ایجاد مشکلات در اینده ببینند.

البته مراحلی که اشاره شد ، مراحلی است که به صورت روتین انجام می شود در صورتی که خانواده های طرفین با ازدواج مخالفت داشته باشند ممکن است در طی جلسات از خانواده ها دعوت به عمل آید، یا حتی در برخی از موارد ممکن است یکی از طرفین دچار مشکلات رفتاری یا اختلالاتی باشد که همین امر منجر به درازا کشیده شدن مشاوره ازدواج داشته باشد.

طلاق یک واقعه تلخ است که معمولا از یک ازدواج ناموفق حاصل می شود . روانشناس ازدواج و مشاور ازدواج حضوری با دادن توصیه ها و راهنمایی های درست در شکل گیری یک ازدواج موفق اثر شایانی می گذارد . ازدواج های موفق معمولا به طلاق منجر نمی شوند .

کاهش آمار طلاق فقط به زوجین کمک نمی کند و برای جامعه نیز مفید می باشد . برای درک بهتر فایده کاهش طلاق برای جامعه به مطلب زیر توجه کنید .

هنگامی که یک زوج از هم طلاق می گیرند ممکن است سناریوهای مختلفی شکل گیرد که برای جامعه مضر باشد .

یکی از این سناریوها می تواند به بدین صورت باشد : هر یک از زوجین به عنوان یک شهروند نسبت به جامعه خود وظایفی دارند به عنوان مثال یک کارمند وظیفه پاسخگویی به ارباب رجوع یا یک مادر خانه دار ، تربیت درست فرزندان . طلاق می تواند باعث خلل در انجام درست این وظایف شود زیرا طلاق خلایی در وجود زوجین به جا می گذارد که ممکن است باعث خلل در انجام درست وظایف آن ها شود .

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

سناریوی دیگری که می توان بررسی کرد ، امکان ایجاد کدورت بین خانواده های آن ها می باشد که به دنبال آن ممکن است با پدیده هایی نظیر ضرب و شتم ، خفت گیری و انتقام جویی به شیوه های مختلف نظیر قتل ، آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت روبرو شویم که از هر یک از آن ها می توان به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کرد .

بنابراین کاهش آمار طلاق برای جامعه نیز می تواند مفید واقع شود .

 

ذکر کردیم بهره گیری از مشاور ازدواج برای داشتن یک ازدواج موفق می تواند موثر باشد . در یک ازدواج موفق زوجین به رشد و تکامل می رسند و می توانند در کنار یکدیگر قله های موفقیت و پرورش روح و روان را طی کنند .

همچنین در یک ازدواج موفق امکان تربیت اصولی فرزندان فراهم می شود که آثار مثبت آن نه تنها خانواده بلکه جامعه را نیز در بر می گیرد .

برای درک بهتر نحوه اثر گذاری تربیت درست و اصولی فرزندان بر جامعه به مطلب زیر توجه کنید .

فرزندانی که به شیوه های درست تربیت شده اند می توانند در آینده نقش های مهم و مثبت ایفا می کنند و برای جامعه مفید باشند . به عنوان مثال فرزندی را در نظر بگیرید که در فرایند تربیتی خود هیچ کمبودی و نقصانی نداشته و به بهترین روش ها تربیت شده احتمالا در آینده به عنوان یک فرد متشخص و کارآمد برای جامعه ظاهر می شود و ممکن است مشکلات بسیاری را از دوش دیگران بردارد و در جهت آبادانی جامعه گام بردارد . حال فرزندی را در نظر بگیرید که در فرایند تربیتی خود از مشکلاتی نظیر کمبود محبت و تحقیر رنج ببرد . در نتیجه در آینده این خلاها ممکن است در شخصیت وی اثر منفی بگذارد و این اثر در نحوه ارتباطش با افراد جامعه ظاهر شود . در نهایت ممکن است باعث جنجال ها کشمکش ها و درگیری های بین او و سایر افراد جامعه شود که برای جامعه مضر است .

بنابراین تربیت درست فرزندان که ممکن است از داشتن یک ازدواج موفق حاصل شود می تواند در بهبود وضعیت جامعه تاثیر مثبت داشته باشد . اینجاست که اهمیت مشاور ازدواج مشخص می شود و بایستی به گونه ای جدی تر بدان نگریست.

بسیاری از مسائل مهمی که با ازدواج به زندگی افراد افزوده می شوند و گاها بی توجهی و عدم برخورد مناسب با این مسایل موجبات آسیب رسیدن به روابط فی مابین و در نتیجه سردی احساسات در بین زوجین می گردد. مسایلی از قبیل شناخت درست همسر و یا نحوه ی برخورد با خانواده ی همسر، همچنین روش های مواجهه با مشکلات و معضلات زندگی زناشویی و انتخاب بهترین روش برای حل کردن آنها تماما مواردی است که می توان با بهره گیری از روانشناس ازدواج بر آنها غلبه کرد.

قطعا باید گفت که برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی 6 تا 9 ماهه زیر نظر مشاوره ازدواج حضوری باید صورت بگیرد. گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مراجعه به مشاور ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمیات زندگی هر آدمی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

یکی از بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران “مرکز مشاوره روان آرام” می باشد که با بهره گیری از مشاوران و متخصصین باتجربه می تواند ، برای زندگی بهتر شما راهنمایی جامعی را در زمینه ی ازدواج به شما ارایه دهد.

ارائه ی این خدمات از سوی مرکز روان آرام  شامل راهنمایی های لازم قبل و بعد از ازدواج می باشد ، که رعایت صحیح این موارد باعث ایجاد حس رضایت از زندگی نزد زوجین می گردد و زندگی گرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

بی شک در دنیای امروزی هدف از ازدواج صرفا تشکیل خانواده نیست! بلکه ازدواج وسیله ایست که می تواند حس رضایت و لذت از زندگی را درون افراد بوجود آورد و این مساله ی مهم مستلزم برآورده کردن مقدماتی است که می تواند با بهره گیری از مشورت افرادی آگاه به سرعت به آن رسید. بهترین فرد را می توان مشاور ازدواج در تهران دانست. البته لازم به ذکر است که ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند.

تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه دارد که البته تمامی مباحث ذکر شده مستلزم وجود آگاهی و انتخاب صحیح و در نتیجه ازدواج هایی موفق است که از طریق روانشناس ازدواج حاصل می شود.

یافتن بهترین مرکز مشاوره قبل از ازدواج ،مخصوصا در کلان شهرهایی نظیر تهران ، دغدغه ی خاطر بسیاری از جوانانی است که به فکر شروع زندگی مشترکی توان با آرامش و بدون تنش هستند. زیرا نقش مشورت آن هم با با یک مشاور ازدواج زبده در زمینه ی مسایل زناشویی برای ایجاد روندی آرامش بخش در زندگی مشترک،انکار ناپذیدر است.بنای صحیح پایه های زندگی مخصوصا در ماه های ابتدایی تشکیل آن و استحکام روابط زناشویی تنها با آگاهی نسبت به وظایف طرفین و رعایت نکات علمی امکان پذیر است.

بسیاری از مسایل مهمی که با ازدواج به زندگی افراد افزوده می شوند و گاها بی توجهی و عدم برخورد مناسب با این مسایل موجبات آسیب رسیدن به روابط فی مابین و در نتیجه سردی احساسات در بین زوجین می گردد. مسایلی از قبیل شناخت درست همسر و یا نحوه ی برخورد با خانواده ی همسر، همچنین روش های مواجهه با مشکلات و معضلات زندگی زناشویی و انتخاب بهترین روش برای حل کردن آنها تماما مواردی است که می توان با بهره گیری از مشاور ازدواج صحیح بر آنها غلبه کرد.

قطعا باید گفت که برای شروع یک زندگی زناشویی موفق و انتخاب همسر نیاز به آگاهی و شناخت از خود و همسر خود داریم که این شناخت باید طی یک دوره ی 6 تا 9 ماهه زیر نظر دکتر روانشناس باید صورت بگیرد. گاهی افراد ملاک های پیش از ازدواج و یا مشاور ازدواج را نادیده می گیرند و به شناخت سطحی بدست آمده ی خود بسنده می کنند اما ازدواج از مهم ترین تصمیمات زندگی هر آدمی محسوب می شود که نیاز به سنجشی عمیق دارد شما از طریق کارگاه های زوج درمانی و خانواده درمانی در کلینیک روانشناسی می توانید به این سنجش عمیق دست پیدا کنید.

بی شک باید گفت یکی از مجهز ترین و بهترین مرکز مشاوره ازدواج در تهران “مرکز مشاوره روان آرام” می باشد که با بهره گیری از مشاوران و متخصصین باتجربه می تواند ، برای زندگی بهتر شما راهنمایی جامعی را در زمینه ی ازدواج به شما ارایه دهد.

ارایه ی این خدمات از سوی مرکز روان آرام  شامل راهنمایی های لازم قبل و بعد از ازدواج می باشد ، که رعایت صحیح این موارد باعث ایجاد حس رضایت از زندگی نزد زوجین می گردد و زندگی گرمی را برای شما به ارمغان می آورد.

بی شک در دنیای امروزی هدف از ازدواج صرفا تشکیل خانواده نیست! بلکه ازدواج وسیله ایست که می تواند حس رضایت و لذت از زندگی را درون افراد بوجود آورد و این مساله ی مهم مستلزم برآورده کردن مقدماتی است که می تواند با بهره گیری از مشورت افرادی آگاه به سرعت به آن رسید. البته لازم بذکر است که ازدواج و تشکیل خانواده به ارتقاع سطح سلامت روان جامعه بسیار کمک می کند. تمامی قانون گذاران دنیا ازدواج را از ملاک های جامعه ای سالم می دانند زیرا ازدواج تداوم نسل نژاد را به همراه دارد و علاوه بر آن بی شک جامعه شناسان و مدیران به نسل جوان و کارآمد برای آینده ی مملکت خود نیاز دارند و تدبیرهایی را برای توازن سنی نسل قطعا دارند،طی پژوهش های اخیر ارتقاء سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه همبستگی زیادی با ازدواج داشته است و حتی افزایش امید به زندگی را به همراه دارد که البته تمامی مباحث ذکر شده مستلزم وجود آگاهی و انتخاب صحیح و در نتیجه ازدواج هایی موفق است. به همین دلیل است که به همه ی زوجین پیشنهاد می شود پیش از ازدواج حتما به مشاور ازدواج مراجعه فرمایید.

مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام با اخذ مجوز رسمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در محیطی آرام و دل نشین در محله ونک تهران و با مدیریت سرکار خانم دکتر آزیتا امین الرعایا تاسیس گردیده است و با بهره گیری از جمعی از اساتید دانشگاه ،مشاورین خبره و با تجربه در صدد کمک رسانی به شما سروران می باشد تا بتوانند جامعه ای سالم و روبه رشد را با همراهی شما به ارمغان بیاورد. این مرکز که در واقع یکی از مجهزترین مرکز مشاوره شمال تهران بشمار می رود کلیه خدمات مرکز مشاوره و روانشناسی روان آرام توسط متخصصان با دانش و با تجربه در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاور ازدواج عرضه می گردد.

سوالات رایج :

اولین زمان مراجعه به مشاور ازدواج پیش از ازدواج است. این اقدام موجب می شود که پیش از وقوع مشکلات از آن آگاهی یابید و از آن پیشگیری کنید. همچنین پس از ازدواج اگر با مشکلی رو به رو شدید که حل آن از توان شما و همسرتان خارج بود بایستی برای حفظ رابطه به روانشناس ازدواج مراجعه کنید.

1- روانشناس ازدواج خوب جهت گیری ندارد، قضاوت نمی کند و تلاش می کند بی طرفانه به موضوع بپردازد.

2- یک مشاور ازدواج خوب در آغاز حرف های دو طرف را می شنود، پیشینه زندگی آن ها را بررسی می کند و در ادامه به ارائه راهکار می پردازد.

3- روانشناس خوب به شما نمی گوید که چه بکنید و چه نکنید. یک روانشناس خوب پیشنهاداتی را ارائه می دهد و شما می توانید آن ها را به کار گیرید.

به طور معمول هر روانشناسی در برخی از حیطه ها فعالیت می کند. بهتر است برای انتخاب روانشناس ابتدا دقت کنید که مشاوره ازدواج یا زوج درمانی جز زمینه های تخصصی وی هست یا خیر. می توانید از تخصص مشاوران کلینیک روان آرام را در قسمت مشاوران ببینید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای انتخاب و نحوه کنترل روابط همچنین مشاوره در زمینه های مختلف پیش ار ازدواج با مشاورین و متخصصان مجرب کلینیک روان آرام در تماس باشید.

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

سلام بنده در دوران آشنایی قبل ازدواج هستم. مشاور چگونه می تواند به من کمک کند تا حساسیت های طرف مقابلم را بشناسم؟

با جلسات مشاوره و تست های شخصیت MBTI,و تست های بالینی MCMI.MMPI. ،سوال شما درست مثل این است که روال انجام یک جراحی پزشکی و طرز استفاده از ابزار ها را بپرسید

سلام من دختری 20ساله هستم.میخواستم از شما کمک بگیرم که چجوری باید با احساس تنهایی ام کنار بیایم و وارد رابطه ی اشتباه نشوم؟

در حقیقت شما بدنبال آشنایی با فرد مناسب هستید طرحواره های ما به طور ناخوداگاه روی انتخاب های ما اثر میگذارند. آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید به بیان ساده تر یک آزمون طرحواره جفری یانگ بدهید

سلام من و همسرم تقریبا حدود یک سال است که باهم ازدواج کردیم وعلاقه ی زیادی نسبت به همدیگر داریم ولی در برخی مسائل باهم مثل تفریح هامون باهم تفاهم نداریم.میخواستم بدونم چگونه ممکن است این تفاهم بوجود بیاید؟

ببخشید وقتی علایق شما متفاوته خب متفاوته دیگه من از ابی خوشم میاد یکی دیگه از یک چیز دیگه حالا من بیام بگم چیکار کنم تو هم از ابی,خوشت بیاد ببخشید سوال ایرار داره چکار کنم تفاوت ها را بپذیریم نه اینکه تفاوت ها را تبدیل به تقاط مشترک کنیم

سلام. همسرم همش من و محدود میکنه که کجا برم کجا نرم .میشه به من کمک کنید بدونم باید چیکار کنم؟

سوال کننده عزیز شما بهتره به اتفاق همسرتون به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید و با ایشان در مورد حد و حدود آزادی های خودتون به توافق برسید در بلند مدت به شدت این مسئله موجب رنجش خاطر شما خواهد شد

ببخشید من با یه دختری آشنا شدم و یک جلسه هم و دیدیم و همه حرف ها و تفکراتمون شبیه هم بود ولی الان بهم پیام داده که نمی تونیم کنار هم باشیم و‌میگه روانشناس ها میگن باید در جلسه اول یه جرقه ای از علاقه تو آدم بزنه تا ادامه بده این حرف درسته؟

کشش و گرایش اولیه رو بهتره داشته باشید دوست عزیز این طور که از این متن بنظرمیاد شما خواهان هستید ولی طرف,مقابل خواهان نیست

سلام ووقت بخیر خدمت مشاور محترم مادر دو فرزند پسر ۲۰ ودختر ۱۷ ساله هستم وهمسر بازنشسته است با هم خوبیم ولی مشکل اساسی من با پسرم است پسر از دبیرستان علاقه ی زیادی به دوست و رفیق دارد وبیشتر وقتش را با آنها میگذراند حالا هم که دانشجو شده وسر کار هم میرود باز هم بیشتر وقت آزادش با دوستانش است این چند ساله از هر در وارد شدم که بتونم عادت اونو ترک بدم موفق نشدم باهاش حرف زدم قهر کردم جرو بحث کردم دعوا کردم دلیل ومنطق آوردم ولی متاسفانه موفق نشدم که دست از دوست ورفیق… بیشتر بخوانید »

دوست عزیز، پسر شما در سنی هست که طبیعیه بیشتر اوقاتش رو با دوستاش سپری کنه ، و این یک جنبه از رشد طبیعی هستش و دلیلی برای نگرانی نیست ، اگر مایل بودید میتونید با مشاورین ما وقت بگیرید تا مسئله به صورت همه جانبه بررسی بشه.

باسلام بنده وهمسرم یکسالوچندماه است که باهم عقد کرده ایم.باتوجه به شناخت وعلاقه کافی نسبت بهم اما شناخت نسبی نسبت به زندگی مشترک وتعهدات ومسئولیت ها. من بنا به وعده یکی از اقوام که خرج عروسی بنده را میدهد وسوسه شدم و زود اقدام کردم برای ازدواج بدون در نظر گرفتن شرایط خودم مثلا شغلی که هنوز درونس تثبیت نشده بودم و بعد از عقد با تعدیل نیرو شرکت مواجه شدم.الان تنها مشکل من مدام افکار وحالات روانی است که دوستدارم مجرد میموندم یا حداقل خیلی دیرتر ازدواج میکردم الان ۲۲سال سن دارم.مدام این تفکر که کاش مجرد میبودم من… بیشتر بخوانید »

سلام جناب آقای محمد خیلی ممنونم و خیلی متشکرم از اینکه به ما پیغام داریم و سوالتون رو برامون پرسیدیم باید خدمتتون عرض کنم که در رابطه با مشکل شما چیزی که از متن نوشتاری شما استنباط میشه این هست که دغدغه فعلی شما و میتونم بگم اکثریت جوانانی که سالم هستند و تفکری به این صورت دارد که بتونیم ازدواجمون رو در سنین پایین انجام بدیم و خدای نکرده دچار آسیب های روحی دیگهای نشیم مسائل اقتصادی است که در حال حاضر در باهاش دارند دست و پنجه نرم می کند باید خدمتتون عرض می کنم که اگر که… بیشتر بخوانید »

با سلام من یک خواستگار دارم که همه شرایطش خوبه. اما قبلا یک ازدواج منجر به طلاق(۵ سال پیش) داشته. مادرم اصرار داره که شماره همسر سابقش رو پیدا کنم و علت طلاقشون رو بپرسم. ایا این کار درسته؟ اگر زودتر پاسخ بدین ممنون میشم

سلام خیر این کار درست نیست باید از خودمان بپرسیم و به یک مشاوره متخصص مراجعه بفرمایید در رابطه با ازدواج را زوج درمانی

سلام. یکی از آشناهامون دختر خانم۲۶ ساله ای ه که تحصیلات عالیه داره قراربود با یه آقایی ازدواج کنه. در مورد شیربها و مهریه به توافق رسیدند و فردای اونروز رفتند آزمایشهای اولیخ ازدواج رو انجام دادن قرار بود تا یه هفته نامزد بشن ویه ماه دیگه عقد کنن.. بعد جواب آزمایش خانواده پسر میان خونه دختر خانم و پدرو مادر دختر میگن که برای عقد باید خرید کنن که مهمترینش سرویس طلا برای عروس بوده. ولی خانواده پسر علیرغم استطاعت مالی خوبی که داشتند نمی پذیرند.و منزل دختر رو ترک میکنن. فردای اونروز پدر آقا داماد به پدر دخترخانم… بیشتر بخوانید »

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم که سوال تون رو با ما در میون گذاشتید باید خدمتتوت عرض بکنم که شکایت برای چه آخه

سلام خسته نباشید .بنده و یه اقاییوک مدتی هست هم رو میشناسیم میخوایم باهم ازدواج کنیم و خیلی هم رو دوست داریم .اما خب با دو‌ملیت متفاوتیم .من افغانستانی و اقا ایرانی هستن . الان خانواده من راضی ب این وصلت نخواهند شد .خانواده طرف مقابل هم همینطور .الان ما واقعا در ماندیم‌ که چه کنیم ؟ چطور باهاشون حرف بزنیم چی بگیم بلکه نظرشون تغییر کنه …لطفا کمکمون کنین

سلام دوست عزیز خیلی متشکرم از اینکه سوال شما در میان گذاشتید به تفاوت نژاد تفاوت فرهنگ در ازدواج ها هم مسئله هست که مخالفت خانواده ها تا حدودی واقعاً غیر قابل کنترل است همینطور باید خدمتتون عرض بکنم که مشاوره های ازدواج و تصمیم برای ازدواج و عدم ازدواج موارد نیستند که بهش راحت با یک سوال و جواب در کامنت بررسی بشه نیاز است که شما کاملاً شرایط آن را توضیح بدید مشکلاتتون رو توضیح بدید و با یک مشاور متخصص خانواده و ازدواج صحبت بکنیم و ببینیم چه راه حلی را جلوی پای شما بگذارد

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

در پایین ما لیستی از بهترین مراکز مشاوره تهران را بر شما مخاطبان هوش کالا گلچین کردیم. اگر بدنبال مرکز مشاوره خوب در تهران هستید از لیست زیر استفاده کنید. مطب های روانشناسی معرفی شده در لیست پایین خدمات؛ مشاور خانواده، ازدواج، زوج درمانی ، کودک ، افسردگی و … را ارائه می دهند.

شمال شرق تهران

کلینیک آرامش نویندرمانگر : رقیه علی نژادخدمات :مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، پیش از ازدواج ، فرزند پروریآدرس :فرمانیه ، بلوار شهید اندرزگو، نبش عبدالهی جنوبی ، ساختمان پارسیان ، طبقه ۵تلفن پذیرش :۰۹۳۰۶۴۴۱۴۸۵

غرب تهران

مرکز مشاوره حالی نومتخصصین حرفه ای و کاردان در تمامی حوره هاخدمات: مشاوره فردی، روانکاوی، زوج درمانیپیش از ازدواج، طلاق، اعتیاد و…آدرس :ضلع جنوبی بلوار فردوس، بین ابراهیمی و ستار، پلاک ۴۳۸، ساختمان پارسا، طبقه۱، واحد۳تلفن پذیرش:۰۹۱۹۸۲۰۴۸۷۱۰۲۱۴۴۰۷۰۲۵۳

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

شمال غرب تهران

مرکز مشاوره ندای دروندرمانگر : دکتر ماهرخ بریریآدرس:جنت آباد شمالی، بالاتر از آبشناسان، بین کوچه تروند و بهارستان ۱۶، پلاک ۳۲۱جنب شرینی فروشی رنگارنگ، زنگ ۴تلفن پذیرش:۰۲۱۴۴۸۶۳۹۵۲۰۹۰۱۱۸۰۹۳۰۹در این مرکز خدمات مشاوره انلاین ارائه می گردد

شرق تهران

کلینیک منصوره شهریاری احمدیآدرس:تهرانپارس ، بالاتر از فلکه اول ، نبش کوچه اصغری (۱۵۶ غربی)،پلاک ۲ ، واحد ۱۳تلفن پذیرش :  09337755304

مرکز تهران

کلینیک روانشناسی تدبیر راه نوآدرس:بلوار کشاورز ، روبروی هتل اسپیناس ، خیابان شوریده ، نبش رستاک ، پلاک ۳ ، واحد ۱۷تلفن پذیرش: ۰۲۱۸۸۳۹۶۹۱۶

جنوب

کلینیک روانشناسی دریاآدرس:شهر ری، روبروی مترو شهر ری،  ساختمان پزشکان نور،  طبقه ۴. واحد ۱۰تلفن پذیرش: ۰۹۰۲۹۰۲۴۰۱۴

در ادامه ی لیست کلینیک روانشناسی تهران را در پایین آورده ایم. سعی شده است که این لیست تمام خدمات مورد نیاز شما از جمله ( مشاور ازدواج تهران ، مشاور کودک ، نوجوان ، طلاق ، تحصیلی ، خانواده ، رایگان ، تلفنی ) را در این لیست قرار بدهیم.

اگر شما روانشناس شاغل در تهران هستید و نام خود را در لیست فوق نمی بینید از طریق لینک ثبت نام دفتر رواشناسی اطلاعات خود را وارد نموده تا پس از اعتبار سنجی و تایید نام مرکز شما هم نمایش داده شود.

مرکزمشاوره دواتی تهران (انقلاب)آدرس :خیابان پیروزی ، خیابان نبرد ، جنب سازمان آبتلفن پذیرش :۰۲۱۳۳۱۷۴۰۴۰

مرکز دولتی  آمنهآدرس :خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ونک ، روبروی میرداماد ، نبش پمپ بنزینتلفن پذیرش :۰۲۱۸۸۷۷۹۳۵۵

کلینیک روان درمانی دولتی تهران ( جامع )آدرس :خیابان ولیعصر ، خیابان رشت ، کوچه جمشید جم تلفن پذیرش :۰۲۱۶۶۴۰۷۷۹۱

مرکز استاد روزبهآدرس :خیابان شریعتی ، بالاتر از سه راه طالقانی،  جنب پاناسونیک ،  کتابخانه مرکزی کانون اسلامی انصارتلفن پذیرش :۰۲۱۷۷۶۴۱۰۳۳

  مشاوره مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع است که بین مراجع (کمک‌گیرنده) و متخصص  انجام می‌گیرد. و در موضوعات و زمینه‌های مختلف علمی و برای اهداف گوناگون انجام می‌شود که در میان مردم، بیشتر جنبهٔ روان‌شناختی آن (مشاورهٔ روان‌شناسی) معروف است که هدف از آن بهبود وضعیت روحی–روانی و کیفیت‌بخشی به زندگی مراجع از جهت روانی‌است. ( ویکی پیدا )

لیست مراکز مشاور خانواده تهران فوق شامل لیستی از مشاوره خانواده خوب تهران است. این لیست در حال تکمیل است و به مرور کامل تر می شود. از نظر ما مشاوره خوب در تهران به مرکزی اطلاق می شود که دارای تجربه کافی در زمینه روانشناسی کودک ، روانشناسی خانواده ، روانشناسی نوجوان و جوان  ، اعتیاد و.. باشد و همچنین دائما علم خود را بروز کند.

معمولا افراد واژه های مشاوره و روانشناس را به جای هم به کار می برند. باید در نظر داشته باشید که دو حوزه متفاوت و مجزا هستند. مشاوران به دنبال حل مسائل و مشکلات پیچیده و روانی افراد نیستند بلکه به افراد در راستای نیازهایشان مشاوره می دهند. اگر فرد به اختلالات روانی مانند اضطراب ، افسردگی و … مبتلا باشد باید به روانشناس مراجعه کند.

بر اساس تعرفه سازمان نظام روانشناسی هزینه ۴۵ دقیقه مشاوره از ۷۰ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان متغیر است. البته بسته به این که مشکل فرد چه باشد هزینه ها هم متغیر هستند.

در این نوشته ما لیستی از بهترین روانشناسان تهران را در حیطه تخصص های مختلف را جمع آوری کرده ایم. برای مشاهده تخصص های آن ها بر روی جزئیات کلینیک ، کلیک کنید.

روانشناس خوب باید دارای علم و دانش به روز در حیطه روانشناسی باشد. در حیطه تخصصی فعالیت کند و عضو سازمان نظام روانشناسی باشد. همچنین مراجعان وی رضایت بالایی داشته باشند. ما در این نوشته لیستی از بهترین روانشناسان تهران را آورده ایم.

یکی از اهداف مشاوره پیش از ازدواج برای کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است. مرحله پیش از ازدواج یکی از مراحل حساس در انتخاب زوج مناسب است و می تواند از بروز مشکلات بعدی در زندگی زوجین جلوگیری کند.

انجمن روانشناسی آمریکا

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

لیست کلینیک های مشاوره روانشناسی خوب ازدواج، خانواده و کودک تهران و معرفی بهترین دکتر رواشناس و مشاور (حضوری و آنلاین) همراه با شماره تلفن، آدرس و شرایط نوبت دهی برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بر اساس آخرین تعرفه سازمان نظام روان‌شناسی تعرفه هر ۴۵ دقیقه مشاوره از 72 هزار تومان شروع میشه و تا 165 هزارتومن هم افزایش پیدا میکنه. این بستگی به مدرک تحصیلی مشاور شما داره. میتونین در این صفحه تعرفه خدمات هر مرکز یا روانشناس رو به تفکیک مشاهده بفرمایید.

برای پاسخ به این سوال می بایست لیست مشاوران و مراکز مشاوره در تهران در این صفحه را ملاحظه بفرمایید و نظرات کاربران، تخصص هر یک و سوابق شغلی و تحصیلی آنان را با هم مقایسه فرمایید. هر کدام از مشاوران تخصص و شیوه مشاوره مخصوص به خود را دارند.

مشاوره ازدواج معمولا در چند جلسه انجام می شود. پس در لیست مشاوران و مراکزی که در این صفحه هستند به موقعیت مطب و مرکز توجه کنید. همینطور به اطلاعات مربوطه به شیوه مشاوره و تست‌هایی که از زوجین گرفته می شود نیز توجه داشته باشید.

مشکلات کودکان متفاوت است. برای درمان هر مشکلی مانند گفتار درمانی، باید به متخصص آن مراجعه نمایید. در این صفحه لیست تمامی مشاوران کودک تهران نیز گردآوری شده است.

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

برای انتخاب مشاور خانواده مناسب باید به نظرات کاربران در مورد هر مشاور یا مرکز مشاوره و همینطور به شیوه ارائه مشاوره و هزینه های آن در این صفحه توجه نمایید. بدیهی است که تعرفه خدمات هر یک به میزان تحصیلات، سوابق کار و نیز شیوه ارائه مشاوره مرتبط است. 

برای دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان در خصوص ثبت پروفایل مرکز مشاوره یا مشاورین و روانپزشکان در این صفحه، تبلیغات در کل سایت جامعه سلامت و یا هر نوع مشاوره بمنظور معرفی خدمات این حوزه در فضای مجازی با شماره 09375386828 تماس حاصل فرمایید.

لیست کلینیک های مشاوره روانشناسی خوب ازدواج، خانواده و کودک تهران و معرفی بهترین دکتر رواشناس و مشاور (حضوری و آنلاین) همراه با شماره تلفن، آدرس و شرایط نوبت دهی برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

بر اساس آخرین تعرفه سازمان نظام روان‌شناسی تعرفه هر ۴۵ دقیقه مشاوره از 72 هزار تومان شروع میشه و تا 165 هزارتومن هم افزایش پیدا میکنه. این بستگی به مدرک تحصیلی مشاور شما داره. میتونین در این صفحه تعرفه خدمات هر مرکز یا روانشناس رو به تفکیک مشاهده بفرمایید.

برای پاسخ به این سوال می بایست لیست مشاوران و مراکز مشاوره در تهران در این صفحه را ملاحظه بفرمایید و نظرات کاربران، تخصص هر یک و سوابق شغلی و تحصیلی آنان را با هم مقایسه فرمایید. هر کدام از مشاوران تخصص و شیوه مشاوره مخصوص به خود را دارند.

مشاوره ازدواج معمولا در چند جلسه انجام می شود. پس در لیست مشاوران و مراکزی که در این صفحه هستند به موقعیت مطب و مرکز توجه کنید. همینطور به اطلاعات مربوطه به شیوه مشاوره و تست‌هایی که از زوجین گرفته می شود نیز توجه داشته باشید.

مشکلات کودکان متفاوت است. برای درمان هر مشکلی مانند گفتار درمانی، باید به متخصص آن مراجعه نمایید. در این صفحه لیست تمامی مشاوران کودک تهران نیز گردآوری شده است.

برای انتخاب مشاور خانواده مناسب باید به نظرات کاربران در مورد هر مشاور یا مرکز مشاوره و همینطور به شیوه ارائه مشاوره و هزینه های آن در این صفحه توجه نمایید. بدیهی است که تعرفه خدمات هر یک به میزان تحصیلات، سوابق کار و نیز شیوه ارائه مشاوره مرتبط است. 

برای دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان در خصوص ثبت پروفایل مرکز مشاوره یا مشاورین و روانپزشکان در این صفحه، تبلیغات در کل سایت جامعه سلامت و یا هر نوع مشاوره بمنظور معرفی خدمات این حوزه در فضای مجازی با شماره 09375386828 تماس حاصل فرمایید.

ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

ونک – چهارراه جهان کودک – بلوار جردن جنوبی – خ نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

 

 با توجه به پر بودن ساعات از مشاوره بدون تعیین وقت قبلی معذور هستیم.

*****

طرف قرارداد تمامی بانک ها برای پرداخت آنلاین

***** ساعات تماس: ۹ صبح الی ۲۲ شب

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

*****

جهت مشاوره تلفنی و یا رزرو برای مشاوره حضوری در تهران یا شهرستان ها با یکی از مراکز زیر تماس حاصل فرمایید.

 برای مشاوره تلفنی می توانید پرداخت خود را از طریق لینک زیر انجام دهید:

*****

پرداخت آنلاین برای مشاوره تلفنی

در صورت عدم پاسخگویی در ساعات اداری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴

آدرس مرکز مشاوره غرب تهران:

مرکز مشاوره

 

 

 

سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهارراه سرو(میدان سرو)، خیابان پاکنژاد، خیابان گلها، پ ۵، طبقه ۴

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۲۲۳۵۴۲۸۲–۰۲۱ خط ویژه

۰۹۰۳-۵۶۷۳۰۵۰ تماس ضروری

آدرس مرکز مشاوره شمال تهران:

مرکز مشاوره قیطریه

 

 

 

چیذر میدان ندا، جنب بانک دی، پلاک ۵۶، طبقه چهارم شرقی و غربی

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۲۲۲۴۷۱۰۰–۰۲۱ خط ویژه

 

۰۹۰۳-۱۲۳۶۴۴۶ تماس ضروری

آدرس مرکز مشاوره شرق تهران:

مرکز مشاوره

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱

آدرس مرکز مشاوره مرکز تهران(یک):

مرکز مشاوره

شریعتی، چهارراه قصر، خ ش قدوسی، بین زارتشت و امجدی منش، پ ۱۵۶، واحد یک، با مدیریت دکتر کمال آزمندیان

شماره نظام پزشکی: ۴۱۲۱۶

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

۰۹۱۰-۸۳۴۷۵۹۷ تماس ضروری

آدرس مرکز مشاوره مرکز تهران(دو):

مرکز مشاوره

بلوار آفریقا ، بالاتر از چهارراه اسفندیار، برج صبا، طبقه ۲، واحد۲۲

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱

آدرس مرکز مشاوره کرج:

مرکز مشاوره

کرج، رجایی شهر، خ دوم شرقی، مجتمع تخت جمشید، پ ۲۷، طبقه اول، واحد ۲

شماره مجوز: ۹۰۲۰۰۴۰۰۴۲۵۲۲

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱

آدرس مرکز مشاوره مشهد: مرکز مشاوره

مشهد، احمدآباد، نرسیده به میدان شریعتی، ساختمان رسول اکرم، پ ۱۱۲۳،طبقه چهارم

برای رزرو یا تعیین وقت مشاوره لطفا با شماره زیر(دفتر مرکزی) تماس حاصل فرمایید:

۴۴۰۳۴۴۹۰–۰۲۱

آدرس مرکز مشاوره سایر مراکز:

مرکز مشاوره وابسته به کانون مشاوران ایران می باشد.

ما سعی کرده ایم برای کمک به مراجعان خود از مشاوره تلفنی نیز استفاده ببریم برای تماس با مشاورین ما می توانید از ساعت 17 الی 22 از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن هوشمند مشاوره ای 9092301369 تماس حاصل فرمایید.

یادآور می شویم مشاوره تلفنی به صورت یک راه حل کوتاه مدت و در شرایط بحرانی و حاد می تواند کمک کننده باشد ولی برای درمان موثر می بایست با حضور در مرکز مشاوره از مشاوران ما به صورت حضوری مشاوره دریافت نمایید.

 

شماره های تماس جهت تعیین نوبت

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

شعبه قلهک( شمال و شمال شرق تهران؛ قلهک- جنب مترو قلهک- مرکز مشاوره روزنه (رهیار)02188253229-09360695153

شعبه گیشا ( غرب و شمال غرب تهران؛ گیشا- جلال آل احمد- مرکز مشاوره شیوا)

02188253229-09360695153

 

شعبه صادقیه (غرب تهران؛ ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه- مرکز مشاوره فرحبخش)

02188253229-093606951530

تلفن مشاوره ای هوشمند9092301369

مشاوره ازدواجمشاوره پیش از ازدواج

مشاوره خانوادهدرمان اختلالات روانی و رفتاریمشاوره تحصیلی وکنکورمشاوره شغلی

آموزش مهارت های زندگی

مشاوره کودک و نوجوان

بازی درمانی و افزایش خلاقیت در کودکان

مشاوره فردی
مشاوره گروهیارزیابی هوش
روانشناس کودکارزیابی شخصیتبرگزاری کارگاه های آموزشی ویژه عمومبرگزاری کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین

آموزش والدینهمکاری با مدارسهمکاری با مهدکودک هاانجام پروژه های تحقیقاتی

13 نکته برای برخورد با افراد منفی گرا

1- عذر خواهی کنید.

2-  صبر و تحمل داشته باشید.

3- چقدر مهم است که حق با من باشد؟

4- عکس العمل سریع نشان ندهید.

5- در خصوص مسائل ناراحت کننده با افراد منفی صحبت نکنید.

6- از دریچه چشم دیگری به مساله نگاه کنید.

7- از تجارب منفی، نیز می توان درس گرفت.

8- با افراد منفی کمترین تماس را داشته باشید.

9- مراقب خود باشید.

10- نتیجه احتمالی واکنش خود را پیش بینی کنید.

11- لیستی از اولویت های زندگی تان تهیه کنید.

12- محبت کنید.

13- بنویسید.

خشم مانند سایر هیجانات یک فراورده­ ی روانی است که جسم انسان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، مثلاً موجب افزایش ضربان قلب، تغییر رنگ پوست، تغییر حالات بدنی، افزایش یا کاهش فشار خون و مشکلاتی دیگر که در هر فرد می تواند بروز متفاوتی داشته باشد.

اگر افراد به بروز و وجود خشم خود آگاهی نداشته باشند خشم در آنها همانند فنر جمع می شود و به جایی می رسد که به ناچار تخلیه می شود و ممکن است این خشم متوجه اطرافیان فرد یا متوجه خود فرد شود، خشم به درون موجب بروز افسردگی و اضطراب و خشم به بیرون موجب بروز رفتار پرخاشگرانه در افراد می گردد. خشم یکی از مواردی است که می تواند در روابط انسانی اختلال ایجاد نماید و روابط را به سمت تباهی ببرد بنابراین یادگیری درباره خشم و رفتارهای پرخاشگرانه بسیار ضروری است.

خشم در همسران و روابط زناشویی می تواند آسیب های جدی وارد نمایید نکته ای که باید در روابط زن و شوهر به آن توجه کرد این است که همسری که خشمگین است و ممکن است خشم خود را به صورت انفجاری تحلیه نماید این است که قطعاً در مقابل او همسری پرخاشگر وجود دارد که اعلب به چشم نمی آید زیرا خشم خود را به صورت منفعلانه بروز می دهد و به عنوان ماشه چکان برای بروز خشم همسر دیگر می تواند عمل نماید.

در این متن کوتاه و مختصر سعی شده است چند نکته کاربردی برای کنترل خشم گنجانده شود هر چند که یادگیری رفتارهای مؤثر کنترل خشم می بایست با کمک یک متخصص و مشاوره انجام شود.

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران

برای یادگیری بیشتر در زمینه کنترل خشم پیشنهاد می شود مقاله مفصل و جامع تری که با عنوان مهارت کنترل خشم در سایت قرار دارد را مطالعه نمایید.

در واقع ما از طریق گوش دادن به احساسات و نیازهای دیگران خیلی چیزها به او می گوییم؛ وقتی با دقت و حوصله او را می شنویم دیگر او را یک تهدید نمی بینیم، گاهی وقتی از کسی کلمه «نه» و «نمی خواهم» را می شنویم حس می کنیم طرد شده ایم ولی اگر با نیاز ها و احساسات پشت این «نه» دیگران همدلی کنیم، دیگر دلخور نمی شویم بنابراین به گفته مهاتما گاندی: بیایید خودمان آن تغییری شویم که در دنیا جستجو می کنیم

وضعیت روحی، روانی و جسمانی فرد خیانت دیده چگونه خواهد بود؟

تجربه شوک به واسطه خیانت در زندگی زناشویی در هر سطحی غیرقابل تصور و بسیار دردناک برای فرد خیانت دیده خواهد بود، در حقیقت استرسی که اینگونه افراد تجربه می کنند غیرقابل وصف و بسیار شدید است. به همین دلیل اینگونه افراد دچار اختلالاتی هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ جسمانی می شوند. در حقیقت شدت تغییرات روحی و روانی به حدی است که روی جشم فرد هم تأثیر می گذارد و به عنوان مثال فرد دیگر اشتها ندارد و یا خواب مناسبی ندارد و … و این باز مجدداً به روان فرد اثر می گذارد.

چه نشانه هایی طلاق را پیش بینی می کنند :

پروفسور جان گاتمن در زمینه مسائل زناشویی و خانواده درمانی پژوهش های بسیاری انجام داده است وی به همراه همسرش در این زمینه با زوجین بسیار مصاحبه انجام داده اند. گاتمن ها می گویند بر زندگی زناشویی همانند بسیاری از پدیده ها اصولی حاکم است که بر اساس آن می توان خوشبختی، شادی ، طلاق عاطفی و طلاق را پیش بینی نمود. در این مقاله کوتاه بخشی از نشانه هایی که می توانند پیش بینی کننده ی طلاق باشند ذکر شده اند؛ برای جلوگیری از طلاق باید برای رفع این نشانه ها از مرکز مشاوره و یک مشاور خانواده کمک گرفت زیرا برطرف کردن این مشکلات نیاز به مداخلاتی دارد که حتماً باید از سوی یک متخصص انجام گیرد.

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی روان آوا در سال 1387 فعالیت خود را آغاز نمود. مهمترین خدمات این مرکز عبارتند از: مشاوره فردی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، فرزند پروری و … می باشد.

 

مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران
مراکز مشاوره تلفنی ازدواج در تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *