چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم
چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی

صورت و گونه های پر و تپل چهره را جوانتر می کند

 

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

با راههای طبیعی و تکنیک های آرایشی و جراحی زیبایی برای پرکردن گونه ها و صورت آشنا شویم.صورت و گونه های پر و تپل چهره را جوانتر کرده و به همین خاطر است که بسیاری از افرادی که صورت و گونه های لاغر دارند همیشه به دنبال این هستند که صورتشان چاقتر به نظر بیاید. شما می توانید از یک سری تکنیکها و روشهای طبیعی استفاده کنید تا گونه هایتان تپل تر شده و صورتتان چاقتر بنطر بیاید، یا می توانید صورتتان را بطور فیزیکی و با استفاده از روشهای آرایشی و جراحی زیبایی برجسته تر  سازید. در ادامه روشهای طبیعی و روشهای فیزیکی برای چاقتر کردن گونه ها را ذکر می کنیم.قسمت اول: روشهای طبیعی1.انجام ورزشهای مخصوص صورتشما می توانید با استفاده از ورزشهای ساده و ملایم، باعث به جریان انداختن خون در صورت شده و پوست خود را درخشانتر و پرتر سازید. با انجام این ورزشها در واقع هیچ چربی یا پوست اضافه ای در صورت تولید نمی شود، اما انجام روزانه این تمرینات باعث می شود گونه های لاغر پر و تپل تر به نظر بیایند.با پشت کشیده و صاف بر روی یک صندلی بنشینید. استخوانهای شانه را پایین انداخته و بطور کلی شانه هایتان را ریلکس کنید، نباید هیچگونه تنش و انقباضی در شانه ها وجود داشته باشد، تا جایی که می توانید تنش و انقباض را در این ناحیه از بدن کاهش دهید. سینه باید به سمت بیرون و کاملا باز باشد.

خیلی آرام  و ملایم دهانتان را باز کنید. تصور کنید که در حال صحبت کردن با صدای آرام تا متوسط با شخصی در مقابلتان هستید. دهانتان را تا حدی  باز کنید که معمولا در هنگام صحبت کردن در چنین شرایطی به کار می برید. در این مرحله، شما همچنین باید هر دو لب پایینی و بالایی را به سمت درون بکشید  تا حدی که دندانهای جلویی را بپوشانند.

بطور همزمان، شما باید گوشه های دهان را به سمت عقب بکشید، طوریکه تا جایی که امکان دارد گوشه های دهان به دندان های آسیا نزدیک شوند. هر دو گوشه دهان بایستی طوری به سمت عقب کشیده شوند که هر دو در یک جهت مشابه و در یک سطح عمودی مشابه از صورت باشند. در این حرکت چانه بایستی خیلی آرام به سمت جلو حرکت کند.

صورت را به مدت 30 ثانیه در این وضعیت نگه دارید. در این تمرین، شما باید حس کنید که ماهیچه های گونه و دهان کشیده می شوند. بعد از 30 ثانیه به آرامی صورت را رها کنید تا به وضعیت استراحت و نرمال برگردد.2.نیشگون گرفتن گونه هابه آرامی و ملایمت نیشگون های کوچکی را از بالا و پایین استخوان گونه بگیرید. این نیشگون های کوچک گونه ها را چاقتر نمی کند، ولی این تمرین می تواند بطور طبیعی ظاهری شفاف و درخشان  به پوست دهد و باعث شود گونه ها روشن تر بنظر بیایند. گونه های روشن تر و درخشان تر همیشه پرتر نیز بنظر می آیند.بعد از هر بار حمام کردن یا شستن صورت از لوسیون ها یا کرم های مرطوب کننده بر روی گونه ها استفاده کنید. اجازه دهید این کرم ها بر روی صورت خشک شده و آنها را نشویید.تا حد امکان از کرم های نرم کننده استفاده کنید. این کرم ها مخصوصا طوری فرموله شده اند که باعث نرم شدن پوست می شوند، بنابراین پوست را مرطوب کرده و هر پوسته یا آسیبی را در پوست می توانند درمان کنند.

حتی اگر شما صبحها حمام می کنید، خیلی خوب است که شبها قبل از خواب مرطوب کننده زیادی را به صورت و بدن مالیده و سپس بخوابید.

 

به آرامی و ملایمت نیشگون های کوچکی را از بالا و پایین استخوان گونه بگیرید

 

4.استفاده از اسکراب شکر و کره شییک فنجان(250 سی سی) کره شی آب شده را با سه چهارم فنجان(185 سی سی) شکر مخلوط کنید تا به خوبی هم بزنید. مخلوط را در یخچال قرار دهید تا جامد شود، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و این اسکراب را به آرامی به پوستتان بمالید و بگذارید تا 5 دقیقه بماند. در انتها  با آب گرم صورتتان را بشویید.دقت داشته باشید که این اسکراب را با حرکات چرخشی ملایم روی صورت بمالید. همچنین بعد از شستن صورت با آب گرم، پوستتان را با یک حوله نرم خشک کنید.

کره شی حاوی اسیدهای چرب زیادی ست، بنابراین می تواند به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست گونه ها کمک کند. این ترکیب باعث جوانتر شدن و پر شدن صورت می گردد.شکر لایه بردار ملایمی به شمار می رود، بنابراین می تواند سلولهای مرده پوست گونه ها را که باعث می شوند  گونه ها کدر و لاغر به نظر بیایند را لایه برداری می کند.

 

5.خوردن سیبسیب حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی ست که برای پوست مفید هستند، بنابراین خوردن سیب و استفاده موضعی از آن بر روی پوست می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های  A,B,C بوده و همه این عوامل می توانند از آسیب بافتی و ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری کنند. سیب همچنین حاوی کلاژن و الاستین می باشد که پوست را صاف و سفت و تپل نگه می دارند.سیب قرمز بهترین انتخاب می باشد.یک سیب را برداشته و آن را به قطعات بزرگ برش دهید، سپس با استفاده از یک مخلوط کن آن را له کنید تا حدی که غلظتش در حد سس شود. این مخلوط را به آرامی و با حرکات چرخشی به پوست، مخصوصا گونه ها بمالید. بگذارید  به مدت 15 الی 30 دقیقه  بماند و در آخر با آب گرم بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

راه دیگر استفاده از مزایای سیب درست کردن نوشیدنی مخصوص با سیب می باشد. 3 برش سیب را با 3 عدد هویج کوچک و تازه و نصف فنجان(125 سی سی) آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و با استفاده از میکسر آنها  را به خوبی هم بزنید تا مخلوطی یکنواخت به دست آید. این آب میوه را هر روز صبح بیاشامید تا خیلی زود تاثیر آن را متوجه شوید.

پتاسیم موجود در هویج می تواند از خشکی پوست جلوگیری کرده و این سبزی همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که می تواند پوست را بازسازی و سفت کند. هویج همچنین مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C را برای بدن فراهم می کند.

لیمو ترش برای بدن دوز بالایی از ویتامین های A,B و C  و آنتی اکسیدان های دیگر را به ارمغان می آورد.6.استفاده از آلوئه ورااستفاده موضعی آلوئه ورا و مالیدن مستقیم ژل آلوئه ورا به گونه ها و پوست، با حرکات چرخشی و آرام می تواند بسیار موثر باشد. این کار را بطور جدی نیم تا یک ساعت قبل از حمام  و هر روز انجام دهید.

می توانید بطور متناوب هر روز صبح یک لیوان(250 سی سی) آب آلوئه ورا را برای گرفتن نتیجه مطلوب بیاشامید. سعی کنید آب آلوئه ورا را خودتان تهیه کنید یا از انواع معتبر موجود در بازار استفاده کنید.

آلوئه ورا التهاب را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.7.درست کردن مخلوطی از گلیسیرین و گلاباین مخلوط را هر شب قبل از خواب استفاده کنید. گلیسیرین و گلاب هردو دارای خواصی هستند که می تواند برای تغذیه پوست گونه ها مفید باشد.گلیسیرین پوست را مرطوب نگه داشته و می تواند سرعت تکثیر سلولهای پوست را تنظیم کند.

گلاب می تواند پوستهای آسیب دیده را التیام بخشیده و پوستهای خشک را آبرسانی کند. همچنین گلاب دارای خواص ضدعفونی کننده ملایم بوده و می تواند پوست را بدون خشک و تحریک کردن، تمیز و پاکسازی کند.8.استفاده از عسلعسل به روشهای متعددی می تواند به پوست کمک کند. زمانی که موضعی استفاده می شود، عسل بعنوان جاذب رطوبت عمل کرده و رطوبت محیط را به دام انداخته و جذب پوست می کند. در نتیجه پوست سالم تر و چاقتر به نظر می آید. آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند پوست را در برابر مواد آسیب رسان و باکتری ها محافظت کنند.یکی از ساده ترین روشها برای استفاده از عسل، به کار بردن ماسک های طبیعی و ارگانیک حاوی عسل می باشد. این ماسک های طبیعی و خانگی می توانند بسیار موثر باشند اگر علاوه بر عسل حاوی سر شیر یا ماست نیز باشند.

راه دیگر استفاده از عسل، مصرف روزانه 1 قاشق غذاخوری از آن می باشد.شما می توانید خودتان ماسک های خانگی با عسل بسازید. 1 قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری پاپایا یا انبه هندی مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت مالیده و بگذارید تا 10 دقیقه  بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

دیگر روش درمان با عسل این است که می توانید آن را در وعده صبحانه خود بگنجانید. یک فنجان شیر، 1 قاشق چایخوری کره نرم شده، 1 قاشق چایخوری عسل، 2 قاشق چایخوری پنیر ریز شده و یک قاشق غذاخوری جو دوسر  را با هم مخلوط کنید . و این ترکیب را در هنگام صبح همراه با یک لیوان آب پرتقال میل کنید.

شیر و دیگر محصولات لبنی پوست را آبرسانی کرده و قرمزی و آسیب های پوستی را تسکین می دهند، بنابراین ظاهر پوست را اصلاح می کنند.

جو دوسر می تواند خشکی و آسیب پوست را بهبود بخشد.ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند از چین و چروک جلوگیری کرده و پوست شما را جوانتر سازد.9.مصرف روغنپوست ما بطور طبیعی چربی  مخصوص خودش را تولید می کند، و این روغن طبیعی می تواند رطوبت، شادابی و سلامت پوست را حفظ سازد. گونه هایی که پوست سالم و شفاف دارند بطور طبیعی تپل تر بنظر می رسند. اگر بدن چربی مورد نیاز خود را دریافت نکند، پوست آسیب دیده و گونه ها و صورت لاغرتر بنظر می رسند.روغن های سالم را وارد رژیم غذایی خود کنید. با روغن های سالم و سودمند نظیر روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید بطور منظم آجیل های سالم مصرف کنید.

اگر تصمیم به استفاده موضعی روغن ها بر روی پوست را دارید، می توانید روغن های گیاهی سالم را بعد از شستن و لایه برداری پوست با ماساژ ملایم به پوست صورت و گونه ها بمالید. از روغن های نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام یا روغن آووکادو استفاده کنید.10.از عادتهای بد و مضر اجتناب کنیدبه عنوات مثال بایستی از سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید، چون هر دو این فعالیت ها موجب می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. پوستی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است انعطاف پذیری خود را نیز از دست می دهد و ظاهری نامطلوب پیدا می کند و باعث می شود صورت و گونه ها نیز لاغرتر بنظر برسند.استفاده از کرم های ضد آفتاب، پوست را در برابر اشعه های ماورای بنفش مضر محافظت می کند. آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب می توانند پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان دهند.

 

آسیب های پوستی مرتبط با آفتاب پوست را خشک کرده و گونه ها را لاغر نشان میدهند

 

قسمت دوم: مواد آرایشی و جراحی زیبایی

 

1.تپل نشان دادن صورت با رژگونه سایه روشناز یک برس آرایشی با کیفیت و تمیز استفاده کرده و یک رژگونه سایه روشن را  در امتداد  استخوان گونه و استخوان ابرو بکشید. سعی کنید که همراه با آرایش روزانه  از رژگونه استفاده کرده و ملایم رژگونه بزنید. سایه روشن بودن رژگونه باعث چاقتر و جوانتر نشان دادن گونه ها و صورت می گردد.برای کشیدن رژگونه از به کار بردن پنبه، دستمال یا برس های آرایشی کوچک خودداری کنید. این وسایل می توانند ظاهری ناهموار و ناصاف به گونه ها داده و باعث شوند پودر رژگونه به درستی روی گونه پخش نشده و نور را به درستی منعکس نکند.2.آرایش خود را هر شب پاک کنیدسعی کنید حتما  هرگونه آرایشی که در طول روز داشته اید را با استفاده از دستمال های پاک کننده یا هر پاک کننده دیگری که مناسب پوستتان است به خوبی و آرام پاک کنید.تا جایی که  می توانید در هنگام بیرون رفتن از خانه آرایش نکنید. آرایش نکردن صورت برای یک یا دو روز به پوست شانس بیشتری برای تنفس داده و در نتیجه پوست سالمتر می ماند.

بطور مشابهی، باید از  مصرف کرم پودرها و کرم های  مایع سنگین اجتناب کنید، چون این کرم ها می توانند  پوست را خیلی بیشتر از پودرها یا رژگونه ها و کرم پودرهای معدنی خفه کنند.3.درباره جراحی انتقال چربی بیشتر بدانیدبا یک متخصص جراحی پلاستیک حرفه ای در باره روند انتقال چربی از یک نقطه از بدن به نقطه دیگر صحبت کرده و در این باره بیشتر بدانید. بسته به اینکه چه مقدار چربی در جای دیگری از بدنتان وجود دارد و ساختار صورتتان به شکلی ست، قادر خواهید بود به سرعت گونه ها یتان را با انتقال مستقیم بافت چربی از مناطق دیگر بدن به صورت چاق و تپل سازید.این روند طولانی بوده و معمولا حدود 60 درصد چربی منتقل شده به گونه ها باقی می ماند. این سلولهای چربی که منتقل شده و باقی مانده اند   مانند بقیه سلولهای چربی بدن زنده مانده و مانند آنها رفتار خواهند کرد.4.تزریق کردنپیوند چربی یا تزریق موادی نظیر پلی لاکتیک اسید که به تزریق اسکالپترا نیز معروف است زمان بیشتری برده ولی معایب کمتری داشته و دوام بیشتری دارد. در این روش بطور مقدماتی  مقادیرکمی از چربی واقعی یا مصنوعی  با استفاده از یک سرنگ نازک به داخل  لایه های پوست گونه تزریق می شود. در این روش برای گرفتن نتیجه و رسیدن به گونه های برجسته نیاز به چندین مرحله می باشد.

تزریق اسکالپترا بطور کلی دوام بیشتری داشته و عوارض کمتری دارد. پیوند چربی و تزریق سیلیکون می توانند پرخطرتر از این روش باشند.هشدارهامطلع باشید که بسیاری از تکنیک های طبیعی گونه ها و صورت شما را چاقتر نمی کنند، اما آنها خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر کرده و احتمال ایجاد و پیشرفت چین و چروک را کاهش می دهند و پوست را سفت و کشیده می کنند. در نتیجه گونه ها بدون اینکه واقعا چاقتر شده باشند، پر و برجسته به نظر می رسند. زیرا چاقی صورت و داشتن گونه بیشتر ژنتیکی بوده و افرادی که صورت لاغری دارند نمی توانند با رژیم غذایی به طور موضعی فقط  صورتشان را پر و چاق کنند، مگر اینکه بطور ژنتیکی این استعداد را داشته باشند که صورتشان بیشتر از سایر نواحی بدن چاق گردد.

همه انواع جراحی زیبایی عوارض و خطرات خودشان را دارند. قبل از تصمیم گیری و انتخاب یکی از این روشها، حتما در مورد تمام انواع جراحی زیبایی مطالعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید و با خطرات و عوارض احتمالی آنها آشنا شوید.منبع : wikihow/parsivenus.com


شیک ترین و زیباترین مدل کیف زنانه

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم


کدام خدمات زیبایی دندان مناسب شماست؟


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟


خرید هدیه برای شیک پسندان


طراحی و بازسازی فضای داخلی


قبل ازدواج مشاوره شو


حریر طرحدار ترک /*سفارش آنلاین


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


سرویس های نقره زنانه هدیه ویژه روز مادر


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مطالب پر بازدید


  برای لاغر شدن باید  ابتدا سلامتی را هم در نظر بگیریم و سعی کنیم سالم لاغر شویم  این مورد  را گام به گام برایتان توضیح می دهیم  خیلی از افراد که میخواهند لاغر شوند دوست ندارند صورتشان هم لاغر شود چون چروک صورت بیشتر شده و دچار افتادگی  پس چه باید کرد برای این کار باید عضلات صورت را ورزش دهیم که در ادامه آموزش را برایتان قرار دادیم


چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

صورت انسان بطور خارق العاده‌ای پیچیده است. پوست، در روی لایه‌های طبقه بندی شده از چربی زیر پوستی که روی یک سیستم عضلانی پیچیده واقع شده‌اند قرار دارد. و این لایه‌ها، بخش‌های استخوانی متعددی که صورت را تشکیل می‌دهند پوشانده‌اند.

لایه‌ی چربی زیر پوستی صورت، نقش مهمی در حالت پری صورت شما دارد. اما هنگام کاهش وزن، این بخش هم مستعد آب شدن است. کاهش وزن آرام و پایدار، به همراه ورزش، مصرف آب کافی، و تمرینات صورت، می‌تواند به حفظ حالت پری صورت شما کمک کند.

شاخص توده بدنی (BMI) فعلی‌تان را تعیین کنید. برای اینکه بدانید می‌خواهید به کجا برسید، باید اول یک نگاه واقع بینانه به موقعیت فعلی‌تان داشته باشید. برای محاسبه‌ی BMI خود می‌توانید اینجا کلیک کنید. محدوده‌ی BMI بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ درصد است. انتخاب یک BMI میانه برای رسیدن به آن، هم سالم است و هم برای حفظ حالت پری صورت که هدف شماست، مطمئن‌ترین هدف است.

برای کاهش وزن، یک روش آرام و ثابت انتخاب کنید. این کار به حفظ توده‌ی عضلانی در حین کاهش وزن کمک خواهد کرد.

برای حفظ وزن فعلی‌تان، نیازهای کالری روزانه‌تان را تعیین کنید. کالری مصرفی روزانه‌تان را حدود ۲۵۰ کالری کاهش داده و سطح فعالیت خود را برای سوزاندن حداقل ۲۵۰ کالری در روز از طریق ورزش افزایش دهید. با این کار شما در هر هفته، حدود ۰.۲۵ تا نیم کلو وزن کم می‌کنید.

برای کمک به کاهش وزنتان، هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه را به ورزش یا فعالیت‌های مرتبط اختصاص دهید.

وزن هدفتان را تعیین کنید. انتخاب کمترین عدد در محدوده‌ی وزن ایده‌آل، بطور کلی باعث می‌شود لاغرتر شوید، اما ممکن است بیشتر از آنچه که می‌خواهید از حالت پری صورتتان بکاهد. یک وزن سالم در میانه‌ی محدوده‌ی وزن ایده آل شما، یک هدف مطلوب و دست یافتنی است.

دهانتان را پر از هوا کنید و لب‌هایتان را ببندید تا لپ‌هایتان پف کند. سپس هوا را به سمت یکی از گونه‌ها بفرستید و سپس این کار را برای سمت دیگر انجام دهید. با حرکت دادن هوا از یک سمت به سمت دیگر، گونه‌هایتان را باد کنید. این کار را برای هر طرف ۱۵ بار انجام دهید. ۳۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره تکرار کنید.

با چین دادن بینی‌تان در حالیکه گونه‌هایتان بالا می‌روند، حرکت بینی خرگوش را انجام دهید. حالا در این حالت، گونه‌ها را بمدت ۴ ثانیه سفت کنید و سپس عضلات صورتتان را شل و رها کنید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کنید، ۳۰ ثانیه استراحت کرده و دوباره انجام دهید.

کل ناحیه‌ی گونه‌ها را با یک لبخند عریض و با دهان باز ورزش دهید. این یک لبخند بزرگ و اغراق آمیز است که با سفت کردن گونه‌های شما در حالیکه لب‌ها و دندان‌هایتان از هم فاصله دارند ایجاد می‌شود. سپس چشم‌هایتان را کاملا باز و گشاد کنید، مانند زمان‌هایی که تعجب می‌کنید.

سعی کنید گوشه‌ی دهانتان را به سمت گوش‌هایتان بکشید. عضلات گونه را سفت کرده و بمدت ۴ ثانیه در همان حالت بمانید و سپس صورتتان را شل کنید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کرده، ۳۰ ثانیه استراحت کنید و دوباره انجام دهید.

تجربه‌ی شما چیست؟ آیا شما هم راهی می‌شناسید که بتوان هنگام کاهش وزن جلوی ریزش صورت را گرفت؟ دیدگاه‌هایتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع : fitnessmagazine.ir

 

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

11 روش لاغری صورت و داشتن صورت استخوانی

راه های لاغر کردن صورت چیست؟ چطور صورت را لاغر کنیم؟ برای لاغر کردن صورت چه بخوریم یا چه بخوریم تا صورتمان لاغر شود؟ برای داشتن صورتی لاغر و استخوانی نکات زیادی وجود دارد که در این مطلب از سایت زوم لایف به مهم‌ترین آنها اشاره کرده‌ایم. اگر می‌خواهید صورت لاغری داشته باشید تا پایان همراه ما باشید.

چاقی صورت باعث می‌شود حتی کسی که هیکل لاغری دارد چاق‌تر ازآنچه واقعاً هست به نظر بیاید و ممکن است باعث خجالت و عدم اعتماد به نفس افراد شود. چربی اطراف گونه و قسمت پایین صورت معمولاً نسبت به رژیم و ورزش مقاوم باشد و ممکن است برای رفع سلول‌های چربی بیش از حد که به علت ژنتیک یا پیری ایجاد شده، در این منطقه نیاز به درمان پزشکی باشد. وجود تعداد بی‌شماری از سلول‌های چربی در ناحیه گونه می‌تواند باعث پر شدن و چاقی و گردی صورت شود.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

به دلایل متعددی، وجود چربی‌های اضافی صورت در اطراف چشم، فک و چانه می‌تواند یک فرد را مسن‌تر از آنچه که واقعاً هست، نشان دهد. مناطق ذکر شده در زیر، شایع‌ترین مناطقی است که به دلیل روند پیری، دچار چربی اضافی می‌گردد. این مناطق عبارتند از:

یکی از آرزوهای بزرگ افراد چاق داشتن صورتی لاغر و استخوانی است.

راه‌های زیادی برای لاغر کردن صورت وجود دارد. از جراحی صورت برای لاغری گرفته تا انواع کرم برای لاغری صورت. همه‌ی افراد دوست دارند تا حد امکان از خوردن قرص لاغری برای صورت ممانعت کرده و روشی ساده برای لاغری صورت انتخاب کنند. خوشبختانه روش‌های لاغری برای صورت بسیار متنوع است و به راحتی می‌توانید روش لاغر کردن صورت بدون دارو را انتخاب کنید و به راحتی صورت استخوانی داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی روش‌های لاغری صورت می‌پردازیم تا بتوانید با روش‌های بی‌خطر و موثر صورت خود را لاغر کنید.

قبل از این که به دنبال راهی برای از بین بردن چربی پوست صورت باشید ابتدا دلیل چاق شدن صورت را پیدا کنید. ممکن است چاقی صورت شما ژنتیکی باشد و یا مشکلاتی که در سلامتی دارید و داروهایی که مصرف می‌کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا با متخصص پوست خود مشورت کنید و درباره تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های درمانی خود داشته‌اید و یا هر نشانه جدیدی که با اضافه وزن‌تان در ارتباط است، سوال بپرسید.

همه می‌دانیم دانستن اینکه فردی با قد، وزن و سن شما چه مقدار در روز باید کالری دریافت کند برای حفظ تناسب اندام مهم است که روی چاقی و لاغری صورت هم تأثیر می‌گذارد. جدول مربوط به میزان کالری هر ماده‌ی غذایی را از یک دکتر تغذیه یا از وب‌ سایت‌های مرتبط با این موضوع دریافت کنید و مطابق آن و میزان کالری که باید دریافت کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید. با این تیر دو نشان می‌زنید! سلامتی و لاغر شدن صورت.

برای لاغری صورت چه بخوریم؟

بعضی از مواد غذایی باعث چاقی صورت می‌شوند در حالی که بعضی از غذاها باعث آب شدن چربی‌های زیر پوست و لاغری صورت می‌شوند. از غذاهایی که مصرف آن‌ها در دراز مدت می‌تواند باعث لاغری صورت شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر چاقی صورت‌تان به خاطر این است که کلا اضافه وزن دارید یا جدیدا چاق‌تر شدید خوب پس دور خودتان نچرخید، تنها گزینه‌ی موجود کاهش وزن است. اگر چربی‌های بدن‌تان آب شوند، بالطبع چربی‌های صورت‌تان هم با شما خداحافظی می‌کنند. این مسئله ارتباطی به لاغری موضعی ندارد، باید وزن کل بدن‌تان کم شود و توده‌ی چربی عمومی را از دست بدهید تا صورت‌تان هم استخوانی شود (1).

می‌دانم مدام در تمام سایت‌ها و مقاله‌های مختلف مطالب تکراری درباره‌ی وزن کم کردن خوانده‌اید، خوب چیز عجیبی نیست رژیم لاغری و چاقی جزو موضوعات جذاب روز است، اما اگر تمام راه‌ها را هم بروید، باز هم منطقی‌ترین و سالم‌ترین راهِ کم کردن چربی‌ها‌ی اضافی بدن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است، همین!

ممکن است چاقی صورت شما به دلیل ماندن بیش‌ازحد آب در بدن باشد، اما دلیل این امر مصرف کم آب است.  زمانی که بدن شما نگران مصرف نکردن آب کافی است، آب اضافی را گونه و چشم‌ها ذخیره می‌کند، که نتیجه آن پف کردن صورت است.  با توجه به نکات گفته‌شده، برای داشتن صورتی لاغر، حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید تا بدن شما در طول روز پر آب بوده و صورت شما کمتر چاق‌وچله دیده شود.

مقدار کاهش وزن در هر کسی متفاوت است اما کاهش وزن 1 الی 2 کیلوگرم ابتدا روی صورت نشان داده می‌شود. هنگام ورزش چربی‌های تمام قسمت‌های بدن از جمله صورت سوزانده می‌شوند. متاسفانه هیچ روش سحرآمیزی برای چربی سوزی موضعی صورت وجود ندارد اما کاهش وزن باعث لاغر شدن صورت نیز می‌شود.

صورت انسان بیشتر از 50 عضله دارد که متخصصان معتقدند ورزش صورت می‌تواند تمام آنها را فعال نگه دارد. اما باید توجه داشته باشید که ورزش صورت به تنهایی داروی درد شما نیست. ورزش صورت طرفداران زیادی دارد، اما باید بدانید فقط با انجام این تمرینات نمی‌توان چربی‌های صورت را آب کرد، باز هم تکرار می‌کنم سالم‌ترین و البته تضمینی‌ترین راه هنوز هم کم کردن وزن کلی بدن از طریق ورزش است (2).

اگر خواب کافی نداشته باشید صورت پُف می‌کند. بدن در طول استراحت خود را ترمیم می‌کند و سیستم غدد درون ریز (تمام سلول‌ها، اعضای داخلی و عملکرد بدن) را سالم نگه می‌دارد و هورمون‌ها را نیز متعادل می‌کند. پس اگر به اندازه استراحت نکنید بدن ترمیم‌های داخلی را انجام نمی‌دهد. هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا بدن انرژی لازم برای کارکرد مطلوب را بدست بیاورد (3).

ماسک برای لاغر شدن صورت

در ادامه 3 ماسک خانگی برای لاغر شدن صورت را توضیح داده‌ایم:

شما به دو قاشق سرکه سیب، یک قاشق گلاب، یک قاشق روغن بادام تلخ و سه قاشق پودر زنجبیل نیاز دارید. مواد فوق را بخوبی با هم مخلوط کنید تا معجونی یکدست حاصل شود. پوست را بطور کامل با این ماسک بپوشانید. صبر کنید تا ماسک روی صورت شما کاملاً خشک شود. آنگاه پوست را شستشو دهید. پس از مدت کوتاهی و استفاده مکرر از این ماسک صورت، شاهد نتایج آن خواهید بود.

شما به سه قاشق کره کاکائوی آب شده نیاز دارید. کره را روی قسمت هایی که مد نظرتان است بمالید و به مدت 15 دقیقه بشکل دایره وار ماساژ دهید. سپس پوست را با آب فراوان شستشو دهید. از این ماسک صورت به مدت دو هفته هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

دو سفیده تخم مرغ را با شیر و آبلیمو مخلوط کرده و سپس نعناع و عسل را به آن اضافه کنید. هنگامی که به معجونی یکدست دست یافتید آن را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا ماسک کاملاً خشک شود. بعد از گذشت 30 دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

بعضی از داروها می‌توانند باعث نگه‌داشتن آب در بدن شوند. اگر برای لاغر کردن صورت خود جدی هستید، با پزشک خود درباره عوض کردن داروهای مصرفی که باعث پف کردن صورت می‌شوند صحبت کنید. دقت کنید که به خاطر لاغری صورت، داروهایی که باید مصرف کنید و ضروری هستند را قربانی نکنید.

با آرایش فقط می‌توانید چاقی صورت را بپوشانید و صورت خود را لاغر نشان دهید. گریم و آرایش صورت می‌تواند بسیاری از عیوب صورت را بپوشاند و می‌توان از آن برای چاق یا لاغر نشان دادن صورت یا متعادل‌سازی اجزای آن استفاده کرد.

به غیر از روش‌های خانگی لاغر کردن صورت، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برای انجام آنها باید به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

سایر نکات درباره لاغر کردن صورت

سخن پایانی

در این مطلب روش‌های اصولی برای لاغر شدن صورت را توضیح دادیم که بدون هیچ خطری می‌توانید از آنها پیروی کنید. اما باید یک نکته را بدانید که روش‌های لاغر کردن صورت ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد زیرا چهره هرکسی منحصر به فرد است.

کدامیک از روش‌های بالا برای شما بیشترین تاثیر را داشته است؟ تجربیات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

لاغر شدن صورت یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اغلب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه رو هستند و برای درمان آن تلاش می کنند. آیا شما راهی برای این مشکل شایع یافته اید؟

با ما در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک همراه باشید تا با راههای طبیعی چاق شدن صورت آشنا شوید و بدون اینکه از روش های تزریقی و دارویی پرخطر استفاده کنید به زیبایی و چاقی طبیعی صورت برسید.

بسیاری از ما با کوچک ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی مان با لاغری صورت رو به رو می شویم به طور کلی لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد. کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت مان را از دست بدهیم و صورتمان لاغر شود.

در طب مدرن شیوه هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس برای چاق شدن صورت وجود دارد، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از این شیوه ها ی مضرو پرداخت هزینه های هنگفت، به توصیه درمانگران طب سنتی و نسخه های گیاهی و طبیعی آنها عمل کنید تا بدون عارضه و نگرانی صورت پر و زیبایی داشته باشید.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

یکی از بهترین روش ها برای چاق شدن صورت ماساژ هر شب صورت قبل از خواب با روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل است.

برای چاق شدن صورت و گونه ها می توانید هر روز پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید تا در عرض یک هفته صورت چاق تر و تپل تر داشته باشید.

برای سریع چاق شدن صورت هر روز صورت خود را با شیر سرد به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید شیر 5 دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

اگر می خواهید از روشی خیلی سریع برای پر شدن صورت تان استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید. درمانگران طب سوزنی، از سوزن های ظریف طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر استفاده می کنند، این روش با افزایش خونرسانی به صورت به افزایش و تولید کلاژن پوست نیز کمک می کند و به تقویت عضلات صورت و خوش فرم شدن این عضلات می پردازد. با کمک طب سوزنی در مدتی کوتاه و کمتر از یک ماه می توانید صورت پر و زیبایی داشته باشید.

یکی از بهترین روش ها برای چاق شدن صورت استفاده از تکنیک های ورزشی است.

میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده و باعث آبرسانی بهتر به سلول های پوستی صورت می شود همچنین با خوردن میوه ها شما احساس سیری می کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست فودها می روید.

هویج یکی از بهترین میوه ها ی کم کالری و آبرسان است که می توانید در طول روز آن را در میان وعده های غذایی تان مصرف کنید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول های پوستی صورت تان بهره بگیرید.

مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.گنجاندن حب 4 مغز به برنامه و رژیم غذایی یکی از روش های بی عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید.

4 عدد از هر یک از این مغز ها (پسته، بادام، فندق ) را با 2 عدد خرما ترکیب کنید و آنها را به صورت خمیری نرم درآورید، به جای استفاده از خرما از شیره خرما نیز می توانید استفاده کنید.

از این خمیر حب های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز5 تا 10 عدد از این حب ها را بخورید.

در وعده های غذایی به ویژه وعده شام سالاد کاهو و جوانه گندم بگنجانید و تاثیر آن را بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن ببینید.

جوانه گندم با داشتن ویتامین E و ویتامین های B تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی دارد.

همچنین می توانید پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی 2 قاشق از آن را بخورید. اگر می خواهید تنها صورت تان چاق شود به خوردن حداکثر 2 قاشق جوانه گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید زیرا خوردن بیش از حد آن موجب چاقی می شود.

نوشیدن آب در طول روز اثر معجزه گری روی پوست و چاقی صورت دارد، به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید. مردان و زنانی که به طورمنظم ورزش می کنند با لاغری صورت مواجه می شوند و بعد از مدتی احساس می کنند که زیبایی اولیه صورت شان از بین رفته است.

نوشیدن مقدار مناسب آب به این افراد کمک می کند آب میان بافتی سلول های صورت تامین شود و به این ترتیب به چاق تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

خیار خواص بسیاری برای لطافت پوست و آبرسانی به سلول های سطحی پوست دارد و استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می تواند به آبرسانی سلول های پوستی کمک می کند. برای اثر بیشتر این میوه از ماسک آن استفاده کنید به این ترتیب می توانید در عرض 2 هفته با آبرسانی به سلول های پوست و افزایش آب میان بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت تان کمک کنید.

چنانچه در نمناک میخوانید یکی از قدیمی ترین ماسک های طبیعی که مردم هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست شان استفاده می کردند ماسک گل رس است. در طب سنتی ایران نیز نسخه های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می کنند.

گذاشتن این ماسک روی پوست حتی موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی ها و شل شدگی های پوست و ماهیچه های صورت می شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می کند.

ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می آید. برای تهیه این ماسک:

یک روش طبیعی عالی برای چاق شدن صورت و گونه ها ترکیب گلاب و گلیسیرین است که سبب مرطوب شدن و آبرسانی و چاق شدن صورت می شود. برای تهیه این ماسک:

برای چاق شدن صورت خود از عسل کمک بگیرید. عسل با مقادیر بالای آنتی اکسیدان خود یک مرطوب کننده پوست به شمار می رود و با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت و گونه ها می شود. برای تهیه ماسک عسل:

ماسک آب سیب زمینی برای چاق شدن صورت مفید است . همچنین خوردن روزانه دو لیوان آب سیب زمینی به دلیل مقادیر ویتامین C موجود در آن به آبرسانی پوست کمک کرده و با مرطوب کردن پوست صورت به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.رای تهیه ماسک آب سیب زمینی:

پالپ سیب می تواند به چاق شدن صورت و گونه ها کمک کند. برای چاق شدن صورت:

یکی از بهترین ماسک ها برای چاق شدن صورت ماسک تخم شنبیله است که سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشد. برای تهیه این ماسک:

در مطلب خواص آلوئه ورا در بخش بهداشت و سلامت نمناک خواندید که ژل آلوئه ورا به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان سبب افزایش میزان کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست شده و به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

جوانه گندم به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین ای آب رسانی به پوست را افزایش داده و سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست شده و به جوان سازی وچاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند. برای تهیه ماسک پودر جوانه گندم:

برای اینکه صورتتان چاق شود و خاصیت کشسانی پوست بهبود یابد، مقداری شی باتر را بر روی صورت و گونه های خود بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

شی باتر دارای ویتامین E و اسید های چربی است که به بهبود الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست و چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: لاغر شدن صورت از آن دست مشکلاتی است که کمتر کسی هست که آن را تجربه نکرده باشد. بسیاری از ما با کوچک‌ترین تغییر دربرنامه و رژیم غذایی‌مان با لاغری صورت رو‌به‌رو می‌شویم. کافی است تمرینات سنگین ورزشی را از سر بگیریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذابیت و زیبایی صورت‌مان را از دست بدهیم. لاغر شدن صورت یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که غالب مردان و زنان در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستند و برای درمان آن تلاش می‌کنند.

اگرچه امروزه در طب مدرن شیوه‌هایی همچون تزریق ژل و بوتاکس برای پرتر به نظر رسیدن صورت و زیبایی آن وجود دارد، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه این شیوه‌ها را تجربه کنید به توصیه درمانگران طب سنتی و نسخه‌های گیاهی و طبیعی آن‌ها عمل کنید تا بدون عارضه و نگرانی به نتیجه برسید.

خیار به دلیل بافتی که دارد در گروه میوه‌های پرآب تلقی می‌شود که خواص بسیاری برای تلطیف پوست و آبرسانی به سلول‌های سطحی پوست دارد. استفاده موضعی و خوراکی از این میوه می‌تواند به بهبود آبرسانی سلول‌های پوستی کمک کند به ویژه اگر از ماسک تهیه شده از این میوه به صورت موضعی در ناحیه صورت استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید در عرض ۲ هفته با آبرسانی به سلول‌های پوست و افزایش آب میان‌بافتی به پرتر به نظر رسیدن صورت‌تان کمک کنید. برای استفاده از خاصیت آبرسانی خیار بهتر است این میوه را به صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از گلاب مرغوب نیز برای این کار استفاده کنید. تنها کافی است که گلاب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می‌گذریم نوشیدن آب در طول روز است. برخی از ما به خیال آنکه روزانه ۳ تا ۴ فنجان چای می‌نوشیم تصور می‌کنیم که آب مورد نیاز بدن‌مان را نیز دریافت کرده​ایم درحالی که هیچ یک از مایعات و نوشیدنی‌ها نمی‌تواند جای آب را بگیرد و اثر معجزه‌گری که آب روی پوست و چاقی صورت دارد را جبران کند.

نوشیدن آب به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید بیشتر معنا پیدا می‌کند، چون معمولا مردان و زنانی که تمرینات ورزشی پیوسته و منظمی دارند با لاغری صورت مواجه می‌شوند و بعد از مدتی احساس می‌کنند که زیبایی اولیه صورت‌شان از بین رفته است. در حالی که نوشیدن مقدار مناسب آب می‌تواند آب میان بافتی سلول‌های صورت را تامین و به این ترتیب به چاق‌تر شدن صورت و پرحجم شدن عضلات آن کمک کند.

با خوردن میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانید به بدن‌تان آب برسانید، چون این مواد غذایی سرشار از آن هستند. علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیبر بوده که باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و کمتر سراغ تنقلات و مواد غذایی خشک مانند انواع فست‌فود‌ها بروید. هویج از جمله سبزیجات کم‌کالری و آبرسان است که می‌توانید در طول روز آن را در میان‌وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. هر گاه احساس کردید نیاز به مصرف میان‌وعده، تنقلات یا خوراکی دارید، هویج بخورید. این روند را تا یک هفته ادامه دهید تا بتوانید از این روش برای آبرسانی بهتر به سلول‌های پوستی صورت‌تان بهره بگیرید.

اگر می‌خواهید از روشی جز اصلاح رژیم غذایی و خیلی سریع برای پر شدن صورت‌تان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید. درمانگران طب سوزنی برای بهتر شدن جریان گردش خون صورت و تولید کلاژن بیشتر از سوزن‌های ظریف طب سوزنی استفاده می‌کنند. آن‌ها با افزایش خونرسانی در ناحیه صورت علاوه بر غذارسانی و آبرسانی به افزایش و تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند و به این ترتیب می‌توان به تقویت عضلات صورت و خوش‌فرم شدن این عضلات کمک کرد. با این روش با کمک طب سوزنی می‌توانید در مدتی کوتاه و کمتر از یک ماه به پر شدن صورت و چاق‌تر به نظر رسیدن آن کمک کنید. برای این منظور بهتر است با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنید.

یکی دیگر از روش‌های بی‌عارضه و طبیعی برای پر کردن صورت و چاق کردن آن در مدت زمانی کمتر از یک ماه گنجاندن حب ۴ مغز به برنامه و رژیم غذایی است. برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید. برای تهیه حب کافی است ۴ عدد از هر یک از این مغز‌ها را با ۲ عدد خرما ترکیب کنید و آن‌ها را به صورت خمیری نرم درآورید، می‌توانید به جای استفاده از خرما از شیره‌خرما نیز برای خمیر کردن این مغز‌ها استفاده کنید و از این خمیر حب‌های کوچک و گرد تهیه کنید و در طول روز ۵ تا ۱۰ عدد از این حب‌ها را بخورید. مصرف مغز‌های روغنی یکی از بهترین روش‌ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.

اگر تمایلی به استفاده از تکنیک‌های تغذیه برای پر شدن و چاق به نظر رسیدن صورت ندارید، بهترین روش برای شما استفاده از تکنیک‌های ورزشی سودمند برای چاق شدن صورت است. برای این کار هر روز کمتر از ۲۰ دقیقه را به این کار اختصاص دهید و در ۲ نوبت این تکنیک را اجرا کنید. روی صندلی بنشینید و روی عضلات صورت تمرکز کنید. سپس لب‌ها را تا جایی که می‌توانید جمع کنید و آن را به مدت ۵ ثانیه در همین حالت نگه دارید سپس بدون آنکه لب‌های‌تان از هم باز شود و دندان‌های‌تان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلند و بلندتر کنید.

لب‌ها را به مدت ۵ ثانیه در این وضع نگه دارید و این تمرین را ۱۵ بار تکرار کنید. بعد از اجرای پانزدهمین حرکت خواهید دید که عضلات صورت‌تان احساس خستگی می‌کنند. این به شرطی است که حرکات را به درستی و با تمرکز انجام داده باشید. خستگی عضلات صورت بهترین نشانه برای بهبود خونرسانی و جریان‌گردش خون به سلول‌های صورت است. اجرای این تکنیک هر روز به مدت ۲۰ دقیقه به شما کمک می‌کند تا عضلات ورزیده و پرتری داشته باشید.

گنجاندن سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده‌های غذایی به ویژه وعده شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت و پر شدن و چاق به نظر رسیدن آن دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین‌های B می‌تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان‌بافتی صورت داشته باشد. علاوه بر تهیه سالاد جوانه گندم می‌توانید پودر تهیه شده از جوانه گندم را با ماست ترکیب کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی ۲ قاشق از آن را بخورید. توجه داشته باشید که مصرف بیشتر پودر جوانه‌گندم و ماست بعد از غذا می‌تواند به چاقی دیگر نقاط بدن کمک کند بنابراین اگر می‌خواهید تنها صورت‌تان چاق شود به خوردن حداکثر ۲ قاشق جوانه‌گندم و ماست بعد از یک وعده غذایی اکتفا کنید.

ماسک گِل رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آن‌ها جنبه درمانی نیز دارد. ماسک گل رس از ترکیب خاک الک شده و نرم شده و گلاب خالص و طبیعی به دست می‌آید.

ماسک‌کردن این ترکیب روی پوست حتی در مواردی که پوست فرد حساس و نازک است موجب تقویت عضلات و از بین رفتن افتادگی‌ها و شل‌شدگی‌های پوست و ماهیچه‌های صورت می‌شود و به این ترتیب به پرتر به نظر رسیدن صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و آن را به صورت خمیر درآورید. برای آنکه گل کاملا به صورت خمیری نرم درآید می‌تواند ذره ذره میزان گلاب را افزایش دهید تا بتوانید از این ترکیب به عنوان ماسک استفاده کنید. سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. بعد از اتمام کار نیز حتما پوست‌تان را با آب خنک بشویید و هرگز در طول روز از آب گرم برای شستن پوست صورت استفاده نکنید.

صورت لاغر، باریک و استخوانی شما را خسته و بی حال نشان می دهد، چاق شدن صورت و گونه ها راه مناسبی برای این است که جوان تر به نظر برسید، صورت چاق و توپر صاف تر و شاداب تر به نظر می رسد.

برای اینکه صورت چاق تری داشته باشید حتما نباید وزن اضافه کنید و بدن تان هم چاق شود.

ما در این مقاله از سایت کوکا راه ها و روش های سریع و طبیعی برای چاق شدن صورت و گونه ها را با استفاده از ماسک و دارو های گیاهی، ورزش های خانگی، تغذیه اصولی با مواد غذایی مفید و طب سوزنی برای شما ارائه کرده ایم.

این ساده ترین راه برای چاقی صورت در کمترین زمان می باشد، هر روز 8 لیوان آب بنوشید و از میوه ها و سبزیجات تازه به مقدار فراوان استفاده کنید.

شیر حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین ها و مواد معدنی است و نوشیدن روزانه آن با آب رسانی به پوست به چاق شدن صورت کمک می کند.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

برای سریع چاق شدن صورت به شما پیشنهاد می کنیم که هر روز صورت خود را با شیر سرد به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید شیر 5 دقیقه بر روی صورت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا که اغلب به عنوان رژیم غذایی لوکس هم شناخته می شود، باعث اضافه شدن چربی به پوست صورت شده و به چاق شدن صورت در یک طول هفته کمک زیادی می کند.

نان، برنج، ماکارونی و پاستا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا متوجه تغییرات شوید.

یکی از بهترین روش ها برای چاق شدن صورت این است که هر شب قبل از خواب صورت خود را با روغن بادام، روغن زیتون و روغن نارگیل ماساژ دهید.

یکی از بهترین روش های چاق شدن صورت و گونه ها این است که هر روز پوست خود را با روغن جوانه گندم ماساژ دهید تا در عرض سک هفته صورت چاق تر و تپل تر شود.

ترکیب گلاب و گلیسیرین یک روش طبیعی عالی برای چاق شدن صورت و گونه ها محسوب می شود، این ترکیب شگفت انگیز به عنوان مرطوب کننده ی پوست عمل کرده و با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت می شود.

گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و قبل از خواب آن را بر روی صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

هر شب این روش را به کار ببرید تا زودتر نتیجه بگیرید.

عسل یکی دیگر از مواد طبیعی و یکی از بهترین روش های خانگی مفید برای چاق شدن صورت می باشد. عسل حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است و یک مرطوب کننده پوست به شمار می رود که با آبرسانی به صورت باعث چاق شدن صورت و گونه ها می شود.

1 قاشق چای خوری عسل را با پاپایا له شده ترکیب کنید و بر روی صورت و گونه ها بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

بهتر است این روش را هر روز صبح انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

گل رس یا خاک رس یکی از بهترین ماسک های صورت برای چاق تر شدن و تپل شدن صورت و گونه ها می باشد، گل رس در ترکیب با گلاب به آبرسانی پوست کمک کرده و بهبود خاصیت کشسانی پوست به چاقی صورت کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مربا خوری گلاب ترکیب کنید و به صورت خمیر درآورید، این خمیر را بر روس ثورت و گونه ها بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

این ماسک را هر روز استفاده کنید تا زدوتر نتیجه بگیرید.

مقادیر بالای آب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در خیار با آب رسانی به پوست صورت باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

ماسک آب خیار و ماست

آب یک خیار را بگیرید و با دو قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید، این ماسک را بر روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد و خوب بشویید.

ماسک آب خیار و گلاب

آب یک خیار را بگیرید و با دو قاشق غذا خوری گلاب ترکیب کنید، این ماسک را بر روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک شود سپس با آب گرم خوب بشویید.

گفته می شود که خوردن روزانه دو لیوان آب سیب زمینی به دلیل مقادیر ویتامین C به آبرسانی پوست کمک کرده و با مرطوب کردن پوست صورت به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

علاوه بر این ماسک آب سیب زمینی هم می تواند برای چاق شدن صورت مفید باشد؛

آب یک سیب زمینی را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در ژل آلوئه ورا با افزایش میزان کلاژن، خاصیت کشسانی و الاستیک پوست را بهبود بخشیده و به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

صورت را تمیز بشویید و خشک کنید حالا صورت را با ژل آلوئه ورا به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید بماند تا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

این روش را روزی دو بار تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

جوانه گندم حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ای می باشد که با افزایش آب رسانی به پوست و افزایش خاصیت کشسانی پوست علاوه بر جوان سازی به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

ماسک پودر جوانه گندم و موز

یک قاشق غذا خوری پودر جوانه گندم را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون و نصف موز له شده ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با گرم بشویید.

ماسک ماست و جوانه گندم

یک قاشق غذا خوری پودر یا روغن جوانه گندم را با دو قاشق غذا خوری ماست و نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی صورت و گونه ها بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید.

تخم شنبیله سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به چاق شدن طبیعی صورت کمک کنند.

1 قاشق چای خوری پودر تخم شنبلیله را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی صورت و گونه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید سپس بگذارید 10-15 دقیقه بماند و پس از آن با آب گرم بشویید.

این روش را دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

روغن زیتون دارای اسید های چرب سالمی هستند که با آبرسانی به پوست صورت می تواند به چاق شدن طبیعی صورت و گونه ها کمک کند.

هر روز حداقل یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص و بکر به آرامی بر روی صورت و گونه ها ماساژ دهید، بگذارید 5-10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم

شی باتر دارای اسید های چربی است که به بهبود الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست کمک می کند و علاوه بر این ویتامین E موجود در آن به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کند.

مقداری شی باتر را بر روی صورت و گونه های خود بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این روش را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

در روشی دیگر یک فنجان شی باتر را با 3/4 فنجان شکر ترکیب کنید، آن را در یخچال قرار دهید تا جامد شود. جالا مقداری از این روغن را برداشته و به مدت 5 دقیقه بر روی صورت و گونه به صورت دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

این روش را هر روز انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

میوه سیب درختی حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی است و پالپ سیب می تواند به چاق شدن صورت و گونه ها کمک کند.

سیب را رنده کنید تا پالپ های آن به دست آیند، هر روز صبح این پالپ ها را بر روی صورت و گونه ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید، پس از چند روز متوجه تغییرات در صورت خود می شوید.

اگر شما رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید، چربی سوزی در ناحیه ی صورت افزایش می یابد و در نتیجه صورت لاغر و استخوانی می شود.

سیب زمینی آب پز، نان، برنج و ماکارونی و پاستا از جمله مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات هستند که باعث افزایش چربی در ناحیه ی صورت شده و به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کنند.

آجیل و مغز ها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به چاق شدن صورت و گونه ها کمک می کنند.

اگر شما به دنبال روش های طبیعی برای چاق شدن صورت خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم که انواع آجیل و مغزیجات به ویژه پسته و بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

نوشیدن آب زیاد یکی از بهترین و ارزان ترین روش های طبیعی و خانگی برای چاق شدن صورت و گونه ها محسوب می شود. سعی کنید روزانه تا 8 لیوان آب بنوشید و در کنار آن به مقدار زیاد از میوه ها و سبزیجات تازه و همچنین آب سبزیجاتی مانند آب هویج استفاده کنید.

یوگای صورت یکی از بهترین ورزش هایی است که شما می توانید برای چاق شدن صورت و گونه ها انجام دهید. یوگا پوست را برای تولید میزان بیشتری کلاژن و الاستین تحریک می کند و باعث چاق شدن صورت و گونه ها می شود.

حرکت اول

بر روی صندلی صاف بنشینید، صورت خود را باد کنید و یک دقیقه همانطور نگه دارید، حالا صورت را به سمت چپ باد کرده و یک دقیقه نگهدارید و سپس صورت را به سمت راست باد کرده و یک دقیقه نگه دارید.

این تمرین را حداقل روزی سه بار انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

حرکت دوم

صورت خود را باد کنید و یک دقیقه نگهدارید، انگشتان خود را بر روی گونه ها و صورت قرار دهید و به آرامی در حرکات دایره ای ماساژ دهید، حالا انگشتان اشاره را کنار سوراخ های بینی قرار داده و در حالیکه لپ ها را به تو کشیده اید، پوست کنار بینی را ماساژ دهید.

این تمرین را روزی 3 بار تکرار کنید تا زدوتر نتیجه بگیرید.

وقتی سن بالا می رود پوست چربی از دست داده و لاغر و چروک می شود، یکی از متداول ترین روش های پزشکی برای چاق شدن صورت و گونه ها تزریق ژل و چربی به پوست و گونه ها می باشد.

مکمل های غذایی مانند شیر خشک و مکمل ویتامین E موجود در بازار یکی دیگر از روش های چاق شدن صورت محسوب می شوند، اگر نمی خواهید دچار اضافه وزن شوید و فقط می خواهید صورت چاق تر و تپل تری داشته باشید می توانید از این مکمل ها استفاده کنید.

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل یکی از علل لاغری صورت می باشد پس سیگار کشیدن را ترک کنید و نوشیدن الکل را متوقف کنید تا صورت چاق تر و تپل تری داشته باشید.

طب سوزنی با بهبود جریان خون در صورت باعث افزایش تولید کلاژن شده و با بهبود آب رسانی به پوست به چاق شدن سریع تر صورت و گونه ها در کمترین زمان کمک می کند.

در ادامه بخوانید : چگونه چاق شویم؟

منابع : goodhealthacademy – beautyhealthtips

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم
چگونه بدنی لاغر صورتی چاق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *