چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم

 
helpkade
چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم
چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم

اپلیکیشن خدمت از ما

شستشوی بینی بعد از عمل زیبایی بینی و همچنین شستشوی بینی بعد از عمل انحراف به دلیل گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی یک نکته ضروری است. در اثر خونریزی‌های بعد از عمل بینی لخته‌های خون سوراخ‌های بینی را پر می‌کنند و بینی مسدود یا اصطلاحا کیپ می‌شود. این امر هم بر روی ظاهر و هم بر عملکرد تنفس تاثیر منفی می‌گذارد. این مسئله اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل را بسیار افزایش می‌دهد. در ادامه به نحوه شستشوی بینی بعد از عمل و نکات مربوط به آن می‌پردازیم.

 

چرا اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل انقدر بالاست؟ در روزهای ابتدایی به منظور شستشوی بینی بعد از عمل، با استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی یا وسایل مشابه که با سرم نمکی خیس شده باشد، لخته‌های خشک شده خون در داخل بینی و زخم‌های بیرونی را پاک و گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی را برطرف می‌کنند. برخی از جراحان برای لخته‌های سفت که روی بخیه‌های زخم بیرون بینی بسته شده است و کندن آنها با زور ممکن است به باز شدن زخم بیانجامد نیز از محلول رقیق شده پراکسید هیدروژن برای شستشوی بینی بعد از عمل انحراف استفاده می‌کنند.

در حالت کلی و به دلیل اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل، اگر احتمال خونریزی از بینی را می‌دهید و از دسترس فوری به جراحتان یا تیم پرستاری‌اش مطمئن نیستید، بهتر است خودتان برای چند روز اول دستکاری داخل بینی را انجام ندهید و به فکر استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی و شستشوی بینی بعد از عمل انحراف نیفتید.

چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم

پس از شستشوی اولیه بینی بعد از عمل، در ۲ تا ۳ هفته بعدی برای شستشوی بینی بعد از عمل، از قطره ها یا اسپری های سالین بینی استفاده کنید که حاوی سرم نمکی است و به دفعات در طول روز استفاده می شود. استفاده از (برای مثال) قطره سدیم کلراید بعد از عمل بینی، باعث مرطوب شدن و تمیز شدن ناحیه و جلوگیری از جمع شدن مجدد خون و خشک شدن آن در بینی و نهایتا گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی می شود. اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل را اصلا دست کم نگیرید.

 

 

شستشوی بینی با سرم بعد از عمل یا استفاده از قطره سدیم کلراید بعد از عمل بینی را که کنار بگذاریم، در طول هفته اول تا دوم بعد از جراحی و پس از هر بار شستشوی بینی بعد از عمل و تمیز کردن زخمها، پماد موپروسین یا جنتامایسین استریل چشمی با استفاده از گوش پاک کن بعد از عمل بینی داخل بینی و روی زخم های بیرونی آن مالیده می‌شود. این پمادها آنتی بیوتیکی بوده و برای کاهش احتمال عفونت زخم تا بسته شدن آن تجویز می‌شوند.

با توجه به اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل انحراف، از آنجا که مصرف طولانی مدت آن می‌تواند باعث بروز واکنش و التهاب در زخم بعضی از بیماران شود، بهتر است تنها در مدت زمان توصیه شده بوسیله جراح‌تان مصرف شود که همان ۱ تا ۲ هفته اول بعد از عمل و روزانه حداکثر هر ۸ ساعت یکبار است.

پس از ۲ تا ۳ هفته و ترمیم اولیه بافت‌ها، شستشوی بینی با سرم بعد از عمل و شستشوی بینی با سرم شستشو با سرم نمکی بوسیله سرنگ استفاده می‌شود. انجام شستشوی بینی بعد از عمل با این روش به بیمار آموزش داده می‌شود و معمولا در شروع، در فواصل هر ۴ تا ۶ ساعت انجام شده و به تدریج از دفعات آن کاسته می‌شود.

 

به دلیل اهمیت شستشوی بینی بعد از عمل، برای شستشوی بینی بعد از عمل روش‌ها و وسائل مختلفی معرفی شده است. انواع پوارها، بطری‌ها و ظروف مخصوص شستشوی بینی در حال حاضر به بازار آمده و در داروخانه‌ها در دسترس‌اند.

توجه داشته باشید که برای شستشوی بینی بعد از عمل انحراف، سیرکوله کردن محلول شستشو در داخل بینی، وارد کردن محلول از یک حفره و خارج کردن آن از حفره دیگر، مد نظر نیست. همچنین در نظر داشته باشید که برای شستشوی بینی بعد از عمل، بهتر است ۳ هفته از عمل جراحی گذشته باشد. در 3 هفته اول، استفاده از قطره‌های بینی برای شستشوی بینی بعد از عمل انحراف و رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی کفایت می‌کند.

 

به جای قطره سدیم کلراید بعد از عمل بینی، می‌توانید در خانه نیز محلول لازم برای شستشوی بینی با سرم بعد از عمل را در خانه تهیه کنید. روش تهیه سرم شستشوی ایزوتونیک بینی صورت زیر است:

برای تهیه محلول و شستشوی بینی با سرم بعد از عمل، نصف قاشق چایخوری نمک را در داخل یک لیوان آب جوش حل و چند دقیقه صبر کنید تا آب ولرم شود. به همین راحتی سرم شستشو برای شستشوی بینی بعد از عمل ساخته اید. سرم شستشوی بینی معمولا محلول ۹ درصد نمک در آب است. بنابراین با نصف قاشق چایخوری نمک (معادل تقریبا ۱/۵ گرم) و یک لیوان آب (معادل تقریبا ۱۶۷ گرم) می‌توان محلول نرمال سالین یا ایزوتونیک ساخت که برای شستشوی بینی بعد از عمل مناسب است.

 

 

برای شستشوی بینی با سرم بعد از عمل، یک سرنگ ۱۰ سی سی را باز کنید و سوزن آن را دور بیندازید. بخش پلاستیکی یا تنه سرنگ را با سرم شستشو پر کنید. در حالی که پشت سینک دستشویی ایستاده و سرتان را کمی به جلو خم کرده‌اید، زیر هر یک از حفره‌های بینی بگیرید و به آرامی پیستون سرنگ را فشار دهید تا محلول شستشو وارد بینی شود. اگر به آرامی این کار را انجام دهید، محلول وارد حلق نمی‌شود. اما اگر هنگام شستشوی بینی با سرم بعد از عمل کمی محلول (مثلا قطره سدیم کلراید بعد از عمل بینی) وارد حلق شد، مشکلی نیست و بلعیدن آن خطری ندارد. اگر چه بیرون دادن آن نیز بلامانع است. بخش کمی از محلول نیز پس از شستشوی بینی با سرم شستشو داخل بینی باقی می‌ماند.

در ادامه شستشوی بینی با سرم شستشو، به آرامی و با فین کردن ملایم بینی را خالی کنید تا محلول باقی مانده از بینی خارج شود. همین کار را با حفره دیگر بینی نیز تکرار کنید. بعد از پایان شستشو، پیستون سرنگ را بیرون آورده، سرنگ و پیستون را با آب بشویید و به صورت وارونه تا زمان استفاده مجدد داخل یک لیوان تمیز قرار دهید. شستشوی بینی با سرم بعد از عمل را از هفته سوم بعد از عمل جراحی به مدت ۲ هفته هر ۶ ساعت یک بار با این روش تکرار کنید.

 

شما از چه روشی برای شستشوی بینی بعد از عمل احراف و رفع گرفتگی بینی بعد از عمل زیبایی استفاده کردید؟

3.72 امتیاز از 403 رای

در بازار آنلاین “خدمت از ما” برای تمامی خدمات، از چند متخصص به رایگان قیمت
بگیرید.

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

Contents

اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی : کسانی برای جراحی بینی مراجعه می کنند در جلسه مشاوره درباره موارد بسیار مهم به آنها توضیحاتی داده می شود که یکی از آن اهمیت شستشوی بینی بعد از جراحی می باشد.

بهتر است بدانید استفاده از سرم شستشوی بینی سدیم کلراید بعد از جراحی بینی باعث کاهش تورم بینی شده و با تخلیه نمودن لخته های خون و ترشحات آن باعث رفع گرفتگی بینی می شود.

در مواقعی که درعمل جراحی زیبایی بینی از بخیه های غیر جذبی استفاده شود بیمار موظف است برای جلوگیری از عفونت و ایجاد بوی بد در بینی به طور مرتب از سرم شستشوی بینی استفاده کند و بینی خود را بشوید.

 

چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم

 

برای شستشوی بینی ابتدا بینی را با استفاده از قطره ها و سرم های مخصوص بشویید، برای سهولت در انجام این کار می توانید از سرنگ نیز استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید تا زمانی که بخیه ها در داخل بینی هستند شستشوی بینی باید با دقت بیشتری انجام شود.

در هفته اول بعد از عمل جراحی بینی ، شستشوی بینی باید هر 2 الی 4 ساعت یک بار انجام شود و بعد از آن به مدت هفته هر 8 الی 12 ساعت یک بار انجام گیرد، به مرور زمان استفاده از محلول های شستشوی بینی کاهش می یابد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث می شود که فرد بهترین نتیجه را بدون بروز عوارض جانبی به دست آورد.

به دست آوردن نتیجه مطلوب و ایده آل از جراحی زیبایی بینی نیازمند همکاری جراح بینی و بیمار می باشد به این صورت که جراح بینی مراقبت های بعد از جراحی بینی را به بیمار بگوید و او نیز به طور دقیق رعایت کند و جلسات معاینه را برود.

در مقالات بعدی توضیحات کامل تری درباره این موضوع در اختیار شما قرار می دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه جراحی بینی علاوه بر اینکه به مهارت و تخصص جراح بینی وابسته است به خلاقیت و همچنین اطلاعات جراح از زیبایی صورت و اجزای صورت بستگی خواهد داشت . در صورتی که جراح بینی بتواند بینی را با اجزای صورت هماهنگ سازد صورت فرد بعد از عمل بینی جذاب تر خواهد شد. شما عزیزان میتوانید با مراجعه حضوری به مطب دکتر علی میقانی و معاینه قبل از عمل ،از نتیجه جراحی بینی خود مطلع و مشاوره شوید.

فلوشیپ جراحی زیبایی و ترمیم صورت از دانشگاه گراتز اتریش

جراحی آندوسکوپیک بینی و سینوس

بورد تخصصی گوش ، حلق ، بینی و جراحی سر و گردن

سایر مقالات

از جمله اصلی ترین اختلالات پس از عمل بینی پر شدن دماغ و به اصطلاح گیپ شدن آن است. به دلیل خونریزی ها و پر شدن بینی با لخته های خون تنفس برای فرد بسیار مشکل خواهد شد. از این رو لازم است درون بینی تمیز شود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نحوه تمیز کردن بینی پس از عمل جراحی بپردازیم. با دکتر سلام همراه باشید.

نحوه شستشو بینی بعد از عمل بینی معمولا پس از یک هفته از انجام عمل جراحی بینی می باشد و در هفته اول جراحی، شستشو بینی با استفاده از قطره چکان یا اسپری بینی صورت می گیرد.

چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم

شستشو بینی با سرم شستشو باعث کاهش ورم مخاط داخل بینی و خارج شدن لخته‌های خون و ترشحات داخل بینی می‌شود و سبب بهبود تنفس و کاهش گرفتگی بینی می‌شود .محلول شستشو بینی سدیم کلراید ۹/۰ می باشد که این محلول از ۹/۰ درصد نمک حل شده در آب می باشد و سپس با استفاده از یک سرنگ ۱۰ سی سی آن را داخل بینی کرده و بینی را شست و شو دهید . معمولا پزشکان توصیه می کنند که به مدت زمان تقریبی ۳ الی ۴ ماه بینی را با محلول شست و شو دهند که در ماهای نخست انجام شستشو بینی از کیپ گشتن بینی جلوگیری می کند.

دکتر شبنم  شادابی در این باره افزود: شست و شوی بینی بعد از عمل جراحی از جمله مهم ترین اعمالی است که فرد می بایست توجه جدی به آن داشته باشد. شست و شوی بینی می بایست در طول روز چندین بار تکرار شود. عدم انجام این کار می تواند سبب باقی ماندن لخته ها و سایر مواد دفعی در بینی فرد شود.

عدک شست و شوی بینی نه تنها  باعث ایجاد گرفتگی بینی و اختلال تنفس از بینی و کاهش حس بویایی می شود بلکه ممکن است این مواد تجمع یافته در داخل بینی عفونی شوند و باعث ایجاد بوی بد در بینی شود و تنفس بیمار بد بو شود و این عفونت با گسترش بیشتر می تواند باعث ایجاد موکوزیت یا التهاب مخاط که با درد داخل بینی همراه است گردد.

۱- در روز های اول بعد از عمل برای برداشتن لخته های خشک شده خون ،در داخل بینی و زخم های بیرونی، از گوش پاک کن یا وسایل مشابه آن که با سرم نمکی خیس شده باشند  استفاده می شود.

مهم است که یادمان باشد که نباید گوش پاک کن را بیش از حد (معمولا” در حد پنبه نوک آن) وارد بینی کنیم چرا که احتمال آسیب رساندن به جدار بینی و خونریزی بعدی وجود دارد.

در این مورد بهتر است که دقیقا” با جراح تان هماهنگ باشید و اصول درست را از وی بپرسید

۲- برخی از جراحان برای لخته های سفت که روی بخیه های زخم بیرون بینی بسته شده است و کندن آنها با زور ممکن است به باز شدن زخم بیانجامد ازمحلول رقیق شده پراکسید هیدروژن استفاده می کنند.

نکته مهم در مورد این محلول این است که نباید برای داخل بینی استفاده شود و حتما” باید جراح تان آنرا برای شما با غلظت مناسب تجویز کرده باشد.

۳- در کل اگر احتمال خونریزی از بینی را می دهید و از دسترس فوری به جراحتان یا تیم پرستاری اش مطمئن نیستید بهتر است خودتان برای چند روز اول دستکاری داخل بینی را انجام ندهید.

۴- پس از پاک کردن اولیه، در ۲تا ۳ هفته بعدی، برای شستشوی بینی ازقطره ها یا اسپری های سالین بینی که حاوی سرم نمکی است بدفعات در طول روز استفاده می شود که این محصولات باعث مرطوب شدن و تمیز شدن ناحیه و جلوگیری از جمع شدن مجدد خون و خشک شدن آن در بینی می شوند.

۵- در طول هفته اول تا دوم بعد از عمل پس از هر بار تمیز کردن زخم ها ، پماد موپروسین یا جنتامایسین استریل چشمی با کمک گوش پاک کن به داخل بینی و روی زخم های بیرونی آن مالیده می شود.

این پمادها آنتی بیوتیکی بوده و برای کاهش احتمال عفونت زخم تا بسته شدن آن تجویز می شوند و از آنجاییکه مصرف طولانی مدت آن می تواند باعث بروز واکنش و التهاب در زخم بعضی از بیماران شود بهتر است که تنها در مدت زمان توصیه شده بوسیله جراحتان مصرف شود که همان ۱ تا ۲ هفته اول بعد از عمل و روزانه حداکثر هر ۸ ساعت یکبار است.

دکتر شبنم شادابی افزود: یادمان باشد که این پمادها نرم کننده یا برای از بین بردن جای زخم نیستند و نباید با این اهداف مصرف شوند.

۶- پس از ۲ تا ۳ هفته و وقتی ترمیم اولیه بافتها بدست آمده باشد، از شستشوی بینی با سرم نمکی بوسیله سرنگ استفاده می شود که برای انجام آن آموزش لازم به بیمار داده می شود و معمولا”در شروع، در فواصل هر ۴ تا ۶ ساعت انجام می شود و بتدریج از دفعات آن کاسته می شود.

شست و شوی بینی پس از عمل جراحی از جمله اعمال ضروری به شمار می آید که می بایست توسط فرد صورت گیرد. نکات مهمی در این رابطه وجود دارد که قبل از انجام هرگونه شست و شو می بایست به دقت مورد توجه قرار گیرند. آسیب به بینی و بخیه ها از جمله اختلالات شایع در این دوره است.

 

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پس از جراحی بینی و در اثر خونریزی‌های ناشی از آن، لخته های خون سوراخ های بینی را پر کرده و روی زخم های جراحی را می پوشانند .

این موضوع هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ بستن راه هوایی بینی و اشکال در تنفس موجب آزردگی بیماران می شود و باید به نحو مناسب رسیدگی شود.

بهترین کار این است که توصیه ها و راهنمایی های پزشکتان را در این مورد دنبال کنید ، چون هر جراح الگوی خاص خودش را دارد.

روش پیشنهادی ما در اینجا مرحله به مرحله آورده شده است که با هم آنرا مرور می کنیم:

۱-در روزهای اول بعد از عمل برای برداشتن لخته های خشک شده خون ،در داخل بینی و زخم های بیرونی، از گوش پاک کن یا وسایل مشابه آن که با سرم نمکی خیس شده باشند  استفاده می شود.

چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم

مهم است که یادمان باشد که نباید گوش پاک کن را بیش از حد (معمولا” در حد پنبه نوک آن ) وارد بینی کنیم چرا که احتمال آسیب رساندن به جدار بینی و خونریزی بعدی وجود دارد.

در این مورد بهتر است که دقیقا” با جراح تان هماهنگ باشید و اصول درست را از وی بپرسید

۲-برخی از جراحان برای لخته های سفت که روی بخیه های زخم بیرون بینی بسته شده است و کندن آنها با زور ممکن است به باز شدن زخم بیانجامد ازمحلول رقیق شده پراکسید هیدروژن استفاده می کنند.

نکته مهم در مورد این محلول این است که نباید برای داخل بینی استفاده شود و حتما” باید جراح تان آنرا برای شما با غلظت مناسب تجویز کرده باشد.

۳-در کل اگر احتمال خونریزی از بینی را می دهید و از دسترس فوری به جراحتان یا تیم پرستاری اش مطمئن نیستید بهتر است خودتان برای چند روز اول دستکاری داخل بینی را انجام ندهید.

۴-پس از پاک کردن اولیه، در ۲تا ۳ هفته بعدی ، برای شستشوی بینی ازقطره ها یا اسپری های سالین بینی که حاوی سرم نمکی است بدفعات در طول روز استفاده می شود که این محصولات باعث مرطوب شدن و تمیز شدن ناحیه و جلوگیری از جمع شدن مجدد خون و خشک شدن آن در بینی می شوند.

۵-در طول هفته اول تا دوم بعد از عمل پس از هر بار تمیز کردن زخمها ، پماد موپروسین یا جنتامایسین استریل چشمی با کمک گوش پاک کن به داخل بینی و روی زخم های بیرونی آن مالیده می شود .

این پمادها آنتی بیوتیکی بوده و برای کاهش احتمال عفونت زخم تا بسته شدن آن تجویز می شوند و از آنجاییکه مصرف طولانی مدت آن می تواند باعث بروز واکنش و التهاب در زخم بعضی از بیماران شود بهتر است که تنها در مدت زمان توصیه شده بوسیله جراحتان مصرف شود که همان ۱ تا ۲ هفته اول بعد از عمل و روزانه حداکثر هر ۸ ساعت یکبار است.

یادمان باشد که این پمادها نرم کننده یا برای از بین بردن جای زخم نیستند و نباید با این اهداف مصرف شوند.

۶- پس از ۲ تا ۳ هفته و وقتی ترمیم اولیه بافتها بدست آمده باشد، از شستشوی بینی با سرم نمکی بوسیله سرنگ استفاده می شود که برای انجام آن آموزش لازم به بیمار داده می شود و معمولا”در شروع ، در فواصل هر ۴ تا ۶ ساعت انجام می شود و بتدریج از دفعات آن کاسته می شود.

نکته‌ای که گاهی در تصمیم‌گیری برای انجام عمل…

یکی دیگر از سوالاتی که بطور شایع پرسیده…

شکستگی بینی

چندهفته قبل از عمل جراحی : 1) قطع…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وبسایت

دیدگاه

چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم
چگونه بعد از عمل بینی را شستشو دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *