مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

 
helpkade
مشاوره انگیزشی برای درس خواندن
مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور


مشاوران 100
انگیزشی
۱۱ نظرها

از شوماخر پرسیدن شما چطور ۷ دوره قهرمان مسابقات اتوموبیل رانی شدی؟ گفت وقتی بقیه ترمز میکردن من گاز میزدم. خیلی راحت وقتی بقیه ترمز کردن خسته ان کم اوردن درس نمیخونن شما گاز بزن درس بخون تا قهرمان بشی.

باید زحمت بکشید. مصاحبه هایی که با رتبه های تک رقمی میشه بعضیشون میگن ما الزما خیلی هم با استعداد نبودیم ولی اهل تلاش زیاد بودیم. واقعا اینقد نابغه نیستن بلکه خیلی تلاش میکنن.

بهتره یک برگه یا دفترچه داشته باشیم و داخل بنویسیم که اگه درس بخونم و تلاش کنم چه چیزهایی گیرم میاد؟ هر وقت نکته جدیدی به ذهنمون رسید داخل این برگه یا دفترچه یادداشت کنیم یا حتی داخل گوشی، مثلا اینکه اگه درس بخونم و رشته مورد نظرم قبول بشم درآمد بیشتری در آینده میتونم داشته باشم، ازدواج بهتری میکنم، شان و موقعیت اجتماعی بهتری توی جامعه و اطرافیانم دارن، میتونم به مردم کشورم خدمت کنم، میتونم پیش زمینه ای برای ادامه تحصیلم در خارج از کشور داشته باشم، و… هر وقت انگیزمون کم شد باید نگاهی به این موارد بندازیم. این خودش به ما انگیزه میده و محرک میشه. یه لحظه تصور کنید اگه الان کمی به خودتون سختی بدید به این چیزای خوب میرسید.

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

ارتباط با افرادی که منفی باف هستن رو به حداقل برسونید. حداقل وقتی که میخواید دوباره انگیزه بگیرید از اینجور آدمها تا حد امکان دوری کنید.

بیشتر با افرادی ارتباط داشته باشید که شما رو تشویق میکنن و بهتون انرژی مثبت میدن. به جمله معروف هست که میگه «شما تبدیل به میانگین ۵ نفری خواهید شد که بیشتر از همه با آن ها ارتباط دارید». با افراد مثبتی که دوست دارید مثل اونها باشید و بهتون انگیزه میدن بیشتر ارتباط داشته باشید.

خوندن، گوش دادن و یا دیدن مطالب یا عکس و کلیپ هایی که بهتون انگیزه میده رو حتما تو برنامه زندگیتون داشته باشیت. مثلا اگه میخواید رشته پزشکی قبول بشید خوبه که گاهی اوقات مستند های کوتاه زیر یک ساعت که از زندگی پزشکان موفق متخصص و فوق تخصص تهیه شده رو ببینید که نمونه هاش توی اینترنت زیاده. دیدن موفقیت ها و پیشرفت های آدم های موفق در رشته تحصیلی که شما قراره در آینده برید بهتون انگیزه مضاعف میده که شما هم اگه از الان تلاش کنید و همت داشته باشید میتونید مثل این افراد موفق باشید. به عنوان مثال گفتم پزشکی، برای هر رشته ای افراد موفق زیادی هستند چه داخل کشور و چه ایرانی هایی که خارج کشور هستن.

فایل های صوتی یا تصویری انگیزشی مخصوصا اونهایی که مربوط به کنکور هستند رو وقتی که انگیزتون کم شده حتما ببینیت یا بشنویت. سمینار موفقیت (انسان موفق) دکتر شاهین فرهنگ (دکترای روانشناسی) هم تکنیک هایی رو میگه که نه فقط برای کنکور بلکه برای رسیدن به همه خواسته ها و اهداف زندگی واقعا مفید هست. این کلیپ ها تو اینترنت موجوده واسه دانلود. البته کلیپ ها و تکنیک هاش به درد کسی میخوره که در عمل واقعا اجراشون کنه.

گاهی باید چشماتون رو ببندید و آینده خودتون رو تصور کنید. با جزئیات هر بار که تصور میکنید جلوتر برید هر بار تصور جزئیات بیشتری از آینده خودتون رو ببینید و تصور کنید. به این میگن تکنیک تصویرسازی ذهنی در روانشناسی. به این فکر کنید که کنکور رو با موفقیت گذروندید رتبه ها اعلام شده و رتبه خوبی آوردید، خانواده و دوستان و اقوام همه بهتون تبریک میگن، بعد از اوایل مهر ماه رشته و دانشگاهی که میخواستید قبول شدید و باید برید دانشگاه کنار همکلاسی های جدید دانشگاه عالی، رشته مورد علاقه و هدفی که میخواستید بهش رسیدید. چقد لذت بخشه که آدم نتیجه تلاششو حالا ببینه. به این فکر کنید که بعد از کنکور خیلی ها از شما سوال میپرسن که چکار کردی؟ رتبت چند شد چی قبول شدی؟ شما هم با افتخار سرتو بالا میگیری و با لبخند رضایت بخش میگی فلان رشته خوب فلان رتبه خوب … و بعد از کنکور خیلی ها ممکنه شما رو الگوی درسی خودشون قرار بدن واسه موفقیت تو کنکور و اون وقت میتونید حس خوب کمک کردن به دیگران رو  بچشید. شیرینی تصور این لحظات خودش میتونه انگیزه ای باشه برای از جا بلند شدن و شروع با انگیزه بیشتر.

بیشتر به موفقیت های گذشته و مسیری که تا حالا طی کردید نگاه کنید نه به مسیری که پیش رو دارید. به خودتون بگید من این همه تلاش کردم تا حالا و به اینجا رسوندم این همه سال از ۶ سالگی دارم میرم مدرسه نباید از این به بعد کم کاری کنم. راه زیادی تا رسیدن به هدفم نمونده باید بلند بشم و راه رو ادامه بدم حیفه این همه تلاش کردم تا حالا از این به بعد ادامش ندم. تازه نزدیکه که نتیجه سال ها مدرسه رفتن و تلاشم رو ببینم این آخرین لحظات رسیدن به هدف باید تلاش رو بیشتر کنم.

یه پیشنهاد عملی: اگه می‌ خواهید درس بخونید ولی اراده ‌ی کافی برای اجرای تصمیم هاتون رو ندارید برنامه ‌ی خودتون رو بدید به مادر یا خواهر یا برادر یا پدرتون و از اونها بخواهید شما رو کنترل کنن. باید کسی باشه که دلسوز شما باشه و البته وقت شما رو در حین کنترل با صحبت کردن های بی فایده تلف نکنه و استرس و انرژی منفی هم به شما نده، یعنی شما رو نا امید نکنه.

یکی از قهرمانان دو المپیک که چند دوره مدال طلا گرفته بود میگفت من لحظاتی که تفنگ میخواست تیر رو شلیک کنه و دونده ها شروع کنیم به دویدن به سمت خط پایان، تمام زحمت ها و سختی هایی که کشیده بودم تا به اینجا برسم از جلو چشمم رد میشد. جوری درس بخونید به اندازه ای درس بخونید که روز قبل از کنکور و یا روزهای اخر نزدیک کنکور به خودتون نگید ای کاش چن روز یا چند ساعت بیشتر وقت داشتم.

اگه هنوزم فکر می کنید واسه از جا بلند شدن و مردونه جنگیدن برا کنکور دیر شده، اگه فکر می کنید رقیباتون همه خیلی وقته شروع کردن و شما خیلی عقب هستی، اگه فکر می کنید معدلتون پایین هست و فرصتی واسه جبرانش ندارید، یادتون بیارید که رتبه ۱ کنکور ۸۸ با معدل حدود ۱۱ و نیم که حتی دیپلمش هم ریاضی بود نه تجربی، از یک شهر کوچک منطقه ۳ غرب کشور درحالیکه تازه زمستان سال ۸۷ از خدمت سربازی برگشته بود و میخواست از این به بعد بره تو کار به پدرش کمک کنه به اصرار پدرش از همون زمستون ۸۷ یعنی تقریبا ۵ ماه مونده به کنکور سراسری ۸۸ شروع میکنه مردونه و با غیرت برا کنکور میشینه جنگی میخونه اونم توی یک اتاق ۲ در ۳ متری توی انباری (به خاطر دوری از سر و صدا چون خونشون پر جمعیت و شلوغ بوده) و رتبه ۱ کشوری کنکور تجربی میاره!!! شما هم میتونی مثل ایشون و حتی بهتر باشی. شمایی که شاید وقت بیشتری نسبت به اون داری اون فقط ۵ ماه وقت داشت، شما که شاید معدلت بالاتر از ۱۱ ونیم هست، شاید از یک شهر محروم منطقه ۳ هم نباشی و امکانات بیشتری هم داشته باشی، مطمئن باش میتونی بدرخشی. کافیه از ته دل بخوای و بلند بشی مردونه واسه آیندت بجنگی. جنگ با تنبلی و بی انگیزگی و درس نخوندن. باهاش بجنگ و مطمئن باش که پیروز میشی.

برای حفظ مداوم این روحیه حتما مطالب انگیزشی موجود در سایت مشاوران ۱۰۰ و همچنین کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مشاوران ۱۰۰ رو دنبال کنید. ویدیوهای مفیدی از توصیه های رتبه های برتر در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مشاوران ۱۰۰  منتشر شده.

 

همچنین ارتباط مداوم با یک مشاور تحصیلی با تجربه که ساعت مطالعه روزانه و برنامه هفتگی شما رو مرتبا چک کنه و پیگیر وضعیت و عملکرد شما باشه هم میتونه خیلی بهتون کمک کنه.در صورتی که نیاز به برنامه ریزی و مشاوره کنکور دارید با ما تماس بگیرید.

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

گفته های تان بسیار پر ارزش بود . خداوند اجرتان دهد،به امید پیروزی…

سلام یک کانال تلگرام انگیزه درس خواندن میشه معرفی کنید

سلام، آدرس کانال تلگرام:https://t.me/moshaverane100_com

نمیدونم چرا حس و حال درس خوندن ندارم میخوام بخونم چند روز میخونم دوباره بی انگیزه میشم سال بعد هم کنکور دارم ولی میگن ریاضی مثل قبل کنکورش سخت نیس دیگه

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

رشته های روزانه پرطرفدار در دانشگاه های دولتی تهران گروه ریاضی همیشه رقابت دارن و افراد با انگیزه و تلاشگر که رتبه خوبی میارن میتونن قبول بشن.

من عکس پروفسور سمیعی رو گذاشتم روی میز مطالعه ام هر وقت انگیزه ام واسه درس خوندن کم میشه بی حوصله میشم نگاش میکنم شارژ میشم منم باید روزی یک پزشک معروف بشم

هیچ چیز به نظرم اندازه اینکه جون انسان ها رو نجات بدی در اینده به یک کنکوری انگیزه نمیده واسه درس خوندن پزشکی بهترین راهه واسه این هدف

من کلا انگیزه درس خوندن واسه کنکور رو از دست دادم چون معدل نهاییم خیلییییی بد شد
به جز این مورد بازم کسی بوده با معدل ۱۲ رتبه خوب اورده باشه؟؟

بله کسانی بودن که حتی با این معدل پزشکی سه دانشگاه اول تهران روزانه قبول شدن مثل امیرحسین اجیرلو در کنکور ۹۴ با معدل حدود ۱۲ پزشکی دانشگاه ایران قبول شد

کلیپ های انگیزشی که واقعا تاثیر داره حداقل رو من داشته

رستگاری رحمانی و محمد احمدی هردوشون با دیپلم ریاضی رتبه ۱ کنکور تجربی شدن! نابغه هستن اینها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945

Homeمشاوره انگیزشی

شروع برای کنکور 1400 ، محکم و مقتدرانه.
شاید الان که این متن رو میخونی تو دورترین نقطه مرزی ایران باشی یا شاید شمال شهر تهران! فرقی نمیکنه کی هستی و کجا هستی، کنکور معیار سنجش تو برای ورود به دانشگاه …

با ترس از شکست خوردن در کنکور چه کار کنیم؟
 
از هر چی بترسی سرت میاد دوست عزیز، مورد داشتیم داوطلب ابتدای کار با تراز 5 هزار قلم چی شروع کرده و با برنامه ریزی اصولی ای که برای خودش دست و پا میکنه رف …

افزایش انگیزه برای کنکور ، چیکار کنم انگیزم بیشتر بشه؟
نداشتن انگیزه، بزرگترین آفتی است که این روز ها اکثر داوطلب های کنکور سراسری با اون دست و پنجه نرم میکنن. انگیزه، همون شور و اشیاقی هست که باعث م …

موفقیت چشم گیر در ماه های پایانی

رستگاری در نیم سال دوم

 

پاییز هم تمام شد و وارد ماه های پایانی سال شدیم. همون سالی که قرار بود یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سال های زندگیمون باشه. خ …

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

دایرکتی که یکی از دوستان فرستاد و شدیداً من رو توی فکر فرو برد که چقدر راحت بعضی ها بذر ناامیدی تو دل شما میکارن از رسیدن به خواستتون شما رو منع میکنن

اما شما در مقابل این زمزمه ها منفی چه کار …

هنوز وقت هست، امروز برم کافه صد در صد از فردا استارت میزنم!

تازه امتحان های یازدهم تموم شده تابستون یه مقدار استراحت کنم، یه سفر برم از اول مهر استارت قوی رو میزنم!

عجله نداشته باش اجازه بده سر …

 

اگر دقت کنی همه ما آدم ها در سراسر زندگیمون در تک تک لحظه هامون نیاز هایی داریم و مدام در حال تلاش برای برطرف کردن این نیاز ها و خواسته ها هستیم. اما تا حالا شده که برای رسیدن به رویا هامون …

اگه از الان برای کنکور شروع کنم موفق میشم؟

از الان بخونم موفق میشم؟
الان برای شروع کردن دیر نیست؟
این همه عقب افتادم واقعا میشه جبرانش کرد؟

این روزها از این نوع سوالات تو ذهن خیلی از کنک …

 

قبل از همه چیز میخوام تصور کنی

تیر ماه سال بعد روی صندلیه دانشگاه داری با جواب دادن به ھر سوال تک تک روزای قشنگتو میسازی

فکر کن، به ھمه سختیا، به ھمه این روزایی که زود میگذرن

چشماتو …

پشت کنکور ماندن برای 1400
متاسفانه یا خوشبختانه قبولی در دانشگاه به اولین و مهم ترین دغدغه اکثر خانواده‌ها تبدیل شده. خانواده‌ هایی که موفقیت فرزند خودشون رو تنها منوط به قبولی در دانشگاه می‌بینند. خ …

عید تا عید
تقریباً کنکور 96 داره آخرین نفس‌هاش رو میکشه و به ماه های آخرش رسیده، همه در تلاش هستند تا جواب زحمات چندین سالشون رو تو یه نصف روز بگیرند.

زمستون و بی‌برگی درخت‌ جای خودش رو به سبزی و …

شکست در آزمون پایان راه نیست …
بعضی از بچه ها رو میبینی تا یه آزمون شکست میخورن، تا درصد یه درسی که تا دیروز نقطه قوتشون بوده پایین میاد زمین رو به زمان می‌دوزن! امیدشون رو به کل از دست میدن و همه …

حس درس خوندن نیست!
هر ساله تعداد زیادی از افراد جامعه ما با رنج سنی متفاوت که البته بیشتر آن‌ها جوانان 18 ساله هستند در کنکور شرکت می‌کنند. کنکوری‌ها تلاش می‌کنند تا در این ماراتن پر پیچ و خم به موفق …

هنوز برای قبولی در پزشکی و دندانپزشکی دیر نیست
کم کم به شروع مباحث پیش دانشگاهی دوم نزدیک میشیم. داوطلبای عزیز کنکور سراسری چیزی در حدود 7 ماه فرصت مطالعاتی را گذرانده اند. در این بین همه جور داوطلبی …

 

بزارید یکم رک صحبت کنیم، وایسا جلو آینه فکر کن خودت داری با خودت صحبت می کنی. دوست عزیز … آهاای دوستی که به عشق پزشکی استارت زدی … آهااای رفیقی که به عشق دانشگاه تهران یا علی گفتی برای ک …

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات      تبلیغات

من تازه با این سایت آشنا شدم. یعنی برای هر کس یه برنامه تا کنکور میده؟ من خیلی احتیاج دارم. چیکار باید بکنم؟

من خیلی نیاز دارم با یک مشاور صحبت کنم. امکان این هست که کسی هر هفته با من تماس بگیره؟ مدام انگیزم رو از دست میدم و خسته میشم.

میشه لطفاً بازارکار رشته های مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی رو برام توضیح بدین؟ من خیلی به این رشته ها علاقه دارم اما میگن کار نداره. میخوام بدونم چه جاهایی میشه با این رشته ها کار کرد؟

باسلام من کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان میخونم میخواستم بدونم :1. گرایش های ارشد از این رشته چیا هستند؟و 2. کدوم گرایشا بهتر هستند؟

با سلاممن دیپلم علوم انسانی دارم.لیسانس زبان انگلیسی.الان میخوام برا کارشناسی یا کارشناسی ارشدصنایع غذایی ازمون بدم، میتونم این کار و انجام بدم یا نه؟مجاز هستم؟لطفا راهنمایی ام کنید.

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

درس خواندن برای کنکور با وجود تعداد زیادی از کتاب های درسی، جزوات و کتاب های تست قطور، برای بیشتر داوطلبان کار سخت و طاقت فرسایی است. به همین دلیل علاوه بر داشتن برنامه منظم و منسجم و آگاهی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان بسیار مهم است

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری

 

نوشته گروه مشاوران 3گام

درس خواندن برای کنکور با وجود تعداد زیادی از کتاب های درسی، جزوات و کتاب های تست قطور، برای بیشتر داوطلبان کار سخت و طاقت فرسایی است. به همین دلیل علاوه بر داشتن برنامه منظم و منسجم و آگاهی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان بسیار مهم است. گاهی پیش آمده که داوطلبی با وجود پایه ضعیف درسی، به دلیل داشتن انگیزه مطالعه قوی توانسته است رتبه خوبی را در کنکور به دست آورد. اما خیلی از افراد در شرایط سخت امید خود را از دست می دهند. تلاش و پشتکار در کنار انگیزه و امید باعث می شود که شما بتوانید نه تنها در کنکور بلکه در بسیاری از مراحل زندگیتان موفق شوید. به دلیل این که مهم ترین عامل محرک و یکی از ویژگی های افراد موفق انگیزه است. خواندن و شنیدن جملات امیدوار کننده به کنکوری ها در این زمینه خیلی کمک کننده است. در این قسمت تیم مشاوره انگیزشی 3گام، مطالب واقع بینانه و جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور را برای شما آماده کرده است تا با توجه به شرایط، بهترین زندگی خودتان باشید و بتوانید با انگیزه کافی خود را برای کنکور 98 آماده کنید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

جملات انگیزشی برای کنکوری ها، یکی از روش های ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان است. 

شما هم باید مرتب جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور را با خود تکرار کنید. همچنین بدانید هیچ مشکلی دایمی نیست. هیچ مشکلی نمی تواند بر همه ی زندگی شما تاثیر بگذارد. اگر به کار زیاد، مثبت و سازنده ادامه دهید، هر مشکلی سرانجام می گذرد. ممکن است گاهی زندگی وحشتناک بنظر برسد، اما اگر جستجو کنیم، مواردی هست که بخاطر آن ها خوشحال و امیدوار باشیم.

 آنتونی رابینز میگوید: من مرتب به خودم یادآوری می کنم که باید روی آنچه میخواهم، تمرکز کنم و بجای مشکلات بیشتر، به راه حل ها فکر کنم. به خاطر آوردم هیچ مشکلی نمی تواند روی همه ی زندگی من اثر بگذارد, گرچه ممکن است اکنون اینطور به نظر بیاید.

او در ادامه میگوید: تصمیم گرفتم به دلیل مشکلات مادی و ناکامی های عاطفی همه ی زندگی را مصیبت بار و تباه شده ندانم. فهمیدم که اشکالی متوجه من نیست فقط کمی از زندگی عقب مانده ام. دریافتم که اگر به پرورش دانه هایی که کاشته ام ادامه دهم، زمستان زندگی را پشت سر خواهم گذاشت و به بهار می رسم. من همچنین فهمیدم که احمقانه است که از انجام کارهای یکسان نتیجه ی متفاوت داشته باشیم. من باید کار جدید را آزمایش می کردم و آنقدر ادامه می دادم تا به نتیجه ی دلخواه برسم.

تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که می کنید. اگر تا الان آن را پیدا نکردید، به گشتنتان ادامه دهید و تا زمانی که آن را پیدا نکردید، متوقف نشوید. ( استیو جابز )

شما باید بلافاصله روی کارهایی که می توانید امروز انجام دهید تمرکز کنید, حتی اگر کوچک و کم اهمیت باشند. بسیاری از افراد به این نکته ی ساده عمل نمی کنند زیرا ترس از شکست دست و پای آن ها را می بندد.

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری

 

اگر اعتماد به نفسی در کار نباشد، اگر تضمین و اطمینان خاطری وجود نداشته باشد، شجاعتی در کار نخواهد بود. اگر بدانیم از عهده ی کاری که متقبل شده ایم بر می آییم، نیمی از راه را طی کرده ایم. (آریزن سوئیت ماردن)

کار بزرگ ما این نیست که ببینیم از دور چه کورسویی دیده می شود، کار بزرگ این است که آنچه را در نزدیک خود در اختیار داریم مورد استفاده قرار بدهیم. (توماس کارلایل)

 

علاوه بر داشتن برنامه منظم و منسجم و آگاهی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان بسیار مهم است.

یکی از راه های ایجاد انگیزه در دانش آموزان تغییر باورهای ذهنی آن ها است. برای تاثیر جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور، گاهی نیاز است که داوطلبان باورهای ذهنی خود را نیز تغییر دهند.

همه باید این قضیه را قبول کنیم که بسیاری اوقات وقایعی اتفاق می افتد که در کنترل ما نیست. مثلا بروز یک بیماری، ضعیف شدن محیط آموزشی مدرسه به دلیل تغییرات ساختاری در سال کنکور و اخذ نمرات پایین متعدد در یک درس مهم. در این موارد گاهی همه ی سعی خود را می کنیم تا مشکل پیش آمده را جبران کنیم. وقتی راه تازه ای امتحان می کنیم اما باز هم نتیجه نمی دهد، اغلب می ترسیم و چون نمی خواهیم متحمل رنج و ناراحتی شویم، دوباره سعی کنیم. هیچکس دوست ندارد شکست بخورد و یا بعد از زحمت فراوان، حاصل کارش ناامیدی باشد. هنگام ناراحتی و مشکلات، مهم این است که شما بتوانید با انگیزه و تلاش به مسیر خود ادامه دهید. 

می توانید از همین امروز با تغییر دادن افکار و رفتار همه چیز را در زندگی خود تغییر دهید. همواره این جمله را با خود تکرار کنید که من دلسرد نمی شوم. دست کشیدن از هر اقدام اشتباه، گامی به جلو محسوب می شود.

اگر یک کتاب را می خوانید و متوجه نمی شوید، شاید با عوض کردن کتاب آموزشی و یا گنجاندن 30 دقیقه مطالعه ی مفاهیم پایه بتوانید خود را علاقه مند کرده و به تدریج نمرات بالاتری کسب نمایید.

 

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

چگونه می توان از این باور رها شد؟ اغلب مردم می گویند کاری را نمی توانند انجام دهند، زیرا در گذشته سعی کرده اند ولی موفق نشده اند. اما این افراد باید بدانند که دیروز مهم نیست. آنچه اکنون انجام می دهند مهم است. عده ی زیادی هستند که رو به جلو می رانند، اما هدایتگر آن ها آینه ای است که پشت سر آن ها را نشان می دهد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که تصادف خواهید کرد. شما باید به آنچه امروز می توانید انجام دهید توجه کنید تا اوضاع را بهبود بخشید.

در مسیر موفقیت کنکور باید این نکته را مد نظر قرار دهید که وقتی یک راه حل نتیجه نمی دهد، نمی توان انتظار داشت دفعه بعدی از همان مسیر نتیجه ی متفاوت بگیرید.

در این قسمت روی صحبت ما با دانش آموزانی است که می گویند هر کاری می کنیم درصدهایمان بالاتر از 20 یا 30 درصد نمی رود. بسیاری اوقات ما بر روی یک مسیر نامناسب پافشاری می کنیم. به عنوان مثال من در دوران پیش دانشگاهی با این طرز فکر که کم کردن ساعت خواب (کاهش از 7 ساعت به 4 ساعت خواب شبانه روز) باعث موفقیت بیشترم می شود، طی ماه ها هم هشیاری کمتری در کلاس داشتم و هم ساعات بیشتری را باید به درک و حفظ مطالب اختصاص می دادم. عدم اطلاع از فواید خواب و استراحت در کاهش استرس و طبقه بندی مطالب در ذهن و … باعث شد که بار خستگی چند ماهه را تا جلسه ی کنکور به دوش بکشم و با تمرکز بسیار پایین به سوالات پاسخ دهم. گاهی در نهایت بعد از چندین بار امتحان و شکست خوردن به این باور می رسیم که نمی توانیم ادامه دهیم. در مواردی هم مسیر انتخابی صحیح، اما استقامت ما کم است. به همین دلیل ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان می تواند استقامت آن ها را برای طی کردن مسیر موفقیت کنکور افزایش دهد.

 

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری

کلید موفقیت در کنکور، انتخاب اولویت ها است. یعنی تصمیم بگیریم چه چیزی برایمان از همه مهم تراست. بعد برای بهبود اوضاع، به کوشش فراوان و مداوم اقدام کنیم. برای درک بهتر موضوع به طور خلاصه به شرح زندگی سرهنگ ساندرز موسس KFC می پردازیم. مردی که عنوان نخستین کاندیدای انتخاباتی دنیای فست فود را از آن خود کرد، نه در یک دوره بلکه دو دوره بی خانمان بوده است. او تا قبل از 65 سالگی در جهت عملی کردن رویاهایش هیچ اقدامی نکرده بود. اما به جای سرزنش خود و اجتماع و … ایده خود را در مورد فروش دستور پخت خوراک مرغ به رستوران ها عملی کرد. در ابتدا او فکر کرد مسخره است! فروش این دستور پخت حتی پول اجاره خانه اش هم نخواهد شد. اما فکر تازه ای کرد که علاوه بر فروش دستور پخت، روش پخت را هم آموزش دهد. او پودر هایی را درست می کرد که وقتی به مرغ ها می زد مزه آن ها شگفت انگیز می شد. او به اولین رستوران رفت اما صاحب آن جا قبول نکرد. دومین رستوران نه، سومین رستوران نه، او به 623 رستوران مراجعه کرد و ششصد و بیست و چهارمین رستوران، قبول کرد که از پودر مرغ سرهنگ ساندرز استفاده کند. او به هیچ وجه نا امید نشد و کارش را رها نکرد، زیرا اولین کلید موفقیت را یافته بود. اولین کلید موفقیت نیروی شخصی است. نیروی شخصی یعنی ایستادگی و سماجت در انجام کار. سرهنگ ساندرز بعد از شنیدن جواب رد از رستوران های مختلف به جای آن که احساس بدی داشته باشد فورا به این فکر می افتاد که چطور داستانش را به شکل موثرتری بگوید تا در رستوران بعدی نتیجه بگیرد. چند نفر هستند که در طول 2 سال، 1009 بار جواب رد بشنوند و باز هم ادامه دهند؟ وی بعد از شنیدن 1009 مرتبه جواب رد، در حالیکه با اتومبیل فرسوده سر تا سر آمریکا را می گذراند و شب ها روی صندلی عقب اتومبیل می خوابید و هر روز با شوق بر می خاست تا ایده اش را با شخص تازه ای در میان بگذارد، بالاخره جواب مثبت شنید.

ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان به کمک مطالب و جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور، به همراه کوشش مداوم، پشتکار و حس انعطاف پذیری آن ها در تعقیب اهداف در نهایت دانش آموزان را به مقصد می رساند. فقط باید حسی را که به شما می گوید راه حلی وجود ندارد را رها کنید. اگر من بارها تلاش کرده ام اما نتوانستم از تمرکز خوبی هنگام مطالعه بهره مند شوم، اگر بارها با تعداد ساعات زیاد، درسی را مطالعه کرده ام اما از نتیجه راضی نبوده ام، میتوانم از مشاور کمک بگیرم. میتوانم تکنیک های مطالعه را بیاموزم. میتوانم با دریافت کمک، مشکل شخصی را که باعث می شود مطالعه ام بی کیفیت باشد، حل کنم یا با آن سازگار شوم.

در بخش بعدی راجع به شکست به بیان مطالبی خواهیم پرداخت.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دریافت مشاوره رایگان

منابع:

 -درس هایی برای موفقیت, آنتونی رابینز, مترجم: سهیلا بیات مختاری, انتشارات کتابدرمانی

-برنامه ی پرواز (راز حقیقی موفقیت), برایان تریسی, مهدی قراچه داغی, انتشارات ذهن آویز

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری


حسین نادری امویی‏ – 98/9/10


فوق العاده


Roza radmanesh‏ – 97/9/26


سپاااااس عاااااالی بود


فرهاد‏ – 97/7/14


بسیار عالی

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.



جملات انگیزشی درسی

 

شکست خوردن و زمین خوردن

یک اتفاق است

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

تسلیم‌شدن و بلندنشدن

یک انتخاب است.

نگذار انتخاب‌هایت

اسیر اتفاق‌ها شود..!!!

 

جملات مثبت و انگیزه بخش برای دانش آموزان 

 

  تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که می کنید. اگر تا الان آن را پیدا نکردید، به گشتنتان ادامه دهید و تا زمانی که آن را پیدا نکردید، متوقف نشوید.(استیوجابز )

 

 جملات انگیزه بخش

 

تا وقتی خودتان به خودتان کمک نکنید، هیچ چیز و هیچ‌کس در این دنیا به شما کمک نخواهد کرد.

 

 جملات انگیزه بخش برای درس

 

من مرتب به خودم یادآوری می کنم که باید روی آنچه میخواهم، تمرکز کنم و بجای مشکلات بیشتر، به راه حل ها فکر کنم. به خاطر آوردم هیچ مشکلی نمی تواند روی همه ی زندگی من اثر بگذارد, گرچه ممکن است اکنون اینطور به نظر بیاید

(آنتونی رابینز) 

 

جملات مثبت و انگیزه بخش 

 

همیشه گریه کردن سرآغاز بدترین روزها نیست

با طراوت ترین روزها بعد از گریستن ابرهاست که بوجود می آید.

 

جملات انگیزشی

 

استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید.

بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد.

تلاش کنید با ارزش تر شوید،مطمئن باشید موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد.

 

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

جملات انگیزشی کنکور

 

تلاش و نتیجه نگرفتن بهتر از دست روی دست گذاشتن است

 

جملات انگیزشی کنکوری

 

آسانسوری که بتواند شما را به بالاترین طبقه موفقیت برساند

از کار افتاده است و شما ناگزیرید که راهروی موفقیت را پله پله بالا روید.

 

جملات مثبت و انگیزه بخش برای دانش آموزان 

 

طوری درس بخوانید که انگار فردایی وجود ندارد. اگر همه‌ی درس‌هایتان را برای «فردا» بگذارید خیلی دیر می‌شود

 

جملات انگیزشی برای درس خواندن

 

این موقعیت نیست که انسان را می سازد

این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق میکند

(برایان تریسی)

 

 جملات انگیزه بخش

<

 

همیشه در برنامه ریزی کارها

از کارهای سخت شروع کن.

کارهای آسان خود به خود انجام می شوند.

 

جملات انگیزشی درسی

 

اگر اعتماد به نفسی در کار نباشد، اگر تضمین و اطمینان خاطری وجود نداشته باشد، شجاعتی در کار نخواهد بود. اگر بدانیم از عهده ی کاری که متقبل شده ایم بر می آییم، نیمی از راه را طی کرده ایم. (آریزن سوئیت ماردن)

 

جملات مثبت و انگیزه بخش 

 

خستگی را کنار بگذارید، اما هرگز امید را رها نکنید. از فکر کردن به شکست‌هایتان دست بکشید، اما هرگز از اهداف‌تان دست نکشید. فکر کردن به گذشته را رها کنید، اما هرگز آینده را به حال خود رها نکنید.

 

جملات مثبت و انگیزه بخش برای دانشجویان

 

موفقیت در مدرسه و دانشگاه مثل آماده شدن برای یک ماراتن است که بعد از فارغ‌ التحصیل شدن شروع می‌شود. روی اهداف‌ تان تمرکز و سخت کار کنید، اما یادتان باشد بدترین چیز برای شما این است که قبل از اینکه به پایان کار برسید خودتان را خسته کنید.

 

جملات انگیزه بخش

 

تنها یک چیز می تواند تحقق

یک رویا را غیر ممکن کند

ترس از شکست

 

 

گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته

داستان های جالب و خواندنی

فردموردعلاقه تان درهرجای دنیاراسوپرایزکنید

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

دریافت کدتخفیف عطرو ادکلن با ماندگاری بالا

با دست خالی کسب و کارتو رونق بده!

تخته نرد خاتم، بهترین انتخاب برای هدیه

برنامه های پولی رو به راحتی دانلودکن

گل فروشی ارزان در تهران

دریافت بی قید و شرط اقامت دائم ترکیه

ارسال محرمانه محصولات جنسی

انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

مشاوره تخصصی اینترنتی کردن کسب و کار

هوشمند سرمایه گذاری کنید

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین خریدکن

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

قبل از پرداختن به راه های ایجاد انگیزه برای درس خواندن دانشجویان باید بدانیم انگیزه چیست؟ راه های ایجاد انگیزه در زندگی کدام است؟

آنچه مطالعه خواهید کرد

انگیزه علت رفتارهاست. انگیزه به فرآیندهایی اطلاق می شود که به رفتار نیرو و جهت می دهد. این فرآیندها عبارتند از نیازها، هیجانها، شناختها و اتفاقات بیرونی و یا نیازهای درونی. در واقع انگیزه محرک انسان در انجام هر کاری است. اگر انسان در انجام کار و یا رفتاری انگیزه نداشته باشد آن کار را ترک خواهد کرد.

اگر تصمیمی برای انجام کاری گرفته اید پس تا پایان آن، جدی و مصمم باشید.

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

محدودیت هایی که باعث از بین رفتن انگیزه و در نهایت مانع پیشرفت شما می شود را بشناسید.

برای اینکه انگیزه پیدا کنید باید دید مثبت در زندگی داشته باشید. برای اینکه دید مثبت داشته باشید یکی از راه ها ، داشتن دوستان مثبت اندیش و موثر در زندگی است.

خود را بهترین بدانید. این را بدانید که تمام پیشرفت های که در زندگی نصیب شما می شود بخاطر ذهنیتی است که شما نسبت به خود داشته اید.

در انجام هر کاری سرعت داشته باشید. هرچه در کارتان پیگیری و مداومت داشته باشید به هدف خود زودتر می رسید و همین یک عامل بسیار مهم در افزایش انگیزه شما می باشد.

افزایش انگیزه تحصیلی یعنی یادگیری مطالعه صحیح و فرآهم کردن فرصت های کسب موفقیت برای خود است.

انگیزه درس خواندن ندارم!!!!! این جمله ای است که بارها از دهان خیلی از دانشجویان شنیده ایم. عواملی بی انگیزه گی کدامند؟ در ادامه استادبانک به عوامل بی انگیزشی در دانشجویان می پردازد:

1- ارتباط با کسانی که دائما” به ما پیام ها و انرژی های منفی می دهند.

همواره در اطراف خود افرادی هستند که دائما” به ما می گویند چه فایده ای دارد این همه تلاش؟ مگر به کجا می خواهی برسی؟ از این قبیل حرف های منفی. یکی از راه های سست کردن ما در تلاش و از بین بردن انگیزه مان همین وجود افراد منفی باف در زندگیمان می باشد.

2- عدم علاقه به رشته ای که در آن تحصیل می کنید.

اگر متوجه شدید عامل مهم در کمرنگ کردن انگیزه تان، نداشتن علاقه به رشته تحصیلی تان است یا تغییر بدهید و یا خود را علاقمند کنید.

3- نداشتن هدف یکی از دیگر از عوامل بی انگیزه گی در دانشجو می باشد.

هدفتان از درس خواندن چیست؟ اگر هیچ هدف تعریف شده ای برای آن ندارید پیس طبیعتا” انگیزه ای هم برای درس خواندن ندارید.

4- وجود موانعی که در زندگی برایتان پیش می آید.

حتما موانع را شناسایی کرده و سعی کنید آنها را رفع کنید.

5- داشتن سو تغذیه، مشکلات و بیماری های جسمی و روانی نیز از عوامل مهم در بی انگیزه گی دانشجو می باشد.

6- احساس عذاب وجدان و گناه در دانشجو یکی دیگر از عوامل بی انگیزه گی است.

گاهی اوقات تنبلی، سستی، یا بسیاری از مشکلاتی که در زندگی فرد است باعث ایجاد گناه در وی می شود که همین عامل مهمی در ایجاد بی انگیزه گی در فرد می شود.

7- یکی دیگر از عوامل نداشتن انگیزه، ضعیف بودن دانشجو یا عدم تسلط وی در درس ها و یا سنگین بودن مطالب درسی و عدم درک او در یادگیری مطالب درسی است.

بعد از تعریف انگیزه و ذکر دلایل بی انگیزه گی در دانشجو، در ادامه به راه های ایجاد انگیزه در درس خواندن دانشجویان می پردازیم:

یکی از راه های ایجاد انگیزه برای درس خواندن دانشجویان، رقابت سالم است. این رقابت در کنار افراد درس خوان و موفق امکان پذیر است.

برای رهایی از افکار منفی که تاثیر بسیاری در کاهش انگیزه دارد ورزش کنید.

از یکنواختی در زندگی و درس خواندن بپرهیزید. همواره راه های مختلف را برای کسب موفقیت امتحان کنید.

همیشه این افکار که من انگیزه درس خواندن ندارم یا من حال درس خواندن ندارم را از ذهنتان دور کنید. انگیزه خود به خود بدست نمی آید بلکه با استفاده از افکار مثبت و تلقین آن به خود، به مرور انگیزه تان افزایش پیدا می کند.

همیشه به اهداف و اینکه می خواهید پس از تحصیل چکاره شوید فکر کنید. اینکار خود به خود انگیزه تان را بالا می برد.

برای درس خواندن خود اهداف کوتاه مدت در نظر بگیرید و بعد از رسیدن به اهداف خود، پاداش و تشویق خود را فراموش نکنید. رسیدن به اهداف کوتاه مدت و پاداش دادن به خود باعث بالا رفتن انگیزه و روحیه شما برای ادامه مسیر می شود.

از قرار گرفتن در تنهایی و بیکاری اجتناب کنید. زیرا وقتی انسان کاری برای انجام دادن نداشته باشد افکار منفی کم کم به سراغ او می آیند. و همین افکار منفی،خود عامل مهمی در کاهش انگیزه فرد برای درس خواندن می شود.

زمانیکه شروع به درس خواندن می کنید با خود قرار بزارید به هیچ چیزی غیر از درس خواندن فکر نکنید. در زمان مطالعه، اگر حواس خود را جمع نکنید کم کم حواس شما پرت می شود. و همین حواس پرتی، عاملی در کاهش انگیزه شما در ادامه درس خواندنتان می شود.

باور اینکه می توانید موفق شوید. وقتی به موفقیتی رسیدید آسمان و ریسمان نبافید که این عامل یا آن عامل باعث موفقیت من شده اند. تنها یک عامل است که باعث موفقیت شما می شود و آن، خود شما هستید. باور به خود مهم ترین نکته در افزایش انگیزه تان در درس خواندن است.

خیلی از مواقع عدم شناخت کافی در رشته ای که در آن تحصیل می کنید یا عدم آگاهی از قانون رشته ی تحصیلی تان، مانع مهمی در کاهش انگیزه شما است.

قانون رشته تحصیلی خود را کشف کنید.

در اجرای هر برنامه ی موفق و داشتن انگیزه در زندگی و درس خواندن، مهم ترین عامل خود فرد است. پس با استفاده از راهکارهای بالا و در نظر گرفتن این سه نکته سعی کنید انگیزه خود را دائما” تقویت کرده و در برنامه درسی خود موفق باشید.

1- برای شروع عزم و اراده خود را محکم کنید.

2- برنامه ریزی مناسب و پیوسته ای داشته باشید.

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن

3- برای پای بند بودن و عمل کردن به برنامه های خود، از یک برنامه تشویق و تنبیه استفاده کنید.

همیشه نوشتن راهی بوده برای زیبا توصیف کردن افکارمون … من به عنوان نویسنده استادبانک می نویسم تا بتونم به زیبایی افکارم رو توصیف کنم.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

سلام من که از این مقاله استفاده کردم،خدا ازتون راضی باشه

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

مشاوره انگیزشی برای درس خواندن
مشاوره انگیزشی برای درس خواندن
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *